Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 19.02.2006

Rpuť: Jura-pe ta SARMA...

AeroKArel se ozval ! (maYda: 21:25:49)
díky vstřícné policii a majiteli domu se k němu dostala zpráva o Vašich vzkazech a moje telefonní číslo, takže před chvílí volal. Občas se na internet dostane z nějaké internetové kavárny, může se připojit na adresu milseb@centrum.cz , tam mu možno posílat vzkazy.




se táhne po celém Balkánu a liší se snad rodinu od rodiny — je to takové to: vraž do toho, co máš doma...

Základ je vždycky:

cibuli (víc — tak 2-3) nakrájet na drobno a na oleji osmahnout do
zlatova, přidat rýži (asi tolik jako na rizoto — dle počtu osob)a mleté
maso (nejčastěji vepřové), sůl, pepř a další koření dle chuti, např.
papriku či majoránku a to vše spojit syrovým vajíčkem. Zažila jsem, že
přidávali i houby a pak to chce, samozřejmě, kmín. Porce se balí se do
půlek zelných listů, nebo do listů vinných, ze kterých se vykrojí
stonek. Vinné listy se musí nejdřív spařit, třeba i 2x, aby změkly.
Baličky poklademe na dno kastrolu, možno i ve vrstvách, zalijeme a
dusíme.





Komentáře

[1 Ukrajinci (maYda: 19.02.2006, 11:08:04 - x)
dělají něco, čemu ríkají "golubky", ale dávají místo mletého vepřového nakrájenou slaninu. Má to i nějakou postní verzi bez masa. Může se to vařit i péct, jíst teplé i studené, ale jedí to, tuším, bez omáčky.
Aspoň to tak dělají Ukrajinci, kteří přišli do Čech už před časem a žijí tu 2-3 generace.

[2 Doplnění (Rpuť: 19.02.2006, 11:12:28 - x)
Mrkla jsem ještě na labužník.com - je tam 5 různých konkrétních receptů.
A protože jsem, po další době, dostala telecí, jdu balit řízky!

[3 Rputi, (jura-p: 19.02.2006, 12:39:32 - x)
tak nejvíce odpovídá, to co si pamatuju, tomu receptu č. 4. Ale paní Kosová to vařila v obrovském hrnci a pokaždé trochu jinak, asi podle toho, co zrovna měla a to volné zelí s uzeným a paprikou, co se v tom ty závitky vařily ponořené byly jako vložka do polívky nebo naopak omáčka k těm závitkům. Mě se líbilo, že se vařilo zelí v zelí, i když vinný list taky někdy používala. Ale zelí bylo častější, protože to je vlastně furt. A stejně je fajn, že si člověk pamatuje i takové věci.

[4 Výrok dne: (Foundryman: 19.02.2006, 12:52:43 - x)
"V úhradové vyhlášce budou odstraněny tvrdosti, směřující k úsporám" Autor: taťka Paroubek (kdo taky jinej, že).

[5 Jezusmarjá! (Anka: 19.02.2006, 12:56:47 - x)
Tak ráda bych se probudila s úlevou, že pan premiér se mi jen zdál.

[6 já se na toho Moravce kouknu až dodatečně. (jura-p: 19.02.2006, 12:57:01 - x)
U nás je důležitější ta zahradnická detektivka. A on takový horor před spaním taky není špatný. Takže dnes politické hádky až z webu v malinkém okýnku.

[7 juro, cooo? (Anka: 19.02.2006, 12:58:14 - x)

[8 Teda, Rputi, (maYda: 19.02.2006, 13:07:15 - x)
Vy mně mlsáte!
MY jsme tuhle oslavili koupi kostry nové postele ( abych předešla nějakým podezřením, tu starou zlikvidovaly děti, které ji přes naše protesty používaly jako tělocvičné nářadí) večeří v restauraci IKEA a tak se dnes šetří! Nákyp ze zeleniny a starého pečiva ala co lednice dá.

[9 Jinak doporučuju (maYda: 19.02.2006, 13:09:45 - x)
porovnat s Aidinými masovými koulemi v zelí, je to na PAvoucích v Aidiných receptech hned na začátku. Neumím jako internetový blb umístit odkaz, tak si to případní zájemncí budou muset najít.
Neplést s Aidinými pavoučími recepty, tam najdete recept na těstoviny s moučnými červy. :-))

[10 No je to jednoduché, Anko (jura-p: 19.02.2006, 13:17:41 - x)
Já vládnu počítači a žena televizoru. A protože na Primě jsou detektívky zahradnické a to je oblast ženina zájmu, tak já mám na uších sluchátka s muzikou a píšu si na klávesnici, to vše napojené na počítač. A do toho, co hrají v televizi, se nepletu. A když cítím potřebu se poučit o tom, jak vypadala debata, tu potřebu mám proto, že se na tyto pořady lidé odvolávají, tak si to stáhnu dodatečně na to malé okýnko na kompu. A poslechnu si ty řeči v těch sluchátkách. No a protože se na to budu koukat večer, tak jsem to nazval hororem před spaním. Což lze čekat něco jiného než horor(hrůzu)?

[11 A v této rubrice raději o jídle. (jura-p: 19.02.2006, 13:20:13 - x)
Měl jsem skvělé haláslé (jestli se to tak píše) s chlebem. Taky dobrota. No a proto se přece nemohu přetahovat o ovladač k televizoru.

[12 juro, (Anka: 19.02.2006, 13:21:01 - x)
dík za info. Fakt je, že sledovat pana premiéra, svědčí nejvíc o masochismu.

[13 Jura-pe, bylo to maso! (Rpuť: 19.02.2006, 13:24:02 - x)
Stručně: Topolánek potěšil, neboť byl připraven a Paroubek měl strašnýho vzteka.

P.S. - díky za ten mail!

[14 Anko, (F: 19.02.2006, 13:24:38 - x)
já to beru tak, že dřív si lidi museli zrůdy k obveselení draho pořizovat. Mně stačí zmáčknout knoflík :-)

[15 To s těma zrůdama jsem byl já. (Foundryman: 19.02.2006, 13:25:16 - x)

[16 Foundry, (Anka: 19.02.2006, 13:30:44 - x)
když ale mě pan premiér ze všeho nejvíc vhání slzy bezmocné zlosti do očí.

[17 MaYdo, (Rpuť: 19.02.2006, 13:32:07 - x)
jo, dětičky trampolínu rády.
Řízky byli "eňo něňo"! Mám tu vynikající řeznictví, s naprosto nejčerstvějším masem, ale telecí mívají málokdy, tak jsme se rozšoupli:))) A zbytek si dám zítra přírodně s restovanou zeleninkou - mňam.

[18 Kruci, marně čekám, (Jaka: 19.02.2006, 13:38:42 - x)
jak teď zpovídají Urbana, co je v návrhu smlouvy pro Hyundai, jestli tam bude podmínka, že musí zaměstnat alespoň nějaké podstatné procento čekých zaměstnanců, do pihele. Neposloucháte to a já nepřeslechla něco?

[19 FAkt nevím, (maYda: 19.02.2006, 14:07:33 - x)
co to je zvlátní masochismus, zadělávat si na žaludeční vředy sledováním politiky u nedělního oběda.
Doma televízo nemáme, tak si zaděláváme na žaludeční vředy jinak. :-)

[20 Maydo, (Jaka: 19.02.2006, 14:47:16 - x)
och.., můj žaludek je, bohužel, schopný radosti i ze štěrku. Proto vypadám za všech okolností vééélmi zdravě, fix! A bojuju..

[21 jako, (maYda: 19.02.2006, 14:52:16 - x)
nic si z toho nedělejte. Přesně půl metráku jsem měla až do 37. PAk přišli potomci. Dnes mám asi o deset víc, než když jsem se poprvé odebrala porodit.:-)))

[22 Krásná Ančinaránaaodpolednetaky! (Klaun Parafin: 19.02.2006, 16:04:51 - Mail - x)
Šišmarjá, tady bylo na Letné tak od rána hezky, že mi nebylo líto v jedenáct vylézt z postele. Jak si někdo může takový krásný den kazit Paroubkem a Urbanem...? To už není masochismus a o zádělávání vředů, ale bezmocné a bezvýchodné trápení se, že člověk díky svému slušnému vychování není schopen říci jim do očí, že jsou opravdu zlí oblbováci... Potažmo skoro třicet procent tohoto národa také. (Promiň, Fauste, ale jinak už se říci nedá...)
A juro-p, na webech každé televize je archív, většinou večer se už dá podívat na odpolední programy, takže se nemusí nic stahovat a držet to v počítači. A ušetří se vypínání několikerým běháním prstů po kláměstě...

[23 No dyť právě. (jura-p: 19.02.2006, 17:13:58 - x)
A přesně tomu já říkám, stáhnout si to. Akorát to mám na to pomalejší, aby se navíc neškubali, a to je to prťavé okénečko.

[24 Rputi ze 13:24:02- (dvd: 19.02.2006, 17:59:34 - x)
Potěšil - nepotěšil. Uvídíte, jak to zítra zírálek, béďa, jonáš et consortes budou vidět úplně jinak. --Já to tedy neviděl, neb jsem byl s mladším synáčkem koupit boty, neboť "nemá co na sebe" a ve středu má maturitní ples. O tom, že žádnou z těch svých bund nenatáhne přes sako (oblek jsme kupovali předevčírem) a tím pádem bude ještě jeden nákup, tak o tom bych se snad šířit neměl. (Ještě by měl taky odmaturovat.) --Ale snad budou vybrané statě večer v TV.

[25 dvd (Rpuť: 19.02.2006, 18:19:48 - x)
už s tím začali. Ona je to spousta malejch křivejch Paroubků, proto je ten Pes k nepřestání. Paroubek a spol jim ukázali, že to jde veřejně lhát a pomlouvat a ještě se smát do očí. A tak to dělaj taky - a obrana je velmi těžká - nechce-li člověk přistoupit na jejich styl.

Jinak neznám větší utrpení, než jít nakupovat s robátkem - mou upřímnou soustrast:)))

[26 Rputi et al. (dvd: 19.02.2006, 19:15:26 - x)
Trochu mě překvapily naše levicové Blisty, viz:
www.blisty.cz/2006/2/17/art27148.html
však se tím pidiparoubkové na Psu cítí poněkud dotčeni

[27 Dvd (Foundryman: 19.02.2006, 19:26:40 - x)
Ono to bylo do očí bijící. Už jen výrazy "moje vláda", "já zařídím", "já rozhodnu" svědčí o jisté patologické megalomanii.

[28 Hezký večír vinšuji. (Anka: 19.02.2006, 19:33:52 - x)
A co já s tím Psem říkala? Dnes je tam opravdu skrz naskrz útulno.
Foundry, víš kolika lidem je milo u vědomí toho, že mají tatiho, který se o vše postará? Já jsem teda zralá na křížkový lázně.

[29 mám radost (irenak: 19.02.2006, 19:43:27 - Mail - x)
Mám radost, že nejen mně se zdál dnes M. Topolánek připravený a že se nenechal vyprovokovat. Na Psu mě překvapilo, jak špatně mnoho lidí chápe úhradovou vyhlášku. Její zvýšení znamená ne to, že budou mít lékaři vyšší plat. Pokud by měla fungovat tak, jak platí od ledna tohoto roku, v podstatě by to znamenalo, že všechna zdravotnická zařízení, včetně fakultních nemocnic by byla schopna zajistit jen akutní péči, všechny plánované výkony a zákroky by se musely odsouvat. Proto si myslím, že i Dr. Kubek (jinak věrný nohsled Dr. Ratha)se ozval. Pro naši fakultní nemocnici znamená úhradová vyhláška to, že bychom měli svou práci omezit asi o 14% - buď snížit počet lůže, tím pádem počet personálu, nebo asi od května nejpozději půlky června najet na provoz jako v prosinci 2005 - jak se vyjádřil ministr - "prázdninový provoz". Myslím si také a velmi mě zaujalo prohlášení Paroubka v dnešních Otázkách V. M., že propad VZP byl způsoben špatným nastavením systému. Je to samozřejmě pravda, ale v listopadu a prosinci byl v jeho podání systém dobrý a za propad mohla J. Musílková. 24.2. jsem na Staroměstském náměstí.

[30 2 irenak (Foundryman: 19.02.2006, 19:56:03 - x)
Kvituji s povděkem, že doktorům začíná docházet to, co je ekonomům zřejmé už delší dobu. Systém financování zdravotnictví tak, jak je nastaven, je odsouzen k problémům. Nic na tom nezmění vyrážení klínu klínem (např. předsunutí plateb) v púodání Paroubka s Rathem. Hlavně, že Paroubek dnes předhazoval Topolánkovi absenci ekonomické kvalifikace. Pokud je Paroubek vzděláním ekonom, měl by fofrem vrátit diplom.

[31 2 Foundy (dvd: 19.02.2006, 20:03:47 - x)
Dovoluji si poznamenat, že na ekonoma RaJe není zrovna potřeba ekonomika. .

[32 Dvd (Foundryman: 19.02.2006, 20:07:14 - x)
však já si to nikdy nemyslel :-))

[33 2Foundryman (irenak: 19.02.2006, 20:07:41 - Mail - x)
Nevím, jestli to dochází doktorů, někdy bych spíš řekla, že ne. Já sama jsem zdravotní sestra, která má již několik let jasno, že celý systém zdravotnictví je špatně nastavený. Protože hospodařením jednotlivých klinik a pracovišť se většinou musí věnovat sestry - ve státním zdravotnictví je to jako svého času u Werichů - doktoři se starají o důležité věci jako postoj k Ugandě Burundi apod., sestry řeší přízemnosti - kolik nakoupit obvazů, stříkaček, jehel, kolik zajistit prádla a jídla atp. Pěkný večer.

[34 Tak nastupujeme (F: 19.02.2006, 20:10:02 - x)
proti Itálii. Konečně uvidím zajímavý mač vyrovnaných soupeřů :-))

[35 Foundry. (Rpuť: 19.02.2006, 20:10:19 - x)
Karel se mihnul na Nově, byl chudák trochu přepadlej - ale nic se jim nestalo.

[36 2 irenak (Foundryman: 19.02.2006, 20:13:05 - x)
má máti je v 73 letech stále ještě na půl úvazku činná ve zdravotnictví - celkem 55 let. Kdybych zde popsal její hodnocení Ratha, mohl by mi to Šumavák smáznout za příčinou vulgárního obsahu :-))

[37 Rputi, (Foundryman: 19.02.2006, 20:14:02 - x)
já ho tam viděl - ještě jsem si říkal, že mu to slušelo :-) Nová mediální hvězda :-))

[38 (: 19.02.2006, 20:14:51 - x)

[39 dvd, ono už by to taky bylo pro ostudu! (Rpuť: 19.02.2006, 20:23:58 - x)
I když Novinky to "zvládly" a na ČT už to bylo na facky - vybrali přesně ten okamžik, aby se zdálo, že Topolánek napadá Paroubka a ten mu "s přehledem" čelí. Kdybych to neviděla...

[40 ad Aerokarel (šimon klein: 19.02.2006, 20:28:42 - x)
až se někdo dozvíte podrobnosti (myslím samozřejmě publikovatelné), dejte to sem - byl opravdu trochu přepadnutej....

[41 Dobrý večer (M.Slon: 19.02.2006, 20:42:42 - odkaz - x)
Lidičky, jestli my jsme to třeba špatně nepochopili. Dyť von je to takovej milej člověk, lidovej, tak ňák jako náš, žejo, mámo. http://lidovky.zpravy.cz/ln_domov.asp?r=ln_domov&c=A060217_135339_ln_domov_fho
To fakt stojí za to.

[42 Rputi, (Anka: 19.02.2006, 20:43:04 - x)
hezký večer. Čemu se divíš, prosím? Ona Čt mi připadá docela servilní, jen ten devotní předklon chybí-

[43 M.Slone, (Anka: 19.02.2006, 20:46:34 - x)
ještě vy začínejte, sákryš! Přijít mi sem máma, která to odsouhlasí, srazím ji se schodou, ať mne Stvořitel netresce.

[44 Tak pardon, (M.Slon: 19.02.2006, 20:51:08 - x)
nechtěl jsem vás vystavit nebezpečí trestného činu. Budiž vám útěchou, že v tomto přípádu (ze schodů) by se vám dostalo potlesku na otevřené scéně, doprovázenému odsuzujícími výkřiky Ještě, ještě!

[45 A pic kozu do vazu! (Klaun Parafin: 19.02.2006, 20:52:01 - Mail - x)
On je Rath ekonom? Která to nešťastná škola toto individuum vypustila? Já dosud myslel, že je doktor abstraktní psychologie...
Jinak ta nabídka pro Karla stále platí, takže kdybyste někdo měl více podrobností než že byl na Nově, informujte, prosím. Dík.

[46 Lidi klid - já sice chápu, (Rpuť: 19.02.2006, 20:55:37 - x)
že je to o nervy, ale co naděláme - lid je lid, ale nezapomínejte, že Ti, co tam šli, ho CHTĚLI slyšet a vidět!
To je jako kdybyste se ptali diváků na koncertě H.Vondráčkový, jestli mají radši "Helenku" nebo Anetu.

Anko, když už ta ČT má do veřejnoprávnosti tak daleko, tak by se, aspoň, mohli snažit aby z toho ta manipulace tak nelezla.

[47 Klaune, (M.Slon: 19.02.2006, 20:55:37 - x)
vy pochybujete? Toť on, mistr sportu, fantom Václaváku, buldozer dívčích ložnic, zkrátka brouk Pytlík.

[48 M. Slone, (Anka: 19.02.2006, 20:56:03 - x)
ale dyť já jo. Jen že jsem se dnes vydržela dívat na celé Otázky, teda s kecama strašnýma a teď se to ve mě začíná rozkládat.

[49 Víte, Anko, (M.Slon: 19.02.2006, 21:00:22 - x)
já mám tyhle televizní debaty zakázaný od operace žaludku. Pan doktor mi kladl na srdce, abych se vyhýbal všemu zkaženému.

[50 Rputi, (Anka,: 19.02.2006, 21:00:22 - x)
a nežekla bys proč, když je pan premiér veřejností tak obdivován a chválen? Jdou s větrem, přece.

[51 anko, (šimon klein: 19.02.2006, 21:04:26 - x)
vy musíte mít žaludek jako šrotovník (to měla být lichotka a současně varování)! Mně stačilo se podívat na Psa, kde perlí jonáš a mysch a šacuju to na zdravotního ferneta...a Vy hned tývý....ať to nevodstůněte...

[52 anko, (šimon klein: 19.02.2006, 21:04:30 - x)
vy musíte mít žaludek jako šrotovník (to měla být lichotka a současně varování)! Mně stačilo se podívat na Psa, kde perlí jonáš a mysch a šacuju to na zdravotního ferneta...a Vy hned tývý....ať to nevodstůněte...

[53 No,vždyť tvrdím, (Anka: 19.02.2006, 21:06:05 - x)
že už to začíná být na křížkové lázně. A rychle, než pan Rath lázně pojedná folklorně, jako celé zdravotnictví.

[54 sakra, (šimon klein: 19.02.2006, 21:07:18 - x)
to se to všichni chluběj, jak jsou high-tech, ale pitomou tastaturu na notebooku maj furt stejně bižuterní, jako ostatní nonejmy kolem...
to sakra neuměj vyrábět klavesnici pro klepavý prsty staříků ???

[55 Hezký večer, šimone. (Anka: 19.02.2006, 21:07:50 - x)
Copak já, ale můj marod přepíná z jedné debaty na druhou a ještě jako bonus si to pouští na netu.

[56 anko,pozor! (šimon klein: 19.02.2006, 21:13:13 - x)
to není pro marody....pusŤte mu tam nějak raděj krtečka...:-)), ne dědu jagu a zpupnou krysu...
a pozdravujte ho...

[57 Ale jděte! (Rpuť: 19.02.2006, 21:14:38 - x)
Vy si myslíte, že se teď ta situace uklidní? Že všechny ty průsery najednou přestanou? Vždyť to kráčí do kolosálního maléru rovnejma nohama - jen aby se to stihlo!

[58 šimone, (Anka: 19.02.2006, 21:15:22 - x)
když já se nerada peru a on je potrefený profesí, holt. Tak mu alespoň zabírám počítač. Taky vás zdraví.

[59 Bohužel musím souhlasit, (m: 19.02.2006, 21:18:12 - x)
protože setrvačnost průserovna je neskutečně dlouhá. Trochu to připomíná povodeň: už přestane pršet, ale voda ještě dlouho stoupá. Takže ještě bude hůř.

[60 Hezký večer přeju (Dana: 19.02.2006, 21:24:09 - x)
dnešní besedu jsem sledovala jen letmo, několikrát jsem prošla kolem o TV. Podle reakcí těch, co to viděli byl Topolánek připravený - nepřipravený - dobrý - nemožný a Paroubek nervozní - sebejistý - skvělý - rozklepaný...prostě zřejmě probíhalo souběžně několik debat, z nichž každý si pustil tu svou a tu teď veřejně cupuje - obhajuje - haní - chválí.
Hmm..to asi není to nejlepší sdělení do diskuze, že? :-))

[61 AeroKArel se ozval, (maYda: 19.02.2006, 21:25:49 - x)
díky vstřícné policii a majiteli domu se k němu dostala zpráva o Vašich vzkazech a moje telefonní číslo, takže před chvílí volal. Občas se na internet dostane z nějaké internetové kavárny, může se připojit na adresu milseb@centrum.cz, tam mu možno posílat vzkazy. Jeho počítač i veškeré adresy zůstaly na Arbesáku.
Z práce ho prý v pátek vyrazili ( to je teda dvojkombinace na mašli). TAkže edejte vědět Foundrymu, ať tam nevolá.
MAjí prý náhradní ubytování, dostanou dočasné byty a barák se prý opraví, nemusí se bourat. Situaci zvládá zatím vlastními silami, zdraví a děkuje všem, kteří se ozvali a nabidli pomoc.

[62 No tak aspoň jedna (Dana: 19.02.2006, 21:29:41 - x)
dobrá zpráva. I když s trochou trpkosti...ale tak to v životě bývá...

[63 DAno, jistěže několik debat. (maYda: 19.02.2006, 21:33:33 - x)
KAždý jen tu svou má za jedinou a ta jeho hvězda je skvělá a pokud nezazářila, je to jen díky podlosti soupeře.
Druhá strana tvrdí totéž a tak jsou nakonec skvělí všichni.

[64 maYdo, na mašli (Rpuť: 19.02.2006, 21:39:30 - x)
to sice je, ale na druhou stranu, horší to už snad bejt nemůže - takže může bejt jenom líp!

[65 Tak to jo, maYdo (M.Slon: 19.02.2006, 21:40:18 - x)
všichni jsou skvělý, jen já jsem letadlo.

[66 Šimone, dost bylo hlodavců (Tomáš Haas: 19.02.2006, 21:42:27 - x)
dneska už nechci žádné krtečky, Rath mi stačil. A ten pán co mu píská na píšťalu taky. Nikdy bych nevěřil, že se někdo můze chlubit tím, jak "zmírňuje dopad" svého vlastního prů...švihu (abych neztratil glanc).

[67 No jo, (Foundryman: 19.02.2006, 21:42:36 - x)
na posranýho i hajzl spadne... Karlovi tím pádem volat nebudu, možná by spíš stálo za to zapřemýšlet, jak mu pomoci se zaměstnáním.

[68 Foundrymane, (maYda: 19.02.2006, 21:48:43 - x)
já mám na mobilu číslo, z kterého volal, je o taky mobil, ale mám přece jen pocit, že bez souhlasu bych čísla zveřejňovat neměla, navíc nevím jestli to je jeho mobil. Můžu Vám ho někam poslat? Nebo ho sem můžu plácnout?

[69 No tak alespoň něco dobrého kromě dnešního sluníčka (Klaun Parafin: 19.02.2006, 21:50:05 - Mail - x)
Hlavně, že to přežili ve zdraví i s rodinou a práce se najde.
Jo a drb: Šíma mi volal z Brna, že tam spolu s výtvarníky vyrobili nafukovacího Paroubka, který má tvar takových těch kulatých tlustých bábušeň, ktré mají v sobě kuličkové volně pohybující se závaží a nejdou převrátit, neboť těžká kulička je vrátí vždy do stojata... Každý den ho dle zpráv buď přifukují nebo vypouštějí a na nástěnce na koleji píší zprávy o tlaku, přetlaku, výtlaku a protlaku v Paroubkovi, od čehož se pak odvozuje krása dne. Vyfouknutý, splihlý Paroubek znamená neobyčejně krásný den. Ještě bohužel letos nenastal. Díky bohu, my jsme nadávali na komunisty a mladí dnes snad už také ví, kde je sever...

[70 Tomáši, (šimon klein: 19.02.2006, 21:50:15 - x)
a to to ještě říkal jakoby s knedlíkem v puse, páč si určitě byl vědom právě toho, na co poukazuješ, ale hlavně s ním v tu chvíli cloumala ta potupa - on se musí obhajovat !!!
A soustruh třetí okresní tajemník poté knedlíkovým hlasem přičunil několik politicky zásadních poznámek typu :prší-li zmoknem, máme-li parazon nezmoknem (budu jednat, ale taky nebudu jednat)a Koubek se nakonec pochválil na věčné časy....

[71 MaYdo (Foundryman: 19.02.2006, 21:52:53 - x)
pošlete mi to na quick.

[72 Krtek je hmyzožravec, (kocour: 19.02.2006, 21:55:55 - x)
nikoli hlodavec.

[73 Parafíne, (Rpuť: 19.02.2006, 21:56:02 - x)
Vaňka Vstaňka Paroubek - to zní slibně. A dneska byl, fakt, nějakej nervózní....

[74 Foundrymane, (maYda: 19.02.2006, 22:03:31 - Mail - x)
napsala jsem mailovou adresu do záhlaví, tak mi na ni pošlete tu VAši a já Vám to pošlu.
Na quick, to nějak neumím peložit :-)))

[75 Rputi, (Klaun Parafin: 19.02.2006, 22:05:05 - Mail - x)
tak to bude zítra asi hezky... Vyjde slunce a třeba zapadne
Rath dříve než v pátek, prý se chystá na demonstraci, ale jeho krysař mu to prý rozmlouvá. Jenže on chce tady v Praze vyhrát a nějaké to vajíčko či rajče (Doktoři by mohli na ně mít, ne!), by snesl, protože foto a články o jeho statečnosti by pak mohli být ve všech novinách. Řekl mi to dnes u piva jeden známý novinář z Hospodářek...

[76 kocoure - OT (šimon klein: 19.02.2006, 22:12:49 - x)
krtek je především svině! - mám-li zůstat u zvířátek...Kolem vánoc jsem se stavil na chalupě, kam v zimě nejezdím (ani mě tam sníh nepustí). Na zahradě byly od těhle blbě přičinlivejch tvorů přímo velehory, odhadem dvakrát vyšší než loni a to jsem odvážel ve 13ti kolečkách !
A sousedovic kocour, který to tam má na starost na to kašle - doufám, že to není tvůj příbuznej....

[77 Kocoure, (Tomáš Haas: 19.02.2006, 22:14:24 - x)
v naší politice se už myslím jeden hmyzožravec vyskytl, a hlodavec je, mám takový dojem, pro toho pána lepší zařazení.
Rozhodně bych ho nikdy nepřirovnával k tomu krtečkovi, na kterého mám z dětství ty nejlepší vzpomínky. Ten myslím potřeboval kalhotky, tento pán kalhotky už má, a zdá se, že dokonce plné.

[78 Parafíne, (Rpuť: 19.02.2006, 22:18:47 - x)
v TV se nechal slyšt, že prý ho ODS nepozvala - ale třeba vtipkoval...ono by to nemuselo být jen rajče - mohlo by dojít i na facky...
I Bond si prý dneska nedal pozor a nějaký přičinlivý kolega mu dneska vyrazil dva zuby...nedopatřením...

[79 Šimone, (maYda: 19.02.2006, 22:19:28 - x)
kocouři jsou jako angličtí lordi. Cokoliv dělají, dělají zásadně pro zábavu, nikoliv pro obživu. udělejte si na zahradě krtčí rezervaci, zakažte lov krtků a volné potulování šelem a uvidíte, jak Vám místní kocouři rychle zahradu od krtků vyčistí :-)))

[80 MaYdo :-)) (šimon klein: 19.02.2006, 22:22:46 - x)
díky za tip !!

[81 Šimone, to máte z toho, (Šumavák: 19.02.2006, 22:31:52 - x)
že nemáte sníh !!!
1) pod metrem sněhu nejsou ty kupičky vidět
2) jestli neměli krtečci sakra zásoby, tak už je potkani sežrali
3) a nemají-li pripravené kvalitní potápěčské soupravy s dostatečnou zásobou kyslíku... budou mít zásadní problém.
:-))

[82 šumaváku, (šimon klein: 19.02.2006, 22:42:05 - x)
teď to samo vidět není (vědí - Vysočina), ale jaxi v létě, kdy musím sekat, tak už tam ta mrcha sníh neleží a ty velehory mi úplně otupily sekačku a navíc ty parchanti schválně navrch vystrkaj butráky velikosti husitskejch koulí do praku.
Na vodu jsou zvyklí - snažil jsem se je vytopit vloni hadicí a jen se mi chechtali v neoprenech....v půlce nádrže (jeden metr na kvadrát - což je něco okolo 1000 litrů -asi)jsem to vzdal.
Fakt ale letos zkusím plašiče na baterku, kamarádovi to pomohlo.

[83 Šimone, (Rpuť: 19.02.2006, 22:49:30 - x)
když oni jim ty šutry dole hrozně překážej... slyšela jsem něco o převrácenejch lahvích, zastrkanejch do těch děr - že jim to tam pak nepříjemně hučí...

[84 rputi, (šimon klein: 19.02.2006, 22:52:52 - x)
taky jsem o těch flaškách slyšel, ale vzhledem k počtu těch děr, co u nás v Ementálově mám, tak musím říct, že tolik jsem toho dosud nevypil...a že se snažím....

[85 Šimone, (maYda: 19.02.2006, 22:56:12 - x)
vytopit krtka je nesmysl. Oni maji docela složitý systém těch chodeb, takže vodu tam můžete lít třeba dva dny. A i kbyby jste ho někde odřízl, tak si vyvrtá únikovou chodbu.
NA to pomáhá jenn jedno - zjara, než vyrazí tráva , ty hromádky rozhrabat. Je to staršně otrávná práce,museli jsme to děkllat s bráchou ( neboť na tom jsme toho nemohli moc zkazit) a dělám to nerada dodnes. SAkorát žeb už k tomu můžu zahnat vlastní děti, které ovšem remcají zrovna tak jako my. Jen taktiku, jak zdrhnout a přenechat to matce mají rozhodně vymakanější a líp se jim to daří.

[86 Šimone, (Rpuť: 19.02.2006, 22:57:05 - x)
to chce postát u kontejneru - a což takhle hovínka Vaší Sejlinky(nepletu se?) - dávat jim je do těch děr?

[87 Maydo, (šimon klein: 19.02.2006, 23:02:48 - x)
to s tou vodou, to jsem si už všiml, dokonce jim to tam šumí jak vodopády - hotový Atrium v Karlíně maj. A jinak - rozhrabuju je každý rok, ale právě kvůli sekačce a těm butrákům musím toho dost odvézt - aspoň mi to na cca 800 qm připadá dost --13 koleček. A také v tu chvíli zjišťuji, že jsem bezdětný...
zato sklízet - to uměj děťátka dokonale, jak kobylky.

[88 rputi, (šimon klein: 19.02.2006, 23:07:50 - x)
od kamarádky dcery, co je kadeřnicí, jsme si přivezl pytel vlasů a cpal je celou sobotu do každé díry....za týden byly ze všech děr pečlivě vystrkány.... opakoval jsem se...oni taky....do zblbnutí (mého)....je to marný, marný, marný, asi je to boží trest za to, že jsem v některém ze svých životů dříve dělal antouška.

[89 Rputi, lahve převracíme (Šumavák: 19.02.2006, 23:10:20 - x)
nad skleničkou. A hučíme, že už jsou zase prázdné!
Těm krtečkům musí být otevřeným hrdlem nahoru, aby na ně vítr mohl hrát jako Stivín. Teda on to umí asi líp. Ale to by zase ti krtci neutíkali pryč, ale sbíhali by se!

Nakoukl jsem na psa. Tři stránky. Při čtení komentářů pavlačových povalečů jsem si vzpomněl na jeden starší italský film:
"Bože, jak hluboko jsem klesla!"

Že by nervy v kýblu a kýbl není k nalezení??

[90 Áááá..vidím, žře teď se rozhořel ten pravý boj (Dana: 19.02.2006, 23:11:11 - x)
zničit krtka! Jenže, vážení, věřte zkušenému zemědělci - krtek je nezničitelný! Můžete vyplavovat - viz maYda, můžete sypat nevonné předměty - vyhrabou Říp o kousek dál, můžete na jaře rozhrabat zimní velehory - vybudují za pár dní nové a místo Tater tam máte Alpy, a k Šumavákovým bodům - pod metrem sněhu kupičky nejsou vidět, to však neznamená, že tam nejsou doopravdy - já si o pár čerstvých málem zlomila lopatu při prohrabávání sněhové nadílky v -25, o zásobách, které měly krtky ochránit před potkany - nevím, co je horší, krtek nebo potkan?, a co se jarního tání týká - viz maYda. Tož tak na dobrou noc. Beru si další acylpyrin a jen doufám, že ta horečka se do rána trochu srazí..nebo taky ne. Ale do práce musím. Tak jdu snít o lepších zítřejších....:-)

[91 šimone, (Rpuť: 19.02.2006, 23:14:43 - x)
nedávno jsem četla jak nějakej (Holanďan) sestrojil přístroj proti mlamojům co mu imrvére řvali před kšeftem. Do dvaceti lety prý slyší i velmi vysoké tóny - možná něco takového....
Docházej mi nápady - jdu to zalomit. Dobrou!

[92 Ještě jedno-dvě slovíčka (Dana: 19.02.2006, 23:15:34 - x)
Je to ode mě opovážlivost, ale jsem moc ráda, že právě tady se našli lidé, kteří se místo slov snaží pomoct jednomu, co se dostal do problémů. I když já moc nabídnout nemůžu - vlastně kromě slov nic víc....I když - jeden malý byt tu mám prázdný, ale je to daleko od Matičky..V případě potřeby je však k dispozici. :-)))

[93 Ale vážně! Mně se na krtka (Šumavák: 19.02.2006, 23:18:02 - x)
nejlépe osvědčuje nekrmit kočky!

Třeba tři čtyři dny. A pak loví myši, krtky, hryzce ( ak když na ně zapomenu tak i králíčata) v okruhu minimálně 500m.
Přinesou ukázat, já je pochválím a za 10 sec leží na chodbě jen žlučník.

[94 S tím neoprenem pro krtečky (Šumavák: 19.02.2006, 23:22:20 - x)
jsem chtěl naznačit, že je rozdíl vyplavovat hadicí a třemi metry vody na Kampě !
Takové chodby, aby tohle vsákly, ani ti krtci nemají!

[95 zase novinka. (jura-p: 20.02.2006, 00:14:44 - x)
Nick píšu do žluté, co vypadá jako drobet pod terénem. Ty flašky se nedávají převrácené. Ty se dávají hrdlem nahoru, a očekává se, že na ta hrdla bude hvízdat vítr. Ale jak vědí ti, co za dotace stavějí větrné elektrárny, tak tady takový vítr, aby to hvízdalo je jen na několika místech, kam natáhnout dráty je je tak drahé, že se nikdy nezaplatí ani ta elektřina použitá na výrobu těch drátů. A tam nikdo proti krtkům nebojuje, protože je to až na vrcholcích. Takže je jedno, jak tam ty flašky budete strkat, protože u věci, co nemůže fungovat, je jedno, zda je správně nainstalovaná. V humanitních vědách platí a já doufám, že fyzici to neznají, že výzkum, který není třeba dělat vůbec, není třeba dělat poctivě. Ostatně nečtete výzkumy veřejného mínění?

[96 Nick píšu do žluté????? (Šumavák: 20.02.2006, 00:26:28 - x)
A to je co? To tady? Nějaké rošíření?

[97 Na krtky (Sally: 20.02.2006, 00:34:36 - Mail - x)
používáme takové patrony z Hornbachu - zapálí se, dá do díry a jen to krtečka vyžene k sousedům, oni se totiž nesmí zabíjet, jsou chránění, žerou i slimáky, tak jim sem tam nějakou hromádku v trávníku odpustíme. U Dederonů dřív prodávali gaspatrone, ty byly lepší. Tady také, i když se to nesmí, čekají s motykou u rozbité krtiny a krtek každou lichou hodinu zimního času jde opravovat a pak už jen správný zásah, je to skutečně tak, viděla jsem za odpoledne takto 5 krtků, bohužel zabitých. Kdo má na to žaludek a hodně krtků...

[98 Také si přisadím radou. (Klaun Parafin: 20.02.2006, 00:48:43 - Mail - x)
Ruda u Vodičky říkal, že krtci se odeženou nejlépe a definitivně tím, že od výfuku nákladní Tatry (mixu, tahače...) se natáhne do krtčí děr hadice a pustí se na nízké otáčky na chvíli motor. Stačí prý půl hodina, ale je nutné hadici občas strčit do jiné díry. Krtci pak vyskáčí až půl metru vysoko a už ve vzduchu provedou otáčku směrem ven ze zahrady. Možná, že by stačila i stará škodovka...

[99 Klaune Parafine, (Sally: 20.02.2006, 00:53:27 - Mail - x)
dík za upozornění na Fimfárum v sobotu. Bylo to pěkné odpoledne s Werichem a Fimfárem, lepší nežli dnešní s Paroubkem.

[100 Klaune , Tatra je Tatra! (Šumavák: 20.02.2006, 00:59:51 - x)
To vyskáčí i králíci v Austrálii !
:-)))

[101 Sally, (Klaun Parafin: 20.02.2006, 01:09:54 - Mail - x)
běžte do kina na "Fimfárum 2". Také strašná pohoda, já musím znovu, mám pak radost až do nejbližšího vyúčtování...
Jo, šumaváku, Tatry jsou Tatry, ty nám mohou vzít jen Slováci. Na chvilku. A už jsem zjistil, kam nás v létě zvou: Někam k Táboru na cunkovský statek, tam je prý chov nejčistčích huculů ve střední Evropě. Já se na ty koně strašně těším...

[102 Šmarjá jozef, (Klaun Parafin: 20.02.2006, 01:12:19 - Mail - odkaz - x)
"..nejčistších..." Raději už Dobrou noc.

[103 Je to tak, Šumaváku. (jura-p: 20.02.2006, 01:21:20 - x)
Ono si tu kolonku, kdo nám píše, našlo rozšíření na vyplňování jmen a adres. A vyžlutilo si ji. Ale zase je to rychlejší. Předtím jsem musel napsat j, aby se mi udělala nabídka nicku v roletce a teď mi stačí kurzor a už mě to cpe do kolonky. To jsou vymoženosti.

[104 Jurape, a to je jaké (Šumavák: 20.02.2006, 01:47:09 - x)
rozšíření? Je i česky? Nebo to funguje intuitivně, takže je jedno v jakém je jazyce?Vybírá si to odpovídající nicky? Já mám samozřejmě na různé domény různá přihlašovací jména.
Eventuelní odkaz?

[105 Je to autofill O,3 (jura-p: 20.02.2006, 04:43:47 - x)
Mě připadá dost intuitivní. Žlutí dál, ale teď musím zase psát první písmeno. Třeba to bude tím, jak jsem ho našel vypínáním a on se zase "rozpracuje"? Třeba jsem jeho dovednost vypnutím narušil?

[106 Rputí definice svědomí: (Rpuť: 20.02.2006, 06:17:58 - x)
Svědomí je ten náš vnitřní hlas, který nás v nejméně výhodné chvíli upozorňuje, že máme odpovědnost za něco, na co bychom se docela rádi vykašlali.

[107 Rputi, (Jaka: 20.02.2006, 06:35:41 - x)
je to fajn, otevřít oko a vidět, že jste, kde Vás čekám. Dobrý a vyvedený den. A k svědomí, zase je to o míře, někteří ho nemají vůbec a někteří až tak, že při moudření na stáří maj ohromnou dřinu se ho alespoň trochu odnaučit. Ono umí taky dost pokřivit život, když si ho člověk na svá bedra nabere jako za celý svět.

[108 Jako, (Rpuť: 20.02.2006, 06:41:05 - x)
člověk má mít jen své vlastní svědomí - pokud si k tomu přibere ještě svědomí těch druhých stává se z něj "beránek boží".

[109 dík (divana: 20.02.2006, 08:07:07 - Mail - odkaz - x)
už mě včera večer přemáhal pocit, že jsem pomýlená. leč dnes ráno jsem si tady početla a dobrý. nejsem sama, kdo doufá, že se guláš po volbách vrátí do čtvrté cenové.

[110 SAlly, (maYda: 20.02.2006, 08:20:25 - x)
a žerou krtci opravdu všechny slimáky? I ty potvory portugalský, co nám vloni spásli půl úrody a veškerou bazalku?

[111 Tedy divano, (Jaka: 20.02.2006, 08:21:31 - x)
kéž by. Jen nevím, odkud jste, ale tady na Ostravsku to doufání jde dost ztuha. Hlas lidu, hlas bóží je zde doprovázen jiskřící nadějí v oku při zmínce o tom herci, co se tak rád, upřímně a empaticky dívá do kamery v tývý. Pohledem, který zdejším lidstvem je dešifrován jako - jsem tu, abych vám pomohl, to je mé jediné přání, tohle myslím vstávaje, lehaje..

...chjoch...

[112 Rputi, (maYda: 20.02.2006, 08:22:18 - x)
"člověk má mít jen své vlastní svědomí", zlatá slova, jen do kamene tesat!
Najdou se ovšem někteří jedinci, kteří rádi berou na svá ramena hříchy druhých, aby se nemuseli zamýšlet nad vlastními.

[113 zničte krtka, (šimon klein: 20.02.2006, 08:44:07 - x)
děkuji všem za cenné rady, pokusím se je postupně uplatnit (zvl. tu o nutnosti odklízet ty kordiliéry, tu považuji sice ne za objevnou, ale nejrealističtější). Zkoušel jsem sedět i u nory (a to v každé liché ale i sudé imrvére), ale prý se mi chodili chechtat za zády - tvrdí rodina (nevím, já to prospal).
Obzvláště si vážím rady páně senátorově, avšak doufám, že mi promine, pokud budu ty svině hubit doopravdy a ne naoko:-))
Sally - děkuji za upozornění, budu je hubit potají...
Teď eště aspoň jednoho co chytit, ale i zahlídnout....
Asi zkusím ten plašič...to je jak na ty mlamoje.....

[114 Hezké dopoledne vinšuji. (Anka: 20.02.2006, 08:52:18 - x)
šimone, i já se přidám. Pilné krtky na chalupě jsem vyprovodila olomouckými tvarůžky. Pokrájela jsem je na kousky (i tak to byla pálka) a nacpala do děr. Trvalo to jednu sezonu a krtečkové sbalili kalhotky i autíčko a vydali se k sousedům.

[115 Bodré podoledne (M.Slon: 20.02.2006, 09:01:32 - x)
Už jste někdy drželi krtečka v ruce? Já ano a od té doby nejsem, ač jinak otrlý cynik, schopen krtka zadávit. A tak při hromadném hromádkování si na něj počkám, ZAŽIVA(!) odchytím, omluvím se mu, odnesu za humna, omluvím se mu, slíbím dodání osobních věcí, omluvím se mu a vypustím. Krtek si odplivne, znechuceně se zakrtkuje a čile se dá na undergroundovou cestu na naši zahradu. A tak to jde pořád dokola. Děláme to oba rádi.

[116 jako, (divana: 20.02.2006, 09:07:17 - Mail - x)
i v praze to jde ztuha. například na podporu hučina se scházelo na václaváku deset až dvacet lidí....
ale zvesela. včera na čt1 ve zprávách byl guláš na návštěvě na vysočině. když se podarovali a doloučili, odcházeli doslova ruku v ruce. z toho bych chtěla foto.

[117 MaYdo, (Sally: 20.02.2006, 09:37:49 - Mail - x)
vzhledem k tomu, že je krtek hmyzožravec tak doufám,že slimáky žere, četla jsem to v chytrých knihách o zahradě, tak krtkům naivně věřím, ale určitě je žere ježek, viděla jsem jednoho nestráveného v ježčím hovínku. A na slimáky jsme vyzkoušeli i ekologicky nějaké minimušky, které se mají do slimáků zavrtat, ale i když to bylo velice drahé hubení, slimáci i ti oranžoví přežili, taky tu máme červené, asi nějaká symbióza a co je horší, jeden slimejš prý za sezónu vyprodukuje asi 10.000 nových!!!

[118 aha, já píšu (Argonantus: 20.02.2006, 09:41:48 - x)
konfliktní glosy jinam, než se píše dnes; totě problém.
Omlouvám se; neznám zdejší zvyky.

[119 Slone, Anko, (šimon klein: 20.02.2006, 09:43:33 - x)
i já měl tu čest, i když jenom utopeného v sudu s dešťovkou, kam asi spadl ze sousedovic zídky...
Ale povězte mi - jak se dá himlhergotkrucinálfagot, ten parchant chytit zaživa !!!???
To já bych zase věděl, kterejm sympaťákům v sousedství bych ho odnesl za humna :-))
Anko - dávat osobně někomu holomócké syrečky považuji za sebepoškozování - žeru je k smrti rád (i dcera- zvl. nakládané; kupujeme v krámě s přípodotkem, aby vybrali obzvláště smradlavé), ale jestli to opravdu pomůže - s těžkým srdcem, ale zkusím.....

[120 argonaute, (šimon klein: 20.02.2006, 09:46:26 - x)
máte-li recept proti krtkům - pište dál.....

[121 Šimone, chce to cvik. (M.Slon: 20.02.2006, 10:05:26 - x)
Krtek nejraděj krtkaří poránu. Jestli je to tím, že je voddáchnutej nebo že je poroseno a on se jde opláchnout, to jsem nepochopil. Navíc krtek kopečkaří v řadě, je to vlastně metro se stanicema(ukončete výstup a nástup, krtina se zavírá). Takže s trochou trpělivosti najdete strategický systém krtčího postupu a pak už číháte s klidem a rýčem na konci metra. A jakmile nadzvedne hlínu, šup rejčem pod něj(Bacha, nepřepůlit! Půlenej krtek to nerozdejchá!) Upozorňuji, že krtek je citlivý na dupání, takže když budete na špatné konečné, váš sebetišší přeběh ho spolehlivě odradí od výstupu. No, a pak už jen odnést k oblíbenému sousedovi. A nezapomeňte se mu omluvit, aby si nebral jako poválečnej odsun.

[122 MaYdo, (Rpuť: 20.02.2006, 10:14:17 - x)
můžete-li si nějakého ježka opatřit, vřele doporučuji. Takovej slimák je pro ježka lahůdka. Jedna, z mnou odchovaných, ježčic žije na zahradě jedněch mých známých a ti si ji nemohou vynachválit. Ani jí nenapadne utíkat, i když by mohla, což přičítám tomu, že když dojdou slimejši a žížaly, tak pánící přispěchají s kočičí konzervou.

[123 slone - hezký.!!!!... (šimon klein: 20.02.2006, 10:14:28 - x)
tak tohle opravdu zkusím....
a přebíhat - to nebudu, páč s mejma kilama bych ho mohl zašlápnout, aniž bych na něj šlápnul....

[124 Divano, (M.Slon: 20.02.2006, 10:22:10 - x)
jestli fakt toužíte po tom fotu, tak máte šanci. Stahujte a rozšiřujte:
http://www.mojenoviny.cz/z_domova/zemak060220.html

[125 Šimone, (M.Slon: 20.02.2006, 10:24:22 - x)
to já znám, proč myslíte, že mi říkají malej slon? Váha odpovídá, jen ten chobůtek mám kratší. :-))

[126 Jen průletově, (Jaka: 20.02.2006, 10:28:58 - x)
chi chi, šimone kleine, to že byste byl jako inteligentní bomba na ničení podzemních instalací? Zdravím školení krtkologů, zdar, zdar, zdar! Ovšem slone, Vy jste na dekorování před nastoupenou krtčí jednotkou !!!!

[127 Divano, ten odkaz je boží, (Jaka: 20.02.2006, 10:33:26 - x)
taky jsem si včera stáhla jejich roztomilou fotku, můžu posloužit, dáte-li emila

[128 Rputi, (maYda: 20.02.2006, 10:36:59 - x)
tak to mi nezbává, než konstatovat, že ježci na naší zahradě zřejmě žijí se slimáky pv družné sïmbioze.
A nějakého cizáka, kterého si slimáci neochočili by asi ti domácín hnali.:-)))

[129 slone !!! (šimon klein: 20.02.2006, 10:39:41 - x)
alespoň nemáte problémy, když venku solej.....:-)))))
Nebo jo ? - to byste mne asi nakrknul.....

[130 Jako, (šimon klein: 20.02.2006, 10:41:02 - x)
moc Vám děkuji za to adjektivum "inteligentní".....
Mám Vás moc rád :-))))))

[131 M.Slone (Rpuť: 20.02.2006, 10:42:15 - x)
...a Gross se Špidlou jim půjdou za družičky...

[132 Já už budu hodnááá (maYda: 20.02.2006, 10:43:19 - x)
a budu po sobě číst!!!!
..žijí se slimáky pv družné sïmbioze = ..žijí se slimáky v družné symbioze

[133 MaYdo, (Rpuť: 20.02.2006, 10:44:35 - x)
zkoušela jsem zatím jen na mšice, ale má funfovat odvar z Tarase Bulby...

[134 Šimone, (M.Slon: 20.02.2006, 10:50:47 - x)
klid, jen mi vadí vyšší přízemní mrazík. :-)))

[135 m.slone, (divana: 20.02.2006, 11:09:25 - Mail - odkaz - x)
taky jsem našla tuhle fotku a dala jsem ji na psa.
v televizi byly jejich pohledy mnohem slastnější. byl to taky dost dlouhý záběr. možná to ještě někde proběhne.

[136 Argonante (martin tamtaky: 20.02.2006, 11:11:42 - x)
orientace je obtížná, ale ke spojení příspěvků nakonec dochází. K dělení a spojování blogů - ambice blogařů a diskutujících jsou různé a proto se něco může jevit nešťastné. Šumavák začal - meiner Meinung nach - jako informátor o katastrofě na Šumavě. Faust je psavec a myslitel. Můj blog je soukromě-rodinný. Spojení blogů s jednotící linkou a inspirujícím obsahem by bylo pěkné, ale vyžaduje full-time job (mimo jiné).
Já přenechám další vývoj přírodě - kolečka se obrousí, vačky si sednou - co je to pouhých šest neděl nebo tři měsíce?

[137 M.Slone, (Sally: 20.02.2006, 11:15:23 - Mail - x)

[138 (: 20.02.2006, 11:20:50 - x)
obdivuji Vaše znalosti ze života krtků, mně jich je taky líto, takový mají krásný kožíšek, ale je prý na nich mnoho milionů různých fujtajblových bacilů, takže po pochování krtečků řádně umýt ruce!! Váš odkaz na ty registrované partnery je božský - mohl by nějaký psycholog podle toho, jak se drží za ruce zjistit, kdo má vedoucí úlohu?

[139 zakladatelům blogů (Argonantus: 20.02.2006, 11:22:43 - x)
připomenu svoji prapůvodní krajně skeptickou reakci na Pavouky
http://pavouciveflasce.bloguje.cz/125326_item.php

ze dne 4.4.2005
v zásadě si to myslím dodnes; a vlastně jen to, že se našlo pár pěkných témat, tak mne to zlákalo.
A taky to, že zůstaly - přesvšechny kotrmelce - přítomny nejméně dva výrazně odlišné světonázory, dodávám dnes.

Prostě; víc lidí vícero různých názorů je schopno splodit více zajímavých témat.
Prapůvodní ideou Pavouků bylo totéž, co zde - sešli se "sirotci ze Psa". Nicméně je překvapivé, jak se po dost krátké době samostatné existence party začínají jasně vyhraňovat proti sobě; obojživelníků je výrazná menšina.

Na tématický portál zřejmě nemá síly nikdo z nás široko daleko; to nechávám opravdovým titánům.

[140 Díky, Sally, (M.Slon: 20.02.2006, 11:27:04 - x)
teď už vím, proč vždycky, když se muchlám s krtkem, pak někoho pokoušu. A k těm dvěma rukuvruce netřeba psychologa: vedoucí úlohu má strana.

[141 Rputi, (maYda: 20.02.2006, 11:42:56 - x)
Vy mi dáváte. Nejdřív jsem přemý šlela, ja to myslíte, že bych měla cpát zdatného kozáka do hrnce?
PAk jsem usoudila, že nmyslíte to literární dílo, jenže prož TAras Bulba, proč ne KApitanskaja dočka nebo Tři mušketýři.
Až pak mi došlo, že jde o tabák.
To víte, nekuřačka. Muž kouří jen v práci a cigarety, táta kouřil taky cigarety a když ho máma zkoušela občas přeučit na dýmku, kouřil Amforu.

[142 Ne, Argonante, (Rpuť: 20.02.2006, 11:57:41 - x)
právě, že se polarizuje kde kdo a kde co a my si chceme nepolarizačně pokřápat, když na to přijde, třeba o krtkovi. Na Pavouky přišla řeč nejdříve proto, že někdo vyslovil názor, že se jedná o další Pavouky - takže zákonitě následovala definice proč ne. O další zmínku se postaral -mo-. A teď vy....

[143 MaYdo, (Rpuť: 20.02.2006, 12:06:14 - x)
sorry, já myslela, že o tak strašném "jedu" má povědomost kde kdo. Znala jsem jednoho dědulu, co to kouřil a ani jeho pes neměl blechu...

[144 Argo, (kocour: 20.02.2006, 12:55:24 - x)
když ono je to těžké ... já nesdílím to přesvědčení o úpadku Psa - to je jako lomit rukama, že starou škodovku nahradila novější. A přišli noví lidi ... no, jsou sice třeba blbí, ale nebudeme před nimi strkat hlavu do písku, že ne. Zas na druhou stranu, blogy, proč ne. Třeba pro mne je to pohodlný azyl. A rád Vás tady vidím.

[145 Argonante (martin tamtaky: 20.02.2006, 13:24:25 - x)
vrátil jsem se ke starému příspěvku v odkazu a musím Vám přiznat rafinovanost - nejen profesní. Vypočítal jste důvody, proč blogy ne a proč Vy na blozích ne a proč vůbec na síti ano - a pak, vnitřeně vyrovnán s rozporem, jste začal přispívat.

Rád Vás čtu, ale připusťte nejen slovně, že velká skupina diskutujících chce i bohapustně tlachat, alespoň někdy. Tlachat s lidmi, o kterých předpokládá, že mají stejný a bezelstný úmysl či potřebu. Potvrdit si, že nejsou ve své zdánlivé názorové samotě opuštěni. Ta samota nemusí být jen v podhorské vesničce, ale i uprostřed metropole.

Hodnocení a srovnávání je už krokem za tuto hranici a možná proto je alergicky odmítáno nebo popíráno. I já tímto popisem dělám něco, co nepotřebuji a asi bych ani bez popíchnutí neudělal. Mám však za sebou příliš mnoho rozvodových kauz, abych neznal nebezpečnost pingpongu: když on řekl, tak ona řekla.

Nakonec tři hesla - bez pořadí důležitosti - neutíkám bez boje, kde mě nechtějí, tam se nevnucuji, ráno je moudřejší večera.

Uvidíme, až vylezu ze soudní síně, komu jsem načechral peříčka.

[146 Jedna pozitivní zpráva (Rpuť: 20.02.2006, 13:44:44 - x)
Ze školy, v té filipínské vesnici zavalené bahnem, vytáhli po třech dnech, 50 živých lidí!!!

[147 kocoure, (Rpuť: 20.02.2006, 13:51:29 - x)
hodně těch nových, ale není schopno a ochotno vůbec diskutovat - v tom je ta potíž. A tedy zmizelo to, v čem byl starý Pes cenný - že si člověk v diskusi ujasnil názory své i těch druhých.

[148 Dámy, (PeS: 20.02.2006, 14:12:50 - x)
ad Taras Bulba - ještě ho mám doma asi 3 balíčky. Já ho kdysi dávno koupil na likvidaci těch mšic, leč brzo jsem pochopil, že tím smradem likviduju hlavně sebe, zatímco mšice byly za pár dní nazpátek. Pravda, ten odvar jsem do krtin nelil, jen tam mohlo vsáknout to, co steklo se stromů, ale že by to krtky nějak odpuzovalo, to jsem si nevšim... Nicméně ještě radostnější než krtek je hryzec. Ten když se Vám usadí někde v okolí, tak můžete dát ovocnému stromoví poslední sbohem a tichou vzpomínku.

[149 PeSi (Rpuť: 20.02.2006, 14:26:21 - x)
na hryzce prý jsou specielní pasti.
Ale ten Taras Bulba se mi osvědčil. Pořád lepší ten smrad, než to polévat nějakým chemickým sajrajtem. Jednou babička cos takového zakoupila a já, ač nejsem alergik, jsem během půl hodiny vypadala jak mongolskej pirát co právě dostal nafackováno...takže "Vždy jen Taras Bulba"!:))

[150 Abych pridal (Petr Kunetka: 20.02.2006, 14:27:51 - odkaz - x)
dobre zpravy, ve ctrtek nas zaplavilo... Sice by mne nenapadlo, ze barak tesne pod vrcholem kopce lze zatopit, ale skutecne staci sklon pole, mizerne udelana a zanesena skarpa a je po darlingu.
Nastesti do baraku se to nedostalo, na to je to prilis vysoko. Ale sklep vypadal jak podpalubi Titaniku ;)

[151 Petře K. (Foundryman: 20.02.2006, 14:30:16 - x)
a hráli jste aspoň v 1. podlaží na piáno Destiny Waltz? Aby to mělo styl...

[152 Petr K.: (kocour: 20.02.2006, 14:31:28 - x)
A už jste zase v suchu?

[153 Petře K. (Faust: 20.02.2006, 14:38:06 - x)
o zkušenostech záplav na kopci bych Ti mohl vyprávět přímo story.

"Když loď, tak především na kopci" (c) Forbína

A víš, že já se skoro tenkrát neoženil... pravda, žádný neštěstí, aspoň bych si ušetřil jeden rozvod...
:-)
Zdravím zatopenýho zločince :-)

[154 Jo, (Petr Kunetka: 20.02.2006, 14:47:09 - odkaz - x)
uz je po katastrofe. A taky po jednom elektromotoru, co byl ve sklepe...
Nebylo to tak hrozne, ale je to dalsi asi z milionu veci, do ktere se musim pustit, az rozmrzne puda ;)

[155 A co kočka, (kocour: 20.02.2006, 14:59:31 - x)
ta je v pohodě? (Já už zase zapomněl, jak se jmenuje ...?).

[156 Moc se ji (Petr Kunetka: 20.02.2006, 15:01:52 - odkaz - x)
Bydleni uprostred jezera nezamlouvalo, cmuchala k jezeru dost prezirave ;) A kocka se jmenuje kazdy tyden jinak, takze to mas stejne jedno...

[157 Petře, (Anka: 20.02.2006, 15:06:58 - x)
cítím s tebou. Jak slyším o potopě, okamžitě mám v nose ten šílený puch z bahna, fujky, fujky.
šimone, ještě by vás mohl potkat vodní hryzec. Radujte se, že na vás drží jen krteček. Vodní hryzec je naprostá bestie, ale krásně vypadající.

[158 anko - šmankote !!! (šimon klein: 20.02.2006, 15:14:38 - x)
jak se od sebe rozezná hryzec a krtek - myslím co do důsledků na zahradu ??
A co se s ním dá dělat ???

[159 šimone, klííd. (Anka: 20.02.2006, 15:19:54 - x)
Tedy pokud nemáte zahradu někde u potoka. Já na hladinu potoka doplivla. Hryzec vodní vypadá jako prťavounká vydra a dělá děsné díry do země. Nevím, co dělá komu, ale mě tahal mrkev a petržel do svého špaju. Občas jsem se s ním přetahovala o nať, a ve finále jsem se na něj vyflákla a chodila pro tyto komodity do kvelbu. Jinak je to fakt bestie, užral mladým stromků a keřům kořeny (já nepoučená je neobalila pletivem), proděravěl kdejaký záhon. Vyhlásila jsem mu válku ukrutnou a lila jsem mu vodu do bydlíku. Občas to zabralo, občas nee. Nejhorší následky měly jeho aktivity v záhonech jahod, keříčky braly šmahem za své.

[160 ..sem si voddych... (šimon klein: 20.02.2006, 15:26:24 - x)
tak model vydry 1 : 5 jsem tam ještě neviděl....
zato jsem tam měl v dřevníku kunu - překrásné zvíře ! - což jsem poznal, když se mi jednou při siestě přišla podívat, co máme ke sváče.
Samozřejmě jí sousedi začali honit, utekla na silnici a protože se jí moc nechtělo pryč, dotloukli jí.
Patrně byla nějak nemocná, že neutíkala...napadla nás vzteklina, což právě vyvolalo ten krvavý lov....
Pořád jsem si ale říkal, že třeba hledala pomoc....blbý nápady, co?....když ale ona měla tak krásné oči..

[161 se nevytahujte, šimone. (Anka: 20.02.2006, 15:35:00 - x)
mě to sežralo příspěvek, híml fíx!
My měli kunu neutlučenou, nechuravou a děsně dupavou - na půdě. Po pěti nocích, kdy jsem s krumpáčem v ruce a hordou fakanů za zády vyrážela po chalupě, že abych zdecimovala vetřelce, abych zjistila, že je to ta potvora s krásnýma očima, jsem jí na půdu umístila hlasitě hrající rádio a byl pokoj.

[162 Vyměním (M.Slon: 20.02.2006, 15:35:25 - x)
kunu za krtka. Kunu jsem ještě nechoval. Zn.Pokud by byl krtek málo, přihodím tchoře.

[163 Dana (Tož k té velké válce...: 20.02.2006, 15:38:26 - x)
Na krtky kdysi vymysleli jakési plynové patrony - dělali je na Vysočině a jmenovaly se Krounex - asi podle toho místa - Krouna. Samozřejmě - nepomohly stejně jako všechny jiné způsoby. Asi nejefektivnější je ta hladová kočka, ale naučte ji, že si má lovit jen v mojí zahradě a ne u sousedů! Co se hryzců týká, kdysi jsem je lovila - chytala do zakopaných pěti (no, i tří) litrových flašek od okurek, zpola naplněných vodou. Pár jsem jich takto ulovila, ale marná snaha...za jednoho padlého vstalo deset nových bojovníků...Takže v tomto boji s přírodou prohrávám na body i K.O.. Jednou se mi podařilo vyhrát zcela nevýznamnou lokální bitvičku nad nějakou potvůrkou, která se mi zažrala do záhonů mrkve a petržele a brala to vše hezky pořadě po řádku- tam pomohly ty olomoucké syrečky, umístěné před zbylými rostlinami v řádku...Ale to je chabá záplata na několikaletý boj.
No a tak teď jdu zas bojovat na poli papírů a práva...Tam jsem pohříchu úspěšnější :-))))

[164 Ale tož, (Dana: 20.02.2006, 15:40:52 - x)
kdo mi vyměnil ta okýnka???? Teď jsem za hlupáka, co neumí číst! Nebo nepozoru? :-))))))))

[165 slone !!! (šimon klein: 20.02.2006, 15:41:31 - x)
co to doma chováte ???
A btw - kde bydlíte ? že to bude kus ode mne ??
A já si doposud myslel, že to smrdí libušská skládka :-)))
Jinak - kuna prý nedáví slepice v okolí pelechu, páč je rafinovaná. Akorát jednou - to jsme přijeli po zimě - jsem otevřel dveře do toho dřevníku a tam hned za nimi ležela ohlodaná kozí lebka !!
Ale jinak - jak říkám: byla zimmerrein.

[166 Tak tchoře jsem tu měla, (Rpuť: 20.02.2006, 15:45:26 - x)
respektive tchořici, byla strašně krásná a uměla se nádherně čuřit. Jedno léto jsem s ní protrpěla, protože na půdě měla mladý a já přece nejsem Herodes - ale bylo to u nás jak ve strašidelným hradě, protože tam lítalo asi 5 malejch tchoříků. Průšvih nastal jen jednou, když omylem zabloudila k nám do předsíně a vystartovaly na ní kočky. Jak se lekla, tak pocákala rohožku a já jí pak 3 týdny větrala na dvorku....

[167 Věnuji kunu... (Dana: 20.02.2006, 15:46:49 - x)
zadarmo! Několik! Krtky nepožaduji, mám vlastní, ale mohu přidat jako závdavek včetně těch hryzců...Ovšem co nedám,je lasička! Pokud bydlí v mém, je tu bezpečno, až se odstěhuje, běda - to ani vejce ani nic mladého živého neochrání...

[168 Vy to máte všichni ještě dobrý, (Foundryman: 20.02.2006, 15:48:07 - x)
to je prostě boj s přírodou, který vám byl vnucen. Ale představte si tu hrůzu, že vám mrcha tetička dotáhne domů trpasličího králíka, údajně pro dětičky. Mrcha hnusná (králík i tetička) - kabely abych chránil pancířem, dupe to jak regiment na přehlídce, trpasličí taky není, neb ho junior cpe vším možným, když navrhnu teplej pelíšek, tak je na mě pohlíženo jako na saďoura a nepřítele lidstva. V létě jsem králíčka vypustil na zahradu, že aby se proběhl a doufal jsem, že se proběhne definitivně do pryč. To zvíře je ovšem tak líný, že se ani nepokusilo zdrhnout !!!!!

[169 Foundrymane, (M.Slon: 20.02.2006, 15:51:20 - x)
zkuste česnek, trochu podnadít, podlít a při 180°C upéct do zlatova.

[170 Slone, (Foundryman: 20.02.2006, 15:52:32 - x)
no vždyť povídám, že jsem teplej pelíšek už dávno navrhoval - málem se ze mě stal kvůlivá tomu bezdomovec.

[171 Šimone, (M.Slon: 20.02.2006, 15:56:09 - x)
já je nechovám, oni se chovají sami, páč všichni sousedi jsou na ně jak na škodnou a já je nechávám žít. Je to symbióza, která je teď narušená, protože se nám na podzim odstěhoval právě tchoř a teď nám na zahradu chodí kočky za účelem odkládání tuhých metabolických produktů. A to pak zlatej tchoř, to si pište! Jinak asi ten puch bude fakt libušská skládka, protože my přece jen 110km nedosmrdíme.

[172 Foundrymane, (M.Slon: 20.02.2006, 15:57:18 - x)
nemluvíte vy o králíčkovi, vy necito?

[173 Králíčkovi (Foundryman: 20.02.2006, 16:16:12 - x)
by bylo nejlépe na slanině, dle mého soudu...

[174 Dle mého (Foundryman: 20.02.2006, 16:19:01 - x)
by bylo králíčkovi nejlépe na slanině.

[175 To moje oblíbené zvíře (M.Slon: 20.02.2006, 16:20:34 - x)
je králík na smetaně. Můžu na něm oči nechat.

[176 Sakra, Šumaváku, (Foundryman: 20.02.2006, 16:22:47 - x)
nevrtáš do toho zase? Napřed nic a potom 2x .

[177 Slone, Foundry - opovažte se! (Rpuť: 20.02.2006, 16:34:28 - x)
Měla jsem tchýni, která celou rodinu podrobovala mučení králíkem a to pokud možno ob den. Za tím účelem měla za barákem sídliště, o kterém tvrdila, že je to králíkárna a bylo nutno sekat a sušit tuny sena, abych v sobotu měla po 1195 králíka na slanině - Fuj,fuj,fuj!!!

[178 Kuna (maYda: 20.02.2006, 16:40:44 - x)
je na půdě chalupy poměrně snesitelná. Občqas máte pocit, že na půdě jsou loupežníci a jinal je klid.
Akorát, že nám sežrala slepice, dokud jsme je tam měli.
Ježek taky jsde. už vím že ten funící dupající tvor pod mým oknem není lotr, přemýšlející, kde vzít žebřík na steč k okénku do ložnice, ale ježek.
Ale strakapoud, pilně tesající díru v podbití střechy těsně vedle otevřeného okna za úsvitu, když jste si zrovna chtěli přispat, to teda na zabití je!!!

[179 Ale jinak kuny (maYda: 20.02.2006, 16:44:08 - x)
prý žijí i ve městech. Občas nám vřeští v noci za barákem - jestli jde o boj o teritorium, či namlouvací rituál, nemám tušení. A jednou, když jsem vedla děcka do školky, viděla jsem uhánět kunu přes ulici.

[180 Byt, (Petr Kunetka: 20.02.2006, 16:45:24 - odkaz - x)
ve kterem jsem donedavna bydlel patril puvodne zverolekarce. I stalo se, ze asi po trech tydnech, co jsme tam bydleli prisla parta asi 5 deti s kralikem a: "Nas kralicek je nejaky smutny, muzete s nim neco udelat?". Sice mi okamzite vytanul pred ocima obraz kralika na smetane, ale nechtel jsem detem zarizovat tak kruty stret s realitou, tak z toho seslo ;)

[181 To já jsem slyšela historku (maYda: 20.02.2006, 16:57:04 - x)
o tom, jak nějaký přítel kolegy měnil byt s chovatelem hadů. Teorv když to už proběhla celá směna a stěhování, chovatel rozpačitě přiznal, že dva hadi mu během stěhováni utekli a jsou někde v bytě. Že prý dřív nebo později vylezou, tak ať ho hned zavolají, protože každý ten had má cenu 25 000.( to bylo za dob, kdy za ty dva hady by byla málem nová škodovka). Novopečená paní bytu se málem okamžitě vystěhovala, protože měla z hadů hrůzu. Prvního našli za několik dní - samozřejmě na něj padla paní, vešla ráno do koupelny a had ležel na vaně.
Druhý had se objevil až po dvou týdnech, málem byl upálen, protože vlezl do karmy, kde se namotal na hořák a pán domu, vlastně bytu, se už už chystal karmu zapálit, když si hada všiml. I bylo nutno zavolat chovatele a řemeslníka, aby hada spojenými silami vymontovali ven, protože dobrovolně se nehnul.
Hada nechcete, Slone?

[182 Já nechápu, (kocour: 20.02.2006, 17:06:34 - x)
co mají lidi proti hadům. Hmyz a pavoukovce nebrat, ale proč ne hady?

P.S.: Toto nemá být výpad vůči konkutenčnímu-nekonkurenčnímu blogu.

[183 Tak maYdo. (M.Slon: 20.02.2006, 17:09:25 - x)
s hadem jsem kamarádil na vojně. Když jsme byli ve strážním oddíle (pánové jistě znají, dámy mohou jen závidět), tak jsem potkal zmiji. Týden se mnou cestovala ze stráže do kasáren, kde spala v nočním stolku, a zase zpět. Po týdnu jsem polevil v opatrnosti a po ránu při otevření stolku zmije zmije jen o fous minula. Tak jsem ji vrátil přírodě. Opouštěla mě se slzou v oku, protože tolik mlíčka jako za ten týden už nikdy neviděla

[184 Králík v mrazáku (Sally: 20.02.2006, 17:10:40 - Mail - x)
naproti nám bydlí jedna paní, která chová hodně králíků. Ta přišla, že k nim chodí naše kočka a že tam práší. Z dalšího vyplynulo, že to znamená, že tam chodí na záchod. Když jsem měla nějak moc zeleniny, jako kompenzaci za kočičí prášení jsem nesla králíčkům něco na zoubek. Paní je vytahovala z králíkárny a mazlila se s nimi, ptala jsem se, jak je tak můžou jíst a ona říkala, dám je do mrazáku a pak už vypadají jinak, než když se s nimi mazlím. IMHO: na mazlení je lepší kočka nebo pes.

[185 kocoure, (šimon klein: 20.02.2006, 17:11:46 - x)
co patří mezi pavoukovce ??
Nebo se zase projevila moje proslulá bystrost ???

[186 kocour (kocour: 20.02.2006, 17:18:53 - x)
Mezi pavoukovce patří pavouci a možná i nějaká podobná havěť. Já je uvedl jen pro pořádek, protože mezi hmyz nepatří.

[187 Ahojtě ! Jen se míhám... (Šumavák: 20.02.2006, 17:27:02 - x)
protože mám hrozné fofry a stress. Přečetl jsem asi 5 příspěvků nahoru a potvrzuji: Když králík, tak nechat zamřít, slaninu, česnek.....včera jsem dojížděl poslední stehýnko!S kyselými vlastoručně sbíranými a nakládanými houbičkami !
Mňammm!
Pes to říkal taky a to jsem mu ty houby nedal !

Nedělám s tím nic!

Vůbec tu nejsem !

[188 Králík - mňam...ale taky ouvej (Dana: 20.02.2006, 18:12:17 - x)
Králičí maso jde upravit nejen na tady vzpomínané smetaně nebo slanině či zelenině (to jsem měla včera - mňam!), ale z králíčího masa se dá připravit skoro vše - od klasiky, přes smažené řízky, bifteky, různé přírodní řízky, guláš, sekané, klobásy až po různé druhy závitků. Chováme doma už dlouho králíky a dost se specializujeme, takže si pochutnáváme na novozélanďanech, vídeňácích a kaliforňanech a podobných masných plemenech, které jsou specifické tím, že dorostou jatečné váhy (2,80 kg) do 4 měsíců od narození - jinak jejich chov nemá smysl. JInak králík je zvláštní hlavně tím, že žere hlavně v noci a proto se musí krmit na noc více - jinak začne spořádávat veškerý odpad, který se mu v kotci namane...A také - to nebylo až tak známo - musí se jím dávat pít - stačí i voda. I když mojí rodiče v dobách našeho králíčího velkochovu dávali i bílé kafe a krmení králíkům i 5x denně po jednotlivých chodech...Joj, tehdy jsem si říkala - Až se znovu narodím, chtěla bych být u našich králíkem - budu žít krátce, ale skvěle! A seno mi také budou muset nasušit oni a ne já! A co teprve okopávání řepy a hlavně mrkve...už mi to zas za chvíli nastane...Proti tomu je sníh pohodička! :-))))

[189 Dano, (M.Slon: 20.02.2006, 18:20:02 - x)
nemáte volnej kotec? Já sice žeru hlavně přes den, ale zase nemusím bílý kafe a hlavně: jatečná váha? NESROVNATELÁ!!

[190 Slone :-))) (Halladin: 20.02.2006, 18:59:19 - x)
Jo, to znám, Dano, nedejte se oblafnout !
Nechá se vykrmit, a když dojde na porážku, začne s lidskými právy, a trestním oznámením! :-)))))

[191 Jedete s vařením, jde to na tloušťku! (Anka: 20.02.2006, 19:10:55 - x)
Dano, vy jste mi dala. Doma králíky nemaje, jdu zítra za roh k řezníkovi a bude se dělat králík na čedrno. Už jsem při té představě jak ten Pavlovův pes.

[192 Jé králíčci (Iva: 20.02.2006, 19:29:07 - x)
posledního rodinného králíka děda dělala před deseti lety, protože jak odrostli, tak dřív než je stačil nechystat na mrazák děda, vzali si je za pět prstů tmavočeši.
Jo a úžasné zvířátko je plšík, po noci strávené s ním v posteli, kdy ta mrcha mi klidně běhala i po obličeji, jsem chtěla vraždit všechny ochránce přírody v okolí 100 km. A když se mě máti ptala. zda-li jsem už to maso na kmínovala, tak jsem zjistila, že z hrnce si udělal WC.Ale pak se ten hajzlík málem utopil v žumpě a táta pro něj lezl :-o

[193 Hrůza (dvd: 20.02.2006, 20:20:12 - x)
tady jsou všichni cuniculofilové - nu a já zase králictvo tedy nemusím. Dávno tomu (někdy po svatbě) mě chtěla děvenka moje zlatá uctít jedním maďarským jídlem, zvaným v rodině pekáček. Jsou to v podstatě předsmažené kousky králíka dodušené v množství zeleniny. A já to zazdil slovy, že myši nejím. (Tím není míněn mnichovský Mysch!) Ale brzo jsem všechny přesvědčil, že jídlo může být neméně lahodné, nahradí-li se kousky králíka kousky nebožky svině (nejlépe krkovička).

[194 jaká hrůza??? (Dana: 20.02.2006, 20:27:26 - x)
Vy mi připomínáte moje bývalé kolegyně, které se také ofrňovaly nad jedním hospodářským zvířetem, a to tak dlouho, až jim spolupracující muži uvařili v rámci nějaké oslavy skvělého králíka....prý byl opravdu, ale opravdu skvělý. A velký. Půlka na smetaně, půlka na slanině...a najedli se všichni. Jenom to mělo jednu chybu - příliš brzy jim prozradili, že ten králík je nutrie....:-)Ale oblizovaly se ještě při minulém setkání po 20 letech...:-)

[195 Nutrie (martin tamtaky: 20.02.2006, 21:30:20 - x)
Dano, na nutrie nedám dopustit. Kamarád školník choval nutrie a když přišel jejich čas, tak zabíjel 120 kusů najednou. Cpal to každému i zadarmo a nikdo to nechtěl. Že prý to má oranžové zuby a je to vodní potkan. Nechal jsem se ukecat a zjistil, že je to lepší než králík, protože to není tak suché maso. Takže po deseti a dělali jsme na sto způsobů a zbytek jako paštiky do sklenek.
To ovšem bylo v době, kdy u řezníka byly jen naleštěné háky a pod nimi lanšmíty v řadách.

[196 2 dvd (PeS: 20.02.2006, 21:36:43 - x)
Jak píšeš, že myši nejíš, tak na nutrii abych se radši ani neptal, co? Na tu jsem před cca 20 lety chodíval do jedné hospody, kde jí opravdu uměli udělat - a bylo to levný, dobrý a bylo toho hodně. Dneska ani nevím, jestli se dá někde sehnat. Vynikající maso - a zdravý. Kamarád je kdysi dávno choval, tak od něj se taky daly sehnat. Choval je na kožešinu a občas rozdával "přebytky". No jo, doba her a malin nezralých.

[197 dvd (maYda: 20.02.2006, 21:38:54 - x)
a MYsche jíte?:-)))))

[198 2 martin (PeS: 20.02.2006, 21:40:42 - x)
No vida, tak s nutriema jsme se sešli... Takhle prošpikovat špekem a česnekem, nechat chvilku odležet a upéct... A přitom lehké, dietní...

[199 2 PeS (martin tamtaky: 20.02.2006, 21:54:26 - x)
jak to vypadá, nejen s nutriemi. Ale stejná zkušenost se sháněním. Jak se přestalo vyplácet, chovat je na kožešinu, tak na ně chovatelé zanevřeli a dneska jsem ji už nikde dlouho neviděl. Škoda, jak jsem napsal, lepší než králík.

Kruci, to se mi udělala chuť! Ještě nevím na co, ale od čeho jsou špajzy a lednice?

[200 Nutrie (Foundryman: 20.02.2006, 22:10:04 - x)
nemají chybu, taky si potrpím na mladé skopové - jednou mi půlku beránka přímo od chovatele obstaral Halladin a celá rodina se napřed ofrňovala, následně oblizovala. Zvlášť, když jsem nasadil několik gruzínských receptů.

[201 >> maYda (dvd: 21.02.2006, 07:12:51 - x)
Toho nežeru...

[202 iodoca (dragggik: 29.11.2006, 18:41:31 - Mail - odkaz - x)
neznáte dětský domov ,do kterého zasílá zš a mš krouna plyšáky?????????????????



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: