Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Úterý, 11.04.2006

Padá snížek....

....budeme stavět huhulála!



Nebude konec a nebude!
Asi do jedné v noci pršelo, pak začalo sněžit.
Dopoledne v 10 hodin už to vypadalo jako začátkem prosince !
Sníh je mokrý, těžký a lepí se všude.







Ještě ho sice není tolik jako přes zimu,


ale přesto, jak je vidět na tom ohništi, už je zase dobrých 15-20 cm.

Já to tušil, že to s tím počasím nebude jen tak, protože koně ještě nelínají a drží si stále zimní srst.

Je to děs, běs!
Já potřebuji dojet na poštu, zase tam mám — zřejmě výhružný- dopis do vlastních rukou, dojet pro speciální krmnou směs a minerální liz a pojedu kam?
Do (závorka)!

Nikam !! nedostanu se k silnici !! Nehledě k tomu, že jsem auto neuklidil, takže je celé pod sněhem a za ním opět závěj.
Venku je "bílá tma" a celková nálada vypadá takto :



Normálně k nevydržení !!!!!!!

Lidi, DĚLEJTE S TÍM NĚCO !!!!!

A takhle to vypadá ve čtvrt na dvě:
Takové to zasněžené, to je balík sena, co jsem tam včera odpoledne postavil na dnešek a je ca 1,20 m vysoký !!!!
A ve zprávách hlásí: Šumava +30cm sněhu.
A pořád padá !

Fotka je trochu digitálně upravená, aby na ní bylo alespoň něco vidět.




PS.
 Vzpomínám na Ruzyni !





Komentáře

[1 Hustý (Tianming: 11.04.2006, 11:59:19 - odkaz - x)
Ale jinak jsem se domnival, ze snehulak je huhulah, vzor Nasrallah apod. :)

[2 Sem byla v sámošce. (Rpuť: 11.04.2006, 12:07:25 - x)
Stojím u kasy a čučím. Zjištěno, že čučím na cosi plyšového opatřeného cedulí "Chrápající plyšáček"! Při bližším ohledání konstatováno, že je to něco mezi opicí a beránkem. Jsou Velikonoce a "beránek boží" chrápe na dvě tužkové baterie. Nekoupila jsem ho.
Manžel chrápe i bez baterek....

[3 Šumaváku, zcukněte to!!!! (Rpuť: 11.04.2006, 12:09:55 - x)
Vždyť to jde někam za roh...!!!

[4 Jo, dobrý:))) uŽ! (Rpuť: 11.04.2006, 12:11:02 - x)

[5 Rputi, to,. kam má jít zima, (Šumavák: 11.04.2006, 12:13:09 - x)
jsem musel smazat, protože sice nevím jak jste to dokázala textem příspěvku (leda že by to ten blogovací systém správně pochopil jako odkaz :-)) ) ale dokonale to rozhodilo formátování celé stránky.
Jsou věci mezi nebem a zemí.....

A ta zima tam může jít !!

[6 Šumaváku, to asi ta moje (Rpuť: 11.04.2006, 12:19:45 - x)
"nóbl" klábosnice. Když zmačknu Ctrl + V-zavináč, tak je to Paste. Dám, příště, radši bacha...

[7 Šumaváku, (Loki_F: 11.04.2006, 12:37:52 - x)
Vy si toho čaje kupte nejméně 1/2 kg, aby Vám vydržel déle než "nahoře" dojde sníh!

Alespoň příště až budou hlásit mravenci tuhou zimu, budete vědět do čeho jdete. };-D

[8 Je 12:45 a vypadá to (Šumavák: 11.04.2006, 12:50:26 - x)
furt stejně. Šero, hustě sněží, venku je +1°C, ta trocha dřeva co jsem stihl udělat na topení už je zase v závěji.....

Včera se tu Onlooker ptal, jestli ti pražáci neuklidili ty protipovodňové zábrany moc brzo.

Dneska už to vypadá jako správná otázka!

[9 Trocha poezie (martin tamtaky: 11.04.2006, 13:37:23 - x)
Když mi byly asi čtyři roky, namluvil jsem v nahrávacím studiu v Dětském domě mému tatínkovi (tehdy 32 letému starci) básničku o zimě. Šelaková deska se odebrala již do návi, avšak báseň je hluboko vyryta do jiných závitů.

Venku snížek k zemi padá,
čistá, bílá je zahrada.
My se sněhu nelekneme,
na zahradu vyběhneme.
Velkou kouli uválíme,
Šumaváka postavíme!

Nebo, že by tam bylo "Sněhuláka"?

[10 Martine, ani netušíš (Šumavák: 11.04.2006, 13:50:59 - x)
jakou máš pravdu !

[11 Šumaváku, taky vás poeticky potěším: (Loki_F: 11.04.2006, 14:06:00 - x)
Ta tlaková níže, která právě odchází se jmenovala "Melánie", je na cestě na východ a byla docela hubená.

Na cestě od Islandu je právě docela baculatá "Olinka", která bude střední Evropu oblažovat v příštích dnech.
Proto ten čaj jsem Vám nedoporučoval jen tak! };D

[12 Šumaváku (martin tamtaky: 11.04.2006, 14:08:31 - x)
tuším!

[13 Nazdárek! :-))) (Dana: 11.04.2006, 14:23:02 - x)
Zdraví vás totálně utahaná, ucabrtaná, uchozená a unosená Dana. A zdraví vás z úplně jiné kanceláře než včera! Jeden by nevěřil, kolik věcí se v těch několika málo skříňkách a šuplících dokázalo naskládat a jak úděsně nabylo na objemu ve chvíli, kdy se s nimi pohlo. Zatím je v nové kanceláři položený koberec, ustavený a smontovaný stůl, zapojený počítač, tiskárna a telefon - takže už se můžu hlásit jako úředník! :-))) Zítra se smontuje a sešroubuje zbytek nábytku a pak se bude muset všecko to načechrané vtěsnat znovu zpět do těch skříněk...
Takže mi vlastně ani nevadí, že za okny smutně a vytrvale prší studený déšť a je chladno. Já právě vyrážím směr zahradnictví pro nějaké muškáty, kterými doplním ty, co mám doma a dnes ještě vysadím do truhlíků. :-) Jaro je tady a léto bude. Rozhodla jsem se! :-))))

[14 Dano, teď je příležitost (Dusan Neumann: 11.04.2006, 15:24:21 - Mail - x)
ty štosy papíru vyhodit. Stejně už je nikdy, nikdo nebude číst....!!!! a ušetříte si zadělávání na tenisové lokty a syndromy karpálního tunelu...

[15 ftip lehce OT: (šimon klein: 11.04.2006, 16:34:49 - x)
Potká se Paroubek s Bushem a ptá se ho: Bushi, kolik si myslíš že tě v
USA
nenávidí lidí?
Bush na to: no, řekl bych tak maximálně 8- 10 milionů.
Paroubek: hm, tak to je všude stejný...

Hezký den !!!

[16 Kruciš, já to lípla o patro níže, ale tak mě to potěšilo, že to tu přendám (Jaka: 11.04.2006, 16:46:36 - x)
Majitelé domů mohou žalovat stát o náhradu škody způsobené regulovanými nájmy. Rozhodl o tom Ústavní soud. PODLE NĚJ JE NA VINĚ NEČINNOST PARLAMENTU !!!

Mluvčí Ústavního soudu Michal Spáčil - řekl, že význam úterního nálezu spočívá především v tom, že soud výslovně uvedl svůj názor, který možná nebyl zcela patrný z jeho předchozích rozhodnutí. "Je jasné, že majitel nemůže tuto
náhradu požadovat po nájemci, protože ten přeci neodpovídá za to, že neexistuje platná právní úprava, která by umožňovala nájemné zvednout," vysvětlil, proč se soud rozhodl jasně pojmenovat viníka současné situace.

Ha ! Ústavní soud se pochlapil ! Jen si nejsem jista, co s těmi žalobami ve Strasburgu ? Ale mám radost, konečně, zdá se, začíná odklon od alibismů, jupííííí

Zdravím z pracovního procesu, všechny, ale hlavně marody !!!

[17 a upřímnou soustrast, Šumaváku, (Jaka: 11.04.2006, 16:54:44 - x)
ten Váš kousek zeměkoule je pro silné nátury, nezávidím. Bych se nedivila v plíživé přeměně v alkoholika - pěrvyj stakan, vtaroj stakan

Co jste proved tomu stvořiteli, že jste nebyl u zpovědi?

[18 No u zpovědi jsem nebyl. (Šumavák: 11.04.2006, 17:39:32 - x)
Bylo mi líto faráře. On by to asi nevydržel, kdyby slyšel kolikrát jsem nevzal Boží jméno nadarmo !!

[19 Tak já se sice rozhodla, že je jaro, (Dana: 11.04.2006, 17:57:26 - x)
ale pan zahradník je jiného vyznání - v prodejně nebyly žádné sazenice převislých muškátů - tak mi je objednali na zítra. Jenže nevím, jak to stihnu, protože domů dojedu kolem 1/2 8 večer a to se mi asi moc sázet nebude chtít :-(. A pak už jsou ty nejvýznamnější dny, kdy by se nemělo hýbat se zemí - no, možná to s Bohem a hlavně s babičkou ukecám, že na zelený čtvrtek ještě jo. Svatosvatě slíbím, že na velký pátek se těch muškátů ani netknu - i kdyby měly uschnout! A také se půjdu dobrovolně časně ráno umýt do potoka - možná mě velká voda nevezme. :-)))
Tož myslíte, že mi to projde? :-)

[20 DAno, (maYda: 11.04.2006, 18:41:33 - x)
co že se to nesmí na Velikonoce???
No to je průsert, já chtěla nakoupoit okrasné primule a na Velký pátek je nastrkat do truhlíků a odnést tátovi na hrob.
Ve čtvrtek dorazíme v předvečer a bude se tiopitm vybaklovat a určitě vysvětlovat policii, že nejsem zloděj, protože určitě si vzpomenu, že jsem měla vypnout hlásič teprve až mi auto s majákem vletí za kvílení brzd a řevu sirény do dvora.

[21 Asi půldruhé hodiny (Šumavák: 11.04.2006, 18:43:46 - x)
nepadalo a teď už se zase sype! Sníh s deštěm.
Muškáty?
Co to je ?
A DO SNĚHU ???

[22 v pátek poklady (divana: 11.04.2006, 18:47:46 - x)
v pátek, když se budete tvářit, že hledáte poklady, tak sem tam rychle dloubnete do země a nastalou jamku zakryjete kytkou!

[23 Dano (martin tamtaky: 11.04.2006, 18:49:02 - x)
ani nevíte, jakou jste mi udělala radost. Už dlouhá léta jsem s manželkou jedním z mála, kteří nejen pamatují, ale i dodržují páteční ranní omývání. Máme svoji studánku, ale kdysi bývaly celé davy lidí u říčky, zvané Říka.
A máme i vlastní, klobuckou říkanku:
Teč, teč, voděnko čistá, Ideš od Pána Ježíša Krista.
Omýváš břehy aj kaméní, omyj aj mňa, hříšné stvořéní.

A s muškáty Vám neporadím, u nás už pomrzly i 10. června.

[24 pocosně (divana: 11.04.2006, 18:52:20 - odkaz - x)
taky si bohužel myslím, že teprve přijdou.zkusím dát odkaz.

[25 jémine (divana: 11.04.2006, 19:11:58 - x)
já se omlouvám, teď jsem to asi natáhla já. smažte mě.

[26 Už je tam! paní starostová... (Šumavák: 11.04.2006, 19:23:46 - x)
včera jsem vyhrožoval a teď už mi v políčku :"Podpis" ten můj podpis zůstává.
Vám také ?
Hlubokosklon a dík adminovi !!

[27 No a tady je ještě jednou (Šumavák: 11.04.2006, 19:46:40 - odkaz - x)
ten Divanin odkaz na povodně.Snad už funkční.

[28 dvd (dvd: 11.04.2006, 19:48:21 - x)
Mnichov dnes ráno: 15 cm sněhu
A já mám už letní pneu!!!!

[29 slibovali, slibovali (Dušan Neumann: 11.04.2006, 20:09:22 - x)
včera meteorologové 23 a je tam s bídou 16, ale žádnej sníh, zaplatpámbu

[30 Zdravím při večeru. (Dana: 11.04.2006, 20:20:09 - x)
Jak jsem koukal ana zprávy, ta zima to fakt myslí vážně, skoro to vypadá, že jaro bylo v sobotu, léto v neděli, v pondělí byl podzim a teď už zase zima.
Jinak - co se týče zvyků, pranostik a pověr, jsou asi ty velikonoční nejhojnější. U nás se přísně dodržuje zvyk, že na velký pátek se nesmí hýbat se zemí - hlínou, protože jinak by do roka někdo blízký zemřel.

[31 Martine, (Dana: 11.04.2006, 20:26:37 - x)
na umývání v potoku před východem slunce o velkém pátku velice dbala a nutila nás od časného dětství právě stará babička. A důsledně kontrolovala, jestli se myjem pořádně, nebo jen tak omočíme prstíky v ledové vodě. Potok mi teče hned za barákem, takže umývat jsme se chodily ještě v pyžamu nebo noční košili. A i když se nám nechtěla a vehementně jsme se sestrou protestovaly, teď už chodím sama a dobrovolně..jen ta babička už na to nedohlíží. I když - možná dohlíží, ale z větší výše..
Jinak u nás se při tom obřadu říká: Vodičko čistá, která jsi omyla Pána Krista, obmyj mě, kéž bych zdravím a krásou oplývala celý rok též. Ty lidové říkanky mají zvláštní kouzlo....:-))))

[32 Vážení, (PeS: 11.04.2006, 20:57:52 - x)
dobrý podvečer. Teda, jako lehce cynický ateista musím konstatovat, ještě, že tak. Vy křesťani teda máte problémy, že Vás to ještě baví... Ale chápu, de gustibo non est disputandum... Tak mi to odpusťte, já už sotva budu jinej.

[33 Osobně (Foundryman: 11.04.2006, 21:03:14 - x)
upřednostňuji k mytí teplou sprchu v baráku. Do sprchy rovněž nejde spadnout - do potoka hladce.

[34 2 Foundry (PeS: 11.04.2006, 21:11:04 - x)
a vidíš, jsou jedinci, kteří i toto dokážou.

[35 a omývání vlažnou vodou (Dušan Neumann: 11.04.2006, 21:11:40 - x)
zvlště provádí-li je něžná ruka... to jsou velikonoce -to je pak radostné zmrtvýchvstání

[36 PeSi, (Foundryman: 11.04.2006, 21:11:54 - x)
spadnout do sprchy? To je jak sebrat někomu důl :-)

[37 Dušane, (Foundryman: 11.04.2006, 21:13:22 - x)
to jo, ale až po ranním kafi :-)

[38 Foundry, jen aby nepominula ta vzácná chvilka.. (Dušan Neumann: 11.04.2006, 21:19:51 - x)

[39 Dušane, (Foundryman: 11.04.2006, 21:27:44 - x)
bez kafe je to chvilka mrákotná.

[40 no jo... (Dana: 11.04.2006, 21:28:07 - x)
vidím, že se tady začali trousit samí materialisti...Víte, pánové, jak je krásná ranní procházka - spíš běh - k zurčícímu potůčku, ponoření ruky do chladné vody,která ještě pamatuje sníh a hlavně - to časné ráno způsobuje, že si jedna mnohem intenzivněji uvědomuje jaro - pučící stromy, rašící trávu, zpívající ptáky...No, kdo nazažil, tomu se nedá vysvětlit! :-))))

[41 .. a to ještě musíš běžet bosa, (Dušan Neumann: 11.04.2006, 21:31:45 - x)
aby pak husí kůže měla ten správný gradient

[42 Dano, (Foundryman: 11.04.2006, 21:31:47 - x)
já si jaro nejlíp uvědomím, když můžu zasednout v zahradní restauraci bez nebezpečí, že mi budou drkotat zuby o půllitr.

[43 Dobrý večer, vespolek. (Loki_F: 11.04.2006, 21:37:11 - x)
Při tom omývání dávejte dobrý pozor na povodňovou vlnu, aby se omývání nezměnilo v koupel či koupel v jarní plavecký maratón...

Neví někdo, čirou náhodou, co se při tom omývání ve studené voděnce říkalo, když to byl ještě, sice posvěcený, ale naprosto barbarský zvyk? };D

K čemuž ještě (nikoli bez malinké dávky jízlivosti) musím přidat slavný Viqueův zákon: "Člověk bez vyznání je jako ryba bez bicyklu.", který dává za pravdu Dušanovi.

[44 Dušane, (Dana: 11.04.2006, 21:43:34 - x)
já obvykle běhávám v apartní noční košilce a na nohou gumáky...:-)))

[45 A nesmí sněžit - to jektám jak projektant:))) (Rpuť: 11.04.2006, 21:46:00 - x)
Dobrý večer!
Šumaváku, Vy už mi s tím zase šíbujete!

[46 Vážení, (PeS: 11.04.2006, 22:00:27 - x)
tvrdil jsem o patro níž, že jaro bylo tuto sobotu, v místě mého pobytu trvalo cca od 8:30 do 22:30 hodin. Tím pádem se podařilo stihnout drobnou údržbu latifundií. V neděli ráno, ač jsem se ještě snažil prořezat nějakej ten strom, už jaro zas nebylo a cca v 10:30 začlo o5 hnusně lejt. No a dnes jsem zas oděl zimní bundu, zima je zas tady... Já věděl, že se s těma pneumatikama nemám ukvapovat - já si (na rozdíl od mnohých) z té bajky o skřivánkovi vzal poučení. (kdysi jsem ji uvedl na Psu, jak je z obrázku patrno, tam se z ní mnoho komentátorů nepoučilo...)
Jo a k tomu potůčku - já, jako hnusný materialista si živě představuju těch asi 5 km ranním městem, ty vyvalené oči kolemjdoucích a po dosažení potůčku dostatek důkazního materiálu kudy všude ten potůček tekl, no, nebudu zacházet do podrobností...

[47 No já sice mám potok "skoro" (Rpuť: 11.04.2006, 22:18:50 - x)
pod oknama, ale asi tak o 200 m níž. Už se vidim, jak tam v noční košilce a gumovkách skáču ráno po orosené skále. To bych zkusila jen jednou a už by mě vezli...:)))

[48 Foundry, při troše dobré vůle... (Šumavák: 11.04.2006, 22:19:16 - x)
Všechno jde. Mám známého v Rakousku, pojišŤovák, přímo řiditel tenkrát byl... odjel po dlouhé době jednou na "Abenteuer"dovolenou na takové opuštěnější místo na Cejlon, ubytoval se a po dlouhé cestě se chtěl osprchovat.
Uklouzl na dlaždičkách a padal do sprchy.Při pádu se chytil té sprchové trubky, tu urval, ale stačilo to na to aby si přitom vykloubil rameno, zlámal klíční kost a opravdu pěkně rozbil hlavu.O takové maličkosti jako otřes mozku ani nemluvě.
Měla s ním ta jeho pojišťovna docela dost práce, aby ho dostala domů a neléčili ho tam místní šamani.

Padnout se dá kamkoliv.

Kdybys měl zájem, mohl bych Ti vyprávět, jak to vypadá, když padneš i s koněm do tři metry hluboké(plné) senkrumny.
Ale to bys potom asi nespal! :-))

[49 ranní cvičení (onlooker: 11.04.2006, 22:24:00 - x)
uměl nejlépe pan Marescu z Jirotkova Muže ze psem:
Ráno vstanu, deset minut cvičím a pak si zase lehnu.

[50 Šumaváku a co ten chudák kůň? (Rpuť: 11.04.2006, 22:24:34 - x)
Ten se musel hrozně leknout?!

[51 PeS(i), potěšil jste mne (Loki_F: 11.04.2006, 22:25:40 - x)
vaším systematickým přístupem k problému...

Také jsem ještě nepřezul, protože, jak už jsem sděloval Šumavákovi (když se ptal na mravence), jedeme velikonočně vykopávat chatu ze sněhu, takže mám nejen zimní pneu, ale v kufru ještě i ŘETĚZY! Ta anticyklóna jménem Olinka se totiž narodila na Islandu.

[52 Rputi, s čím šíbuji? (Šumavák: 11.04.2006, 22:26:16 - x)
Já byl do teď ve stáji a řezat na cirkule dřevo (z jarní údržby latifundií) na přiložení.
Omývání v potůčku zřejmě nebude, protože potok hučí jako Niagára a kdo by se tam těmi 30 cm sněhu kilometr táhnul!

Já to vidím spíše na saunu: napařit se a pak se válet ve sněhu!

[53 Šumaváku, (Foundryman: 11.04.2006, 22:24:53 - x)
možnosti různých pádů nikterak nezpochybňuju. Jenže v kose na zledovatělém břehu nad potokem se pravděpodobnost, dle mého soudu, pronikavě zvyšuje :-)

[54 Prokristapána, fakt, u vás (Klaun Parafin: 11.04.2006, 22:30:44 - x)
je potok, kde se dá mýt? Já kdybych se umyl ve Vltavě, tak mě nepustí do žádné letenské hospody, jedině do Puchmanky, kde čůrají psi pod stůl, jelikož jejich páni tam sedí od rána do večera...Brrr.
Když duševně hříchy smýt, tak jedině u Vodičky. A spodek to je ďábel a srdcový bere všechno. A Šumava je zelená, jak tvrdí neustále na stránkách čítanek Jindřich Šimon Baar.
Dneska je to tady jako v pohádce "Tři hrbáči z Bagdádu", také se na tu ošklivost nedá třikráte koukat.
"Sněhový žrout" nám žere krajinu...

[55 Šumaváku, s tím místem na podpis. (Rpuť: 11.04.2006, 22:33:32 - x)
Ale teď jsem zjistila, že mi tam ten pospis zůstává a s povděkem kvituji:))
A když válet, tak jedině v pelechu. On pohled na takové bujaré, ranněcvíčící jedince je strašně vyčerpávající. To jednomu sotva zbyde síla otočit se na druhej bok.

[56 Veselé velikonoce, (maYda: 11.04.2006, 22:34:24 - x)
živitel právě oznámil, že dotal kudlu na krk kvůlivá nějaké práci, na ktré závisí další kvalifikace a "vedlejšák" na dvou školách a že tudíž se na chalupě budeme muste obejít bez jewho vzácné přítomnosti.
technické potíže zvládneme, autobesem taky dojedeme, a v kamnech umím zatopit líp než všichni ostatní, ale budu to muset celé velikonoce vydržet s mojí máti, jejími postranními pohledy, narážkami, co že se to děje, podezření, že se choť vyhýbá z úplně jiných důvodů, než studijně pracovních, co tomu řeknou sousedi, s kterými to patrně probere a oni jí nasadí nějaké brouky do hlavy....
Ach jo!!!
Jenže ten vedlejší výnos z té pedagogické činnosti nutně potřebujeme. BAbička za nás úvěr splácet nebude, nezbývá, než nějaký ten "kyselý" obličej vydržet.

[57 Ještěk některýám příspěvkům na moji adresu : (maYda: 11.04.2006, 22:45:54 - x)
Dušane, v nějaký takový obrat, jako u VAší dcerky a neteře taky doufáme, ačkoliv je klukovi už dvanáct a problémy se zdařile nakombinovaly tak, že si navzájem překážejí. Ale ono to nějak dopadne, hlavně jestli se ten kluk nějak vzdělá tak, aby se uživil a byl spokojený aspoň trošku.
Loki - my měly třicáté výročí vloni.
NA pětadvacáté přišly dvě spolužačky převlečené za staré babky,včetně holí a vycpaného hrbu. Šly přes celé město, třídního se ptaly " a kterej ty seš, ty jsi s námi taky chodil? To víš, paměť nám neslouží".
Mělo to ještě dohru, třídní je dnes inpektor a jedna z těch "stařen" kantorka a inspekce ji navštívila krátce po akci. Umíte si asi představit, jak probíhala, když pan inspektor otevřel třídnici, kterouu mu paní učitelka s nevinným výrazem podala a tam byla vložená fotka, jak ho ty dvě stařeny - mašlkary objímají z obou stran.
Na třicáté výročí vartovala stejná "dvojka" před hospodou, kde jsme měly sraz a vítala příchozí s taškou na zádech, culíky, mašlemi a lízátkem v puse.

[58 Číše dopita, pes vyvenčenej, (Rpuť: 11.04.2006, 22:50:21 - x)
tak já se jdu válet do toho pelechu. Dobrou!

[59 K neštěstí není třeba jezdit až na Cejlon. (jura-p: 11.04.2006, 23:03:36 - x)
Můj kamarád, je to už dávno, šel žádat rodiče své dívky o ruku. Vzal si svůj jediný oblek, navlékl kravatu přes hlavu, aby nepoškodil permanentní uzel a vyrazil. Vše probíhalo jak mělo, kytku předal té správné, usadili ho ke stolu. Ale v průběhu jídla na něj ta odpovědnost dolehla a on musel odejít na onu místnost.
Po vykonané potřebě zátáhl za šňůrku a šňůrka shora odpadla, jako by ji ani neutrhl, ale žebyla nepřivázaná. Tehdy byly záchody se schodem, na kterém výtvor zůstával ležet. Můj přítel, místo aby si řekl o kýbl, rozhodl se vylézt na mísu a šňůrku znovu umístit. Zakryl záchod krycím prkýnkem a začal řeřízek umisťovat na vahadýlko. Tehdy se ještě nádržky od záchodu umisťovaly hodně vysoko, aby se využilo švunku vody. A jak se tak natahoval a přivazoval řetízek, povolil pod ním dekl záchodu a on začal klesat do své vlastní potřeby.
Samožřejmě se chytil nádržky, kterou strhl a vylil na sebe. Ta se také při pádu na zem rozbila. Samozřejmě prošlápl záchod až k podlaze. A z trubičky stříkala voda na protejší zeď a vše barvila od té zdi do okrova.
Když otevřel dveře a s ním vytekla voda, celá rodina už vstala od stolu a v chodbíčce na něj zírala. On zlitý odshora ostříkaný generacemi hlinky ze zdi, s nohou od hovna se slušně rozloučil a odkráčel přímo z bytu. Nechal je tam s tryskající vodou a pomalu zatápěnou předsíní. Sice se nikdo tělesně nepoškodil, ale se svatby sešlo.

[60 2 Loki_F (PeS: 11.04.2006, 23:07:43 - x)
Ty řetězy nezmiňuji, ty mám v kufru samozřejmě taky... (člověk nikdy neví a auto to uveze... když uveze i mě...)

[61 Ateisti (martin tamtaky: 11.04.2006, 23:10:19 - x)
prdlajz, cynici! Ateista může být jen člověk, hluboce věřící, že Bůh není.

Rada pro Pesa - čerstvá voda se pro nemohoucí ležáky donese v lahvičce a omytí je symbolické - jen čivy. To bys zvládl, kdybys chtěl.

Dano, Vaše říkanka je pěkná, ale pro mě nepoužitelná - nechci, abych "krásou oplývala"!

Nejlepší ranní mimosváteční koupel je v Saturninovi - známý sjezd v okovaných křuskách - už vidím Rpuť v Bechyni, jak nezadržitelně sviští.

Na padání ve sprše nepotřebujeme cizácké pojišťováky, v dálných zemích to Václav Havel udělal už dvakrát.

A nakonec jem si nechal Dušanovo omývání milovanou rukou. Té lásky musí být hodně, když si manžel s vahou kolem 140 kg zlomí po letu přes řídítka horského kola obě ruce a má je znehybněné u těla v sádrovém krunýři. Umytí je už jen jedna z drobných závěrečných procedur, protože se s ním musí dělat všechno, jak s mluvícím nemluvnětem. A nejen za to ji mám rád.

[62 maYdo, já už jsem jednou konstatoval, (Loki_F: 11.04.2006, 23:14:15 - x)
že jsme tak nějak z jedné (= stejně prouhelněné) sloje... };-D

[63 Šťastnou dobrou noc vinšuji. (Anka: 11.04.2006, 23:39:09 - x)
Děti moje, kdo máte pěsti a chce se vám, prosím, do rána zatnout a nepustit. Díky.

[64 A co takhle vypadnutí ZE sprchy? (Loki_F: 11.04.2006, 23:54:46 - x)
Sprchy u nás na koleji byly součástí sociálního zařízení (koupelna s umývadlem - záchod - sprchový kout) vydlaždičkované, vstup do sprchy asi 20 cm nad podlahou, s cca 10 cm vysokým práhem, aby voda ze sprchy netekla ven, ale pouze s univerzálním igelitovým závěsem.
Sprchový kout byl s oblibou používán k sexuálním radovánkám...

Jeden kamarád dosti drobné postavy takto praktikoval s vášnívější dívkou, pod puštěnou sprchou a při jedné obzváště úspěšné frikci, byl vymrštěn, čí spíše neúmyslně katapultován, skrze univerzální závěs ze sprchy ven. Cestou smetl umývadlo, nacházející se přímo proti vstupu do sprchy a zadnicí dopadl na plechový odpadkový koš, umývadlo ještě okamžik balancující na sifónu mu dopadlo na levou nohu a zlomilo malíček. Následně při pádu z koše se mu dostala ruka pod tělo a zlomil si vřetenní kost. Všem tvrdil, že ještě před cestou k lékaři, započaté dílo ve sprše k oboustranné spokojenosti dokončil. (nemohu dosvědčit, zranění ano).
Takže:

Kdovíjak to bylo s tím Havlem...?

[65 Loki, (maYda: 12.04.2006, 00:22:40 - x)
kde jste byl na koleji? Já znám z kolejí jen společné sprchy. Tedy jednopohlavně společné, aby bylo jasnö!
Jedna zamilovaná děva měla čistotného přítele a měla pro něj cedulku, na které bylo napsáno " koupe se kluk" a tu věšel na sprchu, když šel provozovat hygienu.
Ale jeho milovaná stejně seděla před sprchou na koši na odpadky a hlídala, aby nebyl drahoušek obtěžován.
Úhony ve sprše nedošel, ale ona s ním ano, byl to nějaký ženáč, který se s ní zapletl, když čekala jeho zákonitá potomka. PAk upletl potomka i téhle, vzal si ji, a zatímco byla v porodnici, zdrhl ke třetí. To jsou pády - co je proti tomu zlomenému srdci zlomený malíček či vřetenná kost.

[66 Jo upadnou ve sprše není žádná sranda (Rpuť: 12.04.2006, 06:58:00 - x)
V dobách dávných, kdy tenhle dům fungoval jako víkendová chalupa, nám úplně stačila koupelnička, ve které sprcha byla prostě výklenkem, jenž, aby necákalo, byl přizděn tak, aby vchod byl co neujžší. Původní stavebník, nejspíš rachitik, to poněkud přehnal, ale vlét se do té sprchy dalo.
Leč přijel jednou na návštěvu pán veliký, převeliký, pupkatý, jenž rozhodl se učinit hygieně za dost. Co tam v té sprše vyváděl není známo, neb dodnes trpí částečnou amnézií a není radno se ho na onu příhodu dotazovat. Mručí jen něco o upuštěném mýdle, detaily vynechává. Zdá se, že původně na mýdle jen uklouzl a vyvrknul si pravý kotník. Když snažil se vstát šlápl na mýdlo podruhé a strašlivě se bacil do levého kolena. Tímto se definitivně vyřadil z provozu, ale bejt nahatej v cizím baráku je situace poněkud delikátní a tak se nejdřív snažil pomoci si sám.
Neměl to dělat, protože, když konečně začal volat o pomoc, byl už definitivně, protože diagonálně, zašprajcován v oné sprše a koleno bylo tak oteklé, že tu nohu neohnul. Seběhlo se veškeré obyvatelstvo, cloumalo nahatým pánem, pán kvílel a koleno otékalo. Kdosi z přítomných navrhnul, že by bylo dobré vyndat nejdřív samotné koleno a ostatní už by pak šlo snadno ven, ale neprošlo to.
Padl i návrh koupelnu zbourat, ale paní domu byla zásadně proti i přes několikerá upozornění, že koupat se s mrtvolou není žádný med.
Nakonec byl povolán místní dřevorubec, jenž protáhl se dovnitř, přikrčil se, pán se ho chytil kolem krku a za hrozného nářku byl vytažen vzhůru na dřevorubcova záda.
Jenže - do sprchy se dřevorubec protáhl "na štorc", což s pánem na zádech nešlo a ve vchodu dřevorubcova ramena jaksi vázla.
Naštěstí měl někdo tolik rozumu, že zavolal sanitku a přispěchavší saniťáci, za doprovodu vydatně peprných sadistických poznámek pána definitivně vyprostili a dopravili do zdravotnického zařízení.
Sakra, když to tak čtu, tak mi to něco připomíná...Ne!
Místopřísežně prohlašuji, že za tu Martinovu jipku opravdu, ale opravdu nemůžu! Mimo jiné i proto, že ta koupelna už je dávno normální koupelnou.:)))))

[67 jezuskote, sežralo mi to (Jaka: 12.04.2006, 07:01:20 - x)
příspěvek, a já tak dobrosrdečně přála brejtro, byť mi hnusný šedý naducaný mrak parkuje skoro až na balkóně a přestal se rozpouštět nejspíš jen na chvilinku, fuj. Možná jen proto, abych mohla vypravit pohřeb nechčasnému kosákovi, který si můj balkón vybral k vypuštění dušičky. No, moje číča s tím evidentně nesouhlasila a háže na mě vyčítavý pohled.

Šumaváku, Vy si stěžujete na přepravní možnosti, my mívali sáně za koníky, nemáte? Vy duše nešťastná? Taky su na.ratá na lyžaře, co si tohle u stvořitele vymodlili,..chjo.

Anduličko, pěstičky jsem zatínala zdatně a všechny, doufám, že jsem helfla a to člověčí štěstíčko už bude dnes stepovat, ju?
No a všichni ostatní jedinci - dosnídat, fofrem rozcvičku, ať jsme dostatečně bujaří pro ten náš zblblý svět.. On se nás snaží dostatečně vyčerpat, ále, na nás si nepřije !!!

[68 Dobré ráno, (PeS: 12.04.2006, 08:09:02 - x)
než plynule přejdu do pracovního procesu, jen několik poznámek. Pokud už si člověk připustí, že je snad i krásné ráno, tak jedině v poklidu nad kávou, aby měl organismus dost času, vzpamatovat se z toho šoku. O to odolnější je pak v případě, že se jedná o ráno průserové, kdy si člověk ještě v polospánku uvědomí (či je mu sděleno), že něco, co není hotovo, musí být "včera bylo pozdě". No a to je pak fofr... A pak že se ranní hygiena nedá zvládnout za 40 vteřin... Takže provokovat po ránu s rozcvičkou je nezodpovědný hazard se zdravím...
Martine, obávám se, že nic mi není vzdálenější než ta Tvoje definice ateisty. Mně je to prostě jedno. Takové to stanovisko: "Sire, nepotřeboval jsem zavádět tuto hypotézu" - a dohadovali jsme se se Šimonem a s dvd u Vodičky, jestli je autorem Lagrange nebo Laplace (já to kdysi věděl, ale ta moje blbá paměť na jména, a nemůžu to najít - ale zajímalo by mě to, tak jestli to někdo ví... Shodli jsme se, že asi spíš ten Lagrange, ale jisti jsme si nebyli...). Takže moje stanovisko se dá stručně shrnout - jestli je, ať si klidně je, ale ať se mi nesere do života. Už mi ho prostřednictvím svých stoupenců a fan-klubů zkurvil dost...

[69 2 PeS (martin tamtaky: 12.04.2006, 08:30:14 - x)
souhlasím s důvody, ale pak nejsi opravdový věřící ateista, ale jen ateista jako takový (an sich) a to jak známo, je např. ve Státech ještě horší vyvrhel než sériový vrah malých dětí.

Význam nadcházejících svátků je dán jejich postavením v hospodářském roce dávných předků a mnoho zvyků a pranostik je jen vyjádřením žádoucích hygienicko-stravovacích návyků.

Takže se nechovávej zbaběle za Boží zástupce a dej si v pátek studenou sprchu - a ani to nemusí být 40 vteřin. Jestli přitom ještě zvoláš: Kurva - Martin - Krleš!, bude moje uspokojení maximální.

[70 2 martin (PeS: 12.04.2006, 08:54:00 - x)
hele, studenou sprchu si dávám denně (musím, kvůli krevnímu oběhu, dost mi to pomáhá, někdy i víckrát denně) tak proč by měl bejt zrovna pátek výjimkou? Navíc ty velikonoce jsou hlavně dány souběhem lunárního, slunečního a sedmidenního kalendáře a v tom je ten hlavní význam - oni i ti astrologové potřebovali občas nějakej ten pevnej bod a ta mytologie se na to navěsila až dodatečně (první neděle po prvním úplňku po jarní rovnodennosti), stejně se to všechno odvíjí už od Sumerů... A jak by Ti snad přiznal i Jirka Grygar, astronomie měla šanci se pořádně rozvinout jen na základě astrologie. Takže postavení hvězd naznačuje (jako ostatně vždy), že bych si měl dát ještě jednu kávu a psychicky se připravit na přednášku... Bude to náročné... Jako ostatně vždy...

[71 Cosi podivného se děje... (Rpuť: 12.04.2006, 11:37:50 - x)
Od rána mi to sežralo tři příspěvky, teď se na počítadle objevilo, že je o příspěvek víc, ale nic nového tu není...?

[72 Pokus (dvd: 12.04.2006, 11:39:13 - x)
2 x jsem se nedostal do cíle (11:27:48 + 11:37:23). Co se děje?

[73 PeSi, (šimon klein: 12.04.2006, 11:40:36 - x)
tohle jsem vylustroval (teda dneska se prej říká vygůgloval):
"...Napsal pojednání o nebeské mechanice, které patří k mezníkům vědy. Podle jeho teorie vznikla sluneční soustava ochlazováním a smršťováním plynné koule, planety pak z pásu odtrženého žhavého plynu. Když jeho knihu přečetl Napoleon, údajně řekl: "Newton ve své knize mluvil o Bohu. Ve vaší knize jsem to jméno nenašel ani jednou. "Občane první konzule", odpověděl Laplace, "tuto hypotézu jsem nikde nepotřeboval".
Za sebe můžu říct, že - při vší úctě a nesrovnatelnosti obou dále zmíněných - mi ten výrok připadá jako od papá roubka - čistě náhodná podobnost ve sve komické zpupnosti...ale to je asi na posezení u dobrého vínka....

[74 to asi řádí (onlooker: 12.04.2006, 11:44:03 - x)
ta anticyklóna Olinka

[75 (: 12.04.2006, 11:44:39 - x)

[76 HELP !!! (dvd: 12.04.2006, 11:46:30 - x)
Tak mi to vysvětlete: v 11:39:13 jsem svým SOS prošel, v 11:44:39 opět jen nedokončené záhlaví. Že by na tom internetu něco Bublalo?

[77 Hele dvd, kdybych to uměl (Šumavák: 12.04.2006, 11:50:32 - x)
vysvětlit, tak by se to nedělo !!!!! :-)).
A tentokrát to nejsem já, stává se to , když se hrabu ve zdrojáku. Ale dnes jsem jenom nahlédl sem.

[78 Lidičky drahý, (vidlák: 12.04.2006, 12:28:48 - x)
já vím,že O.T.,ale přečtěte si,prosím,na Psovi až dole článek pana Vízka,učitele,dělníka v kamenolomu,potažmo dnes politika. To je maso....

[79 2 šimon klein (PeS: 12.04.2006, 12:42:49 - x)
Každopádně Ti moc děkuju za upřesnění jména a té diskusi se vůbec nevyhýbám. (já ve své naivitě a zvyku říkat to,co si myslím - pokud to jde - v tom nějak tu zpupnost nevidím...) Máš-li konkrétnější představu, tak mailem, ať nepopuzujem...

[80 Lidičky drahý, (martin tamtaky: 12.04.2006, 13:03:46 - odkaz - x)
rovněž OT, ale Vízek není tak výživný jako Havlovo vysvětlení, že vlastně za ten teletník může Klaus. A pokud budete mít náladu a ještě jste nečetli D-FENSe, tak zkuste odkaz

[81 martine, (šimon klein: 12.04.2006, 13:46:16 - x)
ten d-fens je opravdu čitelný (skoro vždycky, i když s některými jeho postoji nesouhlasím) a je to docela osvěžení - skoro všechny články (samozřejmě i od dalších autorů)jsou velmi precizně vystavěny a vyargumentovány.
Vřele doporučuji číst, včetně článku v odkazu.

[82 PeSi, (šimon klein: 12.04.2006, 13:56:03 - x)
to není o říkání toho, co si myslíš (to také považuji za přednost - tedy pokud neříkáš bez důvodu nějaké dámě do očí, že je ošklivá jak pr..apod., ale to si rozumíme), ale o tom, jestli to co říkáš, má hlavu a patu - a zase asi nemusím zdůrazňovat, že oba příspěvky nejsou konkrétně o Tobě....
Ozvu se Ti nějak zítra a budeme pokračovat separátně....jenom jako závdavek: i když mi vadí (no...chápu to jako lehké vzájemné nepochopení) spíše ten jeho spolek Sysifos, ale Grygar má mně docela konvenující přístup k věci diskutované....a dál to nechávám na diskuzi v šumu pivního kompresoru...

[83 do třetice OT, (maYda: 12.04.2006, 13:56:25 - odkaz - x)
nechte Vízka Vízkem a HAvla HAvlem a zkuste odkaz. Článek jew podle mého názoru trošku nadsázka, ale diskuse za ním prima.
MArtine, přece jen mi to nedá : kde že je vysvětleno, jak může Klaus za to, co řekl Havel?

[84 martine, dík za odkaz. (Rpuť: 12.04.2006, 14:11:38 - x)
K Pletichovi je možno jen poznamenat, že je to v něm jak v koze – a vždycky bylo! Nemohu nevzpomenout jisté besedy se spisovateli, včetně Havla, v době revolučního kvasu jara 68 na Filosofické fakultě. Byla jsem tenkrát kuře vyjevené a detaily si už dávno nepamatuji, ale na tu jeho nafoukanou aroganci nezapomenu do smrti,
Po 89, mnohem lidí si, bohužel, zaměnilo jeho fyzickou i myšlenkovou neohrabanost za rozpaky skromnosti.

[85 Šimone, PeS(i), prosím, prosím (Loki_F: 12.04.2006, 14:13:27 - x)
nemám moc času se přidávat se svými názory, ale pokud stačím, alespoň si přečtu na konci dne. Vaše diskuse o té, stále do hry vracené a (vyvracené), "hypotéze" by mne moc zajímala, zvláště, když jste začali takovým kalibrem (Laplace). Myslím, že věřící jsou již dosti otrlí, aby takouvou diskusi přetrpěli (možná ji obohatí, nějakým dobrým šprýmem...?!). };-D

[86 vidláku, klid. (Rpuť: 12.04.2006, 14:13:40 - x)
To nám jen Vízek, tak jako mnozí jiní, roste pod laskavými paprsky Puchejře, jasného slunéčka:)))

[87 maYdo, odkaz nefunguje. (Rpuť: 12.04.2006, 14:17:35 - x)

[88 2 maYda (martin tamtaky: 12.04.2006, 14:35:42 - odkaz - x)
Havlovo vysvětlení jsem četl na iDNES, dal jsem do odkazu.

Tu volovinu o architektech jsem zachytil už po půlnoci a myslel jsem si, že to bude téma pro maYdu. Pak už jsem to nechal, protože jsem zjistil, že návnada zafungovala. Pro mě osobně je diskuse těžká, snad nejlépe bych vyjádřil svůj postoj dvěma slovy: "Ano, aj!" Mám rozsáhlé zkušenosti jako stavebník a zařizovatel, takže přiznám autorovi některé pravdivé postřehy a některé ujeté závěry. Toto téma je kromě toho i nyní v naší rodině aktuální, ale to je na opravdu dlouhou debatu mimo tento prostor.

[89 (: 12.04.2006, 14:36:01 - x)

[90 (: 12.04.2006, 14:38:24 - x)

[91 Básnička (Pegaska: 12.04.2006, 14:40:04 - x)
Dvakrát poslána a nic. Že já ti ji budu muset šoupnout na mail...

[92 (: 12.04.2006, 14:41:04 - x)

[93 Jojbože, proč ten Pleticha tu hubu nedrží! (Rpuť: 12.04.2006, 14:46:35 - x)
To by nám tak ještě chybělo, aby se nám stát s..l do duchovní dimenze rodiny....:)))

[94 Podle nejmenovaného zdroje z ČSSD (Jaka: 12.04.2006, 14:54:33 - x)
za letošní i všechny předchozí povodně může koaliční KDU-ČSL, protože její členové se špatně a málo modlili...

Lidi, to je jen copy paste, ale boží..

Rputi, ten Maydin odkaz se týká článku ze včerejška na NP,
Věnujte pár set tisíc pro zlepšení eba svého architekta
dnes už je v rubrice - Společnost

[95 Jako, dík, četla jsem. (Rpuť: 12.04.2006, 15:00:46 - x)
A v lecčems souhlasila.

[96 Tady je ten Maydin odkaz (Šumavák: 12.04.2006, 15:03:09 - odkaz - x)
snad funkční!

[97 Loki, (šimon klein: 12.04.2006, 15:17:11 - x)
mám poněkud problém s tou debatou: můj vztah k té "hypotéze" je snad ten nejosobnější vztah, ze všech mých jakýchkoliv vztahů a jakkoliv jsem ochoten ho diskutovat i ve větším pivním kruhu (tedy, pokud je to Tafelthema), nechce se mi moc do toho na veřejném webu.
Taky na to musí být klid a já momentálně řeším termíny (a kdy ne ?)a kostlivce. Píšu teď jenom proto, že čekám na audienci u řídi, který se vrací z Brna a je dosud on the road....
Takže nevím - snad něco domluvíme s PeSem, jak to udělat (pokud se dojde ktomu, že to je nosné téma) a dáme vědět...
Ale přece jenom něco dám na konec: můj vztah by se dal velmi prvoplánově vyjádřit větou, kterou jsem kdysi četl a chytla mě za srdce (přes svůj krutě groteskní osud, protože to měl do dotazníku norimberského trobunálu napsat nějaký Hoess, velitel KL - snad Mauthausenu): gottglaubig, aber konfessionslos - snad je to správně napsané.
Takže tak.

[98 Martine a spol., (maYda: 12.04.2006, 15:19:49 - x)
jo, chytla jsem se. Ono to doplnilo řežbu z Pavouků na téma , jestli selhala moderna a jak je funkční funkcionalismus a tak dál.
Myslím, že ten článek je nadsázka a trošku provokace a myslím, že to je dobře, protože mám pocit, že diskuse na tohkle téma je jen k dobru věci.
k tomu Havlovi, bych mu připsala čárku za to, že jednou připustil do jisté míry, že se vyjádřil ne právě šťastně. Je to poprvé,nikdy jsem četla, že něco takového připustil.
jen bych podotkla, že církve, jakožto instituce, které si hájí na to duchovno a spiritualitu patent, nejen že nesouhlasí s registrovaným partnerstvím, ale jakékoliv soužití, které není na základě onoho "materialistického" pojetí, považují za hřích.
TAk jak se teď mám vyznat v tom materiálnu a spirituálnu a duchovnu, já, duše prostičká?
OT - od Anky žádné zprávy?

[99 Lidi, nahoře je (Šumavák: 12.04.2006, 15:39:29 - x)
poučení k těm odkazům. Je to experimentální z nouze cnost, ale funguje to !
V diskusi zatím prosím pokračujte tady!

[100 2 maYda (martin tamtaky: 12.04.2006, 16:37:28 - x)
Havel - někdo mu vysvětlil, jak moc ujel. Ve slovech: "Nekritizoval jsem samozřejmě rodinu, kritizoval jsem její pojetí redukované na pouhou výrobnu dětí." a "neposmíval jsem se rodině, posmíval jsem se jejímu hrubě materialistickému, biologickému a účelovému pojetí" zase tolik pokory neshledávám, kromě toho ani Kalousek, ani Klaus takové pojetí neobhajovali ani nehlásali. S Vlkem si to rozházet zřejmě nechtěl. Alo což, já budu v jeho věku blábolit hůř, i když ne do novin.

Diskuse o architektuře bydlení by byla zajímavá, ale vždycky začne nějaký blbec upravovat svá stanoviska prizmatem estetiky nebo snobského vyhazování peněz podnikatelských zbohatlíků a je to výhybkou odvedené ze směru. Jsem přízemní posuzovatel a proto je mým nejdůležitějším měřítkem výhodnost řešení pro obyvatele. Trojrozměrná cvičení se mohou simulovat na počítači a pak vystavovat - ale to jsme někde u etud z Bayerovky

Anka ví, že máme zájem o informace a může se spolehnout, že se v průserech neodvracíme. Ona se ozve.

[101 Šimone, pokud jde o čas jsme na tom asi všichni stejně... (Loki_F: 12.04.2006, 16:41:50 - x)
...a nepřetržitě nám ubývá!
Jako psík, když se jde vyvenčit, dvakrát třikrát během dne oběhnu několik svých oblíbených "patníků" na netu, příčichnu, přicmrndnu, vykouřím cigaretku, vypiju kávu a zase pádím. Některé zachycené "chutě a vůně" si pak převaluji po patře (půnebí) nebo také ne - nechám je vyznít či najít asociaci, která se někdy vynoří až po dlouhé době.

Pochopil jse z Vašeho zataxování PeS(a), že tam u Vás nějaký hybatel bude (navíc jste se již kdysi kdesi v nějaké vzrušené nábožensko-ateistické debatě na NP vyjádřil podobně).

Rozhodně jsem nechtěl vést osobní diskusi - přesvědčování. A stane-li se, že se sejdeme u stolu, jsem si jist, že zvítězí méně niterná témata... };D

[102 maYdo, v té "naší" studijní době (Loki_F: 12.04.2006, 16:47:56 - x)
v druhé polovině 70. let, takových kolejí bylo po republice opravdu jako šafránu, já měl to štěstí..., že byly nejan takto vybavené, ale navíc i společné!

[103 Hezký podvečer vinšuji. (Anka: 12.04.2006, 16:54:11 - x)
Rputi, prosím Tě, moc bych potřebovala ten Tvůj dranžírák, nutně musím naporcovat jednu zupáckou osobu. Kruci, bych fakt vraždila!!!

[104 Anko, povídej! (Rpuť: 12.04.2006, 17:13:06 - x)

[105 Rputi, (Anka: 12.04.2006, 17:25:26 - x)
nesmím se moc těšit, ale dnes jsme začali sami dýchat!!!!! No, byla jsem tam, jako ostatně každý den. Narazila jsem na sestru, zupák je proti ní nedělní škola. Viděla jsem, jak je Tomovi nemilá, i když mu mluvení moc nejde, je sjetý po těch hypnotikách. Udělala jsem tam pořádek, ale stejně mám chuť ji rozpůlit. Víš, on teď potřebuje nebe plné houslí a nasadí mu tam takovou megeru. No, jestli ji tam zítra ráno potkám blíž, než deset metrů od postele, budu v černý kronice. Holka, tolik se bojím radovat, že abych to nezakřikla. Ale snad nás má Pán rád, moc tomu chci věřit.

[106 Tak dál držím palce!! (Šumavák: 12.04.2006, 17:31:21 - x)

[107 Anko, (Sally: 12.04.2006, 17:42:10 - Mail - x)
zdravím Vás, určitě Vás má má pán Bůh rád a vše dobře dopadne. Držím moc palce. Jinak máte mejlík na ty knížky, ale to nespěchá, tak až budete mít čas a náladu, ozvěte se na to číslo. Ještě jednou zdravím a přeju Tomášovi milé sestřičky a brzké uzdravení.

[108 Loki, (šimon klein: 12.04.2006, 17:44:09 - x)
rád bych si s Vámi připil, doufám, že to někdy vyjde....a také slibuji, že nikoho nehodlám v této věci přesvědčovat, bylo to mé vlastní svobodné rozhodnutí (v rodině jsme to nikdy neprobírali) - a jenom tak to má tu správnou účinnost.
Takže zatím - furt čekám na toho říďu...asi místo on the road bude on the trip....nebo někde chlastá...

[109 Anko, Aničko (šimon klein: 12.04.2006, 17:51:02 - x)
co dodat k ostatním a hloupě nedrmolit....snad jen to, že si udělejte další čárku k těm, co Tomášovi drží všechny palce....budu na Vás myslet....
Ahojky.

[110 Anko, držím palce, teď už (Rpuť: 12.04.2006, 17:51:10 - x)
se to bude pomalu lepšit. Ta sestra je otrava, ale oni ji zas vystřídaj, třeba tam bude lepší...vydržať:))))

[111 Díky, (Anka: 12.04.2006, 18:00:29 - x)
děti moje, ani nevíte, jak mi to pomáhá. Říkala jsem Tomovi, že na něj myslíte, udělalo mu to velikou radost. Nemůže moc mluvit, ale dokázal mi říct, abych vyřídila všem díky. Já mu teda o vašich palečkách držení povídala i když spinkal, ale dnes jsem mu to zopakovala.

Sally,moc prosím, omluvte mě, nejsem nevděčná. Já jsem od rána v nemocnici a večer jsem zralá na rakev.

šimone, každé slovo je pro mne léčivé, díky.
rputi a šumaváku, díky, díky. Asi jsem nezručná, ale jsem krapet mimo, strašně se bojím.

[112 Anko, dlouho mi nebylo (Loki_F: 12.04.2006, 18:10:26 - x)
jasné (ve změti různých náznaků), zda Tom není jenom personifikované domácí zvířátko, později jsem myslel, že to je některý z potomků, byl jsem proto zdrženlivý (abych neplácl nějakou ..jovinu), nyní mi vychází, že je to váš ŽD (doufám, že se nemýlím).
Myslím, že pokud jemu přímo projevujete takovou lásku, jaká tady zaznívá z Vašich poznámek, pak právě tato láska je pro něho tím největším závazkem a motivem pro to aby se uzdravil, bez ohledu na to v jaké hypotetické entity věříte.
Slibuji, že při večerní meditaci mu odešlu pár povzbudivých "alfíků".

[113 Šimone, také pro mne bude potěšením (Loki_F: 12.04.2006, 18:14:12 - x)
si s Vámi připít.
Nesetkávají prý se hory s horami (z profesního hlediska mám k tomuto trvzení své výhrady), ale lidé s lidmi (a tomu věřím, přes všechen svůj skepticismus)! };-D

[114 Loki_F, (Anka: 12.04.2006, 18:31:11 - x)
odpusťte, ona to byla prapůvodně informace pro "Vodičky", ale prudila jsem jí všechny. Tom je můj, jak říkáte, ŽD. Netuším, co že mu to povzbudivého budete večer posílat, su baba od sporáku, s informacemi jsem došla nejdál k Popelce Biliánové, ale věřím, že to není nic proti ničemu, mám Vás za skrz naskrz laskavou bytost. Děkuji Vám, jsem si jistá, že každé přání Tomovi pomáhá.

[115 Anko, (maYda: 12.04.2006, 19:05:17 - x)
dík za dobré zprávy a držte se.

[116 Loki (maYda: 12.04.2006, 19:06:08 - x)
ta kolej - nebylo to v Ústí nad LAbem?

[117 lidi, trochu nevážněji: (šimon klein: 12.04.2006, 19:20:52 - x)
dostal jsem dnes pěkný ftip:
Jde policajt po ulici a najednou slyší volání.Tak vběhne do dvora, ze kterého se to ozývá a spatří chlapečka, jak sedí na okraji žumpy a naříká:"matka, matka".
Policajt se ho urychleně zeptá : "tobě tam spadla matka?"
"Jo" odpoví chlapeček. Policajt se svlékne a hup do žumpy. Chvíli se tam hrabe v těch sračkách a potom řekne : "vždyť tady nic není !" A chlapeček řekne : "no tak to je mi ten šroubek na hovno!"
Tak a jdu domů - pohopla (porada hovno platná) slavnostně byla ukončena a doba se rozkročila....mám doma domácí tlačenku od dcery....ženu v hospodě...pívo v ledničce....fenečku v jednom pelechu, dcérečku s teplotkou v druhém pelechu - medím si jako ten pivovarský správce, když Vašáryová měla nohu v gipsu.....a budu se dívat na Sink of Bismarck.
Bis morgen !!

[118 Anko, maYdo... (Loki_F: 12.04.2006, 19:24:10 - x)
Anko, jestliže se někdy setkáme, tak to pochopíte i beze slov, výsledek uvidíte zítra.

maYdo: nebylo! Jen tak mimochodem, na gympl jsem chodil necelých 30 km od Vás (zmiňovala jste Kostelec?!)... };D

[119 Loki_F, (Anka: 12.04.2006, 19:45:54 - x)
já pevně věřím, že Vodičkovic rodina přeroste práh tamního restauračního zařízení a pojme všechny, kterým to bude milé. Tedy, že i Vy budete jednou schlamstnut. A když omezím metabolismus v tom mžiku, třeba pochopím beze slov. Ale při mém fištrónu, nevím, nevím.

[120 maYdí, děkuji. (Anka: 12.04.2006, 19:49:00 - x)
Ještě nemáme vyhráno, ale jsme kus chlapa, sakra ne?

[121 (: 12.04.2006, 19:58:39 - x)

[122 Anko (dvd: 12.04.2006, 20:00:23 - x)
i já tisknu všechny palce co mám. (Snad to projde, nějak mě ten šumaváčí blog nemá rád a chová se spíše jako blok - blokuje mě, naposledy v 19:58:39.)

[123 je proskočím cestou na poštu (Dusan Neumann: 12.04.2006, 20:14:18 - x)
a jdu se věnovat zadím brzdám a prasklému chladiči fordky...Anko, vše je na nejlepší cestě a své špinavé palečky držím jak mi to jen klíče a ráčny dovolí

[124 Kucí mí zlatí, díky (Anka: 12.04.2006, 20:19:16 - x)
za toho chlapa mizernýho!!! Ještě furt je zhulenej, jak mi právě řekl pan doktor, ale dýchá docela sám!!!!!!!!!!!!!!!!

[125 Třeba je na něj dvd moc. (Šumavák: 12.04.2006, 20:20:05 - x)
nestačilo by CD-RW? To zvládá i můj počítač. Sice pomalu, ale jo! :-))))))

[126 Martine tam na lůžku (Dusan Neumann: 12.04.2006, 20:24:59 - x)
věřím, že i Vaše hojení úspěšně pokračuje i díky péči milované... k Vaší poznámce.. řádím se do duchovního bloku PeSova, jsa ve věcech víry cynikem an sich - a kupodivu mi to ani zde nevadí. většina mých přátel jsou hluboce věřící katolíci a atheisty znám tak čtyři..jenže víra, aspoň zde na severovýchodě je otázkou čistě vnitřní a soukromé a na kvalitu přátelství ani pracovních vztahů nemá vliv. Jen jednou, to jsem ještě žil v Bible beltu v Oklahomě, jsem jednou zastavil u benzinové pumpy někde v Arkansasu, a pumpař slyše můj neznámý přízvuk se zeptal a hned si odpověděl "jseš křesťan? pohanovi bych benzín neprodal", a ježto bezvěrcem cynikem odvětil jsem "pámbu požehnej tvou benzínovou pumpu" ten dobrý člověk se usmál, já dostal benzín a on měl celý den hezký pocit ve své křesťanské dušičce..no a tak to má bejt. Proč nedělat bližním hezky, zvláště když to nic nestojí...

[127 Loki (maYda: 12.04.2006, 20:38:31 - x)
v tom je takový rébus. Kostelec, který není Kostelcem.
Je to Náchod, nedaleko je skutečně Červený Kostelec ( a opravdu tam mají červený kostel) a Kostelcem ho nazývá Škvorecký ve svých povídkách. Je to poměrně průhledné, místopis je velmi přesný, například popis, jak študentík Škvorecký sedí u okna v secesním hotelu, zvaném "Beran" ( my říkali "Beras" a byl to hotel Beránek ) a kouká na koulující se mládež, táhnoucí od gymplu přes náměstí k nádraží, sedí do puntíku.
Povídá se ostatně, že nejen KOstelec, ale i konkrétní občané se poznali například v románě Zbabělci a náchodští rodáci z něj moc odvázaní nebyli.
Hlavní ženskou hrdinku Zbabělců si prý vzal kolega jednoho mého příbuzného, drb, že po té, co si přečetl Zbabělce a shledal, jak bujná byla paní choť za mlada, uvažoval o rozvodu, ovšem řadím do kategorie bájí.:-))

[128 Loki (maYda: 12.04.2006, 20:42:53 - x)
a ta kolej - mě to zajímalo hlavně proto, že ve druhé polovině 70.let v Ústí studoval můj choť.
Mohla jsem se dozvěděl nějaké pikanterie :-)))
No nic, asdp´ˇň na mě nepřijdou nápady chotě slečny Ireny po přečtení Zbabělců.

[129 maydo, (Dusan Neumann: 12.04.2006, 20:50:01 - x)
"Příběh inženýra lidských duší", který jsem četl kdysi v autě cestou na Aljašku, byl jedním z dalších momentů mosaiky, která nakonec vyskládala můj útěk z proletářského ráje...považuji to za jeho opus Mundi

[130 maYdo, tak beru zpět! (Loki_F: 12.04.2006, 21:37:21 - x)
Já jsem bral Kostelec jako bernou minci - Kostelec n/Č.L. - tedy Vysočinu, i když mi to mělo dojít, protože ta narážka na studenta Smiřického tam byla...

Drby na manžela byste se ode mne zcela jistě žádné nedozvěděla ani v případě, že bych s ním tu kolej opravdu sdílel... Sorry. Zdá se, že jste dostatečně rozumná (viz zmínka o Náchodu) abyste si takonou pozdní zvědavost nechala raději zajít. Někdy je lépe žít v blažené nevědomosti... };-D

[131 ...sníti, před sebou čírou (Rpuť: 12.04.2006, 21:59:42 - x)
temnotu... jenže, když z tý temnoty na Vás juknou dvě děti, je to vo nervy. To takhle taky jeden nepoškozoval rodinu a jednou přišel domů s dvěma dětma, protože matička emigrovala a nechala mu je na krku....

[132 Dušane (martin tamtaky: 12.04.2006, 22:35:17 - x)
je velice těžké odolat stylizované přetvářce, je-li jeden potomkem rodiny, kde se faráři stávali vždy ti nejlepší synové. Na druhé straně odhalily prázdninové pobyty a ministrování u P. Otakara v Postřelmově, že tělo páně jsou ty kulaté oplatky ve skříni. Tyjátr, kam oko pohlédlo. K tomu být jedním ze tří návštěvníků katechismu na základní škole na Uhelném trhu v padesátých letech (1957-1961), to simusela dětská dušička rychle sesumírovat svůj postoj. Takže tvoje blahořečení u pumpy má odraz v mém pozdravu v Rakousku - Kriskot je přijímáno s větším úsměvem než Guten Tag.

A ozývám se s trochou zpoždění, protože jsem na mém notebooku, stejně jako u nich doma dušan klein, sledoval Cameronův dokumentární Sink of Bismark.

[133 Dobrý podvečer, (PeS: 12.04.2006, 22:45:17 - x)
poslušně hlásím, že jsem opět zde a jak jest z pozdravu patrno, pomalinku se vracím do normálu. Taky už to trvalo...
ad bydlení na koleji - za nás začaly koedukované koleje až když už jsme tu školu pomalu končili, zlé jazyky tvrdily, že jakýsi komančský papaláš měl dosti ošklivou dceru a potřeboval ji provdat, takže svým vlivem zlomil oblíbenou rigiditu a puritánství svých souvěrců. Dost bych tomu věřil, poté co jsem se dozvěděl, jak jednoho totálně nalitého kolegu při jakési oslavě zatáhla jakási laborantka do temné komory a pak mu oznámila, že si ji musí vzít jela po něm jak slepice po flusu, jestli ho tam v tý komoře v jeho stavu dokázala znásilnit, či co, to nikdo neví. Ten kolega pak dosti ztrpknul, zhořknul, začal viditelně scházet a dnes už taky čuchá ke kytkám zespoda, takže nakonec všechno dobře dopadlo... No a k těm kolejím - děly se vjecy a hlavně majitelé přízemních pokojů byli značně zvýhodněni. Spolužák kuřák např. pouštěl holky přes okno za jejich klukama za cigaretu - a měl už je tak vychované, že šel spát, okno nechal otevřené a ráno měl na stole 6 - 10 cigaret, dle návštěvnosti. Ten pak později těch koedukovanejch kolejí dost litoval, neb měl po vejdělku...

[134 MArtine, (maYda: 12.04.2006, 23:02:13 - x)
poněkud nazpět ( dřív jsem přehlédla):
No, u Havla je vůbec pokrok, že si nechal vysvětlit, že plácnul něco, co by měl trošku vysvětlit a nenechal vysvětlovatele morálně popravit před nastoupenou jednotkou.
Ale jinak si myslíml, že jeho názor není důležitý a na rodinu už vůbec ne.
A d diskuse - kdyby se měl člověk znechutit každým, kdo téma převede na snoby a zbohatlíky, nedalo by se diskutovat o ničem.
Já se na tohle téma nahádala na koleji i později o stošest, moje generace je tím "posláním" potrefená a v tomhle je článek výstižný. Nikdy se nic nezkazí upozorněním, že císař je nahatý a architekti nemusí mít vždycky ve všem pravdu.

[135 Loki, (maYda: 12.04.2006, 23:06:28 - x)
já přece žertovala.
Čo bolo, bolo, těrazky som manželka JÁ:-))) Aj pred oltárom!

[136 Dobrý večer PeS(i). Koedukované koleje (Loki_F: 12.04.2006, 23:21:41 - x)
měly ještě více než jednu nespornou výhodu:
1) Páry, které se tam (dosti důkladně) poznaly, se buď rozešly ještě během studia nebo trvají dodnes.
2) Vysoký podíl děvčat, které by byly jinak skončily (buď úplně nebo někde na pajďáku) dokončily v oborech tehdy ještě pro ženy dost netypických s výborným prospěchem (mám na mysli dojíždějící - obyvatelky kolejí)
3) Sociállní kontakt s vyší úrovní tolerance byl dosti samozřejmým vývsledkem
4) Týmová práce byla běžná, zvláště v předmětech (a řešení zápočtových úloh), které dnes na PC představují hodinku - včetně precizně zpracovaného protokolu, tehdy představovaly práci na několik dní až týdnů.

Moje dcera studuje stejnou školu a žije na stejných kolejích. Rád si s ní o tom povídám (a příležitostně i s jejími kolegy/němi/), jejich současnost je však dost jiná...

I když s požitkem bych se vrátil. Představa, že bych mohl znovu studovat a mít k tomu ty technické možnosti (PC, NET...) je téměř nesnesitelná - normálně nejsem závistivý, ale tohle jim závidím). };-D

[137 2 maYda (martin tamtaky: 12.04.2006, 23:24:42 - x)
tu diskusi si schovám, ona vyžaduje taky tužku a papír. S tím Havlem máte asi pravdu, jenže já jsem ve věcech okolo rodiny a dětí jak raněná bachyně, pro krev v očích nevidím a neslyším.

Víte, že nad Vsetínem je jasná noc a úplněk mi osvětluje klábosnici? Nejpozději pozítří jdu ležet domů, dneska jsem měl supernávštěvu i s vnučkou, která se od Vánoc naučila chodit i pelášit. Donesli mi na přilepšenou celou vánočku, šest borůvkových jogurtů a knížku od Browna v originále - život je krásný.

[138 No, maYdo, jen se nedělejte. (Loki_F: 12.04.2006, 23:32:46 - x)
To byste ani nebyla ženská, kdyby tam alespoň stín pokušení nebyl...
Dle hesla profesora Blocka: "Odpusť a nezapomenň." };-)

[139 martine, (Rpuť: 12.04.2006, 23:37:15 - x)
jak jinak Vám maj říct, že je od Vás hezký, že jste na tý Jipce nezvostal:)))

[140 loki, (maYda: 12.04.2006, 23:44:44 - x)
ne že bych nebyla zvědavá, ale jsem realistka. Brali jsme se v polovině mezi třicítkou a čtyřicítkou a brát si někoho, kdo nemá s tomhle věku žádné bujarosti za sebou, to by bylo přímo podezřelé.

[141 Magistře (martin tamtaky: 12.04.2006, 23:44:39 - x)
jděte do háje, něco mi tu kape z očí

[142 Martine, (Rpuť: 12.04.2006, 23:51:21 - x)
to je jen taková rosa, aby se jednomu dobře spalo. Dobrou!

[143 ježiši, Rputíku, (Jaka: 13.04.2006, 07:30:00 - x)
nemám čas, prchám k doktorovi, ale tu poklonu Vám musím složit, umíte pár písmenky říct neskonale moc. A Martinovi, bych se taky přidala s plným rancem radosti, že se vám polepšuje, já Vás tu všechny, ale některé před jen víc, beru jako takovou Radu moudrých..

[144 2 martin (PeS: 13.04.2006, 08:52:24 - x)
No, psals to včera, říkáš pozejtří, tak Ti držím palce, ať stihneš to omejvání, když z toho máš tu tradici. A vůbec, ať jsi na velikonoce už zas mezi svejma... Nezapomeň, že máme v plánu se někdy sejít, tak se koukej uzdravovat...
Jsem si na Tebe vzpoměl, když jsem si ráno dával svou ledovou sprchu - provozuju to už dlouhý leta a doteď jsem nevěděl, že to má i nějakou náboženskou paralelu... Mně to dělá vyloženě dobře, vzhledem k různejm dědičnejm sklonům a proto při rekonstrukci koupelny jsem dost prosazoval sprchovej kout, an vůbec nejsem macerovací typ.
Hele, já se neflákám, poctivě držím palce, ale musím rovnoměrně Tobě a Tomovi. Ten, pokud mám zprávy (a nic dalšího se nepohnojí) by se měl taky pomalu a postupně zlepšovat, ale nic se nesmí uchvátat...

[145 PeSi, to je právě to - že většina (Rpuť: 13.04.2006, 09:18:52 - x)
náboženství měla omývání jako příkaz - aby se nešířily nemoci. Od pohanů přes židy, hinduisty nevyjímaje, jen to křesťanství si vesele smrdělo.

[146 2 Rpuť (PeS: 13.04.2006, 10:09:26 - x)
no proto mě to taky tak překvapilo - u křesťanů jsem měl zažito, že čím špinavější, tím svatější. Nelze než vzpomenout toho francouzského krále, který vykonal pouť (teď nevím, snad do Jeruzaléma) jako pokání za to, že při lovu spadl do potoka a nedopatřením se tak umyl. Jóó, to se to hezky šířil mor, svrab, neštovice, venerické choroby, atd. atp. To se hrnuly davy věřících do hromadnejch hrobů k větší slávě boží a církve svaté. A není to výsada jen katolíků - v Rusku jsem měl kdysi možnost navštívit pravoslavný klášter - smrad tam panující měl dosah cca půl kilometru. Troufám si tvrdit, že leckterý prasečák u nás smrdí mnohem méně...

[147 PeSi - a ještě zajímavější je, (Rpuť: 13.04.2006, 13:46:18 - x)
že ty vodě, aspoň svěcený stejně neunikli. Ovšem z hlediska hygieny to nemělo význam - ale aspoň špetička:)))



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: