Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 23.04.2006

Příspěvek k dichotomii zázraku a vědy

aneb : hlášení o výsledku jahodovo-knedlíkové poradny.

poslal: Dušan Neumann


    Kdybych nebyl nechtěnou obětí dialektického materialismu, musel bych připustit, že jsem se stal nástrojem velkopátečního technologického zázraku.

   Většina nápadů musí být podložena znalostmi, jinak se jejich realizace změní v nejlepším případě v komickou frašku. Letos připadly moje narozeniny na Velikonoce, jako by nestačilo, že jsou totožné s nejvíce nenáviděným dnem v americkém kalendáři, s posledním dnem kdy se musí podat daňové přiznání. I zrodil se ve mně nápad, že pozvané hosty, praktikující katolíky a jejich děti pohostím něčím neobvyklým — jahodovými knedlíky.

    Nikdy jsem je nedělal. I poradil jsem se s kulinárními obry hojně navštěvujícími tento blog a rozhodl se pro recept Martinatamtaky. Potíže nastaly hned v sámošce. Polohrubé mouky jsem měl jen půl pytlíku, i dokoupil jsem semolinu, která spíš připomíná krupici než mouku a místo tvarohu, který zrovna neměli, neboť to tady zřejmě nikdo nežere, jsem koupil americkou riccotu. Nevím, jaká je originál italská, ale tu americkou tvoří hrudky lehce nasoleného tvarohu.

    Počáteční fáze přípravy těsta proběhly nevzrušivě a nepřipravily mne na dramatický zvrat, který nastal v okamžiku kdy jsem podle návodu vyklopil do směsi vajíčko. Během několika sekund se z hnětení těsta stala, řečeno vojenským žargonem, mimořádná událost významného vědeckého dopadu.

    Sděluji tímto obhájcům teorií technologického přínosu kosmického výzkumu civilnímu životu, že jde o vyhozené peníze. S vynaložením minimálních finančních prostředků jsem objevil dokonalé, netuhnoucí lepidlo mimořádných vlastností: přilnavost k prstům srovnatelná s kyanoakryláty, přilnavost k prkénku a válečku lepší než klih a nesmrdí, přilnavost k anticoru lepší než dvousložková Belzona. Přilnavost k jahodám = 0. Empiricky jsem lepidlivost řešil kontinuálním nabalováním hmoty hladkou moukou a odrolováním rukou. Tím jsem zjistil vysokou čistící schopnost zpracovávaného těsta, které dokázalo z papilár prstů mechanikových dostat i poslední rezidua vyjetého Castrolu GTX. Hmota samotná tak nabyla zajímavé mramorované struktury, takže hotové knedlíčky jsem servíroval jako tygří.

    Během přípravy jsem zkonzumoval tři velké panáky 25 letého rumu Spirit of Santa Lucia a vůbec mne pak nebolela hlava. Návštěva knedlíky zblajzla a nešetřila chválou.

Patentní řízení v běhu.





Komentáře

[1 Dušane (martin tamtaky: 23.04.2006, 21:47:50 - Mail - x)
vzpomínám si na naši tehdejší diskusi a gratuluji k výsledku - ten je podstatný.
Tvůj postup mi ale připomněl starý židovský vtip o přípravě šouletu v rodině chudého žida. Všechny suroviny nahradili náhražkami a nakonec Kohn pravil: Tedy, Sára, nevím co ti bohatí židi na tom šouletu mají.

[2 holt je třeba babské recepty (divana: 23.04.2006, 21:50:13 - x)
ty jsou staletími vyzkoušené. proto ještě jednou: asi 1/2 kila polohrubé mouky, 1 droždí, špetka soli, a mírně vlažná voda. smíchat v těsto ne tuhé. nechat chviličku odstát. lžicí vykrojit kousky, hodit na misku s moukou, vtlačit ovoce, zabalit. až jsou všechny knedle hotové hodit do slané horké vody, po 7 minutách vaření vyndat a propíchnout.

[3 Jo, to je ta zpupnost! (Rpuť: 23.04.2006, 21:58:38 - x)
Já říkala, že máš udělat Kulajdu!
Směsí mouky a vejce a vody již naše prabáby výborně čistily tapety, neb se na to přilepila každá špína. Tvaroh pak obsahuje něco z čeho se podomácku připravoval lep. Co to bylo si teď nevzpomenu, neboť na mně leze nějaká hnusárna. Z posledních sil všem kynu a plížím se do pelechu. Dobrou!

[4 Baby - pchá (martin tamtaky: 23.04.2006, 22:13:58 - Mail - x)
kynuté si nechte, o těch řeč nebyla!
Tvarohové těsto je například na švestkových knedlíkách při trnkobraní ve Vizovicích.
Na tomto blogu se vyskytuje řada vynikajících kuchařů, ale kvóta na ženy je nulová!
A ta hnusárna v Bechyni, to je pomsta za znevážení našeho rodinného receptu, který byl přesně na Dušanovu potřebu jahod.

[5 O lepivém efektu mouky (jepice: 23.04.2006, 22:30:27 - x)
něco vím už od dětství. Moje matka byla energická žena a když se pro něco rozhodla, nebylo síly, která by ji zastavila. Takže když jednou na chalupě zjistila, že ač chtěla tapetovat, zapomněla lepidlo doma, v odhodlání nepolevila. Namíchala hladkou mouku s vodou, nechala směs odstát a dala se do díla. Tapety držely, všechno bylo fajn až do okamžiku, kdy na to přišly myši. Srubová stěna komory totiž zdaleka nebyla rovná, myšky si v mezerách mezi trámy našly pod papírem cestičky a postupně z nich vybudovaly dálnice. Pamatuju, že se tam vůbec nedalo spát, protože tapeta v tom provozu strašně šustila a bylo slyšet, že lepidlo těm milým zvířátkům opravdu chutná.

[6 martínku, (Anka: 23.04.2006, 22:41:59 - x)
co se čuříš? Co je tak složitýho na tvarohovém těstu?

[7 NO teda, Martine!!!!! (Dana: 23.04.2006, 22:45:22 - x)
Ono je to těžké psát recept na něco tak intimního,jako ovocné knedlíky. Jeden předpis, sto provedení a dvěstě výsledků. Při těch knedlících je mouka to hlavní. I když - já bych asi pro jistotu dala přednost knedlíkům z vařených strouhaných brambor. I když i tam se dává hrubá mouka, vejce, sůl a podle potřeby mléko...Jenže aplikace takového receptu je hlavně výsledkem citu a zkušenosti a vyhodnocení surovin, které jsou k dispozici. :-)))))

[8 Aničko (martin tamtaky: 23.04.2006, 22:47:31 - Mail - x)
právě, že nic, jen Rpuť se vyjádřila potupně.Já na svélahůdky nedám dopustit a specialita ono receptu spočívá v tom, že se z těsta udělají knedlíčky jako válečky a po uvaření nakrájí na kolečka. Mezitím si jahody nebo lesní ovoce hodíš na máslíčko a po chvilce přiklopíš pokličkou. Pustí šťávu a nerozblebtají se. Na talíř se servírují kolečka knedlíků, na to jahodová omáčka a zdobí se Pribináčkem. Rychlé, chutné, elegantní a neobvyklé. A odbornici z Bechyně to připomíná kaseinové lepidlo.

[9 martínku, (Anka: 23.04.2006, 22:51:28 - x)
já nekrájím kolečka, ale takové nočky. Je to dobré, moc dobré, máš recht.

[10 Dano (martin tamtaky: 23.04.2006, 22:51:49 - Mail - x)
debata velmi podrobná proběhla na Zelený Čtvrtek. Dušan očekával návštěvu velmi zbožného páru sousedů, které chtěl uctít něčím bezmasým a českým. Sám navrhl jahodové knedlíky. Rad se mu dostalo mnoho, dá se to všechno vyhledat. Ze zážitků sepsal i zajímavé povídání - on třeba v Americe neexistuje sladký tvaroh.

[11 jo a místo pribináčka kysaná smetana (Anka: 23.04.2006, 22:51:57 - x)

[12 Aničko (martin tamtaky: 23.04.2006, 22:52:56 - Mail - x)
v zásadě děláme totéž.

[13 Martine, (Dana: 23.04.2006, 22:53:14 - x)
já se té besedy zúčastnila a schválila jsem váš návrh - t.j. připojila jsem se k tvarohovým knedlíkům...:-))) I když já mám ráda i ty bramborové! :-))

[14 Já je mám rád všechny! (martin tamtaky: 23.04.2006, 22:55:03 - Mail - x)
jdu o nich snít - dobrou noc

[15 ...A doprdele...právě zde nastala varianta "třená bábovka"...! (7:- /) (šakal: 23.04.2006, 22:58:39 - x)

[16 Nejlepší je bramborový knedlík (Klaun Parafin: 23.04.2006, 23:16:15 - x)
na cibulce s vajíčkem a slaninou... jinak na cestě do a z Chomutova jenom dvě bouračky, víkendoví knedlíci zatím jezdí na začátku sezóny opatrně. Ale až budou v červenci sršet suverenitou, ani zakyslá smetana nepomůže... Ahoj, lidi, dobrou, přátelé.

[17 No Šakale, politických třenic (Šumavák: 23.04.2006, 23:37:04 - x)
bylo dost tak došlo i na třenou bábovku...... :-)))

[18 :-))) A hezku dobrou noc (Dana: 24.04.2006, 00:00:42 - x)
přeju všem! :-))

[19 NAši kamarádi (maYda: 24.04.2006, 00:07:36 - x)
dělají na knedlíky, klasické kynuté, rozmixovaný tvaroh se smetanou. Chtěla jsem ro vyzkoušet, když jsem očekávala přílet vrány a měla doprazit babička, aby vypomohla se zajištěním posledních potřeb a převzala kloučka. TAk jsem nakoupila , že je druhý den udělám. Jenže vrána nějak dorazila dřív a knedlíky udělala babička podle svého a smetana zůstala v ledničce. S čerstvým miminkem se mi do výroby knedlíků nechtělo a tak jsem začala tu smetanu lít do kafe. Už jsem u toho zůstala a teď se divím, proč jsem se od té doby z osoby téměř s podváhou stala osobou s nadváhou.
MArtine, já bych před pribiňákem bdala přednost buď tomu tvarohu se smetanou nebo kyselé smetaně s cukrem. Ale jinak to vyzkouším - v létě, s vlastnimi jahodami, ne s těmi z hypermarketu.

[20 Šakale, (maYda: 24.04.2006, 00:08:40 - x)
Vy nerad bábovku?

[21 ...jedině tu třenou! (7;- )) (šakal: 24.04.2006, 00:13:15 - x)

[22 ....a tu vlastní, na písečku! (Klaun Parafin: 24.04.2006, 06:58:24 - x)
Kbelíček a lopatičku mi už ukradly ty "nepřizpůsobivé" děti.

[23 Slepá jak patrona (Rpuť: 24.04.2006, 07:39:27 - x)
Nepříjemný ranní pocit, že něco není v pořádku se po rezuscitaci kafem změnil v nepříjemnou jistotu, že mě bolí oko. V domnění, že se jedná o prasklou žilku, jala jsem se chladit, s tím výsledkem, že bolest se koncentrovala do jediného bodu. Nevíte, jak se to dělá, aby člověk nemrkal?
Oko zrudlo a spuchlo. Posléze opuchla i tvář zbrocená ophtalem. Krhavým okem na mne ze zrcadla shlížel bratr Žižka. Hlava otékala dál. Postupně mě začaly bolet zuby, píchat v uchu, cukat obočí a svědit nos. Byla mi zima, aby mě o pět minut později polil smrtelný pot a přemýšlela jsem budu-li první obětí ptačí chřipky v Čechách. Jelikož manžel nezodpovědně odjel, aniž vyřídil potřebné na Pohřební službě, dolehla na mne k večeru tristní povinnost dojet pro objednané psí maso.
Ve chvíli, kdy jsem sedala do auta strašlivě zahřmělo. I zbývající oko mi bylo na nic, protože začalo strašlivě lejt. Plížila jsem se osmdesátkou a v zatáčkách mne opovržlivě předjížděly fabie a oktávie. Dorazila jsem do příslušné vsi a dle domluvených pokynů zavolala z mobilu pro další navigaci. Účastník byl dočasně nedostupný – jak jinak. Živou duši nenapadlo v tom slejváku courat. Nakonec se objevil zmáčený dobrodruh, kterému už bylo fuk jestli zmokne ještě víc a tak mi vysvětlil, že když pojedu támhle dolů, kolem toho parčíku, kde se sbíhají dvě cesty, tak to určitě najdu. Vyrazila jsem se naznačeným směrem a dojela na krchov. Vydala jsem se zpátky hledat dům v zahradě, před kterým je složené dříví. Před každým druhým domem ho byla halda. Konečně zazvonil mobil: „Kde jste?“ „Já nevím“, skučela jsem, „sejdeme se u kostela“, neb to bylo jediné místo, které bylo odevšud vidět.
Když bylo maso zakoupeno i rozbouřené živly se uklidnily a vysvitlo slunce. Šikmé paprsky se odrážely od mokrého asfaltu. Jela jsem po rozzářeném zrcadle, jedno oko zavřené, druhé nevidoucí. Věděla jsem, že se musím držet při pravé straně zrcadla. Kde není zrcadlo, je škarpa. Když jsem přistála před domem, slunce konečně zapadlo a rozhostil se milosrdný stín.
Dala jsem si jíšku, totiž frťana….

[24 Dobré ránko z východu! (Dana: 24.04.2006, 07:49:02 - x)
Rputi, nic nepotěší tak, jako neštěstí druhého!
Jo a ještě se u nás říká: Jsi-li v nouzi, o posměch se nestarej. Nebo: Chudobný člověk - hotová opica! :-)
Tak snad už je dneska líp! Hezký den a nejen vám! :-))))

[25 martine, já jsem se vůbec (Rpuť: 24.04.2006, 07:53:25 - x)
nevyjadřovala potupně o Vašem receptu - to bych si nikdá nedovolila.:)))) Jen, z vlastní zkušenosti vím, co to je, vařit v cizí zemi, z cizích ingrediencí, byť ověřený recept.
Mouka je strašná mrcha a hrozně záleží na způsobu mletí. Jednou jedinkrát v životě se mi nepovedl rodinný štrůdl - z německé mouky.
Nikdy jsem v Augsburgu nedokázala udělat bramborovou kaši. Ať jsem použila jakoukoli odrůdu, vždycky vznikl ševcovský pop:))))

[26 Dano dík, už je líp.... i když.... (Rpuť: 24.04.2006, 08:06:28 - x)

[27 milá Rputi, (maYda: 24.04.2006, 08:06:47 - x)
přeju hezký den.
Budiž Vám útěchou, že mě začíná bolet zub, HAlladin radu, kterak předejít návštěvě zubaře nemá, prý je to neučí a soucitná pavoučice mi navrhla kováře.
A ještě ke všemu se mám dostavit na jednání v 8:30 - mladý šéf ví houby o tom, jhak dlouho se probouzí starší dáma a já se mám dostavit v plné svěžest a lesku.
Zatím jen cítím, že jsem se v rozespalosti netrefila řasenkou na řasy, ale kousek vedle.
No, to zas budu vypadat mezi dymanickou mládeží :-(

[28 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 24.04.2006, 08:07:24 - x)
Rputi, popsala jsi to moc pěkně, ale kde je finále? Návštěva lékaře? Nic?

[29 Anko, (Rpuť: 24.04.2006, 08:19:39 - x)
u doktora jsem byla naposled před asi 10 lety, kdy jsem si k patě přicvakla fusekli sešívací sponou na krabice. (Dodnes netuším, jak se mi do té boty dostala.) A to jsem tam šla jen proto, že sama jsem na tu sponu neviděla a manžel na mně bral kombinačky:)))
Oko už je skoro v pořádku, takže se budu jen hejčkat a očko občas zaleju ophtalem. Kam bych se štrapicírovala....

[30 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 08:23:59 - x)
já se nechtěla vtírat, chraň Stvořitel. To já jen, jak slyším o oku, propadám panice. Prožila jsem na očním ve špitálu tři měsáce.

[31 Anko, já vím, taky to jako vtírání neberu. (Rpuť: 24.04.2006, 08:47:56 - x)
Jen že bych u doktora dostala ophtal na koupele (což činím) a framykoin na mazání - ten mám v ledničce, když poslední koťata dostala zánět spojivek. Jsem ten nejlepší klient jakékoli zdravotní pojišťovny:)))))

[32 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 08:55:58 - x)
hele, ne že tě chci strašit, ale .... já taky myslela, že se budu léčit jako ty a nebejt tý děsný bolesti, asi bych to i dělala. To bys nevěřila, jakým fofrem mě záchranka za strašnýho jekotu vezla:-)

[33 Anko, já vím, že oko není žádná sranda. (Rpuť: 24.04.2006, 09:13:32 - x)
Ale objevilo se to včera ráno a do dnešního rána se to upravilo a jen to doznívá. Vážnější záležitost by to tak rychle nezvládla. Možná mi tam jen něco spadlo.

[34 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 09:19:45 - x)
já nic, jen jsem měla puzení varovat. Jsi jak já. Já byla naposled nemocná v roce 1520.

[35 Dámy, (PeS: 24.04.2006, 10:57:15 - x)
speciálně Vy dvě mi ještě někdy povídejte, jaký jsou na sebe chlapi lajdáci.
To já se tady postupně rozkládám pod svědomitým dohledem lékaře...

[36 rputi !!! (šimon klein: 24.04.2006, 11:04:07 - x)
ten popisovaný vejlet na zmoklý krchov....
Tím psím masem jste doufám nemyslela maso ze psa, řekněte že nééé !!! ???

[37 PeSi, kuš, kuš!! (Anka: 24.04.2006, 11:05:04 - x)
Ty si sebe koukej řádně hledět a nebrblej!!

[38 PeSi, (šimon klein: 24.04.2006, 11:05:20 - x)
už jsem ti snad psal, že každej správnej doktor má svůj vlastní krchov.....

[39 Hele PeSi, já teda nevim, (Rpuť: 24.04.2006, 11:15:42 - x)
kdo měl sedět na sesli a šmejdil po Čechách. Já to nebyla!:))))

[40 Šimone, jak Vás to vůbec mohlo napadnout?!?! (Rpuť: 24.04.2006, 11:25:15 - x)
Jsa přivezen od chovatelky, řekl si náš Blesíček - chytré štěňátko - konečně uniknu těm hnusnejm granulím, ta nová panička bude mít určitě strach, abych nezhubnul, když jsem ve vývinu. Celkem měl pravdu, já když na ty bobky kouknu, tak bych je taky nežrala.
Jenže mi tu zavřeli kšeft, kde jsem mohla objednat výsekové maso a tak jsem se domluvila s jednou chovatelkou, která má smečku kavkazáků a ta to maso objedná najednou i pro mě. Jenže pro to musím dojet a včera v lednici už nebyla ani flakśa, tak že jsem musela chtěj nechtěj (spíše nechtěj), protože by Blesiček neměl co papinkat - hovado chlupatý 45 kilový - co kdyby o půl kila zhubnul, že jo?:))))))))

[41 Anko, nebuďte cimprlich! (maYda: 24.04.2006, 11:30:08 - x)
Kdysi, v době, kdy jsme s bráchou studovali a jezdili domů nafasovat zásoby na kolej a taky jsme měli psa, měla máti ve zvyku popisovat balíčky masa v lednici buď podle druhu nebo podle určení. Takže se mezi balíčky s nápisy "hovězí přední" či " neděle - oběd" občas našel balíček, stručně popsaný "pes" nebo křestním jménem jednoho z potomků.

[42 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 11:32:05 - x)
jsem se Tě chtěla zastat, ale měla jsem ruce od játrových knedlíčků.

[43 Jééé,Anko, (maYda: 24.04.2006, 11:32:32 - x)
pardon, to nepatřilo Vám, ale Šimonu Kleinovi, já se překoukla, pokud jde o nick.
Takže Anko, pardon, ŠIMONE KLEINE, NEBUĎTE CIMPRLICH!

[44 maYdo, (Anka: 24.04.2006, 11:33:19 - x)
já sím nic, to vedle šimon :-(

[45 maYdo, (Rpuť: 24.04.2006, 11:35:51 - x)
to šimon se vylekal:)))
Já ty balíčky nepopisuju, neb se v tom vyznám, ale jednou vznikla mezera v zásobování a manžel iniciativně vytáhl z mrazáku pytlík s masem řka, že kupovat nemusíme. Byv upozorněn, že je to z výseku, jal se mírně zelenat...:)))

[46 tak to jsem rád.... (šimon klein: 24.04.2006, 11:37:53 - x)
jsem od včerejška poněkud zaměstnán svojí fenečkou, páč konečně došlo na plánované ostříhání již nerozčesatelných dredů - darovanýmu koni netento: dělal to soused a vzal ji úplně dohola - mám plešatou shitzku (tedy až na hlavu a ocásek), která je jednak hluboce uražená, co jsme si to - asgerechnet v oblbnutí(fakt to jinak nešlo) dovolili a druhak neví jak chodit, je o polovinu lehčí - funguje jak bič - každou chvíli sebou někam švihla.
Ten oblbovák vyspávala celou noc (pěkně vprostředku mého polštáře, čímž já naopak byl furt vzhůru), navíc mi ze spaní nadávala, takže když ráno zabrala, šel jsem do práce totálně nevyspalej.
Odpoledne nás čeká usmiřovačka.....už se těším...

[47 maydo, (šimon klein: 24.04.2006, 11:40:55 - x)
nebudu už cimprlich - tak přísahám :-))

[48 teda šimone, (Anka: 24.04.2006, 11:45:54 - x)
vy vrahu!

[49 Šimone, (maYda: 24.04.2006, 12:08:19 - x)
chápu VAši fenečku.
Když mi bylo sedmnáct, podplatila máti kadeřnici, aby s mou hlavou naložila podle jejího přání a neposlouchala, co s tou hlavou chci já.
TAky jsem byla hluboce uražená ( navíc jsem pak s tím dílem na hlavě musela chohit mezi lidi a do školy :-(((() a svým způsobem to má u mě schované dodnes.
TAk jsaem zvědavá, jestli je VAše čubička vstřícnější.

[50 ..jen jedním očkem nakukuju (Jaka: 24.04.2006, 12:19:42 - x)
a tady tolik humoru....furt to říkám, že vás nemít, musím si Vás vymyslet. Rputíku - hovado chlupatý 45 kilový - co když to ono po nocích študuje člověčinu a tuhle potupu přetaví v pomstu? A Ančí, nenadávej Šimonovi, tihle pejsci jsou nejkrásnější ostříhaní. Tady ho měli kousek za rohem a tvářil se, že hodlá kandidovat za playboye, byl si děsně vědom svých vnad..

Mějte se moc, moc, moc..

[51 Jako, (Anka: 24.04.2006, 12:39:31 - x)
ahojky. Nenadávej, nenadávej, se ti řekne, když z toho nebohého pséka udělal peruánskýho naháče? To se smí?

[52 Péééés! Tedy mít v Praze psa a (Klaun Parafin: 24.04.2006, 13:21:27 - x)
nemít zahradu, to je už mentální retardace čili návrat k primitivismu přírodnímu, jak si tam kdysi dávali šutrem do hlavy.
Já byl včéra očuchán ovečkou, či se ta rasa psí značí. S nikým jiným nekamáradila, ke mně si čuchla a už se ode mě nehla. I do Prahy by se mnou jela k nelibosti neteře. Jenže šíma je pryč třeba čtrnáct dní, já také občas nespím doma, služku nebo stálejší paní nemáme... Tak ať si trhnou všechni psi. Zatím.
Jo, Rputi, Martin Velíšek má psa, kterému říká Dalí a on na to slyší!

[53 klaune, Anko, Jako (šimon klein: 24.04.2006, 13:41:10 - x)
já taky z Tvýho pohledu nežiju už v Praze, ale na Libuši :-)))
A znám ten rozdíl, pocházím z Dejvic. Tady když přijedeš MHD a po vystoupení se nadechneš, seš opravdu v přírodě - 5 minut chůze les, koupání, potkáváš koně (tedy i s jezdcema - jináč bych dal pěsti na bradavky a křížemkrážem pryč), takže pro pséka (byť by na první pohled postelovýho) úplný ráj to na počuch...
Anko,
už mě netrapte, víte jak jsem si to u ní v noci žehlil? Málem jsem jí vyhladil ze světa...
Jako,
jak koukám kolem sebe, je to tady na sídlišti nejrozšířenější rasa v poslední době - není divu: snese se celý den válet v posteli, stejně jako pak v příhodném terénu vystavět bleskurychle noru, či se ukázat jako nerychlejší brodič přes Lenoru.....

[54 Dobré odpoledne ve spolek. (Loki_F: 24.04.2006, 13:57:39 - x)
Dušane, rozhodně nezapomeňte do patentního spisu uvést také přídávání stopového množství vyjetého Castrolu GTX, nepochybně je to jakási "záchranná složka" napomáhající tomu, aby se jinak vcelku nestravitelná a lepivá hmota dostala ze zažívacího traktu opět ven a nezpůsobila jeho zabetonování! };D

Je milé vidět, že jste (tedy určitá část psích majitelů z tohoto blogu) svoje "psí" frustrace a depky přenesli do pozitivní roviny z psů neviditelných na psy viditelné. Nálada zřetelně pookřála.

Přesto si nemohu odpustit malé rýpnutí (jak je ostatně mým zvykem): V nedávné době jsem viděl několik dokumentů o "zaříkávačích psů". To jsou lidé, kteří (za drahé peníze) pomáhají jiným lidem napravovat zparchantělé psy, které si jejich majitelé zkazili tím, že je příliš personifikovali a obdarovávali láskou - jako by to byli lidé, které pes pochopitelně nerozumí. Vyvstávají z toho neuvěřitelné problémy, které dokonce rozvracejí celé rodiny.
Takže pozor! Z RYBY RAKA NEUDĚLÁŠ!

[55 loki, (šimon klein: 24.04.2006, 14:14:01 - x)
nevím, zda to od Vás není rafinovaná reklama na vlastní zaříkávačský gešeft, ale u nás to nehrozí:
jednak naše miminko je už tak rozmazlené, že by nikdo neuspěl;
druhak u nás to je vyřešené - my jsme si to se Sejlinkou vyříkali pěkně zočivoči a ona slíbila, že se bude držet zpátky, a že nebude se snažit vyprávět všechny vtipy dříve, než je ve společnosti povím já.
Takže vidíte, že to vůbec nehrozí.

[56 Zas jen juknutí na chvíli - (Dana: 24.04.2006, 14:14:52 - x)
Loki - já dojkonce nehdá viděla v TV rozhovor se zaříkávačem koní! A to tady, v Čechách! On si sice říkal koňský psycholog či tak nějak, ale jinak - skoro přesně podle toho filmu! Teď jen doufám, že mě za to Šumavák nevyžene z blogu!
Jinak - my, venkovani rodem, duchem i bydlištěm - nad tím vším jen kroutíme hlavou. Co se to s lidmi stává, že mají raději zvířata než jiné lidi? Ale to je na delší rozvykládání a teď v práci nemám čas...Jenom doufám, že jsem se tímhle nevyobcovala ze společenství....

[57 Loki, nevím, co jste to viděl, (Rpuť: 24.04.2006, 14:20:43 - odkaz - x)
to není otázka personifikace. Příliš lásky, příliš nelásky, často lhostejnost a lenost nebo neznalost a až kupodivu často psychická labilita majitele..
A žádní zaříkávači, nýbrž behaviorální terapie. Pan Desenský by Vás se zaříkávačem hnal:))))))- odkaz

[58 Dano, (šimon klein: 24.04.2006, 14:23:34 - x)
kdo Vám řekl, že např. i já nemám rád jiný lidi ??
Víte Vy jak miluju Puchejře??? A naší mzdovou účetní, když je berday ??? A dokonce vlastní ženu s večeří ? - a jak !!!
Práce s lidmi je to nejkrásnější v životě - to říkával už nějakej Mydlář......

[59 Šimone - :-)) (Dana: 24.04.2006, 14:29:01 - x)
já jsem reagovala na předposlední odstavec Lokiho komentáře.
O vás ani chvilinku nepochybují, že máte rád všeckY stejně! I když v čase i důvodech rozličných! :-))))

[60 večeře se starou (onlooker: 24.04.2006, 14:32:55 - x)
je lepší než snídaně s Novou

[61 Dano, to víte: (šimon klein: 24.04.2006, 14:45:00 - x)
"všeliká věc má jistý čas a každé předsevzetí pod nebem svou chvíli." - kniha Kazatel.
Ale ze všech neraděj mám pátek....

[62 Povedlo se! (Loki_F: 24.04.2006, 14:52:05 - x)
"Hundeflüsterer" - Oni si tak sami říkali, jakkoli "behaviorální terapeut(ka)" zní jistě lépe při vystavování faktury. };D

Šimone, já raději zaříkávám lidi (ale bezpúplatně), pak si totiž mohu vybírat. Ne jako chudák znalec lidských bolestí Mydlář. Tento způsob reklamy by byl navíc dosti neúčinný.

Dano: u koní je to jinak - obvykle nemají přístup až do ložnice... };-D Souhlasím, že to kroucení klavou je více nežli oprávněné, jak nechtě potvrdil i Šimon!

Rputi: připouštím, psal jsem o shlédnutí jednoho dokumentu, fakticky to je seriál (z různých částí světa, Německo, Švýcarsko, Rakousko převažovalo). Na předchozím tvrzení trvám, ale potvrzuji, že psycholabilita majitele (vedle prosté neznalosti a nezkušenosti) hraje významnou roli!

[63 loki, jenom poznámka: (šimon klein: 24.04.2006, 15:12:15 - x)
mám kolegu, chovatele Yorkšíráků, které porůznu v práci vnucuje. Vzhledem k častým porodům je ve spojení s nějakou pí. veterinární docentkou z nemocnice Na Krejcárku na Praze 3, o které mluví jako o naší kapacitě na chov malých psů. Tato dáma prý hlásá (a mně to říkal, když jsem se ho ptal, zda je vhodné strpět psa v posteli apod.), že za svou 40ti letou kariéru nepoznala psíka, který by tam s majitelem nezkončil. A tady a na Psu si můžete téměř denně přečíst, že tak končí i půlmetrákové obludičky.....
Na druhé straně mít barák (i v Praze), pořídím si něco obludnějšího (asi retrívra - překrásní a chytří pséci), který dostane jiné vychování, páč velký neposlušný pes je obludný, ale malý neposlušný je osobitý (nevnucuji).
Obecně jsem přesvědčen, že ty rodinné psí problémy jsou důsledek především lability člověka ( atd. - souhlas se Rputí), a pejsek je jenom otloukánek těchto hrátek a vlastně jediný chudák v celé hře.
A pokud si pořídíte něco tak malého jako já, co se posléze stane polovičním, neví o co jde a k tomu se mu rozjížděj omámený ťapky - sám náš rodinný zvěrolékař říkal (při jiném psu, tady jsem ho pochopitelně k ničemu nepotřeboval), ať si ho na noc vezeme do postele, pokud je pod sedativama - tak byste to udělal taky.
Ale já vím, že Vy jenom závidíte.....

[64 Loki, ono je to s lidma často složité. (Rpuť: 24.04.2006, 15:31:38 - x)
Na mujpes.cz je dané téma článek i s příběhem. Stručně: Paní měla pána, dítě a psa. Pán nějak vysublimoval a opatřen pán č.2. Tento, za podivných okolností psem pokousán, jevil se z vyprávění magorem. Namísto toho, aby si ta paní opatřila kulovnici a dotyčného cvoka hnala svinským krokem, rozhodla se pojmouti ho za manžela a psa nechala zaříkávat - komu není rady, tomu není pomoci. Moje prognóza je, že přes veškeré zaříkání bude dáma vdovou, neboť jednoho dne pes pána sežere. Pes moudřejší paničky.

[65 Povedlo se! (Loki_F: 24.04.2006, 15:35:53 - x)
"Hundeflüsterer" - Oni si tak sami říkali, jakkoli "behaviorální terapeut(ka)" zní jistě lépe při vystavování faktury. };D

Šimone, já raději zaříkávám lidi (ale bezpúplatně), pak si totiž mohu vybírat. Ne jako chudák znalec lidských bolestí Mydlář. Tento způsob reklamy by byl navíc dosti neúčinný.

Dano: u koní je to jinak - obvykle nemají přístup až do ložnice... };-D Souhlasím, že to kroucení klavou je více nežli oprávněné, jak nechtě potvrdil i Šimon!

Rputi: připouštím, psal jsem o shlédnutí jednoho dokumentu, fakticky to je seriál (z různých částí světa, Německo, Švýcarsko, Rakousko převažovalo). Na předchozím tvrzení trvám, ale potvrzuji, že psycholabilita majitele (vedle prosté neznalosti a nezkušenosti) hraje významnou roli!

[66 Saprlot! Něco se zase rozbilo! (Loki_F: 24.04.2006, 15:45:05 - x)
Místo poznámky k Šimonovi oprakování předchozího příspěvku...?! To tu ještě nebylo. Něco jako příspěvkový fotonásobič!

Šimone: Ačkoli mám decela kompletní soupravu nectností, závislostí, předsuků; ačkoli jsem si v dětství absolvoval příušnice, zarděnky a spálu; ačkoli jsem měl od té doby několikrát angínu i chřipku, také se mi udělal opar na rtu; závistí jsem dosud nakažen nebyl.
Naopak jsem člověk přející a opravdu ze sdce leckomu leccos přeji...! };-D

[67 Rputi, příběhů tohoto druhu je plná "Zemeguĺa" (Loki_F: 24.04.2006, 15:57:00 - x)
Já znám rodinu, kde pán měl paní, psa a dvě děti. Pes neměl rád, když se děti pokoušely zaujmout jeho místo na třetí pozici v rodinném žebříčku, kde pán byl na druhém (s vypětím). Pak se pán také vysublimoval a jeho místo zaujal ten pes. Kromě "vlastních" dětí měl ten pes tendenci pacifikovat veškeré lidi v okolí a paní měla potíže.
Paní místo aby nechala zaříkávat nebo zlikvidovat psa, si pořídila jiného pána. V krátké době se naučil i bez zaříkavače poslouchat všíchni: paní, pes i děti a rodina docela normálně fungovala, protože najednou všichni věděli kde je jejich místo... Do rodinných vztahů kulovnice nepatří a pes do toho už vůbec nemá co "kecat", protože pouze zaujímá místo v adoptované smečce a to vždy jen takové na které jej smečka pustí.

[68 loki - pak jste můj člověk:-)) (šimon klein: 24.04.2006, 15:57:39 - x)
to všechno jsem absolvoval totiž taky :-))) - a že jsme se nepotkali u těch zaříkávačů (teď myslím těch dětskejch)??

[69 Noc hrůzy! (Rpuť: 24.04.2006, 16:03:19 - x)
Nocoval u nás pán. Jelikož měl alergii na srst, nikdy v životě psa ani kočku nevlastnil, ale naše mu nevadili, neb se ta alergie dala medikací zvládnout.
O půlnoci vzbudila ho rána (to, jak šestikilový kocour Žofík skočil na kliku). Když se mu podařilo se ve tmě rozkoukat, zjistil že v posteli má neméně než tři kočky, zatímco pes Arinka očuchává mu palec u nohy. Zařval hrůzou, vyskočil z postele, vyhnal zvěřinec a pro jistotu se zamkl.
Ráno, značně otřesen půlnočními hrůzami, jal se oblékat. Najednou, s vytřeštěnýma očima, oděn pouze v košilce a fusekličkách, objevil se v kuchyni. „Já jsem měl na věšáku oblek“, šeptal nesmělým hláskem. Pojala jsem podezření, které se, bohužel, ukázalo pravdivé. Manžel oblékal se ráno v šeru předsíně, kam si byl večer oblek připravil také. A jak byl ještě rozespalý, nevšiml si, že kalhoty má jak Havel na přehlídce.
Bylo to tenkrát poněkud infarktózní, nicméně pán své obchodní jednání stihl. Ale už u nás nikdy nepřespal.

[70 Loki, (Rpuť: 24.04.2006, 16:15:51 - x)
samozřejmě, že do rodinný vztahů kulovnice nepatří. Vždyť taky říkám, že si ho neměla brát:))))
Ad hierarchie ve smečce - pes, zvláť větší, bude děti brát jako štěňata a prostě je poslouchat nebude.

[71 Šimone, dětských zaříkavačů je více než psích... (Loki_F: 24.04.2006, 16:37:21 - x)
Tím se pochopitelně snížila pravděpodobnost protnutí se našich osudů v prostoru a čase před zavedením NETu v ČR (potažmo ČSR, ČSSR). V tomto ohledu není zcela vše ztraceno...

Rputi, jsem si vědom, že jste bystrá žena, silná osobnost..., ale tady prostě zůstáváte ženou. Viděl jsem příslušnice jakéhosi domorodého kmene, které kojily zároveň své děti i štěňata - zcela přirozeně bez rozdílů, avšak pes, který není včas upozaděn, který není schopen respektovat, že v lidské zodině stojí v žebříčku až za lidskými "štěňaty" patří do guláše... Na tom trvám! Vím, že teď máte rudo před očima, které jsou vyvráceny v sloup, ale zde se rozhodně neshodneme.

[72 Loki, trvat na tom můžete, (Rpuť: 24.04.2006, 17:00:14 - x)
ale s velkými psy to raděj nezkoušejte.

[73 Ale, ale, no tak, děti, (Anka: 24.04.2006, 17:00:54 - x)
jděte mi od sebe, sakra! Každá rodina vnímá toho svého chlupatého příslušníka jinak.
Jo, ve čtvrtek jdeme nejspíš asi docela jistě možná domů.

[74 Rputi: Nic nezkouším, to je sázka na jistotu. (Loki_F: 24.04.2006, 17:04:42 - x)
No a čas od času psí guláš... };-D
Děti mají jaksi přednost!

[75 Loki, (Rpuť: 24.04.2006, 17:11:03 - x)
na tohle téma je článek(a vlastně prosba o radu) na mujpes.cz: "Pes a dítě - Rozhodnout správně a neublížit" (zvláštní link nemá) Komentářů je tam víc, můj je poslední.
A za tím, co v tom komentáři píšu si stojím. Nepochopení má na svědomí příliš mnoho vyhozených a zbytečně utracených psů.

[76 Loki, P.S. (Rpuť: 24.04.2006, 17:15:16 - x)
Samozřejmě, že děti mají předost - i u toho psa právě proto, že jsou to štěňata. Bude je chránit, oddaně o ně pečovat, ale nechtějte po ovčákovi aby přiběh, když pětiletý chlapeček zavelí.

[77 Anko, to je báječný! (Rpuť: 24.04.2006, 17:19:26 - x)
Do čtvrtka se to dá vydržet!

[78 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 17:29:26 - x)
dík. Už aby byl pátek. Dyť já jsem zmordovaná, jak ten dnes tu tak frekventovaný pes. A Tom už se otravuje strašně, chudák. Popisovala jsem mu Tvou cestu pro psí ždrádlo a bála jsem se, aby mu neruply stehy.
Mám všecny samo moc, moc pozdravovat, už se na všechny těší.

[79 no - já to opravdu vidím (šimon klein: 24.04.2006, 17:41:48 - x)
jako chybu na straně majitele - to že nějak (např. kvalitou žrádla, umístěním pelechu apod.) rozmazluju psa, ještě neznamená, že nemusí poslouchat.
Z chalupy vidím příkrý rozdíl mezi přístupem majitelů k psům na venkově a ve městě (a tím pádem rozumím Daně a věřím, že i Lokimu), ale to je i o tom, co jsem už psal: obvykle na venkově to je pes velký, který navíc nebydlí ani uvnitř stavení a pokud ano, tak je tam jen v krutých mrazech a v noci, kdežto ve městě ho asi neuvážu u kandelábru a musíme spolu sdílet i docela malý byt - nutně se tam potkáváme ve všech místnostech, patří víc do smečky atd.
Ale to neznamená, že nemusí poslouchat - a možná i víc, než ten z boudy: na každé i sebekratší procházce majiteli hrozí pokuta (parky apod.), hádka s lidmi, kteří mají právo se bát i maličkejch psíků a psovi újma (sestoupí do vozovky, plete se kočárkům), případně poranění od volně pobíhajících psů. Tahle drezůra se samozřejmě projeví (musí - jinak pán o psa přijde; výše popsanými situacemi se to i na polovenkovském sídlišti v Praze jen hemží) v respektu doma, pokud je potřeba psovi zavelet.
A souhlasím se Rputí - děti jsou zcela přirozeně v pejskařské rodině s normálními lidmi upřednostněny - ale i poučovány! Na druhé straně totiž i chov psů má svá omezení - nejen ty, které vypíchl Loki, ale např. i to, že pes jako zvíře má svůj bezpečnostní poloměr: šťourat psa do uší, očí, čenichu, brát mu žrádlo, které současně jí, tahat ho za ocas - reflexivně zaútočí (pak to novinový žumpoidi vydávaj za nebezpečná plemena) a to má každý chovatel vědět a od malička tomu u batolat zabránit. A samozřejmě zajistit psa před jeho možným a bezdůvodným útokem na "nepřátele" vlastní smečky.
Mám dlouho psa a plno známých pejskařů - neznám případ (kromě vyloženě zkažených psů - ale zase: labilním blbem), kdy by za útokem psů na domácí bylo něco jiného, než výše uváděné příčiny.
Takže také většinou si myslím, že do toho guláše by patřil spíše páníček.

[80 Anko, pošlu vlnku! (Loki_F: 24.04.2006, 18:01:50 - x)
Rputi: o velení nebyla řeč. Stránku jsem našel, ale nikoli zmiňovaný příspěvek.

[81 Šimone, podepisuji! (Loki_F: 24.04.2006, 18:05:50 - x)
Včetně špatného páníčka v guláši. Hrůzostašné na tom je, že spousta takových "páníčků a paniček" - zcela bez omezení - může nejen mít psa, ale i DĚTI!

[82 Anko, to potěší, proto jsem to psala. (Rpuť: 24.04.2006, 18:06:06 - x)
Už aby Tom byl doma, aspoň to budeš mít bez lítání. Ovšem udržet ho, aby moc nešmejdil bude taky fuška:))))

[83 Loki, (Anka: 24.04.2006, 18:15:58 - x)
díky. A šlo by to pojednat nějak rozprostřeně? Já už nějak melu z posledního. Ale to je asi troufalost, což?

[84 šimone, pro pochopení (Rpuť: 24.04.2006, 18:15:59 - x)
psí duše jsou velice inspirativní knížky Ireny Sehnerové, která chovala asiaty. To jsou totiž specielně těžko ovladatelní psi, protože byli šlechtění právě k tomu, aby se byli schopni rozhodnout sami a hlavně rychle. Než by páníček vydal rozkaz, tak by je medvěd sežral oba dva i s chlupama. A právě na těchhle přírodních plemenech jsou ty psí instinkty nejlépe zachované.

[85 Loki, nutno hledat pod "články" (Rpuť: 24.04.2006, 18:18:01 - x)
a pak už jen název. Napsal to nějaký pan Suchánek - pokud mě paměť neklame.

[86 loki, (šimon klein: 24.04.2006, 18:19:13 - x)
s těma dětma - to je opravdu hrůza, a dlouhodobá a neskonale větší, než se psíkama.
Bohužel to vypadá tak, že vohnouti stvořej (ale hlavně vychovaj !!!) další vohnouty a tak docela rychle roste voličská základna různých sockomoušů, protože ti těm vohnoutům uměj podkuřovat a uplácet je - samozřejmě, že z cizího !
K tomu různí pravdoláskoví vciťovatelé - všímáte si, že za posledních 10-15 let jsou všechny filmy, které mají kasovní úspěch, o nenormálních lidech (alespoň já takové ve svém okolí nepotkávám - holt pražský vidlákov, málo nás), kteří to maj v životě těžký (narkoman, zloděj,prostitut,homouš) a buď je z toho tahá anjel, kterýmu házej klacky pod nohy (fšichni), případně podobný pošuk formou RVHP (ty nemáš nic, já nemám nic - dáme to dohromady a budeme mít oba - hovno) a v realistickém filmu to končí smrtí některého z nich a prozřením (leč - běda - pozdním) nejsymaptičtějším z dosavadních posměváčků.
Ale nic o normálních lidech - pomalu to vypadá, že dosud běžná heterosexuální rodina, kde se lidi maj normálně rádi, je něco neslušného.

[87 Probíhám okolo.... (Šumavák: 24.04.2006, 18:23:52 - x)
Loki-F, u těch koní to není jinak (snad až na tu ložnici...)!
Pferdefluesteři si postavili kšeft na napravování paničkami zkažených koní.
A někteří přitom páchají takové prasárny, že by patřili zabít !
A i kůň se nechá rozmazlit tak že je nezvladatelný a např. nepustí páníčka přes dvůr.

[88 no, přátelé, (šimon klein: 24.04.2006, 18:24:10 - x)
jdu se vyspat domů - právě mi sem nahrnuli všichni své problémy mailama - třeba až se ráno vrátím, ty maily zatím někdo smaže....no task, no problem.
Ačkoliv to asi vypadá, že se tak maximálně dostanu k několika jedovatým slinám hloupýmu bédovi na Psu.
Snad ve středu.....

[89 šimone a co chcete psát o normálních lidech. Dyť je to votrava!:))) (Rpuť: 24.04.2006, 18:31:56 - x)
Co v televizi či filmu s familií, kde největší vzrůšo je vyplňování daňového přiznání. Proč myslíte, že vznikaj drby - z nedostatku inspirace:)))

[90 rputi, (šimon klein: 24.04.2006, 18:41:15 - x)
něco na tom je.....zas budu mít vočom večer přemýšlet....já tu sejlinu nedospím.....

[91 Rputi, (Anka: 24.04.2006, 18:42:09 - x)
ani se nebojím, víš? Půjdeme se pesem tudle k Botiči a bude rád, že je rád. Ještě nás čeká dlouhá cesta, ale my to zvládneme.

[92 NO vidím, že se tu rozpoutala docela zajímavá debata... (Dana: 24.04.2006, 18:47:54 - x)
A k tomu vnímání psů na venkově a ve městě. Tak jako ve městě jsou páni a podmínky života psů různé, tak i na venkově. Je tady spousta psů, kteří svůj celý život tráví na řetězu u boudy a jsou psi, kteří mají naprostou volnost, protože to jsou psí bezdomovci a pak jsou ti uprostřed. No a asi i ve městě jsou psi, kteří mají starostlivé pány, kteří se snaží v mezích možností umožnit svému psovi spokojený život a pak takoví, kteří si psem hojí nějaká svá bebínka. Ale jedno mají ti městští psi horší - a to myslím, že dost podstatně. Pes ve městě je vystaven - lidsky by se to dalo vyjádřit frustraci z civilizace, pro kterou nebyl zrozen. Auta, spousta lidí, neznámý, stálý hluk, dlážděné chodníky, neuravalci a když se přidá páníček, který psa bere jako předmět k uchlácholení svého citového strádání - ..nechtěla bych být takovým psem.
Myslím, že náš Fido by neměnil i když zimy a vůbec všechen čas tráví venku - do bytu a obytných prostor prostě nesmí a velice pečlivě to respektuje. Zimu přečkává ve stodole v seně - každé ráno, když mě jde pozdravit na cestu do práce, krásně voní senem.
A pokračování večer po setmění, po zasetí krmné mrkve pro králíky! :-))))

[93 Šimone, protože jsem filmový makrokonzument, (Loki_F: 24.04.2006, 18:48:39 - x)
sleduji tento trend již delší dobu (rozhodně déle než 15 let).
Děsivý v tomhle ohledu je dopad této vyfybulované reality do reality objektivní...
Jenže příběh heterosexuální rodiny, ve které děti respektují své rodiče, nejsou oligofrení (ani děti ani rodiče), bez oudův či jiných orgánů (dtto), nejsou víceberevní (dtto), nemají problémy s drogami, alkoholem, sexem, nezachraňují svět a přilehlé vesmíry (dtto), nepotřebují ke svému životu absurdní bezrozměrné (nebo vícerozměrné) entity (dtto), nemají vyhrocené spory se zákony a NAVÍC PRACUJÍ A STUDUJÍ (dtto), tak takový příběh je hrozně nudný pro scénáristy a filmaře (a vlastně i pro diváky), koneckonců životní realita a film jsou dvě dosti mimoběžné linie (dosti často i u výtvorů, které tvrdí, že jsou dokumentární). };-D

Ale to je asi na docela nevážnou zábavu k vínu, že?

[94 Loki (jepice: 24.04.2006, 20:30:36 - x)
když film z Hollywoodu začíná tím, jak spořádaná rodina sedí u večeře a řeší běžné životní problémy, zcela zaručeně jednoho z těch sympatických lidí zanedlouho sežere krokodýl anebo se všichni propadnou do pukliny vzniklé zemětřesením.
Anebo aspoň v zahradě za jabloní přistanou mimozemšťani.
Ale každopádně je ten nevinný začátek pořádně zlověstný.

[95 Jepice - ano, to jste velmi dobře popsala (Loki_F: 24.04.2006, 20:42:20 - x)
klasické (holodřevácké (C) Klaun Parafin) spořádanorodinkové klišé... };-D
Dokonce si myslím, že houpost těchto forem by se měla i s demonstracemi vyučovat již na základní škole. Bylo by to zajímavé, bylo by to poučné, bylo by to multimediální a snad i ti nejméně chápaví žáci, by mohli při vhodném vedení pochopit mnohé...

[96 Fakticky jsem svojí poznámkou o filmové realitě (Loki_F: 24.04.2006, 20:49:55 - x)
mínil ono vytváření vzorů:
1) negativní vzory (jak popisoval Šimon)
2) prázdné vzory hereckých skořápek - kterým jsou jakoby přisuzovány vlastnosti postav, které ztvárnili, ač ve skutečnosti mají do dokonalosti markýrovaných hrdinů hodně hodně daleko - pásová vároba CEREBRIT (název správný mi jaksi npčeleze klávesnici...), které v praktickém životě vesměs dokazují, že by lepe splňovaly nároky na postavy zgruntu záporné. };D

[97 Loko, (Anka: 24.04.2006, 21:11:30 - x)
k celebritám, mám podezření, že toto slovo si ve slovníku našli novináři, zalíbilo se jim a vzali ho mezi sebe. Kdo všechno je celebrita, to by jeden neřekl. Jen náš domovník chybí

[98 Ale loki, jsem mínila, omlouvám se velice (Anka: 24.04.2006, 21:13:13 - x)

[99 Anko, já doufám, že to byl překlep...! };-D (Loki_F: 24.04.2006, 21:28:37 - x)
Při mých chabých znalostech španělštiny se jenom domnívám, že Loko (loco) znamená španělsky šílenec, blázen, duševně narušený, či tak nějak... Ale proč byste mi nadávala španělsky, že k tomu nemáte důvod?
Jinak souhlas, ani náš domovník, ale už ho mají v pácu do příštích VYHULENÝCH! };-D

[100 Jé, celé Brity mám docela rád, (Klaun Parafin: 24.04.2006, 21:54:35 - x)
znám dokonce jednu polo Britku (Helenu...), vzala si Welšana, jehož matka je Irka a otec Skot. Žijí v Londýně (Anglie).

[101 Dano, (Včelka: 24.04.2006, 22:18:11 - x)
už jsi někdy viděla 80 cm dlouhé mrkve? Já jo, heč.

[102 Loki, hele, vlezte mi, laskavě, na záda. (Anka: 24.04.2006, 22:18:13 - x)
Jsem docela hotová, pálím vedle, ale stíhám se omluvit. Jestli potřebujete ještě krojované družiny, tak si je pochytejte sám, já už nemůžu!!!!!!!

[103 Jezus, Loki, (Anka: 24.04.2006, 22:21:52 - x)
tak škaredě jsem to nemyslela, omlouvám se, omlouvám

[104 Anko, tak mě napadá, (Rpuť: 24.04.2006, 22:22:31 - x)
že krojovanou družinu jsem už neviděla ani nepamatuju. Nějak se to přestalo pěstovat, chleba se solí a bílá holubička. Snad tak ještě jízda králů někde na Moravě.

[105 Včelko! (Dana: 24.04.2006, 22:28:32 - x)
Já naštěstí ne! Hrůza mě obchází při představě, takové obry vyrývat....:-))))

[106 Anko, já jsem to tam vložil bez reloadu, (Loki_F: 24.04.2006, 22:30:45 - x)
takže jsem Vaši omluvu viděl hned jak proběhlo vložení, ale vždyť jsem psal, že vím, že Vy víte, že já vím... };-D
Tu ommluvu jste ani nemusela psát!
Chi, chi, chi ((C) šakal), stejně jste se nachytala... };D
V zásadě ani nejsem schopen dokázat, že nemáte pravdu i kdybyste ji neměla 100x.
Ten rozdíl je jenom v tom vlastnění klíčů.
Ještě mi dovolte používat to s těmi "krojovanými družinami", to je opravdu bezvadná výzva! Kdybyste viděla, jak mi tekly smíchem slzy z očí, ihned byste mi to rýpnutí odpustila.

[107 Včelko a jseš si jistá, (Rpuť: 24.04.2006, 22:33:33 - x)
že sis to nespletla s křenem? Taky špargl může být hodně dlouhý:))))

[108 Loki, (Anka: 24.04.2006, 22:45:12 - x)
mám Vás na mušce. Jste prevít, s odpuštěním, páč jste si ze mě udělal pimprlový divadlo. Bych Vás skolila v ten ráz, ale kdo by utíŕal tu krev?

[109 Anko, na to prý je (Šumavák: 24.04.2006, 23:24:13 - x)
v L.A. specialisovaná firma, velice prosperující se spoustou zakázek.Ona uklízí místa zločinů. Uklidit, vyčistit , vydesinfikovat.
Možná by se ujala i v Praze.
A hned byste měla o starost míň.Jen zavolat kam mají přijet, vzít dranžírák a hurá na to.... :-))

[110 Šumaváku, potvrzuji (Loki_F: 24.04.2006, 23:32:28 - x)
viděl jsem reportáž o takové firmě na N24! Umí uklidit i po hodně, velmi hodně zanedbané mrtvole (taková, která už začíná zase sama chodit...).

Jak dobře střílíte Anko? (Máte-li mne na mušce, chce to ještě srovnat hledí). Onehdy jste se ptala na co Vás nachytám, nyní jste o jednu (zbytečnou) informaci bohatší... };D

[111 Šumaváku, (maYda: 24.04.2006, 23:58:13 - x)
víte, co by stálo dopravný z LA? Aby pak Anka nevzala dranžírák na Vás, co jste jí to poradil!

[112 jééé - včelko, (šimon klein: 25.04.2006, 08:32:53 - x)
ty mrkve - Vy jste také se byla podívat v Černobylu ???!!

[113 Dano - ještě k psíkům (šimon klein: 25.04.2006, 08:40:10 - x)
o tom stresu pro městského psa - naprosto s Vámi souhlsím: když vidím, jak v centru města, ve špičce, přes 6ti proudou magistrálu apod. táhnou ty chudáky, sami stresovaní páníčci je neurvale poháněj, jak ty pejskové nic z toho shonu nechápou, jak by si tak rádi všechno vočuchali....kolikrát mimojdoucího (tedy jenom toho psa, žeano) v chodu pohladím a každej si čenichem dloubne,že chce etě...
Proto jsem rád, že bydlíme na okraji města a už jsem zvědav, jak zase Sejlina bude lítat v něděli na chalupě po zahradě.

[114 K původu masa (Honza ze Žižkova: 25.04.2006, 16:06:54 - Mail - x)
Ještě když jsme měli doma kocoura, navrhl jsem, že bysme si mohli udělat k nedělnímu obědu guláš z kocouřího masa.
Ta potvora měla totiž zásoby vysoce kvalitních poživatin, mezi jiným kus hovězího.
Žena se v první chvíli vyděsila, pak to pochopila a nakonec i uvařila.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: