Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 5.05.2006

Přestože konečně vysvitlo sluníčko

zimní problémy neustávají!
Jedna zpráva ze Šumavy, která by skoro určitě ve víru předvolebního boje zanikla.


Během zimy 2005/2006 napadlo v okolí Schwarzenberského plavebního kanálu v oblasti Růžový Vrch (U Korandy, Rosenhügel) (CZ) — Ježová / Iglbach (CZ/A) — Oberhaag (A) velké množství sněhového polomu. Rozlámané stromy leží nejen v lesních porostech, ale také přes plavební kanál, doprovodnou cestu podél kanálu, ale také přes cestu z rakouského Oberhaagu k Ježové / Iglbach, která je hlavní přístupovou cestou pro rakouské návštěvníky plavebního kanálu. Mnohé zlomy stromů leží nad cestou a hrozí pádem, čímž vzniká nebezpečí úrazu.

Na zpracování polomu na českém i rakouském území jsou nasazeny veškeré dostupné prostředky nejen z tuzemska, ale i ze zahraničí. Tak v současnosti můžete třeba na Růžovém Vrchu potkat harvestor — stroj, který kácí, odvětvuje stromy a manipuluje poražené dříví — s logem ÖBf — Rakouských spolkových lesů, který zpracovává polomové dříví na části Lesní správy Vyšší Brod s.p. Lesy České republiky. Podobné stroje jsou nasazeny i v lesích rolníků na rakouském území mezi Ježovou / Iglbach a Oberhaagem.

Majitelé lesů se snaží o rychlé zpracování polomového dříví, aby se zabránilo dalšímu nebezpečí, kalamitnímu rozšíření kůrovce lýkožrouta smrkového a dalších škůdců.

Vstup do oblasti je nebezpečný!

Je velmi pravděpodobné, že se nepodaří zlikvidovat v nejbližších dnech polom v blízkosti Schwarzenberského plavebního kanálu. Proto se rakouský Tourismusverband Böhmerwald spolu s folklorním sdružením Libín-S rozhodl zrušit termín akcí na Schwarzenberském plavebním kanálu v neděli 14. května. Odpadá i konání výstavky lesní techniky na Růžovém Vrchu 13.-14.05.2006, kterou měla zajišťovat STS Prachatice a.s.

Zahájení plavební sezóny na česko-rakouských hranicích v oblasti Ježová / Iglbach se přesouvá z neděle 14. května na 24. června.


Tedy nebezpečno není pouze na Palackého náměstí.
Ovšem, sem, do přírody, zelení nelezou.

Natož aby pomáhali.





Komentáře

[1 Neměli bychom protestovat? (martin tamtaky: 05.05.2006, 09:30:57 - x)
vždyť se uměle zasahuje do konání přírody!

[2 Na tom je také zajímavé, (Šumavák: 05.05.2006, 09:52:47 - x)
že když se do toho nemontují ochránci a politici, tak ti lesáci vesele spolupracují a nějaký zásadní rozdíl v přístupu k ochraně lesa je k nenalezení!

[3 pánové, (Anka: 05.05.2006, 10:10:02 - x)
moc tu nepovykujte, nebo si to nějaký zelený urputník přečte a do večera je tam, Šumaváku, máte. A pak nechci vidět ten termín zahájení.

[4 2 Šumavák (janabok: 05.05.2006, 10:10:12 - x)
bať, bať...
právě balím a jedu to do šumavských hvozdů zkontrolovat...:-)
P.S. posílala jsem fota z Velhartic; došla? ...

[5 Technický dotaz (martin tamtaky: 05.05.2006, 10:11:32 - Mail - x)
vyskytují se na Šumavě soukromníci s koníkem, kteří jsou schopni kdekoliv vytěžit a přiblížit šetrně cokoliv podle přání vlastníka lesa? U nás je takový v každé vesnici a čistí lesy včetně polomových škod velmi rychle. Těžkou techniku mají jen rychlozloději, co vyholí část lesa a okamžitě odvezou na kladovce.

[6 No, ono to také není sázení stromečků, (Rpuť: 05.05.2006, 10:13:43 - x)
kde lze použít dítka z přírodovědných kroužků.
A krom toho, esistesi nešimli, tak je předvolební kampaň, kůrovec-nekůrovec!

[7 Aničko (martin tamtaky: 05.05.2006, 10:18:33 - Mail - x)
viděla jste nějaký pěkný polom? Tam se ten lumík ani neprohrabe! A taky je to o hubu - kmeny leží přes sebe, spodní jsou vahou těch horních napružené, kůra je při pádu sedřená a kmen klouže. Jenom dostat se kousek od okraje je pěná fuška a dost nebezpečná. Zpracování polomů se musí umět - na to nestačí si koupit hobby pilu v OBI.
A jestli jsou tam taky Rakušáci, tak lumíka vyvedou - žádné připoutávání.

[8 Jano z Boku, Martine... (Šumavák: 05.05.2006, 10:22:18 - x)
Fotky došly, ale nestíhám! Spíš Vám pošlu návod a přístupové heslo a umístíte si je tam sama, s tím, že k tomu lze udělat i zasvěcený komentář - což já nemohu.

Martine, zatím jsou, ale jsou na vymření.

Už jsem viděl "motorového koně", pásového, jednomužného, poněkud to připomíná třeba "žábu" na dusání chodníků či asfaltu a je to stejně obratné jako kůň, neunaví se tak snadno, a hlavně, když stojí, nic nežere.Lesním koním zlá konkurence!

[9 martínku, (Anka: 05.05.2006, 10:29:25 - x)
hele, já nic o práci nepsala. Na mysli jsem měla ten brajgl, co by tam udělali.
Jak se daří? Už špacírujete?

[10 Šumaváku, (janabok: 05.05.2006, 10:30:32 - x)
ani s podrobným návodem nebudu NIC umisťovat...
na to vás mám příliš ráda, abych vám totálně zdevastovala blog...:-)
i s vrozeným ohledem na místní přispívající...

[11 martine, ona taková (Rpuť: 05.05.2006, 10:31:30 - x)
velematka Kuchtová s motorovkou na stromě.....

[12 Šéf Zelených Martin Bursík se nechce dělit o majetek (Rpuť: 05.05.2006, 10:46:30 - odkaz - x)
se svým vzdáleným bratrancem z Venezuely, a tak napadl pravidla restitucí v Česku. Pokud uspěje u Ústavního soudu, mohly by přijít o své domy v Česku stovky lidí žijící v cizině, se kterými se jejich čeští příbuzní nechtějí dělit o majetek.

[13 sbaleno, odjíždím, (janabok: 05.05.2006, 11:03:45 - x)
přeji všem příjemný víkend vč. pondělního svátku...

[14 Aničko (martin tamtaky: 05.05.2006, 11:09:12 - Mail - x)
špacírování zkouším, ale po tom dlouhodobém válení to nemůžu strhnout za jeden den - i když bych moc rád.

[15 martínku, (Anka: 05.05.2006, 12:06:14 - x)
no, neblbněte, však ono Vám nic neuteče. Já se tady taky musím mračit děsně, že aby se neblblo. Lazaři na sebe musejí být opatrní.

[16 Anko, bejt nemocnej, to se musí umět. (Rpuť: 05.05.2006, 12:11:19 - x)
Já jsem taky pacient na baterky, takže mám pro ně pochopení. Když "umírám", tak to ještě jde, ale třetí den v posteli už mívám pocit, že ležím v mraveništi:)))

[17 Starosti velematky Kuchtový na moji hlavu. (maYda: 05.05.2006, 12:46:10 - x)
Včera přineslo dítě poznámku, že stropilo hysterickou scénu, No, neuniklo mi to, protože součástí scénáře je hysterický telefonát mně ( do háje už s těmi mobily:!!!!) a ječení, že stejně za všechno můžu já.
Dnes další výstup, když jsem se sunula z jedné pracovní schůzky na druhou, ježe "ohne sranda" - chlapeček rozstříhal spolužákovi batoh.
PAní učitelka u toho nebyla a dámská část třídy tvrdí, že byl záměrně vyprovokován k afektu. Paní učitelka se téhle verzi nebrání a tvrdí, že by to chtělo někoho, kdo by dětem promluvil do duše na všech stranách. Jenže z toho stejně nejsem nijak odvázaná.
TAk nevím jestli přivázat se ke stromu na Šumavě za řevu motorových pil není docela dobrý relaxační program na prodloužený víkend.
Ještě k tomu, když ho po tomhle musím strávit s babičkou, která mi jistě bude vyprávět o tom, jak kdo z příbuzných má dobře vychované děti. :-(

[18 Co je to"bejt nemocnej" (Šumavák: 05.05.2006, 12:53:54 - x)
to se smí?

[19 Jejda, Rputi, (Jaka: 05.05.2006, 12:55:10 - x)
taky neumím spořádaně chořet, ale teď už čtvrtý den vyháním hnusnou horečku a nějak pořád nefunguju. Možná mě cosi postihlo na Ondřejníku, kde jsem se zaplantala asi do podobného sněhového polomu, jako píše Šumavák. Takovou hrůzu jsem ještě nikdy neviděla, celý vrchol kopce je bez špiček stromů, dole je změť tak asi dvoumetrových špiček a sníh, až z toho bolí duše. A bylo nás hafo, kdo si mysleli, že je to jen na kousku, a než jsem pochopila realitu, byla jsem zralá na recyklaci. Tak ještě i teď se pro pár kroků docela týrám.
Přeji večer všem moc bezvadný veselý a moudtý pokec

[20 Rputi, (Anka: 05.05.2006, 13:06:59 - x)
já když lehnu, tak jen kvůlivá migréně a to není choroba, to je dopuštění.

[21 Jo, já když lehnu, (Šumavák: 05.05.2006, 13:18:46 - x)
tak do sádry na chíře !
Abych to nepřivoval !!
To je to poslední, co by mi teď ještě chybělo !!!

[22 Martine, jak se Vám (Šumavák: 05.05.2006, 13:22:21 - x)
líbilo kulturní(v Jandákově stylu) zhodnocení polit.situace vlastními slovy ??
:-))))

[23 No já myslela, (Rpuť: 05.05.2006, 13:50:32 - x)
jako když jedna rodí nebo se v něm někdo hrabe kudlou. Taky je např. dobrej zánět svalového úponu na krku - to si jeden, ještě ke všemu, musí nosit hlavu, jak bezhlavej rytíř:))))

[24 maYdo - (Rpuť: 05.05.2006, 14:02:57 - x)
řeči "by to chtělo" svědčí o tom, že si pančelka neví rady a nechává věcem volný průběh - takže bacha!

[25 Jako - to jsou nápady - (Rpuť: 05.05.2006, 14:06:24 - x)
lézt v květnu do sněhu! A ještě dobrovolně!
Ať se brzo vykurýrujete!

[26 Politické okénko : (maYda: 05.05.2006, 14:29:23 - x)
Dítě se cítí dotčeno, neb na něj spolužáci pokřikovali " jseš PAroubek, máš v prdeli šroubek"
Prý nechce být PAroubkem, nemá rád české politiky a spolužáci jsou komunisti.
Dcera tvrdí, že nejsou, protože ti by ho za to, že nemá rád politiky, zavřeli.
A nastřižený batoh budu platit já.
TAm ovšem nešlo o urážky politické, ale sexuálně orientační.

[27 Rputi, (maYda: 05.05.2006, 14:35:54 - x)
pančelka má v jedné třídě děti "speciální" a běžné a je to perla. TAky se podobné excesy odehrávají výhradně za její nepřítomnosti.
Spíčš v tom vidím vliv dobré zkušenosti s tím, když se občas na vztahy ve třídě podívá nekdo zvenčí.
Potíž je v tom, že člověk, s kterým májme v tomhle výborné zkušenosti obě a který dovedl vynikajícně propojit rodinné a školní vztahy, odešel na jiné pracoviště a tak jsme spíš poněkud bezradné v tom, na koho se obrátit.
Ono to fakt není jednoduché a s tou paní učitelkou jsme opravdu měli obrovskou kliku. Včetně toho, že myslím umí rozewznat hranici, kdy stačí sama a kdy už by se měla tázat jinde.

[28 maYdo, (Rpuť: 05.05.2006, 15:15:10 - x)
k paní učitelcě gratuluju. Nešlo by to odborníka najít a zeptat se ho, koho by doporučil?
JInak již uháním do Prahy ke "Svijanům" a uctivě se, pro dnešek, kláním!

[29 Upřímnou sustrast, Maydo, (Jaka: 05.05.2006, 16:18:29 - x)
znám tyhle bezmoce, v podstatě není šance zjistit skutečnost. Taky jsme se naplatili, učitelky se nijak nepřetrhly ochotou něco vyšetřit. Děcka umí být děsně krutá. Zřejmě už tam funguje mizerné sebevědomí a záludnost, protože vědomě poslat někoho, o kom vím, že se neumí bránit, ukrást antiperle a pak si na nich všichni smlsnou... a poté jde jeden žalovat..
Pravdu se dovíte obvykle čirou náhodou a hodně dlouho poté. Obvykle nenavádí jen nedno dítko, ale při vyšetřování se všichni ostatní, byť jen potichu, postaví za ně. Nic tak nespojuje do houfu, jako špatné svědomí.

[30 Šumaváku (martin tamtaky: 05.05.2006, 18:00:21 - x)
teď jsem teprve dorazil, kde je ten Jandák?

[31 Humpolec (martin tamtaky: 05.05.2006, 18:48:34 - Mail - x)
nestačí, Hliník se odstěhoval do Svijan!

[32 Martine, v mailu ! (Šumavák: 05.05.2006, 19:26:57 - x)
Tedy doufám, že to došlo!

[33 Přeji příjemnou zábavu (kocour: 05.05.2006, 21:36:18 - odkaz - x)
nad čtením nálezu ÚS k eurozatykači. Prášky na uklidnění mějte radši po ruce.

[34 tedy, kocoure, (Anka: 05.05.2006, 21:48:49 - x)
že Ty usiluješ o mé bezživotí? to je na mrtvici!!!

[35 Šumaváku (martin tamtaky: 05.05.2006, 22:44:21 - Mail - x)
nedošlo, což je divné, protože jinak to chodí jak divé. Dneska přes dvěstě kousků - z okruhu blogu např. Rpuť.

[36 Anko, (kocour: 05.05.2006, 22:57:58 - odkaz - x)
ovšemže, jsem od přírody zabiják. Zvlášť tahle pasáž je vypečená:

"57. Ve věci M. Pupino, ESD ponechal otevřenou otázku, jakou povinnost mají národní soudy v situaci, kdy nemohou vyložit své národní právo v souladu s rámcovým rozhodnutím. Jinými slovy, ESD se nedotkl problému přednosti tj. zda, jako v případě komunitárního práva, mají rámcová rozhodnutí přednost před právem národním, tedy zda jsou národní soudy povinny odsunout své národní právo na vedlejší kolej, je-li v rozporu s rámcovým rozhodnutím. V písemných poznámkách k uvedené věci, Itálie, Švédsko a Spojené království trvaly na „mezivládní povaze spolupráce mezi členskými státy v kontextu kapitoly VI. Smlouvy o EU“. (C- 105/03 – Maria Pupino, odst. 26). Generální advokát ve věci M. Pupino zdůraznil, že zatímco „ nižší stupeň integrace podle smlouvy o EU je zjevný u definice rámcového rozhodnutí, což vylučuje přímý účinek…pojem „politiky“ naznačuje, že … smlouva o EU zahrnuje nejen mezivládní spolupráci, ale také společný výkon suverenity Unií“. (Case C - 105/03 – Maria Pupino, stanovisko generálního advokáta Kokotta, odst. 31,32 z 11. listopadu 2004). Viz také M. Fletcher, Extending „Indirect Effect“ to the Third Pillar: The Significance of Pupino, European Law rewiew, 2005, 30(6) 862-877."

Pravda, za to ÚS nemůže, povinný tzv. "eurokonformní výklad" vymyslel Evropský soudní dvůr, resp. gen. adv. Kokott.

Zvlášť pikantní je, že náš Ústavní soud vůbec netuší, že generální advokát Kokott, něco jako hlavní právní rádce Brusele, není žádný generální advokát, ale generální advokátka.

[37 Vidíte to, (kocour: 05.05.2006, 23:00:34 - odkaz - x)
teď zrovna se vás snažím abrogovat tím, že se snažím vyvolat ve Vás záchvat nezřízeného smíchu :-)

[38 kocoure, (Anka: 05.05.2006, 23:17:05 - x)
já myslela, že termín národní už se nesmí používat, že je považován za nactiutrhačný, ne-li rovnou eurozrádný. Tvůj dovětek je opravdu velice líbezný. Tfuj, tohle před spaním, jdu si najít Vdavky Nanynky Kulichovy.

[39 Anko, (kocour: 05.05.2006, 23:26:39 - odkaz - x)
ovšemže se termín národní smí používat. Nebo Vy se snad necítíte příslušnicí evropského národa?

[40 Anko, (kocour: 05.05.2006, 23:29:22 - odkaz - x)
ovšemže se termín národní smí používat. Nebo Vy se snad necítíte příslušnicí evropského národa?

[41 Tady je to: (kocour zabiják: 05.05.2006, 23:29:43 - odkaz - x)
"24. Senát upozornil i na historický kontext zákazu vydávání občanů na úrovni zákonné. Císařský zákaz vydávání poddaných z roku 1772 a jeho zakotvení do trestního kodexu z roku 1852 odpovídal dobovému vrcholu upevňování absolutistické moci s jejím územním a personálním vyjádřením. V Evropské unii naopak hranice ztrácejí na významu. Občané ČR jsou též občany EU, využívající m.j. svobody pohybu v rámci Unie. Tato práva a svobody jsou vyváženy též přijetím určité odpovědnosti při vytváření jednotného evropského právního prostoru. Všechny členské státy Unie musí splňovat evropské standardy právního státu, včetně uplatňování zásad spravedlivého procesu. Čl. 7 Smlouvy o EU navíc dává možnost pozastavit práva členského státu v situaci, kdy bude zjištěno závažné porušování zásad právního státu tímto státem."

Volně přeloženo, EU je naše společná vlast, a tudíž vydání z českomoravské provincie do jiné europrovincie samozřejmě není opuštěním vlasti ve smyslu čl. 14/4 Listiny. Prosté jak facka, jen je třeba to trochu zaobalit, protože kdyby se to řeklo moc naplno, řadu Čechů by mohl trefit šlak a EU by pak měla méně vlastenců.

[42 (: 05.05.2006, 23:32:25 - x)

[43 (: 05.05.2006, 23:33:00 - x)

[44 ,..Jo ahááá...tak si v y s e r t e voko !... (šakal: 05.05.2006, 23:34:16 - x)

[45 kocoure, (Anka: 05.05.2006, 23:35:00 - x)
kšic, kšic. Je ve mě kus Itala, kus Valacha, kus Pražáka, ale ptáš-li se na pocity, jsem Češka.

[46 šakale, koho jste zaúkoloval? (Anka: 05.05.2006, 23:37:09 - x)

[47 ...co jako...KOHO...?! (šakal: 05.05.2006, 23:37:43 - x)

[48 no, s tím vokem jsem mínila (Anka: 05.05.2006, 23:40:56 - x)

[49 Ale, ale, Šakale, (kocour zabiják: 05.05.2006, 23:42:43 - odkaz - x)
aby Tvůj výkřik do tmy nějaký řecký prokurátor neposoudil jako "nedovolenou počítačovou činnost" a nepožádal nás o tvé vydání - museli bychom mu vyhovět, protože eurozatykač říká, že za nedovolenou počítačovou činnost musíme každého vydat, i kdyby tady trestná nebyla. Opatrně s tou svobodou projevu, opatrně!

[50 ...jo tááák!...tak to mě smazal zdejší program, když jsem chtěl zdvořile požádat kocoura,... (šakal: 05.05.2006, 23:48:17 - x)
..esi by byl tý dobroty a mluvil s náma, jak JEMU zobák narost...a nééé, jak narost naší justici...nebo tý evropský....je to jedna verbež! (7:- P)

[51 ...jci řeckej prokurvátor vysere voko zrovna tak! (šakal: 05.05.2006, 23:49:34 - x)
(>:- | )

[52 šakale, (Anka: 05.05.2006, 23:54:32 - x)
dívněte na kocourův odkaz, ale čtěte opatrně, aby Vás neranila mrtvice

[53 Šakale, NE! (kocour zabiják: 05.05.2006, 23:59:52 - odkaz - x)
Až ráno, nebo se budeš budit hrůzou ze spaní!

[54 ...Já si to taky ulůožil do bookmarků...Nejsem Kokoška! (7:- /) (7;- )) (šakal: 06.05.2006, 00:01:51 - x)

[55 ...du se čistě masochisticky dívnout na "Psa"... (šakal: 06.05.2006, 00:02:42 - x)

[56 Krásnou půlnoc přeju! (Dana: 06.05.2006, 00:05:58 - x)
Vidím, že jsme osiřeli...Odbornou četbu si nechám na později, teď jen pozdravím a odkráčím. Dobrou noc. :-))

[57 ...já taky pozdravim a posvačim (7:- P) (šakal: 06.05.2006, 00:13:02 - x)

[58 Přeji svěží "postsvijanské" ráno! (Rpuť: 06.05.2006, 08:33:14 - x)
Setkání členů "Vzájemně se vzdělávacího spolku" proběhlo v přátelské atmosféře, projednaly se záležitosti zajímající všechny zúčastněné a pivo bylo jako křen!
V průběhu večere dorazila i zámořská zdravice (Dušanova) a oznámení, že můžeme se těšit 6.července.
Rýsuje se možnost spanilé koštovací jízdy na území Markrabství moravského.
Absentéři byli, protentokrát, omluveni.

[59 Rputi (dvd: 06.05.2006, 10:26:47 - x)
Snad 6. června

[60 Hezké sobotní dopoledne vinšuji. (Anka: 06.05.2006, 10:37:16 - x)
Teda, takhle si, Rputi, představuješ referát o včerejší sešlosti?

[61 Anko, (Rpuť: 06.05.2006, 12:17:52 - x)
my dorazili ve 1:00 - já ještě nejsem ve formě. A ona ta interpretace nenní jednoduchá. Kdybych sem měla přetransformovat několikahodinový proslov Modrého ptáka, tak Ti odejde zvuková karta - a uši taky. S Jurou a Lokim proběhla zajímavá debata na téma vývoje školství, s přihlédnutím k jazyku zejména, Loki to vzal, pro jistotu, nějak od Velké Moravy. Parafín dorazil zcela pracovně saturován leč blažen a donesl krásné obrázky pro nový dětský časopis. Jelikož mám jen jednu hubu a dvě uši, víc jsem toho nestihla. Ale zajisté poreferují i ostatní a nějaká ta fotečka taky bude.

dvd - já myslela, že červenec, ale možná se pletu. Dušan zajisté upřesní.

[62 Rputi, (Anka: 06.05.2006, 12:31:20 - x)
díky. Tedy to bylo bezva jakoobyč, že? My příště docela jistě dorazíme. Teď by to byl dost hazard.

[63 Anko, dobře, že se, zatím, šetříte. (Rpuť: 06.05.2006, 12:41:25 - x)
Bylo to hezké, leč náročné - jako vždy. Příště už se na Tebe a na Tomáše budem moc těšit.

[64 ...trocha anarchistické poezie nikoho nezabije (7;- )) (šakal: 06.05.2006, 20:09:14 - odkaz - x)
Tak jsem nakouk do toho elaborátu, co k eurozatykači vyrobil slovutný Ústavní soud - a napadla mě jediná adekvátní reakce... Když jsem zapil prášek a rozhodl se odložit násilí, pustil jsem si trochu hudby, protože z ní lze načerpat nejenom sílu ale také inspiraci. Tak Vám všem "bratřím ve Psu" posílám trochu toho funky osvobození...

...Máte to v poště! (7:- ))

S pozdravem: STAY ON THE GROOVE!

šakal the hipster

[65 Tak mně to od rána vrtá hlavou. (Rpuť: 06.05.2006, 20:28:58 - x)
Že komunisti neměli rádi generála Peřinu, ani ostatní letce - účastníky bojů o Británii se dá pochopit. Oni vlastně neměli moc rádi ani hrdiny z východní fronty - pokud nebyli mrtví. Nejlepší byl v tomhle směru "Náš Julek", protože už jim do toho nekecal.
Generála Peřinu, a nejen jeho, vyštvali. Vrátil se až v r. 1993. To už tu ale byl Havel a Pravda a láska - a měl možnost ocenit i takové lidi. Proč to neudělal? Proč se tenhle generál dožil ocenění až pár měsíců před svou smrtí?
Národ přeci potřebuje své hrdiny! Takové jako byl právě generál Peřina!
Čest jeho památce!

[66 Hezký večír vinšuji. (Anka: 06.05.2006, 20:38:51 - x)
šakale, hele, ale nás jste obešel jak nakažlivou chorobu, s tím obesíláním.

[67 Rputi, (Anka: 06.05.2006, 20:41:48 - x)
mám z první ruky, jak se Havel choval k Akademickému klubu 48. Dělal, jako by nebyli.

[68 ...tak ať ti to někdo, Anko, přepošle...nemám vás v adresáři zas ouplně fšecky (7;- )) (šakal: 06.05.2006, 20:44:30 - x)

[69 Tak já tedy prosím "někoho" (Anka: 06.05.2006, 20:52:17 - x)
na Anka2006@seznam.cz. Děkuji, děkuji

[70 Anko, ale to by (Rpuť: 06.05.2006, 20:55:30 - x)
Venda Plewticha musel mít ty mindráky ještě horší než si myslim. A taky by musel bejt ještě větší trouba - já vím, s tím vzdělláním to valné nebylo....ale, a to moh, kruci, vědět - Už Boleslav II, byl, v podstatě rád, že má zavražděnou babičku a strejčka...mučedníci a hrdinové vždycky dodávaj legitimitu...dá se navazovat na odkaz...umělci tvořej... historici publikujou...a národ stojí jak kolík...

[71 Rputi (dvd: 06.05.2006, 20:58:57 - x)
nejprve bylo třeba vyznamenat souputníky Pravdy a Lásky. A napsal bych ještě něco méně milého - ale nechci si kazit dnešní den.

[72 Rputi, (Anka: 06.05.2006, 21:00:14 - x)
je mi líto, že Ti to musím potvrdit, mám tu neuvěřitelnou čest být čestným členem.

[73 ...už to k tobě, Anko, vodchází (7:- )) (šakal: 06.05.2006, 21:09:01 - x)
...Zaznamenávám adresu!

[74 2 Rpuť (PeS: 06.05.2006, 21:09:17 - x)
Dobrý večer - konečně zas zde. Koukám, že jste dobře dojeli...
K tomu komentáři - říká se, že nášJulek jim do toho ani kecat nemohl. Z Argentiny se to prý jaxi nehodilo, když spolu s ostatními elitními nacisty předstíral, že je vlastně mrtvej...
No a abychom stařičkému mocnáři nekřivdili zas tak moc, řád Bílého lva generálu Peřinovi propůjčil...

[75 Ale lidi to přece potřebujou, krucinál! (Rpuť: 06.05.2006, 21:13:46 - x)
Vědět, že tu nejsou jen veksláci a tuneláři a Julda Fulda a Blesk!
Teď jsem náramně zvědavá na ten zítřejší pohřeb generála Eliáše - že by přece jen...?

Ten mail od šakala nemám.

[76 PeSi, není to s tou (Rpuť: 06.05.2006, 21:17:14 - x)
Argentinou přece jen překonspirovaný?

[77 Rputi, (Anka: 06.05.2006, 21:18:57 - x)
no, zrovna si tu říkáme, jak ten pohřeb zítra pojedná pan premiér a máme mrazení v zátylcích, že ho určitě zkazí nějakými trapnými nejapnostmi.
šakale, dík, teď nám to dorazilo.

[78 Anko, bohužel, (Rpuť: 06.05.2006, 21:24:46 - x)
v téhle předvolební hysterii je možné všechno. Nemůžu ze zbavit pocitu, že to mělo být někdy jindy.

[79 2 Rpuť (PeS: 06.05.2006, 21:34:01 - x)
Nevím, četl jsem o tom pár věcí, co se objevilo, něco z toho vypadá docela důvěryhodně. Ona je tam dost velká absence svědků, a to tak, že totální. Tak kdo ví, jestli se za nějakej čas zas něco nevynoří...

[80 PeSi, možné je sice všechno, ale mám pocit, že za to jim nestál. (Rpuť: 06.05.2006, 21:36:53 - x)

[81 Ano, Rputi, bohužel, (Anka: 06.05.2006, 21:37:06 - x)
je jen málo politiků, kteří mají noblesní chování. Většinou by s úspěchem zapadli ve čtvrté cenové.

[82 ...sem blázen! Napsalo mi to, že to neodešlo někomu, kdo je na Atlasu, antož má plnou schránku...(7:- /) (šakal: 06.05.2006, 21:38:01 - x)
...A to Vy, Rputi, nejste...

[83 ...směřoval sem Vám to na "felis"... (šakal: 06.05.2006, 21:40:14 - x)

[84 šakale, adresa je v pořádku - ale ještě to nemám... (Rpuť: 06.05.2006, 21:44:15 - x)

[85 Rputi, prubla jsem Ti to přeposlat. (Anka: 06.05.2006, 21:45:13 - x)

[86 Anko, to tak bývá. (Rpuť: 06.05.2006, 21:49:28 - x)
Myslím, že to říkal Werich, "že mnohdy tu svatozář uděluje někdo, s kým by se ta svatoozářená osoba ani nebavila".
Ale je to jeden z kořínků, který národ má, vedle území a jazyka. Něco, čeho se mohou lidé držet, když jde do tuhého a je jim ouzko.

[87 Rputi, ano, (Anka: 06.05.2006, 21:53:14 - x)
mít v tom svrabu v dlani hřejivou jiskřičku.

[88 Anko, už to dorazilo. (Rpuť: 06.05.2006, 22:06:13 - x)
Já mám doma takový malý hodiny. Jsou ze sestřelýno messerschidta, zasazený v dřevěným kvádříku. Udělal si je jeden českej letec RAF - za války. Po válce se vrátil, zavřeli ho, začátkem 60-tých let pustili, ale nemoh dostat práci a tak znova utek do Anglie a dožil tam v jednom domově pro vysloužilý letce.....Zvláštní je, že ty hodiny i po těch letech jdou úplně přesně.

[89 Rputi, (Anka: 06.05.2006, 22:17:35 - x)
procházela jsem komentáře pod zprávou o smrti pana generála a vychází mi z toho, že je nám těch jiskřiček v dlani hodně třeba. Nebylo mnoho komentátorů, kteří by před životem pana generála nesklonili hlavu.

[90 Anko, to je dobře! (Rpuť: 06.05.2006, 22:23:51 - x)
Jdu dohnat ten včerejší deficit. Dobrou!

[91 Tak koukám, že nikdo nikde! (Rpuť: 07.05.2006, 06:42:39 - x)
Ale stejně - Dobré ráno - "kdyby přece jen někdo přišel".

[92 Čert (martin tamtaky: 07.05.2006, 06:52:36 - Mail - x)
a Drábek nikdy nespí.

Tak jsem se díval na debatu na Psu. Jednu noc to vydrželo, podruhé už se rozesírači připojili a potomek cestovatele už má rodinnou anamnézu nácka.

Už na začátku šedesátých let běhaly po Prešpurku polonahé cikánské děti a žebraly korunu na chleba. Nikdy nechtěly koupit housku, kolovrátkově opakovaly - Prosím si korunu na chlieb! - jak je to naučil otec nebo starý otec.

Proto je jedním (z mnoha) postupných řešení příživníků zavedení naturálních dávek.

[93 martine, před chvílí jsem na Psa (Rpuť: 07.05.2006, 07:08:20 - x)
připojila k večerní debatě svůj názor.
Já si dokonce myslím, že katastrofa je blízká a že po volbách zjistíme, že na ty dávky už prostě není - takže stejně nic jiného, než ty naturálie nezbude. Aspoň se zlikvidují zemědělské přebytky.
Ovšem, jestliže se změní vládnoucí garnitura (a doufejme, že ano) tak na tuhle smršť zlodějen, podvodů a korupce budeme vzpomínat jako na, téměř nudnou, idylku.

[94 rputi, tomu teď ti nerozumím (Dušan Neumann: 07.05.2006, 07:12:51 - Mail - x)
..pokud se změní vláda, což doufáš, nastane ještě horší smršť lumpáren? Jak jsi k tomu došla?

[95 Dobré ráno, (PeS: 07.05.2006, 07:17:22 - x)
já jsem včera nějak rychle odpad... Na Psa jsem kouknul taky, ale jediný (trochu pozitivní) dojem, který jsem si odtud odnesl je ten, že kluci Kočkovi asi nedostali poslední výplatu a přenesli těžiště své pozornosti jinam. Ale zdaleka jsem nepřečetl všechno a můžu se mýlit.

[96 werichův projev (Dušan Neumann: 07.05.2006, 07:18:24 - Mail - x)
kdo má zájem o Werichův projev k otevření výstavy Millenia židovského města v Praze z roku 1967 a Voskovcův projev na stejné téma na Manhattanu (anglicky), může si to stáhnout z této adresy :
http://rapidshare.de/files/19821011/Jewish_Millenium.mp3.html

nechám to tam asi týden

[97 Pesi, kdo jsou kluci Kočkovi? (Dušan Neumann: 07.05.2006, 07:20:57 - Mail - x)

[98 2 Dušan (PeS: 07.05.2006, 07:27:38 - x)
Nazdar Dušane, pozdravy jsem interpretoval průběžně, leč ve všeobecně panujícím diskusním zápalu mě nebylo skoro slyšet (a Tebe v tom telefounu taky ne). Slyšel jsem správně 6. června? Pak ještě volal Foundry, že bys měl chuť na sklípek, a mě napadlo, že na to už by se možná vyplatil mikrobus. Tak dvd slíbil, že se zkusí přeptat... Uvidíme.
Jinak - já tu Rputí poznámku pochopil tak, že na tu (zaprděnou) idylu budeme vzpomínat, pokud se začne vykydávat ten hnůj a až se zjistí, kde kdo co přemístil (jak jistě víš, na vojně se nekrade, na vojně se přemísťuje...). A všimni si, že píšu POKUD se začne vykydávat... Ale to už bych parafrázoval Dürrenmata...

[99 2 Dušan (PeS: 07.05.2006, 07:31:35 - x)
Já je osobně neznám, nějak není o co stát, ale jak jsem pochopil, jedná se o poměrně známou rodinu (lidí světem se živícich), kterou si warthog najal na rozbíjení opozičních schůzí. Něco jako SA, jenže za prachy...

[100 Dušane, myslím to tak, (Rpuť: 07.05.2006, 07:41:17 - x)
že dosud vyplouvaly na povrch lumpárny, které už, na žádný způsob nešly utajit. Jinak by Puchejř jejich provalení nedopustil.
Za těch 8 let socanské nadvlády je celý systém prolezlý kamarády, kamarády kamarádů a synovci tetičky toho kamaráda od tamtoho kamaráda. A všichni ti kamarádi jsou po těch letech tak zpovykaný a voprsklý, že si mysleli, že je jim dovoleno vše a přestali si dávat pozor - proto také už praskli ty lumpárny, které praskli, navíc je tu časté propojení z podsvětím.
Změnou vládní garnitury se začnou ty sesle houpat, jednak z důvodů rozumných a jednak proto, že i tito mají své kamarády. A co bude snažšího, než ty odcházející potopit na jejich lumpárny, což si, samozřejmě, více než zaslouží. Jako vždy, když zamíchá se žumpou, vypukne rachot a smrad převeliký.

[101 ...prasklY...krucifix! (Rpuť: 07.05.2006, 07:43:00 - x)

[102 2 Rpuť (PeS: 07.05.2006, 07:57:05 - x)
No ono mnoho z nich zapomíná na tu slavnou Vinklářovu větu z té přiblblé socialistické detektivky "Žrát můžeš, ale nesmíš při tom mlaskat". Ale můžeme jít i dále do minulosti - ta role otroka, co v triumfálním průvodu šeptal triumfujícímu ono "memento mori"

[103 PeSi, (Rpuť: 07.05.2006, 08:03:17 - x)
oni nejen mlaskaj, ale ještě se, s plnou pusou, zlomyslně pochechtávaj, až padá od huby - a to se neodpouští.
Měla bych psát v minulém čase pochechtávali, protože momentálně kálí strachem - proto taky jsou tak agresivní. Moc dobře vědí, že to co by, respektive bude následovat, budou jatka. A jak správně říkala Anka, tolik tepláků snad v Čechách ani není.

[104 Krásné nedělní dopoledne vinšuji. (Anka: 07.05.2006, 08:24:48 - x)
Rodina Kočkova jsou světští, kteří se vyšvihli, v Praze mají docela velký vliv i na ty, o kterých by to člověk neřekl. Neodvážila bych se tvrdit, že jejich jednání je vždy korektní, jako bych se neodvážila tvrdit, že jejich zájem je napřen jen k jednomu politickému proudu, bohužel.

[105 2 Rpuť (PeS: 07.05.2006, 08:28:25 - x)
Ten Jirka Wágner měl pravdu, když říkal, že ten víkendovej Pes bude zajímavej. Teď si čtu ten Skopečkův článek a tu diskusi pod ním, koukám, že ta zdravotnická charita u nás vzkvétá v řadě opravdu neotřelých forem... (samozřejmě jde všem jen o dobro pacienta...)
Ale k předchozímu - potvrzuje se asi, co mi říkal ten známej právník, že sociboys mají peňáze jen asi do půlky května... Už víc a víc dříve věrných od nich začalo dávat ruce pryč. Takže teď bych čekal variantu slovenského národního povstání, které pak pomýleným zajistí alibi na další období, jak je ostatně v kraji zvykem... Mají na to 14 dní, víc ne...

[106 Pro rány Kaifášovy, (Anka: 07.05.2006, 08:33:13 - x)
Moravec si pozval expresidenta Havla, aby pohovořil o ekonomice! Řekněte mi někdo, že to není pravda.

[107 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 08:38:29 - x)
... na rohu ulice vrah o morálce káže...

[108 Anko, ono to nebude o ekonomice, (Rpuť: 07.05.2006, 08:41:54 - x)
ale o tom, jak dobře to Puchejř dělá.
V každém případě se jedná o projev naprostého zoufalství.
Konec konců i staří Římané nechávali se při hostinách obveselovat. Jen musí jeden dávat pozor, aby mu nezaskočilo:)))

[109 Rputi, (Anka: 07.05.2006, 08:44:55 - x)
to jako abych si šla pro brko a občas se polechtala, abych měla místo? Jezus, to je teda neděle! A ve dvě můžeme čekat nějakou katastrofu při pohřbu.
PeSi, no právě, právě.

[110 Hm, jsem tak trochu mimo (Andrea: 07.05.2006, 08:44:53 - x)
asi do tohoto světa nepatřím.
Pátého to bylo přesně 61 let, kdy ji pustili z Pankráce a ona jela do Terezína ošetřovat mukly, mezi nimi i svou osmnáctiletou sestru. Mám v těchto dnesch díky výchově rozjitřené srdce, ta doba poznamenala aktéry na celý život, poznamenala jejich rodiny. Znala jsem osobně desítky odbojářů, vězńů, pozůstalých. Vím, jak smýšleli, na co vzpomínali, jak vnímali snahu komunistů o zneužití jejich boje ke svým politickým cílům.
A pak se dočtu tohle:
http://www.halonoviny.cz/index.php?id=75701
hodím to na Psa, plného citlivých historiků, Čechů, těch, kteří pohoršeně kvitují fakt, že lidi kecají o blbostech a ne o povstání a VŠEM je to úplně ukradené. Naprosto.
Ale co jsem čekala? Že se všichni na povel rozpláčou a rozhořčí? Že jim dojde, jak komunisté zatočili se slušnou řádkou hrdinů odboje a povstání? Źe si někdo opravdu vzpomene na to, co se dělo s těmi tak oslavovanými letci, jak gen.Peřina,dnes ctěn, utíkal do zahraničí dobrodružným způsobem, zachrańoval si krk ilegálním přeletem? Nikdo si nepřipomene rozkopané ledviny těch nejslavnějších hrdinů naší země, desítky let, které strávili v lágrech a kriminálech ?
Panebože, co jsme to za lidi? Co všechno si necháme líbit? Před čím vším budeme zavírat oči?
Omlouvám se, ale jsem prostě absolutně znechucena. Tyto svátky, pro mne dodnes asi nejvýznamnější v roce, dostaly letos na frak.

[111 Jo pesi, iba ten rebriňák akosi chýba. (Rpuť: 07.05.2006, 08:49:36 - x)
Jejich problém je, že se už příliš namočili. To se to pak blbě cuká:))))

[112 Rputi, (Anka: 07.05.2006, 08:53:16 - x)
už aby dorazil v nedelu hajný a všetkých ich povyháňal.

[113 Dámy, (PeS: 07.05.2006, 09:06:01 - x)
já jen připoměl tu tradici, podle které se pak mluvilo a psalo jen o hrdinných účastnících povstání a nikoli o slovenských divizích SS.

[114 PeSi, Tě pic (Anka: 07.05.2006, 09:18:58 - x)
a hele, proč píšeš v minulém čase?

[115 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 09:32:39 - x)
no jenom proto, že teď už se o nich tak moc nepíše...
To víš - já nic, ne, že bych provokoval, vždyť jsem jen takové polointeligentní zvíře... Valného vzdělání nemám, tak se nediv mé naivitě... Já si tak leda můžu dovolit blábolit se sobě podobnými u Vodičky, ale na tu správnou intelektuální elitu, jakou je stařičký mocnář a jeho melodyboys (+ girls), na tu holt nemám...

[116 PeSi, jak říká Burton (Rpuť: 07.05.2006, 09:34:29 - x)
v Pekelníkovi na otázku "Co tomu řekne, historie?"
"Bude lhát, jako vždycky."

[117 Andreo, (Rpuť: 07.05.2006, 09:38:04 - x)
za prvé nemáte číst Kojzara, když bezpečně víte, co tam bude.
Za druhé, "kdo chvíli neřve, již stojí opodál".
Ono je toho totiž víc, než je možné zvládnout.

[118 PeSi, (Anka: 07.05.2006, 09:38:47 - x)
prosím Tě, kdes tyhle věty opsal? Tím Tě někde někdo počastoval.
Ten čas minulý mínila tak, že i dnes jsou ventilováni jen skutkové chvalihodní, ne?

[119 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 09:50:41 - x)
No jistě, jak jinak bych si to pamatoval - a to zdaleka není všechno. To bylo, když se na Psu diskutovalo o EUstavě, kdy já a jiní skeptici byli častováni podobnými příměry od komentátorů, kteří jsou dnes poněkud zamlklí a zasmušilí. Ta smršť pečených holubů do huby létajících se jaxi nějak nekoná. A taky jsem si nějak nevšim další oblíbený argument, jak tady EU udělá pořádek a přísně ztrestá zločinnost... A jaxi nepoznamenáno a nepřipomenuto proběhlo výročí vstupu (nikoli vstupu spřátelených vojsk Varšavské smlouvy, aby bylo jasno) - asi ten vstup začíná více lidem připomínat vstup do čehosi nepěkného. A abych zase citoval - socialismus vybudujeme, kdyby na chleba nebylo.

[120 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 09:51:48 - x)
ale všimni si - nikoli blbé zvíře, ale polointeligentní zvíře! Ještě to se mnou není tak špatný!

[121 já vím, Rputi (andrea: 07.05.2006, 09:57:02 - x)
ale holt- některý věci mne berou víc než stav ekonomiky na českých tocích. A to jsem ekonom:))
už s tím nebudu otravovat.

[122 PeSi, (Anka: 07.05.2006, 10:23:22 - x)
fakt je, že i těm největším euoptimistům nějak tuhne úsměv na líci a spíš připomíná škleb. Obecně, když se pročítáš komentáři, je zřetelně vidět, že oněm občanům definitivně došly argumenty a teď už jim dochází i dech. Ovšem nemůže jim jeden upřít, že se opravdu snažili, řekla bych panu premiérovi navzdory.
Fakt je, že bys měl jít do sebe a alespoň trošku se dovzdělat, jinak neobstojíš, hošku.

[123 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 10:59:19 - x)
ale dyť já se snažím... A héééč, už mám i nějakou studijní literatůůru - jura byl tak hodnej a něco mi poslal - stěžejní dílo Jana Sokola! Pravda je, že to musím číst vždy o samotě, aby okolí nebylo rušeno mými nadšenými výkřiky. Takže to jde pomalu, ale neztrácej naději, já se snad někdy dovzdělám a snad do toho penálu půjdu už úplně dovzdělaný. Takže s heslem "dovzdělat až do úplného dovzdělání" jdu páchat nedělní oběd. Zbytek rodiny hnípe, jsa zmožen jarní únavou a podobnými radostmi, tak je to na mně...

[124 Dobré dopoledne vespolek. (Loki_F: 07.05.2006, 11:42:36 - x)
Dušane, PeS(i): moc se omlouvám, ale v pátek ráno jsem se pokusil Vám odeslat slíbenou simulaci kolize dvou čených děr. Totálně se mi kouslo připojení, které si mi nepodařilo vyvzáhat ani do odjezdu do Prahy. Když jsem to dneska ráno zkoušel znovu, zase to neprošlo (message: Too Big file!) Takže až budu mít chvilku, dohledám odkaz abyste si to mohli stáhnout - budete-li mít chuť. Mně se teď nechce se natahovat s providemrem o propustnost mailového serveru, nechám si na později s uceleným součtem nedostatků.
PeS(i): nechal (zamopmněl?) jsi u mne ty vytisknuté články s poznámkami! Co s tím mám dělat? Mě ta paní pobavila, takže prtoi ní nic nemám, naopak ona u mě má plus. };D

[125 Ještě slovíčko k setkání u "Svijanského rytíře" (Loki_F: 07.05.2006, 11:51:45 - x)
Chci touto cestou poděkovat za opravdu osvěžující a inspirativní večer ve Vaší společnosti.
Ačkoli jsem se nemohl dotknout alkoholu ani prstíčkem, nijak mi to nevadilo, ani na vteřinu jsem se nestačil nudit a to i přes to, že jsem byl cizorodým "tělesem" mezi lidmi, kteří se znají... };D
Naopak mnoho předem k diskusi osunutého z dřívějška zůstalo zcela netknuto, takže mám v tomto ohledu pocit dluhu (Že ano PeS(i), dvd, Šimone?).
Dikusi se Rputí a jura-p(em) jsem si opravdu užíval a doufám, že nebyla poslední, pokud bude zájem.
Suma sumárum: tento způsob kultivované debaty mi dělá opravdu dobře na žaludek i na CNS. Bylo by mi potěšením slyžet, že ani já jsem nikomu nezkazil náladu. };D

[126 Jezusmarjájosef, (Anka: 07.05.2006, 12:04:18 - x)
ono to ani tak nebudou Otázky VM, jako spíš psychoanalytické sezení, Stvořitel mne netrestej!

[127 A po shlédnutí dnešních OVM, (Vít Blaha: 07.05.2006, 12:13:37 - Mail - x)
budeme toho psychoanalytika potřebovat my, kdo jsme to přežili...

"...Nerad se vyjadřuji, ale když už se ptáte..."

Proboha, to jsou žvásty, to se nedá vydržet...

[128 Anko, začínám doufat, že budeme svědky (Loki_F: 07.05.2006, 12:15:12 - x)
toho, jak si exprez. vypíchne oko vlastním prstem v přímém přenosu, stačí jenom položit tu klíčovou otázku, kdy mu definitivně dojdou slova... };D

[129 Loki_F, doufáte marně, (Anka: 07.05.2006, 12:23:46 - x)
moderátor bdí a nedopustí.
A já se tak těšila na ten špenát, fíx híml! Se plíží fašišmus, kdežto komunismus, ale co se budu rozčilovat, hernajs práce!

[130 Kult hygieny!!!! (Vít Blaha: 07.05.2006, 12:23:58 - Mail - x)
Kult hygieny stojí symbolicky za případem Kateřiny Jacques...

[131 ...Sorry...ale ten Havel se nedá vdržet..."plíživý kryptofašismus"...!... (šakal: 07.05.2006, 12:27:14 - x)
...Jdu si radši pustit hodně vostrý funky...NO REST FOR THE WICKED!..."Nedat vydechnout hajzlům" (7:- D)

[132 Je to jen takové pletichařeníčíčko (Rpuť: 07.05.2006, 12:32:09 - x)
ve stylu já neříkám ani tak ani tak, ale na moje slova dojde a do toho vrtí Moravec devótně chvostem. Tomu se už nelze ani smát.

[133 Moravec mě potěšil! (Loki_F: 07.05.2006, 12:34:39 - x)
Citoval můj termín "polibek smrti", který jsem před již mnoha lety přisoudil Pehemu a tentokrát tuto schopnost přenechal Havlovi...! A ten samolibý bloud přisvědčil, že Burizonovi dá líbanec, protože je přesvědčen, že jeho hubance smrtící nejsou. Bude okolo sebe líbat jen aby byl průvan ve sněmovně.

[134 Kristapána, (Anka: 07.05.2006, 12:44:05 - x)
já ten špenát nedojím! Už bych nediskutovala, ale pravičkou hezky na kokos, ten dRát je strašnej.

[135 To fakt řekl? (martin tamtaky: 07.05.2006, 12:56:15 - Mail - x)
"Já jsem byl zelenej, když většina těch ze Strany zelených ještě nebyla na světě,"

já totiž obědval s rodinou a kuřecí ošlešky mi byly milejší!

[136 Kurňa vzkažte Moravcovi, ať si tam napříště přenese šachové hodiny. (Loki_F: 07.05.2006, 12:57:45 - x)
Nastavení je jednoduché a klepnout na spoštěč by snad uměl i takový omezenec jako DRath?
Budou mít stejný čas a když bude běžet čas soupeři, bude jasně vidět, že má držet pysky u sebe...!

[137 ježiši, nemám čas, (Jaka: 07.05.2006, 13:03:08 - x)
ale prohlašuji na svou čest, že nechám pana Přemysla Sobotku navrhnout na svatořečení! Proboha, to je k neunešení, tohle drzé pimprle! Tohle přece i Darwin musí uznat, že tohleto je už trochu moc alternativní..
Přeji všem dobré mlsání..

[138 drát jen napodobuje Puchejře. (Rpuť: 07.05.2006, 13:12:16 - x)
Ale jiné to nebude, ještě to musíme 14 dní vydržet - už aby to bylo!

[139 Pospíšil na Primě (Vít Blaha: 07.05.2006, 13:13:25 - Mail - x)
je tradičně výborný...

[140 martine, já pořád přemejšlela, (Rpuť: 07.05.2006, 13:19:21 - x)
koho mi ten Pleticha připomíná - když jsem byla malá, tak jsem měla plyšovýho opičáka Fuka - celej Pleticha, i s těma ušima. Banán do tlapky a zavěsit na palmu.
Tedy jestli tohle je čtvrtej nejvýznamnější člověk, kterej ovlivňuje celou planetu (o čemž mám určité pochybnosti), tak vlastně není vůbec divné, že to na tom světě vezdejším vypadá, tak jak to vypadá.

[141 Loki, (Rpuť: 07.05.2006, 13:19:59 - x)
děkuji za puklinu, bylo mi ctí:)

[142 p.Blaho, (Rpuť: 07.05.2006, 13:21:13 - x)
on Nečas také nebyl špatný...

[143 Rputi, ano, (Anka: 07.05.2006, 13:23:27 - x)
zavadil při řeči i o OSN, že by? No a s tou významností, děvče, nevím, nevím. Nedali na něj s válkou v Iráku, teď ten Irán taky nekonzultují....

[144 Fuk? (martin tamtaky: 07.05.2006, 13:23:34 - Mail - x)
patříte snad k oné šťastné skupině dětí, které byly odkojeny nad komuksovou knihou "Dobrodružství opičáka Fuka?

[145 Mají mít lidoopi stejná práva jako lidé? (Vít Blaha: 07.05.2006, 13:40:33 - Mail - x)
Socialisté ze španělské vlády si myslí, že ano...

Už se těším, jak zplnomocnění zástupci českých goril zasednou v EU Parlamentu...

[146 Proč zástupci? (martin tamtaky: 07.05.2006, 13:43:19 - Mail - x)
České gorily, pokud se stanou subjektem práva, tak budou moci činit právní úkony, samy - např. hlasovat!

Ostatně jednoho primáta jsme tam už vyslali.

[147 No, vážení, nedělejte si zbytečné naděje! (Loki_F: 07.05.2006, 13:51:12 - x)
Ani dostatečné zastoupení lidoopů v politickýxh strukturách docela jistě nepovede ke zlepšení...! };-)

[148 Hamás chtěl zavraždit prezidenta Abbáse (Rpuť: 07.05.2006, 13:55:37 - x)
Izraelská rozvědka pomohla zhatit spiknutí, jehož cílem bylo zavraždit palestinského prezidenta Mahmúda Abbáse, píše dnes londýnský nedělník Sunday Times. Podle listu, který se odvolává na izraelský zdroj, byly za přípravami atentátu Oddíly mučedníka Izzadína Kásama, vojenská složka fundamentalistické palestinské organizace Hamás, jež je nyní v Palestině u moci. (novinky)

[149 Tak tohle si ten gen. Eliáš, fakt, nezasloužil! (Rpuť: 07.05.2006, 14:28:15 - x)
Kterej drvoštěp to tomu Puchejřovi psal? Referát s dějepisu v 1.ročníku SVVŠ. grrrrrrrrrrrrrr!
"...jeho odbojová činnost byla DŮSLEDKEM jeho popravy...."
aúúúúúúúúúúú....a Kunl............ježišmarjá, copak tohle je státní funus??? Ať se jdou bodnout!

[150 Rputi, bereš mi to z huby. (Anka: 07.05.2006, 14:36:32 - x)
Premiér kráčí jak o půlnoci z nádražní restaurace, no, asi mu leží v hlavě, jak zdůvodní Grebeníčkovi, že Kléma se popelí u zdi na Volšanech a na Vítkově se roztahuje buržoust, jeden z těch, nad s nimi zatotečním byl pan Paroubek tak spokojený.

[151 Nějak se mi ta vzba vymkla, omlouvám se. (Anka: 07.05.2006, 14:38:00 - x)

[152 No, jako lidé asi těžko, (kocour: 07.05.2006, 14:39:49 - x)
zejména politická práva mít lidoopi asi nemůžou. Ale možná by mohli přestat být považováni za pouhé věci - v právním slova smyslu. To, co zřejmě chtějí prosadit španělští socialisté, není srovnatelné s přechodem z nevolnictví k občanství a rovnoprávnosti, ale spíš přechodem z otroctví k nevolnictví. Jen nechápu, proč právě lidoopi, jak k tomu přijdou kočky a kocouři, že je mají lidi za věci?

[153 Anko, to nic, to je tím rozčílením. (Rpuť: 07.05.2006, 14:45:16 - x)
Já to musela vypnout, to vážně nešlo. To je zas ostudy!
A ještě mu ten referát, kterej on viděl poprvé v životě nerozepdsali po větách, takže klesal hlasem, kde neměl. Žádné hodnocení významu, historický přesah ....nic....nic....nic. Ach jo...

[154 Rputi, no, (Anka: 07.05.2006, 14:47:59 - x)
ale na straně druhé, umíš si představit, co bychom slyšeli, kdyby domácí úkol vypracovával Paroubek sám?

[155 kocoure, (Rpuť: 07.05.2006, 14:56:46 - x)
protože je to takovej odezdikezdismus, když se chce někdo zviditelnit. A ty opičky jsou přece takový rozkošný a vypadaj skoro jako lidi....

Anko, já to snad ani radši nechci vědět!

Já se asi radši půjdu projít s Bleskem. Nějak mi ten funus zdvihnul adrenalin.

[156 Loki zkuste tenhle upload (Dušan Neumann: 07.05.2006, 15:17:35 - Mail - x)
www.rapidshare.de - zadarmo tam můžete umísit 100 mega. Pak jen stačí sdělit adresu. Momentálně tam nabízím koncert Alberta Kinga a Werichovu řeč k milleniu pražského ghetta

[157 Rputi, kde máš dranžírák? (Anka: 07.05.2006, 15:59:13 - x)
Jdu na autora titulku na IHned: Na Vítkovš byl pohřben protektorátní premiér Alois Eliáš.
Tedy je uctíván podle autora proto, že byl premiér za protektorátu, fíx hernajs kruci, hudry, hudry!

[158 Dobrý den. (bara: 07.05.2006, 16:25:28 - x)
Jak tak tady čtu to Vaše rozhořčení nad současným politickým děním, musím se smát. Vy to opravdu všechno berete tak vážně? Abych pravdu řekla, moc si toho nevšímám. Já spíš vnímám to, co se mě bezprostředně dotýká a včera jsem zaznamenala: v 8:15 (tj. hodinu a 15 minut po otevření), neměli v kvelbu (majitelem je soukromník) chleba. Tož se tento víkend postím (aspoň budu štíhlá) a chuť si vyladím čtením Vašich příspěvků o žrádle - dík za ně.
Co Vám vlastně chybí, že se pořád rýpete v tom, co kde který blb řekl a co mu na to jiný blb odpověděl v předvolebním klání? Vždyť už za chvíli půjdete volit a je jen Vaše věc, komu tam ten lísteček dáte. Rozhodujete-li se podle ksichtu (statisticky většina žen prý ano) či podle řečí (podle této diskuse též ano), tak já si myslím, že je nejlepší rozhodovat se podle činů, které se mě osobně dotýkají (nikoliv podle něčeho, o čem se někdo domnívá, že by se mohlo dotýkat někoho dalšího - jak mám pocit, že zde zhusta činíte).
K současným předvolebním šaškárnám, které nesleduji a Vy zde komentujete, mě napadá jen známé rčení: Psi štěkají a karavana jede dál.
Nějak bylo, nějak bude, jen toho bolševika už víckrát ne. To ale neznamená, že budeme všichni svorně modrat, zelenat či oranžovět jenom proto, že tomu druhému se to líbí.
Vždyť pestrost je základním předpokladem pro to, aby to fungovalo, proč kydat hnůj na toho, kdo mě zrovna dnes nevoní?
Přeji příjemný zbytek dne.

[159 "Já spíš vnímám to, co se mě bezprostředně dotýká ..." (kocour: 07.05.2006, 16:37:31 - x)
Jo, každý se stará jen o sebe a proto to tu vypadá, jak to vypadá.

[160 kocoure, (Anka: 07.05.2006, 16:39:38 - x)
on smích přejde, až pani bare dojde, že se jí všechno bezprostředně dotýká.

[161 Ona je spíš otázka, proč (Rpuť: 07.05.2006, 17:06:23 - x)
sem bára leze a čte věci, které jí tak naprosto a vůbec nezajímají. Tak ať sem neleze a bude mít pokoj.

[162 2 Anka (bara: 07.05.2006, 17:06:45 - x)
Ozvala jsem se Vám sem právě proto, že mě to už dávno došlo. Děláte zbytečně v mnoha věcech dusno víc, než je potřeba.

[163 Paní baro, (Anka: 07.05.2006, 17:12:02 - x)
já to v úterý s panem premiérem proberu a něco s tím uděláme.

[164 Dušane, uploadem to prošlo! (Loki_F: 07.05.2006, 17:17:49 - x)
Tady si to můžete stáhnout:
http://rapidshare.de/files/19856037/Simulace_2.mpg.html

Všimněte si závěrečného tryskání energie v polárních šířkách, což je vysvětlováno jako běžné fungování JEDNÉ černé díry. Teprve kanibalismem černé díry se dá vysvětlit ono obrovské množství vyzářené energie (= spucne hvězdu nebo jinou černou díru při průniku dvou galaxií). };D

[165 Paní bara (martin tamtaky: 07.05.2006, 17:53:32 - Mail - x)
počtěte si na tomto či jiných blozích, ale důkladně si rozmyslete, co se Vás týká a co ne. Jsem přesvědčen, že se Vás musí týkat i ten chleba a jeho cena, zdanění pekaře, řidiče i cena elektřiny nebo rozmlácené silnice.Stejně tak se Vás týká zadlužení republiky.
Většina komentátorů se nad těmito tématy "vzrušuje" celé volební období, ne jen předvolebními sliby posledních týdnů.
Naše "poplácávání po ramenou" je spíše ujištěním, že jsme se v různých koutech republiky nezbláznili, ale že je nás víc, co se jim současný způsob vládnutí nelíbí.

A nakonec, píšete, jen toho bolševika už víckrát ne. Nemám se tedy zneklidňovat, že Paroubek s komunisty budou zřizovat nejdříve neziskové nemocnice, pak neziskové pekárny, pak neziskové výrobny barevných televizorů TESLA a nakonec bude všechno neziskové, ale řízené geniálním plánovačem z SPK? To se už nemůže stát? Nikdo si to tady nepřeje?

[166 2 matrin (bara: 07.05.2006, 18:05:04 - x)
S tím plácáním po ramenou souhlasím, jen při tom zachovat dekórum, když o něm tak všichni mluvíte.
A ohledně toho Paroubka:
To si tak málo věříte? To si myslíte, že by něco takového prošlo? Ach jo ...

[167 chleba (andrea: 07.05.2006, 18:26:30 - x)
je nejlepší si upéct vlastní. Zejména ve sváteční dny. Vůně čerstvého tmavého chleba, připomínající českou úrodnou krajinu, správně evokuje myšlenku na to, že před 61 lety byla tato zem osvobozena od nacistické nadvlády.
Jen holt člověk nesmí bejt línej:))) Pak mu můžou být všichni soukromí pekaři ukradení (mimochodem, státní pekárny už neexistují) a blogy taky.

[168 Paní baro, něco Vám docela nezištně prozradím. (Anka: 07.05.2006, 18:27:17 - x)
Tento blog není nic povinného, pakliže se Vám jevíme málo kultivovanými, není nic snažšího, než jej neotvírat.

[169 2 bara (helena: 07.05.2006, 18:31:57 - x)
Já sem moc nepřispívám, ale na tenhle blog pravidelně chodím hlavně proto, abych se ujistila, že ač doba "vymknuta z kloubů šílí" před volbami, přece na různých místech zbylo ještě dost rozumně uvažujících lidí, kterým není lhostejné, co tu bude dál. Jejich souzvuk, úcta, s níž spolu jednají, a ano i to poplácávání po ramenou je pro mě lék na to, co media, servery a jiné diskuse denně ad nauseam chrlí do světa. Právě proto, že je tu pořád dost lidí, co si explicite i ipmlicite přejí návrat starých časů, je dobře, když o sobě rozumně uvažující lidé vědí. I když Vám může připadat, že nezachovávají dekorum, já z toho mám pocit právě opačný.

[170 Paní baro (martin tamtaky: 07.05.2006, 18:36:35 - Mail - x)
nevím, jestli si neděláte legraci, když napíšete:
"A ohledně toho Paroubka:
To si tak málo věříte? To si myslíte, že by něco takového prošlo? Ach jo ... "
Možná jste to nezaznamenala, ale zákon o neziskových nemocnicích byl již společně s komunisty protlačen. A pokud se podíváte so Sbírky zákonů z roku 1948 a pak na tzv. právnickou dvouletku, tak paní baro, mustr je stejný. A já si věřím - nevěřím ale ani paní baře, ani mým sousedům. Svojí samostatností a nepředposraností je už několik desítek let seru! Anonymních telefonátů, udání a výhrůžek jsem si užil za komunistů i po roce 1989. Takže si budu i nadále mlet, co budu chtít a co budu považovat za potřebné

[171 Komentátorkám (martin tamtaky: 07.05.2006, 18:39:35 - Mail - x)
do duše, nevyhánějte paní baru! Při výchově dětí jsem se řídil zásadou, že musím mít větší trpělivost než ono nedospělé a nedovzdělané dítě. I paní baře se budu snažit neúnavně vysvětlit, že se jí vše kolem ní týká.

[172 Martine, (kocour: 07.05.2006, 18:42:05 - x)
ovšemže si dělá srandu a směje se, až se za břicho popadá.

[173 Mimochodem, (kocour: 07.05.2006, 18:46:11 - x)
mrkni k osminohým ... snažím se tam vysvětlit, jak to je s těmi soudci, ale mám pocit, jako ten Žid z toho vtipu o mluvení do Zdi.

[174 Paní Heleno, to potěší! (Rpuť: 07.05.2006, 18:47:16 - x)
Díky i za ostatní!

[175 Martine, (Rpuť: 07.05.2006, 18:48:18 - x)
nedávno jsem zahlédla debatu na Psu. Je to troll!

[176 2 kocour (PeS: 07.05.2006, 19:07:29 - x)
Horší bude, když se budem smát až se budem za mříže popadat... A jinak, nemluvíš do zdi - tam máš, ač mizivou, přece jen šanci. Co je taková zeď oproti HKOON...

[177 Tak jsem (Foundryman: 07.05.2006, 19:10:06 - x)
na NP podebatil o neziskových špitálech a s příjemným překvapením jsem zjistil, že i s některými doktory se dá rozumně diskutovat o financování zdravotnictví a škodlivosti Ratha. Konkrétně Jiří Kilián je přístupný argumentům a nevyřvává něco o "modré smečce" :-))

[178 Nechte mi tu radost (martin tamtaky: 07.05.2006, 19:11:29 - Mail - x)
přehnal jsem to po obědě na zahradě a tak zase ležím, notebook na bříše a ťukám si.
Jak se ozval kocour, vypustil jsem baru.

Kocoure, je to marný! Na začátku bylo třeba vysvětlit, na co vlastně LOJR reaguje a Halladinova zmínka o vztahu k "šumavákům! byla úplně mimo dnešní téma.

Sledoval jsem i onu debatu o veřejných procesech. Není na to cimra - šlus!

Klaus je jiná kapitola, ale přístup stejně zaťatý. V novinách psali, že by ten vrtošivý stařík měl dělat to, co mu někdo podsouvá a nemít vlastní hlavu. Tak to budeme do zblbnutí opakovat. Já za sebe nepovažuji řadu soudců za lidsky zralé bez ohledu na věk. Já za sebe kritizuji celou novelu TŘ nejen EZR - třeba ty výlety přes hranice na základě telefonického požadavku, který by měl být později podložen písemnou žádostí. Já za sebe si pamatuji uraženého Outratu, který odstřeloval vynikající právníky, kterých si odborně i lidsky vážím, jen proto, že pan president se nepřišel senátorům předem poklonit, atd. atd.

Trochu mimo tu debatu se můžu zamyslet na Argem a jeho váháním. (což bylo i téma). On fakticky, a to mu věřím, neví, koho zvolit. Typická volba nejmenšího zla. Pro občanského soudce nejběžnější situace. Ze síně zdrhnout nemůže, od voleb ano?

[179 Foundry, (Rpuť: 07.05.2006, 19:17:32 - x)
není každý Halladin, kde víra uhlířská je ještě vylepšena o přesvědčení, že není možné uznat protivníkův argument už čistě z principu. Ale věřím, že partner do diskuse v této době, potěší dvojnásob.:)

[180 No, (kocour: 07.05.2006, 19:18:03 - x)
znám víc takových lidí, co nevědí, co se svým hlasem. Nakonec buď k volbám nepůjdou, nebo to hodí ODS, idealisti Zeleným, já osobně nechápu, co mají všichni proti křesťanům. Myslím něco zásadního. A myslím, že Argo to nakonec hodí právě jim. Na druhou stranu nechápu, jak mohl třeba jen na vteřinu brát vážně ED.

[181 To Foundryman (Vít Blaha: 07.05.2006, 19:18:09 - Mail - x)
Celou debatu s MUDr. Kiliánem jsem sledoval od rána. Bylo to velmi zajímavé...

Věcnější diskuze než ty co současně probíhaly v TV.

[182 No vidíš to, Rputi, (kocour: 07.05.2006, 19:20:18 - x)
a to jsem to Halladinovi usnadnil tím, že jsem pochválil Elišku Wagnerovou, zavilou nepřítelkyni Václava Klause. Nikoli za její včerejší článek v právu (chudák šéf), ale za její odlišné stanovisko k eurozytykači.

[183 kocoure (martin tamtaky: 07.05.2006, 19:22:08 - x)
jenže ta Wagnerová je se svým odlišným stanoviskem až na konci a tam jsme to dočetli jen my dva!

[184 2 Vít Blaha + Rpuť (Foundryman: 07.05.2006, 19:24:23 - x)
On je problém v tom, že hrozně málo lidí se dovede soustředit na věc a vyhnout se personifikaci diskuse. Případně se uchylují k personifikaci z nedostatku argumentů. Přínos takové debaty se pak limitně blíží nule. Pokud tedy není primárním cílem hojení komplexů.

[185 To Foundryman (Vít Blaha: 07.05.2006, 19:33:38 - Mail - x)
To samozřejmě ano, ale já jsem se dosud setkával s tím, že se debata vedla hlavně v ideologické rovině a věcné argumenty šly bokem... Proto díky za dnešní přístup..

[186 To kocour (Vít Blaha: 07.05.2006, 19:41:11 - Mail - odkaz - x)
Odkaz vede na dotazník idnes - a mé preference by dle něj nejlépe hájili právě lidovci...

V Partii na Primě dostala případná povolební koalice KDU-ČSL + ODS 78% SMS hlasů. Jak říkali Nečas s Ambrozkem, teď už to jen prohlasovat :-)

[187 Tak jsem si (Foundryman: 07.05.2006, 20:50:08 - x)
ten dotazník zkusil - 72% ODS, 28% lidovci. KSČSSD mi nevyhovuje vůbec ničím :-)

[188 Vážení, (PeS: 07.05.2006, 21:11:17 - x)
co je to za blábol, ten dotazník? Co mají mé osobní preference společného s tím, že hledám "nejmenší zlo" přijatelné pro většinu lidí a nikoli "věk zlatý, kdy není třeba soudců"?

[189 PeSi, (Anka: 07.05.2006, 21:15:38 - x)
taky jsem koukala jak Puk, co mi vyšlo. Pravda, ty otázky nejsou z nejlogičtějších.

[190 2 Anka (PeS: 07.05.2006, 21:21:47 - x)
V studené parádě kožených křesel
sešli se k poradě výrobci hesel...
- a dali dohromady dotazník!

[191 Copak, Anko, (Foundryman: 07.05.2006, 21:22:26 - x)
tvé zájmy hájí nejlépe Paroubek? :-)))

[192 Hm, co je to za pitomost, (kocour: 07.05.2006, 21:22:40 - x)
jste pro sepsání evropské ústavy, jste pro přímou volbu prezidenta? Jak to mám vědět, když nevím, co by v té ústavě bylo a jaké pravomoci by měl přímo volený prezident?

[193 Tě pic, Foundry. (Anka: 07.05.2006, 21:23:59 - x)
No, to zrovna ne, ale když jsem se uklidnila, došlo mi, že mě dostali a to já děsně nerada, víš.

[194 Mně vyšel Železný (kocour: 07.05.2006, 21:42:16 - x)
:-)

[195 2 Foundry (PeS: 07.05.2006, 21:42:27 - x)
Víš, své zájmy si nejradši hájím sám. Mně jde hlavně o to, aby mě v těch mých zájmech někdo až moc neomezoval, což skoro všichni ti mamlasové činí s láskou, vědouce sami nejlépe, co je pro mě dobré. Takový ten starý křesťanský princip - spasíme tě, i kdybychom tě kvůli tomu měli zabít. A já vůl jim za to nejsem náležitě vděčný... Ale ten, co ten dotazník sestavoval - to musel být buďto český novynář (to je schválně) nebo polytik (vzor Špidla), usilující o čestný titul "Josef Vyskočil".

[196 Lidičky, já zírám! (Loki_F: 07.05.2006, 21:50:39 - x)
Ještě se vyznejte z toho, že hodíte na psychoanalýzu, bez horoskopu na tento den si nedáte ani oběd a všechna závažnější rozhodnutí děláte za asistence kartářky...?
A také si děláte testy v časopisech? Jak jsem společenský, jak jsem oblíbená? Umím řídit pracovní tým? Atd., atd.
Jak jsem některé poznal osobně a ostatní podle jejich příspěvků, tak všichni máte mozek na víc, než aby Vám v hlavě nešplouchala voda. Tak proč...??? };D

[197 Loki_F, (Anka: 07.05.2006, 21:52:58 - x)
to my nic, to pan Blaha. Asi v tom nechtěl být sám. Nám příkladně vyšlo KDU-ČSL.

[198 PeS(i), kocoure: potěšili jste mě! (Loki_F: 07.05.2006, 21:56:54 - x)
Dřív, než jsem dopsal příspěvek, už jste to vvyjářili obdobně!
Copak nechápete, že takovéto elektronické otázky z Vás vyzvídají víc než na co Vám odpovídají?

[199 Ten dotazník je naprostá blbost, (Rpuť: 07.05.2006, 21:59:56 - x)
protože uvažuje jen to, co strany hlásají, nikoli to co činí.

[200 Anko, Vy duše nezáludná, (Loki_F: 07.05.2006, 22:04:15 - x)
Vy musíte být pravý poklad pro každou reklamu. Nevím co je v tom testu za otázky, ale napsat něco , kde při jen malinké nerozhodnosti vypadne strana, kteou určím je pro duo psycholog - programátor, záležitost na dva dny... };-)

[201 Tak, tak (Vít Blaha: 07.05.2006, 22:07:33 - Mail - x)
Bez podobných testů, horoskopů, kondiciogramů a psychoanalytiků ani ránu :-)

V této souvislosti doporučuji film právě běžící v kinech - Prime - 37 letá fotografka Uma Thurman si jako lék na porozvodové deprese narazí mladého 23 letého kolouška, což jí její psychoanalytička Meryl Streep doporučuje jako příjemnou změnu.

Do doby než zjistí, že tím výkonným přítelem je její syn... Pak se názory paní psychoanalytičky poněkud změnily...

[202 Loki_F, (Anka: 07.05.2006, 22:07:44 - x)
bačkoru starou, ale ráda si hraju.

[203 Teď zrovna (Foundryman: 07.05.2006, 22:12:16 - x)
koukám na flašku Magnézie a je tam nápis "Doporučuje česká lékařská komora". Co to je za bordel? Už ten šmejd v životě nekoupím.

[204 Nejsou (Foundryman: 07.05.2006, 22:14:33 - x)
náhodou ze zákona úkoly ČLK poněkud odlišné od doporučování komerčních minerálek? I když, pokud by se omezili jen na tuto činnost, třeba by to bylo k lepšímu.

[205 PeSi, (Rpuť: 07.05.2006, 22:15:13 - x)
dotazníky zásadně sestavuje redaktor, který se nejvíc nudí a zabývá se amatérskou psychologií. Když jsem se naposled nudila při jízdě autem a cosi podobného vyplnila, tak jsem se dozvěděla, že jsem introvert, trpící hlavně nedostatkem smyslu pro humor. Málem jsme skončili v příkopu, neboť moji rodinu to nadmíru rozveselilo.

[206 Foundry, (Anka: 07.05.2006, 22:15:30 - x)
nečti, nečti nebo padneš vysílením.

[207 Anko, (Foundryman: 07.05.2006, 22:17:47 - x)
neboj, já mám nalitej Irsai Oliver, neb jsem byl dnes v Mutěnicích. To mi jen padlo oko na flašku na lince.

[208 Foundry, nepij to! (Rpuť: 07.05.2006, 22:21:16 - x)
Dle televizní reklamy nadměrné množství magnesia v organismu způsobuje lhostejnost vůči větším rozměrům hrudníku.

[209 Foundry, (Anka: 07.05.2006, 22:22:39 - x)
to u nás se nalívá doporučení plzeňské a nic se zatím nečte. Ale mám na stolku Obléhání Krišnapuru.

[210 Když už má někdo potřebu vyplňovat, (Loki_F: 07.05.2006, 22:25:55 - x)
(nevím proč se mi teď vybavilo daňové přiznání) a je zátověň hravý, použijte SUDOKU, prý to funguje! A apriori nemanipuluje.

[211 Rputi, (Foundryman: 07.05.2006, 22:29:38 - x)
větší rozměry hrudníku mne nechávají lhostejným i bez magnézia :-) Vždycky si představím, kam až to všechno spadne, když se rozepne knoflíček :-)

[212 Irsai?? (Vít Blaha: 07.05.2006, 22:30:00 - Mail - odkaz - x)
To se už takřka nedá koupit. Kdyby byla možnost, měl bych zájem...

Já mám na stole Veltlínské zelené 2004 pozdní sběr – Stříbrná medaile VINUM JUVENALE - od pana Málka - viz odkaz

[213 Loki_F, (Anka: 07.05.2006, 22:30:33 - x)
za prvně nejsem někdo (jen se nebojte ukázat prstem), za druhý, který dotazník mi dřív vlítne do ruky, ten vyplňuju. A na sudoku nemám dost prstů.

[214 PeSi, (Foundryman: 07.05.2006, 22:32:26 - x)
no jo, ale co by sis počal bez všeobjímající péče páně Paroubkovy, Škromachovy & Co. ? Určitě bys stál bezradnej někde na křižovatce a nevěděl, kam se vydat :-))

[215 Foundry, (Anka: 07.05.2006, 22:34:17 - x)
že Ty sis tý magnézie přihnul nějak víc. Okamžitě to vyplivni, píšeš z cesty!

[216 Ad Vít Blaha (Foundryman: 07.05.2006, 22:34:57 - x)
Já dnes dodával křesla do Mutěnic, tak jsem 2 sedmičky vzal a celkem to i jde pít :-). Mimochodem, soudím, že jsme krajani, mail mám na quicku, není problém dodávku domluvit.

[217 Anko, (Foundryman: 07.05.2006, 22:37:21 - x)
Magnézie je bezpečně vzdálená na lince :-) Po ruce mám tu sedmičku. Já jen PeSovi vysvětloval, jak se o něj báťuška obětavě stará - skoro jak ta zmíněná církev :-)

[218 Děkuji, napíšu... (Vít Blaha: 07.05.2006, 22:45:29 - Mail - odkaz - x)
Irsai mám rád, ale už jsem ho dlouho nepil...

[219 Vyplňovat hlavu dobrým vínem, (Loki_F: 07.05.2006, 22:47:15 - x)
je podstatně vznešenější způsob vyplňování...! Vřele doporučuje osm lékařů z deseti a sto vinařů ze sta!
Anko, jestli jsem pochopil správně, nebyla jste jedinná, kdo se na dotazníck nadšeně vrhl, tak proč byste měla být jedinná nachytaná? Nehlašte see k tomu... };D

[220 No, Foundry, (Anka: 07.05.2006, 22:52:50 - x)
čím si PeS zasloužil takový leknutí?
Loki_F, já nejsem cimrlich, a pak, jedu ve vyplňování toho praštěnýho dotazníku taky.

[221 Anko, (Foundryman: 07.05.2006, 22:59:32 - x)
viz PeSovu repliku v 21:42.

[222 Foundry, to jo, (Anka: 07.05.2006, 23:04:56 - x)
to se nelekne.

[223 ...se z toho zeseru!...Mně vyšel taky ŽELEZNÝ! ...(7:- /)... (šakal: 07.05.2006, 23:07:40 - x)
...eště, že mám vlastní šakalí hlavu (7;- ))

[224 ...tak sem si vzpomněl na povídku Stephena Leacocka: "Experiment se strážníkem Hoganem" (7;- D) (šakal: 07.05.2006, 23:11:20 - x)

[225 Šakale, (Foundryman: 07.05.2006, 23:19:25 - x)
to bude způsobeno tou tvou příchylností k televizi :-)

[226 ...aha!...tak to sem nevěděl... (7:- | ) ...(7;- D)... (šakal: 07.05.2006, 23:44:59 - x)
...chi, chi, chi...

[227 V tom dotazníku (raptor: 08.05.2006, 00:14:26 - x)
mi vyšli lidovci. :-) Tak jsem v pátek v pořadí na kladení pozval lidovce, který se osamoceně potácel mezi mukly a námi z ODS, ajť jde k nám. Zvolil nás. I pošeptl jsem mu: "Berte to jako předzvěst příští koalice."
Hodil na mne takovej rohlík špičkama důlem, že se na něj příště vyflajznu. :-))

[228 (: 08.05.2006, 00:24:19 - x)

[229 To nic pustej datum jsem já, (raptor: 08.05.2006, 00:28:13 - x)
zas jsem se neubránil apostrofům. :- )))

[230 ...no...a tady to máte...Já jen čekal, který darebáci se k tomu jako první letos odhodlaj... (šakal: 08.05.2006, 01:20:42 - odkaz - x)
(>:- | )

[231 Přeji krásný májový den! (Rpuť: 08.05.2006, 06:24:37 - x)
Ne, já se nebudu hned po ránu rozčilovat. Mně se to aktuálně.cz už vůbec nelíbí a asi to přestanu číst. Jejich zprávy smrděj účelovostí na všechny facky najednou.

[232 Dobré ráno, (PeS: 08.05.2006, 07:39:16 - x)
ad včerejšek - já se neleknul, já jsem odpadl do pelechu.
Pane Bláho - jestli tu budete - kde se vyskytujete? Když tak na záchytnou adresu pe_es na atlasu... (ad Irsai)...
A k tomu dotazníku - přiznám se, že mi taky vyšel ...a on pacholek Šélesny... na prvním místě. Takže účelovost sestavení dotazníku mi byla hned zjevná. No jo, ale to jsem já, kterej tyhle hajzly podezírá z manipulace a priori. Ale když to bude číst někdo naivnější a vezme to jako návod - a procentíčko k procentíčku a Ladislav na Psu se pak posere a ukouše zároveň. A nezodpovědný redaktor si neuvědomí, že ho má na svědomí...
2 raptor - teda takovouhle míru masochismu bych od Vás nečekal...

[233 2 Rpuť (PeS: 08.05.2006, 07:46:38 - x)
No vždyť už jsi to psala včera, že ta historie bude lhát jako vždycky. Vzpurná provincie si v nové Evropě bude muset zvyknout, že všechno bylo jinak, než jak si to pár lidí ještě pořád pamatuje. No zvykejme si, zvykejme, bylo to demokratické rozhodnutí většiny, že chtějí být provincií...

[234 No, zatím ouplně demokraticky zjišťuji, (Rpuť: 08.05.2006, 08:34:34 - x)
že II. světová válka byla drobnou epizodou mezi Slovenským národním povstáním a odsunem Němců. Čeho že to byl ten generál Eliáš vlastně premierem?

[235 P.S. Kříženec (Rpuť: 08.05.2006, 08:37:37 - x)
Železného a Volfové je u mně "Vychcanej hroch" a mám intenzivní pocit, že mu ani "testy" nepomůžou!

[236 Fotografie a video z 2.sv.války (Rpuť: 08.05.2006, 09:40:42 - odkaz - x)

[237 Hezké sváteční dopoledne vinšuji. (Anka: 08.05.2006, 10:08:46 - odkaz - x)
Nemůžu se nepodělit. Pakliže si pan řídící myslí, že ho ochrání fousiska, pak potěš pán, jak to na tom Úřadě asi vypadá. Že existují počítače před ním okolí zjevně tutlá. Bóže jak může řídit něco většího, než je koloběžka.

[238 Anko, třeba je ten metál (Rpuť: 08.05.2006, 10:34:06 - x)
součástí spiknutí na jeho odhalení:)))

[239 2 Anka (PeS: 08.05.2006, 11:36:31 - x)
nějak jsem nepochopil, o kom fousatém mluvíš...

[240 PeSi - Randák má dostat jenerála (Rpuť: 08.05.2006, 11:39:56 - x)

[241 2 Rpuť (PeS: 08.05.2006, 11:44:47 - x)
děkuji za objasnění - nevíš, proč se mi tak náhle vybavila "Svačinka generálů"? (Boris Vian)

[242 Ha - díra ve vzdělání! (Rpuť: 08.05.2006, 11:50:33 - x)
Takže nevím.
A dále nevím a nechápu, proč je nutno, aby Randák převzal ty frčky veřejně a osobně...

[243 ...no ve skutečnosti je převezme v zastoupení,... (šakal: 08.05.2006, 11:55:48 - x)
...aby se tak cizím rozvědká podsunul nějakej falešnej cíl. (7;- D)

[244 Rputi, (Jaka: 08.05.2006, 12:03:05 - odkaz - x)
ze je tam kus urputné podoby? Tedy u fota č.2 z Vašeho odkazu a našeho ministra, jen ten knírek vymazat

a všem přeji krásně namlsané bříško, jako máme už tady, na dálném východě. Kdo chce zelí, ať hvízdne, aj masko přidáme, ňam, ňam..

[245 Jako, ahojky, (Anka: 08.05.2006, 12:06:00 - x)
žes neřekla dřív, nemusela jsem se s ním dusit :-(

[246 (: 08.05.2006, 12:36:13 - x)

[247 jéééé, mi to sežralo příspěvek?!!! (Jaka: 08.05.2006, 12:45:04 - x)
ale fuj, to se nedělá..

Andulko, já se Ti v něm vyžalovala, jak pořád ne a nemůžu ten svátek prožít zplna hrdel, a tak jsem pátrala, bloudila všemi čtyřmi programy tývý, až mi došlo PROČ !!! Chybí mi k plnému prožitku Chvilka poezie se soudružkou Švorcovou !!!! Tak jsem si poplakala, teď si natřesu peříčka a musím si takovou ztrátu nějak kompenzovat a frrrr

..ty podrazáckej programe, jesli mi to zase sežereš, asi to bude mít nedozírné následky..asi začnu s ryčným sborovým zpěvem..

[248 2 Rpuť (PeS: 08.05.2006, 13:07:24 - x)
Aha, takže už vím, co půjčím, až se zas sejdem... Ale prosím připomínat... Já si vzpomenu, když se mi něco nenásilně, třeba kopancem, připomene. Např. teď jsem si vzpoměl na toho Klímu...

[249 PeSi, (Anka: 08.05.2006, 13:10:07 - x)
a já bych si pak taky mohla zlepšit informovanost?

[250 Jako, proč si děláte násilí? (Loki_F: 08.05.2006, 13:10:14 - x)
Aniž bych se chtěl zastávat "Ženy za pultem", rád bych upozornil, že ony "celebrity", jak se dnes akteří umělecké fronty rády nazývají, jsou dokonale pružně plastické, někdy až viskozně tekuté a s charakterem nemají žádný problém... poze vždy převezmou charakter postavu, kterou právě předstírají (oni to samozřejmě vidí tak, že ji umělecky ztvárňují). Když zrovna nemají v práci žádný scénář, tak alespoň předstírají celebrity... Čest ojedinělým výjimkám!

[251 Jako, (Anka: 08.05.2006, 13:11:30 - x)
vydrž! Odpolky se dočkáš, budou dávat Švejka.

[252 2 Anka (PeS: 08.05.2006, 13:21:44 - x)
To víš, že jo, leč platí totéž, co v předchozím... BTW, jak je Tomášovi? Teď začnou vedra, tak opatrně...

[253 PeS(i), neodpověděl jste mi, (Loki_F: 08.05.2006, 13:23:34 - x)
co mám udělat s těmi výpisy Vaší "kolegyně", které jste mi vetknul do pedipalp, ale posléze jste uprchl se Rputí a jejím ŽD, aniž bychom k tomuto tématu ztratili slovo. Připomínám znovu, že jsem Vás na ten článek upozorňoval zcela bezelstně (domnívaje se, že Vás pobavím) a ne, že Vás rozžhavím do běla! Máte tam spoustu poznámek, které pro vás asi mají smysl.

[254 2 Loki_F (PeS: 08.05.2006, 13:28:40 - x)
Vidím, žes tady... Hele, ty papíry jsem nezapoměl - ty byly pro Tebe jako můj domácí úkol minimálně na téma, že dotyčná sice pláče hezky, ale na blbym hrobě (pokud rovnou nechci použít ono o třísce v oku bližního svého...). Pokud něco ví a umí (a to se zdá, že ano), opravdu nic jí nebrání to publikovat.

[255 2 Loki_F (PeS: 08.05.2006, 13:29:10 - x)
no vida - tomu se říká souhra...

[256 2 Loki_F (PeS: 08.05.2006, 13:30:07 - x)
a jen připomínám, že v tý hospodě jsme si tykali... Já bych u toho zůstal, není-li námitek...

[257 PeSi, dík. (Anka: 08.05.2006, 13:35:01 - x)
Tom se cítí moc dobře, chodíme se pesem na vycházky. Nic ho nebolí, jak říká - já jsem fajn (ta čeština se mu asi nezdá tak štěpná). Moc zdraví a těší se, až se konečně sejdeme. Byli jsme u něj v práci, i tam to pochodové cvičení chodbami zvládl bez ztráty květinky.

[258 PeS(i):Tak tomu již (snad) rozumím... (Loki_F: 08.05.2006, 13:36:15 - x)
Víš, vzhledem k tomu, kde to bylo uveřejněno, jsem to od začátku považoval za takový fejetonek o "vědě" a "dělání vědy", který měl pobavit, vypíchnout některé zlozvyky až nekalé metody obecně a v "měkých" vědách zvláště... To se jí dost povedlo. Tys to vzal příliš osobně a vztahovačně. Zřejmě v kontextu debaty, ke které jsem Ti to poslal. };D

[259 Když už jsme u té české provincie, (kocour: 08.05.2006, 13:38:47 - x)
nedá mi to:

"49. Ústavní soud je soudním orgánem ochrany ústavnosti, který přezkoumává ústavnost všech aktů orgánů veřejné moci České republiky. V principu se tedy jeho pravomoc vztahuje také na české vnitrostátní normy, které ve shodě s čl. 10a a čl. 1 odst. 2 Ústavy provádějí závazky České republiky vůči EU. Stejně jako u ostatních státních orgánů došlo, na základě čl. 10a Ústavy, vstupem České republiky do EU, do jisté míry i k omezení pravomoci Ústavního soudu. Vzhledem k doktríně ESD o přednosti komunitárního práva, může Ústavní soud svou pravomoc vůči normám tohoto práva uplatňovat pouze za určitých okolností. Podle ESD v oblastech, které jsou upraveny výlučně komunitárním právem má toto právo přednost a nemůže být popřeno referenčními kritérii národního práva a to ani na úrovni ústavní. Podle této doktríny Ústavní soud nemá pravomoc rozhodovat o ústavnosti norem evropského práva a to ani za situace, pokud jsou obsaženy v právních předpisech České republiky, takže jeho kompetence posuzovat ústavnost českých norem je rovněž, ve stejném smyslu, omezena.

50. V nálezu Pl ÚS 50/2004 ze dne 8.března 2006 Ústavní soud odmítl uznat doktrínu ESD pokud vyžaduje absolutní přednost komunitárního práva. Ústavní soud přitom konstatoval, že delegace části pravomocí vnitrostátních orgánů na orgány EU může trvat potud, pokud jsou tyto pravomoci orgány EU vykonávány způsobem slučitelným se zachováním základů státní suverenity ČR a způsobem, jenž neohrožuje samotnou podstatu materiálního právního státu. Je pochopitelné, že pokud k těmto k těmto výjimečným okolnostem a vysoce nepravděpodobným situacím nedojde, Ústavní soud, veden shora uvedenou doktrínou ESD, nebude přezkoumávat individuální normy komunitárního práva z hlediska jejich souladu s českým ústavním pořádkem."

To je z nálezu k eurozatykači.

[260 Jasně PeS(i), je mi ctí, to já jen z vrozené nesmělosti (Loki_F: 08.05.2006, 13:38:51 - x)
jsem si nedovolil... Však víš, při pivudružně, po pivu... };D

[261 Ještě překlad předchozího: (kocour: 08.05.2006, 13:42:40 - x)
Ústavní soud nám právě oznámil, že přezkoumávat soulad evropského práva s naší Ústavou nesmí a nebude, jen ve velmi, ale opravdu velmi vyjímečných případech, třeba kdyby nám EU nařídila odebrat se kolektivně na Sibiř, pak by to snad přezkoumal.

ESD = Evropský soudní dvůr v Lucemburku.

[262 Kocoure, chápu dobře, že ten EUzatykač, (Loki_F: 08.05.2006, 13:43:35 - x)
je jen takové nakročení, testovací kolečko, kterým se potenciálně obchází gubeberniální principy neschválené EU ústavy?

[263 Kocoure, a ještě , náš slvný a neomylný vysoký a nepřekročitelný (Loki_F: 08.05.2006, 13:47:04 - x)
ústavní soud si nad tím myje ruce se souhasným přimhouřením očka?

[264 2 Loki_F (PeS: 08.05.2006, 13:50:14 - x)
Víš, moje chyba je, že čtu mezi řádky a domýšlím důsledky. Protože dnešní situace je taková, že na vědu a výzkum nejde ani to minimum, ke kterému se tahle republika zavázala a jakákoli záminka se hodí jako zdůvodnění, proč je tomu tak a proč se ty prachy můžou prošustrovat jinde. A když si tento článek či lépe tyto články, psané stylem "je všeobecně známo že,", "dochází k tomu, že" apod. - bez jediného konkrétního údaje - přečte závistivá česká dušička, tak musí zajásat radostí. A pokud ví něco konkrétního, tak ať se nevymlouvá, že "my nesmíme ani naznačovat...". Jenže kdyby byla konkrétnější, tak na ní třeba někdo vytáhne ten seznam původních prací a ta přiložená "obecná pravidla pro habilitaci" a začne se náramně hlasitě divit. Já se divil taky, jenže potichu...

[265 ...ne...Loki_F...to není náhrada za euroústavu... (šakal: 08.05.2006, 13:53:29 - x)
...To je celkem nezávislá paralelní snaha, která to euroústavní úsilí pouze vhodně doplňuje...že se teda osměluju a beru kocourovi odpověď z huby (7;- ))

[266 2 kocour (PeS: 08.05.2006, 13:55:42 - x)
Jak jsi sem dával ten odkaz na to rozhlodnutí, já neměl sílu to dočíst celé... Je tam někde taky paragraf o tom, že tedy ten Ústavní soud máme na čtyři věci a že je to vlastně pašalík pro jinak neschopné a nepotřebné soudce?
Pro další samostudium doporučuji píseň Karla Kryla: "Omezená suverenita".

[267 Nikoli, Loki, (kocour: 08.05.2006, 13:56:51 - x)
jsme evropštější než Brusel. Němci natvrdo řekli, že se musí změnit ústava, ale předtím se EZR v Německu na občany aplikovat nesmí. Belgičani hrají na čas a požádali o stanovisko ESD. Jen my to rozhodli šmahem. Já sem k tomu ještě něco napíšu, ale teď se jdu najíst.

[268 Á propos, Pesi,...tohle není žádné české specifikum... (šakal: 08.05.2006, 14:08:49 - x)
...Na principu: "je všeobecně známo", "četné studie dokládají", "vědecky bylo ověřeno" je konstruována naprostá většina evropské legislativy. Vím to od lidí, kteří to prostředí znají, a ti potvrzují, že celé té právnicko-politické hatmatilce vévodí jeden společný rys. Jde o texty, které mají dikci vědeckého elaborátu. Je zde použit charakteristický vědecký žargon, podobně suchopárné technické názvosloví, je vidět, že to vždycky zpraocovával někdo, kdo se v oboru slušně vyzná... Všemu ovšem chybí dosti podstatné náležitosti - NIKDY tu nejsou uvedeny odkazy, citace, doklady o metodologii, statistiky... Vždycky chybí to, co dělá vědeckou práci opravdovou vědeckou prací.

A autoři...to je teprve kapitolka sama pro sebe! Především vás bude stát nadlidské úsilí, pokud budete chtít zjistit, kdo tu celou věc sepsal. Vzhledem k utajovací mánii se totožnost těch, kteří připravují evropské právní normy, zásadně nesděluje. Když se obrníte trpělivostí a využijete postranních cest, spatříte následující:
Jsou to většinou velmi mladí odborníci - často ani nejsou z oborů humanitních (právo, filosofie) nýbrž jde mnohdy o přírodovědce. Jsou to lidé, kteří mají společné to, že prošli jen vemi krátkou praxí nebo do "evrospkých struktur" nastoupili rovnou z vysoké školy. Mají tedy určité povědomí o zásadách vědecké práce. Ale protože svou vědeckou erudici a zodpovědnost nikdy moc netrénovali a v Bruseli ji odložili ÚPLNĚ, jsou plodem jejich ducha takové polotovary...něco na rozhraní populárně vědecké žurnalistiky a práva. Dotyčné texty se tváří velmi sebevědomě autoritativně, ale reálný podklad v tvrdé práci, vyhodnocování a dokazování zde není (7:- /)

[269 Takže - s EZR a naší suverenitou se to má zhruba tak: (kocour: 08.05.2006, 14:31:06 - x)
1) Ústavnímu soudu se zjevně do rozhodování moc nechtělo a leželo to tam dost dlouho. Nakonec našel řešení opřené o nález ESD ve věci Maria Pupino z 16.6.2005 (viz odkaz - je to oficiální český překlad, pěkně si zvykejte na euročeštin, jetě ho budete potřebovat).

2) Na věci Maria Pupino vůbec není podstatné, o co šlo, ale o to, že ESD rozšířil povinnost tzv. eurokonformního výkladu z 1. pilíře i na pilíř 2. a 3.

Exkurs: 1. pilíř = původní ES, 2. pilíř = společná zahraniční a bezpečnostní politika EU (SZBP), 3. pilíř = policejní a justiční spolupráce (PJS), včetně EZR. 2. a 3. pilíř = Maastrichtská smlouva 1997.

Exkurs 2: Eurokonformní výklad znamená, že orgány členských států jsou povinny vykládat svůj vlastní právní řád včetně ústavy tak, aby byl v souladu s evropským právem.

3) 8. března rozhodoval ÚS o cukerných kvótách - tisk ani politici si nevšimli, kdyby mne neupozornil kamarád, nevšiml bych si taky. Opět není důležité, o co šlo, podstatné je, že ÚS akceptoval eurokonformní výklad pro 1. pilíř. Byla to taková tichá příprava na EZR.

4) No a tenhle týden ho vztáhli na 2. a 3. pilíř - čert vem EZR. A nebýt to EZR, prošlo by to bez povšimnutí. A vlastně bych je měl pochválit, že si přeci jenom nechali zadní vrátka:

Kamarádka, která má na rozdíl ode mne EU ráda (Šakal ji zná) to shrnula slovy:

"ÚS řekl: já nevím, jestli to můžu nebo nemůžu přezkoumávat ústavnost unijního práva. Kdyby to bylo komunitární právo, tak bych to přezkoumat nesměl, protože RR nedává prostor pro úvahu, zda vydávat občany či nikoli, tedy prostor pro uvážení při vydávání české normy je nulový, a pak platí, že (viz bod 51) „doktrína přednosti neumožňuje přezkoumávat takovouto českou normu z hlediska konformity s ústavním pořádkem České republiky.“ Ale zde si nejsem jist, protože zatím z judikatury ESD není jasné, jestli je doktrína přednosti použitelná, a tedy jestli mohu normy přezkoumávat, i ve třetím pilíři a že na to by bylo třeba položit předběžnou otázku – viz bod 60. Jenže to by trvalo moc dlouho a já to pro rozhodnutí ve věci vlastně nepotřebuji. Pokud by totiž neexistoval konflikt mezi mojí ústavní normou a normou evropskou, tak nemusím řešit, která se uplatní přednostně. Při výkladu své ústavní normy si přitom, podle Maria Pupino, musím vzít evropské právo jako interpretační pravidlo, a v tomto světle konstatuji, že Ústava nezakazuje vydávání do států EU. Evropské právo jsem tedy nevzal v potaz jako právo nadřazené, to bych totiž musel říct, že nemám co přezkoumávat, ale jako právo interpretační. Kdyby v budoucnu ESD řekl, že evropské právo je nadřazené, tak se nic nestane, jen jsem si zbytečně přidělal práci tím, že jsem se zabýval tím, jestli mezi ústavní a evropskou normou vzniká nebo nevzniká věcný rozpor."

Z hlediska EZR je konečný výsledek ten, že ÚS našel asi 8 důvodů, proč není v rozporu s naší Ústavou.

A teď mi řekněte, jak mám tohle všechno Někomu vysvětlit, aby pochopil, že se NĚCO děje.

[270 Tady je ten cukr. (kocour: 08.05.2006, 14:34:22 - odkaz - x)
To je můj bod 3.

[271 A tady Maria Pupino, (kocour: 08.05.2006, 14:35:17 - odkaz - x)
alias eurokonformní výklad, můj bod 2 - nějak mi to vypadlo.

[272 Ad Šakal (kocour: 08.05.2006, 14:38:40 - x)
"Jsou to většinou velmi mladí odborníci ... prošli jen vemi krátkou praxí nebo ... nastoupili rovnou z vysoké školy. ..."

Že neuhodnete, kdo se mi hned vybavil :-) ?

[273 ...tohle se, kocoure..."vysvětlí" až další válkou...občanskou nebo světovou... (šakal: 08.05.2006, 14:38:43 - x)
...ne dříve a ne lidštěji! (7:- /)

[274 ...neuhodnu... (šakal: 08.05.2006, 14:39:23 - x)
...ale radši mi to napiš mailem (7;- ))

[275 Klidně veřejně: (kocour: 08.05.2006, 14:42:44 - x)
Vybavili se mi naši mladí čekatelé, co mají "nárok" být druhým soudci.

[276 ...neuhod!...(7:- | ) (7;- )) (šakal: 08.05.2006, 14:44:03 - x)

[277 ...jo...a to, že Němci jsou ZASE pintlich... (šakal: 08.05.2006, 14:51:22 - x)
...a dbají na to, aby jeden předpis byl v souladu s ostatními předpisy, je už málem groteskní připomínat. Hlavně, že jsme se jim pořád chechtali - a teď je vidět, že se ta pečlivost vyplácí! Nebo...teď mě napadá taková věc...že by to spočívalo v tom, že my jsme malí a slabí, a tak si na rozdíl od velkejch a mocnejch Němců nemůžeme žádnou velkou odpovědnost vůči sobě saným dovolit?!

[278 Upřímně se přiznám, kocoure, že je to pro mě naprosto nesrozumitelné. (Loki_F: 08.05.2006, 14:52:46 - x)
A když vy dodáte, že nevíte jak to vysvětlit (protože neexistují jasná kritéria, váhy závaznosti), protože vztahy jsou tak subtilní, že chybí mez rozlišení.
Šakal odděluje ústavní snahy a paralelní trend vytváření nadřazených struktur soudnictví, mně to naopak připadá jako související aktivity (= salámová metoda), která směřuje k tomu, že nakonec vlastní české soudnictví bude deklasováno na úroveň poradního sboru bez rozhodujícího hlasu... až nakonec stát bude jenom správní jednotka skupiny regionů.

[279 ...al ejo, Loki_F...to se nevylujčuje... (šakal: 08.05.2006, 14:58:33 - x)
...je to takový samohybný silostroj: co neshrne radlice, to usekne kosa.

Z toho, co píšete, je zřejmé, že víte, o co běží, ale nedá mi to a musím tady něco ocitovat. Některé perly opravdu stojí za zapamatování. Tohle napsal před časem přispivatel s přezdívkou "Naše Jedovatost"...

V Evropě jsou čtyři skupiny politiků:

1. Někteří západní politici (stará EU) jaksi očekávají, že Východ (10 nových států) bude držet hubu a krok výměnou za kus žvance. Nahlas to neřeknou, protože by byli obviněni z expanze.

2. Pak banda idealistů bažící po Spojených státech evropských. Nahlas to neřeknou, protože by je voliči sežrali.

3. Někteří východní politici jsou ochotni výměnou za kus žvance a podrbání za ušima tancovat, jak Západ píská. Nahlas to ale neřeknou, protože by byli obviněni v lepším případě ze zbabělosti, v horším z vlastizrady.

4. A pak zbývají politici, kteří nechtějí nikomu diktovat, ale odmítají si i nechat diktovat výměnou za kus žvance. Nahlas to řeknou, ale ostatní je obviňují ze zbabělosti, vlastizrady a z nacionalismu.

Kam kdo patří, si již jistě každý dokáže zařadit sám.

[280 Klidně veřejně: (kocour: 08.05.2006, 15:01:23 - x)
Vybavili se mi naši mladí čekatelé, co mají "nárok" být druhým soudci.

[281 Loki, zkusím to ještě jednou: (kocour: 08.05.2006, 15:01:53 - x)
Děje se to, že prostřednictvím výkladu se Bruselu prostřednictvím Lucemburku stále více daří sbližovat 1. pilíř s 2. a 3. pilířem a tiše přetvářet Maastrichtskou mezivládní spolupráci v nadstátní, bruselem dirigovanou spolupráci. Pravda, zůstává princip, že bez našeho souhlasu Brusel žádné rámcové rozhodnutí nemůže přijmout. Jenže tam jezdí zástupci vlády, kteří se předem nezeptají ani Parlamentu - ten pak postaví až před hotovou věc, když se řekne "v Bruselu bylo schváleno to a to, nás jako stát to zavazuje, a vy to koukejte vtělit do našeho zákona". To platí už dávno a já můžu jen skřípat zubama.

No, a nově lze dodat toto: A když to do zákona nevtělíte, stejně to budeme aplikovat na základě eurokonformního výkladu, zákon nezákon.

Shrnuto, nejenže už nejsme suverénní stát (pohádky o sdílené suverenitě jsou pohádkami o hranaté kouli), ale plíživě přes Brusel přestáváme být i demokratický stát. To, co tady bude platit, předjedná pár ministerských úředníků v Bruselu a jejich ministři, kteří do toho nemají šanci vidět do hloubky, to pak odmávnou.

[282 A 15.01 smažte, (kocour: 08.05.2006, 15:02:41 - x)
nějak mi to blbne.

[283 Myslím (kocour: 08.05.2006, 15:04:21 - x)
15.01.23

[284 Ano, Šakale, to je dobré sortování. (Loki_F: 08.05.2006, 15:03:37 - x)
Klidně bych to podepsal vaší prackou! };D

[285 Dobré odpoledne ! (Šumavák: 08.05.2006, 15:10:03 - x)
Tak jsem se konečně dostal k počítači, ale jsem na smrt unaven.Že by:
"Stáří se hlásí, stáří se hlásí,
kalhoty dole podkasám si.." ??

Já to s tím EZR zatím do hloubky nestudoval (ona to taky není žádná sranda) ale přesto se chci zeptat :
Nejsou náhodou těmi potížemi a projednáváním v ÚS vinni francouzi a Holaňdané ???
Kdyby tu EÚS nestopli, tak už jsme dnes mohli být v klidu tou provincií i oficiálně, rozhodnutím načí vlády a nebylo by co řešit.
Mám za to , že EZR se projednával souběžně, ve svatém nadšení , že ta ústava projde. No a když neprošla, tak se to musí nějak odrbat, ne?

Mimo to, Kocoure, zaregistroval jsi můj návrh, aby si prezident za nejmenování soudců (když už jsi je zase vzpomenul) udělil milost ??
Tím by to ten obecní soud(to je schválně!) nemohl projednávat a NSS by měl materiál na projednávání a další zábavu na leta. :-))

Já si jdu udělat kafe, dát nohy do lavoru a přečíst čo bolo !

[286 Díky, Kocoure, vidím, že jsem tomu (Loki_F: 08.05.2006, 15:16:36 - x)
porozumněl správně, jen mě mátl ten právnický žargon (argot).
Navíc se obávám, že to je proces prakticky nezvratný. Nějaké pozdržení má cenu maximálně ústupového stínového boxu (nedali jsme se lacino!) - před konečnou kapitulací.
Němci v tom lítají stejně (jejich (vnitro)federalizační snahy, které si pod tlakem CDU a SPD odsouhlasili docela nedávno) takže aplikace "nadřazeného práva" nebude pro jednotlivé spolkové země rozlišitelné, zda je to v rámci vnitoněmecké federalizace nebo zda to jde přímo z Brusele...

[287 Jedovatě děkuji za uznání. (Naše Jedovatost: 08.05.2006, 15:24:16 - x)
A bude hůř.

[288 Vážení, (PeS: 08.05.2006, 15:29:10 - x)
ne, že bych se vnucoval, ale možná by stálo za to připomenout ten můj překlad EUstavy z češtiny do češtiny - na požádání zašlu, ještě ho mám schovanej...

[289 Pošli, já ho tu pověsím.. (Šumavák: 08.05.2006, 15:33:38 - x)

[290 ...himl...člověče...Jedovatosti...Vy zde...?! (šakal: 08.05.2006, 15:39:51 - x)
Srdečné šakalí pozdravení! (7:- ))

[291 ...Hele...PeSi...co to máš s tou "fakturou pro kluky Kočkovy", jak píšeš na "Psu"...? (šakal: 08.05.2006, 15:52:56 - x)

[292 kocoure, smékám virtuální klobouk (Dusan Neumann: 08.05.2006, 15:53:54 - x)
před tvou trpělivostí se vůbec těmi slovními průjmu prhrabat a neudusit se v nich. Přiznávám, že se mi ten cukernatý blábol (odborník odpustí), nepodařilo dočíst do konce, byť jsem snažil přeusilovně. Jenže mne, zřejmě totálně odcizeného zapadlého vlastence hned u druhého řádku napdla nezapuditelná otázka? Proč vůbec nějaká vláda a nějaký soud plýtvá čas a peníze matláním se do výroby a prodeje cukru. Co je jim, do řiti, do toho, snad kromě toho, aby ten cukr odpovídal nějakým hygienickým a průmyslovým normám? jestli tohle není orweliáda, tak jdu vrátit vysvědčení ze základky.

[293 Šakale, jednu chvíli (Šumavák: 08.05.2006, 16:05:40 - x)
to vypadalo, že nedostali zaplaceno a zůstali doma, ale dnes už jsou zase na Psu v plné síle!
On jim Paroubkův volební štáb jistě vždy zaplatí, protože by si jinak mohli poplést, kde maj ty předvolební akce rušit, že?

[294 ...ahááá....já myslel, že de je vo to mlácení na ulici! (šakal: 08.05.2006, 16:11:20 - x)

[295 PeSi, prosím, pošli, mě zůstal ve starém počítači. (Anka: 08.05.2006, 16:13:49 - x)
Dík a jde Ti mejl.

[296 No na ulici... to leda...až se bude (Šumavák: 08.05.2006, 16:21:42 - x)
řešit zmlácený policajt.
Něco mi našeptává, že ti by se takhle tonfou nenechali poštuchovat.

[297 Šakale, (Naše Jedovatost: 08.05.2006, 16:27:12 - x)
jedovatost je všudypřítomná. Co nejjedovatěji

[298 2 Anka (PeS: 08.05.2006, 16:28:25 - x)
odpověď odešla a Šumavákovi jsem to právě odeslal. Dost dlouho mi trvalo, než jsem to na disku našel... Organizační neklid...

[299 Dušane a Loki, (kocour: 08.05.2006, 16:29:49 - x)
přiznám se, že jsem to sám zatím jen prolétl a musím se nutit, abych to dočetl až do konce. On ten sloh je jaksi škrobenější a vědečtější, než by bylo nutné ... jenže pak by tomu rozuměl každý, a někdo by si také mohl vzpomenout na vidle ve stodole. Viz k tomu též Šakal, 14.08.

[300 ...to je dobře...Vaše Jedovatosti... (šakal: 08.05.2006, 16:35:02 - x)
...to bych se s nima někdy moc rád viděl...teda...jestli voni dovolí (7;- ))

[301 ..."Šakal, 14.08"...to je něco jako svatý Jan k Římským 13, 18...?... (šakal: 08.05.2006, 16:40:41 - x)
...chi, chi, chi (7;- D)

[302 U mě je denně příležitost (Šumavák: 08.05.2006, 16:41:25 - x)
trénovat...
S kratší násadou, s delší násadou, se třemi či čtyřmi zuby,v krajním případě i s bramborovými....:-))))

[303 Svatý Šakale, (Naše Jedovatost: 08.05.2006, 16:46:10 - x)
to si velmi, ale opravdu velmi rozmyslím, zda jste mne hoden - jak moc jedovaté věci pijete?

[304 PeSi, díky za obé. (Anka: 08.05.2006, 16:47:22 - x)

[305 Vážení, (PeS: 08.05.2006, 16:54:54 - x)
sice se říká, že nevstoupíš dvakrát do stejné řeky, leč Renčín k tomu dodává, že do stejných sraček je počet vstupů neomezen. Musím souhlasit s Renčínem. Před odesláním Šumavákovi jsem na ten text nahlédl a zjistil, že na něm dnes nemusím změnit ani slovo!

[306 Ach jo ! že ono to (Šumavák: 08.05.2006, 17:10:43 - x)
bylo jinak Šakale ?
Néé s vidlema, ale s Jeho Jedovatostí by jste se rád viděl, že?
A já už se těšil, že mi někdo pomůže vykydat...
Já bloud !
:-))

[307 Tady je odkaz na jedno hezké zhodnocení aférky paní Žákové... (šakal: 08.05.2006, 17:10:50 - x)
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006050802

(7;- ))

[308 Bravo PeS(i), ten Renčínův závěr (Loki_F: 08.05.2006, 17:11:28 - x)
je možno dále rozvinout:
"Změní-li se jednotlivé kumulace sraček v neustávající proud (řeku sraček)nebo dokonce záplavu, pak opět platí, že nelze vstoupit do stejné řeky (sraček)!"
avšak s nutným 1. dovětkem:
"Plácáš-li se v kulminující záplavě sraček, je ti zcela jedno zda jsou to sračky zcela čerstvé nebo stejné jako včera, předevčírem..." ..lze dále rozvíjet dalšími dovětky! };D

[309 ...no...já vdechnu skorem cokoliv - nejdrsnější z toho je asi fernet!... (šakal: 08.05.2006, 17:14:07 - x)
Ale jsem celkem nemobilní...operuju jen v Praze a velmi blízkém okolí. Tak esi to nemáte moc z ruky, stavte se někdy "U Vodičky" nebo "U Svijanského rytíře"....jak to pravidelně nepravidelně inzeruje Klaun Parafín (7:- ))

[310 No, (Naše Jedovatost: 08.05.2006, 17:29:02 - x)
možná že příště se zas u Vodičky či na Svijanech stavím.

[311 ...sem celej zajímavej! (7:- )) (šakal: 08.05.2006, 17:29:30 - x)

[312 PeSi, kam jsi to poslal? (Šumavák: 08.05.2006, 17:29:06 - x)
přes II.správu??
Zatím to tu není !

[313 To víte, Šumaváku... (šakal: 08.05.2006, 17:32:02 - x)
...do toho svýho ráje, kde lišky dávaj dobrou noc a nebe stojí podepřený vidlema, mě jako pražáka křetěnýho Vltavou a Staropramenem těžko nalákáte...chi, chi, chi (7;- ))

[314 Nebo bychom (Naše Jedovatost: 08.05.2006, 17:35:02 - x)
si toho panáka mohli dát zase na Jaru :-)

[315 2 Šumavák (PeS: 08.05.2006, 17:44:44 - x)
mám Tě vedenýho na tiscali - tak jsem to šoupnul tam. To už neplatí?

[316 ...hajzlíku tajnosnubná! (7;- D) (šakal: 08.05.2006, 17:48:15 - x)
...sem nalít! (7:- /) (7;- ))

[317 2 Šumavák (PeS: 08.05.2006, 17:48:21 - x)
Aha, že tys myslel na zdevýšeuvedenou adresu... Tak tam jsem to neposlal. Mám to tam forwardnout?

[318 Nalít :-) (kocour jedovatý: 08.05.2006, 17:52:53 - x)
A já se tu mohu umlátit smíchy a umnout si tlapky :-))

[319 Šakale, ty podmínky jsou (Šumavák: 08.05.2006, 17:54:50 - x)
i zde splněny ! Vltavu i Staropramen tu máme také ! Jen ta Vltava je čistší!
PeSi, koukni se , jestli se Ti to nevrátilo zpátky s připomínkou "spam" a požadavkem na zaplacení třiceti doláčů ve prospěch nějaké nevládní (zelené )organizace.
To Tiscali tam má takhle hnusný antispamfiltr, který si otipne jedince, od kterých lze vylámat 30 doláčů !
Takhle to jednou zkoušelo pumpnout Jura-pa.
Kdyby jo, pošlu ti jinou adresu.
Já to před chvilkou testoval a mně to prošlo během půl minuty.

[320 2 Šumavák (PeS: 08.05.2006, 17:59:37 - x)
tak jsem to poslal i na tu zdevýšeuvedenou a doposud se mi nevrátilo nic. To první jsem posílal "na firmu". Jestli Ti to nepřijde tak do 2-3 minut, tak to copy-pastnu sem. Stejně, jak jsem psal, na tom dodnes nemusím měnit ani slovo...

[321 Tedy dobrá... (PeS: 08.05.2006, 18:05:29 - x)
Poprvé uvedeno:
Neviditelný Pes, 9.4.05, archiv diskuse pod článkem O. Šlechty
(jako reakce na nadšené očekávání pečených holubů do hub létajících...)

původní, nezkrácené znění:

Vážení,

vidím, že v tom stále nemáte jasno... Proto jsem si dovolil zde uvést překlad ústavy EU z češtiny do češtiny, tedy tzv. vyvoslení. Případné nepřesnosti jistě rádi opraví kocour a jura-p. Tedy:
1) Německo si V Evropě bude dělat co chce. Běda, jestli ne.
2) Francie si v Evropě taky bude dělat co chce, pokud nenarazí na bod 1)
3) Pokud se bod 2 dostane do sporu s bodem 1, platí ZATÍM bod 1 (vono se ještě uvidí...)
4) Na Anglii serem, ta je za vodou.
5) Na Španělsko taky serem, to je za Pyrenejema
6) Na Itálii taky serem, ta je za Alpama
7) Na ostatní státy EU serem o to víc, jsou mrňavý a zavostalý a můžou bejt rády, že dostanou čuchnout k prdeli.
8) Státy, zmíněné v bodech 4 - 7 budou radostně odebírat zboží Německa, popř. Francie.
9) Dojde-li ke konfliktu s domácí konkurencí, domácí konkurence se přizpůsobí.
10) Pokud se domácí konkurence nepřizpůsobí, bude zlikvidována.
11) Státy, zmíněné v bodech 4 - 7 budou za všech okolností podporovat prosperitu a hospodářský rozvoj Německa (no jo, dobře, tak teda Francie taky)
12) Dojde-li ke stagnaci či k recesi Německa (no jó, Francie taky) je to vina USA a ostatních států EU. V tom případě Brusel neprodleně zajistí nápravu a potrestání viníků.
13) Rozhodování Bruselu se řídí zájmy Německa a možná i Francie. Bruselský úředník se zdrží jednání, které by mohlo Německo a Francii popudit. Za odměnu dostane čuchnout k prdeli.
14) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 - 7 mají právo schvalovat rozhodnutí Bruselu aklamací. Pověřený úředník kontroluje spontánnost projevu. Při nedostatku spontánnosti budou zjištěné nedostatky neprodleně odstraněny (i s jejich nositeli).
15) Národní parlamenty států zmíněných v bodech 4 - 7 mají právo vysvětlovat občanům svých států blahodárnost rozhodnutí Bruselu.
16) Občané států zmíněných v bodech 4 - 7 mají právo: a) držet hubu a krok, b) radostně přijímat a naplňovat všechna usnesení Bruselu, c) pověřeným úředníkům oznamovat osoby, které dle jejich názoru nedostatečně využívají práva dle 16a a 16b.
17) Pokud u občana vznikne podezření na nedostatečné využití práva 16c, bude považován za neuvědomělého a podroben převýchově.
18) Bruselský úředník bude vybírán ze zvláště uvědomělých občanů, pokud Německo a Francie neurčí jinak.
19) Kursy rektálního alpinismu pro uvědomělé občany pořádá každý stát ve vlastní režii pod dohledem pověřeného úředníka.
20) Platnost bodů 3 - 19 se řídí rozhodnutím Německa a Francie. Evropskou unii si pozvracet nedáme.

[322 Já bych jen doplnil, (kocour: 08.05.2006, 18:17:55 - x)
že je třeba rozlišovat Brusel a Brusel. To není totéž. (Ten) Brusel je hlavní město Belgického království. (Ta) Brusel (podle vzoru prdel) je hlavní město Německé, ehm Evropské unie. To za odměnu za to, že Belgické království od samého začátku skáče, jak Německo a Francie pískají, smějí mít tu prdel doma, a ne k ní jezdit jenom čuchat. V tomto smyslu jest upraviti body 13, 14, 15 a 16. Děkuji za pozornost.

[323 PeSi, na blog došlo, firemní ne (Šumavák: 08.05.2006, 18:23:11 - x)
ale zato přišlo třikrát na firemní "RE" na to, co jsem ti posílal mailem.
Nějak nemám duševní sílu ted zkoumat , co to znamená.
Ale já vím : JE TO ROZBITÝ !!!
ten překlad z češtiny do češtiny dám nahoru jako novou hospodu ,jo?

[324 Tak...., pojďte nahoru (Šumavák: 08.05.2006, 19:02:45 - x)
slavit EU, když už se tomu media nijak zvlášť (Žako je zásadně důležitější,že?) nevěnovala.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: