Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Pátek, 26.05.2006
Prodám pár (90) obrněných transportérůvčetně kanonů, munice a příslušenství. Zn.: Nejvyšší nabídce. Komentáře
[9]
Foundry,
(Vít Blaha: 26.05.2006, 22:58:51
- Mail
- odkaz
- x)
no to je jednoduché... Oni jeli až z Hodonína... Naše nová vojenská doktrína počítá s tím, že budou pravidelně rozmístěny po území republiky, tak aby dojezdová vzdálenost byla max. 70 km. Pak k podobným politovánihodným událostem nebude docházet...
[14]
Mimochodem,
(Foundryman: 26.05.2006, 23:08:52
- x)
zjišťoval jsem sortiment vína, měla by být krom dříve zmíněného i Rulanda a Sauvignon. Dále mám domluveno, že nakoupit s sebou si půjdeme v sobotu dopoledne, ale v tom sklepě, kde budeme požívat, to nesmíme říkat. Půjdeme ke starému vinaři, který má široko daleko nejlepší víno, litr za 25,- Kč, neb to provozuje jako hobby.
[15]
V momentě zákeřného koncentrovaného útoku pouze od Malacek
(Vít Blaha: 26.05.2006, 23:11:24
- Mail
- x)
sudy jsou moc cenné. Daleko účinnější než sudy, hyper nebo super Pandury bude, když vinaři vyjedou s podomácku dělanými malotraktory a frézami (jak se těmto doma dělaným přibližovadlům na Hodonínsku říká) a pod velením Jardy Tvrdíka, zastavíme každého agresora před prvním moravským vinohradem...
[23]
A když už jsme u toho vína
(Vít Blaha: 26.05.2006, 23:42:38
- Mail
- x)
Z Bílovic je to už jen kousek do Kyjova: Nominační výstava vín Slovácké podoblasti se uskuteční v Kyjově dne 17. června 2006 . Začátek bude ve 14 hodin v Městské kulturním středisku v Kyjově. Pořadatelé zvou k ochutnání nejlepších vín od Blatnice až po Břeclav, která se uchází o nominaci do Salonu vín pro rok 2007. K poslechu hraje Horňácká cimbálová muzika Martina Hrbáče. Možnost rezervace míst na tel.: 602937871 nebo pa.navratil@mukyjov.cz
[26]
Napíšu něco provokativního.
(jura-p: 27.05.2006, 02:00:50
- x)
Protože transportérů potřebujeme jen pár, nakoupil bych po několika kusech pro expediční jednotky a to čtyřkolových, šesti i osmikolových od jednoho výrobce. Pokud musí zbytek peněz mermomoci armáda utratit, obnovil bych projekt vlastního transportéru, ani ne tak kvůli tomu, že to byl velice dobrý projekt, jako proto, že z vývoje by mi do budoucna zbyli lepší odborníci než z nákupu. A v příštím světě budou potřeba spíš odborníci, než ojeté transportery. A vždycky je tu možnost, že se vývoj podaří a dají se prodávat aspoň patenty, když už ne transportery.
[28]
Dobré zas ráno,
(PeS: 27.05.2006, 07:41:18
- x)
nevím jak jinde, tady za oknem je fujtajblově. A já se v tom počasí budu muset dneska courat. Ad Foundry - 23:03 - to už tu taky jednou bylo... "Byli jsme napadeni z pěti stran a v Blaníku se nehnula ani myš..." Stran těch transportérů u Muzea bych se zdržel kritiky. Pokud vím, měly to být NZ - těm se po několik let nesměl ani natočit motor. Tak je to jako když si snob koupí auto a nechá ho stát v garáži, aby se mu nic nestalo a jen se na něj chodí několik let koukat a oprašovat a leštit. A po třeba deseti letech se rozhodne s takto nezajetým autem pro cestu napříč republikou... Ty stroje za to nemůžou, za to může ten přiblblej systém...
[29]
2 jura-p
(PeS: 27.05.2006, 07:50:47
- x)
ad potřeba transportérů - já mám pocit, že každý vidí jen tu armádu. Ale tuhle jsem jel přes Poděbrady a byl tam Den záchranářů a viděl jsem tam obojživelnej transportér upravenej pro hasiče a záchranáře. A to jsou oblasti, kde by se dobrý obojživelný transportéry hodily dost, hlavně aby měly velkou prostupnost. Povodně, požáry, jak se to zrovna semele...
[30]
Zajímavé téma,
(Halladin: 27.05.2006, 08:05:10
- x)
a není ani levé, ani pravé, takže se vnutím... Ty jaguáry jsou pásové, a v tom spočívá zřejmě jejich zastaralost a nepoužitelnost. Dnes se všeobecně přechází na kolové obrněné transportéry . Kürasier nejsou tanky, i když se to tanku podobá - je to na pásu, má to dělo. Ovšem pancéřování mizerné... Zralé na vyřazení - a tedy něco, co je na jejich podporu je zbytečné. Rakušáci často nakupovali zastaralé zbraně - stíhačky Draken, ve své době skvělé stroje koupili, když je už pomalu ostatní začali vyřazovat. A nahrazují je teprve nyní Eurofightery. Naše transportéry jsou kolové- tedy budou. BVP, které máme , byly ve své době geniální stroje, ovšem jsou dělány čistě pro operace typu masových bitev NATO x Varšavská smlouva, k expedičním operacím se nehodí vůbec. A ty jsou v rámci NATO a EU asi jedině plánovatelné. Vím , co říkám, vozil jsem se v nich, ( v BVP) a párkrát se mi je podařilo i řídit, (asi 15 km :-)) )i když jsem v té době neměl ani řidičák na MB :-))Je tam děsně málo místa... Jinak tyhle aféry jsou běžné ve všech armádách - změní se strategie použití armády, a nějaká část výzbroje je k ničemu. I v US Army se to několikrát stalo. Co se týká počtu našich obrněnců - máme závazky vůči NATO, jak velkou jednotku musíme v případě potřeby poskytnout. A ta musí být vyzbrojena jednotně.
[33]
Halladine,
(Foundryman: 27.05.2006, 08:41:29
- x)
patrně máš pravdu. Ovšem nákup zastaralých Jaguárů z Německa v době, kdy se domácí zbrojovka Steyr vyrábějící Pandury potácela v odbytových problémech (léta 1995-1998) nesvědčí o nadbytku soudnosti pomazaných hlav. Nebo spíš byly ty hlavy po(d)mazány doslova.
[36]
Foundry .
(Halladin: 27.05.2006, 08:54:29
- odkaz
- x)
to je otázka pohledu. Ty Kurassiery jsou děly vybavené stíhače tanku,věž je otevřená - je to lehké, relativně laciné, poměrně rychlé, a na masy útočících T55 to stačilo. Na dnešní tanky už ale moc ne, anebo ne na původní vzdálenost. Takže někoho napadlo je doplnit transportéry vybavené protitankovými střelami HOT s dostřelem 4 km. Byly laciné a částečně to mohlo protitankovou obranu posílit. Ovšem - pak někoho napadlo, že je to řešení nouzové, a dočasné. A ty střely Hot nic moc- Takže mám dojem , že to zařazování do výzbroje tiše zastavili, a čekali, až uplyne nějaká doba, aby tisk až tak moc neřval. Opravdové zavedení by asi stálo peníze, a peněz na armádu není nikdy dost. Ten trasportér má více méně jednorázové použití - je to vlastně jen nosič toho raketového systému, jezdí v tom 4 chlapi, a pěší družstvo se tam nevleze. Není to pěchotní transportér. Rakousko má Pandury k transportu pěchoty a dalším účelům viz www - takže tvoje námitka odpadá.
[40]
PeSi,
(Foundryman: 27.05.2006, 09:14:57
- x)
jinde to není lepší. Přečetl jsem si rozhovor s Paroubkem v MfD a nebejt to takhle po ránu, už jsem si nalejval panáka. Domýšlivej blb. Tomu sebepoznání nehrozí ani v nejmenším. Silně mi připomněl můj zážitek z hluboké totality. Přivydělával jsem si na studiích jako tlumočník a jednou se tam nachomejtl nějaký krajský papaláš KSČ. Můj výraz patrně hovořil za vše, neb na poker face se v 20-22 letech tak nedbá. Funkcionář na mě chvíli zahlížel, pak mu to nedalo, v pauze ke mně přišel a povídá: "Nemysli si, já mám taky vzdělání, jsem doktor!" Jo, byl, RSDr. A přesně tahle sorta blbů jako kdyby se v Paroubkovi reinkarnovala.
[41]
Dobré ráno! Halle, ona
(Šumavák: 27.05.2006, 09:22:55
- x)
před deseti lety pouhá myšlenka, že by při obraně Rakouska docházelo k tankovým bitvám jako u Stalingradu byla trochu šejdrem. Ovšem, také mohli nakoupit nové šavle a ruční granáty a posílit jezdectvo! Mně vázně zaujalo, že země vyrábějící OT si nakupuje z NZ v Německu.To cos psal, jsem nevěděl a to by to reálně vysvětlovalo.Díky! Hlavně mě ale na tom zaujala ta možná paralela s českým nákupem OT.A to , že zlí jazykové ( :-) )tvrdí, že tytéž prodali do Portugalska asi o třetinu levněji! Mimochodem, kolem těch Eurofighterů se tam také rozbíhá pěkný skandál.Ony prý nějak nemohou létat, vypadají předražené a Rakousko už pro ně za šílené peníze(výhodně :-) ) nakoupilo rakety vzduch-vzduch.Jestli jim parlament ten nákup stopne, tak se bude historie opakovat.
[46]
2 Anka
(PeS: 27.05.2006, 09:36:57
- x)
ad: "Jdu dělat kremrole, ty držej zobák" - tohle mě zaujalo, to jako je budeš na ty zobáky navlíkat? No nevím, ony jsou dost křehký, navíc by to chtělo nějakou kšandičku za hlavičku... Nebo je to myšleno tak, že požíváním kremrolí se ten zobák zaplácne jaxi zevnitř a na neartikulované skřeky pak nezbyde místo?
[55]
Aničko
(martin tamtaky: 27.05.2006, 11:43:54
- Mail
- x)
můj tatínek netápal, tak se k tomu ani nevyjadřoval. Věděl se stoprocentní jistotou, že jako otec zklamal a vychoval (spíše nevychoval) líného, hloupého, ulhaného a zbabělého frocka. Bohužel s touto představou také umíral. Vynacházím se nedobře, protože včera jsem si myslel, že se už vynacházím dobře a strávil jsem celý den chozením po Brně, vysedáváním po nemocničních čekárnách a prohlížením bonsajistických expozic. Když jsem navečer dorazil domů, tak se žena jen zkušeným okem koukla a nahnala mě do postele. Z té jsem pak vylezl až v sedm ráno, což je nezvykle pozdě. Snažím se synovi pomáhat s úklidem dřeva, ale dělám časté přestávky. No a ty mě dovedou k některému z počítačů.
[56]
martínku,
(Anka: 27.05.2006, 11:58:00
- x)
mám pocit, že tudle ve fotelu sedí Váš příbuzný. Taky se kasal a včera mu Pán ukázal, zač je toho v Pardubicích loket. Já toho chlapa bídnýho nepřeperu, tak se tu jen významně mračím a pozvala jsem si na pomoc maminku, která má větší váhu. Se nerada peru, ale zanáším se myšlenkou, že vezmu nějaký kurs, jste chlapi bídní, nezodpovědní, čert aby vás vzal!! Nebo raděj ne, bylo by bez vás ouvej :-)
[70]
Foundry
(Halladin: 27.05.2006, 16:30:34
- x)
Tvůj postrech je zcela správny. Ano, jsou to oboje stíhače tanků, ale každý s jinou výzbrojí ( Kůrassier kanon 105 mm, dnes už slabý, takže na delší vzdálenost málo účinný. Ty jaguáry by měly účinný dostřel PT jednotek prodloužit. Je velmi jednoduché posuzovat tehdeší rozhodnutí s dnešními znalostmi historie. Připomenu - v té době jsme objednávali (za Klause) 72 L159, a v plánu bylo dokoupit zhruba 30 nadzvukových letadel kategorie F-16. Dnes víme, že tolik nepotřebujeme. A rádi bychom se zbavili poloviny těch Albatrosů. Ve stejné době Švédsko koupilo 700 BVP po dederonech. Možná by se jich dnes taky rádi zbavili
[72]
ŠUmaváku
(Halladin: 27.05.2006, 16:39:42
- x)
ona rakouská strategie byla troch zvláštní. Z vojenských časopisů z dob totáče vím, že na tankových směrech měli betonové pevnůstky, nahoře s tankovými věžemi vyřazených tanků. Prý jich bylo mezi jedním a dvěmi tisíci. Řešili tak to, že měli mírovou smlouvou zakázáno velmi dlouhojakoukoli raketovou výzbroj od protitankových raket až po letecké protiletadlové rakety. S těmi eurofigtery je to asi blbost už se vyrábějí v Anglii, Německu, Itálií i Španělsku. Proč by zrovna ty rakouské neměly lítat... Ale rakušáci byli odjakživa v tomhle zvláštní :-))
[73]
Martine
(Halladin: 27.05.2006, 16:49:33
- x)
vždy je problém, pokud si nepamatujete přesný termín.Nevím, zda jsme ty letadla objednali v roce 94,95, nebo 96. A nechtělo se mi to hledat. Když řeknu za Klausovy vlády, nikdo mi nemůže říct, že je to blbě :-)Ale když to chcete přesně , tak tu máte citát. Kvůli Vám jsem zagooloval. V dubnu 1995 česká vláda přislíbila pokrýt 25 % nákladů na vývoj a zakoupit 72 letadel jako budoucí páteř letectva (75% parku bojových letounů). Tato objednávka ve výši 708 milionů dolarů byla podepsaná v červenci 1997.
[74]
Ne, rozhodl jsem se,
(jura-p: 27.05.2006, 17:06:35
- x)
že se diskuse o obrněncích nezúčastním. Přecejen poznamenám, že bavit se o tom, co je stíhač tanku a co potřebují hasiči není dobrým základem k této debatě. Znovu upozorním na studie, které už patnáct let opakovaně opakují, že v nejbližších patnácti letech nehrozí vojenský útok na kteroukoli zemi NATO od nečlena NATO. Jestli někdo ohrožuje NATO jako organizaci, jsou to hlavně její členové. Dobrý konstuktér vojenských vozidel se uplatní nejen v montovnách. Dobře zacvičený montovník se neuplatní v žádné konstrukci, nejen civilní. Zkuste si představit, kolik z těch transporterů se dostane do situace jen vzdáleně podobné situaci bojové v těch přištích patnácti letech a pak dále uvažujte, k čemu je dobrá stíhatelnost tanků, když včetně našich zahraničních jednotek během posledních patnácti let nikdo na naše vozidlo nevystřelil jinak než ruční zbraní a ani tam to nebylo jisté, že je stříleno po tomto vozidlu. Z tohoto hlediska též posuzujte nutnou sílu pancířů, protože dalších patnáct let tomu asi nebude jinak. K rozhodnutí zúčastnit se bojovými jednotkami mezinárodních operací nemáme politickou vůli a vlastně to po zemi našeho typu ani nikdo nechce. Takže přeji příjemné rozvíjení virtuálních bitev. Je to stejné, jako to bylo u letadel. Nadzvuková letadla potřebujeme na strážní službu. Přesto se většina debat odehrála o tom, jestli jedenatřicítka setřelí Fpatnáctku nebo Eurojégra. Transportní letadla se nekupují. Proč ne? Na pomoc Šumavě bylo odveleno 28 vojáků. Proč tolik? Při desetinovém stavu vojáků je zachováváno 85% vojenských újezdů. Náměstků ministra obrany je více u dvacetitisícové armády, než jich bylo u dvěstatsicové. Máme stejně bachařů jako vojáků a víc než tolik policajtů jako bachařů a vojáků. A celníci jsou vlastně další policajti.
[75]
Juro-p
(Halladin: 27.05.2006, 17:27:35
- x)
bez jakýchkoli urážek - poslední konstrukce celého vozidla u nás bylo asi ono OT-64. Pak už jen samé ruské licence. Takže konstruktéři asi nebyli. Jo , na nějaké detaily jo. Vývoj zbraní je drahý, a odbyt v nedohlednu. Dnes už vyrábí obreněnce kdekdo, i tzv "rozvojové země" od asijských až po jihoamerické. Asi by to nebyl dobrý nápad.Chtělo by to obrovské dotace. A odbyt ve hvězdách.
[76]
Halladine, jste zjevně fanda a víti o tom hodně.
(jura-p: 27.05.2006, 17:38:39
- x)
Jsem zvědav, co je nesprávně na tom, co teď napíšu. Tento problém má dvě hlavní roviny. První je účast českých výrobců. Uvažovaný čtvrtinový podíl je diskriminující a degradující. Před rokem 1990 tehdejší ČSSR spolu s Polskem vyráběla kolové transportéry a dodávala je armádám Varšavské smlouvy. V průběhu devadesátých let vypracovali čeští inženýři v Přerově projekt kolového transportéru Zubr s velmi pokrokovým systémem pohonu, umožňujícím snížení konstrukční výšky vozidla a tím i snížení rizika zásahu. Toto vozidlo existuje sice pouze na papíře, ale výroba prototypu by byla možná velmi rychle a s minimálními náklady ve vztahu k velikosti zakázky. Podíl českého průmyslu by se mohl pohybovat okolo 60 procent. Nikdo v armádě si ale nedal tu práci porovnat parametry Zubra s parametry kandidátských strojů Pandur, Patria, Pirhana, které jsou definovány v tendru jako favorité. Jen pro zajímavost: výrobci této techniky jsou malé, neutrální státy Rakousko, Finsko, Švýcarsko. Mimochodem jak si počínají některé okolní srovnatelné státy? Slovinsko vyrábí celkem 72 pandurů ve vlastním podniku Systemska Technika na základě licence. Poláci podepsali smlouvu na 690 finských vozidel Patria 0y. Prvních 20 vozidel je dodáváno z Finska, zbytek vyrábí WZM Siemianovice Słaski.
[77]
Juro-pe,
(Halladin: 27.05.2006, 17:56:47
- odkaz
- x)
k tomu můžu dát citát: Konsorcium Steyr-Daimler-Puch v podnělí zveřejnilo plán se základními obrysy výroby vojenských transportérů Pandur II v Česku. Potvrdilo, že výrobou základního modelu a některých dalších variant chce pověřit Vojenský opravárenský podnik v Novém Jičíně, jeho sesterský podnik ve Šternberku má konstruovat a vyrábět další varianty vozů.viz odkaz 25% na výrobě není až tak málo, když finančně byl český výrobce AERo Vodochody původcem 1/3 hodnoty letadla. Ostatní byly dovezené součástky z USA, Itálie a bůhví odkud ještě. (motory, radary atd) Bez povolení USA nemůžeme nic vyvézt, a podíl US součástek je někde kolem 40% I Rakušáci spoustu součástek dovážejí a nakupují.
[78]
Výrobci této techniky
(Halladin: 27.05.2006, 18:05:44
- x)
jsou sice malé neutrální státy, ovšem zbrojní firmy samotné jsou v majetku obřích amerických firem - Minimálně rakouská a finská, u těch švýcarů nevím. A tyto velké americké firmy své dcery podporují. Ne nadarmo jednu záruku při výrobě těch Pandurů pro nás si nechal Kunhl podepsat od americké matky.
[79]
Nejsem odborník
(martin tamtaky: 27.05.2006, 18:10:48
- Mail
- x)
na zbrojní systémy, naopak, vím o nich skoro kulové. Ale jsem odborník na slova. Takže Halladine, nemusíte uvádět přesné datum a cením si toho, že jste googloval. Je to ovšem házení perly (Vaší) svini (totiž mně). Já, stejně jako tisice dalších, řeknu třeba v polovině devadesátých let nebo před cca deseti lety. Vy nezklamete (protože to není jen dnešní komentář), pro Vás je to éra za Klause. Mnoho lidí říká "za Rakouska", "za první republiky", "po válce" atd. Vy máte tu personifikaci. Já ji nehodnotím, zda je to dobře nebo ne, já jsem si jen všiml. Moje otočka se dřevem na zahradu a zpět včetně nakládání činí přesně interval mezi komentáři. To pivo se u klábosnice pije líp než u TV.
[81]
Mimochodem, martine,
(Halladin: 27.05.2006, 18:38:23
- x)
včera jsem si na Vás vzpomenul. Včera, dnes a zítra jsem měl , mám , a budu mít školení. Je to kousek - Hraniční zámeček v Hlohovci, trvá to jen do dvou, takže nepřespávám. Téma rizikoví pacienti. Překvapilo mě, když se bavili o analgeticích ( Vy víte, co mám na mysli) a tvrdili, že i pacienti se zvýšenou krvácivostí mohou bez obav brát onen lék do tří dnů, a nic se neděje. Prý je to všeobecně uznáváno. Takže onen lékař až tak vinen nebyl. Pokud si vzpomenu, zeptám se ještě zítra na podrobnosti. Byli to dva specialisté z klinik - praha, a HK
[82]
V rezortu prakticky selhalo akviziční řízení, plánování a postup zavádění do armády, na základě vojskových zkoušek a pod., který
(jura-p: 27.05.2006, 18:46:26
- x)
Důsledkem tohoto stavu byly již výše zmíněné problémové zakázky: vývoj a výroba lehkého bitevního letounu L-159 ALCA, který ani svou koncepcí, ani vybavením v podstatě nezapadá do žádného scénářemožných misí sil NATO, modernizace tanku T-72 M4 CZ, vývoj leteckého kanónu Plamen a munice 20mm x 102 jako základní zbraně L-159, elektronický pasivní průzkumný systém (a pasivní 3D radiolokátor/zaměřovač) Věra/Borap. Do výčtu těchto domácích průmyslových projektů, jejichž osud negativně ovlivnila nekoncepční armádní akvizice, patří i projekt kolového obrněného transportéru, který jako jeden z mála vycházel z poměrně objektivní analýzy možností využití kapacit českého průmyslu. K vyzbrojení AČR existovaly dvě reálné možnosti: ○ vývoj vlastní řady kolových obrněných vozidel Zubr společnosti PSP Bohemia ve spolupráci se zahraničními partnery, ○ osvojení výroby zahraničního obrněného vozidla společností Tatra. Klíčovým závěrem analýz byl požadavek, aby bylo o nákupu těchto vozidel rozhodlo s dostatečným časovým předstihem, neboť „v opačném případě je velmi pravděpodobné, že v okamžiku potřeby dodávek nebude již jiná reálná možnost jejich zajištění než nákup kompletních objektů ze zahraničí“ To se také v plném rozsahu potvrdilo. Přímým důsledkem výše uvedeného přístupu bylo vytvoření specifického „českého“ akvizičního systému, neodpovídajícímu po funkční stránce (nikoliv po organizační, strukturálně lze splnění „požadavků NATO“ do jisté míry doložit) prakticky žádnému standardnímu požadavku na systém akvizic zemí NATO. Tento systém byl charakteristický následujícími vlastnostmi: ■ rozpočtem resortu obrany, v němž skladba rozpočtových položek ajejich změny plně spočívají na osobním rozhodnutí NMO-E a jehož plnění není ze strany resortu ničím garantováno ani vůči vládě, ani vůči potenciálním příjemcům prostředků, ■ neexistencí zpětná vazba mezi požadavky resortu, dodaným produktem, jeho užitnou hodnotou a skutečně vyplacenými penězi, ■ neexistence mechanismu analýzy nabízených cen; ceny jsou určovány dodavateli (zpravidla obchodními společnostmi), uzavírané smlouvy jsou pouze formální, neobsahují zásadní požadavky na dodavatele, zárukyza produkt apod., ■ nemožnost ovlivňovat cenu produktu v průběhu realizace zakázky jinak než směrem vzhůru, ■ neexistence mechanismů přímého řízení a dohledu nad realizací zakázek ze strany resortu obrany (projektové týmy, management konfigurace apod.), ■ kontrolní mechanismy zaměřené pouze na formální správnost účetnictví resortu a administrativních toků dokumentů, nikoliv na účelnost a přínos realizovaných nákupů pro bezpečnost ČR a růst reálných schopností armády, ■ neschopností resortu jasně zdůvodnit, proč byly objednány a za dané ceny nakoupeny konkrétní komodity (např. letoun L-159, radar Komár, vozidla Land Rover atd.) nebo odprodány (munice, nedostatkové náhradní díly, objekty). V důsledku uvedených faktorů vzniklo v resortu obrany ČR vysoce korupční akviziční prostředí, jehož fungování je založeno na následujícím mechanismu. U větších zakázek (orientačně nad 40 miliónů Kč) vojáci ve vysokých funkcích AČR a GŠ domlouvají s výrobci (prostřednictvím obchodních firem), co jim mohou nabídnout. Na základě nejlukrativnější nabídky vznesou nároky na financování svých požadavků, které jsou po zaplacení příslušných marží a „poplatků“ zařazeny do finančního plánu. Poté je na základě standardního administrativního postupu buď osloven pouze jeden dodavatel nebo je vyhlášeno výběrové řízení s podmínkami nastavenými na konkrétního dodavatele tak, že jiní zájemci prakticky nemají šanci uspět.
[85]
Trefil by mě šlak,
(jura-p: 27.05.2006, 19:24:49
- odkaz
- x)
když vidím, jak se rozvíjí biolíh. Podával jsem onehdá pozměňovací návrhy, které by zrušili tu licenci na výrobu a tím by znemožnili korupci při výběru výrobců. Neprošlo to o jeden jediný hlas. Takže aféra je v plném proudu, ale prokorupční zákon platí. Když jsem tady o tom tenkrát psal, tak jsem ještě sám netušil, jak obludné rozměry to má. Přestávám se divit, že jsem ty hlasy nesehnal.
[88]
Když už vzpomínáte ten Plamen
(Halladin: 27.05.2006, 19:30:04
- x)
juro-p, Vy určitě víte, že téměř všechny L-159 už byly dodány, a kanón pro ně nikde. A při střelbách jedna L-159 spadla a jediný prototyp toho kanónu byl zničen. Zlí jazykové tvrdili, že celý projekt bude pro neúspěch ukončen, a L 159 budou úplně k ničemu...... Takže se nedivte, že jsem skeptický ohledně českého projektu obrněnce. DO L-159 se vrazila hrůza peněz, a celý projekt má být ziskový až od 150 vyrobeného kusu ..... Vláda navíc podepsala smlouvu, že pokud ten 150-tý kus nebude vyroben, armáda nesmí žádnou L-159 prodat, aby nekonkurovala továrně....
[89]
Kocoure, já zcela určitě nebudu
(Halladin: 27.05.2006, 19:33:30
- x)
:-))Byla mi slíbena smrt mistra Jana. :-)A mnoha lidem bych vadil- prohlásili -buď Halladin, anebo já. Přiznám se, že sympatie jsou vzájemné :-) Ale i tak na tu dobu něco mám. V poslední době nestíhám, internet je hrozná droga.
[90]
CO PROSÍM?
(kocour: 27.05.2006, 19:37:07
- x)
Tak proti tomu bych se velice silně ohradil, aby odtud, od Vodičky či ze sklípka byl někdo vyobcováván jen proto, že má jiný názor. A nelíbí se mi to o to víc, že jsem tady už nějaké náznaky tohoto druhu pozoroval vůči lidem, kteří sem jen krátce nahlédli. Halle, zkuste to přehodnotit, já vás nedám :-) ... přece byste neutíkal z boje předem.
[98]
Elefante,
(kocour: 27.05.2006, 20:17:22
- x)
kéž by. Kamarád mi včera o Psu napsal: "S takovým brain tankem jsem se do té doby nesetkal." A já se bojím, aby se tady z toho nestala spíše parta kluků a děvčat, co spolu mluví a navzájem se ujišťují o svých pravdách a aby někteří nezačali ty druhé okřikovat a určovat jim pravidla. To by pak byl konec brain tanku, kdybych musel nejdřív přemýšlet, co mohu a co nemohu říct.
[99]
Co já pamatuju, tak nikdo nevyhazoval nikdy nikoho.
(jura-p: 27.05.2006, 20:18:38
- odkaz
- x)
Ono musí být dost obtížné s náma u Vodičky vydržet, když má někdo jiný - socialistický - světový názor. Třeba takový Ondrejat přišel jen dvakrát k Vodičkovi. Ale třeba nemůže časově, co já vím? Bylo dokonce několik sociálních demokratů, s kterými jsem chodil do hospody rád. Byla to skupina lidí kolem Rudy Battěka. A kdykoli rád zajdu na pivo s Falbrem. Ten umí velice přesně rozlišovat, na koho má a na koho nemá, cenu vytahovat ideologická schemata. A je to vzdělaný člověk, svým napůl španělským původem je orientovaný na jihoamerickou literaturu a vůbec se s ním kvalitně a dobře diskutuje, když u toho není žádný volič nebo odborář nebo novinář. Docela jsme se oba v Bruselu bavili tím, jak zděšení byli rušti odboráři, kdy zjistili, že jejich učitel sedí v hospodě s europoslancem ODS, kterou oni mají za něco jako komando smrti na odboráře. Prostě vzájemně se nepokoušíme jeden druhého předělat a jde to. Pořád je většina věcí, o kterých se bavit můžeme. Ale jsou i sociální demokrati, kteří sebou škubnou, strachem či odporem, když je oslovím.
[100]
Kocoure,
(Foundryman: 27.05.2006, 20:21:10
- x)
to předpokládám :-) Já chtěl pouze naznačit, že pokud to mám v režii řízením osudu já, tak žádné apriorní vylučování nepřipadá v úvahu. Jedinou výjimku si vyhrazuji pro sebe vzhledem ke kapacitě sklepa, přičemž k politickým názorům naprosto nepřihlížím. Prostě padne číslo 25 na mém seznamu (zatím to nehrozí) a další v pořadí má holt smůlu. Přiznám se, že jsem ani takovou účast neočekával a jsem velice potěšen. A budu potěšen účastí každého, kdo ten čas obětuje a přijede.
[101]
Rputi, no tak.
(jura-p: 27.05.2006, 20:27:39
- odkaz
- x)
S tuňákem, samozřejmě. Já nevím, co do toho žena přidává, nějakou bazalku určitě a rajský protlak. Je to dobré, jedlo se to hodně na kolejích. Tenkrát to bylo jídlo chudých. V menze byl takový "skoroobchod", kde se za stravenky daly nakupovat levné konzervy. Takže dvacetidekový tuňák byl za dvě stravenky, což bylo 5,20 a najedli se klidně čtyři lidi. Konzerva protlaku stála 1,60. Balík špaget se dovezl od mámy z domu. Moje hranice jsou se sardinkami, cibulí a bez rajčat. To už jsem nemohl. Teplé sardinky mi smrděly.
[102]
Kocoure,
(M.Slon: 27.05.2006, 20:33:13
- x)
ono se po tom, co se stalo a vlastně pořád děje se psem, nelze divit, že každý hledá útočiště a stejně naladěné duše. Debata na psu se vcelku nevede, jde spíš o několik souběžně vedených a různě se prolínajících monologů. O to větší úctě se u mě těší stateční, kteří se odvážou a odváží se vstoupit do horké psí boudy (třeba dneska Foundryman) a zkouší něco s tím udělat. V naprosté většině neúspěšně, ale čest a sláva jim, já při čtení některých příspěvkú cítím, že se ve mě probouzejí nízké pudy a určitě bych taky sklouzl mimo normální diskusi. Na některé věci si zkrátka nezvyknu a ani nechci zvykat. Z toho se fakt dá jen utéct a opevnit se v Šumavákově hospodě (budiž tvůrce pochválen!).
[104]
Elefante,
(kocour: 27.05.2006, 20:42:51
- x)
kéž by. Kamarád mi včera o Psu napsal: "S takovým brain tankem jsem se do té doby nesetkal." A já se bojím, aby se tady z toho nestala spíše parta kluků a děvčat, co spolu mluví a navzájem se ujišťují o svých pravdách a aby někteří nezačali ty druhé okřikovat a určovat jim pravidla. To by pak byl konec brain tanku, kdybych musel nejdřív přemýšlet, co mohu a co nemohu říct.
[105]
Elefante,
(kocour: 27.05.2006, 20:45:17
- x)
k tomu dvě poznámky: 1) Kdo dobrovolně vyklidil pole na Psu, nemá si co stěžovat. A pak, svět se mění - Pes prostě změnil tvář. 2) Já bych byl opravdu velice nerad, aby to, co jsem napsal, bylo vnímáno jako kritika Šumavákova blogu. To ani v nejmenším, oba weby, tento i pavoučí, jsou vynikající a já smekám před jejich autory klobouk za práci a čas, které tomu věnují. Prostě dřív jsme měli jen Psa, teď máme Psa, Šumaváka a Pavouky, a každý web je nějak laděný (díky Bohu, byla by to nuda, kdyby byly všechny stejné). Proti čemu brojím a čeho se obávám je dělení přispěvatelů na "naše" a "cizí", na "my" a "oni". A Halladin nebyl první případ, už před týdnem jsem zaznamenal případ podrážděných reakcí na někoho, kdo píše i na Pavouky. Měli bychom si ujasnit jednou provždy, jestli toto má být otevřený web přístupný všem a všem názorům s výjimkou osobních urážek, nebo privátní klub. Neberte to jako kritiku, berte to jako varování, že náznaky přerodu na privátní klub tady jsou. Chceme to? P.S.: Šumaváku, 20.42.31 je na smazání ... nějak jsem špatně odklepl a je to tu tedy 2x - mám to asi rozbitý :-)
[107]
Kocoure,
(M.Slon: 27.05.2006, 21:19:53
- x)
souhlasím s oběma body, proti tomu žádná. Na Psa chodím pro tu trochu masochizmu, na Šumaváka pro klid duše i srdce. Pavouci mi k srdci nepřirostli, ale to je nejspíš moje chybka. Já opravdu současné jiskření přičítám všeobjímající předvolební panáladě, která se DOUFÁM ztratí. Ony jsou teď nedůtklivé veškeré blogařské společnosti zleva zprava a všechny nepřiměřeně reagují na vstupy odlišných krevních skupin. Je to jako když začne pršet, já se schovám pod střechu a ono mi tam začně zakapávat. Ale je fajn, když se to vyjasní dřív, než se to rozskřípe příliš.
[109]
Něco pro mlsouny
(Hawk: 27.05.2006, 21:26:17
- x)
Když už tu tak přetřásáte toho tuňáka. Znám dobrý a jednoduchý recept: uvařit rýži, do ní zamíchat konzervu tunáka ve vlastní šťávě či oleji (vyhnout se drcenému) a přidat olivy i s nálevem. Asi tak i sáček rýže, jednu 200 g konzervu tuňáka a půl sáčku oliv. Jíst se do dá vlažné nebo později studené je to ještě lepší. Další varianta je přidat ještě nakrájené papriky, rajčata a okurku.
[112]
Další variace na tuňáka v něčem
(Anka: 27.05.2006, 21:33:57
- x)
Na olivovém oleji usmažit pokrájenou cibulku a 6-7 stroužků česneku (nekrájet, jen plochou nože rozmáčknout), lze přihodit i pár na plátky pokrájených žampiónů. Přidat pixlu krájených, loupaných rajčat, mírně osolit, přihodit 4-5 drobně posekaných lístků bazalky a dusit cca 20 minut. Pak do toho vrazit 2 plechovky tuňáka ve vl. šťávě a ještě chvilinku dusit. Uvařit střední mašle nebo vrtule nebo něco na ten způsob a buď s rovnou smíchat s omáčkou nebo servírovat na každý talíř extra.
[119]
Rputi,
(helena: 27.05.2006, 21:53:32
- x)
dělám canelloni s tuňákem a je to u nás doma za slavnostní jídlo, jí to i moje máti, která se jinak ryby netkne. Nacpu do nich kostičky mozzarely, kousky tuňáka a pár plátků hub. V zapékací misce poleju omáčkou, kterou popisuje Anka, ale už bez hub a tuňáka a posypu ještě trochou mozzarely. Strčím na 40 minut do trouby a hotovo.
[120]
Račte prominout,
(maYda: 27.05.2006, 21:53:44
- x)
že ruším kuchařský koutek. Ale dceru jsem předala v pátek k výpravě do Středohoří a moji chlapi se rozhodli vzít maminku do kina - na Xmen 3 - Poslední vzdor. Teď jsem na internetu zjistila, že kdo odešel z kina, než skončily titulky, přišel o důležitou závěrečnou scénu.my jsme samozřejmě , tohle netušíc, z kina vypadli dřív. Viděl jste to někdo? Docela by mně zajímalo, o co jsme přišli. jinak to bylo náročný, hlavně komentáře a otázky syna po té, a tak vidím mutanty všude, kam se podívám.
[122]
Tak ty zapečené brambory, Juro-p
(maYda: 27.05.2006, 22:03:06
- x)
byly s pórkem, cibulí a anglickou slaninou. vše osmažit na pánvi, smíchta s vařenými bramborami, nakrájenými na kostičky,přidat sůl, mletý kmín, pepř a petrželku, k tomu jedno vejce, zamícha, v tenké vrstvě na plech, a zasypat strouhaným sýrem.
[126]
Špagety! Tak dvakrát za týden
(Klaun Parafin: 27.05.2006, 23:58:51
- x)
od českých po italské, dají se jíst i rakouské, ale americké a polské jsou hnus. Na koleji jsme si dělali špagety s lečem, ale drtili jsme tu uzeninu na co nejmenší částečky to šlo. A hodně pálivé papriky... A hospoda U tří pštrosů pak zavřela okenice do ulice a hučela do rána. Jinak zde tak úpěnlivě deklarovaná kocourovská transparentní humanita mě znovu přivedla na myšlenku zřídit vážně klaunský blok... Blokovat a chránit tak na věky veselé myšlenky. Jenže času nemaje, musím se přece i když nepravidelně živit, s lítostí projekt odsouvám na později. Penzi mít nebudu i kdyby mi ji slíbilo tisíc Paroubků, odhlásil jsem se jako osoba s nepravidelným příjmem ze sociálního pojištění. Raději to dávám synkovi na studie než sledovat nenávratný miz ve státní kradpse...
[129]
...tak si dej klidně špagety...já ti z tý vidličky stejně sjedu...
(šakal: 28.05.2006, 00:29:50
- odkaz
- x)
Tohle v odkazu je totiž další důkaz toho, že drzé sebevědomí a nesoudná slávychtivost má pořádně tuhý kořínek - zvlášť, když se ti sociopati ve svých bludech navzájem mezinárodně podporují (7:- /)
[130]
Svobodovi by ty letadla měli snad předepsat k náhradě.
(jura-p: 28.05.2006, 01:50:25
- odkaz
- x)
On je snad kazí. Ale pozor, komise nespí a postupuje klíďo, jakoby evropská ústava byla schválená. A ten projekt evropského technologického centra (Státní komise pro plánování objevů a kontrolu a usměrňování vědeckého a technologického výzkumu) je taky padlý na hlavu. Ale řada hujerů si představuje, že by ho dali k nám a tak to zoufalecky podporují. A blábolí něco o Lisabonském procesu (tedy dohnat a předehnat), jakoby něco takového EU fakt dělala. A nikdo nechce přemýšlet nad tím, jak zachránit z EU to smysluplné. Celní unii a budoucí volný pohyb služeb by za to stál. A ti samí zvednou klidně ruku pro zákon o korupci v biolihu, cudně ukrytý v zákoně o obvzduší. A hned potom, co odhlasují, že biolíh bude prodáván za ceny vyšší nebo nejméně stanovené minimální a že se nebude smět nakupovat levnější ze zahraničí, pokračují v kecech o evropských hodnotách, jako je volný pohyb zboží. A když se zeptám lidovců, jak pro takové svinstvo mohou hlasovat, tak mi řeknou, že jsem zlobovaný mezinárodními olejářskými společnostmi (já přitom neznám ani ty společnosti, ani nikoho, kdo by za ně loboval), tím myslí podniky z EU, co nám nabízejí líh za ceny nižší než minimální a že to ještě agrární komora neprodiskutovala a že by liberální přístup nebyl výhodný pro naše zemědělce, co by museli to obilí taky snad prodávat za ceny na trhu. A když jim řeknu, že liberalizace by měla za následek nejnižší možné ceny benzínu, že levný líh možná není v zájmu našich zemědělců, zato je v zájmu všech, co jednak jezdí autem, jednak spotřebovávají cokoli přivezené autem, což jsou na rozdíl od zemědělců všichni, tak nevěří svým uším, že může existovat někdo, kdo veřejně tvrdí, že zemědělci by měli vstoupit na liberalizovaný trh s nadbytky svého obilí a chce je nechat živožit z toho, co prodají a z cca 30 procent příjmů z dotací. A pak jdou kecat o tom, jak ty čtyři svobody jsou pro ně důležité a že bychom je měli prosadit všechny co nejdříve. Zejména ten volný pohyb zboží.
[132]
Šumaváku,
(Halladin: 28.05.2006, 07:39:30
- x)
přehlédl jsem to Tvoje "Eurofightery jsou předražené" Nejsou předražené, prostě jsou drahé. Já se kdysi divil, že nekupují Gripeny. Ty jsou menší atedy lacinější ,kvalitní, a více méně dotované Švédskou vládou. Rakušákům by stačily bohatě taky. Švédská vláda podepsala objednávku - závaznou na odběr kolem 230 kusů. ( přibližně, přesné číslo si nepamatuju ) Pak se rozhodli, že jim bude stačit kolem 180. No a právě ty "nadbytečné" nám střelili, a dost slevili.Vyjde je to laciněji, jako kdyby je měli zaplatit komplet. A SAAb se taky snaží o export, co může. Švédsko vyrábělo vždy velmi kvalitní stíhačky, a vůbec všechny zbraně. Ovšem export byl dost malý. Před vývojem Gripenu dostal Saab ultimátum - buď budou exportovat, anebo je Gripen poslední vládou objednaná stíhačka ( při malém počtu kusů vyjde cena dost vysoko, export cenu za kus snižuje) Takže i Saab jde s cenou co nejníž. Jde jim o krk.
[133]
Halladine. ale tohle jistě taky víte.
(jura-p: 28.05.2006, 09:08:17
- odkaz
- x)
Dne 15.3.2006 se uskutečnila technická konzultace delegace ČR složené ze zástupců MZe, MPO, MF, MZV a stálého zastoupení ČR v Bruseli se zástupci GŘ Hospodářská soutěž EK, jejímž předmětem byla diskuse k systému realizace Programu podpory výroby biopaliv, který byl schválen vládou dne 12.10.2005 usnesením č. 1307 a který je obsažen v notifikaci č. N-5/2006. Zástupci EK sdělili, že je pro EK zcela neakceptovatelná podmínka umístění zařízení na výrobu biopaliv pouze na území ČR a institut minimální ceny nebo jiné regulace ceny. EK se domnívá, že podmínky Programu jsou diskriminační povahy a závažně by narušovaly hospodářskou soutěž, a proto nelze očekávat, že by ze strany EK došlo ke schválení takovéhoto systému podpory. Zástupci EK doporučili nepokračovat v notifikační proceduře a buď zavést povinnost plošného využívání biopaliv bez jakýchkoliv podpor nebo zavést povinnost plošného využívání biopaliv se současnou aplikací systému přímé podpory výrobcům biopaliv. Jste dokladem toho, že když jde o to, jak EU ošulit, tak se schválí zákon prokorupční a nijak se nepřemýšlí ani nad vytvářenou příležitostí ke korupci, ani nad volným pohybem zboži. A to je přitom to jediné, co se zase mě na EU líbí. Halladine, taky chcete budovat EU pro nedefinovnné Evropské hodnoty? Jste nebo nejste pro volný pohyb osob, zboží, služeb a kapitálu? Tedy pro jediné definované velké evropské svobody? A kvůli tomu, abysme v EU už byli, nějak jsme přehlídli, že nám vyjednávači vyjednali nejméně rovné podmínky ze všech vstupujících zemí. Taky si myslíte, že proto, aby dvě procenta zemědělců měly obdobné podmínky, mají mít všichni dražší pohonné hmoty a tím trochu i všechno?
[135]
Rputi, ona existuje sebeobrana trhu.
(jura-p: 28.05.2006, 09:28:28
- odkaz
- x)
Dražší pohonné hmoty a trochu všechno znamená inflaci a tim relativní snížení zemědělských dotací. Ale mě šlo o to, že ti samí, co adorují vše, co uředníci z Brusele vymyslí, bez mrknutí oka souhlasí s tím, že se volný pohyb zboží zruší, konkurence zruší, rozhodnutí předá mezirezortní komisi, která to za pár desítek milionů českých na stole rozdělí mezi 6 předem určených a ještě jim nadělí minimální cenu.
[137]
recepty
(maleficium: 28.05.2006, 09:41:57
- x)
Vážení, vaše sbírka receptů je nesmírně zajímavá, a tak jsem neodolal a přispěl svým univerzálním na rybí bablajz, velmi chutný ( jak pro koho ) a velmi zdravý. Tedy... nakrájím příslušné ingredience, jako na lečo ( v zimě mohu výhodně použít směs na lečo mraženou) a udusím na lžičce oleje a troše cibulky, až vše změkne. Pak do toho přidám konzervu jakýchkoliv rybiček v tomatě, a to nejdůležitější, 4-6 stroužků česneku, najemno utřeného. K tomu se může dát pár lžic kečupu, lžička sojové omáčky ( taky nemusí) případně i ta bazalka, promíchá a už se to nechá jenom prohřát, rybičky už jsou v konzervě tepelně zpracované. Vzniklá směs se dá servírovat téměř s čímkoliv, počínaje chlebem, pečivem, těstovinami, bramborem, dokonce i s rýží ( osobní zkušenost) jen tradiční český knedlík nedoporučuji. Dobré chuti vám přeje...
[138]
2 jura-p
(PeS: 28.05.2006, 09:52:11
- x)
Juro, nemůžu si pomoct, já tý bruseli tleskám. Za tak krátkou dobu si nasrat tolika lidí, to se hned tak někomu nepovede. Cokoli tam dříve bylo dobrý - tedy ten volný pohyb osob, zboží, služeb a kapitálu je postupně opouštěno a nahrazováno regulací a kvótama. V důsledku toho se sice všichni navenek tvářej korektně, ale vespod už čile vzkvétá nacionalismus. U nás ještě tolik ne, ale v takovým Holandsku a Dánsku bych tu povšechnou nasranost moc nepodceňoval. Měl bych hypotézu - na cokoli šáhne ouředník, jde postupně do prdele. EUředník je vyšší stupeň ouředníka, tedy na co sáhne EUředník, je zkurveno okamžitě. (je to sice empirická hypotéza, leč zatím jsem nikde nepozoroval z tohoto pravidla výjimku...)
[141]
No jo, ale v případě biolihu
(jura-p: 28.05.2006, 10:12:31
- x)
kdoví proč (možná proto, že třeba v GŘ jsou úředníci ze zemí, kde uhlovodíky k destilaci rostou bujněji) se postavili za liberální pohyb zboží a proti restrikcím volné soutěže, tak jak ji představuje náš korupční zákon o výrobě biolihu do benzínu.
[142]
2 jura-p
(PeS: 28.05.2006, 10:17:58
- x)
jo, já bych řekl, že je za 5 minut 12. Druhé - možná levnější - řešení by bylo vydat interní oběžník všem vládám, ať veškerá bruselská nařízení od určitého data berou jako neškodný folklór, ten EUregion v bruseli pojmout jako rezervaci, oplotit a nikoho z nich nepustit ven. Zásoby potravin shazovat výhradně letecky a po určité době holt přistoupit k desinfekci...
[144]
martine,
(maYda: 28.05.2006, 11:39:08
- x)
šakal patrně patří ke šťastlivcům, které tato stránka života nemusí zajímat, protože to dostanou hotové na talíři. Potíž je, že když se plný talíř nedostaví včas, propadají panice. Ale ani šakal není ztracený případ, i můj muž dokázal pomocí konzerv, polívek v pytlíku, těstovin a telefonických konzultaci zajistit , aby neumřel hlady i s dětmi týden na chalupě. jednou bude šakal prstíčkem hrabat recept na rybičkový blivajz na špagety a smutně výt, když ho nenajde :-))))
[145]
2 PeS
(Vít Blaha: 28.05.2006, 11:44:29
- Mail
- odkaz
- x)
"...řešení by bylo vydat interní oběžník všem vládám, ať veškerá bruselská nařízení od určitého data berou jako neškodný folklór..." Myslíte dle vzoru z klasické literatury? ...Matušič přinesl na vojenském nádraží v Budapešti hejtmanovi Ságnerovi z velitelství telegram, který poslal nešťastný velitel brigády dopravený do sanatoria. Byl téhož obsahu, nešifrován, jako na poslední stanici: "Rychle uvařit menáž a pochodem na Sokal." K tomu bylo připojeno: "Vozatajstvo začíslit u východní skupiny. Výzvědná služba se zrušuje. 13. pochodový prapor staví most přes řeku Bug. Bližší v novinách." Hejtman Ságner odebral se ihned na velitelství nádraží. Uvítal ho malý tlustý důstojník s přátelským úsměvem. "Ten vyváděl, ten váš brigádní jenerál," řekl, chechtaje se na celé kolo, "ale doručit jsme vám tu blbost museli, poněvadž ještě nepřišlo od divize nařízení, že se jeho telegramy nemají dodávat adresátům. ...
[154]
Fascinuje mě,jak
(Šumavák: 28.05.2006, 12:33:42
- x)
Paroubek důsledně říká: JÁ bych řekl... JÁ bych myslel...... a evokuje se mi:...kdybych mohl... A jako totální ubohost vidím ten stupínek !!! Velikost člověka nezávisí na těl. výšce. Napadla mě srovnání, ale vy si jistě najdete svoje - protože první co mě napadlo byl Tolouse-Lautrec, ale na toho nebude mít ani kdyby dalších sto let trénoval.
[179]
irenak
(Irena Köhlerová: 28.05.2006, 13:44:51
- Mail
- x)
Paroubkovy výpady, kterými zcela záměrně a účelově zasahuje osobnost Topolánka, jsou nechutné. On se tváří, že to je součást politického boje, že to nemá být bráno osobně, ale v podstatě je to hnus. Připadá mi, že většinou neodpovídá na otázky a využívá podpásovky, aby oslovil svou cílovou skupinu. Jenom si myslím, že ta jeho cílová skupina sedí u piva a o tento pořad se nazajímá.
[184]
Kocoure,
(jura-p: 28.05.2006, 14:09:28
- x)
policistů 47OOO, bachařů skoro dvacet, několik tisic celníků a asi dvacet tisic městských, kteří dostávají přidáno vzápětí, aby neutekli. To je číslo volebně velmi relevantní, když si voliči neuvědomí, že je to na jejich úkor. A to si neuvědomí. Každé takové zvýšení také vyvolá inflační dorovnávání dalších oborů. V minulých volbách přišel na poslední chvíli týden dovolené navíc se zákonem o státní službě. Já si myslím, že nakonec rozhodl volby.
[186]
Zuzano, přesné!
(janabok: 28.05.2006, 14:13:13
- x)
pokud se aspoň část posluchačů zamyslí nad smyslem Paroubkovo poslední věty, není, co řešit!... Zhodnocení (pochopitelně subjektivní): první 1/2 hodinu poměrně vyrovnané, dále bodoval Topolánek... Zdůvodnění: za předpokladu, že oba dotyční měli k dispozici dopředu seznam otázek, Paroubek se celkem slušně představil, poté se projevila jeho mozková kapacita tvořit tzv. "na potkání"...
[187]
Já považuji za velkou chybu,
(Vít Blaha: 28.05.2006, 14:20:47
- Mail
- x)
že Topolánek nemluví takřka vůbec o celkové výši deficitu veřejných financí... Dluh ve výši téměř 1 bilionu Kč - převeden do reality průměrné čtyřčlenné rodiny znamená půjčku kterou si stát vzal u občanů ve výši 400.000,- Takže milí občané jestli nemáte žádné auto, mohli jste jako rodina jezdit v Octavii, jestli máte Fábii, mohli jste jezdit v Passatu a jestli máte Octavii, už vám před barákem mohl stát Mercedes...
[188]
Přesně, Juro.
(kocour: 28.05.2006, 14:25:07
- x)
A já se bojím, že to rozhodne i tyhle volby. Ono je hezké vymýšlet billboardy a vtipy a vytahovat kauzy o korupci, ale bližší košile než kabát. I u policajtů. Třeba ještě Paroubek 2 dny před volbama slíbí, že přidá plošně státním zaměstnancům, a má volby v kapse.
[189]
jen průletově, souhlas s Jurou a kocourem,
(Jaka: 28.05.2006, 14:47:39
- x)
ač je mi to děsně líto, tak kampaň ODS postrádá vtip, šmrnc, překvapivé okamžiky. To je, bohužel, o osobnostech a strategii těch kolem, i kolik tomu chtějí obětovat. Docela ráda si jednou přečtu sumu, kterou ČSSD pro kampaň obětovala, nejspíš se jim to vyplatí. ODS vždy postrádala charismatické lidi a i když mluví solidně, zaujme jen chytré znalé lidi. Od převratu zapomíná na fakt, že "reklama", byť navoněná zdechlina, má neskutečný podíl na zisku. Co bych dala za to, abych se mýlila.
[190]
Dluh a úvěr jsou peníze,
(jura-p: 28.05.2006, 14:51:46
- x)
co obíhají v hospodářství navíc. Těch 400 tisíc + dluhy veřejného sektoru, zejména obcí + dluhy domácností jsou také tím socialisty propagovaným zvýšením DPH. Jsou to peníze, co si vzájemně platíme a tím tvoříme DPH. Tedy současný růst je vytvořen převážně zvýšenou mírou zadlužení. To bude zase vykonávat inflační tlak a v budoucnu, až bude třeba dluhy zaplatit, bude to brzdou výměny zboží a plateb a bude to mít vliv na recesi růstu v té době. Ale až se bude splácet, to už socani ve vládě nebudou. Budou chodit mezi lidem a říkat, jó, když jsme to měli v rukách my, tak v rozpočtu byla spousta peněz. A každý dostal v bance půjčku na co chtěl. Teď, když to mají v rukách pravičáci, tak se furt jenom něco splácí, nic vláda neinvestuje a lidi, koukněte se, jaké úroky musejí splácet bankám, platí jako mourovatí a nic nového si nemohou dopřát. Za nás bylo líp.
[196]
A je to tady
(kocour: 28.05.2006, 15:55:19
- odkaz
- x)
- viz odkaz. A ti šmudlové v debatě se diví. To je přeci jasné, že když nám vznikají Spojené státy evropské, že potřebují nějaké vlastní daně a ne být závislé na členských státech, ne? Další krok bude vlastní policie a armáda, počítám tak kolem 2009.
[200]
Ale Maydo ...
(kocour: 28.05.2006, 16:08:31
- x)
... přece NA EVROPU! Na její úředníky :-) Vás to nenaplňuje nadšením? Před cca 2 měsíci jsem ve Sněmovně na Zahraničním výboru pronesl větu "EU zatím nemá žádné vlastní biřice a žoldnéře, takže to její sjednávání smluv je jen takové plácání do vody". No, tak na to, zákonitě je dřív či později bude chtít, aby to "zatím" už netrvalo příliš dlouho. Tady přece už dávno nejde o žádný volný pohyb ...
[201]
etická komise
(Rpuť: 28.05.2006, 16:11:01
- x)
Na třeboňské mediální konferenci počátkem května řekl Vojtěch Filip (KSČM), že by při ministerstvu kultury měla fungovat komise, před níž by držitelé licencí k televiznímu vysílání měli obhajovat své programy. "Byla by to etická komise," řekl dnes ministr (Jandák) a odkázal na příklad Austrálie, kde podobná instituce vznikla údajně poté, kdy psychologové určili jako jednoznačnou příčinu některých kriminálních činů sledování určitých pořadů v televizi. (aktualne.cz)
[202]
Hlavní myšlenka ES, Maydo,
(kocour: 28.05.2006, 16:21:30
- x)
je - A TO OD SAMÉHO POČÁTKU - že jednoho dne ekonomická integrace přeroste v politickou. A to se právě děje. "... Rada Evropy a OEEC, přestože byly v počátcích středem sjednocování politiky, vznikly jako klasické mezinárodní organizace a v podstatě znamenaly neúspěch evropských integračních federalistických snah. Politická integrace narážela na neochotu států vzdát se národní suverenity. Z této situace našel východisko francouzský ministr zahraničních věcí Robert Schuman: navrhl vytvořit sjednocení Evropy pragmaticky - integraci uskutečňovanou nikoli globálně, ale postupně, prostřednictvím jednotlivých sektorů a provádět integraci ekonomickou a nikoli politickou. ... Projekt Evropského společenství uhlí a oceli byl předložen 9. května 1950." (Neustupná, Pauknerová, Skála, Zachariáš, Zemánek: Evropské společenství, Prospektrum 1992 /tedy 5 let před Maastrichtem/). To znamená, že myšlenka politického sjednocení Evropy je v projektu ES přítomna od samého počátku, že ekonomická integrace vždy byla brána jako prošlapáí cestičky pro integraci politickou, akorát se to lidem "zapomnělo" říct.
[203]
No, a o tom,
(kocour: 28.05.2006, 16:26:56
- x)
že právě je na stole návrh přetvořit Europol v instituce zřízenou Bruselí a ne členskými státy, o tom jsem už psal. Zatím je to jen symbolika, ale je to začátek prvního kroku k vytvoření evropské policie podřízené nějakému budoucímu evropskému ministerstvu vnitra. Zatímco Europol je zatím obdoba Interpolu, napříště by měl být spíše obdobou americké FBI. Ale opět je to děláno metodou vaření žáby, tudíž to zatím v tomhle státě vzrušuje pouze mne.
[205]
Evropská politická integrace
(jepice: 28.05.2006, 16:49:07
- x)
není podle mne sama o sobě hodnota kladná ani záporná, je mi v podstatě jedno, jestli žiju ve státě nebo státní unii nebo federaci nebo jak se to bude jmenovat, ale záleží mi na tom, jak ten útvar ctí mou svobodu, jak zajišťuje má práva a mou ochranu před možným nebezpečím zvenčí a taky samozřejmě jak zachází s mými penězi. A podstatné je pro mne i to, jak srozumitelně dokáže má práva zakotvit do ústavy a jaké demokratické mechanismy a záruky tato ústava bude obsahovat. To, že jako Čech jsem příslušník jednoho z mnoha národů, které se mnou sdílejí jeden prostor, mi naprosto nevadí. Vadilo by mi, kdyby má národní příslušnost znamenala nevýhodu proti ostatním. To, co popisuju, je představa, která se zdá v současné době dosažitelná jen obtížně, z mnoha různých důvodů. Přesto mi připadá užitečné neztrácet tuto myšlenku, tj. evropskou integraci na racionálním a liberálním základu, ze zřetele.
[209]
jepice,
(Jaka: 28.05.2006, 17:25:16
- x)
Evropská politická integrace je v tomto stádiu naprosto záporná hodnota. Už jen, jak nám, Ostravákům, dost vadilo, že se leccos rozhodovalo o nás TAK DALEKO ! Skutečně se tu leccos opomíjelo. Takže po převratu se skloňovalo slovo restrukturalizace a všichni zdůrazňovali přibližování rozhodovacích míst blíž k občanům, na nižší stupně. Restrukturalizace měla přinést zlepšení organizační struktury, systému tak, aby se rozhodovalo co nejblíž podmínkám, o které se jednalo. A aby občan měl všelizaké vyřizování co nejblíž a na co nejméně místech, prostě zjednodušení. No a co je EU? Příšerný další stupeň byrokracie, další okruh úřednictva, další neproduktivní náklady na správu! To vůbec není v pořádku, to je jen bič na běžné podnikání a regulace a nerovnoprávné ochranářství. A jestli zůstanou u nás u vesla Paroubci, máme to spočítané. Za čtyři roky, kdy nebudou bránit tomu bruselskému běsnění, to už nikdo nevrátí zpět. Už teď máme dvojí policii a jak to tu kocour popisuje, už se plánuje třetí stupeň, který bude ještě anonymnější. Běžný člověk v tomhle molochu bude zase jen veš.
[211]
Jepice.
(jura-p: 28.05.2006, 17:25:59
- x)
Racionálně znamená levně a účinně. No a to znamená spolek států, demokratických, které by zaručily všem příchozím z jiných států spolku stejné zacházení, které se vztahuje na vlastní občany. Pokud by šlo opravdu o demokratické státy, pak by bylo na přistěhovávajím se, aby si zjistil, zda mu způsoby té které země vyhovují. Této dohodě by stačil jediný rozhodčí orgán, který by reagoval na stížnosti usazených, že s nimi není zacházeno rovně. K tomu dohoda o bezcelní zóně a to by bylo vše. Integraci dopravních a jiných předpisů od zásuvky po stejné doklady by bylo možno ponechat na jednotlivých státech. Samozřejmě by probíhala poměrně rychle. Lidé sami jsou schopni přenášet dobré zvyky i pravidla, která se naučili jinde do svého prostředí. Tak jako neexistovala žádná komise pro implementaci taženého štrůdlu, a přesto se tento turecký desert rozšířil s různými modifikacemi, které mu jen prospěly po polovině Evropy. Tak jako již dnes můžete používat naši zástrčku v koupelně anglického domu, protože je praktická a vlastně všude, znáte-li jednoduchý trik. Jeho znalost se během posledního roku tak rozšířila, že prakticky nikdo nebude už příští rok kupovat redukce. Stejně tak se přestalo blikat při vjezdu do kruhové křižovatky, ač v předpisech to je snad dodnes. Komise pro zavádění štrůdlu, pro použití české zástrčky v anglické zásuvce a pro vyřešení vjíždění do kruhové křižovatky a sladění tohoto vjíždění by samozřejmě neuspěla. Tím neříkám, že mnoho z integrace neprosadili odborníci po výměně zkušenosti. Ale žádnou komisi k tomu nepotřebují. A stejně si myslím, že integraci dopravních předpisů v Evropě pomohli turisti a řidiči kamionů víc než všechny Evropské instituce dohromady.
[212]
Jepice.
(jura-p: 28.05.2006, 17:29:30
- x)
a bezpečnost nám zajišťuje NATO. A největším škůdcem NATO není nějaký záhadný nepřítel. Jsou to ty členské země, které sní o evropských vojenských silách. Ty jsou opravdovým nebezpečím pro naši bezpečnost. A shodou okolnosti jsou to ty samé země, které ztrácejí suverenitu nad velkými oblastmi v blízkosti svých hlavních měst. Ty nám bezpečnost nezajistí. Sami mají málo.
[214]
Jepice,
(kocour: 28.05.2006, 17:33:18
- x)
ke každému státu patří politický národ, a ke každému politickému národu patří jazyk. Stane se prostě to, že češtin, polština, slovenština, to vše bude na obtíž, už dnes jsou v Bruseli jednací jazyky jen dva nebo tři a do ostatních se až následně překládají výstupy. Elita začne mluvit německy, francouzsky, anglicky, možná španělsky, a zbytek bude nepotřebný. Logicky se tak bude domlouvat i doma. Čeština a další jazyky postupně vymizí, s nimi vymizí i národní kultury. Jistě, nezaniknou, budeme je zkoumat v muzeích a psát o nich učená pojednání. Ostatně, mrkněte na naše emigranty, řada z nich má s češtinou potíž už v druhé generaci. A venkov a nějací příští národní obrozenci to tentokrát nezachrání, v 18. století byla dost ostr čára mezi jednotlivými společenskými skupinami, dnes máme demokracie a toto dnes není.
[215]
Jo a hlavně si nenechte nikým namluvit.
(jura-p: 28.05.2006, 17:35:56
- x)
Že bezpečnost se dá zvýšit množstvím odposlechů, biometrikou, násilným sběrem biologického materiálu z různých tělesných otvorů a budováním betonových zábran a magnetických rámů. Je to Cimrmanův krok stranou. Na druhé straně, kdyby se povedlo ztotožnění občanů, kterým je jedno, v jakém žijí státním útvaru, s jejich zemí, které by mohli jednou říkat třeba vlast, byla by velká posila pro bezpečnost v Evropě. Potulující se poloobčani bez vlasti jsou tím nebezpečím pro Evropu.
[219]
Velmi trefná připomínka, Juro,
(kocour: 28.05.2006, 17:45:16
- x)
to nás taky čeká. Nějakou válku potřebujeme, která by pak byla základním kamenem evropské historie. USA do války Sever - Jih moc jednotné nebyly, a oan válka nebyla ani tak o otroctví, to byla jen taková vznešená záminka, ale o míře svobody členských států případně i vystoupit. Do té doby byl federální Washington nijak zvlášť mocný, to až po vítězství Severu začala jeho moc růst.
[220]
Jepice, zdá se vám to divné.
(jura-p: 28.05.2006, 17:48:51
- x)
Ale Češi to dělali dlouho hodně stejně. Počínaje Vršovci a konče sudeťáky. A bojovali o svou kotlinku skoro furt. Zdá se vám to primitivní. Mému otci vůbec ne. On střílel po lidech, s kterými by si mohl dobře posedět v hospodě, protože se chtěl vrátit do svobodné vlasti. A ti zase stříleli po něm. Není to tak dávno. A to byl vzdělaný člověk. A oni taky.
[222]
Přesně Juro,
(Jaka: 28.05.2006, 17:52:35
- x)
i když tady nemůžu použít v plném smyslu slovo - potulující, ale Váš argument má obdobný smysl a důsledek, jako občané lokalit kolem šachet, čili severomor. a severočeští "občané". Ti lidi tu nezakořenili, ani trošku ne. Slovo doma je pro ně pořád někde tam, kde vyrůstali a kde si poprvé rozbili koleno a kde znali každou zákrutu mísního potoku. Tady jsou jak na hotelu, místní problémy jsou jim absolutně lhostejné. I domy, ve kterých bydlí pro ně nemají žádnou hodnotu, přestože jsou dnes jejich spoluvlastníky. Nezajímá je místní kultura, chce JEN užívat. Nezajímá je postavení mezinárodní silnice prostředkem města, prostě nic. Takové lidi snadno kdejaký demagog uloví na blbé řeči a sliby.
[223]
Jo a jistého Schumana
(jura-p: 28.05.2006, 17:54:04
- x)
vůbec neměl za otce Evropy, ale za Mnichovana, co vedl delegaci ke svatému otci, aby ten tlačil na Duce, aby už nedělal s tím Mnichovem potíže. A byly roky, tak mezi 39 a 45, kdyby potkal tohoto tvůrce Evropy a věděl, kdo to je, tak by ho na místě zastřelil. No, možná i kdyby to nevěděl. A bylo by po náměstí v Bruselu a po křídle budovy EP v Bruseli.
[224]
Tož už je
(martina: 28.05.2006, 17:54:34
- x)
něco málo hodin po tom velkém Souboji Jirka x Mirek. Sledovala jsem to takhle: v televizi jsem vypnula zvuk (obraz šel), do přehrávače CD jsem vrazila Krylovo první album Bratříčka. Pak druhé - Rakovina a pak třetí - Maškary. Byla jsem hóóódně spokojená. Kryl sám celkem komentoval gesta těch ubožáků. Se skřípěním zubů volím PROGRAM ODS. Ne ODS. :-/
[226]
Juro-p,
(jepice: 28.05.2006, 17:58:37
- x)
na Cimrmanovy kroky stranou si dávám bacha, a pro sběr biologických materiálů jsem potud, pokud pro něj budou platit stejná pravidla jako pro otisky prstů. O ochotě bojovat v občanské válce jsem pravda ještě nepřemýšlela. :-) Máte pravdu, že politický národ se rodí postupně, nejspíš poučením z různých malérů, a nadirigovat se nedá. Koukolík tvrdí, že lidi sjednocuje podezřelá cizí tlupa na hranici území. Ale k těm potulujícím se poloobčanům bych ráda podotkla, že to nejsou jen tradiční kočovné kmeny nebo imigranti z jihu, ale dnes i spousta mladých vzdělaných lidí, kteří si užívají, že mají k dispozici větší prostor než dřív, a jejich identita už je možná spíš evropská než národní.
[228]
šmankote, když tu padlo
(Jaka: 28.05.2006, 18:05:19
- x)
slovo Čína, viděli jste v TV nové malé pionýry? Motorky? Jawa 50, dnes nově rozjetá výroba našimi hochy v Číně, vzhledově naprosté klony pionýra s motorem Hyundai. Tu karoserii dělají takto, aby prorazili na trh na základě nostalgie a absolutní bezkonkurenční láci.
[229]
Jako, tak to budeme muset udělat jako naši předci.
(jura-p: 28.05.2006, 18:06:09
- x)
Budeme muset zakládat okrášlovací spolky, získávat je, vzdělávat a vůbec s nimi pracovat. Jinak dopadneme jako sídliště kolem Paříže, kam už policie nechodí a kde jakési základní právo vykonávají imámové a šéfové gangů. Ale to neudělá televize Nova, ani stát. Já mám to štěstí, že Jihočeši jsou zcela identifikovaní. A naplaveniny jsou během deseti dvaceti let většinou asimilovaní a taky identifikovaní. Je to jediné území, kde lidé se nehlásí hlavně ke svému městu, ale ke svému kraji. Jihočech vám řekne, že je Jihočech a až potom že třiba z Písku. To jinde není. Brňáci si neříkají jihomoraváci ani na druhém místě. Ještě nikdo nikdy neřekl, že je východočech nebo západočech. Mám to štěstí, že žiju v kraji, kam lidi patří. A proč píšu Jihočeši s velkým? Protože někde u hotelu Halda končí pro Jihočecha Čechy a začínají Jižní Čechy. A až mi někdo řekne, že je Vysočíňák, tak mi klesne brada. A žádný Jihočech nemá problém s tím, aby byl současně a za hranicema hlavně Čechem. Začínám si myslet, že to není v rozporu, že je to naopak podmíněné.
[230]
juro-pe
(Pavel Kořenský: 28.05.2006, 18:19:59
- Mail
- x)
Domnívám se, že vývoj nelze zastavit. Když si uvědomíme, že volný pohyb osob se časem začne týkat i našich občanů (hlavně mladých, kteří už dnes venku studují, časem tam budou pracovat atd.) a uvědomíme si, že tito lidé budou čím dál víc uzavírat sňatky s příslušníky jiných národů, tak k tomu promíchání a určitému odcizení od rodné hroudy stejně dojde. Příklady mám i ve vlastní rodině. Bratránek je Čech dlouhodobě žijící v Německu, jeho žena je Portugalka a mají dvě děti. Co jsou vlastně ty děti ? Češi ? Portugalci ? Němci ?
[232]
2Pavel Kořenský
(helena: 28.05.2006, 18:34:53
- x)
Domnívám se, že k tomuto mísení může docházet, aniž by docházelo ke ztrátě identity. Záleží na síle tradic, které si dotyčný nese s sebou. Vezměte si třeba Brity - ať žijí kdekoliv, svou zemi si vozí s sebou a jsou i v několité generaci Brity. Podobně se chovají i Poláci. Češi naproti tomu mají tendenci se spíš asimilovat. V případě Vašeho bratrance se nejspíš uplatní nejsilnější vliv, tak jak to v těchto rodinách bývá.
[234]
Typisch EU v diskusi
(Šumavák: 28.05.2006, 18:48:21
- x)
a rakouskými sedláky: *Verunsicherung bei Landwirten Verunsicherung gab es bei den Landwirten, wie es nach 2013 weitergeht - ein magisches Datum, denn dann könnten weltweite Zölle und Handelsbarrieren fallen. Das wäre für viele Bauern der Ruin. Deshalb könne man die Bauern nicht dem freien Markt überlassen, sagte Klaus Dieter Borchardt, der als Vertreter der EU-Kommission am Diskussionpodium saß: "Wir müssen immer ein Regulatorium haben, dass auf bestimmte Situationen und Fluktuationen auf den Märkten reagiert."* Hlavní heslo EU: *Musíme vždy mít regulaci,která reaguje na určité situace a pohyby na trzích *. Co dodat?
[235]
Pavle, buď jsou Němci
(jura-p: 28.05.2006, 18:50:33
- x)
nebo jsou nezakotvení. Děti se naštěstí umějí zapojit a asimilovat poměrně rychle. Naši národnost neurčují ani tak rodiče, jako vrstevníci. Já měl několik spolužáků, kteří byli řeckého nebo bulharského původu. Stejně tak pár Německého. Všichni, co si to nebrali a byli Češi cizího původu, si žijí spokojeně a obyčejně. Těch několik, co si ze sebe udělali něco zvláštního, jsou většinou věčně nespokojení a nezakotvení. Chvílema něco víc a chvílema v depresi, že jsou sami, nepochopení, neocenění a tak. Já sám jsem naplavenina původem Brňák a vím, že v intonaci, v emocionalitě jsem drober jiný než rodílí. Ale Jižní Čechy jsou prostě moje. Ale dodnes mám třeba větší potřebu než domorodci poznávat. A nemám tu síť spolužáků kdekoli. Moje děti se narodily v ČB a nemají s tím žádné problémy. já jsem dost času strávil v Bruselu a Štrásburku. A bavil jsem se s různými lidmi. Většina je bezpečně národně zakotvená a zase si myslím, že se to podmiňuje s Evropanstvím. I já si připadám jako Evropan, protože jako Jihočech nemám mindrák. Já jsem samozřejmě Evropan, protože jsem Čech. Já za své Evropanství nemusím bojovat. Boj o Evropanství provozují lidé s pocitem méněcennosti. Ale jsou pravda taky lidi, co jsou celý život každou chvíli někde jinde. Ti bývají identifikovaní se svou institucí, pro kterou pracují a bývají roztěkaní a divní a mají potřebu mluvit o svém začlenění. A co vím, tak na stará kolena se většinou stejně vracejí.
[236]
No jo, Martine,
(jura-p: 28.05.2006, 19:00:08
- x)
Valaši jsou vlastně druhý příklad identifikace s územím. A přitom jsou na fleku teprve pár set let. Možná, že třeti skupina jsou Hanáci. Horňáci, to je jenom 8 vesnic, stejně tak Chodové. A jak psal Kocour, je to spojené s půdou. Ale mělo by se to pěstovat. Proto se mi líbí, že poslední dobou v Praze se pěstuje čtvrťový lokál patriotismus. A dělají se svátky. Ale o tom by spíše mohly mluvit Rpuť a Anka. Podle mě to má strašně velkej význam.
[238]
Přesně, Heleno,
(Jaka: 28.05.2006, 19:03:57
- x)
na síle tradic ! A to je ten průšvih! Já jich, jako proklatě postarší dorostenka, spojených s tímto krajem ctím dost. Je to bydlením v rodinném baráku k němuž jsme odpovědnost museli začít vnímat hodně brzy, je to prázdninami u babiček na vesnicích a sepětí s nezapomenutelným okolím. Je to úcta k zažitým rituálům i slavnostem i místům v okolí. To všechno byly okamžiky místní vzájemnosti, našeho způsobu slavení jara, Velikonoc, Vánoc. Našich společných prožitků se sousedy či nám blízkými lidmi. Tam vznikala nějaká vnitřní pouta, která si člověk v sobě nese celý život. Naše děti už tohle do vínku nedostaly, odcizené paneláky, anonymní prostředí, křik a vulgarita, taky režim, který nás nutil ctít jiné tradice, přetvářka.
[240]
juro-pe
(Pavel Kořenský: 28.05.2006, 19:18:16
- Mail
- x)
no, ten pražský čtvrťový lokál patriotismus má i svoje stinné stránky. Sám jsem to viděl při budování naší komunitní bezdrátové sítě. Radotín se Zbraslaví se dohodne celkem bez problémů, ale spolupráce s Černošicema moc neklapala a po cca. dvou letech se Černošice "osamostatnily".
[241]
A důvod
(Pavel Kořenský: 28.05.2006, 19:21:04
- Mail
- x)
toho "osamostatnění" byl také poměrně charakteristický a trochu mi připomněl EU. Problém byl v tom, že připojených lidí z Černošic bylo nejméně, tudíž přispívali nejmenší částkou na Internetovou konektivitu, ale chtěli garantovat 1/3 šířky pásma té konektivity. :-)))
[242]
MaYdo, ctím individuální východočešství.
(jura-p: 28.05.2006, 19:21:49
- x)
Ale je to tam fakt jinak než v těch Jižních Čechách. Tady je Jihočechem fakt prakticky každý. Dokonce i lidi z Budějovic neměli problém s tím, prosazovat místo Budějovického kraje název Jihočeský. Nikdo mě toto hlasování nevytknul, i když jsem senátor za ČB. S těmi názvy je spojena zajímavost. Všechny kraje mají slovo kraj v oficiálním názvu. Jen Vysočina tam to slovo kraj nemá.
[243]
Jako,
(helena: 28.05.2006, 19:22:07
- x)
tradice jsou silná a pozitivní věc. Posilují vědomí integrity. A nad těmi dětmi bych nelámala hůl. Pokud to v sobě z rodiny mají, časem do toho dorostou. U nás doma se tradice ctily až příliš - hlavně důraz na rodovou odpovědnost, předky, kořeny atp. V určitém věku mi to lezlo neuvěřitelně krkem. Chtěla jsem být stejná jako ostatní, nesvázaná a nezodpovědná. Jak jsem stárla, vrátilo se to, i když doufám v méně fanatické formě. Stejně to probíhá i u mých dětí. Takže nezoufejte, ono to v nich někde bude.
[244]
No a já se vrátim k té Evropě.
(jura-p: 28.05.2006, 19:34:02
- x)
Můj model Evropy je takový, že nebude nutit stejné předpisy všem. Pokud budou demokratické, ať jsou rozdílné. A ten co se přistěhuje, ať žije podle pravidel, co tam jsou. Stěhovat se tam nemusel. Za to by mu mělo být zaručeno, že na něj bude pohlíženo jako na každého druhého. A to je všechno. Bude moci obchodovat, pracovat, podnikat za stejných podmínek. Ale kdyby někde měli všichni zakázáno prodávat tažné ptáky k jídlu, ani on by je nesměl prodávat. Ale kdyby uměl dovézt levnější líh do benzínu, připadně ho levněji vypálit v požadovaných parametrech, pak by mu v tom nikdo nemohl bránit, aby ho prodával. Na tom by celá Evropa jen vydělala. A na obranu by si měla pěstovat NATO jak oko v hlavě. Vždyť tam většina je, kdo chce může vstoupit a Rakousko ubráníme ze sousedství. Když za jeho státní smlouvu ručíme tak dlouho, nic se nestane, když to ještě chvíli potrvá. Holt nebudou mít rakety.
[246]
Juro, a jak vidíte a předpovídáte tohle:
(Jaka: 28.05.2006, 19:58:44
- x)
S výzvou o podporu Teheránu proti USA ve sporu o jaderný program se íránský prezident Mahmúd Ahmadínežád nečekaně obrátil na Evropu Bojím se, že se najde pár evropských podvraťáků, kteří mu budou chtít pomoct. Možná už jen proto, že je to kopnutí do Ameriky?....
[247]
ufff
(Jaka: 28.05.2006, 20:05:59
- x)
Dánský tisk znovu publikoval karikatury Mohameda, které vyvolaly počátkem roku demonstrace v islámských zemích. Obrázky otiskl v nedělní příloze deník Politiken. Tak to jsem zvědavá, co bude a co předpo... Evropa. Docela mě zajímá, jestli to už náhodou trošku nezvětralo ! Nebo co dánská velvyslanectví..
[250]
naplavenina
(onlooker: 28.05.2006, 20:20:24
- x)
přispěl bych taky určitou situaci. Mám už 43 roků chalupu v Lužických horách, kde trávím většinu víkendů a dovolených. Je to samozřejmě bývalá oblast sudetských Němců. V té naší dvojvesnici (u Cvikova) jsou už dneska z 85 % Pražáci, asi 2 % místních a zbytek chalupáři z různých okresních měst na severu. Dokonce tam jsou někteří - děti prvních osídlenců - chalupářů z r. 1946. Jsme dost pevná parta, která se dnes považuje plně za místní usedlíky. Do některých chalup (jako třeba k nám) se jednou za rok přijede podívat někdo z původních rodáků a jsou rádi, že zrovna jejich grunt ještě stojí a je obklopen rozkvetlou zahradou. Řada chalup už dávno skončila jako zplanýrovaná ruina (hlavně díky "péči" po válce nastěhovaných komunistů - zemědělských dělníků bez vztahu k péči o majetek). Takže se tak nějak považujeme za obyvatele Lužických hor, kteří musí přes týden pracovat v Praze.
[254]
Honzo (ze Žižkova)
(dvd: 28.05.2006, 20:52:44
- x)
Já jsme bydlel na Žižkově do svého jednoho roku, a pak jsem tam do 8 let býval u prarodičů. A stále mám takový sentimentální pocit, když jdu ulicí Tomkovou (pravda, již půl století Čajkovského, ale pro mě je to Tomkova) a stále si pamatuji kde byl holič pan Kanda a kde trafikantka paní Šeflová. Ale i tu další čtvrť kde jsem ztrávil desítky let mám rád, prostě mi přirostla - a pak Klatovsko, odkud po mamince pocházím - prostě jsou to tři místa, kde bych byl ochoten žít do smrti. Proč? Nevím. Nějaký francouzký spisovatel (ví snad někdo který - léta to marně hledám) napsal: "Miluji svou ves více než tvou ves, miluji Provence víc než tvůj kraj, miluji Framcii na de všechno." A tak to nějak bude z každým, kdo hledal a našel své kořeny.
[256]
Kdesi jsem četla,
(Rpuť: 28.05.2006, 21:33:53
- x)
ale Jura by to věděl nejspíš líp, že jsme "psychicky naprogramovaní" pořád stejně, že máme v hlavě pořád tu "svou vesnici" t.j. asi tu stovku lidí, které jsme schopni pro sebe registrovat a žít uprostřed nich. Jsme ochotni žít i ve větších aglomeracích, které si ale dělíme - odtud ten čtvrťový lokálpatriotismus. Při příliš velkém rozšíření pak lidé začnou utíkat do menších uskupení. Dneska se tomu říká satelitní městečka - ale vlastně je to znovu ta vesnice, i když moderní.
[258]
Takže abych to shrnul,
(kocour: 28.05.2006, 22:07:14
- x)
zájmem ČR není ani rozdělená Evropa - kvůli Němcům (rozěl a panuj) a Asiatům, ale ani politická integrace spojená se ztrátou suverenity a státotvornosti. Je třeba to udržovat napůl cesty a bránit pokusům prohlubovat integraci stejně jako pokusům ji rozbít. Ta, kde byla Evropa kolem Maastrichtu, to bylo z našeho úhlu pohledu akorát. Další prohlubování integrace je v zájmu Německa či Francie, ale nikoli v našem. Tečka, dobrou noc.
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |