Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Středa, 5.07.2006
Jsou tři druhy lidí......posuzováno ve vztahu k nové myšlence, vizi.
Jistě, najdou se šťouralové, kteří se budou ptát na hranice.
No a ti třetí.... ...ti už začátkem května začali tuto vizi, ještě před tím, než ji Albert domyslel a publikoval, realizovat !! Včelka opatřila sadbu, rozdělila z bezpečnostních důvodů na dvě části, Jura-p dovezl sadbu a já a Dana jsme vysadili ORANŽOVÉ A MODRÉ BRAMBORY! Takto bylo připraveno množitelské políčko: ![]() brambory zasazeny: ![]() Pak ovšem nastalo období napětí ( probíhala kampaň k volbám), kdy se díky chladnému a deštivému počasí nic nedělo, ... a nedělo....a nedělo A pak najednou vyrazily a začaly růst: ![]() Postupně z nich vyrostla slušná džungle, vypadá to , že i z jedné brambory vyhnalo více odnoží, a včera přátelé, včera se začaly otevírat první kvítky: ![]() I z těch dvou, tří kvítků je vidět, že některé jsou čistě oranžové, některé namodralé až fialové a myslím, že v jednom rohu budou i čistě modré (podle toho, jak ta "poupata" vypadají). A vzhledem k tomu, jak se ti politici nemohou dohodnout a vize "duálního státu" je stále reálnější, pokládám za uklidňující, že my budeme připraveni a schopni do oranžových obchodů dodávat oranžové brambory a do modrých modré !! A protože jíst se má v klidu a pohodě, představte si při společném obědě, jak uklidńující bude pro Topolánka mít na talíři modré brambory a jak při jejich servírování Paroubek zhubne! PS. Teorie o žlutých bramborech a Číňanech radši ani nerozvíjím...... Komentáře
[1]
Jsou tři druhy lidí
(Venkovan: 05.07.2006, 13:23:53
- x)
první přečtou,pochopí a pobaví se.Druzí přečtou a začnou se pohoršovat nebo vyjadřovat souhlas.Třetí přečtou a vypuknou emoce.Docela dobrá návnada jako u nějakého psychotestu.Sám sem zvědav,která kategorie bude mět navrch,ale tipovat se neodvážím.
[3]
Šumaváku,
(Faust: 05.07.2006, 15:57:06
- x)
pobavilo mně to, opravdu. :-) Ovšem upozorňuji na jedno veliké nebezpečí, které Tvým duálním bramborám hrozí. Strašlivý Man-de-liung... na tohle téma se nedávno na PvF vedla obrovská diskuse, kterou jsem zahájil já stížností na mandelinku bramborovou, rozjitřila to Dana, pravíc, že mandelinka nežere její \"pravicové\" brambory (v Tvém pojetí \"modré\") a slovo dalo slovo a vyvrbil se z toho vážně míněný scénář pro sci-fi, vč. obsazení hlavní hrdinky. Skoro pro Halyvůd, člověče. :-)) Tak Ti přeju, aby se Tvým bramborám strašlivý Man-de-liung vyhnul... to je fakt hnusná práce ji sbírat a mechanicky ničit. :-)
[6]
umaváku, to by nefungovalo!
(Rpu: 05.07.2006, 17:21:02
- x)
Takovéhle nápady vdycky skončí zdmi zděmi zděma zeďmi no nevím, ale prostě něčím úplně pitomým! A protoe se tady kadá causa zpolitizuje, byly by oranové brambory okamitě a jednohlasně přejmenovány, dle historického vzoru, na Zemáky. Co by vyvolalo demokratickou a veřejnou soutě, jak pojmenovat brambory modré a skončilo by to něčím jako Klausole, podle vzoru kobzole. A lidovci by si kupovali klausole, při čem by dávali přednost nafialovělým odrůdám a doma na zahrádce by pěstovali dva, tři keříčky zemáků. Zelení pak by trvali na tom, e brambory musí být pěstovány výhradně ručně a okopávány motyčkou, nebo jedině tak je moné zajistit trvalý rozvoj bramborářství na věky věkův. Alternativní spoluobčané by vyhlásili nulovou toleranci barevně-rasové diskriminaci a vechny erteple by preventivně serali. V tom okamiku by Bramborářská komise EU vyhlásila sníení kvót na pěstování brambor, nebo Francouzům u dotace na barevné brambory nestačí a krom toho je, v rámci mezinárodního obchodu, nutno nakupovat neomezené mnoství brambor z Číny samozřejmě lutých. Jedinou výjimku by si vyjednalo tradičně Polsko, je by svým zemědělcům přidalo jetě něco na nákup dalího hnojiva, take by vznikl problém, čím přikrmovat prasata, protoe polské brambory - to se prostě jíst nedá.
[10]
Tak za prvé, Man-den-liung je ženského rodu a je zásadně barvoslepá!
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 05.07.2006, 18:49:50
- x)
Lidovci by všechny barevné druhy brambor nechali zčernat, aby byly pro ně poživatelné. Za druhé vás varuji před územním rozdělením neb na území Paroubka Oranžovského by bylo zakázáno pěstovat modré... Na území modrých brambor by bylo zakázat dovážet oranžové, neboť oranžová by byla prohlášena za barvu hniloby. A naposledy a definitivně: Já třeba brambory nejím, jen bramborové knedlíky. Už jsem jedl knedlíky zelené, fialové a žluté nejen na klaunských srazech... Takže nevnucujte mi bramborové problémy. A ty medailové si nechte. Vyznavač spaghetti westernů
[11]
A sraz je ohrožen!
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 05.07.2006, 19:05:05
- x)
Já zapomněl, že je svátek dnes a zítra se bude tančit všude, my blbí pisálci máme dnes uzávěrku... Vodička a Svijany mají zavřeno do 9.7. Tady na Letné jsou zavřeny tak dvě třetiny hospod. Praha je vylidněná, u Letenského zámečku, kde bývá v těchto hodinách na zahrádkách narváno je přes polovinu stolů volných, kolečkoslaře lze potkat jednou za pět minut, jinak se musí před nimi každých pět vteřin uskakovat. Nevím si rady, u Pivoje je sice dobré pivo, ale je to tam malé, i když 10 - 15 by se nás tam vešlo, ale mají tam jen průměrnou kuchyni - ovšem vynikající pivo. Zkuste něco navrhnout. Na Zámečku se mi moc dobře nesedí, pivo nic moc a hrnou tam do vás nelítostně reproblbo...ale promimopražské je krásný výhled. Pak je ještě u tenisových kurtů restaurace Výletná, kam chodíme občas s Jožkou Skalníkem, ale vypadá to tam jako na chodbě sokolovny a ječí tam děti. Dumám dál...
[12]
Klaune,
(Faust: 05.07.2006, 19:10:24
- x)
jedna opravná připomínka: Man-de-liung je mutant (aspoň dle toho scénáře)a tudíž rodu mužského. A já byl určen (dle téhož) k bezživotí, padnuv (padnuvši, padnuvše) za zájmy lidstva. Co taky s takovým nějakým Faustem, že jo? Jejda, nechtěl by sis zahrát ve vesmírným hororu? Obsazení ještě není definitivní... :-)
[13]
Jedině záporáka, Fauste, o němž se
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 05.07.2006, 19:27:30
- x)
v předposlední scéně zjistí, že ke všemu zlému konání byl donucen únosem svých dětí. Hlavní hrdinka je mimoděk vysvobodí a teď ho má v hrsti zase ona... Avšak v zájmu holy i boly i barrando katarze mu děti šlechetně vrátí a on všeho zla slavnostně zanechá, dokonce prozradí hrdince, kde jsou uskladněny vysoce inteligentně vyšlechtěné brambory, po jejichž požití se rozhostí v duši konečně mír. V poslední scéně pak on i jeho chlapeček a dcera - v pozadí fronta hladových ubožáků, jimž v široce rozevřeném skladu civilní garda rozdává konečně brambory - mávají odjíždějící hrdince, která odjíždí do dalšího boje, tentokráte s moučným červem... Taky by sis mohl přijít \"popiť\", už jsme se dlouho neviděli.
[16]
ještě brambory!
(divana: 05.07.2006, 20:03:49
- x)
v tesku (máji) jsou brambory sáčkované, kde je jedna brambora obří a zbylé do jednoho kila jsou pidi, za 16 korun nebo vážené, kilo za 18 korun. na to, že už je sezona ...tak nakonec můžeme taky kupovat už jen ty modré a oranžové květy. ostatně proto se taky po evropě zpočátku po dovezení brambory pěstovaly. lidu nechutnaly. :-)))
[18]
Myslíte jen na sebe.
(Strašidlo D.Z.: 05.07.2006, 20:54:12
- x)
Rozparcelování Absurdistánu včetně barvy brambor rozebráno do mrtě.O červených-rudých erteplích ani slovo.Nejsem barvoslepý a nemíním zbytek života pojídat ananasy od Fidéla.V Polsku stojí brambory za psí štěk,takže je tam chci přivážet ve své správné barvě.Taktéž zde nepadlo ani slovo o podílů komunistů v Programu EU na přecvičení brambolinky mandelové a formy Man-de-liung na sluníčko rudé sedmitečné.Přebarvení to je malá ryba,obšlehli jsme od našich bývalých soudruhů.Zásadní problém je v přeškolení, jak budou místo bramborové natě,žrát mšice.Pro informaci,máme řešení i pro zelené.Budou pojídat nezralé brambory a nadzemní bramborové plody po odkvětu.Zelení budou pak skutečně zelení a bude jich rapídně ubývat. :)
[28]
No já bych to shrnul,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 05.07.2006, 23:43:23
- x)
některé ženy mohou chodit i bez plavek (například Žaneta, ale to nesmím říkat nahlas, neboť by byla okamžitě vyzkoušena pružnost, ohebnost, plasticita a hlavně ohebnost a schopnost zpáteční rotace mého krku...) a některé by mohly mít plavky i na hlavě, už je jedno, jestli trojdílné, povoleny štěrbinky na oči, aby se jim plavkový textil nezachytával o kotníky... Mluvil jsem s výčepním od Pivoje. Setkání je v pátek možné, rezervují nám klidně od 10 - 15 míst, ale jak říkám pivo výtečné, nealko dostatek, tvrdých taky, kuchyně nic moc. Je to stanici pod Letenským náměstím, v polovině Horákové, naproti hlavnímu vchodu do hotelu Belveder. Přesuny do celonočních obslužných alkoholických zařízení možné, včetně Trapas baru, kde jsme někteří nedávno po Vodičkovi skončili v ranních hodinách... Je to na vás. Řekněte si a jedem, už ho tam vezem, rád bych si pokecal, uvolněněji, bez dozoru Halladina, chtěl bych se rozloučit s Dušanem... Máte-li lepší, jsem ochoten se pod knutou nutnosti podrobit. A už nevidím, vysílil jsem se dnes nejen intelektuálně...
[29]
Foundrymane,
(Hipik - pravicovy recidivista: 05.07.2006, 23:47:06
- x)
to je docela mozne o)))) Zkusim nekdy ty slonice vyfotit, aby nase zeny, kdyz se trapi pred zrcadlem, ty prsa by to chtelo zvetsit, zadek zmensit a podobne, tak aby videly na vlastni oci, co se vyskytuje tady. Teda pravda, jsou tady i chlapi takovi. Jednoho jsem pozoroval, prijel karou k pizzerii, koupil 5 velkych kolacu a sezral na posezeni. Cumel jsem jak pero z gauce o))))
[34]
Hipíku, jen si nemysli,
(Rpuť: 06.07.2006, 06:50:56
- x)
naši nezaměstnaní a bezdomovci nejsou jen tak nějaký tento... Nedávno jsem zahlédla v TV, jak se nějakej naiva čuřil, že jsou na sídlišti plný kontejnery oblečení, neb to den před tím rozdávala charita - loňský modely, co si myslej, že jo?:)))
[36]
Vynalézavost
(martin tamtaky: 06.07.2006, 07:46:28
- Mail
- x)
nezná mezí. Pěkná výmluva špekounů s faldy na těle, kterou jsem odposlechl, je teorie o normálním těle, ale příliš velké kůži. Další přibírání, které vyplní ony faldy, je zase způsobeno dorůstáním onoho těla do velikosti vnější kůže. Je skutečností,že zvláště pivní mozol (Bierbauch) žádné faldy nemá.
[40]
Ahoj Hipíku!
(Šumavák: 06.07.2006, 08:21:05
- x)
Hele, když to budeš předělávat, tak si otevři ten nainstalovaný prográmek, vlož tam ten e-mail co jsem Ti poslal a k tomu to heslo. Tím se dostaneš na sumavak.rajce.net kam normálně dáváme ty fotky. a ty pak je v menu přímý odkaz: FOTOALBA a jsou tam alba všechna pohromadě, takže chceš-li se v budoucnu znova na nějaké podívat, nemusíš brouzdat po celém netu. Tak to prosím zkus.
[41]
Lichva
(martin tamtaky: 06.07.2006, 08:30:44
- Mail
- x)
co je to lichva? To není hecování, to je vážně míněný dotaz! Jistě mi odpovíte, že je to půjčování peněz za lichvářský úrok. Pak se zeptám, co je to lichvářský úrok a kdo ho stanovil? Pokračování nesvěřím Internetu, ale existují možnosti obrany i možnosti obcházení sjednané výše úroku. Zdánlivě z jiného soudku je nerozšiřovaná informace o tom, že legální exekutoři, vybavení exekučním příkazem soudu na základě řádného exekučního titulu, vymáhají ručení u půjček ze socialismu. Udělat nekomu ručitele u Spořitelny nebylo nic zvláštního, požádali jste někoho z práce a ten se tam podepsal. Jenže Spořitelna to celé prodala jisté firmě se sídlem v Londýně a na Normanských ostrovech a ti začali vymáhat. A úspěšně, protože papíry mají v pořádku. A v roce např. 1987 žádný lichvářský úrok nebyl.
[44]
No jo, asi
(Foundryman: 06.07.2006, 08:54:49
- x)
se není čemu divit, když vládními představiteli je obecenstvu neustále vtloukáno do hlavy, že dluhy jsou vlastně normální, že se nic neděje, že půjčovat si na splátky vlastně není zadlužování a tak podobně. A když bude nejhůř, taťka Paroubek to nějak vyřeší. Jsem přesvědčen, že kvanta hlasů dali soc. dem. právě ti zadlužení.
[45]
Magistře
(martin tamtaky: 06.07.2006, 08:55:31
- Mail
- x)
a přesná odpověď na dotaz - trestní zákoník: § 253 Lichva (1) Kdo zneužívaje něčí tísně, nezkušenosti nebo rozumové slabosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede,bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem. (2) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let bude pachatel potrestán, získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch.
[48]
martine, mně (viz článek)
(Rpuť: 06.07.2006, 09:26:44
- x)
vrtá hlavou: Je stanovená výška, odkdy je úrok lichvářský - řekněme od 100%? Jestli si někdo vypůjčí na doplatek za plyn, tak by to měla být tíseň, ne? A když mu ten úrok nenapíšou do smlouvy, tak se jedná o neznalost? O snížené rozumové schopnosti nemluvě - ale to už jen jako vtípek, i když v případě romských \"úžerníků\" by se to jistě často uplatnit dalo.
[50]
Magistře
(martin tamtaky: 06.07.2006, 09:33:20
- Mail
- x)
článek jsem četl už ráno - odpovědi: výška stanovená není - viz hrubý nepoměr půjčka na doplatek za plyn - protože jsem byl na dovolené v Egyptě? ten úrok tam napsaný je! Kdyby nebyl žádný úrok, tak se jen vrací půjčená částka. Úrok může přiznat soud, je-li půjčování peněz podnikatelskou činností a ten to přiznává jen velmi nízko. na vtípky není čas, musím vyrazit na dopolední projížďku se stále ještě nateklým kotníkem a musím se vrátit, než žena přijde z kúpelek
[53]
Ahoj, lidi, takže jsem se konečně
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 06.07.2006, 12:26:46
- x)
a závazně domluvil s Dušanem. Zítra, to je 7.7. (pozn. pro Foudrymana: To není rozměr poprsí, to je zítřejší, páteční datum...) v 18.00 u \"Pivoje\". Ze spodu od Strossmayerova náměstí se dá jít pěšky nebo jednu stanici sockou do kopce a pak mírně sejít a zahnout do leva kolem hotelu Belveder do ul. Františka Křížka, z Hradčanské přejedete Letenské náměstí a vystoupíte ve stanici Kamenická, rovněž popojdete trochu dolů a zahnete do první doleva (Fr. Kříž.) a přes ulici od hlavního vchodu hotelu Belveder ta naše \"hospůdka česká, ta je tak hezká, tak hezká\" je. Máme tam stůl v zadní místnosti kolem výčepu. Jestliže máte nějaká fota ze setkání, vezměte sebou... (Čapka když tak mohu vzít já, mám asi třicet knížek, včetně Zahradníkova roku, který jsem v životě nečetl...). Těším se, dejte zprávu, prosím, dál...
[55]
Domu hezke poledne, my mame jitro,
(Hipik - pravicovy recidivista: 06.07.2006, 12:46:42
- x)
uplakane, uprsene, dvd v Cechach, jsou podle toho, co vidim tady lide rozdeleni do dvou krajnich skupin. Nebudu do toho pocitat kostlivce. Jsou tudiz hubeni a lehce nad vahu. Opravdu zkusim nafotit alespon tech par kousku, kteri dorostli do sve kuze o))) aby bylo jasno o cem pisu. Kuprikladu jsem videl matku s dcerou ve Wall Martu, sly ulickou mezi regaly a nebylo inche, co inche, nebylo centimetru kolem nich. o)))))
[58]
San Galgano
(Vít Blaha: 06.07.2006, 16:53:28
- Mail
- x)
jsem viděl kdysi na nějakém propagačním katalogu - byla to fotka ve dne - zajímavá, ale nic zvlátního. Říkal jsem si, e a jednou do Toskánska pojedu, chtěl bych se na ten kláter podívat, ale úplně jsem na to zapomněl. Poslední den naeho pobytu - bydleli jsme na podobné usedlosti jako Liv Taylor ve filmu \"Svůdná krása\", asi 10 km od Sieny - nám pan domácí poradil jednu moc krásnou hospůdku asi 15 km daleko. Kdy jsme se kolem půlnoci vraceli, uviděli jsme asi 3 km od hlavní silnice \"cosi\" svítit. San Galgano bylo jako UFO - zajímavé, e celý objekt byl zcela volně přístupný - byli jsme tam asi hodinu a protoe kromě nás tam nikdo jiný nebyl, byl to vyjímečný záitek. Kdyby někdo chtěl kontakt na příjemné ubytování - byty na zemědělské usedlosti - od dvoulůkových po 5ti lůkové - venkovní bazén, příjemní majitelé, za velmi slunou cenu (třípokojový byt pro 4 lidi na týden za 500,- ) a mi napíe na e-mail.
[64]
Globalizace
(Venkovan: 06.07.2006, 20:01:29
- x)
problém brambor se nečekaně vyskytl i v Polsku.Polský prezident musel náhle odcestovat na svou rezidenci u Baltu.Vše zavinily německé brambory.Barva brambor se přísně tají,ale bramborový virus je hrozbou pro celou Evropu.Ministr Rath už vydal pokyny k vývoji a následné výrobě léku Brambolínu.Sobotka uvažuje o bramborové dani,která pokryje náklady.Škromach se chystá svolat do Prahy bramborovou internacionálu.Bublan má zjistit Šumavákův zdroj informací a zabránit dalšímu úniku informací.Situace je vážná nikoli zoufalá.
[65]
Globalizace
(Venkovan: 06.07.2006, 20:02:39
- x)
problém brambor se nečekaně vyskytl i v Polsku.Polský prezident musel náhle odcestovat na svou rezidenci u Baltu.Vše zavinily německé brambory.Barva brambor se přísně tají,ale bramborový virus je hrozbou pro celou Evropu.Ministr Rath už vydal pokyny k vývoji a následné výrobě léku Brambolínu.Sobotka uvažuje o bramborové dani,která pokryje náklady.Škromach se chystá svolat do Prahy bramborovou internacionálu.Bublan má zjistit Šumavákův zdroj informací a zabránit dalšímu úniku informací.Situace je vážná nikoli zoufalá.
[66]
Komunisté možná podpoří Jana Kasala
(Vít Blaha: 06.07.2006, 20:16:10
- Mail
- odkaz
- x)
Komunisté možná podpoří v páteční volbě předsedy Sněmovny Jana Kasala (KDU-ČSL). Na TV Nova to připustil místopředseda KSČM Jiří Dolejš. Podmínkou podle něj je, že Kasal odstoupí hned po jmenování vlády. Šéf klubu KSČM Pavel Kováčik označil podporu za nepravděpodobnou.
[67]
Parlamentní bramboračku ne a ne uvařit....
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 06.07.2006, 20:35:49
- x)
Asi je chyba v přísadách. Jo a ten, nový bramborový virus, který tu vydedukoval venkovan, se projeví nejprve tím, že brambory náhle nezdravě ztloustnou, pak zkornatí, zrohovatí a zparobkouvatí... A už se nedá nic jiného dělat než zahodit. A nejlépe zakopat dva tři sáhy hluboko. První přípravná fáze pro nástup paroubkovinného virusu bramborového je tkz. \"kasalka\", tady pomůže jen okamžité očkování, ovšem za předpokladu, že se na toto nebezpečí přijde včas.
[72]
Zdravím,Rputi, krecht tam sice byl,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 06.07.2006, 23:30:31
- x)
ale ty brambory tam byly skladovány jako válečné zásoby. Ty nahnilé z jedné strany se vozily do Ovoce Zelenina, z druhé strany se tam vozily nové. Sklad měl osmdesát sedm zaměstnanců, to vím, říkal mi to ožralý důchodce a který tam dělal, měl služební byt na Molochově (ten hrozný činžák od Sparty až po Letenské náměstí). Teprve nějaký sovětský hygienik, když mu tam čtyřikrát za minutu zhasla \"papirosa\", uznal, že je tam vlhko a jako válečný krecht se to nehodí. Pak se erteple vozily do nějakých pískových dolů....a Stalin se definitivně vykydal. Ale smrdělo to tam do osmdesátých let... Já to vím, přes přátele jsem byl u zrodu Rádia Stalin, nakecával jsem znělky a sháněl staré desky Uriah Heep. Pak jsem hrál na Slavnostech světla v roce 1990 právě v tom ústředním podzemí, jenže, jak je obvyklé, Linhartova nadace, která to tenkrát celé organizačně zaštiťovala se začala mezi sebou hádat a rozpadla se na několik částí. Gró ještě stačilo založit v Lodecké ulici klub \"Bunkr\" a Rádio Stalin se tam přeneslo (učil jsem ještě všechny jejich speakry mluvit do mikrofonu...)a začalo to být najednou všechno o prachách, protože celý undergraund tam začal vychlastávat do rána... A díky bývalým bolševickým sviním typu Burgermeistra, který tenkrát dělal starostu na Praza 1, začínalo jít vše do kelu... Říkali jsme si, že je nejvyšší čas na druhou, nesametovou revoluci, jenže naše nadšení vždy ráno vystřízlivělo. No tak je to teď, jak to je. Přiznávám, že jsem to tenkrát taky trochu prochlastal...jsem vinn. Ale střílejte do mě vždycky jen ráno, v poledne vám už uhnu...
[74]
Ve čtyři mi začíná poslední schůzka na Hluboké.
(jura-p: 07.07.2006, 00:01:31
- x)
Takže přijedu do hospody později. Ale už umím jednosměrky mezi Štrosmajerákem a Technickým muzeem nazpaměť. Je to jasné, z nábřeží směr na Štrosmajerák, hned za Klimentem doleva, třetí doprava, první doprava, tam zaparkovat co nejblíž konci, dojít na konec, odbočit vlevo a po pár krocích jsem tam.
[78]
Paroubek hraje dvojí hru
(Rpuť: 07.07.2006, 08:54:27
- x)
Zelení přišli na jednání s návrhem aby dohoda s ČSSD vycházela s dohody o programových otázkách, což Paroubek odmítl. Na tiskovce pak ale řekl:\" Volba sociálního demokrata za toleranci vlády, tak to si neumím v tuhle chvíli představit bez hluboké debaty o programových otázkách\". (lidovky)
[79]
Takže tam koalice má doopravdy podrazáka.
(jura-p: 07.07.2006, 12:15:10
- x)
Je to tady zas. Koalice 99. A na takových věcech nakonec končí všechno. To jsem zvědavej, co vymyslí, aby to v druhém kole prošlo. Protože pak se najde někdo, kdo řekne, že historické úspěchy se nesmějí propásnout nebo že když lid rozhodl ve volbách, tak se to musí vzít vážně. V prvním případě to povede k Paroubkově vládě se zelenými a v druhém k velké koalici. A kde jsme?
[87]
jsem jen nepozorná?
(divana: 07.07.2006, 14:41:18
- x)
proč mám dojem, že jeden den topolánek řekl, že s komunistama žádné jednání ani v pěti a druhý den v televizi byli hezky všichni pohromadě? něco mi v tom nesouhlasí. chápu, že ti čerstvě zvolení, staří i noví, především budou hájit výši svého platu. ale snad jsou našimi zaměstnanci a my ve volbách řekli, koho a co chceme. nebo ať zruší volby, škoda času.
[92]
zatím
(divana: 07.07.2006, 15:36:52
- x)
to je to slovíčko, kterého se bojím. jsem přesvědčená, a už jsem to všude lepila, jak paroubek řval, že jede do eu vynadat socialistům, že ho nepodporovali při volbách,a pak se vrátil a byl zticha a splihlý. tak oni ho opravdu nepodporovali, nejspíš nechtěli. a pak mu zřejmě něco takového i řekli.takže to jeho mlácení je jen naoko. ale v rukávu nemá nic. naopak, jak se to bude protahovat, můžou na šibaly vypadávat některé kauzy. proto by ods nemělo panikařit a ustupovat. není to třeba. pořád to jsou oni, kdo je vítěz. a to by měli všude opakovat.
[94]
Divano,
(Foundryman: 07.07.2006, 16:14:15
- x)
podle mého je prvotním cílem ODS v současné situaci prezentovat se státotvorně a konstruktivně. Což se jim daří, ten destruktivní je pořád Paroubek a do předčasných voleb, s nimiž je nutno počítat, to bude pořádný handicap. ODS však musí úzkostlivě dbát na to, aby jí nemohlo být vyčteno, že tím rozbíječem je ona. Proto mne současné kličkování ani moc nevzrušuje - nejde o vládu, nýbrž o pole position ve volbách.
[96]
Divano,
(Foundryman: 07.07.2006, 16:35:20
- x)
to se mi zdá nereálné - sešlo by se jich 150 a nedomluvili by se vůbec na ničem. Cibulka, monarchisti, Železný, Edové atd. atd. - to by byl akorát cirkus. Měli by to ve sněmovně udělat jako při volbě papeže - zašpérovat parlament a vypustit je ven až se zvoleným předsedou. Pro tělesné potřeby rozestavit kýble.
[102]
Tak jsem se vratil, uz nemam sadru
(Hipik - pravicovy recidivista: 07.07.2006, 19:11:06
- x)
a pripijim na Pivoje orosenou plzinkou a k tomu zazdivam jednoho tajtrdlicka, hned je veseleji. Byt v kuzi Topolanka, asi bych zkusil pruzkumovou akci a kdyz by dopadla OK hodil bych vesla prevoznika do rukou Padrbka, jako manifestacni gesto.
[107]
Anko,
(martina: 07.07.2006, 20:30:20
- x)
viróza - u Tebe? Jedině vyčerpaný organismus se nemůže bránit... Reklamuj u Haase :-) A viróza potřebuje hooodně tekutiny = nápoj v dostatečném množství a k tomu nasycený b-komplexem = PIVO = měla jsi být TAM. A ještě si k tomu připočti užitečné a zdraví prospěšné (zvlášť nebo dohromady??) masírování bránice celou společností.. :-) Ale pokud je fakt blbě, je lépe býti doma a v klidu. Ať je Ti brzo líp! P.S. Děkuju za tu prezentaci lidských obydlí.
[109]
Volební pat by mohla rozlousknout výměna
(martina: 07.07.2006, 20:44:31
- x)
vyjednávacích týmů. Více viz. odkaz. \"Topolánek si nemůže představovat, že mu Paroubek bude nabízet varianty řešení a on je bude schvalovat, nebo neschvalovat. Musí sám přijít s návrhem,\" míní Zbořil. Předčasné volby nejsou podle politologů ještě na pořadu dne, i když podle Cabady by Klaus mohl nakonec usoudit, že sněmovna nefunguje jak má, a rozpustit ji. Pak by následovaly nové volby. Zabránit tomu podle něj může nejen obměna vyjednávacích týmů či aktivnější přístup prezidenta, ale i konstruktivní návrhy Senátu. Klaus dal v pátek najevo, že o aktivnější roli uvažuje. --- Tak si pomalu začínám myslet, že ten odkaz Víta Blahy na povolební uspořádání (premiér Bém a Paroubek ministr financí) není až taková sci-fi... Zvlášť, když o tom začnou psát noviny...
[119]
Přeji krásné \"popivojí\" ráno!
(Rpuť: 08.07.2006, 06:31:36
- x)
Hlásím, že jsme dojeli živi a zdrávi, pouze nás, těsně před Bechyní, kontrolovala policie, jestli jsme to auto neukradli. Musím ovšem, chca nechca, konstatovat, že se chovali naprosto korektně a profesionálně. To všeobecné brblání učinilo své - hoši se snažili. Ale aby to nebylo tak ideální, tak Bambas je prostě Bambas - vzal si tento týden dovolenou...:))))
[120]
Víte,
(Rpuť: 08.07.2006, 06:45:43
- x)
Zbořil není blázen, on je pouze intelektuál a být intelektuál znamená být vždycky trochu doleva. Konec konců intelektuální levice má u nás tradici a on sám má své mladé kořeny v 60-tých letech a to byla, celoevropsky levicová záležitost. Jen ten kontakt s realitou poněkud chyběl a chybí - což často vede k podivuhodným závěrům...:)))
[121]
Tak tohle stojí za to, kdyby se náhodou někdo probudil :)
(Rpuť: 08.07.2006, 10:00:19
- odkaz
- x)
Soud pak Filipovy nadřízené důstojníky z StB předvolal. \"Byli vyslechnuti František Hanzalík, Stanislav Eismann a Lubomír Antal, kteří s ním sepsali závazek spolupráce a řídili ho. A ti mu dosvědčili, že před ním výslovně tajili, že rozvědka spadá pod Státní bezpečnost,\" upřesnil v pátek Toufar. Soud došel k závěru, že Filip sice pracoval pro komunistickou rozvědku, ale nevěděl, že se tím stal udavačem StB....
[122]
Zbořil možná není blázen,
(Vít Blaha: 08.07.2006, 10:13:47
- Mail
- x)
ale větu, \"...Volební pat by mohla rozlousknout výměna vyjednavačů ...\", nemůže žádný normální politolog přece mínit vážně - v ČSSD vládne Paroubek dle vzoru Josefa Visarionoviče Džugašviliho. Takže výměna vyjednavačů nic neřeší. Když ale pomineme kultík osobnosti Jiřího P., tak by základní premisou musela být snaha obou stran se dohodnout. A sociálním demokratům tato snaha zcela chybí - naopak dělají vše proti tomu aby bylo dohody dosaženo. A politolog, ať už \"intelektuál\" jako Zbořil, nebo chaot jako Pehe, by měl jevy v politice pokud možno nazývat pravými jmény...
[123]
Víte,
(Rpuť: 08.07.2006, 10:28:12
- x)
tyhle hraběcí intelektuálské rady mi taky jdou na nervy. Ale oni to myslí vážně a celkem vzato \"kdyby to bylo bývalo možné pak by to bylo bývalo mohlo ten problém vyřešit\"...:))))) Oni to mají teoreticky vyřešené a ostatní \"ať si vyberou\". Právě proto jsou intelektuálové v normálním životě těžko použitelní. Když tímto způsobem začnou řešit co bude k obědu, je rodina o hladu:)))))))
[125]
Hlasím, že jsme také \"dojeli\"....
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 08.07.2006, 11:03:35
- x)
Foundry odjel už kolem deváté (tititi ty lidé, co mají malé robě jsou nějak ráno narušení...). Jinak nás jura \"zahodil\" znovu do Trapas baru (David prohlásil, že tam musí, kdykoliv je v Praze, protože je tam nejkrásnější obsluha, co kdy za barem, před a pod viděl...), takže Tom, který vypadá už skvěle, Radim, Fondry a já jsme opět do hluboké noci (nebo mělkého rána...přijatelnější verse pro Ančinuránu) řešili světovou nedokonalost. A já budu muset v pondělí, čtyřicet let se mi to nestalo, odříci představení neboť nedokáži napodobit ani sputnik.... Zašel jsem na jedno vyprošťovací, u Pivoje nejprve ukázal na krk, pak zdvihl palec, a zatímco mi výčepák tu božskou manu točil, štamgasti, kteří už tam snídají v devět, řvali smíchy: \"To bude večer u fotbalu klídek! Nikdo nebude nadávat na Němce!\" Dvě piva, fernet nepomohli... Kurva Paroubek, ten se mi pomstil! (Omlouvám se, ale někdo přece za to může, ne?)
[128]
Klaune!
(Tomáš: 08.07.2006, 11:17:28
- x)
Klaune, nevykládej. Světovou nedokonalost jsme řešili jen my tři. Ty jsi nás při tom pouze vyrušoval hlasitým chroptěním a sípáním, a Davidovi jsi clonil výhled za, před a pod bar svými kadeřemi. Prosím tě, příště si k tomu fernetu objednej nějakou respektovatelnou a důstojnou nemoc.Teď už je to ovšem fuk, protože si stejně nikdo nepamatujeme, jak jsme tu světovou nedokonalost vlastně vyřešili, takže svět je i nadále nedokonalý, což bude vyžadovat další setkání této vědecké a kulturně politické společnosti. Takže Klaune konej, svět opět visí nedočkavě na tvých rtech, a na tvém brku. Máš to zase na krku. Příště snad nebudeš chroptět ale plynule hláskovat.
[132]
bolševik Filip
(divana: 08.07.2006, 12:48:17
- x)
to, co je dnes v mladé frontě ohledně filipa, už bylo v mladé frontě před dvěma lety a stejně tak po diskuzích na netu. je hezké, že se k tomu noviny vrací díky mejstříkovi. ale proč to před těma dvěma lety naši hlídači demokracie a mejstříci a havlové netlačili tak, aby dnes se mohli starat o jiné novější kauzy. tady je všechno opravdu dočasně na furt. on to tak řekl i ten jakoby mladý bolševik ohledně volby kasala, že se musí domluvit, jak dlouho bude trvat dočasně.
[133]
...Jóóó...zdravím!... To byla jízda (7;- D)
(šakal: 08.07.2006, 15:28:58
- x)
Eště teď mi mírně bzučí v hlavě...ale jen maličko...jako když za záclonou leze zapomenutá moucha. Jo, TOMÁŠI, vypadals vážně super! To sem blázen, esi ty si ňákej rekonvalescent! (7:- P) A děkan KLAUNOVI za organizační nadšení - prima protrajdanej večír! Ať máš hlas jak zvon (7:- ))
[145]
Takže to není blbost policajtů, ale záměr v samém počátku.
(Rpuť: 08.07.2006, 19:02:37
- x)
Ten striktní rychlostní limit byl stanoven úmyslně, s vědomím, že to nelze naprosto přesně dodržet. Tohle kváká Šimonovský na Novinkách: Co říkáte přísnému trestu za překročení rychlosti v obci třeba jen o pár kilometrů? Sice si na to lidé nejvíce stěžují, ale nechal bych to. Když byla šedesátka, jezdilo se pětašedesát. Teď je padesátka, tak se jezdí pětapadesát. Zákon stanovuje limit a kdo chce mít jistotu, ať jede pomalu.
[146]
...Co je tohle? Vedlejší produkt toho marodění?...
(šakal: 08.07.2006, 19:04:48
- x)
http://www.angle.cz/index.phtml?go=clanek&id=1470
[151]
No to si živě představuji...
(Vít Blaha: 08.07.2006, 22:37:26
- Mail
- x)
Já jsem u toho pití naštěstí nemusel řešit v Praze jistě dobře prohovořený následující vývoj věcí veřejných, jen jsem četl regionální přílohu MfD o rekonstrukci divadla Reduta - jak to vypadá s kvalitou provedené práce po roce od slavnostního uvedení do provozu... Určitě by to zajímalo šakala - stejné architektonické studio jako u bazénů na Kraví hoře, množství architektonických cen a podobné problémy s kvalitou...
[155]
...Himl...a to to Michael Hopkins tak chválil!...
(šakal: 09.07.2006, 00:49:23
- x)
...Ti organizátoři Grand Prix Obce architektů aby se už vážně šli zastřelit. Nejdřív se totálně zesere ten děsnej Rudník, kterej tak vysoce ocenili (http://www.archiweb.cz/buildings.php?&action=show&id=168)...vostuda jak prase! A teď zas tohle. No, asi by se ta cena měla udělovat s nějakým zpožděním...asi tak 5 let...až se barák zabydlí (7:- /) Jo, za mail dík...kouknu!
[158]
...Chi, chi, chi...Vy jste ale!...
(šakal: 09.07.2006, 02:32:46
- x)
...Já jsem, co se toho \"Plecháče\" týká, taky celej zajímavej, jak to nakonec dopadne! Za sebe mám dojem, že by mi nevadilo z toho domu skoro nic...až na jedno - v létě tam bude bestiální vedro! Ovšem, Rýzner píše, že tam má klimošku, tak se to snad dá přežít. Ovšem zaplatit to už bude o něco horší... ...Jo, kdyby někdo nevěděl, o čem se tu bavíme, tak tady je o rodinném domě zvaném \"Plecháč\" detailně pojednáno: http://www.archiweb.cz/buildings.php?action=show&id=72 Jinak, to, co píše Honza Kratochvíl o Rudníku, je jeho osobním vkusem asi tak dvakrát filtrovaná pravda. Dává v textu sice najevo, že všechno není úplně vpořádku, ale pravý stav věcí je mnohem horší. Ve skutečnosti jsou ty domy totiž v bezmála havarijním stavu. V časopise \"Architekt\" jsem o tom četl znalecký posudek, který u soudu sloužil obci Rudník jako argument proti arhitektům toho \"revolučního skvostu\" soudobé architektury. Mám to pouze v papírové podobě, tak jen heslovitě: - jediné zděné konstrukce jsou štítové zdi, které oddělují jednotlivé řadové domy - průčelí jsou stavěna jako sendvič (od vnějška dovnitř): cementotřískové desky na volnou spáru (sic!), termoizolační vata, parotěsná zábrana (což je plastová fólie) a sádrokarton - nosná konstrukce téhle \"papírmašové fasády\" je z tenkostěnných pofilů C ze zinkovaného plechu - stropy jsou neseny také těmito tenkostěnnými profily - Velkoplošná zasklení v obývacím pokoji sahají až k povrchu terasy ...Takže: - do domů zatéká, cementotřískové desky ve fasádě praskají - od zatékání dochází k plesnivění stěn - stropy mají malou únosnost; prohýbají se a deformují při pouhém stěhování těžké skříně či po napuštění vany! - když v zimě sedíte v obýváku, vidíte vrstvu sněhu za oknem jakoby \"v řezu\"; v kraji kolem Pece pod Sněžkou, kde jsou metrové závěje pravidlem, sníh na terase odtává skrze špatně těsnící okna do obýváku No...a obec Rudník bude na nápravu těchhle pochybení muset podle dotyčného posudku vynaložit cca 5 - 6 miliónů navíc. Což, jak jistě uznáte, při počtu 18 domků není malá částka (7:- /)
[159]
to začíná vypadat jak za bolševika,
(divana: 09.07.2006, 02:40:33
- x)
když těsnící polystyren se dovážel a na paneláky ho bylo třeba a někdo chytrý vymyslel, že jako na venkově peří, tak to budou těsnit peřím ve velkém. bylo ho kdesi hodně zavezeno zeminou. no nalisovali to i s tou zeminou. kupodivu to začalo plesnivět. tak museli zaživa to vyměńovat. a zrovna v zimě...
[160]
Plecháč, Rudník, Reduta...
(Vít Blaha: 09.07.2006, 03:52:22
- Mail
- x)
Plecháč mně osobně se velmi líbí, mám rád industriální vzhled, pohledové betony apod. Díky celé konstrukci baráku se ale domnívám, e to bude jeden velký tepelný a akustický most já vím, e dnes to není problém jak vytopit, tak vychladit, ale přeci jen mne napadá to opatření, co jsem kdesi četl, e zavedli ve Velké Británii zákaz celoskleněných fasád jsou natolik energeticky náročné, e nemají budoucnost. Přečetl jsem o Plecháči mnoho článků, jel jsem se na něj do Humpolce podívat a byl jsem mile překvapen. Je jen málo baráků co vypadají ve skutečnosti lépe ne na fotkách. Mám ale podstatné výhrady k údajům, které pan Rýzner uváděl v tisku. Povauji za zcela nemoné, aby celkové náklady na dům dosáhly výky 3,5 milionu. Jen ten nerez bazén, co má na zahradě musel stát minimálně milion. Viděl jsem kalkulaci na privátni bazén 4x6m od tée společnosti, která ho dodávala Rýznerovi a bez DPH to bylo 1,200.000,- Kč. Toté skleněný plot shodou okolností jsem to konzultoval s jedním stavařem, který má s copylitem realizační zkuenosti. V měsíčníku \"Můj dům\" uváděl Rýzner, e původní rozpočet 3,5M se podařilo \"rámcově dodret\". Vysvětluji si to tak, e tím myslel cenu za ten ocelový rám . Provoz a reijní náklady musí být naprosto ílené. Okolní prostředí domu je strané chápu, kdy někdo chce něco podobného zrealizovat v Londýně, ale uniká mi smysl podobného počinu v Humpolci, kde bydlení o kilometr dále je bydlení ve zcela jiném prostředí. Plecháč je krásný jako výtvarný objekt, ale ne jako rodinný dům, spíe mne napadá srovnání s hradem, který se přes zimu nedal vytopit a tak se panstvo odebíralo na zimu na svá sídla do Itálie. Ti chudí to realizovali na ose Buchlov Buchlovice. ikovné píárko kolem baráku zajistí p. Rýznerovi jistě dalí zakázky, ale na bydlení (a na placení provozu) to moc není. Rudník (a detto brněnská Reduta, bazén na Kraváku etc ) základní problém, který Okamura v MfD nepřijatelně bagatelizuje je, e si autoři architektonického návrhu v projektu zkouí nějaké postupy a materiály které nejsou vyzkouené. Metoda, zkouka omyl je dobrá pro děti, kdy se seznamují s okolním světem, ale pouít při veřejné stavbě materiály z nerezu, které se pak musí natírat, protoe rezaví, to je IMHO nepřijatelné.
[163]
Anko,
(Rpuť: 09.07.2006, 07:50:48
- x)
co se architektury dotýče jsem hroznej kacíř a už se mi pár těch pánů a dam podařilo urazit. Ale nemůžu si pomoct, já mám z té moderní architektury často dojem samoúčelnosti. Někdo realizuje svou vizi a vůbec neřeší, že se v tom má bydlet, nebo souznít s místem, na kterém stojí.
[167]
dobrá ránko a pozdravení od klávesnice
(Dušan Neumann: 09.07.2006, 08:39:44
- x)
konečně jsem se dostal k tomu, abych něco souvislejšího napsal. Náš pobyt v Čechách se chýlí ke konci a začíná doléhat one podivný předsmutek z loučení, který vystřídá až první probuzení doma, kdy se celý pobyt tady bude zdát jen jako záznam příjemného snu... ale ještě jsou skoro tři dny času.. pak, po vytřídění hroty pošty a zoufání nad haldou účtů začnu zpracovávat video a vytahovat z něj fotky... nebudou příliš kvalitní protože tv rozlišení je jen 72x72 a pomalu je budu ukládat do fotoalba, a raději ještě do nového šumavákova projektu až bude zrealizován. Pokud se týče architektury jsem eklektik - ale ten Rudnik považuji za ohavnost a Plecháč za samoúčel. Když už ten člověk chtěl bydlet v něčem rezavém, mohl si za pár šupů koupit vyhaslou vysokou pec, kterých je po vlastech neurekom, vypálit do ní okenní otvory a přispět tak k revitalizaci rozpadajících se industrálních rezervací
[168]
Vít+Šakal et al.
(dvd: 09.07.2006, 09:25:28
- x)
Tak jsem si z obrazovky přečetl tu brněnskou přílohu MfD. Ani jsem se nerozčílil. (Já už jsem totiž kdysi jednoho architekta - šakale promiň - vyhnal ze dvora.) Okolo toho Rudníku se mi ale moc líbil znalec dodaný pány architekty, který na kameru v podstatě tvrdil, že si za to mohou obyvatelé sami, neb v těch domech bydlí,
[169]
DOBRÝ DEN! Snažím se
(Šumavák: 09.07.2006, 10:43:25
- x)
dohnat zameškané a zanedbané činnosti a práce, a když se dostanu ke compu jsem vždy na rychlé usnutí v sedě. Ale dovolil bych si postřeh z vlastní zkušenosti: \"Architekti jsou lidé, kteří své sny realizují za peníze jiných a bytostně nesnáší, když se jim do toho investor pokouší mluvit.\" A je -li architekt investorem, dopadne to jako ten dům v Humpolci. A já zas padám pracovat.
[172]
Jo...pánové...a dámy...těžký život architekta!
(šakal: 09.07.2006, 11:37:27
- x)
Ti, kteří by chtěli stavět slušně a vůči lidem vstřícně, se nemůžou vyhrabat z toho, že mají většinou za klienta buď nařvaného developera nebo blbce. Takže se pořád točí v kruhu: \"...nevadí, že je to vilová čtvrť, musí to mít zastavěnou plochu alespoň 60%...“, „...nedělejte tam to atrium, to je pro nás ztracená plocha, která nevydělává...“, „...prosím Vás, udělejte tam do těch oken takové ty jakoby mřížky, jo?... No...a pak jsou ti, kteří si udělají nějakým spektáklem barnumskou reklamu a tejrají lidi svým neukojeným egem. V případě „Plecháče“ je to naštěstí jen sám architekt (7;- )) Já jsem byl vychovanej na stylech jako funkcionalismus, high-tech a všeobecně na moderně. Proto je pro mě absolutní podmínkou FUNGOVÁNÍ. Dokážu přenést přes srdce, když dům neodpovídá mýmu estetickýmu ideálu, ale nedostatek ve funkci neodpouštím. Jakkoliv by se mohlo zdát, že je to přeci „samozřejmé“, vůbec nic běžnýho to není. Jednak se spousta lidí spokojí s katalogovým řešením, takže pak musí ve svým domě chtě nechtě vést „katalogový“ život. A dokonce i ti, kteří si dají se svým bydlením trochu víc námahy, nevědí tak úplně, co mají vlastně chtít. Alespoň však s nimi bývá domluva, protože si nechají poradit. Pak jde jen o to, aby jim poradil někdo dobře. Pravda, ta Kraví hora mi byla maličko podezřelá od začátku. No, vypadá jen což! To je fakt. Proto se to taky předsedovi poroty při Grand prix tak líbilo. Ale už ve chvíli, kdy se dozvíte, že z plánovaného rozpočtu 45 milionů se stalo asi 180, tak vás napadne, že je něco špatně. Mám teda dojem, že pak už architekti v zoufalství šetřili, kde se dalo. Tady bych viděl původ toho rezavění. Zkrátka, použil se levnější inox, kterej rzi tolik neodolává. Když vidíte ty děsivý cifry, který tu uvedl Vítek, tak je jasný, že tady se dalo ušetřit docela dost (vzhledem k tomu, že to není jen nějaké soukromé „plivátko“). Sice chápu, že se podivujete nad tím, když si stavaři a architekti na svěřenejch zakázkách „něco zkoušejí“, ale ono to vlastně ani jinak nejde. Jak říkají Angličani: „Jogurt zkoušíme tím, že ho jíme.“ Najít firmu, která má dobře zmáknutou určitou méně obvyklou technologii, je opravdovej poklad. Takže pokud ji nemáte, musíte si řemeslníky doslova vychovat. A to se dělá zase jen na stavbě. Pravda, ti nejrenomovanější architekti a nejzazobanější klienti mají příležitost si to „zkoušet“ například na stavbě vlastního domu nebo firemního sídla, než to začnou používat ve velkým. Při konstruování špičkovejch skleněnejch fasád se v rámci přípravy dokonce staví model 1:1, kterej se prověřuje po stránce statiky, stavební fyziky a kde se zkouší co nejefektivnější montáž, aby to pak na stavbě „odsejpalo“. To se dělalo třeba při navrhování pláště na Charles Square Center. Ovšem tohle si může dovolit jen opravdu málokdo. Unás tohle dělá například Sipral. Tahle kompletně česká firma, která dělá zavěšený fasády, má na svým továrním dvoře konstrukci, na kterou předvyrobený díly fasád instaluje, technicky je prověřuje, odhaduje vhodnou volbu barevnosti a podobně – prostě špička, která se ve svým oboru nekrčí! Ale docela určitě tohle nelze provádět u staveb z veřejnejch rozpočtů. Možná by z toho šlo vyvodit i nějaký poučení...třeba jako že se na stavby pro erár musí používat jen tradiční a ověřený postupy... Nevím... Co se toho týká, tak Rudník byl už podle mýho daleko za hranicí toho, jaký experimenty si může architekt dovolit u veřejný zakázky. Když jsem ty výkresy viděl, tak jsem ztrnul...pak jsem dlouho čučel do jednoho fleku...s užaslým obdivem říkal: Je možný, že jsou ty technologie dneska tak vyspělý, že už se může stavět z ‚krepovýho papíru?“... No, jak vidíte, pořád to ještě možný neni. Jo, Vítku, díky za dodatek k tomu „Plecháči“! Já se do Humpolce jaktěživo nedostanu, tak jsem vděčnej za každej údaj od lidí, kteří to viděli. Ta poznámka o „rámcovém“ rozpočtu na ocelovej rám je prima (7;- D) Jo...nebudu teď na přijmu až do pozdního večera. Tak přečtu a zareaguju až nějak potom...
[182]
K té nerezi
(Foundryman: 09.07.2006, 12:38:07
- x)
bych jenom připodotkl, že páni stavitelé by se měli něco málo poučit o materiálech. Patrně použili nerez ČSN 17240 (pokud ne úplný šmejd 17040), zatímco pro agresivní prostředí s obsahem chloru a podobných prvků se používá 17348, která má vyšší obsah chromu a odolává i mořské vodě. Tuto problematiku velice dobře znají konstruktéři čerpadel, zatímco pro zedníky a spřízněné profese je, obávám se, nerez jako nerez.
[189]
Ten Sobotka je šoumen!
(Šumavák: 09.07.2006, 13:00:26
- x)
do kamene tesat ! \"chceme odložit účinnost zákonů , které v nebývalé míře nabývají účinnosti k 1.1.07 aby se nezatěžoval státní rozpočet....\" Kteří debilové je proti vůli opozice násilím a za jásotu prosazovali? Marťani? nebo nám chce sdělit , že nevědí co činili a činí??
[195]
Mne spíše než s. Sobotka osobně
(Vít Blaha: 09.07.2006, 13:31:54
- Mail
- x)
irituje fakt, že podobná individua mohou oslovit téměř každého druhého člověka v této zemi... Šakal to kdysi psal v komentáři - za komunistů jsme to brali s rezervou a říkali jsme \"oni\". A mysleli jsme si, že v normální demokratické společnosti podobní giganti nemají šanci... Trapný omyl...
[196]
Nerez a politika
(Schumacher: 09.07.2006, 13:33:14
- x)
Dobré nedělní popoledne. Tak teď už chápu, proč nám prorez nerez dřez na vroubkované odkládací ploše. Napřed takové černohnědé skvrnky,pak vydroleninky a najednou koukám, je to skrz. Proč moje šik potápěčská kudla z nože koupeného v papírnictví orezává stejně jako ztracený originál za desetinásobek ? Kuchyňské nože jsou extra kapitola. Kategorie : 1.Drží ostří a dají se nabrousit 2.Drží ostří, ale nedají se nabrousit 3.Nedrží ostří a dají se nabrousit 4.Nedrží ostří a nedají se nabrousit. Kategorie 1.je výjimkou. Kazit si neděli sledováním polední debaty pokládám za masochismus. Hovno se dovím a jen se nezdravě naseru. V pátek jsem se nemohl dostavit, plnil jsem závažný, neodkladný a významný společenský úkol...
[198]
divano,
(Anka: 09.07.2006, 13:37:04
- x)
ráda se s Vámi uvidím. Měla byste někdy dorazit na zdrc Vodičkovců. Tam člověk přijde na jiné myšlenky a dozví se od těch moudrých hlav spoustu věcí. Těší mne, že se Vám Tomovo psaní líbí. Ani nevíte, jak já jsem ráda, že už je zdravý a v pohodě. Také Vám přeji krásný zbytek víkendu.
[200]
Anko, no společně s Miroslavem Mackem
(Vít Blaha: 09.07.2006, 13:58:36
- Mail
- x)
jsem si v roce 1998 myslel, že socani mají dostat možnost vládnout, aby se jak říkal MM \"historicky znemožnili\" a že oposmlouva ukáže v plné nahotě že to prostě nezvládají. Pak jsem si říkal, že to nebude trvat čtyři roky, protože \"lid\" pomaleji chápe, ale že po dvou volebních obdobích to bude zcela jasné, že po těch průserech to ani nemůže jinak dopadnout. Opět jsem se mýlil. Obávám se, že \"pedagogové\" by byli, jen se začínám domnívat, že určitá část národa je \"nevzdělatelná\". A mám pocit, že bude ještě hůře, neb Paroubek and his red girls and boys zjistili, že jakýkoliv svůj průser, jakoukoliv demagogii jsou schopnosti u svých voličů zamáznout vhodným úplatkem ve formě sociálních dávek, či jejich příslibů...
[202]
Celkem zajímavý rozhovor s Kalouskem
(Vít Blaha: 09.07.2006, 14:35:56
- Mail
- odkaz
- x)
* Rozumíte hře Jiřího Paroubka? Myslím si, že je naprosto čitelná. Soc. demokracie blokuje situaci ve Sněmovně z jediného důvodu - pan Jiří Paroubek nevzdal svou ambici sestavovat vládu a být premiérem. Hledá všechny cesty k tomu, jak si zajistit alespoň jeden pokus o sestavení vlády. Je v tom úporná snaha přepsat výsledek voleb.
[203]
Vítku,
(Anka: 09.07.2006, 14:44:48
- x)
nejhorší je, že jsou lidé v ODS, kteří si s Paroubkem velice dobře rozumějí. Jak se pak má volič orientovat, musí mít v hlavě naprostý chaos. A máš pravdu, volič ČSSD omluví docela včechno. Sic to nechápu, ale je to tak. hele, taky je u vás tak odporný hic?
[208]
Anko, já na to příště dohlídnu:))))
(Rpuť: 09.07.2006, 15:53:05
- x)
Jenže tohle je novej foťák (jak nám ty dva ukradli) a já s ním ještě tak neumím. Ale do příště to určitě zvládnu a budu fotit co to dá:) Vítku, je to pořád to samé: \"Nikdo Vám nedá tolik, kolik já Vám slíbím\". Jen bych ráda věděla, když to naše hospodářství jde tak slavně kupředu, že se musí odložit výplata všech těch naslibovaných dávek. Jestli ono to nebude nějak jinak...:)
[216]
Ukazuje se
(Venkovan: 09.07.2006, 16:33:59
- x)
že heslo ČSSD- ůčel světí prostředky bude hlavní náplní příštích dní.Paroubek si natrénoval hodného taťku a zariskuje předčasné volby.V podstatě nemá co ztratit,přitom bude jako bobky trousit kolem sebe,že někdo ani neumí sestavit vládu.Nevidím to růžově,bohužel oranžovorudě.
[218]
Předčasné volby
(Foundryman: 09.07.2006, 16:45:40
- x)
by mohly Paroubka odkázat do patřičných mezí - levice své maximum obdržela v těchto volbách, dál už to bude jen přelévání hlasů mezi KSČM a ČSSD. Pravicové strany mají růstový potenciál dalších cca 200 tis. hlasů, které propadly díky EDům & Co.
[222]
je to tak úplně mimo?
(divana: 09.07.2006, 16:55:02
- odkaz
- x)
a co když se tam paroubek se sobotkou drží zuby nehty kvůli něčemu jinému? co když to má něco společného s pěnězma? a to s moc penězma? pak se to dělí na dvě varianty: a) čekají, že jim z eu nějaké peníze ještě přitečou a tím zaplácnou, co chybí (šibalové spotřebovali) b) je tak velká díra, že každý den dobrý než se to provalí
[223]
Dobré odpoledne přeji.
(Dana: 09.07.2006, 17:02:15
- x)
Vidím, že jen co jedna vytáhne paty z domoviny, ještě ani nepřekročí hranice a už je na tapetě! NO - beru foťák a jdu si prohlédnout, co za těch pár dnů, co jsem se potulovala Německem, ty brambory provedly. Fotky - coby naprostý netový a počítačový negramova pošlu Šumavákovi mejlmo..pokud se mi teda nějaké podaří. Jo - a ještě vás musím dočíst...:-))
[224]
Divano, jedno je jisté - tolik peněz,
(Rpuť: 09.07.2006, 17:05:08
- x)
aby se to zapláclo odnikud přitéct nemůže. Důvodů, proč Puchejř čini, jak činí je mnoho. Od neochoty pustit veslo z ruky po oprávněné obavy mnoha jeho lidí, že jakmile půjdou od válu, nastane mazec. Je až z podivem, v kolika zemích současně se společnost polarizuje 50:50. Je to všeobecný trend, nikoli jen Puchejřova demagogie - otázka je proč k tomuto fenoménu dochází a proč zrovna teď?
[226]
zemřel ve věku 83 let nestor české monetární ekonomie František Vencovský
(Rpuť: 09.07.2006, 17:50:05
- x)
Po dlouhé těžké nemoci zemřel ve věku 83 let nestor české monetární ekonomie František Vencovský. Uznávaný národohospodář a měnový teoretik byl nositelem státního vyznamenání Za zásluhy o stát. Vencovský byl především znalcem dějin českého ekonomického myšlení a spolutvůrcem české měnové politiky. Byl poradcem guvernéra České národní banky. V posledních letech aktivně působil na Vysoké škole ekonomické v Praze a spolupracoval i s dalšími vysokými školami.
[227]
Foundry
(: 09.07.2006, 18:30:01
- x)
Jste naivní jako vždy. Předčasné volby by znamenali odchod zelených ze scény. Myslíte že je volili pravicoví voliči? Koalice předčasné volby nepřipuszí už by sto neměla. Proto Topolánek volá po jednom dopňujícím hlasu, ten vrší nesmysl na nesmysl. Nato mu nikdo nepřistoupí. Takže předčasné volby znamenají posílení levice, jedině že by naštvaní voliči zelených nešli k volbám vůbec. O čemž pochybuji.-)
[231]
Venkovane,
(Anka: 09.07.2006, 19:11:03
- x)
on se Vámi zmiňovaný \"malý vysmívaný vůdce\" najde v každé době. Je jen na okolnostech, zda vyroste nebo ho děje smetou. A právě Vámi uváděný v lidech asociuje nepěkné představy. V našem případě se nám extrémně urodilo, máme dva. Jeden lepší, než druhý.
[238]
dobrý večer lidičky znalí,
(Jaka: 09.07.2006, 19:48:45
- x)
zdravím a doufám, že vám vedra nepodlomily nohy jako tady, přesto i s teplotama ležíc se mi zdá,že by mi alba s fotkama mala fungovat normálně...nenfungují, nenalézám... Trucuje to jen mi? Nebo je to jev rozšířenější? Nebo to laškujou trpajzlíci, syčáci zlomyslní? A Františka Vencovského věčná škoda, pokud si dobře pamatuju, byť ekonom, žádný suchar.. A oranžgutáni už jedou v absťáku, ti nám ještě pěkně pohnou žlučí. Zrovna tak mě docela děsí - Třetina chudých má exekuci za dveřmi - to bude taky pěkné tóčo, to ještě taky zacálujem..
[243]
Dobrého večera vespolek,
(helena: 09.07.2006, 20:18:45
- x)
ne standartní jako KSČM, ale standartní jako KSČ. Ostatně, kdyby se obnovila vedoucí úloha, všechny levicové strany by mohla pojmout do své náruče ta jedna pravá - Paroubkova. A se zelenými by se nikdo nebavil, prostě by tam spadli automaticky. A hned by bylo vymalováno. Teda pardon, skončil by volební pat.
[245]
Šumaváku, když se někdo
(Rpuť: 09.07.2006, 20:21:29
- x)
\"sjede\" becherovkou, tak se není co divit:) Tyhle úvahy co by kdyby, jsou celkem na nic. Paroubek mi začíná připomínat toho zapřažený řeznickýho psa, co má 5cm před nosem na klacku uvázanýho buřta... a tak kluše....a kluše....a kluše... Rozdíl je jen v tom, že si ho tam uvázal sám.
[252]
Myslím, Anko,
(helena: 09.07.2006, 20:34:03
- x)
že ti dva už dlouho jedno jsou. Chvíli jsem naivně čekala, že se to třeba někomu z těch, co šlapou v kole pod ním, nebude líbit, ale už jsem pochopila svůj omyl. A co se týče toho buřta před nosem, jedna z mých přítelkyň, která se už léta zabývá terapií neurotiků, to vystihla ještě mnohem pregnantněji. Bohužel její názor je ve slušné společnosti zcela nereprodukovatalný. Ale mám už chvíli pocit, že ten pán už sám ani nekontroluje, co říká, že prostě mluví, jen aby se slyšel.
[254]
Anko, ono už to snad ani nemá smysl poslouchat.
(Rpuť: 09.07.2006, 20:45:39
- x)
Už to běží samospádem.... Ale, opravdu je zvláštní v kolika zemích, v poslední době k té patové situaci došlo. Jak tak o tom přemýšlím, zřejmě se opravdu něco láme, pravděpodobně způsob života, na který jsme byli zvyklí. Určitá stabilita, přes všechny ty blázince, jistá marnotratnost... a polovina lidí má strach. Ale vem na dlani chlup! Ty změny jsou už na pochodu a čím dříve se jim přizpůsobíme, tím méně to bude bolet...
[256]
Já ti nevím,
(helena: 09.07.2006, 20:49:22
- x)
Milouš byl zcela očividně blbej, ale jestli to nemám zkreslený těma šestnácti rokama, tak taková nenávist a akresivní zloba z něj snad nečišela. Asi jsem už taky hysterická. Nikdy jsem nevěřila na nějakou \"přítomnost zla\", ale z tohodle chlapa na mě jde opravdu hrůza, připomíná mi spíš Urválka nebo takové ty zfanatizované zrůdy z padesátých let. Asi už blbnu.
[260]
Zírálku, z našich příspěvků
(Šumavák: 09.07.2006, 20:59:45
- x)
může čišet cokoliv! totalita ovšem je, kontrolovat neodevzdané hlasovací lístky při tajné volbě. Nulovou toleranci provádí Paroubek, který odmítá uznat, že prohrál. Nebo má vítr z toho, že by se Langer mohl stát ministrem vnitra. A pokud jde o různé experimenty(pokladní bloky,silniční zákon,120000 porodného- na to se těším!), fanatismus, nenávist....k \"zhovadilým podnikatelům\", pánům z ODS a k presidentovi, máme tady co dohánět.
[261]
Já se domnívala, že je to tvá osobní libůstka.
(helena: 09.07.2006, 21:01:52
- x)
Vyšší poslání, to měla jedna moje prateta. Jí to poslání furt našeptávalo, aby své starší sestře rozpoltila hlavu sekerou, protože je maskovaný ďábel. Naštěstí se netrefila a skončila pak v nějakém drahém soukromém zařízení pro duševně choré, kde záhy dožila. Že by podobnost čistě náhodná?
[267]
heleno, jsou takoví.
(Rpuť: 09.07.2006, 21:10:31
- x)
Já vždycky zírám a žasnu, když někde čtu, že s někým mluví bůh. Stát se to mně, tak se vyděsím k smrti, že jsem se zcvokla, protože nevidím jediný rozumný důvod, proč by chtěl pánbůh mluvit zrovna se mnou - k čemu by mu to bylo dobré? Ale jsou lidé, kteří se v takovém případě domnívají, že byli vyvoleni...kýmsi...vyšší mocí...
[269]
Anko, ten problém
(Rpuť: 09.07.2006, 21:18:42
- x)
byl u Ossis, když se Německo spojilo, ten samý. Vzali si na splátky novou televizi a ledničku a pračku a...a...a najednou zjistili, že to nejsou schopni splácet, že na chleba nezbývá. Rychlý prachy jsou strašná lumpárna, ale na začátku se to podporovalo, protože to roztáčelo ekonomiku. Jenže někde to končí...asi právě teď....a ani bankám to moc platné...exekuce mají smysl, když ten zabavenej barák nebo televizi někdo koupí...
[274]
Teď jsem tu nadělala pěkný zmatek.
(helena: 09.07.2006, 21:28:10
- x)
Anko, ty hlasy a vyšší poslání nebyli míněny na tebe, ale na poznámku, kterou přičinila Rpuť. Rputi, taky nechápu, proč by měl pánbu volit takové primitivní metody. Když si odmyslím těch několik svatých, kde se necítím být kompetentní k hodnocení, všichni ostatní, kteří slyšeli hlasy a měli poslání, byli bez vyjímky nebezpeční cvoci. Nejsem si tím úplně jistá, ale mám dojem, že je to jeden z diagnostických znaků schizofrenie. Jenomže tanhle člověk, který nejenom v tomhle, ale i v utkvělosti svých představ a přebujelosti svého ega, vzbuzuje přinejmenším obavy z nějaké duševní patologie, pořád ještě vládne tomuhle státu. A vypadá to tak, že se mu to ještě docela dlouho může dařit. Politikovi se bohužel nedá říct: \"Jste cvok, nechte se vyšetřit.\"
[277]
Tak postupně...
(PeS: 09.07.2006, 21:30:56
- x)
ad hlavní téma - ač opožděně... Zkušenost mě naučila, že nejzdravější a nejstravitelnější brambory jsou ty, co jsou filtrovaný přes prase - a poživatelná je ta složka, co je dlouhodobě zachycena v praseti. Nemohu se zbavit dojmu, že tímto procesem se drobné barevné nuance poněkud stírají... A nic se nemá přehánět... A přiznejme si otevřeně, taková zeleně zbarvená krkovička člověku příliš chuti nepřidá...
[278]
Anko, nemáme, bohužoužel.
(Rpuť: 09.07.2006, 21:32:11
- x)
Ani nevíš, jak jsem ráda, že tu mám studnu, například. Ono je otázka bude-li kam utéct. Ten problém bude globální... Holt nám nezbude, než to nějak zvládnout. Ovšem lidé, co si nevěří mají, pochopitelně, strach mnohem větší. Jen se, většinou, ukáže, že ten strach byl mnohem větší, než si problém zasluhoval. To už je pak o těch velkých očích... Ale, že problémy budou a nemalé, je už celkem jasné.
[280]
PeSi, jemné barevné
(Šumavák: 09.07.2006, 21:36:59
- x)
nuance zůstávají i při propasírování přes prase. Např. u prasete divokého či bradavičnatého je ta složka temně rudá ! a jinak jsem kdysi kdesi četl, že dnes už díky genetickému inženýrství, není problém odchovat prase, jehož (nejen) krkovička dokáže při (ne-)vhodném krmení zeleně světélkovat !!
[282]
Anko, Vítku,
(helena: 09.07.2006, 21:49:40
- x)
kdybyste nestíhali, hlásím se na pomoc. Jsem specialista na brambory stokrát najinako. A tím přisluhováním Bruseli bych se za velkou louží asi neuživila. Jinak, co se týče problému chudoby, není to tuším tak dávno, co někteří ekonomové poukazovali na to, že HDP roste hlavně spotřebou a zadlužováním domácností. Tenkrát to Sobotka strašně bagatelizoval a vláda se tvářila, že je to blbost, že za všechno můžou investiční pobídky. Ještě ani nedovládla a už je ten problém na světě. Zatím jenom u těch nejchudších, ale je jen otázka, kdy se do téhle sféry začnou posouvat střední vrstvy, které jsou taky solidně zadlužené. Průsery ještě budou. Nejen pro rozpor mezi možnostmi a schopnostmi určitých vrstev, ale i kvůli rozporu mezi sliby a skutečností. Extrémní chudoba vede k násilí. Otázkou je, jestli se s tím dá něco dělat preventivně, kromě neustálého uplácení těch méně schopných. Pekař tvrdil, že k revolucím nemusí nikdy dojít, protože vývoj je polyvariantní. Moderní historici to popírají. Zajímalo by mě, jak to vypadá v realitě.
[283]
2 Šumavák
(PeS: 09.07.2006, 21:58:22
- x)
Připomíná mi to experiment, který kdysi provedla skupina kamarádů. Všichni opravdu dobří kuchaři, a zvolili klasické vepřové, knedlík, zelí. Leč! Použili potravinářská barviva, takže zelí bylo sytě oranžové, knedlíky světle modré a maso sytě zelené. A sezvali společnost a servírovali v silně zatemněné místnosti, kdy barevné vidění nefunguje a jídlo se zdálo mít normální barvu... Opravdu to bylo výborný a nádherně to vonělo, všichni nadšeně baštili. A když byli v nejlepším, tak náhle rozsvítili... Prý polovina lidí přestala jíst... Oni tím opravdu chtěli zjistit vliv vizuální složky na chuťové vnímání jídla, a zjistili, že to zdaleka není zanedbatelné...
[284]
Anko, my dvě nejsme směrodatné,
(Rpuť: 09.07.2006, 21:59:22
- x)
v podstatě máme možnost výběru. 99% lidí ji nemá. V podstatě je otázka, co člověk s těma bankocetlema pořídí. Protože z důchodců nikde nikdo moc urvanej nebude a jak říkám, ten problém se nebude týkat jen nás. Při provázanosti ekonomik a zadluženosti všeobecné se to poveze všude.
[287]
Heleno,
(Vít Blaha: 09.07.2006, 22:10:30
- Mail
- x)
tak to bude výborné. Já mám brambory moc rád na jakýkoliv způsob, takže už se těším... No a kdyby to bylo někde možné vyzkoušet i bez toho Paroubka, tak by to bylo ještě lepší. Ad \"...Otázkou je, jestli se s tím dá něco dělat preventivně...\". Jsem skeptik, myslím, že preventivně se s tím nedá dělat nic. Naopak, strana, která by otevřeně řekla, že to tak nemůže jít dál a že je potřeba dělat zásadní změny, tak si podepíše jízdenku do politického propadliště. V našem brněnském bulletinu vyšel asi před půl rokem článek jednoho mladého kolegy, který psal, že by se ODS měla stát tou mýtickou \"Catch all party\". Já k tomu dodávám, že hlavním duchovním otcem by pak mohl být jihomoravský gigant z Rohatce, ministr socialistické práce Zdeněk Škromach se svým nosným heslem \"Nikdo vám nedá víc než my\". A to co se nám zdálo zcela absurdní - když Vladimír Špidla sliboval 50.000,- (už si ani nevzpomínám za co), tak bude během dalšího volebního období urážka potenciálních voličů. A seriózní tisk bude publikovat srovnávací tabulky slibů, podle nichž budou masy vybírat své favority...
[289]
heleno,
(Anka: 09.07.2006, 22:12:40
- x)
píšu si tě:-))) Rputi, ono je to s tím výběrem taky vachrlatý, když člověk není sám. Je to opravdu neveselá vidina. Být účastníkem hrátek bandy nezodpovědných lidí, je šílené. A Foundry má pravdu. Stát by nás nejraděj vodil za ruku a řídil nám každou hodinu. Mnohým se ta nesamostatnost vyhovuje. Obávám se, že těm kašparům nedochází, že je pro ně daleko jednodušší, když je občanstvo samostatné a na státu závislé minimálně.
[293]
PeSi,
(Vít Blaha: 09.07.2006, 22:20:51
- Mail
- x)
vliv vizuální složky - asi před měsícem jsem četl rozhovor s šéfredaktorkou časopisu o jídle Apetit. Tvrdila, že nejdůležitější aby podobný projekt uspěl je fotograf. Takže dnes jsou specialisti, kteří se zabývají \"produkováním\" fotografií pro podobná periodika.
[296]
Vítku, krysa se prý spálí dvakrát.
(helena: 09.07.2006, 22:30:40
- x)
Český volič je ochoten nechat se napálit donekonečna. Vzbuzuje to jisté asociace ohledně inteligence populací. Politické propadliště nezní příjemně, ale potřeba dělat zásadní změny tu už dávno je a taky už je na ně skoro pozdě. Asi by byl přehnaný optimismus domnívat se, že se do nich pustí zrovna u nás ODS, když po celé Evropě se nedaří je prosadit pro odpor občanů. Jenomže důsledky budou obludné, a jak tu už psala Rpuť, globální. Bankrot státu je ještě mnohem větší průser než bankrot jednotlivce nebo firmy a Evropa k tomu dospěje celoplošně v poměrně krátkém časovém období. Právě proto, že se žádná partaj v žádném státě neodhodlá říct potenciálním voličům, že takhle už to dál nejde. Obludnější scénář by ani Orwel nevymyslel než sliby 50000 sem 120000 tam, v době kdy důchody se začnou hroutit do dvaceti let a zdravotnictví je tak finančně náročné, že bez zásadní reformy bude nutno zavést komise pro selekci. To \"nikdo vám nedá víc než my\" je nakonec přijde hodně draho., ale teď tomu nikdo nevěří. Snad jedině v době přímého ohrožení může zvítězit ten, co slibuje jen pot a slzy.
[299]
2 Rpuť
(PeS: 09.07.2006, 22:52:34
- x)
No právě proto to tak zvolili - navíc v tom šeru to mělo stejný stupeň šedi, jako normální pečené maso. (třeba proto nemohlo to maso být tmavomodré - to by v šeru vypadalo jinak...). Ale záznamy zúčastněných hovoří, že největší odpor vzbudilo to oranžové zelí...
[301]
No tak nám ten cirkus uspokojivě skončil.
(: 09.07.2006, 23:31:50
- x)
Myslím fotbal. Jinak ač u zírálka je často přání otcem myšlenky, tak tentokrát měl pravdu. Znovu připomínám, že patová situace je poměrnému volebnímu systému vlastní. Normální rozložení voličů je takové, že napravo a nalevo od středu je stejně voličů. A střed se určuje ve vztahu ke konkrétní zemi. A to znamená, že naši zelení se započítali k pravici, ač tam nijak nepatří. Žádný důraz na individuální odpovědnost a svobodu u nich nevidět. Oni vědí, jak má společnost správně postupovat. Jaký je cíl vývoje. To přece není nic pravicového. Takže kdyby se nedostali do sněmovny, což se jim může klidně stát, většína jejich voličů by volila spíš socdem než odeesáky. Naopak, kdyby se dostali, není jisté, že by se znovu krajům podařilo eliminovat lidi jako je Penc, Pávek, Uhl, ta jihočeská matka, co jí nemůžu přijít na jméno. Takže příště by zelení mohli být daleko levější. ODS neumí propagovat rozumné názory na šetření energií, ač má mnoho odborníků v této oblasti. Ona je to totiž i záležitost povýtce vývoje ekonomiky, její rozvíjení je spojené s vyspělými technologiemi a dalo by se na tom nejen získat mnoho hlasů, ale i dost peněz. Ale nikomu se nechce se vydat cestou diskuse o tepelné prostupnosti baráků, úspory energií výstavbou plynulé dopravy (dálnice, železnice, a hlavně jejich neekologická a neekonomická výstavba.) Pořád je jednodušší se posmívat mýtům a současně na nich vydělávat. (Viz vztah energetiků k větrníkům. Málokdo ví, že zelení jsou placeni nejvíce z peněz vydělaných na plýtvání energiemi.) No a do tohoto docela racionálního postoje hned zase Zírálek zapletl \"náš\" vztah k Evropě. Jakoby něco jako Evropa, co se dá milovat nebo nemít rád existovalo. Stejně dobře bychom se mohli bránit tím, že zírálek nemá rád svět nebo vesmír. Alespoň jsem si nevšiml, že by podporoval spojení celého světa do jednoho regionu. Ale s tím, že by volby mohly dopadnout zase špatně, jako vždycky, má samozřejmě pravdu. Hodně lidí volilo ODS, a ODS není ani schopná dát dohromady vládu. Myslíte si, že takových lidí je málo? Já si myslím, že je jich dost. Takže to, že nám zírálek pije krev tím, že nám podsouvá netolerantnost a zavilost nic nemění na tom, že s výsledkem příštích voleb může mít docela dobře dobrý odhad.
[302]
jak to tak čtu, tak až se vrátím
(Dušan Neumann: 09.07.2006, 23:35:20
- Mail
- x)
zajhedu na kopec za vsí, kde je zavřená hospoda \"Rebecca\", dříve \"Knight\'s Pub\" a zjistím zda-li by se tam nedal zorganizovat kulinární asyl vlastencův českých za účelem konečného vzbuzení chásky blanické. Nepochybyji, že různé verze bramboráku, guláše a meru%nkových knedlíků by stačily uživit četnou obec exulantskou, aniž by kdokoliv z nás byl nadán talentem Jana Amose
[310]
Pane Neumanne,
(helena: 09.07.2006, 23:54:14
- x)
to si asi uvědomují všichni, proto se zatím o předčasných volbách mluví až jako o nejzazší variantě. Ovšem tak, jak to vypadá teď to také žádná sláva není. A já si nějak neumím představit, že by naši politici změnili volební systém. Co se týče té hospody - pokud se naplní Šumavákovo vize - vzniká jediná obava: aby tam nebylo více personálu než hostů :-).
[312]
Vážení,
(PeS: 10.07.2006, 00:39:52
- x)
jednak ještě chvíli nemůžu spát - dobrovolně jsem se přihlásil něco pohlídat, jednak Vám nechci brát v ranném mládí rozlet a chuť do života - tedy, pokud českou hospodu, pak v Japonsku. V nějakém tom japonském univerzitním městečku. Jednak tam mají Češi pořád ještě dobrou pověst, jednak japonští studenti jsou zmlsaní. A klasická česká kuchyně, zvláště houskový knedlíky, už nalomily nejednoho Japonce...
[316]
Krásné ráno vinšuji.
(Anka: 10.07.2006, 06:40:50
- x)
A hele, našla jsem cosi hodné zamyšlení, si myslím. \"Byl bych velmi rád, kdybych se mohl obejmout s Jirkou Paroubkem. Velmi si rozumíme a snad mohu říct, že jsme dobří přátelé. Dnes je pro nás absolutní prioritou postavení dobrého programového prohlášení vlády, ale nemohu vyloučit, že se v krátkém čase s panem Paroubkem sejdeme.\" Pravil pan Fico. On ten rozhovor v Právu je vůbec velice zajímavý.
[325]
nějak jsi Šumaváku zapoměl
(rezy: 10.07.2006, 09:31:42
- x)
na mandelinky, ty růžový bestie sedí u stolu a žerou bez rozdílu bavy takříkajíc v předstihu a likvidují možné budoucí výnosy. Taky mi teď brambory kvetou, ale po patnácti letech marného sbírání mandelinek (každoroční rodinná akce za brambory bez chemie) jsem sáhnul k postřikům. Setřel jsem je s rozdílem třídy. Do večera bylo po nich.
[326]
2 Rpuť, Anka
(PeS: 10.07.2006, 09:33:53
- x)
Když to tak čtu o tom objímání, vybavuju si tu slavnou fresku na Berlínské zdi, někde zvanou Polibek smrti... Ten vášnivý francouzák Brežněva a Honeckera... Ani nevím, jestli to tam ještě je, nebo jestli to už strhli, už dlouho jsem tamtudy nejel... Tehdá aspoň část těch kreseb chtěli zachovat...
[327]
Bodový systém zřejmě změní jízdní řády autobusů
(Rpuť: 10.07.2006, 09:36:27
- odkaz
- x)
když vesměs autobusoví řidiči zásady nového zákona chválí, denně ho ale musí porušovat. \"Zákon zakazuje zastavit na autobusové zastávce. To bereme jako folklór. Naši řidiči na zastávkách zastavují, i když tím porušují zákon. Není to náš problém, je to nesmysl v tomto zákoně,\" připomněl kritizovanou pasáž nové normy vedoucí provozu osobní dopravy ČSAD Frýdek-Místek Dalibor Drlík.
[329]
Nějak nemám čas to všechno přečíst,
(maYda: 10.07.2006, 09:45:26
- x)
stojí mi práce a babička bude za chvíli chtít uvařit kafe. Ale začátek se mi líbil - padlo tam několik nosných nápadů. NApříklad vzhledem k tomu, že jsem přesně na prahu druhé poloviny století ( tedy mého), tak bych si mohla říkat alternativně mladá, ne? Stát ve státě je zajímavá myšlenka-aco mi, co jsme od všeho trochu? ač tíhnu k pravici,tak orqanžové brambory bych klíďo koupila -kdyby byly chutnější a levnější. Ale mohla by se tak ověřit živataschopnost obou systémů. Jen te´d nevím - minulý týden jsme měli jednou třešňové a jednou meruňkové knedlíky. To abych,jetsli si chci zachovat nestrannost, udělala tenhle týden borůvkové dvakrát, ne? No, děti by neporotestovaly, pokud by ovšem nebyly nuceny ke sběru základní suroviny.
[331]
Firma Trade Fides, jejíž dva vysocí pracovníci jsou stíháni za úplatky na ministerstvu obrany, dostala od armády další zakázku
(Rpuť: 10.07.2006, 09:53:47
- odkaz
- x)
Jen tři měsíce poté, co policie zatkla dva významné představitele soukromé společnosti Trade Fides a obvinila je z uplácení armádních úředníků, zadalo ministerstvo obrany této firmě dvě lukrativní zakázky za 14,5 milionů korun.
[332]
2 Rpuť
(PeS: 10.07.2006, 10:00:52
- x)
Víš, já se jen těším, až některý z těch vášnivých obhájců toho zákona poveze do nemocnice dítě nebo invalidní rodiče - jen doufám, že jak k jiným, bude stejně důsledný i k sobě a bude všechny ty nesmysly důsledně dodržovat. Živě si představuji takovýho přestárlýho člověka s artrózou, pro kterýho je každá minuta v autě utrpením... Vím, o čem píšu... Ale pokud vím, to se těhle netýká. U nich jsou si všechna zvířata rovna, jen některá rovnější. Jednoho takového dnešního vášnivého obhájce jsem před asi třemi roky slyšel vyprávět řadu \"vtipných\" historek, jak on jezdí... Jen když jsem slyšel všechny ty prasárny, kterýma se chlubil - a všichni kolem jsou pitomci. Dnes zastává stanovisko ať si pitomci užijou - a zatím si nepřipouští, že se to týká i jeho...
[333]
PeSi - a to teď jsou prázdniny
(Rpuť: 10.07.2006, 10:17:50
- x)
a provoz poloviční. V září se zřejmě provoz zastaví úplně. Můj vetoš si mi už stěžoval, že zatímco do ČB jezdil 40 minut, teď jezdí hodinu. Protože, když si to takovej náklaďák hasí 75-80, tak ho prostě nelze předjet. Já např. na podzim na keramický trhy do Kunštátu nepojedu, protože už takhle mi cesta trvala 2,5-3 hodiny - a tam jsou silnice zvláště vydařeně hnusné (typ kompletně ožralá žížala) a abych se tamtudy potloukala po nocích padesátkou, to mi tedy za to nestojí...
[335]
Už montují,
(jura-p: 10.07.2006, 10:37:39
- x)
Po několika dnech se na kruhových křižovatkách začaly houfně objevovat značky čtvercové na špici postavené se žlutým okrajem. Tím \"soudruzi\" řeší tu věc s předností zprava na všech kruháčích. Tak to máme po v průměru čtyřech značkách trojúhelníkových a čtyřech čtvercových na jeden kruhák. To je osm značek a k tomu čtyři nové sloupky, no pro jistotu osm nových sloupků, protože se nám to na ty staré od kruháků, když to zdvojíme s dosavadní značkou kruhový objezd nevejde. A když si to vynásobíme počtem kruháků v republice, tak to by byl čert, aby nám ten hrubý domácí produkt nerostl. Hrubé to je, ale domácí. Takže z toho budou procenta pro domácí, od domácích firem. A domácí, to jsme my tady na ministerstvu, kdo jinej. A v příštím roce poukážeme na to, jak peníze nestačily na údržbu silnic. Však se to dá zvýšit. Tak tomuhle se říká kšeft. No a příští rok bychom mohli vymyslet nějakou novou nálepku na auto. Když si vezmete, že bude stát tak 60 s ochrannýma prvkama, tak můžeme dát správní poplatek tak 500, ale v té ceně už bude i ta nálepka a to, že její umístění bude muset kontrolovat, no třeba celník, aby měl sociální jistotu potřebnosti, krát počet aut. Mínule nám ty bílý nálepky zrušili, ale přeregistrace zůstala v zákoně. No, tak to znovu rozjedeme s inovovanýma nálepkama. Tak to máme pro kámoše výrobce bratru... No z toho, kolik se dnes dává procent? Jo, tolik? Tak to máme docela slušnej vejvar. A přitom na ministerstvu nesmíme podnikat. Blbci nám to budou propagovat na NP jako další zvýšení bezpečnosti. Tohle nám taky sežrali. Hele, a ty ochranné prvky na řidičákách už jsou taky zastaralé, ne? Ale to už je započítaný, ty výměny za strojem čitelný. Na to už je rozvrh.
[336]
Jo, Rputi.
(jura-p: 10.07.2006, 10:50:30
- x)
Kunštátskou keramiku jsme kupovali, když jsme bydleli v Brně. To už je hodně dávno. Vidím, že ta pivní šedá souprava je ještě v policích u stropu. Šedá nastříklá tmavšími tečkami poleva a šedý těžký střep to má. Dobře to drží pivo studené. Bože, už je to tak 35 roků.
[337]
Tak by mě zajímalo, jestli ti lidi, co hájí tenhle zákon vědí o tom, že za okupace se míň kradlo.
(jura-p: 10.07.2006, 11:11:50
- x)
Jestli to vědí, tak očekávejme zavedení drastických trestů pro lidi, kteří se shlukují u regálů, protože to nezodpovědným jedincům usnadňuje kradení. Je to stejné jako se silničním zákonem. Tam se taky buzerace pro všechny zdůvodňuje tím, že někteří porušovali platné, nikoli samy o sobě špatné, předpisy. No a na ty, kteří budou předjíždět klobouky jedouci 70, vybavíme všechna policejní a celnická a dobrovolnická auta kamerami od autokontu. To bude kšeftík, to se ve školství osvědčilo. To rostou konta zcela auto.
[339]
Juro, já bych navrhovala
(Rpuť: 10.07.2006, 11:19:16
- x)
takový ty kolektivní tresty. Jako to dělávaly soušky ve škole: \"Jestli se nepřiznáte, kdo namaloval Mistru Janovi fousy, bude celá třída po škole!\" \"Tak vážení řidiči\", řekne pan ministr, \"přiznejte se, kdo dneska chlastal!\" A když se nepřiznaj, zůstanou všichni za trest doma. A nehodovost bude jaká....no přece nulová!
[340]
Rputi,
(jepice: 10.07.2006, 11:46:41
- x)
co to probůh máte v Bechyni za podivnosti? Teď jsem dostala pozvánku na výstavu v zámecké jízdárně, jedná se o obrazy Jaroslavy Bičovské, zahájení je 14. července. Praví se tu: Vstup do areálu zámku 390,- Kč, po předložení pozvánky 300,- Kč. To je tam normální vstupné, nebo se to týká pouze jazzových dnů?
[341]
2 Rpuť
(PeS: 10.07.2006, 12:04:50
- x)
K tomu bych jen připodotknul, že na kolektivní tresty existovala obrana... Např. když taková souška otevřela šuplík a v šuplíku leželo hovno. A když nestačilo toto jemné upozornění, našly se další možnosti. Já jsem jen zvědav, jak dlouho si nechaj lidi tuhle buzeraci líbit. Ono ani pružina se nedá natahovat donekonečna...
[342]
jepice,
(Rpuť: 10.07.2006, 12:11:38
- x)
tohle asi bude v rámci jazzových dnů. A na koncert asi ještě něco. Normálně nevím, od dob, kdy to patří Šťávovi jsem do zámku nepáchla. Pokud vím, tak to snad organizuje jeho dcera. Za něco ten zámek opravovat musej, když jsme jim ještě nezaplatili ty stamiliony za poškození dobrého jména:))))
[343]
PeSi,
(Rpuť: 10.07.2006, 12:19:39
- x)
mně by zas zajímalo, jak to chce Šimonovský ještě zpřísnit. Třeba budou řidičům odebírat volant.... Při tom by úplně stačilo stoupnout si někam vejš a měřit ty co to kalej a předjížděj i když v protisměru někdo jede, nebo do zatáčky....a vyfotit to a nebavit se... ale to by nebylo dost ono....
[345]
Tak po několika dnech je mi ctí popřát: Dobré odpoledne vespolek!\"
(Loki_F: 10.07.2006, 13:00:43
- x)
Včera večer jsem prováděl údržbu mojí ŽD, takže jsem nakouknul jenom chvilku po půlnoci... A stejně jako PeS (zdravím!) jsem konstatoval, že sotva člověk vytáhne paty, hned se něco děje (samozřejmě bez něj!). Takže alespoń touto cestou: \"Dušane přeji štťastný návrat domů!\" Ten tah organizovaný Klaunem musel být světový (!!!), kruci žeru se závistí... A já zatím z nudy v hospůdce na chatě dráždil vesničany \"bosou nohou\" tvrzením, že fotbal je stupidní hra přeplacených a choulostivých primabalerín, které již léta chybí duch kolektivního sportu (bylo to během zápasu SRN -Itálie(??? - seděl jsem zády k bedně)! Nebyl jsem ani vyhozen, jen bylo konstatováno, že fotbalu nerozumím, což jsem mnohomluvně a hlasitě potvrdil, takže všem unikla i nenápadně vsunutá poznámka, že fotbalu stejně nerozumí nikdo. };D Pravda místní byli otráveni a deprimováni vyřazením české reprezentace, takže by mi patrně prošly i daleko ostřejší výroky. Teď tedy mistrovství skončilo a očekávám, že v Evropě se začnou dít věci (viz poznámky z doby asi před měsícem...) BRAMBORY, modré zvláště: Při mojí poslední návštěvě sestry - cestou z Ostravy - se během degustace několika lahví červených valtických odrůd z let 1998, 2002, 2003 a 2004, se sestra zmínila omodrých bramborách. Díky zdejšímu shánění modré sadby jsem našpicoval uši na téma, které by mi jinak okolo nich prošlo bez povšimnutí (stejně jako PeS se držím zásady, že nejlepší brambory jsou ty transmutované přes prasátko). Dozvěděl jsem se proto laický výklad specifik těchto brambor, jejichž (spolu)autorem je náš společný příbuzný výzkumník-šlechtitel (spolumajitel patentu). Takže jednou větou: Tyto brambory prý obsahují aktivní deoxidanty, schopné vázat volné radikály a staly se velmi rychle hitem v pětihvězdových putikách celé Evropy, při nákupu vyvažovány zlatem. Údajně jsou již zaznamenány pokusy o falšování (barviva) a loupení sadby (monopol na sadbu má momentálně jenom jedno specializované sadební hospodářství na Vysočině). Pokud se během prázdnin setkám s autorem tohoto bramborového zázraku, pokusím se vyzvědět další podrobnosti. I nadále mám raději to prasátko. I když jsem se před časem dozvěděl, že v USA \"vyrábějí\" geneticky upravené vepříky, kteří budou mít jenom \"zdravé\" maso, resp. tuky bez cholesterolu..., aby Američanky konečně mohly na pláž také v bikinách! };D
[346]
Saprlot, svojí ŽD jsem barvil hlavu!
(Loki_F: 10.07.2006, 13:25:37
- x)
Polilo mě horko, když jsem to po sobě přečetl... Moje ŽD totiž, když zjistila, že jejím vláskům dodám barvu lépe než její kadeřnice, navíc v domácím prostředí, aniž by se musela 14 dní předem objednávat a s úsporou 450 Kč, jmenovala mne dvorním osobním kadeřníkem! Také včerejší údržba její kštice byla bezchybná a vysoce oceněná! Jenom jsem se dostal pozdě na NET.
[352]
Posílám všem pozdrav od odpolední kávy...
(Dana: 10.07.2006, 14:10:36
- x)
Právě jsem se dověděla, že 5. srpna tady ve skorovedlejší vsi vystupuje Jo JO s Tesákem.Zvažuju, že bych zavítala, i když se s Tesákem vlastně ani neznám..Ono ta ves je taková zvláštní, působí tam parta JZM (Jako Za Mlada)a ti pořádají několikrát do roka různé recesistické akce. Tahle se jmenuje Nemocnice uprostřed vesnice a je to něco na způsob Nemocnice na kraji města...program příslušně upraven a myslím, že kromě zubaře tam jsou zastoupena všechna možná odvětví našeho zdravotnictví. A jak jsem si pročítala program, nejčastěji uplatňovanou léčebnou metodou je klystýr...A kdo ví, jestli nepozvali i Ratha...:-))))
[354]
Šimone, Dušane - hned jsem věděl, že ač terminologicky správně použité slovo
(Loki_F: 10.07.2006, 14:18:04
- x)
(vzhledem k faktické činnosti) může být vykládáno nesprávně... };D Dušane, je vidět, že jsi bystrý novinář (tedy výjimka z pravidla), protože ve věci šedin mojí ŽD nemám zcela čisté svědomí. To je také důvod, proč jsem ono jmenování do funkce neodmítl (resp. nemohl odmítnout).
[356]
Nevím, jestli jste to zaznamenali,
(jepice: 10.07.2006, 14:30:03
- x)
ale v květáku už vás někdo předběhl. Oranžové i tmavomodrofialové květáky jsem viděla v Albertu. Ten modrý jsme měli, chutnal kupodivu úplně jako karfiól. Obě varianty byly dost odpudivé, ovšem ta oranžová přece jen víc.:-)))
[358]
2 Dana
(PeS: 10.07.2006, 14:40:52
- x)
jestli pozvali dráta, tak bych měl malé vylepšení... Ta vesnice má jistě dobrovolný hasičský sbor. Tak v drátově případku doporučuji aplikovat ten klystýr pomocí hasičské proudnice (a pak mu ji tam třeba zapomenout). Ten klystýr by mu asi prospěl. V severní Itálii věří, že u takovýchto jedinců je jejich povýšenost a důležitost způsobena úpornou zácpou a zaraženými prdy - tzv. zašpuntovaným zadkem. A ten špunt je třeba uvolnit...
[359]
Loki-F - co se brambor modrých týká
(Dana: 10.07.2006, 14:55:32
- x)
já se marně pokoušela sehnat aspoň kilíčko té Valfi sadby, ale marně :-(. A tak zkouším americký experiment a uvidím. A zatím hledám cestičky, jak sehnat alespoň trošinku Valfi. Jinak samozřejmě vše výše uvedené je mi známo. A musím se přiznat k jednomu svému velikánskému hříchu - já pěstuji s dost velkým úspěchem brambory odrůdy Rozara a ty jsou ...ani se mi to napsat nechce....červené!!! Sice jen na povrchu, uvnitř žluté, ale i tak....:-))))))
[361]
Vážení,
(PeS: 10.07.2006, 15:06:31
- x)
jak koukám, myšlenka brambor je neodbytná... Vzhledem k tomu, že metoda filtrace přes prase nalezla pozitivní odezvu jen u Lokiho, přidávám další metodu na zvýšení stravitelnosti - ale vyžaduje trochu trpělivosti... Brambory po sklizni nasypeme na hromadu a počkáme na první mrazy. Brambory necháme řádně přemrznout, čímž se začne štěpit škrob na jednodušší cukry. Takto předzpracované brambory rozšmelcujeme a necháme zkvasit bez přístupu vzduchu. Kvasný produkt proženeme destilační kolonou (teploty psát nebudu, to už každý zná - a kdo to nezná, ten ať si to najde v tabulkách...). A teď pozor - i takto zpracované brambory lze barvit pomocí potravinářských barviv, či vhodnou esencí...
[363]
Hezké odpoledne vinšuji.
(Anka: 10.07.2006, 15:37:52
- x)
Dívněte, co se tuhle píše: \"ODS nabídla ČSSD, aby se stala členem koalice. Po schůzce šéfů parlamentních stran to oznámil Mirek Topolánek. Chce tak odblokovat jednání Sněmovny. ČSSD se podle něj k nabídce zatím nevyjádřila.\" Tak a ještě komunisti a budou ve vládě všechny strany, které se dostaly do parlamentu.Jdu do vany, je mi šoufl.
[364]
Jej, jejej, PeS(i) tomu říkám telepatie!
(Loki_F: 10.07.2006, 15:41:24
- x)
Když jsem psal o \"prasátkové\" transmutaci brambor v ušlechtilejší produkty, na okamžik jsem váhal, zda přičinit ještě zmínku o jedné z najstarších člověkem hojně využívaných biotechnologií, která se tak dobře uplatnila i po přivezení brambor do Evropy. Ale to bych také musel přičinit poznámku o tvůrčím využití brambor (tedy ne hlíz) k likvidaci nepohodlných příbuzných a protivníků... Ty jsi neváhal a jakožto důsledný člověk jsi věci uvedl na pravou míru! Přiznávám však, že raději konzumuji kapaliny extrahované a destilované z tradičnějších evropských plodin!!! };D Dano, včera nebo předevčírem se tu Klaun zmiňoval o krechtech... Víte, že krechtováním se obsah antioxidantů v bramborových hlízách několikrát znásobuje proti čerstvým bramborám?
[369]
Topolánek nabídl ČSSD ůčast v koalici
(Rpuť: 10.07.2006, 16:01:06
- odkaz
- x)
Anko, já bych to ZATÍM tak tragicky neviděla. Jelikož jsem odjakživa \"malé pivo\", byla jsem občas, vůči silnějším nucena použít následující taktiku: \"Pokud na tebe míří pěst a ty nemůžeš ránu odvrátit, uchop protivníkovu pěst, trhni ve směru úderu a rychle uskoč!\":))) A Paroubek prohlásil, že cokoli z koaličního programu je nepřijatelné. že tam lidovce v žádném případě nechce, a zrovna na ODS žaloval v EU. A byl by tam v menšině.....
[374]
Loki a PeSi -
(Dana: 10.07.2006, 16:08:32
- x)
pasírování brambor přes prase je tak samozřejmá věc, že jsem pokládala za naprosto zbytečné se o ni jen zmínit! :-)) A co se týče jiných zdravých potravin rostlinného původu - ovoce, tak to my, čistotní Moravané, požíváme nejraději řádně vydesinfikované přes destilační přístroj....:-))) A zdravím i Modrého ptáka! Míru zdar! :-)
[375]
Vážení,
(PeS: 10.07.2006, 16:14:35
- x)
já jsem asi úplně blbej, ale IMHO tohle není špatný tah... Tím se jen dále zužuje prostor pro další výmluvy typu \"proč to nejde...\". A jako taktika vůči člověku, co odpoledne neví, co říkal ráno, mi to nepřipadá zas tak špatný... Ale nevím, patřičného politologického vzdělání nemaje...
[377]
Ráno v Českém rozhlasu
(Vít Blaha: 10.07.2006, 16:19:21
- Mail
- x)
volali Topolánkovi a že prý jako s čím jde na dnešní jednání a pak milý pan redaktor se Topolánka přímo zeptal jak dalece jsou pravdivé fámy, že je připravena záložní varianta dle níž by v případě neúspěchu Topolánek odstoupil a místo něj by se pokusil vládu sestavit Pavel Bém, který má s p. Paroubkem lepší vztahy. Tapolánek pravil, že o ničem neví, že by se na to měli zeptat Béma, ten by jim to prý vyvrátil a pokud by jej měl někdo nahradit, tak o tom musí rozhodnout kongres. Hezký začátek týdne...
[378]
2 Rpuť
(PeS: 10.07.2006, 16:21:04
- x)
bylas rychlejší, neb já jsem mezitím konečně pohovořil s Klaunem... Víš, to zjistil svýho času už Mečiar, že do otevřenejch dveří se špatně tluče... A kor, když chce někdo ty dveře vyrazit, tak v pravý čas mu je otevřít, to je úžasná taktika. Samozřejmě, se vší vstřícností...
[380]
No, tak ješt+ě tadynapíšu to, cojsem už psala na Psa...
(Dana: 10.07.2006, 16:22:10
- x)
Když mě přešel první vztek při čtení zprávy o nabídce na vytvoření čtyřkoalice, tak jsem začala uvažovat. Myslíte opravdu, že Paroubek tohle přijme? Že vstoupí do vlády, ve které nebude mít možnost přehlasovat ostatní partnery? Že nebude mít ani možnost vyslovit vládě nedůvěru jedině vystoupením z vlády? A s kým by pak šel? A pokud odmítne, stane se jednoznačně tím, kdo současnou situaci zavinil...No, uvidíme ..Já su rozený optimista a myslím, že není až tak zle...
[381]
No,
(Vít Blaha: 10.07.2006, 16:23:49
- Mail
- x)
on na to p. Paroubek státotvorně přistoupí, socani dostanou ministerstva spravedlnosti, vnitra, aSociálních věcí a místního rozvoje a já si začnu pomalu překládat M.D. Rettigovou do AJ. Anko, byl jsem první zájemce co by kuchař. Mohlo by to být bez výběrového řízení??? Mám novou sadu kvalitních nožů... A Martinův syn by nám mohl zrobit nějaký víkendový rychlokurs...
[382]
2 Anka
(PeS: 10.07.2006, 16:24:45
- x)
hele, to bych viděl na delší debatu... Nemáte náhodou s Tomem v tomhle týdnu někdy v podvečer chvilku času? Že bychom realizovali ten dlouho odkládaný pokec... Já mám tenhle týden (od zítřka) trochu volnější, což znamená, že nestíhám pouze přes den, ale v podvečer už mám volněji...
[384]
2 Vít Blaha
(PeS: 10.07.2006, 16:32:19
- x)
jak píšu, politologického vzdělání nemaje, neřeším nesmrtelnost chrousta a co by bylo, kdyby byla hovna z cukru a vidím to obdobně jako Dana. A možná mylně. Všichni viděj jenom warthoga, ale on tam není sám, i když to tak presentuje. A ode dneška si nikdo z nich nemůže stěžovat na nedostatek vstřícných gest...
[385]
Víťo, byl jsi varován!
(Loki_F: 10.07.2006, 16:37:00
- x)
Vždy, když je krásně a začne se strhávat stará střecha, nebo betonovat..., kde se vzal tu se vzal, je tu mrak, a vodní provázky natažené z oblohy a blýskavice a prostoje a pohroma. Stejně to vypadalo před volbami - tak pitomou vládu co tu vládne už osm let přece nemůže nikdo dál chtít. Nebe bez mráčku a tyhle volby jasně vyhrajeme... A kde se vzal tu se vzal, je tu Puchejř atd.
[386]
Základní otázkou pro mne je,
(Vít Blaha: 10.07.2006, 16:37:06
- Mail
- x)
kam až ta vstřícnost ODS bude pokračovat - už nabídka postu předsedy PSP je dle mého velmi vstřícná. Paroubek na to nijak nereagoval, takže Topolánek přihodí vládní spoluúčast. Paroubek opět nebude reagovat. Co přihodí ODS příště? Béma co by premiéra a Lidovce a Zelené do opozice?
[387]
jepice
(jepice: 10.07.2006, 16:37:43
- x)
Topolánkova /respektive trojkoaliční/ nabídka k účasti ČSSD ve vládě není tak úplně k zahození. Pokud ji ČSSD odmítne, potvrdí, že dělá obstrukce. A autory obstrukcí nemá nikdo rád. Pokud ji přijme, bude /doufám/ ve vládě v menšině, a protože se dá předpokládat, že nejvíc křesel bude mít i nadále ODS, těžko dojde k tomu, že by se ODS nechala přehlasovat, protože s ministrem /ministry/ za KDU snad dokáže najít shodu. Ve sněmovně bude poměr sil zachován, přičemž levý blok bude spíš náchylný k rozpadu, protože účast ČSSD ve vládě by mohla několika socialistickým poslancům dodat morální sílu nehlasovat shodně s komunisty. :-)) Tenhle můj poměrně optimistický scénář ovšem vychází z předpokladu, že režii za ODS bude mít nadále v rukou Topolánek.
[388]
super deal
(Anka: 10.07.2006, 16:38:20
- x)
Je to super deal. ODS bude ta zlá, která bude ničit zivotní úroveň a rušit skvělé sociální programy a zákony. Se svým programem si ODS může tak akorát vyčistit Bémovu fajfku. ODS to vylíže za ČSSD, která bude moudře kibicovat a rozvrtávat koalici. A můžeme se těšit na propad a možná rozštěpení ODS. A samozřejmně bude ČSSD diktovat kdo z ODS bude ve vládě. Ještě ze nejsem v ODS, alespoň nemusím vystupovat. Tohle ODS voliči nikdy neodpustí. Pro oposiční smlouvu, ať už byl její dopad jakýkoliv existují racionální argumenty. Pro tenhle nápad nevidím žádný.
[397]
Můžeme jen doufat
(Tomáš Haas: 10.07.2006, 17:14:17
- x)
Můžeme jen doufat, že to ČSSD odmítne. Ale asi to neodmítnou, budou jen mít \"některé další\" požadavky. A jakmile jednou ODS přistoupila na tuhle hru, nebudou už na nic moci říci ne, aniž by byli obviňováni z dalších obstrukcí. A mohou zapomenout na svůj program, mohou zapomenout na to, že si budou jmenovat své ministry podle vlastního uvážení, prostě budou v podřízené roli i kdyby měli více než polovinu vlády. Čssd je bude moci kdykoliv odstřelit, nedovolí jim prosadit nic, co se jim nebude líbit, a nedovolí jim ani vyšetřit vlastní skandály. Pokud to ČSSD odmítne, znamená to jen, že jsou si jisti ještě lepším výsledkem.
[403]
Nabídka
(martin tamtaky: 10.07.2006, 17:36:36
- Mail
- x)
Dana má v úřední hodiny zapnutý mozek a proto asi jako první na Psu pochopila, že ten nápad s pozváním socdem do vlády není blbý. Pes, martina a další se taky zamysleli a v tuto hodinu už nemůžu vyjmenovávat, protože bych někoho přeskočil. Včera velmi obdobně a chytře tlačil Kasal u Moravce na Sobotku, že se dosud dozvěděl, co socdem nechce, ale nikdo ještě neřekl, co chce - jak si to tedy představuje. Sobotka nakonec vyplodil kočkopsékomyš. Topolánkova nabídka je pokus, jak hodit zdržovačku na socdem. Když si tak čtu škodolibé pošťuchování na fórech, tak mi to připadá u všech atletů ducha stejné - jak to bude dál, je úplně fuk, hlavně, aby se Topolánek válel v krvi. Znovu se hlásím k názoru, že takticky nejvhodnější, ale pro občany zhoubné by bylo nechat současnou vládu - zejména \"odborníka\" na financích - zlomit si ruku v prázdné státní kase. Blbečci můžou mávat rozkradeným privatizačním bilionem nebo srovnávat zadlužení s U.S. Nedostatek peněz mluví sám za sebe. Požadavek na uspořádání kuchařského kursu se samozřejmě přijímá, i když většina komentátorů může sama vyučovat. Můj kluk by začal být přínosem v oblasti nad 300 porcí od jednoho jídla. V současnosti vaří celkem pět základních druhů v počtech kolem 3500 porcí dohromady. V takové kuchyni převažuje organizace práce nad receptovými fajnovostmi.
[404]
Opozice
(martin tamtaky: 10.07.2006, 17:43:13
- Mail
- x)
tu já rád, než jsem to naklepal, tak se tady veřejně pálí vlajky ODS. Nejsem Kotas, ale dovolte mi dotaz. Až se ODS rozštěpí a Burgi bude prezidentem, Paroubek s komunisty v zádech zažene všechny do gulagů, Topolánek s Dalíkem emigrují a Vy tady nešťastnou shodou náhod zůstanete, neemigrovavší, koho budete v příštích parlamentních volbách volit?
[409]
Proč má ODS plnit program ČSSD?
(Tomáš Haas: 10.07.2006, 18:03:13
- x)
Nemyslím, Martine, že to je \"zdržovačka\", je to bohuzel další z divných a protismyslných kroků ODS v tomto jednání. Já si myslím, že než toto, bylo by lépe veřejně říci, že ODS nechce za těchto podmínek vládnout. Pro budoucnost je třeba se vážně pustit do reforem a eventuelně do snižování zadluženosti. A to nemůze slabá vláda dělat. Posice koaliční vlády už tak nebyla příliš silná, a pokud by se přistoupilo k dalším personálním a programovým ústupkům, nebyla by vláda schopna prosadit nic. A taková vláda, která by navíc nesla odpovědnost za předešlé \"úspěchy\" ČSSD, není to, co voliči volili.
[412]
to:Jepice
(Strašidlo D.Z.: 10.07.2006, 18:35:13
- x)
Váš optimismus o geniálním tahu může doznat změn.Hlad po moci je u vedení obou stran značný.Kapři si nevypouštějí rybníky.Předčasné volby nebudou.Pokud groteskní divadlo dojede do konce,půjde jen o koalici ODS a ČSSD.Za tím Klaus nestojí.Chudák,další \"sarajevo\".Je zde řešení pro obě strany,\"zaříznout\" své vedení.
[417]
Dobrý podvečer!
(Šumavák: 10.07.2006, 18:56:53
- x)
Tak jsem zpět z \"Lipno-ekčn\" a \"uklidňuji\" se tady čtením. Vítku - máte -li novou sadu nožů a sháníte nějaký kurs tak bych věděl ! Já se kamarádím se třemi velmi zručnými a šikovnými řezníky - v zacházení s nožem přímo kouzelníci! Vola zaříznou a vykrví do třiceti vteřin..... Tomáši, někdo si tu naříkal, že i předčasné volby musí odsouhlasit PS. Já si myslím, že až tak zlé to není. Budou-li tyto obstrukce pokračovat, myslím že předčasné volby v pohodě vyvolá president rozpuštěním PS.Nebo se nějak zásadně mýlím? Pokud jde o tu nabídku vstupu ČSSD do vlády, mslím, že Topolánek Paroubkovi ulomil jednu nožičku od té trojnožky, co na ní stojí, aby byl větší... a ještě větší..., až bude největší (žalobnícek v EU).Takže Paroubek může ještě chvíli balancovat, ale spadnout musí. Buď tam, nebo tam! A je otázka, jak budou vyjednávací týmy koalice tuhé. Myslím, že dost, protože jsem dnes někde zahlédlprůzkum, že novou koaliční vládu chce přes 50% voličů,ca 30% voličů ji nechce a zbytku je to jedno. Což by mohlo průzkumové korohvičce způsobit pár šedin.
[419]
Loki-F, jen teoreticky.
(Šumavák: 10.07.2006, 19:36:02
- x)
Prakticky spočívá problém v tom, že ten dobytek se pohybuje hrozně pomalu - pokud vůbec. Takže nejdéle trvá, dostat je na šlachtu.Protože podle zákona na ochranu zvířat je zakázáno používat elektrický bič, natož jim pod ocasem zapálit věchýtek slámy a dobytče musí přijít do šlachty s radostí, dobře naloženo a bez stresu !! :-))
[424]
Tříkrát a dost?
(onlooker: 10.07.2006, 20:18:00
- x)
Němcová neuspěla, Kasal neuspěl, Jičínský nechce. Čtyřkoalice je nefunkční pitomost, na kterou socdemáci neskočí. Urychlete už ty další volby, ať to stojí co to stojí. Ale dvakrát za rok dát stranám za každý hlas voličů těch tuším 90 korun, no fuj!
[437]
2 Anka, Tomáš
(PeS: 10.07.2006, 22:22:35
- x)
No, při dopadu bude slyšet podobný zvuk, jako když kráva sere do potoka. Kdo je z vesnice, tomu tento popis stačí... Pokud vám tento zvuk připadá neestetický či nedůstojný moderního člověka, dovoluji si připomenout sudlice. Ty prej dosti účinně spolupůsobily právě při té první defenestraci a jejich hlavní účel spočíval právě v omezení toho nechutného zvuku při dopadu. Doba pokročila, tak navrhuji zlepšováček - jistě znáte tzv. ježka do ikebany. Tento se dá zhotovit ve větším měřítku, opatřit podvozkem a vyrobit ve větší sérii, přišlo by to levněji a každý defenestrovaný by měl své vlastní (no, doskočiště ne...) dopadiště... Pak by se dal hodnotit i umělecký dojem - zapojit sázkovou kancelář a nakonec by si to bohulibé zařízení na sebe i vydělalo... Včetně obsluhy... Jinak vidím, že nutně potřebujete každej svůj počítač, abyste nemuseli hloubat, kdo je kdo... Jo, a odešla odpověď...
[444]
To je přece dobře Rputi! (Že dlažba moc sákne)
(Loki_F: 10.07.2006, 22:38:38
- x)
Takto vytvořené barevné ornamenty budou lákavou turistickou atrakcí... (Něco jako ve strašidle Centerburském). Nakonec by tvůrci byli ještě užiteční (zvláště, když by skvrny byly zdokumentovány a pojmenovány podle autorů...) };D
[446]
Anko,
(martina: 10.07.2006, 22:45:29
- x)
trvalou platnost to má. Komárek ve své stařecké senilnosti sice přehání, ale když vezmu v úvahu fakt, že Paroubek je jedináček, může na tom něco být. Rozhodně si ale nemyslím, že Jirka je hodný a citlivý - leda tak vůči sobě. Že je nešťastný z toho, že ho nikdo nemá rád, tomu bych věřila.
[448]
Na Dobré ráno něco pozitivního!
(Rpuť: 11.07.2006, 06:06:44
- x)
Možná si vzpomínáte, jak jsem loni sháněla umístění pro nalezeného křížence loveckého pejska, kterého naše Irena našla opuštěného v zoufalém stavu. (Kdo se nepamatuje a zajímá ho to tak na Zvířetníku NP pod Psi jsou dva článečky: \"Hodně štěstí, Ronie\" a \"Jupíí, Ronie je DOMA\".) Včera mi volal pán, který se ho tehdy ujal, aby mi řekl, že je to ten nejbáječnější psí kamarád, jakého si může představit. Dopuštěním osudu zůstal ten pán sám. \"A když mi bylo nejhůř, dostal mě z toho Ronie\", řekl doslova. \"Co nějaká Neapol, ale Ronie!\" A já měla velikánskou radost, že se našli pán a pes, kteří k sobě patří!
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |