Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Středa, 9.08.2006
Protekcionismus aneb tři konšeléFrederic Bastiat
Důkaz ve čtyřech obrazech.
Komentáře
[2]
impresionistický vstup
(ptakopysk: 09.08.2006, 10:11:48
- x)
včera jsem jel busem domů a u Chodova nás na dálnici předjelo překrásný Ferrari Fiorano. Když jsem slečnu sedící vedle mě jen tak mezi řečí upozornil, že nás právě předjelo šest miliónů, se zájmem se podívala. Ta baba koukala, kdo v tom sedí! Z auta si všimla jenom toho, že bylo červený...
[6]
Jen tak cukem letem \"šumavským\" světem a padám...
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 09.08.2006, 10:59:53
- x)
Andy, la pardon, myslel jsem si neskromně, že za ta léta strávená na NP a nakonec i tady, si mohu dovolit kladnou impertinenci...netušil jsem, že to vezmete \"sledovačsky\"...omlouvám se. Loki, máš pravdu, ale já jsem strašně rád, že Modrý pták slétl ze svých výšin ekonomických a poučuje \"e-nevzdělance\" mého typu a jiné. Spíše jsem myslel, že se na NP nedočká otevřené a zasvěcené diskuse neboť tam píší převážně lidé, kteří svoji neschopnost cokoli řešit, přehlušují pouze množstvím nikomu nic nepřinášejících slov, aby si sami svým \"řevem\" ve své blbosti nepřipadali osamnělí... Chtěl jsem spíše povzbudit, přiznávám, že to neumím a nepovedlo se mi to... Dramatizaci Bastiata si přečtu ještě jednou večer v klidu, bych se mohl případněji vyjádřit... Padám do tvůrčího procesu. Mějte se s nadhledem, nepřehánějte ironii, více empatie a tam, kde už nemůžete, odejděte stranou se nadechnout a uklidnit. Není to ostuda či prohra, ale logičtější a zdravější přístup k jepičím problémkům... Pro duši i pro tělo. Čauvez, bambíčkové!
[8]
Šakale,
(Foundryman: 09.08.2006, 11:03:13
- x)
copak Klaus, ale hlavně Tlustý&Co. Pro začátek by úplně stačilo sdělit voličům, že daně jim vytahují z kapes peníze, které by bylo možno utratit za jiné věci, čímž je škrcena poptávka. Aby se předešlo důsledkům přiškrcené poptávky, je takto vybranými penězi + úvěry zase podporována. Připomíná to nabírání vody sítem.
[11]
Ferrari
(ptakopysk: 09.08.2006, 11:16:42
- x)
no já předpokládal, že řekne, že je hezký. Takovým tím tónem co nasazujete, když víte, že máte něco pochválit a naprosto netuší proč. Já třeba takhle chválím své děvence starostlivé účes od holiče :o) tedy samozřejmě pokud nezapomenu, že u toho holiče byla, to je pak voheň na střeše :o)))
[12]
...Jééé, zase blbě!...
(šakal: 09.08.2006, 11:20:08
- x)
...Copa, myslíš, lidem řekne \"přiškrcená poptávka\"? Zkrátka, stručně a lidsky: prachy, co vám stát sebere, aby vám za ně koupil zabíjačku, byste mohli vydat za to maso sami. Nepotřebujete, aby vám úředník každou jitrnici nejdřív olízal, poslal kolem stolu k olízání dalším úředníkům - a ohmatanou vrátil... ...Tomu řikám táborová řeč! (7;- ))
[17]
Občas ovšem propadám
(Foundryman: 09.08.2006, 11:37:53
- x)
skepsi. Vezmu-li v úvahu, že stát by měl fungovat jako servisní organizace pro zajišťování pouze těch činností, které se nevyplatí provozovat soukromníkovi, pak široko daleko u nás nevidím jedinou stranu, která by se tomuto ideálu byť jen vzdáleně přibližovala
[18]
Foundry souhlas,
(Vít Blaha: 09.08.2006, 11:56:04
- Mail
- x)
když oni by to dobro pro všechny chtěli páchat i politici z ODS :-) Rozdíl proti jiným stranám je pouze v míře toho \"dobra\". myslím, že kurz \"Ekonomického nepravidelníku\" a zejména \"závěrečnou zkoušku z něj\" by měli absolvovat všichni, kdo chtějí kandidovat (a nejen za ODS, ale ti především). Místo toho absolvují školení, kde jest jim vysvětleno, že vlasy se mají umývat, zoubky čistit a mluvit se má tak, aby to proboha hlavně nikoho neurazilo...
[19]
ještě jedna imprese
(ptakopysk: 09.08.2006, 11:58:13
- odkaz
- x)
na idnesu je článek o tom, že baby po čtyřicítce jsou krásné a žádoucí (viz odkaz) je to děsnej blábol, ale v diskusi jsou tyhle perly: \"Mlady namornik se musi ucit na stary lodi.\" nebo: \"ve 45-50 letech se ji bude zacinat jeste mnohem hur... reakce: To pak je blbost začínat, tam už jen zbývá zaklapnout víko \" a já k tomu podotýkám: Odporné!!! Zavrženíhodné!!! (Buhehehe!!! Hihihi!! Chechty chechty chlemst!!!!)
[21]
Víťa + Nika
(Foundryman: 09.08.2006, 12:14:48
- x)
Jsem si vědom vzdálenosti mezi ideálem a realitou, proto ovšem není třeba ideál zavrhovat, není-liž pravda? Otázka, zda by se strany měly voličům přizpůsobovat, nebo je přesvědčovat, by patrně zasluhovala hlubší průzkum. S ohledem na definici strany jako uskupení, zastupujícího zájmy vymezené skupiny, by patrně bylo na místě to přizpůsobování. V tom případě ovšem při pohledu na rozdělení mandátů v PSP propadám ještě větší skepsi...
[27]
Ali Sulejman vypovídá:
(Loki_F: 09.08.2006, 12:39:24
- x)
jeden za zajatých únosců izraelských vojáků Regeva a Goldwasseera vypovídal na CNN. Veřejně přiznal, že v roce 2003 absolvoval teroristický výcvik v Iránu. Jeho důkladné vytěžení patrně bude pro Hizballáh i Libanon velice nepříjemné... Hizballáh navíc již napůl souhlasí s úmyslem Libanonské vlády vyslat na jih 15 tis. vojáků libanonské vlády -> Hizballáhu již parně pořádně teče do botek... };D
[30]
Ahoj Tome! Mně také, prosím, smutně kooukám...
(Loki_F: 09.08.2006, 12:56:16
- x)
Foundry, možná by bylo dobré motivovat entomology k vývoji feromonové lapačky na NOČNÍ MŮRY. Ta by se posléze nastražila u vchodů vybraných budov (Strakovka, Lidový dům, Malostranské nám. v podloubí) a denně vyprazdňovala v některé spalovně... S těmi síťovými lůžky bychom měli zase potíže mezi \"světovými serebritami\"! };D
[31]
Loki,
(Foundryman: 09.08.2006, 13:09:37
- x)
zatím ještě nikdo nepřemýšlí o schvalování rozpočtu v parlamentu. To bude teprve sranda. Kterýkoli z bloků může rozpočet zablokovat, v lepší pozici je ovšem ODS et consortes, neboť případné rozpočtové provizorium ponechává výdaje na úrovni a ve struktuře minulého roku. Čímž by padly pod stůl všechny socialistické šílenosti automaticky.
[35]
Jinak k tématu
(PeS: 09.08.2006, 13:22:02
- x)
Autora omlouvá doba, kdy to psal. Na dnešní poměry je závěr naivní a bezbřehý optimismus. Na druhou stranu ho neomlouvá případná neznalost psychologie davu, neboť žil až po velké francouzské revoluci, s jejími jakobíny a olizovačkami guillotiny... Takže ten závěr je na úrovni Sněhurky, Popelky, Karkulky a obdobných pohádek... Za realistickou považuji naopak otcovu řeč před koncem třetího obrazu...
[44]
Hele, asi jsem mimoň,
(Anka: 09.08.2006, 14:13:01
- x)
ale já Bursíka nechápu. Tuhle říká, že: \"Šéf zelených Martin Bursík po schůzce řekl, že má díky dnešní schůzce v situaci jasno. \"Upevnilo mě to v tom, že mám do té situace správný vhled a že ten vývoj tak, jak ho odhaduji, tím směrem půjde,\" uvedl Bursík. Narážel nejspíš na své dřívější vyjádření, že prezident nyní hraje především za své další zvolení.\" Co by měl president učinit, aby si pan Bursík nechal ty svý rejpavý pindy?
[50]
Nebyl ten Puchejř někde jinde?
(Rpuť: 09.08.2006, 14:36:04
- odkaz
- x)
... Klaus podle Paroubka poprvé připustil, že by šéf ČSSD mohl být pověřen sestavením vlády...Václav Klaus na tiskové konferenci po skončení jednání uvedl, že společně s lídry pěti sněmovních stran jednali výhradně o zprůchodnění Poslanecké sněmovny....Podrobnosti ze schůzky prozradil šéf KSČM Vojtěch Filip. Prezident podle něj přislíbil, že pokud Sněmovna v pondělí zvolí do svého čela sociálního demokrata, oficiálně pověří Mirka Topolánka sestavením vlády.
[52]
Se Anko obávám,
(Vít Blaha: 09.08.2006, 14:41:06
- Mail
- x)
že u páně Bursíka by byla i maminka krátká a že na podobné lidi platí jen a pouze ta rána do zubů a případná následná internace s kolegou Paroubkem... Že bychom požádali Putina a místo Mírova je odeslali oba někam na Solovecké ostrovy...
[54]
...Ale fuj...lidi...!...
(šakal: 09.08.2006, 14:48:47
- x)
...Sou mi teda návrhy... (7:- /) Helejte, dokavád budeme sami takový, jaký sme, tak nám tu lidi jako Bursík a Paroub budou porád brejždit. Jediná cesta néjni jejich izolace v nákejch lágrech, ale jejich společenská izolace. Totálně takový lidi ignorovat, otevřeně jima pohrdat, nepouštět je k důležitejm věcem jakýhokoliv druhu...a už vůbec je nikam nevolit. Jináč nám néjni pomoci (7:- /)
[57]
Vítku,
(Anka: 09.08.2006, 14:54:04
- x)
oni jsou nepřevychovatelní, a pak, hrozí amnestie, že? Za Bursíkem slyším Havla, který Klause tak nenávidí, že by nás vrhnul do náruče KSČM, jen aby se presidentovi zemstil. A propós, kde je náš emerytní president, když je tu tak dusno? Nemá co říct? Žádné nabádání?
[61]
Šakale,
(Dana: 09.08.2006, 15:32:14
- x)
sice máš recht, ale je to..neproveditelné. Je toskoro jako ta onehdy vzpomínána válka na Psovi - nakonec ti slušnější nebo alespoň s ne tak vyvinutím žaludkem, odešli a zůstali ti, co zůstali. A tak by to dopadlo i ve veřejném životě -na řadu by přišla tzv. vnitřní emigrace na chaty, chalupy a ..a vůbec.
[69]
2 martina
(PeS: 09.08.2006, 17:56:41
- x)
jsem jistě neobyčejně tupý, ale já z toho nijak nepoznal, jak konkrétně se o toho Kubu stará... Já zas někde v pozadí tuším nějakou tu tlustou čáru... A že prej vycházejí z programu nějakýho Varela - že by to byl potomek Varela Frištenského, jediného přeživšího českého dobyvatele severního pólu? Možné to je, ten měl podnětné myšlenky. Já bejt tím Kubou, tak bych řekl - \"Milej Vašíku, jdi si laskavě někam houpat vašíkem, už jsi toho po světě pohnojil dost. Dej také šanci jiným se historicky znemožnit!\"
[71]
Martino, to jste mne zklamala, já potichu doufal,
(Loki_F: 09.08.2006, 18:01:57
- x)
že někde zblízka sleduje \"barbarské\" izraelské bombardování chudáčků muslimáčků a bojovníčků za islímské nebe, a že mu při tom nějaká humánně řachne na palici (k plnému štěstí by jako bonus bylo, kdyby na blízku bylo i to jeho pometlo). A on vyprovází Fidéla... Šibal jeden vypečený! };D
[76]
Zpět k článku.
(dvd: 09.08.2006, 20:38:25
- x)
Ano, přátelé, chyby se dělaly - ale proto, že ti kdo je činili napostupovali správně. My jsme už poučení, přistupujeme k problémům vědecky a pokud nám do toho nebudete kecat, tak to všechno dovedeme k tomu nejlepšímu vyústění. To vám všem slibuje za socialistu převlečený
[77]
2 dvd
(PeS: 09.08.2006, 20:49:38
- x)
No, ten dramatický závěr Ti jaxi nevyšel, díky grafické úpravě pšíspjefku... Ale jistě narážíš na oblíbené - \"soudruzi, my jsme si to mezi sebou prodiskutovali a můžeme vám slíbit, že odteďka to budeme dělat jinak a lépe.\" (jen za svůj krátký život jsem tuto větu v různých souvislostech slyšel minimálně šestkrát...)
[78]
2dvd
(Tomáš Haas: 09.08.2006, 21:21:09
- x)
Největší chyba byla vlastně ta, že ti co ty chyby dělali se odchýlili od linie strany. Někteří tu chybu nikdy neudělali, a ti všichni jsou dnes v KSČM. Někteří se poučili hned, a tu chybu už nikdy neudělali. Ti nejlepší z nich jsou dnes též v KSČM, strana je milosrdná, a odpouští, jako její nejnovější autorita, Allah a jeho prorok Mohamed. Zbytek je v ČSSD, a už je jim též jasné, kde se stala chyba. Někteří se poučili mnohem později, a ti nejlepší z nich jsou dnes v ČSSD. A dnes už se poučili všichni, a jejich největší touhou je spojit se znovu v jedné velké straně a vědecky (a tím pádem bez chyb, způspbených úchylkami) řídit vše. Třeba i ty volby v PSP. \"Z jednání, které dnes bylo, je logické, že to nebude volba, kterou milují pánové (Miroslav) Kalousek a další - na \'férovku\' se zavřenýma očima, ale že to bude jediný kandidát. Jinak bych neviděl smysl v tomto jednání,\". To je jediný opravdu vědecký způsob volby, protože teorie se ve vědě (PeS, DvD, Loki, nebo někdo jiný kdo se vědou zabývá, mně jistě rád opraví, pokud se já, nevědec jeden nevědoucí, mýlím) považuje za empiricky ověřenou jen tehdy, když se experiment dá opakovat s konsistentními výsledky. A je pro takové volby které nám připravuje pan Paroubek samozřejmé. Ostatně to je ověřeno čtyřicetiletou praxí. To má, jak říká pan Paroubek, smysl.
[79]
2 Tomáš
(PeS: 09.08.2006, 21:53:12
- x)
No, ono je to ošidné... Opakování experimentu s konzistentními, ba dokonce srovnatelnými výsleky je i házení kamínků do senkrubny. Jen lze říci, že při dostatečně dlouhodobém házení kaménků - a tedy dostatečně velkého počtu kaménků - dojde k filozofické transformaci kvantity v kvalitu, tedy že kaménky díky vyšší hustotě vytlačí obsah senkrubny a ten se pak rozleje vůkol... A na takovýchto experimentech je, jak jistě víš, založena materialistická dialektika. Klaun promine, ale čirou náhodou jsem si teď vzpoměl na to slavné klaunské číslo...
[80]
2PeS
(Tomáš Haas: 09.08.2006, 22:24:52
- x)
Nejlepší by asi bylo, postavit Paroubka k senkrovně, a dát mu dost kamínků. A dopadlo by to asi tak, jak říkáš. Ostatně tak to dopadlo vždy když marxisté vědecky řídili společnost. Jednoho dne se to přelilo. Pak soudruzi usoudili, že se stala chyba. Našli ji v tom, že ten vůdce, který právě házel, se přitom díval moc doprava, nebo moc doleva. Nebo používal hranaté kamínky. A nastoupil nový vožd s novými kamínky. A soudruzi nadšeně tleskali. Teď je to konečně to pravé! Systém pracuje, jen sem tam se chybička vloudí. Ale oni mají s nápravou chyb více zkušeností, než kdokoliv jiný. A jako jediní mají tu pravou teorii. Proto mají právo ty chyby po sobě napravovat.
[81]
Jejda, Frederic Bastiat,
(Modrý pták: 10.08.2006, 00:51:44
- x)
můj mimořádný oblíbenec. Čtěte ho všichni, já si Vás potom vyzkouším, jak moudře navrhnul Vít :-))) P. S. Klaune Parafine - díkes a žádné strachy. Rovnou avizuji, že mám hotový Nepravidelník II. Po přečtení šakalova příměru s jitrnicí se cítím trochu zahanben :-))).
[84]
Hola, Hipíku, doporučuji opatrnost.
(Loki_F: 10.08.2006, 03:01:34
- x)
Vycházeje ze známého a neomylně působícího zákona schválnosti, doporučuji netěšit se až tolik. Nejhorší je totiž zklamání příliš velkého očekávání... Jakkoli lze očekávat, že když se sejde správná konstelace, bude to opravdu stát za to (viz V. Bílovice) };D
[85]
Přeji Dobré ráno!
(Rpuť: 10.08.2006, 06:08:45
- odkaz
- x)
Já se teď jen těším, jak bude Puchejř sám sebe navrhovat na premiera. \"Jednání, která s panem Topolánkem vedeme, jsou velmi korektní. Jsem přesvědčen, že se můžeme dohodnout,\" říká Jiří Paroubek. V takovém případě by usedl zřejmě do křesla šéfa Poslanecké sněmovny.
[88]
Vážení,
(PeS: 10.08.2006, 07:44:07
- x)
dobré ráno. Obrňte se trpělivostí a přečtěte si dnešní úvodník na NP. Takhle to dopadá, když se ignorují zde i tam probírané základní ekonomické diskuse. Jinak je to zas jen jeden z řady nesmírně slabých úvodníků. Z vedra to snad už není, tak je možné, že Neff začal držet přísnou dietu a blbne z hladu. Jirko, jetli nakoukneš, měl bys na něj dohlédnout... Já neříkám, že všechny své publikace píšu se stejným úsilím, nebo nasazením, ale když už tam jsem podepsanej, tak chci, aby to mělo aspoň nějakou úroveň. Ale tohle je úvodník typu, jakým Lipský popisoval Rudolfovi II výrobu slivovice...
[92]
No jo, PeSi, ale zkus si představit,
(Rpuť: 10.08.2006, 08:31:55
- x)
že bys ten úvodník MUSEL psát každej den. Mně se z něčeho takového kroutí klábosnice a prsty chytá křeč. To je jako s televizním programem - na jeden kanál by se kloudný program sestavit dal - ale když je těch kanálů 50, tak to nutně stojí za kulový. Myslím, že NEff někde říkal, že na má 10!!! minut - tak jak to může vypadat....?
[94]
2 Rpuť
(PeS: 10.08.2006, 09:05:26
- x)
No dobře, tak ale proč to nenechá psát Jirku? Když zmizí a píše to někdo jiný, sice se to hned pozná, ale nebejvá to tak špatný... A můj názor je, než dělat něco špatně a s nechutí, to už je lepší to nedělat vůbec... Leč je to jeho problém - on to tak chtěl...
[95]
Cílem útoku teroristů
(Rpuť: 10.08.2006, 09:32:39
- odkaz
- x)
měl být let z Británie do Spojených států. Jejich plán zhatila několikaměsíční operace Scotland Yardu. V noci na dnešek bylo v Londýně zatčeno 18 lidí, uvádí BBC. Na všech letištích ve Spojeném království byla podle BBC a CNN zpřísněna bezpečnostní opatření. Všechny letecké spoje kvůli tomu během dne velmi pravděpodobně naberou velká zpoždění. Britská zpravodajská služba MI5 zvýšila bezpečnostní opatření v zemi na nejvyšší možnou úroveň. Platí stupeň číslo pět, což znamená, že se v zemi očekává bezprostřední teroristický útok.
[96]
PeSi, tak jsem na ten
(Modrý pták: 10.08.2006, 09:47:38
- x)
úvodník nakoukl. Astonovi se podařilo dát dohromady věci, které k sobě prostě nepatří. Samotná otázka na úvod, jestli je stoupající počet VŠ dobře nebo špatně je naprosto nepatřičná. No a ta diskuse je parádní. Už jsme to spolu také řešili, viď? :-))). Zkrátka a dobře - vysokoškolské studium soukromý statek. Soukromý, protože jednotlivec tím získává konkurenční výhodu a jeho vrstevník, který se tam nedostal mu na to ještě platí. To jsou paradoxy. Pokud nepřistoupím v té naší kotlině na toto elementární východisko, které nás pochopitelně povede ke školnému, tak se nikam nedostaneme dále. \"Soudruzi, musíme ještě vydat nějaké prostředky do vzdělání, ve srovnání s EU máme o 13,359 absolventů méně a s USA dokonce o 24,132.\" Tak ještě nějaké střední školy přemalujeme na univerzity a statistika bude vypadat ještě lépe a radostněji.
[103]
2 Modrý pták
(PeS: 10.08.2006, 10:59:47
- x)
Víš, mě na tom mrzí to, že si většinou hraje na solidního novináře. (sorry, já vím, že to je contradictio in adiecto...). Tak bych očekával, že když už tu blábolí o diplomech buchviodkud, tak bych očekával, že zmíní takovou obyčejnou věc, jakou je akreditace. A to opravdu není sranda. A čím více diplomů rozdá škola \"zadarmo\", tím větší má šanci tu akreditaci ztratit. No a s takovým diplomem sice můžeš mávat před obdobně obdařeným personalistou nějaké firmičky, či si ho můžeš vyvěsit v pracovně a nechat se s ním barevně vyfotit. To je asi tak všechno, co s ním můžeš udělat, bývá obvykle na příliš tvrdém papíře... Pro neznalé oč jde nabízím přirovnání - protože i poznání prochází žaludkem - pro milovníky francouzských vín (to je jedna z mála francouzskejch poživatelnejch věcí) bych tu akreditaci přirovnal k appellation controlee. O to se musí usilovat po určitou dobu a po celou dobu je nutno dodržovat jakousi standardní úroveň. A celkem jednoduše se dá o to přijít...
[105]
2PeS
(Tomáš Haas: 10.08.2006, 12:55:54
- x)
V Americe si můžeš takový diplom koupit za dvacet dolarů poštou. Už jsem uvažoval o tom, že ho koupím Lokimu. Takový Doktor teologie, ThD. by se mu jistě líbil, že Loki? Já sám bych uvažoval o doktorátu ve fyice. Thomas Haas, PhD., University of Tuktuyaktak. TukU. Hned bych se cítil lépe. Cítím se před tebou takový maličký, při těch našich vědeckých debatách u Vodičky. Ale alespoň si z nich něco odnesu, což se nedá říci o těch hezkých bezcenných diplomech.
[110]
2 Tomáš
(PeS: 10.08.2006, 13:24:44
- x)
Tome, díky, fakt. To proto, že to beru obvykle jako nezávazné plácání, i když si dávám velký pozor, abych neplácal nesmysly. Taky proto, že naproti nebo vedle obvykle sedí dvd a ten by mě jistě po zásluze umravnil, kdybych kecal nesmysly. To je totiž taky věc, kterou mnoho lidí nepochopí, že \"profesionální deformace\" mi jaxi nedovoluje se jednoznačněji vyjadřovat k věcem, o kterých nemám dostatek informací. To už se spíš uchyluju k ironii a sarkasmu - tím nemůžu moc zkazit. Víš, pověst si člověk buduje děsně dlouho - ztratit ji může ve chvilce. Vím o čem píšu - pár podobných případů jsem kolem sebe viděl... Společným jmenovatelem těch příkladů byla ztráta sebekritiky a zpětné vazby na realitu. Což jinými slovy píšeš sám ve svém článku na Psu...
[111]
2 Tomáš
(PeS: 10.08.2006, 13:27:03
- x)
Tome, díky, fakt. To proto, že to beru obvykle jako nezávazné plácání, i když si dávám velký pozor, abych neplácal nesmysly. Taky proto, že naproti nebo vedle obvykle sedí dvd a ten by mě jistě po zásluze umravnil, kdybych kecal nesmysly. To je totiž taky věc, kterou mnoho lidí nepochopí, že \"profesionální deformace\" mi jaxi nedovoluje se jednoznačněji vyjadřovat k věcem, o kterých nemám dostatek informací. To už se spíš uchyluju k ironii a sarkasmu - tím nemůžu moc zkazit. Víš, pověst si člověk buduje děsně dlouho - ztratit ji může ve chvilce. Vím o čem píšu - pár podobných případů jsem kolem sebe viděl... Společným jmenovatelem těch příkladů byla ztráta sebekritiky a zpětné vazby na realitu. Což jinými slovy píšeš sám ve svém článku na Psu...
[117]
Jo a se změnou nálad ve společnosti
(Vít Blaha: 10.08.2006, 14:29:55
- Mail
- x)
se držitelé titulu RSDr. přestávají stydět jej znovu používat. Vždy jsem měl za to, že je to něco podobného jako měla ve 3 mušketýrech ta dáma s vypálenou lilii na rameni - aby měli ostatní povědomí Who is Who a že se jich za podobný titul rodina musí stranit... A kupodivu ne...
[120]
Pánové,
(helena: 10.08.2006, 15:00:12
- Mail
- x)
nejen, že se dnes lidé nestydí za titul RSDr, v poslední době mi prošly rukama tři CV, kde se pisatelé v rubrice kvalifikace hrdě hlásili k VUMLu. Jinak mezi vámi pozoruji nebezpešné okouzlení rakousko-uherskou titulománií. Myslím, že vašnostové, při své nezpochybnitelné erudici nemají zapotřebí se za titutly honiti :-))), i když takový SOSZNDr - to zní rdě. Ovšem ono zase: doktro duplex, asinus triplex, že? :)
[124]
To jsem takhle jednou spáchala průšvih,
(Rpuť: 10.08.2006, 15:20:57
- x)
když jsem měla sepsat smlouvu s jedním, co byl čerstvej CSc. A byl pyšen a hrd a vysvětloval mi, že nejdřív je C a to je velký a za ním je S a to je taky velký, protože to znamená věda a to c nakonec je malý a ujišťoval se, že to nepopletu a blbnul tak vytrvale, že mi povolily nervy i pravila jsem : \"Nemějte obavy, pane kandidáte! Já si přeslabikuju Celkom Spokojený cigán a hned vím, jak to má bejt.\" No, nemluvil se mnou...:)))
[136]
Měl jsem spolužáka,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 10.08.2006, 18:18:14
- x)
který si z recese psal před jméno DrČ. Jmenoval se Čestmír Drozd. Byl jsem svědkem, že při odevzdávání idexu k podpisu o absolvování zkoušky se ho vedoucí katedry dějin divadla prof. Kouřil zeptal, co to znamená. \"Drobný člověk Čestmír Drozd.\" A já mám žízeň. A od té doby, co jsem si přečetl začátek Astonova úvodníku, nejen po vzdělání... Já to snad nevydržím.
[138]
Nahé muslimky nemusím,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 10.08.2006, 18:28:47
- x)
ale nedávno nám vyprávěl u Vodičky plastický chirurg, co implantuje za tekutinu ženám do prsů, dokonce nám psal na účet vzorec. Dělal jsem si srandu, že kdyby se jednou spletl a stříkl tam nitroglycerin... Představte si muslimku s poprsím a la Pamela Drsoňová, jak se bouchne do prsou s výkřikem: \"Ve jménu Alláha! Nesahejte na mě!\"
[139]
Klaune,
(helena: 10.08.2006, 18:39:10
- Mail
- x)
jako poradce teroristů, jsem prostě k nezaplacení. Bomba jako implantát, to ještě nikoho nenapadlo. Rputi, myslím, že to k tomu směřuje - buď se osobní prohlídce podrobí nebo nepoletí. Ovšem na druhou stranu, Britové se nebezpečí tolik nepoddávají a na svou svobodu jsou hákliví. Proto blairovi neprošlo zpřísnění protiteroristického zákona. Kéž bychom my měli trochu jejich nezávislé hrdosti.
[141]
No, Heleno, a to ještě nevíme, kde
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 10.08.2006, 18:47:37
- x)
pan premiér všude ty egoimplantáty má... Jinak, přečtěte si článek na webu iHNed. S čím jdou strany zítra na hrad. Konečně se začali cukat Paroubkovi i komunisti... Jdu na jedno, dvě, tři...Nashle před půlnocí, obdobím to zlým...(suchým...)
[143]
OT pro Rpuť
(dvd: 10.08.2006, 18:58:00
- x)
Při historce o bechňském ševci (Předevčírem ?) jsem si vzpomněl, že mám ve svém archlívu \"Veřejné prohlášení táborských obuvníků z 18.3.1900\". Zde jest: Velectěné obecenstvo! Dovolujeme si tímto co nejzdvořileji velect. obecenstvo král. města Tábora a okolí upozornit, aby ve vlastním zájmu nekupovalo chatrné a různými tretkami nalíčené obuvi, zvláště střevíců s gumovými podešvemi, které nejen že málo vydrží,ale i škodí lidskému zdraví. K prohlášwní tomuto nutí nás okolnost, že obecenstvo obuví takovou jest šáleno a prosíme, aby každý při koupi obuvi obrátil se laskavě k místním obuvníkům, kteří poctivě a za ceny nejlevnější poslouží trvanlivou obuví, jakož i veškeré správky milerádi a ochotně vyřídí. Naproti tomu zavázali jsme se čestným slibem, že nepřijmeme do svých dílen žádných oprav na shora uvedených \"obchodních\" tretkách. Prosíme tudíž, aby velectěné obecenstvo jen ve vlastním prospěchu toto naše prohlášení k laskavé vědomosti vzalo. Táborští a okolní samostatní obuvníci
[145]
Tome, to ThD bylo od Tebe opravdu ďábelské...
(Loki_F: 10.08.2006, 19:18:41
- x)
Titul používám jenom když musím žadonit o nějaké vyšetření v nemocnici..., to je snad poslední území, kde ještě tituly fungují, ať jsou odkudkoli! };D A doktor teologie, je pro mě totéž, jako chlubit se červeným diplomem z VUMLU. Až mi naskočily pupínky. Takže tuto Tvoji baklavu vracím zpět. };D Spokojil bych se s tou ekologií (jako Víťa), je to skoro stejné (tak jak je dnes převážně pojímána výuka ekologie, je to něco mezi šamanismem a drudismem), ale budí to lepší dojem u neznalých. };C
[146]
Já bych se, Loki,
(helena: 10.08.2006, 19:25:54
- Mail
- x)
na Vašem místě tolik tomu doktorátu z theologie nebránila. Když jsem jako holka řvala, že se tu ruštinu učit nebudu, poslal mě zpravidla táta dobře mířeným pohlavkem ke knize, s připomínkou, že člověk má znát jazyk a zvyky svých nepřátel :).
[151]
Omlouvám se za nezdvořilost a přeji dobré odpoledne vespolek.
(Loki_F: 10.08.2006, 20:02:15
- x)
Musím se pochlubit: Dnes jsem sloužil jako řidič dceři, která si byla domlouvat diplomku a tak jsem mohl ve volném čase navštívit své oblíbené knihkupectví, kde jsem zaznamenal několik skvělých úlovků, ze vše - dva kusy DVD Akiro Kurosawa: \"Sedm samurajů\" a \"Yojimbo\" s Toširo Mifunem! A podržte se za 99.- Kč/ks. Dokonce to není nadabované, ale jsou tam docela kvalitní titulky. Už se tetelím, až si to vychutnám.
[154]
Jéjej ono mi to spolklo číslovku 20 se znakem dolaru.
(Loki_F: 10.08.2006, 20:10:33
- x)
Doufám, Heleno, že jsem to neměl chápat tak, že mě považujete za nepřítele? To ostatní je nabíledni, vzdělání respektuji, vzděláním naplněným vírou, založeným na víře a podstupované pro šíření vírym považuji za plýtvání lidskými zdroji. Extrémním případem tohoto jsou musulmani, kterými navíc pohrdám pro jejich tupý fanatismus...
[157]
Chraň Pámbu, Loki,
(helena: 10.08.2006, 20:41:35
- Mail
- x)
teda, chraň příroda. Ale to občasné jiskření mi dělá dobře. Aspoň si potvdím, že mi mozek ještě občas funguje. Chtěla jsem jenom říct, že člověk má znát právě to, co je mu nejvíc proti srsti. Například já teď vytáhla korán, ale nějak nemám na to, abych se do něj začetla.
[160]
Tak sorry, Loki.
(Tomáš Haas: 10.08.2006, 21:00:43
- x)
Já jsem to s tou theologií myslel jako že ti udělám radost. Vím, že co se theologie týká, není pro tebe ani ten pravý diplom o moc hodnotnější, než ten za dvacku. Ekologii už nemůžeš dostat, už jí má Vítek, a nechceme zaplavit celou republiku diplomy, to by vlastně byla inflace diplomů, a hodnota našeho vzdělání by brzy poklesla. Investice dvaceti dolarů by nakonec měla hodnotu pěti babek... raději už toho nechám, pohybuji se na hranici mých znalostí ekonomie, a bojím se, že na mně odněkud vyskočí Foundry nebo Modrý Pták, nebo nedej Bože (nezlob se, Loki, to mám od své babičky, která byla dodrá a poctivá křesťanka katolického směru) snad dokonce i můj šéf a znectí mně.
[162]
Dobrý večer! Sem někde čet,
(Šumavák: 10.08.2006, 21:15:30
- x)
že \"Arbeit macht frei!\" Já jsem teda spíš vyřízenej než volnej! PeSi, to Tvoje: \"\"profesionální deformace\" mi jaxi nedovoluje se jednoznačněji vyjadřovat k věcem, o kterých nemám dostatek informací.\" je teprve první stupeň. Další stupeň je ( a to mám já ve svém oboru), že: \"Profesionální deformace\" mi nedovoluje se jednoznačněji vyjadřovat k věcem, o kterých mám dostatek informací\" Ten boj s blbostí je marnej a ne vždy je na to čas a nervy!
[166]
Tak už jsem zase přítomen... Yojimbo jsem si dovychutnal
(Loki_F: 10.08.2006, 22:01:41
- x)
až do úplného konce. (Apropo Heleno, kolem dvacáté hodiny jsem psal co to je..., z překladu jsem se dozvěděl, že to znamená \"Ochránce\" či \"Tělesný strážce\"). Tomáši,máš pravdu, nebudeme zvyšovat celkově již dost vysokou inflaci diplomů a potažmo vzdělání! };D Rputi, baklava podle tureckého receptu obsahuje také mandle (s ořechy 50/50), med - v těch vrstvičkách testíčka musí být též nejméně 30 % cukru, prokládáno sultánkami... To je to co posílal sultán janičárům. Odmíntutí baklavy je tedy přeneseně jako odmítnout \"mazání medu okolo úst\". Všechno ostatní je baklava asi tak, jako když si udělám dorner kebab, sice za požití tureckého chleba, ale z libovoučké vepřové kýty! };D
[167]
A ještě jednu poznámečku,
(Loki_F: 10.08.2006, 22:26:24
- x)
kterou navazuji na to co už tu nadhocila Rpuť. Myslím, že tím pokusem o hromadný atentát na dopravní letadla, o který podnikli machometánští sebevražední magoři na Heathrow, se sakramentsky unáhlili. Sportovní hantýrkou: dali si vlastňák na konci první třetiny. Prudký obrat v rétorice dnes zazníval ze zpravodajských kanálů, N24 a PHOENIX uveřejnili řadu zajímavých dokumentů... (bez servítků a dost na žaludek). Dříve nebo později se stanou i v očích veřejnosti tím, čím ve skutečnosti jsou již dávno: totiž nepřítelem na život a na smrt, infiltrovaným do blízkosti našeho zápraží. Lov na alláhakkbaristy už visí ve vzduchu, povolenky se tisknou...
[170]
2 Šumavák
(PeS: 10.08.2006, 22:40:31
- x)
ad druhý stupeň profesionální deformace - tak to už vůbec. Věci, o kterých mám dostatek informací, jsou často doménou mých kolegů, které - protože ten obor zas není tolik široký - obvykle všechny osobně znám a tykám si s nima... Tedy takhle - některým z nich můžu říct na plnou hubu, že se jim povedlo šlápnout do hovna, neb vím, že když se to náhodou povede mně, že mi to čestně vrátěj a jinak z toho nebudou dělat tragédii. Stane se, nikdo z nás není neomylný, často se jedná o nejednoznačné pochopení textu - proto mám někdy tendenci se rozkecávat, abych nebyl misinterpretován (krásný anglikanismus). Leč jsou i tací, kterých by se neomalená a nezaobalená kritika dost dotkla a cítili by se ublíženě a za to mi to nestojí... - a tam se musím snažit být diplomatický, ač mi to jinde obvykle moc nejde... A úplně nejhorší je, když je v tom dotyčný nevinně. Vysvětlím - dotyčný dle svých sil a schopností poradí, pomůže a dále se o věc nestará. A ti dotyční, že \"aby mu udělali radost\" ho napíšou na článek jako spoluautora a pak mu to ani nedají přečíst - a dotyčný se pak nestačí divit. Mně toto dvakrát udělal jeden můj student (tam jsem ještě zasáhl včas a donutil ho to přepsat) a jednou nějací mlaďoši z Polska a tam jsem žádal redakci, aby mě škrtla ze seznamu autorů. Kamarádovi se to samé stalo nedávno a shodou okolností jsem to dostal jako oponent. Když jsem přečetl tu hrůzu a protože toho kamaráda opravdu dobře znám, následoval opatrný dotaz - \"hele, četl jsi vůbec to, na co tě támhle napsali?\" - pak mi děkoval, že jsem to včas zarazil.Jenže všechno člověk uhlídat nemůže... (na vysvětlenou - je zvykem, že autor vzorku - obzvláště monokrystalu - je spoluautorem všech publikací vzniklých z daného vzorku. Je to logické, kdyby nebyl ten vzorek, nebyly by ty publikace. Tímhle způsobem jsem spoluautorem publikací, kde krystal jsem upekl někdy před šesti lety a předal někam úplně jinam, kde ho teprve dnes \"vytěžují\"...)
[171]
Kocoure, šakale, přišli jste dnes večer o nádheru nádher!
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 11.08.2006, 00:05:11
- x)
Díky odloženým letům do Londýna se sešli u Pivoje bývalí hráči Flamenga, Matadors, George and Beatovens, Modrého effektu, Etc a dalších... Poslouchat Ernouše Šedivého, Juračku, Gumu Kulhánka, Khunta, Bezloju a další a další, jak si notují staré beatové fláky patří nyní ke zlatým vzpomínkám. Už se asi nikdy takhle nesejdou... \"Já kdysi v mládí podobal se vánku....I,ve got my mojo working...White Hair...\" A teď mi už jede v přehrávači The Blue Effect....
[175]
Krásné páteční ráno vinšuji.
(Anka: 11.08.2006, 08:55:40
- x)
Tuhle vám předkládám informaci, kterou jsem včera dostala. Mlčím, jen prodávám, jak jsem koupila z řad ODS. Na kongresu má být převoleno předsednictvo. Bém se dohodl s Venclíkem, Bendlem a Tlustý se prý přidal Bém má být první místopředseda, Venclík druhý, Tlustý snad třetí. Nečas, Langr a Němcová mají odejít.
[181]
Rputi,
(Anka: 11.08.2006, 10:07:35
- x)
už je toho fakt moc a vypadá to, že to nebude mít konec. Nebudu hnusná, abych tu volala, že jsem nabádala dávat na toho ustarance majzla. Teď je ale takový maglajs, že na nic, krom dohadování s Paroubkem, není čas. A to je přece ta správná chvíle, ne? Líto je mi presidenta, moc líto.
[182]
Delegáti
(raptor: 11.08.2006, 11:09:24
- x)
se volí na oblastních sněmech (mimo těch z tituluty, a tituluty jsou poslanci, senátoři a výkonná rada). Vlastně vzhledem k nákypu členstva a vyššímu počtu poslanců bude kongres spíš pětistovkovej. A jestli budeš furt lomit rukama, tak se letos nechám zvolit delegátem a vyvinu rozvratnou činnost sám. :-))
[185]
Tome, juro-pe, prosím, nezapomněli jste na mě?
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 11.08.2006, 11:58:02
- x)
V pondělí se nám má vrátit uhlobaron z \"uhelných prázdnin na Madagaskaru\". Na stole mu leží můj návrh, aby se oddělila dětská část časopisu \"Studánka\" od dospělé části \"Studně\". \"Studánka\" by byla určena jen dětem, 28 stran včetně desek, s přílohou CD, kde by byly melodramatické pohádky, písničky a mravonaučné scénky klauna Parafína a rusalky Ozvěnky. Vycházela by jednou za měsíc, kdežto dospělá 16-ti stranná část \"Studně\" jednou za čtvrt roku, kde by byly návody pro rodiče, jak s dítětem a časopisem pracovat, rady, psychologů, pedagogů, lékařů v duchu hesla \"Nenechte své dítě vysedávat před televizí a bavte se s ním...třeba nad Studánkou\". Také samozřejmě zkušenosti a příběhy rodičů, o kterých by se mělo vědět... Jak jsem vás prosil u Vodičky, napište mi svá stanoviska. Dík. Mail: gagmaster.pavelk@gmail.com
[186]
Dobré poledne vespolek přeji! Andreo, na Vaši otázku
(Loki_F: 11.08.2006, 12:13:49
- x)
ze 22:30, jsem ve stručnosti odpovídal Heleně již ve 20:10. K té odpovědi mohu ještě doplnit (neb se může zdá být příliš stroze odmítavá), že jsem si vědom faktu, že v minulosti mnoho skvělých mozků nemělo jinou možnost dostat se ke slušnému vzdělání, než právě přes studia teologická (specielně jezuité si na dlouhou dobu uzurpovali tuto exkluzivitu po celé Evropě) a přes toto studium se z nich, díky jejich nezávislému mozku, stali skvělí vědci i v oborech od teologie velmi vzdálených... A vice versa. Stejně jako dnes, mluvíme-li o titulech, je sposta prázdných mozků, které se k nim nemohou dostat jinak, než přes studium teologie (či nákupu za 20.00 dolarů), tím netrvdím, že to studují JEN PRÁZDNÉ MAKOVICE... (ty však IMHO neskončí u teologie, pokud nemají apriori mozek postižen VĚŘÍCÍM genem). };D Teď jsem na tom jako PeS! Abych to vyjádřil zcela jednoznačně musel bych napsat rozsáhlou úvahu s odkazy...! };D Snad bude pochopeno správně.
[188]
Jejej, PeS(i) - mně jsi tou ranní poznámkou také cosi připomněl:
(Loki_F: 11.08.2006, 13:02:21
- x)
Dobré ráno,(PeS: 11.08.2006, 07:14:27 )... tak slyšte, já miloval jsem lidi, a proto jim, ne Bohu, se zpovídám... Jako bych v tom někoho poznával... A takto promluvil kmet k Zarathustrovi: \"Není mi cizí tento poutník: před mnoha lety šel tu mimo.Zarathustra se zval, ale proměnil se. Tenkráte jsi do hor nesl svůj popel: chceš dnes oheň svůj nésti do údolé? nebojíš se žhářství?... ... Proměněn je Zarathustra, dítětem stal se Zarathustra, procitl ze spánku Zarathustra: čeho teď hledáš u spících? Jako v moři žil jsi v samotě a moře neslo tě. Běda, chcešsám zase vléci své tělo?\" Zarathustra odpověděl: \"Mám v lásce lidi.\" \"Proč jen,\" tázal se světec, \"šel jsem do lesa a pustin? Ne proto, že jsem lidi měl příliš v lásce? Teď v lásce mám boha - lidi ne! Člověk je příliš nedokonalá věc. Láska k člověku by mne zabila.\" ... Ale když Zarathustra byl samoten, promluvil takto k srdci svému: \"Což je to možné! Tento stařičký světec ještě ani nezaslechl v svém lese, ŽE BŮH JE MRTEV!\"
[189]
Titulek se mi líbil
(Honza ze Žižkova: 11.08.2006, 13:15:17
- odkaz
- x)
Ale když jsem se dočetl, co je vevnitř. Že je společné zdanění manželů složité. Tak ho zrušíme. A zavedeme pár daní navíc. A pod článkem tabulka, kde píšou o zdanění hrubé mzdy pod 25%. To mi nějak na mou výplatní pásku nesedí (tady prosím Včelku, Modrého ptáka et consortes by mi to nevysvětlovali, já tomu na rozdíl od Sobotkových expertů rozumím, i když ne tak dobře jako jmenovaní). Chce se mi blejt.
[192]
Informace z Pražské štětky:
(Anka: 11.08.2006, 14:24:25
- x)
Vazeni ctenari a redakce, pokud se vam dostalo do rukou srpnove cislo tistene Prazske petky, prosim nenechte bez povsimnuti stranku 47 a na ni reklamu firem Faraon, spol.s.r.o. (stavebni firma Jana Matouska, predsedy bytove komise) a Jancik & Syn (formalne prodej luxusnich damskych plavek, ve skutecnosti pracka na penize). Casopis vydava Mestska casta Praha 5 za penize danovych poplatniku. V porovnani se vsim ostatnim, co Jancik & spol. na Praze 5 pacha, je to naproste nic. Jancik pochopitelne bude tvrdit, ze si reklamu radne zaplatil. Cele to spis vypada jako dalsi verejna exhibice vlastni nebetycne drzosti a neomalenosti.
[193]
Honzo et al.
(dvd: 11.08.2006, 14:27:54
- x)
Ono se ukázalo, že na společném zdanění manželů stát tratí a občané získávají - proto je toto zdanění nespravedlivé a je nutno jej zrušit. A že je složité? Zdá se, že pro ministra financí za ČSOB a pro jeho melody boys jsou zřejmě složité i čtyři základní početní úkony. Pokud znáte související zákonodárství, tak sloučení zdaňování dle §7 a §9 má další důsledek: vytáhnout peníze občanům z kapsy. Příklad: důchodce pronajímá chatu. Platí z toho pouze daň. Nyní bude muset platit u zdravotní a sociální pojištění jaxi navíc.
[196]
2 dvd
(Honza ze Žižkova: 11.08.2006, 15:18:01
- x)
To, že na společném zdanění stát tratí, to je jasné na první pohled. Tý lumpárny se zdravotním a sociálním jsem si nevšim. Tam ale hodně záleží na tom, jak to bude opravdu napsaný. Jak znám naše zákonopsavce, nejspíš tak, aby to nebylo jasný a prachy se daly vybírat ode všech.
[197]
Dušane, pokud se zastavíš, ten dnešní článek na Psu je opravdu moc dobrý!!!
(Loki_F: 11.08.2006, 15:27:33
- x)
Dobře promyšleno, dobře napsáno. Dokonce bych řekl, že tak byl i pochopen většinou těch, kdo si jej nejen přečetli, ale také se maličko zamysleli. Některé věty, jako např.: \"...s fanatiky hnanými náboženským zanícením v kombinaci s pocitem méněcennosti a ukřivděnosti se dá nějak vyjednávat ve snaze dobrat se kompromisu. Nedá, prostě nedá.\", by se měly do kamene tesat!!!
[199]
No jo, dvd, ale to nvíte, že předsedou redakční rady HOBULETu
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 11.08.2006, 16:29:49
- x)
je \"pan doktor\" Vodrážka, ředitel KD Vltavská, který přiděluje zakázky a inzeráty jenom tomu, kdo mu sežene ženskou, která mu \"dá\"... Vaginální korupce tohoto papamrda už vadí více lidem než jen mně. Anko, jen pro uklidnění, tady na sedmičce bude úklid po \"odeesácké\" mafii trvat nejméně dvě volební období...
[205]
Loki, pokud jste ještě na netu,
(helena: 11.08.2006, 23:31:11
- Mail
- x)
kde nikdo není a pokud jste ještě po 24 hodinách v obraze. Z Vaší zprávy jsem pochopila, že jde o film, ze jména režiséra to, že je pravděpodobně japonský. Ovšem můj dotaz směřoval dál - tedy chtěla jsem říct, že nemám nejmenší tušení o jaký druh filmu se jedná a proč jste z něj tak nadšený. Takže má prosba o poučení se jaksi dotýkala tohoto.
[210]
Heleno, jsem a již rozumím.
(Loki_F: 11.08.2006, 23:58:54
- x)
Akiro Kurosawa je dnes již (zvl. v Japonsku) téměř \"zbožštělý\" režisér, naprosto fascinujících filmů, podle kterých \"opisovali\" četní západní režiséři a to vícenásobně. Např.: Jistě znáte film (dnes již klasický western \"Sedm statečných\" obsazený výkvětem Hollydřeváckého herectva - Yul Brynner, Steve McQuen, Charles Bronson... a Němec Horst Buchholtz, režíroval tuším Sturges - tím si nejsem jist a nechce se mi hledat), natočený v roce 1960. Předlohou byl Kurosawův film \"Sedm samurajů\" (1954) s Toširo Mifunem, kterého můžete znát z adaptace Clavellova \"Gaidžina\", kde hrál Tokugawu Iejasu a W. Adamse hrál R. Chamberlain. Ty Kurosawovy filmy jsou \"černobílé\" resp. \"sépiové\" a je v nich všechno... Chcete-li se poučit, navštivte nejbližší prodejnu www.levnéhnihy.cz, kde tyto filmy distribuují na DVD za 99.- Kč/ks a zažijte si to sama, to se nedá vyprávět tomu, kdo neviděl. Když se Vám to nebude líbit, investice je relativně malá. };D A mé nadšení z nich? Je trochu dáno mým vztahem k Japonsku a mnoha dalšími aspekty... Snad se tam již konečně brzy podívám, želízka se nahřívají. };D
[211]
Jéje, Dano to se mi ulevilo...!
(Loki_F: 12.08.2006, 00:03:03
- x)
Ten nick by opravdu bylo dobré změnit, Jura s tím měl také problémy, než si připojil to \"p\"... };D Já jsem se trochu vytočil po jedné takové Danině poznámce a potom mi zatrnulo, ale v duchu jsem se přesvědčoval, že jsi to nemohla být Ty! };D
[218]
Ano, PeS(i) to je pro japonskou mentalitu
(Loki_F: 12.08.2006, 01:36:47
- x)
skutečně závažný prohřešek, ale v oblasti filmu, se naprosto jednoznačně stal senseiem, kterého napodobují všichni režiséři, autoři scénářů i kameramani. Kurosawa také západu dost poodhalil japonskou mentalitu (tu druhou tvář, kteou obvykle striktně skrývá) a to se některým kruhým nelíbilo a nelíbí ani po jeho smrti... Jeho zásluhy to nijak nemění.
[219]
Dobré ráno,
(martin tamtaky: 12.08.2006, 05:48:02
- Mail
- x)
zdravím později přítomné, protože to budu zase mimo síť. Pracovní návštěva Kladna stále trvá. Ve čtrtek jsem během dne absolvoval povinnosti na trase přes Hradiště, Brno a Pelhřimov. Po příjezdu jsem byl sice schopen večeře a poté již jen přípravných prací na malování. Když jsem v pátek ráno četl Klaunovo líčení beatového večera, jen jsem drobně zaslzel. Pátek totiž proběhl v Praze stejně hekticky jako čtvrtek na cestách. Protože jsem měl auto v podzemí u Anděla, neminul jsem cestou Levné knihy a udělal drahý nákup. Z Kurosawy mi největší radost udělal Rudovous, k šíření osvěty mezi mladými jsem koupil Perný den a sobě jsem udělal radost 2-CD krabičkou s Jerry Lee Lewisem. Velkoformátová publikace o podmořské fotografii z roku 2004 se vyznačuje tím, že v ní není ani zmínky o digitální technice. Původní anglický originál vyšel v roce 1998 - to to letí. Z kamarádů a známých jsem stihl potkat pouze jediného a to jen proto, že byl součástí mých pracovních povinností. S plastovými penězi v ruce se Prahou proplétala moje žena a utrácela za oba. Pravidelná návštěva v Grand Optical s kontrolou potvrdila změnu skel a to znamenalo i dvoje nové obroučky. Pak už jsme se rozmnožili jen o pancéřový kosmetický kufřík Samsonite, takže jsem z nákupů vyšel docela dobře. Já jsem pouze navštívil Megapixel a nechal v komisi nejstarší zrcadlovku Olympus. Srdce mi to rvalo při vzpomínkách na minulé služba, ale pokrok i věk se nezastaví. Naposledy posloužila ve Velkých Bílovicích. Teď uvolnila místo nástupcům - ještě nepadlo definitivní rozhodnutí, protože Canon s Nikonem se už zase trumfují. Až se panelák probudí, budu vrtat díry do panelového stropu, po malování se sluší obměnit svítidlo. Po práci navštívím cestou domů rodiče v urnovém háji v Motole a večer již budu sledovat zdejší konverzaci z Valach. Stále více si přeji, aby si mohli sociální demokrati ten zadlužený bordel vyžrat až do dna. Celý pátek jsem hovořil s lidmi z terénní medicíny, laboratoří, lékáren a pojišťoven. Kdo nemá každodenní přehled, ten ani netuší, jak se tomu samolibému hajzlíkovi s přáteli podařilo dezorganizovat systém. Chápu, že člověk mimo obor by mohl cestou z ministerstva pěšky kolem Faustova domu, kolem Karláku, Žitnou a Štěpánskou získat dojem, že zdravotnictví je plné dostatku nemocnic, tuctů lékáren a soukromých okrašlovacích a rekondičních praxí. Ale zdravotnictví není jen ta krátká trasa. Ale už dost! Nechat řádit Sobotku povede ke státnímu bankrotu, nechat řádit Ratha přinese mrtvé, ale asi je nutné tím projít. Nakonec ještě dotaz na Lokiho - nevíš, jestli je Onibaba taky Kurosawowa? Ta mi na pultu chyběla rád bych si s ní připomněl mládí.
[221]
2 martin
(PeS: 12.08.2006, 08:02:28
- x)
Dobré ráno. Vstávám dnes později, protože v noci po návratu z cestu jsem seděl asi do půl druhý, abych odrelaxoval adrenalin z českých silnic. (btw, já docela rád jezdím v noci, ale v poslední době jsou některé díry a výmoly prostě neviditelné. Je srpen, a jsou to dálnice a silnice první třídy, co nejsou dosud spravené po minulé zimě. Zato máme nový uchvancancující zákon...) Ke Tvému - \"Chápu, že člověk mimo obor by mohl cestou z ministerstva pěšky kolem Faustova domu, kolem Karláku, Žitnou a Štěpánskou získat dojem, že zdravotnictví je plné dostatku nemocnic, tuctů lékáren a soukromých okrašlovacích a rekondičních praxí. Ale zdravotnictví není jen ta krátká trasa.\" - tohle ovšem našim \"ekonomům\" na Psu nevysvětlíš... To bys v tom paneláku mohl - nechca budit sousedy - házet na strop hrách, ve snaze učunit díru... Výsledný efekt by byl stejný... Ale ty silnice jsou vidět víc - a za chvíli je znovu zima. Mně když začne někdo blábolit o prosperující ekonomice, dohnat a předehnat, plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí, úroda sklizena, políčka pěkně obdělána apod., tak jen vzpomenu ty silnice - tam je to vidět nejvíc. Mám to potěšení po nich docela často jezdit...
[222]
Přeji dobré ráno a VYSLOVUJI PeSovi POCHVALU před nastoupenou jednotkou!!!!!!!!!!!
(Rpuť: 12.08.2006, 08:07:23
- x)
Vzpoura trpajzlíků potlačena! V pravé poledne, což je doba, kdy lze spolehlivě nasrat nejvíc lidí provedli EONi \"kontrolu rozvodné sítě\" a s \"Budiž světlo\" si dali na čas až do 4 odpoledne, což je hodina, kdy v pátek už není vůbec nikdo vůbec nikde. Čehož okamžitě využili trpajzlíci a dali modemu notně přes ústa a tento klekl. Telefonováno Telefouňům, kteří se uvolili, že se na to možná dneska u nich kouknou, telefonováno dvorním poléčovatelům, z nichž jeden je v Chorvatsku a druhý dočasně úplně nedostupný. Telefonováno i elektrikáři, který se, nutno ocenit, okamžitě teleportoval a zjistil, že krom toho modemu je opravdu všechno v pořádku. V naprosté panice a zoufalství pak telefonováno i PeSovi, jestli snad ten by neměl nějaký nápad. MĚL! Správně předpověděl, že trpajzlíci do modemu nacpali statickou elektřinu a udělali špunt. Pro odšpuntování radil vše na 10 minut odpojit, což nepomohlo, neb tam ty trpajzlíci toho nacpali, fakt, moc. A tak bylo nutno vše nechat odpojené a modem se rezuscitoval až dnes ráno. Uffff! PeSi DÍKY!
[223]
2 Rpuť
(PeS: 12.08.2006, 08:33:11
- x)
Hele, já jsem hlavně rád, že se to povidlo... Tohle jsou starý triky, který občas zabíraj - když dostane takovejhle geret napěťovou šlehu, tak to obvykle skončí na sběrnici a nemůže to pryč. No a po odpojení to přece jen může s tý sběrnice utýct - ty svody přes ruce apod., jak jsem Ti říkal... No a když to trvalo až do rána, tak buď jsi měla extrémně suchej vzduch, nebo tam toho bylo opravdu hodně... Tímhle způsobem kdysi, když jsme na mašinách neměli UPSky, u nás jeden vtipný elektrikář odprásknul 4 počítače. Zjišťoval, kam mu co vede a dělal cvak-cvak s jističema... Móóóc jsme mu tehdá děkovali... Už tam nepracuje... A my jsme koupili ty UPSky...
[224]
Dobré veselé ránko z východu!
(Dana: 12.08.2006, 08:37:14
- x)
Dnes dopoledne jsem měla odjíždět na dovolenou. A hádejte, proč nejedu a směju se tomu? Komu vytanulo na mysl slovo pokrývač - má recht! Takže se tu mějte, ze mě se tímto stává PPS - pomocná síla pokrývačská. Hezký den přeju. :-)))) Jo - a mraky a déšť si nechte u sebe, jo? Prosíííím!
[227]
Baba jedna, co je to za chování, lízt jednomu do krku!:)))
(Rpuť: 12.08.2006, 10:00:17
- x)
Jinak zánět spojivek tu má kde kdo - je to nějaký divný - to snad nemá být nakažlivé???? Jo PeSi, jak se začnou hemžit kluci elektrický, je nejlepší všechno vypnout. Je až z podivem, jak často jim nedochází, že na druhým konci drátu taky něco je...:)
[229]
Dob...dob...do pr...dobré pozdní...zráno...
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 12.08.2006, 11:28:17
- x)
To je tedy úroda, mně je blbě fyzicky i ze PSA, kam jsem při popijení kofeinového životaprudiče (nebo vodiče, bych byl v statické poesii rpuťové...) zavítal. To už je jen kabaret, nikoliv směšný, ale plačný...s tímhle \"lidstvem\" tady musíme žít? No, nebudu vám kazit náladu pod i na střeše. Jdu si pustit Toma Waitse... Asi do Luk pod Medníkem na koncert do hostince U holubů nepojedu.
[230]
Horká zpráva ze střechy
(Dana: 12.08.2006, 12:54:53
- odkaz
- x)
Pokrývač vybalil žebřík, oblédl střechy, vyměnil cca 20 tašek nad šopkou, prohlédl i z půdy střechu nad obytnou částí a konstatoval, ža ta střecha je lepší než se zdá z venku, prohlédl střechu nad vstupní halou a sdělil šokované spolumajitelce (mně), že polovina tašek je prasklých a z té druhé poloviny nejméně polovina praskne ve chvíli, kdy se s tou taškou pohne - názorně předvedl, vyspravil 3 nejhorší místa a po dohodě o provedení fungl nové střechy odfrčel. NO a já sestoupím z výšin střech na dol polí a jdu okopávat mrkev, plít cibuli a posléze vyorávat částečně brambory. Konec zpráv. PS: pokud vám není jasno, o jakých střechách mluvím - můžete se kouknout do odkazu - je tam můj hrad z průčelí - pokud to ovšem zvládnu vložit...:-)))
[231]
Dobré poledne vespolek!
(Loki_F: 12.08.2006, 13:14:08
- x)
Zdá se, že se mi podařilo několik spolubesedníků inspirovat, několik přimět ke vzpomínkám a několik přimět k návštěvě onoho obchodu s \"levnou kulturou\" (já sám se tam skoro bojím chodit, protože knihy již nemám kam dávat a moje ŽD na každou přinesenou knihu zahlíží zachmuřeným zrakem, protože ví, že se zase bude smlouvat o posunování porcelánu z míst, kde by eventuelně mohly být knihy...). Jenže jakmile do tohoto krámu jednou vkročíte, prostě neodoláte: Tuhle bezvadná encyklopedie, tamhle roztomile kapesní vydání Nietzscheho Antikrista, zde Ed McBain, kterého ještě zaručeně nemáte, tudle zase CD s Bachovými fugami, kazeta s Blanketem... Beatles, Led Zeppelin... No, nekupte to, když je to tak levné...! A toho potěšení. A to nemluvím o klasicích vydáváných v paperbackových edicích za pajcku a méně! Ach jo. A ten Kurosawa mi připomíná gymnasiální léta, kdy japonských historických filmů se v kinech promítalo řádově víc než dnes. Kdy jste naposledy viděli japonský film na plakátech běžného kina? Natož na něm byli? Já si ani nepamatuji... Tehdy jsme nevynechali ani jedinný... Dnes jen letmý pohled na plakáty vás odradí od návštěvy kina záplavou Hollydřeváckých stupidností. No není lepší vzít DVD a šoupnout si jej do domácího kina nebo raději otevřít knihu?
[232]
Klaune,
(: 12.08.2006, 13:41:50
- x)
musím se příznat, že zapomněl. Takže ti to přijde dnes v noci. Já byl dva dny u příbuzných ve Znojmě. Je to až na pováženou, jak tam funguje rozvinutý socialismus. Projevuje se to od privatizace bytového fondu (mí příbuzní jsou vděčni městu, že mají kde bydlet), přes opravy silnic a kanalizace (oni jsou fakt vděční EU za to, že jim na to \"dala\" peníze), až po vrchnostenský přístup městské policie (pane tady nemůžete parkovat, jste blíž než 7 metrů od počátku křižovatky. Ne, tady můžu parkovat, jsem dál než 5 metrů od počátku křižovatky. Telefonát s nadřízeným, no jo, máte pravdu, vy se v těch zákonech nějak vyznáte. Tak to máte štěstí, ale příště si na nás dejte pozor.) Poznámku o tom, že by si to do příště mohli přečist oni, že kdyby četli předpisy, které vymáhají, vyznali by se taky, jsem v rámci dobrých vztahů s příbuznými, kteří mi radili, abych radši přeparkoval, spolknul. Stejně si myslím, že si příbuzní myslí, že jsem takovej voraženej, protože mám imunitu. Jinak bych si na strážníky nedovoloval. A měli strach, aby nás neviděl někdo známy, aby neměli ostudu.
[233]
Musím zjistit, co se to vlastně dohodlo?
(jura-p: 12.08.2006, 13:52:43
- x)
Z rádia a televize jsem nepochopil, co kdo komu slíbil a kolik to stálo. Neměl on ten Vlček nakonec něco s StB? To je ten, co býval zelený? A co zcivilňoval po Rusech Ralsko? Jestli jo, tak potěš pánbu. Jak jsem pochopil ze zpráv, tak je místopředsedou klubu. To něco vypovídá o úrovni toho klubu. Je-li to tak, tak Paroubek nezakazoval svým členům volit, aby nevolili špatně, ale protože by volili špatně.
[234]
Dobrý den, celý den,
(Modrý pták: 12.08.2006, 14:00:07
- x)
bába letí komínem. Znojmo - moc hezké město. Z kraje města je dům, který má na pozemku úžasnou věž. Ptal jsem se chlápka, kterému to patří, jak dlouho je věž součástí domu. Nevěděl. Ptal jsem se ho, proč tam neudělá hotel, když má věž, obrovské prostory a nádherný výhled do údolí. Koukal na mě jako na magora a pak se rozesmál. Vy si to představujete moc jednoduše, povídal ten pán. Znojmo je hezké město.
[235]
Dano, potěš pánbůh!
(Rpuť: 12.08.2006, 14:26:54
- x)
Na to, aby Vám řekl, že polovina tašek popraská, jste si nemusela zvát pokrývače, to jsem Vám mohla říct od písíčka rovnou. Jakmile je taška příliš dlouho zatížená na jednom místě, tak bez toho zatížení praská snadno. Proto naši dědečkové, tak jednou za 3-5let, vzali \"kluky a čeládku\" a střechu celou přeložili, aby se to zatížení střídalo (herdek, kde brali ten čas, když teď prej je všechno snažší). Jinak vřele doporučuju, když už se to bude dělat, nechte si tu střechu rovnou odizolovat - tepelná úspora je dost významná!
[236]
Jo Juro, ve Znojmě je svět ještě nezkaženej
(Rpuť: 12.08.2006, 14:32:07
- x)
a lidi vědí, že slušnej šlověk se bojí pánaboha, policajtů a manželky. A ze seriálů vědí, že jen protřelí lumpové si na cajty dovolujou. Stejně je to divný - proč by se slušnej člověk měl bát policajta ? Neříkal nějakej Kolář něco o tom, že slušnej člověk strach z odposlouchávání mít nemusí? Pokud si ovšem nekupuje 800 mobilů z předplacenejma kartama jako ti hoši v Emerice...:)))
[237]
Modrej ptáku,
(Rpuť: 12.08.2006, 14:43:22
- x)
jestli je věž součástí domu tak dlouho, že majitel ani neví jak, tak je pravděpodobně historická a zkus na památkáře přijít s tím, že budeš v historický věži kopat např. koupelnu. Z toho se každej památkář osype. Aby se poléčil, nutno zhusta dodat kvalitní mazání z jehož kvantity se zas osypeš ty...ono to fakt není tak ouplně jednoduchý...:)))
[238]
Ahoj ! Dano, co si naříkáte ?
(Šumavák: 12.08.2006, 14:56:10
- x)
Smůlu snad má druhý spolumajitel, na jehož půlce střechy jsou ty popraskané tašky ! :-))))) Rputi, zřejmě záleží na taškách! Já mám \"na chalupě\" v budějcích stále ještě pořád tašky, které tam v r.1925 při stavbě položil děda a pořád drží ! A protože z půdy místy prosvítájí dírky, trpělivě čekám, až mnichům dojde trpělivost a s pomocí boží se pustí do výměny střechy na kapli ve městě, protože tam jsou ty samé a bylo by na doplnění!
[239]
Britské Listy přelétnu zrakem
(Dušan Neumann: 12.08.2006, 15:00:38
- x)
vždycky v sobotu, holt profesionální demence, ale tentokrát mohu i něco doporučit - je to Čulíkův rozhovor s Jochenem Hellbeckem (Němec působící na Rutgers) a jeho rozboru deníčků, které si pasli Rusové ve dvacátých a třicátých letech. Tato práce naprosto vystihuje i mou zkušenost s Rusy, s tím čemu se nepřeně říká \"ruská duše\", prostě s kořeny jejich myšlení. Přestože nepodepisuji teorii, že národové mají sobě vlastní mentality, přec ejen jsou v každém kolektivu historicky dlouho spolu existujícím jisté obecné rysy výraznější než v kolektivech jiných, čímž chci říci, že moje nedůvěra v možnost rychlé adopce demokratické formy myšlení a jednání většiny Rusů je oprávněná
[242]
Šumaváku, zásadní mejlka!
(Rpuť: 12.08.2006, 15:17:32
- x)
Bylo by to příliš mnoho práce a výsledek nejistý a krátkodobý. Dokud ty tašky seděj přesně na tom místě, kam je dědeček před 80 lety dal, tak jsou zatížený pořád na stejným místě a pokud neprasknou nějakým jiným vlivem, tak se nic neděje. Jenže po těch letech jsou, byť pro oko skoro nepostřehnutelně, poněkud pokroucené a navíc už křehké. A zatíží-li se někde jinde než na tom místě, kde tomu byly uvyklé, prasknou jak sušenka. Vím o čem mluvím, flikovali jsme leta tu střechu (z r. 1928) nemlich stejně z místních bouraček a furt to bylo jak řešeto.
[243]
Modrej ptáku,
(Rpuť: 12.08.2006, 15:27:44
- x)
dobrá vůle nestačí, ještě musí bej vyfutrovaná solidním balíkem, protože u takovýhle starých baráků není nouze o překvapení. U nás ty vícepráce stáli rozhodně víc, než oněh běžně počítaných 10-15%. Já nezapomenu, jak jsem se potila hrůzou, když, při probourávání díry pro dveře, tahali hoši ze zdi 400 let staré ztrouchnivělé trámy, o kterých už 300 let nikdo nevěděl, že tam jsou a tak na to s klidem hodili patro. Tak jsem koukala na ten štít nad tím a říkala si \"sesune-li se či nesesune-li se...\"
[245]
Dušane, pro pochopení
(Rpuť: 12.08.2006, 15:33:42
- x)
ruské mentaliy dopručuji si přečíst jednak paměti Kateřiny II (samozřejmě, že jsou tendenční, ale je tam i mnoho typických reálií) a jednak knížku Fenomén Kateřina Veliká od Galy Naumovy a možná i další knihy o téhle carevně.Sofie-Kateřina tu duši totiž pochopila - proto tam měla takový úspěch.
[246]
no jo, oravovat starý barák je vždycky dobrodružství!
(Dana: 12.08.2006, 15:37:31
- x)
A když se k tomu přidá pamatkový ouřad - joj to je radostí! Ostatně - co se památek a jejich ochrany týče - zažila jsem v této oblasti dost velký šok letos v Německu - krásné udržované staré, prastaré domy - s plastovými okny. A naše průvodkyně vůbec konstatovala, že Němci mají k těm památkám tak jiný vztah, že si jich jakoby neváží. Jenže já si myslím, že to je něco naprosto jiného - ony totiž ty památky tam žijí, dýchají. Skutečně v nich žijí i dnes lidi a ti chtějí mít určitý komfort - a tak se zřejmě při zachování určité dispozice, pravidel povolují úpravy, které ten život umožňují. A z toho plyne otázka - je lepší náš přístup totální ochrany, který z památky dělá nedotknutelnost nebo ten Německý? Ten náš znamená, že stavba nebo část města se změní na \"muzeum\", ten Německý to, že i v podvečer je v centru městeček život. Ale to je je jen taková úvaha a možná se naprosto mýlím....
[247]
Dano,
(Rpuť: 12.08.2006, 15:53:32
- x)
plastová okna jsou jednoduše levnější - o to jde. Náš byt v Augsburgu je v domě z r. 1911. Kdysi nóbl čtvrť, ale pánům domácím se nechtělo moc investovat. Staří tam dožili, mladí se stěhovali jinam a baráky se flikovali, aby se neřeklo. Podle linolea a vypínačů se v tom našem baráku opravovalo někdy v šedesátých letech. A pak, aby se nemuselo investovat, pronajímali se byty levněji a levněji, až tam bydleli Turci a chudí Němci. Až tak před 15 lety došlo několika architektům, že ty baráky jsou vlastně jen čtvrt hodiny od centra a tudíž lokalita velmi atraktivní. Navíc, to, co se staví teď jsou byty pro trpajzlíky. A tak začali tyhle staré domy vykupovat a renovovat. Jinak jsou centra velkých měst úplně stejně mrtvá a skanzenovitá, jako se to stalo, bohužel, v Praze.
[248]
2 Dana
(PeS: 12.08.2006, 15:58:22
- x)
Taky jsem viděl jeden památkově chráněný objekt, který byl zrestituován a majitel ho chtěl zrekonstruovat a přitom v rozumné míře zachovat styl objektu. Majitel holt zrestituoval poté, co to bolševici nechali šíleně zchátrat. (na to si vždy vzpomenu, když ekonomové na psu začnou blouznit o obrovském majetku a hodnotách bolševiky vybudovaných...) No a památkáři se kolektivně zbláznili, začli mít přehnaný požadavky a nechtěli se na ničem dohodnout. Tak chtěl od nich příspěvek na rekonstrukci - ten samozřejmě nedostal.Ještě šéf těch památkářů běsnil, že nepřipustí kompromis, že nedovolí atd. Tak se majitel nasral a milý objekt vyklidil a nechal spadnout. On ten objekt už tolik nepotřeboval. A památkáři čuměli jak puci a dneska tam stojí sklo-železobeton kostka a majitel ji pronajímá na komerční prostory. A tak všechno dobře dopadlo a památkáři, pokud neumřeli, čuměj jako puci dodnes...
[249]
ODS žádá garanci Vlčkova omezeného mandátu
(Rpuť: 12.08.2006, 15:59:20
- odkaz
- x)
Sporných bodů mezi ČSSD a ODS existuje podle místopředsedy ČSSD Bohuslava Sobotky zatím mnoho. Také Paroubek v pátek uvedl, že o podpoře menšinové vládě ODS mluví jen podmíněně, protože \"zatím není ruka v rukávě\".
[250]
PeSi,
(Modrý pták: 12.08.2006, 16:08:52
- x)
to je moc hezká cesta - bez legrace. Takhle jsem se před lety ptal v Žatci (tam mají skutečně historické centrum bez socialistického realismu typu Jihlava), proč se v centru domy neopravují. Odpověď a postup byl stejný jako v Tvém příběhu. S tím, že dokud budou Vietnamci platit nájem, tak je tam necháme. Až to nebude vyhovovat, tak počkáme až to spadne. Kdo se s těmi debily má dohadovat.
[251]
No vidíte, to Burizon, panečku, to je jineý kanón!
(Loki_F: 12.08.2006, 16:15:57
- x)
S památkáři se dohodl, tak nějak soudružsky (\"my jsme zelený lumíci a chráníme přírodu, vy jste městský lumíci a zachraňujete civilizaci, domluvíme se\") a jak to krásně zrenovoval v podhradí.... bez cavyků... };D Dano - té střechy je nejmíň 400 m2 odhadem? Nebo to vpravo už k tomu nepatří? To Vás lituji. Pokud nemáte známého v Prefě, aby Vám odprodal \"dvojku\"...
[252]
Dano - a ještě něco!
(Rpuť: 12.08.2006, 16:23:42
- x)
Pokud ten Váš osobní pokrývač není výrazně levnější (jako, že není), nebo s ním nemáte nadstandartní vztahy, doporučuji si to domluvit s nějakou solidní větší firmou. Jinak budete platit i všechny ty zbytky materiálů, který vám už k ničemu nebudou - někdy jsou i dost velký.
[253]
Dobré odpoledne, vážení.
(helena: 12.08.2006, 16:29:28
- Mail
- x)
Co se památkářů týče, jako člověk naprosto neznalý jsem se vždycky domníbala, že jsou to lidé prospěšní, kteří bez valných prostředků dohlíží na to, abychom krásné, historické budovy moc neponičili. Občas jsem sice slyšela strašlivé hisroky svých známých, kteří koupili či restituovali nějakou polospadlou ruinu, ale přikládala jsem to jejich únavě z rekonstrukce, eventuálně jejich zkomercionalizovaným požadavkům. Na svého muže, který tvrdí, že kdybychom měli ve 14 st. památkáře, neměli bychom Prahu ani Karlštejn, jsem hleděla jako na barbara. Mou představu památkáře dokonale naplňoval jakýsi \"Herritage officer\", který byl přidělen mému anglickému známému poté, co se stal majitelem objektu z 12. sto., který upravoval pro život své osmičlenné rodiny. Za dobu rekonstrukce se stal jejich rodinným přítelem, radil, sháněl peníze, řemeslníky znalé tradičních postupů, použité staré materiály za přijatelné ceny atp.Rozhodně jsem nikdy neslyšela, že by mu bránil ve vybudování čtyř koupelen, garáže, atelieru, ústředního topení a tak. Prostě idylka. Pak jsme před rokem koupili dům, starý, polospadlý, leč ne památkově chráněný - je jenom v památkové zóně města a v pohledové zóně hradu. Rozplánovali jsme práce podle naléhavosti, financí a mých romantických představ. Nejnaléhavější byla koupelna. Pustili jsme se do ní, bez nějakých podle nás zbytečných povolení, protože koneckonců, co je komu do toho, co dělám ve vlastním domě. Pak jsme narazili na neprůchodnou kanalizaci, tak jsme na městě jen požádali o uzavření ulice s tím, že ji budeme rekonstruovat. Kupodivu to prošlo. Jenomže ouvej - další v pořadí byla střecha. Trochu jsme se poptávali a došlo nám, e změna tvaru, nový krov i krytina nám bez stavebního pvolení neprojdou. Tak jsme v únoru zkontaktovali projektanty, který slíbil i vyřízení povolení a domnívali se, že v létě v pohodě střechu uděláme. Krutý omyl - teď teprve začal boj, s kým jiným než s pamákáři. Rozhodli se, že ne a ne a nepovolí. Zdvihnout hřeben o metr - ani náhodou. Krytinu - připustí jen jeden druh - příliš těžký na starý dům a navíc nevhodný do našich sněhových podmínek. Logika je nezajímá, důvody projektanta nebo statika také ne. Zatím se hádáme, odvoláváme a nová střecha v nedohlednu, stará už teče. Mazáci v okolí mě už poučili, že jsme naivní - stavební povolení prý bude nejřív za dva roky a rozhodně prý nebude podle našich představ. Tak vzala za své opět jedna moje naivní představa o památkáři jako rádci a příteli stavebníka, kterému jde o dobro budovy samé. Houbelec, jde mu jen o vlastní ješitnost. O to víc mě těší, že nikdo z památkářů nezjistil, že čelní zeď toho baráku je už na plánech z r. 1581 a že způsob, jakým je stavěná tomu odpovídá. To by nám tu totiž nejspíš nedovolili ani bydlet...
[254]
Tedy, Heleno, Váš příběh
(Loki_F: 12.08.2006, 17:02:25
- x)
je ukázkouvou demonstrací probuzení ze sladkého snu ideálů, do šedivé mlhy reality všedního dne... A zároveň také důkazem, že zkušenost je nesdělitelná, tj. to bodlo do kostrče si musí asi opravdu prožít, procítit, proslzet..., každý sám na vlastní kostrč, tady nepomáhá žádna empatie, žádná logika. Také byste patrně měla víc dát na názory svého ŽD, který patrně stojí pevně na zemi... };D
[255]
Heleno - to je právě ten rozdíl
(Dana: 12.08.2006, 17:10:51
- x)
v přístupu u nás a jinde na západ. Stínový tchán mladší dcery má velice dobréhokamaráda, který se živí právě tak,jak jste popsala - kupuje v UK staré domy, farmy a ty rekontruuje a prodává. Když tu byl letos tak vykládal, že právě v Anglii obrovsky vzrostl zájem o staré domy, které mají duši - a po rekonstrukci jsou moderními, pohodlnými domy pro život člověka počátku 21. století. A co se přístupu památkářů u nás týká, myslím si, že jejich jednání je pozůstatek doby, kdy všechno bylo státu a stát rozhodoval - nějak jim uniklo, že se obnovila práva vlastníků. Ono v těch starých domech na západ mnohdy bydlí potomci těch, kteří dům postavili nebo alespoň jej v dávné minulosti koupili a mají proto k domu nějak jiný vztah - možná by se tomu dalo říct závazek k předkům...:-)) A už tu prší a já jdu poklízet. Tak zatím...:-)
[256]
Loki -
(Dana: 12.08.2006, 17:16:54
- x)
můj dům-hrad se skládá ze 4 částí - dvě hlavní stavby propojené vpředu a vzadu spojovacími prostorami - vpředu to je vstupní hala - tam kdysi dávno stávali a kovali se koně, když pršelo a vzadu to je šopka. Ta patrová část je obytná a v té druhé byla původně kovárna, ale dnes je tam malý dvoupokojový byt. Střechy musím udržovat hlavně nad obytnou částí - to je ta s patrem a plocha střechy je 280 m2 a pak nad vstupní částí a šopku - obojí po 40 m2. Nad bývalou kovárnou budu jen tak flikovat a opravovat leda bych vyhrála jackpota - ale nesázím, takže asi nemám moc šancí, že? Na tom obrázku samozřejmě není celý dům, jen přední část ...:-)))
[257]
heleno, oni ne všichni sou takoví,
(Rpuť: 12.08.2006, 17:23:36
- x)
ale stačí jeden blbec na okrese. Já mám svým způsobem kliku a tak to našeho vola šíleně nasírám, ale je proti mně bezmocnej. Jak jsou ty nejpůvodnější zdi (šíře 60cm) staré nikdo netuší (zástavba v těchle místech byla už ve 14 století). Zásadní přestavbu ovšem provedli v r. 1928, takže z čelního pohledu je to naprosto moderní krabice (ne, že by se mi to zvlášť líbilo, ale umožnilo mi to dát na barák bez problémů zateplení.) Jenže ten náš vrchní památkovej trouba touží po městečku 16.století a rodných chaloupkách a kdyby mohl, tak mě to patro na baráku ubourá - jenže nemůže a strašně ho to krká, tak aspoň trousí, že ta okna by se měla zmenšit, načež si vyslechne můj standartní argument, že 20-tá léta jsou vlastně už taky historickým obdobím, takže vlastně musí chránit dobovou architekturu - načež vůl zasyčí vzteky a odtáhne. Když se ale kouknu, co kde povolil, tak je jasné, že nejvíc ho krká fakt, že ze mně tu obálku nevyrazí.
[259]
Dano, nevím proč, ale vybavil se mi dialog
(Loki_F: 12.08.2006, 17:30:31
- x)
ze Šťastného Luka, když Joe Dalton zabušil pětačtyřicítkou na bankovní přepážku a úředník se úslužně ptá: \"Přejete si ukládat, pane?\" a Dalton ječí: \"Neéé, vybírat, hlupáku!\" Jak to děláš Ty, Dano? Protože s tou střechou jsem se moc nezmýlil a to se tam naštěstí jako duchové nad vodami nevznášejí památkáři... Já bych totiž také potřeboval inspiraci neb se mi na chatičce rozpadá komín, který se stejně bude muset stavět celý znovu, protože potřebuji dva průduchy, abych mohl provozovat kromě krbu také kamna. };D
[260]
Rputí,
(helena: 12.08.2006, 17:32:59
- Mail
- x)
náš problém je v tom, že volů je celá hierarchie. Jeden (pardon jedna) v Sušici - ženská hodná, energie moc nepobrala, ale děsná alibistka. Nerozhodne ani, že si má utřít nos. Tak všechno posílá do Plzně. Tam je těch volů celá stáj a ten, co jí šéfuje je korunovanej. Všichni sousedi tvrdí, že se tam prorazit dá - s obálkou, s kufříčkem. Jenomže ode mne se načekají. Objevila jsem totiž perverzní potěšení v tom se s nimi hádat:-)
[261]
heleno, chápu.
(Rpuť: 12.08.2006, 17:47:12
- x)
Též mi občas činí potěšení rozmáznout vola jak štěnici. Problém je, že ne vždycky má na to člověk čas. Jen jednou jsem se, zcela veřejně, mlátila smíchy. To když mi v Praze magistrátní archeolové vyhrožovali, že pokud narazím na \"nález\" musím ho nechat archeologicky zpracovat na své náklady. Tak jsem uvedla, že podle mých informací, jsou někde v té lokalitě zakopaní Vlasovci a zeptala se, jestli je to taky archeologický nález.....a pak už jsem se jen smála....a chechtala....až mi slzy tekly
[262]
Jen tak mimochodem,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 12.08.2006, 17:47:49
- x)
David Vávra, znáteho ze \"Šumných měst\", mi říkal, že příteli na pozdněbarokní statek, na jehož střechy nebylo možno sehnat nápodobu původní krytiny - originál štípané břidlice, navrhl zatím široká ateliérová okna z tvrzeného a tepelně izolovaného skla, která se dělají průmyslově... Okna jsou zevnitř potažena volně shrnovatelnou textilní roletou s hrubou kresbou břidlicové krytiny. Přítel se prý památkářům zavázal, že jakmile sežene 24 Mega na nápodobeninu původní krytiny - řekli mu to v Prefě a ještě cenu si ověřoval jinde - okamžitě skleněnou střechu odstraní. Ty okna k jeho spokojenosti, má pod nimi dva velké ateliétry a nádherné mejdaniště s výhledem, jsou tam už devět let... (Cena oken i s instalací 1,2 Mega.) Takže, Dano, skleněnou, jedině skleněnou a krytinu si nakreslíte sama, ne?
[265]
jinak - řeknu vám,
(Dana: 12.08.2006, 18:25:57
- x)
člověk nemá vážnost už ani před tou němou tváří! Poklízela jsem králíky a v jednom kotci leží vyšponovaná samice. Dloubnu do ní - nic, jen jedním slechem mírně pohla. Naštěstí mladí už žerou sami a tak jsem jen v duchu zanadávala, že jsem nedala pozor a určitě v té trávě, kterou jsem krmila v poledne, byl pryskyřník v množství větším než malém. Tak jsem se vydala pro rýč, že ji zahrabu nebo přestěhuju do kotce - karanténního. Cestou jsem ještě uškubla pár větviček máty - do sousedních kotců jako prevenci. Dojdu tam - a ramlice stojí v kotci a popadá se za břicho, jak mě dostala. NO a pak tu má mít jedna autoritu! Ani u těch králíků.....
[266]
Jen, Rputi, počkejte.
(helena: 12.08.2006, 18:33:20
- Mail
- x)
Za dvěstě, třista let, až z Vlasovců bude \"nález\", on ten smích naše po(i)tomky přejde. Tím spíš, že druh vola, zvaný vůl byrokratický je nesmrtelný a historicky nevymýtitelný. Obávám se, že my zas máme v druhém, zazděném sklepě zlatou štolu nebo zazděného Němce.
[270]
Heleno, Vy jste tomu nasadila korunu! };D
(Loki_F: 12.08.2006, 19:26:10
- x)
Jinak malé filmové doporučení: Na Nově v 0:10 uvádějí Chvění IV., což je neksutečná prča, kterou si autoři dělají šoufky z různých ochranářů, ekologistů, mírotvůrců atp. Kdo neviděl předchozí díly o hodně přišel... Vřele doporučuji shlédnout nebo si udělat záznam pro shédnutí v lidštější dobu pro ty, kdo chodí na bidlo se slepicemi (časově). Doufejte, že dabing je alespoň z poloviny tak dobrý, jako vyvedli Němci. };D
[271]
Tak, Loki, taky se obávám,
(helena: 12.08.2006, 23:03:59
- Mail
- x)
že s přibývajícími lety tíhnu k radikálním řešením... Teď jsem se půl hodiny mordovala s televizí, protože trocha nestupidního humoru by přišla vhod, ale málo platné, tady se prostě nic vyladit nedá, jen občas strašně zaduchovaná, černobílá jednička se ztrácejícím se zvukem. Tak asi skončím v posteli se Zuzanou Černínovou a jejím synem Humprechtem Janem (ne, abyste mě vzal doslova - oni jsou brožovaní). Dobrou noc a příjemnou zábavu.
[272]
Pohoda, Heleno, brožovaných můžete mít v posteli libovolný počet a stejně
(Loki_F: 12.08.2006, 23:52:33
- x)
z toho žádné orgie nebudou. Musím se pochlubit, že jás i užívám na VOXu, kde je vysílán celovečerní BBC Exclusiv: \"Jací byli doopravdy Barbaři?\" od Terry Jonese: jenž poměrně přesvědčivě dokazuje, že Řím byl barbarštější, než jím poražení až vyhlazení Barbaři a bere to opravdu zgruntu... };D Satelit je výhoda, za málo peněz dokonalý obraz a ČT + Prima + Nova se mohou jít vycpat. Protože všechno co na těchto \"domácích\" stanicích za něco stojí, přichází s dvou až pětiletým zpožděním, pokud vůbec... Také přeji dobrou noc. Stejně tady dneska uhynulo nějaké zvíře...
[273]
Dobré nedělní ránko!
(Rpuť: 13.08.2006, 07:35:08
- x)
Tak tu právě dumám, že jsem musela bejt v minulým životě asi strašnej padouch. Čert kálí furt na stejnou hromadu, aneb jak říkala moje máti, jestli chceš mít klidnej život, nepořizuj si děti. A když už si je pořídim, tak by se jim měli zakázat dobré kamarádky, dodávám já. Dobrá kamarádka byla kdesi v Ostravě a přichmýtla se k tomu, že osiřelá potkaní dvojčata (týden stará) měla být předhozena hadům k obědu, což nebyla schopna zvládnout a ujala se jich. Jelikož oprávněně tušila, že doma by vyrazili dveře s ní i s potkanama, domluvily se s Irenou, že je uskladněj u nás. A protože správně předpokládaly, že už bych z toho asi byla trochu nervní, rozhodly se o tom taktně pomlčet. Takže katastrofa vypukla v 10 večer a já koukala jak vrána, když mi tady začaly kočky nosit v zubech potkany. (Loki, jestli mi chcete říci, že jsem jim ty potkany měla nechat k večeři, tak si to nechte!) Nutno konstatovat, že úvahy na téma, kde v sobotu o půlnoci sehnat kojící potkaní matku, zdraví neprospívají. Dokonce ani dětem ne, neb ty holky nejspíš přerazim obě dvě! Macešské choutky se u mně nejintenzivněji projevily ve 4 ráno, protože ten budík, co si ho Irena nastavila, aby nakrmila miminka, probudil jenom mě! Tiše sním o klecovém lůžku někde v ústraní, kam se tajně zašiju a nikoho tam nepustím!!!
[274]
2 Rpuť
(PeS: 13.08.2006, 07:55:57
- x)
V rámci možností dobré ráno. Tak tady vidím jediné rozumné řešení ve střednědobém časovém horizontu. Urychleně se skontaktovat se Stellou (víš, koho myslím - a znaje Vás obě, čekal bych, že se vcelku rychle skamarádíte) a dítko předhodit, aby se seznámilo s realitou. Samozřejmě, hrozí nebezpečí, že jí to bude bavit i přes poznanou realitu života, ale pak už bude vědět, do čeho jde - a to pak už není pomoci, ale budeš aspoň vědět, že to opravdu chce dělat.
[275]
2 Loki_F
(PeS: 13.08.2006, 07:59:10
- x)
To uhynuvší zvíře prodělává pozvolnou reinkarnaci, ale jde mu to jak psovi pastva. Nějak se mění tlak a musí se zvolna rozhodnout, jestli ta hlava splaskne, nebo zůstane dvojnásobná. O únavné bolesti nemluvě. A to včera večer nic nepilo... (možná právě proto...)
[277]
Dobrá nedělní ráno
(martin tamtaky: 13.08.2006, 09:06:41
- Mail
- x)
Po několika cestovně pracovních dnech už zase doma. Sobotní práce na Kladně jsem zakončil superrychle, abych si nakonec ještě něco užil. Vynikající turistické počasí mi dovolilo projít místa mých dětských dobrodružství a lásek. Po bleskovém nákupu v Alzasoftu jsem zaparkoval pod Palachovým náměstím a pak už se jen kochal. Prošel jsem Cihelnou, U lužického semináře a Kampu. Místečko v parku pod Gingho bilobou, kde jsme odjazovali gymnaziální (středněvšeobecněvzdělávací) přestávkové vajgly, se nezměnilo. Tyršák ale dostal zabrat. Vnitřek atletické dráhy a část oválu je parkovištěm hotelových hostů. Hospodu na Kampě by výčepní pan Volf nepoznal. Fotografická výstava na Kampě (trvá až do 31. října) je výborná. Nejen instalací, ale Yann Arthus Bertrand měl vynikající nápad s fotografováním z vrtulníku. Řadu známých i neznámých míst uvidíte z nadhledu, který je i poučný i krásný. Přes Karlův most s bulharským prodavačem dřevěných meditačních \"kamenů\", kolem Klementina a Platnéřskou ulicí jsme došli do Valentinské, kde byla prý nedávno otevřena další Pizzerie Donna. Byl jsem tam zaveden kvůli specialitě - steaku z lososa na grillu s mákem a gorgonzolou - stálo to za to. Ten mák a estragon ve smetanové omáčce s gorgonzolou dolce - doporučuji. Cesta domů byla klidná, jen jsme si za Prahou dojeli déšť a už se ho až domů nezbavili. Klobouky nás vítaly ohňostrojem - Setkání muzikantů v Bílých Karpatech ho mělo v programu zrovna na deset večer, když jsme sjížděli k městu. Po vybalení jsem se s pivem nátáhl u televize, nakoukl do programu a vzpomněl na Dušana - ČT2 dávala koncert Johna Mayalla k jeho 70. narozeninách s hosty Ericem Claptonem a Chris Barberem (pamatuje ještě někdo z komentátorů jeho Jazz Band a návštěvy v Československu)? Druhý díl má být asi za týden.
[278]
2 Rpuť
(PeS: 13.08.2006, 09:24:51
- x)
To ovšem rozhodně! To se jaxi předpokládá a priori. A pokud sis ji dosud nedala, tak už máš víc než 5 hodin zpoždění... Taková zklidňující a vzpamatovávací slivovice (tedy jíška) nemůže škodit. Alkohol, podávaný v malých dávkách, neškodí v jakémkoli množství! (M.Kopecký jako Dag Badmann)
[279]
Jo, martine, ta ginkho biloba je památečná - tenkrát snad byla jediná v Praze.
(Rpuť: 13.08.2006, 09:56:34
- x)
Pár těch fotek z výstavy jsem zahlédla na netu - ´moooc hezký! PeSi mohu tě ujistit, že jsem nic nezanedbala. To bylo první po čem jsem sáhla, když jsem uprostřed noci zjistila, že tu mám dva potkany neznámého původu. Co já vím, co všechno mohou být abstinenční příznaky...:))) Teď jsem spíš myslela na Tebe a na to hlavybolení.
[280]
No...Chrise Barbera jsem viděl v Lucerně asi tak před patnácti lety...
(šakal: 13.08.2006, 09:56:38
- x)
...a nic moc... Měl vynikajícího bílýho bubeníka, co vypadal jak Fantomas, ale bylo znát, že ten by se s tou svojí vervou uplatnil líp u nějaký vopravdový hudby...a néé u takový \"dechovky\". S kamarádem jsme se tehdy asi po půlhodince zvedli a šli někam na pivo (7:- P) (7;- D) No...a není třeba tesknit kvůlivá jedný malostranský hospodě. Vono jich tu vzniklo zaposlední leta docela dost slušnejch. Nejlepší je asi \"Tlustá myš\" ve Všehrdově. Vynikající studentská knajpa, kde vám za slušný prajzy udělaj stejky asi na padesát způsobů a v různejch váhovejch kategoriích. Dostanete tu i špekový knedlíky, bramborák s uzeným nebo plnej talíř opraženejch grundlí. Když najdete volnou židli, uvařej vám i v jedenáct večer. Gambáš a Pilsen.... Pak je v Saský podníček, co se menuje \"Šatlava\". Bejval to sportovní bar - biliár a šipky, vynikající obří klobása s oblohou na prkýnku za směšnejch 57 korun, bernard za 20, vynikající personál...dokonce vám pustí muziku na přání! Pak přišla v létě 2002 velká voda a milou Šatlavu spláchla. Oni ji pak sice statečně obnovili, ovšem to už se z toho stal takovej trochu snobskej podnik pro japíky - asi, aby se jim rychlejc vrátily peníze za rekonstrukci. Dneska je tam tlumený osvětlení, stejkovej gril, krušovice 12° za 30. Klobásky zůstaly, ale za kiliána! (7:- /) Ovšem personál je pořád ten skvělej, jakej tam byl dřív, tak tam někdy na dvě z nostalgie skáknu... Kdo má na utrácení, může tam ztrávit skvělej dlouhej večer. Nezavíraj dřív než ve dvě. šakal savarin
[283]
Všem dobré nedělní dopoledne.
(Bufford: 13.08.2006, 10:53:42
- x)
K tomu Barberovi (šakal: 13.08.2006, 09:56:38 ). On býval nejlepší tak v šedesátých letech, kdy byla v plné síle tzv. \"anglická škola\" revivalistického hnutí tradičního jazzu - ze známých jmen inkriminovaný Chris Barber, Kenny Ball, Acker Bilk, Alex Welsh, Tony Coe, Sandy Brown a mraky dalších.
[284]
...Jéje...Kenny Ball...!!!...
(šakal: 13.08.2006, 11:19:08
- x)
...Tak to byla už úplná síla! Někdy na gymplu jsem vyrazil na Mezinárodní Jazz festival do Lucerny na Stephana Grappeliho. Lístek stál děsnejch 130 korun...ale to vůbec nehrálo roli. Ten chlap hrál jako pámbu, ačkoliv měl hovno nazvučení a ty jeho dva doprovodný kytaristy tudíž nebylo skoro slyšet! Já myslel, že ty zvukaře sežeru. Ovšem housličky zněly jak v ráji! (7:- )) Pak nastoupila parta Kennyho Balla - a já myslel, že mě trefí. Takovou kutálku sem eště nesvačil... To i ten Tóny Brych s tim svým \"šap,šap dudlidá, ťap, ťap\" byl v porovnání s tímhle tuhá konkurence! Když trochu zkoprnělýmu sálu přidávali \"Podmoskovnyje věčerá\", měl jsem dojem, že jsem se stal obětí blbého vtipu... ...Ale na toho Grappeliho nezapomenu nikdy! (7:- )) šakal garner
[287]
2 martin
(PeS: 13.08.2006, 12:04:00
- x)
trpajzlíci mi sežrali kulinární dotaz... Ptal jsem se, v jaké formě byl ten mák... (On má totiž v různých formách trochu různou chuť - tu gorgonzolu a ten estragon si dovedu představit, i chuťově, tak bych potřeboval malou nápovědu...). Celej? Drcenej? Mletej? Já jen odhadem bych asi lehce osmahnul celej a pak nechal zvolna vylouhovat v tý omáčce, ale možná existuje rafinovanější způsob...
[288]
....Che, che...depááá!...
(šakal: 13.08.2006, 12:12:01
- x)
...To jsou jen střípky, pane Bufforde. Já jináč moc jazzový muziky v životě \"naživo\" neslyšel. Né, že bych nechtěl...ale mám moc zpovykanej \"kvus\" a máloco mi za ty prašule při studenskym vejdělku stálo. Jóó, ale sedmsetpade za stařičkýho Jamese Browna rozhodopádně nebyly vyhozený many (7:- )) P. S. Asi se přesunu nahóru pod článeček paní Rputi. Aby se jí to tam trochu zalidnilo...
[289]
šakal alltogethernow
(martin tamtaky: 13.08.2006, 12:15:12
- Mail
- x)
Rpuť to řekla ve zkratce a já jen dodám, že i šakal se stane pamětníkem! Z plejády vyjmenované Buffordem byl mezi lidmi rozhodně nejznámější MrAckerbilk a to díky jednohu hitu - Stranger on the Shore. Chris Barber měl vynikající vokalistku Ottilie Peterson. O blues je určitě povolanější mluvit Dušan Neumann a ten mi, pokud jsem dobře rozuměl, označil v Bílovicích Johna Mayalla za jediného bílého a evropského bluesmana. Ve včerejším vystoupení, které doporučuji sledovat alespoň v opakování, sám John Mayall uváděl Chris Barbera jako člověka, který už v padesátých letech dostal na seznamovací putovní jazové semináře do Anglie třeba Muddy Waterse. Tím podnítil zájem o blues a inspiroval Erica Claptona, tehdy mladého Johna Mayalla i členy Rolling Stones. Ostrý šakalí jazýček nemá žádný sentimentální respekt a tak to natírá, pokud si to předmět zaslouží. Já nedokážu tak příkře oddělit samotného hudebníka od atmosféry tehdejších dnů, mladické studentské nerozvážnosti nebo dívčího doprovodu. Lkám jak stará kurva nad zážitky z Lionela Hamptona a jeho mumlání při hře či první návštěvy Johnyho Cashe ve Sportovní hale. Ty přeměněné či turisticky zdražené hospody, to je taky stejný sentiment, ve kterém nejde o ceny - Trilobit bar jsme dokázali taky vybumbat i s jejich zásobou Sovětskovo Šampaňskovo. Stará hospoda, začernalé dřevěné obložení a moje židle - to už najdu jen zřídka. A náš čtvrteční inženýrský stůl U krále brabantského? Už jen na fotkách! Utřete si prosím displeje, to není déšť, to jsou slzičky.
[290]
2 Pes
(martin tamtaky: 13.08.2006, 13:19:48
- Mail
- odkaz
- x)
Odpovídám tady i nahoře: Nestačil jsem se zeptat, protože v době našeho odchodu byl kuchař nad míru nasrán jednou rodinou ruských turistů - po důvodu jsem nepátral, ale byl v té době incomunnicado. Chuť si nemusíš představovat, stačí zajít. Podle mého laického názoru je tvůj odhad velmi blízko skutečnosti i mému pohledu. Mák nebyl rozhodně mletý a podle velikosti zrnek ani drcený. Kromě pravidel italské kuchyně znám i zvyklosti kuchařů profesionálů, takže si myslím, že ani koření nerestoval, ale do základu nasypal a nechal převřít. Abych poskytl i představu, šoupnu na svůj blog fotku. OT k Buffordovi - zahlédl jsem zmínku o Alanu Lomaxovi - to jméno zná u nás jen fajnšmekr a to hlavně za jeho sběratelskou činnost. Ráčíte se také hlásit k názoru, že již ve třicátých letech zaznamenával dokumentaristicky texty, melodie i nahrávky, kde se dalo (včetně propuštěných věznů) a jeho záznamy např. sicilských venkovských písní o šedesát let předběhly dnešní etnomuzické experty? Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |