Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Neděle, 1.10.2006
Ekonomický nepravidelník V.vzdělávání vede: Modrý pták
Alfred Marshall (1842 — 1924)
Narodil se v Bermondsey v Anglii v rodině úředníka Bank of England, který se pokud jde o výchovné metody, evidentně inspiroval u Jamese Milla a jeho přímým nástupcem byl Makarenko. Driloval totiž svého syna nad domácími úkoly a hebrejštinou do pozdní noci, aby ho připravil na asketickou dráhu duchovního. Než by se jím stal, tak měl vyrazit do Oxfordu, kde by vystudoval latinu. Pan syn se tvářil, že pilně studuje, ale namísto náboženství si z pubertálního protestu strkal pod polštář učeb- nice matematiky (jestli Vás napadlo něco jiného, tak jste hrozní nemravové). Vrcholný vzdor Alfred Marshall projevil tím, že namísto na Oxford vyrazil do Cambridge, na kolej svatého Jana studovat matematiku. Po ukončení studií matematiky se chtěl věnovat studiu molekulární fyziky, ale nechal se ukecat od svého spolužáka Henryho Sidgwicka na metafyziku a k cestě do Německa, aby se seznámili s Kantovým dílem. Henry Sidgwick byl velmi pozoruhodný muž. Naprosto vyznával křesťanskou etiku a ideály, měl snad úplně všechny křesťanské ctnosti s výjimkou nepatrné drobnosti, že v Boha nevěřil. Trpěl mučivými vnitřními rozpory a trávil půlku života dokazováním, že Bůh neexistuje a po zbytek života doufal, že se mýlil. Alfred Marshall ponechal kámoše svému osudu a v roce 1867 začal na Cambridgi vyučovat matematiku. Na všechny pády si odnesl od Henryho Sidgwicka zájem o etiku a od té už byl jenom krůček k tomu, aby se věnoval ekonomii, ale s patřičným rozborem a pochopením lidské interakce. Sám o tom prohlásil: " V každé etapě civilizace nám poetové a prozaici nadšeně malovali Zlatý věk, panující do doby než vládu převzala čistě materialistická honba za zlatem. Jejich idylické obrázky byly jistě půvabné a podněcovaly k ušlechtilým představám a rozhodnutím. Bohužel obsahovaly jen velmi málo dějinné pravdy. Máme-li však jednat dostatečně odpovědně, jednali bychom hůře než blázni, kdybychom přehlíželi nedostatky, jimiž je stále ještě opředena lidská povaha". Takže pokud má někdo pocit, že malování rustikálních obrázků lidské harmonie v minulosti je pouze dnešní móda, tak vidí, že před více než sto lety tomu nebylo jinak. A utkávali se s tím úplně stejně. V roce 1876 nastala v jeho životě naprosto zásadní událost. Oženil se s Mary Paleyovou, svou studentkou, ve které našel nejen partnerku životní, ale také vědeckou. Po sňatku manželé Marshallovi opustili Cambridge, protože pan choť ztratil univerzitní členství. Od běžných učitelů se totiž vyžadoval celibát. Vedení univerzity bylo zřejmě přesvědčeno o příčinné souvislosti mezi kvalitou výuky a sexuální zdrženlivostí. Takže manželé Marshallovi potěšili vedení univerzity tím, že se přemístili do konkurenčního Oxfordu. V roce 1879 společně vydali spis nazvaný "Ekonomie průmyslu", který byl dělostřeleckou přípravou k "Principům" (poněkud déletrvající, ale co se dá dělat. Jeho celoživotním mottem bylo, že "příroda nečiní skoků"). V roce 1885 přestalo vedení Cambridge vadit, že Alfred Marshall nebude dodržovat celibát a nabídlo mu místo profesora politické ekonomie. Jako člověk byl zásadním odpůrcem kontroverzí a jeho slavný kolega William Jevons to od něho velmi často schytal za kritiku klasiků, které měl Alfred Marshall v mimořádné úctě. Nebyla to nějaká přihlouplá adorace. Uvědomoval si nedostatky klasické politické ekonomie a potřebu ji formulovat na jiných principech, ale neměl nutkání velikány kritizovat. William Jevons byl v jeho očích padouchem, který se dopustil těžkého zločinu snažil se přetrhnout tradici britské klasické ekonomie. Vyrovnal se tedy s bídákem po svém. Když už ho v Principech zmínil, tak pouze kriticky. Stejný osud potkal zakladatele Lausannské školy Francouze Léona Walrase. Ten se sice nedopustil zločinu kritiky britských klasiků, ale jeho metodu "všeobecné rovnováhy trhů" nepovažoval za operativní nástroj analýzy trhů. To byl pro Alfreda Marshalla příliš komplikovaný arzenál: "Ekonomové se nemohou halit do čisté teorie, ale musejí hledět na svět zpříma a pokoušet se jej zdokonalit prostředky, jež mají k dispozici". Ačkoli byl vystudovaný matematik, tak nabádal všechny, aby to s matematikou nepřeháněli. Obával se, že by se ekonomové přes nadpozemské modely mohli dopočítat nepříčetných šíleností (a některým se to opravdu povedlo), které nemají s realitou nic společného. Sám svoje výpočty dával spíše do odkazů a dodatků. Svůj přístup vysvětloval naprosto líbezně: 1. Matematiku používejte jako těsnopisný jazyk než jako hnací sílu výzkumu. 2. Držte se jí tak dlouho, dokud nedospějete k závěru. 3. Závěr přeložte do angličtiny. 4. Uveďte příklady, které jsou pro život důležité. 5. Matematické podklady spalte. 6. Pokud neuspějete v bodě 4. spalte výsledek bodu 3. Jeho žák a nástupce Arthur Cecile Pigou o Alfredu Marshallovi tvrdil, že svoje matematická pojednání četl zásadně ve světle zapáleného krbu. Z jeho pokusu o spojení s klasiky vzniklo označení "neoklasická ekonomie", kam jsou dnes zařazeny školy Cambridgeská, Lausannská a ostatní marginalisté s výjimkou školy Rakouské (ta zase matematiku jako jazyk odmítala úplně). Zřejmě jedinou vzpourou proti klasikům byla skutečnost, že přestal používat označení "politická ekonomie (political ekonomy) " a nahradil ho neutrálnějším pojmem "ekonomie (economics)", který se používá dodnes. Ekonomii Alfred Marshall chápal jako vědu o ekonomickém chování člověka. Jeho marginalismus je evolucí v oblasti ekonomie. Podnikatelé a zákazníci nedělají žádné převratné skoky, ale vylepšují svoje postavení postupně krok za krokem. Zkuste si představit sami sebe, jak často a revolučně měníte svoje návyky. Kdepak, lidé jsou konzervativní a změny (odchylky od současného stavu) je většinou děsí. K tomu vytvořil fungující metody a nástroje analýzy (vzorce a grafy však psát a kreslit nebudu). Pokusím se vysvětlit následující oblasti: dílčí rovnováhu, užitečnost a poptávku/nabídku, rovnováhu trhu a rovnovážnou cenu. Snad od toho nezdrhnete, neboť se jdeme věnovat vědě (už jste si zvykli nebo Vás to označení pořád vytáčí?).
Dílčí rovnováha Velmi dobře věděl, že každá změna na jednom trhu, se projeví změnami na ostatních trzích. Ale pokud chceme pochopit tržní procesy je nezbytné odstranit obrovské množství proměnných a zkoumat trh jednoho zboží "sám o sobě a vyrvat ho ze zbývajících trhů". Za předpokladu "stejných podmínek" (ceteris paribus) změna ceny např. piva a jeho kupovaného a prodávaného množství nemají žádné dopady na ceny a množství jiných produktů např. kořalky, vína, mléka, nealkoholických nápojů atd. Samozřejmě věděl, že tomu tak není, ale byl přesvědčen, že tyto "vedlejší efekty" jsou tak malé, že je lze zanedbat. Pro pozorné a pozornější bezodkladně prohlašuji, že je jasné, že to lze použít na "malý trh" ve srovnání s celou ekonomikou. Je nezbytná úzká definice výrobku a výrobek představuje malou položku v celkových nákladech spotřebitele. Např. pro pivo, ale nikoli pro nápoje jako celek. Samozřejmě, že pokud se jedná o národ, který chlastá jenom pivo (včetně kojenců) a ostatní nápoje nikdo nekupuje, tak to platí pro celý trh. Alfred Marshall uváděl další faktory (kromě ceny), které určují poptávku, které posuzoval z hlediska ceteris paribus: 1. zákazníkův vkus, zvyky a preference, 2. spotřebitelovy příjmy a 3. cenu konkurenčních výrobků. Jenže pro pochopení je dočasně uzavřel do trezoru (každý zvláště) a zkoumal je samostatně.
Užitečnost a poptávka/nabídka Převratnost přístupu Alfreda Marshalla je v konstatování, že lidé jsou schopni měřit mezní (marginální) užitečnost zboží nepřímo prostřednictvím peněz. Když kupující vydává svoje prachy za nějaké zboží, tak vyměňuje užitečnost zboží za užitečnost peněz (za ty prachy si totiž mohl koupit něco jiného). Cena, kterou je kupující maximálně ochoten za zboží zaplatit, měří jeho mezní (marginální) užitečnost. Představte si pana Opilce, který dorazil úplně nepříčetný žízní do putyky a zařve parafrázi legendárního výroku, legendárního autora, z legendární hry: "pivo, můj majetek za pivo". Půllitr piva v hospodě stojí Kč 22, 50. Kolik piv pan Opilec v hospodě polkne? První pivo má pro něho mezní užitek (vzhledem k hrozné žízni) např. Kč 50. Druhé pivo má mezní užitek Kč 48 (žízeň je menší) a takhle to jde stále dolů až se dostane k desátému (co to do sebe bude lít) Kč 21, 50. Poručí si ho pan Opilec? Alfred Marshall nás učí, že nikoli, protože mezní užitek desátého piva je menší (Kč 21, 50) než cena, kterou musí skutečně zaplatit Kč 22, 50. Zastaví se tedy na devátém pivě, protože mezní užitek je větší než cena, kterou platí. Je tedy evidentní, že pan Opilec koupí všechny půllitry kromě toho posledního. Tam už nemá žádný "přebytek" tzn. kladný rozdíl mezi mezním užitkem a požadovanou cenou. Legendární výrok je nesporným důkazem, že William Shakespeare naprosto správně chápal marginalismus. Stejný postup je v případě rozhodování mezi nákupem dvou různých zboží. Představte si pana Manžela, který řeší naprosto zásadní dilema. Má jít do hospody se svými kumpány (zboží 1) nebo zůstat doma s paní Manželovou a rozprávět s ní o Bohatství národů Adama Smitha (zboží 2). Nakonec se rozhodne pro zboží 1 a vyrazí za kámoši, aby s nimi řešil kolosální problémy této planety, které s nimi řešil nejméně tisíckrát. Jak dlouho bude pan Manžel chodit do nudné putyky namísto kultivované domácí diskuse tzn. kupovat zboží 1 namísto zboží 2? Tak dlouho, dokud mezní užitek zboží 1 tzn. z vysedávání s kámoši v začouzené hospodě u piva bude vyšší, než mezní užitek zboží 2 tzn. z poučné debaty s paní Manželovou nad dílem klasika. Jenže pan Manžel má obrovskou kliku, protože jeho choť je ekonomka, která ho při odchodech do hospody podporuje a neremcá. Není totiž pro paní Manželovou (a dámy obecně) nebezpečnější skutečnosti než pocit nudy jejího chotě v její přítomnosti. Tím by se totiž mezní užitek z hospody dramaticky zvyšoval a mezní užitek z domácí diskuse dramaticky klesal. Tento postup umožnil Alfredu Marshallovi, aby (a teď přichází historický výrok číslo 3) ztotožnil funkci poptávky s funkcí mezní užitečnosti! Potom zpřesnil objev Johna Stuarta Milla cenové pružnosti poptávky tak, že ji vyjádřil jako procentuální změnu poptávaného množství při jednoprocentní změně ceny. A popsal ještě další závislosti množství náhrad, čas na vyhledání náhrady a dopad změny na celkový rozpočet, což jeho slavný předchůdce ještě neudělal. Pokud jde o výrobce, tak je to stejné jako u spotřebitele. Namísto mezního užitku spotřebitele si dosaďte mezní (marginální) náklady výrobce. Výrobce vyrábí tak dlouho, dokud mezní náklady na poslední vyrobenou jednotku jsou nižší než dosažená cena . Rozhodování výrobců o pořízení např. zařízení nebo pracovníků je podřízeno stejnému principu jako rozhodování pana Manžela, zda-li jít do hospody nebo zůstat doma s chotí. Mezi mezními náklady také vysvětlil náklady kapitálu tzn. úroku z vypůjčených peněz. Úrok nazýval odměnou za "čekání", tedy za to, že peníze nebyly spotřebovány okamžitě, ale spotřeba byla odložena. A jeho popis je naprosto úžasný: "odklad v inkasování odměny předpokládá obecně jistou oběť ze strany toho, kdo svou spotřebu odložil, stejně jako je oběť vynaložení dodatečného úsilí ze strany toho, kdo pracoval". Tak, tak, tohle vydal v roce 1890 a ještě 99 let po vydání jeho Principů se učila v některých divných končinách, že jediným zdrojem hodnoty je práce. Alfred Marshall ve svých Principech netvrdí, že se spotřebitelé a výrobci vždy chovají marginálně nebo racionálně. Konec konců pohled na nedopité půllitry v hospodách, statistiky alkoholiků a rozvedených manželství, nadbytečné zásoby ve skladech, nepoužívané výrobní haly a flákající se zaměstnance svědčí o opaku. Jenže pokud se tak nechovají, šance na protialkoholní léčbu, rozvodové řízení nebo bankrot firmy se zvyšují. Někteří lidé přesto stále dokola tvrdí, že se nedá všechno měřit prostřednictvím peněz, že jsou důležitější motivy než přízemní mamon. Soukromě bych poznamenal, že např. výše uvedené jevy jsou ekonomickým vyjádřením emotivního chování namísto racionálního. Každopádně moralistům metoda Alfreda Marshalla umožňuje si přesně spočítat v prachách, kolik je iracionální chování stojí a mudrovat o faktorech z hlediska ceteris paribus.
Rovnováha trhu a rovnovážná cena Takže nyní měl Alfred Marshall k dispozici teorii poptávky a teorii nabídky a vybaven tímto arzenálem mohl přistoupit k vysvětlení rovnováhy trhu a rovnovážné ceny. Zahájil tím, že světu oznámil, že zboží nemá žádný mystický neměnný základ. Dále světu sdělil, že hledání univerzální síly, která tvoří hodnotu zboží (např. práce), je ekonomickou terminologií mrháním omezenými zdroji (v neekonomické terminologii je to blbost non plus ultra). Pokračoval odstraněním rozlišování klasických pojmů "hodnota" (ještě předtím to byla "přirozená cena", jak si jistě pamatujete od Davida Ricarda) a "tržní cena" (jak si jistě pamatujete opět od Davida Ricarda) a nahradil je pojmy rovnovážné a nerovnovážné ceny. Alfred Marshall jako muž, který nesnášel kontroverze dokázal svoji teorií rovnovážné ceny nejen smířit dosud nesnášenlivé hodnotové přístupy, ale on je dokonce sjednotil! Doložil, že teorie poptávky Thomase Malthuse (jo, je to ten pán, kterého znají lidé spíše proto, že vytvořil první katastrofický scénář, ve kterém tvrdil, že lidstvo poroste geometrickou řadou, zatímco produktivita aritmetickou, takže vymřeme hlady) a teorie nabídky Jeana Baptista Saye byly v zásadě správné. Pouze slavní pánové neviděli za poptávkou mezní užitečnost a za nabídkou mezní náklady. Nekonečný spor o to, jestli je cena určena náklady nebo užitečností vyřešil tím, že doložil, že je určena obojím mezní užitečností, která je ztělesněna poptávkou a mezními náklady, které jsou ztělesněny nabídkou. Vyjádřil to naprosto epochálním způsobem: "Stejným právem, s jakým bychom se mohli hádat o to, zda list papíru je stříhán horním či spodním ostřím nůžek, se můžeme hádat o to, zda hodnota výrobku je určována jeho užitností či náklady na jeho výrobu." Teď už zbývalo jenom vysvětlit, jak poptávka a nabídka ovlivňuje rovnovážnou cenu v různých časových obdobích (tím rozřešil potíž Johna Stuarta Milla). Nejprve vzal na paškál velmi krátké období. Příkladem budiž pan Rošt , který dopoledne upekl kuřata, která odpoledne prodává. K večeru už kuřata musí prodat za jakoukoli cenu, kterou mu kolemjdoucí nabízí. Jinak by se mu kuřata zkazila a musel by je vyhodit. Jeho náklady jsou úplně lhostejné. Už je při pečení "utopil" a zaplatit je bude muset ať prodá nebo neprodá. Rovnovážnou cenu určuje tedy pouze poptávka. V krátkém období pan Rošt nemůže měnit velikost produkce nad kapacitu svého grilu (ten je fixní, pokud ho tedy nemá nafukovací). Najme tedy další osoby, které budou grilovat a prodlouží dobu prodeje o další směny. Nabídka roste, výnosy z fixního nákladu (grilu) klesají, protože mezní náklady rostou (mzdy najatých lidí, energie za prodloužené grilování). V dlouhém období může pan Rošt koupit další grily, kromě toho budou na trh vstupovat další podnikatelé, kteří budou objevovat další místa, kde se dá prodávat, budou přetahovat zákazníky atd. V tomhle případě se budou výrobci mydlit mezi sebou, snažit se urvat, co se dá, dělat psí kusy, aby toho vrtošivého, rozmazleného tvora, které mu se říká spotřebitel získali při konstantních výnosech pro sebe. Při stoupajících výnosech zase budou růst náklady některých faktorů (většinou mzdy obsluhy grilu, která bude svoje dovednosti vydávat za jedinečné). Každopádně to bude v dlouhém období nabídka (v důsledku popsaných vlivů), která bude určovat rovnovážnou cenu. Zkrátka a dobře rovnovážná cena čistí trh, protože se její výše rovná mezní užitečnosti a mezním nákladům (s výjimkou velmi krátkého období). Marginální (mezní) revoluce byla na světě a je součástí ekonomických učebnic dodnes. J. A. Schumpeter napsal: "Silní vůdcové, kteří jsou si jisti podporou disciplinované většiny, nedělají revoluce ani ve vědě, ani v politice ale jdou klidně dál v čele, ponechávajíce hluk a revoluci menšinovým skupinám, které musejí křičet, aby je bylo vůbec slyšet. Myslím, že toto dobře odráží názor, který zastávali marshallovci". Vydáním díla Alfreda Marshalla se kruh britských titánů klasické ekonomie uzavřel. Od roku 1776 do roku 1948 držely nad ekonomií vládu pouze čtyři knihy v nepřerušené řadě Bohatství národů Adama Smitha, Principy Davida Ricarda, Principy Johna Stuarta Milla a Principy Alfreda Marshalla. Co jim chybí na vynalézavosti při vymýšlení názvů, to bohatě nahradily svou trvalostí v čase. Modrý pták . Komentáře
[3]
STEM
(STEM: 01.10.2006, 20:26:52
- x)
Pane Haasi , když z této IP napíšu text \" Milý Tomáši miluji Vás \" na tento blog tak mi to Šumavák vezme. Možná do času. Pes mi odpoví takhle: Váš příspěvek nebyl uložen. Redakce Neviditelného psa zakázala z vaší IP adresy diskutovat, protože z ní chodily texty nepřijatelného znění. Byly urážlivé, vulgární, obsahovaly neplacenou reklamu nebo měly rasistický obsah. Za jednou IP adresou může být více čtenářů. Těm, kterých se toto dočasné omezení dotklo neprávem, se redakce Neviditelného psa omlouvá. Této nemilé situaci můžete propříště předejít. Nepřispívejte jako anonymní čtenář. Zaregistrujte se a ponesete odpovědnost jen za své příspěvky. Ps: pV, opravdu, ale opravdu nikdy na Klondike nebyl, ani na Hmotě ani Třináctém patře.
[9]
O mrtvém psovi jen v dobrém
(Jirka původní: 01.10.2006, 20:50:11
- Mail
- x)
O velkém ekonomovi.....potažmo mo(u)drém ptáku samozřejmě. Jinak Šumaváku ,připravuji něco o peripetiích při zařizování ekologické porážky , myslíte si, že bych potom se mohl ucházet o přízeň? Nic konkrétního, jen trochu nadavánína vstřícnost úřadů.
[14]
2 Modrý pták
(PeS: 01.10.2006, 20:57:43
- x)
Tak jsem dočetl a porovnal některé reference a musím konstatovat, žes měl pravdu, že se mi to bude líbit. Líbilo se mi to. Dokonce velmi. A jsem moc rád, že zde i v předchozím se pevně držíš bodu č. 4! Tady s Tebou i se starým pánem velmi souhlasím - pro pochopení věci není snad nic důležitějšího. Stejně tak bych souhlasil s rolí matematiky - jako wercajk vynikající, leč nikoli samospasitelná...
[18]
2 dvd
(PeS: 01.10.2006, 21:03:35
- x)
Výborná myšlenka, plně podporuji, leč nezapomeň, hlavně ekologicky... Jatka pro porážku ekologů budiž zabezpečena tak, aby v žádném případě nemohlo dojít ke kontaminaci cenného místního biotopu. Příslušná spalovna pro likvidaci nebezpečného biologického odpadu musí být navržena tak, aby dosažená teplota spalování mohla plně likvidovat priony těchto šílených volů a krav...
[20]
Tomáši Haasi,
(kocour, vulgární rasista: 01.10.2006, 21:06:01
- x)
STEM to sem zřejmě píše proto, že jsi dnes opět obhajoval Wagnera na Psu - buď z hluboké neznalosti, nebo ze zlého úmyslu. Mimo jiné jsi napsal, že žádný dlouhodobý zákaz neexistuje. Což je nepravda. A toto je zjevně jediný způsob, jak se bránit, když na Psa kvůli tomu zákazu, co podle Tomáše vůbec neexistuje, ani já, ani STEM nemůžeme. Kromě toho jsi opět označil všechny z Klondiku za zloděje. Opět tě musím upozornit, že se o žádnou krádež nejedná a tvůj výrok by mohl být i žalovatelný, pokud by se jím někdo konkrétní cítil dotčen.
[24]
2 původní Jirka
(PeS: 01.10.2006, 21:11:57
- x)
Nevím, jestli dobře chápu - naznačujete snad, že pokud budou slepice na ouřadech držet bazalkovou a rozmarýnovou dietu, tak že si za dva roky vykvokají vyšší kvóty? Pak ano, ten mezní užitek by byl vyšší... Leč jsem skeptický, hypotéza je to sice dobrá, ale dokud to nebude experimentálně ověřeno...
[28]
Díky, Honzo, hned na první přečtení
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 01.10.2006, 21:16:26
- x)
jsem si vypsal několik věcí - sexuální zdrženlivost je zárukou kvalitní výuky, pak tu absolutní dokonalost v mezních cenách piva, která neurčuje v žádném případě cenu mléka...(?!)...a mnoho dalšího a dalšího, to snad už pochopí i na HBO... Už mám představu postavy: Něco jako lidově \"vychytralý\" inspektor Colombo s lahváčem v ruce, kterého nejbližší bližní poslali do večerní ekonomické školy, jelikož neumí udržet peníze, natož rovnováhu ekonomickou i alkoholickou a už je na čase se to těsně před důchodem naučit... Ještě jednou dík a zítra celé dopoledne se věnuji výpiskům a jejich zpracování (například Marxe mi bude přednášet mladá a dravá sebestředná kočka v minisukních...\"...pánové, já z ní dostal kopřivku s erekcí dohromady a když mi začala mastit hlavu, že sotva se Engels vrátil z golfu...\")...
[31]
2 původní Jirka
(PeS: 01.10.2006, 21:20:32
- x)
a ještě k tomu: \"soukromý sektor táhne za jeden provaz se státními úřady.\" - to lze taky několika způsoby. Jeden z nich je, že provaz je veden přes kladku a na straně jedné je ten táhnoucí sektor a na straně druhé pouhou protiváhou táhnoucí (a houpající se) státní úřad. Účinnost procesu se prudce zvyšuje, uchytíme-li tažený objekt kolem krku...
[32]
AndyO
(martin tamtaky: 01.10.2006, 21:23:54
- Mail
- x)
já myslím, že ten skrytý (ne moc dobře) úmysl jsem pochopil a rozhodl jsem se pomoci. Mým vrozeným hulvátstvím vytvořím (stále není pozdě) situaci soucitu s ubohou AndyO, které ten sobecký Valach chce odepřít zaslouženou husičku i s kůrčičkou. No a při té příležitosti...
[33]
hm, tady na Šumavákově
(Andrea: 01.10.2006, 21:27:13
- odkaz
- x)
asi moc soucitu nevzbudím:)) Ale to neva, natluču ségře do hlavy, že by měla udělat martinské posvícení a při té příležitosti... jinak, právník se nezapře:)) ale na mne jsou krátký, trávím mezi nimi tolik času, že skoro všechny fígle znám.
[36]
2 Šumavák
(PeS: 01.10.2006, 21:30:32
- x)
Já nevím - já jen interpretuji příspěvek z 21:01 dle svého omezeného chápání... To víš, polointeligentní zvíře... Asi to bude nějaký tajný technologický postup, něco jako receptura na kámen mudrců... Leč jenom nevim, jak ty úřednický slepice na takovéhle dietě ty 2 roky udržet...
[40]
tedy, Modrý ptáku,
(janabok: 01.10.2006, 21:35:21
- x)
přiznávám, že Vaše časté lkaní, jak Vám A. Marshall dává zabrat,ve mně vzbuzovalo silné napětí, jak článek dopadne... člověče, Vy nejste ekonom, Vy jste Ekonom - Spisovatel (ta velká písmena jsou tam úmyslně!)... prostě vynikající!... zanechávám pochvalného plkání a článek s pořadovým číslem 5 ukládám (s Vaším dovolením) do svého soukromého archivu za účelem dalšího studia zřejmě nejvznešenější nauky zvané katallaxe...
[46]
Náhodou husy byly dokonce jednou i posvátné,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 01.10.2006, 21:54:30
- x)
prý zachránily svým kejháním Capitol... Asi od té doby se říká \"kapitální husa\". Šumaváku, Danyela spí v hrobě, nad nímž se žerou martinské husy a pak ti krkající jízlivci o nich v obžerných modlidbách té zamřelé chudynce vypráví. Husy jsou nezdravé...v hrobě zvlášť.
[48]
2 původní Jirka
(PeS: 01.10.2006, 21:59:56
- x)
ad: \"rozlišujte mezi zástupkyněmi Aves od zástupkyní Homo sapiens\" - no právě pro polointeligentní zvíře je toto rozlišování velice obtížné, ne-li nemožné. Primární signální soustava se sice zdá být pod kontrolou, leč vysílá nepřehlédutelné impulzy na téma, jak by bylo krásné při odchodu z příslušného ouřadu moci s klidným svědomím prohlásit: \"et post aves est!\"
[49]
KLaune
(martin tamtaky: 01.10.2006, 22:08:05
- Mail
- x)
necpi mi Danyelu do hrobu, který jsem rezervoval jiné. Mám sice v Postřelmově třípatrovou hrobku s celkem šesti lehátky, ale to je pro pozůstalé z ruky. Pokud nemáš nic proti žehu, tak je jedno místo ještě volné v urnovém háji v Motole. Tedy teď mi napadlo, jestli není rozežranost, že mám jen jednu pořádnou postel v ložnici, ale předplácím si tři postele naažpak.
[50]
No, Martine,
(Dana: 01.10.2006, 22:13:57
- x)
to teda rozhodně rozežranost je! A když navíc jsou místa, města a vesnice, kde se kvůli onomu místu naažpak málem vraždí (nevraždí jen proto, že právě není místo naažpak) je to s vámi na pováženou! Rozkulačit by to chtělo! :-) Nebo pořídit další nejméně dvě postele nateď! :-) Dobrou noc.
[51]
kocoure a Steme
(Andrea: 01.10.2006, 22:16:41
- odkaz
- x)
tohle sice není můj blog, ale jedno malé doporučení bych měla- co řešit cenzuru na Psu na niggly nebo jak se to jmenuje, ty Vlkovo stránky ? Jistě jsou pečlivě monitorovány a k adresátům vaše vzkazy dojdou. Tady už se o tom asi nikdo nechce moc bavit, protože věc je vyhrocena do irracionality, viz Všeobecné spiknutí, a jediné, co můžeme na vaši podporu dělat je to, co už jsme udělali. Tedy já rozhodně. Asi by byla chyba se kvůli Psovi rozhádat, za to už dávno Hafan nestojí. Nemyslím, že by vzájemné půtky něco vyřešily, pan Wagner i Haas jsou natolik chytří, aby, kdyby chtěli, pochopili, kde nastala chyba - a Klondajčané jakbysmet. Pokud to nechce ani jedna strana přiznat, je zbytečné to dál rozmazávat. Snažím se tímhle otupit hroty, pokud to pochopíte špatně, pak si myji ruce, on to Pilát neměl jednoduchý.
[55]
Andy,
(kocour: 01.10.2006, 22:36:15
- x)
víte, já začínám mít pochybnosti o té chytrosti panů Wagnera a Haase ... speciálně u druhího začínám věřit tezi, že aniž by si cokoli ověřil, aniž by pochopil, jak vlastně internet funguje, paranoidně uvěřil tomu, že Psa chce někdo zlikvidovat ... ano, to celé je bouře ve sklenici vody, ale nejvíc ji vyvolal TH tím svým pondělním článkem ... a stále věří, že měl pravdu. U člověka jeho postavení mne to docela šokuje. Přecenil jsem ho, on opravdu jen přičinlivě napsal článek a v něm potupil X lidí, jen tak, bez důkazů, bez znalosti věci.
[59]
Tomáši Haasi
(STEM: 01.10.2006, 23:12:48
- x)
Máte tam mail, bez teorie, z praxe:-).Já vím Andy, pro ty co se jich to netýká je to otravné.My chybovali, přiznávám, že nevědomě, soupeř fauloval,uznáte i vy , že zcela vědomě.Ostatním nezůčastněným se omlouvám taky , jen nevím zda jsem právě neukradl kus soukromého prostoru.
[60]
dewkuji za dalsi pekne poctenicko
(pf: 01.10.2006, 23:17:12
- x)
nicmene \'Někteří lidé přesto stále dokola tvrdí, že se nedá všechno měřit prostřednictvím peněz, že jsou důležitější motivy než přízemní mamon.\' Proc takove prikre odsouzeni. Nektere veci proste nejdou penezne kvantifikovat. Regulace importu obili na Ostrovy je jiste ekonomicky nevyhodna, jak dokazal Ricardo, ale bez zapocteni \'ceny\' potravni sobestacnosti/hladomoru, socialni stability, je Ricardovo hodnoceni obilnich zakonu jen bezcennym aritmetickym cvicenim - ostatne byly zruseny v dobe, kdy Britanie byla namornim hegemonem a produkce potravin v koloniich bohate zajistovala potreby Ostrovu. Nedopite pullitry, plne sklady zbozi a neprodana pecena kuratka nejsou dusledkem iracionalniho jednani, pouze vysledkem (pseudo)racionalniho risk-benefit assesmentu: ztrata utrpena nedopitym pivem vs. benefit nepobliteho saka, chybny odhad trpelivosti pani Mandzelky, riziko ztraty pozice na trhu vs. plny sklad) I pan Rost bude pect kurata a prodavat je jeste dlouho po pprekroceni meznich nakladu, protoze jistota okamzite ztraty stoji proti benefitu pridani prefixu Mc ke svemu jmenu.
[71]
Když si tak prohlížím víkendový internet,
(kocour, stále vulgární rasista: 02.10.2006, 00:35:33
- odkaz
- x)
objevily se na něm 2 pro mne přínosné články (= není to jen tlachání a mlácení prázdné slámy). Jeden je tento ptákův, druhý Argonantův vyšel na Pavoucích. Snad se na mne Šumavák nebude zlobit, když sem dám odkaz na \"nepřátelský\" web.
[75]
Jano z Boku,
(Sumavák: 02.10.2006, 02:34:12
- odkaz
- x)
Z odkazu si stáhněte prográmek,NEregistrujte se !, já Vám pošlu přístupové jméno a heslo a ty fotky tam musíte dát sama. Není to žádná věda a je tam solidní návod! Já se připojuji přes mobil a abych stáhl 50 MB a následně je zase na net poslal, to je tak 10-12 hodin. Pokud to během stahování či nahrávání nespadne. Na to nemám ani čas, ani nervy !
[77]
AndyO
(martin tamtaky: 02.10.2006, 06:02:12
- Mail
- x)
domluva se sebemrskačem je nemožná, on chce veřejně trpět a tím veřejně se myslí v přímém přenosu na velkoplošných obrazovkách v každé domácnosti i místnosti. Hrobky - všechny rady jsou zbytečné, když Vám na oněch místech odpočívají nejbližší. Já si předplácím tak, že udržuji jejich místa a každý mi udělal vedle sebe rezervaci. janabok - když by to blondýna nezvládla, ochotná ruka je na mailu
[78]
Janaboku
(Andrea: 02.10.2006, 06:28:37
- odkaz
- x)
díky, ale já jen tak blafu, zubař je OK, proč myslíš, že bych jinak jezdila z Prahy do Chebu k zubákovi? :)) Ale jinak je teď evidentně nemoc dobrodružství, jedna ošetřující telefonem nabádala synka se zlomeným prstem na noze, aby šel na ambulanci hned, ne až zítra, anžto by se už nevešel do limitu, bylo 29. Evidentně ty lži, jak podobné informace nazývá Rath, jsou pravda pravdoucí. Budu si muset dávat pozor, aby mne nesklátil infarkt koncem účtovacího období. Martine, když mne to fak vytáčí, ta oboustranná zabedněnost:)) Takhle nějak vznikla trojská válka. To nebylo o Helenu, to se jen chlapi pohádali o to, kdo má větší kokrhel na přilbě.
[79]
Kocoure
(dvd: 02.10.2006, 06:33:05
- x)
\"paranoidně uvěřil tomu, že Psa chce někdo zlikvidovat ...\" Tedy já jsem tomu začal věřit už v době nástupu profesionálních (?) rozesíračů, kteří zahrnuli Psa infantilními básničkami, neméně infantilními výlevy prozaickými, začali diskutovat opakováním svých textů nebo pustým nadáváním. Oni se pak začali ozývat i joní (a na takové Dzp už jsem byl značně alergický) a Pes šel pomalu do kopru. No a kdo pochopil či nepochopil jak interner funguje.. On už vám to o hospodu níže dosti přesně vysvětlil zločinec Kunetka (to o psím žrádle z koček).
[83]
Viz odkaz
(dvd: 02.10.2006, 07:13:51
- odkaz
- x)
Chtěl jsem kousek pastenout na Psa. Ohlásilo mi to, že je nutno příspěvek zkrátit o 20 odstavců. Tak jsem jej rozeditoval a zrušil jsem veškeré odstavce. Zkusil jsem to znovu. A teď jsem jej měl zkrátit o 24 odstavců!!! Co je tam za koncentraci debility?
[84]
Dobré ráno!
(Rpu?: 02.10.2006, 07:27:39
- Mail
- odkaz
- x)
Rozumíte tomu, kdo to vlastně nechtěl vydat: \"Pracovníci Inspekce ministra vnitra (IMV) a dozorový žalobce Michal Zachystal nemohou pokračovat v šetření, které má odhalit pachatele úniku informací z tajné zprávy šéfa Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu (ÚOOZ) Jana Kubiceho. Pracovníci ministerstva vnitra totiž v pátek nevydali spis s tzv. Kubiceho případem žalobci Zachystalovi z odboru vyšetřování pražského státního zastupitelství, i když si na IMV v pátek osobně pro spis přišel....\"
[86]
Magistře
(martin tamtaky: 02.10.2006, 07:35:13
- Mail
- x)
já myslím, že tomu rozumím velice dobře. Řadoví pracovníci Inspekce MV se odvolávají na své nadřízené a sabotují jakoukoliv činnosti včetně běžné a zákonné pracovní povinnosti. Dozorový státní zástupce zapečetil spis v pátek odpoledne a dneska se bude na ministerstvu vnitra honit po chodbách několik utíkajících zaměstnanců, kteří nebudou brát telefony nebo se hodí marod. To vše půjde, jako dosud, do hlasování o důvěře a pak se bude bojovat za to, aby ten hnusný ODSák už vypadl a měli jsme klid na práci. Zákopová válka jak vyšitá!
[89]
těsné výsledky jsou leckde
(Andrea: 02.10.2006, 08:06:16
- odkaz
- x)
ale nikde nikdo nepředvádí takové hysterické záchvaty, účelová obviňování a trestní oznámení jako tady Paroubek. A jak se zdá, velká část obyvatelstva se domnívá, že na to má právo a že je v právu. Pro takovou XXX je demokracie škoda.
[91]
ještě k volbám v Rakousku
(Jirka původní: 02.10.2006, 08:45:38
- Mail
- x)
Přišel jsem před chvíli do kanceláře, a neprodíral jsem se davy demosnstrantů, otevřel jsem si okno a koukám na Graber a taky nevidím ani na jedné straně transparenty a rozlícené davy.....jenom jestli \"pat\" v Rakousku neřeší s jakým si nadhledem a noblesou...Neříká mi nic rakouská politika jsem v tomto opravdu nezasažen, ale jistě bych si všiml jakýchkoliv excesů a předvolebních trapasů. Mimo balónků, které sem tam ukončili svoji nafouknutou existenci jsem si nevšiml , že by tady něco na někoho prasklo. A mimo to ještě jsem si nevšiml, nějakého projevu o revoluci, únoru, odposleších......a zmrzlina zůstává pořád dobrá, bez ohledu na to kdo bude premier. ps. Napodlo, mne jestli tekový ten politik co vypadá jak balonek se nechce poučit z balonků rakouských....pecka by to byla a udělal by konečně něco pro národ. A taky by se zapsal do historie červeným písmem. :-))) a preventivně se omlouvám za chyby...
[92]
Vážené čtenářky a vážení čtenáři,
(Modrý pták: 02.10.2006, 08:49:38
- x)
děkuji všem velmi pěkně za reakce a jsem mimořádně potěšen, že je to srozumitelné. Tentokrát to fakt byla dřina a o to více těší výsledek. Už jsem splnil skoro všechny sliby kromě J.M. Keynese Foundrymu. Nebudu nijak tajnůstkařit a oznamuji, že se na Vás přiřítí můj mimořádný oblíbenec Frédéric Bastiat.
[93]
Rputi!
(ptakopysk paranoik: 02.10.2006, 08:49:57
- x)
vy jste někdy v životě viděla úředníka, který by v PÁTEK byl schopen provést tak byrokraticky náročnou operaci, jako je najít spis??? Domnívám se že ten žalobce to udělal schválně. To by mě nechalo klidným, to je byrokracie. Daleko více mě děsí, že Langr odvolal další lidi z Inspekce a jdou hlasy, že by se měla inspekce rozpustit a vytvořit někde jinde nějaká jiná. Tohle se běžně dělá v tomhle státě, když je třeba zpozdit nějaké vyšetřování, nebo zlikvidovat důkazy. Co sakra ty lidi vyšťourali???
[94]
No ptakopysku,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 09:01:44
- Mail
- x)
co vás na tom děsí? Mne naopak děsí, že Inspekce ministra vnitra místo prošetřování zločinnosti v řadách policie odposlouchává politiky a novináře!!! Mimochodem soudce má správně vydat souhlas s odposlechy jen v případech podezření na závažnou trestnou činnost - teror, vraždy nebo braní rukojmí a úmyslné trestné činy s horní hranicí trestu nejméně osm let. Pokud IMV funguje tak jak funguje, tak nejjednoduším a nejrychlejším způsobem jak ji postavit na nohy je rozpustit ji a budovat na zelené louce jinou - nejlépe jak navrhují Pospíšil a Langr mimo MV. Po zcela flagrantním zneužití IMV k boji s politickým protivníkem je podobný postup pochopitelný.
[95]
To V.B.
(ptakopysk paranoik: 02.10.2006, 09:12:11
- x)
mňo, policie, pokud vím, koná na něčí příkaz. Tedy tuto činnost inspekci NĚKDO přikázal. To máte stejné, jako když jedete autem z půjčovny, někoho sklepnete a místo, aby potrestali vás, tak za trest rozeberou to auto. A vy, vesele se chechtaje, odcházíte do jiné půjčovny pro auto stejného typu. Zvonku to tak naozaj vyzerá....
[96]
Ptakopysku,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 09:26:03
- Mail
- x)
IMV a její vedení není nemyslící stroj, který reaguje podle toho, které tlačítko je stlačeno. Má zákonem stanovenu činnost a tou jistě není fízlování politiků a novinářů - za činnost IMV je zodpovědný její šéf - Borník a pokud ten (a je jedno na čí pokyn) nezakročí proti nezákonným postupům, padá na něj zodpovědnost. V opačném případě se dostáváme k norimberským odpovědím, \"já za nic neodpovídám, já jsem dostal rozkaz\", rozšířeným o český dodatek \"a nemohu říct od koho ten rozkaz přišel, protože by to bylo prozrazení služebního tajemství\".
[97]
Hezké dopoledne vinšuji.
(Anka: 02.10.2006, 09:28:57
- x)
M. ptáku, ty bys měl své nepravidelníky vydat tiskem, což nemíním jako pošťuchování. Umíš, hošku, umíš. Teprve v tištěné formě jsem pochopila, jak jsi to u Vodičky mínil s tím výběrem - hospoda, manželka. Možná bychom si příště měli psát.
[102]
To V.B.
(ptakopysk jasnovidec: 02.10.2006, 09:39:34
- x)
Sancta simplicitas! A vy se domníváte, že Borník se jednou takhle ve středu v půl osmý ráno při poradě podíval z okna na plující oblaka a řekl si: \"Tak kohopak si profilcujem, co si dneska poslechnem?\" a zarazí pravítko do kartotéky. Zvědavě nahlédne: \"A hleďme, pan Langr, no zkusíme to ještě jednou. A kohopak tu máme? Pan Vidím?\" A obrátí se na kolegy: \"Tak pánové, odposlechy na pány Langra a Vidíma. Zjistěte mi, kteří novináři se kolem nich motaj a napíchněte je taky. Tak šup, šup šup, ať to vodsejpá...\" Na to je pan Borník příliž malej pán. To mu někdo musel naznačit :o)
[103]
M. ptáku
(rejpal tady & tam: 02.10.2006, 09:40:36
- x)
díky za výtečné pojednání o Marshallovi. Díky jemu, tedy pasáži o mezní užitečnosti jsem pochopil, proč Stalin nepřijmul pro Československo Marshallův plán. Původně jsem si myslel že moudrý báťuška tak učinil proto, že věřil, že Marshall (ten s tím plánem) jako bejvalej generál přece nemůže vědět o ekonomice nic a zatím báťuska měl zřejmě prostudovaného Marshalla číslo jedna a aplikoval jeho poučku důsledně. Jo, poznání je matka průseru, jak pravil archanděl Gabriel Adamovi a Évě, vyháněje je z ráje. :o))
[104]
Ptakopysku,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 09:51:59
- Mail
- x)
já jsem někde psal, že si myslím, že by Borník jednal na vlastní triko, nebo že by měl tak postupovat? Naopak tvrdím, že jestli mu to někdo naznačil, tak Borník neměl sklapnout podpatky a jít odposlouchávat Vidíma a Langra, ale měl tomu dotyčnému odpovědět něco ve stylu: \"Vážený s. ministře, to co po mně chcete je v rozporu s náplní orgánu kterému velím a v rozporu se zákonem, proto k odposlechům nedám pokyn. Pokud na tom budete trvat, skládám funkci.\" IMV nemá být nástrojem v ruce nějakého politika, nebo policajta, ale má konat v rámci zákonem stanovených pravidel! A za to odpovídal Borník! Pokud se IMV nechala zneužít, musí její vedení odejít! Samozřejmě, že jestli se prokáže, že dostávalo rozkazy v rozporu se zákonem, mělo by také následovat trestní oznámení proti těm, kteří podobné pokyny vydali.
[105]
To V.B.
(ptakopysk: 02.10.2006, 10:01:21
- x)
no já jsem tomu tak rozumněl. Ale já jsem jen primitivní ssavec. Ovšem vámi popsané jednání, jak by měl Borník zareagovat...:o) Asi vás zklamu, ale tito lidé jsou nesmírně vzácní. Poslední mediálně známý případ tohoto typu byl uzavřen 6.července roku 1415.
[106]
Ptakopysku,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 10:07:38
- Mail
- x)
ale já vím, že se v MV asi žádný mistr JH už asi nevyskytuje (a ani v budoucnu vyskytovat nebude) - byla to samozřejmě nadsázka, ale pokud se IMV nechává zneužívat podobným způsobem, tak mne opravdu překvapilo, že vás děsí odvolání jejího šéfa. Naopak to o čem Langr a Pospíšil hovořili - dostat ji mimo MV, je normální řešení. A pokud by ji udělali z nových lidí nezatížených žádnými starými vazbami mezi \"hochy co spolu mluví\", tak by se v budoucnu podobné excesy nemusely stávat.
[107]
To V.B.
(ptakopysk: 02.10.2006, 10:18:38
- x)
no kdyby ti pánové nic nepříjemného nevyšťárali, inspekce by klidně pracovala dál a Langer by jejích nadstandardních služeb využíval, jen by to fičelo. Jenomže nejspíš hrozí vypadnutí nějaké ošklivé kostry ze skříně. Je tedy nutné toho, kdo se snaží skříň otevřít, ať už na číkoliv pokyn či našeptání, od té skříně dostat pryč, nejlépe do jiné místnosti, kde tahle skříň není. A kdybychom byli opravdu paranoidní, tak bychom si mohli začít představovat, jakéže skříně mají na MS a co by v nich tak mohlo být. Že třeba z jedné skříně je prý po nocích slyšet arabská hudba, dívčí chichotání a šustot bankovek...
[108]
Ptakopysku,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 10:32:37
- Mail
- x)
\"...kdyby ti pánové nic nepříjemného nevyšťárali, inspekce by klidně pracovala dál a Langer by jejích nadstandardních služeb využíval, jen by to fičelo...\" To je ptakopysku pouze vaše spekulace. Kdežto odposlechy politiků a novinářů IMV jsou fakt. Takže zkuste si jen představit, že byl Borník a spol. odvoláni kvůli odposlechům a ne kvůli tomu, o čem vy spekulujete...
[110]
Britský vysoký úředník,
(jura-p: 02.10.2006, 10:38:14
- x)
když dostane od ministra (včetně našich náměstků,co tam mají titul ministr), je povinen ho případně upozornit, že tento rozkaz je v rozporu se zákonem. Pokud na něm tento trvá, napíše tři dopisy ve kterých co nejpřesněji popíše okolnosti (to zní jako vtip) a adresuje je parlamentu, vládě a tomuto potentátovi. Odešle a rozkaz splní. Za odeslání těchto dopisů nemůže být nijak postižen. Když to neučiní, pak může být postižen pro nezákonnou činnost.
[111]
no a o tom, kdo to odposlouchávání
(Andrea: 02.10.2006, 10:43:36
- odkaz
- x)
chtěl a zařídil je právě celý ten velký cirkus, který zde hraje už pár měsíců. Proto Paroubek tak vyvádí, že? Ono helikoptéra pro Dalíka s Večerkem taky nebyla zrovna běžný postup vyšetřování. Holt ty jekoty o policejním státě kdysi nebyly tak docela od věci.
[112]
Včera jsem se přehraboval
(Vít Blaha: 02.10.2006, 10:53:21
- Mail
- odkaz
- x)
v archívu a znovu jsem narazil na zprávu Krajské státní zástupkyně JUDr. Zlatuše Andělové, která se týkala případu \"Kořistka\". Pro lepší představu fungování sociálnědemokratické Bublanovi a Borníkovi policie doporučuji přečíst. První část viz odkaz.
[114]
Ahojtě! Tak mi vaše včerejší
(Sumavák: 02.10.2006, 10:54:59
- x)
diskuse o hodování na hrobech připomněla jednu morbidní právnickou historku a že mám nevyřízený účet s městem Č.B. Byl jsem platit a prodloužit nájem hrobového místa na hřbitově. Vyřizovalo se to na hřbitově v kanceláři. Já chtěl zaplatit na dalších 10 let a myslel jsem si, že tím to bude vyřízené. Ale ono prý ne! On se prý změnil provozovatel(forma provozovatele) hřbitova a musí se uzavřít nová smlouva.Mně se moc nechtělo, ale vykládejte tam nějaké slepici, že právní nástupce musí akceptovat i staré smlouvy a závazky předchůdce.... Takže mi vrazila poslední stránku z nové smlouvy a řekla:\"tady mi to podepište a je to vyřízené!\" No , na tom jsme se neshodli, já počkal až vytiskne celou smlouvu, sedl jsem si tam a začal ji studovat a porovnávat s tou starou.Ty dvě ženské tam něco vysílaly o zdržování a obědě, ale marně. Já holt už jsem takovej opožděnej, že než něco podepíši, tak si to chci přečíst. Až sem to byla nuda. Veselo začalo být, když jsem se v kapitole \"Zánik smlouvy\" dočetl, že: \"tato smlouva zaniká zánikem nebo smrtí jedné ze smluvních stran\". Ani po půlhodinové diskusi jsem těm ženským nedokázal vysvětlit, že si to hrobové místo předplácím právě pro ten případ, že bych umřel!!! Že dřív, je mi to hrobové místo vcelku k ničemu.A tím, že umřu, smlouva zaniká a já žádné nemám! Že vlastně ode mně chtějí pníze bez protiplnění! Kavkárna! Načež to shrnuly, že ony tu smlouvu stejně nemohou měnit(to prý jenom právní odbor MÚ) a že když to nepodepíši, zruší mi uplynutím již předplacené doby to hrobové místo. Na městě nebyl vedoucí právního oddělení v práci a ostatní se se mnou o tom nechtěli bavit, že prý je to zcela standartní formulace smlouvy a že jsem blbej ! Takže tu smlouvu musím pohledat a udělat jim tam trochu průvan! Než umřu!
[115]
Šumaváku,
(Anka: 02.10.2006, 11:06:37
- x)
rány Kaifášovy, nerouhejte se. Oni Vám tu jistě odborníci řeknou svý, já tomu bačkoru starou rozumím, jen mi vzadu v hlavě vrní myšlenka, že se někdo pomátl. A ten Kafka, to není jen Váš příběh ze hřbitova. Kdyby byl Kafka živý, praštil by s psaním a dobrovolně by se nechal uložit u Chocholouška.
[116]
Šumaváku
(martin tamtaky: 02.10.2006, 11:09:10
- Mail
- x)
tohle všechno už mám v Praze-Motole za sebou. Teď si ale představ, že život přináší další perličky. Urnové místo pro čtyři urny je na základě uzavřené smlouvy předplacené na deset let. Tato lhůta za rok skončí. Mezitím se objednatel - moje sestra - stala ještě větší hráčkou a alkoholičkou a smlouvu prodloužit nehodlá a platit také ne. I byl jsem se domlouvat. Úřednice mi vysvětlila, že je to hezké, že tam jsou moji rodiče, ale že ona se může bavit jen s mojí sestrou. Dokud ji nepřivedu, tak nic nebude. Advokátská plná moc jí nestačila, má prý pokyn jen osobně. Protože jsem se s takovými již setkal, tak jsem si odpustil poučování o právnických zásadách a řeším to korespondenčně s jejím nadřízeným. Což je o prázdninách v Praze problém. Velice to kontrastuje s postupem v Postřelmově, kde jsou moji prarodiče a úřednice úplně zlatá. Na dálku jsem převzal i hradil a hradím vše potřebné po předchozích příbuzných, kteří se také již oddali jejich službám. Pohřenictví je hrozná sranda, to jste ještě nikdo neslyšel?
[117]
Vážení,
(PeS: 02.10.2006, 11:32:36
- x)
to není jen pohřebnictví - to je prostě a jednoduše v lidech. Dyk už o tom tady píšeme jak dlouho - buď úředník vyhovět chce a pak prostě vyhoví, nebo nechce a pak si prostě vymejšlí naschvály. Nejkouzelnější ovšem je, když po upozornění na nezákonný postup se člověk dozví kouzelnou větu - \"ale tady to vždycky děláme takhle!\" Úředník má vždycky pravdu a je nad zákonem. A protože k výše popsanému \"tažení za jeden provaz\" nejsou ty možnosti, řeším to alespoň tím, že slušná vstřícná úřednice dostane kytku. Docela to funguje...
[118]
Šumaváku,
(Tomáš Haas: 02.10.2006, 11:35:01
- x)
možná bys měl tu babu trochu vylekat. Řekni jí, že pokud nebudeš mít řádný pohřeb, budeš jí chodit strašit. Budeš jí v noci šeptat do ucha: \"Podepiš, podepiš...\". A že to prokletí může zrušit jen tak, že tě nechá na své náklady křesťansky pohřbít, zaplatí dvacet jedna zádušních mší (to číslo mně napadlo místo dělových salv) a nechá celý hřbitov vykropit.
[120]
Dvd,
(kocour, vulgární rasista: 02.10.2006, 11:41:26
- x)
a teď si představte, že na Psovi chcete citovat nějaký paragraf rozdělený odrážkami na x písmen - a každé jedno písmeno Vám to počítá za odstavec ... tohle a spousta dalších technických kravin odrazuje čtenáře (mne třeba větvená diskuse, která přímo svádí k dialogům o ničem, a rozdělení debaty na víc stran), ne to, že musím přeskakovat stále stejné mantry několika magorů ze všech stran politického i jakéhokoli jiného spektra, tohle bylo i na starém Psu. Čím víc proti těm blbům Wagner bojuje, tím víc je posiluje a klesá na jejich úroveň. Válka s blbostí se vyhrát nedá, blbost se dá jen ignorovat. \"Profesionální rozesírači\" ... ehm ehm, to myslíte opravdu vážně? Ano, vím, myslí si to spousta i jinak chytrých lidí, ale kdybych opravdu chtěl zlikvidovat Psa, našel bych si spolehlivější a rychlejší metody, být profesionál ... to, co se na Psu vyskytuje, je banda bláznů a různých pošuků, a jsou-li mezi nimi i rozesírači, tak nikoli profesionální, ale silně amatérští. A pokud proti nim Wagner vytáhl do boje, je to jako kdyby USA vytáhli do boje proti Tahiti - trapné, směšné a kontraproduktivní. Sám jsem se minulý týden prohřešil proti poučce, že válka s blbostí se nedá vyhrát. Nechal jsem se unést emocemi, a to nikoli kvůli NP, ale speciálně kvůli Wagnerovi a Haasovi - těch lidí jsem si vážil a považoval jsem je za partnery k diskusi. Zjistit, že jsem se v nich mýlil, to jednak bolí, jednak chvíli trvá, než se s tím jeden srovná. Ale už jsem si zvykl a dál plýtvat silami na válku s blbostí nebudu.
[121]
kocoure,
(rejpal tady & tam: 02.10.2006, 12:09:01
- x)
proboha, nechte už tu chcíplotinu Psa bejt! Věřím, že Vám chybí, mne po deseti letech čtení a pěti letech psaníse taky neodvyká lehko, ale přežiji a zrovna tak vy. Vždyť Vy si to berete hůř, než zhrzenou lásku. Aby jste přišel na jiné myšlenky, napište třeba sem na Šumavu jak je možné, že Česká spořitelna svoje fungl nové investiřní smlouvy, kterými opruzuje teď staré zákazníky, tedy jak je možné, že se v této smlouvě in re smluvní ustanovení odvolává místo na obchodní zákoník na Zákoník práce z roku 1964, který zřejmě stále ještě nebyl pohřben, eh, novelizován. MUsím teď do města pro prášky na bolavá záda a pro cement, tak se k počítači dostanu zase později.
[122]
k těm zkušenostem s úředníky , pokud se mohu připojit s osobní zkušeností z
(Jirka původní: 02.10.2006, 12:10:50
- Mail
- x)
ciziny....je to takových 8 let co jsem byl ,kvůli projektu , na 7 měsíců v Singapore. A protože jsem nechtěl bydlet v hotelu, tak jsme si z manželkou hledali nějaký apartmán...ale nemohli jsme podepsat smlouvu, protože jsme potřebovali povolení k pobytu. Tak jsme zašli na úřad (obdoba imigračního oddělení) a vznesli jsme na úřednici ( recepční) náš požadavek. Děvucha nelenila, přinesla sendviče, nějakou vodu s ledem, zavolala na kolegyni a vyrazila....my jsme jen seděli a nevěřícně usrkávali a pojídali. Asi za 10 min se vrátila přinesla asi 5 papírů , Ty jsme podepsali a ona oběhla jako srnka někam za roh. Za okamžik se přihrnuly 2 úředníci a ona se s mírnou úklonou přesunula za recepci.....oba úředníci zkontrolovali pasy, nájemní smlouvu, zasalutovali a i s našimi podpisy se vrátili do svých kanceláří. Nikde na světě jsem to nezažil..a to tam zrovna řádila rovná daň . Jak ze sci fi filmu, že ano. Doba vyřízení cca 20 min, sotva jsme stihli pojíst a popít.
[123]
Šumavák - ad fota
(janabok: 02.10.2006, 12:14:24
- x)
s vypětím všech zbývajících pondělních sil jsem něco nainstalovala (rajce?) a něco (fota?) někam poslala; ovšem, kde se potloukají, je mi záhadou... :-((( - to se dalo ostatně čekat; přemítám, zda PC technika nemá ráda Janu z boku či je to naopak...
[129]
Jirko,
(Anka: 02.10.2006, 12:23:52
- x)
no, po návštěvě většiny českých úřadů propadá jeden melancholii a příklady, jak to jinde jde a ne, že ne, moc léčebné nejsou :-)) Ale fakt je, že by mnozí čeští úředníci potřebovali na budku. Už zas se k nim mnozí z nás plíží se sežmouloanou rádiovkou v dlaních.
[130]
hm, ráno jsem byla
(Andrea: 02.10.2006, 12:24:27
- odkaz
- x)
na městském úřadě něco podepsat a ověřit podpisy. V ověřovně tři baby, pondělí ráno a ony utahané jak herky, bědovaly, nadávaly, furt jim tam lezou lidi a chtějí ověřovat podpisy ( podoba s Hospodou Na mýtince čistě náhodná), dalo mi opravdu hodně práce se přívětivě usmívat. Když mne nutily pro nedostatek času podepsat dvacetistránkovou smlouvu, za kterou vypláznu víc než milion bez čtení podepsat, tak jsem se slušně ohradila a následovalo takové obracení očí v sloup a ostentativního vzdychání, že bylo opravdu dobře, že na rozdíl od pana Kořenského nechodím ozbrojena.
[131]
no - tak když je řeč o úřednících, tak taky jednu do mlýna..
(Dana: 02.10.2006, 12:25:22
- x)
to se jednou dostavil ke mě do kanceláře starší poplatník,který dlužil děsné částky na dani z nemovitostí a dani z převodu nemovitostí a navíc na obou daních penále. Protože evidentně měl finanční problémy, navrhla jsme mu, aby si požádal o splátkování daně a u penále o prminutí. Na to on, že neví jak. Tak jsem to za něj napsala na počítači, on mi nadiktoval důvody, proč nemůže zaplatit a proč žádá oprominutí. Pán topodepsal, vysvětlila jsem mu, že musí ještě dokoupit kolky a pán mi sdělil, že se mu udělalo nějak nevolno a jestli bych mu dala trochu vody na zapití prášků. Tak jsme došla naproti pro vodu, pán zapil jakousi piluku a odešel. Za hodinu na to jsem zjistila, že mi chybí mobil, který jsem měla položený na stole ale tak, že na něj běžně při jednání nikdo než já nedosáhl. A fčil jdu na poradu!
[133]
Jirko, to v Rakousku, to vypadalo
(Sumavák: 02.10.2006, 12:26:35
- x)
úplně jinak ! jednou vám budu vyprávět, jak jsem v Rakousku zakládal firmu a obchod a jak mi nutili a současně nechtěli dát povolení k pobytu, jež já jsem nechtěl ( já to mám do Lince (když mě nechytnou policajti-asi půl hodiny!).Jak mi vykládali, že si tam obchod nemohu otevřít, protože nemám rakouskou maturitu a na moje dva diplomy že pečou ! A vůbec, pracovní povolení že nedostanu, dokud nebudu mít v Linci byt a ten nebudu mít dokud nebudu mít povolení k pobytu, o něž musím požádat V Praze na Rak. zastupitelství. A to že mi nemohou dát bez bytu v Rakousku a souhlasu firmy , která mě zaměstná.Která ovšem k založení potřebovala právě to povolení k pobytu. Když jsem namítal, že já tam nechci bydlet, natož pracovat, že já tam jen chci investovat peníze a obchod povede rakouský občan, který tu jejich maturitu mít bude, tak si mysleli, že si z nich dělám srandu !
[136]
re úřední šiml
(Jirka původní: 02.10.2006, 12:33:06
- Mail
- x)
Andreo....Vy srovnáváte hospodu na mýtince s úřadem což je pochopitelné , ale podle srovnání jste přeci měla mít sekeru, jídlo na 3 dna a notáře ssebou. a máte pravdu...už toho nechám. Pořád žiju v domění, že úředník je jen Váš zaměstnanec a protože platíte nekřesťansky vysoké daně tak by se měl proto k Vám tak chovat. Jako k milovanému člověku, který si ho vydržuje. Teda měl by čekat před budovou až dorazíte, usadit Vás do lenošky, všechno za Vás oběhnout a ještě Vám zpívat příjemné melodie abyste se nenudili. A pokud bude pršet, dát vám deštník a hodit kabát přes kaluž , aby se vám nepošpinila obuv, kterou Vám během návštěvy vyčistil.
[141]
Taky trocha do byrokratického mlýna
(Vít Blaha: 02.10.2006, 12:43:54
- Mail
- x)
V půli října mi končí platnost pasu a protože nechci mít nějaký ten nový typ s čipem, ale jako konzervativní člověk se chci co nejdéle prezentovat se starým typem (a s čb fotkou), dostavil jsem se začátkem srpna na Obecní úřad jedné nejmenované vesnice se žádostí o nový pas a s fotkama. Paní úřednice mi řekla, že sice berou žádosti, ale že se dohodla s ženskýma na okrese kam tom posílají, že už budou brát jen ty nové. Na mé námitky, že snad do konce srpna platí ještě staré žádost, furt opakovala, že ony se tak dohodly... V pátek mi ale volala, že si jej (po téměř dvou měsících) mohu už vyzvednout...
[143]
Rputi,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 12:52:39
- Mail
- x)
no jasně, buď ho dovlečou, nebo schůzi zruší až do uzdravení... Byla by to sranda, kdyby se to Topolánkovi podařilo. Připomíná mi to podobnou situaci jako v roce 2003 s volbou prezidenta. Matematicky to taky bylo jasné. Samozřejmě, že vím, že Paroubek není Špidla...
[146]
Jirko původní
(martin tamtaky: 02.10.2006, 13:07:51
- Mail
- x)
místo jura-pa tady vložím jeho tklivou vzpomínku na rozhovor se švýcarským úředníkem, který se řídil zásadou: \"Když podle zákona vyhovět mohu, tak musím.\" Já před tou větou od první chvíle, kdy jsem ji četl, stojím v němém a závistivém úžasu. V té větě je jednoduše všechno.
[149]
To je zlý sen...
(Vít Blaha: 02.10.2006, 13:19:18
- Mail
- odkaz
- x)
\"...Předseda poslanců ODS Petr Tluchoř ale ČTK řekl, že se jeho strana bude chovat slušně a na debatu o vypárování je připravena...\" Oni si ze mne dělají prdel... Oni mají hlasovat o důvěře a jsou připraveni párovat nemocnou poslankyni... Asi jsem něco přehlédl...
[150]
Nazdar, lidi,
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 13:20:43
- x)
jenom pár poznámek k vaším poznámkám: Paní Andreo, vařit a přitom číst PSA? To se dá stihnout? Nebo vaříte přímo psa - a čtete si ve vroucím hrnci? a nepřipaluje se vám tam na dně kocour? Anko a mistře Blaho, na knižním vydání se již pracuje, mluvil jsem o tom s Honzou u Vodičky. Můj nakladatel - tedy můj, vydal mi knihu povídek a slušně zaplatil (...to je nejdůležitější motivační element pro Modrého ptáka, vznášejícím se volně a svobodně nad vzdouvajícím se nekonečném oceánu soudobé ekonomie...), projevil telefonicky zájem, jakmile se vrátí z Frankfurtu, Brusele a Moskvy, sejdeme se všichni a rozjedeme to navýsost efektivně... Chtěl bych, aby kniha ekonomických postřehů nebyla určena jen trhu českému, ale pro celý evropský Blízký východ...vždyť Poláci a Maďaři a Zakarpatští jsou všechno naši karamádi, ne... Český Honza do světa!
[154]
hele, parafíne, já jsem ženská
(Andrea: 02.10.2006, 13:26:11
- odkaz
- x)
jsem multifunkční. Například včera během povídání s Danou o zubaři jsem stihla zreneczovat nové web stránky nové firmy, vymyslet pár sloganů, drbat kocoura na hlavičce a ještě hrát šachy s jedním opruzou, který se nudí a furt si chce hrát.
[155]
Jo \"...a vtrhne na vás můj oblíbenes Federic Bastiat...\"
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 13:27:30
- x)
Tak už jsem pochopil, proč Honza neříká jako všichni normální neekonomové \"Tohhle baštím!\", ale \"Tohle bastlím!\". Rozluštěno! (Všimli jste si, jak ekonomicky nezištně, bez mezní hodnoty, se klidně s vámi dělím o výsledek svého bádání?)
[156]
\"...pardon...oblíbenec...\"
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 13:34:32
- x)
Mně už z těch anglických koncovek straší na \"toweru\"... Teď mě zkoušejí na reklamu na kanadské bonbony a říkám tam tajemně přímo do kamery: \"I´d say he feels welcome!\" Jojo, malým skromným šišlajícím loutkaříkům je už odzvoněno...
[157]
Klaune, tak to je výborné
(Vít Blaha: 02.10.2006, 13:35:09
- Mail
- x)
mohu svému čtenáři napsat, že ano, může posílat objednávku! A rychle aby to bylo do Vánoc! Anko, já mám práce, že dělám jak TESCO 24/7 S tím párováním, kdo to proboha vymyslel? To je takové to české \"Budeme se k sobě chovat hezky\". Jako by to režíroval Svěrák. Kdyby páření, ale párování...
[160]
Anko, dík, ale škoda toho pískovce.
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 13:48:47
- x)
Raději ať se z něho opraví padající fasády baráků tady na Letné. Nebo jo, ale musel by být á la Stalin. Ve frontě za mnou by si stála ty, Andrea, Rpuť, Dana, hipík, Honza, Foundry, šakal, martin tamtamtaky, Tomáš, Dušan, šumavák a zdejší další, fronta by se kroutila esovitě až ke Spartě...a vysokánský sokl pomníku by nám vesele očůrávali viditelní kocouři a neviditelní psi a důchodci by na nás vypouštěli z flašky pavouky a sampisové by chodili kolem s transparenty \"My chceme taky pomník! Jsme pomníkovější než ti tady na pomníku!\" Já ten \"ban\" opravdu dostanu... A padám. Do pěti musím odeslat pohádku do ostravské televize. Slogan: \"Co můžeš udělat do pěti, neodkládej po návratu z hospody!\"
[161]
Anko,
(Vít Blaha: 02.10.2006, 13:52:26
- Mail
- odkaz
- x)
24 hodin denně, 7 dnů v týdnu... I když pravda, včera jsem si vystřihl tradiční hody v Dolních Bojanovicích: \"...Duchovní život je vyvážený lidovým zpěvem, tancem a veselím...\" (z webu - viz odkaz). Šumaváku, já mám obavu, aby to spíše nedopadlo tak jak psala Andrea...
[162]
Jo a ti kocouři by museli být pořádní \"mackové\"....
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 13:55:49
- x)
Šíma odjel ráno mezi frňáky, pardon, brňáky, a já si říkal, co všechno v klidu stihnu. A místo toho čumím na moni Tor... Člověk si prý musí poručit: \"Zmiz!\" Sbohem... (pro dnešek...)
[163]
Pavlíku,
(Anka: 02.10.2006, 13:56:01
- x)
však Ty nás za sebou máš. A víš, jak je to v Malém princi s tou růží, že? Dal jsi nás dohromady, dokázal jsi, že se lidi chtějí potkávat, chtějí spolu pindat, dokázal jsi, že je jim spolu fajn. Tohle, hošku, to je opravdu na pomník, bez legrace. V té strašné, načuřené době je to obzvlášť neuvěřitelné. Ty to tak asi nebereš, ale setkání bývalých psích diskuterů je naprosto zázračné. Pro pár hodin jsou lidi ochotni se plandat kilometry a kilometry. A autor toho lidského, milého hemžení stojí v rožku a jen se mile usmívá. Díky, Pavlíku.
[164]
Vítku, do Vánoc asi ne...
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 14:03:31
- x)
Jenom v případě, že by M.P. dostal tak vysokou zálohu, že by mohohl příští měsíce jen psát. Jenže, co když do vánoc nepřijde a nepřijde ta správná inspirace... Já to spíše vidím na první jarní den, to už si člověk sám před sebou může dovolit být líný a vymlouvat se na zimní únavu... Definitivně Sbohem s Torem.
[165]
Anko a Víte,
(Modrý pták: 02.10.2006, 14:09:33
- x)
on je Klaun Parafín děsně rychlá osoba :-))). Já jsem totiž neřekl ani ano ani ne, jenom, že jsem z toho zájmu poněkud zaskočen, protože takové reakce jsem v nejúžasnějších snech neočekával. Tak až to dopíšu, tak se k otázce eventuálního vydání vrátíme. A jsem teď v hrozných rozpacích :-))). Ale jsem pochopitelně nesmírně potešen, uchvácen, dojat atakdáleatakdále.
[166]
Očitý svědek
(martin tamtaky: 02.10.2006, 14:10:32
- Mail
- x)
dosud mlčel, protože nezávazné šlechty o vydávání považoval za ševel lístků ve větru. Vážení, jdete na věc od konce. Zájem o vydání bude a je už nyní, jenže to podstatné z debaty je údaj, že Nepravidelných občasníků by mělo být do publikace celkem 12 a že to nebude zase taková chechtačka to sepsat. Tvůrčí muka a čas - další otázky, které zajímaly přítomné strany tady ani nebudu zveřejňovat, protože je nutné psát a psát.
[168]
Meanwhile
(martin tamtaky: 02.10.2006, 14:12:16
- Mail
- x)
než napíšu jeden komentář, tak vyřídím asi dvacet věcí a proto, jak zjišťuji, se ozval autor, kterého jste vytrhli z pilné práce. Mohl bych se mu sice nabídnout za agenta nebo právního zástupce, ale asi bude nejvíc ze všeho potřebovat bodyguarda.
[171]
Modrý ptáku,
(kocour, vulgární rasista: 02.10.2006, 14:21:44
- x)
jsi dojat málo, přidej. Má-li můj zisk z prodeje kapesníků přesáhnout mé náklady na potenciální rozjetí jejich výroby, musíš být dojat mnohem, mnohem více a déle a pokud možno kolektivně, až hromadně. Jinak se za ty kapesníky nedoplatíš a já budu muset zavést diktaturu, abych Tě donutil si je za tu cenu koupit.
[175]
No tedy! Rychlá osoba?
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 14:35:52
- x)
A já se dnes jen tak vleču... Na druhé straně je pravda, že vidím-li krásnou dívku, představy mé strašně rychle předběhnou realitu... Většinou ji i sám sobě ujedu... (Do pr...mně to psaní nejde. Alespoň na chvíli se mohu cítit jako Modrý pták... jako nadsazená (přesazená, vysazená, vyjevená) mezní daň - nevymyslel Sobotka, ale já...)
[176]
M. ptáku,
(Anka: 02.10.2006, 14:36:31
- x)
jsi chlap každým pórem, o Tě se nebojím, Tebe nějaké pindy neseberou, já jen škádlila. Ale fakt by byla škoda, kdyby to na netu odvál čas. Hele, budeš-li mít chvilku, písni na anka2006@seznam.cz. Napadl mne vydabatel. I kdyby to třeba za rok mělo být.
[178]
Víte, je to dobře
(Andrea: 02.10.2006, 14:39:46
- odkaz
- x)
a dokazuje to, že Topolánek není zdaleka tak blbý, jak se z něj snaží socanští politruci udělat. Se slušností to nemá nic společného, ale to vy všichni víte i beze mne. Jen mne těší, že se naučil odrážet rány ( a vzhledem k absolutní mlčenlivosti jindy ukecaného Paroubka o povaze nemoci dotyčné poslankyně mne v rámci mé paranoiy napadá, že to možná byla jen nakašírovaná pastička. Kdo si vzpomene na akci polomrtvej poslanec převážený do sněmovny sanitkou jistě ví, že nějaký nespecifikovaný chirurgický zákrok, notabene dva dny starý, nemůže být pro pravověrného poslance nic, co by mu bránilo hlasovat.
[179]
a podle níže opsaného z Novinek je paní poslankyně taky pěkná mrcha
(Andrea: 02.10.2006, 14:41:21
- odkaz
- x)
Mazuchová odmítla říci svou diagnózu, podle neoficiálních informací se podrobila chirurgickému zákroku v jedné z pražských nemocnic. \"ODS mě vypárovat odmítla, nyní se jedná se Stranou zelených,\" řekla přitom Právu dopoledne Mazuchová. Doplnila, že v nejhorším případě se sebezapřením do Sněmovny přijde. Kromě Topolánka ale podle šéfa poslanců ČSSD Michala Haška vypárování slíbil i předseda poslanců ODS Petr Tluchoř.
[184]
Jo, jo, Andreo...
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 15:12:40
- x)
Jak psal výše V.Blaha: \"Duchovní život musí být vyvážen lidovým tancem, zpěvem a veselím...\" (Já vím, že to na Topolánka nestačí, že on je vyvážen jinak. Nebo vypárován? Je těžší on nebo Mazuchová?) Také jdu...
[187]
Andreo,
(dix: 02.10.2006, 15:52:06
- x)
nemyslíte, že právě to je na tom pěkné, že se každý pozná po hlase? Že nicky už ani nemusíte číst, a přesto víte? Uniformita sebou nese sebou jenom plno negativ... Přeji Vám pěkný den, ráda čtu Vaše komentáře, ani nicku není potřeba k identifikaci, vše myšleno v dobrém.
[191]
Máš pravdu, Andy.
(Anka: 02.10.2006, 16:16:44
- x)
Zmizela jsem ze Psa, páč jsem ta od Haase, že abych nedráždila. Jistě i Šumavák se bez mé přítomnostoi obejde a lidičkové mě milí neodvisí od mého drápání. A mé psaní je taky velmi relativní. Ostatně má přítomnost kdekoliv v těchto časech je destruktivní.
[192]
Andreo,
(dix: 02.10.2006, 16:20:09
- x)
určitě se vzájemně znáte, nepochybuji, jako zákaz to nebrala, nepochybuji, ale možná i určité doporučení, jakého se jí od Vás dostalo, nemusí být zrovna vnímáno jako přívětivost. Vím, že to není poprvé, co jste se ozvala, jen poprvé na to reaguji. Jinak bych mlčela. S pozdravem
[194]
kristepane, že jsem nedržela hubu
(Andrea: 02.10.2006, 16:24:42
- odkaz
- x)
respektive pazoury od klábosnice. To jsem mohla vědět, že od parafína můžu dostat za uši klidně a ani nemrknu a sotva si něco dovolím, tak je z toho malér. Anko, promiň, nemyslela jsem to zle, myslím, že to víš dobře, už ti to píšu potřetí, tak bys to mohla omluvu vzít a hned se neurážet. Já ti snad zas tolik neubližuju, krucinál. Dixi, tohle snad ani komentovat nebudu, nechci dělat dusno. Že je vždycky někdo pohotově, aby mi vysvětlil, co jsem zas provedla strašného... Nashledanou
[197]
Anko, prosím....
(Klaun Parafín - pravicový anarchista: 02.10.2006, 16:33:02
- x)
Andreo, já vím, že uražená dáma se dá vyléčit jen absolutním klidem a chápavým úsměvem a přikyvováním, když po vás náhle střelí na zlomek sekundy očima... Tak já v zájmu zdejšího, přínosného klidu, taky držím hubu... (A musím vás jen lehce upozornit, že pro mne jest to problém rovnající se pernamentnímu strachu ze smrti žízní...)
[198]
Pavlíku,
(Anka: 02.10.2006, 16:49:46
- x)
jsem tu, chzystám Haasovi večeři a sám uznáš, že se tím nemůžu nikde chlubit, aby nám komentátoři nenazvraceli do polívky. A dívej, jsem zkázonosná,,lezu kde komu na nervy, páč jsem ta od Haase. Inu dobrá, ale to neznamená, že nezachytím, že se mě milí lidičkové někde nehoufují. Pověz mi, proč bych měla trpělivému Šumavákovi dělat t blogu cirkusy a varieté? Jeho práce si vážím, proto mizím, abych tu nedělala dusno. pusu irena
[199]
kocoure
(Andrea: 02.10.2006, 16:53:48
- odkaz
- x)
to jsou jen takové slepičí půtky a o nic nejde, doufám. Já nejsem ten, kdo se do Anky pustil kvůli tomu, co napsal její manžel. Rozhodně jsme neměla v úmyslu ji ranit, kdybych ji neznala osobně, tak to nenapíšu. Koneckonců, z Českejch mlejnů je pěkný.
[202]
víš co, Ireno
(Andrea: 02.10.2006, 17:03:14
- odkaz
- x)
třikrát jsem se ti omluvila( což je o přesně třikrát víc než ty mě kdysi) a jestli kvůli takové blbosti musíš být uražená a ublížená, tak se vzdávám. Na týhle šalandě je mi dobře, ale pokud tady okolo sebe budeme chodit jako okolo porcelánu, tak to pro mě nic není, já jsem holt otrlá ze Psa. Jestli jseš od Haase je mi naprosto jedno. Takže tímto končím s omlouváním, všeho moc škodí. Dám si pauzu, abys to zatím vydýchala, tu křivdu.
[205]
Jezusmarjá, Andy,
(Anka: 02.10.2006, 17:13:35
- x)
o čem to píšeš? Tys ta destruktivní osoba? Houbelec! Jsme všichni mírně nervní, myslela jsem, že mne znáš. Však vidíš, co tu rodina Haasovic způsobuje. Neblbni, prosím tě, o Tě nejde, Ty nejsi hysterka přece, což? Připadáš si dotčená, tak to jsem vůbec nemínila, kuruciš. Nejsem stavěná na teatrální omluvy. Jen tu nechci dělat Šumavákovi virvál, nezaslouží si to. Už tu stačí jen H a je to blbě. Ty sois toho nevšimla?
[211]
Dixi,
(kocour: 02.10.2006, 17:27:12
- x)
převelice těžce to nesu. Nejmenované levicové centrály řízené z Marsu mne totiž pověřily, abych rozvrátil Šumaváka zevnitř, strašně se ho totiž obávají. Jen nemají jasno v tom, zda je třeba v zájmu jejich vesmírných rejdů rozvrátit dřív Šumaváka, nebo psí hrobku. A když ten úkol nesplním, tak mne pošlou na ostrov Manx a udělají ze mne bezocasého kocoura. Uznejte, že to je úkol, který se nedá odmítnout :-)
[220]
Jirko původní
(martin tamtaky: 02.10.2006, 17:53:55
- Mail
- x)
není na tom nic k pochopení, snad jen to, že tu není nic k pochopení. Za dlouhá léta se osobními nebo netovými kontakty stalo známým, kdo je pejskař, kdo kočičák, kdo máma všeho tvorstva, kdo je ujetý na knížky, kdo má surovou literární zkratku, kdo je samonasírací a pod. Kdybych teď napsal, že je čas na bábovku, tak by to nebyla výzva k usednutí ani k předávání receptů. Stejně tak za ta léta jsme si vzájemně nechcačky stoupli na kuří oka, což někdo milosrdně zapomněl za přispění odumírající paměti nebo nemilosrdně nezapomněl a i když už to není to kuří oko, tak je vedlejší prstíček zase podebraný. To je normální při počtu nad jednoho jedince a proto já, přihlížející stařeček, jen pocumlávám fajčičku a vypouštím obláčky. Občas se zvednu ze zápraží a jdu se podívat - teď zrovna na fotky Jany z boků.
[224]
Jirko,můžeme.
(Sumavák: 02.10.2006, 18:02:11
- x)
Ale občas je lepší nevědět. Např. Kocour si myslí, že za to, co napsal Tomáš Haas na NP , je zodpovědné i celé jeho příbuzenstvo do pátého kolena a všichni jeho známí.A napadá a uráží mu zde manželku.Anku. A přitom mu uniká, že to, co si přidává k nicku už pomalu přestává být ironie. Joo, ti dva, ten Guth s tím Jarkovskim ... to nebylo marné čtení!
[227]
Šumaváku, jen pro záznam:
(kocour, vulgární rasista: 02.10.2006, 18:06:54
- x)
Když si najdeš debatu z minulé neděle asi o 2 až 3 články níž, zjistíš, že v souvislosti s psí hrobkou mne okřikovali, tajemně jakési vysvětlení mi slibovali a o den později užitečnými idioty mne častovali jak ten, tak ona.
[229]
Jano, ty fotky jsou pěkné!
(Rpu?: 02.10.2006, 18:07:54
- Mail
- x)
Já musím něco provést s fotkama od Vodičky. Foťák je novej a \"ten pán, co tam byl se mnou\" se mi v tom vrtal - cosi zapojil, že prej \"aby lidi nebyli vyjevený\". Jako technický popis mi to moc nepřipadá a krom toho to neřek - předem. Tak s tím snad něco vyvedu.
[237]
no, dědečku s fajfčičkou
(Andrea: 02.10.2006, 18:36:25
- odkaz
- x)
jádro bylo jasné, ale ty morytáty, vlastně morality:)) Jirko původní, abych to trochu zamotala, říkám manželovi už roky Pabouku. Takže když tu budu bědovat, že mne ten Pabouk zase pěkne namích, tak to nebude nikdo z Pavoukůveflašce, ale ten doma. Ovšem že se někdo urazí (kromě domácího Pabouka, který nehledí do počítače, ale na fotbal), to je nepochybné.
[240]
> Janabok
(dvd: 02.10.2006, 19:07:52
- x)
Díky za fotky - to je totiž místo, kde jsem tak trochu doma a kam jsem léta nesměl. Někdy za pěrestrojky došlo k jistému uvolnění a bylo možno z toho parkoviště jet speciálním busem (pochopitelně s vojáky PS) k Černému jezeru. K Čertovu se ale nedalo jít tou dnešní diretissimou (to je totiž průsek pro případnou střelbu) ale muselo se zpátky k té přečerpávací elektrárně a tam pak podél potrubí na rozvodí a dolů k Čertovu jezeru a od něj k silnici. Cestou pak pohraničníků jako když naseje.
[242]
Tady se dohadujete
(Foundryman: 02.10.2006, 19:24:34
- x)
o prkotinách, a zatím explodovala Sobotkova bomba - loňský deficit rozpočtu nebyl 2,6 % HDP, jak se chvástal plešatej trouba, alébrž 3,6 % HDP, čímž jsou v hajzlu konvergenční kritéria (já říkám, že je to důkaz pravdivosti přísloví \"všechno zlé je k něčemu dobré) a skutečný deficit je kolem 100 miliard. Tlustý projevil ve svých inzerátech nemístný optimismus.
[249]
Modrý Ptáku,
(Foundryman: 02.10.2006, 20:08:18
- x)
nemůžu, hlásili to ve zprávách jako žhavou novinku s prostřihem ne debila, chvástajícího se v jakési předvolební debatě, jak to má pevně v rukou. Ten kretén dodnes netuší o státních financích vůbec nic. Dnes k tomu jen zablekotal, že ČSÚ má patrně špatnou metodiku :-)
[250]
NKÚ
(Andrea: 02.10.2006, 20:13:31
- x)
je národní kontrolní úřad. Po smrti jeho prezidenta Voleníka ho nechali socani bez vedení tak dlouho, že ho prakticky zlikvidovali. Dodnes, podle nového šéfa, ani nečtou ministři zprávy, reakce ze strany vlády klesla na 30% ( reakcí není míněno vyřešení a potrestání viníků chyb, ale jakákoliv reakce kromě mrtvého brouka). Kdo na koho šije jakou boudu, to nevím. Předpokládám, že všichni na všechny. Paroubek asi dneska v noci nebude moc spát.
[251]
a další perla ...
(Sumavák: 02.10.2006, 20:16:07
- odkaz
- x)
Praha - Nadnárodní koncern Mittal Steel, kontrolovaný miliardářem Lakhsmim Mittalem, podle informací pondělního vydání týdeníku Euro vede proti Česku již druhou arbitráž, v níž údajně požaduje odškodné 700 milionů eur (zhruba 20 miliard korun) za to, že neuspěl v privatizaci státního podílu ve firmě Vítkovice Steel. V první arbitráži Mittal Steel žádá po státu vydání zhruba 14 procent akcií firmy Mittal Steel Ostrava MSO), které nyní spravuje ministerstvo financí. Mittal Steel je majoritním vlastníkem MSO. Viz odkaz ! Ach jo!
[252]
prej si mám postěžovat na Šumavákovi
(Andrea: 02.10.2006, 20:21:24
- x)
mi vzkazuje na Psu nějaká sviňka, viz: \"Autor: Koloděj IP: 165.228.130.xxx Datum: 02.10.2006 20:14 Já? Zařídíš mi ban jako těm co tě vyhodili ze svých blogů protože se neumíš chovat? Jdi se vycpat ubožačko udavačská!!! \" Tak si stěžuju. Kocoure, předpokládám, že tu někde jste a pilně čtete. Co tomu říkáte, pane? Copak teď uděláte? Divíte se, že na ty vaše ubohé revolucionáře může člověk jen plivnout? Doufám, že si to příslušný zmetek, který to napsal, tady pečlivě pročte a mailem to pilně proberou a korporativně odsouhlasí.
[254]
Jirka původní
(martin tamtaky: 02.10.2006, 20:22:39
- Mail
- x)
párování - je zlozvyk, zavedený v poslanecké sněmovně. Dělají ze sebe gentlemany tím, že když jeden poslanec je na zahraniční služební cestě, tak z opozičního tábora si jeden udělá v době hlasování o důležitém zákonu delší kuřáckou nebo čurací pauzu. Když ale opravdu o něco jde, tak se jen tak kecá, ale pak se dostaví všichni. To vedlo k minulosti k tragikomickým scénám v přímém televizním přenosu, jak nabouraného poslance převezla sanita i s kapačkami do sněmovny a na křesle jel i hlasovat. NKÚ vysvětlila Andrea - jen neuvedla, že i když měl Voleník a NKÚ autoritu pro občany a zprávy se četly, tak kontrolovaný ministr vždycky okecal, že je to jinak. \"Ano, nepostupovali jsme podle zákona, ale měli jsme úmysl ten a ten\". V zemi, kde se má ctít ne litera, ale duch zákona, je to možné. Uznávám, že to není vysvětlení pro desetiletého, ten by považoval takové chování za nemožné.
[255]
Jirko, to je tak :
(Sumavák: 02.10.2006, 20:24:32
- odkaz
- x)
V poslanecké sněmovně jsou šance teoreticky ( a bohužel i prakticky) 100:100 zcela vyrovnány. Vzhledem k tomu, že jedna poslankyně ČSSD je nemocná a nemůže se zúčastnit, nabídl Topolánek, že nebude za ODS hlasovat, aby při hlasování zůstala rovná šance a stejný poměr. Provozuje se normálně již delší dobu při důležitých zákonech k dyž jsou třeba někteří poslanci a zahraniční cestě. Což bylo v podstatě furt! A ta ochota k vypárování Paroubka trochu zaskočila, neb si myslel, jak bude na ODS řvát. A Andy se bojí, že Topolánek hlasovat nebude a paní poslankyně se v \"posledním tažení\" dostaví, čímž KSČSSD vyhraje. je to srozumitelné?
[257]
To jsou věci..
(Jirka původní: 02.10.2006, 20:26:18
- Mail
- x)
to se to na chlapce trochu hrne, že ano. mám jeden příklad ne z politiky, ale z mé profese..............ale radši ne nehodí se to sem a už nebudu prudit. Bude stačit, když to zítra dobře dopadne a bude \"zaděláno\" na předčasné volby, kde jistě ( doufám ) vyhraje pravicová vláda se silným mandátem. A Mittal je veliký sekáč, ten je velice tvrdý obchodník a nejde do něčeho o čem není přesvědčen, že vyhraje. Nic nezkouší, jde tvrdě za svým. Jestli ho Sobotka , Urban and his boys naštvali, tak mu rovnou můžou všechno vyplatit. Je to tvrďák, vážně.
[259]
Bohuslav Sobotka:
(martina: 02.10.2006, 20:29:38
- x)
\"Za nejdůležitější pokládám dosažení zpomalení tempa zadlužování veřejných rozpočtů a skutečnost, že se mi po celé funkční období podařilo dodržet konvergenční program, navržený naší vládou a schválený Ecofinem v roce 2003. Deficit veřejných rozpočtů se tak snížil z cca 6 % HDP v roce 2002 na 2,8% HDP v roce 2004 a 2,6% HDP v roce 2005...\" dne 13.09.2006
[260]
opět děkuji za osvětu, na párování si pamatuji při nějakém jednání
(Jirka původní: 02.10.2006, 20:33:38
- Mail
- x)
které jsem viděl v anglickém parlamentu, myslím, že to je gentlemounský zvyk. pokud je to ale zvykem v čechách a nehledají se v tom nějaké triky. Topolánek se podle mne zachoval správně. Víte možná řeknu velice nepěknou věc. Proč by za těchto podmínek nemohl dostat Paroubek šanci na sestavení, když se to Top. nepovede. Nebylo by to správné? Bůh ví, že se mi to nelíbí, ale je to jako s tím párováním, je to slušnost. A to vůbec nejsem Paroubkofil ani omylem.
[263]
ad Foundry,
(janabok: 02.10.2006, 20:41:01
- x)
TV zprávy x exstrážce státní pokladny: debílek skutečně zahlásil, že ČSÚ používá špatnou metodiku (škoda, že některého z redaktorů nenapadlo zeptat se na tu \"správnou\")... komentující pak v klidu doplnila, že dle prohlášení ČSÚ se tato metodika (v souladu s metodikou EU) používá už několik let... čert vem metodiky; ale rozchází-li se magor, jež se dlouhá léta nechá titulovat ministr financí o více než 1% s údaji ČSÚ, vyvstává (aspoň pro mne) pregnantní dotaz: kdo mě tedy celé ty roky okrádal? - socialistický loupežník nebo kretén, který o státních financích nemá ani páru...(nebo oba?) no, zítra se snad k věci vyjádří nejpovolanější nad povolané; Paroubkovo vysvětlení snad udělá jasno i ekonomickým amatérům...:-)
[269]
Ježišmarjá, já jsem propocená do poslední nitě!
(Rpu?: 02.10.2006, 20:53:51
- Mail
- x)
Dostat tyhle fotky do alba, to byl horor! Nejenomže se mi v tom přednosta vrtal, ale nešlo to dát do latě a nešlo, takže použitelných zbylo jen pár. Pak jsem se na to rajče nemohla dostat, neb prováděli nějakou aktualizaci a když jsem to tam konečně dostala, tak první fotka chybí - proč, nevím. Himllaudonfixnámol..........
[271]
Tak jste mne donutila, Andy,
(kocour: 02.10.2006, 20:58:30
- x)
abych si to přečetl. Typická debata, která vůbec není k tématu a podle nových pravidel psa by měla být smazána. Debata, kterou normálně přeskakuji a nečtu. Zjevně máte osobní spor s nějakým Kolodějem, zjevně si o Vás myslí, že jste udavačka a vůbec spoustu nepěkných věcí ... a co já jako s tím? Tvrzení proti tvrzení. Jak si to mám přebrat a proč bych si to vůbec měl přebírat? Proč by mi to, podle Vás, nemělo být šumák?
[272]
Kocoure, můžete ze sebe dělat kotě
(Andrea: 02.10.2006, 21:00:07
- x)
ale po přečtení vám musí být jasné, že to napsal někdo ze skupiny, které se tak vehementně zastáváte. Víte o tom, co se na Psu dělo jen zprostředkovaně a přesto jste tady vyslovoval extrémně kategorické soudy. A najednou nechápete, nevíte, ač na příspěvek zrovna koukáte. Tak si buď vážně myslíte spolu s tím blbem, že jsem někoho udávala, nebo víte, že je to pitomost, ale co byste si pálil prsty kvůli někomu, kdo se s nimi nekamarádí. Ono stěžování na Šumavákovi mi dotyčný poradil. To asi nebyl náhodný kolemjdoucí, že ? Ty lidové říkánky se ho tak zajímavě dotkly, že se prokec. Ale nechte to být. Já si svůj obrázek udělala a propříště se podle něj zařídím. Ten Sobotka a rozpočet je vážně důležitější než nějaké pomatené konspirační teorie o úloze ODS v likvidaci Žvanílků na zcela nedůležitém webu.
[274]
Do prdele
(martin tamtaky: 02.10.2006, 21:03:47
- Mail
- x)
kocoure, nemělo by ti to být šumák, protože jsi dneska kousek nahoře lkal, že by sis měl snad všechno nechat líbit? Andrea ti jen nechala nakouknout na sprostoty, kterým je dneska vystavena ona, jindy někdo jiný a občas dokonce i já. Tak nedělej jediného ublíženého a strádajícího. Abych nepřiložil polínko na hranici, kterou jsi sám zapálil, tak jdu na zmrzlinu a TV. Četba na netu je někdy choroboplodná. A než jsem to dopsal, tak se mi na tvář vrátil úsměv. Dobrou noc!
[275]
Andy
(STEM: 02.10.2006, 21:04:06
- x)
Na tu křivárnu kolodějskou na psu se vykašlete, a nemlaťte tím kocoura po hlavě, myslím, že cca před měsícem, to už někdo na Vás zkusil (ještě před psí krizí)byl osobní a mám dojem, že to šlo z nicku Echo(nedám ruku do ohně a nechce se mi hrabat v archivu )a a mám dojem, že jde po vás cíleně.
[276]
hele Zuzanko,
(janabok: 02.10.2006, 21:06:19
- x)
já tady pochoduju po obejváku s frňákem pyšně nahoru už hodinu a nahlas se chválím, jakýžeto jsem internetový génius - \"hodila\" jsem totiž fotky...:-) teď vážně: Šumavák má u mne flašku, pusu, možná i manuálně pomohu; on mě totiž nocí i dnem (bez přehánění!) trpělivě vodil za ručičku a vysvětloval, dokud se dílo nepodařilo (co si při tom říkal, radši nechci domýšlet)...:-)
[278]
martino, díkes
(Modrý pták: 02.10.2006, 21:08:22
- x)
za odkaz :-))), ale šťourat se na webu Pucfleka, na to nemám :-))). To je nad moje možnosti. Každopádně ta citace, kterou jste uvedla je půvabná. Třeba mu na to do zítřka dají poradci k dispozici 8 větu. Dodnes vydržel se 7 a jednou si to zkusil bez nich a dopadlo to děsivě. janobok - fotky jsou moc pěkné. A správná odpověď je ta třetí v závorce. Pucflek, z dopuštění pana Špidly ministr financí, jehož jedinou kvalifikační dispozicí je, že vůbec ničemu nerozumí.
[280]
já už vím, kdo to je
(Andrea: 02.10.2006, 21:11:53
- x)
a tím to pro mne končí- spolu s některými iluzemi. Pro dnešek poslouchám dědečka s fajfčičkou a jdu si číst o člověku, který má pověst největšího politického zloducha světa, ač nikdy nikoho nezradil a i při mučení prokázal věrnost a odvahu. Zmrzlinu bohužel nemám. Dobrou noc. začínám chápat, jak to Faust myslel s tou dobrou vůlí.
[281]
Andy,
(kocour: 02.10.2006, 21:12:57
- x)
za a) mi vůbec není jasné, kdo to napsal, to je právě to, co vyčítím Haasovi a Wagnerovi, že je jim hned všechno jasné. Za b) i kdyby to nakrásně byl někdo z té skupiny, nechápu, proč bych kvůli nějakému Kolodějovi měl automaticky odsoudit celou skupinu, to mi silně zavání tvrzením, že za všechno mohou Židi, negři, ženy, šlechta, politici a já nevím kdo ještě. Za c) nevím, o jaké skupině to mluvíte? O Pavoucích? O Klondiku? O těch, co mají ban? O těch, co mají nespravedlivě ban jen proto, že se zeptali? O těch, co mají ban proto, že mají osobní spor s Wagnerem (já)? Za d) co se dělo na Psu jsem zažil a zažívám jaksi na vlastní kůži. I kdybych chtěl do té vaší debaty vstoupit, nemohu. Za e) už vůbec nechápu, co myslíte \"tím náhodným kolemjdoucím\" a \"lidovými říkánkami\". Zkuste vzít na vědomí, že internetem a blogováním nežiju a řada diskutérů mi prostě splývá, jsou pro mne nezajímaví, nepamatuji si je a jejich OSOBNÍ půtky jsou mi ukradené. Přečtu toho sotva desetinu procenta. Takže znovu: Řeknu Vám k tomu jen tolik, že neuznávám kolektivní vinu. Hnusí se mi.
[286]
hele, Jano
(Andrea: 02.10.2006, 21:17:53
- x)
mně to fakt nasr..víš co. Protože tohle za chvíli začnou tvrdit ti, co to četli, tichá pošta...ono se to některým zatraceně hodí - jestli ani ty nevidíš tu sviňárnu, tak je mi líto, ale já jo. A proto jsem vzteklá, protože už jsem tohle zažila- Anka by mohla vyprávět. Nebo Halladin. Vím, jak to končí. A není to žádná sranda. A už fakt s tím končím, modrý pták si nezaslouží pod svým článkem takové dohadování, dneska jsem to tu celé rozvrtala.
[287]
Martine,
(kocour: 02.10.2006, 21:18:37
- x)
já kopu za sebe, Andy ať také kope za sebe. Pokud bych se měl Andy zastat, pak se musí nejdřív splnit dvě podmínky: Musela by mne přesvědčit, že ten Koloděj je skutečně padouch, a za druhé, že se jí zastanu by pro mne muselo mít nějaký užitek, který by převýšil příslušné náklady. Viz článek nahoře. Zatím se nesplnila žádná z těch podmínek.
[288]
janabok, ale dopadlo to dobře
(Rpu?: 02.10.2006, 21:20:54
- Mail
- x)
a příště už budeš vědět:) Ale mě přímo osud bránil! Novej foťák a ještě rozvrtanej - fotky jak z katakomb. Takovej pěknej prográmek mám, jednoduchej, automatickej, pro běžné použití zcela dostačující. Leč byl tu návštěvou profesionální fotograf, ofrněl se a nainstaloval mi Irfan View. Upravila jsem velmi přijatelně fotky v tom svém a ten hajzl Irfan mi je odtamtud vycuc a nepustil a já to všechno musela dělat ručně a znova a některé prostě vylepšit nešly. A pak si ještě rajče umane aktualizovat - já už měla vzteky bubliny až za ušima - a nakonec jedna fotka chybí auuuuuu...
[290]
Pochopil jsem z toho pouze tolik,
(kocour: 02.10.2006, 21:28:20
- x)
že: a) Vy jste tu debatu s Kolodějem zahájila, on chtěl jen tolik, abyste ho nechala na pokoji. b) Naznačil, že se pletete lidem do soukromí; nevím, zda to je či není pravda, tak dobře vás neznám, abych za vás dal ruku do ohně, a po zklamání z některých lidí minulý týden jsem ještě o něco nedůvěřivější, než dřív. c) Aston je mimo, což potvrzuje mé podezření. Kdyby byl dostatečně macchiavelistický, po návratu by vyhodil Wagnera, všechno na něj svedl a tím zachránil Psa, ale Aston není Macchiavelli, takže toto se nestane.
[292]
Andy,
(janabok: 02.10.2006, 21:33:20
- x)
Ty, jako stará Psice víš jistě nejlépe, že podrazy na NP se děly, dějí a dít budou; nehodlám rozebírat stupeň surovosti a zákeřnosti... ale jsem přesvědčena, že když si vy, výše zmínění (popř. další) budete vyčítat navzájem svůj názor na věc, ničemu nepomůžete... nebylo to fér a pokud to byl cílený úmysl, bylo to svinstvo nad svinstvo... já si vás všech moc a moc vážím, proto mne vadí zřejmě vznikající vzájemná averze; můj apel (prosba) neznamená nic jiného, než tu debatu utnout... rozumíš mi, Chebando? ...
[295]
Jano, já rozumím velice dobře ...
(kocour: 02.10.2006, 21:39:11
- x)
... ale vaše prosba se zamítá. Odůvodnění: Ze zkušenosti vím, že zametání problémů pod koberec nic neřeší. Co to bude platné, když se budu na někoho tvářit mile, když vím, že si prostě nesedneme? Dřív či později by to opět vybublalo na povrch, a bylo by to ještě horší.
[296]
Jano z Boku
(STEM: 02.10.2006, 21:39:16
- x)
Stojím mimo znesváření, protože jsem do psí krize neznal tento ani jiné \"citované blogy\", ani vazby mezi lidmi, samozřejmě, že prostudováním pěti článků, díky banu , zpět na tomto i jiných blozích, mi pomohlo velice dobře se zorientovat na tomhle trhu. Ance fandím,(baba má stát za tím svým i když zrovna blbne).Vím, že pro většinu zde je přirozené chladit horké hlavy, a \"bojovníci\" vysvětlováním svých pravd začnou lézt na nervy nezůčastněným . Proto nejsem v pozizici, kdo, kdy, komu, co,jen jsem podpořil kocoura, protože to cítím stejně ač jsem bejk. :-)
[303]
Ptakopysku,
(Pavel Kořenský: 02.10.2006, 21:47:30
- Mail
- x)
čistě na okraj té debaty o úřednictvu. Pokud se týká zbrojních průkazů a čehokoli, co souvisí se zbraněmi a střelivem, tak to se nezměnilo. Úředníci (policisté) jsou na tom oddělení vždy milí, usměvaví, vstřícní a vše řeší naprosto promptně. Tedy alespoň u nás. Když jsem si posledně registroval zbraň, tak jsem tam šel po ránu, po proflámované noci a moc mi to nemyslelo. Když úředník viděl, že jsem poněkud roztěkaný a ne zcela ve formě (to když jsem potřetí žádal o nový tiskopis), tak ten papír vyplnil za mně a ukázal mi jenom, kde se mám podepsat. Nevím čím to je, ale mám dojem, že vlídnost těchto úředníků je založena na celkem rozumném předpokladu, že většina lidí kteří tam přijdou a usadí se ke stolku má někde u sebe jeden nebo více kousků železa a ve většině případů s ním umí i jakžtakž zacházet.
[305]
Jano z Boku
(Sumavák: 02.10.2006, 21:52:11
- x)
klidně se tam nalogujte sama a smázněte to ! Mně to jednak dlouho trvá a jednak mám pocit, že mohu smáznout jenom celé album. Že to k té úpravě potřebuje ten adresář na HDD , ze kterého jste to nahrála a to já v počítači nemám! Já těch 50 MB nestahoval a neukládal. Tak je s klidem do toho !
[306]
Tak přátelé, tudy cesta nevede.
(Sumavák: 02.10.2006, 22:02:27
- x)
Těm, kteří si chtěli povídat, se omlouvám, těm kteří si chtějí řešit své mindráky, doporučuji počítat do sta. A všem lidem dobré vůle přeji ..............................DOBROU NOC !.................... PS. Kdyby se vám následně zdálo něco divné, tak se vám to nezdá !
[307]
Kdo chvíli stál, již stojí opodál...
(helena: 03.10.2006, 01:28:03
- Mail
- x)
Dobrý večer všem. MP- moc díky za krásný článek. Kdyby mi někdo řekl, že se budu těšit na poučení o ekonomii, byla bych se mu ještě nedávo vysmála. To vy jste z těch poučení udělal něco srozumitelného zajímavého a vtipného. Díky!
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |