Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pondělí, 4.12.2006

Funguje-li něco, nemá se to opravovat !!!

O co jde ??  O děti !!


Byla nebyla v Jílovém u Prahy jedna taková malotřídka. Vlastně, ona to ani přesně řečeno malotřídka není, podle pověstí bájných starců to původně byla mateřská školka, kterou aktivní a tvořivá ředitelka přetvořila v kombinaci školky a prvního stupně, kde byly v jedné třídě zároveň děti školkové i školní.

Důležité je, že ta symbióza opravdu fungovala — syn to ještě zažil a když nic jiného, tak prožil naprosto bezproblémový přechod ze školky do školy — především proto, že si vůbec nevšiml, že k nějaké změně došlo. :-) Škola ale byla vysoce "user-friendly" i po jiných stránkách.

Škola to byla pochopitelně experimentální — byl to vyjímečný ministerský projekt, spolupracovala s Výzkumným ústavem pedagogickým, jezdili tam na praxi studenti z PF, prostě idylka. "Matka zakladatelka" ale jednoho dne odešla a na její místo přišla osoba, kterou já jsem zažil již jen na sklonku její dráhy a protože se nechci odchýlit od pravidel Gutha-Jarkovského, tak jen popíšu následky jejího působení — škola postupně ztratila onu experimentální "koedukativnost", experimentální status (a tím i raison d'etre), následně i znechucenější část pedagogického teamu. Aktivnější rodiče tu a tam protestovali, zejména pak ti, jejichž děti pedagogické působení paní ředitelky snášely nejméně (pro úplnost musím dodat — moje děti to nebyly), výsledkem ale byly jen odchody dětí ze školy.

Všechno tak nějak skomíralo, neboť vůle ke změně byla malá, a to až do komunálních voleb, po nichž se sice události daly do pohybu, bohužel však špatným směrem. Ve volbách totiž zvítězilo uskupení, jehož šéf se nikdy netajil úmyslem tuhle školu zrušit. Z ekonomického hlediska má pochopitelně pravdu, vzhledem k velikosti Jílového se jedná o školu nadnormativní, jedna klasická základka tu už je, peněz je vždycky málo, tak jaképak copak. Nyní jsme v situaci, kdy ke zrušení školy zbývá již jen málo a zastánci školy již prakticky vyčerpali veškeré jim známé možnosti, jak proti tomu něco udělat. Přestože se jedná o školu, která po značnou dobu upadala, myslím, že se stále jedná o nadprůměrnou školu, která má šanci stát se znovu ostrůvkem pozitivní deviace, což by byla, myslím, hrozná škoda.

Obracím se proto na vás, jestli vás nenapadá, co by se dalo podniknout na její záchranu, uvítám/e každou radu nebo nápad. Pokud je můj popis nedostatečný, pokusím se doplnit dle přání, vím toho ještě o dost víc. :-(


Váš                      
Quetzal   





Komentáře

[1 Tak to já se radši vzdálím. (Rpu?: 04.12.2006, 21:47:40 - Mail - x)
Nepříjemnejma historkama na dané téma jsem zásobená. Zrovna dneska upad soudruhu učiteli pod stůl manýrismus. A loni se tomu souška vyhnula vůbec, takže se začlo renesancí - ach bože! Já jdu radši spát! Dobrou!

[2 Quetzale - (Dana: 04.12.2006, 21:50:32 - odkaz - x)
kdo je zakladatelem, zřizovatelem té experimentální školy? Jako jedno z možných východisek vidím nalezení osoby podobné osobě zakladatelce a uvedení do funkce...ale to není jen tak

[3 Možná (Venkovan: 04.12.2006, 21:55:59 - x)
by šlo jako samostatný subjekt,školky takový statut mají,ale nevím jestli ta škola.Poradí nejlíp někdo ze školství.

[4 Dano, zřizovatelem je město (quetzal: 04.12.2006, 22:41:38 - Mail - x)
jedna schopná osoba by byla (já to nejsem, ani nikdo z příbuzenstva:), problém je, jak se zbavit stávající žaby na prameni.

[5 Anko, email již vyrazil (quetzal: 04.12.2006, 22:45:46 - Mail - x)

[6 Vážení, (PeS: 04.12.2006, 23:56:41 - x)
to je sice všechno hezký, ale zbývá se položit na jednu zásadní otázku: ona ta tvůrčí paní ředitelka, jejíž zásluhou to šlo pomalu do kytek ještě řediteluje, nebo už ne? Jestli ano, tak vám nepomůžou média, ostuda ani brajgl... A do těch kytek to půjde dříve či později stejně. Ono jaxi je všechno v lidech - a když lidi chtěj, jde ledacos. Ale tady to vidím na vysvětlování, proč to nejde.
Takže vás nerad srážím v mladickém rozletu, ale sám jsem se přesvědčil, že takový ředitel/ka je de facto neodvolatelný/á. Asi jako ouředník v tý bruseli. A jestli má být naděje na záchranu, tak na prvním místě se musí řešit ta pozice ředitele/lky. A k tomu nebude od zřizovatele dobrá vůle, neb jak z obrázku patrno, škola jde stejně do kytek. Takže v prvé řadě to chce člověka, který by tam chtěl ředitelovat a byl dostatečně agilní, aby přesvědčil. Přesvědčil v prvé řadě sám sebe, že to má vůbec ještě smysl, protože si tím udělá ihned řadu nepřátel, bývalou ředitelkou počínaje - pokud by se ji podařilo sesadit.
Sorry, ale tohle se mělo řešit, když se to začalo rozpadat. Teď, obávám se, je už pozdě.
Teda, jedno možné východisko bych viděl, ta naděje je mizivá, leč nenulová. Ten/ta budoucí ředitel/ka (dále osoba na ředitelské funkci, ať furt nemusím dávat ty lomítka) by v prvé řadě měla sednout a připravit projekt. Se vším všudy. On totiž teď bude vyhlášenej 7. rámcovej program Evropský unie a možná by se to tam dalo někam vpáčit (podpora harmonizace vzdělávání v regionech - to Jílové je dost velká prdel a dost daleko od Prahy - a pak na to navázat ty výzkumné pedagogické projekty. Pak bych věděl i za kým s tím jít, ale až s tím projektem v ruce). Pak snad i ten starosta by se nechal zlomit, když by věděl, že to bude platit \"ten lepší křesťan\". Pokud by někdo takový projekt spáchal, jsem ochoten to skouknout a zkritizovat, popř. poradit, co mě znají blíže, vědí, že něco málo projektů jsem už napsal a vyřešil - a že jako oponent jsem celkem důkladnej...
Leč jak píšu, je to v lidech, tak napřed se musí najít ta osoba na funkci ředitele. A v tom vidím problém největší...
Omlouvám se, pokud jsem tímto někomu způsobil náraz hubou na realitu...

[7 2 Dušan (PeS: 05.12.2006, 00:19:04 - x)
tak jsem si to na Psu přečetl, máš to hezký. Takže se zas dozvíš, jakej jseš blbec a zaprodanec... Ale stejně se obávám, že na bližší pochopení tohohle článku je třeba trochu znát japonskou mentalitu. Bez této znalosti je spousta věcí nepochopitelných...

[8 PeSi, já to opkuju furt, ale málokdo poslouchá (Dušan Neumann: 05.12.2006, 00:23:30 - x)
nejdříve číst, a pak kecat... Ještě mám připraveno pokračování o samotném přepadení

[9 Konsenzus o \"slušné práci\" (Vít Blaha: 05.12.2006, 03:38:18 - Mail - odkaz - x)
Po \"závazkovém hnutí\" z minulého týdne vypadla z Brusele další rudá směrnice. Tentokrát od Vladimíra Špidly.

Viz odkaz

[10 úžasný příspěvek na NP - žádejte ekologické daně (Dusan Neumann: 05.12.2006, 03:38:49 - x)
sním či bdím? Modroptáku, to je sousto přímo k udávení...;-(((

[11 Quetzale (rejpal, tady a tam: 05.12.2006, 04:55:39 - x)
myslím, že nejschůdnější řešení v dané situaci, t.j. v lokalitě bývaléhokrálovského horního města Jílovéby bylo jednat podle ameriuckého \"put your money where your mouth is\" a školičku zprivatrizovat. Pak postupovat podle plánu PeSa.
Soudě podle toho, že město nemá o školu zájem a hodlá ji zavřít by to nemuselo být tak nákladné. Prvním krokem by bylo podpořit městské otce v zavření škíoly, římž by jstre se zbavili on= přičinlivé soudružky ředitelky. Mezitím by bylo nutné hledat sposory, kteří by školu podporovali do příchodu grantů. A školu pak ustavit pod hlaviškou obřanského sdružení, případně hledat cirkev, která by měla zájem. A nemusí to být ausgrechnet katolíci, i když katolické školství má dlouhou a dobrou tradici v čechách i na Moravě. V každém pžípadě mají zkušenosti, kvalifikovaný personál a ba i nějaké peníze. Občanské sdružení by si včechny tyto prerekvisity muselo začídit samo a to trvá čas. Na druhé straně ale by mělo podstatně větší volnost rozhodování.
Nejsem si jistý, jak je to s legální a správní stránkou věci, i když se mi zdá, že z výšin ministerstva ani pedagogických fakult univerzit asi moc pomoci nepřijde. Tamní takypedagogové si příliš považují svoje osobní pohodní a klid. To ale nakonec vašnostové v jílovské obecní radě taky, takže možná i z toho důvodu vám rádi tuhle horkou bramboru přenechají v rukou.
Jde jen o to aby jste v tom nezůstal sám.

Hodně štěstí!

[12 Dušane (rejpal, tady a tam: 05.12.2006, 05:36:51 - x)
Dobrýýýý!!!!! Těším se na pokračování, už proto, že k Pearl Harboru jako události mám osobní vztah. Ten den jsem se v roce 1941 totiž narodil. Takže díky.
Jinak ovšem, jsa rejpal, si nemoho odpustit maaaaaličkou připomínku. Admirál Stark nebyl Army, byl Navy. A proto terminus technikus k použití je nikoliv \"americká armáda\", ale \"americké ozbrojené síly, tedy US Armed Forces. To je samozřejmě prkotina a byl to nejspíše překlep.

Těším se na pokračování.

[13 Přeji Dobré zas ráno! (Rpu?: 05.12.2006, 06:52:26 - Mail - odkaz - x)
Tedy tahle věta z článku na NP o ekologických daní mě posadila na zadek:\"...Mezi jejich nejdůležitější závěry patří zjištění, že podíl energetických daní na ceně energie je všeobecně nízký a v posledních letech byl význam daní dále potlačen v důsledku růstu cen energií na světovém trhu a zmrazením daňových sazeb....\"
Při Špidlínovi mě málem zaskočilo kafe.
Při další informaci mě do toho kafe žbluňkly vyvalené bulvy: \"...Za posledních šest let vzrostl počet úředníků v Česku o 16 tisíc....\"

Hele lidi - neděláme my něco špatně? A nebo se už všichni kompletně zcvokli?

[14 2 Rpuť (PeS: 05.12.2006, 07:40:41 - x)
dobré zas ráno. Jak bychom mohli? Pod laskavým vedením brusele? Kdepak, jen houšť a větší kapky!

[15 jo rejpale, suchozemcovo názvosloví (Dušan Neumann: 05.12.2006, 07:46:11 - x)
... mělo tam být \"ozbrojených sil\". Ale stejně je to zajímavá významová přesmyčka, neboť přece původní význam slova Armada, převzatý ze španělštiny označoval soustředěné seskupení bitevních a doprovodných plavidel...

[16 rputi a fšichni (rejpal, tady a tam: 05.12.2006, 07:50:45 - x)
taky dobrý fšem, gdyž už je to zas ráno.
Rputi, Magistře, kdysi, gdyž jsem studoval na MBA v Americe, tak jeden z povinnej kurzů na Masters level byl kurz zvaný \"Accounting for Environment\", přesně ve stylu \"ˇUčetnictvím za světový mír\". Kopii učebnice (náš profesor, jsa rozumný to člověk netrval jako mnoho jeho kolegů na tom, že si tu předepsanou učebnici musím koupit a nechal mi ji od něj okopírovat) mám ještě někde v mé odborné knihovně jako kuriositu schovanou, takže pokud by byl zájem tak mohu posloužit výňatky. Zatím jenom jeden, roku 1992:

Carbon and energy taxes
Energy taxes and carbon taxes, (which target the carbon content of fuels) in particular are part of a wider net of fiscal environment incentives aND PENALTIES TO HArmonize good business and environmentaly sensitive practices.
The EC proposal for an energy tax were initially resisted by business but they are gaining acceptance. The Netherlands favours a tax on energy of between 50 and 100 percent. The USA continues to oppose such taxes.
The fear for countries and businesses alike is that of \"being first\" and thereby suffering several economic disadvantage. With a carefully thought-through scheme this need not happen.

(strana 113)

Podle gramatiky je to citát z britského autora a podle stejné stránky v knize v osmdesátých letech se sice v GB snížila spotřeba energie ale také se důkladně snížil objem výroby, Tedy opět verze státního plánování v nejhorším slova smyslu.

[17 Ať žijí daně. (Foundryman: 05.12.2006, 08:01:31 - x)
Aneb vyššími cenami (=vyššími náklady) vzhůru k prosperitě :-)

[18 dušane (rejpal, tady a tam: 05.12.2006, 08:12:09 - x)
pravdu díš, jenom holt Britové paličatí trvali na názvu Navy pro válečné námořnictvo a po nich to převzali Američané. Podle Webstera ten název Armada má kořen Arm, tedy jednak zbraň a jednak paže, několika dalšími podružnámi významy. Holt nejenom ten čeeeštinovej.....

[19 na vědomost se dává (Dušan Neumann: 05.12.2006, 08:15:43 - Mail - odkaz - x)
založil jsem na Youtube schránku pro video, na které hodlám zveřejňovat různé své klipy a hostovat klipy kamarádů. Kdo se bude chtít přidat, má dveře otevřené - stačí mi poslat klip na mou gmailovou adresu. Podmínky Youtube - formát divx, mpeg4, mov (avi, ale to je hnusný). 320x240 a a raději pod 20 mega (aby to prošlo ke mně).
Zatí, je tam pár klip z akcí Psího spřažení a rád přidám i od jiných autorů... žánrově neomezuji, ale o uveřejnění budu rozhodovat v konci já... tak kdo bude první?

[20 Já bych to nazvala záměrným ožebračováním - (Rpu?: 05.12.2006, 09:36:00 - Mail - x)
nic jiného to totiž není.
Není na školičku na Jílovišti, není na hospice, není na asistenty pro postižené, není na spoustu dalších potřebných věcí, zatímco živíme armády příživníků - který se, v tom nejlepším případě, jenom flákaj. V tom horším vymejšlej, jak nám ten život ještě zkomplikovat.

[21 Nova se včera \"vycajchnovala\". (Rpu?: 05.12.2006, 09:40:03 - Mail - x)
Merunka se investigativně zeptal Julínka, jestli z toho případu vraždícího špitálního cvoka vyvodí osobní zodpovědnost....:))))

[22 PeSi, (quetzal: 05.12.2006, 09:41:10 - Mail - x)
to je přesně to, co teď děláme - držíme se té nenulové naděje.

Díky za upozornění na 7. rámcový, mrkneme se na to.

[23 ad ředitelka - poslední překotný vývoj (quetzal: 05.12.2006, 09:41:45 - Mail - x)

Ředitelka vskutku neodvolatelná byla, dokonce ani česká školní inspekce nepomohla - a to ji nejspíš způsobil jeden dětský psychiatr, který měl v práci jednoho žáčka, kterého si vychutnávala právě paní ředitelka.

Co je ale velmi důležité - v posledních dnech to fakt jede šusem - dneska starosta odvolal ředitelku (jedna schůzka školní rady mu stačila, aby ho přesvědčila o svých kvalitách). Tím nám sice pomohl, nicméně pro něj je to jen první krok ke konečné likvidaci ...).


[24 rejpale, díky za tip (quetzal: 05.12.2006, 09:45:03 - Mail - x)
Put my money where my mouth is - to moooc dobrej princip :)

[25 oprava, (quetzal: 05.12.2006, 09:48:39 - Mail - x)
chtěl jsem napsat \"to JE moooc dobrej princip\" ... ja fakt umet mluvit cesky ... co neumet, je delat dve veci zaroven ...
nebyt zenska :-)

[26 quetcale, (Rpu?: 05.12.2006, 10:02:22 - Mail - x)
jestli to chce ovšem opravdu zlikvidovat, tak dotace mnoho platné nebudou a zbývá jen ta, rejpalem navrhovaná, privatizace.

[27 ...zatímco živíme armády příživníků (Vít Blaha: 05.12.2006, 10:22:18 - Mail - odkaz - x)
Rputi, v této souvislosti doporučuji modelový výpočet dle týdeníku EURO... viz odkaz

Jeden se diví, že v této zemi jsou ještě lidé, kteří pracují...

[28 Vítku, děkuji. (Rpu?: 05.12.2006, 10:28:21 - Mail - x)
Ještě, že jsem to četla před oběděm. Jeden by vrhnul...:(((

[29 qutzale, šel Ti mejl, trošku urgentní (Anka: 05.12.2006, 10:29:14 - x)

[30 Omlouvám se, krásné dopoledne vinšuji. (Anka: 05.12.2006, 10:29:46 - x)

[31 Díky, Anko, uz jsem odpovedel (quetzal: 05.12.2006, 10:54:30 - Mail - x)

[32 dobré poledne (Jirka původní: 05.12.2006, 10:57:32 - x)
jenom , možná pitomý, dotaz. Nejde si prostě tu školu \"koupit\". Už to tu někdo nahoře říkal. Opravdu nevím co je k tomu potřeba , mimo peněz na provoz.

[33 >> Jirka původní (dvd: 05.12.2006, 11:07:47 - x)
Koupit školu by asi nebyl problém - ostatně v této zemi se snad dá koupit všechno - ale provozovat ji, resp. směti ji provozovat - to už by mohlo být problém jak hrom.

[34 No jo , já to věděl, že to asi nepůjde..... (Jirka původní: 05.12.2006, 11:34:08 - x)
proto, jsem psal, že nevím co je k tomu potřeba... :-((( vlastně asi je nutná taková ta akreditace, že ano.

[35 rejpal (pf: 05.12.2006, 11:42:27 - odkaz - x)
v UK poklesla vyroba v 80 letech nikoliv kvuli ekologickym danim, ale v dusledku totalniho rozpadu manufacturing sfery po zpevneni libry pote, co se britanie stala ropu exportujici zemi. Jentaktak drzici prumysl, ktery po valce ztracel kompetitivnost byl tim dorazeny.
Mene demagogie.
Corporate tax v 80 letech klesala, staci nahlednout do wikipedie...

[36 Quetzale, a tohle (Sumavák: 05.12.2006, 13:17:44 - odkaz - x)
jsi četl? - viz odkaz

[37 Šumaváku (ptakopysk: 05.12.2006, 14:17:43 - x)
to musí bejt pro ty děti děsná pecka, když pak čuchnou k realitě života. A hlavně určitě nemají lautr žádné návyky pro život v tak různorodém kolektivu, jako je třída na druhým stupni. Chudáci děti...

[38 díky jepice, šumaváku (quetzal: 05.12.2006, 14:25:32 - Mail - x)
práce si žádá své, vrátím se sem večer

šumaváku, souhlas, domácí učení - to je jedno z nejlepších řešení - pamatuješ na debatu na OldPsisku?

[39 díky jepice, šumaváku (quetzal: 05.12.2006, 14:25:57 - Mail - x)
práce si žádá své, vrátím se sem večer

šumaváku, souhlas, domácí učení - to je jedno z nejlepších řešení - pamatuješ na debatu na OldPsisku?

[40 Jaroslav Dolejší byl odvolán (Rpu?: 05.12.2006, 14:38:39 - Mail - x)
Jeden z nejznámějších českých státních zástupců Jaroslav Dolejší byl odvolán z funkce ředitele 6. odboru na Vrchním státním zastupitelství v Praze. Tento odbor má na starosti nejzávažnější hospodářskou kriminalitu (novinky)

[41 Ještě jednou, jinak: (Sumavák: 05.12.2006, 14:43:02 - x)
Quetzale, (jepice: 05.12.2006, 12:20:53 )
možná by nebylo marné navázat kontakty s některými soukromými základními školami a poptat se, jaké mají zkušenosti se zřizováním a tak.
najdeš na:
katalog.seznam.cz/Instituce-a-urady/Vzdelavaci-instituce/
Zakladni-skoly/Soukrome-zakladni-skoly/
(doplníš-li si na začátek http://)
Ono se to do odkazu nevešlo a zkrátit to nejde.

[42 Magistře (martin tamtaky: 05.12.2006, 14:43:48 - Mail - x)
nemáme to prý spojovat s žádnou kauzou ani s jeho výsledky, prý je to normální obměna, pravila mluvčí a na dotaz, co bude tedy Dolejší dělat odpověděla, že má asi nějaké nabídky mimo.

[43 martine :))))) (Rpu?: 05.12.2006, 14:49:56 - Mail - odkaz - x)
....Důvodem odvolání je prostá obměna .....Doplnila, že Dolejšího místo v tuto chvíli není nikým obsazeno, o jeho nástupci Kulvejt ještě nerozhodl.....

[44 Hlavně aby... (ptakopysk: 05.12.2006, 14:56:58 - x)
Dolejš nechodil radši do sklepa pro brambory. Snadno by se mohl v té tmě bodnout osmadvacetkrát do zad a vomylem se oběsit...

[45 Rputi, balíček došel, (Sumavák: 05.12.2006, 15:29:14 - x)
zdá se, že v pořádku. Díky! Otvírat budu až večer....

[46 Ale ptakopysku, na co vy hned nemyslíte! (Rpu?: 05.12.2006, 15:38:41 - Mail - x)
Jestli ty klíče vod trezóru nechal vomylem ležet na stole, tak je to v poho.....

[47 tak nevím, kdo je větší blbec... (šimon klein: 05.12.2006, 15:56:32 - x)
jihlavský hejtman (právě odvolal ředitele nemocnice v HB) nebo tenhle ředitel....nebo místní četníci....anebo fšichni jmenovaní.....
Ale něco mi není jasné: všichni si toho mengeleho chválili, nicméně v jednom rozhovoru odvolaný ředitel říkal, že se rozešli dohodou - proč??
Takže mi to vychází na toho ředitele, protože ho splašil....ale jestli něco už řekl policii, pak i na ní - nekonala....a žeby o tom ten hejtmáneček chlapeček nedostal hlášku ??.....a zase jsem zpátky: fšichni.
Takže je to o tom, který první půjde \"z kola ven\"....??

[48 šimone, někdo to - pro veřejnost - odskákat musí... (Rpu?: 05.12.2006, 16:17:24 - Mail - x)
On by si pan hejtman měl uvědomit, že kdyby se nepřiznal, tak by mu to sakra těžko dokazovali, protože za ruku ho nikdo nechyt. A ředitel špitálu neměl v ruce vůbec nic...jen své podezření, podložené faktem, že ten Zelenka tam vždycky v té době byl....což ovšem, samo o sobě, žádným důkazem není....

[49 Šimone, (Vít Blaha: 05.12.2006, 16:17:31 - Mail - odkaz - x)

všímáme si stejných věcí - viz odkaz

[50 nebýt to tak děsivé, je to docela dada: (šimon klein: 05.12.2006, 16:25:43 - x)
\"...mám Vás chĺapče rád...svou práci umíte, to nemohu říct....ale moc mordujete ! - a to nedělá pověsti naší nemocnice dobře, víte ???
Bavil jsem se o tom (je to skoro jako již před válkou, hehehe)s okresním hejtmanem a doporučuji Vám změnit místo, dokud to četníci nevyšetří....co byste říkal krajské nemocnici? - dostanete ode mne doporučení - jak říkám děláte dobře, to nemohu říct - ale máte enormní spotřebu živejch..........
fujtajbl - tam bude asi tuposti nametýno....

[51 Pánové, (Rpu?: 05.12.2006, 16:36:22 - Mail - x)
ani Pepka, co Vám ukradne hajzlpapír nemůžete na hodinu vyhodit pro podezření z krádeže, nýbrž musíte mít jistotu - což byl úkol policie!
Zkuste si to představit: \"Já tě sice nechyt, ale dávám Ti vyhazov pro sedminásobnou vraždu....\"

[52 Vítku, (šimon klein: 05.12.2006, 16:39:07 - x)
ta dohoda ale musela předcházet i sdělenímu nějakého podezření, resp. obvinění (proboha - opravte mne, že se mýlím - snad takovýhle rozparovači se hned zavíraj, ne ?), takže mě zajímá, co bylo oficiálním důvodem dohody (vynucené?), když ještě měsíc POTOM (!)chodil volně do jihlavské nemocnice, než ho vyslechli/obvinili/zavřeli ???!!
To znamená, že buď policie nekonala a jenom- co jenom? (pane jste vrah, ale do vazby jdete až od příští dekády, nejsou fondy...) nebo opravdu neměl ředitel nemHB nic v ruce (co ale potom byl důvod rozchodu?) a hejtmánek tatrmánek jenom cynicky řeší touhu lidí po krvi - když už nemůžou na mengeleho, páč je v jiném kraji v báni.

[53 šimone, (Rpu?: 05.12.2006, 16:46:54 - Mail - x)
ředitel, krom svého pátrání neměl v ruce vůbec nic a udělal jen jednu chybu - že si k tomu vyhazování nikoho třetího nevzal jako svědka. Já bych na jeho místě zašla na polici a předem se s nima domluvila. Protože on se mu ten Zelenka už tenkrát přiznal a zřejmě počítal s tím, že důkazy na něj mít nebudou.
To byla ta jediná chyba, které se ten ředitel dopustil - ovšem, lidé nejsou běžně cvičeni na to, co dělat, když se někdo takhle zcvokne. Ono obvinit někoho z vraždy není žádná sranda a s masovým vrahem se nikdo nepotkává denně.
Policajti taky měli konat hned - jenže, to víme teď - oni si to asi všechno nejdřív prověřovali - a asi jim to taky připadalo krapet neuvěřitelný.....

[54 Tak nevím...sbírám odvahu (Dana: 05.12.2006, 17:48:04 - x)
mohu se tu, coby příživník, co se v lepším případě fláká a v horším vymýšlí, jak zkomplikovat život všem ostatním, ukázat? Nebo mám raději zas honem někam zalézt? 8-O :-)

[55 Jejda, jak tohle okecat - asi to nepůjde a taky nebude zapotřebí:))). (Rpu?: 05.12.2006, 17:59:38 - Mail - x)
Jako finančákovi Vám musí být víc než jasné, co znamená nárůst úřednictva o 16 000 lidí.
Kdysi se proklamovalo, jak počítačový věk právě tohle odbourá, leč zdá se, že namísto psacího stroje dostal úředník počítač, čímž změna dovršena. Někde se nejspíš stala chyba...
A o sociálních podporách nikoho nemotivujících, aby snad hnul prstem, jsme toho už namluvili dost.
Teď se zdá, že blbnutí na kvadrát už trvá jaksi dlouho a otázkou je, jak to uživit.....

[56 Ahoj! Není náhodou mezi přítomnými (Sumavák: 05.12.2006, 18:18:08 - x)
lékař počítačových duší, který by mi pomohl umravnit Outlok Expres ????
Já se střízlivej do registrů neodvážím a on si o to mrcha koleduje!
Potřeboval bych taky napřed zazálohovat ty zprávy a von to ta mrcha nenabízí !!
Jinak jsem teď připojen přes ten modem od Rputi, na svoji Eurotel kartu a paušál.Ta utilita, na které mám normálně i fax a sms ten modem zatím nezkousla, takže jsem to zkusil klasicky přes systémové připojení z XP. To se zdá že funguje.
Udělal jsem test rychlosti připojení a Down... jde celých 38kbps(ca5 kB/s) a Up:17kbps (2 kB/s).Takže download je vcelku stejný jako u toho mého terminálu, upload je 2x(!!)rychlejší.
Takticko-technická otázka: vložím-li tu T-mobil kartu do svého mobilu ukáže mi to zda je tu EDGE signál (aniž bych nastartoval ten T mobil paušál?)

Jinak je mi nějak těžko, smutno, tak akorát jít se ožrat.
Ale zatím nemohu!!!!

[57 Šumaváku, (Rpu?: 05.12.2006, 18:29:26 - Mail - x)
ten Edge těžko - běželo to přes GPRS a teď je to stejně \"spící\". Platím za to (zatím dvacku měsíčně) a mohu kdykoli zas aktivovat.
Jinak jsou to otázky nad mé síly.

[58 Dano, kuš!! (Anka: 05.12.2006, 18:41:14 - x)
Sis něco pěkného zas někde přečetla, viď?Dej si něco ostřejšího a kašli na to, prosím Tě.

[59 Jen se klidně ukaž.... (Sumavák: 05.12.2006, 18:46:55 - x)
Ty ty ekologické daně nevymýšlíš... :-))))

[60 Anko, to jsem zavinila já. (Rpu?: 05.12.2006, 18:52:08 - Mail - odkaz - x)
Ráno jsem to doslova napsala po té, co jsem si přečetla nejnovější zprávy o nárůstu úředníků za posledních šest let a taky tenhle odkaz na Páralův článek.
Ona je to síla.
Ovšem připadá mi zbytečné psát, že vím, že nějací úředníci být musí. Podle stávajícího trendu to ovšem vypadá, že za chvíli se národ rozdělí na úředníky a socky - přijde mi to poněkud nezdravé...:)))

[61 Šumaváku, (Rpu?: 05.12.2006, 18:58:21 - Mail - x)
jednak jsem vůl - neb návod k požití jsem zapomněla mezi papírama - takže vydrž.
A dvojak - zkus si dát tu kartu do mobilu a já to prozvoním - co mi to jako řekne....

[62 Jo a jinak mě ještě napadá, (Rpu?: 05.12.2006, 19:01:11 - Mail - x)
že já jsem přes tenhle modem problémy s outlokem neměla. Jestli ono by fakt nebylo lepší jet přes ten T-mobile.

[63 Tak jsem tu kartu zkusila prozvonit jen tak a mám tam hlasovou schránku. (Rpu?: 05.12.2006, 19:04:08 - Mail - x)

[64 Rputi, ale ne, ten Outlok (Sumavák: 05.12.2006, 19:07:31 - x)
si koleduje už dýl ! On si debil nepamatuje, které zprávy už ze serveru načetl a zkouší vždy znova načítat vše, co tam je!

[65 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 19:28:00 - Mail - x)
no, co taky dělat s tím, že na produkci čehokoli je potřeba čím dál méně a méně lidí a navíc se výroba přesouvá do Číny.
Takže stoupající počet úředníků všeho druhu je daň za celkem \"malou\" nezaměstnanost.
Akorát by měl někdo propočítat, jestli je dražší nadbytečný úředník nebo nezaměstnaný na podpoře.

[66 No jo to je vono !!!! (Sumavák: 05.12.2006, 19:31:19 - x)
Tady je jen GPRS, ale Bechyně je perfektně pokrytá EDGE signálem!
Proto to jde stejně rychle, jako to moje zařízení!

[67 Někteří lidé, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 19:31:33 - Mail - odkaz - x)
tedy mají starosti (viz odkaz) :-)

Ti rozumbradové by také měli spočítat kolik stála Česko minuta vládnutí třeba loni nebo předloni. A nedělám si iluse, že v budoucnu to bude o mnoho lepší.

[68 dobrý večer všem (Jirka původní: 05.12.2006, 19:34:51 - x)
rputi jakou jsem dostal známku, když jsme už u těch škol...prosím mírně, jinak doma dostanu :-))))

[69 ježiš zapomněl jsem (Jirka původní: 05.12.2006, 19:37:31 - x)
ve Vídni normálně je nadílka s Mikuláši, čerty a těmi okřídlenými anděli To co jsem četl v novinách je ptákovina. I když to tvrdí jako hotovou věc, že je to ve Vídni zakázané. Hloupost.

[70 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 19:37:45 - Mail - odkaz - x)
on s tou nezaměstnaností bude časem řádově větší problém.

Radujeme se, jak u nás čile investují automobilky a podobně. V této souvislosti mně docela zaujal citát jednoho člověka v jiné diskusi na jiném Webu. Ten člověk do výroby automobilů docela vidí, jako profesionál.

\"Jen tak - aby byly zjevné rozměry katastrofy - malý 6-ti osý robotek s nosností kolem 6 kilo, tedy aparát podobný člověku, kupujeme za nějakých 30.000 EUR, s příslušenstvím 45, ať nežerem. Nepočítám technologickou část, třeba bodovou svářečku na plechy, protože ta je třeba v obou případech. Personální náklady na jednoho pracovníka uvažujme v roce 2010 15.000 EUR na rok, ve třísměnném provozu je tady investice za rok doma a to neberu v úvahu, že robotek nevyžaduje školení, nedělá stupidní chyby, nemrdá na práci, neprosazuje sociální programy a není angažován v odborech.\"

Až ta cena ještě maličko klesne (a ona klesne), tak ve spoustě výrob už nebudou potřeba lidé vůbec. To bude kvikotu, až to nastane.

[71 Pavle... (ptakopysk: 05.12.2006, 19:50:45 - x)
dneska při náhledu na seznam chyb, který vybublaly po testování jsem si zrovínka říkal, že by nebyl špatnej nějakej robůtek, kterej by ty estúpido chyby, mnou nasekaný, poopravoval... Ach jo, půjdu za chvíli chrnět, abych zítra v plné síle s každou opravou vnesl do programu dvě nové chyby.

[72 Pavle (dvd: 05.12.2006, 19:58:07 - x)
z leve strany spektra by ale mohla padnout otazka, kolik aut si takovy robutek koupi. (Udajne neco podobneho rekl H.Fordovi nejaky odborovy predak.)

[73 Šumaváku, (: 05.12.2006, 20:04:11 - x)
jestli ten Outlook v tom není náhodou nevinně. U mne když se připojím po dial-up na ATaT World Web, což je můj provider v USA, tak mi to poštu odečte, a vymaže ze serveru ATT. Když ale volám po dial-up v Česku přes T=mobile, tak to server nebere jako volání od pána, který si to hned zazálohuje, ale jako hosta, a příště je to staženo zase celé. U Seznamu a Yahoo, kde mám poštu taky, to zůstává na serveru na furt,tedy pokud se norozhodnu to vymazat dříve či později,a do svého zařízení mo to poštu nestahuje. Nevím ale, jak by se to chovalo, když bych jeden z těch serverů nastavil na outlooku jako \"domácí\". Jinak ovšem používám Outlook plnej, z MS office české verze, Outlook Express jsem vynuloval už před lety, neb mi to na můj vkud nedělalo co jsem potřeboval, i když dneska si už nepamatuju, co jsem to vlastně potřeboval. Ale: gdyž to funguje, tak proč to krucifix fixovat, že jo?

[74 Šumaváku, (Rpu?: 05.12.2006, 20:05:44 - Mail - x)
ale ty v tom přece nemáš kartu T-mobilu....


Jirko...tak 2-, žádná hrůza:)))

[75 Ptakopysku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 20:10:02 - Mail - odkaz - x)
ono pár robůtků na programování existuje. Třeba Lint apod.

[76 P.Kořenský - toto řešení (Rpu?: 05.12.2006, 20:11:10 - Mail - x)
civilizace připadá mi poněkud nešťastným. Budeme muset vymyslet něco lepšího....

[77 dvd, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 20:13:08 - Mail - odkaz - x)
zatím je na světě dost jiných lidí, kteří ta auta kupují. Nejsem si jistý, jestli lidé pracující na lince v těch fabrikách si kupují fungl nová auta, která momentálně vyrábějí.

[78 On je to vůbec zajímavý (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 20:17:46 - Mail - odkaz - x)
fenomén. Už několikrát jsem si říkal, že si na tohle téma musím pokecat s Modrým ptákem.
Jak ekonomie pohlíží na model civilisace, která funguje trochu jako ve sci-fi seriálu Star Trek.
Libovolná věc se dá vyrobit v zařízení zvaném replikátor. Replikátor vyrobí identickou kopii nějaké vzorové věci na atomární úrovni a jediné co potřebuje je energie. A replikátor pochopitelně umí kopírovat i replikátor. A energie se získává lacino a víceméně neomezeně.

Z technického hlediska to zatím pochopitelně neumíme, ale co není může být. Celkem by mně zajímalo, co na to ekonomie a filosofie.

[79 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 20:18:51 - Mail - odkaz - x)
mně se to také nezdá šťastné. Ale nějak mně nenapadá co lepšího vymyslet.

[80 Jak ...NEUMÍME??? (Sumavák: 05.12.2006, 20:25:50 - x)
replikátory fungují! Podívej co se rodí blbců.... :-))

[81 A i ovce klonujeme běžně:-)))) (Jirka původní: 05.12.2006, 20:28:56 - x)

[82 P.Kořenský (Rpu?: 05.12.2006, 20:34:02 - Mail - x)
budem se muset snažit. Čína nám to platit nebude.

[83 Pavle... (ptakopysk: 05.12.2006, 20:59:35 - x)
na programování možná, pár takovejchle věcí už jsem za život viděl, vždycky to co z toho vylezlo bylo vždycky vobrovský a pomalý, ale robot na odstraňování mejch sofistikovanejch chyb určitě neexistuje :o)

[84 Šumaváku (ptakopysk: 05.12.2006, 21:02:49 - x)
ač neznaboh, myslím, že stávající množství blbců možná dokazuje existenci nebes. Viz přísloví: Žádnej učenej shůry nespadl, ale blbce jako by shazovali.

[85 Ptakopysku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:04:01 - Mail - odkaz - x)
to opravdu neexistuje. Ale Lint je něco maličko jiného než nějaký generátor. Jenom to kontroluje Cčkový zdroják a hledá to konstrukce, které mohou být pravděpodobně chyba.

[86 Pavle Kořenský, (Foundryman: 05.12.2006, 21:04:45 - x)
celé hospodářství je založeno na \"vzácnosti\" zdrojů. Cena nám říká, nakolik je co \"vzácné\". Pokud by bylo všeho neomezeně, ztratil by pojem \"ekonomika\" nebo \"hospodářství\" smysl. Je nutno hospodařit s pískem na Sahaře? A nastal by komunismus :-) Ten pravý :-) Neboť právě vzhledem k omezenému množství statků je nutno s nimi hospodařit, jsou prodávány a kupovány.

[87 Přesunu všeho (Foundryman: 05.12.2006, 21:07:57 - x)
do Číny bych se neobával. Nastoupí Ricardův zákon komparativních výhod. Ani Čína nemůže vyrábět všechno pro všechny.

[88 já to někde najdu, jen co budu mít trochu času (Dusan Neumann: 05.12.2006, 21:09:50 - x)
ale před několika lety jsem četl srovnání výroby Volvo a Toyota. U Volva se tehdy posunoval montážní team s robotem přes celý proces montáže až po výstupní kontrolu. Souborem ekonometrických měření zjistili, že je to daleko efektivnější než plná robotizace na pásu. Toyota také před lety částečně de-robotizovala výrobu neboť se to v konečném efektu celkových níkladů na výrobu a pracovní sílu kázalo jako efektivnější. Kdybych si jen, hlava skopová, vzpomněl kde jsem to četl..

[89 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:13:31 - Mail - odkaz - x)
zcela vážně, snažit se je hezké, ale mám obavu, že to nebude moc platné.
Pokud vyjdeme z toho, že výroba se buď přesune celkově jinam nebo v budoucnu nahradí roboti lidi při sériové výrobě čehokoli, pak je skutečně problém co s lidmi.
Někteří chytřejší se uchytí ve vývoji nových věcí, v řízení, v programování těch robotů atd. Ale co ta většina, která na jinou profesi prostě nemá, protože tak chytrá není.

Když tak sleduji novinky v mém oboru (počítače), tak už i takové věci jako provoz hypermarketu by šlo zajistit víceméně bez lidí a čile se s tím experimentuje v rámci různých pilotních projektů a testování. Zboží je místo čárového kódu označeno RFID čipem, takže zákazník si zboží naloží do vozíku a prostě odjede. Při průjezdu dveřmi počítač \"olízne\" všechny RFID v jeho vozíku, spočítá cenu a stejně bezdrátovým způsobem odečte cenu z jeho \"chytré\" kreditky.
Zatím je to drahé, ale v nedaleké budoucnosti to bude hodně laciné a ani ty vykořisťované pokladní už nebude nikdo potřebovat.

[90 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:16:05 - Mail - odkaz - x)
v tom případě by v mém sci-fi příkladu obchod víceméně neexistoval. Jedině snad u věcí jako jsou umělecká díla.
Nabízí se potom otázka, co budou dělat všichni ti ekonomové, obchodníci, finanční poradci, burzovní makléři atd.

Budoucnost není růžová :-))))

[91 Foundry, stačí, že pro (Sumavák: 05.12.2006, 21:18:17 - x)
celý svět produkují Číňany... :-))

Zálohu zpráv z Outloku jsem odrbal importem do Thunderbirdu.
A hin sa hukáže, co Outlok vydrží.Otevřu si flanděru vínka a hurá do registrů.

[92 Dušane, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:18:45 - Mail - odkaz - x)
já bych na ty srovnání stará několik let moc nespoléhal.
Robotika se strašně rychle vyvíjí a to, co se před pár lety jevilo strašně nákladné nebo přímo technicky nemožné dneska už je technicky možné a méně nákladné. Za několik let to bude zase oproti dnešku obrovský rozdíl.

[93 Pavle právě proto (Jirka původní : 05.12.2006, 21:19:13 - x)
si stále více myslím, že můj dědeček byl geniální. Říkal, že jediná neměnná hodnota je půda a pak dlouho nic a potom starožitnosti.

[94 Nedávno (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:23:01 - Mail - odkaz - x)
jsme se tu bavili o těch 3D tiskárnách.
Zkuste si představit, že za pět let taková tiskárna nebude stát 100.000 ale 10.000. A bude to zároveň 3D fax.
A 3D komunikace. Mrknete se na Web stránku obchodu, protože potřebujete nový hrnek na kafe nebo hračku pro dítě. Stáhnete soubor, ono to zavrčí a ten hrnek nebo hračka vám vyjede z té tiskárny. Hezky z plastu vyrobená a dokonce nalakovaná.

[95 Pavle K. (Foundryman: 05.12.2006, 21:23:58 - x)
co by dělali? Všeho by bylo všude mraky, já bych se klidně zabavil i bez nutnosti vydělávat potištěné papírky :-)

[96 Pavle (ptakopysk mimotický: 05.12.2006, 21:27:55 - x)
koukal jsem teď na ten Lint a vypadá to zajímavě. Ale stojí to nějakejch 240 USD. Takže šéfíci nám to zcela určitě nekoupěj. Halt se naše firma vyvíjí a expanduje a na takovýhle peachoviny nejsou peníze. Dobrý nápady došly, takže máme vize. Programátorů ubejvá, takže je třeba týmy doplňovat asistentkama, vedoucíma projektů, account managerama, specialistama zákaznickejch služeb. Na jednoho výkonnýho pracovníka připadají tři téháčka, který ho říděj. Ach jo, někdy mě to tam docela začíná ssát.

[97 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:28:05 - Mail - odkaz - x)
to je také otázka. Hodnota půdy rozhodně neměnná není. Např. při klimatických změnách se může znehodnotit (viz Sahara). Nebo při přelidnění o ní prostě přijdete (případ Indiánů v S.Americe).
A starožitnosti jsou fajn, dokud jsou lidé ochotni za ně platit. Což nemusí být vždy.

[98 Ptakopysku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:29:03 - Mail - odkaz - x)
mám velmi silný dojem, že existuje i open source free verze.

[99 Pavle... (ptakopysk: 05.12.2006, 21:32:48 - x)
vyprávějte o opensourcu vokennímu vývojáři :o)

[100 Pavle...ono to už funguje (´Jirka původní: 05.12.2006, 21:31:46 - x)
sice ne jako 3D tiskárny , ale zatím jako teleportace fotonů. Myslím, že za to dostali před několika lety Nobelovku. Zatím umějí jenom kvantové částice přes celé USA, ale jakmile bude \"nasypáno\" do výzkumu a společenská poptávka tak to bude strartrek jak vyšitý. Kdybys chtěl tak půjdu vyhledat jména a kdy to udělali.

[101 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:32:56 - Mail - odkaz - x)
ale jo. Já bych se taky uměl zabavit. Jenže takových lidí je strašně malá menšina.
Když zrušíš banku, tak se jistě najde pár lidí, kteří se budou umět zabavit třeba golfem, sbíráním známek nebo chovem psů prostě proto, že je to baví. Ale zároveň vznikne zástup bankovních úředníků a úřednic, kteří neumí nic jiného než číst Blesk a koukat na TV bednu. Kdyby to nastalo masově a v celé společnosti, tak máš gigantické množství lidí, kteří nemusí nic dělat, ale neumí se ničím zabavit a nudí se.
Dost nebezpečná kombinace.

[102 pro Quetzal (krovas: 05.12.2006, 21:34:00 - Mail - x)
Tady by mohli poradit:

ZŠ MOZAIKA, o.p.s.

U Stadionu 1166
516 01 Rychnov nad Kněžnou

gsm +420 739 007 826 (škola)
gsm +420 603 709 174 (ředitelka školy)
e-mail zemoska@seznam.cz
web http://zsmozaika.wz.cz

[103 Ptakopysku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:34:04 - Mail - odkaz - x)
já měl na mysli, že je to pochopitelně z toho open source kompilované i pro MS Widle.

[104 kdesi jsem četl (ptakopysk: 05.12.2006, 21:36:32 - x)
že akutní nebezpečí války vzniká při přemnožení mladých samců, ehm tedy mladých mužů, kteří potřebují vybít svoji agresivitu. Pak už jenom najít vhodného vůdce a už to jede...

[105 Jo pavle ,ale to jsou extrémy.... (Jirka původní: 05.12.2006, 21:38:38 - x)
a ty starožitnosti mají trochu jinou hodnotu pro každého jedince i podle vkusu. Přesto jsou tyto 2 komodity nejstabilnější. Ovšem jestli to bereš takhle tak největší hodnota co člověk může pořídit a za co utratit všechny peníze je kurz přežití v SAS :-)))

[106 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:40:15 - Mail - odkaz - x)
také jsem někde četl.
Ale s tou 3D tiskárnou jsem měl na mysli něco jiného. Technologie 3D tiskáren je známá už delší dobu a v posledních letech se hrozně zlevňuje. V kombinaci s 3D scannerem (také se hrozně zlevňují) a počítačem je to 3D kopírka. Tedy zatím to kopíruje tvar. Ale hmoty které se používají v těch 3D tiskárnách mají různé mechanické vlastnosti, podle toho na co se \"výtisk\" bude používat.

[107 Ptakopysku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:42:01 - Mail - odkaz - x)
to je jeden ze základních argumentů Huntingtona v knize \"Střet civilisací\".
Základním důvodem vzniku agresivního islamismu je příliš mnoho naštvaných mladých Arabů (zjednodušeně řečeno).

[108 Jirko, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 21:43:13 - Mail - odkaz - x)
všechny peníze ne. Část je lépe utratit za střelivo a zbraně. :-))))

[109 No pánové, to sice hezké, že nám budou padat hrnky, (Rpu?: 05.12.2006, 21:44:05 - Mail - x)
ale mně by teď hlavně zajímalo, jestli nespadne Šumavákovi vůbec to připojení.

ŠUMAVÁKUUUUUUUU - dej mi vědět, až ti budu moct poslat ten Jirkův článek!

[110 ptakopysk (pf: 05.12.2006, 21:52:22 - x)
progrmatori neubyvaji, pribyvaji. Ale v Indii, kde pracuji za polovinu toho za co by jejich cesky kolega ani nedklopil displej notebooku.

[111 Pavle K., (Foundryman: 05.12.2006, 21:52:41 - x)
toho bych se skutečně neobával:-) Stejně mučivými otázkami se před cca 200 lety zabývali angličtí tkalci po zavedení strojních stavů. Dtto dělníci při vynálezu parního stroje. Povozníci, kováři a koláři brojili proti lokomotivám. Všechno už tu bylo :-)

[112 Pánové.... (Jirka původní: 05.12.2006, 21:58:48 - x)
moje žena by řekla , jestli jsme se trochu nezbláznili. Ono se nás asi ro o čem píšeme nebude týkat.
Jinak jsem viděl od LG 3D televizi. Jak to ti klůuci asijský dělají netuším, ale ten tygr byl tak metr před televizi. Bez brýlí a pomůcek to funguje. Jsem živoucím důkazem, že ta už existuje. A ne speciální programy, ale normální , nebo i pro pamětníky, cokoliv. Jasně programy budou furt stejné, ale je to nádhera. Jenom si představte Pobřežní hlídku... :-))))

[113 No jo, Foundry, (Rpu?: 05.12.2006, 22:00:46 - Mail - x)
nahlédneme-li do historie zjistíme, že vyskytne-li se příliš mnoho naštvaných samečků, je nutno jich většinu postřílet nebo je nechat, aby se vymlátili mezi sebou.

[114 Jirko, (Foundryman: 05.12.2006, 22:01:22 - x)
co Pobřežní hlídku, ale takový Chicago, až ti bude Zeta-Jones a Zellweger hopsat v obýváku skoro bez ničeho :-)

[115 Rputi, (Foundryman: 05.12.2006, 22:02:40 - x)
já souhlasím, ale to psal Pavel Kořenský .-)

[116 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:03:44 - Mail - odkaz - x)
to je právě otázka.
Zavedení tkalcovských stavů, parní stroj, povozníci atd., to vše probíhalo pomalu. Alespoň s rozestupem jedné generace, takže byl čas si zvyknout. A také ty nové věci potřebovaly lidi na obsluhu, takže se velká část těch lidí uchytila v novém oboru. Např. povozníci, kováři a koláři se mohli uchytit v automobilkách nebo na železnici.

Ale teď je to něco maličko jiného. Robotisace výroby už ty lidi fakt na nic nepotřebuje a pokud ano, tak na odborné činnosti které značně překračují jejich možnosti. Brusiče nepřeškolíš na programátora robotické brusky. Tak maximálně jeden z deseti bude dost chytrý na to, aby se to naučil.
A krom toho, ta změna přijde moc rychle. Ne jako tomu bylo dřív, kdy si povozník řekl \"Nějak to s těmi koňmi doklepu a syna dám vyučit ke dráze nebo u Forda\".

[117 Rputi, klidně to pošli! (Sumavák: 05.12.2006, 22:00:26 - x)
Zatím to drží a jsem línej to přendavat zpátky.A když to tady padá, tak na vysílací buňce těch OO.

[118 Zase ty muzikály....ty mne doženou všude. (Jirka původní: 05.12.2006, 22:06:35 - x)
ale co třeba takový Rambo. Představa , že Silvestr stojí an přídi kocábky v půlce obýváku a nábojnice padají na peršan mně moc neberou.......asi si ji nekoupim. :-))))


ps a co třeba první Čelisti, jak by ta ukouslá hlava v děravém člunku jukla přes židli na maželku..... snad by se i lekla. :-)))

[119 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:07:31 - Mail - odkaz - x)
no, pravý šmrnc to bude mít, až se pro ty 3D TV budou točit ty správné 3D filmy.
U klasického filmu mně vždycky štve, když se hlavní hrdinka odebere někam za paraván a tam se převléká. U skutečné 3D technologie budu moct vstát z křesla, poodejít kousek stranou a nakouknout, co tam vlastně dělá. :-)))

Ale bez legrace, tohle už existuje taky. Akorát je to moc drahé, takže se to komerčně zatím nevyužívá.

[120 Jirko, na mě si ani ti kluci (Sumavák: 05.12.2006, 22:11:30 - x)
asijský nepřijdou ! Bez brejlí může ta televize být třeba i 4D!
Ledaže...by byla pro slepce a sledovala se palpací. Jo, to by pak byla pobřežní hlídka....

[121 Jinak (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:12:00 - Mail - x)
ono toho existuje víc.
Ještě před pár lety koukali lidé na Jurský park a podobné filmové triky dělané počítačem jako na zjevení.
Dneska se dají podobné věci vyrábět ve video rozlišení na trochu slušnějším domácím PC. A když si někdo ty programy někde na Internetu stáhne, tak i víceméně zadarmo.

Pochopitelně, nejoblíbenější jsou opět lechtivé obrázky a proto existují celé gigantické Web stránky, které se renderotice věnují.

[122 Jo dějou se věci...Pavle. (Jirka původní: 05.12.2006, 22:14:02 - x)
měl jsem , bez legrace, na vyzkoušení monitor k počítači....který byl tak tenký jako silnější folie na igelitku. Mohl se složit do kapsy, zmuchlat do kuličky a zase rozložit a pořád fungoval. Největší byl u toho konektor a dráteček , který se to připojovalo. Bohužel 1 cm2 stál něco k 12000 usd. Jenm si představ, třeba využití v reklamě. Jenom naplácneš na auto a pouštíš a auto jede a jede tisíce možnosti. Ale drahý jako čert

[123 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:15:03 - Mail - x)
tak to musím zatím zklamat.
Taktilní feed-back (jak se tomu zkoumání Pamely Anderson po hmatu správně říká) je zatím ve stádiu velmi zjednodušených experimentů.
Ale počítačem ovládaný robertek a odpovídající protikus (pro pány) na zpestření erotického video chatu už se vyrábí, to zase jo.

[124 ŠUNAVÁKU mluvíte mi z duše (Jirka původní: 05.12.2006, 22:17:55 - x)
taková Pobřežní hlídka s Hajzhofem v TV - hmatovka to by bylo......Už žádní falešní soby :-))))

[125 Jirko, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:18:17 - Mail - x)
ta cena je jen otázka velmi krátkého času.
Byly doby, kdy jedno zapisovatelné CD stálo 1000 Kč nebo víc.
A LCD nebo plasmové monitory byly také drahé jako prase ještě před sedmi lety.

[126 sakra chybička se vloudí..Šumaváku...jsem chtěl napsat. Omluva (Jirka původní: 05.12.2006, 22:19:10 - x)

[127 Šumaváku, tak to právě odešlo na tiscali. (Rpu?: 05.12.2006, 22:19:34 - Mail - x)

[128 Jirko, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:27:20 - Mail - x)
ale jestli mám v mém oboru z něčeho opravdu trochu strach, tak jsou to experimentální projekty založené na ovládání počítače přímým snímáním mozkových vln a naopak zprostředkování podnětů přímo drážděním mozkových center.

Vím, že přínos těch technologií pro nevidomé, pro protetiku a další věci by byl obrovský, ale je to příšerně dvousečná zbraň.

Jednak mně nenaplňuje žádným nadšením vidina společnosti, kde půlka lidí tráví veškerý čas ve virtuálním světě s helmou na hlavě nebo s konektorem za uchem a za druhé se začínám děsit toho, až s touhle technologií někdo napíše první opravdový virus v dějinách kybernetiky.
To pak bude mazec, jak říká Modrý pták, podle všech pravidel.

[129 Ať dělám, co dělám - já ten silikon nevocenim..:)) (Rpu?: 05.12.2006, 22:30:04 - Mail - x)
Dneska jsem dostala takový protimindrákový fotky - respektive dvojfotky - vlevo dámu, jak vypadá doopravdy a vpravo počítačově upravenou - vymazaný pihy a tak. Tedy řeknu Vám, ty retušéři si docela máknou....
Já si tak přestavuju, jak se Kořenský navnadí, začne slintat, vstane a jde se juknout za ten paraván - a protože to budou dělat taky Číňani, a to jsou známý šantalové, tak tam ta baba nebude retušovaná.....:)))

[130 Naštěstí Pavle tato (Jirka původní: 05.12.2006, 22:30:54 - x)
oblast je pro mne naprosto nezasaženého člověka úplně uzavřená. A vůbec se v ní neorientuji

[131 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:38:15 - Mail - x)
to už se většinou ručně neretušuje. Jsou na to prográmky třeba ve formě plug-inů do Photoshopu. Podobně jako třeba na korekci \"červených očí\" na fotkách pořízených s bleskem.

Mimohochodem, už před pár lety jsem viděl technologii, která uměla člověka v takovém kumbále oscannovat ze všech stran, čímž se proměnil ve 3D postavu v počítači. Ta se dala normálně obléknout, animovat, zasadit do libovolného prostředí a tak. Pravda, tehdy na profesionální technice firmy Silicon Graphics a mohla si to dovolit jen filmová studia.
Ale CD s daty mé postavy jsem si odnesl domů a když jsem ho loni jen tak z nudy zkusil na mém počítači doma, tak to zvládnul animovat víceméně v reálném čase. Kdyby tahle data někdo zneužil, tak si doma celkem v klidu pomocí profi programu získaného někde na Internetu vyrobí film s mojí osobou v hlavní roli. A kdyby ten film byl jaksi choulostivého rázu a nahraný na video, tak to mojí drahé asi nevysvětlím. Až tak realistické se to dá udělat.

[132 Jirko, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:40:45 - Mail - x)
bohužel, pokroky v této oblasti jsou značné a poměrně zásadní. Ačkoli se o tom zatím v běžných počítačových časopisech moc nepíše. Můj odhad je tak 10-15 let než se podobné věci začnou používat v oblasti počítačové zábavy.

[133 dneska jsou asi skvrny někde či co (Dana: 05.12.2006, 22:42:36 - x)
na mě padla tak strašlivá únava, že ani nejsem schopná se odplížit do postele.Tak dobrou noc všem....snad ráno vstanu a bude líp!

[134 Pavle, (Foundryman: 05.12.2006, 22:44:16 - x)
no a co, výrobu budou dělat roboti, zato bude vzkvétat cestovní ruch, nejrůznější služby, lidmi vyráběné solitéry pro snoby, explozivně se rozvine sektor služeb... Dokud bude existovat dělba práce, bude i směna a pokud se do věcí nebudou montovat socialističtí troubové, žádná katastrofa nenastane.

[135 Ono je to totiž tak, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:45:20 - Mail - x)
že zábava je hned po armádním výzkumu to nejdůležitější, co vývoj počítačové branže žene kupředu.
Základ moderních a laciných grafických karet byl v armádě, ale rozhodující impuls k jejich masové výrobě a rozšíření dal sektor počítačových her. Kolotoč existující grafika a výkon -> skvělá hra kterou hardware nestíhá -> ještě výkonnější grafika a procesor -> ještě skvělejší hra je to, co žene tenhle obor dopředu už skoro 15 let.
A s komunikacemi a Internetem je to víceméně stejné.

[136 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:48:44 - Mail - x)
to je mně celkem jasné. Ale co mně jasné není je to, co budeme dělat s tou zhruba polovinou lidí (v lepším případě jen s polovinou), co se do sektoru služeb, cestovního ruchu apod. nehodí, neboť na to nemají intelektuálně nebo fyzicky ?

[137 P.Kořenský - jistě, technika už dneska dokáže ledacos. (Rpu?: 05.12.2006, 22:50:17 - Mail - x)
Jenomže až bude mít svět tyhle parametry, tak na to bude nastavený taky Homo, třeba sapiens na n-tou, co já vím. Ale než se tu takový druh vyvine, tak si bude muset projít ledasčím a to ho trochu zbrzdí - ono to takhle lineárně nejde - nikdy to nešlo...

[138 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:51:16 - Mail - x)
a nebo to prostě ti lidé jen nebudou chtít dělat. A nebudou muset, protože na to laciné, roboty vyráběné zboží jim sociální dávky stačí.
Když se hodně lidí moc nudí, nemá to většinou dobré následky.

[139 Ta druhá polovina? (: 05.12.2006, 22:52:38 - Mail - x)
Z části budou politici, z části úředníci, z části se stanou konzultanti a zbytek bude podobně jako dnes v ČR, sekat trávu na svých zahradách a pobírat sociální podoporu a přemýšlet jestli pojedou na \"dovču\" do Itálie, nebo do Chorvatska...

[140 Ta : jsem já... (Vít Blaha: 05.12.2006, 22:53:36 - Mail - x)

[141 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 22:55:45 - Mail - x)
jenže problém je v tom, že ta technika se vyvíjí hodně rychle a nějaký vylepšený Homo sapiens squared jaksi na obzoru není. Spíš jsou lidé částečně čím dál blbější.
Už dneska máme dost lidí chorobně závislých na hracích automatech nebo na počítačových hrách. A nechci raději domýšlet následky toho, až se do prodeje dostane bezdrátový stimulátor centra rozkoše v mozku kompatibilní s Windows 2015, připojovaný přes Optical-USB 5.0 za skvělou cenu 49.90 USD.

[142 Pavle, (Foundryman: 05.12.2006, 22:56:08 - x)
dle mého soudu, za který by mne ovšem socialisté zastřelili a pak pověsili, by měl každý člověk zapřemýšlet, jaké schopnosti a dovednosti může ostatním nabídnout ku směně a podle toho se zachovat. Sekat trávník, hlídat děti, mýt nádobí, obsluhovat v hospodě - na to není třeba fyzický fond Ramba ani intelektuální schopnosti Einsteina :-) Předpokladem je ovšem úplné zrušení všech přídavků, dávek a podpor - s výjimkou invalidních. To bys viděl, jak by začali být lidi čiperní :-)

[143 Jí bych to tak všechno černě neviděl (Jirka původní: 05.12.2006, 22:57:37 - x)
vesmír je tak veliký a třeba se někdo bude bavit kolonizováním planet. ......A jsme zase Pavle u těch dobře zhodnocených peněz za výcvik v SAS :-))

[144 Pane Bláho, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 23:02:03 - Mail - x)
ano, tak nějak to nejspíš dopadne.
Ale nějak mně částečně uniká, kde v tom potom bude ta směna a ten obchod.
Já v tom vidím spíš organisovanou loupež, protože části z nich budu muset platit ze zákona (politici, úředníci) a tomu zbytku sekajícímu trávu budu muset platit taky ze zákona, aby se nebouřili.
A abych to všechno zaplatil, tak budu odevzdávat 90% zisků za výrobky z mé bezvadně robotisované továrny. No, to se na to raději vykašlu, roboty nechám zabalit do bedniček a převézt někam na Saharu nebo na Měsíc.

[145 Ostatně, (Foundryman: 05.12.2006, 23:02:32 - x)
třebas barák asi robot nevymyslí a nepostaví. Například. Oč levnější bude díky robotům (nebo Číňanům) fabrické spotřební zboží, o to víc peněz zbude lidem na extravagance. Třeba na hodinky IWC nebo Patek Philippe :-)

[146 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 23:04:31 - Mail - x)
ano, to by fungovalo. Jenže problém je v tom, že to nikdo neudělá.
Těch nepotřebných a zároveň méně schopných bude většina a v demokracii je hlas jako hlas.

[147 P.Kořenský (Rpu?: 05.12.2006, 23:05:47 - Mail - x)
\"...A nechci raději domýšlet následky toho, až se do prodeje dostane bezdrátový stimulátor centra rozkoše v mozku kompatibilní s Windows 2015, připojovaný přes Optical-USB 5.0 za skvělou cenu 49.90 USD....\"

Tak na to hodně lidí chcípne - to bude tak jediný výsledek. Počet obyvatelstva se zredukuje a budou muset začít makat....
Zatím na nás vždycky ta příroda vyzrála....

Dobrou noc!

[148 Foundry, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 23:08:33 - Mail - x)
proč by nemohl robot postavit barák ?
Počkej 20 let a uvidíš. Vymyslet ho asi nebude umět, ale postavit podle katalogu určitě.
A když ne za 20 let, tak za 30. Každopádně se toho nejspíš dožijeme, pokud se nestane něco zásadního. Ale nic zásadního se nejspíš nestane, protože i kdyby byla válka, tak nic neakceleruje technický vývoj tak dobře jako dobře provedená lokální válka.

[149 Rputi, (Pavel Kořenský: 05.12.2006, 23:10:27 - Mail - x)
ano, to je pravda. Jenže na to chcípnou lidé právě v našem civilisačním okruhu. Beduín v poušti si to nejspíš nekoupí, v tom je ten základní problém.

[150 dobrou noc (Jirka původní: 05.12.2006, 23:25:00 - x)

[151 Tohle N E M Á chybu!... (: 05.12.2006, 23:46:33 - odkaz - x)
\"...Ale nejen občanští demokraté z Brna-středu si lámou hlavu, jak dlouho se dá se \'žvatlou Míšou\', jak se mu začalo říkat, vydržet.

Lámou si ji i Bortlovi soukmenovci ze sociální demokracie. \'Je to katastrofa, co vyvádí. Nevíme, jestli nemůže jít o psychickou poruchu, nebo jestli jen neunesl moc,\' poznamenal jeden vysoce postavený člen ČSSD.

\'Musíme s tím něco udělat, přemýšlíme jak,\' naznačil další, že se chystají svého kolegu stranicky usměrnit. Svá jména uvést nechtějí, aby tím nepokazili chystaná jednání...\', píše se v sobotním vydání jihomoravské MfD.

Jestli byl Milouš Jakeš prototypem primitivního komunistického aparátčíka, který se dostal nahoru díky totalitnímu systému, tak po 17 letech Jakešova pádu máme v Brně drobný problém s demokracií, která umožní, aby se podobně alternativně inteligentní Michal Bortel stal za pomoci demokratických voleb představitelem Brna-středu. Zdráhám se připustit si myšlenku, že levicoví voliči tam podobnou postavu opravdu chtěli mít...\"

Možná si plným titulem publikum vzpomene, že jsem tady onehdá o panu Bortelovi psal, podivovav se nad tím, že tento 26 letý mladík vede od posledních komunálních voleb radnici Brna-Střed.
Vážení, vyvstává tedy před námi naléhavé nová otázka. Takzvaný Grossův syndrom - choroba, jejímž vlivem velmi mladý jedinec vystavený dlouhodobému působení moci trpí postupnou ztrátou soudnosti až na hranici sociability, zdál se být dosud chorobou vcelku raritní. Až na endemický výskyt v centrálních orgánech některých našich politických stran se naše společnost jevila jako vcelku imunní. Nebýt izolovaných klinických případů pana Grosse či Dalíka, které mohly být prostřednictvím médií dobře popsány, nevěděli bychom o tomto fyzickém postižení mnoho.
Zdá se však nyní, že jsme snad byli jen krátkodobě ukolébáni, a zatimní choroba jednotlivců může se v budoucnu bez prevence proměnit v pandemii. Dovoluji si tímto požádat o aktivní spolupráci kolegy z brněnské hygienicko-epidemiologické stanice...(7:- P) (7;- D)

[152 Pavle K. ten stimulátor (Sumavák: 06.12.2006, 00:16:25 - x)
rozkoše už (až na tu cenu 49,90USD a USB5.0) existuje !
Bylo to vyvíjeno jako stimulátor k odstranění bolesti plotének , implantuje se pod kůži zad a jako vedlejší efekt vyvolává orgasmy u žen.

[153 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 03:35:16 - Mail - x)
ono těch technologií je víc (i pro muže mimochodem), ale zatím mají dva základní problémy, které brání jejich masovému rozšíření.
1. Vesměs se jedná o invasivní metody aplikace, což je věc která rozšíření brání. Přeloženo do obecné češtiny, ne každý si nechá někam našroubovat konektor u doktora. Neinvasivní metody typu elektrody na spáncích jsou zatím ve stádiu pokusů.
2. Nefunguje to na 100%. To je třeba případ zmíněného stimulátoru na ploténky. Tam je efekt působení poněkud jiné. Ten přípravek stimuluje nervy v páteři a shodou okolností u některých žen stimuluje i nervy které vedou do mozku z jiných částí těla. Což není příliš systémové řešení a pro komerční aplikace se bohudík (nebo bohužel, dle nátury) moc nehodí.

Mnohem zásadnější problém jsou výzkumy v oblasti přímé neinvasivní stimulace mozkových center. To je skutečně o přilbě ze které vede pár drátů. Pokud vím, jsou zatím nejdále s chutí. Tedy ve veřejně publikovaných výsledcích. V těch neveřejných bych to celkem cynicky odhadoval na bolest a slast. Obojí se vojákům hodí.

[154 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 03:46:28 - Mail - x)
patentované to má firma SONY, pokud se nepletu. Ale nepředpokládají, že by to komerčně využili do roku 2025.
Což ale není tak dlouho.

[155 Asimov (martin tamtaky: 06.12.2006, 04:17:15 - Mail - x)
jakoby existovalo tajuplné mentální propojení, začal jsem předevčírem večer jako sedací záchodovou literaturu znovu pročítat Asimovovy Ocelové jeskyně.

Z předcházející debaty je zajímavá především otázka, co budou dělat lidé, kteří na novou situaci schopnostmi nemají? Odpověď je pro mě jasná - vyšší inteligenční vybavení či schopnost a vůle se učit bude považována za nespravedlivý luxus, stane se předmětem závisti a bude násilně potlačována. Glajchšaltizace mozkoven na úroveň vládnoucího proletariátu. Místo výuky kursu přežití u SAS bude nejžádanější výuka na \"Pepky Vyskoče\"!

[156 ještě ad škola (quetzal: 06.12.2006, 11:28:54 - Mail - x)
situace se dá zatím popsat slovy \"ticho před bouří\". Zatím nemůžu napsat víc.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: