Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Středa, 6.12.2006

Pokus o umělecký nepravidelník

z období řvoucí ialské renesance

zaslal:Jirka původní


Díl první

 

Napřed bych měl osvětlit, proč vlastně jsem chtěl něco takového napsat a také uvést některé z Vás "do světa" šílených umělců a dokázat Vám, že to byla nádherná doba plná geniů, kteří už dnes nejsou. Období, ne nepodobné průmyslové revoluci ve století páry. Lidé a nejen Ti nejbohatší, byli fascinováni uměním a přírodními vědami. Většina z umělců byli nejen malíři , sochaři, ale i přírodovědci, architekti, vynálezci ve většině případů všechno dohromady. Pokusím se Vám velice lehce nastínit jejich životy a "díla" , dát pár odkazů na galerie, kde je můžete vidět a také poodhrnout tajemství proč dělali to co dělali. Jenom bych si ještě na začátku dovolil pár větami popsat právě to období, které plodilo takové lidi.

 

Itálie, a ostatně celá Evropa, byla plná městských států, malých celků , válek, nájemných armád a mecenášů umění. Tyrani a vladaři, vládli pevnou a krutou rukou, byli často svrženi, aby povstali panovníci často ještě horší. Nezdálo by se to, ale byla to velmi plodná umělecká doba. Vznikala díla pro potěchu duše světské i k potěše duše Boží. Některá z nich se dochovala dodnes, některé bohužel známe jenom z kopií a popisů. Byla to doba, kdy se lidé inspirovali řeckou a římskou kulturou. Po "temném" středověku to byl čerstvý vítr pro celou Evropu. Umělci i se svojí družinou opravdu kočovali od státu ke státu. Od panovníka k papeži a zpět. Vytvářeli umělecká díla jak trvalé hodnoty, tak i té pomíjivé, jako jsou ohňostroje, divadelní představení, svatby, pohřby, maškarní bály, šaty Někteří z nich byli velice bohatí, někteří chudí, někteří z nich byli ateisti, někteří až bigotně věřící. Někteří ochotni udělat z touhy po majetku cokoliv, někteří byli schopni všeho kvůli vědění. Prostě společnost, kterou známe dosud.

 

Když se budeme bavit o jednotlivých autorech tak si prosím uvědomte, že se vždycky jednalo o celou skupinu , či dílnu, neboli botegu. V ní pracovalo spousta lidí, kteří spolu s "ředitelem" , pracovali jeho jménem. Většinou totiž pán a vládce dodělával a zastřešoval (podepisoval) proto se často uvádí .autor neznámý, dílna pana XY . Tam kde to je jasné a podepsané také přesně nevíme, jakou část maloval podepsaný, a kterou jeho zaměstnanci, neboli žáci.

 

První díl bych rád věnoval jednomu muži, který byl mimo všechny směry a vlastně tvoří svébytnou a nenapodobitelnou školu, a jak se dočtete, měl velký vliv na budoucnost Českého království , tedy ne politickou, ale uměleckou. A naopak jaký nezanedbatelný vliv měla na něj Praha.

 

Giuseppe Arcimboldo

pravděpodobně*1527 ­ jistě +1593

 

Narodil se v umělecké rodině , která celý život zasvětila výzdobě a malbě v Milánské katedrále a práci pro rod Milánských vladařů z rodu Sforza. Jeho pravé jméno je poněkud nejasné často se podepisoval na svá díla různými jmény: Josephus, Josepho, Arcimboldi, nebo Arcimboldus.

Začínal, jako každý umělec v té době, odmalička nosit vodu, jídlo, topit a uklízet v jedné z boteg. Výhodou bylo, že to byla dílna jeho otce, který měl v Milánském vévodství velkou prestiž. Další výhoda byla v tom, že každý umělec se musel vyučit a dostat výuční list, aby byl přijat do cechu . Takže i v tomto to bylo snadnější. V té době nebyla povinnost školní docházky a tak se plně mohl věnovat rozvíjení svého talentu. Ve svých 22 letech vytvořil, a otec ho nechal se pod ně podepsat, návrhy pro konkurs na vitráže do Milánské katedrály. Na tu dobu to bylo velice riskantní a neobvyklé, protože umělců bylo více než stavebních firem dnes. I přes obrovskou konkurenci zvučných jmen si Sforzové vybrali nového a neznámého mladého umělce. Po té je ruka šikovného Arcimbolda vidět v podstatě v celé katedrále, od židlí a čalounění až po vitráže a oltář.

Po tomto úspěchu se dostavila hned meta nejvyšší. V roce 1562 se stal dvorním malířem habsburského dvora. Právě jeho si Rudolf II vybral jako hlavního malíře, poradce, nákupčího a dodavatele ve sféře, kterou měl Habsburk tolik rád.

Pár let se domlouvali na velkou vzdálenost a pak se Rudolf II trochu naštval, a milý Guiseppe dostal ultimátum  — kvůli stěhování. Jak víte, císařům a králům se neodmlouvá a také kdo by přišel rád o skvělé místo s vysokým pevným platem. Tak umělec, teď už středního věku, putuje za Rudolfem do Prahy, tehdy velice provinčního města na hony vzdálené lesku Florencie, Milána, Benátek...

Arcimboldo, našel Prahu naprosto nezasaženou uměním a kulturou jaká "vřela" na jih od Alp. Na plno se začal věnovat utváření královských sbírek. Pořádání osvětových výstav, divadel, maškarních plesů, bálů, přednášek bylo na denním pořádku a Praha se pozvolna stávala díky penězům Rudolfovým a Arcimboldově vkusu, evropským velkoměstem , kde si kliku podávali věhlasní umělci, alchymisté, vědci z celé Evropy.

Možná i Teodor Pištěk si vzal z něho příklad, protože zhruba 500 let před ním Giuseppe navrhl uniformy a oblečení nejen pro Rudolfovu stráž, ale i pro dvorní dámy, lokaje, úředníky .aby byli in a "šik", podle poslední mody.

Ostatně Arcimboldo nebyl sám, kdo navrhoval. Na každém vladařském dvoře byl nějaký Giuseppe.

Nejen on na Prahu ale i město mělo na umělce obrovský vliv. Obzvlášť na jeho malířskou tvorbu. Najednou se začal věnovat pouze portrétům a to ne jenom těm "obyčejným". Jsou mnohé teorie jak genius Giuseppe přišel na svůj osobitý styl, který byl nejen na svojí dobu tak neobvyklý. Jedna z nich, ke které se přikláním, je teorie o radosti z dobrého jídla. On totiž jako vyhlášený labužník si pro některé lahůdky chodil osobně na trhy. A jak viděl naházené ovoce, zeleninu, maso, kytky na hromadu tak v nich začal vidět lidské obličeje. A pak už jenom svoje představy namaloval. Je to sice jen jedna z mnoha teorií, ale přesto má cosi do sebe.


Arcimboldo-Země

Země ( 1570 )

Liechtensteinské museum Vídeň

( dneska jsem s ním byl sám snad 2 hodiny, nádherné )

Olej na dřevě

Praha a tvorba páně Arcimbolda patří k sobě . Zde začal se svými portréty a alegoriemi. Nejslavnější díla která v Praze namaloval Jaro , Léto, Podzim, Zima jsou bohužel rozstrkaná po celé Evropě. Stejně jako jeho cyklus živlů Vzduch, Země, Voda, Oheň

 

Arcimboldo-Oheň

 

Oheň ( 1466 )

Kunsthistorisches Museum Vídeň, Rakousko

Olej na dřevě

 

Zvláštní pozornost si zaslouží jeden z nejslavnějších portrétů, který kdy namaloval. Rudolf si totiž po velké fascinaci jeho "skládačkami" objednal svůj portrét. Umělec zprvu vůbec nevěděl jak má Rudolfa ztvárnit. Všechny portréty byly nejen obrazy , ale i souborem jinotajů. Takže když se na portrétu vyskytl býk, lev, slon, bylo to velmi potěšující pro portrétovaného. Jestli , ale použil jezevce, kopřivy, brambory ..tak to lichotivé příliš nebylo. Dlouho přemýšlel až na konec se rozhodl. Rudolfa II tohoto přítele Prahy a mecenáše umění zpodobnil jako boha "hojnosti" Vertema naštěstí tím způsobem na jaký byl zvyklý a snad jak to od něj čekal ..ze zeleniny, květin a ovoce. ( Je natolik známý, že nemá cenu ho sem dávat ). Obraz dokončil až v roce 1591, ale to už byl zase zpátky v Miláně kde dožíval své nejen umělecké roky. Měl před sebou poslední dva. Bohužel se toto skvostné dílo, které patří do Prahy, se tam také nenachází, nýbrž je ve Stockholmu.

Po jeho smrti se na tohoto průkopníka zvláštních cest trochu pozapomnělo. Až v době nástupu surrealistů ho znovuobjevila generace Salvátora Dalliho a Ti ho pak brali jako svého předskokana. Tedy jako moderního malíře a vizionáře.

Bohužel příliš často se v té době používala malba na dřevo spíše než na plátno , tak se moc jeho obrazů nedochovala. Ale ty , které jsou k dispozici jsou nádherné.

Kdybyste se chtěli podívat na nejbližší díla tohoto průkopníka portrétů a nechtělo se Vám jet do nejbližšího sídelního města císařů .tedy Vídně, tak se podívejte na některá jeho díla virtuální obrazárny v teple svého domova. Ale je to jen plochý odvar. Originál je originál.

 

PS

Kdykoliv půjdete okolo obrazů na Pražské hradě, jak středověkých tak z období renesance a které koupil Rudolf II , vzpomeňte si, že tak 90% z nich koupil za panovníkovy peníze právě Guiseppe Arcimboldo — Ital, šikovný to umělec a jeho přítel. Možná se divíte, že životopis a dílo je krátké a jednotvárné. Nedivte se, máte pravdu. Tento pán byl velice usedlý, konservativní a hodně zámožný. Vlastně nežil žádným bohémským životem v porovnáním s ostatními , kteří byli jednou v malířském pekle, jednou zase v nebi, jednou neměli co jíst a pak snídali na zlatých tácech slavičí jazýčky. Přesto jeho obrazy jsou nadčasové a přes svůj "nudný" život patří jednoznačně k malířským geniům, ke kterým se, bude-li zájem, snad dostanu později.

 

PPS

Jenom taková drobná časová paralela s božským da Vincim. V době kdy Arcimboldo domaloval svůj nejslavnější obraz, tedy , Rudolfa II. Leonardo ukazuje Lodovicu Morovi

sedmimetrovou hliněnou předlohu vzpínající se jezdecké sochy Franceska Sforzy, kterou pojmenoval Cavallo....

 

 





Komentáře

[1 ...Vida!... (šakal: 06.12.2006, 00:23:52 - x)
...Přečtu ráno u kafe - teď mi padaj víka... (7;- 0)

[2 Jirko, bezva, (Hipik - pravicovy recidivista: 06.12.2006, 01:35:23 - x)
nasadil jsem si na rotujici kedluben keltskou muziku a pri lehkem mrazeni v zadech prohlizel. Dik, bezva. Ja mam vsechny knihy, knizky a knizecky zatim jeste doma, tak jsem mel zasejc co prohlizet o)))

[3 Hlasani pro Magistra Rpute - (Hipik - pravicovy recidivista: 06.12.2006, 02:23:33 - x)
v obleceni z Asie jsou rakovinotvorne latky, viz Aktualne.cz a uz staci napsat neco o vypalovani keramickych barviv. Tak doufam, ze pro Tebe bude dobrych zprav pribyvat. Jupiiiiii o)))) Kelti hrajou jedna basen, skoda, za mam naslouchatka, skakal bych, jako by me kousla tarantule, nebo co o))))

[4 Pavle K. nevidím to zdaleka tak optimisticky (Dusan Neumann: 06.12.2006, 02:58:52 - x)
Windows 2015 budou s velkou reklamní kampaní uvedeny na trh v roce 2028, rok a půl poté se se némlich stejná beta verze za čala prodávat v Moskvě na chodníku za 9.90 rublu. K prvnímu servisnímu balíčku distribuovanému už na Vánoce 2029 bude zadarmo přibalena vysokoabsorbční autorecyklační plena odpovídající EU normě EKO2030/uri neboť se zjistilo, že uprostřed SW indukované rozkoše, Windows klekly a roztoužený rozkošant se z nedorozkoše pochcal. Gatesova nadace pak věnuje 15 miliard dollarů na vývoj interaktivního programu implantující prvky AI postiženým zaměřeným na znovuzískání kontroly nad vyměšováním. Na doporučení EK pak regionální vlády uvolní prostředky na výstavbu potřebných přeškolovacích sanatorií, zaškolení personálu a zřízení příslušného řídícího ministerstva. Čímž se společnost vrátí do blaženého stavu plné zaměstnanosti a Foundry, opečováván v rezervaci nenapravitelných zase spláče nad výdělkem.

[5 zase blbej překlep \"co se némlich stejná beta verze...\" (Dusan Neumann: 06.12.2006, 03:20:28 - x)

[6 máte také místo prvního obrázku modrž čtvereček s ? (Dusan Neumann: 06.12.2006, 03:23:41 - x)

[7 A helemese, nocni zivocich, (Hipik - pravicovy recidivista: 06.12.2006, 03:33:32 - x)
Dusan je jeste vzhuru, Tak si dam jeste jednu malou a vzhuru do bezvedomi, strizlivy nas nechytej a pujdu se ulozit za Vlastu pastu na zuby, co vocucala holuby o)))))

[8 Repete (martin tamtaky: 06.12.2006, 04:21:33 - Mail - x)
vzhůru je více ptáků, nejen za \"velkou louží\". I když můj příspěveček není k článku, zkopíruji sem text z předešlé debaty zdola:

Jakoby existovalo tajuplné mentální propojení, začal jsem předevčírem večer jako sedací záchodovou literaturu znovu pročítat Asimovovy Ocelové jeskyně.
Z předcházející debaty je zajímavá především otázka, co budou dělat lidé, kteří na novou situaci schopnostmi nemají? Odpověď je pro mě jasná - vyšší inteligenční vybavení či schopnost a vůle se učit bude považována za nespravedlivý luxus, stane se předmětem závisti a bude násilně potlačována. Glajchšaltizace mozkoven na úroveň vládnoucího proletariátu. Místo výuky kursu přežití u SAS bude nejžádanější výuka na \"Pepky Vyskoče\"!

A teď šup do díla!

[9 OT:poznámka k době (Dusan Neumann: 06.12.2006, 05:00:46 - x)
tuhle fascinující dobu pro mne ilustrují i dvě díla české literatury, která jsou bohužel lehce pozapomenuta. Ač žánrově zcela rozdílná, vzájemně se doplňují do věrohodného a zároveň vzrušujícího obrazu náhlého rozkvětu lidské tvořivosti. Nemusíte se mnou souhlasit, ale rád bych tyto knihy viděl na nočních stolcích patnáctiletých. Tu první jsem v tom věku zhltal a pak se k ní několikrát vrátil. Bohužel, hledal jsem ji v létě po antikvariátech, abych z ní mohl číst Míše, ale marně. Pokud jste ještě neuhodli, je to Schultzův \"Kámen a bolest\". Ta druhá je z jiního soudku a měl jsem to štěstí, že jsem byl svědkem nápadu jejího zrodu. Byl jsem toho dávného večera u Neffů a nějakou náhodou jsem se ocitl v povídání s Vladimírem Neffem, chodící renesanční encyklopedií, autorem vybraného jazyka a jinak velmi skromným člověkem. Vedla se řeč o renesanci, alchymii a Jitru kouzelníků. Ano, tak dávno to bylo. Pan Neff tehdy prohlásil, že vžycky toužil po dobrím románu a pirátech, pokladech, neohrožených dobrodruzích, ale žádný mu nesedl, takže se rozhodl, že ho napíše sám... a tak nějak vznikl román \"královny nemají nohy\".
Pokud Vás stejně jako mne přitahuje postava fanatického oprávce Savonaroly, pak Neffův portrét Florencie pod jeho vlivem, je asi tím nejlepším, z hlediskla filosofického náhledu, co jsem o této historické episodě četl. Pokud jste nečetli, dejte na mne, knihu neodložíte...

[10 Dobré ránko s novým modemem! (Rpu?: 06.12.2006, 06:09:41 - Mail - x)
Se mi nějak roztáh ten článek i komentáře. Tak nějak za roh, že se to nevejde - tedy na monitor.
P.Kořenský, Vaše apokalyptické představy celkem chápu. Teď půjde o to, navodit u většiny stav blaženého blbství - v Bruseli s tím už začali a zdá se, že se rozhodli jít příkladem. Ale moc tlačej na pilu, takže to nejspíš nedopadne dobře. Ono se to už v historii párkrát opakovalo - období překotné akcelerace vystřídala období relativního klidu.

Hipíku, varování před čínským zbožím je v televizi obden. Naposled to byli, tuším, hořlavé čínské rozdvojky.

Pepek Vyskoč Bortel je kapitola sama pro sebe, ale mohou za to ti, co ho tam dostali - takže hlavní otázkou je, co to tam maj v Brně za podivuhodnou sbírku........

[11 Ale k článku - (Rpu?: 06.12.2006, 07:06:50 - Mail - x)
Řekla bych, že Arcimboldo je spíš typický manýrista tím zdůrazňovaním detailu a s renesanční snahou zařadit člověka do mozaiky světa - co mohlo lépe posloužit, než \"složit\" člověka z jiných \"částí světa\" - při čemž si symbolika přišla více než na své.

[12 Dobré ráno, (PeS: 06.12.2006, 07:33:19 - x)
včera jsem měl nějak moc práce až dlouho do noci, tak bych lakonicky shrnul hlavní argumenty včerejší debaty, proč v mém případě 3D televizi do bytu rozhodně ne! On totiž občas někdo tu televizi zapne i v neděli v poledne - mám pokračovat?
No a k replikátorům a k blbcům - jak se tak koukám na produkci v politice, dokud zde máme jednu nejmenovanou vesničku naši milou, střediskovou, netřeba replikátorů... Alespoň v produkci blbců jsme ekonomicky soběstační...

[13 PeSi (dvd: 06.12.2006, 07:41:28 - x)
pokud by ta 3D TV přenášela hmatové vjemy od TV zařízení zpátky do studia - tak to bych ji zase tak až moc nezatracoval.Neříkej, že by sis někdy t a k y nekopnul.

[14 už bych měl zalézt do pelechu (Dusan Neumann: 06.12.2006, 07:42:12 - x)
ale koukám naq film, který jsem nikdy neviděl, ale ústřední melodii mám rád od prvního okamžiku, kdy jsem ji slyšel. kritika film pěkně sepsula už před třiceti lety, ale má výbornou kameru, náladové snímky, obsazení a tu muziku. Nebudu dál napínat - \"Pat Garrett&Billy the Kid\". James Coburn - Pat Garrett, Kris kristoferson - Billy the Kid, a Bob Dylan jako jeden z poskoků. A ta písnička je \"Knockin\' on the Heaven\'s Door\". ..dopadlo to, jak to dopdnout muselo... takže dobrou noc

[15 Rpuit já si netroufám zařadit (Jirka původní: 06.12.2006, 08:26:01 - x)
Arcimbolda vůbec někam. To že se ho dotkla renesance, je pravda. Na druhou stranu má asi nejvíce k surrealistům ( svými portréty). Podle mého zařadit prostě nejde. Od každého se najde trochu v každém z jeho obrazů. Proto, jsem s ním začal. Je totiž extrémní a jedinečný. Teď už budou následovat jen Ti typičtí, pokud budu mít u Šumaváka prostor.

Teda četl jsem na Psovi před chvilkou o starostovi jedné z brněnských částí.....tedy to musí být stoupa. Doufám, že ho neřevedou do Prahy, kvůli zlepšení moravského genofondu. To by nebylo oukej

[16 dovám si za pět...RPUTI odpuste (Jirka původní: 06.12.2006, 08:29:54 - x)

[17 Rputi pardon, dělám ještě spoustu jiných věci u toho psaní (Jirka původní: 06.12.2006, 08:38:28 - x)
takže jsem se nezbláznil s těmi překlepy. Omlouvám se, dám si větší pozor :-((

[18 Jirko, co Vás bere? (Rpu?: 06.12.2006, 08:43:18 - Mail - x)
Vždyť těch chybiček bylo opravdu minimum! Dělala jsem nakladatelskou redaktorku 8 let - takže mi můžete věřit - tohle byl čajíček...:)))

[19 Rputi....opravdu moje psaní (Jirka původní: 06.12.2006, 08:46:08 - x)
je šílené, jenom když se podívám na to co jsem napsal a NEPŘEČETL po sobě nahoře, tak mne jímá děs. :-))) Bere mě to, že jsem na všechny jazyky naprostý osel. A i když to vím, nic s tím nedělám.

[20 Dobré ráno! Rputi, už je to lepší? (Sumavák: 06.12.2006, 08:52:37 - x)
To nebylo modemem....

[21 Aha, vy jste myslel můj ctěný nick - tak to už mi vůbec nevadí. (Rpu?: 06.12.2006, 08:55:53 - Mail - x)
Každý u toho děláme spoustu dalšího a pletou se nám prsty - normálka.
Ještě k tomu Arcimboldovi. Ono to bylo takové \"hračičkaření\" - což je pro manýrismus typické, ale je v tom hledání a nejen samoúčelná zdobnost jako třeba v rokoku.
Mně se to jeví jako součást toho hledání, co, že je člověk vlastně zač a kam patří. Ve středověku to měli, díky bibli, celkem jasné. S nástupem novověku to tak úplně jasné být přestalo - a vlastně od té doby hledáme pořád a každá doba si k tomu řekne svoje. Řekla bych, že to spojení se surrealismem je jen velice povrchní. Myšlenkově to k tomu mělo dost daleko, i když je možné, že surrealisté se v něm inspirovali.

[22 Šumaváku, už je to bezva a Návod je už v obálce na poště. (Rpu?: 06.12.2006, 08:57:28 - Mail - x)

[23 Dušane, mrkni se do odkazu (Sumavák: 06.12.2006, 08:58:12 - odkaz - x)
a jestli i tam se Ti ukazuje jen modrý čtvereček, tanevím , co to má znamenat.
Mě se naopak, ty modré obdélníky,na kterých měl Jirka původně popisy těch obrazů neukazují a neukazují !!Ani v FF, ani c MSIE.
A abych kvůli tomu přepisoval HTML kod příspěvku, to se mi (zatím)nechtělo.

[24 Jirko, přestaňte se omlouvat! (Rpu?: 06.12.2006, 09:03:14 - Mail - x)
Můj táta sice přesně věděl, kde se píše jaké i v asi 120 jazycích, ale když si šel ukrojit chleba, tak šlo o život. A já jsem zas trotl na matiku. Každej jsme ňákej... no....a co má bejt :))))
Průšvih není v tom, že člověku něco nejde. Ten nastává až v okamžiku, kdy se někdo, tím co neumí chce živit a vnucuje to ostatním.
Takže, pokud člověk dělá to, co umí a dělá to pořádně, tak je všecko v pořádku.

[25 Rputi, o zařazení ctěného malíře (Jirka původní: 06.12.2006, 09:03:49 - x)
se vedou diskuze snad od jeho smrti. Každý má na to jiný pohled. Bohužel, nebo bohudík to jsou jen \"řeči\" .Vždyť je to přeci jedno kam se šoupne, do které škatulky. Důležité je, jestli se obraz líbí , nebo ne. Jeho projev je tak netradiční, že podle mne tvoří úplně svébytnou \"školu\" a směr. Trošku od všeho.

[26 Dušane, dělá to ještě i teď? (Sumavák: 06.12.2006, 09:15:32 - x)
Nebo : dělá to s tím obrázkem - modrý obdélník - ještě někomu jinému?? Týká se zřejmě ApleMcI.
Prohlédl jsem a trochu vyčistil ten HTML kod příspěvku a mělo by to být v pořádku. Doufám.

[27 Jirko pův. \"svébytnou školu...\" (Sumavák: 06.12.2006, 09:34:20 - x)
Následoval ho někdo ? z \"klasických\" malířů (-myslím malba).
Vybavuji si matně , z moderního umění, nějaké portréty složené z malinkých portrétů, ale to snad dokonce nebyla malba, ale koláž. Matně se mi vybavuje portrét snad nějakého Amerického presidenta.

[28 Šumaváku snad si přáli surrealisté (Jirka původní: 06.12.2006, 09:47:46 - x)
na něj navázat...třeba Dalli, alespoň v začátku....ale jinak netuším. Moje chabé vědomosti končí u imprese. Pak už nevím a neznám.

Ps. žádní žáci, žádní následovníci nebyli. Tedy alespoň se o nich neví.

[29 Šumaváku (martin tamtaky: 06.12.2006, 09:50:25 - Mail - x)
ad president - ta koláž nebo smontovaná hromada fotografií se víc podobá nedávno vzpomínané písmenové grafice ze starých rychlotiskáren. V té souvislosti bych připomenul pamětníkům a znalcům, že se grafickému ztvárnění textu na psacím stroji věnoval v šedesátých letech i Václav Havel. Ještě je mám skovaný!

[30 Šumaváku, (Vít Blaha: 06.12.2006, 09:56:00 - Mail - odkaz - x)
z našich současných malířů například Roman Franta - jeho portréty složené z brouků jsou typické por poslední období

Viz odkaz

[31 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 10:03:27 - Mail - x)
už k vám dorazil návrh OECD na změnu vysokých škol? Nebo je to jen PR přes spřátelené novináře? Děsím se toho, že to všichni \"prý\" vítají!

[32 Vítku já nevím, jestli spojovat (Jirka původní: 06.12.2006, 10:19:57 - x)
renesančního umělce s umělcem moderní doby....podle mne to dost dobře nejde. Mimo techniky a použitých materiálů. Přiznám se , ale , že je to můj subjektivní názor. Pro mne ta paralela chybí. Možná je to tím, že modernímu umění moc nehovím.
Myslím si , obecně , že je velice těžké nají nějaké stopy, či cesty starého v novém. Často totiž se chtěli Ti nový odlišit od těch starých za každou cenu. Pokud to nybyli přímí žáci a následovníci v čase..... a ne až po x desítkách a stovkách let bez té kontinuity tvorby.

[33 Havel (larry: 06.12.2006, 10:21:32 - x)
mám dojem, že něco takového (Havel typo-básně) bylo na zadní straně Mladého světa přesně před 40 lety, poslední číslo 1966 (taky ho někde mám). Knižně pak tuším jako Antikódy v Protokolech, MF 1966. Tedy i když je to trochu od původního tématu.

[34 2 larry (martin tamtaky: 06.12.2006, 10:38:36 - Mail - x)
těsně před 68 vyšla v brožovaném vydání Zahradní slavnost a Vyrozumění, kde jsou ty grafiky umístěny mezi dvěma hrami. Můj původní originální výtisk zmizel v roce 1968 do Švýcarska i s emigrující kamarádkou a horkotěžko jsem se přes kamarády dostával k druhému exempláři. Pokud si vybavuji v paměti (nejsem doma u knihoven), tak jsou na obálce zelené pruhy a pásy z písmen X.

[35 2 dvd (PeS: 06.12.2006, 10:46:57 - x)
Víš, já se obávám, že jediné vjemy, které by ta televize přenášela, by byly dle klasika:
\"\'Smith!\' screamed the shrewish voice from the telescreen. \'6079 Smith W.! Yes, you! Bend lower, please! You can do better than that. You\'re not trying. Lower, please! That\'s better, comrade. Now stand at ease, the whole squad, and watch me.\'\"!
Alespoň k tomu spatřuji všade silné tendence. A bude nám zdůvodňováno, že je to vše pro naše dobro - a ostatně, slušný člověk se nemá odposlechů co obávat, že?

[36 Jirko, tady nesouhlasím (Rpu?: 06.12.2006, 10:57:28 - Mail - x)
V kunsthistorii je mnoho takových případů. Baroko navazuje na gotiku, renesance na antiku..... Ten koloběh je celkem běžný...odmítnutí staršího, navázání na některou z předchozích dob, nový směr, rozvinutí, vrchol, úpadek, odmítnutí....a zas dokolečka.
To navázání může být různé, např. matematické zákonitosti v úmění, které se periodicky vrací...

[37 Jirko původní, (Vít Blaha: 06.12.2006, 11:03:16 - Mail - odkaz - x)
já je nechci v žádném případě spojovat, ale když Šumavák připomínal někoho z moderních umělců, vzpomněl jsem si na Romana Frantu. S tím, že tam mimo techniky nejsou žádné paralely souhlasím.

Moderní umění mám rád, ale samozřejmě je to jako se vším ostatním otázka přísného výběru. Líbí se mi třeba některé věci od Vladimíra Kokolii - odkaz. Před pár lety jsem už už koupil jeden jeho obraz, ale byl jsem předběhnut a tak čekám až mne něco vezme za srdce...

Ze starých mistrů - impresionismus jest můj oblíbený styl, podnož pointilismus a jeho představitel Paul Signac. Asi nikdy nebudu mít možnost koupit nějaké plátno mého favorita, ale rád se podívám alespoň v galerii, je-li možnost. Naposledy v Amsterodamu v roce 2001.

[38 !!!VNIMÁNIJE!!! !!!NEPŘEHLÉDNĚTE!!! (Modrý pták: 06.12.2006, 12:04:18 - x)
V pátek 15. prosince 2006 od 18:00 se koná předvánoční setkání u Vodičky. Přerušte tedy veškeré předvánoční činností - dámy nákupy a úklid, pánové překážení dámám v jejich činnostech a koukejte dorazit. Když dorazíte, tak se potěšíte s přáteli, když nedorazíte, tak se s přáteli nepotěšíte. Tak se potěšte :-))).
Konec hlášení.
P. S. Jirko, článek si přečtu později.

[39 2 martin (PeS: 06.12.2006, 12:22:36 - x)
zatím nevím o ničem. Můžeš dát odkaz?

[40 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 12:29:35 - Mail - odkaz - x)
Kdyby nefungoval odkaz, tak je to na aktualne.cz - titulek: Návod, jak změnit vysoké školy, je hotov

[41 Němci potvrdí zrušení kontrol na hranicích až v listopadu 2007 (Vít Blaha: 06.12.2006, 12:34:02 - Mail - odkaz - x)
Bavorský zemský ministr vnitra Günther Beckstein kritizoval úterní rozhodnutí Evropské unie rozšířit od konce roku 2007 schengenský prostor volného pohybu a zrušit kontrolu na hranicích s novými členy EU. Spolkový ministr vnitra Wolfgang Schäube řekl, že není jisté, zda kontroly na hranících skončí v roce 2007. Rozhodne se o tom v listopadu příštího roku.

\"Bylo by mi milejší, kdyby hraniční kontroly skončily až o tři nebo čtyři roky později,\" prohlásil Beckstein.

[42 Rputi a Vítku (Jirka původní: 06.12.2006, 12:36:23 - x)
beru zpět myslel jsem to trošku jinak. Špatně jsem se vyjádřil....spíš se vyjádřil o přímém propojení, či očividném pokračovateli. To co jste napsali Vy je naprosto jasné i mě a také v pořádku :-)))

Můj pohled na věc je dán výchovou (alespoň myslím )dědeček pak i otec byli nejen kulaci, ale i vášnívý sběratelé tohoto druhu umění. Pak se otec naučil obrazy restaurovat , to víte chtěl ušetřit, a nakonec skončil tak, že opravoval obrazy pro galerie jako vedlejšák . Komunistická éra byla v tomto skvělá a divili byste se co se prodávalo za pár šupů. Někdy i za odvoz, zvlášť když to bylo poškozené a velké.
Já jsem zastydl od tohoto období až po impresionisty, jsem hrozně jednostraný. Snad ještě kubistické architektura, sochy sklo a porcelán mne nenechají chladným.....obrazy nikoliv.

[43 Jinak k tématu (PeS: 06.12.2006, 12:43:35 - x)
já příliš výtvarnému umění nerozumím, dělím to spíš na kategorie líbí - nelíbí, dá se na to koukat - nedá se na to koukat, nicméně mám ohledně obrazů jeden zásadní problém. Většina těch dřívějších malířů dosti přesně věděla, kde ten obraz bude a tato vědomost byla už do kompozice toho obrazu zabudována. Díky tomu žádná reprodukce byť sebedokonalejší prostě \"nevyzní\". Názorný příklad je Michelangelo v Sixtinské kapli - tam ta freska harmonizuje s architekturou a je dělaná přesně a právě pro ten prostor - a jakákoli reprodukce je o ten prostor ošizená. Bohužel, tu harmonii s prostorem dnes spousta \"tvůrců\" ignoruje - a pak z toho vzniká Nová scéna N.D. nebo Drákulov...

[44 PeSi lepši hodnocení jste ani nemohl \"vypustit\" (Jirka původní: 06.12.2006, 13:05:00 - x)
dříve se opravdu dělaly obrazy, sochy, fresky podle prostředí a přání mecenášů umění. Ať to byl kdokoli, církev, panovníci, měšťané, šlechta přesně věděli co chtějí a kam, proto všechna díla byla zasazena do prostoru tam kam patří a pasují tam jako ( nechci opakovat Jandáka s tím hrncem ). Nic se nedělalo do šuplíku a také se uchytili jenom Ti nejlepší. Neexistovali granty, nadace, EU rozpočty pro umění...prostě byl jen člověk s penězi a umělec. Proto ty díla jsou trvalá hodnotná a krásná.

[45 ...Poslušně hlásím, že jsem rozuměl! (šakal: 06.12.2006, 13:10:19 - x)
(7:- ))

[46 Modrý ptáku... (Jirka původní: 06.12.2006, 13:13:49 - x)
rád bych přišel, ale nevím jestli to bude na tu šestou....nemám ještě letenku , je to tak narychlo :-))))
ps. musím počkat a synkovi skončí ve 3 škola

[47 5 (slovy pět!) zdejších mi součaně poslalo \"Proč jsou moravská vína dražší\"... (šakal: 06.12.2006, 13:26:03 - x)
...Asi mě maj lidi rádi (7:- P) (7;- ))

[48 2 martin (PeS: 06.12.2006, 13:30:10 - x)
Dík, už tuším, oč jde. Sorry, ale na tohle tady neodpovím. Ale jen tolik, že situace rozhodně není tak jásavě černobílá, jak by z odkazu vyplývalo. Podobných jásavých článků a i komentářů jsem už četl - a zanedlouho dochází na onu větu z Knoflíkové války...
Tohle je na delší diskusi a nejlépe osobní, rozhodně ne tady. Tak až zas někdy přijedeš do Prahy a budeš se konečně chtít podívat do tý laborky, tak k tomu můžeme dát trochu diskuse u kafe...

[49 šumaváku, čtvereček už není, a obrázky jenom dva (Dušan Neumann: 06.12.2006, 13:34:47 - x)

[50 šakale, nemusela by chodit pětkrát, jednou zazvonit u dveří by stačilo.. (Dušan Neumann: 06.12.2006, 13:38:40 - x)

[51 2 martin (PeS: 06.12.2006, 13:42:33 - x)
Ještě - v tom odkazu si přečti, co řekl Hampl. A čti to jak jako právník tak i jako chemik, jak jseš ostatně zvyklej. Ten jásavej blb si ani nedokázal přečíst, co vlastně cituje...

[52 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 13:53:00 - Mail - x)
tvoje odpověď mi stačí a je jasná, téma je vysloveně na osobní kontakt.

Nemá někdo na prodej trochu času, tak den denně?

[53 Jirko původní (skimic: 06.12.2006, 13:59:44 - x)
hezké. Díky i za prima odkazy. Těším se na pokračování :-)

[54 Vysoké školství (dvd: 06.12.2006, 14:02:02 - x)
V prvním čtení mě napadlo jediné slovo: Ježíšmarjá!

[55 2 martin (PeS: 06.12.2006, 14:02:15 - x)
to víš, co naděláš. Člověk má jenom 3 ruce a den má pouze šestatřicet hodin...

[56 Brožová: Klausovu mozku je nalézání spravedlnosti cizí (skimic: 06.12.2006, 14:04:50 - odkaz - x)
Zaujalo mne, jak říká:
\"Tento spor mezi námi vyřeší zub času.\"

[57 >> Arcimboldo (: 06.12.2006, 14:09:46 - x)
Trochu offtopikálně jsem si vzpomněl na Aloise Jiráska, Víme, Filosofská historie, ten obraz Herodesa ze samých neviňátek.

[58 Zub času????? (Dana: 06.12.2006, 14:10:17 - Mail - x)
No to se teda povedlo! Zasvěcení vědí víc! :-))))

[59 Martine (larry: 06.12.2006, 14:11:41 - x)
to je zřejmě co jsem uváděl, Protokoly (3 hry + ty Antikódy), vyšlo 66 první vydání

[60 >> skimic (dvd: 06.12.2006, 14:13:41 - x)
Po přečtení jsem se zastyděl, že jsem se při čtení bavil. Někdy se mi zdá, že justice je resort neomezených možností. A měl jsem pocit, že i \"kotelnice\" Jílková z ní byla lehce vyvedena z konceptu.

[61 Dano a dvd (skimic: 06.12.2006, 14:19:12 - x)
Ten zub času - se přiznám - jsem mírně manipulativně vytrhl z kontextu - ale - stojí to za přečtení že?
Přesně! Jílková byla mírně v rozpacích...

[62 OT pro JAku: (maYda: 06.12.2006, 14:19:36 - x)
recept na cukroví :
Skvělý!
JAko variantu bych přidala telefonát s šéfem a mobil v míse s rozkvedlanými vajíčky.

[63 >> skimic (dvd: 06.12.2006, 14:35:51 - x)
Mě přitom \"zubu času\" napadla jedna vzpomínka. Na vojně jsem studoval jakýsi spis (detaily by byly sice zajimavé, leč zdlouhavé a vhodné spíše k \"vodičkovskému\" stolu) a tam bylo jedno krásné upsání: \"Neodsuzujte nešťastné na ploché dráze\" A tak jsem tyhle úlety začal excerpovat.

[64 2 dvd (PeS: 06.12.2006, 14:40:04 - x)
Já bych Tě opravil. Je to resort netušených možností - člověk ani netuší, co všechno je možný...
A tohleto předsedá soudu. A paní Jílková by si měla uvědomit, že dnes je již šestého a nedělat rozhovor s někým, jehož IQ dnešní datum nepřesahuje...

[65 Skimici, (jura-p: 06.12.2006, 14:58:09 - x)
nabízím dva úlovky od vojáků.
1. To se nedá nic platný! /komentář plukovníka k rozkazu ministra/
2. A říkám to hlavně těm, co tady nejsou. A je vás tady takovejch hodně. /plísnění nastoupených katedristů za špatnou docházku/

[66 larry (martin tamtaky: 06.12.2006, 15:07:29 - Mail - x)
už jsem doma, je to tak - Protokoly. Některé typogramy by se mohly znovu zveřejnit i dneska.

[67 Skimic et al. (martin tamtaky: 06.12.2006, 15:11:04 - Mail - x)
Brožová - četl jsem už dopoledne a celý rozhovor. Nejsilnější momenty (pro mě) jsou: ekonomický a matematický mozek, psal si poznámky na ubrousek a od toho je přece šéf!

Připomenulo mi to dávné citáty z Tondy Novotného. - volně: \"Já říkám tak a sodruzi říkají opak, Tak se na to pořádně podívám a vidím - já mám pravdu!\"

[68 Panenkomarijáskákavá - je tohle možný????????? (Rpu?: 06.12.2006, 15:15:50 - Mail - odkaz - x)
\"...Píše se 13. říjen 2006. Advokátka nemocnice v Havlíčkově Brodě sepisuje trestní oznámení. Lékaři mají poprvé otevřené pochybnosti, že se v nemocnici děje něco neblahého.
Advokátka v oznámení podle informací iDNES.cz popisuje podrobně problémy, které nastaly po operaci dvaašedesátiletého Jaroslava.
\"Pacient několikrát z neznámých důvodů krvácel,\" stojí v textu. Přesto končí optimisticky: advokátka oznamuje, že všechno dobře dopadlo a pacient kritickou situaci přežil...

...Sám Petr Zelenka přiznal, že v nemocnici lidé jeho rukou umírali, vedení ale \"vytáhlo\" případ pacienta, který nezemřel.

\"Na základě takového oznámení se nedalo takřka nic zjistit. Policie neměla informace o žádném podezřelém úmrtí,\" řekl iDNES.cz zdroj obeznámený s vyšetřováním.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!????????????

[69 Magistře (martin tamtaky: 06.12.2006, 15:30:36 - Mail - x)
to bude teď na pořadu dne, všichni budou kolem sebe šlehat a perfektně vědět, co jiní pokazili a co se mělo udělat. Přijde i NOVA a na vlastní oči jí vrátná řekne, že ten Zelenka to měl v pohledu a že ona to už dávno říkala.

Už jsem zaregistroval i požadavek na povinné pitvy zemřelých a povinné stanovení heparinu v krvi.

Letos na jaře mi doporučila doktorka lék, který snižuje srážlivost krve, přestože mám srážlivost kriticky sníženou. Doporučila, nepředepsala a v záznamu o ošetření také nic není napsáno, prý má omezené limity a mám si to jít koupit do lékárny sám. My tady žádného Zelenku nepotřebujeme, my si pacienty zabijeme sami!

[70 Novotný (larry: 06.12.2006, 15:39:19 - x)
no můj oblíbený citát je: Soudruzi, u nás je dnes možné i nemožné!

[71 tedy ještě (larry: 06.12.2006, 15:41:03 - x)
krom různých variací na Brzko, kde je/bude všeho dost

[72 martine, já jsem to saé už tady hájila včera. (Rpu?: 06.12.2006, 15:41:52 - Mail - x)
Jenže jak může právnička sepsat trestní oznámení na to, že někdo nechcíp...?????????

[73 Jirko původní (Venkovan: 06.12.2006, 15:43:30 - x)
Venkovan smeká klobouk!To je bezva,že někdo začal takové téma.Jste \"můj\" člověk.Už se těším na další Váš nepravidelník.

[74 Magistře (martin tamtaky: 06.12.2006, 15:52:13 - Mail - x)
jak může zkušená nakladatelská redaktorka vycházet z údajů v novinovém článku. Ani to datum jim nevěřím!

Tušíte vůbec, jaký průser by celé nemocnici udělala advokátka, kdyby se jen jedním nepatrným údajem dotkla práv nevinného člověka?

Stejně jako ta novinářka, ani já jsem nečetl text trestního oznámení, ale určitě tam nebylo, že zdravotní sestra Petr Zelenka, narozen xyz, bytem MM 258, boubeličky, PSČ 123 45 usmrtil pacienta podáním heparinu v takovém množství, že došlo k nezastavitelnému krvácení s následkem smrti.

[75 2 martin (PeS: 06.12.2006, 16:01:40 - x)
no já chtěl v první chvíli doporučit, aby nějaký hradní čunitel vyrazil do Lán zarazit rotaci prezidenta zakladatele v hrobě. Ale pak jsem si řekl, že použití přídavného jména v souvislosti s typem snad nebude mít tak destruktivní účinek. Já se napřed opravdu dost divil, že něco takovýho může šéfovat soudu, ale pak jsem si uvědomil, kdeže vlastně ten Nejvyšší soud sídlí. A je jasno! Byla tam nasazena jako chovná...

[76 OT - 2 Jaka (dix: 06.12.2006, 16:05:05 - odkaz - x)
Jako, já Vám hned odeslala mejl jako reply s adresou na ptakopyska, ale přišel mi vrácený. Tak snad se ptakopysk nebude zlobit, že si dovolím sem dát adresu jeho stránek.
Kdo si chce občas spravit náladu, jako lék na rozbolavěnou duši působí jeho povídání ze života dvou hafanů.

[77 martine, ale proč jako argument (Rpu?: 06.12.2006, 16:27:13 - Mail - x)
použije člověka, který přežil, když tam má dalších sedm, který nepřežili...to moje myšlenková kapacita nezvládá...
Mně je jasný, že teď to bude svalovat jeden na druhého, ale přece jen...

[78 Nejen pro Dix: (Sumavák: 06.12.2006, 16:31:46 - x)
Právě... jsem.. se.. vrátil(mírně nakrknutej)..nikoliv z hradu anikoliv proto, že...pan president mé ...návrhy...nepřijal !!, ale zvenku a doporučuji občas přejet očima i to menu, vlevo nahoře. Ten Mr.Owcrope tam je.Tak není třeba se omlouvat za uvedení adresy ne? :-)))
S chutí bych štípal dříví... ale musím kydat !

[79 Dobrý podvečer. (Jirka původní: 06.12.2006, 16:40:22 - x)
venkovane děkuji za poklonu, ale nevím jestli si jí zasloužím....
nemáte někdo zkušenosti z icq? Nevím jak zavolat...opravdu jsem technický \"talent\". Byl jsem nucen se zaregistrovat z rodiných důvodů. Všechno bych měl hotovo, ale prostě mi není souzeno najít tu ikonu, kterou se volá. U Skypu to zvládám bez problémů, ale tohle? Opravdu netuším.

[80 Magistře (martin tamtaky: 06.12.2006, 16:44:45 - Mail - x)
svoji myšlenkovou kapacitu do toho nepleťte - s tou to nesouvisí.

Trestní oznámení můžete opřít o prokazatelná fakta. Jestliže u minulých úmrtí nebyly k dispozici jiné údaje než že ten Zelenka měl den před tím službu, tak toho moc neoznámíte. Teprve u toho přeživšího můžete doložit celou dokumentaci, výsledky rozborů a stav při přijetí, v průběhu léčení a po podání. Jak se to vyvíjelo, jak jste vyloučila přirozené příčiny, co vám zbylo, proč se domníváte, že to mohl udělat jen ten jeden Zelenka.

Nechci plevelit, ale určitě znáte formulaci \"oznámení na neznámého pachatele\". To napiště vždycky, když jste vyloučila všechny ostatní a zůstal vám jen jeden a ten se nechal chytit za ruku. A ani potom byste neměla jistotu, že vám projde oznámení na konkrétní osobu.

Ale to všechno jsou jen popisy možností, když neznám text oznámení a mám věřit nějaké novinářské huse! Jinak to ta advokátka stejně napsat nemohla. Až uvidíte v podvečer na louce srnu, která po zaznění střelné rány poklesne v kolenou a pak po jedné odskáče, nemůžete podat trestní oznámení na souseda s puškou, který vyšel z poza rohu a v tom oznámení tvrdit, že těch osm srn od jara upytlačil on. A jestli to tak napíšete, tak se dostanete do pěkného průseru!

[81 Jirko původní (janabok: 06.12.2006, 16:46:36 - x)
super! ...
zakládám složku na další Nepravidelníky; ta bude rozdělena na další dvě podsložky: líbí/nelíbí; mám na mysli samozřejmě vytvárná díla, nikoliv doprovodné články...:-), ne že vezmeš ty dvě podsložky osobně! ...:-)))

[82 já principiálně jako předseda Nejvyššího soudu, (Sumavák: 06.12.2006, 16:54:51 - x)
\"Já opravdu nevím, kolik toho ví předseda Soudcovské unie Jirsa o mé práci. Já bych si v životě netroufla hodnotit jeho práci jako předsedy soudu.\"

Týýýý vole!

[83 Ach so! (PeS: 06.12.2006, 17:02:56 - x)
takže neznámý pachatel v Čechách je to samý, co neznámý vojín v Izraeli...
(teda, nechci zlehčovat, ale týhle nahrávce na smeč jsem neodolal...)

[84 2 Šumavák (PeS: 06.12.2006, 17:06:22 - x)
v tom citátu je bohužel chyba, vzniklá fonetickým přepisem - ono to trochu splývá... Na začátku té věty je IÁ...

[85 Pesi , a to znáš, jak tomu (Sumavák: 06.12.2006, 17:12:24 - x)
neznámému vojínovi postavili pomník a při jeho odhalování najednou Roubíček povídá:
\"Jakej neznámej?? To je Aáron Khon, známej obchodník tady odvedle !\"
A \"Odhalovač\" na to :

\"to jo, ALE JAKO VOJÍN VON BYL ÚPLNĚ NEZNÁMEJ !!\"

[86 martine, já zas nejsem až tak velkej vůl...:))) (Rpu?: 06.12.2006, 17:24:06 - Mail - x)
Blbina, ze všech blbosti co kolem toho kdo nadělal, ta největší byla, že si pan primář, když Zelenku vyhazoval a tento se mu výslovně přiznal, nevzal k tomu aspoň pět svědků..... (a tohle sám pan primář v televízi poudal, takže to není JPP)

[87 Šumaváku, (dix: 06.12.2006, 17:34:41 - x)
jejda a promiňte, já si nevšimla, ta moje omluva ohledně zveřejnění byla diktována mojí Kinderstube:-) a nedostatkem informací, leností sledovat změny, já bych přísahala, že tam adresa na Mr.Owcropa není od začátku. Ovšem je pravda, že už mohu naplno prožívat rozkoš z možnosti nepamatovat si. Věk je mi kontinuálně omluvou.

[88 Teda! Přiznejte se, (Dana: 06.12.2006, 17:42:03 - Mail - x)
komu se splašil počítač?????
Doufám, že ode mě žádný test na moravské víno nedošel! :-)))

[89 Právě mi přišel 10! moravský test. (Rpu?: 06.12.2006, 17:47:45 - Mail - x)
Jste pánové moc hodný, ale obávám se, že to v celé kráse s Danou neoceníme:))))

[90 Rputi, (Dana: 06.12.2006, 17:50:00 - Mail - x)
pánové, až na jednoho, ale ten to neví, jsou v tom nevině! To vypadá na trojana nebo jinou potvoru virovou. To by chtělo si okažitě zapnout anitvirák a začít s léčbou!

[91 2 Šumavák (PeS: 06.12.2006, 17:53:21 - x)
no přesně na to jsem narážel (mutatis mutandi...)

[92 Mimochodem, Rputi, (Dana: 06.12.2006, 17:54:57 - Mail - x)
jeden mi došel i od tebe! :-) Ale zřejmě to nebylo z tvého PC.

[93 Vážení, (PeS: 06.12.2006, 17:57:48 - x)
nevím jak komu, ale např. mně ten dotaz na vína přišel pouze jeden jediný originální, načež následovala plodná diskuse a jedno horrorové extempore za účasti širší veřejnosti. Pouze předmět zprávy byl pietně uchován tentýž...

[94 No jo, tak to se všem omlouvám, (Dana: 06.12.2006, 18:03:11 - Mail - x)
pod stejným názvem se opravdu ukrývá velice plodná diskuze! :-)))

[95 No jo, ale já jsem to určitě neposílala!!!!! (Rpu?: 06.12.2006, 18:11:16 - Mail - x)

[96 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 18:13:33 - Mail - x)
hezky napsané a já se zase něco nového a poučného dozvěděl.
Díky.

[97 protože můj email na seznamu (skimic: 06.12.2006, 18:13:57 - x)
je mrtev již od soboty díky výpadku nějakých IBM datových polí:
mohl bych poníženě požádat o nějaké vysvětlení stran toho moravského vína?
Už jsem si i načal Kovács Veltlínské 2002 a furt nic :-(

[98 Teda jsem nadšený , (Jirka původní: 06.12.2006, 18:18:35 - x)
většina stejně nepotřebuje žádnou osvětu , přesto si to přečetli a pochválili. Začnu tedy pozvolna připravovat další díl....teď se ale dostanu už k tomu echt renesančnímu umělci.....tak to bude složitější. :-)

[99 Jirko původní, (Modrý pták: 06.12.2006, 18:27:32 - x)
s chutí jsem se vzdělal. Znám jenom jméno Arcimboldo a ještě proto, že ho můj nejlepší kámoš používá jako označení pro osoby, které přicházejí s \"originálním\" řešením nějaké situace. Šup sem s dalším.

[100 Jirko, (Dana: 06.12.2006, 18:43:55 - x)
teprve teď jsem měla čas si v klidu přečíst a vychutnat povídání o Arcimboldovi. Líbilo se mi to, moc líbilo. A už se těším na další....:-)

[101 I mi přišel mail (Jaka: 06.12.2006, 18:53:17 - x)
k moravským vínům už nejmíň 9x a pokaždé od někoho jiného, nejdřív jsem se divila, teď už se jen směji.

Jirko původní, naprosto skvělý Arcimboldo a hlavně ty odkazy, díky moc a už se těším na další. Určitě si je začnu ukádat jako MP nepravidelníky. Dík

[102 díky Jirko původní (rezy: 06.12.2006, 18:59:14 - x)
tohle jsem potřeboval! Tato oblast umění je sice pro mě komnatou zapovězenou, tedy zhruba od první třídy, kdy jsem namaloval svojí první vodovkovou koláž, ale rád si prohlédnu když má někdo tak velkolepé nápady a dokáže je tak krásně realizovat. Budu se těšit na další pokračování.

[103 Tak to jsem zvědav, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 19:55:41 - Mail - x)
jak ČSSD zareaguje na \"Sedm statečných reforem ODS\" :-)
Jak jsem tak sledoval diskusní fóra na některých Webech, zvedl se zleva kvikot náramný.

[104 Jirko původní, (Modrý pták: 06.12.2006, 20:22:19 - x)
teď jsem to přečetl ještě jednou. \"Další výhoda byla v tom, že každý umělec se musel vyučit a dostat výuční list, aby byl přijat do cechu\". Výhoda výučního listu je jasná - přijetí do cechu. Umění je ze své podstaty svobodné. Dokonce se přiznám, že mě nenapadá žádná svobodnější činnost. Tak mě ve světle uvedené věty napadlo, k čemu \"potřebovali\" umělci cech? Nenaznačujete tím, že by se byl génius neprosadil bez výučního listu a tím členství v cechu? Nebránili se náhodou zavedení umělci prostřednictvím cechu \"nekalé\" konkurenci nadanějších mlaďasů? Napadá mě spousta dalších mizerných otázek :-)))

[105 Modrý ptáku, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 20:34:08 - Mail - x)
víceméně to tak bylo a nejen v umění. Bez členství v cechu nesměl řemeslník či umělec vykonávat svou činnost. A jako člen cechu musel cechu platit nějaké poplatky.

[106 Modrý ptáku.... (Jirka původní: 06.12.2006, 20:43:21 - x)
ono to není tak jednoduché jak se zdá. ten výuční list či cech byla vlastně licence. tehdy to bylo trochu jiné než teď . bylo to cosi co opravňovalo k práci, jako dneska třeba maturita. To na co jsme byly zvyklí tady...to cechovní uspořádání rigidní a strnulé v milánském Vévodství, nebo ve Florencii nebylo. Tam to bylo jenom o tom talentu. Proto taky byly v těch Botegách jakýsi lanaři, či skauti a Ti vyhledávali všude kde se dalo ty šikovné. Ty potom se u nich učili a samozřejmě pracovali a na základě talentu a vzdělání mohli dostat výuční list. Bylo tam mnoho omezení, třeba jak dlouho zůstává jako žák, nebo když nebyl spokojen šel na přezkoušení jinam. Uvědomte si , že takových boteg bylo deset v každé ulici. Ony totiž nedělali jenom umění jako Arcimboldo, nebo da Vinci, ale i svatby, brnění, pohřby, bály....prostě normální občanský servis.....to že to dneska nazýváme stejně jako u nás je chyba, ale není jiný název. Abyste si udělal představu tak v době kdy byl Giuseppe v Miláně, bylo cca 900 boteg, tedy těch od kterých jsou záznami

[107 Jirko původní, díky (divana: 06.12.2006, 20:44:28 - x)

[108 Pavle, teď jsem dočetl tvoje objasnění.. (Jirka původní: 06.12.2006, 20:50:37 - x)
on ten vstup do toho cechu, který byl otevřený pro všechny byl vlastně pouze \"certifikát jakosti\" či doklad o vzdělání. Nebylo žádné vstupní zápisné či poplatky. Taky třeba například doklad Milánského cechu byl platný v Benátkách a i v Římě...a samozřejmě obráceně. Přiznám se že jsem se nikde nedočetl jaké byly standardy zkoušek.

[109 Jirko, (Foundryman: 06.12.2006, 21:19:42 - x)
díky za poučný článek, zeleninového Rudolfa znám, ale nikdy jsem se nějak nepídil, kdo je pachatelem. Tak teď už to vím :-)

[110 Skimici, (Foundryman: 06.12.2006, 21:26:53 - x)
to byla obrazová ilustrace důvodů drahoty moravského vína - bez mailu těžko k objasnění.

[111 Vážení, (PeS: 06.12.2006, 21:41:49 - x)
mám pocit, že jsem poodhalil toho výra - to, že jsem paranoik ještě neznamená, že po mně nejdou - tak si od všeho nechávám kopie. A ejhle - jedna z těch kopií se mi ohlásila z \"volný.gsl.cz\" z neexistujícího účtu. Tedy bych doporučoval všem, co jste u volnýho, sobě pro sichr proscanovat comp. Samozřejmě, ten účet může být i kdekoli jinde, ale u toho volnýho je prostě více pravděpodobný... Ono vůbec, taková pofiderní, podrazácká a podvodnická firma - jak jsem byl varován a jak je všeobecně známo, TYPU volný (opět variace na neznámého pachatele) - si podobné útoky akorát zaslouží.
Takže co bych neudělal pro spokojené zákazníky - pouze varování před možným zneužitím jinak jistě perfektních služeb - jinak nelze.

[112 2 Jirka původní (PeS: 06.12.2006, 21:53:32 - x)
ad 18:18 - ve shodě s jedním zde již publikovaným názorem, mým oblíbencem tohoto období je Hieronymus Bosch... Na jeho triptychy se porůznu koukám už 30 let a pořád tam objevuji nové souvislosti. Ale jak jste psal, Vy na tu anglosaskou oblast moc nejste, takže nijak neponoukám. Řečeno s klasikem - \"no já to jenom navrhoval, já věděl, že to neprojde...\"

[113 2 Modrý pták (PeS: 06.12.2006, 21:59:30 - x)
ad 20:22 - ano, uhodil jsi hlavičkou o hřebíček... Ostatně, co jiného je dnes odborné sdružení šamanů a jasnovidců zvané \"Lékařská komora\" a nebo z opačného konce spektra neumětelů a vyžírků \"OSA\"? Taková rezervace pro blbce a zakomplexovance... Něco jako Brno...

[114 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 22:01:05 - Mail - x)
tak dneškem snad už mikulášské povinnosti skončily, právě jsem se vrátil z brumovského hradu.

PeSi, ty jediný snad ovládáš komunikaci mailmo, ti ostatní jsou učedníci, ale do cechu je přijmeme. Původní hromadný mail byl jen jeden a ten taky došel s přiloženými obrázky. Já jsem si dovolil zažertovat na téma té hlavy vinné révy v pozadí a použil jsem \"odpovědět všem\". Tím odhalila poštovní mašina našich providerů, že Foundry má nepořádek v Adresáři a adresu maYdy poslal jako marie.arch@volny a zapomněl národní doménu čili punktcz. Poštovní mašina mi sdělila, že se pokusila chybějící adresu doplnit přednastavenou doménou I. a II. řádu, ze které bylo posíláno - to je to gsl.cz. Takže k marii se to nedostalo, ale všichni ostatní dostali mail s dvakrát zpotvořenou adresou - společným dílem Foundrymana, mým a providerským.

Já jsem byl hodně dlouhou dobu sprdávaný za to, že jsem mazal obsah dřívějšího mailu, na který jsem reagoval a že jsem přejmenovával předmět, aby tam nebylo třeba desekrát za sebou Re:Re:Re:Re:Re:. U jiné skupiny uživatelů zase vzbuzuje podezření to automatické nabalování textu, předmětu nebo dokonce vpisování komentáře do přišlého textu jinak barevným písmem. Když to udělá někdo, kdo formátuje poštu HTML a dostane to někdo, kdo má nastavený jen prostý text, tak je to teprve guláš.

Kajícně se biji v prsa a slibuji, že to příště udělám zase tak!

[115 teda ani jsem si nepředstavoval takový zájem... (Jirka původní: 06.12.2006, 22:01:05 - x)
bez legrace. Foundry, když budu upřímný tak se mě Rudolf moc nelíbí....proto jsem dal do článku tu Zemi. Podle mne nejpůsobivější obraz, ale asi jsem zaujatý protže, jsem ho měl možnost několikrát studovat o samotě a v klidu. Až budete ve Vídní skočte si k Liechsteinům. stojí to opravdu za to.

PeSi jsme zlomený a nějak to vykoumám. Je pravda, že opomenout takové malíře a umělce nejde. Nejen Hieronyma,ale i třeba El Greca.....a další....opravdu nevím koho dříve. Bude to asi nekonečný nepravidelník.

[116 2 Foundry (PeS: 06.12.2006, 22:09:49 - x)
každý je svého štěstí strojvedoucím. Až poskytne skimic mail, dostane posudek kvality a ceny moravského vína.
A jinak Ti šel prozatímní mail...

[117 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 22:11:37 - Mail - x)
to tě Brožová tak uchvátila, že naši zlatou loď nazýváš rezervací?

[118 A já vám to dopřesním... (Sumavák: 06.12.2006, 22:12:34 - x)
je to někdo, kdo mě nemá v adresáři.
Protože já jich dostal také více, ale všechny \"originální\" s nějakým dovětkem či poznámkou....

On už to tu J.P. naznačil.. Modrý Ptáku - základní otázkou je, zda si už tehdy říkali \"umělci\" v dnešním slova smyslu a nebo jen \"malíři, sochaři, zbrojíři, houslaři....\", prostě \"interieroví řemeslníci\"... :-))))))

[119 2 martin (PeS: 06.12.2006, 22:35:37 - x)
Ber to pragmaticky (ono to ani jninak nejde) - my je prostě musíme vychovávat... (já dodnes, když čtu nebo slyším, že někdo na mail používá \"malinký měkkounký výhled\" si připadám jak při malárii - polévá mě horko a zimnice zároveň. a říkám si s klasikem - quo usque tandem... (Gates abutere patientia nostra...)
Leč komu není rady, sám do ní padá. A tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se konečně jednou dojde pro pivo! A jak se do lesa volá, tak se ucho utrhne a kdo jinému jámu kopá, dostává obvykle dobře zaplaceno!

[120 2 martin (PeS: 06.12.2006, 22:38:23 - x)
Nejen Brožová... Leč ty, pokud vím, jsi dostatečně odstíněn - ňákým tím kopcem..., nebo ne?

[121 2 PeS (martin tamtaky: 06.12.2006, 22:42:01 - Mail - x)
ano, teto Kateřino!

Dneska mě navštívil jeden obchodní cestující a obdaroval mě i moji sekretářku (manželku) reklamní pozorností - šulibrk Kingston 1GB. Vždyť to není tak dávno, kdy jsem kupoval 64MB za více než dva tisíce kus a teď se to nabízí jako cucavý bonbony.

[122 2 Jirka původní (PeS: 06.12.2006, 22:47:06 - x)
tak toho El Greca bych si dovolil plně podpořit. To je taky jeden z těch oblíbenců v pozadí, na něhož člověk lehce zapomene. A že zas urputně zmiňuju tu anglosaskou oblast - co takhle Albrecht Dürer? Ale to jen tak nadhazuju...

[123 2 martin (PeS: 06.12.2006, 23:00:29 - x)
děkuji. Děkuji za připomenutí, že ten čas ubíhá rychleji, než je v kraji zvykem (parafráze na: cizinče, vaše kolty visí níže, než je v kraji zvykem...). A znovu připomínám těch úžasných 20 mega na hard disku... a firma, jíž jsme již dali nemálo co utržiti, se tehdá kdysi dávno nazvala optimisticky 100mega... Ty to vidíš, ostatní snad taky, ale kurva do prdele, je Vám jasný, že se bavíme o době před DESETI lety? Půl generace! A já zas píšu projekt na výzkum a je mi celekm jasný, že i když budu hodně odvážnej, ta realita mě předběhne!
Probíhala tady diskuse, co s volným časem, až bude jednou všechna práce hotova a ten zbytek až převezmou roboti... Poradil bych - dělejte vědu! Každý dle svých schopností a možností. a pokud je to jako koníček, vsadím se, že to budete dělat poctivě. Co sahá lidská paměť, žádnej chlap neošidil a neodfláknul svýho koníčka. A navíc, ten koníček tu nechá nesmazatelný stopy. Teď je ta nejúžasnější doba - objevy padají jak hrušky se stromu a pokud Vás to chytne, máte do smrti vystaráno a jdete do penálu v plné práci a úsilí a ani si to neuvědomíte. Jako Klaun... Co si přát víc?

[124 PeSi, (Foundryman: 06.12.2006, 23:19:08 - x)
za Duerera jsem se už přimlouval. A taky za Cranacha - který, mimochodem, začátkem 16. století maloval karikatury papeže. A to reformace teprve začínala a Luther se neodvažoval vystrčit šňupák ze Saska, aby ho neupálili.

[125 PeSi, (Pavel Kořenský: 06.12.2006, 23:25:33 - Mail - x)
v tom je ale ten problém o kterém jsem psal.
Co s lidmi, kteří žádný koníček nemají (většina) a na vědu nemají hlavu (také většina). Prostě co s těmi, kteří se po šichtě svalí na kavalec a koukají do bedny nebo jdou na svých 8-10 kousků do hospody ?

[126 2 Foundry (PeS: 06.12.2006, 23:32:03 - x)
No vidíš - já zdaleka nejsem humanista, ale když už se naťukne to období, najednou vytanou oblíbená jména. U toho Cranacha se naskýtá otázka - starší či mladší? V některých směrech mě více oslovil ten mladší, ačkoli staršího zdaleka nezavrhuji, také má mnohé co do sebe.

[127 2 Pavel Kořenský (PeS: 06.12.2006, 23:35:18 - x)
obávám se, že tady pak přijde ke slovu Kurt Vonnegut Jr., který podobnou společnost už popsal (mutatis mutandi)...

[128 2 Pavel Kořenský (PeS: 06.12.2006, 23:44:43 - x)
a jinak nepřijímám argument \"na vědu nemají hlavu\" - po těch letech, co vědu učím a sám aktivně dělám, si troufám tvrdit, že žádná extra hlava není třeba... Já vím, že nahrávám na smeč, že do tý mý by se klidně ještě jedna vešla, ale to s tím až tak nesouvisí. Naopak - co se nedá ošidit, je to zaujetí. Člověka to prostě musí bavit - a pak to ani nechce ošidit. Už víc než rok si slibujem/dlužíme tu diskusi o kvantovce... ale ona je vlastně zbytečná... Protože co třeba je, je to nadšení, svědomitost a hlavně obrovská trpělivost - a ta, jak známo, růže přináší... ale to víte líp, než já, ne?

[129 Vážení, (PeS: 06.12.2006, 23:52:52 - x)
odcházím zdechnout do bažin a zítra asi budu mít náročný den. Tak nevím hodiny ani minuty...

[130 PeSi, (Pavel Kořenský: 07.12.2006, 00:00:39 - Mail - x)
no, já do toho \"nemají na to hlavu\" zahrnul i ty, kteří nemají zmíněné \"nadšení, svědomitost a hlavně obrovská trpělivost\".

A takových je bohužel děsně moc. Nemusím chodit daleko, třeba můj tchán-aspirant. Celkem fajn člověk, nicméně úředník, příští rok bude nezaměstnaný protože se přece nebude učit nové předpisy a na celkem luxusní podpoře to doklepe do předčasného důchodu.
Taky nechápe, proč když mám IT/elektronickou firmu se bavím doma tím, že studuju datasheety, učím se nové programy, nechávám si posílat vzorky součástek, zkouším různá zapojení a (dle jeho slov) \"vymýšlím blbosti, když mně za to nikdo neplatí\".
Ale budiž mu ke cti, že alespoň nechodí na svých 8 kousků denně.

[131 PeSi, (Pavel Kořenský: 07.12.2006, 00:01:21 - Mail - x)
jinak přeji Dobrou noc.

[132 nemají na to hlavu.. (JM0: 07.12.2006, 15:32:23 - x)
Žádné starosti: \"Jeden kubík stačí, když tě můra tlačí.\"



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: