Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 22.12.2006

Umělecký nepravidelník

z období řvoucí Italské renesance - díl druhý

píše: Jirka pův.


Představte si, ráno, sluníčko, Florencie.... a kousek od vesnice Vespignano drobný rolník, skoro bezzemek, s nejmladším synem vyhání pár svých oveček na pastvu. Začíná být trochu parno a potomek se trochu začíná nudit a tak si začne kreslit po kameni opukou, které je všude dost. A kreslí a kreslí, protože ho to velmi baví. Tu jde okolo člověk a kouká se na chlapce jak si čmárá .a najde genia .prvního opravdu renesančního umělce.

Ten, který šel okolo se jmenoval Cimabue a byl to velice šikovný a pracovitý umělec. A ten klučík, který si jen tak čmáral byl Ambrogio di Bondone , ale Vy ho budete znát pod jeho uměleckým Giotto.

 

Giotto

Narodil se kolem roku 1266 a umřel 1337

Jak už to v té době bylo běžné, mladý Giotto s Cimambuem odešel prostě za lepším. Práce pro botegu byla jistě perspektivnější, než být drobný farmář. Cimabue , protože byl chytrý brzy zjistil, že je bezvadné mít k ruce šikovného a talentovaného kluka, který jako vývěva nasával informace a učil se všemu novému.

Po získání výučního listu a přijetí do cechu se vydal, jako správný renesanční genius, na poznávací cestu po tehdejším uměleckém "pupku" světa. V letech 1285 ­ 1290 trávil svoje dny v Assisi pak ve Veroně, Neapoli, Římě, Florencii, Raveně. Během cesty vytváří velmi mnoho krásných obrazů, soch a staveb .. Za zmínku stojí i taková zvláštnost jako je zakomponování portrétu svého přítele Dante Alighieriho do jedné z fresek v Assisi.

Genialita a novátorství se začala projevovat tím, že vlastně postupně vytvořil úplně nový pohled na malbu v perspektivě a i kompozici obrazu. Poprvé v dějinách malířství se někdo rozhodl nemalovat jenom z boku a zepředu, ale třeba v pohybu a z různých stran na tu dobu to byla obrovská změna, asi jako první let do vesmíru. Od té doby už nebyl obraz pouze jednotvárná a placatá věc, jako by přejetá parním válcem, ale "Imax" , který diváka vtáhne do děje. Objevil zákonitosti perspektivy a začal je využívat. Postavy stojí a pohybují se pouze na zemi a přesně tam kde mají být. Všechny osoby v malbě mají přesně vymezené místo a prostor , stejnoměrnou perspektivní modelaci a barevnou kompozici. Divák se stane " vrcholem trojúhelníku" v dalších rozích jsou postavy v obrazu a pozadí . Důležité je taky spojení pozadí ( hory, stromy, budovy..) s "jednajícími" postavami, dříve pozadí bylo jenom pozadí. Od doby Giotta to byla organická součást a nesmírně důležitá část obrazu, minimálně pro plastičnost díla. Všechny věci, které jsou namalované jsou pevnou součástí celku a dodávají dílu jeho monumentalitu.

Giotto
(http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Giotto.jpg)


Ale to není vše. Giotto dává do díla "duši". Velice důležitou součástí malby je představivost. Většina jeho zpodobnění náboženských motivů je opravdu jiná než bylo v té době zvykem. Postava svatého byla vždy v pohybu či letu, prostě v nějaké činnosti, která se pojila s jeho životem. Dříve to bylo nemyslitelné. Byl vzýván statický model s motivem náboženského uctívání. Proto byl přeci obraz malován .vlastně jako oltář či svatý obrázek.. Od teď byl svatý muž či žena součástí života a celá malba se stala z církevního zbožštění ryze světskou záležitostí. Dříve byly obrazy součástí kostelů, chrámů, klášterů ..od teď se staly "nábytkem", mobiliářem bohatých panovníků, šlechticů, měšťanů . součástí knihovny, jídelny, ložnice. Byla to revoluční změna, která zpřístupnila nejen malířské umění širokému spektru lidí, nejen kněžím a církvi. A to bylo velmi důležité, zvýšil se několikanásobně počet potencionálních zákazníků a tudíž se objevil prostor pro další plejádu umělců.

 

Jeden z prvních opravdu zásadních revolučních počinů byl obraz: Stigmatizace sv. Františka, který prokazatelně maloval sám, pod dojmem působení v Assisi a kde působil svatý František .

Giotto Stgmatisace sv.Františka

Stigmatizace Sv. Františka

kolem roku 1300 tempera na dřevě

Musée National du Louvre

 

Chtěl bych se u tohoto díla zastavit, neboť se jedná o přechod mezi novou renesanční malbou a středověkou .horní velká část ukazuje "jak sv. František ke stigmatům přišel" pro názornost Giotto "ukázal" které části těla jsou krvácejícími znameními postiženy. Všimněte si prosím natočení a pohybu všeho co je na obrazu na tu dobu to bylo revoluční. Také výraz budoucího svatého, když si ho zvětšíte, není jednoznačný. Není v něm pokora přijímaní údělu, ale spíše překvapení, nerozhodnost a pochybnosti. To je také velice novátorské. Vnáší totiž do víry obecně ten prvek o neustálém pochybování o sobě samém a cestě po které jdu. Spodní díly obrazu jsou "pouze"jevy z Františkova života, včetně posledního ( třetí části). Kdy jako hodný strýček káže, nikoliv sype, ptáčkům. Jistě nemusím vysvětlovat malířovu myšlenkovou metaforu. Také nemusím zdůrazňovat, že se jedná o Františka s Assisi.

 

Také stojí za připomenutí jedna Giottova práce v Padově , která má vliv i na dnešní dobu a taky jak se v dovětku dočtete tak i na kosmonautiku a výzkum vesmíru. Při svém pobytu na inkriminovaném místě, dostal zakázku na zásadní fresku do jedné soukromé kaple. Majitel chtěl něco, jak bych to řekl, "šíleného". A tak Giotto popustil uzdu své fantasie a namaloval něco neobvyklého. To, že vzdávání úcty narozenému Ježíškovi bylo běžné téma je zřejmé. V jeho pojetí je ovšem jiné. Freska Klanění je jako z jiného světa Nemá cenu se bavit o strohém přístřešku pro spasitele, který nebyl až tak obvyklý, ale když si povšimnete nahoře nad stříškou je zobrazena kometa ..Není jisté jak na to přišel. Nikdo se to asi nedozví. Ale když si budete věšet kometu na vrchol stromku, vzpomeňte na renesanci a Giotta, ten za to může , že padáte ze štaflí a máte závrať podle výšky stromu. Dříve totiž byla zobrazováno pouze hvězda a nic víc, popřípadě anděl se stuhou.

Giotto — Klanění

Klanění  — freska

Kaple Scrovegni, Padova

 

Další důležité dílo je freska Vzkříšení Lazara v Assisi. Na fresce, kde je "obraz" jednoho z Ježíšových zázraků, se poprvé objevuje "černoch" v jiné pozici než jako jeden ze tří králů a i to je novátorské. Možná, že se Vám to nebude zdát dostatečně převratné, ale na tu dobu to bylo velice,velice neortodoxní.

 

Giotto -Vzkříšení Lazara

Lazarovo vzkříšení ­ freska

Basilika sv. Františka v Assisi

 

Giotto také změnil jednu věc a to výběr předloh postav . Dříve se zobrazovaly pouze fiktivní postavy , bez "kazu" , ale on to tak neviděl a nedělal. . Vybíral si většinou normální lidi z ulice, žádné krasavce, ale vnitřně silné a charismatické jedince ( viz Aleghieri, jeho kamarád a jeho zpodobnění ve fresce,- bohužel nemám fotku), prostě jak by řekli socrealističtí umělci, hrdiny všedního dne. Tento výběr předloh je inspirací pro další a pozdější umělce. Jistě se dostanu v dalších dílech na výběr předloh postav těch "zlých" , kde bývají vymalovaní Ti co nezaplatili, nebo jinak se znelíbili tvůrcům.

Někdy kolem roku 1329 se dostává zpátky na "místo činu" tedy do Florencie. To už je , ale věhlasný umělec, který pokládá základy Florentské malířské škole. Do které se pozvolna zařazují taková jména jako Masollino, Fillipo Lippi, nebo Leonardo da Vinci i Botticelli a Michelangello .

Nejen obrazy a freskami byl živ. Ke stáru se stále více věnoval architektuře. Možná to bylo pragmatické, v té době totiž ještě nebyly brýle ani cvikry a tak se musel věnovat něčemu většímu, než je obraz metr x metr. Prostě na ty detaily je potřeba vidět. Proto se stává roku 1334 Magnusem Magistrem. Tento honosný titul vlastně je pozice úřednická , jak bychom řekli dnes, hlavního architekta a ministra kultury Florentské republiky ( nejen města Florencie pochopitelně). Přesto si našel čas aby dokončil a povznesl projekt Florentské katedrály Santa Reparata a zvonice, na které se asi podepsal nejvíce. Bohužel se ale nedočkal dokončení "své" zvonice a umírá pár let před dokončením, této monumentální a "mramorované", proporčně dokonalé, stavby. Čtvercová základna o straně 14 m na které stojí věž o výšce 84 m je ve spodu zdobena kachlem od A. Pisana , také od něj jsou krásné bronzové dveře ve vstupu. Výklenky v plášti jsou ozdobeny sochami od Donatella. Postě se stačí projít okolo a vidíte výkvět renesanční Itálie pouze na několika desítkách metrů. A to se nebavím vůbec o tom, že stačí vystoupat 414 schodů a vidíte celé tehdejší centrum umění v celé své kráse.

Giottova zvonice
(http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Firenze-campanile.jpg)

Giottova zvonice

8. ledna roku 1337 Giotto ve Florencii umírá. Zanechává za sebou nejen velký majetek a autoritu skvělého umělce a architekta, ale i manželku a šest dětí. Také asi velice smutnil papež, neboť v něm ztratil velkého přítele a dobrého společníka.

Ambrogio di Bondone byl pochován v rozestavěném chrámu, což bylo velice neobvyklé, protože se nesmělo pochovávat před vysvěcením. Ale když jste přítel papeže, máte jistou protekci i tam "nahoře".

Dochovaných obrazů není mnoho a jsou převážně ve Vatikánském museu. Maloval totiž hlavně sakrální malby pro kláštery a církevní objekty, jsou uchovány a přístupné. Velice populární byly cestovní oltáře a ty "sekal jak Baťa cvičky", tedy ne on, ale jeho botega. Při svých cestách se převážně věnoval výzdobě chrámů, kaplí a kostelů. A tak se zachovalo hodně fresek a mozaik. Pro zvýšení efektu používal i drahé materiály jako jsou vtepávané zlaté plíšky a drahé kameny. Pokud se na ně budete chtít podívat koukněte se do galerie

 

Ps .

Když se dostanete za zvonici ( viz foto) a přejdete silničku, tak se dostanete do jedné velice dobré restaurace , kde dostanete i potravu těla, pokud Vám při prohlídce vyhládne. Mimo to jde to spojit i s prohlídkou soch a reliéfů, protože sedíte, pokud jste na zahrádce, pár metrů od základny zvonice a ta je přes vinou révu vidět.

 

Pps.

V době kdy zemřel Giotto se ještě 15 let nevědělo, že nějaký Leonardo se narodí a to je město Vinci pár kilometrů od Florencie.

 

Dovětek zdánlivě mimo téma :

před pár lety se Evropská kosmická agentura ESA rozhodla zkoumat Halleyovu kometu. Někdo si vzpomněl na fresku Klanění v Padově a Giottovu kometu nad skromným příbytkem malého spasitele A jméno bylo na světě. ESA nazvala nejen projekt ale i družici jménem renesančního genia , tedy Giotto. Jsem přesvědčen, že je jistě potěšen, jestli nás z hůry pozoruje, když už byl Papež jeho kamarád.

Giotto sonda

 

Sonda Giotto

 

 





Komentáře

[1 Škoda (martin TT: 22.12.2006, 05:58:35 - Mail - x)
že jsem o té restauraci nevěděl dříve, o důvod víc se vrátit do Florencie a podívat se na ni zase z jiné strany.
A navíc budu mít důvod k prohlídce starých fotografií.

Už se těším na další Nepravidelník!

[2 Přeji krásné ráno! (Rpu?: 22.12.2006, 06:24:36 - Mail - x)
K tomu Lazarovu vzkříšení - myslím, že se tam Giotto zcela neortodoxně uvtípnul. V centrální části obrazu jsou dvě postavy, které padli na kolena klaní se Ježíšovi. Pro vyváženost kompozice je tam ještě ten černoch, který se vlastně také klaní....a zcela neortodoxně vystrkuje na Krista zadek....
Ano, vždycky se najde někdo, kdo i na nejmocnějšího pozadí vystrčí - třeba neúmyslně...:)))

[3 Rputi (dvd: 22.12.2006, 06:53:59 - x)
pokud to vystrčení zadku provádí - byť zprostředkovaně - genius, tak to přeci nevadí. Podstatně častěji tak ale činí ti, kteří mají do genia dále naž já do tanečníka na laně.

[4 padlY - ten konec roku má na mně nějak neblahý vliv, koukám.... (Rpu?: 22.12.2006, 07:01:41 - Mail - x)

[5 dvd - (Rpu?: 22.12.2006, 07:05:35 - Mail - x)
Co jiného hloupým zbývá, když ničeho lepšího, než je pozadí, nemají......?:))

[6 opět hezké (skimic: 22.12.2006, 07:29:31 - x)
Jirko původní :)
Zaujala mně ta - jak píšete - tempera na dřevě, je ona stigmatizace jaksi \"polopaticky\" předváděna. Muselo mu na tom záležet. Vžyť i Ježíše umístil nedaleko - ačkoliv si myslím, že z hlediska vlastního procesu stigmatizace vzdálenost nehraje hlavní roli.
Mimochodem, všimli jste si toho rogala?

[7 oprava (skimic: 22.12.2006, 07:30:49 - x)
.., *kde* je ona stigmatizace ...

[8 skimici, (Rpu?: 22.12.2006, 07:40:14 - Mail - x)
je to pták a jestliže vyčuhuje za Kristem, tak to bude nejspíš holubice - tedy Duch svatý.

[9 Šimone Kleine (skimic: 22.12.2006, 08:17:45 - x)
všechno nejlepší, kolego :))

[10 Jaký šel takového potkal... (ptakopysk: 22.12.2006, 08:25:01 - x)
se říká. Docela by mě zajímalo, kdo potkal třeba takového Knížáka, nebo Davida Černého. Vlastnonožně bych mu šel nakopnout ánus. Kupříkladu já dneska potkal dvě mladistvé naděje národa, které si nemohly vzpomenout na slovo \"průvodčí\" a malebně ho opisovaly výrazem \"kokršpaněl co cvaká lístky\". Ne nepozdvihl jsem je k sobě do výšin uměleckého éterična, ve kterém mírně pluji již od včerejšího večera, kdy jsem pozřel dvě pinty čtrnáctivoltového portugalského merlotu. Možná jsem měl, neboť jak praví básník:
Malý ženský taky ženský,
zdraví vás pan Opočenský!

[11 Ptakopysku (skimic: 22.12.2006, 08:39:20 - x)
pokud dvě imperiální pinty, je to 2 x 0,56826 l
pokud dvě US wet pinty, je to 2 x 0,473176473 l

Litrovky to asi nebyly, protože v případě prvním byste musel načít druhou a v případě druhém byste z nejasných důvodů nedopil :)

Ale kdo taky dnes kupuje litrovky :))

[12 ptakopysku, (Rpu?: 22.12.2006, 08:40:08 - Mail - x)
dřív moh jeden namalovat rogalo a tvrdit, že je to duch svatej - ba i při jiných příležitostech se tím dalo argumentovat. Dneska si jeden s rogalem neškrtne.....no jedna vlastně taky ne......:)))

[13 Skimici (ptakopysk: 22.12.2006, 08:50:50 - x)
no dobře, tak jsem spolknul cca jedenapůl štandlíku merlotu. Jinak to rogalo není rogalo, ale raketoplán. Tedy umělcova decentní připomínka návštěvy nadržených mimozemšťanů v Itálii mající za důsledek mimořádný počet nadměrně inteligentních a šikovných potomků s takřka renesančním rozsahem vědomostí.

[14 Rputi (ptakopysk: 22.12.2006, 08:53:30 - x)
no dneska by to rogalo muselo být růžové, potištěné malilinkatými Vašíky Havlíky, nebo by pod ním místo pilota musel viset obří pyj, aby to bylo prohlášeno za umělecké dílo hodné Národní galerie.

[15 Ptakopysku! (skimic: 22.12.2006, 08:56:00 - x)
KDE MAJ TEN MERLOT ????

:)))

[16 Skimici (ptakopysk: 22.12.2006, 09:06:05 - x)
v práglu kousek od budějovický je uzenářství střižený vínotékou a maličkatou sýrotékou. Rád tam chodím, protože tam prodávají všechny stopové prvky které nutně potřebuju k životu. Tedy sýry ementálského typu, uheráček, uzené a červené víno. Ale ve vašem dotazu cítím temný podtext! Ne opravdu tam nic co vy se vyrábělo z koky, lysohlávek či podobných pochutin neprodávají :o)

[17 zvonice je nádherná (rezy: 22.12.2006, 09:07:43 - x)
ale co na ní obdivuji já, je právě to že jí tenkrát stavěli lidé jen s jednoduchými stroji. To obrovské množství práce, které není na první pohled vidět mě ohromuje zcela nejvíce. 84m vysoká stavba se základnou 14m, asi mnoha stropy, to je obrovské množství stavebního kamene, dřeva, atd atd. To množství práce a vlastní řízení stavby je stejně úžasné, jako stavba sama.
Když si představím, kolik muselo na této stavbě pracovat lidí, zvířat, od dopravy materiálu až po vlastní vyzdvihování do té výšky dále vlastní umělecké opracování, to vše je prostě fascinující.

[18 a k tomu Lazarovi a černochovi (rezy: 22.12.2006, 09:12:44 - x)
já mám za to, že ten černoch s tím druhým jen odnášejí ten blok co zakrýval vchod do hrobu, ten blok snad není z kamene :-).

[19 Hezké dopoledne. (Dana: 22.12.2006, 09:20:25 - Mail - x)
Jirko, původně jsem si chtěla nechat přečtení Kulturního nepravidelníku na později, tak někdy mezi svátky, ale...uvízla jsem.:-) To je pro vás poklona.Už se těším na další průvodce uměleckou historií.
A teď uháním pro kapry. Nebo nebudou! A odpoledne s pilkou do lesa pro stromek - ovšem samozřejmě i s majitelem lesa.

[20 Jirko původní, (Modrý pták: 22.12.2006, 09:24:57 - x)
je to moc hezké a tou \"protekcí nahoře\" jsi mě moc pobavil.
P.S. Koukni na datum úmrtí.

[21 dobré dopoledne... (Jirka původní: 22.12.2006, 09:44:48 - x)
Za prvé jsem chtěl omluvit moji maličkost za zmatek při stanovení úmrtí...správně je ten spodní údaj. Teda 8 .1. 1337. Netuším jak se to mohlo přihodit.
Rputi samozřejmě, máte pravdu za rogalem je symbolducha svatého....
Rezy, když se tam, pojedete podívat , tak kousek od zvonice je taková expozice, kde jsou originály soch a také postup, či návod, jak si takovou zvonici postavit. Blok není kamenný . Ty jeskyně byly zahraženy spíše symbolicky...Oni se nemocní izolovali, ale nezavírali, jenom měli některé věci zakázány, aby se nákaza nerozšiřovala. Takže se maloval jenom symbol té \"izolace\"


ps. Modrý Ptáku...smysl pro detail, je důležitý :-)))

[22 tak Rputi (skimic: 22.12.2006, 09:49:58 - x)
gratuluji k správnému vyluštění \"záhady rogala\", když takto potvrzeno autorem :))

Přesto však: holubice s takovým rozpětím?
No ano. Já vím. Renesance :))

[23 Šimone, gratuluji k svátku.. (Jirka původní: 22.12.2006, 09:58:47 - x)

[24 Dano (martin TT: 22.12.2006, 09:58:56 - Mail - x)
kapři budou, já to dokonce nechávám na zítřek ráno. Stromek jsem koupil ve Vsetíně v zahradnictví - stříbrný smrček skoro třímetrový za 150,-. Ještě mi ho převázali a pomohli upevnit na střešní nosič. Zdá se mi, že jsou rok od roku levnější?
Trh zafungoval - místní majitelé lesů se rozhodli stát se za pár smrčků milionáři ještě tento týden a tak jim všechno zbylo. Protože nemám rád hamižnost, tak si od nich nekoupím ani ten zítra slevněný ve výprodeji. Kdo chce moc, mívá málo.
Vyrážím na trasu Vsetín-Zlín-Prostějov-Brno-Horní Lideč-Valašské Klobouky. Doufám, že se nepotkám s nějakým bláznem, který bude spěchat ke stromečku.

[25 skimici (ptakopysk: 22.12.2006, 10:01:52 - x)
autor napsal, že ZA rogalem je symbolduch svatý (mimozemšťan?), takže autor tam to rogalo defakto potvrzuje. Současně nám naznačuje, že symbolduchové používali rogalo jako kryt zpoza kterého jukali na lidi.

[26 Ptakopysku, hlavně ten rogalo (Jirka původní: 22.12.2006, 10:06:55 - x)
je vlastně nejhorší dravec.....minule jsem do něj vystřílel celý zásobník, než toho chlapa pustil..... :-))

já vím je to staré, ale nemohl jsem si pomoct....to asi to bude tím grogem

[27 to ..asi to bude tím grogem (rezy: 22.12.2006, 10:09:38 - x)
jen jestli to není tím olejem z řetězu :-)

[28 jistěeeeeeeeee ........ šmik (Jirka původní: 22.12.2006, 10:11:16 - x)
a sem tam kůra a piliny mezi zuby taky patří k věci.

[29 Ptakopysku :)) (skimic: 22.12.2006, 10:15:19 - x)
a ty čáry naznačující původ a umístění stigmat budou vlastně jen výstřely z laserových zbraní.
Takže vlastně taková současná moderní bojovka :)

[30 rezy, to není kamenný blok, co odnášejí. (Rpu?: 22.12.2006, 10:17:21 - Mail - x)
To je prkno, na které se kladli nebožtíci, aby zatuhli pěkně do rovna...:))) a taky se s nimi líp manipulovalo.

[31 Jirko (ptakopysk: 22.12.2006, 10:25:03 - x)
:o) a teď si představte, že prostý renesanční člověk neměl na obranu proti těmto dravcům k dispozici vůbec nic, pouze velmožové disponovali šutromety, bác-hamry a další vyspělou technikou. Ono se to hezky povídá o renesančním rozkvětu, ale ten se týkal velmi úzké skupiny lidí a pokud jste nepatřil do skupiny filosofů, či umělců u šlechtického dvora, tak jste byl socka v současné době takřka nepředstavitelná. Ale ani u toho dvora to nejspíše nebyl žádný med. Nevím, jestli to není jen můj interní dojem, ale na tehdejší mejdany se chodívalo s dýkou po boku, popřípadě pokud jste nesnášel krev, tak s porcí jedu v kapse. :o)

[32 já měl za to, že Lazar (rezy: 22.12.2006, 10:26:40 - x)
byl nebožtík, tedy alespon to tak píše i Vikipedie. Tak jsem si myslel, že už byl v hrobě a ten byl zadeklován tím blokem, ale uznávám, že podle toho, že s tím manipulují jen dva, a ten stojící to v pohodě drží (tedy jestli to není opřeno o tu zeď) tak to bude to prkno.

[33 Rputi.... (Jirka původní: 22.12.2006, 10:28:23 - x)
V tomto případě, jde jen o symbol smrti , s lidmi, jako byl Lazar se v té době moc nemazali...a to i vlastnírodina je vyhodila do izolace

[34 skimici (ptakopysk: 22.12.2006, 10:32:09 - x)
já to tady nechtěl psát rovnou, abych neurazil místní jemnocit, ale když jsem tu reprodukci uviděl, tak mě jako první napadlo: \"Hele manga!\" Jenom škoda, že se dochoval jenom dřevěnej přebal. Docela by mě zajímalo, jak to dopadlo.

[35 Ptokopysku, že Vy jste četl (Jirka původní: 22.12.2006, 10:35:35 - x)
o Borgiech a Mediccejských....Na druhou stranu v té době padla většina bariér z dob středověku. Takže bylo hodně věcí více vidět. Jo chudí to měli moc těžké vždy. Na druhou stranu teď měli možnost a docela velkou jak se chudobě velmi vzdálit. Viz třeba Giotto. ono jde asi vždycky o štěstí a šikovnost.

[36 Ptakopysku (skimic: 22.12.2006, 10:38:03 - x)
zrovna jsem něčím podobným listoval tento týden v letadle.
Některé létající postavy tam dokonce i chrlily oheň :))

[37 děkuji všem vyjádřeným se, (šimon klein: 22.12.2006, 10:38:56 - x)
budu to svému étherickému Dvojníkovi závidět.....
Ptakopysku !!!
Jednou jsem byl na koštu právě portugalských vín a vím, že se dovážej jen do vinoték apod., superhyper je neberou - buďte vod tý lásky, dejte sem bližší info (GPS a tak....i adresou nepohrdnu) o té salámovínotéce......
Já okolo budějické znám jen toho řezníka s teplejma flákotama na stojáka naproti GŘ cel a toho z toho věru nepodezřívám....

[38 šimone (ptakopysk: 22.12.2006, 10:52:21 - x)
když vylezete z metra směrem k rajfasce (Raiffeisenbank) tedy směrem k Pankráci, furt rovně vylete po schodech na povrch, přejdete přes silnici, budete koukat na čínskej rychložer neboli fastfood. Uděláte vpravo vbok a dojdete na roh ulic Pacovská a Budějovická (cca 10 metrů) za ten roh zabočíte a voalá, jste tam. Nebo autem pojedete Budějovickou ul. z Pankráce směrem k DBK a těsně před křižovatkou u Rajfajsky to uvidíte po pravý straně. Mají vína portugalská, brazilská, francouzská, moravská a myslím že jsem tam zahlíd nějaký Peru a Španihelsko...

[39 Moc pěkné, (Foundryman: 22.12.2006, 10:53:36 - x)
mám chuť zajet si příležitostně do Itálie. Jen k těm detailům, mám dojem, že da Vinci se narodil nikoli 15 let, nýbrž 115 let po Giottově smrti - 1452 :-)

[40 Jirko-p (ptakopysk: 22.12.2006, 11:00:30 - x)
kdysi začátkem devadesátých let mi utekla kniha o Lucretii Borgia z roku sedmnácetňákýdrobný z nějaké farské knihovny. Já blbec jsem ji nechal v antikvariátě, že se pro ní druhej den stavím páč jsem neměl zrovínka prachy s sebou. Samozřejmě byla v hajzlu! Nafackoval bych si ještě teď. Určitě to bylo tendenční dílko, protože se Lucretia bůhvíproč fráterníkům znelíbila a nasadili jí psí hlavu jako hrom! Za takhle provedenou dezinformační akci by se nemusela stydět ani současná CIA, či KGB. Hrozně mě zajímá, jaká ta baba byla doopravdy. Ach jo...

[41 ptakopysku - díky (šimon klein: 22.12.2006, 11:14:13 - x)
to znám, snad jediný obchod v tomto bloku (s výjimkou lahůdek na opačné straně proti tomu flákotovýmu řézovi)....
A že jsme nikdy nezašel dovnitř....napravím to...

[42 Foundry (Jirka původní: 22.12.2006, 11:26:14 - x)
nevím jak je to možné, ale nějak tas čísla jsou pomotána....asi trpaslíci....:-)) Vypadla tam jednička....

A do Italie je zajet bezvadný.....je tam mnoho nádherných míst. Nejen Florencie, je super.

[43 koupil jsem si v levných knihách (skimic: 22.12.2006, 13:18:36 - x)
cédéčko ruské klasiky. Pusť vsegda búdět solnce zrovna dohrálo, nyní z audiosoustavy ryčí Ej uchěm v podání Alexandrovců. Jelikož mám otevřené okno, umožňuji i kolemjdoucím nassát trochu té hezké vánoční atmosféry :))

[44 skimici (ptakopysk: 22.12.2006, 13:44:13 - x)
to Éej úchněm je pro tento čas stylový. Teď jsem si byl pro kus žvance a řečeno jazykem TV Noha: Vánoční šílenství dostupuje vrcholu.\" Lidi nakupujou i porcelánový slony! Teď jsem viděl babu, která brala u stánku posledního. Všichni tahaj nákupy jak burlaci na Volze...

[45 Pane jo, to jsou zprávy. (jura-p: 22.12.2006, 13:59:21 - x)
Topolánek je ochoten jednat o změnách vlády, prezident je ochoten vládu jmenovat. Tak nevím, je to leknutí na obou stranách nebo ochota za ochotu? Nebo to byla jen pomocná smyčka, abychom všichni viděli, že všichni dělají, co se dá?

[46 juro-p (skimic: 22.12.2006, 14:03:28 - x)
Klaus jen řekl, že jednou nějakou vládu nakonec jmenuje.
Jen mediální panika. Takové lidovky měnili verse 3 x během půl hoďky :))

[47 ještě (skimic: 22.12.2006, 14:04:23 - x)
vlastně to ani nebyl Klaus ale Hájek ...

[48 Skimici, (jura-p: 22.12.2006, 14:15:14 - x)
prostě počkáme, až se to setřese do něčeho konkrétnějšího.

[49 Jura-pe, (Vít Blaha: 22.12.2006, 14:15:47 - Mail - x)
VK a MT si jen chtěli udělat srandu z Jiřího P. a jeho spolustraníků. Což se jim dokonale podařilo :-)

Jirko původní, moc pěkné! Kdo byste chtěli, mám kontakt na moc pěkný statek pár kilometrů od Florencie - na kopci, nádherný výhled, venkovní 20m bazén, 100m apartmán - 2 ložnice, celkem pro 5 lidí kolem 500,- ojro za týden... Něco podobného jako bylo ve \"Svůdné kráse\".

[50 Fakt jste si jisti zařazením Giotta pod renesanci? (jura-p: 22.12.2006, 14:34:50 - odkaz - x)
Já mám pocit, že Giotto je dost legendárně upravenou postavou. Co já vím od známých kunshistoriků, tak v jeho případě je zpochybňováno snad všechno a zejména stigmatizace sv. Františka. A florentský chrám taky k renesanci nepočítají, kopule vznikla o víc jak sto let později než kampanila a celé to počítají k italské gotice, přes konstrukční zvláštnosti, jako jsou nevynesení opěrného systému vně chrámu, používání železných vazníků, tedy nedůsledné používání samonosného lomeného oblouku a dekorativní obklady staveb.
Snad jako zdroj, inspirátor, předchůdce renesance? Ale velké osobnosti jsou vždy zdojem legend, jsou nezařaditelné a přičítá se jim často autorství u neprokazatelných epizod a děl. Je fajn, že se bavíme o takovýchto problémech.
Viz třeba odkaz.

[51 Jirko p. díky za Giotta, (Jaka: 22.12.2006, 14:38:03 - x)
i za ostatní odkazy. Moc mě ta historie umění zajímá, je to úžasné. Musím si přes svátky najít víc času to všechno skouknout ještě jednou, je to krása. Ta renesance je fakt pokladnice, ti tehdejší umělci se mi lehce pletou, proto dík za doškolování.

Šimonovi príma oslavení svátku přeju, všechno nejlepší

[52 Mluvčí Hájek (Jaka: 22.12.2006, 15:13:16 - x)
o Klausovi v lidovkách - \"Měl také výhrady vůči tomu, aby se ministrem zahraničí stal Karel Schwarzenberg.\"
Probůh, tuhle nominaci by mohl někdo myslet vážně??? Kdo by jej snad mohl navrhnout? Zelení nebo lidovci?

[53 Jirko původní (Venkovan: 22.12.2006, 15:15:36 - x)
bezva dáreček k Vánocům.Příjemné a hlavné poučné.

Chtěl bych také popřát všem šumavákům i náhodným příchozím,příjemné prožití svátků a hlevně zdraví do nového roku.

[54 Jako (ptakopysk: 22.12.2006, 15:15:54 - x)
zelení. Ve svém rozhovoru Schwarzenberg podotýká, že k nim má blízko, neboť je vyučený lesník. ODA už odešla na věčnost, takže je nutné hledat jiné štafle do senátu.

[55 Víte, to jsem myslel tou pomocnou smyčkou. (jura-p: 22.12.2006, 15:21:23 - x)
To je vodácký termín. Používá se pro hladší sjetí obtížně sjizdných úseků. Používá se po prohlédnutí sjížděného obtížného úseku. Musejí na ni být dobře domluvení ti dva na lodi a musí o tom vědět i ostatní posádky. Protože, když zastaví jeden, tak musejí zastavit všichni. Nejhorší je, když háček zavěsí a zadák mu zalomí, aby jeli rovně, místo aby vylehl na pádlo. To pak obvykle berou další balvan bokem. Neznalí, jako já a moji spolustraníci čumí, proč ta lodička zavěsila za šutrem nečekaným způsobem a ono jde o to, vydýchat se před traverzem do jiného ramene. No, na vodě, když deblovka s posádkou, kde jsou problémy s komunikací, se vydá jiným ramenem než zbytek party a ještě bez domluvy, tak to obyčejně končí špatně. Když nerozbijí loď a vlastní těla, což často jo, tak se výprava minimálně hodně rozhádá a těžko se pak dává dohromady. Vodáci dost často jezdí \"na důvěru\", to znamená kam první, tam ostatní, už proto, aby když se ten první udělá, tak aby mu ten druhý pomohl. Ale také proto se nedělají pomocné smyčky tam, kde zavěsí jen jedna loď a ostatní to spláchne kolem, když jsou domluvení na tom, kudy jedou a ten první je ten, co má vést.
Ještě po letech si myslím, že to byla dobrá pravidla a nechápu, proč se někteří diví, že když jedou v politice podle jiných pravidel, než \"na důvěru\", že to členy týmu nasírá. Samozřejmě, že párkrát těm, co pravidla nedrží pomohou, ale časem jim vždycky řeknou, ať si hledají jinou partu.
To je nakonec hlavní důvod, proč předsedové padají. Jen málokdy je to tím, že vedoucí řekne, že už nemá sílu vést.
Co je mi ale furt záhadou, je to, že v politice lze přebíhat od jedné party k druhé a všechny podrazit a že se vždycky najde parta, co se nechá těmi zasírači, jak jim říkají vodáci, vést.
Víte, já nejsem začátečník a vím, že pravidla nelze jen tak jednoduše přenášet ze situace do situace. Ale něco na tom bude. A už mě to nedodržování ani základních věcí unavuje.

[56 Souhlas s jednou drobnou výhradou... (Vít Blaha: 22.12.2006, 15:26:39 - Mail - x)
\"...záhadou, je to, že v politice lze přebíhat od jedné party k druhé ...\"

To je pořád stejná parta...

[57 A to už nemluvím o tom. (jura-p: 22.12.2006, 15:31:24 - x)
Že sněmovní výbor pro zahraniční věci, obranu a bezpečnost se sešel třikrát. Poprvé, aby se na něčem usnesl a pak dvakrát na chvíli, aby dal dohromady zápis usnesení, které předseda a jeho poradci napsali, aby to bylo aspoň trochu srozumitelnou češtinou.

[58 No jo, Víte. (jura-p: 22.12.2006, 15:33:12 - x)
Já vím. Někdy i jejich děti.

[59 Pardon, samozřejmě to byl senátní výbor. (jura-p: 22.12.2006, 15:34:28 - x)

[60 přání (rezy: 22.12.2006, 16:46:57 - x)
klidných a štěstí plných Vánoc, pevné zdraví do nového roku Vám všem i vašim blízkým. A jedu to posbírat a taky hajdy domů.

[61 Fujtajbl, (Foundryman: 22.12.2006, 18:03:30 - x)
musel jsem navečer do banky do města a hlásím se taky k asociálům. Všichni se snad zbláznili, na ulici jsem si připadal jak v narvané šalině. Nakoupit něco, abychom nechcípli hlady, pojedu o půlnoci. Zaplať pámbu za Tesco.

[62 Taky přání (Dana: 22.12.2006, 18:19:49 - Mail - x)
všem, kteří se už na net nedostanou, přeju klidné a sváteční prožití Vánoc. A do roku nového štěstí, zdraví a aby ten nastávající rok, když už nebude lepší, aby aspoň nebyl horší.
:-)

[63 ******* vážení šumavácí ****** (skimic: 22.12.2006, 18:38:05 - Mail - x)
prudil jsem velmi ohledně těch znamení nejen zde, ale i u pavouků a dokonce i u Geona. Základnu poskytl pochopitelně MO /konfrontace/, kterémuž dík, stejně jako i vám všem!

Zde postuji \"tvrdá data\" :))
***********************************
Konfrontace s přesahem do Pavouků:
***********************************
VODNÁŘ (0) -
RYBY (2) - Sax, Pumpescu
BERAN (6) - Aida, Argonantus, Faust, Jonas, Taraszataras, Míša
BLÍŽENCI (1) - Skimic
BÝK (0) -
RAK (1) - Cumil
LEV (3) - Konzerva, Halladin, Vlk
PANNA (3) - Acht, Kocour, Petr Kunetka
VÁHY (2) - Dana, Modry ptak
ŠTÍR (0) -
STŘELEC (1) - Tresen
KOZOROH (2) - Ifca, Venkovan

****************************
Šumaváci i s přesahem :))
****************************

VODNÁŘ (3) - Šumavák, Honza ze Žižkova
RYBY (1)- Brouk
BERAN (2)- Foundry, Dušan Neumann
BLÍŽENCI (1) - Skimic
BÝK - (3) -DvD, Rpuť, Jura-p
RAK - (1)- Andrea
LEV - (2)- Larry, Jasan
PANNA - (3)- Kocour, Petr Kunetka
VÁHY - (5)- Dana, Modrý pták, Jirka původní , Martin TT, Loki_F
ŠTÍR - (0)
STŘELEC - (2)- Anka, Šimon Klein
KOZOROH - (3)- Ifča, AeroKarel, Martina

*************************
A považte:
*************************
Na GeoNovi je Straba i Wu rybou /já blížencem/, zatímco GeoN GeoNem a zřejmě nikoliv štírem!



*********************************
Vážení, legrace jde stranou!!!
*********************************


Hledá se štír :))) a souhlasím s MO, že hypotéza o kosmopolitnosti blogů padla :)))

Děkuji za spolupráci a přeji krásné Vánoce :))
/ několik excelovských tabulek s korelacemi jsem pro jistotu smazal neb Vánoce jsou zde :))) /


Kdyby NÁÁÁHODOU se nějaký štír objevil, nechť se hlásí na mailu :)))




Klaun Parafin byl prý Beran, sdělila Lunka :))



A co na to Acht????

[64 ohledně znamení (skimic: 22.12.2006, 18:40:57 - odkaz - x)
odkaz

[65 omyl (skimic: 22.12.2006, 18:42:43 - x)
sorry

[66 Ta čísla - Jirko p - rozumím nyní (skimic: 22.12.2006, 18:49:36 - x)
a Lunka je blížencem :))

[67 Jirko původní, (martina: 22.12.2006, 18:51:24 - x)
nádhera. Smekám klobouk a děkuju

[68 Strelec (Evropan (original): 22.12.2006, 18:57:22 - x)
jsem i ja prosim ! Mam vypracovany horoskop primo od pana architekta Belika :-)

[69 skimici, s prominutím ... a co že má jako bejt? (Rpu?: 22.12.2006, 19:08:22 - Mail - x)
Jediný, co jsem z toho vyčetla je, že bejci jsou jen na Šumavákovi.......???

[70 :-) no a ještě váhy jsou domovem (Dana: 22.12.2006, 19:13:39 - Mail - x)
na Šumavákovi, odkud vyrážejí na občasné táčky jinam.... :-))

[71 Já teprve četla to navržené (Jaka: 22.12.2006, 19:28:33 - x)
vládní panoptikum a tiše tu skučím, proboha! Schwarzenberg zamini, Kuchtová školství, Svoboda kultura, Parkanová obrana! To si fakt zasloužíme? Jediná útěcha je, že stejně nedostanou důvěru, protože Melčáka Paroub zpacifikuje. To je neuvěřitelné, jak hluboko ještě budeme muset klesnout?

No, asi už taky moc času nebudu mít, proto všem zdejším psavcům přeji kouzelné Vánoce, štěstí, bezvadné zážitky a hodně srandy i dobrot.

[72 Juro p (Jirka původní: 22.12.2006, 20:05:32 - x)
ono jde o interpretaci faktů....pro mne je Giotto hraničním genius....a příště už nebude nikdo z těch u kterých se to ví jistě kam patří.
jednotlivý historici umění mají na některé umělce různý pohled. Stejně jako rozhodčí při krasobruslení....je to hrozně neobjektivní a to i za předpokladu stejných faktů....

rputi, jak je vidět budu muset psát více detailně a spíše jenom o jednomzákladním dílu...a ne šmahem všechno semlít. Tady totiž ze spoustu velkých znalců. Tak abych aspoň něco přinesl nového... :-)))

[73 ups....neví jistě kam patří...tedy, že nebudou hraniční umělci (Jirka původní: 22.12.2006, 20:07:10 - x)

[74 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 20:18:15 - Mail - x)
díky za hezký kulturní Nepravidelník. Zase jsem se v předvánočním čase něco hezkého dozvěděl.

[75 Jinak (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 20:20:45 - Mail - x)
všem také přeju krásné Vánoce, bohatého Ježíška a hlavně spoustu klidu a pohody.

Já už jsem se do pohody naladil a hodlám tak zůstat. Tedy alespoň do zítřejšího večera, kdy budu (až mladá usne) strojit stromeček a nadávat až budu hoblovat ten spodek o průměru cca. 8 cm tak, abych ho dostal do stojanu, který má průměr slabé 3 cm. :-)

[76 u nás už stromeček svítí (Dušan Neumann: 22.12.2006, 20:38:10 - x)
byť jsme byli v ulici poslední, kdo ověsili baráček žárovičkami. Míša přijel minulou neděli a stavení azdobení stromečku je její doménou - ode mne se pak očekává uložení několika balíčků pod ním...
,,,počasí je tu hnusné a nevánoční a já si nemohu zatím ani lahvinku otevřít anžto celý den žvandám do radia i televizoru a kdybych se předtím cucnul tak mohl třeba říct něco, co bych nerad slyšel...a to jsem měl nejlepší vůli se dnes pustit do pečení vanilkových rohlíčků

[77 Dušane, dneska jsem Vás slyšel (Jirka původní: 22.12.2006, 20:42:16 - x)
v radiu, jak jste mluvil o přistání raketoplánu.......velice fundované.

[78 U nás (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 20:44:31 - Mail - x)
dle rodinné tradice nosí stromeček až Ježíšek. Takže se do jednoho pokoje celý den nesmí a dveře jsou zamčené.

Tedy, když jsem byl já malý, tak se pokoj zamykal. Dneska bydlíme jinde a protože jsme kdysi dávno, když mladá byla hodně malá, pečlivě uschovali klíče od všech pokojů aby se mladá někde nezamkla (a od té doby jsme je pochopitelně již nikdy nenašli), tak má mladá tradici rozšířenou o to, že Ježíšek si v noci před Štědrým dnem bere kliku (já jí vždycky odmontuju :-)) aby se v době štědrovečerní večeře mohl proplížit a tajně nanosit stromeček a dárky.

A když jdu po večeři na cigaretu do pracovny, tak tu kliku nasadím a zazvoním. Zajímavé je, že na ten trik dosud nepřišla. :-))))

[79 Dotaz.... (Jirka původní: 22.12.2006, 20:46:33 - x)
potřeboval bych někde stáhnout zvonění....nevíte někdo o něm? byl bych neskonale vděčný .

[80 Vážení jižané, (Buford: 22.12.2006, 20:55:43 - x)
přeju všem krásné, klidné a spokojené Vánoce.

[81 zvonění na počítači (andrea : 22.12.2006, 21:01:25 - x)
je trochu zhůvěřilost. Seberte některé ovečce zvoneček a pěkně poctivě, postaru...kruci, nebo bude příští rok Ježíšek on-line aka www.jesuskristus.com

[82 Teda, kterej vůl vymyslel ten konec roku, (Rpu?: 22.12.2006, 21:04:07 - Mail - x)
já jsem z něj celá uvondaná....

Jirko, pokud vím, žádnej kunsthistorik tu není - takže si nelámejte hlavu, děláte to dobře. Málokdo z nás má tolik času, aby to mohl podrobně studovat a skutečně odborné kunsthistoriské debaty stejně nejsme schopni. Ale je to věc všeobecného kulturního povědomí a tak nás to zajímá.
O Giotta se nepřestanou kunsthistorici hádat, on se vymyká středověké gotice a vlastně na renesanci je až příliš mystický - je prostě fenomén...

[83 Andreo, dneska mne synek překvapil ..... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:04:37 - x)
slovy, Já vím, že zvoní Ty , když jdeš na záchod.....což jsem dělal. Tyto Vánoce ho chci oblafnout pořádně :-)))

[84 tak, když už jsme u toho středověku, (Rpu?: 22.12.2006, 21:06:50 - Mail - x)
ochutnávám právě klášterní medovinu, jejíž recept se zachoval od asi r. 1360 - řeknu Vám, ten středověk vůbec nebyl špatněj....v některých aspektech....

[85 Jirko, kolik mu je ? (andrea : 22.12.2006, 21:06:57 - x)
oni ti malí jsou děsně mazaní. Karlos kdysi identifikoval Mikuláše- tátu podle toho, že když přišel do bytu, pověsil klíče na věšáček:))

[86 Jirko původní (martin TT: 22.12.2006, 21:07:15 - Mail - odkaz - x)
snad v odkazu

[87 je to druhák.... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:08:05 - x)
a pořádně mazaný.....po mamince :-)))

[88 Jirko, (Foundryman: 22.12.2006, 21:09:34 - x)
máš zvonění v mailu (Glockenklang.mp3)

[89 Dobrý večer! Jirko pův. (Sumavák: 22.12.2006, 21:15:30 - odkaz - x)
bude -li Ježíšek bohatý, tak viz odkaz :-))

[90 Jirko, ještě k té otázce péče o umírající. (Rpu?: 22.12.2006, 21:16:22 - Mail - x)
Ono asi jeak kde a jak kdy.
Infekční choroby vyvolávaly paniku, pochopitelně. Ale jinak to pohřebnictví bylo dost hlídané. Mrtvolky se nemohly povalovat jen tak. Jednak z hlediska hygieny a jednak pověrčivosti.
Giotto to samozřejmě hodnotil podle své současnosti, kdy prostě chudí kladli své nebožtíky na prkna, protože na rakev nebylo. Zajímavé je, že na Šumavě, mezi německým obyvatelstvem, se z toho vyvinula pohřební prkna specifickým způsobem zdobená...

[91 Pavle K. U nás doma to bylo přesně tak (Dušan Neumann: 22.12.2006, 21:22:17 - x)
\"jídelna\" tehdy se neříkalo obývák byla od rána zamčená a my tři děcka jsme pravidelně přikládala uši na dveře, jestli už tam ježíšek šramotí. Zvonění obstarával vánoční budík, pro tyto účely speciálně držený, takže rodiče s námi v kuchyni do podezřené ze substituce Ježíška dlouho neupadli. Táta jako Mikuláš byl odhalen když jsem údajně poznal jeho kanady na nohou svatého muže...
...O Discovery budu ještě ve Vašich 23 a pokud přistane tak živě o půlnoci...

[92 Rputi, na šumavě se ta (Dušan Neumann: 22.12.2006, 21:26:30 - x)
pohřební prkna, aspoň jak jsem se dověděl v okolí Železné Rudy, se používala hlabvně v zimě kdy se nedal vykopat hrob a nebožtík na prkně se strčil do sněhu a pohřbil až při tání...tak jsem slyšel..

[93 Jirko, a zde je jeden lepší.... (Sumavák: 22.12.2006, 21:27:02 - odkaz - x)

[94 ŠUMAVÁKU ten poslední je super.... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:29:09 - x)
můžu ho nějak stáhnout?

[95 Jirko původní (janabok: 22.12.2006, 21:29:41 - x)
vřelé díky za další díl...

[96 Dušane, potvrzuji !! (Sumavák: 22.12.2006, 21:32:26 - x)
Znal jsem jednoho ze Sv.Tomáše, jehož žena k nám jednou přišla s pláčem, že jí \"dědek\" věnoval k 60.narozeninám umrlčí prkno !!!
On teda neříkal do sněhu, on říkal do kůlny se dřevem na mráz, a celou zimu, kdykoliv se jde pro dříví, tak si s ní ještě povídat.....

[97 Jirko, (Foundryman: 22.12.2006, 21:32:29 - x)
na té stránce máš vlevo nahoře v okýnku menu, které po kliknutí hlásí \"download mp3\"

[98 Vida, (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 21:33:10 - Mail - x)
to by mně nenapadlo, dát zvonění do telefonu a zavolat na něj :-)))

[99 mazaný děti (andrea : 22.12.2006, 21:33:13 - x)
to vám musím prostě říci- můj synovec má půlroční dvojčata. Dnes slavil narozeniny a sezval rodinu, mimina seděla-ležela v takových těch nosítkách- autosedačkách, co se nyní vyrábí a ten, kdo je vymyslel byl génius. Obě děti spořádaně hačaly a chlapeček se sám v sedačce houpal. Vysloveně cíleně se rozpohybovával a vesele se smál. Půlroční kluk.
Mimochodem, také vidíte, jak jsou dnešní děti, asi vlivem toho, že můžou s rodiči všude chodit a v bytě nejsou odkázány jen na postýlku někde v rohu, pohodové a rozchechtané? Máme teď v rodině pět nových dětí ( co nevidět přibyde šesté) a všechny jsou vyslovení pohodáři.

[100 Jirko pův. zkusit třeba zde: (Sumavák: 22.12.2006, 21:36:23 - odkaz - x)
stáhnout do mobilu, dát ho pod strmek( ne že bych Tě naváděl...) a pak si druhým telefonem zavolat.....

[101 andreo, (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 21:37:59 - Mail - x)
ano, je to tak. Moje drahá dělá asistentku ve školce a přesně tohle tam vypozorovaly.
Děti, které jsou nošené v sedačce nebo šátku a jsou víceméně pořád v kontaktu s matkou (třebas jen tím, že mámu vidí) jsou ve školkovém věku nesrovnatelně aktivnější a zároveň duševně vyrovnanější než děti které byly odchovávány v postýlkách.
Děti odchovávané v postýlkách jsou na druhou stranu zase o něco \"samostatnější\", tedy v tom smyslu, že si umí lépe hrát samy.

[102 Foundry, to jsem z toho div živ! (Sumavák: 22.12.2006, 21:43:41 - odkaz - x)
Na které stránce? Já tam mám jen ovládací prvek ke spuštění a i když to otevřu v IE, nic jiného tam není...
Pošli mi odkaz na tu stránku s tím menu, prosím....
Nebo jaký máš prohlížeč?

[103 Dušane, (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 21:44:38 - Mail - x)
ano, také jsme u nás mívali stromek v \"jídelně\".
Dveře do předsíně ovšem byly z takového krupičkovaného a víceméně neprůhledného skla, takže nebylo vidět nic.
Ale když byla tma a stromeček se pak rozsvítil, byla vidět barevná světélka.

Takže jsem to chodil po večeři kontrolovat a táta měl docela problém se tam proplížit nepozorovaně. Ale vždycky se mu to nějak záhadně podařilo.

Dodnes vidím před očima jedny Vánoce (to mně mohlo být tak šest let), kdy jsem tam ty světla uviděl, šli jsme dovnitř a tam krom stromku a jiných dárků jezdil po zemi vysněný Piko vláček, který táta noc předtím sestavil a natahal koleje tak, aby vláček jezdil mezi dárky.

[104 děkuji za typy.... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:44:54 - x)
a za nápad se zvoněním......využiju......DĚKUJI...snad je oblafnu :-)))

[105 vidíte, Jirko, kdybyste byli hodný (a: 22.12.2006, 21:46:53 - x)
tak by k vám přišel opravdový Ježíšek a nemuseli byste nikoho oblafávat:)

[106 Foundry díky teď došel... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:48:19 - x)
je skvělý.....

[107 ÁÁááh, už jsem to našel.... (Sumavák: 22.12.2006, 21:50:12 - x)
ono se to musí přehrát několikrát, celé do konce a pak tam naskočí to menu !!

[108 Dušane, Šumaváku - co taky, když lednička nebyla.... (Rpu?: 22.12.2006, 21:52:31 - Mail - x)
Jen je zvláštní, že nikde jinde v horských oblastech se to - pokud vím, nevyskytovalo. Dokoce to prý někdo sbírá....

[109 Pavle K. i my měli stejné dveře a svíčky (Dušan Neumann: 22.12.2006, 21:52:36 - x)
tenkrát nikoliv elektrické byly skrz to sklo vidět. Na elektrické svíčky došlo až někdy v polovině padesátých let, kdy se jídelny tajně proplížil kocour a rozhodl se na stromeček vyšplhat... stromeček padl a když jsme se - já dobrodružně napnut, moje menší sestřičky vyděšeny - za rodiči do pokoje protáhli hořely už záclony. Táta, starý skaut neztratil duchapřítomnost, strhnul je i s tyčí a plameny umlátil koberečkem.... s kocourem se pak přes Vánoce nemluvilo, ale on stejně nebyl nějakou dobu k nalezení

[110 Šumaváku, (Foundryman: 22.12.2006, 21:53:26 - x)
mám Firefox, na tom ovládacím prvku je přímo písmenkama napsáno \"menu\" - když na to ťukneš, máš tam download. Ano, na tom Tvým odkazu, co se Jirkovi tak líbil :-)

[111 Rputi, na šumavě jsou (Dušan Neumann: 22.12.2006, 21:54:23 - x)
ta prkna - zrestaurovaná - u kapličky při cestě ze Ž. Rudy na Špičák a na německé straně pak u kapličky na G.Arbor

[112 a navíc, (Sumavák: 22.12.2006, 21:54:52 - x)
mám z preventivních důvodů a priori zakázana všechna vyskakovací okna..... ale už ho mám taky uložené(to zvonění).

[113 možná se kocour bál, (andrea: 22.12.2006, 21:56:36 - x)
abyste ho taky neumlátili tépichem. l
Včera byl skvělý pořad na Česku o Rybovi a jeho České mši vánoční. Vždycky když už chci rádio vyhodit z okna, něčím mne mile překvapí.

[114 Milé A...k nám samozřejmě chodí.... (Jirka původní: 22.12.2006, 21:56:55 - x)
tohle jen pro \"sichr\"
Na druhou stranu, kdyby byl koblížek hodný, sežral by ho dědeček :-)))

[115 kdyby byl koblížek hodný, sežral by ho dědeček (a: 22.12.2006, 21:58:07 - x)
:)))))))))
to neznám, to je skvělý. To ukradnu.

[116 Jasně A taky jsem to ukradl...:-))) (Jirka původní: 22.12.2006, 22:00:18 - x)

[117 Já se nejvíc těším (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 22:04:22 - Mail - x)
na Štědrý večer až uvidím, jakou bude mít mladá radost z dárků. A také na to, až si po večeři a rozdání dárků v klidu otevřu k cukroví takovou malou lahvičku naprosto unikátního vína.
Letos mám Sylvánské zelené 2001 Family Reserve, ledové víno od Springera.
Moje drahá naštěstí ledová vína nepije, takže si tu lahvičku sobecky vychutnám sám. :-)))

[118 Přátelé rád bych Vám popřál (Jirka původní: 22.12.2006, 22:20:08 - x)
bohatého Ježíška a pohodu v těchto nejkrásnějších dnech roku...zítra totiž jedu k ovečkám na Chrámce....vypínám net a telefon...objevím se až po Vánocích....opatrujte se a přeji všem nezůčastněným malým příslušníkům jižního blogu hodné a trpělivé rodiče, které je nebudou zahánět do postele, když si ještě nepohráli.... :-))

[119 Jirko, (Foundryman: 22.12.2006, 22:26:04 - x)
Tobě taky krásné vánoce, hlavně opatrně s motorovou pilou :-)

[120 Já se tam zaženu docela dobrovolně:))) (Rpu?: 22.12.2006, 22:26:49 - Mail - x)
Jirko, užijte si to!
Dobrou!

[121 Jirko, (Pavel Kořenský: 22.12.2006, 22:27:18 - Mail - x)
tak Štastné a veselé Vánoce přeju. Tobě i celé rodině.

[122 Bodrý podvečer, (M.Slon: 22.12.2006, 22:28:00 - Mail - x)
je to tedy zcela OT, ale musím se podělit. Kamarádce se , pravda trochu předčasně, narodil synek a tak jsme ho (rádi) byli zapít. Vzali jsme to fakt zgruntu (jedno očičko, druhý očičko, jedna plíce, ....) a to by jeden nevěřil, jak ja ta anatomie rozsáhlá. Jen mě mrzí, že nám ho nechtšla ukázat, že prý spí a takpvý podobný výmluvy. No, je to milé, takhle na vánoce. Jestklipak dostane na čumáček mašli, dáreček.

[123 Předvánoční pozdravení (aerokarel: 22.12.2006, 22:58:23 - Mail - x)
AeroKarel

[124 Z Discovery (křovas: 22.12.2006, 23:36:44 - x)
jsou na zemi. Hezké vánoce.

[125 Jj, (Pavel Kořenský: 23.12.2006, 00:24:14 - Mail - x)
ta Discovery mně také velmi potěšila. Ono se to už dneska nějak nemedialisuje, ale stejně jsou to frajeři. A nejen kosmonauti, ale vůbec všichni z NASA, včetně programátorů, konstruktérů a dalších X tisíc lidiček, kteří za tím létáním do kosmu stojí.

[126 Hmm, Giotto je hezký dárek, (Nika: 23.12.2006, 00:24:37 - x)
děkuji, Jirko původní... :-)) Florencii mám v plánu, který se ofšem nějak nedaří splnit... :-/ No, snad někdy... Jo a hlásím se do klubu Střelců, když evidence, tak evidence !

[127 Veselé vánoce fšem! (rejpal, tady a tam: 23.12.2006, 00:49:13 - x)
Tady v Idažském \"banana belt\" na jihu státu nám i dole v údolí napadlo a přes svátky má mrznout, takže jsou tady BÍLÉ VÁNOCE!!! Heč!

[128 Vážení, (PeS: 23.12.2006, 01:53:54 - x)
tak jsem se chvíli odmlčel, neb jsem se snažil něco nasimulovat a sepsat. Právě před chvílí se tak stalo, a bude-li se to panu domácímu líbit, také si to třeba i přečtete. Neplačte, můžete si za to sami...
A jinak všem přeju snesitelný vánoce - a moc si je nepřipouštějte...

[129 Finiš (martin TT: 23.12.2006, 05:06:30 - Mail - x)
cestovní den přinesl k večernímu stolu tolik návštěvníků, že stačí jen sedět, rozhlížet se a poslouchat. Včera večer v tom vynikali ta nejmladší a ten nejstarší. Velký hrnec s (původně) šesti litry kyselice udržel všechny kolem stolu až do pozdních hodin.
Zatímco nad ránem všechno utichlo, prohlížím síť a topím se v dobré vůli a ušlechtilosti. Kdyby tak chtěla vydržet všem nerudným vzteklounům i po svátcích.
To je vlastně mé největší přání a přeju ho i všem návštěvníkům a čtenářům. Je tak v pořadí hned po pevném zdraví, které se zdá být pořád tak samozřejmé.

Dneska už jenom doladím kuchařské plány na celý zbytek roku, protože nákupy skončily včerejším velkoodvozem z Makra. U pokladny mě skoro zaskočil prémiový kapr - který se vydává jen živý. Ještě že nosím sebou \"rybičku\", otrávenému brigádníkovi, který mi vydal zmítajícího se šupináče v pytlíku, jsem předvedl hned na chodníku před prodejnou předpisové zabití, vykrvení a vyčištění. Rychle jsem pak prchl k autu, protože poptávka po takové službě byla enormní.

[130 Ranní hádanka s tajenkou: (Rpu?: 23.12.2006, 05:56:45 - Mail - x)
Vánoční deklinace 2006

??????
Neví čí.
Neví komu.
Neví koho.
Voláme ????
Neví o kom.
Neví s kým.

Nápověda: Není to ani Hynek, ani Vilém, ani Jarmila.....ani Ježíšek.......

[131 Martine TT a šampáňo Ti nedali? (Loki_F: 23.12.2006, 06:10:19 - x)
Ledva jsem vytlačil košík ze dveří, sličná brigádnice mi do něj zručně šoupla láhev Bohemia Demi Sec, na fakturu bouchla razítko s kaprem a brigádník mi podal igelitku s živým. U vedlejších kádí jsem znovu zabrzdil a prohlásil, že chci kapra. Vysmátý brigádník mě hned posílal k předchozímu stanovišti, ale já jsem prohlásil, že tam už jsem dostal, že chci ještě jednoho. Hoch byl na okamžik v rozpacích, ale na moje prohládšení, že toho si hodlám koupit, se radostně rozzářil: \"To jste mi udělal radost!\" (neb se tam nudil). Houkl za sebe a už se ke kádím řítil jeho kolega s podběrákem. Prohlásil jsem, rád dělám lidem radost a že oni mně udělají radost, když vyloví z kádě pořádného \"macka\", ne jako ty \"chcípáčky\", co dávají nádavkem.
Hoch zakvedlal podběrákem v kádi a chmurně prohlásil že tam zatím žádného \"macka\" neviděl. Vytáhl podběrák se čtyřmi šupináči, z nichž jen dva od pohledu vypadali, že by mohli vážit aspoň dva kilogramy. Což jsem hochům sdělil. Oba chmurně pokývali hlavou a jali se je vážit. u jednoho jsem se spletl jen o deset deka, druhý měl dvě kila, téměř na deko. Nevykládal jsem jim nic o decimálkách na krku a měsíčních znameních, potvrdil jsme, že chci toho většího. Hoch jej zručně máznul kusem násady a říznul žábry, tak jsem mu přistrčil i toho co jsem měl už v košíku, se slovy: \"Aby mu to nebylo líto!\" Hoch celou procedůru zručně zopakoval, igelitku s kapry vložil do další igelitky: \"Aby Vám nezasvinili auto!\" a já se vydal na cestu k domovu. Nemusel jsem se kaprů ani dotknout, což bylo dobře, protože, když jsem je doma kuchal musel jsem konstatovat, že byli sice uvnitř prázdní (dostatečně dlouho sádkování), ale dost málo odšlemovaní, takže ŽD musela obětovat kus loktuše za účelem zpracování... Teď již jsou na balkóně prosolení, zakapaní citónovou šťávou a proložení plátky citrónu. Do zítřka budou křehoučcí jak mandlové oříšky.

Tož přeji všem, aby se jim kapři při kuchání netoulali po celé kuchyni (posolit prkýnko a zabalit do loktuše), aby se řízky do zlatova usmažily, aby se kosti spořádaně vyloupávaly a nzapichovaly do krku a aby následná tupá sytost u vánočního stromku nezabránila hezky poděkovat za každý dáreček pod stromkem nalezený, věřím, že jste si je všichni všechny zasloužili a pokud nezasloužili, že to jistě dožene v novém roce. };D

Rejpale, jestlipak k tomu sněhu máš také třeboňského kapra? };D

[132 Loki, (rejpal t&t: 23.12.2006, 06:37:26 - x)
nemám. Budeme mít vokouna. Kapra bych si musel jít chytit do Snake River, tam je jich pod přehradou Swan Falls spousty a vcelkech, jenže to není kde sídkovat, takže smrděj bahnem a jsou takřka nejedlí. Čili nic na vánoční stůl. Ten vokou bude vykuychaná a jdeme si proň ař v sobotu, takže po kuchyni lítat nebude. Navíc z kuchyně jsem vyhoštěn, DP (Drahá Polovice) mne z kuchyně po dobu svítků vyhostila s tím, že tam stejně dělám jenom bordel. Já, kuchař profesionál. Holt nevděk světem vládne.
Stromeček je ustrojen, krásnej, huňatej, a přivezl jsem na něj dvě krabice kolekcí, takže bude co věšet. Ale až na štědrej večer, aby tu čokoládu nesežral pes a nebo syn. A meno jiný zvíře.
V sobotu se budu rozhodovat, jestli mám dát na barák světýlka, nebo ne. Sousedi maji všickni baráky osvětýlkované a tak asi pověsím aspoň elektrické krápníky, aby Idaho Power Company, tedy zdejší elektrárenská, měla trošku kšeftu navíc, když sou ty vánoce, že jo.
Jdu spát. Dobrou noc, teda vlastně u vas Dobrejtro!

[133 ještě jednou, teď snad bez překlepů: (: 23.12.2006, 06:44:30 - x)
nemám. Budeme mít vokouna. Kapra bych si musel jít chytit do Snake River, tam je jich pod přehradou Swan Falls spousty a velkech, jenže to není kde sádkovat, takže smrděj bahnem a jsou takřka nejedlí. Čili nic na vánoční stůl. Ten vokoun bude vykuychaný a jdeme si proň až v sobotu, takže po kuchyni lítat nebude. Navíc z kuchyně jsem já vyhoštěn, DP (Drahá Polovice) mne z kuchyně po dobu svátků vyhostila s tím, že tam stejně prý dělám jenom bordel. Já, kuchař profesionál!!! :o((
Holt nevděk světem vládne.
Stromeček je ustrojen, krásnej, huňatej, a přivezl jsem na něj z Česka dvě krabice kolekcí, takže bude co věšet. Ale až na štědrej večer, aby tu čokoládu nesežral pes a nebo syn. A nebo jiný zvíře.
V sobotu se budu rozhodovat, jestli mám dát na barák světýlka, nebo ne. Sousedi maji všickni baráky osvětýlkované a tak asi pověsím aspoň elektrické krápníky, aby Idaho Power Company, tedy zdejší elektrárenská, měla trošku kšeftu navíc, když sou ty vánoce, že jo.
Jdu spát. Dobrou noc, teda vlastně u vás už
Dobrejtro!


[134 Rejpale, chachahihihí - };D (Loki_F: 23.12.2006, 07:52:15 - x)
tak tomu říkám kouzlo nechtěného...
V čekém Horním zákonu se používá zkratka DP velmi často. };D
Budete-li opravdu vážně chtít, prozradím Ti co znamená, jen se bojím, bojím, aby to s Tebou nebřinklo (což možná ustojíš), ale dozví-li se to dotyčná, máš po žížalkách, protože by mohla požadovat aby ses podle toho choval. A to by s Tebou břinklo tutově.
To adjektivum \"drahá\" je velmi případné a mnohovýznamné... };D

[135 Tak vidíš, Rejpale, (Loki_F: 23.12.2006, 08:02:53 - x)
jsem na tom stejně - překlep div ne v každém druhém slově. Což se dalo čekat - po celonočním dloubání do notebooku. Šumavák mě nějak nakazil a rozbolel mě zub - můj vlastní, nic \"mrtvého pod mostem\" - takže jsem mezi ledováním byl alespoň trochu užitečný (ačkoli to cca 23 mladých lidiček nepotěší, ale zato se dozví jak vypadá v německém originále popis alpské orogeneze).

[136 Loki_F (martin TT: 23.12.2006, 08:04:51 - Mail - x)
šampáňo mi dali, ale tím jsem se nechtěl v popisu zdržovat, protože s flaškou si ví každý rady a vždycky.
Tan kapr se mi nehodil na cestování, protože jsem teprve vyjížděl na spanilou jízdu po Moravě a jogurty, láhve, kanistr oleje, kola sýrů a kartony se zeleninou mi v kufru nevadí. Proto jsem se ani neptal na možnost koupení dalších - ty mám v plánu koupit dneska dopoledne s dětmi, abych jim je ukázal plovoucí a pak názorně předvedl, jak se s nimi zachází. Nemyslím si totiž, že by na dětské dušičce udělalo nesmazatelné skvrny se sklony k násilí a vandalismu pouhé pozorování nebo aktivní přípomoc se zabíjením a předkuchyňskou přípravou zvířat.

Ještě k rejpalovu stesku - už spí. Prokletím kuchařského profesionála je zvyk pracovat svědomitě a se soustředěním na výsledek. Žena se až na výjímky rozptyluje pomyšlením, kdo to nádobí bude uklízet a kdo bude ty dlaždice vytírat. I když nejsem profesionál, v kuchyni jsem pouze trpěn, za výsledek pochválen, ale vždycky s komentářem o bordelu. Rejpal potvrdil, že ani v Americe to není jinačí. Přestože si po sobě všechno umyju a uklidím, neustále mi nejmilejší hlásek vykládá, že tu sůl sypu z moc velké výšky a že se rozletěla i po pracovní desce, že jsem zbytečně dával nakrájené papriky a houby do dvou misek, když stačila jen jedna a že našpiním moc vařeček.
Manželka do kuchyně jen jako ozdoba. Němá manželka se pak hodí i do jiných pokojů.

[137 martine, na to stačí myčka na nádobí. (Rpu?: 23.12.2006, 08:28:25 - Mail - x)
Manželku lze používat k úkonům daleko příjemnějším...:))

[138 2 Rpuť (PeS: 23.12.2006, 08:30:48 - x)
3el Ti v noci mail...

[139 Magistře (martin TT: 23.12.2006, 08:38:57 - Mail - x)
na ozdobu? Myčka? Kromě toho ani myčka ani ženská neumí umýt nádobí do čista do čista.

[140 martine, co to máte za blbou myčku? (Rpu?: 23.12.2006, 08:45:01 - Mail - x)

[141 Pavle, už jsem četla - jedním slovem - Skvost! (Rpu?: 23.12.2006, 08:46:52 - Mail - x)
Takhle já si představuju článek....a už mlčím, ať jsou druhý napnutý...:))))

[142 2 Rpuť (PeS: 23.12.2006, 09:01:49 - x)
díky. Na to, že jsem to vlastně psal z jedný vody načisto, jsem rád, že se Ti to líbilo...

[143 Magistře (martin TT: 23.12.2006, 09:18:24 - Mail - x)
pssssssst! Moje myčka není blbá!!!!!

[144 martine, (Rpu?: 23.12.2006, 09:30:30 - Mail - x)
vida! A já do této chvíle myslela, že dobrý sluch není podstatný, když jde o mytí nádobí. Pravda, v jedné ze zdejších restaurací mají myčku z pomocné školy - a jak si libujou! Ale takovej Elektrolux taky není špatnej....

[145 Martině TT: o právech a užitečnosti (Loki_F: 23.12.2006, 09:33:15 - x)
v kuchyni (málem jsem napsal pohlaví... to by zase bylo poznámek };+D) s Tebou souhlasím do puntíku. Jenže to je svým způsobem dokonalá alegorie všedního (i) politického života.
Profesionál je v kuchyni buzerován amatérem bez fantazie, má-li vařit všední rutinní jídla, raději toho nechá a přenechá kuchyni amaterovi, který sice nic dobrého neuvaří, ale stačí na to, aby kuchini uklidil. Viz stav naší státní kasy. Ta je vypucována jako po Bílé hoře...

Rputi, k jakým příjemným úkonům je vhodná manželka...? (K úklidu bankovního účtu, pěněženky a k účinné blokaci až neutralizaci možnosti šířit svoji genetickou informaci....?). Kdybyste napsala ŽD, tak to je něco jiného, manželka však... TO zní smutně.

[146 dobrá hospodyňka (skimic: 23.12.2006, 09:33:50 - x)
ocení i zručného myče :o)

[147 Hezké předsváteční dopoledne! (Dana: 23.12.2006, 09:33:59 - Mail - x)
Už jsem si myslela, že mám vše hotovo až na pár drobností, třeba povysávat celý barák-hrad a vytřít dočista do čista, když jsem si, jdouce zatápět pod kotel ÚT uvědomila, že jsem nenavozila kaly..takže mě po tom zametání před a kolem baráku čeká navozit ještě 3-4 kolečka. Ale to je hračka. Jo - navíc musím dopoledne ještě zajet do spřátelené palírny pro slivovici! Prý se letos mimořádně povedla. Večer poreferuju. :-))

[148 ...se z toho vobkreslím! (Loki_F: 23.12.2006, 09:36:47 - x)
*kuchyni* ...již je nejvyšší čas zalehnout.

PeS(i) ahoj, Ty jeden tajnůstkáři! Co sis přichystal?

[149 PeSi, Rputi (martin TT: 23.12.2006, 09:50:26 - Mail - x)
překvapení až pod stromečkem - nevykecat, i kdyby Loki_F kdovíjak prosil.
Tak jsem donesl ještě jednoho šupináče - děti chtějí vidět zabíjení (-_-) Cha, cha, cha... příroda vítězí nad pedagodicko-psychologickou pavědou.

[150 Dobré ráno! Už jsem zase (Sumavák: 23.12.2006, 10:02:41 - x)
dost \"frei!\", takže o5 zde. A začínám postupně zpracovávat poštu.

[151 Tedy Martine TT i v tomhle Ti (Loki_F: 23.12.2006, 10:09:58 - x)
dávám za pravdu... A jak! Též jsem dceru velmi názorně poučil, ještě v časech, kdy jsem kapry nosil domů živé a blokovali vanu, aby je mohla pozorovat zblízka... Také aby nedošlo k omylu, že snad jen markýrovali plavání.
Takže se jí dostalo poučení velmi názorného, jak je nutné zabít zvíře určené k jídlu bez zbytečného otálení a ubližování. Dokonce to mělo i zpětnou vazbu, protože svůj, tehdy čerstvý, zážitek konzultovala s vrstevníky (a vrstevnicemi), u nichž doma to ne vždy mělo tak hladký průběh, takže mi vyprávěla vyslechnuté historky vánočních kapřích zabijaček v některých rodinách... (Často včetně neskutečných komentářů, kdy bylo možno udržet vážnou tvář jen s vypětím vše c sil. };D

Ano, jsem zvědavý. Ale loudit? To tedy ne. Já loudit určitě nebudu! To bych se hanbou propadl do ...Západního Německa neboli RumReichu. };D
A jdu omdlít.

[152 2 martin (PeS: 23.12.2006, 10:18:38 - x)
Záleží na domácím pánovi, ale načasovaný to bylo textově na dnešní večer. Neb ten zítřek je tam už popisován v budoucím čase...

[153 děti chtějí vidět zabíjení (-_-) Cha, cha, cha... příroda vítězí nad pedagodicko-psychologickou pavědou. (andrea: 23.12.2006, 10:21:27 - x)
vypadá to, že právě naopak:))

[154 výchova příkladem (martin TT: 23.12.2006, 11:08:56 - Mail - x)
andyO - jsem natvrdlý a ještě méně bystrý než obvykle. Snížil jsem otáčky mozkových závitů na minimum, abych mohl konverzovat při hovorech o dětech a jídle s přítomnými ženami. Takže jsem ten opak nepochopil.
Letos byl komentář opravdu k věci - proč prý to děláme na stole za domem a ne ve sklepě, jako minulý rok? Nejmladší dítě jen zhlédlo omráčení a přetnutí míchy s vykrvením a šlo házet starý chleba kačenkám.

Raději něco zajímavějšího - pan president dneska prozradil, co si vykládal ten večer s Tomášem.

[155 Tak už jsem z pálenice doma. (Dana: 23.12.2006, 11:17:06 - Mail - x)
Řetízkuje! A krásně voní a je v ní celý letošní dlouhý, slunečný, teplý a nádherný podzim.
Jdu skládat postýlku pro Vojtu. To je asi ten nejkrásnější pocit, který o letošních Vánocích bude. :-)

[156 Martine (andrea : 23.12.2006, 11:22:48 - x)
musím říci, že mně se sestavení téhle vlády nelíbí, i když přiznávám zúčastněným právo na jiný názor a pokud se mýlím, budu velmi ráda. Život jsem si zařídila tak, aby se ho kroky vlády co nejméně dotýkaly, co by mi opravdu bytostně vadilo to by byl Zaorálek na místě ministra zahraničí, protože, jak správně píše Vodník, jsem sionistka, jinak je mi to celkem fuk. Bohužel, Topolánek zjevně není dobrý vyjednavač a v téhle půlroční hře mne velmi zklamal, ač si nemyslím, že to má jednoduché a kdoví, co by vyjednali jiní.
Klaus se zjevně snaží být \"neutrální\", ale moc mu to nejde a také by si občas měl dávat pozor na pusu. Třeba ta poznámka o knížeti byla úmyslně mazaná a já jsem příliš prostá osoba, abych to správně pochopila. Ale já s ním na večeře nechodím a tak nevím, zda to nedělá úmyslně. A spolu se mnou to neví 99.99% voličů.

[157 andyO (martin TT: 23.12.2006, 12:19:24 - Mail - x)
jestli hlásám, že \"jaký si to uděláš, takový to máš\", že záleží především na tom, co pro své cíle udělám sám a jak moc tomu věnuji, tak nemůžu nechat důležité rozhodování na vládu nebo někoho, koho si ani nemohu vážit. Proto mě figury jako takové nechávají lhostejným. Možná ve dvojicích bych někdy byl schopen říct: ten ano, ten ne. Schwarzenberg asi víc ano než Zaorálek.

Klaus musel zavést rubriku o tom, co neřekl, protože jsem si mnohokrát ověřil, že jeho vypulírované výrazy jsou překládány do češtiny.

Ale zase k jídlu - protože městské děti neměly dost ovocných knedlíků v době jejich sklizní, máme dneska švestkové knedlíky (trnkové balony). Heč!

[158 švestkové knedlíky ve spojení s heč heč (andrea: 23.12.2006, 12:24:07 - x)
ve mne vzbuzují obavy o vaše spasení- to není moc křesťanský postoj k bližnímu, notabene mlsnému bližnímu. Jo, skočit do fára a knedle přivést, to by se již v nebi počítalo:)

Mimochodem, zdobím stromeček a na stole sedí obě kočky, ani nedýchají napětím a sledují každý můj pohyb. Jejich zkoumavé, vzdálenosti měřící oči odhalují jasný úmysl:\" Jen co ta ženská poodejde, půjdeme stromek prozkoumat blíž\".
Takže konečně nastává ten pravý vánoční den, plný napětí z blížících se katastrof.

[159 Nabírá to obrátky...:))) (Rpu?: 23.12.2006, 12:30:17 - Mail - x)
Filip:
\"Můžeme svolat mimořádnou schůzi Sněmovny. Není problém sehnat 40 podpisů v KSČM a ČSSD k vyvolání jednání o mimořádné politické situaci a navržení usnesení, kterým bychom požádali prezidenta republiky, aby Topolánkovi odebral mandát.\" (novinky)

[160 A stanovisko presidenta: (Sumavák: 23.12.2006, 12:39:03 - odkaz - x)
:-)))

[161 Šumavákovu, (Rpu?: 23.12.2006, 12:45:30 - Mail - x)
já myslím, že Klaus už pověřil Hájka, aby mu sehnal kalašnikova. S tímhle bordelem se už vlastně ani nic jinýho dělat nedá, když ty Bohnice nejsou pořádně zabezpečený....:))

[162 andyO (martin TT: 23.12.2006, 12:52:52 - Mail - x)
Praha je přece jenom trochu z ruky - ale podle očekávání ani nezbylo.

[163 Magistře (martin TT: 23.12.2006, 13:00:47 - Mail - x)
dřív byly stašidelné zámky na poutích - kdo se chtěl bát, tak tam vlezl. Moderní doba přinesla moderní prostředky - internetová vydání zpravodajských medií. To, co tady citujete z Filipa, je pravda, ale nemá to větší vliv na obsazení vlády než světoznámý nápis \"Servít je vůl\".
Mimořádná schůze poslanecké sněmovny může být svolána zákonným způsobem, čtyřicet podpisů není problém, když už véce než čtyřicet lidí podepsalo, že si bez Paroubka ani neumyjí ruce a navrhnout usnesení může každý poslanec. Požádat o něco presidenta může sněmovna kdykoliv a napsat tam můžou třeba, že si přejí, aby mandát dostal Venca Kára.
A proto jdu zadělat na Vánočku k zítřejší snídani. To, kdybych neudělal, to by teprve byla polízanice v české politice - co je proti tomu nějaký Filip. Víte, jak je důležité míti Filipa?

[164 hezké svátky všem (onlooker: 23.12.2006, 13:07:18 - x)
stanovisko presidenta je špica!

[165 Přeji všem klidné vánoce :-) (martina: 23.12.2006, 13:15:32 - x)

[166 Pohodové svátky (raptor: 23.12.2006, 13:26:56 - x)
a dobrý příští rok přeji. :o)

[167 ...a hospodáři štědrovku (Sumavák: 23.12.2006, 13:37:39 - x)
...Daník mi odněkud k Vánocům přitáhl slepici !!!

Naštěstí (??) má takový rigor mortis, že už musí být chvíli mrtvá.

[168 2 Šumavák (PeS: 23.12.2006, 13:59:58 - x)
Co říkáš tomu článku? Půjde to?

[169 Vážení, (PeS: 23.12.2006, 14:05:29 - x)
tak jsem dnes překonal svůj dosavadní osobní rekord v přípravě oběda. Z nákupu jsem se vrátil 12:15, to byly brambory ještě syrový a maso v mrazáku. V 13:05 už bylo jídlo na stole - medailónky z krůty a ze žraloka - každému dle chuti - s opečenými bramborovými plátky. Tak teď poněkud relaxuji, než půjdu ochutnat, zda je víno zralé a zakoupit něco málo na Svátky. Takový dobrý víno se strašně rychle odpařuje, to jistě potvrdí každej zodpovědnej chemik...

[170 martine, já vím, že je to pro srandu - (Rpu?: 23.12.2006, 14:16:39 - Mail - x)
proto jsem to citovala. Začíná to být dada.....:)))

[171 Šumaváku, Daník je poklad, já to věděla. (Rpu?: 23.12.2006, 14:19:29 - Mail - x)
Shánčlivej pro rodinu! Teď ještě tu husu na Štěpána....

[172 Hezké Vánoce (Modrý pták: 23.12.2006, 14:49:56 - x)
a sedmadvacátého u Pivoje.

[173 Šumaváku a ostatní zběhlí, (Modrý pták: 23.12.2006, 15:27:05 - x)
ve věcech zemědělských. Poraďte neznalému: co nejraději baští kůň, osel a husa?

[174 Modroptáku, co to vyvádíš???? (Rpu?: 23.12.2006, 15:58:48 - Mail - x)
kůň s oslem teď v zimě nejspíš seno a oves a husa asi šrot. Je to kupodivu, ale tahle zvířata jsem ještě nechovala....:)))

[175 Rputi, (Modrý pták: 23.12.2006, 16:03:40 - odkaz - x)
ale nic moc :-)). Jenom mně napadlo cosi do Nepravidelníku :-))). Takže Ti tímto děkuji a oznamuji, že jsi se právě stala spoluautorkou :-)))
A dávám odkaz na rozhovor s panem prezidentem.

[176 PeS(i) jsi mistr kuchař, moje poklona, (Loki_F: 23.12.2006, 16:13:51 - odkaz - x)
tomu říkám tempo. Co na to myčka? };D
Už jsem exhumovaný napapaný a v dobrém rozmaru. Do oušek mi duní kulometná palba 5-ti strunného banja pana banjomistra Skruggse z bluegrass kanálu - viz odkaz (doporučuji) - po všech těch pitomoučkých dokola vyhrávaných koledách.

Martine, přesto, že to gesto je výstižné, zcela jistě je \"citace\" zjevně podvodem... };D
Co ta dobrá matka koček mínila tím \"naopak\". Jaksi si to naopak neumím v daném kontextu představit.

[177 Šrot? (kocour: 23.12.2006, 16:14:25 - x)
Husy žerou kovy? :-)

[178 A i já přeji všem (kocour: 23.12.2006, 16:19:08 - x)
hezké Vánoce a vůbec klidné svátky. Mějte se, jdu ještě něco dělat.

[179 kocoure, (Rpu?: 23.12.2006, 16:24:22 - Mail - x)
na hrubo mleté obilí a určitě ještě něco, ale to bude přesně vědět Jirka, tak musíme počkat, až se vrátí z Chrámců.

[180 kocoure (skimic: 23.12.2006, 16:28:44 - x)
dnes jsem viděl dvě husy úplně na šrot. Čím se vyživily fakt nevím :))

[181 No já, dvěucha z dědiny, (Dana: 23.12.2006, 16:29:26 - Mail - x)
bych řekla, že v tuhle dobu husy žerou zrní. Míchanice šrotu s kopřivami až zas na jaře a navíc staré husy myslím ani to ne. No a k podzimu, před posvícením žerou šišky. Ale - ony už ani ty husy nejsou dnes co bývaly za mých mladých dob a moc bych za to nedala, že žerou granule! Celoročně. :-)))

[182 Teda, krásný překlep se mi povedl! (Dana: 23.12.2006, 16:36:45 - Mail - x)
Dvěucha...no mám. Ale jinak děvucha! :-)))
Jo a to zrní může bát jakékoli - pšenice, ječmen, oves, kukuřice.....

[183 Vážení, (PeS: 23.12.2006, 16:40:18 - x)
degustace proběhla dle očekávání - uzrálo a bylo oceněno. To víno, samozřejmě. Člověk může dělat do dvoudo rána, pak stačí půl litránku a je zas svěží... No, řídit dnes nemusím, tak co...
Jinak - husy žerou kromě toho šrotu (nahrubo mleté celozrnné obilí, obzvláště pšenice, btw, je to to nejkvalitnější, co můžete z obilí mít, takže nekteří fajnšmekři si šrotují vlastní vybrané obilí a pak sobě z toho šrotu pečou chleba...) nejraději mladé kopřivy - beze srandy. A přikrmují se bramborovými šiškami. Ona kopřiva je vůbec vynikající věc - a jak jsem koukal, teď ještě roste. Vřele doporučuju nadrobno nasekat do polívky... No a ty šišky se dělaly napůl z vařenejch brambor a hrubý mouky, nechaly se uvařit, ono to chytlo takovej lehce šlemovitej povrch, aby to dobře klouzalo a pak si babička sedla k huse s tou miskou šišek, husu chytla prstama z boku za zobák, husa zobák otevřela a babička jí šoupla šišku přímo do volete. No a pak jí prstama do kroužku přejela od hlavy dolů krk, aby ta šiška pěkně sklouzla do žaludku. A další šiška. Da capo al fine...

[184 Bojí se zrní (skimic: 23.12.2006, 16:41:33 - x)
i ten co má dvě ucha ?

[185 2 Modrý pták (PeS: 23.12.2006, 16:49:02 - x)
Jinak ohledně koně a osla, nevím,co na to řekne Šumavák, ale já byl vychován na vesnici, kde se člověk nejlépe zavděčil koni nasypáním ovsa a jako zákusek jablko. Po jablkách se koně vždycky mohly užrat... A osel paradoxně si velice rád pochutnává na bodláku - odtud se říká, hloupej jako osel. Ale ona taková pupava, když se ty ostny okrájej, není vůbec špatná ani jako zákusek... Chutná trochu jako kedlubna.

[186 My, městské děti (martin TT: 23.12.2006, 17:18:59 - Mail - x)
se nerady pleteme do něčeho, čemu nerozumíme, ale žrádlo - to jsme se učili i ve škole. MP potřebuje příkladné krmivo do Nepravidelníku, tak vymýšlejte něco, čemu porozumí i poloblb.
U koní navrhuji oves, u hus zrní a u osla ten vzpomínaný bodlák. Osel není až zase tak hloupý, např. rozšířený druh bodláku Ostropestřec mariánský ( Silybum marianum) je vynikající v podpoře jaterní činnosti a regeneraci jaterních buněk - sylimarin.

[187 Ostropestřec mariánský má ještě jeden máloznámý účinek: (Loki_F: 23.12.2006, 17:30:18 - x)
Rozkoušete-li 5 až dest plodů - semínek ostropestřece mariánského půl hodiny až hodinu před náročnou vypíjendou, vše játra si dokáží s vypitým alkoholem poradit daleko rychleji než běžně (u trénovaných jedinců téměř průběžně... };D).
Výsledkem je, že to co prolejete hrdlem si vychutnáte, o likvidaci se postarají spodní části Vašeho organismu a hlava (tedy CNS) tím není nijak významně potrefena. Zejména to oceníte, když musíte druhý den řídit auto.
O stabilizaci zažívacího ústrojí nemluvě.

Požívání bodláků proto nemusí nutně znamenat, že požívající je nutně blbec, jak předeslal PeS. };D

[188 Pekny podvecer (Evropan (original): 23.12.2006, 17:31:42 - x)
stromecek usazen a zafixovan, troska cukrovi hotova, pes vykoupan a jatrovy knedlicek pripraven :-)

[189 PeSi - musí !! (Sumavák: 23.12.2006, 17:36:54 - x)
Já doteď lámal ruce, ale už jsou na cestě do nemocnice a tak během čekání, jestli to má zlomené nebo jen naražené na tom budu pracovat.

[190 2 Loki_F (PeS: 23.12.2006, 17:38:16 - x)
Já už si našel odkaz hned, jak Martin zmiňoval ta játra. Hele, netušíš, jak to funguje, když to játro trpí sedavým zaměstnáním u počítače? (a chutnou stravou, samozřejmě). Z toho odkazu by vyplývalo, že to funguje blahodárně, ale rád bych slyšel ověřený názor...

[191 Apropo k tomu vínu - jako připomínku léta (Loki_F: 23.12.2006, 17:38:41 - x)
si spolu s ŽD vychutnáváme Rulándské modré, výběr z hroznů, velkopavlická oblast, trať Haňby, Velké Bílovice 2002.
dávám za pravdu i vtomhle PeS(ovi)! };D

[192 Šumaváku, (Foundryman: 23.12.2006, 17:40:30 - x)
kdo si tam prokrista zlomil ruce? Kámoš si zlomil obě zápěstí na kole a jeho další život byl značně ponurý - dokud mu tedy nesundali sádru.

[193 2 Šumavák (PeS: 23.12.2006, 17:41:42 - x)
hele, kdybych mohl nějak pomoct... Např. poslat wordovskej sformátovanej celej soubor, ať to nemusíš slepovat... Ono to není zas až tak velký, jak jsem se bál, když jsem spočítal ty obrázky...

[194 PeS(i), funguje to blahodárně, (Loki_F: 23.12.2006, 17:51:26 - x)
dokonce velmi. Jenže pohyb nenahradíš \"bobulemi\".
Skvěle to pomáhá i při akutních stavech (když se Tě zmocní rychlý krok z nutnosti, eliminuje průvodní křeče). Moje rodná sestra tím již léta kurýruje švagra, který trpěl střevními problémy. Tvrdí, že peristaltika a obnova střevní flóry se tím významně podporuje.
Také moje ŽD si tento přírodní lék velmi oblíbila (protože už jako dítě trpěla větry a zácpou - dodnes má velké, opravdu velké oči).
K dostátní je kromě plodů také alkoholový macerát ostropestřece mariánského.
Já sám požívám pouze plody k již naznačenému účelu, protože již v mládí jsem se poučil, že TĚŽKÁ JSOU RÁNA OPILCOVA, takže těchto důsledků konzumace se již po léta s potěšením vzdávám...
Potvrdit to může i Tomáš, kterého jsem před započetím likvidace baterie lahví jsem nakrmil semínky. Pak jsme to táhlí dva dny a dvě noci a ještě jsem jej posléze vezl autem - bez následků.
Musíš vyzkoušet. Mám o tom i nějakou literaturu, kterou Ti mohu odkázat (nebo vypsat do mailu).

[195 PeS, (Evropan (original): 23.12.2006, 17:52:37 - x)
jatra zlenivela sedavym zamestnanim potrebuji lek, ktery se sklada ze dvou komponent, jednak maleho dvorecku, druhak velkeho bice, to je nejucinnejsi :-) Pouzivam ho sam u sebe a je moc a moc dobry.

[196 Foundry, áále, jeden (Sumavák: 23.12.2006, 17:54:50 - x)
kluk jel dál, i když kůň už stál.Když zjistil, že jede bez koně, tak se lekl a spadnul.A naříkal si na levé zápěstí.

PeSi, to mně nepomůžeš.Já hlavně musím napřed uložit ty obrázky k sobě na HDD, srovnat je na velikost blogu, nahrát na net a pak je dát do toho článku.
A to prostě chvíli trvá.

Jdu na to.

Ale napřed ještě vyhlašuji boj o druhé a třetí místo v soutěži
\" O nejoriginálnější vánoční dárek, který nejvíce přispěje komunikaci mezi lidmi\".

Vyhodnocení po svátcích.

[197 2 Loki_F (PeS: 23.12.2006, 17:58:15 - x)
díky za info, zas jsem o něco chytřejší. Tohle mě tu nepřestává fascinovat - jeden se potřebuje dozvědět co rád žere osel, druhej zmíní bodlák a za chvilku je tu kompletní sbírka údajů, k čemu všemu je ten bodlák dobrej. A člověk kolem tý kytky léta chodí a netuší... Stejně, jako když jsem Ti ukazoval, co dokáže to laserový ukazovátko. Kdybych náhodou nepotkal toho člověka a kdybych si neuvědomil rozptyl hodnot... Náhoda. Ale jak už říkal kdysi Fleming...
Takže díky, asi vyzkouším.

[198 Prectete si neco (Evropan (original): 23.12.2006, 18:00:28 - x)
od Janci nebo Zentricha, to jsou specialiste bylinkari, je tam toho mnohem vic ;-)

[199 jj PeS(i) také ztoho mám (Loki_F: 23.12.2006, 18:10:23 - x)
vytrvalý dobrý pocit. Kupa chytrých lidí, kteří umí dát hlavy dohromady, třebaže je to tu spíše o uvolnění a jakýsi volnoběh na vypálení usazených sazí... Ale když je potřeba, každý z přítomných neváhá přiložit \"hrstičku\" a výsledek je ten který jsi popsal. Skutečně povznášející pocit, zejména poté, když se denně ujišťujeme, že naši veřejí \"čunitelé\" mají tendenci dělat to přesně opačně - místo informací - dezinformace, místo pomoci - klacky pod nohy nebo namydlené schody, místo uvolnění - trvalá křeč...

Těm oslům by ani ten bodlák nepomohl! };D

[200 Loki_F, (Pavel Kořenský: 23.12.2006, 18:13:09 - Mail - x)
kde se dají ta semínka koupit ?
Když teď bude ten Silvestr, že bych to vyzkoušel.

[201 2 Pavel Kořenský (PeS: 23.12.2006, 18:20:28 - x)
Např. je maji v bylinkářství a koření Ke Karlovu. A já kolem toho skoro denně chodím - v tom je ta ironie. Mezi svátkama by měli mít otevříno, tak můžu koupit a někde předat...

[202 Pavel Korensky (Evropan (original): 23.12.2006, 18:24:46 - x)
nebo hned u Staromaku, myslimze Dlouha ul. maji tam i hotove smesi, nebo si muzete namichat sam.My si takhle michame jarni caj na posileni ledvin.

[203 Ostropestřec (martin TT: 23.12.2006, 18:30:43 - Mail - x)
když je poptávka, tak přidám. Tato bylina je rozšířena po celé Evropě a i u nás je domácí. Je velmi odolná a málo náročná. Nejideálnější podmínky jsou, jak známo u vice bodláků, stará rumoviště a pod. Nejúčinnější látkami jsou sylimariny, které působí blahodárně i proti akutním potížím i preventivně. Lokiho vzpomínaná prevence těsně před požitím alkoholu je známá, lépe odbourává a chrání jaterní buňku. Dlouhodobá prevence, kdy povzbuzuje činnost jater průběžně je také dosti silná a nemocní, včetně cirrhóz, mají tuto preventivní dávku doporučenou. Nejčastěji se takto nemocní povzbuzují válcovitými tabletami Essentiale forte. To je účinkem totéž, ale již z lékárny. Ostropestřec se doporučuje sice jako čaj - výluh, ale je do vody málo vyluhovatelný a tak se tímto způsobem přípravy zbytečně mrhá cennou látkou. Nejlépe je užívat čerstvě rozdrcená semena (v hmoždíři) večer po jídle. Zarovnanou kávovou lžičku zapít libovolnou tekutinou.
Podporuje rovněž vylučování žluči a používal se při nepravidelné menstruaci. Nemá zásadní kontraindikace.

Velmi důležité je jeho použití při akutní otravě jedovatými houbami.

Na závěr upozorňuji, že se stal jedním ze \"zázračných\" preparátů a cena některých balení v mastičkářských internetových obchodech jde do tisíců korun.

[204 Játra (martin TT: 23.12.2006, 18:33:07 - Mail - x)
nejsem Zentrich ani jiný mastičkář - jen mám rozbouraná játra a ostropestřec mariánský užívám již delší dobu.

[205 2 Evropan (PeS: 23.12.2006, 18:34:52 - x)
ano, potvrzuji, známé bylinkářství v Dlouhé. Kdo má rád gin, dostane tam přesně namíchané koření i s návodem... Vynikající krám, jen je pro mě trochu z ruky...

[206 Pavle Kořenský (skimic: 23.12.2006, 18:35:40 - x)
Sylibum marianum čili ostropestřec mariánský obsahuje účinnou látku Sylimarin /o tu jde/ , kterážto se dá bez problémů koupit v lékárně v léku Flavobion, což je licence švýcarského Legalonu.

Samozřejmě lze i žvýkati semena či popíjeti odporný výluh :)) Tedy jaksi \"za trest\" aby se navodila ta správná posilvestrovská atmosféra :)

[207 PeSi, (Pavel Kořenský: 23.12.2006, 18:37:00 - Mail - x)
to je v pohodě, v těch místech se také občas vyskytuji (kousek od tam bydlí naši), takže zakoupím.

[208 skimici, (Pavel Kořenský: 23.12.2006, 18:39:47 - Mail - x)
já raději zkusím ta semínka. Přírodní cesta se mi jeví jako nejpřirozenější. :-)

[209 A ještě ty zlomené ruce (martin TT: 23.12.2006, 18:40:21 - Mail - x)
kdo by snad stál o popis stavu, ve kterém je levá ruka zlomená uprostřed předloktí a pravá těsně pod ramenem, případně, co si takový pacient, zasádrovaný kolem trupu může a nemůže všechno udělat sám, mohu posloužit vlastní zkušeností. Jak pravil Foundry, kolo je na pořízení velmi vhodné, kůň není tak často k mání, i když u Šumaváka tomu bude asi obráceně.
Jediná činnost, ke které jsem byl uzpůsoben lépe než před zraněním, byl mariáš. Při sádrování mi nechali trčet obě ruce před břichem od zápěstí ven. Nemohl jsem se sice rozmáchnout na zatknutí sedmy, ale cvrnkat do listu fleky šlo docela pohodlně.

[210 Bylinky, (Evropan (original): 23.12.2006, 18:47:35 - x)
obcas si nechavam napsat bylinky od me lekarky cinske mediciny, miva to uzasnou pripravu : Napriklad cast bylin je treba macerovat v sake a pak nasucho oprazit, potom se dela vyluh. Je to jak priprava lektvaru v H.Potteroj :-)

[211 Ten zázračný bodlák (martina: 23.12.2006, 19:04:26 - odkaz - x)
užívám občas také. Kupuji si nálevové sáčky na výrobu čaje. Ale čaj nevařím. Každý sáček obsahuje 3g čistého drceného ostropestřece. Sáček prostě roztrhnu, obsah vysypu do huby a zapiji vodou. Balení obsahuje takových sáčků 20 a stojí pakatel - cca 30,-Kč (odkaz)

[212 martino (skimic: 23.12.2006, 19:32:39 - x)
Vám ten bodlák prostě chutná, že?

a o ten sylimarin zas až tak nejde o)

[213 Skimici, (martina: 23.12.2006, 20:10:27 - x)
nechutná, je odporný.Ale cpu ho do sebe jak osel :-)
O Flavobionu jsem neměla tucha. Nějak mě nenapadlo hledat podpůrný prostředek na játra mezi léky. Máte pravdu. Dík za upozornění :-)

[214 Martino (skimic: 23.12.2006, 20:47:38 - x)
Pokud Vám bodlík skutečně nechutná, je vše v pořádku. Kromě prokazatelného účinku Sylimarinu má totiž Vaše tělo pocit, že je skutečně léčeno, zož znásobuje účinek terapie.
Doporučuji ještě pečlivě prožvýkávat pod topolem v novoluní uprostřed kruhu nakresleného křídou.

Čarodějové ještě doporučují několikrát si odplivnout.

Nechápu jen, proč to zdůrazňují :)))

[215 Jo ostropestrec, (Hipik - pravicovy recidivista: 23.12.2006, 20:48:47 - x)
chutna jako vlasaky a cisti nase jatyrka a dobre mu tak. Ted ale futruju recke ceciky s mexickejma kornflakama, zapijim plzinkou a Puertorico Select, posloucham kanadana, pripravuje se rybka s indickym Fish Masala, to jsem snad uz svetoobcan nebo co ? o))))) Vsem preju krasne Vanoce plne pohody, vcera jsem v China Supermarket zakoupil pekneho zlateho kaprika a dle zvyku sam ho bacil a pripravil. Chysta se proste ceska klasika. Ma draha polovice specialne zdravi Andreu a Rpute. Jeste sem nahlidnu, co se tu pripravuje vonaveho a chutneho a lahodneho, tekuteho i pevneho skupenstvi o)))))

[216 klidné a pohodové vánoční svátky! (divana: 23.12.2006, 20:50:07 - x)
a jak jsem dočítala nazpátek. tak od dcery vím, že když už pochopila, že není ježíšek, tak nás nechala při tom, abychom si mysleli, že ona si myslí, že ježíšek je. nechtěla nám kazit radost. a taky přiznala, že jednou dohledala dárky a pak už na štědrý večer neměla radost a cítila se špatně, že podváděla. tak pak tohle vysvětlila i bráchovi, aby nehledal. no a já jsem mezitím postupně nakupovala dárky víc a víc později, takže dnes by už ani nic nenašli :-)))

[217 Tak přátelé, nahoře (Sumavák: 23.12.2006, 21:48:29 - x)
je žhavá aktualita z r.8 př.n.l.!!!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: