Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 12.01.2007

Můj milý deníčku

MILUJI JI! Ano, já ji miluji.

 


A hned ráno jí něco pěkného koupím.

Třeba Velfobin.

Tak jsem si k večeru myslel, že

tu trochu deště,
vydrží to ještě!

V noci přišly mraky
a vítr přišel taky!

   Větříček loupal perníček, tedy- spíš eternit — a docela chvátal.....Větrné elektrárny otáčely listy po větru a vypínaly. A mě tak napadlo, že to jak dopadnou ty větrníky, není zdaleka tak zajímavá otázka, jako jestli nespadne ten provizorně postavený "stožár" se světlem na jízdárnu. Protože ať dopadne kam dopadne (jedna strana je omezená zdí) vždy padne na moji zaparkovanou Tatru.

   Tak jsem nelenil a vyběhl do deště to auto přeparkovat na bezpečnější místo. Trochu jsem trnul jestli se mi to povede, protože je přechodně odhlášená a už dva měsíce jsem v ní neseděl, natož startoval. No...nerozmazluji ji. Živě jsem si představoval prázdnou baterii, zvhlé víčko rozdělovače, zkondenzovanou vodu v komorách karburátorů.... a podobné radosti.

   Otevřel jsem haubnu, rozsvítilo se světlo nad motorem — vót těchnika!, nacupoval benzín, vytáhl sytič, zastrčil klíček a zkusil nastartovat. Ta baterie tedy moc nejásala. Ale tatřička na druhé "převalení" v pohodě naskočila a běžela. Babka jedna stará.

JÁ JI MILUJU !!!!

 





Komentáře

[1 Břéťo, (raptor: 12.01.2007, 04:43:05 - x)
k Tvému nedávnému svátku mohutné gratulace. Jakož i k dnešku.
Mám Tě rádo, osobo... :- ))

[2 Šumaváku (rejpal, tady a tam: 12.01.2007, 05:36:59 - x)
opožděně se připojuji s blahopřáním k svátku. Na moji omluvu musím uvést, že důvodem pozdního přání je, že v mém kalendáři není žádný sv. Šumavák uveden.

Jsem si ale jistý, že toto opomenutí soudruzi lidovci v současné vládě v náběhu rádi napraví, prohlásivše Tě patronem svatým Böhmerwaldu a přilehlých to krajin. Doufejme, že to zvládnou, než s nima někdo vyběhne.

Jo, tady v Idahu v noci na dnešek po slunnách Vánocích a Třech Králích vypukla opět zima, mrzlo, sněžilo a napadlo asi deset řísel sněhu, což ráno vyvolalo kalamitu díky tomu že blbci z okresní silniční správy, tedy Ada County Highway District, jako obvykle vyjeli se sypáním pozdě a auta to stačila ujezdit na klouzačku. Větry ale zatím nevlály.

[3 Ony jsou ty staré věci takové trpělivé. A skromné. (Rpu?: 12.01.2007, 05:59:20 - Mail - x)
Všimli jste si, jak jsou ty elektronické moderní potvory hysterické?
Taková Fifinka má čidel jak naseto a zřejmě jen za tím účelem, aby mi přivodila infarkt.Píská, kvíká a tůtá při každé možné i nemožné příležitosti a já se vždycky leknu. I když, popravdě řečeno, jsou momenty, kdy to docela přijde vhod. Jako předevčírem...
Parkoviště před bankou. Asi 10 aut vedle sebe, čumákem k chodníku a vyjíždí se do frekventované křižovatky - tudíž blbě. Popojedu, udělám vpravo hleď, vlevo hleď, popojedu.... auta mi projíždějí za zadkem a Fifinka vříská. Ne, aby řekla: \"Bacha, auto zprava\", začne vřískat, až když už má auto přímo za sebou, takže jsem z toho poněkud nervní a začínám mít pocit, že bych místo hlavy potřebovala takovou tu radarovou anténu, co se točí furt dokolečka.
Konečně! Už jsem tak půlkou auta venku, napravo nalevo nikdo,chci sešlápnout plyn, když v tom Fifinka zaječí, jak kdyby jí kradli. Za autem stojí babička jakási a mile se usmívá. Čekám, babička nic a já si uvědomuji, že drží něco v rukou....a to něco jsou držadla kočárku....a kočárek nevidět! Vyletěla jsem z auta jak namydlený blesk!
Úleva. Robátko má sice nožičky pod autem, ale vesele na mne mává plyšovým medvídkem. Auta brzdí, objíždějí babičku a troubí. \"My dem tudle do parku\", povídá ta babička, \"a čekáme, až vodjedete\".......

[4 rputi, dobrejtro! (rejpal, tady ale už brzo zase tam: 12.01.2007, 06:12:51 - x)
jestli ptořebuje uklidnit nervy, tak Vám puřím jednu z mých luxusních limouzín Š105. Jso obě v ekologické barvě zelené, jedna je dokonce natolik ekologická, že vypadá jako rosnička, a řádná fifinka tam neječí. Ani vejfuk neřve, jen tak si bublá, ne hlasitějc, než klepou ventily. A když nefunguje starter protože je od světel, nebo od radia vybitá baterka, tak lze snadno roztlačit. Starter i auto samé. Navíc roztlačování auta je výtečná příleřitost k budování a rozvíjení mezilidských vztahů.
Uvažte výhody a dejte mi u Vodičky vědět :o)

P.S. Prodat zatím nehodlám, jsem k nim k oběma přilnutý.
Leda, že by jste mne přemluvila.

[5 trpajzlíci (rejpal t&t: 12.01.2007, 06:18:29 - x)
mi asi přeházeli pýsmenka na klábosnici.
A ostatně myslím, že trpajzlíci by měli být zrušeni. Spolu s Puchejřem. Hned.

[6 2 Šumavák (PeS: 12.01.2007, 06:42:57 - x)
No jo, když čtu o tatrovkách, tak si vybavím ten (mimo jiných i) Dušanův film o cestě se starejma tatrovkama přes Ameriku. To byly dobrý auta... Nedávno šel v televizi... Teda nedávno... Vlastně nedávno.

[7 Kdepak, rejpale, (Rpu?: 12.01.2007, 06:46:25 - Mail - x)
Fifinku nevyměním! Jen si na ni musím zvyknout!
Celý život jsme byli zvyklí na věci, které jsme více-méně mohli kontrolovat. Fifinka už je z té kategorie, která se běžné kontrole vymyká...

[8 já jsem dneska děsně utahanej (Dušan Neumann: 12.01.2007, 06:59:39 - x)
dělal jsem ve dvě ráno a znovu mne vzbudii v půl šestý. A pak se balila Míša a musel jsem vypavit,,, a vůbec... ale jen co se proberu přidám nějakou historku s tatřičkama....

[9 rputi, (: 12.01.2007, 07:10:44 - x)
já jsem myslel ji poslat do kouta na hanbu, zatímco by jste conversovala s ochočenou postarší škodovečkou. Vona totiž na tyhlety mladý, i auťáky, musí být přísnost. A disciplína. Jinak bude na Karláku na každým stromu jedna ječící Fifinka. Jak by to vypadalo?
Zeptejte se Dušana, až se probere. Ten s takovými rozmazlenými auťáky má zkušenosti :o).

[10 Hergot, TRPAJZLÍCI (rejpal t&t: 12.01.2007, 07:13:53 - x)
mi ukradli podpis!

[11 Zeman (skimic: 12.01.2007, 07:20:47 - odkaz - x)
vyjel tvrdě po Paroubkovi.
Ten Zeman bude tak dlouho prudit, že ta vláda nakonec projde :-(

[12 skimici, to bych ani neřekla. (Rpu?: 12.01.2007, 07:50:33 - Mail - x)
Je mu jde spíš o ten sjezd - aby Puchejře odvolili....


rejpale nebojte, já už jí \"přítáhnu uzdu\"...:)))

[13 skimic (martin TT: 12.01.2007, 08:29:25 - Mail - x)
místo aby Topolánek řekl - co jste si nadrobili, tak si taky vyžerte - může nakonec dojít na mazaného Zemana a jeho - ať si ODS vyžere, co jsme jim nadrobili.
Ale to by se opakovalo stálé téma těchto diskusí.

[14 Martine TT (skimic: 12.01.2007, 08:37:06 - x)
no samozřejmě!
A ani to nevylučuje tu Rputinu poznámku.

Taky tu smyčku už nechci točit.
Ale jak to jeden má vydržet :))

[15 Dodbrýtro ! No , tatřičku já (Sumavák: 12.01.2007, 09:20:08 - x)
zatím neroztlačoval.Ta starší segra(1938), měla vymakanou kliku - takže to ani nebylo o přeražení ruky..., tahle má vymakanou hmotnost.To neutlačíš! :-))

[16 Tohle je zajímavý odkaz: (Sumavák: 12.01.2007, 09:32:38 - odkaz - x)
Já to už teda četl, ale nebyla tam ta vyjádření Katky Jauvajs k obklíčení Italy:
\"Ale bylo jich tak deset, takže to rozhodně nebylo nic dramatického,\" - co to je deset chlapů? nic...!

a Zbořilovo k tomu, že ji ti Italové měli za policistku v civilu:

\"Na seminářích jsme sledovali hlavně neonacisty, protože tehdy se rodil Národní odpor Praha. Takže jsme na různé demonstrace chodili často. A Kateřina Jacques se toho jako studentka účastnila velmi aktivně,\" vzpomíná politolog Zbořil.

[17 Oktávka 1966 (rezy: 12.01.2007, 10:13:12 - x)
taky startoval pěkně, ale jak jsi zmínil to orosené víčko rozdělovače, to býval problém. Tedy hlavně když se rychle změnila teplota třeba z -5 na +10C. Jak to víčko bylo nachlazené tím mrazem a přišla obleva, tak se orosilo a bylo třeba vyndat vysušit a někdy, když byl spěch, tak pro sychr to sušení urychlit i nad plamenem. Myslím, že ten materiál toho víčka měl nějakou nasákavost. Já jsem s ní parkoval u koleje na Strahově a k těm změnám teplot tam došlo kolikrát za zimu.

[18 rputi, (rezy: 12.01.2007, 10:34:29 - x)
ten parkovací asistent má prostě výhody. Já sice jezdím bez něj, ale uznávám, že to je opravdu užitečné, hlavně pro tyhle případy. Jezdím s takovým tím poloautobusem a tyhle malé človíčky bych neviděl, tak mě to nedá a před couváním někdy i obcházím auto.

[19 ještě dotaz rputi (rezy: 12.01.2007, 10:44:54 - x)
jak to tak čtu, tak jste už jela téměř dopředu, ten asistent se prý připojuje buď na zpátečku nebo na zvláštní spínač co nejblíže horním okončetinám. Jezdit s aktivním asistentem dopředu, to na křižovatkách skutečně může rušit.

[20 rezy, (Rpu?: 12.01.2007, 10:59:05 - Mail - x)
já jsem pořád ještě couvala, to byl ten malér. Stála jsem na štorc přes jízdní pruh a potřebovala jsem se couvnutím srovnat do směru...a ta bába mi ten kočárek prakticky strčila pod auto.....
Ten původní majitel koupil auto vyloženě na kšeft a myslel si, jak ho za rok draho prodá (a nevyšlo mu to) , když tam nechá namontovat všechny myslitelný extras, který to jen může mít. Jednou sepíšu, co je tam všechno za zbytečný blbiny, respektive nedomyšlenosti:))))

[21 tak je to v pořádku (rezy: 12.01.2007, 11:07:39 - x)
a asistent je pro takovéto případy opravdu k nezaplacení. Měl jsem tu kolegu z hodně dálného východu, ten jen kroutil hlavou, jak to že to nemám. Připadal jsem si v té chvíli jako bych slez ze stromu.

[22 Ty jsi ssebou neměl (Sumavák: 12.01.2007, 12:11:51 - x)
Rákosníka s klapkami na uších ??

[23 Dotaz pro všechny: (Sumavák: 12.01.2007, 12:33:40 - x)
Máte někdo nějaké zkušenosti s firmou ForPsi.com - internetový provider ??

[24 Jirko původní (skimic: 12.01.2007, 14:28:22 - odkaz - x)
bacha na ten ovčín!

***Za práva homosexuálních beranů ***. Viz odkaz.

Pokud tedy nějakej oplodňuje liknavě či s viditelným odporem, raději mu nic nevytýkejte.
I když - vzhledem k chystané instalaci fofrníku by se zelené oko možná trochu přimhouřilo :)

[25 Každý desátý... (Sumavák: 12.01.2007, 14:40:37 - x)
to nejsou zrovna čtyři procenta !! :-))

[26 Šumaváku (skimic: 12.01.2007, 14:48:11 - x)
možná, že 4 procenta seděj. Že se ti berani jen blbě vymlouvaj :))

[27 Pánové, jestli to nebude z toho šlechtění... (Rpu?: 12.01.2007, 14:51:07 - Mail - x)
Voni sou dege....derege....deregulovaný!!!! :)))

[28 Rputi (skimic: 12.01.2007, 14:58:09 - x)
možná taky ty vovce o sebe moc nedbaj :))

Jirko - p ještě aby si tam založily nějaké odbory! To by byl potom kalup. Kolekce na Vánoce, příspěvek na oslavu MDO a tak :))
I když - při těch MDO by se zase mohla zvýšit ta oplodnost.

[29 Rputi, (Tap: 12.01.2007, 15:09:20 - odkaz - x)
Teprve dnes jsem objevil kachli pro Parafína. Potěšila mne moc i když bych byl potěšen daleko více, pokud by stihla potěšit adresáta :-( Berani snad prominou OT

[30 skimici, (Rpu?: 12.01.2007, 15:18:15 - Mail - x)
třeba už jsou jen zblblý s tý propagandy. Ať kouknu, kam kouknu, všude samí registrovaný, globální voteplování...a tak.... Kolikrát si už říkám, jestli se mnou není něco v nepořádku...:)))


Tap - díky!

[31 Já se picnu, tak ona to nebyla jen sranda (skimic: 12.01.2007, 15:32:46 - odkaz - x)
K protestům se připojila Martina Navrátilová.
\"How can it be that, in the year 2006, a major university would host such homophobic and cruel experiments?

Na konci slavná tenistka usuzuje, že namísto zkoumání jak obrátit přeberaněné berany - by se ty prachy mohly dát gay a lesb. komunitním centrům.

[32 Že by nasranej volič....nebo zešílevší Melčák....... (Rpu?: 12.01.2007, 15:32:49 - Mail - x)
Anonym hrozil výbuchem bomby v bytě šéfa ČSSD Jiřího Paroubka. Sdělila mi to policie, řekla iDNES.cz Zuzana Paroubková.

[33 skimici, nejspíš nežere skopový...... (Rpu?: 12.01.2007, 15:36:59 - Mail - x)
Mně by zajímalo, jestli těm voteplenejm volům (nikoli beranům) dochází, jak takovej gay-beran skončí - na jatkách!

[34 Hezký trička :)) (skimic: 12.01.2007, 15:49:52 - x)
v tom předchozím odkazu doporučuji rozkliknout tu holku.
Nalevo, druhá odshora :)))

[35 uaa, do notysku! (pf: 12.01.2007, 16:10:39 - x)
yesterday\'s flower children are today\'s blooming idiots!

[36 2 Rpuť (PeS: 12.01.2007, 16:12:10 - x)
Já bych tipoval spíš kočkovitého přítele. Cíl - jednak zviditelnit, druhák vzbutit soucit, třeťák ukázat na proradnost a fanatičnost nepřítele, čtvrťák reakce na Zemana atd. atp. Na jednodušší povahy to zabírá.
Milovaný vůdce neohroženě čelí úkladům, osobního rizika nedbaje.

[37 2 skimic (PeS: 12.01.2007, 16:16:15 - x)
Co se divíš? Bodejť by se medyjálně známá buzerantka nezastávala jinejch buzerantů... Nic proti nim, jen bych chtěl připomenout osud říše římské...

[38 PeSi, ono ani tak nejde o faktické berany..... (Rpu?: 12.01.2007, 16:20:49 - Mail - x)
Jenže kdyby se ty berany podařilo injekcema přesvědčit o změně orientace........
To by byl FIČÁK...:))

[39 PeSi (ptakopysk: 12.01.2007, 16:39:00 - x)
ještě chyběji volověný vodovodní trubky, aby byl pád uspíšen.

[40 Šumaváku (ptakopysk humorista: 12.01.2007, 16:41:47 - x)
tady byl fukéř taky solidní. Jen pod tím náporem větru chrupaly tabulky v oknech. Usnul jsem až v jednu v noci, protože meluzína v krbu hvízdala tak hnusně, že jsem jí chtěl vynadat. Ten váš stožár to vydržel? Nebo z něj máte dva padesátižáry?

[41 ptakopysku, (Rpu?: 12.01.2007, 16:58:09 - Mail - x)
olověný trubky jsou už moc profláknutý. Dneska na to stačej bruselský regulace....

[42 Ech Rputi (ptakopysk nepřející: 12.01.2007, 17:19:52 - x)
dneska jsem si dával na Budějárně svůj oblíbený smažený sýr v housce. A nevím, jestli je to na základě nějakého doporučení z Brusele, nebo jestli na to má vliv zavedení mýtného na českých dálnicích, ale za obvyklý obolus osmadvaceti korun (už slyším juru-p jak říká že v jižních čechách sejra v housce stojí desetikorunu, jen tak mezi sousedama :o) tedy za osmadvacet korun jsem obdržel plátek sýra o hnotnosti cca 10 gramů. Ani jsem toho nebožáka v tej housce nemohl najít. Vypadá to, že místní bussinesman koupí plátkovej sejra ve Flusu, nebo v Penisu a z jedný lóni prodávaný desetidekový porce nadělá za ty samý prachy deset porcí. Ježíš by žasnul, jak se ta jeho finta použitá s pěti chlebama a dvouma rybama pěkně uchytila. No má smůlu bussinesman. Yellowsové mají o kousek dál po schodech svůj čínský rychložer a tam mají smažák sice za tři pětky, ale je velkej jak má být.

[43 Zatracený písměna (ptakopysk: 12.01.2007, 17:22:51 - x)
teď jsem vyplňoval BIPAN. Nevíte někdo co to je? I kdy máme kliku, že místní admin není Maďar. Vypisovat třeba Nyíregyháza, Hajdúboszórkány nebo Sátoraljaújhely by bylo docela krutý...

[44 2 ptakopysk (PeS: 12.01.2007, 17:24:32 - x)
Nejlepší smaženej sejra bejvával v Tejně v horní hospodě na náměstí. V roce 1977... Nedávno...

[45 2 ptakopysk (PeS: 12.01.2007, 17:28:22 - x)
no a tak jsem se kouknul na mapy na Seznam - podle tý mapy tam už néjni ani ta hospoda. Kam ten svět spěje... Ne nadarmo se říká, že v prdeli a v Tejně je stejně...

[46 ptakopysče (rejpal fililololog: 12.01.2007, 17:33:06 - x)
bipan jsou přece dva monopany zusamen :b))

[47 No jo, pánové, (Rpu?: 12.01.2007, 17:43:08 - Mail - x)
kdeže loňské sejry jsou ...o sněhu raději nemluvím, neb \"nemluv o provaze v domě oběšencově\":))
Příkazem doby je - ušetřit a vydělat...ono to bude jako s tou VŘSR....sejra se bude scvrkat a scvrkat...pamtujete na \"Šagrénovou kůži\"......

[48 PeSi (dvd: 12.01.2007, 17:43:21 - x)
Já jsem v Tejně skončil svoji vojenskou kariéru. Tedy pak jsem ji skončil tamtéž ve Zlaté lodi (existuje to vůbec ještě?), dále jsem jí skončil v Čičenicích, potom ve Zdicích, pak na nádraží na Smíchově a pak už ani nevím.
Skimici - ten tričkový odkaz přeposílám jednomu ze svých synáčků, aby se inspiroval. On dělá občas všelijaká provokativní trička. (V jednom takovém šel ke svým prvním volbám.)

[49 ono těch 10% u beranu (rezy: 12.01.2007, 17:44:59 - x)
může být zapříčiněno mazaností starejch jako u toho pardála kohouta, jak přivítal mladého na dvorku a povídá. Dvorek je pro dva kohouty malej, dáme závody a kdo doběhne ke kurníku první, bude mu to tu patřit všecko, sem starej tak mi dej malej náskok. Nejhezčí slepice to odstartuje a najednou slyšej třesk. Ohlédnou se a zrovna farmář skládá flintu a mrmlá, zase jeden teplej.

[50 PeSi a dvd (rejpal, tady a tam: 12.01.2007, 17:51:33 - x)
to mluvíte o Vltavoteju?

[51 Vltavotejnu, hergott!! (rejpal: 12.01.2007, 17:53:24 - x)

[52 A o čem jiném rejpale? (Rpu?: 12.01.2007, 17:57:58 - Mail - x)
I když to heslo bylo nepřesné. Správně je to: \"V prdeli a v Tejně, tam je všude stejně!\"

[53 Nechcet někdo jednu (Sumavák: 12.01.2007, 17:58:08 - odkaz - x)
jihočeskou ???

[54 ten velfobin bych Šumaváku koupil (rezy: 12.01.2007, 18:02:05 - x)
zima ještě neskončila a starší benzín taky umí pozlobit. Já, a to mi asi nikdo nebude věřit, měl problém mezi svátky s letní naftou. A to bylo jen -6C a ve skleničce bílá hmota.

[55 rputi, (rejpal sofista: 12.01.2007, 18:01:54 - x)
von by to taky moh bejt Tejn Horšofskej, žáno, a IMHO je to hrdel eště větší než Vltavotejn.

[56 Jihočeskou? (rezy: 12.01.2007, 18:06:27 - x)
to nabízíš Šumaváku Kuchtovou, nebo Holštýnku?

[57 skimici, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 18:22:12 - Mail - x)
jj, ty trička jsou super. Mně se nejvíc líbí \"Alcohol, Tobacco & Firearms should be a convenience store, not a government agency\". :-)))

[58 >> dvd (skimic: 12.01.2007, 18:28:12 - odkaz - x)
ad. provokativní trička

no samozřejmě! Třeba na tomto /odkaz/ vidím jako provokativní zejména cenu /negativní provokace/ a jistě i nositelku /positivní provokace/ :)))

>> Ptakopysk - malej sejra ve velký housce = kvalitní balení. Prstýnek s briliantem taky nestrčíte mirnix-dirnix bezbranej do kapsy. Mimochodem - sejra fakt nestojí.

>> Rpuť - ach ano, kdeže ty loňské sejry jsou ... Archivní loňský parmezán rozbit a sežrán společně s s parmskou šunkou. Ani ty olivy nezbyly :-(
Koupím nový a nechám ho postupem času zloňčit :))

[59 ad ten parmezán (skimic: 12.01.2007, 18:37:31 - x)
správně mělo být ne rozbit ale rozrejpán.
Nějak mi to ale nepřipadlo korektní :))

>> Pavel Kořenský - když oni si nedaj říct :))

[60 Rputi, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 18:43:44 - Mail - x)
to s tím Pablbkem a bombou bylo nejspíš jinak.

Nějaký popletený občan si přečetl o Talmanové, spletl si v dnešní turbulentní době Paroubka s Topolánkem a zavolal mu, aby mu poblahopřál, že má doma sexbombu.
A muž s organismem dvacetiletého hrocha špatně slyšel :-))))

[61 P.Kořenský, esli vona to nebyla Bobo...:)) (Rpu?: 12.01.2007, 18:50:58 - Mail - odkaz - x)
...Úvodní slovo ovšem nedala moderátorka Mirka Čejková jí, ale předsedkyni a zakladatelce Politiky 21 Janě Bobošíkové.

\"Jsem přesvědčena, že vláda, kterou nabízí premiér Topolánek, je vláda nekompetentní, je to vláda, která není schopna prospět v žádném ohledu České republice. Přivítala bych, kdyby tato vláda nezískala ve Sněmovně důvěru,\" začala rychle zostra sypat slova Bobošíková.

Víc už ale o politice nemluvila, pustila se do premiérovy nevěry. \"Mně je trapně, když Mirek Topolánek bezohledně uráží manželku Pavlu, se kterou žije 28 let, která vychovala tři děti, která ho vždy podporovala a která byla strůjcem jeho politického úspěchu. Ponížil tím nejen svou ženu, ale i celou společnost,\" pravila Bobošíková a vyzvala Topolánka k rezignaci....

[62 Rputi, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 19:08:19 - Mail - x)
no, tahle tiskovka musela být vůbec veselice.

Ačkoli se s BoboBabou shodnu na jejím \"Jsem přesvědčena, že vláda, kterou nabízí premiér Topolánek, je vláda nekompetentní, je to vláda, která není schopna prospět v žádném ohledu České republice. Přivítala bych, kdyby tato vláda nezískala ve Sněmovně důvěru,\"

tak následné \"Mně je trapně, když Mirek Topolánek bezohledně uráží manželku Pavlu, se kterou žije 28 let, která vychovala tři děti, která ho vždy podporovala a která byla strůjcem jeho politického úspěchu. Ponížil tím nejen svou ženu, ale i celou společnost,\"

zní hodně namyšleně až nabubřele. Já se tím například ponížen necítím. Přesněji řečeno, je mi to úplně fuk.

Ovšem odpověď na otázku, proč se osobní trable probírají na půdě politické strany ve znění \"Měla jsem snad tiskovou konferenci uspořádat doma v obýváku?\" je naprosto kabaretní.

Tisíce ba desetitisíce lidí se berou, scházejí, rozcházejí, zahýbají, souloží, cizoloží a vůbec všelijak si užívají život a nesvolávají kvůli tomu tiskové konference.

[63 dobrý večer, (divana: 12.01.2007, 19:15:26 - x)
někde jsem četla kolem senátních voleb rozhovor s paní topolánkovou, kde říkala, že taky byla manželovi nevěrná. buď si tedy nemají co vyčítat, nebo předvolebně klamala.

[64 Kdybych nabízel (Sumavák: 12.01.2007, 20:06:59 - odkaz - x)
Holku z Tejna, napíši \"Holš Týnku\". :-))

[65 Hmmm, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 20:07:34 - Mail - odkaz - x)
novinařina v ČR je nějak v úpadku. Novinářům by měl někdo vysvětlit, že mezi plutoniem a polloniem je jistý rozdíl.
Nebo se časem dočteme, že Litviněnko měl být použit jako živá jaderná bomba. :-)

[66 P.Kořenský, divano, (Rpu?: 12.01.2007, 20:09:25 - Mail - x)
že blbne Topolánek i Topolánková se dá pochopit, jsou na tom citově zainteresovaní. Všechno ostatní je pustý hyenismus a Bobo se tedy vycchnovala a prozradila jen to, že je neuvěřitelně hloupá, když chtěla na svou \"partaj\" upozornit tímhle způsobem...

A teď by mě, fakt, zajímalo, jestli se tu objeví Jirka a řekne, jak je to s těma beranama. Já jsem zatím měla ´dojem, že plemenný beran je ve stádu jeden....na rozdíl od partají..:))

[67 Náhodou, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 20:10:58 - Mail - odkaz - x)
kráva na leasing je fajn věc. Mladá chodila do školy s několika dětmi, jejichž tatínek udělal v minulosti něco podobného. Akorát toho mléka moc nebylo, jen nějaká ta telata by se našla, vesměs vychovávaná chůvou, protože leasnutá dojnice pendluje mezi fitkem, solárkem, nákupy a kavárnou. :-)

[68 Rputi, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 20:13:33 - Mail - odkaz - x)
on asi bude rozdíl v pěstování ovcí v ČR a v USA nebo v Austrálii.
Já se v tom nevyznám, ale různě jsem četl, že řádná ovčí farma v těch končinách má X tisíc kusů. To by asi jeden beran tak nějak nestihnul.

[69 2 Rpuť (PeS: 12.01.2007, 20:14:15 - x)
ad 17:53 - no já to znám takhle. Přiznám, že Tvoje verze je rytmičtější...

[70 Tak jakou plochu potřebujete k sebeuspokojení? (skimic: 12.01.2007, 20:16:29 - x)
respektive k ekologickému uspokojení svých potřeb?

Nic?

No přece cirka 3.9 hektaru! Pokud žijete ve Vídni!

Ökologischer Fußabdruck - ein Maß für Nachhaltige Entwicklung

Dá se to jednoduše vypočítat. Viz odkaz v odkazu. Přesnými otázkami jdeme in medias res k obnažení vyjevení a posléze i rektifikaci:

1.Wie viel Liter Milchprodukte (Milch, Buttermilch, Yoghurt usw.) konsumieren Sie pro Woche?
3. Wie viel Gramm Fleisch und Wurstwaren essen Sie pro Woche?
11. Wie viel Papier, wie Bücher, Zeitungen, Zeitschriften usw. kommen pro Woche in Ihr Haus? (Werbefolder gelten als 2, ein Zeitungsabo gilt als 6 Zeitungen.)

Berechnung Ihres Ökologischen Fußabdrucks:
SUMME A + B = …….

Mit der Summe aus A+B finden Sie hier Ihren persönlichen Ökologischen Fußabdruck in Hektar pro Jahr:


So einfach und troztdem fabelhaft, nicht wahr?

:)))

[71 Pavel Kořenský 20:07:34 (dvd: 12.01.2007, 20:17:44 - x)
To je přece známá věc: lokomotiva jako vokolo chlíva.

[72 Přece jen vás, fajnšmekry (skimic: 12.01.2007, 20:19:01 - odkaz - x)
nemůžu ošidit o origoš odkaz :))

[73 2 Pavel Kořenský (PeS: 12.01.2007, 20:26:24 - x)
Teda, orgasmus dvacetiletýho hrocha, to už stojí za to!
Jo, pardón, Ty píšeš organismus. Vono se to plete...
Ceterum autem censeo, Kuchtová esse pendulam!

[74 Vážení, (PeS: 12.01.2007, 20:34:34 - x)
IMHO, Bobošíková je všeho schopná kráva, která si uvědomila, že má mezi nohama zlatej důl. Ta, která o tom neví, tam má píču.

[75 PeSi (skimic: 12.01.2007, 20:39:30 - x)
Quod bonum, faustum, felix, fortunatum que sit!
ačkoliv ...
:))

[76 Jo a jinak, (PeS: 12.01.2007, 20:42:24 - x)
musím omluvit Jirku původního, byl se u mě podívat a zatím se asi nevzpamatoval z toho šoku... (nedorazil domů...)

[77 PeSi, (Foundryman: 12.01.2007, 20:43:41 - x)
takových, které o tom neví, je mizivě malé množství :-)))

[78 PeSi, (Rpu?: 12.01.2007, 20:43:54 - Mail - x)
orgasmus dvacetiletýho hrocha jsme viděli v přímém přenosu - na to nemá ani Doly Buster - jestli ono to nakonec nebylo porno - dneska se ty žánry hrozně prolínaj....

[79 2 skimic (PeS: 12.01.2007, 20:48:27 - x)
žádný ačkoliv...
s tím lze jedině souhlasit!
Doteď byl mým oblíbencem v tomto ohledu Špidla. Tahle proradná kurva ho předčí. Prosím, nesměšovat s prostitutkou. Prostitutka je povolání, kurva je charakter.

[80 PeSi, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 20:52:44 - Mail - odkaz - x)
trest smrti byl v ČR zrušen už dávno. Takže místo věšení by asi bylo lepší tu babu zavřít do blázince zostřeného tvrdým ložem, 2x týdně postem a povinnou výukou fysiky a matematiky v rozsahu alespoň 40 hodin v týdnu. :-)

[81 Safra, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 20:53:58 - Mail - x)
odkaz hloupej, automaticky nemizící.

[82 PeSi (skimic: 12.01.2007, 20:55:41 - x)
ten útržek, pokud si pamatuju končí/je určen ... \"populo Roma\"

proto ačkoliv a jemné zaváhání - ale v zásadě souhlas :))

[83 2 Rpuť (PeS: 12.01.2007, 20:56:10 - x)
Myslíš po volbách? Ano, to byl orgasmus a vydatná ejakulace v přímém přenosu. K tomu není co dodat... Otázkou zůstává, zda toto by měla být hlavní kvalifikace na premiéra této země. Nutno ocenit, že jeho obdivovatelé a zastánci jsou kromobyčej skromní...

[84 2 Pavel Kořenský (PeS: 12.01.2007, 20:58:12 - x)
odpovím Ti slovy své dcery: To stejně nepomůže...

[85 PeSi, (dix: 12.01.2007, 21:04:17 - x)
oni všichni ti, co pronášejí s jiskrou v oku a výrazem spasitele to své salus populi publicae suprema lex mají velice skromné a nenáročné stoupence... ale že jich je, co? :-((((

[86 P.Kořenský (Rpu?: 12.01.2007, 21:06:22 - Mail - x)
ve středověku byl oblíbený pranýř a helmbrechtnice pak vymrskali z města....ale kde vzít dneska tolik pranýřů....zlatej středověk!

[87 Rputi (skimic: 12.01.2007, 21:20:16 - x)
jasně, jasně ...
nějaký pranýře zařídíme, kde však sehnat link na nějaký ty helmbrechtnice?
Tedy - jaksi - pro ryze dokumentační účely - než se probojujou k pranýřům veřejnejm :))

[88 Ptakopysku, (jura-p: 12.01.2007, 21:21:08 - x)
stojí skoro stejně, ale v té housce ten sýr doopravdy je. Já bych ho tipl tak dobře na čtyři deka.

[89 Ahoj! Tak jak jsem viděl (Sumavák: 12.01.2007, 21:23:05 - x)
televizi náhodou tu Topolánkovou na Bobošou, tak si myslím, že Topolánek si chodí k té Talmanové opravdu jen popovídat.....

[90 (Anna: 12.01.2007, 21:23:59 - Mail - x)
Pro Rpu? Pro doplnění rytmiky ještě jeden rým: V pr...i a v Tejně, v obojím je stejně

[91 Kruci, Šumaváku... (Rpu?: 12.01.2007, 21:36:38 - Mail - x)
že by bylo zaděláno na až takovej průser? Já myslela, že jedno neposkvrněný početí už stačilo.....

Anno . tuto verzi jsem neznala...\")))

[92 Teda ty trpajzlíci jsou snad od KGB! (Rpu?: 12.01.2007, 21:38:41 - Mail - x)
Se prolákli, píšou azbukou - CCCPP....

[93 Dobrou! (Rpu?: 12.01.2007, 21:52:28 - Mail - x)

[94 Tedy přátelé, (Pavel Kořenský: 12.01.2007, 21:59:42 - Mail - x)
musím uznat, že O.Neff psát umí. Nějak jsem zavítal na jeho spisovatelské stránky, nahlédl do torza jeho nikdy nedokončeného románu a motto vymyšlené pro 1. kapitolu mně docela dostalo.

Ze všech šílených světů, jaké kdy lidé na Zemi vytvořili, byl tento snad přece jen o něco šílenější, než ty předešlé. Zkoumavému pohledu neušlo, že přece jen nese zřetelné znaky vnitřní logiky. Ta ovšem byla zcela šílená.
Francoise Trubaudová: Fytogeneze smrti, Paříž 2263

Docela se to hodí i na dnešní dobu a to zatím konversi nikdo nevymyslel.

[95 Šumaváku pozdravení, (AeroKarel: 12.01.2007, 23:08:13 - Mail - x)
taktéž dodatečná gratulace a stran vozidel \"nepozná Aerovkář potupného natáčení vozu klikou\". Někdy předvedu, kterak lze vůz natočit bez elektrického startéru i kliky.

[96 A místo Velfobinu (AeroKarel: 12.01.2007, 23:10:30 - Mail - x)
stačí trochu obyčejného denaturovaného špíráku. Ten je možno používati mnohoúčelově, takže flaška se doma vždy šikne.

[97 AeroKarle, (Foundryman: 12.01.2007, 23:23:38 - x)
ad natáčení vozu - pokud parkuješ na kopečku, proč ne? :-)))

[98 Kopeček to jistí, (AeroKarel: 12.01.2007, 23:37:25 - Mail - x)
ale nezbytný není. Příležitostně předvedu.

[99 podobně lze staré RR (Dušan Neumann: 13.01.2007, 00:09:29 - x)
pokud jsou ještě páry v ve válci nahodit posunutím páčky předstihu magneta. tenhle trik báječně působil na zákazníky, kteří si nechali u mne seštelovat Phantom I a II.

[100 Krásné ráno! (Rpu?: 13.01.2007, 08:06:04 - Mail - x)
Když už nic jiného, tak aspoň dobrý horoskop:)))
Pokud jste měli pocit, že se v uplynulém roce Česku příliš nedařilo, to se už brzy změní. A kdo ví, třeba se domluví i naši politici a konečně národu představí stabilní vládu. \"Díky tomu, že se Saturn dostal do druhé půlky Lva, tak už jakoby slezl z toho našeho bodu, a jak přešel Jupiter do střelce, tak je to pro náš stát příznivé. Zejména polovina roku bude v duchu šťastných změn a řešení problémů,\" slibuje astroložka. Jak ale bleskurychle dodává, velké a příznivé změny se na Českou republiku nahrnou teprve za několik let. \"Hodně šťastné okamžiky zažijeme zhruba za čtyři roky. A měly by se podařit velké pozitivní změny. Česko by z toho mělo za pár let vyjít opravdu nejlépe. Pokud to budou přírodní katastrofy, tak se budeme radovat, že žijeme právě tady, neboť nás minou.\"

[101 Teda Rputi (skimic: 13.01.2007, 08:19:56 - x)
Saturn obcuje s Lvími půlkami a Jupiter čendžnul na Střelce. Mejdan jen to sviští :))

A Melčák na hlasování asi nepřijde takže nám Kuchtová něco dobrého ukuchtí. Nebezpečí z venku se přitom nebojím. Mužné rysy budoucího šéfa armády jsou zárukou případné rozhodnosti.

Hezké ráno :)

[102 Dobré zas ráno, (PeS: 13.01.2007, 08:30:05 - x)
Není to špatné, když takhle jeden může spát v lednu při otevřeném okně...

[103 2 Rpuť (PeS: 13.01.2007, 08:47:37 - x)
Ten horoskop vypadá, jak kdyby ho sestavoval Baudyš. K těm největším katastrofám - ta největší katastrofa vždycky už byla. Zcela logicky, jinak by nemohla být největší. No a není tak špatně, aby nemohlo být hůře...

[104 skimici, (Rpu?: 13.01.2007, 08:51:40 - Mail - x)
popravdě řečeno, Parkanová mi z těch tří bab vadí nejmíň. A k vyhlášení války se asi nedostane. To Kuchtová s tím bude kvrdlat mnohem víc.

[105 PeSi, (Rpu?: 13.01.2007, 09:01:38 - Mail - x)
já to myslela tak, že aspoň někdo věří, že bude líp:)))

[106 Rputi (skimic: 13.01.2007, 09:01:49 - odkaz - x)
uvidíme, jak se nakonec usnese Velký Pindam :)
Mimochodem, pokud ste říkala, že články do Psa vybírá pan Wagner, myslím, že se jedná o sadistu. Místo příjemné sobotní idylky eukvílení od pana Zaorálka.
Mimochodem - vzpomenete si ještě na druhý díl Neználka? :))

[107 pokud Jste :)) (skimic: 13.01.2007, 09:03:01 - x)

[108 2 skimic (PeS: 13.01.2007, 09:11:22 - x)
Mě na Psu zaujal Kovanic. Se zájmem ho sleduju už delší dobu... Ten už zblbnul docela. Už by to chtělo kapitána Achaba s harpunou...

[109 PeSi (skimic: 13.01.2007, 09:19:08 - x)
Kovanice ve dnešním Psu nevidím. Já Psa zas až tak nečtu=se neorientuju - někde v nějaké Psí rubrice?
Ze dnešního Psa hlavního mi jako kandidát na Achaba připadá nick Moby Dick :))

[110 skimici - to je on:) (Rpu?: 13.01.2007, 09:36:13 - Mail - x)
Popravdě řečeno, ještě jsem nečetla ani jeho ani Zaorálka, nebudu si kazit sobotní ráno....
Wagner, holt, vyvažuje....a kde nic není, ani Wagner nebere..

[111 2 skimic (PeS: 13.01.2007, 09:49:59 - x)
tak tak, to je on, mého srdce žampión. Ono není nezajímavé pročíst si několik těch jeho deníčků, třeba tak za poslední 2-3 měsíce. Pak vynikne ten vývoj osobnosti...

[112 chovatelé domácích zvířat (skimic: 13.01.2007, 10:06:36 - odkaz - x)
zvláště psů jsou víc tlustý, víc nemocný a podléhají depresím,

...vymudrovala Leena Koivusilta z Finska.

Měl bych i pro ni jeden poznatek: míň chlastat vodku a občas do solárka, když už člověk ve Finsku musí nějakou dobu žít. Pak ta depka trochu přejde.

[113 Dobrý den ! (Sumavák: 13.01.2007, 10:46:09 - x)
Tohle mají být ty hodně štastné okamžiky z toho horoskopu ??

Paroubek si nemyslí, že by předmětem dohody mohl být on. \"V příštím prezidentském období je to nerealistické. Pokud budu ještě v politice za nějakých šest let a budu úspěšný, tak bych si to uměl představit. Pokud teď budeme v koalici, tak z toho něco pro funkci prezidenta vyplývá, v opozici to bude jiné,\" řekl.

opravdu si myslím, že to s rušením těch klecových lůžek uspěchali......

[114 Skimici, a nebo musí (Sumavák: 13.01.2007, 10:50:15 - x)
koukat kam šlape....

[115 Šumaváku (skimic: 13.01.2007, 10:52:49 - x)
no jo :)
Při těch dlouhých nocech člověk vidí úplný h...

Vlastně - nevidí :)))

[116 Dobré dopoledne vespolek! Nedávno jsem viděl docela pěknou (Loki_F: 13.01.2007, 11:24:50 - x)
rekonstrukci života jednoho vorvaně (ostatně upozorňoval jsem na čas vysílání - Deep Ocean).
Jedna informace z tohoto snímku cosi vysvětluje: Vorvaň se na svůj hluboký ponor musí připravit a vydýchat, protože při lovu krakatic ce potápí do hloubek přes dva tisíce metrů (dokázáno!). Jenže, když se potopí příliš rychle bez vydýchání (když jej něco vyplaší) nemá dost kyslíku v krvi a nevydrží dost dlouho. Prudkým vynořením si způsobí kesonovou nemoc, obvykle s těžkými následky. Je z něho potom \"šílený vorvaň\".
Moby Dicka asi něco vyplašilo - možná se již setkal se svým Achabem... };D

Jinak jsem na NP zavítal po dlouhé době a s potěšením jsem si přečetl několik článků o energetice a zelené lumici Kuchtové + diskuse.
Situace je ve skutečnosti ještě horší než píší i velmi pesimističtí autoři. Dokonce bych řekl, že se již ocitáme v pásmu fázového přechodu mezi \"vážná\" a \"zoufalá\".
A četba diskusí pod těmi články je opravdu ddobrodružství na vlastní nebezpečí - neustála hrozba kontaktu s bezbřehou hloupostí. Obdivuji těch několik rozumných, kkteří se tam pokoušejí vážně diskutovat s hlubáky jejichž mozek je již rozežrán chlorofylem. Jen mi stále není jasné jak se postižení dokáží udržet při životě i v letech kdy není tak teplá zima.
Obávám se, že případné další oteplení by znamenalo jejich katastrofální rozšíření (jak tu již kdosi zmiňovla Fiboncciho)... };D

[117 Jéjejm teď jsem vyplňoval pro trpajzlíky písmenka (Loki_F: 13.01.2007, 11:26:50 - x)
a měl jsem tam OBCAN (!) To je pocta! };D

[118 Saprlot a hned jsme byl potrestán a měl jsem tam: (Loki_F: 13.01.2007, 11:28:37 - x)
BOBIK };D

Šumaváku, nešlo by to bez těch písmenek?

[119 Loki_F, (dix: 13.01.2007, 11:41:09 - x)
omlouvám se za OT, ale že tě vidím, možná jsi to tu už sděloval a mně to uniklo, tak jen : předpovídali mravenci právě takovou zimu a když ano, budou vůbec mrazy? Jinak srdečně zdravím....

[120 Dix, bohužel ano! (Loki_F: 13.01.2007, 11:48:22 - x)
Oni to letos \"zabalili\" již na začátku října (5. října jsem to ověřoval na jdvou lokalitách). Prostě měli \"sklizeno\" a vzali si dovolenou. Jenže je v tom jeden aspekt, který rozeberu až se dostanu k tomu článku.

[121 Šumaváka (skimic: 13.01.2007, 12:07:38 - x)
se s těmi písmenky musím zastat. Může za to patrně Arthur Dent a podle mého názoru to souvisí s nějakým útokem na bloguje.

[122 Šumavák je na bloguje na 6.místě (Rpu?: 13.01.2007, 12:26:52 - Mail - x)
s 367900 přístupy!

[123 Kdo má zájem o sestřih z veřejného jednání o toleranci vlády (Rpu?: 13.01.2007, 12:32:16 - Mail - odkaz - x)

[124 Skimici, já jsem si nestěžoval, (Loki_F: 13.01.2007, 13:04:23 - x)
to byl dotaz prostý a Šumavák si to jistě nijak jinak nevyložil...
Je mi jasné z jakého důvodu se tu ta písmenka používají, jen je to delší než jindy...

a ti brablenci to samozřejmě zabalili loni (rok 2006) na tuto zimní sezónu 2006/2007. Já jsem si ještě nezvykl na rok 2007! };dD

[125 Přítelé, PeS(i), Pavle Kořenský, a další kteří zde zmiňovali Pratchetta! (Loki_F: 13.01.2007, 13:47:53 - x)
Po Vašich nadšených hodnoceních Terryho Zeměplochy, jse se o toho začetl a s potěšením mohu kostatovat, že jste ani maličko nepřeháněli. Je to naprosto geniální... Už prvních 100 stran Magického Pramene mě nadchlo.
Já jsem v minulisti na fantazy zanevřel, potom co se knihkupectví zaplnila tunami grafomanských sr.ček, často ještě \"vylepšených kvalitním\" překladem (ne že by české originály byly lepší, ale nebylo jich alespoň tolik), takž vybrat si dobrou fantasy bylo jako přehazovat hromadu hnoje a hledat v ní onu příslovečnou perlu. Neměním nijak svůj názor na fantasy, protože to co Pratchett stvořil snad ani není fantasy, jen používá její atributy k popisu současna a to pohledem opravdu hodně, hodně nabroušeným. };D

[126 Loki_F, (dix: 13.01.2007, 13:52:27 - x)
díky, já to tak vzala, že to bylo na letošní zimu, jen nevím, zda se z toho dá usuzovat, že tuhé mrazy ještě přijdou. Ale to v klidu počkám na tvé psané povídání, případně na setkání u Vodičky. Díky.

[127 Loki_F (skimic: 13.01.2007, 14:14:33 - x)
Pratchett má nehynoucí zásluhu i v oblasti vědy.
Nyní se to již může zdát banální, ale až on přišel s tím, že všechny kočky jsou Schroedingerovy!

Líbí se mi i nový přístup k onomu myšlenkovému experimentu. Vybírám /odkaz na ebooky/:

...zatímco pozorovatel nemá ani tušení, co se uvnitř bedny děje, kočka to ví sakra dobře! ...

:)

[128 ten odkaz (skimic: 13.01.2007, 14:18:24 - odkaz - x)

[129 Loki_F, (Pavel Kořenský: 13.01.2007, 14:28:46 - Mail - x)
jj, Pratchett je super.
Zejména doporučuji knihy týkající se Ankh-Morporkhské Noční hlídky. Tedy \"Stráže, Stráže\", \"Muži ve zbrani\", \"Nohy z jílu\", \"Hrrr na ně\", \"Pátý elefant\", \"Pravda\", \"Noční hlídka\", \"Zaslaná pošta\" a \"Buch\".
Pokud možno v tomto pořadí, protože to chronologicky víceméně navazuje.

To je teprve nabroušený popis současna. :-)))

[130 2 Loki_F (PeS: 13.01.2007, 14:47:35 - x)
Stop! a to tak, že hned. Jestli si chceš později vychutnat všechny souvislosti, tak čti pěkně po sobě: Barva Kouzel, Lehké Fantastično, Čaroprávnost, Mort a teprve pak Magický prazdroj. V té české řadě je jen jediná výjimka z dějové souvislosti. Jakousi hrou osudu vyšlo \"Hrr na ně\" dříve, než \"Nohy z jílu\", přičemž dějově je to obráceně. A tam se navíc jedná o navazující děj. Takže opravdu vřele doporučuju číst to po řadě. Stojí to za to!

[131 Pratchett (Honza ze Žižkova: 13.01.2007, 14:56:45 - x)
Každá \"řada\" má něco do sebe, lehce se občas prolínají a každému vyhovuje něco.
Já upřednostňuji noční hlídku, moje životní družka čarodějky. Mrakoplaš nebo Smrť a jejich řady rozhodně taky stojí za čtení. Doporučoval bych přečíst všechny, pro jistotu několikrát. Jsou tam vtipy, které se na poprvé dají snadno přehlídnout.
Kantůrkův překlad je navíc vysoce kongeniální.
Co víc si lze přát?

[132 2 Loki_F (PeS: 13.01.2007, 15:00:22 - x)
pokračování - Pratchett není fantasy... Pratchett je úchvatná parodie na všechno možné. Právě ty úvodní díly jsou parodií na \"klasickou\" fantasy a teprv pak to dostane ten šrumec.
A když to budeš číst pěkně popořádku (dle skimicova odkazu), tak Tě ta série provede postupně celým stoletím Ovocného netopýra až do osvíceného století Lahodné ančovičky! A věř, že ta procházka za to stojí.
Autor sice tvrdí, že se ty knížky daj číst samostatně, ale v tomto ohledu děsně kecá. Nebo to platí jen pro ty, co se chtěj dobrovolně ochudit o polovinu tý srandy...

[133 A ještě jedna oblíbená (Honza ze Žižkova: 13.01.2007, 15:02:18 - x)
Jedna z nejlepších fantasy, na které jsem narazil jsou Dobrá znamení. Napsali pánové Pratchett a Gaiman. Oba můžu samostatně, ale tohle má kouzlo z obou dvou.
Pokud jste to někdo četli, moc by mě zajímalo, podle koho je tam napsaná Válka. Mně hrozně připomínala tu reportérku, co dělala se Štětinou reportáže z Rusku, a teď si nemůžu vzpomenout na jméno. Asi měli někoho podobnýho v BBC nebo v CNN.

[134 2 Pavel Kořenský (PeS: 13.01.2007, 15:07:39 - x)
Dovolím si Tě doplnit - do nabroušeného popisu současna bych rozhodně zařadil Zajímavé časy. Zvláště pak v kontrastu Mrakoplaš vs. Rudá armáda. A k tomu Barbar Cohen...

[135 Děkuji, za dobře míněné rady, (Loki_F: 13.01.2007, 15:10:03 - x)
budu se jími řídit, bude-li to možné. Potřeboval jsem si trochu pročisti mysl od německých textů o alpínské orogenezi a tak jsem víceméně namátkou stáhl pár kousků, které nabídl google ve formátu Word:
1) Barva Kouzel
2) Lehké Fantastično
3) Čaroprávnost
4) Mort
5) Magický prazdroj

Ty ostatní, o nichž píše Pavel Kořenský jsem tam viděl jenom jako názvy v seznamu děl.
A Magický Prazdroj jsem rozklikl opradu náhodně - na zkoušku - a byl jsem zaseknut jako zvědavý nedůvěřivý pstruh. Takže přecházím na Barvu kouzel.

A skimici - díky za odkaz tam je to seřazeno jak na hostině ducha. Jen budu muset postupně dokupovat jejich papírovou verzi, takže mě čeké další \"drahá\" výprava po knihkupectvích.

dix: budu se snažit být 26. 1. u Vodičky, takže rád sdělím co se dělo u formiců...

[136 Zajímavé časy (Honza ze Žižkova: 13.01.2007, 15:13:14 - x)
Opravdu úžasné čtení. Jenom mi není jasné, jak Angličan dokázal do té míry souznít s mými zkušenostmi ze Střední Evropy postižené socialismem. On bude možná opravdu geniální.

[137 2 Honza ze Žižkova (PeS: 13.01.2007, 15:13:54 - x)
Jo, Dobrá znamení je napůl fantasy, napůl parodie. Tak se pánové vyvztekali. A jestli tou reportérkou míníte tu, co se proslavila \"objektivními\" reportážemi z Čečenska, tak souhlas.
Ale taky teď nevím, jak se jmenuje. Já mám na jména blbou paměť!

[138 2 Loki_F (PeS: 13.01.2007, 15:19:06 - x)
všechny dosud česky vyšlé tituly seženeš v malém nenápadném knihkupectví v Praze na rohu Londýnské a Anglické. Hned za rohem je baňka, či spíše několik baněk, z nichž aspoň jednu budeš muset napřed vyloupit, aby ses z toho nezruinoval...

[139 Loki_F, (Pavel Kořenský: 13.01.2007, 15:24:55 - Mail - x)
na tom odkazu od skimice je víceméně vše. Chybí tam tuším jen právě Barva kouzel a Magický prazdroj.

Jinak je pochopitelně nejlepší to číst postupně vše od začátku i když mně osobně se třeba Smrťova série až tak moc nelíbí. Tedy líbí, ale ve srovnání se sérií Noční hlídky je to maličko slabší nebo lépe řečeno trochu jiné.

[140 Pomohu - Petra Procházková (Dušan Neumann: 13.01.2007, 15:28:44 - x)

[141 Není to fantasy... Nojo PeS(i), (Loki_F: 13.01.2007, 15:31:38 - x)
jenže to jako fantasy bylo všude prezentováno vč. Ikárie, jako fantasy.
A jestliže mi člověk, který se oblékaá do čarodějnického kroje a má řpitom pocit, že je tak trochu čaroděj, a člověk který je ochoten utrácet čas hraním Dračího doupěte, doporučuje \"bombovou fantasy\" (sic!), je to pro mě opakem doporučení. Asi jako když zelený lumík Burizon s leskem v očích vypráví, že zelená daňová reforma z nás vytvoří energeticky nezávislý stát... };D
Mi stačilo pár stránek z již zmíněného Magického Prazdroje, abych viděl, že to není fantasy. Ale byl bych to neudělal, nebýt Vašich zmínek a pochvalných vět. Protože to pro MĚ JE VALIDNÍ DOPORUČENÍ!

[142 dovolil jsem si masochistický luxus (Dušan Neumann: 13.01.2007, 15:42:45 - x)
přehrát si to Rputí doporučované setkání. Kdyby nebylo devět ráno tak si jdu nalít dvojitého panáka. Vidle a ven. všechny. do jednoho. To je teda sebranka. Bohužel, nejlepšími taktiky jsou slizouni Paroubek s Kalouskem. ten zbytek je pimprlový divadlo a Topolánek největší Buran. A když ne vidle, tak už snad jen baťoh

[143 2 Loki_F (PeS: 13.01.2007, 15:44:57 - x)
jde Ti mail...

[144 pane Neumanne (skimic: 13.01.2007, 17:04:07 - x)
však ona mu paní Kuchtová do toho baťohu i pár výživných buchet napeče.
Myslím :))

[145 Loki_F (Evropan (original): 13.01.2007, 17:12:31 - x)
Ja sice Draci doupe nehraju, ale zajimalo by me co proti nemu mate ? Respektive jake mate konicky Vy ? Jen tak ze zvedavosti :-))
Jinak tez doporucuji Sapkowskeho.

[146 Evropane, (zíralek z Klondajku: 13.01.2007, 18:17:36 - x)
Slapkowského a Kulhánka není nikdy dost.-)

[147 koukám Šumaváku, (zíralek z Klondajku: 13.01.2007, 18:34:19 - x)
že jste se dal na básnění.-)

[148 Dobrý podvečer.. (Jirka původní: 13.01.2007, 18:37:55 - x)
tak jsem zase u Dunaje:-((...

PeSi, jestli nahlédneš, tak tvoje přednáška vzbudila velký ohlas....celý večer a dnešek se o ničem jiném nemlůuvilo...obzvlášť jsem, nedokázal vysvětlit, jak a čím se dán nacpat ten Vodík do těch \"mezírek\" do kristalové mřížky.
Děkuji velmi moc a pěkně. Příště musíš něco o tom Maglevu...

No koho mám email, tak mu posáílám moooc hezký horoskop. Sedí to na 100% , to nebudete mocí popřít.

Šumaváku, tatry byly vždy spolehlivé ... :-))

[149 Hezký večer... (Dana: 13.01.2007, 20:28:06 - x)
stará moravsko-slezská až poodersko regionální moudrost říká, že když se na jednom konci starého baráku vymění starý šroubek za nový, na opačném konci baráku spadne celá zeď. Zatím nespadla, ale místo letošní plánované výměny dalších oken se bude dělat nový rozvod vody. V celém baráku. A kdo ví, jestli zůstane jen u něj...

[150 Jirko, (Dana: 13.01.2007, 20:30:37 - Mail - x)
já chci taKY HOROSKOP!!!!! A hezký a příznivý! Kdyby bylo možno.... :-)))

[151 Dano, (Jirka původní: 13.01.2007, 20:34:04 - x)
nevím, jestli zrovna takový čekáte, ale poslal jsem ho :-)))

[152 Jirko, (Rpu?: 13.01.2007, 20:37:32 - Mail - x)
včera tu byla debata o problémy s homoberany v Emerice:))
Můžete usměrnit mé neúplné představy o tom, kolik beranů je vlastně ve stádu?

[153 Proposals for cow-human embryos put on hold (skimic: 13.01.2007, 20:40:33 - Mail - odkaz - x)
píše se v Nature. Nedostatek lidských vajíček při výzkumech léčení Parkinsonovy choroby a jiných se vědci snaží řešit náhradou vajíčkem kravím, do kterého vpraví lidskou DNA. Mohla by z toho eventuelně vzniknout chiméra člověk-kráva, či kráva-člověk.
Po přelétnutí dnešního sobotního tisku mi nikdo nevymluví, že se ten pokus v nedávné minulosti úspěšně povedl.

Jirko původní - smím poprosit o horoskop - viz mail. Dík.

[154 Dano, (Rpu?: 13.01.2007, 20:43:12 - Mail - x)
já vás nechci strašit, ale já si taky původně myslela, že ta celková rekonstrukce nebude nic moc. Ono, když se ve starým baráku kopne, tak to jede, jak když se páře svetr....ojojojojoj!

[155 Rputi (Jirka původní: 13.01.2007, 20:49:17 - x)
hotových ( dospělých ) vždy jenom jeden. Když totiž dospějí do \"pohlavní dospělosti\" tak je dominantní beran vyžene. Někdy se stane , že s ním odejdou některé bahnice, ale to nebyvá zvykem... Vlastně jenom když je větší stádo než cca 200 jedinců tak se stádo rozdělí..., těch 200 jedinců ve stádě je stejné po celém světě.
Ale ve stádě je jenom jeden. V \"umělém\" chovu se berani střídají každý rok, aby se nepářil otec s dcerami....v čistě přírodním prostředí...netuším, ale asi kvůli dominci a síle, nějakou dobu stejný samec v čele vydrží. Taky se pak pravděpodobně stává, že když dominantní samec bojuje o harém a nadvládu samice si odskočí s mladými do lesíka....ale to je normální u divokých stádových zvířat, nevím jak je to u divokých ovcí....

[156 Jirko, (Rpu?: 13.01.2007, 20:59:44 - Mail - x)
to jste mě potěšil, neb jsem si to myslela.
V Americe nastal rozruch proto, že tam je prý 10% beranů teplejch a lezou po druhejch beranech a bahnice je nezajímají. Takže tam začali bádat nad nějakými injekcemi, které by to uvést na pravou míru.
V tu ránu se ovšem zfamrněli všichni teplouši od Aljašky až po Ohňovou zemi, protože mají strach, aby nepřišel někdo s tím nápadem, že by ty beranní injekce píchali i do nich a veškere homo-iniciativy by měli po žížalkách, kdežto církve svaté by byli na koni.

[157 rozumím (martin TT: 13.01.2007, 21:00:00 - Mail - x)
... ale to je normální u lidí, nevím, jak je to u divokých ovcí....

[158 Jirko původní (skimic: 13.01.2007, 21:03:07 - x)
co je to \"bahnice\"?
Jelikož google neodhalil žádnou ovci bažinnou - ovis chaus, vyslovuji hypotézu, že se jedná o uklizečku ve stájích nebo spíše ve výběhu.

[159 Skimice....bahnice, je ovce - ženská .-)) (Jirka původní: 13.01.2007, 21:08:55 - x)
Rputi...lidi , když se nuděj , dělaj blbosti.... :-)))

[160 skimici, (Rpu?: 13.01.2007, 21:18:05 - Mail - x)
bahnice je ženská od berana. Nemůžu ale přijít na to jaká je etymologie, slovníky o tom nic nepraví. Jen vím, že ovce se obahní - porodí. Napadá mě, jestli by tu nemohla být souvislost s bachyní, tj. s něm. die Bache - prasnice.
Myslím, kvůli tloušťce, protože se to používalo i pro tlusté ženské.

[161 k těm bahnicím (onlooker: 13.01.2007, 21:26:09 - x)
to jednou byli na Hané dva sedláci Sekula a Mikula. A furt se hádali, kdo je lepší. A vždycky vyhrál Sekula, protože ministroval v kostele a připomínal, že ve mši pan farář vyvyolává: Sékula sékula sekulórum! A tak jednom Mikula podplatil faráře a od oltáře se ozvalo: Míkula Mikulórum a když se ministrant Sekula na faráře začal ksichtit, tak farář zazpíval: Sékula mi nedá nic, Míkula mi dá párek báhnic, rózdělíme se na pólovic! A bylo vymalováno.

[162 Rputi, Jirko původní (skimic: 13.01.2007, 21:29:47 - x)
ad bahnice - dík, rozumím.
V Německu jsem kdysi viděl upoutávku na bojující lesby v bahně.
PRAVÉ BAHNICE :) Na programu byl i kozel. O beranech se tam nemluvilo.

Tak jen jeden beran ve stádě. Jak teda ti amerikánci přijdou na to, že je teplej? Furt mi to vrtá hlavou. Jako že když se mu nechce, tak nastoupěj sheeprightisti a strčej mu tam do výběhu druhýho? Aby nestrádal?

[163 bahnice (onlooker: 13.01.2007, 21:30:33 - odkaz - x)
zná i EU - viz odkaz !!! Jen skimic ne.

[164 ještě jednou (onlooker: 13.01.2007, 21:34:22 - odkaz - x)
bahnice v EU

[165 sorry (onlooker: 13.01.2007, 21:35:43 - x)
přes control+C se mi to otevře - vloženo do odkazu NE

[166 Skimici, Vy neznáte pojem (Jirka původní: 13.01.2007, 21:39:45 - x)
náhradní sexuální aktivita....( já vlastně taky ne.) Ale u zvířat je to prý normální. Mimo to, se standardně dávají většině beránků na patřičný orgán gumičky těsně po narození, aby už nebyli funkční. Většinou tajky končí , jako maso na talíři. To holky mají jednoduší.

Mimo to jsem četl Lidovky ( ráno) kde Knižák říkal něco o galerijích zdarma.... je to úplně patologické, jáké zdarma, když dostávají příspěvky od státu atp. A to prý je to pravičák....fuj. Nechci nic zadarmo, protože, taky nechci přispívat na aktivity někoho jiného. Spíš mně překvapuje, že rodiné slevy jsou pouze pro čtyřčlenné rodiny...a to mně moc vadí ( teď ) Ale už jsem mu napsal email, aby to změnil... ale jistě nic neudělá, tohle je diskriminace jak bič

[167 skimici, (Rpu?: 13.01.2007, 21:41:21 - Mail - x)
ono se to, jako náhradní chování, vyskytuje asi u všech druhů zvířat. Naši kocouří bráchové byli taky na začátku popletený...ale velice rychle jim to došlo:)))
Cloumá mnou intenzivní pocit, že si s těch emerickejch homo někdo udělal srandu - oni chytaj na první našlápnutí...:))

[168 jirko, (Rpu?: 13.01.2007, 21:43:20 - Mail - x)
třeba chce Knížák vyzrát na natalitu přes tu gultůru...:))) Nějak se ta důchodová reforma nastartovat musí....

[169 fuj..TAJKY na talíři nekončí...mělo tam být TAKY...:-) (Jirka původní: 13.01.2007, 21:42:19 - x)

[170 V tom není jenom Knižák (Jirka původní: 13.01.2007, 21:49:24 - x)
všechno v Čechách je dimenzováno na 2 rodiče a max 2 děti...mám zkušenosti všude možně ,a le tohle je opravdu divné a nevím proč to je .

[171 Jirko, (Rpu?: 13.01.2007, 21:54:21 - Mail - x)
za socíku to byl běžný \"model\"....

[172 Evropane (orig.): Sapkowského „Zaklínače“ i „Kocoura“ mám kompletně v knižní podobě… (Loki_F: 13.01.2007, 22:04:28 - x)
Proti Dračímu doupěti nemám nic. Pouze na něj mám názor (zcela jednoznačně subjektivní - moje zmínka o něm jen specifikuje, že to není „moje káva“).
Pokud jde o moje koníčky, jsou to koně mé… A do těch Vám Evropane vůbec, ale vůbec nic není! Ani zbla. Sorry. };D

[173 PeS(i) ještě nic nedošlo! (L: 13.01.2007, 22:25:38 - x)
Posal jsi to na LokiF nebo na tu druhou?

[174 Loki_F (Evropan (original): 13.01.2007, 22:27:54 - x)
No vidite, tak o sobe taktne pomlcite, ale priznivce Draciho doupete dosti hrube napadnete \"... člověk který je ochoten utrácet čas hraním Dračího doupěte ...\" proste mi to jen nepripada fer no.

[175 Bahnice: (Loki_F: 13.01.2007, 22:34:52 - x)
je březí ováce, druhotně plak pohliavně bdospěláo sasmice ovce, způ k plemenitbě.
Mladá samice ovce je jehnice (ekvivalent jalovice), samice ovce, která se poprvé obahnila (porodila jehňata) je prvnička. Je to tak správně Šumaváku a Jirko pův.? };D

Ty \"gumičky\" jsi Jirko pův. mohl rozvést. To je docela zajímavá metoda k výrobě skopce z beránka. Používají se na to takové zajímavé kleštičky a podle informace mého přítele (bývalého \"okresního býka\" - inseminátora) se nasazují nad varlata...
Rozhodně levnější způsob než hormonální léčba. Po čase si poskočí a upadnou samy. };D

[176 Loki skvělé...máš přehled. (Jirka původní: 13.01.2007, 22:45:09 - x)
Je to tak jak píšeš. Metadona beránek skopec skopec je všude stená , tedy u všech zvířat , kde se to musí udělat. Ale nevím jestli to je u prasat. tam jsem slyšel o \"chirgickém odstranění, ale jenom slyšel. takže nemohu sloužit co a jak se u nich dělá. Jinak s těmi ovcemi je to důležité mít dominantního samce, jinak totiž ovce \"blbnou\" a \"labzujou\"...nuděj se. A jak se ovce nudí, tak to je otrava...

Ale bez legrace, kastraci u lidí zkoušeli takovým způsobem v koncetračních táborech ....a taky roentgen, chirurgii...atp Takže u těch lidí bych byl set sakra opatrný a spíš bych se nerozšiřoval o možném použití. To víš, každý má tady svého hlídače. :-))

[177 už píšu neuvěřitelný chyby...a tak se radši rozloučím....dobrou noc všem (Jirka původní: 13.01.2007, 22:46:52 - x)

[178 Ad slevy pro čtyřčlennou rodinu- (maYda: 13.01.2007, 22:51:42 - x)
jak to funguje svíce dětmi, to nevím, ale prošli jsme do ZOO na riodinné mvstupné, když jsem tam šla s dětmi a kamarádkou.
Byli jsme \"dvě děti + dva dospělí\", tak to bylo O.K., na pohlaví asi nezáleží.
NA druhou stranu kamarádka bývala dostzi sportovní typ a dávala vždycky k lepšímu,. jak se jí někde pokoušela vyhnat toaletní madam( slušný výraz pro hajzbábu) z dámského WC a poslat na pány, tak nevím. Možná nás za rodinu měli.
Nebo aspoń za registrovanou.

[179 Taky dobrou! (Rpu?: 13.01.2007, 22:53:05 - Mail - x)

[180 tak jsem se právě dokoukala v TV, co může způsobit jedna prasklina (Dana: 13.01.2007, 23:05:04 - Mail - x)
V té TV to byla prasklina nosníku mostu, která způsobovala při přiblížení přenos v čase. Obousměrně. Navíc honorován jakousi citovou kompenzací a postoupením v žebříčku společenského postavení mezi šlechtu. No při mé smůle,já když narazím na prasklinu, tak je to zásadně prasklina ve zdi, navíc v mé vlastní zdi a nezpůsobuje přenos v čase, ale přenos finanční hotovosti z mého konta jinam! To teda chápu jako zásadní nespravedlnost a jdu se na to vyspat. Dobrou noc všem! :-)))

[181 2 Loki_F (PeS: 13.01.2007, 23:07:17 - x)
Nakukuju - na tu druhou. Takovej kontrolní chroust...

[182 Jo - a přeměnu (Dana: 13.01.2007, 23:10:04 - Mail - x)
berana ve skopce vám zcela jistě vysvětlí Martin - nedaleko od něj jsou celé vsi, kde hlavním způsobem obživy byla právě tato činnost.. Tou nejznámější je asi Komňa. I když ta se snaží státi se známější tím, že doloží, že právě tam se narodil....:-)

[183 Kurňa, teď jsem se podíval co jsme vlastně napsal... (Loki_F: 13.01.2007, 23:10:16 - x)
A vidím, že ty zatracení trpajzlíci mi tam přidali ta písmenka, která mi před tím ukradli… Nenávidím trpajzlíky!
Takže ještě jednou a správně:
BAHNICE je březí ovce, druhotně pak pohlavně dospělá samice ovce, způsobilá k plemenitbě.
Mladá samice ovce je jehnice (ekvivalent jalovice), samice ovce, která se poprvé obahnila (porodila jehňata) je prvnička. Jirko pův. děkuji za pochvalu – od chovatele těší dvojnásob! };D
Moje bývalá sousedka zase, jakožto veterinářka mi nadšeně vyprávěla, jak se ze samečků prasátek dělají vepříci – navíc v situaci, kdy jsem vzhledem ke své bujné fantazii (a pozornému poslechu) zažil půlhodinku psychosomatické impotence… };D Jsou místa a témata, která rozhodně nepatří k sobě!
Dělá (nebo dělalo – již je to nějaký čas) se to těm prasátkům skalpelem. Šmik, šmik… a je to – dvacet, třicet za hodinu, podle zručnosti vykonavatele(-ky).
Což mi připomíná 1. kastrační větu:
„Kastrační nožík věc je ta, jež zabrání přemnožení světa.“ (autor Jaroslav S. 1972)

[184 PeSi a Honzo ze Žižkova, (Pavel Kořenský: 13.01.2007, 23:19:38 - Mail - x)
díky za tip. \"Dobrá znamení\" jsem neznal, takže jsem to našel a právě čtu.
A je to VELMI veselé.

[185 Evropane (orig.) už to děláte znovu, jako kdysi na NP: (Loki_F: 13.01.2007, 23:39:33 - x)
Čtěte pozorně, nevymýšlejte si, že jsem cosi napsal nebo nenapsal. A vše hodnocení co je nebo co není fér je už zcela úplně mimo, pro mě nemá žádnou hodnotu. Mj. také proto, že jsem Vás nenominoval za svého arbitra.
To o jsem napsal nebylo určeno Vám, takže Vám do toho nic není, stejně jako Vám nic není do mě. Laskavě si to konečně zapamatujte, případně si to čas od času opakujte. Až Vám budu chtít něco sdělit, bude (tak jako u tohoto přispěvku v záhlaví oslovení!!!) Příště si raději sedněte na ruce. Prospěje Vám to možná, zvláště, když se vmísíte do cizího „rozhovoru“.

[186 Evropane (orig.), za něco Vám však musím poděkovat: (Loki_F: 13.01.2007, 23:50:59 - x)
Zase jsem zapomněl, díky tomu domáckému prostředí zde u Šumaváku, že je to veřejná stránka a co s tím souvisí…
Děkuji, že jste mi to svým typickým vstupem připomněl!

A ještě oprava - mělo tam být: „A vaše hodnocení…“ Což jste jistě tentokrát pochopil, že? };D

[187 Dano, (maYda: 14.01.2007, 01:04:23 - x)
ten přesun v čase bych brala. V případě, že bych si mohla vzít s sebou počítač a přesun by se udál tak o dva - tři dny zpátky, ale co jsem, za ty dva - tri dny udělala, by při tom přesunu zůstalo. To by se pak plnily termíny!
KAm se hrabe obraceč času Hermiony Grangerové!
Jak roste Vojta?

[188 Jen prolétám (martin TT: 14.01.2007, 01:46:02 - Mail - x)
abych zjistil, že Dana to jistě myslela dobře, ale napsala své sdělení tak, jako bych byl odborníkem na kastrování.
Mohu pouze říci, že nedaleko od nás je vesnice Divnice, ze které pocházejí proslavení miškáři (zvěrokleštiči). O jejich profesi, zvycích i oblečení bylo již dosti napsáno, i my jsme měli jednoho v rodině (kterási prateta se do té rodiny přivdala).
Asi to opravdu byla věda, protože rajón se táhl až do Maďarska.

[189 Dobré ránko! (Rpu?: 14.01.2007, 08:03:19 - Mail - odkaz - x)
Kruci to je fofr! Ale prej tam jel jen na kafe.....

[190 Nevím jak komu, ale mně se ten Gandalovič líbí čím dál víc.:)) (Rpu?: 14.01.2007, 08:09:14 - Mail - odkaz - x)
Jiří Čunek nedostane zdaleka tak výnosný resort, jak se mnohým zdálo. O čerpání 700 miliard z EU stihl rozhodnout jeho předchůdce Petr Gandalovič.

[191 Dobré zas ráno, (PeS: 14.01.2007, 08:10:15 - x)
Debatujíce včera o Pratchettovi, byla zmíněna i Schrödingerova kočka, což je jedna z mála věcí, kterou si z kvantovky je ochoten občas někdo zapamatovat a myslí si, že tomu rozumí. Tak k tomu bych doporučil od téhož autora \"Smrt a co přijde pak\".
A k další včerejší debatě - ona existuje Fantasy a fantasy. A jako vždy, vše je v lidech. V tomto případě v autorech. Nějak se v poslední době vžilo, že každý, kdo je schopen dát dohromady aspoň trochu souvislou větu, cítí se být spisovatelem a projevuje vnitřní potřebu se realizovat a urputnou snahu to dokázat. Naštěstí, díky všem těm reformám školství, lidí, schopných dát do kupy souvislou větu, citelně ubývá... Bohužel, stejně tak klesá u nakladatelů schopnost číst a kriticky posoudit text...

[192 Onlookerův pokus o odkaz (skimic: 14.01.2007, 08:25:20 - odkaz - x)
mi nedal spát, jelikož se jím na mě nepřímo obracel. Po počáteční skepsi typu - \"no jo, maj tam v EU prostě bordel\" :)) jsem se jal onlookerův odkaz zkoumat blíže. Při prostém rozkliknutí nic, tak jako popisuje onlooker. Bylo mi tedy onen odkaz rafinovaně rafinovati a to až \"na dřeň\". Dřeň uvádím v odkazu. Jedná se o poměrně užitečnou \"Databázi termínů pro čeké překlady právních předpisů ES\" s vyhledávacím strojem. Po zadání termínu \"bahnice\" se objeví jeho anglická, francouzská a německá verse /ale odkaz je pak příliš dlouhý a bloguje ho na konci ořízne = stejný problém viz idnes atd/


***
bahnice - eve - brebis - Mutterschaf

dokonce se objeví i související termín \"dojné bahnice\"

dojné bahnice - milk ewes - brebis laitieres - Milchschafe.
***

To bylo pro mne příjemné překvapení. Co se týče unijních předpisů a norem - obvykle se snažím číst první verzi v jazyku, ve kterém byla vytvořena - když to nejde nebo si nejsem jist, versi anglickou. To samé i se slovníky, s jedinou výjimkou - pokud k danému slovu chci znát i relativně podrobný technologický postup výroby, volím překlad do němčiny :)).
Normy ve versi české hledám až jako poslední option - a to obvykle nikoliv z důvodů lepšího porozumění ale z důvodů právních, jelikož si můžu být jist, že se na české versi někdo bude \"točit\" jakkoliv to s \"věcí\" nebude mít nic společného.

A právě k tomu, je onen slovník užitečný.

No vida, k čemu může být dobré studovat reakce onlookera, podle thefreedictionary \"A person, who observes an event; a looker-on; a spectator\" a podle anglicko-českého slovníku na Seznamu:
*diváka*

Přeji příjemné ráno a hezkou neděli :)

[193 omluva (PeS: 14.01.2007, 08:29:24 - x)
za krkolomnou konstrukci první věty předchozího příspěvku. Původně jsem ji chtěl napsat jinak, pak jsem ji přepsal a ten přechodník tam zůstal. Měl jsem to přepsat celý...

[194 no tedy (skimic: 14.01.2007, 08:31:51 - x)
až do teď jsem si byl jist, co znamená výraz Christmas Eve ...

[195 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 08:33:26 - x)
Hele, nic proti nikomu, ale nedalo by se to slovo onlooker přeložit krásným slovem kibic?

[196 PeSi (skimic: 14.01.2007, 08:35:46 - x)
souhlas stran těch nakladatelů a schopnostem.
Já se musím přiznat - stran fantasy a Pratchetta - měl jsem ten samý problém co Loki_F a prvního Pratchetta jsem bral do ruky s velkým sebezapřením a nedůvěrou. Kdyby doporučení nepřišlo od osoby ke které mám respekt a důvěru, neotevřel bych ho vůbec.

[197 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 08:36:11 - x)
Myslíš přímo \"vánoční bahnice\"? Ano, to by bylo výstižné...

[198 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 08:41:27 - x)
No a to ještě u Barvy kouzel musí člověk přečíst docela pěkný kus, než plně pochopí, že se jedná o parodii. Já měl kliku - kamarád mi náhodou jako ilustraci ocitoval doslova kousek textu a bylo jasno. Tak jsem si to šel koupit a rozhodl jsem si koupit první knížku serie, tu jsem přečetl za večer a uháněl jsem koupit další, tehdy dostupné díly. Dodnes toho nelituju...

[199 PeSi (skimic: 14.01.2007, 08:50:36 - x)
já jsem teda jako úplně prvního Pratchetta četl úplně náhodou a zcela OT \"Nefalšovanou kočku\". Strašně jsem se tenkrát řehnil. Nedlouho poté u piva s kamarádem pedagogem jsem s úžasem zjistil, že ty barvotiskový paperbacky jsou prima, když je na nich napsáno Pratchett :))

[200 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 09:11:47 - x)
barvotiskový paperbacky - ta obálka je nedílnou součástí a Josh Kirby byl génius, který do té obálky shrnul podstatnou část děje a ta obálka žila. Toho člověka je škoda. Ostatně, jako každýho, kdo něco umí...
Paul Kidby nemaluje špatně, ale ta akce v tom už není...

[201 Pořad připravila tvůrčí skupina Jiřího Paroubka (skimic: 14.01.2007, 09:31:21 - odkaz - x)
Nabízím odkaz - článek od Tomáše Lebedy k onomu přímému přenosu, který nám zprostředkovala Rpuť /dík/ a ke kterému se vyjádřil \"masochistický\" Dušan Neumann, který prokázal neobyčejnou statečnost a pevnost charakteru tím, že se přesto posléze rozhodl onoho dvojitého panáka poránu nepožít.
Komentář posuzuje onu událost z hlediska odpovědnosti médií. Z druhé strany je takto i nahlédnut snad již objednaný batoh pana Topolánka.

[202 mazání a přepisování a úpravy (skimic: 14.01.2007, 09:35:38 - x)
způsobily inflaci slova který, kterému se v následujících alespoň několika dnech budu snažit pečlivě vyhnout :)))

[203 Jirko, vy jste mi s tou identifikací dal zabrat (Dusan Neumann: 14.01.2007, 09:44:09 - x)
prolezl jsem snad všechny automusea na internetu, ale to první auto nejsem zatím schopen positivně identifikovat. To závodní auto (3 fotky) je podle mne 4v Panhard (15 koní) vyrobený mezi 1904-1906). Pradědeček asi musel jezdit pozdě v noci z hospody, že si nechal namontovat ten mohutný hledáček.
Těším se na další fotky

[204 Dobré ráno... (Jirka původní: 14.01.2007, 09:54:35 - odkaz - x)
opravdu jsem nadšen, že farmářské téma bahnic , jehnic, beranů a gumičkové kastrace vydrželo extrémně dlouho...A to mně přivedlo k jedné pozvánce na výstavu co teď tady u vídeňského \"stovodičky\" probíhá....(viz odkaz). Je to trošku od tématu, teda pokud se nemůže říkat \"bahnice\" i představitelkám něžné strány lidstva. A kdo jiný mimo madamme Currie může ve fotografiích reprezentovat?...No přeci Pamela Anderson z Pobřežní hlídky.....a bez plavek a plováků :-)))

[205 Dušane, díky...budu se revanžovat v hořčici... (Jirka původní: 14.01.2007, 10:02:50 - x)
vždyť jsem obchodník z hořčicí z Dijonu ( copyright, Clussau, šéfinspektor.) Ten světlomet si opravdu nechal udělat zvlášť...fotky z jeho instalace dodám.

Jinak počet drobných nehod ve Vídni u poutačů a billboardů nahé Pamely je alarmující....ono vidět nahou plavčici po ránu je opravdu devastující, také si myslím, že klesá i hrubý národní produkt na mužskou hlavu. :-))

Ps. Ty plakáty útočí na základní lidské pudy pudy a proto je vyfotím a pověsím (sem)

[206 Jirko, (Rpu?: 14.01.2007, 11:03:17 - Mail - x)
v některých případech se říká ramlice - což v tomto případě nejspíš sedí. Ale já to, problému homoberanů nemajíc, neocením...:))

[207 právě, jsem se vrátil z procházky, okolo jednoho ramene Dunaje.... (Jirka původní: 14.01.2007, 11:42:49 - x)
třeba my přítomní biologové pomohou s identifikací, ale existuje podobné zvíře , které likviduje porost okolo řek stejným způsobem jako bobr? Viděl jsem totiž několik poražených stromů stejným způsobem a stopy po hlodání a okousané větve stejně jako tam , kde se bobři vyskytují..., ty kmeny měli poměrně velký průměr až 25 cm. je to zvláštní vidět něco takového u Dunaje ve městě....ale třeba je to jenom fór a skrytá kamera. Ale vipadalo to velice věrohodně a \"přírodně\"

[208 Loki_F (Evropan (original): 14.01.2007, 11:43:45 - x)
No diky, vlastne mate pravdu, to je ten Psi syndrom sakra, omlouvam se.

[209 ježš...VYPADALO...HRŮZA. :-((( (Jírka původní: 14.01.2007, 12:03:19 - x)

[210 PeS(i) - Chroust proletěl sítí ráno v 7:45 (Loki_F: 14.01.2007, 12:58:34 - x)
Šla Ti odpověď s přílohou (při těch potížích na Seznamu, nevím zda projde, ale ozvi se a napravíme to... };D

[211 Nuže, Evropane (orig.), nevidím pro Vaši omluvu důvod. (Loki_F: 14.01.2007, 13:03:30 - x)
Vy jste něco zkusil. Já jsem to nepřijal. K čemu omluva?
Navíc jste mi udělal službu, za kterou jsem poděkoval. Mezi námi není žádná zlá (prolitá) krev ani důvod omlouvat se. Reagujete zbytečně přecitlivěle na zdánlivé křivdy a nespravedlnosti, které se rodí ve Vaší mysli. Klídek. };D

[212 peSi (onlooker: 14.01.2007, 13:16:56 - x)
kibic byl před 8 lety obsazený

[213 Jirko, bobři útočí.....:)))) (Rpu?: 14.01.2007, 13:28:26 - Mail - x)
Ještě je dost rozšířená ondatra, ale že by hlodala i stromy, to nejspíš ne....

[214 2 Loki_F (PeS: 14.01.2007, 13:53:52 - x)
Díky, prošlo to a dle vzoru Čochtana, už to mám schovaný...

[215 Bobři útočí (skimic: 14.01.2007, 13:55:14 - odkaz - x)
Farmáři a majitelé pozemků zuří - bobři kácejí stromy, zaplavují jejich úrodu, blokují vodní cesty.
V Americe nyní zkoušejí hormonálně ovlivnit chování samic a snížit tak jejich plodnost - samice se změní natolik, že se považuje za samce.

Podivuhodná říše zvířat. Jdou na to jinak než u těch beranů :))

[216 Zabij bobra...zachráníš strom... (Jirka původní: 14.01.2007, 14:00:01 - x)
jenom mne překvapuje, protože jsem žil v domnění, že to jsou plachá zvířata, která mají radši klid a pohodu v nějakém zapadlém místě, ale skoro v centru, cca 300 m po proudu od Hundredwasseru....to opravdu ohromující. Ale na druhou stranu už mám domluvený bobří kožich, pasti už jsou na místě :-)))))

[217 Zabij bobra, zacháníš strom !! (Sumavák: 14.01.2007, 14:02:13 - x)
holt ještě do Vídně neproniklo.
Ahoj vespolek!

To jsou holt ty důsledky čistého životního prostředí.....

[218 Šumaváku, že jsme nebyli domluvení....že ne :-))))) (Jirka původní: 14.01.2007, 14:04:05 - x)

[219 2 onlooker (PeS: 14.01.2007, 14:14:39 - x)
No, na Vašem místě bych dle Poláčka použil krásné slovo \"připodotýkatel\" (viz Hráči)...

[220 No,. nebyli ! Domluvit by ovšem (Sumavák: 14.01.2007, 14:25:46 - odkaz - x)
potřeboval EUKomisař pro životní prostředí Stavros Dimas, terý BBC sdělil své plány na drastické zvýšení daní z luxusních aut a zákaz používání aut silnějších než 200 PS v EU !A prohlásil, že Francouzi a Italové to dělají dobře, že se to týká především německého autoprůmyslu, anglických luxusních aut a dovoz amerik! (nějaké selektivní - ne? :-)) ).
Myslím, že ho s tím teď německé předsednictvo EU vyrazí... ale později,tak za dva roky, by to mohlo být to téma , co Zaorálek tak postrádá..... :-))))))

[221 Schwarzenberg na Slovensku. Bez ohlásenia (skimic: 14.01.2007, 14:27:25 - odkaz - x)
Nový český minister zahraničných vecí Karel Schwarzenberg si dnes vybral Slovensko pre svoju prvú zahraničnú návštevu.

Dávám i kvůli diskusi pod článkem. Ten styl je zřejmě internacionální. Nejsme v tom sami.

[222 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 14:35:04 - x)
Jen malá poznámka - zdá se (po shlédnutí několika diskusních fór), že větší a větší popularitě se začíná těšit verze knížepánova jména, jak ji propaguje Český rozhlas, tedy Schwanzenberg... Jsem jen zvědav, jak dlouho bude trvat, než zlidoví zdrobnělina \"ten náš Schwanz\", popř. \"Schwanzík...\"

[223 skimici, (Rpu?: 14.01.2007, 14:38:22 - Mail - x)
už jsem konstatovala ráno, že je to nějakej fofr. Ale prej tam jel jen na kafe.
Konstatování, že na Slovači je také Klaus, by bylo jen pusté nactiutrhání.....

[224 A jednu vzpomínku..... (Sumavák: 14.01.2007, 14:39:16 - x)
14.ledna 1957 zemřel ve věku 57 let Humphrey DeForest Bogart.

[225 PeSi, na Netolicku (Sumavák: 14.01.2007, 14:43:49 - x)
a v jižních Čechách už dávno, předávno zlidovělo!

[226 Šumaváku, (dix: 14.01.2007, 14:48:10 - x)
včera s ním šel film, byla to příjemná chvíle strávená u obrazovky. Zkoušela jsem rozpoznat, v čem bylo jeho kouzlo, a nějak se mi to nepodařilo, že byl skvělý, je prostě fakt.

[227 TRAMTARARÁÁÁ! Ta Sáblíková je atomovka na bruslích... (šakal: 14.01.2007, 14:51:19 - odkaz - x)


Posílám vřelé šakalí pozdravení a díky (7:- ))


\"Haf haf haf...kdo neštěká, néjni šakal!\" (7;- ))

[228 Tak...ještě jednou ten vodkaz... (šakal: 14.01.2007, 14:54:15 - odkaz - x)
(7:- /)...Pardóón...

[229 Tak se Stoiberem se již silně kývá židle. (Loki_F: 14.01.2007, 16:31:20 - x)
Dokonce se mluví o jeho odvolání a předčasném volebním sjezdu CSU. Současný propad preferencí CSU v Bavorsku vyvolal paniku.

Jirko pův.: to budou patrně bobři kanadští, které v Evropě uměle vysazovali ochránci všehomíra jako náhradu za bobra evropského. Vtip je v tom, že náhradní - importovaný bobr má více nežli dvojnásobně větší fertilitu a vytlačuje bobra evropského i ze stanovišť, kde se ještě udržel.
Evropské lesy nejsou tak rozlehlé jako kanadské a řeky jsou také tak nějak kratší. Což těm přiblblům zeleným uniklo - při jejich vysokém humanitním vzdělání...

Zabij ochránce, zachráníš přírodu... };D

PeS(i) šel Ti mail

[230 jj Šumaváku dobrá připomínka, (Loki_F: 14.01.2007, 16:34:45 - x)
Němci pouštěli na několika kanálech jeho filmy celý měsíc.
Tuhle jsem koukal na Maltézského sokola a zahlédl jsem Africkou královnu...

[231 zelený posun (Dusan Neumann: 14.01.2007, 16:43:35 - x)
zatímco v Čechách se zelení mohou strhnout aby na každém kopci stál větrník, vyhověli komisači kalifornského okresu Alameda žalobě skupin environmentalisů, kterou dokázali, že VE v průsmyku Altamont mají na svědomí ročně až 4700 ptáků, včetně chráněných druhů jestřábů a orlů. Elektrárenské společnosti, které v regionu provozují 4800 větrníků slíbily odstranit ty, které mají na svědomí nejvíce obětí a snížit počet zabitých dravců na polovinu. Mezi jinými opatřeními se bude se též zkoumat odstrašující vliv všelijak pomalovaných lopatek vrtulí

[232 Koukám, Vám už tady z toho ekologismu všem hrabe... (šakal: 14.01.2007, 16:53:08 - x)
(7:- /)

[233 Teď jsem na PRO 7 zachytil skvělé slovní spojení: (Loki_F: 14.01.2007, 17:02:57 - x)
\"Rektální centrální nervový systém\", což mi připomnělo dnešní Duel na Primě, který jsem vydržel jen asi 15 minut.
Puchejř s Burizonem, ó jaké uprtlení. Jenže i ten Puchejř tam proti tomu magorovi špenátovo-zelnému působil jako STÁTNÍK!
No nevobkreslili byste se z toho?

[234 Jo LokiF (Nika: 14.01.2007, 17:16:01 - x)
Já jsem taky občas nakoukla, ale dožralo mi, že ten redaktor se Puchejře nezeptal, co Putinovi v tom svým slavným dopise za ten levnější plyn nabízel !!! Že by nějaké \"pozvání\" ??? :-//

[235 Loki F, (Modrý pták: 14.01.2007, 17:23:46 - x)
ačkoli jsem to neviděl, tak vobkreslil :-)))1. mám k Tobě důvěru :-))) 2. chlápek, který chce větrníky nahrazovat jádro nebo přivede na ministerský post někoho, kdo se nezabývá politikou, nemůže být z definice státník.
Každopádně má pan Bursík nevídanou přednost - nikomu z nemyslících nevadí. To je pro politiku úchvatná přednost. Vzpomeň na paní Buzkovou. Nikdy neřekla žádný názor a byla 15 let nejpopulárnější osobou v politice. Stejně pan Gross než dostal ten hloupý nápad stát se premiérem. Mohl být nadosmrti místopředsedou a nejpopulárnějším mašinfírou s doktorátem na planetě. Také nikdy nic neřekl a jak mu to šlo :-)))))

[236 Eliška Junková (Radek: 14.01.2007, 17:29:24 - Mail - x)
Nepatří to sem, ale našel jsem na webu video s paní Junkovou, kde mluví o Targa Florio. Mám pocit, že to tam dal pan Neumann, tak mu chci poděkovat. Babička s ní kamarádila.

[237 Ano, MP, to je ono: \"Já neříkám tak, ani tak (Loki_F: 14.01.2007, 17:32:52 - x)
ale na má slova dojde...!\" To je ten nejnenáročnější způsob vyjadřování. Hajhou.
Proto také mi na Burizona tak vyhovuje ta diagnóza shora popsaná podchycená z Němec (tam jsou vždy o krok napřed...) - RCNS };D
Jak ten si cintal pentli - to je přímo přírodní úkaz.
Ale MP pozor: Důvěřuj, ale prověřuj! };D

[238 Pánové, jak to psal Dušan o kousek výš: (Rpu?: 14.01.2007, 17:35:38 - Mail - x)
\"Vidle a ven! A všichni! Do jednoho!\"

[239 Rputi, vyslovila jste to: (Loki_F: 14.01.2007, 17:38:59 - x)
Narovnat kosy, okovat cepy, vidle a podávky... };D

[240 Ona to musela být skvostná debata - ještě, že na to nekoukám...:)))) (Rpu?: 14.01.2007, 17:48:40 - Mail - odkaz - x)
\"Oni (ruská strana) čekají, co se stane. Je potřeba, aby někdo zajel do Ruska,\" uvedl Paroubek. Bursík řekl, že pokud má ČSSD \"nějaké náznaky\" o možnosti jednání o ceně plynu, stojí vyjednávání za zkoušku. \"Mohu navrhnout panu ministru Schwarzenbergovi, budete-li mít zájem, že by vás mohl jmenovat velvyslancem ČR pro vyjednání ceny plynu v Rusku, jestli skutečně máte ty páky a umíte to,\" řekl Bursík Paroubkovi.

[241 Rputi (skimic: 14.01.2007, 17:54:50 - x)
debata to skvostná vskutku byla. Dala by se stručně charakterisovat -spolu s klasikem: \"zlatý prciny\"

:)

[242 Zúčastnil (Foundryman: 14.01.2007, 17:56:00 - x)
jsem se výročního srazu motorkářů, tudíž jsem byl ušetřen nervy drásajících podívaných v poledním čase. Nicméně, Paroubek s Bursíkem, hmmm, asi bych měl obavy, aby mi nepraskla obrazovka :-)

[243 Loki F, (Modrý pták: 14.01.2007, 17:59:56 - x)
v tomto punktu Ti budu jenom důvěřovat :-)) na prověřování nemám gusto :-)))
Právě jsem se dozvěděl, že máme v ČR \"Výzkumný ústav živočišné výroby\", který zaměstnává 296 lidí s ročními mzdovými náklady 86 mil. To je pěkné, že. A podílí se na mezinárodním výzkumném projektu: \"Integrace pohody zvířat do produkčního řetězce kvalitních potravin: od obav veřejnosti ke zlepšenému welfare a transparentní kvalitě\". Vloni pořádal výzkumák konference \"Komfortní ustájení skotu\", dále \"Welfare v chování skotu\" a \"Nové standardy EU při výrobě krmiv\". A fakt jsem si to nevymyslel :-)))) a ten výzkumák má celkové náklady 200 mil. To je petelice nevídaná.

[244 Jo, ta debata (AeroKarel: 14.01.2007, 18:06:22 - Mail - x)
to bylo přímo obveselování zrůdami při jídle, známé ze Švejka. A Moravce bych nakopl až by poskočil, snad dvacet minut se vybavoval s Topolánkovou. Bulvár hadr, a to býval v BBC.

[245 Rputi, (Foundryman: 14.01.2007, 18:07:20 - x)
Tebou uvedený výňatek svědčí o Paroubkově naprosté debilnosti, zde mu Bursík odpověděl naprosto správně.
Nedovedu si představit nejmenší důvod, proč by nám mělo Rusko prodávat plyn za jiné ceny, než stanoví burza, bez toho, abychom se museli nějak jinak revanšovat. A to už je lepší platit dle kotací na burze.

[246 Modrý ptáku, (Foundryman: 14.01.2007, 18:09:27 - x)
ten Výzkumák, že oni se inspirovali Troškou ? Tuším Slunce, seno, jahody?

[247 To je (Foundryman: 14.01.2007, 18:13:14 - x)
úžasné: \"Ministr životního prostředí se ale obává toho, že Rusko bude s Českem jako s členem EU jednat stejně jako s jinými evropskými partnery a nabídne mu standardní ceny.\"
Já bych se naopak velice obával toho, kdyby s námi Rusko jednalo jinak než s ostatními členy EU a nabídlo nám nestandardní ceny.

[248 Foundrymane, (Modrý pták: 14.01.2007, 18:23:10 - x)
mám ještě něco lepšího :-)))
Evropská Komise rozhodla, že pošle úředníky na brigádu do členských zemí, aby tak získali zkušenosti ve firmách
o velikosti do 250 zaměstnanců. „Sám půjdu mezi prvními“, prohlásil komisař Günter Verheugen. „Je to součást naší
iniciativy ‘Lepší nařízení’ a práce ve firmách nám pomůže vymyslet nové a lepší regulace. Je to další ukázka, jak je
Komise odhodlána zvýšit zaměstnanost a hospodářský růst. Heslem dne je Akce a to tak, že Akce na všech úrovních!“. To je síla, co?

[249 Modrý ptáku (martin TT: 14.01.2007, 18:25:41 - Mail - x)
zadej si \"výzkumný ústav\" a zagoogluj - padneš na záda a nevstaneš. Kromě toho, co jsi našel, tak máme ještě specializované výzkumáky na jednotlivé druhy zvířat. Ovšem špica v oboru je Výzkumný ústav zemědělské ekonomiky. Tak například jako státní pomoc Jirkovi původnímu vyřešili již v roce 2004 úkol č. 7217 \"Objektivizace vývoje nabídky a poptávky po ekologických produktech a možnosti jejího ovlivňování\"

[250 Ne, ne, ! Troška se inspiroval tím výzkumákem !! (Sumavák: 14.01.2007, 18:25:46 - x)
Ten VÚŽV v Uhříněvsi je hodně starý!! Ten byl, už když já jsem studoval !
(Tak jsem trochu googloval:Ústav byl založen v r. 1953 jako rozpočtová organizace a v r. 1991 se stal příspěvkovou organizací)

Jestli se teď zabývá blbostmi z EU, tak je to škoda, ale nebylo to tak vždy! Když jsem dělával u plemenářů, dost jsme spolupracovali a tenkrát vyvíjel velmi užitečnou činnost....

[251 Modrý Ptáku, (Foundryman: 14.01.2007, 18:29:31 - x)
já mám čím dál tím silnější podezření, že Komise angažovala jako tajné poradce \"Kolegium bývalých členů Ústředních výborů bratrských dělnických stran\". Ach jo, začínám si připadat jako hobit - Cesta tam a zase zpátky.

[252 A taky je tam (Sumavák: 14.01.2007, 18:34:33 - x)
např výzkumný ústav pro hnědé uhlí....

[253 a taky máme (jen o něco mladší) (Sumavák: 14.01.2007, 18:43:15 - x)
Výzkumný ústav OSN pro sociální rozvoj (UNRISD) vznikl jako samostatný orgán OSN v roce 1963. Zabývá se výzkumem sociálních aspektů současných problémů, ...

[254 martine tamtaky, (Modrý pták: 14.01.2007, 18:48:39 - x)
tak jsem Tě poslechl, zagůgloval a nevěřil vlastním očím :-))). Zvláště ten Tebou zmíněný, který byl zřízen v roce 1912 rozhodnutím čímsi pro orbu :-))))))

[255 Modrý ptáku, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 18:52:19 - Mail - x)
to bych rád věděl, co budou ti komisaři v těch firmách dělat.

Kupříkladu takovému Verheugenovi bych se bál svěřit vrtačku a nechat ho dělat průrazy. Ještě by se vrtnul do huby nebo do kolena.

[256 Modrý ptáku (martin TT: 14.01.2007, 18:55:26 - Mail - x)
takové odlehčení na neděli - většina těch výzkumáků má dlouhou tradici a četba je zajímavá. Až se uvidíme, tak prozradím jeden výzkumný úkol, který je tak hovadský, že jsem tomu ani já, starý cynik, nechtěl věřit. Kdybych naznačil, tak bych už mohl poskytnout stopy.

A víš, že T.G.M. tak rád pumpoval vodu ze studně, že jeho jménem nazvali Výzkumný ústav vodohospodářský imeni TGM v Podbabě?

[257 K těm výkumákům (dvd: 14.01.2007, 18:55:29 - x)
Rezort zemědělství provozuje zřejmě největší počet výzkumných zařízení - a to nejen přímo, ale i nepřímo: vyživuje totiž i ústavy dříve rezortní, nyní však ryze soukromé tím, že u nich zadává práci. Představa, že by si tohle dovoloval jiný rezort v obdobném rozsahu se mi nejeví býti reálnou. --Pamatuji, jak můj otec razil heslo \"co Čech to výzkumník\". A můj tchán používal o některých výzkumných ústavech výrok \"instituce živící se meditací o práci\".

[258 martine, tak to prrrrrrr (jako halt, nikoli -del) (Rpu?: 14.01.2007, 19:14:05 - Mail - x)
..a dědeček nebyl sice hugenot (mondie), nýbrž hydrolog a dělal Masarykovi poradce, protože právě tenkrát se kladli základy pozdější Vltavské kaskády a starý pán se o to velice zajímal a jestli to je ten samý ústav tak mám fotky z jeho návštěvy i s dědečkem.....

[259 >> Modrý pták (dvd: 14.01.2007, 19:14:10 - x)
Akce na všech úrovních!
Nejlepší akce by byla, kdyby se ten sbor blbů vykašlal na dělání akcí!

[260 martine tamtaky, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 19:23:29 - Mail - x)
náhodou, Výzkumný ústav vodohospodářský je (nebo bylo) docela zajímavé pracoviště.
Krom jiného tam mají naprosto geniální konstrukci. Cca. 50 nebo 100 metrů dlouhý kanál se stojatou vodou nad kterým vedou koleje a po těch jezdí taková neuvěřitelná mašinka. Geniální konstrukce snad ještě z dob Reichu nebo 1. republiky. Ta mnohatunová konstrukce umí jezdit nastavenou a přesně definovanou rychlostí a používá se k cejchování hydrometrických vrtulí.
Tenkrát, koncem 80. let to byla neuvěřitelná konstrukce, protože např. rychlost se regulovala tak, že podél celého kanálu byl dírkovaný plech (dírky v rozestupu 1 cm) a snímal se světelný paprsek procházející těma dírkama a podle toho se reguloval elektromotor, který to celé poháněl. A celý ten regulátor byla poměrně sofistikovaná konstrukce založená na elektronkovém počítači !!!

Tenkrát chtěli po firmičce, kde jsem dělal (jedna VHJ Svazarmu, pracoviště v předělaném bytě, celkem 3 zaměstnanci) provést modernisaci měřícího zařízení.
Takže jsme jim zkonstruovali naprosto geniální měřící soustavu postavenou z tehdy dostupných součástek RVHP. Celé to bylo postaveno metodou ovíjených spojů (bez letování) do jedné větší bedny.
A protože na vyhodnocování rychlosti, otáček vrtulí a následné výpočty byl potřeba počítač, tak se koupil přes bazar jeden stařičký ZX-81.
Já jsem k němu nabastlil rozhraní, přepsal jsem celou EPROMku (4KB strojového kódu) a už to krásně měřilo. Výstup byl na černobílý přenosný televizor Rubín (nebo jak se jmenovaly ty oranžové ruské bedničky).

A tak ten pán, co to tam obsluhoval snad už od okupace a který jediný se v tom celém vyznal, jezdil na té mašince a koukal na čísílka naskakující na ruské č/b TV.
A světe div se, ono jim to tam fungovalo ještě ve druhé polovině 90. let bez jakékoli změny a k plné spokojenosti. :-)))

[261 Přiznám, že jsem měl podezření, že si z nás MP utahuje (skimic: 14.01.2007, 19:26:44 - odkaz - x)
není tomu tak - viz odkaz.

\"Místo navrhování právních předpisů EU bude 350 vysokých úředníků EU péct chleba, provádět truhlářské práce nebo opravovat ropovody a plynovody \"

Doporučoval bych ty plynovody nebo ropovody, ať je psina - s tím chlebem ale pozor!

[262 S těmi EU Komisaři (Sumavák: 14.01.2007, 19:26:55 - x)
v těch malejch firmách to s těmi akcemi bude vypadat hlavně takto:

\"Prosím klid. TICHO !!!\"
---
\"klapka!\"

\"AKCE!!!\"

[263 P.Kořenský, (Rpu?: 14.01.2007, 19:28:26 - Mail - x)
ono je možné, že to tam z té první republiky je, protože Masaryk tomu hrozně fandil a tedy to bylo i finančně preferované....

[264 Ty jo, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 19:29:31 - Mail - x)
truhlářské práce :-O

To zase bude bezprstejch.

[265 Šumaváku, (Rpu?: 14.01.2007, 19:30:52 - Mail - x)
třeba by ti komisař moh pomoct kydat ten hnůj - jen musíš dát pozor, aby si vidlema nevypíchnul oko...:)))

[266 Rputi, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 19:32:46 - Mail - x)
celkově to tak vypadalo.

Ale klobouk dolů, z technického hlediska to musela být v době zrodu skutečně geniální konstrukce (koneckonců, sloužila víceméně beze změny cca. 50-60 let) a pokud jsem mohl posoudit, tak inženýrsky promyšlená do posledního detailu.

Jj, tenkrát se přístroje dělaly ještě pořádně a bylo nutné je promyslet ještě na rýsovacím prkně. Žádné huš, huš, kdyžtak uděláme za měsíc upravený firmware. :-)

[267 to jsem to chytil (martin TT: 14.01.2007, 19:33:53 - Mail - x)
A tak je to se vším - když narazíte na nějakou organizaci, živenou cizími penězi, tak se rychle ukáže, že buď je tam zaměstnaný někdo z rodiny nebo se tam kdysi dělalo něco rozumného nebo tím dokonce někdo z nás prošel.
Tvrdím to proto, že jsem prošel Ústavem pro výzkum a využití paliv, Výzkumným ústavem motorových vozidel, Výzkumným ústavem gumárenské a plastikářské technologie jako výzkumník a řadou dalších jako návštěvník.

[268 Modrý ptáku (skimic: 14.01.2007, 19:38:19 - odkaz - x)
kupodivu - já mít soukromou firmu do 250ti zaměstnanců, jdu do toho. No costs - no risk jen zdarma /tedy z peněz ostatních/ báječná reklama. Viz odkaz.

Bude o to docela rvačka, předpokládám. Už teď si musí rvát vlasy že došlo k předčasnému úniku informací.

***
Finally, we stress that the action will be financed from the DG Enterprise\'s training budget. There is no cost to the participating official or to the host firm.
***

[269 martine tamtaky, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 19:43:10 - Mail - x)
no, podle mého názoru je problém v tom, že tyhle výzkumáky (alespoň v technických oblastech) svůj význam mají.
Soukromý sektor se moc nehrne do základního výzkumu a když dojde třeba na měření čehokoli, tak musí existovat nějaká konečná instance a ta bývá státní. I v USA mají svůj NIST.

Když takové cejchování hydrometrických vrtulí svěříte X soukromým firmám, tak Vám jí každá ocejchuje maličko jinak, pokud nebudou všechny používat stejně dlouhý metr a stejně dlouhou sekundu. A jak má být dlouhý ten metr a sekunda musí říct (a garantovat) nějaký centrální orgán.

[270 Pavle, co Ty víš, kolik (Sumavák: 14.01.2007, 19:50:34 - x)
z nich jsou původně truhláři..... podle těch výsledků.....
To my snad ještě pamatujeme ?

[271 P.Kořenský, (Rpu?: 14.01.2007, 20:12:01 - Mail - x)
jestli budete mít někdy možnost, jít se kouknout do těstáren bratří Zátků u Č. Budějovic, tak to nepromeškejte!
My jsme tam byli (tuším v 90tém roce). Mají tam na vlastním potoku (teče pod barákem) vlastní turbinu a nahoře se točí litinové kolo, tak ze začátku min. století. Všechno ruční práce, bez všelijakých vyvažovacích hejblátek - ale když chcete cítit to miniminiminimální chvění těsně vedle toho kola - cca 2m v průměru, tak se musíte zout! I já co laik, jsem jen tiše slintala.....odborníci pak hlasitými výkřiky sdělovali, že to přece není možné bez měřáků udělat.....

[272 skimici, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 20:21:56 - Mail - x)
já nevím, moji zákazníci by asi moc neocenili, kdyby jim místo profíka s XY letou praxí zalešťovalo optické konektory nějaké kopyto z Brusele.
A nechat takového Špidlu navrhovat datábázový systém ? To by asi taky nefungovalo. :-)))

[273 Pavle Kořenský (skimic: 14.01.2007, 20:31:54 - x)
... no já spíš myslel že při svých kontaktech by mohl zaleštit nějaký \"zajímavý\" byznis. Špidla by mohl třeba nějaký ten kšeft na databázi dohodit.
To si pište, že přesně takto to fungovat bude!

A vzhledem k tomu, že to celé jde z \"training fondu\" zbyde i na prima terárium pro úředníka, pro jeho řídké návštěvy vyvoleného enterprise, které se může časem přebudovat na nové sídlo Orla. Třeba :))

[274 OT dotaz : přišel mi mail (Sumavák: 14.01.2007, 20:42:52 - x)
ze Skotska( nebudete tomu věřit, ale je to anglicky!). Já si myslím, že tomu zhruba rozumím, ale nejsem si jist, zda to bylo opravdu adresováno mně. (jako adresát je tam uvedený odesílatel.
Ovšem ten text (asi 10 řádek)je natolik pravděpodobný, že bych potřeboval potvrdit, zda tomu rozumím správně a napsat krátkou odpověď, zda to bylo opravdu pro mně.

Koho mohu, prosím, otravovat??

[275 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 20:57:12 - Mail - x)
klidně mi to zkus poslat. Mrknu se na to.

[276 Šumaváku (skimic: 14.01.2007, 20:57:36 - Mail - x)
s radostí :)

[277 skimici, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 20:59:25 - Mail - x)
no, tak tohle je přesně ten způsob, jak bych kšefty dělat nechtěl. A už vůbec ne se Špidlou.

[278 Pavle Kořenský (martin TT: 14.01.2007, 21:07:29 - Mail - x)
naše debata k výzkumákům běží podobně mimo, jako debata o AKCI. Něco jiného je potřeba, poptávka a opodstatnění výzkumu a něco jiného je obvyklé provádění a čerpání veřejných zdrojů.

[279 Pavle Kořenský (skimic: 14.01.2007, 21:10:42 - x)
to mé 20:31:54 je samozřejmě trochu nadsazené, přesto bych se té \"šanci\" jistě nebránil. Mít tedy ten podnik o méně než 250 lidech, což nemám.
Samozřejmě Vám s Vaším názorem a přístupem fandím.

[280 2 Modrý pták (PeS: 14.01.2007, 21:11:31 - x)
Dobrý večer, o5 zde... ad 17:23 - z Tvého druhého odstavce podepisuji každé slovo. Je úžasné, jak populární jsou lidi, kteří neřeknou a neudělaj vůbec nic! Hlavně nikoho nenasrat!
To je jak s těma třema u Niagáry... Američan, Francouz a Čech: Američan - pánové, podívejte tý vody, jak tu nadarmo teče, teda řeknu vám, bejt to moje, tak támhle všade jsou turbíny, elektrárny a za chvíli je ze mě milionář... Francouz: Merde, monsieurs. Koukněte na tu scenérii, na tu romantiku - to chce pěkně nasvítit, támhle postavit šantány, bordely, herny a prachy by se jen hrnuly. No a Čech říká - kdepak, pánové. Bejt to moje, já bych, já bych... ále, vysral bych se na to, stejně by to nešlo...

[281 martine tamtaky, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 21:11:46 - Mail - x)
njn, to je problém všech státních ouřadů. I když jsou třebas nutné, rozhodně nebudou efektivní. Libovolná armáda nebo např. NASA je toho důkazem.

[282 No a jinak, (PeS: 14.01.2007, 21:13:13 - x)
teď jsem psal ONDON - tak mi to připomnělo: Vlak již byl v pohybu, Ondoň vskočil!

[283 Tak jsem to poslal Pavlovi... (Sumavák: 14.01.2007, 21:16:28 - x)

[284 a mezi tím se to stahlo (Sumavák: 14.01.2007, 21:22:13 - x)
ze serveru ke mně, tak jsem to rozpitval, a asi má někdo zavirovaný počítač, protože to šlo na spoustu i jiných adres, ale na žádnou, z mých stránek....

[285 PeSi, (Rpu?: 14.01.2007, 21:23:18 - Mail - x)
von by takovej Ondoň, co vskočil by do obecního hanbince, zvaného též posranecká sněmovna, nebyl špatnej, když tam v Blaníku furt jen chrápou...ale kde ho vzít?:))

[286 2 Rpuť (PeS: 14.01.2007, 21:33:14 - x)
ad 19:30 - proč? Ten komisař je snad dospělej a plnoletej, ne? A pokud ty vidle nezvládne, žádná škoda. Je jich tam stejně jak nasráno, jeden bezvokej se mezi nima ztratí...

[287 2 skimic (PeS: 14.01.2007, 21:38:37 - x)
ad 19:38 - jo ták, takže klec na dvůr, vkusné tabulky NEKRMIT, komisaře do klece a vybírat vstupné: Didus Europiensis, var. Brusseles Com.
aby z něj byl konečně ňákej užitek, že jo!

[288 2 Rpuť (PeS: 14.01.2007, 21:45:56 - x)
tak jsem to pročetl - k tomu poslednímu: proč v Blaníku chrápou, nám vysvětlili Cimrmani... Není tak špatně, aby nemohlo bejt hůř!
Ale jak by byl Ondoň platnej v prdLamentu, nedokážu posoudit.

[289 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 14.01.2007, 21:50:51 - Mail - x)
poslal jsem překlad a odpověď.

[290 >> PeS (skimic: 14.01.2007, 21:52:18 - x)
ad 19.38 - tak mi napadlo, že takové terárium s komisařem bylo důstojnou ozdobou jistého ovčínu s větrníkem. Zmiňované výpravy z daleka by jistě takové oživení ocenily :))

Jirko p. - to máte za ten horoskop! Jsem totiž blíženec :))

[291 PeSi, (Rpu?: 14.01.2007, 21:54:28 - Mail - x)
no vyhnal by je....co jinýho.....
Místo dvojitýho Vlčka jeden Ondoň....stejně tam nějak moc chlastaj...aby půlka sněmovny viděla jednoho předsedu 2x...no co je moc, to je moc.....

[292 Co viděla....kdyby jen viděla... (Dana: 14.01.2007, 21:56:13 - Mail - x)
ale vypadá to, že půlka sněmovny bude i volit dvojmo...

[293 Je třeba nejen kritizovat, (Sumavák: 14.01.2007, 22:07:31 - x)
ale i něco dělat !
Já si živě pamatuji hračku zvanou \"vlček\" a jsem ochoten na příští schůzi PS PČR jednomu zájemci půjčit lonžovací bič, aby se pěkně točil.....

[294 Dano, (Rpu?: 14.01.2007, 22:10:55 - Mail - x)
to jako myslíte, že pravice neví, co dělá levice...? Puchejř to vyloučí komplet....jenom jestli se nakonec v tý sněmovně sám nebude bát....

Tak Dobrou...!

[295 Rputi, (Dana: 14.01.2007, 22:29:10 - Mail - x)
já už si raději nemyslím vůbec nic...navíc tu řeším psychické a sociální (ve smyslu společnostní) problémy jedné post pubertální už dospělé ženy a ..nejsem psycholog a nevím, co poradit a na kritiku je pozdě...I když - Šumavák mě mírně inspiroval tím bičem..ještě malý dvorek..nebo aspoň pořádné konkrétní starosti, třeba finanční, dokážou někdy postavit člověka pevně nohama na zem - ale to jsou rady venkovanky..
PS - promiňte, ale někde se musím vypovídat - i když tomu asi nikdo jiný nerozuměl..:-)

[296 Dano, na ten lonžovací bič (Sumavák: 14.01.2007, 22:46:36 - x)
nemusí bý malý dvorek ! To by dosáhlo po celé sněmovně ! :-))

[297 No jo, Šumaváku, (Dana: 14.01.2007, 23:06:48 - Mail - x)
ale tady se \"vlčku! říká \"káča\" :-)))

[298 hmmm... tady se Káče (Sumavák: 14.01.2007, 23:18:13 - x)
říjá Jauvajs....

[299 No, ono ty jazykové rozdíly se pomalu zmenšují.... (Dana: 14.01.2007, 23:56:10 - Mail - x)
:-)))

[300 Rputi, přes těstárnu v Březí doopravdy teče potok. (jura-p: 15.01.2007, 01:10:33 - x)
Když teče, tak teče z Kameného Újezdu, ale důležité je, že v areálu těch těstáren se vlévá, když teče, do náhonu z většiho potoka, co se jmenuje Vltava. A ta má u toho Boršova, jehož součástí je Březí, minimální vteřinový průtok 7 m3. A jez u těstáren se nadstavuje nad korunou prkny přes celou řeku, tak aby to celé proteklo přes tu turbínu.
Ale dobře, potok.

[301 A odkaz na mapu, kde je to vidět dobře z leteckého snímku. (jura-p: 15.01.2007, 01:28:32 - x)
Si moc netroufám dát do odkazu, jak je to dlouhé. Já to zkusím tady do textu:
www.mapy.cz/searchScreen?query=B%C5%99ez%C3%AD#centerX=
133057664@centerY=
131790272@typ=ophoto@zoom=15@vizType=none@vizIds=none.
Akorát se ty tři řádky musí pospojovat bez mezery. Ten jez, když je dost vody, aby se dal sjet, tak patří k nejtěžším na Vltavě, když se má jet hezky.
http://www.borsovnvlt.cz/foto_v/086_v.jpg
Je adresa na fotku toho jezu. Ale chybí mu čas u levého břehu s propustí. Druhá propust, vždy zahrazená je na pravém břehu u fabriky, může sloužit jako jalovák, když je třeba vypustit i náhon. Jezdí se přes ty prkna, pak tím úžlabím, kde se stíká voda na střed řeky. Zásadně při pravém břehu, aby se nepadalo tam, jak tečou ty jednotlivé prameny. Anebo se jede po tom betoně co je vidět na fotce v popředí a končí se bud skokem bokem do šlajsny nebo po špici do vyvařiště v propusti, kde ale nebývá mimo vysloveně velké vody vody dost. No lahůdka, kde už si nejeden vodák dost namlátil.

[302 Juro, odpust přiblblou formulaci, (Rpu?: 15.01.2007, 04:48:27 - Mail - x)
já měla na mysli něco objemu potoka, co tu turbinu roztočí. Nás tam jen fascinovalo to kolo, odlité s tak neuvěřitelnou přesností....

[303 kastrace (Honza: 06.03.2007, 15:19:07 - Mail - x)
Koukám loki ty máš z kastrací legraci:) au au

[304 kastrace (Honza: 06.03.2007, 15:23:47 - Mail - x)
Koukám loki ty máš z kastrací legraci:) au au



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: