Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Sobota, 27.01.2007
Nepřátel se nelekejme, na množství nehleďme!Že prý je Klaus husita, povídala ta paní Merklová. Kdybyste nám do toho pořád nemluvili a nechali nás rozhodnout za všechny, bylo by to jednodušší, povídají v Bruseli. A kdybyste nechtěli mluvit do úplně všeho bylo by to ještě jednodušší, říkáme my.
Demokratický centralismus stříbrný vítr, ulétlé mládí a zcela jasné vědomí, co to obnáší. A taky je to nesmysl. Centralismus už ve své podstatě demokratický být nemůže a demokracie centralistická také ne. Ve sváru těch dvou významů na to demokracie vždycky doplatí. Drobné odstředivé tendence nutno zpacifikovat utažením šroubu. A tak se utahuje a pacifikuje až demokracie se tiše vytratí Demokratický centralismus mění se v centralismus tuhý a přistoupení na podmínky připomíná spíše anexi. A namísto řešení problémů nastupuje úsilí, jak udržet to všechno pohromadě. Což centrum zásadně oslabí, neb udržet se na trůně se stává důležitějším, než cokoli jiného. A jak učí nás historie, bývá to ten nejvhodnější okamžik pro útok barbarů. Již staří Římané .. Rpuť PS. Včera proběhlo v Madridu setkání 18(!!) signatářů ( vč.Německa !!) Smlouvy o ústavě, na které se dohodli, mrtvolu oživit i přes odpor zbytku EU. Co nějak neproběhlo, je tato zpráva naším tiskem...... Komentáře
[3]
No a k tomu
(PeS: 27.01.2007, 11:56:19
- x)
Psímu úvodníku: \"Na to nepotřebujeme ministerstvo, na to stačí nějaký manažerský orgán s rozpočtem a kompetencemi.\" - no donedávna jsme tam jednoho manažerského orgána s rozpočtem a kompetencemi měli. Seděl tam jak prdel na hrnci, jestli se dobře pamatuju. A to ministerstvo se mu móóóc líbilo...
[5]
Taky jsem koukala, jak po holce \"vyjel\".
(Rpu?: 27.01.2007, 12:41:25
- Mail
- x)
Třeba jí to udělalo dobře... Otázkou je, o co jim přesně jde. Problémy ten euromačaft nemá v důsledku absence ústavy, ale protože už vychrlila tolik zákazů, příkazů a nařízení, že se v tom ani prase nevyzná. A jestli tam někdo věří v samospasitelnost mrtvoly zvané Evropská ústava, tak je to horší, než jsme doufali.....
[10]
Tohle je bomba - ten ZAORÁLEK je ještě větší blbec, než jme čekali:...
(šakal: 27.01.2007, 13:35:21
- odkaz
- x)
\"Měla by Česká republika ratifikovat Evropskou ústavu, dojde-li k jejímu znovuvzkříšení?... Lubomír Zaorálek poslanec za ČSSD, stínový ministr zahraničí Samozřejmě, Česká republika se k tomu zavázala. Protestuji proti takové anketní otázce, ratifikace euroústavy není nic dobrovolného. Pokud si ODS chce dělat legraci z platných závazků České republiky, povede to jen k izolaci naší země. Je si toho nakonec vědoma i Angela Merkelová, která do naší země nepřijíždí na státní návštěvu, ale protože je znepokojena...\" Gdybych to nečet třikrát za sebou, tak tomu neuvěřim. Néjni to ňáký \"zkreslený\" nebo snáď \"vytržený z kontextu\"...? §:- |)
[13]
Vážení,
(PeS: 27.01.2007, 13:49:54
- x)
mě v té anketě potěšil Cyrilek... \"počkal bych ještě několik let na to, aby se Evropská unie ještě víc homogenizovala\" - jo, když vidím, jak se postupně homogenizuje a jak více a více občanů nad tou homogenizací dnes a denně jásá, tak počkáme-li ještě několik let, bude ten jásot mnohem, mnohem větší. Pak jistě obyvatelstvo bude v referendu schvalovat jak vzteklý, dokonce demonstrativně a aklamací!
[17]
2 šakal
(PeS: 27.01.2007, 14:15:53
- x)
hele, za tenhle odkaz dík. Tady jsi narazil na problém, který je mnohem vážnější, než se na první pohled jeví. To, že takovejhle \"kravín\" vede k drastickému snížení produktivity práce, mohu z vlastní zkušenosti potvrdit. Kolegyně byla dokonce v Německu svědkem ještě otřesnějšího případu - pracovní stůl před a po pracovní době musel být \"tabula rasa\". Zaměstnanec nafasoval kontejner na kolečkách a ten si jako Fifinku dotáhnul ke zrovna volnému stolu v příslušném akváriu, tam sobě práci rozbalil, jal se pracovat a po skončení pracovní doby to ze stolu zase uklidil do kontejneru a ten odvezl do skladu. Ta správná sranda byla v tom, že těch stolů bylo méně než kontejnerů, což prý mělo motivovat zaměstnance k brzkým příchodům. Jen prej s jedním dosti žádaným expertem měli kapke smůlu. Dost o něj stáli a získali ho za vyšší plat a ten, když zjistil kde a za jakých podmínek má pracovat, tak prý jim ten kontejner doslova dokopal doprostřed hlavní chodby, načež odešel... Tolik kolegyně, nemám důvod jí nevěřit...
[18]
ten Kohoutův článek
(skimic: 27.01.2007, 14:24:49
- x)
... je samozřejmě dobrej. Nebo spíš děsnej obsahem. Jak se to vezme. Moc se ale nedivím. Teď asi architekty nakrknu, ale pokud mohl loni dostat čestné uznání Humpolecký \"plecháč\" není se třeba divit už ničemu. Znovu ale pro jistotu opakuji, že jde o můj ryze osobní a nemoderní názor :(.
[19]
Dobré odpoledne....
(Jirka původní: 27.01.2007, 14:28:49
- x)
Vodiška opět super....taky jak jinak. Můj postoj k EU je dostatečně znám a protože musím přežít, jak říkala moje správcová peněz, ještě pár let, že abych houpal.....tak radši svoji litánii o \"výhodách\" si odpustím. PeSi....to jsi napsal správně. U nás to funguje podobně. I máme velkou halovou kancelář, místo dělících paravánů jsou kytky až do výšky 3m.....a lidé si opravdu sedají tam kde chtějí.....cca 160 lidí. Ale je to čistě účelové . Oni totiý jsou tak 10 měsíců v roce mimo kancelář a když jsou \"doma\" tak se připravují v týmech na další. Ale to je velice specifické. U nás je to vynucené okolnostmi. Kancelář je opravdu plná kytek a příjemně zařízená...Není tam ani šum a hluk. A návštěvy tam nechodí. A také kancelář má vysoký strop, velká okna s výhledem a je dimenzovaná na dvojnásobek pracovníků. Ps. Já mám svojí jinde
[20]
PeSi, klidně jí můžeš věřit.
(Rpu?: 27.01.2007, 14:33:11
- Mail
- x)
V BMW takhle pracují i dost vysoce postavení managoři. A krom toho kontejneru mají ještě almárku na kolečkách, kde maj těch pár nejnutnějších šanonů. Vychází se totiž z toho, že všechno je v elektronické podobě, tak na co šanon. Také už nikdo nemá telefon nebo počítač, ale jen mobil a úřední laptop. Stůl mají zatím každý vlastní. Ale otevřená jsou celá patra, takže např. zpráva, že \"Titinka má koule\", pobavila celej barák.
[22]
Šakale,
(kocour: 27.01.2007, 15:39:57
- x)
chápej ho: Teď, tento půlrok, je klíčový pro další osud euroústavy. Pak to moho zabalit. Já bych se nejraději vrátil před smlouvu z Nice, to je jeden extrém, a jiní si zase vymýšlejí neexistující a nesmyslné závazky něco ratifikovat, a můžeme se jen modlit, aby se to potkalo někde uprostřed (blíž ke Smlouvě z Nice :-)
[26]
jo, kocoure ...
(skimic: 27.01.2007, 15:59:52
- x)
já ten článek už četl. V pátek myslím. Zaujala mne spíš ta Pařátova reakce na začátku /proto jsem použil výraz \"brutální\". Jinak co se týče Jany Cíglerové - souhlas. Jinak - vrátit se před smlouvu z Nice - to by bylo fajn - a já bych tomu držel pěsti - ale není to maličko nereálné?? :-(
[27]
Jo...s těmi \"kontejnery na vodítku\"...
(šakal: 27.01.2007, 16:04:35
- x)
...se to má takhle: Používají se ve firmách, kde se zaměstnanci pohybují většinou MIMO sídlo firmy - auditoři, daňoví a finanční poradci... Počítá se s tím, že do sídla společnosti doházejí jenom proto, aby předali do počítače data, zúčastnili se porad a zkoordinovali svoji činnost s ostatními. Takže psacích stolů je vždycky méně, než kolik činí počet zaměstnanců. Dokonce ani neexistuje stabilní zasedací pořádek, takže když přijdete z \"terénu\", nevíte nikdy, kde na vás vybyde pracovní místo. ...To jen tak na okraj (7;- ))
[29]
Way up north, (North To Alaska.)
(Sumavák: 27.01.2007, 16:18:43
- x)
Way up north, (North To Alaska.) North to Alaska, They\'re goin\' North, the rush is on. North to Alaska, They\'re goin\' North, the rush is on. Sem byl jezdit ! A ode mě se jde všude na sever. A sníh padal vodorovně, závěje jako saharské duny a ani koně to skoro nemohli proti tomu větru utáhnout. A to když jsme vyjížděli, bylo jasno, svítilo sluníčko - paráda. Ale jen co jsme odjeli dost daleko tak fukéř jak vymalovanej ... no Chilkoot hadr!
[32]
Před smlouvu z Nice, to by byla paráda.
(Rpu?: 27.01.2007, 16:56:35
- Mail
- x)
A vůbec nejlepší by bylo starý EHS - ale to už fantazíruju. Ovšem Euromančaft přímo chytá fantas. Sjednocovat se dá válkou nebo vývojem. Žádným lejstrem není možno anulovat vztahy a animozity, které se vyvíjely 2000 let. Mimochodem, jsem se dočetla, že ČR je, co se zemědělské produkce dotýká, soběstačná pouze v produkci obilí a mléka...po pár letech v EU je to \"skvostný\" výsledek...
[33]
Jo, jo, Skime:
(kocour: 27.01.2007, 17:40:05
- x)
Na stole je šest možných scénářů: 1. scénář Nice (jede se dál, jako by žádná eurooustava neexistovala), 2. scénář Nice plus (doplnění Nicejské smlouvy), 3. scénář Nová smlouva, 4. scénář Koalice ochotných (= ti, kterým eurooustava nevadí, ať si spolupracují mimosmluvně nad rámec stávající integrace), 5. scénář Euroústava plus (= doplnit euroústavu), a 6. scénář Euroústava minus (= osekat Euroústavu). (Což je vesměs hezké více či méně, ale já bych se raději bavil nejdřív o obsahu a až potom bych pro něj hledal vhodný kabátek). Když jsem na jednom jednání minulý týden navrhl pár věcí týkajících se budoucího fungování EU (konkrétně princip jeden stát, jeden hlas), byl jsem taktně napomenut kolegou, který mne zná, že scénář Nice minus na stole neleží. Ale někteří, co mne neznají, dost zezelenali, takže jako počáteční vyjednávací pozice by to nemuselo být až tak špatné :-)
[34]
Woman drinks so much water she dies
(skimic: 27.01.2007, 17:45:00
- odkaz
- x)
... to je úplně šílený. Upila se vodou v rozhlasové soutěži kvůli Nintendu. Chudáci v té stanici. Právničtí supi se na ně určitě vrhnou. Na flaškách s vodou bude určitě brzo upozornění, že dihydromonooxid je ve velkých dávkách toxický. To je fakt děsný. Je to ale tragedie tak se raději zdržím komentářů, kterých jsem fakt plný. Pane Neumanne - jsou ve státech nějaké reakce?
[39]
Jasane,
(kocour: 27.01.2007, 18:18:22
- x)
to je jedno, kde to bylo. Ale ČR obecně potřebuje jednotnou pozici, na které by se shodli (= kterou by zkousli) všichni a kterou by mohla prezentovat navenek jako stanovisko nikoli toho či onoho politika či strany, ale jako pozici státu. A z toho hlediska Nice minus opravdu nemá, při poměru sil v Parlamentu, šanci. Ten zelený byl ve skutečnosti oranžovorůžový. Mizím.
[40]
Opět v horách
(martin TT: 27.01.2007, 18:31:04
- Mail
- x)
jediné zdržení na cestě domů bylo nutné odházení vjezdu, aby se dalo ze silnice vůbec odbočit. Od včerejška napadlo pouhých dvacet čísel - ladovská zima. Vodička byl krásný, ale krátký. Ještě ke včerejší debatě o obchodních společnostech - některým chytrým doporučuji nastudovat institut ovládací smlouvy. Pak se znovu, už poněkolikráté, pokusím sdělit, že bez odůvodnění rozsudku neví nic přesného ani ti, co tam seděli.
[41]
Kocoure,
(jura-p: 27.01.2007, 19:00:34
- x)
pravdu máš v té větě pod bodem 6. v závorce. On je to takový starý trik, vymyslet nějaké nablblé třídění, pojmenovat alternativy, pak už jen používat názvy těch alternativ, pak obsah názvů pozměnit a tvářit se jako že se dělá dobře. A všechny, co nepoužívají žargon NICE, NICE+, NICE- diskvalifikovat útrpnými pohledy a přezíráním. Ať jdou do prdele se všemi svými ŠENGENY, LISABONY, NISPLUSY. Je to jenom trik. A vůbec nejhorší jsou EVROPSKÉ HODNOTY. Ještě jsem neslyšel obsah jediné takové a už vůbec ne, v čem je to hodnota EVROPSKÁ a čím se liší od stejné NEEVROPSKÉ. Když se na to člověk zeptá přímo, tak se mu dostane jen blekotání o lidských právech, demokracii a to ještě hodně zmateně. Jakoby neevropané, třeba Amíci zastávali hodnoty zcela jiné.
[42]
Juro-p
(skimic: 27.01.2007, 19:18:02
- x)
já chtěl k té kocourově poznámce napsat něco podobného. Pak jsem toho ale nechal. S tím, že obsah je zásadní, to pochopitelně souhlas. A to nejen v této věci. Nicméně - a budu tedy asi osamocen - v žádném případě nepodceňuji význam dobré zkratky. Názvu. Hesla - chcete-li. V tom jsem vždy obdivoval Klause. Ono chca-nechca, stejně se nějaký název najde a je dobré to podchytit hned od počátku. Já sám nevěřím, co píšu - ad ty hesla, ale je to tak.
[43]
2 jura-p
(PeS: 27.01.2007, 19:20:32
- x)
Víš, já, když slyším pojem EVROPSKÉ HODNOTY, tak si vybavím takovou Mnichovskou dohodu - to byla ryze evropská záležitost a byla velice hodnotná. Nebo takové Alsasko-Lotrinsko, to je evropská hodnota, jak když vyšije... Zato taková Osa Berlín-Řím dlouho ryze evropskou hodnotou nezůstala, ač byla taky velmi hodnotná...
[45]
OT:
(janabok: 27.01.2007, 19:43:33
- x)
zítra se má na Primě utkat Sobotka (ČSSD) s Tlustým... uvítala bych, dožít se okamžiku, kdy ODS k takovéto debatě nadiriguje někoho fundovaného; nyní mě zrovna napadá Foundry - během pěti minut by z toho socialistického osla nadělal čtyři malé do školky a národ by se královsky pobavil...:-) co by ovšem vysílala Prima ve zbývajícím čase, mne nenapadá...
[47]
Heslo Evropské hodnoty bylo kolosální šlápnutí do....no řekněme vedle.
(Rpu?: 27.01.2007, 20:13:05
- Mail
- x)
Pokud jsem si dobře všimla, na samém počátku byl pokus je definovat jako tradiční hodnoty, to na čem je evropská civilizace založena. A pak přišel ten držkopád.... Ono je to křesťanství a to se jednak nehodilo do krámu, protože oni by nám do toho ti křesťané moc kecali a taky je tu spousta ateistů a kdyby jenom ateistů, ono jsou tu i různí jiní, že ano...a veškerá politická korektnost by tím pádem byla...no ve psí...a teď kudy z konopí....a jak to vlastně definovat.....
[49]
2 janabok
(PeS: 27.01.2007, 20:16:50
- x)
prosím nepřehánět... Pokud mám vůbec nějakou zásluhu, je to zásluha čistě provokační a ukecávací, a tuto sdílím s Klaunem, kdy přiznávám, že Klaunův podíl byl větší. Poměrně brzo po zrodu pravidelných setkání u Vodičky jsem zjistil, že MP má vzácný dar jasně a srozumitelně vysvětlovat záležitosti, které jiní naopak činí co nejsložitějšími a nejnesrozumitelnějšími. Krom toho má přirozený dar přednášet - to je taky dnes dost vzácné. Klaun zjistil totéž, takřka ve stejnou dobu a více méně nezávisle na mě - i když se přiznám, že jsme o tom u všech všudy hovořili. No a tak se zrodil komplot, který postupným ukecáváním vedl ke zde přítomnému výsledku. Osobně si myslím, že jsme fungovali maximálně jako katalyzátor, neb - jak jest z obrázku patrno - v MP to již zrálo. Takže bych tipoval, že něco podobného by asi stvořil i bez nás. No a když už jsem přijal tu roli částečného iniciátora, snažím se dle možností poskytovat alespoň nutnou zpětnou vazbu...
[52]
2 Šumavák
(PeS: 27.01.2007, 20:40:33
- x)
já bych pokračoval: Po totálním debaklu v diskusi se exministr zapřísahá - \"již nikdy moje prdel nespočine na pohovce!\" Exministr si dává závazek - \"já se ta procenta nejpozději do roka doučím!\" Ozubená pleš nenachází slov - komu není zhůry dáno, v apatyce nekoupí! Akorát nevím, které noviny by ty titulku otiskly... Takový nepodstatný detail...
[53]
lidi, kde je tady šaltr ku stížnostem na osud?
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 20:42:08
- x)
Sedím u počítače a najednou pocit, že mám mokrý fusekle. postavím se a čvacht, čvacht. koberec nasáklej, dole v obýváku už kape ze stropu. Trubka k radiatoru - příhodně schovaná za skříní v ložnici - se rozhodla prdnout... a venku -12... ale já jsem zpocenej i když napůl vztekem. Vypustit topení v baráku, uříznout prasklou rouru, koupit novou, naletovat - to by ještě šlo, ale te\'d jen luxuju vodu, protože ten mech pod kobercema je dobře nasáklej. Holt už je to tady, bude se mně plesnivej dědek...a jdu zase vytírat..a luxovat vodu, snad mne z toho nejebne
[55]
Dušane, upřímnou soustrast!
(Rpu?: 27.01.2007, 20:50:06
- Mail
- x)
S kobercem moc nenaděláš, tak jen jednu babskou radu - posbírej po sousedech noviny - co nejvíc. Rozprostři na podlahu a šlapej - já si nedělám srandu - jinak tu vodu teď v zimě z toho nedostaneš - já vím, představa je to úděsná.....
[57]
PeSi, to je naštestí takovej ten
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 20:57:37
- x)
dílenskej sud s 3.5 kským motorem, co srká šrouby jako by to byla rejže.. Už jsem vysosal takovehch 15 litrů, ale ona si to ta mechovka zespoda koberce odněkud pořád natahuje....no nic.. to já si jen tak povzdechl... Může bejt příští jeden nebo dva Vodičkové začátkem března. A tak, co si k tomu přpravit, abych neporušil tradici
[58]
2 Dušan
(PeS: 27.01.2007, 21:02:42
- x)
Hele, dá se ten koberec aspoň trochu jednoduše stáhnout? Jestli to jen trochu jde, tak bych ho sundal a hodil ven na ten mráz, pokud možno nasvislo - ta voda z toho postupně \"vymrzne\" - bude to sice trvat dlouho, ale aspoň Ti to nezplesniví... Ale měl by Ti s tím někdo pomoct, bude to těžký jak kráva...
[61]
Dušane, máš-li krb nebo kamna,
(jura-p: 27.01.2007, 21:08:46
- x)
co berou vzduch z místnosti, zatop v nich. Je to klasika, studený vzduch z venku obsahuje málo vody (absolutně), jak se ohřeje, tak nabere vodu a teplý plný vody vyletí komínem. Dobře táhnoucí kamna nebo krb vysušují nejlépe. Dobře funguji i vysušovače, které nasávaný vzduch chladí a kondenzují a pak zase ohřejí a suchý vyfouknou do místnosti. A ty koberce se nechávají doschnout už na zemi, když je nevyhodíš rovnou. Ta podkladní houba, když se dává, tak je lepší nová, suchá.
[64]
Juro, v žnici kamna nejsou
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 21:17:33
- x)
ani nikde v patře, ale už mi kamarád nabídl de-humudifier z garáže, takže do pokoje natáhnu elektrická kamánka a dehumidifier a pustím to a zavřu dveře, Ta mechavka je součástí toho koberce... nový koberec až někdy jindy. Dával jsem přes vánoce podlahu do obýváku, teď ještě zaplatil letenku a pojistky na auta a v kase jako kdyby jí tři léta vládnul sobotka
[65]
Dceři praskla trubka od ustředního topení,
(jura-p: 27.01.2007, 21:17:45
- x)
když ji ho napouštěli po výměně oběhového čerpadla. Ti chlapi pustili vodu, a s pivem čekali, až to nahoře přestane vzdušnit. Je pravda, že jim to připadalo dlouhé, tak se šli podívat a odhadli to tak na dva hektolitry na obytné ploše. Kotel je dole, odvzdušnění nahoře a trubka praskla uprostřed, kde se bydlí. Ale tak je to vždycky.
[72]
2 Dušan
(PeS: 27.01.2007, 21:28:53
- x)
tak pokud tam máš ta elektrická kamínka a pokud je venku -12, pak bych měl ještě jedno fyzikální řešení - okna Ti tvořej přirozenou kondenzační plochu pro zvýšený odpar z koberce. Takže pravidelně stírat nějakou houbou a ždímat do kýble a vylejvat - a nad koberec topit těma kamínkama. Mělo by to pomoct i tomu de-humidifieru. Prostě odpařovat a hned vedle kondenzovat...
[74]
Janoboko,
(jura-p: 27.01.2007, 21:31:01
- x)
nebývá to tak žhavé, já bych je smotal proložené hadrama a novinama, vysušil tu podlahu, pak zase rozmotal. Dušan to luxoval tím vodosajícím průmyslovým luxem, co nevysál, je už pod prknama. A od tama se to vypaří, když bude držet vysoušečem nízkou vlhkost vzduchu a hodně topit a větrat. Ač to je neznámé, v zimě se vnitřek domu vysušuje nejlépe, protože studený vzduch zvenčí je prakticky bezvodý.
[75]
to já mám taky, kotel ve sklepě
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 21:31:10
- x)
odvzdušnění v podkroví - já odhadují, že mi uteklo tak 50 - 80 litrů vody. Ne všechno ja v koberci . Dva kýble už jsem odchytil v přízemí, nějaká voda se prodrala pod ventilací pod isolačním obložením ven a udělal před barákem kluziště, které jsem teď aspoň posolil...
[78]
Dřevěné podlahy se nomálně drhly vodou a kartáčem.
(jura-p: 27.01.2007, 21:35:34
- x)
Dřevomorka se chytá v parném létě. Brýle se orosí v horkém vzduchu, když jsou studené. Nikdy se neorosí, když v zimě vyjdete z tepla ven. Vždycky je víc vody v teplém vzduchu a málokdo si uvědomuje o kolik. A toho se v zimě dá při sušení využít.
[82]
Pesi a janob. výhoda starého baráku
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 21:42:38
- x)
ono totiž pod těmi podlahovými prkny už nic není, jen obývák. A tam má podvěšen takovej ten strop z hobrových panelů - ty musím vyhodit, ale mám pět nových v zásobě, takže tohle nebolí. Sice mi kape voda z jedné lampy v tom stropě, ale k žádnému zkratu nedošlo... a postel se dá vypustit jen hadicí a sifonovat na chodník...takže odtranění koberce je v jedné osobě vyloučené..
[83]
A dobrá zpráva je,
(jura-p: 27.01.2007, 21:46:22
- x)
že voda nezůstane jako kaluž na izolaci v domě, Zřejmě jde o typicky americkou dřevostavbu, která se staví celá z trámků nebo systémem dva na čtyři palce a tepelné izolace uzavřené v rámu pobytím. A celá stojí na izolaci proti vodě. To je dobré.
[84]
2 Dušan
(PeS: 27.01.2007, 21:47:18
- x)
No tak 15 litrů jsi zatím vysosal. Na to kluziště tak 20-30. Dva kýbly dole, to je asi 10... Takže ještě takovejch 20-25... To už se dá vysušit tím odparem - prostě dostat tu vodu do teplýho vzduchu a ten teplej mokrej vzduch pryč... Ať už částečně průvanem, jak radí jura, nebo kondenzací na něčem studeným...
[86]
jura-p ad dřevomorka
(janabok: 27.01.2007, 21:53:24
- x)
na světě existuje dosud zjištěných cca 7.000 dřevokazných hub, plísní a podobných nevítaných návštěvníků v lidském obydlí... na všechny už lidé vymysleli nějakou zničující \"terapii\", kromě jedné: dřevomorky - nejzákeřnější svině, proti které není obrany, jedině vyřezat a spálit... dřevomorce se nedaří pouze v parném létě; vyhovuje jí k množení mimo jiné také tma a vlhko...:-) také se svině přenáší vzduchem; tudíž se doporučuje při její likvidaci, vyřezané prvky neházet (např. z půdy), ale opatrně snášet... P.S. mezi stavaři se říká, že kdo nalezne ochranu proti dřevomorce, dostane automaticky Nobelovku - asi to ani nebude vtip... skromné statistiky laboratoří uvádějí jenom v ČR roční škody (díky dřevomorce) za několi stovek mio...
[87]
PeSi -ten dehumidifier
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 21:55:00
- x)
je v podstatě přenosná klimatizace - odparník s kondenzátorem a k tomu vtrníky a pod tím nádoba na odchyt kondenzátu a čerpadélo a hadice přes chodbu do vany.... takže ono to nakonec dobře dopadne. Teď jestli to moje zaflikování vydrží. Trubky jsou měděné, nezdají se vevnitř nijak zkorodované, ale tenhle kousek co prasknul se vyfouknul jakoby zamrznul... to je jediná věc které nerozumím. A vytměnit trubky v celém patře te\'d v zimě nepřichází v úvahu, takže musím doufat, že to byla nějaká vada materiálu a nikoliv známka stárnutí..to topení odhaduji tak na 25 -30 let.
[88]
2 Dušan
(PeS: 27.01.2007, 21:55:35
- x)
Tak tohle je ještě lepší - až sundáš tu hobru, tak zatopit dole v tom obýváku a nahoře pootevřít okna. Ten teplej vzduch půjde nahoru, cestou vezme tu vlhkost a vyletí tim oknem... Juro - houby jsou vždy a všude, jen potřebujou teplo a vlhko současně. Kdyby tam ten mokrej koberec tejden na těch prknech ležel tou mechovou hmotou, tak se tam houba rozjede...
[92]
Při povodních ty de-humidifiery,
(jura-p: 27.01.2007, 22:04:05
- x)
dokázaly vychladit ze vzduchu tak kýblík vody denně. A ten vysušenej hned zahřály, když ho vyfukovaly, aby dobře vodu nacucával. Pak byly vysoušeče, co vlastně byly normálka odporový drát s ventilátorem. Tam je to otevřené okno nezbytné. Fakt stačí v navlhlých prostorách topit a větrat. To působí jako ten de-humidifier s odloučenou chladící kondenzační jednotkou, kterou je v takovém případě prostě vnější prostor za oknem.
[93]
Dušane,
(janabok: 27.01.2007, 22:05:50
- x)
dřevomorku zjistí pouze laboratoř... pokud během poslední doby neměl nikdo z případných sousedů s dřevomorkou problémy a barák máš vzdušný, obývaný, nebezpečí dřevomorky se rapidně (zaplaťbůh) snižuje... zkus ještě zjistit, jakou máš pod podlahou izolaci (násyp)- z důvodu případného nasáknutí (té staré dřevěné podlahy by bylo opravdu škoda)... a povrchové napětí vody (vzlínání) nebo odpařování dokáže s dřevěnou podlahou nehezky zacvičit...
[95]
2 Dušan
(PeS: 27.01.2007, 22:13:43
- x)
Tak tohle je ještě lepší - až sundáš tu hobru, tak zatopit dole v tom obýváku a nahoře pootevřít okna. Ten teplej vzduch půjde nahoru, cestou vezme tu vlhkost a vyletí tim oknem... Juro - houby jsou vždy a všude, jen potřebujou teplo a vlhko současně. Kdyby tam ten mokrej koberec tejden na těch prknech ležel tou mechovou hmotou, tak se tam houba rozjede...
[98]
Za dva dny je to suché, PeSi.
(jura-p: 27.01.2007, 22:18:26
- x)
Fakt. To luxování, kdyby byly ty noviny, jak psala Rpuť. A v té ložnici taky topit. Každý kilowat je v této situaci dobrý. Čím větší rozdíl teploty, tím víc vody se odpaří. A odpařování zchlazuje dost fest. Já už si tu odparnou energii nepamatuju, ale je značná. Tak ji tam dodávat kdejakým topidlem. Jo, kdybych se tím nezabýval nedávno, bylo by to Hoří má panenko. Já bych nějaký vysoušeč i dovezl, vím kde jsou v ČB uložené, oni by je aji půjčili. Vždyť jen tak stojí na podlaze ve skladu a číhají na povodeň nebo na něco podobného, co má Dušan. Myslím, že víc jak pade by za den hasiči nechtěli a i to chtějí jen, aby lidi nezapomínali vracet. Ale že je za vodou, za vodičkou studenou, tak jenom kecám.
[99]
Martine TT, díky!
(Sumavák: 27.01.2007, 22:18:57
- x)
Nevím přesně , jestli to doporučení o té ovládací smlouvě bylo pro mně, ale já jsem si docela početl a zase se něco dozvěděl!! Ď! Dceřinky já holt nezakládám, leda tak dcery.A převod zisku (pokud náhodou nějaký vznikne) řeší manželka. Ale to je jiná smlouva... :-)))
[100]
jano, pod podlahou není nic
(Dušan Neumann: 27.01.2007, 22:25:30
- x)
..můj baráček je v uprostřed v řadě čtyř domků. Typická americká konstrukce té doby. Baráček asi 4.5 širokej a 25 metrů dlouhej. Základové zdi kamenné tak asi 1.50m pak trámová konstrukce ze sloupků 10x10 cm a mezi nimi každou stopu /30cm) latě 5x10cm a na jsou svenku přibitá prkna, zavnitř taková laťovina s omítkou, přes kterou kdysi kdosi natáhl sádrokarton a ještě později někdo překližkové panely, takže to tu vypadá jako kajuta na Titanicu. Zvenku pak ta prkne někdo v šedesátých letech zakryl obložením z hliníkovýh \"prken\" potažených nějakým PVC. V Evropě jsem to neviděl. A v prostoru mezi vnitřní a vnější stěnou je nafoukaná skelná vata. Stěny bráku jsou 30cm tlusté a vnitřní přepážky 10 cm. Ušetří se tím spousta místa i na takhle malinkém domečku. Podlahy v obou patrech jsou prkenné na příčných trámech. Pod nimi na drátech visí taková šachovnice z hliníkových profilů a v ní jsou naskládané hobrové stropní panely. V propstoru mezi podlahou a závěsným stropem jsou veškeré instalace. Zvláště z tech elektrických by každý evropský inspektor dostal psotník. Prostě plochý vodič v PVC izolaci přichycený k trámům U skobičkama. ...Možná, že bych to měl nafotit, až budu mít trochu času a udělat z toho něco podobného jako byl ten Farmer\'s market
[103]
Tak to je klasická konstrukce.
(jura-p: 27.01.2007, 22:42:04
- x)
Je tam použité obojí, trámky čtyři na čtyři i prkna dva na čtyři. Mimořádně dobrý systém, dnes už vystačí s těma fošinkama dvě na čtyři, ale přidávají i vnější izolaci, která ruší tepelné mosty dřevem, které je horší izolant než čedičová nebo skleněná vata. Dnes se pod ten sádrokarton dává parotěsná zábrana, tedy zevnitř. A u nás se to omítá po zapucování té vnější izolace skelnou tkaninou a na to omítka a vypadá to jak zděný domeček, akorát líp izolovaný. Životnost přes sto let není výjmečná.
[106]
PeSi
(skimic: 27.01.2007, 23:09:12
- x)
čtu to trochu zpátky a potvrzuji Tvé: ...okna Ti tvořej přirozenou kondenzační plochu pro zvýšený odpar z koberce... Přesně to jsem pozoroval po rekonstrukci, kdy jsem do svých asi 600m3 nechal umístit tak 7 kubíků betonu /podlady/ a dva malty. V prosinci. Okna jsem nechal stará v dočasné finanční tísni. Ta jsem vyměnil až pár let poté. Kondenzace probíhala i s následnou plísní ukázkově. V noci ale prostě stírat nestíháš. Jinak pár měsíců kotel na plný koule a v noci, když okna zavřená jely dva dehumidifikátory. Ty \"ledničky\". Ta okna jsem nakonec stejně musel vyměnit protože se zkřížila/zkroutila.
[107]
Taxem jezdil...
(ptakopysk: 27.01.2007, 23:26:13
- x)
dneska v tom sajrajtu. Přes 400 km. A musím říct hezky po vojensku: Humus, blechy, hrubá nekázeň! Situace byla docela drsná. Pražáky spadlý do škarpy jsem měl kolem baráku už v šest ráno. Dokážete někdo pochopit myšlenkové pochody shluku proteinů, který po celonočním sněžení a šíleném fujavci dokáže vletět s Picassem do zatáčky, do které nevidí? A ten úžas, když je za zatáčkou půl metru vysoká závěj, která ho zahodí do škarpy! Cestáře na benešovským okrese počasí tak vyděsilo, že snad ani nejezdili. V polabí byly úseky tak fantastický ledovky, že moje Bravíčko mělo co dělat, aby se na silnici udrželo. Trasu do Poděbrad, kterou normálně jezdím za 40 minut jsem dneska jel dvě a čtvr hodiny. Ale dálnice do Hradce Králové je fantastická! To je jinej šum svistu, než po starý hradecký. Škoda že tam nebyl přítomen některý člen sdružení donedávna blokujícího výstavbu této dálnice, rád bych mu nakopal zadel na znamení díků za to zpoždění výstavby. Ale projevil jsem se jako srab. Zpáteční cestu ze Dvora Králové jsem volil přes Prahu po dálnici. Jsem už přece jenom starší pán a dvakrát za den absolvovat rallye tisíce závějí by na mě bylo moc. Zejtra budu jenom ležet na kanapi a pozorovat tvorbu závějí přes okno. To bude bahno!
[109]
Taky jsem v tom jel.
(jura-p: 27.01.2007, 23:43:30
- x)
Pravda jen stopadesát km, ale i já mám zážitky. Už před jazyky brzdím víc, než by bylo potřeba, protože jsou frajeři, kteří do toho vjedou stejně rychle jako já, ale jim se to začne nelíbit, protože to asi vidí poprve v životě a začnou v tom jazyku brzdit a to dost!!! Když to s nimi zacvičí do stran, tak místo, aby brzdu povolili a řídili, brzdí o to intenzivněji. Já na ně nemám nervy. Tak jsem vždycky musel brzdit víc než by bylo potřeba, abych měl dost odstup na ty jejich tanečky. No a předjel jsem je až za jazykem, kdy byli tak rádi, že jsou na silnici, že chtěli pokračovat krokem. No a pak už to šlo. Představte si, že jsou řidiči, co na mě blikali, co to jako dělám, když byla hromada sněhu jen do půlky silnice, tak že to drze objedu v protisměru, když proti nám nikdo nejede. Asi jim to připadalo málo podle pravidel, takové pirátské. Asi nechtěli , aby se na nás ten policajt táta všech motoristů, zlobil. No ten, co tvrdí, že antiradar jim brání dávat dost pokut, čimž zasahuje do měření. Ale jinak to bylo pěkné, občas vánice, občas sluníčko. Kolem Písku doopravdy uklizené. V Budějkách ve městě taky. Co víc si přát.
[110]
A tady jedna historka
(Sumavák: 27.01.2007, 23:46:22
- x)
ze života, na dobrou noc : \"Tři bedny s balíčky kokainu se našly ve dvou obchodech nejmenovaného řetězce ve městech Hoensbroek a Brunssum v Limbursku na jihovýchodě země. Policie zjišťuje, kde se kokain do beden dostal a komu byl určen. \"Muselo to být způsobeno nějakou logistickou chybou,\" sdělil policejní mluvčí. Bystře poznamenal, že jeho kolegové podle kolumbijských samolepek soudí na jihoamerický původ drogy. rez, iDNES.cz, Reuters\" Nejsou tam nějací naši na stáži a nebo je to všeobecný jev?
[111]
juro
(ptakopysk: 28.01.2007, 00:04:34
- x)
taky se mě zmocňoval pocit, že někteří řidiči jsou magoři. Silnice do půlky zavátá, za mnou jede tatra a proti mě frajer, kterej místo aby počkal v takovým vykousnutým místě, kde byl čistej asfalt až přejedem, to valil proti nám čelně a pak se uhnul do závěje, neboť ta stoosmatřicítka se tvářila dost neurvale. No jestli neumřel, trčí v tý závěji ještě teďka. Docela by mě zajímalo, jestli jde o duševní nedostatečnost způsobenou celoročním ježděním po Praze a nebo jestli jde o jev rozšířený i mezi vidláky.
[112]
V Praze mě pijou krev jinak.
(jura-p: 28.01.2007, 00:15:56
- x)
Silnice se rozšíří na dva pruhy za ostrůvkem, nebo za odbočovacim pruhem za křižovatkou. Pražáci zůstávají vpravo, jen ti, co spěchají, tak jedou levým. Před dalším zúžením se nezipuje, ale ti jedoucí v levém se snaží dostat do pravého už několik set metrů před zúžením, takže ten pravý stojí o to déle, protože někteří jedou až na konec a tam zipují. Všude na světě jedou oba pruhy pomaleji. V Praze ten pravý stojí, protože neustále přibývá auty, co si chtějí také chvíli postát v pravém pruhu. Na konci těsně pred spojením pruhů do jednoho pak sveřepě nechtějí pustit ty frajery z levého pruhu, protože se nezařadili včas, před několikasty metry, tak jako oni.
[113]
jura-pe
(martin TT: 28.01.2007, 03:27:37
- Mail
- x)
neschopnost zvládnout zipování je v Česku pověstná. Platí to naprosto všude, od dálnice po najíždění na silnici zprava ze šikmě připojené místní komunikace. Šumaváku - nebudu raději psát, komu jsem zamýšlel prapůvodně adresovat krátké zamyšlení nad \"ovládací smlouvou\" - ty jsi to nebyl. Ale můžu tě uklidnit, minulý týden jsem u Vrchního soudu uspěl ve sporu, kde soudci tento institut chápali, ale protistrana, zastoupená advokátem NE!. Nemohu ovšem vyloučit možnost, že advokát ji znal, ale na přání klienta ze sebe dělal (za peníze) vola. Někteří nejmenovaní iniciátoři nepravidelných statí se domnívají, že i v oblasti práva je rozšířena řada nesmyslů, omyl, pověr a fám. Nejsem dostatečným polyhistorem a nemám ani tu ctižádost, dát se dobrovolně v plen davům komentátorským. PeS je dostatečně ulisný, aby mě ukecal, ale nestačí ukecat mé časové možnosti. Což se ukázalo i na posledním Vodičkovi. Asi zůstaneme u dosavadní praxe stručných glos konkrétních dotazů a komentářů - alespoň na síti.
[114]
Hezké ráno!
(Rpu?: 28.01.2007, 07:02:24
- Mail
- x)
Kterej čert lidstvo pudí, aby si oklepávalo boty na mém uklizeném chodníku. Probroděj se neuklizeným městem, uviděj čistej plácek a začnou mi dupat pod oknem. Včera jsem už nevydržela a jednomu takovýmu podala koště. \"Co má jako bejt\", nechápal ten pán. \"Zůstanou tu zmrazky\", povídám přísně. \"No a\", zeptal se inteligentně. \"No e\", vrátila jsem mu odpověď. \"Vy tu zítra zas půjdete, uklouznete po nich, zlomíte si nohu, dostanete sádru a berle, budete nadosmrti mrzák a dáte mě k soudu.\" \"Abyste se neposrala\", pravil ten dobrý muž a pokračoval dál přes neuklizený chodník sousedů. A uklouz! A přerazil se! Jeho vražedný pohled mě hřál u srdce ještě večer:)
[115]
Rputi
(skimic: 28.01.2007, 07:36:12
- x)
... abych znovu nastolil rovnováhu a uspokojil čtoucí feministky - nejen muži jsou hlavními hrdiny podobných příběhů. Včera ráno, jsem uklízel sníh ma chodníku i s takovým tím středovým skluzem zašlapaným raními opilci případně nespavci. Dáma středního věku, vlekoucí dítě na saňo-bobech se na mě obořila s tí, že kdyby to takhle shrnul každej, že snad ty sáňky bude muset nosit v ruce. Nabídl jsem jí koště, co jsem s ním smetal zbytky sněhu při zdi, že bude doma takto rychleji a na dopravním prostředku, kterému již jistě přivykla. Dáma sice poté mluvila ještě dlouho, odešla ale po svých :)
[116]
Dobré zas ráno,
(PeS: 28.01.2007, 07:36:20
- x)
No, tak úlisnej, jo? Já bych se přikláněl k jiné charakteristice... Poňoukač a ukecávač, to možná ano, ale nikoho neulisuju... To bych si ho/ji pak mohl dát akorát do herbáře, kterej stejně nevedu. Ale jo, ty časový možnosti odněkud znám... Člověk má jen 3 ruce a den má jen 36 hodin. S tím nic nenaděláš...
[117]
Skimici, je to zvláštní,
(Rpu?: 28.01.2007, 08:06:51
- Mail
- x)
ale budou to zřejmě atavistické pudy po předcích. Je to už pěknejch pár desítek tisíc let, co ta opice slezla ze stromu, celý ty leta rok co rok sněží i nějaká ta doba ledová by se našla a stejně ten sníh pořád považujem za nemravnost. Krom dětí a majitelů vleků samozřejmě. Stačí vločka a civilizace je v troskách...:)
[118]
2 martin
(PeS: 28.01.2007, 08:17:28
- x)
Jo a k tomu Vodičkovi - při mém dosti zvučném hlasu jsi mě možná slyšel, jak jsem v našem koutě stolu usilovně hájil Tvoje stanovisko. Tedy vyčkat finálního písemného zdůvodnění. Já si z toho zatím dělám srandu na obě dvě strany, což je jediné, co snad ještě mohu. Ale - zpět k tomu ukecávání - víš, mnohokrát jsem se přesvědčil, a jako na potvoru hlavně u Vodičky, že lidé, kteří jsou ve svém oboru nesmírně kritičtí a sebekritičtí, mají tendenci nechat se totálně zmanipulovat nevzdělanými či polovzdělanými (což je horší) novináři k akceptování naprostých hovadin. A odtud plyne to moje ukecávání lidí, o nichž vím, že dokážou jednoduše a srozumitelně suplovat Saturninovu kancelář uvádění pohádkových příběhů na pravou míru. A ten důvod je ryze sobecký - sám se to chci dozvědět. Chci se to dozvědět aspoň v té míře, abych byl schopen odfiltrovat nesmysly od reality. Ale to ostatně znáš sám. Ostatně - peněženku mi můžou vzít. Kočár mi můžou vzít. Dokonce i ten důl mi můžou vzít. Ale to, co mám v hlavě, mi vezme až ta zubatá. Nebo totální destrukce osobnosti, ale pak už bych to nebyl já, tak by to bylo jedno...
[119]
Rputi, PeSi
(skimic: 28.01.2007, 08:32:17
- x)
odjinud - chvilku jsem hledal etymologii termínu \"úlisný\". Co myslíte - od čeho to je? Význam mi nějak připadá zřejmý. Jakási varianta od lísat se. Nejblíž německy asi od schmeicheln, anglicky moc nevím. Možná to přišlo od \"lichotit\". Kde se ale vzalo to \"lísat\"? Mimochodem Kott /1910/, a DaS /snůška řemesel/ nabízí i: \"obšusta\" = úlisný pochlebník :)
[124]
Vážení,
(PeS: 28.01.2007, 08:53:43
- odkaz
- x)
a právě vzhledem k předchozímu si dovoluji připodotknout a zopakovat: Tento čtvrtek, tedy 1.2., se na MFF UK koná \"Jeden den s fyzikou\" - program viz odkaz. Ač hlavně určeno středoškolákům, kteří by se mohli přesvědčit, že fyzika není zas tak hrozná věc a občas může být i užitečná, vítáni jsou všichni. Buďte bez obav, ti, kdo se toho účastní se toho účastní sám a dobrovolně a dělá to proto, že to dělat chce. Nikdo na to není nucen. Pokud z toho programu mohu zájemcům něco doporučit, pak bych rozhodně doporučil na Karlově Standu Daniše s jeho přednáškou \"Jak je důležité míti Röntgena (a občas i neutrona)\" v kombinaci s Jitkou Pelcovou \"Fyzika v experimentech\". Schumi u Vodičky vzpomínal pana Veselého z dob, kdy se dalo ukázat i ledacos jiného, co dnes nejde, ale i tohle by mělo stát za to. No a po zbytek dne exkurze, kde se dá vidět taky ledacos...
[127]
skimici, \"obšustu\" jsem nenašla,
(Rpu?: 28.01.2007, 08:59:56
- Mail
- x)
pouze \"obšoura\" - hanlivě pohraniční strážník, z něm. Abschauer, což samozřejmě nesouvisí, to jen tak na okraj. Myslím, že obšusta by celkem byl logický, šustit ve významu běhat, pobíhat (např.:šustit domem)bylo celkem běžné.
[136]
skimici, vy jste dneska strašně vědychtivej...:)
(Rpu?: 28.01.2007, 09:36:02
- Mail
- x)
A jednomu to nedá... Takže stoupa se používala i jako valcha (za účelem splstnatění tkaniny), doložena ve Vratislavi už r. 1267 a byla na vodní pohon. Vlastně je to všechno odvozeno od prastaré máselnice. (A hlavně to neříkejte PeSovi, ať ho nechytne nějaká úlisná fantas:)))
[137]
když už jsme u těch
(skorostařík: 28.01.2007, 09:43:08
- x)
názvů různých činností, řemesel a pod. chtěl bych upozornit na jedno krásné pojmenování, které skvěle zapadne i do nynější doby. Pokud narazíte např. v knihách pana Vachka na výraz \"parlamentář\", nejde o poslance parlamentu, takhle nazývala pražská galerka falešného hráče. Ovšem zkusit to v dnešní době opačně, to by se asi neujalo...i když to považuji za výstižné.
[138]
2 Rpuť
(PeS: 28.01.2007, 09:46:33
- x)
pozdě - už chytla. To už tehdy, jak jsem psal o tý betlémský hvězdě... Předhodil jsem to svýmu kamarádovi filologovi, který se právě zabývá původem a vývojem slov (a jazyka) a snažil se ho ukecat k občasnému nahlédnutí a příspěvku. Zatím se nenechal - má toho nějak moc. Tak mi aspoň poskytl článek o vývoji názvů planet. Ale člověk nikdy neví, možná se tu ukáže. Lámal jsem ho dost...
[139]
Rputi
(skimic: 28.01.2007, 09:46:45
- x)
Vratislav - to jsou tvrdě slovanský kořeny. Ale asi jo. Stoupa je německy Pochhammer, u Tachova doloženo sídlo Altpocher coby stoupa. V Třeboni hotel Zlatá Stoupa. Tam to ale může mít souvislost s erotickou turistikou či významným působením místního lázeňství na pookřávání pacoušů :))
[146]
Co se jeden nedočte:
(Rpu?: 28.01.2007, 10:22:18
- Mail
- x)
Již v předhusitské době si některé cechy založily valchy s vodním pohonem. V r. 1428 přebudoval jistý Vaněk na Starém Městě pražském vysloužilý mlýn na valchu. V r.1534 pracovala v Ústí n. Orlicí valcha, která si zorganizovala pro valchářské potřeby sběr lidské moče. Valcha mívala dřevěný žlab, do něhož zapadaly dubové trámce (pěcholy) valchy. Ty byly postaveny vertikálně a za vyčnívající patky je nadzdvihávaly palce na hřídeli vodního kola. Jinak stoupou se zřejmě myslela ona nádoba (kamenná nebo z tvrdého dřeva) ve které se původně tloukly kroupy a jáhly. Po domácku prý se takhle vyráběly až do sklonku feudalismu. Jinak byly při mlýnech speciální \"krupníky\".
[147]
Tady jsou odkazy na ty vodní stroje...
(šakal: 28.01.2007, 10:44:41
- x)
Stoupa: http://mve.energetika.cz/uvod/stoupa-krupnik.htm Valcha: http://mve.energetika.cz/uvod/valcha.htm ...Jo...jinak je to obecně moc pěkná a užitečná stránka o vodních strojích a dílech! Zejména předpokádám zájem ze strany pánů PeSe, Lokiho a dalších...
[148]
Obšoura je
(jura-p: 28.01.2007, 11:15:23
- x)
pěší obcházeč. To slovo je z němčiny propasírované přes Brno, kde \"pěšky\" je \"šourem\". V obecné češtině zůstalo jako pomalá chůže, \"nešourej se\". \"Obšourník\" je něco jiného, je to ten, co se chce nebo něco chce vnutit, později se sexuálním podtextem vnucující se ženám, původně obecně vlezlý člověk. \"Obšoura\" byl ten, co chodil po revíru či po trase a byla to hlavní nápln jeho práce. Např. i ve městě za první republiky pěší policejní hlídka. To si pamatuju z žideničtiny, tedy vlastně němčiny s českými předponami a koncovkami. Jinak jednoho ze zdrojů hantecu.
[150]
Jo, ty menšiny byly vlastně
(jura-p: 28.01.2007, 11:32:06
- x)
většiny. V Brně se problém jinonárodní menšiny, co je většinou stal problémem brzy po roce 89, když se při jediném sčítání většina přihlásila k národnosti moravské. Tehdy se dle zákona měla ustanovit komise pro menšiny a v té měli být zástupci české národnosti. Tehdy se to obešlo tím, že se do komise pro menšiny nacpali moravisté, jakoby oni zastupovali většinu Moravanů, leč na mandáty menšinovou. \"Přehlédlo\" se, že i většina voličů velkých stran se hlásí k moravské národnosti. Naštěstí to při příštím sčítání lidu přešlo a Češi se stali zase většinou.
[153]
PeSi,
(maYda: 28.01.2007, 12:06:53
- x)
s fyzikou mám zcela specifický problém - dítě, které není schopno se naučit počítat. Z matematiky má individuální plán,máme na to vyšetření s diagnózou, takže tam to nějak uválčíme, potíž je v tom, že fyzika už je klasifikovaná normálně. Jenže na tu provázanost s matematikou narážíme pořád, trochu se obávám, že nás totéž bude čekat s chemií. ˇUplné základy v šesté třídě jsme uválčili na čtyřku, porotože když teklo do bot, vybičoval se chlapeček k tomu, prostě se našprtat povídání o fyzikálních veličinách. Když má o něčem mluvit, tak to jde, jakmile ale se v tom objeví vzorce a čísla, tak je šlus. Potíž je, že kluk to sabotuje, protože když ví, že o ty matematické schopnosti stejně vždycky zakopne, tak se nesnaží ani tam, kde by mohl. Nevíte o někom nebo o něčem ( encyklopedie?), co by nám pomohlo nějak uchopit tu fyziku a obejít deficit v matematice? Tuším, že nakříklad páka nebo nakloněná rovina by se mohla - aspoň princip, jak to funguje, podat i bez matematického vzorce, ale nevím, jak na to. JIstě že to dítě asi nikdy nespočítá rutinně, že když na jeden konec páky působíme silou X, na druhém zvedneme břemeno o váze Y. Ale základní pochopení procipů, jak to funguje, to by snad šlo i bez odstrašujících čísel a výpočtů, bohužel v učebnici se to bez vzorců neobejde a jestli si s tím poradí paní učitelka , taky nevím. prý tam takového \"počtáře\" - navíc v jiných ohledech docela inteligentního, ještě neměli.
[154]
...Jo...taky je známo z Krkonošska slovo \"pěšourem\"
(šakal: 28.01.2007, 12:08:05
- x)
V knize \"Příběhy těch některejch lidí\" píše Vladimír Buriánek o chalupníkovi Hlůžem, kterému vypadla sanice: ...\"A tak musel milej Hlůže s plampajznou voreuřenou jako šábor pěšourem do Semil...\" Plampajzna je huba, ale neptejete se mě, co je to \"šábor\" (7;- ))
[158]
Dobré poledne ! Sněží a sněží a sněží.....
(Sumavák: 28.01.2007, 12:29:49
- x)
Šakale, obdivuhodná( ve smyslu toho slova) ukázka vodního stroje s rozvodem transmisí po \"zámečnické\" dílně je ve Skansenu ve Stockholmu! Naprosto funkční a řekl bych geniální. Zaplať pámbu, že ta naši zelení neviděli...... a slovo lísat zcela jistě pochází od koček. Ta se přijde mazlit a ruce lízat a lízá a lízá až se lísá !
[160]
Šakalův odkaz
(skimic: 28.01.2007, 12:39:52
- x)
o /nejen/ vodních strojích je prostě nádherný. Na chalupě jsme také měli podomácku dělaný trkač. Stroj, který dokáže využít minimálního spádu i proudu k maximálním výsledkům. Mimochodem způsob jak pracuje je jistě odkoukán od zábavy chudých chalupníků v dobách, kdy ještě nebyla televize a elektrická energie. Na Slovensku se dochoval ještě původní význam \"trtkač\". Trkač, coby stroj který \"sám\" vodu přivádí /staročesky honí/ do vrchu byl původně vyráběn na Hané pod názvem exportním názvem Auto-Haná /místní exportní přebytky prodávány pod názvem Samo-Hana. Po úpadku výroby poté /viz noční debata o pojmech/ byl onen pojem zneužit a posunut bigotními katolíky a naplněn jiným významem, dále znám jako samohana. Svobodomyslnější emigranti tento výraz přes Ukrajinu přinesli do matičky Rusi, jako vzpomínku, když na své puritánské sousedy posměšně pokřikovali \"Vy samohoňky\"! Na Rusi onen výraz zdomácněl coby označení muže bez ženy. Jeho oblíbenou zábavou bylo pak popíjení místní pálenky, které se poté začalo říkat Samohoňka, s vymřením posledních dětí, které pamatovaly původních nabodeníček a ostatní Husovy kaligrafie se název změnil na samohonka, nyní moderněji \"samogonka\". Význam původního automatického stroje se uchoval pod poruštěným \"samodvigátěl\", takto posměšným názvem pro lék Viagra.
[161]
2 maYda
(PeS: 28.01.2007, 12:55:19
- x)
něco bych věděl, či aspoň dokázal vhodně nasměrovat. Je to spíše na osobní diskusi nebo aspoň mailem. Problém je s \"pedagogama\", u nichž fyzika začíná a končí vzorečkem (kterému často sami nerozuměj). Já se snažím rozlišovat pochopit a počítat. Na to pochopení ty vzorce tolik nepotřebuju, to až na to počítání. Máte-li na mě mail, zkuste se mi ozvat... Pokud ne, záchytnej mám pe_es@atlas.cz...
[166]
Tady je odkaz na kompletní stránky o vodních dílech a vodních strojích...
(šakal: 28.01.2007, 13:06:29
- x)
http://mve.energetika.cz/index.htm ...Tak si v tom trochu čtěte, až se vám zas bude v hlavě \"Temelit\" (7;- ))
[168]
2 šakal
(PeS: 28.01.2007, 13:42:16
- x)
to máš marný, tam ho nevezmou... V tý Sokolově školce by příliš vyčníval, tam maj šanci jen ti, jejichž IQ nepřesahuje dnešní datum... A s tou entomologií by se tam stejně nechytal, to je pro ně moc složitý... Tam maximálně tak etnografie = popis okolní krajiny po výbuchu Etny...
[173]
Dobrý den všem.
(Modrý pták: 28.01.2007, 15:04:53
- x)
Právě jsem se dozvěděl, že máme Státní úřad inspekce práce, který má rozpočet 228 mil., z toho na platy jde 155 mil. pro 530 zaměstnanců. Předloni úřad provedl kontroly u 12 836 firem a zjistil, že každá z kontrolovaných firem porušuje paragraf 133 odstavec 1b Zákoníku práce: zaměstnavatel neinformuje zaměstnance, v jaké kategorii dané zákonem 20/1966 Sb., O péči a zdraví lidu je jím vykonávaná práce zařazena. A co Vy, byli jste informováni zaměstnavatelem? Koukejte to rychle napravit. Padla na mě marnost.
[174]
Čunek našel doklady
(Rpu?: 28.01.2007, 15:07:56
- Mail
- odkaz
- x)
Šéf lidovců a bývalý starosta Vsetína Jiří Čunek ukázal v Otázkách Václava Moravce údajný originál dokumentu z Universal banky, v níž měl v roce 1998 uložený milion. Finanční ústav pak zkrachoval. \"Díky pojištění vkladu jsme ale získávali peníze zpět. Přes Českou spořitelnu jsme dostali vyplacených prvních 400 tisíc korun. Pak se vyplácel postupně zbytek,\" vysvětloval Čunek. Doklady chce předložit policii i v Senátu.
[175]
mayDo, jak jsem odpozoroval
(Dušan Neumann: 28.01.2007, 15:09:25
- x)
z debaty jinde, jste trpělivá ženská do nepohody, proto si myslím, že ty základy fyziky se synkem zvládnete sama na praktických experimentech. Jako architekt určitě zvládnete postavit - třeba z merkura nebo legga a pár špachtliček - páku a nechat syna zatěžovat její konce různými stavebními kostkami do rovnováhy, pak posunovat střed a nechat ho psát kolik kostek, bylo potřeba na doažení rovnováhy a nechat ho dojít k ligickému závěru. Podobně můžete koulet váleček, pouštět autíčko, z nakolněné roviny jako daleko dojede. Kladka je výrobně trochu těžší, ale také to jde. Nejsem si jist jestli někdo takov= učební pomůcky nevyrábí. (A pokud ne, mohl by to být i dobrý prodejní artikl s tím začít).. určitě přijdete i na další visuální presentace základních fyzikálních zákonů...hodně trpělivosti a úspěchu vám přeji
[178]
Rputi, jde to strop v obýváku
(Dušan Neumann: 28.01.2007, 15:17:14
- x)
tedy podlaha ložnice - zespoda prkna suchá... jen topím jako blázen, chodím bos a v tílku, nahoře už vysavač nebere vodu....takže zítra asi zasadím dole stropní desky....a objednám dalších 200 gallonů topné nafty v ceně letenky do Prahy...uf
[180]
Dušane,
(Rpu?: 28.01.2007, 15:29:00
- Mail
- x)
s těma stropníma deskama bych počkala - a delší dobu. Ono to bude trvat delší dobu, než to úplně vyschne a potřebuje to luftovat a zase luftovat. Takhle by sis jen zadělal na plíseň a houbu. Nevím, jak je ten tvůj vysavač výkonný, ale zkus s těma novinama udělat aspoň pokus - hoď na koberec a pošlapej - uvidíš, kolik se vsákne.
[184]
Modrý ptáku,
(maYda: 28.01.2007, 15:56:42
- x)
Inspektorát bezpečnosti práce se musí vyjádřit ke kdejakému projektu. Naposled od nich přišel kus papíru, kde bylo výrazně napsáno Vrácení projektové dokumentace a až na konci z textu vyplývalo, že dokumentaci vracejí nikoliv proto, že by byla špatná nebo nepoužitelná, ale proto, že k tomu nemají co říct, neb šlo o obytnou půdu. Asistentce, která to viděla první, se z toho rozklepala kolena. Neopomněli ovšem napsat, že to, že k obytné půdě nemají co říct, neznamená, že by se na stavbě neměly dodržovat bezpečnostní předpisy. Někdy se přestávám divit historkám o tom, jak do návodu k použití na mikrovlnnou troubu se musí kvůli hloupým hosspodyňkám (a hlavně jejich mazaným advokátům) psát, že není vhodné v ní sušit domácí zvířata.
[186]
Modrý ptáku....co inspektorát, ale
(Jirka původní: 28.01.2007, 16:06:09
- x)
představte si, že často vyblejsknou z vesmíru sady a podle katastrální mapy kontrolují ovce a správnost pastevního deníku. Teda jestli je poctivě a správně vyplněn....a pak, že na něj někdo zhůry nekouká. Ještě , že máme vysopkokmeny. Ráno jsem četl rozhovor v lidovkách s Mlynářem. Teda jestli to je jeden z těch chytrých státních úředníků ( politiků ) tak teda potěž pánbůh. Abych nezapomněl....dobrý den od řízků a sachr dortů...čisto, zameteno, bez hnědého sněhu....
[188]
Jirko původní
(skimic: 28.01.2007, 16:17:03
- x)
.. no jasně - kontrolují ovce. Šmírujou je z družic! Jak by jinak přišli na těch deset procent. Ovcí je fůra, proto má ten úřad tolik pozorovatelů. Družicovej čas je drahej, proto ty náklady. A chytří jsou až na půdu, proto cítili potřebu se vyjádřit ad maYda.
[189]
Zdravím vespolek
(rejpal tady a tam, teďko definitvně zase tady: 28.01.2007, 16:19:43
- Mail
- x)
z Nymburska. Jsem tu sice již přes týden, ale nepřízní osudu jsem se na net dříve nedostal, jenomn asi na půlhodinky předevčírem, ale trpajzlíci mi zežrali příspěvek a pak zkolabovali laptop. S Dušanem cítím, já měl chalupu vyplavenou ze škarpy vloni (vodovod ani ústřední topení jsem neměl a nemám). Jinak zde se po dobu mé nepřítomnosti nic nestalo, jen minulž čtvrtek, kdy jsem trčel už skoro den na letišti v Amsterodamu, mi tady vichřice schodila štít mého baráku. nikomu se nic nestalo, protože v mém autě, na které ten čtít spadl, zrovna nikdo nebyl, neb jsem, jak již výše uvedeno trčel v Amsterodamu. Když jsem konečně v pátek večer dorazil, nemohl jsem se dostat do vesnice, protože hasiči uzavřeli cestu na které rozřezávali spadlý strom. Tak jsem po desetikilometyrové objížďce zamířil rovnou do hospody, kde mi po asi deruhém pivě dobří sousedi sdělili, že mi spaqdl kus baráku. Tak jsem si dal ještě dve piva a odjel k domovu těch asi šedesát metrů. Tam jsem zjistil, že nemohu dovnitř, neb zezadu za brankou bylo napadáno asi metr cihel z mého štítu. Vydal jsem se tedy v deset v noci po vesnici shánět žebřík, abych plot přelezl a dostal se domů. O kufry jsem se nemusel starat, neb ty zůstaly někde v Amsterodamu. Ráno jsem za světla zjistil, že pod štítem je můj zdejší automobil, plný cihel a nepojízdný. Autem z půjčovny jsem tedy ještě zajel do okresního města na pohotovost, abych si nechal ošetřit nohy pomlácené z havarie při které jsem odepsal svůj automobil v USA. Auto z pujčovny jsem pak zase odevzdal v Praze, neb za 1400 na den jsem si ho nemohl na dýl dovolit. Odbelhal jsem se tedy na vlak a pak z vlaku jsem šel skoro dvě hodiny ty tři kilometry domů. V pondělí jsem v šest ráno jel autobusem do Nymburka na převaz a zaplatit ůčty v kaslíku se nahromadivší. Dobře jsem učinil, protože ve středu soudruh z ČEZu se objevivší mi chtěl odpojit elektroměr. Zahnal jsem ho s tím, že je zaplacíno, ale trvalo mi tři dny handrkování než mi na ČEZu uznali, že mám placíno. Platil jsem převodem z konta a moje banka blbě přečetla tu hnusobu zvanou Variabilní symbol, nicméně odmítala ČEZu faxovat potvrzení, že jsem skutečně platil, s odvoláním na bankovní tajemství a ochranu osobních dat. No a mezitím mne hnáty zařaly skutečně bolet, opuchly a tak jsem vyfasoval dvě francouzské hole abych se mohl belhat na autobus na převazy. Z toho důvodu, tedy noh, jsem se nedostavil k Vodičkovi, za což poníženě žádám o prominutí. Taktéž žádám o shovívavost s mými příspěvky, neb moje připojení je jaxi na to, jak se to honem jenom řekne...., jo, tak na to. Venku se smráká, je čas odbelhat se do osvěžovny. Další zprávy z bojiště podím po návratu, tedy jestli se mi podaří se připojit
[190]
Jirko, nezlobte se, ale jsem poněkud skeptický
(Dusan Neumann: 28.01.2007, 16:25:49
- x)
k fotografování ovcí z družic.nedovedu si představit průkaznost jedné fotografie, ale musela by jich být celá serie, ovce nejsou stacionární objekty..a pak náklady na vyhodnocování fotografií. To nemáže dělat každej blbec. Viděl jste takovou fotku a nějakou předvolánkuna základě satelitní fotografie. připadá mi to i na EU neuvěřitelně nákladné aprakticky neproveditelné.
[191]
Skimici....cítím, jistou Varšavskou
(Jirka původní: 28.01.2007, 16:27:43
- x)
nevěřícnost a despekt. Kontroluje se vše. Třeba se i berou vzorky na hranicích ( pálenky pochopitelně ) .....sice to družice nefotí, ale celníci končí často na geostacionární dráze. ps. Jak by jinak zkontrolovali, louky lesy a pole....přeci to nebudou obcházet pěšky.
[193]
Přátelé....asi
(Jirka původní: 28.01.2007, 16:32:06
- x)
budu muset vzít k Vodičkovy záznam od kontrolního orgánu Kezu, kde mají ( sice ne fotky ) ale údaje , které odpovídají. Dělali to jednou, asi před roky....a pak zjistili , že je jim to na nic , protože máme vysokokmeny hrušek. Ale Krušné hory a pana Pakostu ( Loki důvěrně zná ) se snímkují každou chvíli ( tedy ta chvíle je tak jednou za 2 roky, kvůli dotacím na louky ) Bez legrace
[199]
A ještě dodám, že
(Modrý pták: 28.01.2007, 16:56:12
- x)
po Alainu Delonovi opustil Francii směr Švýcarsko zpěvák Johnny Hallyday se slovy: \"Když reformují dědickou daň a daň z majetku, tak se vrátím\". Mluvčí socialistické prezidentské kandidátky pan Arnaud Montebourg jeho emigraci označil za \"vydírání\" a švýcarské daně za \"kořistnické, protože jsou nízké\". Švýcarsko \"zneužívá globalizace ke svému prospěchu a tyje z bohatých, čímž podrývá francouzskou solidaritu\". Jejda, ti socialisté jsou stejně legrační všude na světě. A pro mladší ročníky dodávám, že tu ohavnou metodu vyjadřování už mají od dob svého šéfa Karla Marxe.
[201]
Kocoure,
(jura-p: 28.01.2007, 18:20:11
- x)
nezapomeň na delegaci vedenou Schumanem za svatým otcem, aby intervenoval u duceho za přijetí integrační Mnichovské dohody, pak na praktické snahy německých činitelů koncem třicátých a v první polovině čtyřicátých let. Jejich formulace znějí docela moderně a jsou určitě zdvořilejší než text EÚ. Mě si \"ústava\" získala formulací I,16,2 2. \"Členské státy aktivně a bezvýhradně podporují společnou zahraniční a bezpečnostní politiku Unie v duchu loajality a vzájemné solidarity ...\". Tato formulace která se tak bezohledně nepoužívá ani k poraženému nepříteli, po kterém se obvykle chce zdržení se odporu. Bezvýhradná podpora je bezprecedenční, a požadavek aktivní bezvýhradné podpory je snad určen do pravidel robotiky.
[205]
Jasane,
(kocour: 28.01.2007, 20:50:42
- x)
já v tom ležím právě proto, že nejdřív potřebuji proškolit sám sebe :-) ... nastala doba, kdy končí veškerá sranda a začíná náboženství, tudíž je namístě si tu eurobibli přečíst :-) ... a pak hledat styčné body, na kterých by se tady mohli shodnout všichni od Zaorálka po Klause. Něco jsem k tomu teď psal na Konfrontaci, s nějakým Cerezem se tam zdá být celkem rozumná řeč, byť stojí úplně jinde, než já.
[206]
Dobrý večer vespolek! Safraporte, přátelé,
(Loki_F: 28.01.2007, 23:39:30
- x)
ač opět nestíhám neb mámm neustálý minimálně šestihodinový deficit/den. 24 hodin je prostě nějak málo... Přesto se mi podařilo po kouskách pročíst příspěvky a svědí mě prstíky, neschopen se zúčastnit debaty aktuálně a v reálném čase. Přesto nemohu pominout dvé zde zazněvší větičky: 1) Rpuť zmínila: \"...to na čem je evropská civilizace založena. A pak přišel ten držkopád.... Ono je to křesťanství a to se jednak nehodilo do krámu...\" S tímto výrokem zhluboka, zeširoka, zplna srdce a celým svým rozumem NESOUHLASÍM. Křesťanství je jedno z prvních výrazněji progradujících záchvatů šílenství importovaných do Evropy z blízkého východu a Evropa se z něho ani po těch 1694 letech nedokázala vyléčit... Čandalská kultura křesťanství je rakovinou rozežírající kosti Evropy i dnes po tolika letech. Což dnes nádherně dokazoval čandala Bohouš Homer S. svým blábolením, kdy socan se explicitně jevil křesťanštější křesťana samotného! Hajhou... Ačkoli co se dalo čekat od imaga sedícího si na hlavě. 2) Jirko pův.: S pakostou se neznám, zejména ne důvěrně. To je skoro jako bys tvrdil, že jsem nadšeným stoupencem zelných lumíků nebo, že si myslím, že Burizon je opravdu expertem na energetiku. Při tomto pomyšlení se každý slušný člověk otřese... 3) Šakale, díky za odkaz (znám ty stránky již z dřívějška) jsou moc pěkně zpracovány, jen se tam projevují některé technicky naivní závěry o možnostech MVE. (v části o autorovi stránek). 4) Dušane a Rejpale, cítím s Vámi oběma - není nic strašnějšího na duši, než když je Vaše doupě vzhůru nohama, poničeno živly, jedntolivě či v kombinaci se dostavujícími. Prožil jsem si na podzim v několika vlnách... Přeji ať se Vám podaří brzy vyvzmáhat následky alespoň do přibližně původního stavu! Tak přeji všem alespoň následující týden bez katastrof... };D
[207]
Ahoj Jura-p(e): Tvůj příspěvek z 18:20 -
(Loki_F: 29.01.2007, 00:40:09
- x)
souhlas! To je podpis bezpodmínečné kapitulace, jakkoli s absencí válečného konfliktu. Otrocký slib poslušnosti za všech okolností. V době, kdy se blížila ratifikace a EUhujeři třeštili na plné obrátky, bylo zjevné, že takovéto připomínky pravé podstaty návrhu EÚstavy, je přiváděly k zuřivosti... Ve mně to vyvolává nepříjemné reminiscence na smlouvu Říma s Ostrogóty před prvním nájezdem Hunů. };D
[208]
Vysoušeč vlhkosti
(MARTIN: 18.02.2007, 19:46:01
- Mail
- x)
Prosím lidičky kteří tu psali o vysoušečech vlhkosti a že by je mohli někde zápůjčit ať se mi prosím ozvou.Máme novorozeně.A na podzim jsme se narychlo stěhovali do domu kde byli dělány nové podlahy(nestačilo to bohužel vyschnout)voda vzlíná do omítek!A v jednom místě začíná plíseň.Bohužel si nemůžem dovolit koupit nový odvlhčovač nebo pronajmout.Prosím pomozte už kvůli tomu miminku.Děkuji Martin.603168397
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |