Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 3.02.2007

Dunkerque rozumu.

Pohled z "venku" poslal Dušan Neumann

   Mám pocit, že jsem se stále ztenčujícím se kruhem stejně smýšlejících v obklíčení težko definovatelnou aliancí hlouposti, ekonomického příživnictví, oportunismu a nevzdělanosti. Kruh se stahuje a na obzoru není vysvobozující flotila vědy, či kritického rozumu, jen lodičky dosud nepokořených. Spasitelský ekologismus povýšený na mezinárodní doktrinu jen vyměnil rudé vlajky za zelené a dotírá stejnou povýšeneckou ideologií — já jsem ten poslední kdo ví a rozhoduje o tom, co je pro mne nejlepší.


   Například; Společenost pro udržitelný život vydala tiskovou zprávu pod titulkem: Tescom prodává termosky se smrtícím asbestem. Jeden by se k smrti vyděsil, zvláště když dokument uvádí, že Tescom porušuje evropskou směrnici 1999/77/EC a českou vyhlášku 221/2004. Přesvědčívé, a navíc dr. Šuta, konzultant pro ekologická a zdravotní rizika dodává, že Tescom buď řídí idioti nebo v honbě za ziskem vědomě porušuje předpisy a ohrožuje zdraví spotřebitelů.
Každý, kdo si jen trochu pamatuje něco z učiva středoškolské fyziky ví, že asbest je výborným přírodním izolačním materiálem. Jediné nebezpečí pro lidské zdraví představuje, když jsou jeho vlákna rozptýlena ve vzduchu a vdechována do plic. V termoskách slouží asbest jako izolace mezi skleněnou dvojstěnnou lahví a jejím kovovým obalem. Asbest je obvykle slisován s pojivem do několik mm silného plátu jimž je vakuová lahev obalena. Pokud termosku něpřejede náklaďák nebo ji někdo nerozmlátí kladivem a vítr nezanese uvolněná vlákna v solidní koncentraci k vaším nozdrám, je asbest naprosto neškodný.
   Evropská vyhláška dává absurditě korunu vymezením, že " je zakázáno uvádět na trh výrobky do nichž jsou asbestová vlákna přidávána záměrně." Když tedy výrobce ví k čemu asbest slouží a jak s ním bezpečně zacházet, je jeho užití zakázáno. Pokud se ve výrobku ocitne nekontrolovatelnou náhodou, není důvod k postihu. Podle Dr. Šuty je asbest tak strašlivě nebezpečný, že kvůli jeho obsahu bylo více než 10 let uzavřeno samotné sídlo Evropské komise Berlaymont. Až jsem se z té hrůzy osypal.
   Hysterii s asbestem způsobila masová soudní žaloba v USA, poté co se prokázalo, že četní zaměstnanci loděnic, kteří během 2.sv. války stavěli válečné lodě a instalovali asbestové pláty a vatu bez ochraných masek a ještě při tom kouřili, onemocněli rakovinou plic. Podobně i mechanici autoservisů, kteří s cigaretou v koutku vyfoukávali denně po 25 let asbestový prach z brzdových bubnů. (Já to dělal také, sice jen 15 let a bez cigarety, takže jsem v pohodě). Výška finančních náhrad postiženým vyděsila státní úředníky natolik — válečné lodě byly stavěny ve vládní zakázce — že asbest byl zakázán a začal se horečně odstranˇovat i z instalací kde bezpečně chránil rozvody horké vody po desítky let. Advokáti a spřízněné firmy na odstraňování asbestu ve veřejných budovách měli zlaté žně. Teprve když si všichni vydělali se zjistilo, že skutěčný počet obětí asbestové epidemie je v podstatě statisticky zanedbatelný. Pro jedno průmyslové odvětví to už bylo pozdě.


    Jiná tisková zpráva uveřejněná ve stejný den — tentokrát od Hnutí Duha — nadšeně v titulku konstatuje, že "Dramatickým výkyvům podnebí lze zabránit". To jsem si oddechl. Ale pak jsem se začetl do dvacetistránkové zprávy vědcú zastřešených starostlivou OSN, a ejhle, v ní se praví, že klimatické změny budou pokračovat století bez ohledu na restriktivní opatření celé lidské civilizace. V textu tiskové zprávy Duha se už podrobnosti jak lze globálnímu oteplování koordinovanou akcí lidstva zabránit nerozvádějí. Pouze se konstatuje, že je to možné. Nemá cenu vypočítávat všechny body předpovědi opsané z odhadu mezivládního panelu OSN, ale jeden stojí zato : "Tropické cyklóny – hurikány a tajfuny – budou dramatičtější; možná jich ubude." Předpověď skutečně pýthická , buď to bude tak nebo jinak. Významý je poslední odstavec Zprávy: "Úkolem Mezivládního panelu pro změny klimatu je každých několik let posbírat výsledky tisíců vědeckých studií, které vědci publikovali ve specializovaném tisku. Ve zprávě se ocitnou pouze závěry, na kterých se shodla kompletní vědecká komunita – takže představuje nejnižšího společného jmenovatele mezi názory odborníků. Panel sestavila Světová meteorologická organizace a Program OSN pro životní prostředí."
   Přeloženo do češtiny — vědecká oponentura a jakýkoliv disent se do zpávy nezahrnují. Čili nevíme kolik vědcú a jak argumentovali proti převládajícímu proudu názorů. A to je hlavní námitka obleženého — je mi dovoleno seznámit se pouze s jedněmi názory. S názory těch, kdo znají tu jedinou odsouhlasenou a granty vyfutrovanou pravdu.

 

 





Komentáře

[1 Spíš Dunkerque? (skimic: 03.02.2007, 12:30:17 - x)
Dunes de Flandre ...

No nevím. Možná je to tou masivní propagandou, ale azbest mám zafixován jako karcinogen.

[2 no jo (jasan: 03.02.2007, 12:32:35 - x)
boj s lidskou blbosti je nekonecny.... a mam depku.
Svym studentum ze to je \"neoverena hypothesa\" vysvetlim bez problemu...znaji zasady vedecke prace... ale jak politikum a \"lidu\"?

[3 skimici, (šimon klein: 03.02.2007, 12:35:41 - x)
nemáte na střeše domečku náhodou eternit ???
Máte-li, zajeďte si do Pejřimova obhlédnout krematorium:-))

[4 skimici (jasan: 03.02.2007, 12:36:24 - x)
potencialni karcinogenita azbestu je zpusobena tim, ze se jeho mikronova vlakna zabodaji do steny plic.
Takze byl problem, pokud se nachazel ve stenach klimatizaci.
V peipade termosky by jste ji musel rozbit a azbestova vlakna (pkud jsou volna - asi budou fixovana) si fiukat do plic. A delat do dlouhodobe

[5 Šimone, (maYda: 03.02.2007, 12:44:09 - x)
v Pelhřimově prý žádné krematorium není.

[6 nicméně jasane (šimon klein: 03.02.2007, 12:46:57 - x)
to nevadí ouřadům považovat trosky eternitových tašek (obdoba rozšlápnuté termosky) při výměně střešní krytiny za smrtelně jedovatý odpad, což mě stálo deset tisíc navrch za odvoz na extraspešl skládku kamsi skoro mimo střední Evropu.
Že asi největší nebezpečí (pokud vůbec) je na místě samém při olupování perníčků z chaloupky - to se už neřeší (patrně bohu díky ! - Loki promiň:-), to by byl předpis za všechny drobný....

[7 maydo, (šimon klein: 03.02.2007, 12:49:18 - x)
to je ovšem rána nám válečným štváčům....kam teď budu posílet kunčofty ???

[8 Šimone (skimic: 03.02.2007, 12:51:31 - x)
... střechu mám z plechu /teda měl jsem neb chajda již kdysi prodána/.
Azbest jsem měl na některých místech pod elektrickou instalací /na dřevěným trámu pod krabicema a rozvodnou deskou/ a za kamnama - proti dřevěný stěně. Už je to opravdu dávno co jsem ho vyhodil.

[9 skimici, (šimon klein: 03.02.2007, 12:55:12 - x)
ptám se jen ze zájmu - a čím jste ho v těhle místech nahradil ???

[10 Teda Dušane....není to příliš povzbudivé čtení..... (Jirka původní: 03.02.2007, 12:56:51 - x)
nejen azbest, ale vlastně i vše ostatní je škodlivé a často regulované. Snad ani se nebudu rozepisovat jak funguje a jak je omezené regulacemi a příkazy, někdy naprosto v protikladu, bezodpadové hospodářství na zemědělské farmě našeho typu. Když chcete všechno dodržet, porušíte polovinu jiných předpisů. Takže pak záleží na benevolenci kontrolního orgánu, jak s informacemi kontroly naloží.
myslím, že ten první odstavec by se měl tesat do kamene a předčítat před každým vyučovacím dnem na jakékoliv škole od páté třídy výše.....a ten kdo to nepochopí by měl být \"eliminován\" tedy zbaven občanských práv na dobu, než mu to začne být jasné.

[11 asbest (martin TT: 03.02.2007, 13:00:33 - Mail - x)
zcela zapadla zmínka o šílenství v automobilovém průmyslu. V průběhu sedmdesátých let proběhlo nahrazení asbestových brzdových obložení bezazbestovými. Tehdy jsem zažil zblízka obvyklou srandu. Azbest byl zařazen mezi možné karcinogeny a tudíž velká většina zaměstnanců s.p. Osinek Kostelec n.O. dostávala rizikové příplatky. Všichni řvali, jak jsou ohroženi a chtěli vyrazit nějaká odškodnění od zaměstnavatele. Jenže zaměstnavatel nejdříve vrazil peníze do rekonstrukce vzduchotechniky a poletující vlákna drasticky klesla. Při zavedení bezazbestových destiček se příplatky odebraly a řev byl ještě větší. Jak psal Dušan, rakovina lic z kouření byla statisticky mnohem významnější než azbestová rakovina nekuřáků.

[12 Dunkerque rozumu (maYda: 03.02.2007, 13:01:22 - x)
přišlo až k nám domů.
Jsem si medila, že budu mít konečně bezpracný víkend, jen co odešlu hotovou práci.
teprv teď jsem si všimla toho, co mi uniklo, když jsem včera nebo spíš dnes za kuropění ty spubory ukládala - každý má okolo 2 Mg, je jich 9 a vzdoruje to jakýmkoliv pokusům o redukci.
Mohla bych je poslat jednoho po druhém,co soubor, to e-mail, ale nechce si mi rozšiřovat bohatý rejstřík příhod na téma počítače versus moje blbost.
A to, že první pohled ze strany zadavatele na hotové dílo dopadne po té, co bude naštván, že mu někdo zbytečně zavalil schránku maily s velkými přílohami a ještě s vyhlídkou na to, že než postupně otevře 9 souborů, uteče dopoledne, taky neí zrovna ideální situace.
Pomóóóc!!!!
Není tu někdo, kdo by mi poradil, jak zmenšit PDF soubor o velikosti 2 mega????

[13 Šimone, (maYda: 03.02.2007, 13:03:22 - x)
míst, kam můžete poslat kunčofta, je docela široký výběr i bez krematoria v Pelhřimově.

[14 Azbesto-termosková hysterie (Rpu?: 03.02.2007, 13:03:22 - Mail - x)
vznikla v Itálii a pokud mě paměť nemýlí, šlápli jsme před nedávnem Talijánům na kuří oko taky s něčím podobným - tak to máme za to!
Nejčerstvější zprávy ohledně klimatických změn praví, že při OSN bude zřízena instituce, jež bude po celém světě dohlížet a koordinovat nutná opatření k jejich potlačení - nic nového, jen další vyžíračka.
A proč se dalších sto let nic nezmění i kdybychom zastavili veškerou výrobu? No protože sto let jsou světlé zítřky a za sto let už tu burizoni dávno nebudou, tudíž je jim to fuk.
Horror vacui. Čerta už nemáme, tak aspoň to globální oteplení, abychom se měli čeho bát a jak ideologicky blbnout.

[15 Šimone (skimic: 03.02.2007, 13:07:18 - x)
pod rozvaděč šla nějaká deska. Taky šedivá ale k mému překvapaní si na název nevzpomenu. Běžně byla k dostání v el. potřebách coby náhrada za azbest.
Za kamna šel izolační keramický panel.

[16 Rputi (jasan: 03.02.2007, 13:08:26 - x)
musim se priznat, ze Vm ten humor zavidim - mne nejak presel... no snad se s tim srovnam.
Bohuzel jsem postaveni pred nevabny vyber - bud si to nechat libit (a nabozne poslouchat) nebo se zacit aktivne branit... oboji bude fuska a relativniho klidu je konec

[17 Náhodou, co si stěžujem - časové limity se historicky zkracují...:)) (Rpu?: 03.02.2007, 13:09:04 - Mail - x)
Nejdřív to byla věčnost, pak tisíc let a když to ani Římanům, ani Hitlerovi ba ani bolševikům nevyšlo, tak slevili burizoni na sto....Takže další blbina by logicky měla bejt ještě kratší...

[18 Dušane a v keramických brzdách (Jirka původní: 03.02.2007, 13:09:37 - x)
azbest není ?

MaYdo.... strašně rád bych poradil, kdybych věděl jak.....od rána jsem se mořil se snad 100kilovým obrázkem, který se mne po poslání ztrácel někde po cestě informační dálnicí...až martin tt mi pomohl. Tak snad on.

[19 skimici (jasan: 03.02.2007, 13:16:19 - x)
bud azbestocement nebo lignat. Oboji neskodne - i azbestocement, pokud by Vas nebavilo ho brousit na prasek a kazdy den inhalovat

[20 jasane (skimic: 03.02.2007, 13:19:31 - x)
... byl to lignát. Dík :-)

[21 MaYdo, podívejte se do odkazu (Sumavák: 03.02.2007, 13:21:15 - odkaz - x)
zaregistrujte a zákazníkovi pak pošlete mailem jen adresu, odkaz!

[22 Šumaváku a ostatní, (maYda: 03.02.2007, 13:32:39 - x)
já začímá, mít dojem, že problém je přímo v soubporu, z kterého to PDF ukládám.
Obávám se, Šumaváku, že Vámi navrhovaný způsob by asi nebyl akceptován, je to náš stálý klient a je navyklý na to, že to dostane až pod nos. Obvykle to tak funguje.

[23 Ony jsou nejméně ještě (Sumavák: 03.02.2007, 13:33:25 - odkaz - x)
dvě takovéhle služby, ale já je teď z hlavy nevím a hledat nemám čas....ale tohle funguje !I zdarma (na to já jsem expert :-))) )

[24 maYdo (skimic: 03.02.2007, 13:40:25 - x)
\"každý má okolo 2 Mg, je jich 9\"

Mg může být zkratka MiliGiga, což by mohl být Mega.

Soubor má tedy okolo 2 megabajtů, dohromady ca 18.

Jednoduchý! Vypalte to na cédéčko a pošlete déháelkou.

[25 \"na malém kousku..\" (Sumavák: 03.02.2007, 13:48:03 - odkaz - x)
ještě než zmizím, tak k ochraně přírody a náhledu na ni....

3.2. 2007 11:19

OMSK - Ruské ministerstvo pro mimořádné situace (MČS) občany vyzvalo, aby se oranžovému \"sněhu\" pokud možno vyhýbali a zejména dbali na to, aby s ním přišla co nejméně do styku hospodářská zvířata. Přesnou příčinu úkazu, který byl pozorován na úzkém pruhu území o rozloze 1,5 tisíce kilometrů čtverečních, má určit mobilní chemická laboratoř, jež na místo vyrazila z Moskvy.

Socani padaj z oblohy!! - u nás jsou taky jen na takovém kousku země....

[26 maYda (martin TT: 03.02.2007, 13:49:37 - Mail - x)
nejsem expert, jen jsem většinou na všechny blbosti už narazil a musel jsem si poradit.
Takhle z dálky je problém asi opravdu v původním souboru a uložení do PDF to sebere všechno.
Dá se to lehce obejít dvěma způsoby - jeden znamená nainstalovat freeprogram PDF Creator a použít ho jako tiskárnu. On udělá výtisk do souboru a ten se kontrolně prohlídne na obrazovce v Adobe Readeru.
Druhý je pro úplné blbce - maYda jistě promine, já se k nim taky řadím. Když všechno zklame, vytisknu z původního souboru na papír. Papír vložím do skeneru a sejmu jako černobílý dokument ve formátu PDF. Tam se totiž dostane jen to, co je na skle skeneru vidět, žádné vnitřní formátování .

Pro podrobnější pokračování viz můj mail.

[27 no v týhle podobě (šimon klein: 03.02.2007, 13:50:54 - x)
a s tímhle poločasem rozpadu by mi nevadili...

[28 skimici (martin TT: 03.02.2007, 13:53:12 - Mail - x)
Když už DHL, tak flashku a může k tomu připojit ještě nějakou šou na videu.
V Praze bych to viděl na Messengera s paměťovou kartou jakéhokoliv druhu. To zachová elektronickou podobu, je to dostatečně mobilní, dostatečně kapacitní a dostatečně privátní.

[29 Asbest (dvd: 03.02.2007, 13:55:27 - x)
Slyšel jsem kdysi hezkou historku o asbestu v jedné škole kdesi v New Yorku. Nějaký rodič zjistil, že ve zdi pod instalací jsou asbestové desky. Ihned se ustavila akční skupina rodičů proti asbestu. Školská správa nechala přeměřit koncentraci asbetových vláken poletujících vzduchem, leč nic se nenaměřilo. To ovšem přililo olej do ohně, rodiče hovořili do lokální TV, hlásili se advokáti, kdejaký pišišvor se vyjadřoval - a tak nakonec školská správa povolala specialisovanou firmu, aby asbest odstanila. To stálo pochopitelně spoustu peněz, neboť když se něco dělá pro Hodnoty Zaslouživší Si Býti Psány Velkými Písmeny, tak se na korunu či dolar (o euru nemluvě)hledět nemůže. Výsledek byl očekavatelný: asbest odstraněn, školní budova kontaminována, děti rozstrkány do jiných škol. Akční výbor rodičů spustil řev. A jestli neochraptěli, řvou tam dosud.

[30 dvd (martin TT: 03.02.2007, 13:57:54 - Mail - x)
ponaučení z toho příběhu je pěkné, ale kam mě rozestrkají, když jiná zeměkoule tady už není.

Řešení podle Clancyho má moje sympatie už dávno.

[31 Martine TT (skimic: 03.02.2007, 13:58:01 - x)
. a k flashce flašku :)

maYdo - blbej fór, sorry. Rada něco jako Martin. Pokud děláte PDFko z nějakého zdojáku, mrknout na nastavení. Pokud nejde, lze uložit jako obrázek, třeba jpg a pak upravit rozlišení atd.
Pokud máte třeba openoffice 2, je to ještě jednodušší.

Pokud to děláte z AutoCadu, bývá problém, řeší se nastavením Pokud nastavení nepomůže, řeší se znovu načtením a uložením atd.

[32 Al Gore burcuje diváky k boji proti změnám klimatu (skimic: 03.02.2007, 14:17:28 - odkaz - x)
... po úchylu Melu Gibsonovi další. Tentokrát politický outsider. Potoky krve nahrazeny potoky sr...k /jak se zdá - alespoň podle recenze v odkazu/.

[33 MArtine, (maYda: 03.02.2007, 14:18:58 - x)
to je služební laptop a tak tam radši veškeré instalace nechávám na kolegovi, který to má na starosti.Ten PDF creator tam ostatně asi je.
Scaner nemám, ale zjistila jsem, že když v původním souboru nahradím ilustrativní obrázek, vytvořený v Archicadu, jako soubor v čarách a plochách a zmenšený z velkého výkresu, obrázkem v JPG, smrskne se to skoro na desetinu a ještě se dá výsledné PDF zmenšit Acrobatem.
Jen to teď musím udělat u všech devíti souborů, což zabere notně času, protože i přes tuhle úpravu to ukládání do PDf trvá docela dlouho.
TAk děti vezmu aspoň na nákup a na oběd - přesně to, čeho jsem se vždycky chtěla vyvarovat, trávit sobotní odpoledne v nákupním centru :-(. Knihovnu už jsme prošvihli, budou tam zavírat.
NAštěstí u nás v \"Cafouru\", který je dávno Tescem, je mezi fast foody docela fajn libanonská restaurace.
Domácí stravu si dáme o prázdninách, kdy je nejbližší MAcDonald nějakých padesát kilometrů daleko.

[34 2 maYda (dvd: 03.02.2007, 14:23:54 - x)
Poradit neumím, ale s tou libanonskou restaurací u Cafourků plně souhlasím.

[35 No...možná se rouhám,... (šakal: 03.02.2007, 14:24:58 - x)
...ale tohle celý mi nepřipadá jako takovej průser.

Mám totiž dojem, že i kdyby se apokalyptický předpovědě ekologistů a různej \"nevládních\" vědců s vládníma grantama splnily, tak na to zařveme podstatně pozdějc než na otravnej puch blbosti, jakej se rozprostírá kolem tématu národního zájmu nebo zahraniční, obranný a bezpečnostní politiky naší země (7:- /)

Koukněte na ty diskuse například dneska na \"Psu\" a nebo gdekoliv jinde v posledních dnech. Na ňáký globální voteplování a šaškování kolem toho se klidně vyseru, jelikož nás může mnohem dřív potkat voteplování jaderný nebo třeba i jen plasticky-trhavinový....

...Proč si myslim, že může přijít válka...? (7:- |)

EDIT: Sorry, já vim, že tohle néjni zrovna víkendovej příspěvek (7:- /)

[36 maYda (martin TT: 03.02.2007, 14:30:14 - Mail - x)
tak se v týdnu s kolegou domluvte, protože cesta přes PDF Creator je opravdu jednoduchá a rychlá. Uložení obrázků do JPG má dobrou konverzi, ale zhoršuje se rozlišení a pokud se někdy provede dvakrát za sebou, tak je obrázek jen k hrubému nahlédnutí.

Pomalé ukládání je otrava a vede k úvahám o novém počítači. Já to pořád odkládám, protože letos budu dělat obměnu celé domácí sítě a tak to nechci uspěchat. Fotografický formát Nikonu ukládá všechny úpravy do téhož souboru a proto jdou snadno rekonstruovat nebo měnit. Jenže samotný RAW (NEF) je přes 15M a dostat se na 100M není problém.

[37 Jasane, (Rpu?: 03.02.2007, 14:51:31 - Mail - x)
to je právě ten způsob boje.:)))Jednomu nezbejvá, než si z toho dělat srandu, aby se nešel přiklopit deklem. Někdy to, pravda, jde trochu ztuha...:))

[38 skimici, (Modrý pták: 03.02.2007, 14:59:57 - x)
Al Gore burcoval proti změná klimatu dříve než úchyl Mel Gibson. Na všechny pády každý, kdo absolvoval \"dobývání renty\" v Nepravidelníku XI. nemůže být závěry panelového hlasování, kterou pořádala Světová žvanírna nic překvapivého.
Tragické jsou reakce, které zmínil šakal. Včera jsem na Psu koukal na reakce na páně Železného dopis a dnes v Právu četl trockistu Uhla a další obskurní postavy mého nejoblíbenějšího deníku. To je tedy nářez podle úplně všech pravidel.

[39 V Jincích na Příbramsku začala demonstrace proti americké základně v Česku. Sešlo se na ní přibližně 150 lidí. (Rpu?: 03.02.2007, 15:06:08 - Mail - odkaz - x)
...Podle zjištění Aktuálně.cz však zřejmě nebude v Jincích, ale na jiném místě několik desítek kilometrů od nich....
...\"Když jsme protestní akci plánovali, nevěděli jsme přesně, kde radar bude stát. Vlastně to nevíme ani teď,\" vysvětloval jeden z organizátorů akce Jan Májíček....
(Vsuvka - je všeobecně známo už asi týden, že to bude na kopci Trokavec)
...Na demonstraci se kromě 150 občanů sešlo asi 50 novinářů. Jince mají celkem 2 214 obyvatel.

...O jediný rozruch se zatím postaral Aleš Novák, jeden z jineckých obyvatel, který přišel na demonstraci s americkou vlajkou....
...Iniciativu Ne základnám, která dnešní demonstraci organizuje, podporují některé známé osobnosti - například filosof Erazim Kohák nebo publicista Petr Uhl - a téměř padesát různorodých organizací, například Humanistické hnutí, Česká strana národně sociální, Jihočeské matky nebo Islámská nadace v Praze....

[40 Prosim vás...eště nakukuju... Zejména lidi Amerikou zkušený... (šakal: 03.02.2007, 15:10:12 - x)
...Mně jeden kamarád, kerej se zajímá vo všechno válčení a néjni to jinak žádnej kecal, řikal, že Kohák prej v Americe byl jednu dobu u Zelenejch baretů...??? Já tomu nějak nerozumim a mám dojem, esi se snad ten můj známej nestal vobětí ňákýho blbýho ftipu...

[41 no nevím, šakale (skimic: 03.02.2007, 15:24:35 - x)
... s panem Kohákem jsem kdysi jednou mluvil při příležitosti přebírání jakési ekologické ceny. Měl jsem ale pocit, že nemá přes metr padesát. Tak mi to s těmi barety nějak neštymuje. Lunochod-průzkumník. Možná.

Napsal \"The Green Halo: A Bird\'s-Eye View of Ecological Ethics\"
Nevím ale, co je to za čepici.

[42 sakale (jasan: 03.02.2007, 15:54:12 - x)
bohuzel asi nemate pravdu... klimakterologove spolu z melouny zpusobi obrovsky vyron blbosti lidske, ktera nas bohuzel prijde dost draho....

[43 no jo, v titulku je o jedno \"u\" navíc (Dušan Neumann: 03.02.2007, 16:06:39 - x)
všechno jsem opravil a titulku si nevšiml. šumaváku, buť tak hodnej a vyhoď to drhé \"u\", atˇjsem za menšího blba. To je tím, že to člověk píše ve 4 ráno.

[44 jasane, (Rpu?: 03.02.2007, 16:11:42 - Mail - x)
to byste se nedopočítal, kdybyste chtěl sečíst kolik peněz už lidstvo vyhodilo svou neuvěřitelnou blbostí. A kdyby jenom peněz - kde už lidstvo mohlo bejt, kdyby....
Bohužel tu nemám Feuchtwangerova Goyu po ruce (máte-li nalistujte si)- píše tam v předmluvě něco v tom smyslu, že vždycky bylo pár lidí, který ten pokrok tlačili dopředu a kolem nich masa hlupáků, která je ztrhávala zpět, bránila jim, házela jim klacky pod nohy, zavírala je, vraždila, upalovala a přes to všechno se vždycky podařilo nějakej ten krok udělat....

[45 Šakale.... (Jirka původní: 03.02.2007, 16:15:12 - x)
měl jsem tu čest s panem fundamentalistou Kohákem obědvat jednou v Pivovarském domě. Ani nevím kvůli čemu to bylo. On je nejen zdatný demagog, ale i je i mimořádně dobrý diskutér....ale Zelené barety , to nevím. Ale vyprávěl o tom jak si kdysi stavěl srub v lesích pouze svými nehty a zuby o své vojenské dráze nemluvil.....ale je to prcek, a Ty neberou , ale třeba se pletu...asi u pana Erazima je to možné

[46 No a přesně tohle si (Sumavák: 03.02.2007, 16:16:45 - x)
o sobě myslí Bursík and his boys! A my je ztrháváme....:-))

[47 Třeba to zelené nahoře (Sumavák: 03.02.2007, 16:20:58 - x)
na hlavě nebyl baret, ale mech z ucpávek toho srubu.....

[48 A basta !! (Sumavák: 03.02.2007, 16:26:27 - x)
\"Die Debatte muss ab heute zu Ende sein, und die Politik muss mit dem Handeln beginnen\", sagte der Chef des UN-Umweltprogramms (UNEP), Achim Steiner, und mahnte: \"Wer jetzt nicht handelt, wird als verantwortungslos in die Geschichtsbücher eingehen.\"

[49 Na druhou stranu u pana Koháka (Jirka původní: 03.02.2007, 16:41:21 - x)
by mne opravdu nepřekvapilo i působení u baretů.....proč vlastně ne, vždyť Amerika je země neomezených možností :-)

[50 kouknete na blitky (jasan: 03.02.2007, 16:44:42 - x)
to je \"narez\"....

[51 jo Rputi (jasan: 03.02.2007, 16:46:57 - x)
ja vim.. ale mam z toho smutek... asi by to chtelo vsechny ideologie \"zarnych zitrku\" zakazat... kdyby to slo

[52 jasane.....nechci...stačí jedno pf...proč jeě´ště nějaké větší (Jirka původní: 03.02.2007, 16:47:18 - x)
mimochodem...jak jste to myslel s tím ledem a vhííísky....když odmyslím rozdíl mezi slanou a sladkou vodou a \"hustotu\" nápoje? Já jsem žil v domnění, že hladinu zůstane stejně vysoko po rozpuštění kostek ledu...tedy kdy led plave jako kra na hladině.

[53 Dobrý podvečer, (PeS: 03.02.2007, 16:57:57 - x)
o5 zde...
postupně - ad šimon, 12:49 - hele, ježto jsi v Praze, posílej je na nejbližší zastávku linek 11, 19 a 26 - ty je spolehlivě dopravěj až ke krematoriu Strašnice. Já už delší dobu nabízím tchýni, že na Spořilov to má kousek a v těch Strašnicích už ji ochotný řidič sám rád vysadí - a tam už se o ni postaraj... A zatím furt nic... Tak si říkám, když nechce ona, že bych šel sám - to jako příkladem... Tak si zatím pouštím Bobkův hit: \"Pojď stoupat jak dým...\"

[54 Šumaváku, Bursík určitě ne! (Rpu?: 03.02.2007, 17:10:18 - Mail - x)
Ten chlapec ví velice dobře, kde je chleba máslem namazanej.....

[55 2 Šumavák (PeS: 03.02.2007, 17:18:24 - x)
ad 13:48 - pokud ten odkaz nekecá, stáváme se svědky vzácného jevu, jehož analogii dobře znali a popisovali staří zkušení velrybáři - tedy tzv. vorvaní sperma: smrdutá olejovitá látka, nesmírně ceněná v kosmetickém průmyslu, vyvažována několikanásobkem své váhy ve zlatě...
Toto, dle barvy a konzistence, vypadá, že by mohlo být takzvané socanské sperma, sloužící primárně ke spontánní generaci voličů. Kyselá chemická reakce a sračkovitý charakter substance jsou dostatečnými indikátory předběžné rekognoskace terénu, detailní chemický průzkum by měl následovat. Nyní je nezbytné oblast izolovat a zejména nenechat toto socanské sperma přijít do jakékoli interakce s kaštanem - v jakékoli formě. Následky mohou být fatální!
Ponecháno samo sobě, díky intrasračkoidním reakcím a odštěpování frakcí, sperma začne měnit barvu na krvavé červenou a pak už je obvykle na účinnou prevenci pozdě. Pak nezbývá, než celou oblast hermeticky izolovat, napadenému obyvatelstvu rozdat střelné zbraně s ostrým střelivem, a náhodně rozhodit spisy klasiků ML. Po několika letech přistoupit k desinfekci...

[56 PeSi.... (Jirka původní: 03.02.2007, 17:29:00 - x)
nepleteš se?...v kosmetickém průmyslu se používá AMBRA...ne sperma. Obojí je z vorvaně, ale ambra je něco co vzniká vorvaňovi ve střevech a když to vyloučí tak to plave na hladině.....takový kus jakoby vosku....ale třeba sperma taky :-)) velryb jsem dneska viděl chodit po graberu dost a dost

[57 Rputi, tak to pak musí být (Sumavák: 03.02.2007, 17:42:13 - x)
tím , že včera ve dvě hodiny začal fasching.....a von chce být králem!

[58 a ted jsem pustil bednu (Sumavák: 03.02.2007, 17:45:12 - x)
a jde tam film o Bursíkovi.....

[59 2 Jirka původní (PeS: 03.02.2007, 17:59:48 - x)
Já Ti nevím, školy nemám, já jen četl od Melvilleho Bílou Velrybu... A něco málo různých velrybářských povídek... Leč jak jsem pochopil, není sperma jako sperma (slovensky zbij mě)...

[60 2 Jirka původní (PeS: 03.02.2007, 18:06:35 - odkaz - x)
když nevím, tak se zeptám.
Tak jsem se zeptal na wikipedii - viz odkaz

[61 to bych si PeSi nedovolil, ale žena (Jirka původní: 03.02.2007, 18:07:56 - x)
žena byla v Rochasu v Paříži se podívat a říkala , že se tam ty kusy ambry macerujou a macerujou, třeba i pár let a že prý je zvláštní, že kus vorvaního exkrementu ( přeneseně pochopitelně ) nakonec tak hezky voní....ale velrybáři taky asi chtějí vonět.....je to asi ale jedno, který kus vorvaně se používá.

[62 Spermacet......jasně (Jirka původní: 03.02.2007, 18:09:49 - x)
oba dva jsme to spletli....ale jenom o kousek.....:-))

[63 2 Jirka původní (PeS: 03.02.2007, 18:19:34 - x)
stará pravda říká, že u mnoha věcí se nedoporučuje znát příliš detailně jejich původ...

[64 Dobrý večer, (Foundryman: 03.02.2007, 18:31:58 - x)
před chvílí jsem dorazil z Berchtesgadenu, kupodivu se tam dalo docela slušně lyžovat, i junior si Ski-Kinderstube, kam jsme ho v zájmu zachování nervů šoupli, pochvaloval. Cestu zpět mi zpestřila malá rozvička na dálnici u Lince, kde mně praskla guma, což je průser za všech okolností. Naštěstí byl poblíž servis, kde mi prodali téměř funglovku náhradní za krásných 30 EUR včetně montáže. Pan majitel si dal práci a našel i stejný vzorek, takže hned nemusím kupovat další do páru. Vzhledem k tomu, že mi v hlavě naskakovaly představy v řádu stovek EUR, odjížděl jsem maximálně spokojen.

[65 Jo a jinak, (PeS: 03.02.2007, 18:40:30 - x)
coural jsem dnes trochu po vlastech českých... Při té příležitosti jsem si nemohl nevšimnout nových, neotřelých bilboardů. Opravdu humorné, už jen zbývá, aby to pochválila i sama liška zrzavá - a pardon, to byl zas jinej...
Dle ideální kombinace míry humoru a vkusu, usuzuji zas na ty Balbínovy zmrdy. Mýlím se?

[66 jirko p (jasan: 03.02.2007, 18:41:05 - x)
mate samozrejmne obem pravdu... jinak - znate to - bude junge bursch i v konzerve.. neotvirat

[67 2 Foundry (PeS: 03.02.2007, 18:44:34 - x)
jednak blahopřeju a druhák o tom nemluv, než si toho někdo všimne. Tohle není samo sebou, to už přímo ohrožuje podstatu vesmíru...

[68 PeSi, ten rukopis je velmi čitelný. (Rpu?: 03.02.2007, 18:53:18 - Mail - x)

[69 Doporučuji ctěné pozornosti (Rpu?: 03.02.2007, 19:01:18 - Mail - x)
rozhovor v Týdnu \"Šašci nebo manažeři\" - s dokumentaristou R.Sedláčkem. Natočil dokument \"Cesta k moci\" o našich politicích. Běželo před týdnem v televizi (bohužel jsem neviděla). Jeho postřehy jsou velice zajímavé.
Bohužel není na netu.

[70 Strašení (dvd: 03.02.2007, 19:04:16 - odkaz - x)
Je dobré si vzpomenout na předpovědi onoh intelektuálního think-tanku, jakým je Římský klub. Ono se jim to ale vždy promine. Prostě platí, že lidé vždy zavrhovali neúspěšné proroky zlatého věku a blahobytu, zatímco nikdo nekritizuje ty, kteří opakovaně a neúspěšně předpovídají Armagedon.
V odkazu je reakce M.Crichtona na pesimismus Římského klubu.

[71 Ano Foundry...... (Jirka původní: 03.02.2007, 19:05:39 - x)
školka lyžování je výhodná pro všechny 3 strany.....rodiče si šetří nervy, synek se naučí a bez lámání hůlek o záda....a učitel si vydělá.....neviditelná ruka trhu určuje holt i cenu nervů :-))))

[72 Ta wikpedie - viz odkaz (Sumavák: 03.02.2007, 19:10:44 - odkaz - x)
se mýlí !!
Zapomněli na Sobotku Jr.
Jinak ten popis zcela souhlasí, včetně popisu obsahu hlavy....
/\"ozubené zvíře\" je termín jako řemen!/
:-)))
Jinak teĎ se v televizi rozčiloval jeden pán z Jinců, že kdyby udělali to ochranné pásmo kolem základny, tak by \"měl ostnatý dráty skoro až za chalupou...\"
si zvykne....
Rozhodně je to lepší, než mít chalupy za ostnatým drátem ! já to pamatuji.... eště ho mám skovanej....

[73 2 Loki_F (PeS: 03.02.2007, 19:13:30 - x)
až se tu ukážeš... Já vím, svědomitost Ti nedá, ale musím Tě jemně pokárat před nastoupenou jednotkou. Já totiž nahlédl na Psa, a Ty jim tam už ve 2:39 boříš jejich ideály... To nemůžeš aspoň chvilku počkat? Já blbec se už tolik těšil na zámořský přístav u Děčína, a že do Hřenska budu jezdit k móři a že v Drážďanech do Zwingeru bude exkurze na lodičkách... a Ty takhle... Kdo ví, kolik perel by se tam ještě vyrojilo, o které já teď přišel... Musíš se nad sebou vážně zamyslet, takhle ochuzovat lidové (lihové) bájesloví, to je nenapravitelná škoda. Přece nechceš, aby zelené příšery rozlišovaly násobné a dílčí jednotky... Metry, milimetry, centimetry a kilometry... Já už čekal, kdy spočtou, že se hladina moře zvedne o 57,64358 km přesně a ono nic... Kamarád prodává na Orlíku hausbót, tak jsem myslel, že mu pomůžu šroubovat ceny nahoru (nikoli zadarmo)... A ono asi nic...

[74 2 Šumavák (PeS: 03.02.2007, 19:23:43 - x)
jo, to koloval takovej vtip, jak tak jde dědeček s vnoučkem po Šumavě a vnouček se ptá - Hele, dědo, kdo je to támhle za tím hrozným plotem? To musej bejt nějaký zlí lidi, když jsou tak ohražený...
Víš, Frantíku, za tím velkým plotem... Za tím hrozným plotem jsme my...
Jo a jinak Tě mám pozdravovat od Ládi. Dnes jsme spolu u všech všudy chvilku hovořili. Říkal, že už Tě dlouho neviděl - a já v tu chvíli nepochopil, zda to jen konstatoval, nebo zda Tě chce znovu vidět...

[75 Jo...k tomu \"spermacetu\"... (šakal: 03.02.2007, 19:27:10 - x)
...Von se (podobně jako pyžmo) nepoužívá kvůlivá tomu, že by sám o sobě voněl, ale proto, že je to tuk, který po úpravách výtečně zadržuje jakékoliv cizí pachy, se kterými přijde do styku. Takže parfém ihnede nevyvane, ale udrží si svou vůni požadovanou dobu. Obvykle je to asi rok. Pak se začnou složky organického původu rozkládat. Takže, když dostanete nějaký superdrahou voňavku, kterou \"si na sebe skoro neodvažujete ani dát\", tak vězte, že mrháte darem, jelikož za čásek máte ve flakonu nehodnotnou břečku...

šakal lagerfeld

[76 2 Šumavák (PeS: 03.02.2007, 19:31:27 - x)
ještě k tomu odkazu - na té mapce rozšíření vorvaně (modře), mě velmi zaujalo, že vorvaň se nevyskytuje ani v centrální Africe, ani v Západosibiřské nížině, o centrální části Spojených států amerických ani nemluvě. Kdo by to řekl?

[77 Šakale..... (Jirka původní: 03.02.2007, 19:31:56 - x)
je s podivem, že s Cognacem je to obráceně.....přitom, žena lehce vonící tímto parfémem je neodolatelná ...... zvlášť když dotyčný hodnotitel požil \"voňavku\" vnitřně.

ps. ano ambra, spermacet, pižmo...je pouze nosič. ooojak jste chytrý a mocný pane Kolínský......ne Kulínský ....podle Kolnu kde se dělala ta \"voda\"

[78 2 šakal (PeS: 03.02.2007, 19:34:40 - x)
Tohle neplatí jen u parfémů - u vína taky je jakási optimální doba zralosti, po které se sebekvalitnější víno mění postupně v aldehyd a ocet. Leč etiketa je mocná čarodějka - poručík Goodbody by mohl vyprávět!

[79 poručík goodbody...není to ten co (Jirka původní: 03.02.2007, 19:38:37 - x)
sbíral v Alžíru \"vzorky\" s lejny pro kontrolu úplavice?....a sám překonával řeku Rýn?......není snad srandovnější knížky s tohoto prostředí ....

[80 2 Jirka původní (PeS: 03.02.2007, 19:42:37 - x)
Já v tom Kolíně několikrát pobýval - a \"tu pravou originální kolínskou\" člověk prostě nemůže minout, je tam i to číslo baráku... Leč když nevím, tak se zeptám... I zeptal jsem se, zda když jedu do toho Kolína, mám přivézt tu originální kolínskou a dostalo se mi jednoznačně negativní odpovědi. Tak jsem se věnoval přízemnějším, leč prospěšnějším zážitkům. Je tam hospoda, kde když se zrovna sejdou 4 lidi a daj si soudek piva, dostanou k tomu pečených vepřových žebírek, co dokážou sežrat. A tak hned po příjezdu se kamarád ptal, jestli mám rád žebírka... (byli 3 a potřebovali čtvrtýho... jestli mám rád pivo se ani neptal...)

[81 2 Jirka původní (PeS: 03.02.2007, 19:49:44 - x)
jde Ti mail...

[82 to číslo je snad 1422, 1322, nebo snad 1722 už si to nepamatuju... (Jirka původní: 03.02.2007, 19:50:21 - x)
prej to ale ruší...už to tak netáhne, je to jenom lepší \"alpa\"
a žebírka, žebírka žebírka a pivo, pivo, pivo...je krásné všude, nejen v Kolíně.....psal jsem to tolikrát, abys věděl kolik jsem schopen sníst a vypít....kdyby jsme se setkali u Kolína :-D

[83 jaja, kolínská (skimic: 03.02.2007, 19:54:38 - x)
... též známá jako oděkolon.
Ještě jsem poznal russkije duchi. Tam bych řekl, že se to fakt dělá z něčeho co je ve střevech. Jelikož se ale vorvaň v centrálním Rusku nevyskytuje, může jít o produkt jiného , zřejmě vnitrozemského savce.

[84 MArtine, (maYda: 03.02.2007, 19:58:00 - x)
jestli ještě můžu pokračovat v technických záležitostech - já jsaem takový ten tupý uživatel, co se mu musí vysvětlit, že tadyhle mám klepnuout a tohle to udělá.
Do PDF formátu se to běžně dá uložit z Archicadu, tedy pokud máte nainstalovaný softvare, takže z toho soudím, že PDFCreator nebo jiný obdobný program to má. Ale možná něco s tím není v pořádku a proto se to tak dlouho ukládá.

Ten počítač je firemní, takže s ním nemůžu nakládat libovolně, musela bych ho dát do rukou mágovi, co se nám o počítače stará, Což je vždycky ta nejděsivěvjší varianta, jeho dodací lhůty jsou dlouhé a nevypočitatelné.
To se radši smířím s dlouhým ukládáním, než s nekonečnými telefonáty na téma, kdy už bude počítač hotov.:-)
Potíž je v tom, že toho pracovního sofvaru je docela dost a někdy se mouchy obtížně chytají.
NApříklad tisk - při několika tiskárnách a různých formátech se mi velmi lehce stane, že někde zapomenu něco přenastavit a pak se mnou tiskárna nemluví a já kolem toho lítám a tiskárna jen zavile piští.
Možná je v tom nějaká podobná banalita.

[85 2 Loki_F (PeS: 03.02.2007, 20:01:43 - x)
a zase, až se ukážeš...
všimni si, že pouhých 20 minut po tvém příspěvku, se z hypotézy stává ověřený fakt. Ti lidi fakt nedovedou číst...

[86 MaYdo.....pomstěte se mu..... (Jirka původní: 03.02.2007, 20:03:17 - x)
až ho vypnete, polejte ho kafem. To už nebude vědět , kdo to udělal......nebo mu před DEL, napiště PR.....a taky můžete mu nechat tisknout pár kopií textu ...počítač je blbec.....tak ho vytrestáte a uvidíte jak se bude cukat, že to nechce vytisknout....:-))))

PeSi díky, aspoň budu mít v letadle zítra co číst

[87 Kolínská (maYda: 03.02.2007, 20:04:38 - x)
z Kolína měla číslo 4711 a takovou zeleno-zlatou etiketu.Co pamatuju, měla babička jeden takový flakón na toaletce, ovšem myslím, že do něj dávno lila, co tu bylo zrovna na trhu.
zrovna jsem si koupila svou oblíbenou, s dětmi něco takového kupovat je docela zážitek, když sebou máte začínajícví slečnu.
Byla , chudák, zklamaná, protože mám rýmu a tak jsem prostě chňapla známou značku a nemohla ocenit všechny testery, které mi strkala pod nos .

[88 2 skimic (PeS: 03.02.2007, 20:07:31 - x)
dovoluji si upozornit, že Ženevská konvence útok chemickými zbraněmi nepovoluje. Ty \"duchi\" mají účinný dostřel půl kilometru, na 50 metrů se zárukou porazej vola. Na bleskurychlé vylidnění prostředků MHD ideální. Leč myšlenka není originální - již Karel May v knize Červenomodrý Metuzalém popisuje útok \"smrdutými hrnci\"...

[89 ANO.... MaYdo....4711...už jsem si vzpoměl. (Jirka původní: 03.02.2007, 20:08:03 - x)
ty čísla byly úplně mimo, ale aspoň byly čtyři.....:-(

[90 Šakale, ten rok je příliš málo. (Rpu?: 03.02.2007, 20:09:17 - Mail - x)
Moje máti dostala v r. 1942 lahvičku \"Chanelu 5\". Vzhledem k situaci byl tedy asi předválečný. Taky ho šetřila a když jsem ho našla po zhruba 30 letech já, špiritus vyprchal a zbývala ho zhruba polovina. Tak jsem ho s pomocí spřátelené odbornice zředila kosmetickým lihem - a vypotřebovala. A jak nádherně voněl!

[91 A v odkaze (maYda: 03.02.2007, 20:11:22 - odkaz - x)
máte tu kolínskou lahvičku s tradiční etiketou v celé kráse.
Prý byla velmi oblíbená v 18. stolertí
eau de Cologne alias Kölnisch Wasser

[92 Rputi nechci být označen za hlupáka, ale (Jirka původníé: 03.02.2007, 20:12:21 - x)
myslím, že se do voňavek, těch lepších, kam patří Kanál 5 se špiritus nedává. Tam by snad mělo být na bázi oleje.....ale jen jsem o tom slyšel. Možná, že plácám....

[93 JUCHŮŮŮ!...Tak sem právě vydražil kudlu svejch snů na E-bay...!...(7:- D) (šakal: 03.02.2007, 20:15:51 - x)



...A zvolna se opíjím Albali Reserva - ročník 2000 (7:- ))

[94 2 maYda (PeS: 03.02.2007, 20:17:07 - x)
ano, existujou různé programy, které takzvaně nabízejí výstup do pdf. Mnohdy je ten výstup hrůza a děs a příšerně velikej. V tom případě se mi osvědčilo udělat výstup do postscriptu (postscriptová tiskárna, např. Apple Laser writer připojená na port \"FILE\") a po té vcelku jednoduchá konverze z .ps do .pdf
Oba tyto formáty jsou od Adobe, takže je to vcelku schůdné. Výhoda je, že řada driverů postscriptových tiskáren je v základní nabídce woken a že postscript je grafickým standardem. Je to vlastně grafický programovací jazyk.

[95 Jirko, (Foundryman: 03.02.2007, 20:19:27 - x)
jdu kouknout, má drahá ma značku Escada, hned sdělím výsledek průzkumu.

[96 Rputi, (ptakopysk: 03.02.2007, 20:19:32 - x)
zajímavý nápad, já takhle suším v lednici... ne sice channel, ale slivovici už pět let a trochu se objemově smrskla. možná, že kdybych ji naředil čistým lihem??? Zajímavá myšlenka!

[97 2 ptakopysk (PeS: 03.02.2007, 20:24:01 - x)
v Rusku se ředění čistého lihu slivovicí považovalo za zbytečný luxus a námahu... Navíc, čistej líh byl univerzální konvertibilní valuta... Takže asi tak...

[98 Tak jsem (Foundryman: 03.02.2007, 20:24:47 - x)
provedl rekognoskaci a jak Escada, tak i Dior \"Forever and ever\" jsou se špiritusem. Ale procenta tam nepíšou, takže ani nevím, jaký to má grády.

[99 PeSi (ptakopysk: 03.02.2007, 20:28:21 - x)
takže myslíte, že by to bylo plýtvání? Asi jo. Já koneckonců slivovici nerad. Takže špiritus použiji jako perorálně podávané očkování proti chřipkové epidemii, která údajně zachvacuje celý protektorát.

[100 Foundry...tak jsem za hlupáka...Rputi odpusťte (Jirka původní: 03.02.2007, 20:28:23 - x)
už se to nestane, ...doufám...a Foundry nepít......kvůli rekognoskaci \"síly\"

[101 Čistý špiritus, (Foundryman: 03.02.2007, 20:28:31 - x)
určený pro odmašťování vysokotlakých přírub, jsem v Rusku bránil v roce 1987 za rozkvětu prohibice vlastním tělem. Když se ovšem dostavil na přátelskou návštěvu sám šéf fabriky a významně položil na stůl sáček s kyselými okurkami a kusem soleného lososa, naznal jsem marnost svého počínání a odmašťovalo se perchloretylenem. Po dvou panácích jsem, ač ekonom, hrdinně podepsal technologickou výjimku.

[102 nedávno (skimic: 03.02.2007, 20:28:54 - odkaz - x)
... jsme tu diskutovali o časopise našeho dětství - Čtyřlístku. V odkazu si můžete ony půvabné obrázky spolu s laskavým humorem znovu připomenout.

[103 Kolínská voda (dvd: 03.02.2007, 20:39:11 - x)
se rusky řekne \"oděkolon\". Jinak se vyráběla v licenci i u nás asi do roku 1955 kdy licence - ještě z prvni republiky - vypršela. Pak se vyráběla pod jménem Classique. Jako malý harant jsem kolínskou strašně nenáviděl. Maminka totiž chomáčkem vaty namočeným v 4711 předváděla, že příslušná část těla (krk, noha atp.) nebyla řádně umyta.

[104 Teď hrál v tv Hradišťan s Pavlicou... (Rpu?: 03.02.2007, 20:43:32 - Mail - x)
...voda má...voda má...voda má rozpuštěné vlasy...voda má...

Ježiš, to je pohlazení po duši....

[105 2 dvd (PeS: 03.02.2007, 20:46:23 - x)
Hele, že to předváděla... Ale musela to navíc ještě učit tu mojí? Marné bylo vysvětlování, že špína do jednoho centimetru hřeje, nad jeden centimetr opadá sama...

[106 No (ptakopysk: 03.02.2007, 20:47:36 - x)
naši technici jednou omylem vyfasovaji 90% špiritus jako odmašťovadlo na winchestery, což byly šíleně drahé 20MB imperialistické disky místo původních bulharských. Perchlor nějak nebyl k dispozici nebo co. Každopádně to neodmašťovalo. Technici byli ten den zmaštění jak sovy pálené a jeden z nich dokonce nevzrušeně kráčel po čtyřech v půl třetí domů kolem pěti set zaměstnanců čekajících na autobusy. Žádný postih neměl. Neboť to byl soudruh a ostatním soudruhům patrně na schůzi vysvětlil, že mohl ve dvě deset odpíchnout konec směny zcela střízliv a do půl třetí se ve svém volném čase stihnul zežrat jako gardový důstoník. No a protože starším soudruhům se tohle stávalo co chvíli, uvěřili mladému perspektivnímu kádru a jeho kádrový profil zůstal čistý jako lílium. Jenže pak přišel plyšák a bylo mu to stejně k prdu...

[107 2 ptakopysk (PeS: 03.02.2007, 20:55:38 - x)
Kolega Rusák mívával kdysi dávno na starosti - ještě v Rusku - elektronový mikroskop. Základem bylo správné plánování... jednalo se o významnou investici... No a tak plánoval - čištění čoček elektronového mikroskopu - 25 litrů čistého lihu měsíčně.
(kdo ví, co to je elektronový mikroskop, chápe. Ruský úředník nepochopil nikdy a líh dodal...)

[108 jo PeSi, (skimic: 03.02.2007, 21:03:26 - x)
... takovej elektron dokáže čočku pěkně zasvinit.
Ad Foundry - ještě k podobné zkušenosti dodám, že byla podávána sušená solená ryba. To je ryba, co se dirou v ledu vytáhne, suší se před chýšema pod střechou na provázku nekuchá se. Jí se to tak, že se vezme Pravda, ulomí se hlava a ocas, oloupe se kůže a vytrhnou vnitřnosti. Bordel a smrad jak na pisoáru. Nicméně poměrně lahodné :)

[109 mimochodem PeSi (skimic: 03.02.2007, 21:09:19 - x)
... při spotřebe 25l lihu měsíčně věřím, že tam posléze nějakou tu čočku i viděl :))

[110 2 skimic (PeS: 03.02.2007, 21:10:39 - x)
zapomínáš na jeden důležitý kulinářský moment - ta ryba se uchopí za ocas a praští se s ní o stůl - tím se uvolní maso od zbytku ryby a ta ulomená hlava pak jde rovnou s vnitřnostma a se zbytkem kostry... pro nevěřící - je to názorně ukázáno v jednom z dílů Zajac, pagadi!

[111 PeSi (skimic: 03.02.2007, 21:14:59 - x)
... no jo. Fakt s tím mlátili o stůl. Já to ale přikládal na vinu ruské inherentní brutalitě a většinou už byli docela na kaši.
A ono to mělo teda praktickej význam :))))

[112 2 skimic (PeS: 03.02.2007, 21:16:16 - x)
Ten líh nebyl ani tak pro něj... Dyť píšu, že to byla univerzální konvertibilní valuta... Když člověk potřeboval něco rychle udělat, dal \"sta gram\" - a bylo to hned. Když to bylo příliš komplikované, tak holt \"dva sta gram...\"
Zejména, když se jednalo o jemnou mechaniku... Beze srandy, měli tam skvělé mechaniky, ti ovšem \"znali svou cenu\". Znám, zažil jsem...

[113 Šakale, to už Ti došla (Sumavák: 03.02.2007, 21:19:51 - x)
ta autorizace nebo jsi dražil s Dušanovo heslem ?

[114 Teče mi do bot (Anna: 03.02.2007, 21:23:29 - Mail - x)
Moc se omlouvám za rušení Vaší hlubokomyslné debaty. Když se něco ... no pokazí, tak v sobotu večer. Potřebovala bych poradit o provozu plynového kotle Dakon. Jako naschvál mi nebere telefon plynárenský servis ani brácha.

[115 V tom Kolíně, hledali čtvrtého.... (Sumavák: 03.02.2007, 21:30:48 - x)
Já jsem ovšem zažil dva na rohu, co hledali třetího a přitom si prostředníkem cvrnkali na krk vedle volátka.
Co bychom,my zdělanci, co pamtují cara Petra, nezkusili, že?
Do toho volátka se k tomu spouštěly takové solené rybičky veliké jako šproty, vč.hlavičky, očiček,(vnitřnosti jsem nehledal) a ocásek, za který se to drželo se na konci ukousl a zahodil.Při první rundě mi to dělalo trochu problém, ale od druhé už to i mně docelo šlo....

[116 Skimici, (Foundryman: 03.02.2007, 21:38:45 - x)
znám, je to tzv. \"vjalennaja ryba\" nebo taky \"vobla\". Běžně jsou k mání chcípáci samá kost, ovšem takto připravená tučnější ryba je naprostá delikatesa.

[117 Jo..gdaby měl něgdo z pánů zájem, tak... (šakal: 03.02.2007, 21:42:42 - x)
...ten zázrak vypadá taghle:

http://newgraham.com/detail.aspx?ID=3833

A pomohla mi s tim přítulkyně, kerá je na E-bay jag doma - při tý transakci vydražila jen tak mimochodem jeden parfém...(7;- ))

P. S. To Albali je pánský víno - \"na skousnutí\"...tagže k tomu noži jak dělaný (7;- ))

P. S. To Albali je vážně pánský víno - člověk se s ním musí \"prokousat\"! K tomu noži jak dělaný...

[118 Anno, (Foundryman: 03.02.2007, 21:44:43 - x)
co to dělá nebo nedělá? Já občas svádím souboje s kotlem Junkers, tak bych možná s nějakou trivialitou poradil.

[119 dobrou noc.... (Jirka původní: 03.02.2007, 21:45:00 - x)
na pár dní se odmlčím, letím se poplácávat po zádech a využít trochu golfové svobody za mým imperialistickým ničitelem životního prostředí...

Dušane, v sobotu a neděli bych měl být spátky v NY tak bych se ozval a zastavil, pokud Vám to bude vyhovovat. prosím, ale je to s vyhrazenou zmněnou termínu....ale jistě se ozvu.

Anno, já nejsem ten pravý na poradu

[120 2 Anna (PeS: 03.02.2007, 21:50:00 - x)
nejprve zavřít přívod plynu do kotle, vyřešit náhradní ohřev - dnes to snad není tak kritické - a pokračovat ve shánění autorizovaného servisu. S plynem není sranda... Přinejhorším se to dá nějak sehnat přes hasiče... Ti na ně musej mít spojení...

[121 2 šakal (PeS: 03.02.2007, 21:53:57 - x)
no - udělal sis radost. To je občas nutný a zdravý, tak si to užij!

[122 Najednou (Anna: 03.02.2007, 21:54:09 - x)
voda na podlaze, žádný tlak. Podsunula jsem kýbl pod ventil. Plynař nakonec zvednul telefon a říkal, že zřejmě bude závada v expanzomatu. Takže mám vypnout a nic nedělat. V pondělí přijede. Děkuji Vám za snahu - trochu mě vyděsila ta prskající voda.

[123 ...\"Gratulace\" se přijímá! (7;- )) (šakal: 03.02.2007, 21:56:01 - x)

[124 Tak s vodou nepomůžu, (Foundryman: 03.02.2007, 22:12:11 - x)
mně se stává, že zhasne plamínek a nejde nastartovat a podobné drobnosti. Většinou stačí demontovat a pročistit přívodní trysku. Ale závadu s prskající vodou jsem zatím (zaplať pámbu) řešit nemusel.

[125 Hmmm, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:13:40 - Mail - x)
tak jsem strávil týden částečně prací a částečně pobytem v nádherné zemi Tamriel (hra Oblivion) a po týdnu kouknu na Net co je nového a vidím, že můžeme za globální oteplení, takže bude záhodno platit větší daně (proč proboha ?). A všemožní komanči a podivíni stále ječí jak prokopnutí kvůli radaru na Brdech.

Že já blb se na ten Net vůbec koukal. :-(

[126 Anno, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:18:34 - Mail - x)
tohle znám, to jsme měli také s kotlem Protherm. V expansní nádobě \"se udělala\" díra. Tedy dle slov servisního technika.
Což byl vzletně popsaný fakt, že to prostě prorezlo.

S tím se nic dělat nedá, musí se to vyměnit. Já to sice tenkrát zflikoval sám, než servisní firma opatřila náhradní díl a dostavil se technik, protože v bytě byla zima (proč se tyhle věci neporouchají v létě ??), ale nebylo to vůbec jednoduché. Pokud se technik dostaví v pondělí, nemá smysl s tím nic dělat.

[127 hra oblivion (skimic: 03.02.2007, 22:20:08 - x)
... se často hrávala po oné seanci se sušenou rybou, když toho lihu bylo moc. Ani k tomu nepotřebovali kompjůtry.

[128 Tak Jirko pův. příjemnou (Sumavák: 03.02.2007, 22:21:16 - odkaz - x)
a bezpečnou cestu bez únosců a zvýšeného poplatku za kerosin na úhradu škod z globalizace !!!
To snad do zítřka Grusenbauer(AT) nestihne... viz odkaz.
Oni jsou všude stejní, někde i horší.....

[129 PeSi, (maYda: 03.02.2007, 22:21:06 - x)
vbšechno, co mám na laptopu, je firemní softvare, takže fakt nevím.
Ten program je pro profesionály, ( taky polde toho stojí) tak bych čekala, žeč ti ten výstup na PDF by měl být o.k.
Ale možná jsem naivka.
Nebo to je O.K. a ty soubory jsou prostě moc velký.
U hustě pokresleného výkresu na plachtu A2 by mně to nepřekvapilo, ale tohle je poměrně malý obrázek.

[130 Ještě k azbestu, (AeroKarel: 03.02.2007, 22:22:19 - Mail - x)
Naštěstí mám zásoby pravých azbestových desek. Nic jiného totiž nezabrání laku na plechu nad tlumičem výfuku, aby nepuchejřovatěl. A azbestového špagátu na drobné těsnění přírub výfuků. Až to dojde budu ve stejné prdeli jako EUrocín bez olova na opravy chladičů.
Stran odstarňování azbestu z budov, pravděpodobně ho tak rozvířili více, než kdyby to nechali na pokoji.

[131 Skimici, já bych to ale spíše tipnul (Sumavák: 03.02.2007, 22:23:30 - x)
na jedno dílko od Chačaturjana.......

[132 skimici, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:26:18 - Mail - x)
tohle je něco jiného. I když, špatně od žaludku se v té hře člověku udělat také může. Když to třeba přežene v hospodě s pitím :-)

[133 AeroKarle, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:29:16 - Mail - x)
člověk musí být vynalézavý a předzásobit se klasickou pájkou do konce života.
Já si koupil na letování doma 5kg, což je dávka která by s trochou kliky mohla stačit tak na 30 let.

[134 Pravda Pavle (AeroKarel: 03.02.2007, 22:33:53 - Mail - x)
také nějaké zásoby toho starého cínu mám, jen trochu menší. To by se člověk ukupoval.

[135 Kotel (Anna: 03.02.2007, 22:37:20 - x)
je čtyři roky starý, ne že bych počítala s jeho správnou funkci na věčné časy, ale přeci jen s lhůtou poněkud delší. Jsem venkovanka, zima mi nehrozí, mám ještě krbová kamna.Jenom se v tak vyostřené době budu bát zatopit, abych jako člověk nemoudrý nepřispívala svým chováním ke změnám klimatu naší modré planety.

[136 2 maYda (PeS: 03.02.2007, 22:39:45 - x)
Nevím - musel bych znát konkrétní údaje. Ale už jsem se setkal s ledasčím...

[137 2 Anna (PeS: 03.02.2007, 22:44:38 - x)
zachovejte klid... díky důsledně ekologické politice poslední doby se při průjezdu vesnicemi v době inverze opět dočkáte nevšedního zážitku, kterého jsme byli několik předchozích let ušetřeni... S tím rozdílem, že se pálí všechno hořlavé svinstvo a že ten smrad je mnohem intenzivnější... Pochybuju, že byste něčím podobným topila v krbových kamnech...

[138 Anno, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:45:22 - Mail - x)
nám ta nádoba prorezla po šesti letech. Takže asi tak. :-(

[139 jo jen je problem (jasan: 03.02.2007, 22:50:58 - x)
predikovat ty EUrodebility dopredu ... a mit skladovaci prostory. Pockejte holoubci az na nas doadne REACH...

[140 PaSi (jasan: 03.02.2007, 22:53:05 - x)
omyl.. tuhle mi vyrobce litinovych vlozek do krbu smutne zaloval, ze jejich vlozku kdosi roztavil PET flaskama... a to prej vydrzi 1200 stC...

[141 jasane, (Pavel Kořenský: 03.02.2007, 22:57:45 - Mail - x)
ano, REACH je velmi vypečená záležitost. Fůra běžných chemikálií už se nebude dát koupit.

[142 maYda (martin TT: 03.02.2007, 23:09:32 - Mail - x)
teprve nyní zde - jak jsem psal, nedokážu to odborně zdůvodnit, ale ukládání do PDF, zvláště u grafických programů, je sice PDF-čitelné, ale ukládá se toho strašně moc. Když se ale nastaví grafický program na tisk, tak jde do tiskárny jen to, co bude vidět. Na tom je založený fór u PDF Creator, který funguje jako tiskárna, takže se uloží jen to, co má být vidět. Netiskne na papír, ale do souboru.pdf a ten už se dá vytisknout vlastně na všem.

Jinak děkuji, že se našel někdo, kdo poučil ty barbary o 4711. Je to naprostá klasika a existuje i v pánské řadě včetně vody po holení atd. Ovšem jen v Německu. Když se zeptáte ve Vídni, tak se prodavačky dušují, že 4711 je jen ženská záležitost. My dva starouškové s mojí ženou se doplňujeme. Mluvím pochopitelně jen o kolínské, vodě po holení, deodorantu a intim sprayi.

[143 PeSi, (Anna: 03.02.2007, 23:13:41 - x)
V kamnech topím výhradně dřevem. Nevěřil byste, kolik různých prken, hranolů, trámků se na venkově v baráku, kde je velká půda a sklep nashromáždí. Léta se přeskakovaly různé hromady a ob rok přestěhovávaly, kde nejméně překážely. Nic se nesmělo vyhodit, otec říkal, že vše se může jednou hodit. Obracel by se, kdyby viděl, jak je vše pořezáno a srovnáno. Ale měl pravdu, hodí se.

[144 Martine TT (skimic: 03.02.2007, 23:19:38 - odkaz - x)
... když Tě tu vidím. Hoštětín neni od Klobouků zas tak daleko.
Nenechal bych si ujít 9-11 února \"Úvodní kurs permakulturního designu\".

...Na tomto víkendovém kurzu získáte informace
o etice a principech permakultury jako
designérského systému pro navrhovaní trvale
udržitelných lidských sídel, založeného na
vzájemné spolupráci lidí a přírody. ...

[145 DO PRDELE...! Jakých \"běžných chemikálií\"...!... (šakal: 03.02.2007, 23:48:45 - x)
Nezapomenu na to, jak sem někdy v hloubi devadesátejch let kupoval v chemický drogerii ve Zlatnický ulici (Pán Bůh ví, esi tam eště ten krám je!) toluen na ředění chemoprenu... Prodavačka ho sice měla, ovšem na mě se dívala jako na prvotřídní smážku (7:- /)

...Gdyby věděla, že tehdá sem eště ani nechodil na pivo...!

Á propos, podobnej vosud mě potkal, gdyž sem scháněl čistej lích. Nakládaly se do něj vopravdový višně a matka z nich dělala neskutečný vánoční cukroví - višňový kuličky f čokoládě!!! Nic mi už pak nigdá nechutnalo tak, jako tohle...
Gdyž sem vo litr lihu požádal, pani magistra v lékárně ve Veletržní ulici si mě prohlížela, jako bych řek nějaký sprostý slovo... Pracně sem jí vysvětlil, že je to nutný na svátky a že nemám v oumyslu si tim sterilizovat jehly...a tak všelijak podobně. A jelikoš to nejni k sehnání v žádný drogérii (tehdá byly v kurzu krámy jako: banka, software, autosalon, banka, software, boutique), nemám to gde jinde koupit...
Nakonec sem tam dostal litr 60% lihu za hříšnejch 360 korun a byl sem rád, že sem vodtamtuď vypad... Eště ho máme trochu doma. Čeká na další višně f čokoládě (7;- ))

[146 HOTOVO, ODESLÁNO!!!! (maYda: 04.02.2007, 00:27:30 - x)
a v závěru měla celá složka se všemi devíti soubory, z nichž měl původně jeden každý 2 mega, pouhých 1,2 mega!

Šakale,
jestli jste ten chemoprén ředil ke stejnému účelu jako o nějakých 15 let dřív já - k podlepení produktů atelierové tvorby, tak ta paní se ani moc nemýlila.
Když si vzpomenu na noční tahy na konci semestru, které natíráním plachet papíru chemoprénem vždycky vrcholily, kam se hrabou smažky. MYslím, že proti nám měly docela zdravý životní styl.
MArtine,tak přesně takhle mi to PDF funguje.
Jako tiskárna, jenže místo tisku se to ukládá. Problém byl asi opravdu v tom, jak byl udělaný původní soubor.
No, už to odfrčelo. Můžu si zpívat \"Volnýýýden zíítra mááááám, co já s ním uděláááááám \"

[147 a už jsem doma, asi pozdě na pokec (Dušan Neumann: 04.02.2007, 00:38:53 - x)
tak jen pár poznámek. Vzpomínám - co jiného mi už také zbývá - jak v Moskvě stály na ulici takové telefonní budky a v nich přístroj co vypadal jako futurustický sovětský telefonní automat, který měl mluvítko i sluchátko ve výší brady průměrně rostlého sovětského občana. Po vhození pětikopějky se ovšem značně překvapenému novici neznalému výdobytků technologie zítřka neozval oznamovací ton, ale ze sítka za nímž zaostalec předpokládal mluvítko se vyhrnul mráček \"duchů\". Dalo se jich navolit číselníkem několik. nejdražší byly \"Duchy kosmosa\"
Historku o sušené rybě a aeroflotu asi zpracuji na samostatnou povídečku, byla by škoda ji zapomenout...
šakale gratuluji - jak kudličku dopravíš do ojropy?

[148 REACH (maYda: 04.02.2007, 00:44:28 - x)
- dihydrogen monoxid zakážou taky?

[149 2 skimic (martin TT: 04.02.2007, 05:37:30 - Mail - x)
Pokud jsi dobře četl na odkazu, na který jsi upozorňoval, tak úzce spolupracují s ZO ČSOP Kosénka Valašské Klobouky. Proto si všimni na jejich programu práce úplně dole řádek o zdroji financí. Velmi šikovní dojiči!

[150 Hezké nedělní ráno! (Rpu?: 04.02.2007, 06:19:01 - Mail - odkaz - x)
Rozhovor s M.Římanem:

\"...Nedávno jste řekl, že je třeba \"analyzovat fungování státního programu úspor energie...\" Co to konkrétně znamená?

Pojala mě hrůza, když jsem dostal na stůl roční zprávu o plnění státního programu úspor energie. Ta je předkládána jednou ročně vládě a až na výjimky se ten program týká toho, kde se na státním majetku vyměnila okna, rekonstruovalo topení a zateplila fasáda. Takové pojetí považuju za švejkovské....\"

[151 Dobré ráno, (PeS: 04.02.2007, 07:19:17 - x)
2 skimic - hele, ta permakultura - to má být něco jako permafrost?
2 šakal - a myslíš, že kdyby na Tebe ta prodavačka koukla dneska, že by v tom pohledu byl příliš velkej rozdíl? Jinak tu kudlu Ti opravdu přeju, člověk si musí tu radost občas udělat. Život je krátkej...

[152 Jo...zdravím kolegyni! (7;- )) (šakal: 04.02.2007, 07:26:02 - x)
Jasně, že ten chemopren byl na věci do školy. Ale néé na nalepování výkresů na kartóny - s něčím takovým už se nigdo u nás nepatlal. Já tím slepoval k sobě bílý čtvrtky, abych dostal různou tloušťku papíru na modely...

[153 Dobré ráno (skimic: 04.02.2007, 07:50:36 - odkaz - x)
Martin TT mě prokoukl - jak by ne - tu vazbu na kloboucké ZO jsem přehlédl :)

PeSi - hele - ta permakultura, jak už Martin TT zmiňuje, je fakt propracovaná dojírna. Mrkni třeba na odkaz.

Rputi - jaká švejkovina? To jsou moc vážný věci. Permakultura již problém energií v domech trošku rozpracovala - viz tentýž odkaz.

[154 skimici, (Rpu?: 04.02.2007, 07:59:14 - Mail - x)
mně se na tom líbí hlavně ten stan - je takovej příznačnej...i slunečním kolektorem se dá vytopit...polozemnici udělat.....a když se jeden teple obleče.....

[155 2 skimic (PeS: 04.02.2007, 08:00:09 - x)
uchvancancující... Hele, to bude omyl. Tihle neplánujou barák, ale kosmolet \"k mrakům Magelanovým\" - přesně podle Lema. Ale zatím se to tutlá a tohle je krycí činnost v rámci utajení...

[156 PeSi (skimic: 04.02.2007, 08:17:12 - x)
... pán je znalec :)) Jo jo, vzpomínám, jak tam někde našli umrzlé americké imperialisty mezi atomovkama nebo tak. Toto dílko je ale zajímavé tím, že tam Lema vpašoval Wienerovu kybernetiku, takto buržoazní pavědu pod termímem mechaneuristika /nebo mechanieristika?/.
Jinak Lema tedy můžu :)

[157 sakra (skimic: 04.02.2007, 08:18:29 - x)
\"Lem\" vpašoval ...

[158 Dobré ráno.. (Dana: 04.02.2007, 08:20:33 - x)
zdravím z východu, kde opět řeším hádanku: Přijde? Nepřijde?
Ještě mu dám chvilku. Přece tu vodu musí jednou přijít opravit! :-)))

[159 Vyˇďáblové permakultura....Klobůky... (Jirka původní: 04.02.2007, 08:22:27 - x)
Bílé karpaty....to jsou pěkné potvory....jsou spojeni s Probiem, tedy státní organizací ( teď už soukr ) , kterou toří utečenci z ministerstva zemědělství. Dokonce jeden čas , na začátku, měli pod palcem i KEZ a udělovali BIO licence.....to byly a doteď jsou velké boje. Zvlášť s těmi od bio prodeje. Ne konkurenční, ale likvidační...udávají kde mohou a dokonce píšou klientům, že pančujeme výrobky....jsou to pěkní ptáci. Žijou z dotací a dokonce mělo jeden čas přijít o licenci, neb dodávali zboží konvenční, které dovezli a razítko dalo hned to ekologické, \"kaprfíld\" je břídil. Dokonce jsem slyšel o pokutě 90 mio, ale uhráli to do ztracena....vždyť jsou všichni kámoši.......a teď se vážně loučím a valím na letiště.....

ps. pro anglického \"kolegu\"....letím letadlem neekologickým, bez poplatků, zadarmo, neb je firemní, to jsou ty specifika velkých imperialistických firem.....

pps. dokonce jeden z Bilých Karpat se snažil vetřít pod naším jménem do Slow foodu...ještě , že jsme na to přišli a zakročili....jsou prostě sprosťáci a vědí, že jejich rozvoj není v žádném případě udržitelný

[160 Nad Českem zazářil bolid, astronomové hledají svědky (skimic: 04.02.2007, 08:28:17 - odkaz - x)
Dano - asi už přišel. Nevím sice, jakej má vercajk ...

[161 Jirka původní (martin TT: 04.02.2007, 08:47:00 - Mail - x)
na cestu - halím se do mlčení, tady už to dál nejde - více osobně. Někdy.

[162 ještě naposled...Martine šel email.... (Jirka původní: 04.02.2007, 08:59:33 - x)
jestli jsem něco řekl, co jsem neměl, tak prosím emailem....pokud ano, tak se omlouvám

[163 Tak tenhle rozhovor se Sašou Vondrou se bude ještě dlouho přetřásat!... (šakal: 04.02.2007, 09:28:44 - x)


http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A070204_083439_domaci_klu

...A to je dobře - moc dobře! (7;- ))

[164 Prosimich - jsem tak hloupá nebo zavostalá - odkdy se používá místo elektrizace slovo elektrování? (Rpu?: 04.02.2007, 10:22:16 - Mail - x)
z učebnice:
\" Jak si pomocí znalostí o stavbě atomů můžeme zjednodušeně vysvětlit elektrování těles při vzájemném tření?...\"

[165 Martine TT asi takto ano? (Sumavák: 04.02.2007, 10:54:25 - x)
\"my nesmíme ani naznačovat..! \" :-))))

Dobrý den!

[166 šakale - dobrý odkaz (Dusan Neumann: 04.02.2007, 10:59:50 - x)
nejdůležitější z celého intervjůku jsou poslední dvě věty \"Navíc byznys není orientovaný národně. To jsou argumenty z minulého století.\" nechápu proč úporně přetrvává představa Evropy hospodářsky soupeřící s Amerikou. Ani už s tou Čínou to není národně identifikovatelná konkurence. Žijeme v době globalizované ekonomiky. Jak si konkuruje americký Ford s německým, anglickým a jihoamerickým? Jak si konkuruje Americký Honeywell s nedávno otevřenou profesně velmi náročnou aeronautickou divizí v Čechách. Nebo něm,ecký Siemens s americkým Siemensem. Národovecké pojetí jednotné Evropy chránící baráčnickou strukturu ekonomie je brzdou světové integrace a Evropu jen brzdí a ohrožuje její budoucnost. Proto tradiční vykladači ekonomie nemohou pochopit, že obchodní deficit USA s Asií nemá zhoubný vliv na americkou životní úroveň, zaměstnanost a produktivitu. Podobným byrokraticky nákladným a núčinným nesmyslem je evropslé daňové sjednocování. V USA obdoba DPH - prodejní daň osciluje od \"0\" ve státech Delaware a k 8% hned v sousedících státech jako je Kalifornie. Také státní daně z příjmu se podstatně liší a na ekonomiku, vpravdě globální, to nemá praktický dopad...a těch příkladů bych mohl jmenovat

[167 ...No...pane Neumanne,... (šakal: 04.02.2007, 11:08:55 - x)
...znáte mě - jak jde o \"světovou integraci\", tak se mnou nemůžete počítat. Pro mě je slovo integrace v politickém slova smyslu nerozlučně spjato se sociálním inženýrstvím a laboratorním fašismem současné EU. Ano, nepřepsal jsem se - opravdu jsem mínil napsat slovní spojení laboratorní fašismus!
Jinak - jak kdysi kdesi napsal Modrý pták (volně parafrázuji): Nějaká soutěž mezi státy nebo dokonce kontinenty je z ekonomického hlediska úplný nesmysl, protože hospodářská konkurence probíhá pouze a jedině mezi podnikatelskými subjekty - mezi firmami. Nikdy nesoupeří stát se státem nebo stát s kontinentem...

...Ale na tom, že protiamerický nálady jsou potrava pro pitomce, se s Vámi gdykoliv shodnu (7:- ))

[168 ale šakale, kde jste objevil, (Dušan Neumann: 04.02.2007, 11:19:59 - x)
že obhajuji nějakou politickou integraci. Já jsem naopak libertariánský zastánce decentralizace moci. Hospodářské světová integrace, nebo-li také globalizace, je neodiskutovatelným faktem a sebevětším národním zaujetím ji nezvrátíte. Ostatně MP tvrzení mou interpretaci světových ekonomických trendů jen potvrzuje

[169 protiamerické nálady (divana: 04.02.2007, 11:22:21 - x)
jsou v EU podporovány. je to stále stejné. vnější nepřítel. a ten může za naše problémy. my to známe z dob bolševismu. umíme oddělit \"zrno od plev\". ale když to poslední léta slyším z úst mých kamarádek, žijících v německu nebo příbuzných v rakousku..stejná slova, stejné vysvětlování.. už předminulé léto v přímém přenosu konzert Live 8 z německého bloku, dřív než to přepojili i jinam do světa, protiamerická propaganda přímo na pódiu v berlíně. ani naši bolševici by se nemuseli za něco takového stydět.

[170 2 Rpuť (PeS: 04.02.2007, 11:25:11 - x)
jo, bohužel, slovo elektrování se skutečně používá. Já to nesnáším a dávám přednost pojmům jako \"vytvoření elektrického náboje\", \"hromadění el. n.\", nebo elektrická polarizace. To slovo elektrování evokuje představu, že se něco děje samo od sebe - předmět se elektruje...
Bohužel, do základních učebnic to proniklo... Rozdíl oproti elektrizaci je v tom, že ústav pro jazyk český musí občas vykazovat nějakou tu činnost...

[171 ...Omlouvám se, pane - já si ten Váš příspěvek četl nějak nepozorně... (šakal: 04.02.2007, 11:29:42 - x)
...a nabyl jsem dojmu, že jste pro nějakou politickou \"světovou integraci\". Je mi líto, že jsem to nepochopil správně... (7:- +)

[172 Dušane, to tady to funguje jinak ! (Sumavák: 04.02.2007, 11:33:08 - odkaz - x)
Hlavní rakouský socialista Gusenbauer, hned jak se stal předsedou vlády, tak přišel s cílem,v EU prosadit \"daň z globalizace\" aby se získaly penízena dotování \"těch menších, co jsou globalizací poškozováni...\".Zatím uvažuje o zdanění obchodu přes vnější hranice EU nebo peněžních transakcí !!
Pravda je, že jsem tady(viz odkaz)presentoval jeho volební heslo, které - na rozdíl od ostatních - začíná realizovat !!!

A druhá věc, kde jsem si bohužel neuložil odkaz, je že EU se začíná montovat do daňového systému ŠVÝCARSKU !!, s tím že musí některé daně podnikatelům a finančníkům zvýšit!!!!!
Švýcarský ministr financí(nazývá-li se tak) ovšem nespadl z jahody, a odpověděl, že nic zvyšovat nebude, ale za to že připravují soupis, kde EU neoprávněn subvencuje a podporuje podnikání v jednotlivých státech na úkor druhých států.....Takže to bude ještě veselo !

Ale uklidňuje mě, že komise EU připravuje \"schnelstrasse\" (nevím jestli dálnice nebo dráhu)třeba do Omska, Kaira, Tunel pod Gibraltarem na rychlé spojenín s Afrikou.....a prostě netroškaří!

[173 absolutní souhlas, PeSi (skimic: 04.02.2007, 11:33:51 - x)
... myslím, že toto slovo /electrised/ naposledy s vážnou tváří použil Benjamin Franklin.

Elektrizace a elektrifikace zase vyvolává asociaci na zavádění elektřiny do ruských stepí.

[174 omluv netřeba, hlavně, že je jasno (Dušan Neumann: 04.02.2007, 11:39:26 - x)

[175 OK!...Á propos, v Americe se říká \"Dunkerque rozumu\" namísto \"Biafra ducha\" ...? (šakal: 04.02.2007, 11:49:07 - x)

[176 PeSi, (Rpu?: 04.02.2007, 11:49:38 - Mail - x)
akutní nedostatek ebonitových tyčí a liščích ohonů zřejmě vyvolal potřebu chápání elektřiny přebudovat od základu. Já se dneska potila jak vrata u chlíva, než jsem blábol v učebnici převedla do lidštiny, že aby dítě pochopilo o čem je řeč...
Mimo jiné též uniklo mé pozornosti používání termínu Protonová váha - bohužel, všude jinde se používá spojení Atomová váha, čímž se dítku zásadně zamezí, najít si ten pojem ještě někde jinde....ACH JO!

[177 Rputi, (maYda: 04.02.2007, 12:06:55 - x)
neděste. Čeká mně soužití s fyzikou s dítětem, které má značné potíže s chápáním matematických pojmů, je mu buřt, jestli se vzdálenost z Prahy do Brna měří v km nebo mm a jestli do instatntí polívky dá čtvrt litru vody nebo dva litry vody.
Jsem schopná mu předvést, že kilo je pytlík cukru nebo mouky, ale jak budu názorně předvádět protony, to teda fakt nevím.
V této souvislosti, PeSi, ješště jednou díky za kontakt, v nejbližších dnech ho využiju.

[178 Dušane, OT (Foundryman: 04.02.2007, 12:39:08 - x)
už se naskytla nějaká možnost dopravy?

[179 2 Rpuť (PeS: 04.02.2007, 12:59:13 - x)
Ach jo, je to vážnější, než jsem čekal. Protonová váha je blbost. A to tak, že naprostá. Existuje protonové číslo, které říká, kolik protonů má daný atom prvku v jádře a tím je dán elektrický náboj jádra a tím i pořadí prvku v periodické soustavě. Ovšem, aby to jádro (s výjimkou vodíku) drželo pohromadě, musej v tom jádře být i neutrony. A ty mají skoro stejnou hmotnost, jako protony, takže dohromady tvořej hmotnost atomového jádra, zkráceně atomovou hmotnost. (hmotnost elektronů je tak malá, že ji lze zanedbat). Slovo váha bych nepoužíval vůbec, to je svým významem úplně zavádějící. Tahle terminologie je snad nejrozumnější kompromis, který se podařilo ustanovit. Kdysi nám o tom vyprávěl prof. Kvasnica, ještě, že dokázal tehdy tu terminologii aspoň trochu ohlídat. Je to na delší povídání, dost velkou paseku v tom spáchali filosofové, kteří vykuchali z fyziky to, co dokázali pochopit a pak to v dosti zkreslené formě začlenili do filosofie. A nejhorší je, že tomu opravdu říkají filosofie, tedy láska k moudrosti...

[180 Rputi (skimic: 04.02.2007, 13:01:08 - odkaz - x)
ad protonová váha
... takto důležitá pomůcka k názorným demonstracím stavby hmoty. Jelikož je známo, že proton je maličko menší než jeho bratr atom, stačí použít něco menšího. Třeba váhu kapesní. Abyste se nemusela zdržovat interpretací pozice ručičky na stupnici a eventuálními složitostmi interpolace mezi čárečkami stupnice, natož držet v paměti všeliké nuance převodů nastaveného rozsahu, doporučuji moderní váhu digitální - viz odkaz.
Po zvážení potřebných protonů lze dále použít i k přípravě výroby nedělního koláče.

[181 2 skimic (PeS: 04.02.2007, 13:09:26 - x)
Hele, neblbni, nebo to ještě někdo vezme vážně... (o kandidátech bych věděl...)

[182 Tohle jsem teď zahlíd na iDnes k tomu Vondrovu rozhovoru:... (šakal: 04.02.2007, 13:11:57 - x)
Já vnímám EU jako dojnou krávu. (LimonadovyJoe, mail, 04.02.2007 12:48 ) vlákno | reagovat

Krávu, kterou je třeba chytit za vemeno a dojit, dojit a dojit. Přitom neustále sledovat její zdravotní stav a poslat jí na porážku dřív, než sama chcípne a začne se rozkládat a smrďět. Po celou dobu je také dobré sledovat, aby nespásala naší louku, ale pásla se jinde. Takže momentálně jsem pro EU, ale nevnímám to jako nic definitivního.

...Úžasný - to je můj člověk! (7;- D)

[183 PeSi (skimic: 04.02.2007, 13:15:29 - x)
pokud někdo dokáže fasovat líh na čištění čoček elektronovýho mikroskopu, věřím že by dokázal rozjet i byznis s protonovejma váhama.
Nějakej program - protonová váha do každý školy. PROVÁDOŠ. Zaštítěné organizací EU-PROTON. Formulář o 150 stranách pomůže vyplnit konsultační firma PROVÁHA. Grant číslo 540bhYhY.

[184 Jinak, (PeS: 04.02.2007, 13:20:16 - x)
pojem váha doporučuji používat prakticky pouze ve dvou případech:
1) - jako název přístroje, na němž se provádí vážení (a je zajímavé, že výrobci často používají ženský rod, jednotné číslo - ta váha, zatímco fyzikové obvykle používají číslo pomnožné - ty váhy)...
2) - ve statistice při oceňování jednotlivých statistických údajů datového souboru, kdy každý bod může mít různou váhu (od slova vážnost, závažnost adt.)
Ve smyslu jednoduchého srovnání hmotnosti těles vážením raději pojem váha nepoužívat. Ta šunka sice váží 10 Dg, což znamená, že má (vážením zjištěnou) tutéž hmotnost, jako příslušné závaží... O tom, co je závažnější, zda šunka, nebo závaží, bychom se snadno přesvědčili v čase nejbližší svačiny...

[185 2 šakal (PeS: 04.02.2007, 13:30:09 - x)
No tomu se říká pragmatický postoj. Ten je - podle některých gigantů ducha - silně nemorální, pokud bychom ho chtěli praktikovat my, leč naopak výsostně morální a oprávněný, když ho někdo praktikuje vůči nám... Je v tom jistá polarizace...
Jinak k tomu názoru - bohužel, ta kráva se na naší louce už pase, některé kusy louky už vypásla dohola. Jde tedy o to, tu naši louku tý krávě znechutit právě natolik, aby tu žravou tlamu strčila na louku sousedovi a u nás aby zůstalo chvíli ještě to vemeno. A ne obráceně, aby k nám chodila jen žrát a na dojení odcházela do velkokravína za potokem... A nečekat na to, že prej nám majitel velkokravína možná ňáký mlíko dá - dyž mu zbude...

[186 PeSi, hrůza je, (Rpu?: 04.02.2007, 13:34:35 - Mail - x)
že málokomu je dána (jako např. Modroptákovi) schopnost věci srozumitelně a jednoduše vysvětlovat. Přiměla jsem dítko, že aby si vždycky udělala stručný výcuc, který je nutno se naučit zpaměti - a ušila jsem si na sebe bič. V některých přídech (a tento mezi ně patřil) jsem to musela udělat za ní, protože vyznat se v tom textu skoro nešlo.

skimici dík, to je zajímavý link:))

[187 Vona ji teď zkusila strčit (Sumavák: 04.02.2007, 13:49:11 - x)
do Švajcu a Milka jí asi vykopne všechny čtyři přední zuby....
:-))

[188 Vy si přímo koledujete !! (Sumavák: 04.02.2007, 13:52:19 - x)
O hospodaření EU si povídáme furt, Šakal si začal s válkou, Rpuť volá po Modrém ptákovi....
Tak se pojďte podívat nahoru, jak to všechno začalo.... nebo skončí??

[189 2 Rpuť (PeS: 04.02.2007, 14:03:27 - x)
škoda jen, že ses nezeptala dřív... Včera jsem byl v Táboře, byl bych zajel a učinil nalejvárnu. Takže, jestli potřebuješ něco konkrétního, napiš a já se pokusím spáchat vysvětlujícího maila, ať neotravuju...

[190 PeSi, (jura-p: 04.02.2007, 17:03:34 - x)
váha je porovnávání, i názor je třeba zvážit. Protože prakticky nikdy nejde s výjimkou té pružiny o jednu veličinu, nýbrž vždy o dvě, v případě názorů někdy i více, je mě milejší ta podoba pomnožná. ono nakonec i u mincíře jde o porovnávání s etalonem, pravda není současné, ale následné. Etalon, čárky, pak porovnávání ke které čárce.
Duležité je ale to, že při vážení jde vždy o porovnávání. Nakonec i soud váží, zvažuje důkazy. Ono i uvažování je svým způsobem porovnávání.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: