Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pondělí, 12.02.2007

Co jsou peníze ?

Frédéric Bastiat (Přeložil: Finist)

 


Úvodní poznámkatento pamflet byl zveřejněn v roce 1849 v Journal des Économistes. V USA Vyšel v roce 1877 přeložený do angličtiny včetně některých jmen a změněných reálií (dolary místo franků). Jelikož jsem při překladu pracoval s tímto anglickým textem, zůstaly tyto americké reálie v překladu zachovány.
původní text ve francouzštině: ZDE*

 

„Proklaté peníze! Proklaté peníze!“ volal zoufale ekonom F…, Vycházeje z ministerstva financí, kde se právě zvažovalo zavedení papírových peněz.
„Co se děje? Povídám já. „Co má znamenat ta náhlá nenávist k jednomu z nejVychvalovanějších požehnání na tomto světě?“

F. Proklaté peníze! Proklaté peníze!
B. Znepokojujete mě. Slyšel jsem už vykřikovat: mír, svobodu a život a Brutus zašel tak daleko aby řekl „Ctnosti! jsi jen jménem“!1 Co se tedy mohlo stát?


F. Proklaté peníze! Proklaté peníze!
B. Pojďte, pojďte a procvičíme si trochu filozofie. Co se Vám stalo? Je to vliv Croesa? Podvedl Vás snad Jones? Nebo Vás Smith hanobí v novinách?


F. Nemám co dočinění s Croesem, moje osoba je nevýznamná a tak je v bezpečí před pomluvami Smithe a co se Jonese týče …
B. Á! Už to mám. Jak jsem mohl být tak slepý? Vy jste rovněž vynálezcem nové organizace společnosti. Vaše společenská organizace bude dokonalejší než ve starobylé Spartě, a tudíž všechny peníze v ní budou přísně zakázány. A to co Vás nyní trápí je, jak přesvědčit lidi, aby zahodili obsah svých peněženek. Co byste chtěl? To je ta skála, o níž se všichni reorganizátoři tříští. Není jediný, který by nedokázal zázraky, jestliže by překonal všechny odporující vlivy, a jestliže by celé lidstvo souhlasilo s tím, že se stane poddajným voskem v jeho rukou. Ale lidé jsou odhodláni nebýt měkkým voskem. Poslechnou si, zatleskají či vypískají – a pokračují stejně jako dřív.

......

......a my pokračujeme (tedy- kdo chce) ZDE* , protože text je poněkud delší...a předpokládám, že někteří si ho i budou chtít stáhnout k sobě.

 

PS.

Doufám, že to bude funkční.

 





Komentáře

[1 Zatím se mi zdá, (Sumavák: 12.02.2007, 01:58:21 - x)
že by to mohlo fungovat.....

[2 Sumavaku (Lunka: 12.02.2007, 02:46:32 - x)
i Mac OS X to bere, precteme to tedy snad vsichni - ale bude to fuska :)
A pak to jeste pochopit !! :-)


[3 Lunko, proč vám nefunguje diakritika? (Dusan Neumann: 12.02.2007, 05:23:24 - x)

[4 Dobré ránko! (Rpu?: 12.02.2007, 06:41:09 - Mail - odkaz - x)
Jo, dobré......ježkovyvočipropánakrále....s takovým flákem na mně po ránu....Tedy otevřít to šlo, to ano, ale zavřít se tomu nechtělo....Jediné co mi mým jedním rozespalým okem podařilo zjistit, že je toho moc....takže později....já si to přečtu, ne že ne....ale o něco později....:))

Nicméně vzdor ranní slepotě podařilo se mi zachytit téma související - ano, jde o peníze....takříkajíc personifikované:
Tak nám pan expremier Tošovský spolupracoval s STB. Že prý to měl v popisu práce....Hezká výmluva, taková neotřelá....
Ale že prý se s námi o tom z toho Schweizu nebude bavit. Co by taky - je to daleko..
Taková ta tichá voda. Loajální úředník... byl.... je.... bude....

[5 Magistře (martin TT: 12.02.2007, 06:59:55 - Mail - x)
vždyť to není vůbec třeba zmiňovat - každý to věděl nebo tušil. Ti, kteří vidí v Havlovi ikonu, ti si stejně nepřipustí, že promyšleně využíval to, co bylo v určitou dobu jeho zájmem a ideály si schovával jen na veřejná vystoupení.
Na druhou stranu, byl u nich a donášel. Pomohl si tenkrát, pomohl si potom a pomáhá si i teď. Bude správným řešením, když bude odněkud vyhozen (jako by to vůbec šlo) a nahrazen - kým? Stejnou českou šedivou myší, která je zadobře s pány teď, hrbí hřbet, drží hubu a donáší? A to jen proto, že ta nová myš má nějaký papír, že někde nebyl zapsán?

Nevysloveným cílem českého \"průměrného\" člověka je najít dobře placenou zašívárnu. O taková místa se bojuje, k nim je zapotřebí papír o vzdělání, papír o příslušnosti někam a papír o nepříslušnosti jinam. To stačí - ti chytří a schopní by v tom dělali zbytečný zmatek.

[6 Nejen český, Martine, (Rpu?: 12.02.2007, 07:14:36 - Mail - x)
nejen český člověk...:)
Jen jsou ty hodnoty nějaké zpřevracené. Dneska, když se řekne elita, tak si člověk málem uplivne a nejlépe, když vezme do ruky hůl. Je docela dobře možné, že to tak bylo vždycky, jen se o tom tolik nevědělo....snad to bylo i lepší...

[7 Šumaváku (Finist: 12.02.2007, 07:40:53 - x)
Tedy ne že bych Vám do toho chtěl nějak zvlášť kecat, ale když to takhle vidím tak si říkám, že ideálním místem pro rozseknutí toho textu po navnazovacím úvodu by bylo to ve prostřed 2 stránky jak ekonom F říká \"Kéž bych našel trpělivého a ochotného posluchače.\"
No ale i tak doufám, že si zdejší návštěvníci najdou dost času te pamflet prostudovat (už kvůli tomu, jaká práce to bylo přeložit :-) a dostatečně je k tomu navnadil chvalozpěv Modrého ptáka :-)

[8 Finiste (martin TT: 12.02.2007, 08:34:57 - Mail - x)
text mě láká, ale nechci ho číst ledabyle a na pokračování, jak se mi podaří urvat minutku. Kolem poledne bude ten správný čas, kdy ostatní budou sytit břicha.

[9 Když už je řeč o bohatství a penězích...tak ten Tošovský je taky dobrej - šéf Institutu pro finanční stabilitu!... (šakal: 12.02.2007, 08:44:04 - x)
...Ten je vysmátej.

Možná se ho časem někdo na rautu se sklenkou v ruce spikleneckým tónem zeptá: \"Jaképak to bylo u vás za bolševiků?\" A dámy okolo se zachichotají přičemž jedna mírně opilá pronese žoviálně: \"To nic není, já znala jednoho lorda a ten prý byl tajným členem komunistické strany...Ohromný večírek!\"

(7:- P)

[10 ..Jo...a ještě odkaz... (šakal: 12.02.2007, 08:44:59 - x)
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A070211_213228_domaci_ost

[11 dobré ráno (Jirka původní: 12.02.2007, 09:05:53 - x)
Finiste.....pročetl jsem celé a i bez dovolení stáhnul. Nádhera a opravdu to musela být velká práce. Když jsem to tak pročítal, tak jsem zjistil, že o těch papírkách a bohatství se mnou mluvil můj pradědeček ( bez legrace ) když jsem byl velmi malý a pak otec.....Jsem přesvědčen, že dotyčného neznali. Měli , ale stejný pohled na svět.
O mém pohledu na bohatství a majetek se raději nebudu šířit, bylo by to tmářské v době akciových trhů a burz :-))

Že mě ten Tošovský vůbec, ale vůbec nepřekvapuje.....Ne nadarmo jsou takový lidé každým režimem velmi ceněni....je jim totiž jedno pro koho pracují a které zábrany jsou nuceni překročit.

[12 Deník Právo upozornil, (Rpu?: 12.02.2007, 09:06:52 - Mail - odkaz - x)
že anonymní anketa mezi členy Ústředního výkonného výboru ČSSD v sobotu ukázala, že z 87 členů se jich 22 vyslovilo pro radar.

[13 A jak dobře uměl zvýšit úrokovou míru. (jura-p: 12.02.2007, 09:21:39 - x)
Aby z Klause udělal hospodářsky neúspěšného premiera. Že způsobil krach spousty podnikatelů, kteří nepřežili drahé úvěry, mu nevadilo. Hlavně, že pak jako \"úspěšný a seriozní\" bankéř Klause jako premier nahradil.

[14 Nejdůvěryhodnější zpráva (martin TT: 12.02.2007, 09:40:14 - Mail - odkaz - x)
je o tom, že:
Nejdůvěryhodnější zprávy přináší iDNES.cz

[15 jura-pe (martin TT: 12.02.2007, 09:50:46 - Mail - x)
Zdražení úvěrů pod záminkou hlídání inflace způsobilo selektivní krachy, které byly žádoucím produktem. Nejdříve se zoufale zdražily peníze, pak se trvalo na splátkách sjednaných komerčních úvěrů a pak se \"ohrožené\" úvěry převáděly na zvláštní instituce, zřízené k sanaci. Součástí tehdy započatého plánu ozdravění bank před privatizací (kde neměl člověk jako Klaus co pohledávat) byly hromadné převody celých balíků úvěrů, ve kterých se skrývaly lahůdky a kamarádi. V další fázi se začalo selektivně pomáhat kamarádům. Ti, kteří spolupracovali, byli ozdravěni prodejem za velmi sníženou cenu vsunuté spřátelené osobě. Pokud uvádím slovo \"spřátelené\", tak mám na mysli v tomto případě spřátelenou s dlužníkem. V opačném případě, když dlužník neprojevil patřičnou součinnost či spřátelenost, byl úvěr převeden osobě spřátelené s institucí a tak již kočírovala ke konkursu podle obsahu majetku k odprodání nebo převzetí.

Tento postup je v zájmu všech zúčastněných zahalen mlčením.

[16 martin tt (pf: 12.02.2007, 10:30:36 - x)
velmi pekne jste popsal uklid za bankovnim socikem. Jest vsak nutno se zeptat, kdo ten bankovni socik zridil a proc.

Ostatne vzdy jsem zastaval nazor, ze v planu nekoho jineho, komu Tosovsky a spol. zkazili vecirek, bylo uklidit po bankovnim sociku formou dvojciferne inflace nebo hyperinflace, tedy jen o trochu spojiteji nez to po 5 letech vlady museli vyvest komunisti (pouhy ~jeden rocek rozdilu)

O tom, ze sef londynskeho zastoupeni ceske banky reportoval StB snad chapalo od pocatku kazde male dite. Spolupracovniky StB byli preci vsichni vratni na ceskoslovenskych zastopenich v zahranici, natoz pak jejich sefove...

[17 Nádhera, (martina: 12.02.2007, 10:47:29 - x)
sosám vědomosti plnými doušky. Díky všem :-)

[18 To je pech s tím (Modrý pták: 12.02.2007, 10:52:36 - x)
Tošovským. Teď ho budou vláčet novinami kvůli StB a na mizérii Centrální banky se zapomene. Nikdo se už nebude zabývat brzkým uvolněním kapitálového účtu kvůli egu bankovní rady, hnusnou měnovou politikou nebo skandálním bankovním dozorem. Lahůdka s názvem IPB už je jenom tak nějak navíc. Petr Kunetka si určitě takhle konec Tošovského nepředstavoval. To mu to projde fakt hrozně lacino a jeho kmotrovi z Dělostřelecké jakbysmet.

[19 Mimochodem - ten PAvel Páral je jako vždycky dost dobrej...vizte odkaz... (šakal: 12.02.2007, 11:01:43 - odkaz - x)
...Ikdyž je šéfredaktorem týdeníku s tak trapným názvem (7:- P) (7;- ))

[20 Dobré dopoledne vespolek! Všimli jste si, (Loki_F: 12.02.2007, 11:31:00 - odkaz - x)
když už se tu dávají odkazy, jak bezzubé a nerozhodné jsou dnešní urážky VK pod jeho rozhovorem uveřejněným na NP? };D)

Lidé začínají chápat, že některé formy marnotratného altruismu mohou pěkně lézt do peněz...! Řekl bych, že Burizon bude mít \"špatný den\"!

[21 Loki (Tomáš: 12.02.2007, 11:59:30 - x)
Dostal jsi poštu?

[22 Hezké popolední! (Dana: 12.02.2007, 12:31:23 - x)
Tak už to mám za sebou! Přežila jsem a myslím, že i bez ztráty kytičky. Jen takový škrt za pár lety života....
A mizím - jedu pro slepice! Život jde dál. :-)))

[23 Chi, chi, chi...hodně dobrý!... (šakal: 12.02.2007, 12:49:06 - odkaz - x)


(7;- ))


[24 Ahoj vespolek! Ve střední evropě se vykecává (Sumavák: 12.02.2007, 12:53:06 - odkaz - x)
a jinde zatím... viz odkaz!
To bude tím, že nesousedí se žádným spřáteleným státem!

Ale my, co sousedíme jen se spřátelenými státy(I když o AT by se asi nechalo trochu pochybovat)se můžeme těšit na další pokroky: EU chce kontrolovat....
http://technet.idnes.cz/tec_denik.asp?c=A070212_001421_tec_denik_pka

...všechno

[25 ...No, Šumaváku: \"A zme v pérdeli, pán hrábě!\"... (šakal: 12.02.2007, 13:03:57 - x)
(7:- |)

[26 no co, tak místo úvodního (skimic: 12.02.2007, 13:13:26 - x)
... článečku Šumavák spáchá nějakou tu blogo/sebe/kritiku a jede se dál :))

[27 Modrý ptáku (martin TT: 12.02.2007, 13:13:43 - Mail - x)
všimni si zasvěceného a věcného komentáře pf - holt, co nejni v Googlu, to do hlavy nedostane.
Působení Tošovského bude hodnoceno až za mnoho let, až vymřou svědci a hlavně zastánci.

[28 Finiste, (janabok: 12.02.2007, 13:22:34 - x)
s největší úctou - tohle přeložit; nemám jiných slov než vyjádření hlubokého obdivu!...
z rozsáhlého článku jsem pokusila vyjmout onu příslovečnou perlu: \" Bohatství je úžasný civilizační výsledek dvou úžasných věcí, více civilizujících než bohatství samo – práce a směny\".
Z tohoto udělat stručnější výtah, přeložit, poslat do Brusele a nechat ty hady naučit se nazpamě! a denně!!! přezkušovat...
P.S. pokud by se chtěl někdo blížeji obeznámit se \"zvyšováním\" bohatství pomocí tisku peněz (což je oblíbeným sportem centrálních bank), doporučuji dílo autora rakouské školy M. Rothbarda: Peníze v rukou státu; ovšem nečíst před spaním!...

[29 skimici (ptakopysk: 12.02.2007, 13:23:10 - x)
myslíte jako, že admin blogu tak nějak hm... ehm... by se sám pohaněl a bylo by všechno O.K.? Chápu, že taková samohana by byla poněkud frapantní, ale když si vzpomenu třeba na takového Černocha, jak někdy v sedmdesátém?? plakal v televizi a omlouval se za své pomýlení... no veřejná samohana není nic nového. Je možné, že některému ze starých harcovníků sedících v Bruseli se po tom zastesklo.

[30 autorovi in memoriam a překladateli ještě za života gratulace (Etan: 12.02.2007, 13:32:07 - x)
výborný článek. Zde na blogu je jich víc, i diskuze jsou kvalitní. Bastiat, ač zemřel mladý, stihl za svůj život brilantně a jedovatě popsat ekonomické jevy. Čtivé, vtipné. Jeho Petice výrobců svíček by si též zasloužila připomenout.

[31 co to je za trpajzlíky? (janabok: 12.02.2007, 13:33:24 - x)
pokus: ěščřžýíé

[32 prtakopysku (skimic: 12.02.2007, 13:33:45 - x)
... tak nějak. Ale nemůže to jen tak odfláknout. Sebekritika neznamená, že si tam jentak mýrinix dýrnix napíše co mu přijde pod jazyk /klávesnici/.
Bude si na to holt muset připravit nějaký ty návodky a procedury podle ISO 9001, ISO 14000, ISO 18000, HACCP, AQAP, CE a pěkně to tu vyvěsit s příslušnými certifikáty shody :)

[33 to je fakt síla (skimic: 12.02.2007, 13:58:02 - odkaz - x)
... Podle něj /Tejc/ jsou minimální (sic!) dobou odposlechu dva roky. (předseda Bezpečnostní komise ČSSD Jeroným Tejc).

Proč to nenechat napíchlý rovnou nafurt?

[34 skimici (ptakopysk: 12.02.2007, 14:01:15 - x)
já bych to viděl ještě sofistikovanější. Bude si muset najmout certifikovanou hanící firmu, která haní podle vámi zmíněných norem, podnorem, nařízení, fermanů a blajštyftů. Protože kdejakej hašašíra by používal neschválená slova a BÚ (běžný úředník) by nerozeznal, zda se dotyčný admin samohaní, či zda si dělá z eráru srandu což by bylo samozřejmě trestné.
(Vycházím z již existující legislativy pro poskytování dotací z EU.)

[35 ptakopysku, což samohana, ale takový komplexní znehodnocení.... (Rpu?: 12.02.2007, 14:04:45 - Mail - x)
\"A Váš vztah k Evropské ústavě, soudruhu?\"
\"Ehm,hm,e....Dokument Evropské ústavy jsem si podobně prostudoval při první příležitosti a leží na mém nočním stolku, jako text, který každý večer předčítám manželce. Považuji ji za vrcholný zákon v duchu Evropského proletářského internacionalismu...\"

[36 ptakopysku (skimic: 12.02.2007, 14:10:24 - x)
... výborný nápad! Určitě budou existovat i standardizované tématické okruhy sebekritiky. To by se pak /s rozšiřováním dostupnosti broadbandu/ mohly ve spolupráci s příslušnou agenturou obstarat nějaké granty a předtočit pár videoklipů sebekritiky pro zvlášť významné události či výročí. Pak jen k tomu lehce doklepnout pár \"hot\" přípodoteků. Nic nedokáže besedníkům samohanu přiblížit a zprostředkovat tak, jako ozvučené pohyblivé obrázky :)

[37 \"....a jaký máš názor na ideu evropanství a jaký máš vztah k USA?\"... (šakal: 12.02.2007, 14:10:51 - x)
\"...No, prosím, já tedy...škyt...názor mám... Ale vůbec s ním nesouhlasím.\" (7:- |)

šakal roubíček

[38 Tome, ahoj. Nedostal. (Loki_F: 12.02.2007, 14:27:01 - x)
Šel Ti mail na služební adresu. };D

Šaumaváku, ale pozor s tou samohanou, abys neměl na krku zelené ochránce všehomíra - tu lokalitu mají zcela jistě v hledáčku. };D

[39 Tak zrovna tohohle (Sumavák: 12.02.2007, 15:07:32 - x)
EUzločinu se nebojím ! Kdyby nejhůř bylo, tak se po síti vyzpovídám ve Vatíku ( osmé přikázání)a v Bruselu (vycházejícího z křesťanských tradic...)se prokáži poskytnutými ( za úhradu) odpustky!
A současně tam prásknu Jo Leinena, že chválí Eustavu, na které se podílel!! A takovejch je.....

Ovšem pokud by ji přijali, tak to jsem v hajzlu za kritiku EU - tedy porušení 1. a 2. přikázání EUdesatera!

[40 skimici (ptakopysk: 12.02.2007, 15:12:25 - x)
pokud by měla být vyžadována samohana multymedyjální, pak bych souhlasil se zavedením specializované firmy. Amatérsky zpracovaná samohana málokdy má tu správnou vypovídací hodnotu.

[41 A vůbec! Samohana bude zakázaná (Sumavák: 12.02.2007, 15:17:16 - x)
( to už jsem také někde slyšel....) a hanu budou provozovat jednak specialisovné firmy za dotace z EU ( příklady si jistě najdete) a jednak nadšení jednotlici Konfrontačně i zadarmo.(abych náhodou opět nejmenoval)
:-))

nebo :-(( ?

[42 Ale fuj ... (kocour: 12.02.2007, 15:46:03 - x)
Hanka je krásný ženský jméno a vy mi ho tady takhle haníte ... Hanu vynechte :-)

[43 Šumaváku (martin TT: 12.02.2007, 15:46:16 - Mail - x)
nejmenovat není prohřešek, ale nedistancovat se, tím jsi to posral. A já asi taky. Budu vymýšlet universální distanční formuli - něco jako preambuli mých příspěvků:
\"Výslovně a při plném vědomí se distancuji od všeho, co zde bylo řečeno mými předkomentátory a to vážně i nevážně, česky nebo cizojazyčně, úmyslně či nechcačky, závisle i nezávisle a toto zde prezentuji jako osobní názor:

Pak by byla nějaká věta a na závěr opět prohlášení: A od tohoto názoru se rovněž distancuji!!!

Důsledky svého osamělého a distancovaného jednání jdu domýšlet na zahradu.

P.S. Co kdybychom si místo poklepávání po ramenou začali tak nějak kamarádsky, ale distancovaně nadávat? Třeba: Ty nevzdělaný zootechniku! Ty přemoudřelá páro právnického lejna!

[44 martine, (šimon klein: 12.02.2007, 15:53:53 - x)
jenom svými posledními slovy dokazuješ, jak jsi šíleně zavilý a hulvátský pravičák......asi se s Tebou přestanu kamarádit, páč mi už nebudeš chybět.....a diskutuj nebo střelím !!

[45 a hlavně si vyprošuji, (Sumavák: 12.02.2007, 16:05:34 - x)
v diskusi používat těch \"nastrčených ekonomicko-poblitologických pseudopouček, co jsou toliko klacky pod nohou diskuse\" !!!

[46 Sliby se maj plnit (ptakopysk: 12.02.2007, 16:16:32 - x)
že prej o vánocích. Ale zkusím to teď. Sliboval jsem před víkendem, že hodím do placu recept na krávu na žampech. Bohužel ještě v pátek odpoledne vše vypadalo úžasně, láhev červeného se chladila, kus krávy čekal na pultě u řezníka, ptáčkové švitořili a vše tonulo v záři slunečního jasu, ale kdesi v pozadí Osud potěžkával v ruce olověnou trubku. Brácha se rozhoupal a rozhodl se, že mi do Bravíčka nainstaluje nezávislé topení. To je taková šikovná věc, kdy se ráno hrabete z regálu, za oknem mínus dvacet a vaše vozítko si mezitím šumí a brumlá a funí, abyste měli po nastoupení vyhřátý interiér a snadný start do nového hnusného pracovního dne. Současně dcera oznámila, že přisviští se svištěm, což znamenalo ještě cestu do Poděbrad a zpět ještě před instalací topení. Děvenka moje starostlivá, aby se jí dědek nepřepracoval, se chopila iniciativy a uvařila sama. Poněkud pozměnila recept, aby výslednou krmi mohl jíst bez újmy na zdraví i vnuk a taky aby aplikovala svoje heslo, které jí (prozatím) vychází: \"Proč se tím crcat, však voni to sežerou i tak!\"
Takže tady je recept na Boeuf a la madame Owcrope:
Nakrájíte kousek slaniny a necháte zesklovatět v otevřeném hrnci, kterému my liguisté říkáme papignac. Poté nakrájíte jednu cibuli a taktéž necháte zesklovatět. Vezmete kus zadního hovězího z mladšího bejka (pokud použijete falešnou svíčkovou je to trestuhodné plýtvání! -cit. mme Owcrope- ale je to lepší -cit. ptakopysk-) nakrájíte na plátky. Lehce naklepete a osolíte. Osmahnete tyto v základu z obou stran.
Otevřete sklenici s naloženými václavkami ve sladkokyselém nálevu, které jste si k tomuto účelu připravili předloni na podzim. Podezřívavě očmucháte obsah a poslechnete si, jestli nešumí. V případě negativní lustrace obsah sklenice vyklopíte do papiňáku. Poté zalijete vodou, aby maso bylo potopené, zamícháte a papiňák uzavřete. Jakmile začne papiňák syčet, stáhnete plamen, aby jen tak brumlal. A jdete žehlit. Po půl až jedné hodince (podle stádia sklerózy) zařvete: \"Jéžišmarjá, já zapomněla na to maso!!!\" a letíte ke sporáku. Schladíte papiňák pod tekoucí vodou a otevřete. Zjistíte, že maso změklo a je tak akorát.
Vyjmete maso, do papiňáku vložíte hladkou mouku rozkloktanou ve vodě, dosolíte dle chuti a provaříte. Podáváte s hrníčkovým houskovým knedlíkem. Případné kecy manžela schladíte prohlášením, že Standíkovi (to je vnuk) to moc chutná a tudíž je to dobré i pro dědečka.
Dobrou chuť!
P.S. ono to dobrý je, obzvláště druhý den, až se pěkně rozleží na nakyslá chuť václavek s chutí dušeného hovězího, ale nesmím to říkat nahlas, aby mi moje nejdražší nezřízeně nespychla...

[47 Díky za projevy díků :-) (Finist: 12.02.2007, 16:26:58 - x)
Jinak zájemce mám ještě něco speciálního
http://www.themoneyblogs.com/theinstitute/my.blog/time-will-run-back.html
Je to román od Henryho Hazlitta který se před nedávnem objevil volně ke stažení (v pdf Modrému ptákovi už jsem o tom psal). Je to v angličtině a u nás se to ještě neobjevilo.

Na navnazení stručný popis děje: \"Jedna se o utopicky roman, ktery je v urcitem smeru podobny romanu 1984. Rozdil je v tom, ze Hazlitt sveho hrdinu Petera Uldanova postavi do role syna celosvetoveho komunistickeho diktatora, ktery stravil cele sve detstvi s matkou na pustem ostrove a krome ucitelu prirodnich ved a sluhu se s nikym nestykal a o svete okolo nic nevi. Diktator povola sveho syna do Moskvy kdyz zemre jeho matka a diktator sam citi, ze se blizi smrt. Peter se kouka po tom neznamem komunistickem svete a behem ruznych diskuzi \"vymysli\" vjak ten komunisticky system zreformovat -vymysli kapitalismus.\"

A ještě malou poznámečku pro Janubook - diskuse na Neviditelném psu je bedlivě monitorována \"ideopolicí\" a každé vyjádření ve smyslu \"věšení komunistů\" od člověka, jež projevuje pravicové a liberální sympatie je pečlivě zaznamenáno a později propíráno jako důkaz celkové fašizace pravice. On se člověk k takhle drsnému vyjádření může cítit vyprovokován, ale bylo by asi lepší se celkově podobných výrazů zdržet (a neposkytovat jim tím munici).

[48 finiste, (šimon klein: 12.02.2007, 16:32:11 - x)
to není o poskytování munice, ale o starobylém: kdo chce psa bít, hůl si najde.....
Najděte si na jiném místě, co se dá napsat a vyvodit z názorů o Pinochetovi.....Julius Streicher by záviděl....myslím, že optimální je názor aerokarla: vyignorovat....

[49 No, a ta fašizující pravice (Sumavák: 12.02.2007, 16:39:02 - x)
teď běsní (zřejmě po Tarasovo článku) natolik, že Melčák požádal o ochranku a dostal ji !

Od ministerstva vnitra.

[50 \"A diskutuj nebo střelím\" (kocour: 12.02.2007, 16:43:05 - odkaz - x)
... píšu si do deníčku!
Pánové, to mi nedělejte, nebo smíchy umřu :-)

A i Psa musím dnes pochválit, ten v odkazu mne tak dojal, až jsem si ho stáhnul a uložil :-)

[51 Já včera (Foundryman: 12.02.2007, 16:53:31 - x)
a předevčírem zapomněl, že o víře se nediskutuje :-) Mea culpa.

[52 Tak, tak, Foundry... (Dana: 12.02.2007, 17:39:12 - x)
máme cejch. :-)

[53 Hola, kde jste kdo... (Loki_F: 12.02.2007, 17:43:38 - x)
Na N-TV teď zase v Das Duell krafá Větrník Tritin o US základnách v Česku a Polsku...
To stojí za to!!!

[54 No kromě toho cejchu (Dana: 12.02.2007, 17:43:53 - x)
mám prořezáno za dnešní odpoledne nahrubo 6 stromů, ještě zbývá dočistit nůžkami! :-) Ale řeknu vám, že po zimě, která vlastně zimou není, se jedna nemůže skoro vůbec hýbat.A navíc jak se vytratila zručnost, tak mám ruce pořádně podrápané a pořezané, no to se budu v práci docela rozpakovat někomu ruku podat. .. :)

[55 Číst debaty doporučené Šakalem se vyplatí! (jura-p: 12.02.2007, 17:57:51 - x)
Například já jsem tam našel nadherné zakončení diskusního příspěvku:
\"Souhlasi se mnou nekdo? Nebo jsme narodem omezenych, v archetipech premyslejicich a jednajicich euroskeptiku?\"
Už jsem našel dokonale neutrální, pro každého předsedu vhodné zakončení projevu:
\"Souhlasíte se mnou? Nebo jste úplně zaostalí a blbí?\"
Já si myslím, že tyto diskusní způsoby jsou neskutečně obohacující komunikační dovednost.

[56 juro/p (jasan: 12.02.2007, 18:00:28 - x)
a co je na archetipech spatneho?

[57 Dano (martin TT: 12.02.2007, 18:00:43 - Mail - x)
já dneska podlehl volání přírody a taky jsem vyrazil se podívat. Nevím, jak pokračovat, ta zima-nezima udělala rostlinám pěkný guláš v cyklech. U plotu už kvetou bledule. Měl bych nejpozději tento týden řezat, ale skoro všude už vidím pupna. Asi to budu ignorovat, ona si matka poradí. Kdo si neporadí, budou asi moje rozteklé svaly, eh, čo to hovorím, to, co kdysi byly svaly.
Ale těch deset nad nulou, to se už nedalo doma vydržet.

[58 Dano, to jste byla Vy, (kocour: 12.02.2007, 18:01:11 - x)
ta hnusná bestie, která se vyjádřila příznivě o vrahounovi Pinochetovi? Tak to Vás musím co nejpřísněji pokárat! Nevidíte, jaké z toho mají osminozí bolení? Vy, vy, vy! Fuj, fuj, fuj! Styďte se!!!

===
Ale čistě mezi námi, kdyby hnusák vrahoun Boleslav nezamordoval sameťáka světce Václava, tak to český stát mohl zabalit dřív, než vůbec vznikl. Stydím se s Vámi, že mám o Pinochetovi dobré mínění.

[59 Já nevím, proto jsem vymyslel jednodušší formulaci. (jura-p: 12.02.2007, 18:21:33 - x)
Skimici, to ten diskutant na tom šakalově odkazu. Mě nadchl styl jeho zakončení. Asi mu vadí to, že archetypy jen obtížně mohou být eurohujerské. Na to ten postoj není dost starý. Tento typ sjednocující evropské myšlenky je znám teprve od nacistů. Předtím nikdy nikoho sousloví moderní Evropa jako politický celek nenapadlo. Už Zeus věděl, že Evropu okouzluje býčí síla.

[60 kocoure, (Rpu?: 12.02.2007, 18:22:39 - Mail - x)
ono to s tím Václavem zas nebylo až tak kách. Nakonec to stejně tak dopadlo. Ovšem nebejt sv. Vency a následně obou Boleslavů, dopadli jsme jak Polabský Slovani.

[61 Rputi, (jura-p: 12.02.2007, 18:33:20 - x)
to bylo až daleko později, kdy nás zachránili nevzdělavatelní obyvatelé českého venkova. A že ti mocnáři do toho vzdělávání vrazili spoustu energie. Ani povinná školní docházka nepomohla. A pak ti obnovitelé češtiny měli z čeho čerpat. Nepsal on ten Dobrovský o té češtině německy?

[62 Kocoure, (Dana: 12.02.2007, 18:48:22 - x)
je to mnohem horší. Údajně jsem se nachomejtla k hovoru nějakých dam nevím kde o kandelábrech a nenapomenula jsem, pouze jsem se prý zastala úředníků. Ještě kdybych tak jen tušila,kdy to bylo a co se vlastně řešilo. Ale dala jsem si pravicovělevicový závazek, že se už nebudu na konfrontacií konfrontovat, neb to nemá smysl, je to hovor s němých s hluchými. :-)
Souhlasíte se mnou nebo jste úplně ... :-)))

[63 kocoure, máš vzkaz na ICQ: (jura-p: 12.02.2007, 18:51:28 - x)

[64 Finiste (Venkovan: 12.02.2007, 18:59:01 - x)
to je pěkné počtení.

[65 Hezký večer vinšuji. (Anka: 12.02.2007, 19:12:32 - x)
No, Dano, nevím, zda jsi udělala dobře, že ses tu vůbec zmínila. Jak to tak šacuju, budeš bacaná, docela sis dovolila. Na každý pád budeš zaznamenaná:-)))

[66 Juro, (kocour: 12.02.2007, 19:42:16 - x)
jsem na návštěvě u bráchy, tudíž na svoje icq teď nemůžu. Budu pozdě večer.

[67 Dano, (kocour: 12.02.2007, 19:45:13 - x)
Vy jste se zastala ÚŘEDNÍKŮ???!!!
Kriste Ježíši!!!
Chcete taky ochranku?

[68 OT- jejda, pane Neumanne, (Lunka: 12.02.2007, 19:58:09 - x)
sikovni a schopni lide z Cupertina jsou nevinnii !!

Uz par desetileti nepisu pro \"ceskou verejnost\" . A pratele si pry tak zvykli na dopisy a maily bez diakritiky, ze jim jeji absence vubec nedojde, rikaji.
Takze nemam jeste ani ceskou klavesnici - vim, je to nezdvorile --jdu se tise plizit kanalama ....

[69 Kocoure, (Ifča: 12.02.2007, 20:07:35 - x)
můžete přes stránku icq.com a volbu icq2go... je to přes web bez instalace a skoro plně funkční...

[70 Juro, (Rpu?: 12.02.2007, 20:12:14 - Mail - x)
já mluvím o době, kdy šlo jestli budem křesťani nebo nebudem vůbec. Ten Bořivoj s Ludmilou by to nezachránili...

[71 No jo, Rputi, (jura-p: 12.02.2007, 20:27:09 - x)
těch křižovatek do pekla nebo nicoty byla spousta. A ještě bude!!!

[72 Finiste - (Dana: 12.02.2007, 20:31:17 - x)
dočetla jsem a musím napsat: Excelent! Poučné čtení. :-)))

[73 Finiste, (Feministka: 12.02.2007, 20:36:03 - x)
díky, stálo to za to. Zvlášť se mi líbí fáze prodej - koupě přes peníze jako pouhého prostředníka (je vidno, že se potřebuji nutně vzdělávat), ale zdálo se mi to na první přečtení velmi případné i vtipné. Dovolím si vytisknout a předat dál. Totéž se chystám provést s ek.nepravidelníky MP.

[74 Občas si zalistuju v Toulkách naší minulostí (Dana: 12.02.2007, 20:36:53 - x)
a občas si při čtení připadám, jako bych pročítala aktuální dění... To, že tenhle stát, tohle společenství lidiček mělo namále většinou vlastní vinou, je nesporné. A jen náhoda - třeba v osobě vůdce, na kterého i dějiny málem zapomněly, způsobila, že jsme tady.

[75 Tento článek (Foundryman: 12.02.2007, 20:38:26 - x)
nebo spíše pojednání by zasloužilo svázat do festovních desek. Za účelem pádnosti při jeho vtloukání do palice tvůrcům blahobytu skrz investiční pobídky a sociální dávky.

[76 Mám dojem, (Foundryman: 12.02.2007, 20:43:40 - x)
že to byl vševědoucí pf, kdo mne tu před nějakou dobou vehementně přesvědčoval, že bohatý je přece ten, kdo má peníze :-)

[77 ...Jo...kdyuž tu měl kocour ty svalnatý řeči směrem k panu Fialovi... (šakal: 12.02.2007, 21:29:09 - odkaz - x)


...Takhle to dopadá, když nikdo za nic nemůže, nikdo nic neviděl, každý jednal podle zákona, nikdo neporušil žádné předpisy...a hlavně - soud rozhodl v souladu se zákonem...

Nejsem krvelačná bestie a nikomu jsem v životě nikdy nepřál nic zlého, ale kdyby se někomu ze zodpovědných za tuhle lidskou katastrofu alespoň špetičkou vrátila jeho liknavost, nezájem, pohodlnost a zdeúřední blbost, měl bych pocit, že není všechno ztraceno...

...Amen!

[78 ...\"pnidh\"... (šakal: 12.02.2007, 21:31:18 - x)
...jo...\"pnidh\"...!...


...Se z toho zeseru - za každým příspěvkem tahle buzerace a naničhodná šikana!

[79 Díky moc (Pavel Kořenský: 12.02.2007, 21:36:57 - Mail - x)
za velmi pěkný článek a vynikající překlad.

Mimochodem, mám jednu kuriosní otázku která vyplynula z jedné dnešní (nevirtuální) debaty.

Jak by se měl správně danit zisk docílený ve virtuálním světě počítačové hry ?
A měl by se vůbec danit ? Pokud ano, tak proč ?

Jde o to, že v on-line hře SecondLife (www.secondlife.com) se člověk může živit vším možným a herní peníze jsou tam a zpět převoditelné na reálné peníze v určitém kursu.
Člověk se v té hře může živit třeba tím, že na počítači vytváří virtuální oblečení do kterého se mohou oblékat figurky představující ve hře jednotlivé hráče a jiní lidé si to \"oblečení\" kupují. Nebo člověk může ve hře stavět domy ve kterých jiní hráči bydlí. Nebo třeba kšeftuje s \"pozemky\" v té hře.
Pokud hráč umí něco, co ostatní hráči chtějí a jsou ochotni za to zaplatit, může mu hraní generovat zisk a herní peníze si může převést na reálné peníze.
Obrat skutečných peněz které se ve hře otočí není malý, v současné době je to cca. 1 milion USD denně. Ve hře jsou hráči z celého světa.

Otázka zní, jestli když člověk ve hře \"zbohatne\" a prohodí si herní peníze za reálné peníze, jestli se to musí danit. Pokud ano, tak kde. A proč se to vůbec musí danit ? A pokud se to danit musí, lze to provozovat jako živnost ? A pokud ano, lze si dát do nákladů počítač, elektřinu, náklady na připojení do Internetu atd. ?

Co o tom kdo soudíte ?

[80 Šakale, neser mne. (kocour: 12.02.2007, 21:39:12 - x)
Fiala je psychopat, který patří do ústavu, a to že se najdou krávy i mezi ženskejma, na věci nic nemění.

[81 šakale, (Pavel Kořenský: 12.02.2007, 21:47:43 - Mail - x)
ten článek je skoro až neuvěřitelný.
Nějak se mi nechce věřit, že by si nikdo nevšiml, že ty holky sedm let nikdo neviděl.
Např. to že matka jednoduše prohlásila, že je bude vzdělávat sama se mi zdá divné. Nevím jak je to v Rakousku, ale ve většině zemí je domácí vzdělávání podmíněno tím, že dítě skládá několikrát ročně nějaké zkoušky atd. Nechce se mi věřit, že by vše bylo podle zákona a že by si nikdo nevšiml, že ty holky na sedm let zmizely.

[82 Jasane, to mi nedělejte... (Sumavák: 12.02.2007, 21:55:30 - x)
já při dávání sena do žlabu rozmýšlel přesnou formulaci na téma:\"Primitivní\" kapitalismus první republiky a jeho vliv na uměleckou tvorbu téže...a když se vrátím, už je to tam !!
:-)))))

[83 Pavle Kořenský (martin TT: 12.02.2007, 21:56:45 - Mail - x)
to je moc provokativních otázek za sebou a najednou. Kromě toho jsem přesvědčen, že odpověď znáš - jen dáváš popud k diskusi.
Pokud se jedná o příjem, tak se to musí zdanit, je na to zákon. Kde? Tam, kde ty peníze přijímáš - je to jako každý jiný příjem - na příjmy v cizině je rovněž postup i místo v daňovém formuláři. Proč se musí danit příjem? No - to je tedy otázka - to opravdu nevím (-_-).
Lze to provozovat jako živnost? Tato odpověď nevychází z toho, že máš příjem, ale pokud splňuješ podmínky - tj. trvale, soustavně, za účelem zisku, tak bys měl mít u nás živnost. Protože tady máš i daňový domicil. Do nákladů lze dát skoro vždy skoro všechno, jen musíš přesvědčit daňového úředníka, že ty výdaje byly vynaloženy účelně na dosažení a udržení příjmu. Takže podíly a koeficienty tě neminou.

Bohužel jdu následovat svoji paní a opouštím notebook. Teď jsem si vzpomněl, že je taky můj a nosím ho do práce a dělám na něm pracovní věci a beru ho sebou i na dovolenou i do letadla a dokonce, když někam jedu na dva dny na kole, tak i tam ho beru do ruksaku. Jen pod vodu si ho neberu. Kdo by si snad myslel, že jsem zešílel, kydaje tady své Kidy, tak měl dneska Jirka původní na Psu takovou debatu s nevěřícími.

Dobrou ...

[84 Sumavaku (jasan: 12.02.2007, 22:01:46 - x)
kdyz to bylo spise horke pripomenuti nez sprajc... dane za 1. republiky... snaha vyniknout... a v podstate spolecenska kontinutita celou dobu RU...

[85 >PK - jak? Nikdo nevšiml.... (Sumavák: 12.02.2007, 22:03:31 - x)
\"Právní zástupkyně dvou dívek Margareth Tewsová řekla rakouskému deníku Der Standard: \"Po celá léta, kdy dívky byly vězněny, nebyly schopny příslušné úřady jednat. Sousedé, škola i doktoři nesčetněkrát upozorňovaly sociální pracovníky, že měly o dívky obavy.\"\"

A v tomto článku se mi velmi líbí ten obrázek těch slepých a bledých dívenek.....Geniální redaktor!

[86 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 12.02.2007, 22:03:58 - Mail - x)
když jsem se díval na stránky BBC, tak tam je to celé popsáno trochu jinak.
Nejednalo se o byt, ale o dům. O metrové vrstvě výkalů tam není ani slovo. Dle lokálních médií (jak píše BBC) měl dům jen jedno elektrické světlo a neměl tekoucí vodu (dost divný dům pro vyšší střední třídu, jak jej popsaly Novinky).
A fomulace \"... they played with mice and gave them pet names.\" je také poněkud odlišná od tvrzení, že dívky si rozumí spíš s myšmi než s lidmi.

Krom toho, BBC dále píše \"Their mother - who is now in custody - had kept the curtains permanently drawn, unscrewed the light bulbs and shunned all social contact\". Tedy že matka jim permanentně zatáhla záclony (závěsy), vyšroubovala žárovky a přerušila veškeré společenské kontakty.
Když uvážíme, že nejstarší byla uvězněna v období 13-20 let, zdá se mi trochu zvláštní, že dívky nezkusily utéct nebo tak něco.

Případ je to jistě otřesný, ale docela by mně zajímalo jak to ve skutečnosti bylo a jaké senzace si k tomu přimysleli novináři.

[87 Jasane, ona ta velká (Sumavák: 12.02.2007, 22:09:51 - x)
jména jsou i dnes.... Pehe, Doležal, Jelínek, Kodet..... uvidíte jak budo za 30-40 let slavní....

[88 martine tamtaky, (Pavel Kořenský: 12.02.2007, 22:12:32 - Mail - x)
já to u tohodle skutečně nevím.
Například kde vzniká ten příjem. V místě, kde hraju nebo v místě, kde je umístěn server na kterém se to hraje ?
A kdy ten příjem vlastně vzniká ? V okamžiku, kdy se zvýší počet herních peněz nebo v okamžiku, kdy dojde k jejich převodu na reálné peníze ?
A co když k převodu na reálné peníze nikdy nedojde ? Už dneska existují firmy (např. cestovní kanceláře) které umožňují hradit třeba reálnou dovolenou pomocí virtuálních peněz z té hry. V takovém případě člověk čerpá nějaký požitek, ale reálné peníze se v té transakci vůbec neobjeví.

[89 martine tamtaky, (Pavel Kořenský: 12.02.2007, 22:14:50 - Mail - x)
jo a ještě jedna drobnost. V té hře se daně platí také (pravda, jen z pozemků, nicméně o zavedení jakési daně z virtuálních příjmů se dost diskutuje).
V takovém případě by šlo o dvojí zdanění, nebo ne ?

[90 Pavle, nezahrávejte si s finančáky! (Sumavák: 12.02.2007, 22:37:56 - x)
Příjem vzniká v okamžiku , kdy ty peníze přijmete. Lhostejno odkud pocházejí.
A na \"naturální požitky\" a nepeněžní plnění zákon o daních nezapomíná.......

[91 Ba dokonce, (Sumavák: 12.02.2007, 22:45:44 - x)
občas příjem vzniká, i když ty peníze nepřijmete.Pouhým odesláním faktury, i když Vám ji odběratel nezaplatí.... !!

[92 P.Kořenský, (Rpu?: 12.02.2007, 22:55:01 - Mail - x)
ono to celé musí být nějak jinak - dost možná, že ani ty holky nejsou a nebyly zcela normální, nebo je něčím vystrašila, že se neodvážily vylézt. Když byla hospitalizovaná kvůli halucinacím, tak to jistě nebylo jen na pár dní - a jak to, že úřady nezajímalo, kdo se o ty holky stará...?

[93 Heleďte, v odkazu (Sumavák: 12.02.2007, 23:19:43 - odkaz - x)
to máte přímo od zdroje, z místa, včetně fotogalerie.
Tam nepíší, že \"na podlaze bylo metr exkrementů a nezi tím dokonce i myší hovínka\", tam píší, že dům zapáchal po exkrementech... například.
takže je třeba si z toho odfiltrovat tu novinářskou tichou poštu Novinek !

[94 No a ten závěr, (Sumavák: 12.02.2007, 23:24:45 - odkaz - x)
\"Erst nachdem der Amtstierarzt die Haustiere abholt, kümmert man sich auch um die Kinder. \"

je bohužel typický.

[95 Kdyby úřady. (jura-p: 12.02.2007, 23:25:41 - x)
Ale na psychiatrii se dělá podrobná anamnéza. A pokud jsou děti, tak do místa vyjíždí sociální pracovnice. A zařizuje péči. A kontaktuje příbuzné. A obecní úřad. Když se zařizuje péče o dobytek, tak je divné, že se ani ta nezajímala, co je s dětmi.

[96 Koukla jsem na poslední fotku (maYda: 12.02.2007, 23:46:33 - x)
a budu se muset zamyslet. Připomíná to pracovní stůl mojí dcery.Je pravda, že k myším má na ženskou velice kladný vztah, aby ne mně ještě nějaká nevyjukla.
Ale abych nežertovala nejapně na tak vážné téma - taky mám pocit, že tam je nějaká ta novinářská omáčka a fakta lehce pokulhávají.
No, přišla jsem se hlavně rozloučit na krátký čas, děcka s tatínkem odjela už včera na chalupu na prázdniny, mně zdržely v Praze pracovní povinosti a následně ujetý spoj, takže vyrážím zítra ráno.
Pět dní žádná práce, žádný počítač, jen na ty běžky to asi nebude, spíš na kolo. A v cíli výletu spíš na dobře vychlazené pivo než na horký grog nebo svářo.
TAk mi držte palcem, ať nevykolejí vlak.

[97 Zpět k ekonomice (martin TT: 13.02.2007, 02:26:03 - Mail - x)
Milý Modrý ptáku, Finiste a další, vaše zdlouhavé a nesrozumitelné traktáty se skoro nedají číst! Dovoluji si přenést z Konfrontace jednoduchý, krátký a každému občanovi lehce srozumitelný text, který jsem již originálnímu autorovi pochválil:

\"Vychcandírové můžou přesunovat výrobu třeba do Grónska, na ledovec, ale prodávat musí a chtějí v Evropě. A tím je má EU v hrsti. Kdyby nebyli úředníci tak podělaní a podplacení, tak by už vychcandíry skřípli dávno. Evropský dělník sice koupí boty o něco dráž, ale jeho mzda nebude tlačená dolů nekalou konkurencí Bangladéšanů, takže si je bude moci dovolit, když navíc nebude nezaměstnaný, už to říkal Halladin. Ochranářská politika, jak obchodní, tak proti přistěhovalcům, to jsou dvě perspektivní odvětví.\"

[98 Pavle Kořenský (martin TT: 13.02.2007, 02:34:29 - Mail - x)
už zčásti reagovali jiní. Problémy kolem virtuálních peněz žádný daňař nevidí. Otázku živnostenského provozování výdělečné činnosti na Internetu jsme už probrali. Pokud zůstaneme jen u občasné hry pro zábavu, tak se neptáš, zda a jak zdanit třeba i nepeněžní plnění, ale jak vydrbat se státem, aby hráč daně z tohoto příjmu nemusel platit. V daňovém zákoně toto spadá pod příjmy podle §10 a tam je výčet podmínek pro danění i nezdanění.

[99 martin TT 07, 02:26:03 (dvd: 13.02.2007, 06:36:07 - x)
To je ovšem nádherná ilustrace mého oblíbeného úsloví: \"Volovi je všechno jasný\".

[100 Dobré ránko! (Rpu?: 13.02.2007, 06:45:14 - Mail - x)
Tak mě Fifinka zase převezla.
Robě poklátila chřipka i bylo nutno zavézt ji k lékaři, popřípadě doplnit proviant, vyzvednout v lékárně léky atp. Snad to bylo počasím, ale místní obyvatelstvo klátila zcela neobvyklá míra demence. Téměř všechni řidiči jedoucí pžede mnou znenadání zastavovali a otevírali dveře tak metr před Fifinkou, robátka hrála si pod Fifinčími koly radostně na honěnou, zatímco jejich matky zapomínaly se ve víru bilaterálních konferencí uprostřed silnice, potměšilý dědeček na kole projevoval piškuntální radost, že může mne předjet uprostřed křižovatky - prostě adrenalin stoupal.
Jenže dítě v autě, cítím přeci jen jakousi zodpovědnost za její mravní výchovu - držela jsem se zpátky.
Leč osud nedopřál. Místní zvyk zaparkovat couvajícímu vozu za zadkem trápí mé čivy již řadu let. Zároveň těsně projíždějící kolista pocítil potřebu vyhledat oporu a opřel se o okénko. Být otevřené šťouchl mne do oka. Že vůz je v pohybu zřejmě nebylo podstatné.
Pojistka povolila. \"Do prdele\", zavrčela jsem temně, hotovíc se k vraždě. Dítě ani nemrklo - ve škole slyší mnohem horší věci. Leč Fifinka je zřejmě jemná dáma. \"Wie bitte\", otázala se mně velmi kultivovaným hlasem a zřejmě i povytáhla obočí. Papiňák vybuchl! \"HOVNO\", zařvala jsem hlasem velikým a sešlápla tý mrše plyn až k podlaze!

[101 Dobré ráno... (Jirka původní: 13.02.2007, 06:57:54 - x)
musím dnseka to kafe ztrestat o trochu dříve.....kapitál nečeká.....Přečetl jsem poctivě nejen článek ( včera ) a i reakce ( dnes ).....
Martine tt....moc hezké a vystižné. Zvlášť pokud to Gronsko bude zbavené ledovců díky lidskému oteplování a to radši nemluvě o tom, že snad patří územně k jednomu členu EU....teda pokud mne paměť neklame.
Danění prostředků v pc hrách je hezké a jistě i prospěšné pro stát. Navcrhuji odevzdávat 5% z celkové částky. Jenom nevím, kde se budou skladovat a co bude finanční úřad dělat se švestičkami, jahodami a ?něčím červeným? co získává synek za úspěšně splněné mise u brouků.

asi jste čekali něco více unikátního a nějaká moudřejší slova na lepší ráno. Věřte moc jsem se snažil, ale ani odpoledne, natož večer, to není lepší.
Přeji dobré ráno z oblasti, které přesvědčili svět o 2 největších lžích , že Hitler byl Němec a Mozzart Rakušan......a pořád jim to baští

ps. když existuje nekalá konkurence, existuje i ta kalá? A má kalost a nekalost nějakou spojitost s kalením železa , třeba i v křesťanské krvi jak bylo dříve zvykem? Nebo slovo kalost je odvozeno od kaloně jedlého netopýra? ........sakryš to jsou , ale otázky po ránu.....a to jsem střízlivý :-(

[102 Jirko, tak tohle mi nedalo...:))) (Taky skočim na každej špek!) (Rpu?: 13.02.2007, 08:07:31 - Mail - x)
Ale stálo to za to - je to zajímavé...
Nekalý zřejmě s kálením nemá nic společného. Ale ve staročeštině existovalo \"nekajilý\" - ten, který se nekaje..

[103 jirko p (jasan: 13.02.2007, 08:30:42 - x)
omlouvam se po stopadesate... ale furt nic

[104 Jasane , jedu v sobotu na Chrámce.... (Jirka původní: 13.02.2007, 08:49:23 - x)
a při té příležitosti se zastavím za dotyčným....nezoufejte. Třeba jen nemá nic na prodej volného , ale připomenu mu aby vzal něco od \"nás\". Je to s ním někdy obtížné. Určitě po těch všech peripetiích si více pochutnáte.

Rputi....krásná příhoda. Myslím, ale že si to dcerka bude hodně dlouho pamatovat.....jak je maminka drsná ...a to je dobře. Někdy je to dobré ukázat v sobě zvíře.....a je lepší ukázat tygra, lva, tyranosoura, než ponravu a žížalu :-))

[105 Jirko, (Rpu?: 13.02.2007, 08:57:10 - Mail - x)
dítě se pustě chechtalo.....a já pak samozřejmě taky....

[106 Dobré dopoledne vespolek! (Loki_F: 13.02.2007, 10:01:25 - odkaz - x)
>dvd, Martine TT: na NP pod článkem Hanzlíčka jsou hned dva tací, kterým je vše jasné... jeden vystupuje pod nickem Mirek, druhý Reeves. Reeves je naprosto extraordinální, takže jsem neodolal (obdobně jako Rpuť, jen jsem na rozdíl od ní ještě stačil napočítat do deseti!). };D

[107 Puchejří Humory (Rpu?: 13.02.2007, 10:10:35 - Mail - odkaz - x)
\"Se znepokojením pozoruji, že se ve straně rozmohl jakýsi lenivý a defenzívní duch. Hledejme především charismatického vůdce, ten nám řekne, co je vlastně správné, co máme dělat, a úspěch se pak již dostaví sám. A pokud takový vůdce není po ruce, propadáme bezradnosti, skepsi a vzájemnému hašteření.\"

Co je to za partaj, když jsou obdobným plkům lidé ochotni s vážným xichtem naslouchat a neposlat autora co nejdál....?

[108 Když jsme u těch katastrof a ekologických armagedonů.... (Jirka původní: 13.02.2007, 10:18:04 - x)
viděl jsempřed časem pořad na BBC o vymírání 95= všech živočišných a rostliných druhů cca 230 mio let zpátky. tedy daleko větší průšvih, než je teď. Prý to vzniklo tak, že se prostě protrhla zemská kůra na Sibiři a láva ( magma ) se vylilo přes celou tajgu a tundru....zvýšení moří ?6? metrů a teplota o cca 10 stupňů. Také se zvýšilo množství metanu v atmosféře tím, že se uvolnili obrovské množství zmrzlé na šelfech..... a žádná auta nejezdili, ani se nespalovala ropa. Nevíte o tom něco ? Prý se to kdykoliv může opakovat, i přes protesty a vliv lumíků a imperialismus ( kapitalismus ) za to nebude moci.

[109 Jirko, (Rpu?: 13.02.2007, 10:56:52 - Mail - x)
o tomhle konkrétně netuším nic. Katastrof v historii země bylo požehnaně, furt někde někdo vymíral. Dodnes netušíme proč zmizeli neadertálci, nevíme proč vymřeli cromagnonci, daleko lépe fyzicky disponovaní než dnešní člověk a pravděpodobně stejně inteligentní.....
Ve světle posledního vývoje mám ovšem obavy, že my vymřem na zelený lumíky: zaženou nás na stromy a počkaj až spadnem....

[110 jirko p (jasan: 13.02.2007, 11:08:47 - x)
ale to nevite, ze si EU dalo EUsocialisticky EUzavazek ze NEPRIPUSTI vyssi zvyseni teploty nez 2 stupne? Hrdina EUkomise zastavi magma vlstnimi tely!

[111 Kéž by, Jasane, kéž by!! (Sumavák: 13.02.2007, 11:11:31 - odkaz - x)
Dobrý den !

[112 Rputi, (ptakopysk : 13.02.2007, 11:30:20 - odkaz - x)
semězdá, že tenhle pořad půjde dneska, na CT1 pod názvem supersopka ve vosum večer a příští týden bude druhej díl. Viděl jsem ukázky a zdá se, že to bude éňo ňéňo, jako koneckonců většina věcí od BBC...

[113 Bucheche hihihi (ptakopysk : 13.02.2007, 11:32:04 - x)
zdejší prcajzlíci mají třináctého smysl pro humor. Předchozí blábol jsem potvrzoval slovem MIMON

[114 ptakopysku díky, mrknu! (Rpu?: 13.02.2007, 11:51:42 - Mail - x)
Ono, dokud bude zeměkoule uvnitř žhavá, tak to holt může rupnout kdykoli, kdekoli....

[115 Rputi, pokud ovšem (Sumavák: 13.02.2007, 11:55:57 - x)
nějací hrdinové nezastaví rotující zemské jádro.....
Aby nedošlo k ekologické katastrofě!

[116 Ptakopysku, BBC natáčela (Sumavák: 13.02.2007, 11:57:57 - x)
pořad, jak ženy místo sexu nakupují oblečení - to bude bomba!

[117 Šumaváku, bacha, (Rpu?: 13.02.2007, 12:10:00 - Mail - x)
nějakýho lumíka by mohlo napadnout, že je to zdroj energie! Aby se nám hoši nezačali zavrtávat do země. Nerada bych měla z republiky ementál....

[118 Rputi.... (Jirka původní: 13.02.2007, 12:15:03 - x)
ja bych nesouhlasil.....kdyby to bylo ekonomické tak by to už bylo. Na Islandu, nebo tam, kde je to blízko pod povrchem se vesele využívá teplo .....a škoda, že to nejde i u nás. bylo by to opravdu dobré.
Třeba za to dostanu na kokosku, ale tahla myšlenka využití geotermální energie je docela pro mne přijatelná

[119 Rputi (jasan: 13.02.2007, 12:33:11 - x)
no kdyz se zavrtaj vsichni.. pak staci ekologicky zahrnout...

[120 Přijatelná ano, ale má to své háčky. (Sumavák: 13.02.2007, 12:38:13 - x)
Ve švajcu(musel bych hledat ve svém archivu) si zelení prosadili geotermální elektrárnu, vyvrtali 5000m hluboký vrt,pumpují do něj studenou vodu, odebírají vařící a představ si, ti lidi v okolí zase nejsou spokojeni. A to mají zemetřesení co čtrnáct dní( v tektonicky až do vrtu naprosto klidné oblasti), přestože po staletí žádné neměli.....
takže to je o podmínkách..... na Islandu jistě, a Němci dokonce nelenili a natáhli na Island podmořský kabel.

[121 Hezké popolední vinšuji. (Anka: 13.02.2007, 12:46:29 - x)
Musím tu žalovat na zvířecího lékaře, který mě v neděli docela rozhodil, když jsem přišla volat o pomoc. Na téma obtíží našeho děduly odtušil, že zvracení může být z otravy a kde čeho, že mu nejspíš budou haprovat ledeviny a játra a vůbec. Domů jsem šla jak na popraviště. Večer přijel veterinář, zaujal konstruktivní stanovisko, mudlíkovi vetknul několik injekcí, přišel i druhý den, aby v léčbě pokračoval a já v té době už věděla, že v našem okolí řádí jakási psí viróza. Proč mě, sakra chlap veterinární, kam chodí pejskové z širokého okolí, musel tak děsit? Mizernejma věcma jsem zásobená.
Už je dobře, náš mladej teda zaujal jednoznačné stanovisko, že tu hernajs nakázanou rejži s mrkví jíst nebude, kdyby si celá ulice stoupla na hlavu. Ale dnes už mohu volat Hosana, splivl tu rejži s mikroskopickou dávkou krůtího masa a po mém příchodu z nákupu cpal svou psí hlavu do tašek, co že se koupilo nemocným psům. Bála jsem se strašně, že už je s námi amen. Není, má tu pindy, že ty dávky, co mu servíruju, aby čert spral. Píšu to hlavně proto, abych vyjevila, že mám radost, že jsme to ustáli, a aby se vědělo, že chřipka řádí i mezi pejsky.

[122 A jso věci a lidi, se kterými (Sumavák: 13.02.2007, 12:47:28 - x)
není radno si zahrávat!Například v Bad Leonfeldenu AT, když už se to jmenuje \"Bad\" usoudili, že by bylo vhodné mít geotermální lázně. I vznesl starosta dotaz odborníkům, zda by se dala pod B.L. najít teplá voda.Odborníci odpověděli: \"jistě! Najdete všude. Stačí jen dost hluboko vrtat\"
Pan starosta přehlédl ty uvozovky, takže zavrtali do pokladny a následně do země.V pokldně už dosáhli dna, v zemi jsou asi 1km a ten šumavský žulový masiv, mrcha, ne a ne skončit.
na upozornění, že podle místní geologické skladby, může najít tak leda výron radonu a teplou vodu teprve až se provrtá do Austrálie, reaguje pan starosta \"mírně\" podrážděně.
protože zelený úkol dne je geotermie a rozvoj turistiky nutně potřebuje lázně!

[123 Rputi, (ptakopysk : 13.02.2007, 12:48:22 - x)
jdete s varováním pozdě. Nejsem si jist, jestli Lovosice, nebo Litoměřice, ale nějaký město tady už vrtá geotermální ďoury do země, protože pár kilometrů pod zemí je teplota kolem 200 stupňů celsia a budou tam prát vodu pod tlakem a vzniklou párou topit. Starosta se tetelil blahem, jak celý město bude bez čoudivejch komínů. Šéf vrtací firmy tvrdil, že takovejch míst je v čechách habaděj, tedy asi 200, takže pravej českej ementál je v dohlednu. Akorát nevim, jestli moje daně na to budou stačit. Možná bych měl požádat Burizona, jestli by nebyl tak mlaskav a ty daně mi nezvýšil. Nic za to nechci, jenom abych měl na konkrétním baráku v Litoměřicích, či v Litomyšli ceduli: \"Tenhle dům je vytápěn z daní ptakopyskových\" a aby obyvatelstvo tohoto baráku mě nazývalo \"Náš drahý oteplovači\"

[124 Teda to zas vypadám..... (Jirka původní: 13.02.2007, 12:53:30 - x)
to mě zase Loki dá za uši.....sákryš nemyslel jsem vůbec na Vaše peníze a ani na peníze EU, natož na mé.....jen jsem si říkal, že by bylo hezké využít trochu toho tepla a namontovat na stávající teplé prameny něco co by točilo dynamem....na Islandu to tak funguje a nic se snad nikam nepumpuje......to zas vypadám....

[125 jirko p (jasan: 13.02.2007, 13:35:14 - x)
na to je idealni navrtat teplovod...

[126 Jasane....takhle se přeci dá řešit nejen ta krize energeticko elektrická (Jirka původní: 13.02.2007, 14:06:19 - x)
ale i krize ropná....navrtat produktovod...stejně tak i krize vodní...navrtat vodovod. A bylo by po světové hrozbě. :-))
že mne to nenapadlo dřív.

[127 jejda sakale (jasan: 13.02.2007, 14:35:06 - x)
ti skvele vyjou.....

[128 Výborně Jirko pův.! Ve svrchním permu (Loki_F: 13.02.2007, 14:41:20 - x)
kulminovala variská orogeneze, která postihla všechny kontinenty (které samozřejmě byly v jiné pozici na glóbu než je tomu dnes). Vyplnila se tunguzské pánev => moře uhlí(!) a jako následek mobilizace perikratoních oblastí s rozsáhlým trapovým vulkanismem (včetně spousty lahůdek - diatrém, kimberlitové přívodní kanály, bazický vulkanismus a intruze ze stoupajících hypabysálních těles bazik). Množství žilných hornin, které jsou zdrojem surovinového bohatství Sibiře. Mocnost čedičových příkrovů v desítkách metrů a celková mocnost v pánvi přes 3000 m! To na ploše přes 1,5 mil. km_2.
Umíte si představit toho CO_2, když přes uhelné sloje prorážely vulkanity (teploty 800 - 1200°C). Výsledkem uralsko-ťanšanského vrásnění, které bylo iniciačním pro pozdější paleovulkanické výlevy, byla rozsáhlá horstva v severní americe (Appalachian) po celé Evropě, vznik ložiskových pastí zemního plynu v Severním moří, rudné sukcese doprovázející vulkanickou činnost (i u nás). Diamanty, uhlí a rudy na Urale a na Sibiři.
Jako vždy: VŠECHNO ZLÉ JE K NĚČEMU DOBRÉ! };D))

Podobná tělesa jsou lokalizována dnes v Severní Americe (Yellowstone) - blízko povrchu je velký magmatický krb, který periodicky aktivizuje již dříve vytvořený systém hlubinných zlomů. Výbuch se očekává brzy...

[129 Nejsem milovník Ferrari...natož těch červených (Jirka původní: 13.02.2007, 14:43:36 - odkaz - x)
ale přeci jen tohle se jim vždycky vydaří. To se mě stát bohužel nemůže....škoda. Třeba se u mé oblíbené automobilky, někdo z těch pár lidí co je tam zaměstnaných probudí a něco takového vymyslí. Nejen prací živ je člověk. Jak skvělé k článku o penězích a jejich ceně.

[130 Taková pochvala hřeje na duši....loki germánský bože hluboce se klaním. (Jirka původní: 13.02.2007, 14:47:32 - x)
To co jsi psal chápu....ne nadarmo jsme měli na škole předmět , který se letmo dotýkal těchto dějů. :-)

[131 Šakale, a já taky! (Sumavák: 13.02.2007, 14:48:34 - odkaz - x)
používej, prosím, políčko \"odkaz\".JE U NĚJ NAPSÁNO \"zde vložte odkaz \" !!!!

TAKŽE ZNOVA:
..Ale ta panika, jaká v diskusích zavládla v řadách lidí, pro které byl \"Tošovský nejlepší polistopadový premiér\"...je přímo (šakal: 13.02.2007, 14:16:14 )-viz odkaz
a druhý zde:
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A070212_214409_domaci_zra
po vykrácení zbytečností !


[132 Tak to jsem žádostivá, co ten Burizon a EU vymyslej dál..... (Rpu?: 13.02.2007, 15:02:23 - Mail - odkaz - x)
Během necelého měsíce přichází Evropská komise podruhé s projektem, jehož náklady jsou astronomické, a výsledky nejasné. Pustila se do otevřeného křížku s kysličníkem uhličitým. V lednu nejprve navrhla, aby členské země unie do roku 2020 zabezpečovaly dvacet procent svých energetických potřeb pomocí tzv. obnovitelných zdrojů.
Málokdo si pod tímto číslem dokáže představit něco konkrétního. V podmínkách České republiky, která nedisponuje prakticky žádnými jinými podstatnějšími obnovitelnými zdroji než biomasou (což je vše, co vzniká díky fotosyntéze), by to ale znamenalo, že kdybychom osadili každičký metr nezastavěné půdy takovouto energetickou plodinou, pak bychom oněch dvaceti procent skutečně mohli dosáhnout. Znamenalo by to ovšem, že veškerá produkce lesů by byla použita pro tyto účely (co na to výroba papíru, nábytku atd.?), museli bychom rezignovat na pěstování dnes běžných zemědělských plodin, přestaly by existovat parky, zahrádky, trávníky...
Nemá cenu tuto úvahu dále rozvíjet. A to ještě nediskutujeme, kolik by to všechno stálo....

[133 Ty geotermální vrty se v ČR realizují také! (Loki_F: 13.02.2007, 15:04:06 - x)
V současnosti v Litoměřicích, před tím v Děčíně. Průzkum se prováděl již před 50-ti lety. Ten teplotní gradient v blízkosti litoměřického lineametu je celkem dost vysoký. Podobně jako v okolí Teplic, a v lázeňském trojúhleníku. Samozřejmě, že v okolí lázeňských měst by se oněco takového pokoušel jenom blázen, ale v těch Litoměřicích už se vrtá. Jenže je to neskutečně drahé, návratnost nejistá..., papiňák nebo jak říká vačnatec - hrnec Papigacův - pod prdelí. };D
Sedláci z Lito doufají, že budou konkurovat Holanďanům a vytápět zadara skleníky.

[134 ptakopysku, (Rpu?: 13.02.2007, 15:05:59 - Mail - x)
snad abyste jim vždycky v říjnu naštípal dříví. Možná by to vyšlo levnějc.....

[135 Rputi, další kravinu, má již Burizon vymyšlenou - (Loki_F: 13.02.2007, 15:14:57 - x)
sequestraci CO_2. Šílenost hodná jeho génia.
Půjčovny na osobní auta - \"carsharing\". Není pitomost na světě, které by se nechytil jako hov.o košile...
A ten mražený CH_4 se jmenuje metanhydrát. Už jsme tady o tom jednou diskutovali.

[136 Rputi, já bych věděl s tou sekerou (Sumavák: 13.02.2007, 15:16:52 - x)
lepší řešení......

[137 Loki, (Rpu?: 13.02.2007, 15:34:44 - Mail - x)
již jsem také slyšela. Ale upřímně řečeno to praktické provedení mi připadá značně divoké.

Šumaváku, sekery škoda, šutr postačí....:)

[138 Jo, oukej, Šuvmaváku... (šakal: 13.02.2007, 15:49:04 - x)
...Jen sem byl línej - a taky sem viděl, že to neni tak dlouhý, aby to rozhodilo stránku.

No, pohled na to poděšené kvokání v táboře potrefených je opravdu malebný (7;- ))

[139 von až Bursík objeví (rezy: 13.02.2007, 15:57:00 - x)
že nejvíc CO2 by se ušetřilo, kdyby si každej vzal doma svetr a teplý bačkory tak to teprve bude mazec. Už ho vidím jak Klausovi na Hradě říká, kdybyste tu snížili teplotu vytápění z 24 na 16, tak ušetříte denně 150KWh jenom v tomhle sálu a to je ... blablabla..

[140 carsharing po americku (Dušan Neumann: 13.02.2007, 16:07:08 - x)
exituje dávno a je dobrovolný - říká se tomu \"car pool\". jelikož dojíždět do práce 100 km není žádnou výjimkou, jsou u nájezdů na dálnice velká parkoviště, kde si lidé dojíždějící do stejného místa sesednou do jednoho auta a podělí o náklady na benzín, nebo si ta uata střídají to už je jedno... výhodou je, že v přístupových komunikacích k velkým městům je vždy vnitřní pruh dálnice (o 4 a více proudech) vyhražen vozům obsazeným více než dvěma osobami. Tyto jízdní pruhy se ve špočce pohybují podstatně rychleji. Nikde žádný zákon, pouze místní vyhláška upravující přednost v těchto pruzích (mají hezkou zkratku HOV - High Occupancy Vehicles)...Něco tak jednosuchého by burizony sotva napadlo...ale to by nesměli bránit výstavbě komunikací

[141 rezy (jasan: 13.02.2007, 16:07:34 - x)
no a zavede kontrolni merici komise, jak mate doma teplo...

[142 Co bys od něj chtěl ? (Sumavák: 13.02.2007, 16:08:18 - odkaz - x)
On za to nemůže... podívej se v odkazu na jeho CT mozku a vše pochopíš.

[143 chacha (pf: 13.02.2007, 16:21:12 - x)
sequestrace CO2 neni zadny Burixonuv vynalez. je to vazne minena technologie. Najdete si deti nejaky jiny duvod na nadavani na VASEHO koalicniho partnera. Nezapomente ze jen diky nemu jsou Topolanek a spol. u korytka a mohou slibovat snizeni dani.

Spravne, reziku. prechod na studeny odchov, a navrch necumet do noci na televizi nebo do monitoru a chodit spat se slepicemi usetri nejvic.

[144 Jejda, (Anka: 13.02.2007, 16:26:31 - x)
je mi mizerně, jelikož dědula venku padl a musela jsem ho domů donést, což při jeho váze je docela fuška. Bojím se děsně, že asi nemáme vyhráno při jeho úctyhodném věku, ale příspěvky pf jsou ke zlepšení nálady jedna báseň.

[145 NBo...tak to já sem tem nejzelenější modropták na světě... (šakal: 13.02.2007, 16:31:33 - x)
...Letošní topnou sezonu jsem ještě nezahájil - od září do teď! Mně topěj zmrzlý sousedi (7;- ))

[146 pf, vy jistě podle tohoto (Sumavák: 13.02.2007, 16:41:00 - x)
modelu žijete, ale mě prosím nenuťte!
Já nejsem zoofil,já radši ženský!

[147 Anko, ahoj, to Tě lituji, (Loki_F: 13.02.2007, 16:43:21 - x)
vím, jak na Rexíkovi visíš - i když teď asi on víc na Tobě a to doslova. Už má svůj věk a proti tomu není lék.
Dokonce ani zábavné pindy nakukovačů na tom nic nezmění - Rxe to asi nepobaví.
Zdá se, že kromě Burizona, je spousta dalších, kteří se lípnou na kdejakou kravinu... };D

Šumaváku, ten mozek mi připomněl sqělou parodii: \"Mars Attack!\", jen ta průhledná bublina chybí.

[148 Sumavaku (jasan: 13.02.2007, 16:46:38 - x)
nevite s kterejma slepicema pf spi?

[149 jistě PiFíku (rezy: 13.02.2007, 16:46:06 - x)
ten studený odchov byl dávno vynalezen v Anglii. Za komančů byla běžně situace, že uhlí na příděl bylo 30q na rodinu + 10q kdo měl malé dítě a na druhou stranu si lidi na sídlišti regulovali teplotu větráním, protože měli natopeno na 28°C. No taky ne všade..

[150 Loki, děkuju, moc. (Anka: 13.02.2007, 16:48:39 - x)
Je mi docela mizerně. Mudlík chytil virózu, měl strašnou teplotu, zvracel jak za peníze, nic nemohl polknout, je z něj troska. Raduji se z každého jeho hnutí, třeba že mi odpolky strčil čumák do nákupní tašky, jako že co se nese nemocným pejskům, ale je tak strašně slabý, no, bojím se, Loki, strašně se bojím. Ani to pf mě nepovyrazí. Však víš, takovej psí parťák, to je průser, když to jde do konců.

[151 Ahoj Anko, (Rpu?: 13.02.2007, 16:51:14 - Mail - x)
teprve teď jsem zaregistrovala. Chápu, že ji smutná, ale to zvracení a následné moc nejedění ho asi dost vyčerpalo. Vitamíny, minerály, vitamíny....držím palce!

[152 Rputi, děkuju, moc. (Anka: 13.02.2007, 17:00:00 - x)
Od neděle se mi moc nespí, bylo to moc strašidelné, šílení teplota, naprostá vyčerpanost. Veterinář je báječný, jezdí k nám každý den, protože takovýho dědulu z rodiny ovčounů už dávno nezažil. On mudlík, když nemusí chodit, je docela v pohodě. Snědl už docela celou misku rýře s krůtím. I antibiotika a jiné preparáty polyká v pohodě, ale jak vylezeme z baráku, kácí se mi jak šra/ňky, klepe se jak ratlík. Haas ho nosit nemůže, Rexík ho ždíbe do brady a sprostě nadává. Je to holt psí dehonestace. Víš, nejhorší je, že je to na mě. Jestli nebude mobilní ani za týden, budu muset zvednout ten mizernej telefon.

[153 jasane k těm slepicím (rezy: 13.02.2007, 17:03:35 - x)
nic určitého nevím, ale určitě nepijou, to by si Pifik nepochvaloval že to vyjde lacino a že ušetří. Ňáký Longhornky, nebo tak něco..

[154 Rezy, já bych to tipl na faverolky: (Sumavák: 13.02.2007, 17:15:15 - x)
Faverolky jsou klidné slepičky, s ostatní drůbeží na společném dvorku se snášejí velmi dobře a je možné je doporučit i začátečníkům.

kdo jinej by to s ním vydržel?

[155 Anko, (šimon klein: 13.02.2007, 17:15:32 - x)
držím klukovi palce - co jinýho se dá dělat....a hlavně vám ostatním.....vím, co je přijít o psa.....

[156 Anko, (Rpu?: 13.02.2007, 17:18:08 - Mail - x)
já bych mufíkovi k té dietě přidala bílej jogurt oslazenej glukopurem a do jídla bych mu míchala (půl dne namočený) ovesný vločky. A takhle kdyby se ti podařilo sehnat mořský řasy v prášku. Vyrábí to např. firma Canina.

[157 šimone, děkuju Ti, (Anka: 13.02.2007, 17:21:08 - x)
ono teď to o jiném, než palců držení není. Jsme teda parťáci strašní, děsných let, ale žít za něj nemůžu. Jen se modlit k psímu pánubohu, aby měl ještě strpení, že jsme si docela všechno ještě neřekli.

[158 Šumaváku, rezy, (Rpu?: 13.02.2007, 17:23:06 - Mail - x)
dyk vono to bylo někdy v létě v televízi. Ňákej kurofilní znásilnil pár slepic a vony pošly. Měli ho prej zavřít, ale třeba ho propustili pro nedostatek důkazů.....

[159 Rputi, děkuju moc. (Anka: 13.02.2007, 17:24:11 - x)
Glupur mu míchám do čaje, jogurt mu cpu k těm antibiptikům, vločky vařím s rýží, ale řasy mne nenapadly. Zítra vletím k nám přes ulici, je tu šikovný Zverimex nebo jak se to dnes jmenuje.

[160 Anko, tak vydrž ! (Sumavák: 13.02.2007, 17:29:53 - x)
Třeba se z toho ještě probere.

[161 Šumaváku, děkuju, (Anka: 13.02.2007, 17:35:27 - x)
držím se zuby nehty. I to blbé si tlumočím do lepšího. Jsme spolu strašně dlouho, na to se jen tak mávat rukou nedá. A pak jsem léta jeho parťák a ten kámoše jen tak neopouští. Ale strach mám teda děsný. Takhle miterně nám ještě nebylo.

[162 No, všem tuto přítomným se omlouvám. (Anka: 13.02.2007, 17:37:07 - x)
Nerada kazím debatu. Omluvte mne, prosím, holt ten můj dědula je pro mne úhelná bytost. Ale už sklapnu.

[163 Anko.....některé věci prostě k (Jirka původní: 13.02.2007, 17:37:14 - x)
psímu životu patří.... někdy takto přícházíme o zvířecí přátele. Držím palce, aby se nikdo z Vás zbytečně netrápil

[164 Jirko púvodní (Venkovan: 13.02.2007, 18:20:49 - x)
zdravím,dotaz budeli brzo nepravidelník?

[165 opravdu jasanku (pf: 13.02.2007, 18:32:44 - x)
vynikajici ukazka intelektualni ostrosti. To se pozna RumDr. a jeste Candydat vjed. Ktera instituce mela tu nezmernou cest to CSC udelit? Privezl jste si s tim titulem ze zeme kde vcera znamena zitra take jednu generickou Vasilju Ivanovnu nebo jste se vratil jen tak nalehko s ridicakem na vjedu v kapse?

[166 Venkovane.....chtěl bych moc bych chtěl (Jirka původní: 13.02.2007, 18:39:13 - x)
ale protože musím ještě k tomu pracovat tak musím to Leonardovo potápění v Benátkách taky trochu potopit....ale budu se snažit během víkendu pohnout a třeba to dobře dopadne. Teda pokud to byla otázka čistě ironická, abych už konečně přestal.

[167 Hezký podvečer. (Dana: 13.02.2007, 18:41:35 - x)
Tak jsem byla pilná a umyla jsem okna, takže jsem při fyzické práci navíc na čerstvém vzduchu dostala takový správný nadhled a takový zvláštní elán - prostě jaro je ve vzduchu - i když zima ani nebyla.
A navíc mě teď potěšila taková maličkost - před nějakou dobou jsem při běžném hovoru s jedním místním občanem skoro o ničem se jen tak letmo zmínila o svých problémech s vodou. Ten hovor jsem okamžitě hodila za hlavu - a před chvíli zvonek a přišel se zeptat, jak to s tou vodou mám, prý má známého, už s ním mluvil a ten by mi to opravil za docela slušnou cenu. Když jsemmu řekla, že už to mám opúravené, byl docela zkalamaný. Ale potěšilo ho, když jsem mu slíbila, že mu na jaře dám břečťan k zakořenění. Tak tak se žije na vsi... :-)))
Anko - co říct...kamarád je kamarád,ať je dvou či čtyřnohý
A ještě- nerejte do toho PF až tak moc. Je docela fajn, že tady píše....

[168 Jirko púvodní (Venkovan: 13.02.2007, 18:47:14 - x)
Nepravidelníky pravidelně čtu.Rád se ve svém už pokročilém věku dovídám nové a zajímavé věci.V některých případech nechávám ironii zásadně za dveřmi:-)Takže se těším na pokračování.Poznání není nikdy dost.

[169 my víme Dano, (rezy: 13.02.2007, 18:52:33 - x)
ale on by Pifík nepsal kdybysme neryli :-), i brambory se musej oorávat, aby se dařilo :-), a navíc nás to baví.
Pěknej večer, už musím dom..

[170 Už jsem se přítomným omluvila. (Anka: 13.02.2007, 19:15:01 - x)
Snad mě nebudete třískat. Jiří, asi Ti je jasný, že jsem hysterka, ted\\ se budu půašit. A Ty, Danuško, jsi prostě laskavá osoba, co má pro každý úkrok vysvětlení. Mudlík zvrznul večeři a dal mi najevo, že ven teda nepůjde, tam se ovčounům děsně motá hlava.

[171 Na východ Evropy se přesune výroba automobilů za 6 miliard dolarů (Rpu?: 13.02.2007, 21:10:17 - Mail - odkaz - x)

[172 Anko, nemáš se za co omlouvat. (Rpu?: 13.02.2007, 21:20:23 - Mail - x)

[173 Anko - za co se omlouváš? (Dana: 13.02.2007, 21:26:55 - x)
Něco jsem přehlédla? :-)
Jo - ten hraný dokument z budoucnosti na ČT1 mě teda pěkně vyděsil!

[174 Dano (Venkovan: 13.02.2007, 21:32:15 - x)
V druhém dílu to určitě dobře dopadne.Ale natočili to zajímavě.

[175 Venkovane, Dano, (Rpu?: 13.02.2007, 21:37:05 - Mail - x)
dobře to dopadnout nemůže. Udělané je to dobře, ale jako večerníček před spaním, to tedy není zrovna ono.

[176 Jj, (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 21:55:23 - Mail - x)
te hraný dokument je fajn.
Zejména je v něm krásně ukázaná nesmyslnost jakéhokoli plašení i nesmyslnost mudrování o tom, jestli za to člověk může nebo nemůže a jestli se má udělat prognóza taková nebo maková.

To magma tam prostě je a jednou bouchne. Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím i nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

[177 no právě, (Dana: 13.02.2007, 21:55:26 - x)
já jsem děsně utahaná a teď od hrůzy neusnu! :-))))

[178 Venkovane, (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 21:58:20 - Mail - x)
vzhledem k tomu, že to celé začíná tím, že v roce 2014 jedou po vrstvě sopečného popela na sněžných skůtrech aby z nějakého compu stáhli záznamy nějakého vědce a pak se film vrací o pět let zpět, tak to nejspíš dobře nedopadne.
Krom toho to není akční film, ale hraný dokument, tedy pokus o rekonstrukci vědecky ověřených faktů. Něco podobného kdysi BBC natočila o vyhynutí dinosaurů.

[179 U těch dinosaurů (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 22:00:14 - Mail - x)
to bylo podobné. To takhle jednou letěl jeden asteroid a říkal si \"To je ale hezká zelenomodrá planeta. Co kdybych do ní drcnul...\"
A bylo vymalováno.

[180 Už zas!!! Odkaz do pole : ZDE VLOŽTE ODKAZ ! (Sumavák: 13.02.2007, 22:06:04 - odkaz - x)
... ad ten Yellowstone (quetzal: 13.02.2007, 22:02:45 )
narazil jsem na článek, není to příjemné čtení
VIZ ODKAZ !

[181 No, (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 22:11:36 - Mail - x)
lepší je Google a hledat hesla \"Yellowstone caldera\".
Tak si člověk najde nejen Wikipedii, ale i oficiální stránky vulkanologické observatoře Yellowstonského parku a další zajímavé informace.
Ze stránek Wiki je i odkaz na informace o té supererupci v Indonésii, která patrně před 75000 lety spustila dobu ledovou a omezila populaci lidí na Zemi na nějakých 1000-10.000 lidí někde v Africe.
Docela zajímavé čtení.

[182 Jestli vona ta žhavá (Sumavák: 13.02.2007, 22:13:24 - x)
magma nakonec nebude pod každým místem na zemi.
To by bylo velmi znepokojující!!

S tím by se mělo něco dělat! Třeba udělat v Pařízi panel OSN a odhlasovat....... no, dál už to znáte.

[183 sumavaku (jasan: 13.02.2007, 22:15:47 - x)
ale ono je uz prece odhlasovano... nepripustime vice nez 2stC

[184 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 22:21:48 - Mail - x)
no, magma je pod povrchem všude. Ale někde holt je blíž k povrchu (Yellowstone, Japonsko, Island atd.)

Být to v EU, tak už se zakládá komise a odhlasuje se, že obsah té magmatické dutiny je nutno povinně vybrat a ekologicky zlikvidovat. A Kužvart už přes příbuzné zakládá firmy které jediné dostanou licenci na ekologickou likvidaci toho magmatu. :-)

[185 pane Korensky (jasan: 13.02.2007, 22:24:07 - x)
jak se magma likviduje ekologicky?

[186 Šumaváku, (quetzal: 13.02.2007, 22:25:55 - x)
to jsem netušil, že na to máš pifku. Svého času to pole bralo málo znaků, pamatuju se, jak to odkazy osekávalo. Tak jsem si říkal, že bude jednodušší to dát rovnou sem ... no, ale jestli je to proti štábní kultuře, tak to je jiná :)

[187 Jasane, vono samo...:))) (Rpu?: 13.02.2007, 22:31:50 - Mail - x)
Je z toho nesmírně úrodná půda, na které je radost produkovat biopotraviny - tedy pokud někdo přežije.
Vědátoři už někdy v 60 letech spočítali, že lidstvo dokáže obnovit populaci, pokud jich zbude aspoň 10 000. Takže půjde jen o to, aby se našli - tedy za účelem kopulace a množení. Milujte se a množte se....

[188 jasane, (Pavel Kořenský: 13.02.2007, 22:34:34 - Mail - x)
já nevím, ale EUředníci by jistě něco vyšpekulovali.
Mohlo by se třeba recyklovat nebo ukládat do vytěžených uhelných dolů. :-)
Důležité je, aby prošlo v tom procesu přes ty správné firmy, které na to budou dostávat dotace.

To je stejné jako s elektrošrotem. ČR byla pokárána, že likviduje málo elektrošrotu a dala si závazek likvidaci elektrošrotu do roku 2010 zdvojnásobit, nebo tak nějak.

[189 Quetzale, já mám záměrně (Sumavák: 13.02.2007, 22:39:20 - x)
tu šířku nastavenou jako plovoucí, protože se v tom třeba zobrazují ta Dušanovo alba, Aeorkarlův plyn....atd.
To pole pro vkládání odkazů je opraveno a mělo by to brát 255 znaků, což není málo! Jinak pořád platí to, že z toho německého redakčního systému se u těch odkazů nechá odmáznout ten název článku.Což jsem nakonec i udělal, jak se můžeš přesvědčit.

Ale nepřesvědčíš mě, že je fajn si na každý řádek šoupat horizontálním posuvníkem doprava a doleva. To mě čert bere.

No a navíc, dnes už jsi byl nejméně druhej ! :-)))

[190 Joóó, taková neutralita... (Sumavák: 13.02.2007, 23:00:41 - x)
19:34 - Američtí a britští vojáci v Iráku našli u povstalců asi 100 moderních odstřelovačských pušek rakouské výroby typu Steyr Mannlicher. Před dvěma roky je Rakousko přes protesty USA a dalších zemí vyvezlo do Íránu.

[191 Jde na vás chřipka? (Petr H: 13.02.2007, 23:04:59 - x)
Na mně po letech dneska ráno a oprášil jsem starý recept,jak to vypotit.Zabírá to,ráno jsem měl nudli jak cikán šálu,nemohl ani polknout a teď je pět a asi půjdu na pivo.Brusinková polévka.Ingredience pro jednoho-dva podle žaludku.Čtyři hrníčky brusinek,tři hrníčky vody,zhruba třícentimetrový kousek skořice,lžičku drceného hřebíčku,půlka citrónu,půl hrníčku hnědého cukru,pomerančová kůra,špetka mintu,whisky tak na víčko.Brusinky zvolna vaříme ve vodě se skořicí,cukrem,hřebíčkem až začnou praskat,baivočko pět minut,vyždímáme půlku citrónu,přidáme pomerančovou kůru a necháme hodinku dvě pracovat.Poté vyndáme skořici,přidáme mint,znovu přivedeme k varu,přidáme víčko whisky a ještě vařící servírujeme.Zalezeme pod peřinu a do dvou hodin jsme v richtiku.Ahoj.

[192 Šumaváku, (quetzal: 13.02.2007, 23:13:36 - x)
ad pušky - to mě vždycky napadne klasické \"Non olet.\" Jo, prachy jim nesmrdí. Proč jim ksakru někdo rovnou nedodá tu atomovku? A nebude se muset složitě pátrat a koumat jestli už mají nebo nemají ...


jo, ad
\" Ale nepřesvědčíš mě, že je fajn si na každý řádek šoupat horizontálním posuvníkem doprava a doleva. To mě čert bere. \"

A všim sis, že jsem ten odkaz schválně rozpůlil? :)

[193 Nojo , všiml. Ale i tak to bylo (Sumavák: 13.02.2007, 23:26:27 - x)
moc dlouhé a navíc nefunkční. :-))
Já si zivě pamatuji, jak se ti rakušané bránili a rozčilovali, že jim nějací američané nebudou zakazovat prodávat do spřáteleného Iránu.... A ejhle !

Sag mir wo die Flinten sind ?
Wo die geblieben sind....
:-))))

[194 Tak opět nakukuji - jsem musel (Loki_F: 13.02.2007, 23:35:31 - x)
dohnat spánkový deficit, což se mi povedlo jenom částečně neb dnes byl mimořádně únavný den.
Ten zmiňovaný pořad jsem prospal, ale vidím, že jste si již chvályhodně dohledávali informace.
Ta interakce mezi svrchí kůrou a pláštěm je nesmírně zajímavá oblast související s vnitřní dynamikou Země, což je mimořádně komplikovaný a obtížně (pouze nepřímo) zkoumatelný fenomén ovlivňvaný ději probíhajícími až v hlubinách - na rozhraní spodního pláště a vnějšího jádra a také jádra samotného. Ve hře jsou ohromné energie, jejich přeměny, sdílení, přenášení, tavení tuhnutí... Spousty hypotéz a jen málo jistot. V té to souvislosti je zajímavé téma tzv. \"Hot spots\" - typickým příkladem Havajské ostrovy.
Tak se jdu dospat. Dobrou.

[195 Yellowstone fault není fikce (Dusan Neumann: 13.02.2007, 23:42:08 - x)
sleduje se velmi pozorně, ale protože to dělají skuteční vědci moc se s tím nestraší, protože by to stejně ničemu nepomohlo, ale ošklivá jistota, že se to magma prodere tou tenoučkou a porezní skořápkou nad ním je vlastně jen otázkou času, i když za našeho života nepříliš pravděpodobnou.

[196 Novináři si z nás dělají srandu. (jura-p: 14.02.2007, 00:46:55 - x)
Protestuje se i v zahraničí

Základna spojených států v Evropě vadí i některým jiným státům. Například před velvyslanectví v Berlíně přišlo proti americké základně v Česku demonstrovat devět lidí s pacifistickými symboly a českou vlajkou. Čeští diplomaté od nich převzali protestní dopis Německé humanistické strany, která na německé politické scéně nehraje prakticky žádnou roli.

Na podobnou akci v Budapešti ale nedorazil nikdo. Podle konzulky Márie Opělové tak policisté v podvečer dohlíželi jen na prázdný prostor před českou ambasádou.

[197 Dušane, (quetzal: 14.02.2007, 01:02:02 - x)
myslím, že situace je horší, než si myslíš - o dynamice procesů v kůře se ví málo a předvídat něcon konkrétního na roky dopředu je (podle mého skromného nevědomého) názoru ZCELA nemožné. Yellowstonské magma může začít bouchat klidně za 6 měsíců nebo za 6000 let. Dožít se toho klidně můžeme, přežít jen s velkými obtížemi. Žijeme na pěkné bouchací kuličce. A to už se dost uklidnila. Už je to dáma v letech, žádná mladá rachejtle (rachomejtle?). :)

[198 Petře H (quetzal: 14.02.2007, 01:07:21 - x)
recept jsem si okopíroval na horší časy. Doufám, že letošní dávku chrchlání a kašlání jsem si už vybral (ťuk, ťuk, ťuk). A brusinky stačí konzervované, nebo si musím jít nejdřív nasbírat? ;-)

[199 Quetzale, a nemá ona (Sumavák: 14.02.2007, 01:09:21 - x)
zrovna klima kterium?

[200 Šumaváku, dámy mívají všelicos (quetzal: 14.02.2007, 01:36:45 - x)
ale většinou/vždycky za to můžeme stejně my. Takže to vyjde nastejno. Minimálně jsme zapomněli koupit květiny.

[201 a aby měly dámy poslední slovo (quetzal: 14.02.2007, 01:46:18 - x)
okopíruju sem něco od Báry z Pavouků:

\"ne nadarmo je ženský mozek k transplantaci levnější - je už použitej.\"

[202 Tak jsem hledal něco na probuzení, (Loki_F: 14.02.2007, 02:38:13 - odkaz - x)
a tohle mě opravdu probudilo:
\"Musíme zavést drastická opatření, abychom snížili emise CO2 o tři pětiny co nejdříve.\" prohlásil Burizon na návštěvě u spřátelených německých zelených lumíků. (viz odkaz - celý jeho projev).
To je úporné zoufalství rozumu - Spolčení hlupců.

[203 Vazeny pane Neumanne, (Lunka: 14.02.2007, 04:30:30 - x)
souhlasim s vami velmi casto, az na vyjimky vzdycky, ale tentokrat stojim na strane quetzala.

Uz v 90. letech me nalakali pratele ke splneni jednoho z mnoha mladistvych snuu = \" videt Yellowstone a umrit \" , dost drastickym prohlasenim : koukej priletet, nikdo nevi, kdy uz to bouchne !

Poslechla jsem - paraada, jsem kamaradum moc vdecna. I clovek trochu informovany tam uplne zapomene, po cem vlastne chodi - je to krasa nesmirna.

Bohuzel jsem tenkrat odlozila NYC - pohled z Twin Towers - dalsi z mych ( uz neuskutecnitelnych) cestovnich snu.

Jsem take radeji optimisticka , a vubec ne hystericky katastroficka , jen uz trosku pokornejsi - co muzes udelat dnes, neodkladej na zitrek ( i v radostech, a cestovani ).
Vime a zname, povsechne i v detailech, daleko mene, nez si namlouvame, ze vime. Ale to je vsem na tomto blogu jasne.

Summary: Prozit vice dni v Yellowstonu stoji za to, neodkladat - skromne se primlouvam.
A vas si, pane Neumanne, moc vazim, protoze nepanikarite, i kdyz do vsech svych racionalnich komentaru vkladate i kus srdce.
Jak v ceske TV kdysi, tak vsude dodnes. Diky za celou sirokou nasi rodinu. L.

[204 Dobré ránko! (Rpu?: 14.02.2007, 06:13:58 - Mail - x)
Tak jsem si přečetla toho Bursíka....a nějak tomu nerozumím....
\"...zákaz spalování uhlí v lokálních topeništích od r. 2010,
- odmírnutí dalších jaderných elektráren,
- podporu zákona o registrovaném partnerství pro osoby stejného pohlaví....\"
Domnívá se ten pán, že třením osob stejného pohlaví vzniká více tepla než při tření osob pohlaví opačného? Že tedy když nám zatrhnou to uhlí.... Já to tedy jako náhradu jaderné elektrárny růžově nevidím. Jen doufám, že to nebude povinné.....

[205 Dobré ráno (Jirka původní: 14.02.2007, 06:55:14 - x)
u mne velice slzavé, až plačtivé.....místo magmatu se u mne objevila obvyklá ploténková erupce s lávovým skřípnutím příslušných nervových drah......stává se mi to maximálně jednou za rok......proč sakra teď to nevím. Sotva sedím a to ještě se jistě po mně bude chtít něco jako vycházka, nošení...prostě pohyb. V této strašlivé době mě nerozhází ani bursík se svými buzerantckými kamarády, ani Paroubek s komunisty......

Loki odkaz jsem pročetl a nedozvěděl jsem se nic nového o těch \"mesiáších\". Jenom nevím proč tolik děkoval tomu Milanu Horáčkovi ? Kdo to je? taky bych már šel osobně poděkovat , za to, že budeme muset platit poplatek za kvašení pálenek...a jiných dobrot. Sice to ještě neproběhlo v hlavách, ale nepochybuji o směru v nastoupené cestě. :-(

Rputi, oni evidentně počítaní s třením i dalších věcí.....namátkou....ryb, bábovek, liščích ohonů i ebonitových tyčí

[206 Jirko, (Rpu?: 14.02.2007, 07:33:50 - Mail - x)
ryby a bábovky, to by ještě šlo. Ale ebonitových tyčí je zásadní nedostatek a lišky mají vzteklinu. Zdejší děti při výuce třely mikrotenové pytlíky...
JIrko s těmi zády je mi vás líto. Můj táta na to taky trpěl a vždycky chudák vypadal jak roura od kamen. Já myslela, že medicína pokročila a něco na to je...?

[207 Dobré ráno (skimic: 14.02.2007, 07:45:34 - x)
... Jirko původní, zkus si přečíst oteplovací zprávu z Paříže. Ne že by to zádům pomohlo, ale přijdeš na jiné myšlenky :)

[208 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 14.02.2007, 07:47:51 - x)
Jiří, to Tě teda lituju. Mě to občas navštíví taky a vypadám přesně tak, jak popsala Rpuť. Nejlíp je mi na kolenou u kanapete, no cirkusy a varieté hadr. Na každou žádost hlasitě volej po ohledu na zraněné a nemocné.

[209 Anko (Jirka původní: 14.02.2007, 08:37:38 - x)
jestli mohu být tak směl.....co pes?

[210 Jiří, děkuju, (Anka: 14.02.2007, 08:44:19 - x)
snad to opravdu bylo těmi horečkami, dnes ráno se hrnul k misce velmi vehementně, pak venku vyrazil statečně až na \"trávník\", obešel pár stromů, dokonce i nožku se pokusil zvednout a šourem došel až k výtahu. Teď prvně spí, jak jsem zvyklá, tedy rozvalený. Tak snad dá psí pánbůh, že nám bude líp.

[211 Anko ... je to fajn....když jí a je veselejší (Jirka původní: 14.02.2007, 09:09:49 - x)
Skimici.....teda, záda jsou bolavá, ale snad hlava ne...tak tu zprávu, radši nechám na horší časy.

Teda, kdybych byl u Hofburgu, tak mě snad budou mít za potomka klaněčů ....ten co vítá v hlubokém , až devotním předklonu každého, kdo vystoupí z kočáru. Ale , žena moje nejdražší a starostlivá, říkala, že by bylo dobré příliš nevycházet. Teda, ne kvůli zádům, ale kvůli ostatním žebrákům, že bych od nich mohl taky dostat do kožichu. Jo na Valentýna, se vždy rozvádíme.....je to taková tradice. A to ještě k tomu, půjde dneska převzít nového oře ( plechového) kam se všichni vejdem. Což ji jistě k radosti ke svátku zamilovaných nepřidá.

[212 To sem blázen - čemu na tom gdo nerozumí?!... (šakal: 14.02.2007, 09:27:35 - x)
...Dyť to do sebe nádherně zapadá! (7:- 0)

1) Zákaz topení uhlím = bude nám zima
2) Zákaz jaderných elektráren = bude nám eště věčí zima ad 3) Zákaz produkce CO2 = zastaví se globální voteplování
4) Výroba tepla třením těl = bude nám teplejc
5) Podpora bukvic = bude nám fšem teplo
6) Globální oteplování bude nahrazeno globálním teplením

Eště je tu něgdo, komu to néjni jasný? (7:- P) (7;- D)

[213 Šakale..dodám ještě další body, aby to bylo ještě propracovanější (Jirka původní: 14.02.2007, 09:42:37 - x)
7) podpora bukvic sebou přinese i růst populace černé zvěře, neb kanci a bachyně mají rádi bukvice
8) čím bude víc černé zvěře, tím víc bude myslivců a tudíž nehrozí nějaké zaostávání venkova, nedejbože stěhování do měst
9) povinné odstřely zajistí dostatek masa pro všechny a vyřeší se tedy nedostek jídla pro hladovějící.
10) kule a brenecky ( náboje obecně ) budou samozřejmě dotované z EU , z fondu \"prach a broky\"

[214 Dnes budeme projednávat na výboru návrh Rady, (jura-p: 14.02.2007, 09:46:55 - x)
na zřízení Europolu. Ale on Europol existuje a byl zřízen mezinárodní dohodou, kterou nikdo nezrušil. Ten má být zrušen rozhodnutím té rady o založení toho samého Europolu, co ho bude řídit rada zastupovaná uředníky z Brusele, místo členských zemí. Ale my jsme nikdy nepředali kompetenci rušit naše mezinárodní dohody nějaké Radě. Podle ústavy jde předat tyto kompetence jen ústavním zákonem nebo referendem.
Pak jsem začal zjišťovat, co jako ten Europol založený ani ne před deseti lety dělá špatně, že je ho třeba zrušit a založit nový, řízený Radou. A dověděl jsem se, že nikdo neví nic o tom, že by Europol fungoval špatně. Takže vlastně nikdo neví nic o tom, že by bylo třeba Europol rušit a zřizovat nový řízený Radou. Takže jediným důvodem se jeví to, že Rada se chce bez formálního schválení ujmout nových kompetencí, včetně práva rušit mezinárodní dohody členských zemí. V novém Europolu by totiž už nerozhodovaly členské země, ale Rada. A taky padl argument, že zatímco změny kdyby jich bylo potřeba, jako že jich zatím potřeba není, se v současném Europolu provádějí obtížně, protože se na tom musejí dohodnout členské země, zatímco v tom novém by ty změny prostě schválila Rada. Ale nikdo mě nevysvětlil, proč změna základní, což je převedení zřízení této instituce z režimu smluvního do režimu rady mezinárodní smlouvu nepotřebuje. A novináři o tomto plíživém rozšiřování kompetencí Rady na úkor členských zemí, a to v situaci, kdy by Rada měla raději vymýšlet, co s mrtvou EÚ, se Rada chová, jakoby ta EÚ byla schválena, nepíšou ani slovo.

[215 Juro, to tedy smrdí jak starý holínky. (Rpu?: 14.02.2007, 10:36:10 - Mail - x)
Jezinky to jsou: \"Jenom prstíček tam strčíme, jenom se ohřejeme, hned zase půjdeme....\"
Hnát to svinským krokem! A což takhle menší tiskovka, aby si investigativci šimli...

[216 Dobrý den! (rejpal tady & tam: 14.02.2007, 10:49:39 - x)
re Dnes budeme projednávat na výboru návrh Rady, (jura-p: 14.02.2007, 09:46:55 )
Nepřekládá se stále ješte \"rada\" do ruštiny jako \"sovět\"? A \"Rada evropské unie\" jako \"Sovět sojuza Jevropy\"?

[217 Teď jsem dostal do emailu (Jirka původní: 14.02.2007, 10:55:13 - x)
výsledky ankety o muže roku....dovolil jsem si rozeslat všem na které mám email. Třeba se někdo ( dámy ) chytne za nos , že to ještě s námi ostatními není tak hrozné

Šumaváku.....dneska zase u Vás bude veselo, bude blokáda. Nechcete si otevřít takový privátní přechod a vybírat mítné? Byl by to fajn příjem. :-))

[218 Dobré ráno! (Sumavák: 14.02.2007, 10:55:49 - x)
puti, je to téma pro Blesk? není!
Leda by Čunka sebrala €uro policie s tím, že si ty papírky natiskl doma na tiskárně.
Jinak se to novinám nevnutí!
Byl v novinách na titulních stranách to Bursíkovo vyhrožování srokem 2010? Taky ne!
Mimochodem, to by měl doopravdy zkusit a myslím, že by tak dostali na budku, že by od nich byl pokoj.

Pozdravy pro Blesana!

Jirko pův. na plotýnky znám šamana (on je internista a dělá k tomu akupunkturu) co zachraňuje lidi.Velmi úspěšně a dlouhodobě.
No, a pak ten golf (to je na plotýnky nejhorší :-)) ) potřebuje jako doplňkový sport ježdění na koni (to je na plotýnky nejlepší !!)
:-))

Pojďte nahoru a já jdu do stáje.

[219 Jirko p. doufám, že mě poslechli (Sumavák: 14.02.2007, 11:02:56 - x)
a blokádu posílí od 11 do 12 hodin hladovkou, tzv.přerušovanou, tak jako před lety ve Freistadtu. To drželi hladovku v maringotce na návsi, ovšm na noc chodili domů, v poledne na polívku a protože se chtěli zviditelnit i na internetu, tak si tam dali online vebovou kameru.A někteří zahraniční štváči se dokonce ptali, jak jde hladovka dohromady s tím,že tam zobaj bonboniery......
Bohužel , skončili moc brzo.... tedy dřív než nám se podařilo zabít prase a na české straně přechodu uspořádat tzv.\"jedlovku\" a užrat se tam k smrti.
Ale možná, že je tento záměr vyděsil a proto skončili.

[220 Jaroslav (Jarosla: 31.12.2009, 18:05:12 - Mail - x)



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: