Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 11.03.2007

Frédéric Bastiat - STÁT

Přeložil: Finist

 


Přál bych si, aby někdo nabídnul odměnu za dobrou, jednoduchou a inteligentní definici pojmu "Stát."

Jak nesmírnou službu by to prokázalo společnosti!

    Stát! Co je to? Kde je to? Co to dělá? Co by to mělo dělat? Vše, co víme je, že je to záhadná osoba, a nesporně je to nejžádanější, nejztrápenější, nejvytíženější, nejobdivovanější, nejobviňovanější, nejvyvolávanější a nejvíc provokující ze všech osob na světě.

 Nemám to potěšení, znát svého čtenáře osobně, ale vsadil bych deset k jedné, že po dobu šesti měsíců plánuje Utopie, a jestliže ano, pak zbytek roku vzhlíží ke Státu, aby je uskutečnil.

 A jestliže je mým čtenářem dáma, pak nemám nejmenších pochybností, že si z celého srdce přeje napravit veškeré zlo, jež trápí lidstvo, a že se domnívá, jak lehce by to šlo zařídit, jen kdyby to Stát vzal do rukou.

    Ale běda! ta nebohá nešťastná osoba, stejně jako Figaro neví, komu dřív naslouchat a kam dřív skočit. Stovky a tisíce úst na ní denně z tisku a z tribun volají naráz:

 "Zorganizuj práci a dělníky."

"Potlač nestoudnost a drzost kapitálu."

"Proveď pokusy ohledně hnojení a vajec."

"Propoj celou zemi železnicí."

"Zavlažuj roviny."

"Osázej kopce."

"Vytvoř vzorové farmy."

"Založ sociální dílny."

"Vyživuj děti."

"Vzdělávej mládež."

"Pomáhej starým."

"Pošli obyvatele měst na venkov."

"Vyrovnej zisky ve všech odvětvích."

"Půjčuj bezúročně peníze všem, kteří si chtějí půjčit."

"Emancipuj utlačené skupiny všude na světě."

"Odchovej dokonalé jezdecké koně."

"Podporuj umění a poskytni nám hudebníky, malíře a architekty."

"Omez komerci a zároveň vytvoř obchodní loďstvo."

"Zjev nám pravdu a vlož zrnko rozumu do našich hlav. Údělem Státu je osvítit, rozvinout, rozšířit, posílit a spasit duše lidí."

 

   "Jen mějte chvíli strpení pánové" řekne Stát prosebným tónem. "Udělám vše co mohu abych vás uspokojil, jenže pro to potřebuji zdroje. Už připravuji plán na pět či šest daní, které jsou celkem nové a nikterak tísnivé. Uvidíte, jak nadšeně je lidé budou platit."

 Pak přijde veliký pokřik: "Ne! Opravdu! V čem je pak ta výhoda, jestliže na udělání těch věcí potřebuješ zdroje? Vždyť to si pak nezasloužíš název Stát!"

 Místo toho abys nám nakládal nové daně, měl bys radši zrušit některé stávající. Například:

"Daň z tabáku."

"Daň z alkoholu."

"Daň z dopisů."

"Celní poplatky."

"Patenty."

    Ve středu této vřavy, a poté, co země zas a znova mění svoji administrativu, protože neuspokojila veškeré požadavky, chci ukázat, že jsou navzájem neslučitelné. Ale proč mám o tomhle vůbec přemýšlet? Neměl bych si toto nešťastné zjištění radši nechat pro sebe?

 

   Mám navždy ztratit svůj charakter! Nahlížejte na mě jako na člověka bez srdce a bez citů ­ sucharského filozofa, individualistu, plebejce ­ zkrátka ekonoma praktické školy. Ale omluvte mne, vznešení pisatelé, které nezastaví nic, dokonce ani evidentní rozpor. Mýlím se, bezpochyby, a měl bych ochotně svá tvrzení odvolat. Buďte ujištěni, že bych to velmi rád udělal, jestliže jste už opravdu objevili tu dobročinnou a nevyčerpatelnou bytost, jež se nazývá Stát, která má chléb pro všechna ústa, práci pro všechny ruce, kapitál pro všechna podnikání, peníze na všechny projekty, obvazy na všechna zranění, balzám na veškeré utrpení, řešení pro všechna dilemata, nápravu všech našich chyb, a zprostí nás od nynějška nutnosti mít předvídavost, opatrnost, úsudek, inteligenci, zkušenosti, řád, ekonomii, střídmost a aktivitu.

    Jaký důvod bych mohl mít, abych netoužil uvidět takový objev? Jistěže, čím více o tom uvažuji, tím více chápu, že nic by nemohlo být pohodlnější nežli to, kdybychom měli na dosah nevyčerpatelný zdroj bohatství a osvícení ­ univerzálního lékaře, neomezený poklad, a neomylného rádce, takového, jakým by podle vašeho popisu měl být Stát. Proto tedy bych to chtěl mít prokázáno a definováno, a proto by měla být nabídnuta odměna tomu, kdo první objeví fénixe. Nikdo si přece nemůže myslet, že tento drahocenný objev už byl učiněn, protože až dodnes vše, co se objevilo pod názvem Stát, bylo za nějaký čas lidmi odvrhnuto přesně z toho důvodu, jelikož to nesplnilo protikladné podmínky svého programu.

    Dovolím si tvrdit, že mám obavu, že jsme v tomto ohledu naletěli jedné z nejpodivnějších iluzí, jež se kdy zmocnily lidské mysli.

 

   Člověk se odvrací od potíží ­ od utrpení, a dosud je odsouzený přirozeně trpět nedostatkem, pokud se nechce obtěžovat pracovat. Musí si tedy vybrat mezi těmito dvěma zly. Jaké prostředky využije, aby se vyhnul oběma? Zbývá mu jen jediná cesta, kterou je užívat si práci druhých. Tento směr jednání zabrání, aby si obtíže a uspokojení zachovaly svůj přirozený poměr a způsobí, že se obtíže stanou údělem jedněch a uspokojení připadne druhým. Tohle je původ otroctví a loupení, jakékoli nabyly formy ­ ať už to byla válka, feudální dávky, násilí, restrikce, podvody etc. ­ obludné zneužívání, přesto konzistentní s myšlením, jež stálo u jeho zrodu. Útisk bychom si měli hnusit a odporovat mu ­ ale těžko ho můžeme nazvat absurdním.

 Otroctví již mizí, díky bohu! A na druhé straně, naše povaha chránit své vlastnictví znesnadňuje přímé a otevřené loupení.

 Jedna věc přesto zůstává ­ a to původní inklinace, jež existuje ve všech lidech, rozdělit svůj životní úděl na dvě části. Starosti přenechat jiným a slasti si nechat pro sebe. Zbývá teď jenom ukázat, v jaké nové podobě se tato politováníhodná tendence projevuje.

 

   Utlačovatel již více nejedná přímo a pouze svou vlastní mocí nad svou obětí. Ne, naše svědomí se již na to stalo příliš citlivým. Tyran a jeho oběť stále existují, ale mezi nimi se nachází prostředník, kterým je Stát ­ což je sám Zákon. Co může být vymyšleno lepšího k překonání našich skrupulí a přemožení veškerého odporu? My všichni tedy vkládáme toto do svých nároků, se kterými se pod tou či onou záminkou obracíme na Stát. Říkáme: "Jsem nespokojen s poměrem mezi množstvím práce, kterou jsem vykonal a množstvím požitků, jež takto získám. Chtěl bych, ve jménu obnovy žádoucí rovnováhy, vzít si kus z vlastnictví druhých. Jenže to by bylo nebezpečné. Nemohl bys mně věci usnadnit? Nenašlo by se pro mě dobré zaměstnání? Nebo nemohl bys zkrotit pracovitost mých konkurentů? Nebo co kdybys mně třeba velkoryse půjčil nějaký kapitál, který si sebral jeho vlastníkům? Nemohl bys vychovat moje děti na veřejné náklady? Nebo mně zaručit cenu, za kterou prodám své výrobky? Nebo mně zajistit spokojený život poté, co dosáhnu padesátého roku? Tvým prostřednictvím mohu dosáhnout těchto cílů s lehkým svědomím, neboť tu bude sám Zákon jednat místo mě a tak získám všechny výhody loupeže bez rizika zostuzení!"

 A je jisté, že jestliže na jednu stranu všichni máme některé shodné požadavky na Stát, a na druhou stranu je prokázáno, že Stát nemůže uspokojit jednu skupinu aniž by vzal z práce ostatních, tak než někdo přijde s lepší definicí pojmu Stát, tak se cítím oprávněn vyslovit tu svoji. Kdo ví, třeba by mohla vyhrát tu odměnu. Tady je:

 

"Stát je velká fikce, skrze níž se každý snaží žít na náklady všech ostatních."

    Dnes stejně jako kdysi, každý se více či méně snaží profitovat z práce druhých. Nikdo by si netroufl vyznat se z takového sentimentu otevřeně, dokonce ho ukrývá sám před sebou a co se pak stane? Napadne ho užít prostředníka, kterým je Stát a každá třída se na něj obrací řka: "Ty, který můžeš brát legálně a čestně, ber od veřejnosti a my se přiživíme." Běda! Stát je velmi nakloněn uposlechnout této ďábelské rady, jelikož je složen z ministrů a úředníků ­ krátce z lidí, kteří tak jako všichni ostatní lidé, touží ve svých srdcích zvětšit svoje bohatství a svůj vliv a vždy se dychtivě chopí každé příležitosti, která se jim k tomu naskytne. Státu nikdy nepotrvá dlouho postřehnout výhody, které může získat z úloh, svěřených mu veřejností. Je pro něj velmi uspokojující být soudcem a pánem nad osudy ostatních lidí, jelikož pak si nechá větší podíl pro sebe, znásobí počet svých zaměstnanců, rozšíří okruh svých privilegií a skončí to vyvlastňováním neúnosných rozměrů.

 Ale ta nejpozoruhodnější část je udivující slepota veřejnosti k tomu všemu. Když si úspěšní vojáci v minulosti brali poražené do otroctví, byli barbarští, ale nechovali se absurdně. Jejich cílem, stejně jako naším, bylo žít na náklady druhých lidí, což se jim podařilo. Co si však mám myslet o lidech, kteří, zdá se, nikdy nepojali podezření, že reciproční loupež není méně loupeží proto, že je reciproční. Že není méně zločinnou, když je vykonávána legálně a řádně, a že nikdy nepřidá nic k veřejnému blahu, ale naopak sníží ho přesně v poměru k nákladům, jež má prostředník, kterého nazýváme Stát?

 

   A je to tato obrovská chiméra, kterou si například francouzský národ umístil v roce 1848 do preambule své Ústavy:

"Francie se ustavuje Republikou za účelem pozvednutí všech občanů k vyššímu stupni morálky, osvícení a blahobytu."

    Takže je to Francie nebo její abstrakce, která má pozvednout Francouze k morálce, blahobytu etc. Neznamená to snad, že oddáním se tomuto podivnému klamu jsme vedeni k tomu očekávat vše od síly, jež není naše vlastní? Nepředpokládá se snad, že je zde, nezávisle na Francouzích, čestná, osvícená a bohatá bytost, která nám může propůjčit tyto vlastnosti? Nepředpokládá se velmi svévolně, že mezi Francií a Francouzem ­ mezi zjednodušeným abstraktním pojmenováním souhrnu jedinců a těmito jedinci samotnými ­ existuje vztah jako mezi otcem a synem, mistrem a učedníkem, profesorem a žáčkem? Vím, že se často říká metaforicky "vlast je něžnou matkou." Ale k odhalení hlouposti takového ústavního prohlášení zcela postačí ukázat, že může být převráceno nejenom bez nesnází, ale dokonce by to bylo zlepšení. Bylo by přesnější říct:

"Francouzi si ustavili Republiku, aby pozvedli Francii k vyššímu stupni morálky, osvícení a blahobytu."

    Nuže, kde je hodnota takového axiomu, ve kterém se podmět a předmět mohou bez nesnází prohodit? Každý rozumí, co je myšleno slovy: "Matka bude kojit své dítě." Ale jistě by bylo absurdní tvrdit: "Dítě bude kojit svou matku."

    Američané zformovali zcela jinou ideu vztahu mezi občanem a Státem, když umístili do záhlaví své ústavy tato prostá slova:

"My, lid Spojených států, abychom vytvořili dokonalejší jednotu, nastolili spravedlnost, upevnili domácí klid a zabezpečili obranu země, podporovali růst všeobecného blahobytu a zabezpečili dobrodiní svobody sobě i svému potomstvu, dáváme si tuto Ústavu Spojených států amerických."

    Zde není žádné chimérické stvoření, žádná abstrakce, od níž by mohli občané žádat všechno. Něco očekávají od sebe a své vlastní energie.

 Pokud by mi bylo dovoleno kritizovat první slova francouzské Ústavy z roku 1848, pak bych poznamenal, že na co si stěžuji je něčím víc, než pouze metafyzické puntičkářství, jak se může na první pohled zdát.

 Tvrdím, že tato personifikace Státu byla v minulosti a bude i v budoucnu hojným zdrojem kalamit a revolucí.

 Jsou zde veřejnost na straně jedné, Stát na straně druhé, vnímány jako dvě odlišné bytosti. Druhá je vázána sloužit první a první má právo žádat od druhé veškeré představitelné lidské blaho. Jaké budou následky?

 

   Ve skutečnosti Stát není zmrzačený a ani nemůže být. Má vždy dvě ruce ­ jednu, aby bral a druhou, aby dával. Jinými slovy má ruku tvrdou a ruku přívětivou. Aktivita té druhé je nutně závislá na aktivitě té první. Přísně vzato, Stát může i pouze brát a nic nevracet. To je evidentní a vychází to z absorbující podstaty jeho rukou, které si vždy ponechají část a v některých případech i všechno, čeho se dotknou. Případ, že by Stát dokázal navrátit veřejnosti více, než si od ní vzal, nikdy nenastal a ani nemůže nastat. Je tedy absurdní přicházet před Stát s pokorným postojem žebráků. Je pro něj naprosto nemožné prokázat určitý prospěch jakémukoli z jednotlivců, z nichž se skládá společnost, aniž by zároveň způsobil větší škodu společnosti jako celku.

 Naše požadavky na Stát ho tudíž staví před dilema. Jestliže odmítne splnit vznesené žádosti, je obviněn ze slabošství, zášti a neschopnosti. Jestliže vyvine úsilí k jejich splnění, bude nucen uvalit na lidi nové daně ­ napáchat více škody než užitku, a přivést tak na sebe všeobecnou nelibost.

 Takže veřejnost má dva požadavky a Stát se pak zavazuje dvěma sliby ­ přinést spoustu výhod a žádné další daně. Naděje a sliby které jsou ve vzájemném rozporu se nikdy nemohou uskutečnit.

 Nuže není toto příčina všech revolucí? Jelikož mezi Stát, který štědře slibuje věci, které nemůže splnit a veřejnost, která do něj vkládá naděje, které se nemohou uskutečnit, se vmísí dva druhy lidí ­ ambiciózní a utopisté. Je to prostředí, které jim dává jejich šanci. Poté stačí, když tito otroci popularity hlásají lidem:

"Vláda Vás podvádí, kdybychom my byli na jejím místě, zahrnuli bychom Vás výhodami a zprostili Vás daní."

 A lidé uvěří, lidé doufají a lidé udělají revoluci!

 Brzy již jsou jejich přátelé v čele událostí, po nichž volali, aby splnili svoje sliby. "Dejte nám práci, chleba, výpomoc, úvěr, rady, více peněz," říkají lidé. "A zbavte nás, jak jste slíbili, požadavků výběrčích daní."

    Nová vláda není o nic méně v rozpacích než ta předchozí, jelikož brzo zjistí, že je daleko snazší slibovat než sliby plnit. Bude se snažit získat čas, protože je to nutné pro dozrání velkých projektů. Nejprve podnikne několik bojácných pokusů. Na jednu stranu zřídí několik základních předpisů, na druhou maličko zredukuje některé daně. Jenže onen rozpor se před ní vždycky vynoří. Jestliže bude chtít být filantropická, musí naplnit státní pokladnu, jestliže zanedbá státní pokladnu, musí se zdržet snah být filantropická.

 

   Tyto dva sliby kolidují jeden s druhým, a nemůže tomu být jinak. Žít na dluh, což se rovná projídání budoucnosti, je jistě současný způsob, jak tuto kolizi překonat. Pokus udělat trochu dobra v současnosti za cenu velkého zla v budoucnosti. Ale takový postup vyvolá přízrak bankrotu, který ukončí úvěrování. A co nastane potom? Nuže pak začne nová vláda podnikat troufalé kroky. Sjednotí svoje síly k tomu, aby se udržela. Bude potlačovat jiné názory, má zdroje k svévolným opatřením. Jako výsměch svému předchozímu přesvědčení vyhlásí, že není možné vládnout aniž by riskovala nepopularitu. Krátce, prohlásí se za státnickou. A to je ten moment, na nějž další kandidáti na popularitu čekají. Budou předvádět tu samou iluzi, projdou tou samou cestou a budou­li úspěšní nakonec budou zahnáni do téže slepé uličky.

    My ve Francii jsme dorazili k tomuto bodu v únoru 1849. V této době iluze, které jsou předmětem tohoto článku, se objevily v daleko více formách než v jakémkoli předchozím období v myšlení francouzského lidu ve spojení se socialistickými doktrínami. Lidé očekávali daleko odhodlaněji než kdy dříve, že Stát v republikánské formě zpřístupní ve velkém stylu zdroj veškerého blaha a zároveň omezí zdanění. "Byli jsme často podvedeni," říkali lidé, "ale teď už dohlédneme na to, abychom nebyli podvedeni znova!"

 Co mohla prozatímní vláda dělat? Bohužel to, co se vždycky dělá za podobných okolností ­ slibování a snaha získat čas.

 Takže to samozřejmě udělala, a aby dala svým slibům větší váhu, oznámila je veřejně:

"Zvětšení prosperity, zkrácení pracovní doby, výpomoc, půjčky, svévolná nařízení, agrikulturní kolonie, rekultivace půdy ležící ladem a v ten samý čas snížení daní na sůl, alkohol, dopisy, maso. A toto vše bude realizováno až se sejde Národní shromáždění."

 

   Nuže Národní shromáždění se sešlo, a jelikož je nemožné zrealizovat dvě odporující si věci naráz, jeho smutným údělem bylo zrušit, tak jemně, jak jen to bylo možné, jeden za druhým veškeré dekrety prozatímní vlády. Ačkoli, aby poněkud zmírnilo krutost onoho klamu, bylo nutno něco málo vyjednávání. Určité závazky byly splněny, jiné v malé míře započaty a tudíž nová administrativa byla přinucena vymyslit některé nové daně.

 Nyní se v myšlenkách přenesu několik měsíců do budoucna a zeptám se sám sebe, s nešťastnou předtuchou, co se stane, až se zástupci nové vlády rozjedou vybírat nové daně z dědictví, příjmů, a výnosů zemědělské dopravy? Jenom můžeme doufat, že se moje předtucha nevyplní, ale předvídám, že naši populární kandidáti budou mít obtížnou úlohu.

 

   Přečtěte si manifest jedné z politických stran ­ který byl vydán při příležitosti volby prezidenta. Je celkem dlouhý, ale celý jeho obsah může být stručně vyjádřen těmito slovy: "Stát musí dávat lidem hodně a brát si od nich málo." Je to stále ta samá taktika nebo spíše stále ta samá chyba. Stát je zavázán poskytnout:

 

"Bezplatné vzdělání všem občanům."

 

"Všeobecné a odpovídající vzdělání, odpovídající přáním, potřebám a schopnostem každého občana."

 

"Poučit každého občana o jeho povinnosti k Bohu, lidstvu a k sobě. Rozvinout jeho chápání, nadání a schopnosti. Poučit ho, aby porozuměl, co je jeho vlastním zájmem a dát mu vědomosti o jeho právech."

 

"Zpřístupnit veškerou literaturu a umění, myšlenkové dědictví a poklady filosofie a veškeré intelektuální potěšení, které pozvedá a posiluje ducha."

 

"Vyplatit odškodnění za každou nehodu, požár, záplavu etc., kterou občan zakusí".

 

"Kontrolovat vztah mezi prací a kapitálem a začít regulovat úvěry."

 

"Poskytnout důležité podpory a efektivní ochranu zemědělství."

 

"Skoupit železnice, vodní kanály a doly a zařizovat záležitosti obdobných průmyslových kapacit.

 

"Povzbuzovat užitečné pokusy, podporovat je a pomáhat jim všemi prostředky, aby se zajistila jejich úspěšnost. Jakožto regulátor úvěrů vykonávat tak rozsáhlý vliv nad průmyslovými a zemědělskými společnostmi, aby byl zajištěn jejich úspěch."

 

   Stát je vázán dělat toto všechno, s připočtením ke službám, které poskytuje již dnes, a dále se vždy snažit udržovat hrozivé vztahy k cizincům, protože, podle mínění těch, co podepsali tento program: "Spoutáni k sobě touto posvátnou jednotou a věrni předchozí Francouzské Republice, přenášíme svá přání a naděje za hranice, jež despotismus položil mezi národy. Práva, jež žádáme pro sebe, žádáme také pro ty, jež jsou utlačováni jhem tyranií. Přejeme si, aby naše slavná armáda, jestliže to bude nutné, byla opět armádou svobody."

    Můžete vidět, že ta dobrotivá ruka Státu ­ ta která dává a rozděluje, bude velmi zaměstnaná pod vládou těchto reformátorů. Můžete si třeba myslet, že totéž bude muset platit pro tu hrubou ruku ­ tu která se noří pro peníze do našich kapes. Ale to byste se velmi pletli. Aspiranti na popularitu velmi dobře znají svoji práci, jestliže nedokáží vynalézt umění, jak šikovně ukazovat pouze činnost ruky dobrotivé, aby zamaskovali ruku hrubou. Jejich vláda bude slavností pro daňové poplatníky.

 

"Je to nadbytek, nikoli nezbytnosti," říkají, "který by měl být zdaněn."

 

Opravdu, bude to skvělá doba, až státní pokladna, pro účely opatřit nám dobrodiní, nás odřízne od našeho nadbytku!

 

To není vše. Reformátoři se chtějí zasadit, aby "zdanění ztratilo svůj tíživý charakter a stalo se pouze aktem bratrství." Dobrý bože! Vím, že je dnes módní strkat bratrství všude, ale zkrátka si nedovedu představit, že by mohlo být uplatňováno výběrčím daní.

 

Přejděme k detailům. Ti, kteří podepsali ten program říkají:

"Přejeme si okamžité zrušení těch daní, jež jsou uvaleny na absolutní životní nezbytnosti, jako sůl, alkohol, etc, etc."

 

"Reformu daně z pozemkového vlastnictví, celních poplatků a patentů."

 

"Bezplatnou justici ­ to znamená její zjednodušení a snížení nákladů."

(Toto se bezpochyby týká kolků)

 Tudíž daň z pozemkového vlastnictví, celní poplatky, patenty, kolky, sůl, alkohol, poštovné, vše je zahrnuto. Tito pánové objevili tajemství, jak způsobit enormní aktivitu dobrotivé ruky Státu a přitom docela ochromit jeho hrubou ruku.

 

   Dobrá, já se ptám nestranného čtenáře, není toto dětinskost, a více než to, nebezpečná dětinskost? Není nevyhnutelné, že díky tomuhle budeme mít jednu revoluci za druhou, jestliže tato tendence neustane dokud nebude tento rozpor pochopen: "Nedávat Státu nic a obdržet od něj hodně?"

 Jestliže se reformátoři dostanou k moci, nestanou se pak oni sami obětí těch prostředků, jež využili, aby se k moci dostali?

 

   Občané! Ve všech dobách jsou možné dva politické systémy, a každý z nich může být přijat z dobrých důvodů. Podle jednoho z nich, Stát by měl udělat hodně, ale také bude hodně brát. Podle druhého, tato dvojí aktivita Státu by měla být pouze malá. Měli bychom si vybrat mezi těmito dvěma systémy. Ale měli bychom prohlédnout, že třetí systém, který obsahuje části obou předchozích, a který říká, že od Státu můžeme dostat všechno, aniž bychom mu museli dávat, je chimérický, absurdní, dětinský, rozporný a nebezpečný. Ti, kteří toto přehlížejí, kvůli potěšení, jež jim činí obviňovat všechny vlády ze slabosti a neschopnosti, a tak je vystavit Vašemu útoku, Vás pouze klamou a podvádějí, přičemž podvádějí hlavně sami sebe.

 

Za sebe říkám, zvažme, že Stát je a má být pouze spojenou silou lidí, organizovaný nikoli, aby byl nástrojem útlaku a vzájemného olupování, ale naopak, k zajištění vlastnictví každého jednotlivce a tudíž vlády spravedlnosti a bezpečí.

 





Komentáře

[1 Mám tu čest Vás Finiste jako první (Jirka původní: 11.03.2007, 19:29:45 - x)
moc pochválit....moc hezké. Přes svoji výmluvnost a logiku ,se obávám, že tento článek bude mít větší odezvu než smrt jednoho generála

[2 No Martin Ondrejat (Finist: 11.03.2007, 19:39:20 - x)
Z Konfrontace mne žádal, abych mu tam něco napsal, tak sem tam zatím poslal tenhle svůj překlad, než někdy budu mít čas sesmolit něco vlastního. Třebaže je to delší než co tam obvykle dává, tak by se to tam mohlo objevit (psal mi, že klidně uveřejní i delší věci, jen se bojí že je nikdo nebude číst) tak sem zvědav jaká bude tamní reakce (jestli nějaká bude) :-)

[3 Skvělé, Finiste, (Jaka: 11.03.2007, 19:49:49 - x)
doufám, že to pošlete i na NP. S vaší poslední větou je třeba zplna hrdel souhlasit.

[4 2 Jaka (Finist: 11.03.2007, 20:01:56 - x)
Ani ta poslední tučná věta nepochází ode mne (byť s ní samozdřejmě souhlasím), tohle celé do posledního písmenka je překlad Frédéricova pamfletu (no v některých pasáží možná trochu volnější, neboť je to překlad z angličtiny který je zase překladem z francouzštiny z roku 1849)

[5 copy and paste z minulé hospody (Dušan: 11.03.2007, 20:23:06 - x)
Foundry, tos mne nepotěšil (Dušan: 11.03.2007, 20:21:08 )
já točím 16.6. svatbu. Už se z toho nevyvlíknu, navíc je to jedna z těch lpe placených na HDV.
Skimici - nechci votravovat - ale chce to něco jiného než Woknows. Udržuji doma pro podobný případ jeden menší starší HD jen s OSX. Výměna 5 minut i s restartem a člověk hned ví na čem je. Skonal mi zatím za 7 let jen jeden IBM (vyroben v Madarsku) a jeden Maxtor. Ted mám samé Seagate s pětiletou zárukou. (nejsem placen Jobsem)

[6 Finiste, smekám svůj vnitřní klobouk (Dušan Neumann: 11.03.2007, 20:27:55 - x)
a s potěšením jsem dočetl až do konce esej, jež si zachovala ve vašem překladu patinu doby...

[7 2 Finist (PeS: 11.03.2007, 20:54:35 - x)
Pane, blahopřeju ke skvělému překladu. Jak jsem Ti říkal u Vodičky, zachovej si kritické myšlení a nebudeš litovat. A souhlasím s Dušanem, že při překladu máš mimořádný cit pro jazyk!

[8 To je moc dobrý, (martin TT: 11.03.2007, 20:56:20 - Mail - x)
to se nebude líbit. Věta jako protiklad známému: \"To je blbý, to se bude líbit\".

Malý příklad ze začátku devadesátých let. Nájemníci činžovního domu po restituci chtěli od majitele, aby nechal denně uklízet vchod do baráku.
\"Žádný problém, kolik té uklízečce mám dát platu?\"
\"Tak dva tisíce stačí!\"
\"Dobře, s odvody jsou to tři, je Vás patnáct partají, to bude měsíčně o dvě stovky víc!\"
\"No vy jste se zbláznil, tolik nedáme!\"
\"Tak to vezměte někdo z vás!\"
\"Za tu žebráckou mzdu to dělat nebudeme!\"

No a tak je to u státu se vším - dej, dej, dej - máš přece tiskárnu na peníze!

[9 Finiste, s hlubokou úklonou (janabok: 11.03.2007, 20:58:36 - x)
vyjadřuji dík za článek jednoho z mých velkých (ironicky píšících a přitom srozumitelných)oblíbenců a dovolte otázku: jak dlouho takový překlad (hádám z francouštiny) trvá?...
a ještě jiný pokus o definici státu, tentokráte z pera F. Holderlina: \"Jestli byl stát někdy peklem na zemi, bylo to jedině proto, že se z něj člověk snažil udělat nebe\" ...

[10 2 Modrý pták (PeS: 11.03.2007, 21:00:32 - x)
Hele, a jestlipak sis fšimnul v tom Finistově Cimrmanologickém odkazu (když už ho tu pomlouváme) toho malého legislativního okénka na poslední straně? Já se náramně bavil, to bylo snad lepši, než celej ten Cimrman...

[11 Finiste, (Modrý pták: 11.03.2007, 21:00:36 - x)
nemáte toho Cimrmana v nějakém \"normálním\" formátu :-))? Jestli jo, tak mně to prosím smejkněte na mail. Mělo to mimořádný úspěch :-)).

[12 Finiste (martin TT: 11.03.2007, 21:05:04 - Mail - x)
pokud zde byl dotaz na event. odezvu, tak již zazněla dopředu před asi týdnem:
\"Finiste, to je váš hlavní problém (a Nejmenovaného ptáka rovněž), že si upřímně myslíte, že národní hospodářství je řízeno teoretickými poučkami velikánů liberalismu.\"

A je vymalováno, protože Vás přece nebude chytat na podrobnostech tuhnutí betonu!

[13 PeSi (Modrý pták: 11.03.2007, 21:08:20 - x)
Už při objednávání jsem se chechtal až jsem se za břicho popadal :-))). Já už doma jedno číslo toho měsíčníku totiž mám. Mimochodem zrovna nic moc. Je tam rozhovor s jedním nositelem Nobelovky za ekonomii. Ty žvásty, které pan vědec povídal jsou srovnatelné s páně Špidlovými projevy. Budu procházet starší čísla :-))

[14 MP- otevři si to PDF v (Sumavák: 11.03.2007, 21:10:40 - x)
prohlížeči, nahoře na liště toho PDF si najdi \"T\", na to klikni a pak si normálně označíš text který si chceš přenést(CTRL+C) a pak CTRL+V do Tvého texťáku.....
Ne že bych Tě nějak naváděl, to bych si samozřewjmě nedovolil... :-))

[15 Dušane, (Foundryman: 11.03.2007, 21:11:52 - x)
to točíš tady v Čechách ? Problém je v tom, že pan Osička má jinak červen plný, v květnu mi zas přijde poněkud nejisté počasí.

[16 Finiste (Venkovan: 11.03.2007, 21:13:34 - x)
některé věci a myšlenky jsou stále aktualní.Tož moja stařka žila v několika státech a nikam sa nestěhovala.Hodně lidí je přesvědčených,že STÁT má být dobrý sluha a on jeho pán.Někdy to ale vypadá úplně obráceně.

[17 Finiste, (Foundryman: 11.03.2007, 21:14:56 - x)
perfektní výkon:-) I Tvůj, i Bastiatův :-)

[18 2 janabok (Finist: 11.03.2007, 21:21:12 - x)
Já to překládám z angličtiny, kousek po kousku, tohle sem překládal v průběhu minulých dvou týdnů. Nejsem žádnej rychlík tak bych to odhadnul na +- 12 hodin hrubého času (jak říkám - dělám to po kouscích a většinou ještě při tom po očku sleduju nějakej seriál a tak). Mám známého který francouzsky umí, a ten mi trošku pomáhal minule s těmi penězi. Tentokrát sem na to byl sám, s nutnou vyjímkou závěrečné korektury od Modrého Ptáka, čímž mu tedy vyslovuji svoje poděkování
Modrý Ptáku, bohužel v jiném formátu toho Cimrmana nemám, to byste se asi musel zeptat v Libinstu.

[19 maYda (maYda: 11.03.2007, 21:23:16 - x)
Dobrý.
není to nic jiného, než připoměnutí staré dobré teorie, že v životě platí v každém případě zákon zachování hmoty a energie a že je vždycky něco za něco.
nekonec, autor nikumu nevnucuje svoje pojetí státu.
Nabízí dvě možné varianty a dává na výběr.
Stát, který hodně dává, ale taky hodně bere
nebo takový , který nechá hodně věcí na vás samotných, ale taky vás tolik neobere.

[20 Dokonalé. (kocour: 11.03.2007, 21:52:29 - x)
Tam, kde Bastiat končí, tam státy vznikaly. Bohužel, takový stát znamená i moc kecat druhým do života, a to je obrovské lákadlo. Btw, nejstarší ze tří mocí je moc soudní, králové byli původně především soudci, až pak se nabalily další - exekutivní - funkce a z těch se následně vydělila zákonodárná funkce, jejímž úkolem původně bylo zobecňovat výsledky práce ostatních dvou mocí.

Finiste, díky.

[21 Vynikající! (Rpu?: 11.03.2007, 21:53:19 - Mail - x)
Liberte, Egalite, Fraternite!
Liberte, jako \"můžu si dělat co chci\"!
Egalite, jako \"na mně nikdo nemá\"!
Fraternite, jako \"Co je tvoje to je moje a co moje, do toho ti nic není\"!
Jen tomu tenkrát neříkali socialismus....:))

[22 P.S.: (kocour: 11.03.2007, 21:54:12 - x)
A schválně srovnejte vzájemný poměr těch tří mocí na začátku států a dnes ...

[23 Finiste, skvělá lahůdka... (Loki_F: 11.03.2007, 21:56:11 - x)
tímto jsi se zapsal do českých ekonomických dějin.
Za bonus považuji, že mnoho parazitů, když si to přečtou, bude mít potíže s tlakem. };D)))

[24 OT - Bursík vyjel po D.Drábové a chce ji odvolat (Rpu?: 11.03.2007, 21:59:55 - Mail - odkaz - x)
Protože \"zlehčuje\" nehody v Temelínu...
Zajímavé, obvykle se za čurbes odvolává ředitel nebo jiný odpovědný pracovník.....

[25 ano, kocoure (janabok: 11.03.2007, 22:00:28 - x)
proto je nutné neustále zdůrazňovat, že:
\"Stát ve svobodné společnosti záležitostí lidí neadministruje. Administruje spravedlnost mezi lidmi, kteří se sami starají o své záležitosti\" ...samozřejmě není z mé hlavy, ale moc se mi ten citát líbí...
potom se vskutku nabízí otázka, kde na planetě lze jest možno označit svobodnou společnost...:-)

[26 Vážení, (PeS: 11.03.2007, 22:00:46 - x)
a jestlipak jste si všimli, že dle autora, alkohol patří mezi základní životní nezbytnosti? \"Přejeme si okamžité zrušení těch daní, jež jsou uvaleny na absolutní životní nezbytnosti, jako sůl, alkohol, etc, etc.\"
Jen mi není jasné: \"Žít na dluh, což se rovná projídání budoucnosti, je jistě současný způsob, jak tuto kolizi překonat. Pokus udělat trochu dobra v současnosti za cenu velkého zla v budoucnosti. Ale takový postup vyvolá přízrak bankrotu, který ukončí úvěrování. A co nastane potom?\" - no co by se jako mělo stát? Dluhy se přece platit nemusej! Dyť jsem to četl v novinách, přece by mi nelhali...

[27 jirko p (jasan: 11.03.2007, 22:09:44 - x)
jehneci beru.. kdy kde za co?

[28 PeSi, (janabok: 11.03.2007, 22:11:59 - x)
ONI možná ani nelhali (tedy podle sebe)...:-)) krédem socialistických ekonomů je vždy velká, větší, co největší úvěrová expanze - zdůvodnit se ji už naučili(ach ten Keynes)...:-(((

[29 A jeden z EU: (Sumavák: 11.03.2007, 22:11:39 - x)
Členské státy EU a Evropská komise se dohodly na dalším snižování výroby cukru, aby zabránily nadprodukci a s tím spojenému kolapsu cen. Od června minulého roku je přitom v běhu reforma, která má za cíl omezit trh s cukrem o šest milionů tun během čtyř let. Kompenzace za tunu ukončené produkce má v prvních dvou letech činit 730 eur.

Nový návrh, o kterém Komise hlasovala ve čtvrtek 22.února, má za cíl snížit mezi lety 2007 a 2008 produkci cukru o dva miliony tun, což představuje 13,5% celkové produkce.

\"na dalším snižování výroby cukru, aby zabránily nadprodukci a s tím spojenému kolapsu cen.\"

Co mi to jen... připomíná... bostonské pití čaje ?

To by byl děsnej průser, kdyby ten cukr byl levnější co?

Nemohli by nás nechat si rozhodnout co nebudeme vyrábět abychom na to dostali dotace z EU?

[30 ...Co je na tom divného?... (šakal: 11.03.2007, 22:13:01 - x)
...Ty nejlepší věci na světě jsou buď:

- nezákonné
- nemravné
- nezdravé

... a jsou na ně uvaleny nekřesťanské daně (7:- P) (7;- ))

[31 PeSi (Modrý pták: 11.03.2007, 22:13:51 - x)
nelhali. Já to totiž viděl na vlastní oči a slyšel na vlastní uši.
A jiného takového jsem viděl a slyšel říkat, že když si vypůjčíš 100, tak nic nevracíš, protože celou půjčku zbaští inflace. Asi proto se autor výroku nechal zlanařit na jakousi půjčku do jakéhosi nápoje. Aby mu nic nevraceli.

[32 za predplysakovych casu (pf: 11.03.2007, 22:13:55 - x)
obecenstvo s neplacenim dluhu moc zkusenosti nemelo.
Teprve v heroickych dobach budovani kapitalismu ceskeho veslo ve verejne povedomi, ze dluhy se opravdu platit nemusi a ze na ne jsou prichystany, ohleduplnym statem, ruzne mimorozpoctove financni zumpy (Laugrube) s lakavymi nazvy jako Ceska Inkasni ci nakonec CKA, kde si je dokonce mozno sve dluhy za zlomek ceny zpet koupit.

Ostatne Mirek s kulema je toho, soudim, take hezkym prikladem.

[33 Hezký pozdní večer. (Dana: 11.03.2007, 22:14:15 - x)
Finiste - dík za překlad a práci,kterou jste si s ním dal.
Jinak - Rpuť mě předešla s Drábovou - nebyly ty \"nehody\" z poslední doby v JETE právě za účelem vyrobení záminky, jak odvolat jednoho z nejsilnějších protivníků zelených odpůrců jaderné energie? A místo Drábové nainstalovat někoho slabšího...

[34 Dano, (kocour: 11.03.2007, 22:19:30 - x)
pokud by tomu tak bylo, pak bych takové počínání - s ohledem na permanentně hrozící mezistátní spor s Rakouskem - musel považovat za velezradu sui generis.

[35 ...Ne...Šumaváku,,,to ještě není \"bostonské pití čaje\"... (šakal: 11.03.2007, 22:20:46 - x)
...Tedy alespoň pro Čechy určitě ne! Pro Čechy nastane ten pravý okamžik až tehdy, když bude část občanstva sedět v krimu...nad druhou částí národa se ten damoklův meč bude vznášet...nikde nebude k sehnání hajzlpapír...a eště k tomu ÚVEU (Ústřední výbor Evropské unie) dá zmlátit studenty na Národní třídě.

Pak se paní Kadrnožková se psem Jonatánem a paní Cibulková s kočkou Micinkou začnou na schodech šeptem bavit o tom: \"Co dělají Novákovi?\"... \"Už šel taky pan Krupička, co hraje na klarinet?...\"

A teprve potom si zase klíčema vycinkáme svobodu - a budeme si ji PŘESNĚ PODLE TOHO VÁŽIT!

(7:- P)

[36 sumavaku (jasan: 11.03.2007, 22:20:49 - x)
ordnung muss sein... i v cukru

[37 Dobrý večer (skimic: 11.03.2007, 22:21:21 - x)
... Finiste, supr! Dík.
... Dano, s tou Drábovou mě to taky napadlo :-(
... PeSi, asi fakt vyhodím.

Urrrá, windowsy windowsujou a vidím už aspoň jeden ze čtyřech disků. Minulou hoďku zde posléze za účelem zálohy probíhaly hotové burn orgie :)

[38 kocoure (jasan: 11.03.2007, 22:22:29 - x)
prave proto....

[39 Dano, kocoure - (Rpu?: 11.03.2007, 22:22:47 - Mail - x)
je to zvláštní, ale napadlo mě totéž.....

[40 Šumaváku, (Modrý pták: 11.03.2007, 22:23:32 - x)
Vy jste nedával s tím cukrem pozor u G. Stiglera a Školy veřejné volby :-)). Evropská komise je tady pro výrobce a nikoli pro zákazníky. Šup a opakovat, opakovat a opakovat. Až do úplného pochopení :-))).

[41 ...Á propos, Drábová je od pohledu kráva jordánská... (šakal: 11.03.2007, 22:25:14 - x)
...A esi atomový mužíci nemaj nic lepšího na svou reprezentaci, tak je mi jich upřímně líto - a mě samotnýho je líto taky, ježto při tomhle trapným pokusu hájit naší civilizaci jsme tím pádem selhali všichni (7:- P)

[42 secteno a podtrzeno (jasan: 11.03.2007, 22:25:28 - x)
a ne zcela z me hlavy.... vsechno souvisi se vsim a to se snahou o EUintegraci... kdyz to nejde rovnou tak oklikou.. EUstava,,, energeticka politika... globalni oteplovani... vse lze prece resin jen SPOLECENE... takze integrace \"zadnimi vratky\"...

[43 PeSi (Finist: 11.03.2007, 22:33:31 - x)
Ten alkohol jako základní životní potřeba - no znáš Francouze že ::) ale mezi životní nezbytnosti nepatží dle autora ale podle nějakého toho socialistického volebního programu který si Bastiat vzal na mušku.

[44 Jasane, tak mě napadá (Sumavák: 11.03.2007, 23:05:02 - x)
že EU na sumitu oslavila Lenina a vyhlásila po 86 letech opět v březnu nový NEP.

:-))

(Novou Energetickou Politiku).
A bude se elektrifikovat - ovšem jen ekologicky!

[45 Bursík ji nemůže vystát, (Sumavák: 11.03.2007, 23:14:12 - x)
protože je chytřejší než on(což sice není žádný kumšt, ale ona je opravdu chytrá!)

Myslím, že si ale asi nevybral vhodný moment, protože vysvětlovat, že Drábová nerozumí tomu co dělá, když předsedá (nevím jistě jestli ještě, ale do nedávna předsedala)radě guvernérů MAAE ve Vídni, bude poněkud obtížné.

Komu SÚJB spadá organisačně? Vládě? Ministerstvu životního prostředí snad ne?

[46 Přátelé (Finist: 11.03.2007, 23:14:27 - x)
Jestli se Vám líbil tenhle Bastiatův text, tak existuje ještě jeden ostřejší a údernější (a taky o dost delší) - Zákon. Ten vyšel česky v roce 91 a pravděpodobně ho od té doby nikdo další nevydal. Takže by se dal asi sehnat jen v nějakém antikvariátě. Původně jsem ještě zvažoval, jestli do \"Státu\" nepřidat ještě ten návod jak v praxi poznat legalizovanou loupež, nakonec sem od toho upustil ale byla by to přece jen škoda nezmínit alespoň takovouhle formou: \"Jak poznat legalizovanou loupež? Docela snadno. Pozorujte, zda zákon nepreferuje jednoho občana na úkor jiného tím, že dělá to, co by nemohl člověk dělat jako jednotlivec aniž by spáchal zločin.\"
Pro ty, co si chtějí počíst teď sem nasázím odkazy a doufám, že to nebude moc vadit
anglická verze:http://bastiat.org/en/the_law.html
francouzská verze:http://bastiat.org/fr/l_Etat.html
německá verze:http://bastiat.de/index2.html

Mimochodem na německých Bastiatovských stránkách jsem zahlédl že mají úvodní moto ze Státu :-)
http://bastiat.de/
a taky některé Bastiatovy texty, jejichž názvy mi nejsou příliš povědomé (možná to ale bude jen mojí mizernou němčinou) takže jestli by se nějaký zdatný němčinář chtěl také pustit do překládání, má možnost :-)


[47 Šumaváku, (kocour: 12.03.2007, 00:02:59 - x)
SÚJB podléhá přímo vládě.

[48 Tedy vážení, logika věci (Loki_F: 12.03.2007, 00:37:55 - x)
(byť u zelených lumíků hledat logiku je absurdní), že odstranění Drábové je prvním krokem k zastavení Temelína. Navíc je to baba chytrá a řízná, vedle níž zelení lumíci, počínaje Burizonem, vždy sklidí jen pozici uřvaných nedouků... Jest tedy i v zelené prvoplánové logice se takového soupeře a kritika zbavit.
Také Šumavákovo nedávné podezření se tím dostává do nového světla...
Apropo, byl již odhalen viník, který ponechal otevřený kohout?

A povšimli jste si, jak se Burizonův ksift velmi rychle proměňuje v kus trupelnatého sýra? Řekl bych, že má problém se žaludečními vředy nebo dvanácterníkem. No není divu. Psychosomatika dělá divy... };D)))

[49 Krásné ráno! (Rpu?: 12.03.2007, 05:38:11 - Mail - x)
Loki, zřejmě nejen Džamila se \"rozhoduje srdcem\" :)))
A řekla bych, že (nejen) ta jejich zelená hercna dostává docela zabrat. Bodejť by se neosypával, když má Drábovou v žaludku.:)
Mně se hlavně líbí ten důvod odvolání: \"zlehčování problému\"....

[50 Dobré ráno, (PeS: 12.03.2007, 06:47:03 - x)
jen počkej, za chvíli možná dojde na \"nazývání věcí pravými jmény\" - jak tak trochu dotyčnou znám, vlezdoprdelnou diplomacií příliš neoplývá. Nemá to zapotřebí a ráda říká, co si myslí (to byl alespoň můj dojem)...

[51 PeSi, (Rpu?: 12.03.2007, 06:56:03 - Mail - x)
kdyby se Džamila nestala ministryní, nikdo by nevěřil, že je možné, aby lékařka byla tak neuvěřitelně alternativně inteligentní....
Tak jen ať se osypává! Aspoň lidi pochopí, že to opravdu není ten úhledný, solidní a inteligentní chlapec......

[52 PeSi, mám počítat s tím, že se v sobotu stavíte? (Rpu?: 12.03.2007, 07:03:18 - Mail - x)

[53 souhlasím s kocourem, (šimon klein: 12.03.2007, 07:21:57 - x)
Burizon si hrátkama s rozesráním SUJB říká o obžalobu nejen z velezrady, ale i s možným obecným ohrožením - pokud nikoliv právně, pak fakticky: je jasné, že je snaha o výměnu drába Drábové za zelenou podržtašku a jak známo, ryba smrdí od hlavy, takže SUJB ve finále hrozí být bandou zelenejch kejvalů. Ať se ten vychcandíra drží své politiky a nesere se do složitých věcí, kterejm nerozumí.....tohle mě tak včera nadzvedlo, že moje žena večer u zpráv jenom zírala, jakou že to bazmekovštinu jsme se na tý vojně naučil.....kokot jeden zelenej,drevený, plechom obitý....

[54 foundry, (šimon klein: 12.03.2007, 07:25:16 - x)
ohledně Bílovické Opiliády: jsem pro pátek, kvůlivá možnosti doléčování kováříků v hlavě během neděle.
A pokud budu mít auto pojízdné, nabízím zbylá místa pro nácestné stopaře.

[55 Dobré ráno vespolek! Jako se vlnky po hození kamenem (Loki_F: 12.03.2007, 07:25:38 - x)
šíří rybníkem, tak stále širší okruh lidí začíná chápat, jak velcí darebáci jsou zelení lumíci... Třeba i díky alternativnímu myšlení Jamily a chaotickým výkřikům Burizona. Pochopitelně je z toho nervózní.
Jenže stále ještě škodí a bude škodit. A čím déle tam bude, tím větší škody natropí. Toť čistě fatální stav. Mile mě překvapilo jak mnoho lidí odsoudilo nejvyššího českého lumíka pod tím článkem!

[56 Finiste, (Foundryman: 12.03.2007, 07:26:07 - x)
díky za tip, na tu němčinu bych mohl mrknout.

[57 Dobrá tedy, (Foundryman: 12.03.2007, 07:29:10 - x)
na základě demokratického konsensu nahlásím v Bílovicích pátek :-)

[58 brejytro poránu! (rejpal tady & tam: 12.03.2007, 07:29:12 - x)
Finiste,díky za Bastiata, počteníčko k zamyšlení! Kdysi jsem v Burgundsku v rámci stáže páchal s pěti tříhvězdičkovými francouzskými šéfkuchaři žranici pro městskou honoraci v městě Sens. Radnice, kde se to konalo byla ohavně přeplácaná mramorem a zlatem, tím zřejmě nakradeným během Revoluce z kostelů. Na těch kostelích jako památka revuluce se skvěly omlácené plastiky, svatí bez hlavy a jiné projevy revolučního lidu. A to po dvou stech letech od revoluce. Takže Bastiata, který v tomhle žil chápu
a rozumím mu.
Šumaváku, díky za Jaro na Aljašce. Jirka Fallada byl nejen můj kamarád, ale i spolutrempíř. To Jaro na Aljašce spáchal za jednoho našeho trampu po Šumavě na Vydře u Modravy. A myslím, že veřejně zazněla tahle písníčka v polovině šedesátých let na Třebsíně u Dolejše, kde pražské trampstvo oslavilo první jarní parník do Proudů velkou kostýmovou slezinou na téma, jak jinak, Jaro na Aljašce.

[59 Jéjej, Šimone, Ty mu lichotíš, (Loki_F: 12.03.2007, 07:31:12 - x)
do kokotů... zelený hlen, spíše };D)

Z toho moku nikoho hlava bolet nemůže! Loni jsme toho vsákli pěknou porci a hlava byla OK. Nicméně s pátkem souhlas!

[60 Máme ty ženský ňáký šikovný: Neumannová, Záhrobská, Sáblíková... (šakal: 12.03.2007, 07:39:53 - x)


(7:- ))

[61 Dobrý den (skimic: 12.03.2007, 07:48:41 - x)
... Šimone Kleine. Použil jste kouzelné slovo, které sedí jak Jandák na hrnec :-). Kupodivu ani není neslušné. Jen s tím brněním a pobitím plechem nevím. Vždyť - pohleďte:

Kohout, ve staré češtině též kohút či \"kokot\".
... pták, ve kterém sídlí démon, proto někdy nad lomenicemi /štíty/ umisťován kokot /kohout/ v podobě korougvičky, tím démon domestikován a použit k odhánění démonů cizích.
... dokonce i \"koktat\" vzniklo z \"kokotat\" /kohoutí hlas byl \"kokoko\", \"o\" posléze vypadlo podobně jako u \"jekotat\" -> \"jektat\"/
... hanlivý význam vznikl později
... možné spisovné použití při zachování původního významu: \"sousedův kokot budí mou přítelkyni již za svítání\"

Čili Vaše, \"kokot jeden zelenej, drevený, plechom pobitý\" může evokovat onoho démona umístěného nad Lomenicí /dřevěná šablona pobitá měděným plechem, měděnka je později zelená/. To by šlo. Myslíte však, že tohoto kokota lze ochočit a využít k zahánění zlých démonů cizích? Zatím se mi zdá, že pouze zle kokyrhá na domácí.

[62 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 12.03.2007, 07:49:53 - x)
Finiste, moje pukrle, je to báječné čtení.
Připojuju se k láteřícím a spílajícím, Bursík to pekelně přehnal. A co si od Drábové vyslechne, u toho bych chtěla být. Je to baba, která to má, na rozdíl od něj, v hlavě srovnané. Kdypak se dočkáme toho, že se začne volat, že za takovou cenu se vláda sestavovat neměla? A neměla.

[63 Loki, (Rpu?: 12.03.2007, 07:53:53 - Mail - x)
problém je, že s tím zatra usnesením na summitu narost kokotovi euhřebínek. Proto si lajsnul tak hloupě vyjet po Drábový. Teď najít honem někoho, kdo mu ho srazí včas, protože čekat, až si tu čelist nabije sám by mohlo trvat trochu dlouho....

[64 Anko, to neměla... (Rpu?: 12.03.2007, 07:57:53 - Mail - x)
Na druhou stranu si ovšem představ, že by šel Burizon do holportu s Puchejřem - to už by tam Drábová nějakej tejden nebyla....

[65 šakale, to máme! (Rpu?: 12.03.2007, 07:59:53 - Mail - x)
A nějak navzdory...:)

[66 Rputi, (Anka: 12.03.2007, 08:11:04 - x)
bojím se, že teď to má taky sečtený, bohužel. Na stranu druhou, Temelín by pracoval i bez Drábové, s někým úžasným od Bursíka, stalo by se, co se stalo, koho by pak Bursík honil s klackem? Jaderka nejsou americký houpačky, jak si Bursík nejpíš myslí. A že o ní nic neví, je zřejmé z toho jeho hulákání. Radioaktivní voda mu asi zní podobně jako radioaktivní spad nebo tak něco.

[67 Anko, tak daleko snad ještě nejsme, (Rpu?: 12.03.2007, 08:19:06 - Mail - x)
aby si moh Burizon někoho vyhazovat za \"zlehčování problému\". Ono to přece jen bude složitější - tzo be se shodila celá vláda....

[68 krásnému šakalovi (onlooker: 12.03.2007, 08:29:51 - x)
no určitě by se v týví místo Drábové líp vyjímala Verešová, ale takhle sprostě uvažovat? No fuj.

[69 ČT (martin TT: 12.03.2007, 08:31:46 - Mail - x)
nebyl to sice nijak příhodný čas, ale dneska ráno věnovala ČT presidentovi celou půlhodinu - znám lidi, kteří jsou po letu z Ameriky na dva dny nepoužitelní. Klaus řekl řadu zajímavých věcí - jsem zvědav, jak nám to do večera přetlumočí novinářská žumpa. Kterou podružnost vyberou jako hlavní téma - promo na knížku?

[70 Narazit kokota na \"štok\" a umístit na katedrálu (Loki_F: 12.03.2007, 08:42:46 - x)
k odhánění vlkův... };D)))
Skimici, to vysvětlení je opravdu kouzelné... !

Já také doufám, že mu to Drábová vyjasní až mu ksift zezelená (...v ksiftě vypučí měděnka) a bude sám ze sebe votrávenej. };D))

[71 Rputi, (Anka: 12.03.2007, 08:42:54 - x)
asi bude důležité, pro kolik ministrů bude Drábová podstatná.

[72 Dobré ráno... (Jirka původní: 12.03.2007, 08:49:23 - x)
nádherný červnový den...Když ráno svítalo, vypadalo to jako když rudí září nad Kladnem......neuvěřitelné. Normálně jsem viděl oblohu hořet. Že by to bylo nějaké znamení? Žemle byly obzvlášť vypečené a po salámu by se kmisař Rex, nechytřejší detektiv, taky voblízl.

Chtělo by to nějakého Samsona, který by oslí čelistí tu pakáž trochu ( hodně ) zkrotil. Ale musel by mít dlouhé vlasy , aby to mělo pořádný grády. Jinak nás čeká Archa od strýčka Noe. Ne kvůli oteplování, ale kvůli přežití.
Čím dál tím víc jsem přesvědčen, že demokracie je ta nejhorší forma vládnutí. Je výhodná pouze pro lůzu a populisty, ostatní jenom platí výpalné. Francie to odstartovala. A jak říká jeden můj kolega. Co byste čekali od lidí co jedí syrovou cibuli :-)))
Drábová má můj obdiv daleko větší než kdykoliv předtím a v mých očích neustále stoupá na žebříčku. Z jednoduchého a prostého důvodu. Je naprosto kompetentní profesionál a tak to má být.

[73 No, Jiří, (Anka: 12.03.2007, 08:55:32 - x)
pokud právě v tom, že je profík, není onen známý chudák pes zakopán. Bursík má kolem sebe povětšinou alternativní inteligenci a taková nějaká vzdělaná, schopná, u věci osoba mu v tom dělá šaos.

[74 Anko, (Rpu?: 12.03.2007, 09:16:13 - Mail - x)
to blbnutí Burizona a lumíků vůbec umožňuje hlavně to, že takových jako Drábová málo a hlavně, že lid obecný a my také věci houby rozumíme, čímž umožňujeme, aby s námi byl hrán betl. I proto jsem dělala ten vejcuc.
Dokud nebude mít znalosti, nemáme šanci!

[75 nebudeME mít znalosti.....sorry (Rpu?: 12.03.2007, 09:17:17 - Mail - x)

[76 Rputi, (Anka: 12.03.2007, 09:21:29 - x)
máš naprostou pravdu. Chtěla jsem napsat, že Drábových je velmi málo, vyhrává ten drzejší a ukecanější. Dokud nebudeme naslouchat těm, kteří věci rozumějí, dokud budeme všude mávat stranickými legitimacemi, budou mít lidi jako Bursík na růžích ustláno. Politikum lze udělat ze všeho a taky to tady podle toho vypadá.

[77 martinTT (ptakopysk : 12.03.2007, 09:22:46 - x)
...znám lidi, kteří jsou po letu z Ameriky na dva dny nepoužitelní... vy se nějak blíž znáte s Jelcinem? Myslím tím presidenta v.v., ne toho ve flašce. Toho přece jednou návštěva USA odvařila tak, že nebyl schopen vystoupit z letadla...

[78 Martine , své zkušenosti s časovými (Jirka původní: 12.03.2007, 09:28:27 - x)
pásmy mám.....jistá míra intelektuální a spánkové nedostatečnosti ( pokud u mne o může o něco takového jít) se nedostavuje úplně okamžitě, ale večer, či druhý den. A taky préza tam nebyl tak dlouho, aby se mu Ty hodiny v hlavě mohli přetočit.

A Jelcin byl skvělý. Ale kdo by nechlastal, když mu dali takové poddané, že jo.

[79 Jirko (Ostap Bender: 12.03.2007, 09:38:50 - x)
jedna moje slovenská kamarádka, která je momentálně jakožto lékařka na stáži v Rouen, si nedávno stěžovala jinému svému známému na francouzskou byrokracii. Dostalo se jí kouzelné odpovědi, která mi zní podstatně úderněji než vaše cibulová: \"co po nich chceš, vždyť žerú žaby\". Už jsem ji od té doby několikrát s úspěchem použil. ;-)

[80 přátelé, (šimon klein: 12.03.2007, 09:39:42 - x)
mně u toho Burizona nejvíc vadí, že se začíná srát do něčeho (SUJB), co funguje díky evidentnímu fachmanovi v čele (a je mi jedno, že vypadá jak jezinka s hlasem v oblasti infrazvukových kmitočtů) a co může mít ve finále stejně fatální následky jako rozesrání policie, hasičstva, záchranné služby apod.- možná plíživěji, ale efekt je stejný.
Ať dělá do takovejch Osudovejch témat jako je hamletovské dilema: prasečák nebo morgoši, zda chladíme nebo topíme a co to znamená pro chřástala kokotového, měděnkou pobitého, ale ať se nesere do věcí pro dospělí !!!!!!!
Fix námol - a to mě zastihlo nevyspalého, páč jsem v noci měl divadýlko - někdo zapálil 4 kontejnery ve dvou stáních a tak jsem odhadoval než přijeli hasiči, který z těch 4 aut nejblíž bouchne první a zda to vysklí i náš byt....no, konec dobrý, šecko dobrý až na ten spánkovej deficit....a na toho motáka zelenýho, slizkýho, blbýho......

[81 šimone, ono mu jde o prachy... (Rpu?: 12.03.2007, 09:48:37 - Mail - x)
V případě, že zruší Temelín a bude ho nahrazovat fofrníkama, tak i jeho vnuci nebudou muset hnout prstem....a maj vystaráno...

[82 rputi, (šimon klein: 12.03.2007, 09:52:11 - x)
to si také myslím, ačkoliv možná potom si budou muset jeho vnuci alespoň našlapat elektřtinu na pyciklu....vůl jeden jordánskej.....

[83 2 Rpuť (PeS: 12.03.2007, 09:54:08 - x)
Sorry, odpovídám až teď. Řeknu to jako Švejk - poslušně hlásím, že se zatím nic neví. (já se Ti ozvu, kdyby to bylo aktuální - zatím je pro mě Bechyně spíše zajížďka, ale uvidíme, jak to bude časově vypadat). Rozhodně budu muset do Tábora a pak jsem spíše zvyklý na trasu přes Syfislav, Veselí a Budějice...

[84 a k tomu ten kořala (šimon klein: 12.03.2007, 10:00:23 - x)
s příhodným jménem Služební Pívo......předpokládám, že by pak v kašně na x-tém nádvoří teklo o víkendech pívo zadarmo....nikoliv vesmír, nýbrž lidská ješitnost je nezměrná.....

[85 PeSi, nic se neděje. (Rpu?: 12.03.2007, 10:05:06 - Mail - x)
Krom toho, ne, že bych nechtěla půjčit - ráda a ochotně, ale myslím, že je to publikace v (nejen)současnosti tak zásadního významu, že bys měl zkusit Lokiho cestu a pohledat, kde by se to dalo sehnat.

[86 Také děkuji (František I.: 12.03.2007, 10:04:50 - Mail - x)
Pane Finiste, také děkuji. Váš příspěvek jsem si přečetl poté, co jsem se skřípěním zubů právě zaplatil faktury za minulý týden. Váš materiál mne alespoň trochu smířil se světem. Safra, právě jsem si protrhl puchýř od zahradnických nůžek. Včera jsem stříhal stromky a hlavně révu vinnou...

[87 ŠImone, budeš-li se takto nervovat, (Loki_F: 12.03.2007, 10:12:47 - x)
tak se těch Bílovic nedočkáš...!
Burizon je exemplárním důkazem toho, že někdo může projít naší školskou soustavou VZDĚLÁNÍM ZCELA NEPOSTIŽEN. Naštěstí osobně znám některé jeho pedagogy z PřF a vím, že již tehdy, v 80. letech se vyjadřovali celkem otevřeně - \"...občas prostě zmetek projde i tou nejdůkladnější kontrolou, zvláště, když je to vychcaný zmetek.\"

A tak i nadále platí:
\"Svině zůstane sviní, i kdyby na hřbetě zlaté sedlo měla...\"

[88 Loki, šel Ti email... (Jirka původní: 12.03.2007, 10:19:34 - x)
stále více a více si myslím, že nás semelou....a pak budou plakat jak malá děcka, že jim to nevyšlo. Ale podle evoluce přežijí Ti nejsilnější. Takhle tohle je snad jenom slepá větev. Teda doufám.

[89 jirko (jasan: 12.03.2007, 10:52:33 - Mail - x)
semelou jen kdyz to vzdame....

[90 Jirko (dvd: 12.03.2007, 10:57:04 - x)
představ si, že jsem v jedné pražské předměstské ulici (to předměstí je takové spíše dělnicko-ouřednické) viděl zhruba na 50 m DVĚ Lamborghini. Každé bylo trochu jiné, ale protože nejsem univerzální odborník (tedy určitě ne na italská sportovní auta) tak mohu jenom říci, že jedno bylo žluté a druhé tak nějak horčicové. Společné měla ta auta to, že jejich páníčkové je zaparkovali vždy na jednom rohu tak, že přečuhovala do příčné ulice asi tak 1/4 délky. Jinak to oranžové mělo hezkou značku xAx x000 - to x je tam místo konkrétního čísla, aby mě nějakej nakukující debil nezačal hrozit §178 Tr.z. Akorát jsem si řekl, kurňa, to je ale náhoda, že na takový auto vyšlo prrávě takový číslo.

[91 Jirko, je to jinak. (Rpu?: 12.03.2007, 11:00:58 - Mail - x)
Problémy budou, a velký....ale nezabráníme tomu i kdyby jsme celou Evropu zastavěli fofrníkama a nechali auta na dvoře.

[92 2 dvd (PeS: 12.03.2007, 11:14:24 - x)
Věřím, žes chtěl napsat, že to x je tam místo jedné a téže konkrétní číslice, aby ještě více vynikla ta náhoda... A pak že vše předurčeno či determinováno...

[93 Great global warming swindle (Finist: 12.03.2007, 11:23:06 - odkaz - x)
Před nedávnem odvisílal channel 4 jeden dokument od skeptiků ohledně globálního oteplování. Už se to objevilo na youtube rozsekané do 8 dílů. Jsou to argumenty, které už jsou celkem známé, ale je to určitá protiváha proti Al Gorovi

[94 Že změna klimatu je součástí přírody a \"života\" zeměkoule (Jirka původní: 12.03.2007, 11:27:37 - x)
je snad jasné každému. Jenom mne děsí představy různých mogorů. že když nebudeme jezdit auty tak žádná nebude. Ale snad nás Ti alternativní inteligenti nesemelou dřív, než vymřou stejně jako bolševici.

[95 To dvd (ptakopysk : 12.03.2007, 11:34:36 - x)
vesmír vznikl přes 15 miliardami let... to je dost času na vznik takové náhody, jako oranžové lambo s espezetkou xAx x000. Nějak podobně údajně vznikl člověk. V obou případech byl hybatelem úředník. Zatímco v prvním případě se horkotěžko bude dohledávat jméno, v tom druhém případě tisk veřejně prohlašuje že to byl jakýsi p.Gott.

[96 Finiste, dík za odkaz! (Rpu?: 12.03.2007, 11:44:16 - Mail - x)
Jirko, on je hlavně, podle mého, problém, že prachy který ty zelený vymyšlenosti budou stát, budou pak zoufale chybět jinde - právě na řešení těch problémů! A ta energie taky.

[97 DVD... (Jirka původní: 12.03.2007, 11:49:23 - x)
to já nebyl....mám spz italskou a byl jsem se podívat v garáži ani nebyl teplý motor. A jestli byly s českou tak to byly gallarda....Murcilago neni v čr ani jedno. Pokud nebylo z půjčovny.

[98 dnešek se mi opravdu nepovedl... (šimon klein: 12.03.2007, 11:52:11 - x)
nejen, že jsem skrzevá noční zahoření jako podtrženej, eště se musím na hrůzostrašném článku v komentářích dočíst takovouhle perlu:
\"...Popírání globálního oteplování by mělo být trestáno přísněji, než popírání holokaustu, protože ohrožuje život celé planety...Klaus by měl jít za ty pitomé keci sedět (a nejen za ně)...\" - nejoblíbenější výblitek....
blééééééééééé, velebnosti, ééééééééééé....

[99 Jirko původní... (ptakopysk : 12.03.2007, 11:54:02 - x)
a hele! Já se onehdá trefil, když jsem psal o vašem autě jako o netopejrovi! Slepé kuře...

[100 zato Germáni přitlačili na pilu! (Loki_F: 12.03.2007, 11:56:49 - x)
Merkelová prohlásila, že obrana proti globálnímu oteplování bude těžištěm agendy její vlády. A to je prosím bývalý fyzik, který se tím živil(a) jako vědou.
Sigmar Gabriel k tomu zcela v kontextu blábolů zelených lumíků sypal nesmysly jak na běžícím pásu, včetně nekompromisního 20% limitu (minimálního samozřejmě) OZE do 2012. O Kjoto II ani nemluvím.

Včera pustili na RTL film \"The Day After Tomorrow\" - Hollydřeváckou sra.ku, jako by Al Gorovi vypadla přímo z řitě. A po filmu nátlakový vysvětlovací \"vjédecký\" dokument. Blahoslavení z toho museli být podělaní po celé germánii!

[101 Ptakopysku...jsem asi nedovtipa, ale nerozumím (Jirka původní: 12.03.2007, 11:57:09 - x)
proč netopejr?

[102 Ahoj ! Lamborghiny jsou out! (Sumavák: 12.03.2007, 12:01:33 - odkaz - x)
z Itálie jde do Evropy nové řešení a nová móda!!(chvílemi mám pocit, že Brusel již zachvátili!)
Viz odkaz !

[103 Loki, (Rpu?: 12.03.2007, 12:03:05 - Mail - x)
co je fyzika proti velebné přírodě? Ono je tak těžké odolat, když skrze obecné blbnutí taková moc přichází....

[104 Ti co mne nevěřili, že jsem si vše o špidlovi vymyslel... (Jirka původní: 12.03.2007, 12:06:38 - odkaz - x)
tak Vás chci přesvědčit, že nekecám....od 13:20 je opakování. Ale doporučuji na lačno. Nechci nikomu způsobit žaludeční problémy....

[105 Šumaváku, (Rpu?: 12.03.2007, 12:06:30 - Mail - x)
ale ten osel je aspoň hezkej a užitečnej...na rozdíl od Bursíka....

[106 Šumaváku...Lamba jsou aut od té doby co je koupili němci :-(( (Jirka původní: 12.03.2007, 12:09:50 - x)
a oslík je nádherné a chytré zvíře. Ale proč ho trápí s odvozem odpoadků.....však si na ně někdo brzo došlápne pro týrání zvířat

[107 aut...out......však Vy mi rozumíte (Jirka původní: 12.03.2007, 12:11:04 - x)

[108 Rputi, je to jenom zdání! (Loki_F: 12.03.2007, 12:11:17 - x)
Jenom chmýříčko moci - to jsou ty začátky co tu byly již mnohokrát. Všechny skončily velkým plýtváním hemoglobinem...

Ten vesmír má momentálně datum narození před 13.8 miliardami let. Na základě loni zveřejněných a potvrzených filcovaček zbytkového záření... };D

[109 Šumaváku (Finist: 12.03.2007, 12:12:29 - odkaz - x)
Oslíci místo popelářských vozů jsou náhodou super nápad. A jestli jsou opravdu levnější (no, tohle tvrzení vzbuzuje určité pochyby) tak není co řešit! Zavést osly do ulic velkoměst v EU bude jen otázkou času.

[110 Jet lag (martin TT: 12.03.2007, 12:13:36 - Mail - x)
Jelcin mi nepřišel na mysl, ten nebyl použitelný v posledních dnech vlády ani když nikam neletěl. Kromě toho i chlastat se musí umět!
Jirko, krátkost návštěvy je irelevantní, každý to snáší jinak a jsou vysloveně odolné typy. Moje ze všech nejmilejší je zase na opačném konci. Její snahu, létat se mnou na služební cesty jsem zlikvidoval dvoudenní cestou už v roce 1998. Tam z Vídně do Calgary, čtyři hodiny čekání, pak místním haprťákem do Victorie, po příletu jednání, oběd, další jednání, společná večeře, druhý den výlet na Butchard Gardens půjčeným autem a odpoledne odlet do Vancouveru a po dvou hodinách čekání přímý let do Vídně. Pak už jen ty dvě hodinky autem a měl jsem od ní tři dny pokoj.

Hlavně ať to po fyzické stránce s Klausem nešvihne - poslouchal jsem dneska v autě Frekvenci jedna a i když se do ankety dovolali i lidi, kteří Klause nesnáší, rozumný návrh na někoho lepšího nesnesli(ve smyslu snůšky vajec).

[111 Jirko původní... (ptakopysk : 12.03.2007, 12:14:12 - x)
to nic... to je jen takovej blábol. Nevím co znamená Murciélago v italštině, ale s otevřenejma dveřma to vypadá opravdu jako netopejr.

[112 Ptakopysku....netopýr.... a je to ze španělštiny... (Jirka původní: 12.03.2007, 12:21:29 - x)
je pravda, že ty dveře k tomu svádí.....sakra já jsem dneska stoupa a kníže Ignor dohromady.

[113 >> Loki_F (dvd: 12.03.2007, 12:28:52 - x)
Oni když Germáni přitlačí na pilu, tak do toho prostě dávají tu \"deutsche Gründlichkeit\". Oni i ten socialismus brali nějak důkladněji a i ten nacismus tam dělali vskutku důkladně.

[114 PeSi (dvd: 12.03.2007, 12:37:02 - x)
díky za terminiologickou opravu, inu je vidět, že nemluvím k laikům. --Jinak jsem Jirku nepodezíral, neb vím že je ve Wien (jak se tomu v té 1. Nové Evropě muselo říkat), ale ta náhoda, že potkáš 2x Lamborghini zaparkované (obojí blbě) 50 m od sebe v (pod)průměrném pražském předměstí, a jedno z nich má takovou \"náhodnou\" evidenční značku - to je na mne stejná náhoda jako 1. cena ve Sportce.
A ještě k oslíkům: někdy na sklonku 19. století se vážně předvídala ekologická katastrofa týkající se koňských koblížků v ulicích velkoměst. A on ten vývoj vzal zatáčku jinam. Ovšem dovedu si představit ta nejrůznější řešení a ty granty na to spotřebované, kdyby tehdy vládla atmosféra jako dnes.

[115 DVD - řešení je známé, (Sumavák: 12.03.2007, 13:04:10 - x)
rakouské a takové evropské!
Jmenuje se to poohbag, aneb: Wenn die Fiakerpferde Windeln tragen ...

Cílem bylo omezit smrad v ulicích Wien, omezili koně a fiakristy a smrad zůstal(Eunijní klasika).
Protože to, co doopravdy smrdí nejsou koblížky ale koňská moč.
Soudím, že dalším stupněm bude nařízení EU Komise, že fiakry smějí tahat jen valaši, ovšem: jen s bandaskou na penisu!

[116 šimone, vezmi si Káju Maříka (Anka: 12.03.2007, 13:08:55 - x)
a vypni počítač!! Nesmíš si to tak připouštět, prosím Tě.

[117 2 Finist (PeS: 12.03.2007, 13:31:24 - x)
Jakápak otázka času, vždyť oni tam přeci dávno jsou... Pravda, nedělají popeláře, ale spíše zastávají místa starostů, zmocněnců, komisařů atd. atp.
Já teda nevím, zda někdy někdo viděl, jak vypadá problém odvozu odpadu z typického pražského sídliště... Ty narvaný kontejnery... Tak by mě zajímalo, kolik oslíků by bylo třeba na pokrytí kapacity jednoho kukavozu, včetně efektivity přepravy. To vše s ohledem na zákon o ochraně zvířat. Ovšem jako idea socialistické zaměstnanosti je to ideální - ke každému oslíkovi zaměstnat příslušného pohaněče (od slova pohánět, nikoli hanit, to až potom...), věřím, že zájemci se jen pohrnou... Zas ta zatracená představivost - ten kukavůz má hydraulický vyklápěč, takže ta obsluha se nijak moc nenadře a jde jim to docela rychle... U toho oslíka si představuju, jak pěkně docape ke kontejneru, dostane nějaký ten bodlák jako pamlsek, zatímco obsluha mu vsune do zadku příslušné zařízení. Oslík si prdne a hydraulika zapracuje a kontejner se vyklopí. Příslušný prd je lapen a posléze zužitkován v příslušné ekologické spalovně, která tak významně přispěje k energetické bilanci města... To celé však filmuje agent spolku na ochranu zvířat a poté s protestem posílá jiným oslíkům do Brusele... Úžasná představa... Toho se přece zelení musej chytnout jak hovno košile...

[118 Martine TT, nějakou nešťastnou náhodou se mi (Loki_F: 12.03.2007, 14:14:35 - x)
naladila stanice F1 a ty neuvěřitelné slinty převažující nad jakoukoli třebas i tvrdou kritikou, která by měla hlavu a patu, mě naprosto otrávily. Ještěže jedouc sám v autě, si mohu odpustit páru na plné plíce aniž by mě to hodilo do škarpy nebo vzbudilo pohoršení.
Obzvláště mě pobavil neskutečný výblitek jakéhosi 24 letého (!!!) Michala, jehož řeč řeč jasně signalizovala alternativní vnímání subreality, ktrá by odpovídala zastavení ontogeneze někde na úrovni vermes.
Okamžitě jsem zablokoval automatické ladění stanic. Takovéto zážitky nepotřebuji mít častěji než jednou za měsíc a tento měsíc jsem si již užíval, díky zmiňovanému green lemmus Burizonovi (dilentantský útok na Drábkovou) a včerejšímu kabaretnímu vystoupení známé komické dvojice vesnických strejců Čolek - Puchejř.
};D))

[119 Loki_F (martin TT: 12.03.2007, 14:31:31 - Mail - x)
já si Frekvenci 1 pouštím jako poučení, jaká je průměrná inteligence posluchačů a tvůrců. Kromě toho nemám mezi zdejšími horami mnoho jiných stanic na výběr. Absolutně nejsilnější je PROGLAS - nějaké křesťanské vysílání. Faráře a svíčkové báby v éteru nemusím mít. Radio Zlín je Frekvence 1 na místní úrovni a hudbu z něj poslouchá můj syn. Ostatní srágory jsou ještě horší. Radiožurnál je veřejnoprávní rozhlas se všemi nectnostmi. S tím mě smiřovalo kdysi jen zpravodajství, ale to je dávno .....
V některých vybraných místech chytám Slováky - Funradio je příjemná změna a jejich zprávy člověka rozesmějí.

[120 Dostal strach (Honza ze Žižkova: 12.03.2007, 14:52:40 - odkaz - x)
Ani se nedivím, vynadali by mu skoro všichni.

[121 PeSi (Finist: 12.03.2007, 15:22:17 - x)
Já sem kdysi při diskusi o dotacích na ekologické zemědělství nadhodil myšlenku, jestli by nebylo na čase obnovit ekologickou přepravu dostavníkem. Zezačátku by třeba jezdil mezi Prahou a Brnem a jakožto ekologičtější forma dopravy by si beze sporu zasloužil i nějakou tu dotaci a ochranu, aby mohl směle konkurovat autobusu. No doba kdy tuhle smělou myšlenku někdo zrealizuje se evidentně blíží ...

[122 Finiste, (skorostařík: 12.03.2007, 15:50:41 - Mail - x)
nebuďme maximalisté, proč hned dostavník, třeba by pro začátek k uspokojení zelených stačilo něco jako koněspřežná železnice, a mohla by vést např. z ČB do Linze, že. No a pak by se vidělo, jak se osvědčí. Ekologičtí zemědělci by z EU mohli dostávat dotace na ekologické seno, Škodovka by místo páchnoucích aut zavedla velkovýrobu podkov a chomoutů... a jak by nám všem pod vládou zelených bylo blaze, ej!!! Už uvažuji o tom, že si zavedu velkovýrobu loučí. No a mám kamaráda včelaře, má cca 120 včelstev v Jeseníkách, takže pro lepší lidi bych mohl mít na skladě i svíčky ze včelího vosku. Ono by se tomu podnikání dařilo, jenom se nebát nových nápadů...

[123 Zatím zareagoval především (Sumavák: 12.03.2007, 15:59:23 - x)
živnostenský úřad, a na tuto činnost musíš mít živnostenský list, opravňující provozovat: \"silníční dopravu nemotorovou\" !!!

[124 \"Silniční dopravu nemotorovu\" (Honza ze Žižkova: 12.03.2007, 16:21:02 - x)
Bych jim dal, říkat o mně, že jsem nemotora. I když jsem.

[125 No, jen blbněte.... (Loki_F: 12.03.2007, 17:40:12 - x)
Náhodou sem zabrousí nějaký zelený lemmouš a máme vystaráno.
Vždyť dobře víte, jak jsou ti motáci na takové pitomé nápady chytlaví. S přímou úměrou - čím větší pitomost, tím chytlavější....
To i to příslovečné ho.no na košili je proti nim proof! };D)))

[126 Loki, (Rpu?: 12.03.2007, 17:52:38 - Mail - x)
vystaráno máme stejně....:)))
Když tak přemejšlim, jako blbinu vymyslet, tak si myslím, že ty ty ledovce, co se odlamujou, by se daly vozit na Saharu. Takhle pěkně zapřáhnout nějakej ten tanker, pracovní síly je v Africe dost (aspoň by po sobě furt nepucali a nekoukali kde si uhnat AIDS), kra by se pomalu sunula po poušti, rozpouštěla by se, hranice spodní vody by se zvyšovala a než se nám Antarktida rozpustí máme Saharu zelenou a světové oceány se nezvednou ani o milimetr. Já si myslím, že taková Džamila, je pro ten projekt jako stvořená.

[127 kdepak tanker Rputi (rezy: 12.03.2007, 17:57:22 - x)
když na souši makaj osli a koňové, tak by v moři mohli tahat třeba vorvaňové a delphíni.Tanker nese spoustu rizik a je prostě out. Kosatka je ekologická. Ať si jí vycvičí a zapřahnou, bude to přinejmenším nějakou dobu trvat, a kdo si hraje nezlobí.

[128 Ale děte! Kosatky zapřahat !! (Sumavák: 12.03.2007, 18:08:15 - x)
Když už zpět ko oslíkům, tak proč by to nemohli tahat ti ochránci vorvaňů sami?

Na galérách.

Já tomu teda nerozumím, já jsem jen sedlák, ale nemá von led nějak menší specifickou hmotnost než voda( že mrcha plave!).A mám ověřeno, že když přes zimu nechám vodu v sudu,vlejzá vrchem a sud roztrhne. Takže ono to s tím zvýšením hlasiny nemusí být tak žhavé...
A potom, zvýší li se -díky OTEPLENÍ - hladina moří, soudím, že se i zvětší jejich plocha. Já si teda vzorec odpařování nepamtuji, (vím že je asi 10cm dlouhý) ale pamatuji si , kde bych ho tak asi během dvou minut našel !

Ta voda navíc odpařená z té větší hladiny díky vyšší teplotě a většímu proudění vzduchu, ta zůstane v atmoséře nebo někde spadne?

[129 rezy, (Rpu?: 12.03.2007, 18:08:37 - Mail - x)
takovej vorvaň se nám na to vykašle a delfín kru neutáhne. Kromě toho by začali řvát ochránci zvířat. To už by bylo lepší ukecat nějakýho pracháče s jeho jachtou. Co takhle třeba Paris Hilton - na přídi hledí budoucnosti vstříc, dole na ostro, nahoře bez, kra v pozadí - to by mohlo bejt i fotogenický....

[130 Šumaváku, (Rpu?: 12.03.2007, 18:11:27 - Mail - x)
ta spadne v Antarktidě a udělá se z ní ledovec, aby pořádně narost a se moh trhat až zas někdo za tisíc let bude blbnout s globálním voteplováním....:))

[131 Šumaváku, úvaha prostá, leč naprosto pronikavá (Loki_F: 12.03.2007, 18:48:02 - x)
a správná!
Jinak rozhodně souhlas:
Zelení lumíci na galéry, roubík do huby a třetí rychlost, kapitán si chce zalyžovat...! Ať ukážou, jak vážně to s tím bojem proti globálnímu ohřevu myslí, až budou sami přehřátí usilovným veslováním v antarktických vodách... };D)
A Burizon bude dělat rostrum, pro případ, že by se nějaká ta kra dostala před loď. Tou svojí \"břitkou\" myslí by ten led mohl krájet!

[132 Také jsem si dnes chvilku (Sumavák: 12.03.2007, 19:38:23 - x)
opakoval německou gramatiku, konkrétně stupňování:

Euro, Teuro, Steuro!

[133 No, prosím, (Anka: 12.03.2007, 19:45:26 - x)
teď bych mohla se čepejřit kvůli presidentovi, ale musím držet zobák. Fíx, neměla bych já dostávat bolestný?

[134 Von něco proved? (Sumavák: 12.03.2007, 19:58:43 - x)
:-))))
Ten rozhovor na F1 jsem poslouchal....

[135 No, jak se to vezme, (Anka: 12.03.2007, 20:03:45 - x)
ale teda pyšná jsem na něj děsně.

[136 Já zas v autě (Foundryman: 12.03.2007, 20:18:58 - x)
poslouchal Bursíka (ta nešťastná doba návratu z práce) a pyšnej na něj tedy nejsem ani trochu.

[137 Vážení, (PeS: 12.03.2007, 20:28:25 - x)
tak jsem zjistil, že se dnes večer u nás udělují bludné balvany. Jako každý rok jsem nesmírně zvědav, zda si konečně Jirka Grygar sám sobě udělí platinový bludný balvan za soustavné oblbování veřejnosti katolickými bláboly. Leč znaje Cimrmanovu frustrační kompozici, vím, že po prvku očekávání bude následovat prvek zklamání... Věřím, že žádné překvapení se konat nebude...

[138 ty ledovce (onlooker: 12.03.2007, 20:33:08 - x)
ve vodě mi připomněly zákon o lomu světla ve vodě po slovensku:
Chuj do vody ponorený, vyzerá ak zalomený.

[139 PeSi, (Anka: 12.03.2007, 20:33:59 - x)
nechej ho, vidí se v sobě, nic převratnýho čekat nemůžeš.

[140 2 Rpuť (PeS: 12.03.2007, 20:49:32 - x)
ad 18:08 - proč jen mi to připomíná slavné živé obrazy Járy da Cimrmana... Konkrétně slavný triptych - Libuše se dívá do budoucnosti, Jirásek se dívá do minulosti a Koniáš se dívá do díry!

[141 2 onlooker (martin TT: 12.03.2007, 20:58:26 - Mail - x)
slovenčina to povie lepšie:

Chuj do vody ponorený,
vyzerá ako ztoporený!!!

[142 No PeSi, (Rpu?: 12.03.2007, 21:06:06 - Mail - x)
Libuše byla naosto zaručeně, Koniáš by moh ležet na palubě a koukat vodspoda, a Jirásek by seděl v kajutě a okusuje brk popisoval by jak F.L.Věk, jeda na vagace, za mrazivého léta sedmnáctistého sedmdesátého prvého kdy hrozná vojna sedmiletá konečně svůj konec bráti počala, tolik hladových poutníků, co nikdy před tím, potkával, neboť korec žita, považte, celých 5 zlatých stál, za toho hladu a zimy, která nepřestávala a dokonce......

[143 2 Anka (PeS: 12.03.2007, 21:09:25 - x)
dyž mně je ho po těch letech, co se známe, skoro líto, že na stará kolena tak zblbnul... Přitom po odborné stránce je na tom furt dobře... Leč koho Vatikán schvátí...

[144 2 Rpuť (PeS: 12.03.2007, 21:11:25 - x)
To by nešlo - kde by v té kajutě vzal školní, tedy kradený inkoust? Bez této drobné kleptománie by se dílo nedařilo a hejtman by nemohl kvačit po podsebití...

[145 2 Rpuť (PeS: 12.03.2007, 21:15:13 - x)
Ledaže by lodní zvon sám od sebe začal vyzvánět \"již ho není, již ho není\" (toho inkoustu...)
Teda fuj, číst nás tak rudej zmetek nejedlej, chcípne vzteky předčasně...

[146 PeSi, třeba by čajznul propisku... (Rpu?: 12.03.2007, 21:21:40 - Mail - x)
...a hejtman by kvačil na podsebití, kde švarná a vnadná Parida tím časem prádlo kropila, by za kuropění již byla s dílem hotova, neboť panímáma by jí toho netrpěla, aby na loži tolik času trávila.....

[147 PeSi (Finist: 12.03.2007, 21:32:04 - x)
To by stejně nemoh udělat páč Sisyfové mají ve stanovách že se nebudou vyjadřovat k náboženství a politice.
A podle mého soudu nedělají nejhorší práci. Sice to co je nejvíc vidět - boj proti astrologům a léčitelům je už poněkud monotóní, ale vyjadřují se i k některým šílenostem ekologů, což se cení. Ty konec konců představují větší nebezpečí, takže by možná měli vrhnout větší úsilí tímhle směrem.
Například nevíte někdo o tom, jestli už někdo seriózně a skepticky prozkoumal jak moc prospívá přírodě to třídění a recyklace odpadu? Víte je to taková banalita, kterou do lidí hustí i televize - určitě znáte tu reklamu \"třiďte odpad\" a kdo netřídí je nekulturní barbar. A celkem velmi hladce se tohle zavedlo a třídící kontejnery jsou už samozdřejmostí, ale je to třídění skutečně tak prospěšné nebo je to spíš mrhání zdrojů?

[148 ...Asi tak za 300 dní se přihlašte... (šakal: 12.03.2007, 21:43:39 - x)


...(7:- +)


[149 Nechte ty ekology na pokoji, (Dana: 12.03.2007, 21:47:34 - x)
aspoň teď na chvilku. Já zrovna kuju pikle s jednou z Duhy jak zabránit výstavbě velkokapacitního vepřína přímo v obci...V takové situaci je každá pomoc dobrá! :-)

[150 Finiste, (Rpu?: 12.03.2007, 21:51:05 - Mail - x)
vzhledem k tomu, že ten odpad někdo zpracovává (tedy má materiál za odvoz) soudím, že ekonmicky je to výhodnější docela určitě...:))


Dano, to snad musí mít nějakou povinnou vzdálenost, ne?

[151 Rputi, (Dana: 12.03.2007, 22:03:45 - x)
mělo by, ale firma zkouší....Ale občané jsou kupodivu bdělí. Ono mají už zkušenost s chovem 800 kusů a teď by tam v onom místě mělo přibýt dalších 2000. To by celá část vesnice byla neobyvatelná..a nejen tam. Jde i o vývoz kejdy a zamoření celé vsi smradem...Není to jen tak, vychovat kus kotlety na řízek k nedělnímu obědu....

[152 Dano, (Rpu?: 12.03.2007, 22:10:31 - Mail - x)
tohle mi vždycky vrtalo hlavou - proč velkochovatelé prasat tak rádi pěstují prasata přímo ve vesnici...?

[153 Rputi, (Dana: 12.03.2007, 22:13:46 - x)
vyjde je to levněji. Nemusejí tahat inženýrské sítě, budovat příjezdové silnice....

[154 Dano (jasan: 12.03.2007, 22:22:27 - x)
v kterem kraji racite pronasledovat ty vepre?

[155 Hmmm, (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 22:22:36 - Mail - x)
jako jedna z výhod EU byl všem předkládán volný pohyb zboží.
A tak budou naši zemědělci blokovat hranice na protest proti dovozu vepřového z Rakouska. To je komedie...

Ale bude veselé až na jedné straně hranic budou postávat Rakušáci s přeškrtnutým Temelínem a na druhé straně hranic Češi s přeškrtnutou vepřovou hlavou. :-)

[156 2 Finist (PeS: 12.03.2007, 22:26:46 - x)
Hele, při vší úctě, tomuhle nemůžeš rozumět. To je osobní záležitost - já znám Jirku Grygara víc než 25 let... A prokecali jsme spolu řadu nocí, kdy on psal své populární články a mně jel experiment na automatice... Že je věřící a katolík, vím už dávno, ale vždycky se to snažil oddělovat od vědy. Bohužel, ne v posledních letech. Já si ho strašně vážím za to, co udělal pro popularizaci astronomie a vlastně vědy vůbec, ale to neznamená, že budu automaticky omlouvat všechno, co dělá dnes. Já nevím, zda si ještě uvědomuje, jak moc tím poškozuje svou vlastní pověst...
Takže mně je hlavně líto, že poškozuje a znehodnocuje své vlastní dílo. Je to škoda...

[157 Jaane - v tom východním a severním... (Dana: 12.03.2007, 22:29:40 - x)
to je tam, co místo vinohradů máme na zahradě každý svou haldu a malinkou těžní věž...Ale ony už jsou mimo provoz... :-)

[158 Odcházím zdechnout do houští. Dobrou! (Rpu?: 12.03.2007, 22:29:51 - Mail - x)

[159 Dano (jasan: 12.03.2007, 22:31:31 - x)
ja dosahnu do jen do stredoceskeho..... toz jsem se ptal

[160 2 Pavel Kořenský (PeS: 12.03.2007, 22:33:23 - x)
Pozdě... To největší prase se už u nás etablovalo...

[161 PeSi, (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 22:45:56 - Mail - x)
njn, to je pravda. Ale stejně je to žertovné.
Já mám jednoho známého a ten je v chovu vepřů nějak hmotně zainteresován. A zároveň to byl (a do značné míry ještě je) děsnej eurohujer a když se mělo hlasovat o vstupu do EU tak pořád agitoval jaký ten volný pohyb zboží, osob a kapitálu bude pohoda.

Takže jsem se neudržel a mailem jsem se ho optal, jak na to pohlíží teď. A on odpověděl, že blokáda je správná věc, protože nikdo si přece nepředstavoval, že se sem bude vozit levné vepřové. Volný pohyb zboží měl prý znamenat, že budou moct bez problémů vyvážet.

S takovými lidmi je pak těžké pořízení...

[162 Dano, nic moc neřešte (Sumavák: 12.03.2007, 22:47:18 - x)
vysvětlete mu , jaké dostane dotace a že za kilo vepřového dostne brutto v živém 26-27 Kč, za což což to prostě nepořídí ani ve starém vepříně, natož při odpisování investice!

A proti čtyřnásobným dotacím ve starých zemích a státní podpoře exportu navíc se neprosadí.
Ledaže by jim to zase vychcípalo na prasečí mor. To jsme pak dobří....

[163 On je ten systém dotací (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 22:52:10 - Mail - x)
vůbec věc kterou mi hlava nebere. Proč sakra může mít zemědělec dotaci 750 Euro za každou tunu cukru kterou NEVYPRODUKUJE ?

Já bych taky chtěl dotaci třeba 1 Euro za každou řádku programu kterou nenapíšu. Nebo 100 Euro za každý počítač který nenakoupím a neprodám. :)

[164 Zejména s tím programováním (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 22:55:06 - Mail - x)
by to bylo fajn. Nekalá konkurence laciných indických programátorů je hrozná a to 1 Euro za řádek zdrojového textu který nenapíšu by se hodilo. :)

To bych mohl takhle sedět v křesle, každý večer se zašťourat tužkou v uchu a napsat výkaz o tom, že dneska jsem nenapsal programů asi tak za 240 Euro.

[165 Pavle , neboj , to přijde! (Sumavák: 12.03.2007, 22:58:11 - x)
Už jsem zachytil doporučení EU zelených , potažmo komise, že obnova počítačů u uživatelů je moc rychlá, že při výrobě jednoho počítače se vyprodukuje 5x více CO2 než při výrobě jednoho auta( zvl. německého) a hromady elektronického šrotu přerůstají možnosti zpracování.

Takže zkus požádat o dotaci, za to, že zákazníka přemluvíš aby tu starou 286 používal ještě alespoň půl roku.....

A máš reálnou šanci to prosadit a dostat!

[166 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 23:00:58 - Mail - x)
mám obavu, že až to vezme do pracek EUmise, tak z toho bude nějaká směrnice o povolenkách na nákup nového PC a nikoli dotace :-(((

[167 Pravda ovšem je taková, že u nás to (Sumavák: 12.03.2007, 23:01:12 - x)
nedostane ten zemědělec, ale ta francouzká firma, co drží ty quoty a cukrovary zavřela a musí je zbořit, aby tuto dotaci dostala( a taky proto, aby nějakého českého neposluchu nenapadlo tam dělat cukr bez dotací !!)

[168 Jéje, (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 23:02:59 - Mail - x)
teď jsem si uvědomil, že pro samé rozhořčení nad dotacemi jsem ani nepoděkoval Finistovi a Modrému Ptákovi za toho krásně přeloženého Bastiata.

Takže to napravím - Díky moc.

[169 A až budou v EU (Pavel Kořenský: 12.03.2007, 23:07:07 - Mail - x)
ty povolenky na nové PC (říkejme jim pracovně \"peckovky\"), tak s nimi bude možné obchodovat na peckové burse.
A protože peckovky budou přidělovány centrálně z Brusele vládám jednotlivých členských zemí dle počtu obyvatel nebo dle toho co si kdo vydržkuje, bude muset vláda ČR zřídit nějaký speciální úřad na kšeftování s těmi peckovkami. Nejspíš bude zřízen při Ministerstvu informatiky a šéfovat mu bude Mlynář s Chmelíčkem.

[170 A bude zahájena druhá (Sumavák: 12.03.2007, 23:19:08 - x)
fáze INdOŠe - pod heslem : V Každé vesnici jeden počítač!( a běda tomu, kdo si koupí vlastní !!)

[171 Šumaváku, (Dana: 12.03.2007, 23:32:41 - x)
je to prostší, než si yslíte. Ta zemědělská organizace dostala dotaci na vypracování projektu na chov vepřů. A znovu zdůrazňuji: Na vypracování projektu!
Ale co kdyby je napadlo jít dál za vlastní....

[172 Dobré ránko! (Rpu?: 13.03.2007, 06:28:09 - Mail - odkaz - x)
Tak mi vrtá hlavou, jak může pracovat u policie člověk, který si myslel, že to nepraskne....:))

[173 2 Rpuť (PeS: 13.03.2007, 06:40:51 - x)
Dobré ráno - komisař Ledvina by k tomu podotkl - to vědí, u nás se vykecá všechno! Někdo by možná řekl, že pracovník projevil tvůrčí přístup...

[174 Rputi (skimic: 13.03.2007, 07:29:00 - odkaz - x)
... kouzelné :)))
... tohle je taky dobrý: v jistých Libčicích vám nevydaj oběd, pokud nevlastníte ekokastrůlek cirka za litr :)) V slovníku frází jsem se kdysi dočetl obrat \"je blbá jak bedna kytu\" - po přečtení článku se mi stále vrací :))
... PeSi - mail.

[175 Krásné ráno vinšuji. (Anka: 13.03.2007, 07:31:22 - x)
Rputi, měla jsi včera s odvoláváním Drábové pravdu Ty, což mne těší velice.

[176 Ale Rputi (dvd: 13.03.2007, 07:33:56 - x)
to byl takÿ soudní znalec, který během jednoho dne zpracoval dva odhady jedné nemovitosti, které se odlišovaly o více než řád. A prasklo to - a vůbec nic se nestalo. A jestli nezemřel, tak provádí znaleckou činnost dosud. A teď, děti, do postýlek...

[177 Anko, (Rpu?: 13.03.2007, 07:48:04 - Mail - odkaz - x)
na Psu je prohlášení České nukleární společnosti, která se plně za Drábovou staví. A Říman ji taky podržel.
Burizon už opravdu potřeboval dostat po nose!

[178 dvd, (Rpu?: 13.03.2007, 07:51:35 - Mail - x)
jestli ono to není tím, že to není zakázané, psát dva rozdílné posudky...:))
Já si jen tak darmo představuji, jak by policejní psychiatr vypracoval dva posudky ohledně vraždy...Jednou na patologického násilníka a druhej na nevinnou bytost, co ani mouše neublíží....:))

[179 Rputi, (Anka: 13.03.2007, 07:55:08 - x)
mám jen strach, aby se Bursík nešprajcl a nebylo to na vládě - vy nám, my vám. Ta baba je sice vostrá jak pes, ale je to odborník, kterému Bursík nesahá ani k podrážkám. Že má vůbec tu drzost se jí montovat do práce, který zjevně vůbec nerozumí. Evidentně ho dráždí právě tím, že je schopná a on na ni moc nemůže.

[180 Anko, ona mu hlavně kazí kšeft. (Rpu?: 13.03.2007, 08:02:01 - Mail - x)
Ale myslím si, že Říman, Topolánek a ostatní moc dobře vědí, co v ní mají - a potřebují ji. Zatraceně!
Jinak by jim tam zbyl Burizon s Kuchtovou a s Džamilou.
Jde Ti mail!

[181 Rputi, nejde. (Anka: 13.03.2007, 08:08:21 - x)

[182 Anko, (Rpu?: 13.03.2007, 08:10:27 - Mail - x)
mě se nevrátil - zkus ještě juknout:)

[183 Dobré ráno... (Jirka původní: 13.03.2007, 08:11:55 - x)
vůbec se nechci opakovat, ale tady je překrásný červnový den...jak vymalovaný a to ještě otevírají tento víkend Prater kultury a oddechu...no co si přát víc.

To pološílený pud hnát se do záhuby je lidstvu vlastní. nevím, proč by zrovna toto století mělo být vyjímkou. No oploceno mám, psi taky. Střelných zbraní a munice dostatek, alkohol do nádrží si taky dokážu vypálit ....... jsem připraven.

A Drábová je obrovský profík a hned tak nějakého zeleného Lumíka se nelekne. Má prestiž a vliv. Také si myslím, že česká společnost až tak zelená není. Přeci nám nějakých pár ignorantů nebude řídit životy. To už bylo a skončilo to vyvražďováním a celosvětovým průserem.

[184 Rputi, nic. (Anka: 13.03.2007, 08:15:17 - x)

[185 Tohle je taky hezký..:)) (Rpu?: 13.03.2007, 08:21:34 - Mail - odkaz - x)
\"Pane prezidente, mám tomu rozumět tak, že klimatické změny jsou podle vás jen hypotézou?\" táže se na univerzitě v New Orleans hostující indický asistent v oboru inženýrství a přírodní zdroje. V předchozí odpovědi od českého prezidenta slyšel, že názory Al Gorea na řešení globálního oteplování jsou stejně nesmyslné, nebezpečné, a mohou vést ke stejné katastrofě, jako směřovalo komunistické plánování.

\"Je to úplný nesmysl. Globální oteplování je prostě nesmysl,\" říká Václav Klaus a rozhazuje rukama v známém gestu \"copak je možné, aby to někdo nechápal?\"

[186 Rputi, juž. (Anka: 13.03.2007, 08:18:32 - x)
Moc děkuju.

[187 Tak už se nám pomalu obnovuje pakt Molotov-Ribbentrop (šakal: 13.03.2007, 08:22:53 - odkaz - x)


(7:- P)

[188 Anko, (Rpu?: 13.03.2007, 08:23:31 - Mail - x)
jsi to pořád 2006 na seznamu?

[189 šakale (skimic: 13.03.2007, 08:27:54 - odkaz - x)
... a mrkněte ještě do odkazu. I Schroeder se činí.

[190 Rputi, ono se to někde couralo. (Anka: 13.03.2007, 08:29:30 - x)
Musela to teda být šichta, ale je to báječný.

[191 šakale, (Rpu?: 13.03.2007, 08:29:32 - Mail - x)
na tom už makal Schoeder. A nutno uznat, že Merkelová se snaží - když jde o prachy a moc.....furt do kolečka to samé....

[192 Anko, dík! (Rpu?: 13.03.2007, 08:31:12 - Mail - x)
Práce pro vraha, ale lepší než detektivka...:))

[193 Anko, odpověď odešla. (Rpu?: 13.03.2007, 08:40:05 - Mail - x)

[194 Klaus v Cato Inst. (Dušan Neumann: 13.03.2007, 08:40:59 - odkaz - x)
pokud si chcete poslechnout Klause v interview s reporterkou Cato Institutu, je ve formě podcastu na adrese v odkazu. Můžete srovnat s článkem Dana Anyže v HN.. Kde je Tomáš? Jsem zvědav na jeho pozorování-

[195 sakale (jasan: 13.03.2007, 08:42:44 - Mail - x)
predbehl jste mne.... jde to o dost rychleji nez jsem cekal - uz aby tu ta zakladna byla....

[196 dobré ráno, hmm, kostatky neprošly (rezy: 13.03.2007, 08:43:40 - x)
já to tušil, já to jen tak navrhoval.

[197 Prosba (František I.: 13.03.2007, 08:44:47 - Mail - x)
Rád bych také poslal polodidaktický, úvahový, vzpomínkový s drobnou politickou vsuvkou materiálek, plný věcných a možná i gramatických chyb pro váš blog a nechal se do krve zkritizovat. Jak to mám udělat? Odeslat na váš mail?

[198 Dušane, (Anka: 13.03.2007, 08:55:23 - x)
Tomáš je na cestě do Zlína.

[199 Františku, (Rpu?: 13.03.2007, 09:00:32 - Mail - x)
normálně si klikněte nahoře vlevo \"napište mi\"

[200 Jo...te Šrédr je taky dobrej... (šakal: 13.03.2007, 09:16:44 - x)
(7:- P)

[201 Sumavaku (jasan: 13.03.2007, 09:22:05 - Mail - x)
sel ti mail....dosel?

[202 Tohle je tedy moc pěkné: (Anka: 13.03.2007, 10:06:34 - odkaz - x)
\"Na druhé straně, kdyby někdo měl mít trošku strach z toho, že budu kandidovat, tak bych docela tu možnost připouštěl, abych někoho podráždil, ale jinak to opravdu nepřichází v úvahu,\" dodal exprezident.
Zdá se vám to místné a korektní? A pak, že oni před ním zatloukli, že levice nemá většinu, a že on už zdaleka není tou zbožňovanou bytostí? Fuj, že jsem to četla!

[203 Anko, (Rpu?: 13.03.2007, 10:38:47 - Mail - x)
ono je mu to fuk...jsme pod jeho rozlišovací schopností....

[204 Rputi a vice versa. (Anka: 13.03.2007, 10:45:12 - odkaz - x)

[205 No nechci nijak kazit atmosféru (Jirka původní: 13.03.2007, 11:27:51 - odkaz - x)
ale tohle je daleko horší než Bursík a Lumíci dohromady.....ikdyž právě tohle asi chtějí ruku v ruce s multikulti a socialisty . No nejsem objektivní, ale Vy mě jistě neukamenujete.

[206 jirko p (jasan: 13.03.2007, 11:31:47 - Mail - x)
to je soucast komplexniho problemu - ale zase jsme u levice a EUrodefetismu.

[207 Ahoj! Neuvažujeme nějak (Sumavák: 13.03.2007, 11:42:12 - x)
moc podobně? Já si to o tom M.-R.paktu myslím od toho plynovodu pod Baltem a včera jsem s tím dráždil eurohujery....

Jasane, došel, šla odpověď.

Františku I - odpověĎ \"napište mi\" v menu je správná.

[208 saumavacku (pf: 13.03.2007, 11:51:50 - x)
jste k tvemu vcerejsimu cintani v jine hospode:
Kokosove palmy v severni Anglii byl PAZ. Na tebe clovek musi s vtipky opatrne.

PAZ = pre-aprilovy zertik

[209 dobré poledne (martin TT: 13.03.2007, 11:58:53 - Mail - x)
Chudák Tomáš, venku tak pěkně a on je někde v Baťově výškáči zavřený.

[210 No...Šumaváku - já si to myslím zrovinka od stejnýho okamžiku... (šakal: 13.03.2007, 12:18:55 - x)
...Akorát to, co se zprvu odehrávalo \"pouze\" v rovině obchodní a hospodářské, dostává teď konečně pevnější obrysy i v rovině politické a bezpečnostní. Tak proto jsem to tu pejstnul...

(7:- |)

[211 Ad pavel K. (ptakopysk : 13.03.2007, 12:23:36 - x)
...Ale bude veselé až na jedné straně hranic budou postávat Rakušáci s přeškrtnutým Temelínem a na druhé straně hranic Češi s přeškrtnutou vepřovou hlavou....

No já bychj se obával příjezdu nějaké politické serebrity, aby jí zemědělci v tom ajfru taky nepřeškrtli hlavu...

[212 Vzhledem k tomu, že je (Sumavák: 13.03.2007, 12:27:19 - x)
dnes 13.03. chtěl jsem nové(pohromové :-) )téma otevřít ve 13.03.hod.
ale musím jít něco dělat....

Je to delší, ale pěkné. Rputi díky!

[213 martínku, co ve výškáči, (Anka: 13.03.2007, 12:37:01 - odkaz - x)
v báni jsou:-))

[214 Aničko (martin TT: 13.03.2007, 12:44:00 - Mail - x)
ve výškáči byli přijati hejtmanem Lukášem, tak podrobně zase program nesleduji, ale venku musí být rozhodně příjemněji než pod střechou.

[215 martínku, (Anka: 13.03.2007, 12:46:36 - x)
to já to mám tuhle před sebou, Baťovým výtahem se budou vozit před třetí:-))

[216 Aničko (martin TT: 13.03.2007, 12:53:38 - Mail - x)
tvoje informace jsou určitě přesnější než to, co jsem ráno zaslechl v rádiu od nějakého novinářského šmoka.
Přeji Tomášovi příjemný zítřejší průjezd mým bydlištěm.

[217 martínku, díky, vyřídím. (Anka: 13.03.2007, 12:55:23 - x)

[218 Nejde mi se nepodělit o zážitek... (Jirka původní: 13.03.2007, 13:21:19 - odkaz - x)
a není to jenom pro znalé anglického jazyka....jistě mu budete rozumět.

[219 A vida, (Pavel Kořenský: 13.03.2007, 17:04:23 - Mail - odkaz - x)
tak UK chce zakázat prodej elektronických výrobků umožňujících provoz v pohotovostním režimu.

Asi začneme vyrábět takové malé, dálkově ovládané zásuvky pro zapojování TV a videorekordérů. Zařízení holt budou zapnutá trvale a budou se k proudu připojovat naší dálkově ovládanou zásuvkou. :)

[220 Mohlo by se jich pár prodat, (Pavel Kořenský: 13.03.2007, 17:06:07 - Mail - x)
než zareagují výrobci spotřební elektroniky a začnou prodávat TV u kterých sice nebude pohotovostní režim, ale bude se dát odpojit zvuk a obraz, zatímco zbytek zařízení pojede naplno se spotřebou asi tak 40x větši než je pohotovostní režim.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: