Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Úterý, 27.03.2007
Kam kráčíš Europo?ptá se Rpuť
To bozi vědí! Tahle introvertní semetrika, navíc postižená obsedantním puntičkářstvím, je totiž ve skutečnosti líná jak lemra. Minulostí je půvabná princezna, pro kterou Jupiter měnil se v býka. Ctitelé dali jí punc krásy a neodolatelnosti, vojevůdci pro ní vyhrávali bitvy a králové kladli jí k nohám bohatství. Její význam určovaly vavříny básníků, zdobily jí ideje filosofů a myšlenky vědců jí udržovaly na špici. Nevážila si jich ani tehdy ani teď, ale zdobí se pořád ráda, jak stará koketa. Jen změnila styl. Zatímco dříve, nevšímavě je odkopávala růžovou nožkou, dnes drží je pod krkem a cedí skrze kolozubý chrup: "Vy musíte! Já chci!" !". Jen ten sexapeal k tomu už jaksi chybí a hadříky z výprodeje nezakryjí poněkud povadlé vnady. Skleroza hlodá, dějepis se moc neučila a tak marně hledá ulétlé mládí, marně hledá vzpomínky, jimiž by poslepovala svět, jehož se vlastně bojí. Jak spojit země, které spolu válčily aspoň tisíckrát? A tak zmateně střídá apely k společným kořenům s tlustými čarami z nichž minulost jí sem tam vyhřezne. Bojí se duchů mrtvých, co za staletí nakupila a přehlíží všechny ty živé, co přes věky jí pomáhali stvořit. Nevšímá si cest poutníků napříč kontinentem, právě těch, kteří putujíce místem i časem, vytvářeli její fundament. Ať už se jmenovali Metoděj, Tomáš Aquinský, Matyáš z Arrasu, Tycho de Brahe, Jesenius, Komenský, Mozart nebo Sklodowska-Curie. Rozkynutá matrona teď dřepí ve fotelu a jako senilní stařena nesnáší kritiku, nicméně nevynechá jednu příležitost k peskování ostatních členů domácnosti. Rozhádanost okolo jí zneklidňuje, ale zvládnout už ji neumí a bláhově se domnívá, že s lejstrem jednota se sama dostaví povinně a v haptáku! Soustředěná na sebe, navenek se usmívá jako zamlada, ale obává se si něco dovolit. Konec konců ji to ani už moc nezajímá. Nebezpečí bagatelizuje, neboť si s ním neví rady. Ze střípků vzpomínek se noří myšlenka jak bylo blaze, když jeden byl Bůh, jeden císař a jedna víra. A s tím, kdo jí kývne, je ochotná i majlant prošustrovat. A tak nám babka krapet zelená a šroubuje "mladejm" žárovky, protože po tmě se to lépe bojí a poslouchá. Z žabáka stal se políbením z lásky krásný princ. Život se však v kruhu vrací zpátky a z princezny, kterou už dlouho nikdo z lásky nepolíbil se stává žába na prameni. A vyčítat jí, že nevšímá si krve za vlastním plotem? Zbytečné! Má dost starostí sama se sebou .A "Nářek sličné zbrojmistrové" člověku se maně dere na jazyk ...
Komentáře
[1]
Villon
(martin TT: 27.03.2007, 02:28:48
- Mail
- x)
A roztomilá zahrádka? No, fuj! Zuzano, už jsem shlédl na Psu - a myslím, že se takhle projevuje klimakterium - těch 50 let má rúzné podoby a souvislosti. Maminka mého kamaráda kdysi tvrdívala, že po pětadvaceti letech se každé narozeniny stávají tryznou. Byla velmi chytrá, což oceňuji zejména po dosažení jejího tehdejšího věku.
[9]
2 Pavel Kořenský
(PeS: 27.03.2007, 07:11:35
- x)
k noční debatě - ad 03:22 - to je ovšem úžasná představa a přiznávám, že jsem Ti na ni tak trochu nahrál... Já si to živě představuju třeba zrovna u toho kapacitního můstku... Jinak ovšem popíráš sám sebe, či svého oblíbeného Heinleina - ani ta rodina to nemá zdarma... Naopak, vzhledem k ceně Tvého času, se to zatraceně prodraží... Ale co by člověk pro rodinu neudělal... Ten uzenář si není schopen uvědomit, že ve finálním efektu okrádá sám sebe - dosti efektivně si likviduje pověst a věrohodnost. Možná \"mezi sousedy\" mu to zatím nevadí, ale já bych u něj nakoupil 2x - poprvé a naposled.
[11]
Brejtro po zas ránu!
(rejpal, uchechtávajíc: 27.03.2007, 07:30:56
- x)
Rputi, jak pravil jeden z prvních komentátorů na Psu, je to tak chytré, že to snad ani nemohla napsat ženská. Já bych si dovolil ještě dodat \"s výjimkou Magistra Rputi\" ale ten nakonec je alter ego rodu mužského, neníliž pravda? A tak jako martin tt jsem si vybavil \"Baladu o někdejší krásné zbrojmistrové\". Že by to bylo těmi ranními stavy nás starších pánů?
[19]
Vždyť říkám, je to děvka!
(Rpu?: 27.03.2007, 09:22:26
- odkaz
- x)
Hynek Fajmon: Nedovolme unii zdražit nám naftu ...Zatímco by tedy v Česku došlo ke zdražení nafty již k 1. 1. 2014, sousední Rakušané a Poláci by se ještě dva roky těšili z nižší spotřební daně, a mohli by tak lákat k nákupu i tuzemské klienty. Tvrzení komise, že harmonizace daní prospěje fungování jednotného trhu je chybné. Daňová harmonizace v podání komise představuje zvyšování sazeb pro nové členské státy. To je výhodné pouze pro staré členy s vysokými sazbami. Pro nové členy to znamená jen brzdu hospodářského růstu....
[24]
Když kázání tak kázání...
(Rpu?: 27.03.2007, 12:31:20
- x)
Kdepak je papež Kalixt Třetí - poslední jménem tím se zval- on též pad smrti do zajetí? Kde Alfons, aragonský král? Princ Bourbonský kde zdobí bál? Zda Artušovo srdce bije? A Karel sedmý, žije dál? Ach, kdeže Karel Veliký je? Kde skotský král, ten s rudou snětí? Prý celou půlkou tváře plál - co lidé všechno naklevetí! - jak by ho žhavým mečem ťal. Král cyperský, kde má teď val? A běda, kde král je Hispánie, už nevím, jak se jmenoval? Ach, kdeže Karel Veliký je? Dál o tom nechci rozprávěti, život je samý zmar ažal, nikdo z nás smrti neuletí, úplatků nedbá ani chval. Ještě však bych se pozeptal: král český Ladislav, zda žije? A předek, po němž žezlo vzal? Ach, kdeže Karel Veliký je? Zhas Claquin - a co znamenal! I auvergneský princ v hrobě hnije. Alencon leží opodál - ach, kdeže Karel Veliký je! F.Villon: Balada o pánech dávných časů
[26]
Doplněk ke včerejšími rozhovoru se Schwarzenbergem
(Rpu?: 27.03.2007, 14:02:54
- odkaz
- x)
\"...Podle jeho slov byla například úplně zamlčena událost na největší švýcarské jaderné elektrárně Leibstadt, ke které došlo 6. března. Tato chyba byla podle sedmistupňové škály INES Mezinárodní agentury pro atomovou energii ve Vídni hodnocena nejnižší jedničkou, což znamená anomálie. Tu způsobila obsluha připravující test části zařízení; neplánovaně aktivovala systém odvodu tepla, který otevřel osm, tedy polovinu speciálních vypouštěcích ventilů. Reaktor se automaticky odstavil během 22 sekund. O dva dny později dostala elektrárna znovu souhlas k jeho spuštění. K podobné události se závažností jedna došlo v Temelíně naposledy minulý rok, vyplývá z informace Václava Broma z tiskového úseku elektrárny. Stupeň jedna v Dukovanech se vyskytl naposledy v roce 2003, dodal. V únoru došlo k úniku mírně radioaktivní vody v elektrárně Temelín, toto však bylo ohodnoceno stupněm nula pod hranicí škály, tedy bez vlivu na jadernou bezpečnost. V Německu podle Schwarzenberga zaznamenali ve třetím čtvrtletí 34 událostí na stupni 0....
[28]
Ale Rputi
(dvd: 27.03.2007, 14:17:55
- x)
to přece ví každý Pavlovac i každý Bursík i každá Kuchtová, že to je v Temelíně něco jiného. To je přeci tschechischer Schrott a topí se tam pod kotlem ruskými plutoniovými bombami a proto musíme mít v každé domácnosti spolehlivé zařízení, které odfiltruje ošklivé elektrony z jaderných elektráren a pustí jen ty pozitivně smýšlející (a daňovými poplatníky tučně dotované) elektrony atd. usw. etc. Však jsem také na Psu jako doporučenou literaturu uvedl \"The History Of The Decline And Fall Of The Roman Empire\" abychom věděli, co nás čeká.
[29]
dvd,
(Rpu?: 27.03.2007, 14:47:17
- x)
to je úplně stejná chyba, jeako při té \"oteplovací stupnici\" s \"likely\" a \"very likely\"! Veřejnost o těch stupních nic neví a i ke slovu \"anomálie\" lze přiřadit různý stupeň důležitosti - podle nátury... Proč se tohle nezveřejní, aby každá kuchta věděla, že anomálie vůbec nic neznamená - že stupeň 1 nikoho neohrozí? Pak by se jen mohlo veřejně říct \"ano, na Temelíně bylo stupeň nula\" a bylo by vymalováno. Proč to, kruci, nezveřejní samotnej ČEZ a měl by pokoj...?
[31]
Rputi,
(martina: 27.03.2007, 14:55:30
- x)
myslím, že by to ČEZ uveřejnil velmi rád. Případně SUJB. Tady jde asi o to, že ze strany mééédiííí (nezávislých,jak jinak) není zájem. Raději budou psát (a vysílat) o čutálistech, kteří se napili a snad dokonce si i smočili... :-/ Jinak, hezký článek, však máš na Psu odezvu :-)
[33]
Rputi
(jasan: 27.03.2007, 15:14:15
- Mail
- x)
ja Vas chapu... ale to nase cacka media... stupnice JE znama, co to znamena JE znamo... jenze kdyby to otiskli takhle, tak by to nebyla senzace.... a nejaky \"vestnik CEZ\" nikdo cist nebude... a placena reklama v novinach by byla draha a kontraproduktivni....
[34]
Fíha! Tak to je rachot!
(Rpu?: 27.03.2007, 15:18:03
- odkaz
- x)
Ministerstvo obrany prohledává policie. Na 180 lidí hledá důkazy o korupci při zadávání veřejných zakázek, zjistila MF DNES. Zatím nikoho neobvinili ani nezatkli. Mluvčí protikorupční policie Alena Vokráčková potvrdila, že na ministerstvu obrany prošetřují trestné činy pletichy při veřejné soutěži a veřejné dražbě, uplácení a účast na zločinném spolčení. \"Skupina podnikatelů kooperovala s pracovníky některých složek ministerstva obrany. Nelegálně získávali vojenské zakázky zadávané vojenskými ubytovacími a stavebními správami,\" řekla iDNES.cz mluvčí Vokráčková....
[35]
Ahoj! nahlédl jsem sem....
(Šumavák: 27.03.2007, 15:20:16
- odkaz
- x)
Na této adrese jsou oficiální zprávy o \"haváriích\" JE v Německu: http://www.bfs.de/kerntechnik/ereignisse/berichte čtěte opatrně, abyste mohli v noci spát.Jsou tam jen události povinné hlášením IEAO podle stupnice INES, která je zde: http://www.bfs.de/kerntechnik/ereignisse/ines.html a takových bylo na obou blocích Temelína za celou dobu provozu snad asi 5, možná i míň! A v Odkazu máte průběžně aktualisované toky elektriky do Rakouska - teď např místo dohodnutých 483 MW odebírají 1115 MW a zlí jazykové tvrdí, že těch 1114 MW, co jde do Bavorska, oklikou stejně v Rakousku končí. Já bych jim vyhověl a ten Temelín na chvíli zastavil a otočil k tomu dvěma vypínači v Evropské rozvodové centrále co sídlí v Praze. Uhádnete kterými?
[39]
Šumaváku,
(Rpu?: 27.03.2007, 16:19:52
- x)
ta INES Skala je moc hezká - a teď si představ, že se na to koukne polovzdělaná cuchta (to C je tam schválně - jako kikáni a kimbál:)) ) Hodí voko a vidí: DEVIACE....ANOMÁLIE....INCIDENT....Jůůůůůů...a už se cuchtě hrůzou ježí trvalá a skáče metr dvacet.... Snad nějakej \"Ouřad pro uvádění stupnic na normální míru\". Představ si, že by najednou třeba začali hlásit stupně teploty ve Fahrenheitově stupnici - tak propukne panika....
[41]
Jasane,
(Rpu?: 27.03.2007, 16:48:11
- x)
když už to, podle tý pitomý dohody z Melku, musíme hlásit, tak bych to řekla veřejně s tím, že stupeň ohrožení je 0 - a jak někdo začne skákat, je možné ho označit za zbytečného panikáře. Jakmile ovšem dopustěj, aby z monarchie přišel řev o radioaktivní povodni v Jižních Čechách, tak už každé ujišťování, že šlo o stupeň ohrožení 0, berou lidi jako výmluvu.... Hlavní chyba je, že normální člověk o tom nemá žádnou představu a pak je tu velkej prostor pro manipulaci....
[42]
Rputi
(jasan: 27.03.2007, 16:56:38
- Mail
- x)
ja vim... ale zase jsme u medii - a osobnosti novinaru.... nejak z toho moc cestu nevidim - tedy vidim ale dlouhou - vzdelani v prirodnich vedach... jen se podivajte na \"vzdelanostni profil\" melounu... (Bursikovi bych to RNDr. nechal exemplarne odebrat)....
[43]
jasane,
(Rpu?: 27.03.2007, 17:09:36
- x)
Bursík celkem přesně ví co dělá, jemu bych ten titul odebrala za to, že své vzdělání zneužívá pro manipulaci. Jenže ta manipulace by nebyla možná, kdyby lidi měli správné informace - vzdělání už je hodně a ve všech oborech to ani pro jednotlivce nejde. Ale když už máme veřejnoprávní televizi, tak by to mělo být její povinností - od toho tu, kruci, je!
[44]
A 150 policistů prohledává
(Šumavák: 27.03.2007, 17:12:08
- odkaz
- x)
od 6 hod. ráno kvůli podezření z korupce kanceláře, byty a banky ve čtyřech zemích a hlavně v sídle EU, komise, a Poslance parlamentu. Netradiční nákup nemovitostí pro úřady EU..... Myslím, že naši inestigativci toto přehlédnou... hledaj něco na Čunka. A před chvílí jsem narazil na doslovné znění, toho, co ten Schwarzenberg řek ve Vídni: http://www.antiatom.info/artikel_bild.asp?id=070327_08 Překlad: My chceme zintenzivnit úzkou spolupráci s USA jako NATO partnerem.Stejné základny jsou už teď postaveny v Dánsku a UK.Nevěřím, že v této otázce dojde k rozdělení EU, zdůraznil. OVŠEM:Rakousko není člen NATO - a udělalo s tím také dobrou zkušenost- ale přirozeně je kvůli tomu z takových \"vnitřních aliančních\" diskusí vyloučeno ! To je to, co jsem zaslechl a co mě původně upoutalo! Jak jemně a citlivě diplomaticky vyjádřit: Je vám do toho prd! a zas mizím!
[49]
Vazeni pratele ;-)
(brouk: 27.03.2007, 18:14:17
- x)
V dobrem rozmaru jsem pro ty,kterim zrezivela skolni nemcina, prelozil Vcerejsi rozhovor pana ministra zahranici;-) Mam nekolik poznamek. Za prve nemam carky ani hacky a ypsilony kladu podle pocitu. Bohuzel jsou moje pocity dost rozporuplne,tak kdo se bude smat nedostane puding,-) OÖN : Die Oberösterreichischen Nachrichten nejsou zadne \"svetove uznavane medium\" a v tomto svetle je to cele treba videt;-) Dolni rakousy jsou ta cast pod Sumavakem,tedy na mape. Rakousko je ta zeme pod nami.Kdyz si rozlozite mapu,a ukazovackem leve ruky(do ktere zrejme zrovna vstupuji silocary) si ukazete na Brno tak malicek budete mit v Dolnich rakousich! ;-) Tedy pokud nemate lopaty,nebo starecky tres. Pak bude vas ukazovacek zrejme stridave ukazovat Ostravu a Villach, ale to uz zase nepotrebujete vedet co kde lezi, to spis stolice,tlak a tak. \"My zijeme ve svete iluzi!\" Kerel Schwartzenberg si dela starosti o zkostnatele myslenkove pochody v Evrope, a ma malo porozumeni pro rozruch kolem Temelina OÖN:(Oberösterreichische Nachrichten;-)Mate velke zasluhy o prekonani \"Zelezne Opony\", co pro vas znamena padesatilete vyroci EU? Schwr:Na jedne strane se muzeme s radosti podivat za sebe co jsme za padesat let dosahli. V erope se opravdu podarilo vybudovat mirove reseni,a dosahli jsme neuveritelneho blahobytu.Kdyz si vzpomeneme na stav pred padesati lety a dnes tak si muzeme od radosti mnout ruce;-).Presto me znepokokuje vzajemne evropske poklepavani na ramena, jak jsme dobri a co jsme to za chlapaky.Prahlizime ale nebezpeci se kterym jsme bezprostredne konfrontovani. OÖN: Ktre nebezpeci to jsou? Schw.:Nastup novych hospodarskych velmoci Cina,Indie,Brazilie,jini Asijsti tigri. Ti jsou daleko energictejsi, a predci nas uz dnes ve vyzkumu a i v univerzitach. To znamena ze my padame do tretiho,ctvrteho,pateho stupne. Podivejte se kolik spiskovych universit maji Japonsko, USA, Cina a kolik my na evropskem kontinentu. Totiz Nulu! To je priserne znepokojujici. OÖN Musime si tedy vyhrnout rukavy? SCHW: To co my potrebujem je \"Ohromne vyvetrani \" v Evrope! Jsme malo liberarni. Zkousime neustale ochranit nase narodni specifika.Chceme zachtanit to, co kazdy tusi ze zachranit nelze.Mam na mysli treba evropsky socialni model. Ten neexistuje, Byl model Svedsky, Nemecky ,Rakousky s jeho socialnim partnerstvim. Nikdy ale nebyl Evropsky socialni model. Verime tomu ze muzeme zachranik posledni tretinu dvacateho stoleti do jednadvacateho stoleti. To je ale iluze. Zijeme ve sbvete iluzi a to me zneklidnuje.Nejsme schopni v rychlem tempu integrovat Balkan,kdyz kazdy vi ze Balkan je sud se strelnym prachem. OÖN: Kdy muze byt Balkan prijat? SCW: To je vec politicke vule. Za par let. Evropa me pripomina stare Rakousko. Ma ty same slabiny. OÖN: Ktere? Ze nenastala zmena mysleni \"v hlavach\"? Schw: Mentalne jsme se zastavili ve treti tretine dvacateho stoleti. Jsou lide kteri doposud jeste nezrealizovali zhrouceni\"zelezne opony\" Neni ve statnich kancelarich a redakcich malo tech kteri rikaji \"tyto nove staty jeste do Evropy nedorazily\". Ti stale jeste nepochopili ze Evropa 27 statu jiz davno neni stara Zapadni Evropa. \" OÖN: Jak silny je pocit byt Bruselem pojiman \"jako Evropan druhe kategorie?\" Scvhw: Ze jsme museli splnovat urcite podminky pred prijetim je zcela jasny. Ale casto to vypada jako jako prijimaci zkouzka,a ne jako partnerstvi. Vzpomente si co jednou rek president Chirack.... OÖN: Pro Vychodni Evropu by bylo dobre, drzet usta.... Schw; Ja budu mit brzy sedumdesat let, a jedno z mych horkych poznani je ze historicke poznani se neda prenest z generace na generaci. Neproti tomu predsudky ano. A o to jde. OÖN: Proc jsou vztahy mezi Vidni a Prahou stale jakoby napjate? Jsou to stale jeste ozveny bitvy u Bile Hory 1620? Schw:Spis stale jeste ozveny devatenacteho stoleti a Vyrovnani r.1867 kdy si madarsky a Nemecky mluvici vytvorili privilegovane postaveni. Oni byli narody prvni tridy, Cesi, Italove tvorili druhou tridu, a Slovinci a Ruthenen( Belorusi.Rusini,Ukrajinci Rusi)tridu treti. Rok 1918 byl pro Viden a Budapest porazkou, pro Prahu Osvobozeni. OÖN: Temelin dokazal mohutne nedorozumeni?! SCHW: Rakouska argumentace k Temelinu narazi v Praze na ohranicenou verohodnost. Jeste nikdy jsem neslysel kterehokoliv Zemskeho radu,nebo nektereho ministra krery by protestoval proti starsim a tedy nutne mene bezpecnym reaktorum v Bajern,Madarsku nabo Svycarsku .To vsechno se necha stranou a Temelin je vzor zla! Ja rozumim ze nekro je proti jadru,ale ne s podtonem pana vrchniho ucitele. OÖN: Temelinem chce Praha ziskat castecnou nezavyslost na Rusku? SChw: Jeden dolnorakousky sedlak me jednou rek: S plnymi kalhotami je snadno smrdet! Kdyz mam Kapkun, reky Inn, Mur, Drau a Dunajske vodni elektrarny , tak se snadno hovori o zbytecnosti jadernych elektraren. OÖN: SDtale se vynoruje debatao \"jadru Evropy\"? Je to spravna debata? Schw:To pby vedlo k rozstepeni Evropy. Rozhodujici otazka je: kam ta cesta vede. OÖN; Nemuze ale americka raketova obrana,do ktere je cesko zapojeno vest k rostepeni Evropy jako pred par lety v Iraku? Schw:Bohuzel jsem jiz starsi semestr,ale najednou se citim jako zcela mlady, protoze hlavni kritika prichazi z Nemecka a pripomina me to \"dvojite\" usneseni NATo.Jsou to castecne ti sami lide,SPD-Chef Beck, kteri prevzali argumentaci od Egona Bahra a ten byl jiz tenkrat proti. Je to zvlastni opakovani toho,co uz jsem jednou prozil...... ...jestli jsem to zase \"roztah\" tak v pripade ze budu jeste jednou pozadan, tak prohlasuji ze se na to ....;-)
[50]
Tak trochu v návaznosti
(Finist: 27.03.2007, 18:26:11
- odkaz
- x)
Na naší včerejší debatu vyšelo dneska v lidovkách poslední slovo od Vaculíka (odkaz). Vyjadřuje se tedy především k otázkám ekonomickým. Vím, že někteří zde přítomní to vidí částečně jako on a doufám že se proto neurazí ale to, co předvádí pan Vaculík je dle mého soudu typický názorový guláš, který má v hlavě většinová česká populace. Jeho názory - vyslovované tak jako \"tohle by se mělo udělat, to je přece jasné i volovi\" evidentně nejsou podložené ani nějakými zásadami ani důkladným prostudováním problematiky a zůstavají pouze u toho, co je jakoby vidět na \"první pohled\". Čili EU regulace špatné, dovoz z Číny špatný, veřejné podniky jako vodárny, letiště, nemocnice nesmí být soukromé, půda a továrny se nesmí prodávat do zahraničí. (Samozdřejmě pan Vaculík umí vysvětlit, že odmítáním dovozu z číny nějak zázračně prospějeme i těm číňanům :) Z mého hlediska je to soubor navzájem naprosto nekonzistentních názorů, o kterých si zřejmě jejich autor myslí, jak jsou úžasně pragmatické aniž by se je snažil nějak do hloubky promýšlet. Bohužel.
[51]
Brouku,
(Dana: 27.03.2007, 18:29:12
- x)
dík! Za předmluvu a zamluvu máš 1+ s * :-) Chybějící háčky a čárky jsou v duchu módy sms přehlédnutelné a nahodilost v umísťování i a y - nevidím nic závažného, ale je pravda, že mi zrovna teď spadlo něco do oka a skoro nevidím, jak ho mhouřím! A je taky pravda, že puding není můj šálek čaje.... ;-) Ale je fakt, že se díky tobě budu ještě dlouho usmívat. Tož ještě raz: Ď... :-)))
[55]
Finiste,
(Rpu?: 27.03.2007, 19:05:25
- x)
1) Pokud v nějakém článku najdu sousloví \"náboženství kapitálu\", tak ho dál nečtu, natož abych se kvůli němu rozčilovala. O tom se nedá ani přemýšlet ani diskutovat. 2)K tý zatracený Číně - \"ochcat bílej ksicht\" patří ke starobylým čínským zvykům a já nechápu proč bych ze sebe měla nechat dělat vola, abych jim udělala radost. I kdybych se nakrásně rozhodla, že ten křáp ulátám úplně zadarmo, tak budu furt 2x tak drahá než ten Číňan, protože si budu muset opatřit živnostenkej list, potvrzení, že jsem vystudovala vysokou ševcovskou s notářsky ověřeným podpisem děkana, doložím, že se svým křápem vejdu do kvót, který pro výrobu křápů pro ČR stanovila EU, na hygieně předložím specifikaci materiálu dle unijní normy, aby mi hygiena laskavě a za tučný obolus vystavila potvrzení, že materiál je nezávadný, povinně si koupím nerezový verpánek, vybuduju záchod pro zaměstnance, protože \"co kdyby přece někdo přišel\", podepíšu sama se sebou kolektivní smlouvu a přislíbím si minimální mzdu, stanovím si striktně pracovní dobu s přestávkami na jídlo a odpočinek a místo oběda se půjdu oběsit. A jestli tohle jsou normální podmínky pro hospodářskou soutěž, tak jsem čínskej papež! Howgh!
[57]
To finist
(brouk: 27.03.2007, 19:18:52
- x)
\"Trochu zbytecna prace\" je vlastne cely muj zivot ;-) No,popravde nevim jestli jsem to delal zbytecne,ale delal jsem to pro vas rad, a to je to co se pocita;-) (Pokud to nekdo cte a chce me napsat za jsem zamenil dolni a horni rakousy, tak vezte ze s tim meli potize uz cesti skolaci za CaK monarchie, a dokonce se domnivali ze Mukacevo je Polske!? ;-)Doslo k tomu zrejme tak, ze jak jsem si v atlasu zrovna ukazoval Ostravu ,tak se zrejme otocila zemekoule. Jine vysvetleni nemam:-)...snad jeste ze \"zem se zachvela\",ale to je hloupost.)
[63]
Nemáte pocit, že tak nějak infantilníme.
(jura-p: 27.03.2007, 19:46:30
- x)
Paroubek se rozčiluje, že sociální demokrati pijí, mladá redaktorka šlapala po chodbách hotelu Praha, až se skoro dostala s ostatníma na mejdan. Z toho, že pár vysoce trénovaných chlapů posedí do rána se dělá něco jako národní tragedie a teď ještě odbojáři s Přijde den. Chudák Bezruč. Chudák Topolánek. Chudák já. Dnes večer budu pít jenom převařený džus z krabice a budu se pokoušet o slušně vychovaného chlapce.
[65]
Ježišmarja, co jsem to napsal.
(jura-p: 27.03.2007, 19:57:38
- x)
Budu se pokoušet být slušně vychovaným chlapcem. Kdyby si to přečetl nějaký novinář, mohl by dospět k závěru, že jsem neheterosexuál a ještě na ty s buršikózním vzhledem. Zase špatně, cizí překlady ne, to by si někdo mohl vztáhnout na válku nebo na místopředsedu vlády, napíšu raději chlapeckým vzhledem.
[66]
Měl Topolánek říct, že citoval Bezruče v němčině ...panebože, ty lidi jsou troubové...:))
(Rpu?: 27.03.2007, 20:11:03
- odkaz
- x)
Předseda české vlády je vskutku neřízenou střelou a jeho úlety jsou na pováženou,\" uvedla předsedkyně Českého svazu bojovníků za svobodu Anděla Dvořáková v prohlášení, které poskytla ČTK. Topolánek větou \"Es kommt der Tag...\" reagoval na dotaz redaktora deníku Šíp, zda od šéfa společnosti ČEZ Martina Romana dostal hodinky za 300 tisíc korun. V předchozí esemesce uvedl, že taková otázka je \"skutečně inteligentní\" a \"hodna sprostoty bulváru\". \"Nekomentuji soukromou poštu, natož svou vlastní. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde, neboli jak uplést z h.... bič. S novináři je to těžké. Koupíš cedník, teče. Zalepíš díry, necedí. Kolik třešní, tolik višní,\" uvedl Topolánek doslova v textové zprávě, kterou zaslal ČTK jako reakci na prohlášení Dvořákové.
[67]
Jasane, nevím.
(jura-p: 27.03.2007, 20:15:52
- x)
Já jsem na ubytovně, ale pro jistotu jdu zatáhnout žaluzie. Šmírují tady moralisti, mladá redaktorka nelenila a poskakovala po chodbách hotelu, jediný důvod, proč ji tam nechali chodit po chodbách je takový, že ani pomyslet nechci, když se národ chová jak prvňáci pod dohledem učitele z televizních novin. Slušná mladá dáma z Prahy rozhodně nechodí po chodbách hotelu Praha v pět hodin ráno. A bez doprovadu je to zhola nemožné.A ten, co ji v takovou dobu vypustil z pokoje bez dopovodu by taky zasloužil. V noci se občas na chodbách hotelu vidí věci, se kterými by se mladá dáma, zvlášť bez garde nebo mužného doprovodu, konfrontována být neměla. A děda Brykner chtěl odstoupit, ale neodstoupil. Možná si před odstoupením vzpomenul, co dělal před čtyřiceti lety. A když jsem jel autem, tak se v radiu nějaký chlapácký sportovní redaktor upřimně rozčiloval nad tím, že milionová pokuta je směšná. (Moje samomluva k němu, zněla, tak to zkus zaplatit ty ...) To jsem dnes slušný hoch.
[69]
Nevím, jestli se tím někdo zabýval.
(jura-p: 27.03.2007, 20:23:53
- x)
Ale česká kotlina je místem, kde se lámou nadávky. Na západ převažují anální, na východ genitální. Ještě že se tady nenadává, a když tak za Přijde den a to ještě slušnými slovy. Já si myslím, že by se měli přejmenovat písničkáři, protože se označují slovem, které má stejný základ jako slovo, na které se odvolával nacistický režim, třeba takový Hitler měl folku plná ústa.
[71]
Jasane, to není zaměstnání.
(jura-p: 27.03.2007, 20:28:53
- x)
To zmařili lidovci už ve FS. Jak by k tomu přišly třeba takové učitelky, kdyby helmbrechtice platily daně jako řádné ženy. Jistě by chtěli sociální zacházení a další vzdělávání, nejspíše celoživotní. A odborový svaz a zastoupení v tripartitě. To není ani sousedská výpomoc.
[77]
No Němci moderně uznali prostituci za práci
(jura-p: 27.03.2007, 20:53:00
- x)
a veřejné domy jsou povinny vychovávat dorost, Také registrované nezaměstnané dívky dostávaly umístěnky jako tanečnice k tyči a když odmítly, byly jim nepřiznány podpory v nezaměstnanosti. Koneckonců proč ne, pracák je nenutil k ničemu nemravnému, jen chtěl, aby tam pracovaly. Nakonec jedna z našich paní premiérových před zaměstnáním v poslanecké jídelně také pracovala ve veřejném domě. Pokud si vzpomínám, mluvilo se o tom, že tam uklízela. A přitom se zkamarádila s majitelkou.
[83]
Jasane,
(jura-p: 27.03.2007, 21:26:01
- x)
to s tím, jak kníže ten svůj výrok, že když je člověk posranej, tak je snadné smrdět, posunul na plné kalhoty a ještě že to má od sedláka z Rakous, bylo mistrovské. Hodiny by mohl dávat, ale když ten, co se učí, toho má tolik dohánět. Ne že by nebyl učenlivý, ale je toho fakt hodně a začal s tím pozdě. Jezdit výtahem a jíst příborem jsme ho naučili už v Senátu. Jeho formální vzdělání ho přirozeně formovalo k neformálnímu projevu. Je to těžké. Já se dokonce domnívám, že znalosti slušného vystupování v zásadě má. Ale místa, kde dlouho žil, si na takové nepotrpí, tam ve vypjatých situacích použít nějaká ta drsnější slova patří dokonce k společensky vyžadovanému \"mužnému\" (\"chacharskému\" , jak říkají) vystupování. On prostě není schopen se chovat tak, jako například moje žena, která sprosté slovo, určené někomu jinému než mně a v přítomnosti někoho jiného než mně, použila snad jen jednou. A i se mnou mluví až na výjimky zcela slušně, i když u toho nikdo není. Ale někdy ten tón. Tak ten tón by měl zmíněný ovládat samozřejmě také. A odpověď, že samozřejmě budeme konzultovat se spojenci - s NATO, to byla také perla. Ale to umí například Klaus ještě lépe. Byl jsem u toho, když jeho rakouský partner žádal, abychom s nimi uzavřeli také takový dokument, jako byla Českoněmecká deklarace. Klaus se na něj usmál a pravil, že pokud se má Rakousko za nástupnickou zemi Třetí říše, tak s nimi takovou deklaraci samozřejmě uzavřeme. Už o tom nikdy nebyla řeč.
[84]
juro-p
(jasan: 27.03.2007, 21:41:45
- x)
tak nejak jsem to taky slysel... ale kdyz von asi nikdy nepochopi, ze sedet napitej na kongresu ve 4 rano v baru s holkou na kazdem koleni sice muze... ALE. Az jsem se divil komu vsemu to vadilo. No, co se da delat, \"nejsou lidi\". Mne spis vadi, ze nezatoci s Bursikem... ono to stejne jednou rupne - tak proc ne driv.
[85]
Rputi
(Finist: 27.03.2007, 21:43:52
- x)
Vaše empatie je krásná vlastnost ale empatie k výrobcům čehokoli třeba i té obuvi prostě není na místě. Respektive neměla a nemá se projevovat jinak než při rozhodování co uděláte se svými vlastními penězi. Nehledejte v trhu soutěž za \"rovných\" podmínek, požadavek na rovné podmínky je nerealistický a i nepraktický - co se týče přírodních podmínek. Co se týče podmínek institucionálních, můžeme snad oprávněně požadovat aby se změnili u nás nebo v EU, ale těžko se můžeme vnucovat někomu jinde nebo kvůli tomu odmítat cizí produkci, protože podobným způsobem ho stejně nepředěláme. Naopak tyhle akce můžou zdržet pokrok, protože až číňané trochu víc zbohatnou tak už se jim taky nebude chtít pracovat v tak vysokém tempu a za mizerný plat. Věci se mají zkrátka vyrábět tam, kde je lze vyrobit nejlevněji. A právě proto, že podmínky všude ve světě jsou různé, může se vytvořit mezinárodní dělba práce. Chudé země se spoustou levné ale nekvalifikované pracovní síly mohou vyrábět velmi levný šunt, díky tomu získat nějaké prostředky na vzdělání svojí pracovní síly a na investice do náročnější produkce a je tak umožněn jejich pokrok. Když ale vyspělý svět zakáže dovážet ten levný brak z rozvojových zemí, protože pracovní síla je v něm moc \"levná\" a konkuruje za nerovných podmínek, velmi tím jejich pokrok zbrzdí. Z chudé rozvojové země lze udělat dnes zemi bohatou prakticky během několika desetiletí - právě díky mezinárodnímu obchodu. Cestu, která v evropě trvala dvě staletí mohou dnes absolvovat za tři až čtyři dekády, ale musí s něčím začít a začít mohou jedině s nenáročnou výrobou laciného braku a v pro evropana otřesných podmínkách. Proto bychom neměli chránit naše výrobce, kteří by chtěli takovému lacinému braku konkurovat. Ať se radši snaží dělat něco jiného, třeba i v nějakém jiném oboru. Hlavně nejrůznější služby jsou pro tyto lidi možnou cestou, protože uklízení, sekání trávníku, hlídání dětí nebo venčení psů nemůže konkurovat číňan který je v Číně. Přičemž poptávka právě po takových službách se u nás bude neustále zvětšovat. Pohleďte na USA - tam právě množství takovýchhle služeb generuje tolik pracovních míst, že ani při vysoké imigraci není problém zaměstnat množství málo kvalifikovaných lidí.
[86]
Rputi,
(jura-p: 27.03.2007, 21:45:11
- x)
ale česky je to začišťování a ve skutečnosti je to zakončování. A mě vůbec nenapadlo, že je to z němčiny. Tak jako většina neví, že mit kliku je prostě nepřeložené štěstí německy. Že buran je od Bure, sedláka, venkovana, ale nářečně. Bývá to v názvech hospod. \"Burestube\". Ve slovníku jsem to nenašel, tak jsem se zeptal a od té doby to vím.
[87]
Juro, víš že jsem si na toho
(Šumavák: 27.03.2007, 21:46:08
- x)
Klause v té Vídni také vzpomněl! Já to viděl na živo na ORF a dodnes vzpomínám, na to všeobecné ustrnutí, protože do té doby dle protokolu komunikoval prostřednictvím tlumočníka a zřejmě trpěl jako já, protože ten chvílema říkal něco jiného a pak nejednou na ně vybafl perfektní němčinou.... a dál zase tlumočník...
[88]
Zeptat se
(martin TT: 27.03.2007, 22:05:42
- Mail
- x)
je nejrychlejší a hlavně, odpověď si člověk lépe pamatuje. Já jsem se kdysi tímto způsobem dozvěděl, jak se do naší mluvy dostalo označení hajzl pro latrinu. Prý, abych zůstal Čech, je to z německého názvu onoho domečku za chaloupkou a postupného zmenšování haus - häuslein - häusele - hajzl.
[91]
Juro, martine,
(Rpu?: 27.03.2007, 22:14:43
- x)
já jsem teprve v Augsburgu přišla na to, odkud se vzalo české úsloví \"Já nejsem žádnej hej počkej\".(Taky už skoro vymizelo). To jdu jednou takhle po ulici a z druhého chodníku mě zahlédl syn našich sousedů a něco mi chtěl :\"Hey\". zařval na celou ulici a já v tom momentě pochopila, proč to šlo tak Čechům na nervy - zvlášť když takhle hulákal německej sedlák na českého pacholka...a asi nejen na něj...
[92]
To je pěkné.
(jura-p: 27.03.2007, 22:16:08
- x)
S tím hajzlem. Tlumočníci jsou fajn, když jsou dobří. Člověk si může promyslet odpověď. Ti vojáci, přidělenci z Německa a Rakouska velice rychle pochopili, že drobet po jejich rozumím. Jednou se mě zeptal na jedné recepci Rakušan, proč německy nemluvím, když jim zjevně rozumím. Já vykoktal, že se od dětství koukám na ORF, že jsem za totáče ani jinou nesledoval, že jsem se nikdy německy neučil a že neumím gramatiku. On začal říkat, že je vidět, že mám slušnou slovní zásobu, a zničeho nic řekl krásnou čestinou. A na gramatiku se prostě vyser. Pak jsem zjistil, že to neudělal jako rafinovanost, aby dal najevo, že nějaké vykání je jedno. On taky některé věci neuměl a že prý vykání je pro ně obtížné. My jsme onikání přece jen občas slyšeli. No a pak jsme si už tykali, když to nebylo superformální jednání.
[94]
Rputi
(jasan: 27.03.2007, 22:21:10
- x)
nestihnou... byvam tam dost casto... oni budou kopirovat jen tak dlouho, nez budou sami umet nebo potrebovat neco jineho... skoro bych rekl, ze kopirujou z nutnosti - proste rychle neco potrebujou a nemaj cas to vymejslet (neberou to jako zlocin)... znam to u nich z pocatky vyuziti PC ...
[95]
Bezvadné bylo s ním jít na pivo.
(jura-p: 27.03.2007, 22:23:25
- x)
Já uměl po každém pivě líp mluvit, akorát jsem mu čím dál míň rozuměl, protože on byl ze Solnohradu a s každým pivem to byla míň němčina a blížilo se to Rétotyrolštině. Když to bylo moc nářeční, tak jsem mu položil vždy otázku Spechen Sie Deutsch? Pak si čtvrthodiny dával pozor a zase nanovo.
[96]
Jasane,
(Rpu?: 27.03.2007, 22:26:00
- x)
to takhle krachujícího anglickýho Rovera koupilo BMW. Anglánům to nevonělo, nadávali jim Zelí, zašívali chcíplý myši do sedadel a sabotovali, jak se dalo. Až BMW uznalo, že to nejde a fabriku pustili. No a koupili to Číňani, fabriku zavřeli, Anglány propustili a výrobu převedli do Číny - a že jsou Agláni na podpoře je jim srdečně fuk....
[97]
Rputi, pozor na klišé.
(jura-p: 27.03.2007, 22:33:16
- x)
Číňani nejsou netvořiví. Mimochodem se to samé říkalo před třiceti letech o Japoncích. A jejich auta byla a někdy jsou předmětem posměchu. Ale už pěkných pár let jsou naopak nejméně poruchová. V poslední době se zase začli lepšit Němci. Ale o tom bude nejvíc vědět tvůj muž, čím to. Ale vypadá to, že kdejaký americký laureát Nobelovy ceny má nějak čínské jméno. A já vím, že ve srovnávacích testech mají o kousek lepší výsledky v IQ jako populace. Normálně se test standardizuje národně, takže samozřejmě každý národ má z definice průměrné IQ 100. Ale je pár testů culturefree a tam jsou na tom líp. A vzdělání je u nich hodnota a stojí se zato podívat do Aše na gympl. Samý krásný Češky vietnamského původu.
[99]
Juro, samozřejmě, že zjednodušuju.
(Rpu?: 27.03.2007, 22:43:26
- x)
Ale jde mi o to, že zatímco Eunie dělá všechno pro to, aby to co se v Evropě vyrobí bylo nejdražší a nejkomplikovanější, s nadšením převádí veškerou výrobu na východ (ono se tam vyplatí dokonce i vyvážet PET-flašky na zpracování) a strašně brečí, že ty nezaměstnaný nemůže uživit. Já tý Eunii fakt nerozumim...
[100]
ale Rputi
(jasan: 27.03.2007, 22:47:56
- x)
vzdyt tady to bylo za \"socialismu\" stejne. Oni prece komunisticti pohlavari opravdu nechteli, aby se lid mel spatne... akurat to chteli ridit pro jeho dobro (a sve)... EUnie je v podstate na sikme plose k temuz... Brusel \"musi\" ridit jinak by se prislo na to, ze ho nikdo nepotrebuje... a uz to jede
[102]
Jasane,
(Rpu?: 27.03.2007, 22:49:46
- x)
ale on by nezkrachoval, když tam dodávalo motory BMW! Jenže to ty blbouni Anglický sabotovali. To takhle, když už se rozhodlo, že Rover je prodanej a v pátek končí, vletěl jeden anglickej inženýrskej do pracovny německého managora a řval na něj, že do pátku do dvou hodin to tu bude prázdný. \"Fajn\", odvětil německý managor, \"tak já zas nastoupím v Mnichově. Ale vy jste od pondělka bez práce!\" A Anglán koukal jako vrána....a vůbec to nemoh pochopit.....
[104]
Když vezmeš jako fakt,
(jura-p: 27.03.2007, 22:54:06
- x)
že EU prostě škodí, tak ti na tom nebude nic nejasného, Rputi. Co jiného než škození je vymyšlení povolenek na CO2. Jenom blázni se radovali, že to můžou prodávat. A prodávali nevýrobu. Tím škodili. Teď zase škodí to, že už se nebude vydělávat, ale bude se nakupovat odpustek za vyrábění. Což škodí taky. Už dostávám alergické reakce, když vidím ty svatomarjánské hvězdičky z Apokalypsy.
[114]
Rputi,
(Foundryman: 27.03.2007, 23:08:16
- Mail
- x)
doporučuji zopakovat Ricarda a komparativní výhody. Číňani nebudou nikdy vyrábět všechno. Budou vyrábět vybrané komodity, na nichž budou nejvíc vydělávat. Zbytek objednají. Proč by vyráběli třeba obráběcí centra, když si je můžou koupit a s jejich pomocí vyrábět \"šunty\", na nichž vydělají daleko víc?
[116]
Foundry,
(Rpu?: 27.03.2007, 23:12:15
- x)
já samozřejmě vím, že obchod je směna - jenže to to zboží musíš mít, abys ho moh vyměnit. A když mi Eunie povolí jen jedno prase, abych měla co žrát, tak další prase prodat nesmím, tudíž ani tu jitrnici nemohu směnit - není-liž pravda? Ergo, když ti Eunie zabrání produkovat, můžeš směnit tak akorát h....o!
[117]
Rputi, byly doby kdy si Amerika také vyráběla
(Dušan Neumann: 27.03.2007, 23:13:32
- x)
a sobě prodávala skoro všechno. A byla tehdy chudší než dnes. Dnes v USA vyrábějí jak Japonci tak Němci, protože je to pro ně výhodnější než v Evropě, ale i než v Číně...Ač se to zdráháš přijmout, od regulí osvobozený trh to nakonec vždycky srovná k prospěchu všech zúčastněných (ten prospěch ovšem není pro každého stejný)
[119]
Takže je to tak, že Opel i
(jura-p: 27.03.2007, 23:20:05
- x)
Vauxhall je GM. Aha. Ale fakt to vyrábí Oply. Na Tchaiwanu je zjevně vyšší životní úroveň než u nás. A navíc je netrápí s blbostma. Mamina klidně veze na skůtříku do školky dvě děti na stání mezi rukama a nikdo ji nedává body. Akorát musí kupovat desikátory do skříní, aby jim nezplesnivěly obleky. Takže si raději koupí klimatizaci, která zchlazením sníží tu děsnou vlhkost. Úplně normální lidi v pohodě. Já vždycky zašel do hospůdky na pivo a po dvou dnech jsem se se všemi zdravil, paní věděla, že s malým se nemusí obtěžovat. Akorát když jsem kupoval Oolong, no prostě ten žlutej čaj, tak mi to hodinu vysvětloval ten prodávající a já musel zdvořile vypít třináct šálečků čaje, z toho prvního nálevu dvakrát, jednou první a pak s tím posledním, abych potvrdil, jaké změny přeléváním ty listy vykonávají a že i ten dvanáctý nálev je vlastně skoro stejně kvalitní, i když trpčí než ten první, který zase více voní. A pak mi teprve to kilo čaje prodal. Byl jsem upozorněn na to, že odmítnout ho a chtít hned ty vakuované sáčky by bylo urážlivé. Už to, že jsem si šel zakouřit po sedmém šálku bylo bráno jako barbarství bělocha.
[120]
..a ještě když si uvědomíš, že polovina těch výrobních
(Dušan Neumann: 27.03.2007, 23:24:13
- x)
kapacit v Číně patří tajvancům, čtvrtina globálním korporacím (a z toho co patří tajváncům také více než polovina zase patří japoncům, Američanům a další mezinárodní havěti, musí ti být jasné, že globální trha je natolik provázaný, že je to skoro jedno kde se co vyrábí. Jediné, v čem s Tebou souhlasím je, že se euřednická Eunie snažří do tho v rámci záchrany světa nasypat socialistický písek
[121]
Dušane,
(Rpu?: 27.03.2007, 23:27:50
- x)
ale já právě na ty regule vrčim! Konkrétně - výrobce vyrobí v Eunii glazuru. Na což musí mít povolení, testy etc. Samozřejmě, je to podle norem EU, na což musí bejt papír a o ten papír je to dražší. Koupí si to keramik v Čechách, na Slovensku....musí k tomu mít ten papír a musí zaklusat na hygienu s oglazovaným hrnečkem, aby mu hygiena za 3 tisíce vystavila potvrzení, že tu glazuru, která je vyrobená podle Eunijních norem a její výrobu Eunie (za prachy) povolila, může on vůbec použít. Takže ten náš hrneček je už drahej jako prase vlastně už před tím, než ho někdo vyrobí. Tatáž Eunie sem klidně dováží hrnečky z Číny, které jsou plné všech těch sajrajtů, které Eunie zakazuje. Já bych to nazvala přímo diskriminací evropských výrobců - a našem vlastním trhu mi to přijde krapet ujetý...
[122]
Juro-p, vyrábí evropskou řadu modelů.
(Dušan Neumann: 27.03.2007, 23:39:15
- x)
které vycházejí z konstrukčních kanceláří Ruesselheimu, ale i Detroitu. Cadillac Catera byl například Opel Omega v luxusní verzi. A karoserie Cadillac Alante (hliníkové) se vyráběly v Italii a letecky vozily do USA. Dnes je výroba automobilů skutčně globální záležitostí. Otevři si řídící jednotku EMC u Mercedesu a je plná čipů Hitachi vyrobených v Mexiku. A tak je to skoro se vším...přesto se třeba textilní průmysl a některé branže oděvního vzpamatovaly, protože je levnější šít modní záležitosti 100 mil od New Yorku, než to tahat se zpožděním přes oceán...
[124]
Rputi,
(AeroKarel: 27.03.2007, 23:50:29
- Mail
- x)
\" Eunie dělá všechno pro to, aby to co se v Evropě vyrobí bylo nejdražší a nejkomplikovanější\" Otázka je jen v tom zda je to příčina nebo následek. Možná že (IMHO) jen následek toho, že čím dál tím více úředníků si vymýšlí čím dál tím práce k zdůvodnění své potřebnosti. Takže to sice způsobuje, leč nezamýšleně, efekt je ovšem stejný.
[125]
Tak jsem si přečetl, že ti
(jura-p: 27.03.2007, 23:58:11
- x)
Tamilští tygři bomardovali v Cejlonu se Zlínama. To bude zase ostuda. A teprve až prodáme ty A 159 do Nigerie. A pak budeme bojovat hubou proti vraždění v Biafře. A prej jim ještě opravíme ty letadla, co tam doopravdy už bombardovali. To tedy byl projekt. Dvanáct let po tom, co je letadlo hotový, se prodají první nová stará letadla, co je kupovala armáda, aby se vůbec nějaká jako prodala, do zahraničí. A ještě do Nigerie. Mezitím, co se za miliardy zachraňovalo Aero, tak jsme se stali největšími vývozci malých a ultralehkých letadel na světě. Bez jediné koruny dotací. Každý druhý ultalight, co je v USA, je prý naší výroby. A že prý to není malý trh.
[126]
AeroKarle,
(Rpu?: 28.03.2007, 00:13:02
- x)
Brusel jsou úředníci, kteří jsou hodnoceni podle toho kolik razítek ještě vymyslej - to jinak než průšvihem skončit nemůže. Ovšem v kombinaci s tím, že všem mimounijním se veškerá razítka a požadavky promíjej (proč?) je to kombinace přímo vražedná. Tedy já vím proč - protože, kdyby ouřada trval na to, že v tom čínským hrnku nesmí být olovo, kadmium, barium etc. ....bylo by po kšeftu.
[127]
Rputi,
(AeroKarel: 28.03.2007, 00:25:07
- Mail
- x)
\" kdyby ouřada trval na to, že v tom čínským hrnku nesmí být olovo, kadmium, barium etc. ....bylo by po kšeftu\" Ale tohle vše v EUnijních pravidlech pro dovoz a prodej je! Jenže \"kdo ustráží strážce\" (latinsky si to napsat netroufnu). Tam je problém, on to nikdo uhlídat nechce a asi ví za kolik.
[129]
Tak jsem to sečetl
(Šumavák: 28.03.2007, 01:40:08
- x)
zleva doprava, seshora dolů a konečně dostal v pravém dolním rámečku jen jedno číslo.....:-))) Znáte to? Z doslechu, samozřejmě. Rputi: \"co budeme vyrábět v budoucnu\" se musíš ptát v Bruseli. SPK se tomu říkávalo... My se zatím v Bruseli ptáme, co nebudeme vyrábět, abychom za to dostali dotace.
[130]
Rputi,
(Pavel Kořenský: 28.03.2007, 02:50:24
- Mail
- x)
ale logické východisko je zrušit ty papíry na glazury. Ne zakázat dovoz čínských hrnečků. Pak se projeví, které hrnečky jsou lepší, hezčí atd. Nevím, možná konkrétně Číňané keramiku dělat umí, koneckonců dělali hezké vázy už v době, kdy jsme si v našich zeměpisných šířkách barvili zadky na modro a papír či střelný prach byl neznámý pojem. Nicméně Foundry má pravdu v tom, že Čína nikdy nebude dělat všechno. Ani tak nejde o obráběcí cetra jako spíš o to, že nejsou schopni vyrobit ani obyčejný soustruh či frézu tak, aby se na tom dalo dělat cokoli jiného než opět čínské šmejdy. Když chce člověk koupit přesný soustruh nebo frézu, musí si to koupit v USA nebo ve Švýcarsku. Čínská produkce je leda pro ozdobu a pro zlost. Vím to, jeden takový soustruh a jednu frézu (plus fůru doplňků) z USA mám doma. Bohužel pořízený až po předchozích, celkem drahých, zkušenostech s \"levným\" čínským zbožím.
[131]
Ale když to člověk zjednodušší,
(Pavel Kořenský: 28.03.2007, 03:09:29
- Mail
- x)
tak s tou Čínou je to všechno jenom o tom, co lidé preferují. Jestli kvalitu nebo cenu. Hodně lidí je dneska (nejen v ČR) nastavených tak, že preferují co nejnižší cenu. A to vede k tomu, že kupují levné, nekvalitní zboží. U běžných koncových zákazníků by se to ještě sneslo, ale horší je, že tohle zboží si kupují i firmy jako pracovní nástroje. A pak naše vlastní produkce podle toho vypadá. Já jsem například ještě nepotkal Číňana (firmu), který by uměl vyrobit kvalitní kleště nebo pinsetu. Levně, to jo, to umí. Kleště za 200 Kč nebo pinseta za 50 Kč. Ale dělat se s tím kloudně nedá. Pokud chce člověk nářadí se kterým se dá dělat a které se může i dědit, tak to dneska vyrábí pár firem na světě a kleště stojí pár tisíc a pinseta pár stovek. Ale pořád se to vyplatí. Člověk to nakoupí jednou a pak se to už jenom používá. V této souvislosti mně napadá jedna úvaha z T.Pratchetta. Konkrétně ta z knihy \"Buch!\" kde S.Elanius medituje nad tím, jak je možné, že rodina Berankinů je tak bohatá. A přijde na to, že Berankinové vždy kupovali kvalitní věci které vydržely a nikdy nic nevyhazovali. Po čase už vlastně ani nic kupovat nepotřebovali, protože všechno potřebné měli uschováno někde na půdě. :-))) Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |