Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Úterý, 24.04.2007
Loupežné subvencováníF.Bastiat, Journal des économistes - leden,1846 Přeložil: Finist
Lidé většinou shledávají moje psaní o ekonomických Sofismatech příliš teoretickým, abstraktním a s příliš mnoha metaforami. Nuže dobrá. Pokusím se nyní o triviální, banální a třeba i poněkud drsnější styl psaní. Přesvědčen, že veřejnost byla podvedena, aby přijala politiku protekcionismu, pokoušel jsem se dokázat to apelováním na rozum. Ale lidé mají zjevně raději pokřikování. Tak si pojďme zakřičet:
Král Midas má oslí uši!
Takže na rovinu drazí lidé, jste soustavně okrádáni. Možná to zní drsně, ale alespoň je to jasné. Slova loupež, loupit a lupič určitě nebudou mnoha lidem po chuti. Takže se zeptám jako se zeptal Harpagon Elis: "Je to slovo nebo ta věc, která ve Vás budí obavy?" "Kdokoli se podvodem nebo lstí zmocní majetku, který mu nepatří, je vinen krádeží." (trestní zákoník, paragraf 379). "Loupit : skrytě nebo násilím si přisvojovat cizí majetek." (Slovník Francouzské akademie). "Lupič : ten, kdo si vynucuje více než mu náleží." (tamtéž) Takže například výrobce, který mě zákonem donutí zaplatit dvacet franků za to, co bych normálně mohl mít za patnáct franků, nevzal ode mě podvodem pět franků, jež mi patřily? Nepřisvojil si je snad skrytě nebo násilím? Nevynutil si víc než mu náleží? Jistě namítáte samozřejmě, že si je vzal, samozřejmě, že si je přisvojil, ale nikoli skrytě nebo násilím, což jsou charakteristiky loupeže. Když naše daně obsahují těch pět franků na subvenci, kterou dostává výrobce, přisvojuje si ji nebo vynutí, co by mohlo být skrytějším, protože tak málo z nás ho podezřívá? A pro ty, kdož mají podezření, co může být násilnějšího, když při prvním zaváhání platit vtrhnou biřici do jejich dveří? Přesto výrobce nemusí mít obavy. Loupeže skrze dotace nebo skrze tarif, přestože porušují spravedlnost stejně, jako normální přepadení na cestě, neporušují zákon. Právě naopak jsou páchány prostředky zákona. Tento fakt je dělá horší, ale soudci proti nim nic nezmohou. Nejsem ani prvním, kdo nazval tuto praktiku jejím pravým jménem. Tohle napsal Adam Smith před více než šedesáti lety: "Výrobci ze stejného odvětví se zřídkakdy schází, dokonce ani při slavnostech a kratochvílích, ale jejich hovory končí konspirací proti veřejnosti nebo vymýšlením nějaké lsti, kterak zvýšit ceny." 1 Mělo by nás překvapovat, že o tyhle věci veřejnost neprojevuje žádný zájem? Předpokládejme, že se ustanovil výbor továrníků a nyní svolali setkání za účelem definovat všeobecnou politiku. Tak na čem se asi dohodnou. Rejdař: "Naše obchodní loďstvo je v zoufalé situaci (výbuch rozhořčení). A není divu! Nemůžu postavit lodě bez železa. Na světovém trhu je ho hodně po deseti francích, ale naši oceláři mě zákonem přinutili platit za něj patnáct franků. Požaduji volnost nakoupit železo tam, kde je to nejvýhodnější." Ocelář: "Na světovém trhu by mě stála přeprava nákladu lodí dvacet franků. Ale skrze zákon, naši rejdaři za ní dostávají třicet, takže on okrádá mě a já okrádám jeho, všechno je, jak má být." Politik: "Rejdař učinil nemoudrý závěr. Pojďme radši posílit vzájemnou harmonii, ze které čerpá sílu náš národ. Pokud bychom zavrhli jen jediný z bodů našeho protekcionismu, můžeme dát sbohem celému systému." Rejdař: "Ale protekcionismus zklamal. Znovu opakuji, že naše obchodní loďstvo je v zoufalé situaci." Politik: "Dobrá, zvedněme tedy celní přirážku, aby si náš rejdař mohl účtovat čtyřicet franků místo třiceti." Ministr: "Vláda již využila až do krajnosti ten nádherný vynález celních přirážek, ale obávám se, že to nebude stačit2. Příliš vysoké ceny by spotřebitele mohli popuzovat." Politik: "Pánové, copak se zasekneme na drobném detailu? Copak neexistuje jiná spása pro naše loďstvo krom tarifu? Zapomínáte na zdanění? Spotřebitel nemusí být velkorysý, ale daňový poplatník bude muset být. Naložme mu nějakou daň a rejdař může být spokojený. Navrhuji, aby rejdař dostal dotaci pět franků z veřejné pokladny na každý cent železa, který nakoupí." Množství hlasů: "Podporuji návrh! Podporuji návrh!" Statkář: "A dotaci tří franků na každý hektolitr pšenice pro mě!" Majitel textilky: "A dva franky na metr plátna pro mě!" Etc. etc. Předsedající: "Tak jsme se dohodli. Naše shromáždění ustanovilo systém subvencí, a to bude jeho věčnou slávou. Jakékoli podnikání ode dneška utrpí ztrátu, máme k dispozici dva jednoduché prostředky, kterak ztrátu obrátit v zisk tarif a dotaci. Jednání skončilo."
Jakási nadpřirozená intuice mi musela dát neblahé tušení, jak brzo v budoucnu se subvence objeví kdo ví, ale třeba jsem to byl nešťastnou náhodou já sám, kdo inspiroval pana Dupina3, když jsem před několika měsíci napsal: "Zdá se být jisté, že podstata i následky protekcionismu by mohly být nahrazeny, pokud by na sebe vzal podobu přímého zdanění a distribuoval výnos daně privilegovaným průmyslovým odvětvím. Upřímně přiznávám, že by se mi zdál takový systém čestnější a ekonomičtější než protekcionistický tarif. Čestnější proto, že jestliže chce společenství platit navíc některým svým členům, tak alespoň bude jasně vidět podstatu té operace a náklady mohou být rovnoměrně rozloženy mezi všechny jeho členy. Ekonomičtější proto, že při zrušení tarifu se může ušetřit za celníky.4
Takže prozkoumejme tento systém loupeže skrze dotace, protože možnost to učinit nám byla tak laskavě nabídnuta. Vše, co o něm bude řečeno, se naprosto stejně vztahuje i na loupež skrze tarif. A protože ten druhý případ je o maličko lépe zamlžený, tak systém přímého okrádání nám pomůže lépe pochopit systém nepřímého okrádání. Mysl tak bude vedena od jednoduchého ke komplexnímu. Neexistuje nějaký druh loupeže, který je ještě jednodušší? Ano jistě. Přepadání bandity na cestě. Stačí, aby bylo pouze zlegalizováno a monopolizováno tedy jak se dnes říká organizováno. Nuže toto jsem si přečetl v jednom cestopise: Když jsme dorazili do království A, o všech průmyslových odvětvích tam se tvrdilo, že jsou v žalostném stavu. Sedláci naříkali na svůj úděl, továrníci si stěžovali, obchodníci protestovali, námořníci reptali a vláda nevěděla co si počít. Nejdříve dostala nápad uložit velikou daň na všechny nespokojence a nazpět mezi ně rozdělit výtěžek této daně, samozřejmě po odečtení podílu pro sebe. To je opatření na velmi podobném principu jako Španělská loterie, kterou máme tak rádi. Je tisíc lidí a vláda vybere jedno peso od každého. Pak si mazaně nechá 250 pesos pro sebe a zbývajících 750 rozdělí v menších či větších dílech mezi hráče. Úctyhodný hidalgo poté, co dostane tři čtvrtiny pesa zapomene, že předtím přispěl celým pesem a nemohouc zkrotit svoji radost rychle pospíchá do nejbližší putyky utratit svých patnáct reálů5. To bylo něco podobného jako je zavedeno ve Francii. Jenže jelikož ta země je na nižším stupni civilizace, vláda si nemyslela, že by se její obyvatelé spolehli na tak podivnou formu protekcionismu a tak nakonec přijala následující plán. Země byla propojena sítí cest. Vláda úseky cest označila patníky, a poté řekla sedlákům: "Všechno, co se Vám povede ukrást od těch, kteří se nacházejí na cestě mezi dvěma patníky bude Vaše. Ať Vám to slouží jako subvence, protekce a investiční pobídka." Pak přidělila každému továrníku, rejdaři atd. kus cesty a vydala jim následující vyhlášky: "Dávám Vám a uděluji pravomoc a autoritu krást, loupit, podvádět a šidit beztrestně podél celého Vašeho úseku cesty." Tak se přihodilo, že obyvatelé království A se tak sžili s tímto systémem, tak si navykli počítat s příjmem, který se jim podařilo ukrást a přehlížet to, o co byli sami okradeni, tak důsledně se dívali na loupež pouze z pozice lupiče, že začali brát sumu jednotlivých individuálních krádeží jako hrubý národní zisk a odmítali se vzdát tohoto systému dotací. Říkali, že při jeho absenci by se neuživilo ani jediné průmyslové odvětví. Dá se tomuhle těžko uvěřit? Jistě si myslíte: "Není možná, aby celý národ souhlasil s tím, že se zvětší bohatství když okrade jeden obyvatel jiného." A proč ne? Vždyť ve Francii jsme již zcela přijali tento pohled a neustále vymýšlíme, jak zlepšit metody recipročního loupení pod jmény subvence a tarif. Dobrá, tohle je možná přehnané. Řekněme, že s přihlédnutím k metodám výběru peněz a všech dalších okolností, náš systém je lepší než v království A. Ale musíme jasně pochopit, že základní princip a následky jsou naprosto stejné u všech těchto druhů loupeže zavedených zákonem, aby přinášeli zisk navíc vybraným průmyslovým odvětvím. Také bychom si měli uvědomit, že jestliže existují potíže při loupení na cestách, tak tento systém má i určité výhody oproti loupení skrze tarif. Například je možné rovnoměrně rozdělit výtěžky mezi výrobce. Totéž není možné v případě celních bariér. Ty jsou ze své podstaty neschopné ochránit některé společenské třídy jako umělce, pošťáky, právníky, vojáky, dělníky apod. Je pravdou, že loupením skrze dotace můžeme dosáhnout téhož rozdělení, a tudíž není v tomto ohledu méně efektivní než je přepadávání na cestách. Na druhou stranu dotace vedou k některým tak bizardním a absurdním následkům, že by je určitě i obyvatelé království A považovali za směšné. Co oběť přepadení na cestě ztratí, to zloděj získá a ukradené bohatství tak alespoň zůstane v zemi. Ale v systému loupení skrze dotaci, majetek, který daň vezme Francouzům se velmi často dostane cizincům a bohatství jde ven ze země. Takhle to funguje: Předpokládejme, že kus textilu stojí sto franků v Bordeaux. Je nemožné prodat ho levněji bez ztráty a konkurence brání tomu, aby byl prodán dráž. Za těchto okolností Francouz, který si chce koupit textil musí zaplatit sto franků nebo se bez něho obejít. Ale když je to Angličan, který chce koupit textil, tak vláda intervenuje a řekne obchodníkovi: "Prodej svůj textil a já přinutím daňového poplatníka, aby ti dal dvacet franků." Obchodník, který nemohl chtít méně ani více než sto franků teď prodá textil Angličanovi za osmdesát franků. Obchodník zůstane na svém a výsledek toho všeho bude přesně tentýž, jako by daňoví poplatníci dali dvacet franků přímo Angličanovi za podmínky, že si za ně koupí francouzský textil. Takže specialita loupeže skrze dotace je ta, že oběť loupeže žije ve státě, který ji toleruje zatímco ti, kteří z loupeže profitují, jsou rozptýleni po celé Zemi. Je opravdu udivující, jak lidé stále trvají jako na pevně vžité pravdě na tom, že všechno, co dokáže jednotlivec ukrást ze společné pokladny představuje všeobecný zisk. Perpetum mobile, kámen mudrců či kvadratura kruhu snad již opustily mysl lidí. Ale teorii o pokroku skrze loupež mají lidé stále v úctě. A přitom by si jeden myslel, že tato dětinskost má nejmenší naději na přežití. Existují tací kteří se mě ptají: "Obhajujete tedy politiku laissez faire? Nejste jeden z těch ekonomů té staré vysloužilé a již dávno neplatné školy A. Smitha a J. B. Saye? To proto jste proti organizování průmyslu?" Nuže pánové, organizujte si průmysl jak libo. Ale já Vás budu bedlivě sledovat, jestli náhodou neorganizujete loupež. Další a daleko početnější skupina neustále opakuje: "Subvence a tarify již zašly příliš daleko. Měly by být užívány moudřeji a s rozvahou, nikoli zavrženy. To co soudní a praktičtí lidé podporují, je rozumné množství volného obchodu kombinované s rozumným využitím protekcionismu. Mějme se ale na pozoru před absolutními principy a fanatiky obou stran volného obchodu a protekcionismu." Nuže podle španělského cestopisce takhle přesně mluvili i lidé v království A. "Banditismus na cestách," říkali tito moudří mužové, "není ani špatným ani dobrým sám o sobě. Všechno záleží na okolnostech. Všechno co je třeba, je udržet věci v rovnováze, najít zlatou střední cestu a zaplatit vládní úředníky, jejichž prací bude onu rovnováhu nacházet a udržovat. Možná, že loupení bylo povoleno v příliš velikém rozsahu, možná že naopak ho ještě není dost. Zkoumejme tyto věci, vyrovnávejme příjem každého dělníka. Těm, kteří nevydělávají dost, bychom měli přidat kus cesty na níž mohou loupit. Naopak těm, kteří mají hodně bychom měli zredukovat čas, v němž je jim dovoleno loupit." Ti, kteří mluví tímto způsobem, si získávají velkou reputaci pro svoji umírněnost, prozíravost a moudrost. Jsou tak předurčení zaujmout nejvyšší úřady ve státě. Naproti tomu ti, kdož říkají: "Eliminujme veškerou nespravedlnost, protože neexistuje taková věc jako částečná nespravedlnost. Netolerujme žádnou krádež, protože neexistuje poloviční krádež nebo čtvrtinová krádež." Tak ti jsou bráni jako neužiteční vizionáři, únavní snílci, kteří stále dokola opakují tytéž věci. Ačkoli lidé shledávají jejich argumenty velmi snadno pochopitelné. Jak by ale něco tak jednoduchého mohlo být pravdou?
Pozn: 1) Adam Smith, Bohatství národů, kniha první, kapitola 10, část II. 2) Narážka na text: "Mohl bych opět citovat zákon o tarifech z 9. a 11. června minulého roku, jejichž účelem bylo podpořit obchodní loďstvo uvalením celní přirážky na náklad zboží, jež vstupuje do našich přístavů pod cizí vlajkou. Naše tarifní zákony, jak jistě víte, jsou všeobecně směřovány k tomuto cíli a celní přirážka deseti franků byla zavedena zákonem z 28. dubna 1816, byla docela nedostatečná vzhledem k vysokým nákladům naší lodní dopravy." (Laurent CuninGridaine ministr průmyslu a obchodu 1840 48, otevřené prohlášení ze setkání ministra a předních průmyslníků z 15. prosince 1845) 3) André Marie Jean Jacques Dupin (1783 1865) advokát, poslanec, předseda poslanecké sněmovny a zákonodárného shromáždění, později generální prokurátor. 4) Kapitola 5 Ekonomických sofismat "Naše produkty jsou zatíženy zdaněním." 5) Real de vellón, stříbrná mince. Dvacet realů = jedno peso.
Komentáře
[2]
Autore i Aerokarle
(martin TT: 24.04.2007, 15:30:26
- Mail
- x)
při četbě těchto překladů si vždy vybavím odsuzující a opovržlivé komentáře na Konfrontaci nebo na Psu. Dlouhotrvající blbnutí odmítá jednoduchý podpis právě poukázáním na to, že jsou to jen teorie dřevních ekonomů a dnešní svět je už někde jinde. Přitom se zapomíná, že jedna a jedna platí ještě déle a nic se na nich vsětovým vývojem ani sociálním státem nemění.
[4]
martine TT
(Finist: 24.04.2007, 16:30:57
- x)
Argumenty se za těch 150 - 200 let opravdu příliš nezměnili. Ale brzy přijde další překlad, který bude snad trochu v optimističtějším duchu ukazovat, že soustavným úsilím se volný obchod dá skutečně prosadit (alespoň na čas). Tedy pokud to někoho spíš naopak neuvrhne do ještě větší deprese, že se slibný vývoj povedlo tak záhy zvrátit.
[6]
Martine,
(AeroKarel: 24.04.2007, 17:29:17
- Mail
- x)
on to konec konců dá zdravý rozum (tomu, kdo ho má), že čím složitější cesta platby za zboží, tím víc se cestou ztratí. A to některé zprostředkování ještě může zvyšovat pohodlí. Subvence, monopoly, všemožné ty dávky a podpory etc. dokáží jedinou věc - na úkor spotřebitelů uživit spoustu darmožroutů. Mne to nejvíc pobaví u školství, když mi nějaký volotrk tvrdí, že to, co mi poskytuje stát, bych nikdy nezaplatil. Idiotská logika, jako kdyby do toho stát nedal jen část těch peněz, které nám na to sebere.
[7]
Stará vesta - \"Dokud tě živím, tak budeš poslouchat\" - jen převedeno o řád výš.
(Rpu?: 24.04.2007, 17:48:50
- x)
Bastiat mi opět připomněl Čínu - jak jinak:)) Včera na Nově hovořili o podstatném nárůstu nebezpečných výrobků zejména hraček a elektroniky (hlavně z Číny). Existuje evropský výstražný internetový systém, který takové nahlášené výrobky registruje a zveřejňuje. Jenže....trvá to taky půl roku, takže nebezpečné zboží se zatím všechno prodá - a je po problému!
[10]
Blair jede za Merkelovou. Řekne ne euroústavě
(Rpu?: 24.04.2007, 18:20:12
- odkaz
- x)
...Merkelová tak bude muset licitovat, co vše je možné z textu částečně ratifikované ústavy zachránit a co je třeba obětovat. Pokud bude ale neústupná, \"čeká Evropu brzy srážka vlaků\", citoval list The Guardian britského diplomata....
[11]
a sakra!
(janabok: 24.04.2007, 18:25:32
- x)
já myslela, že je to překlad nějakého jednání bruselské komise a on to Bastiat...:-) nemohu nevzpomenout, jak často jsem mnohým obhájcům dotací a podobných nesmyslů na Psu vysvětlovala, že chtějí-li kohosi mermomocí (často v rámci onoho kouzelného sociálna, tvorbě pracovních míst a pod.) dotovat, musí nejdřív někoho okrást...
[12]
Finiste, opět skvělá lahůdka...
(Loki_F: 24.04.2007, 18:30:29
- x)
Jako by Bastiat popisoval součásné OjroJunijní projednávání sazby za telefonování mezi junijními zeměmi. Návrh zněl 0,40 €, provideři se domluvili a je to za 0,60 €. EU komise prozatím sklapla botky. };D)) Ptakopysku, odpověď na Tvůj dotaz máš dole! Dámy, Vaše rozhodnutí předložit k ochutnání dobroty ze všech koutů je prostě geniální a neodolatelné... Podporuji rozhodně tento návrh! Martine TT - já jsem jenom tlumočil smysl Včelčina bzučení, které ve sklepě zavadilo o mé ouško. Ony si dámy na našem konci stolu nechávaly ty koštovačky plnit až po \"okraj\". A vždy všechno vypily aby \"neurazily\". Potom vyděšeně a se zajíknutím sledovaly, když jsem to \"nedobré růžové\" vylil do připravené mísy na stole... myslely zpočátku, že jsem se dopustil \"svatokrádeže\"... To jak je Osička zařízen na takovou hladovou partu jsem minule nevěděl, tentokrát již budu připraven. Já byl vždy předtím ve sklípcích buď u příbuzenstva nebo u dobrých známých a tam jaksi zásoby uzeného, klobás, tlačenky, sýra, čerstvého chleba apod. byly téměř vždy větší než jsme byli schopni \"zpucnout\". A přiznám se, že jsem zvyklý sklípku si užívat i více dní po sobě a během ochutnávání či rozšířené konzumace vín, stále zakusovat, zakusovat, ochutnávat, a tu a tam něco uzobnout mezi doušky vína, mezi řečí, vyprávěním, zpěvem etc. Čili to vidím na dobře domácky prouzený bok, nějakou klobásku a něco sýra. Když Dana přiveze ten domácí chleba, nebude to mít chybu, protože dobrý chléb s vysokou kůrkou by stačil sám o sobě. Když je zušlechtěn uzeným, těžko chtít něco víc. A když jsem četl, jak šimon začal jásat, došlo mi, že si budu muset dávat pozor, abych ty placky aspoň ochutnal... Opozdím se a dopadnu jako posledně u Vodičky... Šimon ví přesně a neomylně, kam si má sednout!!! Holt stará škola, válečné a předválečné ročníky. Mají to v krvi. To my mladší nemůžeme nijak dohnat. };D)))
[13]
Martine TT,
(dix: 24.04.2007, 18:53:57
- x)
já mám spíše dojem, že majitel sklípku nás chtěl co nejdříve dostat pod stůl, neb ví setsakramentsky dobře, co je to nechat koštovat zákazníky na lačný žaludek. Loki, neboj, já už plánovala dovézt do Bílovic mísy škvarkových pagáčků dřív, než Rpuť se byla zmínila, a teď, co to pojala jako soutěž, mám obavu, že je budeme tam moci dojídat ještě napřesrok:-)
[14]
Pozdrowienia z regiona Rzecpospolita Polska
(skimic: 24.04.2007, 19:04:36
- x)
... Finiste, dík za článek - to překládáte přímo z frániny? ... ad pagáče /tedy ty škvarkové placky/ -zatím ještě nikdo nerozebíral vliv přípravy škvarků na onu lahůdku. Mám tím na mysli velikost, křupavost, žužlavost a masovost /škvarků/. Vlastnosti, které zůstávají konstantní zatímco těsto se v čase mění :))
[16]
Skimici,
(dix: 24.04.2007, 19:52:33
- x)
no jak bych řekla, ony ty škvarky se nedají kvalitativně až tak ovlivnit, záleží na tom, co se v krámě na špalek dostane. Následující vyprážení už s nekvalitním materiálem zázraky udělat nemůže. To tedy k té křupavosti. Je fakt, že u nás v rodině vítězí nakrájené tak, aby tam byly (v pagáčcích) i větší kousky (škvarků). To tedy k té velikosti.A těch receptů na těsto je neúrekom, já sama mám tři, které dělám.
[17]
Loki !!! - s těma předválečnejma ročníkama:
(šimon klein: 24.04.2007, 20:02:15
- x)
já už vyrůstal za vlahobytu sociálismusu....a pamatuju babičku, která s námi bydlela, jak se za naší občasnou nedostatkovost (prej bídu - nevím, nepoznal jsem hrůzy masarykismu) styděla před movitými soudružkami z OV KČS, s jejichž spratkama jsem chodil do školy.... Ale u mně je to kombinace rozežranosti z blahobytu a zkušeností z mnohých rautů, které jsem byl ochoten a schopen navštívit...a pak: vona to Anka tůdle postavila přímo přede mne, kdybys přišel teďkon, viděl bys, že posledního upejpáka dojídal PeS (pravda, s mými komentáři...)
[18]
dix, ježkovy voči,
(Rpu?: 24.04.2007, 20:08:01
- x)
já to v žádném případě nemyslela jako soutěž o nejlepší placku, jen mě to tak zajímalo. Můj vztak ke škvarkovým plackám se odvíjí od toho, že jsem asi 20 let sháněla ten správný recept. Moje máti je neuměla, ale za mého dětství a mládí jsme měli hodpodyni, která je dělala a já je měla moc ráda. Hospodyně umřela, aniž sem se jí stihla zeptat a tudíž vypuklo moje pídění po tom správném receptu. Vyzkoušela jsem kde co a opravdu mi trvalo asi 20 let, než jsem přišla na to, jak to ta naše Boženka asi dělala. Ale vyplatilo se!:)
[19]
Skimici,
(Foundryman: 24.04.2007, 20:10:39
- Mail
- x)
taky jsem dnes byl v Rzeczipospolitej:-) proto vinšuju Jirkům až teď, patrně s křížkem po funuse :-) Ad Osička - já mám pocit, že tam toho bylo dost. Každopádně chleba, sejra, uzený a klobásy tam budou, pokud si přivezeme navíc s sebou, nikomu to vadit nebude. Zatím se nahlásilo 15 účastníků, další bych prosil co nejdříve, kvůli tomu bydlení. Možná radši mailmo, kdybych to tady nestíhal sledovat. Prozatím eviduji následující: Šakal, Loki + milostsl. dcera, Šimon, Martin TT, Jirka pův., Dana, Modrý pták, Martina (snad), Rpuť + choť + milostsl. dcera + pejsek, Hans Hase + milostpaní. No a moje maličkost.
[21]
k Opiliádě:
(šimon klein: 24.04.2007, 20:17:02
- x)
na rozdíl od loňska, kdy jsem paralelně řešil odvozy dcery na různé přijímačky, počítám s odjezdem rovnou z Prahy a to i případně dopoledne (den či půlden dovolené) - nechci jet se šílencema, kteří se v pátek vracejí k rodinám na východě republiky a tak.... Takže předběžně (to říkám pouze pro sichr) nabízím odvoz z Prahy a zpět - 3, max. 4 místa. Podrobnosti samozřejmě až nějak vhodně předem.
[22]
jo - a ještě:
(šimon klein: 24.04.2007, 20:21:53
- x)
předběžná dohoda (učiněná teď v pátek na slezině) na generálku moravské Opiliády je u Vodičky 25. května - pátek, o5 18,00 !!! Ještě to sem znova vylepím (spec. pro Pražáky, kteří to již slyšeli, ale začínají trpět hosipem), ale píšu to především pro vaše sklerotníčky....
[24]
a subvence odejmout
(jako obvykle: 24.04.2007, 20:28:57
- x)
ceskym zemedelcum a nakupovat lacine potraviny z tretiho sveta. Usporene penize dat do skolstvi a vedy. Redundantni zemedelce by pak slo zamestnat jako zrizence v techto institucich. Jak vidim personal v mistnim zahradnictvi, po intenzivnim zapracovani a udelani ridicaku na rudl by rozvoz tlakovych lahvi, kapalneho dusiku, uklid odpadku etc. sumavak a jirik celkem zvladli. Je to tak liberalne spravne finiste?
[27]
PeSi, ale
(šimon klein: 24.04.2007, 20:54:18
- x)
to já přece neurčuji - to tak nějak na místě vyplynulo, já jen si vzal na sebe kvartýrmajstra, nikoliv organizační výbor... Ale pokud bude značný názor na změnu - prosím o vyjádření, není nic jednodušího, než Vodičkovi zavolat a změnit to... Vyjádřete se! a začnu sám: 19.5. mi v zásadě nevadí, týden po je již dva týdny před (opiliádou), osobně si myslím, že to by bylo jen pro Pražáky, ale jak pravím: IMHO.... P.S. u Tebe jsem zaznamenal jen obavu, že Tě uvidíme v operním a nikoliv hospodském obleku skrzevá promoče či čo...budu osobní: už jsem viděl i horší věci :-))
[28]
Ahoj ! Trochu OT
(Šumavák: 24.04.2007, 20:58:23
- x)
Temelíngeneři v duševním pohnutí zablokují v pátek 10 přechodů a to na dvě hodiny! Oni se těšili, jak dnes Gusenbauer s Topolánkem ve Vídni zatočí a dopadlo to nějak šejdem.Skoro bych řekl, že jim Topolánek ukázal, že jsou jedničky ! Ke všeobecnému rakouskému zděšení prohlásil, že česká vláda zítra přijme usnesení, že protokol z Melku je splněn a přejde se tedy do roviny běžné mezinárodní informovanosti. A že s blokádami měla ČR dosud trpělivost, ale půjde -li to takhle dál, bude to ČR řešit jako porušování pravidel EU. A jestli melcký protokol Rakousko nepokládá za splněný, je to pouze a čistě rakouský vnitropolitický problém, který my jim nebudeme řešit. A že v jádru je energetická budoucnost EU a že u nás, v další legislativní periodě...... Ono to co řekl, bylo trochu delší, ale smysl tento. Za kopcem se ozývají výkřiky nevole a vole! Ale už bylo na čase!
[30]
Jo ještě jsem zapomněl
(Šumavák: 24.04.2007, 21:04:16
- x)
Gusiho požadavky: Aby byla zvolena ta meziparlamentní komis - načež mu Topolánek odpověděl, že my členy zvoleny máme a moho okamžitě začít pracovat, a že se čeká jen na rakouskou stranu. Dále si Gussi přál, aby ministři životního prostředí byli v trvalém styku načež Topolánek prý regoval slovy:A oni snad nejsou? to pokládám za samozřejmé, o tom nemusíme jednat.... Že by bral hodiny diplomacie u Schwarzenberka? :-)))
[35]
Rputi,
(dix: 24.04.2007, 23:33:36
- x)
ač kapku pozdě, dřív jsem se nedostala, tak tu do ticha webu, který už koukám oddychuje spravedlivým spánkem, zašeptám, bych nerušila, že jsem pojala tu soutěž o zlatý pagáček jako dobrý fór a věřím, že se zapojí i jiné kuchařky bílovickou akci navštívivšíce:-) A nezapomenout mít zásobu psaného receptu pro případné zájemce sebou!!!!
[37]
Já ještě nespím...!
(Loki_F: 25.04.2007, 00:15:15
- x)
Po krátkém oddechu se mi vracejí! V minulých dnech okomentované, nyní přepracované a ručička je obrazně i skutečně pět minut po dvanácté! Dix - souhlas. Recepty s sebou! Bude soutěž... Bude dražba... Vítězky budou udělovat kaartičky s recepty a s vlastnoručním podpisem. Už se mi sbíhají sliny!
[38]
Bagern macht spaß!
(Loki_F: 25.04.2007, 00:28:10
- x)
V severním okrsku města Brém si mohou velcí i malí kluci splnit svůj sen. Za 30 € za 15 minut si mohou na hlinopísčém území pronajmout bagr a bagrovat po libosti. Blažené úsměvy a rozzářené oči svědčí o tom, že to je přímo vynikající nápad... Bylo by skvělé, vždy, když naši politikové začnou přemýšlet o nových berních, vyslat je do Brém, ať si zabagrují tam...! A my bychom měli klid. };D)))
[39]
Krásné ránko!
(Rpu?: 25.04.2007, 06:36:20
- odkaz
- x)
Tak prý by měla vzniknout jedna státní kasa - veřejně kontrolovaná. Což o to, idea je to hezká - teď ještě to provedení.... Co navrhuje eStat.cz 1) Vznikne Státní pokladna která bude na jediném účtu spravovat státní příjmy i výdaje 2) Bude hodnotit, jestli konkrétní rozpočet nepřekračuje dlouhodobé plány výdajů 3) Bude mít pod kontrolou peníze, které nedokážou ministerstva utratit 4) Bude kontrolovat, jestli výdaje ministerstva odpovídají cílům rozpočtu (kontrola ex ante) 5) Návrhy rozpočtu a především jeho plnění bude on-line na internetu či zabezpečeném intranetu 6) V on-line režimu bude hodnotit, jak jsou výdaje efektivní (kontrola ex post) 7) Nebude možné, aby poslanci \"porcovali medvěda\" 8) Ministr financí bude vždy moci kolegům předvést, co jejich návrhy učiní s rozpočtem 9) Plnění plánu na snížení mandatorních výdajů bude možné průběžně kontrolovat. 10) Státní fondy se dostanou pod kontrolu centrálních úřadů Zdroj: eStat
[42]
Zprávu o Topolánkově vystoupení v Rakousku zvládly jen Novinky.
(Rpu?: 25.04.2007, 06:43:14
- odkaz
- x)
Rakousko se tedy na mnoho nezmohlo. Namísto argumentů, proč že jsme, podle nich, nezvládli dohody z Melku, se zmohl Gusenbauer na jediné prohlášení: \"My se strašně nasejříme!\" - Pardon: \"...takový závěr české vlády by vyvolal v Rakousku \"extrémně negativní reakce\". Což se dalo čekat.
[43]
Foundry,
(Rpu?: 25.04.2007, 06:47:20
- x)
nepochybně - já si jen dělám starosti s tím provedením. Kdybych do toho měla co mluvit, tak zavedu schwarz-systém, jako oficální zaměstnaneckou politiku. Každý by v 15 letech dostal něco jako \"Schwarz-wanderbuch\" a jel by až do důchodu na vlastní triko. JInak se to lidi nenaučej....
[45]
Hlasuju pro švarcsystém!!!!
(maYda: 25.04.2007, 08:00:51
- x)
Dokonale mi vyhovuje. Mediální zblblost ohledně švarcsystému dolkazuje jedna moje známá, jinak velmi inteligentní a schopná paní, která můj způsob obživy komentovala ! \"To je přece švarcsystém! A necítíš se vykořisťovaná?\" Děsně se divila, když jsem se začala šíleně smát a přuipuistilsa, že jestli ano, tak leda státem, který mně trestá za schopnost se uživit bez jeho dohledu.
[48]
Dobré ráno
(skimic: 25.04.2007, 08:12:31
- x)
Rputi - Schwarz-Wanderbuch je mimořádně dobrý nápad ale určitě je to proti nějakým lidským právům nebo ochraně osobních údajů či co :)) Ale když už by to prošlo, opepřil bych to ještě domovským právem. Nevím sice proč mi na mysl přišla zrovna tato asociace, ale neškodilo by to :))
[49]
Dobré ráno.....opět hezké....nová hvězda vychází.....
(Jirka původní: 25.04.2007, 08:27:31
- x)
a to nejen autor, ten už vyšel, ale \"překladatel\" :-) Ano dotace a subvence...na ně mám ...jako obvykle...pořád stejný názor :-)) Ještě bych chtěl zmínit jeden nezanedbatelný, možná nejdůležitější aspekt celého tohodle šílenství....ZÁVISLOST... Všichni přítomní si jistě dovedou představit stav , kdyby Vám stát diktoval, kolik vlastně můžete prodat vlastního zboží, vyprojektovat domů, uspořádatz projížděk na koni.....no přesto se to tak v mém koníčku děje. Některé věci se jistě dají obejít, ale většina bohužel ne. Takže vlastně stát Vám nejen skrze jeho kontrolní organizace určuje jak a co máte dělat, ale také určuje za kolik se má prodávat. Jestliže Vám určí množství , také Vám \"oklikou\" určí minimální cenu za kterou se Vám jistý druh zboži, nebo služby vyplatí dělat. No ještě jednodušeji.......firma \"stojí\" ročně 10 mio....2 mio jsou dotace a těch 8 mio, musíte vydělat, abyste se nepoložil.....a přitom máte omezený počet kusů kolik můžete prodat. No a s toho by mělo vyplynout, že nemůžete jít s cenou dolů i kdybyste setsakra chtěli......přeci nepudete na pracák, že jo. Šwarcsystém je dobrá věc. Funguju takhle více než 12 let a úplně mě vyhovuje. Ale chápu, že pro někoho může být kritické, dostat odpovědnost za svoje věci na vlastní triko. Ale každý by to zvládl, bez debat a diskuzí Foundry...včera jsem konečně odskoušel tem tvůj vyhlášený recept ve Vídeňských restauracích a jídelnách....a opravdu byl to RáJ :-))) a také se musím omluvit z těch Velkých B. Holt imperialista se neptá, kdy má naložit práci, musím v té době na chvilku změnit kontinent. Takže příště. Šumaváku....doufám, že si se nenaštval skrzevá tu knížku...ale já si vážně nemohl pomoci....lipicána mi na poště totiž nechtěli vzít. A práce pana knížete na polidštění Topolánka je impozantní....kdo to říkal, já vám to říkal, že jsem to říkal :-)))))
[50]
skimici,
(Rpu?: 25.04.2007, 08:37:46
- x)
nejspíš proto, že před časem už nějaká zmínka o domovských právech se někde mihla. Ono šlo hlavně o to, komu poslat na krk ty, se kterými si nikdo neví rady:)) Jirko, ono je hrozně důležité v jaké společnosti se jeden pohybuje. A když si tak představím, jak teď párkrát spolu jednali Topolánek, Klaus a Schwarzenberg - ono je to přece jen něco jiného než ta sengrubna ve sněmovně....
[51]
Vydržať
(martin TT: 25.04.2007, 09:44:54
- Mail
- x)
právě jsem se vrátil z ... setkání, kde jsem se dozvěděl něco o stavu toku peněz z Bruselu. Po krátkém oddechu z let těsně po roce 1990 se někteří neznalí seznamují s mocí plánovacího a výkonného úřednického razítka. A nejde jim to do kebule... Pod názvem \"Švarcsystém\" rozumí každý něco jiného, ale tady dochází ke sjednocení na výkladu, že je to označení pro samostatnou úživnou lidskou jednotku. V roce 1990 na jaře jsem se rozhodl, že se budu snažit uživit a zabezpečit sebe i nejbližší sám s odpovědností za svá, třeba i blbá, rozhodnutí. Zatím by to šlo, i když je to den ode dne obtížnější. Vydržať!
[52]
Jirko, naopak ! Knížka mi
(Šumavák: 25.04.2007, 09:48:03
- x)
udělal radost !! Rputi, to není všechno! Ti Rakušáci stále vyhrožují kvůli Temelínu žalobou ČR u mezinárodního soudu a navíc s tím, že shengenský prostor pro nás od 1.1.08 neotevřou, a když otevřou, tak tam prý všechny ty policajty nechají, jen některé přesunou z hranic do nejbližší vsi.Tzv.\"postupný shengen\". A pak se diví!!
[53]
Jirko původní
(Finist: 25.04.2007, 09:49:02
- x)
Vy jste přsně vyhmátl to, na co narážel Bastiat v tom článku když popisoval to jednání velkoprůmyslníků, ale i v jiných článcích. Totéž velmi jasně popisoval i Mises. Každá státní akce ve stylu dotace nebo tarifu vyvolá sérii problémů, které se pak musí řešit další státní akcí. A tou buď bude zrušení dotace a tedy řešení příčiny problému (když budou vládnout moudří osvícení ekonomickou vědou :-) ) Nebo řešení následků ve stylu další vládní regulace, která celý systém posune neomylně směrem k socialismu.
[55]
Finiste....my v tom žijem
(Jirka původní: 25.04.2007, 10:02:04
- x)
a vylízáváme si všechny zákoutí dotačních krás....a ještě všechny kontroly co jsou možné a \"dostupné\" . Na druhou stranu je fakt, že když existují nějaké známky a certifikáty musí být dodržena pravidla a ty někdo kontrolovat. Je, ale pravda, že to můžou dělat soukromé kontrolní firmy co také budou udílet certifikáty, jako to dělají na \"západě\". ot dotaz.....jestliže je rodina základ státu, proč nejsou podporováni, nějakými dotacemi, muži a ženy, co těch rodin mají více? DISKRIMANACEEEEE pochopitelně se nejedná o mne :-)))))
[56]
Je všechno jenom náhoda?
(Šumavák: 25.04.2007, 11:20:21
- x)
Všimněte si - po každém jednání se něco stane: dnes dopoledne voda v motoru jednoho čerpadla v nejaderné části a automatika odstavila první blok Temelína. Minule - při odstaveném bloku otevřený ventil na chladící vodu.To holt za běhu reaktoru nelze......
[57]
jenom taková perlička...
(Jirka původní: 25.04.2007, 11:53:25
- x)
profesionální řidiči musí !!!! absolvovat školení řidíčů, to je jasné. A tak EU si vzala těch pár zemí za vzor a dala to všem befelem. Jenom taková drobnost pouze 7 hodin ročně. No to ještě není tak hrozné, ale bude se učit \"defenzivní styl jízdy\" prý to znamená jízda s předvídavostí krizových situací. Opravdu tomu nerozumím....jako kdyby všichni jezdili jako \"idioti\" a po školení jako paní radová, když jede na tenis. Ne, že by v čechách všichni jezdili nádherně...podle mne spíš naopak, ale to školení jistě nezmění. ps. uvědomte si, že se školení jistě bude platit a také ho musí absolvovat všichni Ti co mají služební auto....:-( pps. Šumaváku....náhoda by byla, kdyby je ( ho ) chytli
[64]
Honzo,
(šimon klein: 25.04.2007, 15:44:35
- x)
ten ručník bude to jediné, co budete mít na sobě? - pak to nebudeme řešit, asi uvíznete po trase (uvízne vás asi nějaký bublan). Pokud ho budete mít na hlavě, dejte vědět přesný termín příchodu - rád odcházím z místností, ve kterých má někdo přidrátovaný semtex na pupku... jo - a po domluvě s PeSem a Rputí (ještě jednou omluvný hlubokosklon): VODIČKA PLATÍ PÁTEK 25.KVĚTNA 2007 !!! TAK!
[66]
lidi, když čtu co se chystá, začínám závidět..
(Dušan Neumann: 25.04.2007, 16:31:31
- x)
římž, jak by řekl klasik, se ve mně Čech nezapře...Něco jako Schwartz systém funguje ve zdejším nelidském prostředí zcela běžně. I já njsem tento systém praktikoval jak u \"kontraktorů\" tak dodnes u sebe. V mém věku se něchat někde zaměstnat, pokud by to bylo pod pět 6 čísel na pásce, by byla čirá blbost. A pokud se počet zaměstnanců v podniku zcvrkne pod 5 je udržování klasického zaměstnaneckého poměru s nimi na hranici finanční sebevraždy. ..jinak moc optimismem nesrším. Včera jsem se dozvěděl, že jeden americko-český projekt (cca za 82 mil. dollarů), v němž jsem nějak figuroval šel do kelu díky zvýšené kvalitě českého korupčního prostředí. Přitom součástí projektu byla záchrana pracovních míst v zavřené fabrice v Hranicích převedením na jinou perspektivní technologii.... Bohužel bylo třeba absolvovat několiik schvalovacích procesů, které by v pozornostech přišly na 5 mil., které by podle amerických pravidel nebylo možné vykázat. Drzost některých politiků a úředníků dosáhla nových kvalit. O finanční pozornost si řekli nikoliv zato, že by projektu pomohli, ale zato, že by jeho realizaci nepřekáželi. Nevím, co dodat, fakt ne....
[67]
Dušane
(martin TT: 25.04.2007, 16:47:21
- Mail
- x)
to je známá věc, když něco za peníze uděláš, jsi ohrožen prozrazením. Když za peníze něco NEUDĚLÁŠ!, tak jsi nepolapitelný. Vrcholným číslem této produkce je dostat zaplaceno od státu za to, že něco budu dělat a od všech uchazečů za to, že nic dělat nebudu. Ohrožení od státu za liknavost v Česku nehrozí, protože v rámci kolektivní nezodpovědnosti možno poukázat na to, že čekáme na pokyny nadřízeného orgánu. To nemá chybu.
[71]
A kdybyste to náhodou nevěděli, tak Krejčíře chytil Puchejř:
(Rpu?: 25.04.2007, 17:08:28
- x)
\"...\"Pan Langer se tváří, jako kdyby to byl on, kdo se postaral o zadržení Krejčíře. Vyzval bych ministra Langera, aby upustil od svých planých gest, které má tak rád,\" postěžoval si a hned vzpomněl sebe sama. \"K zatčení pana Krejčíře bylo třeba celé řady kroků, především civilní rozvědky, které byly učiněny a zahájeny, když jsem byl ještě já předsedou vlády,\" prohlásil Paroubek....\" (idnes)
[74]
Rputi, a není to parafráze Komenského?
(jura-p: 25.04.2007, 17:23:54
- x)
„Před šestým rokem děti z mateřského klína vypouštěti a preceptorům k cvičení oddávati neradím...Příliš dětinský věk více pěstování a šetření potřebuje, nežli aby pre-ceptor, celý zástup jich na péči a práci maje, stačiti k nim mohl“ A tohle je k těm účám před nějakou dobou zmíněným.
[77]
Juro, pokud vím, tak ano,
(Rpu?: 25.04.2007, 17:40:51
- x)
jen už jsem zapomněla odkud. To já jen, že to asi byla Radova nejznámější písnička. JInak...\"aneb co tu holku sama nenaučím, to neumí\" (nadsazuju - aby mě někdo netlouk). Prosazovat moderní výuku, že aby se učilo i v kontextech jiných oborů atd. atd......je sice strašně krásné, ale předpokládá to, že pajdagogos bude široce vzdělán, leč kde nic není, ani čert nebere a když neumí vysvětlit ani to, co vystudoval, tak je to marný...marný....marný.... A teď jich ještě Kalousek polovinu vyhodí - ne, že by to byla taková škoda, já bych jich vyhodila 75% a poohlídla se po lepších, ale kde je vzít, že ano....
[78]
A to jsme my Češi.
(jura-p: 25.04.2007, 17:44:05
- x)
V té písničce mi vždy chybělo to \"hřichy našimi na hlavy naše uvedeného\". Stejně jako mi chybí na prezidentské standardě to slůvko \"boží\", takže to vypadá, že vítězí kdejaká pravda, co ji máme všichni, protože slůvkem \"pravda\" suplujeme slůvko \"názor\" nebo ještě častěji \"přání\".
[79]
Juro,
(Rpu?: 25.04.2007, 17:50:08
- x)
bylo by to boží (jak říká aplégr), kdyby ta pravda byla jen jedna. Myslím, že míněn spíš ideál pravdy a protože nikdo neví, kterej to je, vznikají z toho občas rozpory. Proto je taky strašně vošajslich tvrdit, že zvítězí nad lží. Která pravda nad kterou lží...a když to pak praskne, že moje pravda - tvoje pravda, tak je pak malér a lidi si daj navzájem do nosu a končí to malérem. Minimálně tím, že těch hlasatelů, co se nakonec perou si lidi přestanou vážit.
[80]
Rputi,
(jura-p: 25.04.2007, 18:06:22
- x)
to by o tom, že myšlení, zvláště v souvislostech, je praktické a pomáhá porozumět tomu, jak se věci dějí, musela věřit i sama učitelka. Ale to je těžké, když ji to nikdo nenaučil, či nemohl naučit. Já to zažil dost bolestně při tom výkladu toho amerického generála, jak vysvětloval, že ta antiraketa musí letět proti raketě, protože by ji jinak nedohnala, protože kdyby ji stíhala, tak by musela letět po skoro stejném oblouku a gravitace, mrška je taková, že kdyby byla podstatně rychlejší, tak by po stejném oblouku letět nemohla. A že na zničení je potřeba velké vzájemné rychlosti, aby to teplo způsobené nárazem zcela zničilo tu hlavici, a to se už při skoro stejné trajektorii stejným směrem už vůbec nedá zařídit. Takže i blbá mechanika je nad chápání některých poslanců. Taky tam pravil, že je blbost trefovat balistickou raketou Česko, že na to stačí raketa středního doletu. A ten generál mu vysvětloval, že jakkoli velká raketa může zasáhnout Česko, třeba z Iránu, že záleží na tom, jaké zrychlení jí motory udělí a na sklonu dráhy. Taky říkal, že aby se to nepletlo, protože všechny rakety létají po balistické křivce, že raději dělí rakety na ty krátkého, středního a dlouhého doletu a na rakety s plochou dráhou letu, což jsou spíše letadla. Na to se bývalý předseda sněmovny tvářil značně nedůvěřivě a myslel si, že ho chce americký generál zmást. Vidět blbce v přímé akci je vždy traumatizující, ať už jde o život našich dětí ve škole nebo o život našich dětí při debatě o protiraketové obraně. Dokonce si myslím, že tentýž rozumbrada by se po dopadu první rakety ptal, jak to, že vláda nezajistila, aby dopadnout nemohla. Stejně jako se ta úča ptá, když dobrému výsledku zabránila, jak to, že celá třída neumí něco z matiky. Vím a dokonce si to pamatuju, že dítě se poutavému a srozumitelnému výkladu nebrání, děti totiž chtějí poznávat a dělají to dokonce nepřetržitě. Já některým učitelům vyčítám nejvíc, že dětem to dobrodružství poznání otráví a čas, kdy by měli děti učit, využívají k ponižování dětí, aby hojili vlastní nedostačivost a frustrace.
[83]
Juro,
(Rpu?: 25.04.2007, 18:32:00
- x)
já bych do tý \"boží\" pravdy nerejpala - Vlk by začal volat že nutno obrátit národ na cestu božích zákonů (a myslel by tím moc pro církev katolickou), biskup co mermomocnil ovečky, by zajisté začal ječet: \"A vy jste nám upálili Husa\" a Moravec by se v Otázkách ptal Topolánka, kdy pro sebe vyvodí odpovědnost z toho Zikmundova dekretu a Paroubek by volal: \"Za husitů jsem ještě předsedou nebyl, za to může Klaus!\" A nejhorší je, že by se našli lidé, kteří by tomu věřili a začali za \"Pravdu boží\", bojovat, protože to, že jsme (en gros)vzdělaní si jenom namlouváme. Ve skutečnosti je to polovzdělanost -ať už je to onen nejmenovaný předseda sněmovny nebo jistá pí.uč. A namísto pokory před tím, co všechno ještě nevíme, nafukujeme se s těmi drobečky vědomostí a připadáme si jak Einsteini. Honosíme se v
[84]
S tou predestinací je to zase jeden z paradoxu dějin.
(jura-p: 25.04.2007, 18:35:45
- odkaz
- x)
Z hlediska dalšího prosazování svobodného bádání a svobody vůle člověka měli správnější, modernější pojetí ti, co Husa nechali upálit. A ještě jasnější to bylo s Jeronýmem Pražským. Ale je dlužno přiznat, že oba dva velice fundovaně, poctivě a s nasazením vlastního života za svými, byť fundamentalistickými a pro dnešního člověka skoro nepřijatelnými názory stáli a velmi kvalitně argumentovali. Tak dobře, že Husa nakonec odsoudili formálně pro nedostavení se k soudu, popírání autority papeže a jím určeného soudce. Také pro ně nesnesitelným bylo odvolání na soud boží, protože s tím měli špatné zkušenosti po popravě vrchního templáře. S Jeronýmem už takové cavyky nedělali a zabili ho jako kacíře. A po pár letech husitských válek byla cesta k moderní vědě otevřena. Oni bratříci dlouho nepřipouštěli jinou studijní literaturu než bibli a až vlastně Komenský byl moderním vědcem. Ale i on ještě vyčítal Descartovi přílišný racionalismus a chtěl, aby poznání bylo vedeno i cestou lásky k bohu a opravdovou, emočně prožitou vírou. (Dnes bychom řekli, že mu šlo o kvalitu osobnosti a nejen o znalosti.) Což v pedagogice je nesporně dobrý požadavek, ale pro rozvoj vědy poněkud zavádějící. Viz odkaz
[86]
Tak si dovolím jednu větu z té motlitby.
(jura-p: 25.04.2007, 18:44:30
- odkaz
- x)
\"A však smiluj se a odpusť, že se vždy bídný náš rozum zmítá, zdvíhá, zpíná proti moudrosti tvé, jen předce sebou sám všecko rozměřovati a mým i tvým činům zákony dávati chtěje.\" A tady se Komenský prozrazuje jako moderní vědec!!!
[87]
Juro,
(Rpu?: 25.04.2007, 18:51:52
- x)
ta modlitba je moc hezká - vlastně vše vztahovat k jednomu ideálu/pravdě a dobře bude na zemi. Jen to nějak nefungovalo a nefunguje, takže nutno jen korigovat naše malé pravdy tak, aby se, pokud možno, nekřížily a naší pravdou nebylo ubližováno jiným - jakož i naopak. A v tom opaku to vězí, neboť \"opak je pravdou a ty mne budeš následovat\" - a už je tu zase maglajz! Nezbývá než spokojit se s drobnými korekcemi a nechat každou generaci, aby tu svou pravdu lopotně nalézala.
[90]
Dobrý podvečer,
(PeS: 25.04.2007, 20:10:30
- x)
o5 zde... Břeťo, jde Ti mail... Jinak, vážení, ten svět je opravdu děsně malej... Teď jsem zavítal ke spřátelenému majiteli blízké vinotéky, co by vskutku kamenem dohodil, kdyby byl důvod. A ejhle, na tácku nabídka testování krmiva pro dobytek a návnad do pastiček na myši od Petra Hájka (znalci tuší). Je pravda, že na pražském sídlišti je místní dobytek zvyklý na trochu jiné krmivo, ale těch návnad do pastiček na myši není nikdy dost... Potkani a krysy se vesele množí a korigovat jejich stavy je věc veskrze záslužná. Ten majitel vinotéky mi říkal, že si je této skryté hrozby dobře vědom, a že začne od Petra Hájka uvedené produkty pravidelně dovážet. Takže, jsa si sám vědom závažnosti problému, nabízím vážným spřáteleným zájemcům (z Prahy a blízkého okolí) o deratizaci životního prostředí prozrazení adresy dotyčné provozovny, leč pouze mailem... Pro zájemce s bohatými rodiči, kteří zakoupili potomkům dlouhé vedení, dodávám, že jednu sadu těchto vzorků návnad do pastiček na myši již nabízel jura-p jednou u Vodičky. A opravdu se tam tehdá nevyskytla ani jedna myš...
[92]
Ahoj PeSi,
(Rpu?: 25.04.2007, 20:20:23
- x)
já bych brala, proč se maj ty kocouři s těma myšma furt štrapicírovat - beztak jsou z přežrání líný, ale mám to z ruky...:)) Jinak OT - informace o onom školním pídění - dnes jsem tam vyrazila osobně a vypadá to slibně. To IBM to zřejmě rozjíždí ve velkém a museli na ten rozjezd do toho vrazit strašný prachy - takže se dá čekat, že si to ohlídaj.
[93]
Komenský - pro mne více než
(Dana: 25.04.2007, 20:22:09
- Mail
- x)
historická postava, vždyť jak bylo v jedné slohové práci žáka 7 ročníku ZDŠ psáno: \"Ve Fulneku prožil nejšťastnější roky svého žvota, zemřela mu tu manželka a obě děti\" - to jen aby tu nebylo až tak vážno (navíc ta manželka zřejmě ve Fulneku nezemřela, ale zemřela buď u rodičů v Přerově nebo cestou tam). Nicméně KOmenský je nedoceněná postava našich dějin, literatury a znalostí. Kdysi byl na zdi Památníku komenského ve Fulneku úryvek z dopisu ženě Magdaléně -nečetla jsem krásnější milostné vyznání..bohužel, už jsem v Památníku dlouho nebyla a na netu nikde nic...
[97]
Juro,
(Rpu?: 25.04.2007, 20:37:32
- x)
ten projekt běží 2 roky a otvírají už 6 školu - což je, podle mého signifikantní. Navíc ten důraz na informatiku, školní propojení na internet, na který se žáci s pronajatým notebookem mohou přes heslo připojit i z domova a pokračovat v práci, kterou ve škole začali - tak bych si představovala, že by dnešní škola měla vypadat. Partnerství se zahraničím taky není zahození.... Ten zástupec ředitele, se kterým jsem dneska mluvila vypadal sympaticky a schopně - byla by opravdu smůla, kdyby to zrovna v ČB mělo dopadnout blbě, když jinde to funguje.
[98]
2 Rpuť
(PeS: 25.04.2007, 20:41:00
- x)
a jinak - jak jsem Ti psal... Toho dotyčnýho podepsanýho znám osobně. Když budeš mít jo zájem, tak Ti s ním sjednám schůzku, kde se dozvíš všechny detaily, co jsou k dispozici. Jednaj ryze pragmaticky - nechtěj slevu zadarmo! A ono se jim to vrátí, maj to dobře spočtený...
[101]
Rputi,
(Dana: 25.04.2007, 21:02:46
- Mail
- x)
je to jako s každým KLASIKEM! Čte se a je všeobecně známo jen zlomek díla..a navíc neustálým omíláním se i ten zlomek zprotiví...ale kdo si dá tu práci a začte se do KOmenského textů...je to prostě nadčasové...Dokázal najít podstatu a vyjádřit ji slovy tk, že jeden stojí v němém údivu... Safra, nějak jsem se rozptatičtěla, jdu honem dožehlit prádlo, ať se vrátím k normálu..
[106]
2 jura-p
(PeS: 25.04.2007, 21:52:16
- x)
Hele, vodkaď máš ten jedenapůlkrát větší průměr? Já jsem zatím četl \"zhruba o polovinu větší, než Země\" - no a to jsem si vztáhnul k objemu - možná mylně... No a pak jsem si tam přečetl, že čekají na signál... Možná si trochu počkají, leč co je nějaká ta miliarda let proti věčnosti...
[108]
Zase to nefunguje, nebo co.
(jura-p: 25.04.2007, 22:03:47
- odkaz
- x)
Planeta Gliese 581c má podle týmu vědců ze Švýcarska, Francie a Portugalska hmotnost zhruba srovnatelnou s hmotností naší Země a jen o polovinu větší průměr. Objevená planeta je historicky první objevenou planetou mimo sluneční soustavu, která může mít na svém povrchu vodu v kapalném skupenství. Teplota na jejím povrchu se totiž pohybuje od 0° do 40° C.
[110]
2 jura-p
(PeS: 25.04.2007, 22:18:01
- x)
No tak jsem se byl podívat na stránkách ze Ženevy - Saturninova kancelář uvádění pohádkových příběhů, jimiž nás zásobuje póvl a hnůj, na pravou míru, by se vyřádila... Jedná se o Gliese 581 c, hmotnost zhruba 5,5 Země a pak je ten poloměr 1,5 Země v pořádku.
[112]
PeSi, že novináři jsou v politice neseriozní
(jura-p: 25.04.2007, 22:52:48
- x)
na to jsem už zvyklý. Ale proboha, proč napíšou zhruba srovnatelný na pět a půlkrát hmotnější, a proč tedy nenapíšou skoro stejný na ten lineární rozměr. Já pak přemýšlím, jak se dá žít na tak řídkém světě. Takhle to vypadá, že je naopak malinko hustší. Tedy kolem 8 kil na litr. Jak tak z hlavy spíš odhaduju. Tam bych se asi ten novinář moc neprošel.
[116]
Hezké ráno!
(Rpu?: 26.04.2007, 05:55:29
- x)
Tak mi vrtá hlavou: včera proběhlo v TV, že soud osvobodil MUDr. Klimovičovou, neb ten filmový záznam, kde si říká o několikamelounový úplatek prý nelze brát jako důkaz ???? Herdek proč? Myslej si snad, že se někdo za Klimovičovou namaskoval? Nebo, že si paní doktorka hrála na úplatky a vůbec to nemyslela vážně? Nebo co...?
[118]
Vážení,
(PeS: 26.04.2007, 06:55:04
- x)
ale potěšilo mě, že už i Novinky musely přiznat, ač ne naplno, že ač česká strana dohodu z Melku plní, tak rakouská strana tuto dohodu neplní. Je dobře, že jim premiér připomněl, že od dob, kdy z Vídně posílali dekrety \"Mým národům\", už nějakej ten pátek uplynul. Rakušáci si toho zřejmě ještě nevšimli...
[120]
že je státních zaměstnanců 450 000
(skimic: 26.04.2007, 07:45:24
- odkaz
- x)
... jsem věděl ale že je z těch funkčních míst 229413 ve školství, to mi hlava nebere. Kde jsou ti kantoři sákryš všichni poschovávaní? I když, jestli do toho počítají třeba Masarykovu dělnickou akademii v Lidovém domě, či New York universitu v Praze ... :))) ... Melk, co mi to jen ... aha. To je tam co byl satelitní tábor Mauthausenu.
[123]
skimici,
(Rpu?: 26.04.2007, 08:16:52
- x)
tak jsem jen mrkla do Zlatých stránek Jihočeský kraj - severní část: Česká školní inspekce ČB Národní institut pro další vzdělávání Oblastní rada odb.svazu prac. školství Speciálně pedagogické centrum Středisko služeb školám 1.Tábor, 2.Písek, 3.Strakonice Školní statek Zařízení pro DVPP a SSŠ Školy - 3 stránky a do toho patří zřejmě i školníci, kuchařky, uklízečky......Ono se to nasbírá....
[125]
To by mně teda zajímalo,
(maYda: 26.04.2007, 08:31:22
- x)
co se dá u soudu uznat jako důkaz. Svědek ne, může být podplacený. Materiální důkazy můžou být podvržené, když už chytne lumpa policajt, nejspíš zkazí zatýkací formuli, šlápne lumpovi na kuří oko a soudce je předpojatý. Zvukový záznam nebo nahrávka neplatí, obviněný přece jen žertoval a dokažte, že ne! a výpisy a odposlechy jsou zásahem do práv obviněného. Jen m,ně tak napadá, od čeho jsou ty věznice pořád přeplněné. Že by to takhle neplatilo pro všechny?
[126]
skimici,
(Rpu?: 26.04.2007, 08:35:47
- x)
děsný to je a školníci a kuchařky ještě nejsou to nejhorší. Střediska služeb beru a školní inspekci taky - i když tam nejspíš bude 2x tolik lidí, než je zapotřebí - ona to může být docela fajn zašívárna. A ještě si vezměte internet do škol - kolik na tom se živilo lidí...
[128]
M.Macek:
(Rpu?: 26.04.2007, 08:43:36
- x)
...Jakási \"analytická skupina žalobců\" na Vrchním státním zastupitelstvu konstatovala, že tvrzení Kubiceho zprávy o prorůstání organizovaného zločinu do státní správy je neoprávněné, neboť na nic takového mezi státními žalobci nepřišli... Uáááá! Chce se mi řvát. Asi už zapomněli na socialistického \"protektora na ministerstvu spravedlnosti\" Jiřího Vyvadila a jeho schůzku s Pitrem a pak se soudcem, který měl jeho případ na starosti. A asi žijí na Marsu, když nevědí, že takových Vyvadilů je! A co třeba čerstvá zpráva, že policie zatkla a obvinila z mnohamilionových daňových úniků bývalého šéfa olomoucké inspekce ministra vnitra, který je navíc obviněn i z toho, že získával informace z policejních materiálů a předával je do podsvětí?...
[130]
Rputi
(skimic: 26.04.2007, 09:06:03
- x)
... Macek řve a mně se chce taky, zvlášť když si ještě přečtu v HN, že pana Uhla místo toho zajímá rasistické hlasování diváků na Primě, kvůli kterému podal na tvůrčí tým trestní oznámení. že prý mohli předvídat, jak to hlasování dopadne. Není on teda vlastně skrytý rasista, když to věděl předem? Mám námět na další anketní otázku pro nedělní Primu: \"Něměl by už ten starý porarašený trockista raději držet ústa?\"
[135]
Skimici, v některých jazycích
(Šumavák: 26.04.2007, 09:42:36
- odkaz
- x)
se \"h\" nevyslovuje (pokud ho vůbec mají),v tomto konkrétním případě to platí i pro \"V\" na začátku slova. Neměl by na protest vystoupit z Rady pro televizní vysílání.Když už je v tom vystupování.... a tohle, tohle je přímo vrchol: \"Komise minulý týden získala slib Česka, že se působnost jednotlivých programů nebude překrývat. \"S českými vyjednavači jsme se dohodli, že Česko zavede takové mechanismy, které to vyloučí a naopak zajistí, že se programy budou doplňovat. Češi také musí posílit administrativní a institucionální kapacity,\" říká Mathernová.\" Ta vláda jde se svými záměry ke snižování počtu státních zaměstnancú přímo proti výslovným pokynům z Bruseli !!!! Škadál!
[137]
Dobré ráno....vlastně už dopoledne.
(Jirka původní: 26.04.2007, 09:58:24
- x)
Rputi....když už nebudou rybáři mít možnost použivat živou rybičku jako nástrahu.....prosím, tak se holt bude jezdit chytat jinam...nebo se rybka uspí, třeba hypnozou, a pak se operativně připevní háček vteřiňákem.....rybka bude ozbrojena minimálně harpunou.....a štikám se budou aplikovat košík či náhubek....a povinně bude usínat s mantrou...rybka je můj přítel, rybka je můj přítel..... Zdá se mě , že konečně musí být aplikován zákon na ochranu zvířat i na humánní primáty....ty kraviny totiž týrají a to velmi...a duševní utrpení je mnohdy horší, než fyzické. To stejné platí i o dalších politicích , kteří mne psychicky týrají...a myslím si, že příslušná obec by je měla ihned utratit....
[138]
Martine TT, ano to je
(Šumavák: 26.04.2007, 10:16:14
- x)
pravděpodobné. Kromě toho hornorakouští antitemelínci šílej už od pondělka a pokud to vláda porakouském \"upozornění\" nestáhla z programu, byl výsledek víc než jasný. Mě jen zaráží, že ty \"Störfallen\" se poslední dobou objevují hlavně po českorakouských jednáních na toto téma......a \"Akční výbor proti Temelínu\" se netají tím, že má v JeTe svoje lidi. A jistič vypadl, žádná závada nenalezena = označeno jako \"falešný signál el.ochrany\". To, že jsem paranoidní..... znáš to!
[139]
Jirko,
(Rpu?: 26.04.2007, 10:26:33
- x)
stává se ze mne sadista a v duchu si představuji jak podsouvám trojháček pod páteř soudruha poslance. Kdybych nevěděla, jak obtížné je sebrat majiteli třeba stádo zanedbaných ovcí či koníků...a ty blbouni se hádaj, jestli se má opicím říkat \"subhumání primát\"....
[142]
Hezké před polednem
(Anka: 26.04.2007, 10:45:46
- odkaz
- x)
Teda tohle je fakt síla, ono se státní zastupitelství dalo na sémantiku: \"Nezkoumali jsme ale, zda zločin prorůstá či neprorůstá do státní správy. Státní zastupitelství ani nezná trestný čin prorůstání,\" opravovala včera mluvčí žalobců Irena Válová úterní zprávy v médiích, podle nichž komise jednoznačně vyloučila, že by si zločinci vybudovali kontakty ve státních úřadech. \"Pouze jsme řekli, že název zprávy neodpovídal obsahu. Není podle nás možné zobecňovat podle jednoho případu,\" dodala Válová.
[143]
:)))))))
(Rpu?: 26.04.2007, 10:51:06
- odkaz
- x)
Dokážete si představit, že byste třináct let bez jediné přestávky neustále létali mezi Londýnem a New Yorkem? Pak byste totiž vyprodukovali zhruba stejně oxidu uhličitého jako každý rok Evropský parlament. Vyplývá to ze studie, kterou si nechali vypracovat evropští zelení. Europarlament má totiž sídla dvě, v Bruselu a Štrasburku, a neustálé přesuny tak vedou k enormní produkci CO2. Ročně je to více než 20 tisíc tun plynu, který se podílí na skleníkovém efektu. \"Už víme, že dvojí sídlo Evropského parlamentu stojí daňové poplatníky 200 milionů eur,\" řekla Caroline Lucasová, britská poslankyně za zelené. \"Teď máme konkrétní důkazy o klimatických škodách, které putující cirkus způsobuje,\" dodala.....
[146]
Anko
(skimic: 26.04.2007, 10:58:41
- x)
... a s takovým materiálem musí chudák Pospíšíl pracovat. A to už jim určitě ani nesmí nařezat rákoskou, lupnout pravítkem přes prsty, nechat klečet na hrachu, stokrát napsat za somácí úkol \"nebudu vymýšlet hovadiny\" a tak :)) Šumaváku - s tím vystupováním z mediálních rad a Uhlem. Takový pan Kotrba se zamyslel a v pondělí odstoupil. Než došlo k hlasování ...
[147]
Kotrba... Kotrba.....
(Šumavák: 26.04.2007, 11:46:50
- x)
co mi to jen..... Jo! Čapek !! Ono to na mě mrkalo spodními víčky!!! --------- „A jak vypadá... ten mořský čert?“ Kříženec mezi Kubu a Portugalcem pokrčil rameny. „Jako čert, pane. Já ho jednou viděl... totiž jenom jeho hlavu. Vracel jsem se po člunu od Cape Haarlem... a najednou to přede mnou vystrčilo z vody takovou palici.“ „No a? Čemu je to podobné?“ „Kotrbu to má... jako Batak, pane, ale docela holou.“ „Nebyl to opravdu Batak?“ „Nebyl, pane. Na tom místě žádný Batak přece nevleze do vody. A pak... ono to na mne mrkalo spodními víčky; pane.“ Kříženec se otřásl hrůzou. „Spodními víčky, která sahají přes celé oko. To je tapa.“
[148]
Tak nám Brusel povoli spojení devlity
(Jirka původní: 26.04.2007, 12:24:59
- odkaz
- x)
a billy.....(jestli se to tak píše ) teda to jsem se opravdu bál....ale je to tady je to povolené....zaplať pánbůh za Brusel...bez něj bychom byli straceni a slepí....jenom nevím, jestli taky povolí Křemílkovo spojení s Vochomůrkou a jestli ta Pařezová chaloupka vyhovuje předpisům a ekologickém bydlení....kam sakra vede od nich záchod.....No otázek mám dost.....a odpovědí se mi nedostává.....PROSÍM neříkejte, že jsem se zbláznil...mám za sebou těžké dopoledne , tak mám sníženou schopnost ( menší než obvykle) myšlení
[149]
Trochu OT
(dvd: 26.04.2007, 12:55:11
- x)
Onehdy jsem tady v barvorském velkoměstě našel obchod s ruskými potravinami - takže až budu mít chuť na \"pečeň treski\" tak vím kam na to. A naproti krámu je kožená galanterie a za výlohou byl nápis HOPKU. Trochu mi trvalo než jsem to rozluštil... Jinak BAUMA je letos obrovská - určitě větší než Všesvazová výstava úspěchů národního hospodářství. A po prohlídce mám dojem, že pro Asijce musí být evropské blbnutí a la Brusel jen důvodem k úsměšku.
[150]
No,
(Anka: 26.04.2007, 12:57:43
- odkaz
- x)
mě se při čtení vysvětlení, jak to vlastně zastupitelství mínilo s tou Kubiceho zprávou, neudělalo se mi volno. Takové šetření měli zadat Ústavu pro jazyk český. A kravál kvůli výsledku šetření byl a teď je ticho jak v kostele. Už mě ani trochu nebaví, že ze mě kde kdo dělá ještě většího pitomce, než jsem.
[152]
Všimli jste si trestního stíhání
(jura-p: 26.04.2007, 13:17:39
- x)
většiny zastupitelů v Krumlově? To považuji za největší útok na zastupitelskou demokracii od Vítězného února. Podle stejné logiky musí být stíhán každý veřejný činitel, který si nechá při jednání v cizím prostředí zaplatit tlumočníka. Zastupitelé také nejednají s majetkem svěřeným, protože nikdo jiný, kdo by jim ten majetek svěřil a kdyby nesvěřil, tak by s ním nakládal sám, neexistuje. Zastupitelstvo přímo nakládá majetkem samosprávného celku a to z ústavy. Naopak s tímto majetkem nesmí nakládat nikdo jiný. Pokud by se prosadilo to, že vydání města bude posuzovat policie, žádný zastupitel si nemůže být jist, že nebude stíhán za dotaci sokolu, který není městskou organizací, za dar na povodňovou pomoc občanům sousedního města a podobně. Také se může prokázat, že dětské hřiště nebo silnice, kterou schválí vybudovat z městských peněz se ukáže jako plýtvání, zneužití pravomoci veřejného činitele a porušení povinností při správě cizího majetku, protože městu nebude vydělávat a bude stát hodně peněz. Jste-li kdokoli zastupitelem, navrhujte a důsledně požadujte při každém hlasování, které se týká peněz hlasování tajné. Je to vaše právo a jediná ochrana před zdivočelou prokuraturou. Já asi naopak navrhnu, jestli se ze sněmovny vrátí ke svému vlastnímu návrhu na změnu ústavy pozměnovací návrh, který bude obsahovat ustanovení, že za hlasování v zastupitelstvu nemůže být zastupitel trestně stíhán. To celé je naprosto šílené. Že budu nucen vystupovat za volnost hlasování proti státnímu zastupitelstvu, mě nikdy, ale opravdu nikdy nenapadlo. Na jejich posudky seru. Jsou to neuvěřitelní pitomci, pokud ne něco horšího.
[153]
Juro,
(Rpu?: 26.04.2007, 13:24:05
- x)
já bych řekla, že je to ta horší alternativa. V podstatě to znamená, že o investicích - takměř jakýchkoli, bude nejdříve muset rozhodnout státní zástupec a na jeho blahovůli bude záležet, zda-li se uskuteční nebo ne. Já bych řekla, že je to přímo pokus o převzetí moci....to není jeden přehmat....
[154]
A asi vypracují návrh pro prezidenta,
(jura-p: 26.04.2007, 13:25:33
- x)
aby to šílenství státních prokurátorů zastavil. Jenže to vše bohužel až po návratu z ciziny. Tak zatím pamatujte, jen tajné hlasování!!! Jak se jmenoval ten srovnatelný svět? Možná, že to není tak daleko. A několikanásobná váha je prd proti tomu, co nám dělají zástupci státu. Na líci bývá vyražena panna Ve své nevinnosti zastupuje stát. A netuší že ji chlapci nosí po kapsách tak blízko zděšeného pohlaví.
[158]
DROBNÁ nepřesnost - nikoli \"státní zaměstnanci\", ale \"zaměstnanci státní správy\"....
(Rpu?: 26.04.2007, 14:16:29
- odkaz
- x)
Propouštění se má týkat pouze těch, kteří jsou vykazováni jako pracovníci státní správy. Těch je podle mluvčího ministerstva Ondřeje Jakoba zhruba 100 tisíc, a propouštění se tak dotkne asi devíti tisíc lidí. Ministr financí Kalousek ve středu znovu zdůraznil, že propouštění se nedotkne hasičů, učitelů či policistů. \"Mohu vyvrátit různé mýty a poplašné zprávy o tom, kolik učitelů, hasičů a příslušníků vězeňské zprávy má být propuštěno. Týká se to zaměstnanců státní správy. Učitelé, hasiči či policisté samozřejmě nejsou zaměstnanci státní správy,\" citovala ministra ČTK.....
[161]
Jasane, nemá.
(jura-p: 26.04.2007, 15:48:01
- x)
Nad státním zastupitelstvím nemá kontrolu nikdo. Státní zastupitelství není navíc orgánem veřejné správy. Bylo to takhle. Město dostalo dotace na opravy po povodni. A použilo je údajně v rozporu s jejich účelem. Bylo vyzváno ministerstvem k vrácení a policajti iniciativně začali stíhat starosty, kteří tam byli v době využívání dotace. Starosta, podal ministerstvu vysvětlení, to uznalo, že dotace byla použita v souladu a vrácení přestalo žádat. Dotace byla vyučtována ke spokojenosti ministerstva. Přesto byli starostové obviněni. Město jim zaplatilo advokáta a to rozhodnutím zastupitelstva. V tomto trestním stíhání byli soudem osvobozeni, že se žádného trestného činu nedopustili. Škoda nevznikla a nikdo se neobohatil, také nebyly žádné peníze použity nedovoleným způsobem. Prostě nic. Proti tomu se prokurátor odvolal. Proběhl další soud, v tom byli znovu osvobozeni, prokurátor se zase odvolal. A současně podal trestní oznámení na zastupitele, kteří schválili to, že město zaplatí právní zastupování svých obviněných starostů, kteří byli samozřejmě obviněni osobně a to, že město jim platí právní zastoupení je dle prokurátora porušení povinností při správě cizího majetku a zneužití postavení veřejného činitele u těch zastupitelů, kteří hlasovali pro usnesení, že město ponese náklady zastupování nynějšího a dokonce i minulého starosty. Jako senátor, dokonce ze sousedního obvodu jsem navštívil krajského státního zástupce, sdělil jsem mu své stanovisko, požádal ho o zásah. On pravil, že do pravomoci toho krumlovského zasáhnout nemůže, ale že požádá jejich experty v Brně, aby situaci expertně zhodnotili. Vše ostatní by bylo chápáno jako nepřípustné politické ovlivňování tr. řízení. Já dokonce mohu zasahovat méně, než kterýkoli \"obyčejný občan\", který nemůže být obviněn z toho, že chce politicky řídit justici. Já mohu jen navrhovat změny zákona a i to jen, když se ke mě přidá několik dalších kolegů. Anebo mohu podávat pozměňovcí návrhy, když se příslušný zákon projednává. A to se projednává. Dokonce můj vlastní (se skupinou dalších) návrh na zrušení imunity zákonodárců. Tedy změna ústavy. A protože jde o imunitu, podám, dostane-li se tento návrh zpět do Senátu, pozměňovácí návrh k imunitě, kde naopak budu zavádět trestní imunitu ve věci hlasování zastupitelů. Což by znamenalo, že pokud by hlasování nebylo součástí jiné trestné činnosti, tak za to, jak se zastupitel rozhodl hlasovat, by nemohl být trestně stíhán. Zatím jim kladou za vinu, že tím, že hlasovali pro usnesení se dopustili tr. činu. To by po té změně nešlo. Zastavit jednání státního zástupce parlament nemůže a už vůbec to nemůže jeden zákonodárce. Parlament soudní moc \"kontroluje\" jen tím, že stanoví zákony. A to ještě jen do budoucna. Sněmovna může ustanovit vyšetřovací komisi, ale její závěry nemají žádnou výkonnou moc. Jediný, kdo má výkonnou moc ve věci trestního postupu je prezident, který může svým rozhodnutím jakékoli trestní stíhání zastavit formou milosti v jakémkoli stádiu. Jenže tento prezident, co si vzpomínám, ještě žádné tr. stíhání nezastavil, a milost uděluje jen zřídka a spíše z humanitárních důvodů. Nad státními zástupci parlament kontrolu nemá a to ani nepřímo. Jasane, ale tady jsme na stejné lodi. To se týká občana, zastupitele i zákonodárce. Tady se někdo rozhodl rozhodovat o rozhodování zvolených zástupců v jejich samostatné působnosti. A jestli zástupci obcí nebudou rozhodovat svobodně, pak nemá cenu je volit. Prokurátor nemůže rozhodovat o tom, že za hlasování nechá zvoleného zastupitele zavřít. Já se těm zastupitelům divím, že se s tím prokoušem vůbec bavili. A divím se, že obránci demokracie ještě nedemonstrují.
[164]
2 jura-p
(PeS: 26.04.2007, 16:48:28
- x)
neklepla... již jsem otrlý, viděl jsem horší věci. Na zmíněné stránce, věnované - jak jest z obrázku patrno - kritickému myšlení, mě ovšem zaujala hlavička, s položkou \"kdo jsme\". Já bych věděl... Vy všichni totiž nevíte, co vím já - navzdory všem reformám se u nás školství dosud nepodařilo totálně dokurvit. I Rputiny referáty berete jako něco vyjímečného... Zvykejte si a podívejte se vedle do Německa - není to tak dávno, co mělo takřka nejlepší vzdělávací systém na světě. A podívejte se, co maj dnes... A nezapomínejte - jsme Borg. Zanechte marného odporu, budete asimilováni...
[166]
PeSi,
(Rpu?: 26.04.2007, 17:20:10
- x)
německé školství je nepochybně dokurvené až běda a paradoxně to dokurvila snaha pustit k učitelování jen ty nejlepší. Být učitelem bylo už tak lukrativní, že se tam cpal kde kde kdo a tak se proti tomu vymyslel systém učitelských zkoušek, které následují po studiu a po několika \"zácvikových\" letech ve škole. Kandidáti se odradit nenechali a tak se zkoušky zpřísňovaly a zpřísňovaly....jenže zpřísňovaly ve smyslu objemu našprtaného kvanta údajů....až je zvládli jen lidi s ohromnou kapacitou paměti. A bylo to v prdeli, neb lidé schopní našptrtat jakékoliv kvantum obvykle nebývají moc kreativní... A problémy s kázní německých dětiček to dorazily....
[167]
Tak jsem si přečetla,
(Rpu?: 26.04.2007, 17:29:01
- x)
ten Honzův odkaz a zcela to potvrzuje mé zkušenosti. Učebnice pro osmou třídu jsou méně blbé jen tak o půl chlupu. Věty jsou tak zkroucené, zparchantělé a nesrozumitelné, že kantor, který tohle odrmolí u zkoušky už není schopen látku žákům srozumitelně vysvětlit. A tak začne dělat kroky....
[169]
Rputi
(skimic: 26.04.2007, 17:40:50
- x)
... nesrozumitelné, k ničemu a navíc skrytě perverzně pedofilní. Jen posuďte v pasáži kde se v noci k postýlce maličké Emilky krade vilný skřet, učitelka paralelně demonstruje cituji: \"Učitelka ukáže žákům obrázek úlisného skřítka třímajícího v ruce gumu\"
[170]
Výška tónu - učebnice pro 8.tř.ZDŠ
(Rpu?: 26.04.2007, 18:20:00
- x)
Kovový kotouč otáčivý kolem osy kolmé k rovině kotouče je opatřen otvory stejného průměru, pravidelmě rozloženými v několika soustředných kružnicích. Kotouč upevníme k ose elektromotoru a uvedeme do rovnoměrného otáčivého pohybu. Foukáme-li proti otvorům kotouče šikmo seříznutým brčkem vzduch, vzniká zvuk...
[173]
Rád bych věděl
(dvd: 26.04.2007, 18:47:46
- x)
co ti autoři oné matematické učebnice při psaní těch šíleností hulili. Tím by se snad daly vytlačit všechny ostatní drogy na trhu. --Já si vzpomínám na zavádění \"množinové matematiky\" v době, kdy už ve Francii - kde s tím kdysi začali - bylo více méně odtroubeno. Jakýsi pedagogický blb (tedy nikoliv pedagog ale pedagogický úředník) nám vysvětloval (proč, to nevím, nikdo z nás neměl perspektivu na základní škole učit), že je to výhodné proto, že děti budou vědět, že 3+4 je totéž jako 4+3. Nastalo trapné ticho a jeden s přítomných matematiků (takto specialista na matematické modely turbulentního proudění) pravil: \"no eště by mohli taky vědět, že je to 7.\" A věrozvěst naprdnutě odešel.
[176]
No jo, ale kindrštube v demokracii
(jura-p: 26.04.2007, 20:41:11
- x)
říká jednoznačně, že poslanec je oprávněn hodnotit vládu jako celek i ministry jednotlivě. Vláda jako celek, premier a jednotliví členové vlády nikdy nemluví o poslancích, zejména o Konečné ne hodnotícím způsobem. Protože jsou slušně vychovaní. To se nedá nic platný.
[177]
Juro-p
(Finist: 26.04.2007, 21:20:25
- x)
Já bych řekl ,že by v tom případě politici, kteří mají zájem dělat ministry či ministerské předsedy měli absolvovat kurz na internetových diskusních fórech. Zamíchat se mezi nějakou pořádnou sebranku (a existují i horší místa než neviditelný pes) a (schválně) skusit hájit nějaký nepopulární menšinový názor (když to bude jejich názor tím líp). A když to vydrží pár týdnů - systematicky diskutovat a racionálně argumentovat aniž by se jedinkrát nechali vyprovokovat k nějakému hodnotícímu soudu nebo silnějšímu slovu tak potom už v parlamentu musí ustát všechno s klidem stoiků. :-)
[181]
Hezký večer.
(Anka: 26.04.2007, 21:31:40
- odkaz
- x)
No, v noci jsem poslouchala proslovy slečny Konečné a než mi došlo, že to není žádná noční šou, ale přenos z PS, docela jsem se bavila. Pak mne ale napadaly daleko žalovatelnější věty, než pro které se dotyčná Konečná čertí. Krapet sebereflexe by jí rozhodně nemohlo ublížit.
[184]
Ano, Finiste, je to dobrá škola.
(jura-p: 26.04.2007, 21:51:19
- x)
A také by se mohli vůbec učit mluvit s lidmi. Je hrozné, jak málo humoru, pohotovosti a schopnosti argumentovat je mezi námi politiky. A vůbec nejsilnějším znakem politiků je to, že neposlouchají, co jiný říká. Ale v tom jim většina českých webu nijak nepomůže. To nenaslouchání a nepřemýšlení nad vyslechnutým nebo přečteným mi začíná připadat jak obecný rys českých debat. Pravda je, že na weby, které se vyznačují tím, že druhému se odpovídá jen proto, aby se mu ukázalo, jaký je trapný blbec, už v poslední době nenavštěvuji. A je to dávno, co jsem tam i přispíval. Dokonce i na NP jsem často jen jako čtenář. Být ministrem (práce a sociálních věcí), jsem kdysi odmítl. Když jsem chtěl být ministrem (obrany), tak koaliční partneři nedali dvě silová ministerstva ODS a přednost dostal Ruml s vnitrem, no a moje ambice už od té doby dost přešly. Taky už uplynulo patnáct let a jsem dost ojetej. Prostě akorát mezi starce v Senátu. Myslím si, že jsem jeden z mála, ne-li jediný, člen parlamentu, který si docela volně chatuje s tím, že ostatní vědí, co jsem zač.
[186]
Teda Konečná to zrovna není moc hezké téma na tak krásný a příjemný večer....
(Jirka původní: 26.04.2007, 21:54:06
- x)
kdy by slečna mohla nabrat trochu rozhledu a schopností, když její otec byl krajský tajemník, snad zemědělský. A co jiného měli v knihovně jiného, než příručky o orbě, setbě a marxe a engelse......a teď mne napadla taková kacířská myšlenka....že její otec a teď ona rozvrací stranu zevnitř....jsou s tím prý skvělé zkušenosti :-))))) ps. rozvrací tak, že vlastně nastavuje zrcadlo :-)))) jak jinak
[187]
Své hodnocení jsem dostatečně vyjádřil tím,
(jura-p: 26.04.2007, 22:10:43
- x)
že zejména o ní se nepoužívá hodnotících výroků. Jako příslušníkovi té části lidstva s menším chromozomem mě bylo upřimně líto Jiřího Maštálky, komunisty z Plzně, který se do této zjevně zamiloval, protože jinak se nedalo vůbec vysvětlit, proč jí dělal nosiče kufrů, nosiče kávy, snášeče nálad a zejména posluchače alternativních myšlenek. Anebo to byl masochista?
[189]
Když ona láska je mocná čarodějka,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 22:17:59
- Mail
- x)
já také kdysi chodil (zaplaťbůh relativně krátce) s jednou slečnou, co se učila na kadeřnici, doma neměla ani jednu knihu a blbá byla s odpuštěním jako troky. Ale zase měla určité jiné vlastnosti, které člověk obvykle preferuje když je mu tak 18-20. :)
[191]
Dano ..omlouvám se ....
(Jirka původní: 26.04.2007, 22:22:36
- x)
mea culpa. Ale aspoň to zemědělský mi nechte. Shoou okolnosti jsem zapnul příslušnou stránku s přenosem z oné místnosti v půlce projevu slečny poslankyně....Překvapilo mne, že si nedala ani tu práci si to jednou přečíst, co jí pravděpodobně napsali jiní. Třeba tu pomotaninu co řekla o středisku Simona W....no ale to je asi to nejmenší. To co řekl Topolánek jistě není podle bontonu a od předsedy vlády se to nehodí. Dá se přeci použít mnoho ironických a sarkastických příměrů, jak toho druhého slušně urazit....blábol je vlastně totiž strašně mírné....podle toho co jsem od ní slyšel.
[192]
Jinak pro pobavení
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 22:23:32
- Mail
- x)
doporučuji přečíst si dnes na NP diskusi pod článkem o regulovaném nájemném. Je zajímavé, jaké prapodivné myšlenkové konstrukty dokáží vyplodit někteří lidé ve snaze pokračovat ve své vyžírce. Kdyby tak argumentovala moje osmiletá dcera, tak bych to ještě pochopil, ale mám obavu, že v té diskusi se jedná o dospělé lidi. Ale úvaha o tom, že majitelé domů by měli nájemcům předkládat majetková přiznání a účetnictví, aby nájemci mohli posoudit, jestli je výše nájemného přiměřená, mně pobavila nemálo. :)
[198]
vlastnosti, vlastnosti....
(Jirka původní: 26.04.2007, 22:37:05
- x)
jak říkali stařší na polů...krása klesá se čtvercem vzdálenosti a to prosím jsme byli na plavečáku :-))) ps. je fakt , že mne taky nezajímaly v 18ti, kolik, že má slečna doma knih a jestli viděla nové nového Hamleta v ND.....ale bez vlastností se to neobešlo. Teda pokud na mne vůbec spočinula okem, pochopitelně.
[199]
Mimochodem Jirko,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 22:40:59
- Mail
- x)
jednou z největších předností (vlastností ?) té slečny bylo to, že její otec bydlel někde jinde a paní matka pracovala velmi často ve směnném provozu v celkem šikovnou dobu od cca. 18:00 do 6:00. Což bývalo za socíku (do hotelu se nesmělo) a tenkrát v našem věku VELMI důležité. :-)
[200]
No nevím PK
(skimic: 26.04.2007, 22:46:08
- x)
... cesta od kina na lože trvající 3 neděle nebo i \"pouhé\" tři dny se mi zdá dost, pokud tedy to kino nebylo v jiné gubernii. Snad pochopím ještě mírné \"zdržení\" ve výtahu, či krátké podpírání stromu, ale i s tím je to snad možno zkrátit tak max na hoďku a půl a to by to kino muselo být sakra daleko :)) Přiznám se ale, že cesty z osvěžovny na lože mohou být i delší :))
[201]
Krom toho,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 22:51:51
- Mail
- x)
ty knihy a troška vzdělání a intelektu se hodí i v době kolem 18 let. Já jsem to tenkrát zjistil právě s touhle slečnou. Člověk taky musí o něčem mluvit a blbý je, když zjistí, že vlastně nemá o čem, protože slečna nic neví. Nebo když s ní jde do kina na nějaký složitější film (třeba Čelisti nebo Vetřelec) a pak jí musí nad sklenkou Martini hodinu vysvětlovat o čem to vlastně bylo, neboť to nepochopila.
[203]
Pavle...ty jsi chtěl v 18ti letech
(Jirka původní: 26.04.2007, 23:03:50
- x)
o něčem mluvit? :-)))) Je ale fakt, že věkem potřeba konverzace stoupá....stejně jako knih, divadla, obrazů.....a všeho možného. Když si na to tak vzpomínám, tak já do kina nechodil....snad jediný film, co jsem viděl s \"vlastností\", byl Hříšný tanec a to mne pozvala ona. Co jsem měl dělat, tréninky byly každý večer v sobotu v neděli se hrálo....ale zase sem rád chodil po obrazárnách a galeriích, někdy i se slečnami. A fungovalo to lépe než večeře, plyšáci....ale, kytky jsem kupoval.
[204]
Dokonce si jasně pamatuji,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 23:03:58
- Mail
- x)
že když jsem se seznámil s mojí drahou, tak to trvalo 14 dnů než byl náš vztah jaksi plnohodnotně zkonsumován. Od prvního setkání k první puse to trvalo necelé tři hodiny, ale pak se to nějak zadrhlo a byl jsem nucen nejen kupovat květiny, ale také hovořit několik hodin ve Stromovce na lavičce o Kantovi a smyslu života (v prosinci !!!), chodit včas na schůzky a dokonce ve 23 letech psát verše. Teprve v té době jsem plně pochopil rčení jednoho mého kamaráda \"Panny nebrat, to je ztráta času\". :-)))
[205]
Pánové,
(jura-p: 26.04.2007, 23:04:39
- x)
no a když nemá ani ty vlastnosti, pak jediné vysvětlení, že o ni jeden stojí a chová se, jakoby byla chytrá, kultivovaná, milá, příjemná a přívětivá a měla i ty vlastnosti, prostě když na ní není vůbec nic, proč mužský jsou přitahováni k dívkám a ženám je to, že se do ní zamiloval.
[206]
Jirko,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 23:06:36
- Mail
- x)
já jsem holt komunikativní člověk, takže mluvit se slečnou jsem chtěl už v 18 letech. Takovou tu fázi, kdy se na rande toho moc nenamluví a středně dlouhý polibek může trvat i 40 minut jsem si odbyl už o něco dřív, tak kolem 16 let. :-)))
[210]
Pavle Kořenský,
(jura-p: 26.04.2007, 23:13:22
- x)
ale to je dost běžná záležitost a slyšel jsem to už od mnoha lidí, že s tím (tou), kterého (kterou, kterým, kterou) si později vybrali (byli vybráni) na celý život, trvalo intimní sbližování déle, než obvykle. I mě se to přihodilo. Asi v nás něco pozná, že v tomto případě spěch není na místě. A to něco ví, že času je dost, roky, desetiletí, furt.
[211]
eeh PK
(skimic: 26.04.2007, 23:17:02
- x)
... máte pravdu, já jsem si nevšiml že jste se vyjádřil jaksi metaforicky o cestě od kina místo normálního návratu z kina. no jasně, něco tam holt musí napřed proběhnout ale dá se to vydržet :)) Naopak nuceně prodlužovaná cesta z kina na lože může být první signál jakéhosi problému. Jirko-p no jasně! Blbá nosní dutina! To že mě tenkrát nechtěla bylo určitě její nefunkční nosní dutinou. Měla totiž nějakou alergii myslím na akáty ...
[212]
Danu
(martin TT: 26.04.2007, 23:16:47
- Mail
- x)
jste sice odradili, ale já si připomenul starý ruský vtip o ohnivých Gruzincích. Poučovali ohnivého gruzínského studenta v Moskvě, že nemá být tak hrrr na věc, že v Moskvě bývá zvykem nejdříve pohovořit o kultuře a tak. Gruzínec si nechal poradit a na rande dívku oslovil: Puškina znaješ? Davaj zajebať! Ono to harašení je lepší než přemýšlet do důsledků o vzpouře státních zástupců a jejích důsledcích.
[219]
juro-p,
(Pavel Kořenský: 26.04.2007, 23:37:57
- Mail
- x)
asi na tom něco bude. Když se nad tím zpětně zamyslím, tak bych dokonce řekl, že na začátku toho trvalého vztahu byla menší míra prvotní zamilovanosti a více rozumu (tedy pokud se v takových chvílích dá o rozumu vůbec mluvit). A co je zajímavé, přesně jak se říká o těch vztazích na celý život, bylo seznámení dílem naprosté a neuvěřitelné náhody. Což se v mém okolí stalo více lidem a je zajímavé, že tyhle vztahy, kdy se dva lidé potkali naprostou náhodou (např. ve frontě na lístky do kina), bývají trvalé na rozdíl od vztahů a sňatků vzniklých po seznámení na pracovišti, ve škole, při sportu atd.
[220]
Tak musím přiznat,
(Pavel Kořenský: 27.04.2007, 02:14:22
- Mail
- x)
že jsem neodolal vábení povrchní zábavy a na DVD jsem si vypůjčil film \"Borat\", ačkoli ho kritika sepsula jako krajně ohavný, politicky nekorektní, neuctivý vůči 99% procentům planetární populace a celkem vzato totálně fuj. A musím přiznat, že jsem se už dlouho tak dobře nepobavil. Pokud se na to někdo bude dívat na DVD, tak doporučuji krom filmu shlédnout i bonus v podobě scén které byly příliš drsné na to, aby se do filmu dostaly. Zejména scéna kde Borat žádá o půjčku v bance je velmi veselá, stejně tak jako jeho extempore ve zvířecím útulku.
[221]
Dobré ránko!
(Rpu?: 27.04.2007, 06:03:17
- x)
Ruský filosof Ivan Iljin ve své knize \"O budoucnosti Ruska\" napsal: \"Zavedení demokracie do společnosti, kde člověk nedisponuje žádnou materiální,duševní a občanskou samostatností a historickou zkušeností, kde je všechno připraveno pro sobectví a korupci, kde chybí disciplína, jež by spoutala osobní a společenskou zvůli, by znamenalo zničit stát a zradit principy demokracie. Všechno skončí korupcí, rozpadem státu a společenskou krizí.\" Psal to na počátku minulého století a týkalo se to Ruska, leč....
[225]
Dobré ráno
(skimic: 27.04.2007, 07:26:21
- odkaz
- x)
... ve trasburgu včera vládla bojovná nálada: K větímu propojení evropské a americké ekonomiky by podle představ EU mělo dojít za pomoci konvergence standardů a regulačních rámců Parlament vyzývá Spojené státy, aby na půdě NATO zvýily své úsilí při konzultacích o plánovaných základnách v České republice a Polsku, aby se předelo rozporům mezi EU a NATO EU podle něj /pidly/ vyzve prezidenta Bushe, aby se osobně zavázal, e vichni občané EU mohou do Spojených států cestovat bez víz Rezoluce, ... dále obsahuje například výzvu Spojeným státům, aby ratifikovaly Kjótský protokol a zavázaly se k rozvoji alternativních zdrojů energie a posilování energetické účinnosti A jestli ne, hudry hudry, tak vám tam toho pidlu alespoň na rok poleme a uvidíte :))
[227]
PeSi...:))
(Rpu?: 27.04.2007, 07:34:41
- odkaz
- x)
skimici - inu, když do hovna šlápne Špidlín, to se hned pozná...takové typické...:)) Putující cirkus - celkem přesné...A že bych nevěděla, co si počít s 200 melounama - jéje...:)) \"Už víme, že dvojí sídlo Evropského parlamentu stojí daňové poplatníky 200 milionů eur,\" řekla Caroline Lucasová, britská poslankyně za zelené. \"Teď máme konkrétní důkazy o klimatických škodách, které putující cirkus způsobuje,\" dodala.....
[230]
zdravím v rychlosti
(šimon klein: 27.04.2007, 08:20:28
- x)
vzhledem k místní všehochuti snad také někoho potěším dnes došlým vtípkem (starý, ale dobrý): > Veverka sedí na stromě a louská oříšky. > > Rozlouskne první - stříbrné šaty. > > Rozlouskne druhý - zlaté šaty. > > Rozlouskne třetí - diamantové šaty. > > Veverka se rozpláče, schoulí se na větvičku a vzlyká: > > \"Já se asi kvůli tý zkurvený pohádce nikdy nenažeru ! ! ! \"
[234]
Dobré ráno od Dunaje....
(Jirka původní: 27.04.2007, 09:05:22
- x)
je to dobré, nikdo tady zatím nedemonstruje. A také ani nevidím žádné plachty STOP TEMELÍN ......třeba jenom čekají, až se otevřou zahrádky a budou moci se posilnit kávou a dortíčkem. Máme kamaráda, který přednáší v dotyčném městě na univerzitě politologii....a ještě k tomu východoevropskou...no a ten je moc spokojený, že parlament se stěhuje a úřaduje pár dní v měsíci v jeho městě. Znám tedy aspoň jednoho spokojeného člověka co se mu to líbí. Skimici...omezení létání, Ty jsi ho snad slyšel....to je jedna věc s asi deseti co jsou jeho celoživotním krédem. pak taky znárodnění, konfiskace majetku a půdy......A také zastavit výrobu zbraní a jejich prodej. ...a také všem dostatek jídla....je naprosto geniální myslitel Mimochodem byl teď u nás....velká krása. Opravdový střet civilizací, kam se hrabe stejně nazvaná kniha :-)))))
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |