Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Neděle, 29.04.2007
Umělecký nepravidelník z období jásající renesance, nejen té Italské
Díl čtvrtý
tentokrát je na pořadu dne opět skvělá Venezia Na začátku krásného babího léta v roce 1518 se narodil v rodině pana Robusti, která se živila barvením látek, kluk jak buk. Rodina byla klasická středostavovská. Tedy neměla hluboko do kapsy a podnikání v tomto oboru mělo velkou budoucnost, zvlášť v Benátkách, které patřily k metropolím tehdejší Evropy. Malý Jacopo vůbec nebyl nijak zázračné dítě, nejevil žádné známky geniality a tudíž si mohl dobře užít dětství a pubertu. Vsuvkou bych chtěl oživit znalosti, které jistě máte o "Benátské škole" a jak se lišila od té Florentské. Ve Florencii byl dán velký důraz na razanci, tvrdost a jasné poselství. To v Benátkách to bylo jiné. Hra světel a stínů, skryté významy a metafory, barevnost to byly atributy, kterými se mohli pyšnit mistři benátští. Také o nich bylo známo, že moc necestovali a když už , tak na krátký čas. Takže Benátská škola byla "endemická" abych použil termín z biologie a jestli se dostávala ven, tak jenom skrze žáky a přátele, jako byl třeba A. Durer , který byl velký přítel u J. Belliniho. ( viz díl o Bellinim )
Jacopo Robusti zvaný Tintoretto
Jeden aspekt jeho života byl velmi silný a od něj se odvíjelo snad úplně vše co dělal a co maloval. Byl velice zbožný a většinu děl maloval na objednávky klášterů, bratrstev, kostelů , úzce se specializoval na tyto bohaté klienty a i výběr témat jim přizpůsobil.
Tintoretto nemaloval vzletné motivy, svaté ve zlatých róbách, ale zasazoval biblické výjevy do tehdy běžného života a prostého prostředí. A hlavně, tím jak byl samouk, nepoužíval vůbec postupy kompozice v malbě tehdy obvyklé, protože se je nenaučil. Nemaloval podle plánovaného rozvržení a motivů, ale pouze "kupil" shluky postav, jako to bude běžné u manýrismu za pár desítek let. Také použití šerosvitu a nasvícení z jednoho místa je novátorské. A protože byl velmi zbožný, používal "k osvitu" vždy nějakou svatozář, nebo lampu symbolizující boží prozřetelnost a ne okno.
První velkou zakázku dostal v roce 1548, tedy jenom po 6ti letech a to na obraz Zázrak sv. Marka
A jak sliboval na "reklamním poutači" tak to dodržel. Opravdu vycházel z díla pana Buonarotiho, tentokrát z jeho fresek v Capella paolina ve Vatikánu. První velký obraz ,který namaloval, předběhl běh dějin minimálně o pár desítek let. Jsou na něm vidět naprosto jasné prvky manýrismu , tam totiž není určen řád a prostor, dramatické barvy, super kulturistické tvary postav a nestabilita je u tohoto směru samozřejmost, typický představitel je třeba Domenico Theotocopuli — El Greco Obraz však potkaly na začátku jisté rozpaky ze strany objednatelů. A tak si Tintoretto vzal obraz zpět , chtěl ho dopracovat a přizpůsobit podmínkám smlouvy. Než však mohl uskutečnit úpravy se dostavili zástupci bratrstva a obraz si odnesli, bez úprav. Třeba jim došlo, že mají před sebou jednoho z budoucích představitelů vrcholné renesance, nebo to alespoň tušili.
V roce 1564 začal pracovat na "nekonečné zakázce" pro Scuola Grande di S. Rocco , které v Benátkách můžete najít do dnes, na stejné adrese. Dokonce jsou záznamy o tom, že se stal jejich členem v roce 1565. Díky tomu má bratrstvo dnes největší sbírku Tintorettových obrazů, celkem 42 kusů. Má to tak někdo štěstí. Práce pro bratrstvo ho zaměstnala na celý život s malými výjimkami.
Jedním z jeho nejlepších děl byla beze sporu Poslední večeře, kterou maloval po celé 4 roky. Obraz ve velikosti 366x569 je umístěn v kněžišti chrámu San Giorgio Maggiore v Benátkách. ![]()
Poslední večeře (opět zvětšovací)
Když se zadíváte na tento obraz, tak by Vás měli napadnout hned 2 věci. Za prvé, sakra, ten stůl je našikmo! A za druhé, nějaké "divné"světlo, odkud svítí? Ten stůl našikmo je opravdu něco výjimečného. Vždy byl dosud "postaven" napříč obrazem, aby všichni apoštolové a ostatní byli vidět, včetně Jidáše, který se obvykle lísal k vedoucímu skupiny. Všichni jedli způsobně, byli čistí a upravení. A to byl celý Tintoretto, biblické motivy do tehdejšího života přeci zapadaly bezvadně, jen přidat svatozáře. A stoly v hospodě? Málokdy jsou čelem či zády ke dveřím, alespoň v jeho době tomu tak bylo z bezpečnostních důvodů . A tak vznikl stůl na šikmo. Jen to světlo, to bylo potřeba "doladit". Za prvé světlo svatozáří bylo rozlišeno na silnější a slabší, od toho kterého světce. Světlo lustru, má také svoji důležitost a symboliku. Nic se nedělo samoúčelně. Nechci navádět, co si máte pod svítícím lustrem představit, ale je to právě to světlo na konci tunelu, za kterým, když se vydáte, nikdy se už nevrátíte povědět, co to bylo. Změti rukou, křídel a celých postav, které vlastně vycházejí z kouře a dýmu jsou také důležité .a jsou naprosto zásadní pro vznik manýrismu. Všimněte si také, že apoštolové spolu nemluví a vůbec se nebaví jako při společné večeři, je totiž zachycena doba, kdy ještě neví co se Ježíšovi stane v Getsemanské zahradě, a že Petr několikrát zapře svého přítele. Většinou, je zpodobňována scéna, až po tom , kdy Ježíš řekne to co chtěl oznámit. Také přibylo osob a zvířat, které se spíše hodí do renesanční hospody.
Ještě jedna zajímavost k obrazu bych uvedl. Když se na malbu podívá matematik a propočetl všechny by "parametry" perspektivy tak zjistí, že na obrazu je vlastně všechno posunuto stranou. Aby Tintoretto viděl správné perspektivní zkrácení postav při pohledu zdola a také světla a stíny, tvoří si Tintoretto voskové nebo hliněné figurky, obléká je a osvětluje světlem svíček. Trik s posunutím hlavního bodu ze středu dává celé kompozici jiný směr a hloubku. Věděl totiž naprosto přesně, kde bude obraz viset a odkud se na něj budou koukat. Tak všechno přizpůsobil pozorovateli. Tento druh zkreslení byl celkem používán u velkých boteg. Mnoho malířů složitě počítali a skicovali dlouhé měsíce, aby jejich obraz měl správnou perspektivu, vůči obdivovatelům, ale někteří, to měli od přírody. Prostě si sedli a namalovali to co potřebovali. Jedním z nich byl i Tintoretto.
Naznačená "uhnutá" perspektiva (opět "zvětšovací!)
Když bych měl dát návod, jak se na toto dílo správně koukat, tak se pokusím Vás navést. Stoupněte si těsně pod střed obraz, až kam Vás pustí ostraha. Ustupte 4,5 kroku a když budete stále stát čelem k němu, tak ještě ukročte 2x do leva. Když to uděláte správně budete stát přesně v "ohnisku" tak , kde Vás Tintoretto chtěl mít. Pokud , ale ustoupíte, ještě o 3 koky dále, uvidíte co jsem popisoval se světlem. Tedy zmizí postavy a "vyloupne se z obrazu" se pouze Zkuste oba dva "pohledy" a uvidíte dva různé obrazy.
Odezvy, tohoto spodobnění "záře křesťanství" v kombinaci se šerosvitem, najdete skoro v každém evropském barokním obrazu a v každém Holandském.
Málo zakázek bylo zvenčí Benátek jedna z nich z roku 1561. Zkuste na název přijít sami z textu evangelia a o jaký zázrak se jednalo : "Jan 2, 1 12: Třetího dne byla Svatba v Káně Galilejské. Byla tam Ježíšova matka; na svatbu byl pozván také Ježíš a jeho učedníci. Když se nedostávalo vína, řekla Ježíšovi jeho matka: "Už nemají víno." Ježíš jí řekl: "Co to ode mne žádáš! Ještě nepřišla má hodina." Matka řekla služebníkům: "Udělejte, cokoli vám nařídí." Bylo tam šest kamenných nádob, určených k židovskému očišťování, každá na dvě až tři vědra. Ježíš řekl služebníkům: "Naplňte ty nádoby vodou!" I naplnili je až po okraj. Pak jim přikázal: "Teď z nich naberte a doneste správci hostiny!" Učinili tak. Jakmile správce hostiny ochutnal vodu proměněnou ve víno — nevěděl, odkud je, ale služebníci, kteří vodu nabírali, to věděli — zavolal si ženicha a řekl mu: "Každý člověk podává nejprve dobré víno, a teprve když už se hosté napijí, víno horší. Ty jsi však uchoval dobré víno až pro tuto chvíli." Tak učinil Ježíš v Káně Galilejské počátek svých znamení a zjevil svou slávu. A jeho učedníci v něho uvěřili. Potom odešel Ježíš, jeho matka, bratři i učedníci do Kafarnaum a zůstali tam několik dní " ..
Svatba v Káni Galilejské (opět zvětšovací)
Ano , byl to vlastně obraz prvního zázraku, co Ježíš udělal. Proměnil vodu ve víno. Kdybyste v té změti těl a her světel a stínů, tak je to ten pán, který sedí na vzdáleném konci stolu. Kdybyste viděli originál tak uvidíte v oknech nejen mraky. Když se podíváte na kazetový strop, tak zjistíte, že nejen je skvěle namalován, ale Jacopo ho použil k prohloubení plasticitě scény. Také zde je "uhnutá perspektiva, a tudíž je celý obraz, bez zkreslení vidět jen z jednoho místa.
Práce pro bratrstvo byla skoro nekonečná, během let jim vyzdobil celé přízemí a první patro a vlastně celou budovu. Není potřeba vyjmenovávat všechny obrazy, které jsou v archivu ke zhlédnutí tady hezky pěkně seřazené podle umístění a témat. A co bylo nejhorší, zhruba v polovině práce vše shořelo na popel a muselo se začít znova. A tady se ukázala zbožnost a pokora. Práci začal dělat ještě lépe a mnohem lépe pro bratrstvo, totiž zadarmo. Neví se, jak vypadala jeho díla před požárem, ale to co je vidět teď, je úžasné a patří to ke skvostům světového malířství. Možná, že v tom má prsty i Paolo Veronese, který se k malbám dostal jako další pomocný malíř.
Další svébytnou částí tvorby, byly portréty . Bylo tehdy nejen hodně módní, ale i extrémně drahé se nechat portrétovat v nejslavnější Benátské boteze. Některé se zachovali a co je zvláštní, u některých se znám nejen autor , ale i portrétovaný. A tak si můžeme z několika málo portrétů udělat obrázek o tehdejší Benátské společnosti, která bylo hodně odlišná od ostatních městských států. Právě kvůli té izolacionistické politice dóžecího paláce.
Jen jednou opustil za celý život Benátky a jistě s největším sebezapřením. V roce 1580, musel odjet do Mantovy, aby pověsil 8 obrazů do paláce Frederica Gonzagy. Přijel jen na pár dní a s celou rodinou. Jakmile byly skoby ve zdi a obrazy visely, nečekal na nic, snad jen na peníze a odjel zpět.
Jedno z posledních děl co maloval skoro sám bylo Sbírání Many, které je ke shlédnutí v chóru chrámu st. Giorgio Maggiore
Bylo to asi první zpodobnění many nebeské a ještě v podobně padající z nebe. Kdyby totiž udělal to co je v Bibli napsáno, tak mana má spíše něco společného s jiným druhem zařízení, než z vysoko letícím zásobovacím letadlem. Jinak obraz sám o sobě je jistým druhem metafory, jak bylo obvyklé a byly na něm vymalovány , jemu blízké, osoby z bratrstva a přátelé. Tento obraz maloval , právě z důvodů, důležitosti svých přátel, sám. A byl to jeho poslední obraz co namaloval vlastní rukou od začátku až do konce. Posledních 20 let života, byl jeho čas spíše vyplněn obchodem a prací v dílně. Malování se věnoval pouze okrajově a vytvářením návrhů a skic, které pak jeho žáci překreslovali a dodělávali pro klienty.
Tintoretto, byl jeden z mála malířů té doby, kteří malovali rychle a "pod tlakem okamžité inspirace". Jeho Poslední večeře, byla malována pouze po dobu 4 let .u většiny ostatních se dostali termíny dodání zhruba na polovinu. Taky je to vidět v systému a technice barvy, které zasychaly najednou a prolínaly se. Stejně tak lazury na závěr byly udělány ne ve spěchu, ale najednou, bez možnosti prosychání po vrstvách. Je otázkou, jestli rychlost tvorby byla zapříčiněna letmým polibkem můzy a nebo potřebou uživit a zabezpečit rodinu, dokud mu to "kreslí". To už se asi nikdo nedoví. Ale Tintoretto odevzdal své ženě Faustině de Vesco, dvěma synům a pěti dcerám prosperující podnik a velké bohatství. Bohužel ani jeden z jeho synů nestál frontu na malířský talent. Spíš to byly skvělí praktici a pomáhali otci v práci na velkých obrazech.
Jak se slušelo a patřilo na význačného renesančního člověka , měl velký vztah k hudbě a často se jí osobně věnoval. Z jakým výsledkem netuším, ale jeho dům byl hojně navštěvován, takže to asi nebylo tak hrozné. Patřil také , jak by řekl Oldřich Nový, ke lvům salónů. Byl velice oblíbený pro smysl pro humor a ironické poznámky, kterými častoval tím více, čím osoba byla urozenější.
Jedno , ale nevíme. Jak si míchal barvy. Když připravoval barvy pro jednotlivé obrazy tak se zavíral se spoustou ingrediencí do zvláštní místnosti, kdy byl úplně sám. Ani jednomu ze synů to nikdy neprozradil, asi věděl, že to není nutné. Odchodem na věčnost Jacopa Robusti vulgo Tintoretto pozvolna zaniká jeho botega a malíři začínají napodobovat jeho styl malby ještě více než za jeho života Už si neříkají renesanční, ale manýristé.
Asi nebylo více zarytého umělce do věcí "božích", který by věnoval všechen svůj talent a um pouze a jenom jednomu tématu a vlastně , až na drobné zakázky, i jednomu klientovi. Proto většina obrazů je na jednom místě a to v Benátkách.
Pokud se budete chtít podívat na všechny Tintorettova díla , tak je najdete tady. Je tam mnoho nádherných obrazů, ale nic nemůže překonat originál. Takže vzhůru do Benátek, není to daleko.
Komentáře
[4]
Jirko hezké!
(Rpu?: 29.04.2007, 16:19:22
- x)
Možná by se dalo doplnit, že ta všeobecná neochota cestovat nebylo žádné zápecnictví, ale zřejmě prosté přesvědčení, že proč se někam štrapicírovat, když Benátky jsou nejkrásnější, nejsilnější, mají nejlepší ústavu a jednu z nejsilnějších měn - prostě jsou nejlepší! Dalo by se tím vysvětlit i, poněkud neobvyklé, Tintorettovo sebevědomí, kterým neoplýval jen on, ale i další občané Benátek.
[10]
Dobré skoro povíkendové odpoledne.
(Jirka původní: 29.04.2007, 18:22:48
- x)
Rputi....každý v té době chtěl být v Benátkách....byly nejstabilnější a nejmocnější....ale nejvíce hmotných statků za umění se rozdávalo u loupeživých kondotiérů a u církve. Oni jistě byli velice sebevědomí a jistě měli na co, ale přeci jen...když bych to porovnal s dnešními státy tak by to bylo takové malé Swisstzerland...se všema kladama a záporama....Většinu malířů a umělců to táhlo holt jinam, proto ta škola byla tak jedinečná. Tak , alespoň to chápu já. Venkovane....když v Drážďanech .... tak Návrat Arsioné je opravdu krásný...divák neví jestli jeho oko má spočnout na krásném a nablískaném brnění, nebo na fantastické vodní hladině, nebo na tehdejší ideální postavě...místní miss, bez mokrého trička. :-)) OT. Původně jsem chtěl jet do Bratislavy lodí co jede odsud a dopadlo to úplně jinak....Wine fest a Heriger Muth mně zlomili...mohu říct, že ač laik, tak teď vinice poznám už na první pohled stejně jako bílé a červené víno...holt jsem pokročil. Je zajímavé, že v místě prý pobýval Ludwig van Bethovan.....tedy , alespoň podle průvodce a dle cedulí skoro na všech domech. Musel tam být celý svůj život, podle toho kolik bylo všude desek ...nebyly jenom na okraji, ale to byly paneláky. To by jim i takoví kosi, jako já nezkousli. Mimochodem včera k večeru bylo velmi krásně....víno dobré, stejně jako ostatní pochutiny....seděli jsme pod kaštany a Vy víte dobře co se pod těmi kaštany v roce 1921 stalo.....mohu říci , že vím úplně přesně co se jim honilo hlavou...vůbec nešlo o lepší zítřky, ale o to aby mohli být co nejdéle pod krásnými stromy a mít na útratu....zbytek si domyslete sami. ps. nic jsem nezaložil, nebojte
[19]
Jirko,
(Pavel Kořenský: 29.04.2007, 20:59:08
- Mail
- x)
díky za Nepravidelník, opět jsem se dozvěděl něco nového z oboru o kterém toho vím žalostně málo. A jinak děkuji všem, kteří přispěli radou jak správně připravit sýrové fondue. Dneska jsem to dělal ze druhé poloviny toho sýra, použil jsem sušší víno a řídil se radami a povedlo se a všem moc chutnalo. Takže ještě jednou díky.
[21]
Jirko - p
(skimic: 29.04.2007, 23:19:29
- x)
... ještě mě napadá, že Tintoretto mohlo být pravé jméno a Robusti přezdívka, kterou dostal po namalování obrazu \"Zuzana a dva staří prasáci\" nebo tak nějak - o tom děvčeti, co jí Daniel zachránil od trestu po udání oněch dvou vilných starců. Jestli je to teda ten samý Tintoretto, co myslím. Zuza je totiž na tom obrázku po čertech kypré děvče :)
[24]
Pěkné ráno!
(Rpu?: 30.04.2007, 06:43:15
- odkaz
- x)
Je to zvláštní....pořád se nám vykládá, jak se z mobilu nelze ani upšouknout, aby to nebylo zaznamenáno, archivováno, zjištěno a odhaleno a to i v případě, že si na to pachatel koupí extra sim-kartu .....jen v těchhle případech to nějak nefunguje.....
[25]
Dobré ráno....
(Jirka původní: 30.04.2007, 07:58:06
- x)
teď teprve s hrůzou jsem zjistil, že je dnes před svátkem práce a všichni si dali voraz, aby to mohli pěkně voslavit..... Skimici...co by jiného se mohlo od chlípných starců čekat, že jo. Četl jsem o tom kdysi krásnou a veselou, jak jinak, povídku, tuším, že od Haška...... ps. lituju všechny, kteří , jako já, musí alespoň předstírat práci....
[26]
Mimochodem...už minulý týden jsem zaslechl něco jako...
(Jirka původní: 30.04.2007, 08:06:31
- x)
joooo doktor Ráth......to je přeci ten DOKTÁTOR..... já vím, není v mé kompetenci zasahovat, či přidávat do slovníku k dejmigrantovi, předběhlíkovi.....ale zvažte to...doktátor, taky není špatný :-)))
[27]
Jirko původní
(martin TT: 30.04.2007, 08:13:09
- Mail
- x)
nelituj, je to svoboda volby. Sice jsem přes víkend četl o zlém trhu, který nutí člověka dělat to, co se mu nechce - tedy chodit do práce, i když ho to nebaví, ale přesto jsem spokojený. Mám toho dneska zase dost až do pozdního odpoledne a pak teprve půjdu k sousedům, čekat na přílet čarodějnic, včetné té mojí. Dělal jsem si výpisky k dnešnímu datu a \"objevil\" jsem, že v angličtině se používá termín May Eve, takže budu slavit světově!!!
[29]
Dobré ránko!
(Dana: 30.04.2007, 08:17:52
- Mail
- x)
Tak já tedy práci nepředstírám, já se přímo dovoluju! :-) A jestli se nic nezmění, tak mě odpoledne zas čeká pobíhání s konvemi vody a zalívání... A večer - hromady klestí jsou připravené! Uvidím, jestli malý Vojta vydrží a jak se mu budou čarodějnice u ohňů líbit. Ale je možné, že to všecko prospí. Tak hezký den, jdu péct štrůdly, mladí právě psali, že vyrazili...
[34]
Martine, nevím jak všem ostatním, ale
(Jirka původní: 30.04.2007, 08:24:51
- x)
já prostě svátky tohodle druhu vůbec nemusím...a tím nemyslím první máj, pochopitelně. Ale ty čarodejnice. Nějak se toho pálení, oslav, slavení konce roku, Valentýna....neúčastním. A to byl spíš povzdech nad tím, že všichni co s nima teď potřebuji něco dělat a dojednat jsou prač a budou přinejlepším v ve středu....ale co by se od místních a Maďarských kluků dalo čekat...včera běhají po Vídní celé odpoledne jak šílení a dnes si léčí ego, že nedoběhli, nebo neměli takový čas jak chtěli...ach jo.
[38]
Dobré ráno
(skimic: 30.04.2007, 08:31:16
- x)
Rputi - třeba se příslušní odborníci specializují hlavně na ty pšouky ... Jirko-p - nic proti obšourníkům :) oni dva byli spíše šouresníky /Oberpfalcer 1934/ - neb Zuzu obtěžovali a ještě ji práskli :) Martin TT - stejně je zvláštní, jak to vyzní /alespoň pro mě/ pocitově jinak, když řeknu The May Day\'s Eve nebo Die Walpurgisnacht. Od toho druhého /i výslovností brutálněji znějícího/ již je jen krůček k Hexenfeuer, Hexenbrennen, Himmelhergott a pod. Donnerwetter !!! :)))
[41]
Šumaváku
(skimic: 30.04.2007, 08:44:01
- x)
... s těma kloubama to nevím co poradit. Na to druhé tip - někde v Itálii jsem viděl v historickém centru města koně s kočárem, co měli takové důmyslné podohonové podvěsy :)) S trochou šikovnosti je do půl hoďky hotovo. No a nebo si pro dnešek práci naplánovat spíše na poli, louce, v lesíku :))
[43]
No jo Skimici...
(Jirka původní: 30.04.2007, 08:46:07
- x)
oni jí práskli buď z důvodů, že nebyla \"vstřícná\", nebo naopak byla a oni byli zasažení takzvanou frustrační teorií...tedy chvilka očekávání a chvilka zklamání....no stejně to dopadlo, jak to dopadlo. PeSi....proč by opravování hajzlu nemohlo posunovat lidstvo kupředu? Naopak....kdysi se více lidí ( těch zvláštního ražení ) raději věnovalo opravování záchodů, tak by jistě bylo na světě lépe.
[45]
2 skimic
(PeS: 30.04.2007, 08:49:23
- x)
čímž jsi ovšem otevřel zajímavé téma... Ve starší literatuře se často píše, že když člověk kleje, bere boží jméno nadarmo. I já sám jsem to občas slyšel od své babičky, abych nebral jméno boží nadarmo. Což mě přivádí k zajímavé úvaze, jak že se ten bůh vlastně jmenuje? Já při reakci na demonstraci své šikovnosti a spolupracujícího osudu obvykle používám tzv. kouzelné slovíčko, presentované mimo jiné v závěru filmu Sexmise. To je přece jméno pro boha jak stvořené! Tebou navrhované hromské-počasí je chabá náhražka. Clarke kdysi napsal skvělou povídku \"9 miliard jmen božích\". Dovolím si předpokládat, že uvedené kouzelné slovíčko je jedno z nich. A je to jméno dosti známé. Snad proto si jeden kolega občas povzdychne: \"kurva bože, co jsem komu udělal...\"
[46]
Na takové věci opatrně, aby to
(Jirka původní: 30.04.2007, 08:54:23
- x)
nedopadlo, jako v té inkriminované povídce....myslím, že to končilo...... a najednou začali pohasínat hvězdy.... ps. je to bez záruky pps. Koukám že íčkyádou netrpím jenom já....je to přenosné ..slávááá. Bohužel Vás to přejde, ale já jsem přenašeč :-))
[47]
Jo , Skimici, to se jmenuje
(Šumavák: 30.04.2007, 09:00:23
- x)
Poohbag, je to rakouský vynález zadaný magistrátem Vídně vynálezcům, aby jim nesmrděla Vídeň kolem Stephansdomu..... Koně z toho mají odřené nohy a Vídeň smrdí dál, protože to co tam doopravdy smrdí je koňská moč..... Já tu mám lidi na ježdění... to je ten problém!Ledaže bych provrtal sedlo a napojil se rovnou do střeva toho koně......
[48]
Šumaváku :)))
(skimic: 30.04.2007, 09:19:50
- x)
... no hlavně když ne napojení na tlamu :)) PeSi -no podle toho jakého jseš vyznání. V jakési SF povídce od Sama Lundwalla - Nic pro hrdiny /myslím/ se nudou zešílevší centrální počítač považoval za boha a komunikoval třeba skrz větrací mřížku či vilnou lepou děvu :) U katolíků také neporadím. Tam jsou jakési složité trojičné relace. Jirko-p - no jo. Budu muset ke Rputi na školení. Třeba s tím mě/mně jsem po jejím vysvětlení přestal mít po zhruba 35ti letech problémy :))
[51]
Tak jsem se byl podívat jak je to s těmi tobogány na
(Jirka původní: 30.04.2007, 09:30:46
- x)
koblížky...před tím zmiňovaným chrámem....koblížky krásně klouzají dozadu do připraveného zásobníku....a moč odtéká ko blízkého kanálu. Přesto mne to nepřipadalo tak hrozné, jako když projede okolo smrdutý náklaďák na stavbu co je hned vedle....prý dodělávají mezonetové byty asi na tří domy vedle sebe, stejně jako teď na tom arcibiskupství na druhé straně. Když je teplo a \"kočové\" své koníky ochladí proudem z připravené hadice rozline se pravý a nefalšovaný koňský odér daleko více než z nějakých odpadních produktů. Ale to je stejné, jako když se namočí pes. Mimochodem...koňských koblížků je po silnicích daleko více psích \"koblížků\" a všude tam, kde jezdí kočáry. Já v tom žádný problém nevidím. Alespoň mají ptáci teplé jídlo :-)))) Skimici....školení by zrovna mne nezachránilo ani omylem.
[52]
Obřad výročního vlhkého svěcení Brusele...
(Loki_F: 30.04.2007, 10:10:05
- x)
Dobrý den vespolek! Bude se konat v 3. výročí dne \"dobrovolné\" anexe České republiky Ejunijním spolkem, jenž se od předchozích anexí a protektorátů dosud lišil pouze v tom, že dosud nebylo vyhlášeno stanné právo a na protektory z Brusele dosud nebyly provedeny žádné o život usilují akty odplaty, zatímco provolání k českému národu proběhla již celá řada (např. \"chopení se příležitosti mlčet...\", zákazů příkazů a tisíců direktiv na kdeco). Vlhké svěcení je akt zcela dobrovolný, symbolický - niterné vyjádření přesvědčení, postoje i nálad. Proto jej každý světící jedinec provádí individuálně na základě předchozí kontemplace a beze slov v soukromí svého příbytku, nejlépe však ve volné přírodě. Provádí se čelem k Bruseli s pohledem upřeným přibližně v azimutu 284° (střední Čechy). Nemáte-li možnost určit azimut, je vhodné žehnat při západu Slunce, na šířku dlaně předpažené levé paže, vpravo od zapadajícího Slunce. Žehná se zaťatou pěstí se vztyčeným prostředníkem, pozdviženou do výše očí, se současným lehkým uplivnutím přes pravé a levé rameno... Po vykonání tohoto dobrovolného a úlevného aktu, je vhodné přikročit k nezbytnému aktu líbání pod břízou ... };D))))))
[53]
PeS(i) - dobrý oheň pro tchýně je - díky trvajícímu suchu - zaručen!
(Loki_F: 30.04.2007, 10:26:28
- x)
Je však třeba upozornit hasiče, aby Ti ji aktivně neuhasili...! };D Šumaváku - Ty vzhledem k trvajícím střevním potížím, jsi připraven vyslat \"naléhavý vzkaz do Brusele\", který se vykonává s pohledem upřeným přesně opačným směrem a s obnaženou druhou tváří...! };D))))
[55]
Loki_F
(skimic: 30.04.2007, 10:29:48
- x)
... lze ještě zároveň zintenzivnit dalším úlevným vlhkým aktem, k čemuž pánové využijí zbylou ruku /nesmí však od západu příliš foukat vítr/. Takto rozšířený obřad žehnání však doporučuji vykonat raději bez partnerky a k líbání pod břízou přistoupit až po krátké hygieně :)
[61]
Jirko původní
(skimic: 30.04.2007, 11:11:22
- x)
... na takto komplexně pojaté požehnání jsem už viděl i průmyslové mechanismy. Jezdí to po poli a dští kolem sebe :))) Mimochodem, s realizací knihovna se uvolní prostory v Klementinu. Přestěhuje se tam PEN klub a knihovna Václava Havla. To jsem si oddechl, že tam alespoň dají něco kvalitního a ne žádné s..čky.
[63]
Tak jsem, než se mi uvaří
(Šumavák: 30.04.2007, 11:23:10
- x)
kafe, nahlédl na titulky po serverech. Technaři budou slavit příchod máje, sociálisti, KSČM a nemakačenkové Svátek práce, většina populace bude pálit čarodejnice - měl bych inovaci inspirovanou z klasiky : Domluvit s Diem, aby ji místo na Krétu vzal k nám, čarodejnici upálit a bejka pak na témže ohni ugrilovat......ale on by asi neměl pochopení, von měl( bejk jeden) soudím, s Evropou jiné, příjemnější, záměry. Ale o oslavách výročí vstupu do EU se nikdo moc nešíří.....
[64]
Teda teď jsem rád, že nemám dnes nic důležitého....
(Jirka původní: 30.04.2007, 11:24:38
- x)
asi půl hodiny se docela \"řežu\" ..... v řadě stojící rozmetači vyblískaní, až oči přecházejí a rozmetávají vlhkou poctu pod azimutem 284° ..... kvalitními sra*kami se zapíchnutými peny naplněné rudolfínum nad tím vším Havlova koňská busta......a paní Dáša potěšeně píská z povzdálí :-)) ps. ta mrva je samozřejmě bio...:-))))
[70]
Šumaváku
(ptakopysk: 30.04.2007, 11:49:14
- x)
Nápad je to úžasnej! Ale musel by to sochat nějakej kamarád. Aby z toho nebyla urážka na cti. Vzpomínáte, že nebyl problém s nabarvenou bustou stařičkého mocnáře na pařezu obrostlým prašivkama, ale běda když si někdo jinej zkusil přihřát polívčičku...
[72]
Z druhé strany
(skimic: 30.04.2007, 12:00:40
- odkaz
- x)
... se Havla musím zastat /jak ho jinak nemusím/, že v zásadních věcech má \"koule\". Třeba radar atd - viz jeho rozhovor pro páteční Sueddeutsche Zeitung /odkaz/. To vyjádření je srozumitelné a jasné. Žádné kecy a tanečky okolo /dávám rovnou druhou stranu - ještě to má první a třetí/.
[73]
Čarodějnice
(martin TT: 30.04.2007, 12:01:27
- Mail
- x)
dneska může být ještě povídání o 30. dubnu aktuální, ale pořád jsem je odkládal a odkládal. Takže jsem pro zvědavé publikoval na svém blogu starší, narychlo spíchnuté povídání. Bylo sice kdysi určeno dětem, ale třeba tam najdete něco nového. Jirkův Nepravidelník bych nechtěl zaplevelit, nezaslouží si to ani on, ani Tintoretto.
[75]
Tak dobrá Rputi i ostatní... prokoukli jste mě!
(Loki_F: 30.04.2007, 12:34:31
- x)
Věděl jsem, že Vaše společná i individuální inteligence a tvůrčí schopnosti (zvláště pod článkem o tak tvořivém a svérázném umělci) najde alternativy povyšující pouhé žehnání v obřad daleko niternější a s větším dosahem... };D))) Forma vlhkosti je absolutně, ale opravdu ABSOLUTNĚ nenařízená, nepředepsaná, liberální a zcela v rámci osobní kreativity a naturelu žehnajícího, důležité je dodržet ten směr... (aby si nestěžovaly některé minority sektářsky založené..., rozhodně proto ne směrem k Mekce, Vatikánu, Chanovu... apod.).
[77]
Šumaváku co Bugatka...a německá k tomu...
(Jirka původní: 30.04.2007, 13:12:34
- odkaz
- x)
ale Lamborgini \"džííípaaaa\" toho pro nezájem přestali vyrábět. Podle mne je to daleko krásnější a brutálnější auto než celý hammer a spol.... pokud se to neobjevý v odkazu rovnou tak hledejte v historických vozech...typ LM nebo LMA jo jasně jsou hrozně hnusný, ale mě se nějak tak zvláštně až perverzně líbí Představte si ..... folcvágni ...taky je koupili. A už teď do nich dávaj celej interier z audiny a i KLÍČEK stejnej jako maj všichni s těmi kruhy:-(( A i motory už nestojej za nic.
[78]
Martine TT
(skimic: 30.04.2007, 13:36:50
- x)
... hezké povídání/shrnutí na Tvém blogu. Ostatním doporučuji nahlédnout. Jen dvě poznámky: ad \"zapálit hranici s panákem\" - panáka napřed raději vypíti, byť by znázorňoval čarodějnici :) ad \"Filipojakubská noc\", tedy k Filipovi a Jakubovi - taky jste si všimli, že katolický kult často oslavuje v zásadě lůzry? Tu shozen z věže, tu ukřižován, ukamenován, sežrán atd.
[81]
skimici
(martin TT: 30.04.2007, 14:46:57
- Mail
- x)
ono to vychází z principu svatořečení - nejdřív musíš umřít. Ta mučednická smrt a utrpení pro víru byly kdysi nejpodstatnější pro rozšiřování legend, dneska se katolická církev převekslovala na charitu a právě teď se snaží zbourat i poslední omezení pro sv. Wojtylu. Jediné, co jim zůstalo, je smrt, ale pokrok nezastavíš....
[84]
Martine.....že jo....
(Jirka původní: 30.04.2007, 15:05:18
- x)
škoda bylo by to vážně hezké dodržovat loajalitu ke značce....ani nikde po \"bazarech\" jsem ho moc neviděl. A ten kdo má, si ho velmi považuje, je to nádherný sběratelský kousek. Ten v ceně vůbec neklesá, naopak se chová jako starožitnost. Ale to každé zvláštní auto, nebo limitovaná serie výrobků. Mimo tohodle, udělali pár kousků ještě jednoho více brutálnějšího...ten měl veprostřed přední haubny hrb jak velbloud....vůbec přez něj nebylo vidět na cestu....krása nesmírná
[85]
..trochu historie k té Gumball rally
(Dušan Neumann: 30.04.2007, 15:45:06
- x)
s touhle ptákovinu přišel začátkem sedmdesátých let americký závodník, tou dobou redaktor měsíčníku Car & Driver Brock Yates. Pod názvem Cannonball Rally stanovil jednoduchá pravidla. Účastník může použít jakékoliv vozidlo podle vlastní volby a dostat se s ním z New Yorku do Redondo beach v Kalifornii, jakoukoliv cestou a rychlostí, kterou bude považovat za odpovídající situaci. Prvního ročníku se zúčastnil yates sám - nikdo jiný na start nepřijel. Jízdu publikoval v magazinu. Na startu druhého ročníku se sešlo už více teamů a v roce 1975 ji bylo už 40. Yatesovi bylo jasné, že jej jen otázkou času kdy dojde k nějaké tragedii a proto organizování závodu v tichosti opustil. Poslední Cannonball se jel v 1979. Nejrychlejší čas původního Cannoballu byl 32 hodin a 51 minut. Tématu se rychle inspirovali filmaři a natočili několik úspěšných komedií \"Smokey and the Bandit\" s Bruce Reynoldsem. Brock Yates se podílel na scénáři. V roce 1976 byla natočena obdobná komedie s Michalem Sarazzinem v titulní roli pod názvem \"Gumball rally\"... Z původního Cannoballu se stala legitmní časová rally, kde jsou řidiči penalizováni jak za pozdní tak předčasný příjezd. Zato Gumball se stal výsadou bohatých výstředníků. Pokusili se o něj i letos. Start v San Francisku - cíl Miami. Jenže časy se změnili. Sotva \"závodníci\" vyrazili na dálnice, sáhli vyděšení řidiči předjíždění 200 km rychlostí po mobilech a vytočili 911. Netrvalo dlouho a CHP (California Highway Patrol) nastražila pasti, vyslal helikoptéry a policejní cruisery (většinou nějaký sedan Chevrolet Impala s motorem z Corvette). Závod odstartoval v 8:00 a v 9:30 už seděli dva závodníci ve vězení v Alameda County, 4 v Solano County a další dostali těžké pokuty. těm nejrychlejším policie supervozy zabavila a bude na soudu, aby rozhodl zda-li jim je vrátí nebo budou-li prodány v nějaké dobročinné aukci. Po CHP vstoupila do hry NHP (Nevada) a řady závodníků dále silně prořídly. Vítěz - kdo to byl nevím - dorazil do Miami za 5 dní, což odpovídá slušné rychlosti zřejmě jen při mírném porušování dopravních předpisů. (Jednou jsem pospíchal a dělal Pottsville , PA - Reno, NV za 4 dny - a to jsem v noci spal tak 5 hodin v motelu - a v Utahu zaplatil 512 dollarů pokutu...) Jo, americká veřejnost má jinou mentalitu... blbnutí zbohatlíků na silnicích tu příliš neoslˇnuje, v televizi nebyl o Gumball rally ani šot.
[88]
jo Dušane...tak nějak to dnes bude....
(Jirka původní: 30.04.2007, 15:56:08
- x)
minulý rok, pokud vím, tak \"vstupní poplatek\" byl 200 000 usd. Pak snad bylo vše v ceně. Tento rok, jsem viděl jenom přenosy po Thajsku....je to šílenost. Ale jediné co vím, že auto převážejí v Ruslanu a sami mají něco jiného, to nemohu sloužit jaké. Jenom ten lambo džíp mně prostě \"vzal\". Jinak mne auta , která mají moc neberou....i když jsou některá pěkná a jistě i výkoná.
[89]
Jirko, entry fee byl $ 12,000
(Dušan Neumann: 30.04.2007, 16:14:14
- x)
ale nekryla ani pokuty ani kauce za propuštění z vězení... pouze chlast a mejdany...kolik stála účast v té evropské nevím, ale také mne to nějak nebere. ..občas se rychle svezu, abych zjistil jestli jsem to ještě nezapomněl, po nějaké opuštěné silničce mezi farmami kde je dobře vidět abych nikoho nevyděsil - kromě sebe- ale na dálnici to považuji za nezodpovědný hazard. I tu pokutu v Utahu jsem dostal v poušti kde jsem za dvě hodiny dojel a předjel jediné auto a na smůlu to byl neoznačený policajt....
[90]
Poprední odborníci na klímu
(skimic: 30.04.2007, 16:25:06
- x)
... a významní predstavitelia (!) 150 (!!!) krajín sa zišli dnes v Bangkoku na paťdňovej (!!!!) konferencii organizovanej Spojenými národmi. Píše Ekolist po drátě. \"Teraz nastal ten čas\" vrkl námestník thajského ministra ŽP Čatrí Čuejtrasit v úvodnom prejavu. No veru, že nastal, už dlho nikde neboli :)) Mmch, jeden z bodů je studie, která by měla zdůraznit větší potřebu využití jaderné energie. Má být zveřejněna v pátek. to je asi ten důvod, proč museli před jč matkami a Puhringerem zdrhnout tak daleko :)
[92]
Šumaváku
(martin TT: 30.04.2007, 17:21:36
- Mail
- x)
245/145? Na humor je to blbá sranda!!!! Jestli je to opravdu tvoje řečiště, tak bez nároku na odbornou přesnost ti sděluji, že už jsem jel asi třikrát \"rychlou\" a doktoři mi řekli, že je mám volat, jak mi spodní údaj vyleze nad 120. Pokud jen přelezu stovku, tak bych se měl jet ukázat.
[94]
Šumaváku...to není moc velká sranda....
(Jirka původní: 30.04.2007, 19:18:49
- x)
chápu, že je potřeba vše obstarat okolo koní a hospodářství, ale napřed radši teď obstarej sebe.... jestli Tě to potěší.... balíček dorazil.....a jen doufám, že budu nejhloupější sedlák. Moc bych totiž přál vyhrát místní pěstitelskou soutěž....zatím na mne gramaticky nikdo nemá, ale uvidíme dál :-))) Dušane...třeba jsem se překoukl o nulu. Je už to rok a kus. Je ale fakt, že po Evropě vymetali ty nejlepší hotely, restaurace, Casina, bary....divil bych se kdyby něco platili ze svýho cash.
[101]
Já doufám, že jo!
(Šumavák: 30.04.2007, 22:27:03
- x)
Já jsem odpoledne ještě chytil \"svého\" doktora v ordinaci u jeho počítače, probral to sním, změnil podle jeho rady množství a poměr prášků a teď už jsem zpátky na 120/70. Asi s těmi chřipkami budu muset být opatrnější. Možná se na tom podepsalo i to že jsem jak na pátek, tak na sobotu málo spal..... Myslím, že to bude dobré. A na středu ráno jsem se objednal na kontrolu....
[103]
Krásné ránko!
(Rpu?: 01.05.2007, 05:05:05
- x)
Že chřipajzna s tou hercnou zacloumá je všeobecně známo - takže co takhle nějaký to C, Šumaváku? A ke všemu tu byl včera fén. Ráno bylo chladněji, přes den příjemných 13-15° a kolem druhé se to najednou zbláznilo a vyletělo na 25°. A dusno-hnusno, že jsme sotva funěli a Blesan nevěděl o kterou dlaždičku se ještě ochladit. A jelikož to sem jde přes Šumavu, tak se nelze divit - takže Šumaváku vážně bacha! Idnes píše, že v květnu bude pršet - no doufejme... Nevím, kde to Macek sebral, ale vypadá to na Kuchtovou a její líheň: \"No, konečně! Namísto polovzdělaných absolventů základních škol, ovlivněných hlavně rodinou a pedagogy, budou školy chrlit přemýšlivé a dokonalé občany, ovlivněné hlavně ENV, OSV, VMEGS, VDO, MKV a MV. Politbyro Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik by se nemuselo stydět za ty zkratky a Orwell by mohl doplnit román \"1984\" o další úvahu významu zkratek v době posttotalitní. Takže: ENV = enviromentální výchova, OSV = osobnostní a sociální výchova, VMEGS = výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, VDO = výchova demokratického občana, MKV = multikulturální výchova a MV = mediální výchova. Ema má ENV, OSV, VMEGS, VDO, MKV a MV. Ó, ta se má!\"
[104]
Dobré ráno
(skimic: 01.05.2007, 07:48:51
- odkaz
- x)
... z vitamínů C doporučuji zejména Courvoisier :)) Rputi - a tohle Kuchtová fakt nemůže :))) To je rozběhlé už někdy od roku 2005 skrze Evropský fond sociálního rozvoje a MŠMT /alespoň podle toho odkazu/. To ale nic nemění na tom, že je to řácký z Bruselu našimi výzkumáckými budižkničemy opsaný mindfuck. Ty příklady třeba z Austrálie se tady učitelům fakt budou hodit :) Ropákem 2006 Říman - oceněn za svoji vytrvalou antiekologickou aktivitu Zelená perla 2006 - za nejslepší antiekologický výrok - s přehledem zvítězil Kubera :))
[105]
skimici,
(Rpu?: 01.05.2007, 08:13:29
- x)
ježkovy voči, tedy to je síla! Bolševická ideologie par excelence s jen trochu jiným nátěrem. Když si představím naší pí.uč. jak přednáší \"myšlení v evropských a globálních souvislostech\", jdou na mně mrákoty.... \"Multikulturní výchova v RVP\" - nevypadlo jim tam náhodou \"H\"?
[106]
Rputi
(skimic: 01.05.2007, 08:35:44
- x)
... úpřímně řečeno mě to zas až tak nešokuje. Lejou tam prachy a tito je prostě čerpají. Čím víc nalejou tím víc takovýchto nesmyslů bude zplozeno. Normální byznys. Před časem jsem tu zděšeně kvílel kde se schovává oněch ca 250 000 pracovníků ve školství. Tady si myslím, že je částečná odpověď. Na jednoho normálního kantora/studenta bude nasáto hafo takovýchto pijavic. Současně není možné uvolnit peníze na zvýšení počtu studujících /například/ stomatologů. ... ale že je venku krásně, co? Nedaleko probíhá příprava prvomájové oslavy místní KSČM, budoucí hlavní síly v Senátu, jak to vypadá podle posledních voleb v Chomutově a situace před druhým kolem v Přerově.
[107]
Dobrí ráno
(martin TT: 01.05.2007, 08:46:40
- Mail
- x)
kolem sedmé se mi zasekla domácí síť i s připojením a teprve teď jsem to rozchodil - nevím jak, protože jsem znaven zvolil klasickou metodu. Všechno jsem vypnul, posnídal a znovu všechno zapnul. A ono se to rozběhlo. Pod nulou sice nebylo, ale \"severní vítr je krutý\" - zdravím Danu s konvemi. Nezapomeňte na rozkvetlý strom!!!
[109]
Dobré ráno...
(Jirka původní: 01.05.2007, 08:57:05
- x)
Šumaváku....to je fajn....vitamín C jako Cognac....vitamín W jako hvísky a vitamín R jako ....to slovo máme zakázaný :-))) Můžu ubezpečit na podobné zkratky jsme břídilové, v synkově škole si často připadám, jako v té pověstné Mládkově písníčce o zkratkách....ale nedokážu je tak bravůrně identifikovat jako Vy...ale dělám, že tomu rozumím. Ostatně to po mě očekávají, že nebudu žádný blbec, kdyby věděli jak hrozně se pletou :-)) Jinak takové podobné programy, jak jste je rozklíčovali probíhají dokonce na prvním stupni. Měli také školní \"ekoveletrh\", kde každá třída měla nejen svůj stánek, ale i vypracovaný projekt na různá multi, eko,.... sociální témata....Pohled na věc je úplně jiný než v Čechách. Ale já jsem tady jen krátce, to by spíš Brouk věděl jak je to opravdu s tou vstřícností rakouských Hawelků, Sykorů, Lisků....:-))
[110]
Skimici, to RVP je boží
(Dušan Neumann: 01.05.2007, 09:03:08
- x)
vřele doporučuji k přečtení a poučení gymnasiální část, a to zejména instrukční článek o vrtuli (http://www.rvp.cz/clanek/5/1318). Zvláště když člověk pozorně podívá, co se tomu umělcovi podařilo vyrobit z CD místo vrtule musí mu být budoucí generace vzdělávané touto sortou pedagogů upřímně líto. Vsadím se, že něco tak úchvatného by nedokázal vyrobit ani Pavel Kořenský
[114]
Modroptáku,
(Rpu?: 01.05.2007, 10:00:10
- x)
to už není ani dekadence, to jen polovzdělanci, co se uměj sotva podepsat a nikde by se neuživili se přicucli na tom správném místě. On už je to teď průser jako hrom, jak zjišťuji, bohužel, na kůži vlastní dcery - a tohle bude zřejmě ta rána z milosti. Doba, kdy gramotným bude ten, kdo se umí podepsat se blíží. Konec konců s blbejma se líp manipuluje a o nic jiného zřejmě nejde....fujtajxl!
[117]
Modroptáku případně Foundry
(Finist: 01.05.2007, 11:32:15
- odkaz
- x)
Vás by to mohlo zajímat. Tak ministerstvo financí splichtilo další matroš o fiskálních výhledech (viz odkaz) a kromě kop celkem nudné statistiky je tam i kapitola 4 jak si ministerstvo zdůvodňuje fiskální politiku. K tomuhle jeden známej (z netu) kterej na ministerstvu dělá říkal, že když mluvil s vedoucím jak je ta kapitola jednostraně keynesiánsky napsaná tak že prej vedoucího nikdy ani nenapadlo že by automatické stabilizátory nemusely fungovat a že stejně si fiskální politiku odůvodňují v celé EUnii.
[119]
Vy jste to , ale vůbec nepochopili :--))
(Jirka původní: 01.05.2007, 11:33:20
- x)
to přeci vůbec není o vrtuli, matematice, či proudění vzduchu.....to je o recyklaci materiálů a přípravy na budoucí život v krásné vždy zelené EU, která plní emisní limity na 130% už v půlce roku.....Počitače budou na příděl a dynamo s rotopedem bude standardem...jeden rotoped na vesnici bude povinnost a budou dotace na kvalitní stravu pro šlapající ( Skimici neplést pojmy s E55 ) tedy to znamená maso jednou týdně. Ty vrtulky jsou přeci naprosto geniální....větrníčky \"osypané\" pole,louky stráně sekané v termínu a po stráních bloumající děti s košíky plných samonabíjících se baterek......krásná a světlá budoucnost.... Šumaváku, jen vydržet......to jistě přejde. Otec taky odedneška chodí bez berlí :-)))
[121]
Jo Rputi...tak nějak to bude..
(Jirka původní: 01.05.2007, 11:51:31
- x)
ale neviděl bych v tom programový záměr. Je tottotiž nezřízená hloupost. Králíček také nejí schválně mrkev plnou dusitanů proto , aby naštval lišku, ale pro, že ta mrkev je taková krásná, oranžová a veliká. Přesto ho ta liška nakonec slupne. Ale slyšel jsem, že machometání nemají rádi více ateisty, než věřící na cokoliv....a také se snad obnový staré tradice. kdyby ano tak by zase u nás bylo ingresorské právo.....a tak by jste byli všichni u nás vítáni :-))))
[123]
Po obědí
(martin TT: 01.05.2007, 13:13:02
- Mail
- x)
Zatímco na rbb se Karel Gott a Peter Kraus navzájem provádějí jarní Vídní a Prahou, vymýšlím doplňky ke zmrzlinovému poháru před odpolední vycházkou. Při četbě některých příspěvků na jiných blozích si maně vzpomínám na Lakoonta. Co mi bude platné vědomí pravdivých předpovědí, když se budu houpat na klandru, oběšen ušlechtilými bojovníky za mé lepší příští? Ti sociálně cítící bývají největší sobci! Ale zpráva o Jirkově tatínkovi je dobrá - asi se \"starý pán\" rozhodl, taky si něco z toho máje užít.
[124]
k nahlednutí do ekonomického myšlení tvůrců Fiskálního výhledu
(Dušan Neumann: 01.05.2007, 13:38:06
- x)
nabízím tento vysvětlující rámeček (v originále \"box\"). Sektor vládních institucí přispívá poměrně velkým dílem k růstu hrubého domácího produktu. Hlavním úkolem tohoto sektoru je sice přerozdělovat národní bohatství, zároveň však sektor vytváří po sektoru nefinančních podniků druhou největší přidanou hodnotu, která vstupuje do výpočtu HDP. Produkce tohoto sektoru dosáhla v roce 2006 hodnoty 596,1 mld. Kč, což představuje 18,6 % HDP. Dominantní část samozřejmě tvoří netržní produkce, která dlouhodobě představuje více než 90 % produkce tohoto sektoru. Menší část produkce vstupuje do příjmů jako tržby. Největší část produkce je tvořena v subsektoru místních vládních institucí, následována jen velmi těsně subsektorem ústřední vlády. Fondy sociálního zabezpečení se pak na této produkci podílejí naprosto zanedbatelně, což je dáno především tím, že subjekty, kterým zdravotní pojišťovny platí za zdravotnické služby poskytované sektoru domácností, nejsou součástí tohoto subsektoru, a produkce se tak vytváří jinde. Mezispotřeba sektoru vládních institucí dosáhla v roce 2006 hodnoty 213,5 mld. Kč, a hrubá přidaná hodnota tohoto sektoru byla v roce 2006 celkem 382,6 mld. Kč. Jelikož většina produkce tohoto sektoru je netržní, není možné spolehlivě na trhu stanovit její cenu. K ocenění se přistupuje na bázi vlastních nákladů (spotřeba fixního kapitálu, náhrady zaměstnancům, mezispotřeba, ostatní čisté daně na produkci), v rámci nichž jsou největšími položkami náhrady zaměstnancům a spotřeba fixního kapitálu. Většina přidané hodnoty tohoto sektoru je přidělena právě zaměstnancům. Tato hodnota činila v roce 2006 celkem 250,6 mld. Kč a představovala 65,5 % hrubé přidané hodnoty; spotřeba fixního kapitálu tvořila celkem 138,9 mld. Kč, což představovalo 36,3 % hrubé přidané hodnoty. Čistý provozní přebytek tohoto sektoru se dostal do mírně záporných hodnot, což značí, že jeho samotná produkce nedokáže pokrýt náklady spojené s opotřebením fixního kapitálu a s platy zaměstnanců. Tyto náklady se musí následně hradit z dalších příjmů, kterými tento sektor disponuje (především daně a sociální příspěvky). Toto potvrzuje funkci sektoru vládních institucí, která, jak již bylo zmíněno, spočívá především v přerozdělování bohatství. Pod součtem přidaných hodnot jednotlivých sektorů národního hospodářství si pak můžeme představit celkovou produkci hospodářství formálně většinou reprezentovanou hrubým domácím produktem. ...což svým prostým a neškoleným rozumem chápu jako, že vládní insttituce produkují tím, že z trhu peníze seberou a moudře přerozdělí, přičemž se jich během tohoto procesu třetina někde ztratí..... ...teď jsem prozřel, celej život se živím blbě, tohle by mi šlo daleko líp než se rejpat v karburátorech, dyť já jsem rozenej ministr financí!!!
[131]
Rputi, nevím k čemu
(Šumavák: 01.05.2007, 16:26:11
- x)
to normálně může slouřžit, ono 7 cm průměr není úplně obvyklé... ale najdi si v tel.seznamu Řempo Holoubek, Čes.Budějovice ( je to naproti Otýlii), a tam se zeptej. On stále ve velkém provozuje dodávky všeho možného a nemožného pro řemeslníky a navíc má vlevo vzadu v rohu maloobchod, kde ti prodají klidně i ,alé množství z čehokoliv, co mají na skladě... já tam, nakupuji věci, které jinde neseženu a navíc za ceny (mírné)o kterých se jinde nezdá.
[132]
dobré odpoledne...tak jsem se právě vratil z ......
(Jirka původní: 01.05.2007, 16:26:14
- x)
Prateru kultury a oddechu.lidí jak nas.... všude rudé balonky SPO....dětem jsem je zakázal, nebo od komunistů si nic nemají brát, došlo i na školení proč jim nenaletět. Ale nevím co bylo horší, SPO , nebo hrad hrůzy, dvoupatrový.... Martine pokud si myslel něco takového jak tady psal Loki s čestnou salvou rozmetačů pod azimutem 284°, tak fakt nevím. A jestli to bylo něco jako s tou rozkvetlou třešní, tak to už vůbec ne. Rputi, matně si vzpomínám na jeden reklamni slogan s toho obchodu, kde jsou bobři pečení a vaření....když nevíte co by, najdete to v Hornbachu :-))) Já vím je to trapné, ale co byste chtěli, když mám takový zážitek.
[136]
krásné odpoledne,
(divana: 01.05.2007, 16:41:58
- x)
dnes jsem si vyrazila na letnou. cestou potkala i rozkvelý strom..a pak jsem šla otestovat akci 1. máj bez komunistů. jo. přišel i topolánek. promluvil k politickým vězňům. mimo jiné řekl, že všichni máme kousek komunismu v sobě a musíme ho odbourat a dostat ho taky z našich dětí. to bylo dobrý, říkat těm lidem, co prožili koncentráky německé i bolševické, že v sobě mají kus komunismusu. a že po dvaceti letech po sametu mají začít komunismus odbourávat! na ale na druhou stranu, topolánkovi i za tuhle pasáž přítomní zatleskali. čekala jsem pískot nebo alespoň ticho. ne, tleskali. tak jsem šla k podiu a v pauze, než začal mluvit ouzký, jsem mu řekla, že nesouhlasím a že to samé tvrdil havel a i tehdy jsem nesouhlasila a že v sobě komunismus nemám. na to mi odpověděl, že máme všichni. tak jsem jen už houkla, že já ne a šla jsem. naštvaná... to mám v sobě zřejmě taky fašismus a ještě k tomu krapet bílé hory. a co z mých pomíchaných předků z půlky evropy? ani nechci domýšlet - a jak to odbourat a co chudáci moje děti, jak se jim bude dařit odbourávání. a co jejich ještě nenarozené budoucí děti - odbourávači...
[143]
Divano,
(Foundryman: 01.05.2007, 17:54:17
- Mail
- x)
aniž bych chtěl být vykladačem Topolánkových slov, třeba neměl na mysli ani tak politické souvislosti jako ekonomické - víru v blahodárný vliv státu na hospodářství, požadavky na \"bezplatné\" zdravotnictví a školství, přesvědčení o tvorbě hodnot přerozdělováním (viz výše Dušan). V tom případě má 100% pravdu.
[146]
Rputi,
(Modrý pták: 01.05.2007, 18:17:34
- x)
ad 10:00:10 naprosto a bezvýhradně souhlasím. Foundry ad \"progresivní daň jako stabilizátor ekonomiky\" - to je právě proto, aby ten státní sektor mohl vytvářet tu \"druhou největší přidanou hodnotu, která vstupuje do výpočtu HDP\" :-))))). No a tím se tvoří tyhlecty globální klíčové kompetence nezbytné pro fungování sociálního racketeeringu, který byl povýšen na státní doktrínu.
[147]
Finiste,
(Rpu?: 01.05.2007, 18:38:48
- x)
když ony detaily se strašně rychle zapomínají a hodně lidí se pamatuje jen to, že \"to bylo zadarmo\". Že zdravotnictví stálo za bačkoru a lidi chcípli, protože ani netušili, že lék na jejich nemoc je, že se doktor rozhodoval, jestli lék na angiopatii (skleroza očního pozadí, kdy hrozí oslepnutí) dá tomu či onomu pacientovi, protože pro oba neměl....atd. Lidi nebyli zvyklí se kvůli svému zdraví, nebo vzdělání svých dětí uskrovňovat. Zajímavé je, že to neplatilo, když šlo třeba o to, aby holka byla krasobruslařkou, nebo kluk hokejistou, nebo šlo o uměleckou karieru....
[149]
OT
(martin TT: 01.05.2007, 19:17:54
- Mail
- x)
narazil jsem na síti na tento článek - moc se mi líbil: Evropský ústavní soud definitivně rozhodl kauzu „Česká republika vs. Evropská unie” táhnoucí se již třetím rokem. Po řadě odvolání dospěl ke konečnému verdiktu, proti kterému se již nelze odvolat. Vepřové bylo definitivně zakázáno. Řada pravicových politiků neskrývala po oficiálním zveřejnění rozhodnutí své rozhořčení, ovšem na levici a mezi zelenými zavládla veselá nálada. Oslavovalo se, jak jinak, Coca Colou. „Vepřové se zelím není jen diskriminačním jídlem, ale i násilným produktem týraného vepře domácího,” kvitoval s povděkem rozhodnutí soudu předseda strany Bursík. Mnohem dále zašla Katarina Jaques, která tvrdí, že jde jen o začátek dlouhého procesu, na jehož konci budou stát kaloricky vyvážené, nemasité a multikulturní jídla. „Kdo dobrovolně jí vepřové, to je jako by rovnou páchal genocidu,” zní její rozhořčené heslo. Známí eusocialističtí optimisté Špidla a Paroubek si výrok soudu taktéž vrchovatě pochvalovali, neboť s „Evropskou unií na věčné časy a nikdy jinak” je jejich ústředním mottem. I když Paroubkovi se po vepřovém s pivem jistě stýskat bude. Největší radost měl nositel Nobelovy ceny míru a iniciátor žaloby Václav Havel. Ve svém krátkém tříapůlhodinovém strhujícím projevu vyjádřil znechucení nad čecháčkovstvím té ubohé lůzy, která se nacpává vepřovým a zalívá to pivem (a navíc nechápe jeho jedinečné a geniální hry). Projev samozřejmě přednesl (jak je dnes v EU zvykem) německy. Simultánní překlad byl, jak-jinak, zajištěn… do francouzštiny. Výrok soudu, který definitivně zakazuje „vepřo, knedlo, zelo” nazývat českým národním jídlem, šel mnohem dále, než žalobci původně zamýšleli. Vepřové maso musí být okamžitě a definitivně vyškrtnuto ze všech jídelníčků restauračních zařízení podnikajících v Evropské unii. Po řadě protestů Hinduistického bratrstva (kterému padlo za oběť při oprávněných a mírumilovných pouličních násilnostech okolo 25 000 automobilů a 350 lidí omylem zabitých) bylo na „toleranční listině jídel” vyškrtnuto také maso hovězí. Tento „toleranční zákon” nastupuje platnost asi rok po té, kdy Evropský nejvyšší soud definitivně zakázal prodej, distribuci a konzumaci alkoholu na veřejnosti, protože to vše uráží náboženské smýšlení muslimských a dalších menšin. Mohu s radostí v srdci konstatovat, že jsem nejšťastnější člověk na světě. Za to, že jsem se nenarodil v tom diskriminačním teroristickém 20. století, které ublížilo tolika Cikánům, muslimům, prasatům i krávám. A Katarině Jaques samozřejmě.
[150]
Martine....asi tak
(Jirka původní: 01.05.2007, 19:34:19
- x)
přeci se k takovému cíli dostáváme dlouhými až málovými kroky. Vždyť už teď jsou kolky na všem nezávadném...a není to jen kvůli spotřební dani.....za chvilku , uvidíš, budou velké varovné červené nápisy nejen na vepřovém, ale třeba i na kávě a čokoládě
[152]
martine- fuj !!
(šimon klein: 01.05.2007, 19:54:43
- x)
po 4 dnech v lůně přírody (vyklízel jsem ne zcela proleželý kompost - jedny utopené holínky je výsledek)a mimo weby a blogy .... a po výborných prasečích hodech... takovej článek....bohužel moc realistický....ale alespoň zaměstnanost kontrolorů a vůbec fšech těch slušnejch lidiček stoupne na vyšší level, jak říkaj naši bůdhisti...
[155]
Taxem
(ptakopysk: 01.05.2007, 20:47:05
- x)
dneska viděl Šumaváka a vypadal docela živě. Daník byl sice živější, to musím přiznat, ale jeho páníček taky vypadal O.K. Hlasem velikým velel a šikanoval nezvedené adepty umění jezdeckého. Akorát by si už měl pověsit ceduli s firmou na vrata firmy, jak to určitě vyžaduje nějaká vyhláška ministerstva čehokoliv, aby zblblý ptakopyskové nemuseli kroužit pohraničním pásmem jak masařky.
[156]
Hezký večer!
(Dana: 01.05.2007, 20:47:58
- Mail
- odkaz
- x)
Tak máme po prodlouženém víkendu! Včera jsme upálili čarodějnice a dnes oslavili každý podle svého gusta. Já byla v Olomouci na jarmarku a koncertech.Moji oblíbení Celtic cross a také Tomáš Kočko byli skvělí,bohužel, vrchol odpoledne, Petera Lipu, jsem neviděla, musela jsem odjet. Jinak k tomu celému chtěl Vojta něco podotknout, něco napsal - viz odkaz - ale pak mávl rukou a zmáčkl delete...Asi to bude dobrý netový diskutér! :-)))
[159]
OT:pokud si chete poslechnout
(Dušan Neumann: 01.05.2007, 21:11:58
- x)
nějakou pěknou ajrišáckou muziku, skočte si na můj Youtube. nainstaloval jsem tam tři písničky místního holčičiího tria Celtic Sunrise. Výborně tam fidlá violistka našeho okresního komorního orchestru.... (na Youtube pod Dusan45)
[160]
Dano
(martin TT: 01.05.2007, 21:13:12
- Mail
- x)
Peter Lipa se svým bandem má teď moravské turné a přijede 4. května na koncert do našeho kulturáku. Když jsem to viděl včera na plakátech, tak jsem se převelice podivil, protože mi to ale vůbec nesedí do dramaturgie místního kulturního obstaravatele. Ale doufám, že se mi v ten den povinnosti v Brně neprotáhnou, abych to stihl.
[161]
zdravím, letos jsem ještě přežila,
(maYda: 01.05.2007, 21:13:14
- x)
na hranici mně nestrčili. Čarodějnice O.K., letos ani nebyla fronta na pivo (zda národ méně chlastá, čarodějnice byly méně navštíveny nebo byla šikovnější obsluha pípy, to netuším) Dokonce i pusu pod rozkvetlou třešní jsem obdržela, ačkoliv vzhledem k posunu ve vegetačních lhůtách dalo fušku najít nějakou neodkvetlou. Jinak jsem ovšem poněkud zanedbala pracovní závazky a tztak, máj, nemáj, spěchám nikoliv v rozkvetlý háj, kde ku lásce zve hrdliččin hlas, ale k počítači.
[164]
Martine, dík...
(Dana: 01.05.2007, 21:25:07
- Mail
- x)
zítra je den ouřední, ale zkusím někoho zlanařit na ten čtvrtek..i když Ostrava je mi blíž... :-))) Jo, teď napjatě sleduju pád sloupce na venkovním teploměru - brambory jsou všecky venku a mám obavu, že můj strach z přemíry plevele se vyřeší radikálně - brambory zmrznou a nebude tak co okopávat... Zatím to je nadějné, +7 a zatažená obloha, ale ráno to může být úplně jinak...
[166]
Šumaváku, ptakopysku,
(Rpu?: 01.05.2007, 21:36:12
- x)
nevíte náhodou, co se dá dělat se psem, když má natařený svaly. Ten cvok Blesan se zkamarádil s koněm a lítali tam po louce jak dva blbci. A Blesan samozřejmě musel dokazovat, že je stejně rychlej, jako ten kůň - a teď tu sotva leze a nesmí se na něj moc sahat...:))
[167]
Šumaváku
(ptakopysk: 01.05.2007, 21:37:09
- x)
nejste vy nakonec příbuznej tamtoho hospodskýho... postavil si hospodu u silnice směrem na Písek, ale lezli mu tam lidi... :o) Já jsem ten cedulefree prostor pochopil spíš jako test inteligence, kterým jsem neprošel. Zmátlo mě těch třista metrů od hlavní silnice - v té vzdálenosti byla totiž silážní jáma...
[168]
Dobrý podvečer,
(PeS: 01.05.2007, 21:44:08
- x)
o5 zde... Tak postupně a pozpátku - 2 ptakopysk - on tam tu ceduli má. Leč ne na vratech, ale na křižovatce k němu (pokud se to dá nazývat křižovatkou). A dyž nevim, tak se zeptám - poskytl bych vcelku podrobný návod, jsa dlužen za tu zkratku na Poděbrady... 2 Dana - představte si, že čarodějnice se pálily i v Praze... To lze nazvat jedině \"úcta k tradicím\", nebo \"zaprděné zpátečnictví, nehodné dnešní moderní EU\". Neboť dnes i vcelku mentálně retardovaná pražská čarodějnice ví, že prostřednictvím MHD se za mírný obolus dostane buďto do Strašnic, nebo do Motola, kde se o ni za další mírný obolus postarají odborníci... 2 martin - Däninken by to nazval vpravdě: \"Vzpomínky na budoucnost!\" 2 Rpuť - ad 18:38 - a Ty myslíš, že se zrovna tohle změnilo? jestli jo, tak přísně individuálně. Ti, kdo se uskrovňují dětem na vzdělání by tak činili za každého režimu v rámci možností - holt jsou dneska trochu víc vidět. Leč ta druhá půlka Tvého závěrečného odstavce - to snad je v Ječný (spolu s Leninem)... No a ke shánění hadice - vřele doporučuji Šumavákovu radu, neb jsem se sám nedávno přesvědčil, že pokud se tedy nestandardního sortimentu týče, mají krámy typu OBI, Bauhaus a Baumax lautr hovno. Na druhou stranu mají výtečnou klimatizaci, že jim tam to hovno tolik nesmrdí...
[170]
2 Rpuť
(PeS: 01.05.2007, 21:54:17
- x)
Šumavák byl rychlejší... Ještě bych doplnil, dát mu poblíž dostatek vody, ale ne rovnou pod čumák. Copak s koňma - náš Aran si svou běžeckou zdatnost rád ověřoval s kolouchama... Nikdy žádnýmu neublížil - jen si s nima chtěl hrát a běhat... Naštěstí ho tehdá žádnej kamizolkovej blbec nezastřelil...
[173]
PeSi, to mě fascinuje,
(Rpu?: 01.05.2007, 22:06:16
- x)
že je to pomalu jak za komunistů. Když chceš něco běžného (u hadrů módního) tak problém není, ale běda, když chceš něco, co by jim možná chvíli leželo ve skladu. Všechno se musí kupovat, když to zrovna je, protože za měsíc už to není k sehnání a dlouho nebude... Šumaváku, normální běhání s koňmi Blesan zvládá, ale ty cvoci uspořádali regulérní dostihy.... Jen se obávám, že by u tebe chtěl Blesan ty koně pást, jak je zvyklej - nevím, jestli by to ti tvoji akceptovali...:))
[174]
Dobrý večer vespolek! Tak jsem také o5 zde jako PeS... };D
(Loki_F: 01.05.2007, 22:44:55
- x)
Tedy musím konstatovat: hanba...! Nikdo neprovedl vlhké svěcení Brusele (resp. nezmínil se...) };D))) To já jsem se činil... Svěcení, pod břízu a potom pamětliv Martinova TT důrazného připomenutí, že květen je měsíc sexu a protože jsem již roční + jeden den dlouhou lhůtu prošvihl, vytáhl jsem mojí ŽD ze zadnice první letošní klíště a využivajíc situace, ji poté prohnal několikarát okolo hřiště... aby se jí nezkrátily žíly. Teď se na ni nesmí sahat (jako na Blesana) a já jsem se mohl uchýlit k netu... Ty stránky o výuce jsou vskutku tristní čtení. Pohroma je, že to nejsou \"vzpomínky na budoucnost\", ale strašlivá realita, která se nám již silně projevuje i ve třetím stupni. Letos se nám uchází o přijetí rekordní počet takto \"multikulti a kreativně podseknutých\" dětí. Na obor, kde není matematika a kde se bude přijímat 35 studentů, se jich hlásí okolo 400!
[180]
Dušane dej si, pročistí to kanálky...! slzné.
(Loki_F: 01.05.2007, 23:12:05
- x)
Teď zrovna 200 tisíc lidí zpívalo za doprovodu jedné dvanáctistrunky: \"Love of my life - you\'ve hurt me You\'ve broken my heart and now you leave me Love of my life can\'t you see Bring it back, bring it back Don\'t take it away from me, because you don\'t know What it means to me...\" To se k dnešnímu večru hodí!
[185]
Naštěstí mám neodymové Philipsy...
(Loki_F: 02.05.2007, 01:11:21
- x)
Nesnáším totiž kočkovité šelmy libovolné velikosti... a aby mi do toho házela vidle ještě nějaká rozmazlená náladová šelmička... To bych nevydržel a byl by z toho kočičí mord. Apropo, Šumaváku, dopoledne jsem na chvilku zahlédl v TV Dařbujána a Pandrholu... to co jsi popisoval, že Tě potkalo byl typický \"moribundus\"! Krátkodobě lze sestřelit takový vyběhlý tlak uvolněním cév pomocí správně umístěného panáčka koncentrovaného alkoholu: slivovička, vodka, absinth (vyšší voltáž je pozitivní). Jen při tom nesmíš přehánět pracovní nasazení!
[186]
Hezké ráno!
(Rpu?: 02.05.2007, 06:32:32
- odkaz
- x)
Tak prý Krejčíř požádal o tlumočníka do češtiny, což vykládáno jako zásadní obstrukce - k čemu obstrukce na pár dnů, když tenhle soud má jen rozhodnout, zda-li chlapec ještě posedí, či vysolí kauci. Spíše se rozpomněl na rodnou chaloupku. Na Seychelách už ho nechtěj, ťurma v Jižní Africe asi taky není nic moc a když je průšvih, tak doma je doma. Zvlášť, když tu má jeden majeteček a svoje lidi.....
[188]
Dobré ráno,
(ptakopysk: 02.05.2007, 07:20:37
- x)
tady u vás mrzne? U nás na Vrchovině docela brutálně. V konvích, kde mám natoučenou vodu aby se prohřála před zalíváním, je zamrzlá hladina. Půlcoulový šlaušek zamrzl taktéž, takže když jsem ho teď ráno chtěl přemístit, aby neležel přes cestu, nesl jsem ho ztopořený jak prvomájovou štángli od transparentu.
[191]
jasane
(skimic: 02.05.2007, 08:13:48
- x)
... to vypadá nejen na prostou ad-hoc korelaci ale spíše na kauzalitu :)) Například takový deštník. Málokdy ho člověk použije v jeho deklarované funkci. Hlavní účel deštníku je jeho fetišistické nošení: \"aby nepršelo\". Stejně to platí i o myčkách aut /to když chcete aby trochu kráplo/ či o ručním mytí /přijde Sodoma/Gomora zostřená náklaďáky rozstřikujícími lepkavé jílovité bahno/. Nakonec i Daniny konve neslouží k ničemu jinému než aby si zajistila alespoň trochu slunečné počasí přes svátky :)) Dobré, slunečné, blankytně modré ráno :)
[194]
Přátelé.....dobré ráno...
(Jirka původní: 02.05.2007, 08:50:56
- x)
PeSi nevím co to mělo v té závorce znamenat, ale tady je zima ( - ) takováhle...ten kdo někdy plaval ve studené vodě a neměl plavky se srstí dovnitř, rozumí symbolice. Asi i tady mráz přichází z Kremlu. Rputi, Krejčíř je typický představitel lidí co se vždycky objeví v \"nestabilních\" dobách...Jeho metody podnikání jsou a byly jistě na hranici. Proto, taky se na těch ostrovech nechytl...Tam totiž nebyla změna režimu. A lidé jsou jaksi citlivější a etičtější než v čechách. No, ale co byste chtělo po kreolech, potomcích pirátů. Jinak větší slušňáky jsem neviděl. Kam se hrabou většina ostatních, bez legrace.
[195]
Jirko původní
(martin TT: 02.05.2007, 09:00:15
- Mail
- x)
kdysi jsem si myslel, že signalizace teploty v centimetrech nebo pídích je výsadou sportovců kolem vody, ale pravděpodobně každý zná nějakého toho plavce nebo pólistu a tak je to značně rozšířené. Jako dálově vyslaná informace např. na pláži směrem do okna hotelu je to nezastupitelně snadné a energeticky nenáročné.
[198]
Martine...
(Jirka původní: 02.05.2007, 09:11:18
- x)
ano jistě....udávání teploty v cm, nebo pouhým ukázáním mezery mezi palcem a ukazováčkem je velice názorné. Krejčíř se samozřejmě pohyboval za hranicí, minimálně za hranicí normální společnosti. Proto se takoví lidé jsou pouze při změnách režimů, nebo ve a po válce. Ostrovy mu nebyly malé z hlediska slušného podnikání, to neumí....a tak jistě vyrazil na lov do JAR. Taky upřímně kdo bez vzdělání a bez zkušeností dokáže nahromadit pouhými spekulacemi a \"šíbováním\" několik miliard během několika málo roků. Technicky to není možné, pokud člověk nemá \"Gatesův nápad\", nebo má na burze extrémní štěstí.....a několikrát za sebou.
[199]
martine,
(Rpu?: 02.05.2007, 09:16:28
- x)
maximálně, že nemá hezký nohy, jinak asi nic... Znám z vlastní zkušenosti - v sukni si na sebe ženská musí dávat mnohem větší pozor - jak si sedá/sedí, jak vystupuje z auta... atd. A zvlášť když je člověk unavenej /a to ona určitě často je/ tak se raděj oblékne pohodlněji.
[200]
Dobré ráno, tak jaké byly čáry?
(rezy: 02.05.2007, 10:40:52
- x)
u nás byla liška jakou jsme už dlouho neměli. Samé suché křoviny a větvě. A jak je dobré, když se sejde čas od času obec, nakonec jsme zjistili, že všichni maj letos děsně ošklivý koťata po jednom rezatém kocourovi. Jen se nemohli dohodnout, komu ten výkonnej kocour vlastně patří. Ani jsem nedutal, že ten kaňour je od bráchy.
[201]
Pro ty co si mouhou jako kulisu pustit telku...
(Jirka původní: 02.05.2007, 10:41:34
- odkaz
- x)
tady je přesně vidět kde je konflikt mezi levicí a pravicí a to ještě ne veškerou....pohled na svět z pohledů , řetězců a globalizace, krásně odhaluje myšlení lidí. Z hrůzou se koukám na skoro všechny socialisty....i na ty s ods. jedná se o novelu antimonopolního zákonu...o poplatcích, omezení , přednostních nákupech....dost smutné.
[203]
No jo.....taky jsem ho viděl
(Jirka původné: 02.05.2007, 10:56:10
- x)
zvlášť jeho poslední věta....ZTRATIL JSEM MYŠLENKU...KONČÍM...DÍKY VLÁDĚ :-)))))) tak nevím....měm bych dotazy....končí úplně? Děkuje vládě upřímně? Ztratil myšlenku ještě dříve, než nastoupila vláda? .... a spoustu a spustu jiných :-)))) a to se ptám, jako malý český zemědělec, on tam za mne přeci bojuje :-))))
[204]
Finanční úřad
(skimic: 02.05.2007, 10:57:11
- x)
... mě poslal složenku k zaplacení daně z nemovitostí. Vše je krásně předvyplněné a připravené k podání /a zaplacení/ na poště. Akorát tu částku je nutno vyplnit /opsat z útržku/. Přemýšlím, jaký to může mít důvod. Možná třeba kdybych chtěl jako uvědomělý občan snad státu dobrovolně poslat trochu víc? Třeba když se podpisuje doklad při platbě kartou /třeba taxi nebo hospoda/, taky je tam obvykle dole ponechána ještě položka pro discount a Total. Tak nevím ...
[205]
Jirko původní
(martin TT: 02.05.2007, 11:02:14
- Mail
- x)
Jandák to bere jako vystoupení pro davy - já nereju, to reje Bursík - bojuje za nás malé proti hnusným supermarketům! A když snad náhodou upustíš myšlenku, že to bude znamenat zdražení, tak dostaneš nálepku \"tržního komsomolce\" a \"modráka\". Tak jsem včera cvičně dělal dva druhy škvarkových placek a zkoušel různé technologie. Mastná huba mi doporučila na dnešní oběd szegedínský guláš a jdu ho tvořit.
[206]
No, nejhezčí bude
(Jirka původní: 02.05.2007, 11:14:42
- x)
až udělají takový krásný antimonopolní zákon pro podporu venkova a zemědělců, že každý supermarket bude muset mít 50% potravin místních....a každý zemědělec bude muset odvádět \"dávky\" pro místní supermarket za garantovanou, státem určenou cenu. Kdo dodávka nedodrži, bude pro výstrahu pověšen. Na nástěnce, to je jasné....nejsem nelida. A také budou probíhat razie po usedlostech sedláků , neplničů, jestli nemají nějaké to kilo ovsa a prasátko ulité pod schody do sklepa.....joooo to bude život. Vlastně, prasátko mohou mít ulité klidně, vepřové bude taky zakázané....
[209]
Joooo to říkal Martine
(Jirka původní: 02.05.2007, 11:34:59
- x)
můj pradědeček, svému bratranci, co se přijel rozloučit, že adjíždí na úplně jinou stranu zeměkoule , stoje na novém pásáku. To bylo těsně po volbách a po válce. Od té doby jsem, velmi obezřelý a reaguji i na jakýkoliv náznak....ale nejsem paranoidní, že ne. ps. Ty placky bych rád \"cítil\"...recept by nebyl ? odvděčil bych se recipročně.
[210]
Skimici... :-) Otevřeme daňové okénko?
(Dana: 02.05.2007, 12:11:32
- Mail
- x)
nevím, jestli jste dostal složenku s horní nebo boční alonží, ale každopádně na té části, kterou máte odtrhnout, je ještě uvedeno, zda na vašem osobním daňovém účtu daně z nemovitostí je k uvedenému datu - nejčastěji 31.12.předchozího roku - evidován přeplatek nebo nedoplatek a také daňová povinnost na dané zdaňovací období. Částka není vyplněna v kolonce složenky proto, že jste jako poplatník mohl už případný nedoplatek uhradit nebo naopak v době mezi vytištěním složenek a jejich odesláním a doručením (to může být i více než týden) podal dodatečné daňové přiznání, kterým si svou daňovou povinnost upravíte a tím si upravíte i výši platby. Víte, ono kdyby se všichni chovali přesně podle pravidel, klidně by mohla být vytištěna i ta částka,protože by nebyly žádné přeplatky či nedoplatky, ale když občas poplatníci nevědí, co mají udělat, když mají napsáno, že mají evidovaný přeplatek ve výši 15,- Kč a daňovou povinnost na rok 2007 250,- Kč. K těm přeplatkům a nedoplatkům dochází proto, že poplatníci si buď zadali trvalý příkaz k úhradě z účtu, nebo platí složenkou pořád stejně od roku, kdy platili poprvé, bez ohledu na změny. A změny mohly proběhnout tak, že se třeba změnila cena půdy nebo obec upravila koeficient nebo při sčítání lidu se obec dostala do jiné kategorie podle počtu obyvatel. V takových případech FÚ provedly samy přepočet daně a aby neposílaly platební výměry na změnu třeba o 1 korunu a nehonily lidi zbytečně na poštu pro doporučený dopis, oznámily to vyložením hromadného předpisného seznamu na obci. Jenže tam se z poplatníků přišlo podívat - no, když to je velká obec a lidi se zajímají - tak 20, no, možná i 22! :-))) A netlučte mě - já ten program tisku složenek nedělala! :-)))) Daňové okénko se zavírá! :-)))
[212]
Daňová vrátka
(Honza ze Žižkova: 02.05.2007, 12:30:53
- Mail
- x)
Vím, že to vymyslel někdo na pidsterstvu, ale nešlo by poslat tu složenku vyplněnou komplet a na tu alonž napsat \"Pokud se částka liší, vyplňte to znova\"? Případně poslat ty složenky 2? Jednu komplet a jednu bez tý částky? Odhaduju, že by to přišlo na jedno poštovný a cena složenky by měla být v tomhle cirku zanedbatelná.
[215]
Honzo ze Žižkova
(martin TT: 02.05.2007, 12:51:42
- Mail
- x)
nic není problém, ale právě jsme veřejně předvedli, proč se u některých daní mluví o tom, že by jejich zrušení bylo levnější než agenda s vyměřováním, placením a kontrolou. U daně z nemovitostí, která je v řadě případů směšná - já(my se ženou) letos 313,-, se to snad vylepší jejím zvýšením a zjednodušením. Já bych nejraději viděl jednu složenku bez jakéhokoliv oznamování o saldu daně. Prostě poplatník, adresa, suma k placení. Kdo s ní nesouhlasí, tak si může dojít nebo napsat pro vysvětlení. Čtrnáct dní po termínu splatnosti ze sjetiny udělat opozdilce a poslat druhou složenku. Po třech měsících předat ne vymáhací oddělení.
[217]
brrrr...není ten život veselý, i když za okny svítí slunce...
(Dana: 02.05.2007, 13:15:15
- x)
Právě jsme se dověděli, že ti potápěči, které našli v neděli ráno utopené v jezírku Šifry ve Svobodných Heřmanicích, byl syn a vnučka našeho bývalého spolupracovníka. Když si vzpomenu, jak byl na svou vnučku hrdý, jak o ní mluvil...
[219]
rezy
(martin TT: 02.05.2007, 14:09:30
- Mail
- odkaz
- x)
lom je v odkazu - ten lom na nebezpečí nevypadá a to je právě nebezpečné. 99% smrťáků jsou chyby a lajdácké podceňování. Viditelnost není špatná, ukázal bych ti opravdu špatnou viditelnost, kdy je blbě vidět na konec ruky. Tragedie je o to větší, že to byl otec s dcerou. Z dosavadních informací se ještě nedá říct, co se vlastně stalo, ale v technice to nebylo, aspoň ne u obou současně.
[222]
Martine, někde jsem zachytil
(rezy: 02.05.2007, 14:26:26
- x)
že nastala situace, kdy jeden byl v hloubce 18m téměř s prázdnou a druhý nahoře s plnou lahví. Umím si představit, že než se jeden dostane ke druhému tak je pozdě. Ano, je to hrozná tragedie a asi to provázelo velké zoufalství zachránit toho druhého. Já jsem se jednou dostal do situace, kterou bych nikdy nikomu nepřál, situace, kdy na Vašem bleskovém rozhodnutí záleží život toho duhého. Já jsem sundaval s otcem rouru 30cm eternit 3m dlouhou z komína - rekonstrukce. Komín byl na hraně domu a když jsme ji oba proti sobě zvedli, zjistili jsme že neudržíme rovnováhu a už jsem měl našlápnuto do vzduchu. roura byla daleko těžší než jsme čekali, byla plná sazí, dostala balanc od domu. Blesklo mi hlavou, že když to zbaběle pustím, tak půjde otec dolů protože neměl kam ustoupit. Jen hranou boty jsem se chytil za hranu malého lešeníčka na kterém jsme stáli,a dostal to zpátky.
[223]
Martine tady je odkaz
(rezy: 02.05.2007, 14:35:11
- odkaz
- x)
Spekulovat o tom, co se stalo pod vodou nechci a nebudu, to je v rukou odborníků. Fakta ale mluví docela jasně. Jedna lahev prázdná a potápěčka na dně, druhá lahev téměř plná a potápěč na hladině. Oba bez masky. Délka ponoru 11 minut a hloubka jen něco málo přes 20 metrů. Z předchozího dne teplota vody 5 stupňů, viditelnost cca. 2 až 3 metry.
[224]
rezy
(martin TT: 02.05.2007, 15:22:25
- Mail
- x)
ten adrex jsem četl a mám i informace z potápěčské konference. Ohlasy pod tvým odkazem mluví vesměs stejně, jeden dokonce s osobní znalostí potvrzuje to, co jsem četl ještě v den nehody: \"Kdo jste ho znal, tak se nedivíte\". Spekulovat taky nechci, časem se toho objeví víc. Podle popisu těch, co je našli měla ona i plně nafouknutý žaket (a přitom byla dole? Zachycená?) Tragedie zůstane tragedií a každého života je škoda.
[225]
Ještě ke složenkám
(Honza ze Žižkova: 02.05.2007, 15:40:49
- Mail
- x)
Kam by to vyplnili? No do nové složenky, která se dá vyzvednout na každý poště. Tu předvyplněnou by použili jako mustr. U daně z příjmu to funguje bez problému, platí takhle spousta lidí. Vyzvednou si složenku, vyplní ji podle napůl nesrozumitelnýho návodu, dojdou na poštu a funguje to.
[226]
přeci jen potápění, není pro plašany a choleriky
(Jirka původní: 02.05.2007, 17:51:01
- x)
Martine ten tvůj odkaz na potíže způsobené selhání lidského faktoru je přesný. Je to průser, když se chodí potápět na ostro s novým vybavením....a ještě se dostatečně nezkontroluje a nevěnuje se mu superzvýšená pozornost. Mimochodem ty brýle \"bez nosu\" jsou dobré na volné potápění, ale na to přístrojové prý nikoliv....říkal to můj kamarád, který se vrátil z Baham....prý to není nic pro konzervativní staromilce jako jsme my....tak nevím. Musím to asi vykoušet sám. ps. o té nehodě je pro mne velmi těžké něco říct....než že je to tragedie
[228]
No jkeště mne napadlo, jak každý dělá chyby v
(Jirka původní: 02.05.2007, 18:39:24
- x)
ve víře, že jemu se stát nic nemůže....letěl jsem se potápět, tam kam každý rok....a po cestě mne nějak přepadla rýma a kašel. Nic úporného, ale měl jsem rýmu jak Dostál, blahé paměti šálu. Přesto jsem si říkal, že je to jedno, že když už stála výprava nekřesťanské peníze, tak ať má i křesťanské poslání....a vyrazil jsem na první ponor. Říkal jsem si že rýmička mne nemůže zastavit. Dolů to šlo dobře.....tlaky jsem sice z obtížemi, ale přesto vyrovnával.Nahoru to byl očistec....Ono totiž všechno \"zalezlo\" do dutin....na hladinu jsem se dostal s maskou plnou slz a obsahu dutin....ani jsem neviděl. Nikomu bych to nepřál. Od té doby vím, že i rýma dokáže zázraky :-(((
[231]
Lidská chyba
(František I. : 02.05.2007, 19:02:40
- Mail
- x)
Brý večer, utopit se v 18 metrech, to už musí být hodně velká nezodpovědnost nebo nezvládnutelná panika. V této hloubce totiž není žádný velký problém s dekompresí. Jen blb může přehlédnout úbytek vzduchu. Od toho tam má rezervu, která mu zajistí bezproblémové vynoření. Mimochodem z 18 metrů se musí člověk vynořit bez problémů i bez vzduchu (I v současné době se domnívám, že bych se do podobné hloubky na hubu potopil. Bohužel už nemáme k dispozici bazén, takže jsem v tomto ohledu silně zanedbaný). U pána to mohl být infarkt, jednoho takového kdysi tahali během spearfishingu v Blatné. Náhodou jsme ho rozdýchali. Než jsem otevřel Šumaváka, diskutovali jsme na toto téma na skypu a dotyčného kolegové z Moravy zrovna jako odborníka neoznačovali.
[233]
Jirko p.
(František I. : 02.05.2007, 19:12:03
- Mail
- x)
já se zase účastnil při kdysi oblíbené akci LofPif v Ejpovicích v tamnějším prostorném kesonu pivního dýchánku. Navíc, abych ukázal, jak jsem odolný, jsem se doň potopil bez přístroje. Cesta nahoru byl očistec a další půlhodinka ještě větší. Kdyby nás alespoň někdo politoval. Ne. Všichni se nám chechtali.
[234]
Naposledy
(martin TT: 02.05.2007, 19:15:45
- Mail
- x)
k nehodě v Heřmanicích, abychom neotrávili suchozemské \"krysy\". Na rezyho odkazu je jeden příspěvek od člověka, který toho dotyčného znal - dovolím si zkopírovat citaci: \"Tvůj článek míří přesně směrem, kterým se Dalibor bohužel neubíral ani při potápění, ani v osobním životě. Přesvědčení o vlastní neomylnosti a schopnosti zvládnout vše vlastní silou dovedly Dalibora na úplný konec cesty. V jeho případě bylo jenom otázkou času, kdy se něco podobného stane. Bohužel nedbal žádných rad svých kamarádů a společníků a považoval je za blábolivé a vyhaslé staříky, kteří nemají žádnou životní dynamiku.\" A vo tom to je!
[235]
no to sem celej já !!!
(Šumavák: 02.05.2007, 19:43:49
- x)
Sem včera tu chřipku přechválil, mrchu jednu vytrvalou ! A když jsem slyšel to o zé zachráněné ženské, tak první co mě napadlo bylo, že od té zachráňkyně bych facku držet nechěl. Jestli teda ta co přepadla, nepřepadla tak, že padla na zábradlí toho spodního balkonu. A teď podle zpráv, kde říkali něco o zlomené pánvi, si myslím, že jo, že padla na zábradlí a ta druhá ji stáhla dovnitř.
[237]
Šumaváku,
(Rpu?: 02.05.2007, 20:08:11
- x)
rozhodopádně, ta ženská musí mít ohromnou sílu - já vím, jak je těžké udržet 50kg Blesana..:)) Jen je mi záhadné, jak ta holka padala - v TV ukazovali ten barák. Balkony mají poměrně nízké dřevěné zábradlí a jak v panice vyletěla, mohla přepadnout celkem snadno. A pak mohla padat buď po hlavě (pak by ji skutečně mohla jen chytit za nohu), nebo udělat kotrmelec a narazit pánví do balkonu o patro níž, ale pak by se zároveň otočila hlavou dovnitř. Nejpravěpodobnější se mi jeví, že vzala to dolejší zábradlí nejdřív hlavou (otřes mozku), pak pánví a vlastně po tom zábradlí \"klouzala dolů\", což ji zbrzdilo natolik dostatečně, aby jí ta druhá mohla chytit... Ale je to klika jako hrom!
[240]
2 Šumavák
(PeS: 02.05.2007, 21:00:26
- x)
Hele, radši to koukej aspoň trochu vyležet... Chřipka je potvora - já to přechodil a vrátilo se mi to 3x. A co mi dělal tlak radši nechtěj vědět... Jo a s pamětí to zatím vypadá na dobré cestě - ale nikoli s pamětí národa, ta se prej ňák sociálistům nelíbí. Ono by se mohlo náhodou přijít na to, že i Hitler byl sociálista...
[245]
To je to globální oteplování !!
(Šumavák: 02.05.2007, 22:24:03
- x)
Jirko pův. sežeň nějakého fotbalového brankáře a zkusíme mu hodit pytel cementu.... to bych rád viděl! :-))) PeSi dík ! A přestože někteří jedinci tvrdí, že dost bylo Bastiata a jeden dokonce, že ho sice nečte, ale strašně se u toho (za 5 franků Dobroděje Sedláčka) nudí - že Dano?- :-)), tak v horní hospodě je přednáška z politické ekonomie. Není to sice VŠE, není to ani Klaus a není to o globálním oteplování. Mimochodem, těch jeho \"5 principů\" zase zvedne vlny a výkřiky nevole a vole! Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |