Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 13.05.2007

Proč šumaváci přežívají - I.

aneb : kdo se bojí, nesmí do lesa.

 


Je jaro, je čas oprav, údržby. Tak jsem se i já pustil do oprav a údržby. Opravit podkovy je tradiční a běžná věc na Šumavě.Jak jde pokrok, stalo se stejně běžným, opravovat traktor. I když, zvl. když si třeba srkne vzduchu a zavzdušní se, je to o nervy. Ba dokonce i elektriku ( pokud E-ON dodává) si v klidu opravím. Když nejsou po ruce opraváři.....

Opraváři po ruce nejsou a tak jsem se dnes rozhodl, že do toho horka na to sluníčko nepolezu, otevřel jsem si plzničku, našel fén na vlasy (to už normálně nepotřebuji), přibrousil šroubováček, v brašně s klasickou — řeknu hodně málo: 30 let — starou zrcadlovkou vyhledal štětec na optiku, vyhnal psa, vyhodil ven kocoura a dal se do údržby počítače.

První krok je docela slušný sportovní výkon, protože mám počítač zabudovaný ve stole, takže musím vlézt pod stůl a napřed odpojit všechny kabely.Nevěřili byste, jaké titěrné šroubky se před těmi osmi lety na ty koncovky dávaly.Pod tím stolem to odšroubovat, skoro potmě ....tja tja tja! Odpojil jsem, vyndal , dopil to pivko a vynesl všechno ven. Ke hnoji.

Otřel jsem 0,5 cm prachu navrch, vytočil další tři šrouby a sundal z toho počítače "kapotáž".Pohled dovnitř předčil veškeré moje očekávání !! Žádná základní deska s tištěnými spoji, žádné "trimry" a tranzistory, či procesory trčící nahoru.

Jen jednolitá ca 1,5cm vysoká vrstva prachu.Chladič na procesoru nabouchanej prachem, že se ani ventilátor nechtěl točit.Kdybych nevěděl, kde ty RAM jsou, ani bych je skoro nenašel !! Takže došlo na zásadní operaci, po které pravidelně můj počítač oživují v servisu: na čištění. Tentokrát žádný vysavač, žádné vysáté čipy, ale pěkně fén na studeno a štourat štětečkem do prachu.

Ani po delším tuhém boji se mi nepodařilo ten prach zlikvidovat, ale podařilo se mi dostat ho z počítače do okolí.Celkem snadno se mi podařilo sundat větrák z chladiče a vyčistit jak chladič, tak větrák.Tím mi vzniknul ovšem problém, protože ten vyčištěný větrák vypadal najednou úplně jinak a já začal zkoumat, která strana byla navrch a kam se točí.....No, snad jsem to trefil.

V další fázi jsem si napřed došel sáhnout na takový železný sloupek u hnoje — ne z pověrčivosti, ale kvůli statické elektřině- pak jsem vyloupl 64 MB RAM a opatrně na její místo zapíchl "256" . A šel skládat.A trnul, kde jsem pohnul jakým kabelem, zda bude mít správný kontakt CD ROM a disketová jednotka, o šuplíku na další HDD ani nemluvě..... .To už znám s tím jsem se už jednou vyblbnul do alelujá! Ono to furt nešlo a já furt nemohl objevit proč. Dost dlouho jsem potřeboval k pochopení, že ten dlouhý konektor na tom širokém kabelu tam může být nasazený šejdrem a na jedné straně to nemusí mít kontakt......

Takže jsem to naštorc postavil do toho stolu, nastrkal kabely zapnul, a zkouším!

Heuréka!!

Zatím to jde, jak říkala ta bába když padala z mrakodrapu.

Stařeček na mě mrknul, pípnul, našel novou paměť, zahlásil 524 532 kb (i když je tam píchnuto 512 — nemusím rozumět všemu!) a vesele nabootoval. Klávesnice klábosí, připojení jde, myš rejdí, a z CDrom ode mě chce Elvis, abych miloval jeho tender (tendr je takové to u lokomotivy, kam se dávalo uhlí, že?). A zdá se že to vše funguje i rychleji.

Takže to zatím vypadá, že to zase odpojím, nasadím dekl a zabuduji na pevno do stolu!

A když jsem to zvládl i já, tak vám říkám:

Nebojte se počítače !

Ani když je starší než vy.

(nakonec — vždy se dá koupit nový. ” )

 

 

PS.

PeSi , jesli má ta základní deska někde nějaký štítek, tak určitě zespoda, na té straně co je zakryta plechem.Ale vzhledem k tomu, že to našlo a funguje, tak si tam ten štítek klidně může schovávat.

A moc Ti děkuji!

 

 





Komentáře

[1 a tak zvítězil člověk nad strojem :-)) (divana: 13.05.2007, 19:10:27 - x)

[2 No jo, ony i ty stroje (Šumavák: 13.05.2007, 19:31:29 - x)
občas potřebují ukázat, kde skončí, když nebude pracovat ! A po dnešku má jistě reálnou představu, co to znamená, když se řekne: \"pudeš na hnůj !!\" :-))))

[3 Šumaváku, (Foundryman: 13.05.2007, 19:45:31 - Mail - x)
hlubokosklon! Na takovou operaci bych si asi netroufnul.

[4 Tak nesmíš do lesa! (Šumavák: 13.05.2007, 19:47:45 - x)
:-))

[5 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 19:47:57 - Mail - x)
ta hodnota je maličko divná. Správně by mělo být 512 x 1024 = 524288 KB.

[6 Přátelé, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 19:49:19 - Mail - x)
jen sem s dovolením vytáhnu tu prosbu zespoda.

Mailuji se skorostaříkem ohledně toho medu.
Problém je v tom, že do Bílovic se bohužel nedostanu a on ten med přiveze tam.
Nebyl by někdo tak moc laskav a nevzal by mi tři sklenice do Prahy ? Peníze mohu dát předem např. u Vodičky, kam se toho 25.5. nejspíš dostanu.
Pokud by se podařilo ty sklenice přiblížit do Prahy, tak pak už bychom se nějak domluvili kde a jak si je převezmu. Klidně to může počkat na dalšího Vodičku, nijak zásadně na ten med nespěchám.

[7 Šumaváku.....jseš sekáč, který se nezakecá.... (Jirka původní: 13.05.2007, 19:53:20 - x)
je to narážka...Rezy jistě ví na co. Klobouk dolů a v pokleku se dívám NA SEVEROZÁPADNÍ OBZOR:-))))

[8 Pavle, máš recht ! (Šumavák: 13.05.2007, 19:54:29 - x)
Já si ta poslední tři čísla správně nepamatoval, na mě stačilo už těch prvních 524, když jsem očekával 512. :-))

[9 Tak všem děkuju za škvarkové placičky. (jura-p: 13.05.2007, 20:04:19 - x)
Je to divné, já dnes ještě nic jiného k jídlu nepotřeboval.

[10 Šumaváku, jseš jednička! (Rpu?: 13.05.2007, 20:05:42 - x)
No, on se ten Dalibor na ty housle nakonec taky nějak naučil...:)))

[11 A to už nejsem mladej, Jirko ! (Šumavák: 13.05.2007, 20:07:03 - x)
:-))

[12 Dalibor není dobrý příklad. (jura-p: 13.05.2007, 20:08:39 - x)
Jen se za ty dva roky samovazby naučil, tak ho popravili.

[13 Saharský prach. (Loki_F: 13.05.2007, 20:13:03 - x)
Pravda, napsal jsem nedávno, ale protože \"nedávno\" je relativní, byl to ještě TEN letošní saharský prach, který byl inzerován v celoevropských sdělovacích prostř. ještě hodně dlouho před tím, než začalo cokoli růst, natož roztrušovat pyl.

Protože na mycí linku jezdím jen tak dvakrát za rok (abych to auto moc nerozmazloval - podobně jako Šumavák svůj comp };D)) ), a protože příliš nepršelo, vlastně vůbec, měl jsem zbytky toho prachu na kapotě ještě minulý týden (patrně již smíchaný i s tím pylem - nevím zda řepkovým, palynologickou analýzu jsem nedělal, připouštím tuto možnost, protože cestou na chatu bylo na polích všude žluto).
Tak jsem minulý týden ve středu, poprvé letos zajel na linku - proto ještě nedávno...
Ještě ten samý večer, poté kdy jsem auto nechal umýt, vypukla u nás bouřka jak z románu. A tak jsem vyhodil 120.- Kč do luftu..., ale protože jsem je dával kamarádovi na údržbu, nebylo to zas tak úplně zbytečné. On je vždy na nervy, jak mohu jezdit tak špinavým autem. Zvenku mi to nevadí a mám zkušenost, že se mému vozu obloukem vyhýbají i opilci cestou z hospody...

Axiom majitele auta, zaparkovaného před domem:
\"Špína chrání!\" };D))

[14 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 20:13:06 - Mail - x)
njn, holt tisíc v počítačové branži není 1000, ale 1024. :-)

[15 2 Šumavák (PeS: 13.05.2007, 20:16:00 - x)
poslušně hlásím, že jsem o5 zde (po dalších toulkách po vlastech českých). Takže Ti blahopřeji a sám zažívám pocit dobře vykonané práce, kdy s tím dotyčným jsme dešifrovali ten Tvůj záznam a tipovali, co tam asi tak půjde. Sázeli jsme na jistotu a tak se zdá, že to vyšlo. Metoda kanadského dřevorubce má občas něco do sebe...

[16 ... a ještě hnoje poblíý nemaje, vezmu comp (Loki_F: 13.05.2007, 20:21:46 - x)
čas od času na výlet ke spěrnému dvoru...!

To je, Šumaváku, dobrý tip! };D

[17 ... se z toho obkreslím! (Loki_F: 13.05.2007, 20:23:51 - x)
Errata: ...hnoje poblíž nemaje..., ...ke sběrnému dvoru....

[18 Loki...s tím pylem a pískem (Jirka původní: 13.05.2007, 20:54:59 - x)
je všechno možné. Rputí auto jsem nekontroloval.....:-)))

Šumáváku jen se nedělej...jistě tvoje druhé jméno je Bill a často se koukáš z wokna, že jo.

[19 Pavle Kořenský, Finiste, (Modrý pták: 13.05.2007, 21:06:17 - x)
já Ti ten med přivezu - pokud se veřejně zavážeš, že ho ještě ten samý víkend odebereš :-))). Vozit s sebou med z vinného sklepa považuji za poněkud extravagantní :-)), ale proti gustu :-)).
Finiste - mail jsem obdržel, odpověď odeslal a zítra se do toho dám. A ještě máš veřejnou pochvalu za promtní sehnání svolení k publikaci Zákona. Vážení to se tedy máte nač těšit. V tomto dílku byly položeny základy 3 slavných negativ.

[20 2 Loki_F (PeS: 13.05.2007, 21:28:03 - x)
hele, tos to nemoh vydržet chvilku bez těch errat? Ty překlepy byly tak kouzelné, že vypadaly, jako když je já dělám schválně... Ostatně, to je dobrá taktika... když nějakou tu chvíli děláš překlepy a jazykohříčky schválně a ví se to o tobě, tak když náhodou uděláš opravdovej překlep, ani si toho nikdo nevšimne, maximálně začnou dumat, cos chtěl zrovna tímhle překlepem naznačit...

[21 Modrý ptáku, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 21:30:34 - Mail - x)
díky moc, klidně si ho odeberu hned, jak ho dopravíš do Prahy.
Podrobnosti domluvíme u Vodičky, pokud dorazíš. Jinak mailem.

[22 CHA! Může mě někdo vysvětlit, (Rpu?: 13.05.2007, 21:53:33 - x)
proč se v tuhletý kotlině vždycky všechno zvrhne ve frašku?
Tak ten (zás)tupec (cop. Kořenský), co jako ztratil ty lejstra, byl jeden z těch, co měli jet do tej Afriky.
NEPOJEDE!.....za trest...!:))))

[23 Ahoj PeS(i), vždyť víš, že tvářit se záhadně (Loki_F: 13.05.2007, 21:55:37 - x)
mi nesedí - ani pomocí překlepů. Jenže to je u mě klasika - dělám obvykle dvě až pět vecí najednou, jako právě teď - civím na válku klonů, píšu otázky ke zkoušce, kouřím, piju kafe a ještě nakukuji o čem jde řeč u Šumaváka... Odklepnu popel z cigarety a už nepoložím prsty správně na klávesnici a pak to vypadá jako když to píše analfabet... a když při tom ještě používám různé klábosnice a nepřečtu si to po sobě... chyb jak nase...áno!
Ale dělat z nouze ctnost - nejsem Zaorálek! };D))

[24 Rputi, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 22:01:50 - Mail - x)
do jaké Afriky ? To zase nemají Ňam-Ňamové co žrát, že tam posíláme humanitární pomoc ? :)

[25 2 Loki_F (PeS: 13.05.2007, 22:06:01 - x)
nic z toho by mi nevadilo, jen ten popel z cigarety. V tom případku Ti vřele doporučuju náhradní klábosnici ve skříni za zády. Já měl tu čest vidět, co dokáže cigaretovej popel s klávesnicí udělat - a jde to docela rychle. Jak kdybys tam sypal karborunovej prášek... (a to říkám jako tolerantní nekuřák...) Prostě jsem u nás kouření v místnostech s počítači zakázal a šmytec... (dneska je to mnohem radikálnější a oficiálně je zakázáno kouřit ve všech našich budovách...)

[26 2 Rpuť (PeS: 13.05.2007, 22:08:01 - x)
Tak by jim měl Tesák zazpívat moji oblíbenou: \"Jedem do Afriky...\"

[27 PeSi, (Pavel Kořenský: 13.05.2007, 22:16:50 - Mail - x)
nejen klávesnice tím trpí, ale zejména CD/DVD mechaniky atd.
Já mám životnost DVD mechaniky v pracovně méně než rok a u floppy disku v notebooku je to zhruba stejné. A to nemluvím o kilech dehtu na monitorech.
Jj, kouření a počítače se moc nemilují. Proto jsem prozíravě můj nejnovější počítač umístil do vedlejší místnosti a raději jsem udělal do stěny díru na protažení kabelů.

[28 P.Kořenský, (Rpu?: 13.05.2007, 22:22:58 - x)
zástupecové jako proviant, to není tak špatnej nápad, když to tak sleduju. Ale oni tam měli vylákat toho Krejčíře - tedy Krejčíře vod tamějších ouřadů - ovšem v tomhle pádě mám určitý pochybnostě.....:)) Snad aby tam poslali Boby Krause - styky má...prachy taky....

[29 PeSi - mám dojem, (Dana: 13.05.2007, 22:24:46 - x)
že jedem do Afriky Tesák nezpívá..ale nejsem znalec soudové hudební scény... :-)

[30 jejda, chlapi, já si kouřím (Loki_F: 13.05.2007, 22:25:31 - x)
u svého...
Nejvyšší vývin Tdaf, je v okamžiku típání cigára (tedy vajgla) a na to mám speciální trik, který tento problém anuluje. };D)

[31 Nojo, ty soudy (Šumavák: 13.05.2007, 22:28:11 - x)
jak pracujou, to je přímo koncert !(soudové hudby)
:-)))

[32 no jo, no, (Dana: 13.05.2007, 22:35:05 - x)
překlep! Ale hezký, ne? :-)

[33 Tedy, Pavle Kořenský, (jura-p: 13.05.2007, 23:32:36 - x)
to je ještě lepší odhlučnění, než to vodní chlazení.

[34 juro-p, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 00:02:02 - Mail - x)
jo, je to naprosto dokonalé řešení. Ještě, že máme jeden pokoj, který se moc nepoužívá.
Takže jsem počítač i s vodním chlazením umístil tam, do zdi jsem udělal díru a protáhnul jsem kabel k monitoru, USB, síť a kabely k reproduktorům.
Monitor zároveň funguje jako USB hub, takže všelijaké čtečky karet, externí disky, vypalovačku, kameru atd. mohu připojovat do LCD monitoru. A klávesnice s myší je bezdrátový Logitech.

Kdyby mi tu větrákem neječel ten notebook na kterém mám puštěný browser a poštu, měl bych v pracovně totální ticho. Něco, co jsem nezažil už cca. 20 let.

[35 juro-p, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 00:07:06 - Mail - x)
jo, je klika, že vedle pracovny mám jeden pokoj který se moc nepoužívá.
Takže jsem tam umístil počítač i s vodním chlazením. Provrtal jsem stěnu a protáhnul jsem kabely pro monitor, síť, USB, sériový port a reproduktory. LCD monitor je zároveň USB hub, takže různé čtečky, kamery, externí disky atd. mohu připojit k monitoru. Klávesnice a myš je bezdrátový Logitech.
Kdyby mi tu neřval ventilátor od notebooku na kterém je puštěná pošta a Web prohlížeč, tak mám v pracovně TICHO.
Věc, kterou jsem nezažil snad 20 let.

[36 Hmmm, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 00:08:38 - Mail - x)
a teď nevím, proč mně trpajzlíci nejdřív příspěvek sežrali a když jsem ho pracně sepsal znova, tak jsou tu oba dva.
Sorry.

[37 zdravím noční ptáky! (rejpal: 14.05.2007, 03:24:34 - x)
Popílek z cigaret jsme používali kdysi dávno, když jsem sloužil lidu jako vojín základní služby, na pucování laufů samopalů po střelbách a když vevnitř zezrzly. Nanešen spolu s vazelinou na kousek onuce na vytěráku takovej popílek vyleštil lauf jako zrcadlo. Já už třicet let nekouřím, takže s cigaretovým popelem v klábosnici nemám zkušenosti, ale myslím, že ji neprospěje. Tak jako drobky chleba padající od huby, nebo rozlité pivo. Takže se těchto kratochvílí nad klávesnicí vzdávám a pivo mám na psacím stole za zády když čumím do desktopu. On mi pořítač začne střeškovat i když ho nekrmím vepřovou a pivem. Právě jsem dokončil čištění systému od Roxio Disk Copier, která jsem nainstaloval s druhou palírnou, pardon, vypalovaškou na CD a tento program, hajzl my vypínal Wokna XT hned jak naskočil Desktop, s tím že mám fatální error. Modrou skrín jsem ale nikdy nestačil přečíst, takže jsem netušil co se děje. Mysle jsem napřed, že to mám zavirované, ale jak Norton, tak AVG pravili, že ne. Nakonec se mi podařilo poslat Error Message Mikrosoftům, a přišlo mi zpět, že je to Roxio. Nakonec asi po tejdnu ran do tmy se mi podařilo nastavit Control panel a program vymazat.
Sice mi to stále dáva hlášku The system has recovered from a serious errorr, nebo tak nějak, ale už mi to nevypadává.
Asi se na to kouknu na podzim, ažse vrátím z Česka, teď mi to zatím nijak moc nevadí a kdyby to vadilo, tak si zapnu laptopa.


[38 Dobré ráno! (Rpu?: 14.05.2007, 06:19:24 - odkaz - x)
Všechno je jinak, jak říkal ten rabín....
\"...České soudnictví žije v paradoxu: ačkoli má v Evropě nejvíc soudců na 100 tisíc obyvatel, jejich výkonnost se nedá s vyspělými státy srovnávat...\"

Nutno se ovšem tázat, jaký tedy byl důvod všeobecného oblbování, že soudců málo a že je tedy nutností jmenovat nové, kdy postupem času se zdálo, že podmínkou bude hranice zletilosti? A protože v této zemi za všechno může Klaus, byl i on v této souvislosti peskován.
A stačí jeden audit a všechno je jinak - ovšem podezření hlodá - nejsou ti páni soudci náhodou líní....nebo snad, nedej bože, neschopní?

[39 2 Rpuť (PeS: 14.05.2007, 06:32:32 - x)
Dobré ráno. Jak můžou bejt neschopný, když jsou všeho schopný? Na druhou stranu si troufám odhadnout, že i při svých platech maj podstatně méně, než totálně neschopný Špidla, jenž ovlivňuje život podstatně více lidem, než kdejakej soudce. Ještě maj co dohánět...

[40 Jinak, (PeS: 14.05.2007, 06:35:49 - x)
včera se asi někomu podařilo nasrat trpajzlíky. Začli mi dělat takové příkoří, že jsem to radši vzdal. Nebo snad, že by to bylo rozbitý?

[41 PeSi, (Rpu?: 14.05.2007, 06:44:50 - x)
jestli to nebude tím, žes pomáhal honit trpajzlíky Šumavákovi - určitě se těšili, jak budou stávkovat..:))

[42 Rputi (dvd: 14.05.2007, 07:02:12 - x)
ono je to nějak podobné i v medicině. Máme relativně více lékařů než (nejen) Německo, ale naši lékaři mají nesrovnatelně větší počty přesčasů. Představa (Rath, Koubek et consortes), že ztrojnásobením platů se to nějak srovná mne nepřesvědčuje.

[43 Piloti budou hubnout. (jura-p: 14.05.2007, 07:11:23 - x)
Saab uvažuje o tom, že by snížil maximální váhu pilota, který může létat s Gripenem. Vypadá to jako sranda? Je to další známka toho, že spiknutí trpajzlíků, co zmenšují prostor pro kolena v autech, a zejména autobusech, brání výrobě větších oděvů a bot, snižuje světlou výšku pater a dveří a určují šířku sedadel v ekonomické třídě letadel, opravdu existuje.

[44 Dobré ráno (skimic: 14.05.2007, 07:13:09 - x)
... ono to aní jinak být nemůže. Většina státních zástupců, soudců a doktorů nad 40 let má totiž jeden společný jmenovatel. Byly to totiž obvykle bolševické tlačenky s náležitým kulrurním rodinným zázemím. Čestné výjimky potvrzují pravidlo.
... doporučuji Kaisera na NP k Blairovi. Velmi dobré. To zas bude řevu.

[45 >dvd, (Rpu?: 14.05.2007, 07:14:30 - x)
Ono se toho o těch platech účelově nakecá. V Němcích mají slušný příjem soukromí doktoři ve svých ordinacích, nebo, když si někdo pronajme celé oddělení ve špitále (což není jednoduché). Ale běžnej doktor ve špitále toho moc nemá - inu šetří se všude....

[46 Jura-pe, (Rpu?: 14.05.2007, 07:30:44 - x)
já tomu moc nerozumím - ten čudlík prý mají mezi nohama a že by se k němu pilot přes pupek nedostal snad nehrozí...:))

[47 Rputi (dvd: 14.05.2007, 07:51:48 - x)
jak je to s poměrem plat/živostní náklady nechce spousta lidí slyšet. Stejně jako proč by měli mít ten \"západní plat\" právě jenom lékaři a právníci. Proč ne třeba pokladní v samoobsluze. U nás hledá Aldi pokladní za 13,98 €/h - a nějak jí nemůže najít. Prostě platová a cenová hladina Česka a Německa je jinde. Docela si představuji ten řev, kdyby měl onen \"lékař s německým platem\" platit 180 Kč za balíček cigaret, 120 Kč za bochníček chleba atp.

[48 Vlastně ti trpaslíci můžou i za trápení nás všech s elektronikou. (jura-p: 14.05.2007, 07:56:51 - x)
Když jsem byl mlád a trpaslíci ještě neotravovali s nanometrama, tak když se pokazilo elektronické zařízení, každý rozumný člověk věděl, že je to PCL 85 a šel shánět známého, který znal někoho z elektra, kde tuto pentodu měli mít a taky měli, akorát že jen pro ty známé.
Nikdo nepřemýšlel, jak uchladit stowattové spotřeby v elektrozařízení. Prostě se udělaly dírky v zadním krytu a bylo. Ventilátory byly akorát na stropech v amerických filmech, které taky nebyly. Ale dneska? Jsou to stejně samé diody, a jsou zalitý v křemíku a tak malinkaté, te by stejně vyměnit jednotlivě nešly. A jsou tak blízko sebe, že debata o tom, jestli jsou od sebe 90 nebo 65 je stejně akorát na papíře.
Tuhle mi jeden povídal, a dej si bacha, jestli je ten čip na 90 nebo na 65. A jak to poznám, zeptal jsem se, já takové vzdálenosti nevidím. A on se zasmál a řekl mi, že podle toho, že ty pětašedesátky mají v názvu napsané EE. No EE se používalo akorát pro domluvu s tak malýma dětma, že neuměli číst. Ale to jsou ti spiklenci. Trpaslíci si prosadili čipy tak malé, že aby je člověk našel, tak si je označuje čím dál většíma chladičema. A ty mají klidně žebra a ventilatory, takže váží skoro kilo a zaberou půlku vnitřku počítače, aby uchladili toho prcka stowattovýho. A nakonec, aby se to hejbalo, tak se tam dá další věc s chladičem a už se chladí aji paměti a nakonec se tam dají další ventilátory, aby se ten průvan v bedně nehonil jenom dokola a nechladilo se horkým vzduchem. Tak nakonec je v té bedně počítače klíďo i pět a více ventilátorů a pak se musí zase izolovat, aby to nehučelo těma ventilátorama.
Jo a pak se nesmí kouřit, protože počítač sebou prožene všechen vzduch z místnosti za hodinu a přitom působí jako elektrostatický filtr na popílek v elektrárně. Už vidím dobu, co se mu předřadí vzduchový dvoustupňový filtr s elektrostatickým a mechanickým stupněm. A u zdroje bude ten magický vyvíječ těch zdravotně kladných záporných iontů a bude se připlácet za čištění vzduchu v místnosti.
No nejsme my na hlavu padlí?

[49 dvd (maYda: 14.05.2007, 07:59:43 - x)
pamatuju ten řev, když měla česká lékařka na mateřské dovolené platit české ceny.
Ona si snad namlouvala, že by za to, že je lékařka,, měla mít ještě v krámě slevu.
Bylo to děvče z komunistické rodiny, po revoluci mi tvrdila, že šla do strany proto, že jí řekl kolega na chodbě, ýže potřebují mladé lidi, ať tam vstoupí, a že o nic nejde, dělají zájezdy na hory a tak.
Proč by mělo něco takovýho mít německý plat, opravdu nechápu. Za ty kecy, jak má lepší vzdělání než ostatní a jak všechno ví nejlíp?

[50 Rputi, já bych taky řekl. (jura-p: 14.05.2007, 08:00:51 - x)
A kdo nám, kurnik, radil, abysme si kupovali toho trabanta mezi stíhačkama. Kdyby si koupili americkej stroj, měli by v kabině dost místa. To se ví už od aut.

[51 Juro, copak popel....ale psí chlupy! Lepší než vysavač:)) (Rpu?: 14.05.2007, 08:07:43 - x)

[52 Juro - jestli ony tam nepřekážej nohy?.....Maresjev, náš vzor...:)) (Rpu?: 14.05.2007, 08:12:56 - x)

[53 údržba (rezy: 14.05.2007, 08:17:36 - x)
no vida, z prvních vět jsem čekal že bude šumavák opravovat hrádě a on se pustil do pecka. Já jsem pomáhal bráchovi s podlahou na sběráku, má dřevěnou, tak se to muselo měnit všechno, už jí měl rozebranou, tak nová prkna ohoblovat nadělat falce a pak přiříznout a přišroubovat. Celý den práce a za patnáct let nanovo. S tím čištěním PC, dobrý je suchý tlakový vzduch, třeba z komresoru s odkalením (musí být suchý a bez oleje.

[54 Dotaz na Pavla Kořenského. (jura-p: 14.05.2007, 08:18:50 - x)
Pavle, proč se rožšířily skříně počítačů s těma předníma dveřma? Vzdyť je to hrozně nepraktické. Člověk drží v jedné ruce cedéčko a druhou otevírá dveře a ty pak zavazí a mají sklon se přivřít zrovna ve chvíli, kdy vypálené cedéčko vyjíždí se šuplíkem z mašiny. A nejpitomnější jsou ty skříně, co se zamykají na zámek. To jsem měl v senátu a skoro nikdy se nepodařilo zajistit, aby na místě byli všichni tři ve stejnou dobu. Počítač, já a klíč. Jedinej počítač uměl tam být vřdycky. Pak jsem to vyřešil tak, že jsem klíč dal na řetízek na ty dveře. Ale pak to zamykání zase nemělo žádnej vert. Ale aspoň šlo ten počítač pustit, kdykoli mě napadlo.

[55 dobré ráno.... (Jirka původní: 14.05.2007, 08:28:20 - x)
tak krásný den, že se snad ani nechce pracovat...teda , alespoň mě ne. Ale asi zase budu muset.

Toho zmenšování jsem si taky všimnul. Přesto pořád nevím jestli je to mnou , jsem pořád svalnatější, nebo tím, že je tady lobby anorektických designerů letadel a aut. Je pravda, že si v té nové nízkopodlažní ?Karose? v Praze prostě nesednu aniž bych neudělal kuří oko na kolenou :-( Ale s tím jsem měl problém vždy. A to se nebavým o oblečení....tam je to ještě horší. V obchodu mám prostě smůlu.
Abych mohl porovnávat možnosti výdělku tady a v Čechách to si nelajsnu...na to jsem tady krátce. Ale vím, že pokladní ve Spaaru tady kousek má se vším všudy 1 200 oiro...no moc to není, nevím jak je to s nájemným, ale já bych za její výplatu nezaplatil ani měsíční pronájem za ten apartmán, kde bydlíme. Také bych řekl, že životní náklady jsou výrazně vyšší než v Praze.

Jinak v Prateru otevřeli nové atrakce...takovou.....vodní tobogán s duší pro 15 lidí , která se točí jak čamrda....ale je to pro dospělejší ....a pak také něco jako houpačku, kdy na 50m lanách je zavěšeno 2x čteřsedačka, která se asi bude točit dokola kolem asi a snad i kolem dokola...ale tu jsem v provozu neviděl. Takže kdo bude mít čas....a budete to mít i s průvodcem...

ps. kamarád v Německu upadl se svojí manželkou do jiného stavu....teda jeho manželka....a teď odešla na mateřskou....a má nárok na 2,900 oiro mateřské. Hezké ne :-) Říkala, že bude doma dokud to půjde, neb její plat byl stejný jako to co dostatně teď. A řekněte mi, jak je možné, že mají problémy s porodností?. Že by ta chyba byla jinde?

[56 ..a já dodávám, že s červeným vínem (Dušan Neumann: 14.05.2007, 08:32:30 - x)
se notebook také nekamarádí... v Praze jsem zvrhnul skleničku cabernetu, tak půl deci cáklo na klávesnici a od té doby mi nechodí tlumení LCD (musím to opečovávat softwarově). naštěstí to používám jen když jedu na baterky, a k tomu jsem nucen jen v eropláně....
jo, Rejpale, ta wokýnka se nekamarádí s mnoha programy..ale zaplaťpámbu za ně. Kdyby všechno fungovalo jako UNIX tak jsem půl tejdne bez práce. I když se altruisticky o značný peníz připravuji tím, že nutím zákaznictvfo, aby si opatřilo do stroje druhý, pouze datový HD. Jenže když mne ty přeinstalace tak nuděj...zvláště, když se pak skoro pokaždé musí volat někam do Lahore nebo Bangalore a žádat o autentikaci expéček, neboť s počítačem dodaný klíč po instalaci servisních balíčků obvykle nefunguje.

[57 Krásné ráno vinšuji. (Anka: 14.05.2007, 08:40:26 - odkaz - x)
Když neblne na kvadrát nějaká sociální pracovnice, vezme to za ni komplet magistrát. Může mi někdo vysvětlit, proč musí být u jména jubilanta i jeho adresa? To se předpokládá, že se celé Kladno jako jeden muž zvedne a půjde seniorovi k jeho významnému životnímu jubileu gratulovat? Opravdu jsou ti úředníci taková kopyta, že vystaví stařečky tak velkému riziku?

[58 Jirko, (Rpu?: 14.05.2007, 08:41:04 - x)
a už jste někdy měl doma německého, svobodně vychovávaného, haranta....:))

[59 Vono vůbec lidi od počítačů. (jura-p: 14.05.2007, 08:42:57 - x)
Doma mám síť bezdrátovou. Akorát spíš síťku než síť. Místo telefonu dvě krabičky, jedna telefonová a druhá tříkomová. A ta ten internet vysílá po bytě. A ten člověk mi to zahesloval tak, že ty značky ani neumím napsat. Jednou jsem stál před problémem znovu se přípojit po svých experimentech, které někdy končí novou instalací XP. Tak mu volám a on mi řekl, že to generuje samo a že mi to pošle mailem, ať to tam dám přes copy a paste. A já na to, že když nejsem na internetu, tak to copy a paste prostě z internetu neumím. S brbláním behem dvou dnů přišel a udělal mi nové kody a nechal mi je na fleši. Zeptal jsem se ho, jestli tam nejde dát třeba kod, který bych uměl napsat na klávesnici. A že fleše se u nás propadají do jiných dimenzí mezi prvními předměty, které to dělají pravidelně. A že se do našeho prostoru zásadně vrací, akorát když je nikdo nepotřebuje.
To ho pobavilo, a řekl, že by to jistě šlo, ale že to každej prolomí. A já se zeptal, co by se jako stalo. A on mi řekl, že by získal přístup do mé sítě a mohl by se připojit zadarmo na internet. A já mu řekl, že to by mě vadilo míň, než když se na ten internet nemůžu připojit já. No, nakonec jsem ho k tomu skoro fyzickým násilím přiměl. Mám tam asi čtrnáct napsatelných písmenek, mám to na ploše a ještě asi na deseti papírcích mezi maturitníma vysvědčeníma a tak a ten člověk si o mě myslí, že jsem na hlavu padlý. Ale od té doby se umím připojit do vlastní sítě sám.
Ale ten člověk mnou pohrdá, protože jsem odmítl být zakodovanej jako Pentagon. Vůbec nepochopil, že může existovat člověk, který chce kód slabší než nejsilnější známý.

[60 Rputi měl. (jura-p: 14.05.2007, 08:51:39 - x)
Byl naštěstí ještě tak malý, že toho nechal po diskusi typu. Je deštník, já ho vyhodím z okna jako padák. Neházej, z okna se nic neháže a zvláště ne věci, co ti nepatři. Ale já mám ve zvyku všechny deštníky zkoušet, jestli lítají jako padáky. A jám mám ve zvyku fackovat všechny, co něco vyhazují z okna. Děti se fackovat nesmějí. Tady jo. Tak já to zkusím. Nezkoušej, ty facky jsou pak jistý. A tak jsme chvíli stáli u okna, on s deštníkem v ruce a já s rukou napřaženou. Pak ten deštník položil. Od té doby jsme docela vycházeli. Ale kdyby mu bylo víc nebo míň roků, tak nevím.

[61 Jo, to bylo na Jirku. (jura-p: 14.05.2007, 08:54:34 - x)
Omluvám se za nevyžádanou odpověď. Sice jsem chvíli přemýšlel, co mají haranti společného s trpaslíkama, ale pak jsem přišel na to, že tu zlomyslnost.

[62 Děcka z toho většinou (jura-p: 14.05.2007, 08:55:11 - x)
vyrostou.

[63 Juro, no právě - 2500 euro je za ty nervy furt ještě málo:)) (Rpu?: 14.05.2007, 08:55:39 - x)

[64 juro-p, my na tom divokým západě (Dušan Neumann: 14.05.2007, 09:02:46 - x)
jsme nějací primitivové. Nikdo z mých známých nemá domácí síť zakodovanou. A proč taky. Že se mi přes ní připojují na internet sousedovic děti mi nevadí. Filmy nekradou a tak mi pásma neužírají. kdyby se nepřipojili přes mne, musely by do knihovny, protože jejich rodiče to nepovažují za nutné (jsou to hodní, leč nevzdělaní lidé). navíc, kdykoliv někdo přijede na návštěvu může se hned připojit a já si nemusím pamatovat nějaká pitomá hesla VPN ...podobně je to i u mých kamarádů....tak nevím, co s tím u vás je za cavyky....

[65 Měl jsem to štěstí, že znám v Německu vlastně jen cizince, takže (Jirka původní: 14.05.2007, 09:04:29 - x)
jsem viděl a poznal několik svobodně vychovávaných děcek z euroatlantické civilizace.... nevím jestli jsou lepší, nebo horší. V každém případě, je to asi jedno, nejsou to moje děcka.

Juro, téma hesel, přístupových kodů, pinů a podobných věcí zažíváme celkem denně....proč to musí být sakra tak složité, to nechápu. Když se tam bude chtít někdo dostat, tak se to jistě podaří i se složitým heslem. Nejhorší jsou pro mne hesla do banky....tam je třináctimístný , hrůza, a pak se musí střídat malá velká písmena a čísla v různém pořadí.....:-( a musí se každý měsíc měnit. Radostné je, když si člověk založí ty hesla na jedno místo a teď neví, které je platné. A neříkejte, že se má to staré vyhodit, to vím také :-)

[66 No a navíc, Rputi. (jura-p: 14.05.2007, 09:08:51 - x)
Děcka na rozdíl od trpaslíků brečí, musí se jim párkrát za týden vyměnit pemprsky a když táta koupe a umyje evropské dceři ve vaničce pulinu, tak ho zavřou jako pedofila. A u amerického dětěte ještě ve školním věku diskutovat o tom, je li už dost osobnostně zralé na to, aby ty pemprsky odložilo a začlo vlastní vůlí kontrolovat vyměšování, musí být fakt hrozné.

[67 Rputi...no jo to je fakt...ale, (Jirka původní: 14.05.2007, 09:09:15 - x)
ona měla 3000 oiro jako zdu....pak všechny možné srážky, daně, pojištění a zbyla jí půlka. A teď má vlastně doma to co si vydělala v \"hrubém\" všechny náklady platí stát. No a 3 tisíce jen tak.....za půlku může mít paní na hlídání a zbyde jí stejně co měla , když chodila do práce. Já vím, že nejde jen o peníze, přesto inženýři lidských duší pořád laborují s příspěvky a penězi a ono to pak nefunguje.

[68 Dušane, to my ne. (jura-p: 14.05.2007, 09:19:03 - x)
To ti ajtíci. Ti o nás rozhodují. Už to, že mu do toho kecal BFU, mu přišlo dost oražené. Ale na druhé straně znám pár sousedů, kteří by okamžitě svůj internet odhlásili a ještě by se v hospodě chlubili, jakej jsem blbec, že můžou jet na mě. Já znám lidi a vysokoškoláky, kteří mají radost z toho, když se jim podaří v Tescu sebrat prázdný silonový pytlík navíc. A pak ho vytáhnou u Lídla, kde se tašky nedávají, ale prodávají a ostentativně si do něj uloží přikoupený sýr a dvacet deka rozpustné kávy, co se nedá pít, ale je mimořádně levná. A vůbec je nenapadne, že tam nakupovat nemusí, když tam nedávají sáčky. Já si myslím, že to je fakt tím socialismem, to zavilé přikrádání spojené s pocitem úspěchu.

[69 jura-pe (martin TT: 14.05.2007, 09:21:37 - Mail - x)
já tomu říkám Jánošík, proto jsou oslavováni jako hrdinové, kteří bohatým berou a chudým (tj. sobě) rozdávají.

[70 Jirko, (Rpu?: 14.05.2007, 09:24:42 - x)
ono je to o omezování se a osobní zodpovědnosti a v současném společenském klimatu to zrovna není in. Ostatní viz Jura...

[71 Jirko, (jura-p: 14.05.2007, 09:25:53 - x)
a to už jsem viděl člověka, který slinil prsty, utíral prsty, měnil prsty, pohyboval plynule a pomalu prsty po značce a pak byl hrozně smutný z toho, že osobně selhal. Že to neumí, nebo má nějaké divné prsty. A když jsem se ho ptal, jestli mu někdo do toho malinkýho pěknýho noťáku leze, tak řekl, že ne, že bydlí sám a že ho má furt s sebou.

[72 Svět se zbláznil. (jura-p: 14.05.2007, 09:30:34 - x)
Američtí kongresmani se vážně zabývají tím, že je nepřípustná diskriminace na genetickém podkladě a fakt jsem četl jako jeji příklad to, že alternativně inteligentní a jen genetickými faktory jiní mají horší možnost vystudovat univerzitu.

[73 juro-p (jasan: 14.05.2007, 09:36:21 - Mail - x)
svet blazni \"imrvere\"..... je hlavne potreba, abychom neblaznili my....

[74 Juro , nevím jak to mysleli (Jirka původní: 14.05.2007, 09:38:19 - x)
s tou genetickou diskriminací.....s tím studiem to je asi blbost, tam jsou jasné limity, ale dovedu si představit, že si pojišťovna udělá gen. screening a zjistí, že dotyčný (á), umře na leukemii do x let a nebo má genetickou podmíněnost třeba na cukrovku, rakovinu.....a tak ji nepojistí....no fakt nevím. Třeba zrovna v USA by to byl průšvih. Tam je to pojištění dobrovolné, ale tojistě víte sám.

A ten \"otisk prstu\" na notebooku je \"krásný\"....Vy jste mne někdy viděl, jak se snažím dostat do sítě?

[75 jirko-p (jasan: 14.05.2007, 09:41:43 - Mail - x)
ano, tam je vazny problem.... uz v soucasne dobe to neni zadny problem, urcovat ceny pojisteni (predpoklady, pozice a kdovicojeste) na zaklade genetickeho vysetreni.....

[76 Ano Juro, (Rpu?: 14.05.2007, 09:41:42 - x)
špidlínové začínají svůj den myšlenkou: \"Tak jakou kravinu jsem ještě nevymyslel\"....

[77 Mimo to, když už jste začali s děckama a těma zlobivejma zvlášť (Jirka původní: 14.05.2007, 09:48:34 - x)
zkuste jednu věc...mám to vyzkoušené...je to sice velmi brutální, ale snad následky nezanechává...

hlídali jsme u nás děcka , 10 a 13 let přátel, kteří si moc s výchovou hlavu nelámou... v deset večer už to bylo k nesnesení. Tak jsem si nastavil budíka na telefonu a šel k nim do pokoje kde spali....a tak jsem jim vysvětloval, že by tady tak demolovat pokoj a řvát neměli a tak podobně...najednou začal zvonit budík, chytře jsem ho vypnul a začal mluvit do sluchátka.... \" no jistě...bělošské děti, toho a toho věku....jistě jsou zdravé...ano jistě mají v pořádku ledviny a játra také....no jistě za hodinu si je můžete vyzvednout...rodiče souhlasí....\" pak jsem telefon zaklapnul a řekl jsem vytřeštěným děckám. \" to volali s kliniky transpalntací, jestli nemáme nějaké děcké dárce....a odešel jsem. Takový klid z děckého pokoje jsem dlouho nezažil. Je fakt, že už u nás od té doby nebyli :-))))

[78 A tohle taky stojí za přemýšlení. (jura-p: 14.05.2007, 09:55:01 - odkaz - x)
A není to první případ. Ale ta zkouška na uprchlících je dokonalá.

[79 no jo GMO (jasan: 14.05.2007, 10:11:03 - Mail - x)
magorina... nedostatek znalosti, tupost a zblblost....
proste obraz stavu vzdelani v oblasti prorodnich ved nejen v Ojrope...

[80 Teď jsem přátelé rád bych přidal slovo (Jirka původní: 14.05.2007, 10:21:42 - x)
do Šumavákovo slovníku....globální teplouš....a toho doktátora mi prosím uznejte....:-))))

[81 debata v EU o Estonsku (Jirka původní: 14.05.2007, 10:49:00 - odkaz - x)
kdo si může dovolit pustit jako podkres....je to moc zajímavé...

[82 Muammmar Kaddáfí je v komatu. (Rpu?: 14.05.2007, 11:28:29 - x)
Libyjský vůdce Muammmar Kaddáfí byl převezen do nemocnice s krvácením do mozku a je v komatu. S odvoláním na své zdroje to dnes oznámil izraelský rozhlas. Žádné jiné zdroje ale zatím tuto zprávu nepotvrdily. Kaddáfí je v čele Libye od převratu v roce 1969 a je po Fidelu Castrovi nejdéle vládnoucím diktáotrem na světě. (aktualne.cz)

[83 Ahoj !! Sranda muší bejt ! (Šumavák: 14.05.2007, 12:55:25 - odkaz - x)
V song contestu předposlední Rakousko aNěmecko šílí, že prvních 16 míst obsadily východní země a mluví o sprisahaniu při hlasování! A hrozí, že se příště nezúčastní!!
To by ovšem byl malér, co?
:-))))

[84 Jirko původní... (ptakopysk: 14.05.2007, 12:58:48 - x)
:o) vy jste taková dobrá duše :o) Jak minulý týden vyhrabali Izraelci tu hrobku, Herodes se tuším ten gentleman jmenoval... nebyl to váš pradědeček?

[85 Ano jsem taková reinkarnace... (Jirka původní: 14.05.2007, 13:10:24 - odkaz - x)
myslím, ale , že jsem slabý odvar......jsem tak nějak politicky a výchovně korektní.....a to mám ještě horší hlášky.....třeba....pod tvojí postelí spí velká chlupatá černá ruka, musíš usnout dřív než se probudí :-))))...ale to není můj nápad

ps. ale mojim to neřikám, nechci jim zkazit život :-))))

[86 Šumaváku (dvd: 14.05.2007, 13:16:36 - x)
já si ráno (jako budíček) přehrál onen vítězný song a nějak si nedovedu představit, jaké to sračky z toho Německa a Rakouska musely být, aby zaujaly ona čestná místa. (PS: nekoukal jsem se, neb nejsem masochista)

[87 Aby bylo... (ptakopysk: 14.05.2007, 13:20:13 - x)
jasno, já proti Herodovi nic nemám. V podstatě bych ho i chápal. Trvale přepracovaný panovník, kterému pod okny poddaní naschvál zřídili židovské jesle, či mateřskou školu. Pak už stačí jenom málo, takové ťuknutí, (jako např. že mu nějakej blbec nakuká že se narodil jistý J.K. který ho připraví o všechno), nervy povolí, něco se řekne a devótní služebnictvo dokoná dílo zkázy...

[88 Tak jsem si to dočetl (Šumavák: 14.05.2007, 13:36:24 - x)
i o tom hlasování v Eurovizi a napdá mě:

UŽ JSTE POSLALI HLAS TESÁKOVI DO BAILANDA??

Našel jsem si kolik je mu vlastně let a \"ať si kdo chce co chce říká, já obdivuji Tesaříka!!\"

SMS ve tvaru PAR 2 poslat na číslo 906 06 09
volat na číslo 906 340 902

[89 Schwarzenberg opět za 1 (Rpu?: 14.05.2007, 14:03:05 - odkaz - x)
\"Česko je připraveno k diskusím a bude otevřeně hovořit se všemi partnery v NATO a vysvětlovat všechny aspekty,\" řekl Schwarzenberg. \"Jasné je však jedno: Konečné rozhodnutí padne u nás,\" uvedl ministr. ČR přitom podporuje integraci protiraketového štítu do NATO, jak to jen bude možné...

...Schwarzenberg zároveň věří, že až nynějšího bavorského premiéra Edmunda Stoibera na konci září podle očekávání vystřídá v čele vlády nynější zemský ministr vnitra Günther Beckstein, vztahy se výrazně zlepší. \"Předpokládám velmi dobrou spolupráci,\" uvedl český ministr zahraničí.

...Česká republika přikládá velký význam rakouským blokádám rakousko-českých hraničních přechodů kvůli jaderné elektrárně Temelín. Český ministr zahraničí Karel Schwarzenberg na to dnes v Bruselu upozornil svou rakouskou kolegyni Ursulu Plassnikovou.

[90 ptakopysku, (Rpu?: 14.05.2007, 14:15:34 - x)
na to, aby člověk mlátil mesiáše ani nemusí bejt přepracovanej. Na to stačí trocha životních zkušeností....:))

[91 Tak Vas (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 15:45:13 - Mail - x)
vsechny po dlouhe dobe zdravim. pripojil bych svou ponekud mene uspesnou prihodu o mem pokusu opravit stary monitor, ale snad jen zaver... 25kV je strasna rana, i kdyz ma clovek jako kazdy spravny elektrikar jednu ruku v kapse ;)

Ale pro priste vim, ze na doladovani trimeru je lepsi si dat proti obrazovce zrcadlo, nez se ruzne nklanet kolem monitoru...

O opravu bych se asi normalne nepokousel, aleAmiga monitory jsou vzacne...

[92 Šumavákovi a dalším (martin TT: 14.05.2007, 15:47:30 - Mail - x)
sleduji Tesáka očima mé ženy a při prvním dílu slzela dojetím nad jeho jivem. Zdálo se jí to v jeho věku nemožné a to i ve srovnání s ostatními páry. Např. i s párem s Krejčířem, kde ho budou tlačit mladé divačky Snídaně s Novou.

Ocenění hodné je zejména to, že ten starý sportovec v sopbě nael sílu a trpělivost na ta vystoupení trénovat.

[93 Zločinče (martin TT: 14.05.2007, 15:51:16 - Mail - x)
25 kilo je hodně, ale ten zdroj je hodně měkký. Labužníci si to mohou vyzkoušet na automobilové svíčce. Ale i tak souhlasím, že na prsty je nutno dobře vidět, protože jinak se o špatném sáhnutí dozví člověk až tou šlupkou!

[94 PetřeK. - zločinče - vy ještě žijete? (Rpu?: 14.05.2007, 15:54:07 - x)

martine, on Tesák takový je. A krom toho je profík!

[95 My videli (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:02:43 - Mail - x)
Tesaka pred ca 3 tydny na muzikalu. Muzikal... no, videl jsem horsi vec. Ale Tesak dobry ;)

[96 Zuzano (martin TT: 14.05.2007, 16:05:59 - Mail - x)
právě, že ho znám, tak nejsem překvapený a jeho zaťatost a soutěživého ducha přikládám hlavně jeho sportovní minulosti. Hodiny strávené v potu tváře musí člověka nutně posílit a dodat mu sebevědomí a sebedůvěru. Ale jen toho, kdo se po třech dnech neposere a nevzdá to. Zrno od plev!!!

[97 Zločinče (martin TT: 14.05.2007, 16:08:14 - Mail - x)
na Jacku Rozparovači, že jo?

[98 Martine, (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:16:05 - Mail - x)
presne tak.

[99 2 Petr Kunetka, zlocinec (PeS: 14.05.2007, 16:17:52 - x)
No a po dnešku jsou určitě ještě o trochu vzácnější, ne? No, hlavně že řady zločinců neprořídly...

[100 No Petře Kunetko, (šimon klein: 14.05.2007, 16:18:11 - x)
doporučuji ale tak tři dny jenom přebírat šroubky a dělat pučmidráta někomu nezasaženému.....ono martine je přece jenom trošku rozdíl mezi tím vn zdrojem v monitoru a svíčkou....zažil jsem obé a tu svíčku bych snad i risknul znovu.....na FELu nám prof. Němeček vykládal, jak po válce opravoval kojálský vysílač a tam se chytil vf zdroje (také měkkého). A páč si rychle uvědomil, že tyhle zdroje hlavně pálej (poněkud rozdíl od toho amigáckého), chytl se co nejpevněji a pak \"už jsem jenom sledoval, jak ty budíky klesaj. Dopadlo to dobře, žádné spáleniny, akorát mi ,nevím proč, dočista shořely fusekle...\".

[101 Vážení, (PeS: 14.05.2007, 16:26:37 - x)
ad Tesák - já jen doufám, že zase snad někdy bude mít čas přijít k Vodičkovi... To setkání má pak hned jinou šťávu... (a to se mu tu ještě někdo snažil upřít \"Jedem do Afriky\", co jsem si tak vychutnával loni u Rputi na té keramické akci). Ostatně, k výše uvedenému tématu státem organizovaného hladomoru ta píseň sedne jak Jandák do vlády...

[102 To: PeS (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:26:46 - Mail - x)
No, to uz jsem udelal asi pred pul rokem ;) Ale je pravda, ze jsem se okamzite pote vybral do hospody na panaka na uklidneni ;)

[103 To: Rput (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:29:19 - Mail - x)
Nejen, ze zijeme, ale dostali jsme do zeme deset kilo brambor, redkvicky, kedlubny a spoustu jinych veci (do zeme, ktera byla jeste minuly rok beton).
Nejvic jsem se tesil na jahody, ale z neznamych duvodu... Vypada to, ze se nechytly ;(

[104 2 Petr Kunetka, zlocinec (PeS: 14.05.2007, 16:34:03 - x)
ty jahody jsou moc měkký, ty do země skrz beton hned tak nedostaneš...

[105 juro-p, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 16:35:12 - Mail - x)
účel dveří u PC počítačů je různý, podle toho o jaké dveře jde.
Takové ty dveře na klíč jsou bezpečnostní a jejich účelem je zabránit tomu, aby nepovolaná osoba mohla do počítače zastrčit nějaké CD/DVD a/nebo disketu či flash kartičku.
Další důvod (např. dveře bez zámku) je ten, aby se vzduch (a prach) do počítače nasával pokud možno tam, kde se nasávat má a nikoli například škvírou CD mechaniky.
No a třetí důvod (to jsou různé pseudodveře) bývá vysvětlován estetikou. Žádný smysl to nemá, ale jsou lidé kterým se to líbí, podobně jako třeba průhledné bočnice a modře svítící ventilátory nebo dokonce kapaliny, které se přidávají do vody ve vodním chladícím okruhu a v UV světle barevně světélkují. To pak svítí ty hadice kterými teče voda.

[106 Jinak, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 16:39:19 - Mail - x)
když jsem dneska nahlédl na zpravodajské Weby tak musím potěšeně konstatovat, že jsem se svém včerejším odhadu toho, jak probíhalo odcizení Krejčířova spisu víceméně nespletl. :-)

[107 To: PKorensky (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:41:36 - Mail - x)
No, mne vyslovene nici ta moda tech hitech modre sviticich cimprlatek - nejaky tuning. Clovek se jim snazi vyhybat, ale kolega nic zleho netuse si koupil USB rozbocovac a samozrejme - dostal vytunenou.

[108 Zločinče, (Rpu?: 14.05.2007, 16:43:04 - x)
tak kupte jiný typ sazenic - to se dá pořád ještě stihnout.

[109 Petře Kunetko, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 16:46:21 - Mail - x)
njn, já zase mám case kterému modře svítí větráky. Časem jsem si na to zvyknul a mladé se to dokonce líbí. Když se setmí, chodí to okukovat. :-)

[110 To: Rput (Petr Kunetka, zlocinec: 14.05.2007, 16:51:35 - Mail - x)
Kdyz ja si porad myslim, ze se jeste treba chytnou... jenom jedna uschla uplne ostatne vypadaji tak nerozhodne... A kdyz se to nepovede, tak si koupim v obchode kalifornske ;)

[111 Jako detektivka je to slabota...:))) (Rpu?: 14.05.2007, 16:55:48 - x)
Jeden by řek, že takovej dobře prorostej zástupec by moh vymyslet něco lepšího:

\"Zamkl Horváth auto nebo nezamkl?
Dokumenty měl Horváth uloženy v černém kufříku za sedadlem řidiče ve svém vozidle Škoda Octavia. Vůz zaparkoval v brněnské Jaselské ulici a odešel domů. Později ohlásil, že bylo auto vykradeno. Horváth tvrdí, že auto uzamkl. Vůz nalezl vykradený a uzamčený.

Dvojice pachatelů však uvádí, že auto nebylo uzamčeno. Podle policie nemají pachatelé zkušenosti s vloupáním do vozidel a na voze nebyly nalezeny žádné stopy po násilí, které by potvrzovaly, že při otvírání auta museli zloději překonávat zámek.

\"Do konce tohoto týdne bychom měli vědět, která z verzí je pravdivá,\" doplnil ředitel. Pokud se potvrdí, že auto nebylo uzamčeno, může být dvojice potrestána nikoli za trestný čin krádeže, ale pouze za přestupek. (lidovky)

[112 Nechci spekulovat, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 17:11:13 - Mail - x)
ale když jsem si přečetl, že ten Horváth ty dokumenty vůbec neměl odnášet z pracoviště, nabyl jsem dojmu, že se přeci jen mohlo jednat o promyšlenou a připravenou akci jak někomu umožnit do těch papírů nahlédnout. Ve stylu \"auto bude tam a tam, dveře nebudou zamčené...\"

Akorát, že ti cikáni byli holt rychlejší a ani nemuseli volat mladšího bratra, který na rozdíl od nich, zkušenosti s vloupáním do vozidel má. :-)

[113 dobré faunovo odpoledne, (divana: 14.05.2007, 17:11:27 - x)
ještě k umístění počítačů. aby nebyl obalen dehtem z kouření, mazaně jsme dali počítač s internetem k dětem. a druhý do pokoje. dodnes jsme nebyli schopni natáhnout od jednoho k druhému šňůru. a vítězství? samozřejmě dětičky. jen příležitostně se do jejich pokojíčku vetřem. většinou, když jim dovolíme brousit noční prahou a ještě jim na to přidáme. a pak že není internet drahý!!!

[114 otevřené auto, (divana: 14.05.2007, 17:18:52 - x)
zase ale - jak píše Rpuť - otevřené auto = jen přestupek.

[115 Tohle je hezké čtení (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 17:18:52 - Mail - odkaz - x)
o tom, jak to probíhalo.

[116 Hlavně (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 17:20:21 - Mail - odkaz - x)
tahle pasáž mně pobavila nemálo:

\"... Obešli několik brněnských redakcí, ale neměli štestí. Ze svého mobilu zavolal Tomáš do redakce Blesku, ale \"pouze\" zanechal vzkaz na záznamníku. Druhý den ráno, tedy ve čtvrtek, byla pořízena na kopírce, paradoxně přímo pod Státním zastupitelstvím na Kobližné ulici v Brně kopie spisového materiálu, respektivě jeho tří stran. Nikola totiž u sebe měla hotovost v celkové výši 5, 50 Kč a ta stačila pouze na pořízení tří stran. Zřejmě právě proto existují pouze tři listy fotokopie z nichž každá je z jiného dokumentu. Dokument o extradici který zveřejnil iDnes, seznam obviněných v kauze a popis trestného činu zločiného spolčení v souvislosti s převody finančních prostředků z Čepro a. s. na jiné, Krejčířem ovládané subjekty.\"

:-))))

[117 P.Kořenský, (Rpu?: 14.05.2007, 17:23:10 - x)
ono je rozkošné, když si prorostlej zástupec myslí, že nikdo jinej v Čechách nekrade...:)))

[118 Njn, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 17:41:15 - Mail - x)
on si třeba myslel, že JEMU nikdo nic ukrást nemůže, když má tu funkci. :)

[119 I já zdravím po delší době... (Vít Blaha: 14.05.2007, 18:03:09 - Mail - odkaz - x)
Kdybyste nevěděli co dětem za vysvědčení, partnerům k narozeninám, nebo sobě jen tak pro radost, tak v odkazu najdete vhodnou inspiraci...

[120 Vítku, tak v tom případě ještě jeden odkaz na Reflex:)) (Rpu?: 14.05.2007, 18:22:57 - odkaz - x)

[121 Helejte, vy dva, nechcete si toho Moravce vetknout do drdolu? (Anka: 14.05.2007, 18:54:19 - x)
Ono nestačí, že mi každou neděli kazí oběd?

[122 Ahoj !Pavle, to mi připomíná (Šumavák: 14.05.2007, 18:54:51 - x)
Jak Ruml, coby ministr vnitra večer v televizi prohlásil: Situace s krádežemi aut není tak ěpatná jak se tvrdí! Já mám stát auto na ulici... a ráno šel do práce pěšky.
Stavovská hrdost....:-))

[123 dobré předvečeří..... (Jirka původní: 14.05.2007, 19:03:53 - odkaz - x)
tedy koupit si moravcovo peeeeero....to bych teda nechtěl. :-)))
Vítku zdravím, stejně tak pana Kunetku.

Anko, tžo já si teda nechávám ujít. Stejně jako nemám ambice si pouštět takové diskuze na netu. Ještě tak Tele Tele, na to čekám, až se objevý. Nidke mne ještě nezklamalo. A Tykva Tykvatir je vážně kousek, natož pak cvičení sokolů :-)))

[124 Jiří, (Anka: 14.05.2007, 19:08:47 - x)
když já Tomáše nepřeperu. A Tele Tele, to je co?

[125 Anko...co třeba takovédle debaty :-)))) (Jirka původní: 14.05.2007, 19:18:48 - odkaz - x)

[126 Teda teď mne napadlo, jestli nejsem strašně přízemní :-) (Jirka původní: 14.05.2007, 19:29:00 - x)
když se mi líbí tak pokleslý ....někdy až dementni humor. Ale fakt si nemůžu pomoci. Intelektuál asi ze mne nikdy nebude.

[127 Asi zůstanu (maYda: 14.05.2007, 19:35:14 - x)
u propisky za 7.50 Kč, jak se na plebejce sluší....

[128 Jiří, je vedro, viď? :-))) (Anka: 14.05.2007, 19:58:25 - x)

[129 Teda, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 20:02:03 - Mail - x)
jak tak sleduji co všechno vylézá na světlo v té cause těch dětí z Brna, tak nestačím kroutit hlavou, co je v Kocourkově možné.

Dívka které je 13, se do té rodiny dostala tak, že jí kdysi hlídala babička a jednoho krásného dne si pro ní nikdo z rodičů nepřišel, takže jim tak nějak zůstala, nemá dodnes totožnost atd. Chlapce týrala nejen matka, ale i teta a snad i někdo další v tom domově do kterého poslali po zatčení matky zbývající děti...
To mně hlava nějak nebere. :(

[130 Pavle K., (Anka: 14.05.2007, 20:06:24 - x)
mne děsí ten počet zaangažovaných lidí. Když jsem slyšela mluvit tu soudkyni, která řídila osvojení a tu sociální pracovnici, musela jsem od televize, aby mě neranila mrtvice. Ty policajti to taky zřejmě nezvládli. Sestru dotyčné krkavky místo co by zadrželi za bránění výkonu, ještě pověřili péčí o zbylé děti. To je takový binec, že se mu nechce věřit.

[131 Šumaváku, už u vás začala vichřice? (František I.: 14.05.2007, 20:07:26 - x)

[132 Anko já vím...některé věci... (Jirka původní: 14.05.2007, 20:07:57 - x)
vlastně skoro všechny co dělám a co se mě líbí jsou tak nějak politicky nekorektní a \"debilní\"...ale děcka jsou zdravá a dobře se učí. :-)))
ps. Já už nějakou tu pitomost snad můžu, ne :-))

Pavle rád bych k tomu poznamenal, že pro mne je těžké sledovat takovou kauzu....kde děcka očividně trpí nejen selháním rodiny. S mojí povahou se musím držet opodál. Radši se podílím na eritrejské škole.....takovéhle věci, co tam je napsáno, bych nezkousl

[133 Jiří,, (Anka: 14.05.2007, 20:12:57 - x)
ale já nemínila zpochybňovat Tvůj vkus, to je přece každého věc, ne? A zdravá děcka, co se dobře učí, že pozdravuju:-)))

[134 P.Kořenský, (Rpu?: 14.05.2007, 20:13:20 - x)
já mám pocit, že v té familii byl blázen kde kdo. Včera v TV říkali, že dědeček s babičkou přinesli aAničce do Klokánku oblečení - sice velké, ale pro batole???
A ta teta co jí museli policajti nasadit pouta, neb byla agresivní, byla s Aničkou v Klokánku až do 8 večer a tři hodiny po té děvče zmizelo.

Na druhou stranu, jak to uhlídat? Jestli jí máma-feťačka porodila doma a v životě s ní nikde nebyla - jak to kontrolovat??? Tihle lidé žijí naprosto živočišně a od úřadů se drží radši dál....

[135 Anko...vždyť já vlastně žádný nemám, tak co zpochybňovat :-)) (Jirka původní: 14.05.2007, 20:18:12 - x)
A pokud se dějí takové věci s děckama tak je něco špatně....nějaká špatná genetická informace, nebo tak nějak. Co je horší, že selhávají i sousedi a okolí obecně. A stát samozřejmě je na vině také.

[136 No jo, Rputi, (Anka: 14.05.2007, 20:23:51 - x)
ale před časem se do osudu Aničky vložil soud a jak vidno, klepnutím kladívka to skončilo. Pak, nechť se děje vůle Páně, si zřejmě řekla paní soudkyně.

[137 Anko - ad vůle Páně (skimic: 14.05.2007, 20:34:06 - x)
ten výsledek mi příliš připomíná Pratchetta
...\"Říká se, že jedním z důkazů všemocnosti boží je, že bohové dokážou vidět i pád malého ptáčete. Ale jen ti dobří bohové si dělají poznámky a provedou potřebné úpravy, aby mohlo ptáče příště padnout rychleji a hlouběji ...\"

[138 Rputi, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 20:37:20 - Mail - x)
no, já nevím, školy nemám. Ale kdybych někomu hlídal dítě a on si pro něj nikdo nepřišel, tak se asi obrátím na nějaký úřad nebo tak něco. A ne, že si to dítě prostě nechám.

A už vůbec nechápu, jak to mohlo vydržet do 13 let, když ta holka nemá totožnost, nemá zdravotní pojištění atd.
Když se mladá zapisovala do školy, tak musela mít jak kopii rodného listu, tak kopii průkazky OZP.
To si nikdo nevšiml, že ta holka do školy nechodí ? To nikdy nebyla u lékaře ?

[139 Anko, (Rpu?: 14.05.2007, 20:38:11 - x)
ta soudkyně byla v TV. Starší paní, co z toho byla taky úplně na větvi. Za socíku, kdy byl každej podchycenej se to, pravda, stát nemohlo.
Kdo má ale, např. uhlídat těhotnou ženskou, jestli dojde porodit do porodnice a jestli vůbec dítě přihlásí na matrice. To by musel bejt ouřad každý těhotný ženský bejt za zadkem - jak to zařídit?
Jak uhlídat asociály, aniž by normální lidi řvali o totalitě?
Vzpomínám si na případ ženský (ještě za socíku), která byla tak tlustá, že na ní nikdo těhotenství nepoznal.Do porodnice zásadně nešla a novorozené děti házela do latríny atp. ....a přišlo se na to až po nálezu jedné mrtvolky...

[140 Pavle tomu taky nerozumím... (Jirka původní: 14.05.2007, 20:41:28 - x)
to prostě není možné. Připadá mě to vážně podivné. Nevím jak je možné, že se nikdy nedostala do nějaké evidence, to nikdy nebyla nemocná? Přeci není možné se takhle dostat mimo společnost.

[141 Rputi, (Anka: 14.05.2007, 20:43:24 - x)
jsem umanutá, já bych poslala do lochu každýho, kdo se kolem té rodiny byt jen mihnul. Nejsem schopna uvažovat racionálně a už se na to vykvajznu. Pořád vidím to malinké, ubohé, svázané stvořeníčko a mí maďarští a taliánští předci ve mě berou vrch.

[142 P.Kořenský (Rpu?: 14.05.2007, 20:45:48 - x)
no u doktora nebyla! A sociálka se začne zajímat, když má hlášení, že dítě nechodí do školy...ale když není na matrice, tak o něm nikdo neví....
Ty děti, které skončí v baby-boxech také nejsou nikde registrované.
Znala jsem holku, příšerně ošklivou a tlustou, které se nějak podařilo sehnat si chlapa a rodina až do porodu netušila, že je těhotná. A když to na ní přišlo, tak zavolali sanitku, protože si mysleli, že má žlučníkový záchvat - a všichni byli překvapený, když porodila v sanitce....Její táta byl kastelán, bydleli na zámku, takže kdyby tam to dítě zahrabali, nikdo by na nic nepřišel......

[143 Františku, zatím ani památka (Šumavák: 14.05.2007, 20:46:25 - x)
a venku je ještě pořád 20°C.A já dnes koval 5 koní a teď se nemohu ani hnout.

taky mě už skoro tři neděle bolí rameno a to tak že velmi.A přemýšlím opd čeho.Až dneska, když jsem četl o těch \"měkkých zdrojích\" a 25 kilo, mě napadlo, že jsem si před těmi třemi týdny zapomněl vypnout ohradník a vzal jsem za něj.A udělal takový prostocvik, že by mi i Tesák záviděl.
To by vysvětlovalo i možná natržený vaz v rameni...
Je to také měkký zdroj? Když je to na 220V, má to asi 6 kilo a kapacitu na 15 km drátu?

[144 Jirko, ale je to možné! (Rpu?: 14.05.2007, 20:49:07 - x)
Pokud není totalita, tak se to uhlídat nedá!
Jisté procento lidí žije mimo společnost a, bohužel, jsou schopní se i rozmnožovat....

[145 Máš velký štěstí, Šumaváku, s tím ohradníkem... (Jirka původní: 14.05.2007, 20:51:01 - x)
mám kamaráda a ten se na něj vyčůral.....a představte si, že moč je vodivá :-)))

[146 Anko, (Rpu?: 14.05.2007, 20:51:45 - x)
do lochu - ale na základě čeho?
V tomhle případu jde skutečně o něco, co se vymyká, takže není divu, že ouřady, které postupovali standartním způsobem, jsou z toho notně vykulené...

[147 Rputi, (Anka: 14.05.2007, 20:53:48 - x)
vždyť říkám, že nejsem soudná.

[148 Dnes byly v jihomoravské mutaci MfD (Vít Blaha: 14.05.2007, 20:54:23 - Mail - odkaz - x)
rozhovory jak s exmanželem, tak se sestrou dotyčné (příčí se mi psát matky) a stejně jako prarodiče pějí o Kláře Maurové unisono, že jako matka super, všechno stíhala, oblíbená nejen v kolektivu na pracovišti, ale všude, o děti se vzorně starala jak po citové tak materiální stránce...

Zajímavé je, že tatík chlapců (dle mého se jedná o známého brněnského advokáta, ale fotku jsem neviděl) v rozhovoru tvrdil, že kluky pravidelně navštěvoval - a na rozdíl od policajtů si ničeho podezřelého v pronajatém domku v Kuřimi nevšiml. (V policejním protokolu je uvedeno, že zásahová jednotka hned po vstupu do RD ucítila zápach moče a zvratků).

Velmi zvláštní také je, že se žádný z příbuzných nepodivoval nad tím, že na rozdíl od minulého školního roku matka dala syny do školy každého na jiný konec Brna. Jednoho do Kohoutovic a druhého na Lesnou.

A jak připomenul Pavel Kořenský, příběh s dívkou, kterou si odložili nájemci chaty u babičky obviněné, pak se pro ni nezastavili a po smrti babičky si dívku vzala Klára M. je naprosto neuvěřitelný. Korunovaný úředním svěřením do péče...

Kdo zná peripetie kolem osvojování dětí, nechápe jak je možné, že rozvedené studující matce se dvěma vlastními dětmi soud svěří duševně nemocnou dívku...

Jak zmínila Anka, všichni kdo se kolem toho motají osvědčují nekompetentnost... Snad s výjímkou psychologů...

[149 Rputi...to je fakt (Jirka původní: 14.05.2007, 20:54:45 - x)
ale proč sakra to maj odnést děcka. pro mne za mne, ať nežijí v návaznosti na společnost. Ale dostanou na kokos pokud děcka nebudou zdravá, nemají zdravotní péči a školu. Dospělí ať klidně žijou mimo , ale děckám tohle musej zajistit....i třeba na černo, ale MUSÍ. Ty rodiče a příbuzní by měli viset na první lampě v ulici :-((((

[150 Hm, jetsli byla v porodnici, (maYda: 14.05.2007, 20:56:53 - x)
tak se přece to dítě muselo nějak vykázat pojišťovně.Přijde jeden pojištěnec, odejdou dva. I kdyby to byla \"socka\", za kterou pojistné platí stát.
Ledaže by opravdu v porodnici nebyla, na druhou stranu si neumím představit, že by to dítě přežilo, pokud jsou rodiče na tom takhle, do třinácti let.
Jestli ji hlídala babička z té rodiny a jednoho krásného dne si pro ni nikdo nepřišel, tak ta babička přinejmenším ví, kdo k ní to dítě dal.

[151 Dušane Neumanne (Anna V.: 14.05.2007, 20:57:40 - Mail - x)

čtu zdejší blog s velkým zpožděním a tak se táži, zda ještě máte zájem o Dvořákův Carneval? CD vlastní moje známá, je to k ní nikoliv co by kamenem dohodil, ale na dosah snipera. Můžu zapůjčit, zkopírovat a přeposlat, pokud mi zašlete zprávu na uvedený mail.
Bylo mi doporučeno změnit nick kvůli problémům s identinfikací, mně je to egal, záměna mi nijak nevadila a pravá Anka se doufám nezlobí. Budu tedy pro mé sporadické psaní Anna V. Vé jako venkovská, nikoliv pátá.

[152 Vítku, (Anka: 14.05.2007, 21:01:28 - x)
je to tak fantasmagorické a policajti ujevně mají hlavu v pejru. Jak jsem byla pravila, vzala bych to nastojačku, každýho, kdo se kolem dětí mihnul, bych drapla za gatě a vytřepala bych z něj duši.

[153 Anno V. (Anka: 14.05.2007, 21:06:27 - x)
proč bych se měla zlobit? Nic se neděje.

[154 Já jenom (František I.: 14.05.2007, 21:06:52 - x)
jestli mám uklidit rajčata a papriky. O bolavém rameni vím své. Při povodních jsem nesl kamarádovi svůj pajcr, abychom dali u jeho hospody chatky na přespání zpět na základy. Bohužel jsem uklouzl, letěl dvacet metrů se srázu do rozvodněného potoka. Co udělá hamižný Čech v rozvodněném potoce s patnáctikilovým pajcrem, kamarády na Kladně podle jeho nákresů zhotoveným? No všechno, jenom ho nepustí. Trochu potlučený a mokrý, ale s nástrojem v ruce, jsem dorazil k hospodě, chatky jsme dali na místo a já se při grogu radoval, jak to všechno šťastně skončilo. Tři dny poté jsem zvedl pravou ruku tak k pupku nebo v autě k volantu. Loni v létě mi synek zalichotil, že bych už mohl hajlovat a od vánoc mohu dát ruku nad hlavu (sice ještě trochu bolí, ale dá se to vydržet). Pravda i v tom nejhorším stavu jsem dokázal přenášet měsíčně několik tun v 25 kg pytlích (musel jsem). Ale nikomu to nepřeji.

[155 Anko...asi máme úpředky ze stejné oblasti v Itálii... (Jirka původní: 14.05.2007, 21:05:38 - x)
mám také stejné pocity, jak jde o děcka a pak ještě o členy mé rodiny . Asi nějaký atavismus, nebo co.

[156 Jiří, (Anka: 14.05.2007, 21:10:17 - x)
oni jsou Taliáni obecně živější, na zeměpisnou šířku a dýlku nehledě.

[157 Anko, (Vít Blaha: 14.05.2007, 21:11:28 - Mail - x)
žena studovala speciální pedagogiku a tak se u nás poslední týden o ničem jiném nemluví...

První nadala mně, že za to mohu jako krajský politik, pak za to znovu vinila mně, že místo abychom se starali o děcka tak se zabýváme sňatky osob stejného pohlaví (použila politicky velmi nekorektní výraz) a nakonec celý státní establishment...

Ve všech dnešních rozhovorech, ať to byla teta dětí, otec, nebo prarodiče, tak všichni za svou prioritu považovali co nejrychlejší svěření dětí do péče příbuzenstva...

Dokonce sestra KM naznačovala, že přítomnost příbuzných má na děti pozitivní vliv a naopak pobyt v Klokánku jim neprospívá...

Já bych tp slovy klasika řezal hlava nehlava, on už si to Pán Bůh přebere...

[158 Vítku, (Rpu?: 14.05.2007, 21:12:04 - x)
zaměstnání, studium, tři děti, minimálně jedno se sklony k autismu....to je blbost!
Dovedu si představit, že babička se domnívala, že Aničku chrání před tím, aby se nedostala do ústavu. Dál už je to všechno psychopatie....

[159 Jirko, (Rpu?: 14.05.2007, 21:14:25 - x)
jsou vegani, kteří sice zajistí dítěti rodný list a pojištění, ale dětem chybí zásadní živiny pro normální vývoj - jak to zjistit a udělat protiopatření pokud nechcete každému šmejdit v kastrolech...?

[160 Rputi..ani zvíře neseřere vlastního potomka. (Jirka původní: 14.05.2007, 21:21:32 - x)
teda není to tak zase úplně pravda, někdy šelmz zabijí děcka ( cizí ) kvůli říji samice, ale to jsou vyjímky potvrzující pravidlo

[161 Mně se to nezdá hlavně kvůli tomu, (Vít Blaha: 14.05.2007, 21:23:33 - Mail - x)
že se nejednalo o žádné jednání v afektu, ale o plánovaný řízený proces - v komoře byl koberec - matka ho nechala srolovat a vyhodit - pořídila si video monitoring (naštěstí), sestra o tom zjevně věděla (způsob jakým policajtům společně s obviněnou bránila ve vstupu do komory to prokazuje) a místo aby byly zavřené obě dvě, tak dělá v celostátním deníku PR pro švicu...

[162 Rputi, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:24:41 - Mail - x)
ale jo, já chápu, že ledacos se uhlídat nedá. Ale to s tou holkou prostě odporuje zdravému rozumu.

Pokud někomu pronajímám či půjčuju chatu, tak nejspíš vím zhruba komu. Pokud tomu někomu hlídám dítě, tak si na ně určitě vezmu adresu, telefonní číslo atd.
A pokud si jednoho dne pro dítě nepřijdou, tak je zkusím kontaktovat. Pokud je neseženu (prostě zmizeli), tak asi udělám to, že zavolám policajty, vylíčím jim co a jak a zeptám se co s tím. Děcko u sebe nechám normálně bydlet, než si ho převezme sociálka nebo někdo, kdo to má na starosti.
Klidně si umím představit, že pokud rodiče toho dítěte skutečně zmizeli, že budu usilovat o adopci. Ale tak nějak úřední cestou, ne že si ho prostě nechám doma a až umřu, tak si to dítě přebere moje dcera nebo sestra či teta. Dokonce předpokládám, že bychom najednou měli doma děti dvě, tak si toho všimne nejen tchýně aspirantka, tchán aspirant, švagr či moji rodiče, ale i sousedé nebo moje 102-letá babička.
A asi by mně vlídně upozornili, že dítě si jaksi nemohu jen tak nechat i kdybych náhodou naprosto nic netušil o principech na kterých funguje osvojení dětí.

A jak vůbec mohl nějaký ouřad rozhodnout o svěření do péče komukoli, když neznal rodiče dítěte ani jeho historii ? Chápu, že u dětí z baby-boxu nejsou známi rodiče. Ale i takové děti se snad zapisují někam do matriky a jméno jim vybere nějaký úředník a zajistí jim zdravotní pojištění.
Soud či úřad přece nerozhoduje tak, že tam přivedu nějaké dítě o kterém tvrdím, že se jmenuje třeba Boženka, že jí u mojí matky před třemi lety zapomněli nějací lidé které neznám a kterým tenkrát půjčovala chatu. A že tedy jako teď, když matka umřela, tak bych si to dítě tak nějak nechal.
A soud řekne fajn, nechte si jí a do zápisu dá něco jako \"Nezletilá, známá jako Boženka, která zbyla po zesnulé AB se svěřuje do péče XY.\"

Takhle to snad nemůže fungovat ani v Kocourkově. :(

[163 oops, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:27:54 - Mail - x)
\"... že kdybychom\" jsem chtěl napsat. Překlepy prosím omluvte, mně cokoli se týká týrání dětí rozžhavuje až do běla. :(

[164 Jirko, (Rpu?: 14.05.2007, 21:30:54 - x)
T.Moore kdysi napsal, že doba se ozývá křikem dětí topených v latrínách...a to už byl novověk dle historiků a doba, údajně, relativně civilizovaná....
Nedávno, myslím v Trenčíně, nějaká cigorka, dovezla čtyřletého synka, nechala ho u plotu a odjela....
Zanechme iluzí, že lidstvo v Evropě je civilizované jaksi \"an sich\"....

[165 Zajímavé také je, (Vít Blaha: 14.05.2007, 21:31:02 - Mail - x)
že první rodina tvrdila, že si dívku u babičky \"nevyzvedli\" nájemci chaty, ale dnes je možné se dočíst, že ji tam nechali nějací narkomani...

[166 Nevím, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:31:42 - Mail - x)
mně tohle celé připadá zcela absurdní a docela se bojím, jestli nejde skutečně o nějaký mega-hnus ve kterém jela fůra lidí a bůhví, co s těmi dětmi kdo zamýšlel, kolik těch dětí vůbec bylo a co se kolem toho dělo.
Jen doufám, že tu holčičku někdo nezmizel, aby nemluvila :(((

[167 Vítku, zdravím Tvou ženu (Anka: 14.05.2007, 21:32:20 - x)
a plně ji chápu. Mne děsí, že holčina o sobě mluvila v mužském rodě, ten malý týraný chlapeček už svůj stav bral jako něco samozřejmého. A čerti mne berou, jak to, že ta švestra si chodí po svobodě a vůbec, jak to že už není plný kriminál, sákryš!

[168 No, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:33:36 - Mail - x)
to si vysvětluju tím, že jim třeba pronajímala chatu a oni tam fetovali. Nájemce chaty a narkoman se jaksi nevylučuje.

[169 Aničku najdeme dnes, tvrdí policie (Vít Blaha: 14.05.2007, 21:42:56 - Mail - odkaz - x)
viz odkaz...

\"...Podle neoficiálních informací dívku někdo ze zařízení pro opuštěné děti unesl. „Informovali jsme policii o některých skutečnostech, které se nám zpětně vybavily poté, co tady děti navštěvovali jejich rodinní příslušníci,“ řekla ředitelka Klokánku Ditta Pokorná...\"

[170 Vítku, (Anka: 14.05.2007, 21:46:43 - x)
švestra té hydry pravila, že upozorňovala policii na to, že Anička z Klokánku uteče. Zdá se Ti to normální? A ten redaktor v Událostech na dvojce, ten byl taky úžasnej. Jeho otázky by zvládla i ucabrtaná uklízečka s dvěma obecnýma.

[171 P.Kořenský, (Rpu?: 14.05.2007, 21:49:08 - x)
ta soudkyně argumentovala psychologickými posudky, že autistické dítě je psychicky závislé na dotyčné rodině - a asi si skutečně myslela, že dělá to nejlepší.
To. co se skutečně dělo, se teprv musí vyšetřit....

[172 Jo, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:53:49 - Mail - x)
v tom odkazu Víta Blahy mně docela zamrazilo, když jsem si přečetl \"... Nešlo o to mu fyzicky ublížit, ale aby byl absolutně poslušný. Obávám se, že může jít o promyšlený organizovaný zločin, například obchod s dětmi,\"

Když došlo ke zmizení té holčičky a poté co dneska postupně vylézaly na světlo nejasnosti kolem její totožnosti, tak mám pocit, že je snad dobře, že někdo uveřejnil na Webu ty protokoly a další materiály.
Teď už to snad nepůjde tak snadno ututlat.

[173 Rputi, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 21:58:41 - Mail - x)
ale jo, já chápu, že soudkyně třeba konala v dobré víře.
Ale soudní projednávání přece musí mít nějaké procesní náležitosti. Nějak se zdráhám uvěřit, že by soud mohl rozhodnout o dítěti které nemá totožnost a vůbec to nezjistit. A už vůbec nechápu, jak mohl soud svěřit dítě do péče osobě, která nezajistila jeho školní docházku a zdravotní pojištění.

[174 p.Kořenský (Rpu?: 14.05.2007, 22:08:44 - x)
o školní docházku jít nemuselo, vzhledem k tomu, že se jednalo o dítě mentálně problematické.
A absence zdravotního pojištění se dala svést na biologické rodiče. Ta soudkyně uváděla (skočila na špek), že dotyčná rodina jí připadala samaritánská....

[175 Zatím asi víme příliš málo. (Rpu?: 14.05.2007, 22:22:24 - x)
Tak Dobrou!

[176 Chceme naše děti zpět (Vít Blaha: 14.05.2007, 22:23:22 - Mail - odkaz - x)
to je nadpis rozhovoru (odkaz) se sestrou \"co nic netušila\" v dnešním JM vydání MfD

Z mnoha pozoruhodných myšlenek

\"...Varovali jsme zaměstnance Klokánku, že hrozí, že se Anička pokusí dostat pryč. Slíbili nám, že někdo z rodiny bude moci být přes den s ní. Byla to i podmínka, když jsme s nimi vyjednávali předem,“ uvedla starší sestra Mauerové Gabriela Pokorná...\"

[177 Jirko původní, (maYda: 14.05.2007, 22:29:31 - x)
ač se zpožděním, dovolila bych si oponovat.
Ramlice se občas po porodu pustí do vlastních mláďat.. Reaguje tak na nedostatek některých živin, pokud vím.

[178 V těch záležitostech kolem soudu (maYda: 14.05.2007, 22:41:29 - x)
je ledacos podivného,ale na tom, že sestra MAuerové upúozornila zaměstnance Klokánku, že by děvče mohlo utést, nic divného nevidím. Ani na tom, že povolili, aby s ní byl aspoň někdo, koho znala.
Na reakce Aničky se nemůžete dívat jako na rekce normální ho dítěte, pokud byla autistická. U výrazného autismu může mít opravdu hrůzu z cizích osob a chovat se naprosto nevypočitatelné, i útěk naprosto imlpulsivně, kamkoliv, není vyloučený. A že o sobě mluvila v mužském rodě? To nic nedokazuje. Jsou autisti, kteří se nenaučí mluvit a komunikovat s okolím vůbec.
Autisti nemusí být mentálně retardovaní, to děvče taky mohlo klidně mít dost mentálních schopností,aby si poradilo s útěkem.
MNA Mf jsou její obrázky, nejsem odborník, ale rozhodně věděla, že počítač pracuje ve dvojkové soustavě.

[179 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 22:41:52 - Mail - x)
ta Dita Pokorná (ředitelka toho Klokánku) je nějak spřízněná s Gabrielou Pokornou nebo je to jen shoda jmen ?

[180 k těm dětem.. (divana: 14.05.2007, 23:08:49 - x)
nechápu, proč soudkyně měla při rozhovoru rozmazaný obličej. to ještě není plnoletá nebo se stadí? každopádně mi zaujalo, že byla zhrozena, že nechodí dítě do školy ani na injekce. ale byla zhrozena V PROSINCI. a nyní je květen! to jí to zhrození dost dlouho vydrželo...

[181 maYdo, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 23:12:34 - Mail - x)
na ten obrázek jsem koukal a také mně to přijde zvláštní. Pokud nechodila do školy, tak kde se dozvěděla o odmocninách a hlavně o derivacích ?
Sice tam má chybu, protože derivace se zapisuje jinak a první derivace z X^3 je 3X^2 a ne 2X^2, ale to je celkem drobnost. Podstatné je, že se to musela někde dozvědět. Do školy nechodila a dle informací z médií měla v deseti letech slovní zásobu šestiletého dítěte. Autisté mohou mít na matematiku talent, ale nejprve je ty derivace a dvojkovou soustavu musí někdo naučit.

[182 PAvle, (maYda: 14.05.2007, 23:38:42 - x)
těžko říct. Jedna naše známá, sama dosti drůbeží inteligence, měla syna, který byl po sociální stránce poněkud nedozrálý, ale uměl z hlavy odmocńovat ve druhé třídě. Nikdo ho to neučil a neuměl vysvětlit , jak na to přišel. Staršímu bráchvi dělal úkoly z matiky.
Jestli byl autistický, nevím, nezdálo se mi, ale ty děti \"chytly\" kdejakou diagnózu, kterou matka vyčetla v dámském časopise. Takže by si snad na autismus vzpomněla a běžela za odborníky, jen by si něco přečetla v někjakém magacínu. Jenže zas taková ta lidová představa je, že autista jen sedí v rohu a kýve se, což je nesmysL. Těch projevů je celá škála, společné mají to, že jde o poruchu sociální - autisti v různé míře nejsou schopni vnímat chování okolí a učit se z něj. TAkže na jednom konci jsou takoví lehce podivínští lidé, kteří se chovají poněkud zvláštně, ale jsou schopní žít normální život, pracovat a navazovat vztahy, na druhém konci je ta kývající se bytost, která nevnímá okolí.
MAtematika je pro ně bezproblémová, protože tam jde o čísla a má to jednoznačná a vždy platná pravidla.
NA druhou stranu syn má lehkou autistickou poruchu a je zároveň dyskalkulik, takže matematická genialita nehrozí vždycky.
Každopádně si myslím, že pokud to děvče je opravdu autistické, tak klidně mohlo zdrhnout způsobem velmi promyšleným samo.


[183 maYdo, (Pavel Kořenský: 14.05.2007, 23:47:06 - Mail - x)
to je něco maličko jiného odmocňovat z hlavy. Zejména pokud se jedná třeba o celá čísla. To si dítě skutečně může samo odvodit.
Ale té holce musel někdo říct, jaký je formální zápis pro odmocninu atd. Na to dítě samo nepřijde. Notabene u třetí odmocniny, která není na pochopení až tak triviální jako druhá odmocnina ke které se dá snadno dospět přes 3x3=9, 4x4=16 a tak podobně.

[184 Dobrou popůlnoc přeji (Nika: 15.05.2007, 00:34:21 - x)
Mě v těch dnešních Událostech dost zaujal ten velitel brněnské policie. Pokud tam velí někdo takový, divím se, že ty jeho podřízení vůbec trefí na stanici, natož aby někoho nebo něco našli.... ale v zájmu té holčičky doufám, že to byl jen povrchní dojem...

[185 PAvle, (maYda: 15.05.2007, 00:43:35 - x)
mohla to najít v učebnici nebo jí to mohla vysvětlit některá z příbuzných.
Nakonec toho Ondřeje taky učily doma a v pololetí po přezkoušení prošel bez problémů.
Senzaci, že to je unesené dítě z dobré prosperující rodiny bych nečekala, u té rodiny žila prý nejmíň čtyři roky.
A kdyby se ztratila jako devítiletá z normální rodiny, tak by musela být na nějakém seznamu pohřešovaných, a už by ji identifikovali.
Autistický holčičky se tu přece jen neztrácejí po tuctech.

[186 maYdo, (Pavel Kořenský: 15.05.2007, 01:59:29 - Mail - odkaz - x)
já nevím, já raději počkám jak se to vyvine.
V tomhle případu je tolik nejasností, že si netroufám kategoricky tvrdit vůbec nic.
Nicméně faktem zůstává, že např. v Belgii (srovnatelný počet obyvatel) zmizí dle oficiálních údajů cca. 1000 dětí ročně (viz odkaz).
Takže já osobně jsem krajně obezřetný v odhadu toho, co je a není možné.
Krom toho, pokud by čistě náhodou kdysi zmizela a někdo jí vypláchnul mozek, nemusela být kdysi nutně autistická, mohla vypadat jinak a už vůbec nemusí být v nějakém seznamu. Vymazání ze seznamu (libovolného) se dá udělat ťuknutím do klávesnice a je celkem nesmysl se domnívat, že by to nějaký úředník za určitý bakšiš neudělal. Zejména když vidíme, že dívka nemusí mít totožnost a chodit do školy či k lékaři celých 13 let.
IMHO by měli udělat testy DNA naprosto všem, kteří se kolem toho Klokánku a té rodiny motají. Pak by bylo jasné, jestli to vůbec jsou jejich vlastní děti a jestli celý ten ústav není jenom fabrika na přeprogramování dětí a jejich následný prodej.

[187 Jo a také (Pavel Kořenský: 15.05.2007, 02:13:38 - Mail - x)
by si nějaký investigativní žurnalista mohl zkusit ověřit, co je vlastně pravdy na těch drbech šířících se po Webu, které se týkají vazby otce na firmy poněkud řekněme sporné povahy.

Mám na mysli drby typu:

\"Zajímalo by mě, co na to otec Mgr. Radek Coufal, Oblá 41, Brno, jinak majitel AK na Roosveltově ulici v Brně, podle výpisů z OR člen dozorčích rad a.s. zlínského Alexandra Cacha. Co na to děda, PhDr. Radislav Coufal, Rybnická 126, Brno.\"

\"Hele, to je ten samej Cach co ho vyškolila bývalá vojenská kontrarozvědka a pracoval pro ni? Prej je to dneska profesionální špión zpovolání, asi tak padesát let?\"

\"Možná. Ale hlavně je to nejprovařenější z provařených a nejotřesnější z otřesných a nejcyničtější z cynických zlínských velkogaunerů. kdokoliv v jeho blízkosti dělá cokoli, jednoznačně se tím před každým skušným člověkem oznámkuje. Jakákoli morálka zcela neznámá veličina. Pořad v ČT před dvěma (?) roky!\"

A tak dále a tak podobně.

[188 No a když (Pavel Kořenský: 15.05.2007, 03:22:04 - Mail - odkaz - x)
už v tom ti investigativní žurnalisté budou šťourat, mohli by proklepnout Obchodní rejstřík a také to, co se píše v odkazu.

Nehodlám veškerou práci dělat za ně.

[189 Jo a ještě jedna drobnost, (Pavel Kořenský: 15.05.2007, 03:55:52 - Mail - odkaz - x)
pokud by se v tom skutečně nějaký žurnalista rýpat chtěl, tak další pokračování nalezne v odkazu.
Ale to už musí skutečně rozklíčovat někdo kvalifikovaný. Já osobně si jdu vyčistit a promáznout zbraně. Jen tak, čistě pro jistotu.

[190 2 Pavel Kořenský (martin TT: 15.05.2007, 05:28:12 - Mail - x)
škoda, že nebudeš v Bílovicích, já zas nestihnu 25. Vodičku. Nezapomeň téma.

[191 Krásné ránko! (Rpu?: 15.05.2007, 06:18:02 - odkaz - x)
Tak nevím, někdy mám pocit, že ten paragraf o příživnictví se neměl tak úplně škrtat...

[192 Dobré zas ráno, (PeS: 15.05.2007, 06:54:56 - x)
ale dyť se zas nic tak strašnýho neděje, zdroje přece sou! Dyť to říkal ten darmožrout co teď sedí v Bruseli. A ten to přece musí vědět nejlíp, když zavedl ty minimální daně, kterejma začal likvidovat živnostsnílky... I těch papírů za jeho moudré vlády jaxi přibylo... No a protože sedí v Bruseli a ne na Borech, tak měl asi pravdu, ne?

[193 Dobré ráno, (Dana: 15.05.2007, 07:11:13 - x)
můžete mi říct, kam se ztratil ten déšť nad kterým včera večer všichni postupně od západu k východu naříkali jak je silný? Už jsem se dívala i na aktuální radarové snímky - a on ho asi někdo někam schoval. Přece není možné, aby si to všecko nechali v Čechách a tady nepustili ani kapku? Že ne?

[194 Dano, (Rpu?: 15.05.2007, 07:37:21 - x)
tady se to sicě kabousí, ale že už by mi to chtělo konečně umejt to auto od písku, to ani náhodou...

[195 Dano (martin TT: 15.05.2007, 07:38:24 - Mail - x)
já už včera raději nosil konve, protože podle radaru běžely bouřky přes západní polovinu Čech nahoru do Polska.

[196 DAno, (maYda: 15.05.2007, 07:38:55 - x)
nevím, kam se schoval, tady v Radlicích byla večer docela normální bouřka a sprchlo. Nic mimořádného, klidně mohlo skápnout víc.

[197 Zuzano (martin TT: 15.05.2007, 07:39:47 - Mail - x)
pozor! ochrannou vrstvu špíny z automobilového laku nesmývat!

[198 martine, (Rpu?: 15.05.2007, 07:47:12 - x)
právě, že se mi to nechce mejt. Já potřebuju opláchnout jen ten saharskej písek, co mi na to napadal...

[199 PAvle, (maYda: 15.05.2007, 07:48:44 - x)
firma na pořeprogramování dětí, to je jak ze špatnýho románu. Navíc k čemu by takové dítě sloužilo? Spíš bych vsadila na podivné rodinné prostředí, že se to v podstatě odehrálo tak, jak tvrdí rodina, prostě jsou v některých věcech natvrdlí a nedošly jim, nakonec jim to přerostlo přes hlavu.
Tlachy na webu o tom, kdo je otec, to bych už vůbec nebrala za bernou minci. NA internetu se toho nakecá, jistě víte, že leckdy a leckdo tady si o sobě přečetl naprostý kraviny. Nějaký kecy o tom, kdo je s kým spojen a že se někdo podílí na bůhví čem, může napsat i narušený psychopat, který má s dotyčným nějaký nevyřízený účet.
Ostatně jedno z těch dětí chodí do běžné školy, umíte si představit, jak se vrátí do třídy, kde půlka rodičů bude určitě zhysterčená tím, co se o tom napsalo a jejich představy budou možná daleko předbíhat skutečnost?
kromě toho si myslím, že odborník snadno pozná \"přeprogramované\" dítě od skutečného asutisty. Ta kresba na druhou stranu není kresba duševně zdravého třináctiletého dítetěte, to si troufnu odhadnout.

[200 No jo, nosit preventivně konve je sice hezké, (Dana: 15.05.2007, 07:50:42 - x)
jenže já už do nich nemám pomalu co nalít. Kde byl potok je poznat už jen podle rýhy v zemi na jejímž dně teče malý čůrek a čerpat vodu na zalívání ze studny jsem zakázala, neb nemáme jiný zdroj vody. V naší vísce není obecní či jiný vodovod... Sice bych se mohla radovat, že tím pádem se nemusím večer tahat s plnými konvemi a pak lítat po poli a zahrádce při zalívání do 9 večer, ale je to taková smutná či spíš zlostná radost...

[201 Dano (maYda: 15.05.2007, 08:28:16 - odkaz - x)
jeden odkaz specielně pro Vás :-)

[202 no abych se podělil o zkušenosti (rezy: 15.05.2007, 08:55:52 - x)
s provokováním dešťů které tu radíte Daně, tak já před třemi týdny navozil dva fekály vody z rybníka na brambory, protože už to vypadalo, že je v tom suchu spíš peču než pěstuji. K fekálu mám hasičskou hadici,přepnul vývěvu do tlaku, paráda, tak jsem je zalil a doufal, že přijde jako při umytí auta trocha deště. Do dneška z toho bylo s bídou několik mm. Čili nic.
Jinak Dano, stále doufám, že ta Vaše předpověď o vlhkém roku vyjde. Jen by neměla přijít až v Srpnu. Mandelinky mám letos výstavní. Topim je v naftě.

[203 Já včera také nosil (František I.: 15.05.2007, 09:06:35 - x)
nikoliv konve, ale kontejnery s rajčaty a paprikami, květináče s citrusy a podobnou verbeží pod střechu. Ty poslední samozřejmě při průtrži. Podle mého by však tyto rostlinky obdobnou spršku bez problémů přežily. Ale po bitvě....

[204 Ještě mě napadlo - (Rpu?: 15.05.2007, 09:15:25 - odkaz - x)
Při tom osvojení Anny jí musel soud přiřknout identitu, neb se nevědělo, kdo vlastně je. Ale babička jí hlídala lidem, kterým údajně pronajímala chatu - že by při tom pronájmu nevěděla, kdo jsou a kde bydlej?
Papíry zřejmě unikly ze sociálky, neb je mezi nima lejstro, který nebylo na policii.
\"Nenci\" už také vypovídala, ale podle mého, to zrovna věrohodné není (odkaz)

[205 dobré ráno... (Jirka původní: 15.05.2007, 09:18:52 - x)
k hořekování na déšť se připojuji....zase máme skoro prázdný rybník...takže se snažíme zavlažovat jenom večer, aby se voda tolik neodpařovala, také jsme vymulčovali všechnu trávu v peckovinách a udusali zem a tam kde to bylo možné pokryly zem folii..kvůli odparu . No hlavně aby to nedopadlo jako minulý rok, kdy jsme měli kroupy jak tenisáky...to by bylo moc smůli najednou...achtělo by to tak týden mlžného deště, jen tak lehounkého a stálého.

Šumavákovo brambory jsou zalité a chráněné....máme před kanceláří takové dlouhé, široké a hluboké \"truhlíky\"...a pravidelně je zalíváme....tento rok se chci chlubit , jako nejhloupější sedlák :-)))

[206 Skimici....jak u Vás bouřka (Jirka původní: 15.05.2007, 09:45:29 - x)
Chrámce to minulo , tak o 10 km....

[207 Mám nejasné (Anna V.: 15.05.2007, 10:35:36 - x)
tušení z příspěvků Skimice, že bydlí někde poblíž. Nad Šluknovským výběžkem byla kolem šesté k večeru vydatná bouřka i s kroupami, na zahradě bylo hezky bílo. Bouře se vrátila znovu před půlnocí, tentokráte bez krup. Údajně napadlo 14 mm srážek,jsem navýsost spokojena - trochu vláhy a hned se cítím skvěle.

[208 no přátelé...na každéhjo přijde jaro.... (Jirka původní: 15.05.2007, 10:41:57 - odkaz - x)
někdo nosí krátké sukně, někdo kouká po ženských....ale jenom někdo si dovolí natočit erotický film pro důchodce...seniory.
Jo a prý má už ty scény promyšlené :-))))))

a jeden vtip na dobré ráno, když je to jaro :

Do nemocnice přivezou chlapa s těžce popáleným břichem,
doktor ho ošetří a dává mu dvě tablety viagry.
\"A to pomůže pane doktore?\"
\"NE, ale aspoń se vám na tu popáleninu nepřilepí deka..\"

[209 Jaké jaro?? Léto bylo na zmrzlý\" !! (Šumavák: 15.05.2007, 10:58:50 - x)
jak se dočtete nahoře!

[210 u soudu (skorostařík: 15.05.2007, 11:50:11 - Mail - x)
se rozhodovalo o svěření či dokonce osvojení Anny.. a jak proboha soud vůbec věděl, o kom rozhoduje, když neměl k dispozici rodný list dítěte. Jak věděl o tom, že dítě třeba nemá rodiče, kteří o ně mají zájem, ale pro objektivní okolnosti jej nemohou projevit a nemohou se sami postarat ? Má-li být dítě osvojeno, musí nejprve proběhnout řízení o tom, zda je potřeba souhlasu rodičů k jeho osvojení (viz §§ 18Oa a násl. o.s.ř. ). V takovém řízení musí ti rodiče být účastníky, tedy musí být identifikovatelní, i když třeba neznámého pobytu. Otázku, zda dítě je k osvojení právně volné, tedy nemůže soud odbýt v rámci řízení o osvojení jako tzv. otázku prejudiciální. I při svěření dítěte do výchovy třetí osoby nelze pominout stanovisko dítěte, pokud lze vycházet z toho, že je rozumově natolik na výši, že je schopné se k problematice vyjádřit, obecně tak od věku 10 let nahoru. Je pravda, že někdy sami rodiče udělají všechno proto, aby se dítěte zbavili, a nejen fyzicky, ale i právně, ale to ještě neznamená, že jim to soud má usnadnit.

[211 (skorostařík: 15.05.2007, 12:12:48 - Mail - x)
Kdysi, asi tak před pětatřiceti lety, přišla do jedné malé nemocnice Cikánka s půlročním kojencem s vysokou horečkou. Občansku neměla, takže zapsali jen to, co jim řekla, tj. že se jmenuje Mária Balážová, že dítě je její dcera Jana Balážová, že matka bydlí v cikánské osadě u Čadce, a je na návštěvě u příbuzných Bongilajových v blízké vesnici v horách. Vzhledem ke stavu dítěte byla nutná hospitalizace, po vyléčení poslala nemocnice telegram matce do oné osady pri Čadci, který se vrátil jako nedoručitelný, takže dítě skončilo v kojeňáku a u soudu se zahájilo řízení o svření dítěte. Nejprve se pátralo po matce. VB v Čadci dostala za úkol zjistit, zda v cikánské osadě je Mária Balážová, která má mít dceru Janu, a zjistili jen tolik, že v okolních cikánských osadách u Čadce je 74 Márií Balážových, ve věku od 10 do 74 roků, tedy i mimo rámec možné fertility, některé z nich měly mít i dceru Janu, nicméně vždy orgánům VB ukázaly nějakého kojence ženského pohlaví, o němž prohlásily, že je to inkriminovaná Jana. Soud proto chtěl zjistit totožnost matky prostřednictvím oněch příbuzných, u nichž údajně měla být na návštěvě. Učinil dotaz na MNV oné vsi a dostalo se mu odpovědi následujícího znění : \"Sdělujeme vám, že v naší obci je cikánská otázka zcela vyřešena, protože starou chalupu po občanu Bakotovi, ve které se rodina Bongilajových bez přihlášení zdržovala, vzala vloni na podzim povodeň. Podepsán tajemník MNV\". Sice z toho přípisu nebylo patrno, zda povodeň vzala chalupu i obyvateli či bez nich, nicméně uspokojení nad vyřešením otázky ve vsi bylo zjevné. Takže soud nic o rodině dítěte nezjistil, nicméně dítě bylo zapsáno do matriky jako Jana Balážová, soud určil její datum narození, dostala rodné číslo a místo v kojeňáku, odkud se posléze dostala do pěstounské rodiny. Možnost zkoušek DNA tehdy neexistovala, ostatně i krevní zkoušky z lidské genetiky na erytrocyty se dělaly běžně nejvýše na 14 systémů, HLA leukocyty byly v začátcích, a určovat podle nich rodičovství bylo nesmyslné. Tož tak...

[212 No, skorostaříku, (Nika: 15.05.2007, 14:28:17 - x)
to je hezký příběh... Malá Janička měla smůlu. Byla odchycena, ochočena, vycvičena, a pravděpodbně musí chudák pracovat a platit svobodný život svých soukmenovců...



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: