Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Úterý, 22.05.2007

Novinky ze Šumavy

Aneb: turistická sezona se blíží.

 


Ovšem, následky orkánu Kyril, ještě nejsou zdaleka odstraněny.Místy stále ještě leží polomy, zůstávají uzavřené cesty a "řádí" technika.Plošný zákaz vstupu do lesa skončil 5.4. a u LS Vyšší Brod 14.4. přesto zůstávají v platnosti tyto výjimky:

Přehled uzavřených tras z důvodu těžby kalamity

(přes zákaz byl v sobotu 28.04.2007 podél Schwarzenberského plavebního kanálu čilý cyklistický provoz!!!)
Aktuální stav k 13.05.2007


Hraniční stezka - červená turistická trasa od Schwarzenberského kanálu (Rosenauerova nádrž) přes Třístoličník, Trojmezná, Plechý, I/10, Smrčina  — Zadní Zvonková — celnice — do 01.07.2007
Medvědí stezka (naučná) — žlutá turist. trasa z Černého kříže na Jelení Vrchy až do Ovesné — platí do 01.07.2007
Vltavská cesta je uzavřena od pondělí 00:00 do pátku 12:00 — platí do 01.07.2007.
Turisté nesmí vstupovat do míst, kde probíhá odstraňování následků lednové vichřice. Je třeba dbát zvýšené opatrnosti.

” Zvýšené opatrnosti je také třeba dbát i proto, že ten les (pokud tam nějaký je) a krajina, vypadá úplně jinak !! Pro ty , co chodí po paměti, s tím, že se v pohodě vyznají, je to i nebezpečné.

Postupně vyrážím na koních dál a dál, a i já, přestože se ve "svém rajonu" opravdu vyznám, občas hledám cestu a vysvětluji zákazníkům, že se nemůžeme ztratit, protože půjdeme-li s kopce, dojdeme buď k Vltavě, nebo k Dunaji, a nebo, což je daleko pravděpodobnější, nás chytí rakouská pohraniční policie a půjdeme na čtyři dni do basy do Lince.Tam kde byla úzká lesní stezka je holina, rozježděná traktory, tam kde ještě ta cesta je, je neprostupný polom a tam kde není polom je slatina a bahno. Takže bacha!

Pár obrázků připomene stav před orkánem a po ochráncích:”

Další zprávou je, že 19.5.2007 byla na Jeleních vrších slavnostně zahájena letošní plavební sezona Schwarzenbergského plavebního kanálu.

Program zahájení a termíny plavení dříví(i jiných akcí )najdete ZDE*.

Já osobně, když vidím ten nepřetržitý proud kamionů se dřívím, stěpkou a pilinami do Rakouska, bych byl pro, aby se na kanále to dříví do Vídně zase plavilo denně jako dřív.I bych měl tip, kdo by si měl vzít bidla a ta polena popostrkovat!

A na závěr si dovolím citovat od Viditelného Macka:

"Dnes má být zase krásný, teplý, slunečný den. Doporučuji v podvečer vytěsnit z hlavy všechny starosti, popadnout za ruku milovanou bytost, projít se někde v zeleni za podvečerního zpěvu ptáčků, sednout si někde na lavičku nebo na mez a nechat se ovládnout atmosférou....
A vsaďte se, že na všechny ty pitomosti, příšernosti a nepříjemnosti kolem rázem zapomenete...
"

Nechat se ovládnout atmosférou je snadné. Ono nám nakonec nic moc jiného nezbývá. (Bez ohledu na boj proti GW.)

Ale opatrně! : já dnes cejtím ve vzduchu bouři!

 

PS.

Abyste si nemysleli, že je celá Šumava zničená... jsou i místa , kde (zatím) nebyli ani ochránci ani orkán:

Šumavský les

:-))))

 





Komentáře

[1 turistika na Šumavě (skorostařík: 22.05.2007, 11:16:09 - Mail - x)
rád jsem jako kluk s rodiči jezdíval na Šumavu.. dodnes mi zůstává v mysli cesta podél Vydry ze Srní na Čeňkovu pilu a další krásné scenérie. Bohužel jsem nikdy neměl možnost navštívit Prášily, byly v uzavřené zóně. Nebožka moje maminka tam za první republiky učila, a po Mnichovu ji spolu s ostatními Čechy hnali ze vsi němečtí výrostci,a bohužel i její bývalí žáci, kamením. Snad se tam ještě podívám ....

[2 Naprvým soji neznalost a musím se tam vypravit.... (Jirka původní: 22.05.2007, 11:21:21 - x)
doufám, že si pán brány na mne udělá o prázdninách čas...a sveze mne

[3 jirko-p (ptakopysk : 22.05.2007, 11:51:15 - x)
no já si myslím, že vás Šumavák nesveze. On už je to přece jenom pán středního věku a klopejtat s vámi na hřbetě přes kořeny a balvany... To vám spíš půjčí koně :o)
P.S. a ty koně má opravdu krásný! Snad se Š. neurazí, když řeknu, že někteří jeho ořové jsou hezčí než on. :o)

[4 skorostaříku (ptakopysk : 22.05.2007, 11:58:38 - odkaz - x)
ještě se vrátím k diskusi o ekologické likvidaci přestárlých živočichů v předchozí hospodě. Jukněte do odkazu a narolujte si \"Pálení čarodějnic\" Domnívám se, že je to nejen ekologické, ale i humánní. :o/

[5 co by ?Neurazí! (Šumavák: 22.05.2007, 12:01:24 - x)
my, již zkušení, \"koňáci\" si zásadně připíjíme \"na krásu našich koní a rychlost našich žen!\"

[6 Ale třeba, kdyby sem nemohl dojet, (Šumavák: 22.05.2007, 12:04:23 - odkaz - x)
bych mu mohl pomoci s autem.....viz odkaz

[7 Šumaváku (ptakopysk : 22.05.2007, 12:16:27 - odkaz - x)
to byste tu limousinu musel přestříkat na žluto, aby si jirka-p připadal jako ve svým vlastním :o)

[8 Jak se tak dívám (martin TT: 22.05.2007, 12:18:04 - Mail - x)
na radarové snímky - Šumaváku, už ji tam máš!!!!

[9 si děláte srandu..... (Jirka původní: 22.05.2007, 12:25:18 - x)
ale musím Vás zklamat.....dojedu už kamkoliv. Už mám jedno německý :-))

a dokonce jsem jel jednou cvalem...přitom jsem si myslel, že jedu tryskem. Držel jsem se jak přibitý....jako Vinetou a Hatatitla v nejlepších letech :-)))

[10 No, nechci strašit, (Šumavák: 22.05.2007, 12:30:36 - odkaz - x)
ale to na tom obrázku je taky německý......

[11 Martine, jeěte ne, ale už se to mračí ! (Šumavák: 22.05.2007, 12:32:20 - x)
Venku je ovšem stále ještě 26°C. Ale ohradník už jsem vypnul.

[12 Pane a vládče...pořád mi tam nic nevyskakuje (Jirka původní: 22.05.2007, 12:35:23 - x)
ani neobjevuje...jenom nějaký baner s nabídkou zaregistrování domén :-))

[13 Jirko původní... (ptakopysk : 22.05.2007, 12:37:24 - odkaz - x)
zkuste ten odkaz zkopírovat a pastnout ho do okýnka adresy. Mě to dělalo taky tohle a pomocí Copy-Paste jsem to ojebnul.

[14 Tak čau! (Šumavák: 22.05.2007, 12:37:54 - x)
To E-ON nevydrží!

[15 teda trabant a jedňokoňový (Jirka původní: 22.05.2007, 12:39:45 - x)
....doufám, že tam je alespoň klimatizace a radio. Také s emisema bych si nebyl tak jistý, že splňuje. :-)))

[16 ptakopysku, s tím povídkovým budíkem jste mi (Dušan Neumann: 22.05.2007, 12:44:46 - x)
trochu prosvětlil ráno. Je zajímavé, že dodnes nemají v ČT pojem o časových pásmech. Ve čtyři ráno mne vzbudili z ¨Dobrého rána\", abych si připravil otázky, na co mne mají zeptat
Ke dnu zmizelých dětí. V té chvíli jsem si přál, aby zmizelo něco úplně jiného...

[17 Buřina v luftě je, o to nic, (Rpu?: 22.05.2007, 12:55:26 - x)
ale někde se fláká a tady je na padnutí.....

[18 Dušane (martin TT: 22.05.2007, 13:05:38 - Mail - x)
právě jsem tě viděl v opakování na čt24. Kdo jim dal tu tvoji fotku - osmdesátiletý zhýralec nad hrobem, naaranžovaný fotografem do obleku s kravatou a opřený v rohu, aby se nepřekotil. Já musel ukázat manželce, že vypadáš na mojich fotkách jinak.

[19 Dusno je i tady...a skoro nedýchatelno.. (Dana: 22.05.2007, 13:10:11 - x)
včera jsem dbala rad Martinových a nepokosila. Jen jsem posekla trávu na příkopě u hlavní silnice. Chtěla jsem ještě obsekat aspoň meze kolem pole, ale pak jsem si řekla, že NE! (Přece nepřiznám, že když jsem dokosila tu příkopu, došla kamarádka, která mi přinesla nějaké sazenice květin a než jsme probraly dědinu odshora dolů a zdola nahoru padla rosa a křovákem už se kosit nedalo. Před setměním jsem tak tak stihla nakosit kosou trochu trávy pro králíky, kteří nemají suchou dietu a pozalívat sazenice zeleniny a květin).
A teď tu sedím jak hromádka neštěstí a připravuju si populárně-odbornou přednášku na téma Stavební zákon po novele a jeho dopady do daňového řízení a na běžné občany. To první z hlediska daní z nemovitostí a ostatních a to druhé pro spolupracovníky, aby tušili, jak se mají podle nového zákona chovat. A nejde mi to, nejde. Jak říkala na školení vedoucí stavebního odboru magistrátu - některé zákony se prostě nepovedou!

[20 Jirko pův. tak to zkus tady (Šumavák: 22.05.2007, 13:46:08 - odkaz - x)
a pak si zkus nainstalovat místo toho malého, měkého IE nějaká pořádný prohlížeč ( třeba něco eFeF).
Ono to dělá v IE - pravda oni tam měli nějaké kecy o (c), ale současně je tam poučení, že obrázky lze použít kdekoliv, protože jsou staženy z internetu.(akorát se asi na ně nesmí odkazovat k nim :-)) )

[21 Sumavaku (jasan: 22.05.2007, 13:50:00 - Mail - x)
k tem konim - pripitek Napoleonske kavalerie (pry) \"at ziji krasne zeny a rychli kone i ti kdo na nich rajtuji\"....

[22 Dano, navrhuji přednášku (Šumavák: 22.05.2007, 13:51:24 - x)
Nazvat: \"Zákon padajícího hovna - aneb vliv nového stavebního zákona na daně a občany.\"

Pořádný název- půl přednášky.

[23 ha, Martine... tak proto mi asi nepíšou (Dušan Neumann: 22.05.2007, 13:53:30 - x)
žádné groupies... já tu fotku nikdy neviděl a ani nevím kde ji ukořistili... zřejmě když mne tam někdu zatáhli v půl šesté ráno....

[24 Jasane, no vždyť to říkám! (Šumavák: 22.05.2007, 14:29:06 - x)
\"Ať žijí krásní koně, rychlé ženy a ti co na nich rajtují!\"
Doba změnila! Ten tvůj přípitek je ještě starší než Bastiat!
On Ti to Haladin vysvětlí!
:-)))

[25 Na idnes.cz (Vít Blaha: 22.05.2007, 14:28:43 - Mail - odkaz - x)
píší něco o dvanáctileté mrtvole v bytě v Novém Jičíně... Nejlepší je závěr:

\"...Mužovy smrti si nevšimlo ani okolí. Z bytu nevycházel žádný zápach, možná i díky nedaleké školní jídelně...\"

Chtěli tím naznačit, že školní jídelna nedodržuje hygienické předpisy EU???

[26 skutečně (skorostařík: 22.05.2007, 14:46:16 - Mail - x)
ten závěr se školní jídelnou má značný náboj kouzla nechtěného... já bych to mezi řádky četl tak, že puch ze školní jídelny přetloukl i zápach tlející mrtvoly, a většina přítomných nejspíš také.. no chybička se občas vloudí...

[27 A už se to žene! (Rpu?: 22.05.2007, 14:46:42 - x)
Černo až hanba, hřmí a začalo pršet....

No, Vítku, já si myslím, že takové UHO by si např. zasloužilo přímo unijní ochranu - je to unikát...:))
Nám kdysi v Praze taky jednou náhle zemřel soused a během tří neděl bylo v baráku smradu jako v Cařihradu. Takže otázkou spíš je, zda-li sousedé nemají čich nebo je tam strašnej smrad vždycky....:)

[28 NO já nevím, (Dana: 22.05.2007, 14:47:20 - x)
ale já tou ulicí letos už několikrát projížděla a fakt - nic! Dokonce ani ta školní jídelna nebyla cítit! :-)))

[29 No tohle! (Dana: 22.05.2007, 14:55:20 - odkaz - x)
To tu ještě chybělo! - viz odkaz

[30 Dano, právě jsem to sem chtěla pastnout.... (Rpu?: 22.05.2007, 14:59:49 - x)
Prověřit to musej, ale řekla bych, že si buď někdo dělá nevkusnou legraci nebo se jedná o značně idiotské falzum. Hlavní otázkou je, co by tím někdo chtěl dokázat.....že žije....že není normální....

[31 Póvl a hnůj (Foundryman: 22.05.2007, 15:05:42 - Mail - x)
může za Kuřim děkovat Pánubohu :-) Vláda se chová nenápadně, jak se ostatně sluší a patří, o čem by jinak psali? :-))

[32 Tohle je taky hezký...:)) (Rpu?: 22.05.2007, 15:05:12 - odkaz - x)
...Předseda ČSSD Jiří Paroubek pro redakci iHNed.cz uvedl, že brožura je kolektivním dílem strany. \"Když nemáte práva na fotografie, tak používáte takovouto ilustraci,\" řekl Paroubek k použitému obrazovému materiálu deníku Blesk.

[33 Tak jsem před tou buřinou (Šumavák: 22.05.2007, 15:11:01 - odkaz - x)
hodil na rajčata plachtu a na ostatní bobek . A pak to začlo - viz odkaz (doporučuji kliknout vpravo dole na druhý čtvereček zprava- tedy na původní velikost...), a zde

http://www.youtube.com/watch?v=jIHaA3Ej3N0

vesele pokračovalo.

plavu si ani nevím jak,
vždyť nenám prsa,nemám (vodo)znak
.....

[34 Šumaváku (František I.: 22.05.2007, 15:12:09 - Mail - x)
právě jsem dokončil takové malé ohlédnutí za masňáckým veletrhem IFFA. Mám vám ho tak z legrace poslat?

[35 Ještě dotaz (František I.: 22.05.2007, 15:15:03 - Mail - x)
Padají u vás kroupy?

[36 klidně i se vzorkama.... (Šumavák: 22.05.2007, 15:16:50 - x)

[37 Šumaváku, (Rpu?: 22.05.2007, 15:26:07 - x)
tak tomu se říká slejvas! U nás to zřejmě zas přetáhnul Zvíkov, takže spadlo jen pár kapek, ale aspoň se dá dýchat....Ale pořád to z povzdálečí brblá...

[38 Františku, padaj, (Šumavák: 22.05.2007, 15:34:26 - odkaz - x)
viz odkaz. Asi 1cm. A dost to s nima do hlavy bolí!

[39 To víš rputi, jednou je ministr (Šumavák: 22.05.2007, 15:40:19 - x)
tak si to umí zařídit, aby mu na Zvíkově zapršelo.....
:-)))))))))

[40 Šel jsem obhlédnout škody (Šumavák: 22.05.2007, 15:46:34 - x)
a nebudete tomu věřit - jak ten beton pred stájí tak i ta rozvodněná silnice už jsou suchý!

[41 Šumaváku, (Rpu?: 22.05.2007, 16:00:44 - x)
za to on nemůže, ta přehrada je za bolševika - ale občas se docela hodí. Jako tenkrát, když kroupy rozmlátily Opařany. Taky šel ten mrak původně sem....

[42 Je to tam (František I.: 22.05.2007, 16:04:58 - Mail - x)
Vzorky k traktátku jsou pouze obrazově a monitor tu chuť prostě nemá. Uklidil jsem raději rajčata, nějaké citrusy a orchideje. První várka nás minula. Bohužel víno ochránit nemohu. No, jak se říká, nestahuj kalhoty....

[43 Čím dál lepší..... (Rpu?: 22.05.2007, 16:05:00 - odkaz - x)
Třináctiletá Anna, kterou už jedenáctý den hledá policie, prý nikdy neexistovala. Tvrdí to přítel rodiny Jakub Patočka. V úterním písemném prohlášení sdělil, že za Annu se vydávala třiačtyřicetiletá kolegyně Kateřiny Mauerové Barbora Škrlová. Patočkovi i policii to údajně řekla Kateřina Mauerová....

Tak bych řekla, že tohle konání už jeví jasné znaky paniky. Tady se někdo zatra bojí, že něco praskne....

[44 Ježiš, neděste takovou pohromou! (Dana: 22.05.2007, 16:05:35 - odkaz - x)
Něco takového by asi rajčata, papriky a brambory nepřežily.
A ještě jeden odkaz - tohle už opravdu začíná být na hlavu. Všecko. Já bych asi - no asi bych se dopustila podobného týrání, ale já bych zavřela všecky, kdo se jen mihl kolem toho případu a kterému už bylo osmnáct, do studeného tmavého sklepa, aby si zchladili rozum, mají-li ještě nějaký...

[45 Ha! (Dana: 22.05.2007, 16:07:11 - odkaz - x)
A teď mě předešla Rpuť. Jen by mě zajímalo, o jaké Aničce to mluvil ten Ondra. Jestli se k tomu všemu ještě nepřidá bájná lhavost, jak jsem v počátcích případu psala...

[46 Dano, (Rpu?: 22.05.2007, 16:13:44 - x)
a jakou Aničku to vlastně přiřkla ta soudkyně Mauerové?
A teď už fabuluji.....co když Ondra věděl, že Anička není Anička a proto..... Divočina, samozřejmě, ale vzhledem k tomu, že jsou tam všichni magoři (Šabatovou nevyjímaje) nic není nemožné....

[47 No také by mě docela zajímalo, (Dana: 22.05.2007, 16:15:18 - x)
jak vlastně probíhal ten soud ve věci osvojení... To tu holku nikdo neviděl?

[48 Kruciš, Rputi, (Dana: 22.05.2007, 16:17:47 - x)
nemáme my nějaké společné vedení či myšlenkový spoj? :-)
Mizím zatím kosit a také se podívat po něčem, čím by se daly ochránit rajčata a papriky...
PS: Co když se nakonec jedná o podvod s dětskými přídavky? :-))))))

[49 Hmmm, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:22:32 - Mail - x)
to jsou tedy věci. To, že Patočku by měli zavřít do kriminálu nebo do blázince tvrdím už celé roky, ale tohle je i na mně moc. :-O

To tedy soud rozhodoval o osvojení 43 leté Barbory v domění, že je to třináctiletá Anička ? Ne, že by mně v Kocourkově něco extra překvapovalo, ale tohle je silná káva. Neměli by dát do blázince i tu soudkyni ?

[50 Dano, (Rpu?: 22.05.2007, 16:26:07 - x)
tu \"Aničku\" viděla ta soudkyně, viděla jí Šabatová, viděl jí Patočka a pokud vím i sociální pracovnice ... a nikomu, krom Klokánku nepřišlo divné, že holka na 13 nevypadá....
Krom toho, kdyby to byla ta Barbora, proč by měla být adoptovaná? Dejme tomu, že se zbláznila a milující přítelkyně ji chtěli zachránit - ale proč by si kruci vymýšleli zrovna těch 13? Proč ne třeba 15? Blbost!
A smrdí to sektou! A smrdí!

[51 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:26:30 - Mail - x)
není někdo z přítomných lékař ?
Vzhledem k tomu, že bylo několikrát řečeno, že Aničku prohlédli lékaři, jak je možné, že ten rozdíl nepoznali ?
Já jsem sice naprostý laik, ale mám dojem, že podle tělesné stavby a stavu organismu se to snad poznat musí. Nebo ne ?

[52 Dano, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:27:44 - Mail - x)
horší je, že se může jednat o nějaké příšerné svinstvo a pokus ZAMASKOVAT to jako podvod s dětskými přídavky.

[53 Zase klídek, (Foundryman: 22.05.2007, 16:28:59 - Mail - x)
nikoli 43-letá, nýbrž 34-letá. Stejně ale muselo být množství účinkujících dioptrií značně větší než malé :-))

[54 Ještě bych podotkla, (martina: 22.05.2007, 16:29:11 - x)
že soudkyně rozhodovala na základě čtyř posudků. Zajímalo by mě, kdo ty posudky psal

[55 Pavle, (Foundryman: 22.05.2007, 16:31:24 - Mail - x)
rovněž jsem jen poučený amatér, ale dospělou ženskou bych snad poznal - zvláště během podrobné prohlídky :-)

[56 Heké odpoledne vinšuji. (Anka: 22.05.2007, 16:32:06 - odkaz - x)
Tak to mělo být diskrétná sdělení a ono houbelec, už se to vykecalo. Teda mě ten dopis připadá dost na hlavu, a že by autorkou byla nekomunikativní Anička? Mno, už jsem se rozparádila jednou - pozavírala bych každýho, kdo se kol t rodiny byť jen mihnul. Asi dostanu na kokosku, ale trvám si na svým!

[57 No to mě podrž. (jura-p: 22.05.2007, 16:33:05 - x)
Ono je vlastně jedno, jestli 34 nebo 43. Ale nic se tím nevysvětluje. A ostatně, ať je to, kdo je to, ale kde je TEĎ? A jaký to má všechno smysl. To nejde říct, to byla jiná a jít od toho. Takže vlastně chybí ženské dvě, jedna třináctiletá a jedna dospělá. Samí Havlovi kamoši. Tomu Patočkovi dával doporučení do voleb. A všichni jsme mu platili ty noviny.

[58 Aha, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:34:26 - Mail - x)
já opisoval od Rputě bez ověření v odkazu. :-)

[59 Barbora nemá 43, ale 34 (skorostařík: 22.05.2007, 16:34:40 - Mail - x)
nicméně že by soudkyně s praxí nerozeznala, že nemá před sebou dítě, ale babu ? To spíš bych uvěřil tomu, že v době rozhodování soudu Anička byla, no a dneska už není, protože někomu viděla do karet, a tak ji ve vhodnou chvíli nahradila Barča, ochotná v té komedii pokračovat. Jaký by jinak měla rodina důvod vyvolat řízení o svěření dítěte, dělala si z huby holínku srdceryvným líčením toho, jak rodina smažek potomka odvrhla a hodné Maurerovny se ho ujaly, jaké mají zásluhy atd. Pokud měly na svědomí nějakou nekalost, jako že asi jo, tak si musely být vědomé toho, že takovým příběhem na sebe s vysokou pravděpodobností stáhnou pozornost, tedy že se stane něco, co pro ně není žádoucí. Přece když mám něco na svědomí, jsem myška a neupozorňuji, že vůbec dýchám, natož abych na sebe upozorňoval něčím co vůbec nemusím, co záleží jenom na mé úvaze, jestli se spustí či nic... Zdá se vám to logické ???

[60 v současné době (skorostařík: 22.05.2007, 16:38:00 - Mail - x)
by nejspíš policie měla zahájit pátrání po dvou mrtvolách, jedné dětské a jedné dospělé

[61 Foundry, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:38:28 - Mail - x)
no právě. Tak nějak bych předpokládal, že součástí vyšetření nezletilé dívky zapletené v nějakém rodinném týrání bude například gynekologické vyšetření.
A při něm by se mělo snad jaksi zjistit, jestli je dotyčná osoba panna nebo ne. A pokud lékař zjistí, že není, tak by snad měl uvědomit policii a ta by se měla s ohledem na nezletilost zabývat tím, proč není.
A pokud by panna byla, tak tam stejně musí být spousta fyzických rozdílů. Ještě bych pochopil, kdyby se nepozalo jestli je jí 20 nebo 34, některé ženy vypadají velmi mladě. Ale mezi 13 a 34 rozdíl prostě být MUSÍ, to mi nikdo nevymluví.

[62 skorostaříku, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 16:43:13 - Mail - x)
ano, je to logické. Já už jsem výše psal, že existuje možnost, že tou Barborou se kryje pokus zamaskovat nějaké příšerné svinstvo jako čachrování s přídavky.
Jen jsem nechtěl tak natvrdo psát, že je možné, že Aničku utrápili už před časem a na zakrytí si vzali dospělou ženskou, která jí byla podobná. A když to prasklo skrz Ondru, museli se té dospělé zbavit taky. :-(

[63 skorostaříku, možná máte recht (Anka: 22.05.2007, 16:43:42 - odkaz - x)
\"Kateřina Mauerová mne seznámila s obsahem své výpovědi na Policii ČR z minulého pátku. Z výpovědi vyplývá, že v Anna Mauerová nikdy neexistovala a po celou dobu se ve skutečnosti jednalo o Barboru Škrlovou, pro niž byla tato totožnost vymyšlena.\"
Pravil Patočka. Pro Rány Kaifášovy, koho teda ta soudkyně svěřila do péče té divé osoby, a koho se zastává Šabatová? Tvrdím, že by všichni měli skončit za katrem nebo v Bohnicích.

[64 skorostaříku, (Rpu?: 22.05.2007, 16:43:52 - x)
jenže o té Barboře už známí taky pár let neví....a její mobil zvedá ta Kateřina, tvrdící, že Barbora je těžce nemocná....

[65 nejspíš by měl (skorostařík: 22.05.2007, 16:43:54 - Mail - x)
Langer zmobilizovat veškeré své vědmy a senzibily, a pověřit je pátráním po tom, v kterém sudě a na dně které přehrady jsou obě dobře schované...

[66 Co se to děje v tomto státě, (jura-p: 22.05.2007, 16:46:28 - x)
kde je 44000 policistů, skoro patnáct tisíc bachařů, několik tisíc státních zastupců, patnác tisíc celníků, tisíce lidí na orgánech péče o dítě, desetitisíce strázníků, tři tisíce soudců a desetitisíce vychovatelů v domovech, si dělá hrstka lidí ve složení dvě vychovatelky, zástupkyně ombudsmana, právník, předseda politické strany a vydavatel Literárních novin srandu z celého tohoto aparátu. A to jsem ještě vynechal desetitisíce učitelů, protože oběti, částečně možná členové této hrstky, do školy prostě nechodili. Kolik peněz na jejich hrátky šlo z rozpočtu péče o matku a dítě, kolik z rozpočtů dětských zařízení, a kolik stojí ty soudy a všichni policajti a jejich agenti za dobu - neznámou - co tohle drama trvá. Ta čtyřicetitříletá, či třiačtyřicetiletá přece není nerozpoznatelná od třináctileté. To nebyla ani u toho soudu o svoje osvojení? Fakt si ta parta kolem Havla dělá z celého národa kozy, jak by řekl hoch Tesák.

[67 juro, (Anka: 22.05.2007, 16:49:10 - x)
teď by se měla vycenit ta soudkyně. Přece mi nikdo nechce tvrdit, že tu Aničku vůbec neviděla, a že ji Mauerové vydala na gesicht?!

[68 N. B. a jestli jo, měla by dosoudcovat. (Anka: 22.05.2007, 16:50:14 - x)

[69 Tak jsem prokopal stružky (Šumavák: 22.05.2007, 16:50:19 - x)
vyčistil trativody a jak tady lapám po dechu( ta práce s krumpáčem a lopatou už by mě neuživila!) tak mě napadá, že v buď v té Kuřimi ta tramvaj musí jezdit a nebo někdo bohapustě kecá!

[70 já bych se nedivil (skorostařík: 22.05.2007, 16:50:46 - Mail - x)
kdyby za tím bylo nějaké pořádné svinstvo, přičemž čachrování s rodinnými přídavky je proti tomu nejspíš nevinné jako pohádky o Rákosníčkovi... škoda, že už neplatí tzv. Prügelpatent jako za Marie Terezie, a není možno celou rodinu o pár čísel zvětšit vhodným natažením na žebřík... má to prý jednak pozitivní vliv na povzbuzení paměti, no a taky je to dobré na plotýnky

[71 ten Kocourkov z dálky vypadá jako sranda, ale (Dušan Neumann: 22.05.2007, 16:52:09 - x)
z toho začíná vražedně mrazit...pozoruji jen z dálky a přiznám se, že nemám slov...sociální služba, policie, soudní systém ... všechno selhalo? neuvěřitelné!!

[72 No, Dušane, (Anka: 22.05.2007, 16:54:44 - x)
zatím pro mne jedná policie jak divoký skauti na Křivoklátě. Třeba jim křivdím, ale nemůžu si pomoct.

[73 Autistické dítě si přeplo televizi. (jura-p: 22.05.2007, 16:55:02 - x)
Ta vychovatelka, co říká že jí přepla zprávy a jen jukla vedle, tak tato autistka třináctiletá si je přepla zpět a jen co se vychoška vrátila, tak tu televizi vypla úplně, takže nemohla chudinka autistická ani vidět ucelenou zprávu o sobě, to řekla Vodičkové a ta nic. Už vidím čtyřicetitříletou babu, jak uniká ventilačkou bez cití pomoci. Vysoko nad zemí. No to mě podřž. Nakonec se zjistí, že ta psycholožka, co dělala posudek k osvojení je taky z party a bude to teprve to pravé. Součásti posudku k osvojení je i popis komunikace mezi osvojovanou a potenciálními osvojiteli. Tvrdím se stoprocentní jistotou, že bych si všiml, že se baví dvě dospělé baby a že dítě je ta starší z nich.

[74 souhlas, (skorostařík: 22.05.2007, 16:56:01 - Mail - x)
přece u svěření do výchovy ohledně třináctileté má podle o.s.ř. to dítko být osobně a vymňouknout se k tomu, jestli si to přeje či nic...

[75 Pomalinku, polehounku (martina: 22.05.2007, 16:58:21 - x)
se to začíná hrát na duševní chorobu tyranky...

[76 A šumavy je mě vysloveně líto. (jura-p: 22.05.2007, 17:00:27 - x)
Jak s naprosto pitomejma ksichtama sledujeme to, že parta neodborníků nebo odborníků na škození likviduje stovky čtvrečních kilometrů kulturní krajiny a ještě pod ochranou státní moci, je naprosto nesnesitelné. Což jsem jediný, kdo říká: \"Zachraňme Šumavu, zrušme Národní park.\" Fakt to lidi nevidíte. Tam ještě nedávno hospodařili lesáci. To jsou lidi, co lesu rozumí, studovali na to a nejsou nepřátelé lesa. Tu krajinu kultivovali lesáci a ne ochránci. Ti akorát škodí a pěstují brouka.

[77 martino, zdravím (Anka: 22.05.2007, 17:00:55 - x)
taky dobrý, ale co ti ostatní? Patočka, Šabatová, švestry, matka, manžel, soudkyně, lékař, který diagnostikoval autismus, byl-li jaký? Všichni jsou degenere?

[78 parta neodborníků na škození, (Anka: 22.05.2007, 17:02:54 - x)
no, pokud neponesou odpovědnost za své skutky, budou se roztahovat, do všeho kafrat a škodit a škodit.

[79 Anko, (Nika: 22.05.2007, 17:06:10 - odkaz - x)
kdybyste v událostech viděla toho šéfa brněnské policie, tak byste se tak nedivila... Jeho projev byl asi následovný : Dívejteseee, jak jsem řekl, my to dítě najdeme, je to otázka hodin, maximálně dnů... a toto opakoval několikrát za sebou, víc z něj nedostali.
To bylo v den, co se to dítě, nebo ženská, nebo co to bylo ztratilo...
Jeden by čekal nějakou fotku, výzvu k divákům, aby pomohli, nic...
Celkem jsem nechápala...

[80 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 17:06:57 - Mail - x)
to Patočkovo prohlášení je také pěkný blábol.
Jak by mohla rodina nevědět o tom, že té holce není 13, ale 34 když jí údajně vychovávala babička někdy od tří let ? To jako celá ta rodina (včetně otce) nepozná rozdíl mezi tříletým dítětem a čtyřiadvacetiletou (před deseti lety) osobou ?
Nebo si jen Patočka myslí, že všichni jsou úplní dementi ?

A proč vlastně ten Patočka nesedí ve vazbě a \"nehodlá se vyjadřovat jinak než prostřednictvím ČTK\" do té doby, než napíše článek do Literárních novin ?
Já měl za to, že do vazby bere policie kdekoho, pokud existuje možnost, že by se mohl nějak domlouvat nebo ovlivňovat svědky. :-(

[81 zdá se vám (skorostařík: 22.05.2007, 17:08:17 - Mail - x)
v celé té kompletní historii někdo ze zúčastněných úplně normální ? Zejména je krásné, když zúčastnění, včetně Patočky, vypovídají o něčem, co je naprosto vylučováno dalšími důkazy, např. zmíněným znaleckým posudkem, resp. samotným faktem, že ten posudek byl vypracován, nebo tím, že s věcí přišli do kontaktu nezůčastnění, jako např. soused se sledovací kamerou, další příbuzní, příbuzní Barbory, atd., které je možno vyslechnout...

[82 A doprčic, (Nika: 22.05.2007, 17:08:51 - x)
kdo mi tam zas strčil tu obludu !! Trpaslíci, nechte si to !

[83 Vodáky otravují tak, že (jura-p: 22.05.2007, 17:11:04 - x)
ti je prostě musejí tlouct. A to už roky. Fakt někdo věříte tomu, že na té lodi tu Vltavu, Vydru, Křemelnou, Otavu vodák odře a zničí ji dno? Já to zkoušel mockrát a vždy jsem to byl já, kdo byl potlučený a odřený, když jsem vypadl z lodě. Řeka to snášela docela bez změny reliefu, průtoku a zakalení. ˇVždyť ne vodáci, ale řeka vytvořila ta údolí. V obrusu dna je těch pár lodiček bezvýznamných. To už takoví cyklisti svou trasu dokážou vyjezdit na skálu víc jak vodáci. Mě to připadá, že jsme všichni na hlavu padlí. A na koho spadne strom, tak si za to může sám. Měl vědět, jak se tam pohybovat, anebo tam nelézt. Se dívím, že o tomhle mohou probíhat soudy. Kolik se bude platit odškodného těm, co skočí do Macochy nebo z Mostu co často mění jména? Proč někdo furt chce něco zakazovat dospělým lidem a nebo i dětem, co mají být pod dozorem dospělých. Ti ať jim zakazují, když jsou za děti odpovědní. Stát, obce ani majitel lesa není odpovědný za toho, kdo do lesa dobrovolně vleze. Začínáme být infantilní socialistckou zemí bez dospělých.

[84 A ještě to vypadá, (Nika: 22.05.2007, 17:11:25 - x)
že nechali úplně šílenou ženskou vést Dům dětí.... kdyby to bylo někde v Hornídolní, tak neřeknu...

[85 Anko, (Rpu?: 22.05.2007, 17:11:48 - x)
již jsem psala výše:tu \"Aničku\" viděla ta soudkyně, viděla jí Šabatová, viděl jí Patočka a pokud vím i sociální pracovnice ... a nikomu, krom Klokánku nepřišlo divné, že holka na 13 nevypadá....
To vážně vypadá, že byly dvě....a Ondra to možná ví.....

[86 já nehraju (skorostařík: 22.05.2007, 17:11:54 - Mail - x)
já se tu snažím myslet na dané téma, píšu své úvahy,a než je tam trpajzlíci pustěji ve známost, tak se ukáže, že na stejné téma uvažoval a psal někdo jiný, to není fééér...

[87 Anko, ahoj (martina: 22.05.2007, 17:12:21 - x)
Ale vždyť už to Patočka řekl:

Mrzí mne, že jsem těžký psychický stav své kamarádky Kateřiny Mauerové přičítal jiným důvodům, než byl ten nejpodstatnější. Všem, kteří byli k mylným úsudkům svedeni důvěrou v mé hodnocení situace, se omlouvám....Na otázku pro mne nejpalčivější, zda o podvodu věděla i Kateřinina sestra Klára, odpověď neznám. Jsem přesvědčen, že nikdo jiný z členů rodiny o něm nevěděl. Kateřina podle mne byla po celou dobu vedena svou deformovanou představou o tom, že Aničce alias Barboře pomáhá, a nikoli zištným úmyslem. Přesto její jednání pokládám za nemorální, ale snad vysvětlitelné duševní nemocí. Spojil jsem ji s advokátem a doporučil jí, aby se svěřila do péče lékařů.

A takhle stejně budou mluvit ostatní. Nedělám si žádné iluze. Oni si to v nejhorším případě vyřvou.

[88 Pavle, do vazby to oni jo, (Šumavák: 22.05.2007, 17:14:53 - x)
to rádi, ale musí jim bouchat na vrata služebny a škemrat že chce dovnitř!

Jak ho nemohou najít.....

[89 Juro, (Rpu?: 22.05.2007, 17:15:40 - x)
Klaus měl zase pravdu - enviromentalisti jsou jedním z největších nebezpečí....

[90 Anko, omyl, (skorostařík: 22.05.2007, 17:16:27 - Mail - x)
oni jsou na to škodění nejspíš odborníci, už jenom podle toho, kde se v pracovním procesu a systému nalézají a kolik k tomu škodění mají příležitosti...

[91 Šumaváku. (jura-p: 22.05.2007, 17:16:56 - x)
Kuřim je vesnice mezi věznicí, Prefou a TOSem. Šalina tam určitě nejezdí. Ale vlak jo. Když se jede z Brna na Sever, tak je to na vedlejší silnici kousek za tou věznicí na levé straně.

[92 No, Rputi, (Anka: 22.05.2007, 17:18:30 - x)
nejlíp by bylo, kdyby došlo na má škaredá přání a celý ten spolek divých pošahanců skončil za katrem. Jako divák mám stejné pocity jako skorostařík, že je s oběma holkami amen.
Niko, pana polecajta jsem viděla a měla jsem dojem, že mluví ze spaní. Asi není divu, že jim pátrání bylo sebráno. Ale jestli to bude mít valný efekt, to tuší jen Stvořitel.

[93 skorostaříku, (Anka: 22.05.2007, 17:20:42 - x)
možná dělám chybu, že se řídím vzpomínkami z devadesátých let. Tenkrát jsem těch magorů potkala přehršle a byl to jeden pablb vedle druhého. Ale rétoriku, pravda, měli vypracovanou.

[94 Stát, obce ani majitel lesa není odpovědný za toho, kdo do lesa dobrovolně vleze. (Šumavák: 22.05.2007, 17:20:35 - x)
Juro, naopak ! Přibližujeme se tomu \"západu\".V rakousku už skoro nikdo ( kromě mých 80tiletých pasantů)neumí jezdit na koni venku v terénu, protože tam JE majitel lesa a pozemků zodpovědný za to, co se na nich komu stane! Proto jsou všude cedule zákaz vstupu, soukromý pozemek, a hned se podávají žaloby! A hub dvě kila za den stejně jako borůvek.....

[95 martino, (Rpu?: 22.05.2007, 17:20:59 - x)
tak kdo tam s kým byl kamarád? - původně Patočka tvrdil, že za ním přišla kamarádka jeho nebožky ženy Klára - nikoli Kateřina....

[96 Dobré odpoledne (martin TT: 22.05.2007, 17:23:46 - Mail - x)
pravděpodobně jste více informováni než já, ale není čas. Obávám se dalšího vývoje, ve kterém se dokáže jen to, že každý má někde strejčka a ten tutlá a tutlá.
A co na to Brusel?

[97 zpět, já o voze a Anka o koze (skorostařík: 22.05.2007, 17:24:18 - Mail - x)
nebo že by naopak ? Já myslel, že to byla reakce na bandu Maurerové a jejich činnost kolem dětí a zařízení pro ně, a ona se vyjadřovala k zelenáčům a broukamilovníkům, co mu chtějí vrhnout za potravu šumavské polesí a povodí... nicméně musím konstatovat, že na obé máme v globálu stejný názor ... bez ohledu na formulaci

[98 Ááá, Juro, tys tu zřejmě nebyl (Šumavák: 22.05.2007, 17:24:41 - x)
když jsem to o té šalině psal poprvé. To je reakce na to , jak Šabatová se přihlásila, že Aničku viděla a mě se vybavila ta tramvaj, z níž viděly (svědkyně, zajímavé, spřízněné) jak Jaques zkopala toho policajta.
Čistě náhodou....

[99 Ale škodí za našeho souhlasu. (jura-p: 22.05.2007, 17:25:34 - x)
Oni v tom parku jsou státní moc. Oni říkají starostům a lidem, co tam žijí, jak mohou a jak nesmí žít. Co smí a nesmí dělat, stavět, kde smí a nesmí chodit. Co smí a nesmí pěstovat. My jsme si zařídili na uzemí vlastního státu takové totalitní enklávy, a ty se jmenují Národní parky. A přitom parky jsou krajinné prvky se zvýšenou, až zahradnickou péčí. Ne opuštěný a zakázaný hospodářský les. Každý les kde se zakáže hospodařit takhle dopadne. Tady žádné pralesy nejsou a ve skutečnosti v historii nikdy nebyly. Tady byl přírodní les a už pěkných pár set let kulturní (pěstovaný) les. Mimochodem, žádné horské louky hodné toho jména na Šumavě už taky nejsou, horská louka má tu druhovou pestrost jen když se seče a občas i spásá. Ty vzácné kytky nevydupali turisti. Ty zanikly tím, že se částečně změnily v náletový les a částečně zarostly vysokým bejlím, co má od horské louky hodně daleko.

[100 Dnešní tzv. louky nemají (jura-p: 22.05.2007, 17:27:35 - x)
daleko k rumištní fauně. Dost často to skutečně roste na místě bývalých obcí.

[101 Martine, Brusel jistě (Šumavák: 22.05.2007, 17:27:54 - x)
zakročí stejně rychle a rasantně , jako když Írán unesl a zadržoval ty britské námořníky.....

[102 skorostačíku, když Vy jste moc rychlej:-)) (Anka: 22.05.2007, 17:28:36 - x)
Ale notujem si pěkně, ne?

[103 jezus, se omlouvám, (Anka: 22.05.2007, 17:29:50 - x)
to neměla být narážka na to, že to skoro stačí, skorostaříku.

[104 to je ono, (skorostařík: 22.05.2007, 17:33:17 - Mail - x)
rétorika je skvělá, ale skutek kulhá na všechny čtyři. Já bych chápal, kdyby chtěli chránit něco naprosto nenahraditelného, co se neopakuje, jako ta ženská v USA, co se zabydlela na vrcholku naprosto zdravé několikatisícileté sequoje, aby zabránila jejímu průmyslovému zpracování, ale tady je situace diametrálně jiná... předně ty stromy nejsou zdravé, ale promořené cizopasníky, a nechat je bez ošetření znamená obrovské škody u nás i v sousedním zahraničí... jsou to vesměs monokulturální kultivované lesy, kde nějaká vlastní imunita proti broukům není nebo jen slabá

[105 ostatně (skorostařík: 22.05.2007, 17:38:16 - Mail - x)
nízká odolnost průmyslově pěstované lesní monokultury se prokázala při větrných smrštích na Šumavě už v 19. století, krásně o tom psal Klostermann

[106 Juro, na ty horské louky nestačí jen (Šumavák: 22.05.2007, 17:40:29 - x)
sekat a pečovat. Na ty se v každém Lagerhausu prodává osivo, travní směs, ktará se jistě jen náhodou zove: \"Bergwiese\".

[107 Aktivisty mlátit až vymlátit! (Rpu?: 22.05.2007, 17:45:03 - x)
Kam šlápnou (kdyby jenom) sedm let tráva neroste, poserou na co přijdou, ať se jedná o přírodu nebo lidi....

[108 Tedy, kam se hrabe (AeroKarel: 22.05.2007, 18:03:21 - Mail - x)
Kubice a Paroubek pedofil na ten brajgl okolo \"Aničky\". To snad ani nikdo vymyslet nemohl, takovou magořinu. A Kuchta bude kvůli tomu měnit zákony a Džamila zakládat několik nových úřadů .......

[109 Rputi (dvd: 22.05.2007, 18:07:19 - x)
nejsem žádný krvežíznivec, ale někdy si zavzpomínávám jak skončil ve Francii Výbor veřejného blaha.

[110 Jo, a dozorovat by to mohla Šabatová s Patočkou. (Anka: 22.05.2007, 18:07:59 - x)

[111 PAne Bože to je blbinec!!! (maYda: 22.05.2007, 18:08:41 - x)
Patočka pomáhal rodině s osvojením Aničky, tvrdil to někdy předevčírem, a najednou to vypadá, že si nevšiml, že to je vlastně dospělá ženská?
Šabatová je bývaklá zástupkyně ombudsmana a ani si tu holku neprohlídla ?
Ti HAvlovi kámoši si snad opravdu myslí, že jsou zvláštní druh lidstva, pro který neplatí nejen státní, ale i fyzikální zákony.
No a Kuchtová tomu nasadila korunu.
Ke všem těm, kdo blvbnou na kvadrát by měl přibýt v budoucnu ještě dětský onmbudsman.
A ten bude dělat co? Bude běhat po domácnostech a ptát se \" paní, nebijete náhodou svoje děti,\"
nebo se bude ve škole ptát \" Pepíčku, nebije tě maminka?\"
Když budše pepíček slušně vychovanej, že dospělým se nemá odporovat, tak jistě, jak se sluší a patří přitaká.

[112 AeroKarle, (Rpu?: 22.05.2007, 18:12:01 - odkaz - x)
to je typicky aktivistický přístup. Houby tomu rozuměj, ale chtějí vykazovat aktivitu. Tak udělaj novej zákon a až se stane něco dalšího tak udělaj další zákon a tak pořád dokolečka a když se jim ty zákony přestanou hodit, tak se na ně zvysoka vykašlou a udělaj zas co je momentálně napadne....
A proč by ne, když se tak chová i OSN - což je aktivistická organizace par excelence! \"Do r. 2015 zastavíme šíření AIDS.\" (odkaz) Oni se neptají, je-li to možné, ani neřeknou, jak to chtějí udělat....prostě na to vydyndaj peníze a jak to dopadne, to už není jejich věc....prostě jim to někdo zkazil....

[113 AeroKarle, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:12:05 - Mail - x)
bohužel, mně to jako až tak velká magořina nepřipadá.
Chvíli jsem si dohledával co všechno prosáklo do médií a jediné logické vysvětlení celého toho blázince je, že Anička skutečně existovala a v té rodině žila. Kde jí vzali, netuším.
Pak se něco zvrtlo a bylo po Aničce. Jenže běželo to řízení o osvojení a bylo nutné to nějak utajit. Tak se domluvili s mladě vypadající kolegyní, že jako sehraje Aničku a protože osvojení je dohodnuté skrz Patočku, nebude se v tom nikdo moc šťourat, rodina se pak přestěhuje (dle informací z médií hledala ta rodina před pár měsíci domek na samotě prostřednictvím Internetové realitky) a v novém bydlišti už bude mít jen dvě děti.
Nějakou dobu to fungovalo, ale pak se to zvrtlo s tou kamerou. Policie tam napochodovala a vybrala je jako brabčáky a Barbora musela hrát Aničku i v Klokánku. V noci jí někdo uklidil. Nebo si uvědomila, že jí někdo bude chtít uklidit a zdrhla sama.

Nic jiného, co by ten blázinec dokázalo jakžtakž logicky vysvětlit mně nenapadá. :-(

[114 Maydo, a ze školy se do rodin (Šumavák: 22.05.2007, 18:15:03 - x)
budou posílat dotazníky, zjišťující v jakých podmínkách dítě žije....
Když jsme se jednou přestěhovali (já se stěhoval asi 7x)tak jsem v jedno takovém na otázku:
\"Bijete své děti?\", v dobrém rozmaru odpvěděl: \"pouze v sebeobraně!\" a to tóčo bych Vám přál vidět!
Ale to už jsem tu vzpomínal.

A historie se opakuje po Hegelově šroubivici.... :-))

[115 P.Kořenský - tahle to být nemohlo. (Rpu?: 22.05.2007, 18:16:19 - x)
Tu Barboru už taky postrádají nějaký rok - před tím, než se začalo vůbec o osvojení jednat. To skutečně smrdí nějakou sektou čím dál víc....

[116 Skorostaříku, (jura-p: 22.05.2007, 18:15:55 - x)
to bylo tím, že lesní věda byla na té úrovni, na které byla v té době. Monokulturou byl obnovován les, vykácený a spálený na potaš, na to byly buky skvělý a na topení pod sklářskými pecemi. Na to se nakonec hodilo každé dřevo. Na obnovu byly použity semenáčky z Hlubockého panství. Tehdy ještě nikoho ani nenapadlo, že by se mohly i geneticky lišit. Ale aby mohly být ty polomy, tak bylo napřed třeba ty lesy vysázet a pěstovat. Jinak bychom měli Šumavu srovnatelnou dnes se Skotskou vysočinou. Fotografie úplně lysých kopců, například Smrčiny to dokládají. A dnes už těžko rozhodneme, že byly málo odolné, nebo že vítr byl příliš silný. Polomy samy o sobě nedokládají vůbec nic. Já už viděl zcela lehlé lesy kolem Berlína, které byly pěstovány zcela dle ekologických pravidel. Polomy se opakují, co les lesem stojí. A sem tam to vezme i buky, pokud máte na mysli špatnou druhovou skladbu.
Ano, na Šumavě je přestárlý les. Je to jednoznačná vina vedení parku, že les se neobnovuje ve věku, kdy ještě broukovi tolik nechutná. Přestárlý, nemocný les není argumentem proti zásahům lesníků, ale argumentem pro zásah lesníků.
Jestli má být pěstován hercynský les, který na Šuměvě původně byl a v různých místech různý, nic tomu racionálně nebrání. Dnes už není problém obnovovat les ve správném, složení a i správný genetický materiál je dostupný. Právě proto by se měly lesy obnovovat, pěstovat dle nejnovějších poznatků, a ne nechávat svému osudu.
Když už se to má jmenovat park, tak bych to nazval parkem rozumného hospodaření. No jo, ale to je taky blblost. Parkem rozumného hospodaření by mělo být celé Česko.

[117 no proc to cele spachaly? treba: (jako obvykle: 22.05.2007, 18:21:00 - x)
starsi sestra ma vystudovanou pedagogiku, mladsi ji zacala studovat. Posunitim data narozeni te \'Anicky\' o 20 let by doma najednou mely skoro genialni \'dite\'.
Ve 14 by umela cizi jazyk, psala texty jako dospela a carala trochu matematickych vyrazu po papirech etc.
A razem by byly slavne schopne pedagozky, co zachranily maleho genia... Povidacky o autismu by jim jen dodaly na lesku a zajimavosti...

[118 Rputi, já bych věděl, jak do 2015 (Šumavák: 22.05.2007, 18:19:26 - x)
zabránit šíření AIDS!

OSN bude lidstvo jebat tak, že AIDS budou mít všichni a pak už se -logicky- nebude dál šířit.....

[119 Rputi, (Anka: 22.05.2007, 18:22:48 - x)
já bych teď očekávala, že se policie definitivně nakrkne, že z ní dělají ještě větší blbce, než jsou a obují se do toho šetření řádně.

[120 Šumaváku. (jura-p: 22.05.2007, 18:27:12 - x)
já bych přece jen byl rád, aby Česko zůstalo tou svobodnou zemí, kde se do lesa může, kde se může chodit i přes oraniště, po cestách. A když na někoho spadne strom, tak na jeho odpovědnost, protože si čas i místo vybral svobodně.
A taky, když tak jdu za Pohoří dolů ke Kapelníku nebo nahoru podél hranice zadem za Kamencem a vidím pěknýho hříbka na jejich straně, tak jim ho nenechám, žgrdům obresterajcháckým, co nechtějí houbičky dopřát vlastnímu městskýmu lidu, od kterého si ale traktor na blokádu zaplatit nechají.

[121 Rputi, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:28:48 - Mail - x)
cituji z Novinek \"Barbora Škrlová pracovala od roku 2002 do letošního května v Domě dětí a mládeže Junior v dětském centru Paprsek, stejně jako Kateřina Mauerová.\"

Takže jí zřejmě nepostrádají pár let. A i jinde (nevím, kde přesně) říkal ředitel toho Paprsku, že B. Škrlová dala výpověď k 1.5. a že normálně chodila do práce.

Mimochodem, v prosinci 2006 se ta rodina přestěhovala z Brna do Kuřimi.

[122 Jinak, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:29:57 - Mail - x)
dle Aktuálně \"... Ostatně právě Anna je podle policistů to hlavní, co obě sestry zajímá. Klára Mauerová ve vazbě nemá zdaleka tak velkou starost o své syny, jako o domnělou Annu.\"

[123 Rputi, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:36:07 - Mail - odkaz - x)
už jsem to našel - viz odkaz


\"Zpočátku se nám to zdálo nemožné, záměna dospělé ženy za třináctiletou dívku, ale teď už to tak nesmyslně nevypadá,\" naznačil zdroj blízký vyšetřování, který si nepřeje být jmenován. Barbora Škrlová byla podřízenou tety týraného Ondry Kateřiny Mauerové, která vede v Brně dům dětí Paprsek. Začátkem května dala výpověď.

\"Škrlová u nás pracovala na půl úvazku od roku 2000,\" potvrdil šéf centra volného času, pod nějž Paprsek spadá, Karel Kincl. A policisté teď nemohou Barboru Škrlovou najít. Zato zjistili, že na adrese jejího trvalého bydliště pobývala Kateřina Mauerová.

\"Našli jsme i rodiče Škrlové, ale ti nám neřekli, kde dcera je. Prý někde na zájezdě, ale nic podrobnějšího nevíme,\" vysvětlil policista s tím, že Škrlová měla podle svědectví skutečně působit velmi mladým dojmem. Policisté jí nechali na obou adresách, oficiální i u rodičů, předvolání.

[124 To (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:37:59 - Mail - x)
o těch pár letech bylo v souvislosti s tím, že se před pár lety vytratila nějakým kamarádkám z minulosti. Také jsem to kdesi četl.

[125 Anko, (Rpu?: 22.05.2007, 18:39:17 - x)
já bych řekla, že na tom kriminálka maká. Něco jiného je ten poliš z prvních dnů a něco jiného je ten tým, který to má v referátu teď. Tam už to může smrdět i organizovaným zločinem atd....

[126 Souhlas, (jura-p: 22.05.2007, 18:40:28 - x)
v týmu policajtů vždycky.

[127 Rputi, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 18:43:55 - Mail - x)
ale jo, já věřím, že na tom už makají skuteční profíci. Teď právě se v médiích objevilo něco o tom, že prověřují financování té rodiny atd.

Ale tak nějak si zpětně říkám, že je fakt asi dobře, že to prosáklo do médií a spustil se kolem toho mediální cirkus. Jinak by se to klidně mohlo zamést pod koberec na úrovni okresních švestek.
Což mimochodem potvrzuje mojí teorii o které jsem tady psal hned na začátku. Že to video a ty protokoly zveřejnil na Internetu někdo, komu šlo o to, aby se to nedalo utajit.

[128 To jsem asi přehnal. (jura-p: 22.05.2007, 18:44:29 - x)
Pravda je, že všude na světě jsou policajti dost bezmnocní, když se začne dít něco tak neracionálního. Když se nedodržují ani pravidla podsvětí, která jsou sice drsná, ale nakonec pochopitelná. Těžko se objasňuje něco s lidmi, kteří myslí zcela jinak než my a jejichž nápady jsou jiné než co napadá nás.

[129 Juro, (Rpu?: 22.05.2007, 19:03:57 - x)
zvlášť, když těch možných verzí je tolik...
A hlavně, my známe jen to co prosákne, nebo když se do toho začne plíst Patočka se Šabatovou. Myslím, že kdynychom měli možnost nahlédnout do spisu, padly by nám oči z důlků. Je signifikantní, že v tomhle kraji, kde se všechno vykecá, najednou držej poliši ústa....

P.Kořenský - ono už je fakt možné cokoli....

[130 Taky by to (Foundryman: 22.05.2007, 19:07:14 - Mail - x)
mohla být dlouho utajovaná dcera Dáši Havlové, kterou měla s Havlem ještě za komančů :-))) Hotová Pytlákova schovanka :-)))

[131 No, (Anka: 22.05.2007, 19:11:21 - x)
moc by se mi líbilo, kdyby policie státnímu zástupci mohla doložit, že ten spolek fujtajblíků je ve zločinném spolčení a všechno to pozavírat.
Myslíte, že se dočkáme i převratného prohlášení paní Šabatové, když tak vehementně tvrdila, že rodině Maurových věří?

[132 Rputi, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 19:14:39 - Mail - x)
jestli ono to držení úst nebude způsobené tím, že do toho Grálového kultu je zapleten (dokonce je snad členem vedení nebo co) i náměstek hejtmana JM kraje.
Který mimochodem vydal dle mého názoru dost nešikovné a krajně hysterické tiskové prohlášení.

[133 Jestli (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 19:16:59 - Mail - x)
on to celé nebude boj o vedení Strany Zelených. Třeba se Patočka domnívá, že když to bude celé zamotávat, povede to k pádu vlády (ten náměstek hejtmana je z ODS) a k převratu ve Straně Zelených a on se opět bude drát do vedení strany spolu s tím druhým blbem. Jak se jmenoval ? Kozička nebo tak nějak.

[134 Pavle K. (Anka: 22.05.2007, 19:18:40 - x)
on pan náměstek je vůbec moc žůžo pán a to jeho prohlášení může být zrovna tak třeba o krádeži v sámošce, jako o čemkoliv jiném.

[135 Anko, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 19:27:40 - Mail - x)
no, to prohlášení je hlavně krajně pitomé tím, že se v něm mimo jiné praví \"Autorka svým článkem hrubě napadla tisíce lidí a porušila základní práva, která jim garantuje Ústava ČR v Listině práv a svobod.\" čímž jednak potvrdil, že je v tom spolku nějak namočený a za druhé prozradil, že podobných pošuků je hodně.
Já nezpochybňuji náboženskou svobodu, ale jak jsem tak koukal na ty Grálové stránky, tak si kladu otázku, jestli člověk věřící podobným pitomostem je ta správná figura na funkci náměstka hejtmana.

[136 Pavle, (Anka: 22.05.2007, 19:30:56 - x)
však jsem psala, že je to vůbec žůžo pán. Takový brněnský Jančík.

[137 Jakubu Patočkovi a jeho \"přátelům\" (Vít Blaha: 22.05.2007, 19:39:55 - Mail - odkaz - x)
musí být hodně horko, protože na Nově teď byly fotky Škrlové a za 13 letou by ji nemohl považovat snad ani blázen...

[138 Nova teď uvedla: (Rpu?: 22.05.2007, 19:42:01 - x)
Dopis údajné Aničky je dlouhý asi 10 stran a obsahuje tvrzení, že Ondra vyhrožoval své matce zabitím. Psychologové pochybují, že by ho (bez jakýchkoliv škrtů) napsala třináctiletá dívka.
Rukopis neodpovídá rukopisu Barbory.
Soudkyně tbrdí že u soudu byla třináctiletá dívka a že pro stanovení aspoň pravděpodobného věku byly nutné lékařské posudky - tam by skutečný věk asi opravdu neunikl pozornosti.

[139 Šumaváku, (maYda: 22.05.2007, 19:52:39 - x)
tak to jsme jasný.
v 1+1 , kde mají skoropuberťáci jakousi kajutu z polic, která do jisté míry odděluje jejich prostor od \"ložnice\", t.j. koutu, kde rodič roztahují skládací postel, aby měli kde složit svoje postarší kosti, bolavá záda a vrzající klouby,jsme neoddiskutovatelně případ pro dětského ombudsmana.
Vždyť ta nebožátka nemají ani vlastní pokojíček. Jistě tím trpí, když ostatní spolužáci(někteří) vlastní pokojíček mají.

[140 tak to jsme v háji.... (Jirka původní: 22.05.2007, 20:06:44 - x)
jestli přijde dneska k nám...ten ombucman...dcerka se pokoušela rozbít nosem chodník a ještě se k tomu rozjela na koloběžce.....ale dobrá zpráva je, že dlažba zůstala neporušená. Ale kdyby měl dneska Luis Armstrong koncert, tak si jí možná spletou...

[141 Rputi, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 20:10:32 - Mail - x)
ten rukopis napsal dle mého názoru nějaký magor a s případem t vůbec nesouvisí. A pokud ano, tak jen pro odvedení pozornosti.

[142 Jirko, tak to bacha, (Šumavák: 22.05.2007, 20:30:53 - x)
ve Vídni je a jestě by vám mohl napařit znečišťování životního prostředí!!

[143 Šumaváku..... (Jirka původní: 22.05.2007, 20:34:15 - x)
déšť to smyl.....a pořádně. :-)))) Nic nedolážou...jenom bylo blbé, že si cvakla globusem o zem před podchodem u štefansplacu....tam jak je naproti pišíngrárna a dole je zanoni. Takl mě to stálo majlant, než se otřela krev a dojedla všechna ta zmrzlina, proti otokům :-)))

[144 a zmrzlinu měla kopečkovou? (Šumavák: 22.05.2007, 20:36:12 - x)

[145 Tak to je (martina: 22.05.2007, 20:38:04 - odkaz - x)
fakt na Chocholouška. Mrkněte do odkazu

[146 trochu odbočím - (divana: 22.05.2007, 20:42:51 - odkaz - x)
neb si myslím, že aničku opravdu ukazovali při žádání o osvojení, ale protože mezitím skončila kdoví kde, musela si na aničku zahrát barbora.a ta už je možná také kdoví kde. bylo potřeba mít nějaký papír na nějakou třináctiletou dívku. málem to vyšlo.
a tak : bude to 40 let, co vyšel sgt. pepper´s
a obdobně: také to bude za chvíli 40 let, co vyšla parodie od zappy (děláme to jen pro peníze).

[147 To ten Janeček (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 20:44:02 - Mail - x)
píše o té samé Aničce co o ní Patočka dneska prohlásil, že vlastně neexistovala a že je to vlastně Barbora je jí 34 ?

Tomu tedy říkám fakt blbý timing a geniální recept, jak ze sebe vyrobit totálního vola. :-)))))

[148 No právě, Jirko (maYda: 22.05.2007, 20:49:07 - x)
ten déšť to spláchl do vodoteče. Znečišťování vod jako vyšité!!!!
Ostatně začínám mít pocit, že kdyby s v tom nebyl Patočka a Šabatová, ktweré bych ze smyslu pro hodně drsnou recesi nepodezřívala ani v nejdivočejších snech,tak mi to začíná připadat jako absurdistická akce typu Český sen. Co všechno těm mediím zbaštíme. Nakonec vyleze tajtrdík a řekne, že chtěl vyzkoušet reakci publika.
Pokud jde o dopis, mohl ho napsat nějaký cvok. Jen aby vyvolal pozornost.
Ostatně se divím, že se nepřihlásilo víc lidí, tvrdících, že Anička je jejich léta pohřešovaná dcera.
připadalo by mi normální, že když se ztratí dítě a rodiče doufají i po létech, že je naživu( a to obvykle doufají, aby se z toého nezbláznili), tak se při každém takovém objevení záhadného dítěte bez minulosti budou chtít přesvědčit, jestli to není to jejich.
No a co když jsou zfalšované ty protokoly, co byly na internetu a co když je zfalšovaný i ten záznam kamerou,
V situaci, kdy lidi, co rodině pomáhali, tvrdí věci, z kterých vyplývá, že ani vlastně nevědí, jestli v té rodině byla školačka nebo dospělá ženská, je přece možné naprosto všechno. Nakonec se ukáže, že místo Aničky dodali do Klokánku převlečeného Patočku.

[149 Pavle, alespoň (Šumavák: 22.05.2007, 20:50:30 - x)
může nejmenovaný politik s klidným svědomím tvrdit: Já a nezletilé? Nikdy!
:-)))))

[150 A buďte na pračlověka (Šumavák: 22.05.2007, 20:52:07 - x)
mírní! On chtěl jenom pomoci.....

...no, možná to trochu netrefil!

[151 Šumaváku.... (Jirka původní: 22.05.2007, 20:56:44 - x)
nevím jestli se to jmenuje kopečková nevím, ale ty za pultem to s tou \"špachtlí\" docela umí...ona vlastně si dává vždycky Pinochio a jahodovou.....teď se to hodilo. Doma žena moje nejdražší nemohla rozlišit skrvny od zmrzliny a od krve:-)))

K Aničce a Patočkovi.....a ostatních se nebudu vyjadřovat, vůbec netuším o co jde. Nejen , že to je obrovsky zamotané, ale i ani aktéři se v tom už nevyznají. Radši si počkám. Jen mi je líto toho kluka....všichni by zasloužili, ....hodně potrestat :-((((

[152 no, ještě může být,, (Dana: 22.05.2007, 21:04:35 - x)
že Janeček napsal pravdu... a protože třináctiletá Anička zmizela, přišel dnes Patočka s verzí, že vlastně nikdy nebyla. No, jsem zvědavá, jak se to celé rozmotá, rozmotá-li se.

[153 Jirko p., to nebyla ta fotka, (Šumavák: 22.05.2007, 21:04:53 - x)
cos mi včera poslal ?????

:-)))))))))))))

[154 Jo tááák.... (Jirka původní: 22.05.2007, 21:07:00 - x)
už to chápu :-)))))) ona není japonka :-)))))

[155 Q co takhle (dvd: 22.05.2007, 21:11:07 - x)
Kašpar Hauser

[156 Jirko původní, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 21:16:34 - Mail - x)
já mám obavu, že ten kluk je v celé té věci ten nejmenší průser. :-((
A to jak na straně rodiny, tak na straně Kocourkovských úřadů.

Ony totiž, pokud ponecháme toho kluka zcela stranou, existují celkem tři možné varianty. Ve všech třech musela být celá řada lidí buď totálně blbá, nebo podplacená či jinak manipulovaná nebo obojí.

1. Od začátku existovala jen Anička. Buhví proč a jak neměla totožnost a soud rozhodl o osvojení aniž by se vůbec někdo nějak zajímal, kde se to děvče vůbec vzalo. V takovém případě by měla spousta lidí vyletět ze svých fleků ve všech možných institucích a policie by měla vyšetřit, jestli nedošlo k trestným činům korupce atd.
2. Žádná Anička neexistovala. V tom případě soud rozhodl o osvojení a nerozlišil třináctileté děvče od 34 leté ženy. Ponechme stranou motiv proč by někdo usiloval o osvojení dospělé ženy. Pokud to bylo takhle, patří do blázince nebo za katr všichni kteří se kolem toho motali, včetně Patočky, soudkyně a případných soudních (ne)znalců.
3. Anička existovala, pak existovat přestala a její místo zaujala ta dospělá Barbora. Pak je to zralé na vyšetření týmem policie, která se zabývá skutečným organisovaným zločinem (nikoli honěním podnikatelů na objednávku), pokud nějakým takovým týmem Policie ČR vůbec disponuje. V takovém případě patří aktéři případu nikoli do blázince, ale do nejtužší věznice s trestem na horní hranici trestní sazby.

[157 Pavle....jak opravdu netuším co se děje.... (Jirka původní: 22.05.2007, 21:19:17 - x)

[158 Já bych opravdu řekla, že všechny ty dopisy, (Rpu?: 22.05.2007, 21:23:37 - x)
články a prohlášení jsou výrazem paniky. A panika je zřejmě proto, že kriminálka už je příliš blízko. Takže bude nejlepší počkat....

[159 Ten Janeček popisuje, (jura-p: 22.05.2007, 21:27:59 - x)
jak je prý mravné ukrást dítě, přivlastnit si ho a ještě k tomu zadarmo to legalizovat. Kdyby to udělala hysterická Američanka za peníze, slova dobrého by pro ni nenašel.

[160 A také si laskavě povšimněte, (jura-p: 22.05.2007, 21:29:50 - x)
kterých novin internetová odnož to zveřejnila. A ty noviny braly dotaci jako kulturní časopis. A možná ještě berou, když bývalý předseda strany jakoby ustoupil do pozadí.

[161 \"Úředníci jsou však liknaví a zahálčiví (Rpu?: 22.05.2007, 21:31:25 - odkaz - x)
a vůbec ekologické pokyny nerespektují,\" postěžovala si její kolegyně, letitá pracovnice úřadu, jež si nepřála být jmenována. \"Dokonce jsem byla svědkem, jak se dva ředitelé odboru ministryni za zády vysmívají. Já ji však chválím, že se do toho takto opřela, vždy se tu hrozně plýtvalo, zejména papírem.\"

[162 Juro, (Rpu?: 22.05.2007, 21:35:51 - x)
to ta nepolitcká politika....to je hrozný svinstvo....

[163 trochu změna. Věřili byste, že tu právě teď máme +26? (Dana: 22.05.2007, 21:37:04 - x)
A já se těsně před osmou večer rozhodla, že když už je to seno napůl suché, že ho nenechám zatlouct kroupami, přijdou-li a vydala se kopit. No, mí sousedé jsou už u mě na ledasco zvyklí - třeba když v pozdním podzimu za měsíčního svitu zalívám stromky, neb je mi líto vylít plné sudy vody jen tak - a tak se ani moc nedivili...Zatím neprší, nehřmí a nevím,jestli vůbec bude..ty mraky se mi zdály jít nějak víc západněji... :-)

[164 Rputi, (Foundryman: 22.05.2007, 21:53:58 - Mail - x)
ta Kuchtová by patřila do cvokárny z fleku taky. Panebože, \"recyklovaný papír je dražší než obyčejný\" - česky to znamená, že na jeho výrobu padne víc zdrojů, které chtějí zelení ochraňovat (za každou cenu).

[165 a ještě ničí tiskárny! (Šumavák: 22.05.2007, 21:59:05 - x)

[166 Foundry, (Rpu?: 22.05.2007, 22:03:41 - x)
ona je jen tak zoufale nevzdělaná.
Aktivisti se vůbec vyznačujou neschopností chápat souvislosti. Jim se do tý kebule vejde pár hesel - a ty jim ještě musí někdo nadiktovat. A když začnou vymýšlet nějaký konstrukce, tak to dopadne jako Patočka nebo Stropnický.

[167 Znám lidi, (Foundryman: 22.05.2007, 22:05:17 - Mail - x)
co plýtvají papírem dokonce i na hajzlu :-))

[168 A proto jsou některé (Šumavák: 22.05.2007, 22:09:16 - x)
brožury a knihy vydávány žásadně na křídovém papíře!
Neměla ona by z tohoto důvodu tu ČSSD sprdnout?

[169 Jen klid, Foundrymane. (maYda: 22.05.2007, 22:09:59 - x)
nějaká \"arizonská pěnice\" za oceánem byla natolik oslovena kampaní Al Gora, že se rozhodla bojovat za to, aby každý použil na toaletě jen jeden útržek papíru.

[170 No machoimetáni prej to uměj i pískem, (Rpu?: 22.05.2007, 22:15:34 - x)
ale musí to strašně škrabat. Možná proto tak toužej do Evropy...

[171 Ať si v okolí (Foundryman: 22.05.2007, 22:20:04 - Mail - x)
ministerstva založí lopuchovou plantáž :-))

[172 Foundry, ne tak nahlas, (Rpu?: 22.05.2007, 22:29:55 - x)
nebo začnou pěstovat lopuch na Petříně - takový ekologický využití neužitečné plochy...

[173 Otázka je, zda by neměl (jura-p: 22.05.2007, 22:41:44 - x)
úřad pro hospodářskou soutěž zkoumat, zda ministerstvo požadavkem na značku nediskriminuje ostatní dodavatele a tím neporušuje pravidla volné hospodářské soutěže. Vždyť ona otevřeně říká, že na její ministerstvo budou smět dodávat jen kamoši a ti co skloní hlavu a přispůsobí se. Ale to by musela doložit, v čem jsou ti ostatní horší, že chce plýtvat státními prostředky. Výroba papíru ze dřeva je v EU povolena, nebo jsem něco přehlídl?

[174 Jen takový opatrný dotaz? (Rpu?: 22.05.2007, 22:45:45 - x)
Ví někdo proč se nedá vyrábět papír z těch hadrů co sem vozej z Německa?

[175 Rputi, aby bylo z čeho (Šumavák: 22.05.2007, 22:50:21 - x)
dělat Eura, ne?

[176 rputi, (jura-p: 22.05.2007, 22:53:05 - x)
on tam neroste? No to je hrozná rána diverzitě. Nepěstují tam oni nakonec jen některé trávy a keře podle zcela subjektivních měřítek? A bez ohledu na historicky patřičné druhy? Ale na druhé straně, to dělali Češi vždycky. Je doloženo, že čeští muži, když se chystali do války, vykáceli široko daleko, kam by žena za půl dne došla, tisy. A tak, ač tis zde byl původně běžný a domácí, dnes to vypadá, že je exotickou okrasnou dřevinou. Ženy zase o to víc pěstovaly durman, ten pro sebe a oměj šalamounek, aby byla barevná zahrada a taky pro všechny případy, třeba kdyby ten muž po návratu byl příliš ofenzivní. Přemýšlím, čím to, že už se tolik po předzahrádkách nemodrá.

[177 Rputi, (jura-p: 22.05.2007, 22:54:23 - x)
z hader se vyrábí zbytečně kvalitní a drahý papír. Ze dřeva je to lacinější.

[178 Tak ne, no:)) (Rpu?: 22.05.2007, 22:55:04 - x)
Já jen, že by se to třeba nemuselo podpalovat...

Tak Dobrou!

[179 A taky ekologičtější. (jura-p: 22.05.2007, 22:56:56 - x)
Spotřebuje se méně energie.

[180 Juro, (Rpu?: 22.05.2007, 22:58:44 - x)
tak o tisech nevím:)
Já vím, že ze dřeva je to levnější, ovšem zas by odpadl problém co s tím a likvidace asi taky není 2x levná....

[181 Nechat si zaplatit za ekologickou likvidaci a (jura-p: 22.05.2007, 23:00:39 - x)
pak to zapálit je skoro zadarmo.

[182 Oni ti mužský věděli, (jura-p: 22.05.2007, 23:03:54 - x)
že tis má abortivní účinky a ve své naivnosti se domnívali, že by ho ty ženy mohly používat na zakrytí svých mravních selhání. Ale moc to nefungovalo. Akorát ten tis na tu mylnou urbánní legendu doplatil. Prakticky byl na uzemí Čech vyhuben.

[183 Oni ti Češi válčili skoro furt. (jura-p: 22.05.2007, 23:06:40 - x)
Kdybych tu jen tak napsal, že tis jako druh z Čech prakticky vymizel a nikdy se jeho pěstování nepodařilo obnovit v původní úrovni, protože Češi byli vytrvalí válečníci, tak by si lidi mysleli, že jsem padlej na hlavu. A fakt je to tím.

[184 Když napíšu, že absolventka (jura-p: 22.05.2007, 23:16:13 - x)
studia speciální pedagogiky využila svých politických a humanitárních kontaktů, aby se zmocnila nezletilé dívky, přivlastnila si ji, aby ukájela své zvrhlé potřeby ovládat sociálně zanedbanou deprivantku a dominovat nad ní a že jí v tom pomáhali lidé, profesionálně zaměstnaní na postech, kde jejich úkolem bylo takovým praktikám bránit. Zástupkyně ombudsmana je dobře placená za obhajování lidských práv. Většina těch, kteří o tom věděli a nezabránili, případně jí v tom pomáhali, byla zaměstnaná v zařízeních na výchovu dětí. A jak říká ten Janeček, Patočka byl v posledních týdnech zcela vytížen tím, jak té absolventce pomáhat v udržení té dívky. Případně v zakrývání trestné činnosti. Jeho prohlášení vlastně Janeček označuje za lživé a účelové.

[185 Jo Šumaváku, už chápu, (jura-p: 22.05.2007, 23:20:48 - x)
proč v Kuřimi prostě musí jezdit šalina.

[186 Juro, (Dana: 22.05.2007, 23:21:51 - x)
mám dojem, že se dočkáme ještě mnoha překvapení v tomto případě... a možná se ukážou i jiné případy...
Přeji všem dobrou noc - tady máme horkou, dusnou, bezmračnou, se srpkem Měsíce v oparu...

[187 juro-p, (Pavel Kořenský: 22.05.2007, 23:32:33 - Mail - x)
oni z toho tisu Češi vyráběli luky ?

[188 Ano, z tisu a jasanu. (jura-p: 23.05.2007, 00:09:37 - x)
Jasany zůstaly, protože nemají schopnost působit abortus. Proto zůstaly. Tisy jsou jedovaté a vařil se z nich odvar způsobující potrat. Když nebylo dítě, nebyl důkaz o nevěře. Aby byl důkaz o nevěře a ženy se bály trestu, bylo třeba tisy vykácet. Uvažování jako u Američanů v biblickém pásu, ti nechtějí očkování proti rakovině děložního čípku, aby dívky nezludračily. A tak Češi tis prakticky vyhubili.

[189 To taky, Pavle. (jura-p: 23.05.2007, 00:10:56 - x)
Ale na luk je potřeba tis nejvýše jeden. Ono to asi zaniklo. Tis je jedovatý. Jeho jed způsobuje křeče v podbřišku a zabijí plod dříve než těhotnou. Takže se pouříval jako abortivní prostředek při nechtěném těhotenství. Nechtěné těhotenství tehdy bývalo těhotenství z nevěry. Abortus-potrat, umožňoval ženě zakrýt svou nevěru potratem. Válečník, když se vrátil, nenašel důkaz nevěry, další dítě. Aby to ženy nemohly dělat, aby měly děti z nevěry a mohly být potřestány za nevěru a ze strachu z tohoto potrestání byly raději věrné, válečník před svým odchodem do války vykácel a zničil všechny tisy široko daleko. No a dělali to ti muži tak důsledně, že tis vyhubili.

[190 Ježiši, já psal tu druhou odpověď jako první. (jura-p: 23.05.2007, 00:12:44 - x)
Když se neukázala, tak jsem to napsal znovu. A to je ta první odpověď a pak se z mimoprostoru vynořila ta původní. To jsou věci.

[191 juro-p, (Pavel Kořenský: 23.05.2007, 00:14:51 - Mail - x)
jo takhle. To jsem nevěděl. Díky za info.
Mimochodem, to je jen moderní spekulace nebo je to nějak dobově doložené ?

[192 Pavle, původně jsem to popsal v (jura-p: 23.05.2007, 00:17:35 - x)
22:53:05 A tam jsem napsal, že ženy si to uměly vyrovnat i bez kácení. Prostě mužský se často dřou se dřevem zbytečně.

[193 :-) (Pavel Kořenský: 23.05.2007, 00:18:30 - Mail - x)
mimochodem, Modrý pták by asi poznamenal, že podobné počínání bylo krajně neekonomické, protože vykácením tisů se komodita \"odvar z tisu\" stala vzácnou a ženy byly nuceny utrácet nemalé peníze svých momentálně nepřítomných manželů za odvar z dovozu. :-))))

[194 No moje žena, která se zabývá botanikou ze zájmu (jura-p: 23.05.2007, 00:20:59 - x)
A starší českou literaturou profesionálně, tvrdí, že je to doloženo jak botanicky, tak literaturou. Tis zde rostl zcela běžně. A pak musel být znovu dovezen, takže dnes je exotickou ozdobnou dřevinou a v přírodě je vzácný.

[195 Vida, (Pavel Kořenský: 23.05.2007, 00:27:53 - Mail - x)
tak já se na to přeptám mojí drahé. Ona botaniku vystudovala, tak jí vyzkouším, co si pamatuje. :-)))

[196 Ony některé z nich jsou čarodějnice. (jura-p: 23.05.2007, 00:31:10 - x)
A takových bylin je hodně. A mužským se to neříkalo. Třeba už zmíněný durman. Ten mimochodem pomáhal v lítání na koštěti. A zde přítomné dámy se jistě v těch bylinách vyznají také. Z literatury a od moudrých stařen. A aby chlap chodil vytrhávat byliny, tak to ho ani nenapadne. Fakt ten oměj šalamounek se běžně pěstoval v předzahrádkách. A hodně dlouho ho neuměl nikdo prokázat. Kdoví kolika mužským, co se oficiálně udřeli a uchlastali, v tom pomohl.
Dnešní ženy nás dokážou otrávit verbálními i neverbálními prostředky i bez bylin. A docela nás nemusejí zabíjet, když to s náma nejde, když jsme hnusný a zlí, tak se prostě na nás vybodnou a rozvedou se. To tehdy nešlo.

[197 Oměj šalamounek byl (jura-p: 23.05.2007, 00:34:42 - x)
krásnou modře kvetoucí ozdobou květinových předzahrádek prý ještě za první republiky. Volně roste např. v Pohoří na Šumavě, odkud byli odsunuti obyvatelé. Domy už nejsou, bylina roste jako vzpomínka na to, že tam žili lidi.

[198 Jen několik mužů se k tomuto problému postavilo čelem. (jura-p: 23.05.2007, 00:41:11 - x)
Churchilovi jednou politická dáma řekla: Pane, kdybyste byl mým mužem, tak vám otrávím kafé.
A on prý odpověděl: Madam, kdybyste byla mou ženou, tak bych to kafé vypil.

[199 Dobré ránko vespolek! Tak jsme po ránu nakoukl, (Loki_F: 23.05.2007, 07:07:13 - x)
a s ústy zejícími, sledoval Vaše včerejší kolektivní a spravedlivé rozhořčení...
Jenže, promiňte, zbytečně necháváte cloumat zlost Vaším vzácným majestátem!
Vždyť to co tady předvádí Vámi diskutovaná skupinka darebů okolo toho (retardovaného?) dítěte, je jednom modelový příklad reality, která tady (nejen v ČR) funguje již celá staletí, mění se jen ksifty a názvy sekt okolo nichž se sdružují a pod jejichž pláštíkem pak mávají celou populací (nějak mi totiž nejde na jazyk nazvat to společností nebo dokonce civilizací).

Vždyt ta skupinka špíny, která vyplavala ode dna během malého zavíření vody v \'89 se jen promíchala s tou špínou, která již předtím byla ve vznosu. Rozdělili se do \"sekt\" tvořených tzv. členskou základnou, jež jim dává \"mandát\" (a fakticky jim jen poskytuje krytí) a my tu hru hrajeme s nimi.
Díky tomu pár tisíc lidí a členů jejich rodinných klanů, tady mává po libosti deseti milióny užasle zírajících \"Aniček\", které nemají kam utéci.

My všichni jsme (retardované?) Aničky. Nám všem to cpou do různých otvorů, podle momentální nálady.
A my se ještě blaženě vrtíme nad tím jaké je to pěkně demokratické... };D))))

To nad čím jste se tak rozčilovali je jenom ochutnávka. To pravé teprve přijde!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: