Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 1.06.2007

Od sousedů.....

aneb: váhám mezi pitím vody a vína a farizejstvím...

 


Nahlédl jsem dnes, jako obvykle k sousedům a nedá mi to, abych se s vámi nepodělil. Kromě jednoho smrtelného úrazu z neopatrnosti a hlouposti, způsobeného koněm, mě zaujaly tři věci, zdánlivě spolu nesouvisející. Ale jen zdánlivě!

V Linci měli vrchol hornorakouští Temelíngegneři. Na vládní úrovni. Řekl bych přímo vyvrcholení.Podle zpráv, oficálních i neoficiálních se tam pěkně zhádali.Ovšem: Usnesli se jednohlasně na tom, že spolková vláda musí vyvíjet

VĚTŠÍ TLAK NA ČESKOU REPUBLIKU.(originál ZDE* )

A že, nebude-li, budou opět blokády.Protože právě ty blokády přiměly rak. vládu poslat do Prahy diplomatickou nótu.A k tomu dnes Landesparteiobman ( zemský předseda,) a místopředseda svobodných vydali prohlášení o "nehorázné provokaci" Schwarzenberga, požadovali omluvu a opět vyhrožovali. Klasika.

Jo, když jde o ozáření pozemků ve Freistadtu- které se samozřejmě nekoná- to je oheň na střeše.Když ovšem oni otravují sousedy, nic se neděje. Tedy- v Rakousku. Na Raabu už je pěna jako na pivě (viz ZDE* ) a Maďarům dochází trpělivost.Dnes vyzvali k bojkotu rakouských výrobků, zvl. piva ("Raab schäumt wie österreichisches Bier"). Mimochodem, na to já ani nepotřebuji pěnu na Malši.....ono to stejně moc k pití není.Zajímavé je, jak rakouské úřady zůstávají v klidu.Nějak se mi nechce věřit, že by leta nemohly najít odkud to znečištění jde. Greenpisáci to našli za týden, včetně rozborů.A tu kožedělnou fabriku -Lederfabrik Boxmark im steirischen Feldbach- zveřejnili.A ukázalo se, že má propadlé povolení k vypouštění odpadních vod. Už 8 let. Ale oni si o nové požádali včas. Jenom ti rakouští úředníci to zatím v tak krátké době nebyli schopni zpracovat a vydat. Co to je 8 let v životě monarchie, že? Takže další mezinárodní konflikt se jim úspěšně rozvíjí.

A odpoledne tady Anka váhala mezi kouřícím talířem a dlažební kostkou. Předpokládám, že ta dlažební kostka jí zůstala k dispozici. Kdyby si s ní chtěla hodit a a třeba i někdo jiný měl takovéto chutě, tak tady je tip na weekend:

v Horním Rakousku, v obci Eberschwang v okrese Ried se od pátku do neděle koná Treffen von österreichischen und deutschen SS-Veteranen (setkání rakouských a německých veteránů zbraní SS) sdružených ve spolku "Kamarádšaft IV". Ono jich tam moc nebude, tak 20-25 a ani nebudou nejmladší. Starosta obce tím prý není nadšený a vede rozhovory s okresním hejtmanstvím( nejmenuje se Biegler!), jak je co nejlépe pozorovat — pardon: jak situaci co nejlépe zvládnout.

A co je na tom nejzajímavější? Topolánka by za to "Es kommt der Tag" v Rakousku zavřeli.Protože nebyl v SS. Ti jsou tam beztrestní. A třeba i zemský hejtman (Haider) se zúčastní — to už tu nakonec také bylo.

A vine se mezi těmi (skoro nevím jak to nazvat) — zprávami — tenká červená linie.... dvojí morálky.

 

PS.-1.6.2007

A ZDE* je pokračování toho sporu na Raabu — do věci se vložil maďarský prezident a Maďarsko si bude stěžovat u EU komise ....





Komentáře

[1 (doxa: 01.06.2007, 01:37:04 - Mail - x)
Biegler byl kadet, s okresním hejtmanem diskutoval poručík Dub.

[2 A co by dělali? (Rpu?: 01.06.2007, 05:57:13 - x)
Tedy kdyby neměli monarchii, SS a Temelín - vždyť by o nich ani nikdo nevěděl...:)))

[3 Zdánlivě to nesouvisí ... ale jen zdánlivě (Rpu?: 01.06.2007, 07:08:54 - x)
Na idnes je anketa na otázku: Diskriminuje společnost Romy nebo Romové společnost\". Zajímavé je hlavně to, že taková otázka byla vůbec položena.....

[4 2 Šumavák (PeS: 01.06.2007, 07:23:48 - x)
dobré ráno - a slovenské kamarády nepozvali? To ale od nich není pěkné...

[5 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 01.06.2007, 07:37:01 - odkaz - x)
Tohle souvisí taky jen prostředně. Ale řekněte, není ta ženská osoba rozkošná? \"Rowlingová řekla, že ten humbuk kvůli klecovým lůžkům u nás rozpoutat nechtěla. Ale bylo jí líto dítěte vyfoceného za mřížemi na tomto lůžku..\"

[6 Anko, (Rpu?: 01.06.2007, 08:03:15 - x)
no jo, nechtěla - ale povedlo se jí to! A několik dětí si muselo rozbít nos, než aktivistům něco došlo. Zvlášť takhle při epileptickém záchvatu, je to přímo ono....

Je s tou výchovou, potažmo přípravou na život něco špatně - vědí kulový, ale do všeho kecaj.....

[7 es komt der Tag (maYda: 01.06.2007, 08:07:00 - Mail - x)
- to by měli zavřít taky Bezruče, né?

Přijde den,
hlubokých páni vy dolů,
přijde den,
z dolů jde plamen a dým
přijde den,
zúčtujem´spolu.

Jsem se to učila ve škole jako píseň dělnického barda a ona je z toho najednou propagace fašismu.

Ocenila bych, že pravicový premier tak dobře ovládá levicovou poezii.

[8 Rputi, (Anka: 01.06.2007, 08:08:45 - x)
to je výsledek toho, že jsme přepo.raní a papežštější, než papež. Chováme se jak klasická rozvojová země, kam jezdí ti rozvinutí, aby pomáhali s vývojem. Fík, bych spisovatelku vzala tou kostkou na kokosku.

[9 Anko, (Rpu?: 01.06.2007, 08:17:35 - x)
neříkal Klaus něco o NGO....?

[10 Rputi, (Anka: 01.06.2007, 08:24:32 - x)
říkal a jak řvali :-)

[11 Anko (skimic: 01.06.2007, 08:27:49 - x)
... jestli ona Rowlingová nepřijela sbírat nový materiál ohledně stvoření nové bytosti a tak ...
maYdo - Bezruč je úžasnej, ty vize s tím zvláštním slovosledem. Vždycky jsem si říkal, co asi při tom kouřil ...

Dobré ráno :)

[12 Jo, Anko, (maYda: 01.06.2007, 08:31:01 - Mail - x)
takhle tzo s těmi šlechetnými soucitnými dámaqmi chodí.
PAní spisovatelka se dojmula nad fotkou v novinách, nikdy sice takový dítě neviděla, neví co to obnáší, být rodič ttakovýho dítěte, neví, co obnáší péče o takové dítě, ale musí se VYJÁDŘIT.
neměla by se třenba radši starat, jetsli je vůbec etické, tisknout takové fotky? Jestli je O.K. , když jsou takové děti předváděny, aby se měly ctihodbné paničky nad čím dojímat? \"och, to je hrozné...\" a madam si hned připadá humánnější a lepší. Kvo, kvo, kvo, kokodák!
A naše media a humanisti samozřejmě nemohla zůstat pozadu, a musela se honem připojit. Vždyť to řekla světoznámá spisovatelka, tak bysme zas někde nezaostali za Evropu.
tio jsem zvědavá, jestli kolem toho, že paní spisovatelka je zkrátka blbá kačena a plácla kravinu, bude stejný humbuk, jako byl kolem té kraviny.
A jestli všichni ti, kdo se tehdy tak zasvěceně vyjadřovali o strašné péči, si to taky šli vyzkoušet a přebalovaly ty děcka v nějaké takové léčebně, aby měli aspoň ponětí, k čemu se vyjadřujou. dost o tom pochybuju, u většiny zdejších humanistů ten humanismus končí plkama u kavárenskýho stolu.

[13 maYdo, (Rpu?: 01.06.2007, 08:34:28 - x)
pár pokaděnejch postelí převlíknout a ono je to urychleně přejde... Drsné leč účinné...:)))

[14 maYdo, (Anka: 01.06.2007, 08:45:54 - odkaz - x)
přesně vím, o čem píšete, dotýká se mě to velmi osobně. Přesně vím, jak těžká a vysilující je péče o bezmocného. Proto mne čerti berou nad rozněžnělými husami, které se jen nádherně dojmou, aby si pak šly po svém a rychle zapomněly.
Tuhle v odkazu je Tomášův článek, starý tři roky.

[15 dobré ráno... (Jirka původní: 01.06.2007, 08:49:29 - x)
nechci naštvat Ty co jim prší a mají zimu, ale , Dano pro Vás, ohřejete se a opálíte.......

MaYdo, to není vůbec problém jen paní co napsala ty knihy, ale jak jsem mohl osobně přesvědčit i těch ostatních \"co to myslí dobře se všema\" Tam, kde se má něco udělat, nejsou vidět ani dalekohledem. Ale s žádostí o grant a dotaci jsou první ve frontě....

Zítra má synek ve škole bleší trh....prodává se asi všechno možné a nemožné....stánek stojí 10 peněz. A teď ta pointa. Když přinesl ze školy to info, že může si pronajmout stánek a něco prodat, ale že potřebuje na to peníze, neboť částka je nad jeho možnosti. Tak jsme se zachovali se ženou jako klasická banka. Musel napsat na kus papíru ( cvičení z češtiny ) co bude prodávat a za kolik...a tak jsme mu \"půjčili\". Ale bez úroku, nejsme vydřiduši, že ano. No jsem zvědav, jestli se jeho plán naplní a bude moci vrátit tu investici do začátku....´Jen doufáme, že ve škole se popelníky, vrabci, psi, vánoční ozdoby.....z keramiky budou prodávat, jinak nevím, nevím co bychom si od něj vzali. Ve své důvěřivosti jsme mu neobstavili kapesný.
ps. Myslím, že tady s těma popelníkama udělá terno.....kouřej všichni od šestý vejš. Má jich 6 a různé tvary a velikosti

[16 Ještě jsem zapoměl...k Šumavákovo článku... (Jirka původní: 01.06.2007, 09:03:30 - x)
opravdu tomu přestávám rozumět....včera jsme seděli se ženou ( mojí pochopitelně ) a konstatovali jsme , že to vidění světa je strašně posunuté jinam. A že je to hodně zvláštní, jaký myšlenkový přesun se může udát za pár stovek km....někteří se chovají naprosto iracionálně. Třeba včera byl bna Graberu takový větší oranžový stan...s různýma věcma, reklamníma, s logy EU....a pár brožůrek. Takový dav se okolo tlačil, že to ani u nás na prvního máje nebylo.....a sem tam se objevila rozjasněná tvář , kterýá v ruce třímala tužku, plakát, balónek...prostě co kdo ukořistil. A žádní kluci a holky, ale dospělí, slušně oblečení lidé....jak vosy na med. Já se už tady ničemu nedivým, jenom tomu nerozumím. Třeba by Brouk mohl přihodit polínko pod kotel pochopení.

[17 Ono totiž (maYda: 01.06.2007, 09:06:14 - Mail - x)
to nerní tsak jednoduché s tím plácáním psaní spisovatelky.
vžijte se dpo toho, že takové dítě máte. Že věčně bruslíte v pocitech viny, jestli všechno děláte dobře. Nevíte, jetsli je lepší ho mít u sebe doma ( ale jak budete zvládat péči o něj a ještě ekonommické zajištění rodiny, nemluvě o tom, že často je potřeba odborná péče) nebo ho dát do ústavu, kdy zas musíte bojovat s pocitem, že jste ho odložili. Nevíte, jetsli jste ten ústav zvolili dobře. Nevíte, co je pro dítě lepší, protože ono vlastně není nic, co by bylo lepší, všechno je jen na to, aby tím torzem života, které mu bylo dopřáno, prošlo aspoň bez trápenía Vy abyste zároveň nějak přežili. Ptáte se, proč se to stalo zrovna Vám a jestli jste neudělali někde nějakou chybu. Pokud sne, pokud jste s tím smíření, tak to máte těžžce vybojovaný, a všem tím už jste prošli. Co prošli, protrpěli jste si to. Nějak jste to přijali, nějak s tím žijete. Není to jednuduché, ale co naděláte. Nějak přežít musíte.
a tak žijete s tím, že o dítě je v mezích možnosti dobře postaráno a že když má dobrej den, tak až za ním přijedete na návštěvu, tak si možná i uvědomí, že jste jeho máma a usměje se na Vás.
A teď najednou zakdáká někde nějaká slepice a najednou jsou noviny plné senzacechtivých zpráv o špoatném zacházení s mentálně postižemnými jedinci. kdekdo cítí potřebu se k tomu vyjádřit. Všichni debatují o úrovni péče o mentálně postižené a jak trpí a jak je s nimi špatně nakládáno.
jenže pro vás to není anonymní postižené dítě To je VAŠE dítě, o kom se tu píše, jak je s ním špatně nakládáno, a že do teď nikdo nebral ohled na jeho potřeby, ale teď ho ta hodná paní spisovatelka zachrání.
To VY jste rodiče, kteří dítě dali někam, kde je s ním tak špatně nakládáno a kde trpí.

Později paní spisovatelka uzná, že se ukecla a dokonce se omluví. V novinách o tom bude malá řádka, která se přehlídne.
Co Vám jako rodiči postiženého dítěte způsobila její nedolatelná potřeba se vyslovit k něčemu, o čem v ůbec neměla ponětí, to je vedlejší. Paní spisovatelka se dojmula a Vy si musíte sednout na prdel.




[18 Jo, Anko, (maYda: 01.06.2007, 09:27:12 - Mail - x)
ten článek jsem asi četla už tenkrát. mluví mi z duše.
ono těm humanoistkám nejde nakobnec o nějakou kvalkifikovanou pomoc s problémem. Ony chtějí mít jen image ušlechtilosti.
Jenže skutečná pomoc potřebným, skutečná sociální práce, to je docela dřina. Někdy taky poměrně fádní, někdy taky spojená s neradostným papírováním. A když se s takovými lidmi bavíte, tak je to pro ně práce a leckdy si radši s Vámi pokecají o něčem jiném.
Jenže ta dřina ušlechtilým dámám nevoní, oč jednodušší je se rpzněžnit. Když vhrkne slza v oko, dojem je ještě lepší, každý hned ví, že paní TAata ješ dáma šlechetného srdce.
Kdyby si ovšem aspoň ty kačeny pro svojá ušlechtilá hnutí citů vybíraly tam, kde nemůžou způsobit někomu, kdo v tom, o čem ony vznešeně kvákají, žije, svými neuváženými canćy jen zbytečné trápení.
Spasitelství by snad mělo být kvalifikované jako trestný čin...

[19 maYdo, (Anka: 01.06.2007, 09:36:59 - x)
napsala jste to s tím, že by si tu situaci měl člověk představit, pěkně. Ale problém je, že pokud to člověk neprožije, jen stěží si umí představit, co všechno to obnáší. A i kdyby to nejlíp myslel, neobsáhne všechno. Mělo by se naslouchat těm, kteří v \"tom\" žijí a vědí. Tu spisovatelku bych opravdu trhla mezi dveřma a jako bonusl bych ji poslala na pár dní do ústavu pro těžce tělesně a mentálně postižené. Tam by totiž rychle pochopila, že má držet zobák a nemontovat se do věcí, o kterých ví jen z fotek. Že je jí líto, co způsobila, je sice dojemné, ale na situaci to nic nemění. Jsem možná zlá, ale je to pro mne hodně osobní.

[20 MaYdo.... (Jirka původní: 01.06.2007, 09:38:23 - x)
kdyby paní XY soucitná a humunismu zcela podlehlá ukápla slzu a založila nadaci, nebo přímo postavila několik vzorových center pro postižena děcka......takhle je to to úplně na ...nic. Je to pouze póza a mámení a šalba pekelná. Ale na druhou stranu, jistě se dotyčné spí lépe, protože ukázala na problém. A že takových chodících ukazovátek je, že jo.
za slova, že to myslí, myslela přeci dobře pro všechny, nebo jenom pro určitou skupinu lidí, by měli hned popravovat. nebo ještě lépe. pomoct skutky naplnit. Tedy nahnat je třeba utírat \"zadky na LDNku\" , nebo opatrovat postižená děcka, popřípadě jet do afriky učit a učit je se chovat racionálně s výhledem minimálně do dalšího období dešťů. Bohužel o té africe něco vím, jak to tam funguje.

[21 Anko, (maYda: 01.06.2007, 10:12:17 - Mail - x)
já myslím, že na ty baby, rochnící se v pocitu vlastní šlechetnosti, aniž by z té šlechetnosti něco vzešlo, je třeba býti zlým.

[22 Na druhou stranu.. (Ifča: 01.06.2007, 10:13:44 - x)
bych nepovažovala za hlavního viníka zrovna spisovatelku... Vyjádřila svůj názor, sice na téma, o kterém nic moc nevěděla, leč částečně na něm něco bylo... Za šílené spíše považuji reakce všech těch, co z názoru jedné ženské, co byla u nás nejvýš na letmé návštěvě, rozpoutali tu bouři. Novinářů a zejména politiků... což jsou lidé, kteří by o problému, než se k němu začnou vyjadřovat, něco vědět měli.

[23 Ono je to asi tak, (Rpu?: 01.06.2007, 10:21:43 - x)
že nějaká celebrita něco plkne, investigavci to řádně rozšlapou a rozmatlaj a vždycky se najde politickej trouba, co se na té vlně všeobecného zájmu zviditelní... a s realitou to nemá co společného...
Žijeme čím dál tím víc ve virtuálním světě a zákonitě čím dál víc narážíme hubou na realitu....

[24 Jirko, (maYda: 01.06.2007, 10:23:40 - Mail - x)
kdyby aspoň ukázala na skutečný problém.
ale ona ukázala na něco, co není problém k řešení, který by něco mohl změnit.
Postižené mentálně retardované děti se zkrátka rodí. Je to smutné , je to neštěstí, ale dojetí nějaké paní nad fotkou v npovinách na tom nic nezmění. jen rodiči, který nese ten úděl, přidá na trápení. To mně na tom štve. Že nejsou schopni, ani ta kačena, ani jreji spolukdákači se na to podícvat z toho úhlu, co asi svou neuváženou kampaní způsobili těm, kdo mají i bez nich dost svého trápení.
Zrovna tak nic nenadělá s faktem, že je třeba těm dětem zabránit, aby ublížili sobě nebo okolí. Každý způsob lze napadnout - ať už ho dáte někam, kde ho omezíte v pohybu mříží nebo sítí, nebo ho nadopujete tak, že neví o sobě nebo mu dáte svěrací kazajku.
problém je v tom, že když s tím dítětem - nebo i s dospělýn v tomhle stavu - takhle nenaložíte, tak si nepůjde radostně hrát s vláčkama, jak si představují hodné paní spisovatelky. Tak sebou bude mlátit nekoordinovaně po zemi a může se poranit a potlouct.
I to by ovšem zajisté humanisti odsoudsili.
Problém je, že oni si myslí, že život je volba mezi dobrem a zlem a oni mají poatent na to, vědět, co to dobro je.
Jenže život je velmi často volbba mezi větším a menším zlem nebo mezi více stejně mizernými variantami.

[25 Myslím, že se opět dostáváme na (Jirka původní: 01.06.2007, 10:33:20 - x)
začátek....Když jsem tady, šumavákovo děcko, četl první den , ztak Rpuť, PeS a další zainteresovaní se rozhořčovali nad školstvím a jeho kvalitě..a šílených učitelkách. Když holt v mládí nejsou žádné morální autority , tak pak to takhle dopadá. Nepřemýšlí se o ničem jiném, než o blbostech. Ne, že by to vadilo, ale o tom podstatném se nejen mlčí, ale ani se to nedělá. Každý chce přeci pohnout zeměkoulí, když je mladý. Od toho pak jsou rodiče a někdy i pedagog aby mu vysvětlil či pomohli nalézt cestu s čím hýbat , aby se neudělal škoda ještě větší. Někdo holt zůstal mladým do smrti....

[26 Víte, Ifčo, (maYda: 01.06.2007, 11:00:32 - x)
já jsem jen zvědavá, jestli všechna ta mědia, česká, britská i evropská, která uváděla palcovými titulky, jak se Rowlingová vyjadřuje k zacházení s mentálně retardovanými v Česku, stejně velkými titulky uvedou, že paní spisovatelka ví o dané problematice houbeles, jen se dojala nad fotkou v novinách a tudíž ta kampaň byla zbytečný humbuk, na kterém si jen pár lidí přihřálo polívku a zviditelnilo se. Mohli by aspoň všichni - ta poní spisovatelka, noviny, politici - nějaké léčebně. Nakonec oni všichni na té kampani nějak vydělali. A paní spisovatelka má peněz dost, tak když je tak citlivá duše, že ji stačí k dojetí fotka v novinách, může založit vzorovou léčebnu. Klidně v Britanii, český personál se tam jistě bude rád jezdit učit, jak se to má dělat, pokud tam budou lidi, kteří tomu opravdu rozumí.
Ono jde taky o to, že si nikdo neumí představit, jak taková zařízení asi zápasí s rozpočtem, a že leckdy sami vědí, že by mohla být péče lepší, ale prostě na řadu věcí nemají.
Jistěže by bylo ideální, kdyby takové dítě vyrůstalo v rodině, a rodiče měli k ruce odbornou asistenci, psychlogiockou a zdravotnickou podporu, jenže na to prostě nemáme. Platíme spostu blbostí, ale finanční i praktická podpora rodin s postiženými členy rodiny není nic moc. A ústavy se obvykle berou jako \"odklaďák\" pro ty, o které se nikdo nechce starat. Přesto mže často jsou dlůvody ty, že riódina by se postarala , ale nemá kapúacitu. Nebo perotože je lepší, když je v zařízení, kde je vždycky po ruce odborná péče, protože do stavu, kdy je třeba rychle zasáhnout, se může dostat kdykoliv.

[27 maYdo, (Anka: 01.06.2007, 11:39:10 - x)
máte pravdu. Ideální stav neexistuje a existovat v těchto případech ani nemůže. Klecové lůžko bylo pro postižené místem, kde byli v bezpečí, pro mnohé to byl takový bezpečný domeček, kde se jim nic nemohlo stát a těm okolo rovněž ne. Ne každý má možnost se o postiženého starat a ústavy na tom nejsou finančně tak dobře, aby mohl mít každý kliet svého ošetřovatele 24 hodin denně. A jak to řešit, aby nedocházelo k úrazům, to nám paní spisovatelka, ani ti, kteří se na té hysterické vně vezou, neporadili.

[28 Anko, (dix: 01.06.2007, 11:52:06 - x)
tak nějak, jak mi život zkušenosti s lidmi přinesl, jsem došla k poznání, že právě ti, kteří nejvíce řvou, nikdy řešení v nabídce nemají. Jsou od přírody línými a hloupými tvory, někdy snad jen naivními. A profilovat se prohlášením, že něco je blbě, na to skutečně žádný z nich nemusí vynakládat žádnou energii v podobě přemýšlení. Na což zvětšiny pochopitelně ani nemá ....

[29 ano, dix, (Anka: 01.06.2007, 12:06:22 - x)
a neplatí to jen v tomto případě. Je to kategorie lidí, o nichž tvrdím - sice o tom nic nevím, ale myslím si....

[30 Anko, (dix: 01.06.2007, 12:19:12 - x)
oni často ani nějakým prohlášením, že myslí, své okolí nevarují, což považuji za obzvláštní zákeřnost. To tedy jenom odlehčuji, ale je pravda, že na všechno jsou dva, ten, co to říká a ten, co na to reaguje. A jak na co reagujeme je už zase naše parketa. Válku nezačíná ten, co zaútočí, paniku také způsobuje až reakce. Takže než paní spisovatelku bych vynila v tomto případě spíše aktéry reakce. A věřím jí, že mohla být upřímně zděšena z toho, co vyvolala, i když ji to neomlouvá, nebo´t by si už mohla být vědoma svého renomé a jak rádi se chytají média každé pitomosti.

[31 dix, (Anka: 01.06.2007, 12:23:35 - x)
naše bába by řekla, že si dotyčná nevidí do huby (omlouvám se).

[32 Tedy ta ministryně Džamila, (jura-p: 01.06.2007, 12:41:34 - x)
co ji nemám moc rád, má u mě první kladné body.

A Rakušani se svou politikou, která si ze zasahování do záležitostí jiných zemí dělá vnitropolitický problem, na kterém se mohou vozit politici všech stran v záři mediálních prskavek, už je pod jakýmkoli bodováním.

U nás to tak nefunguje. Je zajímavé, že třeba skoro nikdo se nenechá v politice nachytat na to, aby se rozhořčil nad sudeťáky. Tak nějak umíme na neoficiální provokace nereagovat. A když někdo začne psát na téma vyhnanců nebo s nimi jednat, je to znamením toho, že v politice neuspěl. Vzpomenťe na Rumla, na Emanuela Mandlera, Bohumila Doležala a Karla Štindla. Jen poslední na tuto vlnu nevlezl a stal se karierním diplomatem. Ze všech ostatních jsou novináři. A občas si přihřejí ve prospěch zahraničních skupinových resentimentů a ve prospěch svého politického zmaru. Bohouš Doležal se vyšvihl z neúspěšného politika na mravního kritika politiky. Prý politolog. Mám ho osobně rád, ale se svou politologií by se měl dát vycpat. Dnes předstírá, že politice rozumí a že kdyby ji dělal, tak by ji dělat uměl. Dělal ji a neuměl. Dnes všichni tři, když píšou, tak jakoby z pozic etických aspektů politiky. Ani jeden z nich politické etice neprospěl, když byl politikem.

Ale v Rakousku, bůhví proč, politik, který rozhodně radí sousedním zemím a trvá důsledně na tom, co musejí udělat sousedi, získává volební body. Skoro to vypadá, že politik, který se do sousedů nenaveze, nemá šanci na zvolení.
Že by trauma z c. a k. monarchie a z 3. říše, kdy Rakušané nebyli malí dodnes fungovalo? Že by byli pořád těmi \"Malými Němci\"? Nechce se mi tomu věřit. I když to, že zásadně nikdy nenapadají německé atomovky? No, nevím?

[33 Přesně tak, (Ifča: 01.06.2007, 12:52:48 - x)
nevidí si do huby, v okamžitém nápadu něco plácla. Jak se každému z nás stane tak asi pětkrát denně. Jak moc si měla být vědomá svého renomé, že tedy nemůže jen tak něco plácat... těžko říct. Ale že řadu reagujících vůbec nenapadlo si uvědomit, že jde fakt jen o plácnutí, že tato osoba o problému nemůže nic vědět, protože nezná ani poměry u nás, ani není nijak kompetentní či kvalifikovaná rozumět problematice postižených dětí, to vidím jako průšvih... Nad tou reakcí, prakticky okamžitě používání klecových lůžek zakázat, zůstává dosud rozum stát...
Stačí se podívat kamkoli - např. na zdejší stránky či na Konfrontaci, abych se držela známých poměrů - lidí, co se veřejně zcela suverénně vyjadřují k otázkám, o kterých vůbec NIC neví, jsou kvanta. Jejich hlásání si samozřejmě nikdo nevšimne. Ale fakt si myslím, že se dá těžko čekat, že zrovna Rowlingová, jen proto, že je známá spisovatelka či proto, že má peníze, musí být chytřejší či zodpovědnější, než kdokoli z diskutujících. Nicméně lidé, co mají kompetence o věcech rozhodovat, by v okruhu těchto svých kompetencí prostě chytřejší a zodpovědnější být měli.

[34 Ifčo, (Anka: 01.06.2007, 12:57:45 - x)
právě obecně známé osoby jsou delegovány do různých organizací, aby je řádně reprezentovaly, protože jejich hlas je slyšitelnější. Nemyslím si, že by paní spisovatelka neměla tušení, že to tak chodí.

[35 Juro, vzpomeň, když zemřela excířovna Zita. (Rpu?: 01.06.2007, 13:05:46 - x)
Do Rakouska nesměla, ale pohřeb byl ve Svatoštěpánském dómu a půl republiky auf...:))

[36 Moje vzdělání v historii není precizní. (jura-p: 01.06.2007, 13:12:24 - x)
A do mezinárodního práva jen nakukuji. A stalo se to dávno předtím, než jsem se o něco takového začal zajímat.
Ale stejně mě v hlavě pořád probleskuje něco v tom smyslu, že existují nějaké Postupimské dohody. A nějaká Pařížská smlouva o reparacích. A nic bych nedal za to, že v této smluvě se výslovně říká, že má Československo, ale i další jmenovaní, zabavit veškerý německý majetek na svém území a postarat se o to, aby se nikdy nemohl vrátit do německých rukou. Vím, že mi to připadalo takové tvrdé, to \"veškerý\" a \"nikdy nevrátil\", a skoro neuhlídatelné. Tak jsem se ptal, jestli jako státní, nebo firem a nebo i lidí. A bylo mi řečeno, že slovem \"veškerý\" se fakt myslí veškerý, tedy i osobní, a že je to v té dohodě výslovně napsané. Já čekám, kdy nás někdo obviní, že to důsledně nehlídáme, a že někdo prokáže, že se nějaký do německých rukou vrátil. Ale znalci práva mi řekli, že sice smlouva platí, ale že to naštěstí nikdo nehlídá.
A taky mi v koutku paměti bliká, že už ČSSR, které jsme právními nástupci, uzavřela s NSR, což je dnešní SRN smlouvu, ve které se Československo vzdalo doplacení svých reparačních nároků a Německo se zavázalo, že ono převezme případné nároky odsunutých Němců, kdyby měli oprávněné, na sebe. Je-li to pravda, tak pokud někdo neodškodnil odsunuté, tak závazek na toto odškodnění nese SRN a neplní své smluvní závazky. Taky mi bliká, že to bylo někdy v sedmdesátých letech, kdy se tak obě země zavázaly.
A úplně nakonec mi bliká, někdy z roku 56 nebo tak v té době, že byla uzavřená Rakouská státní smlouva mezi velmocemi a rakouskou reprezentací, která je něco jako Ústava rakouska. A v té je kdeco, vztahující se k tomu, že Rakousko bylo, načas a ještě proti vůli Rakušanů, kteří v té době vlastně neexistovali, protože byli občany Německé říše, součástí té Říše, zakázáno, včetně shromáždění SS zakázáno, bez ohledu na to, jestli je vzpomínkové nebo ne. Od té doby je ze znaku, byl-li někde s hakenkreuzem, tento odstraněn a Rakouské orlici byly vráceny do pařátů srp a kladivo a na na nohy okovy s řetězem, pravda přetrženým.
Ale v té smlově, jejímiž dohližiteli se staly mimo mocností také země sousedící, se těmto dohližitelům dalo právo zasáhnout, bude-li tato smlouva v Rakousku nedodržována. Takže vlastně buďme rádi, že nás nikdo nežene k odpovědnosti za to, že dovolujeme jak srazy esesáků, tak agresivní chování k sousedům blokováním jejich hranice. To vše státní smlouva zakazuje, shromáždění výslovně a blokace hranic explicitně příkazem neutrality a přátelských vztahů k sousedům.

Ale protože mi to vše připadá až neuvěřitelné, prosil bych někoho, kdo o tom ví více jak já, aby napsal, v čem se mýlím a v čem je to nějaká zlomyslnost mé paměti a povrchních znalostí historie a mezinárodního práva.

[37 No vidíte jak blbnu. (jura-p: 01.06.2007, 13:19:39 - x)
to právo zasáhnout, je v souvislosti s ručením prý vlastně povinnost zasáhnout. A místo explicitně tam patří implicitně, čili pravý opak. Prosím, abych byl upozorněn na další chyby ve výplodu své paměti.

[38 Můžou vůbec takovéhle (jura-p: 01.06.2007, 13:22:39 - x)
smluvy v Evropě existovat? V souvislosti s nařízeními Rady Evropy mi to připadá neuvěřitelné.

[39 Ifčo, (dix: 01.06.2007, 13:27:42 - x)
řekla byych, že uvědomování si něčeho by bylo pro dotyčné kontraproduktivní činností vzhledem k jejich cíli. A navíc čím větší hloupost budou rozmazávat, tím budou vidtelnější. Je omlouvá ta touha, ale odborníky neomlouvá nic, ti by totiž měli vědět a dle toho konat, v tomto případě tedy spíše nekonat. A svůj postoj si obhájit.

[40 Tedy s tou Zitou, (jura-p: 01.06.2007, 13:31:10 - x)
ona sice do Rakouska nesměla, ale mrtvola je snad předmět, a je to předmět hodný úcty. A že by se mrtvole zakazoval pobyt, to snad ne. Ale i Otta tam byl, ten snad dostal humanitární či funebrální výjimku. Anebo jako poslanec EP měl imunitu a právo pohybu po celé EU? Orgány všech členských zemí jsou zavázány poslancům pomáhat. To by se docela hodilo a dá se to pochopit.

[41 úplně OT máte někdo, zkušenosti, (Jirka původní: 01.06.2007, 13:31:17 - x)
co a jak s boreliozou u děcek.....? S jejímy následkama, průběhem a dobou léčení ?

[42 No hlavně k doktorovi (jura-p: 01.06.2007, 13:35:00 - x)
s těma děckama. Oni to umějí nejen léčit, ale i vyloučit, když to borelioza není. Většinou umějí vyléčit i to, proč je podezření na boreliozu.

[43 Bohužel je to potvrzené... (Jirka původní: 01.06.2007, 13:38:20 - x)
neteř je už na Bulovce na infekčním, nechci psát více....a tak se spíš ptám co a jak. :-((

[44 Jirko (jura-p: 01.06.2007, 13:38:54 - x)
tak jsem zagůgloval a:Na www.borelioza.sk Dr. Ďurovská radí toto /mimo jinou léčbu na další stadia/:

Pri zaklieštení:

Pri zaklieštení a odstránení kliešťa sa niektorí doporučujú v rámci prevencie

Doxycycline 200mg užiť jednorazovo /jeden den/
------------------------------------------------------------------------------------------------

Ak bol kliešť zaklieštený dlhšie ako 24 hod. sa doporučuje užiť

Doxycycline 2x100mg v trvani min./!/ 7 dní.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Dávka 100mg Doxy odpovídá asi 500mg Amoxicilinu.

[45 Koukni na ten google (jura-p: 01.06.2007, 13:41:33 - x)
já to našel pod heslem - borelioza u dětí

[46 díky...já jsem už včera večer (Jirka původní: 01.06.2007, 13:45:22 - x)
procházel něco z internetu....takže jsem velice trochu poučen co a jak. Ale ne vše se dá najít, někdy je lepší se i pozeptat v okolí.....

[47 Jirko, (maYda: 01.06.2007, 13:51:01 - x)
zkušenosti nemám, ale známná, která to měla, a přišlo se na to dost pozdě, až v nějakém dalším stadiu, protože nevěděla, že by měla klíště, to léčila i ambulatně. jezdilaq na kapačky s antibiotiky a jinak byla doma. Dost se to táhlo, má to prý dlouhé období rekonvalescence, ale bez následků.
Jenže byla dospělá a doktorka k tomu.
Co vím, jsou na to antibiotika,a pokud se berou důskledně a dodržuje režim, tak to nemusí mít následky. Ale jsem laik a vlastní zkušenost, zaplať bůh, nemám.
jen bacha na nějaké \"alternativy\", jako že to jde bez antibiotik.

[48 tedy, ale dají se tam (jura-p: 01.06.2007, 13:52:48 - x)
vygooglovat i pěkné blbosti.

[49 Jirko, (Rpu?: 01.06.2007, 13:57:12 - x)
boreliozu jsem měla (chytla jsem ji v Německu v porodnici - neb ta stála v krásném prostředí listnatého lesíka - a klíště vlezlo až dovnitř). S boreliozou je to jako se syflem, neb jsou to podobné spirochety. Jsou tam tři stadia, první je bezpříznakové, ba i druhé může být. Tehdy se to dá v klidu vyléčit - mně na to dávali tetracyklin. Problém může nastat až ve třetím stadiu, neb ta děvka spirocheta zaleze do kostní dřeně a odtamtud se těžko doluje ... takže holce držím palce....

[50 ifčo, (maYda: 01.06.2007, 14:03:19 - x)
ono je trošku rozdíl, když se někdo vykecává na KOnfrontaci a namlouvá si, že mzu naslouchá svět a když někdo je v pozici, že by mu opravdu ten svět naslouchat mohl.
Zvlášť dnes, kdy veřejnost víc slyší na to, co si o sofistikovaném problému myslí kdejaká celebrita, co si o tom přečetla článeček v dámském magazínu , než jaký názor má odborník, který léta pracuje v oboru.
Myslím, že by si z toho mohli vzít všichni poučení. Světoznámé spisovatelky, že by přece jen měly vážit , co plácnou, víc než Máňa odvedle.
Novináři, že když něco plácne světoznámá spisovatelka, může to být stejný nesmysl, jako když to plácne Máňa odvedle.
A všichni předposranci, co si myslí, že Českou republiku tak strašně poškozuje, když něco plácne nějaká zahraniční Máňa od vedle, která nemá ponětí, oč jde, že větší ostuda a průser naopak vzejde z toho, když místo aby Máńu od vedle i s jejíma rozumama poslali k šípku , začnou honem páchat blbosti jen aby se zavděčuili všem Máňám od vedle, co jich v Unii běhá. Radši nechámě mentálně postižené rozbíjet si hlavy, než aby v cizině mohla nějaká Máňa odvedle říct, že....

[51 Postupim (kocour: 01.06.2007, 14:19:25 - odkaz - x)
v odkazu.

Btw, Klaus právě přijal na Hradě Béma. To jsem zvědav, co na to JAG, vezme na milost Béma, nebo prokleje Klause?

[52 \"Temelín je čistě politický problém, (Rpu?: 01.06.2007, 14:26:24 - odkaz - x)
který nemůže vyřešit žádný soud. Elektrárna poběží ještě čtyřicet, padesát let, s tím se nedá nic dělat,\" prohlásil v rozhovoru pro rakouský týdeník News český ministr zahraničí Karel Schwarzenberg. \"Temelín je ve skutečnosti vnitrorakouský problém. Obě velké strany mají strach, že ztratí hlasy napravo i nalevo,\" říká Schwarzenberg....

Ministr v rozhovoru vyjádřil pochopení pro obavy Rakušanů z české jaderné elektrárny, ale jen v tom smyslu, v jakém chápe i nejrůznější strachy většiny lidí, například z konce světa nebo pádu meteoritu.

[53 Kocoure, (dix: 01.06.2007, 14:51:08 - x)
on se náš pan president přece musí setkávat s kdekým, sympatie nesympatie. Asi JAG nebude tím, kdo by ho za to nějak odsuzoval. A k Bémovi třeba řekl už vše a mlčením jeho maličkost přejde:-)

[54 maYdo, (dix: 01.06.2007, 14:55:56 - x)
spíše než připosranost mi to přijde jako projev Minderwertigkeitskomplexu :-(

[55 Jirko, boreliozu ještě (Šumavák: 01.06.2007, 15:27:58 - x)
neznám (jestli jsem ji nepřechodil)i když vyndavám tak 4-5 klíšťat denně a pes si je vykusuje sám, ale mohl bych Ti pro uklidnění vyprávět o klíšťové encefalitidě....to mám z první ruky.
Blbé je, že proti té borelioze se nedá očkovat.

[56 Pravda, dixi, (kocour: 01.06.2007, 15:36:38 - x)
on je přeci ohebný.

[57 puti, reakce na sebe nedala dlouho čekat! (Šumavák: 01.06.2007, 15:43:27 - odkaz - x)
Rakouští \"svobodní\" -FPÖ ( vykládáno jako Faschistische Partei Oesterreichs) dnes vyzvali k odebrání Velkého stříbrného vyznamenání na stuze za zásluhy o Rakouský stát, které Schw. dostal za péči o lidská práva od spolkového presidenta.Zdůvodňují to tím, že když se zastává Temelína, přispívá k porušování lidských práv rakušanů.

a:
\"Wer mit derart dümmlichen Aussagen an die Öffentlichkeit geht, läuft Gefahr sich als Degeneriertenspross eines Adelsgeschlechts zu deklarieren.\"

prohásili: Kdo jde s takto hloupými výpověďmi na veřejnost,vystavuje se nebezpečí, že se bude presentovat jako degenerovaný výhonek šlechtického rodu...)

Jemné a citlivé, jasně přispívající k uklidnění situace.Vůbec bych se nedivil, kdyby to Schw. okomentoval slovy:
\"Vždyť to říkám: Magoři!\"
:-))))

[58 Podle Schwarzenberga (Rpu?: 01.06.2007, 16:00:50 - x)
by se tento výraz měl do němčiny správně překládat \"Spinner\", tedy spíše něco jako \"blouznivci\".\"

Myslím, že to je naprosto korektní....Na akt odebírání vyznamenání se pak vyloženě těším. Mělo by se odehrát na Dolním Dvořišti za zvuku hasičských sirén... Rakušani mají neobyčejný talent se zesměšňovat...:))

[59 Fakt už neblbněte... (Jirka původní: 01.06.2007, 16:04:29 - x)
jinak tady s nima nevydržím ...... :-))))) s těma blouznivcema :-))))))

[60 Rputi, šel Vám email... (Jirka původní: 01.06.2007, 16:05:23 - x)

[61 Ad Bém na hradě (ptakopysk: 01.06.2007, 16:05:58 - x)
myslíte že ho prošacovali, jestli s sebou nemá cepín? Od jisté doby přece není cepín povoleným předmětem, který by bylo možno nosit k mocným tohoto svéta (i bývalým)...

[62 Rakousko (Foundryman: 01.06.2007, 16:08:37 - Mail - x)
má především obrovský problém s přeměnou statutu celebrity v obklíčení, za niž bylo považováno do roku 1989, na status poněkud natvrdlého komparsisty, o němž se ve společnosti raději moc nemluví :-)

[63 Ptakopysku...že by až tak? (Jirka původní: 01.06.2007, 16:11:57 - x)
to by muselo být, ale v Mexiku....:-)))

[64 Jirko, odpověď odešla.... (Rpu?: 01.06.2007, 16:15:20 - x)

Foundry, Rakousko má problém už od r.1918, teď se to jenom ztuplovalo...:))

[65 Jo...gdyby snáď někho eště zajímala ta KNIHOVNA,... (šakal: 01.06.2007, 16:20:28 - x)
...tag tady je třetí díl od architekta Martišky:

http://www.virtually.cz/dokumenty/kaplicky4.pdf

...Menuje se: \"Knihovna není blob a Architektura není design\". (7;- ))

[66 Kocoure, (dix: 01.06.2007, 16:39:31 - x)
teď tedy nevím kdo z nich, ale nebudu daleka pravdy, že myslíte každého z těch tří, není-liž pravda? :-)

[67 tak, teď jsem (Anka: 01.06.2007, 16:56:08 - x)
na dvojce viděla lízt po dně mořským Kaplickýho knihovno. jen to mělo ještě tykadla. Na mou duši.

[68 šakale, dík za link! Jo, podepisuju, jen to neumím tak fundovaně. (Rpu?: 01.06.2007, 17:16:45 - x)


Anko, třeba mu uteklo...:))

[69 dyť říkám - němci! (divana: 01.06.2007, 17:19:44 - x)
to k tomu článku v úvodu. a jinak dobré odpoledne a příjemný víkend :-)))

[70 Jo Foundry, to by mohlo být, (Šumavák: 01.06.2007, 17:33:08 - x)
doplněné o chronický pocit ublíženosti.Tak jako se snažili přesvědčit svět, že oni byli první oběť hitlerovského Německa ( Schuessel měl s tímto vyjádřením v Israeli takový úspěch, že dokonce stahli velvyslance z Vídně) tak teď, když dostali od Olympijského výboru milion dolarů pokuty za organisovaný doping na zim. Olympiádě v Turinu, a k tomu doživotní zákaz pro 13 činovníků, se zase cítili totálně ukřivdění to až tak, že to Niky Lauda nevydržel a v novinách upozornil na to, že rakouští sportovci nejsou oběť ale pachatelé!

[71 hezky (jako obvykle: 01.06.2007, 17:47:11 - x)
jste to damy pani Rowling nandaly. Fakt pekne.
Pani Rowling venovala uz desitky milionu liber na charitu.
Ale je to humanoidni slepice. A otirat se o jeji zajem o dusevne nemocne je taky moc vkusne vhledem k jeji historii psychickeho onemocneni.
A v ceskyc hzarizenich pro dusevne handikapovane je vse v excelentnim poradku.

[72 Poutě (viz Jirka 9:03:30) (dvd: 01.06.2007, 17:56:10 - odkaz - x)
Tak se u nás na Orelansplatzu prezntuje Europafest. Když jsem byl malý, říkalo se tomu v příslušné Landessprache Kirmes.

[73 Připravte Buschovi pampersky, (Rpu?: 01.06.2007, 17:56:20 - odkaz - x)
chystá se na něj Paroubek....:))

[74 Rputi, (Anka: 01.06.2007, 18:03:12 - x)
myslím, že mu bylo ozřejmeno, co ho čeká :-)))

[75 Dixi, (kocour: 01.06.2007, 18:07:41 - x)
toho bezvýznamného myslím především, toho méně významného na druhém místě a u VK jsem tuto vlastnost nepozoroval, naopak, spousta lidí mu ne a ne přijít na jméno právě proto, že říká stále totéž.

[76 No prosím, (kocour: 01.06.2007, 18:10:13 - odkaz - x)
jak těm Němcům na té euroústavě záleží :-)
(viz odkaz)
Kdopak to byl, kdo říkal (říká), že jsme malí a bezvýznamní a když budeme držet hubu a krok, možná upadne ze stolu drobeček?

[77 dekuji ze link (jako obvykle: 01.06.2007, 18:23:47 - x)
sakale, ale uz jsem se podival na tvorbu pana stavitele Martiska (nejak mi k nemu oznaceni architekt nesedi) a povazuji za zcela bezvyznamne co ten clovek placa. Protoze kdyz se dokaze podepsat pod tak pekne rodinne domky, ktere by si dokazal namalovat i castecne vyuceny zednik, tak at se de bodnout. A zbytek jeho tvorby je taky pekna sracka. Snazi se hoch o publicitu, nic vic a nic min.
A je to ,dle meho laickeho nazoru, naprosty smirak.

Skoda ze tu knihovnu nenavrhl Gehry, to by se to ejakulovalo na zkroucenym plechem!

Pokud by snad nekdo chtel argumentovat, ze Kaplickeho muze kritizovat mene schopny architekt, tak bych dodal paralelu s hudebnim kritikem, kteremu chybi hudebni sluch.

Ostatne za totalitnich casu se celkem opravnene tvrdilo, ze jednokemu Gustavu Klimentovi (prezdivanemu Platene Voko), ktery psal o filmu do Rudeho Prava, kritiky sirokouhlych filmu moc nejdou.

[78 Ignáci (dvd: 01.06.2007, 18:38:27 - x)
pokud Martíšek nemá právo posuzovat Kaplického výplod, pak zase Vy nemáte právo posuzovat Martíškovo posuzování. Ostatně podle Vaší logiky byste ani nemohl posuzovat Martíškovu architekturu, protože byste jako architekt či stavitel nejspíš neuspěl.
Jadnooký Gustav Kliment byl Jan.
A Vaše rozčilování se, že si někdo dovolil kritizovat Ms.Rowling je také rozkošné: když budu mít v anamnéze TBC a kvůli tomu dám nějaký ten milion na stavbu sanatoria pro TBC, tak mám tím právo vykřikovat krávoviny o jejím léčení? Zdá se, že jse opravdu univerzální trouba.

[79 hele dedo dividicko (chacha: 01.06.2007, 18:58:22 - x)
Martisek ma \'pravo\' placat co chce,pravo mu nikdo nebere, jde o to jestli to ma, vzhledem k tomu ze je evidentne jaksi creativity challenged, nejakou vahu.
A stavitel Martisek \'posuzuje\' Kaplickeho z pozice \'profesionala\' - v tom je take drobny rozdilek.

jo jiste diky za Jana.

No lide kteri maji zkusenost s tim jak se zachazi s dusevne nemocnymi na vlastni kuzi, maji jiste co rici. Pani Rowling nerikala nic o LECENI, mluvila o ZACHAZENI s pacienty.
Chapes divku ten rozdil temi dvema substantivy? Jestli ne tak se to pokusm vysvetlit nejak nazorneji.

Nicmene ted uz davno nejde o knihovnu, ted uz je to o tom ze profesorissimus se chopil prilezitosti zavdecit se v jistych etazich spolecnosti, jako jiz po nekolikate.

[80 PF, vy jste fakt asi chacha. (jura-p: 01.06.2007, 19:36:58 - x)
Možná by bylo lepší napsat, v čem a proč se Martíšek mýlí a v čem je neodborný. Umíte vůbec napsat něco, aniž byste někoho neshazoval a používat argumenty věcně?

[81 dobrého podvečera... (Jirka původní: 01.06.2007, 19:38:19 - x)
tady probíhá noční prodloužený a příslušně vyštramrdlačený kostelní podvečer až noc......ano před kostely jsou podia kde místní umělci předvádějí co se v mládí naučili.....zvlášť povedené byly na Ladštráse hauptštráse turecké břišní tanečnice.....asi 150 kg obyvatelky přilehlých ulic, rozkmitaly svá těla do neuvěřitelných pohybů, ale bioložka \\Ekrtová mezi nima asi nebyla , jak říká klasik, .....a žádný Játy se neobjevil, aby je unesl.... No asi je to příprava na turecké členství :-)))

o ano \"gugenhaimr \" a Genhry......moc hezká stavba....a k
modernímu umění se hodí titanové plechy. Bilbao je už asi teď moc pyšné na tu stavbu...ale vlastně okolí nic moc...v Praze je to trochu o něčem jiném. Je to neporovnatelné.

A spisovatelka ?....nevím pottera jsem nečetl a film neviděl. Pochybuji také, že by dostala nobelovku za literaturu, no je chytrá, bohatá, úspěšná....ale až napíše něco jiného než pottera, tak si to rád přečtu. Takže je pro mne zatím jen velice úspěšná žena, která bohužel sem tam plácne něco o čem by si měla radšiv klidu popřemýšlet. Ono taky kritizovat klecová lůžka v zemi kde sice nejsou klecová lůžka, ale pacienti jsou tlumeni prášky popřípadě zamykáni do vypolsrovaných cel pokrytým igelitem....taky nic moc. Ale všude je něco co by se dalo zlepšovat a zlidšťovat.Jen ty peníze holt na to chybí.

[82 Těm Polákům už vážně haraší... (Rpu?: 01.06.2007, 19:59:59 - x)
Minister Giertek zrušil Goetha, Kafku a Dostojevského jako povinnou školní četbu, neboť žáci mají raději číst katolické polské autory ... no potěš protěž....

[83 Rputi...to víte.. (Jirka původní: 01.06.2007, 20:05:49 - x)
film Kozáci...se bude promítat o velkých přestávkách. Ta aby se podnítila taková ta rasová snášenlivost , brrr. Už v mládí, když jsem ho viděl poprvé se mi zdál poněkud divný a pak jsem pochopil...... I když mají některé autory skvělé a jejich knihy neméně....
ale u Polska mne nic nemůže překvapit. Když už TinkyWinky je teplý :-))

[84 Šakale, já také nevěděl, (jura-p: 01.06.2007, 20:11:37 - x)
zda používáš termín designer ve významu, v jakém ho používal třeba Král. Tomu samozřejmě šlo o soulad tvaru a funkce. Tak to chápu i já, nejspíše pod vlivem toho, co jsem od něj četl. A proto jsem použil název aranžér. Taky mě zajímalo, jak dosáhne některých tvarů na lanové konstrukci. Mám pocit, že jsem psal o tom, že tam bude potřebovat jakési vzpěry a jiná jinde neorganicky stahující lana, aby to tak mohlo vypadat. Ale zase si dovedu představit pružné zavěšení okna jakékoli váhy a velikosti. Je to jen otázka peněz a pružné folie vhodných vlastností. Ty hliníkové šablony, pokud budou mít dostatečné přesahy a upevní se v jednom bodě a dole budou fixovány přetažením nějakou gumičkou s životností stovek let, tak by se to udělat dalo. Pak by se po sobě mohly posouvat a udělat by to šlo. Kapr se taky může křivit tak jako lanová konstrukce pod tlakem větru a v tepelných změnách. Když to bude fixováno nějakými superpevnými plasty, tak to ani vrzat nemusí. A když se provede dobrá analýza vlnění, tak to ani flatrovat nemusí. Prostě přehoz za pár miliard. Ale ten můj pojem aranžér je čistší než pojem designer, které v sobě obsahuje i soulad s funkcí. Dobře to dělá třeba Porsche, který když dělá design na hodinky, tak se tam dá dobře číst kolik je hodin, ať jsou analogové nebo digitální. Když televizi, tak je citlivě a nepřezdobeně hlavní ta obrazovka. A nikdy to jako designer neudělá tak, aby se kvůli jím navrženému tvaru nedalo poznat, k čemu ten předmět designu slouží. Ten Král věděl, že kladivem se zatlouká a bylo to z jeho návrhů patrné, i jeho auta byla určena k ježdění. Pochybuji, že by se na knihovně věnoval hlavně výhledu a lehátkům v knihovním soláriu. Je-li Kaplický předním moderním architektem, pak je soudobá architektura v krizi a bezradně ztrácí smysl. To by ovšem znamenalo, že architektům se důležité stavby svěřit prostě nedají. Ale já si myslím, že je to tak, že Kaplický prostě není přední moderní architekt. Že je to aranžer a kdo chce, měl by si ho objednat na výklady a na to aby mu udělal hadrové tunely v interieru obchodu, to umí dle některých dobře. Že se mi ani to nelíbí není rozhodující, já kupuju boty v obuvnictví. A myšlenky z kterých vychází pan Kaplický, tak ty na nás bezděky a přirozeně chodí na všechny. V tom taky až tak originální není.

[85 dyť říkám - němci! (divana: 01.06.2007, 20:18:56 - x)
part II. jak dal kocour odkaz v 18:10. to není o ničem jiném, než že celý víkend řešili problém, kdo jim otrhá jahody. poláci se na ně vykašlali.

[86 2 Jirka původní (PeS: 01.06.2007, 20:19:40 - x)
dobrý podvečer, čtu to až teď... Hele, mohu-li radit, tu boreliózu nepodceňuj. To chce antibiotika a hned. Rpuť má pravdu - jsou to spirochety a ty jsou zákeřný... Co myslíš,od čeho mám já ty nohy, co mě už tři roky tejraj a kvůli kterejm jsem příšerně ztloustnul (při léčení)? U mě to byly zas jiný spirochety, jmenuje se to jinak a teď nevím jak. Jedno jediný kousnutí tropický mouchy, 4 roky malá nenápadná zatvrdlinka na noze, na kterou jsem dávno zapomněl. A pak se to rozjelo... Tak bacha na to. Očkování předem veškerý žádný, potom leda silný antibiotika, který to snad z těla vymlátěj. Následky dlouhodobý. Další detaily radši osobně, abych nedělal některým nakukujícím až tak velkou radost... Oni mi to jistě z celého srdce přejí...

[87 A ten Král, když navrhoval soustruh. (jura-p: 01.06.2007, 20:23:55 - x)
Tak jeho cílem bylo, aby zůstal zjevně soustruhem, byl pěkný a aby se na něm soustružilo ještě lépe a pohodlněji než dosud. Když dělal kladivo, tak se s ní mělo zatloukat lépe a zdravěji , než s kladivem tradičním. Ne není ten Kaplický designer. Tam se soulad funkce a tvaru vynechat nedá. Dokonce i holič přemýšlí, k čemu je účes určen. A žasl jsem, jak i tzv. vizážistka přemýšlela, na které lidi a jak mám působit, když mi navrhovala oblečení do kampaně. A jak je to v souladu s tím, jaký jsem a jaké je mé okolí a abych se v tom dobře cítil. Že by se to netýkalo zrovna architektů, tomu nevěřím.

[88 PeSi díky...teď bych byl radši abych to byl spíše já, ale bohužel to já (Jirka původní: 01.06.2007, 20:31:33 - x)
nejsem.....u děcka takové věci nejsou tak docela \"fér\"....Dospělí ví, co se děje a vyrovná se s tím....a taky se tady nechci rozepisovat

[89 Ono s architekturou to je přesně obráceně (doxa: 01.06.2007, 20:33:18 - Mail - x)
než s tím soustruhem.
Soustruh by se měl přizpůsobit dělníkovi.
kdežto obyvatel nebo uživatel se přizpůsobí baráku. což je blahodárné pro památkovou péči, když např, senátoři zasedají v palácové konírně.

[90 Juro-p, i když zrovna v provední tramvaje (Dušan Neumann: 01.06.2007, 20:38:26 - x)
se Porsche designeři - ve srovnání s francouzskými modely - moc nevycajchnovali.

[91 Doxo, tu konírnu to nepoškodí. (jura-p: 01.06.2007, 20:42:14 - x)
Těch koní tam byvalo daleko méně než senátorů. Na druhé straně ti koni byli všichni ušlechtilí. A nesporně se Senát stará o ten palác památkově lépe, než to činilo Ministerstvo kultury, co tam bylo předtím.

[92 2 Jirka původní (PeS: 01.06.2007, 20:44:56 - x)
ad 16:04 - blouznivci - myslíš snad \"blouznivce našich hor?\" To víš - \"Jó tam na horách, tam je krásnej vzduch, zamej kravinec a na tom plno much. Tam si Tyrolák, děvče miluje, a k tomu si jódluje... - A ona byla krásná, jak květ lotosu, nohy jak psí víno, nudli u nosu, zuby měla jako noty na buben, klavu jako kedluben! Jó tam na horách...\"
Takhle jsme to kdysi dávno zpívávali na vodě... Nemá někdo čirou náhodou komplet text? Já už některý sloky těžko skládám dohromady...

[93 A dosavadní Národní knihovna (doxa: 01.06.2007, 20:53:22 - Mail - x)
je jezuitská kolej, která také nebyla stavěna pro taková kvanta knih.
A od 20. let, kdy ji čs. stát vykoupil od teologické fakulty takto slouží.
Mimochodem - za utržené miliony si Teologická fakulta vybudovala novostavby na Thákurce v Dejvicích

[94 Teda PeSi to je (Jirka původní: 01.06.2007, 20:53:43 - x)
ale štěpná píseň :-))))

[95 2 kocour (PeS: 01.06.2007, 20:56:06 - x)
ad 18:10 - no, já bych se v té souvislosti rád zeptal nějakého toho kompetentního soustruha (pardon, impotentního soudruha), jaké že to byly ty základní pilíře, na nichž měla stát celá ta slavná stavba EÚnije. Jo že je to celé trochu jinak? Nezlobte se, ale já Vám to už říkal... Nejnázorněji 9.4.2005... Jo jo, už jsou to dva roky - a co se změnilo?

[96 Myslím, Juro, že to s tím Kaplickým přeháníš... (šakal: 01.06.2007, 21:00:57 - x)
...Ono to jeho snažení není tak jalové, jak to děláš. Rozhodně to má sílný výraz. Ovšem, to by chtělo delší debatu nad fotografiemi a možnost srovnání s jinými... Někdy si třeba uděláme malýho \"Vodičku\", kde na to bude čas.

[97 jen jsem nakouk\' na NP, a zase jsem to rychle (Dušan Neumann: 01.06.2007, 21:17:38 - x)
zavřel, neboť bych asi propadl generalizaci a musel popřát věrným čechům návrat pod bratrskou ochrannou peruť...je todle vůbec možný???

[98 Dušane....to myslíte pod Čunka? (Jirka původní: 01.06.2007, 21:21:20 - x)
Tedy pod úvodník?

[99 Šakale, (Foundryman: 01.06.2007, 21:26:59 - Mail - x)
já měl dnes taky \"silný výraz\", když jsem si omylem polil lejstra kafem. Dokonce jsem silné výrazy i pilně používal :-)

[100 2 šakal (PeS: 01.06.2007, 21:28:27 - x)
hele, bejval tady jakejsi Venca, toho jména první, a ten furt prosazoval jakousi občanskou společnost. Že občan by neměl býti pasivní, leč měl by aktivně vystupovat...
No, jak říkal Werich, já nevěděl, že to není pravda, no neměl to inzerovat, když to tak nemyslel... Já jsem totiž občan a navíc daňový poplatník. a jak to tak občas počítám, už jsem tomu státu nacpal do chřtánu těch daní docela dost.
A teď se dozvídám, že někdo \"povolaný\" určil vítěze veřejné soutěže ještě před tím, než se jakákoli soutěž vůbec konala. A mám to brát jako samozřejmost. A just ne!
V civilizovaných zemích se tomu celému říká podvod. a pokud je tedy tento podvod natolik vyjímečný, že se musí realizovat, ať si ho autor realizuje - ale za svý a na svým! Pak neřeknu ani slovo.
A ne že se zorganizuje zmanipulovaná soutěž se zmanipulovanou porotou a já to mám právo akorát zaplatit a držet hubu - to už tu bylo. Já vím a vidím, že se to opět vrací, někteří už předem hýkají blahem. Já blahem hýkat nebudu - dle té Haškovy povídky - sojka zůstane sojkou a podvodník podvodníkem, i kdyby se pan architekt posral!

[101 PeSi, (Foundryman: 01.06.2007, 21:36:12 - Mail - x)
\"i kdyby se pan architekt posral\" - no vidíš, a já si furt lámal hlavu, kde asi vzal inspiraci...

[102 Dušane, já myslím toho Porsche, (jura-p: 01.06.2007, 21:37:05 - x)
co si založil Porsche design, a tím se odrodil. Dělá většinou spotřební předměty a dělá je dobře. Ale na auta ho nepouštějí. Já nevím, jestli tu šalinu dělal on nebo automobilka. Máš pravdu, ta vypadá, že se musí řídit v záklonu. Spíš jako dolní kabina strojníka lanovky v Lisabonu. Tak a jdu zjistit, jestli to dělalo auto Porsche nebo Porsche design.

[103 PeSi..... (Jirka původní: 01.06.2007, 21:40:23 - x)
asi si nepochopil, že občanská společnost to jistě chce...vždyť jen 2 jsou proti. Přiznám se , ač se mi to opravdu moc líbí, nic takového na letníé nechci. ne z důvodů jak to vypadá, ale proto, že se mi vůbec nelíbí vše ostatní. Od výběru poroty, až po cenu.......a také si myslím, že už v tom je spoustu osobního. Mne nikdo nebude nadávat do přízemních zaprděných čecháčků a další věci si radši nepamatuji.....a to jsem byl jako jeden z prvních kdo psal, že se mi to moc líbí a , že to bude hezká stavba na správném místě. Každý holt může změnit názor.

ps. vím, že poslední uvedený argument je osobní a emotivní...taky mne pan kaplicky pěkně nadzvedl.

[104 Ahoj ! V tom Kocourovo odkazu (Šumavák: 01.06.2007, 21:40:04 - x)
je zajémavá anketa:


Pokud Němci skutečně pracovní trh otevřou, uvažujete o tom, že byste šli do Německa pracovat?

Pokud by se naskytla příležitost, tak ano (32.2%)

Do Německa by mě nezlákala ani lukrativní nabídka (51.9%)

Zatím jsem o tom vůbec neuvažoval (16.0%)

No němci mají problém se sklizní chřestu a jahod, Horní Rakousko třeba se svářeči a zámečníky.... Teď by jich chtěli 800.Ovšem, když končila slévárna v Budějcích, Jihostroj ve velešíně či Motor v Kaplici, to dělali ramena a vykřikovali o ochraně pracovního trhu.Ale nemusí ztrácet naději, ještě pořád tu zůstávají k dispozici nezaměstnaní cikáni.....

[105 ...Ale no tááák, pánové!... (šakal: 01.06.2007, 21:49:19 - x)
...Ostatně, už jsem to něgde psal, tak to sem jen pejstnu...

Porota byla tak zřetelně \"prokaplická\", ale není třeba se nijak zvlášť čílit. Tohle se ve světě dělá úplně běžně a nikdo se nad tím nepozastavuje. Zkrátka, zadavatel takhle prestižní zakázky má už dopředu zhruba jasno, CO a od KOHO by chtěl mít postaveno. Jenom ohledy na zákon eventuelně na veřejné mínění mu brání v přímém zadání - tak uspořádá soutěž s tušením, že vše asi dopadne tak, jako on dopředu předpokládá. Ale...přeci jen zbývá v koutku duše nejasná naděje, že: \"Třeba nás ti druzí něčím překvapí\"...

Všichni zkušení architekti světa tohle dobře vědí, a proto je seznam porotců to první, co pečlivě čtou, aby věděli, jestli má jejich návrh vůbec šanci. Když bude vypsáno nějaké jiné architektonické klání, tak se třeba přihlásí Rem Kolhaas, Koop-Himmelb(l)au nebo Günter Domenig. Kaplický zůstane v klidu a bude si hezky něco skicovat doma při skleničce...(7;- ))

[106 Jirko pův - pod tím Svobodou \"Ruská hrozba\" (Dušan Neumann: 01.06.2007, 21:49:47 - x)

[107 2 Šumavák (PeS: 01.06.2007, 21:50:11 - x)
Jo jo, taky mě ta anketa zaujala. Jen jestli oni z tý prostřední skupiny holt nepochopili, že se rozhodně nejedná o slevu zadarmo... Mám v tomto směru řadu osobních zkušeností - když jsem rozjížděl a testoval některé věci... Nejvíc mi vždycky bylo líto spřáteleného profesora, kterej mě do toho uvrtal a pak musel psát zdůvodnění, proč tu práci nemůže zvládnout některý z místních übermenchů... Mně to bylo vcelku jedno. Ty prachy za to až tak lukrativní nebyly a všude je chleba o dvou kůrkách...

[108 Ne, dělali to ti \"odrodilí\"...Porsche Design! (šakal: 01.06.2007, 21:50:34 - x)

[109 Tak už vím, jak to je. (jura-p: 01.06.2007, 21:51:59 - odkaz - x)
Ten Gůgl je fajn vynález. A od teď to víte taky. Je to samostatná firma, nevyrábí auta, ale na tom sputnikovi pražským tedy vybouchla.

[110 Aha...Dušane, takovou odvahu já nemám.... (Jirka původní: 01.06.2007, 21:53:03 - x)

[111 A já vím, co bude skicovat. (jura-p: 01.06.2007, 21:56:00 - x)
Prostě jako vždycky.

[112 2 šakal (PeS: 01.06.2007, 21:56:10 - x)
já vím, žes to psal. BTW, docela mě to zarazilo. Já už jsem pár soutěží organizoval, v několika jsem seděl v komisi - ve svým oboru... A nic nebylo určeno předem. Za hrubé nesplnění zadání se vylučovalo a pak rozhodovala předem známá kritéria - u všech a pro všechny. Jo, uznávám, bylo to za několik miliónů a ne miliard... A nikdo se ani nepokusil někoho podmazat...
Jo, jsme blbí. Ale aspoň se můžu holit a česat před zrcadlem...

[113 Á propos...ta tamvaj... (šakal: 01.06.2007, 21:57:21 - x)
...Na té není blný design. Ten je celkem fajn a nic bych proti němu neměl. Na té je blbé to, že má při dané délce a počtu náprav příliš velkou zátěž na jednu nápravu, takže se úpravami interiéru musela UMĚLE SNIŽOVAT KAPACITA (sic!), aby to mohlo na koleje.
Takže až budete procházet tramvají v místě, kde lidé sedí v řadě proti sobě a vy budete mít pocit, že jim pošlapete nohy, tak se vám to nezdá. Všimněte si té světlé plastové skořepiny, co mají za zády a která lemuje dolní okraj oken. To je zkrátka umělá \"vycpávka\", aby se tam vešlo méně stojících lidí. Také si tam můžete všimnout širších křesel, které nejsou ani pro dva ani pro jednoho. To má úplně stejný účel - zmenšit počet pasažérů, aby se nepřetěžovala trať příliš velkými nápravovými tlaky...

...Tomu tedy říkám práce konstruktéra - fujtajxl! (7:- ú)

[114 Jirko - původní (skimic: 01.06.2007, 22:02:09 - x)
...mmch - ačkoliv Kaplického chobotnici a ostatní nesnáším, věren svým minulým postojům, házím kameny na místo budoucí barikády kde Tvůj svobodný názor obhajovati až do krve hodlám proti všem zpátečníkům :)
Poslední oblázek samozřejmě poté použiju pro sražení onoho zpupného oka :)))

[115 Ale ne, Pavle,... (šakal: 01.06.2007, 22:06:30 - x)
...rostě, když zadáváš soutěž na dodávku nějakejch počítačů nebo technologie, tak vybíráš to, co má nejlepší poměr \"cena/výkon\". ...Tedy většinou, pokud ti nejde o nějaké speciální parametry.
Ovšem v architektuře je to mu přeci jen jinak. Je to disciplína tak komplexní, že tam nemůžeš nikdy dopředu stanovit úplně všechno. Nejde zredukovat to na sadu čísel a parametrů. Můžeš mít jen nějakou \"rámcovou představu\", ale nikdy jistotu, že dostaneš to, co si napíšeš do specifikace. Některé věci ostatně ani nikam napsat nemůžeš, protože napsat nejdou...
Když si budeš povídat o autech, o nožích, o flintách nebo o něčem jiném, co tak už chlapy zajímá, tak ti sice diskutující poradí, přidají své zkušenosti a dojmy, ale vždycky skončí na tom, že ti řeknou: \"Nakonec si stejně koupíš to, co s bude líbit tobě.\"

A takhle jeto s vypisovateli architektonických soutěží všude po zeměkouli. A nakonec, ono nějaké to porušení pravidel nemusí být vůbec špatná věc. Kupříkladu \"Penzijňák\" od Havlíčka s Honzíkem porušil pravidla tehdejší soutěže a měl být vyloučen. Ovšem dnes stojí na Churchillově náměstí a v dějinách české avantgardy on - a ne nějaký nevýrazný, tuctový barák. A to je dobře! (7;- ))

[116 Skimici....asi jsem dneska pomalejší.... (Jirka původní: 01.06.2007, 22:06:30 - x)
to co jsi napsal mne má těšit a nebo ne ? :-)))

[117 Jirko (skimic: 01.06.2007, 22:13:32 - x)
.. no jasně že těšit! O to \"důležité\" se porveme až nakonec :))

[118 Šakale, je pravda, že ta pražská šalina má (jura-p: 01.06.2007, 22:17:03 - x)
silný výraz. Ale ta štrásburkská je hezká, praktická, lidi se do ní vejdou. Já bych bral tu štrasburkskou, i když je dost konvenčně škatulovatá, s nenápaditě proskleným předkem nudně skloněným jen ve svislici a snad trapně jen kvůli aerodynamice. Chybí ji ta dynamika chybně o třicet stupňů navařeného předku.

[119 2 šakal (PeS: 01.06.2007, 22:20:43 - x)
jistě, pokud se jedná o mě, nakonec si stejně koupím to, co se bude líbit mně. Ale asi nebudu chtít, abys mi to Ty zaplatil, když tobě se to nelíbí vůbec - asi by ses mi oprávněně vysmál. Takže opakuju - jo, ale na svým a za svý! ale pokud se tu konalo referendum na téma - s penězi daňových poplatníků si Bém a Ježek mohou dělat co chtějí a nikdo jim do toho nesmí kecat - tak pardon, já ten den zrovna ve škole chyběl... Já se víckrát nenarodím...
BTW, je ti doufám jasný, že až do Tvého seriálu bych to knihovno byl schopen skousnout leckde jinde, leč po Tvém seriálu už ani to ne? Bylo-li Tvým záměrem přiblížit toho hochstaplera masám, pak se Ti povedla služba vskutku medvědí!

[120 šakale (skimic: 01.06.2007, 22:29:14 - x)
... co to vlastně znamená \"porušení \"pravidel\"\" ? Já jsem si v tomto hrozně nejistý. Mám zkušenost s průmyslovými stavbami i s \"okolím\" 0.5 - 1 mld Kč . Nejtěžší pro mne vždy byl ten počátek. Ta průmyslová část si říká o \"pouze\" kabát zatímco ta \"přilehlá\" o erekci. Bylo vždy zajímavé zpočátku se pokusit ty \"pocity\" architektů sdílet. Porušení pravidel jsem ale zatím nikdy neregistroval. Vždy se jednalo o kalkul :-(

[121 juro-p, jako čtenář Vaška Krále víš, (Dušan Neumann: 01.06.2007, 22:31:06 - x)
že průmyslový výrobek, v tomto případě tramvaj - musí být účelný, technicky proveditelný, nákladově optimální a hlavně sloužit především účelu za nímž byl zkonstrovám. Pokud se všechny tyto požadavky dokážé skloubit, estetické dotvoření se nabídne téměř samo, abych Václava parafrázoval. Škatulovitost zvyšuje kapacitu a zlevňuje výrobu i údržbu a jeli šikovně dotažena tvarově výrazně nenarušuje aerodynamiku. Ta není důležitá ani tak z hlediska rychlosti, či čelního Cx, ale omezené turbulence, snižují vnitřní i vnější hluk, nemávají cyklisty šlapající na stezce vedle kolejí... atd. Takže podvozek a hnací agregáty a podvozek jsou první nutnou podmínkou k tomu, aby vznikla platforma pro \"kabát\". To Porsche Design absolutně nezvládl. Nějaká estetická dynamika čumáku je v tomto případě zcela ukradená...Mimochodem staré T3 byly v době zadání skutečnou světovou špičkou - ostatně jezdí dodnes a pořád nevypadají špatně.

[122 Na ČT 2 je bezva pořad. (jura-p: 01.06.2007, 22:37:26 - x)
Dědci dlouhovlasý a plešatí kecají a hodnotí, jací byli a mladí hrají.

[123 On to už tuším kdosi kdesi napsal (doxa: 01.06.2007, 22:40:45 - Mail - x)
jak ty funcionalistické vily byly studené jak psí čumák a nepraktické k bydlení
kdežto ty novobarokní pohodlné a držely teplo rodinného krbu

[124 Dušane, (jura-p: 01.06.2007, 23:07:25 - odkaz - x)
já vím. Já jsem jen, proti svému naturelu, učinil pokus být sarkastický na Šakala s použitím jeho slov. Však on mi to vrátí, jak ho znám. Mě by se ten Porsche čumák líbil na něčem rychlejším, než je pražská tramvaj. Nějak se mi k Praze a rychlosti městské dopravy nehodí.
Mě se stejně nejvíc líbí ty válečné šaliny z Kralovopolské. Znám je docela dobře, jezdily do roku 70. Tenhle vlečňák u ní je z roku 25.
A když jsem ji hledal, tak jsem narazil na krásný název Šalingrad.

[125 PeSi, (Anna V.: 01.06.2007, 23:15:47 - x)
mně se ještě z písničky Na Tyrolských horách tam je krásný vzduch ... vybavuje, že se jednalo nikoliv o kravinec, ale kozinec a další sloka byla ...
Ona byla krásná jako světice, dávali si rande při kozím mlíce, aby přitom hrnky neumazali, přímo kozu cucali.

[126 Juro-p, já měl nejraději vlečňáky (Dušan Neumann: 01.06.2007, 23:18:05 - x)
Krasin, do nichž se dalo naprosto bezpečně naskakovat za jízdy (tedy pokud se zrovna ponorka nevalila \"blekrétkou\"...

[127 ještě než půjdu do hajan.... (Jirka původní: 01.06.2007, 23:33:36 - x)
Putin a jeho snaživí raketčíci provedli před nedávnem test nové balistické rakety byl úspěšný, doletěla někam do Pacifiku ..podařilo se mi získat kopii záznamu z řídícího centra..... a teď cituji....

\"Kdo zmáčk to červený tlačítko? No ptám se kdo zmáčk to červený tlačítko? Nikdo se nepřizná? Ne? No co... serem na Novej Zéland.\"

a přátelé tímto se s Vámi loučím a i s miliony NZ ovcí :-)) dobrou

[128 No...tak to zakončím celkem úsečně, PeSi et consortes,... (šakal: 01.06.2007, 23:47:02 - odkaz - x)
...Myslíte, že by v Bilbau stála ta pomačkaná plechovka, kdyby o tom proběhlo místní referendum a vobčani se vyjádřili k tomu, esi na to \"chtějí dávat ze svejch daní\"...?
Prostě, na něco si volíte svý zastupiče a u příštích voleb jim za jejich avantursimus můžete vyšít triko, dyš vás to bude tak prudit...

TOHLE je o dva řády větší kurvárna na veřejnym životě, než jakou čenicháte v projektu knihovny: \"Úřady povolily přesun nádraží v Brně. Bude soud\"...a hovno se děje! (vize odkaz)

[129 šakale (Lunka: 02.06.2007, 05:05:31 - x)
vase bystrost, kuraz a clovecina me vzdycky krasne zahreje.

Pana Kaplickeho exterier Knihovny bych docela uvitala v Las Vegas - tam se po 20 letech vsechny vykriky extravagance okoukaji, proto rozumne rychle zase odstreli - a muze se vydovadet dalsi architekt - experimentator, ktery casto sezene privatniho investora, protoze dalsim vystrelkem pritahne dalsi miliony relaxujicich, 2-3 dny vzruseni konsumujicich cumilu.
Nezlobte se - Praha ma urcite na vic , nez predvadet svoji svetovost lakanim turistu stylem Las Vegas. Praha je skutecne jednim z nejpuvabnejsich historickych evropskych mest - kde lide trvale ziji - a zamestnavaji se prevazne jinak nez bavenim turistu.
Americani jsou sympataci - a v LV na blikajicich hemzicich se svetylkach uplne vsude si clovek rekne - jeee, ahaaa, to je neco jako Brownuv pohyb molekul ;-)) Stoji za videni. A patri k uzasne pestrosti a rozmanitosti rozlehlych USA - kde nejen bouraji a moderneji stavi, ale i opravuji a chrani a peclive projektuji vsechno nove, aby to nenarusilo to, co jim \" prirostlo k srdci \".
Nezlobte se prosim, ale v Praze narozena a kdysi leta zijici - nakonec jsem nevydrzela a svuj nazor ke knihovne spontanne natukala. Skoda, ze ruzne zkusenosti jsou neprenosne.


[130 dobré ráno, (divana: 02.06.2007, 05:30:33 - x)
v praze předpověď vyšla, usedavě prší...

[131 v kocourkově opět veselo (divana: 02.06.2007, 05:33:09 - odkaz - x)
tady už to přestává být vážné, už jsou jen samé legrace.

[132 Dobré deštivé ránko! (Rpu?: 02.06.2007, 06:32:29 - odkaz - x)
Neříkali náhodou ti zatra klimatologové, že hlavním problémem globálního oteplení bude neodstatek vody....?

\"Globální oteplování pravděpodobně povede k velkému zintenzivnění dešťů a sněhových přeháněk. Vzhledem k vyšší teplotě se bude voda více odpařovat. Zintenzivnění srážek by mělo být dle nového výzkumu o mnoho silnější, než klimatické studie dosud předpokládaly...\"

[133 divano, (Rpu?: 02.06.2007, 06:34:34 - x)
jestli je tam pan náměstek za zelený, tak se není čemu divit...:))

[134 Rputi, (divana: 02.06.2007, 06:39:50 - odkaz - x)
ti klimatologové se prostě ráno koukli v praze z okna :-)))
pan náměstek je jen jeden z mnoha aktivních srandistů. tím dalším bude v pondělí ten v odkaze :-)))

[135 divano, (Rpu?: 02.06.2007, 06:58:00 - x)
už jsem psala včera, ať připravěj Buschovi pampersky...
Chtěla bych být muška jenom zlatá...:))

[136 Krásné ráno vinšuji. (Anka: 02.06.2007, 07:13:05 - x)
V Praze už se slunko činí a pan náměstek teda taky. Mladej, nadějnej, flexibilní, umí anglicky, hraje golf. Co byste ještě nechtěly? Že je úplně blbej se přece u nás ztratí.

[137 Ahoj Anko, (divana: 02.06.2007, 07:21:28 - x)
že tu ale bude až taková legrace, jsem nečekala. a že jsem si nedělala iluze....

[138 divano, (Anka: 02.06.2007, 07:25:41 - x)
vždyť zady projde každýmu všechno, až na vzácné výjimky. Jo, četla jsi, jak Kočka s Paroubkem v Juldě Fuldě dělali včera dětem bene? Když má bzvalý premiér za kamaráda světskýho, proč by se náměstek nemohl fotit s Talibanci?

[139 Dobré ráno, (PeS: 02.06.2007, 07:26:50 - x)
dámy, jediné, co mě uklidňuje je to, že jinde maj takovýhle šašky taky. Možná i větší. I když, pravda, ti naši nasadili tu laťku zatraceně vysoko...

[140 No, PeSi, (Anka: 02.06.2007, 07:35:09 - x)
když se jeden probereme zprávami, tak nějak už nemá fortel na to, aby se radoval z vědomí, že jinde je to stejný :-)

[141 Hergot, že by na těch předpovědích o zvýšení srážek něco bylo? (Rpu?: 02.06.2007, 07:37:33 - x)
V Obersdorfu (cca 1700m) byla metelice!
Aby nám kruci ten Šumavák nezapadal...v červnu....

[142 tady? voda? (divana: 02.06.2007, 07:37:58 - x)
takhle reagovala nějaká paní v terezíně a druhý den byli pod vodou. takhe mi připadá dnešní kotlinka.
a v pondělí se na chvíli otřeme o světové dění, tedy paroubek určitě... jako to čekání na parník v amarcordu :-)

[143 PeSi, (Rpu?: 02.06.2007, 07:41:31 - x)
Puchejř se, pravda, nechal slyšet, že Reflex je výstřední, ale na Goeta si ještě netrouf. Možná přijde na řadu hned po Buschovi....

[144 2 Anka (PeS: 02.06.2007, 08:13:16 - x)
hele, zprávama se obvykle neprobírám. Beru jako axiom, že noviny lžou. Občas se cestou do práce v metru potkám s kolegou, který si pilně kupuje několikery noviny (kromě těch, co nafasuje \"zadarmo\"). Má obvyklá otázka - tak o čem zase dneska lžou? Zprávy v novinách jsou totiž trojího druhu - pravdivé, pravděpodobné a nepravdivé. Pravdivé - to občas bývá datum. Pravděpodobné - pouze v některých - předpověď počasí. Nepravdivé - všechny ostatní...

[145 Císařský vlak dorazí z Vídně do Prahy. (Rpu?: 02.06.2007, 08:42:56 - odkaz - x)
Uvedené fotky za moc nestojí, ale idnes slubuje exkluzivní reportáž - tak snad to bude lepší.

[146 2 Rpuť (PeS: 02.06.2007, 08:47:27 - x)
a copak nám hezkého přiveze? Že by tu žalobu? Či nótu \"Mým národům?\" A co blokáda, blokáda nebude? Že bych šel iniciativně vytrhat koleje?

[147 PeSi, (Rpu?: 02.06.2007, 08:58:26 - x)
možná je to takové jemné připomenutí a ti Japončíci jsou jen kamufláž :)))
Ale jako technická zajímavost by to stálo za vidění.

[148 Rputi, ten vlak (Anka: 02.06.2007, 09:35:48 - x)
bych viděla jako velmi decentní připomenutí, kde je naše místo.
PeSi, teda netvrdím, že bych zprávám věřila, ale to nevylučuje, že mě nemůžou míchat.

[149 hehehehehehe (jasan: 02.06.2007, 10:10:04 - x)
\" Někteří klimatologové chválí novou studii, ale dodávají, že je nutné prozkoumat, proč dosavadní předpovědi poskytují natolik odlišné předpoklady\"...
rekl bych ze je to proste... duvodem je rozdilny odhad naslednych plateb od vdecnych politiku....

[150 Ten vlak lze nahlížet i jinak (dvd: 02.06.2007, 10:21:15 - x)
Potomci zbankrotovavšího imperia poklesli rak, že jsou za peníze ochotni pronajmout svůj císařský klenot i potomkům velezrádců, kteří toto zbankrotování způsobili. (Tak nějak jsem si vzpomněl na excísařovnu Zitu a její plky o tom, jak národové se radovali pod císařským žezlem a pak přišel nějaký profesor Masaryk...)
Tramvaj:
to \"jedenapůl sedadlo\" vyčítané té pražské tramvaji má i jeden typ tramvaje Siemens. V Mnichově se říká, že je to pro matku+dítě.

[151 Dobré dopoledne! Rputi, jaký déšť (Šumavák: 02.06.2007, 10:26:14 - x)
jaké sněžení? Já tu mám zatím 25.7°C a po nějakých mracích ani památka.Jina s tou předpovědí větších dešťů.....beru to za znamení, že se někteří klimatologové opatrně vrací nohama na zem.Mě se na NP vychechtávali, když jsem já, sedlák, vyvozoval, že větší teplo znamené větší odpar vody a ta že ve vzduchu nezůstane, ale musí někde spadnout. Tam so bude mít kondenzační jádra (tedy- cím čištější ovduší, tím méně tam bude pršet) a tam kde je chladněji.
další krok bude oznámení , že ledovce budou přirůstat.....
No ale já to vyvozuji jen ze zkušenosti, že když je venku moc horko, tak na ochlazení stříkám ve stáji vodu na podlahu a zdi...... :-))))

Pokud jde o Bushe, tak já to na pampersky netipuji, já to tipuji na to že po tomto setkání bude vetovat zákon o zrušení víz pro ČR. A to je pak třeba lidem dát vědět, komu mají poděkovat, a stále připomínatr.

A vážně: za kterou partaj je na MZV ten magor co rád cestuje po hedvábné stezce (po níž dnes místo hedvábí proudí do EU zahuštěná štáva z makovic)?

[152 fuj!Mám to samý překlep! (Šumavák: 02.06.2007, 10:34:05 - x)
Holt, bez kafe a spící to nejde. (Ať vstávám kdy vstávám, probouzím se v jedenáct!).

[153 Zhruba desítka stoupenců krajně pravicové Národní strany zablokovala před půl desátou přechod v Dolním Dvořišti. (Rpu?: 02.06.2007, 11:04:11 - odkaz - x)
Do Česka nepouští žádná rakouská auta. Reagují tak na hraniční blokády odpůrců Temelína. Protest zatím nezpůsobil vážnější dopravní problémy. Skončí v poledne....

[154 Měli by Temelíngegneři (Šumavák: 02.06.2007, 11:18:03 - x)
ve Freistadtu přitvrdit a uspořádat opět hladovku, tzv.přerušovanou (od 8-12 a od 14 do 18h, a v uvedené době se sní jíst jen bonboniéry) jako minule....

[155 A když už jsme u těch aktualit, (Šumavák: 02.06.2007, 12:26:50 - x)
tak v horním sále je jedna žhavá z r. 1846 !!

A já zas mizím šuftit!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: