Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Středa, 6.06.2007

Umělecký nepravidelník

z období řvoucí renesance, nejen té italské

Díl čtvrtý - třetí část

 


 

Zcela a úplně odlišný od Vašeho očekávání

 

Kdo jste čekal, že se budu zevrubně věnovat všem vynálezům, technickým vychytávám a projektům, které Leonardo za svůj život udělal, naplánoval a nakonec neuskutečnil, tak je na omylu. Pro tak vzdělané publikum by to bylo zbytečné plýtvání časem a prostorem.

Tak jsem vymyslel, po poradě s Pánem brány, jednu snad zajímavou, věc. Pro znalce a obdivovatele mistra mistrů to bude hračka. Před cca 2 týdny jsem se musel otočit v Benátkách kvůli škole a navštívil jsem, mimo jiné, i výstavu "funkčních modelů", které byly postaveny podle návrhů mistra Leonarda. Nebojte žádné šifry nebudou .. .ale napřed podmínky.

Pokusil jsem většinu exponátů vyfotit a ty nejzajímavější, které by mohly mít "soutěžní charakter" tak budou bez popisků. Tudíž je jen na Vás jak je pojmenujete, či popíšete k čemu by mohly sloužit. Aby se předešlo případným reklamacím a nesrovnalostem níže bude uveřejněný email a tam bude první email se správnými popisy, odměněn a vítěz bude oznámen na stránkách pána Brány. Pouze správné odpovědi, či popisy se počítají. A soutěž není vůbec kontrolovaná notářem, takže na případné reklamace a stížnosti bude brán zřetel, jenom pokud byste mě přeprali. Ale protože jsem v dobré společnosti tak se nebojím fyzického napadení.

Takže tady je pět fotek a je na Vás jaký popisek, či funkci přisoudíte danému modelu na fotografii.(obrázky jsou opět "zvětšovací")

Leonardo-3-1

Obrázek 1

 

Leonardo-3-2

obrázek 2

 

 

Leonardo-3-3

Obrázek 3

 

 

Leonardo-3-4

Obrázek 4

 

 

Leonardo-3-5

Obrázek 5

 

Nevybral jsem ty nejtěžší, ale také ne ty , které všichni znáte. Ostatní fotky, které jsem udělal jsou ZDE. A to už nebude o ceny

Takže žádné otálení, přemýšlejte a třeba i hledejte na netu. Stačí jen odpovědět a cena je Vaše.

odpovědi prosím: sem

Viděl, nafotil i cenu do soutěže věnoval

Jirka původní                 
 
 
 
 
———————————————————————————————
A zde opět ČTENÍ NA POKRAČOVÁNÍ , část 10.
 
 
 
 
 
  





Komentáře

[1 Tak jsem si zapomněl (Šumavák: 06.06.2007, 00:17:42 - x)
s Jirkou vyjednat, jestli také mohu do soutěže, ale předpokládám, že vzhledem k tomu, že jsem ty fotky předem zpracovával, upravoval a publikoval, tak snad ani ne.

Jinak, meiner Meinung nach, jak šíkat my topra Czech,jsou některé věci zcela jasné.Např. onr. č.4 je jasně výkyvný stojánek na CD a DVD- design L.d.V., č. 5 je točna na zhubnutí, zeštíhlení pasu a posílení kyčlí.
Pamatujete to někdo? To bylo ve stejné době jako to kolečko a fungovalo to stejně. Ztratili jste rovnováhu, padli na hubu a pak se to bez žubů hublo! Já ji leta využíval jako podložku pod televizi, aby se mohla bez námahy a problémů natáčet do strany.... :-)))

A ta 3, ta je geniální!! Jsem unešen! To jsem poznal okamžitě!

A neřešte vyhodnocování, řešte obrázky!

[2 A jedna technická: (Šumavák: 06.06.2007, 00:22:33 - x)
Když to teď vidím, tak i když jsem ty obrázky zmenšil, tak zvl. č1 vypadá pořád moc velký. Kliknutím na něj se otevře v novém okně a tam se ukáže celý, bez posouvání.Až dalším kliknutím na něj se zvětší tak, že jsou vidět detaily.

Na to, abych to teď ještě předělával, nemám sílu .....

[3 Pro Františka I.... (šakal: 06.06.2007, 01:01:44 - x)
Ne, pane, nenavštívil jsem ten seminář. V práci nevím, kde mi hlava stojí (několik dní jsem si zabil tou zdejší osvětou ohledně knihovny, tak zůstanu zase nevzdělán... (7:- /)

[4 No, (Pavel Kořenský: 06.06.2007, 01:04:44 - Mail - x)
chtělo by to fotky z několika směrů a také měřítko, aby člověk viděl v jaké velikosti to mělo existovat.

Obr. 3 vypadá jako nějaký žací stroj (tažený koňmi ?) který by mohl sloužit buď ke kosení obilí nebo ke kosení nepřátel. Možná k obojímu.

Obr. 4 vypadá jako žebřík, který by mohl být vztyčován při hašení nebo při dobývání hradeb.

Obr. 5 vypadá jako pokus o sestrojení axiálního ložiska.

[5 já dodám svůj odhad (Dušan Neumann: 06.06.2007, 01:12:01 - x)
1- vypadá jako nějaký vodou poháněný výtah. Na konci hřídele turbinky je šroubovice, ten dřevěný válec je asi matka s vnitřním závitem...

2 - nemohu si pomoci, ale věřím, že by z tohoto přístroje Martin s Danou dokázali vyprodukovat slivovici...
dále souhlas s Pavlem

[6 U té dvojky (Pavel Kořenský: 06.06.2007, 01:54:39 - Mail - x)
mně destilace napadla taky. Ale z toho obrázku nijak neplyne, že by ta spirála byla dutá. Co když je to pružina ?

Ta jednička je problém. Vodní výtah mně také napadl, ale při pohledu na velkou versi obrázku je vidět, že kovová šroubovice je konická a vypadá spíš jako vrták.
Napadlo mně zařízení na výrobu dřevěného potrubí (odpad, vodovod), ale to by voda neutáhla. Zadřelo by se to a pokud by voda měla tlak nutný na překonání tření, asi by to urazilo lopatky té turbiny.
Kdyby koncová šroubovice byla mírně konická v opačném směru a na čelní straně měla břity (podobně jako u současných stopkových fréz), tak by to díry snad vrtat i mohlo.
Ale takhle fakt netuším. Při Leonardově genialitě to klidně může být model vysokohorského otevíráku na lahve s vínem. :-)

[7 PAvle, nějak mi uniklo, že se ty obrázky dají zvětšit (Dušan Neumann: 06.06.2007, 02:32:47 - x)
ve zvětšenině 2 jsem si jist, že jde a měděnou trubku navinutou na dřevěném jádře, dole ponořenou do dřevěné nádrže do níž přitéká kapalina z horní nádržky. není vidět kam to trubka procházející trámkem nahoře ústí.,,,a k destilační koloně mi samozřejmě chybí varná část....

1. skutečně to co zespodu vstupiuje do dřevéného válce vypadá jako rotační pilník.
Proč je ten dřevěný válec nakřivo? Leonardo by to snad takhle neodfláknul.
uniká mi smusl stavěcích provázků mezi dolním kluzákem dřevěného válce a a rozpěrným držákem horního oožiska hřídele. Proto jsem myslel, že je to nějaký zdvihací stroj, protože ten válce s emůže pohybovat pouze dolů...
válec evidentně není trubka, nahoře je do středu zašoroubováno očko. Také kluzáky procházející středem válce funkci trubky popírají. jestli to nakonec není nějaká resonanční komora vodní sirény....
holt , Leonardo ze mne už nebude....

[8 Dušane, (Pavel Kořenský: 06.06.2007, 03:06:04 - Mail - x)
jenže v Leonardově době už byla destilace celkem známá a technicky zvládnutá věc. Objevili to Arabové tuším někdy kolem 9. století a \"al-kohol\" pochází z arabského jazyka.
To by Leonardo nekreslil a nebral by to jako vynález.

U toho Obr.1 je šikmá poloha dle mého názoru jen chyba modelu nebo jeho momentální konstelace (lidé na to sahají).
Ty kluzáky nemusí nutně procházet skrz, mohou to být vždy dva čepy navrtané z obou stran.
S trochou fantasie by to mohl být i stroj na výrobu vývrtů v hlavních děl.

[9 Tohle! Mně! Po ránu! ......Lumpové!...:)) (Rpu?: 06.06.2007, 05:48:22 - x)
Ty první dvě netuším, 3. je žací stroj, 4. nejspíš žebřík pro ztékání hradeb a 5. by mohlo být kuličkové ložisko.
Na fotky na rajčeti jsem už koukala včera - moc pěkné včetně DŽ a aplégra..:))
Ten Leonardo byl hroznej hračička...:))

[10 Dobré ráno..... (Jirka původní: 06.06.2007, 06:08:49 - x)
jak by řekl Šakal.... chichichi ....s těma fotkama ze všech stran máte jistě pravdu, ale měl jsem na to jenom asi půl hodiny a zjistilů jsem , že můj foťák, ikdyž je maly a vemi lehce přenosný i v kapse, tak má spoustu nevýhod....

U obrázku 1 je pravda, že ta horní \"tyčka\" má být vyrovnaná s tou spodní. Ty modely byly opravdu \"na ošahání\".
Šumaváku, idkyž si byl zvýhodněn cca o den, tak já nikoho ze soutěže nemohu \"vyhodit\"


ps. jenom taková pomůcka u Leonarda bylo zajímavé to, že jako správný genius vůbec neřešil, jestli jeho stroje budou v praxi fungovat. Některé samozřejmě \"uvedl do praxe\" a tam , kvůli patentové ochraně, udělal úmyslnou chybu v návrhu.

[11 Šakale (František I.: 06.06.2007, 07:33:10 - Mail - x)
Objevil jsem CD s názory přítomných i některými přednáškami. Pokud budeš chtít, tak to zkopíruji a na nějakou další seánci vezmu.

Jiří, dvojku bych tipoval na prepetum mobile, trojka je jeho podle antických vzorů navržený bojový sekací vůzm(seká končetiny, hlavičky popřípadě tělíčka. Doxa to jistě správně zodpoví.). Čtyřka žebř na zdolávání hradeb, s pětkou souhlas s Pavlem Kořenským - praložisko. Tu jedničku nezvládnu, ale typoval bych na čerpadlo. Jinak díky za superkvíz k středečnímu vstupu do nového dne.

[12 Na 3. si vzpomínám z originální kresby (doxa: 06.06.2007, 07:47:43 - Mail - x)
Jinak loni byla v Uffiziích velká multimediální výstava Leonardových vynálezů

[13 Jinak mi to připomíná Renčínův vtip (doxa: 06.06.2007, 08:00:06 - Mail - x)
V husitském táboře dva bratři sledují třetího, který si nese přes rameno řemdih:
\"Jímá mne hrůza bratře Omdřeji, když vidím, jaké strašlivé zbraně si lidé na sebe vymysliti dovedú!\"

[14 tak jsem opět tady , školka je dětma zásobená, leč rodiče vypadali jako zmoklé slepice... (Jirka původní: 06.06.2007, 08:01:08 - x)
i Ti co se považují za otce. :-)) Jinak už jste dostali po výkročení z domovních dveří horkým mokrým hadrem do obličeje, po zádech...a pak jsem to už nepočítal..

K testu....kdybych měl hodnotit po prvních pár hodinách tak kolektivní spolupráce se vyplácí...jste jistě za půlkou....pane Doxo...ta výstava, tuším, že byla putovní a zkončila ve Vinci,( bez záruky ) Ten první a druhý obrázek zatím bohužel nic, i když u prvního se to velmi blížilo....vlastně to padlo jako jedno z mnoha možných řešení.

[15 Dobrý den (Dana: 06.06.2007, 08:44:26 - x)
Soutěže se nezúčastním, neb za pár minut odjíždím na třídenní poradu a tak jsem prostě neměla čas se nad obrázky zamyslet. Doufám, že Zlín si svůj díl přírodního tytyty vybral včera a dnes už bude jen a jen pohoda. I když, když tam jedu já.... Tak se tu mějte, v pátek jsem z5. :-)

[16 tipuju, (quetzal: 06.06.2007, 09:46:50 - Mail - x)
že trojka jakýsi automatický žací stroj a pětka je kuličkové ložisko, zbytek netuším.

[17 Priviet (skimic: 06.06.2007, 10:06:06 - x)
... na úkaz z obrázku 3 by se hodil ten Kaplického dekl. Sepětí geniálního \"lomonosovského\" všeuměla s bubblegumovou modernou :)) Mohlo by to ještě mít nějaký stylizovaný heft pro pojíždění. Třeba na každé straně od oka ještě jedno ucho. Žací ušatá chobotnice.

[18 ta jednička je nějaká míchačka - asi - ale co by to mělo míchat...? (Rpu?: 06.06.2007, 10:10:19 - x)
A tu dvojku bych potřebovala vidět ještě ze zadu - tam čouhá nějaký šikmý prkýnko...???

[19 jednička a dvojka.... (Jirka původní: 06.06.2007, 10:27:20 - x)
chichi .....je vidět, že potřebujete \"přítele na telefonu\"....tak jenom malá nápověda....oba mají cosi společného s vodou....

číslo 5 je jasné....to poznali všichni, že to je ložisko, i ta čtyřka je poměrně jasná, že jde o \"polohovací žebřík\" ta trojka..... v tom Vás ještě trochu nechám....ikdy6 pan Doxa už ví....a jenom nápověda, kůň to tlačil....

[20 Jirko, fix námol - (Rpu?: 06.06.2007, 10:35:57 - x)
to je jasný, že to má cosi společného s něčím tekutým....

[21 Dobré ráno, (PeS: 06.06.2007, 10:39:27 - x)
nakukuju až teď - je typické, že všichni zatím tipujou tady a kašlou na soutěž. Tak i já si tipnu, aspoň co bych odhadnul hned...
Na jedničce je v detailu krásně vidět jak ten šroub je vlastně dvojitý - takže když šel dřevěný váleček dolů, tak se růžice točila jedním směrem, když nahoru tak taky, neb závit přeskočil. Takže bych tipoval nějaké dmychadlo, šlehadlo, míchadlo či něco na ten způsob - dřevěným válečkem se šmrdlalo nahoru dolů přes tu soustavu kladek a dole se to točilo...
Dvojku bych tipnul na Archimédův šroub, neboli čerpadlo, v sofistikované verzi poháněné navíc vodním kolem...
Trojka je sekačka, jestli sekala trávu nebo hlavy či končetiny záleží na uživateli. Husiti si taky dělaly z kos sudlice...
čtyřka opravdu vypadá na samostavěcí žebřík, v mírumilovném středověku bych samozřejmě tipoval spíše dobývací, než hasičský...
No a pětka je kuličkové ložisko, leč současně to může být podstavec, který umožňuje pohyb všemi směry v horizontální rovině, jehož podstatou je vlastně to kuličkové ložisko.
Takže asi tak, skouknuto letmo, tak je možné, že mi některé detaily unikly (a ta čtyřka mi nejde rozkliknout...)
Tak jsem zvědav, jak to dopadne...

[22 Rputi :-)))))) (Jirka původní: 06.06.2007, 10:40:02 - x)
musím si nechat nějakou radost ze života, Vy všechno ostatní znáte a jste vzdělaní....ale odpoledne se přiznám....tak okolo 2 pak musím odletět zase do věčných lovišť tak do té doby to jistě vydržíte ..... a pak tu pálenku vypijem u Vodičky....

[23 2 Jirka původní (PeS: 06.06.2007, 10:44:54 - x)
Nebo by taky ta jednička mohla být obráceně - dole horizontální vodní kolo a přes tu kladku to fungovalo jako zdviž - tahalo to nahoru a zas dolu. Ona chladnička taky může fungovat jako topení - když se to otočí...

[24 Tak koukám, že PeS je opravdu vzdělanec... (Jirka původní: 06.06.2007, 10:48:10 - x)
ano dvojka...vylepšená verze šroubu pana Archimeda :-)), Jenom ta jednička, ta jednička ......... tak snad jen další nápověda....ty \"držátka\" co stabilizují \"horní tyč nejdou skrz a ta horní dřevěná tyč se netočí....kdyby se totiž točila, tak by nedělalo zařízení to co to má dělat.

ps. Vy na to přijdete před druhou :-( mimo to už to tady padlo, ne sice jako odpověď, ale tak nějak mimoděk, jak už jsem psal.

[25 No vida, (PeS: 06.06.2007, 10:51:04 - x)
mezitím to Jirka nevydržel a napovídá... Teda, žalovat nechci, ale oznámit to musím... Jak k tomu přijdou chudáci, co nakouknou ještě později, než já?

[26 PeSi, (Rpu?: 06.06.2007, 10:51:17 - x)
já bych tu jedničku opravdu typovala na nějaký míchadlo. Jestli se nepletu, tak kdyby se to ponořilo do proudící vody, tak by to \"jelo\" nahoru - ovšem za jakým účelem.....?:)

[27 PeSi...ve škole napovídali mě a tak (Jirka původní: 06.06.2007, 10:57:51 - x)
to vracím....a s těmi pozdě čtoucími.....jak říká klasik Karel Němec, český dobyvatel Severního pólu....kdo pozdě močí, močí už opodál.....to měl na mysli to driftování polárního ledu :-)))

[28 2 Jirka původní (PeS: 06.06.2007, 11:01:58 - x)
Taky nikde nepíšu, že by se točila... Ty šprušlíky jsou tam právě proto, aby se netočila, to je jasný... Točí se ta růžice dole, to je taky jasný. Rukojeť od svidříku se taky netočí, jen se s ní šmrdlá sem a tam a roztočí se ten svidřík...
Ta kvalita fotky je sice mizerná, ale podle odlesků na tý hřídeli se mi tam opravdu jeví ten dvojitý závit - pravý a levý - což má spřevodovat ten rotační pohyb na posuvný... Ten dřevěnej váleček asi bude dost lehkej, takže je otázka, zda vlastní vahou roztočí tu růžici. Takže by ta růžice mohla být horizontální vodní kolo a pak by to fungovalo jako výtah. Akorát to horizontální kolo se mi tam nelíbí, pokud nemám něco jako Peltonovu turbínu - tedy přívod vody tryskou - je dosti nepraktické... A ten přívod vody ze stran tam vidět není. A aby to byla analogie Kaplanovy turbíny, tak by ty lopatky musely být šikmo, což nejsou...

[29 2 Dušan (PeS: 06.06.2007, 11:17:14 - x)
Ty špagáty jsou tam IMHO právě proto, aby ten závit \"nevyběhl\" z toho dřevěnýho válečku, leč přeskočil na zpětný pohyb. Takže to opravdu vypadá na nějakou tu zdviž, jak jsi tipoval 02:32 kotlinkového času a já pak nezávisle na Tobě 10:44...

[30 Jo přátelé soutěžíci.... (Jirka původní: 06.06.2007, 12:06:53 - x)
cena je udělena....právě jsem obdržel vítězný email se všemi správnými názvy obrázků....víétěz se jistě přizná sám...:-))) ...
tak to nevydrželo do dvou ...škoda.

[31 Tak nás Jirko nenapínej (vb jr.: 06.06.2007, 12:11:38 - Mail - x)
a napiš to sám... Vítěz to bude tajit a my to při práci nevydržíme...

A ať také mohu jít na oběd...

[32 OZNAMUJI VŠEM VEŘEJNĚ (doxa: 06.06.2007, 12:30:38 - Mail - x)
že se vzdávám výhry a že jsem odpovídal jen mimo soutěž (nebylo by to sportovní, jelikož jsem profík)

[33 Jo, ale aby někdo teda řek, (Rpu?: 06.06.2007, 12:33:40 - x)
co to je, na to vás neužije!

[34 Hezký po poledni vinšuji. (Anka: 06.06.2007, 12:52:49 - x)
Tady si hrajete jak malí, a že ten pologramotnej Bush nerozumněl vytříbené oxfordské angličtině pana Paroubka, to je vám buřt. Že se nestydíte, taková alimentární informace

[35 Anko, (vb jr.: 06.06.2007, 13:01:01 - Mail - x)
nemusel rozumnět, stačilo se podívat...

[36 Anko, my si tady nehrajem! (Šumavák: 06.06.2007, 13:03:10 - x)
My tady hledáme inspiraci válečných strojů, pro případ odmíznutí radaru !!!Např.taková 4, doplněná o TBD-pl by mohla i proti raketám sloužit!

A že Bush nerozuměl Parobkovi?
Tím si je Jirka sám vinnen.Jednak si měl ssebou vzít překladatele - třeba standu Grosse :-)), a jednak se obávám, že i kdyby mluvil čistým texaským dialektem( existuje-li), tak by mu Bush stejně nerozuměl co má na mysli!!

Jirkovi rozumějí jen jeho pražané....

[37 Šumaváku, já nerada, fakt. (Anka: 06.06.2007, 13:06:39 - x)
Ale, hele, tudlec čtu Dačickýho životopis, jedna nádhera, vskutku. Co slovo, to do kamene tesat. Tuhle je třeba:
Kdo pak daruov od Pána Boha sobě propůjčených ke zlému a nešlechetnému užívá, ten sám sebe oklamává, a těch daruov od Boha sobě svěřených hoden není. A jakožto zlý a nevěrný šafář daruov božích trestán bývá a slávu věčného blahoslaveného života potracuje, jakož mnozí chytráci tohoto světa přezděli chytrosti moudrost a podvodu opatrnost: ale Boha žádný nepodvede a neoklamá. Vždyckyť jest lepší upřímná sprostnost a dobré svědomí nežli šibalská chytrost a podvodné umění. Někteří pak když šantročením a podvody nešlechetně podle světa zbohatnou, jmenují to, však lživě, božím požehnáním; proti tomu pak a při tom na duši a dobrém svědomí hynou, chudí a nuzní zůstávají; nebo svědomí zlé, nemaje samo s sebou pokoje, nedá ani snu, pokrmuov a nápojuov s dobrou myslí užívati, nadto pak spasení svého vyhledávati, leč se skrze Krista Pána, syna božího, vykupitele svého, ku Pánu Bohu milosrdnému, stvořiteli svému, s opravdovým a skroušeným pokáním, napravíce život svuoj, v stálém setrvání obrátíš. Nebo Bůh nežádá smrti hříšného, ale aby obrátě se, měl život věčný, nám od téhož syna božího zaslíbený. Nemáť také žádný klamuov do kronik a letopisuov klásti, buďto o příteli nebo o nepříteli, z přízně, nepřízně, hněvu nebo nenávisti; ale což samo v sobě jest při tom zanechati, dobré chváliti, zlého nepremovati a nepochlebovati; nebo se dobré samo chválí, též zlé pak ukazuje a svědčí samo na sebe. Máť každý v tom dobré svědomí zachovati, a poznamenávaje pravdu, poručiti o tom soud samému Bohu spravedlivému.

[38 Ale jedna věc mi pořád ještě chybí: (Rpu?: 06.06.2007, 13:16:47 - x)
STEM by měla udělat průzkum, kdo byl lepší. Já vím, že je to jasný, na Jyrku Busch prostě nemá, ale že by to bylo,takříkajíc oficiálně, potvrzený. Průzkum je holt průzkum...

[39 2 Šumavák (PeS: 06.06.2007, 13:29:54 - x)
trochu mi falíruje to typové označení té zákeřné protiletadlové zbraně, za nás to bylo PLBT, vz. 70, kdy byly do výzbroje současně zařazeny BH-K a BH-D... Tak nevím, kdy došlo k přeznačení typů.
No a jinak - ze všech jeho pražanů mu nejlépe rozumí drát! Na toho nepotřebuje angličtinu, s tím komunikuje telepaticky, popř. rytmickými stahy svěrače...

[40 Rputi, Ty si fakt myslíš (Šumavák: 06.06.2007, 13:30:04 - x)
že by Paroubek zaplatil průzkum, ve kterém by byl na čestném druhém místě, kdežto Bush až předposlední??
A obráceně by se to zřejmě ani Hartl neodvážil vyhodnotit.Ledaže že by hodnotili, kdo líp mluvil anglicky....

[41 PeSi, u nás by se stejně (Šumavák: 06.06.2007, 13:36:50 - x)
to \"B\" muselo nahradit dle použitého, Bursíkem schváleného, rychle rostoucího biomateriálu něčím jiným. třeba \"L\" jako líska, nebo \"T\" jako topol či v aktivní vyhledávací versi \"Td\" jako Tvrdík s deštníkem.......

[42 No co co co? (Rpu?: 06.06.2007, 13:38:45 - x)
Druhej vítěz to vůbec není tak špatné....

[43 takže přátelé... (Jirka původní: 06.06.2007, 13:39:06 - x)
jestli jste připraveni na správné odpovědi....Dovolím si vzít email od vítěze mimo soutěž pana Doxi a obsah překopírovat. Musím se bohužel vzdálit na pár dnů a nemohl bych dozírat na průběh soutěže a notáře nemaje, nemohu jinak. :-))

1) - stroj na vrtání dřevěného potrubí...to kovové dole je vlastně frezka
2) - reverzní mlýn, tedy mlýn, který si pomocí Archimédova
šroubu sám čerpá vodu ke svému pohonu, něco na způsob perpetua mobile, stačilo pouze napsat \"archimedův šroub\"
3) bojový stroj tlačený koněm...srpy ve výši pasu se otáčely a udělali v sevřených šicích protivníků své.
4) mechanický žebřík k dobývání hradeb
5) kuličkové ložisko k přepravě těžkých nákladů,

cenu vypijeme u Vodičky a pan Doxa nejen, že se může první \"osvěžit\" ale může mít největší díl, když už je ten profesionál.

[44 2 Šumavák (PeS: 06.06.2007, 13:45:44 - x)
Ale ne, bratr Číňan jistě rád dodá potřebný bambus - už dodává kde co, tak jen trochu rozšíří sortiment. Ale myšlenka s využitím lísky je zajímavá - ta by se právě dala využít na lískové hole krátké a zařadit do výzbroje kontrarozvědky... Ono prej takovejch pětadvacet na prdel lískovkou může mít podstatný vliv na zvýšení morálky vojsk, zvláště, když by byl tímto způsobem dekorován vyšší důstojník či zodpovědný politik před nastoupenou jednotkou. Maně člověka napadá jméno, jehož nositelem je mimo jiných autor jednoho známého cukrářského výrobku...

[45 2 Rpuť (PeS: 06.06.2007, 13:47:48 - x)
že jo!? Navíc už je na ta druhá vítězství zvyklej, měl by o jedno více...

[46 2 Jirka původní (PeS: 06.06.2007, 13:52:10 - x)
aha, takže to, co se na fotce jevilo jako dvojitej závit, byla řezná hlava od frézky. No, de gustibo... leč připadá mi to kapke komplikované, na takovej malej kousek dřevěný trubky. Navíc, pokud by někdo ty ďoury pro fixační šprušlíky navrtal trochu hlouběji (len tak zlehýnka som pritlačil a včil je to v rici), tak má místo potrubí kropítko...

[47 PeSi, (Rpu?: 06.06.2007, 13:57:48 - x)
krom toho, kdyby se ten průzkum dělal \"místně selektivně\", to jako že by se dělal kolem Jinců a tak vokolo, tak by Jyrka zaručeně vyhrál....:))

[48 P*Ř*Á*T*E*L*É*!! - PRAŽÁCI TÁHNOU NA BÍLOVICE (šimon klein: 06.06.2007, 13:58:46 - x)
Pro info: v případě zájmu bychom mohli vyřešit případný odvoz nach Maehren und zuryk vlastními silami, protože podle (k)análů Foundryho má jet 14 Pražáků a avisovala se 4 auta - tedy dostatek míst - samozřejmě za předpokladu, že někdo může vzít další lidi.
Osobně beru Šakala a Františka I a (dost překvapivě)sebe - takže mohu jednoho či dva další přibrat, ale POZOR ! jedeme z Prahy okolo +-10,00 dopoledne (nevidím smysl dojet 300 km s rozzuřenými plechy za zády zcela uštván na večer a nechat si únavou bacit čelem vo futro po první sklínce, ale chápu, že ne každý si může vzít volno).
Takže: zájemce/zájemci o dopolední Drang nach Osten (to zase bude keců od slušńáků!) nechť se mi ohlásí, např. na mail na seznam.
Modrý pták počítá s odjezdem cca v 15,00+ a bere zatím jen kocoura - nabízí také další volná místa.
A pak ještě má jet Tomáš H. a Zločinec v dalších autech, ale neznám jejich možnosti, proto si je nedovoluji tímto nabízet.
Tak pište, případně volejte mně a Ptákovi.
POHOV !

[49 2 Jirka původní (PeS: 06.06.2007, 14:00:12 - x)
I když zase - Leonardo jako vynálezce drenážní trubky, to zní zajímavě...

[50 Jirko-p (skimic: 06.06.2007, 14:02:49 - x)
... tlaceny konem. To je zas pro me - laika - novy poznatek. To z toho ten kun musel byt docela auf. To je snad jeste horsi nez tlacit trabanta. Jak to vlastne ridil? Pripada mi to podobne jako uloha \"couvani s vlekem\", coz pro me byl vzdycky trosku orisek. Kdepak. Myslim, ze by to kun odmitl. Zvlaste kdyz by se mu tesne pod krkem mihaly ty srpy :)))

[51 Jenom taková poslední poznámka.... (Jirka původní: 06.06.2007, 14:04:14 - x)
PeSi...ne všechno co vymyslel fungovalo. jen jeho tvůřčí přístup k problémům, byl takový jiný :-)))

Modely byly udělány podle deníků a nikde není psáno, že záměrně udělal chybu, kdyby deník ztratil, nebo mu ho štíply.

loučím se a ozvu se v neděli večer....

[52 skimici, (Rpu?: 06.06.2007, 14:15:03 - x)
on by se ten kůň v takové bojové vřavě nejspíš splašil, což byl zřejmě účel věci, protože si představte, co nadělá taková splašená kobyla i bez srpů, natož z takovou příšerou před sebou .... jo, to by bylo maso.....

[53 Rputi (skimic: 06.06.2007, 14:25:04 - x)
... tim hure. Zkousela jste nekdy /byt jen malicko/ splasena couvat s vlekem? Committed suicide. Masakr, ale jaksi sam na sobe :-))

[54 2 skimic (PeS: 06.06.2007, 14:25:43 - x)
Také si myslím, že v tomto případku je lépe využít speciálně vyšlechtěného bojového vola. Či více volů!

[55 PeSi (skimic: 06.06.2007, 14:32:54 - x)
... \"bojovy vul\" ve mne vzbuzuje spoustu nadhernych vzpominek na muj bojovy rok po skole. Nekdy u piva. Ted uz mizim ke gate :-)

[56 skimici, (Rpu?: 06.06.2007, 14:47:18 - x)
znám příjemnější způsoby sebevraždy, když už bych chtěla něco takového páchat....

[57 Volů PeSi netřeba šlechtit (rezy: 06.06.2007, 14:55:03 - x)
v neděli jsem bráchovi pomáhal převádět bejka cca 4 metráky, z těch jsem nikdy moc strachu nepoznal a tak jsem jen navázal na obojek dlouhej provaz a čekal až brácha odváže a já si ho povedu. No, vprostřed dvora máme takové odpočivadlo pro případ, že je potřeba opravit něco v chlévě a zvíře se plete, to byl náš cíl. celkem v pohodě jsem provlékl ten provaz tím okem neb býk mě podezřele ochotně následoval a snažil jsem se býka přitáhnout přes to oko, aby jsme ho chytli na ten řetěz. jenže býk se začal za mnou točit po kružnici a já ne a ne ho dostat blíž k oku. Měli jsme oba asi tak stějně dlouhej provaz a tak mi nezbylo, než tak trochu pomalu ustupovat, ale o co jsem ustoupil, o to on mě v pohodě došel a tak jsem s ním udělal několik kol, brácha se blbec bavil mimo kružnici kterou jsme opisovali a já přemejšlel, jak to, že se mě to zvíře nechce bát. Doposavaď jsem měl zkušenost, že zvíře ustoupí, ale tohle ne. No, po chvíli býk přidal do kroku a já chytnul pěknej klacek, ale moc jsem ho nezpomalil. Když už to vypadalo na menší úprk tak se do toho vložil brácha a stahli jsme ho spolu k oku a přivázali. Abych se dostal k tomu mému nadpisu, teprv když byl býk uvázán, všimnul jsem si, že mám na sobě červený triko.

[58 Mno, (Anka: 06.06.2007, 15:02:46 - odkaz - x)
tak Pospíšil by měl kvůli Krejčířovi odstoupit. A copak udělal Bublan, když jeho kluklům ten pán vzal šmíra před nosem? To jsme podle socanů fakt takoví sklerotici?

[59 anko, (šimon klein: 06.06.2007, 15:30:37 - x)
čemu se divíš? Přece vůbec nejde o nějaké zvážení míry zavinění, prohřešku, selhání apod.
Stačí přece primitivní (ó ale jak účinná, že) goebelsovská poučka že stokrát opakovaná lež se stává skutečností....a když k tomu přidáš stádní pud levice, většinou sportovních pivních fandů (Bohemka fůůůj!!), pak Puchejř nedělá nic jiného, než co od něj tahle chátra čeká.....a podívej se na NP: jak to místní rudá klaka tvořivě rozvíjí.
A na mě jde mráz, jaký byl pan A.A. Blair vizionář: who controls the past, controls the future.....

[60 dobré odpoledne, (divana: 06.06.2007, 15:31:21 - x)
ještě jsem plna dojmů ze včerejšího můstku..výsledný dojem? vidle budou stejně jednou potřeba na bolševiky a jejich poskoky. a jen jsem to dopsala, juž se mi za oknem významně zablísklo.

[61 a zprávy z rostocku (divana: 06.06.2007, 15:34:16 - x)
policie bojuje s domonstranty v lesích. ono jich tam táhne na sto tisíc směrem ke stanovišti g8. a jak komentátoři vypadají dost vyjukaně, asi to tam je síla.

[62 Paroubka prej překvapil cynismus ministerstev...kam on na tu terminologii chodí...? (Rpu?: 06.06.2007, 15:38:10 - odkaz - x)
ČSSD žádá okamžité vysvětlení a pokud se tyto informace potvrdí, tak i rezignaci obou ministrů ODS....
...Lhůty se počítají podle jihoafrického práva,\" vyloučil pochybení ministr spravedlnosti Jiří Pospíšil na mimořádné tiskové konferenci. Podle něj jihoafrická strana požádala české úřady, aby žádost o extradici s kompletní dokumentací předložily 19. června. Ministerstvo je překvapeno postupem jihoafrických soudů...

[63 Rezy, to rozhodně není (Šumavák: 06.06.2007, 16:09:51 - x)
pravda, že bejky dráždí červená barva!!!!
Pravda je taková, že červená batva vadí kravám !

Ten bejk se rozčiluje proto, protože už ho zase nějakej vůl pokládá za krávu !!!!!!

Jinak, kdybys potřeboval poradit, tak si řekni, já Ti napíši mail,protože to by ochránci zvířat (kteří na lidi séřou) nerozdejchali.

[64 Že by antiglobalisti trpěli takovou flatulencí? Špatný zažívání by ledacos vysvětlovalo.... (Rpu?: 06.06.2007, 16:11:02 - odkaz - x)
\"...Škodlivé však jsou také demonstrace proti summitu. Pokud na sever Německa dorazí kolem 100 000 protestujících, pak to bude znamenat výron asi 1600 tun oxidu škodlivého plynu.\"

[65 teď jsem se na demonstranty koukla, (divana: 06.06.2007, 16:15:27 - x)
oni sedí na silnicích - udělali blokádu. tak naopak žádné splodiny z aut :-))

[66 2 Rpuť (PeS: 06.06.2007, 16:21:29 - x)
Ne, to jen novináři neuměj česky - v průběhu demonstrace u nich dojde k hromadnému orgasmu a následnému výronu, pak to zoxiduje a kvalifikovaný odhad našich klimakterologů činí asi 1600 tun.

[67 PeSi, (šimon klein: 06.06.2007, 16:32:17 - x)
a nemůže to jenom být odhad jejich zaprděnosti? Já tedy nevím, jsem jen blbej znečisťovatel......a takový fazole uměj udělat brikule....

[68 OT pro Kocoura, (Foundryman: 06.06.2007, 16:34:18 - Mail - odkaz - x)
kde se vzalo 40 dní a proč je Krejčíř venku:

\"Pokud tomu nejsou na odpor zákony státu, kde stíhaná osoba byla zatčena, bude lze propustit ji na svobodu, nebude-li ve lhůtě čtyřiceti dnů od její zatčení diplomatickým zástupcem druhého státu podána žádost o její vydání podle ustanovení této smlouvy.\"
Čl. 10, 211/1926 Sb. o vzájemném vydávání zločinců s V. Británií.
Odkaz ve www (doufám)

[69 Zajímavý je taky čl. 8 (Foundryman: 06.06.2007, 16:38:31 - Mail - odkaz - x)
výše zmíněné smlouvy. Jestlipak ji někdo z MSp četl?

[70 Z uvedeného mi vyplývá, (Foundryman: 06.06.2007, 16:44:55 - Mail - odkaz - x)
při všech sympatiích k Pospíšilovi, že kdyby se naši úředníci řídili smlouvou a ne přípisem subalterního úředníka, nemusel by nastat problém. Mám spíš dojem, že největší potíž bude dodat \"průkazy, jež by podle zákonů místa, kde obviněný byl dopaden, ospravedlňovaly její zatčení, kdyby zločin nebo přečin tam byl spáchán\".

[71 Jo, sakra, (Foundryman: 06.06.2007, 16:46:17 - Mail - x)
ještě zrušit odkaz :-)

[72 Rputi (martin TT: 06.06.2007, 16:47:17 - Mail - x)
ad odstoupení - připomínám mé včerejší extempore k madiálnímu \"kydání\". To byla příprava!

Dneska jsem se na dálku - přes jednostránkový dokument - srazil s volem. Moje nevole byla taková, že jsem zauvažoval nahlas a pisatele označil za vola, učitele a sociálního demokrata. Trojnásobný zásah a obdiv obecenstva!

[73 Šumaváku, já to tušil (rezy: 06.06.2007, 16:47:36 - x)
že na tu červenou možná pečou, ale protože se mi stalo poprvé, že by mě býk chtěl přehlížet, tak jsem to dal do souvislosti.
Jinak poslal jsem Ti mail jestli znáš nějakej fígl který by fungoval, jiný kraj jiné metody....

[74 Foundry, (kocour: 06.06.2007, 17:00:03 - x)
vůbec nechápu, proč se oháníš čl. 8. Co je v něm tak zvláštního? A můžeš se spolehnout, že tuhle smlouvu znají na MSp velice dobře.

Skutečnost je taková, že byla jasná dohoda s JAR, že žádost bude dodána do 19.6.2007. To ještě nebylo, pokud vím.

A jediná možná reakce české strany teď je pěkně do 19.6.2007 žádost dodat. Krejčíř je stále v JAR stíhán, jen už ne vazebně. Mimochodem, nikde není psáno, že na základě té žádosti nám ho vydají, je to jen ŽÁDOST a tu musí JAR následně posoudit. A posoudí-li ji kladně, je na ní, aby ho zase chytila, pokud se nevydá sám.

Dál, nikde není řečeno, že se Krejčíř k soudu nedostaví (byť je to velmi nepravděpodobné).

Dál, i kdyby naši zástupci byli přímo u propouštění Krejčíře, nemohli by proti tomu vůbec nic dělat. Tam konají jihoafrické úřady, ne naše. Tak daleko, aby exekutivní orgány jednoho státu mohly konat na území druhého, se zatím neodvážila dospět ani EU. A Mossadem ČR bohužel nedisponuje.

A perlička na závěr, zdá se, že o propuštění na svobodu rozhodl úplně jiný soudce, který měl zrovna pohotovost pro naléhavé případy, a o kauze nic nevěděl. Asi jako kdyby někdo o půlnoci zavolal o půlnoci do Černína, chtěl podrobné info o vyjednávání o evropské ústavě ...

[75 Foundry? (martin TT: 06.06.2007, 17:03:24 - Mail - x)
proč cituješ smlouvu s Velkou Británií? Tys to někde hledal? V režimu s JAR se přejala smlouva z roku 1926?

No, když máš čas a mlíko...

[76 A ještě toto: (kocour: 06.06.2007, 17:06:10 - x)
Že se kasal Langer a te´d je zticha a dává od toho ruce pryč, je věc jiná. Pokud by někdo chtěl jeho demisi, nevadilo by mi to ani trochu.

Pokud někdo vyčítá MSp nedostatečnou informovanost, sorry, ale komu podléhá ÚZSI? Ministerstvu spravedlnosti? To ne, že?

A co se týč trapného výroku pana Bublana, že jeho útěk Krejčíře stál taky křeslo, tak tento výrok se svou blbostí bůíží blbosti nejmenované ministryně obrany: Bublanovi Krejčíř utekl z českého území, utekl českým policistům. Teď utekl těm jihoafrickým, které nenapadlo počkat si před branou věznice, protože je šéf věznice ujistil, že večer už se nepropouští. Tak ať Bublan zkusí vyzvat k demisi ministra vnitra JAR.

Shrnuto, tady žádná odpovědnost ministra spravedlnosti, politická a právní už vůbec ne. Jiří Pospíšil patří v této vládě k nejschopnějším lidem, na rozdíl od Langrů a Parkanových maká a neztrácí čas mediální sebeprezentací.

[77 Martine, (kocour: 06.06.2007, 17:09:18 - x)
smlouva s UK z 1926 skutečně platí i pro JAR, její působnost se postupně rozšiřovala dodatky na další území. Druhá věc je, že ČR byla v dobré víře, protože se s úřady JAR dohodla na určitém výkladu, který vede k datu 19.6. A jako mezinárodněprávního specialistu mne opravdu nezajímá, že jejich soud má jiný názor.

[78 Martine, (Foundryman: 06.06.2007, 17:14:15 - Mail - x)
jo, o tom se zmiňoval Kocour včera, že se to řídí tou smlouvou z roku 1926, akorát ji nemohl najít. Já teď chvilku měl, tak jsem zapátral, neb nerad spoléhám na informace z druhé ruky, rozhodně pak ne na informace z tisku :-))) Dle mého soudu je dikce článku 10 jasná (i když nejsem právník) a těžko ji může změnit úřední přípis (i přes precedens Norsko - Dánsko).

[79 kocoure (martin TT: 06.06.2007, 17:15:47 - Mail - odkaz - x)
vždy ve střehu, že...

Představ si, jak je zpracovaná laická veřejnost, když i Foundryman ... atd.

V této věci se alespoň trochu, ty pochopitelně více, orientujeme. Já předpokládám, že úroveň mediálních informací je stejně odfláknutá a pochybná i v jiných oborech, do kterých nevidím. V této souvislosti je zajímavý třeba včerejší Hvížďalův rozhovor na Psu.

[80 Jirko původní dík (Venkovan: 06.06.2007, 17:16:58 - x)
jsou to moc hezké technické udělátka.Velký Leonardo opravdu technicky poněkud předběhl dobu.Tři věci jsem uhodl u dvou jsem měl problém.Rozsah Leonardova vzdělání a dovedností si zaslouží hlubokou poklonu.

[81 Kocoure, (Foundryman: 06.06.2007, 17:18:37 - Mail - x)
já tam ten čl. 8 přihodil jen proto, že čl. 10 se na něj odvolává. Ale ty \"průkazy\" by mě stejně zajímaly, zatím jsem měl dojem, že si je policajti tahají z paty :-)) Nepochybuju, že Krejčíř má máslo na hlavě, ale třeba ta příprava vraždy celníka by asi těžko obstála a to ostatní, co proniklo ven, mi připadá taky dost na vodě. Vzpomínám, jak jsme žádali o vydání \"tuneláře\" z USA a Američani řekli, ať si nakašleme, že to v USA není trestný čin.

[82 Foundry, (kocour: 06.06.2007, 17:20:36 - x)
a proč nemůže? A proč to považuješ za pouhý úřední přípis?

[83 Tak jo! (martin TT: 06.06.2007, 17:22:24 - Mail - x)
včera jsem to četl nedbale, ta smlouva tam byla zmíněna. Foundry, kocoura můžeš brát za přesný a informovaný zdroj informací o mezinárodním právu. Ten \"úřední přípis\" je tvoje lidová tvořivost.

Odbočím k Danině školení - od rána se tady již vystřídaly tři prudké bouřky a v Trenčíně (což je relativně nedaleko) dokonce krupobití.

[84 Ten bojový žací stroj by patrně byl neúčinný (doxa: 06.06.2007, 17:23:13 - Mail - x)
pokud by nepřátelská pěchota nenastupovala v těsných šicích (a dojde-li k promísení bojovníků, pak je naprosto nepoužitelný)..
Něco podobného nasadili kdysi Peršané proti Alexandrovi (pravda se statickými čepelemi v nábojích kol) a Alexandrova pěchota se jen rozestoupila, nechala je projet a zase se uzavřela, čímž bojové vozy odřízla od perské pěchoty.
Škoda, že se mi nedaří tu Leonardovu kresbu najít na netu. Ona je totiž plná bojujících vojáčků v neuvěřitelných pózách s napjatými svaly okolo stroje, což milánského Sforzu zaujalo mnohem víc než ten bojový vůz, takže Leonarda neangažoval jako válečného inženýra, nýbrž jako dvorního umělce.

[85 Do pytle (martin TT: 06.06.2007, 17:23:26 - Mail - x)
jsem tak pomalý v psaní?

[86 Kocoure, (Foundryman: 06.06.2007, 17:25:51 - Mail - x)
skutečně je možné, aby soud někoho propustil pro přešvihnutí délky vazby (nebo lhůty) a před vratama ho znovu zatkli ZE STEJNÉHO DŮVODU???? To snad, jako právník, nemyslíš vážně. Kdyby to tak bylo, proč se vůbec obtěžujeme s justicí? Zavřít kohokoli na doživotí bez soudu s občasnou vycházkou za vrata by byla brnkačka. To snad ne...
Prostě to tady naši totálně zprasili. Po přečtení té platné smlouvy jsem o tom docela přesvědčen.

[87 HeleKocoure, když máš čas a mlíko..... (Šumavák: 06.06.2007, 17:26:50 - x)
Tohle mi také připadá jako fajn novinářskž termín:
\"Podle informací LN o neexistující dívce Aničce totiž celou dobu rozhodovala nezákonná soudkyně. Krajský soud proto všechna její rozhodnutí zrušil.\"

Jedinen nezákonnej soudne, co jsem kdy slyšel, se jmenoval Lynch.

Ale že v ČR 2007 mohou být nezákonní soudci......Pochopil bych \"nepříslušní\", tojo.
Ale nezákonnej - neměli byho zavřít, když je nezákonnej?? :-))
(nebo alespoň toho novináře.....)

[88 Martine, (Foundryman: 06.06.2007, 17:28:40 - Mail - x)
o Kocourově fundovanosti nepochybuju, mám však pocit, že tady je zastíněna snahou hájit Pospíšila.

[89 teď mi na němcích řekli, že (divana: 06.06.2007, 17:31:15 - x)
doufají, že už žádné kravalle nebudou :-)))
ono se tam sjelo sto tisíc brigádníků na jahody - asi.

[90 Inu, Kocoure, (Foundryman: 06.06.2007, 17:31:49 - Mail - x)
pokud si pamatuju (pracně lovím vzpomínky na 3 semestry práva), tak každá smlouva má sílu zákona. A každé sdělení prokuratury, ministerstva (= úředníků) má tím pádem menší právní sílu, ne? Nebo že by mi něco uniklo a zákony se teď můžou měnit pomocí úředního lejstra?

[91 Páni právníci (dvd: 06.06.2007, 17:58:10 - x)
ve své odbornosti jsem nucen se řídit jakýmsi principem předběžné opatrnosti. Pokud je něco předepsáno mezinárodním standardem ISO (až na výjimky nemají v jednotlivých signatářských zemích platnost zákona!), tak se od toho obchodní dohoda může odchýlit a to změkčením nebo přitvrzením normativních podmínek. A jen blázen dodá výrobek (službu atp.) podle změkčených podmínek. Protože až se - v případě průšvihu - do toho zamíchá soud (nebo arbitráž), projede to naprosto hladce. Neboť soud (arbitráž) bude mít názor, že při své odbornosti věděl či vědět mohl, že normativní předpis atd. atd. --Tedy vždy se řídím údajem, který je pro mne nejméně výhodný. Probatum est. (Pravda, nejsem právník.)
Abych to přiblížil na případ Krejčíř: pokud by bylo možno z právních názorů vydedukovat několik lhůt, tak se budu řídit tou nejkratší, neboť co kdyby täm v té Tramtárii měli jiný názor než já. Což se evidentně stalo.
A ještě ke včerejšku. Myslíš, Kocoure, že když třebas Švédsko žádá o vydání někoho z JAR do Švédska, tak tam jede 15 (pilně pracujícíh) lidí?

[92 Foundry, (Rpu?: 06.06.2007, 17:57:29 - x)
včera jsem někde četla, že JAR prokurátor měl na Krejčíře připraveného něco dalšího - zřejmě právě proto, aby mu ho nedopatřením nepustili. (Vono je to s těma slavnejma soudama asi všude stejný - vzpomeňme Roubala:)))

[93 >dvd, (Rpu?: 06.06.2007, 18:02:42 - x)
a víte kolik toho na kde koho ten Krejčíř ví?

[94 Opravdu - všude stejný..... (Rpu?: 06.06.2007, 18:15:11 - odkaz - x)
...Nemocný muž, jednatřicetiletý atlantský právník Andrew Speaker, se rozhodl vydat na dlouhodobě plánovanou svatební cestu do Řecka i přesto, že mu bylo doporučeno, aby neodjížděl, a 12. května odletěl se snoubenkou z Atlanty do Evropy. Místní zdravotní úřady v USA, které prý právě chystaly soudní zákaz pro cestování nemocného, se to dozvěděly 14. května (!!!), ale z dosud nejasných důvodů to sdělily federálním úřadům až 17. května(!!!).

Do Evropy dorazila informace ze Spojených států ještě později. Ženevské sídlo Světové zdravotnické organizace (WHO) a italské úřady o tom byly informovány 24. května (!!!), zatímco Řecko 25. května(!!!), tedy až po odletu nemocného z Evropy.

[95 Rputi (dvd: 06.06.2007, 18:42:59 - x)
o tom, že K. na leckoho leccos ví by snad pochyboval jen blázen. --Jinak ten Speaker přejel kanadsko-americkou hranici při cestě zpět v okamžiku, kdy měl být jako bacilonosič (či co) zadržen. A on tou hranicí hladce projel, neb se na to příslušný úředník vykašlal. A tak prý onen dobrý muž ve státních službách skončil.

[96 Rputi (skimic: 06.06.2007, 19:59:10 - x)
už doma a jak to tak čtu, moje skimic: 06.06.2007, 14:25:04 bylo poněkud nesrozumitelné. Nešlo mi ani tak o couvání v mírné splašenosti jako o ten efekt co udělá kloubní spojení auta/přívěsu či koně/rotační mordovačky se směry. Totiž, že když chce jeden tlačit doprava, musí začít doleva a vice versa /zpětné zrcátko to kompenzuje jen zdánlivě :-))/ I když - ze zkušenosti vím - a soudím, že je tomu tak i u většiny žen - že tento pseudo problém ženy nemají a neomylně na povel napravo či nalevo reagují anticipativně zrcadlově. Což se třeba u couvání s vlekem hodí, méně užitečné je, když je žena \"háčkem\". Navigacetypu: naaalevooo /vesele/ eeh napravoo-o /zmateně/ JOJ ROOVNĚÉ /smířeně/ následována mocnou delaminací dna lodi o šutr ... no, kdo zažil, ten ví.
Koně to ale asi řeší jinak. Věřím, nakonec, že ony klapky na očích, které jsem kdysi u jednoho spřežení postřehl je jakási nutná pomůcka, řídí-li dáma. Ačkoliv, prý jsou ovládací.

Jo - Loki_F. Včera jsem si fakt nedělal \"kozy\". Je to ale spíš na diskusi nenetovou.

[97 Rputi, (Foundryman: 06.06.2007, 20:02:58 - Mail - x)
já mám dojem, možná mě někdo opraví, že ten soudce v JAR ani jinak rozhodnout nemohl, než podle smlouvy z roku 1926. Těžko mohl být vázán dopisem prokuratury (která je jednou ze stran sporu). Proč se té smlouvy nedrželo MSp, to ví sám pámbu, vždyť je to barák narvanej právníkama a tohle mohli zajisté předpokládat.
dvd podotkl naprosto správně, že podobný postup by byl ve světě výroby a obchodu poukázkou na bankrot.

[98 skimici, já jsem pochopila:)) (Rpu?: 06.06.2007, 20:11:58 - x)
Přiznávám, že s přívěsným vozíkem jsem dosud nemanipulovala - jaksi nebyla příležitost. Ale musí to být něco podobného...:)) S tou \"sekačkou\" se dá jezdit jenom rovně....:))

[99 Rputi :))) (skimic: 06.06.2007, 20:15:47 - x)
... ano, dalo by se jezdit rovně za předpokladu vetknutí té oje koni tlamou až k řiti :)) Či jinak zamezit onomu zvíře/věc pružnému spojení :)

[100 Foundry, (Rpu?: 06.06.2007, 20:29:12 - x)
v těch paragrafech se taky nevyznám. Ale od začátku tam běží něco velice podivného a nezpochybňuje to ani JAR - státní zástupce šel K. znova zatknout (aby ho náhodou nepropustili) a bylo mu řečeno, že je to zbytečné!, že po 16 hodině se vězni nepropouštějí. A jen zástupec vytáh paty, tak ho propustili - a nikdo to zatím neumí vysvětlit - takže to smrdí....

[101 g8 a radar... (divana: 06.06.2007, 20:38:23 - x)
jestli se někdo bouří, když rusko a itálie si dohodli, že itálie bude přes enel v rusku těžit plyn a naopak rusko dostane z itálie energii.

[102 Rputi, (divana: 06.06.2007, 20:40:20 - x)
proto do jar jela přeci ta delegace. jak tvrdili, že cesta je vyjde na statisíce. vyšla - ne jen cesta.

[103 divano, (Rpu?: 06.06.2007, 20:44:30 - x)
pro kristapána, naše delegace přece nemá v cizí zemi žádnou zdemístně-úřední pravomoc!

[104 to nebylo o pravomoci, (divana: 06.06.2007, 20:48:04 - x)
ale o penězích :-)) těm se rozumí všude :-))

[105 s cestovkou to stojí do jar tak 70 tisíc (asi) (divana: 06.06.2007, 20:49:15 - x)

[106 O5zde! (rejpal t&T: 06.06.2007, 21:00:52 - Mail - x)
Tedy na šumaváku. Po přesídlení do lázní Poděbrady na léčení jsem se konečně zase dostal na internet a nestačím čumět co vše vyšumělo.
Překvapení číslo jedna byla pro mne smrt Jana Beneše. Dověděl jsem se o tom z úterní mladé fronty, kterou jsem četl ve frontě na lázeňskou procedůru. V článku se pravilo, že není známo, že by JAB zanechal dopis na rozloučenou. Zná zde někdo FAKTA o jeho smrti? Vzhledem k tomu, že na příbramsku, kde žil, bylo mnoho lidí, kteří JABa při nejmenším nemuseli, včetně okresního státního zastupitelství a přinejmenším jedné soudkyně, otázka zda jeho smrt je skutečně sebevraždou není jenom retorická. V každém případě vysvětlení Benešovy smrti by mělo být vyšetřeno policií a státním zastupitelstvím odjinud a ne z Příbrami.

Pes se stal žumpou plnou rudoooranžovozelených sáčkohlav v čele s žakokotem a diskuze jsou natolik plné nenávisti a tuposti že skutečně nevidím žádný důvod, abych do ně i jenom nahlédl. RIP.

Častušku o raketách jsem neslyšel a ani ji aktivně nevyhledávám. O jejím účelu nedumám a její dopad neřeším.

in re Drang nach Maehren: V lázních se v sobotu a neděli neléčí, takže se mohu zůčastnit, tedy pokud je ještě místo.
Nepojedete, čistě náhodou, tedaq, kolem, nebo přes Poděbrady? A nenašlo by se jedno místo pro obstarožního obézního opilce m-dlého rozumu? V případě Vašeho zájmu odpovězte laskavě na adresu nahoře, jak pýšý literáti v Annonci.

PeSi, pokud pojedeš někdy kolem, jsem schopen a ochoten popít a pokecat.

And that\'s all, folks.

[107 Jakou energii dostane (Šumavák: 06.06.2007, 21:00:59 - x)
Rusko z Itálie ???

[108 ale divano, (Rpu?: 06.06.2007, 21:02:37 - x)
ty prachy tam trousil K., nikoli naše delegace - ona je to sice kovbojka, ale trochu jiná....

[109 rejpale, (Rpu?: 06.06.2007, 21:06:00 - odkaz - x)
odkaz přímo pro vás. Je to zatracené, že se tomu asi nedalo zabránit...

[110 Foudry (ptakopysk: 06.06.2007, 21:11:31 - x)
Proč se té smlouvy nedrželo MSp, to ví sám pámbu, vždyť je to barák narvanej právníkama a tohle mohli zajisté předpokládat.
dvd podotkl naprosto správně, že podobný postup by byl ve světě výroby a obchodu poukázkou na bankrot.

dvd nejenom podotkl, ale i odpověděl. Právě proto ti právníci nejsou ve světě výroby a obchodu, ale jsou nacpaní v MSp... (Samozřejmě mimo jisté malé kočkovité šelmy, která by se v klidu uživila i v krutém světě byznysu)

[111 rusko a itálie (divana: 06.06.2007, 21:13:08 - x)
se dohodly na společném projektu ohledně energie a plynu. teď jsem to zkoušela najít. leč už nějak nevládnu. navíc mi hraje jeden z bratrů winterů. ale jde i o firmu enel. já to viděla na cnn. měli tam z toho docela vánoce. a zřejmě proto se teď dohadují německo, francie, benelux zase na jiném projektu přes energii. jó = evropská unie :-)

a ty peníze, jsem nadsázkou psala toto: dovolená v jar stojí kolem sedmdesáti tisíc. delegace, co tam jela za krejčířem na to potřebovala několik milionů. tak je možné, že některé peníze byly pro útěk. ale to je jen čirá spekulace. tady přece nic takového není možné :-))

[112 šumaváku, (rejpal t&T: 06.06.2007, 21:13:16 - x)
třeba italské gellato, a oni jim zase budou posílat morožennoje.
To byl ten stařičkej fór o stavbě asuánské přehrady. Sovětští archeologové odkryli hrobku a v něm našli živého faraona a ptáka Ra. I zeptali se sovětští vědci faraona, jak přežil. \"Živil jsem se trusem ptáka Ra\". A jak ty, ptáku Ra? \"Živil jsem se trusem faraona\". Zapsali sovětští učenci, přehradu Asuánskou postavili, do Sojuzu odjechali.
I založili RVHP.

[113 enel (divana: 06.06.2007, 21:18:21 - odkaz - x)

[114 Rejpale! (skimic: 06.06.2007, 21:25:13 - x)
ad Poděbrady. Až se jednou budete procházet okolo řeky, dojdete k věžovité struktuře, kde mi bylo trpěti příjemně ve sklepení ve VŠ klubu tuším Netopýr, ale zejména nahoře ve věži, kde přednášky matematické analýzy byly zpestřeny též dobrovolnou donáškou uhlí po točitém schodišti do posluchárny. Tomu už dneska těžko někdo uvěří ...

[115 Rejpale, (Foundryman: 06.06.2007, 21:34:11 - Mail - x)
šel ti mail.

[116 Na Poděbradech (ptakopysk: 06.06.2007, 21:41:54 - x)
je nejlepší, že je odtamtud kousek do Nymburka. A z nádraží je to kousek do restaurace Na tarase, kde dělají vynikající pečené koleno na pivě a jako přílohu si můžete dát velmi dobře ošetřený pivo a teď v létě jako zákuseček něco malého grilovaného na zahrádce. Jéžiš já mám hlad...

[117 ptakopysku, to je, (Rpu?: 06.06.2007, 22:04:13 - x)
pokud jsem pochopila vás setrvalý stav...:))
Ale existují i horší věci - já jsem dnes např. zahlédla Františka Ringo Čecha, ručku v ručce a pí. ministryní obrany, jak jí zpívá :\"...ty můj kvítku medový...\" a kývajíce spojenými pažemi.... klábosnice se vzpírá intimnějšímu popisu....:)))

[118 Rputi! (skimic: 06.06.2007, 22:19:51 - x)
... nevěřím! FRČ+Parkanová+medový kvítek podle mě nesnese ani čtyřjádro s větrákem nahoře na tubusu wasserturm cooling. Rozumný systém potěšeně hlásí shutdown :))
Ta kolena mi vrtají hlavou. A docela se divím, že to - pokud si vzpomínám - nebylo závažným tématem ...

[119 Dobrý podvečer, (PeS: 06.06.2007, 22:20:38 - x)
vážení - tak postupně, jak se tady nasulcovalo...
v prvé řadě si dovoluji podotknouti, že dvd v 17:58 udeřil hlavičkou o hřebíček... Aneb - co si člověk neudělá (a nepohlídá) sám, to nemá.
2 Rpuť - ad 20:11 - pro představu - obstarej sobě obyčejný dvounápravový vozík, uchop za voj a místo tažení ho začni tlačit - jakékoli vychýlení tlačené nápravy se okamžitě několikanásobně projeví na netlačené nápravě, takže výsledkem je lehce chaotický pohyb vozíku. Samozřejmě, při troše praxe to lze lehce nacvičit a pak už je to brnkačka - jako ostatně všechno, co se člověk poctivě naučil... U té sekačky to nebude tak drastické, neb ta má pouze jednu nápravu, ale i tak se vozka trochu zapotí... Taková praxe s ještěrkou by se hodila, ale jak přesvědčit ty koně (voly) aby táhli stejně jako ještěrka? Pokud vím, pokusy zabudovat do koně či vola diferenciál se dosud nezdařily...

[120 2 Rpuť (PeS: 06.06.2007, 22:24:37 - x)
ad 20:29 - zeptej se takhle - kolik stojí jedno \"drobné přehlédnutí\" či \"nedorozumění\" mezi dvěma ouředlníky? Jako studijní literaturu doporučuji A.Dumas st., Hrabě Monte Christo, kapitola \"Jak zbavit zahradníka starostí s plchy, co mu ožírarí růže\". Nihil novum sub sole...

[121 2 rejpal (PeS: 06.06.2007, 22:28:43 - x)
Vítej o5 v kotlince. Kdy a jak tam pojedu, zatím nevím, ale asi někdy ano. Jen nevím kdy - situace na frontě se mění každým okamžikem...

[122 2 Rpuť (PeS: 06.06.2007, 22:36:43 - x)
ad 22:04 - je to sice nezdvořilé, ale kamarád by podotkl - hovado k hovadu sedá, stejný stejného si hledá... Hovadem není zde míněn dobytek, leč hmyz ovád, tak dobře známý všem vodákům kolem Lužnice... Sdružuje se do hejna a pije lidem krev...

[123 PeSi (skimic: 06.06.2007, 22:37:23 - x)
ad počet náprav!!! Pro Krista, v tomto případě raději uvažujme jednonápravový /či dvojnápravový s nápravami blízko sebe/ vozík. Rpu? je v pohodě. Mě spíše zajímají ty poloměry a rychlosti a hmoty + zvíře. Sorry, to nemohlo fungovat .))
Jirko-původní - je dokumentována nějaká reálná akce?

[124 2 ptakopysk (PeS: 06.06.2007, 22:39:29 - x)
hele, jak jsem pochopil, nemáš to tam od sebe zas tak daleko. Takže kdybych tam teď někdy v brzku jel, jest možno se domluvit, srazit a poté spáchat \"dietní chybu\"... Rád si nechám poradit...

[125 Foundry, (kocour: 06.06.2007, 22:49:43 - x)
ovšemže to míním naprosto vážně, že propuštěný z vězení může být okamžitě znovu zatčen pro jiné zločiny ... proč by nemohl?

\"Každá smlouva má sílu zákona\" (mezinárodní smlouvy myslíš, předpokládám) - sorry, ale to je opravdu, ale opravdu hodně veljké zjednodušení určené laikům. Vztah mezinárodního a vnitrostátního práva je můj obor, a opravdu to nelze shrnout takto jednoduše (maximálně Vlastičce do podkladů) - jinak bych se speciálně tímhle nezabýval od roku 1993.

[126 2 skimic (PeS: 06.06.2007, 22:51:26 - x)
Ber to takhle - pokud to mělo tlačit jedno zvíře, tak se to dá zvládnout relativně jednoduše. Pokud to tlačila dvě zviřátka, pak už by měl mít kočí jisté zkušenosti. ještě existuje možnost strčit oběma zviřátkům do prdele bodlák či kousek zázvoru, vlastní jednotky nechat ustoupit a bojiště přenechat nepříteli a splašené sekačce. Po jisté, blíže neurčené, době přistoupit k desinfekci bojiště... Tehdá ještě nebyly tak přísný zákony na ochranu zvířat, tak by to snad šlo...

[127 P.S.: (kocour: 06.06.2007, 22:53:37 - x)
\"Sdělení prokuratury\" ... jenže to sdělení není sdělení, je to sama nová smlouva. Lex specialis k té z roku 1926. Tohle není vztah berňák - ponížený poddaný, tohle je vztah dvou SVRCHOVANNÝCH států. O tom právě ta suverenita je. Dobrou noc.

[128 2 kocour (PeS: 06.06.2007, 22:58:31 - x)
aniž bych jakkoli napadal Tvé vývody, dovoluji si opatrně připodotknout jeden fakt, o němž jsme ostatně spolu několikrát hovořili a na nějž sis (oprávněně) stěžoval. A to, že právo je oblast, kde by měla kralovat logika, jež však zanedbána pláče tiše kdesi v koutku... Obávám se, že tato situace není pouze špecifikem Kotlinky... A Ty máš tu smůlu, že ctíš a vyznáváš tu logiku... Lepší už to nebude...

[129 PeSi (skimic: 06.06.2007, 23:01:09 - x)
... já jsem v pokušení Ti to tlačné zvíře opatřiti. Akorát si nejsem jistý, zdali by ten profit - vás v akci spatřiti vyvážil ony náklady .... :))
Dobrou noc, i dvouhodinový jet-lag bohužel funguje :-(

[130 2 skimic (PeS: 06.06.2007, 23:06:11 - x)
dobrou... Jet lag nepodceňuj, ten má tendenci kumulovat a pak to stojí za (cenzurováno). A docela se těším, až se někdy konečně potkáme...

[131 Nenašel jsenm odpověď (Šumavák: 06.06.2007, 23:21:26 - x)
na to , zda může být nezákonný soudce..... ne že bych si stěžoval, ale to slovní spojení.....to mě fascinuje.
A musím si jít lehnout, strašně mě dnes bolí záda!Přitom jsem nic těžkého netahal... nebo právě proto?

[132 Sakra, himl, Jirko pův.Tys mi nedal šanci! };D))) (Loki_F: 07.06.2007, 00:35:09 - x)
Byl bych ve výhodě a mohl jsem se prezentovat, kdybys tak rychle neukončil výzvu. };D)))
To číslo jedna, jediné nebylo komentováno v jistém dokumentu, který nedávno pouštěli Němci na PHOENIXU o životě L. da V.

Já bych to byl tipoval na model rotačně příklepové vrtné soupravy na vrtání studní, jaká skutečně fungovala v 18. stol. v Oklahomě. Jen mi tam haprovaly některé detaily. Řekl bych, že ten kdo interpretoval Leonardův návrh do modelu byl mimo... Neboť jak již podotýkal PeS - upínaní polotovaru /klády/ do té šibenice na vodítka bylo nesmyslné a hloupé.
Reálně provozovaná výroba z půlených klád (dvě korýtka = roura) bylo jednodušší a možná i s velmi omezenou nástrojovou vybaveností - sekyra, dláto, pila. Výroba z prken pak absolutně nejjednodušší - záviselo na tom zda se jednalo o vodu pod tlakem nebo jen volně tekoucí...

Souhlas s doxou, PeS(em) a skimicem - ta útočná \"kosa\" by nemohla fungovat, zvláště, pokud by se použila v jeden okamžik více než jedna... eliminovaly by se vzájemně, podobně jako váleční sloni v bitvě u Zany, kůň je totiž stádní zvíře, jak jistě potvrdí Šumavák coby expert přes domestikované zvířectvo, koně zejména... Seběhli by se k sobě a vzájemně si odsekali nohy, hlavy, podle toho na jakou výšku by byly nastaveny ony srpy po obvodu. };D)))

Skimici, představa koně našpízovaného na oj, je prostě nepřekonatelná! };D)))

[133 skimici a všichni kdo máte potíže (Dušan Neumann: 07.06.2007, 01:53:48 - x)
dirigovat couvajícího - osvědčil se starý anglický trik : když má řidič ruce na volantu tak volat levá dolů nebo pravá dolů (míněno ruka) . Anglicky to zní líp - left down, right down, ale funguje to stejně



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: