Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Čtvrtek, 21.06.2007
Nechci EU ale svoji vlast!a dnes se začne v Bruselu rozhodovat, jak to dopadne. Já chci smluvní unii.
Nechci platit Radu Evropy, ani Evropskou radu, Evropský parlament, Evropskou komisi, Radu regionů a kongres samospráv a obcí, chci aby konventy vymýšlející ústavy a smlouvy byly rozehnány, kdykoli by se pokusily sepsat cokoli, co zmenšuje samostatnost mé země. Nechci KBSE. Nechci, aby neobčani měli volební právo do mé obce a nechci volit v žádném cizím městě jejich obecní radu. Nechci, aby mé zemi kdokoli určoval, kolik má vyrábět energie tak obskurními způsoby, že její nákup ze zahraničí by byl třikrát levnější. Nechci, kvóty pěstování, které by omezovaly pěstování toho, co dokážeme vypěstovat levně, ani celoevropské podpory pěstování toho, co se jinak pěstovat nevyplatí, protože to jiní umějí levněji. Nechci cizí orgány, které by mě vychovávaly k nekouření a současně dávaly dotace pěstitelům špatného a drahého tabáku. Ať zemědělec určuje, kolik chce zasadit cukrovky, kolik hlav vína, a kolik obilí chlebového, na bezvodý líh do benzínu nebo palivo pro ekologickou elektrárnu. Ať pěstuje to, co prodá, potřebuje jako krmivo anebo bez cla vyveze. Nechci, aby nadnárodní organizace určovala kolik smím mít slepic a v jakém kurníku. Nechci, aby kdokoli mimo tuto republiku předepisoval, jaké zákony mají být v této zemi schváleny, jaké zboží se smí prodávat, kdy a kde se smí prodávat. Nechci posílat peníze na to, aby cizí úředníci z těchto peněz přidělovali peníze do jimi určených fondů, a aby o tyto peníze žádala města a podnikatelé na programy určené těmito cizími úředníky a ti jim je laskavě přidělovali zkrácené o náklady spojené s výběrem a schvalováním jim se líbících projektů. Nevím, proč za takové peníze mám být vděčný. Nechci evropskou armádu, jsem spokojen s NATO. Jestli chci nějaké cizí vojáky, tak americké. Nechci, aby mě někdo určoval kolik amerických filmů smím shlédnout a nechci, aby někdo určoval televizi, kolik jich smí vysílat.
jura-p, 16.3.2005 Přílohy ke studiu: Pozn. Čtení na pokračování až přečtete Smlouvu o Ústavě pro Evropu !!!Abyste věděli, co Merkelová s Jo Leinenem resuscituje. Doufám, že neúspěšně!
Komentáře
[3]
Tak přátelé, tak mi tu do toho
(Šumavák: 21.06.2007, 00:42:28
- x)
třísknul blesk, že vzadu vylítl oheň. Půl hodiny to oživuji, zdá se , že počítač na potřetí nabootoval, ba dokonce ten modem modemuje, i když si myslím, že ten záblesk šel z něj. Ale vypadá to, že mi sprejskla zvukovka, protože Skype mi píše, že tento počítač nemá žádné vhodné zařízení pro zvuk skype.....Ale rádio z internetu hraje a Cd také. Zdá se ale, že to nevydává windovs uopzorňovací zvuky.....
[7]
...ale vážně, bude-li revidovaná smlouva
(Dušan Neumann: 21.06.2007, 01:12:22
- x)
přijata, a já neskládám ve statečnost českých zákonodárců velké naděje, vrátí se česká společnost do lethargického, politicky amorálního stavu pozdního reálného socialismu. Bude se předstírat, s oficiálním přimhouřením očí fixlovat, statistiky budou odpovídat požadovaným hodnotám, zase bude švejkování národní zbraní, ale toho jsme se přecechtěli zbavit....moc pochmurná vize....
[9]
Prosím, povšimněte si data, kdy jsem to psal.
(jura-p: 21.06.2007, 01:57:00
- x)
Já to poslal Šumavákovi jako přílohu k PeSovu stručnému výkladu ústavy, který mám za geniální a vystihující i to, že Angličanům chtějí dát výjimku, protože jsou za kanálem. Jak hrozně přesně jsem předpověděl snahu odpůrců radaru o začlenění radaru do \"evropské\" obrany. Jakoby nějaká existovala. Neexistovala tehdy a neexistuje ani dnes. Zato souhlasíme s tím, že evropské policejní ředitelství už nebudou zřizovat suverenní státy dohodou, ale zřídí si je Rada EU. Souhlasíme s tím, že vás zatknou a vydají do Irska, když tomu děvčeti, co už vás a vami způsobené těhotenství nebude chtít, zaplatíte abortus, což u nás není trestní čin, ale slušnost. Souhlasíme s tím, že na našem území budou zasahovat policisti sousedů bez našeho vědomí, protože by to prý mohlo trvat dlouho. Tyto souhlasy vyslovuje jeden ministr na poradě jiných ministrů, tyto kompetence vznikají z rozhodnutí rady za souhlasu jediného ministra naší vlády. Po projednání v Senátu. Sněmovna se tím bohorovně ani nezabývá, bere to na vědomí jako informaci. A přitom ústava zná jen jeden způsob předávání kompetencí do zahraníčí. Souhlasem parlamentu nebo referendem. A ten souhlas se schvaluje ústavní většinou. Ne, nepředáváme tyto kompetence ústavním způsobem, přebírá je rada EU svým rozhodnutím. A mezi kompetencí předanou podle ústavy a mezi kompetencí přebranou rozhodnutím rady EU je stejný rozdíl jako je mezi darem a krádeží. Je to divná Evropská únie. Krade nám kompetence!!!
[10]
Křovasi, proč ne. Lidi mají různý vkus.
(jura-p: 21.06.2007, 02:36:35
- x)
A jestli máš pozemek a dost peněz na výstavbu, tak já ti nebudu bránit, abysis ji na svém a za své postavil. Do patra s tím solariem by se vešla i sauna a perličkové koupele. On ti projekt ten zastydlej přivrženec bruselského stylu rád prodá. Byla by to už druhá velká stavba, co by se mu za celý život podařilo realizovat. Ten člověk o sobě vydal více knih, než postavil domů. Jedinou velkou stavbou je jeden obchoďák, co vypadá jako leklá poloshnilá jitrnice s tvořivě růžovými pisoáry(to jsem to napsal slušně, že jo), jinak jedna hala menší tvaru hauptny od motoru (jak neotřele nápadité) na uložení veteránů, jedna kukaň pro novináře, jeden dětský koutek, co vypadá jako ta kukaň ležící na dvoře, jeden domek v útesu, fakt pěkný(s bytovým jádrem, kterým to pokazil, ale to se dá předělat, jak víme z paneláků), jeden vchod do metra, co vypadá úplně jinak, než byl naprojektován, několik vchodů do obchodů a dokonce i interier u některých z nich, ošklivou obezdívku - rampu u Dietlovy vily, jeden zahradní domek s malými okny (jinak zcela konvenční) a přehnaně drahá a nepraktická lávka pro pěší, co se na ni blbě vjíždí s dětským kočárkem.
[11]
A jak se vypořádá rada EU se subsidiaritou.
(jura-p: 21.06.2007, 03:06:08
- odkaz
- x)
Třeba takhle, pěkně jako Velký Bratr. (Jaksi ani slovo o tom, že jde o třetí pilíř, kde nemá EU žádné smluvní právo na kompetence.) (21) Vzhledem k tomu, že cílů navrhovaného opatření, zejména zlepšení výměny informací v Evropské unie, nemohou členské státy uspokojivě dosáhnout samostatně z důvodu přeshraniční povahy boje proti trestné činnosti a bezpečnostních otázek a členské státy jsou na sebe v těchto věcech nutně vzájemně odkázány, lze těchto cílů dosáhnout lépe na úrovni Evropské unie. Rada proto může přijmout opatření v souladu se zásadou subsidiarity podle článku 5 Smlouvy o ES, na kterou odkazuje článek 2 Smlouvy o EU. V souladu se zásadou proporcionality podle článku 5 Smlouvy o ES nepřekročí toto rozhodnutí rámec toho, co je nezbytné pro dosažení těchto cílů. A co říkáto tomuhle. Zejména dokonalá je poslední věta. Když tady někomu něco poškodí, tak si to zaplatíme. Článek 18 Opatření v případě bezprostředního nebezpečí 1) V naléhavých případech mohou policisté jednoho z členských států bez předchozího souhlasu druhého členského státu překročit hranici mezi těmito státy tak, aby na území druhého členského státu v blízkosti hranice, v souladu s vnitrostátním právem hostitelského státu, mohli podniknout jakákoli prozatímní opatření nezbytná k odvrácení bezprostředního nebezpečí pro život nebo fyzickou integritu. 2) Za naléhavý případ podle odstavce 1 se považuje situace, kdy existuje riziko, že nebezpečí nastane, pokud by se čekalo na zákrok policistů hostitelského státu, nebo na převzetí vedení podle čl. 17 odst. 2. 3) Policisté překračující hranici o tom musí neprodleně vyrozumět hostitelský stát. Hostitelský stát potvrdí přijetí tohoto oznámení a neprodleně přijme nezbytná opatření, aby zabránil nebezpečí a ujal se vedení operace. Policisté překračující hranici mohou působit v hostitelském státě pouze do okamžiku, než hostitelský stát přijme nezbytná ochranná opatření. Policisté překračující hranici mají povinnost se řídit pokyny hostitelského státu. 4) Členské státy vydají prohlášení podle článku 34, ve kterém určí orgány, které mají být podle odstavce 3 neprodleně vyrozuměny. Policisté překračující hranici musí dodržovat ustanovení tohoto článku a právo členského státu, na jehož území působí. 5) Hostitelský stát nese odpovědnost za jednání policistů překračujících hranici. Čtěte odkaz a žasněte!!! A vlastně nikdo to neví, protože to nikdo nečte.
[12]
Jo on ten odkaz potřebuje návod.
(jura-p: 21.06.2007, 03:15:36
- odkaz
- x)
Po kliknutí na odkaz se vám otevře stránka. Na ní dole jsou rámečky, čtvrtý od konce se jmenuje modrým písmem M 016/06, na to modré si klikněte a otevře se vám text toho návrhu rozhodnutí Rady. Kliknutím na modrým písmem anglický text, se ukáže anglický text.
[13]
dobré ráno, než půjdu zase ke strojům...
(Jirka původní: 21.06.2007, 06:21:34
- x)
jenom pár poznámek ke skvělému článku.... 1. ta \"zemědělská\" kapitola je dokonalá, stručné, přesné a výstižné. Současný stav je přesný opak, až na ten export. I když nevím, jak je to s konvenčními potravinami 2. Pořád nevím co to znamená slovo vlast, beze srandy. Samozřejmě, že vztah ke krajině, či okolí samozřejmě mám, ale spíš je to konkrétnímu místu a \"regionu\" a tam se vždy těším a mám absťák, když jsem dlouho pryč, což s mojím způsobem života je obvyklé. Ale tento pocit nemám , když přejedu hranice. Ten pocit je opravdu \"umístěn\" na malé územi. Nevím, jestli to je k pochopení. Holt cesta do Brna, je pro mne stejná jako třeba do Lyonu. A to v Brně vždycky zabloudím a Lyonu ne. Stejně tak je to s vnímáním správních orgánů a vlády.....tak nějak nevidím problém mít, v kontextu s článkem, mít jednu evropskou vládu, parlament .....Samozřejmě, že připravovaná podoba jde úplně mimo mé chápání, uvažování a je nesmyslná. A jak jsem psal už dříve model USA je pro mne v pohodě akceptovatelný. 3. Juro.....nechceš to vzít za Klause?...Docela bych se za to přimlouval. A hlásím se jako roznašeč letáků, kolportér, či odstrkávač fanoušků žádajíci o podpis....A vůbec to nemyslím jako for. Minimálně tvá původní lékařská specializace se hodí. Jistě nebudeš také hrát tenis.... 4. když byl první návrh ústavy , tak vyšel knižně a já jí mám doma. Stavoval jsem se pro ní v EU centru a nechal jsem si jí podepsat od tšch prodavašek, co mi jí vydali. Jednou se za ní bude plotit zlotem....teda v Polsku, že. Vydržel jsem to číst pár stránek a pak jsem jí odložil. Nezlob se, že ani tuto nebudu číst. Jak říká klasik...nuda, nuda, šeď, šeď
[14]
Dobré zas ráno!
(Rpu?: 21.06.2007, 06:49:43
- x)
Jestli mě můj žárný (čti nasraný) pohled nemýlí, tak podle článku 18, odstavec 1 a 2, může se nám Puehringer kliďánko přijít s rakouskejma cajtama vrtat třeba v Temelínu: ...2) Za naléhavý případ podle odstavce 1 se považuje situace, kdy existuje riziko, že nebezpečí nastane.... Geniální věta zakládající jistotu, že Evropa se po období zmítání v přeshraničních bitkách spolehlivě rozpadne. POkud to ovšem nedopadne hůř.....
[16]
2 Jirka původní
(PeS: 21.06.2007, 07:11:17
- x)
Dobré ráno. Znám ten pocit. To si při tom čtení najednou začne člověk říkat, že život je krátký a mohl by vydechnout naposledy, než to dočte. A přesně na tohle autoři spoléhají. Chce to pevnou vůli a vytrvat a náhle se před Tebou rozvine úžasný svět podrazů a habaďůr, zvláště, když si domýšlíš souvislosti. A za tu námahu to stojí, neb se alespoň vyvaruješ situace, kdy akceptuješ něco jen tak bez čtení. Ten největší paradox je v tom, že lidé jsou nabádáni, jak mají detailně číst smlouvy, i ty pasáže drobným písmem. Nemohu se zbavit dojmu, že tento svazek popsaného papíru je pro náš život neskonale důležitější, než jakákoli smlouva z autobazaru. A to máme akceptovat bez čtení? Ne, pane. To, co tady píšu, je můj názor utvořený na základě toho, že jsem si to přečetl. Netajím se svým skepticismem, ten názor je tím nutně ovlivněn. Někdo jiný může mít NA ZÁKLADĚ VLASTNÍHO PŘEČTENÍ názor jiný. To je jeho/její právo. Ale prosím, na základě vlastní četby toho dokumentu. Ne na základě - ale dyť támhleten říkal... Udělal bys to při podpisu obchodní smlouvy? Asi ne, viď? Protože jestli jo, tak bys asi touhle dobou moc nepodnikal... A tady se jedná o víc, než o nějaký ovečky, i když o ty ovečky taky. Každý je štěstí svého strojvedoucím. Tedy každý, kdo je svéprávný. Tady se právem rozčiluješ, že některé vědecké výsledky byly odhlasovány. A co tohle? Já bych Ti radil, nutit Tě nemůžu, aby sis to sám všechno hezky přečetl a utvořil si vlastní názor. Není to ztráta času a vždy je dobré znát pravidla hry. A jestli chceš ještě jednu analogii, zamysli se nad tím, proč dlouhá léta byla u křesťanů zakázanou literaturou bible? Směli ji vlastnit a vykládat jen někteří \"prověření\"! Takže asi tak...
[18]
s tou ústavou jde o to,
(maYda: 21.06.2007, 07:41:48
- x)
že když je zákon příliš složitý, jsou v něm rozpory a nutně se dostáváte do situace, kdy ho přestoupíte , ať chcete nebo ne, protože vždycky se to dá vyložit, že jste ho přestopupili. Nebo prostě nemáte čas se tím zabývat tak, abyste vždycky věděli, co je správné, Na to byste museli být odborníky na EUstavu na polný úvazek. Takže můžete zákon lehce přestoupit aniž to tušíte. S ohledem na nejasný výklad ovšem zároveň bude obtížná vymahatelnost zákona a lze se těšit na dlouhou řadu k ničemu nevedoucích právních bitev. Nutně se nakonec vžije, že zákon je v řadě případů jen taková formalita. Myslím, že u tak základního dokumentu jako je ústava, je to dost zásadní problém. Když se nedá tak úplně dodržovat ústava. protože kdyby se na tom lpělo příliš důsledně, tak to málem paralyzuje běžný život, tak proč potom lpět na dodržování zákonů. MYslím, že je zásadní blbost přijímat zákony, které nutí lidi k nedodržování a obcházení, pokud chtějí přežít. Vede to k tomu, že pak lidi obchází všechno a považují to za normální. Ale když to tak v té Evropě chtějí, tak ať to mají. Akorát že my to odneseme.
[19]
Juro
(František I.: 21.06.2007, 07:54:45
- Mail
- x)
Pokud se tobě i ostatním spřáteleným podaří těmto hrůzným nesmyslům zabránit, budeš mít můj nehynoucí vděk a plnou podporu. Pokud ti budu moci v tomto ohledu nějak pomoci, pomohu. Drobnou otázku, jak to dopodlo s Topolánkovou podporou Polska a co hodlá skutečně podepsat? Doufám, že ne to, co jsi tu uveřejnil. Pokud nemůžeš vysvětlovat, alespoň naznač. Pokud nemůžete ani naznačovat, napiš Y nebo N.
[20]
PeSi...i když máš pravdu a
(Jirka původní: 21.06.2007, 08:01:34
- x)
i já vím, že když si jí nepřečtu nebudu vědět o co jde. Po prvních kapitolách té knihy jsem si uvědomil, že i když slova poznávám, mozek mi je tak nějak nedokáže poskládat do smysluplného celku. Smlouvy, které dostávám na stůl každý den jsou jednoduché, srozumitelné a přehledné. Nesnaží se nic skrývat a tudiž nemusím hledat nic, čím bych se mohl dostat do problémů. Já prostě na to nemám energii se prohrabávat textem a hledat ty skryté věci, které tam jistě jsou. Proto si cením lidí, jako je Kocour, Jura, Martin......a ostatních lidí,mimo těch tady píšících,od kterých se něco dozvím.... a tak se tvoří můj obraz o celé EU, ikdyž o části zemědělské mám celkem dobrý přehled. Asi by to tak nemělo vůbec být, chápu, že ta cesta je špatná. Ale mám řečení, napadlo mne , že si jí vytisknu a vezmu na dovolenou....ale uvědom si, že si mi jí celou skazil, Takhle holt tu velkou zeď zase neuvidím :-) ps. také mám některé zprávy přímo od zdroje, neb tam v jámě lvové máme svého \"muže\"
[21]
Dobré ráno! V odkazu
(Šumavák: 21.06.2007, 08:38:17
- x)
je EU zajímavost, ze které mi padlo do oka: \"Pohyb informací je díky SIS mnohem rychlejší. Stačí, aby český policista zadal do databáze potřebné údaje například o hledané osobě, a během několika minut je budou mít k dispozici policisté ve všech zemích, kteří na jejich základě uprchlého zločince zadrží,\" dodává Weiss. A já dodávám: V Plzni, jo? Tak njak: Policisté všech zemí spojte se a hledejte vyhoštěného z ČR, kTerý sedí v plzeňské pivnici. Navíc mám neodbytný dojem, že je-li vyhoštěn z ČR, může se ve zbytku světa volně pohybovat.Tak za co ho třeba finská policie zadrží?? Jo, já vím - za ruku...
[25]
(Honza ze Žižkova: 21.06.2007, 09:15:33
- Mail
- x)
Ještě mě napadlo zareagovat na ten přeshraniční policejní styk zašvejkováním a podle odstavce 4) uvést jako orgán, který musí být vyrozuměn Lampárnu Hlavního nádraží. Moc se těším, až to budou překládat do všech jazyků EU včetně finštiny a rumunštiny.
[33]
Ad Fiat
(ptakopysk: 21.06.2007, 10:24:30
- x)
jestli můžu ještě ke včerejšku. Mě nenaštvete rádobyftipnejma poznámkama, mě teda né!!! :o) Na rozdíl od mýho bráchy, kterej má už asi pátou značku, než si vybral co mu vyhovuje, (konečně!) já potřebuju auto, který jezdí, moc nežere, nerezne, neprší do něj, v zimě topí, v létě se dají otevřít okýnka, NEŽVANÍ, a je konstrukčně jednoduchý a hlavně!!! do kterýho se v pohodě vejdu, a za mnou může sedět stejně dlouhej spolujezdec a nemá z toho na kolenou mozoly, můžu si tam sednout v motérkách a můžu v kufru vozit dříví, cement, cihly, dětskej kočárek a kdejakou chujovinu, co mě napadne. A aby ten auťák byl za pár drobnejch - selbstverstandlich... Jediná vylepšení, která v něm mám, je střešní vokno a nezávislé topení neboli bufík. My, plaší lesní tvorové, se spokojíme s málem :o)
[34]
Ptakopysku
(martin TT: 21.06.2007, 10:48:40
- Mail
- x)
když tak čtu ty požadavky, tak jedině Trabant Kombi - já ho měl šest let už jako ojetýho - kupoval jsem ho v roce 1984 za čtyři tisíce korun v autobazaru se 180 tisíci km. V roce 1989 byl vyměněn za sedm tisíc, rok poté za psa a další rok poté za kozu. Vše na původních značkách bez přepisu. Z evidence motorových vozidel zmizel sám od sebe - jak? to ví Panbu.
[36]
Martine TT
(ptakopysk: 21.06.2007, 11:04:00
- x)
já myslel auto! a vy vyrukujete s trabantem. :o) Mimoto tráboš v zimě moc netopil, nemýlím-li se? Ale několik mých kamarádů, v současnosti poměrně úspěšných podnikatelů, mívalo za socíků trabanta. Asi tenhle papundeklový dravec nějak podněcuje aktivní podnikatelské myšlení...
[38]
Juro-p,
(křovas: 21.06.2007, 11:12:11
- odkaz
- x)
nebudu tě u popichovat. Od Kaplického se mi líbí dům na útesu, něco podobného se snaím zrealizovat za své a na svém pozemku - pravda nevlastním pozemek na útesu s překrásným výhledem na moře a rozhodně nemíním pouívat ty nejdraí materiály. Jde mi o to, e lidé, kterým se knihovna prostě jen nelíbí, na podporu svého názoru operují s objektivními argumenty jako je např. energetická a technologická náročnost. Z tohoto pohledu by zle dopadly i ostatní návrhy. Jako daňový poplatník konkrétně proti knihovnu nic nemám, ovem kdybych mohl hlasovat jestli dát peníze na dokončení severního tahu R35 a knihovnem volím R35. 1949 Heliodor Píka,(* 1897) 1957 Frantiek Kupka,(* 1871)
[40]
dobré poledne a dobrou chuť...
(Jirka původní: 21.06.2007, 12:04:14
- x)
již fčera , jsem chtěl něco napsat, co jsem snad po 15 letech četl, ale bohužel ten trpaslík, chodí v archivu a zakláda svzky to uložil jinam a tak jsem si to vybavil, když jsem byl teď na trhu....fčera mne velmi oslovilo jedno lidové ekonomo......na příspěvek o zvýšení ceny dálničních známek a placení mýtného atd....se ozvalo ekonomo a pravilo....to se přeci ve výsledné ceně produktu nemůže objevit, neb si to dá podnikatel do nákladů a to je vlastně pro podnikatele dobře, neboť o to platí menší daně.....nevím jestli si to pamatuji dslovně, ale pokusil jsem si to vybavit celé........a já jsem debatu ukončil. :-))) a Vy EU a že si mám něco přečíst......todle je důležité. Kam by nám ta okna pak vedla :-))))
[46]
Jirko původní
(martin TT: 21.06.2007, 12:31:25
- Mail
- x)
nejen ekonomo, či odborníci ČSSD - tahle blbost je rozšířena díky televizní osvětě i mezi občanstvem. Vysvětlovat někomu, že na to, abych si něco dal do nákladů, tak musím nejprve vydělat peníze, ze kterých to zaplatím, je skoro nemožné. Většinou se dozvím, že podnikatelé pracují s řízenou ztrátou, což znamená, že utratí víc než vydělají. Vysvětlit rozdíl mezi bilancí a cash-flow se nedá ani vysokoškolsky vzdělanému právníkovi - soudci. Když se do toho ještě zaplete DPH, tak je soudce definitivně v prdeli a vynáší v rozsudku takové perly, že na to by neštudovanej vůl nepřišel!
[49]
To: martin, Jirka
(Petr Kunetka, zlocinec: 21.06.2007, 12:35:07
- Mail
- x)
Ano, kouzelna myslenka, ze pro podnikatele je dobre si dat vsechno do nakladu, tudiz je treba jej oskubat co nejvice je hluboce zakorenena. Rekl bych, ze je to velmi rafinovany dusledek indoktrinace z komunismu, kdy se lide i dnes podvedome snazi potirat kapitalisty. Lidove milice uz nejsou, tak aspon zdanenim a maximalizaci nakladu podnikatelu.
[50]
Martine já asi mám kliku na
(Jirka původní: 21.06.2007, 12:37:40
- x)
takové ekonomo i tady......asi to nemůžou pochopit, když si to sami nezkusí. A pokusit se ? To voni ne, to radši budou pouštět takové perly... Ale je to tak všude po světě....teda po Evropě. V ostatních částech co jsem měl tu čest tak tam je to o trochu lepší....Asi nějaký záření, nebo špatná voda, či co.
[51]
Jirko, přečíst určitě,
(Šumavák: 21.06.2007, 12:47:03
- x)
pak si pamatovat, kde ty dokumenty jsou - kvůli tomu tady jsou všechny. A ta poznámka tam byla, protože už jsem neměl sílu připravovat další část čtení na pokrařování a pak asi 1,5 hodiny ani počítač ne. Já to akorát odklikl \"odeslat\" a chviličku na to se mi blejskalo za počítačem z kabelů či z čeho a telefon poskakoval po stole... Já ty bouřky, co začínají osamělým bleskem do mé chalupy miluju.......
[52]
Ťape, omlouváš se zbytečně
(Šumavák: 21.06.2007, 12:53:47
- odkaz
- x)
už Ti to jdu smáznout......abys mi tu nerozhazoval formátování stránky! Šumaváku, (Ťap nečtenář EUAUVAústavy: 21.06.2007, 12:16:23 - Mail - odkaz ) To je nečestné a nesportovní, hodné snad jen bratrstva kočičí pracky. Míním samozřejmě: Čtení na pokračování až přečtete Smlouvu o Ústavě pro Evropu !!! SadoMaso nejsem a strašlivě rozezlen, natrvalo odcházím od Vašeho blogu ;-) dál než metr stejně nedokážu. Já chci Paci, Paci, Pacičkyýýýýý.... Nemohu přece celou směnu jen číst(bohužel i psát) takové hrůzy (A to varuji, celé to má 650 řádků, jestli nebude Paci pastnu to tu celé. Já Vám dám Ejroústavu ;-):
[53]
Jo udělám to, přesvědšili ste mne....
(Jirka původní: 21.06.2007, 12:55:58
- x)
mimochodem po 13ti hodinách se kontrola podařila.....a konečně našla nesrovnalost v dokrmování jehňat.....a jak byli šťastní.....koupili jsme totiž 10l kozího mléka za hotové a bez faktury....sice od biochovatele, ale přeci jen není doklad, že to je od něj....Takový podvod....a hned věděli proč přijeli. Ale nakonec potvrdili, stejně jako pokaždé certifikáty.....je to hnus velebnosti.
[54]
To: krovas
(Petr Kunetka, zlocinec: 21.06.2007, 12:56:36
- Mail
- x)
Ja jsem ke knihovne tak nejak indiferentni, jak vzhledove, tak k ucelovosti vynalozeni dani (lepsi, nez platit za zprostredkovani nepratelskeho prevzeti IPB CSOB, horsi, nez ty dane o prislusnou castku snizit). Nekdy mam pocit, ze jsem jediny indiferentni v teto zemi ;)
[55]
Šumaváku,
(Ťap nečtenář EUAUVAústavy: 21.06.2007, 13:09:45
- Mail
- odkaz
- x)
Já se už omlouvám pouze za přidání práce. Obával jsem se, že jí máte málo.... ts ts by řekla Anka. Rozezlení bylo strašlivé ;-) Jura-povi taky skládám poklonu za soudnost. I když to se asi naučit nedá, to je vrozené (takže jaká poklona, to by snad byla +++diskriminace), proto ještě jednou: Na hrad s ním...
[56]
Jirko původní...
(ptakopysk: 21.06.2007, 13:20:20
- x)
že vy jste nechodil na náboženství? Jinak byste musel znát vějičky a návnady nastražené na vymýtače hříchů. Uvědomte si, že pokud jsou všechny ovečky bez viny, (i - jako ivan a né l jako loupež) je kontrolní orgán podezřelý, že blbě kontroluje. Proto je nutné nastražit nedostatek. Orgán je uspokojen, ovečka sice přijde o nějakou tu vlnu (tady je l jako loupež na místě), ale není úplně dohola... a nějakejch padesát otčenášů, co to je proti nekonečné blbosti eráru :o)
[58]
To:jura-p
(Beaver: 21.06.2007, 13:28:17
- x)
Nemohu jinak, než smeknout svůj pomyslný klobouk a prohlásit, že toto Vaše dílo by se mělo tesat (nejlépe do kamene, ten prý nejdýl vydrží). Jenom, prosím, opravte větu v posledním odstavci - buď \"... se dá zmařit .. \" nebo \"... se zmařila ...\". Jinak vynikající.
[59]
On ten Barosso evidentně
(Šumavák: 21.06.2007, 13:31:12
- x)
nezná tu Balcarovo nabídku písně se španělskejma rytmama. Já bych měl progresivní návhr pro EU, ale to by summit nezasedl, protože by účastníci stáli frontu před záchody ! Navrhnout,že \"čistí příjemci\" nebudou do EU žádné peníze posílat a EU jim pošle jen to co je nad jejich vypočítaný podíl a pak samo, může rozhodovat o využití těch poslaných peněz. O ostatních penězích ne. Ty by se doma místo poslání do Brusele, vložily do zvl. fondu rozvoje a rozhodoval by o nich stát, klidně třeba i podle EU pravidel. Ale jak říkám, z toho by se komis posrala.A možná by neměla ani na toaletní papír......
[61]
Ptakopysku!!!
(maYda: 21.06.2007, 14:04:51
- x)
Na trabanta nesahat! Topí i v zimě, jezdili jsme s ním i za mrazu s miminy. A když už se po...., vždycky se v nejbližší hospodě našel nějaký všeuměl , co měl po ruce ten správnej šroub, když už jsme si neporadili sami. S fordíkem jsem svobodnější, protože trabanta jsem se nikdy nenaučila řídit, muž by mi ani svého miláčka nesvěřil, ale ty doby byly krásný... A děti v sedačkách, přikurtovaných vzadu provazem, usnuly, jen jsme vyjeli. Teď už se do sedaček nevejdou, zobháky nezavřopu celou cestu a pokud si nevyměňujéí zdvořilosti z oboru nespisovných slov, tak mi kecají do řízení.
[62]
Tak tem SAŠA VONDRA mě velmi nepříjemně překvapil!...
(šakal: 21.06.2007, 14:45:21
- odkaz
- x)
\"...můžeme dnes říct, že tým kancléřky Merkelové odvedl poctivý kus práce. Mnohé třecí plochy byly zahlazeny, spory vyřešeny...Ústavní rétorika, smluvní ukotvení kvaziústavních symbolů, pojmy jako \'zákony\' či \'ministr zahraničních věcí\' vyvolávaly u mnoha lidí mylný dojem, že se Evropská unie mění v superstát. Zároveň tento umělý konstitucionalismus posiloval ambice některých politiků a úředníků takový superstát z Evropské unie postupně vytvářet, a to v rozporu s míněním většiny států a evropských občanů...\" ...Kdo by si byl pomyslel, že si tenhle celkem chytrej chlap takhle blbě splete příčinu a následek! §:- |)
[63]
maYdo
(ptakopysk: 21.06.2007, 14:46:29
- x)
já na trabanty nešahám. My máme doma warťáka heč! Ale trabantisty jsem vždycky obdivoval - nesmírně odvážní mužové a ženy. Od nás jezdívala partička šachistů po republice s trabantem v zimě v létě. Kdo zná stav zimních silnic na Ledečsku a havlíčkobrodsku, musí smeknout před těmito hrdiny pinčlů, králů a věží. Obětavě vynášeli tráboše ze závějí a příkopů, rvali se se sněhem a větrem, jen aby mohli v Českém Brodě zničit místní tým jak prase cvičku...
[64]
šakalíku,
(Rpu?: 21.06.2007, 14:53:55
- x)
přečti si znova tu poslední, tebou citovanou, větu: ...Zároveň tento umělý konstitucionalismus posiloval ambice některých politiků a úředníků takový superstát z Evropské unie postupně vytvářet, a to v rozporu s míněním většiny států a evropských občanů...\" Vždyť si z tý Andělíny dělá vyloženě pr....ču.....:))
[65]
Hele , vo ten Trabant
(Šumavák: 21.06.2007, 14:56:34
- x)
měl a zimu zásadní výhodu v tom ve předu napříč uloženém vejfuku, protože si ten sníh vepředu rozpuštěl (něco jako turbiny na uklízení sněhu na letišti.) A tehdá, s tím pohonem vepředu, se odevšad vytáhl. Já ho měl leta jako služební vozidlo - hned po motorce - kolega povýšil na Velorex a já jakožto zootechnik provozu měl traboše - a proti té motorce v lednu na Šumavě byl zlatej a krásně topil.....
[69]
foundry, to mělo topení jako
(Šumavák: 21.06.2007, 15:07:19
- x)
moje stará T57-B. Chldící vzduch od válce se přes takové tvarované plechy sváděl do speciálního filtru se želernými hoblinami, který trochu filtroval vzduch a trochu tlumil rachot motoru. Zatápělo se otevením šoupátka před nohama. Na Tatře bylo původně jen na jedné straně, přes dva válce, já si tam přidal i na druhou stranu, na další dva a pak jsem to měl jak pojízdnou saumu(teda- až se ty válce ohřály, že?
[71]
Zdravím z východu, než dopiju kafe a vydám se do horka..
(Dana: 21.06.2007, 15:36:30
- x)
tady už nefunguje ani ten základní zákon -zákon schválnosti. No uznejte - předevčírem jsem ze zoufalství začala po deváté večer mýt okna - a nic, včera jsem si schválně nevzala deštník - a také nic, dnes mám kopat metrák brambor a jak jsem se tak před polednem koukla na radar - hnala se přímo na nás pořádná bouřková koule...zatmělo se, zahřmělo - já se už děsila, jak budu ty brambory dobývat a při tom kolem budou bít hromy a blesky a na záda padat kbelíky vody a ...nic. Venku už svítí slunko. Na nic už není spolehnutí!
[74]
Ježkovykoule!...
(šakal: 21.06.2007, 15:56:29
- odkaz
- x)
...Tomu teda vůbec nehovim... To jako, když budu tvrdit, že \"umělej konstitucionalismus\" u těch bruselskejch klotovejch rukávů \"posiluje ambice\", tak to má bejt jako prča adresovaná Merkelový?! Jako že dyš tam eště dodá, že ty ambice lidi v EU neschvalujou, tak jí to jako nandal, jo?... ...Krucinál, dyť je to úplně navopak - ta euroústava neni něco, co vzniklo k tomu, aby eurofýrerům \"posilovalo ambice\". Ve skutečnosti je to jen zhmotnělej projev jejich nenažranejch ambicí, kerý tu dávno existujou. Tvářit se, že do teď byli fšichni v tý EU úplně zlatý, ale ta hloupá ústava najednou začala někomu \"posilovat ambice\"...Tše! (7:- /)
[75]
a k Jurovu úvodnímu článku -
(Dana: 21.06.2007, 15:58:17
- x)
ono ať se nám to líbí nebo ne, k jistému sjednocení Evropy dojde. Ale měl by to být proces pomalý a hlavně měl by vycházet zezdola, z potřeb občanů a ne evropských úředníků. Takový uspěchaný a hlavně vůči občanům států necitlivý postup s sebou nese nebezpečí ukřivděnosti, mindráků a růstu nacionalismu - vždyť jsme to zažili, v jednom takto uměle vytvořeném státním útvaru jsme žili - a já si stále myslím, že včasným rozdělením se předešlo silovému řešení. A já končím a prchám do brambor - na západě odkud chodívají deště se tmí...ten zákon asi ještě zafunguje!
[76]
šakalíku,
(Rpu?: 21.06.2007, 16:23:09
- x)
to je to diplomatické ptydepe - když se Filip svého času vytahoval, že prezident označil jeho návrhy za \"zajímavé\", řekl Klaus ve skutečnosti něco ve smyslu \"takovou blbost jsem už dlouho neslyšel.\" Prosté zaměnění příčiny a následku umožnilo Vondrovi říci, co si myslí, aniž by to způsobilo pozdvižení a někdo mu mohl oponovat. Ona Andělka zajisté rozuměla dobře....
[78]
tak mi volal brácha
(rezy: 21.06.2007, 16:33:55
- x)
že mu ulítlo kolo u Crystalu na poli (Z80). Večer bude co dělat.. Má zapřaženej sběrák tak to lehlo na bok a kromě traktoru samotného to asi odskákal i sběrač. No štěstí, že to není daleko od vsi a nestalo se to při točení ve svahu. Variant jak to mohlo dopadnou hůř je neurekom. Naštěstí je to skoro na rovince. Inu někdy je štěstí i to, že se vám utrhne ucho na džbánu, když zrovna není plné piva.
[81]
Takže zkusím to jednou ranou načisto.
(jura-p: 21.06.2007, 17:05:16
- odkaz
- x)
Křovasi, ten dům na útesu je pěkný. Jen jeho interiér je kažen kolečky na oknech, co kazí výhled a plastovými bytovými jádry a kuchyněmi v prostoru. To ovšem je snadno řešitelné přestavbou, ale je otázka, zda by se to vůbec smělo. Autorská práva jsou tak přebujelá, že asi by se to nesmělo. A s tou vnitřní dispozicí se ten pěkný dům na útesu mění v bláznivou chatu pro posluchače prdů. A čichače vůně vařeného zelí. Čili objednat si jen konstrukci. A to už bude lepší domluvit se s jiným, na klienta myslícím autorem. Taky ten domek v Braníku by se dal spravit, a nestálo by to ani moc, a byl by senzační, skoro jako všechny domky na takovém místě. Lepší okna, izolace a posunout pár příček a je to. Obávám se, že to v Birminghamu je zcela konvenční obchoďák s nehezky řešenými detaily. Tedy pláštěm a srandovními aranžerskými prvky, vytvářejícími pozlátko originality. Je to aranžér. Onlookerovi a všem. Ano, taková dohoda s Rakouskem platí, ale v naší kompetenci. Je to mezinárodní smlouva schválená ústavním postupem našimi příslušnými orgány, tedy vládou, oběma komorami a prezidentem nebo jím pověřeným člověkem. Kompetence je právě to, kdo sjednané přijmá, rozhoduje o tom a případně to i ruší. A když je to rozhodnutí rady, tak je to ukradená kompetence, pokud přechod kompetence nebyl schválen oběma komorami hlasováním ústavní většinou nebo dle ústavního zákona zřízeným referendem. Jiný způsob přechodu kompetence České republiky na nadnárodní instituci Ústava ČR nezná. Odvolávání se na deklaratorní články smlouvy o EU je nesmyslné, tam je to jednak deklaratorní závazek spolupráce a jednak se to netýká této oblasti. A pokud vím, spolupráci se Česká republika nebrání a jak uvedl Onlooker, je připravena spoupracovat s členskými zeměmi, což dokazují již uzavřené smlouvy. A rozdíl mezi kompetencí předanou dle ústavy a mezi kompetencí, kterou si převezme EU samo, je právě stejný, jako rozdíl mezi darem a krádeží. Já uznávám, že mám nejlepší knihovnu v baráku. I já si myslím, že pro všechny obyvatele domu by bylo dobře, kdyby z ní četli. Nepochybně by bylo nejefektivnější, kdyby i oni používali moje knihy. Ale dokud o jejich čtení budu rozhodovat já, půjčím nebo dám jim pro ně potřebnou knihu, je to v pořádku. Až se naše sdružení vlastníků rozhodne, že si ty knihy budou pro zvýšení účinku chodit brát sami obyvatelé celého domu, budeme tu mít subsidiaritu a Radu jako v EU. A počkejte vy, co bydlíte na sídlištích, až přijdou a řeknou, že se rozhodli se s vámi spravedlivě rozdělit o váš majetek, a že kvota je sto knih, jedno auto a jedna místnost na na chatě na rodinu. A to, že je u nich na sídlišti furt ještě nadprůměr, takže budete odvádět na vyrovnání 30% svého výdělku. A že nesmíte zametat častěji než jednou týdně, abyste neprovokoval a že provoz vysavače a ledničky je regulován jen na určité hodiny. S tím, že v kuchyni nesmíte vařit, dokud nebude celá z nerezu a nákupy tam budete nosit přes bytové jádro, aby se nekřížila cesta s hotovým obědem. A přesně to se děje v EU. Doufejte, že to nebude dnes do večeře. Dokumenty nahoře jsou poslední a jediný zveřejněný návrh ústavy pro Evropu. V diskusi jsou použité zcela čerstvé návrhy Rady EU i s návodem jak je získat celé. Jinak se dá najít spousta adres, kde se dají získat. stačí dát cokoli s Euro do Gůglu a zavalí vás to.
[82]
Dano, ono je sjednocení a sjednocení
(Dušan Neumann: 21.06.2007, 17:07:42
- x)
když srovnávám míru regulací, omezení a nařízení v EU s intrakomercí v USA, tak je EU už dávno daleko \"sjednocenější\" než Spojené státy. On by skutečně stačil svobodný pohyb osob, informací a zboží, který by postupně upravil jak regionální ekonomické a politické vztahy a posléze se promítl i do vztahů celoevropských. Naprosto souhlasím, že k jakékoliv konvergenci může dojít jen a pouze zezdola společnýmkonsensem naprosté většiny zůčastněných. Takto si EU jen zadělává na problémy o jejichž možné hloubce a dopadu byrokratická elita nemá ani tušení
[83]
Jo a ještě jedna věc,
(jura-p: 21.06.2007, 17:17:37
- odkaz
- x)
Je zcela absurdní ve věcech svrchovanosti, jako jsou kompetence, argumentovat potřebností, rozumností nebo moderností jejich předání. Spolupracovat lze i bez jejich předání a hlavně je to stejné, jakoby se tak argumentovalo o majetku. Kdo používá těchto argumentů, je prostě revolucionář a bolševik, což jsou ti, co argumentují ve věcech práv většinou.
[85]
Dušane,
(jura-p: 21.06.2007, 17:24:55
- x)
a málo se ví, že ústavy většiny států únie jsou deklarovány jako nadřazené. Státy USA jsou spolu z rozhodnutí uznávat některé věci za věc (kompetenci) federace. Pravda, některé se k tomu musely přemluvit válkou. Ale i tak je to z jejich rozhodnutí. A vůbec není jednoduché něco předat federaci. Prezident Bush proto nekecá, když za nejdůležitější knihy na světě prohlášuje Bibli a Ústavu státu Texas.
[90]
AeroKarle,
(Rpu?: 21.06.2007, 18:02:27
- x)
v Bruseli je zajisté koncentrace nebývalá, jinde to bude asi normální průměr, ovšem s tím, že zájmy se liší.... takže nám budou možná někdy připadat blbější než vlastně jsou. Když už, kruci někdo pochopí, že nejdřív musí být země stabilizované jako takové, aby vůbec mohly pomýšlet na něco dalšího. Co je to za hovadinu, obracet všem najednou život naruby a čekat, že budou všichni v haptáku a pohodě.... P.S. Ten fór máš u mně jak v kampeličce. To je na zabití...:))
[92]
Tak tady hřmělo a
(maYda: 21.06.2007, 18:17:31
- x)
strávila jsem rozkošnou půlhodinku v nějakém průjezdu za rohem od Vodičky, dumaje, komu bych zavolala, aby, kdyby bylo nejhůř, přistavil kajak. Ale nakonec jsem se k tramvaji nějak přebrodila. Před chvílí dorazila \"druhá vlna\" a právě teď dcera, nadšená z toho, že z ni kape jako by ji právě vytáhli z požární nádrže. ještě nemá dost, šla se hned osprchovat. Aneb KONEČNĚ prší. Dano,. vydržte, ono to dojde.
[95]
Tož su zvědavý...
(Vít Blaha: 21.06.2007, 18:23:25
- Mail
- odkaz
- x)
\"...Premiér Mirek Topolánek v prohlášení k summitu EU uvedl, že Česko je připraveno použít veto, pokud by měly být umožněny některým státům trvalé výjimky, tzv. opt outs. \"Ne extra buřty pro někoho, a když, tak inkluzivní a oběma směry,\" prohlásil Vondra...\"
[98]
Rputi,
(AeroKarel: 21.06.2007, 18:46:00
- Mail
- x)
jsa přirozeně optimistický a maje důvěru k lidem, domnívám se, že by EUředníci mohli blbnout a dirigovat I z čiré touhy prospět bližním. Kdybych byl o něco větší pesimista, domníval bych se, že tak činí JEN ve svůj prospěch. Ale všichni známí co jich po Evropě mám zdají se mi býti celkem normální lidé, rozhodně ne magoři vyhledávající zacházení jak s nesvéprávnými. Takže buď mám atypické známé, nebo se časem lidé naserou a budou se snažit tu pakáž dirigistickou poslat dopryč. A nebo mi si tady začneme žít tak dobře, že to bude jedno i mně. Ale na to moc nevěřím.
[102]
OT - mimo policejní týmy,
(Rpu?: 21.06.2007, 19:13:26
- x)
o kterých už víme, byl za Grosse zřízen i tým \"Majetek\", který měl za úkol prošetřovat restituční nároky některých šlechticů a zjišťovat jejich eventuelní trestnou činnost. O tomto týmu se dozvěděli náhodou, když u soudu najednou vystopupil starosta Zlonic a mával papírem o kterém tvrdil, že je to rozsudek a že dotyční spáchali trestné činy. 9 šlechticů si teď podalo stížnost do Ženevy.....
[104]
Funguje to! Funguje! :-((((
(Dana: 21.06.2007, 19:23:20
- x)
Myslím zákon schválnosti. Pršet začalo přesně ve chvíli, kdy jsem vytáhla nať z posledního řádku naplánovaného k vykopání.(Nejdříve se musí vytahat natě a pak teprve vjíždí vyorávač) Za sem tam kapání jsem ještě stihla mezi kapkami posbírat brambory, které se při vytrhávání natě vytáhly nahoru - a pak už začalo bouřit, blýskat, hřmět - sice sem tam, ale zato neočekávaněji - takže když dorazil švagr coby obsluha vyorávače, už drobně pršelo a jen jsme čekali, jak se to vyvine. A už lije jako z konve. Nakopáno mám 2/3 požadovaného množství, takže ráno se bude vstávat před pátou a než pojedu do práce,musí se vykopat zbytek. To jsou ty radosti rolníka a kovozemědělce (já vím, uřednikozemědělce - ale ten původní název je vžitý!) A k EU a smlouvě či Ústavě - vždyť nejsme ve sporu, já říkám to co Jura, jen trochu jinak... :-)
[105]
doxo,
(Pavel Kořenský: 21.06.2007, 20:56:07
- Mail
- x)
na to, proč neexistují sjednocené Evropské zásuvky a zástrčky je odpověď velmi jednoduchá. Stálo by to moc a každý volič by si to musel doma vlastnoručně zaplatit. A to by se tuze nasral a mohlo by se stát, že by občané všech zemí EU srovnali Brusel se zemí ručně nebo s použitím zemědělského nářadí. Zatímco, pokud se dohodne EUstava, tak drtivá většina voličů má pocit, že zrovna jich se to netýká. Je to příliš abstraktní. A mají celkem i pravdu. Koneckonců, rum se už pár let nesmí jmenovat rum, ale z hlediska běžného konsumenta rumu se houby stalo. Koblihy se mají balit do igelitu a nebalí se. Také se houby stalo atd. A tak je to se vším. Drtivé většině lidí nedochází, že i když se na zákony a vyhlášky kašle, tak ten bič tu jednou je a je jen otázkou času, kdo a kdy ho plošně či výběrově použije. :-(
[111]
2 Pavel Kořenský
(PeS: 21.06.2007, 21:58:54
- x)
Já bych parafrázoval Clausewitze, že tato diplomacie je pokračování válečné politiky jinými prostředky... Do stejné kategorie ovšem patří nátlak EU, jak průzračně dokazuje jura výše... Takové podmínky se nekladou ani při vynucování kapitulace. IMHO, Německo chce dokázat sobě a světu, že neprohrálo 2. sv. válku. A účel světí prostředky!
[113]
ahoj! Pavle, a jsi si jist,
(Šumavák: 21.06.2007, 22:27:52
- x)
že se Poláci chtějí dobrat konsensu o oživení ústavy ???? Taky ještě mohli poslat do Bruselu kadety na koních s tasenými šavlemi! Pesi, víž že mě dnes ten Klausevitz odpoledne také napadl:\"Smlouva o ústavě je pokračování války jinými prostředky...\" Hele, a vy pijete na toho, co na otázku :za co? odpovídá: za orálek !..??????
[123]
..F týhle souvislosti mě napadá revize někdejší poválečné strategie v Evropě:...
(šakal: 21.06.2007, 23:03:33
- x)
...Udržet Německo a Francii \"down\", Rusko \"out and down a na věčné časy a nigdy jinak\" a Emeriku \"in\". Jo...a já bych to klidně \"přehnal\"! Jako Bavor bych se nikomu nemusel stydět kouknout do xichtu. Ale jako Němčour bych dnes chodil kanálama... (7:- P)
[126]
A v diskusi
(Pavel Kořenský: 21.06.2007, 23:08:31
- Mail
- x)
k tomu Moldánovu článku se také najdou zajímavé perly, cituji: \"To by platilo, pokud by cenová hladina v různých zemích byla různá, jenže jaksi není. Taky by to platilo, pokud by se všude platily externality, jenže to se taky jaksi neděje. Jestliže litr leteckého benzínu stojí asi 8 Kč, pak není něco v pořádku, že?\" Kontrolní otázka. Co je příčinou nepořádku kdy litr leteckého benzínu stojí 8 Kč a litr benzínu do auta 30 Kč ? :-))))
[131]
Zatím ale nejsme na chvostu
(doxa: 21.06.2007, 23:26:42
- Mail
- x)
USA, Čína, Kanada, Austrálie a další si sice své těsné federace a pseudofederace nerozpustí. Ale na druhou stranu - muslimové, černá Afrika, latinská Amerika ještě tak daleko jako Evropa nedospěli. Co je lepší nevím, ale bojím se, aby se tato otázka nemusela řešit praktickou konfrontací...
[137]
doxo,
(Pavel Kořenský: 22.06.2007, 00:42:06
- Mail
- x)
já to vím. Ale tohle zmiňoval ve zcela jiném kontextu zelený magor Kotec (což je, dle jeho vlastních slov, nějaký agitátor od Zelených). Mně na tom šokovalo, jak nonšalantně prohlašuje, že by měl být letecký benzín také zatížen daní. Že by se odstranila spotřební daň na silniční benzín a ten by stál 8 Kč ho ani nenapadne. :-( Jeho blábolení o neexistenci různých cenových hladin v různých zemích ponechme pro jednoduchost stranou. :-))))
[138]
Nicméně,
(Pavel Kořenský: 22.06.2007, 01:02:51
- Mail
- x)
virtuální aféra s LTO je také ukázkovým příkladem toho, že kdyby stát nestrkal pracky kam nemá, způsobilo by to podstatně méně problémů. Když se řekne LTO, tak kdejaký levicový pavián vříská už skoro 15 let o tom, jak někdo lid této země okradl. Naposledy dneska Halladin na NP. A přitom těm truhlíkům vůbec nedochází, že pokud by byla spotřební daň na naftu i topný olej nulová, nikdo by státní kasu neoholil a ke \"krádeži\" by dojít ani teoreticky nemohlo. Takže chyba není v těch, kteří čachrovali s LTO a házeli se vzájemně do Orlíku. Chyba byla primárně v tom, že stát zkusil okrást občany o peníze prostřednictvím spotřební daně a udělal to blbě. Kdyby stát neokrádal občany formou spotřební daně, tak by se na tom nikdo nemohl napakovat a ještě (jako bonus) by měla dělnická třída lacinější pohonné hmoty. Jenže to nikoho z těch rudých mudrců nenapadne a pokud by je to náhodou napadlo, tak budou ječet, že daň měla být uvalena i na topné oleje. A že by to pro ně znamenalo dražší topení a obecně zdražení fůry věcí, to jim nedochází. Člověk by řekl, že zejména méně majetné vrstvy (obvykle levicově orientované) budou umět dobře počítat už proto, že si nemohou dovolit zbytečně utrácen. A on je opak pravdou. U zelených lumíků je to podobné. Sice ječí, že letecký benzín by měl zdražit na úroveň automobilového, ale že by to znamenalo cca. čtyřnásobné ceny letenek a pronikavé zvýšení ceny všeho, co se dopravuje letecky (včetně pošty), to jim jaksi uniká. Svět je divné místo k životu...
[141]
juro-p,
(Pavel Kořenský: 22.06.2007, 02:58:51
- Mail
- x)
mimochodem, z diskuse pod tím linkovaným článkem jsem se dozvěděl, že pan senátor Moldán je člen ODS. Nemohl bys mu zkusit tak nějak přátelsky navrhnout, ať si najme nějakého poradce, který se orientuje v problematice a umí počítat ? Pokud tedy chce psát články o ekologismu. Takhle, jak to píše, je to bída a stává se jen další figurkou z ODS, která je lidem leda pro smích. To fakt nechápe, že celé problematice leda škodí a škodí ve svém výsledku i partaji za kterou v tom Senátu sedí ?
[142]
pekne vysokoprevoschoditelstvo
(jako obvykle: 22.06.2007, 03:25:29
- x)
fakt pekne, mel byste to publikovat na nejakem verejnejsim miste nez je mistni knajpa. A taky byste s tim zarucene mel kapitalni uspech na seslostech tech ruznych hololebnych Narodnich sourucenstvi, Odporu , u slecny Edelmanove a urcite by se to libilo i v Klubu ceskeho pohranici.
[144]
Krásné ránko!
(Rpu?: 22.06.2007, 05:59:21
- odkaz
- x)
Posílená subsidiarita nás zajisté potěší. Teď ještě ta praxe, aby fungovala. Aby ten kanál byl průchodný i naším směrem. A nepřetahovali jsme se tu o kompetence jak kosové o žížalu. K čemuž nepochybně dojde, neb nic tak byrokrata nerozhněvá, jako když mu někdo bere hračku ..... ehm razítko.... \"...Naopak do textu se podařilo dostat český požadavek na zavedení pravidel posílené subsidiarity. Tedy principu, který zajišťuje efektivní přesun kompetencí jak od národních center do Bruselu, ale také opačně....\"
[146]
P.Kořenský
(Rpu?: 22.06.2007, 06:08:45
- x)
ad:\"A přitom těm truhlíkům vůbec nedochází, že pokud by byla spotřební daň na naftu i topný olej nulová, nikdo by státní kasu neoholil a ke \"krádeži\" by dojít ani teoreticky nemohlo.\" To je, s prominutím, pustá demagogie. Kdybych si nekoupila foťák, tak mi ho taky nemohli ukrást, že ano? Ta daň je pitomá a krást se nemá, to jsou sice fakta zcela nezpochybnitelná, ale při dalších úvahách bychom se mohli dobrat toho, že když zrušíme auta, tak nebude důvod krást naftu.....
[151]
Dobré ráno vespolek! Pavle Kořenský - Svět je divné místo k životu..., když se v něm vyskytují
(Loki_F: 22.06.2007, 07:06:18
- x)
exaltovaní magoři jako jsou zelení lumíci... Jura-p(e), Tvoje vyznání sdílím a podepisuji! A ten zelený lumík Moldán je zjevně barvoslepý - zvolil si stranu špatné barvy! };D))))
[152]
doxo,
(Rpu?: 22.06.2007, 07:33:08
- x)
zajisté jsme tomu vytvořili podmínky - stejně jako já jsem vytvořila podmínky zakoupením fotoaparátu k jeho ukradení. Krádež přece není důsledkem podmínek ....kristovanoho! Kdybychom neměli železné poklopy na kanálu, tak je cigoši nebudou krást ....zajisté....atd.....
[154]
Doxo, kdepak jste na tu pitomost přišel.
(Dušan Neumann: 22.06.2007, 07:36:41
- x)
Benzin je v USA zdaněn jak státně tak federálně. Uvedu jen několik příkladů. Nejvyší kombinovaná dan je new Yorku - 62.9 c, nejnižší je na Ajašce 26.4 c z gallonu. velké rozdíly jsou i mezi sousedícími státy. Kdykoliv jedu do New Yorku, vždycky tankuji v New Jersey nebo\'t tam je gallon benzinu zdaněn 32.9 centy zatímco v New Yorku je to 62.9 centu a u nás v PA 49.5 centu/gal. (federální daň, stejná pro všechny státy je 18.4 centu/gal.). Momentálně platím za gallon normálu u nás u nejlevnější pumpu $2.89. Zajímavé je, že například v Pa je daň na naftu o 4c vyšší než za benzin, zatímco v NY je naopak o 4 centy nižší za benzin. Prase aby se v tom vyznalo. Dań na letecký benzin je 4,7c a na jet-kerosin 3.7 centu....
[156]
Rputi: A také toho, že stranická příslušnost
(Loki_F: 22.06.2007, 07:42:41
- x)
není dostatečným mimikry pro zakrytí hlouposti...! Jak obecně dokazují i četní další! };D))) Pro dnešek se opět loučím, přijede mi houfec Sasů na exkurzi... Držte prapor vztyčený a \"Ignáce\" všeliké kopejte do riti!
[157]
jako obvykle,
(maYda: 22.06.2007, 07:51:22
- x)
zbožňuji osvícené jedince, kteří odkazují každého, kdo se každých pět minut neklaní směrem k Bruselu s poukazem, jak jsme blbí a bez toho Bruselu ztracení, hned k holým lebkám a jiným podivným spolkům. Už Vám někdo vysvětlil, že svět není černobílý a dokonce i pro barvoslepé nabízí celou škálu šedi různé intenzity? A víte, že pozitivní vztah k národu a zemi, odkud člověk vzešel, jakož i ochota mít \" vládu věcí svých\" ve svých rukou a nespoléhat na nějaké poručníky se kdysi, než půlce Evropy vymyly mozky nacisti a komunisti, považovaly za občanskou ctnost, ke které byla vedena již školní dítka od útlého mládí?
[159]
rputi
(maYda: 22.06.2007, 08:02:14
- x)
ale jistěžě jste koupí fotaparátu vytvořila podmínky pro krádež. A protože jste ty podmínky vytvořila Vy tím ho nalákala k tomuto trestnému činu, tak byste vlastně za tu krádež měla jít sedět za mříže Vy. V případě, že zloděj by byl jiného etnika, mohlo by se ještě vzít v úvahu, že v tom mohl být záměr poškodit celé etnikum, neb pak vzniká falešný dojem, že kradou všichni, ač to jsou nevinné oběti pokušení, kterému je vystavujeme vlastněním věcí a peněz a mohlo by se to ještě kvalifikovat jako nabádání k rasové nesnášenlivosti a rasově motivovaný trestný čin. RAdím Vám dobře, radši ten foťák nekupujte.
[163]
doxo, omlouvá vás jen to, že neznáte okolnosti - jinak bych vás musela zabít..:))
(Rpu?: 22.06.2007, 08:22:22
- x)
Fotoaparát mi byl ukraden u mě doma v době, kdy jsem si hodila po obědě šlofíka a naivně se domnívala, že stačí mít zamčená vrata, které dotyčná zlodějka přelezla, vešla do domu a aparát odcizila. \"Chápu\", že je mou vinou, že jsem ta vrata nechala udělat pouze 2m vysoká a neopatřila je zábranou z ostnatého drátu a do dveří nepostavila kulomet. A vůbec, kdybych se nenarodila nemohla by být dotyčná odoba svedena k tomuto trestnému činu... Herdek neblbněte....:))
[166]
Ale ne Dušane, já to tak neberu
(doxa: 22.06.2007, 09:09:01
- x)
Bratr podniknul tu velkou cestu po všech národních parcích v USA (s výjimkou Aljašky a Havaje) na počátku 90.let. Auto koupil v bazaru za 500 $ (vydrželo celou cestu a nakonec ho nechal stát bez značek v Bronxu) a ty ceny benzinu tam tenkrát opravdu byly podstatně nižší než tehdy u nás.
[168]
ad Rpuť
(skorostařík: 22.06.2007, 09:43:01
- Mail
- x)
ohledně té provokace vlastnictvím lze poukázat jenom na postup, teď nevím, jestli opřený o nějaký kázeňský řád nebo jen o vžitý systém, ve Wehrmachtu, kde voják, postižený ztrátou nějaké věci či hotovosti ze své skřínky, se po stížnosti nadřízenému poddůstojníkovi dočkal sám potrestání za to, že si svoje věci nedbale opatroval, a tím vlastně \"svedl\" spolubojovníka ke krádeži... Jinak díky za odkaz ve věci dětí paní Mauerové, leč jsem z toho jelen... na jedné straně se tvrdí, že soud \"nevyhověl žádosti otce o umožnění styku\", na druhé straně se praví, že předběžným opatřením styk otci s dětmi zakázal, což by se mi jevilo formulačně přiléhavějším. Nakonec po novinářích nelze požadovat pregnantní vyjadřování, protože by zpráva bez té omáčky kolem byla krátká, srozumitelná, ale zprávy v novinách by pak vyhlížely jako noty pro buben, a novináři by si k zaplnění plochy museli vymýšlet neřku-li lhát daleko víc, než běžně činí, a to už by nemuselo být v jejich silách.
[171]
doxo a foundry - je to trchu složitější
(Dušan Neumann: 22.06.2007, 10:20:17
- x)
federální spotřební dan je vypisována pouze na některé druhy služeb a zboží. Jednou z nich je daň z benzinu, jinou spotřební daní je - te\'d nevím přesně, ale asi 3.2% daň z telefonních linek, jejíž výtěžek jde údajně na financování pohotovostních linek a na příplatek k natažení linek na samoty... tento důvod pomalu odpadává. kromě toho jednotlivé státy ještě uvalují prodejní daně. Nejvyšší je opět v New Yorku 8.7%. V Penně je 6% a v Delaware 0%. New York City má ale napříkjlad zvýšenou spotřební da%n na hotelové ubytování 18%. V Pennsylvani má na prodej alkoholu monopl stát, trakže je tu drahý a proto kdykoliv jedeme přes Maryland nakoupíme bedny chlastu... atd. Zajímavé je, že i přes rozdílné daně obchod funguje hladce a jen někde se pašují cigarety z levné Karoliny do přirážkově drahého Michiganu. V tomhle podnikání vynikají Rusové. Ve většině států není prodejní daň na jídlo a oblečení. Proto je jídlo a palivo v USA podstatně levněji než v Evropě s progresivní skoro 20% DPH. Celkově je zdanění i z příjmu, dividend a dalších vládních výmyslů podstatně nižší než v EU.
[173]
Ahoj, už bych byl pryč
(Šumavák: 22.06.2007, 11:00:02
- x)
ale stoupla mi kobyla na prsty a tak si to leduji abych se dostal do boty a moc pobíhat nemohu. Našel jsem na NP: \"Američtí kolabotanti zabili euroústavu: Autor: Argument IP: 89.102.231.xxx Datum: 22.06.2007 10:25 Považuji za vhodné uvážit, zda by neměl být zaveden trestný čin útoku na Evropskou unii. Zdá se to sice komunistické, ale v celé Evropě a v USA je také zakázáno propagovat terorismus. Přitom terorismus je marginálním jevem ve srovnání s nebezpečím, která v sobě skrývá rozvrácení Evropy deformami ve stylu ODS a amerických kolaborantů. Skupina osob bez mandátu, Vondra, Klaus, Zahradil a několik podobných křiklounů ohrožuje perspektivu stamiliónů evropských občanů. Máme nečinně přihlížet této škůdcovské činnosti a dívat se, jak ubožácká parta samozvanců a ztroskotanců v žoldu USA rozvrací dílo celých generací poctivě pracujících Evropanů? To by bylo stejně šílené jako ignorovat rakovinu. Společnost, která toleruje zrádce, se sama odsuzuje k smrti.\" no není úžasnej??
[178]
Foundrymane,
(jura-p: 22.06.2007, 11:55:31
- x)
mě vždycky ten výpočet dne daňové svobody vadil. Ona totiž je nejasná suma toho, co se v konkrétním státě za daň považuje a co ne. Tak třeba u nás, počítá se den daňové svobody ze součtů hrubých mezd nebo ze součtu \"osobních nákladů\" firem. Jde o částku, která ze všech odvodů podléhá přerozdělování a nebo o částku, která se přerozděluje přes rozpočet veřejný nebo státní a to je sakra rozdíl. Jsou částky, které se přerozdělují jinde než v rozpočtu, ale přerozdělují se, započítané. Nikdo mě to přesně nevyložil a snad se to ani neví. Já to vidím takto. Podnikatel vynakládá na zaměstnance X. Z této částky dohodne se zaměstnancem mzdu. Ke mzdě připočte odvody za zdavotní a sociální, to je asi 35%. Ale to není vše. K souhrnu mezd připočte další 3,5% na sociální fond. Další procenta jako příspěvek na politiku zaměstnanosti, další procentíčko na pokutu za nezaměstnávání postižených. A už jsme na 40% nad mzdami. A kdoví, co ještě platí zaměstnavatel? A tady vzniká otázka, ve které si s mnoha lidmi nerozumím. Je sociální fond, ze kterého se platí ty slavné stravenky něco, co jako zaměstnanec dostávám, anebo mi vlastně ty peníze berou. Podle mě mě ty peníze jako zaměstnanci berou. To, že z nich pak část přerozdělí na mě, když spadnu do kategorie stravenkářů nebo příspěvkových dovolenkářů na věci nic nemění. I u ostatních daní něco dostávám zpět jako sociální dávku, když spadnu do kategorie příjemců této dávky . Podle mě je sociální fond daní, protože se peníze, které by jinak mohly být moje, to znamená, že bych o nich rozhodoval já, stávají penězi, které někdo přerozděluje a to, jestli se mi částečně vrátí není pro daňový charakter rozhodující. A patří do výpočtu dne daňové svobody obecní poplatky? A televizní daň? A lázeňský příplatek. A rekreační příplatek za ubytování? A dálniční známka, A psí známka, A ... A kanceláře odborů? A spotřební daň? A DPH ze spotřební daně? To jsou také daně a nemalé? Počítají se tam do toho dne? Většina lidí si fakt myslí, že ty peníze na stravenky dostávají, vůbec jim nedochází, že jim je berou a pak částečně přidělí jako pseudosociální dávku. Že by o ten FKSP mohli mít větší plat. Ale pak hned stravenkáři namítnou, oni by to zdanili. A vůbec jim nedochází, že FKSP je daň. Daň, co nejde přes rozpočet, ale rozdělí ji místo poslanců odboráři. Ale mě přece může být jedno, kdo to přerozděluje, když ne já. Nějak mi přijde ten výpočet dne daňové svobody stejně odfláklej a zmateční a když k tomu připočtu různost daňových a poplatkových a desátkových systémů ve světě, tak nevím.
[179]
No a jednoduché řešení,
(jura-p: 22.06.2007, 12:10:13
- x)
poslanci právě v hrůze vybuzené Čunkiádou zamítli. To že by nebyla imunita a že by se pak mohla ctít presumpce neviny jim přišlo hrozné. V hrůze z toho, jak policajti začli \"dělat\" Čunka, místo aby vyšetřovali předání úplatku, v hrůze z novinářů, kteří už veřejnosti vnutili mínění, že politik nemá základní občanská práva, jako je právě předpoklad neviny. A ta čunkiáda vypadá jako soutěž o to, kdo se bude chovat hloupěji. Jestli Čunek, nebo policajti. Novináři fandí Čunkovi, ale hloupější chyby dělají policajti
[180]
Teda - kam vy jste se to od vztahu k EU dostali? :-)
(Dana: 22.06.2007, 12:15:23
- Mail
- x)
Takže můžu přidat také jedno OT? Potřebovala bych radu - příští týden v pátek jedu na promoci do Matičky - synovec zdárně ukončil studia Mat-fyzu a já nevím, co mu k tak významné události dát,jaký dárek na připomínku? Vystudoval jak říká naše babička \"cosi od počítačů\", jako koníčka provozuje společenský tanec - má několik trofejí z amaterských soutěží a jinak rád vaří a peče. Ale přece mu k promoci nedám pánev????? Na nějaké šperky či ozdoby si nepotrpí a tak jsem s fantazií u konce...
[181]
Juro, máš nepochybně pravdu,
(Rpu?: 22.06.2007, 12:25:40
- x)
jen by to chtělo trochu civilizovanější opozici. Dovedeš si představit tu smršť obvinění, kdyby měli Paroubek &comp. volné ruce...? Vezmi si Grossovy týmy, včetně toho (\"Majetek\"), který se profláknul jen náhodou u soudu, když tam starosta jedné vesnice začal mávat nějakým papírem a vykřikovat o trestním stíhání... A Gross má kartotéku zajisté nabitou dalšími informacemi. Tohle všechno by se nejdřív muselo pročistit a zlikvidovat ...
[183]
Čunkiáda
(František I.: 22.06.2007, 12:37:52
- Mail
- x)
Juro, Čunek má před mnohými z vás mediální náskok. Jako jediný se pokusil přeze všechna protivenství něco dělat s Cikány. Nikdo druhý se nenašel. Vy ostatní jste zahrnování do masy lidí, kteří víceméně škodí a berou za to moc peněz. (Ještě jim nedošlo, že plat ředitele ČEZu se všemi pašalíky je vyšší než náklady na obě sněmovny a možná presidenta k tomu.) Je to obdoba toho,jako když začal A.V. Frič dělat indiánům do stříbrných penízků dírky. Podle nich jsou totiž všichni běloši k ničemu, pouze Frič uměl něco užitečného. Čeští novináři uvažují podobně. Navíc policajti jsou obecně nepopulární-rádi buzerují, vybírají pokuty, když vás okradou, povětšinou nepomohou na navíc se určitě nejedná o myšlenkové giganty (mimochodem, lustrování až pod rok 1985 o tom jenom svědčí). Tím pádem se stávají snadnými a oblíbenými mediálními terči. Něco ve smyslu Keystounští policajti. Když se dá dohromady hrdina v boji proti cikánům a blbí policajti, není tak těžké uhádnout, kdo bude vítěz.
[185]
juro-p
(Finist: 22.06.2007, 13:03:41
- odkaz
- x)
o metodice výpočtu dne daňové svobody viz odkaz. Ovšem máte pravdu že ten výpočet je víceméně orientační a den daňové svobody spýše symbolický. Podle mých informací se to u nás počítá tak - celkové výdaje všech veřejných rozpočtů/hdp. Takže v těch výdajích by vlastně mělo být zahrnuto všechno co lidi zaplatili i to co v budoucnu budou muset zaplatit (to co si stát a obce napůjčovali)
[186]
Juro-p,
(Foundryman: 22.06.2007, 13:05:45
- Mail
- x)
do daní pro den daňové svobody se počítají daně přímé (např. z příjmu, z nemovitosti atd.), daně nepřímé (např. DPH, spotř. daň), odvody na sociální a zdravotní pojištění. FKSP je v podstatě přerozdělování v rámci firmy, není ze zákona povinný. Pěkně a přehledně je to vyloženo na www.cenastatu.cz
[188]
A hele piškuntála ....Sarkozyho...tak vlný pohyb osob ještě není a volný pohyb zboží jde do pryč? Proč jsme tam vlastně tedy lez
(Rpu?: 22.06.2007, 13:21:51
- odkaz
- x)
.... Ale francouzský prezident Nicolas Sarkozy. Ten si totiž dovolil sáhnout na základ Evropské unie. Pod jeho tlakem byly včera v pozdních hodinách vypuštěny z návrhu konečné dohody dvě podstatná slůvka. \"Volný a nepokřivený\". A to ve vztahu k trhu unie. Neboli nová formulace je, že unie spočívá mimo jiné na trhu. Kromě toho se Francouzům povedlo do textu prosadit zmínky o sociálním sbližování a plné zaměstnanosti....
[189]
doxa - sami vykopali jamu LTO
(jako obvykle: 22.06.2007, 13:27:26
- x)
ne tu vykopal exsoudruh Dlouhy a spol. protoze lacinejsi diesel je i v jinych zemich evropy a takova danova zverstva se kolem nej nedeji. On se jednoduse barvi. Ale barveni nam Dlouhy a spol udatne vzdorovali. Bylo tenkrat k smichu slyset ty ruzne vytacky o technologicke nemoznosti etc, kdyz v civilizaci meli barveni a hlavne detekci zmaknute. Asi tak bych to videl. Dusanku, Rudy Ken je tak trosku na kapitalistickem voditku. ale snaha dobra. Nevite co rika motl na Klausovo priznani globalniho oteplovani - ja to ted bude s hokejkovym grafem?
[191]
Františku,
(jura-p: 22.06.2007, 14:29:57
- x)
možná má před mnohými z nás Čunek náskok, ale jen s těmi, co jsou ve stejném závodě. A to já prostě nejsem. Já jezdím za veterány a nikdy jsem nedělal závody do vrchu. Ty jsou jen krátkodobé navrch a pak nějak většinou ještě rychleji dolů. A většina z nich už do druhého kola nenastoupí. Já patřím mezi vytrvalce. Ale většina z těch, co se vydala na ten závod do vrchu, když sjíždí, někdy i padá dolů, tak říká, když nás míjí, že takhle si ten závod nepředstavovala. Ale vždycky za ty jejich chybné představy může někdo druhej. A vsadím se, že Čunkovi nikdy nedojde, že tam nahoře neměl mluvit o tom, že nepřijal nějakých mizerných pětset tisíc, ale že tam měl řídit ministerstvo, Které už teď, neřízeno, přichází o stamiliony. NO, JO, ALE: Není pro Čunka vlastně štěstím, že neřídí ministerstvo, protože se soudí? Bylo by pro Čunka lepší, kdyby se nesoudil a seděl na ministerstvu a přitom se přišlo na to, že ač ministerstvo řídí, tak do něj vnáší spíše zmatek a ministerstvo tak přichází o stamiliony?
[192]
A jak se tam vejdou...?
(Rpu?: 22.06.2007, 16:19:29
- odkaz
- x)
Odboráři slibují, že v sobotu zaplní desetitisíce lidí horní část Václavského náměstí v Praze. Sejdou se při protestu proti \"Škrtformě\" vlády, tedy jejich reformních krocích, který svolala Českomoravská konfederace odborových svazů. Prezident Hospodářské komory ČR Jaromír Drábek však tato čísla zpochybňuje: \"Jsem upřímně zvědav, jak hojná bude účast. Zimní demonstrace bývají z tohoto pohledu úspěšné, většinou se dají spojit s předvánočními nákupy.\" Domnívá se ale, že časné zahájení letních slev by účasti mohlo pomoci. \"Vzhledem k tomu, že letní slevy letos začaly o pár dní dříve než jiné roky, je dost pravděpodobné, že i zítra se do hlavního města sjedou odboráři v hojném počtu,\" dodává. ...
[196]
Juro,
(František I.: 22.06.2007, 17:23:04
- Mail
- x)
samozřejmě, že máte pravdu. Existuje však ještě jedna pravda - mediální. Tam už to tak zřetelné není. Bohužel noviny zajímá více úplatek, ať už ho zmíněný dostal či nikoliv, ale jestli pracuje, to je věc vedlejší. Co se mi doneslo, Paroubek nebyl na jeho místě o nic pracovitější a navíc poddané rád buzeroval. (To mu od RAJe zůstalo.) Krom několika nesmělých poznámek, které rychle upadly v zapomenutí, vylezl z ministerského místa s jedničkou se srpem a kladivem. Realita je sice hezoučká záležitost, ale lid chce sny, postižené, zloděje, korupčníky a hrdiny na jednom talíři. Bohužel je to chytlavé. Kdysi jsme začali dostávat tzv. Polední expres. Nejdříve jsme se tuším Antonínovi Svobodovic smáli, ale do měsíce to byly noviny, které jsme četli jako prvé. A to jsme velice dobře věděli, že je to brak, jakému není rovno. Prostě tzv. psychologie davu by se neměla přehlížet. Říká se, že i roduvěrný katolík se občas jukne na porno. Pan Čunek i pan Paroubek je bohužel to prono.
[197]
Aničko,
(martina: 22.06.2007, 17:28:54
- x)
přeju bezbolestný (ve všech významech toho slova) den. :-) A to samé ostatním!!! Já se vrátila od dentisty... Tak proto to přání :-) Odborářky pojedou na chatu! Ve vleku odborářů. Viděli jste někdo odboráře, který by v SOBOTU (den volna) jel někam do Prahéé??? Nevěřím těm desetitisícům. Ani tisícům. Stovky možná... Tak tři stovky. Ani pět...
[202]
No, ono je vlastně škoda,
(Rpu?: 22.06.2007, 18:28:47
- x)
že nezůstalo to horko - v pravý poledne na Václaváku - to je ono...:)) Já jen dumám, jak se ty desetisíce vejdou na horní konec - jak je ohlášeno - možná postupně - první turnus se dostaví a druhej půjde nakoupit ...atd. A taky by mě zajímalo, proč jim tolik vadí osvobození od dědické daně - že by nic nedědili...? martino - upřímnou soustrast...
[204]
Anko,
(martina: 22.06.2007, 18:56:08
- x)
dík za pofoukání, ale jsem dobrá :-)) Díky paní doktorce. Je \"drahá\" (šak sa optajte u druhých...) Co to je za móresy, aby za \"blombu\" účtovala 100,-- a za přední dokonca 300,--. Korun.... Díky nejenom těmto \"cenám\" paní dentistka má stálou klientelu. A ta klientela si ráda připlatí. Jsem ráda, že si mohu připlatit :-) A k odborářům: \"...nechme se překvapit...\" Fakt bych si vsadila na počet odborářů max. 500 - 700 ks. Táto, ale to je sobota. Jedem na chatičku, dyk je všecko stejný. Ať volíš koho chceš. A vjeci koupíš už dnes v Penny, Diskontu,Lidlu.... A zase je to dnes jenom výkřik...
[206]
maYda
(kdo jiny: 22.06.2007, 19:07:11
- x)
no kdyz myslite, ze nenadseni nad hystrionskym mixem nekterych vaznych namitek k fungovani EU instituci a kriku, ktery vyluzuji tresnova a hololebna uskupeni je projevem nedostatku vlastenectvi, tak prosim. V kazdem pripade pan zastupitel ted docela hezky sekunduje Putinovi v jeho snahach rozebrat evropu. A jak jsem jiz jednou rekl - kdyz je tohle vsechno pravda, tak proc uz Senator neni v cele pripravneho vyboru strany majici jako hlavni bod programu vystoupeni z EU? Po vystoupeni z Ceska se mu muze splnit VSE po cem touzi, uplne vse! Dokonce bude moci hrdinne branit se svymi kompatrioty prazdne plynove zasobniky na Morave. Vzpominam si, jak pan zastupitel hystercil pri prijimani eurozatykace, sliboval procesi obzalovanych v cizich statech a temer nastup policejni totality. Mozna ze by ted po vice nez roce stalo za to fungovani eurozatykace lehce zhodnotit a upozornit na excesy, ktere se udaly. Znate to o tom vtipnem chlapeckovi, co otravoval dokola krikem vlk, vlk?
[218]
2 maYda
(PeS: 22.06.2007, 21:24:00
- x)
ad 20:48 - nikoli vlk chlapečkovi, ale chlapeček vlkovi. On byl totiž ten chlapeček tak trochu buzerant a zoofil. A pak jsou z toho problémy, neb vlk je zákonem chráněné zviřátko. A přihřátí zoofilní chlapečkové jsou taky zákonem chránění, jakožto sexuální menšina. No a pak se holt licituje, kdo je chráněnej víc a kdo teda tu natrženou prdel odskáče...
[220]
2 Anka
(PeS: 22.06.2007, 21:30:19
- x)
já to jenom navrhoval, já věděl, že u některých to neprojde... To už je jak s těma policajtama - jak se vrátěj z obchůzky... \"Náčelníku, nic zvláštního se nestalo, jen támhle v parku se válela v křoví ožralá nahatá ženská!\" \"No, doufám, že jste ji ignorovali?\" \"Jo, já jednou, kolega třikrát!\"
[232]
Bratři Kaczynští zablokovali jednání v Bruselu
(Vít Blaha: 22.06.2007, 21:48:16
- Mail
- odkaz
- x)
Německá kancléřka Angela Merkelová dala polskému prezidentovi Lechu Kaczynskému na summitu EU v Bruselu \"nůž na krk\". Předložila mu návrh, který by měl vyřešit polský negativní postoj vůči jednání o budocnosti EU. Polský prezident ale doposud čekal na reakci svého bratra, premiéra Jaroslawa Kaczynského, který podle nejnovější informace zamítl možnost jakékoliv dohody. \"Obávám se, že při jednání na summitu EU o reformní smlouvě nenalezeme kompromis,\" sdělil premiér pro polskou televizní stanici. Návrhy propočítávají nejenom polští matematici, v pohotovosti je i německá skupinka přítomná v prostorách Rady EU. Podle diplomatických zdrojů němečtí matematici po několika hodinové práci přiznali, že polský návrh je spravedlivější než ten Merkelové. Možnost, že by 26 členských států bratrům Kaczynským ustoupilo, je ale minimální.
[237]
Němečtí matematici si to pěkně pohnojili...
(Vít Blaha: 22.06.2007, 21:54:44
- Mail
- odkaz
- x)
Anko, před několika lety byl na ČT velmi zajímavý dokument o přístupových jednáních do EU... Pamatuji si, že Poláci si tam tehdy dojednali co chtěli. My jsme tam měli tu squadru co ji ani nechci jmenovat, ale ten film byl pozoruhodný v tom, jak ukázal, jak se hájí národní zájmy... I když si někteří stále myslí, že je to sprosté sousloví...
[238]
Prušánky u Hodonína
(divana: 22.06.2007, 21:55:49
- odkaz
- x)
od 21:00 dnes na čt2 se odtamtud zesměšňoval paroubek. ze studia si ho dobře směřoval mladý železný. zatím to ještě není v archívu, ale dávám odkaz - až to tam bude, rozhodně to stojí za zhlédnutí: paroubek a brusel, paroubek a všichni otatní...
[240]
Anko,
(Vít Blaha: 22.06.2007, 22:04:42
- Mail
- odkaz
- x)
já jsme chvíli hledal na vlastním webu a nael tři roky starou poznámku k tomu dokumentu: \"...V pátek večer uvedl II. Program České televize velmi zajímavý dokumentární film dánské televize Cesta do Evropy , s podtitulem Jak to bylo v Kodani aneb V patách těm, kdo rozhodovali o naem vstupu do EU. Po upozornění kolegy v práci jsem ho shlédl a v repríze, v noci z pondělí na úterý. Dántí filmaři sledovali svého ministerského předsedu Anderse Rasmussene jak vede za EU přístupové rozhovory s kandidátskými zeměmi. Jestli měl někdo představu, e těmto jednáním musely předcházet ekonomické studie z nich se odvíjely nabídky EU vůči čepici mačkajícím adatelům z té chudí části Evropy, byl vyléčen hodně rychle.. Mne osobně nejvíce zaujaly čtyři věci průběh jednání s Leszken Millerem polským premiérem, který zcela tvrdě a nekompromisně hájil zájmy Polska, jediná zmínka v pořadu o České republice e je problém se zasedacím pořádkem Čechů při závěrečném focení, trhovecké dohadování o tom kolik se přihodí jednotlivým zemím (Polsku přidali 1 miliardu Euro a na vechny zbývající vylo jen 300 milionů ve filmu říkali Maltě dáme 60, Čechům 20. Co kdy se budou ptát podle jakého klíče ? No tak řekneme, e podle politického ) a čtvrtá věc kdy během závěrečného jednání mezi čtyřma očima Rasmussena a Millera, které konkretizovalo detaily přístupové smlouvy, si uspořádal německý kancléř Gerhard Schröder separátní tiskovou konferenci, na ní prezentoval tu miliardu pro Poláky jako německý dárek. Ty zkoprnělé a protáhlé kyselé obličeje dánských politiků byly kouzelné.. Vyjadřovali se poměrně překvapeně (eufemismus). Nejlepí ovem byly titulky z nich jsme se dověděli, e na přání dánského premiéra byly určité pasáe vystříhány, aby vůbec dánská vláda dala svolení k promítání...\" Celé v odkazu...
[242]
PeSi a rejpale
(maYda: 22.06.2007, 22:07:33
- x)
derrierre? \" promiňte, ale ono to lze chápat jako \"\"to byl ten chlapeček, co když ten vlk přišel, tak mu ( chlapečkovi) natrhl( ten vlk)....atd.\" i jako¨ \"to byl ten chlapeček, co když ten vlk přišel, tak mu ( vlkovi) natrhl ( chalpeček)....atd. Ale hlavně že mám jasno, co připadá fifíkovi vtipné.
[245]
Jejda, oprava :
(maYda: 22.06.2007, 22:14:13
- x)
\"to byl ten chlapeček, co když ten vlk přišel, tak mu natrhl derrierre? \" promiňte, ale ono to lze chápat jako \"to byl ten chlapeček, co když ten vlk přišel, tak mu ( chlapečkovi) natrhl( ten vlk)....atd.\" i jako¨ \"to byl ten chlapeček, co když ten vlk přišel, tak mu ( vlkovi) natrhl ( chlapeček)....atd. To mám z toho, že jsa líná psát, přetahuju myší a zapomínám, že to taky musím kopírovat. no jo, ale když se s Vámi potomek pokouší debatovat o globálním oteplování skrz dveře WC, kde sedí nad novinama, místo aby dávno ležel v pelechu s plyšákem v náručí, tak kdo by byl zcela při smyslech, že jo?
[246]
No, jen ať se chlapci kočkujou....
(Rpu?: 22.06.2007, 22:15:30
- x)
Německá kancléřka Angela Merkelová, jejíž země nyní předsedá EU, v pátek večer navrhla účastníkům summitu o reformách unijních institucí, aby o nové smlouvě EU začali případně jednat i bez Polska. Tato země dohodu ostatních států odmítá. (novinky)
[249]
Dobře soudíš, Anko,
(AeroKarel: 22.06.2007, 22:17:45
- Mail
- x)
mám k lidem hýřícím odsudky oponentů lehké výhrady. Pokud by to vskutku byla banda primitivních hololebců, je diskuse zbytečná, nepochopí to. Pokud ne, je zase zbytečné to titulování. Ale asi hledám logiku na nesprávné adrese. Vyignorovat je nejspíš ten správný postup, jenž jsem ani já nedodržel.
[250]
No,
(Pavel Kořenský: 22.06.2007, 22:36:05
- Mail
- x)
mně na tom zatím nejvíc pobavilo ustanovení společného představitele EU pro zahraniční politiku. Sice nebude mít žádné pravomoci, ale cituji \"Funkce nejvyššího diplomata bude kombinací práce současného vysokého představitele EU pro zahraniční a bezpečnostní politiku Javiera Solany, který se soustředí na řešení problémů diplomatikou cestou, a evropské komisařky pro vnější vztahy Benity Ferrery-Waldnerové, zodpovědné za finanční pomoc poskytovanou Evropskou komisí.\" Což si představuji (patrně právem) jako kombinaci žvanění a rozdávání prachů kdejakým arabským sráčům a teroristům. Vzhledem k tomu, že pro něj bude ročně vyčleněno 10 miliard Euro z EUnijního rozpočtu, musí to být super šolich. Kdyby náhodou někoho hledali, tak já bych to tedy vzal. Rád cestuju, rád utrácím, hovořím anglicky, francouzsky, španělsky, rusky, česky a slovensky. A za těch deset gigaeuro ročně se klidně dobrovolně naučím i arabsky, německy a čínsky. :-))))
[251]
Tak se přiostřuje....
(Šumavák: 22.06.2007, 22:46:46
- x)
Na slova polského premiéra reagovala Merkelová jednoznačně: \"Jednejme i bez souhlasu Polska,\" vyzvala. Já si tu ráno dělal srandu a připomínal ty polské kadety na koních s tasenými šavlemi proti německým tankům. A mám dojem, že po tomhle vyjádření Angely, začali sedlat! A říká-li k tomu Jo Lejno,:\"Je třeba mít konsensus na konci jednání, ne na začátku, \" tak dráždí hada bosou nohou! Protože ať dojednají , co dojednají bez spoluúčasti Poláků, tak tím spíše jim to Poláci na konci neschválí!A dokud to neschválí, tak platí současný způsob rozhodování.... jednomyslně!
[252]
Pavle, tak to nemáš šanci,
(Šumavák: 22.06.2007, 22:54:15
- x)
protože si představ, že Francie chce plnou zaměstnanost a ví cio tlumočníků by kvůli Tobě bylo bez práce? Jo kdybys jako Špidla mluvil jen česky a slíbil, že se za rok naučíš třeba německy..... to bys šanci měl. Ale, někoho, kdo rozumí tomu co druzí říkají, tam fakt nemohou potřebovat! tlumočníci dostano od komise, co maj říkat druhé straně a jedno co kdo říká!
[255]
Pavle,
(AeroKarel: 22.06.2007, 23:51:17
- Mail
- x)
podstatné je, jak nám oběma známo jest, zda máš ty správné konexe, i kdybys mluvil ještě i rétorománsky. A nebo, zda se Tě někdo bojí natolik, že Tě do Brusele uklidí. Takže se nejspíš uvidíme u Vodičky a ne u Wassermana, Eauxněco nebo Watermana v Bruseli.
[257]
Summit: Česko a Litva přišly Polsku na pomoc
(Vít Blaha: 23.06.2007, 00:01:46
- Mail
- odkaz
- x)
\"...Německo se dostalo pod palbu kritiky některých členských států Evropské unie za to, že se snaží izolovat Polsko kvůli otázce volebního systému v Radě EU. Několik států zatlačilo na kancléřku Merkelovou, aby pokračovala v hledání kompromisu s Varšavou. Oznámily to novinářům v Bruselu diplomatické zdroje. Proti taktice Německa, které navrhlo pokračovat v jednáních o reformě institucí unie bez Polska, vystoupila Česká republika a Litva. Také britský premiér Tony Blair a francouzský prezident Nikolas Sarkozy se osobně sešli s Angelou Merkelovou a vyzvali ji, aby dala vyjednáváním s Poláky další šanci. Chtějí také, aby poskytla Varšavě delší čas na seznámení se s hlasovacím systémem, který německé předsednictvo v nové smlouvě navrhuje...\"
[260]
Brusel sem, brusel tam
(maYda: 23.06.2007, 00:30:31
- x)
dítě mi vlastní palicí vysklilo dveře mezi předsíní a obývákem. Patnáct minut před půlnocí. Zaplať Bůh má tvrdou palici,takže to odneslo nepatrným šrámem na čele, ale neodvedlo dokonalou práci, musela jsem zbytek skla vypáčit, což se neobešlo bez dalšího zvučného řinčení skla. teď si olizuju řezné rány, utrpěné při likvidaci škod a přemýšlím, jetsli budu mít popotahování za rušení nočního klidu v domě skrz to řinčení skla, kde nzítra seženu sklenáře a proč si ti potomci takovéhle příhody šetří vždycky jako naschvál, když tatínek není doma. Ni, na druhou stranu, když vezmu v úvahu, jak málo chyběklo, aby tu stříkala krev a já sháněla pohovost na nějaké to šití, tak jsem ještě nedopadla nejhůř. Dcera ostatně taky ne. Dokonce se ani neřízla, když se - střepy nestřepy, přes to sklo hrnula dál tam, kam měla namířeno.
[261]
(Loki_F: 23.06.2007, 00:33:46
- x)
Předseda Evropského parlamentu Hans-Gert Pöttering vyzdvihl důležitost tohoto summitu pro budoucnost Evropské unie a zároveň upozornil představitele jednotlivých členských zemí EU, že na sobě nesou břímě, jak se o probíhajícím summitu bude jednou mluvit. \"Pokud to půjde dobře, vstoupíte všichni do historie,\" prohlásil šéf EP. ... nuže, já myslím, že do historie vstupí i v případě, že to nepůjde dobře! };D)))
[262]
Litvě se nedivím.
(jura-p: 23.06.2007, 00:34:04
- x)
Když Rusové přestali do Litvy dodávat naftu, že jako mají poruchu, tak se Litvy zastali jen Poláci, už nasraní tím bypassem přes Balt, co je Němci obešli. A jinak nikdo. Už déle jak půl roku se veškerá nafta do Litvy dováží tankery a EU nic. Proto Poláci také chtějí společnou energetickou politiku vůči Rusku. Ono to jen tak vypadá, že na srazu EU se mluví o teoretických otázkách, ale není tomu docela tak. A to, co navrhla ta východní Němka je naprosto bezprecedentní. Ještě, že nenavrhla okupaci Polska v rámci doktríny o omezené suverenitě. Za narušování jednotného postupu podle německých návrhů.
[263]
Já si myslím, že do historie nevstoupí nijak slavně.
(jura-p: 23.06.2007, 00:40:21
- x)
Představa, že se Evropa musí rychle upéct, nebo by se zkazila, je dána úrovní baby, co to jednání vede. Ti starci, co usmolili na konventu tu ústavu, už historií jsou a nic moc se nestalo. Prostě je to tak, že čas neuhání krokem obra. Evropa přečká i období netrpělivých integrátorů. Proč nikdo nepíše o tom, co se stalo s požadavky Anglie?
[264]
Hele, z toho nejsem moudrej !
(Šumavák: 23.06.2007, 00:40:55
- x)
to ihned.cz tam má titulek:Summit skončil dohodou, datovaný 22.6. 20:24 !!!! Na ORF ještě o půlnoci hovořil zpravodaj z Bruselu , že to spíš vypadá na roztržku v EU. Že by ten reporter na ihned.cz na to kašlal, a hru pochválil, přestože divadlo před představením shořelo?
[265]
Ale od toho konventu
(jura-p: 23.06.2007, 00:49:54
- x)
se v Evropě rozpoutala zajímavá vyjednávací taktika. Těm, kteří se mají dohodnout, se dokumenty v definitivním znění předkládají na poslední chvíli, aby se nemohli připravit. Předtím jen rámcová znění. Poláci si dovezli deset matematiků, aby jim přepočítávali návrhy, jeden z nejhloupějších byl ten náš, takzvaně kompromisní. A Poláci na to, že ten jejich návrh je už kompromisem, a že sjednáváat kompromis z kompromisu, to že není jejich šálek kávy. A vypadá to, že ten polský návrh lépe vystihuje to, co verbálně chce dosáhnout ta východní Němka. Ale přiznat to, se ostatním nechce, protože by nedosáhli toho, co chtěli dosáhnout a o čem přirozeně nemluvili a to je to, že stačí aby se domluvily v Evropě čtyři velké země a zablokují cokoli a když získají ještě pár malých nohsledů, tak prosadí cokoli. Procento obyvatel mají sami a pár Rakousk a Lucembursk jim odmávne cokoli.
[266]
Vždyť říkám, že kecaj:
(Šumavák: 23.06.2007, 00:52:38
- x)
22. června 2007 19:44, aktualizováno 23.6. 0:29 Na summitu Evropské unie v Bruselu se snad schyluje k dohodě. Alespoň to tvrdí zdroje z francouzské delegace, podle nichž i vzdorovité Polsko přijme kompromisní návrh na reformy unijních institucí. Pokud ne, německá kancléřka Angela Merkelová je připravena odstavit Varšavu alespoň dočasně na vedlejší kolej. Takže zatím stále jednaj.Jestli už se neperou....
[269]
Šumaváku,
(maYda: 23.06.2007, 00:56:10
- x)
to dá rozum, žře reportér to masmoliluž včera. Dopoledne nebo tak nějak To se pak přihodí něco konkrétna a v tom chvatu se přehlídne, že si tam všichni nepadli do náruče... No co, sklo je zametený, dítě přežilo, já přežila a tak sned dá PánBůh a pžežijem i boje o evropskou ústavu... Já jdu spát. A rezevaci už mám! Teď jen stihnout zaplatit včas, aby nepropadla.
[270]
Je a teď jsem si všiml,
(jura-p: 23.06.2007, 01:08:44
- x)
že kdo jiný tady zase lhal. Prý jsem sliboval procesi obzalovanych v cizich statech a temer nastup policejni totality. Tak to jsem tedy nikdy nesliboval. Zase si vymýšlí nepravdy a podsouvá je jiným, aby za své výmysly vzápětí člověka snížil. Trapná taktika. Ale když tak nad tím přemýšlím, tak na té myšlence téměř nástupu policejní totality něco bude. Přece jen ten PF je schopen debatu rozvíjet. Jenom by své myšlenky měl připisovat sobě a nestydět se za ně. Ano, PF, toho mezinárodního zatykače v kombinaci s Europolem řízeným komisí v kombinaci s přeshraničními zásahy policie by šlo využít k nástupu policejní totality. Proto bude potřeba se takovýmto praktikám vycházejícím z Brusele bránit. Angličani a Irové velmi dobře vědí, proč je odmítají.
[275]
Šumaváku, maYdo,
(Vít Blaha: 23.06.2007, 01:37:18
- Mail
- odkaz
- x)
ono to ihned.cz má celkem jednoduché vysvětlení - na rozdíl od všech ostatních velkých českých serverů mělo ihned skutečně on-line zpravodajství - první článek vyvěsili v těch 20:24 a pak ho jen editovali - a současně i titulky - byl to ale stále ten původní text (i když v průběhu času asi 4x doplňovaný a měněný), takže u něj visel původní čas zadání...
[277]
Pěkné ránko!
(Rpu?: 23.06.2007, 07:13:11
- odkaz
- x)
Zdá se, že v Bruseli chrápou ...ještě ...naštěstí, aspoň je chvíli klid. Ještě chvíli se kočkovat můžou, ale moc času už nejspíš nezbývá. Konec srandy - Kajda ante portas. A natvrdo. Takže budou jiné starosti. Rakousku by to např. pomohlo zatrhnout rozšíření Schengenu v původním termínu.... Rputí axiom: Malí lidé neumí řešit velké věci. Po činech poznáme je .....
[279]
Dobré ráno
(skimic: 23.06.2007, 08:49:38
- x)
... po týdnu nakukuji a podle očekávávní se promrskávalo dění kolem Merkel dýchánku. Myslím, že je znovu třeba ocenit nepředposr.nost Poláků. Vybojovaný čas do roku 2014 je obrovská výhra a i ty následující tři roky je stále ještě šance něco upravit. Britové též svoji rozhodnou pozici neopustili. Charta proto bude závazná jen pro hujery, které si ji sami jako závaznou určí /určili/. Co znamenají kydy o plné zaměstnanosti se ještě uvidí. Podstatné je ovšem, alespoň podle mého mínění vypuštění pasáže o volném a konkurenčním trhu opepřené výhradou k veřejným službám. Jeden pilíř se zhroutil a EU již není tou, která byla v době našeho vstupu a pro kterou lehká většina v referendu hlasovala. Kdo vidět nechce, samozřejmě nevidí. Žádná tragedie. Dějí se i horší věci. Je nutno to akomodovat a byrokraty a federalisty dále intenzivně vykuřovat z okolí příbytků normálních lidí :)
[283]
skimici,
(Rpu?: 23.06.2007, 09:27:27
- x)
já bych řekla, že ten pilíř byl dost podstatnej a vůbec se mi to nezamlouvá - i když jsou hlasy, které tvrdí, že je to zmiňováno na jiných místech. Bych řekla, že je to výsledek vysypávání španělské zeleniny na francouzské silnice. A zakládá to na hromadu unijních nesvárů... Plné zaměstnanosti pak lze dosáhnout jedině paragrafem o příživnictví ... to už tu taky bylo - Varšavská smlouva - náš vzor - nejspíš se dočkáme....
[284]
Rputi
(skimic: 23.06.2007, 09:40:06
- x)
... ovšemže byl podstatnej. Byl. Už neexistuje. Proto jsem měl na mysli spíše něco co by se dalo vyjádřit třeba \"neskládáním rukou do klína\" neb ten kdož chvíli stál již stojí opodál, s klasikem řečeno :) Divano dík za odkaz. Těšil jsem se na nějakou palbu, nicméně i pohled na tvář pana Paroubka a poslech jeho duchaplných analýz a postřehů je po týdnu nedobrovolné abstinence velmi osvěžující :)
[288]
Vítku
(skimic: 23.06.2007, 10:02:02
- x)
... z jedné strany na to člověk nadává, z druhé strany týden strávený prací v Bruselském ofisu je příjemné osvěžení. Vztahy, pohoda ostatních, slušné chování a tak. EÚstava vůbec nebyla předmětem rozhovorů. Normální lidi to nezajímá. Nemají naši zkušenost. Pravý kapitalismus je paradoxně v současném Rusku. Než to Putin utáhne. Pracuji i tam, ale žít bych tam však něchtěl. Někdy si unaveně říkám, jestli ti hujeři nemají pravdu. Pokud Bruseli vlezou do řiti dostatečně hluboko, za pár generací se \"české\" problémy řešit nebudou a potomci našich potomků budou eurovysmátí. Fakt nevím.
[289]
Tohle není kompromis,
(kocour: 23.06.2007, 10:10:44
- x)
to je jen odklad, aby Němci nemuseli utrpět úplnou porážku. Čtu-li to správně, tak zatím se hlasuje, jak chtělo Polsko, ale jen do roku 2014, maximálně 2017, pak se hlasuje podle pravidel obsažených v euroústavě ... Z různých článků není jasné, zda Listina má či nemá být právně závazná, jen to, že se nebude aplikovat navzdory britskému právu (čili navzdory třeba českému ano?). Lidská práva nepotřebují další listinu, lidská práva potřebují udělat pořádek v těch stávajících - sebrat na jednu hromadu a vyškrtat duplicity, nesmysly a příliš detailní ustanovení. Nelíbí se mi to.
[291]
Dobré pozdnější ráno,
(PeS: 23.06.2007, 10:29:15
- x)
tak nám Německo opět vítězí na všech frontách za Evropu. Přesně dle ideí Josefa Goebbelse. Akorát místo toho pošahanýho rakouskýho mazala to vede vychcaná sasská pizda. Ostatně, i místo Pétaina tam dneska sedí jinej tajtrlík... IMHO, včerejšek velmi přesvědčivě ukázal, že v tom prvním bodě svého překladu EUstavy jsem se nijak moc nemýlil. QED - experimentálně prokázáno. Grau, teurer Freund, ist alle Theorie und grün des Lebens goldner Baum... Jsem zvědav, kdy se obdobně experimentálně přesvědčíme i o platnosti dalších bodů... Tak jen mezitím slovy klasika: Račte, panstvo, vyslechnouti baladičku, kterak možno usednouti na vějičku, slyšte slova podložená četbou Tacita o tom, co je omezená suverenita. ... Mějte z toho poučení, lidé milí, neházejte přesvědčení do obilí, neboť, je-li zahozena flinta do žita, přijde na vás omezená suverenita. Za tenhleten morytátek mravokárný zašijou tě ňákej pátek do cvokárny, naučí tě vyškolená autorita, kterak chutná omezená suverenita.
[296]
2 skimic
(PeS: 23.06.2007, 11:06:58
- x)
Tu sílu naber... Bude se Ti ještě hodit. (beze srandy, skoro by sis to všechno měl přečíst, Ty rozhodně. Pak jasně uvidíš ty souvislosti...) No a jinak - předpředposlední hospoda (Franta z Asisi), skoro těsně před koncem diskuse, jedna z mnoha repríz původního (dnes již zlidovělého) textu...
[297]
Dnešní kreslený vtip od KEMELA - špička!...
(šakal: 23.06.2007, 11:54:10
- x)
http://i.idnes.cz/07/063/maxi/MIA1be155_kem.GIF ...(7;- D) (7;- )) (7:- |) (>:- [)
[298]
2 skimic
(PeS: 23.06.2007, 12:02:29
- x)
a jinak Ti musím moc a moc poděkovat - jistě nevíš za co... Napravím. Tím, že jsem hledal ten odkaz na překlad EUstavy jsem zjistil, že mezi nás konečně zavítal můj dávný kamarád (kterého už dlouho ukecávám, aby se mezi nás zapojil), zde (a jinde) vystupující jako Ferdinand Estét. (Vítej, pane). Nebejt Tebe, asi bych si toho nevšim... Málokdy se vracím do starších hospod... Takže musím přiznat, že zdejším pozdravem \"dobré zas ráno\" jsme se spolu zdravívali před několika málo lety v Japonsku. 14 let - co je to proti věčnosti? A jen, abych ho uvedl: - až se jednoho krásnýho dne začnou přepisovat základní učebnice anorganické chemie, věřím, že on k tomu bude mít mnohé co říci...
[300]
Teď jsem se díval na zprávy na ČT24
(Vít Blaha: 23.06.2007, 12:41:07
- Mail
- x)
a dávali živý vstup z odborářského zájezdu do Prahy... Mimo několika stovek českých odborářských funkcionářů se dostavili i členové iniciativy Ne radaru a daleko nejvíce korzovali před kamerou zástupci rakouských odborářů. Patrně se domnívali, že noční dohoda na summitu EU zavedla do podřízených členských zemí jako úřední jazyk opět němčinu, protože soudruzi z Ostmarky mávali německými transparenty... Dá se to nazvat Internacionální pomocí???
[301]
PeSi
(skimic: 23.06.2007, 12:43:07
- x)
... jj, našel jsem to. Kdysi jsem to četl i na NP a potom nespočetně a zlidověle jinde. Zvláštní, že jsem si nevšiml, žes autorem. Většina děl se proslaví až úmrtím tvůrce což by ovšem trochu zkomplikovalo plánovaný online pokec na který se těším. Inu popít pivo s již zlidovělým klasikem ... :)))
[303]
Vážení,
(PeS: 23.06.2007, 12:59:58
- x)
Vy tady (většinou vcelku oprávněně) držkujete na učitele. Tak abych vnesl trochu toho světla - měl jsem teď u sebe v laboratoři jednoho učitele s několika vybranými studenty. Gymnázium, třetí ročník... A kdybych nosil klobouk, tak ho smeknu a zůstanu v uctivém předklonu. To byl Učitel hodný toho jména - tak to velký U tam patří. A přitom mladej kluk, sotva kolem 40... Takže neztrácím naději, že i navzdory EU a jejich zglajchšaltování všeho, se tady ta vzdělanost má leckde šanci urdžet, i navzdory Hujerům, Quislingům a Lordům haw-haw... Vedlejší efekt to bude mít ten, že se studenti opět naučí číst mezi řádky, ergo - konečně začnou vnímat psaný text. Moc jich nebude, leč na množství nehleďme...
[304]
Šumaváku
(skimic: 23.06.2007, 13:06:33
- x)
... za toto PeSa neupálej. A zvláště ne Zaorálek. Ještě za pár let budeme rádi, že ho známe. On, avantgarda české politické analýzy již v dubnu 2005 správně anticipoval budoucí vývoj byť zvlčilými výrazy. Nemůže být lepší reference pro kariérní postup ve skleněné eurocity :)
[305]
Přátelé, EU je EU, ale občas
(Šumavák: 23.06.2007, 13:17:59
- x)
je třeba nepatrně změnit téma ! V horní hospodě je pod heslem \"Pokrok nezastavíš\" odkaz na praktické ukázky, jak to vypadalo před Bruselí, když ta společná Evropa byla neformální a kam to zase po srážce s Talibanem zase povede.... Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |