Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Neděle, 24.06.2007
EVROPA: Jakpak bude u nás domaaneb: Po přijetí euroústavy Šakal, 2005
Dovolte, abych poučen zkušenostmi z dob nedávných nastínil běh věcí příštích: - Při pravidelném pořadu české televize "U nás v Evropě" Jiří František Potužník ze Štrasburku informuje o potřebě větší soudržnosti tváří v tvář globalizačním trendům, které se projevují agresivní politikou americké administrativy, čínskou nenažraností a táním ledovců v Antarktidě. Český prezident ve svém interview pro Handelsblatt na pravidelném setkání Ekonomického fóra v Davosu proti euroústavě namítá, že existence dvou dokumentů s platností ústavy na území jednoho svrchovaného státu je s praxí mezinárodního práva neslučitelná. Ministr zahraničí Cyril Svoboda k tomu v rozhovoru pro Lidové noviny poznamenal, že se čistě z právního hlediska nejedná o "ústavu", nýbrž o "návrh ústavní smlouvy". Dodal, že pokud to pan prezident neví, měl by vrátit diplom. Jiří Pehe píše počtrnácté v Právu o Klausově posedlosti fiktivními "národními zájmy". V rámci mezivládní konference EU v Bruselu na jaře roku 2006, ve chvíli, kdy ještě ratifikačním procesem neprošla ústava v sedmi členských zemích, přednáší francouzský ministr zahraničí Sarközi návrh přejmenovat současný dokument jménem "Návrh ústavní smlouvy pro Evropu" na "Ústava Evropy". Odůvodňuje to tím, že nový název symbolicky vystihuje atmosféru rodící se jednoty kontinentu a podpoří tak ducha evropanství. Obě komory českého parlamentu pak změnu názvu dokumentu přijímají v rámci nočního zasedání mezi projednáváním zákona o tuhých komunálních odpadech a zvyšování platů ústavních činitelů. - Český ministr zahraničních věcí Jan Kavan, kterému bylo dopřáno další funkční období díky povolební koalici mezi ČSSD a KSČM na začátku července 2006, se při zasedání Rady ministrů EU na jaře 2007 vyjadřuje v tom smyslu, že nemá námitek proti začlenění agendy svého úřadu do hlavního proudu jednotné zahraniční politiky EU. Pod podmínkou, že bude schválen do křesla prvního evropského ministra zahraničí. Jako doklad toho, že jeho linie celoevropské politiky bude v souladu s představami zemí, které tvoří "motor evropské integrace", zúčastňuje se v rámci pravidelných prvomájových oslav protestního pochodu za propuštění zatčených vůdců Hammásu. - Evropská komise při zasedání v říjnu 2008 podle doložky o flexibilitě navrhuje převést veškeré kompetence v oblasti daňové politiky do vlastní působnosti, protože program "lisabonské agendy" se ani přes vytrvalé úsilí nedaří splnit a fiskální harmonizace je považována za poslední nástroj jeho záchrany. Analytik Pavel Kohout v Hospodářských novinách píše o nepružném systému centrálního řízení, ale komisař pro dohled nad hospodářskou soutěží svým vhodně načasovaným článkem ve Financial Times uklidňuje poněkud zkoprnělé finanční trhy, že větší akceschopnost společenství znamená lepší ochranu před výkyvy ekonomického cyklu a spekulacemi z Wallstreetu. Český parlament nemá možnost se k dané problematice vyjádřit, protože dokument byl jednomyslně schválen na zasedání Rady ministrů EU. Za českou stranu s ním vyjádřil souhlas nový ministr financí za KSČM Vojtěch Filip, který prý má brzy vystřídat na postu zástupce Evropské investiční banky Ivana Pilipa. - Z iniciativy komisaře pro společnou bezpečnostní politiku se v rámci upevňování přátelských vazeb mezi ozbrojenými složkami států EU vytvářejí takzvané "kohezní jednotky" dislokované ve vybraných vojenských újezdech členských zemí. Jejich složení je mnohonárodnostní a v rámci mírové spolupráce mají pomáhat při odstraňování následků přírodních katastrof a zajišťovat územní celistvost Společenství. Václav Klaus dokládá právní expertízou, kterou si prezidentská kancelář dala pořídit, že přítomnost cizí armády na území ČR bez souhlasu českého parlamentu odporuje mezinárodnímu právu. Tomu oponuje JUDr. Zdeněk Kühn Ph. D. z pražské právnické fakulty UK na stránkách časopisu Respekt poukazem na to, že území ČR není ve vztahu k EU "cizím teritoriem", neboť Unie je po přijetí "Ústavy pro Evropu" vyzbrojena všemi zákonnými pravomocemi, které z ní činí svrchovaný stát. Dokladem dobré vůle české strany je skutečnost, že "vnitrostátní parlament ČR" tento návrh přes protesty ODS vzal na vědomí, a do Milovic tak dorazí první brigáda kohezních jednotek v březnu 2009. - Evropská komise v reakci na nedostatečné výsledky v oblasti vnitrostátní soudržnosti a na podporu přátelského soužití mezi regiony vydala návrh Radě ministrů na rozšíření působnosti evropského zatýkacího rozkazu o trestný čin "eurofobie" a "podněcování k trestnému činu eurofobie". Jelikož je takovým protizákonným jednáním vážně dotčen zájem Unie, plánuje se na rok 2009 vznik "policejních jednotek rychlé evropské reakce". Ty by mohly své poslání posléze rozšířit i na dohled nad celkovou zákonností v daném evropském regionu. KSČM svůj původně váhavý postoj změnila za slib, že ušetřené peníze na udržování vlastní policie budou věnovány na podporu sociálně slabých skupin. V rozhovoru pro Český rozhlas to mimo jiné Miloslav Ransdorf vysvětluje odkazem na Leninovu tezi, že zločin je pouhou sociální chorobou. Redaktoři Petr Nováček a Jan Pokorný to oceňují jako projev toho, že komunisté si začínají uvědomovat svou odpovědnost za integrační proces a vyrovnávají se se svou minulostí mnohem lépe než ODS. Z pravomoci nově ustavené Policejní prefektury pro Českomoravský region bude vyčleněna zvláštní policejní jednotka "Mühl", aby zajišťovala osobní bezpečnost členů Evropského místodržitelství v Praze. - V prosinci 2010 jsou vyhodnocovány na zasedání EP výsledky "lisabonské agendy" sice jako nepříliš povzbudivé, ale lucemburský poslanec Jean Luc deHaen ve své řeči trvá na tom, že cíle byly stanoveny správně a prostředky zvoleny adekvátně. Zpravodajské štáby ze Štrasburku přenášejí rozpravu živě, a tak máme možnost vidět, že narušitelé dělné diskusní atmosféry z řad britských konzervativců a ODS jsou vyváděni parlamentní stráží před hlasováním ze sálu. Předseda strany zelených Martin Bursík tento zásah interpretuje jako prostředek kultivace občanské společnosti, který je ve vyspělých demokraciích na západ od českého regionu běžný. Český komisař Vladimír Špidla absolvuje cyklus přednášek na půdě českých vysokých škol, s tématem: "Já jsem Evropan, kdo je víc?!" Pro Šumaváka poněkud zvláštní zpravodaj šakal (7;- ))
————————————————————————————————————————— a dnešní porce ČTENÍ NA POKRAČOVÁNÍ, část 19.
Komentáře
[1]
A tady něco o těch \"desítkách tisíc\" odborářů...
(šakal: 24.06.2007, 12:15:12
- x)
http://www.boskowan.com/www/jirka/zzz/odborari.htm (7:- P)
[4]
Šumaváku,
(Vít Blaha: 24.06.2007, 12:41:54
- Mail
- x)
OVM opravdu síla... Šakale, jak jsem včera viděl, tak tam bylo ještě kvantum rakouských soudruhů a jak večer psaly v tisku i polských a německých... Když odpočítáme cizokrajné odboráře, když odpočítáme Mladé komouše, NEzákladnisty a funkcionáře odborů, když odečteme nákupní turistiku, máme na Václaváku těch pár stovek odborářů jak je včera prorokovala divana...
[6]
Tak podle těch fotek
(Nika: 24.06.2007, 13:01:46
- x)
se potvrzuje moje podezření, že ty počty si někdo vycucal z prstu. Na povolební demošce proti Paroubkovu projevu tedy bylo lidí víc, a to psali, že jich bylo maximálně snad 5 tisíc. A nikdo je nesvážel autobusama a ani jim nedávali kapesný nebo vodu. Svolávalo se to jen po internetu.
[7]
PeSi,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 13:33:10
- Mail
- x)
ještě k tomu vzdělání. Máš naprostou pravdu, že do školství a vědy teče málo peněz a proto se tam zejména v oblasti základního a středního školství moc lidí nehrne. Ale to se nezmění, dokud se buď nezavede školné už od základky nebo dokud se nezavede alespoň možnost daňových asignací. Mně by nevadilo ani jedno, ani druhé ALE za předpokladu, že budu mít možnost nějak ovlivnit dění na té škole, kterou tím či oním způsobem platím. Dávat víc peněz ministerstvu školství je dle mého názoru hloupost a peníze by někdo cestou rozkradl a na školy by nic nezbylo. Já vůbec nejsem přesvědčen, že potřebujeme nějaké ministerstvo školství a houfy s tím souvisejících úředníků. Kdyby se celá ta byrokracie kolem školství rozmetala a zrušila, tak by se ušetřilo šílené množství peněz, které by se mohly dát přímo školám na platy, vybavení atd. Pro stanovení standardů typu nutná úroveň maturity bohatě stačí, kdyby se jednou za pár let sešli zástupci (třeba ředitelé) např. středních škol v kraji a zvolili si někoho, kdo je bude representovat na celostátním setkání krajských zástupců 1x ročně, které stanoví požadovaný rámec výuky kterou musí každý student umět aby mohl mít maturitu.
[9]
Šumaváku
(skimic: 24.06.2007, 13:54:52
- x)
... tak jsem se chvilku zpočátku na OVM díval, teď jsem to tam opět přepnul. Nikdy jsem ještě neslyšel pana Čunka mluvit tak dlouho. Jsem z toho rozpačitý. O vrcholném politikovi se přece nehodí říct že zdá být hloupý a že je skrze jeho oči vidět protější zeď. Marně hledám vhodný výraz ... Toto bude trvat ještě tři roky ... Únava ... Pan Topolánek je prostě pašák :-(
[11]
Mimochodem...jak naznačuje poznámka pod titulkem...
(šakal: 24.06.2007, 14:03:06
- x)
...tak jsem tenhle můj výtvor vyšel na Neviditelném psu v lednu 2005 - to máme dva a půl roku. (Ostatně, ponechaná data v textu jsou toho dokladem.) Jen jsem tam místo Jana Kasala dosadil novou \"ikonu pravdy a lásky\" Bursíka. Řekněte mi, zdá se mi to, přeceňuji sám sebe, nebo se to moje někdejší sci-fi přibližuje realitě den za dnem víc a víc?
[15]
Dobré odpoledne, už zase od tam....
(Jirka původní: 24.06.2007, 14:38:34
- x)
po někalika opravdu plodných dnech při manuální práci jsem se chtěl podělit o zážitek z demonstrace odborářů, které jsem se zúčastnil :-))) Nemohl jsem si totiž ujít, jako každý rok, tu Vědu v ulicích.....tak jsme na pokraji smrti hladem na pokraji smrti mrazem, neb pršelo.....viděli , mimo \"celnice\" vše. A stany a pravěk nám právě vyšel na dobu řečnění páně Štěcha a jeho kroucení krku vládě. Takže jsme se za zvuků internacionály učili štípat pazourek a tkát prstvou metodou ....a mlet mouku na kamenech.....jak kdyby to organizátoři věděli, že se to bude hodit. Je s podivem že školní dítka, provádějící osvětovou činnost, sem tam prohodili, to se mu to kecá, už zase, ach jo....a další mnohem trefnější výrazy.....tedy nejsme ještě úplně ztraceni. :-)))) Jak je vidět zprávy z bojiště o ústavu se různí, jedni tvrdí že jsme byli poraženi na hlavu, druzí, že jsme dostali na prdel, tak nevím. :-(
[18]
Pavle nezoufej...
(Jirka původní: 24.06.2007, 15:43:11
- x)
příroda si najde cestu...viz sýry, jako jídlo pro zvířata....nebo, ta Dušanova cesta....vyjednané podmínky a čeští úředníci jsou vražedná kombinace....ale ve většině starých zemí, si úředníci taková omezení nemohou dovolit...hned by byli defenestrování.
[20]
\"U nás v Evropě\" Jiří František Potužník
(divana: 24.06.2007, 16:01:20
- x)
si v nějakém rozhovoru postěžoval, že když chtěl v tom hlavním eucentruvšehodění přihlásit například děti do školky, tak nejen při tom se setkal se zacházením, jakoby byl občanem nejméně druhořadým. neslyšela jsem já na vlastní uši - leč manželovy uši někdy slyší lépe než moje :-))
[21]
eu poradna
(divana: 24.06.2007, 16:19:17
- x)
včera na němcích, jak malinká prasátka zřejmě po staletí měla náhradní matku z kusu klády, kde olámané konce po větvích nahrazovaly struky. no a nějaký hodný eu šiditel vymyslel hlavou, že lepší bude to samé, ale z umělé hmoty, zavěšené na řetěze. tak to sedlák porovnával. tou umělou hmotou se malá prasátka mlátila po hlavách, ale to byla jistě jejich umělá neuvědomělost vůči eu.....
[22]
Divano, já nevím....ale do státních
(Jirka původní: 24.06.2007, 16:18:56
- x)
a městských školek obecně cizince neberou, je to tak všude. protože jsou většinou dotované a pouze pro lidi, které se nemohou dovolit soukromé. Bohužel školné ve školkách je opravdu drahé....třeba tady je to od 400 euro. Ale jsou za to odváděny skvělé služby.....
[26]
Přátelé,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 16:38:40
- Mail
- x)
nemá někdo z vás recept na opravdovou domácí svíčkovou té nejvyšší kvality ? U nás hotová jídla skoro nevaříme, ale nějak jsem na ní dostal chuť. Jenže nevím jak na to a recepty co jsem našel mně moc neuspokojily, používají takové ingredience jako sterilovaná zelenina atd., které, pokud se nepletu, se při vaření svíčkové nepoužívají.
[28]
Pavle
(maYda: 24.06.2007, 16:55:24
- x)
kliďánko vemte kterýkoliv z těch receptů a jen zeleninu použijte nesterilovanou - celer, mrkev peržel, cibulu. Já to den předtím nakrájím a i s masem dám do mísy a zaleju horkým lákem s octem a kořením a při pečení to pak tím lákem podlévám. Hmmm, taková inspirace a to jsem zrovna s paní dokrotkou pohovořila o tom, že bych měla srovnat příjem a výdej energie....
[30]
Tak jo
(Anka: 24.06.2007, 17:08:36
- x)
Na svíčkovou je třeba loupanou plec, kořenová zelenina, slanina, máslo, celý pepř, nové koření, bobový list, sůl, cibule, kysaná smetana, trocha octa a cukru. Maso protknout slaninou, na pánvi rozehřát máslo s troškou okivového oleje, na to seknout maso a po všech stranách obsmažit (teprvé poté osolit). Do pekáče vrznout maso i s tím máslem, co se na něm smažilo, na kilo masa cca tři mrkve, petržele a kousek celeru (v celku), na půlky cibuli, pár bobkových listů, nové koření a pepř, přidat trošku octa a cukru, zalít vodou. Když to není rychlovka, nechat v lednici alespoň jeden den, ale jinak lze i hned šoupnout do trouby. Maso pravidelně otáčet a péct do změknutí. Pak maso vyndat, šťávu přecedit, zeleninu (vyjma cibule)zbavit nalepených laurových listů a koření, vrazit do mixéru a s postupným přidáváním šťávy rozmixovat. Přidat kysanou smetanu (bacha, aby se nezdrcla, kdyby ta šťáva byla horká, to je lepší přidat naopak do smetany trošku té šťávy a rozšlehat. Závěrem docukřit, aby byla navinulá. Maso pokrájet a přelít omáčkou. Dobr jsou všechny druhy knedlíků, já preferuji v ubrousku.
[31]
maYdo,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 17:09:00
- Mail
- x)
jenže já mám zmatek už v tom základu. Jak jsem se koukal na recepty na Internetu, tak někde se maso orestuje se zeleninou a pak se vaří v papiňáku. V jiném receptu se maso zase orestuje a pak peče v troubě a podlévá. Jsem z toho jaksi poněkud zmaten.
[33]
Anko, prosím,
(Anna V.: 24.06.2007, 17:11:28
- x)
s přihlédnutím k Vašemu kuchařskému umění i já se přimlouvám za podrobný recept. Přijedou mi na prázdniny dva šestnáctiletí kluci z Prahy, kteří nejedí, ale žerou. Jeden z kluků tu loni poprvé jedl meruňkové knedlíky a divil se, že se vaří doma a nekupuje mražené jídlo.
[36]
TAk jsem se pokoušela přečíst si Šakalí věštírnu
(maYda: 24.06.2007, 17:19:51
- x)
a nějak se mi nechce. Byli jsme se synkem navštívit tábor, kam pojede v létě a v rámci možností přiložit ruku k dílu. většina rodičů se sjela už včera a tak to hůlavní bylo postaveno, nicméně jsme stihli se ujmout aspoň svážení posekané trávy. S táborem jsem spokojená - studená voda, pečlivě založené kadibudky v lese, hlavní budovy stlučené vlastnoručně kdysi sekyrkou. V pokynech stálo, že děti nemají nmít mobilní telefon, neb v táboře není elektrika. Za to budou mít služby v kuchyni. Vzpomněla jsem si na jednu známou, které jsem se kdysi ptala, jakýže je tábor, kam jezdila kdysdi jako vedoucí. Prý nic moc, sice tam mají nějaké kroužky, keramiku a tak, ale valnou vzdělávací úroveň to nemá. Splachovací WC a sprchy s teplou vodou považovala za samozřejmost a sem by poslala hygienika. Vždyť to těm dětem zaplatili... Uf, pak se divíte, co z těch dětí roste. Ale jak se oháněli hráběmi a vidlemi, to moji potomci! :-))) NA chalupě by bylo za každý kolečko trávy další kolečko otrávených řečí! Jen jsem se zapomněla zeptat, jestli taky budou noční hlídky.
[38]
PAvle!!! Nevařit v papiňáku!
(maYda: 24.06.2007, 17:30:12
- x)
v papiňáku se vaří maso, aby bylo brzo měkké a jen se rychle v troubě dopeklo. Jenže když ho pomalu pečete a podléváte a vydržíte, dokud není maso upečené do měkka, tak je svíčková mnohem lepší. Měla jsem kdysi spor s mojí máti, a i když brblala něco o ceně elektriky a o tom, že vařené maso je zdravější než pečené, nakonec uznala, že maso je tak chutnější a při tomm, jak často tu svíčkovou děláme, tak se jednou jednou za čtvrt roku rozšoupnout můžeme a nesklátí nás to ekonomicky ani zdravotně. A aby moje máma uznala, že bych taky já mohla něco vědět, a to dokonce líp než ona a její přítelkyně-poradkyně, to si pomalu spíš umím představit, že někdo ze zdejšího p.t.publika bude volit Paroubka, takže na tom opravdu něco je.
[43]
Ježíšmartjá., Anno V., co mi to děláte
(maYda: 24.06.2007, 17:38:45
- x)
zrovna se taky soužím výčitkami, že se mi to nějak vymklo z ruky a že člověk nemůže být hospodyńka - kuchařinka na plný úvazek a k tomu dělat a taky občas řeším krize potravou z mrazáku. A těším se, ža až budu mít na chalupě ke stravě ještě babičku,tak zas opráším vařečku a nějak si tem čas najdu. Jenže bych zároveň měla shodit a vy tu vytahujete měruňkový knedlíky! vždyť já i na té chalupě budu pracovat ) t,j, sedět u počítače) a sotva budu stíhat si ty knedlíky odmakat někde na kole! Ledaža bych si ty knedlímy dala s Flórou a bez cukru :-(
[46]
Tak jsem jukla, co o svíčkové Rettigová:
(Rpu?: 24.06.2007, 17:41:37
- x)
maso očistit, prošpikovat a osolit. Lák: Necelý litr vinného octa, pokrájet celou cibuli, 12 celých pepřů, 4 kousky zázvoru a trochu tymiánu - vše povařit. Dát maso do hliněné nádoby a nechat tři dny ležet - obracet. \"...Pak jako zajíce znenáhla peč a kyselou smetanou polévej, až je hezky hnědě upečené...\" Zajímavé, že tam ta zelenina chybí.....
[52]
A do třetice,
(maYda: 24.06.2007, 17:52:21
- x)
brusinky pokud možno vlastní. jednou jsme použili koupené a neměly moc výraznou chuť. Lze nahradit červeným rybízem, zavařeným jako brusinky, dala bych mu přednost před kupovanými brusinkami, právě pro výraznou chuť. A už tu nebudu kuchařsky exhibovat a jdu se věnovat obživě z poněkud horší a otravnější stránky, než je ta kulinární.
[56]
Tak řekne někdo prostému
(Jirka původní: 24.06.2007, 17:57:43
- odkaz
- x)
pasáčkovi ovcí, co se teda podepsalo, pro samé naháňaniě, vyháňaniě a cestování jsem neměl možnost mít krátký \"brífing\" a protože nejsem \"brífíngový tip\" tak se holt snad dozvím od Vás.....prosím....na CNN o tom není ani zbla, a na BBC taky ne.
[60]
Vážení sešlí,
(skorostařík: 24.06.2007, 18:09:14
- x)
nechal jsem v dolní hospodě pár analytických příspěvků k problematice Čunkiády, a dal jsem si s tím docela dost práce. Chci věřit tomu, že moje dílo tak úplně nezapadne, a že si je přečtou a třeba kriticky zhodnotí i ti, kdo v té době na blogu nebyli ( kdo taky v neděli před obědem, že ). Proto si dovoluji dodatečně tímto způsobem upozornit...
[65]
Pavle....k těm nástěnkám....
(Jirka původní: 24.06.2007, 19:28:51
- odkaz
- x)
to si vymysleli naši požárníci, hasiče z toho nevyjímám a poslali do Brusele ostrou petici....že prý je nástěnky při požáru zdrzují a ohrožují....a nejhorší jsou nástěnky v hambincích....a proto musí být menší a nehořlavé. To aby to stihly přečíst a hasit skoro zarás :-((
[67]
dobrý večer a dobrá svíčková
(rejpal vlastní vařečkou: 24.06.2007, 20:27:15
- x)
Především na svíčkovou je nutno použít maso z kýty, podlouhlý, v průřezu skoro kulatý sval zvaný \"fricandeau\", nebo \"falešná svíčková\", který se nachází mezi dvěma plochými svaly na kýtě, zvanými spodni a vrchní šál. Ten prošpikujeme, tedy protkneme nudličkami slaniny pokud možno co nejvíce paralelně k délce svalu. Maso pak osolíme a opepříme a prudce opečeme na sádle po všech stranách. Maso vyjmeme a na stejném tuku zkaramelizujeme na větší kostky nakrájenou kořenovou zeleninu. Přidáme bobkový list, tymián, nové koření a trochu čerstvého zázvoru a zalejeme směsí dobrého hovězího vývaru a jablečného octu. Vhodíme půlku celého citronu. Přivedeme do varu a pak na malém ohni dusíme asi 15 minut. Odstavíme a po vychladnutí necháme v lednici přes nos odležet. Druhá den napřed vylovíme citron a pak v troubě středně horké podusíme do měkka, ale tak, aby se maso nerozpadalo. Maso při dušení obracíme. Maso vyjmeme, obsah nádoby zahustíme zlatovou máslovou jíškou, povaříme asi deset minut, zalijeme obyčejnou smetanou a vše přepasírujme hříbkem, nebo i hrníčkem přes jemný drátěný cedník. Přecezenou omáčku povaříme dalších deset minut na nízkém ohni za stálého míchání metlou. Upravíme chuť citronovou šťávou a trochou cukru a případně dosolíme. Na omáčku v omáčníku pak necháme rozpustit asi dvě deka másla, aby se na omáčce netvořil škraloup. Talíř s na plátky nakrájeným masem přelitým omáčkou a knedlíky dle vlastní chuti pak ozdobíme košíčkem z citronu naplněným brusinkovou zavařeninou a snítkou kadeřavé petrželky. A TOHLE JE SVÍČKOVÁ JAK OD MOJÍ BABIČKY.
[68]
Summit úpro pasáčky ovcí:
(Šumavák: 24.06.2007, 20:27:54
- x)
1) dohodli se , že summit byl obrovským úspěchem předsednictví Německa. 2Dohodli se, že spokojená je pouze Angela a jinak všicni nespokojeni, ovšem každý z jiných důvodů. 3)dohodli se, že Polsku do stavu obyvatel nezapočítají poláky vyvržděné nacisty, takže pro hlasování i nadále bude mít jen 30 mio obyvatelmísto 66 mio. 4) dohodli se , že se o ústvě bude dále jednat, jen se jí bude říkat \"reformní smlouva\" 5)Dohodli se , že nebude zřízenEU ministr zahraničních věcíale tato funkce se bude nazývat \"Vysoký zmocněnec EU\" s nástupem v podstatě ihned. 6) Dohodli se , že od 2009 bude fungovat \"President EU, který vždy na období 2,5 roku nahradí předsednictví jednotlivých zemí( aby jim do toho nějací Češi nebo Litevci nekecali....) 7) dohodli se , po krutém boji s Polskem, že do r. 2014 bude platit stávající hlasovací systém jednomyslnosti a pak 3 r.( do 2017) přechodné období, kde snad budou oba... to jsem zcela nepochopil...)a pak dvojí většina , tak jak je ve smlouvě o ústavě.(To pokládám za pozitivní, protože tou dobou už to tu mohou být třeba EU chalifáty islámské turecké republiky....) 8)Dohodli se na mezivládní konferenci, která do listopadu 2007 přepíše ve stávajícím návrhu všechna nevhodná slova připomínající ústavu. 9)Dohodli se, že pro všechny státy, kromě GB bude charta práv, tak jak je v eustavě navržená, závazná. Na Topolánkovy řeči o žádných vyjímkách zapomeňte. 10) dohodli se na společné energetické politice a pomoci zemím, kterým Rusko přitáhne kohoutky. Jak se to projeví v Litvě se ovšem nevyjádřili.Protože Litva podpořila Polsko??? 11) dohodli se- tvrdí Topolánek - na vracení kompetencí národním parlamentům. Ovšem musí s tou kompetencí souhlasit všechny státy jednomyslně.Živě si představuji, jak budeme chtít rozhodovat o svých spotřebních daních sami a jak s tím Rakousko a Německo nadšeně souhlasí.... 12) dohodli se - a to jsem zatím našel jen v OOE Nachrichten! - na způsobu jak se nechá z EU dobrovolně vystoupit.Otázka je, zda tam není i varianta, jak někoho vyhodit. Já, bývalý \"THP\" - bych tento summit označil termínem HOPLAPO.I když ne zcela , protože se ukázalo, že Merkelová aspol, vedený Jo Leinem se neštítí ani sprostého vydírání! Já osobně bych se v ten moment, kdy prohlásila , že budou tedy dál jednat bez Poláků, zvedl a odešel od stolu do hotelu balit košile.....
[69]
Skorostaříku,
(Foundryman: 24.06.2007, 20:30:53
- Mail
- x)
já to pečlivě přečetl, nicméně mám dojem, že příslušnost NSZ vyplynula z návrhu na přikázání věci z Přerova do Prahy. Jediným společným nadřízeným Přerova a Prahy je NSZ. Pochybuju, že by Vesecká nabo NSZ porušili zákon, na to je záležitost příliš brizantní.
[70]
rejpale,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 20:34:31
- Mail
- x)
díky moc za recept. Jen bych měl jeden doplňující dotaz. Když uděláme ten základ který se má přes noc odležet, má se to maso dát do toho základu také na odležení ? Aby jako natáhlo chuť. Nebo jej do příštího dne necháme zvlášť ? Tipoval bych, že maso se má vrátit do toho základu, ale pro jistotu se ptám.
[73]
no vidíte, Pavle a jáí se v práci nástěnky nedočkám a nedočkám
(maYda: 24.06.2007, 20:35:39
- x)
a to bych si byla sama sobě nástěnkářem a dobrovolně. Jinak - ono musí být v baráku vyvěšeno, kde jsou únikové cesty. Obvykle to vidíte na ouřadě u schodiště v rámečku. Je pravda, že to je jedno z opatření, které považuju za rozukmné a ne za buzeraci - kdyby Pánbůh dopustil a motyka spustilaq, tak panika a dezorientace uméí udělat své.
[74]
Ad svíčková
(Foundryman: 24.06.2007, 20:37:11
- Mail
- x)
Dle mého soudu se není třeba papiňáku obávat. Už z toho důvodu, že na maso mladých býčků narazí člověk velice zřídka a pouze takové je po pečení v troubě poživatelné. Maso starších kusů se naopak s délkou pečení utužuje. Svíčkovou každopádně den předem špikuji a nakládám do kyselého nálevu, ingredience záleží na chuti, přidávám však špetku polévkového koření, i když jsem kvůli tomu občas osočen z barbarství, ale ta špetká zvýrazní chuť a přispěje ke křehkosti masa.
[77]
maydo,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 20:43:58
- Mail
- x)
ale jo, v kancelářských barákách to celkem chápu. Ale v bytových domech se mi to jeví podivné. Zejména když uvážíme, že například v našem domě je pouze jedno schodiště a žádný výtah. A nástěnka je v přízemí, hned vedle schodových dveří. Špendlit na ní orientační plánek se mi jeví poněkud přihlouplé a stejně podivné se mi jeví přeměřovat, jestli má EUrozměr 1.3 m2 a není silnější než 4mm (což spolehlivě je, jinak by se špendlíky zabodávaly do zdi).
[80]
ha, PAvloe, tak se věci mají.
(maYda: 24.06.2007, 20:56:52
- x)
No, tak to je na hlavu. My taky nástěnku máme, jsou tak poměrně \"nepotřebná\" čísla telefonu, jako ti hasiči, kotelník, co tu topí, firma, co čistí ucpaný odpad nebo zámečnická pohotovost, když si zabouchnete klíče a tak. Mám snad vzít, jakožto statuární zástupce vlastníka, šupléru a jít to ouředně změřit?
[82]
maydo,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 21:07:49
- Mail
- x)
vzhledem k tomu, že tam píšou něco o půlmilionové pokutě pro bytová družstva atd. tak by se to asi přeměřit mělo. Tedy pokud ta blbost bude schválena. U nás v domě máme na nástěnce přibližně totéž plus pár dalších drobností (odhlasovaný domovní řád, rozpis na zahradní gril atd.) a nejsem si jist, jestli se to na 1.3 m2 vejde.
[83]
Tak jsem nakouknul
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 21:16:43
- Mail
- x)
na Psa do diskuse pod článkem p. Hybáškové o Palestině. Kvality článku hodnotit nehodlám, ale že se na počátku 21. století dočtu v diskusi názor že, cituji \"TGM byl také pomatený čechoslovakista a z velké části kosmopolitní cizák, kterému se shodou \"příznivých\" okolností dařilo na české půdě.\", to bych nečekal. :-O
[84]
požární bezpečnost
(rejpal: 24.06.2007, 21:18:38
- x)
je v Česku ve srovnání třeba s USA velice pofiderní. Vývěsky s plánkem únikové cesty dole u vchodu, navíc ještě zamčenému a s dveřmi otvírajícími se DOVNITŘ JSOU JASNÉ KRAVINIUM. Přitom v hotelových pokojích, ale i v bytech by plánky únikových cest měly být na vstupních dveřích bytů, nebo pokojů, zevnitř. Východy by měly být jasně označeny, tak jako v budovách v USA červenými permanentně osvětlenými nápisy EXIT a dveře by měly být otviratelně směrem ven a opatřené klikou, nebo držadlem s alarmem, který zazní při použití. Veřejné budovy nově vybudované s hořlavými materiály jako tapety, textilní záclony, nebo koberce by měly být povinně vybaveny automatickým vodním hašením (sprinklery). Veřejné instituce, školy, nemocnice a ústavy by měly pravidelně konat alespoň dvakrát do roka evakuační drily. Hasicí přístroje by měly být ve schránkách plně přístupných ve všech veřejných prostorách spolu s požárními hydranty. To jsou jenom základy, taková opatření, jako ohnivzdorné dveře u hotelovách pokojů a bytů, jakož i na požární schodiště jsou v USA normální, ale tady jenom hudba vzdálené budoucnosti
[86]
Yak jsem nakouknul ráno na Psa
(skimic: 24.06.2007, 21:30:13
- x)
... a diskuse byla také zajímavá. Zdrhnout do Států se nedoporučujě. Průs.ry s Latinos pro budoucnost nevěští nic dobrého. Kanada již teď příliš evropská. Austrálie zajímavá zejména poučením se z experimentů a jejich zavržením. Nový Zéland presentován jako ráj. Co vy na to Šumaváci? Tam jsem fakt ještě nikdy nebyl. Má někdo autentickou zkušenost? Až se mě tedy jednou zmocní touha usaditi se na bezpečném a přátelském místě ...
[89]
rejpale
(skimic: 24.06.2007, 21:41:03
- x)
... tady budu oponovat. US je z hlediska požární bezpečnosti rejdištěm lobbistů tzv aktivní požární bezpečnosti. Základní požadavek je E45 + sprinklery. To je fajn, kdýž je zrovna k disposici elektřina, voda pod tlakem, nepřerušený roury atp. Moc to nefunguje, když třeba zkrze takovou budovu proletí zbloudilý Boeing. Evropa je naopak po otřesných následcích požárů v padsátých a šedesátých letech v obchodních střediscích pod vlivem tzv pasivní bezpečnosti. Jedná se principielně o to, že z uzavřeného požárního úseku neproniknou horké plyny ani oheň /jako v US při nefungujících sprinklerech/ ale ani enegie takové intenzity aby došlo k sekundárnímu zahoření třeba přilehlé záclony. Sorry, tady nemáte pravdu ačkoliv věřím, že třeba v Poděbradském hotelu je nezákonný bordel.
[91]
skimici
(rejpal: 24.06.2007, 22:19:16
- x)
nevím, co je E45, jestli Halon, tak ten se používá hlavně na lodích, t. zv pleasure craft v motorovém prostoru. Protipožární dveře v domech, testované na několik hodin odolnosti jsou dnes standartem. Dveře, otvírající se ven, másto dovnitř jsou povinný standart tak jako značení východů. Nefungující sprinklery nezpůsobí rozšíření požáru, protože protipožární dveže, strategicky rozmístěné i v chodbách a samozřejmě na schodiště se automaticky zavřou při výpadku proudu, která je naopak drží otevřené v normálním režimu. Taktéž jsou od ostatních prostorů odděleny výtahové šachty ohni odolnými dveřmi. Nouzové osvětlení napájené bateriemmi a pravidelně testované je předepsaný standart ve všech veřejných prostorech, včetně i těch nejmenších barů. Kuchyně jsou vybaveny nejen automatickým hasicím zařízením obvykle CO2 s uhličitanem sodným (jedlá soda) ovládaným také ručně, ale i nemalým počtem ručních hasicích přístrojů rozmístěných na strategických místech. Při požárním poplachu se také automaticky vypíná klimatizace a ventilace.Požární dveře se automaticky zavřou. Takže i při nefungujících sprinklerech se požár nerozšíří. Nakonec i v těch Dvojčatech byl požár omezen na zasažená patra a nerozšířil se ani nahoru. Nevím odkud máte Vaše informnace, ale neodpovídají skutečnosti.
[92]
Rejpale,
(maYda: 24.06.2007, 22:24:11
- x)
nevím, čemu říkáte \"ohnivzdorné dveře\", ale u bytů tady mají dveře předepsanou požární odolnost 30 minut. Možná i víc, pokud je to větší barák a je tam dlouhá úniková cesta, ale to tam je asi zas přepsané únikové schodiště. Když to nemáte, hasič projekt nepovolí. U větších domů jsou předepsané hydranty,ale můj chleda jsou činžáky z 19. a poč.20 století.,což jsou domy poměrně nevelké a únik jednoduchý. Ale na odvětrání schodiště si nás hasiči docela vychutnali.
[93]
2 Pavel Kořenský
(PeS: 24.06.2007, 22:28:43
- x)
o5 zde - snad ne příliš pozdě... Recept na svíčkovou dle mé babičky, která za mlada byla panskou kuchařkou v jižních Čechách... Jak už zde bylo zmíněno, ty recepty jsou silně krajově odlišné... Na dobrou svíčkovou nešetřit na mase. To je základ. Nejlepší je lehce zamřelé maso z mladého býka - a když svíčková, tak svíčková... Dneska se sehnat dá slušný maso ledaskde - i s certifikátem původu. To maso opatrně odblanit, lehce nasolit a napepřit a nechat chvilku v chladnu odležet. Zelenina - mrkev, celer, petržel - a bohužel, dle chuti. Ty předem daný poměry jsou mi podezřelý. A protože jsi fajnšmekr, tak rozhodně nekrouhat. Pěkně přes vlákno nakrájet ostrým nerezovým nožem na cca milimetr silné plátky. (zdá se to blbost, ale je to znát na chuti...) Kus dobrého másla přepustit. Tak dvěma - třema lžícema toho přepuštěnýho másla pokapat to odležený maso a pečlivě, vlastníma rukama vmasírovat to máslo co jde dovnitř. Na kousku toho přepuštěnýho másla zlehka osmahnout tu nakrájenou zeleninu - ani ne osmahnout, ani podusit, spíše jen tak zlehka načít - nevím, jak to napsat - prostě nechat lehce změknout. Kvalitní špek nakrájet na tenké plátky a poklást jím to maso po celém povrchu (špikovat nedoporučuji, to je Štěpánská, ne svíčková, tu chuť masa bys přerazil - leč de gustibo...). No a teď to chce kameninovej, nebo těžkej litinovej pekáč - kvůli stabilizaci teploty, do toho dát to maso a přelejt tím máslem se zeleninou. Pokud chceš, aby to maso nasáklo chutí a vůní té zeleniny, můžeš ho po povrchu propíchat vidličkou, jehlou nebo tenkým nožem. Takto naložené maso dát do chladna (cca 5 st.C) a nechat aspoň 3 dny. Jednou denně otočit. Máslo musí souvisle pokrývat celý povrch. Koření: Navrch toho másla a okolo masa nalámat a poklást bobkový list, několik kuliček dobrého černého pepře a několik kuliček nového koření. Ano, čteš správně, žádnej citrón, žádnej ocet a žádný brusinky. To se dle chuti může dát dodatečně. Když už máš to maso správně odleželé, nastává dilemma. Buď ho dělat zvlášť, nebo spolu s tou zeleninou. Babička to dělávala nejčastěji zvlášť. Maso přendala včetně pokladeného špeku a másla na povrchu na další pekáček, zlehka opekla po všech stranách, jen aby se udělala trochu kůrčička, podlila a nechala zvolna péct. To zbylé máslo se zeleninou a kořením nechat chvilku dusit, pak zalít trochou vývaru a povařit do změknutí zeleniny. Vyndat bobkový list, popř. i zbylé koření - a scedit přes hrubý cedník. Změklou zeleninu propasírovat kverlačkou skrz cedník - co jde a dle chuti. Chvilku povařit, popř. dolévat vývarem a do toho rozkverlat kvalitní sladkou šlehačku a nechat chvilku táhnout. Tu omáčku ochutnat a teprve teď dle chuti opatrně okyselit citrónem nebo octem. Mezitím se pozvolna upeklo maso, tak vyndat z pekáčku, nakrájet přes vlákno na cca centimetrové plátky, špek dle chuti buď nechat, nebo vybrat a zbaštit zvlášť, to maso dát nazpátek do pekáčku a přelít tou omáčkou. Nechat tak půl hodiny macerovat a pak podávat s kvalitním knedlíkem. No a ty brusinky i s kouskem citrónu k tomu můžou bejt taky, když už to někomu takhle chutná... Je to pracný, dlouhý, ale dobrý. A přiznám se - odkoukaný. Snad až jednou bude všechna práce hotova... A jsem zvědav, co k tomu řekne rejpal...
[94]
Pavle,
(maYda: 24.06.2007, 22:29:55
- x)
my jsme malé a chudé bytové driužstvo na na byty jsme tak tak schrastili, když to obec orivatizovala. Půl milionu pokuty by nás asi ekonomicky položilo, nehledě, že nám \"matka stát\" předal dům ve stavu, kdy teče střecha, rozpadá se plot a vstupní schody a dosluhuje kotelna. Já myslím, že kdybysme co by sociální případi, kterým hrozí pobyt pod mostem, slevu na pokutě za nástěnku v Bruseli vybrečeli. Kdybychom to navlíkli tak, že my jsme ti potřební, co nás ta EUnie musí chránit, tak by se musel i Brusel ustrnout.
[95]
Hej lidi
(Finist: 24.06.2007, 22:29:53
- odkaz
- x)
Chcete se zasmát nebo rozčílit (podle naturelu)? Klikněte si na odkaz a pusťte si tam flashový video ať víte co pro nás Evropa udělala. Trochu trapně vykradenej Život Briana ale hlavní věc je ta, co všechno jsou někteří lidé schopni vydávat za zásluhu EU.
[96]
Rejpale
(skimic: 24.06.2007, 22:36:51
- x)
... nechci do toho moc vrtat. E45 znamená, že integrita požární bariery je garantována 45 minut. To je vše. Jestliže je na nechráněné straně teplota požáru např. podle normované ISO křivky /platí i ve Státech/ během pár minut nad 700 a do půl hoďky skoro 1000 stupňů, je tato energie podle dané geometrie pořární bariery prozářena skrz s patřičnými důsledky. /ebergie a teplita viz tuším Planck a záření černého tělesa, ale hádat se nebudu/. V Evropě /uuf, prosím za prominutí zkratky/ je momentální trend k uzávěrům alespoň typu EW ale dominuje EI. To je takový, kde vzrůst teploty na chráněné straně nepřesáhne průměrně 140 st.C. JJ, asi bych mohl dát i odkazy, ale kdo to má hledat v takovou hodinu :) Je to prostě bez diskusí bezpečnější.
[98]
Skimici, ten New Z. také není až taková výhra -
(Loki_F: 24.06.2007, 22:56:56
- x)
mají tam cigány, místně zvené Maorové, kteří se díky civilizačním \"reparacím\", mohutně rozmnožují... Těmto přičinlivým lidičkům se již jednou cca před 600 lety podařilo přivést NZ k ekolofické katastrofě a ani k tomu nepotřebovali civilizaci, nakonec se požírali navzájem... Útěk nic nevyřeší!!!
[101]
PeSi
(rejpal: 24.06.2007, 23:09:47
- x)
Pravou svíčkovou samozřejmě není třeba marinovat, pokud je odleželá, když tak snad jenom \"suchou\" marinádou mletým divokým kořením přes noc. Pokud se ale svíčková přepeče místo nejvíce do tmavě růžova uvnitř, pak je to podle mne mrhání masem. Navíc omáčka na pravou svíčkovou by měla být vždy udělána separátně a s masem by se měla \"sejít\" až na talíři. Tak jak to dělala Tvoje babička. Ten kyselý základ rozkládá collageny v mase a tím změkčuje, což ale pravá svíčková nepotřebuje. Teplo proces zrychluje, proto opečené zadní v původně horkém láku stačí nakládat přes noc. Ale na konec receptů je mnoho a platí De gustibus..., aneb \"Proti gustu žádný dišputát\", jak říkával pan otec ze mlýna čili \"Have it your way\" jak hlásá Burger King. Dobrou noc!
[102]
Ti zelení lumíci si
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 23:12:55
- Mail
- x)
snad dělají prdel. Cituji z článku o problematice záloh na plechovky: \"... To potvrdila i studie Institutu pro strukturální politiku. \"Hlavní cíl zavedení záloh, tedy zvýšit podíl opakovaně použitelných obaů, nebyl naplněn,\" řekl Jan Slavík, autor studie. Dodal, že z hlediska surovinové a energetické náročnosti jsou jednorázové a opakovaně používané nápojové obaly v mnoha případech rovnocenné. Ministerstvo životního prostředí ale výsledky studie odmítlo, přestože si ji samo zaplatilo. \"Jde o obecnou studii, kterou jsme zadali v červenci 2006. Záměr zavést zálohový systém pro nápojové lahve a plechovky ovšem prezentoval ministr Martin Bursík v únoru 2007. Studie tedy vznikla bez znalosti konkrétního záměru ministerstva,\" řekl ministerstký mluvčí Jakub Kašpar. \" Mám to chápat tak, že kdyby konkrétní záměr ministerstva byl znám, byly by výsledky studie jiné ????? To je potom studie celkem na houby a je nesmysl jí platit. Já myslel, že studii si nechávám dělat, pokud nevím co a jak a nechci to udělat blbě. Ale zjevně jsem se mýlil.
[104]
A k debatě o učitelích:
(Loki_F: 24.06.2007, 23:22:13
- x)
Přijde matka Kuchta k řezníkovi, stoupne si do fronty... zahlídne ji majitel - řezník a hned volá: \"Pojďte si dopředu, paní ministryně!\" Obslouží ji, navrch přihodí kus telecího gratis. Kuchta čumí jak tele na nový vrata a ptá se: \"Vy mě znáte?\" \"No bodejť bych vás neznal,\" hlaholí řezník, \"všechny ministry za posledních 15 let! Já jsem bývalý učitel a díky vám - ministrům jsem se na to učitelování vysral - a mám se dobře!\" Kuchta se vypotácí z krámu a zajde do zeleniny - tam se odehrává něco podobného - zelinářka, volá na ministyni, aby šla dopředu, obslouží ji, navrch přidá ananas... Kuchta se diví, že ji zná, následuje vysvětlení, že je bývalá učitelka a že jako zelinářka se má konečně dobře, zbavila se také vysokého tlaku, návalů, migrény... Kuchta se vypotácí z krámu, jde parkem... Tam sedí žebrák, před sebou piksličku na drobné. Kuchta mu tam po té záplavě dobrých skutků hodí kovovou padesátikorunu. Žebrák zvedne hlavu a volá: \"Díky paní ministryně!\" Kuchta strne otočí se a říká: \"Vy mě znáte? ... Ne, nic neříkejte! Vy jste také bývalý učitel!!!!\" \"Ne, paní ministryně, já ještě učím ...\"
[112]
No, ktý učitelský problematice z druhý strany
(maYda: 24.06.2007, 23:33:37
- x)
Dcera nějakých \" sousedů sousedky \" na chalupě učí. Stalo se , že na ní žák sedmé třídy stříkl o přestávce slzný plyn. Je alergička, tudíž zkolabovala, několikmdní ve špitále s kapačkou. Dítko vyšlo bez úhony, i bez snížené známky, neb tatínek školu prý sponzoruje. Maminka se nechala slyšet, že je to chyba učitelky, prý se měla bránit. Docela by mně zajímalo, co budou dělat, až to povedený dítko v patnásti vytáhne kudlu nebo ostře nabitou pistoli.
[113]
maydo,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 23:38:59
- Mail
- x)
to je kombinovaně chyba školy (v takovém případě je nutno se vykašlat na sponsoring a dítě s ostudou vyrazit) a rodičů. Tohle udělat moje dítě (jakkoli je to pro mně obtížně představitelné), tak mu nejen zmaluju zadek tak, že bude obtížně k poznání, ale navíc ho každý měsíc odvleču za ucho k paní učitelce, které bude muset s omluvou předat veškeré kapesné jako úhradu bolestného. Asi tak rok nebo dva, každý měsíc. A bylo by to pro jeho dobro, protože jinak roste pro šibenici.
[114]
Nejhorší na tom je,
(Pavel Kořenský: 24.06.2007, 23:52:46
- Mail
- x)
když se tyhle nevycválaných spratků vyskytují i v okolí mého dítěte a to už od 1. třídy. A většinou je tam stejný vzorek rodičů. Otec podnikatel (majitel autobazaru, hostince či jiného \"velkého bussinessu\") a matka v domácnosti (pologramotná Nanynka Kulichová, která přišla ke štěstí skrz rozkrok a čtyřky jak na hrudi tak na vysvědčení). Toto šílené kombo bývá obvykle doplněno rozměrným psem, který je zhruba stejně nevychovaný jako děcko. A pak vysvětlujte vlastnímu dítěti, že to, že se Tomík, Anička nebo Susan chová jako dobytek či idiot ještě neznamená, že něco takového bude tolerováno jemu.
[116]
No...s těmi protipožárními opatřeními se to asi takhle...
(šakal: 24.06.2007, 23:57:00
- x)
Amerika je trochu jiný kus světa a staví se tam o dost jinak. než v Evropě. Už samotný stavební typ hraje podstatnou roli při vymýšlení protipožárního zabezpečení. V Čechách například skoro nenajdete obytné domy, které by měly víc než 14 podlaží. Naprostá většina obytné zástavby je kupříkladu v Praze do nějakých 4 pater - a šlus! V centru maximálně sedm. Zbytek republiky má tyhle parametry posunuté ještě o notný kus níž. Takže nějaká úniková schodiště po vnější fasádě jsou v takovém případě směšná. Klasická je v českých zemích u činžáků takzvaná schodišťová dispozice, kdy je přístup k bytům v podstatě jen z rozšířené hlavní podesty. Schodiště je vždy přímo větráno a osvětleno. Orientace v domě je pak naprosto banální i pro opilce stiženého těžkým deliriem a nejsou k tomu zapotřebí žádné blikající fórrichtungy s nápisem „exit“. Našinci zkrátka neradi bydlí v domech, kde jsou na společné chodbě více než 4 partaje. Chodbové uspořádání s dvaceti kvartýry na patře a s koridorem rozděleným požárními dveřmi je tady vnímáno jako typické pro ubytovny a hotely. Tohle lidé u nás nemají na trvalé bydlení rádi. Domy s neosvětleným vnitřním schodištěm (takzvané „boďáky“) se u nás celkem řídce vyskytují. A i v tom případě nemají žádnou chopdbu, a byty jsou na schodiště navěšena kolem dokola, takže i tady nějaký „zmatek“ při úniku zcela odpadá. A ty nejvyšší obytné domy jsou vybaveny evakuačním výtahem, který je v provozu i při požáru. Američanům to nevadí – stavějí si své činžáky s vertikálními komunikacemi skrytými v hloubi půdorysu, neosvětlené denním světlem, nevlídné, bunkroidní. Chodby v domě nebývají otevřené okny do fasády a vypadají, jakoby šlo o nějaké nouzové únikové cesty. V takových se lidé ztratí i s použitím plánku. U nás si tuhle chuťovku můžete zažít kupříkladu v hotelu Don Giovanni. Tam dvakrát zajdete za roh a už vůbec nevíte, ve které části půdorysu se nacházíte. Běháte kolem dokola jak laboratorní myš a nakonec vás vysvobodí jen ty šipky. Jak se říkává – kde selže architektura, nastoupí vysvětlivky... Je jasné, že u veřejných budov a velikých baráků obecně jsou už různá sofistikovaná zabezpečení nezbytná a také se provádějí – orientačními cedulemi počínaje, přes sprinklery, až po vodní clony na eskalárotech aj. Architekti většinou jen kroutí hlavou a rozpočtáři zatínají zuby, když dojde v projektu na „požárničinu“. Rozhodopádně to tu nikdo nešidí. Tohle je v každém případě nepřekročitelná mez! Jiná věc je, že i tahle inženýřina se dá dělat tvůrčím způsobem. Není žádné dogma na to, jak zabezpečení uzpůsobit vypočteným požadavkům. Když se stavěl Myslbek, tak požární technik spočetl, že do budovy bude nutné umožnit vjezd hasičské stříkačky pro zásah ve vnitrobloku. Když si představíte zátěž od 5 kubíků vody naložených na 10 tunovém autě, asi si umíte představit, co se honilo v hlavách statiků a dalších projektantů. Tohle všechno by musela unést podlaha pasáže! Když bezpečák pořád tvrdil, že „to jinak nejde“, tak mu dali padáka a najali si důmyslnějšího. Ten rozdělil jinak požární úseky, natahal sprinklery do míst, kde před tím nebyly navrženy... A vida, výpočet vyšel bez nároků na vjezd zásahového vozidla do pasáže... Á propos, protipožární odolnost dvěří se všeobecně počítá na minuty – škála je 30, 45, 60, 90, 120. Běžný standard u bytových dveří je ta třičtvrtěhodina. Víc se nevyplatí, protože k evakuaci dojde za mnohem kratší dobu. Ostatně, bylo by to pekelně drahé. Každý stupeň odolnosti navíc se počítá na tisíce. A dveře, které by vzdorovaly požáru několik hodin? Ty snad máte ve Fort Knoxu...ale jinde moc těžko (7;- ))
[117]
Jupijajej, PeS(i) - ten vtip má vousy až na zem.
(Loki_F: 25.06.2007, 00:07:01
- x)
Dneska jsme slyšel další vtip o medvědovi... Řekl bych, žeje to dokonalá alegorie na EUrojúnii a její zacházení s nově přistoupivšími zeměmi, zejména malými! A teď ta anekdota: Zvířátka v lese si postavila kadibudku, aby v lese pořád nebyl takový smrad, když si každý sere, kam se mu zachce a když teď máme to ekologické chování a turismus a zelené lumíky ve vládě... Zajíčka a lišku pověřili hlídáním, aby se v kadibudce udržoval pořádek, také proto, že to jsou mezi zvířátky největší bonzáci. Neuplynul ani týden a kkydibudka dokořán, posraná a vyražené okénko. Zvířatka hned svolají schůzi, aby se zjistilo co se stalo. A hned na zajíčka, co o tom ví. Jenže přihlásila se liška: \"No, já bych něco věděla...!\" \"Hlídala jsem, jak bylo určeno, když do kadibudky přišel medvěd. Tak jsem to šla zkontrolovat. Jen jsem přišla ke kadibudce, otevřely se dvěře, medvěd mě popadl, vytřel si se mnou prdel a prohodil mě okénkem...!\" Zvířátkům zatrnulo - hnát medvěda k pořádku bude těžké, na toho nestačíme - rozbije nám hubu! Skleslá zvířatka se dohodla, že to raději nebudou dál rozmazávat - s medvědem je těžké pořízení - opravili kadibudku a lišku odvolali z funkce. Za týden ... posraná kadibudka a rozbité okénko. Hned summit a co se jako stalo. Přiběhl třesoucí se zajíček: \"Já bych něco věděl...! Hlídám, přijde medvěd, jdu se kouknout ke dveřím, chňapnul mě, vytřel si se mnou zakek a prohodil mě okénkem.\" Zvířátka sklapla - s medvědem nic nepořídíme.... Opravila kadibudku... Za necelý týden, kadibudka zničená na třísky, neopravitelně rozbitá. Zvířatka hned summit. Liška nic neví, zajíček nic neví... Najednou se zezadu přihlásil ježek: \"No, já bych něco věděl...!\" };D)))
[118]
Hasiči
(Pavel Kořenský: 25.06.2007, 00:16:51
- Mail
- x)
jsou vůbec divnej spolek. U nás v domě máme na každém patře hydrant s hadicí a na každém mezipatře hasicí přístroj. Ale když jsme se chtěli se sousedem domluvit, položit na schodiště koberec (nehořlavý) z našeho patra přes mezipatro do spodního patra a dát na schodiště obrazy, palmy v květináčích atd. tak nám to zakázali. Takže chodba vypadá furt jako blbá chodba a nikoli jako kulturní součást bydlení.
[123]
Brejtro po zas ránu!
(rejpal: 25.06.2007, 06:11:09
- x)
Šakaloviči, díky za podrobný rozbor protipožárních opatření. Přiznám se, že s těmi \"několika hodinami\" jsem pálil od boku neb díky svému HOSIPu jsem už dávno zapomněl, kolik to ve skutečnosti bylo. Nicméně trvám na tom, že dveře otevíranédovnitř a zevnitř zamykané, takže jsou neotevřitelné bez klíče jsou životu nebezpečná hovadina. V obytných domech lze často dveře zevnitř otevřít, ale ve veřejných prostorách provozovatelé dveře zamykají a to, jako třeba v hotelu Libenský v Poděbradech i hlavní vchod v noci po desáté, protože recepční někde chrápe. Postranní vchody zamykají už po třetí odpoledne. Jak to dělají třeba v Alcronu nevím, pobyt tam je mimo můj dosah ale zamřené a bídně označené únikové cesty jsou v Česku spíše pravidlem, než výjimkou. To samozřejmě blbá nástěnka v přízemí nenapraví. Už vidím, jak v temné chodbě ve tři ráno hosté, nebo nájemníci čtou návod k použití nouzových východů jenom aby zjistili, když je konečně najdou, že jsou zamčené. S používáním plastů se doba potřebná k bezpečnému opuštění hořící budovy s otevřenými prostorami snížila na několik málo minut. A hledat v tom fofru klíče, nebo dokonce recepčního může být snadno zaplaceno ztrátami na životě. A to jsme se vůbec nedostali k poplachovým zařízením a ohlašovacímu systému požárů, často opět neexistujícím.
[124]
Dobré ránko!
(Rpu?: 25.06.2007, 06:38:33
- x)
Po včerejším shlédnutí šotu v TV jsem pochopila, že v zásadě jde o stejný způsob řešení, jako je nehodovost na našich silnicích. Všichni vědí, že se jezdí příliš rychle, předjíždí v nepřehedných úsecích a vůbec, že lidi jezdí jako prasata ....a řeší se to kontrolou lékárniček. V tomto případě jde o to, že lidé do chodeb odkládají, kola, kočárky, tříkolky a vůbec cokoliv, o co se lze při panickém útěku zdárně přerazit - takže to vyřešíme zákazem nástěnek.....
[125]
Doporučoval bych ještě kontrolu bot za dveřma!...
(šakal: 25.06.2007, 07:55:52
- x)
...O smradlavé mejšláky se lze při panickém útěku zabít zrovna tak. Navrhuju předložit to Komisi EU... Pokud to schválí, tak podnikatelský subjekt přistižený s botama za dveřmi (třeba opravář televize), může dostat pokutu až 20 tisíc. Bytové družstvo pak až do výše půl milionu. Kontroly bude namátkově provádět úsekový důvěrník stanovený pro příslušný domovní blok (7:- P)
[126]
šakale,
(Rpu?: 25.06.2007, 08:20:03
- x)
za dveřma se obvykle nechávaly dřeváky, ve kterých se chodilo do chlíva. Zvláštní, že tenhle starobylý lidový zvyk přetrval ... tenhle folklór snad nikde jinde nemají.... Ačkoliv - v Němcích jsem (v několika případech) zaznamenala jinou perverzitu - paní domu návštěvě, okamžitě po příchodu, vrhla pod každou nohu hadr a musel se po těch hadrech šoupat bytem - báječně se tím leštily parkety...:))
[128]
No...oni zas na jihu Evropy nechávají za dveřmi odpadky...
(šakal: 25.06.2007, 08:32:39
- x)
...U nás už to pomalu začíná taky. Tohle se mi na našich lidech líbí, jak se dovedou pružně inspirovat a dohánějí vyspělý svět, aniž by k tomu potřebovali nějaké směrnice. Kupříkladu jedou na léto do Španělska, a vidí - Hele, oni tu dávají odpadky za dveře. To je dobrý, co? Nemusejí s tím pořád běhat, odnesou to jednou za třikrát... ...A tak pach propocených bot na chodbách našich činžáků pružně nahrazuje po vzoru vyspělé Evropy smrad shnilých rajčat (7:- P) (7;- ))
[131]
Psomilům - kdo chce kouknout na krásné profesionální fotky psů na coursingovém
(Rpu?: 25.06.2007, 09:56:35
- odkaz
- x)
setkání v Rudolticích. (Sloupek vlevo: Sport - coursing a dostihy). Blesan si tam uříz kšandu, protože soudil, že honit se v tom horku za nějakým blbým střapcem je v podstatě volovina, takže běžel stylem \"no, když jinak nedáte\" a 10m před cílem mávnul tlapou a šel pryč... Další trapas nastal, když mu začal spílat trpasličí jezevčík. Blesan jen popošel a ochcal pejskovi židličku, ke které byl uvázaný. Naneštěstí v tu dobu seděl v židličce páníček.....:)))
[134]
no bejt znásilněnej některou z Jihočekých matek je osud horší smrti...:)))
(Rpu?: 25.06.2007, 11:51:13
- x)
Ale možný je už všecko, když existuje mezinárodní dohoda obsahující ustanovení o povinném hlášení prasklých zářivek. Ale dělaj dobře, že to zveřejňujou - jedině tak snad ctěnné veřejnosti dojde, co je to za ptákovinu....
[137]
Foundryman: 24.06.2007, 20:30:53
(skorostařík: 25.06.2007, 12:00:34
- Mail
- x)
Vážený, já nikde ve svých příspěvcích nezpochybňoval pravomoc paní NSZ udělat co udělala, jenom jsem si dovolil logicky zpochybnit důvody a zejména účelnost přijatého opatření vzhledem k nepatrnému dopadu tzv. pochybení policie na konečný výsledek vyšetřování. Prostě tzv. důvody, které ráčila paní NSZ předestřít práva neznalému národu, mají pro výsledek a zákonnost vyšetřování asi takový význam, jako to, že policista si během sepisu protokolu dovolil vypustit větry. Je to zajisté určité vybočení, ale v konečném resumé to prd znamená. Skutečné důvody jsou tedy evidentně někde jinde. Řekl bych, že buď tam byla nějaká tlačenka, nebo logicky tam někde musí být zakleto něco významnějšího, a i když se to projednávat nebude, neboť policie si samozřejmě nebude všímat, jestli třeba Čunek před pěti lety přepadl dostavník, protože ohledně toho dostavníku nebyl zbaven imunity, nebylo by žádoucí, aby to vyšlo při veřejném hlavním líčení najevo včetně jmen osob, které mu dávaly tipy a kryly záda. No a argumentace senátu vůči policii mi nápadně připomínala to politbyro v cause Zapadlo : Policajti, vyšetřujte, ale ne aby vás napadlo udělat cokoliv, co vybočuje mimo rámec, který my vám povolíme !!! A co vybočuje, to si posoudíme sami !!! Jestli je něco popřením právního státu a politickým zásahem do trestního procesu, tak je to právě tato argumentace. Od horní komory skutečně na pováženou.
[138]
jenom dotaz....jak ženská, natož
(Jirka původní: 25.06.2007, 12:06:17
- x)
J. matka může někoho znásilnit ...... nějak mně to hlava nebere......i když je fakt, že se zdviženou sukní se utíká lépe, než s kalhotami u kotníků. Teda jinými slovy, dohnat by ho mohla, ale co pak?. Mimo to prasklá guma, může být nebezpečnější, než se může zdát.....jde vo voči :-)))
[141]
skorostaříku,
(Rpu?: 25.06.2007, 12:31:02
- x)
prosím, nezapomeńte, že policie si vyžádala i seznam všech lidí, kteří v den projednávání navštívili senát, a to i se všemi údaji. S údajným \"zločinem\", spáchaným před pěti lety to žádnou souvislost mít nemohlo. V kauze Kořistka odposlouchávali Klause... Jakkoli fandím Jurovu návrhu o omezení imunity, souhlasím Klausem, že to za těchto okolností není možné. Kdokoli by položil jakoukoli vládu během půl roku. To, co tu zavádí policie je velice nebezpečné počínání....
[142]
Foundryman
(martin TT: 25.06.2007, 12:36:09
- Mail
- x)
jen dodám, že v rámci vyšetřování téměř obsadila Policie vsetínskou radnici a probírali veškerou dokumentaci týkající se Čunka, jeho práce, jeho činnosti ve výborech atd. za celou dobu jeho přítomnosti v tomto úřadě. Prostě hledal se třeba nějaký cesťák nebo něco podobného. Nevzpomínáš si, jak se vedla na začátku debata o tom, že na jeho kartu bylo čerpáno o pět litrů víc benzinu než je udaný objem nádrže služebního auta v techničáku?
[143]
Skorostaříku šedovlasý...
(ptakopysk podivný: 25.06.2007, 12:46:36
- x)
vy jste fakticky jako mladej. Rozpouštění, či slučování vyšetřovacích týmů, změny pravomocí, změny soudů, změny státních zástupců, to všechno jsou legální postupy všech polistopadových vládnoucích struktur. My laici jsme na to zvyklí, považujeme to za legální a demokratické, neboť za sedmnáct let za tohle nikdy nikoho nezavřeli a po celou tu dobu tu máme demokracii. :o) A o senát se neotírejte. To je elita národa, moudřejších v tomto státě není a kdybychom neměli senát, nevím, nevím, kam bychom tyto bytosti museli umístit, aby to bylo dostatečně důstojné :o/
[144]
,Hooorkooo! Rputi,
(Šumavák: 25.06.2007, 13:02:26
- x)
ještě by tam měl ten mluvčí uvádět dovětek: \"Zářivka značky:XYZ, dodaná a montovaná firmou \"ABC\" z Rakouska, která prováděla na stavbě elektroinstalace.\" Pak teprve by bylo jasné, proč se ti Rakušáci toho Temelína tak bojí! A poučit se nepoučí! Kšeft je kšeft! Teď, přes veškeré řvaní proti atomovým elektrárnám, budou dodávat a montovat tři generátory do té nové finské JE.
[145]
rputi,
(skorostařík: 25.06.2007, 13:11:31
- Mail
- x)
možná mohlo, možná nemohlo... já už psal, že smysl tohoto dotazu mi poněkud uniká, ale ani policajti nejsou nadáni duchem věštím a zkoušejí to i ono, třeba se z něčeho něco užitečného pro vyšetřování vyklube. Z hlediska vyšetřování to má nepochybně stejný důkazní význam, jako seznam cestujících v tramvaji č. 22. Leda by se vyšetřovatel sichroval, a zjišťoval, kdo všechno napochodoval do senátu, tedy kdo nejspíš patří mezi Čunkovy přátele, a od koho by mohl v konečné fázi schytat pár facek nebo jiný pokus o ovlivnění... Takže už se dočkal, a nemá důvod být zvědavý. No a že police prohledávala doklady.. pane bože, to je přece běžný postup u každého takového vyšetřování. Proč zrovna to Čunčí má být nějaká výjimka ? Já taky souhlasím s tím, že v dané situaci kdokoliv by položil v případě zrušení či omezení imunity jakoukoliv vládu, protože jednak skoro na každého z tzv. politiků by při hlubším zkoumání něco fůůůj na světlo vylezlo, a kdyby nevylezlo, tak se vždycky najde nějaký dobrodinec, který to buď z pohnutek ideových nebo za peníze nebo z obojích důvodů zprefabrikuje. Ale sakra, jak to, že se takové prostředí vytvořilo ? Jak to, že se nikdo nezkouší dívat na věc objektivně, že ideový protivník je nepřítel horší Al Caponeho, proti němuž je dovoleno vše, včetně všech podrazů a podpásovek ? A neptám se, kdo s tím začal, protože na tohle samozřejmě každý odpoví podle svého politického přesvědčení, tj. že ti druzí. Ptám se, jak z toho bahna a smradu vybřednout, a jak se zbavit těch sviní, které žerou, mlaskají a šíří tu svoji infekci dál a dál, na každého, kdo se ze zdravého stáda dostane mezi ně ? Právě proto jsou v trestním řízení zavedena pravidla, která by měla v obecném zájmu platit pro každého bez rozdílu. Jejich prolomení pak neznamená jenom to, že v tom jednom případě se něco udělá nebo neudělá, ale především to, že občané ztratí důvěru ve státní orgány všeobecně, a přece jsou v nich i lidé, a osobně si myslím, že je jich většina, kteří vykonávají své povinnosti čestně a poctivě.
[146]
Já vám nevím - já bych u těch kantorů snad začala testem IQ.....
(Rpu?: 25.06.2007, 13:22:44
- x)
Juž jsem tu zmiňovala, že existuje společnost Scio, která zabývá se vzděláváním a mimo jiné vymyslela i testy pro zjišťování studijních předpokladů (Obecné předpoklady, matematika, čeština) a tyto testy v květnu zadávány osmákům. Dnes dorazily výsledky. Fakt, že aplégr má jedny z nejlepších výsledků píuč zřejmě zacloumal zcela zásadním způsobem a tak přiletěla jak na koštěti a pokřikovala:\"Kde jsi seděla, kdo tam seděl s tebou\" atp. Když zjistila, že to dítě opravdu, ale opravdu, nemohlo opsat, vypadla z ní, doslova, tato věta: \"No jó, ale teď to vypadá, že si geniální a my ti tu dáváme špatný známky...\" Já jen doufám, že to nebude chtít projednávat se mnou. Protože já se neudržim....
[147]
Skorostaříku, je to pěkné,
(Šumavák: 25.06.2007, 13:28:46
- x)
je to pravda, vyšetřování policie je jistě objektivní. Akorát mi možná uniklo zda také tu firmu, co úplatek prý poskytla( a to je trestné prvotně!, pak už Čunek)prověřovali 20 let zpátky, zda si zapisovali lidi , kteří byli na krajském soudě v době kdy tato firma podávala žádost o registraci a zda dokázali, že tato firma ten úplatek poskytla.Nota bene popisovaným způsobem. A pak až nastupuje ten, co úplatek údajně přijal. Není-li úplatek -> není příjemce.
[151]
Nevím zda konkrétně tato zářivka,
(Šumavák: 25.06.2007, 13:41:29
- x)
ale obecně tam elektroinstalace natahovala rakouská firma. Což jsem si s Temelingegnery ujasňovali, když hořel rozvaděč, či když shořel ten silný kabel a oni šaškovali před emelínem a stou vycpanou kunou, jako že jim to kuna překousala( což se stalo asi 10-14 dní předtím v jednom alpském tunelu a dva dni se skr něj nejezdilo). Také zajišťovali elektronickou ostrhu dvora a pak psali, že tam někdo nepzorovaně ukradl kus střechy, a o dodavateli té kyseliny borité do reaktoru snad ani nebudu mluvit.....
[156]
Tak já už teda vůbec ničomu nerozumim...
(šakal: 25.06.2007, 14:42:25
- x)
...Byl by něgdo z vás tý lásky a moh mi to trochu vysvětlit. Já už se v tom neorie e e e entuju!... Tak sem nakouk do dnešního zprovodajství...a ono to vypadá, že si plačky daly sraz: - Kateřina Šafaříková: \"Ústava EU pohřbena, federalisté prohráli\"; Autorka tu formou citací líčí výsledek celého toho víkendového komplotu senilních sociálních inženýrů jako by šlo o nějaký svérázný celokontinentální funus; snad jen jiskřičku optimismu si autorka dovolí utrousit na závěr: \"Merkelová...se pro svoje vyjednavačské schopnosti stala hvězdou schůzky.\" - Martin Weiss: \"Blahoslavené záplatování\" Autor se hned v úvodu ze své deziluze léčí tvrzením: \"Po obavách, že Německo bude při kříšení nešťastné euroústavy válcovat nespokojence, se kancléřka Merkelová projevila jako velká realistka.\" Ale jinak pobrekává, že prý je to všechno moc \"dvojznačné\", \"záplatované\" a tak podobně. Já teda nevim, ale mám z toho dojem, že sem sledoval nějakou úplně jinou politickou slezinu, než tyhle dvá fňukalove. Kupříkladu na dokonalé ztrátě vlivu na vlastní justici mi nepřipadá nic dvojznačného... A neuvěřitelnou bezostyšnost, kterou dalo Německo veřejně najevo při nátlaku na Polsko, označit za \"tajnůstkářskou diplomacii\"...? Já mam asi dneska ňákej zastřenej obzor...či co... §:- |)
[158]
Rputi,
(ptakopysk: 25.06.2007, 14:49:29
- x)
mám tady jeden návod na pěstění - mě dorazil příliž pozdě, ale třeba se ti šikne: Jak chovat puberťáka Puberťák je domácí zvíře, které je velmi náročné na chov. Rozhodnete-li se chovat doma puberťáka, budete mu muset vyhradit dostatečný prostor. Rozpínavost těchto živočichů, pokud jde o teritorium, totiž spolu s věkem stoupá. Níže jsou uvedeny znaky společné tomuto savci, ať už je chován na svobodě nebo v zajetí. Tělo Zbarvení: Zbarvení je proměnlivé, často velmi nápadné, narozdíl od jiné zvěře se puberťák v žádném případě nesnaží splynout s okolím. Nejnápadnějšími barvami září většinou jeho chocholka. Barva chocholky může přecházet od žluté přes hnědou až po červenou či zelenou. Oči Oči bývají zarudlé, kruhy pod očima nejsou žádnou výjimkou. Barva očí Je těžko zjistitelná, neboť u většiny puberťáků jsou oči překryty spadající chocholkou. Stavba těla Jde o savce místně řídce ochlupeného, vybaveného končetinami, které jsou k tělu neúměrně dlouhé a které jsou často zakončeny dlouhými paznehty, neboť tento druh domácí zvěře zhusta zanedbává jejich pravidelné obrušování. Typickým znakem je chůze po dvou nazývaná jako \"klácení\". Uši Přiléhají k lebce, občas je nutno je dočišťovat. Dočišťování může provádět dobrovolník z domácnosti, nebo je možné k této činnosti donutit puberťáka samotného. Chovatel se sám musí rozhodnout (dle úrovně vycvičenosti svého zvířete), které možnosti dá přednost. Krmení Puberťák je všežravec, který občas přechází do fáze monožravce. Dle vědeckých výzkumů stráví puberťák, ač má narozdíl od krávy toliko jeden žaludek, jakoukoli potravu, která se momentálně nachází v dosahu. Spásání potravy probíhá celodenně, prakticky nepřerušovaně. Ve fázi monožravé se však může stát, že se puberťák dlouhodobě živí pouze jedním druhem potravy, například tradičními českými brambůrky nebo hamburgery. Veškeré snahy o přikrmování ze strany chovatele přicházejí nazmar a je potřeba se s touto skutečností smířit. Většina puberťáků má po celou dobu chovu obzvláště vysokou spotřebu prémiového krmiva, a proto je nutné, aby puberťáky chovali pouze chovatelé, kteří si to mohou finančně dovolit, případně mají možnost úvěru či půjčky. Celková péče Puberťák je zvíře náchylné k depresím. Léčba a předcházení depresí spočívá v kupování značkových oblečků a podkůvek, želatinových medvídků Haribo a počítačových her, aby se váš puberťák nenudil. Komunikace s puberťákem je závislá na úrovni dosažené při výcviku (viz níže bod Denní režim). Chovatel se musí naučit řeč těla, aby byl schopen z trhavých pohybů hlavou, případně ramen, vyčíst nesouhlasnou reakci. Pozitivní reakce nedává chovaný puberťák v žádném případě najevo. Z našich zkušeností ovšem víme,že po cca 200 trhnutích ramenním kloubem již většina chovatelů ví,na čem je. Denní režim Puberťáka je nutno podrobit komplexnímu výcviku. Od přírody je to tvor líný, který je schopen veškerou svou energii vynaložit na správné oddechování při spánku, resp. na změnu polohy na gauči z levého boku na pravý a naopak. Výcvik sestává z výuky jednoduchých příkazů, jako například \"Jdi do školy\", \"Umyj si ty zuby\", případně \"Umyj nádobí\". Někteří puberťáci reagují na výcvik příznivě a po pár letech jsou schopni reagovat na cca 4 příkazy z 20. Jiní puberťáci výcviku odolávají a osvojí si pouze jeden příkaz. Většinou jde o příkaz \"Jdi se najíst\", v menší míře \"Jdi spát\". Komerční využití a návratnost investic Puberťák je domácí zvíře chované výhradně na ozdobu a nelze očekávat, že z něj vydolujete jakoukoli činnost generující přínos pro rodinu. Návratnost investic je dlouhodobá, někdy trvá i deset let, než zjistíte, zda chovaný jedinec bude schopen samostatného života. Někteří jedinci zůstávají u svých chovatelů do pozdního věku a znamenají pro něj nemalé náklady. Proto by si každý chovatel měl řádně rozmyslet, než se do chovu vůbec pustí. V případě, že si není jist, měl by si raději po řídit jiné domácí zvíře. Před chovem puberťáků jsou varováni zejména kardiaci a další osoby, které špatně odolávají stresu. Na druhou stranu je nutno říci, že žádné jiné domácí zvíře vám nepřilne tolik k srdci. V tom jsou puberťáci naprosto nenahraditelní.
[160]
ptakopysku, bezva.
(Rpu?: 25.06.2007, 15:12:19
- x)
Za sebe bych doplnila čestvou zkušeností, že totální rozmáznutí kantořína vybudí puberťáka pozitivním směrem, připomínajícím holuba bubláka. Bublavě se pochechtávaje bloudí domem, nevzpěčuje se příkazům a dokonce je ochoten slíbit, že přijde včas domů...:)) Dám jí to přečíst - uvidíme...
[165]
kühnl - prototyp úspěšného likvidátora v masce politika...
(divana: 25.06.2007, 15:23:53
- x)
jinak mě pořád fascinuje, jak si lidi nechtějí připustit, že ty pandury jsou na ně. něco jako, že policie má nové a lepší obušky. to jen až se znovu postavíme proti bolševikovi, už budou připravení. ne jako posledně :-))
[167]
Problémy se savci druhu puberťák jsou obecné:
(Loki_F: 25.06.2007, 15:27:06
- x)
jeden návod na postup je dnes k vidění ve 20:15 na TV stanici RTL II pod názvem: \"Liebling, wir bringen die Kinder um!\" - to je tzv. nekorektní terminální řešení - děti se nepovedly, začněme znovu od začátku! };D)))
[168]
Šumaváku...
(ptakopysk: 25.06.2007, 15:27:24
- x)
možná bychom se dokonce mohli položit na starou právnickou otázku \"Čí bony?\" , nebo jak se za našich hoodně mladých let říkávalo \"Cui bono?\" Ale to by bylo takové šťourání ve výkalech a jak jsem již výše předestřel skorostaříkovi - nikoho za to nezavřeli, pak je to zajisté demokratické a správné...
[170]
Ptakopysku
(skimic: 25.06.2007, 15:47:06
- odkaz
- x)
... tady se to zdá být doplněno a i s obrázky. Třeba tokající samička :)) Vzpomínám si, že jeden z nejobtížněji osvojitelných příkazů zněl \"Vynes odpadky!\". Téměř nikdy se synapse znovu neposkládaly v opakovatelné reflexní chování. Zřetelně chyběl vhodný neurotransmitter chabě suplovaný zvýšeným hlasem či koruptivním jednáním. Fungovalo snad jen umístění pytle přímo před dveře aby při únikovém manévru bez další vědomé manipulace nebylo dveře možné otevřít či se alespoň o ten pytel nepřerazit.
[171]
Ano, Rputi,
(Loki_F: 25.06.2007, 16:03:17
- x)
v IT terminologii se tomu říká \"reset\" a používá se při tzv. \"zamrnutí\", tj. v bezvýchodné situaci, kdy produkt naší tvořivosti a předmět péče, se stává beznadějně zaseknutým a neovladatelným... Ty se můžeš - podle toho předposledního příspěvku (výsledky testů) - radovat, produkt je zdařilý...! };D))) I když jak mi Lucie potvrzovala, puberta s ní, chuěrou, opravdu mlátí jak s vozembouchem. };D))
[172]
skimici,
(Rpu?: 25.06.2007, 16:04:46
- x)
v takových případech funguje tzv. \"selektivní slepota\" daná zřejmě psychickým blokem, takže se nelze divit opakovaným dotazům \"Kde?\" a už vůbec nemá smysl řvát: \"Dyť na ten pytel čumíš\", neboť puberťákova nervová soustava je nevyvinutá a křehká a snadno dojde k jejímu poškození, takže se usedavě rozpláče, v lepším případě urazí...
[173]
Hele, PTAKOPYSKU...
(šakal: 25.06.2007, 16:05:56
- x)
...Na to, abych si spočet, vo jak levej kšeft u gripoušů šlo, nemusim ani vidět kolo podvozku. Jedinej smysl týhle všivárny bylo uvázat českýho psa u evropský boudy. Prostě a krátce - zbraně se zásadně nakupujou od geograficky vzdálenejch spojenců a nikdy ne od blízkejch potencionálních protivníků. A je pumpička, že to potřebujeme na \"strážní službu\" a jiný pindy... Až se to tady v Evropě zas bude jednou řezat, Rasputin utáhne kohouty a všichni vokolo začnou dumat, koho předhodit za žrádlo jako prvního, tak nám budou švédsko-anglický letadla akorát k hovnu - i s těma emerickejma sedačkama (7:- P) Totéž platí vo \"euroaerobusech\"...strategická závislost je halt sviňa (7:- /)
[176]
Loki_F
(skimic: 25.06.2007, 16:15:31
- x)
... než eventuelně přikročeno k hard resetu, osvědčil se mi i soft reset prováděný obvykle pravou rukou s lehkým rozpřahem zhruba ve výši zmíněných synaptických drah onoho tvora. Pozitivní efekt si vysvětluji lehkou vibrací, která způsobila masáž oněch štěrbin a tím i kýženou modulaci přenosu informace.
[177]
Skimici, s tím vřele souhlasím
(Loki_F: 25.06.2007, 16:25:19
- x)
neb s tím mám též četné pozitivní zkušenosti. Jestliže má nosná vlna dostatečnou, ale nikoli zdrcující energii, jsou výsledky nad očekávání dobré, bez nutnosti terminálního resetu. Často to závisí na kapacitě kondenzátoru a buzení spouštěcího obvodu...! };D))) Také s Tebou, Rputi, souhlasím. Někdy jsou pozitivní reakce dosud zcela inertně se tvářícího puberťáka nadmíru překvapivé a po pravdě řečeno, vesměs zcela neočekávané! Ale díky za to, že občas... Lucie, je naštěstí v tomto ohledu již dávno mimo tyto tekuté písky a dovede svoji radost ze setkání sdělovat bezprostředně a bez pocitu, že by si zadala, když se jí mezi \"starci\" líbilo! Pro sebe z toho pociťuji jisté zadostiučinění.
[179]
ptakopysku,
(Tomáš Haas: 25.06.2007, 16:26:39
- x)
Ta sedačka v Grippenu, ať už byla vyrobena kdekoliv, fungovala perfektně. Je navržená tak, aby když dostane spouštěcí signál, bezpečně vystřelila pilota, otevřela padák a bezpečně jej dopravila na zem. To se taky přesně stalo. Jen ten signál byl sedačce dodán chybně, v nepravou chvíli a bez důvodu. To je ale vina palubní elektroniky, nebo softwaru, ne sedačky. Přesně nevím, pokud vím, konečná zpráva ještě nebyla vydána. Ale předběžná zpráva říkala cosi o softwaru.
[180]
Rputi :)
(skimic: 25.06.2007, 16:35:29
- x)
... jo, Loki_F. Jaké staročeské slovo jsi měl na mysli místo zamrznutí? Pokud snad zamrdnutí, význam by byl opravdu opačný. Ještě dnes se ono slovo v srbštině používá. Kdysi jsme se ve skupince cpali se srbským kolegou v Zagrebu do přeplněné tramvaje. Nešlo to. Ucpaný. On však cestující s odhodlaným výrazem a hromovým hlasem vyzval: \"MRDAJTE MRDAJTE!!!\" Kupodivu se vytvořilo místo a bylo kam nastoupit. To slovo znamená něco jako - hejbejte se :))
[181]
Pucajtě, pucajtě! Jsem zase slyšel já od srbských kamarádů... skimici!
(Loki_F: 25.06.2007, 16:46:17
- x)
Samozřejmě ve scela jiné souvislosti. Jinak ano ve staročeštině to mělo (prý) ten pohybovací význam - frikce různé frekvence a amplitudy. Jeho konec v křeči, pak je jen přirozeným následkem, zvláště jedná-li se o pohyb neprocvičovaný a nenavyklý (chybějící svalová paměť - reflex). Něco na ten způsob bylo docela čerstvě předvedeno na posledním summitu v Bruseli: Všichni měli křeč v jazyku, v mozku a jinde podle nátury, jen Andělína Mrkalová měla orgasmus...! };D)))
[183]
Loki_F
(skimic: 25.06.2007, 18:14:22
- x)
... teď jsem trochu v rozpacích. Měl jsi nějakou nepříjemnou zkušenost? Pravda. Příhoda kterou jsem vyprávěl je ca 15 let stará. V centru Zagrebu se žilo fajn. Tedy když jeden nepřemýšlel, že fronta je ani ne 10km daleko. Na letišti Tě filcovali paragáni a ač jazyk může být problém i ten největší debil pochopil kdy je třeba rozpřažit a rozkročit se. Paradoxně Srbi tam existovali bez problémů. Bylo to jako když Ti Remarque volá, co je nového. Je to zvláštní region. Snad se velmi maličko orientuji a proto jsem dalek soudů ....
[184]
skimici - to nebylo nic ve zlém ani nijak pejorativně míněno!
(Loki_F: 25.06.2007, 18:23:30
- x)
Ti srbové byli opravdu moji kamarádi (a mám teď u nich velký vroubek, protože jsem je nepřijel navštívit) a ty výkřiky bylo povzbuzování při jednom závodě... jsem si na to vzpomněl při čtení Tvého popisu komprese osob v trambajce. Šumaváku, no vždyť ano, proč myslíš, že měli ti ostatní křeče - se na Andělínu podívej... };D)))
[188]
Ptakopysku, řvu smíchy,
(maYda: 25.06.2007, 18:46:45
- x)
neboť ledva jsem otevřela, náhodou jsem se trefila na návod, jak chovat puběrťáka. Pilně nastuduju, bude se hodit v nejbližší době. Jen s velikostí výběhu asi bude problém. Přece jen to 1+1 není optimální, ale už jsem tu odchovala divá batolata, předškoláky a nyní chovám školáky. Pro chov puberťáků docela dobrá příprava...
[192]
přátelé...teda klecová lůžka prosím
(Jirka původní: 25.06.2007, 20:42:34
- odkaz
- x)
ale že by do toho šla paní spisovatelka stejně naplno jako paní \"pobřežní hlídka\" do zákazu kožešin....to by byla věc. Ikdyž je pravda, že paní v oranžových vypasovaných plavkách to svlékání jde o několik tříd lépe a i lépe u toho vypadá....
[194]
pane Blaha
(jasan: 25.06.2007, 20:49:53
- x)
ta dama vubec netusi, ktera bije.... topolanek mel zarucit, aby ZADNE dalsi kompetence nebyly predany do Brusele.... a nepodporit NIC co oslabi nasi vyjednavaci pozici (hlasovani, pravo veta).... ono v tuto chvili neni prece vubec jasne, na cem se dohodli - alespon mne (cekam na nejake lejstro). Ale bojim bojim
[195]
Uf! ..UF !! ..U!! FF!!, o5 zde!
(Šumavák: 25.06.2007, 20:55:21
- x)
Tak jsem přecházející bouřky využil k odpojení počítače a příslušenství,vyčistil za mím letitou špínu (a že jí tam bylo!),rozmotal, vymotal a vytahal přebytečné kabely ( 1ks jeden další telefonní přidal a nainscenoval tam to UPS. Dalo mi to trochu přemýšlení, protože tam již dávno mám přepěťovou lištu , zapojenou tak, abych v případě krajní nouze všechno vypnul jedním vypínačem. Ta sviňa ovšem v tom momentě přepne na baterie.....tak jsem to zase vytahal a přepojil jinak. no snad jsem to zvládl, což dokazuje, že jsem se připojil i přes ochranu telefonní linky a píši zde! Bouřka přešla, jdu dát ven koně.
[197]
O čem se dohodli, jsem tu psal
(Šumavák: 25.06.2007, 21:00:35
- x)
včera. Zapomněl jsem, že se strany dohodly na vypustění přívlastku \"volný\" u slova trh ve všech dokumentech a celé EU a že si rakušáci (Já už snad ani nikdy nebudu psát Rakušané) dohodli přechodné období na zavedení Schengenu!!!!!! to slovo, co jsem vyřkl na konci, mi sem administrátor tohoto blogu nepustil......
[199]
Super komentář!
(Šumavák: 25.06.2007, 21:15:01
- x)
\"Podobně měl Topolánek údajně připravený kritický projev na adresu Sarkozyho tahu proti volné hospodářské soutěži v unii, Němci mu ale řekli, že se drama nekoná a i tohle vyřídí sami. Česká aktivita nebyla žádaná, pokus o ni je ale dalším bodem k dobru.\" No tak to vyřídili. Žádnej volnej trh, žádná volná soUTĚŽ! A je vyřízeno. Že by komentátorce vedl ruku Paroubek?
[200]
Tak jsem omylem rozklik
(Šumavák: 25.06.2007, 21:32:17
- x)
horoskop pro dnešní den a dočetl se: Ovládnou vás negativní emoce. Neměli byste se nervovat kvůli věcem, které lze brát s nadhledem. Vaše předrážděnost a ostrá slova by vám pokazily čas na hodně dlouho. Rozhodně se vyhněte všem důležitým jednáním pracovního i soukromého rázu a nenechte se přemluvit k přesčasovým hodinám. Práce: Je to nepříjemné, nic vám nejde tak, jak jste zvyklí. Ani známé činnosti. Vztahy: Několik lidí ve vašem okolí nemá pochopení pro vaši dnešní náladu. Peníze: Přemýšlejte, jak změnit svou finanční situaci. Řešení se určitě najde.(To přemýšlím furt...) Zdraví: Hlava vás bolí z nedostatku čerstvého vzduchu a také málo pijete! Tak jsem si hned došel dát vochtla finské vodky! Když to vědí i v horoskopu....
[202]
Jasane, já to vidím tak,
(jura-p: 25.06.2007, 21:41:55
- x)
že se EU rozhodla pro tajný stát. Prezident bude, ministr zahraničí nebude, ale bude vysoký představitel. Hymna nebude, ale bude se všude hrát. Vlajka nebude, ale bude všude vlát. Charta práv nebude součástí smlouvy, ale bude ve smlouvě odkaz na právně závaznou chartu. Ta nebude závislá pro Anglii a Irsko, protože jsou za kanálem, a na ty serou.(viz PeS). Bude dvojí většina přesně dle ústavy, ale o dva roky později. Rakušani se budou izolovat se svými kontrolami pasů. A naše delegace to vše odsouhlasila. A za úspěch vydává jen teoretickou a prakticky neprosaditelnou možnost návratu kompetencí na úroveň členů. Je to šaškárna.
[207]
A to je taky to, co jsem
(Šumavák: 25.06.2007, 22:04:14
- x)
včera psal o islámské turecké republice 2014. Já mám docela podezření, že tou dobou už po \"Svazu socialistických evropských republik pod vedením Německa\" bude jenom památka. A základní problém vidím v tom, že sytý hlaovému nevěří a každý si na ta kamna musí sáhnout sám! Trochu mi vadí, že nás nutí, abychom si na ta kamna sáhli znova, přestože už jsme si tu pazouru spálili víc než dostatečně!! Já mluvím se spoustou lidí, z různých úrovní hospodářského i politického života.A oni většinou nedokáží pocvhopit, že my už tu zkušenost máme! To je nejen v odborných věcech - předevčírem mi tu jeden rakouský nadšenec vykládal, jestli si umím představit, že se závodní kobyla připustí, embryo se vypláchne a inseminuje do jiné, méně kvalitní klisny.A že ta špičková může celý rok závodit a přesto mít za rok tři hříbata. Když jsem mu řekl, že si to představit umím,protože už někdy v r. 1988 jsem pracoval v provoze, kde se prováděl embryotransfer u krav, s tím rozdílem, že se hormonálně vyvolala superovulace a vyplachovalo se 15 -18 embryí najednou..., tak se docela slušně urazil. a totéž je v té politice! Oni s nadšením objevují věci, které my už máme (bez nadšení) vyzkoušené. Ale co se s tím dá udělat nevím!
[211]
Hezký večer. Můžu do této pochmurné nálady vnést disharmonický tón?
(Dana: 25.06.2007, 22:18:27
- x)
Po půdenním strachu se mi před chvíli ozvala mladší dcera - už dojeli na kontinent! Ale cesta přes Anglii - záplavami, průtržemi, lijáky s minimální viditelností, nesjízdnými silnicemi s množstvím nehod - jim tentokrát trvala dvojnásobnou dobu. Taky loď tak tak přeplula kanál, dokonce prý se vysypal i lodní bar! No - tak teď ještě přejet z Francie do Kujav! Já bych ani neplašila, ale odpoledne mi volal dceřin stínový tchán, jestli nevím, co s nimi je, že se mu nehlásí a neberou mobil a že je tam taková čina...takže jsem dostala opravdu strach...Asi mě má někdo nahoře rád...a je taky! :-)
[220]
Jasane, viz usnesení - stačí?
(skimic: 25.06.2007, 23:39:14
- x)
Tedy - pokud byste náhodou byl na pochybách ... Že jim není stydno. Od Topolánkovy squadry sice nic neočekávám, ale alespoň toto si mohli odpustit. Je čas přemýšlet o tom, koho za pár let volit. Usnesení Výkonná rada ODS, 23.06.2007 VR vysoce oceňuje informaci předsedy vlády o výsledcích jednání Evropské rady v Bruselu 21. - 22.6.2007. VR oceňuje aktivní roli zástupců vlády ČR při vyjednávání a výsledky považuje za úspěch celé ČR. VR na výsledku za průlomové považuje: úplné opuštění konceptu tzv. euroústavy včetně symbolů zachování stávajícího systému hlasování v Radě a principů mezivládní spolupráce v zahraniční a bezpečnostní politice posílení kontrolní role národních parlamentů umožnění zpětného přenosu kompetencí na úroveň národních států (oboustranná flexibilita) VR považuje výsledek jednání za zásadní bod obratu směrem od konceptu budování evropského superstátu a evropského federalismu. VR věří, že výsledky těchto jednání zahájí reformy, které povedou k nalezení skutečně funkčního modelu evropské integrace.
[221]
Včera jsem byl v Německu
(doxa: 26.06.2007, 00:07:06
- Mail
- x)
a někdo si tam ve vlaku zapomněl noviny. tak jsem do nich z nudy cestou domů koukal. Byly tam grafy, jak se případně změní poměrné váhy v EU, jestliže se za pár let opravdu přijme ten nový hlasovací systém. Nejvíce by tím získali Němci, pak Francouzi. My trošku ztratíme, nejvíce však ztratí ti Poláci. A na protější stránce byla karikatura - státníci se scházejí do Bruselu, všichni si nesou diplomatické kufříky, jen Kaczynski si nese palici.
[224]
Proc ta skepse a malomyslnost ?
(Lunka: 26.06.2007, 04:00:09
- x)
Odkaz pana Vita Blahy z 18:30 ma mnoho do sebe. Jsem-li dobrovolne v nejakem spolecenstvi - snad vim proc, kdyz jsem tam aktivne vlezl. Prinasi to bezesporu negativa, ale i vyhody. Je trochu hloupe, pak jen negativne nadavat a rikat jen njet, njet, njet - to se nam nelibi. To umi kazdy blbec a prosluli tim Rusove v OSN. H. Kohl byl jeste pri smyslech, kdyz sjednocoval Nemecko. Schröder s Joschkou Fischerem , nezakotveni v historii, uz ulitli do svych megalomanickych predstav Evropy - i s tim, ze reknou: tohle bude Evropa a basta, a tak to bude!! Podcenili vlastni , a hlavne evropske protihrace - a nastesti sli od valu. Angela Merkel ma plne zuby socialismu a objimani se s Ruskem. Snazi se o rozumne kompromisy a dohody, musi v D, ale taky proto, aby se EU -slozene ze statu zabehane 40 lete spoluprace a demokracie - a z 10 novacku, kterymi cloumaji otazky identity v demokracii, kterou ani doma nezvladaji - snazi se ty vsechny 27 x XY horke hlavy privest k rozumu. IMHO - evropske narody jsou VSECHNY nacionalne egoisticke, a zehraji na nesmyslne privalove vlny prikazu a papiru z Bruselu.Zadna selanka. Takze se mi libi, ze si Cesi konecne vytvorili jistou predstavu, co je dulezite - zadny evropsky superstat - a meli naprosto jasne konkretni navrhy k danym tematum. Byli AKTIVNI. Dobre pripraveni. Nebyli nicim zaskoceni. Meli prehled. Byli rozumni a statecni. Proti vsem predeslym jednanim a sumitum vystupovali pri vsech jednanich konstruktivne, otevrene, sebevedome. Uz se zorientovali. A budou cim dal lepsi. - Problem nebude Merkel, ale hyperaktivni superinteligentni centralista mačo Sarkozy. Uvidime -on ma sve mnohe plany i se severni Afrikou a Tureckem - ktere do EU nechce, ale neco jim jako navnadu bude muset hodit. Bude to zajimave - a Cesi potrebuji dalsi bystre , informovane experty pro mnoha dalsi jednani. Tech 25 statu se take nechce jen tak podridit diktatu Nemecka a Francie. Informovani, aktivni, predvidavi maji naskok vzdycky a vsude- chce to mezinarodni kontakty a spolupraci a hledani reseni- a spojencu proti nesmyslum v EU. Makat. Demokraticke dohadovani je umet, drina , zodpovednost, a kazen, dnes a denne :-))) A emoce ventilovat na blogu nebo v hospode .....OK
[225]
Lunko,
(Pavel Kořenský: 26.06.2007, 04:59:24
- Mail
- x)
omlouvám se, ale tyhle bláboly skutečně neberu. Vyjednavači zklamali ve dvou naprosto zásadních tématech, kde měli vetovat a celý summit odstřelit. První věc byla společná zahraniční politika. To je pro mně osobně skutečně nepřijatelné. Druhá zásadní věc je začlenění Charty práv a svobod. To je také nepřijatelné a pokud trvalo UK na vyjímce, měla na vyjímce trvat i ČR. Jinak opět sestřelit celé jednání pod stůl. Jediný přínos celého summitu je v tom, že snad bude nějak korektně formulováno jak z toho bláznivého socialistického spolku vystoupit. Pokud ano, budu volit stranu, která bude mít vůli tohle učinit a nebude to strana levicová.
[228]
Dobré ráno
(skimic: 26.06.2007, 07:12:51
- x)
... Halle, zdravím. Jaký je převládající názor pavouctva na víkendové dění? Tady jak sis všiml očekávatelné spektrum od umírněné depky k opatrnému optimismu. Třeba já se vztekám nad chováním ODS nebo spíše Topolánkova křídla, které nepokládám za plně konzistentní. Ale to je jiná věc. Na Pavoucích bych kupodivu očekával - ačkoliv z jiného úhlu pohledu - obdobnou lehkou nespokojenost. Máš tam k tomu někde hospodu? Mrkl jsem tam teď a v té poslední je akorát ta smutná událost s Mourkem. Mmch, je mi to líto, ale tyto věci se stávají, pořiď si určitě dalšího.
[230]
Dobré ráno,
(Foundryman: 26.06.2007, 07:40:00
- Mail
- x)
já bych opatrně souhlasil s Lunkou. Zboření summitu kvůli \"Vysokému představiteli EU\" nebo kvůli jakési \"Chartě\" bych nepokládal za nejšťastnější, bylo by to poněkud krátkozraké, neboť bychom si ztížili následná vyjednávání, kde se bude opravdu rozhodovat. V kšeftu i v politice by se měla gesta \"ryc nebo nic\" používat velice opatrně a zřídka. Diplomacií šedých eminencí se dá dosáhnout daleko víc. Holt bude mít Vondra nějaký čas prdel v kalupu, ale on naštěstí není blbej a aliance CZ-GB-NL-PL, případně doplněná Španělskem, Irskem a někým ze Skandinávie se přímo nabízí. Summit jenom poodkryl výchozí pozice, na lámání chleba dojde až teď.
[235]
Dobré ráno,
(PeS: 26.06.2007, 08:10:11
- x)
Já bych se přikláněl ke Rputi. Intelektuál, rozhodně intelektuál. A jako studijní literaturu doporučuji znamenitý popis tohoto poddruhu v knize Paula Johnsona. To se čte lépe než Brehmův \"Život zvířat\". Skoro lze litovat, že Johnson tu knihu ukončil předčasně. Dovedl bych si představit několik dalších kapitol...
[236]
No šakale a jasane,
(Vít Blaha: 26.06.2007, 08:15:34
- Mail
- odkaz
- x)
myslím, že mne nelze podezírat z nějakého EUhujerství, ale ten komentář v LN je dle mého dobrou ukázkou jak to v EU funguje (rozvinutí těch PeSových bodů)... Schválně jsem si našel svou 3 roky starou poznámku (v odkaze) kde jsem komentoval dánský dokumentární film o přístupových jednáních. Poláci tehdy dělali obstrukce podobně jako nyní. Vydělali na tom miliardu eur. Nechci jim podsouvat nějaké nízké pohnutky, ale zásadovost s jakou se ještě v pátek večer vyjadřovali, náhlý obrat a hlavně výsledky kterých (oficiálně) dosáhli ve mně vzbuzují rozpaky... Jak píše Foundry - Německu, Francii, Belgii, Rakousku vzniká viditelná protiváha.
[239]
Dobré pobouřkové ráno,
(Jirka původní: 26.06.2007, 08:49:11
- odkaz
- x)
v noci se tady asi pořád fotilo, takových záblesků fotoaparátů jsem dlouho neviděl....úplně mám křeče ve tvářích, jak jsem se pořád usmíval.... Moc mne překvapuje, jak je možné, že nevíte co vlastně je Paroubek zač. Vždyť je to přeci obchodník, to je jasné. Je to totiž obchodník s láskou....chcete důkaz za co to dělá? No vždyť to máte celou dobu před sebou....dělá to ZA ORÁLEK... :-)))))))
[244]
Když jsme u těch obchodníků s láskou...
(Jirka původní: 26.06.2007, 09:32:31
- odkaz
- x)
Dušane, ten tip na ty blogy je vražedný, tak vřele doporučuji si přečíst článek v odkazu....a až si ho přečtete, tak se podívejte na fotku vlevo. Opravdu si o sobě nemyslím, že jsem nějaký šovinista, ale v tomto případě si dovedu vysvětlit pohnutky k napsání. A u této paní, nejen tohoto článku.....
[245]
Jirko, což Pamela !
(Šumavák: 26.06.2007, 09:46:16
- odkaz
- x)
ale v Polsku běží porno ! Viz odkaz.A tady: http://www.orf.at/070625-13757/index.html je k tomu komentář.
[246]
Jo, Vládče brány....
(Jirka původní: 26.06.2007, 09:51:26
- x)
je porno se vším všudy....a i poltické. Jenom mne překvapuje, co asi za to Polsko dostalo. Když se o tom nemluví. :-(( Ne , ze bych byl zavistivý, ale proč taky se Topolánek nemohl trošku šprajcnout. Třeba by pak mohla být domácí porážka, nebo jiné kvoty....takhle je to na nic.
[248]
si děláte srandu, ale prušvih už začal....a plíživě, jako
(Jirka původní: 26.06.2007, 10:24:09
- x)
kontrarevoluce........obětem globalizace špidla vyplatil 3,8 mio oiro....jasně, že to je Francouzům a \"do aut\"....více na lidovkách, odkaz dát neumím. Ted mne napadlo, jestli i náš rakouský projekt, není tak trochu obětí globalizace a jestli tedy i já nemám nárok na odškodné . A jestli ano, kde bych měl o to odškodné zažádat?
[249]
dobré dopoledne
(rezy: 26.06.2007, 10:31:17
- x)
s tím polehávajícím traktorem to je už ok, osa došla do 24hodin z Brna, takže už jí měl brácha někdy ve čtvrtek v poledne se vším co na vyměnu potřeboval (simering, papírová těsnění..) a já zavzpomínal na všechny ty mechanizátory za socialismu jak jen kontinuálně scháněli a vedli mezi sebou nelegální burzy s náhradními díly, aby vůbec něco šlo. Těm to tenkrát vypravovat, že si objednáte a než se vyspíte máte to na stole, tak věřit nebudou. Zajímalo by mě, jestli to vůbec komouši tenkrát věděli, že pokud něco funguje, tak jen díky tomu, že se ty jejich předpisy obcházeli.
[250]
A já naiva si myslela, že když nebude makat, tak nic nedostane....
(Rpu?: 26.06.2007, 10:39:27
- odkaz
- x)
Člověk, který pobírá podporu v nezaměstnanosti, nebo další sociální dávky, by tak měl práci odvádět dvě až čtyři hodiny denně. Princip to je bezesporu správný, ale myslím si, že by na to mělo být vázáno, aby člověk, který odvede práci za dávky, aby byl materiálně odlišen od toho, kdo to třeba odmítne nebo nenastoupí. Takový systém je mezistupínek k tomu, aby ten člověk mohl nastoupit na systematickou práci.
[252]
Rezy -
(Dana: 26.06.2007, 10:53:34
- Mail
- x)
jako člověk,který v minulosti byl několik let zaměstnán v STS, přímo na opravně traktorů a zemědělských strojů, vám rozumím! Taky si říkám, že jsme ani netušili, ba ani se nám nezdálo, že by nebylo potřeba mít několikero skladů ND - 1 podnikově centrální, druhý oficiální legální příruční na opravně a pak ještě nekolik nelegálních, ba přímo ilegálních, kde byly ukryté největší poklady - ať už pro naše opravy nebo pro směnu...Některé poklady jsem měla dokonce ochraňovala ve svém stole ekonomky...jo jo, zapomínáme strašlivě rychle... Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |