Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Středa, 27.06.2007

Merkur nebo Lego?

toť otázka! To je oč tu běží!

Tu máš, půjčím Ti (lebku) svojí po dědovi....

 


Docela vám závidím ! Tak zlé, abych si pamatoval jméno stavebnice, se kterou jsem si hrával, to se mnou zatím není.Ba dokonce si i pamatuji, co jsem minulý týden ve čtvrtek slíbil....

Matně si vybavuji, takové děrované barevné kovové lišty, řemeničky se šroubkem na dříku, všelijaká kolečka, nechalo se z toho montovat dorhomady cokoliv... Jak se to jmenovalo, nemám tušení, ale Lego to nebylo — to snad tehdy ani neexistovalo.

Ale co si pamatuji, to je můj první vlastoruční geniální komunikační prostředek! Jasně si vybavuji bakelitová sluchátka s kablíky opletenými takovou hnědou látkou ( moc bych za to nedal , že:" eště je mám skovaný..."), živě si pamatuji "anténu" nataženou od suchého záchodu přes celý dvůr až k pavlači nad bývalou stájí, ukotvenou na takových porcelánových olivách s o 90° otočenými prolisy a hlavně na to nejdůležitější:

na takový skleněný váleček, kde na jedné straně byl nějaký krystal a na druhé straně takový "čudlík " s drátkem, který se povytáhl a zase někde opřel o ten krystal .

To bylo dobrodružství poznání !! Těch jazyků co bylo v éteru... ani slovo rozumět...za to pěkně hráli....a ta makačka, to detektivní pátrání, když mě starší brácha přemlouval, abych naladil Radio Luxemburk a pak mi ( von byl silnější) sebral sluchátka......

Jo to byly doby! To si pamatuji, že tenkrát ještě žito bylo žito a že mi bylo až nad hlavu.....

Vývoj ovšem jde dál a Jirka by asi u synka s vlastoručně udělanou krystalkou moc nepochodil. Asi by taky nesehnal ten krystal.... :-0)

Ovšem třeba takový Sincliar ZX Sprectrum, made in UK, propašovaný přes Maďarsko, s kazeťákem a jehličkovou tiskárnou..... to je teprve ta správná hračka ! To rozvíjí představivost, paměť a dovednosti.....

Bohužel, nemohu poskytnout, syn to jednou bez varování i s tou plechovou jednojehličkovou tiskárnou ( přes kopírák!) poslal do nějaké soutěže o nejstarší počítač a byl, trouba, až třetí...a oni nám to nevrátili !!

No, a kdyby nejhůř bylo, a opravdu jsi Jirko nevěděl co, tak já se docela dobře a docela dlouho vyblbnul s pár jednoduchými šachovými figurkami.... ( ba dokonce, svého času ani nemusely být všechny....)

 

 

———————————————————————————————-

a dnešní ČTENÍ NA POKRAČOVÁNÍ,   část 21.

 

 

 





Komentáře

[1 Pch (: 27.06.2007, 20:04:45 - x)
... krystalka s krystalem. Já už byl modernější. Namísto dřevního skleněnýho válečku s krystalem jsem svou krystalku měl vybavenou hypermoderní germaniovou diodou s takovým tenkým přiletovaným kroutivým drátkem uvnitř MINIATURNíHO skleněnýho podlouhlého buřtíku!

[2 To pozor, Šumaváku.....jak tady prolejzám bazary, vetešnictví (Jirka původní: 27.06.2007, 20:08:56 - x)
a blešáky, tak sem tam narazím na skvělé věci...Třeba minulý týden jsem koupil cca 1x1 m barevnou plechovou desku s vlisovanými cestami ,parkem přejezdem, kolejema....jestli si to někdo pamatuje Po straně jsou čudlíky na ovládání výhybek a křižovatek, plechová autíčka na klíček 4ks mám a různě barevné. Ještě musím sehnat k tomu tu mašinu a vagony. Tak kristalku jistě seženu....Tady vůbec nevědi co maj za poklady...furt secese, secese......ale třeba porcelán a sklo o 100 let starší prodávaj za babku.

[3 krystalku.....boooože (Jirka původní: 27.06.2007, 20:10:31 - x)

[4 S krastalkou nemůžu sloužit, (maYda: 27.06.2007, 20:12:09 - x)
ale Lego Duplo, což je atjkový lego pro mpúrťata batolata, kde jsou i panáčci a zvířátka, děti pojaly docela tvůrčím způsobem.
VYbodly se na barevné kostičky, vzaly panáčky a hrály s nimi divadlo.
Lego pamatuju, jako dvanáctiletá, dostali jsme to s bráchou jako nějakou zahraniční vzácnost, ale \"blbej českej\" Merkur - jo, to byly ty lištičky se šroubkama- nás bavil víc.

[5 Pch jsem byl já :-) (skimic: 27.06.2007, 20:13:16 - x)

[6 maYdo (skimic: 27.06.2007, 20:17:34 - x)
... jak to děláte? Krastalka je kouzelný překlep. Nicméně střední vzdálenost a-y je zhruba 7.5 cm na mé modifikované qwerty. Že Vy používáte nějakou českou pofidérní QWERTZ?
:)))

[7 Brojlery v Noříně zlikviduje armáda do rána (skimic: 27.06.2007, 20:28:21 - odkaz - x)
... úderný titulek! Hruď se dme pýchou! Naši v akci!
Hlavně ať raději nechají Gripeny v garáži.

[8 Jako dítě jsem byl dokonale netechnický typ (doxa: 27.06.2007, 20:28:40 - Mail - x)
Z Merkura jsem nikdy nic nepostavil, akorát rozsypal šroubky.
U rádia jsem uměl jen kroutit knoflíky.
Nejraději jsem prolézal hradní zříceniny.

[9 Pane Doxo...to se přeci nevylučuje (Jirka původní: 27.06.2007, 20:32:44 - x)
to já dělal taky a technika mne fascinuje.....ale krystalku bych asi nesvedl.

[10 Ale s tou ptačí chřipkou to začíná jako správný horror od Hitchocka (doxa: 27.06.2007, 20:33:45 - Mail - x)
Teď ti mrtví racci u rozkošské přehrady.
Za pár dní ulehne první člověk....
A jak nás učí historie: pandemie španělské chhřipka měla víc obětí než I.světová válka, která těsně před ní skončila.

[11 Původní Jirko - přiznávám se (doxa: 27.06.2007, 20:36:09 - Mail - x)
já byl levej - a čím jsem starší, tím jsem levější

[12 To já taky.....pane Doxo, to já taky (Jirka původní: 27.06.2007, 20:40:03 - x)
ale jsem takovej divně zarytej, jednou to přeci musím zlomit :-)))

[13 2 Šumavák (PeS: 27.06.2007, 20:59:40 - x)
dobrý podvečer - k tématu - Jirka by věděl. Byl totiž u mě v laboratoři. A já bych mu ten kousek krystalu germánia snad i uměl vytáhnout...
Ovšem - tímto jsi načal štěpné téma, ani nevíš jak. Teď jsme zrovna zkoušeli u bakalářských státnic. Ano, přátelé, to Bc, co si teď budou moct psát před jménem neznamená blbec, ale bakalář, stejně jako Mgr. neznamená magor, leč magistr. Chtěli jsme dost málo a byli jsme dost hodný, ale nějaké ty obecné znalosti a povědomost o souvislostech jsme chtěli. Celkem by mě zajímalo, zda by některý z těch nových bakalářů uměl ten Tebou popisovaný přístroj fyzikálně \"rozebrat\", tedy alespoň popsat, jaké jevy a zákonitosti se v něm uplatňují. Ono je tam toho totiž víc... A pak se řekne - krystalka...

[14 2 Jirka původní (PeS: 27.06.2007, 21:04:48 - x)
hele, bacha na to... Taky bys moh skončit jako málo zarytej komunista, jeko v tom fóru...

[15 a proloženej :-)))) PeSi to jsem od tebe nečekal :-))) (Jirka původní: 27.06.2007, 21:07:37 - x)
už jsi skončil ze zkoušením? A to co jsem Ti přinesl, je to co jsi chtěl.....všechno je jednou poprvé a to víš ne vždy poprvé je to vono:-)))

[16 No jo, krystalka ! (aTeo : 27.06.2007, 21:18:38 - odkaz - x)
To jsem byl poprvé v životě sám na sebe pyšnej... pak děsně dlouho nic... Já stále čekám!!!

[17 2 Jirka původní (PeS: 27.06.2007, 21:22:22 - x)
jo, pro dnešek mám Feierabend... (jak konstatoval německy mluvící kolega, když už jsme padali na hubu. Ono se to řekne, vyzkoušet, ale když z těch robátek chce člověk něco dostat a neublížit, tak to dá víc práce, než by nezasvěcený čekal...)
Jinak - nic ve zlým, ale řek sis o to. Když jsi psal - divně zarytej - tak jsem Tě prostě musel upozornit, k jakejm koncům to může vést. Za koření jsem Ti pochopitelně zavázán, ale ta svědomitost mi nedá, to už mě snadznáš...
No, a pokud mě paměť neklame, kousky germania jsem Ti ukazoval. To je IMHO dosud plně nedoceněný prvek, hlavně proto, že křemík je levnější a dělá se ve velkým. Ale na některý fajnovosti je germanium nenahraditelný...

[18 No jo, (Rpu?: 27.06.2007, 21:27:06 - x)
já měla těžký mládí, technik široko daleko žádnej, ctění zploditelé spíše nemehla než mehla, já to musela všechno vynalízt sama. Někdo mě nějakého Merkura věnoval a pamatuju, že jsem upáchala vozejček. Na krystalku bych si tedy netroufla, ale osud nutil, takže mým nezapomenutelným zážitkem byl případ, kdy se nám rozbil telefon a to tak, že volat se z něj dalo, ale nikdo se nedovolal k nám. Tož jsem vzala šroubovák, telefon rozdělala, zavolala spřáteleného odborníka a dle jeho pokynů se v tom telefonu vrtala - a povidlo se! Dneska už bych to nezkoušela, co taky s tišťákama, to nejni žádný pořádný vzrůšo...:))

[19 PeSi ...koukám, že ten dotaz vyzněl úplně blbě.... (Jirka původní: 27.06.2007, 21:30:54 - x)
myslel jsem jestli je to ono, co jsi potřeboval...nic víc.
Kousky germania si pamatuji....na to se nedá zapomenout :-)))) A jenom jsem Tě chtěl upozornit, že fotky s exkurze visej jak ve Vídni tak i v NY ve škole...von ten pacholek si měl udělat projekty na téma o lidském poznání v jedné škole a v druhé na volné téma s \"přírodopisu\".....a tak udělal jenom jeden. A můžeš ho za to zbít?...ikdyž bych mohl, neb ústav se jmenuje podle učitele národů....a ten přeci říkal něco o fyzických trestech, že jsou prospěšné.... o copyright jsem nežádal, ale klidně ho zažaluj, pacholka :-)))

[20 aTeo (skimic: 27.06.2007, 21:32:50 - x)
... přesýpací urny jsou geniální :)

[21 Poučení k ptačí chřipce (Šumavák: 27.06.2007, 21:39:07 - odkaz - x)
viz úplně na konci odkazu!
\"Pokud si někdo sáhne na uhynulého ptáka, měl by si umýt ruce a dodržovat hygienu!\"
Tak pozor na to , aby pták na kterého saháte nebyl mrtvý....
:-)))

[22 2 Rpuť (PeS: 27.06.2007, 21:40:55 - x)
no, já jsem zjistil, že ke svým svěřencům a svěřenkyním mám naprosto stejný přístup, jako zde momentálně nepřítomný domácí pán. Bojíš se toho? Tak jdi od toho, než si samým strachem ublížíš. Nebojíš se? Tak si to vyzkoušej a já budu jen dávat bacha, aby se něco nepohnojilo totálně.
Musím říci, že tento postup se mi osvědčuje. Na nesamostatná robátka, zvyklá soustavnému vodění za ručičku a hlavně ne na jakoukoli odpovědnost to funguje jako dokonalý repelent. Na ten kreativnější zbytek populace to funguje pak jak feromon. Zrno se oddělí od plev samo a my si pěstujeme elity, což nám spousta kolegů vyčítá. Zapomínají, že každý je svého štěstí strojvedoucím.
Nemám moc studentů, ale ty, co mám, se nemusím bát nechat pracovat samostatně a oni to oceněj... A už to takhle praktikuju víc než 15 let a zatím jsem neměl příležitost toho litovat...

[23 2 Šumavák (PeS: 27.06.2007, 21:46:24 - x)
Som z toho volajaký zmätený... Pták visící se považuje za uhynulého, nebo za živého (momentálně odpočívajícího)? A co potom takový pták ohnívák? Jsou v tom zmatky...

[24 Skimici, ovšem potřebuje to (Šumavák: 27.06.2007, 21:49:13 - x)
technicky dotáhnout, aby se babička, která měla 20 kg méně než dědeček, nepředbíhala.....

[25 Jo, skimici, (maYda: 27.06.2007, 21:52:20 - x)
mám nějakou klávesnici, kde je opravdu Y šikmo pod A.
Nevím, jestli českou nebo emerickou, ale asi českou , já ty emericky bez hacku a carek nerada.
No, jo spěchala jsem na palačinky a neopravila překlepy...

[26 PeSi, (Rpu?: 27.06.2007, 21:55:24 - x)
tady jde přímo o gravitaci...já bych ty fyzikální zákony nepodceňovala....

[27 Pesi...mrtvý pták, nedýchá a (Jirka původní: 27.06.2007, 21:56:12 - x)
ani puls se nenahmatá... :-))))

co furt máte s těma hodinama...kde jsou?

[28 Re: by se babička, která měla 20 kg méně než dědeček, nepředbíhala. (Dana: 27.06.2007, 21:56:59 - x)
no, možná by babička byla vteřinová a dědeček minuťák....

[29 2 Jirka původní (PeS: 27.06.2007, 21:56:59 - x)
Jo, ještě jednou dík, je to přesně ono. Jinak si přečti na co všechno je to dobrý a možná to začneš používat taky. Vynikající, přitom chuťově nenápadné koření - a nesmírně zdravé.
Ad exkurse - naopak bych ho pochválil, jak efektivně umí využít dostupné podklady a ukázat na nepříliš zřejmé souvislosti. Takže naopak - pochválit a ukázat, že veškerý pokrok je vlastně lenost lidská. A tohle myslím vážně - měl něco k dispozici a vytěžil z toho maximum s minimální námahou.
Nebožtík soused - kameník, který mě učil štípat kameny - vždycky říkal: \"není žádné umění se dřít\". A když ještě ve svých skoro devadesáti letech opracovával několikametrákový náhrobek a stačilo mu k tomu několik válečků, klínů a pajsrů - a zdánlivě to bylo vše skoro bez námahy...

[30 Moment, doxo, (maYda: 27.06.2007, 22:00:08 - x)
jaký racčí mrtvoly u rozkošské přehrady???
Máme cca 10 kilometrů odtamtud chalupu.
Předloni sousedce zakousla kuna slepici, zrovna když tam trávila dovolenou její sestra z Něééémecka a ta, když viděla slepičí mrtvolu, ječela, že se mají okamžitě vybít všechny slepice a všechno vydezinfikovat, že prej ptačí chřipka.

[31 PeSi, (Pavel Kořenský: 27.06.2007, 22:00:35 - Mail - x)
já když slyším nebo čtu germánium, tak se mi dělají pupínky.
Vzpomenu si vždycky na dobu dávno minulou, kdy jediné transistory, které se daly v Tesle koupit bez známostí s vedoucím prodejny byly germániové 101NU71 a 102NU71.
Dělat s nima byl děs a hrůza.

[32 ...Tady máte něco k tomu MERKURU - vizte odkaz (šakal: 27.06.2007, 22:02:47 - odkaz - x)
...A tady jeden z jeho slavných předchůdců MECCANO:

http://www.dalefield.com/mwes/index.html

[33 Jirko p. viz odkaz (Šumavák: 27.06.2007, 22:03:12 - odkaz - x)
asi čtvrtý od shora....
to víš, jsou i jiné blogy než Jyrkovo, Sobotkovo a podobných osobností.....

[34 Pe|Si to já vím, že chytrým lenochům patří budoucnost :-)) (Jirka původní: 27.06.2007, 22:04:12 - x)
Viděl jsem na vlastní bulvy jak štípou mramorové kvádry.....doteď jsem nepochopil jak je možné uštípnout takový kus, velikosti auta postaveného na nárazník pár, ne příliš silnými, údery kladiva. Před tím sice PAN kameník obcházel ten balvan, jak dům, cca čtvrt doďky, sem tam šáhnul, pohladil, dotknul se....a pak buch buch a kámen \"puknul\" na požadovanou velikost. Něco takového se musí vidět. Takhle to tak nevyzní.

[35 2 Pavel Kořenský (PeS: 27.06.2007, 22:13:00 - x)
To máš pravdu, na tranzistory se germánium opravdu \"příliš nehodilo\", ale už např. hrotové germaniové diody si svou parketu našly. Ale mělo to pozitivní vedlejší efekt. V současnosti jsme ZATÍM jednou z mála zemí, která umí produkovat vysoce kvalitní germaniové monokrystaly - dokud ty dva nebo tři lidi, co to uměj, neumřou. (v důchodu už jsou...) A až si konečně někdo uvědomí, že za kvalitní germaniový monokrystal Ti ve spektroskopických aplikacích \"urvou ruce\", tak snad tihle lidi budou moci ty svoje znalosti někomu předat. Bude-li komu...

[36 Šumaváku (skimic: 27.06.2007, 22:18:25 - x)
... ad uhynulý či perzekuovaný pták
Zdá se, že v největším nebezpečí jsou ptáci domácí či ochočení /ochočitelní/. Ti nejen uhynou ale jsou i ubiti preventivně. Máte-li tedy ptáka vlastního, v osobním držení, propůjčeného či sdíleného: prosím, mějte alespoň základní ohledy. I ten pták je jen člověk. Nechte mu trochu té volnosti či rozletu. Neduste jej drátěnou klecí či suchým krmítkem!
Nechcípne-li, zadusí ho jiný pod průhlednou záminkou. Za cizokrajného ptáka pestrého - papouška, si musel sypat popel na hlavu sám ministr. Starého unaveného ptáka nahradit se nabídl!
Co ale s ptáky našimi? Českými a Bůh ví že domestikovanými? Myslíte, že ministrův zájem spočine i na nich? Ne. Tak to nebude. Věřím nakonec, že nespočine ani oko ministra přes Chřástaly či ministryně přes kraftwerky předělanou na vzdělávání :)
Sami si své ptáky chraňme :)

[37 Ano, chraňme ! (Šumavák: 27.06.2007, 22:28:02 - x)
a lépe než v Rakousku:

VOGELSCHUTZ 27.06.2007
Brüssel klagt Österreich: Burgenland betroffen
Die EU-Kommission verklagt die Republik Österreich wegen eines Verstoßes gegen EU-Naturschutzvorschriften. Österreich habe unter anderem gegen die Vogelschutzrichtlinie verstoßen. Betroffen ist auch das Burgenland.

nemyli si ruce a neprováděli hygienu.....

[38 2 Jirka původní (PeS: 27.06.2007, 22:31:26 - x)
vysvětlení je \"jednoduché\"... Ten člověk prostě věděl kam a jak má praštit... Pamatuješ, jak tu dvd presentoval ono \"gewust wo\"? A wwwo tom to je...

[39 2 skimic (PeS: 27.06.2007, 22:40:46 - x)
ad: \"I ten pták je jen člověk. Nechte mu trochu té volnosti či rozletu. Neduste jej drátěnou klecí či suchým krmítkem!\" - že by i takoví masochisti byli mezi námi? Drátěnou či žíněnou košili znal i středověk (nám musely stačit kopřiváky), ale drátěná klec na ptáka? To by snad bylo příliš...
A s ministryněmi neprovokuj! Pokud by mělo oko ministryně na ptáku zálibně spočinouti, pak prchám, skrývám se a maskuji se listem lopuchu, netuše, zda aktivní obrana by jako zabití v sebeobraně posouzena býti mohla...

[40 Šumaváku (skimic: 27.06.2007, 22:41:51 - x)
... a čím se vlastně provinili? Narušili tu oblast nebo nedejbože ji snad ani nevytvořili-neuzákonili? Unter anderem, tedy ...

[41 ˇAáááh, já tam zapomněl dát odkaz! (Šumavák: 27.06.2007, 22:52:50 - odkaz - x)
Nevytvořili, nevytvořili !
u nich taká obyčaj -ne sekeru si požičaj- ale zvaná Vogelfang. Chytání zpěvného ptactva do sítí....jako třeba u nás pálení Morany.akorá u nás se pak plněná Morana neservíruje ....

voni s těma ptákama z Bruselu mají furt problémy. Což jim ovšem nebrání v tom , nás poučovat, jak to máme správně dělat.
Například v ochraně ovzduší a plnění Kyoto-cílů jsou Vorreiter pro celou Evropu!!!! Cíl si dali do 2012 snížit o 13% emise proti stavu v r 1990.
A dnes, dnes už jsou o 36% nad tímto výchozím stavem..... čerstvá, dnešní, kontrolní zpráva...

[42 2 skimic (PeS: 27.06.2007, 23:01:54 - x)
ad: \"Za cizokrajného ptáka pestrého - papouška, si musel sypat popel na hlavu sám ministr. Starého unaveného ptáka nahradit se nabídl!\" - nezlob se, ale tomuhle už vůbec nerozumím. Já - a mohu snad mluvit za celý kolektiv - bych prosil názorný detailní výklad, doprovázený barevnými obrázky, či fotodokumentací. Já chci mít jasno!
Tvrdíš, že ministr, transformovaný za náhražku ptáka, sype sobě popel na hlavu... Jak? A pokud je popel dosud žhavý, hrozí popálení předkožky, nicht wahr? A toho starého, unaveného, nebojme se říci dokonce povadlého, ptáka se nabídl nahradit kde? Původnímu majiteli? Nebo na své ministerské sesli?
Tady se něco furt naznačuje a já se ftom nevyznám... A jako daňový poplatník chci využít svého práva na přístup k informacím a valného vzdělání nemaje, chci mít jasno!

[43 PeSi, (maYda: 27.06.2007, 23:06:05 - x)
já teda bych na Vašem místě volila radši něco bytelnějšího než lopuchový list.
A zabití jako sebeorana, na to ani nemyslete!
Ministryně jako ženská je vlastně utlačená menšina a tudíž hájená a tak se žádný zabití v sebeobraně nepřipouští!

[44 Na ptáky jsme krátký... (aTeo: 27.06.2007, 23:07:12 - odkaz - x)
http://ateo.cz/frame/phpgal/pict//4.722.jpg :o)

[45 PeSi !!! (skimic: 27.06.2007, 23:11:27 - odkaz - x)
... nevěřím, že nečteš tisk!
viz výňatky: ...

\"Exotický pták je nemilosrdně odebrán a popraven.\"

\"Mnohem víc než zásah veterinářů ji vyděsil náhlý příchod ministra Gandaloviče do jejího domu\"

\"Gandalovič pak exotického ptáka osobně předává překvapené ženě.\"

[46 PeSi, (Pavel Kořenský: 27.06.2007, 23:15:30 - Mail - x)
jeden technický dotaz.
V diskusi o hospodu níž jsi zmiňoval použití Merkuru pro přetavování vzorku při pěstování krystalů.
Proč se tam musela používat převodovka, když krokový motor jaksi z podstaty své funkce může skákat libovolně rychle a nechá se celkem snadno regulovat ?

[47 skimici, (Pavel Kořenský: 27.06.2007, 23:17:04 - Mail - x)
novináři jsou vůbec exoti. Označovat korelu za exotického ptáka je zhruba totéž jako označovat morče za exotického savce. :-)

[48 Pesi, v odkazu máš, (Šumavák: 27.06.2007, 23:27:13 - odkaz - x)
jak jsi chtěl, ptáka transformovaného na ministra, an si popel z hlavy otírá....

[49 Třeba to znáte, ale já to četl poprvé :-))) (Jirka původní: 27.06.2007, 23:31:59 - x)
Nový farář na malém městě v USA byl před svým prvním kázáním tak nervózní, že skoro aninemohl mluvit. Prostě fiasko.. Příští neděli, před druhým kázáním, se zeptal
přítomného arcibiskupa,který přijel na kontrolu,co má dělat, aby se při kázání uvolnil.Ten mu poradil: \"Kápněte si do sklenice s vodou trochu vodky, uvidíte, že
po pár hltech budete trochu klidnější. Farář poslechl a skutečně, cítil se tak dobře, že by dokázal mluvit i ve
vichřici...Po bohoslužbě se vrátil do sakristie, kde našel lístek od arcibiskupa:

Vážený Otče,
příště si nalijte vodku do vody, jak jsem Vám radil, ale ne vodu do vodky..V dalším připojuji pár poznámek, aby se neopakovalo to, co jsem viděl na dnešní mši:
- Na okraj kalicha není nutné dávat kolečko citrónu.
- Ty kabinky v boční lodi jsou zpovědnice, ne toalety.
- Snažte se neopírat o obraz Panny Marie, a už vůbec ji nemusíte objímat a líbat.
- Máme 10 přikázání, ne 12.
- Apoštolů bylo 12, ne 7, a žádný z nich nebyl trpaslík.
- Našeho Pána Ježíše Krista a Jeho Apoštoly nenazýváme \"JC & His Boys\".
- Ježíš Kristus byl pomazaný, nikoliv namazaný.
- Svatému Kříži neříkáme \"Velký Téčko\".
- David porazil Goliáše prakem a kamenem, není pravda, že by ho \"dojebal\", ani mu nedal \"lekci na kterou do smrti nezapomněl\".
- Jidáše neoznačujeme za \"zkurveného zmrda\".
- Svatého Otce sa nesluší nazývat \"Papa Ratzi\".
- Bin Ládin fakt neměl prsty v Ježíšově smrti.
- Svěcená voda je na požehnání, nikoliv na osvěžení zátylku.
- Nikdy se nemodlete vsedě na schodech před oltářem.
- Hostie nejsou chipsy, tedy je nepřikusujeme k vínu, ale rozdáme věřícím.
- Věřící vhazují příspěvky do pokladničky dobrovolně, nápis: \"Vaše spropitné je můj plat\" je tedy na pokladničce zcela zbytečný.
- Hříšníci půjdou do pekla, ne do piči.
- Při otčenáši je možno zvedat ruce k nebesům, ale ne se kývat do vlny.
- Vaši iniciativu, aby si všichni přítomní zatancovali, hodnotím kladně, ale dělat vláček po celém kostele, to nemusíte.
DŮLEŽITÉ:
Ten, co seděl v koutě u oltáře, a o kterém jste tvrdil, že to je \"buzík v sukni\" a \"transvestita bez mejkapu\", tak to jsem byl já.
Doufám, že do příští neděle tyto nedostatky napravíte. Jinak na druhé kázání to ale bylo celkem dobré....

S pozdravem,
Arcibiskup

[50 pane Kořenský (skimic: 27.06.2007, 23:32:03 - x)
... ad Korela: v leckteré drůbežárně ji nenajdete a nakonec - mnozí tvrdí, že exotika nastává už kousek za Průhonicema :)
... ad krokový motor: kdysi dávno jsem řešil jakousi pomaloběžnou točnu. Rázy jsem řešil vyšší frekvencí a převodovkou. Vůle převodů umožnila jakési \"tlumení\". Možná to ale bylo jen zbožné přání.

[51 Šumaváku - to je léčka!!! (doxa: 27.06.2007, 23:34:28 - Mail - x)
Pokud si vzpomínám z biologie, tak viry nemohou dlouho přežít mimo živou buňku.
Na vystydlého ztuhlého ptáka můžeme proto sahat bez nejmenšího rizika.
Naopak - smrtelně nebezpečné je hladit živého ptáka. který má horečku!!!!

[52 skimici, (Pavel Kořenský: 27.06.2007, 23:38:12 - Mail - x)
a jo, to je pravda. Z této perspektivy jsem se nad tím nedostatečně zamyslel. Pokud by pohyb byl pomalý, tak krokový motor bude skutečně krokovat a to by mohlo vadit.

Jinak za exotikou není nutno jezdit až do Průhonic. Já mám kanceláře v Pobřežní, což je začátek Karlína a ta správná exotika je k vidění hned za Negrelliho viaduktem.
Od té doby co prodejnu GM přemístili z toho roháku na Sokolovské o kilometr dál do exotického vnitrozemí, tak kdykoli tam jdu, koumám jestli bych si mezi domorodce a hledače barevných kovů neměl vzít kulovnici, mačetu a tropickou přilbu. :-)

[53 Maydo - o těch račcích mrtvolách (doxa: 27.06.2007, 23:38:48 - Mail - x)
na Rozkoši to hlásili ve zprávách na Nově.
a radili rekreantům, že se nemají koupat tam, kde se ti chcíplí rackové válí nebo plavou.

[54 doxo, (Pavel Kořenský: 27.06.2007, 23:44:33 - Mail - x)
to je bezva rada, vysloveně to vidím jak by si občané počínali, kdyby jim Nova moudře neporadila.

\"Fuj Pepo, tady plavou chcíplí ptáci.\"
\"Máňo nevofrňuj se, stálo to takovejch peněz, musíme si to užít.\"

:-)

[55 Ten papoušek (Anka: 27.06.2007, 23:46:17 - x)
musel zemřít. Mohl něco vykecat. Věděl příliš mnoho...

[56 Ale jak jsem psal o trochu výše (doxa: 27.06.2007, 23:57:23 - Mail - x)
chcíplí ptáci nebezpeční nejsou, jelikož vir nemá šanci déle přežít mimo živou buňku.
Vir mimo buňku to je něco jako cikán (nikoliv slušný Rom!!!) mimo okolní majoritní společnost,

[57 Aha, (maYda: 27.06.2007, 23:58:50 - x)
třak v tom případě nichts neues. Akorát že jindy yse tam nedá koupat kvůli sinicím, letos kvůli chcíplým rackům.
MYslíte, že o tom napíšou něéééémecké noviny?
Že by ta expertka, co nerozezná kunu od viru ptačí chřipky třeba radši zůstala doma. Moje máti si k ní chodí pro rozumy o tom, jak to v tom Něééémecku dělají všechno líp a kdyby nepřijela, měla bych pro jednou díky chcíplým rackům klidné prázdniny.

[58 Krystalka! (Gomba: 28.06.2007, 00:08:36 - odkaz - x)
Tu jsem jednou spáchal tak, že jsem ty drátky nastrkal do syrových brambor! A hrálo to! Sletovat to, k tomu jsem se dodnes nedostal. Ani tu diodu už nemám ...

[59 Doxo, kardinální otázka je (Šumavák: 28.06.2007, 00:19:07 - x)
co je to dlouho, a co je to mrvá buňka.... 6e je mrtvý prák, nemusí ještě zdaleka znamenat, že jsou hned mrtvé i buňky.
Naopaktam mohou bujet jiné - třeba bakterie.
A pokud se ty krůty nakazily divokým ptactvem posranou slámou......dostává vaše teorie závažnou trhlinu.
A je spousta virů , co se přenáší i bez kontaktu dvou vyšších živočichů....

[60 2 Pavel Kořenský (PeS: 28.06.2007, 07:04:57 - x)
odpovídám až teď - později mi došlo, že ten motorek asi nebyl krokový - ale nevím, je to dávno a já to jen okukoval. Ale i tak, je lepší ho nechat točit na vyšších otáčkách a spřevodovat, protože ten pohyb musí být co nejplynulejší, bez záškubů a s rychlostí v intervalu tak 1 - 25 mm/hod. Takže motorek byl normálně připojen na trafo, pak šnek a další převody. Ono i ten regulátor otáček musí někdo postavit a takhle to bylo jednodušší.

[61 Jo, technika.. (Ifča: 28.06.2007, 14:17:42 - x)
To mi připomnělo velmi dááávnou dobu,kdy jsem ještě studovala fyziku. Z optiky jsme měli velmi vážného a doměřeného docenta, kterého jsme se všichni studenti - ač dávno plnoletí - docela i báli (leč přednášky měl perfektní, o tom nikdo nepochyboval).
A vysvětloval nám princip světlovodu, zatemnil a ukázal nám úúúžasnou věc - trs skleněných vláken, které na konci svítily. No, znáte to - dnes je to v každé prodejně svítidel i dárkových předmětů. A když jsme konečně dožasli a dovzdychali nad tou krásou, tak svým strohým tónem doplnil: \"Něco podobného u nás se zatím nedá sehnat. Já jsem si to koupil před mnoha lety v západním Německu v hračkářství.\"
Dnes to asi tak nevyzní, ale byla to doba, kdy se veřejně mohlo tak nejvýš naznačovat... A taky jsme si poprvé uvědomili, že pod tou přísností je vlastně velká dávka smyslu pro humor :-)
(Jo a nedávno jsem ho potkala - dnes ve věku určitě dost přes sedmdesát - vycházel z KFC ... Dřív, než jsem si stihla uvědomit, kam známý obličej zařadit, tak na mě mrknul, pozdravil jako první... a pak opět se svým známým koženým výrazem šel dál...)

[62 Merkur (Venkovan: 28.06.2007, 18:59:35 - x)
to je výborná stavebnice.Mnohogenerační,tvořivá a podporující technický rozvoj.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: