Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 6.07.2007

Krátká zpráva o kazateli Kaple Betlémské

Zuzana Chlumská

 


Bolševik chopil se husitství s nadšením, neboť málo co, hodilo se mu historie české tak do krámu, jako všelidové hnutí. Z těchto dob školních uvázla nám v paměti zejména nabodeníčka a odpustky. S Husem měla komunistická historiografie trochu potíž, neb to byl kněz, ale na druhou stranu bojoval proti oficiální církvi, kde paralela se světovým imperialismem se sama nabízela. Situace však byla mnohem, mnohem komplikovanějším a možná nezaškodí si to osvěžit a připomenout.

 

Jan Hus na hraniciV r. 1400, kdy Hus byl vysvěcen na kněze a začíná kázat, trvá už 23 let papežské schizma a situaci se řešit nedaří. Evropa má za sebou několik kacířských hnutí (valdenští, albigenští, kataři), reformátoři volají po změně a světští panovníci jim popřávají sluchu (K.Waldhauser), na Pyrenejském poloostrově jsou stále ještě muslimové, v Srbsku, Byzanci a Bulharsku vládnou Turci a Rusko obsadili Tataři.

Církev je prostě v krizi a kontinentem kráčejí lollardové ­ žáci J.Wycllifa, hlásajíce evangelickou pravdu jako potulní kazatelé. Pražský arcibiskup Zbyněk Zajíc z Hazmburka pak má plné ruce práce s potlačováním Wicllifových myšlenek, které na pražské universitě, zejména u českých profesorů s Husem v čele, nacházejí upřímnou odezvu. A tím vším ještě míchá alkoholik na trůně Václav IV., kterému se nelíbí, že byl kurfiřty zbaven císařského titulu. Aby dosáhl universitní podpory pro uspořádání koncilu v Pise, který má zvolit nového papeže (který by Václavovi jeho císařské nároky potvrdil) rád podepisuje Kutnohorský dekret, na což cizinci na universitě reagují odchodem do Lipska a založením nové university.

Do té doby Václav IV. Stále ještě Husa a "českou stranu" podporuje a arcibiskupovi jeho zákazy a klatby nejsou mnoho platné. Kázáním v Kapli Betlémské získává Hus nejen sympatie širokých vrstev, ale jeho (a Wicllifovy) ideje o "oprávněnosti světské moci zbavit církev jejího majetku", nalézají u světských vládců vřelé pochopení.

V Pise (1409) se sice podařilo zvolit papeže nového (Jan XXIII), ale nikoli "odvolit" papeže stávající, takže už jsou celkem tři. Na novém papeži si česká církev vymůže zákaz Wycllifova učení, čemuž se Hus odmítne podřídit a stejně tak odmítne se dostavit před římskou kurii, aby se obhájil ­ a je papežem následně dán do klatby a označen za zatvrzelého heretika.

Nový papež však vyhlásil r. 1412 křížovou výpravu proti králi Ladislavu Neapolskému a přislíbil odpustky každému, kdo se zúčastní. Hus okamžitě bullu o odpustcích napadl a papeže označil za antikrista. Tím popudil jednak papeže a jednak krále Václava, který měl z odpustků nemalý podíl. Navíc, jako následek jeho kázání vznikají lidové bouře a to už je opravdu znepokojující. Následuje interdikt a Husův odchod z Prahy.

Situaci v církvi, už zcela neúnosnou, měl vyřešit Kostnický koncil a mimo jiné i dořešit proces s Husem, který už byl dříve zahájen u papežské kurie. Jednalo se tedy o soud nad heretikem a nikoli, jak se domníval Hus, o církevní disputaci. A glejt, jehož porušení je Zikmundovi tak trpce vyčítáno, nemohl mít na koncilu žádnou platnost, protože koncil se vymykal jakékoli světské a tedy i císařské pravomoci. Glejt zaručoval pouze bezpečný průjezd císařským územím. Zikmund dokonce žádal po příjezdu příjezdu o Husovo propuštění, ale koncil začal hrozit, že se rozejde a Zikmund ustoupil se slibem, že Husovi bude umožněno veřejné slyšení.

Na jaře 1415 však došlo k dalším komplikacím. Papež Jan XXIII byl pod donucen prohlásit, že je ochoten abdikovat, vymínil si však, že zároveň abdikují i oba zbývající papežové. Namísto abdikace, však utekl a teprve koncem května se koncilu daří papeže opravdu sesadit.

Pak teprve přichází znovu na pořad soud s Janem Husem.

 

Akta se nezachovala a podle svědectví Petra z Mladoňovic jednal kardinál Petr z Ailly s Husem celkem mírně. Ovšem Hus odmítal v čemkoli ustoupit a naopak kardinála vyzýval, aby mu dokázal, v čem se mýlí, což bylo pochopitelně označeno jako vzpírání se koncilu. Samozřejmě by bylo odvolání vyznělo lépe a tak koncil znovu předložil, už zúžený seznam článků, které by měl odvolat. Hus znovu odmítl. Na přesvědčování přátel odpovídal, že žádá jedině důkaz Písma, pak teprve uzná, že je vinen.

Hus určitě znal zákony církevního soudu a neposkytl koncilu žádnou šanci. Buď museli uznat jeho učení nebo ho předat světské spravedlnosti .

 

 

 

Literatura:

J.Macek: Jan Hus, Praha 1961

Galerie geniů, 1994

Zivotopisy online.cz

Obrázek je převzat z Wikipedie

 

 

 





Komentáře

[1 Je hus fanatik? (Hora: 06.07.2007, 00:53:00 - odkaz - x)
To jsem cetl dnes na http://www.blisty.cz/2007/7/4/art24101.html

Hora
http://psychowalkman.bloguje.cz

[2 ...Ano...a \"tím popudil ty, kteří měli z eurodotací svůj nemalý podíl\"... (šakal: 06.07.2007, 01:50:27 - x)
...Tak tímhle se dokonale vysvětlují všechny sračky u nás doma od 13. století nahoru...

...Typický český tvůrčí duch si řekne: \"Je to v prdeli...ale proč bychom z toho taky neměli něco mít, když už se to nabízí?\"...

[3 šakale, (Rpu?: 06.07.2007, 06:43:11 - x)
bylo, je a bude - nejen v české kotlince.
Jak už jsem tu psala včera, feudalové a církev znamenali na počátku progresi a fungovali ve vzájemné symbioze, která umožnila stabilizaci systému. To uspokojivě fungovalo několik staletí, ale jakmile obě strany začaly pokukovat po moci a bohatství těch druhých, byla symbioza pryč a nastal chaos.
A navíc v Čechách, v době, kdy tak mnoho záleželo na osobě panovníka, seděl na trůně Václav IV. (největší hřích Karla IV. - myslím výchovný). I v době, která pila raději víno než vodu (nezávadnost) dokázal chlastat takovým způsobem, že byl zbaven hodnosti císaře a hlavně, jako vládce byl naprosto k ničemu, čímž zásadně ohrožoval stabilitu země.
Ironií osudu je, že druhý syn Zikmund, zřejmě mnohem inteligentnější a schopnější, leč lidem nemilovaný, je dodnes zván \"liškou ryšavou\", ačkoli zřejmě dělal co mohl, aby situaci stabilizoval.

[4 dobré ráno...doufám, (Jirka původní: 06.07.2007, 06:46:27 - x)
že Jana Husa neupálila takhle brzo ráno....a pokud ano, tak o to to měl horší.
Čím více se toho člověk dozvídá a historii církve, tím více zjišťuje, že kroky této \"firmy\" odpovídají vlastně modernímu pohledu na fungování dobré obchodní společnosti. Je, ale výhoda, že se teď už nepořádají hony na čarodejnice a upalování. Teď jsou metody jiné, ale se stejným výsledkem. Odbojní zaměstnanci jsou \"odejiti\" se špatným doporučením a už si neškrtnou, je to stejné jako to upálení. Vlastně se historie opakuje v cyklech. vždycky se najde nějaký \"Hus\". Rputi, moc hezké čtení

Šakale, na zemi leží balík peněz, převázaný stužkou se tvým jménem.....vezmeš si ho? Když si ho nevezmeš ztratíš podmínky stejné jako tvůj soused. Je to velké dilema.....vzít si něco co víš , že by to tak být nemělo a přitom vědět, že podmínky toho , že ty peníze dostaneš nezmění, ikdyž si je nevezmeš?. Podle mne moc na výběr není. Pokud by , ale otázka byla jiná? Tedy ber peníze a budeš mít stejná omezení jako všichni ty co berou anebo si je neber a žádná omezení pro tebe neplatí. Tak to by bylo jiné. Bohužel to druhé nikdy nebylo na pořadu dne....to je asi ta \"rovnost, volnost a bratrství\" Nemáš na výběr.

[5 do Lipska? (onlooker: 06.07.2007, 06:58:46 - x)
mám pocit, že němečtí univerzitní mitři odešli do Heidelbergu, ale mohu se mýlit ...

[6 mýlil jsem se (onlooker: 06.07.2007, 07:06:55 - x)
univerzita Heidelberg - založena 1386
univerzita Leipzig - založena 1409
podepisuji v rámci tématu, že jsem se mýlil

[7 ad \"Byl Hus fanatik?\" (Rpu?: 06.07.2007, 07:14:00 - x)
Z dnešního hlediska nepochybně. Z tehdejšího nazvala bych ho spíš prorokem. (V dobách společenských krizí vynořuje se obojí). Myslím tím, že prorok od fanatika odlišuje se asi jako Hus od Koniáše.
Nejsem znalec bible ani Husova díla, ale řekla bych, že tady mohla hrát svou roli i biblická paralela s Ježíšem. Ten požadavek pokory a chudoby by tomu nasvědčoval. Ačkoli sám pokoru, nevědomky, popíral svým jednáním - on, rektor university pražské, vzdělanec v dobách kdy i mezi šlechtou bylo mnoho negramotných, chráněnec krále .... jeho sebejistota byla zřejmě až arogantní.
A situace mu nahrávala. Agrární revoluce a německá kolonizace umožnila život mnohem většímu počtu lidí. Lidé, které půda neuživila se stahovali do měst, kde hledali nějakou obživu a ne každý ji našel. Navíc Praha už nějaký čas byla sídelním císařským městem, takže hustota obyvatelstva byla, na tehdejší dobu, značná - a značný podíl v tom množství měla i městská lůza.
A kde se lůza utrhne z řetězu, tam začnou vládnout lapkové...

[8 Jirko, dík. (Rpu?: 06.07.2007, 07:20:01 - x)
No, dneska tu máme lumíky - požadavek, pokory a chudoby je tu zpátky. Tak nějak se museli cítit ti, kteří na tu šílenost koukali a nemohli ji zabránit....

[9 Rputi...vidíš to (Jirka původní: 06.07.2007, 07:42:06 - x)
ta paralela s lumíky mě nenapadla,. Je naprosto přesná. Požadavek čistoty a chudoby pro všechny, ale \"vůdci\" si pořádaj koncerty, lítaj letadlama a žijou přesně tak proti čemu brojí.....fakt mě to nenapadlo.

[10 Hezke, Rputi (skimic: 06.07.2007, 07:49:19 - x)
...hyperaktivni fanaticti svetomenici jsou pravymi morovymi ranami Doslovne lpeni na Knize, co mi to jen dnes pripomina. Dosad jmeno dle konfese. Odvolani se k nadpozemskym autoritam vede ke vzniku kast autorizovanych vykladacu a krvavych totalit.
Ostatne myslim, ze ideologie byla pouhou zaminkou. Verim, ze upaleni byla odplata za nabodenicka a podobne, ktera se aani na této klavesnici nevyskytuji-coz mi budiz omluvou :-)

[11 omlouvám se....tyknul jsem zcela v souladu mojich strašných rán, kdy jsem nevyspalým (Jirka původní: 06.07.2007, 07:50:33 - x)
nepřemýšlejícím monstrem více než v jiný čas. Doufám, že nebudu upálený, v kontextu dne, za netiketu

[12 2 Rpuť (PeS: 06.07.2007, 07:52:14 - x)
Dobré ráno - pěkné, moc pěkné. Jen bys měla ještě více zdůraznit ten mesiášský komplex. K tomu ještě komplex neomylnosti a zatrpklost nad tím, jak ho okolí nechápe... Dnes by byl čelným představitelem či ideologem zelených...

[13 No vida, (PeS: 06.07.2007, 07:56:11 - x)
a než jsem to nadatloval a mezitím probral vnitropolitickou situaci v baráku z hlediska rovnováhy sil (teda koho ze sousedů poprosit, aby mi pomohl přenést piáno), tak Vy už jste došli k témuž závěru... Jsem zvědav, kdy to začne docházet i ostatním...

[14 Jirko, (Rpu?: 06.07.2007, 07:58:03 - x)
klidně můžeš...:)))

[15 PeSi, (Rpu?: 06.07.2007, 08:01:27 - x)
já původně zamýšlela ten článeček i trochu delší, ale čím víc jsem psala, tím větší jsem měla strach, že mě někdo zbije:))
Ono budit lůzu z její pohodlné letargie se nevyplácí ...husité, Francouzská revoluce, VŘSR .... ba i zkušenosti zdejší a nedávné daly by se přihodit ....

[16 Je to věčné dilema, (Foundryman: 06.07.2007, 08:07:38 - Mail - x)
jít cestou kompromisu nebo zaťatosti? Nemůžu si pomoct, ale Hus ve mně příliš sympatií nevyvolává, za jeho dějinné následovníky považuji kupříkladu jakobíny mnohem spíš než Luthera nebo Zwingliho. Ona ta komunistická adorace Husa nebyla až tak úplně od věci.

[17 Rputi děkuji... (Jirka původní: 06.07.2007, 08:09:30 - x)
Jenom mne napadlo, proč se všude dobře chytají mesianistické vize a proroci, pokud je neupálí, se stávají diktátory? Kam se ztrácí ty hesla o chodobě a pokoře....

[18 2 Rpuť (PeS: 06.07.2007, 08:09:32 - x)
Jo, a je dost přesně vidět, kdy sis to rozmyslela. Jestli to chceš poslat i jinam, pak to chápu, ale na tomto fóru jsi měla dotáhnout původní záměr. Tady je nebezpečí zbití minimální, maximálně nějaký to poplácávání po zádech a ramenou, jak jest nám vytýkáno. A většina zdejších umí dokonce číst, takže to zvládnou v historicky krátkém čase...

[19 Ve světle výše (Foundryman: 06.07.2007, 08:13:30 - Mail - x)
napsaného se mi nakonec zdá svátek (=oslava) upálení Jana Husa zcela na místě :-))

[20 Foundry, pšššššš - (Rpu?: 06.07.2007, 08:37:40 - x)
nikomu to neříkej, ale měli to udělat mnohem dřív...:))
Ten strašnej hospodářskej a kulturní úpadek za to fakt nestál....

PeSi, to je jen taková glosa. Kdyby se to mělo rozebrat pořádně, tak na tom budu makat rok a na půl roku Vás tím zavalím...:))

[21 Mimochodem, (Rpu?: 06.07.2007, 08:51:27 - x)
někde v těch materiálech (nechce se mi to teď hledat) se píše, že Hus \"mořil\" účastníky koncilu sáhodlouhými, nekonečnými výklady, takže už toho měli všichni dost a ztráceli trpělivost.
Zajímavé také je, že císař Zikmund, který na začátku vymohl na koncilu, že poskytnou Husovi slyšení, na konci už je (tajně) žádal, aby ho upálili nebo zavřeli, ale v žádném případě nepouštěli zpátky do Čech.
Takže je mi z té duše líto, že se ten Václav neuchlastal dřív....

[22 Krásné dopoledne vinšuji. (Anka: 06.07.2007, 10:26:29 - x)
Rputi, díky. Jak píše PeS, měla se rozmáchnout.
Pamatuji, jak mi na gymnasiu třídní, dějepisář, před maturitou hrozil pěstí, že jestli dostanu Hustitské revoluční hnutí a začnu rozvíjet své teorie, že mne zasmrtí. Dostala jsem, a tříďa se na mě mračil tak ukrutně, že jsem raděj memorovala stránky z učebnice.

[23 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 10:34:10 - x)
příště vás poslechnu...:))
Tak mě napadá - že von je Jyrka husita....?:))

[24 Rputi, je (Anka: 06.07.2007, 10:37:24 - x)
a Klaus taky :-)))

[25 Samozřejmě Rputi...je to husita (Jirka původní: 06.07.2007, 10:38:34 - x)
Mici Angora, říkala, že jí učaroval jeho cep :-))))))Ale jak to myslela fakt nevím. Nebo, že by to byla vozová hradba?

[26 Jirko, (Rpu?: 06.07.2007, 10:45:36 - x)
cep nebo čep? Jenom esli to nebyl řemdich....

[27 Hele, hele, (Anka: 06.07.2007, 10:47:00 - x)
děte vobá rovně!! Paroubka tu budete rozebírat, když jsem na lačno!

[28 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 10:48:05 - x)
\"nepřátelej se nelekejme, na možství nehleďme\", to by na Klause docela sedlo.
Jyrka je zas holt víc přes tu ideologii - jako \"odebírání majetku světskou vrchností\" atp...:)

[29 Rputi to nevím...ale jestli řemdich tak (Jirka původní: 06.07.2007, 10:48:41 - x)
bych si hned vzpoměl na příhodu zloděje v Saturninovi....no třeby by se to vzplanutí dalo tak vysvětlit :-))))))

[30 Hezké dopoledne (Vít Blaha: 06.07.2007, 10:50:34 - Mail - x)
Rputi, díky... Přidávám se k těm, co by snesli delší text...

[31 Jiří, (Anka: 06.07.2007, 10:52:04 - x)
pokud se odvoláváš na Saturnina, pak záznam toho souboje spíš svědčí o tom, že oba zápasící byli magoři:-))
Rputi, no, ale teď si představ, jak ti dva stojí na jednom sudu a obhajují spolem víru.

[32 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 10:57:41 - x)
v tom případě by Jyrka ani nepotřeboval řemdich - úplně stačí, když se otočí na obrtlíku a je na sudu sám...:))

[33 Rputi, (Anka: 06.07.2007, 11:01:26 - x)
myslíš něco jako ty plotový kůly?

[34 Vítku, vy mi dáváte - všichni... (Rpu?: 06.07.2007, 11:03:01 - x)
Tak třeba k příštímu výročí ....:)

[35 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 11:08:16 - x)
ono by to spíš vypadalo, že někdo postavil dva sudy na seb....

[36 to Rpu? (František I. : 06.07.2007, 11:09:03 - x)
Super. Slovy klasika, chtěl jsem (při dočtení) stát v pozoru a zpívat hymnu. Co kdybychom založili funclub císaře Zikmunda? Alespoň bychom mu posmrtně poděkovali za ochranu středoevropského prostoru před Turky a po rozpadu husitů za zkonsolidování země.
Jiří pův. zkoušel jsem si najít literaturu, bohužel marně, ale asi nechám fíky bez opíchání. Už jednou dozrály, co kdyby to zkusily ještě jednou. Navíc fíkovníček postavím příští rok k broskvím ke zdi, aby ukázal, co umí. Prý je dost mrazuvzdorný, a když vydrží v hradčanských zahradách dokonce jako živý plot, tak snad u mne také. Navíc mi konečně začal rašit Backerem dodaný sharon. Při opačné zkušenosti, tedy kdyby mi chcípl, tak jsem měl v úmyslu ho příteli omlátit přinejmenším o ředitelský stůl. Teď jsem jenom zvědavý, co tento nově introdukovaný ovocný druh u nás dovede. Prostě se musíme přizpůsobit. To víte, doba oteplovací je doba oteplovací.

[37 Zajímavý článek (Venkovan: 06.07.2007, 11:16:57 - x)
Byla to doba pohnutá.Následující události byly jen kamínkem v mozajce Evropského i světového dění.

[38 Františku I., (Anka: 06.07.2007, 11:21:06 - x)
ono by to především chtělo založit spolek pro uvádění dějinných bludů na pravou míru. Jako trénink bych hlasovala pro Jiráska.

[39 Díky za článek (AeroKarel: 06.07.2007, 11:23:42 - Mail - x)
i souvislosti, krásná ukázka, jak se dá s historií kouzlit. Ta pohádka o husitech, kterou nás zamlada krmili, byla tak nádherně černobílá ........

[40 Určitě (František I. : 06.07.2007, 11:36:56 - x)
Anko, určitě bych se při své nátuře připojil. Můžeme začít třeba podporou oné krásné písně od Ivana Mládka, ze které si bohužel pamatuji několik nepěkných strof, jako například...\"My mu zámek vypálíme, Lomikarku znásilníme..\" či závěr:\"..Uvidíme, kdo víc kecal, já anebo Jirásek....\" Už se těším na slova odborníka, tedy na Doxův odborný komentář.... Škoda, že Mládek nenapsal něco o Husovi.

[41 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 11:44:16 - x)
bacha, aby ses nesekla. Jiráskovi ty historický fakta perfektně seděj. On byl strašnej hnidopich a prolez kdejakej archiv. ... Jen to hodnocení....

Vážení, děkan! Takovej funclub císaře Zikmunda bych brala, je mi docela sympatickej - kluk zrzavá...:))
Ale i mnohé jiné by se našlo...

[42 Psohlavci (Honza ze Žižkova: 06.07.2007, 11:55:32 - odkaz - x)
Jsem vygooglil text.

[43 Honzo, (Rpu?: 06.07.2007, 12:02:14 - x)
už ho mám skovanej!..:))

[44 Jejda, Rputi, tos\' mi promluvila z duše!!! (Loki_F: 06.07.2007, 12:10:10 - x)
Už předevčírem v noci v kontextu Finistova \"Nerozdávej co ti nepatří...\" a v kombinaci s ochutnávanou slivovicí, mi bloudily myšlenky vtělené do zkratky: \"05.07.2007, 02:49:43
Jak jsem naznačoval již ráno (kurňa, včera! ráno), v táboře oteplovačů se šíří panika. PANIKA a ZOUFALSTVÍ. Roste počet renegátů, kteří coby dřívější VĚŘÍCÍ mluví. Hlasitě. Racionálně. Se znalostí insider informací. hotová POHROMA.
Ignorance novinářů - (stále ještě) spojenců, začíná působit stále vice kontraproduktivně...
Něco jako když BLONDÝNA prohlásí, že na ni zapůsobila něčí INTELIGENCE...!!! TO JE SKORO JAKO NECHAT SE UPÁLIT ZA ÚPLNĚ PITOMOU VĚC (a nevědět o tom...)\" - jsem narážel Husa, který podle mého názoru skutečně byl fanatik a demagog...
A také ... nad tím jak se musulmani drali do Evropy, Zikmund se je pokoušel zastavit u Budapešti a v týlu mu řádili zdivočelí husité, jejichž zbytky nakonec do poledního vyhubili právě ti musulmani na ústupu Jana Hunyadyho v Albánii, která od té doby (jakož i významné části Srbska, Makedonie, Bulharska, Rumunska a Maďarska) byla podrobena Turky a islamizována.
Turci byli odraženi až skoro o dvě století podzději u Vídně - a bylo to tak tak... Následky jsou patrné dodnes.

Vědomí těchto souvislostí a současného vývoje, kdy ta slavná římská církev je ochotná se islamisty paktovat - třeba jen proto aby se konečně zbavila židů...

[45 Honzíku ze Žižkova (František I. : 06.07.2007, 12:24:20 - x)
Díky, bylo to ještě hezčí, než jsem si pamatoval. Věřím, že i ten Hus by byl od něj nezapomenutelný.

[46 A takto hodnotí Husův význam Jyrka... (Loki_F: 06.07.2007, 13:20:44 - odkaz - x)
(náhodou jsem narazil na odkaz).
Vlastně je dobře, že v současnosti je tok informací o tolik rychlejší. Vezmu-li to rozpětí od Konstantina a Metoděje k husitům, je to skoro šest století než se obecněji začalo uvažovat o tom, že ta církev není zase až tak přínosná a že je to jen továrna na prachy.
K Bílé hoře už to trvalo jen dvě stě let (a dalších skoro dvě stě let zdržení díky porážce) k patentům Josefa II. Potom už jen sto let do rozpadu C & K mocnářství a pak už zahušťování po dvaceti letech... Teď jsou chamtivé pařáty černých a zelených zaklesnuty do sebe v Ejúnii... a cyklus se opět smršťuje. };D)))

[47 Loki díky za odkaz... (Vít Blaha: 06.07.2007, 13:34:39 - Mail - x)
\"...Hnutí, které převzalo po Janu Husovi jméno, nebylo pouze hnutím náboženským, ale také hnutím národním a sociálním...\"

:-))

[48 Socialisté by si ho mohli dát na trička (Vít Blaha: 06.07.2007, 13:44:53 - Mail - x)
místo Che Guevary...

Hnutí také začalo brát těm bohatším a rozdávat \"potřebným\"...

No a my bychom zase mohli nosit ta trika s nápisem \"Funclub císaře Zikmunda\"

[49 Už jen chybělo říct: (Šumavák: 06.07.2007, 13:47:48 - x)
byl praotcem zakladatelem sociální demokracie.....

[50 Šumaváku, (Vít Blaha: 06.07.2007, 13:54:57 - Mail - x)
jakože alter ego Jyrky?

Teď jen sehnat někde nějaký ten Kostnický sněm co by Jyrku přiblížil Husovi co nejvíce - i s tou hranicí...

Co třeba v Bruseli na náměstí přesně za rok? Pod modrou vlajkou se žlutými hvězdami? Aby to bylo stylové...

[51 No jistě, přátelé, mandatorní výdaje státního rozpočtu, (Loki_F: 06.07.2007, 14:07:47 - x)
to jsou takové ty kádě z Táborského náměstí... jen nemají dno!
EjÚnie to dovedla k dokonalosti...
Apropo, jsou nějaké historicky doložené informace, co se stalo s těmi sbírkami z kádí (a kořistí), které \"boží bojovníci\" nashromáždili během svých tažení a spanilých jízd... byli přece dosti úspěšní...?

[52 Ono podobně to bylo už s Kristem, (kocour: 06.07.2007, 14:12:45 - x)
alespoň podle Klause Rosena: Řím a Židé v Ježíšově procesu in Moc a právo - velké hrdelní procesy, Themis, Praha 1998. Ani Ježíš nedal Pilátovi šanci a ten se opravdu hodně snažil, aby ho nemusel odsoudit. Ten Hus byl proti Ježíšovi jen takový umírněný fanatik, představte si, že by taky tvrdil, že je syn boží seslaný tatínkem na Zemi ...

[53 Btw, (kocour: 06.07.2007, 14:14:22 - x)
Ježíš Kristus nebyl odsouzen za ty kydy, ale za pohrdání soudem - odmítal vypovídat a za to byl tehdy kříž ...

[54 Kocoure, co by nepohrdal soudem (Šumavák: 06.07.2007, 14:40:11 - x)
když byl synem božím a nesmrtelný?

[55 vy mate (skimic: 06.07.2007, 14:45:53 - x)
z te Paroubkovy agitky psinu. Na mne ale jakoby sahlo cosi studeneho. Prach z regalu s netknutymi klasiky revolucnich hnuti divoce zaviril. Mura sezehla lampou se tise snasi dolu ...

[56 nevím co furt proti tý církvi máte (Dusan Neumann: 06.07.2007, 14:47:04 - x)
vždyť je to ideální, zatím nejúspěšnější, stále fungující obchodní model - prodávat nehmatatelnou komoditu a navíc bez záruky skoro 2000 let - no nepřál bych si být majitelem podobně úspěšného podniku?

[57 Óóó nikoli skimici, to jsou žerty pronášené na schodech... (Loki_F: 06.07.2007, 14:54:28 - x)
...na to známé pódium!
Jak řekla Marie Antoinetta:
\"V krizových dobách je bezpodmínečně nutné neztratit hlavu.\"
A ještě dodávám:
Můra běhěm žehu mlčí...

[58 Tak teprve teď se mi podařilo (Šumavák: 06.07.2007, 15:08:26 - x)
ty mrzáky dostat domů.A to mě dnes už předtím ten hlídací hřebec dvakrát zaútočil a vyhnal mě z pastviny.
Tak jsem si teď vzal násadu od vidlí a slíbil mu, že jestli po mě ještě jednou hrábne, že mu ty hrabky urazím.

Ale dejchat už vůbec nemůžu...

PS.
Nechcete někdo koně na hlídání firmy ?

[59 Šuaváku, pozor, aby ses nedostal (Loki_F: 06.07.2007, 15:20:30 - x)
do bulvárních zpráv našich TV, coby majitel koně bojového plemene...
...je budeš muset vodit na vodítku a s košíkem na hubě! };D))

[60 Šumaváku, cvičák, (Anka: 06.07.2007, 15:23:43 - x)
jedině cvičák na něj, na neřáda!! A nějakýho zupáckýho cvičitele, ten by koukal, teda koník:-)) (A nebo Lipice, jak říkal kdysi O. Nový)

[61 Teda, košík na něj mám, (Šumavák: 06.07.2007, 15:33:35 - x)
vodítko taky, ale to narozdíl od psa moc nepomáhá, protože pes nekopeani předními, ani zadními a dokonce ani páníčka na tom vodítku nezvedne do vzduchu, jako kůň když se postaví na zadní.

Jedinná účinná pomoc je laso, správně nahodit za ganaše a přiškrtit mu krkavice.A když leží na zemi, tak mu sednout na hlavu (viz :\"Zaříkávač koní\") aby věděl kdo je tady šéf.
Ale na to laso (to mám) je potřeba, kterého nemám, když mi je nepustí z pastvy!!!!!
Navíc ten hajzl není naivní mustang ze stepi, ale pořádný velký dubr, který to laso už zná a ví, jak se mu bránit.

Zajímavé je, jak ovšem rozlišuje: jak už je ve stáji, tak ví, že to je moje území a normálně poslouchá!

[62 Tak (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 15:38:17 - Mail - x)
mi od středeční noci nešel Net a rozběhlo se to až teď.

Je docela děs, jak je na tom Internetu člověk závislý a vůbec si to neuvědomuje, až když to na delší dobu vypadne.

Už jsem normálně meditoval nad tím, že se seberu a pojedu do firmy, protože při práci jsem bez Netu jako bez ruky.

[63 kocoure, (Rpu?: 06.07.2007, 15:38:25 - x)
oni Husa podezírali z něčeho podobného - obviňovali ho z tvrzení, že \"svatá trojice jsou vlastně čtyři\" nebo tak nějak a \"Hus s pláčem odmítal, že by kde měl říci, že snad by též byl bohem\" (není to doslovné, ale tak nějak) - jestli on se v zápalu kázání takhle někde neuřek...
I když lidí, co na něj měli vztek bylo určitě taky dost.

[64 A so sardinky, Šumaváku? (Loki_F: 06.07.2007, 15:38:36 - x)
Miluje sardinky...? TO je přeci lákavá návnada!

[65 Jinak koukám, (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 15:42:06 - Mail - x)
že nám pustili Krejčíře. Soudci se prý důkazy nezdají dost silné.
Už se dal Paroubek slyšet, že by měli Langr a Topolánek odstoupit ?

[66 Pavle Kořenský, tady minulý týden (Loki_F: 06.07.2007, 15:42:23 - x)
vykradli kus otického kabelu na páteřní síti... Nejdéle trvalo policejní šetření...

[67 Loki_F, (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 15:50:43 - Mail - x)
chtěl bych vidět výraz těch opálených chlapců, když s tím optickým kabelem přišli do sběrny barevných kovů. :-)))

Ale ono to zmátne hodně lidí. Jednou jsme pokládali cca. 20 km optického kabelu v jedné velké fabrice a v průběhu instalace se ho ztratily celkem asi tři kilometry (po kouskách).
Přestal se krást až tehdy, když si dělnická třída experimentálně ověřila, že na svod TV antény se ten kabel fakt nehodí.

[68 Ano, Pavle, jsou věci, které nevysvětlíš... (Loki_F: 06.07.2007, 16:00:42 - x)
... a že není kabel jako kabel... };D)))

[69 Nepřipomíná vám to něco....? (Rpu?: 06.07.2007, 17:37:05 - odkaz - x)
...Hus se například několikrát ve svých dopisech zmiňuje, že je připraven pro svou pravdu umřít. Píše to i ve chvílích nebo v souvislostech, kdy je to zbytečné, kdy není vůbec potřeba mluvit o tom, že chce za svou víru položit život. Chtěl tak patrně zdůraznit svou pevnou víru a své pevné přesvědčení. Píše tak například v dopise králi Zikmundovi, přitom je to velmi netaktické: znamená to, že si je vědom určitých odchylek od učení církve. A je za ně ochoten položit život. Je odhodlán zemřít i proto, že by případné odvolání pohoršilo jeho straníky a přátele v Praze. Vytrvá nejen kvůli svému vlastnímu vnitřnímu přesvědčení, ale také protože nechce zklamat své přátele....

[70 Rputi (skimic: 06.07.2007, 17:53:18 - x)
... proste citankovy pripad plamenneho presvedceni. Kdo chce zapalovat musí horet, jak říká klasik. Bohuzel nevzpomenu jaky. Bla to blba doba obecne. Kolik hezkych holek urcite ti cernoprdelnici nechali shoret ze jim nebyly po vuli. ZlO plodi zlo. Fanatika Slanskeho, soudruha, zase obesili, pro zmenu, abych byl aktualnejsi. Proc jenom ty lidi nedokazu litovat?

[71 skimici, (Rpu?: 06.07.2007, 18:00:27 - x)
vtírá se pocit, že dnes by byl sebevražedným atentátníkem. To je ten způsob myšlení, který k tomu vede...

[72 Vážení ..... (Jirka původní: 06.07.2007, 18:15:37 - x)
to je přesné ..... víra ve svou a tedy jedinou pravdu je vlastně duševní choroba co nakonec zabije nositele. Bohužel velmi často vezme sebou i nevinné okolí. Není špatné mít na věci názor a klidně i velmi odlišný. Ale jak říká reklama...vocamcaď až pocamcaď. Chytrý člověk ví, kam až může zajít.....

[73 Mělo to tu viset už od rána...ale já na to padnul až teď k večeru... (šakal: 06.07.2007, 18:45:51 - odkaz - x)



...Tak si tu Hegerovou pusťte alespoň teď (7:- +)


[74 skimici, (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 19:19:24 - Mail - x)
to o tom zapalování říkal V.I.Lenin.
Dějiny jsou plné magorů, ze kterých se časem stávají osobnosti, pokud se jim podaří včas umřít nebo se nechat zabít.

[75 Pár poznámek (dvd: 06.07.2007, 19:32:17 - x)
(a) Kádě v Táboře: nejlépe to ilustruje povídka (mystifikace) v knize Záhadná věž v B. (Milan Uhde). Nemám ji v tom doma z nějž píšu tak jen heslovitě. Je to deník bojovníka za pravdu Boží (a Husovu), který popisuje jak hrdině bojoval tu i onde, pak se tam spíše popisuje jak ten či onen klášter \"svatým ohněm na cestu Boží přivedli\", pak se pod popisem akce objevuje částka peněz, částky rostou a nakonec už žádný popis není - jen ty částky peněz. A pak to končí zprávou, že autor zápisů pojal za manželku zámožnou vdovu z Kutné Hory dle obřadu pravověrné církve katolické.
(b) Dnes má v Sueddeutsche Zeitung svůj výplod Al Gore o tom, jak se - nezasáhne-li se v jeho intencích - svět posere do 10 let. Je zajímavé, jak jsou jeho souvěrci alergičtí na jeden pojem: Club of Rome.
(c) Udělal jsem si radost a koupil jsem si dnes knížku \"Schöner denken - wie man politisch unkorrekt ist\". A knížka je to vskutku nekorektní.
Příklad:
RESPEKT - když se ženská obřízka považuje za součást světového kulturního dědictví.
EKOSOCIÁLNÍ
Subvencované fotovoltaické články na střeše pracovního úřadu.
MATKA - SAMOŽIVITELKA
Svatá Matka Boží sekulárního soicálního státu.
(Většina hesel je poněkud delších - a řekl bych i lepších.)

[76 Z tohodle by Gora mohlo klepnout a byl by pokoj.... (Rpu?: 06.07.2007, 20:06:01 - odkaz - x)
Vědci provedli v několika lokalitách v jižním Grónsku za pomoci nových technologií vrty do hloubky dva až tři kilometry pod povrch země a odhalili, jak soudí, nejstarší autentickou DNA.

Eske Willerslev z univerzity v Kodani řekl, že vědci vědí velmi málo o fosiliích ukrytých pod ledem a ledovci, které pokrývají kolem deseti procent zemského povrchu, protože použitelné vzorky DNA se nacházejí ve velkých hloubkách a je těžké je získat. Vrtné techniky vyvinuté v posledních letech ale umožnily jemu a jeho kolegům hledat hluboko pod zemským povrchem, kde našli důkazy o někdejších lesních porostech.

...Vědci si mysleli, že oblast byla před 120.000 lety během interglaciálního období bez ledu, ale jejich výzkum ukázal, že jižní Grónsko bylo v té době pokryto ledem.

To svědčí o tom, že ledová pokrývka na jihu Grónska je stabilnější, než se předpokládalo, a možná nepřispívá tolik ke zvyšování hladiny moří způsobené oteplováním, řekl Willerslev. Tím se ovšem podle Willersleye nemění názor na to, že změny klimatu jsou problematické, ale mohlo by to přimět vědce, aby přehodnotili svoje názory na dopad oteplování na Zemi.

[77 Rputi, bacha, (Anka: 06.07.2007, 20:10:12 - x)
máme dnes to výročí!! Takovéhle kacířské spisky tu kolportovat....

[78 Musím sdělit, (Foundryman: 06.07.2007, 20:54:37 - Mail - x)
že jsme s Jirkou původním důstojně zapili svátek upálení Jana Husa. Přímo v Prateru. Budvárek byl excelentní, mnohem lepší než Schwechater na první štaci.

[79 A nejen to Foundry.... (Jirka původní: 06.07.2007, 21:26:49 - x)
proč se nepochlubíš, že si byl vyhlášen jako nejlepší horsko dráhař...kdo jiný by ve vozíku celou dobu stál a křičel s rozpaženýma rukama, něco jako ...jsem král světáááá. :-))))

[80 Anko, (Rpu?: 06.07.2007, 21:28:38 - x)
hereze, to je moje...:))

[81 Schwechater je slabota.... (Šumavák: 06.07.2007, 21:31:28 - x)
vždyť má už to schwach v názvu....

[82 Dobrý podvečer, (PeS: 06.07.2007, 21:32:54 - x)
Vážení, je mi líto, ale řekli jste si o to!
ad: 17:37 a dále...
Z krhútské kroniky (E. Hrych):
Větrolam Srdcehlas oslepl. Začal volat o pomoc; když jej přivedli nazpět do kláštera, lidskou trosku, na niž hanba pohledět, bylo všem jasné, že zažil té noci něco vznešeného, neuvěřitelného. Vyptáváním jej přivedli na myšlenku, která zvrátila dějiny Krhútu, a jak se vzápětí dozvíme, i dějiny celého lidstva.
POZNÁMKA: O tomto vyptávání a rozhovorech s příslušníky a s představenými kláštera podrobně pojednávají pokračovatelé Vejcovoda Trubce, liší se však ve svých svědectvích: zatímco Žábr rozsáhle píše o hluboké účasti Větrolamových přátel reprodukuje Carvaš slova opata Brabenečka Kvildy takto: \"Kde ses byl tak zesral, bratře?\"
Větrolam Srdcehlas oznámil, že promluví na táboru lidu, ať svolají, koho mohou. Předvedli tedy jedno učňovské učiliště, redakci ženského časopisu \"Samotrč\", několik jednotek vojska a školní děti v čele se školníkem Harachem. Pak jej, mladého slepce, předvedli před tento nesourodý, hlučící dav, který rázem zmlkl. Vysadili jej na dřevěnou budku se srdíčkem, a Větrolam, zahleděn nevidomýma očima do Plus minus nekonečna, promluvil:
\"Lomikel mne oslepil, neboť jsem spatřil to, co neviděli jiní - nelituji toho však. Byl jsem svědkem ponikvy boha Lomikela s bohyní Kvakvem!\"
Účinek jeho slov byl ohromující. Dav vykřikl zbožností a dvě stě osmnáct žen různého věku omdlelo. Jeden starý řídící učitel dostal infarkt, dva mladí vojíni byli postiženi exfarktem.
Ale Větrolam Srdcehlas, nehnuv brvou, pokračoval:
\"Bůh mne oslepil, neboť po spatření nejvyššího božského ritu již nesmím spatřit nikdy nic jiného. Přitom jsem ve svém úkrytu vyslechl tajemství, které naplnilo moji duši radostí, totiž že dokonanou ponikvou boha Lomikela a Kvakve může vzniknout třeba již zítra - ale třeba až za deset tisíc let - nové božstvo, které se bude nazývat Kvrdlo.
Padněte v prach, zbožní Ejčané! Bijme se v čela, abychom čisti na duchu byli právi pozdraviti Kvrdlo, Spasitele národů: Kvrdlo je naděje, Kvrdlo je vykoupení z otroctví času, nudy, života a světa! Já jsem prorokem Kvrdla!\"
POZNÁMKA: Toto pojetí Větrolantovo nenechá zkušeného teologa na pochybách, že za zimních večerů nahlédl do Starého zákona, nikoli však už do zákona Nového: jistě by pak tvrdil, že se narodil ve chlévě a je proletářského původu, z rozvrácené rodiny.
A lidé padali v prach, trhali na sobě textil, což bylo zvláště u mladých pobožnůstkařek vítané, několik stařen zešílelo strachy, že jim nebude dopřáno dožíti se příchodu Kvrdla, několik obchodů bylo vyrabováno, některé citlivé duše, které byly schopny chápat širší souvislosti, plakaly radostí a uvědomovaly si, že se otevřela stavidla převratných změn, a draly se vpřed, aby jimi prošly první a s co největším ziskem.
Avšak desítky idealistů se chopily Větrolama a nosily jej po celý den s jásotem ejčskými ulicemi. Poté jej po starobylém obyčeji upálili sirkami na hlavním ejčském náměstí, jednak proto, že byl tak drzý a rušil boha Lomikela, ale hlavně proto, že každá myšlenka se stane skutečným majetkem mas, až když má své mučedníky.
POZNÁMKA: Když byla zapálena hranice, přiblížila se k Větrolamovi neohroženě redaktorka ženského časopisu \"Samotrč\" Drása Čečetka a interviewovala jej. Na otázku, jak se mu líbí změna povolání ze žrece na mučedníka, odvětil, že je šťasten, protože toto nové povolání má budoucnost, kdežto žrectví nikoli: umírá prostě jako Někdo. Pak nadiktoval Dráse ještě několik pozdravných telegramů věrozvěstům a do zahraničí.
Svatý otec a nejstarší ze tří věrozvěstů Orut Hrb svolal neprodleně své oba kolegy dr. Krouha a Smrtipsa Pistoru: dostavili se ihned a okamžitě si vjeli do vlasů. Mladý, nadšený Pištora se stal okamžitě kvrdlistou, protože viděl, že jedině tak se může poměrně brzy domoci prestolu svatooteckého, ba avatárského. Orut Hrb trval na tom, že učení Větrolama Srdcehlasa je krajně škodlivé, protože narušuje obchod, průmysl, živnosti i zemědělství, z něhož jako skutečný otec národa tyl. Kromě toho těžce snášel, že by jeho, svatého otce, mohl někdo jiný poučovat a předstihnout v bohoslovectví.
Oba věrozvěsti se porvali, zatímco moudrý a umírněný dr. Krouh zastával názor, že je třeba sice vzít možnost Kvrdla na vědomí, ale že je třeba vyčkat jeho příchodu a teprve pak o něm přemýšlet. Tím se sice přihlásil ke kvrdlismu, ale zároveň trval na zachování starých pořádků. Volil tuto střední cestu v domnění, že je zlatá, a že když se dva perou, nemůže z toho ten třetí prostě nemít užitek.
POZNÁMKA: Dr. Krouh praví doslova: \"Dalekat\' cesta Kvrdla je ku nám: nevidět blikáčka jeho - času je dosti. Jen mrav, mrav je nám držeti, aby Kvrdlo našlo nás hotové.\"
Svár věrozvěstů trval nepřetržitě 68 dní. V té době se také události valily jako černí rejtaři: zatím Smrtipes Pištora pořádal po celé zemi besedy se čtenáři. Po krátkém úvodu vyzýval k diskusi, zpravidla marně, ale někde se zvedly dvě tři ruce a jejich majitelé se tázali, zda by jim nemohl blíže popsat ponikvu Lomikela a Kvakve! Na tyto otázky odpovídal prorok Pištora vyhýbavě, a protože jiných otázek nebylo, byly besedy pokládány za úspěšné a za přínos ke kulturní revoluci.
Jen někde docházelo k ostřejším střetnutím, jako na filozofické fakultě, v ejčském závodu Pivoplechna, a především v květinářství \"Trefulka\", kde se lidé zvědavě ptali: Co bude, až přijde Kvrdlo? Bude odstraněn nedostatek šeříků? Budou povoleny cesty do zahraničí? Především do Čech k Máchovu jezeru? Bude se hrát víc dixie, nebo dechovka? Bude zaveden striptýz? A tak dále podobně.
A prorok Pištora, kdysi tichošlápek, ale nyní dupal, který nabyl svým úspěchem jistoty, odpovídal chytře to, co si lidé přáli slyšet. Ale protože nelze nikdy vyhovět všem, neboť lidé mívají různé mukny, zároveň proti sobě popouzel část obyvatelstva. Sliboval-li pozemkovou reformu, popudil si kominíky, kterých se tato reforma vůbec netýkala, sliboval-li rock, rozlítil příznivce dechovky.

[83 No vono u liliputbahn nebylo (Jirka původní: 06.07.2007, 21:33:55 - x)
nic jiného a když mladík jel tou bahn a přeci tam nebudem jen tak koukat, že jo .

[84 Jirko, (Foundryman: 06.07.2007, 21:35:00 - Mail - x)
já se taky nezmiňuju, že jsi chtěl nejmladší juniorku pouštět tobogánem :-)))

[85 co já... vona chtěla......-))) (Jirka původní: 06.07.2007, 21:38:55 - x)
PeSi...nedá se někde ten skvost sehnat?.....několikrát to tady proběhlo a já se zapomněl zeptat

[86 2 Jirka původní (PeS: 06.07.2007, 21:41:35 - x)
no jo, jde Ti to celý na mail... Chvilinku...

[87 Díky PeSi...už došel. (Jirka původní: 06.07.2007, 21:51:18 - x)

[88 2 dvd (PeS: 06.07.2007, 21:54:19 - x)
když už tu zmiňuješ ten římský klub...
Nemá čirou náhodou někdo z přítomných \"Dumasův klub\"? Popř. dokonce k zapůjčení? Nějak to nemůžu sehnat... Slibuji, že bych s tou knihou zacházel jak s cizí manželkou - po použití čestně vrátím...

[89 Jirko, (Foundryman: 06.07.2007, 21:54:41 - Mail - x)
poslal jsem ti pár fotek :-)

[90 Foundry díky.... (Jirka původní: 06.07.2007, 21:58:57 - odkaz - x)
a pro ostatní.....v odkazu máte kandidáta na prezidenta. Já bych ho teda volil a co Vy? :-)))

[91 PeSi (dvd: 06.07.2007, 22:09:43 - x)
Taky bych si dal říci. Viděl jsem jen film a ten se mi docela líbil.

[92 2 dvd (PeS: 06.07.2007, 22:15:35 - x)
právě odešlo...

[93 Pesi, prosím Iá iá i já... (Šumavák: 06.07.2007, 22:24:46 - x)
já mám nějaké části a zbytek jsem po netu nenašel.

[94 2 Šumavák (PeS: 06.07.2007, 22:34:23 - x)
šlo to na Seznam...

[95 Jirko, (Rpu?: 06.07.2007, 22:35:38 - x)
pár alkoholiků už na trůně bylo - viz Václav IV. Co chceš dělat s chlapem, kterej skáče policajtovi na záda a tvrdí, že je klíště...?

[96 PeSi, (Rpu?: 06.07.2007, 22:47:23 - x)
dnes, po oslavách, jež inzerovány v TV nutno konstatovat, že Krhutí žijí a těší se na příchod Kvrdly. Dokonce lze doufati, že bude kanonizován jaksi preventivně ... sichr je sichr....

[97 Hezký pozdní večer... (Dana: 06.07.2007, 22:53:16 - x)
před chvilkou odjela návštěva a já si otvřela mejl a tam jsem měla zprávu, že neteř sobě i všem okolo chystá na Vánoce dárek v podobě dvojčátek! Svět je krásný a je v něm spousta rodostí! Teď jen budeme držet pěsti, aby vše dobře dopadlo. :-)))

[98 2 Rpuť (PeS: 06.07.2007, 22:59:11 - x)
Jen aby to nepřehnali... Aby dodrželi potřebný počet kmínu při přípravě oka Puhýšova... Aby nedopadli, jako Krhúti...

[99 PeSi, (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 22:59:16 - Mail - x)
mohu také poprosit o ty Krhúty ? Já z toho znám jen kusé a nesouvislé útržky.

[100 PeSi, dík ! (Šumavák: 06.07.2007, 23:02:39 - x)

[101 2 Pavel Kořenský (PeS: 06.07.2007, 23:03:50 - x)
už Ti to jde...

[102 Dano, (Rpu?: 06.07.2007, 23:11:42 - x)
život jde dál a bylo by smutné, kdyby tomu tak nebylo..:)

[103 Dano, (Pavel Kořenský: 06.07.2007, 23:21:35 - Mail - x)
gratuluji a hlavně přeji pevné zdraví všem zúčastněným.

[104 PeSi!!! (kocour: 06.07.2007, 23:22:18 - x)
Ty zvíře ... jsem si málem rozbil hlavu o monitor, jak jsem se třískal smíchy :-))))

JÁ CHCI TAKÍÍÍ ... !!!

[105 No a hlavně (PeS: 06.07.2007, 23:26:53 - odkaz - x)
je třeba zachovat kritický vědecký přístup. Asi jako v odkazu...

[106 2 kocour (PeS: 06.07.2007, 23:29:44 - x)
už to šlo...

[107 PeSi (skimic: 07.07.2007, 00:05:56 - x)
tez prosim ackoliv jsem uz asi byl obeslan. Nicmene mimo, hromadne uloziste a pametje derava ... dekuji ...

[108 PeSi (AeroKarel: 07.07.2007, 00:14:34 - Mail - x)
i já, je-li možno, některý z přečetných mailů asi máš ... Díky!

[109 PeSi (skimic: 07.07.2007, 00:29:33 - Mail - x)
....pro jistotu email ...

[110 Jo jo, (PeS: 07.07.2007, 00:37:57 - x)
kultura se musí šířit... Už to odešlo...
Komu jsem to ještě neposlal?

[111 Krásné ránko, přeji! (Rpu?: 07.07.2007, 06:35:14 - x)
...I děli se v zemi české věci veliké a neuvěřitelné.... Přesněji budou se dít!
Ministr Pospíšil rozhodl se vyhodit 250 soudců. Zároveň uvolněny peníze na přijetí 500 vyšších soudních úředníků. Do zlata toho chlapce zasadit!
Máme nejvíc soudců v Eunii, nejvíc rozpracovaných případů, nejdéle se táhnoucí kauzy.
A soudci už řvou - což se dalo čekat - bez řevu si nikdo zlaté korýtko od huby utrhnout nenechá. Jenže co chtějí dělat? Budou zavírat nevinné a pouštět lumpy - to už dělají! Budou chtít stávkovat? Vždyť to nikdo nepozná!
Adeptů na vyhození našlo by se dost. Jen by mě zajímalo, jestli odejdou právě oni.... (TV-včera)

PeSi, včera jsem při tvém záslužném šíření původní české literatury zpanikařila a podnikla kontrolu. Krhútská kronika je stále na svém místě, ale budu si to muset vytisknout. Představa, že mi umře písidlo a já přijdu o své klenoty je příliš krutá. Proč to sakra nikdo nevydá?!

[112 Dobré ráno (martin TT: 07.07.2007, 07:49:45 - Mail - x)
konečně modré a sluneční.

Rputi, kancelář pro uvádění historických bludů na správnou míru - to je skvělý nápad, ale mělo ho již více lidí v minulosti. Pokud jen já pamatuji, tak jistý Souček. Obecněji vzato, je takových kanceláří po světě permanentně mnoho - každá ovšem má tu svou míru za jedinou správnou..... Proč bychom si tedy neudělali svoji vlastní, grafomanů tady máme, že bychom je mohli vyvážet na nespřátelené blogy.

PeSi, i já mám, kdo má zájem... Mám \"Krhúty\" ještě z bájných samizdatových dob, vlastnoručně opsané na stroji na průklepák. Ovšem elektronická verze umožňuje snadnější šíření.

Krejčíř - slyšel jsem jen krátkou informaci v Radiožurnálu - rozhodovalo se pouze o vazbě a jihoafrický soud nám v souladu s civilizovanými zásadami vzkázal, že se v Česku zneužívá vazba jako součást trestního řízení, které se strašně natahuje, dokud se něco nezjistí nebo dokud se delikvent nezlomí. Není totiž důvod, aby byl zločinec vyšetřován ve vazbě. U nás je zvykem sdělit obvinění, pak dát návrh na vazbu, zašít a odejet na dovolenou. Pak se pomalu začnou vyslýchat v tomto pořadí - oznamovatel, pak ti, kteří byli označeni oznamovatelem, pak souhrn osobních nepřátel obviněného a ten je stále ve vazbě, že aby prý neuprchl nebo nemohl ovlivňovat svědky. Jihoafrický soudce věnoval přes hodinu času svému odůvodnění, proč se domnívá, že v Česku nedokázali dosud najít dostatek důkazů k předání soudu - v některých věcech již deset let. Očekávám, že zloba medií se vrhne na ubohého policistu Nováka, že nedokázal jihoafrického soudce ukecat, že to, co Policie nashromáždila, v Čechách na odsouzení musí stačit.

Dano, my máme zprávu o nadcházejícím druhém aplégrovi už měsíc a datum je na začátku ledna. Včerejší potěšující zpráva je rozhodnutí obou mladých, že rodit se bude tady. Komplikace u prvního porodu, kombinace s mnohaletými astmatickými potížemi a přehazování bezvědomé rodičky mezi porodnicí a nemocnicí v Brně byly dostatečnými důvody. Takže si vychutnáme celý poslední měsíc a jak to vypadá, tak možná i cestu sněhovými závějemi do prorodnice - oteplení,neoteplení.

[113 2 Rpuť (PeS: 07.07.2007, 07:57:56 - x)
Dobré ráno - to druhé vydání se pokud vím ještě leckde dá sehnat, s tím prvním je to horší... To jsem měl kdysi půjčený, a jiné možnosti tehdá nemaje (to byl tak rok 82 - 83...), ofotil jsem si to na kinofilm... Ty negativy furt někde mám, ale s tím časem na oscanování a zpracování je to horší...
No a jinak - zakup sobě externí USB hard disk a vše důležité na něj pravidelně kopíruj. Je to dnes nejlevnější a nejefektivnější forma zálohy dat. Ty disky jsou dnes směšně levný a ten, kterej je jak krmenej, tak i datově spravovanej přes pouze jedno USB má běžně 160 GB. Jeden takovej mi zrovna brouká vedle notebooku. Pak máš vše co potřebuješ minimálně na dvou discích a pravděpodobnost, že kleknou oba zároveň je mizivá...

[114 2 martin (PeS: 07.07.2007, 08:03:11 - x)
už to odešlo...

[115 Dobré ráno vesplek! PeS(i) to se Ti povedlo...! (Loki_F: 07.07.2007, 09:08:15 - x)
To byl vskutku úkrok do reality od nereálné náboženeské debaty.... Chichichi... Lomikel, Kvakve a Kvrdlo, jakož i krhútská obětina!
Asi ty krhůtské kroniky budou jednou základním dílem, vysvětlujícím motivy bezbožnosti, druhého nejbezbožnější národa na světě! - něco jako tu a tam se objevující rukopisy v blízkovýchodních pouštích potvrzující případ přesně opačný... };D)))
Také jsem se honem ujistil, že je mám založené od naší poslední diskuse na toto téma.
\"Ještě je mám schované!\" };D

[116 Krásné ráno vinšuji. (Anka: 07.07.2007, 09:14:43 - odkaz - x)
Tady se rozesílá, jen to sviští, jen na nás se ale docela zapomnělo:-(((
A za trest tuhle máte něco ke čtení.

[117 2 Anka (PeS: 07.07.2007, 09:22:39 - x)
už jsem to napravil...
To víš, takový intelekt dvacetiletého hrocha se jen tak leckde nenajde...

[118 PeSi, děkuju. (Anka: 07.07.2007, 09:35:25 - x)
Mno, otázky tohoto druhu jsou taky pěkně na palici. Ostatně, co je komu do toho, proč kdo s kým je. Na stranu druhou, co taky jinýho mohla slečna odpovědít.
Jestli ono ta nebude sklizeň toho, co si pan Paroubek zasel. Kdyby si odpustil to moralizování nad Topolánkem, mohl být těhle novinářských vejletů ušetřenej a my taky.

[119 Tuhle, (Anka: 07.07.2007, 09:45:48 - x)
v programu čt2 se píše, že: \"LIVE EARTH - Přímý přenos koncertů ze všech kontinentů, jejichž cílem je vyjádřit prostřednictvím hudby kolektivní obavy mladé generace o další vývoj vztahu ke klimatu planety Země. Inspirací se organizátorům stal úspěšný projekt Live Aid pořádaný muzikantem Bobem Gel\"
Někde stálo, že v Riu to zrušili úplně a v Německu a snad Turecku o to není skoro žádný zájem. Tak co se teda bude přenášet?

[120 2 Anka (PeS: 07.07.2007, 09:53:26 - x)
Opravdu to chceš vědět? No a jinak, po vzoru vynálezce televizoru je možno klidně přenášet obraz z kuchyně do pokoje a zpátky...

[121 Prostě reklama k nezaplacení.... (Rpu?: 07.07.2007, 09:54:19 - odkaz - x)
Zpěvák britských Muse se zase nechal slyšet, že je pokrytecké používání privátních letounů pro umělce vystupující na koncertech za záchranu klimatu. Mezinárodní letecká doprava patří mezi největší producenty emisí.

Další kritici monstrakce poukazují na pokrytectví některých vystupujících, kteří poskytují své skladby do reklamních spotů na automobily; třeba Sheryl Crow podkresluje reklamu na Subaru....

[122 PeSi, (Anka: 07.07.2007, 10:03:38 - x)
čekala jsem, tuhle odpověď :-)) Ona i nějaká těhotná, ne, co?
Rputi, je to celý cirkus, už nevědí roupama coby. Ať se jdou bodnout. Je to stejná sorta lidí, jako ti, co řvali kvůli lovu tuleňů a teď chudáci tuleni mřou na choroby. Je to v malém, ale ale ze stejný líhně.

[123 No ještě aby mi do toho někdo kecal..... (Rpu?: 07.07.2007, 10:14:36 - odkaz - x)

[124 Náhodou Rputi, tohle nezatracuj! (Loki_F: 07.07.2007, 10:27:34 - x)
Starší lidé mívají potíže, různé střevní obstrukce... a představ si - sedíš, dřeš bezvýsledně...
a najednou Ti za zadáma promuví autoritativní hluboký (subwoofer) hlas:
\"Tak dělej, už jsi tu dvě minuty přes limit!\"

Lekneš se a je to....
Buď vykonáno... kabel jak noha
nebo dokonáno ... mrtvička, jak rána kladivem...! };D))))

[125 Dobré ráno! Anko (Šumavák: 07.07.2007, 10:36:00 - x)
té soudkyni z Ria vysvětlili, že kvůli ušetření životního prostředí na Copacabaně nemůže!! ohrožovat životní prostředí celé planety.
Nevím jak to mají se lhůtami právní moci a odvolacími soudy, ale ona to ve čtvrtek zakázala a v pátek zřejmě odvolací soud povolil.....
To asi bude to strategické partnerství s EU a prosazování politiky ve vědě....jak psali.

[126 Loki, (Rpu?: 07.07.2007, 10:37:20 - x)
to jsem jednou kupovala manželovi budíka a měli i kecacího, tak jsem to vyzkoušela. A rázem jsem si představila, jak zazní ráno signál a odporně svěží a veselý ženský hlas s nadšením oznámí: \"Je pět hodin, patnáct minut\" - a bylo mi jasné, že přijdeme nejen o budíka, ale i o okno....:))

[127 To by mě zajímalo, jak ty \"mentálisti\" vydejchaj tohle...:) (Rpu?: 07.07.2007, 10:48:33 - odkaz - x)
Chundelka přetrhovaná, kterou botanik právě drží v ruce, neroste nikde jinde v zemi. Jenom tady, na výsypce bývalého hlubinného dolu. Na místě, které je tak poznamenané těžbou černého uhlí, že by se mohlo zdát, že zde není místo ani pro normální život, natož pro kriticky ohroženou rostlinu.

Vzácná chundelka rostla pouze na jižní Moravě. Pak zmizela a po desítky let byla považována za vyhynulou. Až ji vědci objevili na výsypce u Mayrovky. Není to ovšem až tak výjimečné. Ekologicky cenných hald je v okolí Kladna víc....

[128 žvanivá hajzlmísa (skorostařík: 07.07.2007, 10:56:55 - x)
Předpověď : majitelé obchodních domů si pořídí mluvící záchodové mísy, které usednuvším zákazníkům podají přehled zboží, které lze výhodně nakoupit, případně mu poradí, jaký dárek k nastávajícímu výročí drahé polovičky či k vánocům, atd. Řekl bych, že časem největší zisky bude mít obchodník, který na ona místa instaluje kasičku s tím, že oběť reklamní infiltrace za mírný obolus míse uloží silentium, nikoliv perpetuum, jako apelační císařský soud svého času vzbouřeným Chodům, nýbrž alespoň po čas konání, a pokud úkon nestihne v čase vyměřeném, ještě rád si připlatí za další úsek klidu a ticha.... To jsou vyhlídky... nicméně si ten nápad patentovat nedám. Myslím, že podobné nápady už tu byly. Viz hrací automaty v USA, kde bylo možno pustit za příplatek desku bez nahrávky, případně automat tzv. pomstychtivý, kde za vhozených pár doláčů automat přehrál desku, a poté ji mechanická ruka s kladivem před zraky zákazníka rozmlátila na drobné kousky.

[129 No právě, Rputi, umím si představit, (Loki_F: 07.07.2007, 10:57:04 - x)
že penzijní fondy, správa důchodového zabezpečení a ministři práce a sociálních věcí všech zemí, budou instalaci těchto hajzlíků silně podporovat dotacemi...
... s vyhlídkou na významné úspory! };D)))

Ten koncert budou Němci uvádět od 17:00 hodin na PRO 7...
zaslechl jsem včera (saprlot jen si nepamatuji na kterém kanále - asi RTL nebo RTL II), že budou pro velký zájem opakovat téměř ve stejnou dobu - od 17:10 hod dokument \" Velký globální oteplovací švindl\" a pak ještě jednou okolo 22:00 hodiny. To je dobré načasování --- prominenti těch koncertů jen zdůrazní co jsou... doopravdy.
Říkal jsem již, časy se mění... Oteplovači se svojí zarytou křečovitostí a trváním na již vyvrácených argumentech a docházejícími novými argumenty vcelku úspěšně sami znevěrohodňují a zesměšňují... Fandím jim v tomto díle! };D)))

[130 V Tokiu koncert Live Earth začal v 5:00 našeho času (Vít Blaha: 07.07.2007, 11:41:46 - Mail - odkaz - x)
\"...Mladá japonská zpěvačka Cocco zase neunesla svou zodpovědnost vůči divákům a při povídání o globálním oteplování se rozplakala: \"Věřím že vy i já můžeme udělat něco pro lásku a mír na této planetě,\" promlouvala se slzami v očích k fanouškům...\"

Na Aktualne.cz maji prihodny titulek \"Ekolog Gore dnes pořádá mejdan na záchranu Země\" - viz odkaz

[131 Ještě ke kauze Terezky Smutné (kocour: 07.07.2007, 11:42:18 - odkaz - x)
- její otec to projel ve Štrasburku na celé čáře už před dvěma lety, proč se to sakra nedozvím z novin a musím se po tom dlouze pídit?

[132 A zde je celé rozhodnutí (kocour: 07.07.2007, 11:44:08 - odkaz - x)
Štrasbuského soudu (neplést s Lucemburským soudem, to první je Rada Evropy a řeší to do lidská práva, to druhé je EU).

[133 A tady je jeho stížnost (kocour: 07.07.2007, 11:48:53 - odkaz - x)
- moc hezké je zejména požadované odškodnění (bod 19), prostě Terezka coby zdroj příjmů.

[134 Se picnu - ten Jura měl pravdu, (kocour: 07.07.2007, 11:50:56 - odkaz - x)
už chtějí zakládat instituci ...

[135 A poslední - psychologický posudek na Terezu, (kocour: 07.07.2007, 11:54:22 - odkaz - x)
ovšemže nedělaný v interakci, ale po chlebařsku. Výsledek - syndrom zavrženého rodiče (jak ho sakra mohla zavrhnout, když ho nikdy nepřijala, se ptám?). Autor - ten samý pán, co chce zakládat tu instituci ...

[136 kocoure, (Rpu?: 07.07.2007, 12:08:40 - x)
copak o to, nějaká ta instituce by byla potřebná a prakticky v tomto směru neexistuje nic jiného než Klokánek. Jenomže, kde vzít ty lidi, aby k něčemu byli.
Takovou paní Šabatovou bych od vrat podobného zařízení hnala svinským krokem a o řadě sociálních pracovnic se taky ví, že to nejsou dámy oplývající empatií.

[137 skorostaříku, (Rpu?: 07.07.2007, 12:10:55 - x)
kdyby to na mně zaječelo onou typickou fistulí: \"Lidl je levnýýýýýý\", tak se opravdu po....

[138 Rputi a teď si představ, (Loki_F: 07.07.2007, 12:23:28 - x)
že bys teprve stála mezi dveřmi... !
};D)))

[139 To Rpu? (František I. : 07.07.2007, 12:49:06 - x)
Bré poobědí. O těch kytičkách na výspě, asi před pěti lety jsem četl článek (bohužel už nevím kde) německých ekologů, kteří zkoumali rekutivované a nerekultivované hnědouhelné doly na severní straně Erzgebirge. Srovnání co do druhů, rozmanitosti a životních podmínkek dopadlo pro rekutivizátory hodně špatně. Tam, kde si lidé přírody nevšímali, vypučel téměř ekologický ráj. Tam, kde těžební ekologové rekultivizovali, to žádná sláva nebyla. Proto si osobně myslím,(potom, co jsem slyšel, kolik činí dotace) že Mostecká uhelná vydělává daleko více na rekultivacích, než na vlastní těžbě. Podobně to plastí i o dnešních stoupencích hesla \"Poručíme větru dešti!\" a o tzv. udržitelném rozvoji.

[140 Rputi, dík (Anka: 07.07.2007, 12:54:46 - x)
za odkaz na ty haldy. On prý smích je zdravý. Jak bude dlouho trvat, než se všechny haldy obeženou ostnatým drátem a nebude tam moct nikdo nohu páchnout?

[141 Rputi, to možná ano, (kocour: 07.07.2007, 13:07:31 - x)
ale já mám na mysli něco krapet jiného - hele:

1. MUDr. Švarc se už 3 roky pokouší, zatím neúspěšně, zřídit Dětské reintegrační centrum.

2. Najednou tu máme kauzu Terezka, kterou nezkušený soudce zavírá na prázdniny do Motola.

3. Teď pozor - on ji tam nezavčřel na prázdniny, on jen dal psychologům lhůtu 60 dnů (doslova \"do 60ti dnů\"), aby vypracovali a soudu předložili psychologický posudek. To znamená, že posudek mohli mít do 24 hodin hotový a pak mohli Terezu pustit.

4. Terezka se bouří a píše presidentovi. (Opravdu je to jen a jen její nápad?)

5. President si vyžaduje z Motola posudek a obratem ho dostává. (Tak proč, sakra, z Motola neposlali tentýž posudek obratem soudu?)

6. Média jásají, mají tři dny o čem psát, Terezu převážejí do Říčan.

7. Do toho si znovu přihřeje polívčičku MUDr. Švarc se svým Dětským reintegraním centrem, tentýž MUDr. Švarc, který už na Terezu jeden posudek psal. Mimochodem, to dětské reintegrační centrum má být v těch Říčanech.

Mně z toho vychází, že tady někdo Terezu docela sprostě zneužil, aby prosadil svůj záměr. A psychologové mi z toho nakonec vycházejí hůř, než ten soudce, který je jen nezkušený a zjevně nemá zkušenosti ani s dětmi. Vychází mi z toho, že vše je v režii MUD. Švarce. A vůbec by mne nepřekvapilo, kdyby si sebou do Říčan vzal někoho z Motola ...

[142 Františku I. dobrá poznámka, (Loki_F: 07.07.2007, 13:14:58 - x)
ale vedle... Ty firmy, které na \"rekultivacích\" profitují dokonce ani ve většině případů nejsou domácí (tedy z regionu). Fungující systém tendrů a subdodávek těm penězům dává trochu jiný směr... };D)))
MUS si na ně většinou nesáhne ani nehtíčkem.

A spor mezi rekultivátory (lesnickými, zemědělskými, ekologisty, ekology a pod.) zuří v neztenčené míře již více než třicet let.

Ti z Vás, kdo si pamatují na film \"Podivné dědictví\" si snad vzpomenou na scénu, kdy T. Hill mačká v ruce kobylinec a tvrdí: \"Tohle je úrodná půda vhodná k pěstování čehokoli... já to musím vědět... jsem vystudovaný agronom!\" Zatímco jeho tři \"zdědění\" přátelé - učitelé si šuškají: \"Tak mladý a už tak nemocný!\" a bezelstně jej upozorní, že drží v ruce koňský trus...

...variace na tuto příhodu jsem viděl za svoji praxi několikrát... };D))

[143 kocoure, díky (skorostařík: 07.07.2007, 13:25:16 - x)
za odkazy na materiál v souvislosti s Terezkou. Takových případů jsem zažil více. Obvykle maminka nemohla bývalému manželovi prominout, že práskl do bot, navíc ještě s přitěžujícími okolnostmi jiné ženy(žen), a odpovídajícím způsobem motivovala dítko k odmítání otce a všech z jeho mišpoche. V daném případě jí otec Choc nahrál tím, že popíral otcovství, a k dítěti se začal hlásit teprve, když jeho otcovství bylo postaveno najisto ( Obvykle za tím bývá úvaha :\"když už musím platit, a jednou po mě bude dědit..\"). Jak mi dá jura-p jistě za pravdu, není osobnosti citlivější na mnohdy i nevyslovené podněty, jako třeba intonace hlasu, než dítě, a nota bene malé dítě, které se cítí závislé na rodiči, u kterého žije, a s kterým se ztotožňuje a přebírá jeho postoje a názory. Tatínek, který v tomto případě nikdy neměl příležitost plnit rodičovské povinnosti, vyjma finančních, se domáhá naprosto necitlivě výkonu rozhodnutí o něčem, o čem může mít pouze velmi mlhavou představu, a časem se toto jeho přání mění přímo v obsesi. No a všichni kolem, počínaje soudy, znalci, pracovnicemi útvaru péče o děti, a konče soudem ve Štarsburgu jsou ti špatní, protože neskáčou dostatečně v rytmu podle přání jednoho či druhého z rodičů. A pak je na soudci, aby tohle vyřešil. Vzhledem ke stupni narušení duševního vývoje Terezky by se jevilo vhodné otci styk s dítětem zakázat, a dát oběma stranám příležitost ke klidnému životu... to ale dost dobře nejde, protože tím by se vlastně \"odměnila\" dlouholetá snaha matky otci dítě odcizit a navodit důsledné odmítání otce Terezkou. Na druhé straně otec by stejně nezůstal v klidu a domáhal by se \"svých práv\" naprosto necitlivě a beze stopy empatie jako dosud, v čemž by byl utvrzován hloupými a senzaci hledajícícmi sdělovacími prostředky, případně ziskuchtivými advokáty... Soudce by patrně Terezce nejvíce prospěl, kdyby do té psychiatrické léčebny poslal oba rodiče, a dítě umístil do psychicky normální náhradní rodiny... což samozřejmě také nemůže. Skutečně mu tu causu nezávidím...

[144 Vážení, (PeS: 07.07.2007, 13:28:30 - x)
ale stejně, navzdory neustálému zjišťování že ta příroda si opravdu dělá co chce a ne to, o čem je přesvědčena banda vyžírků, demagogů a blouznivců (v pořadí dle škodlivosti), je úžasná ta neustálá snaha poroučet větru a dešti od téže bandy. Krásný příklad, kam až to poroučení vede, uvádí se škodolibostí sobě vlastní A.C.Clarke v knize Rajské fontány... (no jo, taky mám...). A taky to tam ten dotyčnej měl všechno hezky vědecky podložený... Akorát asi použil ty modolovací programy, který tady popisoval Tom...

[145 Hele, (Anka: 07.07.2007, 13:30:30 - x)
slyšeli jste, na co půjde výtěžek z těch dnešních koncertů? Určitě si z nás dělají srandu. Na nákup úsporných žárovek!

[146 A ještě: Zatoulal jsem se na odkaz do e-tiskoviny, (Loki_F: 07.07.2007, 13:30:59 - odkaz - x)
kterou obvykle nenavštěvuji a málem jsme se umlátil smíchy...
To si přečtěte...
Při \"zkoumání globálního oteplování\" je vědcům ku.evská zima };D))
Naštěstí z toho bude profitovat glciologie, na jejíž výzkumy by se nikdy tolik peněz neuvolnilo, nebýt oteplovačské hysterie.
Všechno zlé je nakonec k něčemu dobré...

[147 No jo, (PeS: 07.07.2007, 13:33:38 - x)
Vy to po mně přečtete i s překlepama, že?

[148 dobré poledne.... (Jirka původní: 07.07.2007, 13:35:36 - x)
už jste stali obětí letenkového šumu?.....já dnes poprvé. na jedno místo bylo cca 5 lidí a všichni letenku zaplatili ach jo. Protože jsem přijel na letiště jako Fantomas....tak jsenm byl holt poslední. Takže po povinném nadávání jsem se opět odebral do Vídeňského lůna. Ještě, že mě na náklady společbnosti odvezli zpět a i zatelefonovat jsem si mohl z jejich firemního telefonu, abych zrušil předávání ( Foundryví. ale já to nenapíšu, abych pak zase nebyl terčem)....no a pak abych jim to vosolil, jsem si povídal s otcem, se sestrou, zavolal jsem si i o nové brýle do L. no .....asi je to moc \"trápilo\", že ano. Slíbili, že se polepší a chybu, která se stává maximálně, jednou za 100 let se nebude opakovat. Ale věřte jim, že jo.

Život na výsypkách a haldách je opravdu velmi bohatý. Loki jistě potvrdí, že i u Mostu....

[149 2 Loki_F (PeS: 07.07.2007, 13:36:13 - x)
To je ovšem úžasné... To už je, jak říká můj kolega - rozbil jsem to a pak jsem se rozhodl, že jsem to chtěl udělat!

[150 PeS(i) kterou jeho filipiku (Loki_F: 07.07.2007, 13:40:02 - odkaz - x)
máš na mysli - on to tam bere jak katolík katary... (strana: ?)

[151 JIrko pův. a proč myslíš, že si (Loki_F: 07.07.2007, 13:47:26 - x)
pravidelně pochutnávám na mladém kančím masíčku jako Obelix, zatímco nimrodi už je nemohou ani vidět...
A kytičky? Cha, bylinky lze sklízet kosou - ochránci by se z toho pos.ali, kdyby věděli...
Děláme zrovna na projektu, který upřednostňuje přirozenou sukcesi před lesnickou a zemědělskou rekultivací...
A rybáři, ti by mohli vyprávět.
Šedá je ochranářská teorie zelených lumíků, ale modrá je planeta Země... };D)))

[152 Zdravím, (Nika: 07.07.2007, 13:54:14 - x)
tak jsem při vaření nahlédla na ČT2 - na obrpodiu mladící řežou do elektrických nástrojů, jak na směně ve válcovnách, aparatury nadskakují, za nimi mohuté fleše ze stěny z reflektorů, ale na sobě mají trika - Stop nuclear energy ! ... mezi jednotlivé produkce je decentně vložena reklama na větrníky.... tak jsem se radši věnovala špenátu....

[153 Loki, příroda si z člověka vždycky dělá srandu a dělá (Jirka původní: 07.07.2007, 13:55:07 - x)
na něj pořád dlouhej nos.....už od doby co se narovnal.

[154 No a ještě jedna ukázka (Loki_F: 07.07.2007, 13:56:09 - x)
novinářské tuposti (ve fotogalerii u článku jsou nicneříkiající fotografie - ikdyž některé moc pěkné - doprovázeny komentářem):
\"Ústí ledovce v zátoce Disko nedaleko Ilulissatu v západním Grónsku. Za posledních 30 let se rozšířilo tání ledovců o 30 procent. Z ostrova se nyní ztráci něco mezi 100 a 150 kilometrech čtverečních ledu ročně (sic!!!). Toto množství je větší, než kolik leží ledu v celých Alpách.
Autor: REUTERS/Bob Strong\"

= ztráci se!!!; kilometrů ČTVEREČNÍCH!!!
Auvajs...

[155 kocoure, (Rpu?: 07.07.2007, 14:42:37 - x)
já bych řekla, že je to takhle moc sofistikovaný a ve skutečnosti jde o pustý bordel, ignoranci, nezkušenost a tak nějak podobně.
Někde v novinách se jen mihla hláška, že ten soudce chtěl Terezu dostat s domácího prostředí, kde prý panovaly neuvěřitelné poměry.....jaké, blíže neupřesněno.
Kdyby bylo na mně, tak takové centrum, kam bych zavřela všechny tři!!! zúčastněné, by něčemu mohlo pomoci - trochu rozplést ten zašmodrchaný uzel, který opravdu nelze řešit soudním rozetnutím.

[156 Mám dotaz do pléna... (Jirka původní: 07.07.2007, 14:54:45 - x)
je Obama opravdu muslim?

[157 Jirko původní (Venkovan: 07.07.2007, 15:22:59 - x)
Obama je všude uváděn jako Afroameričan.Muslim asi nebude.byly by to mínus body v kampani a špatně by sháněl sponzory.Dobrý den.

[158 Venkovane...já jsem to taky neslyšel... (Jirka původní: 07.07.2007, 15:26:43 - x)
právě proto se divím, jestli by to tak bylo.

[159 2 Loki_F (PeS: 07.07.2007, 15:44:20 - x)
sorry, chvilku jsem nebyl... Mám na mysli hned ten úvod, jak varuje před trhlinama, šlápne do jedný a pak začne tvrdit, že samozřejmě věděl, že tam je, jen to chtěl ukázat...

[160 2 Loki_F (PeS: 07.07.2007, 15:50:26 - x)
jo a těch 7 metrů vody pod tím obrázkem je taky úžasnejch... Ale bejvalo to 70 metrů, už to o řád sundali... A já se tak těšil, že se staneme přímořským státem... Jen jsem zvědav, kdy sundaj další řád...

[161 Jirk, ení, ale v dětství žil s otcem (Dušan Neumann: 07.07.2007, 16:00:58 - x)
v Indonesii a chodil tam do školy, a tam se povinně vyučuje musulmanství

[162 PeS(i), to je jasný... (Loki_F: 07.07.2007, 16:15:48 - x)
já se ptal na toho Clarka! Kde v Rajských fontánách jsi měl na mysli...

[163 také jsem neodolal a pustil si (Dušan Neumann: 07.07.2007, 16:12:52 - x)
tu algoreádu, zrovna vystupuje Phill Collins, ale proti Live Aid před skoro čtvrt stoletím, kdy dozpíval v Londýně, helikoptérou na Heathrow do Concordu a V New Yorku začal ve stejnou hodinu jako v Londýně, je to čajíček. Na druhou stranu, tohle by asi lumící nevydejchali. Nevím, jestli mezi tím máte také ty ekologictické reklamy, ty jsou boží.... ta fackovací z Anglie je lepší než celej koncert...

[164 skorostaříku, tady platí ono stará (Dušan Neumann: 07.07.2007, 16:31:17 - x)
šalamounské řešení - rozumnější v zájmu dítěte ustoupí. Prožil jsem to vlastní kůži. Když mi šestiletá dcerla řekla, že ke mně chodí jen proto abych nedal maminku do vězení, řekl jsem jí ať přijdu až bude zase sama chtít.... a přišla... za 9 let, i když za dost dramatických okolností. Dnes je to naprosto fungující rodičovský vztah a oba jsem šťastni, že to tak dopadlo...
nejhorší co rodič může udělat, je vzít si dítě jako rukojmí nepovedeného manželství. To je skoro kriminální akt..

[165 OT: Rputi, máš tatíka doma? (Dušan Neumann: 07.07.2007, 16:33:55 - x)
mám akutní problém s Motronic ECU a potřebuji zodpovědět jednu otázku, na kterou by mohl znát odpověď

[166 2 Loki_F (PeS: 07.07.2007, 16:57:02 - x)
Aha... No, jak ve snaze zachránit klášter před hnusnou technickou civilizací se renomovaný vědec snaží znemožnit ten pokus s vláknem, načež poroučí větru a dešti a způsobí tornádo, které nahoru ke klášteru vynese ty motýly a klášter dle dávného proroctví se musí odebrat do pryč...

[167 2 Loki_F (PeS: 07.07.2007, 17:06:05 - x)
jinak - v knize (odeon) str 300 - 322

[168 Dušane, (Rpu?: 07.07.2007, 17:17:46 - x)
DM v haptáku - napiš co potřebuješ!

[169 Probíhám..... (Šumavák: 07.07.2007, 17:26:27 - x)
Anketa I-dnes:

Mohou akce typu Live Earth alespoň minimální pomoci proti globálnímu oteplování?

ANO(169)-26%
NE (483)-74%

[170 Sorry, jsem to popletla (Rpu?: 07.07.2007, 17:29:12 - odkaz - x)

[171 Díky, PeS(i) již jsem si osvěžil paměť - (Loki_F: 07.07.2007, 17:38:27 - x)
Královské legiony. duše padlých v templu....

[172 OT: Motronic ML4 (Dušan Neumann: 07.07.2007, 17:41:41 - x)
přitáhli mi sem Alfu Spider, 1995, s Motronic ECU. Pálí jen na 1 a 4 válec. Otázka - má Tento typ Motronic dvojí zapalovací modul jako Mitsubishi ? jeden pro 1 - 4 a druhý pro 2 - 3 ? Svíčky, kabely, víčko rozdělovače, vše se zdá normální. Vstřikovače také otevírají všechny 4... Auto by mělo být v pondělí na cestě a přes weekend se nikde neporadím. navíc v USA Alfa nemá žádný servis už 14 let. Díky.

[173 Klimavandel - alles schwindell běží na N-TV.... (Loki_F: 07.07.2007, 17:43:33 - x)
Já to nemohl najít a málem jsem to propás...

[174 pro mne přinesla ta zpráva CIA (Dušan Neumann: 07.07.2007, 17:48:54 - x)
další nepříjemný fakt: pátá kolona v armádě, státní správě a bezpečnostních složkách byla natolik silná, že vylučovala jakoukoliv vojenskou pomoc. Ze zprávy vypývá, že si CIA analytici nebyli jistí, co vlastně Čechoslováci, jako národ, vlastně chtějí....Socialismus bez výjezdních doložek se jim nezdál jako dost silný argument...

[175 Motronika je asi v čudu... (Rpu?: 07.07.2007, 17:54:06 - x)
Ja Ti Dusane bohuzel moc neporadim. Vim, ze Alfa pouziva Twin Spark a tudis by mel byt ten Motronicmodul podvojny. Rozhodne nema ale dve black boxes, nybrz jenom jednu. Jak to presne Magneti Marelli maji, nevim, ale podle toho, co pises, je z 99% ta Motronika poskozena a to jde jenom pres novy modul....
Zatim
zdravi
Rene

[176 Rene, tahle Alfa je standartní (Dušan Neumann: 07.07.2007, 18:03:28 - x)
2L, 2xOHC, jak ho namaloval někdy ve čtyřicátých letech Colombo. Vstřikování a zapalování je Bosch Motronic ML4.,s rozdělovačem s palcem a normální cívkou.ale nikde nemohu najít schema odkud vychází zaplaovací (uzemňovací) impuls na cívku...

omlouvám se, žře tu takhle plevelím.....

[177 OT (dvd: 07.07.2007, 18:10:49 - x)
Tak jsme měli zajímavý zážitek. V jistém bavorském městě měla na jednom domě tabulku jakási Heilpraktikerin jménem MENGELE, naproti byl zlatník jménem EICHMANN a pak jsme ještě narazili na KALTENBRUNNER Straße.
(Zadokumentováno fotograficky.)

[178 pane DVD...a všiml jste si někdy (Jirka původní: 07.07.2007, 18:25:44 - x)
když projíždíte Znomem, jak na té věži co zbyla z opevnění je velkýmí písmeny napsáno pohřební služba......a dole je řeznictví? Fakt, tam bych si nic nekoupil :-)))))

[179 Ahoj Dusane! (Rpu?: 07.07.2007, 18:38:39 - x)
Dik za informace! Kdyby jsi mohl vydrzet do pondelka, mrknul bych se na to v praci a zeptal se starych mazaku. Ze tam je Bosch je zajimavy, ale mas pravdu v roce 1995 Magneti Marelli jeste nic nedelali.Sam bohuzel si rady nevim..
Zkusim to ale hned v pondeli rano.

Zdravim
Rene

[180 Dušane, (kocour: 07.07.2007, 18:52:09 - x)
a oni to ti Čechoslováci kdy věděli, co vlastně chtějí? A vědí to dnes?

[181 Dušane, (Foundryman: 07.07.2007, 18:52:44 - Mail - odkaz - x)
že se vám do toho montuju, zkus mrknout na odkaz, je to sice Citroen, ale jsou tam schémata Bosch Motronic.

[182 btw, ta zpráva CIA (kocour: 07.07.2007, 18:54:14 - x)
mi přijde celkem logická - jít o jinou zemi, tak si to spočítáme dávno. Ale že jde o tu naši vlastní, totálně bezvýznamnou, tak nám to za boha nedojde, že by mohla mít takový význam - a že už ho měla tolikrát v historii.

[183 Vždyť i v té EU (kocour: 07.07.2007, 18:56:00 - x)
se poavžujeme za nejposlednější z posledních, co jen plní pokyny druhých, přitom bychom mohli hrát mnohem významnější roli, tedy pokud bychom měli odvahu (platí pro jakoukoli vládu).

[184 Dušane, (Foundryman: 07.07.2007, 18:58:56 - Mail - odkaz - x)
a tady je taky něco, ale italsky...

[185 nezvladnute-prazske-jaro (Šumavák: 07.07.2007, 19:00:46 - odkaz - x)
(Rpu?: 07.07.2007, 17:27:53 )
...Z právě odtajněných zpráv CIA plynou pro Česko dva zásadní nepříjemné závěry tehdejších analytiků: pražské jaro rozhodlo mocenský boj umírněného a konzervativního křídla v Kremlu ve prospěch neostalinistů a \"neopatrnost\" reformátorů v Praze rozhněvala stranické bossy v Polsku, Maďarsku a NDR, protože v situaci po 21. srpnu museli poslat k ledu své liberalizační programy, které údajně připravovali....

[186 René, počkám - budu to mít od Tebe o 6 hodin dříve, díky (Dušan Neumann: 07.07.2007, 19:03:28 - x)
Foundry, už na to jdu, jen kdyby ta Alfa nebyla černá a venku nebylo 33C

[187 když jsme u té normalizace a roku 68 (Jirka původní: 07.07.2007, 19:10:19 - odkaz - x)
tak jsem našel v archivu rozhlasu, něco co by mohlo osvětlit, že to nebylo tak jak by si asi všichni \"Vízkové\" přáli a spíše to bylo naopak....v odkazu je toho více a neumím dát přesný link na pořad, ale v tom seznamu si jistě vyberete.....jsou to všechny, které mají v podtextu slovo normalizace, nebo Husák....opravdu, koho to zajímá, tak si to stáhněte a udělejte si kafe a tiše poslouchejte....stojí to za to.

[188 taliáni se maj věnovat umění a žrádlu (Dušan Neumann: 07.07.2007, 19:47:59 - x)
a hlavně se nesnažit modifikovat moderní elektroniku na histrorická vozidla. Foundry ta italská stránka pomohla v jednom, výstup na cívku je jeden. Ale počet senzorů otáček je různý u různých provedení 1 - až 3. Na stránkách Alfy jsem našel, že snímače mají být vepředu na řemenici. Tahle mrcha tam nemá ani drát. Na setrváku také nic. jediný snímač je nabastlený na konci ssací vačky, ale ten honí otáčkoměr...jestli také někde odbočuje k ECU ví jen ten talián, ktgerý si zaimprovizoval.... schema a rozmístění sensorů by pomohlo, ale zatím hledám marně

[189 Lidi jsou hrozně pověrčiví (Tomáš Haas: 07.07.2007, 20:06:31 - x)
7.7.2007 byl rekordní počet svateb. Vsadím se, že 13.13.2013 nebude ani jedna.

[190 2 Tomáš (PeS: 07.07.2007, 20:15:41 - x)
S Tebou se nesázím, když vím, že vyhraješ...

[191 lidi jsou blbí, všimnul sis, (Dusan Neumann: 07.07.2007, 20:17:02 - x)
že ve většině hotelů chybá 13.patro a v letadlech 13 řada sedadel... to je na palici, ne?

[192 No a ještě (PeS: 07.07.2007, 20:24:24 - x)
chybí i ten třináctej měsíc... Teda, nechybí, jen už se teď neuvádí v kalendáři, ačkoli od něj Maruška jablíčko dostala...

[193 nevím, co dostala maruška od 13.měsíce, (Dusan Neumann: 07.07.2007, 20:47:21 - x)
ale typoval bych to na devátej

[194 Dušane, (Foundryman: 07.07.2007, 21:08:49 - Mail - odkaz - x)
jseš nějakej rozvernej, Alfa už jede? :-))))

[195 2 René - už jsem zjistil proč (Dušan Neumann: 07.07.2007, 21:14:59 - x)
nemohu nic najít. Ta kára šla v roce 92 do pole a dostala novou karoserii (proč se tím vůbec trápili nechápu), ale agregát je 1985....takže je to nejspíš Motronic L...a jdu pátrat, co je tam za další bordel... sensory jsou od setrváku, snad s tím trochu pohnu...

[196 Vrátil jsem se domů, ťuknul do bedny (Loki_F: 07.07.2007, 21:31:54 - x)
a na PRO 7 dávají tu Al Gorovu ideologickou sr.čku... alarm, katastrofa, pohroma, ohrožení... chiliastické kecy ... překrucování faktů... nepochopení přirozených přírodních jevů... velekněz církve zelených lumíků!
Jdu na pivo, Gambrinus, spláchnout tu hnusnou pachuť. };C

[197 Dušane, (Rpu?: 07.07.2007, 21:58:13 - x)
jsem to přetlumočila a reakce vyzněla v tom smyslu, že to křížení dat je šílený a mělo by bejt trestný. Držíme palce...

[198 OT:Alfa (Dušan Neumann: 07.07.2007, 22:12:55 - x)
ufff, myslím si, že jsem na to přišel....tohle zvíře má dva snímače otáček na setrvačníku posunuté op 30°. Jen z těch mrzáků má odpor něco přes 1k?, druhý čte v mega, což si myslím je chyba - to by tam mysel bejt milion závitů... Předpokládám, že fungují synchronně - na jeden to prsotě nejede. Pokud je můj odhad správný tak potřebuji sensor.... a pak se uvidí...

[199 Loki, já to Algoriádu sleduji bokem a s úšklebem (Dušan Neumann: 07.07.2007, 22:15:14 - x)
zvláště ty kreslené vsuvky, kde běhá AlGoré s hlavou zeměkoule jsou velmi komické.....

[200 Teď tam z Hamburgu zpívá Katie Melua (Dušan Neumann: 07.07.2007, 22:21:57 - x)
a tu já rád, .Hezky zpívá a ještě se na ni dobře kouká.......takže jí tu mladické nadšení, že vystupuje odpustím..

[201 Jen počkejte, (kocour: 07.07.2007, 22:22:43 - x)
až vám Al Gora zvolí za 4 roky presidentem Júesej.

[202 kocoure, tak toho se opravdu nebojím (Dušan Neumann: 07.07.2007, 22:24:25 - x)
toho považuje za blbce i polovina Demokratů

[203 Al Gore (AeroKarel: 07.07.2007, 23:58:53 - Mail - x)
co president USA by mne určitě nenadchnul, ale obsazení funkce místního presidenta a ministerského předsedy v budoucnosti (kdo ví, jak vzdálené) ve mně vyvolávává poněkud nepříjemnější představy.
Dušane, holt spravuješ moc mladá auta. Linka baterie, spínačka, cívka, přerušovač je narušena jakýmisi divnými prvky.

[204 jeden drát k rozdělovači, to byla pohoda, (Dušan Neumann: 08.07.2007, 00:28:12 - x)
Aerokarle docela souhlasím, a všechno se dalo spravit s minimálním nářadím a kusem drátu na silnici....a přitom tahle Alfa je už dneska také skoro veterán

[205 ...A právě proto toho Gorea zvolí!... (šakal: 08.07.2007, 01:40:58 - x)


(7:- P)

[206 Pěkné nedělní ráno! (Rpu?: 08.07.2007, 07:20:10 - x)
\"My budeme muset vždycky vysvětlit, co jsme tím mysleli\" pravila velematka Kuchtová včera v TV.
MŠ vydalo totiž brožuru, kde spáchána věta ve smyslu, \"že na rozdíl od dřívějška, kdy opisování a podvádění bylo čímsi ošklivým, je nyní nutno se na to dívat jinak\". Věta není doslovná (na to byla moc dlouhá), ale smysl byl tentýž. Matka Kuchta se to snažila okecat poukazováním na vyhledávání na internetu, leč příliš věrohodně to nevyznělo.
Jistý nejmenovaný sociální demokrat jménem Havel pak téma dorazil prohlášením, že takhle tedy ne, ale my vlastně potřebujeme studenty s takovou tou dravou drzostí ...takže tedy vlastně jo...

[207 Dušane, (Rpu?: 08.07.2007, 07:24:55 - x)
prý to bude, s největší pravděpodobností, tak jak říkáš, pravil DM. Nicméně se optá...

[208 2 Rpuť (PeS: 08.07.2007, 07:59:04 - x)
Dobré ráno. Tak zrovna k tomuhle mám postoj dosti ambivalentní, ale ono na vysoké škole je to trochu jinak. Já patřím k těm několika, kteří nesnášejí učení se nazpaměť hovadinám, protože v tom obvykle zanikne to nejdůležitější. Takže když k nám přijde člověk na zkoušku, dostane otázku a počítač k dispozici, kde se má připravovat. Ten počítač je samozřejmě připojen k internetu, včetně dosti rozsáhlé databáze literatury. Co si přinese s sebou, to si přinese. Jinak je mu/jí k dispozici i celá moje knihovna. To všechno hlavně proto, aby měl větší pocit sebejistoty a zbytečně neznervózněl. Opravdu nám jde hlavně o ty principy a souvislosti a pokud je nezná, tak to za půl hodiny přípravy dohromady nedá... Ale někteří jsou třeba detailisti a chtěj napsat např. i některé konstanty a vztahy a proto ta literatura k dispozici... Akorát tomu neříkáme opisování a nezakazujeme to. Říkáme tomu práce s literaturou a doufáme, že když se dotyčný dostane k řešení skutečného problému, že nezpanikaří a začne ho obdobně systematicky řešit. Aby toto bylo možné, musíme je ovšem napřed doučit všechno to, co se na nižších stupních nenaučili, často včetně gramatiky. A vycházíme z toho, že studium na vysoké škole je dobrovolné, že ti studenti tam chtějí studovat... No a v jednom předmětu jsem šel dokonce tak daleko, že student dostal seznam témat, jedno si sám vybral a dostal týden času na přípravu cca čtvrthodinového referátu. Paradoxně to pro ně bylo náročnější, než když dostanou otázku a chvíli na přípravu, chtěl jsem po nich totiž samostatnou práci. A stačí jediná kontrolní otázka a je jasno, zda to dotyčný někde oprásknul, nebo zda o tom něco ví a umí to použít...
Uznávám, že na nižších stupních tento přístup asi použít nelze...

[209 PeSi, (Foundryman: 08.07.2007, 08:11:20 - x)
tak tenhle způsob mi po peripetiích na gymplu pomohl na VŠ zvládnout matiku naprosto excelentně a bez problémů. Tehdy i bez internetu. Profesor nám totiž hned v úvodu kursu sdělil, ať si proboha nesviníme mozek memorováním vzorečků nazpaměť, že to po nás nikdy nebude chtít. Čímž se výrazně odlišil od gymnaziálních kravek. U zkoušky jsme dostali příklad a mohli jsme nahlížet do skript co hrdlo ráčí. Potom jsem s ním tento systém probíral a jeho stanovisko bylo jednoduché - účelem VŠ by měla být příprava na praktický život a těžko si představit, jak v praxi člověk oslňuje okolí recitací vzorců. Důležitá je aplikace a pokud člověk ví, který postup pro řešení použít, je z hlediska tohoto vyučujícího naprosto uspokojivě připraven. Nutno podotknout, že mnoho takto osvícených nebylo.

[210 2 PeS (martin TT: 08.07.2007, 08:19:18 - Mail - x)
tento přístup by bylo možné použít i na nižších stupních, ale za prvě k němu nedorostly pedagogické slepice a za druhé by se všichni dotohokecající vybíjeli v nekonečných debatách o hranici mezi memorováním a pochopením.
I já jsem potkal mnoho zkoušejících nebo masových zkoušek (přijímačky), kde se jako naprostá výjímka vyskytl názor, že hlava nemá nekonečnou kapacitu a je hlavní umět pracovat s informacei a vědět, kde je najdu. Tvé zdůvodnění podepisuji všemi deseti - zkouška má být tak náročná, aby ji nebylo možné bez pochopení souvislostí nikde opsat (čas) a první kontrolní otázka vy měla odhalit, zda uchazeč má tzv. Ahnung...

[211 Foundry (martin TT: 08.07.2007, 08:24:27 - Mail - x)
ono nás asi bude víc, kteří někde někdy narazili na skutečného učitele. Na tomto místě by se snad hodilo nekorektní vysvětlení, proč tak trvám na pojmu \"pedagogické slepice\". Nejsou to jen ženy, ale i ta troška můžů na školách nižších stupňů, kteří se na fakultě a pak v praxi přetvoří v hermafrodita s mužskými pohlavními znaky a hystericko-ženským chováním.

[212 Dobré ráno.... (Jirka původní: 08.07.2007, 08:33:50 - x)
PeSi...ale to není žádné opisování a není to také \"podvod\". Na nižších stupních to docela jde. A výborně se na tom trénuje samostatná práce a i plánování. Jsou, ale potřeba učitelé a učitelky, co je to \"tankuje\" a chtějí děti vzdělávat a ne jen si odsedět svůj úvazek.
Jinak přeji všem krásný den bez OTM.....s dobrým obědem. Včera večer jsem přelousknul jedním dechem knížku Hrdý budžes.......a po tom jak mne všichni přesvědčovali jaká je to paráda a sranda, tak nevím. Kousky \"divadla\" jsem viděl a docela jsem se smál, ale ta knížka mne připadla jak slabý odvar Bylo nás 5 , ale asi tomu nerozumím. Ještě, že jsem dostal toho Billa galaktického hrdinu na planetě tisíce barů ....:-))

ps. Jestli pojedete na prázdniny do Itálie vozmo...dejte si pozor na rychlost. Polizia dostala nové Galardo...tak ať nejste překvapeni a nezávoďte....

[213 PeSi, (Rpu?: 08.07.2007, 08:35:44 - x)
ona ta věta byla vskutku dosti otřesná a význam jednoznačný, dokonce z toho vyplývalo něco jako, že kjázeň už je vlatně taky přežitek, tak z toho kantorům pochopitelně jeblo...:)
Idea vyhledávání je pochopitelně náramná, jen, jako vždy, potíž je s uvedením do praxe, neb to přepokládá, že i pajdagogos je náležitě uniformován a žactvo sleduje zrakem ostřížím.
Jinak to dopadne jako tady, kde jistý podnikatelský a podnikavý (po tatínkovi) synáček za dvacku stahuje spolužákům z internetu referáty a přišlo se na to až v momentě, kdy autorka původní statě psala, pochopitelně, v ženském rodě .... což i klimbající pí.uč, praštilo přes uši.
Ona práce s textem není věc jednoduchá a úloha školy je tu nezastupitelná, protože většina rodičů tohle prostě nezvládá a tudíž své dítko nenaučí. Tak mě napadá, že by nezaškodilo ustavit to jako samostatný předmět - třeba jen hodinu v týdnu, protože jinak jsou texty i internet na draka a většina dítek raději zvolí to opsání nebo našprtání nazpaměť.

[214 dvě l...gallardo....ale Vy jste si ode mne zvykly na horší, (Jirka původní: 08.07.2007, 08:37:44 - x)
tak vám to nevadí, že jo

[215 Dobré ránko vespolek! PeS(i), (Loki_F: 08.07.2007, 08:45:06 - x)
takto to probíhá i u mne s výjimkou toho počítače - má-li svůj notebook (většina ana) může použít samozřejmě s Wi-fi připojením do školní sítě, libovolné taháky, poznámky, knihy...
Přesto je to zkouška dosti obávaná, protože se vyžaduje myšlení...
Jediná doplňující otázka, často zcela elementární stačí ke zjištění stavu mysli .
Přesně tak, jak jsi to napsal!

Také musím konstatovat, že Gambrinus 12° je vynikající nápoj k desinfekci mysli od \"Global Warmin Shits\"... };D)))

[216 ... warming..., teprve se snažím (Loki_F: 08.07.2007, 08:51:02 - x)
překonat šok z dnešní ranní exhumace... };D))
Pro dnešek nasshledanou.... jedeme na výlet.

[217 Vážení, (PeS: 08.07.2007, 09:02:14 - x)
já to zde jen sděluji širšímu auditoriu... Na toto téma už jednou proběhnul jeden \"Vodička\", dosti rozseparovaný, kde jsme tohle probírali hlavně se šimonem a dvd. A ačkoli už jsem tímto způsobem zkoušel i dříve, věta od dvd, že studenti na technice by měli méně kreslit a více konstruovat, mě inspirovala k tomu referátu.
Teda, jednalo se o výběrovku, takže jsem vycházel ze zájmu o věc. Sylabus, témat zhruba dvojnásobek, než je studentů a každý si vybere jedno téma a na to se mi upíše. Kdo dřív přijde, ten dřív mele. A má týden na přípravu, prezentace samozřejmě elektronicky, její kopie mi slouží jako doklad. 15 - 20 minut, jak na konferenci. Ať si zvykaj... A funguje to!

[218 PeSi, (Rpu?: 08.07.2007, 09:29:44 - x)
sem si zkoušela něco vygůůůglit, ale našla jsem kulové. Ale téma práce s textem na ZŠ si asi nechám projít hlavou - neb mě to osobně pálí - on text základněškolních učebnic je po stránce stylistiky něco tak strašného, že se v tom ani prase nevyzná.

[219 2 Rpuť (PeS: 08.07.2007, 10:01:25 - x)
Na těch ZŠ to vidím dosti skepticky. Jako všechno, je to v lidech. A jak je v kraji zvykem, na všechno musí být papír a směrnice. A asi by to chtělo méně flegmatického ředitele, než je Honza. Jak jsem tak pochopil, chce mít svůj klid a nechce si dělat problémy. Tohle samozřejmě podřízené vycítí a jednaj podle toho, s aurou nepostradatelnosti. Výsledkem je zakonzervovaný stav, se kterým se hned tak nehne.
A nařídit mu to nemůžeš, musí on sám... A jak znám Honzu, ten to bere spíš jako nutný zlo... Táhne mu na 50 a holt to chce do toho důchodu nějak přečkat...

[220 Nedělní odpoledne svádí ke kutění a opravování (Jirka původní: 08.07.2007, 10:08:39 - odkaz - x)
v odkazu je přesně ten důvod, proč je potřeba si hodně rozmyslet jestli vůbec něco dělat kvůli případným škodáma úrazům a proč je lepší jít třeba na pivo :-))))

ps. Happy tree friends se Vám budou jistě líbit.

[221 PeSi, nad tímto obskurním ústavem jsem již udělala kříž. (Rpu?: 08.07.2007, 10:25:44 - x)
Ono se to má stejně slučovat s druhou školou, aby následně za pár let se bědovalo, že je ve třídě příliš mnoho žáků, ale nač se zabývat takovým detailem jako, že se rodí víc dětí. Teď jejich málo a pak ať se stará kdo chce....:(
Já jen, že neschopnost porozumění textu je jaxi všeobecné prokletí a má to kořeny někde na té základce... a následně také neschopnost se něco efektivně naučit a tudíž se raději šprtá všechno en bloc nazpaměť...

[222 Ahoj! Jirko, to jako (Šumavák: 08.07.2007, 10:38:30 - x)
kam to vede, když chce Al Gore měnit žárovky, jo?

[223 jo kamarádi, tohle bylo přece (Dusan Neumann: 08.07.2007, 11:19:32 - x)
tématem jednoho z prvních Vodičků, kde jsem se vykecával o v česku převážně falešné interpretaci amerického obecného vzdělávání. Takže opakuji, bohužel ne těm, kdo by měli poslouchat, že účelem vzdělávání je rozvíjet myšlení a samostatnou práci s daným okruhem dat... proto jsou američtí školáci zatěžováni prakticky od útlého žákovství vypracováváním tzv \"papírl\" neboli esejí. Tady je problém a pusť se do toho - Najdi kde najdi, ale předveď, žese pochopil o co jde, našel potřebné prameny, dokázal kriticky vyhodnotit vydolované informace a obhájit svoje řešení. To poslední není zdaleka rigidní neboť víme, že i důkaz negací, odhalení slepé uličky, má svou poznávací hodnotu. Tož tak, pedagozi včerejška..... jenže ti sem nechodí a naše debarty nečtou...

[224 Dušane, (Rpu?: 08.07.2007, 11:48:22 - x)
já nutím dítko, by si dělala výpisky, ale např. ze zeměpisu (kraje české republiky) jsem jí to musela udělat sama, protože ten text v učebnici byl tak zmatenej, páté přes deváté, že i mně to trvalo hezky dlouho to rozumně srovnat... Z každýho pořádnýho nakladatelství by je za takovou slátaninu vyhodili...

Renkovi jsem tvoje maily dala, takže jak se něco dozví, tak pošle.

[225 DANO! (Rpu?: 08.07.2007, 11:50:24 - x)
Udělala jsem dnes tvoje brambory k obědu - VYNIKAJÍCÍ!!!

[226 dobré poledne, (divana: 08.07.2007, 12:19:43 - x)
bylo mi z vyšší vůle odepřeno býti tu celý týden. a nyní masochisticky jsem si rovnou nasadila paroubka u moravce. tedy - jestli se mi zvýší tlak, já budu snad žalovat tv za újmu na zdraví :-)))

[227 tedy (divana: 08.07.2007, 12:24:19 - x)
nechápu, proč je vůbec nějaký paroubek přes celou mou televizi (a to se nechci chlubit velikostí obrazovky), ale proč se s ním mluví o radaru, když se s ním o radaru nemluvilo, když byl on zodpovědný za jeho vyjednávání podrždeštníkem. proč se naopak dnes s paroubkem nemluví o tom, jak topolánek má milenku a co dnes paroubek na to :-))

[228 on nezklame, hned boduje: (divana: 08.07.2007, 12:25:49 - x)
tak podívejte, my dnes děláme politiku přímou a otevřenou a já to řekl panu velvyslanci (usa) mezi čtyřma očima..

[229 Hezký den vinšuji. (Anka: 08.07.2007, 12:40:30 - x)
Hele, jsem hysterka nebo je ten Paroubek nějakej divnej? Já jen, že mi strašně jde na nervy.

[230 ahoj Anko, (divana: 08.07.2007, 12:45:07 - x)
už je šibal v odluce. oni se dohodli. to bych ani nechtěla snad vidět to dohadování. chudák zuzana. co to mele pořád o osmadvaceti šťastných letech? a co se dál nevyvíjelo? je to prase.

[231 To máte z toho, (PeS: 08.07.2007, 12:46:37 - x)
že se necháváte při obědě obveselovat zrůdama. Když si chcete ničit zažívání...

[232 Já vám dámy nevim, (Rpu?: 08.07.2007, 12:48:54 - x)
ale tenhle nedělní masochismus je snad nějaká perverze. Proč si kazíte neděli?

[233 Mno, (Anka: 08.07.2007, 12:48:56 - x)
já mám to koukání z donucení, ale teda mračím se strašně.
A máš, divano, zdravím, recht. Jen si myslím, že si jeho žena na hlavu docela nadělat nedá.

[234 Rputi, (Anka: 08.07.2007, 12:50:23 - x)
jak říkám, není to můj výběr. Ani ten oběd mi nechutná.

[235 Tak se radši koukněte, (Rpu?: 08.07.2007, 12:54:16 - x)
jak Talmance to těhotenství vyloženě sluší. Ono vlastně těhotenství, na rozdíl od jiných, právě řešených témat, je takové konstruktivní..:))

[236 asi každé ženě těhotenství sluší :-)) (divana: 08.07.2007, 13:08:59 - x)
jinak paroubka jsem si taky k obědu nepřála, ale byla jsem zvědavá, copak nám to moravec připravil - a ona šibalská taškařice. no, nekupte to. však si je taky několikrát platíme.
jakou jinou legraci v neděli v poledne, než komedianty...

[237 divano, (Rpu?: 08.07.2007, 13:20:04 - x)
nekoupim! Je to o depku a nic relevantního se stejně nedozvím!

[238 ještě k tomu šibalovi, (divana: 08.07.2007, 13:23:25 - x)
proč chce prezidenta jako byl beneš? kvůli soudruhům z jeho stovky? jinak to neumím vstřebat.

[239 Si tak někdy říkám, že to upalování má něco do sebe. Pražáci - upřímnou soustrast! (Rpu?: 08.07.2007, 13:40:44 - odkaz - x)
Dobrý den, mám dotaz ohledně ZPS. Jak se bude postupovat v případě, že vozidlo, na které mi bude vystavena parkovací karta bude např. z důvodu nehody v servisu a budu mít zapůjčen pro dobu opravy náhradní vůz. Mám dvě postižené děti a auto je pro mne existenční. Bude mi vystavena náhradní karta na vypůjčené vozidlo? Děkuji za odpověď.

Dobrý den. S touto variantou podmínky provozu ZPS počítají. Postup bude následující. Z vozidla v servisu bude sejmuta původní Parkovací karta (PK) a předána správci, držitel PK současně předloží přejímací protokol ze servisu (výpis OR, odpovídající živnost) s určením předpokládané doby opravy a doklad o zapůjčení náhradního vozu (od libovolné právnické nebo fyzické osoby) a složí zálohu 1000,-Kč u 1.vozidla (2000,- Kč u 2.vozidla, 3000,- Kč u 3.vozidla) vratnou do 14-ti dnů po ukončení doby platnosti krátkodobé výměnné PK proti vrácení této PK). Nebude-li dočasná náhradní PK vrácena správci, záloha propadá. Správce vydá krátkodobou výměnnou PK za manipulační poplatek dle ceníku. Po vrácení krátkodobé výměnné PK (sejmuta z náhradního vozu) provozovateli tento vydá novou PK na původní vozilo, opět za manipulační poplatek. Ing. Martin Vančura, Odbor dopravy

[240 Rputi, (Anka: 08.07.2007, 13:52:49 - x)
on ten oheň není to pravý vořechový, taky proto na to zhusta Pražáci kaděj.

[241 Anko, (Rpu?: 08.07.2007, 14:01:33 - x)
já věděla, že to neprojde! A což takhle právo útrpné - třeba žebřík, nebo španělská bota? Taky ne?! A co takhle zavřít ... nebo třeba ten náramek, když i Krejčíř může ....
Himllaudon, tak aspoň nakopat do zadku...!

[242 jó, parkování v praze - (divana: 08.07.2007, 14:17:54 - odkaz - x)
bydlíc v centru, jsme nuceni parkování platit..
na jednu rodinu se dá koupit jen jedna parkovací karta v ceně 700 korun. když chcete zaparkovat, není místo, protože v ulici, kde každého znáte (je to stejné jako na vesnici) je podle cedulek na předních sklech aut polovina invalidů a druhá polovina zřejmě jejich lékařů. ve všední dny k tomu přibydou pohotovostní cedulky a zásobování.
před svými obchody a restauracemi mají obchodníci a hospodští také svá auta. bez cedulí, řeší to rovnou.
městská policie přijede na obhlídku, vleze do lokálu a dostává zřejmě platbu v naturáliích, kterou pak před lokály pojídá a popíjí.
takže sice placené parkovačky máme jen my, co v místě bydlíme, ale zaparkování je stejně problémové jako pro každého návštěvníka prahy. občas nás ten návštěvník i předjede a zaparkuje na volném místě. to jsou pak veselé scénky, když se jim místní pokouší vysvětlit, že to místo si platí.
celé toto podnikání evropakru přiklepli radní snad na dvacet pět let. a zisk má evropark. a městská policie pro soukromý evropark hlídá. a dává botičky místním autům, když z nedostatku místa jim jedno kolo přesahuje modrou čáru (ta ohraničuje místo, kde se smí stát).
pak ještě v centru bývají zábory míst pro filmaře, když natáčejí (a to bývá dost často) a další občasné akce. radnice pronajme již pronajmutá místa.
jsou ovšem i tací jedinci, kteří se zkoušejí bránit stížnostmi, po pár letech to obvykle vzdávají...

[243 Co Paroubek, (Nika: 08.07.2007, 14:26:55 - x)
ten nepřekvapí, ale já mám ráda toho kluka Moravců. Koukla jsem se jen na chvilku, ale stačil projevit starost, aby se stihl zvolit prezident do našeho předsednictví EU, poradil Svobodovi, že by si lidovci s tím návrhem měli pospíšit, a udělal z lidovců, socanů a zelenejch \"trojlístek\". No, nekoupili byste ho ?

[244 já jsem neviděl OTM (Jirka původní: 08.07.2007, 14:57:15 - odkaz - x)
ale co si tak pamatuji, tak nebylo to podobné tomudle?...

ps. dneska jsem nějakej příliš \"vtipnej\" , ale nebojte už končím....asi je to tím teplem nebo co

[245 Nejspíš ano, Jirko p., (Nika: 08.07.2007, 15:12:53 - x)
já jsem to vydržela jen asi 5 minut, pak jsem šla radši na zmrzlinu...

[246 Jirko p., ovšem ten (Šumavák: 08.07.2007, 18:29:31 - odkaz - x)
Jirka v odkazu je daleko lepší než ten v televizi.....

[247 Šetřit se musí (dvd: 08.07.2007, 18:52:39 - odkaz - x)
ať to stojí cokoliv

[248 RPUTI... :-))) Chvály není nikdy dost! :-))) (Dana: 08.07.2007, 20:27:31 - Mail - x)
A navíc, kdyby ten oběd byl hned následně po Bílovicích, to by teprve bylo!!! Já už třetím rokem ohlašuju, že s pěstováním brambor končím, ale stálí zákazníci mě vždycky přesvědčí...No jo, chtělo by to buď pacholka nebo....;-) Brambory pěstuju na necelých 20 arech, není to moc a každým rokem ubírám, ale i tak na ten poloruční způsob je to více než moc.
A k OTVM - kdybych já, jako vedoucí oddělení pronesla veřejně, že jsem nevěděla,co některý můj podřízený činí, asi bych skončila pro neschopnost... Ale český lid neuvažuje a posuzuje politiky podle způsobu projevu - je takový náš, mluví stejně jako se povídá u nás v konzumu (v hospodě, v autobuse, ve vlaku...) prostě lidově rozšafný..Forma poráží obsah....:-(
K řečem o rozvodu se nevyjadřuji. Každá, která si něčím podobným prošla ví, že tyhle \"kecy\" jsou jakoby zakódované v mužské genetické výbavě a všichni pánové, postižení syndromem padesátky a přivírajících se dvířek,jsou naprosto stejní (pánové prominou, ale ...) :-)))

[249 ono je Dano asi moc těžké říci před Tv kamerami (Jirka původní: 08.07.2007, 20:36:19 - x)
když vona ta nová je lepší v .... a neříká mi špekoune, ale špekounku :-)))) Je to směšné. Jak ty výmluvy, tak i to, že se snaží vykecat z toho, že se jim splašili hormony.

[250 Dano, (Rpu?: 08.07.2007, 20:40:03 - x)
ta odrůda je parádní. Nerozvaří se to, brambůrky jak máslíčko, už dlouho jsem tak dobré brambory nejedla!!! (Já v Německu trpěla jak zvíře - tak to dovedu ocenit. Tam když jsem na brambory nenalila litr omáčky, tak se to nedalo žrát a ještě nám v zubech vrzal škrob. S nejrůznějšími druhy jsem se pokoušela o bramborovou kaši - a vždycky mi vyšel kvalitní ševcovký pop.) Takže ještě jednou DÍK!

[251 OT- viděli jste na ČT2 Elišku Junkovou? (Dana: 08.07.2007, 20:40:56 - Mail - x)
Dáma a člověk, který opravdu něco vykonal a znamenal. A platí o ní stejně, jako pro každou osobnost, že čím víc je člověk významnější, tím je skromnější a nemá rád \"velká slova\", ale svým způsobem života, názory,je neokázalý a skromný..na rozdíl od naprostých nul, které se dokáží pouze naparovat.....

[252 Jirko, Dano, (Rpu?: 08.07.2007, 20:44:12 - x)
obávám se, že tohle splašené hormony nebudou. Nechal si odstranit bradavice, dokonce i trochu zhubnul... průzkumy sleduje ...všichni se ho bojej ... tak kruci, co ještě chybí....?????
To jsou úvahy na téma - z touhle politickou karieru neudělám - ona mi to kazí....

[253 Rputi - (Dana: 08.07.2007, 20:52:12 - Mail - x)
já jednu bradavbici viděla. Aler je prava, že jsme dnes při OVM s mamkou dumaly, kdy si vlastně začal J.P. barvit vlasy.. :-))
Jirko - která přežila \"syndrom padesátky\" svého ať už manžela nebo bývalého manžela by potvrdila, že ty výmluvy jsou naprosto stejné..prožili jsme xy let spokojeného manželství, ale vztah se nevyvíjí...kolikrát já podobná slova slyšela od kámošek nad kávou, kterou si důkladně solily slzami...

[254 O.T. Loki_F (skimic: 08.07.2007, 20:59:56 - x)
... probuzen Bůh-ví-čím jsem Aldisův Nonstop přečetl po několika staletích /mám pocit/ znovu, stejně bez dechu jako poprvé - inu - do rána bylo hotovo. I po dvaceti letech mi i ty manipulace připadají velmi povědomé. Vlastně cosi znovu prožívám, ačkoliv ne v takové úrovni vulgarizace jako u bráchů Complainů. Závěr je nádherně děsný ačkoliv i /velmi nejistě/ přislibující.
Ještě jednou dík :)

[255 Junkovou jsem shlédl, (AeroKarel: 08.07.2007, 21:41:21 - Mail - x)
ale celkem zklamání nad tím pořadem, poněvadž ji pamatuji \"naživo\".
A ještě nějaký bláznivý pruhovaný Vodrážka.

[256 Hele, vy ještě můžete číst? (Šumavák: 08.07.2007, 21:43:30 - x)
to vám závidím.... já užani číst, skoro ani dejchat, o hejbání vůbec nemluvím.Čímž je vyřešeno i zahejbání....

[257 Dano, určitě (divana: 08.07.2007, 22:08:26 - x)
měl nabarvený vlasy před rokem při svém bolševickém projevu. já ten projev včera znovu viděla.

[258 No, trochu jsem se vzchopil (Šumavák: 08.07.2007, 22:17:33 - x)
a nahoře je něco na čtení na téma:
Ta práááce, matka póóókroku.....nebo ne?

[259 prosím, co to bylo za pořad se Eliškou? (Dusan Neumann: 08.07.2007, 22:42:52 - x)
hrozně by mne zajímalo, kdo to dělal.... já s ní natočil dva krátké dokumenty když ještě dramaturgoval Automotorevui - a jeden soukromý tady v Americe (kousek k vidění na Youtube). Nejdelší dokument a také nejblbější s ní natočil Oleg Reiff (hlavně to bylo o tom jakej je Oleg geniální režisér a skoro ne o Elišce). Přestože byla o 45 let starší, tak to byla přítelkyně jakých má člověk za život málo...často na ni vzpomínám

[260 Dušane, spravil jsi (Šumavák: 08.07.2007, 22:51:29 - x)
tu Alfu?

[261 Šumaváku, ještě ne, ale už vím v čem je problém (Dusan Neumann: 08.07.2007, 23:03:02 - x)
ta potvora má na setrváku dva snímeče magnetických impulsů. K tomu jednomu se skoro nemůže a není vidět...to, co jsem považoval za snímač otáček vačky není snímač, ale aktuátor proměnlivého nastavení ssací vačky nabastlenej na jejím konci poněkud sovětsko-kovářskou metodou (tady se velmi nekorektně říká nigger-rigging)... a ten horní snímač má odpor vřádech desítek megohmů, což evidentně mimo, takže ho nejdříve musím sehnat a pak zjistit co ho odpálilo a jestli to sebou nevzalo půlku ECU...doufím, že mi to Rputin René zítra potvrdí a já Alfu vyženu do světa... škoda, že jsem nejde vlepit obrázek, poslal bych na čem te\'d dělám...

[262 picovina (: 06.11.2007, 11:01:18 - x)
proc sem davate takove picoviny



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: