Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 8.07.2007

Dovozy a vynálezy

Frédéric Bastiat

(přeložil: Petr Mach, vyšlo v časopisu Laissez faire)

 

 


    Ničení strojů a zakazování dovozu cizího zboží ­ to jsou dva požadavky vycházející ze stejné doktríny. Tedy lidé, kteří sice tleskají velkým vynálezům, avšak souhlasí s protekcionismem, jsou značně nekonzistentní.

    Co vytýkají svobodnému obchodu? Dávají mu za vinu, že nechává cizince, kteří jsou buď dovednější než my nebo žijí v příhodnějších podmínkách než my, vyrábět zboží, které bychom bez existence volného obchodu mohli vyrábět sami. Stručně řečeno mu dávají za vinu, že snižuje národní zaměstnanost.

    Neměli by však potom stejně tak vytýkat strojům, že provádí to, co bychom mohli dělat holýma rukama, a že takto stroje ohrožují lidskou práci? Není potom zahraniční dělník, pracující v příhodnějších podmínkách něž dělník francouzský jako ekonomický stroj, jenž ho poškozuje svojí konkurencí? A není stroj, který provede určitý úkon za nižší cenu než určitý počet dělníků, jako cizí konkurent, který bere domácím dělníkům práci?

    Pokud je tedy výhodné chránit národní práci před konkurencí zahraniční práce, je rovněž neméně vhodné chránit lidskou práci před konkurencí práce mechanické. Proto by se každý, jenž podporuje protekcionismus a má trochu logiky v hlavě, neměl zastavit u zákazu cizích výrobků, rovněž musí odstranit výdobytky pluhu či tkalcovského člunku.

    Z toho důvodu mám raději logiku lidí, kteří sice brojí proti invazi zahraničního zboží, ale mají alespoň odvahu postavit se i proti nadprodukci, jež vychází z vynalézavosti lidského ducha. Mezi ně patří pan de Saint-Chamans, který říká: "Jedním z nejsilnějších argumentů proti volnému obchodu a proti přílišnému užívání strojů je, že lidé přicházejí o práci, když kvůli zahraniční konkurenci krachují manufaktury a stroje berou lidem místo v dílnách." (Z daňového systému, str. 438).

    Pan de Saint-Chamans přesně rozpoznal podobnost, lépe řečeno totožnost, která existuje mezi dovozem a stroji. Proto chce zakázat jedno i druhé. Je to opravdu potěšující míti co do činění s takovouto smělou argumentací, která je sice mylná, ale aspoň důsledná. Avšak pohleďme na potíž, která takové lidi čeká!

    Je-li pravda, že oblasti vynalézání a práce se ŕ priori nemohou rozmáhat jinak než jedna na úkor druhé, pak v místě, kde je nejvíce strojů ­ například v Lancastru ­ se musíme setkávat s nejméně dělníky. Pokud se na druhé straně ukáže, že ve skutečnosti stroje a pracovní příležitosti vedle sebe existují, ve vyšší míře u bohatých národů než u divochů, plyne z toho nevyhnutelný závěr, že se tyto dva výrobní činitele vzájemně nevylučují.

    Nemohu pochopit, jak by myslící bytost mohla zůstat v klidu před následujícím dilematem:

    Buď vynálezy člověka neomezují pracovní příležitosti, jak to potvrzují všeobecná fakta, protože je více toho i onoho u Angličanů a Francouzů než mezi Huróny a Čerokézy; a pak jsem se dal špatnou cestou, třebaže nevím ani kde a kdy jsem se ztratil. Pokud bych svůj omyl vnesl do legislativy své země, spáchal bych tak na lidstvu zločin.

    Anebo vynálezy snižují pracovní příležitosti, jak naznačují dílčí fakta, protože neustále pozoruji, jak jeden stroj nahrazuje dvacet, sto pracovníků. Jsem proto nucen pronést zjevný, věčný a neřešitelný protiklad mezi intelektuální a fyzickou schopností člověka, mezi pokrokem a životní úrovní. Nemohu se pak zdráhat tvrdit, že Stvořitel měl dát člověku rozum, nebo ruce ­ sílu duševní, nebo fyzickou; ale On si s ním zahrál tak, že mu zároveň přisoudil schopnosti, které se vzájemně potírají.

    Potíž je to nepříjemná. Nuže, jak se s tímto dilematem vypořádat? Tímto neobyčejným výrokem: "V politické ekonomii není absolutních principů."

    Prostě a jednoduše se dá říct: "Nevím, kde je pravda a kde lež; neznám, co je obsahem obecného dobra či zla. Netrápím se tím. U každého zákona dokážu rozpoznat jedině bezprostřední účinek na mou životní úroveň."

    Principy neexistují! Stejně tak by se dalo říct: "Neexistuje realita, poněvadž principy nejsou nic jiného než vzorce, které shrnují poznanou realitu."

    Existence strojů a dovozu má bezpochyby své dopady. Ty jsou dobré nebo špatné. V tom se mohou názory různit. Ale ať se stavíte na jakoukoli stranu, vycházíte z jednoho z těchto dvou principů: Stroje představují dobro, nebo Stroje představují zlo. Dovozy jsou prospěšné, nebo Dovozy jsou škodlivé.

    Ale říci: "Žádné principy neexistují", to je nejnižší bod úpadku, kam může lidský duch klesnout. Přiznávám, že se stydím za svou zemi, když slyším takové hrozné bludy vyslovovat a podporovat ve francouzském parlamentu; tedy za přítomnosti a souhlasu elity našich spoluobčanů, a to za účelem ospravedlnění zákonů, které na nás zákonodárci uvalují za totální neznalosti jejich důsledků.

    Můžete namítnout, že tím jejich sofismus nevyvrátím. To, že stroje neškodí lidské práci, ani dovoz národní práci, je třeba dokázat. To v textu jako je tento nelze vyčerpávajícím způsobem učinit. Mým cílem je spíš na problémy upozornit, ne je rozřešit; podnítit úvahy, než uspokojit touhu po vědění. Není nikdy lepšího přesvědčení, než kterého dosáhneme vlastním úsilím. Nicméně se Vás pokusím na správnou cestu úvah navést.

    Omyl odpůrců dovozu a strojů spočívá v tom, že je posuzují na základě bezprostředních a dočasných dopadů místo toho, aby se dobrali obecných a konečných důsledků. Bezprostředním efektem důmyslného stroje je, že k dosažení daného výsledku se určité množství práce stává zbytečným. Ovšem tím působení stroje nekončí. Protože daný výstup je dosažen s mnohem menší námahou, veřejnost jej získává za nižší cenu. Kupující tak získávají sumu úspor, která jim poslouží uspokojit další potřeby. Tím se celkově podpoří zaměstnanost právě v míře, v jaké je ušetřena v daném konkrétním odvětví, kde se zavedly nové stroje. Z toho plyne, že úroveň zaměstnanosti nepoklesne, třebaže míra uspokojení vzrostla.

    Podpořme toto spojení efektů příkladem. Předpokládám, že pokud se ve Francii prodá deset milionů klobouků za 15 franků, přinese to kloboučnickému obchodu příjem 150 milionů. Je vynalezen stroj, jenž dokáže vyrábět klobouky za 10 franků. Příjem průmyslu se sníží na 100 milionů za předpokladu, že se nezvýší spotřeba. Ale zbývajících 50 milionů neznamená újmu pro lidskou práci. Protože ti, co ušetřili při nákupu klobouků, mohou uspokojit jiné potřeby a utratit ušetřené peníze jinde. S pěti uspořenými franky si Jean koupí pár bot, Jacques knížku, Jérome kus nábytku atd.

    Celkově práce poroste opět až do objemu 150 milionů, což je stejná suma jako předtím u klobouků, navíc nutno přičíst všechna uspokojení, která odpovídají 50 milionům, co ušetřil stroj.

    Tato uspokojení představují čistý přínos, který Francie z vynálezu získá. Je to dar přírody pramenící z lidského génia. Nepopíráme, že se jisté množství práce v průběhu transformace přesune, ale nelze souhlasit s tím, že se odstraní, ne-li sníží.

    Stejné je to s dovozem. Vraťme se k naší hypotéze.

    Řekněme, že Francie vyráběla deset milionů klobouků, jejichž výrobní cena byla 15 franků. Cizinci zaplaví náš trh s klobouky za 10 franků. Stále tvrdím, že národní zaměstnanost ani trochu nepoklesne.

    Francouzská pracovní síla bude totiž pracovat na nákup 10 milionů klobouků po 10 francích jen do úrovně 100 milionů franků. A každému kupujícímu pak zůstane 5 franků úspory na každém klobouku, což dá celkově 50 milionů, které poslouží k nákupu jiného zboží ­ a k zaplacení další práce. Zaměstnanost zůstane na stejné úrovni, navíc dodatečné zboží nakoupené z úspory 50 milionů při nákupu klobouků bude tvořit čistý přínos z dovozu neboli ze svobody obchodu.

    Nenechejme se zastrašit obrazem útrap, které na základě této hypotézy přesun práce doprovázejí. Pokud by zákaz dovozu nikdy neexistoval, práce by se sama uspořádala podle zákona směny a žádný přesun by se neuskutečnil.  

     Když na druhé straně zákaz dovozu přinesl umělé a neproduktivní uspořádání práce, pak tento zákaz a nesvoboda, a nikoliv svobodný obchod, jsou příčinou tohoto nevyhnutelného přesunu během přechodu od zla k dobru.

    Ať alespoň nikdo netvrdí, že ­ když nelze tento nešvar odstranit, aniž by se to dotklo těch, kteří z něj profitují ­ musí protekcionismus, když jednou vznikne, trvat navěky.

 

 

 

Vážené dámy a vážení pánové,

 mám tu čest Vám tímto oznámit, že náš dobrý přítel Finist zahájil dne 30. června 2007 provoz stránek věnovaných životu a dílu výjimečného francouzského myslitele, novináře, ekonoma a politika první poloviny XIX. století  — Frédéricu Bastiatovi. Takže se směle vydejte na adresu www.bastiat.kvalitne.cz, kde najdete Frédérica Bastiata all inclusive. Podle mého názoru se Finist tímto činem zasloužil nesmírně o civilizaci a zaslouží si mimořádné ovace a obdiv.

 

Modrý pták   

 

 

 





Komentáře

[1 než jsem to dopsal, už jsme zase jinde - takže opakuji (Dusan Neumann: 08.07.2007, 22:49:12 - x)
prosím, co to bylo za pořad se Eliškou? (Dusan Neumann: 08.07.2007, 22:42:52 prosím, co to bylo za pořad se Eliškou?
hrozně by mne zajímalo, kdo to dělal.... já s ní natočil dva krátké dokumenty když ještě dramaturgoval Automotorevui - a jeden soukromý tady v Americe (kousek k vidění na Youtube). Nejdelší dokument a také nejblbější s ní natočil Oleg Reiff (hlavně to bylo o tom jakej je Oleg geniální režisér a skoro ne o Elišce). Přestože byla o 45 let starší, tak to byla přítelkyně jakých má člověk za život málo...často na ni vzpomínám

[2 Dušane, (Vít Blaha: 08.07.2007, 23:16:38 - Mail - x)
Jmenovalo se to \"Proč ne?\" - Medailon Elišky Junkové (1981). Režie R. Adler

[3 Vítku díky, ten se dělal u nás (Dusan Neumann: 08.07.2007, 23:45:40 - x)
točili jsme také u Míly Nadrchala v jeho nádherné T-50. Tak to byl ještě celkem dobrý medailonek..

[4 Jen odkaz (křovas: 08.07.2007, 23:48:37 - odkaz - x)
dobrý večer.

[5 Křovasi, (Vít Blaha: 09.07.2007, 00:53:02 - Mail - x)
jen další experimentálně potvrzený důkaz o slepé uličce :-)

[6 Jo jo, jsme se učili, (Rpu?: 09.07.2007, 06:58:03 - x)
jak nebozí dělníci rozbíjeli stroje, neb ten hnusnej kapitálista pořídil stroje a nebohého proletáře na dlažbu vyhodil. Proto zřejmě bolševik raděj žádný stroje nepořizoval a dělalo se na těch z první republiky ....

Ale abychom se vrátili k tomu dovozu a tedy k Číně, protože tu už mi do smrti nikdo neodpáře...:)))
Je to průser na průser není-liž pravda? Ona taková náplň do odstřikovačů v pastě na zuby není nejlepší ingredience. O jedu na krysy v konzervách pro zvířata ani nemluvě. Nějak nás ti mandaríni nemaj rádi či čo ....
Evropa i obě Ameriky vydali 355té vážné varování a Čína po 355té přislíbila, že bude vývoz lépe kontrolovat a všichni zúčastnění vědí, že se na to po 355té vykašle.
Někdo tu argumentoval tím, že musíme počkat až se to Čína naučí, že Japonsko se také naučilo. Krom toho, že Japonsko je, už vzhledem k velikosti, jaksi přehlednější, jsou Číňani také takříkajíc mnohem flexibilnější. Příště bude ten jed na krysy v medu, co vlastně není med, ale obarvenej cukr.
Když mi někdo bude sypat do kafe jed na krysy, tak s ním nebudu kamarádit, to dá rozum! Co je mi platná psí konzerva za poloviční cenu, když mi po ní pes chcípne? Ledaže docílím ekonomické úspory tím, že ho už nebudu muset živit...
Orient si potrpí na názorná poučení. Tak snad jim to názorně zatrhnout....

[7 A co bude zpívat? \"Zrzavou, zrzavou, tu já mám nejradši..... (Rpu?: 09.07.2007, 07:44:31 - odkaz - x)
\"...Někteří lidovci mluví i o lidovecké ministryni obrany Vlastě Parkanové...\"

[8 Dobré ráno.... (Jirka původní: 09.07.2007, 08:02:41 - x)
tak jsem zase u strojů.....jenom doufám, že ho zase nerozbiju. To bych mohl pak mít menší úsporu než 15, 25, nebo i 35 franků. S tím panem B. je to těžké. Popisuje jevy , které jsou přeci dostatečně známé pro ty , kteří se tím živí a nebo se s dopady \"ničení strojů\" potýkají. Těm co je ničí to holt nikdo nevysvětlí. Bohužel, ale mají nejen stejný volební hlas, ale jich nesrovnatelně více. Sice to neznamená, že mají pravdu, ale oni si to myslí.
Rputi...to je přeci jednoduchá pomoc. Kupuj si tedy věci, které s Číně nevyrábějí, ikdyž je to asi čím dál tím těžší. Možná by pomohlo označení na obalu.....stejně jako označení \"neobsahuje GMO\" :-))))

Včera jsem se smál, když jsem četl, že Paroubek se rozvádí, protože Zuzana by nebyla hezká první dáma. No, jak jsem tak se ženou snídal, tak jsem tuto teorii nastínil jako dobrý for. A výsledek mne překvapil. Manželka moje starostlivá, mi řekla že to je docela dobře možné a jestli si i barvý vlasy tak je to i pravděpodobné. Kristapána, má je obarvené? Totiž ta moje spolubydlící se většinou neplete, bohužel.

[9 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 09.07.2007, 08:28:10 - odkaz - x)
\"V Senátu vzniká plán, jak sesadit Václava Klause z Hradu. Protikandidátem přijatelným \"téměř pro všechny\" má být Jiří Dienstbier.\"
Tak to je ta mladá krev, jíž má být uvolněno místo, jak říkal pan Havel. A já dumala, koho má na mysli.

[10 Ničení strojů (František I.: 09.07.2007, 08:35:27 - x)
Ničení strojů tak, jak to popisuje pan Bastiat s překladem Finistovým pod taktovkou Modrého ptáka, jsem sice nezažil, ale bohužel jsem zažil ničení strojů či produktu z blbosti. Například mletí nerezového ocelového háku v přístroji za více než půl melounu, (tehdy jsem řval jako tygr a bohužel stejně nic nepořídil), zkažení tuny přípravku tím, že milému zaměstnanci spadla do Nauty modrá plastová lopatka nebo (naštěstí ne u mne)obohacení vídnských párků o mělněné zánovní čínské digihodinky. To řval pan majitel, který musel vyhodit 100 kg hotových párků a vyměnit čerstvě broušené nože do kutru. Já jsem to odnesl pouze vypadlou plombou. Ničení strojů má ale i své světlé stránky. Já se zdokonalil v psaní anglické korespondence (některé segmenty stroje totiž potřebovaly vyměnit a náhradní díly byly z Dánska, stejně jako spálený jistič) a s panem velkouzenářem máme dodnes velmi přátelské vztahy.

[11 Jirko, (Rpu?: 09.07.2007, 08:52:44 - x)
tu možnost důvodu rozchodu, jsem, ve shodě s tvou paní, naznačila jíž, tuším, předevčírem. Ona mu paní Zuzana prostě kazí imidž.
Čínské výrobky nekupuju, jen mě hlava nebere, proč s nima vůbec obchodovat (Já vím export....atd...). Známá si tuhle koupila baťovky Made in China (už i Baťa šije v Číně) a víckrát to neudělá - nedá se v tom chodit.

[12 Anko, odpověď odešla. (Rpu?: 09.07.2007, 08:56:12 - x)
Respektivě 2..:))

[13 Rputi, moje taky:-)) (Anka: 09.07.2007, 09:00:54 - x)

[14 nevím, jestli je to zrovna čtení na dobré ráno (Jirka původní: 09.07.2007, 09:15:28 - odkaz - x)
ale je to opravdu otřesné.....kam až komunisté můžou zajít opravdu netuším. Myslím si, že další hranice je prolomena :-((

[15 Jirko původní, (Vít Blaha: 09.07.2007, 09:43:40 - Mail - odkaz - x)
díky za odkaz...

Když Adolf Hitler smolil Mein Kampf, spousta levicových intelektuálů to bagatelizovala slovy o neškodnosti a blábolech...

V mnohém mi to tu předválečnou situaci v Německu připomíná. Výživná je především reakce Václava Bělohradského v diskusi! Pochvaluje si autora jako výborného studenta!!!

To už je na trestní oznámení!

[16 Jirko původní (martin TT: 09.07.2007, 09:50:35 - Mail - odkaz - x)
podívej se na odkaz, jaký je to magor!

[17 ještě než odejdu. (Jirka původní: 09.07.2007, 09:51:46 - x)
asi před měsícem jsem poslouchal pořad o \"Výmarské republice\"....bylo to \"strašně\" stejné jako teď v Čr a vlastně v celé EU....ale to je můj laický pohled. To čekání na novodobého Hitlera je očividné. Jedni, ale ze strachem a druzí s nadějí. Každý holt podle svého přesvědčení. Ten článek je obludný a je s velikou pravděpodobností myšlen vážně.

[18 No Martine.....to je velmi neveselé čtení (Jirka původní: 09.07.2007, 09:59:57 - x)
jenom by mne zajímalo, jestli je to geneticky podmíněné, výchovou, nebo prostředím. Někde to přeci základ mít musí. Ale je ještě jedna možnost, že to není magor, ale chce jenom na sebe \"posvítit\" reflektorem.....do Big B. se asi nedostal, zpívat neumí, tančit asi taky ne.....takže to zkusí takhle. Ale nevím je to jen teorie.

[19 Martine, (Vít Blaha: 09.07.2007, 10:00:56 - Mail - odkaz - x)
matka učitelka...

[20 Hejátko (martin TT: 09.07.2007, 10:06:30 - Mail - x)
kombinace všeho možného - megaloman s mindrákem z ublíženosti, šašek ze šou-byznisu s dobře vykalkulovaným propagačním záměrem, rozmazlený jedináček u neúplného manželství s matkou učitelkou - to všechno je on.
Kdyby byl sám a neznámý, tak po něm pes neštěkne. Když se mu bude dávat prostor pro publikace a něsajký novinářský či televizní pitomec ho začne rozebírat, máme českého Strassera.

[21 však on se jim ten povoz utrhne.. (divana: 09.07.2007, 10:23:54 - odkaz - x)
první mi napadlo: už se to rozjíždí na plný pecky!
však ten obarvený a vypilovaný - leč stále šibal - včera taky ze sebe tajuplně vytlačil poznámku, že už s havlem o prezidentovi jednal.

[22 Dobrý den, (Modrý pták: 09.07.2007, 10:29:44 - x)
já si nejprve myslel, že je to obrovská legrace. Ale vypadáto, že to ten jedinec myslí vážně. Tedy ono to myslí vážně mnoho jedinců jako on, jenom se poněkud stydí nebo mají jiné zábrany to sdělit takhle bez obalu. Kalkul nebo jiné komerční pohnutky bych v tom nehledal. To je takový ten, co hoří a zapaluje, jak bylo poznamenáno níže. Stran trestních oznámení a podobně - to je přesně ta záležitost, na kterou takový jedinec čeká jako na soudný den. To je přesně jeho cíl - kamery, fotoaparáty, mikrofony atakdáleatakdále. Tam konečně bude moci \"oficiálně\" hlásat ty svoje kraviny. Kdepak, já bych ho nechal, nechť žvaní. Uvidíte, kolik jedinců bude říkat, že \"něco na tom je\" nebo \"má sice nevybíravý slovník, ale v podstatě má pravdu\" a tak.

[23 Divano, (Vít Blaha: 09.07.2007, 10:39:22 - Mail - odkaz - x)
má pro to tu správnou kvalifikaci (být kandidátem ČSSD a komoušů) - 11 let členem KSČ...

[24 Hele, chcete vidět všechny kandidáty (Jirka původní: 09.07.2007, 10:48:49 - odkaz - x)
páně Paroubka pěkně po kupě? Tak se podívejte do odkazu. Bohužel jsem ten odkaz sprostě ukradl, ale jsem jako Jánošík, dávám to dál... :-))))

[25 Vítku, (divana: 09.07.2007, 10:55:52 - x)
v jednom rozhovoru řekl na otázku, že i on by měl uvolnit místo mladším, že někdo ty mladé musí vést. nejsmutnější bylo, že tomu snad i věřil. to dvacetiletý šibal jirka ten plácá lži a ví o tom. který je lepší kandidát?

a jirko p. stranou je zuzana?

[26 Kandidát na presidenta: (Šumavák: 09.07.2007, 11:29:32 - x)
Jiří Paroubek:
- nadstranický
- proevropský
- silné sociální cítění
- přijatelný pro komunisty
- tedy JÁ !

[27 Já svého kandidáta mám... (Jirka původní: 09.07.2007, 11:49:20 - x)
ale on o tom nechce ani slyšet.....i roznášení letáků jsem mu nabízel i odstrkování lepých děv, žádající autogram ........ ale co třeba to příště vyjde :-)))

[28 ...ale no tááák, lidi, neblbněte!... (šakal: 09.07.2007, 13:17:23 - x)
..Pravdu má jednoznačně ten člověk v diskusi pod článkem, který říká, že jde o chladně vykalkulovaný záměr, jak připoutat k vlastní osobě pozornost. Naprosto přesné je srovnání s různými pojašenými hvězdami šoubyznysu, které svou slávu postavili na exhibici nihilismu a negativismu. Ten Hejátko je magor - ale není blbec. Nic jiného za tím nehledejte (7:- /)

[29 Jo...jinak, pane BLAHO,... (šakal: 09.07.2007, 13:35:32 - x)
...můžete, prosím, uvést, ve kterém rozhovoru Cyril Svoboda pronesl tu lunatickou úvahu o nutných vlastnostech budoucí hlavy státu - to by mě totiž jako sběratele kuriozit enormně zajímalo (7:- ))

Díky!

[30 OT (dvd: 09.07.2007, 14:15:12 - odkaz - x)
Dnes dopoledne vysílala stanice Bayern3 výběr z klimiatologického zpívání (nějak mi to připomíná Futurologický kongres) a součástí toho byla anketa na téma, nakolik takové exhibice pomohou klimatu. Mezivýsledek (asi v 11 hod.) byl dost drsný. O tom, že tohle zpívání má nějaký význam bylo přesvědčeno cca 10 % respondentů. Ostatní si o tom mysleli něco úplně jiného.

[31 Právě!! (Šumavák: 09.07.2007, 14:24:08 - x)
Der US-Comedian Chris Rock zweifelte dagegen - wenn auch scherzhaft - daran, dass Live Earth langfristig tatsächlich einen Unterschied machen werde: \"Ich bete, dass diese Ereignis die globale Klimaerwärmung genauso stoppt wie Live Aid den Hunger in der Dritten Welt.\"

[32 ta osoba si takhle vyskakuje nebo se bojí? (divana: 09.07.2007, 14:48:35 - odkaz - x)
zatímco se už teď ztrapňuje, soudruzi si hledají jiného soudruha. jak včera taky řekl šibal jirka, nového beneše.

[33 Nic se nemá přehánět a Gore to přepísk. (Rpu?: 09.07.2007, 14:49:13 - x)
Strašit koncem světa je už dneska tak leda pro srandu králíkům.

[34 odkaz na včerejší otázky 1.část (divana: 09.07.2007, 14:56:31 - odkaz - x)
o hledání kandidáta na prezidenta je to zhruba od 30. minuty.

[35 OT (dvd: 09.07.2007, 14:58:57 - odkaz - x)
Vlastně náikoliv OT ale OK

[36 první vlaštovka - a kecy přes kopírák (divana: 09.07.2007, 16:27:43 - odkaz - x)
\"Jsem připraven do toho jít a pomoci změnit celkovou atmosféru ve společnosti. Tu je třeba obrátit od negativismu k pozitivním věcem a ne jen pořád zpochybňovat Evropskou unii a občanskou společnost,\"

[37 tak to dopadá, (Šumavák: 09.07.2007, 16:28:21 - x)
vzpírat se němcům.....

[38 obrátit od negativismu k pozitivním věcem (Šumavák: 09.07.2007, 16:33:31 - x)
tedy , přestat říkat \"Nepij!!\" a konečně začít říkat: \"Dej si!\"

[39 to ani nemusí...., že? (Šumavák: 09.07.2007, 16:41:09 - x)
Šéfka zelených poslanců Kateřina Jacques míní, že soupeře pro Klause by v tajné volbě mohli podpořit i někteří lidé z ODS, i když to teď nepřiznají. \"Naše strana s komunisty jednat nebude,\" zdůraznila.

to vyjedná Paroubek....

[40 a na to se napijeme :-))) (divana: 09.07.2007, 16:43:14 - x)

[41 šumaváku, (divana: 09.07.2007, 16:45:41 - x)
špatně časujete: vyjednal ! to je ta levá stovka. už rok a měsíc.

[42 A kde jsou ty prachy za český cukrovary, Špidlíne.....! (Rpu?: 09.07.2007, 17:44:23 - odkaz - x)
V urputné debatě okolo euroústavy se pozapomnělo na jedno novum, které může mít pro fungování Evropské unie tragické důsledky. Začal fungovat nový evropský fond, který se velmi rychle může stát pro unii podobnou přítěží jako společná zemědělská politika. ...
...Úskalí rozdělování peněz je už vidět za prvními schváleným projekty. Skoro čtyři miliony eur poplynou do francouzských továren, které vyráběly pro Peugeot a Renault. Komisař Špidla byl nadšen: \"Odpověděli jsme na skutečné potřeby na evropské úrovni v případech, kdy automobilový sektor pocítil stinné stránky globalizace.\"

[43 Rputi, ty prachy za český cukrovary? (Šumavák: 09.07.2007, 17:48:06 - x)
Kde by byly? Ve Francii přece!

[44 Ten Sarkozy je vůbec nějakej moc snaživej - za prachy těch druhejch.... (Rpu?: 09.07.2007, 18:05:23 - odkaz - x)
Francouzský prezident Nicolas Sarkozy bude jednat s evropskými ministry financí o zmírnění rozpočtových pravidel, které by Francii pomohlo vyhnout se zpomalení její ekonomiky.

Sarkozy chce snížit francouzské daně a oddálit tím vyrovnání deficitu rozpočtu. To je však v rozporu s pravidly nastavenými EU, podle kterých smí schodek dosáhnout pouze 3 %....

[45 ...Lidi, řekněte mi něgdo, že to néjni pravda!... (šakal: 09.07.2007, 18:31:20 - x)
...Mě snad trefí šlak! Tohle nemůže dobře dopadnout na žádnej pád. V Evropě to skončí jako v tom Švejkovi: \"Až řeknu tři, tak se to začne mazat!\"...(7:- /)

[46 Jo, šakale, je to neuvěřitelný..... (Rpu?: 09.07.2007, 18:45:15 - x)
ten fofr jakým posílaj tu Eunii pod kytičky....

[47 Rputi, (AeroKarel: 09.07.2007, 18:51:09 - Mail - x)
\"Tak snad jim to názorně zatrhnout....
Jediné možné funkční zatržení může nastat tak, že to lidi v obavách nebudou kupovat. A na to moc nevěřím. Na státní nebo EUnijní zákaz moc nevěřím, na to je to moc ožehavé v Číně i zde (ten řev, berou nám levné zboží), takže nejspíš nula bodov.

[48 Až řeknu tři... (Honza ze Žižkova: 09.07.2007, 18:57:41 - x)
A nebyl to A.Špelec po pár liguére?

[49 Rputi, (Modrý pták: 09.07.2007, 19:03:34 - x)
mám dotaz: je větší magor ten Hejátko nebo komise v Bruseli se svým Fondem na odškodnění obětí globalizace? Já měl úplně jasno, že pana Hejátka nelze trumfnout. Tedy ještě ráno, když jsem o existenci Fondu nic netušil. Mně to přijde fakt úplně neuvěřitelné. Já byl opravdu přesvědčen, že \"cukrové (a jiné) kvóty\" už nemůže vůbec nic překonat.

[50 Juro, (kocour: 09.07.2007, 19:18:39 - odkaz - x)
byl jsi jasnozřivý :-(

Viz odkaz

[51 Modroptáku, (Rpu?: 09.07.2007, 19:39:12 - x)
vzhledem k šířce dopadu zaručeně Brusel. Ale má to i určitou výhodu, od této chvíle nemohou tvrdit, že jim jde o Evropskou Unii. Měli tu strašlivou hamiždnost držet ještě chvíli na uzdě....
Mně by teď jen zajímala ta definice \"oběti globalizace\"

[52 Rputi, (Modrý pták: 09.07.2007, 19:45:39 - x)
každý, kdo z Fondu dostane prachy. A intelektuální giganti budou vyprávět, že každý kdo nedostal je neschopný hlupák, protože prachy leží na chodníku.

[53 Rputi, všichni co zbankrotují (Šumavák: 09.07.2007, 19:46:22 - x)
ve Francii...

[54 Hele, Modrý ptáku, (kocour: 09.07.2007, 19:50:36 - x)
kdy zajdem na panáka?

[55 Ahoj, (maYda: 09.07.2007, 19:52:12 - x)
Tak co nového?
pro šťoury v IP adresách a jiných pro mně nepochopitelných věcech podotýkám, že jsem připojená (po tuhých bojích a složité konzultaci s počítačovým čarodějem) jinde, ale jsem to opravdu já.
TAdy leje a leje a z tábora nám vrátili choré dítě. Takže tu tiším sourozenecké spory, chláchlím babičku, vymýšlím dietní poživatiny a vlastním tělem bráním ledničku a veškerá místa, kde jsou uloženy pamlsky, aby moje dietní úsilí nepřišlo vniveč.
Ale hlavně že ten internet chodí!!!

[56 Hele, o tohle se musím podělit. (Anka: 09.07.2007, 20:05:14 - odkaz - x)
V Johannesburgu se ta víkendová hudební oteplovací megašou nevyvedla, páč tam po pětadvacetiletech padal sníh.

[57 Foundrymane (andrea: 09.07.2007, 20:05:39 - Mail - x)
mohl byste se mi ozvat ? Něco potřebuji ( jak jinak:))) koupit:))))))))

[58 2 Anka (onlooker: 09.07.2007, 20:13:12 - x)
ale to se to snad právě vyvedlo? Šamani přivolali ochlazení ...

[59 2 Anka (dvd: 09.07.2007, 20:13:34 - odkaz - x)
Sněžilo v Jo\'burgu? Tak za to může Klaus.

[60 onlookere, (Anka: 09.07.2007, 20:19:26 - x)
šamani ne, dvd říká, že Klaus:-) A ať ten sníh přivolal, kdo chtěl, a byl to Klaus, ne že ne, vetšina obyvatelstva spíš sáňkovala, než by se účastnila té záslužné megaakce. Je to nevděk, tady se jeden snaží něco udělat proti oteplování planety a diváci místo podpory té bohumilé aktivity, si klidně staví sněhuláka!

[61 :-))) (onlooker: 09.07.2007, 20:38:08 - x)

[62 Tak Katka Jauvajs (Foundryman: 09.07.2007, 20:43:27 - x)
se zviditelňuje, do toho Dienstbier - jako by ta parta už tak nebyla dost panoptikální.

[63 dobrý večer.....tak jsem dnes (Jirka původní: 09.07.2007, 20:54:26 - x)
pěkně zmokl..což by nebylo divné, zvlášť když prší jako ve sprchovém koutě, že ano. Ale já seděl v autě. Teď jen doufám, že se nesrazí. Budu se muset tu střechu naučit nandavat.
Oběti globalizace jsou přeci jasné.....už to tu několikrát bylo. Začíná to nepěstováním vojtěšky, pak nepěstováním vína, pak i \"nepěstováním\" hospodářských zvířat, nepěstováním baletu a divadla, a i nepěstování potomků by se do toho mohlo napasovat :-))

[64 Šakale, (AeroKarel: 09.07.2007, 21:00:41 - Mail - x)
Pospíšil ministr by byl blázen, kdyby neudělal nic. Kdekdo by mu to otloukl o hlavu. Zda udělá něco ať už škodlivého nebo dokonce přínosného se pozná časem. IMHO občas vypustí zprávu že to studuje, dokud to neutichne.
Ad \"začne se to mazat\": Nezačne. Na to si všichni žijí moc dobře. Bude pár kverulantů, budou-li kverulovat moc, nějak jim \"ústupkem\" zalepí hubu a jede se dál, močálem černým ..... Na to je ta banda v Bruseli moc zkušená, aby dala důvod k nějaké mazanici. Důvod normální populaci, čtenářům Blesku, Šípu, Aha, doplň, divákům vybraných estrád Novy a ČT 1. Na důvod těm pár liberálům všichni kašlou, z důvodu kvantity dotyčných klidně mohou.

[65 Jirko p. to máš ovšem na svědomí (Šumavák: 09.07.2007, 21:01:54 - x)
Ty! Ty tady globalizuješ..... :-))))

[66 samozřejmě , že to mám na svědomí... (Jirka původní: 09.07.2007, 21:03:56 - x)
a globalizuju rád. Teda jestli myslíme to samé.....je to taková ta činnost co člověk nedělá sám, že jo :-)))))

[67 No, ta banda v Bruseli (Šumavák: 09.07.2007, 21:07:15 - x)
moc zkušená nebude. Dneska jsem zaslechl, že jim chybí (ukradeno) buď 3 mld nebo 30 mld Kč (neslyšel jsem přesně)a kontrola našla 12 000 \"pochybení\" v bruselském účetnictví......
A pak tam bylo něco kolem stavby sídel EU v guberniích...

[68 Šumaváku, nediv se... (Rpu?: 09.07.2007, 21:16:13 - x)
je tam Špidlín...a další .... nadšený ...

[69 Šumaváku (dvd: 09.07.2007, 21:17:29 - x)
od dob Mme Édith Cresson mně už z Brusele nic nepřekvapuje.

[70 To ja ta, co zavinila, (Šumavák: 09.07.2007, 21:32:02 - x)
že v z úředníků v Bruseli žádný nebude Crassus, jo?

[71 Jo, jo, Eu-boháč, zvaný (Šumavák: 09.07.2007, 21:35:39 - odkaz - x)
Unio-crassus.....viz odkaz.
ten Linné byl geniální.....

[72 Zdravím - také jsem málem zmokla.. (Dana: 09.07.2007, 22:05:39 - Mail - x)
ale opravdicky pršet tady začalo až po setmění...
Jinak těch milionů, co zmizely z EU pokladny je 323 Eur...prý to způsobily podvody a úmyslná korupce...
A k případu Terezka a angažování ministra Pospíšila - jen mám obavy, aby se zas nezačal dělat nějaký urgentní zákon a pasovat se na konkrétní případ...
A zdravím MaYdu - inu prázdniny jsou nápor na rodičovské nervy..už aby byl zas školní rok! :-)))

[73 Nojo, to je bratru (Šumavák: 09.07.2007, 22:13:21 - x)
a příteli šibalovi ca 10 mld CZK......

[74 no jo, (Dana: 09.07.2007, 22:17:15 - Mail - x)
doela hezká sumička...A nejkouzelnější jsou řeči o tom, že jsme vstoupili do EU mimo jiné i pro to, abychom zabránili růstu té hnusné korupce tady... Jo jo, to jsou paradoxy - řečeno s klasikem... :-)

[75 Holt se ještě musíme (Šumavák: 09.07.2007, 22:20:41 - x)
moooc učit, pokud se chceme vyrovnat púvodní patnáctce!

[76 jo jo... (Dana: 09.07.2007, 22:27:25 - Mail - x)
hooooodně učit! :-))
Já jdu zatím pověsit záclony, pračka právě doprala...
Ale dalo mi to dost práce najít tu dopolední zprávu o výši oné korupce a podvodů...nějak se naší investigativci snaží spíš v této záležitosti mlčet....

[77 Dano, (maYda: 09.07.2007, 22:36:57 - x)
já fakt nevím, co si vybrat, jestli prázdniny nebo školní rok.:-)))
Na krok od Bohnic si připadám neustále.

[78 Jo, ten Dienstbier, (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 22:38:03 - Mail - x)
to je bezva nápad. Za chvíli to tady bude jako v Iráku za Saddáma, kde všichni čelní exponenti režimu byli v nějakém přibuzenském vztahu.
Nebo jako před I.sv válkou, kdy vládnoucí monarchové snad všech válčících mocností byli v příbuzenském vztahu.

Zatím to není nic moc, zatím je jen Dienstbier tchánem Bursíka (SZ) a prosazuje ho Kačenka JauJau (SZ) která je sestrou Moniky Pajerové (Změna cesty nebo jak se to jmenuje) která chodí se Zaorálkem (ČSSD).

Hergot, co je dřív, slepice nebo vejce ? Tedy nejprve se dostane jeden do politiky a tahá tam postupně členy rodiny a jejich přátele nebo je to naopak ? Tedy nejprve se ti lidé ocitnou v politice a tam se ve svém odtržení od reality párují a množí mezi sebou ?

[79 Komunisti jsou asi zmateni (doxa: 09.07.2007, 22:46:19 - Mail - odkaz - x)
Jak mi ještě před měsícem tvrdil náš tajný agent (jistý údajně sociálně cítící kolega z práce, co byl u LM a dosud je v KSČM), tak KSČM bude za prezidenta prosazovat Pavla Kohouta.
jenže před týdnem vyšlo v haló novinách tohle: (viz odkaz)

[80 A to s tím Fondem (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 22:48:43 - Mail - x)
je taky fajn. Je vidět, že to vymyslel pan Špidlo. Já už když ho slyšel poprvé říkat \"Zdroje jsou\", říkal jsem si, že z toho chlapce jednou něco bude.

Akorát mi není jasná jedna věc. Čistě teoreticky, když něco vyrábím (řekněme košilky na mobily) a dodávám firmě X a ta firma X to najednou začne nakupovat od firmy Chow Mei Industries sedící na Taiwanu, která mi shodou okolností také patří (akorát to nikdo neví, neb jí vlastním skrytě přes nějakou firmu sídlící na Turks-Caicos), jsem také oběť globalisace a mohu požádat o nějakou škváru z toho Špidlofondu ?

[81 Nebo lépe, (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 22:50:35 - Mail - x)
místo košilek na mobily by ta firma mohla vyrábět ekologické větrníky. Z toho by se daly peníze vyrazit na více způsobů, nejen ze Špidlofondu.

[82 Pavle, asi obojí. (Dana: 09.07.2007, 22:51:40 - Mail - x)
Mě ovšem fascinuje, jak Dienstbier okamžitě začal tah na bránu. Já mám takový dojem, že jeho jméno jen tak plácli a on se toho chytil, protože už tak dlouho čekal, že si vzpomenou.... Legrace bude, pokud nakonec navrhnou někoho jiného...to bude uražených!

[83 doxo, (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 22:53:32 - Mail - x)
ono je to s těmi komunisty těžké. Oni vždycky byli taková dynamická strana. Znáš to, stavět pomník, bourat pomník, \"Kdo chvíli stál, již stojí opodál\" atd.

Asi ten soudruh stál chvíli opodál a přehlédl, že milovaný básník se mezitím stal členem imperialistického spiknutí, se kterým je nutno rázně zatočit, neboť pes si zaslouží jen psí smrt. :-)

[84 N Nabízí se i jiné vysvětlení (doxa: 09.07.2007, 23:10:47 - Mail - odkaz - x)
Že k Pavkovi Kohoutovi podobné informace prosákly a on pro jistotu vyrazil do protiútoku, aby se do toho nezapletl a definitivně neznemožnil.

[85 Uznejte ale, (maYda: 09.07.2007, 23:25:16 - x)
že bude mít jisté kouzlo, až první dáma bude zároveň čtvrtou manželkou :-)))

[86 maYdo, (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 23:32:47 - Mail - x)
a ministr vnitra zároveň švagrem předsedy vlády, který bude bratrancem presidenta a zároveň jeho sestra bude první dámou, která bude matkou ministryně obrany, která bude manželkou šéfa NKU a zároveň členkou dozorčí rady ČEZu. :-)))

[87 Jo a všichni (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 23:33:49 - Mail - x)
budou mít na ruce kakaovou skvrnu velikosti mexického dolaru. :-))))

[88 A když zvolí za prezidentku ženskou (doxa: 09.07.2007, 23:46:44 - Mail - odkaz - x)
tak její starej bude první pán????

[89 To není třeba řešit, (Šumavák: 09.07.2007, 23:56:46 - x)
protože v rámci zachování politické korektnosti a rovných příležitostí musí pocházet z diskriminované menšiny.
A cikánka neprojde.
Takže bude opět první dáma......

[90 doxo, (Pavel Kořenský: 09.07.2007, 23:58:37 - Mail - x)
vyčkejme na volby v USA. Jestli vyhraje Hillary (další příklad prorůstání rodin do politiky, hned po Bushovi), tak uvidíme jak se s tím poperou.

Mně spíš zajímá, jestli ten první pán se bude také starat o charitu a při státních návštěvách rajzovat po památkách v doprovodu první dámy druhé jednající strany.
A jestli třeba první pán Clinton bude smět být ponechán s jinou první dámou (zejména pokud je mladší) o samotě. Aby z toho zase nebyla nějaká aféra s doutníkem. :-))))

[91 Kdyby fakt kandidovala Romka (doxa: 10.07.2007, 00:11:19 - Mail - x)
tak to má v kapse. Kterýpak poslanec nebo senátor by se asi odvážil hlasovat proti?????

[92 doxo, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:12:41 - Mail - x)
není ona ta volba tajná ?

[93 Ale faktem je, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:16:42 - Mail - x)
že já rasové předsudky nemám. Takže pokud by se jednalo o vzdělanou a inteligentní ženu, nijak bych po jejím rasovém původu nepátral a pokud by média rozmázla, že je Cikánka, bylo by mi to nejspíš fuk.

[94 Samozřejmě, že je tajná (doxa: 10.07.2007, 00:20:02 - Mail - x)
Jenže tím hůř - jednotná fronta obránců lidských práv spustí pokřik, že se dotyčný zbaběle ukryl za anonymitu a jméno naší malé republiky bude špínou vláčeno od Bruselu až po New York

[95 Ty vole - \"Bushovi jako příklad prorůstání rodiny do politiky\"...tohle nemáte z vlastní hlavy... (šakal: 10.07.2007, 00:21:15 - x)
...to jste musel číst přinejmenším ve 100+1! Vy tu historii amerických prezidentů moc neznáte, co? (7:- P)

[96 šakale, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:22:49 - Mail - x)
mně to jen tak napadlo při psaní toho příspěvku.
Neber to tak vážně, koštuju tady slivovici od známého z Moravy.

[97 A vůbec, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:23:23 - Mail - x)
od kdy si vykáme ? :-))))

[98 I když tedy (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:29:37 - Mail - x)
mám dojem (jen dojem), že vztah otec/syn, oba presidenti se v USA před Bushem snad nestal. Nebo ano ?
T.Roosevelt a F.D.Roosevelt byli sice v příbuzenském vztahu, ale nějak vzdáleněji a jeden byl za republikány a druhý za demokraty.

Ale přiznávám, že historii amerických presidentů jsem se nikdy nijak zvlášť nevěnoval.

[99 Oops, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:32:54 - Mail - x)
tak se omlouvám šakale. Našel jsem si relevantní informace a první otec/syn presidenti byli John Adams a John Quincy Adams.

[100 ...No...aspoň něco... (7;- )) (šakal: 10.07.2007, 00:51:44 - x)
...Dobrou!

[101 Dobrá, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 00:55:09 - Mail - x)
budu si pamatovat, že prvním případem prorůstání rodin do demokratické politiky je Adam\'s family. To se snadno pamatuje. :-))))

[102 Jedno je jisté, j (quetzal: 10.07.2007, 02:39:12 - Mail - x)
estli vyhraje Hillary, tak má diplomatický protokol na pár let o zábavu postaráno :)

[103 Krásné ráno! (Rpu?: 10.07.2007, 07:03:37 - odkaz - x)
\"Já se v tom nevyznám, já se v tom nevyznám, já se v tom neo-rie-tuju...\"
Zkuste přijet do jakékoliv civilizované země na falešný pas a zařiďte si tam obchod s realitami...
Zkuste nezaplatit pár stovek daňáku a vletí na vás exekutor.

Ty zákony jsou fakt nějak divně vadný...

[104 No no no, pánové, (Dana: 10.07.2007, 07:54:22 - Mail - x)
při svých úvahách nad prvními dámami a prvními pány jste zřejmě jen nedopatřením pozapomněli nejen na prvního pána UK, ale i na další první pány královských rodů. S těmi monarchiemi jsou jen a jen problémy! Co na to protokoly? :-)))
A dobrý den přeju všem!

[105 Milá zlatá (martin TT: 10.07.2007, 07:57:20 - Mail - x)
a proč se v tom neorientuješ?

Ten pán se dopustil nějakého nekorektního jednání a přijel na falešný pas, to bude potrestáno, ale proč by už od prvního dne měl sedět v base? To jsou středoevropské způsoby! Současně není vyloučen z toho, aby nějakým způsobem nakládal se svým majetkem - třeba investicí(vkladem) do společnosti obchodující s realitami.
A co se týká daní, tak až bude dlužit Jiroafrické republice pár stovek, tak na něj finančáci vletí taky!

Možná by toho Krejčíře měli až do vyšetření poslat do sibiřského gulagu - tak sis to nějak představovala?

[106 Tak kdypak vypukne pokřik, že si ODS vyřizuje účty...? (Rpu?: 10.07.2007, 07:58:24 - odkaz - x)
Kott ovšem není zrádce, on jenom chlastá....

\"...Dvě ze smluv, s novou rehabilitací ve Vlašimi a novou poliklinikou v Jirnech u Prahy, podle LN vykazují znaky poděkování sociálním demokratům za dosazení do funkce....\"

[107 Rputi (martin TT: 10.07.2007, 08:00:59 - Mail - x)
a ten odkaz? Vždyť to každý ví, že majetek soukromý a majetek společnosti je něco jiného. Společnost může prodat dům v Praze! Jiná věc je, jak tato společnost svoje peníze převede svému společníkovi - na to už aktuálně zapomnělo!

[108 Ne, martine, já jsem si jen představila, (Rpu?: 10.07.2007, 08:05:54 - x)
jak bych dopadla, kdybych tam na falešný pas přijela já...

[109 Zuzano (martin TT: 10.07.2007, 08:16:10 - Mail - x)
jednoduše, až by to zjistili, tak by tě zadrželi a po vysvětlení by tě pustili s povinností dostavit se na soud. Ten by rozhodl, jak budeš potrestaná. To je všechno. Pokud bys byla cizí státní občanka, tak by se to komplikovalo, ale na podstatě by se nic neměnilo.

[110 Dobré ráno.... (Jirka původní: 10.07.2007, 08:17:48 - x)
Rputi, nic takového jistě neuděláš, že ano. :-)) Ale kdyby ano, tak JAR je pořád i přes vládu magorů docela slušná země a stalo by se Vám úplně to samé jako Krejčířovi. Teda, ne úplně. Asi byste měla problémy se soudem, ale nebyla byste ve vazbě.....proč taky. Pas by Ti sebrali. Je to asi taková reminiscence z období hnusného apartheidu.

ps. Auto se nesrazilo a při naazování střechy podle návodu, jsem dosáhl času 4 minut 30 fteřin i se čtením návodu....a žádná trubička mi nezbyla...heuréka. Mám teď cíl dostat se pod 3 minuty....:-))

[111 Martine, já ti nevím, (Rpu?: 10.07.2007, 08:23:10 - x)
ale přesvědčit mě, že jezdit na falešný pas je vlatně jen drobný přestupek, se ti asi nepovede. Já do této doby trpěla představou, že na falešný pas jezdí lumpové, světoví revolucionáři a podobná verbež. A že bych někomu, kdo jezdí na falešný pas věřila, že se dobrovolně dostaví k soudu, tak to ani náhodou. Krejčíř je výjimka, protože mu jde o příliš velký prachy, což nebývá tak běžné.

[112 >> martin TT (dvd: 10.07.2007, 08:23:41 - x)
Nezkoušel bych vykazovat se na švýcarských hranicích falešným pasem.

[113 Jirko, (Rpu?: 10.07.2007, 08:28:57 - x)
samo, že ne. Já jen k lidem, co jezdí na falešné pasy chovám zásadní nedůvěru - přiznávám, že bezdůvodně, ještě mi žádnej z nich neublížil...:))
Nakonec to není špatnej nápad - vyvážet lumpy do JAR, ať si je tam nechaj...

[114 Rputi...to je jasné, že to není v pořádku... (Jirka původní: 10.07.2007, 08:34:30 - x)
Taky neznám nikoho, kdo by na něj jezdil...ale proč by mi to asi říkal, že jo. Ale asi to není důvod na to aby byl do doby soudu zavřenej. Pokud soud ví kde je a dotyčný se k soudu dostavuje, proč by měl být zavřený. Přeci jen není to vrah a taky asi nemůže ovlivnit svědky....A taky ta kauce je složená....
ps. Agenti maj spoustu pasů....viděl jsem to kině :-)))

[115 Rputi - (Dana: 10.07.2007, 08:46:01 - Mail - x)
nezastávám se Krejčíře, ale - na falešný pas přijel do JAR. majetek vlastní a prodává v ČR,nabyl jej v době, kdy zde pobýval mimo jiné i na základě platného OP, měl trvalý pobyt, bydliště a jako poslední - prodávaný majetek není jeho soukromým osobním vlastnictvím, ale je to majetek firmy. Pokud orgány ČR nedokázaly tento majetek legálně obstavit, mají smůlu. Zákony musí platit oběma směry. Jo, kdyby Krejčíř jako občan jiného stáu přijel do ČR na falešný pas, nabyl zde majetek a chtěl s ním manipulovat...to by byla jiná.

[116 Dano, jasně. (Rpu?: 10.07.2007, 08:53:20 - x)
Taky Krejčíř není ani první, ani poslední. Bylo, je, bude, já vím ... ale nelíbí se mi to!

[117 No prý eutanazii budou platit (Jirka původní: 10.07.2007, 09:06:11 - odkaz - x)
pojišťovny...to je teda super. A jistě kdo platí budou samozřejmě určovat kdo jí teda podstoupí.....a teď doufám, že to nebude omezené....tedy nejen nevyléčitelně nemocným, ale i starým lidem, duševně němocným........nedělali tohle v Německu, když to dostal do ruky ten národní socialista Hitler? A Ostrý je s ODS.....a ta podle všeho by mělo být pravicová a konservativní strana, až uctívající lidskou svobodu a sobodu rozhodnutí....oprvadu asi žiju na jiné planetě, než bych chtěl. Už se těším na ty dopisy od pojišťovny.....Vaše léčení je už zbytečně nákladné, dostavte se.....dosáhli jste věku....tak se hezky rozlučte, oblékněte se do černého....:-(((((

[118 jirko, (Rpu?: 10.07.2007, 09:21:51 - x)
na tohle téma má takovou \"fuj\" povídku ptakopysk. Ale myslím, že ten návrh stejně spadne pod stůl.

[119 Jde o to, že to někdo může navrhnout. (Jirka původní: 10.07.2007, 09:24:46 - x)
Je to asi zkušeností....vždy totiž existuje cesta i z té nemoci. Proto mne vždycky takové žvásty vytočí....ale radši už o takových věcech nebudu \"kecat\" měl by zkažený den

[120 Pas (martin TT: 10.07.2007, 09:53:50 - Mail - x)
mně se to taky nelíbí, ale pořád budu opakovat - vyšetřovací vazba má své přesné určení, trest odnětí svobody taky, presumpce neviny taky, propadnutí majetku taky, nakládání s majetkem taky atd....

[121 Ahoj ! Jirko trénuj nasazování střechy (Šumavák: 10.07.2007, 09:55:20 - odkaz - x)
alespoň do dvou minut ! Budeš to potřebovat,když už i v Bueno Aires sněží(odkaz).
Ti ochlazovači to teda vzali do ruky!

[122 No už mně napadlo, jestli jsem neudělal (Jirka původní: 10.07.2007, 10:04:14 - x)
s tou střechou nestřechou chybu......jak budu vozit na hory lyže to netuším.

Když jsem se kouknul na odkaz, jsem nadšený.....to zas bude hovězího. Voni ty bejci to moc neuměj na sněhu a nemusím Ti říkat, co se stane, když si takovej bejk zlomý nohu, že jo:-)))

[123 A tady, konečně! perspektivní (Šumavák: 10.07.2007, 10:13:48 - odkaz - x)
výroba vodíku pro provoz vodíkových aut!

[124 Šumaváku, (Rpu?: 10.07.2007, 10:17:21 - x)
jak kdyby to Pánbůh udělal AlGorovi naschvál....:))

[125 My dva, já a Churchill.... (Šumavák: 10.07.2007, 10:29:58 - odkaz - x)
Dienstbier:
Když mi někdo říká, kolikrát jsem prohrál volby, tak odpovídám: A kolikrát je prohrál Churchill? To není přece to nejdůležitější.
Je dobré vyhrát, ale nejdůležitější je ukázat, že za něčím stojíte a něčemu oponujete.

[126 2 Šumavák (PeS: 10.07.2007, 10:41:52 - x)
To je asi tím konejtíkem f antajktýdě... Globální teplouši se holt snažili...
Tyhle dny budu trochu sporadicky...

[127 2 Šumavák (PeS: 10.07.2007, 11:08:48 - x)
ad: 10:29 - aneb jak jsem o tom již před válkou hovořil s okresním hejtmanem...

[128 a chčije... a chčije.... (Šumavák: 10.07.2007, 11:31:45 - x)
venku je 12°c, a celkově tma.

[129 No prosím, to bylo keců (Nika: 10.07.2007, 11:33:19 - x)
A stačí udělat pár koncertů a už se ochlazuje... :-))

[130 Prosím zelenisty (onlooker: 10.07.2007, 11:55:13 - x)
o koncert na začátku zimy, chtěl by si letos zalyžovat!!

[131 kdyby se tu motal štábní Ignác (rezy: 10.07.2007, 12:38:30 - odkaz - x)
z Osla:
...Z toho lze vyvodit, že ani při současném oteplení nám vzedmutí hladiny moří, tak jak je vykreslují zastánci katastrofických scénářů, nehrozí.


to jen reaguji na jeho vize o zatopeném Ústí a Děčínu :-))

[132 A Salzburg (hlavní městzo Solnohrad) (Šumavák: 10.07.2007, 13:09:16 - odkaz - x)
doporučuje v Tenegau a Lungau zimní pneumatiky, protože na silnicích leží 10 cm nového sněhu.....
a vyhlásili Katastrofenalarm......

No, já jsem v klidu, já ještě Tatru na letní nepřezul a vypadá to, že už to nestihnu....

[133 Ať mi Gore vysvětlí, (Rpu?: 10.07.2007, 13:14:20 - x)
jak můžou jednoho, při globálním voteplování, zábst nohy?! Tady je 14° a sedět u compu je za trest. Za chvíli mi začnou cvakat zuby, krucipísek!

[134 Možná, (Foundryman: 10.07.2007, 13:19:07 - x)
že předky hojně využívané zaříkání přeci jen funguje. Holt se teď provozovalo v mohutném měřítku, tak tomu odpovídá i výsledek.

[135 Foundry, já říkala, že maj s tím hulákáním přestat. (Rpu?: 10.07.2007, 13:25:41 - x)
Ještě chvíli a je tu doba ledová na to šup.
Já jsem kdysi kdesi četla, v naprosto seriozním článku, že čas od času se zeměkoule přepóluje, t.j. - otočí se vzhůru nohama, respektive pólama (netlučte mně, já to nevymyslela), což by mělo být doprovázeno prudkými změnami klimatu. Tak nevím - abychom náhodou už nebyli vlastní protinožci....:))

[136 Rputi, (ptakopysk: 10.07.2007, 13:34:18 - x)
toho přepólování by sis všimla, chodila bys totiž hlavou dolů. Ale jisté příznaky tady už jsou:
Šel bych do vlády s Paroubkem přiznal Čunek (idnes)
\"...u ČSSD v současné době neexistují znaky úpadku... Městský soud v Praze rozhodl 28. června.\"

[137 2 rezy (PeS: 10.07.2007, 13:35:25 - x)
teda, já bych i těm novinářům z Osla doporučoval, aby si to přepočetli... Ona ta řádová chyba je taková mrška, snadno se udělá a pak se s tím operuje navěky věků... Viz železo ve špenátu...

[138 Foundry, (Modrý pták: 10.07.2007, 13:41:08 - x)
myslíš, že by se tímhle způsobem dala také zvýšit ekonomická gramotnost populace? Já jsem nezavrhuji žádnou metodu, pokud jde o vzdělání.

Dávám do pléna návrh na prázdninového Vodičku: pátek 27. 7.

[139 Modroptáku - to by šlo. Ačli většina nebude po dovolených... (Rpu?: 10.07.2007, 13:54:17 - x)

ptakopysku - to je otázka, jestli bych si všimla...Kde je vlastně ve vesmíru \"nahoře\"....?

[140 2 Modrý pták (PeS: 10.07.2007, 14:01:48 - x)
Já bych byl prosím zásadně pro!

[141 Vodička live... (Šumavák: 10.07.2007, 14:10:22 - x)
Změnil jsem u Klauna datum, a posunul to nahoru....

Diskutujte ale dál tady!

[142 Já bych rád (Foundryman: 10.07.2007, 14:15:48 - x)
k Vodičkovi, ale potřeboval bych 20.7. - o týden později jedu pryč.

[143 Rputi, (ptakopysk: 10.07.2007, 14:41:22 - x)
Kde je vlastně ve vesmíru \"nahoře\"....?
No já bych si tipnul, že tady:

Valdštejnské náměstí 17/4, Praha 1

alespoň se tam co dva roky kdekdo cpe...

[144 ptakopysku, (Rpu?: 10.07.2007, 15:37:41 - x)
já bych řekla, že ještě o něco vejš, soudíc dle dalších, co se jim zřejmě překrvuje mozek. Já bych to řešila během vzhůru po starých zámeckých schodech. Kdo doběhne nahoru a neklepne ho, bude president.
(To je můj tajnej typ na Klause ....von to totiž nikdo jinej nevyběhne:)))

[145 běh nahoru se dělával (divana: 10.07.2007, 16:29:07 - x)
za soudruhů, ale nekončilo to prezidentem, nýbrž pijatikou :-))

[146 Nešel by ten Vodička (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 17:05:45 - Mail - x)
udělat o týden později ?
Já jedu ve čtvrtek za rodinou na chalupu a vracím se až 29.7.

[147 MaYdo, bezva prožité narozeniny! (: 10.07.2007, 17:17:28 - x)

[148 Kristova noho, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 17:38:05 - Mail - odkaz - x)
jak by mohl oběd s Angelinou Jolie a Bradem Pittem zvýšit prestiž Senátu, to mi tedy vysvětlete.
Já bych snad ještě pochopil, že někdo se individuálně domnívá, že jeho prestiž se zvýší tím, když se nechá vyfotit s Bradem Pittem a/nebo Angelinou Jolie aby měl co ukazovat známým, ale že by to mělo zvýšit prestiž Senátu jakožto instituce ???

[149 Čert vem prestiž senátu (doxa: 10.07.2007, 18:29:39 - x)
Ale senátoři budou bez oběda. Ledaže by si ho koupili za svoje, když to na náklady daňových poplatníků ze senátního reprefondu nevyšlo.

[150 Njn, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 18:56:20 - Mail - odkaz - x)
on ten Senát má vůbec dneska blbej den.
Ta paní senátorka co je v odkazu by se také nemusela vymlouvat, že na té pásce něco říká ona a něco \"žena se stejným hlasem\".

Kdyby normálně přiznala \"Ano, řekla jsem to a stojím si za tím. Je to můj politický názor\", tak je to její legitimní právo jako političky a fůra lidí jí za to ještě zatleská.

Tedy, ne že bych ten její názor osobně schvaloval, ty \"vysoké ploty s elektrikou\" jsou poněkud silná káva, ale dokud se projevuje jen verbálně, je to její svaté právo. Podobně jako kdysi u Sládka. Ten byl také taková folklorní figurka.

[151 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 19:11:51 - Mail - x)
je smutné, že všechny zpravodajské weby u té zprávy o senátorce nepřipustily diskusi. Ani Idnes, ani Aktuálně, ani Novinky. Jen Lidovky tam diskusi nechaly.

To se mi nejeví příliš demokratické.

[152 Dobrého podvečera...až večera přeji (Jirka původní: 10.07.2007, 19:58:31 - x)
už je lépe, ale byl dnes úplný den blbec. Nevím jak to mám popsat lépe, ale je to tak.....a ještě k tomu dcerce asi rostou zuby.....ach bože to bude dlouhá noc. Manželka moje starostlivá celý den chovala, jezdila a zase chovala....Ne že bychom to neznali, ale už jsme si odvykli. A bude hůř.

[153 No jo, Pavle, (Rpu?: 10.07.2007, 20:01:43 - x)
když ono by se nejspíš nediskutovalo o senátorce.
Ono se snad ani o těch jejích pitomejch výmluvách diskutovat nedá.

[154 Taky si myslím Rputi, že to je výplod choré mysli... (Jirka původní: 10.07.2007, 20:06:41 - x)
nebo spíš hloupého mozku....i kdyby to nakrásně byla pravda, tak to říct nesmí.....neb je senátorka. Já vím, zní to divně, ale tohle říct třeba v Anglii, nebo v USA tak by si asi už neškrtla. .....to škoda, že to s těma letenkama nevyšlo....... je opravdu řachanda. jak může být někdo tak ... :-(

[155 Rputi, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:07:47 - Mail - x)
ale o to přece nejde. Jde o to, že když budeme o libovolném problému zakazovat diskurs, nelze se nikdy dobrat řešení toho problému.
Prostě rušit selektivně u některých témat diskusi je zlo a jakmile se s tím jednou začne, velmi škaredě se to vymstí. Censura je hnus i když jde o autocensuru.

[156 Jirko, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:10:09 - Mail - x)
to si nemyslím. Politik je právě proto politikem (a proto má imunitu) aby mohl hlásat názor voličů, byť není v souladu s momentálním názorem většinové populace.
Otázkou je, zda by takový politik byl znovu zvolen. Ale o tom musí rozhodnout voliči a nikdo jiný.

[157 Pavle, pořád jsou to soukr media... (Jirka původní: 10.07.2007, 20:11:48 - x)
tak mohou dělat co chtějí...kdyby to byla veřejnoprávní tak by to udělat nesměli....A to selektivní rušení je fakt....s tím nic nenaděláš. Lidi jsou ve většině divní ...a píšou neuvěřitelné věci. Mimo nás pochopitelně, jsme totiž ještě divnější :-))

[158 ARTE 22:15 - 23:50 (divana: 10.07.2007, 20:13:06 - odkaz - x)
Festival Isle of Wight - na programu arte, který je německý i francouzský. je každé úterý 40 let po hippies, filmy, muzika.

[159 Jirko, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:13:40 - Mail - x)
ale jistě, jako soukromé médium si mohou dělat co chtějí.
Já jen mudruji nad tím, jestli je takové počínání rozumné. Já jsem na svém diskusáku diskusi na tohle téma nezakázal a nezakážu.

[160 Já Pavle nevím...s těmi medii souhlasím bezezbytku (Jirka původní: 10.07.2007, 20:20:53 - x)
ale s tou politikou asi ne. Ono to není jen tak být dobrý státník..politik je na nic....a říkat nepříjemné věci. Ale je snad určitá verbální hranice, kam by neměl zajít. Ostatně do \"hajzlu\" se dá poslat slušně a to já od státníka očekávám......to včas povytažené obočí je lepší než takovýhle splašky, co předvedla paní senátorka. A mnohdy účinější.

[161 Jirko, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:30:26 - Mail - x)
No jo, mně se ten její názor a způsob jeho projevu taky nelíbí a tu paní bych s největší pravděpodobností nevolil.

Jenže nejde o to, co si myslíš Ty nebo co si myslím já. Nelze zastírat, že v tomto státě (a nejen v něm, ve všech státech včetně UK a USA) existuje poměrně široká skupina voličů, která slyší na jednoduché a mnohdy sprosté vyjadřování, protože cokoli složitějšího je mimo dosah jejich schopnosti pochopit smysl sdělení.
Například ČSSD s Jandákem na těchto voličích dokonce vystavěla poslední volební kampaň, ve Francii podobné lidi oslovuje Le Pen, u nás je kdysi oslovoval Sládek atd.

A pokud tito lidé mají volební právo, tak dle mého názoru mají také právo na to, aby je nějaký politik zastupoval a vysvětloval jim své názory jazykem, který jsou schopni pochopit.
Nemusí se mi to líbit, mohu se dokonce domnívat, že takoví voliči by neměli mít volební právo, ale pokud jej mají, musím to respektovat. A tudíž musím respektovat i vyjadřování politiků, kteří tuhle skupinu oslovují ať již podivnýmy projevy nebo třeba pivem a kotlem guláše.

[162 Oops, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:32:16 - Mail - x)
\"podivnými projevy\" jsem chtěl napsat.

[163 Pavle....jo to je fakt, že se musí používat srozumitelná (Jirka původní: 10.07.2007, 20:36:06 - x)
slova, ale přeci snad nejsou voliči dementní? I když možná asi jo. :-(( Asi to příliš dramatizuju.

[164 Vzdělaní a distinguovaní (Foundryman: 10.07.2007, 20:37:16 - x)
pánové a dámy se liší od dlaždičů a lumpenproletariátu určitou noblesou vyjadřování třebas i sporných myšlenek. Přece jen \"obávám se, pane, že máte nepřesné informace a vaše tvrzení ne zcela odpovídá skutečnosti\" zní lépe než \"tak už mě Pepo kurva neser s těma kecama\". Říká se tomu tuším kinderštúbe :-)
Osobně dávám těm vzdělaným a distinguovaným přednost před do výšin vykopnutými hokyněmi a domovnicemi, pokud bych se tedy měl vyjádřit k paní senátorce.

[165 zdar Foundry.... (Jirka původní: 10.07.2007, 20:42:38 - x)
zítra to už vyjde....letenky mám doma :-))

poslední týden v srpnu jsme celý tady, takže budvar čeká....co ty na to. Děcka určitě budou chtít prosvištět kolotoče.

[166 Jirko, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:42:41 - Mail - x)
mám obavu, že značná část voličů je hodně dementní. Kdyby nebyla, nebyly by volební výsledky takové jaké jsou a Blesk by nebyl nejprodávanějším denníkem v Kocourkovské kotlině.
Tedy abych nebyl nespravedlivý, on to ten rakouský Kurier a další v Rakousku také vyhrává.

[167 To je Pavle všude stejné..... (Jirka původní: 10.07.2007, 20:44:56 - x)
v Monaku ne...to je knížectví :-)))

[168 Foundry, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:45:18 - Mail - x)
ale jistě. Jenže pokud bys jako politik použil \"obávám se, pane, že máte nepřesné informace a vaše tvrzení ne zcela odpovídá skutečnosti\" například mezi zaměstnanci bývalého státního statku v Horní-Dolní, tak bys příliš neuspěl. Nevěděli by o čem mluvíš.
A přitom i ti traktoristé a dojičky mají volební právo.

[169 A je celkem v souladu (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:49:32 - Mail - x)
s ekonomickými teoriemi, že voliči jsou víceméně zákazníci, kteří jsou ochotni platit volebním hlasem tomu, kdo uspokojí jejich poptávku nebo jim to alespoň slíbí.
A jejich poptávku saturují právě takové hokyně, Jandáci, Paroubci atd. Prostě oslovují určitý segment trhu srozumitelným způsobem a srozumitelnou reklamou a prodávají srozumitelné ideje za hlasy ve volbách.

Dost tržní, zdá se.

[170 úplně OT....ale v 10 večer se koukněte na jeden (Jirka původní: 10.07.2007, 20:54:40 - odkaz - x)
kultovní seriál v TV v odkazu....není to pro děcka a stojí to za to. To Itchi a Skretchi proti tomu je plochý odvar okresního formátu....vřele doporučuji....

[171 Dokonce, pokud bych (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 20:55:57 - Mail - x)
si dovolil mírně zaspekulovat, tak i v té politice platí ten Bastiat.
Tedy v tom smyslu, že jakákoli regulace (způsobu projevu, názorů atd.) je v politice krajně škodlivá, stejně jako při směně zboží.
Pokud totiž budeme politiku uměle regulovat (např. zakazováním některých názorů), tak poptávka jisté části voličů zůstane dlouhodobě nenaplněna a tito lidé si najdou jiné, mimopolitické cesty jak svou poptávku uspokojit.
Touto cestou může být sféra šedé politiky (různé aktivistické občanské společnosti) či dokonce sféra politiky čistě černé, která může mít podobu různých teroristických či revolučních hutí nebo prostě podobu rozeřvaných bojůvek, peroucích se v ulicích.

[172 Jo Pavle...souhlas, ale je to i tak velmi pokřivené (Jirka původní: 10.07.2007, 21:07:29 - x)
pan vizionář B. by na to pasoval, kdyby strany neměli tu mezní hranici do parlamentu a žili z příspěvků svých členů. Takhle je to cirkus na kolečkách, kde se sice vstupné platí, ale od města dostane zábavný podnik peníze, aby dali občané pokoj aspoň na chvilku.

[173 P.Kořenský, (Rpu?: 10.07.2007, 21:16:37 - x)
jenže ona by pod tím článkem nebyla diskuse, ale jen slabomyslné rasistické vyřvávání, kde by si pár anonymů hojilo svoje mindráky.

[174 Hezký večer... (Dana: 10.07.2007, 21:43:00 - Mail - x)
vidím, že paní Liana se řeší i tady.No, takhle dáma opravdu, ale opravdu nemluví... Znáte někdo ta místa, kde paní senátorka starostuje? Znáte Mariánské Hory a Hulváky? Viděli jste tamní ulice obývané romskými obyvateli? Já to tam znám..... Nicméně, jak říkám, vyřené slovo ani párem volů... paní senátorka jest osobou veřejnou..

[175 Dobrý večer Dano...už toho Vízka (Jirka původní: 10.07.2007, 21:45:54 - x)
nekrmte...nestojí to za to. Nejhorší je , že tomu nerozumí....a ještě u Vás prší a už dochází k předbíhání potoka studní?

[176 Jirko původní (doxa: 10.07.2007, 21:56:33 - Mail - odkaz - x)
Happy tree mají také tady (viz odkaz)

[177 jo jo pane Doxo...je to masakr :-))) (Jirka původní: 10.07.2007, 22:00:49 - x)
ale už je deset...a tak přepínám na \"plyšáky\"

[178 Jirko, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 22:07:41 - Mail - x)
já také netvrdím, že by měla existovat mezní hranice pro vstup do Parlamentu nebo že by politické strany měly dostávat něco ze státní kasy. Obojí je hnus velký fialový.
Pro vstup do PSP by měla existovat zcela přirozená hranice jednoho poslance, tedy 0.5% platných hlasů ve volbách.
Připouštím, že by to na přechodnou dobu měli poslanci poněkud těžší, ale to už je holt risiko jejich podnikání.

[179 Rputi, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 22:18:05 - Mail - x)
nepochybně by to tak patrně bylo. Bohužel.

Ale to skutečně není validní argument pro selektivní zakazování diskusí ať již formou censury nebo autocensury.
Pokud připustíme selektivní zakazování těchto diskusí, kde se to zastaví ? Zakážeme postupně určité časopisy (už se děje) ? Určité knihy ? Určité Webové stránky ?
Zakážeme postupně diskutovat o některých nepohodlných tématech kdekoli (třeba zde) ?
A postupně zakážeme diskusi na ta nepohodlná témata i v hostincích nebo metodou nucených odposlechů i v domácnostech ?
To vše lze dneska technicky zařídit i legislativně nařídit. Akorát vím, že pokud to připustíme, tak to bude velké ZLO.

Svoboda projevu (a po projevu) je asi to nejcennější, co člověk má a je to jedna z mála věcí, které demokracie lidstvu přinesla.
Přijde mi krajně debilní se toho vzdávat jen proto, že se nám momentálně nelíbí reakce několika degenerátů nebo nebezpečných demagogů.

Položme si základní otázku. Je demokracie natolik silná, aby tu svbodu projevu a absenci censury unesla ?
Pokud ano, tak necensurujme nikdy, nic a nikde.
Pokud ne, tak ať ta demokracie jde klidně k čertu, protože k ničemu dobrému se nehodí, když není schopná ustát sama sebe.

[180 Dano (Rpu?: 10.07.2007, 22:20:58 - x)
a víš trochu něco o tom Indovi? I když beru v potaz všechny možné aspekty, pořád z toho chlapa nejsem moudrá....

[181 A ještě jedna drobnost, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 22:28:34 - Mail - x)
ono se to moc nezdá, ale svoboda projevu je skutečně základem demokracie a bez ní to nemá smysl.

Když demokracie porůznu vznikala, tak zprvu nebyla ideální. V novodobých demokraciích například často neměly volební právo ženy nebo lidé jiné barvy kůže.
A jen prostý fakt, že svoboda projevu byla ctěna jako základní hodnota, umožnil o nedostatcích ranných demokracií diskutovat, zaujímat stanoviska, burcovat voliče a měnit legislativu.
A tak se postupně dospělo k hlasovacímu právu žen, odstranění segregace atd.

Osobně netvrdím, že například všeobecné a rovné hlasovací právo je nutně dobré, nebo je tím nejlepším, co by mohlo být.
Ale vím, že bez svobody projevu by se k němu nedalo ani dospět a situace by byla spíš horší.

[182 P.Kořenský, (Rpu?: 10.07.2007, 22:34:09 - x)
a co Henlein?
Demokracie je velice křehká a jakmile jí nerespektují všechny zúčastněné strany s jejím stoprocentním dodržováním je potíž.

[183 Jirko, (Foundryman: 10.07.2007, 22:41:45 - x)
jo, poslední týden v srpnu si znamenám :-) Taky bys měl přijet skouknout vláčky :-)

[184 Rputi, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 22:50:43 - Mail - x)
já nutně nemusím s Heinleinem souhlasit ve všem. :-)

Ona ta otázka je mnohem starší a obecnější. Lze jí redukovat na celkem prostý problém. \"Má demokracie právo se bránit, pokud je ohrožena, pomocí nedemokratických prostředků ?\"

Kdysi jsem si myslel, že ano. Postupně jsem dospěl k závěru, že ne. Tedy pokud o tu demokracii nechceme přijít.

Ale tohle je na dlouhou diskusi.

[185 Jo Foundry...počítám s tím (Jirka původní: 10.07.2007, 22:54:14 - x)
už jsem to říkal mlaďochovi a vzbudil jsem v něm obrovské nadšení....až pojedeme okolo tebe tak dáme vědět. To zas bude \"investice\", už to vidím. Museli jsme mu totiž poslat dva katalogy mašina vagonu z celého světa....Nemůžeš zařídit, aby dotyčný třeba neotvíral, nebo nebyl doma? :-))

[186 Ještě prší, ale na stavu potoka to vůbec není poznat... (Dana: 10.07.2007, 22:56:01 - Mail - x)
prostě všecko co naprší zatím vsakuje a nestéká. :-)
Rputi - toho Inda osobně neznám, osadu Přátelství jsem nevyhledala a tak nevím, jak to tam teď vypadá. A pokud jsem se setkala s nějakými projevy a činy onoho Inda - je to prostě člověk, který se na romské otázce \"udělal\" . Vím, že se snaží Romům pomáhat, ale vím, že párkrát už nahlédl, že někdy to prostě nejde...

[187 Jirko, (Foundryman: 10.07.2007, 22:57:07 - x)
zjistím, kdy má dovolenou, aby sis podle toho mohl naplánovat příjezd :-))

[188 P.Kořenský - tak proč jste tedy ozbrojen? (Rpu?: 10.07.2007, 22:57:51 - x)
Pokud útočník poruší demokracii útokem, pak vy nemáte právo se nedemokraticky bránit?

[189 Já měl ideu (doxa: 10.07.2007, 23:05:28 - Mail - x)
zrušit zákaz podnikání politických stran, ovšem politické strany (nikoliv jako dnes daňoví poplatníci) by si pak samy platily své poslance (tím pádem by daňovým poplatníkům do jejich platů a náhrad nic nebylo)

[190 Rputi, (Pavel Kořenský: 10.07.2007, 23:17:05 - Mail - x)
to není příliš dobrý příklad.

Pokud ponecháme stranou otázku čistě osobní obrany v případě napadení nějakým lumpem, tak otázka zní \"Mám právo použít legálně držené zbraně v případě, že demokracie je ohrožena ?\"

Na tuto otázku bych odpověděl - Zcela jednoznačně ano.

Jenže háček je v tom, že libovolným svobodným projevem (tedy ústním, písemným, obrazovým atd.) demokracie ohrožena není. Není dokonce ani ohrožena tím, když se přiznivci různých názorů začnou shromažďovat a vykřikovat své názory v ulicích.
Ani být nemůže, protože právo na svobodu projevu je jedním ze základních práv, která demokracie garantuje. Dovolil bych si tvrdit, že tím nejzákladnějším. Podobným právem je i právo shromažďovací.

Nedovedu si představit situaci, jak by mohla být demokracie ohrožena tím, že někdo využívá jednoho ze základních práv, která mu demokracie sama o sobě garantuje.

Vím, Nejvyšší soud USA kdysi rozhodl, že právo svobody projevu může být zneužito třeba tím, že v přeplněném divadle zavoláme \"Hoří\". Jenže v takovém případě dochází ke zneužití svobody projevu k ohrožení jednotlivců a není tím ohrožena demokracie sama o sobě.

Takže paní senátorka si může kvákat co chce a stejně tak si mohou kvákat co chtějí primitivové v diskusích. Mají na to právo a já nemám právo jim v tom bránit.

Něco jiného by bylo, pokud se své kvákání pokusí uvést do praxe. Pak by byla ozbrojená obrana pochopitelně zcela na místě. Protože až teprve v tom okamžiku by byla ohrožena demokracie.

Ohrožení demokracie totiž není to, že někdo má názor který se mně nelíbí nebo se kterým nesouhlasím. Ohrožením demokracie je až to, když se někdo libovolný názor (se kterým klidně i souhlasit mohu) pokusí prosadit neústavními prostředky.

[191 P.Kořenský - no právě... (Rpu?: 10.07.2007, 23:28:04 - x)
Ale máte pravdu, je to na delší diskusi.
Tak dobrou!

[192 Pavel se rpávě projevil jako Američan (Dusan Neumann: 11.07.2007, 00:03:10 - x)
osobn vlastnctví zbraní - upřesněné zmínkou o milici - není o myslivosti, ale ochraně svobody...

[193 Dušane, (Pavel Kořenský: 11.07.2007, 00:22:56 - Mail - x)
tohle je zajímavá otázka.
Co bylo dřív ? Slepice nebo vejce.
Do jaké miry byl právní rámec vzniku USA ovlivněn tím, že občané zbraně měli ? A do jaké míry ovlivnila Ústava USA to, že občané zbraně mají ?

Můj (čistě laický) názor je ten, že Ústava USA vypadá tak jak vypadá (a je víceméně dodržována už přes 200 let) právě proto, že při jejím vzniku byli občané již ozbrojeni a jakákoli vláda k tomuto faktu musela chtě nechtě přihlédnout.

V tomto směru má libovolný evropský stát (s vyjímkou Švýcarska) strašný handicap, protože občané se začali ozbrojovat až poté, co jim to vrchnost/vláda dovolila. A podle toho tak uvažují.

Zajímavé je, že kdysi jsem si tohle vůbec neuvědomoval. Došlo mi to až časem, když už jsem doma pár zbraní měl a začal jsem si klást otázky za jakých okolností bych vůbec byl ochoten či schopen ty zbraně použít.

[194 Pavle, odpovídám už nahoře (Dusan Neumann: 11.07.2007, 01:05:40 - x)



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: