Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 14.07.2007

Pacifismus v nás

radar5

 


Radarům nerozumějíce, obavy majíce, rozhodly se osobnosti českého kulturního a vědeckého světa apelovat na samotného presidenta republiky a další představitele politického života, by radaru nedopouštěli a referendum nemeškali vyhlásit, neb jedině obyvatelé této země mohou vědět, co takový radar obnáší. Vzhledem k tomu, že si jedním dechem stěžují na nedostatek informací, je tento požadavek značně diskutabilní. Jak může o něčem rozhodovat někdo, o dané věci ničehož netuší?

Cit.:

Dosavadní vývoj nás však nepřesvědčil, že občané České republiky jsou bráni jako jedna z rozhodujících stran a dokonce jim v této věci ani není prostřednictvím veřejnoprávních médií poskytován dostatek relevantních a pravdivých informací

Dokonce i žurnalisté čeští, zaklínajíce se svatým Googlem tvrdí, že informací se jim nedostává a pilně při tom kritizují vládu a americké imperialisty, že za zády našimi jednají, informace tají a vůbec na nás šijou nějakou boudu. Což o to, historicky je ta česká paranoia celkem pochopitelná, leč v současné situaci málo platná.

Co si tedy má počít lid český, když ani osobnosti ba dokonce ani žurnalisté informací postrádají a nalézt nemohou?

Nuž chopme se myši a vydejme se na exkurzi po internetu .

Základní informace o radaru

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=8763

O jaký typ radaru půjde?

Bude se jednat o radar typu X-band, který využívá velmi přesně zamířený paprsek. Ten si lze představit jako kužel světla baterky o úhlovém rozsahu 13 stupňů. Radar bude po většinu času v pasivním stavu a bude aktivován v případě, že americké družice včasné výstrahy zjistí vystřelení nepřátelské rakety. Následně bude radar sloužit ke sledování dráhy nepřátelské rakety, proti které bude navádět interceptor (antiraketu) vystřelený ze základny, jejíž umístění se předpokládá na území Polska. Zařízení je schopné sledovat a rozeznat velmi malé objekty na vzdálenosti až několika tisíc kilometrů i mimo zemskou atmosféru.

Jak velká bude radarová stanice, kde bude stát a kolik osob se bude podílet na její obsluze?

Radar by byl umístěn na základně o rozloze přibližně 30 hektarů. Provoz a ochranu stanoviště by zajišťovalo 150 odborníků americké armády.

Co to je "pulzní výkon radaru" a je pravda, že výkon toho českého by byl 1000 MW?

Pulzní, neboli impulsní výkon je udáván u impulsních radiolokátorů, kdy radiolokátor nevyzařuje elektromagnetickou energii nepřetržitě, ale v podobě krátkých impulsů. Impulsní činnost vysílače umožňuje hromadit energii z napájecích zdrojů během intervalů mezi impulsy a nahromaděnou energii vyzářit během impulsu. Impulsní výkon je tedy výkon vyzářený radiolokátorem během jediného impulsu. Impulsní výkon možného "českého" radiolokátoru je podstatně nižší a pohybuje se řádově v desítkách MW.

Bude radar napájen vlastní elektrárnou s jaderným reaktorem?

Ve spojitosti s radarovou stanicí nebude použita absolutně žádná jaderná energie. Stanice bude napojena na běžnou rozvodnou síť a bude mít zálohový zdroj energie, jako mají např. běžně nemocnice, významné budovy, vodárny, metro atd. Předpokládaná potřeba energie k napájení radaru je cca 1,2 MW, k pokrytí celé základny asi 4 MW. Vše bude záležet na konkrétních parametrech definovaných americkou stranou. Celkový odběr radarového stanoviště ale bude srovnatelný například se spotřebou sportovního areálu.

Hrozí v případě sestřelení rakety pád úlomků na teritorium ČR?

Interceptor (antiraketa) zasahuje balistickou raketu mimo atmosféru a úlomky při svém pádu k zemi v atmosféře shoří. Na zem dopadne maximálně 5% velmi drobných úlomků, ale dopadnou přibližně do oblasti, na kterou mířila útočící raketa. Je vždy lepší být zasažen malým množstvím úlomků, než celou raketou.

Bude mít radar vliv na fungování mobilních telefonů, či televizních vysílačů?

Nebude mít žádný vliv. Radar vysílá na zcela odlišné frekvenci, proto nemůže příjem signálu do rádiových a televizních přijímačů či mobilních telefonů rušit

.atd.

Radar pod lupou

http://www.army.cz/images/id_8001_9000/8756/10-13.pdf

Generálporučík Henry A. "Trey" Obering III, ředitel Agentury pro raketovou obranu USA(duben 2007)

Plán na realizaci evropského pilíře protiraketové obrany, aktuální informace pro Českou republiku


Chronologie vývoje projektu radarové obrany USA

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=8781

Usnesení vlády ČR ze dne 28.března

http://www.army.cz/files/8755/usnesen__322_2007.doc

Průběh dosavadních jednání mezi ČR a USA k otázce protiraketové obrany

http://www.army.cz/scripts/detail.php?id=8782

A má-li někdo obavy o vlivu radaru na zdraví obyvatel, pak cituji celé:

Vliv radaru na zdraví a životní prostředí

”

Může radar způsobit zdravotní problémy?

Vybudování stanoviště protiraketové obrany na našem území je možné pouze za dodržení všech českých hygienických, ekologických a zdravotních předpisů, což americká strana plně akceptuje. Je důležité zdůraznit, že radar bude většinu času vypnutý. Během této doby samozřejmě nebude vyzařovat žádné elektromagnetické záření, a tudíž nebude zdraví škodlivý. Zařízení bude v provozu pouze během zkoušek a v případě ohrožení ­ tedy poté, co získá od družic včasné výstrahy informace o odpálení nepřátelské střely. Co se týče zdravotních rizik v okamžiku zapnutí zařízení ­ elektromagnetické záření může způsobit ohřívání tkání s horším krevním oběhem (např. oči) ­ ale pouze u osob, které se pohybují v bezprostřední blízkosti zařízení. Existuje zdravotní studie pro již vybudované radary tohoto typu.

Ovlivní radar naše životní prostředí?

Vybudování stanoviště protiraketové obrany na našem území je možné pouze za dodržení všech českých hygienických, ekologických a zdravotních předpisů, což americká strana plně akceptuje. Radar nikdy nebude mířit na zem nebo vodní hladinu a bude v provozu jen během testů a během případného raketového útoku. Byla provedena rozsáhlá zdravotní a bezpečností studie u již existujících radarů tohoto typu ve Spojených státech. Ta je k dispozici ve zprávě o dopadu protiraketové obrany na životní prostředí, která je v angličtině umístěná na webových stránkách Protiraketové agentury USA. Zároveň pracuje Ministerstvo obrany na překladu a stručném výtahu z tohoto materiálu. Ten bude zveřejněn a posouzen odborníky na tuto oblast z ČR.

A k tomu i poznámky MUDr. Peter Bednarčíka, Fakulta vojenského zdravotnictví Univerzity obrany:
——————————
Když jsme se ptali přímo amerických představitelů na to, zda například dělali zdravotní studii působení tohoto radiolokátoru přímo na těch ostrovech, kde je v současné době instalován, tak ta odpověď byla spíš taková, jakože se spíš divil, proč by jsme to chtěli, protože dvacet let to tam je, když to zjednoduším, cirka čtyřicet tisíc lidí se tam za těch dvacet let v různě dlouhých dobách jaksi pohybuje, žije, existuje, studuje, tam jsou běžně školy, všechno možné, nad kterými jde ten paprsek, a nikdy nikdo nějakým způsobem nedokumentoval, že by došlo k zdravotnímu poškození.


Technicky a technologicky je zabezpečeno, aby ten paprsek směřoval prostě směrem vzhůru od roviny, od roviny té paraboly, to znamená nejnižší sklon, který lze dosáhnout, jsou dva stupně od roviny této paraboly, to znamená, že určité vzdálenosti od toho lokátoru bude ten paprsek v tak velké výšce, že nemůže dojít k žádné expozici obyvatelstva.

A vůbec ­ najděte si to celé na: http://www.army.cz/scripts/detail.php?pgid=1

Mít strach je normální, nebránit se útočníkovi však nikoli zásluha, nýbrž zbabělost. Před útokem nás neuchrání pacifismus, jen dobře zorganizovaná obrana, kterou už dnes žádný stát nemůže zorganizovat sám.

Proto jsme v NATO a z toho skutečně nějaké závazky vyplývají.

Na prvním místě pak ten, že se obrany aktivně zúčastníme.

Zuzana Chlumská

 





Komentáře

[1 Souhlaseje (AeroKarel: 14.07.2007, 00:49:38 - Mail - x)
bych jenom připodotkl, že tyto závazky nevycházejí z NATO, které se o podobných záležitostech bude dohadovat ještě dlouho. Ale nikde není řečeno, že spojenecká spolupráce ČR a USA je proti závazkům NATO. Jen jim (možná) předchází.

[2 Tak jsem tomu udělal (Šumavák: 14.07.2007, 01:31:51 - x)
letní sestřih....ty zasněžené stromy v červenci,tolik se zase neoteplilo, že?...ale nemám sílu(zatím) to přivést k dokonalosti.Takže to záhlaví má fixní šířku, tak mi to prosím nenatahujte nějakými odkazy... :-)))

[3 Az na to (Roj: 14.07.2007, 01:50:00 - odkaz - x)
ze branit se nesmyslne a neucinne je jeste vetsi hovadina, nez se nebranit vubec.

[4 2 Šumavák (PeS: 14.07.2007, 06:12:55 - x)
dobré ráno - skoro jsem se lek... Tu změnu zavedeného loga bych skoro chápal jako zajímavý, odvážný až neotřelý nápad. Asi jsem příliš konzervativní...

[5 díky za osvětu - (divana: 14.07.2007, 06:16:49 - x)
a referendum? to už tu bylo k eu a víme, jak to dopadlo a kde jsme....

[6 Putin si to nemyslí (Rpu?: 14.07.2007, 06:26:55 - x)
a dá se předpokládat, že má určitě lepší informace.

Pokud někdo přehlédl, tak Al-Kajda vyhrožuje Íránu válkou ... a brousí si zuby na jejich jaderná zařízení ... A Izrael pořádá rozsáhlá vojenská cvičení a připravuje se na válku ... klidné doby nás věru nečekají ...

[7 To byla, samozřejmě, odpověď na Rojovu poznámku. (Rpu?: 14.07.2007, 06:38:30 - x)

[8 trochu mimo - (divana: 14.07.2007, 07:07:58 - odkaz - x)
Sprej nesoucí rakovinu je dál v prodeji. barvivo do levných salámů....
zatímco se \"preventivně\" likviduje drůbež - zdravá -

[9 divano, (Rpu?: 14.07.2007, 07:28:23 - x)
levné salámy nejím - nejsem kůrovec, ani červotoč. Tuhle manžel, nedopatřením, koupil \"údajně\" debrecínské párky z levnější kategorie - to už jsem fakt měla pocit, že se mi z huby sypou piliny. Nesprejuju zásadně - jak by k tomu ten můj chlupatej zvěřinec přišel...Mimochodem, alergici vědí, že máchat prádlo v aviváži je nejsnažší způsob jak si vykoledovat záchvat alergie....
No a mrtvá slepice, chřipku nedostane, to dá rozum. Jen mě tak napadá, jestli ta \"prevence\" není dobře honorovaná...

[10 \"Putin si to nemysli..a ma lepsi informace\" (Bavorak Vasek: 14.07.2007, 07:43:14 - x)
tak to urcite ano, Rpu? ! Jako byvaly kagebak a dnesni nejmocnejsi muz Ruska je ma zcela jiste, a proto se divim, ze jej system obrany, doplneny o jeden radar v Cesku tolik rozciluje, kdyz musi hlavne presne vedet kolik tisic raket je schopno z ruskeho uzemi vzletnout. Ze by se bal, ze by mozna -kdyz radar v Cesku a rakety v Polsku budou fungovat a trefi se- o deset z nich prisel? Myslim ze se tim jaderny overkill snizi tak nanejvys o setiny procent.

[11 Roji (martin TT: 14.07.2007, 07:55:36 - Mail - x)
tvůj blog je zajímavý - tedy aspoň pro mě.

S jednovětým výkřikem se dá i souhlasit, jen bych si rád přečetl místo \"nesmyslné a neúčinné\" obrany něco o té smyslné a účinné. Tedy jak?

[12 Bavoráku Vašku, (Rpu?: 14.07.2007, 08:00:33 - x)
protože ho nemá \"pod palcem\" - což by v Azerbejdžánu měl...

[13 OT - nějak jsem (Foundryman: 14.07.2007, 09:38:32 - x)
nebyl probuzenej, takže pastuji zespoda - v MfD je velký rozhovor se Sokolem obsahující asi nejlepší a nejvěcnější rozbor případu Krejčíř, jaký jsem až dosud četl.
Sokol se ptá, proč se spustila monstrakce a proč nebyl Krejčíř prostě souzen v nepřítomnosti. Jako odsouzený by byl při případném vydávacím řízení v daleko nevýhodnější pozici než jako pouze obviněný.

[14 Foundry, (Rpu?: 14.07.2007, 10:25:24 - x)
nejspíš \"se nechtělo\".....

[15 Takže...... (Rpu?: 14.07.2007, 10:48:38 - x)
10:02 - Ruský prezident Vladimir Putin podle agentury Reuters podepsal dekret o ukončení ruské účasti na smlouvě o konvenčních ozbrojených silách v Evropě (CFE). (novinky)

[16 Rusko odstoupilo od smlouvy omezující zbrojení. (Rpu?: 14.07.2007, 10:54:26 - odkaz - x)
Smlouvu podepsalo 22 států Severoatlantické aliance a Varšavské smlouvy v roce 1990. Počítala s omezením bojových tanků, těžkého dělostřelectva, bojového letectva a vrtulníků v evropském prostoru. V dodatcích se signatáři zavázali k postupnému snížení počtu vojáků.

Ruský prezident odstoupením od smlouvy splnil hrozbu, kterou poprvé nahlas vyslovil na konci dubna ve výročním projevu k ruským poslancům. Tehdy navrhl uvalit na plnění podmínek CFE moratorium, neboť západní partneři Ruska prý podmínky smlouvy neplní a odmítli ratifikovat modifikovanou dohodu podepsanou roku 1999.

Moskvě se nelíbí rozšiřování NATO v Evropě o bývalé země socialistického bloku i někdejšího Sovětského svazu.....

[17 Ahoj! Ufff, a já zase mizím... (Šumavák: 14.07.2007, 10:54:50 - x)

[18 (Roj: 14.07.2007, 11:05:24 - odkaz - x)
Martine TT, to byla reakce na jednu demagogickou vetu z clanku zde :-)

Ano, JAK TEDA? Tot otazka. A netvrdim, ze to vim. Jen povazuju za nerozumne napriklad: Zhorsit si vztahy s Ruskem, ktere, at se nam to libi nebo ne, je stale svetovou mocnosti s nezanedbatelnym vlivem v arabskem svete.
To, ze vtrhnuti do Iraku byl nejen zlocin, ale i krajne debilni cin, je jasne, ale prusvih, ktery to zpusobilo, je ted nenapravitelny a nevim, co s tim. Reseni by bylo mit stroj casu a octrelit Bushe nejpozdeji hned potom, co se ujal uradu.
A pak je jeste milion dalsich reseni, o kterych nevime, protoze nemame dost informaci. Ale ktere nedaji vydelat nekolika lobistum pro zbrojni firmy.

S tim radarem je to jako s prazskou olimpyjadou. Neni dulezity cil, ale cesta, na ni se presunou prachy spravnym smerem. Kecy o bezpecnosti (popr. \"narodni prestizi\") jsou prave jen kecy. Ale lidi je bastej.

Jezis sorry, ze to bylo tak dlouhy :-)

[19 To Dana (František I.: 14.07.2007, 11:15:48 - x)
Myslím, že stříkat ořešák je hloupost. Navíc je tento stromek poměrně citlivý, takže ho spíše popálíš, než ocháníš. Pokud ovšem poctivě odstraníš napodzim listí , spálíš ho a postříkáš půdu pod stromem nějakým insekticidem např. Karate apod., budeš mít velkou šanci,že se ti tam vlnovník neobjeví. Radí i na jaře před narašením ovázat kmen lepovým pásem. To jsem nezkoušel. U vína mi stačí použít oblíbený mix sulikol, kuprikol. Ač je to proti něčemu úplně jinímu, dost obstojně to působí i na vlnovníka. Z listů ho sice neodstraní, ale nešíří se.
Rputi, díky za informace o radaru. Byl jsem líny si je hledat a dnes se o něm zrovínka budu asi hádat. Normálně bych si asi argumenty vymyslel, což dělají jeho odpůrci pohustu také, ale takto budu mít při nadávkách neznajícím alespoň dobrý pocit.

[20 To Rpu (František I.: 14.07.2007, 11:27:24 - x)
Máte lidičky, co jste chtěli. Chcete dělnicky laciné měkké salámky, točeňáky či špekáčky? Tak trpte. Jen upozorňuji, že tzv. tučný výřez bez kůže (cca.60-80% tuku) stojí kolem 30 Kč a vepřový baader 25,- Kč. Libový výřez kolem 35-45 Kč podle množství. To nemluvím o nákladech na obaly, mzdy, vodu, energie, dopravu a administrativní úkony(tedy především úplatky pro nákupčí). Proto se nedivte, že jsem vyvinul točeňák, ve kterém je na 100 kg výrobku celých sedm kg libového masa. Kupodivu se to jíst, opékat, aniž by vytekl, a nedá se namazat na chleba. Už se objevil v jednom řetězci a prý šel nadračku. Nicméně mi za to ještě nezaplatili...

[21 Jeste me zaujalo (Roj: 14.07.2007, 11:30:09 - odkaz - x)
jak vsichni berou informace z Army.cz jako duveryhodne:-)
Po vsech tech aferach z T72, plotem okolo letiste, L159, zradlem kupovanym za nejvyssi ceny...

Obvykle je cerpat z nezavislejsich zdroju, to jen kdyby nekdo nevedel :-)

[22 2 František I. (PeS: 14.07.2007, 11:38:13 - x)
Z tý předposlední věty Ti jedno nedá vypadlo... Před slovem jíst... Zbytku celkem věřím. Ještě, kdybys mi poradil, kde se dají sehnat měkké salámky, točeňáky a špekáčky, které sice nejsou dělnicky levné, zato však jedlé a stravitelné. A které toho masa, tedy svaloviny, obsahují poněkud více, než 7%...

[23 2 Roj (PeS: 14.07.2007, 11:45:37 - x)
Demagogií na svých stránkách spíše hýříte Vy, ale to je Váš problém...
Ad: \"To, ze vtrhnuti do Iraku byl nejen zlocin, ale i krajne debilni cin, je jasne\" - jasné je to jedině pacifistům Vašeho formátu, těm je ostatně jasné vše a dávno předem. Takže je zbytečné o čemkoli diskutovat...

[24 Fajn Roji, (Rpu?: 14.07.2007, 11:47:28 - x)
stačí Vám jako nezávislý zdroj Putin?
Prohlásit zprávy a-priori za lživé, tak nám skutečně žádné nezbudou.
A konec konců, jednání ještě zdaleka nejsou u konce a Putin už vypověděl smlouvu. Že bychom rovnou požádali o spřátelenou pomoc, abychom vztahy s Ruskem dále nezhoršovali...?

[25 Roji (martin TT: 14.07.2007, 12:02:53 - Mail - x)
moc dlouhé to nebylo, ale rada žádná. Se strojem času lze přemýšlet o smyslu listopadu 1989, ukvapeném a zločinném opouštění a rozpouštění Varšavské smlouvy apod.

Jedno anglické přísloví mluví o koláči, který nelze současně mít a jíst. Chceme být kamarádi na západ i na východ, chceme mít obranu i zrušit armádu, chceme mít levné rohlíky, ale vysoké výkupní ceny zrní, chceme dokonalý okruh kolem Prahy, ale aby vedl někde hodně daleko od nás.

Debaty skončí výbuchem v brněnském obchodňáku!

[26 Lhal jsem (Roj: 14.07.2007, 12:04:14 - odkaz - x)
Vtrhnuti do iraku bylo super, vsechny ZHN, kterych tam byly cele lany, jsou dnes bezpecne zniceny. Alkajda, ktera tam rejdila v kazde vesnici, je odtamtud vyhnana daleko do oceanu.
A Iran? Ten se driv Iraku nebal, ale ted je z nej podelany strachy a jakekoli velmocenske ambice splachl do Zalivu.
A vsichni na Zapade slavi velke vitezstvi v Iraku, zpivaji pateticke pisne a Bushovi vyjimecne povoli i treti kandidaturu. Obyvatelstvo v Iraku stavi pomniky skvelym Americanum a Evropanum.
PeSi, do smrti dobry, pryc s pacifismem, never tem skarohlidum, co tvrdi, ze tam nekdy byli. Lzou!

Putin taky urcite lhal a zadnou smlouvu ve skutecnosti nevypovedel. A nas radar se mu libi! :-)

[27 Dobré poledne vespolek! Tak Vás zase po týdnu \"doháním\"... (Loki_F: 14.07.2007, 12:12:25 - x)
a žasnu, jak pilně jste komentovali! };D)) Jen chvíli jsem stál opodál...

Nemohu si odpustit dodatečnou informaci, trochu s pýchou a trochu proto, že Lucii znáte:
V pondělí 9.7.2007, Lucie navlečena do taláru a s kvadrátkem na čupřině řekla své \"Slibuji!\" nad insignií svojí alma mater, přijala z rukou děkana diplom a Diploma supplement label a stala se osobou oprávněnou používat titul Ing.
Mocně jsme to zapili (ale nebyl to důvod mé nepřítomnosti zde).

Schumi - gratuluji Ti ke Tvému rozhodnutí - zkusit se má všechno!
Budeš-li trpělivý, přísný, v pravý čas tvrdohlavý a/nebo asertivní, nebudeš se míchat do domácích prací, ve vhodných chvílích prokážeš nezdolnou tvrdost a něžnost, tak za takových 20 let, budeš mít perfektně vycvičenou ŽD (životní družku), kterou se ji nevyplatí házet přes palubu, kvůlivá nějakému nevycvičenému dvacetiletému střevu, na jehož výcvik již rozhodně nebudeš mít dost sil nebo trpělivosti... };D)

ad radary - v naší vlasti je několik míst, kde byly instalovány velmi výkonné radary, které po desítky let byly v provozu ve dne v noci, zamířené přímo do kuchyně zlých imperialistů. Následky jejich působení by bylo možno studovat přímo v terénu, tedy našly-li by se jaké.
Jedno takové místo je na kopci poblíž archeologicky významné lokality Knovíz, kde baterie radarů byla zaměřena na sever, západ i jih, mj. přímo PŘES město Slaný... A ne jen tak ledajakých radarů!
Chtěl-li by někdo zjišťovat následky přímo v terénu, tak tam je to správné místo. K tehdejší výstavbě si nikdo nedovolil ani pípnout. Jak praví klasik: Ó tempora, ó mores...
Dnes, když se to může, vyjadřuje se k radarům každý, kdo má díru do análu. };D))

[28 Pesi (František I.: 14.07.2007, 12:17:15 - x)
Od té doby, co pan nyní nejvyšší myslivec nechal v rámci přibližování se k EU zlikvidovat více než 500 drobných a středních výrobců, s tím budeš mít problémy. Obzvlášťě v Praze. I Otec a synek Dolejších z Davle jsou dosti poplatní všeobecnému trendu. (Jedl jsem nedavno jejich výrobky na recepci v hotelu Don Giovani a dosti jsem se usmíval.) Doporučuji nejsnadnější cestu-zvyknout si. Bohužel platí pravidlo:Trh vyřeší vše. Díky řetězcům je tu poptávka po laciném zboží. Až bude poptávka po kvalitním zboží a ubyde státní veterinární buzerace, snad se i těch dobrých a kvalitních výrobků dočkáš. (Já to bohužel vidím dost černě.) S těmi výpadky textu se omlouvám. Občas píši pomaleji než myslím a nerad po sobě čtu. Takže nějaké slovíčko vypadne.

[29 Děkuji (PeS: 14.07.2007, 12:19:56 - x)
za typickou odpověď - navíc nevím, že bychom si tykali. Tímto končím jakoukoli další debatu.

[30 Radary u Knovize (Roj: 14.07.2007, 12:20:05 - odkaz - x)
Kolik mely impulsni vykon? Kolik ruskych magnetronu v nich bylo? Ctyri? Pet? - tak to melo skoro desetinu vykonu \"ceskeho\" XBR :-)
Pokud teda veris milosrdnym, hodne pri zemi drzenym udajum z army.cz.

Diru do analu mam, tak mi treba never. A ty?

[31 PeSi (Roj: 14.07.2007, 12:24:30 - odkaz - x)
Prominte, myslel jsem, ze vam udelam radost. :-) Do smrti dobry!

[32 Loki, vyřiď Lucii naši upřímnou gratulaci!!!! (Rpu?: 14.07.2007, 12:24:49 - x)

Františku, s uzeninami jsem to vyřešila jednoduše - prostě je nejím, neb mi nechutnaj. Leda od spřáteleného řezníka nebo od Tebe:))

[33 > Roj: Nepamatuji si, že bychom spolu husy pásli... (Loki_F: 14.07.2007, 12:32:21 - x)
Takž nemáme ani ten nejmenší důvod si tykat... já navíc ani chuť!

A protože, jak se zdá, Vaše informace jsou bez kazu a zvíci encyklopedie, Vaše názory nezvratné, není důvod nosit mé dřevo do Vašeho lesa... };D)))
Připojuji se k PeS(ovi).

[34 Rputi vyřídím! Děkuji za ni! (Loki_F: 14.07.2007, 12:35:52 - x)
Teď zrovna splavuje Vltavu někdo v okolí Českého Krumlova a užívá si posledního měsíce prázdnin... };D))

[35 2 Loki_F (PeS: 14.07.2007, 12:36:41 - x)
Takže moc blahopřeju. No, další generace pozvolna dorůstá. Doufám, že po Tobě zdědila dostatek kritického myšlení a dostatek nadhledu - a ať jí to vydrží.

[36 Na psovi probíhá souboj komentátorů (doxa: 14.07.2007, 12:50:11 - Mail - odkaz - x)
tak co myslíte? Bolívie nebo Čína?

[37 To Rpu (František I.: 14.07.2007, 12:51:15 - x)
Díky..

[38 2 doxa (PeS: 14.07.2007, 12:53:08 - x)
To už tam jednou bylo... Včetně řešení...

[39 Díky, PeS(i). To doufám také, (Loki_F: 14.07.2007, 13:18:11 - x)
naštěstí se několikrát ocitla také v tomto našem kruhu při setkáních u Vodičky a v Bílovicích, proto i Vaše působení ji nutně ovlivnilo...
Dokonce natolik, že naposledy již přesvědčovala Rputinu ratolest, o tom, že s těmi \"starými páprdy\" se občas dá i mluvit a dokonce, že mají někdy také pravdu...
Vzpoměň jak z toho měla Rpuť oči \"navrch hlavy\", když se dozvěděla, že opakování takové akce je žádoucí a vítané... };D)))

[40 2 Loki_F (PeS: 14.07.2007, 13:27:31 - x)
Tak možná také přiskotačí na příštího Vodičku - doufám, žes zaregistroval - kde tím pádem bude další důvod k blahopřání. Už má představu o budoucím působišti? Nebo je ten Ing. jen předstupeň k dalším stupňům akademické dráhy?

[41 Pro otrlé, (AeroKarel: 14.07.2007, 13:29:22 - Mail - odkaz - x)
že je blbá není nic nového, ale takhle blbá ........
A vůbec se tím netají, ať všichni vidí.

[42 Něco z klasika (dvd: 14.07.2007, 13:30:01 - x)
Nepřipraveni, bez vůle a slabí
S nadějí jdeme jedinou
Že ironický osud šetři baby
Když muži v boji zahynou

[43 PeS(i), koketovala s tím, protože (Loki_F: 14.07.2007, 13:35:15 - x)
dostala nabídku ne interní doktoranturu... Ale zatrhl jsem to (pečlivým nenuceným přesvědčováním po kapkách...). Nejprve praxe v blátě a mezi lidmi - to je základ, ať ukáže, co v ní doopravdy je... Potom už cokoli.

[44 > Loki_F (Roj: 14.07.2007, 13:38:39 - odkaz - x)
Omlouvam, se, jsem zvykly na internetu tykat, mam to z doby, kdy si na nem tykali vsichni (a vsichni ctyri se osobne znali). A na ty vase vykaci novoty si asi nikdy nezVyknu.

Ale nijaxe nebranim tomu, aby si se mnou kdokoliv povykal. Muzem si na to klidne i pripit!

Sice nepovazuju vyzvu \"husy jsme spolu nepasli\" za ten nejstastnejsi zpusob k takto intimnimu sblizeni, ale at je po Vasem.

Toz Loki_F a PeSi, na vykani! :-)

[45 AeroKarle, (Rpu?: 14.07.2007, 13:43:12 - x)
vono je to těžký - včera na Lidovkách (teď to nemůžu najít) povykoval redaktorskej, že ať si zkusíme najít o radaru na Googlu a jelikož tam nic není, tak je to jasný - je to utajovaný. A bodejť by si to uměla najít Fišerová, když to neumí ani redaktor ...:))

[46 Ahoj! Dovoli bych si k tématu (Šumavák: 14.07.2007, 13:49:55 - x)
jeden \"Rputí\" axiom:

\" Chceš-li být mostem mezi dvěma stranami, nesmíš se divit, že po tobě budou šlapat z obou stran!\"

[47 Co Vás překvapuje na Táně? (Honza ze Žižkova: 14.07.2007, 13:51:15 - x)
Od té doby, co si nechala na letáky do senátu natisknout podporu od KSČM (všichni proti ODS), už mě na ní nic překvapit nemůže.

[48 Loki_F, ahoj! Už u Krumlova? (Šumavák: 14.07.2007, 13:51:25 - x)
no to to teda u mě prošvihla! :-))

[49 2 dvd (PeS: 14.07.2007, 13:54:14 - x)
Hele, nechceš náhodou ocitovat i jiného klasika? Konkrétně jeho tzv. první větu? (jistě víš, nač narážím...)
No a když už jsme u těch klasiků - Catovi staršímu se prý v senátu také často smáli, když končil své řeči \"Ceterum autem censeo, Carthaginem esse delendam!\" Až mu dal vývoj za pravdu.
A já si živě představuji, jak by to dopadalo dnes. Jak by mnozí významní pacifisté okamžitě začali žvanit o nutnosti pochopit tuto svébytnou kulturu a chápat a tolerovat etnická specifika, jako jsou oběti dětí apod. A jak se kartaginská kultura musí nutně bránit cizácké kultuře římské...

[50 2 Loki_F (PeS: 14.07.2007, 14:01:04 - x)
no, snad jsi rozhodl správně. Praxe v blátě je dobrá věc, ale ta se dá dělat leckde a leckdy. A aspoň u nás ta doktorantura poskytuje o dost širší možnosti. A pokud je \"našlápnuto\" mělo by se pokračovat. Ale opakuji, takhle je to u nás. V jinejch oborech to může být i jinak.
Já bych se spíš bál zavalení papírama a umoření rutinou, kde na tu skutečnou praxi nějak nezbyde čas...

[51 Tak jsem nahlédl (Šumavák: 14.07.2007, 14:04:04 - x)
do toho Aerokarlova odkazu, a jsem upřímně otřesen tím, že by do brdských lesů měly vést dráty !!!!!

pokud vím, tak poslední neelektrifikové místo v ČR je nějaká bouda v Krkonoších.

[52 Apropo, Řím... (Loki_F: 14.07.2007, 14:19:24 - odkaz - x)
Zítra bude na RTL II ve 20:15 hod. vysílán druhý díl seriálu ROM z produkce HBO/BBC. (odkaz) Je to desetidílný seriál začínající návratem Caesara a jeho 13. legie z vítězného tažení do Galie, včetně toho slavného \"Jalea iacta est!\" Natočení stálo 100 mil. doláčů. Pokrývá prý celé období prvního císařství a konce republiky. Hodnocení velmi vysoké.
První díl jsem propil minulou neděli v předvečer promoce, ale zítra... Tož kdo může a má zájem...

[53 Šumaváku, přesně, prošvihli Tě... (Loki_F: 14.07.2007, 14:26:29 - x)
ale omlouvá je, že měli objednané vstupenky na dnešek na točnu v Krumlově...

PeS(i) to vše k tomu patří! Navíc ten její obor se celý odehrává na rozhraní bláta a vody... };D)))
Buď si jist, že budu nablízku. Naneštěstí je to ženská se vším všude... a proto je tam ten prvek nevypočitatelnosti (jako u klimatu) a s tím se nedá nic dělat.

[54 Ona je to vůbec rozkošná představa, (Rpu?: 14.07.2007, 14:34:51 - x)
že snad ve vojenským oujezdě svítěj svíčkama - i když všechno je možný. Za starejch socialistickejch časů tam bejvali sovětský rakeťáci....

[55 K iniciativě se připojili i známí akademici a umělci. !!! (Šumavák: 14.07.2007, 14:52:49 - odkaz - x)
To bude zřejmě nějaká pandemie, horší než ptačí chřipka !

[56 Jak se nejlépe odstraní pacifismus v nás? (Šumavák: 14.07.2007, 15:18:02 - odkaz - x)
čtením odkazu.
Reguluji. reguluješ, reguluje.... a reguluje.... a reguluje....

[57 Ceterum autem censeo (Honza ze Žižkova: 14.07.2007, 16:34:54 - x)
si vis pacem, para bellum.

[58 ježíšmerjá, lidi, čemu se tu divíte? (maYda: 14.07.2007, 16:38:49 - x)
Vždyť je to héééérečka a ještě k tomu postižená přesvědčením, že naplńuje ušlechtilé poslání.

[59 Šumaváku, tohle je ještě lepší. (Rpu?: 14.07.2007, 16:46:05 - odkaz - x)
\"... Výbor připomněl, že k chirurgické kastraci lze přistoupit jen na základě svobodného souhlasu dotčeného, což je podle něho stěží možné, je-li mu dáváno na výběr mezi kastrací a doživotním pobytem v psychiatrické léčebně....\"

Tak by mě zajímalo, jak se to má vlastně dělat...? Nutit je nesměj, přemlouvat je nesměj... A já bych chtěla vidět ouchylu, který se pro kastraci rozhodne svobodně a dobrovolně....

[60 no jo, maydo, (Rpu?: 14.07.2007, 17:01:21 - x)
jedna pitomá héérečka jaro nedělá:)), jen je těch užitečnejch idiotů nějak moc....

[61 trochu připomínek (severočech: 14.07.2007, 17:24:45 - x)
a) je snad jiný než impulsní radar? Princip radaru je příjem odraženého pulzu a z doby mezi jeho vysláním a příjmem se určuje vzdálenost cíle. Pokud by to vysílalo plynule, vůči jakém času by se to asi porovnávalo?
b) i když radar vysílá na jiném kmitočtu než televize a rádio či mobilní telefony, v důsledku nelinearity vstupních obvodů dotyčných zařízení, vzniká rušivý signál při dostatečné síle signálu z jiného kmitočtu na zmíněné nelinearitě TV či rádia. Předpokládám, že sami víte, co slyšíte z rádia, když vedle něj položíte mobil. To je právě ono.
c)prohlásit, že signál lze prostorově vymezit, je rovněž novinářská nekvalifikovanost. Jednak každá směrová anténa má tak zvaný hlavní paprskový svazek a vedlejší svazky (sice slabší, ale nejdou vyloučit) a jednak pokud bereme na vědomí, že se paprsek radaru odráží od cíle, tak se také odráží od čehokoliv jiného a to kromě zpátky k anténě i kamkoliv jinam. Čili v okolí radaru se to parsky jen hemží.
d) někteří bývalí vojáci z obsluh radarů potvrdí, že se na vojně dělaly pokusy s upečením myši v reflektoru. A ten neměl dosah 6 000 km takže byl výkonově slabší. Konec konců máte doma mikrovlnné trouby a upečete tam i bez soustřeďovací antény maso.
f) Myslím, že genetické změny se projevují až v další generaci a tak dlouho tento typ radaru není nikde na světe v provozu.

To jen ve stručnosti, hodně z toho se dá doložit rovnicemi nebo grafy. Čili nic není úplně levandulové ...
e)

[62 Severocechu, nech je (Roj: 14.07.2007, 17:38:58 - odkaz - x)
Oni maji svoje odkazy na army.cz
A hlavni si vsichni svorne maji z ceho dokazovat intelektualni prevahu :-)

My mame tu smulu, ze radarum rozumime. A nechceme ho.

[63 Severočechu, (Rpu?: 14.07.2007, 17:46:14 - x)
a obsluhu radaru jste si taky pekli? Já jen, že 150 upečenejch amíků by byla docela slušná mortalita ....:))

[64 Loki_F a ostatní- seriál Řím (doxa: 14.07.2007, 17:56:31 - Mail - odkaz - x)
jde i na české HBO.
Já už ho viděl a doporučuji!!!

[65 Myš? (Honza ze Žižkova: 14.07.2007, 17:59:26 - x)
Vy znáte někoho, kdo pekl u radaru myš? Není lepší špekáček? První jsem nezkoušel, druhý mi chutná.

[66 Radar a mikrovlnka (doxa: 14.07.2007, 18:19:58 - Mail - x)
Jednou jsem se sledoval amatérskou diskusi o možném bojovém nasazení MW radarů.
Zasaženým údajně zaživa opadává maso z kostí, jako když (prý) strčíte tuku do spuštěné mikrovlnky (kdyby nebyla na dvířkách pojistka).
Ovšem kdosi oponoval, žes souvislá linie takových radarů o délce pouhých 10 km by spotřebovala veškerou energii všech našich elektráren a že obrana je velice snadná - stačí, když útočníci budou před sebou tlačit drátěné pletivo (a na posádky tanků a automobilů to absolutně neúčinkuje)

[67 Konečně jsme si našel chvilku (Loki_F: 14.07.2007, 18:19:59 - x)
abych si prošel prezentace akademických oteplovačů, prezentovaných Moldanem, Metelkou, Kalvovou.
A nemohu se nepodělit, protože někde perly výrokové logiky oteplovačů skutečně stojí za to.
Pastnu Vám sem některé pro Vaše pobavení (jistě Šumavák promine, nepovažuji to za úplné plevelení.) Povšimněte si, prosím, také častého užívání čarovných (pojistných) slovíček - \"možná\", \"může\", \"nezanedbatelný\", \"dlouhodobý\", \"nejistý\"... však víte na co narážím. Ty prezentace stojí za to si projít... };D)

A) Jaroslava Kalvová
1) Klima se měnilo, mění a měnit bude, výkyvy klimatu mohou být větší, než tomu bylo v době přístrojových pozorování
2) Klimatický systém je velmi složitý nelineární systém
3) Klimatický systém je chaotický systém
4) Změny v klimatickém systému mohou probíhat velmi rychle
5) Člověk zasahuje do klimatického systému
6) Skleníkové plyny jednou do atmosféry uvolněné tam zůstávají dlouhou dobu
7) Odhady změn klimatu mají nezanedbatelný stupeň nejistoty - SRES scénáře, klimatické modely
8) Vždy se rozhodujeme za nejistoty
9) Lidská společnost je anomáliemi a extrémy klimatu stále více zranitelná
10) ??? Posadit na rozcestí a čekat????

A Ladislav Metelka to vylepšuje (použitím prezentace R.K. Pachauri (IPCC Chair) and Bubu Jallow (WG 1 ViceChair) Nairobi, 6 February 2007)

\"Zvyšování střední teploty klimatického systému je nepochybné. Je to zřejmé z napozorovaného růstu globálních průměrných troposférických teplot a teploty povrchu oceánu, výrazného
odtávání sněhové a ledové pokrývky a rostoucí úrovně hladiny oceánu.\"

\"Paleoklimatologické informace potvrzují, že oteplení v posledních 50 letech je neobvyklé v rámci nejméně posledních 1300 let. Polární oblasti byly naposledy dlouhodobě zřetelně teplejší než dnes před cca 125 000 lety, redukce objemu polárního ledu vedla tehdy k hladině oceánu asi o 4 až 6 m výše než dnes.\"

1) Většina pozorovaného zvýšení globálních průměrných teplot od poloviny 20. století je velmi pravděpodobně důsledkem pozorovaného nárůstu koncentrací antropogenních skleníkových plynů.

2) To je pokrok oproti závěru TAR že „většina pozorovaného zvýšení teplot za posledních 50 let je pravděpodobně důsledkem zvýšení koncentrací skleníkových plynů“.

3) Lidské vlivy jsou nyní rozpoznatelné i u dalších aspektů klimatu, včetně ohřevu oceánu, průměrných teplot nad kontinenty, teplotních extrémů a pole větru

\"Projekce budoucích změn klimatu:
1) Je velmi pravděpodobné, že četnost výskytu extrémně vysokých teplot, horkých vln a epizod intenzivních srážek bude nadále růst
2) Je pravděpodobné, že tropické cyklony budou intenzivnější, s vyššími maximy rychlosti větru a vydatnějšími srážkami. Menší je spolehlivost předpovědi poklesu jejich celkového počtu.
3) Dráhy extratropických bouří se posunou více k pólům, s odpovídajícími změnami charakteru větru, srážek a teplot.
4) Podle nejnovějších modelových simulací je velmi pravděpodobné, že cirkulace vody v Atlantiku (Meridional Overturning Circulation - MOC) se během 21. století zpomalí. Dlouhodobější změny jsou ale stále nejasné.
5) Teploty v Atlantiku by měly dále růst, jako důsledek oteplování vlivem rostoucích koncentrací skleníkových plynů.
6) Antropogenně podmíněné oteplování a růst hladiny oceánu budou pravděpodobně pokračovat několik staletí, i kdyby se podařilo koncentrace skleníkových plynů stabilizovat. Důvodem jsou časová měřítka procesů v klimatickém systému, vazby mezi nimi a stabilita řady skleníkových plynů v atmosféře.
7) Teploty vyšší než v předindustriálním období mohou přetrvávat i řadu staletí, což může vést k odtávání Grónského ledovce. To by mělo za následek růst hladiny oceánu až o 7 m (situace srovnatelná s obdobím před cca 125 000 lety).\"

Jen na okraj dodávám, aby k těmto prezentacím bylo přiloženo i časové měřítko, že zalednění Antarktidy (=> jižní polární čepička) trvá již 20 miliónů let a před tím byl jižní pól zaledněn ve svrchní karbonu a spodním permu tj. cca před 300 milióny let. To znamená, že naše planeta byla bez souvislého zalednění přes 270 miliónů let a náramně jí to prospívalo.
V průběhu tohoto období - od svrchního permu, přes celé mezozoikum, až do svrchího terciéru (= sp. neogénu = miocénu) na Zemi došlo k úžasnému rozvoji fauny a flóry.
Teprve v pliocénu před 2,8 milióny let se začala vytvářet severní polární ledová čepička, avšak...
Dokonce absolutně největšími živočichy na Zemi nebyli plazi (= dinosauři) ale savci - vodní dravec beliosaurus!
Teprve neoalpinské vrásnění, které zcela zásadně změnilo profil kontinentů, za vzniku v geologické historii rozsahem nevídaných pásemných horstev na všech kontinentech (zvýšení průměrné nadmořské kontinentální výšky z 200 m n.m. na 800 m n.m.), změnilo významně atmosférické proudění nad kontinenty a možnost vytvářet trvalé akumulace vody v pevném stavu. Jenže ne po celou tuto dobu!
Problém datování ledu je daleko složitější než u jakýchkoli jiných sedimentů. Ale to už je zase jiná historka.

[68 Rputi, (ptakopysk: 14.07.2007, 18:23:13 - x)
bacha, abys nebyla za intelektuála! Já osobně u radarů nebyl, já byl u pípáků, ale celkem vím, co obnáší sáhnout si na vodič mezi výkonným vysílačem a anténou, co to je projít mokrou trávou vedle anténního stožáru, když radista začne klafat morse, a dost bych severočechovi věřil. Dokonce beru jako fakt (ověřený statisticky), že obsluhám motajícím se kolem radarů a vysílačů se rodí převážně holky.
P.S. ta obsluha radaru nedřepí v ohnisku antény, takže se neupeče :o)

[69 Aha, takže pokud (Foundryman: 14.07.2007, 18:32:34 - x)
jsem to správně pochopil, radar nebrat kvůlivá báťuškově nasranosti.
My jsme si vlastně i za Protektorát mohli sami, když jsme provokativně stavěli bunkry a tím nasrali Hitlera.

[70 ptakopysku, (Rpu?: 14.07.2007, 18:40:26 - x)
pánbůh chraň - já holt jen nemám ráda plky o upečenejch myších a dokonce i věřím, že na bezprostřední obsluhu to vliv mít může. Ale pokud vím nebylo zaznamenáno, že by se Marshalových ostrovech rodily samé holky - to už by si nejspíš někdo všim ...:))
Já hlavně nemám ráda hysterie. A ze všeho nejvíc souhlasím dneska s Martinem - dovolím si pastnout:\"Jedno anglické přísloví mluví o koláči, který nelze současně mít a jíst. Chceme být kamarádi na západ i na východ, chceme mít obranu i zrušit armádu, chceme mít levné rohlíky, ale vysoké výkupní ceny zrní, chceme dokonalý okruh kolem Prahy, ale aby vedl někde hodně daleko od nás.\"

[71 Mládí se musí bouřit (doxa: 14.07.2007, 18:41:47 - Mail - x)
tak teď se bouří proti radaru (my jsme se proti raketám SS-20 bouřit nesměli)

[72 Foudry (ptakopysk: 14.07.2007, 18:47:47 - x)
v kostce máte pravdu. Já osobně jsem měl a stále mám určité výhrady proti přítomnosti cizích armád na tomto území, ale... ALE!!! když poslouchám argumenty PROTI radaru, tak začínám mít neodbytný dojem, že bude setsakra dobře, že tady ten radar bude stát. Neboť by se mohlo velmi snadno přihodit, že se dohodne báťuška s fuhrerem a guide du peuple a budeme předhozeni medvědovi výměnou za naftu, plyn, či něco podobného. Koneckonců nebylo by to poprvé...

[73 Foundry, (Rpu?: 14.07.2007, 18:48:59 - x)
nic nebrat! Nic, nikde a nikdy, protože my jsme maličký a nevinný a 300 let jsme trpěli a všichni nás utiskujou a když budem potichu, tak nás třeba i přehlídnou...:))

[74 ptakopysku, (Rpu?: 14.07.2007, 18:54:05 - x)
tak mi to nějak připomíná pradlenu mojí babičky - možno parafrázovat: \"S radarem blbě, bez radaru ještě hůř\". Radar sic Putina nasejří, ale dá si trochu bacha - bez radaru se ani nasejřit nepotřebuje....:)

[75 Ptakopysku, (Foundryman: 14.07.2007, 18:54:20 - x)
nastíněný scénář se mi jeví velice realistickým. Pokud budou dál blbnout s odmítáním jaderek (netýká se Francie), bude je mít prevoschoditělstvo z Moskvy na lopatě. Vymezení \"sfér zájmů\" výměnou za dodávky energií je pak lehce zdůvodnitelná prkotina. Nemluvě o \"míru pro naši generaci\".

[76 Ostatně, (Foundryman: 14.07.2007, 18:56:10 - x)
jak tak sleduju vývoj vůkol, řekl bych, že je záhodno zbrojit co to dá. A když nám sem někdo bude chtít dát obranný vercajky zadarmo, v žádném případě nepropadat nemístné upejpavosti.

[77 Rputi (ptakopysk: 14.07.2007, 18:57:39 - x)
on to plk nebude, ale bod, kde by mohlo dojít k \"pečení myšů\" bude uvnitř vojenského prostoru a předpokládám, že ani starostu z Holýšova by nenapadlo připlížit se během testů k radaru se štaflema, aby tam moh\' strčit palici a udělat si čerstvý smažený mozeček. Ale ta představa vypleštěnejch US mariňáků pozorujících připlešlýho dědka v mysliveckým, an se plíží ranní mlhou se štaflema na rameni pasekou VVP Brdy... ta je úžasná.
Jéžiš já blábolim. Že by dobře naložený utopenec s vychlazeným staropramenem byl halucinogenní?

[78 Na upečení myši (Foundryman: 14.07.2007, 18:59:44 - x)
není třeba radar. To hladce zvládne kterákoli trafačka, kterých je všude jak naseto. Nemluvě o drátech VVN.

[79 ptakopysku, (Rpu?: 14.07.2007, 19:03:34 - x)
jestli to nebude tím horkem:)) Ale představa je to úchvatná....:)))

[80 POZOR, POZOR - HLÁSÁNÍ!... (šakal: 14.07.2007, 19:11:51 - x)
...Právě se mi doma sesypal počítač, tak pokud mi bude chtít někdo něco vzkázat e-mailem, ať v nejbližších dnech počítá s tím, že jsem teď on-line jenom v práci.

Konec hlásání!

(7:- /)


[81 Tak jsem teď slezl (Šumavák: 14.07.2007, 20:01:00 - x)
s koně, pustil rádio a poslocghám uporornění, že senioři, kardiaci a atmatici nemají být na sluníčku déle než třicet minut, kvůli ozonové díře..... tak to jsem dneska s těma 5 hodinama pros...švihl.
Ale musím potvrdit - teplo tam je!

Foundry , jsi tu? Já mám zase angličanku... já se to snad ještě budu muset naučit! Mohu?

[82 No, jdu umejt ty bělouše, (Šumavák: 14.07.2007, 20:03:16 - x)
aby zase vypadali jako koně.

[83 Šumaváku, (Foundryman: 14.07.2007, 20:05:13 - x)
můžeš :-) je aspoň hezká?

[84 Šumaváku, (Nika: 14.07.2007, 20:18:09 - x)
perfektní banner !! Nezkoušel jste ho nabídnout ministerstvu ? :-))

[85 Šumaváku, (Nika: 14.07.2007, 20:19:32 - x)
perfektní banner !! Nezkoušel jste ho nabídnout ministerstvu ? :-))

[86 oops, (Nika: 14.07.2007, 20:22:22 - x)
trpasi mi nabídli podivnou obrazovku s odzbrojujícím dotazem : cheat ?
no a po návratu nová písmenka, a takhle to dopadlo...

[87 Šumaváku! Pouč ji o české pohostinnosti! (Loki_F: 14.07.2007, 20:24:18 - x)
Metody přizpůsobob podle aktuálních potřeb! };D))

[88 Vydedukoval jsem, (Foundryman: 14.07.2007, 21:20:51 - x)
že je to Holanďanka. V tom případě bych doporučil urychleně pořídit pivovarského valacha, normálního koně ti prosedne :-) Ony jsou tam dámy dobře živený :-)

[89 Nejen dámy! (Šumavák: 14.07.2007, 22:06:25 - x)
Oni jsou tam vůbec nějaký přerostlý a přemnožený!

[90 Foundry, aby si spletl Šumavák (Loki_F: 14.07.2007, 22:14:07 - x)
holanďanku s angličankou, to by musel být na šrot... což zjevně není!
Od holanďanky ruce pryč, jsou nacpaný slanečkama a plnotučným mlékem, které by se u nás vydávalo za smetanu v každém krámě i řetězci..., to je pak těžké pořízení! S tím Tvůj šritmacher nemůže držet krok.
V Holandsku jsem poprvé v životě viděl někoho jíst slaneka a zapíjet to tím mlíkem... };D)))
I když jak říká PeS: \"De gustibus...\"

[91 Britská policie (Šumavák: 14.07.2007, 22:15:35 - x)
uzavřela po celé zemi celkem 14 supermarketů Tesco .

\"Obchody byly dočasně uzavřeny kvůli zajištění bezpečí veřejnosti,\" dodala.

Nemohla by si z nich česká policie vzít příklad a zavřít třeba LIDL?

[92 2 Šumavák (PeS: 14.07.2007, 22:19:28 - x)
No jo - Holanďani, vandráci Evropy. Ty jsou všude... Jak je znám - a znám jich dost - chtělo by to vyjížďku předem naplánovat a na strategických místech umístit občerstvovací soudky piva. Asi by nebylo odmítnuto... Jeden velmi spřátelenej Holanďan slavil u nás šedesátiny, tak jsme mu dali šedesát různých flašek českého piva a byl nadšen!

[93 2 Loki_F (PeS: 14.07.2007, 22:25:29 - x)
No vony ty holandský naložený hérinky jsou něco jako jejich národní jídlo. Proto do nich zapichujou vlaječku a jsou nechutně drahý (leč dobrý). Ovšem zapíjet to mlíkem - no jedno vysvětlení bych měl, ale škoda hérinka...

[94 Foundry, z čeho jsi to vydedukoval? (Šumavák: 14.07.2007, 22:25:32 - x)
Podle Goooglu je ta e-mail adresa ze které píše na adrese:

Temple Court, 11 Queen Victoria Street
London EC4N 4TP Vereinigtes Königreich

I když , samozřejmě mohou mít pobočky kdekoliv.....

[95 PeS(i) už Tě někdy (Loki_F: 14.07.2007, 22:31:58 - x)
pozvalina slanečky? };D)

[96 PeS(i) já byl pozván, (Loki_F: 14.07.2007, 22:40:47 - x)
byl jsem u toho, viděl na vlastní oči. Herinky jsem zapíjel pivem (což zase uvádělo v úžas holanďany) protože to byly třetinky - na jeden hlt... Jim to mlíko k herinkovi nic nedělá, zatímco my bychom se z toho na tuty, totálně pos... };D)

[97 Šumaváku, (Foundryman: 14.07.2007, 22:48:50 - x)
to jméno je evidentně holandský, případně vlámský. A angličtina mi přijde ne zcela anglická :-)

[98 Má tam gramatický (Foundryman: 14.07.2007, 22:52:53 - x)
chyby, což ovšem nemusí nic znamenat, kolegovi běžně opravuju chyby v německých (!) mailech :-)

[99 Oooops! (Šumavák: 14.07.2007, 22:58:53 - odkaz - x)
Schädlicher als ein Geländewagen
Nicht nur Industrie und Verkehr machen dem Klima den Garaus, sondern auch vermeintlich ganz \"natürliche\" Dinge: Laut UNO-Studien ist die Viehhaltung für insgesamt 18 Prozent der Treibhausgase verantwortlich, besonders Kühe gelten als wahre Klimakiller. Jedes Tier rülpst und furzt pro Tag 300 bis 500 Liter Methangas aus - und das sei schädlicher als die tägliche CO2-Emission eines Geländewagens. Schon länger arbeiten Forscher an der Lösung des Problems, nun sagt auch die britische Regierung den Kuhflatulenzen den Kampf an.

Přeložím vám jen poslední větu:
Nyní vyhlásila také britská vláda boj kravskému prdění .

Pokračování v odkazu!
18% skleníkových plynů produkují krávy!
500 Litrů metanu denně!
4 gramy CO2 denně!
Krávy jsou největší vrazi klimatu!
Vědci budou , se státní podporou zkoumat, čím je krmit, aby ta 1,4 mld vrahů ovduší méně prděla!!!

PS
Jo a tak jsem zahlédl, že vyšla studie Komise EU, že domácnosti plýtvají elektrikou více než průmysl( nárůst spotřeby 10,8% , zatímco průmysl pouze 9,5%!!) a vyvodila z toho doporučení: úsporné zářivky, okamžitě vyměnit staré spotřebiče za nové, jedna televize pro domácnost, jedno rádio omezit DVBDsetboxy a přehrávače!

Holt jak se to s tím Tureckem zadrhává, je třeba hledat nové cesty odbytu, že?

[100 2 Loki_F (PeS: 14.07.2007, 22:58:57 - x)
Jo, jednou jsem byl pozván... Ale zvoucí byl rozumný člověk a pili jsme k tomu Amstel. IMHO to vůbec není špatný pivo, mně chutná víc, než Heinekken.

[101 Sladké mléko se k herinkům nehodí (doxa: 14.07.2007, 23:00:53 - Mail - x)
Ale zavináče rád zapíjím kyselým.

[102 doxo, pro mě by to (Loki_F: 14.07.2007, 23:05:40 - x)
bylo totéž...

PeS(i) já pil tu ředěnou bryndu v zeleném ...

[103 Doxo, (Foundryman: 14.07.2007, 23:07:16 - x)
nemáš náhodou oplechovanej pajšl? :-))

[104 A tady je to vyhrožování (Šumavák: 14.07.2007, 23:06:11 - odkaz - x)
domácnostem....

[105 2 Šumavák (PeS: 14.07.2007, 23:11:20 - x)
No, někdy za první republiky byl inzerován přístroj zvaný lapač prdů. Vzpomínám si, že luxusní model měl být v mosazném provedení a imitovat hru na trombón. No a kdo slyšel zvuky z typické švýcarské pastviny - tam je to samej zvonec. No tak u anglánů by z pastvin zněly trombóny. No a pokud by to náhodou někomu připomínalo andělské troubení a svolávání k poslednímu soudu, nebyl by daleko od pravdy. Za takovýhle blbnutí už si to lidstvo vyhynout zaslouží...

[106 Foundry, ten přístup (Šumavák: 14.07.2007, 23:24:45 - odkaz - x)
máš na firemním....

[107 To je ale hezké logo! :) (aTeo: 14.07.2007, 23:28:20 - odkaz - x)

[108 To víš, když umíš tak umíš! (Šumavák: 15.07.2007, 00:21:43 - x)
:-))))

[109 Vidím, že už zase aktivují aktivisti (jura-p: 15.07.2007, 02:24:20 - x)
Myslím, že by se měly zakázat ohniště. My, co jsme s nimi měli co do činění víme, že v jejich ohnisku se maso upeče dost rychle. A je li ohniště s vyšším výkonem, je nebezpečné ponožkám ještě víc jak metr za hranicí. Často ještě ve vzdálenosti více jak deset metrů je jeho zářivý výkon tak vysoký, že člověk může onemocnět z toho, jak je mu zepředu teplo a zezadu zima. A při neopatrném zacházení se oheň může nekontrolovaně rozšířit a způsobit požár. Ne nadarmo je kladení ohňů v lese zakázáno.
A herečka nás upozornila na další věc. Nejen do Brdů vedou dráty. A kdo je vlastně hlídá? Všude jsou nataženy dráty, často i pod napětím a ostraha žádná. Lze se spolehnout na jejich bezpečnost, když jsou jen tak nataženy ve vzduchu nebo obaleny malou vrstvou izolace zahrabány těsně pod povrchem? Jak dlouho budeme hazardovat tím, že lidská sídliště jsou dráty přímo protkána?

[110 A teď si uvědomuju, (jura-p: 15.07.2007, 02:30:45 - x)
že dráty jsou všude kolem mě i v mém vlastním bytě. A končí na živých kontaktech v zásuvkách. A každý z mé rodiny zcela libovolně může ty dráty prodloužit až na blízkost měřitelnou v decimetrech. Jen za stolem, co u něj právě sedím, je těch zásluvek asi deset!!! A všechny pod proudem a bez ostrahy.

[111 Co myslíte? (jura-p: 15.07.2007, 02:38:27 - odkaz - x)
Nevedly sem do Brd nakonec taky dráty? Koukněte na odkaz. To je v Brdech, nepletu-li se.

[112 A není tohle taky v Brdech? (jura-p: 15.07.2007, 02:48:29 - odkaz - x)
Že by i tam vedly dráty s elektřinou?

[113 Pěkné ráno! (Rpu?: 15.07.2007, 06:40:48 - x)
Šumaváku, to plýtvání se v Německu, jen co já vím, kritizuje už asi 15 let - a aby ne, když na elektriku jsou už i takový ptákoviny jako nože a otvíráky na konzervy. Jednak to lidi kupovali jako vzteklí a dvojak to normální už ani nebylo k dostání. Já jsem, svého času, kupovala spřátelené sousedce ruční mlejnek na mák, protože v Německu byl k dostání jen na elektriku.
Nešvar televize puštěné od rána do večera se (tu i tam) sice podařilo omezit dálkovým ovladačem, jenže televize i počítač v \"klidovém režimu\" žerou až 70% normální spotřeby!
Výrobci všeho možného se sice snaží snižovat spotřebu proudu i vody na minimum, ale i chudší rodiny chtějí mít myčku nebo sušičku, takže kupují ty starší z druhé ruky. Moje první myčka měla spotřebu 17ltr vody, ta současná polovinu.
Ovšem, když do toho šlápla slavná EK, tak je malér na obzoru ...

[114 2 jura-p (PeS: 15.07.2007, 08:05:58 - x)
Dobré ráno... To víš, musíš rozlišovat. Jakmile se jedná o sila bratrských raket Sovětského Svazu, je všechno úplně jinak. Mnohý dnešní protestující to tehdá nadšeně chválil a obhajoval. Ty rakety, nikoli ty radary kolem. O těch tehdá nepadlo ani slovo...

[115 PeSi, (Rpu?: 15.07.2007, 08:17:06 - x)
jak už jsem písala včera, jestli mě paměť neklame, tak u Mišova bejvali rakeťáci - a že by tam nějakej ten radar neměli....????

[116 Ježkovy voči - to je HOSIPO! (Rpu?: 15.07.2007, 08:18:59 - x)
Teprv teď mi to docvaklo - proč že si to vybrali amíci zrovna tam......:))))))))))))

[117 dobré ráno, (divana: 15.07.2007, 08:35:48 - x)
jenže rusáci měli mírové rakety!

[118 2 Rpuť (PeS: 15.07.2007, 08:47:27 - odkaz - x)
No vidíš... A ten zvláštní, jistě zcela přírodní útvar na snímku leží tak cca kilometr od Trokavce - nemohu se zbavit přesvědčení, že ušlechtilá snaha obyvatel Trokavce je vedena pouze a jedině touhou, tuto přírodní kuriozitu zanechat nedotčenou pro příští generace... Jen je mi divné, pokud si na ten útvar klikneš pro větší přiblížení a přepneš do turistických map, dozvíš se, že pro danou lokalitu není mapový podklad... A přitom spousta těch protestujících tvrdí, jak tam chodili na houby a pořádali turistické výlety... Asi se ty mapy právě předělávaj...
To víš, jde jim hlavně o ty houby a my, jako nadšený houbaři je musíme chápat... To už musí bejt houbařská vášeň, když tehdá za komančů v tý lokalitě za košík hub riskovali několik let kriminálu, zatímco kus vedle byly ty lesy volný... Ledaže by měli tehdá to správný prověření, to by vysvětlovalo ledacos...

[119 divano a mírové radary...:))) (Rpu?: 15.07.2007, 08:49:59 - x)
A my tam poblíž mívali chalupu. Takže mohu potvrdit, že krom alkoholické demence, se v okolí Mišova žádné známky degenerace nevyskytovaly, aniž snad zvýšený počet úmrtí na rakovinu, ba dokonce i ta televize tam šla docela normálně..:))

[120 PeSi, (Rpu?: 15.07.2007, 08:53:08 - x)
když se jelo od nás nahoru na Mišov, tak tam byli, takhle za smrčíčkama takový vrata tam stáli vždycky dva s kalašnikovama a tvářili se zavile.... ani prašivku!

[121 Rputi, (divana: 15.07.2007, 08:53:25 - x)
právě proto, že byly mírové :-)))

[122 2 divana (PeS: 15.07.2007, 08:55:39 - odkaz - x)
Ano... Docela jsem se tehdá bál, až nám ty mírový rakety začnou padat na hlavu v rámci internacionální bratrské pomoci. Vždyť přece dávná ruská taktika a strategie je v prvé řadě likvidovat spojence a teprve potom nepřítele, aby nepřítel nemohl náhodou využít spojenecké území. Taktika spálené země se tomu říkávalo a v tom byli Rusáci vždy mistry. Vždyť taky měli skvělé německé učitele...

[123 PeSi, (divana: 15.07.2007, 09:05:47 - x)
a mě by zajímalo, jestli ten ruský styl ti dnešní odpůrci nechtějí vidět nebo jsou placení nebo jsou tak navedení nebo sledují nějaké nám neznámé vyšší cíle?

[124 2 Rpuť (PeS: 15.07.2007, 09:06:35 - x)
A to byla jen ta první kontrola... Takovejch tam bylo víc... Mě kdysi dávno nahnali na cvičení k rakeťákům, aby se mi postarali na něco málo let o držhubu... A to jsme nebyli u Rusáků a ty kontroly tam byly nejméně 3 a jelo se důmyslnými oklikami... Něco o tom vím...

[125 Hic sunt leones radar (Rpu?: 15.07.2007, 09:08:54 - odkaz - x)

[126 2 divana (PeS: 15.07.2007, 09:12:13 - x)
Nevím... Mnoho z nich nezažilo 68. Mnozí další mají velice krátkou a selektivní paměť. A navíc, jak říkával Josef Goebbels, tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou.

[127 Ahoj! Tak na sluníčku (Šumavák: 15.07.2007, 09:17:55 - x)
to ukazuje 50,8°C a já jdu na kůň.Ty lidi furt nechtěj pochopit, že by bylo nejlepší, aby mi tu odevzdali peníze za ježdění a šli k vodě!

[128 Zarici mobily (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 09:20:06 - x)
Kdyz vidim, kde vsude lide sve zapnute mobily na tele nosi -a nektreri i vicero kusu- a hlavne jak s nimi telefonuji bez hands free sad a drzji jej primo u ucha, tak bych se nejdrive radarovych aktivistu zeptal, zda-li svuj mobil jiz deaktivovali, nebot ten je ozaruje i v miru a predkonfliktni dobe a to rozhodne vetsi intenzitou na kubicky centimetr jeho tkání.

Tak co, maji chut tahat sebou ty sve neodmyslitelne milacky? Pokud ano, muze jim ze zdravotniho hlediska kazdy radar v Brdech jedno, nebydli-li od nej jen par kilometru.

Kdyz mluvime o mobilech, musime se take podivat na pozemni vysilace mobilnich siti, ktere maji daleko vetsi vykony - oproti mobilu, ktery vysila vykonem priblizne od 0,3 az k pripustnym 2 Wattum, tak na stozarech vysila pry Wattu 50! Nektera sidliste jsou stozary prospikovana a o castem umisteni v blizkosti skol a na skolach uz ani nemluvim. A kvuli tomuto zatizezi zarenim ve skoro mikrovlnem rozsahu zatim lide na barikady nechodi (podle toho, co jsem kdy slysel). Jak podivny paradox.

Pro odpurce policejnich statu je treba jeste doplnit, ze se moderni mobilni telefony daji pry velmi lehce uzpusobit k odposlechu - instalaci maleho programku, ktery aktivuje funkci hands free pro vyuziti bezpecnostnimi sluzbami bez vedomi majitele - (diskutovano alespon v nemeckem a anglo-sasskem tisku v poslednich dvou tydnech - vcera to bylo poprve i v rozhlasovych zpravach bavorskeho rozhlasu).

Na Servus Kaiser.

Pres vsechno to, Vam vsem preji hezke proziti tech ocekavanych letnich dnu.

[129 Konflikty, spojenci a civiliste (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 09:29:51 - x)
K tomuto tematu doporucuji cetbu knihy \"Hovory na uteku\" od Bertolda Brechta.

Civilni obyvatestvo je nutne eliminovat, nebot stale nekde prekazi a brani rozvinuti poradnych vojenskych akci - byt tou akci je uz jen ustup.
A vest valku nejprve na uzemi spojence zvysuje sance na usetreni vlastniho uzemi v pripade, ze se udrzi konflikt v lokalnim meritku.

[130 2 Bavorak Vasek (PeS: 15.07.2007, 09:30:57 - x)
Pravda, můj známý, také zuřivý odpůrce radaru a jaderné energetiky, argumentující všemožným zářením, nosí ty mobily s oblibou dva, oba v kapse kalhot, pár centimetrů od koulí.
Já se mu kdysi snažil vysvětlit, že na rozdíl od elektrárny jaderné, klasická uhelná elektrárna chrlí do ovzduší tuny radioaktivního popílku denně... Je to marné, těmhle to nevysvětlíte. Oni mají svou pravdu a svůj černobílý svět!

[131 2 Bavorak Vasek (PeS: 15.07.2007, 09:36:19 - x)
Pozor na to - alespoň československá vojenská doktrína neznala slovo ústup. Na vojně se cvičila činnost vojáka při útoku a v obraně, nikdy ne za ústupu. Socialistický voják se buď nechal postřílet, nebo se maximálně přesunul do jiných, předem připravených pozic. Přesunul, nikoli stáhl... To je to samé, že na vojně se nikdy nekradlo, pouze přemísťovalo...

[132 2 PeS (dvd: 15.07.2007, 09:37:20 - x)
(a) S tím mapovým podkladem turistické mapy to platí všude. Když si se zvětšením \"poodjedeš\" (asi tak 2 kroky od maxima) tak tam standardní turistickou mapu dostaneš - včetně šrafování vojenského prostoru Jince.
(b) Houbaření v Brdech. V 80. letech se tam - mimo období cvičení - pořádaly dokonce houbařské výpravy. Pravda jen na soupisku pro prověřené příslušníky armády, vnitra atp. Takže když někdo říká jak tam chodil na houby tak zároveň říká co je zač.

[133 z jiného soudku, (divana: 15.07.2007, 09:44:37 - odkaz - x)
zastavení projektu vltavské cyklotrasy z hluboké nad vltavou dál. jedno z ekologických sdružení má námitky..
tak dálnici ne, cyklotrasu ne, tak co ano?

[134 divano, (Rpu?: 15.07.2007, 09:50:22 - x)
včera byli v TV - oni jsou popuzený, že se jich nikdo nezeptal, jestli to dovolej, tak se šprajcujou a že oni mají tu trasu jinudy. A že to jde někomu přes pozemek - tak to je ono, tím pádem se to zdrží ještě víc.....:(

[135 Hola, dobrý den vespolek! Vidíš to PeS(i), (Loki_F: 15.07.2007, 09:53:08 - x)
takový přirozeně inteligentní a navíc vysoce vzdělaný člověk jako ty také není zcela imunní k proagandě zelených lumíků. Co potom má dělat nebohý absolvent devítiletky, kterou ukončil i přes vícenásobné opakování některých ročníků ve třídě sedmé...
Radioaktivita popílku z hnědého uhlí je pověra, kterou kdysi pustil do ovzduší nějaký trotl z výrobny plynosilikátů v Kopistech, když se pro výrobu plynosilikátových cihel použilo jakési ostřivo, které mělo slušný zářivý výkon... Tato legenda o v noci svítících cihlách žije již po desítky let vlastním životem.

Jílová matrice uhlí má okolo 5-10 Bq/kg v průměru, okrajové hodnoty okolo mezi 70 -120 Bq/kg (specifické polohy o mocnosti 10 -15 cm, typické pro sedimentační hiáty (přeryvy) se snosem z oblasti sasko duryňské jednotky (pr nás = z Krušných hor). Mimochodem krušnohorské radioaktivní pozadí je v průměru 10x vyšší, lokálně 100x až 1000x... (a to nemluvím o rudních žilách)

[136 2 dvd (PeS: 15.07.2007, 09:59:11 - x)
s mapama díky za upřesnění - to jsem nevěděl (ale ten prostor je stejně vyšrafovaný...). Kdysi jsem hledal nějakou turistickou mapu okolí Zbirohu a na nějakém serveru jsem našel i podrobnější - ale už nevím kde.
S těma houbama jsem to věděl, že byly jen pro prověřené. Proto jsem si z toho taky dělal srandu... A s každou takovou skupinkou šel minimálně jeden důstojník od kontrášů - v civilu... No a další možnost byla ta zmiňovaná - bejt tam poštvanej jako záložka na cvičení, ale to bylo akorát k vzteku, protože ty krásný houby nebylo kde sušit... Tehdá jsme byli kus od Jinců - a že jich tam tehdá rostlo...

[137 2 Loki_F (PeS: 15.07.2007, 10:11:22 - x)
Hele, já pověrám podléhám dost nerad... A s aktivitou dělám, takže mám k dispozici tzv. žehličku. A jen tak ze zájmu jsem si kdysi proměřil několik briket. Bylo tam toho nula nula prd, ale něco tam svítilo - malinko víc než přirozené pozadí. Přiznám ovšem, že nevím, zda to bylo z uhlí, nebo z pojiva. Usuzoval jsem, že z uhlí a bral jsem kumulační účinek. Pokud tvrdíš, že uhlí je čistý - i od Sokolova, nemám důvod Ti nevěřit.
Krušný hory jsou kapitola sama pro sebe...

[138 No PeS(i), Ty jsi generalizoval na klasické elektrárny, (Loki_F: 15.07.2007, 10:46:56 - x)
a teď píšeš o briketách, nota bene ze Sokolova... To je dost velký rozdíl. Družba a Jiří mají jiný charakter uhlí než ostatní naše hnědouhelné pánve. Navíc byly již v době sedimentace v daleko nevýhodnější pozici ke krušnohorským zdrojům radioaktivity.
Přesto jejich vyšší aktivita je jen dvoj až trojnásobně vyšší (v průměru) = 30 Bq/kg, a až 250 - 300 Bq/kg v extrémech (ony již zmíněné polohy o mocnosti cm až první desítky cm.
Těch briket, které se používají pro lokální vytápění se před cca 10 lety vyrábělo okolo 690 tis. tun ročně a jejich aktivita byla limitována 120 Bq/kg v průměru s maximem 200 Bq/kg v dodávce (to číslo nevím zcela exaktně). To je pořád prdlačka.
V současnosti se briket vyrábí něco přes 300 tis. t ročně. Jim se to nijak extra nevyplatí.
Nepsal jsem, že to uhlí je \"čisté\". Ta aktivita tam skutečně je. Důležité však jsou ty hodnoty (ostatně dosti ostře sledované), které jsou v intencích radioaktivního pozadí sedimentů, tj. o jeden až dva řády nižší než napříkald v oblasti Moldanubika nebo středočeských granitů.

To je přesně jako s těmi radary a mobilní sítí a jejich vyzařování...
Snítku v oku druhého je vidět ostře, zatímco trám ve vlastní prdeli... nebo jak je to úsloví... };D)))

[139 2 Loki_F (PeS: 15.07.2007, 10:58:09 - x)
Tím slovem čistý jsem mínil pouze vzhledem k pozadí. Jinak vím, že úplně neaktivní není nic. A skoro bych pokračování téhle debaty nechal k Vodičkovi, než tady začnou nakukovači panikařit. Neznalost jednotek je přece pro zelené nutnou podmínkou kvalifikace - a Ty na ně s Bq.

[140 Z toho plyne ještě jeden efekt... (Loki_F: 15.07.2007, 10:58:41 - x)
když už jsem se nechal vtáhnout do této diskuse.
My Češi a Moravané jsme, díky vlastnostem plynoucím z geologického vývoje Českého masivu radioaktivní závisláci. Prostě jsme po generace vystaveni relativně vyšším dávkám záření, a to záření organismus po takové době potřebuje.
Říká se tomu efekt hormeze. Trvalé nízké dávkování látek, které jsou jinak smrtící...
Já to o sobě vím pozitivně - uzené, pivo, víno, slivovice ... };D)))

[141 jj, PeS(i) jsem pro... (Loki_F: 15.07.2007, 11:01:48 - x)
I když ten termín 27.7. vidím černě - moje maminka má narozeniny (vysoko přes 70) takže budu na Moravě, very likely (>90%) jak píší oteplovači. };D))

[142 Když už jsme u toho, (Rpu?: 15.07.2007, 11:14:21 - x)
tam poblíž Míšova, kde jsme měli tu chalupu, teče z pumpy (už po staletí) radioaktivní voda - takže tamější obyvatelstvo je zvláště odolné:)))

[143 Ano, Rputi a nejan tam... (Loki_F: 15.07.2007, 11:34:28 - x)
těžitelné zásoby uranu na na bázi české křídové tabule se také projevují \"energetickým\" dotováním vod hlubšího oběhu... };D))
A Vysočina, chachá, tam jsou závislí všichni!

[144 2 Loki_F (PeS: 15.07.2007, 11:52:46 - x)
jde Ti mail...

[145 2 Loki_F (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 11:53:23 - x)
Radioaktivni vode se lze vyhnout castecne jejim nepitim a shaenim nezatizene vody, ale radonu eventuelne proudicimu do obydli se nedychanim vyhnout neda. Na jeho vyskyt bych se pozeptal ve svem okoli jako na prvni vec. V Nemecku se na mereni radonu v zatizenych oblastech specializuji ruzne tzv. ekoinstituty a chodi zatizeni promerovat- samozrejme za nemalou uplatu. Jak ale pak resi snizeni radonu v domech nevim, nejspis je zapotrebi ve starych domech prebetonovat sklepy a navic je jeste trvale odvetravat.

[146 Loki, (Tomáš: 15.07.2007, 11:53:35 - x)
vzpomínám si, že někdy koncem osmdesátých let se v Torontu psalo o právě probíhající studii, která měla zkoumat následky dlouhodobého pobytu v prostorách stíněných od kosmického záření. Studie měla zjistit, zda dlouhodobí pracovníci jaderných elektráren v oblasti Toronta (Pickering a Bruce Peninsula), tím, že strávili dlouhou dobu v stíněných prostorách jaderných elektráren, nejsou zdravotně poškozeni absencí každodenní dávky záření, na rozdíl od většiny populace, která dostává své denní dávky tak, jak je kidstvo - ve větší či menší míře - dostává už od doby svého vzniku (a vlastně už před ním je dostávali naši předchůdci - primáti atd.). Bohužel jsem tehdy odjel do Československa, a do Kanady jsem se vrátil až v roce 1996, a co studie zjistila jsem nikdy nezjistil já:-)
Možná, že se pokusím, pokud budu mít čas, zkusit najít výsledky té studie.

[147 33 (martin TT: 15.07.2007, 12:10:08 - Mail - x)
ve stínu, právě jsem se vrátil z kúpelek, odpoledne nevystrčím nos.

Bavoráku, nejsem odborník, ale měření radonu je jedna z podmínek pro stavební řízení rodinného domu - matně si pamatuji, že jakési obskurní firmě jsem za papír o vyhovujícím podloží něco platil.

Copak radar, nevzpomínáte si na histerii kolem žižkovského vysílače? BTW, proč není vinohradský? Já myslel, že Jiří z Poděbrad si udělal Platz na Vinohradech.

[148 Takovej divnej barák (Rpu?: 15.07.2007, 12:13:48 - odkaz - x)

[149 Oprava (martin TT: 15.07.2007, 12:14:20 - Mail - x)
ještě, že si histerii nepletu s hystorií. (-_-).

[150 2 martine TT (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 12:18:27 - x)
Tak to jsem mile potesen, nebot Nemci jsou v techto zalezitostech velmi zaostali, kdyz napriklad do dneska neni ani povinnosti mit na domech hromosvod. Kazdou vetsi bourku tu vyhori nekolik - hlavne selskych - usedlosti. Poptam se na to, jak je to s povolenim ke stavbe dnes. Vim jen, ze v Badensku-Württembergsku je radon velky problem a hlavne u starych domu, kde ve sklepich mivaji casto jako podlahu jen do hliny polozene cihly a zdi zakladu z cihel. Tam to pak hezky proudi do domu.

[151 2 martine TT - dodatek k radonu (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 12:28:41 - odkaz - x)
Tak v Nemcich se uz take od roku 2004 musi podle predpisu zajistit, aby vana zakladu byla vzducho- a plynotesna.

Kdo vsak bydli ve starsich domech neni urcite nijak chranen, jsou-li zaklady domu propustne, radon se tam vyskytuje a doposud nebyly podniknuty zadne kroky k zamezeni jeho sireni po budove.

[152 Existenci hromosvodů (Rpu?: 15.07.2007, 12:29:41 - x)
normálně nikdo nekontroluje, ale když se renovuje střecha, tak už tam ten hromosvod bejt musí, jinak to stavební ouřad nezkolauduje ....

[153 (Roj: 15.07.2007, 12:32:20 - odkaz - x)
Mobilni BTSky a pozemni radiovysilace (ty o neco mene) maji dosti smerovou charakteristiku, zari do roviny kolme ke stozaru. Skodlivost BTSek je minimalni, protoze pres tech 50W se k nim nikdo nedostane (50W je je o hodne mene nez 1500W mikrovlnky). RadioTV vysilace vysilaji na mnohem nizsich frekvencich nez je pasmo GSM (1G8). A to zas na jeste sestkrat nizsi frekvenci nez XBR. Mluvit v teto souvislosti o mikrovlnach je nesmysl.

A uz vubec nelze srovnavat mobily s radarem. Aktivisti se zkratka chovaji rozumne, smejte se jim jak chcete.

[154 Tomáši, určitě! (Loki_F: 15.07.2007, 12:48:32 - x)
To by bylo docela zajímavé, protože jinak neexistuje možnost kalibrace absence záření na organismus.

[155 Martine (dvd: 15.07.2007, 12:55:27 - x)
Vysílač Žižkov není na Jiřáku ale v tzv. Mahlerových sadech, což byl do počátku 60. letech opuštěný židovcký hřbitov. A hranicí katastrů je tan Ondříčkova ulice. Co je na sever od ní je Žižkov. BTW: když se straně a vládě v roce 1960 podařilo zrušit (Královské) Vinohrady jako správní jednotku, tak by asi nepřipustila označení \"vinohradký vysílač\".

[156 2 Rpu? (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 12:58:07 - x)
Ja myslim, ze vysilanymi Watty a smerem jejich sireni at v mikrovlnem rozsahu ci mimo nej se nikam nedostaneme, nebereme-li v potaz jak ktery zdroj pusobi na tkan jedince v miste, kde k nemu zareni z daneho zdroje dorazi. Desite-li se nekdo vykonu vysilacu, tak se informujte o ultradlouhych vlnach, ktere armada pouziva pro komunikaci se zanorenymi ponorkami - tam jsou teprve poradne vykony. Mozna je lepsi o tom vubec nevedet. Pred casem se diskutovala zamyslena stanice za polarnim kruhem, kterou tam chteji Amici postavit a slo i o to, jaky by eventuelne mohla mit vliv na pocasi.... .

[157 No...vysílač na Žižkově bÿch zrovna nepřipomínal... (šakal: 15.07.2007, 13:01:39 - x)
...To je trapas největší - a nejen jako urbanismus a architektura. Z hlediska potřeby pro šíření signálu to při dnešních satelitech a zejména kabelovkách začíná být na prd.
A náměstí Jiřího z Poděbrad opravdu na Žižkově je - ale jenom domy tvořící jeho západní stranu (směrem k Václaváku). Zbytek je skutečně Žižkov. Ostatně, ta mrdina se tyčí až podstatně dál do hloubi Žižkova (téměř nároží Kubelíkovy a Čajkovského).

[158 Pardon!... (šakal: 15.07.2007, 13:04:53 - x)
Náměstí je téměř celé na Žižkově, jen ta jeho západní strana patří k Vinohradům.

...Takhle je to správně! (7:- ))

[159 Bavoráku Vašku, to já ne, (Rpu?: 15.07.2007, 13:21:57 - x)
to se nám tu \"Rojí\" nějakej aktivista...:))

[160 ...Aktivista hnutí pasivistů... (šakal: 15.07.2007, 13:23:18 - x)
(7:- P) (7;- ))...chi, chi, chi...

[161 Děkuji (martin TT: 15.07.2007, 13:27:17 - Mail - x)
hlavně vědět, kde se zeptat! Tedy mluvím o vysílači a pražských čtvrtích.

[162 Ale no tak, šakale, (Loki_F: 15.07.2007, 13:34:29 - x)
ten nešťastník je přesvědčen, že mu jde o zdraví, možná o život... a Ty se mu takhle veřejně řehtáš! };D)

[163 Soryy Rpu? vzkaz byl pro Roj (e) (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 13:38:38 - odkaz - x)
Omlouvam se Vam Rpu?, odpovidal jsem Roj ovi, ale spletl to, neb Roj nepouzil nadpis.

Roj napsal: \"A uz vubec nelze srovnavat mobily s radarem. Aktivisti se zkratka chovaji rozumne, smejte se jim jak chcete\".

A ja na to minim, ze se to srovnavat da. Zareni je zareni a zalezi jen na tom, jak se ktere v jake sile dostane k nasim tkanim, jak na to tyto tkane reaguji a jak kriticke to pro ne je - da-li se to vubec kdy zjistit.

Jak se staviome k zareni, ktere se nam zda byt prospene - pomineme-li vareni v mikrovlnce, je videt treba na prikladu s rentgenovymi vysetrenimi. Moje zena pracuje na rentgenu a hodne lidi, ktere neco boli si preje, aby se dostali na vysetreni s kompjutrovym tomografem CT. Je to drahe a tak to musi byt dobre. Jakemu zareni se tim ale vystavuje ho mnohdy ani nezajima. Pro zajimavost - odbornici tvrdi, ze podle druhu vysetreni se jedna o zatizeni blizicimu se az k 1.000 snimkum normalniho rentgenu. Celkovy scan lidskeho tela, ktery je cim dal tim popularnejsi pri preventicnich vysetrenich na rakovinu, pry zatizi lidske telo tak jako tomu bylo u lehce ozarenych lidi pri vybuchu v Hirosime.

[164 potvrzuji: Venku je svinské horko!!! (Šumavák: 15.07.2007, 13:42:15 - x)
Rputi, ten \"Divný dům\" to je jasně převodovka k té řadící páce socialismu....

[165 A to záření , z toho žižkovského (Šumavák: 15.07.2007, 13:44:46 - x)
vysílače nemůže být nebezpečné, když po nšm lezou haranti, ne?
Pravda, jdou trochu černí, ale to zřejmě po tatínkovi.....
:-)))))

[166 šakale (dvd: 15.07.2007, 13:51:25 - x)
Náměstí Jiřího z Poděbrad patří Vinohradům celé. (A v pondělí se v práci podívej na hranici katastrů Žižkova a Vinohrad!)

[167 Žižkov - Vinohrady (Honza ze Žižkova: 15.07.2007, 14:07:43 - x)
On asi šakal myslel Prahu 2 a Prahu 3, to se plete spoustě lidí ;o}
Zhruba to odpovídá, ale u hranic to přesně nesedí. Kdyby to ty bolševici aspoň rozparcelovali podle historických hranic...

[168 No, pravda - na katastrální mapu jsem se podívat mohl... (šakal: 15.07.2007, 14:15:11 - x)
...Ostatně, jsem teď v práci, proto tu s Vámi klábosím, jelikož počítač mám od včerejška v prdeli (7:- /)

[169 No, pravda - na katastrální mapu jsem se podívat mohl... (šakal: 15.07.2007, 14:15:57 - x)
...Ostatně, jsem teď v práci, proto tu s Vámi klábosím, jelikož počítač mám od včerejška v prdeli (7:- /)

[170 2 Šumavák (PeS: 15.07.2007, 14:17:17 - x)
kdepak, ti haranti jsou už z toho záření dobře propečení do černa a přismahli se k tomu betonu. Jsou to mladí aktivisti, co tam lezli vyvěšovat protizářivý tranparenty a usmažili se dřív, než stačili dokončit své bohulibé dílo... No a zlí imperialisté je tam ponechali pro výstrahu přiškvařený, podobně, jako kdysi na mostecké věži visely pro výstrahu hlavy popravených českých pánů!

[171 2 šakal (PeS: 15.07.2007, 14:20:56 - x)
a to se Ti tam vešel celej? Hele, na jak dlouho to vidíš? Kdyby to mělo být hodně dlouho, tak bych Ti jednu starší mašinu mohl v mezidobí půjčit...

[172 Jiřák leží na Královských Vinohradech (doxa: 15.07.2007, 14:22:55 - Mail - x)
jenže část Vinohrad náleží k Praze 3 (mj. i severní strana toho Jiřáku)

[173 Jo...tak je to takhle: (šakal: 15.07.2007, 14:23:45 - x)
...rozhraní mezi Vinohrady a Žižkovem je na linii: Italská, Vozová, Slavíkova, Ondříčkova, Velehradská, Lucemburská, Radhošťská, Vinohradská.

V téhle souvislosti je komická developerova reklama na to nový milionářský ghetto jménem Central Park naproti Nákladovýmu nádraží. Píšou o tom, že to je \"na okraji Vinohrad\"... To asi aby si ty hokejky a kopačky nepřipadali blbě, až se jich v Bugsy baru někdo zeptá a oni by museli říct, že bydlej v samým srdci Žižkova (7:- P) (7;- D)

[174 No...chci to vyřešit v tomhle tejdnu... (šakal: 15.07.2007, 14:26:30 - x)
...Já jsem bez toho jak bezrukej - nenajdu si jízdní řády, neposlechnu muziku, pracovat nemůžu. Prostě k vzteku (>:- |)

Jestli by to nevyšlo, tak bych možná dal vědět. Ale to víš, když je člověk zvyklej na svojí instalaci, tak je to jen nouzovka - přesto díky!... (7:- ))

[175 Já jsem na tom stejně (doxa: 15.07.2007, 14:35:48 - Mail - x)
Bydlím sice už na katastru Horních Měcholup, ale každý tomu říká Petrovice, jelikož málokdo ví, kudy probíhá hranice mezi Horními Měcholupy a Petrovicemi (že po severní straně velkého zákrutu Milánské)
A kolega bydlí právě na tom Jiřáku. Jednou jsem mu posílal pohled a dal do adresy 120 00 - Praha 2. Na poště mu na to dali ohromné razítko NESPRÁVNÉ PSČ - POUČTE SV0 PŘÍBUZNÉ A PŘÁTELE O SPRÁVNÉM PSČ !!!!

[176 Dienstbier: Prezident je všeználek a šíří blbou náladu (Rpu?: 15.07.2007, 14:39:39 - odkaz - x)
...Jiří Dienstbier by se podle svých slov chtěl stát prezidentem komunikátorem....

Proč ho nikdo včas nevypnul? Ten čudlík tam určitě je!:)))

[177 Tak jestlipak odstoupí.....:))))) (Rpu?: 15.07.2007, 14:43:12 - x)
13:24 - Italská prokuratura v Catanzaru vyšetřuje podle milánského týdeníku Panorama italského premiéra Romana Prodiho v souvislosti s možným zpronevěřením fondů Evropské unie ve výši několika miliónů.
(novinky)

[178 Rputi, vypla (divana: 15.07.2007, 14:51:30 - x)
já jsem tv vypla. a to jsem myslela, že vydržím všechno...ten vypitý staroch mě dostal. nejsem imunní proti takovéhle kreatuře. brrr

[179 šakale (dvd: 15.07.2007, 15:01:54 - x)
jako vnuk roduvěrných Žižkováků u nichž jsem trávil své časné děství jsem se nemohl neozvat. Jinak mám pocit, že oblasti toho \"milionářského ghetta\" se na Žižkově přezdívalo Zadní Indie. Jistý si tím ale nejsem - už je to drahně let nazpátek. Snad Honza ze Žižkova bude vědět.
A ještě ke ghettu: viděl jsem nějaké půdorysy bytů a vzpomněl jsem na slova mého pana otce: \"sen ožralého architekta\".

[180 divano, (Rpu?: 15.07.2007, 15:10:37 - x)
takový ty komunikační krabičky od Nokie maj vepředu čudlík, to je vypnutý raz dva.
No lidi jsou různý. Já znala jednoho a ten když se napil tak tvrdil, že je autobus a v zatáčkách houkal...
Jen si tak říkám, že ta ostuda s becherovkou už stačila:(

[181 dobré odpoledne... (Jirka původní: 15.07.2007, 15:12:22 - x)
po pár dnech. Říkám RADAR - ANO....a nikoho se neptat. Já vím, není to asi demokratické, ale já nejsem demokrat. Znám pár lidí co mají volební hlas a oni by mi ho odebrali okamžitě také , jako já jim :-)) A že bude potřeba, to je bohužel jasnější než před měsícem. Z různých náznaků, co u nás ve firmě probíhají a jistém přeskupování pracovníků a jejich organizovaný přesun do předem připravených pozic, včetně peněz a investic. A proto, jsem i dovolenkový plán změnil.....a jedem se podívat na zeď nářků a vykoupat se do Mrtvého moře a i do Petry se juknem.....obávám se , že to už příště ( v krátkém časovém horizontu) nebude bezpečné. Pokud tedy máte choutky se tam podívat....tak si musíte pospíšit. O soudy o Iráku bych radši ponechal těm co v tom vyznají....a ví jaká je situace. Pokud si dobře vzpomínám z mé rychlé návštěvy 2 míst, tak je to až na drobné enklávy normální arabská země, podle toho, jak o tom mluvili Ti Iráčani, co jsem s nima mluvil.....ale nechci jitřit vášně.

Loki...gratuluji k úspěšnému potomkovi.

ps. podle všeho máme více moštů...třešňovo-višňových...než jsme očekávali..takže máme o cca 50bagů více. Takže pokud budete chtít něco, co si nikde nekoupíte, dejte vědět. Od 15 srpna budou připraveni do distribuce. Stejně tak třešňovka, višňovka a na podzim i višňový likér. Máte přednost.

[182 Jirko p., (Nika: 15.07.2007, 15:18:52 - x)
jak vidíte tu oblast v srpnu ? Dcera tam má v tu dobu také namířeno...

[183 Jirko původní (martin TT: 15.07.2007, 15:24:19 - Mail - x)
zdravím po čase, ten výlet je záviděníhodný, ale času je moc málo. Neodolal jsem přesvědčování své ženy (sic!) a jedinou volnou skulinku jsem zaplnil týdnem v Dahabu, kde bude od 6. srpna týden podvodní fotografie s Martinou Balcerovou a navíc se v tom týdnu Martin Štěpánek bude pokoušet (tři pokusy) o nový světový rekord - no nekup to!
Už se těším jak bude v Egyptě jen o deset stupňů míň než tady.

[184 2 Jirka původní (dvd: 15.07.2007, 15:25:25 - x)
Trochu OT: trpě ranní stařeckou nespavostí pustil jsem si TV a tam najednou - jak může být líbezná krajina pár kroků od Mostu a jací jsou tam ještě rolníci. Tak jsem měl pocit, jako když se potkám s někým známým.

[185 Niko...tak se tam jistě s (Jirka původní: 15.07.2007, 15:39:01 - x)
dcerou potkáme.... zatím je to OK....ale obávám se, že to je výkřik tak pod čtvrtým patrem, když padáte s desátého....a chodník se nezadržitelně blíží. :-(
Martine...to si pak vše vyslechnu co se dělo z první ruky od tebe. Moc se těším.

DVD...lidi maj obecně strach ze severních Čech a myslej si, že to je katastrofa. Hodně se to změnilo a je tam nádherných míst dost......

[186 Uvidíme, (Nika: 15.07.2007, 15:47:37 - x)
zatím to tam bylo spíš jako lochneska, loni jim zájezd zrušili, teď byl chvíli relativní klid,...

[187 srpen bude, Niko, jistě OK (Jirka původní: 15.07.2007, 15:51:52 - x)
jinak bychom tam nemohli přijet z děckama a taky máme naplánovaný výlet do jižního Libanonu na jedny zajímavé vykopávky...ale jasně, že nějakej magor se tam vodpálí v autobuse a program bude fuč, ale zájezd bych nerušil.

[188 Jj, (Nika: 15.07.2007, 16:01:12 - x)
souhlas, už s tím máme trochu zkušenost, starší syn s dcerou před pár lety sjížděli Jordán, když na Golana spadly nějaké rachejtle. Ale nebezpečnější bylo asi jejich raftování v Norsku, jak to vidím zpětně...

[189 Loki (vytrezvitel: 15.07.2007, 16:24:52 - odkaz - x)
Jako projadeny stvac se musim k Bq v uhli vyjadrit. Svitici baraky z popilku jsou sice legendy, ale s radiacni zatezi jsou na tom JE a UE srovnatelne. V odkazu mate vypoustenou radiaktivitu za rok JEDU. Pokud si prepocitate aktivity a uhli potrebne na vyrobu stejneho mnozstvi energie, tak vam vyjde cca o dva rady nizsi aktivita. Jenze aktivita je jen jeden z parametru. Dulezite je taky kolik energie pripada na rozpad a v jake forme je vyzarena. Zatimco u Dukovan, je prakticky veskera vypoustena aktivita tvorena tritiem, ktere ma polocas rozpadu nejakych 12 let a energii beta rozpadu 20keV (prumerna energie elektronu 5.7keV), tak v tom uhli mate aktivitu generovanou prevazne uranovymi rozpadovymi radami s hlavnim generatorem Ra s energii alfa rozpadu ~4-5MeV a polocasem rozpadu 1600let. O co je nizsi absolutni aktivita odpadu z UE o to je zase vysii v ionizacnich ucincich.

[190 Tak jak je to s tím popílkem (Šumavák: 15.07.2007, 16:47:35 - x)
a uhlím, uheným prachem a radioaktivitou?
Mám hledat?
Odpřísáhl bych, že jsem četl nějakou studii BfS(Bundesamt fuer Strahlungschutz) o tom,že jak jemný uhelný prach tak skladovaný popílek(koncentrovanšji) nějaké zbytky radioaktivních látek obsahují...
pokud si to vybavuji, bylo k nějaké konrétní pánevní oblasti v DE.
Nebo je to podle uhlí? černé víc než \"rašelina\" ??

A podezřívat BfS (od té doby co to vzal do ruky Tritin a najmenoval tam svoje lidi) ze šíření poplašných zpráv o ausgerechnet o uhelných elektrárnách se neodvažuji.....

[191 Jirko puvodni -\"Já vím, není to asi demokratické, ale já nejsem demokrat.\" (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 16:59:52 - x)
Citat od Churchila:
\"Nejlepsim argumentem proti demokracii je petiminutovy rozhovor s libovolnym volicem.\"

Ta Svata zeme je prima, byl jsem tam s celou rodinou v dubnu a nejvic mne staly telefonaty mobilem me ustarane mamince do Ceska. U Izraele plati to, co tu vcera jiz jednou bylo citovano: stokrat opakovana lez se stava ve vedomi mas pravdou. Kdo tam nebyl neuveri, ze to tam je bezpecnejsi nez po setmeni v Praze na Mustku. Po prochazce po jeruzalemskem starem meste jsem si ve stredomori poprve prestal stale drzet penezenku, aby mi ji neslohli. Je jasne, ze vypukne-li zrovna nejaky konflikt, tak mu na spatnem miste muze neco padnout na hlavu, ale tam, kam se chystate se podle dosavadnich zkusenosti bat nemusite. Hlavne si to uzijte a nadychejte se te biblicke i kosmopolitne moderni atmosfery. Nekde jinde ji sotva najdete.
Sledovani dennich zprav ale nevynechejte a ridte se radami mistnich, nebo dobreho pruvodce. Stastnou cestu a mazl tov.

P.S. Vyjde-li Vam to, nezapomente se u Zdi narku pomodliti za lidskou tolerenci. Az zakoreni, odumre sam od sebe i vse ohrozujici radikalizmus jakehokoliv zamereni.

[192 Bavoraku (Roj: 15.07.2007, 17:10:29 - odkaz - x)
napsals:
\"zalezi jen na tom, jak se ktere v jake sile dostane k nasim tkanim,...\"
Do kamene tesat! :-))
Antena RBX radaru se z hlediska utlumu v hlavnim paprsku da povazovat za bodovy zdroj peknych par kilometru ZA rovinou anteny. (proti smeru sireni)

[193 sumavaku (jasan: 15.07.2007, 17:13:47 - x)
vec je prosta.... ra prvky jsou naprosot normalni soucasti zemske kury a vseho, jenze v nizke koncentraci, tedy kromne lozisek.
No, uhli (uhlik) shori a zbytek se tom radne koncentruje... a to jeste jako na vztek treba Trutnovske cerne uhli obsahuje dost smolince... takze tvarnice sice nesvitili ale \"tikali\"....

[194 Roj i (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 17:16:18 - x)
To bude tim, ze se pise do maleho okna a kdyz je textu vice a gumuje-li se v nem ve snaze vyjadrene myslenky upravit pro cetbu, tak se nekdy veta pohmozdi. Kdo chce rozumnet, tak rozumi. Omlouvam se,nerozumel-li jste. Budete-li chtit prepracuji to.

[195 Pane Vašku.... (Jirka původní: 15.07.2007, 17:38:57 - x)
já jsem říkal furt, že je to bezpečná země.....začali jsme tam jezdit v době první \"intifády\" asi tak nějak na truc. A od té doby, tam trávíme každé Velikonoce. Tedˇje to vyjímečné.....

[196 Pane Jirko (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 17:48:23 - x)
My tam take nebyli \"poprve a naposledy\". Vim cim to je, ze tam urcite zase pojedeme - nebudou-li padat \"trakare\". Tak zas nekdy u zapadni zdi k motlitbe za toleranci a pak treba na Sachra do Rakouskeho hospizu.

[197 Šumaváku...šel Ti email... (Jirka původní: 15.07.2007, 18:11:16 - x)

[198 Aktivita hnědého uhlí a obsah (Loki_F: 15.07.2007, 18:35:26 - x)
radioaktivních prvků, je stálý pól nedorozumnění...
Aktivita je hodnota hygienické normy reflektující energii radioktivního rozpadu hmotnostní jednotky materiálu (u pevných látek) nebo objemové jednotky kapalin.

Naneštěstí rozehráváním a stupňováním protiatomové hysterie, se nechali jaderní energetici vyprovokovat a začali tuto argumentaci - o vyšší radioaktivitě uhlí a zamoření okolí uhelných elektráren - používat podle osvědčeného jezuitského pravidla o účelu a prostředcích, aby od sebe odvrátili pozornost. Dlužno podotknout, že se jim to celkem podařilo... A nemám jim to za zlé - proti stupidnosti \"atomgegnerů\" a zelených lumíků je těžké se bránit, to víme velmi dobře.

Ve svých komentářích zde i jinde jsem se nikdy nesnažil argumentovat opačně a nasazovat proti jaderným elektrárnám a psí hlavu jaderným energetikům - to jen na okraj.

Aktivita hnědého uhlí skutečně je způsobena obsahem uranu a thoria (v analýzách se vykazuje jako ekvivalent přírodního 238_uranu) - poločas rozpadu 4,5 miliardy let.
BTW: Každý takový atom uranu \"pamatuje\" vznik Země.
Rozpadová řada nekončí radonem jehož poločas rozpadu je 3,8 dne (ani radiem, které má skutečně poločas rozpadu 1590 let), ale olovem...

V hnědém uhlí se obsah ekvivalentu uranu pohybuje mezi 4 - 10 ppm (průměrný), což je opět hodnota zcela běžná u sedimentárních hornin v ČM a o řád nižší než jsou obsahy magmatických nabo metamorfovaných hornin a o dva a více řády proti greizenům a převážně juvelnilním hydrotermálním rudním žilám... (stručně a hrubě vyádřeno - jinak je to na sérii přednášek).
Z hlediska radioaktivity a potenciální epozice je to pořád totéž, jako v tom předchozím příspěvku.

Jirko pův. děkuji za blahopřání - však se také dočkáš! };D)

[199 Loki-F: ufff!! (Šumavák: 15.07.2007, 19:02:03 - x)
Jestli to teda chápu správně, je z hlediska ozáření větším nebezpečím ( o řád) uspořádat si piknik a přenocovat v místním kamenolomu ( moc oblíbené místo pro pikniky!) než přikládat do kotle jako Antonín.... jo?
Kromě toho, že Šumava má z hlediska výronu radonu a \"záření\" podloží určitá \"špecifiká\"....sice ne taková jako černý písek v Guapari v Brazílii nebo Ramsar v Iránu , ale přesto.

[200 Ano, Šumaváku, lapidárně vyjádřeno, (Loki_F: 15.07.2007, 19:12:11 - x)
ale naprosto správně. ROli potom hraje doba strávená na místě -> expozice.
Znovu však opakuji: i tak jsou to dávky tak nepatrné, že nemají žádné negativní zdravotní dopady - naopak.
Proti jednomu snímku ze štítu například, jsou to expozice tak nepatrné, že by na místě bylo nutno setrvat několik set let... };D)
A kdo by to dělal? Jsou i další zajímavá místa.

Apropo máš na úterý plánováno mnoho zákazníků? Jedu v pondělí služebně do Krumlova, kde setrvám do úterý. Zastavil bych se na kafe před cestou zpět...

[201 Dík ! V úterý by to neměl být problém (Šumavák: 15.07.2007, 19:19:03 - x)
budu-li po pondělku živ.... to mám jak dopoledne, tak odpoledne.... neměl by Joerg Haider napochodovat se soukmenovci a transparenty a protestovat proti té nukleární zrůdě, tomu slunci?
Nebo alespoň Al Gore uspořádat nějaký koncert - to pěkně sněžilo....

[202 Loki....jo to bude dlouho trvat..... (Jirka původní: 15.07.2007, 19:22:55 - x)
napřed musím já:-))))

Jsem někde četl, že exitoval, či ještě existuje místo v Africe, kde prý je, nebo byla, štěpná reakce v čistě přírodním ložisku uranu.....víte o tom něco?

[203 To víš že víme! (Šumavák: 15.07.2007, 19:36:49 - x)
my víme skoro všechno!
Zadej si v Googlu Oklo, Gabun a vybre si v jaké řeči to chceš.
Ale bacha, přírodní, vodou moderované reaktory , které nezamořily celou Afriku na 10 000 let, jsou ve Vídni nepopulární!

[204 Když si tam zadáš: (Šumavák: 15.07.2007, 19:43:32 - x)
Oklo, Gabun, přírodní reaktor,.... tak to vyskočí i česky.

[205 Hele tak dost.....už jsem si to našel (Jirka původní: 15.07.2007, 19:48:38 - x)
dalších odkazů netřeba.....přečetl jsem si to.....se nedivím, že se tady nemá zmiňovat :-)))

[206 Tady může, ale ve vídni jsou na to hajsaví.... (Šumavák: 15.07.2007, 19:52:41 - x)

[207 A vzhledem k tématu, (Šumavák: 15.07.2007, 20:08:15 - x)
k přiostřování mezinárodní situace tu i onde, je v horní hospodě školení na téma:

\"Historia magistra , víte?\"

které se možná \"místy\" nebude líbit.

[208 Šumaváku, (Foundryman: 15.07.2007, 20:12:33 - x)
a teď si představ, že by jim něco takovýho vyrostlo přímo v Grossherzogschaft Oesterreich :-) 8 milionů běženců jedním vrzem :-)))

[209 Oklo (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 20:12:47 - x)
parada, diky za navod. Nasel jsem to ted i ve Wikipedii, alespon v nemcine a anglictine. Jak to, ze se to neuci ve skolach?

[210 Nebo spíš (Foundryman: 15.07.2007, 20:13:34 - x)
Grossherzogtum :-)

[211 Co je? (Foundryman: 15.07.2007, 20:18:09 - x)
Je to rozbitý ????

[212 Kurňa, mně někdo ukradl celou diskusi! (Loki_F: 15.07.2007, 20:18:57 - x)
Vám také?

[213 Už je zase tady :-) (Foundryman: 15.07.2007, 20:22:39 - x)

[214 Vašku, to by teda nešlo! (Šumavák: 15.07.2007, 20:24:04 - x)
To by faráři nemohli vodit školní děti blokovat české hraniční přechody a tam kázat, že jaderné elektrárny obecně, a Temelín zvláště, je dílo ďáblovo a máchat přitom monstrancí !!!

Mimochodem, ten farář mi ještě pořád dluží odpověď na otázky, kde se Bible zabývá jadernými elektrárnami, zda si je jist, že ke zničení Sodomy a Gomory nepoužil ten lidumil atomovou explosi a zda když už je na světě přes 400 JE zda to přeci jen není Boží vůle a on se jí svým kázáním nepříčí.
Že mě nezdraví mi nevadí, já ho tak často nepotkávám.

A vedoucí organisátor té demonstrace mě diskusně vyřídil prohlášením, že se mnou nebudou diskutovat, protože mám lepší argumenty.
A tím mě odvařil!!

[215 Sumavaku: skoleni v horni hospode (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 20:24:07 - x)
je tim mineno setkani \"U Vodicky\" v Keramicke ul. 27.7.07.? Pokud ano, tak jsem se divil, ze se tam od kvetna uz neobjevil zadny dalsi prispevek. Plati ten termin?

[216 Hele, já musím teď , až se trochu ochladí (Šumavák: 15.07.2007, 20:30:57 - x)
vykydat celou stáj a udělat koně. Čímž nebudu mít v noci chuť a sílu sem dávat nový článek.
Takže jsem se v tom hrabal už teď!
a diskuse už musí být zpátky!!

Vašku, \"Horní hospoda\" znamená nový článek, který je nad tímto.
V levém sloupci kliknout na \"..domů\" a místo domů vyrazit do další hospody....:-))

a já musím na ten hnůj.

[217 Sumavaku: ad Argumenty (Bavorak Vasek: 15.07.2007, 20:38:24 - x)
Tak to me neprekvapuje, oni je nemaji tak minimalne po uplynulych poslednich 300 let, co zacalo osvicenectvi pomoci knihtisku sirit osvetu. Tam kde neni protiargumentu pomuzou dogmata, exkomunikace, Opus Dei...

Ale ten jeho vyrok je kouzelny. Za to bych ho byl objal, neb jak jinak Ti mohl dat za pravdu, bez toho aby sel a povesil ornat na hrebik?



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: