Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 20.07.2007

Kolik znáte zásadových politiků?

Napsal : Finist

 


Jednoho dne se v americkém kongresu projednávalo udělení zlaté čestné medaile Matce Tereze a všeobecně se čekalo, že hlasování proběhne jako pouhá formalita. Když v tom promluvil jeden z kongresmanů: "Vážení kolegové, není příliš záslužnou věcí rozdávat dary za cizí peníze, a proto nebudu hlasovat pro udělení medaile. Místo toho navrhuji, abychom mezi sebou udělali sbírku a medaili pro Matku Terezu koupíme ze svých vlastních peněz. Já sám přispěji 100 dolary."

Nyní jistě zvídavému čtenáři problesknou hlavou tři otázky:

1. Je tahle historka skutečná nebo nás ten Finist tahá za nos?

2. Jak potom dopadlo to hlasování?

3. Kdo byl tím tajemným Davym Crockettem dneška?

Odpovědi jsou následující:

1. Ano, to se skutečně stalo nejen v případě Matky Terezy, ale také v mnoha dalších (mimo jiné v případě Ronalda Reagana).

2. Medaile byla samozřejmě udělena a návrh prošel v poměru hlasů 434:1.

3. Tím jediným hlasem proti byl Ron Paul.

Kdo je Ron Paul?

Na začátek uvedu několik životopisných údajů. Ron Paul se narodil v roce 1935, vystudoval medicínu. Během války ve Vietnamu sloužil jako lékař u letectva a po skončení války provozoval gynekologickou a porodnickou praxi v Lake Jackson v Texasu. V 70. letech vstoupil aktivně do politiky a nyní slouží jako republikánský kongresman již svoje desáté období.

Čím je Ron Paul tak výjimečný, že o něm tady píšu? Ron Paul se totiž blíží ideálu libertariánů (s nutnou výjimkou několika skalních anarchokapitalistů) o tom, jak by měl vypadat, a jak by se měl chovat jejich zástupce v politice. Ačkoliv formálně republikánem, podle záznamů o hlasování by se zdálo, že Ron Paul ve skutečnosti představuje jednočlenou libertariánskou opozici proti koalici demokratů s republikány.

Posuďte sami:

- hlasoval proti každému zvyšování dání

- hlasoval proti každému deficitnímu rozpočtu

- hlasoval proti každému zvyšování platů kongresmanů

- hlasoval proti všem restrikcím vůči vlastníkům zbraní

- hlasoval proti regulaci internetu

- hlasoval proti Patriot Act a tak dále.

Zkrátka jeho hlasovací záznam je ukázkou konzistentního libertariánského postoje. Také tu ovšem je několik kontroverzních záležitostí, které následně rozeberu podrobněji:

- hlasoval pro stavbu plotu mezi USA a Mexikem

- hlasoval proti válce v Iráku a sám patří mezi její přední kritiky od jejího počátku a také patří mezi kritiky americké zahraniční politiky jako celku.

Jenom na okraj: svými politickými postoji se také řídí při osobním jednání. Ron Paul odmítl zařazení do kongresového penzijního programu. Z peněz, které kongresmani dostávají jako náhrady na provoz své kanceláře, cestování, reprezentaci, platy poradcům atd. (je to něco podobného jako dostávají navíc ke svému platu poslanci u nás), pravidelně vrací do státní pokladny přebytky s vyúčtováním, které dokládá jeho úspornost při provozu kanceláře a platů svých poradců.

"Ideové ukotvení"

Čemu vděčí Texasané z 14 volebního obvodu za to, že se mohou pochlubit takovým kongresmanem, který si vysloužil tituly "nejlepší přítel daňového poplatníka" a "Dr. No" (za jeho Ne všem zákonům, které podle jeho přesvědčení odporují Americké ústavě ­ což je, podle jeho názoru, většina projednávaných)? Kdybyste vstoupili do jeho kanceláře, tak na stěně uvidíte viset obrazy ­ Hayeka, Misese a Rothbarda. Ron Paul je svým ideovým ukotvením "Rakušan."

Tak, jako mnoho jiných, se dostal k zájmu o rakouskou školu přes Hayekovu "Cestu do otroctví," kterou přečetl v 50. letech. Později osobně poznal Misese a přátelil se s Rothbardem a dalšími Misesovými žáky. Hlavního poradce mu určitou dobu dělal Llewellyn Rockwell ­ zakladatel a prezident Institutu Ludwiga von Misese v Auburnu.

Do politiky se rozhodl vstoupit v roce 1971 ­ poté, co prezident Nixon definitivně zrušil vazbu dolaru na zlato. "Někdo musí těm ve Washingtonu říct, jakou dělají hloupost", řekl své ženě, když jí oznamoval, že hodlá kandidovat. "Samozřejmě nečekám, že bych byl zvolen". Významnou část elektorátu jeho obvodu totiž tvořili farmáři a on jim nehodlal slibovat jakékoliv další dotace. Naopak jim otevřeně říkal, že kdyby ho zvolili, tak se bude zasazovat o zrušení dotací, které teď dostávají. No a světe zboř se ­ zvolili ho.

Skutečnost je při podrobnějším pohledu taková, že největší kus z dotačního koláče v zemědělství, si vždy ukously velké potravinářské společnosti a drobní farmáři dostávali drobty.

Ideály, se kterými do politiky vstupoval, ho neopustily ani po třiceti letech a dnes říká totéž, co říkal v roce 1976, kdy byl poprvé zvolen do Kongresu. Je to dnes jediný významnější politik, který vážně uvažuje o návratu ke zlaté měně (a píše o tom publikace), kritizuje Federální rezervový systém a jeho praxi, mluví o zrušení 16. dodatku k Ústavě (v roce 1913 legalizoval v USA daň z příjmu).

Ještě dodám, že Ron Paul byl blízkým přítelem Ronalda Reagana (to jen na doplnění k té historce v úvodu), kterého podporoval již ve volbách v roce 1976, kdy vedl delegaci republikánských kongresmanů, která Reagana nominovala jako kandidáta. Později se poněkud odcizili kvůli Reaganovým deficitním rozpočtům, proti kterým Ron samozřejmě hlasoval.

Ron Paul navštívil v květnu 2006 Českou republiku a vystoupil s projevem při příležitosti vydání českého překladu von Misesova monumentálního opusu "Human action"(projev ­ zde).

Dobrá, tak to by byla chvála a teď k těm kontroverznějším záležitostem

Co s tím plotem ­ Ron Paul se vyjádřil tak, že ho samozřejmě nepokládá za ideální řešení. V současnosti, kdy se ilegální imigranti stávají velkou zátěží pro sociální systém, je to řešení nejlepší ze špatných. Nejlepší by bylo zrušení celého sociálního systému. Plot by nebyl zapotřebí, protože přistěhovalci nikomu nevadili, neboť by nic nečerpali.

Potraty ­ zde, jak sám Ron Paul říká, se nachází trochu v rozporu s libertariánskou pozicí, protože by mu nebylo proti mysli omezování a zpřísňování jejich podmínek, přičemž mluví o ochraně nenarozeného života a podobně. Ovšem všechno, co s tím zatím chce provést je, že by měly jednotlivé státy mít volnost si stanovit pravidla pro potraty bez zasahování federální vlády.

Drogy ­ zde se naopak plně ztotožňuje s libertariánskou pozicí a navrhuje ukončit válku proti drogám a legalizovat je.

Zahraniční politika a tady to vezmu trochu zeširoka, protože si myslím, že o tom u nás nepanuje příliš přesné povědomí. Americká pravice se dá rozdělit do mnoha proudů: neokonzervativce, paleokonzervativce, libertariány, objektivisty atd.. A jedna z velmi významných věcí, která je odlišuje, je právě přístup k zahraniční politice.

V podstatě takové přístupy existují dva:

A.   Aktivní zahraniční politika, se zapojením se do řešení problémů v jiných zemích a pokud se k tomu naskytne příležitost, tak aktivní napadání a svrhávání diktátorů a "umravňování špatných hochů." To je názor objektivistů a neokonzervativců, ale také mnoha demokratů, kteří často nemají odvahu řídit se jím až do důsledku. Takže couvnou při prvním náznaku potíží ­ stačí si vzpomenout na Clintonovo prezidentování.

B.    Stát neumí vůbec nic a zahraniční politika není výjimkou z pravidla. Proto je většina libertariánů (v USA) pro pasivní zahraniční politiku, a protože taková politika ­ v podstatě politický izolacionismus spojený s přísnou neutralitou ­ byl také ideálem "Otců zakladatelů" (stačí vzpomenout na Jeffersona: "Commerce with all nations, alliance with none, should be our motto". Nebo: "Peace and abstinence from European interferences are our object, and so will continue while the present order of things in America remain uninterrupted". Obdobné postoje zastávali klasičtí liberálové poloviny XIX. století ­vzpomeňte na Bastiatovu kritiku francouzské politiky v Alžírsku nebo Cobdenovu kritiku anglického imperialismu.

To je pozice také některých paleokonzervativců. V tomto světle není opozice Rona Paula a mnoha dalších libertariánů vůči válce v Iráku vůbec překvapivá. A nejen opozice proti válce, Ron Paul dokonce velmi nahlas říká, že to byla aktivní americká zahraniční politika v minulosti a celosvětová (vojenská) přítomnost, která proti Američanům obrátila nenávist značné části světa, a tím nepřímo přispěla k 11. září (viz zde, nebo zde nebo jeho další vyjádření k těmto tématům na youtube.com). Zkrátka Amerika by se měla vrátit k tradici politického izolacionismu s naprostou komerční otevřeností ­ čili bez cel. Narozdíl od paleokonzervativců, kteří by chtěli také izolovanost komerční.

No, a nebyla to opozice jenom proti Iráku. Ron Paul byl jedním ze 17 kongresmanů (skupina demokratů a republikánů), kteří se dostali do soudní pře s prezidentem Clintonem ohledně jeho angažování v Kosovu.

Ron Paul for President

Tak se v USA opět blíží prezidentské volby a Ron Paul je tentokrát jedním z republikánských kandidátů. Samozřejmě jeho šance na zvolení vypadají bídně. Jednou si kandidaturu vyzkoušel ­ v roce 1988 za Libertariánskou stranu. Ovšem oproti tehdejší době, má ta dnešní jeden podstatný rozdíl ­ internet.

Ron Paul (internet) Revolution

Prezidentská kampaň k volbám v roce 2008 má šanci stát se první, na jejímž průběhu se výrazněji projeví aktivity na internetu. A je všeobecně známo, tak je právě internet rejdištěm libertariánů. No a ti, jakmile vycítili kandidáta, který skutečně reprezentuje jejich názory, tak se kolem něho semknuli a vytvořili skutečně pozoruhodnou předvolební kampaň, která je založena ve značné míře na jejich vlastní iniciativě a aktivitě. Iniciativě, která není příliš koordinovaná z centra nebo volebního štábu, ale, jak se říká, prýští jakoby "z ničeho".

Sám Ron Paul mluvil o tom, jak byl překvapen, že aniž by hnul prstem, tak má na internetu větší a rozsáhlejší propagaci než nejžhavější favorité z obou táborů.

Samozřejmě, aktivity na internetu by byly k ničemu, kdyby se nepromítly také do reálného světa a prvním hmatatelným výsledkem je finanční podpora prezidentské kampaně.

Ron Paul není podporován žádnými bohatými korporacemi nebo mocnými lobby ­ jeho finance pocházejí z 98% z darů jednotlivců. Lidí, kteří posílají šeky s částkami okolo 100 dolarů a za první čtvrtletí 2007 měl na kampaň k dispozici něco přes půl milionu, nyní už je to 2,6 milionu a mluví se o tom, že by se za druhé čtvrtletí mohlo vybrat až okolo 5 milionů.

Další úsilí směřuje k tomu, aby se Ron Paul dostal rovněž do mainstreamových médií a vešel ve známost také mezi lidmi, kteří netráví podstatnou část svého dne brouzdáním po internetu. Jde především o zasílání mailů klasickým médiím (rádiím, televizím, lokálním i celostátním) s požadavkem, aby rozhovory s Ronem Paulem byly zařazeny do programu. Je nutné podotknout, že byť jsou touto elektronickou poštou někdy tato média přímo zaplavena, nejedná se o nějaký automaticky generovaný spam, ale o koordinovanou aktivitu mnoha jednotlivců a také o živelnou plakátovou kampaň nebo skládání písniček.

A jaký je můj názor na to všechno?

No, protože moje názory už většina z Vás určitě zná, tak Vás určitě nepřekvapí, že s Ronem Paulem v naprosté většině věcí souhlasím. Kdybych byl Američanem, tak bych ho také volil. Jediná věc, kde si nejsem jistý je právě zahraniční politika. Zde je myslím možné uvést spoustu pro a proti, tak to zkusím stručně zrekapitulovat.

Je faktem, že zahraniční politika "vzor Švýcarsko" je jediná konzistentní s "Otci zakladateli" a klasicky liberální vizí úlohy státu, jehož jedinou činností by měla být obrana před násilím. A to pouze vlastních občanů, kteří nesou náklady s obranou spojené. Je také nesporným faktem, že tohle nelze na válku v Iráku naroubovat.

Na druhou stranu je tohle záležitost, u které jsem ochoten uznat, že (na rozdíl od svobody a politické ekonomie) mohla doporučení "klasiků" z 18. a 19. století zastarat. Především po zkušenostech se dvěma světovými válkami, které, kdyby se Amerika tehdy konzistentně zachovala podle doporučení, by nedopadly třeba pro nás příliš příznivě. (Samozřejmě je to "coby kdyby," nicméně myslím, že se to dá použít jako historický příklad toho, kdy byla zahraniční intervence asi žádoucí). Beru to jako výjimku z pravidla.

Pragmaticko-idealistické přesvědčení, že je dobrou a správnou věcí napadat a svrhávat diktátory, pokud je to jen trochu možné, není dobrý princip, na kterém by mohla být postavena konzistentní politika. (Idealistická část je ten boj proti zlým diktátorům, pragmatická, že se podniká, co je možné. Takže Číně zůstane Tibet). Navíc se k tomu musí připočíst, jak snadno může být tato aktivita (jako jakákoliv jiná státní aktivita) zneužita k prosazování parciálních zájmů určitých skupin a vychází mi z toho jedno ­ že bych Rona Paula podpořil i v tomto ohledu.

A na závěr úryvek z debaty, na kterou odkazuji (překlad není úplně přesný).

Tazatel: "Já jako libertarián velmi podporuji Vaši pozici a Vaše názory. Jako realista ovšem vidím Vaše šance na zvolení jako velmi malé a to nejlepší, v co můžete doufat, je ovlivnění republikánské strany směrem ke konzervativnější pozici a propagace Vašich názorů. Jak to vidíte Vy?"

Ron Paul: "Pochopitelně kandiduji s úmyslem vyhrát a to, co můžu udělat, je snažit se být maximálně čestný a otevřený, snažit se dostat tolik hlasů, kolik jen bude možné a stát se presidentem, pokud to bude možné. Pokud to nejlepší, čeho dosáhnu bude, že moje názory vejdou v širší známost, tak to ovšem není tak málo, protože, co si myslí lidé ­ a zvláště pak, jaké budou názory mladé generace na svobodu a úlohu státu ­ je daleko důležitější než výsledek příštích voleb".

Odkazy:

Asi hodinový velmi důkladný rozhovor který s Ronem Paulem měl víceprezident Googlu. Probírali tam základy jeho politické filosofie (přičemž začali tím postojem k válkám) takže vřele doporučuji se na to kouknout.

( http://www.youtube.com/watch?v=yCM_wQy4YVg)

Jeden "předvolební spot" od lidí kolem Rona Paula který se musí vidět J

( http://youtube.com/watch?v=pvsADU2OOWM)

Wall Street Journal (http://online.wsj.com/article_email/SB104725224693862700.html)

Washington Times (http://www.washingtontimes.com/article/20070711/NATION/107100079/1002)

Záznamy o hlasování v kongresu

( http://projects.washingtonpost.com/congress/members/P000583/)

Jeho články a projevy

(http://www.ronpaullibrary.org/)

Zde jsou soustřeďována všechna jeho videa

(http://www.ronpaulnation.com/tv.html)

Videa a odkazy jsou samozřejmě v angličtině.

 

 

 

 





Komentáře

[1 Já bych jednoho zásadovýho znal... (aTeo : 20.07.2007, 00:26:16 - odkaz - x)
Jiří Paroubek - zásadně a konzistentně neříká nikdy pravdu! :-/

[2 No (Finist: 20.07.2007, 00:31:03 - x)
Tak už je to tady. Doufám že Vás Ron zaujme stejně jako mě a ti co rozumí trochu anglicky si alespoň pustí ten \"předvolební spot\" protože ten je vážně dokonalej.

[3 dalo by se říci, že u nás ... (divana: 20.07.2007, 01:16:22 - x)
že nejvíc zásadoví jsou komunisti = nemění nic na svém způsobu politického boje, lenin stále vede a stalin udělal jen pár chyb. a jen čekají, kdy u nich ti ostatní zabouchají na vrata.
ošklivá noční můra....

[4 (Feri Macfričkins: 20.07.2007, 03:39:35 - Mail - odkaz - x)
Ako povedal jeden liberal na ron paul meet-up - Nikdy predtym som to nerobil - nebol som na ziadnom politickom stretnuti, to ze podporujem Rona Paula je asi poslednou mierovou sancou zmenit veci. Prinajmensom poslednou za moj zivot.

Teda videl by som to asi takto. Ron Paul je akymsi preklenovacim mostom, drahy stat okradas nas a mi sa s tebou chceme rozviest. Ron Paul nevijde, hm.... potom to vidim na secesiu New Hampshire. Alebo ine zaujimave aktivity domackeho terorizmu (ak by nebodaj vyhral zase republikan)

[5 Ale jo, znám - a ani nemusím chodit moc daleko...:)) (Rpu?: 20.07.2007, 06:01:50 - x)
Obecně lze říci, blaze zemi, kde volby vyhraje jedna nebo druhá partaj a podle tý lajny se jede. Otázkou je, co by si Ron Paul počal, kdyby měl ve vládě z poloviny republikány, z poloviny demokraty a toto vkusně doplněno Al Gorem, Jesse Jaksonem a Fondovou. Myslím, že by zasedání vlády zahajoval s kolty položenými na stole.....

[6 Mimochodem, (Rpu?: 20.07.2007, 06:28:56 - odkaz - x)
jeden konzistentní (aspoň politolog, když ne politik) by byl - jisté Pehe se z pravděpodobností hraničící s jistotou vždycky přicucne k novému kandidátovi na cokoliv. Jelikož víme, že je to polibek smrti, má to Dienstbier spočítané....:)

[7 World Clock (Rpu?: 20.07.2007, 09:28:51 - odkaz - x)

[8 Finiste (František I.: 20.07.2007, 09:30:19 - x)
Soulad názorů, proto se zdržím komentáře i tzv. pochvalného buráku. Super. Příznámn se, že bych chtěl pana Rona poznat. Pouze tu jeho pasivní roli Ameriky nemám rád. Silná a bohatá země si musí svoji sílu chránit, třeba i preventivními údery. Tím, že byzantinci nezničili Aláhovi souvěrce, si zadělali na vlastní pohřeb. Totéž platí o Římanech a Germánech. Občas to amici sice někde přestřelí, jako například v Jugošce, ale dle kom. pravidla s lesem to byla jen štěpinka. Byl bych opatrnější i se Saddámem. Kdyby se povedlo slato mortale jako v Egyptě, bylo by to lacinější a navíc by Al Kajda byla jen drobnou odštěpeneckou bandou. Ale, znáte to, kdyby.....
Z jiného soudku: musím pochválit CT2 za úžasný film o jednom skladateli, tušímže Gershwinovi. Jeho Rhapsody in Blue, to byl zážitek. Mám ji ve třech provedeních. Televizní bylo čtvrté a velmi krásné. Je až spodivem, jak jsou jednotlivá provedení odlišná. (To nejhorší je od Baltic Festival Orchestra (Levné knihy, také jsem tam Doxo, častým hostem, včera jsem zaplatil hříšných 43,- Kč za Chopina.) Abych zážitek umocnil, sešel jsem do kanclu, otevřel domácí zweigelt a nedbaje blesků pustil Porgy a Bess. Kýženou katarzi sice trochu narušily pasáže, které se mi ale vůbec, ani trochu nelíbí, nicméně to byl krásný večer. Hezoučký weekend.

[9 pardon (František I.: 20.07.2007, 09:31:45 - x)
Aláhovy souvěrce.

[10 Františku (Finist: 20.07.2007, 09:40:59 - x)
Jak sem napsal - na tohle bych právě řekl že se názory můžou různit. Zase na druhou stranu si myslím, že to Irácké tažení k většímu bezpečí nijak zvlášť nepřispělo (z dnešního pohledu). A jak Paul řiká - bránit se a chytat Al Kajdu a Usámu určitě jo, pouštět se do \"nationbuldingu\" preventivního svrhávání diktátorů a šíření demokracie určitě ne. To je podle mého soudu celkem rozumné.

[11 I v tomhletom (František I.: 20.07.2007, 09:44:35 - x)
se stoprocentně shodneme.

[12 A tohle (Finist: 20.07.2007, 09:49:23 - odkaz - x)
sem chtěl ještě původně dodat k článku, ale to už by bylo asi příliš velká záplava informací. Když si pustíte tu první republikánskou debatu tak v těch rozhovorech po ní kvůli Ronovu postoji k Iráku do něj ten komentátor Foxu Sean Hannity dost šije s argumenty, jak bylo morální pomoct lidem v Iráku od Saddáma. No to možná bylo, ale někdo vyšťoural s jakými argumenty se Hannity opíral do Clintona před lety kvůli Kosovu (viz odkaz) tak se Hannity jeví jako že buď o 180 obrátil názory čili jako dost velkej pokrytec.

[13 Do spolku (martin TT: 20.07.2007, 09:51:39 - Mail - x)
se hlásím i já, včerejšího Gerschwina jsem si nahrál na DVD, protože ho budu šířit.(-_-).

[14 pro mě novinka (marek: 20.07.2007, 10:18:20 - odkaz - x)
vůbec jsem netušil že nějaké takové postavení existuje, ale ten člověk se mi líbí :) Ještě si to jednou přečtu :)

[15 OT - psí SOS (Rpu?: 20.07.2007, 10:26:27 - x)
Nějakej lump vyhodil štěňata v igelitovém pytli na silnici. Jsou to holky, kříženci (budou větší) stará 5 - 7 týdnů. Fotky jsou na rajčeti. Mailová adresa jejich nálezkyně je pod poslední fotkou.

[16 na psu je rozhovor s prvním protikandidátem (divana: 20.07.2007, 10:58:38 - odkaz - x)
\"Za prvé, vůbec nevím, a neví to ani mnozí přední světoví odborníci, kvůli jakému nebezpečí by taková základna měla existovat\"
jsou tam i veselé vyprávěnky o tom, že házel do popelnice svačiny, protože se nemohl se všema podělit :-))

[17 divano, (Rpu?: 20.07.2007, 11:43:45 - x)
velmi veselé....:))

[18 Martine, (Foundryman: 20.07.2007, 12:31:56 - x)
kdybys byl té dobroty a s tím šířením začal u mě :-) Já jsem nuteně musel na pivo, tímpádem jsem to prošvih´.

[19 Hezké popolední vinšuji. (Anka: 20.07.2007, 12:37:11 - x)
martínku, můžeme se postavit za Foundrym do fronty?

[20 Jestlipak víte, (martin TT: 20.07.2007, 12:42:46 - Mail - x)
že mně nabádáte k trestné činnosti?

[21 Martine (Anka: 20.07.2007, 12:47:01 - x)
Martine, pokud vím, máš právo si udělat záložní kopii. A co ti brání, aby sis jí uložil u přítele?

[22 Martine, že ty tu působíš, (Dana: 20.07.2007, 12:50:31 - Mail - x)
coby agent-provokatér?? Nejdřív napíše, že si stáhl, neb hodlá šířit a když se začnou hlásit zájemci - prý nabádání k trestné činnosti. :-)))tsssss... :-)

[23 No, u mně je místa dost, (Rpu?: 20.07.2007, 13:20:07 - x)
Gerschwina mám ráda, jedna nahrávka se ke mně klidně vejde... Teda jestli smím prosit....:)

[24 Odskočil jsem si na obídek (martin TT: 20.07.2007, 13:23:10 - Mail - x)
a tak jsem nestačil dokončit povídání. Jako profesionální okecávač vím, jak to udělat, abych šířil a přitom se neprovinil! Třeba mi budou přátelé sedět za židlí, až budu kontrolovat kvalitu záložní kopie, že?

Zájemce eviduji!!!

[25 Víte co se děje s kursorem, když jezdíte s myší? (ptakopysk: 20.07.2007, 13:37:06 - odkaz - x)
Určitě nás všechny už někdy napadlo jak funguje kurzor myši. Všichni každý den vidíme onu užitečnou \"šipečku\" na monitoru a vlastně o ní nic nevíme.
Nebudu vás zatěžovat technickými parametry. Odkaz je myslím si názorný a vševysvětlující - dokonce je možné vidět i proces kliknutí myší.
Ještě bych dodal, že se jedná o japonskou technologii a nejsem si jist zda naše \"evropská\" funguje stejně.

[26 obdobně roztomilé - (divana: 20.07.2007, 13:43:16 - odkaz - x)

[27 V Japonsku myš, (Šumavák: 20.07.2007, 13:49:03 - x)
u nás takto podobně, ovšem ne tak rychle a s takovými výsledky, funguje EU!

[28 blondýny (skorostařík: 20.07.2007, 14:06:23 - x)
Muž se dostane do letadla a zjistí, že byl posazen vedle roztomilé blondýnky.
Okamžitě se k ní otočí a udělá \"první krok\".
\"Víte\", říká, \"slyšel jsem, že let lépe utíká, pokud se dáte do hovoru s druhým pasažérem.
Pojďme si tedy povídat.\"
Blondýna, která si zrovna otevřela knihu, ji pomalu zavře a řekne muži: \"O čem byste se chtěl bavit?\"
\"Hmm, nevím,\" řekne muž. \"Což takhle nukleární energie?\"
\"OK,\" řekne blondýna. \"To by mohlo být zajímavé téma. Ale nejdříve mi dovolte se na něco
zeptat jako první. Kůň, kráva i jelen jedí to samé - trávu. Nicméně jelen vyloučí malé kuličky,
kráva placatý vodnatý kravinec a kůň suché kobylince. Proč si myslíte, že to tak je?\"
Muž je ohromen. Až nakonec odpoví, \"Nemám nejmenší tušení.\"
\"Tak mi řekněte,\" odvětí blondýna, \"Jak je možné, že se cítíte kvalifikovaným pro diskusi o nukleární energii, když neznáte ani hovno?\"

[29 Fórek (ptakopysk: 20.07.2007, 14:44:21 - x)
Sedlák jel do města na nákupy. V železářství koupil kovadlinu a kbelík.
V obchodě se zvířaty párek kuřat a husu. Jak ale teď dostat všecho domů?
Prodavač mu poradil: \"Dejte kovadlinu do kbelíku a neste ho v jedné ruce,do druhé ruky husu a pod každou paží jedno kuře.\"
Sedlák poděkoval a vyšel. Cestou ho zastavila slečna s nádherným poprsím, že zabloudila a potřebovala by poradit, jak se dostane na určitou adresu.
\"To je náhoda! Já jdu za svým bratrem, který bydlí kousek odtamtud. Pojďte a já vás doprovodím. Tudy přes park to bude blíž.\"
\"A jak vám můžu věřit, že mě v parku nepřitisknete k plotu, nevyhrnete mi sukni, nestáhnete mi kalhotky a neznásilníte mě?\"
\"Podívejte se: Nesu kýbl, kovadlinu, husu a dvě kuřata.
Jak bych vás takhle mohl přitlačit k plotu a udělat to, čeho se bojíte?\"
\"No, při troše dobré vůle byste mohl dát husu na zem, přiklopit ji kbelíkem, ten zatížit kovadlinou - a kuřata vám podržím já.\"

[30 solární Freiburg na Yahoo (Dusan Neumann: 20.07.2007, 14:57:47 - odkaz - x)

[31 Další provokace (Rpu?: 20.07.2007, 18:12:50 - x)
Dva ruské bombardéry Tu-95 v noci přeletěly v \"nezvyklých\" zeměpisných šířkách nad Severním mořem mezi Británií a Norskem, což donutilo britské a norské úřady vyslat k ruským strojům své stíhačky. (novinky)

[32 NA STEJNÉ TÉMA (doxa: 20.07.2007, 18:17:38 - Mail - x)
babka vystoupí z vlaku. nese si dva mohutné kufry. Uvidí dva mladíky.
- Hoši, že mi ty kufry odnesete do vedlejší vesnice?
- No jó, babi..
Tak jdou a na osamělém místě babka pokračuje:
- A ne abyste mne znásilnili!
- Ale babi, vždyť je mokro!
- To nevadí, v tom žlutém kufru je deka!

[33 Martine, smím-li prosit, (AeroKarel: 20.07.2007, 18:34:05 - Mail - x)
tak také jednoho Gershwina, já i dcera jeví zájem.

[34 Pokud to s tím souvisí... (doxa: 20.07.2007, 18:38:14 - Mail - x)
Gershwina včera dávali na ČT2

[35 aaa..nastal letní víkend, dovolené (Dana: 20.07.2007, 21:46:14 - x)
a net zeje...
My, chudinky,které nemáme ještě dovolenou a bojujeme s nepřízní počasí a nevhodnou tepelnou izolací svých příbytků, tak my musíme jen vydržet...ale jde to těžko, když za okny je stejně jako u PC +29. Ovšem v přízemí u babičky je příjemných +24...
Mimochodem - letošní dovolenou - její část - strávím v Matičce. Kdože to sliboval vlastivědnou procházku???? :-)))

[36 OT (dvd: 20.07.2007, 22:00:20 - odkaz - x)
Ale moc se mi to libilo

[37 Dano (ptakopysk: 20.07.2007, 22:06:02 - x)
asi všichni čučej na četnický humoresky, nebo na policejní akademii. Tady se zvedl vítr a v místnosti se ochladilo na 28 stupňů, heč! Akorát doufám, že nepřijde plavajs jako včera. To vypadalo, jako by nám někdo na půl hodiny hodil chalupu do kýble s vodou... O pár kilometrů dál u Košetic to lámalo stromy a hasiči makali jak šroubci, aby do rána zprovoznili silnici na Pejřímov. Madonna by měla zase něco zanotovat, aby se ochladilo.

[38 Dano, (Modrý pták: 20.07.2007, 22:09:50 - x)
nevím, kdo to sliboval, ale s gustem se toho ujmu :-)

[39 Dano, (ptakopysk: 20.07.2007, 22:16:07 - x)
s Modrým ptákem nechoďte!!! On je pravotočivej! TO byste chodili furt dokola po jedněch a těch samejch hospodách, dokud byste nepadli únavou a vyčerpáním!

[40 Pffff - televíze -uklízím po malování a jdu spát.... (Rpu?: 20.07.2007, 22:32:33 - x)

[41 teda, ptakopysku, takhle provokovat! (Dana: 20.07.2007, 22:46:40 - x)
tady ani kapka...tohle už opravdu zavání docela velkým průšvihem. A jak jsem koukala na družicové snímky, mám naprosto odlišný názor na srážky o nastávajícím víkendu - Čechy ano, Morava nic moc. A tak jsem dnes vydala prohlášení mým národům a zakázala zalívaní zahrádky a přikázala sprchování pouze jednou denně... Babička brblala, pes raději mlčel, ale bylo jim to nic platné..
BTW: Ta dovolená bude poslední týden srpna a první týden září... Kdy plánujete Vodičku??? :-)

[42 Dano, (Modrý pták: 20.07.2007, 22:59:03 - x)
on neprovokuje :-), představ si, že bych jako Modrý pták zatáčel doleva :-), to je nesmysl. První týden v září je fajn, tak Tě provedeme tu vlastivědu a zakončíme to hromadně u Vodičky.

[43 Jak?únovou a vyčerpáním...?? (Šumavák: 20.07.2007, 22:58:44 - x)
Snad \" únavou a načerpáním\" ne?

[44 Tak jo, beru! (Dana: 20.07.2007, 23:02:01 - x)
A ptakopysk provokuje řečmi o vodních srážkách kdesi u něj, zatímco tady je žhavá výheň...

[45 Dobrou noc.. (Dana: 20.07.2007, 23:29:25 - x)
jdu zkusit v tom horku usnout... :-)

[46 Tak jsem se vrátil z Prahy. (jura-p: 20.07.2007, 23:34:34 - odkaz - x)
Hlavu prázdnou a tupou vedrem a zažitým zasedáním. A tak jsem si nějak začal prohlížet archív fotek. A jsou zde místa, kvůli kterým to všechno stojí za to trápení. Možná vám to udělá taky radost. A zejména Rputi, která to má přede dveřmi.

[47 Juro, (Dana: 20.07.2007, 23:44:29 - x)
svět je úžasné místo k životu a stojí za to žít!
Dobrou noc. :-))

[48 Juro, (Nika: 21.07.2007, 00:22:38 - x)
díky, krásné fotky, které mi připomněly \"léta her a malin nezralých\"... :-)) Někdy v době mezi dneškem a vznikem hnědého uhlí jsme si to tam moc oblíbili, běhali jsme fascinovaně kolem Lužnice a drandili Křižíkovou dráhou sem a tam, jména stanic jsem znala nazpaměť. Teď už se tam dostanu jen výjimečně...

[49 Krásné, svěží ránko! (Rpu?: 21.07.2007, 05:36:02 - x)
To není provokace - tady opravdu pršelo, já přežila malování a pomalu se rezuscituju. Ale tady se rezuscituje dobře, jak konec konců svědčí Jurovy fotky - Bechyně je velmi fotogenické místo. Juro dík!
(A příště dej vědět a stav se na kafe!)

[50 Tisíce fanoušků zná osud Harryho Pottera. (Rpu?: 21.07.2007, 06:56:55 - odkaz - x)
Já ne a je mi to srdečně fuk. Ale když tak o tom fenoménu přemýšlím, napadá mě, že je to akutním nedostatkem kouzelníků a šamanů, kteří by potíže vyřešili mávnutím kouzelného proutku.

[51 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 08:03:06 - x)
Dobré ráno. Jo - a spousta lidí na ty kouzelníky spoléhá, obdobně jako v armádě na blanický rytíře. Ono SE to přece nějak udělá... K čemu obrana, když přece svatej Venca vyjede, mávne mečem a zas bude všechno v pořádku... Přeháním? Ani moc ne...
A milé autorce bych doporučil, ať píše ty svý bláboly o pitomečkovi s kouzelnou hůlkou a nesere se do věcí, kterejm nerozumí a kde působí jak slon v porcelánu...
Přiznám se, že ten první díl jsem si přečetl - ale je to jedno přečtení a dost. Další dva díly jsem přečetl taky, abych zjistil, že je to furt ta samá, mnohokrát nastavovaná kaše - a tím jsem s milým přitroublým Jindrou skončil... Je to fabrika na peníze, nic jinýho. Ale když ji to baví a když to lidi kupujou...

[52 2 dvd (PeS: 21.07.2007, 08:12:05 - x)
díky za odkaz. Nemohu se zbavit pocitu, že kdyby něco takovýho mašírovalo po Letný namísto knihovna, celková škoda by byla menší a dojem příznivější...

[53 2 Nika (PeS: 21.07.2007, 08:19:08 - x)
Jakýpak hnědý uhlí? Prostě - nedávno...

[54 Furt nad něčím brbláte ... (skimic: 21.07.2007, 08:23:39 - x)
... Mrazíkem do vás! Hermiona je alespoň pohledné děvče :)
dvd: to je nádherně uletělý. Takové věci se mi objevují ve snách, když mám horečku. Taky si vybavuji jakousi scifi povídku - ostrov, mechaničtí krabi-replikátoři, množí se, žerou se, zvětšují se až zbyde jeden, ten největší.
Mmch, ten poslední výtvor bude modelovaný dle originálu. Jedná se totiž o moji ruskou domovnici (kdysi dávno) :))

[55 Na prstech svych rukou bych ty znamejsi spocital. (Bavorak Vasek: 21.07.2007, 08:55:30 - x)
Jeden, dva z nich patri ke stranam, ktere volivam, ale nekandidují v mem obvodu. Na lokalni urovni je jich snad vice - moc vysoko zpravidla nevystoupaji. Populismus neni jejich silou a tak je oceni hlavne ti, kteri vidi zblizka jejich konkretni praci. Ja bych chtel mit moznost volit takoveho Bastiata! (Nemohu se od jeho clanků utrhnout.)

Ron je asi peknej samorost a sekac (-jak se rikalo). Skoda jen, ze neumim tak anglicky, abych si odkazy vychutnal.

Nez vypnu leptáp, tak zdravim z osmnactistupnovych dobre zalitych jiznich Bavor. Ted uz je ale jasno a pekne vlhky vzduch. Vypada to, ze se i dnes zapotime. Krasne leto - jen vyrazin na dovolenou. Tu jiz sice ode dneska mame, ale ceka nas to, co ma Rpu? jiz za sebou - malovani. Jak ja to nemam rad.

O zasadach nekdo rekl: nase zasady obvykle konci tam, kde se kříží s nasimi zajmy.

[56 Tak se tu (PeS: 21.07.2007, 09:02:09 - x)
zatím mějte a já se zas odpojuji a jdu se rekreovat v rámci oprav bytu... Snad se večer zas připojím...

[57 Opet OT (dvd: 21.07.2007, 12:00:00 - odkaz - x)
Napadlo mě to zkusit v prostřední Evropě.

[58 skimici, (skorostařík: 21.07.2007, 13:34:17 - x)
povídka o vynálezci umělých krabů, kteří kopírovali sama sebe, prali se o suroviny a posléze zničili jak sebe navzájem, tak i svého vynálezce Cooklinga nebo tak nějak, aby se mohli zmocnit důležité suroviny v podobě jeho kovových zubů, byla publikovaná v časopise Zápisník někdy koncem padesátých let, od té doby jsem se s ní nesetkal. Evoluční teorie ad absurdum... Nicméně této povídce a několika dalším děkuji za zájem o sci-fi literaturu, který mi vydržel dosud..

[59 tohle jste četli? (divana: 21.07.2007, 13:44:11 - odkaz - x)

[60 skorostaříku (skimic: 21.07.2007, 13:51:41 - x)
... ano, skončilo to tím, že mu vyrval kovové zuby :))) dík za připomennutí.

[61 Turci a EU (Rpu?: 21.07.2007, 13:56:20 - odkaz - x)
...Jaké téma letos v předvolební kampani nejvíce táhlo?
Patrně národní hrdost. Na rozdíl od předchozích voleb, kdy to byl vstup do Evropské unie. Dovolím si tvrdit, že EU svým přístupem k diskusi s ankarskými vyjednavači dosáhla v Turecku takové úrovně nepopularity, že se v předvolebních kampaních neobjevuje dokonce ani název EU. A pokud ano, tak v negativním kontextu...

Unie už tedy není mezi Turky populární?

Nebudu zveličovat, když řeknu, že téměř žádný ze 42,5 milionu voličů nechce o Unii ani slyšet. Je to sice neuvěřitelná škoda, ale EU už v kampani žádnou roli nehraje. Tomu, kdo žije v Turecku, není třeba vysvětlovat proč. Evropané budou zřejmě tvrdit, že Turci, pokud do Unie chtějí, mají snášet, co jim EU postaví do cesty. Turci, kteří byli v posledních čtyřiceti letech nejhorlivějšími zastánci vstupu do Unie, už ale unavilo přesvědčovat Unii o svém evropanství. Stejně jako o tom, že smlouvy se mají dodržovat....

[62 divano, (Rpu?: 21.07.2007, 13:57:26 - x)
to bylo někdy na jaře v TV (tuším v \"Na vlastní oči\").

[63 Ahoj! pozdrav od skoromrtvoly! (Šumavák: 21.07.2007, 13:59:10 - x)
Lezou mi sem lidi..... a to to mám na mýtince!

Hleďte, jestli nemám tu sklerosu tak pokročilou jako Vy dva, tak to se jmenovalo Ostrov Dr.Moreaua a bylo to od Josefa Mesvadby, psychiatra.....
A jestli ne, tak se holt zařazuji do řady....

[64 Rputi, díky, (divana: 21.07.2007, 14:30:29 - odkaz - x)
jinak v odkazu je taky o tom, co jsme tu probíraly.a při čtení posledního odstavce jsem si vzpoměla, jak aktivní eko zabránili v pokračování cyklostezky u hluboké. tohle jim nevadí? nebo spiš by nebyli tak vidět..

[65 Šumaváku, (divana: 21.07.2007, 14:36:28 - x)
možná jste zapoměl zrušit cestičku

[66 A proč by jim mělo vadit, (Rpu?: 21.07.2007, 14:39:43 - x)
že pár lidí chcípne? Ohrožená zvířátka tím nikdo nekrmí. Takovej chřástal by si blbýho párku ani nevšim...:)) (Já taky ne:)).....)

[67 jen jestli zviřátkům (divana: 21.07.2007, 14:58:29 - x)
eko aktivisti nesprejují domečky, aby voněly :-)

[68 Dobré odpoledne vespolek! Tak poprvé, (Loki_F: 21.07.2007, 15:45:39 - x)
podobně jako Šumavák, Vás zdravím z divočiny, kde lišky dávají dobrou půlnoc...
Právě jsem testoval připojení přes mobil neb signál konečně v dostatečné kvalitě dorazil i sem do lesů, vod a strání.

Musím konstatovat, že Ron má i mé sympatie... Pokud jde o ten Irák, tak v době kdy se ziřivě diskutovalo, zda má Sadám zbraně hromadného ničení (tehdy ještě na tom původním NP), chechtal jsem se tomu, že amíci tam zase vlítnou jako banda pitomců, nadělají spoustu hluku, sejmou Sadáma a posléze budou sloužit jako pohyblivé pouliční terče Básákům, šíitům, sunnitům, mudžáhidům z mezinárodní islámské pomoci \"AlKejdy\" a nebudou vědět čí jsou... Žel na má slova opět došlo v míře větší než malé.
Kdyby poslouchali Brity a připravovali se víc na policejní akci než na válku, mohlo to vypadat jinak.
Nakopat jim prdel, a jít domů byla varianta druhá. Když by nedali pokoj: nakopat jim prdel a jít domů.
Když by ani potom nedali pokoj: Nakopat jim... To nakopání vždy plošně. Plošně protože *)

*) Lokiho axiom neviinosti civilů: \"Když se rozlišuje mezi vinným a nevinným, vždy tam bude fůra vinných, tvářicích se jako nevinní!\" };D)))

[69 Největší kravina byla rozpustit baasistickou armádu a pustit je domů. (Rpu?: 21.07.2007, 16:10:49 - x)
Kterýho vola tohle napadlo.....ten má ten bordel na svědomí.
A za ideje, jako, že se budou kamarádit ti, kteří se až do teď podřezávali, tak za to by se mělo zavírat - ne-li stavět ke zdi, protože to stojí vždycky spoustu životů - viz Jugoslávie. Buď to někdo drží jako Tito (zlatej člověk!) nebo se to musí rozparcelovat - stejně jim nakonec nic jinýho nezbylo a Kosovo je taky v háji a bude to navíc zdroj rozbrojů, protože Kosovské pole je pro Srby prostě svatý.
A v Íráku to taky jinak nepůjde. Šííti na západ, Suniti na východ, Kurdové na sever. Klanové vůdce nechat porvat mezi sebou a ten co vyhraje, bude president. A šmytec....:))

[70 Souhlas Rputi, nechat je ať si to tam rozdávají (Loki_F: 21.07.2007, 16:34:08 - x)
sami mezi sebou... A každému, kdo se do toho bude chtít míchat zvenku pořádně máznout přes prsty! Žádné nějaké \"Tytyty, to nebylo fair!\" Pěkně na fest - naši předkové nechávali jejich hlavy rozvěšené na hranicích ve stromoví jako jasný vzkaz, kterému rozuměl úplně, ale úplně každý.

Ono nakonec i ta vlna arabášů a černoušků přes středozemní mořa by ustala velice rychle, jejstliže by se za zlomek dnes vynakládáných prostředků posílaly jen helikoptéry s dobře naplněnými schránkami kulometů a roury raketometů - verovná dávka z kulometu by asi dostatečně srozumitelně i těm negramotům signalizovala, že jedou špatným směrem, no a kdyby to nestačilo... Inšalláh (oni to tak opravdu berou!) a žraloci náramně se nažerou... };D)))

[71 Šumaváku (skorostařík: 21.07.2007, 16:49:50 - x)
neodvažuji se vyjadřovat ke stupni sklerosy kohokoliv vyjma své vlastní, nicméně povídka, o které se bavíme se Skimicem, a jejíhož autora neznám, vyšla kdysi v časopise Zápisník, na pokračování, měla asi 3 díly, a šlo jen o nepříliš propracované téma techniky, obdařené omezenou umělou inteligencí, která měla sloužit jako válečný prostředek tím, že hejna krabů-replikátorů budou vypuštěna na území protivníka, jemuž sežerou veškeré armádní vybavení, počínaje tanky a konče guláškanóny, takže ctěná protiarmáda se nakonec ocitne beze zbraní a v trenýrkách ( neb opasky bez přezek gatě neudrží ). Tenhle úskok byl, jak jinak, myšlenkovým produktem zlých imperialistů ( jak lze poznat už z jména vynálezce ), avšak úmysl se nakonec obrátí proti svým tvůrcům, neb v průběhu evoluce (tj. výroby dalších a dalších generací krabích robotů )se samovolně změnil kód pro dálkové ovládání systému. Válečný štváč Cookling skončí v kusadlech vlastního technicky zmutovaného výtvoru, který mu elektrickou jiskrou vyřízne kompletní kovový chrup, a to při plném vědomí a bez umrtvení. Ostrov dr Moreaua je o šíleném lékaři, který dělá pokusy na lidech. Děj tohoto díla, které je přece jen návštěvníkům tohoto blogu dostupnější, tu vypisovat nebudu. Jak je vidět, pamatuji si relativně dobře, co jsem četl před cca čtyřiceti lety a už méně, co jsem měl včera k obědu, což prý je příznakem sklerózy. Z toho usuzuji, že sklerózu mám ... Vy taky ???

[72 Loki, ona na to Eunie jde rafinovanějc....:)) (Rpu?: 21.07.2007, 17:21:55 - x)
Nejdřív to tu úplně zreguluje až to přivede zu grunde a pak už sem nebude chtít ani vopice co zrovna slezla v Africe ze stromu ....taky by byla pitomá, lízt do takovýho bordelu....

[73 ještě maličkost (skorostařík: 21.07.2007, 18:30:10 - x)
Nesvadba napsal povídku Druhý ostrov Dr. Moreaua...

[74 skorostařík&skimic (dvd: 21.07.2007, 18:36:38 - odkaz - x)
Ta povídka byla někdy okolo 1965 natočena jako (český) kreslený film.

[75 ještě ostrov Dr.Moreaua (skorostařík: 21.07.2007, 18:41:23 - x)
přiznám se, že na Ostrov Dr. Moreaua jsem se nakonec musel podívat do bibliografie... děj si jakž takž pamatuji, ale nakonec jsem byl sám překvapen zjištěním, že autorem tohoto díla je H.G.Wells. K obsahu viz uvedený kitát \"Ostrov doktora Moreaua (The Island of Dr. Moreau, 1896) je vědeckofantastický román popisující biologické experimenty měnící zvířecí bytosti a přibližující je lidem a konflikty vyplývající z toho, že jejich osobnosti se jako celek neřídí lidskými schématy,\"

[76 skorostaříku (skimic: 21.07.2007, 18:47:32 - x)
... bravo! :))

dvd: nevěděl jsem ...

[77 Vážení, (PeS: 21.07.2007, 19:46:14 - x)
ta povídka, o které se tu celý den dohadujete, se v českém překladu jmenuje \"Krabi na ostrově\" a autorem je Mickevič, který se vlastenecky přejmenoval na Dněprova...
Vyšlo to mimo jiné v jednom sci-fi sborníku, takže \"ještě to mám nekde schovaný...\"
Jak jest z obrázku patrno, jsem o5 připojen...

[78 To bude asi ten Avon, co má tu kosmetickou firmu...:))) (Rpu?: 21.07.2007, 20:45:01 - x)
\".....Záplavy postihly i rodiště Williama Shakespeara - Stratford nad Avonem....\" (novinky - tit.s.)

[79 Rputi (dvd: 21.07.2007, 20:48:05 - x)
neměla byste zavolat své Avon Lady?

[80 Kuk, také o5 zde... (Loki_F: 21.07.2007, 21:06:29 - x)
Po výletě do Manětína a na Rabštejn, příjemných 23°C, grilované plátky z plecka v množství asi 35 kg bramborového ekvivalentu po transformaci a kuřecích prsíček s domácím chlebem v množství menším než malém, k tomu chlazený král piv - Budvar 12° a navíc i internetové připojení (sice jen 115Kb/s, ale lepší než žádné) - co více si přát.

Za chvíli musím do hospůdky - soused slaví narozky, tož \"přesedlám\" na Gambrinus...

Zítra se půjdu podívat na zdejší populace Formica rufa a pořídím nějakou fotodokumentaci (nabil jsem záložní baterie, aby to nedopadlo jako minule...), abych Vám mohl zprostředkovat svá pozorování + shrnout již nashromážděné poznámky.

Vlastně: připojení nastaveno a ověřeno, dovolená může začít...
Třeba se někomu z Vás zachce zavítat do těchto končin (Anka s Tomem potvrdí, že to stojí za to)...

[81 >dvd, myslíte tu Labuť? (Rpu?: 21.07.2007, 21:14:56 - x)
Ale ta byla na Poříčí......:)

[82 Ale ne (dvd: 21.07.2007, 21:24:42 - x)
ale z nějaké TV reklamy na nějaký dámský kosmetický sajrajt si nějak pomatuji poseldní větu reklamy: \"zavolej své Avon Lady.\" Já jsem tedy v Praze jednu Avon Lady znal. Labuť to tedy nebyla, spíše husa.

[83 dvd (skimic: 21.07.2007, 21:29:39 - x)
... je možné že máme společné známé???

[84 >dvd, (Rpu?: 21.07.2007, 21:32:47 - x)
aby to nebyla slepice! Husu měli na Rábí, hlídací - jak jim tam lez nějakej historickej alternativec, tak začala kejhat.

[85 Dítě se vrátilo s intenzívního kurzu angličtiny, (Rpu?: 21.07.2007, 21:51:04 - x)
kde je američtí lektoři v rámci oživení výuky učili i písničky. Takže v rámci korektního multi-kulti se už nezpívá \"10 malých černoušků\" nýbrž \"10 malých Indiánů\"....:))

[86 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 22:13:34 - x)
No ale tu si tam nasadili po římském vzoru. Ne nadarmo tam byly husy posvátný, když zachránily Kapitol...

[87 Rputi, (ptakopysk: 21.07.2007, 22:18:15 - x)
když už bereš jméno Tita do klábosnice... jeden úryveček schválně, jestli někdo uhádnete kdo to napsal a kdy...
Titovci - služebníci imperialismu
Každý dne ví, co znamená orientovat zahraniční obchod na kapitalistické země a žádat od amerických imperialistů půjčky.Znamená to vydat svou zemi a svůj lid na milost a nemilost imperialistickým vykořisťovatelům, podřídit se jim, vykonávat rozkazy imperialistických věřitelů, dovolit jim, aby se vměšovali do vnitřních záležitostí země na nich hospodářsky závislé aby jí diktovali vnitřní a vnější zahraniční politiku. To dnes dobře vědí ve všech mashallisovaných zemích, v Italii, Francii, Belgii, Holandsku, Anglii. Na tuto cestu se vydává i Jogoslávie násilně ovládaná klikou buržoazních nacionalistů. V této souvislosti pochopíme, proč všichni představitelé jugoslávské buržoazně nacionální kliky soustavně rozšiřují lži o tom, že Sovětský Svaz a země lidové demokracie chtěly Jugoslávii udržet na úrovni zaostalé zemědělské země. že ji chtěly vykořisťovat...

[88 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 22:18:52 - x)
ale dyť je to jedno... Má to slýzt s palmy, nebo s kaktusu?...

[89 PeSi (skimic: 21.07.2007, 22:20:21 - x)
... to bude asi ono. Četl jsem to v onom sborníku na přelomu 70/80 let. Autory nepamatuji, nicméně téma se vrylo.
Loki_F: inu, nějakou dobu si docela přátelsky /alespoň z mého pohledu se to tak jeví/ vyměňujeme zde na vzdáleném to blogu, hluboko, zřejmě v Šumavských hvozdech, obsazených koněchtivými rakouskomluvícími nájezdníky /málokterý rakušák mluví opravdu německy/.
Můžeš mi tedy - velmi prosím - přiblížit onu tajemnou proceduru s mravenci rufa? Tvoří menší kopule a jsou obecně citlivější na vlhko. Je to snad - proč se lidé domnívají - že jejich kolonie předpovídá deštivé/suché období? Co zima/teplo? Můj zdroj informací o velkých lesních brabencích mlčí ...

[90 2 ptakopysk (PeS: 21.07.2007, 22:21:05 - x)
ten styl je mi povědomej... Asi se mýlím, ale tipoval bych Koháka před emigrací...

[91 PeSi (ptakopysk: 21.07.2007, 22:27:19 - x)
Kohák to nebyl, ale v roce jste se takořka trefil Bylo to napsáno v srpnu 1949. Tedy něco přes rok po převratu. To už byly šrouby utaženy docela festovně. Soudruzi se nezakecali...

[92 2 skimic (PeS: 21.07.2007, 22:31:42 - x)
Ne asi, ale určitě. Autor se v té době dosti odvážně pustil do spekulací o evoluci - nezapomínej, že v té době byla ještě genetika buržoazní pavěda a \"biologickým vědám\" vládli Lysenko a Lepešinská... A jediný trochu reprezentativní zahraniční \"orgán\", který potvrdil jejich \"výzkumy\" byla Československá Akademie Věd! Prostě kolektiv orgánů! (z lat. colligo = sbírám, tedy kolektiv = sebranka...)

[93 2 ptakopysk (PeS: 21.07.2007, 22:33:26 - x)
Moje paměť je děravá, ale stejně si myslím, že jsme si u Vodičky na to tykání konečně připili...

[94 ptakopysku, (Rpu?: 21.07.2007, 22:36:20 - x)
a co takhle Slánský...?

[95 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 22:39:03 - x)
jo, tomu hajzlovi by to taky bylo podobný...

[96 PeSi (ptakopysk: 21.07.2007, 22:40:26 - x)
přesně z tohoto důvodu si v práci se všemi tykám a zákazníkům zásadně vykám. :o) No a v hospodě jsem úplně v pr... takže všechny musím oslovovat nepřímo, abych nebyl za Yowdu. I když - mezi svými příznivci na Sardenu jsem familierně nazýván Král idiotů - takže jako Moje Veličenstvo bych vlastně měl mít právo na jistý stupeň pošetilosti.

[97 PeSi, (Rpu?: 21.07.2007, 22:40:37 - x)
tenkrát na tom ČSAV ještě nebyla tak špatně, protože profesury byly vesměs uděleny už před válkou ....později to už bylo horší....

[98 Stalinisté (AeroKarel: 21.07.2007, 22:41:00 - Mail - x)
Tita přímo nenáviděli, komunismus v Jugošce nebyl tak debilní jako u nás, to ano, ale Tito žádný demokrat nebyl ani náhodou. Otázka je, zda to v dané krajině s daným obyvatelstvem je vůbec možné, vládnou a být demokrat, neřku-li liberál.

[99 Rputi, bingo! (ptakopysk: 21.07.2007, 22:46:31 - x)
Byl to Rudolf osobně. Tehdy ještě v plné síle jako generální tajemník KSČ. Ve spisku, který vlastním, je vytištěn společně s takovými esy jako byla Dolores Ibarruri, Georgi Georghiu - Dej, Mátyás Rákosi, Enver Hodža, Todor Živkov. Asi v tom roce, kdo nesepsul Tita, tak jako by nebyl. A někteří následně nebyli, i když psuli, až se jim z pera kouřilo...

[100 AeroKarle, na Tita mi nesahej..:)) (Rpu?: 21.07.2007, 22:48:38 - x)
V Jugoslavii chtít vládnout demokraticky byl naprostej nesmysl - což se po jeho smrti 100% prokázalo. On jedinej dokázal vzdorovat Stalinovi ... už za to má mou nehynoucí úctu. Jugoslávci ho milovali, protože to byl prostě nejlepší partyzán .... a co to za II. světový v Jugoslavii znamenalo si málokdo dovede představit..... i malokterej Jugoslávec, kterej nezažil boje na Sutjesce....
A v neposlední řadě to byl náramně pěknej a chytrej mužskej....:))

[101 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 22:49:53 - x)
To, co bylo později, snad ani nemá cenu komentovat... BTW, od té doby se traduje značná řevnivost mezi nervozitou a akademií, neb obě instituce měly svoje špecifiká...

[102 2 Rpuť (PeS: 21.07.2007, 22:57:05 - x)
akorát i on si pěkně vybudoval svůj kult osobnosti a nedokázal překročit svůj stín. Jak se ostatně plně prokázalo poté, co odešel do kytek... A zanechal zemi plně zralou k rozvratu. Co si budeme povídat, měl mnohé co společného se svými nepřáteli... Ein Volk atd... No a když natáhnul bačkory, to všechno umělé pozlátko odešlo jak pod letlampou...

[103 ptakopysku, (Rpu?: 21.07.2007, 23:01:04 - x)
tehdy byl Tito \"krvavým psem\" ...:)), ale tu svoji nezávislost uhájil a že měl na něj Stalin nějakou žízeň...
prostě \"Хуй топорный\".....

[104 Rputi (ptakopysk: 21.07.2007, 23:08:53 - x)
nejen to, byl agentem gestapa, americkým agentem... neměl rád vůbec žádnej lidově demokratickej lid. Moc pěkný sborník je tahleta \"Tisova klika ve službách imperialistů\" až z toho běhá mráz po zádech. Zejména když čtu některé komentátory na NP, tak mám pocit, že jejich otcové, či dědové museli pracovat jako redaktoři v tiskových agenturách padesátých let píšících pro potentáty takovéhle statě...

[105 PeSi, (Rpu?: 21.07.2007, 23:11:29 - x)
Balkán je orient a tam se to bez kultíku neobejde ... tatíček car a puntík.... demokracie nefunguje ... kdyby chtěl bejt demokrat, tak šla Jugoslavie do kytek .... problém byl v tom, že neměl následovníka ... tam zapracovala Jovanka ... ke smůle celé země ...
Duše Balkánu je pořád ještě feudální ...

[106 Rputi (skimic: 21.07.2007, 23:48:52 - x)
...odvazim se Vam lehce odporovat ad ten Balkan. Feudalni asi opravdu ne /nyní/ velmi patriarchalni ano, stále, ale ty zenyo s nimi zvladaji s prehledem. Mluvim o Chorvatsku a Srbsku, mozna i o plazich Cerne Hory. Vnitrozemi Monte Negro a Bosny je pochopitelne fixovano tak 100, mozna 200 let v minulosti ... o Albanii nemluvim vubec. Musí si prozit onu islamisaci za podpory Americanu, EU a UN. No future v blizke době. Tito byl straslivej parchant pod vlivem one Jovanky. Bali se ho vsichni a proto ho i milovali. Ano, v tomto smyslu sjednotitel a Stalinuv krvavy pes.

[107 Rputi, (AeroKarel: 21.07.2007, 23:53:10 - Mail - x)
ať dělám co dělám, snaže se ze všech sil, nenacházím sympatie k jednomu diktátorovi, jen proto že se vzepřel jinému. On se mu nevzepřel ve jménu demokracie, liberalismu nebo něčeho podobného, on si jednoduše uhájil svoji diktaturu před nahrazením jinou, podobnou, Stalinovi bližší. Uznávám, že za totality bych raději požíval výhody běžného, řadového, apolitického občana v Jugošce než totéž v ČSSR. Ale jako liberál bych dopadl stejně tam jako tam. V ČSSR na to byl Jáchymov, v SFRJ Dlugi otok. Lidsky je mi blíž než Gottwald, Dimitrov, Slánský, ........, to ano, ale sympatie k němu nemohu mít.

[108 Rputi, (jura-p: 22.07.2007, 00:26:49 - x)
tak o tom, že vojáků bylo v Iráku málo, píšu od té doby, co to začlo. Můžou za to dva důvody. Rumsfeldovo přesvědčení, že válku vyhrávají moderní zbraně a zrada evropských mocností, které sice souhlasili s aktivací pátého článku washingtonské smlouvy, ale vojáky poslali jen symbolicky.
Takže vojensky byl Irák poražen, ale nebyl nikdy fakticky vojensky obsazen a Američanům se nepodařilo okupačními vojáky vytvořit fungující okupační správu. To mělo dva důsledky. Jednak se armáda protivníka, zejména gardy prostě rozešly, protože nebylo dost vojáků, kteří by je vzali do zajetí a tam se o ně starali a jednak před zraky bezmocných okupačních hlídek došlo k rabování, kterému tito nebyli schopni fyzicky zabránit. Hnutí odporu má k dispozici desetitisíce samopalů a jiných zbraní, země je zdevastovaná, nic pořádně nefunguje a američani si vytvořili jednak přezírání a jednak odpor běžného člověka.
Už v době probíhajícího konfliktu jsem psal o tom, že chybí vojáci na úklid bojiště a na to, aby na každém rohu stál voják, který by každému, kdo sáhne na něco, co není jeho, ruku prostě ustřelí i s hlavou.
Povinností okupanta je dát vodu, jídlo, zaměstnání a pravidla okupovaným. Zejména zajatým. A to umějí docela dobře právě evropští vojáci.
Tehdy jsem psal, že v Iráku chybí nejméně čtvrt milionu pěšáků a týmů, co se starají.
Pokud se američani nenaučí čist Clausewitze, nemají šanci žádnou válku vyhrát. Poslední generace, která si těchto věcí byla vědoma, bojovala v druhé světové válce. Chyběla UNRA a Marschallův plán. Bez toho se už války nevyhrávají.
Středověká metoda, prostě nepřítele zabít nebo odvéct do otroctví je nepoužitelná a třetí metoda prostě není.
Pokud se Američanům nepodařilo dát dohromady dost pěšáků, měli použít politiku dělových člunů. Tedy rozstřílet, co se dá a potíže s rozbitou a vyrabovanou zemí nechat Sadamovi. A to mu mohli dělat cyklicky co dva měsíce. A nyní by v té situaci, co jsou oni, byl on.
Smysluplná okupace se provádí s minimálně čtyřikrát početně větší armádou, než má protivník.
Protože ho je potřeba nejen porazit, ale i obsadit a pak změnit a získat ke spolupráci na cílech tažení. Jinak je to ztracené. A ti, co z toho doma udělají politický problém a dodatečně vytvoří ideologické zdůvodnění, proč se do války nemělo jit od počátku, se v demokracii vždycky najdou.
Já trvám na tom, že to byla prvotně špatně provedená vojenská operace bez smysluplně naplánované pobojové fáze. A fakt o tom píšu pořád dokola a vždycky se mi dostane odpovědi jen na to, že operace se neměla začínat z ideových důvodů. Prostě ten Rumsfeld nezná historii, neznal nebo nechtěl znát vojenské teoretiky a zkušené generály. Nakonec je to patrné i z osudu generála Schwarzkopfa, ten napsal to samé, jen chvilku po tom, co jsem to psal já a jediné, co se mu místo zamyšlení dostalo, bylo to, že byl penzionován. Prostě někdo věřil na techniku víc, než na tu botu pěšáka. Kdyby aspoň četli Mayovky, tam to bylo vlastně taky. Anebo si přečetli něco o tažení Angličanů do Afganistánu. To samé v bledě modrém. Ale škoda mluvit.
Ale to, že evropští členové NATO nechali Američany v této situaci zlomyslně vykoupat, je taky pravda. A u mnohých to bylo nepochybné právě z ideových důvodů, mnozí v nich vidí větší nebezpečí než v nějakém Sadamovi.

[109 Rputi, tentokrát jsi zcela vedle (Dusan Neumann: 22.07.2007, 05:10:57 - x)
ta detektivka Agathy Christie se skutečně jmenuje \"10 malých Indiánů\", podle dětského říkadla :
One little, two little, three little Indians
Four little, five little, six little Indians
Seven little, eight little, nine little Indians
Ten little Indian boys.

Ten little, nine little, eight little Indians
Seven little, six little, five little Indians
Four little, three little, two little Indians
One little Indian boy.

Tohle říkadlo, dávno před rozbřeskem multikulturalismu, v roce 1962 zpopularizovali pro adolescenty Beach Boys a vydali na albu \"surfin\' Safari\"..

Deset malých černoušků je výmysl českého překladatele - kdo to byl nevím - který také lehce opomněl, že se příběh odehrává ve fiktivní zemi Herzoslovakia....to jen, abys těm americkejm studentíkům nekřivdila

[110 Tito byl stejně nevybíravý jako (Dusan Neumann: 22.07.2007, 05:21:52 - x)
kterýkoliv jiný diktátor ve stejné pozici. Nacionalistickou, sociální a náboženskou nesnášenlivost neřešil, ale zakonzervoval.Ke Stalinovi měl ovšem daleko, je spíše zrcadlovým obrazem Franka - generalisimus a maršál. Strejda Mitvalský, který přežil italskou internaci, německý koncentrák v tom Titově v roce 1848 zařval, stejně jako strejda Lončar, inženýr a strojvůdce královské lokomotivy krále Alexandra. Takže když jsem poprvé Jugoslavii v roce 1965 navštívil, byl jsem kromě toho, že se tam dali koupit desky s Beatles, byl fascinován obecně sdílenou nenávistí středních vrstev k Titovi, který byl do té doby v mých očích hrdinou protistalinského vzdoru

[111 Dušane, (Rpu?: 22.07.2007, 06:21:05 - x)
jenže Tito měl hranice otevřené a lidi mu neutíkali. A jinak, než, na náš vkus až příliš, tvrdou rukou se ta Jugoška pohromadě udržet nedala.

Jinak dík za doplnění mezery ve vzdělání. Těm lektorům bych rozhodně křivdit nechtěla, podle toho, co Irena vyprávěla byli bezvadný a opravdu se jim podařilo ty děti něco naučit.

[112 skimici, AeroKarle, (Rpu?: 22.07.2007, 06:29:54 - x)
ono to patriarchální chápání života s tím feudalismem velice úzce souvisí. A jen tak přemýšlím, jestli by někdo jiný na jeho místě, po tom všem, co tam za války Tito zažil, dokázal být demokratem.... Já se bojím, že by se to tam prostě mydlilo dál....

[113 Juro máš naprostou pravdu. (Rpu?: 22.07.2007, 06:32:08 - x)
Arogance do válečné politiky nepatří a podceňování soupeře může být smrtelné...

[114 Hergot, tak proč to podepisoval??? (Rpu?: 22.07.2007, 11:54:27 - odkaz - x)
Otázka: Dobrý den. Jak byste v referendu hlasoval? Jste pro radar, nebo proti? To by asi také mělo zaznít... Děkuji Vám.

Jan Kačer: V tomto případě nejsem velkým přiznivcem referenda. V tak citlivých věcech se lidé dají rádi zmanipulovat okamžitým prospěchem. Ale jistý odklad rozhodnutí v tak složité otázce vítám také proto, že se chci víc dovědět o skutečném významu a potřebě radaru, abych se mohl rozhodnout.

[115 Dobré skoropoledne vespolek! Takhle je to vždy... (Loki_F: 22.07.2007, 11:56:39 - x)
Když jsme několik minut po půlnoci dopíjeli asi osmou rundu všeobecně oblíbeného irského nápoje, zvaného familiérně \"Tuly-tuly\" (ktrý někteří zvláště odolní jedinci - mezi něž se nepočítám - prokládali ořechovkou, a všichni Gambrinusem), vypadalo to, že venku před kulturním stánkem v němž jmse dleli, se fotografuje svatba... Když jsme vyšli ven, zjistili jsme, že to je pravda jen částečně. To čerti se ženili. Do toho lehce kapalo a jen jsme dorazili na základnu, protrhla se obloha a zůstala protržená až do rána. Provazy vody natažené mezi oblohou a zemí byly průběžně doplňovány pozoruhodnými světelnými efekty... Němělo proto smysl se pokoušet zapínat noťas. To se v těchto končinách zpravidla nevyplácí. Post fact lze konstatovat, že tentokrát do noční světelné produkce nebyl žádný z okolních trasformátu involvován, aniž by bylo zasaženo třeba jen vedení ... to jak s těmi oteplovači ... dopředu to nikdo neví!
V 8:00 hod. teplota 12°C, vlhkost 97 %, zataženo (temně šedý cumulostratus), nárazový západní vítr do 12 m/s.
Touto dobou se změnila pouze teplota = 15°C, jinak stav setrvalý, všechno nacucané vodou.
V takovém počasí jít šmírovat kolnie Formica rufa je počin naprosto nesmyslný a marný... Tolik ke včerejším plánům. Skimici obrň se ... trpělivostí.

Doufám, že zapršelo také Daně, aby nepovažovala můj popis meteorologické situace za provokaci.

Lokiho axiom: \"Přímá vzpomínka na diktátora vždy vydrží pouze jednu generaci, nepřímá ještě pro další genraci, třetí generace je již připravena si opatřit nového diktátora.\"
};D))

[116 Hezké odpoledne.. (Dana: 22.07.2007, 12:24:48 - Mail - x)
aaaa - Loki opět provokuje! Včera v TV předpovědi počasí měli za dlouhou dobu pravdu - Evropa je rozdělena na západ - mokrý a deštivý a východ - horký a suchý a hranice je přesně mezi Čechami a MOravou - takže tuto noc ani kapka. Jo, to z pátku na sobotu, to byla jiná rotyka, bouře taková, že skrze blesky světlo nepohaslo, až na místní veřejné osvětlení, které asi chytlo nějakou tu ránu a od té doby nesvítí. Ovšem deště moc nespadlo, už není ani poznat... Dnešní ráno +20, teď už +29, na nebi sem tam mráček, ale vysoko, z toho nezaprší...Jdu si dát odpolední kafe na zahradu, pod pergolou je stín a aspoň trošku povívá větřík...

[117 dobré poledne... (Jirka původní: 22.07.2007, 13:17:23 - x)
znovu jsem u Dunaje.....musel jsem to zkontrolovat doma, aby nepřišli na to, že tam vůbec nejsem potřebný.....

Finiste...moc hezké

Možná , že jsem probrali všechno okolo jedné výstavy v Praze v Lucerně....ale já tam včera s manželkou vyrazil a i \"mistr Yoda\" a absolvovala Body the exibition bez jediného výkřiku hrůzy. K´´Musím, říci, že něco tak profesionálníhio jsem dlouho neviděl. Nádhera. Pár postav ve sportovních pozách....hezké, ale ten zbytek, řezy, vypreparováná CNS, žilní a tepená soustava, mícha, játra,.......a ještě 2 druhy výkladu, jeden pro dospělé a jeden pro děti....opravdu to nemělo chybu. A medici dělali skvěle svojí práci i v tom vedru. Opravdu kdo to ještě neviděl, tak neváhejte....stojí to za to.
ps. doufám, že se nic podstatného nestalo Mimo to že Paoubek je v jiném stavu :-))

[118 ...Tak jsem si tak nějak vzpomněl na pana Kopferkingla z románu \"Spalovač mrtvol\"... (šakal: 22.07.2007, 15:02:31 - x)
...Tehdy chodívali lidé do panoptika na lvího muže, siamská dvojčata nebno mořskou pannu. Vyvolávač nejprve všechny vykulené návštěvníky náležitě vystrašil syfilitickým mozkem ve formalínu či ženou se dvěma hlavami...a pak, aby měli všichni přítomní pocit, že jejich zvědavost pramení z ušlechtilého zájmu o poznání, dodal v několika sebevědomých větách, že se jedná o \"důležité plody vědecké práce\". Některému z materiálněji založených pánů pak ještě po straně nabídl nějaké obrázky...\"ke studiu\"...

...Jo...ti medici - ti tam padnou jako vyšitý! Ale jako letní brigáda to ujde... (7:- P) (7;- ))

[119 tady (jasan: 22.07.2007, 15:06:53 - x)
pekne v noci cedilo a rano bylo tak 16... ted bohuzel zacina svitit a vedrit... tedy zde na zaprazi (tesne za Prahou)

[120 Unie zvažuje zákaz rychlých aut (Rpu?: 22.07.2007, 15:46:06 - odkaz - x)
Nečekaně velký rozruch způsobil v Česku plán europoslance Chrise Daviese zakázat kvůli snížení emisí CO2 všechna auta rychlejší než 162 kilometry v hodině. Návrh, který je u veřejnosti spíše zdrojem pobavení nebo nechápavého kroucení hlavou, představuje podle zástupců průmyslu a vlády reálnou hrozbu....
...Zdánlivě neprůchodný text by údajně mohl mít reálnou šanci na schválení. „Živá diskuse v Evropském parlamentu a sympatie, které Daviesovy návrhy vzbudily u Evropské komise, svědčí o nutnosti brát tyto plány vážně,“ upozornil Březina. O návrhu proto chce zahájit širší debatu, do níž by se měla zapojit především veřejnost. Davies chce omezit emise CO2 snížením konstrukční rychlosti všech nových automobilů na 162 km/h. Toho by se dalo dosáhnout například instalací omezovačů, v praxi se ale hovoří i o snižování výkonu motorů. Především prestižní automobilky to považují za likvidační.

[121 Šakale... (Jirka původní: 22.07.2007, 15:53:56 - x)
jestli jsi to viděl, tak tam nejsou vůbec žádné \"zrůdy\" jenom cirhozní játra, kuřákovo plíce a mozek po mrtvici. Nepřipadalo mi to vůbec morbidní, ani nějak nepatřičné. Vždyť už v renesanci se dělali veřejné pitvy a dokonce se většina mrtvol pitvala doma. To vše nejen z lékařských důvodů, ale v touze po poznání. Fakt se mi to líbilo a to jsem měl anatomii i v latině :-))) S formaldehydovými mrtvolami se to nedá srovnat.

[122 Kralupsko (Evropan (original): 22.07.2007, 15:56:30 - x)
hlasi lehce zatazeno, no mohlo by vic a jeste trosku vody kdyby padlo, hlavne at nesviti slunce a neni horko !!!

[123 ...Jedem das Seine... (šakal: 22.07.2007, 16:05:40 - x)
(7:- P)

[124 TTak už jsem také dorazil (František I.: 22.07.2007, 16:22:26 - x)
ze sázavské divočiny na okraj hlavního města. S těmi slejváky to tam bylo zajímavé. Vždy, když jsem cca. v 01 ranního času kráčel bydlet, na cestu mi svítily blesky tak, že jsem nepotřeboval baterku. Přátelé před tím dokonce považovali hromy za akci mládežníků, kteří si pouští Kabáty, aby nám rušili naše trampské jamboree. Také jsme zažili pravé Sázavské safari. K hospůdce přijeli tři kowboyové, uvázali zvěř a šli se osvěžit. Bohužel jeden z koní byla kobyla. To ovšem nevydržel oslík Ivan, kterého tam z hlouposti čiré chová hospodský (Oslík se jmenuje Ferda, ale každý ho oslovuje Ivan podle majitele.). Prošel elektrickým ohradníkem a chatrnou ohradou vstříc erotickým dobrodružstvím. Poprvé jsme viděli, jak dovedou koně zkopat osla tzv. do kulata. Když jsme poníženého hýkavce uzavřeli do opravené ohrady a majitel pustil ohradník na nejvyšší výkon, mysleli jsme si, že je všem událostem konec. Omyl. Jeli tam další čtyři konisté. Ivan vyběhl z boudičky, řítil se k ohradě, ale tam při pohledu na ohradník si asi řekl, že ten sex mu za to nestojí. Vydal tedy několik hýkavých projevů, které zavibrovaly údolím. Do té doby jsem netušil, jak snadno se dovedou koníci zbavit oné zbytečné zátěže v sedlech. Lidičky naštěstí popadali až na louce, nikoliv na asfaltce, takže krom silničního lišeje se toho moc nestalo. Pouze jeden ze zúčastněných volal po řezníkovi. Přiznám se, že to bylo velmi relaxační odpoledne. Inu, neštěstí cizího potěší, že?

[125 Šumaváku.... (Jirka původní: 22.07.2007, 18:04:41 - odkaz - x)
umíš TODLE?

[126 O tom snížení rychlosti (maYda: 22.07.2007, 19:20:40 - x)
jsem slyšela v radiu cca před třemi dny. Ale představa, že se tak sníží emise je prý blbost, a vymyslet to prý mohl jen někdo, kdo nemá ponětí o tom, jak motor funguje.
Produkce emisí v rovnoměrně běžícím motoru při plynulé jízdě a rychlosti nějakých 180-190 nebo 150 km/hod je prý prakticky stejná, rozdíl je nepatrný, mnohem víc emisí produkují auta v okamžiku, kdy přeřazují a mění rychlosti a vůbec nejvíc při popojíždění v dopravní zácpě.
Ale zní to dobře a bude se to líbit.

[127 maydo, není to zcela pravda (Dusan Neumann: 22.07.2007, 19:51:33 - x)
objem emisí (bez ohledu zda-li je považujeme za škodlivé CO2, pára v ideálním případě), odpovídá množství spotřebovaného paliva, a ta roste geometricky s rychlostí, přesněji se zvyšujícím se odporem vzduchu.... navíc, na vštčině evropských dálnic nelze vzhledem k hustotě provozu udržovat stálou rychlost vyšší než 120 - 130 km/hod.
Daviesův návrh cestujícího MHD podle mne však nemá šanci, neboť řeší problém jen zdánlivě a \"ušetřené\" tuny CO2 by v řádu přirizené produkce znamenaly sotva promile...za - ač se to zdá na první pohled paradoxní - cenu snížení bezpečnosti provozu...

[128 Ahoj ! o5 zde....Jirko p., (Šumavák: 22.07.2007, 20:05:45 - x)
bohužel neumím.......neumím totiž na kytaru!

[129 Šumaváku...říkal jsem si to (Jirka původní: 22.07.2007, 20:59:06 - x)
že asi s Reedem nemáš nic společného :-)))

[130 Jsem stejně sympatickej... (Šumavák: 22.07.2007, 21:08:32 - x)
doufám !

[131 Šumaváku.....jistě (Jirka původní: 22.07.2007, 21:24:19 - x)
doufám, že Ti to říkaj i Ty brigádnice, které viděl Loki :-)))))

Fotbal je .....kolik?..... Nemůžu ho tady nikde najít :-((

[132 No nesmějte se! (Anna V.: 22.07.2007, 21:41:05 - x)
Odvážím se vloudit do Vaší vysoceúrovňové konverzace se svým téměř nedůstojným dotazem. Mám starou třídílnou skříň, snad ze 30. let a jaksi samo od sebe u ní začaly vrzat dveře. Ne že bych měla lepší uši, uši přivyklé jemnému šustotu odpočítávaných bankovek, ale zvuk vrzání je velmi nepříjemný. Zkusila jsem dosedající plochy dveří \"osvíčkovat,\" vrzání už sice nedosahuje nervy drásajících hodnot, ale stále to není ono. Nepodařilo se mi ani nic vygůglovat, vrže kdekdo a kdeco, ale dveře skříňě zřejmě nikomu.

[133 Nezazlívejte jí, že si chce ještě (Šumavák: 22.07.2007, 21:47:45 - x)
k stáru vrznout !!
Vždyť co z toho života jinak má?
Co takhle olejíček do pantů, zkoušeli jste?

[134 Jirko, Rakousko dopadlo (Šumavák: 22.07.2007, 21:50:43 - x)
ve fotbale jako tradičně (0:1, hezké čtvrté místo) takže místo přímého přenosu toho, jak se Češi stanou mistry světa operativně dávají nějakou kravinu s Jimem Carey.

Divíš se jim?

[135 Hezký pozdnější večer... (Dana: 22.07.2007, 21:52:18 - Mail - x)
hlásím se z rozžhaveného východu, kde právě teď syčí kapky, dopadající na rozpálenou silnici..teda, ale zas tak moc jich není a už zas nepadají...
Přes den opět obligatní hic a tak se dá něco dělat až večer - třeba kosit králíkům, nebo umýt auto..ovšem tu druhou činnost jsem zvolila naprosto úmyslně až hodně po 8 večer - ono už se šeří a mýt ho můžu i popaměti a hlavně při tom není vidět, že Koník mění barvu ze zelené na červenou...

[136 Šumaváku (Anna V.: 22.07.2007, 22:01:35 - x)
u dveří nejsou klasické panty, ale taková přišroubovaná lišta s mnoha vruty.

[137 Už jsem to našel..... (Jirka původní: 22.07.2007, 22:07:18 - x)
je to O:0....a klucííí hrajou dobře. Argoši nic moc a to tady o každém z n ich mluvili jako o Maradomovi. Jestli voni to spíš nemysleli, jakože teď vo tom cpupkatým hlápkovi co se kamarádí s Castrem :-)))

Anno, nechci být příliš drzý, ale i z vrzání můžete udělat hezkou melodii. Viděl jsem to v kinu :-)))

[138 omlouvám se za překlepy.... (Jirka původní: 22.07.2007, 22:11:23 - x)
jsem nejen disgrafik, dislexik, ale i diskalkulik.Používám také disperzní lepidlo a mámi diabolky o diamantech se mi v noci zdá........ale spíš to po sobě nečtu. :-(

[139 Jirko, (Anna V.: 22.07.2007, 22:20:14 - x)
Vy jste viděl v kině, já zas o tom četla. Vrzáním bylo také někdy hraní na housle, Ševčík by se divil.

[140 Anno - (Dana: 22.07.2007, 22:20:22 - Mail - x)
to vrzání může být spíš způsobeno vyschnutím a seschnutím dřeva..pokud ho nechcete poslouchat - je to tak romantické a strašidelně zábavné - tak to asi chce zkusit jemně promáznout nebo přešroubovat, popřitahovat... :-))) Ale množná se vyskytne nějaký znalec přes nábytek...i když Foundry je, mám ten dojem, na dovolené...

[141 Ano Anno,to je klasický (Šumavák: 22.07.2007, 22:21:09 - x)
klavírový pant, který se jednou za každých 70 let může též naolejovat....

[142 Ševčík je zvyklý... (Dana: 22.07.2007, 22:23:06 - Mail - x)
alespoň od dob mého studia hry na housle... :-)))

[143 Dano, (Anna V.: 22.07.2007, 22:26:41 - x)
pravda, byly extrémní tepla, Je to možné. Teď mě ale napadá, že jsem tu měla dva kluky na prázdninách, říkám jim demoliční četa. Možná s ní hnuli.

[144 přesně tak, Anno... (Dana: 22.07.2007, 22:27:55 - Mail - x)
někdy pomůže i vypodložení... :-)))

[145 Jestli ono to vrzání nebude tím horkem ... (Rpu?: 22.07.2007, 22:28:52 - x)
Nám vždycky takhle v létě vržou schody...

[146 Šumáváku ano, (Anna V.: 22.07.2007, 22:35:44 - x)
klavírové panty - ty se pohybují zcela bezhlučně, stará dobrá práce. Ale poslechnu Vás, trochu je máznu, určitě to ještě nikdo neudělal.

[147 a je tam......goooooool (Jirka původní: 22.07.2007, 22:36:58 - x)

[148 ...někomu vrže horkem skříň a mně (Dusan Neumann: 22.07.2007, 22:37:08 - x)
zřejmě tím horkem hejknul HD u notebooku.Už se vidím jak místo překládání 8 stránek, deadline o půlnoci, se budu snažit zachránit těch asi 40 Gb dat, než si pro strojek zítra přijde pošťák... to je zase jedna pitomá neděle...

[149 a hned na druhý straně taky :-((((( (Jirka původní: 22.07.2007, 22:39:07 - x)

[150 který máte na mysli, Jirko... (Dana: 22.07.2007, 22:40:13 - Mail - x)
myslím gol..

[151 Já teda fotbalu moc nerozumím (Šumavák: 22.07.2007, 22:44:32 - x)
ale mám pocit, že se ti klucí neflákaj!

Voni asi ještě nebudou mít založený odbory.....

[152 Dušane, (Anna V.: 22.07.2007, 22:46:58 - x)
Zlá, pitomá neděle - dnes v podání J. Suchého. Pustila jsem si totiž Jonáše a Tingltangl. Pořád je to skvělé! Nanynka a la Chačaturjan, nebo Šlitrem rusky zpívaná Klímjentajn. V agorodke nemnožko ryla.

[153 Dano...zřejmě voba. (Jirka původní: 22.07.2007, 22:56:04 - x)
jde to rychleji než jsem čekal.

[154 Dušane...a někomu se při bouřce zničil (Dana: 22.07.2007, 22:57:24 - Mail - x)
chodící telefon..Při poslední bouřce z pátku na sobotu jsem musela vypnout hlavní jistič v baráku a zapomněla jsem \"chodící\" telefon ve stojánku - no a nejde...zítra putuje do servisu... :-(
Nic nepotěší jako neštěstí druhého... :-)

[155 Teda v tom případě, jak se fotbalisti předvedli (Jirka původní: 22.07.2007, 23:11:44 - x)
a jak hráli, mne vůbec nevadí, že jsou druzí.....skvělý výkon.

[156 Anno V., šlitrovy Variace na Nanynku (Dusan Neumann: 22.07.2007, 23:24:44 - x)
tu často pouštím kamarádům klavíristům a budí u nich obdiv, z Vidńa nám teď píše Jirka, ale na kokain to nestačí... oba Jonáše a ďábla z Vinohrad mám na kazetách a pouštím si je v autě... ještě s několika Gramotingltangly, které jsem si kdysi nahrával z radia... bohužel z nich zbyly jen 4 s Werichem....

[157 no jo, když ale fotbal se hraje na goly (Dana: 22.07.2007, 23:25:14 - Mail - x)
a ne na umělecký dojem... :-(

[158 Dušane, (Anna V.: 22.07.2007, 23:50:23 - x)
nedávno jsem četla ve Werichových vzpomínkách, že variace na Nanynku byly nápadem J.Ježka, který je hrával už někdy počátkem třicátých let. To jsem dříve nevěděla a na obdivu k Šlitrovi se tím nic nemění.

[159 Dobré ránko! (Rpu?: 23.07.2007, 07:03:30 - odkaz - x)
Nadpis článku se hodí - v předsednictví Eunie máme Portugalsko a Turecko si zvolilo Erdogana...

\"...Znalci evropské problematiky ale varují před přílišným optimismem. Je tak docela možné, že nakonec dojde na jedno z nepsaných pravidel unijní politiky: \"Úspěch je, když není průšvih\".

[160 >> Rpuť (dvd: 23.07.2007, 09:33:23 - x)
Někdy mám pocit, že úspěch je, když je jenom průšvih a ne průser.

[161 >dvd - ono je to vůbec takové \"zásadní\" (Rpu?: 23.07.2007, 10:00:47 - odkaz - x)
Portugalci by zásadně byli pro vstup Turecka do EU, zatímco Sarkozy je zásadně proti. Tímto se Turci zásadně na EU nakrkli a zvolili tu islámštější cestu. Navíc se Turkům zásadně nelíbí, že jim tam PKK dělá čurbes a Spojenci íránský Kurdistán zásadně nezvládají, čímž se zásadně zvyšuje napětí v regionu. Připočteme-li další zásadní animozity dané oblasti, vypadá to spíš na ten průser než průšvih....

[162 Dobré ráno! V horní hospodě (Šumavák: 23.07.2007, 10:01:50 - x)
startuje vědecká debata o zásadních životních otázkách....

[163 Dano, (Ťap : 23.07.2007, 11:07:23 - Mail - x)
mně mobil funguje, ale když jsem v sobotu ráno vylezl před barák, zjistil jsem, že mi chybí větev z jabloně. Byla to taková malá větévka. Dvě kolečka jablek putovala do kolejí, kam se spřátelenými sousedy odkládáme nadúrodu.
Jelikož jsou podzimní, nešlo je zkapalnit :-( Sobotní světelné efekty prý byly dokonalé, prý píšu, protože jsem to zaspal.

[164 RP a zahranicni politika (Arnost : 14.11.2007, 17:54:19 - Mail - x)
Ron Paul by nebyl proti svetovym valkam. Naopak. Zasadni co rika ovsem je to, ze pro valku se musi rozhodnout kongres jako reprezentace obcanu USA.
Nemyslim ze Paul zastava military izolation, naopak, rika ze pokud kongres shvali valku, valka ma byt vybojovbana vsemy dostupnymy prostredky a to rychle a efektivne.

A.

[165 (jirka: 07.09.2009, 20:22:08 - x)
posraný pravičáci



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: