Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Čtvrtek, 9.08.2007

Nevíte kam v sobotu?

zde je pozvánka od Montiho z Lipno on line

 


Plavení a Ovčí jarmark!

Monti — 09. 08. 2007

Schwarzenberský plavební kanál se nejednomu čtenáři našich stránek vybaví, když se řekne plavení. Ale jak dokazuje následující novinka, není tomu tak v každém případě. A nezůstane jen u plavení... (více uvnitř článku)

Plavit se tentokrát bude na Rechlích u Modravy. Návštěvník bude moci uzřít na vlastní oči, co vše obnášela v minulosti stavba vorů. Začátek je v 10:00 a akci pořádá Správa NP a CHKOŠ.
Poté se budete moci přesunout k IS Rokyta mezi Modravou a Srním, kde ve 12:00 propukne zábavné odpoledne nesoucí název Ovčí jarmark. Na tomto jarmarku se pokusí organizátoři spojit historii se současností. Návštěvník si bude moci vyzkoušet ostříhat ovečku, vyprat její rouno, vyčesat a dále jej zpracovávat na kolovrátku, tkalcovském stavu a plstěním. Na celé odpoledne je nachystáno mnoho dalších akcí. Vše potřebné se dočtete zde. Zbývá jen doplnit, že obě akce proběhnou následující sobotu — 11.08.2007.

 

 

 





Komentáře

[1 No a co takhle 1. pád od \"Rechlích\", (Rpu?: 09.08.2007, 16:50:22 - x)
nebo něco, podle čeho by to člověk našel na mapě. Už jsem vyzkoušela všechny tvary, co mě napadly a nikde nic!

[2 V sobotu jedině do hospody! (aTeo: 09.08.2007, 17:06:47 - odkaz - x)

[3 1.pád )pokud nepadnou celé) (Šumavák: 09.08.2007, 17:08:47 - x)
je \"rechle\". A je to takové opláštění a zastřešení mostu. Jedny jso k vidění v Č.Krumlově, v místě kde Vltava vtéká do města.Jak se to místo místně jmenuje nevím( asi \"u rechlí\"), ale naproti přes silnici je docela vyhlášený bordel.....

[4 To je popis, jak stehno! (Rpu?: 09.08.2007, 17:15:14 - x)
To tam mám dopádlovat?

[5 Jinak v odkazu (Šumavák: 09.08.2007, 17:15:21 - odkaz - x)
méš Modravu, a tam se doptáš......

[6 OT Dano (jasan: 09.08.2007, 17:26:32 - x)
prsi ci neprsi? na zaprazi leje....

[7 Také já posílám na východ příděl vody. (Loki_F: 09.08.2007, 17:43:37 - x)
Tady jsou již dvacet minut mezi zemí a oblohou nataženy špagáty vody, k tomu celkem nenápaditá, ale zato intenzívní iluminace a zvukové efekty. Dnes přitom nemusím vypínat noťas protože nesedím doma - čili lépe chráněná síť...

[8 2 Rpuť (PeS: 09.08.2007, 17:48:44 - odkaz - x)
jestli se příliš nemýlím, máš to v odkazu. Kousek severně od Modravy, je to na turistický mapě...

[9 pánové díky! (Rpu?: 09.08.2007, 18:24:40 - x)
Ještě to uvážím a záleží taky na počasí, samozřejmě... dneska to vskutku stálo za to - tady tek ulicí potok....

[10 rputi, (maYda: 09.08.2007, 18:27:07 - x)
na co si stěžujete?
JAkmile je v blízkosti vyhlášený bordel, určitě se doptáte.

[11 Možná přijdou i povodně (doxa: 09.08.2007, 18:29:29 - odkaz - x)

[12 zůstávám na svém.. (Dana: 09.08.2007, 19:07:52 - x)
neprší. A to jsem právě domyla okna! Na mytí auta už nezbývají síly ani voda... Všude kolem je temno, šedo a deštivě, ale zůstává to v uctivé vzdálenosti nejméně 5 kilometrů...

[13 Dano (jasan: 09.08.2007, 19:14:34 - x)
dejte ven susit pradlo...

[14 Dano (skimic: 09.08.2007, 19:18:31 - x)
... rozhodněte se vyměnit střešní krytinu :)

[15 DAno, (maYda: 09.08.2007, 19:58:04 - x)
Naplánujte táborák nebo grilování.

[16 A kam si přeje aby mu Škromach nakopal??? (Šumavák: 09.08.2007, 20:00:49 - x)
\"Paroubek Škromachovi v deníku Právo obratem vytkl, že neumí reagovat jako chlap, protože mu mohl říci vše do očí. \"K tomu mu chybí odvaha. Já bych dal přednost tomu, kdyby přestal se zvyky trpaslíků a přestal mi okopávat kotníky, protože výš nedosáhne,\" dodal předseda.\"

do kulí a nebo aby ho vůbec kopnul do brusele.....???

[17 MaYdo - právě, že (Dana: 09.08.2007, 20:06:27 - x)
na tuto sobotu máme rodinnou sešlost. Má nás být přesně 20 a mokrou variantu moc nemám promyšlenou... :-))

[18 Dano (jasan: 09.08.2007, 20:13:23 - x)
probuh... proc nas sulite? to je prece logicke ze bude prset v sobotu....

[19 Dano, začni ji promýšlet. (Loki_F: 09.08.2007, 20:40:13 - x)
Švýcaři mají vody po pr..l, Rýn ve Freiburgu přes osm metrů, západní Čechy začínají plavat...
U nás to hodilo odhadem 35 mm/m_2

[20 Loki, koukni na radar.... (Dana: 09.08.2007, 20:53:03 - odkaz - x)
oblačnost jde od východu nebo se z té strany rozpadá...leda by začala rotovat...já jsem cca 25-30 km jihozápadně od Ostravy...Celé odpoledne bylo kolem dokola zataženo, šedo až ocelově ..a pak se to začalo pomalounku rozpadat..a už je nad námi zas jasno..za chvíli půjdu vyhlížet Perseidy a budu si přát déšť..I když, staré přísloví praví, že o děti a déšť se nemá prosit, přijdou samy..ale ony už ani ta stará přísloví neplatí...

[21 Dano, (maYda: 09.08.2007, 21:18:18 - x)
tak v sobotu určitě zaprší.
pokud ale tu mokrou variantu dobře naplánujete, nespadne ani kapka.
My jsme po pohledu na radar a oblohu usoudili, že večeři nebudeme riskovat, kuřecí řízky dali do lednice a uvařili nudle. Rázem se mohutná oblačnost na severovýchodním pomezí začala rozpadat a byl tu krásný teplý večer.

[22 ještě mně, Dano, napadá, (maYda: 09.08.2007, 21:20:41 - x)
žer bychom mohly uzavírat sázky, jestli u vás konečně zaprší nebo my se dočkáme nové studny.
Už nám to ten chlap slibuje víc než rok a pořád nic...

[23 Tady to blejská a rachotí (Rpu?: 09.08.2007, 21:35:10 - x)
....a už prší, ale žádnej slejvák....

[24 Šumaváku, (Rpu?: 09.08.2007, 21:38:10 - x)
v TV Škromach kontroval, že \"moravský trpajzlíci\" vyhrávaj v Praze volby - na rozdíl od některejch Pražáků .... ono to v tý partaji musí bejt docela hustý...:)))

[25 MaYdo - koukám, (Dana: 09.08.2007, 21:41:58 - odkaz - x)
že někdo chce zbohatnout i na neštěstí druhého! Tak sázek se vám zachtělo..nu, sázejte..sázejte..Já sázím na jistotu a jdu vyhlížet nějakou tu padající hvězdu :-)))

Mimochodem - dívali jste se na ČT2 - dokument a teď na týdeník? Paměť je strašlivě ošidná, člověk si po čase pamatuje už jen to, že byl mladý a co z mladé bujarosti tropil. Vše okolo se tak nějak zastře. Je dobré to občas připomenout. :-)

[26 Tak před chvílí začalo pršet (Šumavák: 09.08.2007, 21:50:45 - x)
i tady, ale prší drobně, žádný slejvák, tak nějak \"zemědělsky\".Teď ještě aby to za hodinu nepřestalo......Já už nemám co pást....

[27 Dokument kvalitní, (AeroKarel: 09.08.2007, 22:22:33 - Mail - x)
ani ne tak pro mne, který to většinou pamatuji, ale pro potomkyni, která ledacos slyšela, ale vidět je lepší. Kluk utekl k videu, volotrk.

[28 \"Jóóó, na Marjánce, na Marjánce, tam se baletí a facka přiletí a frajer vodletí.... (Rpu?: 10.08.2007, 06:53:49 - odkaz - x)
A zatímco v Jedové chýši bude ring volný a bude se hlasovat co s jednou kapsou prázdnou a druhou vysypanou a Vondruška si připadá jak major Zeman .... z Brusele se plíží další požadavek ... Hlavní eunijní žalobce, co může zahájit vyšetřování kdykoli a kdekoli.....

Ale konec konců prší - doufám, že i u Dany!

Dobré ránko!

[29 Dano, (maYda: 10.08.2007, 15:20:23 - x)
já nechci zbohatnout, já jen chci, aby ten zatracenej chlap už přišel udělat tu studnu!!!!!
A tiše doufám, že když se vsadím, že nepřijde, třeba by se mohl rozhoupat k akci.

[30 Tak já to taky zkusím...... (Rpu?: 10.08.2007, 15:24:07 - x)

[31 Copak, (PeS: 10.08.2007, 15:24:10 - x)
už to funguje?

[32 Že by trpajzlíci (Dana: 10.08.2007, 15:25:33 - odkaz - x)
už povolili???

[33 Jo, (PeS: 10.08.2007, 15:25:41 - x)
fajn... A v dolní hospodě je část diskuse, kterou sem trpajzlíci dnes nepustili...

[34 hele, konečně to se mnou mluví. (maYda: 10.08.2007, 15:26:17 - x)
Dopoledne jsem se pokoušela napsat dvakrát a vždycky mi to po oodeslání hlásilo, že server nelze najít.
PAk přišla bouřka, teda nepřišla, pořád bručela a práskala kolem, ale stačilo to na cca tříhodinový výpadek proudu.
Ale jak se tak dívám na tu časovou díru v příspěvcích a protože mi jinak dopoledne, než vypadl proud, internet šel, tak asi byl zádrhel jinde, než na u mně.

[35 A nejhorší ze všeho (maYda: 10.08.2007, 15:30:17 - x)
jsou trpaslíci....

[36 Hurá! Už to jede! (Dana: 10.08.2007, 15:31:29 - x)
Takže zdravím a na úvod zprávy o počasí:
Na východě jasno, +30°C, mírný jižní vítr. Neprší, nepršelo a asi pršet nikdy už nebude....
Jdu se realizovat k válu, ke sporáku a troubě.... :-)))

[37 Takoví medvědi vyskytují se výhradně o pouti na střelnici....:))) (Rpu?: 10.08.2007, 15:45:23 - odkaz - x)
Takže je to medvěd kočkovitý.....:)))

[38 hmmm, to je zvláštní souhra náhod (Dana: 10.08.2007, 15:55:18 - x)
vnouček také v době,když mu byly 2 měsíce, dostal od svého dědečka, který podlehl stejné nákaze jako poslanec Paroubek a premiér Topolánek, obrovského medvěda....Začínám mít dojem, že to vše je nějaká zvláštní nemoc s určitými projevy. Včetně těch slovních... :-))))

[39 Já se tam k té Daně (AeroKarel: 10.08.2007, 15:57:01 - Mail - x)
snad přestěhuji. Hned bych se realizoval v poloze HK.

[40 Tak jsem nedojel (František I.: 10.08.2007, 15:59:48 - x)
Šumaváku, chtěl jsem se na vás včera juknout in natura, ale zakecal jsem se u Antoniho, takže jsem to nestihl. Co jsem stihl, byla průtrž, jakou nepamatuji, prakticky od Soběslavi až za Benešov.

[41 2 Rpuť (PeS: 10.08.2007, 16:04:26 - x)
odspodu - až to spáchám, a budu posílat Ťapovi, pošlu Ti kopii...

[42 Dobré ráno vespolek, jsem psal ráno! Takže s časovým posunem... Všechna voda odeslána na východ... (Loki_F: 10.08.2007, 16:46:50 - x)

Jestli ani dnes v noci k Tobě, Dano, nedorazí, tak to někdo cestou krade... (Mrkni se, jestli se v okolí nepotulují nějací lidovci nebo soci.dem a v luftu rudí nebo modří ptáci a na poli zelení lumíci..., dneska člověk fakt neví!)

Mafie na Sicílii zapaluje lesy... aby jejich firmy získaly zakázky na odstraňování škod a rekultivaci... Ještěže ten CO_2 z těch požárů, je ten \"obnovitelný\", jinak by se dostala sicilská mafie do střetu se zelenou lumíckou... a to by teprve poznala zač je toho loket!

Náhoda je blbec: Včera jsem se zde zmínil o vývoji druhu Homo etc.
A bác ho! Jako bych to přivolal...
večer na Nově nějaký černoušek nadskakoval blahem, že dokázal koexistenci Homo habilis a Homo erectus, mrňoukal při tom nad dvěma zbytky lebek... Chtěl bych docela vidět zdůvodnění stratigrafické paralelizace těchto dvoou nálezů a jejich sedimentologickou analýzu! Takhle se dělá ta správná \"vysoká vjeda\", namísto pořádného ověření, výzkumu a zdůvodněného vyloučení možných chyb omylů a logičtějších výkladů, se zavolají televizní štáby a ohlásí se senzace.
Něco mi během vzdělávání na mé alma mater uniklo... };(
PeS(i), jasane co Vy na to? Nešlapete si náhodou také po štěstí?

Ťape, tak třeba právě toto mě zlobí, ráno, ale zlobil přístup na blog, naštěstí jsem trpajzlíky prokoukl a text jsem si schoval do bloku (poznámkového...). Jinak pohoda.

[43 PeSi, (Modrý pták: 10.08.2007, 17:07:42 - odkaz - x)
to je ještě k tomu článku z d-fens. S poťouchlostí sobě vlastní bych všem zúčastněným popřál, aby je to stálo hodně peněz. Nebo raději ještě více než hodně. Třeba se alespoň někteří vrátí k osvědčenému, že \"kráva se nejprve krmí a potom se dojí\". Tenhle obrácený idiotský keynesiánský model chování vede jenom k nezodpovědnosti. Socialismus je vlastně institucionalizovaná nezodpovědnost.

[44 >> aoi tori (dvd: 10.08.2007, 17:33:54 - x)
aka Modrý pták
Nejsi zrovna up to date: dluhy se přeci neplatí...

[45 Loki, klid - (Rpu?: 10.08.2007, 17:36:49 - x)
oni už to objevili před dvěma lety a od té doby nad tím bádaj, tak že to patrně nebude jen tak střílení o boku.....

[46 ještě třeba dodat, že úloha státní organizace (Dušan Neumann: 10.08.2007, 17:37:37 - x)
v hypotékové lavině má typické symptomy. Fannie Mae a Freddie Mae, dvě největší státem regulované a sponzorované úvěrové organizace ve snaze umožnit \"levné bydlení\" prostřednictvím svých úředníků z jejichž peněz to nejde, umožnili nákup drahých baráků lidem, kteří neměli dost soudnosti aby věděli, že nato prostě nemají.... a když je něco garantováno státem nabalí se na to spousta menších soukromých investičních společností a na lavinu je zaděláno

[47 Jejej, Rputi, ten časový údaj (Loki_F: 10.08.2007, 18:21:45 - x)
tam uváděli? Mně tady do toho cvrlikalo moje domácií osazenstvo, takže mi to mohlo ujít.
... avšak, co když právě proto? Po dvou letech, zjistili, že ... tak to prubli, jestli to projde! };D))
Také by ymohla v tomto příp. fungovat ta Tvoje verze: H. erectus, spucnul býložravého H. habilis...

[48 Loki, uváděli. (Rpu?: 10.08.2007, 18:31:09 - x)
A krom toho, našli je \"pár kroků\" od sebe. Pravda, jistá možnost, např. sesuvu půdy, by tady byla, ale Leakey už jméno má, takže si spíš asi dává pozor, aby jen tak něco neplác.

[49 Ale Loki (doxa: 10.08.2007, 18:47:03 - Mail - x)
Ten černoušek byl Leakeyův nejlepší žák.
a Nova nebude zatěžovat diváky nějakými odbornými výklady, tak to stáhla na stravitelné minimum (jinak to už vyšlo v Nature)

[50 Dusane (dvd: 10.08.2007, 19:04:40 - odkaz - x)
\"Fredie Mac\"
A ten odkaz je docela zajímavý.

[51 to Loki (František I.: 10.08.2007, 19:11:48 - x)
Vždyť by se to krásně doplňovalo. Habilis by dlabal trávu a Erectus zase Habilise. Pěstní klíny už byly vynalezeny a Erectus prý znal snad i oheň. Stehýnko z jeho bližního by možná po tepelné úpravě zkvalitnilo Erectusovy kulinářské znalosti a tím přispělo ke zmoudření opice. To mi připomíná velice zajímavý film \"Zrození ohně\". Byli jsme na něm s manželkou kdysi ve Vídni. Po scénce, ve které na stromě visel blátem omazaný človíček s utrženou rukou, ženuška kvapem opustila sál a už se nevrátila(do kina). Tam se také mlátili tvorové v různém stupni vývoje. Pokud ho zmíněný černoušek z klanu Leakeyů viděl, proč by si nemohl upravit vědecké objevy k obrazu svému? Nebylo by to poprvé.

[52 2DVD omluva za překlep (Dušan Neumann: 10.08.2007, 19:12:58 - x)
...u Freddie je podle mne hlavním problémem velké množství \"secondary mortgage\", kterými jednal lidi vytloukali jiné dluhy a dokud šly ceny nemobitostí strmě nahoru banky se nebály \"foreclosures\"... v okamžiu kdu nmovitosti stagnují, jako je to teď, nervozita bank může přerůst v paniku....

[53 :-) hlásím, (Dana: 10.08.2007, 19:21:59 - x)
že na východě dne 10. 8. 2007 v 19:05 začalo pršet....Jdu chystat mokrou variantu zítřejšího sejšnu... :-))))

[54 2 Modrý pták (PeS: 10.08.2007, 19:29:08 - x)
odpovím citátem z klasika: \"Šlo to rychleji, než jsem čekal...\"
No, já to vidím při svých občasných návštěvách Německa - to je stroboskopický efekt - lépe se sledují změny. A nemohu se zbavit pocitu, že se milej Helmuth Uhlí poněkud ukvapil s tím futrováním východu za každou cenu. Jo, jako politické gesto to bylo sqělý, aber die Ende...

[55 2 Loki_F (PeS: 10.08.2007, 19:38:06 - x)
Já bych měl jinou teorii, která by jistě našla příznivou odezvu u mnoha pánů... Jedná se o tentýž druh, který se po ránu realizoval jako homo erectus, po zbytek dne, zejména pak odpoledne po obědě pak jako homo habilis. Tedy, kde selhává příroda, má volné pole působnosti šikovnost (rukou, jazyka atd. atp.)... A ani nobelovku za tuto teorii nežádám, dávám ji zdarma v plen trpícímu lidstvu...

[56 Statečná policie ... (skimic: 10.08.2007, 19:38:54 - odkaz - x)
... a inteligentní a zkušená, jsem na příslušníky hrdý. Stejně tak se těším z toho, jak jsou žurnalisté, třeba pan Ondřej Grym orientovaní v problematice a jakou krásnou češtinou své poutavé články píší. Božena Němcová hadr ...

[57 2 skimic (PeS: 10.08.2007, 19:43:59 - x)
ne, tohle opravdu není B. Němcová... Tohle je spíše Václav Beneš Třebizský...

[58 2 Dana (PeS: 10.08.2007, 19:45:26 - x)
Kamarád stejšna míval... Mokrá varianta spočívala v tom, že prorezla střecha...

[59 Stárnoucí koryfej oboru zcela jistě není imunní... (Loki_F: 10.08.2007, 19:46:44 - x)
... jenže tato informace je je přesně toho druhu, jaký jsem popisoval - kus čelisti a dalekosáhhlé závěry. To není přesvědčivé, ani kdybych tomu chtěl věřit. A na to jsem příliš velký skeptik...
Jak říkla Pána lesa: \"Náhoda...!\" };D

Františku I. přesně... a ani by to nebyl kanibalismus. };D))) Příště vyber lépe ověřený film - třeba to vyjde!

[60 Cho-cho PeSi (skimic: 10.08.2007, 19:52:16 - x)
... ty si děláš srandu, ale já byl kdysi nucen dělat referát z jeho jakéhosi veskrze zvráceně popisného díla. Něco ohledně období po Bílé hoře, nebo tak ... ještě teď se třesu :)))) stejně jsem to nakonec opsal ...

[61 PeS(i), ty vrahu, dle tvojí hypotézy (Loki_F: 10.08.2007, 19:52:21 - x)
Homo habilis i Homo erectus dosud vedle sebe žijí - a to po celém světě... To je vlastně malý evoluční zázrak! };D)))
Jeho ontogenetická varianta je velmi silně zastoupena v EU - Homo rektoscopus... };D)))

[62 Kruci asi by správněji bylo (Loki_F: 10.08.2007, 19:53:50 - x)
Homo rectoscopus...?

[63 2 skimic (PeS: 10.08.2007, 19:54:32 - x)
jo a vůbec - vyhrožoval jsi, že se konečně ukážeš... A on je tejden už v chronosynklastickém infundibulu a ke zjevení jaxi nedošlo... Tím méně k materializaci... Nicméně příští týden (kromě outerka) snad budu také po většinu doby při sobě...

[64 Loki_F (skimic: 10.08.2007, 20:02:44 - x)
... ad rekto... vždy se vracím ke slovům jako třeba angl. \"rectification\", vlastně i francouzsky ... jak na to přišli ?

[65 PeSi (skimic: 10.08.2007, 20:07:43 - x)
... sorry, byl jsem celý minulý týden v A-SI-HR a uleželé povinnosti mě dostihly nepřipraveného :-( Příští týden jsem celý v Bruselu+okolí a počátek dalšího v Tallinnu. Pak bych ale měl být čt-pá v ČR, dokonce v Praze. Já Ti raději potom asi brnknu nebo pošlu sms aby to bylo aktuální ...

[66 2 Loki_F (PeS: 10.08.2007, 20:07:58 - x)
obávám se, že na půdě EU se alotropické fáze homo erectus a homo rectoscopus navzájem vylučují. EU v tom případě funguje patrně jako katalyzátor (tuto hypotézu nutno ověřit, zda ten účinek je pouze katalytický, tedy reakce se neúčastnící...), který formování homo erectus účinně zabraňuje. Navíc, dosud se nenašel jediný důkaz, že by se na půdě EU kdy realizoval homo habilis... Dosavadní nálezy svědčí spíše hojnému výskytu homo didus ineptus, var. Spidlie a podobným druhům.
Hypotézu o katalyzujícím vlivu EU podporuje empirické zjištění, že mimo ostře ohraničené lokace EU se obě alotropické fáze homo habilis a homo erectus vyskytují běžně...

[67 Ahoj! Pokud byste ještě (Šumavák: 10.08.2007, 20:17:29 - odkaz - x)
váhali s tím získáváním budoucích poválečných dovedností, tak v odkazu je další důvod( a já těch důvodů dnes našel asi 50) proč na tu Šumavu vyrazit.

[68 v odkazu je omluva (Šumavák: 10.08.2007, 20:21:14 - odkaz - x)
a já holt u toho teď nejsem furt, takže jsem to nahodil až někdy odpoledne.
Nebudete mi to věřit, ale já musím občas i pracovat.Až zas bude 1,5 m sněhu, budu u toho sedět víc....:-)))

[69 to Loki (František I.: 10.08.2007, 20:22:42 - x)
Pokud jsem se tě dotkl, omluva. To už je ovšem několikáté slato mortale v oboru polidštění opice, které jsem vyslechl. Takže i nejúžasnější teorie se mohou ukázat jako pravdivé nebo nekonečně blbé. Jako napotvoru jsme o této problematice diskutovali po vcelku plodném sbírání údajů u Mosanta. Kamarád obhajoval jejště odvážnější teorii, než byla moje kulinářská. Ta jeho se týkala sexu. Když se předloni vrátil z Afriky, tak si krom zážitků a malárie, přivezl, podle jeho slov obstojnou, znalost afrického obyvatelstva v oblasti Nigérie, Angoly a tuším Pobřeží slonoviny. Podle jeho hnusného rasistického názoru před říjným obyvatelem některého z městských afrických aglomerací neuteče ani opice ženského rodu. (Také z tohoto důvodu má kolega pevný a neměnný názor na vznik HIV.) Takže, když už oba naši předkové se mohli setkávat a působit vzájemně, z jejich potomstva se mohl vyklubat Homo Sapiens. Při děsivém nedostatku důkazů pro jakoukoliv teorii, těžko můžeš něco zavrhovat nebo prosazovat. Byl by to stejný nesmysl, jako byste o tom hlasovali. Další kamarád, tentokrát z Brna, zase nesouhlasí s teorií, že se nekřížil Neandrtálec s se Sapiensem. Předválečné kosterní pozůstatky od Moravské brány prý hovořily jasně pro. Co ovšem nezničilo bombardování Brna, zničili pováleční budovatelé. Z oněch několika dochovaných ilustrací, nákresů a deníků to mísení zřetelně vyplývá, ale důkaz už není.

[70 a teď jsem vyřízenej (Šumavák: 10.08.2007, 20:25:11 - x)
jako letošní žádost o dotace do Brusele.Ani pohnout se nemohu!

[71 Náš antropolog Vratislav Mazák (doxa: 10.08.2007, 20:27:34 - Mail - x)
Navíc ještě definoval druh Homo ergaster jakožto přechodný článek mezi Homo habilis a Homo erectus.

[72 Šumaváku, prosím ozvěte se (doxa: 10.08.2007, 20:30:04 - Mail - x)
ta Božena Němcová nedorazila nebo není zájem?

[73 Božena ... (skimic: 10.08.2007, 20:35:48 - odkaz - x)

[74 Františku I-. nedotkl ani v nejmenším, není se proto za co omlouvat... (Loki_F: 10.08.2007, 20:54:49 - x)
Naopak já repllikoval žertem o lepším výběru filmu - odejde a už se nevrátí (nejen dokina...) };D)))

Jinak ovšem nepochybně souhlasím, jakkoli absurdní hypotéza se může ukázat (za pomocí nepochybných důkazů) jako pravdivá a postoupí do ranku - teorie.
Ne však dříve!
A proto jsem vyjadřoval své pochybnosti. Tato nejnovější zpráva je pro mě salto mortale s dvojitým vrutem...

skimici - správně je rectum (lat. = konečník).
Na svoji další jazykovědnou otázku hledej odpověď u Rputi.

Pro mě je to technicky jasné:
rectification - oprava
rectification - náprava
rectification - korekce
rectification - rektifikace (napravení)
rectification - napravení
rectification - usměrňování (proudu)
rectification - demodulace
rectification - detekce
rectification - narovnání
rectification - opravení
rectification Factor - součinitel usměrnění
rectification of an - oprava účtu
rectification of boundaries - korigování hranic

[75 Přátelé, (Pavel Kořenský: 10.08.2007, 20:58:42 - Mail - odkaz - x)
měl bych jeden dotaz. V odkazu je slovenský překlad části knihy M. Rowbothama \"The grip of death\".
Bohužel, nemám k disposici originál, takže nemohu posoudit, jestli ty ekonomické teorie nejsou v překladu jen tak vytrhané z kontextu.

Co si o tom myslíte ? Co na to odborná ekonomie ?
Já se přiznám, že mně některé závěry, které se autor snaží odvozovat přijdou poněkud ujeté, ale celé to má celkem racionální základ.

[76 V čem je problém? (Šumavák: 10.08.2007, 21:13:48 - x)
že nemohou žít dvě vývojová stadia souběžně vedle sebe?
Ale mohou ! Dnes vedle sebe běžně žije homo sapiens a homo erectus! V případě Kováčové a Paroubka dokonce i spolu !

[77 Kruci asi by správněji bylo (Loki_F: 10.08.2007, 21:42:26 - x)
Homo rectoscopus...?

[78 Šumaváku, (Rpu?: 10.08.2007, 21:49:12 - x)
samozřejmě, že mohou. Svého času žili nesadrtálec i moderní člověk někde na Pyrenejském poloostrově zároveň. Ale neadrtálci nebyli schopni odkoukat tu směnu. Prostě ten vývoj nezvládli ekonomicky.
A to myslím (výjimečně)vážně...:))

[79 Kurňa, se z toho obkreslím... (Loki_F: 10.08.2007, 21:53:04 - x)
mi to sežralo příspěvek, který jsem tentokrát neměl schovaný. Ale možná je to dobře - byl proklatě politicky nekorektní...
Něco podobného jako napsal Šumavák. Prostě ontogenicky vyvinutá varieta Homo erectus (po ránu) je po zbytek dne H. rectoscopus a to cyklicky (denně). Posléze dochází k regresi v Homo habeas... };D)

Ale pro zájemce:
K narozeninám Dustina Hoffmana dnes na 3SAT bude ve 22:25 \"Malý velký muž\"

[80 No, on to ten homo erectus (Šumavák: 10.08.2007, 21:54:24 - x)
také ekonomicky nezvládne.....:-))))

[81 Já se o lidslou fylogenesi kdysi zajímal (doxa: 10.08.2007, 21:59:10 - Mail - x)
a vždy mi připadalo, že Homo habilis je od Homo erectus nepřesvědčivě vyčleněn.
Zvláště, když postupně byli sloučeni Homo neanderthalensis s Homo sapiens, rod Sinantropus s druhem Homo erectus a rody Austrolopithecus a Parantropus.

[82 Homo habilis (Šumavák: 10.08.2007, 22:02:24 - x)
jsou docenti?

[83 ANo, Rputi, tam je to prokázané. (Loki_F: 10.08.2007, 22:05:48 - x)
Lze však předpokládat, že nejenom tam...

[84 Ještě k tomu rannímu výpadku: (Šumavák: 10.08.2007, 22:13:55 - x)
\"Je otázka, zda je to jen běžná chyba v systémovém nastavení
nebo zda je to nějaký pirátský útok....\"

Artur předal otěže do něžné ženské ručky, ta s nima trhla, kočár zvrhla a chyba v systémovém nastavení tedy není pirátský, ale genderový útok!

:-)))))))))

[85 Souhlas, doxo, to je to samé jako (Loki_F: 10.08.2007, 22:17:12 - x)
vegani a normální H. sapiens sapientis. Nemluvě o vydělení zelených hlodavců..., pouhou ztrátou přídomku nebo jeho negací (non sapientis).
};D)

[86 Urvala uzdičku...? (Loki_F: 10.08.2007, 22:27:01 - x)
Mrcha jedna, takhle necitlivě se choulostivým nářadím přece nezachází!

[87 2 Šumavák (PeS: 10.08.2007, 22:28:59 - x)
no, řek´s to Ty... Já si netroufal... Skoro bych řekl, že se tu klube další potenciální frekventantka tvého jezdeckého \"oddílu\", aby Ti nebylo líto odjezdu Holanďanek...
Jo a jinak, na můj unáhlený slib Ťapovi jsem dostal několik majlíků, že by to taky chtěli. To už je množství větší než malé, tak z toho právě teď dělám článek a pak Ti to pošlu. To víš, hořej 3 projekty, tak neznám nic lepšího, čím se zabavit...

[88 Teda pánové, (Dana: 10.08.2007, 23:34:43 - x)
vás tu nechat chvíli o samotě a hned si kdejaký pirátský útok vysvětlujete genderově! :-))))

[89 Co my, (AeroKarel: 10.08.2007, 23:38:46 - Mail - x)
ale co si \"genderově\" dokáží vysvětlit profi feministky, to je palba!

[90 Karle, (Dana: 10.08.2007, 23:54:29 - x)
víte jak těžko se shání obživa, která by nesla a nestála moc námahy??? :-)))

[91 Dano, (Tomáš: 11.08.2007, 00:06:40 - x)
máš pravdu, ty profi feministky se chovají velmi tržně. A budou to dělat tak dlouho, dokud budou mít dost zákazníků. Kde je poptávka, bude i nabídka.
A když tak o tom uvažuji, oni se vlastně, aniž to někdy přiznají, tržně chovají všichni levičáci. Tolik lidí ten socialsmus chce, proč jim ho neprodat. Svět chce být klamán, proč mu nevyhovět.

[92 Přesně tam jsem mířila, Tomáši (Dana: 11.08.2007, 00:13:00 - x)
Jenže levičáci to nepřiznají... Úmysly schovávají za hesla o rovnosti a sociální spravedlnosti...a nejhorší je, že jim to obyvatelstvo bere...

[93 Tomáši, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 00:18:41 - Mail - x)
\"proč jim ho neprodat ?\" - to je snadné.
Protože je to neetické a nemorální. On je totiž základní problém v tom, že pokud kapitalista prodá socialistům provaz, většinou na něm ti socialisté oběsí fůru jiných lidí, ale málokdy na něm oběsí toho kapitalistu, který jim ten provaz prodal.
Proto bych takové kapitalisty, kteří prodávají provaz socialistům, nejraději střílel před nastoupenou dozorčí radou jejich společnosti.

[94 To mi připomíná vtip od Jiránka (doxa: 11.08.2007, 01:06:36 - Mail - x)
Přistál létající talíř.
Vedle stojí pozemšťan s vidlemi a kolem něj se smíchy válejí Marťané.
\"Homo, to ano. Ale kdo vám řekl, že sapiens???\"

[95 Pavle (Tomáš: 11.08.2007, 04:21:24 - x)
o tom by mohl vyprávět třeba takový Armand Hammer. Ten s nimi kamarádil a kšeftoval se všemi, od Lenina přes Stalina az po Gorbieho - a kdyby ve věku téměř sta let neumřel, kamarádil by se i s Putinem. Vzájemně si pomáhali, on jim dodával vše co potřebovali a nikdo jiný by jim to neprodal, a za to dostával naftové koncese v Rusku a v Rusku vydělané peníze investoval do olejových polí v Texasu. A tak veliký kapitalista bojoval za mír a bohatnul na kšeftu s komunisty a jeho Occidental Oil pomalu vyrostla az do třetí největší olejové společnosti v USA a pomohl si nejen on, ale i jeho poskoci pan senátor Gore Starší a později i jeho syn, taky senátor, taky člen správních rad několika Hammerových firem a taky bojovník za mír Albert Armand (po strýčkovi) Gore Junior. Ano, ten Al Gore, co tak bojuje proti Exxonu (Imperial Oil) a za oteplování. Nebo proti oteplování? Prostě něco s klimakteriem nebo klimatizací nebo kýho čerta. Už jdu spát, uz na to nevidím... Ale je to hezký příběh, asi o tom napíšu článek. Ale ne teď.

[96 Bré ránko! (Rpu?: 11.08.2007, 07:43:55 - odkaz - x)
Perseidy pro Danu.
Ovšem, když tak kouknu z okna, je mi celkem jasné, že nejen neuvidím perseidy, ale nevytáhnu ani paty z domu....

[97 Dobré ránko! (Dana: 11.08.2007, 08:04:45 - x)
Já to říkala! Já si snad otevřu věštírnu! :-)
Takže - na východě neprší, zato hnusně, odporně, vlezle mrholí. :-(
Tak, že vláha z toho skoro žádná, teplota už teď +20 a za chvíli tu bude prádelnově dusno. Ven se nedá ani hlava vystrčit, natož si posedět... Mokrá varianta nabývá na aktuálnosti.
Přeju všem hezký den a příjemně prožitý víkend. :-)))

[98 Rputi, (Dana: 11.08.2007, 08:07:35 - x)
dííík! Krásné! :-)))

[99 Holt politika a city k obchodu nepatří (doxa: 11.08.2007, 08:53:40 - Mail - x)
Jeden známý galerista mi líčil, kterak dokončoval větší kšeft s jistým starožitníkem, kterému se den předtím zabila žena a syn v autě.
Všichni ho varovali, ať raději to jednání o pár týdnů odloží.
Jenže - vůbec nic - věcná diskuse, profesionální úsměv

[100 HA! Tak jak to vlastně s tím ekologickým vytápěním plynem... (Rpu?: 11.08.2007, 09:01:52 - odkaz - x)
Odpojení navíc může zhoršit v řadě měst životní prostředí. Spalováním zemního plynu se uvolňují škodlivé oxidy dusíku a komíny u domů jsou oproti těm teplárenským mnohem nižší, takže zplodiny se hůře rozptylují.

\"Velké teplárny si mohou dovolit lepší technologii,\" míní Milan Havel ze sdružení Arnika. Ale i jejich provoz může být vůči životnímu prostředí horší. Stav některých rozvodů je tak špatný, že i s čistší technologií se může dostat do vzduchu více škodlivin než z panelákových kotelen.

[101 Šumaváku, máš mail na seznamu. (Rpu?: 11.08.2007, 09:25:59 - x)

[102 Rputi - všecko nejlepší k svátku!!!!! (Dana: 11.08.2007, 09:33:54 - x)
:-))))

[103 Rputi, (Modrý pták: 11.08.2007, 09:56:30 - x)
Zuzano, chci Ti jenom jednu větu, jenom jednu prostou větu vyjevit: všechno nejlepší k svátku.

[104 Děkuju, potěšilo! (Rpu?: 11.08.2007, 10:05:34 - x)

[105 Také se (František I.: 11.08.2007, 10:06:54 - x)
připojuji ke gratulacím.

[106 Zdravím (skimic: 11.08.2007, 10:08:11 - x)
... všechny Zuzany :)))))

[107 Ahoj! Zuzano, hlavně stálé zdraví...... (Šumavák: 11.08.2007, 10:24:39 - x)
nahoře je blesková aktualita k Aktuáně s aktuálním tématem a pro mě je aktuální vypadnout pracovat.

Co mě dnes nejvíc srdí, je že se pro těch ca 50 křemenáčů, co jsem včera viděl na koni asi nedostanu !!! :-(((((

[108 Dobré pozdnější ráno, (PeS: 11.08.2007, 11:01:07 - x)
a vše nejlepší Rputi - šel majlík...

[109 Dobré poledne vespolek a vše nejlepší k svátku Zuzaně! (Loki_F: 11.08.2007, 13:02:08 - x)
Večer pozvednu na Tvé zdraví obsahem zeleného džbánečku!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: