Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 11.08.2007

Aktuálně: Jak číst oteplovačské ptydepe

Zuzana Chlumská

 


Jistý "rak" dopustil se článku: "Už za dva roky má..... "

 

Netuším, kdo se pod značkou skrývá, zda-li novinář, zelený či pouhý stoupenec teorie o globálním oteplování. Možná jedná se o bytost trojjedinou, jež ovšem zachází se slovy způsobem přímo opovážlivým a p.t. čtenářstvo matoucím.

 

Už nevhodné je použití slovíčka "znovu" v názvu článku: "Už za dva roky má být na Zemi znovu tepleji", jež evokuje dojem, že se snad v současnosti ochladilo, což patrně autor na mysli neměl. Ovšem to je pouhá drobná chybka ve srovnání s dalším textem:

"Na rozdíl od zbytku tradičních modelů, předvídajících posuny teplot do konce 21.století, vyvinuli britští vědci způsob, jak spočítat údaje pro příštích deset let."

Překonáme-li tvrzení o "zbytku" (proč zbytku?) vyplývá z věty jednoznačně, že vědci, do této doby neschopni odhadnout vývoj počasí v střednědobém horizontu, s naprostým klidem předpovídali vývoj klimatu pro celé století. Lapsus autora či bezmezná drzost jurodivých ? Pravděpodobnost druhé varianty naznačuje i pokračování článku:

"Dřív to nešlo z jediného prostého důvodu: dat z oceánů byl nedostatek. "Byla velmi rozptýlená a poněkud "křiklavá". Bylo pak obtížné vysvětlit, jaké teploty v obrovských oceánech vlastně jsou," řekl BBC Doug Smith z Hadleyho Centra"

Pominu-li, že v nejmenším netuším, co to mají být "křiklavá data" (snad špatný překlad) je v citátu výslovně uvedeno, že "dat z oceánů byl nedostatek"!!! Mám tomu rozumět tak, že teorie klimatologů o globálním oteplování jsou založeny na nedostatečném množství dat?

"Z informací, zveřejněných v časopise Sicence vyplývá, že mezi lety 2009 až 2014 se oteplí. Průměrné teploty na konci tohoto období vzrostou oproti roku 2004 o 0,3 stupně Celsia."

Jakých informací, prosím? Kde je uveden pramen, aby si čtenář mohl ta data zjistit? O trapném překlepu "Sicence" ani nemluvě. Většina čtenářů o věc se zajímajících správně tuší, že jedná se o časopis Science, ale zajisté by uvítali přesnější informaci.

"Podle Smithe budou pro příštích deset let důležité jak přírodní změny, tak globální oteplování způsobené člověkem. V roce 2100 pak změny ovlivněné čistě lidskou aktivitou převáží. Závěr britského týmu je tak v souladu s posledním odhadem Mezivládního panelu pro klimatické změny (IPCC). Ten počítá do konce současného století s růstem průměrné teploty o 1,8 až 4,0 stupně."

Z předchozího citátu pak logicky vyplývá, že jistý Mr. Smith, právě prezentující způsob jak zjistit teplotní vývoj v příštích 10 letech, z toho vyvozuje závěry o vlivu lidských aktivit na zemské klima za 100 let. Pozoruhodné!Proto čtěme podobné články pečlivě a bedlivě. Neslouží totiž informaci, ale právě naopak. A počítají s tím, že čtenář text přečte jen zběžně a obsažených rozporných tvrzení si nevšimne. Pak stačí jen dodat, že to podporuje závěry IPCC a "vlastně už není co řešit"!

Takže, dejme si pozor na globální oblbování!

 

PS.

A zajímavý, jemný a citlivý článek "Zachrańte Zemi!" má na svém blogu Artur Dent .

 

 

 





Komentáře

[1 Kterak se ztrapnit (: 11.08.2007, 10:41:18 - x)
dovede mistrně nejen Misantrop, ale také Šumavák. Blahopřeji!

pro ostatní lehce dohledatelné odkazy:
http://www.metoffice.gov.uk/research/hadleycentre/
http://www.guardian.co.uk/environment/2007/aug/10/weather.uknews

[2 Jste na špatné adrese dvojtečko, (Rpu?: 11.08.2007, 10:52:46 - x)
jednak jsou tu lidé, kteří si ty odkazy najít umí a dvojak se podepisují.
Pokud jste nepochopil, tak kritika článku směřovala zejména k jeho povrchnosti.

[3 Stejně jako Arturův (Šumavák: 11.08.2007, 10:55:22 - x)
článek o záchraně Země rockovým koncertem....

[4 >> Rpuť (dvd: 11.08.2007, 10:57:13 - x)
(1) Vše nejlepší k svátku
(2) Doporučuji vydefekovat se na pifíka, který mívá potíže s porozumněním psanému textu a to i když jej napsal sám.

[5 předpovídat počasí je tak snadné - (divana: 11.08.2007, 11:01:45 - x)
jak bude za sto, za tisíc let. když se náhodou trefím, bude ze mě nová sibyla :-))

[6 Dobré pozdnější ráno, (PeS: 11.08.2007, 11:07:30 - x)
2 Rpuť - opakuji zespoda:
Jednak vše nejlepší k svátku,
druhák šel Ti mail
a dodávám - řeklas to už v první větě. Autor je novinář!

[7 2 Šumavák (PeS: 11.08.2007, 11:09:08 - x)
šel Ti \"slíbený\" mail.

[8 divano, (Rpu?: 11.08.2007, 11:14:37 - x)
když to zvládne i náš Blesk...:)) Jsem totiž zjistila, že máme meteorologickýho psa.
Prádlo se suší na zahradě a tak je nutno číhat, že aby nezmoklo. První kdo zaznamená, zaječí \"prší\" a juž se všichni řítíme, kolíčky lítaj, sušáky se kácej a Blesan nás zamyšleně pozoruje.
Včera nám blížící se nebezpečí nějak uniklo, ale na Blesana je spoleh. Přířítil se za páníkem, \"vodil\" a hrozně blafal: \"Tak honem....dělej....dyť to zmokne....\"
Prostě, když jednomu kápne na nos, má se sebrat prádlo - tomu říkám praktické využití meteorologie...:))

[9 Rputi, vše nej k svátku! (divana: 11.08.2007, 11:15:41 - x)
teď jsem to psala i dceři :-))

[10 Rputi, na krátkodobou předpověď (divana: 11.08.2007, 11:18:12 - x)
jsem si pořídila zlomeniny :-))

[11 FAscinuje mně, (maYda: 11.08.2007, 11:28:41 - x)
ta jistota, jak budou lidské aktivity vypadat za sto let.
Zkuste si představit, jak mohl asi vidět realitu za sto let člověk v roce 1900.
Mým prarodičům bylo tehdy mezi deseti a jedním rokem.
Jejich rodiče jezdili v té době bryčkou, nejvýš vlakem a představy o letu na měsíc patřily do říše fantasmagorií, které psal nějaký pan Verne.
RAketové mmotory patřily do říše fantazie.
pokrok medicíny nejlépa vystihuje výrok jednoho mého příbuzného - chirurga: \"když jsem začínal, celá chirurgie se vešla do jedný, takhle tlustý knihy. Dnes se do takový knihy sotva vejde to, co se sepsalo o chirurgii levého kolena\". To šlo o rozpětí půl století, ne celéhp a kdyby ten pán žil - zemžřel před dvaceti lety, myslím, že by jen němě zíral na některé dnešní operační postupy.
Počítač, internet, mobilní telefony si neuměl před sto lety nikdo ani představit.
Ostatně, jak se vlastně dá psát na počítači, se mně ptala moje bytná někdy v 80.letech a já jsem tenkrát jen věděla, že to nějak jde, ale taky jsem si to neuměla představit.
JAk tedy vědí klimatologičtí aktivisté tak přesně, že za sto let v klimatu převáží vliv změn, které způsobuje aktivita člověka? Vždyť nemohou vědět, jak za sto let ta aktivita bude vypadat, jak se zatím promění technologie, jaké energie se budou využívat, jaké režimy budou na zemi vládnout a jestli vůbec se lidstvo do té doby nevyhubí nebo aspoň naše civilizace nerozpadne. Rodiče našich babiček a dědečků si taky mysleli, že svoje děti pživedli na svět na počátku osvíceného stolewtí, kdy zařčne vládnout věda a pokrok a nikddo nečekal dvě světové války, revoluce, atomovou bombu a koncentrační tábory.
To jim nedojde, že jejich představa světa za stolet může být stejně naivní jako se nám dnes zdají představy našich babiček o roce 2000?

[12 Jo a jinak, (PeS: 11.08.2007, 11:36:38 - x)
blahopřeji Arturu dentovi k tomu jemnému a citlivému článku v odkazu. Takřka dokonalé!

[13 Jen pro jistotu, (PeS: 11.08.2007, 11:40:12 - x)
není v tom Arturově textu náhodou explicitně zmíněna ta nová správkyně blogu? Když nevím, tak se zeptám...

[14 PeSi, já myslím , že ne! (Šumavák: 11.08.2007, 11:48:15 - x)
Jednak si ji Artur vybíral, takže to žáný začátečník nebude a druhak : okamžitě se bez váhání omluvila:

\"Dnes v ranních hodinách se mi podařilo rozbít Bloguje.cz, za což se všem uživatelům pokorně omlouvám. Nebyl to tedy způsob, jakým jsem si představovala, že se vám představím.

Ano, to jsem já, nová správkyně Bloguje, a jak vidíte, vzala jsem to pevně do rukou hned od začátku. Teď už by snad (doufám) mělo být všechno ve stavu, v jakém to bylo, než jsem v tom začala vrtat, takže ještě jednou promiňte a těším se na dlouhou plodnou spolupráci.
Hekko (Admin), 10.08.2007, 13:07:00\"

( a nerozebírej to \"plodnou\" !) :-))

[15 2 Šumavák (PeS: 11.08.2007, 11:56:25 - x)
ne, nebudu. Jen jsem si rejpnul. Máš pravdu, přiznání vlastní chyby se dnes moc často nevidí a už jen proto má mou úctu, že se neschovává za \"vono se\".
Dostal jsi ten mail? Šlo to na seznam...
Jestli jo, dá se to číst?

[16 Mail jsem dostal (Šumavák: 11.08.2007, 12:03:13 - x)
jestli se to dá číst nevím, ono to má asi 4 MB a já se tady vždy jen krátce mihnu....

[17 Ještě jednou dík všem gratulantům! (Rpu?: 11.08.2007, 12:12:06 - x)

Maydo, mně všechny ty předpovědi připomínají mou oblíbenou starou čínskou hru Shangai Dynasty. Tam si člověk může pro prvních pár kroků taky zvolit nějakou strategii, ale pak do toho vstoupí kostky schované ve spodních vrstvách a veškerá naplánovaná strategie je v tahu ... prostě se nedá....

[18 Jo a jinak, (PeS: 11.08.2007, 12:15:55 - x)
to 11:40 nebylo míněno ve zlém. Na omluvu dodávám, že jsem si teď dost užil s jiným, mnohem důležitějším serverem, který měl být proti chybám zabezpečen a zálohován a tam ten správce tu odvahu k přiznání chyby neměl...

[19 Zelení tak jako rudí mají nevděčnou práci (doxa: 11.08.2007, 12:29:08 - Mail - x)
Obojí plánují nádhernou budoucnost pro lidstvo, ale lidi jim o to nestojí

[20 PeSi, šla odpověď. (Rpu?: 11.08.2007, 12:29:37 - x)

[21 Vše nejlepší (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 12:32:57 - Mail - x)
k svátku Rputi, jakož i jiným eventuálně přítomným či nepřítomným Zuzanám.

[22 Jak bolševici vychovávají vnoučata (doxa: 11.08.2007, 12:45:59 - Mail - odkaz - x)

[23 Doxo, (maYda: 11.08.2007, 13:23:45 - x)
to máte z toho, že čtete Haló noviny.
Co jste čekal? Že bába přizná, že desetiletí se tu nesmělo ani učit, že část ČR osvobodili taky Američani?

[24 Dobré poledne vespolek a vše nejlepší k svátku Zuzaně! (Loki_F: 11.08.2007, 13:24:06 - x)
Večer pozvednu k přípitku na Tvé zdraví obsahem zeleného džbánečku!
Aniž bych chtěl být drzý, Rputi, nemá to být časopis Science? Já své podobné překlepy taky vždy najdu až po odeslání... Šumavák to jistě promptně opraví až posbírá ty křemenáče.


[25 2 Loki_F (PeS: 11.08.2007, 13:28:42 - x)
tak si to přečti znovu a pořádně. Že si zrovna ty takhle naběhneš na smeč, to bych nečekal...

[26 všechno pryč, sexymozek promlouvá: (divana: 11.08.2007, 14:00:25 - odkaz - x)

[27 PeS(i) obávám se, že jsem (Loki_F: 11.08.2007, 14:18:24 - x)
\"momentálně poněkud retardovaný\", tento vtip jsem nepochopil - Rpuť napsala: \"Většina čtenářů o věc se zajímajících správně tuší, že jedná se o časopis Sience, ale zajisté by uvítali přesnější informaci.\" jako reakci na překlep v článku, ale on opravdu existuje časopis Sience? Opravdu jsem zmaten... se z toho obkreslím!

[28 Pesi, (Rpu?: 11.08.2007, 14:23:21 - x)
Loki má pravdu, bohužoužel, mě tam to C vypadlo - to nevokecám..:)
Loki, dík za gratulaci. Z těch Šumavákovo křemenáčů jde na mně kopřivka.:)) Ale je docela teplo, takže tak v půli tejda už by mohlo něco růst i tady...

divano, se divim, kazit si sobotní poobědí....je to takový neapetitlich....

[29 Rputi, (divana: 11.08.2007, 14:47:53 - x)
na vyvážení jsem si dala na lidovkách škromacha :-)))))

a možná si jako nášup dám večer čt1. bolševickou estrádu, ale na čt se to nějak moc od těch dob nezměnilo.

[30 ten večer s čt1 (divana: 11.08.2007, 14:58:13 - x)
to už byl opravdu žert, to už bych neskousla ani já :-)))

[31 2 Loki_F (PeS: 11.08.2007, 15:15:16 - x)
Sorry, já měl na mysli to Sicence. To tam bylo taky a schválně. Takže toho dalšího jsem si ani nevšim... Tak sorry.

[32 Rputi, díky, opravdu jsi mi ulevila... (Loki_F: 11.08.2007, 15:34:36 - x)
Já kvůlivá PeS(ovi) četl ten stupidní článek od \"rak(a)\" na Aktuálně ještě jednou a pomalu, protože jsem mylel, že mi něco uniklo. To mi působilo nesmírné duševní utrpení, ještě větší nežli napoprvé... Hledal jsem narážku, kterou tam PeS našel a nic...
Naštěstí jsem si mezitím přelouskl také neskutečně zabavnou diskusi pod článkem A. Denta. Ten chlap, ale má neskutečnou trpělivost! Pokud tam kouknete zaměřte se na komentáře jistého Johnnyho. Tak zmateného šlověka aby se svíčkou pohledal...

PeS(i) jsem si díky Tobě dopřál minutku sebereflexe... a inventuru funkce CNS ... selftest ala Data ze Startreku! };D))

[33 2 Loki_F (PeS: 11.08.2007, 15:39:02 - x)
Tak mi to odpusť... Ale ten komentář jsi napsal tak, že jsem blbě pochopil, že Ti opravdu jde o to Sicence.

[34 Taktéž (AeroKarel: 11.08.2007, 15:40:03 - Mail - x)
vše nejlepší k svátku!
Počasí na slavení jak stvořené, je-li sklep dobře zásoben.

[35 Loki, zvláště to opakované \"vyplundrování\" Afriky (Dušan Neumann: 11.08.2007, 15:54:15 - x)
kolonialisty mne potěšilo, neboť potvrzuje, že netřeba znáti fakta pouze pohodlná cliché opakovati záhodno..

[36 Dušane, (Rpu?: 11.08.2007, 16:06:13 - x)
to já jsem někde dnes zachytila, jaké jsou ty banky padouši, že dávali úvěry lidem, kteří to nemohli splatit...:)) (link nevím, nestálo to za to)

AeroKarle - sklep by zásoben byl, ale venku je poněkud vlhko a nevlídno....a sklep není o moc sušší...

[37 Šumaváku, (maYda: 11.08.2007, 16:28:05 - x)
zdá se, že kretenismus návštěvnic Lipenska se neomezuje na Holanďanky.
Právě jsem řešila s VAší dcerou omyl, díky kterému jsem objednala pobyt o den dřív, bláhově se domnívaje, že je 12. v pondělí.
TAk teda nevím, jestli jste dost odolný, abyste po hiolandských nájezdnicích snesl ještě moji rodinku.

[38 Rputi, včera jsem na to téma hovořil (Dušan Neumann: 11.08.2007, 16:30:32 - x)
dost dlouho v Radioforu, a pokusil se vysvětlit, že burzovní pokles o 2.8% bohužel negarantuje rozpad satanského imperia, a že světooprávci zbytečně mnou rukama...

[39 Dušane, tak tos jim to dost kazil:))) (Rpu?: 11.08.2007, 16:39:25 - odkaz - x)
Tady už někteří pomalu ohlašují světovou hospodářskou krizi - nemajíce tušení, co to obnáší....

[40 Prší! MaYdo, kdyby v životě nic (Šumavák: 11.08.2007, 16:41:56 - x)
horšího než spletený datum nebylo..... to já mám dnes a denně.

Tulák po hvězdách musí mít neskutečnou trpělivost, když vytvořil a víc než 4 roky administroval bloguje.cz s více než 8000 bloggery!
A to se bojím, že já - sedlák programátor- co se ovládání blogu týče, patřím k lepšímu průměru a co otravování admina k zanedbatelné menšině.....

A neřešte jestli Sicense nebo Secinse neboco, Rpuť to tam má dobře!
Howgh!

Jóó, rabování Afriky.... i proto jsem sem ten odkaz dal.

A já zas padám.....

[41 Vidím pokles o 2,8% (Šumavák: 11.08.2007, 16:47:49 - odkaz - x)
a černý pátek na světových burzách...... neuniklo vám náhodou, že ECB vrazila do evropských burz spoutu peněz(našich) aby se to EU nedotklo?

\"Rund um den Globus haben die Notenbanken kurz vor dem Wochenende Milliardensummen in das Bankensystem gepumpt, um die tief verunsicherten Anleger Anleger zu beruhigen.

Die Angst vor einer Verschärfung der Kreditkrise veranlasste die Europäische Zentralbank (EZB), die US-Notenbank Federal Reserve sowie die Währungshüter in Tokio und Sydney zu zusätzlichen Liquiditätsspritzen.\"

A teď už jsou ta doplněny i ostatní, když jsem to ráno četl,
tak tam byla jen ECB

[42 Všechny gaycluby v Evropě (aTeo : 11.08.2007, 16:57:07 - odkaz - x)
podporují teorii globálního oteplování!!!

[43 No, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:00:58 - Mail - x)
mně je hlavně záhada, jak krach nějaké hypotéční firmy v USA, která dávala hypotéky lidem u nichž nebylo úplně jisté, jestli je splatí, může zacloumat světovými bursami tak, že ECB musí urychleně natisknout 95 miliard euro, aby se svět nezhroutil.

Zkoušel jsem si o tom načíst nějaká fakta, ale moc jsem to nepochopil.

[44 A co už vůbec nechápu, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:10:53 - Mail - x)
je to, proč s tím tak zacloumaly zrovna hypotéky.
Kdyby si lidé napůjčovali peníze, propili je a nespláceli, tak bych to snad ještě pochopil.
Ale hypotéky jsou snad na dům ne ? A když se za půjčené peníze postaví dům, může věřitel ten dům prodat (pokud dlužník nesplácí) a dostane dost velkou část dluhu zpět.

[45 CHA, CHA - TOHLE JE DOBRÝ!... (šakal: 11.08.2007, 17:21:47 - odkaz - x)
...A já na to kápnul až teď. Martin Štěpánek na kongresu ODS v listopadu 2005 popisuje Jiřího Paroubka:

V čele ČSSD stojí člověk politováníhodné diagnózy. Na jedné straně chorobně ctižádostivý, ale až doposud vždy druhý, třetí nebo žádný. Na straně druhé tak patologicky ješitný, propadající depresi z každého promarněného bodu obliby, že je schopen osočit z vlastní karikatury i benátské zrcadlo. Závislost na vlastní politické sličnosti je u něj tak silná, že je schopen jezdit po vlastech českých s estrádou.. Zkušený a sebejistý politik by přece nikdy neodhalil vlastní obsesi, která může pramenit i z osobního života, ale to komentovat považuji na veřejnosti za nevkusné. Není to fantastická munice?

\"...Jaká je vize jeho republiky a vlastní politické budoucnosti? Menšinová vláda s komunistickou podporou, žádné tajemství, řekne si každý z vás. Hledejme proto jeho pragmatické důvody. Blaho lidu? Nikoliv. Mocný, molochovitý stát, centralizovaný aparát, neproniknutelná síť sekretariátů, ve kterých už žádná skrytá kamera neodhalí podvod a korupci. Provázanost aparátčíků se špatným svědomím, majících každý na každého něco, kontrola médií. Návrat k legislativná i exekutivní totalitě. Proč? On totiž nic jiného nezná a neovládá, celou svou předlistopadovou kariéru, žil mezi komunistickými funkcionáři na jedné straně a veksláky na straně druhé, cítí se stísněn v prostředí praktikované demokracie, proto byl jeho dosavadní postup tak pomalý a proto se dnes obklopuje lidmi, kteří jsou schopni s ním tuto hru hrát. Ať estébáci, komunisté nebo lidé úchylně závislí na moci. Copak není důvodem k optimismu vědomí, že jsou časovanou bombou v jeho vlastních řadách a že každý další krok tímto směrem je aktem odhalení vlastní slabosti, předehrou k budoucímu výbuchu, který mu přičtou jeho, dnes strachem se třesoucí soustraníci?...\"

(7;- ))

[46 Pavle K., jenže, když je těch baráků moc najednou, (Rpu?: 11.08.2007, 17:24:32 - x)
tak jde cena dolů a stejně se všechny neprodaj.... a banky jsou provázané....

[47 Rputi, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:32:04 - Mail - x)
ale jo, když je těch baráků moc, tak cena klesne.
Ale klesne přece na úroveň na které se najdou kupci, kteří barák koupí. Třeba na to, aby jej pronajímali za nájemné. Nebo to koupí někdo, pro koho byl před snížením ceny dům moc drahý a nemohl si ho dovolit a po snížení ceny si ho dovolit může.
Ať tak nebo tak, ta banka na tom musí vydělat. Nevěřím tomu, že by cena hotového, stojícího domu klesla pod pořizovací náklady. To se nejspíš neděje ani v USA.

[48 krach ve světle čísel (Dušan Neumann: 11.08.2007, 17:34:41 - x)
nejdříve: pokud po tři měsíce nezaplatíte hypoteční slátky, vyhlásí banka \"foreclosure\", tedy, že Vám barák sebere.... tento nafouknutý průšvih způsobily hypotéku na tzv subprime rate. Momentálně je úrok na 30 let - 6.25%, Subprime rate, který není fixní a mění se podle změny úrokové míry byl těsně pod 5%. Subprime proto, že FED garantovaný prime je 5.25%. Ti, co si vypůjčili riskantně počítali, že ceny nemovitostí budou pořád stoupat a tím jim krýt záda. Nestalo se..a teď pár čísel: 98.7% všech hypoték je spláceno bez problému. Pouze 8% ze všech subprime hypoték je v procesu \"foreclosure\". Ještě musím vylovit kolik ze všech hypoték je subprime, ale odhaduji to ne na více než 15 - 20%

[49 P.Kořenský - ale klidně... (Rpu?: 11.08.2007, 17:46:53 - x)
Stačí, když dům stojí na neatraktivním místě .... nebo se v něm už nějaký čas bydlelo a potřebuje opravy .... Krom toho ztráta banky jsou nejen ty půjčené peníze, ale také úroky, o které je vlastně ten barák dražší ... tedy byl by býval, kdyby se bylo bývalo splácelo....
Kdybychom se tady v ulici rozhodli prodat baráky všichni najednou, tak spláčem nad vejdělkem..
Ta banka si nemůže říct, tak rok, dva počkáme a on ho za tu cenu někdo koupí....

[50 No, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:47:14 - Mail - x)
když je obyvatel USA cca. 300 milionů, tak tam může existovat tak 50.000.000 hypoték.
Pokud je z nich 20% těch riskantních, je to 10.000.000. A jestliže 8% z nich nesplácí, je to 800.000 domů.
ECB na řešení téhle krise vydala 95 miliard euro. To je cca. 118.000 euro (180.000 dolarů) na každý ten nesplácený dům.

Sakra, za tyhle prachy by se ty baráky daly asi všechny koupit.

[51 Pavle K. - a co by s nima ty banky dělaly? (Rpu?: 11.08.2007, 17:51:39 - x)
To by ztrátu jen prohloubilo...

Kruci, kde je modropták nebo Finist?

[52 Rputi, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:54:21 - Mail - x)
ale jo, ta banka jistě nějakou ztrátu utrpí. Koneckonců, byl to její risk, že dávala hypotéku lidem u kterých si nebyla jistá splácením.
Ale jak to může nadělat až takové vlny celosvětově, že to vypadá jako nový \"Černý pátek\" na Wall Street, tomu moc nerozumím.

[53 Pavle, jako vždy tomu pomáhá státní byrokracie (Dušan Neumann: 11.08.2007, 17:56:24 - x)
dvě největší hypoteční agentury Fanny Mae a Freddie MAc jsou federálně garantované. jejich účelem bylo umožnit získat hypotéky i sociálně slabým bez solidních kreditních záruk. Úřednictvo zacházející s penězi daňových poplatníků často v dobrém úmyslu či z blbosti podepsalo garance, které nemělo...není to hlavní příčina, ale pořádný kamínek mosaiky. Hypoteční společnosti se dlouhodobým růstem ceny nemovitostí a stavebním \"boomem\" nechaly také ukolébat a polevily na ostražitosti - zvláště když cítily v zádech federální garance...já jsem finančník amatér (asi jako ten v Hej Rup!) takže skutečně zasvěcený rozbor ode mne neočekávejte...

[54 Rputi, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 17:58:37 - Mail - x)
co by s nima ty banky dělaly ?
Co já vím, třeba pronajímaly a postupně prodávaly. Koneckonců, ti lidé co jim ty domy patřily, někde bydlet musí. Asi nejspíš nepůjdou bydlet pod most.

No, ještě, že nehraju na burse. Ještě bych prohrál kalhoty. Takhle se mně to alespoň moc netýká, pokud to nevyvolá celosvětovou depresi.

[55 Njn, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 18:03:08 - Mail - x)
když uvážím, že včera jsem si již po několikáté přečetl M. Rothbarda a jeho \"Peníze v rukou státu\", musím opět konstatovat, že takovéhle skopičiny by se při zlatém standardu dít nemohly.

[56 Pavle K., (Rpu?: 11.08.2007, 18:06:24 - x)
soukromý vlastník domu pečuje o pronajímaný barák \"zadarmo\", pro banku to znamená další náklady....

[57 Šakale, (maYda: 11.08.2007, 18:09:23 - x)
dobrý to je, jenže takhle se nám ten Paroubek tehdy už vívceméně taky jevil.
Členové jeho fanklubu si to naopak nikdy nepřipustí.
A jeho spolustraníci s ním budou držet basu, někteří z prospěchářství, jiní ze strachu.

[58 Rputi, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 18:11:56 - Mail - x)
ale k pokrytí těch nákladů na péči o dům (a k vytvoření určitého zisku) přece nájemník platí nájem.
Jinak bychom mohli nájemní bydlení šmahem zavrhnout, jako zcela netržní a prodělečnou záležitost. Ale praxe ukazuje, že tomu tak není, pokud tedy ponecháme stranou podivný český institut \"regulovaného nájemného\".

[59 Pavle, burza je více o emocích než o faktech (Dušan Neumann: 11.08.2007, 18:14:44 - x)
zrovna tak jako je ekonomie blíže psychologii než exaktním vědám..

[60 Pavle K. - (Rpu?: 11.08.2007, 18:20:48 - x)
každá banka se snaží takovéhle nemovitosti, ať je to byt, nebo barák, se co nejrychleji zbavit - nevyplácí se jim to - a můžete věřit, že to mají zatra dobře spočítané.

[61 Ono se za zlatého standardu dělo věcí (doxa: 11.08.2007, 18:39:57 - Mail - x)
Třeba klasické renovatio monetae

[62 DAno, (maYda: 11.08.2007, 18:55:23 - x)
jak zvládáte rodinnou párty?
MY jsme optimisticky naložili kuře a cuketu a teď se chystáme zapnout gril. Deštíček sice nezalil, ale zamokřil tak akorát, aby bylo nepříjemno brouzdat v mokré trávě.

[63 Dobrý večer, (Modrý pták: 11.08.2007, 18:56:31 - x)
současný burzovní vzestup ztratil jakýkoli kontakt s cenami nemovitostí nebo výnosností podniků. Všichni investoři to vědí. Kurzy rostly, protože každý investor spekuloval, že později najde ještě většího spekulanta na vzestup kurzů, který koupí jeho akcie za ještě vyšší ceny, protože sám věří, že i on v budoucnosti najde ještě optimističtějšího spekulanta. To lze dokud se někdo nerozhodne, že nevybere prachy. Jakmile se tak stane a současně se nenajdou žádní další hlupáci, tak přijde včerejšek. Už nebyl nikdo, kdo by byl ochoten dát svůj další majetek v sázku. A možné je to proto, že 1. jsou v tom debilní státní instituce se svými garancemi za úvěry. 2. FED společně s ostatními důležitými centrálními bankami může tisknout další a další peníze, které je možné použít na burze. Modla dneška se jmenuje růst. Proto všichni mohli kupovat, a proto nyní centrální banky do nich sypou prachy, aby se ten kolotoč nezastavil.

[64 Modrý ptáku, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 19:04:52 - Mail - x)
čistě jako laik mám obavu, že tohle počínání může skončit (někdy v budoucnu) tím, že se za peníze nebude dát nic koupit.
Poněkud mi to popisované počínání bursy připomíná hru \"letadlo\". Nebo takový ten pyramidový prodej toho šmejdu, už ani nevím jak se to jmenovalo. Nějak od \"H\" nebo podobně.

[65 Pavle, (Modrý pták: 11.08.2007, 19:24:18 - x)
našel jsem výše, že jsi četl Rothbarda - to je von Misesův žák. Nic jiného nemá ekonomie k dispozici. Je fuk, jaké množství peněz je v oběhu - ceny to srovnají. Když je prachů málo, tak jsou ceny nízké. Když je prachů hodně, ceny jsou vysoké. Na reálný příjem to nemá vliv. Vyrobené zboží je vždy skoupeno, co není skoupeno je vypůjčeno (úspory). Pokud nejsou prachy kryté zbožím a úsporami, tak se hraje pyramidová hra. V ní mají výhodu vždy banky, protože jsou k těm penězům z centrální banky nejblíže, tudíž tu \"dnešní kupní sílu\" promění v \"inflační prémii\". Ty se k těm prachům dostaneš až zítra a platíš už také tu \"inflační prémii\". Proto centrální banky nasypou vždycky bankéřům peníze. Jsou to spojenci. Představ si, že by se přešlo masově na bartr (výměnný obchod). V ten den se všichni bankéři zcvoknou a budou stávkovat před úřadem vlády, aby to okamžitě zatrhnul. Všechny tyhle poruchy se dějí od chvíle, kdy se stát zmocnil tisku peněz. Velkou depresi mají jako vrcholnou demonstraci idiocie státního sektoru. A doufám, že teď na všechny mizerné socialisty, kteří pořád volají po státních intervencích, přišla pořádná a dlouhotrvající škytavka. Je to srozumitelné?

[66 Krize ??? (dvd: 11.08.2007, 19:53:28 - odkaz - x)
V tom interview je schována jedna zásada: rozlišovat mezi dlužníky, rozlišovat a rozlišovat. A povzdech, že to banky nedělají.
Modrý ptáku: co se poslední věty týče, JE to srozumitlené, ale s tou škytavkou ve větě předposlední bych zase nepočítal. Znám spoustu lidí - jak z reality virtuální tak i z té skutečné - kteří budou právě tvrdit, že to všechno je způsobeno chybějícími či nedostatečnými státními intervencemi.

[67 Modroptáku, (Rpu?: 11.08.2007, 20:13:28 - x)
jasně, že je to srozumitelný - bohužoužel, nikoliv státním úředníkům....

[68 DVD a nezapomínej (Šumavák: 11.08.2007, 20:15:08 - x)
na supy z Wallstreetu, co rabovali Afriku a teď EU......

[69 O stav dlužníků přece vůbec nejde (doxa: 11.08.2007, 20:15:52 - Mail - x)
Veěkeré své pohledávky mám v rubrice \"aktiva\"

[70 dvd, (Modrý pták: 11.08.2007, 20:20:38 - x)
souhlasím s tím, co´s mi napsal včera a co píšeš dnes. Ale ekonomické zákony fungují bez ohledu na Tebou zmiňované tvory. Mohou donekonečna věřit v nadpřirozené vlastnosti centrálních bankéřů. Koneckonců už kdysi věřili Marxovi nebo Lysenkovi, poroučeli větru/dešti a nevímčemuještě. Jsou 3 vlastnosti všech sektářů: bezmezně věří svému vůdci, jsou netolerantní ke každému, kdo nesdílí jejich víru a pohrdají logikou.

[71 Modrý ptáku, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 20:20:47 - Mail - x)
ale jo, tohle je jasné. On je ten Rothbard celkem srozumitelný.

Jenže to má háček. Celý tenhle cirkus mně znehodnocuje moje peníze, které mám uložené jednak u zákazníků (v naší branži není dneska 6 měsíců splatnost žádná vyjímka) a za druhé v různých dlouhodobých úsporách.
Což se mi zrovna 2x nelíbí. Fajn, mohu si své úspory uložit do zlata (nebo něčeho podobného), ale těžko přesvědčím své zákazníky, aby mně platili ve zlatě na prkno.
Inflace je zatím pravda mírná, ale to se může velmi rychle změnit. A půl roku splatnosti faktury je dlouhá doba. :-(

[72 Mimochodem, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 20:27:19 - Mail - odkaz - x)
pokud se týká \"supů z Wall Street\", vřele doporučuji pročíst článek uvedený v odkazu a ZEJMÉNA následnou diskusi.

Když jsem si to pročetl, nabyl jsem nezvratného dojmu, že lépe už bylo a bude jenom hůř. Kde se sakra ten socialismus v lidech bere ? Že by to bylo nedostatkem zkušeností ... :-(

[73 Snad nejvíc mně dostala hláška (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 20:31:21 - Mail - x)
\"For me the subprime poison is but one example of the faulty Anglo-American model, based on unabashed grid (in their mindless \"pursuit of happiness\").
The Europeans are right to reject it altogether in words and deeds.\"

Tohle by se mělo vytesat do kamene a vystavit v Muzeu Bláznů.

[74 Pavle, (Modrý pták: 11.08.2007, 20:33:26 - x)
to jenom opakuješ jinými slovy to, co jsem napsal já. Tohle znehodnocování peněz má dva základní důvody: 1. přesměrovává disponibilní zdroje směrem k přátelům přátel. Ti bankéři se ničím jiným nezabývají, takže kámoše na to upozorní. A máš tady elitu par excellence. 2. ničit disponibilní zdroje (především úspory) všech mimo přátele přátel.

[75 (doxa: 11.08.2007, 21:00:12 - Mail - x)
To je ta finanční rovnováha - banka žije z úspor blbých lidí a chytří lidé žijí z úspor banky

[76 doxo (dvd: 11.08.2007, 21:09:33 - odkaz - x)
chytří lidé žijí z části úspor blbých lidí, které banka nesežrala
Jinak si vzpomínám, jak mně táta vyprávěl o H.Fordovi a jeho negativním vztahu k bankám. (Ovšem, bylo mně 17 a měl jsem jaxi jiné zájmy.)

[77 2 šakal (PeS: 11.08.2007, 21:19:30 - x)
dobrý podvečer. Dokonalé. v tom druhém odstavci jako by přede mnou defilovali drát, jandák na hrnci, podrždeštník a další...

[78 To je ta Gaussová křivka (doxa: 11.08.2007, 21:46:03 - Mail - x)
Několik desítek z levého okraje se stěhuje do holobytů, několik z pravého na Bahamy, ale přes 99% ve středu se navzájem drží a žije si (v porovnání s většinou světa) celkem slušně

[79 2 Pavel Kořenský (PeS: 11.08.2007, 22:18:08 - x)
ad 20:31 - to jako myslíš v Bruseli? zbytečná námaha, tam už to všichni mají navrčený nazpaměť...

[80 2 doxa (PeS: 11.08.2007, 22:23:21 - x)
velice rád bych věřil, že Gaussovo rozdělení je optimální pro popis této situace. Ale nemohu se zbavit utkvělé představy, že jsem se učil i jiná rozdělení, než je to Gaussovo - a tam ta rozdělovací křivka vypadá kurevsky jinak!

[81 No já nevím (doxa: 11.08.2007, 22:31:48 - Mail - x)
ale křiklavé extrémy u nás (a ve většině Evropy) k vidění prakticky nejsou

[82 PeSi, (Pavel Kořenský: 11.08.2007, 22:39:48 - Mail - x)
nevím jestli v Bruseli nebo někde jinde. Ale rozhodně by to tam mělo viset s podtitulkem o tom, že pro ty, kteří si pletou grid a greed jsou v suterénu připraveny studené sprchy a skotské střiky.

[83 2 Pavel Kořenský (PeS: 11.08.2007, 22:51:20 - x)
No, kdyby v tom (hlubokém) sklepě byl názorný příklad toho, jaký také může být význam slova grid, tak už by tam nemusely být ani ty skotské střiky... Skoro bych některým doporučil důkladné studium... Zevnitř.

[84 \"Kolem přehrady chybí záchranné kruhy nebo lana,\" (Honza ze Žižkova: 11.08.2007, 22:53:36 - odkaz - x)
Mám pocit, že v nejbližším cvokhausu přebývá jedna vypolštářovaná cela.

[85 2 Honza ze Žižkova (PeS: 11.08.2007, 23:10:48 - x)
děkuji za odkaz - je to vážnější, než jsem čekal. Ta cela by musela být velká, aby se do ní vešli všichni z tý demonstrace...
Nějak jsem v tom článku nenašel informaci, že toho kluka někdo nutil se ožrat (a jen tak opatrně připomínám, že chlastat by správně směl až od 18). Stejně tak mi tam chybí informace, že ho ožralýho někdo nutil koupat.
Zdá se, že naše zlatá mládež netrpělivě očekává příchod dalšího spasitele, nejlépe typu Hitlera či Stalina, možná i Mao Ce Tunga. Asi jim chybí ten komsomol, Hitlerjugend atd., kde jím nehrozila sebemenší osobní zodpovědnost, leč radostně žili přesně dle rozkazů a směrnic vůdce. A on se ten vůdce jistě rád najde...

[86 Honzo ze Žižkova (doxa: 11.08.2007, 23:16:08 - Mail - x)
Bolševíci jsou pryč, tak mladí mají nedostatek adrenalinu

[87 PeSi, (Modrý pták: 11.08.2007, 23:27:42 - x)
já četl názor jednoho tvora, že když nemáš volbu, tak jsi svobodnější. Takoví chápou odpovědnost jako negativní externalitu.

[88 A když jsme se pustili (Šumavák: 11.08.2007, 23:40:17 - x)
do velké krize odvrácené ECB (já sedlák bych teda řekl\"odsunuté\", ale mohu se mýlit, že?),investorů a financování, tak nahoře je trochu (víc) čtení na neděli !

[89 2 Pavel Kořenský (PeS: 11.08.2007, 23:42:58 - x)
Jo, to už jsem taky někde slyšel, že svoboda je poznaná nutnost... Ale nějak jsem si na to nebyl schopen zvyknout. A asi už si nezvyknu...

[90 prosím vás podívejte se nahoru (Dusan Neumann: 12.08.2007, 05:59:11 - x)
kde jsem uvedl nějaká čísla, a bude vám jasné, že to žádná katastrofa není dokud se do toho nenamontují iracionální prvky jako nejistota a strach, které neblaze ovlivňují rac ionální myšlení. Bursa je o emocích a jen marginálně o rozumu. Český výraz \"hrát na burse\" je mimořádně výstižný.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: