Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Čtvrtek, 30.08.2007
Pestrý oběd odpůrce zelenýchaneb: jde to i bez nich !
Tak jsem se namlsal tím Jirkovo biomoštem ( přičemž podporuji Jurovo otázku: "co vlastně je ve 100% džusu těch 100%?") a usoudil jsem, že bych mohl zkusit i nějaké další biopotraviny. I když k nim, s výjimkou husí, mám velkou nedůvěru a obavy, že je to fádní. Znáte to: co je dobré, není zdravé, co je zdravé není dobré. Navíc — kde tady zaběhnu do krámku s biopotravinami, že? Tak jsem to promyslel a vsadil na vlastní zdroje.Čas pokročil, kopřivy začínají usychat, i lebeda už povadla a tak jsem došel za barák udělat "štichprobu" do brambor.A Zuzana, ta studentka, co mi tu od úterka pomáhá, vletěla do rajčatové miniplantáže před barákem. Až sem je všechno jasné — bio na koňském hnoji.Tou zásadní otázkou, kde si nejsem jist ovšem je, jestli se i ta treska nechá nazývat "bio".Ty lidi vyhazujou do moře hrozné sajrajty, taky se tam váže ten hnusný CO2, že prej tam chcípaj koráli a navíc — kdoví z jaké GMO soji a kukuřice se to tresčí filé vyrábí, že? Ale usoudil jsem, že to holt musíme risknout a vydržet. Tak jsme si rozdělili práci, vrhli se na vaření a výsledek rozhodně (tedy alespoň podle mého soudu) nebyl fádní! Posuďte sami:
Povšimněte si prosím některých zvláštností: - rajčatový salát z nejméně čtyř druhů rajčat (bohužel zvl. tvary se poněkud ztrácí tím pokrájením) včetně celých, jehličkových — moooc dobré. - příprava na duální stát ( viz ZDE ) úspěšně pokračuje - A NIKDE ANI KOUSEK ZELENÉ !!!!!
Zapíjí se nikoliv Budwarem, ale třešňovo-višňovým biomoštem ! A o řepce na biopaliva a šťovíku na topení mi může vykládat kdo chce, co chce!
Komentáře
[4]
Díky! To je podnětný
(Šumavák: 31.08.2007, 01:25:02
- x)
návrh na servírování! Hned řeknu kováři, aby mi udělal malé vykrajovátko na hvězdičky a napříště je tam doplním.Tak jako prošpikovat po celé délce žlutou bramborou a pak na talíř servírovat příčně řízlá kolečka! to mi připadá jednodušší, než vozit písek z Otavy a doufat, že v těch bramorách budou zarostlé zlatinky.....
[5]
Dobré zasráno!
(Rpu?: 31.08.2007, 06:29:04
- odkaz
- x)
Kdybych o tom včera nepsala .... Hergot, je to vůbec možný? Tak vláda si, kvůlivá radaru, najme PR agenturu. Bude to koštovat 1,7 melounu a krom obecných informací budou mít na starosti i spolupráci s novináři.... Mám tomu rozumět tak, že po ránu (ne před devátou) vyrazí pracovníci agentury do redakcí s bičem v ruce? \" Tak koukaj reaktorskej zvednout ten línej novinářskej zadek a mazej na tu tiskovku! A tady máš link, no vem si tu myš do ruky, sakra, a klikej, nebo ti tu investigativní pazouru urazim...\" A negramotným redaktorům zaplatíme předčitatele...
[6]
Fuj to je humus ...
(skimic: 31.08.2007, 07:33:21
- x)
... už na první pohled -m to modrý mám na mysli. Připomíná mi to studentská léta kdy jsme objevili potravinářský barviva. Jásavě žlutej knedlík s modrým /nafialovělým/ gulášem a sytě zelenej ananasovej kompot... holky nevěřily vlastním očím :-) Mmch i barvy a chutě mají snad svůj smysl. Zvířena se divnem barvám vyhýbá jakož i chutím. Snad nikdo /myslím že ani prase/ nežere octově kyselý - což bývá známkou nevratných změn v dané potravině ... mňo - a jak jsou přitom utopenci lahodní :))
[7]
2 Rpuť
(PeS: 31.08.2007, 07:50:23
- x)
Já bych věděl o jiné metodě... \"Tak si představte, pane redaktore, že se nám v poslední době nějak množej sebevraždy. Prej to může být i nakažlivý... Říká vám něco jméno plk. Janíček? Nechtěl byste se nad tím zamyslet?\" Jo a brzdi s těma předčitatelama, pokud nebudou kolektivní. Tys už někde teď někdy viděla gramotného redaktora? Jo, bejvali... Leč vyhynuli... Dnes, když si člověk uvědomí, že redaktory byli Čapek, Bas, Poláček... tak se mu otvírá kudla v kapse...
[8]
2 zprávy
(Rpu?: 31.08.2007, 07:50:42
- odkaz
- x)
\"Po včerejím zasedání rakouské vlády kancléř Gusenbauer rezolutně prohlásil, e jeho vláda nebude trpět ádné známkování zvenčí, základna je celoevropskou, ne bilaterální záleitostí a neučiní svět bezpečnějím.... ...Rakuané jsou rozpačití z nadených reakcí v ruském tisku: jak by ne, pokud jde o suverenitu ČR, postavili se na ruskou stranu.....\" e je Doleal trouba, není zpráva, pouze konstatování obecně známého faktu: \"..Rakuané jsou starí a civilizovanějí.\" Hlavně ti českého původu, chtělo by se dodat...:)))
[11]
Takhle se na statistiku musí!...
(šakal: 31.08.2007, 08:09:42
- odkaz
- x)
...A úmrtí v souvislosti s havárií auta bych navrhoval zaznamenávat maximálně do 5ti minut od srážky. Kdo zemře později, nebude posuzován jako oběť dopravní nehody... ...To by v tom pak sám Klaus byl, aby nám ta nehodovost neklesla! šakal kryštof (7:- P)
[15]
Teda,
(maYda: 31.08.2007, 08:55:26
- x)
nevím, jestli bych si na těch modrých bramborách pošmákla... Skimici, nestudoval jste náhodou elektrotechnickou fakultu, rok ukončení 1982 a nepobýval na strahovských kolejích, blok číslo 11? Buď je svět malej nebo to blbnutí s potravinářskými barvami poněkud nakažlivé.
[16]
Dobré ráno...
(ptakopysk: 31.08.2007, 09:18:05
- x)
taxemsi včera udělal volnej den a věřte tomu, nebo ne - podařilo se mi dostat se kóónečně na výstavu o lovcích mamutů. V hodině dvanácté. V neděli prý bude velký přesun exponátů do míst trvalého bydliště. Takže kdo pojedete v neděli po D1, tak by vás neměl překvapit mamut s mládětem, vlci, sobi, tlupa zarostlejch neandertálců a taková pěkná prsatá kočka kráčející odstavným pruhem domů na Moravu. Mimoto jsem zavítal na Hrad. Abych tak nějak omrknul, za co VK utrácí moje daně. Nedá se nic vytknout. Chalupa uklizená, tráva na zahradě posekaná, všude zametýno a pořádek. Akorát ten personál... ten personál, sakra to si ty senátoři nemůžou aspoň vobčas dát vyžehlit sako??? Půlka z těch co se flákali kolem druhý vodpoledne po venku, vypadala jak Miloš Zeman v nejlepších letech. Jó foudry, nedivím se, že ve Velkejch Bílovicích nejni možný sehnat posezení u burčáku. Voni ho totiž vozej do Prahy. V řeznický vínotéce na Budějovický mají na tabuli napsáno, že je k mání výbornej burčák z Velkejch Bílovic. Tak trochu mi připadá, že se letos moc nezadařilo, tak to vodvezli do Práglu s myšlenkou, máme to vylejt, nebo to maj Cajzli vypít... Každopádně by se dala uspořádat před Reifkou pořádná Open source homeless burčák street party... a za stravenky :o)
[17]
to Mayda
(František I.: 31.08.2007, 09:21:15
- x)
To blbnutí s potravinářskými barvami bylo opravdu nakažlivé, a to nejen na kolejích. Tehdy v 82 to spíše končilo, protože jednu dobu byl potravinářských barev nedostatek. Já jsem použil krásnou modrou barvu maštěné brambory a brčálově zelenou na sekanou. Bylo to na jistém pionýrském táboře, kam jsem se jednou nedopatřením dostal. Barvení jídla bylo jedinou obranou proti dětičkám z NDR a jejich vedoucím. Jsa vyhládlí, nikterak nám byrevný požer nevadil. Naopak enderáci se ukázali při své tvrdosti jako měcí. Teprve za pět dní dostatečně vyhládli a my hledali jiné způsoby, jak se dosytit.
[20]
Aha,
(maYda: 31.08.2007, 10:42:36
- x)
já jen , že uvedeném ročníku byl můj brácha. Bydleli na jedenáctce a potravinářskými barvami zpestřovali jídelníček v menze. Tedy doslova zpestřovali. když už se nikdo neodvážil od tácu s obědem vzdálit pro čaj, aby se po návratu dočkal obarvené polívky nebo omáčky, tak barvili ten čaj přímo v kontejneru.
[21]
To se neptaj Klvani nýbrž Füllleho,
(Rpu?: 31.08.2007, 10:47:22
- x)
který je, jako velvyslanec při NATO jistě kompetentnější než Klvaňa. Je to hezký, je to všechno pravda, jenže co je to platný, když vládnou emoce. Snad se jen zeptat Paroubka či trotla z Trokavce, proč že Eunie hodlá budovat svůj systém, když nám údajně žádné nebezpečí nehrozí.....
[22]
Františku
(ptakopysk: 31.08.2007, 10:54:22
- x)
zdá se, že jsme jedné krve. Tedy alespoň co se týká barvení sekané. Úplně nejlepší bylo, dát lehce zatvrdlé, málo rozdrobené barvivo do úplně hotového prátu těsně před našiškováním a pečením. Vznikla tak barevná ložiska v jinak poměrně zdravě vypadající sekané a zejména zelená barva dokázala navodit iluzi čerstvě zahnívající potraviny. Takže nám po večeři zbývalo dost sekané k zaplnění našich, na čerstvém vzduchu, věčně hladových žaludků. Míchaná vejce na cibulce po přidání karmínu a jenom lehkém promíchání bývala obzvláště odporná...
[23]
potravinářské barvy
(divana: 31.08.2007, 11:23:10
- x)
oni se snad fasovali nebo co, tak kolem roku 83 - 85.restaurace u radnice. tehdy průchozí směr staroměstské náměstí. tam se sedávalo v létě \"u paraplíček\".zbarvené pivo na modro nebo zeleno z jakýchsi estetických předsudků odmítal pít i ten největší ožrala.
[25]
Divano
(ptakopysk: 31.08.2007, 11:43:42
- x)
nás za tohle ve čtyřiavosumdesátým vyhodil vrchní z pardubické restaurace Labe, zvané Pektoris. lehce jsme si hodili do dopité sklenice krystalek modrého barviva a chtěli jsme natočit pivo do svejch sklenic. Vytřeštěný číšník sledoval při natáčení ve sklenicích zářivě modrou pěnu a pod ní khaki pivo. Pak nám piva rozdal, přišel vrchní a pravil: \"Pánové tohle bylo vaše poslední pivo. Feťáci já ve svým podniku nechci.\" No zaplatili sme a šli sme... Zhnuseně. Město plný chemiků a vrchní nejen bez základního chemického vzdělání ale i bez smyslu pro humor! :o(
[26]
Ptakopysku
(František I.: 31.08.2007, 12:02:09
- x)
Já jsem si pořádně užil barviček až v poslední dekádě zvláště v roce 93-6. Nejstrašnějšími mými úkroky byly tzv. kladenské párky černorudé barvy (naštěstí pouze 10 kg)kdy jsem použil barvičku z černého bezu a japonské maso, které se dokonale probarvilo kulérem dočerna. Pouze uprostřed svalu zůstal asi jako mince v hodnotě 50 kg krásně růžový flíček. Zajímavá byla reakce kamarádů potápěčů, kteří mne den poté navštívili a celou várku jak párků tak jap. masa, samozřejmě za velmi symbolickou cenu vykoupili. Někteří žrouti dokonce v průběhu diskuse snědli zakoupený tovar na místě a sháněli se po nášupu.
[28]
2 Rpuť
(PeS: 31.08.2007, 12:04:19
- x)
Long live EU! Pusť krépnět! Aneb děkujem straně a vládě za banánky v čokoládě! Ta Brusel dobře ví, že komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci. No co, v socialismu jsem se narodil, v socialismu asi i chcípnu. Ale aspoň těch několik lehce liberálních let jsem si užil, zaplať pánbu za to...
[33]
A za to zdražování
(martin TT: 31.08.2007, 14:03:21
- Mail
- x)
může Klaus a jeho tuneláři. Dobrotivá EU bojuje proti zločinným praktikách českého kapitalismu seč může, ale Tupolánkovi modráci společně s černoprdelníky se tomu brání. Jen počkejte, až přijde EURO, to se mnohonásobně zvýší platy a sníží ceny! Už teď si můžeme nakoupit v Rakousku a Německu levněji než tady. A v Praze šiděj kafe, stejně maj dobrý jen pro cizince za dvě stovky turka. Tolik zprostředkovaně z dnešních internetových diskusí.
[34]
Rputi, :o)
(ptakopysk: 31.08.2007, 14:04:47
- x)
vy chcete produkovat \"kozí máslo\"??? To bylo první co mě napadlo. To se dá vyrábět? Nemá kozí mlíko nějak míň tuku? A mimoto - dojetím se mi zamžil stařecký zrak. Tento terminus technicus jsme používali kdysi dávno na gymplu při pozorování našich spolužaček při tělocviku.
[37]
Rputi
(František I.: 31.08.2007, 14:22:15
- x)
jako jeden z prvých jsem u nás v primitivních podmínkách vyrobil imitaci sýra, dnes známou jako Pizza mozarella či Pizza sýr.Tehdy se mi vysmáli a několik let poté platili hodně velkou sumu za recept. Bohužel nikoliv mé osůbce. Normálně je to nechutné, ale na pizze kupodivu k jídlu. Velice podobnou technologií bych snad dokázal i z kozího mléka a vepř. sádla udělat jedlé máslo. Pokud by byl zájem o máslo bližší vegetariáncům, šlo by místo sádla přidat slunečnicový olej(lépe asi kokosový, ale kde ho shánět po kilech).
[42]
šakale, šakale....
(ptakopysk: 31.08.2007, 14:30:07
- x)
jako bys nevěděl, co dokáže s lidským mozkem nedostatek kyslíku v takové nadmořské výšce. Zaručeně náš neohrožený premiér konal výstup bez kyslíkové masky. A když pak mu hlavy poťouchlí bodygárdi vylili pár piv... Kdo by se divil, že nebožák blouzní???
[45]
PeSi
(ptakopysk: 31.08.2007, 14:45:41
- x)
myslím, že Rpuť poněkud podceňuje inteligenci svýho hafáka. Žádnej pes, pokud se nejedná o psa severského, či řeznického (vyhynulý druh sežrán čongy, dezidery, dělníky z kalírny v Blanickejch, v Ringhofferce...) tedy žádnej pes nebude dobrovolně tahat. Ten to jenom zkusí a pak si lehne a bude na Rpuť zírat pohledem: \"Tak paničce přeskočilo. To jsou radosti. Doufám, že mi v útulku daji aspoň nažrat.\"
[46]
PeSi, to Blesánek by pomáhal rád....
(Rpu?: 31.08.2007, 15:11:44
- x)
takhle třeba odpadovou stoku atp....:))) ptakopysku, kdo mluvil o tahání. Stačí vypůjčit od sousedů dvě kočky a každou posadit na jeden plot. Jen to chce od oráče slušnej postřeh, protože, když Blesan vyrazí, tak ta brázda bude vyvoraná fofrem...:)) Foundry nes..! Čínskej med jsem už viděla (vařenej z cukru a kytek), ale čínský máslo ještě ne. Představuju si něco jako jačí tuk smíchanej s vyjetým olejem...:))
[49]
konfliktní styl myšlení
(rezy: 31.08.2007, 17:21:20
- x)
u Topolánka může být obecně výhodou. Jistě, že je třeba chránit památky, ale pokud se řekne, mám teď na mysli šablonu typu: \"UNESCO by nám to nepovolilo, vyškrtnou nás!\" tak je rozumné, se zeptat A co se stane? Když vyhoděj?, vyškrtnou?, ... Nechci se stavět za stavbu mrakodrapů, ale z obecného hlediska je mi sympatický každý, kdo se zeptá. Odpověď by se zdála jasná už dopředu, skusil jsem to hodit na Psu a zajímavé bylo, že mi nikdo nedokázal odpovědět a to jel ProtiTopolánkův trust na plné pecky včetně těch největších velikánů. Naopak se ozvaly hlasy, že Unesco není žádná cestovní kancelář, mrakodrapy nic na panoramatu historické části nemění... atd. Nejsa architekt, nechávám to odporníkům at si to rozhodnou, ale chci říci, jsou mi sympatičtí všichni, kdo v takovém okamžiku zapochybují a zeptají se. Fakticky se dneska ráno král oblékl?
[51]
číňan
(divana: 31.08.2007, 17:34:16
- x)
udělá cokoliv za jakoukoliv cenu. například kladivo. arab, když chcete moc srazit cenu, tak pod nějaký limit nejde a vysvětlí vám, že ten kšeft nemůže vzít, že to za tu cenu nejde udělat. číňan i na nesmyslnou cenu kývne. a podle té ceny to taky udělá. takže to kladivo se při prvním zatloukání ohne. on totiž číňan uvažuje tak, že za tu cenu máte, co jste chtěl a pak taky, že jste skrblík a stejně by jste si už nic neobjednal, tak vydělá aspoň jednou.
[52]
u nás Rputi
(rezy: 31.08.2007, 17:44:25
- x)
někteří orají zahrádku stavebním vrátkem. docela jim to jde, jen se musí ten pluh vždy přenést na začátek políčka či spíše záhonu. Na to stačí trakářek. Jestli je v okolí koňský pluh, ještě se může hodit.. Já jsem si svého času koupil Mountfilda abych poznal, že není nad traktor. Mountfield byl lehky i když měl v kolech a na sobě všechna závaží. Ještě jsem nějaké přidal, ale utahnout bez prokluzu malý 15cm široký pluh byl i tak problém. Orba chce svý... Pro malé zahrádky je ten stavební vrátek dobré řešení.
[53]
Co vlastně vyplývá ze zařazení na seznam UNESCO?
(jura-p: 31.08.2007, 17:53:14
- x)
Já s tím mám zatím jen zkušenosti z Krumlova. Tam to sloužilo k tomu, že různé existence psali udání na tuto instituci a když se pak tato ptala, tak ty samé existence říkaly, když nám nevyhovíte, tak nás vyřadí ze seznamu. Pak se vyjasnilo, že ve skutečnosti ti lidi v UNESCO fakt chtějí vědět, kdo a proč pomlouvá. A protože ministerstvo zahraničí je předpos.., tak se tomuto jednání vyhýbalo a v souladu s udavači říkali, tak to zarazte, a my jim napíšeme, že se o nic nejedná, že už je to vyřešené. Dále pak jsem zjistil v souvislosti s točnou, že zařazení na seznam UNESCO je aktem spíše lobistickým, než oceněním jedinečnosti nebo kvality památky. Jediná výhoda, která ze zařazení vyplývá, je ve skutečnosti marketingová. Lidé, kteří potřebují najít cíl, kam se ještě kouknout (\"co o prázdninách udělat\" - jak říkají), mají v oblibě různé seznamy \"top\" cílů, a při rozšíření internetu to být na takovém seznamu znamená mnohem více turistů, kteří platí. Pro Krumlov znamená existence zařazení skoro totéž renomé, jako pověstné otáčko. Ale nikdo mi nevysvětlí, oč renesančnější a vzácnější jsou domy v Telči než domy ve Slavonicích. Unescem chráněný vzácný přírodní úkaz - Velká maďarská pusta - je ekologickou katastrofou vytvořenou člověkem a našel bych spoustu takovýchto protimluvů, kdybych hledal.
[54]
Cinani
(jasan: 31.08.2007, 18:18:27
- x)
jsou v zasade uplne normalni... to je Evropani nevedi, co je v Cine normalni. Je vlastne paradox - od Cinana v Evrope se ocekava, ze vi co je v Evrope normalni (a cini to).... Evropani si stezuji, ze to v Cine neni \"normalni\" - tedy Evropske.... neni to vlastne rasizmus ci co?
[64]
jasane, kdyby PeS, nebyl právě u Vodičky,
(Loki_F: 31.08.2007, 20:50:02
- x)
napsal by Ti, že každý je svého hosipu strojvůdcem... };D) ... a měl by pravdu! Já byl jen potupně odvlečen na chatu, na základě postaršího neuváženého slibu daného mojí ŽD ... o němž jsem doufal, že bude zapomenut, než dojde na lámání chleba. No a co myslíš, že se stalo? Zrovna tohle a datum naší svatby si pamatovala!
[68]
Loki_F
(skimic: 31.08.2007, 21:24:26
- x)
... chléb tedy zřejmě již ulomen či alespoň nalomen. Lámání chleba se lépe zdaří, bývá-li navlhčen ret /nikoliv chléb/. Ret při této příležitosti vlhčiti zejména liquidy barvy červené, šmaku těžšího, přesto však důsledně suchého. A k tomu vám pomáhej sám parmezán s olivou :-)
[77]
Svěží ránko!
(Rpu?: 01.09.2007, 08:05:30
- x)
Tedy já jsem zatím zcela \"bez věže\". Povinně resuscitována psem...:(( Ostatní setrvávají ve stavu hibernace. Konstatuji hezké Schumiho fotky ze svatby a z potápění. Pokud někdo soudí, že se snad šel utopit, hluboce se mýlí, nevěsta je příjemná a nadmíru půvabná dáma. Přišla se na nás kouknout i Míša, přesto však jsme se vešli k jednomu! dlouhému stolu. Kozí sýr i donesené uzeniny byly nadmíru chutné, nicméně pan Vodička na to nejvlídnějším okem zrovna nepohlížel. Asi měl taky chuť a my mu nedali...:)) Omluvenku měli jen někteří, takže se koukejte polepšit! Marodům přeji brzké uzdravení!
[79]
Dobré skoropoledene vespolek! Že bude slezina u Vodičky plodná,
(Loki_F: 01.09.2007, 11:47:15
- x)
bylo, vzhledem ke zvolenému datu, jasné předem. Třebaže jsem/jsme chleba lámali za hojného vlhčení (ve čtvrtek Cabernet Sauvignon, v pátek Gambrinus - skimici !!!), trochu lítosti zbylo - pro absenci u Vodičky... Anko, to si piš, že bych zatloukl ani brvou nehnul, třebaže by to bylo jen dočasné... Tohle se vždy dříve nebo později provalí. O tom se již přesvědčili mnozí, já sám nesčetněkrát... };D) A co to bylo s tím psem - nějaká nová verze \"Chcete mě?\" Víš dobře, že Služební pivo to má lépe propracované...
[80]
Tak to je prča - Rakousko, jako člen EU uvažuje, zda-li zrušit či nezrušit neutralitu...:))
(Rpu?: 01.09.2007, 14:21:10
- odkaz
- x)
Zahranicni.iHNed.cz 1. 9. 2007 13:16 Rakousko již není neutrální, tvrdí jeho bývalý vicekancléř Bývalý předseda Rakouské lidové strany (ÖVP) a bývalý vicekancléř Erhard Busek prohlásil, že Rakousko svou neutralitu dávno ztratilo a nynější debata na toto téma není seriózní. Vídeň 1. 9. 2007 (iHNed.cz) Busek svoje slova uvedl v rozhovoru pro dnešní vydání listu Der Standard, čímž reagoval tak na nejnovější diskusi o rakouské neutralitě, kterou vyvolala část ÖVP návrhem na její zrušení. Návrh byl ovšem vzápětí rozhodně odmítnut špičkami všech politických stran, včetně ÖVP, protože neutralita má mezi obyvatelstvem stále velkou podporu a její obrana přináší stranám politické body. Zcela nepokrytě to dnes vyjádřil v rozhovoru pro list Die Presse lidovecký ministr životního prostředí Josef Pröll. \"Neutralita je posvátná kráva, která stále ještě dává mléko. Méně než dřív, ale pořád ještě. A proto by ještě neměla jít na porážku,\" řekl Pröll. Busek poukazuje na to, že Rakousko se svou neutralitou zacházelo vlastně od začátku (tedy od roku 1955, kdy byla vyhlášena) \"značně svévolně\" a rychle se vzdalovalo od švýcarského vzoru. Vstoupilo například hned do OSN a už od roku 1960 se podílí svými vojáky na zahraničních mírových misích světové organizace. Brzy také povolilo transport válečných materiálů přes své území do válečných ohnisek. I v roce 1968 po invazi vojsk Varšavské smlouvy do Československa se Vídeň zachovala \"podivně\", uvádí Busek. Připomíná, že tehdy se neutrální Rakousko obrátilo na Spojené státy s dotazem, zda je budou v případě nutnosti bránit. \"A když pak dostalo z Washingtonu neurčitou odpověď, cítilo se uraženo,\" řekl Busek. \"Neutralita je prostě mýtus a pro Rakousko určitý fetiš, je to dávno překonané téma, protože už jsme ji dávno ztratili, nejpozději se vstupem do EU,\" soudí Busek. Poukazuje na to, že Rakousko se připojilo ke společné obranné a bezpečnostní politice EU, což předpokládá i bojové nasazení jednotek v krizových ohniscích, případně i bez mandátu OSN. (Libor Akrman)
[81]
Hlásím se opět od tam....
(Jirka původní: 01.09.2007, 16:59:27
- x)
trošku zbrkle jsem pročítal a tak bych odpověděl na pár otázek ohledně těch moštů..... 1, Šumaváku, Ateo....nejsou z komunistů, ani z lihového domu. I když se barva podobá červené, až rudé tak to nemá s levicou částí spektra nic společného.... 2, rozložení, či vyboulení krabice je způsobeno pouze a jedině tím, že místo 5l moštu tam bylo cca 6l...tedy o kilo dvacet více. Dělali jsme si je pro sebe, ale když někdo zaplatí, tak jdou do světa, jsme hodní a sociálně cítící :-)))) Příště dostaneš tedy méně, jako všichni ostatní, abys nespotřebovával zbytečně pásku
[84]
Jo Šumaváku...
(Jirka původní: 01.09.2007, 18:36:59
- x)
to je velmi pravděpodobné. Voni ty kartony jsou sice voděodolné, ale jak jednou zvlhnou, tak je konec :-)) Ale i tak toho tam máte víc. Šak to bylo pro nás a sedláci, jak mně bylo řečemo, si nechávaj to nejlepší pro sebe, neb jsem sádlo chamtivý :-)
[85]
Dobrý podvečer,
(PeS: 01.09.2007, 18:52:19
- x)
tak s přestávkami o5 zde. Jak jsem včera u Vodičky zmiňoval, co je to fyzikální provizorium, já tušil, že doma dlouhého trvání mít nebude. Také nemělo... No a jak se říká na Masaryčce - dvakrát měř a jednou Řež. Jenže když má jeden vaklavý ruce, může měřit třeba desetkrát a je mu to opravdu hodně platný...
[86]
jenom pro zajímavost...
(Jirka původní: 01.09.2007, 19:48:53
- x)
teď na CNN...... ČR dostala cenu jako the best undiscover golf country of the world...a to je opravdu bomba. Bylo tam nejen Konopiště a Karlštejn, ale i další hřiště. Nejlepší na tom bylo, že prezidenti klubů říkali , nezávisle na sobě, že nejsou levní, ale dobří. Ten posun v důrazu na kvalitu a ne na cenu se mi opravdu líbí. Jen je škoda, že není pořádný turnaj. Po tomhle ocenění přijdou....
[87]
Hezký večer
(Vít Blaha: 01.09.2007, 20:24:49
- Mail
- x)
Jirko, právě dnes jsem četl delší článek o perspektivách golfových hřišť v ČR. Psali, že země jako Španělsko, Francie a Itálie mají na golfových hřištích stále větší problémy s vodou a že nárůst cizinců na českých hřištích je rok od roku zřetelnější...
[89]
Tedy, až ČR dostane cenu jako best undiscover country of Nature scientist,
(Loki_F: 02.09.2007, 00:21:49
- x)
.. of unconfesional inhabitants, ... of rational thinking people, ... of unconventional political handling state - pak řeknu: \"Ano, kurňa, to je bomba...!\" Do té doby nějaká hřišťata, kde se honí mrňavé míčky do myších děr, jsou stejně důležitá jako něčí soukromá tlumočnice... , či předměstí zaplěná diskriminovanými hnědočechy! };D)) Ale mohu se mýlit, ostatně jako ne poprvé, každý má jinak nastavené priority...
[90]
Loki , To je fakt, že ty priority
(Jirka původní: 02.09.2007, 06:30:19
- x)
jsou u každého jinde. Ale to nechoď za mnou, že můžu za to, že celá Evropa a kotlina není vyjímka, spíš vychovává voliče soc dem, než myslící tvory. A jestli dostala golfová \" komunita\" takovou cenu, tak je to spíš pozitivní věc....minimálně pro to, že se sem přijedou podívat a utrácet lidi, co se večer v Praze o víkendu \"nezboří\" a nezvrací po ulicích. Taky to je čistě objektivní soutěž, kde ovlivnění je skoro nemožné. Samozřejmě bych byl radši, abych mohl jásat nad Nobelovou cenou za fyziku, chemii....ale i když jsem se snažil, pan profesor H. byl fakt poslední. Možná se , ale dočkáme té za Mír.....von by jí ten Havel tak chtěl. Ale to není cena nad kterou bych zase jásal já. Jinak důležitého na světě vlastně nic moc není, snad jen, podle některých, světový mír a abysmesevšichnimělidobře :-D
[92]
Dobré ránko!
(Rpu?: 02.09.2007, 07:00:23
- x)
Šumaváku, nechceš ještě jednoho Daníka......?:))) Dneska ráno mě málem kleplo. Jak jsem vstala slyším zvenku nějaký rachot a vrčení atp. Vykouknu - a krve by se ve mně nedořezal - pod oknem stál Daník ?!?!?!?!?!? V prvním okamžiku jsem začala vážně uvažovat jak se sem moh dostat - člověka napadaj v 5 ráno všelijaký blbostě - a zavolala jsem na něj - a to jsem neměla dělat.... Daník to, samozřejmě, není, ale v té tmě nebylo vidět, že je víc černej než zrzavej a ta hlavička není zrovna od jezevčíka. Ale na pořádný leknutí to stačilo.... Psejk je poněkud odrbanej z toho toulání, ale jinak vypadá celkem relativně dobře. Jenže honí kočky, je dominantní a evidentně by chtěl paničku pro sebe - což by Blesan nevydejchal, takže je nutno pséka urychleně někam vylifrovat. Už takhle ho Blesk párkrát zaroloval pod sebe, když si přivandrovalec moc dovoloval. A samozřejmě je neděle, krucipísek......
[93]
2 Rpuť
(PeS: 02.09.2007, 07:24:58
- x)
dobré ráno. Docela vážně bych začal uvažovat o tom, že psi jsou mnohem inteligentnější, než se zdá. Docela dobře si dovedu představit inzerci v mimoverbální komunikaci - \"až se budeš cítit mizerně, běž támhle do Bechyně a tam v tý ulici zaňafej pod oknem. Daj ti tam nažrat a maj tam velkýho dobráka, se kterým si můžeš hrát, a budou tam na tebe hodný.\" Víš, jako když my si doporučujeme, jaký je kde dobrý hotel...
[97]
undiscover country
(skimic: 02.09.2007, 08:42:12
- x)
... aneb ztracený ráj golfistů. A to ještě netuší, že by se dal zorganizovat odchyt živých fosílií, jimiž by se dala zaplnit domácí terária. Pravda. Pro některé exempláře by samozřejmě bylo nutno terárium zbudovat jako zvukotěsné s Rw alespoň 40 dB a víc aby ty úporné kydy nebylo slyšet ... ... Rputi, pravidelný přísun čtyřnožců ... tak třeba nainstalovat před barák kameru, monitor u spřátelených lépe či hůře čeky mluvících spoluobčanů -- vybírat provizi, splatnou třebárs měsíčně ... Dobré ráno P.S. já vím, Rputi, blbej fór, omluva /taky mám psa.../ :)
[98]
No jo, PeSi, ale jak to čuchá z Tábora?
(Rpu?: 02.09.2007, 09:06:41
- x)
Minulej exemplář zdrhnul z Tábora, vzal to přes Hvožďana a rovnou k nám pod okno...:)) Jak tak na to pséko teď koukám při světle, tak si říkám, jestli přece jen někomu nepatří - tak hubenej zase není. Ovšem srst ukazuje na dlouhodobě špatnou výživu. Místo nádherného praporce jako má Daník, má na ocásku takovou ubohou fangličku - tři chlupy pěti řadama.
[99]
Do psí diskuse
(martin TT: 02.09.2007, 10:08:13
- Mail
- x)
jeden věcný komentář, který problém řeší příjemným způsobem: Andaluský pes dle Carlose Saury (Španělsko) Tato pochoutka pochází ze Španělska. Jakkoli její příprava je složitější a časově náročná, konečný výsledek je tak lahodný, že jistě nebudete litovat času ani námahy. Používá se na ni zadní maso psa z větších pasteveckých plemen, ze kterého po vykostění připravíme čtyři na palec silné dogsteaky. 1 kg psího zadního vykostěného, 2 baklažány, 120 g šunky, 3 malá rajčata, 4 velká rajčata, 120 g drobné celozrnné rýže, 2 cibule, osminka másla, olej (pokud možno panenský olivový), pepř, sůl. masíčkoDogsteaky jemně naklepeme, po obou stranách potřeme olejem a necháme v chladu přes noc prokřehnout. Dva baklažány omyjeme, podélně rozkrojíme na půlky, měkký vnitřek z větší části vydlabeme, naplníme drobně nakrájenou šunkou, poklademe vločkami másla a upečeme. Tři omytá a na kousky nakrájená rajčata podusíme na drobně nakrájené, na másle osmažené cibuli a prolisujeme. Ze čtyř velkých rajčat seřízneme vršky, vnitřky vydlabeme lžičkou. Rýži podusíme ve vodě bez soli a naplníme jí rajčata ještě za tepla. Samotná příprava dogsteaků je královsky jednoduchá. Psinu vložíme na rozehřátý gril, opečeme po obou stranách (při pečení pozorně zachytáváme odkapávající psí tuk), teprve potom osolíme, opepříme nahrubo drceným pepřem a klademe nejlépe na dřevěné speciální talíře. Obložíme pečenými baklažány a plněnými rajčaty. Podlijeme dušenými rajčaty smíchanými se šťávou zachycenou při grilování (můžeme navíc zjemnit kouskem másla). Pro zájemce mám další, např. uzeného jezevčíka. Nezlobte se na mě, vymýšlím si něco neobvyklého k nedělnímu obědu, protože jsem s vařením na řadě a tak jsem nahlédl do kuchařek.
[102]
Martine....
(Jirka původní: 02.09.2007, 11:02:18
- x)
to snad není možný...sakryš jak je možné , že přemýšlíš o něčem tak kulturně nepřijatelném, vždyť se to snad nikde nejí a pokud to někdo jí tak se zcvokl.....baklažány.....:-))) Rputi a hubený jsou nejlepší studený, takže vyudit a podávat chladné a s \"pivní\" přílohou.
[104]
Dobré skoropoledene vespolek! dvd: nikolivěk, nejsme první, jsme až na místě druhém,
(Loki_F: 02.09.2007, 11:47:46
- x)
jasnou jedničkou jsou Estonci, před námi o 3%! To je výsledek oficiálního průzkumu EU úřadu pro výzkum religionistiky, ... či jak se to jmenuje. Martine TT: Dogsteak - také se divím, proč s baklažánem? - vždyť to opravdu nikdo nejí... };D) Navíc ta Rputina poznámka, je skutečně zásadní - než pséka vykrmí, už na něj nebude mít chuť!
[105]
Hezké poledne vinšuji
(Anka: 02.09.2007, 12:10:50
- x)
Rputi, nevšímej si jich, není nad to, když jeden se může těšit cizím neštěstím. Ty máš alespoň zahradu, ale já tahala psí bezdomovce do bytu bez dalších prostor. Nejstrašnější byla afghánská chrtice, rozmazlené, naprosto blbé stvoření, které trvalo na tom, že spát bude na kanapi a žrát bude jen to, co mají lidé na talířích. Že jsem ji nezabila, bylo dáno jen tím, že jsem po pár dnech našla paničku, stejně blbou jako ta chrtice.
[109]
Rputi....jak nenapsal...
(Jirka původní: 02.09.2007, 12:34:44
- x)
není to sice proti Klausovi, ale proti Zuzaně P......tedy jeho zákonné manželce, té první....Von chce, aby šla do senátu, aby byla zajištěná. Teda, být daňovým poplatníkem, voličem, rozlobeným mladým mužem.....tak by ho hned defenstroval z nusláku. Ale protože nejsem nelida tak bych dal dolu kupku hnoje a ne sudlice a píky jako to bylo u té první. Ale protože jsem klidný rozumný a hlavně polatník, tak mne to nerozhází a ani nepohorší. Prostě nermální věc, jak se postarat o rodinu :-))
[110]
Vážení,
(PeS: 02.09.2007, 12:39:52
- x)
tak jsem na chvíli se šel podívatdo lesa. Upozorňuju, že je to les v Praze, kde neustále táhnou procesí lidí. No, na kosu to nebylo, ale půl tašky k obědu jsem po hodince donesl. Takže se obávám, že houby začínají růst. To, co jsem nasbíral, odhaduju, že vyrostlo přes noc, nebo od včerejška. Starší to nebylo.
[112]
Hele Rputi....
(Jirka původní: 02.09.2007, 12:51:15
- x)
nechceš tím říct, že Ti ho je líto jak to s tím rozvodem zbabral a jak teď má \"bobky\" jestli se na něj , jako na echt socialistického skoropremiera, tedy chudého a potřebného, Mici Angora náhodou nevykašle, neboť sexy mozek je pouze otázka několika nul na kontě a moci. Nechceš tím potvrdit to rčení..\"neny penys - neni laská...:-))))
[114]
Tak už sytý
(martin TT: 02.09.2007, 13:12:10
- Mail
- x)
hladovým nevěřím a proto tvrdím, že baklažány jsou jedlé!!! On se tak totiž i jmenuje - česky lilek jedlý. Jirko původní - zkus ho někdy nakrájet napříč na tenká kolečka, rozlož je po desce a posol. Po půl hodině opláchni a naskládej mezi dvě utěrky, aby oschl. Pak rozlož na plech, potři olejem a posypej nějakou ostřejší grilovací směsí. Po krátké době v horké troubě jsou z koleček chrumkavé chipsy. Já jsem udělal plněné, protože po vnučce tu zbylo deset deka šunky. Vydlabal, vydlabané posekal, smíchal s nasekanou šunkou, vajíčkem, bazalkou, saturejkou a tymiánem, přidal našlehané vejce a zahustil nastrouhaným parmazánem. Mořskou sůl jsem si dovezl z Egypta, směs naplnil do lilků a dvacet minut zapekl. Když už jsem byl v tom zeleninovém bláznění, tak jsem nastrouhal jeden patizon a udělal \"bramboráky\".
[115]
Martine....
(Jirka původní: 02.09.2007, 13:20:01
- x)
měl jsem tu čest se několikrát s lilkem ( baklažánem ) setkat a pro obě strany to bylo takové rozpačité.Já jsem si říkal asi to samé, když jsem měl v Praze kamaráda z Neuchatelu, který s nechutí pojídal tlačenku, aby neurazil. Pro mne prostě baklažen není stvořen. Co si myslí baklažán fakt netuším. Ale pocity jsou zpravidla oboustrané.
[116]
Jirko původní
(martin TT: 02.09.2007, 13:50:49
- Mail
- x)
tohle poslední přiznání je už srozumitelnější - před polednem jsi psal, že se to snad nikde nejí. Při tvém globetrotterství jsem to považoval za nadsázku, ale co kdyby ti lilek zůstal zatajen...? Budeme-li pokračovat v kulinářských rozpravách, navrhuji přejít od psího k jehněčímu - kolem 15. září se stěhují každoročně jehňata z pastvy nad Polankou do mého mrazáku. Než se to zabalí a označí, tak si nechávám něco čerstvého na zub - co bys poradil?
[119]
včera mi v tv neukázali demošku
(divana: 02.09.2007, 14:53:04
- x)
před branami kanceláře strany zelených v ostrovní ulici.. v žádné z televizí a to je zarážející. jen noviny o tom psaly. přitom už ráno v devět se kolem sjížděla policie. musela jsem pryč, a těšila jsem se za zprávy v tv - a nic.
[121]
Divano...je to průsmyk
(Jirka původní: 02.09.2007, 15:25:19
- x)
mezi Itálii, Rakouskem a až do Švýcarska. Průjezd je povolený pouze z Italské strany a jenom 3 měsíce v roce. Najdu kontakt na firmu co tam prodává \"propustky\" a dám Vám vědět. Nevím kam jsem ho zandal, v počítadle ho nemám. Martine, ty jseš větší profík, ale když mohu doporučit, tak mám recepty 2....oba jistě znáš. První je s česnekem a špenátem a pak ten druhý s rozmarýnem. Ale aby byla kýtičky krásná i na pohled tak to před pečením odřezám od \"kolena\" abych trochu uvolnil svalovinu a maso se , tak nějak, scuklo na druhé straně kosti. A pak před koncem potírám medem, skrzevá dobré omáčky a křupavé kůrčičky. Jinak taky sem tam pomeleme a mletým masem obalíme takové kovové pruty a grilujeme, nebo děláme špízky. Jinak nic neděláme extravagantního. Jestli, ale chceš pošlu email o recept do jedné hospy v Londýně kam dodáváme a do měsíce by to mohlo dorazit. Jsou neuvěřitelně rychlý.
[129]
...No...já se přikláním spíš k Rpuťově (Rputině) náhledu...
(šakal: 02.09.2007, 17:25:29
- x)
...Paroub je zcela jistě hulvát, pletichář a mocichtivej gauner. Ale blbej tedy rozhodně není. Jemu by se spíš podobalo, že se pokusí vymyslet kandidaturu nějaké osoby, kterou by pak vehementně podporovali jemu \"protivní\" sociální demokraté. Ti by se následnou blamáží při volbě zdiskreditovali do té míry, že by jeho vlastní vnitrostrnickou pozici přestali ohrožovat. A Paroubek by měl jednak volnou ruku k dalším svým eskapádám a také by měl argument pro svou příští prezidentskou kandidaturu: \"Tak podívejte, vy žabaři, jak jste ZASE dopadli, když jste mě neměli! Teď koukejte konečně nominovat na prezidenta mě, protože jináč to zas znovu proserete...\" (7:- P)
[130]
mňo, šakale,
(Anka: 02.09.2007, 17:29:49
- x)
viz ale, jak se mu Vlček zpěčuje, sesli předesdnickou, parlamentní pustit nechce, Škromach se nad včasnou volbou nejvyššího socdemáckého slunečníka vofrňuje. Ono klukovi moc možností, jak tím sakra vrchním slunečníkem být, nezbývá. A když si jeden čuchne, jak chutná moc, čpí mu to v nose dost neodbytně.
[131]
Šakale,
(Vít Blaha: 02.09.2007, 17:38:29
- Mail
- x)
nesouhlas! Jyrka je i blbej! Protože když se politik začne obklopovat lidmi jako jsou Kočka, Dimun, neschopný Tvrdík, všehoschopný Rath, Jandák, Hašek, Tejc a mluví přitom o modernizaci strany, svědčí to o naprosté absenci zpětné vazby. Konstrukce s diskreditací stranických oponentů je moc složitá a úmrtnost soc dem vůdců v nejvyšší funkci tak rychlá, že jestli Parub uvažuje o kandidatuře, tak teď a nikdy jindy! Ostatně se domnívám, že za 4 roky bude běžným soc dem poslancem... Bude-li jím vůbec... Kolegu Kavana z pantáty v OSN poslali během pár měsíců do politického propadliště...
[133]
Vítku, nesouhlasím tak zcela.
(Rpu?: 02.09.2007, 17:50:43
- x)
Paroubek nejedná jako politik, ale stále jako okresní šíbr z RaJe. A obklopuje se lidmi stejného ražení, jako by se obklopoval v hospodě veksláky a lidmi na hraně. Proto pořád toho honění trika, že má nahoře \"nějaký!\" kamarádi. Dřív to bylo na kraji či v lepším případě na ÚV, dneska je to holt v tej Emerice. Proto mu vůbec nevadí se vytahovat dopisem od Busche a zároveň nakopnout amerického vyjednavače do pozadí.....
[137]
\"...Peníze učitelům dá z balíku, kterým stát dotuje studenty středních škol. Počet studentů bude menší...\"
(Rpu?: 02.09.2007, 18:43:45
- odkaz
- x)
...uvedla ministryně Kuchtová v Otázkách Václava Moravce. A slibuje, že platy neklesnou ani po vládní reformě financí. Peníze učitelům dá z balíku, kterým stát dotuje studenty středních škol. \"Počet studentů bude menší, a tak budeme moci čerpat ze snížení výkonu ve školství. Reálné platy učitelů tedy neklesnou,\" slíbila Dana Kuchtová....
[138]
Tak přátelé....
(Jirka původní: 02.09.2007, 18:47:06
- x)
už to začíná....teda školní rok, nic podstatného pro nás dospělejší. Fšem kdo je stejně postižen, tak přeji pevné nervy, chladnou hlavu a zdravá játra. Fše budete potřebovat. Divano, to je přeně ono...začal bych ho brát vážně kdyby předal pecku....to se nestane. Zuzka to má vošetřený, nic mu nedá :-))
[141]
Nahlédk jsem pro zlepšení nálady
(Šumavák: 02.09.2007, 19:04:36
- odkaz
- x)
na Chucpe na vyhodnocení soutěže. Jeden druhý vítěz je v odkazu, další tady: http://chucpe.bloguje.cz/583214.php
[144]
Přátelé,
(Pavel Kořenský: 02.09.2007, 20:21:59
- Mail
- x)
poněkud off-topic. Neznáte náhodou v Praze nějakého domácího učitele angličtiny (nejlépe rodilý mluvčí), který by byl ochoten cca. 2x v týdnu učit mojí osmiletou dcerku anglicky ? Já už sháním celé prázdniny a furt nic. Jedna učitelka už má plno, další potenciální učitel se stěhuje mimo Prahu, další na kterou jsem dostal tip si jede vydělávat do UK atd. Prostě bída. :-(
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |