Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 29.09.2007

Podzimní únava

aneb: furt rostou , mrchy!

 


Cítím poněkud výčitky svědomí, že vás zanedbávám. Ale lehla na mě nějaká podzimní únava ( ještě navíc uzavřela koalici s hexenschussem!) a když jakž,takž zvládnu denní povinnosti, tak jsem tak akorát na chvilku nezávazného plkání a usínám na klávesnici.....

Dneska přestalo v poledne pršet, vysvitlo sluníčko a tak jsem k tomu běžnému dennímu programu ještě pět hodin jezdil.S tím hexenschussem to není nijak obzvlášť zábavné. Ale za to jsem do národnostní sbírky hostů přidal Jihoafrickou republiku.Bylo to mírně náročné, protože slečna neuměla jezdit na kole, s tím, že se to neměla kde naučit.Klasická ukázka toho, že to, co je pro nás běžné, normálka...nemusí být běžné všude.Ale zvládli jsme to a na konci už jí to docela šlo, skoro jako PeSovi. Proč to funguje jak to funguje  jsem jí ovšem přes veškerou snahu nevysvětlil, základy mechaniky uměla jako jezdit na kole. Ale jinak fajn děvče!

A pak jsem jel s jedním "štamgastem", který už tu je potřetí, na vyjížďku......Já sesedl jednou, on dvakrát a pak už jsme tam ty křemenáče a kozáky (o bedlách vůbec nemluvím) nechávali, protože to nebylo kam dávat.Obě sedlové tašky  a i vesta plné.Já to teď trochu očistil, roztřídil a dal do lednice (morgen, morgen nicht nur heute...) protože nemám sílu ani zatápět, natož sedět u stolu a krájet houby.

Nechcete někdo přijet krájet houby?

 

Z jiného soudku:

Media blbnou s Grosem, spekulují co odnesla a neodnesla Kuchtová, že byl Čunek v Bruselu a kolik stálo Talmanové Volvo. O tom, že ve středu a ve čtvrtek byl v Bruselu i Gandalovič na zasedání ministrů zemědělství jsem nikde nic nečetl.

Přitom to bylo poměrně zásadní! Dohodli se , že vzhledem ke stoupajícím cenám potravin dovolí sedlákům obdělat na příští rok i těch 10% orné půdy, které normálně musí nechat ležet ladem, a že jim kvůli tomu ani nezkrátí dotace( jeden rok). Podrobnosti ZDE*  (Pokud byste někdo měl chuť to pro ostatní přeložit....nebudu proti. Já na to nemám dnes sílu.) Aby nebyla nuda, tak Greennpiss hned začali ječet, že se tím ohrozí spousta biotopů a živočišných druhů.....nemusím to dál rozvádět, že ne?

 

Nedohodli se na reformě trhu s vínem, neb předsedající Portugalsko chce zakázat přidávání cukru což se zásaně nelíbí severnějším zemím....podrobnosti ZDE*

Nazývá se to válka severu proti jihu (:-)) ) a hádaj se o subvencované vyklučení 200 000ha vinic a o zákaz moštování přebytečného vína a nedej bože o výrobu vínovice!! Píši o tom, protože se to bytostně dotýká i ČR.V Rakousku se dřív přidávalo až 55 000 tun cukru, dnes 3-4000t, ale oni to jistě vyřeší.....Fridex je stejně sladký a zkušenosti už mají.....:-))

 

No a tím pádem je zase přebytek cukru, pročež se dohodli na reformě reformy trhu s cukrem, jež spočívá ve zvýšení finančních pobídek za nepěstování cukrové řepy a nevýrobu cukru. Já si nedělám srandu, tak to je! Výroba cukru poklesla "jen" o 2 mio tun a to je EU-komisi málo, ta chce pokles výroby nejméně o 6mio tun, takže vymýšlí další finanční anreiz !! Viz předchozí odkaz.

 

No, a TADY*  je jeden , na Rakousko naprosto kacířský odkaz! Jako velmi pozitivní vidím, že se objevil na serveru státní televize (on je to sice stejný bulvár jako ČT, ale i tak!- nebo právě proto!). Pokud to někdo nepřeloží, vrátím se k tomu zítra, pozítří. Teď na ochutnání alespoň titulky jednotlivých kapitol:

"Ostrá kritika nového biopaliva"s podtitulem " Masivní pochybnosti"

" Jak ekologické je nové biopalivo pro auta?" s podtitulkem: "Chleba nebo benzín?

"Pro a proti energii z polí" s podtitulem "Dlouhý list protiargumentů"

a na závěr:

"Čína snižuje kvoty pro bio-sprit(pohonné hmoty)"

 

Nevím, jak dlouho tam ten redaktor ještě zůstane zaměstnaný, ale udělaL poctivou, reálnou, rešerži současného stavu a zveřejnil ji .

V RAKOUSKU !!! 

konec světa bude..... 

 

 

 





Komentáře

[1 Šumaváku (Venkovan: 29.09.2007, 22:11:42 - x)
Tady to bylo s hubama bledé.Deště obcházely okolo.To zakazování cukru do vína ze strany jižních zemí chápu.Vyplatí se pak vozit od nich hrozny i koncentráty.Jinak podnikání v zemědělství je rizikovější než spekulace na burze a dost často z toho bolí celý člověk.

[2 Chleba nebo benzín ... (skimic: 29.09.2007, 22:27:39 - x)
zvláštní asociace ... Pudr a benzín ...
nebo dokonce raději: k čemu chleba nebo divnej benzín? \"Proč nejedí koláče?\" jak se již dřevně podivovala L´Autrichienne ... Divný osud ... do dvaadvaceti byla pannou ...

[3 No já už si to říkám cca měsíc, (AeroKarel: 29.09.2007, 22:29:20 - Mail - odkaz - x)
že by to chtělo vyrazit na houby, jen k realizaci nějak ne a ne dojít. A to rostou i v parčících v Praze žampiony a cestou ke garáži masák.

[4 teda skomic, voni maj asociace .... ani se nedivim.... (Rpu?: 29.09.2007, 22:52:18 - x)
\"Je to divnej svět, divný věci,
když je pro lidi třeba,
pálit lacinou řepku v peci,
aby zdražil chleba....

Divná loď, když nemá vesla,
divnej v bouři klid,
místo chleba žvejkáme hesla,
divnej blahobyt...

Možná, že to vše pravda není,
že je to jenom zlý sen,
čekám na svoje probuzení,
čekám na nový den....

[5 ...Vítek má nové články na webu... (šakal: 29.09.2007, 22:54:13 - odkaz - x)
...Zvláště podařené hodnocení současné Grossovy aféry:

\"...Pro Stanislava Grosse je to návrat k plyšákům...\"

(7;- D)

[6 Šumaváku, (maYda: 29.09.2007, 22:54:51 - x)
já už mám nakrájeno. :-)
Pravda, jen menší košík. Ale není jen nakrájeno, taky plný pekáč do mrazáku a tři skleničky houbové čalamády se sterilizují v troube.
Taky jsem měla zdatnou pomocnici, co umí nejen natankovat benzín a číst v mapě,(první krok k tomu, aby se kvalifikovala na zloděje aut) ale i nakrájet houby.

[7 AeroKArle, (maYda: 29.09.2007, 22:58:59 - x)
kdybyste si včera pospíšil po odložení auta do garáže na Pavák, tak jste mohl pár žampionů mít.
Podle toho, kde nás ta bíla aerovka minula, tak byste to stihl nám je vyfouknout, než bychom se vyšplhali do kopce.

[8 Pro žampiony na Pavák? (AeroKarel: 29.09.2007, 23:19:50 - Mail - x)
Rostou i před Austrií, tedy bývalou, což mám podstatně blíže, u garáže pak masák.
Ve svém masochismu bych se ctěl přežrat smaženice nebo něčeho podobného, třeba hubníku z čerstvých hub, a zbytek nasušit na doby méně hojné. Ale nějak jsem se k tomu pořád nedostal.

[9 No vidíte, (maYda: 29.09.2007, 23:27:31 - x)
a u nás nad tím nikdo nejásal, kluk je pryč, dcera houby nerada a muž se pořád ptal, jetsli jsem si opravdu jistá, že jde o žampiony.
Jeden se nezavděčí...

[10 Však ten masák doma (AeroKarel: 29.09.2007, 23:40:28 - Mail - x)
také vzbudil podezření ........
Ale ne tak silné, jako u jedné známé, která to kdysi požila, pak jí někdo řekl že je to muchomůrka a ona neusnula celou noc, aby nezemřela ve spánku ........

[11 MaYdo, (dix: 30.09.2007, 00:36:04 - x)
pozdravení posílám a nešlo by dát recept na tu houbovou čalamádu sem? Zítra razím na houby, tak kdyby se zadařilo, že bych i něco kromě sušení... Díky:-)

[12 Pěkné ránko! (Rpu?: 30.09.2007, 08:43:56 - odkaz - x)
Koukám, že situace je standardní, všechno všude chrápe - samozřejmě kromě Grosse a trpajzlíků. Gross si politicky smrdí a trpajzlíci mi žerou příspěvky.
A že aby se vám po ránu nezkrátily žíly, tak v tom článku v odkazu se praví, že zvýšené množství CO2 není patrně příčinou nýbrž důsledkem globálního oteplení....:))

[13 Zuzano (martin TT: 30.09.2007, 08:50:39 - Mail - x)
mlčet neznamená chrápat, já čekám na ten recept na čalamádu. Vlastně teď už ne, protože se zvedám na procházku. Paní domu chce vařit a tak vyklízím prostory.

[14 Tak to parón, pardón - nechtěla jsem se dotknout.... (Rpu?: 30.09.2007, 09:45:07 - x)
Taky mě nenapadlo, že může bejt někdo tak opeslej, že je štont čekat na čalamádu celou noc ... holt, každej jsme ňákej....:))

[15 Rputi, (maYda: 30.09.2007, 10:34:56 - x)
a že se načekal, neb v neděli, jsa spíš typ sova, vyspávám časné školní vstávání. :-)

Houbová čalamáda

1 kg hub nakrájet, vařit 5 minut ve slané vodě.
přidat
1 rajčatový protlak ( kečup )
½ kg cibule
30 dkg paprik
10 dkg cukru
1 skleničku oleje a dusit ½ hodiny

Nálev :
2 dcl octa
1 dcl vody
3 dkg soli
3 hřebíčky
5 kuliček pepře
3 bobkové listy, zamichat, scedit a nalít do míchaniny.

Zavíčkovat a 20 minut sterilovat na 90o C

Dusit půl hpodiny není třeba, stačí podle chuti,pokud chce někdo zeleninu míň měkkou, možno zkrátit
Kečup nebo protlak lze vynechat

k tomu podotýkám, žeš kečup zásadně vynechávám, neb mi vadí, že ať se dá kamkoliv, přebije všechno ostatní.
MYslím že kombinace papriky, cibule a hud je natolik vyvážená, že něco tak výrazného jako kečup netřeba.
Ale ksyž to někomu šmakuje...

Jinak jsme včera našli minimum hub, vhodných k sušení, navíc tady na to nemáme ani místo ani sušičku, ale houby jsem pokrájela na pekáč, posolia, pokmínovala, polila lehce olejem a půl hodiny dusila v troubě. Teď už to jen naporcuju do mrazáku. Je to nejsnadnější způsob konzervace hub, navíc se tak zužitkují houby, které sušit nejde a takové ty části, které nejde moc nakrájet na úhledné plátky k sušení.



[16 Vidím že se nějak popraly fonty (maYda: 30.09.2007, 10:38:06 - x)
nebo zasáhli trpajzlíci - cibule se dává půl kila na kilo hub.

[17 A dusí se to (maYda: 30.09.2007, 10:42:02 - x)
půl hodiny. 1/2 hodiny! a ne ½ hodiny!!!!
Dejte si pohov, trpaslíci!!!!

[18 maYdo, (Rpu?: 30.09.2007, 11:14:22 - x)
to vypadá slibně - zkusím, jestli se k tomu dostanu ... kruci, ten čas!

[19 včera jsem krájela houby skoro do půlnoci (divana: 30.09.2007, 11:15:38 - x)
a stejně jich mám ještě plný stůl. to mám za trest, že jsem nechtěla jet na houby a nechala jsem muže jet samého - k míšovu. jeho oblíbené místo. jsou tam prý nové veselé nápisy od soudruhá protirakeťáků. například, že hitler a bush jedno jsou...

[20 Loki_F (divana: 30.09.2007, 11:19:00 - x)
včera jsem už ani neměla sílu komentovat info od h.scharfové z čt1. její řeč o tom, že štoiber byl pořád jen skoro ministr a skoro prezident, neměla chybu. asi se k ní nedoneslo, že mu merkel ministra nabízela a on odmítl. co taky chtít po estébácké televizi, kterou si hlídá milice....

[21 Dobré poledene vespolek! Dnes se sluníčkem... (Loki_F: 30.09.2007, 12:03:13 - x)
divano: to charakterizování přesně odpovídá rétorice, kterou použila G. Pauli ve svém tažení proti Stoiberovi. U nás mu pochopitelně nemohlo vydobýt sympatie jeho podporovoání sudeťáků - jenže jejich volební přízeň byla pro CSU pochopitelně vždy velmi důležitá.
Musím ale říci, že pro svobodný stát Bayern udělal opravdu hodně. A jeho včerejší projev na \"rozloučenou\" byl opravdu dobrý. Labutí píseň...

Vážení s těmi houbami si dejte pozor. Jsou to velmi účinné přírodní filtry. Takže než to začnete zkrmovat pomyslete na to, z jakého stanoviště ty plodnice pocházejí...!

[22 maYda (martin TT: 30.09.2007, 12:30:15 - Mail - x)
děkuji za čalamádu a hlavně za komentář. Já tam dávám protlak, přesně řečeno drcená loupaná rajčata, protože kečup je holt kečup. Papriky krájím na kostičky, znám postupy, kde nedávají rajský protlak, ale papriky semelou na strojku.
No a nedávám hřebíček, ale hořčičné semínko.

Vytrvale se vzpírám sbírání hub, protože se nakonec stejně dostanou od nářuživých houbařů na náš stůl. včera jsme byli podarováni otevřenými klobouky bedel, tak byly dneska v pivním těstíčku.

[23 Hezké poledne vinšuju. (Anka: 30.09.2007, 12:59:06 - x)
Hele, je vůbec nějaká disciplina, která by v Rathovi nevzbuzovala puzení chovat se jako zupák? Fík, to je zas nedělní láskyplné odpoledne.

[24 Anko, už zase? Proč se takto týráš? (Loki_F: 30.09.2007, 13:57:29 - x)
díval jsem se v té době na forenzní analýzu katastrofy Hindenburgu. velmi dobře odvedená práce a opravdu věrohodné vysvětlení.
Také záběry na 200 tisíc m_3 vodíku jsou opravdu příslibem zaaváděného vodíkového hospodářství v intencích zelených lumíků...
};D)

[25 Loki, (Anka: 30.09.2007, 14:01:10 - x)
já to mám povinné, bez nároku na kompenzaci za újmu na duševním zdraví.

[26 Dobré odpoledne...... (Jirka původní: 30.09.2007, 14:18:27 - x)
Tak jsem si udělal výlet kousek pod Chemnitz, kde jsem byli pozváni na \"prý super výstavu\" či dokonce veletrh.....s dobrýma potrvinama, kde budou nejen lidé ze širokého okolí, ale vlastně všichni z celého světa a přilihlých planet......takhle nějak to bylo prezentováno na pozvánce. Celkem symbolické zápisné ( specielně pro nás ) a vidina stánku s wc a elektrikou nás doslova pohltila.....Jaký jsme to ,ale idioti. .....naložili jsme zboží, nechali všechno připravit letáky a tak......a vyrazili jsme .....setrvalý d隝 mírně tlumil naše nadšení, které pomalu klesalo, než se dostalo úplně na bod 0, když jsme spatřili náměstí poseté trhovci a našli jsme nᚠ\"stůl ze stříškou\", samozřejmě , bez záchodu a elektriky. Naše myšlenka dát prezentaci, ve které otec vede ovce z pastvy, přes rozkvetlý třešňový sad a česáči za zpěvu o Burlacích na Volze opatrně odkládají ovoce do plátěných pytlíků........a pak další a další věci, co s náma, kdysi natočila italská TV cca 30 minut. Vzalo za své. Bylo nám líto se sebrat a odejet a tak jsme si vzali pláštěnky a místo klasické prezentace, kterou děláme, jsem se přízpůsobili okoli. Napsali jsme cenovky, vyndali skleničky na košt a čekali na 9 hodinu, kdy se slavnost otevírá. A pak to přišlo. V 10 přišel první....kouknul na cenu , odplivl si a odešel. Do 12ti hodin se takhle objevili celkem 4.......a tak to bylo podobné až do 17té večer, kdy byl toho očistce konec. Jako bonus jsme měli snad jen nad našim stolem vytrvalý d隝.
Jedno jsme si, ale odnesli. Je šumák, z které strany Krušných hor se na obyvatelstvo koukáte, podle mého je většina krušnohorců pouhý trapný omyl a slepá větev eugenického šlechtění dr M.
A tak jsem vstal ve 3 ráno vyrazil zase směrem do monarchie. Musel jsem být v 8 nejpozději u snídaně......jinak by žena, na mne byla nazlobená. A to si nemohu dovolit.

Mohu říct, že pod dojmem úspěšné soboty jsem jel s větrem o závod a v 6:55 jsem zabrzdil před domem. A to jsem měl 2x \"pitstop\" ........ nevíte náhodou jestli fotěj ve tmě a kolik radary zkousnou?. Předpokládám, že jsem byl na tom provizorním letišti, rychlejší než ten fast foo Donald co tam září do dálky.
Když rodiče viděli stánek a podmínky, otočili se a odjeli....já jsem neodejel, chtěl jsem aspoň vydělat na ten stánek.....cca 15 € a benzín......o čase jsem neuvažoval ani náhodou. A když jsem přijel dom, tak jsem si zpočítal....skoro jsem se přes magickou hranici 47 € , na které jsme odhadli náklady. Nedosáhli jsme o pouhých 2,5 €. To si myslím, že to byl skvělý výsledek. A jsem přesvědčen, že kdyby ten opilec co přišel 15 minut před koncem, přišel o 10 minut dřív, tak bych mohl být o oiro v plusu :-))))
ps. A celou českou účast zařizoval činovník agrární komory......hezké že. Ale nebyli jsme na tom nejhůř. Katastrofálně dopadl jeden pivovar z Hanušovic, co dělá to ryzí pivo z hor. Přijelo 8 lidí a harmonikář. Rozložili celou \"promoční akci\" a zjistili, že pro ně nemají zástrčku na el proud. A tak nejenže neprodali ani jedno pivo, ale nejhorší bylo, že nemohli nafouknou ani jeden balonek. .....A to přijeli kamionem s vlekem. Hezké že ano.

[27 Omlouvám se zaty piktogramy... (Jirka původní: 30.09.2007, 14:19:42 - x)
ale psal jsem to tady, nevím jak je to možné

[28 Nedovedu si představit, proč se to tak divně pomíchalo.... (Jirka původní: 30.09.2007, 14:40:21 - x)
Ti trpasové jsou docela brutální. Teda jestli už nemá maglajs v hlavě. Ale snad si s tím poradíte a pochopíte, co tím chtěl básník říci.

[29 Jirko, (Rpu?: 30.09.2007, 14:43:54 - x)
ono, kdyby ten stánek byl s vlastní přípojkou el. proudu a WC, tak bys k těm 47 euro ještě musel sakra přidat .... takže, příště dát na ten poplatek pozor. On v tomhle oboru sponzoring moc nefunguje...

[30 No jo...Rputi.... (Jirka původní: 30.09.2007, 14:48:13 - x)
to si uvědomuji. Těch 15, bylo pouze poplatek městu za setrvaní v jeho branách. Celá akce byla financována z grantu pro rozvoj příhraníční spolupráce, a organizovala to agrární komora. Pozvánka mluví jasnou řeč. Přeci nekecají záměrně, že ano.

[31 Íchichichi.....hehehehehe... (Rpu?: 30.09.2007, 15:34:59 - x)
Tak to je potom jasný, proč na hajzlíky nezbylo .... jde přece o podporu rozvoje místních firem....že ano....

Mimochodem, tuším v r. 2002 mě utrápenejch 10m2 na veletrhu Tendence v Leňanech s tou zmiňovanou přípojkou a osvětlením vyšlo na 50 tisíc - a to jsem šetřila, kde se dalo...:))

[32 Rputi...ještě teď jsem zmrzlý a nasraný, že (Jirka původní: 30.09.2007, 15:41:37 - x)
že jsem byl v mínusu, NEJSEM TAK DOBRÝ JAK JSEM SI MYSLEL .....:-)))))) Ještě, že jsem otevřel láhev. za chvilku klábosnici uvidím 3x...2x je málo :-))))

[33 Teď jsem si uvědomil..... (Jirka původní: 30.09.2007, 15:48:25 - x)
ty hajzlici......nebyli jsme to my, že ne :-D

[34 Nakonec, to cos neprodal (Šumavák: 30.09.2007, 15:50:09 - x)
přece nevyhodíš, ne?

[35 Nechmuř Jirko! (skimic: 30.09.2007, 15:58:04 - x)
Cosi se nepovedlo ideálně, ale odnesl sis cennou. zkušenost. Ekonomé mluvívají o lost opportunities. V tomto případě by se jednalo o nenakopání do ř.ti alespoň jednoho z organizátorů - mystifikátorů. Koho konkrétně - by mohl určit třeba los :)

[36 No jo Šumaváku...jasně, že ne. (Jirka původní: 30.09.2007, 15:58:37 - x)
Co se nedá vypít, tak prodám Ale spíš mne naštvalo, že jsme v konukurenci, s WS kráječi, prkýnky ze smrkových větví, patentovanými květináči a bramboráky, neměli větší úspěch. I toho pečenýho vola prodali.

[37 Jo chápu...i prodělek je vlastně kšeft :-) (Jirka původní: 30.09.2007, 16:01:29 - x)

[38 jirko-p (jasan: 30.09.2007, 16:16:25 - x)
a co ze jste chteli prodat?

[39 Jirko, (Rpu?: 30.09.2007, 16:29:50 - x)
prodali, že byli místní a klábosili s kupci - to dělá hodně - co nějaký \"tchechen\". Co vím od známých keramiků, kteří kdy jeli do říše na nějakou akci prodávat, tak to nikdy nebylo nic moc i když měli nižší ceny...

[40 Jasane - VŠECHNO !! (Šumavák: 30.09.2007, 16:30:33 - x)
:-)))

[41 Večer jsem na to přišel, proč se mi nedařilo... (Jirka původní: 30.09.2007, 16:41:15 - x)
chtěli jsme za naše zboží peňauze ...a nebyli jsme místní. jeden nás dokonce považoval za Maďary.

[42 Sumavaku (jasan: 30.09.2007, 16:41:16 - x)
a smi se to? nejsou na vsechno kvoty?

[43 Jirko, ber to tak, že to je jev (Šumavák: 30.09.2007, 17:01:31 - x)
všeobecný.
Po našem vstupu do EU Jásal ředitel Freistadtského pivovaru spolu s LH Peuhringerem, že padly hospodářská omezení a že se svým pivem ovládnou trhca 100km kolem pivovaru.Že na to mají distribuční společnost, která zajistí prodej v každé větší české obci.Za pouhých ca 30Kč/lahev.
Panu řiditelovi zřejmě zatajili, že v tom jeho \"okruhu\" se nachází Budwar, Samson,Třebošký Regent a skoro určitě i Protivín.O krumlovském nemluvím, to je jako to jejich pivo...
Zatajili mu, že v každé větší obci je k mání asi 15 druhů piv a jsou-li dvě hospody, tak v jedné čepují Budwar a v druhé Plzeň.

Takže navezli 20 beden, po třech nedělích jich 19 dali do zlevněných- tím se jic asi 9-10 prodalo - vesměs rakušané, kteří si pochvalovali , že u nás koupí tu Freist.dvanácku za patnáct korun, zatímco za kopcem stojí tři EURa.
Za další měsíc si ty zbylé bedny odvezl a v OO-Nachrichten se objevilo, že tedy rakouští sedláci ovládnou jihočeský trh s biopotravinami......

To je takové, jako teď ta nová reklam v bedně, jak ten řezník honí to prase a chytrák z lavičky mu říká, že\" čerstvé maso z Globusu je lepší\" a zřejmě i čerstvější, že?

[44 Fuj! Padla, omezení padla! (Šumavák: 30.09.2007, 17:05:42 - x)
o je z toho, že myslím závory a píši omezení......A nečtu to po sobě!
Odcházím se stydět do houští.....

[45 Jirko, bysem si nedovolila... (Rpu?: 30.09.2007, 17:59:49 - x)
Ovšem za myšlenky organizátorů neručím...:)))

[46 Trochu OT (dvd: 30.09.2007, 19:10:17 - x)
ale právě jsem dokoukal (na ČT2) na The Simpsons, kde Marge zajistí, že se v Springfieldu postaví koncertní síň dle návrhu Franka Gehryho. Nějak mi to připomnělo tanečky okolo univerzitní knihovny v jednom středoevropském městě. --Ve Springfieldu nakonec knihovnu - co to hovořím, koncertní síň - převezme Montgomery Burns a udělá z ní vězení. Že by inspirace? (Mimochodem, způsob, jakým Gehry dostane nápad na architektonické řešení objektu je okouzlující.)

[47 Jiří pův. (František I. : 30.09.2007, 19:58:13 - x)
Mne zítra čeká veletržní Brno. Naštěstí ale nevystavuji. Na druhé straně tím, že trochu přestavujeme, jsem nenalezl ani jeden z mnoha reklamních deštníků, které jsem obdržel. Díkybohu jsou základní pavilony spojené trubkama a do Zetka jezdí pendláček, tak se to dá i v dešti vydržet. Předloni jsem se hnal do místnosti a s Topolánkem jsme zašprajcovali dveře. Měl totožný úmysl a kupodivu jsme se přehlédli navzájem. Doufám, že si to letos nezopakuji s Paroubkem.

[48 OT pro Jirku původního (onlooker: 30.09.2007, 20:19:05 - x)
další část historie Židů je venku

[49 Když je článek (Pavel Kořenský: 30.09.2007, 20:36:19 - Mail - x)
krom jiného o ježdění na koni, musím se pochlubit.

Byli jsme na prodlouženém víkendu na chalupě v Krkonoších. Ve vedlejší vesnici jsme měli ještě předplacené ježdění na koni, takže jakmile včera přestalo pršet, hurá s mladou jezdit.
Sice byla zima, ale nevadí. No a v průběhu vyjížďky jsme jak mladá tak já zvládli celkem ucházejícím způsobem první krisi při jízdě na koni.
Nejprve foukl vítr a zčistajasna načechral jakýsi tmavý igelitový pytel na poli. To se zjančil ten koník na kterém jela mladá a začal cválat pryč. Mladá kupodivu nezazmatkovala, nespadla, ale po ujetí cca. 200 metrů do pole toho koně zabrzdila, uklidnila, otočila a v klidu se vrátila ke zbytku skupiny. Na osm let docela výkon, když uvážím, že je víceméně laik.
A další krise se přihodila mně. To už jsme se vraceli a posledních pár set metrů se jde po silnici. Aut se koně nebojí, ale najednou jel proti nám dost velkou rychlostí traktor, který ještě táhnul nějaké zemědělské nářadí. A to se začala zase plašit, otáčet, utíkat a stavět na zadní ta klisna na které jsem jel já. Ale taky jsem to nějak ustál, nespadl a koně uklidnil. Ale srdce mně docela bouchalo, to zase jo.

[50 >> onlooker (skimic: 30.09.2007, 20:39:58 - x)
... s dovolením jsem již na pavoucích pročetl ... nezlobte se, ale - není to trochu Daniken? Nakonec sám jste zmínil Rukopisy ... ačkoliv ... naprosto se necítím býti povolán to hodnotit ... jen mi to prostě připadá ... jak to říci ... příliš chtěné?

[51 Hezký večer posváteční... (Dana: 30.09.2007, 20:43:15 - Mail - x)
Rostou! Rostou všude. Můžu potvrdit. MInulý víkend jsem to prozkoumala tady, v podhůří Oderských vrchů a dnes v lesích křivoklátska. A ze všech lesů bez rozdílu jsem prchala před početní přesilou hub. :-)))
No, už mám očištěno, větší část už se suší, něco je uloženo v mrazáku na pozdější použití do omáčky a teď se dělá lečo...Máme s MaYdou zcela stejný recept... :-)

[52 Dovolím si sem uložit (Šumavák: 30.09.2007, 20:49:39 - x)
jednu glosu, kterou jsem spáchal na NP v diskuzi s Metelkou.Abych ji poději snáze našel.:

Abychom si rozuměli - mě je vytváření vašich klimatických modelů na sto let dopředu celkem šumafuk!:
Autor: Šumavák IP: 195.22.56.xxx Datum: 30.09.2007 20:16

Jednak jejich správnost nikdo z nás za tu dobu nezkontroluje a jednak bude všechno jinak.

Co mi vadí, jsou odhlasované výzvy k tomu, že je třeba okamžitě jednat, jednat na úkor daňových poplatníků a života lidí.

Srovnatelnou situací je , že by ve městě mohlo hořet. Neví se sice kdy, neví se proč a neví se kde. Ale statistický model říká, že bude.S větší či menší pravděpodobností.Rozumná městská rada, založí a vybaví požární sbor.Provádí cvičení a udržuje jej v pohotovosti.Ale neznám žádnou, která by řekla: \"Budeme preventivně na všechny domy v obci stříkat vodu, aby náhodou nechytly.Nebo, dokonce část domů, podle usnesení z Kyota, zboříme, aby se snížila pravděpodobnost požáru.\"

Jednak by na to nebyly peníze, druhak ta účinnost je pochybná, za třetí - na takovou kravinu normální člověk nepřijde a za čtvrté - když jsou připraveni na velký požár, přijde povodeň.

Ale klimatologové přesně k tomu dávají (odhlasované) impulsy a výzvy!

[53 recept - pomazánka (divana: 30.09.2007, 20:57:50 - x)
houby okořenit, podusit, osmahnout, rozmixovat, nacpat do sklenice a trochu zalít olivovým olejem

[54 Šumaváku, (Modrý pták: 30.09.2007, 20:59:17 - x)
proč musejí sedláci 10% orné půdy nechat ležet ladem?

[55 MP- protože EU !! (Šumavák: 30.09.2007, 21:10:36 - x)
někdy v roce 88/89 to vzniklo jako \"dobrovolná \"iniciativa\" ke snížení přebytků zemědělské produkce a - správně!- k udržení cen.
Od 1992 je to rozhodnutím EU povinné a kdo chce od EU dotace....musí poslouchat!

EU se také rozhodla, teď , \"když není co žrát\" omezit nebo dokonce zrušit dovozní cla na obilí a doufá, že nás Kanada a Austrálie obilím zavalí.....ale marně.

[56 Šumaváku, (Modrý pták: 30.09.2007, 21:16:22 - x)
fajn, já myslel, že je to nějaké \"ozdravné opatření pro pole\". Takhle jednoduchá věc mě nenapadla :-)
Co je důvodem současného nedostatku obilí? To byla nějaká hrozná neúroda nebo se to obilí přesunulo jinam za lepší cenou nebo lidi začali o tolik více baštit obilné produkty nebo vyhořely sýpky nebo něco dalšího?

[57 Ale prdlajz ! Protože EU !! (Šumavák: 30.09.2007, 21:26:53 - x)
Rozhodnutí EU o povinném přimíchávání MEŘO ( metylester řepkového oleje) do nafty a dotace na to před dvěma lety udělaly divivy s osevní plochou řepky,teď nastupuje povinné až 5% přidávání biolihu ( přímo z obilí, protože s cukrovkou už zatočili) do benzínu. Dotace vyšší než na potravinářské obilí a nároky na kvalitu( obsah lepku) nižší.....
K tomu přišlo trochu sucho v době růstu a trochu mokro v době sklizně - globálně -, číňani už taky nechtějí jen rejži( a navíc mají volných 200mld USD, které chtějí někde utratit...) A JE TO!!

Hotovej Pat a Mat z Bruseli!

PS.
U nás třeba byla produkce obilí letos nadprůměrná, ale co je to platné, ty plochy jako na Ukrajině, kde se neurodilo, nemáme...

[58 MP, ozdravné hospodaření pro pole (Šumavák: 30.09.2007, 21:31:11 - x)
bývalo tzv. Trojpolní hospodářství, kde se nechávala třetina polností ležet ladem, aby si odpočinula.
Ale to bylo na světě výrazně méně lidí a výrazně větší hladomory....

[59 2 Modrý pták (PeS: 30.09.2007, 21:30:18 - x)
dobrý podvečer... Nikoli, důvod je mnohem prozaičtější... Bastiat + Hlava 22. (dotace na nepěstování vojtěšky). Tím je řečeno fše! Jako bych slyšel:
Gott erhalte, Gott beschütze
Unsern Kaiser, unser Land!
Mächtig durch des Glaubens Stütze
Führt er uns mit weiser Hand!

[60 Modroptáku, (Rpu?: 30.09.2007, 21:33:47 - x)
neúroda byla - v Indii. Loni taky. A taky Číňani strašně nakupujou. Jenže Eukomis si nešimla, neb si dělala starosti, jestli bude dost bionafty. Takže místo toho aby nechala sedláky vydělat prodejem obilí do Indie, dávala jim dotace na řepku.....

[61 Tak tomu se říká hromadné vysvětlování - zdá se, že to vědí všichni kromě Brusele...:)) (Rpu?: 30.09.2007, 21:46:29 - x)

[62 Šumaváku, (Modrý pták: 30.09.2007, 21:46:51 - x)
PeSi a Rputi díky. Já myslel, že je v tom nějaká mystika. Není a všechno je na svých místech.
PeSi - smím opět využít Tvých skenovacích zkušeností?

[63 brej večír! (rejpal t&T: 30.09.2007, 21:53:07 - x)
MP, asi to bude ta neviditelná ruka trhu. Jednak se obilí a jiné jedlé plodiny používají místo k žrádlu a na výrobu pití na biolíh na pálení a jiné pohonné hmoty, druhak země třetího světa mají jako obvykle opět ho.no úrodu a ne dost na nažrání, a třeťak osevné plochy byly sníženy zatímco spotřeba stoupe, i proto, že je furt globálně víc a víc lidí. Dokonce i f česku lidu přibylo. Aspoň takhle to vidím já z chaloupky u Nymburga.

[64 Pavle Kořenský,pokusím se Ti dát radu: (Šumavák: 30.09.2007, 21:58:12 - x)
Jestli chcete v budoucnu někdy opravdu jezdit na koni, nelitujte toho času na cestu a zajeďte ke mně, i třeba jen na jeden weekend. Já vám vysvětlím ty základy. Ty to snadno pochopíš a dokážeš to té mladé následně postupně předat.
Zavolej PeSovi a promluv si s ním - on už ví o čem mluvím.

To, co se to dítě naučí první hodiny zůstává na celý život a nenaučí-li se to opravdu správně, tak s tím má celý život problémy! Vidím to dnes a denně!

A když už je malér je už pozdě!

[65 rputi (rejpal t&T: 30.09.2007, 21:58:57 - x)
to holt bude asi tím, že jsme tady, na rozdíl od Brusele, všickni yntelygentí :o))

[66 2 Modrý pták (PeS: 30.09.2007, 22:02:53 - x)
prosím, ne tenhle týden... Až příští. Až do pátku dost zoufale nestíhám. Blíže radši osobně...

[67 2 Pavel Kořenský (PeS: 30.09.2007, 22:10:09 - x)
Pavle, potvrzuji a odvolávám se na svůj dřívější mail. Tehdá jsem Ti to psal pod dojmem z dcery, dneska to můžu napsat i za sebe. Trochu přírodovědně či technicky zaměřený člověk ten princip pochopí okamžitě - a pak už jen zbývá donutit vlastní tělo, aby dělalo to, co chci já. Což u absolutních nesportovců mého typu bývá poněkud problém. Leč když se to povede, stojí to za to!

[68 PeSi, (Modrý pták: 30.09.2007, 22:10:41 - x)
O.K. Ozvu se příští týden.

[69 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 30.09.2007, 22:13:43 - Mail - x)
jistě zajedeme. On je totiž největší problém v tom, že neřídím a vlakové spojení k Tobě je poněkud problematické.
Jinak bychom dorazili už dávno.

[70 rejpale, (Rpu?: 30.09.2007, 22:13:44 - x)
obávám se, že na tohle ani zapotřebí velké inteligence není. Tyhle počty hravě zvládne i alternativní absolvent speciální školy....

[71 rejpale a rputi (jasan: 30.09.2007, 22:16:53 - x)
ale uplne jinak - my na tom tratime, oni z toho zijou... byl bych opatrnrjsi ve vyrazech... spis jsme ti blbejsi my.

[72 Pavle, toť otázka. (Šumavák: 30.09.2007, 22:22:18 - x)
Napiš mi ma mail, a já Ti pošlu v podstatě přímý vlak skoro až sem a i zpět.Takhle ke mně jezdí řada pražáků ke všeobecné spokojenosti.Např. příští týden opět jedna pražanda.
Ca 3,5 hod.(nevím z hlavy přesně) Praha Hl.n. až sem!

[73 jasane, (Rpu?: 30.09.2007, 22:24:53 - x)
z tohoto úhlu nepochybně...:(

[74 EU a centrální plánování (rejpal t&T: 30.09.2007, 22:26:31 - x)
My jsme si tady od únoru 48 stačili všimnout, že centrální plánování jako subset socialistické ekonomiky nefunguje. A to to zkoušeli čtyřicet let a zbankrotovali národní hospodářství. Teď zkouší totéž Brusel na celou Evropu. Stalinovi stačilo deset let, aby mu v obilnici Evropy lidi chcípali hlady a pokud to někdo nezatrhne Bruselu, tak by to v EU-ropě nemuselo trvat o mnoho déle. Rád bych se toho nedožil. Hergot, to jsem zase optimistickej!

[75 Rejpale (jasan: 30.09.2007, 22:32:24 - x)
ale vzdyt se to zvolna deje... ty potraviny nezdrazuji jaksi sami o sobe... a zrovna tak jsme se sami o sobe nestali dovozci cukru... a bude hur.

[76 jasane, (rejpal t&T: 30.09.2007, 22:37:22 - x)
fšak já vím, a právě proto mne to tak síří.

[77 rejpale (jasan: 30.09.2007, 22:39:54 - x)
jo, presne... a jeste vic mne sejri to, ze nez to dojde dost lidem na to zatrzeni, budeme v peknem pru....

[78 Šumaváku, (Pavel Kořenský: 30.09.2007, 22:42:12 - Mail - x)
super, ozvu se mailem a probereme podrobnosti.

[79 Teda ten Metelka, (Šumavák: 30.09.2007, 23:17:39 - x)
to je náročný diskutér.... já nemít praxi s Temelíngegnery,tak bych to snad ani nevydržel. :-))))

[80 Šumaváku, (jura-p: 01.10.2007, 00:54:09 - x)
já používám hodinky řízené rádiem. Signál toho radia je zase řízen hodinami prý atomovými s přesností jedné sekundy za milion roků. A tak se těším na zprávu, zda to tak je. Ale žena Věra těm hodinkám nevěří. Není si jistá tím, jestli tím, že se řídím těmi hodinkami, nejsem vlastně řízen tím rádiem z Frankfurtu.
Mimochodem, už se ví, kdo dal úvěr tomu Grossovi. Když ten Smetka nabídne Grossovi něco přes dvacet milionů za ty akcie, tak bude mít Gross dvacet melounů a dluh. A jak říkal Paroubek, dluhy se přece neplatí. A tak bude mít Gross jen těch dvacet melounů a na dluh se, jak je zvykem u socdem, prostě zapomene.
Hm. To jsou blbé nápady, že jo.

[81 Vzpomínám na vtip od Jiránka (doxa: 01.10.2007, 01:13:37 - Mail - x)
U stáda ovcí sedí bača a poslouchá tranzistor:
\"Je přesně 16:00. Kdyby tak věděli, jak mně to je jedno...\"

[82 tak jednu hezkou na dobrou noc - nebo už na dobré ráno? (divana: 01.10.2007, 02:30:09 - odkaz - x)
V Česku mají cvičit vojáci z islámských zemí

[83 Dobré ránko! (Rpu?: 01.10.2007, 07:24:20 - odkaz - x)
Centra excelence - to zní hrdě! Nakoupit mozky, jak jinak než geniální a dohnat a předehnat toho emerickýho ďábla - ten midrák z toho čouhá jak sláma z bot.
Jak se pozná excelentní pracoviště? Nejspíš podle toho, že má výsledky. Něšjaké projekty prý jsou - jenže moc blízko Prahy, tedy centra a to prý není ono. Takové Silicon Valley v Horních Kotěhůlkách, kde místní einsteini najdou zajisté vynikající zázemí.
Po té, co několik ministrů a vlád na téma z vysoka kálelo, přišla paní Kuchtová s báječným nápadem,že geniální centra měla by být u průmyslových podniků v chudších regionech. Jaksi jí ušlo, že chudší regiony jsou chudší zejména proto, že průmyslu je tam minimum.
O množství použitelných geniů svědčí i nápady, že za evropské mince bylo by možno opraviti děkanát.
Brusel nebo Čechy, těch geniů je nějak moc, řekla bych....

[84 ad PeS: 30.09.2007, 21:30:18 (skimic: 01.10.2007, 07:37:40 - x)
Tož si tedy též dovolím zanotovat, aby jaksi i ta vzájemnost ... a že i ty i on jsme jedni z nás :))
Rozumím i času vložení příspěvku, 21.30: inherentní cynismus se i u mne rád manifestuje nejlépe v pokročilejší dobu :))

Laßt uns fest zusammenhalten,
In der Eintracht liegt die Macht;
Mit vereinter Kräfte Walten
Wird das Schwere leicht vollbracht,
...

Dobré ráno - a - urrrá vstříc novému dni, který nás opět blíže k šťastným zítřkům popostrčí :-)

[85 Rputi (skimic: 01.10.2007, 07:42:18 - x)
... centra excelence... Když o tom písával můj oblíbený Peters /1982 a ne pouze o tom/ tak mi to dávalo smysl. deset let, než se to načetlo, načtení vyrostli a začali to učit. Teď je to po dalších pětadvaceti letech pouze další mindfuck mantra :-(

[86 TAk dítě dojelo (maYda: 01.10.2007, 07:55:18 - x)
vrcholně spokojené, rezervní boty na nohou a suché, ty původní v batohu lehce navlhlé - spolu s rezervní bundou, kterou tam strčilo v nestřešeném okamžiku.
Myslím, že bych se měla zamyslet, jestli to s těmi mateřskými pudy a zejména obavami nepřeháním.

[87 skimici, (Rpu?: 01.10.2007, 07:58:48 - odkaz - x)
...a kdo to neumí, tak učí...
Nehledě k tomu, že teď z toho ještě čouhá chuť (czechinvest) financovat z toho podnikový výzkum....to by je člověk nesměl znát...

[88 a když to tak čtu, (maYda: 01.10.2007, 08:07:46 - x)
tak si říkám, že ty rodné lány se ještě budou potomkům jednou hodit.
Až bude vlastnoručně vypěstovaný pytel obilí zárukou přežití, protože obilí prostě nebude, tak se taky nikdo nebude doprošovat Brusele o dotace. Co se vypěstuje,to se sní a co se nesní,tak se prodá. Draze. a lidi budou rádi, pokud na ten pytel budou mít. A ti, co na něj mít nebudou, budou mít smůlu.
jó, na pud sebezáchovy je krátkej i Brusel.

[89 Rputi (skimic: 01.10.2007, 08:08:29 - x)
... cituji z Vašeho odkazu:
\"Tato centra mají být unikáty, jež nabízejí výzkum, který jinde v Evropě není. \"

Tomu bohužel docela i věřím. Pamatuji dobu, kdy byl v Praze i Koťěhůlkách výzkumák prakticky na cokoliv a generace oněch výzkumníků ještě stále žije :-))

[90 skimici, (Modrý pták: 01.10.2007, 08:10:07 - x)
myslíte \"Hledání dokonalosti\", které napsal s R. Watermanem? To byla hezká kniha. Máme pravdu, že se to někteří naučili, povídali o tom a nerozuměli ničemu. Takoví výrobci hesel. Vůbec v těch 80. letech psali hezké knihy - P. F. Drucker byl v tomto oboru velmi plodný :-)). A popová muzika byla v 80. letech také fajn. Byla to hezká doba :-)))

[91 skimici, (Rpu?: 01.10.2007, 08:40:48 - x)
ta úřednická představa, že když se nasype do koryta lze vědecké objevy vysedět jak kuře, je naprosto šílená, leč hojně rozšířená.
Ještě ještě šílenější ale je, že tady měli jedno impérium, které se zhroutilo právě dík podobnému myšlení a konání a nejen v Bruseli to vůbec neberou na vědomí...

[92 to MP (skimic: 01.10.2007, 08:47:38 - x)
... jj, presně to jsem měl na mysli :-) Vzpomínám i na jeho přednášku kdesi /jen jsem četl bohužel/, kde mluvil o kreativitě atd ... příklady jako různobarevné lepíky /nyní běžné/ které snad z okamžitého popudu vymyslel kdosi v Silicon Valley za účelem polepování monitoru poznámkami :) nebo suchý zipy atd ... dost mi to bralo :-) Proto mě štve, že si z to nejprve Japonci pojaponštili a nyní tzv Evropa po evrops...la. Už jenom přidat točící mlýnky či růženec a nabiflovanou mantru odříkávat :-( Teď už /jak to cítím/ je to dokonale prázdné a proto to vydrží dlouho ...

[93 Brejtro po zas ránu! (rejpal t&T: 01.10.2007, 09:12:20 - x)
skimici, mne ten Peters vždycky připadal, že je to blbě přežvýkaný Parkinson, kterého v USA akademickém světě ekonoických škol moc neznali. Druckera tam znali dost dobře, nejen díky jeho publikacím, ale i práci pro GM. Jeho knížky se dobře čtou, a to nejenom proto že spousta jeho nápadů dává smysl. Jestli zatím neumřel, tak je poslední žijící představitel rakouské školy ekonovie. Mám dost jeho knížek, ve kterých si občas čtu, když jsem v Idahu. Bohužel můj hosip mi brání přijít s nějakými jmény, tady nemím žádnou.

[94 Peter Drucker (rejpal t&T: 01.10.2007, 09:29:50 - x)
zemřel 11. listopadu 2005 ve věky 95 let, jak jsem právě zjistil na webu

[95 Variace od Karla Krause (doxa: 01.10.2007, 09:36:03 - x)
Volkshymne

Gott erhalte, Gott beschütze
vor dem Kaiser unser Land!
Mächtig ohne seine Stütze,
sicher ohne seine Hand!
Ungeschirmt von seiner Krone,
stehn wir gegen diesen Feind:
Nimmer sei mit Habsburgs Throne
Österreichs Geschick vereint!

Fromm und bieder? Wahr und offen
laßt für Recht und Pflicht uns stehn!
Nimmermehr, so laßt uns hoffen,
werden in den Kampf wir gehn!
Eingeheizt die Lorbeerreiser,
die das Heer so oft sich wand!
Gut und Blut für keinen Kaiser!
Friede für das Vaterland!

Was des Bürgers Fleiß geschaffen,
schützet keines Kriegers Kraft!
Nicht dem Geist verfluchter Waffen
diene Kunst und Wissenschaft!
Segen sei dem Land beschieden;
Ruhm und Wahn, sie gelten gleich:
Gottes Sonne strahl\' in Frieden
auf ein glücklich Österreich!

Laßt uns fest zusammenhalten,
in der Eintracht liegt die Macht!
Mit vereinter Kräfte Walten
wird das Schwerste leicht vollbracht.
Laßt uns, eins durch Brüderbande,
gleichem Ziel entgegengehn:
Ohne Kaiser glückts dem Lande –
dann wird Österreich ewig stehn!

Uns gehört, was Gott verwaltet,
uns im allerhöchsten Sinn,
reich an Reiz, der nie veraltet –
Reich der Huld, arm an Gewinn!
Was an Glück zuhöchst gepriesen,
gab Natur mit holder Hand.
Heil den Wäldern, Heil den Wiesen,
Segen diesem schönen Land!

Karl Kraus
Worte in Versen I.-IX.
Gedichte
(1922-1930)

[96 Ahoj! Vidíte jak je Dienstbier (Šumavák: 01.10.2007, 09:47:13 - x)
geniálně proevropský?? Myslím že tím prohlášením:
\"já si dělám průzkumy i na venkově.Např, dnes jsem mluvil s brněnským primátorem...\"
záměrně vytváří prostor, kde mohou ta \"excelentní centra\" vznikat.A pro Brusel je \"zaostalý venkov\" i Praha.....

[97 Já teda nevím, ale nějak mám pocit (Šumavák: 01.10.2007, 10:00:46 - x)
že špičkoví vědci, špičkoví sportovci, spičkoví umělci, mistři světa v orbě.... mohou vznikat jen ze široké základny.Nad čím více konkurenty musí ten špičkový vyniknout, tím je i objektivně kvalitnější.
Nějak ve mě nebudí důvěru koupit louky a říct: tady bude nejlepší biologické centrum v Evropě.Stavebně možná, ale výsledky?

[98 Šumaváku, (Rpu?: 01.10.2007, 10:50:49 - x)
vždyť říkám, že v tom vězí ta Emerika - dohnat a předehnat. Jen si zapomněli všimnout, že v tej Emerice můžou nakupovat, protože ty mozky zaplatěj. Postavit nestačí. Pokud by chtěli pěstovat mozky, tak jedině vypsáním grantu. Ale takový to - my vám dáme prachy a třeba vás něco napadne....to prostě nemůže fungovat.

[99 Tady jeden u Kaplice (Šumavák: 01.10.2007, 10:54:50 - x)
v bývalém vepříně na hnoji pěstuje žížaly.
Něšlo by tuto technoligii uplatnit i na mozky?

[100 Když už jsme u té vzdělanosti..... (Jirka původní: 01.10.2007, 10:56:12 - x)
tak jedu ve čtvrtek obhajovat ročníkovou práci.....takže myslete na vědce a studenty......budou to potřebovat.
Si myslím, že věda naplánovat prostě nejde. Vzpomeňte na Teslu jak zkončil, ale ten aspoň investoval jenom svoje peníze.

[101 Dobrý den (martin TT: 01.10.2007, 11:01:06 - Mail - x)
jen lehce nakukuji, protože pracuji na cestách a k tomu mám přibalenou vnučku. Sekretářky klientů se starají o klid, který ovšem vydrží jen tak na deset minut úvodního představení a vyčerpání repertoiru. Ale jinak dobrý - slunce nad hlavou.

In re výzkum, výsledky, centra a géniové - jako ve všech oblastech bruselské působnosti slyším i v tomhle jen ozvěnu již prožitého - dejá vu, prosím Vás, to správné nabodeníčko se mi nechce hledat. Už jsem prošel etapou, kdy v rámci poroučení nejen větru a dešti \"řídili\" tehdejší papaláši vědu, výzkum a jejich aplikace metodou dortu pejska a kočičky. Dáme tomu prioritu a peníze a výsledky se dostaví. Když ne, tak je to sabotáž nebo podcenění vedoucí úlohy!

PeSi, ty to přece taky znáš!

[102 Mimochodem, ten Tesla a jeho životní (Jirka původní: 01.10.2007, 11:12:41 - x)
příbeh by stál za velký článek......neboli.....milá tv, mám pro Vás námět na reportáž :-))
Možná MP, by mohl, jako díl aplikované ekonomie na vědu a výzkum. Zkrachoval a to prý dokázal rozsítit žárovku na pár kilometrů bezdrátově

[103 a vubec vedci (jasan: 01.10.2007, 11:12:44 - x)
Rputi, ta media v tom maj asi stejnej zmatek jako ta mutter...
Brusel predevsim nechce vubec nic - jen plnit socialisticke zavazky a dohnat a predehnat USA.
Ale kecat umej moc pekne... a soupat penizky \"spravnymy\" kanaly taky.
U nas jde spise o strach z konkurence... a rekl bych, ze hlavnim tresoucim se je AVCR, ktera ma prece od boha posveceny patent na rozum a zakldani vyzkum... a boji se moc

[104 Poslouchám chvilkama OVM (Šumavák: 01.10.2007, 11:19:08 - x)
a hrozně se mi líbí jak Kuchtová prohlásila, že klade důraz na to \"aby MŠ zůstalo zelené\" !!!!
Jo ovlivňování mládeže.....

[105 2 martin (PeS: 01.10.2007, 11:34:51 - x)
v krátkosti nakukuji a jsa osloven, stručně reaguji. Prosím, nechtěj, abych se u všech všudy rozhovořil...

[106 A božíčku... (Šumavák: 01.10.2007, 11:37:02 - x)
a nevodejde a nevodejde!! Kuchtová chce být poradcem ministra a proto chce Lužného, jako že on by byl zodpovědný a ona rozhodovala.....

[107 jasane, nejde jen o AV. (Rpu?: 01.10.2007, 11:40:34 - x)
Žádnej Einstein si tady na jihu nepůjde sednout jinam než do Budějic, protože prostě třeba v Želči nemá ani byt, ani knihovnu, ani nic jiného i kdyby mu tam ten výzkumák postavili. A mezi alternativní spoluobčany se třeba do Jeseníka taky nepohrne.
Ta představa, jak si všechno vygůůůůglí a rázem vynalezne je vzkutku bruselská a ministerskoškolní...
Možná je to ovšem rafinovaně vymyšleno tak, že se postaví barák a další se už hodí na krk tomu podniku, který bude mít tu smůlu, že bude v dosahu. Což ovšem lze, když podnik prosperuje a vědce uživí, o potřebě raději pomlčím. Pokud se podniku nebude dařit, vyletí vědci jak rachejtle....i kdyby to einsteini byli...

[108 Sumavaku (jasan: 01.10.2007, 11:40:37 - x)
neunika mutter kdo ma pravo ministra jmenovat?

[109 no Rputi (jasan: 01.10.2007, 11:44:16 - x)
vono je to tady tak, ze baraky na vedu nejsou - takze my treba odmitame studenty, neb je nemame kam dat. To je tady vsude.
Takze ty baraky ano.... a konkurence.
Te se boji vsichni jako cert krize, a krasne je to videt na zakone vvi - ktery hezky betonuje soucasny stav.

[110 Rputi, ale s tou Želčí (Šumavák: 01.10.2007, 11:57:58 - x)
dělaj chybu! Tam byl špičkový testovací chov prasat - masíčko lepší a čerstvější než z Globusu!!

:-)))

[111 No a jinak, (PeS: 01.10.2007, 12:02:38 - x)
když už jsem tady - ten titulek, že brusel chce platit jen špičkové vědce, je dojemný. Stručný rozbor:
1) brusel chce platit - tento výrok odporuje realitě. Brusel naopak chce si nechat platit, aby pak z toho milostivě něco málo udrobil nazpět. Jestli autor výrok, že brusel chce platit, myslí vážně, tak bych pak prosil ještě tu moji - Sněhurka a sedm trpajzlíků!
2) tak nějak by mě zajímalo, kdo je ten špičkový vědec, ergo kdo určí, že vědec X.Y. je špičkovým! (ten pád je správně, neb se jedná o stav dočasný... Bohužel!)
3) sebelepší vědec potřebuje někde \"vyrůst\" a potřebuje zázemí. To stojí peníze a jejich návratnost lze posoudit až za několik let. Nevšiml jsem si, že by brusel tuto prostou pravdu byla ochotna akceptovat. BTW, zatím to vypadá, že podpora z brusele je zaručený způsob, jak se špičkového vědce zbavit - prostě ho utopit v byrokracii. Neustálé vyplňování samoúčelných dotazníků a formulářů, které tak miluje bruselský úředník, rychle zlikviduje sebelepší výzkum. No a pak zbudou pouze ti, které o své špičkovosti pouze žvaní. Což je kýžený finální stav.
Jakže byl ten závěr z Lisabonu? Neztratit stopu?

[112 jo PeSi (jasan: 01.10.2007, 12:33:50 - x)
koukam ze jsme na tom (jak jinak) stejne... a to ani nechci popisovat, jak se ted v Bruseli hodnoti projekty... proste cesta pres Brusel je neuveritelne neefektivni....

[113 PeSi, jasane - jak už jsme říkala výše: (Rpu?: 01.10.2007, 12:42:36 - x)
Vždyť to měli před nosem, jak špatně tohle dopadá .... a nevšimnou si ... a nevšimnou...
Nad tím fakt zůstává rozum stát...ty samé chyby a kopance ... prostě jen převzali štafetu....

[114 Rputi (jasan: 01.10.2007, 12:44:24 - x)
NASE kopance - voni se maj dobre....

[115 Volám vás k pořádku (martin TT: 01.10.2007, 13:01:29 - Mail - x)
člobvěk by si po přečtení předcházejících řádek mohl myslet, že je tento blog napaden jakousi chorobou - evropskounijním pesimismem. Tak takhle tedy ne, přátelé, to bychom se nemohli kamarádit. Správně na tuto úchylku upozorňovali nezištní vzdělanci během pečlivého pozorování hlubokého jihu.

Vždyť byste s vaničkou vylili i dítě - není přece pravda, že z Bruselu vše ďábelské pochází. Jistě bychom našli i nějaké pozitivní rysy a o nich třeba hovořit...

Pane Bože, ty to vidíš....

[116 Starej žvanil a Pleticha - bohužel, (Rpu?: 01.10.2007, 13:24:45 - odkaz - x)
řada lidí tomu bude věřit, přes to, že článek neobsahuje žádná fakta - nebo právě proto....

[117 martine, (Rpu?: 01.10.2007, 13:30:57 - x)
nemyslíš to, doufám, tak, že bych ten nenažranej vopičí potrat měla nejdřív přebalit, než spláchnu - viď, že ne...?

[118 Hezké odpoledne vinšuji. (Anka: 01.10.2007, 14:31:59 - x)
A hlásím, že v rámci kulatého výročí jsme ještě prošli pooperačním výroční prohlídkou a jsme jak řípa. Hosana, hosana. A ten strach nepřeju ani úhlavnímu nepříteli.

[119 Aničko, (šimon klein: 01.10.2007, 14:45:51 - x)
využívám této příjemné zprávy a vůbec dodatečně přeji kulatému oslavenci vše nejlepší, když už jsem neměl možnost být naposledy u Vodičky....
Teď vidím, že jsem lehce neobratný....ta kulatost neměla být spojována s oslavencem, ale s výročím....ale vlastně toho oslavence, takže vlastně.....som volaký zmetěný.....prostě ho pozdravuj a živijó...

[120 2 Anka (PeS: 01.10.2007, 14:48:13 - x)
tak to přirovnání k řípě bych raději nepoužíval... Ta se právě touhle dobou vyorává...
Leč jinak blahopřeju!

[121 šimone, (Anka: 01.10.2007, 14:49:57 - x)
ona ta kulatost je v pádu oslavence příhodná ve všech směrech:-)) Jen mi kardiologové šlápli do hraček, měla jsem v úmyslu držet vztyčený prst a hlásat cosi o zdravém způsobu života, ale ukazuje se, že oslavenec i sedě bez pohybu vlastně žije velmi zdravě. Fík, bych do toho majzla, ale mám holt smůlu. Za vinš ze srdce děkuju.

[122 PeSi, (Anka: 01.10.2007, 14:53:08 - x)
ale no jo, porád. Tak ne řípa, když z ní vychází vyoraná myš, tak něco jinýho, ale teď hned mne nic nenapadá. A díky, dost jsem měla lufta.

[123 2 martin (PeS: 01.10.2007, 15:00:45 - x)
těžký oříšek jsi pane zadal. Opravdu těžký. Dumám, přemýšlím, pozitivních rysů nevidím, plná korýtka euředlníků za pozitivní rys považovati se vzpíraje... Nechceš napovědět tápajícímu přírodovědci? Nebo alespoň naznačit? Připadám si zmaten, stár a tup.

[124 2 Anka (PeS: 01.10.2007, 15:05:14 - x)
tak si udělejte vejlet k domácímu pánovi! Ta podzimní příroda je tam nádherná (když zrovna nechčije) a zdravého pohybu si tam člověk užije spoustu i \"v sedě\". Ale beze srandy - co mi to udělalo s páteří je fakt úžasný... No a když ten kobyl unesl mě, tak unese i Toma...

[125 PeSi, (Anka: 01.10.2007, 15:27:27 - x)
Tomáš má sto třicet kilo, chudák koník. A pak, my s pejsanem se nemůžeme už vůbec hnout.

[126 kámoši (divana: 01.10.2007, 17:04:44 - odkaz - x)
už vidím i jirku na stejném místě - a oba spolu na rybách :-))

[127 Rputi....mohu mít jeden nejapný dotaz (Jirka původní: 01.10.2007, 17:28:56 - x)
umíte udělat \"tenký porcelán\" podle obrázku? Něco jako talíře, konvičky, hrníčky.....?

[128 jirko, (Rpu?: 01.10.2007, 17:42:31 - x)
japně odpovím, že nikoli, nejsem točíř. A jde opravdu o porcelán nebo o keramiku? Což kdybys mi to upřesnil mailem, někoho bych splašila....

[129 Rputi, jenom bych potřeboval jednu konvičku (Jirka původní: 01.10.2007, 17:51:25 - x)
dodělat, bohužel se nedochovala, ale mustr bych měl. Teda muustr...je to podle vobrazu. A sháním někoho, kdo by udělal repliku. A když bych někoho sehnal, klidně bych si nechal dodělat i to co jsme nikdy neměli. Ale existovalo to.

[130 MaYdo, (dix: 01.10.2007, 17:56:19 - x)
trošku opožděně se dostávám k tmu, abych poděkovala za recept na čalamádu. Nechytlo to sice první nápor hub, ty letěly do sušičky, ale na druhou dávku nastoupím s čalamádou. Děkuji mnohokrát, ale že pěkně rostou snad všude,že?:-)

[131 Jirko, (Rpu?: 01.10.2007, 18:04:02 - x)
někoho bych sehnat mohla, poohlédnu se, ale musím vědět o co jde.

[132 dix, (maYda: 01.10.2007, 18:16:52 - x)
to mně těší, my tady nemáme sušičku ani prostor na sušení (4 lidi v 1+1), tak dusím do mrazáku.
Kamarádce už jsem nahlásila že všechny ty úděsný prašivky jsme přežili, včetně těch \" měděnkových\" ryzců.

[133 Rputi...díky, pošlu email, jakmile dostanu fotku.... (Jirka původní: 01.10.2007, 18:16:55 - x)
a nebo si jí dojedu udělat domů sám.....není spěch

[134 Nomen Omen? (Šumavák: 01.10.2007, 19:06:10 - x)
\"\"Není možné, aby nás( Zelené) partneři tlačili k odstoupení bez významných důvodů nebo bez podezření z trestního činu a předseda tomu podlehl,\" vysvětlil Korytář.

Že by měl strach o koryta?

[135 Podle Zbořila k rozkolu u Zelených dojde... (Rpu?: 01.10.2007, 19:11:02 - odkaz - x)

[136 O.T. D-Fens má depku ... (skimic: 01.10.2007, 19:26:42 - odkaz - x)
... proč se mu nedivím?

[137 Topolánek ... (skimic: 01.10.2007, 19:52:27 - x)
... a Ministerstvo vnitřních věcí.... věřím, že jde o /opět?/ novinářské zkreslení ... jinak bych se musel domnívat, že mé podezření, že M.T. je prostě nevyléčitelný ... co vlastně? bylo podloženo, a to více než méně ... :-(

[138 Dobrý večer, (Feministka: 01.10.2007, 19:52:54 - x)
děkuji také za recept na čalamádu, dcera mi nosí tolik hub - hlavně hříbky hnědé, sameťáčky, růžovky i kotrče, že to asi vyzkouším (zatím suším a mrazím zasyrova a dávám k masu a do polívky).
Tehdy ty škvarkové placky dopadly moc dobře, za použití jednoduchého receptu od Dix a různých fíglů v technol.postupu opsaných od Rputi a Martina TT.

[139 Podle tv Nova: (Rpu?: 01.10.2007, 20:08:55 - x)
Grosse zasponzorovala slovenská firma a Gross u ní měl sekyru 17 mil. Dneska večer ale byl dluh vyrovnán. Peníze přišly z nějaké banky z Německa, ale nějak se nepodařilo zatím zjistit od koho to vlastně bylo.....

Feministko, to jsem ráda, že chutnalo:))

[140 skimici, (Rpu?: 01.10.2007, 20:15:30 - x)
ono tu depku někdy nemít dá dost práce a D-fens k ní má dost sklon...

Topolánek zkreslen (vyjímečně) nebyl a zřejmě to myslel trochu jako bonmot - no, nepovedlo se... dál už to odmítal komentovat...:)

[141 2 Šumavák (PeS: 01.10.2007, 20:51:24 - x)
ad 19:06 - Korytář - to má bejt ten hereckej skutr?

[142 Ne, ne PeSi, to je předseda nějaké (Šumavák: 01.10.2007, 21:18:12 - x)
regionální organizace strany zelených, nevím zda Liberecké , nebo plzeňské.

Ten co ho myslíš, se jmenuje Krytinář Jiří...

[143 a trpajzlíci mi k tomu nabídli (Šumavák: 01.10.2007, 21:19:45 - x)
písmenka : PIDIK

nikdo mi nevymluví, že to nedělaj schválně! :-))

[144 Rputi, tipuji, že se zítra (Šumavák: 01.10.2007, 21:26:52 - x)
dozvíme obligátní : \"Dar přítele Schroedra, milý Ledvinko!\"
Třeba to maj v rámci internacionální spolupráce rozdělený.... Paroubek Rakousko, Stáník Německo, Kraus Ghanu, Svoboda Bory a tak....

[145 Ten Korytář je z Liberce, (Rpu?: 01.10.2007, 21:27:56 - x)
takovej fousatej. Ale ono je jich víc - hlavně z Moravy a jižních Čech. Myslím, že v tom má pravdu Zbořil, že se pohádaj docela s gustem. Vždyť si už takovou dobu nezaprotestovali, hubu a krok drželi. Na druhou stranu je dost těch co mumlaj \"vo tej vládní zvodpovědnosti\" - tak se máme na co těšit....

[146 Feministko, zdravím, (dix: 01.10.2007, 21:41:20 - x)
v jednoduchosti je kouzlo,jsem ráda, že se Vám zadařily a chutnaly.

[147 Dobrý pozdní večer (Dana: 01.10.2007, 21:42:23 - Mail - x)
a s heslem: Houbám zmar! zas mizím k plotně...
S těmi Zelenými ještě bude \"legrace\". A nejhorší je, že na ně nebude spolehnutí při schvalování zákonů a tak se celá reforma může zvrhnout. A hádejte, kdo bude za neschopného a trulanta? No schválně! Já to tušila, ODS neměla sestavovat vládu. Ono i kdyby teď nakrásně to Topolánek položil, tak už to bude prezentováno jako úspěch neúnavné politiky ČSSD...
Jdu ke sporáku, jsem jakási otrávená a nevím, jestli je to právě a jen z hub...

[148 Dano (jasan: 01.10.2007, 21:47:57 - x)
z hub nmuzete byt votravena - jedly jsou, jak znamo, vsechny (i kdyz nektery jen jednou...)

[149 No jo, Jasane, (Dana: 01.10.2007, 22:03:47 - Mail - x)
na houby si dávám pozor... Ta otrava může být spíš z množství.. :-))) A to mi dneska volala segra, jestli nechcu jít v neděli na houby! Poslala jsem ji do..háje! :-)

[150 Jediná naděje je, (Rpu?: 01.10.2007, 22:04:07 - x)
že se těm stávajícím nebude chtít od koryta....

[151 Rputi (jasan: 01.10.2007, 22:06:21 - x)
stran zelenych bych se nadeji moc nekojil...

[152 jasane, (Rpu?: 01.10.2007, 22:14:39 - x)
že bych kojila, to nekojim. Ale už to i Penc inzeroval v TV - že by byla skoro škoda, když už se jednou do tej vlády dostali z ní vypadnout jak cukrář. Líp se sice nadává, ale tý moci moc nezbude....

[153 Sledoval jste někdo Reportéry? (doxa: 01.10.2007, 22:17:04 - Mail - x)
Co se stalo v té Třebíči?
Tohle na mediální manipulaci nevypadá.
Bohužel to je vrcholně hanebné.

[154 Rputi, (Dana: 01.10.2007, 22:20:21 - x)
SZ je straná nová, nevykvašená, neusazená...bublá to v ní jak v burčáku a kdo ví, co z toho všeho nakonec bude. Rozhodně to pro Topoplánka není jednoduchá situace...vždyť od voleb už uběhlo hafo času a vláda se místo vládnutí a vytvářeníkoncepcí, zabývá převážně sama sebou. To není dobře. Hlavně pro ODS, té to opravdu může zlomit vaz

[155 doxo povídejte! (Rpu?: 01.10.2007, 22:21:05 - x)

[156 Doxo,co se mělo stát (maYda: 01.10.2007, 22:25:40 - x)
v Třebíči?

[157 Dano, (Rpu?: 01.10.2007, 22:26:36 - x)
krom politických šíbrů, je to strana konfliktních a zhusta jurodivých jednotlivců. Teď jde o to, jestli je Bursík zpacifikuje nebo ne...

[158 Rputi, to já vím... (Dana: 01.10.2007, 22:34:41 - x)
a když jsem tu nedávno psala, že zatím je Bursík drží dost pevně, tak mi bylo málem spíláno, cože je to za exota. Jenže, bohužel, s tímhle spolkem spojila ODS svou vládu. Ustoupila jim nad obvyklou míru a tvrdě za to zaplatí. V politice není spravedlnost a vstřícnost se chápe jako slabost.

[159 Rputi (jasan: 01.10.2007, 22:34:41 - x)
furt nevim, co by bylo lepsi.... skody za sebou nechavaji desne...

[160 mám dnes asi podzimní spleeen (Dana: 01.10.2007, 22:41:15 - x)
a tak vidím všecko víc tmavěji. A mám dojem, že nás čeká pár nepěkných měsíců politické nestability, kdy možná i padne vláda a novou sestaví ČSSD, za pomoci KSČm a Zelených. Ovšem pak teprve dojde těm dnešním rebelům Zelených, že tak výhodné podmínky, jim v žádném případě ČSSD nezajistí a pokusí se znovuobnovit dnešní stav..i když, není jisté,jak se zachovají Lidovci. Ale možná je všechno jinak a vláda sedí pevně v sedle, čemuž by nasvědčovala i současná snaha Paroubka o křeslo předsedy parlamentu...

[161 LIDI POZOR (Finist: 01.10.2007, 22:44:07 - odkaz - x)
Už ste viděli sociálního ekologa Ivana Ryndu jak TOTÁLNĚ SJETEJ komentuje na Čt 24 globální oteplování. Ne? Tak si pusťte odkaz ale pozor - ministerstvo informací varuje, hrozí smrt zadušením smíchem :-)))

[162 Tak já snad půjdu radši spát:) (Rpu?: 01.10.2007, 22:45:34 - x)
Tak dobrou! A hezké sny (aspoň)!

[163 No jo, když to nikdo neviděl (doxa: 01.10.2007, 23:15:57 - Mail - x)
Starosta z ODS ve spolupráci s místostarostou z ČSSD tam na televizní reportéry poštvali obecní policajty stylem přímo předlistopadovým.
Hluboce otřeseni byli i politologové z Olomoucké univerzity, kteří tu videonahrávku sledovali.

[164 No je to tady (doxa: 01.10.2007, 23:22:48 - Mail - odkaz - x)
Zabírá to zhruba druhou polovinu záznamu

[165 ...Finiste, Vy darebáku!... (šakal: 01.10.2007, 23:33:29 - x)
..Tohle mi nedělejte... \"Jsem člověk, jehož nervy nepotřebují vzrušujících podívaných jako dráždidel\" (7:- /) (7:- |) (7:- +) ...Pffff!... (7;- D)

[166 Jo, to je přímo (Šumavák: 01.10.2007, 23:44:49 - x)
sociální eko..eto..etanologie v praxi.....

To se zas oteplovací antiklausové vycajchnovali!:-)))

[167 ...Hm...doxo...tak to je hustý... (šakal: 01.10.2007, 23:50:00 - x)
...Na tohle nemám, co bych řekl (7:- /)

[168 Tak tenhle etanolog... sociální něco (Tomáš Haas: 02.10.2007, 00:09:34 - x)
opravdu nemůže být obviňován, že by byl zaujatý proti biolihu.

[169 ...Ani nevím co to... Je mi nějak česko... (šakal: 02.10.2007, 01:00:26 - x)
...To bude asi tou dnešní smaženicí - du spát (7:- /)

[170 Veselé ránko! (Rpu?: 02.10.2007, 06:22:30 - odkaz - x)
Tak jsem včera už toho Ryndu přehlídla a pustila si ho až teď - skvostné probuzení...:))

Bůh srandy se nad námi zřejmě smiloval a chce nás rozveselit, aby nás snad z těch Grossových akcií a Kubicových Žížal nešla depka.
Protože jestli Jyrkův domácí rozpočet bude plánovat Tvrdík, tak Jyrka přijde i ony historické podvlékačky a Mici Angora půjde šlapat....:))
\"Úkol zní jasně: sladit příjmy a výdaje Jiřího Paroubka. A definitivně tak ukončit spekulace, že si předseda ČSSD s nynějším platem nemůže dovolit současnou životní úroveň. Jak úlohu splnit, vymýšlí v Lidovém domě duo: Paroubkův šéfporadce Jaroslav Tvrdík a spřízněný právník Miroslav Jansta...\"

[171 Dobré ráno.... (Jirka původní: 02.10.2007, 06:23:44 - x)
asi mi to sežralo příspěvek, tak se předem omlouvám jestli se tam dostaně se zpožděním.
udělám tedy výcuc. sociální vědec neřekl nic jiného, než jindy ostatní VJEDCI. To, že měl plnou nádrž biopaliva, znamená jen, že se více protrhlo stavidlo. A každé páté slovo Klaus je taky dojemné. Nepřišlo mě to vtipné a k popukání, spíš k pláči.

[172 In re Rynda (dvd: 02.10.2007, 07:14:47 - x)
Ona ta diskuse pod příspěvkem je rovněž (jak říkaji vzdělanci) tak nějak signifikantní. LOL!

[173 Jirko původní (Finist: 02.10.2007, 07:18:11 - x)
Neříkejte, že vás \"způsobujeme si to tím že dejcháme oxid uhlíku\" nebo \"potřebujeme ekonomy, ale né ty rigidní neoliberálního paradigmatu\" ani trošku nerozesmálo. A taky to, že sociální vědec ví co jsou \"zájmy přírody\" a že sou v rozporu se \"zájmy společnosti\" a neexistuje harmonie. Zkrátka ať žije FHS UK - líheň našich sociálních ekologů - společenských vědců co globálnímu oteplování nerozumí, ale rozumí tomu určitě líp než Klaus. :-D

[174 Finiste (dvd: 02.10.2007, 07:39:09 - x)
když jsem slyšel prvně \"sociální ekolog\" - a nebylo to v souvislosti s oním ctitelem biolihu - tak se mi zdálo, že je v tom nějaká inspirace Frankem Herbertem (Duna -- planetární ekolog Kynes).

[175 Rputi, jse s tím probuzením lepší, (maYda: 02.10.2007, 07:45:45 - x)
než ten sťatej sociální ekolog. ( televizi patrně uniklo, že podivný obor, zvaný \"sociální ekologie\" nemá s klimatem planety nic moc společného)

450 000 za ochranku JéPé?
A co takle přilepšit za to stovce nemajetných částkou 4500 měsíčně? Když jsou ta strana, co se ujímá sociálně potřebných?

Tomu, že je předseda aktivní při svých zahraničních cestách, docela věřím. :-)Musí přece milenku uspokojovat po všech stránkách.
Taky věřím tomu, že slečně Petře asi jeho příjem nestačí a halt aby to nevypadalo blbě, že mu utekla, protože nemá dost prachů,tak se strana rodná snaží :-)))
No uznejte, našli by se tak oddaní spolustraníci v jiné partaji?
Jestlipak by mu přispívali na návštěvy v night klubu, kdyby neměl stálou partnerku? Nebo platili stálou štětku? Když musí mít ty důstojné podmínky k fungování.
Já jen necháppu, že ty nízkopříjmové skupiny voličstva, o které se ta ČSSD opírá, tyhle praktiky nena....pardon,
jsem slušné děvče, dokud mně neěkdo nenasere.
Ale ta představa, jak Tvrdík a JAnsta ve vší vážnosti řeší, jak zvýšit příjem předsedovi, aby si udržel náročnou milenku, je fakt božská.

[176 Ano Jirko, (Rpu?: 02.10.2007, 07:46:19 - x)
je to na oběšení, když připustíme , aby nám ožralkové z TV diktovali nesmysly. Takže co, uděláme revoluci, půjdem ho zastřelit nebo si najdeme ten provaz a příhodnou větev....?
Ono, kdyby se to vzalo historicky, tak už by všechny větve byly obsazené...
Takže trochu kinismu do tej chándry..... jinak nepřežijem....

[177 maYdo (Rpu?: 02.10.2007, 07:49:45 - x)
a dovedete si představit tu ostudu, kdyby ho pustila k vodě... a jak by ČSSD klesly preference....:))

[178 pěkné ráno (rezy: 02.10.2007, 08:02:18 - x)
Rynda mě sice pobavil, ale je to bohužel trend a není vůbec jisto, jestli tihle lidé nebudou mít časem vrch v našich peněženkách. Ne navždy, ale můžou pěkně a nadlouho pozlobit. Co jsem včera postřehl, Havel se jako vizionář už k nim dal taky. Inu, zdá se to být většina a pokud se mýli, není sám. Ten Rynda taky jako hlavní argument pravil, že už těch oteplovačů je dost, tak se přeci mýlit nemohou.

[179 Rputi, (maYda: 02.10.2007, 08:05:44 - x)
myslím, že tu ostudu dovedou představit i v sekretariátě ČSSD, proto ten stranický úkol pro Tvrdíka a JAnstu. :-)

[180 HAvel (maYda: 02.10.2007, 08:09:01 - x)
je odchodník s vizemi.
Když frčela lidská práva, nabízel vize lidskoprávní.
Dnes jsou aktuální vize ekologické, tak jen změnil sortiment.
Pekař taky začne péct víc housek, když vidí, že je po nich větší poptávka než po rohlících.

[181 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 02.10.2007, 08:10:07 - x)
Rputi, co mi toho Paroubka bereš z toho, z hub eeh, z klávesnice? Jen nechápu, když má pan Paroubek finanční svízel, proč to řeší jen taková hrstka lidí? To se přece dotýká každého člena. Když volit předsedu všemi členy, tak i podporovat všemi členy.
A za toho , jak sám několikrát opakoval, vědce, za toho díky. Netuším, zda jeho vystoupení mělo nějaký vliv na globální hic, ale redaktorovi teda byl hic zcela evidentně.

[182 Musím (Jirka původní: 02.10.2007, 08:14:43 - x)
dát Finistovi za pravdu...ano rozesmálo mne to. Bohužel to byl první záchvěv, pak už se mé znechucení pouze zvětšovalo. Začalo to všechno dávat větší smysl.....dotace a kvoty, rigidita, omezení.....Vždyť ve světle bioetanologa se to celé objasnilo. A to nejsem paranoidní....první kdo umře hlady budou \"sociální ekologové\", politologové, sociologové, zelení lumíci a podobní škůdci. Historie a katasrofy vždycky přinesou účet všem bez rozdílu. A škůdci stanovují kvoty pro sedláky, uměle udržují vzdělanost skoro na nule, dovolují přemýšlení, ale pouze v intencích jejich \"přežití\". Podle mne to není náhoda, je to jejich pud sebezáchovy. Možná jsem paranoidní, ale zdá se mi to logické

[183 Jirko, (Rpu?: 02.10.2007, 08:30:17 - x)
to není paranoia a občas z toho děs sedne na každého, když si dá fakta dohromady.
Ale není to nic nového pod sluncem. Starý Řím zařval na to samé - nájezdy barbarů a rozklad vlastní společnosti. Lumíci nedělají vlastně nic jiného než negramotní kikáni pižlající vzpěry, dokud jim střecha nespadne na hlavu...
Ale třeba ten včerejší ožralka byl i k něčemu dobrý... třeba se dívalo pár lidí, kteří váhali .... a ožralý sociální ekolog jim nechtěně odhalil dřeň myšlení svého druhu...
Je to děsně depresivní pohled, ale jestli aspoň pár lidí pochopilo, co je to za děs - tak zaplať pánbůh za to!

[184 opravna kamer jvc.. (divana: 02.10.2007, 08:33:37 - Mail - x)
já vím, je to přízemní v dnešní bouřlivé době - leč ...
včera jsem zjistila, že mi u video kamery přestal fungovat mikrofon. je to patnáctiletá stařenka, přesto obraz lepší než nová. zajímavé je, že když na mikrofon fouknu, v nahrávce to slabounce slyšet je.
prosím prosím, jestli máte někdo dobrou podělitelnou zkušenost s opravnou v praze..

[185 Anko, (Rpu?: 02.10.2007, 08:33:47 - x)
nemohli vymyslet nic lepšího. Ono sociální status pana předsedy, jenž má potíže udržet si mladou kočku na kterou nemá ani prachy (a ještě ledacos jiného) a Grossovy akcie - to řadu sociálních demokratů nasejří k nepříčetnosti.....

[186 Rputi....když si dám do souvislostí (Jirka původní: 02.10.2007, 08:35:15 - x)
ekologickou výchovu tady....přednášky....ty co je učí....jak se chovají tady k přírodě....a další věci. Tak je to důvod k tomu si koupit klubka ostnatýho drátu. Snad to přežijem. Munici bychom měli. A střelný prach umíme udělat taky.

[187 Ono pár lidí pochopí (maYda: 02.10.2007, 08:41:19 - x)
hlavně když aspoń v nějakém mediu se objeví zmínka nebo komentář.
O čemž pochybuju, změny klimatu jsou dnes posvátná kráva a tudíž jejich hlasatelé nekritizovatelní.
na druhou stranu, veřejnoprávní televize by měla dbát určité úrovně a opilce nepustit na obrazovku.
Nakonec co je to zač, když má před sebou televizní vystoupení a zlinkuje se.
A jestli byl střízliv a měl trému, tak se neměl na tu obrazovku hrnout a měl tam pustit někoho, kdo s vystupiováním nemá potíže.
ostatně k tématu by se měl vyjádřit spíš klimatolog, sociální ekolog je něco úplně jinéhop a pojem \"ekolog\" jen vzbuzuje mylný dojem, že by mohl rozumět problematice klimatu.
potíž je, že takovýhle vizionáří s alkoholickým leskem v oku vědě a problematice kolem klimatu nejen nepomáhají, ale i škodí.
Nakonec - proč neposlat do televize protest, že za svoje poplatky nechceme vidět na obrazovce sťaté ekology, neb to dává špatný příklad mládeži? :-)
Teda, já nemůžu, nemaje televizi, poplatky neplatím.:-)
a stejěn, ztas jsme u té posvátné krávy - sociální ekolog hlásá správnou věc, tudíž mje po všech stránkách O.K. a NEMŮŽE být sťatý.
Ledaže by ho opil nějaký ten agent Klause a antiglobální antioteplovač, aby celé hnutí zdiskreditoval.
PAk by byl obětí v boji za správnou věc.

[188 Jirko, (Rpu?: 02.10.2007, 08:43:05 - x)
i ostnatý drát se možná bude hodit - doufejme, že ne.
Ale, jak jsem již byla kdysi zmiňovala, zapomínají na Štrougalovu premisu - \"jen nenasrat dělníky\". Tady už stojí máslo 35,-, rohlík 1,90 a cukr se ustálil na 29,-. A jestli těm hochům nezbyde na pivo, tak...
Není na škodu si něco o pádu Říma přečíst. Veselé to není, ale aspoň má člověk pocit, že ví, o co jde....

[189 já bych podotkla, (maYda: 02.10.2007, 08:51:26 - x)
že mám neurčitý dojem, že do stranické pokladny strany, která prošla volbami do parlamentu, tečou i nějaké státní peníze.
A socdem jako nejsilnější opoziční strana je co do vydatnosti toho ptramene ze státního rozpočtu druhá v pořadí, neb tuším, že se to počítá podle hlasů ve volbách.
Takže Paroubkovi tu jeho kočku, kterou nemůže ufinancovat, bychom vlastně sponzorovali všichni. I nevoliči ČSSD. Dokonce i exmanželka, pokud bude mít zdaněný příjem, tak část jejích daní půjde do stranické pokladny a tudíž na výživné milenky jejího exchotě.

[190 Rputi, (Anka: 02.10.2007, 08:51:47 - x)
toho Grosse vidím jako akci z vnitřku sociální demokracie. Začalo se mluvit o jeho návratu do politiky, nemyslím si, že ty akcie jsou ještě horké. Teď je použitelný leda jako portýr v Lidovém domě.

[191 Jo, rputi, (maYda: 02.10.2007, 08:53:22 - x)
\" jeď do Pelhřimova, prohlídni si tam krematorium....\"
není na škodu vědět, do čeho jeden jde.
Já jdu do práce.

[192 Rputi (dvd: 02.10.2007, 09:06:44 - x)
asi si budu muset znovu přečíst The History of The Decline and Fall of the Roman Empire, kde to Edward Gibbon zpracoval už před čtvrt tisíciletím. Per analogiam je evropská civilizace teď asi tak okolo roku 350.

[193 Ještě Rynda (irenak: 02.10.2007, 09:09:04 - x)
Musela to být hezká scénka, když přišel sociální ekolog, společenský vědec pan Rynda do TV úplně na šrot, možná mu vystoupení chtěli vymluvit a on v opilecké pýše křičel: \"Jsem společenský vědec a mám vystoupit v ČT 24. Pokud mi budete bránit, řeknu, že je potlačována svoboda slova, protože já jsem společenský vědec a o globálních poruchách vím víc než Klaus!\" Tak se režisér, nebo kdo, polekal a vpustili ho do studia. Škoda, že to nebylo buď ve zprávách v 19:00 nebo ve 21:00 na ČT 2.

[194 irenok, oni netušili ničeho, (Rpu?: 02.10.2007, 09:14:02 - x)
neb to bylo po videotelefonu. Takže když se tam objevil na obrazovce \"sedící-spící\" a jen občas se probral natolik aby s opileckou suverenitou hlásal, nedalo se už nic moc dělat....:))

[195 >dvd, vzhledem k tomu, (Rpu?: 02.10.2007, 09:26:44 - x)
že dění se všeobecně zrychluje, tak bych to klidně ještě posunula.:))

[196 Ahoj! Paroubkovo situaci (Šumavák: 02.10.2007, 09:49:55 - x)
neřešte!Prostě si někde půjčí a nevrátí to. Dluhy se přece neplatí.Ta poradenská dvojka musí být teda tám: Jansta evidentně umí(státní) peníze vydělat a Tvrdík evidentně umí státní peníze rozfrcat! Co z toho vyjde...???

Tak mě napadá, nějak přestaly ty řeči o okamžité svatbě. Že by se tu veselici rakouská soc. dem. bála profinancovat?:-))

A zaslechl jsem včera k večeru v rádiu, 1x, pak už vůbec nic, že Grossův dluh u té slovenské společnosti byl celý, včetně úroků uhražen z nějaké německé banky.Peníze z Temelína? :-))

[197 apropo (jasan: 02.10.2007, 09:54:28 - x)
\"The Decline and Fall of the Roman Empire\". budeme pozorovat nebo s tim neco skusime delat?

[198 jasane, (Rpu?: 02.10.2007, 10:03:56 - x)
moc mě to netěší, ale obávám se, že s nájezdem barbarů by si poradila jedině tak vojenská junta - a že by se mi chtělo \"juntat\" - no nevím...:))
Ale jestli máte použitelný nápad - sem s ním....

[199 Šumaváku, (Rpu?: 02.10.2007, 10:06:27 - x)
psali o tom na aktuálně (někde výše mám odkaz), že se neví od koho ty prachy vlastně jsou. A že cajti šetří - tož uvidíme....

[200 Rputi, (jura-p: 02.10.2007, 10:23:18 - x)
měl jsem známého, historika, co tvrdil, že v Česku je sociálně klidná situace - \"nenasraní dělníci\" - vždy, když průměrný plat stačí na obstarání 1000 piv měsíčně v obyčejné hospodě.
A to je dlouhodobě plněno. Za této podmínky se sice dělník tváří nasraně, ale tváří se tak v závětří hospody. Češi mají sklon považovat své \"voni\" za blbce, což jim nebrání, aby od \"nich\" nežádali řešení svých problémů a toto řešení na nich nenechávali. Vědí samozřejmě, že \"ti blbci\" vyřeší jejich problémy samozřejmě blbě, ale vyřeší. Asi je blbé řešení méně nepříjemnou variantou, než opustit pohodu hospody a řešit situaci vlastním přičiněním.
Znal jsem člověka, který tento postoj zastával tak důsledně, že nepoužíval v hospodě jiné věty než \"Dyť to sou blbci\" a \"Kdo by se na to nevysral\". Nahodilým používáním jedné nebo druhé věty vstupoval do řeči, co se line hospodou a vždy vyvolal většinový souhlas, přitakání a byl znám jako dobrý a věcný diskutér, který umí přiléhavě zhodnotit situaci.

[201 Řešení Paroubkovy finanční situace: (Šumavák: 02.10.2007, 10:23:32 - x)
1) Čssd omezila jeho ochranku a tím ušetřila ca 150kKč měsíčně.
2) Jirka se ožení, aby bylo vidět, že svoje sliby plní !
3) Čssd uzavře s Petrou Paroubkovou dlouhodobou smlouvu o pravidelném tlumočení pro ČSSD v rozsahu nejméně 10hod. měsíčně (Petra bere 15k Kč /hod).
4) A je to !!

Tím se nikde navíc žádné peníze nepohnou, voliči nebudou moci řvát, že JP prožírá jejich daně,Čssd může tvrdit, že dokonce ušetřila na ochrance a ODS si může to předsednictví (oboje) strčit za klobouk.:-))

PS.
Stejně to nechápu.Já myslel, že si ji narazil proto, protože hodně vydělává.Kdyby pracovala jen 50 hod. měsíčně, má vyděláno 750 kKč. Že by nechtěla pustit chlup?

[202 Také se změnilo složení společnosti. (jura-p: 02.10.2007, 10:44:49 - x)
Dělníci netvoří ani zdaleka většinovou skupinu populace. Typických modrých límečků valem ubývá a sebevědomá část z nich, kvalifikovaní dělníci, jsou skupinou velmi malou. Také rolníci, druhá skupina na kterou se bolševik odvolával, jsou skoro vzácní. Ve skutečnosti je jich méně než tři procenta populace. Takže zbývá pracující inteligence, která se svým enormním růstem stává méně inteligentní a více náchylná přijímat jednoduché demagogické pojetí obrazu světa. Když je bouřka, tak je způsobena vlivem člověka, nejspíše nenáviděným globálním po zisku bažícím kapitálem. Když je povodeň tak taky. Za horko taky můžou a když bude zima, tak je to jen porucha jimi způsobená, jak skvěle vysvětlil sociální vědec Ivan Rynda, který je sociálním vědcem asi tolik, jako je Pehe politologem, Pajerová diplomatem a Havel filozofem. A právě náklonost k přijmání demagogie je i tím mechanizmem, že společnost bere vážně ty, co produkují varování před skutečným zhoršením vzdělanosti a vůbec už nepřemýšlí nad tím, že varují právě ti, co se na úpadku této vzdělanosti nejvíce podepsali, někdy i doslova podepsali do indexů těch polovzdělanců, co před nimi varují.

[203 Juro, nepochybně máš pravdu. (Rpu?: 02.10.2007, 10:57:33 - x)
Jenže od pondělka maj dražší plyn, zvedne se elektřina - v lednu znova, což zase znova zdraží všechno ostatní. K tomu snížení podpor, takže si mnozí půjdou nakrást a posléze dostanou přes držku, když s tím cajti nebudou nic dělat, jakože nebudou... a pak se to tak pomalu bude klouzat a bude to zrychlovat a zrychlovat....

[204 Šumaváku, (jura-p: 02.10.2007, 10:57:23 - x)
sice se patnáct tisíc jeví hodně za hodinu, ale to samozřejmě není její plat. Vem si např. tu réžii. Blok, kvalitní tužka, prádlo, kysličník, nutná příprava po nocích. A aktivní výkon takového povolání. To se nedá vydržet celý život. Bloky se popíšou, tužky vypíšou a prádlo okouká a ten kysličník a noci, škoda mluvit.

[205 Juro, pokud ji ČSSD zaměstná (Šumavák: 02.10.2007, 11:12:53 - x)
tak to její plat bude! A odvedenou práci bude kontrolovat a přejímat Paroubek. Třeba i po nocích.
Kam by to vedlo, kdyby tlumočila třeba Sobotkovi, že?

[206 himlhergot krucinal (jasan: 02.10.2007, 11:26:54 - x)
to snad bude tim pocasim... coz takhle trochu pozitivniho mysleni...

[207 jasane, tak hoděj něco pozitivního do placu! (Rpu?: 02.10.2007, 11:32:37 - x)
Já už se tu snažím od rána...:))

[208 Chcete něco pozitivního? (Jirka původní: 02.10.2007, 11:46:20 - x)
co třeba tohle...moje příhoda z rána....je půl sedmé a budím dcerku, aby vstala a udělal to co obyčejně než odejdeme do školky. Po deseti minutách trapného přesvědčování od jemného...vstávej, dobré ráno....až po sakra koukej mazat z postele.....jsem ji nakonec plamenometem vyhnal...celou tu dobu na mne koukali 2 nenávistné oči....mám docela hoňku a ona to ví moc dobře. a chvilku před tím, než jsme měli odejít do školy se začla zase dělat fory, že se pořádně nenajedla a tak podobně...tak jsem vyměkl a posunul jsem čas odchodu ...a jeli jsme autem, ikdyž mne to zkomplikovalo \"logistiku\". když jsme pak přijeli před školku, tak jsem se jen tak mimoděk zeptal, jestli to ráno, těch 15 minut, stálo za to všechno, za ten křik a tak......a odpověď byla odzbrojující. Prý, že jí je to úplně jedno, že když ležela a já tam pobíhal, tak věděla, že jí musím dopravit do školky tak jako tak, neboť je školka je placená a má tam oběd, kamarádky a tak. A do kanceláře jí nevezmu, že by tam určitě zlobila.
No chvilku mne to zarazilo a trošku popudilo. Ale pak jsem si říkal, že když takhle dokáže logicky uvažovat, tak se asi v životě neztratí.

ps. nevíte o nějaké vojenské internátní škole, kde berou hned od první třídy?

[209 Rputi, (ptakopysk: 02.10.2007, 11:57:48 - x)
jedinej světlej bod v tomhle hnusným odporným smolným týdnu:
dnes ráno jsem tankoval u pumpy a děvenka seděla na sedadle spolujezdce.
Ve frontě stála noblesní dáma v naleštěném metalizovaném Pažoutovi 407 a snažila se nevidět tu trapnou socku se zabláceným autem, která tankuje za mizerný tři stovky a zdržuje. Socka, žmoulaje v mozolnaté dlani stovku a dvoustovku odešla zaplatit ke kase, pak se vrátila, otevřela dveře u řidiče, hodila klíče dovnitř, vytáhla aktovku, dveře zabouchla a odešla pěšky směr jihozápad.
Dámě vyjely oči z důlků až na sklo a dolní čelist udeřila o volant. Najednou to už nebyla dáma, ale vytřeštěná baba, který v šišce spínaly relátka na hranicích možností. Bohužel zcela bezvýsledně. A ta hnusná vypelichaná kolemjdoucí socka se na ní šklebila přes sklo jako starej vorangutan. Co šklebila, tlemila se jako hovado!
Madeamoiselle totiž díky opěrkám neviděla děvenku mojí starostlivou na sedadle spolujezdce a už vůbec si nevšimla, že děvenka přelezla na sedadlo řidiče...

[210 Jirko, (Rpu?: 02.10.2007, 12:04:48 - x)
podruhý nesmíš vyměkávat. V mém případě by prostě zůstala bez snídaně - její problém....:))

[211 Rputi...je jasné, že si ještě neměla (Jirka původní: 02.10.2007, 12:07:05 - x)
tu čest s mojí dcerou...která pouhým pohledem dokáže na pískovišti rozplakat chlapečka s červenou bábovkou ....a to pouhým posměšným pohledem. A mám na to svědky :-)))

[212 ptakopysku, :))) (Rpu?: 02.10.2007, 12:09:50 - x)
Jsou takový vokamžiky, co zahřejou vosrdí ....

[213 No jo, Jirko, (Rpu?: 02.10.2007, 12:16:43 - x)
jenže jednoho dne bude takhle koukat na tebe, co směšného senila (všechny nás to čeká a nemine) a co potom? Posměšně koukající holčičky nejlépe nechat nabít čumák - a to pokud možno včas, než jim ho rozbije někdo méně milující, než jejich tatínek ....

[214 Rputi..... (Jirka původní: 02.10.2007, 12:21:10 - x)
to já nepopírám, že by někdy zasloužila...necháváme všemu volný průběh. Nejsme Herodes :-))

[215 jirko-p (jasan: 02.10.2007, 13:08:55 - x)
tim myslite to nezne stvoreni co jsem potkal v lihopalne?

[216 Jasane...ano to je ona, (Jirka původní: 02.10.2007, 13:15:57 - x)
ďábel rouše beránčím. Zase je to lepší, než kdyby stála v koutě a čekala na to co jí osud přinese.

[217 Osud jí přinese Čínu do Evropy (Šumavák: 02.10.2007, 13:45:22 - odkaz - x)
viz odkaz. Jen prstíček ohřát....

[218 aha... (jasan: 02.10.2007, 14:21:07 - x)
EUcenzurni jezinky... sakra to jde rychle....

[219 Ptakopysku, (Ťap: 02.10.2007, 14:26:35 - Mail - x)
sledoval jste co se dělo jakmile jste zahnul za rohem? Předpokládám, že na tom orangutanovi, pak v příjemném poklábosení mezi dámou a děvenkou starostlivou, nezůstala nitka suchá a děvenka určitě končila slovy: \"a teď si představte, tohle já mám doma\" ;-)

[220 Hmmm, (Foundryman: 02.10.2007, 14:43:25 - x)
návody na výrobu bomby (František I.), štvavá propaganda (všichni), výzva k teroristickým útokům (kosy a vidle na Brusel - opět všichni) - myslím, že Šumavák bude první na ráně...

[221 jeste (jasan: 02.10.2007, 14:47:09 - x)
zakon o podvraceni EU....

[222 Pak nastoupí cvokhausy, (Foundryman: 02.10.2007, 15:02:11 - x)
protože kritika neomylné EU je přece jasným příznakem duševní choroby.

[223 jejda (jasan: 02.10.2007, 15:04:39 - x)
EUroHlava 22

[224 Rputi s dcerami je to kříž (rezy: 02.10.2007, 15:20:02 - x)
ono se řekne nevyměknout. Před lety jsem se u naší mladši dcery (tenkrát 17) taky skusil zaseknout. Nějak jsem nemohl zkousnout nahá záda a 15ti stupňovej mráz venku (něco jako tričko, tenkrát to bylo prostě MUST or die. Jednoznačně jsem se vyjádřil, že takhle ji do školy nepovezu, at se oblíkne pořádně. Kalkuloval jsem na pohodlí a to, že si bude muset autobus zaplatit z kapesného a pak ještě skoro dva kilásky přes město. co myslíte jak to dopadlo. Jela tenkrát autobusem.

[225 rezy, (Rpu?: 02.10.2007, 15:35:05 - x)
dcery máme tři.....:))

[226 my to máme za sebou s botama.. (divana: 02.10.2007, 15:40:30 - x)
období, kdy dcera nosila, podle tatínka, křusky. to bylo pořád kolem řečí, až v benátkách se vylodila parta japonek a na nohou samé stejné křusky, tak to odeznělo..
tedy mohla by ta EU trochu na to oblečení našich dětí dohlédnout, nějakou tu směrnici...

[227 s dcerami začíná (rezy: 02.10.2007, 15:45:49 - x)
rozumná domluva až tak po dvacítce. ale nevím jestli to Jirku potěší..

[228 Rezy, (Ťap: 02.10.2007, 15:48:01 - Mail - x)
u nás to bylo částečně zjednodušeno, že dcera jinak premiantka, se rozhodla zavést na gymplu nám starším tak oblíbený styl hippies a tak světoznámé značky s fajfkou a ostatní podobné šly do kouta i v ostatních mírnými cenami tohoto značkového zboží zdecimovaných rodinách. Naopak se otcům začaly ztrácet ty nejsepranější flanelky a džísky pamatující Woodstock. Dodnes jsou mi tito otcové doufám vděčni a rodinné finance byly tímto na čas zachráněny. Dokonce i v šatně jednu dobu nebylo na gymplu moc co ukrást, protože bylo úplně jedno v čem kdo do školy přišel a v čem případně odešel :-)
Jirka to má ale s vojenskou internátní školou taky zmáklý dokonale, jen aby to nemusel sám zakládat. To už by těch aktivit bylo poněkud příliš a co naše výroba vyviklaných zemských os. Navíc se přiznal, že jihne pod kukučem své dcery a to by jako velitel tohoto ústavu nerozchodil.

[229 eh? (Rpu?: 02.10.2007, 16:17:59 - odkaz - x)
...Pokud jde o našeho přeborníka v dělání schodků veřejných financí, opravdu to není sociální demokrat. Naprosto nedostižným v této oblasti zůstává náš pan profesor Václav Klaus....

[230 Jo, Rputi, (Foundryman: 02.10.2007, 17:14:32 - x)
sexy mozek zapomíná brát v úvahu masivní sanace podniků v roce 1995, kdy další alternativou byla masivní nezaměstnanost. Kdyby koukl o sloupeček vedle, na rok 1996, nestačil by se divit.

[231 Copak dcery... (ptakopysk: 02.10.2007, 17:32:37 - x)
tříletý vnuk včera nechtěl do postýlky, tak jsem se ho snažil nahovořit na to, že musí jít spinkat, protože ráno přijede multikára a přiveze kamení, tak aby byl vzhůru a moh\' koukat na vysýpání. Nechal si to projít hlavou a povídá děvence mojí starostlivé: \"Babikó, já mutim jít pinkat, potode áno pijede multikála, zasype dědečka kamením a já na to budu koukat!\"
Málem jsem byl vdovec :o/

[232 ptakopysku, (Rpu?: 02.10.2007, 17:46:31 - x)
ne abys mu zejtra zkazil radost!

[233 a babičce taky.... (Šumavák: 02.10.2007, 18:02:25 - x)

[234 ptakopysku, (Anka: 02.10.2007, 18:07:51 - x)
a jak to teda zejtra bude? Bude dědeček zasypanej kamením, nebo nebohému pacholeti vezmete jistoty?

[235 Dobré podvečeří.... (Jirka původní: 02.10.2007, 18:38:24 - x)
a nejhorší je, že jsem dneska musel trávit s dcerou hodinu na baletu......ne, že bych cvičil, tak odvážný nejsem. přesto, jsem musel sdílet klub v Dance and Balet academy s postiženými rodiči.....kteří vrkali na svoje dcery....něco jako MUSÍŠ, SNAŽ SE, USMÍVEJ SE....... a to jim je od 4 let výše.....kdybych nevyrůstal v \"baletním prostředí\" tak bych se asi zastřelil, nebo utloukl pažbou. Takhle jsem věděl o co jde a ambice rodičů nejsou většinou naplněny a tak jsem byl za intlektuála....a při objednané hvísky jsem koukal oknem do dálavy, přes nádraží směrem na Alpy.....a to celou hodinu. Musím být určitě svatý.

[236 Jirko a spol., (maYda: 02.10.2007, 18:44:39 - x)
až založíte tu holčicí internátní školu s vojenským režimem, doufám, že mně v tom nenecháte a budete brát i do vyšších ročníků!!!!

[237 MaYdo... (Jirka původní: 02.10.2007, 18:53:03 - x)
to jako, že přímo Vy ? Myslíte si, že byste to potřebovala. Nebo snad máte tak hrozné rodiče, jako mají děcka vod nás a chtějí se Vás zbavit :-))))

[238 Petr Havel, spolupracovník redakce, (Šumavák: 02.10.2007, 19:03:48 - odkaz - x)
se krutě mýlí!!!
\"Potravináři se budou muset uskromnit, dotace zmizí

Petr Havel (spolupracovník redakce) | 02.10.2007 17:30
Podpora potravinářů má klesnout o 40 procent\"

Potravináři zvýší cenu potravin.
Pokud budou.

[239 No, jirko, jak se to vezme. (maYda: 02.10.2007, 19:19:09 - x)
zajisté jste mi chtěl polichotit. Samozřejmě jsem myslela dceru, náš kvíteček něžný, co nejde pro jednu do nosu daleko, umí natankovat do auta benzin a zbít o dva roky staršího bráchu, nehne s ní pár volů ani těžký tahač, když si něco usmyslí a chce být policajtkou.
NA druhou stranu je to ztracená příležitost, v internátní škole máte jasno, kdo velí, u nás bývalo často velmi nejasné, jestli velí máti nebo její oblíbená sousedka, případně \"lidi, co by mohli říct\".
Nejvíc mi to vychází na sousedku. Rozhodně táta nevelel nikdy, vždycky se zašil na zahrádku ke svým kedlubnám.
Zlatá internátní vojenská škola, má to svoje výhody. :-)))

[240 Jirko, doufám, že nebereš maželku (Šumavák: 02.10.2007, 19:23:19 - odkaz - x)
ssebou na golf! To je hrozně nebezpečný sport!! Ve Zwettlu an der Rodl sledovala manželka jednoho hráče z Bavorska asi z 10m jeho odpal, pán odpálil dobře, ale špatným směrem, míček se odrazil od stromu a trefil manželku do oka tak, že ji tu oční kouli rozdrtil !!

žádná sranda, co?



[241 Šumaváku...moje žena to válí líp než já.... (Jirka původní: 02.10.2007, 19:36:20 - x)
má lepší \"hendikep\" Já jsem totiž cholerik :-(

S těma dotacema ...netuším jak to dopadne. Jestli by zrušili dotace a kvoty tak u nás se zlevňovat nebude. Nepromítáme dotace do cen.....spíš za ně pořizujeme některé zbytné věci. Na ty nezbytné si vyděláme sami. Nevím jak ostatní, ale u nás to snižování nebude, a ani to zvyšování nehrozí. Ono je to asi důležité pro ty co berou dotace a prožerou je. Ty pak zbankrotují. Ale na tom není nic špatného, aspoň bude půda na prodej.





[242 Jirko, půda ne! (Šumavák: 02.10.2007, 20:05:24 - x)
Leda ny byty třeba v Praze.
Ono se jedná o zpracovatelské firmy.....

[243 Taky byste na začátek (Šumavák: 02.10.2007, 20:10:35 - x)
mohli uspořádat PVT ( prázdninový výcvikový tábor) u mě.
U mě je jasné, kdo tu velí.......:-))

[244 Vono to je docela provázané... (Jirka původní: 02.10.2007, 20:12:53 - x)
farmáři jsou zavázáni na odběr produkce.....třeba jako v Pro-biu....a když to družstvo zkarchuje tak holt zkrachují Ti farmáři. Ne že by to družstvo je nesdíralo z kůže, ale takhle měli své jisté. A bez něj nepřežijí, protože nemají nejen prodejní místa a kanály, ale vůbec to neumí. Pokud farmář neumí prodat své výrobky sám, tak bez prostředníků nepřežije ani sezonu, ale to víš jistě taky a tak nebudu nosit klacky do moře...když v lese už jsou, že jo. :-))

[245 Nojo, vono je to moře, (Šumavák: 02.10.2007, 20:16:42 - x)
stejně vyplaví na břeh.... :-))

[246 Ovšem, Jirko, existují i jiné (Šumavák: 02.10.2007, 20:28:00 - odkaz - x)
(EU) metody.... viz třeba v Linci :
Zelení si v městské radě prolobovalia prosadili (jako ve Vídni - náš vzor)že všechna veřejná zařízení, provozující stravování, MUSÍ zákazníkům zkrmovat nejméně 30% biopotravin.(Tedy nemocnice, školy, radniční kantýna...)
A je to!
Odbyt pro přátele a známé zajištěn.
Biomléko ještě jakž takž, zelenina je o 300 -400% dražší, na biovejce vypsali tendr stejně jako na biomaso, do kterého se ovšem nikdo moc nehlásí.A zvedat cenu jídel se bojí....

[247 Šumaváku, (Foundryman: 02.10.2007, 20:40:37 - odkaz - x)
to bude něco pro Tebe. Budeš biofarmář :-))))

[248 A můžeš (Foundryman: 02.10.2007, 20:45:45 - odkaz - x)
krmit OO :-) (tím nemyslím kadibudku, nýbrž Oberoesterreich).

[249 Co bys Šumaváku chtěl.... (Jirka původní: 02.10.2007, 21:03:29 - x)
těžko se jim žije, když mají tak 10ha každý a žádnou invenci a nápady.....i s takovými pozemky se dá dělat dobrý farmářský obchod a nemusí jenom sedět na trhu v pátek a v sobotu. Ale na to ještě nepřišli, když jsou ty dotace a známosti.

[250 Jasně , Šumaváku, (maYda: 02.10.2007, 21:03:56 - x)
narovnat záda a hledět k cíli a vědět, kdo má být v sedle pánem.
Nakonec jsem se to naučila. Máti si stěžuje, že jsem drzá, ale sousedka už u nás nevelí.
Jen v mé vlastní domácnosti mi to nevychází, dcera je evidentně nadanější, než já.

[251 No, na to jsem zvědavý! (Šumavák: 02.10.2007, 21:11:52 - x)
Maně si vybavuji jednu těsně porevoluční ministryni,která s touto myšlenkou dělala díru do světa. Nějaká Štěpová.
Předkládanými projekty se nezabývala ( ještě mám jeden někde ve sklepě) na urgence nereagovala.

Klidně vyčkám, až tam ty biofarmy budou, za kolik je budou pronajímat a co se na těch slatinách bude smět bioprodukovat.

Zatím je stav takocvý, že Bursík podpořil bavorské a rakouské zelené, kteří si nepřejí na české straně Hochfichtu ani sjezdovky, natož alespoň lanovku nahoru, (protože ten lyžařský areál na rakouské straně je zcela dostatečný )a umožnit a podporovat zimní vytížení ubytovacích zařízení kolem Horní Plané by zásadně škodilo nádherné přírodě NPŠ (na které sice nemají žádnou zásluhu, ale v létě se jim docela hodí!)

Ale třeba to bude hit! Jedna taková farma , kousek za Horní Planou chová bisony. To by tam mohlo pasovat.

[252 Šumaváku....myslím, že klidně by dostali (Jirka původní: 02.10.2007, 21:26:03 - x)
doatce na banánovníkovou plantáž.....stačí mít dobré známé a je to. Samozřejmě, že to je taková pitomost, že na toasi není potřeba příliš reagovat. Ale kdybys chtěl. tak můžem být garant....za mizerných 20% z ceny projektu jsem schopen Ti poskytnout cené rady a doporučení.....třeba jen namátkou, na jaře nezapomeň zasít. A takových mám v hlavě mnoho a mnoho desítek. :-))

[253 Koukám, že už zas sršíte tim.... jak se to menuje ... jo!... voptimizmem! (Rpu?: 02.10.2007, 21:33:13 - x)
Raděj v mylné naději sníti,
před sebou čírou temnotu,
nežli budoucnost odhaliti,
strašlivou zvědět jistotu...

[254 Sumavaku (jasan: 02.10.2007, 21:33:34 - odkaz - x)
to jste si vymyslel Vy?

[255 Zatím to na naše podmínky (Šumavák: 02.10.2007, 21:35:14 - x)
vypadá na pěstování biocukrovky. Ty slatiny už leží ladem dlouho, to bude úrodné jako v Polabí!
A na druhé straně kopce, v Ostmarce, pěstují chmel a víno !
Ale to je holt jižní strana, že?

[256 asane co? Ty biofarmy? (Šumavák: 02.10.2007, 21:42:39 - x)
To ne já, to jeden starosta....(asi novej).
Já vymyslel úplně jiný projekt, ale nebyl prý \"politický\" zájem, ovšem , když se dnes podívám po některých vlastnících v té oblasti, tak je vidět, že tam politické zájmy byly....

[257 Dobrý podvečer, (PeS: 02.10.2007, 21:48:31 - x)
ano, golf je velice nebezpečný sport... Vzpomínám najednu příhodu: Skupina hráčů hraje a jednomu se zkrátka nezdaří odpal. I vydá se míček hledat. Ostatní už dávno popíjejí v klubu, když se připotácí tento hráč, pln krvavých podlitin, potrhané šaty a vytřeštěný pohled. Dostane panáka, aby se vzpamatoval a ostatní začnou vyzvídat...
\"No, jak víte, vydal jsem se hledat ten míček. Zhruba jsem odhadl kam letí, tam bylo takové vzrostlé houští. No a když jsem tím houštím prolezl, byla tam malá paseka a tam stála uvázaná kráva. Stála dosti neklidně, přešlapovala a tak jsem jí zvedl ocas a opravdu, v prdeli měla zaražený míček. Ale nikoli můj, já, jak víte, hraju s oranžovými... No a tak se rozhlížím, čí by to asi mohl být a současně koukám, kde by mohl být ten můj - a najednou vidím mladou dámu, jak se také prodírá křovím a hledá míček. chotně jsem krávě zvednul ocas a povídám - tohle vypadá, že by mohlo být Vaše, ne? A to je to poslední, na co se pamatuju!

[258 Jirko, vidím, že jsi mlád (Šumavák: 02.10.2007, 21:58:25 - x)
a nezkušen.To by bylo tak na poradce z EU.
Sejt na jaře!!! Tja!

Tady je řeč o biohospodaření na Šumavě! Na jaře, když je do konce května sníh, nezaseješ ani se sněžným pluhem!
Biohospodaření šetrné k půdě představuje např. bezorební obhospodařování půdy!

Nejlépe to funguje tak, že jeden rok rozmetadlem, případně, je -li vlhčí rok tak letadlem, zaseješ ozim.
Příští rok ho sklidíš třeba SK4 ( na víc stejně nebudeš mít) a dál se tím nezabýváš.Další roky sklízíš to, co vyrostlo ze ztrát za kombajnem.Nevyrostlo-li dostatečně, zavoláš pojišťovnu a sklízíš tam, protože se neurodilo.Když se neurodilo, tak na poli nesklízíš a necháš-li tam všechno, příští rok zase bude pěkná úroda a žito na chleba přes zimu.
Bioosivo, (které kvůli pojišťovně musíš nakoupit)v klidu (protože jako bio nemůže být mořené, že?)zkrmíš kravkám a tím dosáhneš vyšší výroby mléka. Protože to nesmíš kvůli kvotam prodat(a taky Ti tam nikdo nebude jezdit 100 km pro 100l mléka denně), tak to zkrmíš pašíkům, které vykrmuješ pro celé příbuzenstvo, protože sám smíš mít jen jedno.....
To v prosinci krocneš a v květnu, když lezeš do komína pro poslední uzené, zkontroluješ kolik ještě leží sněhu a zda už se dostaneš z chalupy....

[259 2 Šumavák (PeS: 02.10.2007, 22:13:35 - x)
hele, a nehrozí, že se přijde zdvořile vyptávat policie, kam že se to ztratilo to veškeré příbuzenstvo? Že příbuzenstvo je záhodno vybít, je vcelku logické, ale udit ty příbuzné nemusím. A vyndavat je komína už vůbec ne - správné příbuzenstvo má tím komínem proletět... (zvláště pak poddruh: tchýně...)

[260 ráno to dvd tipoval na r. 350, (Rpu?: 02.10.2007, 22:16:33 - x)
teď už jsme se dostali tak za Bílou horu, a když skončíme v 19. století tak si budem pískat... Tož bychom si mohli střihnout nějaký to národní vobrození ...:))

[261 To je jen zatím, PeSi, (Šumavák: 02.10.2007, 22:34:51 - x)
až to tu vezmou do ruky muslimové, nebude to omezeno jen na jedno příbuzenstvo, ale budeš jich smět mít i více!

[262 Hezký večer... (Dana: 02.10.2007, 22:36:38 - x)
dnes u nás byl asi poslední teplý den, ale vydařil se. Ještě v sedm večer bylo skoro 20 stupňů. A odpoledne svítilo sluníčko. Takže jsem je celé trávila šplháním po žebříku nahoru a dolů při česání jablek. Ještě tři-čtyři taková odpoledne a mám to očesané vše - zatím toho jsou asi 3q. Ale jak slyším, za okny už bubnuje déšť, takže zítra bude pohov. Ne že by to kolena nepotřebovala... :-)))

[263 Dano (jasan: 02.10.2007, 22:52:10 - odkaz - x)
co s tema jabkama delate?

[264 Jasane, (Dana: 02.10.2007, 23:13:49 - x)
zatím jsem rozhodila sítě a možná něco prodám na uskladnění a něco na kvas... V nabídce jsem uvedla - \"jablka, chemicky neošetřovaná\" o čemž se může každý přesvědčit - chrobáků tam je přehršel. Takže na uskladnění jich bude tak sotva polovička, ještě je budu přebírat...:-)

[265 no a co se neprodá a neuskladní (Dana: 02.10.2007, 23:17:14 - x)
tak dílem se dá do kvasu, dílem nakrájí a nasuší na křížaly a dílem sežerou králíci... :-)
Dobrou noc. :-)

[266 A když máme tu Eurodepku, (Šumavák: 03.10.2007, 00:50:11 - x)
tak nahoře je něco, co EU výslovně nezmiňuje.I když ve výčtu nejočividnějších forem (hned za monopoly) očividně chybí!!!

:-))

Pojďte nahoru!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: