Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Středa, 10.10.2007
Babí léto přišlotěsně před zimním časem..
Tak si zase budeme zvykat na časový posun (28.10.) a mně to vždy dělá problémy, protože těm koním to nevysvětlím a nevysvětlím a jejich blbé biologické hodiny nemají pro úspory elektřiny žádné pochopení. To jest — chtějí žrát vždy stejnou hodinu SEČ. I když je nechápu, protože normálně žerou furt, běžně tak 15 hodin denně. Udělalo se babí léto, klasika : ráno zima jak v Rusku, do 11 hod.mlha jako mléko a pak sluníčko a modrá obloha.Žádné velké hice už nejsou. ale i těch 15-17°C je docela příjemných.A rozdováděly se mi kytky. Konečně začínají vypadat tak, jak si to od jara představuji:
Jen ten ibišek už trochu skuhral a dělal, jako že je mu zima, tak jsem ho dal dovnitř. Asi kytky tuší svůj konec, tak se ještě snaží.....:-)) A přátelé, přišel čas sklizně. Dana už sklidila jablka, teď sklízí řepu (doufám, že ne cukrovou !! aby neměla potíže s EU) a u mě přišel čas — hádejte na co ?
Ano, dozrávají mi tu rajčata! Tohle je ta "letní" sorta a na rozdíl od léta jsou teď daleko sladší a chutnější.Pak mám ještě jedny, ta "celé jaro" dělala jako že neporostou, v létě ani rajče a teprve teď se doopravdy rozdováděla:
Stále tvoří nové plody, a postupně dozrávají.Jsou takové masité a docela dobré. Vypadá to na správnou šumavskou sortu na uskladnění — jednoho rána zmrznou na kost, tak je seberu a rovnou dám do mrazáku.....:-)). Také jsem podlehl panice a v neděli vybral modré brambory. Úroda nebyla špatná, horší je, že se tam usídlil hryzec (tomu jsem také vybral hnízdo) takže je jich část ohryzaná. Ty holt budu muset okrojit a zkonzumovat.Třeba na modrou cmundu. Ostatní uložím do sklepa opět na sadbu.Ty oranžové, co mi tady někdo loni tvrdil, že popraskaly proto, protože jsou ranné a byly dlouho v zemi, jsem letos vybral na etapy.Část už někdy v půlce léta — popraskané nebyly, ale byly malé.Tak 3-4 cm v průměru.Druhou část jsem vybral až teď, ty dorostly do normální velikosti a popraskané nejsou též !!! Příroda je mocná čarodějka a ne že nemocná!
Komentáře
[4]
Proč mě nepřekvapuje
(Šumavák: 10.10.2007, 11:19:29
- odkaz
- x)
ani předčasné zveřejnění ani závěry zprávy ??? Na druhé straně: byla-li \"kritická hranice\" překročena už 2005 tak ti klimatologové zaspali a teď už s tím nic nenaděláme, že? Neměl by tam Klaus jet místo Bursíka, když to má takový význam?
[5]
Fuj!! Oni tady opisujou !!!
(Šumavák: 10.10.2007, 11:26:21
- odkaz
- x)
\"Nizozemský vědec Paul Crutzen, nositel Nobelovy ceny za poznání dění v atmosféře, navrhuje: Rozptylme v horních vrstvách atmosféry drobné částice, které budou odrážet část slunečních paprsků zpět do vesmíru. Na zemský povrch tak dopadne méně slunečního záření, takže se i méně ohřeje.\" Já to furt říkám, že za to oteplování mohou ti, co prosadili filtry na elektrárny a teď prosazují snižování prachu ve vzduchu !!! Si budu muset svoje nápady nechávat patentovat, asi!!! :-)))
[8]
Výtečný článek MARTINA WEISSE: \"Zkratka do nikam\"...
(šakal: 10.10.2007, 12:40:17
- odkaz
- x)
\"...Pro samé starosti o to, zda nebudou našemu průmyslu scházet kvalifikovaní absolventi technických oborů, bychom neměli přehlížet, že opravdová dlouhodobá krize se odehrává v oborech společenskovědních. Havel svým mezinárodním imagem \'prezidenta intelektuála\' zastiňuje skutečnost, že Česko je intelektuálně bezvýznamné...\"
[16]
OT -Premiér Topolánek dal jasně najevo, že nechce jmenovat ministrem školství Dušana Lužného,...
(Rpu?: 10.10.2007, 15:24:38
- odkaz
- x)
...Domnívám se ale, že manažerské nezvládnutí resortu bylo velmi výrazné, a při jakékoliv kontinuitě by mohlo toho nezvládnutí pokračovat. V tomto smyslu budu s Martinem Bursíkem diskutovat,\" řekl Topolánek, který Kuchtovou v minulosti několikrát kritizoval. \"Zatím beru všechna jména jako spekulaci, budu se snažit vyřešit tu situaci co nejdřív,\" podotkl předseda vlády, který zároveň poznamenal, že se \"tady zapomíná na to, že ministra jmenuji já\".
[23]
A ještě bych dodal
(dvd: 10.10.2007, 18:37:00
- x)
že v rámci boje za registrované partnerství použil jistý Zaorálek (prý tam v té prostřední Evropě předsedal dokonce i parlamentu!) i dvojice Simon a Garfunkel, čímž ze sebe udělal ještě většího blbce než se do té doby jevil. (Sorry, v 18:29:31 jsem se zapomněl podepsat.)
[25]
>>dvd - Karbunkul je mochezký!
(Rpu?: 10.10.2007, 18:49:51
- x)
Jinak myslím, že Zaorálkovi už nemůže přidat na pověsti snad nic, prostě \"je to von\"! Obyvatelstvo zatopilo, takže můj odpor k inkvizičním komisím značně slábne. Fakt, že se můžu svobodně udusit mě nějak nenadchnul. Toho Bursíka nakopat.... a špičatou botou.... a do koulí!
[29]
2 Jirka
(dvd: 10.10.2007, 19:53:24
- x)
Ono to není tak jednoduché. Já jsem rozum bral na vypalovačkách 50. let - Sweet Little Sixteen (Chuck Berry), Tutti Frutti(Little Richard), Rock Around the Clock (Bill Haley)- pamětníci jistě doplní. Pak přišel jako zjevení zhůry Semafor a pak folk v tom nejširším slova smyslu a s ním i Sim+Gar, ale třeba i Seekers a Judith Durham rulez! A to všechno mně (a ve mně) nějak zůstalo. A spousta nejrůznější muziky poslední desítek let mě minula. To je tím, že jsme každý jiný - aspoň do té doby, dokud se neuskuteční ten zlý sen co měl Aldous Huxley (=Brave New World)
[30]
Judy Durham, málo takových hlasů
(Dušan Neumann: 10.10.2007, 20:20:16
- x)
zpěv, při němž zamrazilo....Joan Baez, Judy Collins, Mama Cass, z těch mladších Sinead O\'Connor...mám kompilaci Seekers \"carnival of Hits\" a jdu si pustit...pěkně otřu desku antistatickou utěrkou, zkontroluji otáčky talíře, nasadím raménko se starožitnou Shure V95 .... a bude mi zase na chvíli třiadvacet !!!!!!!
[31]
Judy Durham, málo takových hlasů
(Dušan Neumann: 10.10.2007, 20:21:47
- x)
zpěv, při němž zamrazilo....Joan Baez, Judy Collins, Mama Cass, z těch mladších Sinead O\'Connor...mám kompilaci Seekers \"carnival of Hits\" a jdu si pustit...pěkně otřu desku antistatickou utěrkou, zkontroluji otáčky talíře, nasadím raménko se starožitnou Shure V95 .... a bude mi zase na chvíli třiadvacet !!!!!!!
[36]
Dobrý večer
(martin TT: 10.10.2007, 21:20:18
- Mail
- odkaz
- x)
tedy zase měli ti Brňáci lepší počasí než my. Ale brzo se setmělo a tak jsem vyjimečně přišlápl a juž jsem tu. Zatím jsem stačil jen nahlédnout na psí debatu na Gentlemanem - tedy dámy, co tam jsem se o vás dozvěděl od opravdových a zkušených znalců - škoda opakovat. No a pak jsem zahlédl titulek na Lidovkách - viz odkaz.
[39]
No, já myslím, že proti knihovně
(Šumavák: 10.10.2007, 22:25:22
- x)
místo radaru by ani neprotestovali. A až by se ukázalo, že je to na knihovnu daleko z Prahy a místní stejně nic jiného, než mají z minulosti doma, nečtou, tak by se tam strčil ten radar....ani Rusové u Finska nebudou mít tak krásnej!
[40]
2 Rpuť
(PeS: 10.10.2007, 22:32:03
- x)
No, to by knihovnu musel trochu protáhnout krček a napřímit hlavičku, aby to oko se dívalo ke světlým zítřkům, tedy na východ. Kdyby to oko ještě trochu vypoulil, zabralo by od severovýchodu až po jihovýchod. Tomu zeleněfialovýmu flekatýmu plášti by se začalo říkat maskovací nátěr a to celé pěkně prdnout na Brdy. To by se pak rusáci posrali... A my bychom měli radar náš, ryze český (tedy englycký) od světoznámého architekta. No a tu emeryckou techniku huvnitř by stejně nikdo neviděl. I naši \"amerikanofilové\" by byli konečně spokojeni, že ti zlí Američané musej sloužit v takovým hnusu. No a starosta Trokavce by s dojetím vzpomněl na maskovací sítě ruských raketových nosičů a hned by změnil stanovisko... Jistě by jim tam rád dělal Hlustvisiháka na bráně...
[42]
ostatně,
(PeS: 10.10.2007, 22:42:32
- x)
myslím, že jsme na to kápli. Tohle byl původní záměr, žádný knížky. Tam měl být určitě pozorovací systém protivzdušné obrany Pražského Hradu. A ty rakety by lítaly z těch odpalovacích ramp mezi Novým Světem a Brusnicí! No a když jim teď Klaus bere medvídka a šlape v bábovičkách, místo, aby pilně oteploval - tak prd! Žádná protivzdušná obrana. Pěkně do Brd půjdeš, knihovničko, a za trest tě prodáme Američanům...
[43]
No pravda,
(PeS: 10.10.2007, 23:04:42
- x)
ani nápad jepice není k zahození. To by se knihovno dalo přešoupnout tak, jak bylo naplánováno, s jižním výhledem, beze změny a pěkně na Boubín. A hezky natáhnout silovej kabel z Temelína a dovnitř zas radar. Na Rakušáky musí bejt dohled, aby moc neblbli. Co by člověk neudělal pro harmonizaci mezinárodních vztahů...
[46]
Hezké ráno!
(Rpu?: 11.10.2007, 06:07:15
- odkaz
- x)
Jak zatrhnout Klausovi tipec? No přece přímou volbou! Lidu se podsune jak jsme svobodní, že i presidenta si zvolíme sami a jaksi nenápadně se mu při tom škrtne nějaká ta pravomoc. Pěkně očesat, přitesat a to by \"tak tento\", aby nám papírovej čert nejmenoval premierem druhého vítěze voleb! Konec konců, ani Švejnar s Pačesem nemuseli by kandidovat - lidi je tolik neznají... Ale kdyby takhle Gott nebo Jágr, tam už by šance proti Klausovi byla. Figuru na to maj a co mají dělat jim řekneme...:))
[47]
Třeba se investigativci \"nešimli\"...:))
(Rpu?: 11.10.2007, 08:09:09
- x)
K panu Švejnarovi: nechápu, proč média, jinak k mnoha méně podstatným detailům pozorná, přecházejí zcela bez povšimnutí fakt, že pan Švejnar není jen nezávislý ekonom, ale také zcela závislý a mocný předseda dozorčí rady největší české banky ČSOB. Ano, ano, té banky, která má dlouhodobě nedořešeny spory se státem v řádu mnoha miliard korun a vede s Českou republikou několik arbitráží, v nichž jednak nárokuje po České republice velké částky a naopak Česká republika v nich žádá velké částky po ČSOB. Neumím si představit větší konflikt zájmů, než kandidaturu takto vysoko postavené osoby ČSOB na nejvyšší ústavní post v České republice, tedy de facto na nejvyšší exekutivní pozici u jeho stávající právní protistrany! (M.Macek)
[50]
Martine TT,
(Ela: 11.10.2007, 10:20:43
- x)
taky jsem sledovala včerejší diskusi na Psu pod Gentlemanovým článkem, ale nechtěla jsem na ni zdejší PT obecenstvo zvlášť upozorňovat, protože mi to přišlo znechucující, přesně pod heslem \" to zas bude v álejích nablito\". Vysoce jsem ovšem ocenila příspěvky Vaše a koucourovy jako pokus vnést trochu světla do některých zvláště zatemněných myslí, byli jste skvělí a řekli jste to i za mě, díky.
[51]
Dobré ráno...
(ptakopysk: 11.10.2007, 10:51:56
- x)
sice jdu asi s křížkem po funuse, ale všiml jsem si, že knihovnu se patrně ucpala nějaká dyzna na peňouze, neboť \"Do boje proti ní vytáhli vlivní pražští politici\" jak praví LN. Možná ten finanční tlak vyrazí špunt jinde, protože peněz je dost a tlak gravitace je do těch správných kapes dostane. Semě zdá, že tlak ve sportovním potrubí se začíná zvyšovat. Ani by mě nepřekvapilo, kdyby uprostřed sparťanskýho staďáku povolil nějaký svár hlavního penězovodu a prachy by z malýho vápna tryskaly na všechny strany ku potěše všech co budou na tom správným hřišti v ten správnej čas. :o)
[52]
Elo
(martin TT: 11.10.2007, 12:10:40
- Mail
- x)
samozřejmě, že to potěší mužskou ješitnost, já jsem tamní diskutéry odbyl přímo v jednom komentáři - je mi líto žen, které s nimi žijí. Jako ve většině životních situací, ani tahle nemá jednoznačně výhodné řešení, vždycky je někdo bit. Přál bych si, aby to nebyly ty děti. Jak to z dálky sleduji, nejen novináři, ale i jejich okolí a ti, kdo mají péči o děti tzv. na starosti, jim nechtějí dát pokoj a zažít si svoji chvilku slávy ve světle kamer.
[53]
Víte, Martine,
(Ela: 11.10.2007, 13:52:53
- x)
mě je asi nejvíc líto těch maminek, hlavně paní Čermákové (snad se tak jmenuje), která je v jiném stavu a celá situace pro ni musí být naprosto destruující. Děti jsou problém, ale matky asi skončí v blázinci, já bych tedy skončila, kdyby mi někdo v deseti měsících mé dcery řekl, že ji musím někomu dát, protože není moje. Byla moje-od prvního momentu, co jsem ji uviděla, a že není moje biologicky, by mi asi dělalo trochu starosti( genetická zátěž a tak), ale nijak by mě to neničilo. Evidentně si nikdo neuvědomuje, že z emocionálního hlediska jsou ty matky nuceny zříci se \"svého\" dítěte, a \"adoptovat cizí\", a to teď hned okamžitě. Nejmenší problém je to zřejmě pro pana Brožu. Ale to je jen můj názor, a už s tím dám pokoj.
[57]
Jo, jo, Šumavo,
(kocour: 11.10.2007, 15:38:44
- x)
tenhle Stropnickej je bolševik jak prase. Někdo ho tam v debatě srovnává s DRathem, myslím, že Drátovi křivdí, proti Stropnickému je Drát génius vybraného chování. Tenhle chlapeček, pokud by se jeho názory mezi Zelenými prosadily, by dostal Zelené ne pod 5 procent, ale pod procento, nějak mu nedošlo, že v parlamentu jsou jen díky voličům zklamaných Unionistů a za ty je ve vládě právě Schwarzenberg (mimochodem, zaměstnanci MZV si ho nemůžou vynachválit, bez ironie; myslím ty stálé, co jsou tam na práci, ne ty dočasné za stranu tu či onu). Kladu si otázku, co se asi tak stane, když Stropnický stáhne Zelené pod hladinu, koho budou idealisti volit příště?
[62]
\"koho budou idealisti volit příště?\"
(AeroKarel: 11.10.2007, 15:47:54
- Mail
- x)
Zatím si vždy někoho našli, ale kdyby pár najitých stran skončilo těsně pod 5% (možná i jenom jedna), tak nás Roko&Falmer nemine. Ledaže by socdem dostali rozum (členové), ale to zatím nenaznačují ani náznaky. Už jen řada Horák, Zeman, Špidla, Gross, Paroubek je dost deprimující.
[66]
No právě, Rputi,
(kocour: 11.10.2007, 16:00:58
- x)
a výsledek bude ten, že KSČM + ČSSD budou mít o 5 až deset křesel víc, než ODS + KDU. Sice je to nechutné, ale o tom, jestli tady bude vládnout levice nebo \"pravice\", rozhodují Zelení. A o tom, kam se postaví Zelení, rozhoduje souboj mezi Bursíkem a Stropnickým.
[68]
Chi chi Kocoure,
(Ela: 11.10.2007, 16:28:21
- x)
já o Vás na těch stránkách vím... já tam nakukuju... jenom trošičku a jedním očíčkem, nehodlám se tam pouštět do diskusí... ale máte pravdu, je to síla, a vy jim tam dáváte hrozně zabrat, ještě tak kdyby si toho někteří všimli... závidím vám vaši úžasnou jedovatou elokvenci. A propos - to byste teprve koukal, jak jsem se na ty stránky dostala já. P.S. Máte skvělého šéfa.
[75]
helemese
(jasan: 11.10.2007, 16:54:09
- x)
sidlo z pytle ven....Republiková rada SZ vědoma si koaliční odpovědnosti za oblast školství, vědy a výzkumu a nedostatečné přípravy operačních programů v této oblasti, které vyústily v odstoupení ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Dany Kuchtové požaduje změnit statut Rady vlády ČR pro výzkum a vývoj tak, aby jejím prvním místopředsedou byl ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
[76]
Pár těch idealistů znám.
(kocour: 11.10.2007, 16:56:08
- x)
Volili US, pak Zelené. Dřív říkávali \"víš, já bych tu ODS třeba i volil, ale ten Klaus ...\". Dnes říkají \"víš, já bych snad volil i tu ČSSD, ale ... /dosaď cokoli/. Takže není daleko doba, kdy se většina těchto lidí přesune k socdemákům. Zatím volí Zelené, ale ze Stropnického mají osypky.
[78]
Gross prodal akcie....
(Rpu?: 11.10.2007, 17:19:31
- odkaz
- x)
Pětatřicetiletý slovenský finančník podepsal s bývalým premiérem Stanislavem Grossem smlouvu na koupi 31 procent společnosti Moravia Energo. Firmu si cení na 700 až 800 milionů korun. Gross sice nedostal poměrnou část, ale rozhodně na obchodu vydělá desítky milionů korun. Informoval o tom server Týden.cz.
[83]
Ještě k zelenáčkům
(František I. : 11.10.2007, 17:58:48
- x)
Potvrzuji teorii, že u zelenáčků skončila většina US či ODA. Prostě musíme připustit, že tu je místo ještě pro jednu rádoby pravicovou straničku. Na druhé straně jen díky zmíněným lidičkám jsou u nás zelenáčci alespoň jakž takž na středu, nikoliv vlevo jako např. v Německu. Tomáši, možná, že ten nápad Bobošice nebyl až tak blbej.
[84]
Taková krásná tečka za případem opilého vědce
(Tomáš Haas: 11.10.2007, 18:42:24
- odkaz
- x)
Ivan Rynda na Hrad Literárky, 8.10.2007 Uznáme-li, že ve víně je pravda, musíme se ptát: neuchoval si opilý sociální badatel ve svém televizním vystoupení více důstojnosti než český prezident při svém projevu v OSN? ... každý, kdo Ivana Ryndu zná, ví, že se jedná o vzácně podnětného účastníka debaty, jenž ovšem strádá rozšířeným odbornickým neduhem. Tak jako tolik jiných vědců by tuze rád mluvil jasně, avšak v nerovném boji vždy podlehne svému rozsáhlému poznání složitosti světa a znovu a znovu se beznadějně propadá k neobyčejně komplikovanému vyjadřování. Snad i díky rozkurážněnému osobnímu rozpoložení – ostatně nikoli náhodou se zrodilo lidové mudrosloví o tom, že ve víně je pravda – tentokrát mluvil pro každého, kdo jej zná vystupovat, až působivě zpříma a jasně. Kdyby nemilosrdný televizní obraz neodhaloval poruchy v motorice, i těžký jazyk by byl takovým rozhlasovým posluchačem přijat jako lehká vada řeči, která nestojí v cestě porozumění. ... Ivan Rynda je jedním z tisíců lidí, kteří by na Hradě byli důstojnějšími reprezentanty naší republiky než současný prezident. A opět se musím ptát: Proč nejsem překvapen?
[86]
To je tedy síla.....
(Rpu?: 11.10.2007, 18:59:14
- x)
...kdy jediná legitimní otázka zní, jak na Hradě co nejrychleji ukončit působení muže, jehož projevy jsou buď nevkusným patafyzickým happeningem, nebo příznakem duševní choroby,...současný český prezident mluví o klimatických změnách jako notorický alkoholik pokaždé .... Tak tomu se říká slovní ekvilibristika - obvinit Klause z alkoholismu, protože Rynda se ožral...
[90]
pyěšili jste mne, potěšili - už jsem četl ledacos
(Dušan Neumann: 11.10.2007, 19:41:08
- x)
ale srovnávat popírání plynových komor Osvětimi s kritkou zelené hysterie, toť počin vpravdě revoluční.... zdá se, že momentálně bude mít náš svět starosti trochu jinde - Abbas se vydává Arafatovou stezkou, ve Warzistanu už se pravidelně válčí a Evropě dochází obilí...abych na Vánoce nemusel přivézt putlík mouky
[93]
Anko
(František I. : 11.10.2007, 20:36:36
- x)
Já jsem byl, přiznávám bez mučení, líný ten údaj pracně hledat a Tomáš se mě, špatnému, zazdál jako studnice snadno dostupných bezpracných informací. Za to se omlouvám zase já. Dušane, Patočka je fanatik, ne nepodobný onomu z Al Kaidy, který si připne pás s trhavinou a jde se vyhodit s bližními svými ke slávě věčného Alláha. S tím těžko něco uděláte. To je, jakobyste chtěl panu Kojzarovi z Hallo novin vymlouvat marxismus a rodnou stranu. Pokud navíc Literárky dodnes dotuje ministerstvo kultury, pak platí Leninovo rčení o oprátce, kterou si zlý kapitalista dodá, aby ho na ní mohl chytrý komunista oběsit.
[95]
teď běží na n-tv, že přece jen štrajk bude
(divana: 11.10.2007, 21:00:40
- odkaz
- x)
a to ve zprávách v šest tvrdili, že ne. a tady i kdyby máslo za stovku, klídek. a obilí šup do kotle. tuhle jsem koukala, jak někde na skále se snaží místní motyčkou vytlouct z kamení kousek půdy na osetí. u nás se na polích staví montovny. no nic, budeme z povzdálí sledovat...
[96]
Patafyzika dle Google:
(Šumavák: 11.10.2007, 21:29:19
- x)
- Patafyzika vykládá svět, který je doplňkem tohoto světa - čili: popisuje svět, který je možno vidět a který je možná dlužno vidět místo tradičního světa. Patafyzika je věda o pomyslných řešeních, která pouhým náčrtům symbolicky přiznává vlastnosti věcí zahrnutých do jejich možností. - patafyzika - umělecké hnutí bojující proti lidské hlouposti satirou, ironií, výsměchem. No prosím ! a mě jako první napadlo , že je to fyzika podle Patočky a spol. ......
[97]
hmmm...já tady nemám příjem Primy, ale teď to je na netu
(Dana: 11.10.2007, 21:32:06
- x)
Tři členové soudcovské rady, která je poradním orgánem předsedkyně Nejvyššího soudu Ivy Brožové, rezignovali na své funkce. Nesouhlasili s tím, jakým způsobem chce Brožová přijímat nové lidi. Uvedla to televize Prima. -
[101]
Stropnický o sobě:
(Šumavák: 11.10.2007, 22:02:50
- odkaz
- x)
\"Maturoval jsem na Francouzském lyceu a VŠ jsem zatím jsem dokončil bc. studium v oboru žurnalistika a také v oboru mezinárodní teritoriální studia, obojí na FSV UK. Zdraví MS.\" a toto je výsledek: \"Troufalý možná v českém kontextu trochu jsem, to bude tím studiem v zahraničí - nekritický obdiv k autoritám na Západě studenty odnaučují už od mateřských školek. S kouřením bych to viděl takto: boj proti kouření mi přijde zástupný a nepodstatný, dokonce bych řekl, že se trochu blíží histerii, ale v tomto bodě jde o zcela individuální názor, protože jsem kuřák, což můj pohled zkresluje. Zdraví MS.\" ani pravopis ho nenaučili....
[102]
Hezký večer všem,
(Vít Blaha: 11.10.2007, 22:28:32
- Mail
- odkaz
- x)
Jsem zvědavý jak následující zprávu (v odkazu) naše sdělovací prostředky okomentují: \"...Tři členové soudcovské rady, která je poradním orgánem předsedkyně Nejvyššího soudu Ivy Brožové, rezignovali na své funkce. Nesouhlasili s tím, jakým způsobem chce Brožová přijímat na soud nové lidi. Uvedla to televize Prima...\"
[104]
Dobré ránko!
(Rpu?: 12.10.2007, 07:09:00
- odkaz
- x)
....Kontroverzní dokument bývalého amerického viceprezidenta Al Gorea o globálním oteplování se může promítat na britských školách, i když místy příliš jednostranně zkresluje vědecké poznatky, rozhodl ve čtvrtek soudce Justice Burton. Má to však podmínku. Ministerstvo školství musí oscarové dílo Nepříjemná pravda doplnit o poznámky, které opraví devět největších omylů.... Šalamounské rozhodnutí! Jen ať si haranti zvykaj, že ano! Jen si nejsem jistá, jestli právě dítka školou povinná budou schopná posoudit, co je vlastně pravda....
[107]
Dobré ráno.....
(Jirka původní: 12.10.2007, 07:59:33
- x)
teda je fakt, že čtu velice selektivně......ale nezdá se mi, že by Ladislav byl ten největší kecálista a demogog. Ale fakt nestíhám všechno. NC za mír je přeci politická cena a, podle mého, se dává tomu, kdo je nejvíce vidět, kvůli reklamě....Proto, třeba asi málo šancí má ten Anglán, o kterém Septik a druzí říkají, že šmelil z děckama, protože je pedofil...... :-((
[108]
Vždyť to říkám, že nás chtěj vyhubit....
(Rpu?: 12.10.2007, 07:59:09
- odkaz
- x)
...Pokles dovozu sóji může znamenat masové porážení hospodářských zvířat, protože chovatelé pro ně nebudou mít dostatek krmiv s potřebnou výživnou hodnotou. Chybějící živočišné produkty bude pak muset Evropa dovézt. Paradoxně je může dovážet ze zemí, kde budou zvířata krmena těmi samými krmivy, jež EU odmítne.... PeSi, to máš z toho, že tam lozíš...:) Některé diskutující zcela záměrně přeskakuju.... maYdo, já jen pořád nechápu, co má zelená víra společného s mírem, zejména, když vlastně celou dobu táhne do války...
[111]
rputi,
(maYda: 12.10.2007, 08:57:12
- x)
asi tolik, co ten Arafat... poté, co sjem se dočetla, že za zeleného opilce na obrazovce vlastně může Klaus, tak nevím, proč by mně mělo překvapit, že cenu za mír dostávají lidi, tíhnoucí k válce a terorismu. Ona je ta zelená víra hlavně dobrej byznys. To víte, na tom, že třídíte odpad, myslíte při nákupech a učíte děcka, že nemají v lese zapalovat ohýnek, nechávat čurbes a trhat kytičky, na tom karietu neuděláte a prachy nevyděláte.
[112]
Rputi
(František I. : 12.10.2007, 08:58:09
- x)
zdaleka to nebude tak zlé. Já se například těším, jak budu dovážet 95% sojovou bílkovinu z USA nebo Brazílie, což je odpad po výrobě biopaliv. Díky biotechnologické úpravě bílkoviny prý nelze poznat, zda jde o bílkovinu z té dobré kukuřice či soji nebo z té zlé. Že by se na mne štěstí po dlouhé době zase usmálo? Ať žijou strany zelených. (By the way, ten Stropnický je ale blb korunovaný, ale pro mne dost možná užitečný.)
[115]
maYda
(martin TT: 12.10.2007, 09:21:24
- Mail
- x)
Kniha je už k dostání i v Levných knihách. Kdyby byla zakázána, tak disponuji značně očteným výtiskem. Závěrečné řešení, kdy jsou \"zelení\" ponecháni v brasilském pralese bez oděvů, zbraní, pohonných hmot a všech vymožeností moderní doby, aby se mohli vrátit k přírodě, je i mojí představou odpovědi melounům.
[116]
Akord neboli souznění
(martin TT: 12.10.2007, 09:26:03
- Mail
- x)
dvd - Tom Clancy napsal více knížek, které o něco předběhly dobu - třeba i návod k likvidaci amerických špiček sebevražedným náletem dopravního letadla. Co se zatím ještě neprojevilo v dostatečné míře, je posílení a vzestup asijských států: Čína, Indie a Japonsko. Já k tomu vždycky přihodím i Indonesii, Pakistán a Irán a začnu sečítat.
[118]
Ale Víte, proč by to naše sdělovací prostředky komentovaly ...
(kocour: 12.10.2007, 10:10:34
- x)
prostě tu zprávu, že proti Brožové se už bouří sami soudci Nejvyššího soudu, nechají zapadnout. Ale jsem rád, že se ti soudci konečně rozhoupali k nějaké vlastní akci a nenechávají za sebe kopat už jen ministerstvo a prezidenta. Ale budou to mít ještě těžké, protože Brožová vidí své poslání v tom, aby bránila nezávislost soudců NS i proti nim samým, protože proto přeci prezident Havel jmenoval právě ji, jak to nechtěně sama přiznala při jednání Ústavního soudu ...
[124]
Jo, jo...teď si jdu dát nějaký dobrý oběd, protože tohle se musí zajíst - Al Gore mírovým ochlazovačem!...
(šakal: 12.10.2007, 11:54:38
- odkaz
- x)
...Asi proto, že zajistil MÍRné ochlazení. Ale ta Nobelovka se mu bude hodit, až mu přijde inkasi za elektriku (7:- P) Nadruhou stranu, esi se vo ní bude muset podělit s těma vostatníma apokalyptikama z toho \"vědeckýho\" panelu, tak jim to možná při jejich spotřebě nebude stačit ani na baterky do mobilů (7;- D)
[129]
Hezký den - mně teda začal velice dobře,
(Dana: 12.10.2007, 12:55:52
- Mail
- x)
z vyšetření na mamografu jsem vyšla jako dvacetiletá holka (hmm..něco mi to připomíná!!!:-)), ale pak jedna jobovka za druhou. A ještě víc, než NC za mír - to je zprofanovaná věc a jeden by si měl rozmyslet, jestli nedošlo k předběhnutí písmenka v označení ceny - a jestli to není spíš OC - ostudná cena - mě nazlobila Talmanová - jestli je to pravda o oním výborem pro rodinu či tak - to jí fakt nedošlo, do čeho to šlape? Jdu si raději dát poslední pracovní kafe v tomto týdnu a uklidnit se nad daňové spisy...
[131]
PeSi,
(Dana: 12.10.2007, 13:02:20
- Mail
- x)
mě teď něco napadlo. O udělení NC rozhoduje výbor, složený ze samých Norů? Jestli potom není háček v tom, že Norové, coby největší evropský producent ropy, nedostal strach, že pokud roztají ledovce a věčně zmrzlá půda na Sibiři,kde jsou další velká naleziště ropy, jestli pak nepřijdou o kšeft? No a tak musí začít podporovat někoho, kdo jim nabízí alespoň iluzi toho, že oteplení lze zvrátit... Já vím, asi ze mě mluví kofeinový deficit... :-)))
[133]
Dano,
(kocour: 12.10.2007, 13:31:15
- x)
já Talmanku pamatuju jako slušnou, superpracovitou - patřila k těm 10 - 20 poslancům, na kterých cca 10 let stála práce Sněmovny, zatímco zbytek se flákal a poskytoval rozhovory, ona nebyla vidět, ale pracovala. A pokud nepočítám, že v PSP patří suverénně k těm nejhezčím, je jinak dost průměrná ... asi jí to opravdu nedošlo. A Topol zřejmě nemá odvahu jí to prostě zakázat ...
[135]
Kocoure, nemáš tak docela pravdu.
(Dana: 12.10.2007, 13:41:17
- Mail
- x)
I když žiju na dálném východě, Talmanové jsem si všimla ještě v době, kdy vy jste o Topolánkovi v Matičce ani neslyšeli. :-) Upoutala klidným, logickým a vyargumentovaným projevem při svých zřídkavých vystoupeních na TV obrazovce. Několik TV debat si pamatuju... :-)) Já vím, že ten výbor se má spíš zabývat podmínkami života a práce matek, ale i otců, ovšem to slovo Rodina, to tam je a .... :-(
[138]
Kocoure,
(Dana: 12.10.2007, 14:08:51
- Mail
- x)
já ji přece také nesoudím i když některá její vyjádření z poslední doby mi nepřipadají zrovna šťastná..Nicméně - dnes ji veřejnost bere jako tu, ke které odešel Topolánek od rodiny. A proto je její předsednictví v komisi,která má v názvu slovo \"rodina\" chápáno mírně ironicky..je to nespravedlivé, ale co už je v životě spravedlivé...
[139]
Blbej posun hodin
(pája: 12.10.2007, 14:21:15
- Mail
- x)
Ale někde jsem slyšela,že uvažujou o tom,že to zruší,konečně asi pochopili,že je to na nic furt jen přeřizovat čas,člověk je z toho pak akorát pitomej.Jinak ty fotky jsou dobrý,docela tě obdivuju,že něco takovýho dokážeš vypěstovat,me by jakákoliv kytka chcípla do týdne,jen kaktus,ten to přežil o chvíli dýl:-D
[140]
Dobrý den,
(irenak: 12.10.2007, 14:40:25
- Mail
- x)
jsem trochu jako Jirka původní - mám za sebou dnes zkoušku z manažerského účetnictví. Doccházím na \"kapitalistický VUML\" - MBA. Vím, že někteří se na něj netváříte nadšeně, ale pro zdravotníky jako jsem já a další je docela potřebný. Na školách, které nás připravují pro povolání, je ekonomiky atd. pomálu nebo žádná - řekla bych, že je to vidět. Hezký víkend všem.
[143]
2 Dana
(PeS: 12.10.2007, 15:00:56
- x)
ad: \"ke které odešel Topolánek od rodiny.\" Jo. Už jsem to tu kdysi psal. Taky jsem znal jednoho s milující rodinou. Ta milující rodina mu vždycky sebrala všechny prachy a když jim postavil barák, nechali ho dokonce přespat i v garáži, tak ho milovali. Pořádně najíst mu taky nedali, proč taky, že? A on si to ani nezasloužil - prošedivělej, udřenej, strhanej, těžký žaludeční vředy... No a tak se nad sebou jednou kriticky zamyslel, že si tu milující rodinu ani nezaslouží a odešel také k nějaké jiné paní... Za čtvrt roku jsem ho málem nepoznal, za půl roku se daly dost do pořádku i ty vředy a z něj byl spokojenej a celkem šťastnej člověk. Tak na něj si vždycky vzpomenu, když slyším, jak někdo \"utekl od rodiny\".
[148]
Ahoj! foundry, to je nadstvaba podvojného.
(Šumavák: 12.10.2007, 15:31:37
- x)
Při podvojném dělám jedno účetnictví pro sebe, abych věděl ,jak na tom doopravdy jsem, druhé pro finančák, aby nevěděl, jak na tom doopravdy jsem a manažerské se extra dělá pro manažery, aby mohli šířit optimismus o firmě! A já zase padám!
[150]
ale no tak pánové....
(Dana: 12.10.2007, 16:04:13
- x)
neříkejte, že nechápete, co jsem chtěla říct! Uvádíte tu hezké příklady, ovšem zapomínáte na jedno - ani jeden z vámi uváděných mužů nebyl politik, navíc politik z politiků nejvrchnějších. A nedal si na předvolební plakáty rodinu v době, kdy už to v té rodině skřípalo - tohle mu otloukají o hlavu právem - přitom stačilo na ty rodinné plakáty dát nějakou imaginární rodinu a bylo by. Jediné, za co mu lze dát kladný bod je to, že on sám kolem svého soukromí moc nerozviřuje, zatímco jiný stejně \"postižený\" vykřikuje při každé příležitosti, jak je lepší a jak to vše zvládl lépe a radostněji a rodině vše, hned co to media rozvířila, řekl. A tak je to i s Talmanovou. Prostě politik je jiná sorta a lidi se na něj dívají jinýma očima. Jak jsem řekla - je to nespravedlivé, ale je to tak. A jdu si globálně oteplit barák. :-)
[158]
Náhodička
(martin TT: 12.10.2007, 18:03:18
- Mail
- x)
po dnu plném práce nakouknu a co nevidí mé bystré oko? Tedy, co vidí? Zločince a tázajícího se! Zdravím, Petře - já bych si s tím manažerským nebyl tak jistý - snad nám to irenak objasní, co se vlastně učila. Manažer je dneska každý - dokonce i manažerky úklidu jsme prý zavedli. Já jsem včera pocítil velké zadostiučinění, když se v jedné celkem úspěšné firmě šéfové rozhodli, že \"kontroling\" (po našem měsíční rozbory) budou dělat pravidelně i nadále a nejen v pohnutých dobách. Jak shora připomenul trefně Šumavák, vedeme si podvojné účetnictví na to, abychom věděli, jak na tom jsme.
[159]
velmi nepříjemné hovory v Moskvě
(Dušan Neumann: 12.10.2007, 18:03:56
- x)
Americká delegace přijela k hovorům s několika novými návrhy. Gosudar s ministry Lavrovem a Serdjukovem předvedli byzantické manýry. Putin nechal C.Rice a R.Gatese čekat 40 minut v předpokoji a hovory začal dlouhatánským monologem, kterým předem odmítl jakoýkoliv kompromis. Riceeová znovu zdůraznila, že jde zatím stále o konceptuální projekt světové protiraketové obrany, ale Putin skákal jak čert z krabičky. Lavrov namítal, že Rusové nevidí žádné nebezpúečí onrožení Evropy, a že americká strana nedala plány obrany k ledu zatímco se o nich debatuje. Umístění modulů obrany do Polska a ČR označil za přímou hrozbu Rusku, neboť by se podle něj malé základny mohly rozrůst do velkých. Gates přitom navrhl, aby na každou americkpou základnu Rusové vyslali dozorčí personál. Rusové návrh ani nekomentovali. Lavrov obvinil Američany, že nutí Polsko a ČR, aby protiraketovou obranu akceptovaly. Putin dále pohrozil, že Rusko odstoupí od dohody o nešíření z roku 1987, pokud nebude rozšířena na další \"nukleární\" státy, což americkou delegaci překvapilo.V tom si Putin vyloženě protiřečil neboť řekl, že dohoda mezi Ruskem a USA nemá moc smyslu když jiné sousední státy mohou vyvíjet jadernou výzbroj (To měl na mysli Irán nebo spíš Izrael??? hajzlík jeden) Putin zopakoval požadavek na recizi smlouvy a rozmístění konvenčních sil, čemu se rozhodně brání evropští členové NATO... ...takže zatím co bude takhle blbnout než se rozkouká bude půl Sibiře čínské...je to holt holt fízl
[162]
:o)
(ptakopysk: 12.10.2007, 19:26:22
- x)
je člověk stojí chvíli opodál, už je tady manažerské nádraží žižkov a chechtám se se zpožděním. Jinak k té nobelovce. Ačř jsem míval kdysi jiný názor, nyní se domnívám, že našemu mnohokráte nominovanému stařičkému mocnáři by ta nobelovka za mír docela slušela. Společnost nositelů NCM je v poslední době opravdu vybraná a on by do ní zapadl jak humanitární bomba do Bělehradu....
[168]
Šumaváku
(ptakopysk: 12.10.2007, 19:56:16
- x)
tohle? http://www.hornypot.com/image.php?f=day/images/012&b=y
[179]
Ostatně,
(AeroKarel: 12.10.2007, 22:01:13
- Mail
- x)
když různí podobní blbli s planetární zimou (pamatuji), měli všichni prdel v kalupu z azbuků, takže si z toho hlavu dělalo jen několik jurodivých. Pokud by třeba začali dělat brajgl Číňani, musulmani nebo tak někdo, zapomene se na planetární vedro jako na planetární zimu. Žijeme si celkem moc dobře, důkazem nápady z Brusele o každé hovadině.
[186]
2 AeroKarel
(PeS: 12.10.2007, 23:12:18
- x)
to víš, takovej Vúhl nám s radostí od huby odtrhne. Já se jen těším, až ho ta verbež ze samý vděčnosti podřízne... Jinak, ještě k té oslovské nobelovce - už padl návrh, že příští rok je žhavým kandidátem Usáma bin Ládin, ale možná se bude muset rozdělit s Íránským Neřádem... Mně je v této souvislosti hrozně líto, že ta cena se neuděluje posmrtně. Jak ideální kandidáti by byli Hitler se Stalinem... Po tý válce, kterou rozpoutali, přece následoval mír! Ergo - zasloužili se o něj!
[187]
Souhlas
(AeroKarel: 12.10.2007, 23:26:50
- Mail
- x)
stran Nobelovky, evidentně se to dostává do zajímavých končin, spíš než pocta pohana. Stran Gore, já nemám moc sympatií k Bushovi, on bude spíš napravo u nábožensky zaměřených než u liberálních, oku mému sympatických, ale při volbě Bush - Gore to pro mne bylo jasné. Podvodníků zelených nebrat.
[191]
Ahoj lidi,
(jura-p: 13.10.2007, 03:33:35
- x)
tak jsem se vrátil ze světa, no spíš ze Ženevy, která se stává vedlejším místem pokroku. Zkoušel jsem se přihlásit z kongresového internetu a když mě to nechalo psát bez diakritiky, tak to pak prostě neodeslalo. A tady se mezitím děly věci. Však já to doženu. Ale jedna věc mě přece jen dostala. Poslechl jsem si Vávrovu přednášku. Rputi, ta přednáška je obrazem hlubokého úpadku rozhlasové vědecké publicistiky. Ten Vávra tam jen tak žvanil a neudržel jedinou myšlenkovou linii. Dokládal svůj obdiv ke Kaplickému doklady, které neměly s Kaplickým nic společného. Vysloveně lhal o obchodním domě ve kterém voní hlavně růžové záchody a prázdný stůl navržený z plastu Kaplickým byl mu krásným. Lhal o konstrukci, jakoby rabicová příčka byla vynálezem Kaplického a izolační schopnosti kruhů z eloxovnaného hliníku přišroubované hmnožninkami taky nejsou převratným objevem a jsou zajímavé spíše tím, že žádné izolační vlastnosti nemají. Byla to snad nejhorší přednáška, co jsem od Vávry slyšel. Ten stůl byl krásny jako knihovno a prázdný jako tvořivost Kaplického celkově. Fakt bych chtěl vidět toho blba, který by si takový praktický stůl z leštěného plastu fakt dal do pracovny. Žvanil o významu pomníku holokaustu, kde policajti honí ty kluky, co si tam místo skákání píchají drogy. A ne že to nikomu nevadí. Vedl obdivné řeči k nacistické hrůze z betonu, která je využitelná asi jako palác Milenía v Londýně. Další takovou naprosto prodělečnou a k ničemu vlastně nevyužitelnou stavbou je třeba pavilon Z v Brně. A nějak nakonec radši od toho Kaplického definitivně odběhl. O praktičnosti a energetické úspornosti dvouplášťového dvojmrakodrapu s vrtulí, celého potaženého fotovoltaickými články a na nožičkách kvůli dopravní přístupnosti bych vyslovil řadu pochybností. Nakonec Vávra raději odběhl k minimalistické kapli v Berlíně, která je fakt pěkná, ale vůbec nikoho nezajímá. A nemá s Kaplickým nic, ale vůbec nic společného, tak jako vlastně většina přednášky architekta Vávry. Stejně tam chválil tu Iráčanku, do jejíž hospody taky nikdo nechodí a jediné, co má její tvorba společného s Kaplickým je to, že jejich stavby se budou udržovat ne protože jsou kvalitní a dobře slouží, ale protože intoši je zařadí mezi památníky a budou udržovány s pietou jako Atomium. Celá ta přednáška byla dokladem toho, že dnes přednáška vlastně nemusí být myšlenkově skloubeným celkem. Vlastně nic už nemusí být myšlenkově skloubeným celkem. A byla ta přednáška spíše ilustrací toho, co se začíná dnes chápat jako vzdělání. Konfuzní postup, myšlenková sračka a vyústění o tom, že příští přednáška bude o kostelech, když skončil u kaple. Naštěstí ta přednáška o kostelech dopadla o něco málo lépe
[193]
Ahoj Juro,
(Rpu?: 13.10.2007, 06:52:56
- x)
já ten link na Vávru hodila spíš jako udičku a čekala jsem, zda-li šakal se chytí a debata se rozproudí. Ta přednáška mi připadá \"zajímavá\" z toho důvodu, že jaksi poodhaluje způsob myšlení mnoha dnešních architektů - totiž, že idea (jejich) je sama oprávněním pro existenci čehokoliv. A taky (pro nejen pro mně) nepochopitelná záliba v plastových odlitcích. V zásadě ten tvar stolu vůbec není špatný (pomiňme příšernou nepraktičnost a nutnost obestavět ho šuplatovými skřínkami /Ikea:))/, aby se na něm dalo vůbec pracovat). A kdyby byl vytesán ze žuly, či vyřezán třeba z bukového dřeva, kdy hladká linie by byla umocněna žilkováním matérie - joj, to by byl artefakt! Ovšem plast nalitý do formy smrdí plastem a nikoli tou potřebnou dávkou člověčiny, která se popere s materiálem, aby mu dala žádaný tvar. Stůl už není stolem a zbude jen naleštěný pšouk! V sobotu byli jsme v Praze a odjížděli už za tmy po nábřeží kolem Tančícího domu a já konečně pochopila, co že mu to vězí na šošolce. Milunič byl zřejmě zcela unesen představou, jak z temné noci, osvětlen ze svého středu, září \"květ\" světového glóbu. Pravda, nevypadalo to tak špatně, ale pan architekt, byl tou noční vidinou tak fascinován, že zapomněl se na to kouknout za denního světla, kdy ze zářivého květu zbude cosi, co podobá se spadlému lešení....
[194]
Dobré zas ráno,
(PeS: 13.10.2007, 07:18:52
- x)
no on ten druhý vítěz musel trochu znervóznět... Od včerejška se všade píše o koloťukovi a nikoli o něm. Navíc je z obrázku patrno, jak s nima všema prostřednictvím svých kontaktů dokázal upřímný Standa vyjebat. Včera jsem si to rozhořčení těch jediných spravedlivých (na Psu) opravdu vychutnával, zvlášť, když se do sebe pustili dva největší lháři z Brna. Pokud milej koloťuk není úplně blbej - a zdá se, že není - tak se mu povedl kšeft roku, se závěrem před zraky veřejnosti a je holt čistej a z hoblíka. Jeho mírně retardovaní spolustraníci na to koukaj jak puci, jak elegantně z nich udělal stádo volů. Není divu, že druhej vítěz znervózněl, myslel si, že se Standy zbavil a ten z něj udělal totálního blba před nastoupenou jednotkou... Dokonce si myslím, že ta náhlá kampaň byla přesně načasovaná, půl roku uplynulo a bylo potřeba prodat akcie s maximálním ziskem. V zemi, kde většině lidí nevěřím ani kolik je hodin, bych byl raději opatrn, než věřit skupině anál-litiků, jaká že je skutečná hodnota akcií. Ale nejvíc mě dojal sborový řev všech těch jedině spravedlivých na Psu, kteří se holt nemohou smířit s tím, že spekulace v této zemi není trestná. A jak se z toho najednou line ten nostalgický podtext, že tohle by přece dříve strana nedovolila... Místo, aby se smířili s tím, že od dob strýčka Vika jim Standa poněkud vyrostl nebo si najal lepší poradce... Jsem zvědav na pokračování...
[196]
2 Rpuť
(PeS: 13.10.2007, 07:26:42
- odkaz
- x)
to není žádnej glóbus, ten by byl hladkej... Tohle je virus chřipky. Ten má po sobě takový \"chloupky a výrůstky\", glóbus je hladkej. Schematicky viz odkaz - BTW, byl jsem u toho, když ho v Dánsku poprvé zobrazovali pomocí maloúhlového neutronového rozptylu...
[198]
Dobré ráno
(Dana: 13.10.2007, 07:45:04
- x)
Jaké bude pokračování, PeSi? Inu, co se Standy týče, tak ten opustí všechny funkce v ČSSD a možná i samu stranu - k čemu by mu teď už byla? A ČSSD vůči Standovi? Ti budou horečnatě hledat, jestli na Stáníka nemají ne skříni nějakoucausičku a pomocí této z něj pár melounku vydyndat do stranické poklady. No a co se jednotlivých členů ČSSD týče - ti se rozdělí do dvou skupin - ta první, funkcionáři budou hledat,jak to ten Stáník udělal, aby to mohli taky zopakovat, no a ta druhá skupina, ta na tom bude stejně jako voliči ČSSD - jen bude koukat s otevřenou pusou a čekat na pokyny shora...
[200]
No a jinak,
(PeS: 13.10.2007, 08:17:07
- x)
teď jsem nakouknul na Psa - ani ten blb Neff nedokázal pochopit, že tatáž kómis, která dala Nobelovu cenu míru Arafatovi, ji dala tentokráte Goreovi. Chudák Alfred Nobel. Ten musí v hrobě rotovat. Je úžasné, jak banda sklerotických norských pablbů, neschopných udržet moč a myšlenku, dokázala totálně zkurvit jeho odkaz... Ocenění, udělované za \"zásadní VĚDECKÝ výzkum, technické objevy a přínos lidské společnosti\". Ten přínos lidské společnosti - těm, co vykonali nejvíce pro bratrství mezi národy - to je dokonalé. Tak namátkou: 1919 - Woodrow Wilson - za to, jak připravil podmínky pro druhou světovou válku. 1961 - Dag Hammarskjöld - za rozpoutání kmenového vyvražďování v Africe pod patronací OSN 1979 - matka Tereza - za názornou demonstraci křesťanské lásky k bezmocným pacientům. Je jen dokreslující, že když se jednalo o ni samu, už takové křesťanské zábrany neměla... 1990 - Gorbačov - za okupaci a likvidaci odporu v pobaltských republikách, za upevnění impéria v této oblasti. 1993 - Nelson Mandela - známý jihoafrický terorista, za likvidaci prosperujícího státu. 1994 - Jásir Arafat - palestinský terorista, zlatý hřeb programu. Za vznik a rozvoj teroristického hnutí v Palestině a jeho úspěšnou expanzi na mezinárodní úroveň. Pičmundy typu Cartera, Walesy, Luthera Kinga, Sadata, Annana apod. pomíjím... Gore je v dobré společnosti.
[203]
Dobré ráno ! Paroubek:
(Šumavák: 13.10.2007, 09:06:25
- x)
\"Jsem rád, že Nobelova cena za mír byla udělena právě Alu Goreovi, který ji dostal za angažování se v tak závažném tématu, jako jsou globální změny klimatu. Desítky let jsme měli tendenci odsouvat náklady našeho pojetí života v blahobytu do budoucnosti a až nyní se otevírá otázka, kolik za to vlastně máme zaplatit. A zda vůbec se ten dluh splatit dá.\" Kecá !! O moci byli jen 8 let !
[206]
rputi,
(maYda: 13.10.2007, 10:06:59
- odkaz
- x)
proč tomu jépé zvyšujete návštěvnost na jeho blábolech? Vždyť je jasný, co bude plácat. MYslím, že HAvel by mohl tu Nobelovku klidně dostat, Nobelova cena má dnes váhu jen pokud jde o nějaké vědecké objevy. Skoro bych řekla, že Nobelovu cenu míru dnes dostane ten, kdo má nejlepší kampaň, přístup do medií a veze se na polisticko-politické vlně, a o nějakém, skutečném přínosu lidstvu vůbec není řeč. al Gorův přínos lidstvu je stejný jako přínos koncertu Live Earth pro životní prostředí - megakoncert, kam táhnou desetitisíce lidí,všemi možnými dopravními prostředky poslouchat, kterak je hvězdy šoubyznysu, které se slétly letadly a z letišť dojely doprovázeny kolonami kamionů, naložených těžkou technikou, nabádají, aby používali méně toaletního papíru. A Nobelova cena za mír je dnes to samý. Humbuk za něco, co když se v konečném součtu ukáže být nulovým a nikoliv záporným přínosem, tak je to ještě úspěch. Ten Winton by si ji zasloužil. Jen proto, že dělal něco, co považoval za užitečné, a nejspíš tenkrát myslel spíš na to, aby nepřišel přitom o krk a jak vyřešit praktické problémy a vůbec se nezaobíral nějakým \"přínosem lidstvu\". Jen nevím, jetsli by si zasloužil, být v té vybrané společnosti. Kruci, vždyť ten Gore spáchal něco, v čem jsou evidentní nesmysly a za to má dostat Nobelovu cenu míru? Za dokument, který stojí na tom, že účel světí prostředky a když jde o to, prosadit zpolitizovaný a jednostranný pohled na věc, tak se může lhát? Tohle je ten přínos lidstvu? Rozhodně to je zajímavý poselství z Osla, kam kráčí dnešní svět.
[208]
Ale rputi,
(maYda: 13.10.2007, 11:07:54
- x)
to je přece jasný, kam se jeho bláboly ubírají, jen slušné vychování mi brání to nazvat pravým jménem. A navíc - co z toho, když to víte. Vy jste ho nevolila, já jsem ho nevolila a tady ho nikdo nevolil. Moje kamarádka, která naivně věří va svatého HAvla, sociální stát a zelenou politiku, bude zas volit socdem nebo zelené, protože bude chtít volit socdem nebo zelené, a bude jí fuk, kdyby měli v čele MArťana. Zavilí sociasisté zase budou volit socdem, neb jim to káže jejich víra a zavilí zelení rovněž. Možná chce jépé přebrat zeleným levicově laděné voliče. No ale výsledek bude stejně stejný, u korýtek budou titíž, jetsli jako nadějné koně zelených nebo socdem, je buřt.
[209]
Ad martin TT: 12.10.2007, 18:03:18
(irenak: 13.10.2007, 11:08:50
- Mail
- x)
Nejsem si jistá, jestli bych vám dokázala objasnit, co je manažerské účetnictví - v tomto a příbuzných oborsech jste tu daleko erudovanější. Ale k tomu managerování čehokoli, včetně manažerského nádraží Zižkov vám dám k dispozici název jednoho semináře, který bude brzy pořádán ve \"vlajkové lodi českého zdravotnictví\" - název zní: Management tekuté stolice a celková infekce. Je to hezký příspěvek k tomu, jak použít co možná nejsložitější název na jednoduchý jev.
[211]
To irenak
(martin TT: 13.10.2007, 11:42:04
- Mail
- x)
nejde o erudici ani o vysvětlení pojmu, já byl jen zvědavý, co se pod tím názvem skrývalo ve vašem školení. V devadesátých letech jsem dělal hodně účtařiny pro zdravotnické subjekty, od obvoďáků, přes zubní laboratoře, biochemii až po soukromou nemocnici - já už něco vydržím (-_-).
[216]
A mohl by mi někdo z přítomných vysvětlit,
(maYda: 13.10.2007, 13:04:31
- x)
hezky jadrně česky,co to je management tekuté stolice? Co to je tekutá stolice, to bych si uměla představit, by i přilehávý výstižný výraz bych věděla,ale co se na tom dá managementovat, na to mi teda moje bujná fantazie nestačí...
[219]
MaYdo,
(irenak: 13.10.2007, 14:16:52
- Mail
- x)
chcete-li si managovat tekutou stolici, je dobře mít nablízku záchod a za žádnou cenu na něj nikoho jiného nepouštět na delší dobu. Jinak bude tekutá stolice velmi nepříjemně managovat vás:-)))). Vidíte, jak lidi blbnou ve jménu pseudoodbornosti.
[223]
Dobré odpoledne....z latifundií
(Jirka původní: 13.10.2007, 16:22:56
- x)
tak Šumaváku....zkusili jsme ten tvůj nápad s uskladněním v těch \"silážních pytlích\" a ochrané atmosféře. Zatím máme naskladněno nějakých 11 T a myslím, že pokud neprotrhneme obal, tak bychom mohli nějakou dobu vydržet. Podle toho, co nám spočetli, tak i 7,8 měsíců.....uvidíme. Přeci to nevyhodíme. Jediná nevýhoda, je že se musí nosit ovoce po bedýnkách a v ponožkách, aby se neprotrhla folie. A nejhorší je to, že nejsou lidi.Už i z Kladna jsme dneska přivezli pouze 3. A jedna perlička na závěr.....farma, tady kousek od nás, která dělá mlíko (bio) tak zkončila. Prodal všech 80 krav a chce to asi prodat. Holt lidi došli, ale bohužel ne k němu. I to je krásná ukázka mléčných kvot. Bohužel, nemá děti a jenom manželku a tak nemůže zapřáhnout rodinu. Ale je to z jeho úst, třeba už je jenom unavenej a nechce se mu to dělat dál, čemuž bych se nedivil.....s krávama je děsná práce. ps. a dneska půjdu ještě na ty brambory.....
[224]
Jirko, s volama taky.....
(Šumavák: 13.10.2007, 18:02:30
- x)
Tak to\'s mě potěšil !! Ono je to trochu netradiční, ale mohlo by to fungovat! Můžeš mi pak celou zimu posílat kontrolní vzorky...:-))))) A jinak to vypadá tím posraným navrch ! Tak jsme dneska vyloučili další možnost a víme zase o trochu víc, co s tím okem ten kůň nemá!! Teda, on ten glaukom mít může, ba dokonce je to víc než pravděpodobné, ale nezpůsobuje to ten zákal rohovky, který nastupuje do třech dnů po vysazení steroidů a antibiotik. Tam je nějaký hluboký zánět, na který se nemůžeme dostat..... Já jsem z toho hotovej, protože ten kůň mě poslouchá a nosí líp, než moje vlastní nohy!
[229]
ach ta media...aktuálně \"Aktuálně\"
(Dušan Neumann: 13.10.2007, 20:43:29
- x)
včera vystoupil na výročním sezení válečných korespondentů v Arlingtonu generál Sanchez a odventiloval si tam vedle oprávněné kritiky také osobní frustrace. Hošíci z \"Aktuálně\" si vybrali přefiltrovanou zprávu z CNN a prohnali ji filtrem ještě jednou, aby ji opatřily titulkem, jakoby citátem ze Sancheze, větou, kterou Sanchez nikdy neřekl. Musel jsem se ohradit. Je to na blogu, pokud to někoho bude zajímat
[231]
Nojo, Rputi, taky říkal,
(Šumavák: 13.10.2007, 21:00:19
- x)
že kvůli výhledu na prahu to nelze přemístit a upravit.... asi budu muset pražským radním poslat ten můj návrh na umístění do Brd. Jsem (kvůli výhledu na Prahu) ochoten udělat kompromis (na rozdíl od Kaplického) a navrhuji umístit knihovno na první brdský kopec na Cukrák! Tam by byl výhled na Prahu ještě lepší než z letné a v kombinaci s technicistním vysílačem by bylo vytvořeno velmi zajímavé panorama! Já bych dokonce kvůli tomu jezdil domu po D1.
[233]
(vy) jádřinec z českých \"mlýnů\" :
(Šumavák: 13.10.2007, 21:14:44
- x)
Paroubek: \"Musím s lítostí konstatovat, že mi Stanislav Gross dosud nepodal vysvětlení, a proto se k jeho aktuální situaci nemohu podrobně vyjádřit. Vyzývám proto Stanislava Grosse, aby se ke své situaci v době co nejkratší vyjádřil.... \" Předpokládané Grossovo vyjádření: \" Sem v balíku, Jirko!\" PS. A já si dosud myslel že \"podání vysvětlení\" se provozuje jen na policii a v některých specifických případech též u manželky..... .... a ono i u Paroubka!
[237]
2 Šumavák
(PeS: 13.10.2007, 21:31:02
- x)
No, vzhledem k situaci a ke stavu vody na českých tocích, jež jsem si ráno dovolil spekulativně nastínit jako možný scénář, bych očekával vyjádření typu: \"Ticho, tam na hnoji, nebo tam letěj vidle (a zatočím mlýnkem)!\" Zatím to nevypadá, že by upřímný Standa trpěl známou chorobou českého krále Václava druhého... A v těhle kruzích se obvykle nezapomíná...
[238]
Jestli ty to na té Šumavě
(rezy: 13.10.2007, 21:50:23
- x)
nemáš jednodušší, letěj vídle, opravím hráď (klacek a dva hřebíky), dneska jsme dělali čtyři pístnice na nakladači, dva čepy na opěrách šly rozebrat až po nahřátí a domluvě tou největší palici. Eneč pikloš nemeči huňár scéépeň kámoš. Jsem dneska tuhej. Někdy si řikám, jestli to ten brácha neničí schválně. Du spát, zítra děláme ukroucenou hříde na rozmetadle.
[242]
jsem v šoku (pozitivně naladěn),
(Loki_F: 13.10.2007, 22:04:27
- x)
Protože moje slábnoucí paměť je podpořena Googlem: Žádnej neví jako já jak se všechno k sobě hodí, žádnej neví jako já jak se to rýmuje žádnej neví jako já jak se všechno k sobě hodí, žádnej neví jako já jak se to rýmuje. Kolo, rovno, hovno, jak se to rýmuje, kolo, rovno, hovno, jak se to rýmuje, kolo jelo rovno, rovnou přes to hovno, kolo rovno hovno tak se to rýmuje, kolo jelo rovno, rovnou přes to hovno, kolo rovno hovno tak se to rýmuje. Rychlík, pytlík, šnytlík, jak se to rýmuje, rychlík, pytlík, šnytlík, jak se to rýmuje, když tě svrbí pytlík, dej si na něj šnytlík a pojedeš jak rychlík tak se to rýmuje,… Kostel, prdel, papír, jak se to rýmuje, kostel, prdel, papír, jak se to rýmuje, kostel to je víra a prdel to je díra, papírem se utírá, tak se to rýmuje,… Skála, žena, křoví, jak se to rýmuje, skála, žena, křoví, jak se to rýmuje, skála ta je tvrdá, žena ta je hrdá, za křovím se raz, dva, tři, tak se to rýmuje,… Branec, ranec, kanec jak se to rýmuje, branec, ranec, kanec jak se to rýmuje, po cestě jde branec, na zádech má ranec, je ožralej jak kanec, tak se to rýmuje,… Malíř talíř halíř jak se to rýmuje, malíř talíř halíř jak se to rýmuje, bramboračky talíř dal si nalejt malíř a neměl ani halíř tak se to rýmuje,… Gubare, Remek a já, jak se to rýmuje, Gubare, Remek a já, jak se to rýmuje, Gubarev má dceru, Remek lítá v éru a já na ně seru, tak se to rýmuje,… Hospoda, náves, voda, jak se to rýmuje, hospoda, náves, voda, jak se to rýmuje, v hospodě se pije, na návsi se blije a voda všechno smyje, tak se to rýmuje,… Prádlo, peří, škola, jak se to rýmuje, prádlo, peří, škola, jak se to rýmuje, prádlo to se pere, peří to se dere a na školu se vzpomíná, tak se to rýmuje,… Puška, voda, blbost, jak se to rýmuje, puška, voda, blbost, jak se to rýmuje, puškou tou se míří, voda ta se víří a blbost ta se šíří, tak se to rýmuje,… Tygři, hasiči, sulc, jak se to rýmuje, tygři, hasiči, sulc, jak se to rýmuje, tygři to jsou šelmy, hasiči maj helmy a sulc se třese velmi, tak se to rýmuje,… Mustr, lustr, Šustr, jak se to rýmuje, mustr, lustr, Šustr, jak se to rýmuje, u stolu sedí Šustr, v ruce drží mustr a nad ním visí lustr, tak se to rýmuje,… Válka, Nova, ňadra, jak se to rýmuje, válka, Nova, ňadra, jak se to rýmuje, válka stojí sumy, na Novu se čumí a ňadra bývaj z gumy, tak se to rýmuje,… Voják, holka, ptáček, jak se to rýmuje, voják, holka, ptáček, jak se to rýmuje, holka má vojáčka, voják holku mačká a holka mačká ptáčka, tak se to rýmuje… Mravenec, medvěd, papež, jak se to rýmuje, mravenec, medvěd, papež, jak se to rýmuje, mravenec je pilný, medvěd zase silný a papež neomylný tak se to rýmuje. Lavička, hraběnka, postel, jak se to rýmuje, lavička, hraběnka, postel, jak se to rýmuje, lavička je tvrdá, hraběnka zas hrdá a v posteli se narodil spisovatel Drda,…
[248]
2 Loki_F
(PeS: 13.10.2007, 22:43:19
- x)
pávice, lavice, postel... je variace na tu hraběnku. Pávice je hrdá, lavice je tvrdá, v posteli se narodil... hospoda, puška, syfilis: V hospodě se hýří a puškou, tou se míří. A syfilis se šíří, tak se to rýmuje. Oko skála Brežněv... Oko, to je bulva, ve skále je průrva a Brežněv to je soudruh, tak se to rýmuje... hrnec srnec Kosygin... Na plotně je hrnec a v lese běhá srnec a Kosygyn je blbec, tak se to rýmuje. Vídeň, New York, Moskva... Ve Vídni maj řízky a v New Yorku zas whisky. A v Moskvě maji hovno, tak se to rýmuje! No a na víc si asi dnes nevzpomenu. Ale matně se mi vybavují ještě dvě sloky, které jsem znal a nahoře nezahlédl...
[251]
Já myslím, že Gross lidi štve tím,
(jura-p: 13.10.2007, 22:55:12
- x)
že přišel na způsob, jak přijmout peníze \"za nejmenovanou protislužbu\", zcela v rámci zákona. Prostě něco koupí a pak to s výhodou prodá. To přece může udělat každý a když zaplatí daně, tak mu můžou všechny protikourupční zákazy a zákony o konfliktu zájmu být volné. A dá se to udělat pod kontrolou investigativního tisku. Je to lepší než vracení přátelských půjček s antedatovanou smlouvou o půjčce a jejím vyrovnání, kterou příjemce kufříku podepíše před užaslým komandem protikorupční policie. Na vrácení půjčky je totíž svým způsobem třeba doložit někdy předchozí možnost zapůjčit tolik, co se vrací.
[253]
Teprve ráno
(martin TT: 14.10.2007, 05:56:48
- Mail
- x)
jsem se znovu dostal k PC - Loki_F, googlovat táborákový texty mě fak ještě nenapadlo. Já jen obtížně doluji ze zasutých končin paměti, ale tu dříve zmíněnou sloku si pamatuji, i když ji zatím nikdo necitoval. První máj, pívo, soulož, jak se to rýmuje? První máj křičíš hurá, po pívě se čůrá, soulož to je túra, tak se to rýmuje. Ještě přidám dvě odchylné varianty tvých slok: Mravenec, slon, Pánbu, jak se to rýmuje? Mravenec je pilnej, slon je zase silnej, Pínbu neomylnej, tak se to rýmuje. Mrkev, panna, postel, jak se to rýmuje? Mrkev ta je tvrdá, panna zase hrdá, v posteli se narodil, spisovatel Drda!
[256]
Sychravo?
(martin TT: 14.10.2007, 06:55:54
- Mail
- x)
u nás mrazivo, lehce - půl stupně - pod nulou a vzduch tím pádem do sucha vymražený. Kolem půlnoci jsem zatahoval některé květináče pod střechu. Drda má sice sporné zásluhy, ale v textech je používán díky ojedinělé kombinaci -rda. Je snad ještě nějaké takové jméno? Blíží se sedmá hodina a mám nějaké povinnostě - tak zas navečer.
[257]
Tak jsem chtěla právě popřát \"baběletní\" ráno a PeS mi to kazí...:))
(Rpu?: 14.10.2007, 07:04:44
- odkaz
- x)
...Barroso vidí v atomu budoucnost Evropy. Na energetické konferenci v Madridu nedávno hovořil o vizi nového bezuhlíkatého věku (low-carbon age). ...Zhruba ve stejné době proběhla ve Vídni konference proti jaderné energii, kde se ministři životního prostředí Rakouska, Německa, Irska, Litvy, Norska a Itálie předháněli v hrozbách, které údajně jaderné energie představuje.Člověk jen malinko znalý historie dvacátého století si nemůže nepovšimnout, že se zvolna rýsuje velice zajímavá koalice zemí orientovaných na životní prostředí, ale neochotných řešit environmentální problémy racionální cestou jaderných technologií. Cynik by si dokonce mohl říct, že jisté filozofické podhoubí vlastně jenom zaměnilo čistotu rasy za čistotu životního prostředí... Řekla bych, že jeden ani nemusí bejt zrovna cynik .... a rozhovory o spolupráci, které Římanovo ministerstvo vede s Francouzi, též cosi naznačuje....:)
[258]
Politický doplněk
(dvd: 14.10.2007, 07:10:25
- x)
Na sklonku 50. let se provozovaly i politicky korektní (tedy z hlediska Rodné Strany) texty, z nějakého rozhlasového Silvestra si pamatuji [: Feniky, de Gaulle a fíky, jak se to rýmuje :] de Gaulle jde do Afriky, atomkou srážet fíky, jo, takhle se to rýmuje. A vzpomínám si, že ta píseň se nesla celá v tomto duchu, a mně se zdálo, že ta dospělost není tak úžasná, když takovéhle sračky plodí dospělí. Lety jsem poznal, že toho (někteří) dospělí dokáží ještě mnohem více. A k Janu Drdovi bych poznamenal říkačku mého dětství: \"Rudé prdy Jana Drdy\"
[259]
Krásné dobré ráno....
(Jirka původní: 14.10.2007, 07:10:48
- x)
tady je krásně, modrá obloha, slunce vychází...... a na obloze jsou jasně oranžové \"čáry\" po letadlech.... Snad dostaneme vyjímku z toho karanténního režimu od těch modejch jazyků...přeci jen jsme akorát na kraji toho ochranýho pásma. Akorát musíme mít krevní vzorky na rozbory......takže , ač nejsem veterinář, samo se holt nenabere. Ale jsem zručný, mám na pažbě několik rozbitých nosů a podobně. Práce s jehlou mi taky jde a tak se nebojím ničeho. Zvlášť když přijede veterinář. Šumaváku....ještě k tomu včerejšku a uskladnění. Nápad je to opravdu dobrej....má jen jednu nevýhodu. Nosil jsem to já.... a furt, už ani nevím, co mne dneska necítím....vlastně mne bolelo i ležení v posteli. A to ještě musíme naskladnit cca 4x tolik....
[263]
Co se dá na veršovánkách
(Anna V.: 14.10.2007, 07:58:29
- x)
aktualizovat, když je venku mínus pět. Akcie, Gross, vnitro, jak se to rýmuje. Akcie dělaj prachy,Gross průzračné čachry, vnitro zase machry, tak se to rýmuje. Akcie, Gross, socdem, jak se to rýmuje. Akcie prachy točí, Gross si pěkně smočí, socdem mu zavře oči, kdo jí co dokáže. Jyrka, socdem, strana,jak se to rýmuje. Jyrka to je jura, socdem je furt druhá, strana marně dumá, proč tomu tak je.
[265]
Chichichi, dobré odpoledne!
(Loki_F: 14.10.2007, 13:27:12
- x)
Tak se mi ta polozpívaná a polorecitovaná rymovačka natáhla na čtyři stránky, i když jsem místo opakování textu vložil repetice. Díky za příspěvky, někdy to zase budu muset oprášit, abychom pořád t tohoto fondu nezpívali jen Anka drž..., Anka drž... };D)) Anno V. - to není nic proti Vám - jen shoda křestních jmen. Jinak právě diskutuje Šlojdrová - Cuchtová. Ta bývalá pidistrině je skutečně extraordinální sv..., tak se to rýmuje!
[266]
Dnes jsem dočítal nazpět NP - pod článkem věnoveným
(Loki_F: 14.10.2007, 14:38:50
- odkaz
- x)
estrádnímu vystoupení \"vjédce sociálního ekologa\" Ivana Ryndy a jeho obhajobě členem SED Dluhošem a v článku zeleného lumíka Patočky. V diskusi se zapojil i Metelescu, ale tak nějak kulhavě bez bývalého \"drajvu\". A to mě potěšilo tak, že jsem se neubránil příspěvku. Ten článek i diskusi stojí za to si projít. Zelení lumíci již ztrácejí dech a utápějí se v protimluvech. Jejich guruové je v tom nechávají plácat. \"Skutečně Metelka kličkuje jak zajíc na honu! A nejen Metelka...: Oteplovačům se, i přes udělování Nobelových cen, začíná nedostávat dogmat, protože jsou postupně vyvracena nebo důvodně zpochybněna... Skutečná věda si něco takového, co ve světovém měřítku začal provozovat zelený sliz, nemohla pochopitelně nechat líbit. Jen měla zpoždění, protože v počátcích to oteplovačské blábolení vypadalo tak absurdně, že nebyl důvod zabývat se jím, dokud nepřišli zelení lumíci se svými zelenými chiliastickými prognózami. A protože skutečný vědec své hypotézy vždy podepře daty, analýzami a výpočty (nikoli odkazy na politické usnesení úředníků placených OSN v panelu IPCC, jak to dělá, nám dobře známý, lokální klimatolog), než začne své výsledky publikovat, trvalo nějakou dobu, než bylo možno oponovat opravdu validně a na základě faktů. Povšimněte si, že opatrnější (z věci profitující oteplovači, např. Moldán) se vždy drželi v pozadí... Mouřenína dělali ti nedovtipnější, především však ti kteří UVĚŘILI! Nyní, když rozum podpořený fakty, začíná získávat navrch, snaží se profláknutí „vjédci zmírňovat“ svá dřívější neuvážená tvrzení, po zjištění, že se jim jejich hypotézy nějak vypařují pod tlakem faktů a potichu se POKOUŠEJÍ přesunout na druhou stranu nebo alespoň přeřadit na neutrál, aby dle svého zvyku mohli později začít vykřikovat, že: … „oni to přece vždycinky tvrdili“… Na tento veletoč však těžko mohou mít nárok právě ti dnes již obětovaní mouřenínové – (také díky internetu) jsou mezi odbornou veřejností příliš známí. Zanechali za sebou příliš mnoho „stop“ kdykoli znovu použitelných… A buďme si jisti, že dav je použije. Nikoli vědci, ti už se dávno budou zabývat něčím jiným, než kopáním do zelených oteplovačských koko(n)ů. A také nikoli popichovači. TI zase budou vymýšlet novou katastrofu, na které by se dalo něco vyrýžovat... };D)))))\"
[267]
Hm, bohužel začíná docházet na moje slova,
(kocour: 14.10.2007, 15:27:43
- x)
že na jaře nás čekají předčasné volby, a začínám mít obavy, že třeba i dřív. Pokud teď zelení shodí vládu, Topol pojede dál bez nich a Sněmovna mu vysloví nedůvěru, do toho prezidentská volba, tak nám hrozí krize nejen politická, ale ústavní.
[270]
kocoure - vždyť ty předčasné volby jsou na spadnutí již
(Loki_F: 14.10.2007, 15:58:34
- x)
od loňského června. Vím, že jsi to říkal (psal), všichni také víme, že zelení lumíci dříve či později spáchají politickou sebevraždu (jak je v jejich druhé přirozenosti) a stáhnou s sebou do opozice i ODS, která mimochodem vykazuje pozoruhodnou schopnost nechat si ty sra.ky lít na hlavu a nechat se diskreditovat přesto, že druhý vítěz jim nabídl spoustu trumfů proti sobě... Socialismus v režii pingla a jeho tlumočnice je aktuální hrozbou. Anko, pouč neznalého - Kdo je safraporte sir Winton?
[275]
Díky, již jsem v obraze,
(Loki_F: 14.10.2007, 17:34:27
- x)
viděl jsem dokonce na několika místech jeho setkání se zachráněnými, kteří jej do té doby neznali... Jen to jméno mi nepasovalo. Teprve na Vaše upozornění jsem si uvědomil, že za tento čin byl povýšen do šlechtického stavu... Ano, kocoure, proto jsem psal, že to je děsivá vize... zvláště, když si uvědomíme, že naprostá většina voličů je na tom jako v onom PraHelpdesku a svoji minulost si právě před 17-ti lety zavřeli zprava doleva a teď šátrají prstíky po hřbetu a jsou bezradní... jak se dostat zase na úvodní stranu jinak, než prožít si to znovu... frustrující! divano, tak na to mám brutální recept, ale neprozradím... };D)) moje tchyně po zákroku vydržela mlčet tři dny, což je rovno zázraku máčení v Lurdech! };D)))
[276]
Loki_F ,
(divana: 14.10.2007, 18:18:57
- x)
mýho muže tchýně má posilu ve svém muži :-)) s mužem se střídáme, druhý den už to nejde vydržet celý den. už máme za sebou: co vy to v tom česku děláte ? radary, lezeme bushovi do xxx, celá evropa je proti americe, jen česko a polsko ne.... no - jdu zase vysvobodit mého muže. tak se tu hezky mějte a užijte si klidný nedělní podvečer :-))
[277]
Právě jsem se...vrátil...
(Šumavák: 14.10.2007, 18:20:38
- x)
nikoliv z Hradu, ale z celodeního výletu.Ušlej jak pneumatika, ale tak nádhernej den snad nebyl celej rok! Jestli- až to nakrím a opatřím- neusnu na klávenici, tak vám sem dám pár fotek z \"jezdecké\" Šumavy. Ten Švýcar, co byl s námi je z toho na mrtvici....
[278]
Františku I.
(Anna V.: 14.10.2007, 19:03:09
- x)
Vaše zaktuálnění aktualizace je trefné. Onehdy jsem po ránu - netočila klikou rumpálu, ale vydala se na projížďku kolem (na kole) kolem Krásné Lípy. Nenápadně se přitom poptávala na Vámi nedávno zmíněnou rafinovanou ekostavbu, ale z domorodců nikdo nic neprozradil. Zcela nápadně jsem se na vezdejším katastru nejmovitějších otázala dívky s hlasem medovým - no,taky netuší.
[282]
Hezký den byl dnes...
(Dana: 14.10.2007, 20:24:44
- x)
počasí přímo výstavní, příroda ukazuje, jak má vypadat správný kýč a mě s babičkou pozvala dcera na oslavu svých narozenin, které sice bude mít za týden, ale prý si je chce užít - když za ten týden bude slavit povícero členů rodiny. Dokonce se nemám starat o svoz a odvoz, vše je zařízeno. A tak nás odvezli do příjemné hospůdky, aby se tam místo oslav narozenin z toho vyklubaly zásnuby. Svatba prý ale ještě nehrozí, to jen abysme všichni kolem věděli, že ti dva už více-méně patří k sobě a tak je i brali... A tak po krátkém váhání, jsem mu tu svou mladší slíbila, když o ni tak stojí...No jo..i slzička ukápla... :-)))
[286]
Když blbnout, tak na kvadrát...:))
(Rpu?: 14.10.2007, 21:46:56
- odkaz
- x)
Britské královně Alžbětě II. očividně záleží na ochraně životního prostředí. Rozeslala totiž stovce zaměstnanců své letní rezidence ve skotském Balmoralu přípis s výzvou, aby z ekologických důvodů napříště chodili do práce pěšky nebo jezdili na kole. 14.10. 2007 16:03 LONDÝN - Příkaz panovnice ale podle listu Mail on Sunday narazil u personálu panství o rozloze 50 000 hektarů na nepochopení. Královnin \"diktát\" je zcela v rozporu s chováním příslušníků královské rodiny, řekl mluvčí zaměstnanců. Ti se totiž na Balmoral přemísťují letadlem a po něm se pohybují v terénních vozech....
[289]
Dobrý podvečer,
(PeS: 14.10.2007, 22:56:14
- x)
tak jak bylo ráno hnusně, pres den bylo nádherně. A já zas jezdil po vlastech českých a teprv teď jsem o5 zde... No a dal jsem si hodinu pauzu... A zakázal jsem si sbírat cokoli, mimo hřibovitých - samozřejmě, pouze na ukázku, čeho všeho jsem se dobrovolně odřekl, pouze několik čirůvek fialových a havelek (ale já je mám moc rád...), něco málo pýchavek a bedlička - přece ji tam nenechám, že? No a jinak taška babek, suchohřibů, panskejch hříbků, praváků a kozáků. No a kdybych vzal všechny ty čirůvky, co jsem o ně zakopával, tak nestačí nůše, natož taška. I václavky jsem tam nechal. Letošní gulášek jsem si už udělal - a co s tím? Dyť to není kam dávat... To je zoufalalství... Taková spousta jedlejch dobrejch hub a musí se to v tom lese nechat, neb - co s tím? 2 divana - ne, že bych se vnucoval, ale v tom lese se najde ledacos vhodného pro maminku i pro tchýni... Např. se přemnožily muchomůrky citronové. A nejen ty. I několik tygrovanejch jsem našel, co nezkušený houbař snadno poplete s šedivkou či masákem... U těch čirůvek se nabízí, ba přímo vnucuje, závojenka olovová... Letos velmi hojná... Ta někdy vypadá skoro jak ta havelka... No a pro znalce - zahlédl jsem přímo v Praze i vláknici Patouillardovu. Většina z těchto hub je navíc velice chutných, takže maminka ani tchýně se nebudou ofrňovat. A ostatně - všechny houby jsou jedlé. Alespoň jednou...
[293]
Dobré ránko!
(Rpu?: 15.10.2007, 06:22:19
- x)
PeSi, je mi to s tou králkou nějaký divný. Hloupá nikdy nebyla a na senilitu s v tý familii nikdy nepotrpěli. To spíš princ Filip místama šláp do h...a. A dětičky se jim 2x nevyvedli. JInak máš pravdu - míra arogance toho nařízení je velká jak ta ozonová díra. Ale má to něco do sebe - nasejří to i lidi, kteří by se nad problémem nikdy nezamýšleli. Jen houšť a větší kapky....
[296]
Kalimera
(skimic: 15.10.2007, 07:51:25
- x)
... hlásím se zpět od teplého moře do zde-sychrava. Jelikož jsem si nasadil kůru \"12 dní bez internetu\", nejsem v českých a ekologických news příliš orientován. Po přečtení pár posledních článků jsem nicméně uklidněn. Houby není už kam dávat, královna má velkou ... a asi padne vláda ... Jsem rád, že se v zásadě nic neobvyklého neděje :-)))
[297]
Omluáva předem za OT,
(maYda: 15.10.2007, 08:00:24
- x)
ale mohli by se přítomní vyslovit k níže uvedenému problému? před časem přišel muž ze školení řidičů v práci s tím, že děti smí na silnici na kole jezdit až do 15 jen v doprovodu dospělé osoby. Zmínila jsem se na Pavoucích a dostalo se mi odpovědi, že v zákoně o pozemních komunikacích to není. Koukla jsem na odkaz - verze zákona z r. 2007, kde opravdu bylo jen to, že dítě mladší než deset let, musí být doprovázeno osobou starší 15 let. Pokusila jsem se vyhledat vyhlášky, které se týkají příslušného zákona, bylo jich hromada, podívala jsem se do dvou z r.2006, ale tam nic nebylo. Tak by mně zajímalo : Víte někdo o tom, že by se taková úprava připravovala nebo že je v nějaké vyhlášce a jaké? A pokud ano, jak se k tomu má prostej občan,s paragrafy denně důvěrně neobcující, dopátrat? Já mám pocit, že toho mýho vyškolili v nějaké blbosti.
[298]
Ta dýně je zdařilá.
(maYda: 15.10.2007, 08:07:24
- x)
Bohužel mi pohled na okolí připomněl, že někde tam v rohu za tou dýní je stanice tramvaje, kde bych měla v dohledné době vystupovat z tramvaje a chrastit s klíčema od kanceláře... Podám zprávu, jestli tam něco takovýho oranžovýho sedí. v nadcházejících šedivých podzimně zimních dnech by to tam taková dýně docela rozsvítila.:-)
[299]
Brejtro po zas ránu!
(rejpal t&T: 15.10.2007, 08:13:14
- x)
re: královna, Rpouti a PeSi, nekonáte tady náhodou šíření poplašné zprávy? Jak by řekl Mark Twain s odvolíním na Buckingham Palace \"Zprávy o velikosti ozonové díry Jejího Veličenstva jsou hrubě předčasné!\" A mluvě o exkrementech: hrdě hlásím, že moje senkrovna je již zaházená, povrch ekologicky osázen travními drny a kanalizace z domu připojena. Slavnostní první spláchnutí je plánováno do týdne, jen co zakoupím a instaluji trůn.
[300]
Článek Jefima Fitejna - doporučuji
(Rpu?: 15.10.2007, 08:22:43
- odkaz
- x)
Nepřipomíná Vám to něco...? ....Prognóza sociálně-ekonomického rozvoje do roku 2020, kterou nedávno zveřejnilo ruské ministerstvo hospodářství, obsahuje údaje tak velkolepé, e se a tají dech. V bujných představách ministerských stratégů v té době bude Rusko jednou z pěti nejbohatích zemí světa, jeho podíl na světovém trhu vyspělých technologií překročí 10 %, hrubý domácí produkt na obyvatele bude kolísat mezi 2030 tisíci dolary....
[301]
rejpale, jseš King!
(Rpu?: 15.10.2007, 08:27:49
- x)
Upřímně gratuluju, musela to bejt hrozná facha! Navrhuju před tím prvním spláchnutím zakoupit flašku šampusu. Mlátit s ní o mísu by byla škoda, ale tak říkajíc procezení zažívacím traktem by určitě taky mělo svou váhu...:)) MaYdo, já slyšela jen o bezpečnostní přílbě....
[302]
rputi,
(rejpal t&T: 15.10.2007, 08:41:29
- x)
flaška je již nachlazená v lednici, nenechávám nic náhodě. Mám magnum a jako zálohu ještě jedno flašku normální velikosti. Dřina to byla odporná a rány jasem mazal a mažu hlavně politůrou na rakve a essencí ze švestek. Jima Beama a Old Crow jsem již spotřeboval. Pochopitelně vše vnitřně.
[304]
2 rejpal
(PeS: 15.10.2007, 08:56:21
- x)
blahopřeju, dílo zdárně dokončeno. Tak kdybys náhodou neměl co na práci a kdyby ses příliš nudil, tak můžeš začít sepisovat tu kuchařku... Dobrejch jídel není nikdy dost. Což mi připomíná - pokud se někdy někdo teď dostane do Hořic v Podkrkonoší, rozhodně nechoďte do restaurace Labyrint. Zcela zákeřně a bez varování Vás tam přežerou! A kdo má pak kroutit tím volantem, když se od toho stolu sotva odkulí...
[305]
Anno
(František I. : 15.10.2007, 09:11:24
- x)
Ekologická chaloupka je od Krásné Lípy asi cca 50 km, navíc, protože jsem neřídil a bylo to před více než 15 lety si cestu nepamatuji. Ale mohu se zeptat bývalého kolegy. Bohužel má reklamní agenturu, a když ho navštívím, vždy mne přemlouvá (a on to umí)k nějaké, mnou opovrhované, práci. Já, jako slabá to povaha, podlehnu. (Naposledy to bylo něco pro Železnýho.)Takže se raději končině s jeho administrativním domečkem vyhýbám. Ale půjdu mu, jako každoročně, popřát, takže se ho na ekodomek poptám. Majitel téklackohliněné chatrče sice tvrdil, že je to domek na 50-100 let, ale možná mu ho vzala velká voda, nebo se rozmočil v deštích a na kdysi suchých klacíkách pěstuje hlívu ústřičnou. Tehdy jsem si myslel, že o stavbě tohoto charakteru toho bude více slyšet. No, asi systém suché klacky a mazná hlína upadl v zapomnění.
[306]
maYda
(martin TT: 15.10.2007, 09:19:22
- Mail
- x)
§ 58 zákona 361/2000 Sb o provozu na pozemních komunikacích v posledním aktuálním znění po novele 215/2007 Sb.: (1) Cyklista mladší 18 let je povinen za jízdy použít ochrannou přílbu schváleného typu podle zvláštního právního předpisu a mít ji nasazenou a řádně připevněnou na hlavě. (2) Dítě mladší 10 let smí na silnici, místní komunikaci a veřejně přístupné účelové komunikaci 1) jet na jízdním kole jen pod dohledem osoby starší 15 let; to neplatí pro jízdu na chodníku, cyklistické stezce a v obytné a pěší zóně.
[307]
dobré ráno
(rezy: 15.10.2007, 09:23:46
- x)
Rputi, pokud někdy budeš axiomy vydávat knižně, připiš tam jedno strojírenské které zní, Hřídel se na rozmetadle ukroutí pouze pokud je plně naloženo kvalitním hnojem. (Totéž platí o přetržení řetězu s posuvnými latěmi, ale to si nechali naštěstí napříště).
[309]
Služby okamžitého zablokování ukradeného mobilu....:))
(Rpu?: 15.10.2007, 09:53:38
- odkaz
- x)
...Berounský policista však namítl, že zablokování telefonu je možné nejdříve za měsíc. \"Nejprve musí skončit vyšetřování. A pak přijďte ještě jednou sepsat protokol o zablokování,\" vyzval mě policista, který následně začal o krádeži pochybovat. \"Co když jste telefon vytrousil z kapsy? Co když ho někdo vrátí na radnici?\" To se sice klidně mohlo stát, jenomže pak by se dala zpochybnit každá krádež. Kriminalisté sami říkají, že většina obětí kapsářů na okradení přijde až po pár hodinách. Namítl jsem, že nevěřím na poctivého nálezce, který by donesl mobil na radnici, ale policista nakonec stejně zablokování o měsíc odložil. Předtím podle něj musím navštívit policejní stanici ještě jednou. \"Kromě toho se ještě musíme poradit s kolegy v Praze, kteří budou patrně krádež vyšetřovat. Musíme jim pak spis přeposlat a tím se zablokování ještě zdrží,\" dodal policista....
[310]
Ahoj! probíhám a nestíhám....
(Šumavák: 15.10.2007, 09:56:52
- x)
Tak už to z nich leze! \"Podle místopředsedy ČSSD Petra Víchy by ale Gross kromě policie mohl se svými obchody obeznámit i vedení strany, jejímž je členem a kterou svého času vedl. \"Mezi přáteli se to tak dělá, že se takové informace poskytují,\" říká Vícha.\" A vov vo vo to toto jde! Kamarádi taky potřebují....
[315]
(Rpuť: 15.10.2007, 08:22:43
(dvd: 15.10.2007, 12:21:10
- x)
Trochu OT - ale možná přeci jenom k věci. Ruští sportovci vyslaní na Olympiádu 1900 v Pařížo přijeli o dva týdny později, neboť jejich země ještě užívala juliánský kalendář a nikdo je na příslušný rozdíl neupozornil. \"Se non è vero è ben trovato\"
[316]
I mne chytlo
(František I. : 15.10.2007, 12:42:00
- x)
houbařské šílenství a nasbíral jsem dva tzv. bramboráky (koše)hříbků nejrůznějších druhů i kalibru. Navíc ještě další houby jsem získal, když jsem vyšel na louku, abych fotil krajinu. Teta jim říkala kardinálky. Já si myslím, že jde o druh čirůvek, které mají bílou hlavu a fialový třeń. Teta z nich dělala Kulajdu, což byla strašně dobrá kyselá bílá polévka. Takže jsem u druhé části příspěvku. Zatímco hřiby mám už úplně suché a zavakuované, čirůvky čekají na zpracování. Prosím tě, Rputi či ostatní vařící či pečící, nemáte ve svých análech tecept na tuto polévku? Doby, kdy jsem jedl pouze maso a přikusoval k tomu jako vzácnost suchý rohlík, mám asi za sebou.
[317]
2 František I.
(PeS: 15.10.2007, 12:57:17
- x)
nevím jak kdo, já ji dělám takhle (leč zřídka, neb půl rodiny nemá rádo kopr...) Ty čirůvky - dle popisu čirůvka fialová, vskutku výtečná - nakrájej na malé kousky a zatím na hromadu, aby byly po ruce. Nadrobno cibuli, na sádle osmahnout a zalejt vodou. Nakrájej brambory na malé kousky, dej je do té vody a dej to vařit. Přidat kmín, sůl. Asi kelímek kysaný smetany, s trochou mouky na zahuštění přidat a promíchat. Teď do toho vrazit ty houby a dále povařit. Nadrobno nasekat kopr a přidat do toho. Brambory do měkka, dochutit octem a pepřem.
[318]
Miliarda Brdům stačit nemůže...:)))
(Rpu?: 15.10.2007, 13:22:56
- odkaz
- x)
...(starostové)se mají sejít už dnes v 18 hodin ve Spáleném Poříčí..Minimálně jeden ze starostů to ale ještě v pátek nevěděl. ..Strašicím by prý celkem bez nadsázky slušela celá miliarda ...revitalizace kasáren pro kulturní potřeby obce....I Trokavec může začít s čerpáním peněz podle starosty Jana Neorala hned zítra.....Budeme prosazovat napojení Míšova na D5, v regionu není jediná frekventovaná mezinárodní silnice....
[321]
2 Rpuť
(PeS: 15.10.2007, 14:55:55
- x)
\"Komise pro rozvoj Brdska\"! - hrůza dostává nový rozměr. Já se učíval, že to pohoří se jmenuje Brdy, nikoli Brdsko. Jenže \"Komise pro rozvoj Brd\" někomu foneticky nevyhovuje, neb přímo říká, co ta komise vyřeší - prd. Velkej prd. Tak vymysleli Brdsko. Asi podle vzoru Česko - stejná hrůza.
[322]
2 irenak
(PeS: 15.10.2007, 15:07:29
- x)
jo, souhlas, to vajíčko natvrdo je tam výborný, když to chcete mít trochu sytější. Záleží na tom, kolik je těch hub. Čirůvky jsou sytý dost. To koření je individuální. Já tam zas občas dávám zelený pepř, což ale s původním receptem moc nesouvisí. Ale už jsem jedl spoustu variant...
[323]
S křížkem po funuse, ale přece:
(Rpu?: 15.10.2007, 16:02:57
- x)
Kulajda dtto PeS, takže něco jiného - Myslivecká: 250g hub,40g hl. mouky, 20g másla, 1dl sladké smetany, mletý pepř, půl kávové lžičky cukru, 1dl bílého vína (nejlépe portské), 40 g slaniny ma kostičky, 1l hovězího vývaru, menší cibule, půl hrsti najemno naskané petrželky, sůl. Slaninu vyškvaříme na másle a zpěšníme jemně nasekanou cibuli, přidáme a houby a krátce podusíme do změknutí, přidáme mouku, zasmahneme a postupně přimícháme vývar. Vaříme cca 20 minut. Před ukončením vyru vmícháme smetanu, dochutíme sukrem, pepřem a solí. Před podáváním vmícháme víno a posypeme jemně nasekanou petrželkou.
[326]
Ještě jednou díky.
(František I. : 15.10.2007, 18:00:13
- x)
Rputi, myslivecká bude zítra. Bože těh hub je strašně. Pesova kulajda, kupodivu i se zeleným pepřem (černý jsem nenašel, neb u nás probíhají stavební práce)se povedla tak, že byl v nebezpečí i wok. S dalším kořením už taková práce nebyla, neb bobkový list mi roste na dvoře a kopr jsem nalezl kryogenně sušený. Ovšem hodinu poo jsem se nemohl hnout. (Jen doufám, že jsem v rámci experimentů nezaměnil modráky za mochomůrky zelené, které prý mají obzvlášť vybranou chuť. Ale barvoslepý ještě nejsem.)
[329]
Brej večír!
(rejpal t&T: 15.10.2007, 19:27:23
- x)
Taxem také propadl houbovému šílenství. Anžto mne laskaví sousedé zásobovali přehršlí hub dokonce i očištěných, věnoval jsem se jejich přípravě a požírání. Spáchal jsem hovězí plec dušenou na houbách, houbový bramborák, a houbové kyselo. Jelikož je to volná paralýza na téma kulajdy a kysela, která dopadla ještě lépe, než jsem si představoval, zde je recepis. Na cibulce a másle podusíme houby. Do vývaru z uzeného (já jsem použil uzená žebírka) vložíme zpět na kostkičky nakrájené uzené a na nudličky nakrájené čínské zelí jednu na kostičky nakrájenou velkou mrkev a na kostky nakrájené oloupané brambory. Osolíme (lehce) a okmínujeme. Přidáme podle chuti několik stružků česneku na nudličky nakrájeného Vaříme až jsou brambory do poloměkka, pak přidáme dušené houby a zbytek vařeného kyselého zelí od minule. Necháme přejít varem, zahustíme blond máslovou jíškou z polohrubé mouky a táhneme asi dvacet minut. Zalijeme kyselou smetanou, promícháme a podáváme. Topinky jako příloha jsou výtečné. Všech hlavních součástí (houby, zeli, kysele zelí, brambory, uzené maso) je asi stejné množství na váhu, bratru půl kila. Vyšel mi toho pětilitrový hrnec. Dobrou chuť!
[332]
Aha, rejpale,
(maYda: 15.10.2007, 19:49:22
- x)
tak já si teprv teď přečetla ten recepis. Tak abyste věděl, tohle nemá s echt podkrkonoškým kyselem nic společného. NA rozdíl od valašské kyselice, kde opravdu dodává kyselou chuť kyselé zelí, je základní surovinou pro výrobu kysela chlebový kvas. Zelí tam vůbec nepatří,uzený už vůbec ne, smetana taky ne, rozmazlenci jako moje máti dávají mlíko, ale nejlepší je bez mlíka, jen z vody a kvásku. Kromě toho cibule a kmín, pochopitelně sůl, a houby. Může být vajíčko, ale vkládat předem na másle umíchané vejce a předem osmaženou cibulku považuju taky za zpanštělou zhůvěřilost. Na talíři se tím přelejou vařené brambory, nejlíp vařené ve slupce, právě u kysela vynikne jemně kořenitá chuť, kterou dodá bramborům slupka, s kterou se vaří. KYselo byla základní potravina chudého chalupnického lidu a důkaz jeho kulinářské geniality, neb právě vyvážená chuť přísad, dostupných v každé chalupě z něho dělá vybranou lahůdku.
[334]
Ahoj ! Houby.., houby..
(Šumavák: 15.10.2007, 20:07:01
- x)
už houby vydržím.Už mám zase nějak dost.... Jirko, já myslím, že z těch brambor můžeš dělat vše co psychicky vydržíš.Ony už i jen jako příloha jsou nápor na psychiku. Modrá cmunda bude jistě také zajímavá....:-)) Nevím, jak se povedly u Tebe, ale já mám vynikající přílohové a salátové.Naprosto nejsou moučné a ani když se dýl vaří, tak se mi nerozvařily( jen ta voda byla modřejší) - takže kaši asi ne. Tak jsem dnes sebral jen tři hříbky, a stejně jsou z nich 4 síta na sušení. jak říkám - i babka s bílou holí nasbírá plný košík....ale myslím, že to asi skončilo - ze soboty na neděli bylo asi -8°C => kytičky většinou sklonily hlavy....
[336]
Herdek lidi, neměla by se dělat nějaká osvěta, nebo defenestrace, nebo já nevim.....
(Rpu?: 15.10.2007, 20:18:05
- x)
ale tohle je fakt na hlavu. Pastnuto ze Zvířetníku: Nyní se ze mě ale stal naprosto nešťastný živáček, páč ne mou vinou se urychlil konec mých telátek a kraviček. Vypadá to, že do konce listopadu končíme a místo nás bude jakási elektrárna na bioodpad. V době, kdy ceny mlíka letí nahoru, máslo je za 40,- a naše dojivost je na špičkový úrovni, se budu muset rozloučit s telátkovýma očičkama a už nikdy neprohrnu prstama do sucha olízanou srst novorozeňátka. Moc mě to mrzí už několikanásobně víc, že vím, že ten nový nápad našeho předsedy nikdy nedotáhnou do konce a já svoje kamarády opustím zbytečně. Těžko to rozdýchávám
[339]
Šumaváku...díky...
(Jirka původní: 15.10.2007, 20:37:24
- x)
prosímTě je možné, že se to pomíchalo geneticky? Některé cca 4 vetší jsou krásně oranžovo červené, z jednoho keříku.....myslel jsem si, že to je spíš nezralé, nebo hlíza něčeho jiného. Myslíš si, že je možné , že by to byli ty oranžové?
[340]
No a jinak,
(PeS: 15.10.2007, 20:45:07
- x)
moje babička nejradši dělávala čirůvky s rejží. Ona je to taková tužší houba, tak když se podusí, není z toho blemc. Já si zrovna včera udělal variaci na toto téma - měl jsem doma misku vařený rejže, kterou jsem potřeboval spotřebovat a ty houby tomu napomohly. Takže kousek pěkného špeku na malé kostičky, na pánev a pomalu rozpouštět a škvařit. Mezitím velkou cibuli na kostičky a na tu pánev a pomalinku osmahnout (já nejradši dohněda). No a aby to nebylo moc dietní, přidal jsem na kostičky i klobásu - nemusí být. Mezitím houby, na hrubší kostičky. Když je ta cibule požadovaného odstínu, mrsknout tam ty houby, pokmínovat a začít dusit. To vše na pomalém plameni... Když jsou ty houby tak napůl, přidat tu rejži, pořádně zamíchat, štědře přidat sladkou papriku, sůl, pepř, zas promíchat a znovu dusit. Dle potřeby nepatrně podlejt. Nesmí z toho vzniknout blemc. Ke konci sundat poklici, nechat trochu odpařit, dochutit (chilli, zelený pepř, kurkuma, karí - jak je ctěná libost.) No a dle chuti baštit samotný nebo s chlebem.
[341]
Jirko, nevím jak jsi to
(Šumavák: 15.10.2007, 20:45:41
- x)
nasázel, ale já Ti poslal nejméně čtyři druhy, z nihž jeden jsou ty oranžové.Ony jsou oranžové i v dužnině.... Jedny vypadají jako rohlíčky, takové podlouhlé - to jsou Putple peruvian, další jsou takové kulaté, klasického tvaru, ale modré- to je odrůda All blue, pak tam byly ty oranžové- to je \"Cherry red\",a pak tam byly ranné( ty mohou být teď trochu popraskané), červené - Huckleberry. A tu pátou sortu sežrala skleroza !! Mrcha jedna!! to musím dohledat. Takže to není mutace, to je jen chaos na množitelském políčku.To já znám !! Sadbu dovezla Včelka z USA.
[344]
Tak jsem se dočetl,
(PeS: 15.10.2007, 21:13:36
- x)
kde jinde, než na Psu, jak nás známý brněnský lhář a demagog tak hezky přirovnává ke Kondelíkům. Jako správný publicista (viz Zeman) ovšem \"pozapomněl\" zmínit, že ten Kondelík nabyl jisté zámožnosti a pověsti díky své píli a práci svých rukou, jako mistr malířský. A že tedy o těch svých penězích má právo rozhodovat. Tohle ovšem intelektuální darmožrout nikdy nepřipustí. On vidí jen ty úžasné projekty, které ovšem musí zaplatit někdo jiný - ač je mu z nich třeba na blití. Přitom je třeba ještě toho Kondelíka pořádně urazit a zesměšnit, aby se styděl a ochotněji platil. Hlavně je třeba zesměšnit tu práci a úsilí, neboť ty peníze jsou přeci odporné a estét je nad jejich přízemnost povznesen - on to přece platit nebude. Vydělat ty peníze musí někdo jiný a je třeba mu je pak sebrat, protože ve své malosti a zaprděnosti nevidí nadčasovost génia. Snad by měl někdo tomu intelektuálnímu výkvětu připomenout, že nebejt těch zesměšňovanejch Kondelíků, lítal by tak akorát po lese s holym zadkem a že realizace všech těch smělých projektů, který ale zaplatí někdo jinej, vede k jinému Herrmannovu dílu - U snědeného krámu. A jak to dopadá, když to intelektuálové vezmou pevně do ruky, se mohl přesvědčit celkem nedávno v Kambodži. Pýcha pařížské Sorbonny tam předvedla co dokáže. Se divim, že taky nedostal Nobelovu cenu.
[345]
Abyste si tak nemedili,
(maYda: 15.10.2007, 21:15:49
- x)
tak jedna houbařská kulinární hrůza: Znala jsem jednu dámo, co každou druhou větu začínala úvodem ! Voni píšou...\" a kašdou třetí \" To já mám nastudované...\" TAk \"voni\" jednou napsali a ona si to nastdovala, že houby se musí tepelně upravovat minimálně půl hodiny. kromě toho znala jen babky, jiný houby nesbáírala a do hrnce jí nesměly. Aby nedošlo k mejlce : babka je takové to s šedozeleným rozpraskaným kloboukem, jasně žlutou tření a obvykle oranžovou nohou. Podle mých zkušeností houby, které jeví největší sklon k blemcání při tepoelné úpravě. dokopncer ani enchtěla ty mladé , co ještě nemají rozpraskaný klobouk, jen ty rozpraskané, které jsou obvykle mělkké jak vata, pokud nejsou rovnou červivé skrz naskrz. Takžře takových hub jsme kdysi u ní na chalupě nasbíraly kočík, nakrájely, ona to vrhla na pánev a poctivě půl hodiny dusila, až z toho vznikla naprosto beztvará tmavě šedivá kaše. Do toho vrhla vajíčka a špetku soli, ale jen málo, protože pro děti se to přece nemůže moc osolit a nějaké koření už vůbec ne, voni píšou, že to není pro děti zdravé. Výsledek vypqadal ještě pře požitím, jako by prošel zažívacím traktem. Chutnalo to podobně, ona je babka poměrně chutná, navdory té blemcavosti, ale to půlhodinové rdoušení a nepřítomnost jiných hub z toho spolehlivě jakoukoliv chuť vyhnaly.
[348]
No jo, PeSi,
(maYda: 15.10.2007, 21:24:36
- x)
i intelektuál musí z něčeho žít a když ono živit se prací dá moc práce... ten Nefův úvodník na Psu byl ten samý text jako Nefovo Poslední slovo v Lidovkách? V tom případě se nedivte, všichni obhájci jurodivých a proroků z toho musí být úplně perplex, že si tu vůbec někdo dovolí takovou hanebnost otisnout. A navíc tam nazývá věci pravými jmény, to se přece ve slušné společnosti nedělá, hamba, fuj! :-)))
[349]
Nedá se nic dělat.
(PeS: 15.10.2007, 21:32:11
- x)
Sama přiznáváte, že jste jí ty houby nasbíraly a nakrájely. Nelze jinak - každý dobrý skutek má být vzápětí po zásluze potrestán. Babě bych za kulinární zážitek poděkoval slovy: \"Děkuji, již jsem dnes zvracel\" a v zájmu zachování zdraví chalupu kvapně opustil...
[352]
PeSi,
(maYda: 15.10.2007, 21:58:02
- x)
ráno tu někdo větil, e bude jaksi nečisto pod úvodníkem a e to psal Neff. v Lidovkách měl Poslední slovo taky Neff. TAk jsem myslela, e je řeč o úvodníku. TAky jsem na to psisko , kam jsem ji dávno ani jedním úderem do klávenice nepáchla, nahlíédla.abych tu nekecala. Je to stejný text. Malá ukázka : \"Al Gore le, jak dokázal soud. Je strané oceňovat někoho, kdo le, a něco, co je vylhané. Je strané tomu tleskat. Al Gore překroutil kde co, aby dokázal, e lidská činnost je schopna zásadně zvrátit chod něčeho tak velebně nedotknutelného, jako jsou přírodní děje, předevím pak klima. U to tady jednou bylo, to poroučíme větru deti. Jestli tohle novodobé náboenství zvítězí, ztratíme teď zase moná i desítky let ochranou klimatu, házením veřejných peněz do bezedných děr a hlavně upevňováním dohliitelské moci státu. Toho státu, který dokáe stále méně pro člověka něco pozitivního vykonat, nedokáe vytvářet podmínky pro jeho tvořivou práci, neochrání ho před kriminalitou, nedá pořádné vzdělání jeho dětem.\" Kam se hrabe knihovna, z tohohle textu je určitě leckdo na mrtvici. to víte, kdy někdo vykřikuje, e císař je nahatej...
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |