Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Pondělí, 22.10.2007
Byl jeden chlap, co měl šarm.A uměl! Byl písničkář a básník a dneska by mu bylo 86.
Georges Brassens Tady je ten šanson, co je v minulé diskusi francouzský text: Protože nevím , jak vy, ale já si francouzky moc nepočtu, tak zde je český text od Jiřího Děděčka: 1. Ať už chci anebo nechci, nemám dobrou pověst ve vsi, ať jsem, kde jsem, každej kouká, maj' mě za divnýho brouka, já jim přece ubližovat nebudu, já klopýtám stezkou svýho osudu, /: ale dobří lidé těžce snášej' osamělý pěšce, :/ pomlouvaj' mě dennodenně, mimo němý, přirozeně. Je tu květen, státní svátky, ale já se držím zpátky, voknem slyším břesknou trubku, ale já si radši schrupnu, já jim přece ubližovat nebudu, v průvodu bych dělal jenom vostudu, /: ale dobří lidé těžce snášej' osamělý pěšce, :/ všichni hrozí směrem ke mně, bezruký ne, samozřejmě. Když vidím, jak ženou chlápka, kterej na trhu krad' jabka, davu pod nohy v tu ránu kladu šlupky vod banánů, já jim přece ubližovat nebudu, když nechám jít ubohýho pobudu, /: ale dobří lidé těžce snášej' osamělý pěšce, :/ už se vztekle řítí ke mně, mimo chromý, samozřejmě. Nemusím bejt jasnovidnej, abych znal svůj osud bídnej, jen co najdou vhodnou šňůru, vytáhnou mě za krk vzhůru, ačkoliv jim ubližovat nebudu, jen tou jejich cestou s nima nepudu, /: ale dobří lidé těžce snášej' osamělý pěšce, :/ s popravou si přijdou na svý, mimo slepý, to je jasný. A zde je ještě trochu pro zlepšení nálady: a ještě jeden, rychlejší: Pro nepamětníky : G.Brassens — francouzský šansoniér a básník (22.10.1921-31.10.1981). Trochu anarchista a trochu nemrava, jak už tak francouzští básníci bývají. Roku 1967 byl vyznamenán velkou cenou Francouzské akademie za poezii. U nás ho překládal Jiří Dědeček např. deska „Žalozpěv pro lehký holky". Spousta písniček je i na YouTube. Třeba TADY* Poslala Rpuť Komentáře
[3]
Udělala jste mi radost, Rputi!...Ačkoliv umím francouzsky jen: \"Queil malheur!\"...(7;- ))
(šakal: 22.10.2007, 23:48:09
- x)
...Před časem jsem se zúčastnil jednoho večírku s Jiřím Dědečkem, kde tenhle český propagátor a překladatel Brassense zpíval kongeniálním způsobem skoro dvě hodiny Brassensovy šansony střídavě ve francouzštině i v češtině asi pro 35 lidí... ...Úžasný zážitek! (7:- ))
[4]
Dušane, Becaud měl kdysi dávno
(Dana: 22.10.2007, 23:53:35
- Mail
- x)
jeden koncert v Ostravě. V té době jsem byla těhotná a usínala jsem kdekoli, kdykoli a v jakékoli poloze. Ten koncert jsem hanebně prospala... Ovšem pár písní mi přece jen neuniklo... :-) Ano, nostalgie je ta pravá nálada pro tuto chvíli. :-) Dobrou noc.
[5]
tohle je moje nejoblíbenější Becaudova
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 00:44:17
- odkaz
- x)
..a na to, že to bylo natočeno v roce 1964 je to skvělý... a pak třeba ještě tuhle \"Le jour ou la pluie viendra\", jestlipak si vzpomenete kdo to zpíval česky (a dobře) a písnička z tohodle filmu \"Le Pays d\'ou je viens\"... a nakonec i ta profláknutá, v níž si dáva horkou čokoládu v tehdy snad jediné moskevské kavárně Café Puškin (jo, tam kde kdysi ráno stál kelímek stavrugy s dvěma plátky veky a flaškou Igristogo asi 3.50... tak tady ta nostalgie končí, protože ta Natálie byla definitivně poručice KGB, ale písnička je to hezká
[8]
a tady je ten druhý, natočený ještě
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 00:53:03
- odkaz
- x)
v pasážích Les Halles - když jsem byl strašně mlád a poprvú v cizině, dával jsem si tam nad ránem držkovou polívku za frank... to je tak dávno, že si nejsem jist jestli jsem se tam nepotkával s Victorem Hugem, a ten umolousanec v cylindru na kolečkovém křeslo nebyl Toulouse-Lautrec... tak dávno jsem tam byl..
[10]
Mě šlehne nebo se z toho obkreslím... Já se vykecávám na minulé stránce
(Loki_F: 23.10.2007, 02:40:28
- odkaz
- x)
opožděn o několik hodin o Becaudovi a tady už to Dušan rozpálil na plné pecky... Opět se potvrdilo, že \"Kdo chvíli stál...\" Asi je to proto, že jsem po exhumaci ještě poněkud dezorientován. };D)
[13]
.pokud ještě někdo ponocujete jako já,
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 03:06:45
- odkaz
- x)
tak si pro dochmuření můžete pustit doposud nevydané privátní nahrávky Arethy Franklin z doby, kdy byla objevena a korunována na královnu soulu...Dr.Feelgood jen s pianem, bicíémi a téměř neslyšitelnou basou, bere tak, že sklenice bourbonu, nejlépe Maker\'s Mark je téměř nevyhnutelná... nahrávka je zdarma
[14]
Teď to nejde, Dušane.
(Loki_F: 23.10.2007, 03:46:28
- x)
Chce to po mě abych instaloval dodatečné pluginy do MP 11, což by znamaenalo skrečnout všechno co mám rozdělaného... a to bych se z toho obkreslil definitivně... A za to mi \"soul of a negro girl\" nestojí... Ten bourbon naproti tomu chápu... když už sebemrskačství, tak dovedené do krajnosti! };D) Kdysi dávno, před mnoha a mnoha lety, při čtení Loučení s Lenoxem, jsem si myslel, že bourbon musí být opravdu moc dobrý alkoholický nápoj... Bylo mi 16 a až za tři roky jsem to opravdu ochutnal... Huhh. Před několika dny jsem k narozeninám dostal láhev Jim Beam(a). Zase jsem to ochutnal ... a bylo to stejné!!! Naštěstí většina lahví, které se mi sešly, pocházely z Irska a Skotska. A naštěstí pořád chutnají stejně... Jako ten soul. Já jsem povahou extrovert a optimista, naštěstí také bílý (tedy z valné části };D). Ordinovat si dobrovolně spleen ve 3/4 na 4 ráno, když se mi jej dostatek dostává od jiných mi přijde kontraproduktivní. Ale když to má někdo rád... Jak říká PeS: \"De gustibus...\" };D
[15]
To víš Loki, každej jsme nějak jinak uhnětenej
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 04:19:08
- x)
pro mne byl až do pozdní puberty jediným zástupce černého jazzu Louis Armstrong nebo\'t všechny už dost ohrané DECCA 78, které můj tatík těsně po váce někde vyšmelil nesly jména Glen Millera, Louise Jordana (ten byl bílej, ale filmech namatlanej černým šůviksem), a orchestrů Boba Crosbyho and Bobcats, Dorsey Brothers, Jimmy Lunceforda. Jediný další černoch jehož jsem znal byl Paul Robson, takže jsem dlouho žil v domění, že všichni černoši chraptí hlubokými barytony. Prozřel jsem až když jsem v roce 1860 dostal poklad - 4 espíčka z Ameriky. Are you Lonesome tonight s Elvisem mne nenadchlo a dlouho se král rockemrollu pohyboval pod mým horizontem. Zato Bill Hayleyho \"Rock Around The Clock\" byl inspirací učit se anglicky a dodnes je to jeden z pilířů mé hudební katedrály. Lucille s \"Little Richardem\", byla teprve ta pořádná pařba , při níž si maminka ucpávala uši a používala slov jako vytí a kočičina. Tím čtvrtým byl Fats Domino, a ten bral hákem - synkopovaný klavír, smyčce v dur a saxophonové riffy...ajaj. Kdyby mi tehdy někdo místo bayerovky vnutil noty boogie-woogie asi bych se naučil hrát na piáno....Arethu Franklin jsem poprvé slyšel v 68...Dr. Feelgood, Chains of Fools, a zase ta instrumentace Steve Cropper na telecastru, Donald \"Duck\" na basu a Memphis Horns v pozadí. To se nedá popsat, s tí musí člověk vyrůst a dospět. jako s tím bourbonem. Jim Beam je nejlepší s colou. Pořádný bourbon začíná až s Jackem Danielsem. Stejně tak nesoudíš skotskou podle VAt69. nějak jsem se rozejel - až by to vydalo na článek, ale musím si jít nalejt... tak zatím
[16]
Jejej, sakra, Dušane, to neměl být útok na Tvoje choutky...
(Loki_F: 23.10.2007, 05:54:55
- x)
Saprlot, to asi ta hodina býka, která sama o sobě je dosti depresivní, pokud se vnímá - pro mě to byla doba těsně po probuzení - a to je stav ve kterém jsem schopen požít (jako Rpuť) je pořádného turka ze 3-4 odměrek ve velkém (1/3 l) termohrnku, který mi kamarád přivezl z US army shopu v Bosně. Na druhou stranu, máš pravdu jak ve věci toho těsta, tak i toho hnětení... };D) Já si teď již nalít nemohu, třebaže v mém baru je nahloučeno spousta dobrého pití z Highlands i ze zeleného ostrova.
[17]
Dobré ráno.....
(Jirka původní: 23.10.2007, 05:55:48
- x)
teď jsem zjistil, že jsem vlastně odporně přízemní....... Nejen, že jsem dotyčného neznal, ale i ten příměr v Dědečkově textu s tou banánovou slupkou se mi nelíbí ani trochu. Opravdu je to asi dobrý text, protože, kdysi někdo říkal, že když si dočteme o půlnoci knihu a chceme jet autorovi rozbít ústa, ještě tu noc přes půl republiky, nemůže to být špatná kniha. francouzské šansony se mi prostě a jednoduše nelíbí. Nerozumím totiž, těm strašným emocím a taky nevím, co v tom hledat. Nezabíjejte mne, ale připadají mě furt všechny stejné. Buď je to o dívce z Paříže a okolí která má problém s láskou, nebo o francouzovi, který je také rozpolcen a rozerván. Nebo v nejlepším se oba mají rádi, ale nějak jim to spolu nejde. Jistě je pravda, že to nejsou všechny témata, ale většinu z nich jsem napsal.
[18]
Dobré ránko!
(Rpu?: 23.10.2007, 06:05:53
- odkaz
- x)
Šumaváku jakápak netrpělivá v 10 večer? Po drastickém líčení tvých dramatických osudů jsem dospěla k názoru, že střídáš dvě polohy - buď makáš anebo jseš mrtvej:) Tož jsem si myslela, že to nestihneš. Jestli jsem tě honila, tak se kaju a omlouvám. Moje první \"setkání\" s Brassensem bylo naprosto typické - pro něj. Zpíval v televizi jednu ze svých písniček, hrál na kytaru a v pozadí ho doprovázel basista. Dole běžel překlad textu. Najednou, aniž hnul brvou, začal zpívat velmi neofiální sloky. Překlad zničehonic zmizel a basista přestal doprovázet. Nemohl. Visel bezmocně přes basu a řval smíchy. Bohužel, zrovna tenhle snímek jsem nikde nenašla
[23]
Dobré ráno
(skimic: 23.10.2007, 06:33:31
- x)
Rputi - Bresson mě minul. Dik za seznámení pane Neumanne - od té doby, co jsem začal rozumět textu Nathalie, vždy, když de procházím po La place Rouge, prskám smíchy a částečně si zoufám nad naivitou všech těch ... ale to je obehrané téma. ad Dušan Neumann: 23.10.2007, 03:06:45 : jooooo! ad Dušan Neumann: 23.10.2007, 04:19:08 : jooooo! Jirko původní: pokud v tématech nahradíš francouze i jinými lidmi, je to celkem vyčerpávající sseznam i pro blues. Vlastně i pro dechovku, do níž až komunisté zavlekli témata submisivně homosexuální /opěvování různých vožďů/, naivně fetišistické /např. Šel Frantík kolem zahrádky - popisující nový vztah man-machine, v tomto případě frézka, čímž zahanbeny generace poctivých kozom.dů/.
[25]
Jo, Skimici...to je pravda.
(Jirka původní: 23.10.2007, 06:41:01
- x)
Vo lásce je to asi vždycky, objekt se liší podle sexuální orientace.... :-))) ....ale přeci jen ten TY EMOCE jsou snad jen v šansonu. Ale je to úplně a strašně subjektivní hodnocení. A zima bude krutá dlouhá....příkladně vlaštovky, které jsme chovali na maso, těsně před tím než jsme objednali jatka, odletěli.....jakoby to snad něco tušili, :-))) Asi jsme měli špatný podnikatelský záměr, nebo co.....Jenom těch much co stálo
[27]
Loki, vůbec to neberu osobně
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 06:45:46
- x)
ani v hodině mezi psem a vlkem. Ale, zkusil sis někdy \"Sofiinu volbu\" - mezi hluchotou a slepotou? Já jo a vychází mi slepota. Má jednu výhodu - potmě jsou všechny kočky černý. Černý myšlenky. Vysvětlitelný, sotva sdělitelný. Ten single malt si s Tebou jednou dám. Víš, že existuje hypothesa - nedokazatelná a nepopřetelná, že dvanáctinovou melodiku blues zátahli do Ameriky irští mníšci někdy ve dvanáctém století, přejali ji Indiáni a pak se na Jihu zkloubila s africkou rytmikou a dala za vznik blues a jazzu. Anyway, osciluji mezi Bachem a Muddy Watersem - a vychází mi Pink Floyd.... těžký ráno, na spaní ani pomyšlení - tak jsem aspoń dopsal další pokračování mého motorového prokletí. \"Nejstrašnější je, řekl Wérich,\" stát se pamětníkem\". Souhlas.
[29]
skimici - i já mám Vysockého - snad všecko, co se dalo sehnat
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 06:56:48
- x)
ale on není typický Rus. Dokažeš ( promi%n, že tykám, to je ta zjednodušující English). Dovedeš si představit barda brežněvovského Sojuzu, který se vposteluje k Marině Vlady? Ani náhodou. Vysockij je ruskej Nohavica - akorát při tom chlastání ještě lezl na skály. Pamatuju Krasnuju ploščaď, když se tam muselo chodit do pravého úhlu a nikde nikdo. Naposled jsem byl v Moskvě v prosinci 1977. Abych to posal musel bych svičnout na stakan vodky s rozpuštěným máslem navrch. jsem si jist, že kdybych tehdy nikdy nebyl v SSSR, tak bych asi neemigroval. Ten svaz byla noční můra za plnýho slunce...a obávám se, že že se tam řene plnou putinovskou parou za nadšeného tleskání plebsu.
[32]
Rputi - Becaud asi pět písniček
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 07:07:47
- x)
pejstnul jsem je do odkazů. L\'orange je nadčasová - Zem odkud přícházím, Ten den kdy se vrátí déšt, Nathalie, Et Maintanant, Dimanche en Orly, a ještě několik jsou skutečnou klasikou. Přesto preferuji Hughes Aufraye, ale hlavně Salvatore Adama. A kromě klasiky Edith Piaf také Mireille Mathieu a uvzdychanou jane Birkin. Zato Johnny Hallyday mne nikdy nebral a Charles Aznavour jen u filmů. Brassens a Brel jsou na okraji - spíš jako poeti než muzikanti. Když je srovnám třeba s Cohenem tak je mi jako básník blžší. A dylan je genius jak textař tak muzikant. ve srovnání s ním frantíci tratí. Ale jak Pes o kousek vej podorknul - proti gustu žádnej dišputát
[33]
pane Neumanne,
(skimic: 23.10.2007, 07:09:30
- x)
... tykání je ok. S tím srovnáním s Nohavicou /možná spíše s V.Mertou/ je to docela trefné. Já jsem ho jednou na chvilku viděl ještě než zemřel. Takový legrační človíček s ostře řezanými rysy, přátelé si z něj dělali prču, že zrovna hraje v nějakém seriálu detektiva. Producíroval se tam v kožený bundě. Stíhali nějakou bandu černý kočky. Pamatuji, že to byl první rus, co dokázal interpretovat francouzskou A bientot nous deux od Hughese Aufray aniž by se museli diváci popadat smíchy za břicho kvůli akcentu. Současné Rusko je jiné, pane Neumanne. Neříkám že lepší či horší. Vysockij je však ikona pro rusy, se kterými si mám co říci a nenávidějí ho ti, které obvykle nesnáším i já ...
[35]
Dobré zas ráno,
(PeS: 23.10.2007, 07:13:58
- x)
zcela OT jedna prosba: Nevíte někdo náhodou o rozumném hotelu pro cca 90 lidí v hezkém prostředí (vítaný bonus) - Vysočina, jih a východ Moravy (to je proto, aby to neměli Slováci tak daleko, není úplně bezpodmínečně nutno), kde by se dala poslední týden v květnu 08 pořádat jedna vědecká akce? Ten poslední týden v květnu je pro tu akci již tradiční. Je potřeba přednáškový sál pro cca 60-70 lidí... Tak jestli někdo něco víte nebo máte tip, dejte prosím vědět - každý dobrý skutek bude jistě vzápětí po zásluze potrestán...
[36]
Skimici, mám velmi ambivalentní
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 07:25:33
- x)
téměř dichotomický, vztah k Rusům. K Rusím - ne k Rusku. Byl sem v SSSR několikrát a a vždycky jsem se potýkla s dichotomií obdivu a pohrdání - později nenávistí. Za tu se stydím. Myslím si, že kruciální moment je si uvědomit, že Rusko je Rusko, ale ne Evropa. ani náhodou. Dodnes má řadu ruských přáte, většinou židovských, kterým se nějak podařilo vyvlíknout s osidel lepších zítřků. Na druhou styranu i tady získáva ruská mafie pověst jakou měli Siciliáni ve dvacátých letech, Krutá a nezohledná. Na rozdíl od Cosa Nostra nezakotvená v rodinách. hrůza a strach. Mám rád ruskou kuluru - ani ne tak rozplizle košatou literaturu tolstojvského - šolochovského ražení (nebu\'dte překvapen - formou jsou si skoro dvojčata) - ale úžasný nástup dvacátých let ve výtvarném umění, divadle, hudbě.... Stravinskij, Prokofjev a Šostakovič a jejich nesdělitelná lidský úděl. A Rachmaninov vedle Chopina a pak dlouho nic... přesto se dnešního Ruska bojím, protože se mentálně nevymanilo z veikášství SSSR a hraje podivného černého Petra proti nám, ale aniž to ví, prot sobě. Tak dlouho si bude Putin hrát s kohoutku rourovodů do Evropy, až mu Čínan zabuší na Ural. Přesvěčte mne, že se mýlím.
[37]
omlouvám svou klávesnici
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 07:34:53
- x)
plná drobků z crakerů a buráků, takže vynechává. A já jsem bordelář a po sobě nečtu - protože, kurnik, přece umím jako novinář datlovat. .. pro mne jsou Vysockij a Nohavica neším jako Rjepin nebo josef čapek. Ale Merta - znal jsem ho kdysi dobře je to brat manželky režíséra, s nímž jsem pracoval - Merta je H. Bosch. Zatracení dominuje, smíření je marginální, odpuštěníchybí...
[38]
Dušane,
(Rpu?: 23.10.2007, 07:41:16
- x)
celkem souhlas, až na tu Mathieu. Dylan naprosto bez diskuse. Ta villonovská poetika mě u Brassense vyloženě sedla. Becaudovi písničky ano, ale bez toho jeho tenorku. K tomu Rusku - nejen Číňani. Začíná to tam pěkně bublat a jestli do toho Turci šlápnou..... Měli jsme jet v březnu do Turecka a začínám nějak mít pochybnostě.....
[40]
2 Dušan
(PeS: 23.10.2007, 07:44:00
- x)
těžko Tě bude někdo přesvědčovat, zvlášť na tomhle fóru. Paradoxem dějin je, že Rusko se vždy snažilo expandovat na západ a Německo zas hledalo svoje poslání na východě. No a my holt máme tu smůlu, že jsme uprostřed a ani jednomu se nechce platit za průjezd...
[42]
Rputi, po Edith Piaf tam nebyl nikdo toho formátu
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 08:10:20
- x)
a Mathieu asi nejblíž. Určitě ne Dalida a řada provinčních chanteussek. Miluji Paříž a Auvergne. V Paříži mám tetičku, skoro devadesát, ale úžasná baba. A kamaráda. který restauruje sochy katedrál. Rputi, když jsme u toho Koby - četla jsi Stalina od Edvarda Radzinskyho? Podle mne nejlepší biografie. lepěí než ta od Isaaca Deutschera, kterou jsem kdysi propašoval do Husakoslovenska. Vedle šovinistického Solženicyna nutná a postačující literatura k pochopení Ruska, sovětismu a ruského mesianismu. Snad to někdo přeložil do češtiny.
[44]
2 D.Neumann
(skimic: 23.10.2007, 08:20:37
- x)
... od Prokofjeva jsem nedávno slyšel hezky provedené Romeo a Julie + ještě pár \"lovesongů\". Rachmaninov je pohoda. Co se týče Putinových kohoutků Vás/Tebe /ano, ach ta angličtina :-)/ fakt přesvědčovat nebudu viz PeS. Jen Bůh ví, co mě to stálo sil abych po letech do Ruska zase začal jezdit. Něco jako z pavoukama. Arachnofobie jsem se však dosud nezbavil zatímco neadresné rusofobie ano - při zachování nezbytné opatrnosti. S jinými kulturami je to jistě ještě složitější, nicméně ty nás neokupovaly a na tažení Atilly asi jeden zapomene. Po cestě řeckými ostrovy, třeba Kréta nebo nakonec i Kypr je vidět styk \"naší\" kultury s jinou orientální - záliba osmanců ve stahování protivníků zaživa z kůže - pěkně děkuju. A Čína, nevím ... kde zacházejí se zvířaty jako se sr.čkama ...
[45]
skimici, trochu mi uniká
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 08:40:58
- x)
význam Putinových kohoutků. Osobně gosudara hrubě nesnáším. Hraje iránskou a naftovou kartu tak na hraně, že než se vzpamatuje, že to není na výhru bude půl sibiře čínské... a pak teprve začne rachot. nikdy nevěř osvícenejm fízlům.. Rachmaninov, Schumann a Chopin... na národnosti tak moc nezáleží...Šostakovič je pro mne epithomy kulturního intelektu v prostředí hovadské diktatury. Zoufalství na druhou. Zhovadilost na zabití. Jsem strašně rád, že to nejhorší je ostříhané, ale hrozně se bojím, že to zase bují. O Rusku si s Vámi-tebou kdykoliv strašně rád popovídam..
[46]
Dušane a Skimici....
(Jirka původní: 23.10.2007, 08:49:39
- x)
asi je něco opravdu ve vzduchu......jistě jste zaregistrovali letní tábory \"Putinových mladých\" a také to co jim vtloukají do hlav. A bývá v Rusku dobrým zvykem se podřizovat vrchnosti, neb ona to s námi myslí dobře. A co nejhorší, široká ruská duše má v jejich očích všude nepřátele.....přátele jen, pokud je to pro Rusko v tu chvíli výhodné. Je to velice nestabilní území, bohužel strašně bohaté a plodné.
[49]
Jirko, ve vzduchu je globální průser
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 09:08:33
- x)
já mám ty pošukaný Francouze rád. kdykoliv jsem se tam pohyboval - s mojí marginální francouzsštinou, vždycky jsem měl úspěch s touto precizně naučenou větou \"Excusez-moi, mais pouvez je parler en anglais parce que je ne veux pas envoyer ? la boucherie votre belle langue\". otevírala dveře lépe než hasák. Ale proč o tom mluvím. Před skoro 200 lety srovnával jiný Francouz, mladíček Alexis de Tocqueville Ameriku s Ruskem. Dodnes to platí. Tobě to překládat nemusím. There are now two great nations in the world which, starting from different points, seem to be advancing toward the same goal: the Russians and the Anglo-Americans. Both have grown in obscurity, and while the world?s attention was occupied elsewhere, they have suddenly taken their place among the leading nations, making the world take note of their birth and of their greatness almost at the same instant. All other peoples seem to have nearly reached their natural limits and to need nothing but to preserve them; but these two are growing?. The American fights against natural obstacles; the Russian is at grips with men. The former combats the wilderness and barbarism; the latter, civilization with all its arms. America?s conquests are made with the plowshare, Russia?s with the sword. To attain their aims, the former relies on personal interest and gives free scope to the unguided strength and common sense of individuals. The latter in a sense concentrates the whole power of society in one man. One has freedom as the principal means of action; the other has servitude. Their point of departure is different and their paths diverse; nevertheless, each seems called by some secret desire of Providence one day to hold in its hands the destinies of half the world. Aspoň vidíš, že moje intelektuální frustrace je sdílená už 200 let
[50]
2 DN
(skimic: 23.10.2007, 09:13:26
- x)
... celé východní Rusko už vlastně čínské je. Auto nepotkáš jiné než japonskou ojetinu s volantem vpravo. Masivní čínský dovoz je všudypřítomný. Ad Irán a Rusko - v Bruselu jsem minulý týden potkal známého /belgoše/, kterého si vážím. Ahmadinežád na vystoupení /kde to bylo? v OSN?/ mu připadal inteligentní a zábavný. Přes jeho inherentní antiamerikanismus, kterého jsem si vědom mě to překvapilo. A rusové - viz mapa - je to pro ně přirozené teritorium - nejen ropa, ale dokonce i průmyslové výrobky /import/. Co nekoupí Putin, koupí číňani. Nevím ...
[52]
Jirko, ve vzduchu je globální průser
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 09:11:08
- x)
já mám ty pošukaný Francouze rád. kdykoliv jsem se tam pohyboval - s mojí marginální francouzsštinou, vždycky jsem měl úspěch s touto precizně naučenou větou \"Excusez-moi, mais pouvez je parler en anglais parce que je ne veux pas envoyer ? la boucherie votre belle langue\". otevírala dveře lépe než hasák. Ale proč o tom mluvím. Před skoro 200 lety srovnával jiný Francouz, mladíček Alexis de Tocqueville Ameriku s Ruskem. Dodnes to platí. Tobě to překládat nemusím. There are now two great nations in the world which, starting from different points, seem to be advancing toward the same goal: the Russians and the Anglo-Americans. Both have grown in obscurity, and while the world?s attention was occupied elsewhere, they have suddenly taken their place among the leading nations, making the world take note of their birth and of their greatness almost at the same instant. All other peoples seem to have nearly reached their natural limits and to need nothing but to preserve them; but these two are growing?. The American fights against natural obstacles; the Russian is at grips with men. The former combats the wilderness and barbarism; the latter, civilization with all its arms. America?s conquests are made with the plowshare, Russia?s with the sword. To attain their aims, the former relies on personal interest and gives free scope to the unguided strength and common sense of individuals. The latter in a sense concentrates the whole power of society in one man. One has freedom as the principal means of action; the other has servitude. Their point of departure is different and their paths diverse; nevertheless, each seems called by some secret desire of Providence one day to hold in its hands the destinies of half the world. Aspoň vidíš, že moje intelektuální frustrace je sdílená už 200 let
[55]
Dušane, děkuji....
(Jirka původní: 23.10.2007, 09:59:39
- x)
je zajímavé, že mne stojí strašně úsilí se k něčemu dopídit a popřípadě si na něco udělat kvalifikovaný \"můj\" názor ..... jestli to tak mohu napsat, že ano. A pak přijdu na to, že to řekl už někdo dávno a dávno přede mnou a daleko fundovaněji a přesněji, než k čemu jsem došel já. Pokládám to za velkou nespravedlnost.
[57]
Jirko,
(Rpu?: 23.10.2007, 10:10:02
- x)
to se nám stává všem celkem dost často:)) Ale lámat si s tím hlavu má význam nejen pro trénink mozkových závitů. On v těch historických moudrech obvykle nebývá obsažen postup, jak se k onomu moudru došlo. Takže prostým opakováním mouder bychom akorát zblbli:))
[60]
Dramatická změna klimatu v USA
(skimic: 23.10.2007, 10:36:44
- odkaz
- x)
Vybírám: Ještě 6. srpna 2007 byl rok 1998 nejteplejším rokem v dějinách amerických meteorologických záznamů. Od 7. srpna jej vystřídal rok 1934. A geniální komentář: Mýlit se je lidské. Co to je pár desetinek stupňů? To přeci není žádná tragedie. Ta začíná ve chvíli, kdy se sejde dostatečně početný dav odborníků odhodlaný na podobná data přísahat stejně jako na korán či bibli a odhlasuje na jejich základě, co se na Zemi děje, kdo za to může a co všechno se musí udělat, aby se vše zase uvedlo do pořádku.
[72]
Pesi
(František I. : 23.10.2007, 12:42:36
- x)
Najdi si v internetu hotel Skalský dvůr. Je to na Vysočině, cca 50 km od dálnice kousek od Bystřice nad Perštejnem. Je tam přednáškový sál, možnost stravování i samozřejmě ubytování pro asi 200 lidí (měli jsme tam drobný uzenářský seminář). Hned za humny je nějaká přírodní rezervace, když si budete chtít pročistit hlavu.
[85]
Jen na skok
(dvd: 23.10.2007, 14:26:19
- x)
K Bécaudovi bych snad ještě přidal \"Quand il est mort, le poète\". Jinak o poměru Rusko-Čína jsem na nějakém kanále (Spectrum ?) viděl vynikající francouzský film o hranici na Amuru. Jádro filmu se týkalo Blagověščensku a jeho souseda na druhé straně Amuru. Ten kontrast byl děsivý. Rusové se živí tím, že převážejí přes Amur 50 kg bezcelního zboží a předávají je Číňanům, kteří mají v Blagověščensku v podstatě monopol na malo- i velkoobchod. Proč oni a ne Rusové, vysvětluje na kameru čínský obchodník tak, že mluví o Rusech s takovým despektem jakým asi mluvili Němci o Francouzích na podzim 1940. Navíc Blag. je architektonicky typické sovětské město, kde se příslušný čas zastavil někdy za L.I.Brežněva. Jeho čínský protějšek je úplně nový - a je to taková malá Šanghaj. Nevím jak by ten film působil na průměrného Rusa. Ale možná, že by mávnul rukou a řekl: propaganda.
[87]
Nakoukl jsem na zprávy....
(Šumavák: 23.10.2007, 14:32:21
- x)
a na i Dnes čtu: \"Premiér Topolánek totiž mluví o \"přehodnocení pomoci\", protože tyto země prý hlasovali minulý týden v OSN proti Česku. A je možné, že slova Topolánka budou vyslyšena.\" Ještě že ty noviny nevydávám! To by se ten redaktor zastavil až někde na Kypru! Já jdu na ten hnůj. To není tak nervy drásající! I když venku prší, sněží , je tam tma, bláto a musím tam ty koně na chvíli(pár hodin) vyhnat. Ale co s nimi, když si té čisté slámy neváží a hned to poserou, že?
[94]
Slavnewj soud to, takříkajíc, pohnojil - a teď kudy z konopí...?
(Rpu?: 23.10.2007, 17:01:11
- odkaz
- x)
Kdo kde bude: Mladí národní demokraté průvod ulicemi: Břehová - Maiselova - U Starého hřbitova - Břehová - Maiselova - iroká - atecká - Platnéřská - nám. Franze Kafky (průvod) idovská liberální unie roh Maiselovy a Paříské ulice Anarchisté Náměstí republiky Revoluční Dlouhá V kolkovně iroká E. Krásnohorské Bílkova
[97]
2 skimic
(PeS: 23.10.2007, 17:51:29
- x)
ad 10:36 - úžasné. A zas jsem se něco dozvěděl z \"diskuse\": \"ZEPHIR: Mozete mi vysvetlit ako je mozne, ze rok 1934 bol teplejsi nez je terajsia rozpalena o oteplena zem? Vtedy bolo v atmosfere neporovnatelne menej jedovateho, toxickeho, vrazedneho a smrtiaceho CO2, tak co mohlo tak vysoku teplotu sposobit?\" Jak je z obrázku patrno, zephir je ve své prostatě genitální od přirození. Jestli ono to nebude třeba tím, že v nadkritickém množství požil jedovatý, toxický, vražedný a smrtící nápoj zvaný sodovka. Tento zákeřný krycí název byl zvolen proto, aby se před naivními (a retardovanými) spotřebiteli skrylo, že se vlastně jedná o ve vodě rozpuštěný jedovatý, toxický, vražedný a smrtící CO2. Ba co víc, v pivu je ten plyn rozpuštěn také... (i když, tenhle veleduch vypadá spíše na oběť lavórovice, v lepším případě borovičky... A nemám na mysli V.P.Borovičku...)
[102]
P E R Z E K Ú Ú Ú C E !!!!
(Šumavák: 23.10.2007, 18:51:48
- odkaz
- x)
Autobusem za světový mír, proti radaru v Česku zvlášť !!! a voni je v Budějcích nepustili na náměstí !! Taková drzost!! Ovšem, ta Šárka Dominová, která v Českých Budějovicích za Ne základnám akci zajišťovala, žádnou perzekuci ze strany města nevidí. \"Je to spíš naše chyba, neměli jsme informace a o výjimku jsme zažádali pozdě.\" To že nemají informace, to řekla dobře. A co to musí být za lidi, když budějčák neví, že se na náměstí s náklaďákem nesmí...... Teď je ještě nepustí na náměstí do Krumlova a bude to, odhaduji, na ústavní stížnost... :-)) PS. Nahlédl jsem na fotogalerii z cesty, http://aktualne.centrum.cz/domaci/foto.phtml?gid=3212&id=110905 mé oko se potěšilo pohledem na Š11, ve které jsme za mlada vozili koně(i když my jsme ji neměli vepředu promáčklou!) a velmi mě upoutali ti bojovníci za světový mír ve vojenských maskáčích! To si snad ještě někde k tomu mohli vypůjčit nějaké SA vz.58, aby bylo vidět, že to s tím bojem za mír myslí vážně a budou bojovat až do posledního muže!
[104]
Tak už je to konečně tady..
(Dana: 23.10.2007, 20:06:12
- Mail
- x)
tohle počasí mám opravdu ráda - déšť, chladno, vítr, urousané větve stromů,ze kterých ještě neopadalo všecko listí a to, co opadalo leží zplihle na zemi, začernalé kmeny, vlezlá zima, chlad, který se dostane úplně všude i když člověk dělá a pohybuje se... a potom jedna přijde domů, kde je teploučko, nakrájí zbytky štrůdlu ke kterému popíjí horký čaj s kapičkou pravé slivovice na posílení imunity a všude kolem je to, co se nazývá domov...Nostalgie - to je to správné pojmenování :-)
[106]
2 dvd
(PeS: 23.10.2007, 20:18:04
- x)
Jestli to byla ironie, tak se hluboce omlouvám, ale zachytil jsem tam několik slovensky psaných příspěvků podobně vyděšených. Je fakt, že jsem to podrobně nesledoval. Měla-li to být ironie, pak teda byla důmyslně maskována za katastrofu. A platí - viz výše. Hluboce se omlouvám. Měl jsem toho za dnešek tak nějak plný kecky a ironii jsem v potaz nevzal. Mea culpa.
[107]
A ostatně,
(PeS: 23.10.2007, 20:24:26
- x)
potvrzuje to Martin. Takže se na chvíli jdu stydět do kouta, že jsem neodhalil ironii (a přitom se dnes konečně v klidu trochu najím...) Tady je vidět, jak je člověk už totálně zblblej z těch oponentur, komisí a podobných buzerací... Je toho všeho nějak moc - a navíc se ještě snažím pomoct kamarádům, viz ten ranní dotaz a ještě jednou dík za tipy.
[108]
PeSi
(martin TT: 23.10.2007, 20:57:32
- Mail
- x)
znovu si opakuji heslo, které jsem si v jedné diskusi přečetl a denně mnohokrát používám: \"Je těžké být za debila, když je taková konkurence!\" Jak vidíš a čteš, tak jsem se tě zastal - děkovat netřeba. Z jiného soudku, zjistil jsem, že odpolední hospodské dýchánky nejsou nic špatného!!!! Od té doby, co je moje žena zase ve školství, tak měla už druhý. To se ty slepice sejdou už ve tři cestou z pracoviště, posedí do půl šesté, kdy jim odjíždějí autobusy do domovů a přicházejí najezené, napité a zlehka povznesené nad obvyklé starosti, jako je neutřený prach a pod. Tak se na ně musí - rovnoprávně! Já, jako korektní rovnoprávná hospodyňka jsem odpoledne stihl práci, zábavu, sport i uvařit.
[109]
2 martin
(PeS: 23.10.2007, 21:13:09
- x)
přej jim to... Já jim to taky přeju... Doba je zlá a ta trocha relaxace je třeba. No a neutřený prach? vzpomínám na svá léta na koleji, kdy stačilo rázným krokem projít pokojem a prach se lekl a utekl do koutů. Odtud byl tak jednou za čtvrt roku odklizen. Častěji netřeba, člověk pak zbytečně zchoulostiví a není připraven vzdorovat nástrahám přírody... Neradil bych Ti opačný extrém, kdy manželka, před odchodem do divadla se rozhlédne, prohlásí, že je v bytě příšerný bordel a jme se začít uklízet. Divadlo počká. Tohle měl doma kamarád. Skončilo to rozvodem a ona dodnes nechápe proč - přece se o vše vzorně starala?!
[110]
PeSi
(skimic: 23.10.2007, 21:31:53
- x)
ad prach - opatrný souhlas s výhradou: Já jsem na koleji NIKDY neviděl žádný prach. Stejně je čeština zvláštní jazyk. Voila, tripple negative jen to hvízdne a dál se práší za kočárem. Pak nemají míti příslušníci tohoto Bílou horou a Hnědým tuzemákem těžce zkoušeného národa problémy s logikou. Volební výsledky jsou toho chmurným důkazem ...
[114]
2 Rpuť
(PeS: 23.10.2007, 21:43:51
- x)
děkuji za varování, leč již delší dobu mi doktor na stravu nic polského nedoporučuje. Samoserem bígoš počínaje a druhým samoserem Živiec konče. Jo, sice se tu občas probírá hrdý polský národ, ale já jsem zatím z něj poznal pouze tu část, co by do bordelu prodala vlastní babičku, kdyby ji tam chtěli...
[115]
Na chomáče oprachu a psích chlupů,
(Jirka původní: 23.10.2007, 21:43:48
- x)
jsou nejlepší děcka, která lezou po všech čtyřech ..... dostanou se ty mršky úplně všude a všechno do těch čistých dupaček pěkně pochytají. Vím, není to zrovna nejekonomičtější řešení, ale přeci jen jsou na to nejlepší. Blbé je to, že to období netrvá tak dlouho....v pubertě trošku začínají brblat :-))
[117]
Chomáče prachu jsou prospěšné
(skimic: 23.10.2007, 21:51:19
- x)
... lépe se uklízí. Domnívám se, že jde o stejný princip jako probíhá na molekulární úrovni při tvorbě kapiček na různých typech povrchů. Někde se dosahuje samočistícího efektu, kdy povrch není zamatlaný vodou, ale kapičky s nečistotami prostě tiše stečou. Stejně to může být na makromolekulární úrovni s chomáčema. Vytvoří li se optimální hustota chomáčů na ploše, tyto mají tendenci spožádaně růst, zatímco ostatní plocha je čistá. Dorostou-li do určitého objemu, sklidí se ...
[118]
.. zataženo, občas bouřka, 20 stupňů
(Dušan Neumann: 23.10.2007, 21:53:48
- x)
zato v Kaliforniije to katastrofa v přímém přenosu - 14 velkých požárů od Malibu po San Diego - rozloha jak ČR, 1200 vyhořelých budov čtvrt milionů evakuovaných- hasiči to nestačí zvládat. Zapojena je národní garda, armáda a USAF, ve vzduch desítky strojů bombardují pořáry vodou a retardanty . dokonce jsem mezi nimi viděl i F-22
[119]
já vám dám srandičky pánové,
(Rpu?: 23.10.2007, 22:03:10
- x)
když se Blesan dá do pelichání, tak se ten prach bezvadně nabaluje na ty jeho chlupy, které se volně pohybují časem a prostorem a vylétají zásadně v okamžiku, kdy sousedka zaskočí pro sůl či vajíčko a káravě hledí, jakej že to mám doma bordel. Vykládat, že jsem luxovala před hodinou je naprosto zbytečné....:)) A pak mám ještě zajímavé křeslo - ať se posune kam chce, vzniká pod ním nějaký vzdušný vír, který všechny tyhle chuchvalce absorbuje a uloží pod křeslo - jakýsi magnetochlup....
[124]
2 Rpuť
(PeS: 23.10.2007, 22:42:03
- x)
Klídek... Šumavák tady několikrát dokazoval, že zvýšením podílu prachu v ovzduší se zvyšuje podíl kondenzačních jader. To je ostatně fakt. No a ten déšť tu zemi zas ochladí a ten prach spláchne. A vytvoří se další prach, vzlétne do ovzduší a da capo al fine...
[128]
Šumaváku,
(Rpu?: 23.10.2007, 23:02:48
- x)
tak na to by se měla ustavit parlamentní komis. To není jen tak, to přímo vohrožená volympiáda. Opozice by se měla ozvat, to se nedá nic dělat... Ovšem jak se ozvat, když není možné interpelovat ministra a vyzvat k odstoupení.... taky mohla ta Kuchtová chvíli počkat....
[130]
nechte antiradaristy, jsou velmi užiteční v pedagogice.
(maYda: 23.10.2007, 23:48:34
- x)
Děti dnes potkaly v tramvaji svéráznou bytost v indickém oděvu, prohlašující se za jogína ( měl ten člověk na sobě nějakou noční košili a turban) a s papundeklovou cedulí o tom, že vláda nedodržuje zákon, neb povolila radar, a to nesmí, protože občané s tím nesouhlasí a že mají lidi podepisovat petici proti radaru. Nějakému pánovi , který podotkl, že v tramvaji nemá co dělat neplacená inzerce, jogín sdělil, že je určitě tuhý ODSák . I vysvětlila jsem dětem jedním vrzem a stručně, že : 1.skutečný jogín se stará osvou vlastní cestu a pracuje na sobě a nikoliv, že běhá po světě a nařizuje spoluobčanům, co si mají myslet. 2. Radar schválila vláda předchozí, nikoliv současná, tudíž pán pláče na blbým hrobě. 3. To, že vláda rozhodla o něčem, co se pánovi nelíbí, ještě neznamená, že porušila zákon 4. že všichni občani můžou něco schválit jen referendem a na to musí být zvláštní zákon a ten v tomto případě nebyl vydán - doplněno tématickým výkladem na téma referendum - jinak máme parlament, vysvětleno, co je zastupitelská demokracie a ústava. 5. že vždycky, kdykoliv se schvaluje cokoliv , někdo nemusí souhlasit, neb o to v tej demokracii kráčí, že lidi mají názory různé. 6.že soudit, že je někdo členem nebo sympatizantem jakékoliv politické strany na základě toho, že ten někdo upozorńuje, že někdo porušuje přepravní řád či se dopouští jiného překročení pravidel, je pitomost, doplněno vysvětlením pojmu \"předsudek\". Dcera potom podotkla, že ten člověk měl v tom textu pět hrubých pravopisných chyb, a to ona je, prosím, páťák a zdaleka neprobrala z češtiny všechno. Tak jsem si ještě přisadila, že aspoň vidí, jak je důležité umět pravopis, protože jinak člověk vypadá jako blázen, když píše nějaký cedule a ani to neumí napsat bez chyby. Prostě několik hodin občanské nauky v kostce. A potomci poslouchali, debatovali, ptali se. Za celou večeři si nevzpomněli ani jednou na to, co báječného vykonal Spiderman, Čtyřlístek nebo jiná potvora z posledního komiksu. A to všechno díky jednomu jurodivému exotu v tramvaji. Musečl to být pro ten můj dorost opravdu zajímavý zážitek.
[132]
Gates nabídl Rusům pozorovatele na základně
(skimic: 24.10.2007, 06:31:33
- odkaz
- x)
... možná, že by se u nás mohl vybudovat rovnou radar ruský. A nebo radši žádnej radar ale asi tak stotisícový kontingent ruských vojáků, co by vybaveni speciálními raketohledačskými brýlemi z Okuly Nýrsko skenovali ze svých kavalců oblohu. Že by začala má proměna v antiradaristu? Ale ne ne, ještě že máme prozíravého a statečného premiéra, jehož jasné slovo utiší potenciální obavy: *** Topolánek neodpověděl na dotaz, zda by Češi s ruskou přítomností souhlasili. \"Necítím potřebu to komentovat,\" uvedl jen český premiér. *** Tož dobré ráno i Vám, pane Topolánku.
[135]
Dobré ráno.....
(Jirka původní: 24.10.2007, 07:21:06
- x)
no vidíte. Tady ten příklad s Rusy v radaru je pouze důsledek důležitosti státu, který si myslí, že je pupek světa. Proto mám trochu problém s národním cítěním......jsem opravdu patriot, ale pouze místní. Kde to znám dobře, kde \"mám své kořeny\"....Brno, Olomouc, jsou pro mne daleko a mám k nim vztah jako k Frankfurtu..... Dušane, s těmi požáry to je teda síla.....koukal jsem na CNN, vypadá to opravdu hrůzostrašně.
[136]
Rputi
(skimic: 24.10.2007, 07:30:15
- x)
... no nevím. Na otázku o přítomnosti ruských vojáků se neodpovídá ve stylu no comment. Pokud z Gatese něco vypadlo, měl zkusit to zvednout a slušně mu to podat zpátky. PeSi - to bys v sezóně koukal :-) Jirko-p: máš na mysli Frankfurt am Main nebo spíše Frankfurt (Oder) - abych tedy lépe pochopil to Brno a Olomouc ...
[137]
Skimici......
(Jirka původní: 24.10.2007, 07:34:36
- x)
vlastně ani nevím.....kdybych to porovnával s Brnem, napadne mne snad jen Frankfurtský párek......ale asi to je podle toho, kdo odtamtud přispívá na Psa ( šílený smajlík s divně vykuleným okem a párkem s hořčicí mezi zuby, ale ten umí jenom Šakal)
[138]
Jirko-p
(skimic: 24.10.2007, 07:44:38
- x)
... bude to tedy F a/M :-))) podle zauzené lahůdky, kterou zmiňuješ. K tomu nad Odrou by se Ti vybavila jiná delikatesa - kyselý okurky tzv. \"močáky\", lahůdka, pravděpodobně zavlečená dřevními Slovany do lužních prostor Spreewaldu :)) Teď už je mi to více jasné :-)
[139]
Skimici.....tak mne napadlo...
(Jirka původní: 24.10.2007, 07:48:27
- x)
jestli ten párek je něco jako falický německý symbol, když ho jedí i na Vánoce..... ps. se omlouvám za kvalitu svých příspěvků. Učil jsem skoro celou noc a tak mne už ty 2 šedé mozkové buňky a jeden závit docela blbnou.....ale kafe to jistě překoná.
[140]
co se lidi plašíte???
(Dušan Neumann: 24.10.2007, 07:50:34
- x)
přečtěte si to pořádně \"\"V případě, že bychom zkoumali možnosti, jakým způsobem v rámci rozšíření transparentnosti zajistit přístup ruské straně k těmto zařízením, veškeré tyto návrhy bychom nejdříve konzultovali s Českou republikou, než bychom je předložili ruské straně,\"... Gates jasně a otevřeně říká, že veškeré kroky budou projednány s českou stranou a budou muset být i jí odsouhlaseny. Již od počátku americká strana opakuje, že se jedná o řetězec protiraketové obrany, který by měl časem pokrývat nestabilní a rizikové oblasti. Rusové byli přizváni k jeho vytvoření už od počátku, ale ti odmítají. Spojené státy ve vhledu nejbláších 20- 25 let skutečně nepočítají s Ruskem jako potenciálním nepřítelem. krizové oblasti jsou Střední východ, kontaktní zony muslimského světa s nemuslimským, čínská kolonizace Sibiře a Afriky....on ten světový terorismus je vážný problém USA neinvestují do nákladných obraných systémů pro srandu králíkům nebo, aby umožnily nějakým lobbyistům a zbrojařům vydělat miliardy. Nahlédl jsem do nějakých diskusí pod referujícími články a 99% píšou idioti. proboha, jen žádné referendum.
[142]
Dušane,
(Rpu?: 24.10.2007, 08:03:20
- x)
on je to ohýnek, na kterém si příliš mnoho nekompetentních šašků hřeje svou polívčičku - včetně starosty Hirošimy a jinejch kašparů, kteří se tváří, že jde o atomovou základnu a vyhrožují apokalypsou ... prostě budou chvíli v TV - tak jim to za to stojí...
[143]
Jirko-p
(skimic: 24.10.2007, 08:03:43
- x)
... něco na tom může být. Po válce byl akutní nedostatek mužů, proto párek na Vánoce může symbolizovat naplnění touhy po zrození něčeho nového a zároveň bouřlivé přitakání životu. Některé bývají dochucovány bylinkami symbolizujícími již brzký příchod Vesny, která opět naplní prázdné studánky a svět okolní se rozjasní a zazelená. Jen mi není jasné co znamenají ty kyselý vařený brambory s cibulí, co k tomu jedí ...
[144]
Skimici.....to je přeci jasné...
(Jirka původní: 24.10.2007, 08:31:59
- x)
to jsou přeci koncentrované pocity německé ženy po \"sbližování\" s mužským německým protějškem :-)))) ps. Slyšel jsem, že do těch salátů přidávají tajné ingredience....do mužských - vstavač polní a do těch ženských potměchuť.......ale to asi kecají.
[145]
I když, ono to může mít ....
(skimic: 24.10.2007, 08:35:48
- x)
... hlubší kořeny než II. sv válka. Obecná povědomost je, že Aphrodité se zrodila z mořské pěny. Je to složitější. Uranus byl pořádnej chlap, to jo. S Gaiou jim to šlo, alespoň tedy podle počtu dětí. Potíž byla v tom, že se bál konkurence a novorozence polykal /patrně spíš posílal někam daleko/. Místo malého Cronose mu však družka postrčila šutr zabalenej v hadru a Cronos přežil. Poté co vyspěl, uřízl otcovi koule a hodil je do moře aby zamezil tomu běsnění. Krev se spermatem vytvořily pěnu, která doplavala ke břehu, kde mladá dívka zrovna myla nádobí. Pěna ji ulpěla na prstech, které si bohužel otřela o nevhodné místo /zde viz možná i motiv neposkvrněného početí/. Později se narodila překrásná dívka. Zbytek genitálií byl vyplaven na břeh později kde ho našli příbuzní, kterým to doklaplo. Od té doby se na Kypru /ta pláž je někde nedaleko Limasolu/ dělají bezvadné klobásky plněné nasekanými většími kousky skopového masa i s krví, které symbolizují plodnost a krásu. Převyprávěním se to dostalo až do Německa, kde však používají domestikované vepře s jejichž pomocí se sice lze dobře vyžrati nicméně na plodnosti /zejména zaléváno-li pivem/ a kráse potomků to nepřidá.
[146]
Dobré ráno...
(ptakopysk: 24.10.2007, 08:38:10
- x)
nahlédl jsem na NP, potažmo na miniúvodníček, či lépe řečeno na sadu výkřiků dědka, kterej vstal zadelí nahoru. A po přečtení výkřiku \"Stavět dálnici nedokáže jednotlivec\" mi vhrkly slzy do očí. Někdy před rokem a půl jsem měl na NP dva článečky Příběh silnice. V podstatě šlo o popis opravy mostu na silnici I třídy, která začala koncem října a skončila v květnu příštího roku a celou zimu se jezdilo objížďkou uzounkými okreskami které to zákonitě odnesly. A zákonitě se na ně úředníci vys.ali a nechali zaflastrovat jen ty největší jámy, do kterých zapadaly menší auta až po střechu. Příběh má pokračování! Nastala půlka října, hnusně prší a zima je za dveřmi. Kraj přidělil dotaci na rekonstrukci vozovek zničených předloňskou opravou vozovky. Včera jsem viděl vedle ve vsi partu kopáčů v hustém dešti usilovně odkopávajících hranu silnice a vytvářejících podmínky pro obnovení krajnice a chodníku k ní přiléhajícímu. Vážení je to v zadeli. Podle intenzity přípravných praací soudím, že sníh napadne do čtrnácti dnů, bude ho neurekom a vydrží nejmíň do konce dubna. A vesnička moje rodná bude celou zimu odříznutá od jihovýchodního distriktu provincie zvané Středočeský kraj. Netušíte jestli jde o debilitu příslušné množiny prvoků, nebo je na to nějaký zákon schválený našimi osvícenými poslanci a senátory, že se dotace na dopravní infrastrukturu rozdělují v říjnu s důrazem na to, že musí být vyčerpány do konce roku?
[147]
ptakopysku
(martin TT: 24.10.2007, 08:54:30
- Mail
- x)
je to obecně rozšířená debilita. Na celém úseku ze Vsetína do Horního Lidče se frézuje o zlomkrky a následně pokládá tenká vrstva, která se pokládá zásadně za deště a na bahnem zasraný odfrézovaný podklad. To se děje již mnoho let a to i na místech, která byla vloni uzavřená pro rekonstrukci a výstavbu nové vozovky. Na celém úseku je třicítka, což někteří nevydýchají a předjíždějí. Protože se jezdí v současné době ještě zesílený provoz na úseku Vsetín Valašská Polanka, kde je svedena objížďka těžké kamionové přepravy ze směru Zlín - Vsetín, je to paráda. Těch celkem 27 km do Vsetína, které jezdívám za lehkých pětadvacet minut (na kole max. 50 minut), jezdím tyto dny kolem tří čtvrtí hodiny. Na jaře bude, jako každý rok, tato povrchová slupka z poloviny vylámaná, protože se nespojila s podkladem a na švech se pod ni dostane voda, která střídavě zamrzá a rozmrzá. Ono totiž bývá i minus třicet a sůl je na dvě věci. Zdravím všechny přítomné a nasedám na motorového oře, abych si tu cestu zase vychutnal. Na kole to dneska nejde, jdu za slušného člověka s kravatou.
[153]
2 Rpuť
(PeS: 24.10.2007, 11:50:12
- x)
rád vysvětlím... To je všeobecné prokletí \"přidělovaných peněz\" jdoucí proti směru zákona padajícího hovna. Axiom: Cokoli vrátit nadřízené složce je hrdelní zločin. Pravidlo 1: Přidělené peníze je nutno utratit a VYÚČTOVAT do konce kalendářního roku, na který byly přiděleny. Pravidlo 2: Peníze na běžný kalendářní rok jsou často přiděleny v červnu či červenci téhož roku. Pravidlo 3: Na zakázky přesahující určitý objem musí být vypsáno výběrové řízení, které má své zákonné lhůty. Pravidlo 4: Peníze na daný kalendářní rok jsou přidělovány na základě projektu a rozpočtu z předchozího roku a jejich čerpání je plánováno od ledna daného roku, ač všichni vědí, že je to nesmysl. (v této oblasti jsou podnikatelé nesmírně naivní, nedokážou pochopit, co z toho plyne). Tak si to objasníme: Organizace, plně závislá na přídělovém systému - např. zmiňovaná správa silnic - vypracuje projekt na opravy silnic v daném okrese. Formálně počítá s tím, že peníze budou čerpány od 1. ledna a tak to taky do projektu napíše, jinak by na to žádný prachy nedostala. Podle toho je také napsán plán práce a tento je také přístupný veřejnosti. Ovšem 1. ledna má k dispozici LDH. Financovat práce nemá z čeho, můžou si akorát houpat Vaškem, leč informovaná veřejnost už začíná remcat. Tak kolem 1. března se milá organizace dozví, zda nějaké peníze vůbec dostane a zhruba kolik - pokud nevyvstanou někde potřebnější. Tato informace nemá charakter závazného příslibu, je to asi jako \"nebude-li pršet, nezmoknem\". Organizace má nyní na výběr - 1) hrát va banque a rozjet nějaké zakázky s tím, že to nějak dopadne, 2) vyčkat, až opravdu dostane závazný příslib peněz. Vzhledem k panujícímu chaosu je často volen druhý přístup, protože dnes už málokdo má ty nervy riskovat první. Šéf organizace dobře ví, že když nastane průser, zůstane v tom sám... A teď nastává zajímavá situace. Nadřízená složka sice dostane pokyn převést nějaké prostředky na podřízenou, ale čím déle to provede, tím větší úroky jí z toho plynou. No a na všechno jsou zákonné lhůty, takže fakticky ty peníze dostane organizace přiděleny obvykle v druhém čtvrtletí, spíše ke konci druhého čtvrtletí. A nyní si uvědomíme poučku z \"Teorie a praxe budování socialismu u nás a jinde\", že co nelze splnit, lze alespoň naplánovat. Nezapomínejme, že je zde \"závazný\" plán prací, podle kterého se \"na papíře\" už půl roku vesele buduje. Ale \"Grau, teurer Freund ist alle Theorie...\" a v realitě se neděje nic. Takže je dejme tomu červen, organizace konečně dostala prachy na zvláštní účet a může je začít čerpat. Ovšem čerpat může na prkotiny. Na zásadnější věci musí teprve teď vypsat výběrové zřícení, dříve jaxi neměla z čeho. A teď do toho vstoupěj další zákonné lhůty, dodané našimi moudrými zákonodárci. Teprve po proběhnutí všech lhůt může organizace podepsat smlouvu s příslušnou vítěznou firmou. A může se začít budovat. A současně začne všem hořet u prdele koudel, neb na tom nově vytvořeném účtu nesmí na konci roku zbejt ani koruna. A náhle šéf jedné organizace zjistí, že prostě není schopen to všechno utratit a včas vyfakturovat - a s penězma se začne hrát známá hra \"škatulata, hejbejte se\" na podřízené nebo ekvivalentní složky. A stejně, jak se na začátku roku hamounilo, tak se teď rozhazuje. A teď si to představme právě proti směru zákona padajícího hovna. Každá organizace má svou nadřízenou organizaci (až do úrovně Brusele), která má přesně tytéž problémy a snaží se je řešit převodem prostředků vedle nebo dolů. To je ta známá situace, kdy ke konci roku \"najednou spadnou prachy\", který se musej utratit. V žádném případě vrátit (viz axiom). Vrácením peněz by totiž příjemce dal najevo, že ty prachy vlastně nepotřebuje a nepotřeboval, že je tupé a neschopné hovado, které zbytečně zaclání schopnějším, a navíc nasere nadřízeného úředníka, kterému tím přidělá spoustu práce. Takže by to bylo na dlouhou dobu naposledy, kdy by nějaké peníze dostal. Takže proto se velké rekonstrukce silnic s oblibou dělají v říjnu a v listopadu. Neb v únoru dalšího roku může čekat kontrolu, jak svědomitě a hospodárně nakládal se svěřenými prostředky a jak byl plněn ten daný projekt. \"... und grün des Lebens goldner Baum!\"
[157]
Rputi, tenkrát to ti inteligentnější
(Šumavák: 24.10.2007, 12:49:58
- x)
dokázali obejít a když je pak ještě podpořil OV KSČ neriskovali osobní kriminál (pokud si tedy nestavěli cestu k vlastní chalupě - ale i takové případy známe). Dnes v tom ten řiditel správy silnic(nebo čehokoliv) zůstane sám a ještě ho nějaký závistivec, který chce na jeho místo, udá.
[158]
PeSi
(ptakopysk: 24.10.2007, 12:50:57
- x)
taková blbost mě napadla... Samozřejmě jsem jenom primitivní ssavec... CO KDYBY fiskální rok končil v červenci, nebo v srpnu? Já vím, je to blbost. Třeba u těch silnic - dovedete si představit silnici, která by díky dodržení technologických postupů vydržela dva roky bez toho, že by se rozpadla? Nebo že by Správy silnic všeho druhu poslali všechny svoje lidi flastrovat díry po zimě, aby to bylo do konce čevence hotovo? (Samozřejmě by bylo nutné navýšit prostředky na několik terénních monitorovacích pracovníků, kteří by sledovali růst trávy ve škarpách - aby v okamžiku, kdy za zatáčkou kvůli vysoké trávě neuvidí ani autobus, zvolali Krleš! Merde! či Baszmég! a vyjeli se sekačkami.) Představa dělníků hákujících ve dne v noci v jarních měsících, aby byl úsek dálnice, či hlavní městská třída do prázdnin otevřen, to už je bohapustá scifi...
[159]
Opět velmi dobrý článek Martina Weisse: \"Kam Paroubek vede stranu\"
(šakal: 24.10.2007, 13:05:42
- odkaz
- x)
\"Předseda momentálně nejpopulárnější politické strany v zemi se navíc občanům chlubí, že takhle dobře si žije z jejich peněz! A legálně! Tomu se říká politický úspěch! Je to s podivem, ale i takovéto politické chování mívá úspěch a sociologové se už pokoušeli vysvětlit proč. Zabírá zřejmě na ty voliče, kteří si na nějaké úrovni uvědomují, že ani jim není proti mysli žít z peněz druhých lidí. A pokud si to umí zařídit, jsou na to i hrdí. Od politika nepožadují žádné ideály, nýbrž ujištění, že peníze potečou dál. Když vidí, že politik si na své úrovni umí zařídit to, co oni mají zařízeno na své, uklidňuje je to - vidí, že je jeden z nich, že je nepodrazí. Uklidňuje to natolik, že tomu politikovi i tolerují, že ta jeho úroveň je řádově vyšší než ta jejich...\"
[161]
šakale, šakale....
(ptakopysk: 24.10.2007, 13:17:59
- x)
hore diskusiou nám pan Neumann vysvětlil, že to US papaláši prodiskutují s našimi papaláši a pod tíhou argumentů naši papaláši budou souhlasit. Jenom zapomněl prorokovat, zda ta plodná diskuse bude vedena jako \"ostrá prosba z lázní\" nebo nějak jinak....
[164]
PeS(i) právě jsem kulhal v četbě za Vámi,
(Loki_F: 24.10.2007, 13:26:58
- odkaz
- x)
Když jse narazil na Tvoji prosbu... Pod hrozbou trestu Ti nabízím tuto možnost, pro případ, že jsi měl velké oči a nebude Vás tolik jak jsi odhadoval... Poloha je ideální (nejsevernější moravská vinice se zásobou nejen místního vína, kterou nevypijí ani velmi otrlé Ostravdké zájezdy)... Prostředí naprosto skvělé. Možnost přednášení i venku - roztomilý amfiteátr přímo za hotelem - v květnu je tam přímo nádherně - pod korunami jírovců a borovic! Jinak doporučuji tuto lokalitu - přímo na náměstí, možnost návštěvy \"Židů\" - židovské čtvrti na seznamu UNESCO, velmi pěkně zrekonstruované s útulnými hospůdkami za řekou, Basilika... http://hotel-cz.moonface.cz/hotel-trebic-slavia.htm
[167]
...A dodávám - já teda s Rusákama jako s \"potenciálním nepřítelem\" počítám!...
(šakal: 24.10.2007, 13:37:35
- x)
...A tý zemi, ze který si Rusáci udělali s pomocí domácích kolaborantů na 40 let uranovou bonanzu, částečně koncentrák a dílem tankodrom, navrhnout něco takovýho (byť s poznámkou, že to česká vláda teprve musí schválit), je doklad neuvěřitelného duševního hromotluctví. Já myslel, že po tom, co začal Putin jen tak z volný ruky hauzírovat s radarem v Kazachcánu...nebo kde...už větší bezostyšnost nemůže v týhle věci nikdo projevit - a voni teď přídou Amíci s timdle. Mě šlehne! § :- |)
[172]
Tak Jyrka si myslel, že jde o pidiradar....:))
(Rpu?: 24.10.2007, 14:35:15
- odkaz
- x)
....Odpověď: (Odpověď vložena: dnes 10:14) Dobré dopoledne, zdravím čtenáře. Já Vás možná překvapím, dnes už nemám žádné pochyby o tom, že radar na území ČR prostě nepatří. Normální je věci zvažovat. Já se přiznám, že jsem je dlouho zvažoval, a to, že se názor vyvíjí, je prostě normální. Dostáváte více informací, seznamujete se více s problémem. Zjistíte, že se nejedná o žádný pidiradar, ale o radarovou základnu s desítkami vojáků a početným personálem. Prostě, myslím si, že snaha vlády umístit zde radar je špatná, protože reaguje pouze na virtuální hrozbu virtuálních balistických raket z Iránu. Pokud jde o tzv. reformu, myslím si, že je špatná. Myslím, že u 90% lidí znamená v nejlepším případě stagnaci, ale u naprosté většiny pokles životní úrovně. Najděte mi nějaké jiné mé vyjádření. Z kontextu vytržená věta z devítistránkové zprávy pro ÚVV ČSSD takové tvrzení, které by bylo v rozporu s mým předchozím vystupováním prostě neobsahuje. Věřím, že toto mé stanovisko vezmete vážně. Já mluvím vždy pravdu....
[173]
šakale,
(Rpu?: 24.10.2007, 14:39:52
- x)
onen dozor by tu nadělal škody ze všech nejmíň na rozdíl od mnoha jiných občanů ruské národnosti o jejichž pobytu zde nemáš ani tušení..... Věci nejsou černobílé a podobné dozory jsou vemi pečlivě ošetřeny. Voni ty Amíci fakt nejsou uplně blbí a krom toho je to praxe vzájemná a častá.
[175]
TADY bych teď viděl prostor dát Amíkům příležitzost ukázat, jak to s námi doopravdy myslej!...
(šakal: 24.10.2007, 15:06:29
- x)
Vondra se Švarcíkem by se jich prostě mohli zeptat následovně: \"Je pro vás ten radar tak důležitý, že ho tu postavíte s naším souhlasem navzdory Rusům, nebo vám na něm tak málo záleží, že ho tu bez našeho souhlasu nepostavíte vůbec?...\" ...No...a pak by se vidělo! (7:- P)
[179]
šakale
(ptakopysk: 24.10.2007, 15:22:43
- x)
zapomněl jsi na jednu velevýznamnou možnost: \"Je pro vás ten radar tak důležitý, že ho tu postavíte bez našeho souhlasu spolu s Rusy?\" Obávám se, že tato možnost má velmi vysokou pravděpodobnost realizace. (Tím \"naším souhlasem\" samozřejmě nerozumím souhlas vlády. Tato instituce bude samozřejmě postavena do latě podle potřeb mocností jako sošky malejch budhů kejvající hlavičkama) :o/
[180]
..Ale no táák...tolik zas neblbněte, ptakopysku...(7:- /)
(šakal: 24.10.2007, 15:33:53
- x)
...To jako že jištěný ruskejma stíhačkama projedou americký ženisti hraničníma závorama z Bavorska a za nima chráněný železnou vozbou tahače s nadměrným nákladem valí se útokem na Jince? (7:- P) (7;- D)
[183]
jinak...musím říct, že tohle je pro mě nějvětší zklamání z Ameriky, co jsem kdy zažil...
(šakal: 24.10.2007, 15:41:14
- x)
...Že tohle třeba napadne někoho v Utahu u pumpy, tomu se nedivím. Ale že si tohle dovolí říct ten kokot vládní vyjednávač, kterej by měl mít o věcech trochu lepší ánunk, než nějakej zelinář z Nebrasky, to mi teda néjni jasný. ...Ten vůl myslí, že tím zpacifikuje odpůrce - a zatím jen nasere ty, který s nim do teď byli za jedno! § :- |)
[186]
šakale
(ptakopysk: 24.10.2007, 15:52:34
- x)
jakýpak ženysti, tankysti a vzduchoplavci? Tohle se používá někde mezi divokými Kurději. My jsme civilizovaná země, tady se bojuje převodními příkazy, stády více či méně vyvinutých koz, funkcemi... Vzpomeňte na Helbigy, IPB, stihačky, transportéry. Jenom bezbřehý optimista by se domníval, že jakákoliv česká vláda neodsouhlasí cokoliv :o)
[187]
Šakale,
(Nika: 24.10.2007, 16:03:05
- x)
chápu, že vám to vadí, mě by to taky vadilo. Ale zapomínáte, kde žijete, a co máte za spoluopčany... :-)) Co si maj ti chudáci Američani myslet, když je to tu opravdu tak 50/50 - pro US a pro Rusy( i když my víme, že ono je to spíš 40/60). No tak přišli s kompromisem... :-/ Jinak bych souhlasila s tím, že na požádání můžou jejich pozorovatelé přijet a zkouknout si to, ale pobyt, prosím, nee...
[189]
...No...kupříkladu ve světle tý euroústavy mám skoro dojem, jakbyste měl, ptakopysku, pravdu...
(šakal: 24.10.2007, 16:06:11
- x)
...Tam nám taky kdejakej pokrokářskej mameluk sugeruje, že jednota je svoboda a naše největší štěstí spočívá v tom, když zapomeneme, že nějaké \"naše\" vůbec existuje (7:- /)
[195]
2 šakal
(PeS: 24.10.2007, 16:49:50
- x)
ad: \"Ale že si tohle dovolí říct ten kokot vládní vyjednávač, kterej by měl mít o věcech trochu lepší ánunk, než nějakej zelinář z Nebrasky, to mi teda néjni jasný.\" - víš, on ten kokot vládní vyjednávač, aby měl ten ánunk, si nechá udělat analýzu. Z té analýzy se dozví zhruba to, co je prezentováno v našich \"médiích\", tedy že víc jak 60% obyvatel je proti. K tomu se tam určitě taky dozví, že zatímco malá specializovaná osádka radaru příšerně vadí místnímu obyvatelstvu, tak rakety SS-20 za prdelí témuž obyvatelstvu nevadily vůbec. Brdy plný Rusáků nevadily vůbec. Bylo s kým šmelit. Z téže analýzy se dozví, že nedaleké město Karlovy Vary je plný Rusáků, kteří si tam dělají co chtějí. Z téže analýzy se dozví, že téměř čtvrtina obyvatelstva podporuje komunisty a více než polovina podporuje levicové a extremistické strany. To vše v zemičce, která má cca 10 mil. obyvatel a jejíž rozloha zhruba odpovídá rozloze Jižní Karolíny. Takže jaké závěry si z té analýzy ten kokot vládní vyjednávač udělá? Jaké závěry by sis z takové analýzy udělal Ty?
[197]
divano,
(Rpu?: 24.10.2007, 17:00:31
- x)
pak už snad zbejvá jen zimní spánek. Z okna se nedá koukat, na zprávy se nedá koukat, jeden už neví, kam se vrtnout. Ale že bych si kvůlivá tomu nechala kálet vod machometánů na hlavu, tak to teda NÉ! Jednou jsme konec konců pupek Evropy a i při letmém nahlédnutí do hlubin historie zjistíme, že to nikdy nebylo jiný - Od Franků po Mongoly, od Krobotů po Švédy, od Talijánů po Donský kozáky - mlelo se tu ouplně všechno. My jsme jen blbý, že se tim necháme vláčet a nedokážeme toho využít - to bychom museli s tím pradědkem tehdá zajít kousek dál.
[199]
...Ale prd, PeSi!...
(šakal: 24.10.2007, 17:04:13
- x)
...Timhle už dneska nikoho neuchlácholíte! Snad si nemyslíte, že si teď samou rozkoší Rocco, Falmer a starosta Trokavce lehnou na záda a zaveslujou ve vzduchu všema čtyřma? Čekáte, že si takovej ptakopysk, kerej nemůže Američany ani cejtit, dá pohov, když mu k tomu \"imperialistickýmu\" radaru \"vrahové z Wallstreetu\" přibalej navíc ruský poradce?... ...Se mi snad zdá! (7:- /)
[205]
AeroKarle, mysli! A šakale, přestaň, kurňa, hulit!
(Loki_F: 24.10.2007, 17:43:17
- x)
> AeroKarle: PeS by do té Třebíče určitě nejel RODIT! A mimoto v té třebíčské nemocnici se na to aspoň přišlo...!!! (Subalterní personál tam primitivně zahlazoval vlastní průser ze strachu před trestem.) Na otázku, kolik novomaminek tvrdí svým oficiálním manželům (sic!) , že to miminko jako by mu z oka vypadlo (...!), sama překvapena jeho (ne)vzhledem. Jenže prostestovat může jenom novomaminka, která má jistotu všech jistot - tatínka, spolutvůrce svého plodu! Kolik asi je takových? >šakale: přítomnost ruského plukovníka (majora, kapitána...) na americké základně v Brdech mě vůbec nevzrušuje... A ty se laskavě rozhlédní okolo sebe co je ještě opravdu \"NAŠE\"... A když se z toho neobkreslíš, možná vzpomeneš na onu starou poučku o tom, že naše je jenom to co si dokážeme ubránit (libovolným způsobem) silou. A teď se znovu podívej okolo sebe po tom, co je ještě opravdu \"NAŠE\". A když se z toho neobkreslíš, tak se podívej po tom co je opravdu jenom \"TVOJE\" a připomeň si tu poučku... A opakuj si ji i v tom případě, že by se někdo rozhodl - třeba i za cenu TVÉHO ŽIVOTA - Tě připravit o to, o čem si myslíš, že je opravdu jenom \"TVOJE\" a prober se. I kdyby se ses rozhodl se bránit, případně to dokázal, případně za CENU JEHO ŽIVOTA. Tento posr.nej stát Tě donutí, abys toho do konce SVÉHO ŽIVOTA LITOVAL.... Tak o co Ti jde? Máš pocti svobody...? Oznamuji Ti definitivně, že ten pocit je klamný. Poslechni si pořádně co Ti sděluje např. Puchejř, jeho adlát Rychetský, Kočkové, Staník... Langr, Němec... Strasburg, Haag, Brusel... Bloude nešťastný, věřící, naivní. PeS(i) ještě mi je nikdo nenabídl, ale s kamarádem se rozdělím i o to málo....! };D) Tak a jdu na vernisáž... nakouknu večer - nebo nad ránem... Nikdo mi nechce půjčit, tím méně darovat...
[213]
Dušane, zatím ne, ale našel jsem
(Šumavák: 24.10.2007, 20:44:15
- odkaz
- x)
v Brně nějakého chlapa . co leccos z Tatry skoupil a dohodl se s ním na hl.brzdovém válci včetně posilovače za 1500+DPH+ Poštovné.Vzhledem k tomu, že jsem oslovil a vyzkoušel asi 30 možností a nikde nepochodil (kromě toho dovozu z Anglie) soudím, že už to lepší nebude.Ale může být, že pak opravdu na ty \"vnitřnosti\" dojde.Protože ten, co mi nabídl ten dovoz, tvrdil že ta válce z toho Brna jsou špatně funkční.... Hin sa hukáže!
[214]
říkají mi opakovaně srdcaři,
(Šumavák: 24.10.2007, 21:07:37
- x)
že srdce nebolí, neb tam k tomu chybí nervy! KECAJ !!!Bolí! Já dnes jednomu obecnímu zastupitelstvu vysvětloval jeden docela dobrý, obecně prospěšný projekt. Marnost, nic než marnost! Když mi (jako nový argument) vysvětlovali, že je tam první ochranné pásno vodního zdroje pitné vody a že tam nic jiného než rodinný domek jednoho vlivného zájemce stát nemůže, tak jsem to skoro vzdal..... Asi se budu muset častěji vracet do diskuzí na NP, abych byl odolnější vůči alternativní inteligenci! S Vámi mi chybí ten tréning....
[220]
Dobré ránko!
(Rpu?: 25.10.2007, 06:41:14
- x)
Pánové, tímto způsobem se pouze propracujeme tvrzení, že těch Rusů by tu bylo víc než Američanů. Krom toho, zatím Rusové odmítli veškeré návrhy a protože ten důvod odmítání je někde jinde, bude pravděpodobně odmítnut i tenhle návrh. Já bych se nevzrušovala... Spíš bych se vzrušovala co by bylo, kdyby tu ten radar nestál. Šakale, ty tu noc na 21. srpna nemůžeš pamatovat - je až kupodivu, jak rychle se takové věci semelou.....
[221]
A vůbec!
(Rpu?: 25.10.2007, 07:00:13
- x)
Proč se vlastně stejně nerozčilujeme nad náckovským pochodem o výročí Křišťálové noci! Jde přece o totéž! O hrozbu zla životům jiných! O hrozbu, kterou máme tady...přímo u nosu ... a které naše soudy dávají zelenou, ačkoli ta ideologie plně naplňuje skutkovou podstatu trestného činu!
[225]
Skimici, mám tedy oči otevřené jen napůl (oční víčka podepřená párátky),
(Loki_F: 25.10.2007, 07:49:08
- x)
mysl napůl v limbu, tudíž se sníženou chápavostí... mohl bys svůj postoj osvětlit, přiblížit? Toto Tvé shrnutí je nějak neúplné a pýthické (pro mě nepochopitelné). Slůvkem napověz... };D)
[227]
\"Samozřejmě tady žádní ruští vojáci nebudou a nikdy tady být neměli. ...
(Rpu?: 25.10.2007, 08:17:47
- odkaz
- x)
....Předseda vlády Mirek Topolánek tvrdí, že prý nepůjde o žádnou přítomnost ruských vojáků. \"Při vlastní montáži a případně i provozu by probíhaly určité kontrolní dny Ruské federace,\" řekl v České televizi....
[228]
Hezké ráno vinšuji
(Anka: 25.10.2007, 08:27:27
- x)
Rputi, ona je otázka, jak to ten nebohý Američan řekl, páč spolehnout na překlad novinářů, to snad ani nejde. A nechce se mi věřit, že by ten Amík byl takový jelito, že by nevěděl, co je pro Čecha Rusák, nota bene navlečený v munduru. Jinak pan Béém si stoupnul na štyrák, nejspíš. Ta zelená věc na Letné ano, ale menší, jinde, teď ještě jiná a máme to doma. Jestli se do toho jednání fakt zapojil Janoušek, tak možná bude knihovno na Letné ještě větší a zelenější.
[229]
Za polovic...
(Rpu?: 25.10.2007, 08:30:54
- odkaz
- x)
...Penzion Michaela, který koupila Paroubková počátkem července, má vlastní vlek, výhled na Sněžku a šestačtyřicet lůžek. Kdyby ho bývalí majitelé nabídli na internetu za pět milionů, lidé by jim asi utrhali ruce. ...Zuzana Paroubková nechce svou výhodnou koupi komentovat. A ani firma Speel Praha nechce vysvětlit, proč se svého majetku zbavila pod cenou. ...Jednatelem firmy je Milan Holl, který zároveň šéfuje Výzkumnému a zkušebnímu leteckém ústavu. Ten usiloval o to, aby na něj vláda převedla letiště Sazená, které leží na atraktivních pozemcích nedaleko od Prahy. Paroubkova vláda převod letiště ústavu, v němž má většinu akcií stát, nařídila loni v létě. Pouhých čtrnáct dní před vlastní rezignací. ... Říman ho loni v prosinci zastavil kvůli podezření z machinace se státním majetkem....
[231]
Anko,
(Rpu?: 25.10.2007, 08:37:48
- x)
\"jelitních\" Amíků jsem taky zažila - snad mezi ně Gates nepatří. Vzájemná kontrola vojenských zařízení je dneska docela běžná a je jen chybou novinářů, že to patrně nevědí. Ad knihovno - soudím, že nějaké větší množství nějakých prostředků se někam přesunulo...
[237]
Dobré ráno
(martin TT: 25.10.2007, 09:11:03
- Mail
- x)
už dva dny poslouchám a čtu rozhořčené řeči, které jsou někde jinde, než by měly podle mého názoru být. Nemusíte se mnou souhlasit, ale pochod nějaké skupiny, jeho regulace i mediální podání by neměl být tak velký problém. Nejdříve obecně - pravidla platí pro všechny a všichni by je měli respektovat. Pokud to nedělají, je známo, jak se má postupovat. To platí pro zahrádkáře, učitele, herce i holé lebky. Pouťové prodavače nebo komunistickou mládež - pro všechny. Dneska se nejvíce nadává na soud. Ten nepovolil žádnou neonacistickou provokaci - ten jen zrušil, podle přesných pravidel, rozhodnutí nějakého úřadu, protože nebylo vydáno správně, tj. podle zákona. Proč není toto rozhodnutí vydáno správně znovu? Proč se podává kasační stížnost? Vzpomeňte si na Katku Jauvajz! Tam to také byl pochod holých lebek, které byly přesně instruovány, co mají dělat, aby to nebylo na nich. Věřte tomu, že demonstrace mladých anarchistů, mladých komunistů, mladých antifašistů a mladých židovských sportovců jsou instruovány k tomu, aby v Josefově vyvolaly bitky s Policií, pak s neonacisty a nakonec i mezi sebou. Určitě tam bude Dienstbier, možná i Paroubek, Katka přijde i s dětmi. Plán reportážních vstupů už je připraven.
[239]
skimici,
(Rpu?: 25.10.2007, 09:45:56
- x)
žel bohu, žijeme v době, kdy je ta vzájemná kontrola nutná. O těch kontrolních letech už padla nedávno zmínka a soudím, že je spousta dalších kontrol, o kterých ani nemáme tušení. Zajisté, že je na to v každém státě nějaká instituce, ale ta \"sedí doma\" a vysílá své pozorovatele, nikoliv kontigenty. A je přesně nasmlouváno kdy a kolik a dokonce při tom fotografování území je nasmlouváno v jak velkém rozlišení ty fotografie smějí být, takže tam zajisté sedí náš kontrolor a kontroluje ty kontrolory..... A netýká se to jen nás a Ruska. Je to všeobecné.
[240]
No a právě proto,
(divana: 25.10.2007, 10:11:14
- x)
že to jsou vzájemné kontroly, zůstal šakal klidný k těm kontrolním letům (viz včera v 17:17), ale nezůstal klidný k případnému usazování se rusa tady. dnes topolánek v rádiu zkoušel, že to celé má na triku špidla. neřekl, že rusy ne. to, že tu radar bude, je už hotové. teď se dozvíme, kdo se tu s ním nastěhuje.
[244]
Rputi
(ptakopysk: 25.10.2007, 11:18:28
- x)
asi si si při polykání štamprlete nepřidržela levou dlaní zátylek. To je důležité, obzvláště když to není dnes první štamprle. Při prudkém pohybu hlavy do záklonu při překlápění obsahu pumprlíka do hlavy může dojít k distorsi krčních obratlů s tebou popisovanými příznaky :o)
[245]
nezlobte se, ale začínám mít dojem, že se v česku blbne na kvadrát
(Dušan Neumann: 25.10.2007, 11:47:23
- x)
..i na tomhle blogu si zatím jedině Rpuť zachovává hladnou hlavu. nehodlám se opisovat ze včerejška. není to ještě tak zasuté, abyste si to nemohli přečíst. 1) Robert Gates není žádné trdlo. Naopak, je to velmi zkušený manažer a vzdělaný člověk a vlastenec - i když to slovo má v česku skoro pejorativní nádech - který z teplého místečka presidenta texaské university vzal nevděčné ředitelování problémy stíhané CIA (a sotva za poloviční plat). 2) Svět už dávno není bipolární - Ztlantický Západe versus \"tábor míru\". S každodenně vzrůstající dostupností štěpných materiálů i nukleárních zbraní a všelijakých chemických a biologických svinstev, je stabilní svět jen ozvěnou minulosti a zbožným přáním. USA to nedokážou celé učetníkovat samy. Ač bohaté, tolik peněz, lidí a prostředků nemají. Prioritazice postupných cílů nezbytných k zachování jakési bezpečnosti je odůvodnitelnou strategií a z té vychází, že na žebříčku potenciálního nebezpečí teroristického útoku je Rusko hodně dole, a proto je žádoucí, aby nesabotovalo a ještě se připojilo. Je to pragmatický krok a ve svých důsledcích daleko méně riskantní než Churchillovo \"spojenectví\" se Stalinem. 3) Vzájemná rusko-americká inspekce probíhá už od podepsání dohody o redukci počtu raket středního doletu. Od té doby na jejich likvidaci v Rusku dohlížejí desítky amerických inspektorů a v USA jsou zase Rusové. Jsou to technici - profící, byť v uniformách. 4) Gates neřekl nic nového ani neomaleného. Topolánek to řekl naprosto jasně - vzájemná inspekce (v tomto případě ruská) je ve dlouhodobém plánu vybudování celosvětového monitorovacího a později obranného systému od začátku. Problém je v tom, že si toho česká media až doposud nevšimla. (sám jsem o tom psal do NP už před mnoha lety). 5) vůbec není jasné kam se ten radar postěhuje a kolik na tento program uvolní Kongres peněz. Vůbec bych nebyl překvapen, kdyby se ten radar nakonec odstěhoval do Saska. 6) Klidnou hlavu a trochu přemýšlet - slouží přece i něčemu jinému než k odkládání čepice...
[246]
Hezký den - letem světem
(Dana: 25.10.2007, 12:03:45
- Mail
- x)
Včera jsem zjistila, co je další velice nebezpečnou činností doma - čištění zubů. Nějak jsem trhla hlavou či co - a od té chvíle se otáčím celým člověkem, což je velice výhodné při řízení auta, navíc v nastávajícím čase dušičkovém. Také při práci za psacím stolem, kdy hlava přes bolest nejde udržet, je to bezva... Ad radar - myslím, že zbytečně čeříme vodu, vzájmená kontrola je také jistým poměřováním plnění dohod, jak kontrolovaného, tak kontrolujícího - a to v tomhle čím dál neklidnějším světě je dost důležité. Jenže naše investigativní média, která naprosto ztratila jakýkoli pud,kromě pudu senzacechtivosti, z toho udělala málem obsazení Kotlinky Rusy, a toho se hned chytili všichni, kdo brojí proti radaru, proti vládě, proti ODS, proti... Ad neonacistický pochod - příliš humbuku pro nic. Soud rozhodl zřejmě po právu a k pochybení ve vydání nějakého rozhodnutí ve správním řízení může lehce dojít a nemusí v tom být ani úmysl a někdy ani šlendrián. Prostě zákony o správě čehokoli jsou natolik složité, že nějaká chyba se najde vždycky. No a když na ni protistrana poukáže, nezbývá, než rozhodnutí zrušit. Navíc - i já si myslím, že těch řvounů se až tak bát nemusíme - ti jsou natolik hluční, že na sebe upozorní a tím jsou pod dohledem. Horší jsou ti mlčenliví vzadu, kteří ty řvouny směrují. A zas - přílišnou publicitou se udělala obrovská reklama... Kafe dopito, jdu makat. Nashle možná večer. :-)
[247]
To víš, ptakořitnej,
(Rpu?: 25.10.2007, 13:25:43
- x)
když jeden nemá pravidelný trenink, to se pak stane snadno...:)) A jak tak koukám, Dana je další adept. Řekla bych, že je to tím lezavým studenovlhkým počasím. Samozřejmě topím, už jsem včera i podlahové topení zapla, mám na sobě tlustou mikinu a stejně mám pořád pocit, že to nějak není ono. A když je člověk prostydlej, zatuhlej, tak stačí jeden špatnej pohyb. Zabalila jsem se do deky jak do kokonu a na dvě hoďky to zalomila a zdá se, že je to lepší.
[248]
Dušane, dík za podporu:)
(Rpu?: 25.10.2007, 13:35:01
- x)
Ono se tu toho sešlo povícero - knihovno, náckové, radar a blbý počasí do toho a tak vášně planou. A krom toho o těch kontrolách se tu v podstatě opravdu ví strašně málo. Pokud vím, tak se tu kontroly zmiňovaly v souvislosti s Husseinem nebo Severní Koreou a jinak celkem nic. Při tom je to už dneska tak, že kontroluje málem každej každýho....
[249]
Dušane,
(Anka: 25.10.2007, 13:49:13
- x)
nemyslím, že tu všichni blbneme na kvadrát. Málokdo věří sdělením médií, což jsme tu dost hlasitě dali najevo. že se pan Gates zřejmě vyjádřil jinak, než jhak se líbí české novinářské sběři, o tom tady nikdo moc nepochybuje. A že se nás v této chvíli dotýká i cambus, co v Praze míní zprodukovat parta pologramotných nácků, to je pro nás rovněž dost osobní. A že se nám nelíbí ta zelená potvora, co pro nás chystá Kaplický s Ježkem, za podpory mnohostranného Bééma, je také k pochopení.
[254]
Pochody nácků se mi nelíbí
(Honza ze Žižkova: 25.10.2007, 14:51:18
- Mail
- x)
Ale nezakazoval bych je, ani na ně neútočil. Spíš bych se pokusil sehnat dostatečnou skupinu lidí, která by takový atrakci udělala špalír. Jenom nevím jestli je v takové situaci lepší v naprostém tichu pouze stát, nebo na ně hrozit. Osobně bych se přikláněl k variantě otočit se zády, stáhnout kalhoty a lehce předklonit, ale na to by se asi dost lidí nesešlo.
[256]
Dobré odpoledne vespolek! Pochodování, osobně považuji za jeden z nejpitomějších
(Loki_F: 25.10.2007, 15:00:30
- x)
způsobů přesunu pěšmo. Nikdy jsem jej neměl rád, byv nucen jej provozovat, byl jsem vždy hrubě rozhořčen a velmi nevrlý..., neb je to jenom hloupé plýtvání energií s cílem vyvolat pocit sounáležitosti a vzájemné koordinace či stejného smýšlení (\"jdou stenou cestou, steným směrem, se stejným zájmem, úmyslem, cílem...\"). Proto myslím, že u těchto diskutovaných pochodů nejde ani tak o pochodování, jako spíš o PROVOKOVÁNÍ zá účelem vyvolat hromadnou pěsťovačku, coby frustrovanou relativně velmi primitivní formu komunikace vzájemně se neslyšících skupin, tedy o jakousi transpozici znakové řeči... Novináři a polopolitici toho samozřejmě (jako každé i menší pitomosti) využívají pro svoje zájmy a cíle a zviditelňování. Řešení: Všechny je nasměrovat na Strahov, na 24 hodin zamknout brány, ať si \"povídají\", o nic jiného jim nejde. A kdyby při tom zviditelňující se polopolitici, Katka Jauvajs a všichni zůčastnění novináři dostali pořádně na a přes pašťéku, jistě by jim to prospělo. Po 24 hodinách by se odemklo a zbytek by byl věcí třídících metod ZZO (Zpracování a Zneškodňovaní Odpadu) - černé furgony do kafílérky, zelené furgony do kamenolomu, bílé furgony na marodku v kamenolomu, odkud by se postupně přidávali k těm ze zelených furgonů. Nejlepší bijci by jistě nadělali ještě spoustu štěrku zrnnitosti 0 - 4. V nastávající zimě se ho hodně spotřebuje! Takže by z toho byl ještě užitek. };D) A všichni by byli spokojení, včetně mě. Pokud byste se chtěli zeptat, zda by polopolitici také museli roztloukat kámen, nic jste nepochopili... };D))) >skimici díky za vysvětlení - bereš to také moc emotivně. jeden Rusák (dokonce ani 100 Rusáků) okupaci nedělá....
[257]
PeSi, to má ekonomický háček,
(Šumavák: 25.10.2007, 15:01:08
- x)
já při řešení technické stránky ( ony se jak maily, tak servery brání souborům .exe) dostal od Artura vynikající tip na papírové vydání nízkonákladové knížky... Tak jsem to přeposlal MP a teď čekám na jeho rozhodnutí. Řekne-li pustit, je to venku za minutu....:-))
[260]
Honzo ze Žižkova,
(irenak: 25.10.2007, 15:22:16
- x)
celkem dobrou alternativu k Vašemu návrhu špalíru nabízí JXD z Reflexu. 10.11. je zřejmě protipožární den, proto již jednou navrhoval, aby se v tento den sešli lidé jako protipožární hlídky s vědry vody, případně minimaxy. Pokud by se snad někdo pohyboval tou dobou Židovským městem s otevřeným ohněm, doporučuje preventivně hasit ať již vodou nebo obsahem hasicích přístrojů.
[262]
a k odpolednímu kafíčku, smát se můžou i ti, co se nemůžou moc hýbat :-)
(divana: 25.10.2007, 15:27:27
- x)
rozhovory mezi dispečery a piloty, údajně orig. : Věž: \"Abyste zabránili hluku, uhněte prosím o 45 stupňů doprava.\" Pilot: \"Co můžeme dělat za hluk ve 35000 stopách?\" Věž: \"Takovej rachot, jako když vaše 707 narazí do 727 před vámi.\" Věž: \"Jste Airbus 320, nebo 340?\" Pilot: \"Samozřejmě, že Airbus 340\". Věž: \"V tom případě buďte tak laskav a zapněte před startem taky ty dva další motory.\" Pilot: \"Dobré ráno Bratislavo\" Věž: \"Dobré ráno, pro informaci, tady je Vídeň\" Pilot: \" Chystáme se na přistání Bratislavo.\" Věž: \"Tady je opravdu Vídeň\" Pilot: \" Vídeň?\" Věž: \"Ano Vídeň\". Pilot: \"Ale proč? My jsme chtěli do Bratislavy.\" Věž: \"OK, tak přestaňte přistávat a zahněte doleva.\" Věž ironicky k pilotovi, který právě obzvlášť tvrdě přistál: \"Nojo, přistání nemusí být žádný tajemství, pasažéři můžou klidně vědět, že už jsou dole. Pilot: \"To nevadí, oni stejně vždycky tleskaj\"! Pilot: \"Máme málo paliva. Okamžitě žádáme další instrukce. Věž: \"Jaká je vaše pozice? Nemáme vás na radaru.\" Pilot: \"Stojíme na dráze 2, čekáme už věčnost na cisternu.\"
[263]
Loki_F
(skimic: 25.10.2007, 15:28:12
- x)
... beru /nejen/ to emotivně. Moc to jinak ani neumím :) Raději hartusím předem a myslím na nejhorší neboť - jak zkušenost velí - na těch, na kterých se dá dříví štípat je taky nakonec štípáno ... nechci je tu. Ale jak již někdo přede mnou poznamenal, ten radar možná bude úplně někde jinde ..
[265]
Loki_F
(skimic: 25.10.2007, 15:41:06
- x)
ještě ad: jeden Rusák (dokonce ani 100 Rusáků) okupaci nedělá.... to fakt ne. Preventivní opatrnost. Pamatuji si, že v dávných dobách můj útok na kalhotky vždy předcházela řada postupných cílů, od šály, kabátu atd. Na ty kalhotky stejně většinou ale došlo, nicméně bylo nutno provádět oblbovací procesy. Nebo - abych nebyl nařčen ze sexismu, vzpomeňme třeba tu \"o jezinkách\" :-)
[266]
2 dvd
(PeS: 25.10.2007, 15:48:52
- x)
Nemůže si to nechat patentovat, neb je to pouze variace na nápad Borise Viana k likvidaci armády. Vyjímám: Kapitány, majory a podplukovníky zamknout do dostatečně velké místnosti, rozdat revolvery a vysvětlit pravidla ruské rulety. Po týdnu přistoupit k desinfekci.
[269]
U nás doma na vesnici
(Sklenička: 27.10.2007, 10:33:00
- Mail
- odkaz
- x)
Nedokázal jsem přelouskat celou diskusi, tak nevím, jestli to tady už nepadlo, ale toho Brassense už na počátku 80-tých let zpíval naprosto geniálně Petr Lutka, myslím, že pod názvem U nás doma na vesnici... takhle z fleku si vybavím jen jeden refrén: Když zpívám a písně skládám / každej říká, že se flákám/ ale já nikomu přece nekřivdím / když jinam než oni zamířím ... Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |