Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Neděle, 28.10.2007

Dost bylo Kaplického! (zatím..)

Jelikož se v tématech předchozích článků ozval příchod melancholického podzimu, přidávám k této náladě další tón...

píše Šakal

 


Barrandovské terasy


Barandov-historie2 Bývalo to místo radosti a milého vytržení ze stereotypu všedního dne. V časech, kdy ještě víkend míval jenom neděli, se tam za letních měsíců scházely za odpočinkem tisíce lidí denně. Barrandovské terasy — výkladní skříň společenského života První republiky, symbol prosperity, český Hollywood...

Zatímco slavný nápis na skále nad Los Angeles, který měl být pouze dočasnou reklamou na prodej pozemků na hollywoodském kopci, pochází z roku 1923, pamětní deska s nápisem BARRANDE v Praze na skále mezi Zlíchovem a Chuchlí byla odhalena na počest nejvýznamnějšího z paleontologů Joachima Barrandea už v roce 1884. Dodnes ji můžeme vidět ve výši dvaceti metrů nad vltavským břehem, je ulita ze železa, má rozměry 4,8 x 1,5 m, váží 1,6 tuny a její nápis je pozlacen. Náklady 300 zlatých zaplatila Libeňská továrna a část nákladů převzal i americký vědecký časopis Science.

Na rozdíl od víceméně náhodného „megaboardu" HOLLYWOOD nad Los Angeles, který se shodou šťastných okolností stal symbolem amerického snu, pražský nápis ve skále je dnes už jen smutným pomníkem zašlé slávy prestižní pražské čtvrti.

Stavební a filmoví podnikatelé bratři Havlovi se ve druhé polovině 20. let rozhodli vybudovat novou pražskou čtvrt na jihu města, kde mělo kromě mondénní vilové zástavby vzniknout též sídlo filmových ateliérů. Myšlenku na vybudování rozsáhlého zábavního podniku, jenž měl ducha čtvrti dotvořit, pojal Václav Maria Havel po návratu z Ameriky v r. 1924, kde jej inspiroval restaurační pavilon Cliff House v San Francisku na skále nad Tichým oceánem.

Autorem urbanistického řešení Barrandova i architektem vlastních Barrandovských teras se stal Max Urban — „dvorní architekt" rodiny Havlových. Stavba komplexu restaurací trvala necelý rok a slavnostního otevření za přítomnosti různých významných osobností se dočkala 4.října 1929, kdy Barrandovské terasy navštívilo 50 000 lidí! U stolků mohlo najít své místo až 3000 lidí současně.

V hloubce 35 metrů pod terasami na dně opuštěného lomu při břehu Vltavy vzniklo v roce 1930 patrně nejkrásnější koupaliště, jaké kdy Praha měla. S terasami samotnými nikdy majetkově ani provozně nesouviselo, ovšem dohromady tvořily obě stavby dokonale harmonický celek. Plavecký stadion s tribunami pro 3000 návštěvníků vznikl z iniciativy Českého klubu plavců, jehož členem byl i druhý z bratří — Miloš Havel. Návrh bazénu provedl další ze členů klubu Václav Kolátor, autor několika odborných článků a knih o lázních a bazénech. Koupaliště s bazénem o rozměrech 50 x 18 m a desetimetrovou skokanskou věží realizovala firma Brázdil a Ješ. Ve své době se jednalo o první regulérní padesátimetrový bazén v republice.

Přestože byly Barrandosvké terasy oblíbeným výletním místem Pražanů, nebylo pro majitele snadné jejich zájem udržet. Skvostné místo na obtížně přístupném skalním ostrohu bylo vykoupeno dosti odlehlou polohou vůči městu a narozdíl od Spojených států v Československu vlastnil automobil před druhou světovou válkou jen málokdo. Bratři Havlovi tudíž zorganizovali kyvadlovou dopravu vlastními autobusy, které zdrama dopravovaly návštěvníky z centra. Nástupní stanice bývala na Jungmannově náměstí.
Po znárodnění v roce 1948 se celý komplex propadal do postupného chátrání a potýkal se se změnou životního stylu a upadajícím zájmem veřejnosti. Koncem padesátých let se nad stadionem utrhl kus skalního masivu a poškodil zařízení a bazén. A pak, paradoxně právě v roce 1993, kdy byl uzavřen poslední zbytek komplexu, vyhlásilo pražské zastupitelstvo lokalitu za památkovou zónu.

Před týdnem v krásném dni pozdního babího léta jsem byl fotografovat město z výšky teras a získal jsem tak smutný zážitek. Hlavní budova stále stojí a když si moc nevšímáte rozbitých okenních tabulí a oprýskaných rámů, měli byste ze vzdálenosti sta metrů bezmále dojem, že bílý maják nad Prahou ční jako příslib lepších zítřků... Ale terasy samotné, široké ochozy obepínající vrcholek útesu, kde ve stínu treláží a pergol stávaly zahradní stolky a hrávala promenádní hudba — ty jsou obrazem naprosté zkázy.
Vzpomněl jsem si na závěrečnou scénu filmu „Planeta opic I", kdy zoufalý astronaut po strašlivé kalvárii skrze pustinu zdánlivě cizí planety ohromen spatří před sebou trčet ze sutin pobřežního skaliska pochodeň ve vztažené ruce Sochy svobody. Přesně takhle vyhlíží bílá věž hlavní budovy Barrandovských teras uprostřed hustého náletu křovisek, hrubého drnu divokých trav, nepopsatelné hromady rozvalin, spálených trosek a pozůstatků po bezdomovcích.

Když zvědavý návštěvník přeleze zborcený drátěný plot, prodere se houštinou trnitých keřů, podleze sežehnuté trámy vyhořelé restaurace a zachytí rovnováhu na polorozbořených betonových schodech nad skalním srázem, naskytne se mu neopakovatelný výhled na Prahu od centra, přes Vyšehrad, Kavčí hory a Barrandovský most až do Bráníka. ...A pak také srdcervoucí podívaná ukrytá v klínu barrandovské skály. Betonová skokanská věž pokrytá zelnými ostrůvky lišejníků se stupni vinoucími se do desetimetrové výšky bez zábradlí připomíná mezi korunami stromů zapomenutou sochu v parku. Z rozpraskaného dna bazénu rostou břízky a na jeho stěnách vykvétají graffiti.

Všude okolo divoká džungle trav a keřů, na terasách jen přerostlá tráva a odpadky, zborcená zábradlí, zdevastované trosky pavilonků a restauračních přístřešků.

Když jsem na terasách nad starým koupalištěm stál , vzpomněl jsem si na větu Raymonda Chandlera z románu „Loučení s Lennoxem": „Nic nepůsobí prázdněji než prázdný bazén..."

Barandov-terasy
 
(všechny obrázky jsou opět zvětšovací: levým myšítkem kliknout, zobrazí se v novém okně" a pak znova kliknout levým myšítkem na "+lupu " )
 
Barandov-kandelábr
 
 
Barandov-věž
    

Barandov-grafiti

 

Barandov-panorama

Panorama Prahy z teras (zleva):


Hlavní budova Barrandovských teras, Česká televize na Kavčích horách, budoucí mrakodrap „Arkády Pankrác" za hřbetem Bránického lomu (dole Barrandovský most, který vede směrem doprava na Jižní spojku), za zeleným hřebenem sídliště Novodvorská, pod kopcem vpravo pivovar Bráník

 

 

 





Komentáře

[1 Teda, teď jsem si při kontrole (Šumavák: 28.10.2007, 20:01:05 - x)
fungování obrázků poprvé doopravdy prohlédl tu skokanskou věž, moc se mi líbí, ale mám dojem , že dnes by se z toho úřad bezpečnosti práce obkreslil tak \"5\" redisperem.....:-))

[2 Je to k breku! (Rpu?: 28.10.2007, 20:28:49 - x)
A hlavně není moci, která by to změnila.... škoda...

Šumaváku, možná mám blbou myš, ale otevřít v novém okně mě to nedovoluje.

[3 Rputi, najeď myší na obrázek (Šumavák: 28.10.2007, 20:41:12 - x)
klikni pravým myšítkem, zvol \"zobrazit\" a pak klikni kolečkem.
Třeba to bude fungovat....

[4 Zuzano (martin TT: 28.10.2007, 20:43:08 - Mail - x)
to není v myši - klepni pravým, zvol zobrazit obrázek a on ti naskočí v tomtéž okně. najeď na něj myší a místo kurzoru se objeví kolečko s \"plusem\" vevnitř. Tím klepni levým tlačítkem na obrázek a on se zobrazí v detailním rozlišení.

[5 Šumaváku, taky nic. (Rpu?: 28.10.2007, 20:45:28 - x)
První aktivní akci mám až \"Uložit obrázek\"...

[6 Tak jsem to zkusil (Šumavák: 28.10.2007, 20:47:23 - x)
otevřít v IE a jednak to mám nějaké rozházené (má te to také tak roztažěné?)a druhak to fakt nefunguje.
Tak to jdu zkusit nějak předělat!

[7 K tématu (martin TT: 28.10.2007, 20:49:33 - Mail - x)
psal jsem to tady ondyno, já tam ještě plaval. Nahoře jsem vykutal ze sutě původního trilobita - znak Baru Trilobit. Kde jsou ty doby mladických nájezdů taxíkem z centra na terasy. Měl jsem z toho jen připocvaknutou prdel, protože \"velcí\" a \"staří\" dvacetiletí spoluplavci tam hostili družební vysokoškoláky z Heidelbergu a já byl jen ocásek. Kdybych už neměl nějaké centimetry, tak by mi asi ani nevpustili dovnitř. Učit se jazyky se vždycky vyplatilo.
Tímto oslím můstkem se dostávám k Jirkovi původnímu. I když se znalosti, zvláště v pokročilejším věku, nevtloukají do hlavy kvůli nějakému glejtu, tak potěší dokončení nějakého cyklu. Blahopřeji.

[8 Zuzano (martin TT: 28.10.2007, 20:51:48 - Mail - x)
jak už napsal Šumavák, asi to bude i v prohlížeči, já jsem radil podle FF.

[9 Ve Firefoxu (skimic: 28.10.2007, 20:54:32 - x)
... to funguje bez problémů. V IE malware v. 6.0 se nechytám, přestože oboje běží pod Billovou bojovkou XP.

[10 Vážení, (PeS: 28.10.2007, 20:58:19 - x)
úplně OT. Tak jsem si poslechl prezidenta a koukal na vyznamenávání... a dovolím si tipnout, že to, na čem se budou čumilové & comp. točit, bude těch několik chyb a nepřesností. Myšlenka projevu jim - jako obvykle - ujde. Takže asi tak...

[11 Tak jsem to trochu předělal (Šumavák: 28.10.2007, 21:00:56 - x)
v podstatě by mělo stačit kliknout levým tlačítkem a pak v novém okně ještě jednou.
A jdu se podívat, co to dělá v IE a Billovo pomstě!

[12 Ten IE je holt jako České dráhy.... (Šumavák: 28.10.2007, 21:04:26 - x)
Občas nejede přesně, občas zůstane stát v polích a hlavně: nutí cestující přemýšlet a ke kreativitě.....

Ale stejně tak mě sere!

[13 Martine TT, když si v tom FF (Šumavák: 28.10.2007, 21:07:37 - x)
najedeš kurzorem na obr., klikneš vpravo, v menu vybereš \"zobrazit obrázek\" a klikneš rolovacím kolečkem, otevře se bez řečí v novém panelu.

[14 2 Šumavák (PeS: 28.10.2007, 21:20:16 - x)
na druhou stranu, nebejt IE, jak bys mohl ocenit výhody Mozilly a FireFoxu?

[15 Šumaváku, (Rpu?: 28.10.2007, 21:22:46 - x)
tak takhle by to šlo. Smutný je jen to, že je to nemlich stejnej hnus....

[16 Jo a jinak, (PeS: 28.10.2007, 21:25:30 - x)
kouknul jsem se přímo na Klausovy stránky, ten projev tam už je a v té písemné formě je správně. Tak to vypadá, že mluvil napůl spatra a že to po sobě kloudně nečetl... Je to škoda. spoustu lidí nebude zajímat obsah, ale s chutí mu v těch chybách oráchaj čumáček...

[17 PeSi, (Rpu?: 28.10.2007, 21:28:16 - x)
když si ovšem všimnou...

[18 Ovšem, trpajzlíci připomněli, (Rpu?: 28.10.2007, 21:29:43 - x)
že problém bude někde jinde....pppppk....

[19 Jen poznámka... (PeS: 28.10.2007, 21:48:22 - x)
v jednu chvíli tam byl velice zdařilý záběr na juru-p. Tak možná bude referovat...

[20 No vidíte - (Dana: 28.10.2007, 22:02:30 - Mail - x)
zatímco vy tady hodnotíte projev, průběh, záběry kamer - já vzpomínám na svou babičku z otcovy strany. Byla sirotek a domovská obec se o ní musela do dospělosti starat - tak byla dána na vychování do rodiny jednoho sedláka, kde měla mimo jiné i za povinnost, starat se o malého sedlákova syna. Moc často o dětství nemluvila, ale na malého Ilju si občas vzpomněla. Ten sedlák se jmenoval Hurník. A malý Ilja dnes dostal jedno z vyznamenání. :-)

[21 ...Pro postižené a kverulanty: (šakal: 28.10.2007, 22:58:50 - x)
...Když si ty obrázky nejdřív uložíte a pak teprve prohlédnete, dostanete je v plné velikosti...

(7;- ))

[22 V odkazu stránky CLIFF HOUSE... (šakal: 28.10.2007, 23:25:56 - odkaz - x)


(7:- ))

[23 ...Sáfra - tak ještě jednou... (šakal: 28.10.2007, 23:27:21 - x)
www.cliffhouse.com

(7:- /)

[24 Hmm, smutné (Nika: 28.10.2007, 23:43:33 - x)
Zvlášť když se to porovná s tím Cliff Housem...
Jen bych dodala k tomu panoramatu, že ten mrakodrap je bývalá budoucí budova nového rozhlasu, takto též projekt se spoluúčastí jistého pana Ježka...

[25 ...No...dosti pozdní \"spoluúčastí\"...dodávám já... (šakal: 28.10.2007, 23:54:04 - x)
..Néé, že bych toho kulturního šíbra Ježka nějak miloval, ale je třeba říct, že debilní nápad postavit Českému rozhlasu pomník \"kovu trvalejší\" v podobě toho idiotského mrakodrapu na Pankráci vznikl už za komoušů. A podobně jako u žižkovské televizní věže se pokračovalo ve stavbě i přes rozličná váhání pro tlakem betonářské lobby, která řekla, že...ano...jistě uhádnete sami...\"už se toho moc prostavělo\".

(7:- P)

[26 Aha, (Nika: 29.10.2007, 00:03:26 - x)
no tak jo, tak betonářská lobby ... :-P
Ale docela mě ta lobby začíná zajímat. Kdo to vlastně je ???
No dobře, já vím, že se to tak říká, ale už mě to klišé trochu začíná vadit. Myslím, že chudák beton v tom bude dost nevinně.

[27 ...No...beton jistě... Ale třeba Metrostav, Skanska nebo Subterra už tak \"křišťálové\" nebudou... (šakal: 29.10.2007, 00:14:04 - x)
...Ale máte pravdu - je to fráze. Ovšem skvěle sedí, a proto taky vznikla. Zkrátka, staré známé zaklínadlo zní: KOPNĚTE JEDNOU DO ZEMĚ - A PAK UŽ KAŽDÉHO POLITIKA PŘESVĚDČÍTE, ŽE UŽ SE TO ZASTAVIT NEDÁ!

Ostatně, přesně takhle mě v práci zpracovávají kolegové: \"Už je na to DURko!\"

A když se zeptám: \"To už na jako to úřady vydaly územní rozhodnutí?\" Tak se dozvím: \"No, néé, ale už je na to hotová komplet dokumentace...\" Tedy, rozuměj: \"Když už se s tou stračkou takovou dobu zabývali a tolik toho nad tím odschůzovali, tak jim to přeci teď nezkazíme!...\"

(7:- P)

[28 No jo, (Nika: 29.10.2007, 00:23:05 - x)
někdy se to dá asi pochopit, je v tom spousta práce a například za Temelín si může \"betonářské lobby\" připsat plus, a to říkám i přesto, že ho mám vzdušnou čarou asi 20 km od chalupy. V případě tohohle monstra si měli ale radši urazit ruce....

[29 Vy jste se někdo dívali na předávání vyznamenání? (maYda: 29.10.2007, 00:26:32 - x)
TAk jistě víte, jestli měl Stivín na hlavě svou čepici.
v rozhlase se o tom nezmínili.
Předpokládám, že taková jedinečnost jako Stivín bez čepice by zasvěcenému komentátorovi neunikla, ale nevím, jetsli by vyjimečnost takového úkazu došla službu konající komentátorce.

[30 Maydo, neměl (Nika: 29.10.2007, 00:31:35 - x)
Asi bych ho nepoznala, kdyby jeho jméno přeslechla..

[31 Klaus měl asi rukopis? (jura-p: 29.10.2007, 01:01:40 - x)
Protože jen tak si dovedu vysvětlit, že si frajersky udělal malou nožičku u 89 a pak to četl 80. Projev četl z takových kartonů navýšku, jako když nařežete A4 na tři části, asi aby se to vešlo do náprsní kapsy. Škoda, jinak to byl hezký a závažný projev. Budou si dělat srandu, že ani počítat neumí. A že potřebuje brejle, které si zapomněl vyndat z druhé kapsy.
Stivín čepičku neměl a já ho prostě nepoznal, když jsem ho před sednutím potkal, tak jsem kývl jako na člověka kterého znám a nevím vlastně kdo to je a kde jsem ho viděl.

[32 Jo, a mnoho dam neví, (jura-p: 29.10.2007, 01:08:42 - x)
že na takovéto příležitosti klobouk ani jiné toky mít nemají, ale na druhé straně mají mít vlasy upravené, nikdy ne rozpuštěné, protože rozpustilý zjev se prostě nehodí. Ale o tom nikdo nenapíše, všichni se budou zabývat chybou při čtení číslic. A Kateřina Pajerová seděla mezi ministry, tak nevím, zda si ji někdo vzal jako doprovod, nebo zda se snaží o designaci.

[33 Šakale skvělé fotky a neméně skvělé připomenutí, (Loki_F: 29.10.2007, 01:24:23 - x)
Přiměl jsi mě abych také zabrousil do historie... };D)

[34 Ani zoufalý a trestuhodný stav (jura-p: 29.10.2007, 01:27:43 - x)
Barrandovských teras neudělá z Kaplického velkého architekta a z knihovna smysluplnou stavbu. Ale těch pět miliard má pro stavebníky takovou vůni, že půjdou přes mrtvoly. Kdyby lidi dávali k podpisu za stavbu pětistovku za každého člena své domácnosti, věděl bych, že nad tou stavbou přemýšleli. Takhle akorát podlehli mámení smyšlené světovosti. A chtějí se na ní hřát. Kde vezmeme loděnici, co vyklepe ten plech do prostoru? Jako v té kukani na koukání. Kdo svaří rám na okno. Zase příjde rabicové řešení jako ekologický a prý kvalitně izolující plášť (žvásty šumného Vávry)a hmoždinky na šupiny. Aranžéři rádi používají tavnou pistoli na lepidlo. Tím se dá přídělat skoro cokoli na cokoli. Záleží na tyčince. Když kolem knihovna postaví halu, aby na to nemohlo povětří, tak by to mohlo chvíli vydržet. Taky by mě zajímalo, kdy už konečně oblečou hradní stráž do vojenských uniforem, když jsou součástí branných sil. I když velitelé mají už nové uniformy, více podobné vojákům než portýrům. Když jde čestná jednotka pražské posádky s praporem, vypadá o dvě třídy lépe. A té dávají k příchodu vlajky hrávat Kdož sú boží bojovníci, což má taky svůj emoční náboj. Už mě ty operní melodie, co slýchám na hradě, pijou krev

[35 Jura-p(e) in re uniformy hradní stráže, Ti dávám za pravdu. (Loki_F: 29.10.2007, 03:20:10 - x)
Ty operetní uniformy od Pištěka z nich dělají bandu buzerantů a ne vojáků. Ono vůbec ty Pištěkovy kreace jsou si s tím Kaplického (kni)hovnem v lecčems podobné. Když jsem poprvé viděl nově zfilmovanou Dunu s Pištěkovými kostýmy, ptal jsem se v duchu sám sebe, zda vůbec tomu umělci dali tu předlohu přečíst...
On si snad myslel, že obléká nějakou televizní pohádku či co... a ten výsledek tomu odpovídá.

[36 Dobré ránko! (Rpu?: 29.10.2007, 06:10:52 - x)
No jo, právdoláskovníci & comp. mají k operetě sklon a pranic jim nevadí, že je to kašírované.
Rituály my neumíme i když jsou pro každé společenství strašně důležité. Lítáme mezi vyprázdněným heroismem a happeningovým srdíčkem na hradě. Jen ta idea, ta tomu sakra chybí. A že ji Havel za celá ta léta, co tam seděl, nedokázal nabídnout, je jeho vina nejvinovatější...

[37 Jak tedy Hybáškovou nemusím, (Rpu?: 29.10.2007, 06:24:59 - odkaz - x)
tak její včerejší článek o parlamentím shromáždění NATO, obsahuje přinejmenším tři veledůležité informace, jinde, pokud vím, nezmiňované.
\"...euroamerických vztazích se opět rodí podstatná změna a nová kvalita: atlantické partnerství.
...Navíc Francouzi, kteří mají zdaleka nejlepší informace o Íránu, vyhodnotili jeho hrozbu jako největší nebezpečí. Dobrou zprávou je, že Sarkozyho Francie vážně zvažuje návrat do vojenských struktur NATO.
...Ruský generál Nikišin v dlouhém expozé k raketám řekl, že Evropa nemá na teritoriální obranu právo....

P.S. Komentáře k dnešnímu úvodníku raděj nečtěte. Už v 6 ráno to bylo jediné mauldiaré...

[38 Dobré ráno, (PeS: 29.10.2007, 06:55:20 - x)
no, ony ty operetní uniformy se tak ňák vhodně doplňovaly s tím srdíčkem. Takovej portýr z bordelu, k tomu by to patřilo. No jo, já vím, že uniformy byly dřív a že srdíčko přišlo až později, ale v tom je ta evoluce.
No a když je teď srdíčko pryč, tak by snad mohly zmizet i ty směšný hadry, ne? A moc se přimlouvám, vysoce umělecký návrháři ať se laskavě realizují jinde. To říkám předem, kdyby se náhodou chtěl nabídnout takovej Knížák nebo někdo podobnej...

[39 Barandovské terasy (kaca: 29.10.2007, 07:35:01 - x)
tak se tu veřejně přiznám,jak jako nepražák mám mínus. Na jaře jsme se rozhodli jít fotit Prahu z Barrandovských teras. Na mapě jsme našli jak se dopravit. Dopravili jsme se pochopitelně blbě na sídliště. Vydali jsme se zpět a octli jsme se zase na sídlišti, ale nadějně jsme viděli směrovku k ateliérům. Zmoženi jsme se posílili v sympatické hospůdce a zjistili jsme, že odtudto jede autobus k atelierům. Počkali jsme půl hodiny a nakonec jsme k naší hrůze zjistili, že je to jedna zastávka -asi 2 minutky. Tak jsme jeli za půl hodiny zase nazpátek, ten autobus by nás vyhodil i pod terasami, ale nakonec jsme se dohodli, že takový okružní autobus, jako je tento, má taky něco do sebe a taky něco uvidíme... Pražáci se můžou smát, ale i tak se mi ten skoro celodenní výlet líbil.

[40 kaca (martin TT: 29.10.2007, 07:48:25 - Mail - x)
smát se bude jen hlupák, i v matičce stověžaté je mnoho lidí, kteří na Barrandově v životě nebyli.

[41 martin TT (kaca: 29.10.2007, 07:54:05 - x)
děkuji! S foťákem jsme procourali už docela značný kus našeho hlavního města a moc mě těší ho objevovat...

[42 třeba já (maYda: 29.10.2007, 08:01:16 - x)
přitom to mám, jako obyvatel rozhraní Radlic a Smíchova, vlastně za kopcem.
Byla jsem na sídlišti, děti jsem tam vozila jednu dobu k zubaři, ale u teras nikdy.
jen tu věž vídám, když se odněkud vracíme po Jižní spojce a to vím, že pokud nebude ucpaný BArandovský most, tak budeme za chvíli doma.

[43 Stivín bez čepice? (maYda: 29.10.2007, 08:06:40 - x)
Inu, jsou tací, kdo vědí, kdy se originalita nehodí a je třeba jisté dekorum zachovat.
Ivan Hofman na Radiožurnálu začal ráno řešit, že byly vyznamenány jen tři ženy.
Tak jsem to přepla, stejně vždycky mám ráno naladěno na ČR 2, právě proto, abych se nemusela rozčílit před snídaní nad jeho plkama. Včera jsme poslouchali na Radiožurnálu přenos z Hradu a zapomněli přeladit.

[44 Studenti potáhnou (skimic: 29.10.2007, 08:06:38 - odkaz - x)
... za pravdu a lásku. Kvůli radaru.
Ježíší to je k uzoufání :-(
Lukáš Kantor, student politologie. Tenkrát mu byly čtyři. Co se asi teď učí na politologii? Zřejmě už opět zavedli pětiminutovky nenávisti k USA.
Ježíš, to je depka. Nicméně dobré ráno :-)
Loki_F + PeS etc : jo, když vidím hradní stráž, vždy očekávám kdy vyběhne nějaká subreta a kankánové tanečnice to rozbalí. Ano. Kaplický, Šípek, Pištěk a ještě bych si vzpomněl mají neomylný dar ke kašírovanosti a cirkusové vyumělkovanosti.

[45 Barrandovské terasy (Honza ze Žižkova: 29.10.2007, 08:18:06 - Mail - x)
U mne je to srdeční záležitost. My tam byli slavit svatbu. To už byly trochu spustlý, ale ještě fungovaly. Bojím se, že jestli to někdo zprovozní, tak už to nebude ono. Třeba budu příjemně překvapen.

[46 skimic (kaca: 29.10.2007, 08:18:15 - x)
ty studenti mě taky nadchli! Prý dochází k porušování demogracije. Jo, za totáče by mohli demonstrovat, jak by chtěli, pokud by chtěli po čumáku

[47 Úvodník na NP (Honza ze Žižkova: 29.10.2007, 08:19:44 - Mail - x)
V diskusi je velmi nablito.

[48 kaco (skimic: 29.10.2007, 08:45:56 - x)
... já to na jednu stranu chápu. Když mi bylo pod dvacet, nic mě nedělalo tak dobře jako bouřit se proti autoritám, vysmívat se tesilovejm komoušům s tlustejma zátylkama, sjíždět s kámošema na kyrary Lou Reeda a nebo spíš něco černějšího, ráno po oslavách zkoušky sedět na Václaváku na zábradlí a stříkat po pracujících se síťovkama a termoskama šampáněm. Vlasy do půl zad. Prostě normální mladý nevybouřený pako :-) Ale už tenkrát jsem nechápal bojovnice za mír, které se v UK věšely za ploty a nechávaly se pokojně odtáhnout. Přemýšlel jsem o tom, jak by je tady seřezali a ještě děti jejich dětí by to měly polepené. Nesnášel jsem je, protože pomáhaly držet něco, v čem jsem nechtěl žít ... Potom se zjistilo, kdo tato mírová hnutí financoval a bylo jasněji.
... a proto ani teď oni rozdurdění chlavci a dívky nepřipadají autentičtí. Kostnatý spár lepších zítřků cítím vždy neomylně na sto honů ...

[49 Honzo - jsem výše psala, (Rpu?: 29.10.2007, 08:51:22 - x)
diskusi pod úvodníkem nečíst.Wagner píchnul do levičáského hízda, tak se holt rojej.

skimici, v článku píšou, že jsou to ti samí jako v \"Ne základnám\" - takže žádní noví. Jen o nich snaživej trouba zase píše...

[50 Dobré ráno.... (Jirka původní: 29.10.2007, 08:54:23 - x)
Šakale, opravdu síla......

Musím jen suše poznamenat, že nemám rád obránce míru a podobné spositele.....cítím v tom úplně to samé jako Skimic.

[51 pravda láska (divana: 29.10.2007, 09:01:06 - x)
maj v tom studenti binec. on pravda láska je pro radar.
každopádně možná bude veseleji o týden dřív. desátého, pochod maislovkou. on se tam chystá taky bém a další politici. hradbou svých těl prý pochod zastaví. vidím to tak, že se pochodující spojí se židy a společnými silami politiky vytlučou...

[52 Hezké dopoledne vinšuji. (Anka: 29.10.2007, 09:01:32 - x)
Mňo, juro, včera jsme na té slávě nebyli, anžto jeden každý u nás je lazar, ale Tvé výtky stran klobouků a účesů mě pobavily, páč jsem si vybavila, co jsem na Hradě viděla vloni. Myslím, že krom paní presidentové, pár ženských a mě žádná ženská osoba večerní neměla. A nejvíc to slušelo jedné korpulentní dámě v koženém kalhotovém oblečku, který byl o dvě čísla menší, než nositelka, vypadala jak vysloužilá domina. Ani paní Paroubkové to moc neseklo, měla pánské polobotky, pletenou sukni a černé, tlusté punčochy.
A ty komentáře pod úvodníkem jsou opravdu líbezné. My jsme takový z gruntu zásadový národ. A držíme na tradice. Když už nejsou habsburkové, Rusové vypadli, tak si musíme najít jiný objekt národní nenávisti. Řvát o pomoc začneme až ve chvíli, kdy nám bude někdo klečet na ohryzku. Docela by mne zajímalo, jak by se těm na Psu ječícím líbilo další osvobození Sovětským svazem, eeh Ruskem.

[53 Tohle doporučuji ctěné pozornosti, (AeroKarel: 29.10.2007, 09:04:51 - Mail - odkaz - x)
jenže až po dvanácté, do té doby je tam jen titulek.
Moc by mne sice zajímaly okolnosti, ale vzpomínám co manželka vyprávěla o zážitcích a tak jako tak myslím, že páchat dobro proti vůli oblažených prostě nejde!

[54 AeroKarle, kvůli tomu už jsem řvala v komentáři včera ráno... (Rpu?: 29.10.2007, 09:35:49 - x)
Nova - TN:
Jistá matka na Berounsku se rozhodla, že se jí v porodnici nelíbí a jelikož bylo vše v pořádku, odešla i s miminkem domů již několik hodin po porodu. Špitálu se to nelíbilo, kontaktoval sociálku a ta zase soud, jenž vydal předběžné opatření. Takže k paní se dostavila policie za účelem odebrání dítěte. Odůvodnění: místně příslušná pediatrička si vzala 2 dny dovolené a tak nebyla zajištěna naležitá péče...

[55 Šakale, (janabok: 29.10.2007, 10:03:43 - x)
díky za krásný článek a bohužel smutná fota...

[56 2 Rpu? (kaca: 29.10.2007, 10:04:29 - x)
Tak to je síla! A nejhorší je, že takové případy budou přibývat geometrickou řadou, jen co se začně platit za pobyt v nemocnici. To bude úředně odebraných dětí! A snad si to zaslouží i speciální soudy jen pro tyto případy, aby bylo zavčas rozhodnuto, páč jde přeci o život!!!

[57 Rputi, (AeroKarel: 29.10.2007, 10:12:01 - Mail - odkaz - x)
skoro bych řekl, že by se vyplatilo složit se paní na zdatného právníka, aby to dotáhl třeba až k Ústavnímu nebo do Štrasburku. Nějak to ouřednictvo přerůstá přes hlavu ....

[58 Dosť bolo Kaplického, (AeroKarel: 29.10.2007, 10:16:15 - Mail - odkaz - x)
ale tohle zní dost rozumně.

[59 Ahoj ! Opět jen probíhám... (Šumavák: 29.10.2007, 10:21:57 - x)
Divano- říkal včera Zaorálek, že se tam půjde podívat a zkontrolovat jak policie zasáhne.
A hned mě napadlo, že nejlepší by bylo, kdyby (párkrát) zasáhla jeho.
V poslanecké sněmovně už je.....

[60 Šumaváku, (divana: 29.10.2007, 10:29:06 - x)
jestli je facka stále za tři tisíce, byly by to dobře investované peníze.
\"a to se vyplatí\"
:-)))

[61 František I. (František I. : 29.10.2007, 11:08:33 - x)
Šakale, super. Já na Barrandově nikdy osobně nebyl. Prý jsou tam lvi. Na druhé straně se ale nepovažuji za pražáka. Na připitomnělosti Bémovy či Paroubkovy, Zaorálkovy apod. jsem neměl čas. Nad chatu se mi skláněly tři habry, z toho dva jakousi houbou rozežrané dopoloviny. Odklonit je hubcukem, porazit, rozřezat a naštípat mi dalo dva dny perné roboty. V průběhu práce nastala kuriozní situace.K roztopení kamen používám vyschlé smrkové dřevo. Jako vložku mezi štípáním habru, jsem se hodlal zlikvidovat smrkové polínko a jal štípat třísky. Díky více než půldenní práci s téměř čtyřkilovým pantokem, působila i má poměrně velká sekyra jako perořízek, takže jsem nebohou kulatinu jen tzv. hladil. Bohužel v jedné části bylo houževnatější. Sekyrka ho dokonale nepřesekla. Polínko bylo rozťaté téměř kompletně, pouze drželo na několika dřevných vláknech. Do průrvy jsem zasunul ruce a rvu obě části od sebe. Výsledek se dostavil. Dostal jsem žihadlo od sršně, který si usmyslel v tomto polínku přezimovat. Chvíli jsem poskakoval a vyřvával vulgarismy. Potom jsem si šel na tlapku nalít ocet a konečně vzít rukavice. Nicméně jsem téměř veškerou práci v sobotu i v neděli dokončil sršeň nesršeň. Takže jistě uznáte, že mi mohl být Zaorálek ukradený. Na Klause jsem se ale už díval. (Projev i výběr jako vždy bez výhrad. Že se trochu spletl? Když mohl Jandák prosazovat třináctiměsíční rok?) Musím konstatovat, že mne potěšil Topolánek. Udělal to nejlepší, co mohl. Seděl tam samotný. Mimochodem, všimli jste si, jak naše kulturní fronta tvrdila, že se Kundera z Francie za žádnmou cenu nehne? Že se mu současné Česko hnusí?

[62 AeroKarle, (Rpu?: 29.10.2007, 11:13:39 - x)
ono, mezi námi, chodit domů pár hodin po porodu je volovina - stát se může ledacos. Ovšem odpovědná je ta matka a jistě jí nechali podepsat revers. Že někdo v tom špitále zpanikařil, při dnešních množících se žalobách, není ani moc divu. Šikovnej právník by to nahrál na poporodní psychózu \"kterou přece měli doktoři poznat a ohroženou rodičku s dítětem nikam nepouštět...\" atd.
Jiná věc je, že sociální pracovnice jsou baby utržené z řetězu, které zásadně zasahují tam, kde se někdo nemůže bránit.
Proto Nečas prosazuje ty odborné rodinné pěstouny. Zajímavé je, že takhle blbnou socpracky nejen u nás....

[63 Hezký den (Dana: 29.10.2007, 11:33:22 - Mail - x)
Františku, lapsus - těch Kunderů je víc. Ve Francii je Milan, vyznamenání včera dostal Ludvík. :-)

[64 Dana byla rychlejší, (AeroKarel: 29.10.2007, 11:53:17 - Mail - x)
tak já už jen hnidopišsky dodám, že ono zmiňované zařízení má dle mých zdrojů název od toho, že člověk udělá pákou HUP, řetěz CUK .....

[65 Co se blbnutí týče, (AeroKarel: 29.10.2007, 12:02:48 - Mail - x)
něco bude asi vrozené, ale rozhodně bych nezanedbával efekt \"ať je vidět, že máme co dělat\". A pokud si zjistili, že nějaká doktorka má dovolenou, to už není panikaření, to je promyšlené zasahování do toho, do čeho jim lautr nic není. On celý ten přístup k porodu doma svědčí o všem možném, jen ne o vědomí že pomáhat se má tomu, kdo to požaduje.
Ale zásada, že lidská svoboda budiž omezena jen v nejnezbytnějších případech tomuto regionu byla a je nadále zcela cizí. Viz ona drzost státu a jeho oudů kecat do jména narozeného dítěte. U toho očkování, což také poslední dobou nějak proběhlo tiskem, bych to ještě jakž takž pochopil, tam stojí dva principy proti sobě, ale u těch jmen nejde o žádný princip, nýbrž o drzost.

[66 No jo, koupaliště (doxa: 29.10.2007, 12:25:55 - Mail - x)
Jenže otevřené na východ a na západ je strmá skála.
Což je dnes, když se ráno spí a večer žije, blbost.

[67 No, prosím, (Anka: 29.10.2007, 12:35:51 - odkaz - x)
a pak, že ti zblázněnci nepotřebují na kokosku: Extrémně pravicová Národní strana včera založila vlastní polovojenské jednotky nazvané Národní garda.

[68 Anko, (Rpu?: 29.10.2007, 13:00:03 - x)
já to tak zcela nechápu ... jak to, že je možné si jen tak mírnyx dýrnyx založit vojsko...? Nedávné pokusy o domobranu byly dosti rychle zatrženy poukazem na zákony.... takže, jako to?

[69 Dano (František I. : 29.10.2007, 13:07:46 - x)
Díky za upozornění. Už jsem to taky zjistil. Opět se nenaplnilo pořekadlo přání, otcem myšlenky. Milan by mne potěšil více. Jak ale utěšuje kolega, :\"Nic si z toho nedělej. Lenin byl například zrzavej a Havla Olga pravidelně fackovala.\"
Karle, mé zařízení používá pouze ocelová lana a po každém HUP jsem se ohlížel, kdy vše pustit a zdrhat. Ještě horší bylo, když jsem 40 cm v průměru stromek lehtal Homelitkou s 30 cm lištou. Naštěstí o kácení něco vím, takže vše dobře dopadlo. Stromy mi sice zlikvidovaly kanadské borůvky, ale položil jsem je cca 190 cm od chatky. To považuji za velký úspěch, protože podle původního směrování by dostala střecha přímý zásah. A on, více než tunový kmen, lecos podrtí. Dost na tom, že obstojně silná větev minula okap o dvacet čísel. No, mám to zasebou. Za toho Kunderu se omlouvám.

[70 Mno, Rputi, (Anka: 29.10.2007, 13:11:51 - x)
všichni jsou pobouřeni, jistě i znepokojeni, ale to bude nejspíš celý. Protože pokud Langer reaguje tím, že je to lidsky nepřijatelné, nikoliv palbou paragrafů, asi budou jen monitorovat, jak slibuje. Protože jak se ukazuje,sám fakt, že se tu organizuje ozbrojené obyvatelstvo, není nic proti ničemu. Bublan nám radí, abychom vyrazili do ulic. Tak nevím, jestli tomu mám rozumět tak, že je máme nahánět a trošku jim rozbít hubu, jelikož stát může jen to monitorování...

[71 Šakalovi díky za článek, (Ťap: 29.10.2007, 13:36:23 - Mail - x)
mne ty výlety za architekturou vždy berou. Františkovi gratulaci k dřevorubeckým úspěchům a ostatním jen tak pro odlehčení jeden vtípek:

Prisiel americky prezident za najstarsim a najmudrejsim indianskym nacelnikom do rezervacie na poradu. Pyta sa ho:
- Povedz, mudry nacelnik, akym otazkam by som mal venovat najvacsiu pozornost?
- Ja by som na tvojom mieste, velky prezident, najviac pozornosti venoval imigracnej politike. My sme to svojho casu znacne podcenili...

Františku, co plovoučky, už jsou impregnovány?

[72 Anko, (divana: 29.10.2007, 13:39:39 - x)
oni třeba soudruzi opráší milice a bude tu hned veseleji. nepříjemné bude, až potáhnou obojí kolem nás ke flekům a ten řev, až potáhnou zpátky...

[73 divano, (Anka: 29.10.2007, 13:46:35 - x)
pochybuju, určitě by někdo rozkradl nejen rádiovky, ale i ten kvér.

[74 Jo Ťape (František I. : 29.10.2007, 13:59:45 - x)
už je to dobrý a naleštěný.
Anko, tuna sa hlásím. Ten kvér by se mi hodil nad krb. Kdy je budou soudruzi vydávat?

[75 doxo, (rejpal t&T: 29.10.2007, 14:06:50 - x)
šak taky tam byla setsakra studená voda a to říkám já, který zahajoval trampskou sezónu plaváním v Želivce mezi jdoucími ledy o Velikonočním potlachu. A vytápěné to samozřejmě nebylo. Proto, když otevřeli Podolí jsem chodil v létě plavat tam, v zimě to byla AXA a pak Juliska. Ale to jsou ranná šedesátá léta.

[76 doxo, (rejpal t&T: 29.10.2007, 14:10:08 - x)
šak taky tam byla setsakra studená voda a to říkám já, který zahajoval trampskou sezónu plaváním v Želivce mezi jdoucími ledy o Velikonočním potlachu. A vytápěné to samozřejmě nebylo. Proto, když otevřeli Podolí jsem chodil v létě plavat tam, v zimě to byla AXA a pak Juliska. Ale to jsou ranná šedesátá léta.

[77 \"HOĎTE NA NĚJ SÍŤ!\"... (šakal: 29.10.2007, 14:17:27 - odkaz - x)
\"...Ten, kdo nyní rozhodl, že je k usmrcení šupináče třeba řezníka, musí být buď vyznavačem hnutí Hare Kršna, nebo obětí úrazu... Bylo by proto žádoucí vyhledat tuto osobu, hodit na ni síť a umístit ji v nějakém pohodlném klecovém lůžku, pokud v ČR ještě nějaké zbylo. Zbytek odboru, kde tato vyhláška vznikla, by pak měl být propuštěn na hodinu a pracoviště zrušeno bez náhrady...\" (Pavel Páral)

(7;- D)

[78 a ke knihovnám: Tohle Kaplickej nenavrhl: (rejpal t&T: 29.10.2007, 14:17:55 - odkaz - x)
A že to funguje juž přes sto let! No jo, ale to sou ymperijálisté, tam se přece nebudeme učit!

[79 OT Šumavák na druhém místě (skimic: 29.10.2007, 14:58:54 - odkaz - x)
... hned za smažkama. 898863 čtenářů. To je překvapivě mnoho. Ačkoliv si nejsem jistý, jsetli se to dá porovnávat, nicméně pohleďte:

BLESK (pondělí až sobota) - čtenost 1,62 milionu (růst o 6 %), prodaný náklad 458 tisíc
MF DNES - čtenost 1,12 milionu (růst o 8 %), prodaný náklad 304 tisíc
PRÁVO - čtenost 457 tisíc, prodaný náklad 156 tisíc
Aha! - čtenost 347 tisíc, prodaný náklad 123 tisíc
Sport - čtenost 279 tisíc (pokles o 11 %), prodaný náklad 66 tisíc
Lidové noviny - čtenost 239 tisíc, prodaný náklad 71 tisíc
Šíp - čtenost 223 tisíc, prodaný náklad 107 tisíc
Hospodářské noviny - čtenost 202 tisíc, prodaný náklad 60 tisíc

[80 ...Ale jóó, Rejpale!... (šakal: 29.10.2007, 15:10:06 - x)
...Klidně ať to vypadá třeba jako Tádž Mahál! Jen ať to, pro Klause živýho, hlavně vopravdu postavěj! A rozhodopádně né někde v Jinonicích, na Proseku nebo v nějaký podobný liškárně (7:- P)

[81 Šakalenko, (rejpal t&T: 29.10.2007, 15:22:00 - odkaz - x)
je nejakej důvod to nepostavit na základech Josefolomu? Ty bazény tam snaxd ještě jsou a Taj Mahal by se v nich krásně obrážel. A pokud Ježek či kdo trvá na umístění knih v podzemí, tak v podzemí Josefolomu byly dlouho skladovávány brambory a jiné ůzkoprofilové plodiny Novotného éry. Tak proč ní kněhy? A pohled Pařížskou by to byl taky úchvatný! §:oD3

[82 Šakale klid (rezy: 29.10.2007, 15:23:21 - x)
všichni lidé jsou v podstatě řezníci, jen někteří si to nechtí příznat. Já to klepu až doma, den před štědrým dnem, ale chápu, že někeří s tím mají problém a považují to za kruťárnu, takže by to asi mohl spravit nějaký krátký kurz pro ty prodavače, někdy to vypadá jako souboj s nejistým výsledkem.

[83 Aerokarle / dík za odkaz (Dušan Neumann: 29.10.2007, 15:27:38 - x)
ten článek od Pančíkové je nejen fundovaný, ale i napsaný stylem jaký jí může závidět současná novinářská elita...

[84 Skime, (kocour: 29.10.2007, 15:27:58 - x)
a podle čeho to tříděj?

[85 skimici, (Rpu?: 29.10.2007, 15:30:25 - x)
porovnávat se to sice nedá, ale na blog je to výsledek naprosto vynikající.
Šumaváku gratuluju!

[86 Nojo, to je rozmazlenost... (Šumavák: 29.10.2007, 15:32:35 - x)
já nikdy vlastoručně uloveného pstruha jinak nezbíjel, nž s ním majznout o nejbližší šutr.
Bude-li mít prodavač s kaprem problémy, doporučuji obrubník před stánkem( o okraji kádě ani nemluvím...).

Ale jinak má Šakal pravdu !!! Ty autory té vyhlášky rozehnat bejkovcem !

[87 Dušane, když Tě vidím, (Šumavák: 29.10.2007, 15:34:51 - x)
co Amerika a letní čas? Doufám že nic, že ty hodiny co tu mám, ukazují stále dobře....

[88 Šakale, (Ťap: 29.10.2007, 15:36:44 - Mail - x)
doma s tím řezníkem pro kapra problém mít nebudu, neb má drahá polovička občas tvrdí, že jsem jak řeznickej PeS. To už je nějaká kvalifikace ne? I když netuším zda dle vyhlášky ctěného ministerstva.

[89 A mimochodem, Dušane, (Šumavák: 29.10.2007, 15:42:35 - x)
ptal ses, jestli došlo to páté pokračování. To ano, ale 4 jsem zatím neviděl....Tak buď je to čtvrté a jsi napřed s číslováním a nebo se jedno pokračování fakt ztratilo....

[90 jojo, tady ještě letní čas (Dušan Neumann: 29.10.2007, 16:07:01 - x)
přestože v noci na dnešek první mrazík. Ráno jinovatka na autech. nějak moc brzy. Loni první mrazíky až koncem listopadu...

[91 první mrazíky mají své kouzlo (rezy: 29.10.2007, 16:17:16 - x)
a někdy i pěkné záhady, mě třeba dneska šly krásně setřít boční skla (voda) a přední sklo jeden led. Abych řekl pravdu, tak velký rozdíl v zamrznutí mi nejde do hlavy, i když na to má to auto celou noc, a rozdíl v uhlu skonění skel je řekněme 20°, vítr žádný nebyl,zadní sklo, které je zhruba stejně nakloněné jako ty boky, bylo zamrzlé taky.

[92 kocoure (skimic: 29.10.2007, 16:18:28 - x)
bloguje patrně sčítá vše i s vyhledávacími roboty, statistika pod tím viz Blesk atd je patrně méně pofidérní. Porovnávat se to moc nedá. Přesto je výsledek zajímavý nikoliv druhým místem ale vzrůstem tzv počtu čtenářů a posazením mezi žánry. V nevirtuálnu vede Blesk, zde smažky.

[93 OT: šumaváku, blbej jsem já, nic se neztratilo (Dušan Neumann: 29.10.2007, 16:29:55 - x)
..jen jsem to pokračování (5), napsal až po (4), ale chronologicky ji předchází... teď jsem si to po sobě přečetl a ještě opravím pár překlepů a pošlu żnovu

[94 skimici . můžeš mi do češtiny přeložit slovo \"smažka\"? (Dušan Neumann: 29.10.2007, 16:33:26 - x)
my , zapadlí vlastenci, jsme jaksi ztraili kontakt s překotným vývojem jazyka...

[95 Dušane, ahoj. Smažka, feťák, narkoman (Loki_F: 29.10.2007, 16:38:06 - x)
drug addict, hype, dope...
ještě jsem slyšel výraz [džanki], ale nevím jak se to píše... };D)
Určitě jsi v obraze

[96 Nu, (Petr Kunetka, zlocinec: 29.10.2007, 16:44:57 - x)
jsem rad, ze je 9. Vodicka. Tentokrat se nedam zastavit nicim - ani rodinou, ani jinou pohromou ;)

[97 Šumaváku, Amerika dosud nic, (AeroKarel: 29.10.2007, 16:46:02 - Mail - x)
jsou o pár týdnů opožděni, na jaře zase časnější.
Být to podle mne, je \"letní\" furt.

[98 Dušane nemáš zač, (AeroKarel: 29.10.2007, 16:47:35 - Mail - x)
já to objevil v sobotních Lidovkách a zaujalo mne to ze stejných důvodů .

[99 2 rezy (PeS: 29.10.2007, 16:47:55 - x)
IMHO, kapra by nikdy neměl zabíjet kruťas. Dle Krhútů se jedná o člověka, který \"ukroutí mnoho ťasů\" - tedy notorického opilce. A ten by mohl mít problémy se do toho kapra vůbec trefit...

[100 thanks Loki - já si pitomec měl zato, že to má něco společného s barvou pokožky... (Dušan Neumann: 29.10.2007, 16:51:27 - x)

[101 Dušane, ty překlepy (Šumavák: 29.10.2007, 17:04:39 - x)
v tom co mám už jsem opravil ! To znova posílat nemusíš.A je to tedy 4.

[102 vánoční kapři, (divana: 29.10.2007, 17:07:50 - x)
však ona nám to ta unie zatrhne. už vloni můj muž fotil kádě po praze s tím, že s nima unie zatočí. a ejhle - náš úředník, tvor bystrý, přišel s vlastním nápadem :-))

[103 Skimici, nevím co s vyhledávacími (Šumavák: 29.10.2007, 17:12:23 - x)
roboty.... ale Bloguje sčítá skutečné návštěvy na této stránce.Přehle jednou týdně, v něděli, někdy v 8 ráno.
Takže jestli je tam 898863 a tady na počítadle 902 011 tak od nedělního rána byla tato stránka (doména sumavak.bloguje.cz) otevřena 3148 x.

Šílené !!!

[104 a místo kaprů připravte spacáky ! (divana: 29.10.2007, 17:12:29 - odkaz - x)
helenka...no, není čím házet..

[105 Dušane, (ptakopysk: 29.10.2007, 17:13:15 - x)
to si pletete smažku s topinkou

[106 Sakra... Dušane (ptakopysk: 29.10.2007, 17:19:24 - x)
Enter rychlejší myšlenky...
ještě jsem chtěl zcela O.T. synek si pořídil nakousnutý jabko a měl jste pravdu - úžasná mašinka. \"identické\" aplikace spuštěné ve stejném počtu na gejtsově XP a na stejně hardwarově vybaveném Applu - o řád se liší rychlostí, takže eplovská práce ubývá lépe a radostněji. Jenom čekám, kdy synek dostane v práci na budku od kolegů, kterým škodolibě předvádí, jak se pracuje na vyladěném operačním systému.

[107 OT: abych tu zbytečně neplevelil .. ptakopysku - už ho má s Leopardem? (Dušan Neumann: 29.10.2007, 17:33:26 - x)
..je to nejen v Os, ale i v aplikacích - zkuste třeba udělat to samé v Powerpointu a pak v keynotes...

[108 S těmi kapry je to blbost takříkajíc \"za roh\". (Rpu?: 29.10.2007, 17:35:11 - x)
Původní nařízení znělo, že hospodářská zvířata musí být zabíjena někým, kdo má na to kvalifikaci a týkalo se, samozřejmě, jatek.
No a pak někdo na pidistériu usoudil, že kapr je vlastně taky zvíře....a že tedy pro něj platí totéž, co pro bejka na jatkách....

[109 Dušane, (ptakopysk: 29.10.2007, 17:36:33 - x)
ne novýho Leoparda ještě nemá, když to kupoval, tak tady v Evropě snad ještě nebyl k dispozici, nebo co, ale už má na něj připravený chechtáky :o)

[110 já si Rputi myslím, (rezy: 29.10.2007, 17:44:21 - x)
že by lesní zvěři na čásek odlehlo, kdyby i myslivci museli udělat řeznické učiliště. Tedy ne, že bych byl vždycky na jejich straně, taková prasata uměj udělat v kukuřici pěknou paseku, ale jsou tu i jiní ;-)

[111 Tedy Šumaváku, je to šílené! (martin TT: 29.10.2007, 17:46:09 - Mail - x)
nikdy by mě nenapadlo, že je tzv. jižní blog tak horlivě monitorován (-_-).

A teď vážně, já to sleduji průběžně, protože i jeden z mých mnoha blogů je na bloguje.cz. Vzestup tohoto sídla je raketový, pokud se ve statistice porovnají i délky trvání. Já ti neblahopřeji, já ti děkuji, protože myšlenky na odsun měli mnozí, jen jeden se nechal zavalit a vyvalil se.

[112 Jo přátelé..... (Jirka původní: 29.10.2007, 17:49:55 - x)
vlastně zabít kapra je taková domácí porážka a to se prostě v EU nesmí. Ne že by to bylo příjemné a něco povznášejícího zabít jehně a rozporcovat ho, ale třeba v Anglii, v Italii to běžně farmáři dělají. To jen u nás je musí firma po čtyřech kusech vozit 90 km k Plzni na jatka, tam je řezník porazí a odvezou se dalších cca 70 km na rozporcování.....neb u té Plzně nemaj licenci na porcování......no není to divné? A pak se divte ceně, že jo. A to vůbec nemluvím o stresu při přepravě a možných zraněních.

[113 Jirko původní... (ptakopysk: 29.10.2007, 18:10:54 - x)
maně mě napadá profese sušičů vodních vší. To nachytáte plankton, rozprostřete plachetku a ten plankton bohapustě na ní vylejete. Až to uschne, seškrábnete to a prodáváte to akvaristům jako ryze přírodní krmivo. Nedokážu si představit řeznický zkoušky na humánní zahlušení milionů žouželů. Popřípadě vší(planktonová) jatka pro celý protektorát v Dolních Počáplech... :o(

[114 Jirko, a kdyby se ten kapr zabíjel venku, (Šumavák: 29.10.2007, 18:21:04 - x)
byla by to také domácí porážka?
Já teda prase vždycky venku. To jsem v kuchyni nebo v koupelně fakt ještě nezkoušel....

[115 Šumaváku, (Rpu?: 29.10.2007, 18:25:36 - x)
ona by se ta krev z té vany vybírala dost blbě. Leda snad nasměrovat odtok na přiloženého lavóru. A ty reminiscence při koupání ... no fuj....

[116 Martine TT, (Šumavák: 29.10.2007, 18:26:19 - x)
\" Sloužím socialistické vlasti !!\"

PS.
Chvilku jsem přemýšlel, jestli se nemá dnes, při udílení pochvaly před nastoupenou jednotkou odpovídat \"sloužím kapitalistické vlasti!\"
Tak jsem se zamyslel nad stavem ČR a její státní správy a usoudil jsem, že to původní je bohužel stále ještě správně.
:-(((

[117 Což kapr jako hospodářské zvíře..., (Šumavák: 29.10.2007, 18:35:12 - x)
Ale tady, u Kaplice , je jeden chovatel, co pro celou republiku a přilehlou Evropu chová vybrané, tlusté, chutné žížaly (miliony ks)pro rybáře. Velkochovatel!
Takže ve smyslu té vyhlášky je i žížala hospodářské zvíře! Vlasta Burian by šel do báně, za to jak vyprávěl že ji překous, slepil syndetikonem a žížula žála !!!

Takže každý rybář (na živou se dle zákona proti týrání zvířat chytat nesmí!) i když nic nechytí, musí mít odpovídající kurz a když nedejbože(!) něco chytí, tak rovnou řeznickou maturitu.......

[118 Ale abyste si nemysleli, že je to jen u nás! (Šumavák: 29.10.2007, 18:45:39 - odkaz - x)
V Rakousku, v rámci antidiskriminační linie EU vážně připravují zákon, že u holiče musí ženy i muži platit za stejné úkony stejně!
Mytí a fénování mojí pleše musí stát stejně, jako tentýž úkon u blondýnky s vlasy až po pr...
Dosud platí muži za tento úkon 22,-(dvacetdva!) euro a ženy 30,- což je jasná diskriminace žen a musí se to zákonem sjednotit.
Ta Státní sekretářka co to připravuje si myslí, že ženy budou platit 22E jako muži.
Já si myslím že se trochu mýlí, že se to sjednotí na těch 30 a muži to budou dělat jako já - když už pěkně prší, sundám klobouk, vymáčknu si na hlavu polštářek šamponu, trochu proženu vši a počkám, až se to spláchne....

Kdo jste mocen němčiny, máte to v odkazu.

[119 Domácí zabijačka (martin TT: 29.10.2007, 18:49:15 - Mail - x)
může být a v mém okolí často je doma pod střechou. V garáži, která je součástí technického přízemí domku, bývá pod stropem zavěšená traverza, na které se zvedá buď motor od auta nebo prase.
Ve vaně je to ještě běžnější, ne ovšem ve vaně na koupání dětí někde v patře. Stále ještě existují plechové vany, kde se prase spaří, odře a umyje. Krve se do ní moc nedostane, protože odkrvujeme zásadně po střelení a to do lavoru. Kruci, to jste neviděli Postřižiny? Hlavně míchat, aby se nesrazila.

[120 APropo, Šumaváku, poslal jsem Ti takové (Loki_F: 29.10.2007, 18:55:50 - x)
krátké povídání z první vody, ke kterému mě inspiroval šakalův výlet na Barrandov. Jak jsem šáhl do pošty šlo to na tiscali... Došlo?

[121 artine, mechnizace pokročila... (Šumavák: 29.10.2007, 19:04:21 - x)
nejlepší je, zavěsit ho na kleštiny nakladače na balíky.nadno se zvedne a když se ty kleštiny trochu rozevřou tak se půlí samo....
Funguje to stejně dobře i s třiapůmetrákovým bejkem :-))

[122 To jsem se chtěl zeptat Loki_F, (Šumavák: 29.10.2007, 19:20:29 - x)
Ta mapka - ta je tam na správném místě ? Já teda neměl čas to moc studovat, jen jsem to projel očima, takže mi zatím unikla souvislost.
Mám to připravené na zítra.
Možná by to sneslo ten obrázek větší a s vysvětlivkami co je co.....

Ale já jsem fakt nesoustředěnej, protože když se dostanu k PC tak vyřizuji poštu mažu spamy a zpracovávám a připravuji asi 5 reklamních kampaní a voni ti adminové furt něco chtěj doplnit, místo toho aby posílali hosty!

Navíc mám jednu velkou ideu(abych něco vydělal) s jednou rakouskou bankou a to není jen virtuálně na internetu, ale především fyzicky.

PS.
Tak konečně ve zprávách na ČT probírají toho Haranta, co \"sponzoruje\" Paroubkovou. To je oficiálně lobista pro \"východ\", dostal na to 150 mio EUR a za to má prosazovat v nových zemích dobré vtahy s Rakouskem a Vídní.
Pokud by Vás napadaly nějaké kraviny kolem výběrového řízení na mýto, transportéry, či gripeny, tak já nic, to jsou pouze Vaše nápady! to já bych si nikdy nedovolil.
Musím se trochu podívat, ale myslím že se podílel i na nákupu Eurofighterů pro Rakousko a že to bylo stejně čisté jako naše Gripeny....Ale to nevím úplně jistě.

[123 Šumaváku (martin TT: 29.10.2007, 19:21:44 - Mail - x)
to roztrhnutí vidím jako před očima, ale jak uděláš ten hladký řez na rozdělení půlek? Leda bys, teď mi tvoje genialita došla, tím trhem rovnou vykostil kotlety.

Ten odkaz na Friseury jsem přelouskal, jak tam píšou, jsou holiči i kadeřnice vyzbrojeni argumenty o menší potřebě času a tím i práce. Zavedou stejnou člověkonormohlavohodinu a Staatssekretaerin utře hubu, i když už má další vyvažovací \"glajchšaltizace\" připravené.

[124 Já snad neřekl - roztrhnout! (Šumavák: 29.10.2007, 19:28:31 - x)
Já řekl roztáhnout! a postupně roztahovat, jak jde sekyra dolů...

[125 To jsou mi věci...... (maYda: 29.10.2007, 19:29:07 - odkaz - x)
jsem si říkala, jestli je vůbec nějakej pan J.

[126 2 ptakopysk (PeS: 29.10.2007, 19:30:00 - x)
Dobrý podvečer... To jsi se snad přeřek, nazývat Billovu pomstu operačním systémem... Takové nároky si ten šmejd nikdy nekladl. To je jen takové Kaplického knihovno v PC světě... Vyumělkovaná sračka. Bohužel, podplatili dostatek stádních institucí ve většině zemí, které to tím pádem dnes vyžadují jako standard. Já měl teď to potěšení mluvit s několika čerstvými uživateli woknouz-vista - ten slovník bych Ti přál slyšet... Ale jo, na hraní to stačí... Na práci ne.
Mám svou teorii, snad jsem ji tu už prezentoval... Pokud se budeš živit servisem \"operačních systémů\" a máš na výběr systém, který jednou nainstaluješ a deset let na něj nesáhneš, a sračku, u které máš jistotu, že se to posere dvakrát do týdne a kde \"odstranění chyby\" spočívá v přepisu jednoho-dvou řádků a při dalším \"upgrade\" se to zas přepíše do té zesírací formy... - který systém zákazníkovi doporučíš? No asi ten, co Ti celkem jednoduše zajišťuje chleba... A to je celé pozadí úspěchu Billovy pomsty.

[127 Jo přátelé postřižiny v Rakousích se opravdu VYPLATÍ :-))) (Jirka původní: 29.10.2007, 19:32:27 - x)
proto jsou příhraniční saloooony zavaleny, obzvlášť o sobotách a nedělích. Na Hatích je takový jeden LˇOreal Paris, nebo jak se to jmenuje.....chlapy tam maj za pouhých 270 kč....jak ženský nevím. ale asi minimálně stejně.

Jenom bych doplnil informace k domácí porážce.....nevím kolik do roka se smí udělat, podle všeho snad jenom dvě. Jedno je , ale na 100% nesmí se maso prodávat. To ve starých zemích je úplně jinak. Tam si farmář může zabít relativně co chce a prodávat do hotelů a restaurací. Ne do maloobchodního prodeje. Tedy zabije jehně, jehně i naporcuje a zabalí do papíru, nejlépe hnědého, pak odveze v běžném autě, kombíku, dodávce do restaurace a je to vyřízeno. Taková praxe u nás nejde.....a asi nepůjde.

[128 A teď na NOVě Paroubek (Šumavák: 29.10.2007, 19:39:02 - x)
Prohlásil k včerejšímu projevu presidenta:
\" já jsem z toho nějak nepochopil o co kromě krasořečení jde...\"

Navrhuji na VÝROK TÝDNE !!

[129 Vážení (martin TT: 29.10.2007, 19:42:06 - Mail - x)
před nějakou dobou jsem se ztrapňoval na Konfrontaci komentářem o chystaném zasahování EU předpisů do domácích zabijaček. U nás ještě nic takového nebylo, ale slovenský veterinární zákon už omezení obsahuje.
Z toho, že se plíživě vkrádá i k nám, nemám vůbec radost, ale mám takový pocit, že to dopadne jako vždycky - pro někoho bude platit a pro někoho ne. Když se někomu znelíbíš nebo na někoho nevzpomeneš, tak se úředník vyřádí, přestože to budou všichni houfně porušovat.
Založím blázinec pro advokáty - ne každému z nich je vrozeno považovat zákon za nudnou překážku při jeho obcházení.

[130 Hele, nechcete s těmi řečmi o domácích zabíjačkat ještě pár dní počkat? (Dana: 29.10.2007, 19:52:31 - Mail - x)
Já právě před chvíli dojídala poslední jelítko a teď bych opravdu uvítala několik dní, kdy bych o ničem, byť jen vzdáleně zabíjačku připomínajícím neslyšela. :-)
Mimochodem - dáváte do tlačenky majoránku a játru? Ten můj poslední řezník se tomuto požadavku dost divil... :-)))

[131 Já játra určitě, (Šumavák: 29.10.2007, 20:05:38 - x)
pokud ovšem nedojde na domácí paštiku do sklenic....

[132 Dano, v Bulharsku a Rumunsku se už dělat nesmí.... (Jirka původní: 29.10.2007, 20:09:54 - x)
prý si to dobrovolně vyjednali :-)))

[133 Dano (martin TT: 29.10.2007, 20:14:01 - Mail - x)
majoránku samozřejmě, i když znám i tlačenky bez majoránky, kde je veškerá chuť přeřvaná množstvím pepře. To je jen na přání - někdo si pálivost huby plete s vůní koření. Ten pepř si tam přece může nasypat až na talířku. Játra se dáají také jen do lepších tlačenek. Fajnovější tlačenka má více drobů - játra, srdce, jazyk.
De gustibus ...

[134 Šumaváku - víš, že (Dana: 29.10.2007, 20:14:41 - Mail - x)
já ještě nikdy domácí paštiku při zabíjačce nedělala? My všechny potřebné suroviny spotřebujem jinak :-)))
Ono je to vůbec zvláštní, kolik různých rituálů a třeba i tradičních jídel se při zabíjačce dělá... U nás doima se vždycky v průbehu zabíjačky dělal guláš. Ve vedlejší vsi zas dělali něco, co nazývali smažák... jesou to vlastně pečené kousky masa...

[135 Martine - (Dana: 29.10.2007, 20:20:39 - Mail - x)
přesně takovou tlačenku, z více drobů, ale bez játry, udělal teď. Ale majoránku jsem si prosadila - to moc neodporoval. Jen tu játru neuvařil a když jsem na to přišla, bylo pozdě. Ale jinak - musím ho pochválit - všecky výrobky se mu povedly a byly chutné. Nepřekořeněné. A také sebe - byla jsem hlavní ochutnávač a hodnotitel... :-)))

[136 OT: nejen mechanizace, ale i HD video na internetu (Dušan Neumann: 29.10.2007, 20:21:47 - x)
technika se řítí dopředu, že to člověk nestačí ani sledovat. Že odbočuji, tohle je síše pro technicky motivované : Internetová stránka Azureus, která jako jedna z prvních začala nabízet video a audio v HD codecu dostala díku českým nadšencům i české nastavení. jsou tam ke stažení zadarmo různá videa a audio, jiná jsou k pronajmutí za 99centů, další ke koupení. Např. pro Jirku pův. je tam Jack Welsh - Winning - kompletní audiobook. Za vidění stojí aspoň jedna episoda z dílny MariposaHD. 4 kluci z Ameriky, dali výpověď v lukrativních zaměstnáních, koupili pár kamer, odstěhovali se do ARgentiny a produkují vlastní, poněkd potrhlou internetevou televizi v HD, hlavně točí pěkné holky, Andy a ptákoviny. Kvalita codecu Vuze beta je téměř neuvěřitelná. Kdo máte rychlejší připojení - doporučuji zagooglovat \"Azureus\" stáhnout codec (mám URL pro macíka) a ve volné chvíli si s tím pohrát. Podle mne tohle je budoucnost interaktivní, vysoce kvalitní (technicky) televize. Ji si některá ta videa pouštěl přes notebook na 125cm TV 1440x900 monitoru (víc mi notebook nedá) a fakt to stojí zato. A přitom celý 3minutový šot je jen 161Mb...škoda, že sem nemohu přilípnout fotku jak to vypadá...

[137 To maYda (G21: 29.10.2007, 20:22:19 - Mail - x)
No on pan J. asi věděl, proč jít pracovat na Réunion a ne třeba do H. Pořernic.:-)

[138 Dano (martin TT: 29.10.2007, 20:23:47 - Mail - x)
nejlepší je dělat všechno, ale je toho moc práce. Já jsem byl letos už podruhé na zabijačce v horské chatě, což je vlastně bezvadně fungující hospodohotel, který má profesionální kuchyni a tím pádem i dost odborníků, aby se stihlo všechno. Paštika je pracnější a zabere delší dobu.
Ale chtěla sis od masa odpočinout! Nedá sa, co?

[139 Martine - kdepak. (Dana: 29.10.2007, 20:27:49 - Mail - x)
Ze všech buchet a cukroví je nejlepší uzená kýta! :-) Ale už fakt s řečmi o mase končím...Pro dnešek... :-)))

[140 všechno se vací jak tažní ptáci (divana: 29.10.2007, 20:30:56 - odkaz - x)
a mě už se zdá, že k dokonalosti chybí jen lidové milice.

[141 Lidové milice (martin TT: 29.10.2007, 20:52:29 - Mail - x)
tu budou čo nepočuť, ale dokonalost sama nastane, až se do Palackého ulice vrátí TUZEX i s veksláky. To teprve bude vítězství EUnie nad hmotou.

[142 Divano, v Rusku mají nárok na (Jirka původní: 29.10.2007, 20:53:54 - x)
\"modré majáčky\" i někteří státní úředníci.....často je tam těch modrých majáčků více než ostatních mercedesů. Nedělám si iluze o žádné vládě, která nemá vizi na více než do dalších voleb a to jsem ještě přehnal. Podle mého dělají všechno proto, aby mohla být normální pravice tak 18 - 12 let naprosto nevolitelná, respektive furt v opozici.

[143 Martine, (Dana: 29.10.2007, 20:54:59 - Mail - x)
nestraš před spaním! Za okny je černá tma a myšlenky jsou stejné... Snad přece jen nejsme jako národ a evropané tak ..hloupí?

[144 Barrandovské terasy (nina: 29.10.2007, 21:02:37 - x)
bohužel mi někdy příjde, že jsme tak hloupí..a prodejní

[145 OT dotaz.... (Jirka původní: 29.10.2007, 21:04:56 - x)
tak jsem se podíval na PSA a hezky jsem je pochválil za diskuzi, kterou mnozí celý den vedli......a asi jsem dostal ban. Jestli tedy diskuze neukončila svojí pouť časoprostorem, po tom všem....jde Vám se připojit a napsat něco podnětného pod úvodník?

[146 Tak jsem si to vyzkoušel i na lidovkách a (Jirka původní: 29.10.2007, 21:09:12 - x)
pod některými články.....a asi mám vážně ban. Boooože co já budu, ubohý sirotek dělat, kdo mi vynadá, za moje neotřelé a vtipné příspěvky......

[147 Ne Jirko, (Dana: 29.10.2007, 21:18:11 - Mail - x)
byl nějaký technický problém..já se na Psa taky nedostala...Ale možná Wagnerovi nebo někomu povolily nervy. Já četla jen kousek dál a namátkově diskuzi za den - a je mi z toho smutno...to je děs a hrůza, když i takoví stoici jako Vlk vypění....

[148 Já to říkala už v 6 ráno - nečíst diskusi! (Rpu?: 29.10.2007, 21:49:55 - x)

[149 No jo...Vy na mně ze Psem.... (Jirka původní: 29.10.2007, 21:57:35 - x)
a já přitom lítám v daleko horším průšvihu....a to tak že ve velkém......ženě jsem slíbil tento rok nějaký vídeňský ples.....sakra. Nevím jak se z toho vyvléknu. Sice mne říkali v tanečních \"Frede Astére\" ale přeci jen nevím, jestli to nebyla narážka na moji obratnost Karla Terminátora Gotta z Jevan. Před chvilkou jsem byl dotázán, cože v té věci podnikám.....začínám se potit už teď. Snad proboha nedojde na nejhorší. Myslíte si, že by zlomená noha byla omluvou?

[150 Jirko, (Dana: 29.10.2007, 22:08:11 - Mail - x)
záleží, čí by ta zlomená noha byla. Tvoje určitě ne, manželčina naopak ano...Nepřeju ji ani jednomu...

[151 Takže přijedete na koně, jo? (Šumavák: 29.10.2007, 22:09:29 - x)
Ps.
Myslíš Tvoje , nebo manželky?

[152 Jirko-p (jasan: 29.10.2007, 22:11:42 - odkaz - x)
ja se vyvlekl zanetem slepeho streva... 100% ucinek zajisten, bohuzel se neda moc casto opakovat...

[153 2 Šumavák (PeS: 29.10.2007, 22:13:39 - x)
ad 19:39 - to není výrok týdne, to je snad samozřejmost! Já bych se naopak divil, kdyby z toho něco pochopil... Tohle jsou přece jen složitější úvahy, než kolik si dát šoupnout za lukrativní hospodu...

[154 No pochopitelně, že jsem myslel na nohu (Jirka původní: 29.10.2007, 22:15:58 - x)
manželky. Mne by to bolelo :-)))))

Jasane, to už u mne nepůjde. Už jsem takhle jednou simuloval

[155 2 Dana (PeS: 29.10.2007, 22:20:48 - x)
ad Vlk na Psu - nerad bortím Vaše ideály, ale milej Vlk je jeden z těch, kdo na současném stavu mají svůj lví podíl...

[156 2 Šumavák (PeS: 29.10.2007, 22:24:00 - x)
ad 19:20 - jo, jo. Budu si říkat s Komenským... \"Věřímť i já v bohu, že po přejití vichřic hněvu, hříchy našimi na hlavy naše uvedeného...\" i na ten diamant snad někdy dojde...

[157 Dano (jasan: 29.10.2007, 22:25:20 - odkaz - x)
hloupi.... mne zbavilo poslednich iluzi referendum o vstupu do EU....

[158 PeSi, Diamanty jsou trvalé (Šumavák: 29.10.2007, 22:34:22 - x)
hodnoty a VŽDY na ně dojde....!

ad: 22:20:48
Už od velké francouzské se říká, že revoluce požírá své děti.Proč by měla velká psí být výjimkou?

[159 Vážení, (PeS: 29.10.2007, 22:52:49 - x)
tak jsem ráno napsal delší komentář a sežrali mi ho trpajzlíci těsně před odesláním. Najednou se v půlce věty udělalo \"connection reset due to server error\" a celý text byl v chronosynklastickém infundibulu... Tak se to teď pokusím zreprodukovat...
Navazoval jsem na ty jůnyformy - mně opravdu nepřipadaj až tak operetní, jako spíš livreje vrátnejch do bordelu. Pištěka občas můžu jako malíře - když se smířím s tím, že trapně kopíruje Dalího - ale jako návrháře, ani náhodou.
Ono se vůbec zdá, že umělci pro design nějak vymírají. Pořád jsou sice věci, které v sobě spojují krásu, jednoduchost a užitek, ale je jich nějak čím dál tím míň...
A takzvané umění pro umění? Měl jsem jednou rozhovor s takovým avantgardním umělcem... Z toho vyplynulo, že když já pobliju schody, je to fuj a eklhaft a měl bych to po sobě uklidit. Když tytéž schody poblije on, je to svébytné vyjádření jeho bytostného ega a je to umělecké dílo, do kterého mu nemá nikdo co kecat. Já nevím - pro mě jsou to furt ty samý poblitý schody.
Leč k tématu - IMHO, nejdůležitější odstavec článku je ten, jak tam jezdily ty pendly... To je dávná prostá myšlenka. Chci aby mi podnik prosperoval? - Nabídnu lidem něco zadarmo. A tato prostá myšlenka dodnes žije např. na Černém mostě, pro celé nákupní centrum. A já si docela dobře dokážu představit o víkendu narvané autobusy rodinnými výlety, když je to přece zadarmo! A pak budou chtít obžerstvit. děti budou chtít sladkosti a mražené hnusy. Tatínek nebude muset kroutit volantem a s chutí si dá pivo (či více piv). Maminka si dá nějaký ten tlamolep a k tomu možná dortíček. Kdo zůstane déle, bude chtít poobědvat či povečeřet... Za chvíli by jim ty autobusy \"zadarmo\" zaplatily restauraci i s rekonstrukcí. Jen chtít...
Leč je tu druhý problém - mám z toho všeho silnej pocit, že Vašík Pravdaláska trpí vůči svým předkům komplexem méněcennosti. A protože se s tím nedokáže vyrovnat, chce vše, co oni vytvořili zničit, či nechat zničit. Je z toho všeho cítit ta touha, aby když se řekne Havel, každý si vybavil jen toho zrzavýho skřeta Vašíka Veškrnojc...
A troufám si tvrdit, že tentýž komplex méněcennosti je za Kaplického knihovnem či za dalšími - zde více méně probíranými - zvěrstvy. Trochu se do toho promítá i Hérostratés - když už nemůžu něco kloudnýho vytvořit, tak aspoň něco jinýho totálně dokurvím... (NSND, něco mezi divadlem a muzeem, drákulov, ta hrůza na nábřeží, atd. atp.)
Problém je v tom, že Hérostratům se dnes kromobyčej daří...
No, ráno jsem to napsal možná líp, leč to je osud - žádné dva mé texty nejsou úplně stejné. Ale slibuju, že se víckrát nenarodím...

[160 2 Šumavák (PeS: 29.10.2007, 22:57:50 - x)
akorát mi Vlk příliš nesedne jako Danton...

[161 dyť říkám - ještě ty milice (divana: 29.10.2007, 23:18:13 - odkaz - x)

[162 nyní celé (pardon) (divana: 29.10.2007, 23:19:15 - odkaz - x)

[163 Byl jsem tam s kamarádkou (kocour: 30.10.2007, 00:10:42 - x)
- jen díky ní vím, kdo všechno na té recepci byl a která dáma se umí oblékat a která ne - a když jsme odcházeli, docela ji vyděsily uniformy Hradní stráže, že k tomu patří i dýky ... že prý myslela, že jsme v Evropě. Tak jsem se dnes pozeptal, a ony ty dýky nejsou dýky, ale mečíky (ne kytky, ale malé meče) - a dokonce s tím pořádají jakési mečíkové slavnosti - a pak jim tu uniformu berte. Ostatně, vždyť oni ji mají správně, oni JSOU opereta, to je jejich skutečné poslání - nevím, nevím, kdyby šlo do tuhého, zda by byli schopni nějaké vojenské akce ... Buenas noches.

[164 Tak si to čtu (jura-p: 30.10.2007, 00:49:41 - x)
a aerokarlův odkaz mi udělal radost. Já vždy viděl Kaplického zastydlého v 60. letech. A psal jsem o tom, což musí třeba Šakal potvrdit. A v tom odkazu stojí:
Architekt Kaplický o ní rád hovoří jako o nejmodernější architektuře, ale i student druhého ročníku techniky ví, že jde o silné retro na trendy 60. let minulého století, skupinu Archigram a jejich „novou realitu“. Kaplický tehdy, patrně vědomě a v okouzlení, vizuálně ustrnul a „blobitekturu“ léta energicky živí. Přísný kritik ji ale může chápat jako zastaralou. Něco jako zvonové kalhoty: ve své době pecka, občas se na jednu, dvě sezóny vrátí, někdo je nosí stále, protože se od nich prostě nemůže odpoutat. Ale údiv, který jim dnešní náhodný kolemjdoucí věnuje, není vždy obdivem.

[165 A pak je tu ještě Neználek ve slunečním městě. (jura-p: 30.10.2007, 01:06:18 - x)
\"Na tyhle křivé domy se radši ani nedívejte,\" řekl Krychlička. \"To u nás kdysi byla taková móda: stavět domy, které by nebyly ničemu podobné. A tehdy nadělali takových nesmyslů - hanba se na to dívat. Například tenhle dům: jako by ho nějaká nadpozemská síla rozplácla a naklonila na bok. Všecko je v něm šikmé: okna, dveře, stěny i stropy. Jen to zkuste, bydlet nějaký ten týden v takovémhle domě! Uvidíte, jak rychle se z vás stane úplně jiný člověk. Budete zlí a zamračení a podráždění a pořád se vám bude zdát, že se stane něco zlého a špatného. A to všecko jenom proto, že ty šikmé stěny jako by na vás padaly a že se za nic na světě nedokážete zbavit pocitu nějaké neodvratné katastrofy. Dneska už v těchhle šišatých domech naštěstí nikdo nebydlí. Jednou je už chtěli docela zbourat, ale potom se rozhodlo, že se nechají stát pro výstrahu a poučení nám i budoucím, aby už nikdy nikomu nevlezlo do hlavy stavět podobné ohavnosti.

[166 2 jura-p (PeS: 30.10.2007, 06:15:57 - x)
dobré ráno. Já tuhle nedávno někde četl, jak vypadá slavný Tančící dům zevnitř, z pohledu člověka, který tam pracuje. Docela hrůza a děs... Musej ho asi velmi dobře platit, že odtud zatím nezdrhnul... Spíš se divím, že odtud nezdrhla ta firma.

[167 obrazky (tonk: 30.10.2007, 10:04:38 - x)
Sakra, nejdou mi nacist obrazky :( doufam ze byli aspon tak informacne plne jako text ;)

[168 Šuamváku, teď jsem na chvíli nakoukl. Samozřejmě, máš pravdu. (Loki_F: 30.10.2007, 14:17:10 - x)
Doplním a pošlu znovu!
Nemá někdo pár hodin nazbyt...? Akceptuji jakékoli množství nad 5! };D)

[169 Ach jo ... (Jana: 05.09.2009, 21:11:00 - Mail - x)
..četla, viděla, smutné..
Bydlím v Braníku, také pamatuji krátké období, kdy fungovaly restaurace.
Nezbývá než věřit, snad už se dořeší majetkové věci a konečně se bude zachraňovat...
(obrázky fungují dobře)



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: