Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Úterý, 30.10.2007

Barrande, Barrandovské terasy a Barrandien.

aneb: Vzpomínání na dobu i před I.republikou

poslal: Loki_F

 


Šakalovy skvělé fotografie a neméně skvělé připomenutí, jak Barrandovských teras, tak samotného pana Joachima Barranda je neodolatelnou výzvou k výletu do daleko hlubší historie, k pohledu na období sahající do hlubin času, obnášející více nežli půl miliardy let. Připomenutí, že žijeme ve fanerozoiku, dosud trvajícímu eonu stále dynamického vývoje naší Země. Jsou připomínkou dějů i událostí minulých i dosud probíhajících, které jsou stále stejně aktuální a vedle nichž stavby a lidské zásahy do zemské kůry jsou asi tak stejně významné jako pohyb zrnek písku v poušti nebo na břehu moře.

V této souvislosti také nelze nepřipomenout, že Barrandien — klasická součást středočeské (tepelsko-barrandienské) samostatné regionální oblasti Českého masivu — brachysynklinální struktura tvořená epizonálně metamorfovaným svrchním proterozoikem a nemetamorfovaným spodním paleozoikem*, reprezentující geologický vývoj od kambria (počátek před 570 mil. let) do středního devonu (konec před 385 mil. let), tedy časové rozpětí přes 185 mil. let. Oblast, která se významně zapsala do světové geologie (a řady jejích disciplín), z nichž v souvislosti se jménem Barrand vždy asociujeme právě paleontologii. Je tu však celá řada dalších, neméně slavných jmen — předchůdců i následníků, kteří prováděli v Barrandienu svá pozorování i výzkum. Blízkost hlavního města, jako významného centra vzdělanosti a volnost pohybu osob i myšlenek v tehdejší Evropě, na tom samozřejmě měla významný podíl. Dnešní Evropa v tomto ohledu jenom pokulhává za svojí vlastní historií...

Bohatství paleontologických nálezů Barrandienu je známo už od středověku.

Barandien-mapa

Z fosílií se již tehdy vyráběly různé amulety a šperky a jejich nálezy nepochybně byly zdrojem legend a mystických příběhů, podobně jako nálezy mnohem mladších fosilií dinosaurů.

V 18. století, kdy se přírodozpyt stal prestižní společenskou záležitostí, zde ještě před Barrandem prováděli sběry a svá vlastní pozorování četní nadšenci — amatéři, ale také vzdělaní přírodovědci. Zpráva Francisca Zena (přirodovědce — jezuity) z roku 1770, je zmiňována jako světově první systematický popis paleotologických nálezů z vápencových lomů ve "Dvorcích" v Praze Podolí — jeho popisy jsou však z vědeckého hlediska spíše kuriozitou. Nálezy trilobitů zaujaly pozornost i Carla von Linné, který je (nesprávně) zařadil jako Entomolithus paradoxus (kamenný hmyz podivný).

Ale již v roce 1774, kdy byla v Praze založena "Učená společnost", se systematika palentologických a geologických pozorování formuje do stěžejních postulátů platných dodnes (praktické ověřování poznatků N. Stensena — zákon superpozice, zákon stejných zkamenělin, relativní biostratigrafická metoda určování stáří). S těmito výzkumy jsou spojena zvučná jména, např. František Josef Kinský, Ignatz Born, Johann Mayer, Kašpar Maria hrabě Šternberk, August Carl Joseph Corda, a četní další. Neméně významná jsou jména zahraničních přírodovědců, kteří ve svých pracích zúročovali studium geologie Barrandienu — např. Adolphe Bronniart, Jonathan Carl Zenker a konečně sám Joachim Barrande. Z celého tohoto období od poloviny 18. stol. pocházejí dodnes vysoce ceněné sběry barrandienských fosilií (především trilobitů, ale i koráli, ježovky, lilijice, cefalopodi, brachiopodi) zaujímající čestné místo ve všech významných evropských paleontologických a geologických sbírkách.

Za zmínku stojí také epizodní přeložení Vysoké školy báňské do Prahy — "Academia metallurgica omnium prima" Dne 10. března 1763 pak byla na základě patentu císařovny Marie Terezie zřízena při starobylé Univerzitě Karlově v Praze stolice báňských věd "Academia metallurgica". Císařovna jmenovala jejím prvním profesorem J. T. A. Peithnera. Pro odtrženost od praxe a od center báňské činnosti monarchie, byla již po sedmi letech přenesena do Báňské Štiavnice (povšimněte si, že odtrženost montánní vysoké školy sídlící v Praze byla promptně vyřešena jejím přesunem..., což je jistě příklad hodný následování i v dnešních poměrech).

A tady se kruh tohoto krátkého exposé uzavírá a to hned dvakrát.
Jednak Šakal začal výletem do architektury první poloviny 20. století, kdy se s úspěchem hledaly nové možnosti použití betonu ve funkcionalistických stavbách a architektonických experimentech. A s betonem se logicky pojí samotná výroba cementu a zdroje suroviny pro výrobu cementu a vápna. Pojem „portlandský cement" je neodmyslitelně spjat s českými a moravskými devonskými vápenci, které byly a jsou velmi ceněnou exportní komoditou po dlouhá desetiletí, neboť proslulý britský portlandský cement byl vyráběn převážně z českých devonských vápenců. Dokonce přístavní mola v samotném Portlandu byla postavena ze suroviny pocházející z Čech.

A po druhé — obrovské kubatury akumulací devonských vápenců po celém světě představují jednu z nejvýznamnějších sedimentárních „zásobáren" či deponií CO2, postupně odebíraného z atmosféry od středního proterozoika, kdy obsahy CO2 v atmosféře převyšovaly kvartérní průměrné hodnoty (< 280 — 300 ppmv) více nežli 30 krát, tj. pohybovaly se v hodnotách nad 10 000 ppmv (deset tisíc — to není omyl!). Devon představuje jedno z kulminačních období tohoto pozoruhodného procesu v dynamické geologické historii Země. Dnešní hodnota 360 — 370 ppmv je proti tomu nepatrná a zjevně souvisí s již 3 mil. let trvající ledovou epochou severní polokoule (na jižní trvá již přes 20 mil. let.). /Připomínám, že 1% obj. je 10 000 ppmv a že člověk je schopen bez následků krátkodobě dýchat i při pětinásobném obsahu CO2 ve vzduchu = 5 % obj. = 50 000 ppmv CO2, je-li obsah O2 větší než 18 % obj./

Panu Barrandovi se budu věnovat někdy příště, protože jeho dílo i jeho význam si to nepochybně zaslouží.

 

 

Omluva:

= Ta hrozná věta znamená, že ten Barrandien byl rozsáhlou mořskou pánví, mísovitého tvaru, s úplným vrstevním sledem od kambria (tedy od samého začátku prvohor) až skoro do konce spodní části prvohor (to je to spodní paleozoikum, které končí devonem — v Barrandienu neúplným — kousek — ten svrchní devon chybí). Potom už začíná karbon (svrchní prvohory). To celé je sedimentované na slabě (= epizonálně) metamorfovaném (= přeměněném) svrchním (=nejmaldším) proterozoiku (= předprvohorní eon následující po archaiku, trvající 2 mld. let).

Loki_F 29.10.2007





Komentáře

[1 Loki bezva - ale s touhle vsuvkou jsi mne donutil uchýlit se ku slovníku (Dusan Neumann: 30.10.2007, 00:58:40 - x)
\"brachysynklinální struktura tvořená epizonálně metamorfovaným svrchním proterozoikem a nemetamorfovaným spodním paleozoikem\" ;-))

[2 přiznáte-li stejné potíže jako já, vysvětlení pro nedouky v odkazu (Dusan Neumann: 30.10.2007, 01:09:11 - odkaz - x)

[3 Proč používat cizích slov, (jura-p: 30.10.2007, 01:23:38 - x)
když máme kvantum adekvátních, totálně kompetentních a v amaterských i profesionálě orientovaných diskusch validně aplikovatelných českých termínů?

[4 OT> zimní čas na východní pobřeží přichází 4. 11. (Dušan Neumann: 30.10.2007, 02:27:45 - x)

[5 ještě jedno OT - Velký globální oteplovací švindl (Dušan Neumann: 30.10.2007, 03:09:13 - x)
je ke stažení na serveru Azureus, o němž jsem poreferoval včera. Má jen 700Mb, a je v 640x368 rozlišení...

[6 \"Tak nám chcípnul trilobit, paní Nerudová\", (Rpu?: 30.10.2007, 07:30:35 - x)
aneb jak česká posluhovačka zasáhla do dějin geologie...:))
Ale vážně - informace, že portlandský cement nejni z Portlandu je docela zajímavá. Jakož i zjištění, že u Prahy máme celkem velkou deponii CO2 - jen aby se to nedozvěděl Bursík a nezačal nám třídit Barandov...

[7 OT - ale já to nevydržím:)) (Rpu?: 30.10.2007, 07:47:29 - odkaz - x)
Tak OSA už nestačí! Světové slávy se našim pánům muzikantům zachtělo, takže jim máme zaplatit ještě \"exportní hudební úřad\"....
Nu což, voly do Němec jsme už vyváželi - nejvyšší čas obnovit svatováclavskou tradici!

[8 Dobré zas ráno, (PeS: 30.10.2007, 08:03:31 - x)
jednak jsem ještě brzo ráno odpověděl jurovi dole, druhák chci připomenout, že přemíra cizích termitů přináší rizoto katastrálního fiakru (aspoň někde by to sneslo slovníček...) a třeťák - nejde o žádné české skladby a kapely, jde o ouřad! V tom článku je to jasně napsáno - musí se zřídit ouřad, aby se mohlo žádat v Bruseli. A přerozdělovat a přerozdělovat a přerozdělovat... A všechno má svou režii a ouředlník taky musí být z něčeho živ... Prostá rada, aby se tedy naučili hrát a vystupovat, když už chtěji koncertovat, asi nepřipadá v úvahu. Ouřad to zajistí lépe, bude na to mít kvalifikované odborníky!

[9 To už není ani vůl, jen malej ubohej vychcánek.... (Rpu?: 30.10.2007, 08:20:47 - odkaz - x)
...Čunek dostal v roce 1996 celkem 53 tisíc korun, o rok později 48 tisíc korun, v roce 1998 obdržel 51 tisíc korun a v roce 1999 dohromady 40 tisíc korun.

Šlo o příspěvek na bydlení a sociální příspěvek, na něž mají nárok jen rodiny s malým příjmem. V téže době přitom Čunek uložil do bank 3,5 milionu korun...

[10 Loki_F (skimic: 30.10.2007, 08:25:55 - x)
... dík, přestože je to po ránu pecka. Už zbývá jen z té skály skočit :-)) Připomíná mi to přednášky stochastických procesů, kdy profesor popsal hustě tabuli, do toho pral slajdy, nakonec vzal křídu, rozběhl se čmáraje po tabuli a vítězně křičel: nyní již všichni jasně vidíte, proč se této množině říká cylindrická. Poťouchle na nás mrkl a dodal : my jí však mezi sebou nazýváme cylindr :-) Posluchárna oněměla, několik děvčat se hystericky rozeštkalo ...
Civilizace intuitivně k osídlení vyhledávaly sprašové roviny, přinejhorším banální štěrky. A já už se domnívám, že vím, proč tak intuitivně činily ...
Dobré ráno :-)))

[11 Dobré ráno.... (Jirka původní: 30.10.2007, 08:46:57 - x)
Loki to je teda věc, takhle po ránu.....ten Portlandský cement....to jsem vůbec netušil.

Hele můžete mi někdo osvětlit, co se zase děje s Čunkem?

[12 Osvětlit těžko, (AeroKarel: 30.10.2007, 08:53:54 - Mail - x)
snad jen, že pomalu leze na světlo co je zač. Ne, že by se to nedalo tušit dříve.

[13 Jirko, (Rpu?: 30.10.2007, 08:56:41 - x)
Vesecká vrátila spis Salichovovi, že zastavení stíhání byla chyba.
Pobírání soc. dávek by na něj vymýšleli zpětně dost těžko stejně jako ty vklady ... i když, kdo ví... ale smrdí to pořádně.

[14 Stran Barrandeho, (AeroKarel: 30.10.2007, 08:58:22 - Mail - x)
ona je na světě nějaká nová historie, mimo té, že to byl první český tramp, postavivší si na té skále chatu, do níž natahal šutráky na obranu proti vodním skautům? (c)Rada,Žák

[15 A o nic lepší... (Rpu?: 30.10.2007, 09:11:53 - odkaz - x)
...Loni na jaře zavolal Paroubek ještě coby premiér rakouskému podnikateli Eduardu Harantovi. Sháněl sponzory, kteří by přispěli jeho ženě na charitu.

Harant se s Paroubkovou v dubnu sešel a daroval jí podle svých slov \"něco do půl milionu korun\". Problém byl v tom, že Paroubková tehdy ještě žádné sdružení neměla. Založila ho až v červenci.

Podle smlouvy, kterou Harant v pondělí MF DNES přečetl do telefonu, byla příjemcem daru přímo Zuzana Paroubková. \"Myslel jsem, že když charitu domlouvá přímo premiér, nemůže na ní být nic trestuhodného,\" řekl Harant...

(Podle TV je Harant taky pěknej fťák - v rámci podivných konkursů dojí přes své firmy vídeňskou soc-dem radnici jen to hučí)

[16 Ahoj! teď už schází jenom (Šumavák: 30.10.2007, 09:17:33 - x)
aby se Čunek očistil tím, že ty ukládané miliony nebyly jeho, že jenom pomohl stranickému kolegovi, třeba ....... - dosaďte si koho chcete.
:-))
Ono je to všude stejné. Harant dal peníze na charitu Paroubkové v dubnu, ona ovšem to charitativní sdružení zakládala až v červenci.
Ovšem charita to jistě byla, Jirka vypadal pohuble a podvyživeně.... :-))

[17 Rputi, nepředbíhej !! (Šumavák: 30.10.2007, 09:25:37 - odkaz - x)
Kdyby jen v televizi.... v odkazu to máte i písemně, s čísly a vysvětlením na co dostal Harant 150 000 000,- Eur.

[18 skimici (ptakopysk: 30.10.2007, 09:26:50 - x)
a vy se těm starejm civilizacím divíte? Kdyby bydleli starý civilizace kupříkladu v Teplickejch skalách a vyrazili by na vejšlap do V2stonic na mamutí stejky a štamgast z hospody U Venuše by se jich zeptal \"A vodkáď dete synci?\" a stará civilizace by jim řekla: \"Z Teplickejch skal. Bydlíme tam v takovým zajímavým erozně denudačním reliéfu brachysynklinální stavby.\" tak by se vší pravděpodobností stará civilizace dostala přes držku.

[19 To byl úplatek! (kaca: 30.10.2007, 09:46:37 - x)
Zuzana už začala něco čuchat, tak Jyřik zařídil hračku pro odvedení pozornosti...
Ale s Čunkem bude ještě asi docela rušno, to je teda dílo...

[20 Prosím, můžete mi někdo povolaný vysvětlit jednu věc... (Jirka původní: 30.10.2007, 09:56:47 - x)
na příkladu architektury a umění obecně se ukazují mezi lidmi obrovské rozdíly ve vnímání....jak je možné, že \"pravičáci, jsou ustrnutí a \"nemají rádi nové věci\"....a levičáci vítají s nadšením každou novotu bez rozdílu....fakt tomu nerozumím...odhlédnu li od ekonomických hledisek. Je na to nějaká rozumná odpověď?

[21 Jirko původní: (kaca: 30.10.2007, 10:09:35 - x)
jestli to nebude tím, že pravičáci jsou konzervativní a hlavně vědí, co zaplatí. U levičáků je to bohapusté nadšení bez ekonomického vědomí...

[22 Jirko, (Rpu?: 30.10.2007, 10:16:09 - x)
ne tak docela. Bolševik a moderní umění, to např. nikdy nešlo dohromady. Maximálně tak byli ochotní tolerovat Picasovi Guernicu.
Jinak velmi zjednodušeně by se dalo říci, že pravičáci radši ty \"trvalé hodnoty\" a levičákům stačí, že je to \"nové\".

[23 ptakopysku, (Rpu?: 30.10.2007, 10:25:01 - x)
ale zas by se tam dobře lovili mamuti. Nahnat ho do soutěsky, mamut se zašprajcuje a jakej byl....:))

[24 Rputi a Kaco ... taky jsem si toho všimnul..... (Jirka původní: 30.10.2007, 10:46:44 - x)
Tu Guernicu snad jen kvůli těm nahejm ženskejm, že ano...být

[25 to zajímavé.... (Jirka původní: 30.10.2007, 10:54:10 - x)
trpasové snědli skoro celý intelektuální výměšek.......a nechali tam jenom to .... být.... a už to psát nebudu, nebylo to nic objevného.

[26 zúvodníku NP jsem vyzobl (ptakopysk: 30.10.2007, 11:14:09 - x)
zajímavé a zajisté pravdivé vysvětlení páně Čunkových sociálních dávek. Je to jasné a průzračné! :o)
Autor: pf Datum: 30.10.2007 10:46
ja bych to pobirani socialnich davek Cunkem tak nedramatizoval: politik by mel mit osobni zkusenost s tim, proti cemu bojuje. A jak jinak se vzit do situace a psychiky socky pobirajici socialni davky a soucasne si vydelavajici skvaru bokem. Jedine tak ,ze si to sam zkusim. Jak jinak by Cunek vedel, jak je to snadne a jak je nutne proti tomu bojovat.

[27 Uf, uf, uf!! Tak jsem vypravil (Šumavák: 30.10.2007, 11:18:28 - x)
do virtuálního prostoru ten návrh pro tu banku a teď už jen doufat....nebo založit občanské sdružení za účelem charity a podpory koní.....

Mizím opravovat ohrady!

[28 Čunek podal trestní oznámení (Rpu?: 30.10.2007, 11:19:28 - x)
Vicepremiér Jiří Čunek podal trestní oznámení na Českou televizi. Vadí mu pondělní reportáž, podle které před lety bral sociální dávky a zároveň ukládal miliony v bance. (lidovky)

[29 moderní umění.. (divana: 30.10.2007, 11:30:00 - x)
za bolševika byla výstava nějakého moderního malíře z kapitalistické ciziny a přesto že z kapitalistické, povinně jsme tam se školou byli. a dodnes si něco z toho pamatuju.
kromě nějakého ohromného bojového plakátu přes jednu zeď, tam bylo několik skic rukou. a u každé té skici byl i popisek : ruka lenina

[30 Nejak si neumim (Petr Kunetka, zlocinec: 30.10.2007, 11:30:27 - x)
predtavit, jak to chce Cunek ustat. I kdyz, kdyz to ustoji Paroubek v mnohem vetsim objemu... \"Suum, quim egitum\", kdyz uz tu mame okenko cizich termitu ;)

[31 P.Kunetko, (Rpu?: 30.10.2007, 11:39:34 - x)
otázka je, jestli to Paroubek opravdu ustojí.Investigativci po Paroubkové jedou dost tvrdě - otázka jen je, jestli dělá bílého koně nebo ne. Že jde o pračku je celkem jasné...

[32 ptakopysku, (Modrý pták: 30.10.2007, 11:39:40 - x)
právě jsem ten článek o panu Čunkovi přelouskal a konstatuji, že to má pozoruhodný nezamýšlený efekt. Jestli ty prachy měl už tehdy, tak je ta jeho sekretářka (jméno jsem ve zdraví zapomněl) v loji s tou úplatkářskou záležitostí. Nebo mně něco uniklo?
P. S. Loki - je to hezký článek a budu ho muset přečíst ještě několikrát. Je to takové hogální až možná fogické :-))
P. P. S. Petře jsem rád, že Tě vidím. Kde se flinkáš? :-))

[33 To M.P. (ptakopysk: 30.10.2007, 11:47:38 - x)
no zvonka to tak naozaj vyzerá. Uvidíme co na to policejní vyšetřovací tým, jak budou spřádat nitky a jak jim budou zoubky časových oken zapadat do sebe. Koneckonců spis byl vrácen k došetření. Akorát nevím, jestli ta sociálka už není promlčena. Jistá ministryně taky kdysi dávno fasovala mateřskou i když měla dítě ve školce a sama vydělávala škváru a státní zástupce případ odložil, neboť šlo o perspektivní političku.
Quot licent Jovi not licent Bovi jak říkáme my zdělanci

[34 Prob9h8m -- jak lze podat (Šumavák: 30.10.2007, 11:55:00 - x)
trest9 ozn8men9 na socialistickou organizaci ????

[35 ještě mě napadlo (ptakopysk: 30.10.2007, 11:58:02 - x)
že v dobách ukládání škváry na účet asi vládly v kanceláři přátelské bilaterální vztahy a rovnost pohlaví nebyl problém. Takže možná tvrdý přístup nadřízeného orgánu k podřízené utlumil její smysl pro občanskou povinnost a tento smysl se v plné míře projevil, až když tvrdost odezněla a o rovnosti pohlaví nemohlo být ani řeči.

[36 no dobře... no! (Šumavák: 30.10.2007, 11:56:36 - x)
si to přepnu znova do češtiny.....

[37 2 divana (PeS: 30.10.2007, 12:08:18 - x)
a dvoje chodidla s popiskem \"Lenin ve Finsku\" tam náhodou nebyly?

[38 ptakopysku, (kaca: 30.10.2007, 12:09:39 - x)
brilantní formulace :o))

[39 Jé hele (ptakopysk: 30.10.2007, 12:07:26 - odkaz - x)
já jsem zakomplexovanej buran! A to všechno jenom proto, že jsem si na NP u článku Sebeobrana topless dovolil podotknout, že poslankyně polského sejmu vypadá poněkud ploše (viz odkaz). Učinil jsem tak pod dojmem z včerejší návštěvy karlínské restaurace Hamburg, kde se vyskytovala servírka taky topless, ale zcela jiných prostorových dispozic.
Požádal jsem autora o rozvedení tohoto tvrzení. Už se těším :o)

[40 2 ptakopysk (PeS: 30.10.2007, 12:12:46 - x)
myslíš, že od té doby se pohlaví ohlo a přestalo být rovné? To by vysvětlovalo mnohé...

[41 2 ptakopysk (PeS: 30.10.2007, 12:16:09 - x)
no co, má je po tatínkovi. I když ten je měl možná větší...

[42 ptakopysku, (Modrý pták: 30.10.2007, 12:18:05 - x)
to vypadá velmi logicky :-)) A teď ještě vymysli něco na tu korupci :-))

[43 PeSi (ptakopysk: 30.10.2007, 12:21:23 - x)
obávám se, že v onom konkrétním případě ano. Předpokládám, že ona dáma by pochopila, kdyby rovnost pohlaví vymizela tak nějak multilaterálně a zachovala by určitou shovívavou mlčenlivost, ale jestli von začal píchat nějakou jinou a mladší??? To, račte pochopit vašnosti, to dokáže nasrat i slušnou ženckou, kerá by pro svýho šéfa první poslední udělala a vobětovala mu takořka fšecko!!!

[44 PeSi, (divana: 30.10.2007, 12:33:59 - x)
ono je to tak dávno. bylo to ve valdštejnské jízdárně. možná i chodidla byla. já si pamatuju jen ty ruce v různých úhlech. ale on to byl někdo známý, snad španěl. ale i tehdy se říkalo, že ta výstava tu je jen kvůli tomu leninovi. byly to skici na budoucí velký obraz.

[45 \"W Sejmie jednak wrzalo.\" (Rpu?: 30.10.2007, 12:36:33 - x)
Třeba si do tý doby mysleli, že je má větší...a teď jim vrzali čelisti...:))

[46 Divano, (irenak: 30.10.2007, 13:00:27 - x)
chodidla na obraze jsou z dávného vtipu. Když byla výstava obrazů o Leninovi, byla velká přehlídka Lenin u automobilu, Lenin mezi dělníky. Najednou Lenin (já to znám v Polsku) ve Finsku. Na obraze je v trávě souložící dvojice. I ptá se komise, cože to je? Kde je tam ten soudruh Lenin? No ten je právě ve Finsku a toto je Naděžda Krupská a soudruh Trockij.

[47 \"JEN ZŮSTAŇ NA OCET, DÍTĚ TI ZAŘÍDÍ JULÍNEK\"... (šakal: 30.10.2007, 13:30:45 - odkaz - x)
...Mimořádně dobrý článek! Na Mladou frontu a dnešní dobu téměř neuvěřitelně dobrý (7:- ))

[48 irenak - dík za dovysvětlení :-)) (divana: 30.10.2007, 13:36:23 - x)

[49 pekne (honk: 30.10.2007, 13:43:51 - Mail - x)
pekny clanek, fakt, inspiroval me k me seminarce...vaze dobra prace

[50 Vážení - dovolíte mi zde se odreagovat? (Dana: 30.10.2007, 13:51:20 - Mail - x)
Právě skončilo úřední jednání, kde daňový poplatník při osobním jednání zde na úřadě, zcela a naprosto vážně namítal, že kolonky na daňových přiznáních, do kterých se vypisují údaje, jsou diskriminační! A to proto, že kolonky mají zaoblený tvar a tím pádem první a poslední okýnko je menší, než ta okýnka uprostřed, která jsou hranatá, obdélníková. A on, když je nucen vepisovat údaje do příslušných kolonek tak upozorňuje p.t. úřad, že je např. první písmeno jeho jména, příjmení a vůbec všech dalších údajů, diskriminováno tím, že má méně místa,než písmena další... No nelžu! Fakt. A doporučil nám, abychom tento nedostatek ve formulářích odstranili, aby si všechna písmenka byla rovna. Zdůrazňuji, že onen poplatník má vysokoškolské vzdělání, je v ekonomicky aktivním věku, je zaměstnán a úředně je při smyslech. A také skromně sděluji, že jsme zachovali vážnost úředního aktu a jen jsme odpověděli, že jeho námitku bereme v potaz a předáme ji nadřízenému orgánu či přímo ministerstvu. On může rovněž podat podnět prostřednictvím svého voleného zástupce v některém ze zastupitelských sborů, majících zákonnou iniciativu.
Tož tak my tu žijem....

[51 singl dítě (kaca: 30.10.2007, 13:56:07 - x)
Článek mi naopak připadá nesmírně pitomý a \"vtipné\" hlášky o inspiraci Sexem ve městě a Bridget Jones ještě pitomější. Tak nějak mi vyznívá z článku obava autora, že ženský najednou přestanou chlapa potřebovat. Jenže normální ženský je budou potřebovat furt a když bohužel holt nejsou, tak se může mateřská touha splnit i tímto způsobem. Je to furt lepší, než si koupit panenku a zkončit v blázinci..

[52 šakale, tedy to síla! (Rpu?: 30.10.2007, 13:58:46 - x)
Alimenty by platil kdo? Spermobanka?
Samozřejmě o alimenty nejde a pochybuju, že by na ministerstvu neznali množství studií o tom, že bez tatínka to není ono. Cítím za tím nenápanou ručku naší homolobby.
Jak je to dlouho, co říkali, že adopce samozřejmě ne ...
Jen prstíček tam strčíme, jenom se ohřejeme, hned zase půjdeme...
Ona chce, chce dítě, tak ho bude mít ... ať se tomu dítěti líbí nebo ne...
Mimochodem někde v Americe prý už řešili, že jeden lékař šetřil tím způsobem, že ženy oplodňoval vlastním spermatem .... a teď se \"jeho\" děti navzájem hledají a všechno se provalilo snad v tom okamžiku, kdy dvě tyto netušící děti chtěli založit rodinu....

[53 ..Rputi, pamatuji na tu aféru (Dušan Neumann: 30.10.2007, 14:13:13 - x)
někdy před dvěma lety v Texasu. Nakonec se přiznal k 16 takto darovaným potomkům. Pokud si vzpomínám sebrali mu diplom pro neetické chování neslučující se s posláním lékaře, ale to mu mohlo být v jeho věku už jedno. nenašel se ovšem zákon, který by ho postihl kriminálně nebo občansky. Takže se museli páni poslanci sejít a schválit nový zákon....

[54 ..Rputi, pamatuji na tu aféru (Dušan Neumann: 30.10.2007, 14:19:45 - x)
někdy před dvěma lety v Texasu. Nakonec se přiznal k 16 takto darovaným potomkům. Pokud si vzpomínám sebrali mu diplom pro neetické chování neslučující se s posláním lékaře, ale to mu mohlo být v jeho věku už jedno. nenašel se ovšem zákon, který by ho postihl kriminálně nebo občansky. Takže se museli páni poslanci sejít a schválit nový zákon....

[55 zatracený trpajzlící...všechno chtěj dvakrát (Dušan Neumann: 30.10.2007, 14:21:58 - x)

[56 Singl adopce (Honza ze Žižkova: 30.10.2007, 14:30:24 - Mail - x)
Já bych si z toho legraci nedělal a všechno vážil na lékárnických vážkách. Pamatuju jednu rodinou známou, která se s manželem nedohodla o adopci a skončilo to rozvodem. Pak se jí povedlo holčičku adoptovat (nebo jak se to tenkrát ouředně jmenovalo), ale měla s tím řadu neskutečných problémů, včetně toho, že se nepřepisovali údaje v rodným listí. Takže mladá v pubertě zjistila, že maminka není maminka, a začala se zajímat. Pokud vím, dobře to dopadlo.

Homosexuální adopce mě kupodivu neděsí, pokud by se s nimi pracovalo rozumně a s citem, ale to bych od našich soudů čekal až za pár let.
Slyšel jsem o lesbické dvojici, která si dokázala opatřit dítě s tím, že je má obě napsaný v rodným listě. Na přímý dotaz, jak se to zařizuje, ale neodpověděly.
Daleko víc mě děsí, když můžou sebrat ženskou, která nechce zůstávat ve špitále, a šupem ji poslat zpátky a ještě ji začít popotahovat.

[57 Dušane, (Rpu?: 30.10.2007, 14:36:05 - x)
fuk mu to asi bylo a ještě měl možná dobrý pocit, jaký je rozsévač - lidi blbnou a je jim fuk, co můžou způsobit.
Před pár lety tu takhle taky byli takoví, \"co na všechny vyzráli\".
Dvě lesby si vzaly dva homosexuály a jedna z nich se nechala uměle oplodnit. Koupili si dům, v patře žily ty dvě ženský, v přízemí pánové s strašně se těšili na děťátko, jak bude mít dvě maminky a dva tatínky..... 8 dědečků....
Jak to bude \"třídit\" to dítě, vůbec neřešili. Aniž snad to, že by se mohl někdo rozvést, odstěhovat....eventuelně mít další blbý nápady...

[58 No jo, Honzo, (Rpu?: 30.10.2007, 14:42:56 - x)
když ono to ale pořád není o tom, jak bychom pomohli opuštěnému dítěti, nýbrž \"JÁ CHCI dítě\"!

[59 Zuzano (martin TT: 30.10.2007, 14:47:33 - Mail - x)
zájmy a práva toho dítěte jsou jediné, na které každý sere a zajímá se jen o svá sobecká práva. Zejména v těchto případech, ideálná stav by bylo dítě vypínací a skládací do kastle pod postel. Něco jako cédéčko nebo kabelka.

[60 Opakuju znovu (AeroKarel: 30.10.2007, 15:07:45 - Mail - x)
při podobných příležitostech: Vymrskat ze zákonů vše o pohlavích a jejich kombinacích. Chce-li někdo uměle oplodnit, studovat jen zda je technicky schopen a finančně zabezpečen, jednotlivě či v páru. Všemožné kombinace ať mají stejnou povinnost se na ouřadě zaregistrovat se všemi právy a POVINNOSTMI, pokud si k tomu chtějí pořídit náboženskou či jinou slávu, jejich věc za jejich prachy. Pokud se do toho stát sere, je to jako s tou porodnicí, je z toho akorát tak průser. Lidovci by to nevydýchali, ale ti ať se starají o Čunčí podpory.

[61 martine, (Rpu?: 30.10.2007, 15:10:15 - x)
on rozmnožovací pud je strašně silnej a ve spojení s dnešním trendem \"co chci, to si vydupu\", to nemůže skončit jinak, než průšvihem.
Jedni naši známí měli syna epileptika, co si namluvil vrozeně slepou. Otěhotněla a marné bylo přemlouvání rodičů, lékařů, psychologů...
Naposled jsem s nimi mluvila, když chlapečkovi bylo asi 7 - vypadalo to, že je celkem zdravý, ale na noze se mu udělal vřed, který se nehojil a rozrůstal... co ho postihlo dál už nevím.

[62 AeroKarle, nesouhlasím tak zcela. (Rpu?: 30.10.2007, 15:14:11 - x)
Ona pokud existuje pitomost, která se dá vymyslet, tak na ni někdo zaručeně přijde. A to dítě to odskáče....

[63 děti (divana: 30.10.2007, 15:33:46 - x)
určitě jsou šťastnější děti v homo rodinách než v klasických, kde taťka chlastá a mlátí všechno živé.
mám známé u nás, nebo například v hamburku, jsou homo, mají děti. ty děti jsou už velké a nevypadají nijak utrápeně a ty, co už mají partnery, mají partnery opačného pohlaví.
takže o tohle bych strach určitě neměla.

[64 To: MPtak (Petr Kunetka, zlocinec: 30.10.2007, 15:48:22 - x)
Spousta veci, ale to Ti povykladam snad az u Vodicky ;) Prace fyzicka i dusevni ;)

[65 Jo, jo...\"...URČITĚ JSOU DĚTI ŠŤASTNĚJŠÍ...\"... (šakal: 30.10.2007, 15:49:38 - odkaz - x)
...Mě vždycky pobaví, když někdo, aby obhájil nějakou zjevnou pitomost, vyzdvihne jako protipól extrémní věc a následně argumentuje tím, že ten jeho pitomý nápad \"je lepší\"...

Takže, lidové filipiky typu: \"děda chlastal a hulil a přesto se ve zdraví dožil pětadevadesáti\" stejně jako moudrosti: \"když táta chlastá, je lepší homosexuální rodina\"...si klidně zase strčte tam, odkud jste je nejspíš vzali...(7:- P)

Á propos s těma spermobankama je to vůbec povedená taškařice. Kromě výše řečeného se už vyskytly případy (četl jsem asi o dvou), kdy dítě vypátralo (čert ví jak, ale ono se stejně nic natrvalo neutají) dárce spermatu, z něhož bylo počato, a soud na dotyčného vyjeveného otce dodatečně po letech uvalil alimenty...sic! A nijak mu nepomohla obhajoba, že byl anonymním dárcem. Máš dítě - tak plať! (7:- P)

...A teď jdu zas dělat něco užitečnýho.

[66 To: Dana (Petr Kunetka, zlocinec: 30.10.2007, 15:53:48 - x)
To asi nemyslel vazne. spis to byl nejaky vtipalek meho razeni ;)

[67 divano (ptakopysk: 30.10.2007, 15:54:31 - x)
nedělejte si iluze. Ono v homo rodinách bude také odpovídající procento \"taťků\", kteří chlastají a mlátí \"mamky\" akorát jich na kusy nebude tolik, takže o niích nevíte... Ač ateista, neznaboh parafrázuji jedno úsloví: \"Kdyby pámbu chtěl, aby \"mamka\" měla děti, tak by jí nechal narůst pipku a né pinďoura\"
Já vim, je to pitomý...

[68 šakalík udatný (ptakopysk: 30.10.2007, 16:00:20 - x)
bohatýr sivý, mě předeběhl v hodnocení. Jsem rád náčelníku, že v tomto jsme jedné myšlenky..

[69 Pro Rpuť a další skolou povinné (ptakopysk: 30.10.2007, 16:02:22 - x)
Přijde nová učitelka zeměpisu do školy.

Otevře dveře do třídy, postaví se před žáky a začne:

\"Milé děti chtěla bych Vám říct....\"

Ale děti po paní učitelce začnou házet papírky a křičet, aby vypadla. Celá uplakaná vyběhne ven a utíká za ředitelem.

Ředitel ji utěšuje:

\"Paní učitelko, já Vás chápu, ale jak to učil Komenský? Děti je třeba nejdříve zaujmout a teprve potom začít vykládat. Pojďte, já vám to ukážu.\"

Ředitel rozkopne dveře do třídy a zařve:

\"Nazdar parchanti !\"

\"Ahoj řediteli !\"

\"Dokážete, vy polointeligentní hovada, natáhnout prezervativ na glóbus?\"

\"A co je to glóbus, pane řediteli ?\"

\"Tak právě to vám teď vysvětlí vaše nová učitelka zeměpisu.\"

[70 Rputi (Honza ze Žižkova: 30.10.2007, 16:03:23 - Mail - x)
Když se sejde \"CHCI dítě\" s potřebama toho dítěte, tak vzniknou dva šťastný. Když se to nesejde, tak je to problém.
Řešit to neumím. Jen bych tomu nechal dostatečnou volnost, aby se nemusely dělat podvody, když někdo chce něco malinko zvláštního. Vždycky to bude záležet na lidech.

[71 ptakopysku, tak nevím, (Rpu?: 30.10.2007, 16:22:38 - x)
mám to dát přečíst tý holce nebo ne? Ona by se jistě smála, ne že ne, ale aby zítra nepřišla s poznámkou na téma glóbus...:))

[72 Rputi, (AeroKarel: 30.10.2007, 16:34:24 - Mail - x)
\"A to dítě to odskáče.... \"
Souhlasím. Ale nevidím cestu jak tomu zabránit, neboť mne drží pevné přesvědčení, že podaří-li se ouřednictvu a podobným restrikcím něčemu špatnému zabránit, zabrání minimálně stejnému množství dobrého. Fungovalo by to jen za zcela idealistického a nemožného předpokladu, že je to možno do zákonů napsat dostatečně pružně a že ty zákony a nařízení budou vykládat osoby rozumné. Na takovou představu už jsem dostatečně starý, takže se zatvrzele řídím myšlenkou \"čím méně regulací, tím lépe\". Fakt, nechal bych to na lidech. Pokud chtějí, stejně si nějak pomohou, alespoň by nemuseli vymýšlet různé divoké konstrukce.

[73 Sociologický výzkum (Honza ze Žižkova: 30.10.2007, 16:49:15 - Mail - x)
Helejte, myslíte, že někdo vyhodnocuje, jak se tu skupiny přispívajících shodují a neshodují? Myslím jako třeba: adopce Rpuť+šakal×AeroKarel+já; dovoz z Číny Rpuť×ModrýPták+Finist+Foundry.
Teď přemýšlím nejen o zde se vyskytujících, ale i o monitorujících. Jestli jsem je na myšlenku přivedl, tak nevím jestli je to plus (kdo si hraje, nezlobí) nebo minus (spousta munice).

[74 Šakale, ale přesně takového (Šumavák: 30.10.2007, 16:51:56 - x)
dědu já měl ! Dělal kotláře (vyklepával kotle pro lokomotivy) v Budějcích na dráze a kromě toho, že byl hluchej(nemoc z povolání)jiné zdravotní problémy nejevil. (Pravda, medicína nebyla tenkrát tak daleko jako dnes.).
Pětadevadesáti se sice nedožil, ale zřejmě jen proto, protože v 87 spadl ožralý ze chodů a zlámal si vaz....

Ne všechno jsou jen bajky....

[75 tohle je taky zajímavé (skorostařík: 30.10.2007, 16:53:16 - odkaz - x)
Zkuste !!!

[76 Honzo, (šimon klein: 30.10.2007, 17:03:47 - x)
to si pište, že se tomu řada poctivých občanů věnuje....popovídat si s vrchností a trochu konverzačně poudávat...vono se to jednou (na každého ) bude určitě hodit....

[77 dobré podvčeří....předvečeří... (Jirka původní: 30.10.2007, 17:23:04 - x)
nějak se mi to holt nelíbí, že by děcka měli mít svobodné ženy samotné, stejně tak vůbec princip registrovaného partnerství a kam to spěje je pro mne těžko přijatelný. Prostě jsem strašně konservativní a nepokrokový....když něco funguje po miliony let, tak by to mělo být zachováno.....vůbec si nemyslím, že jsou lidi stejní a proto chiméra rovnosti je jako komunismus...

Skorostaříku.....opravdu děkuji mnohokrát...na 150 krát :-)))

[78 Neviděla bych to tak dramaticky... (Ifča: 30.10.2007, 17:37:23 - Mail - x)
U lidí, co mohou a chtějí mít děti přirozenou cestou, jejich způsobilost nezkoumá nikdo... V úplné rodině typu vlastní maminka - vlastní tatínek - dítě (děti) jich dle statistik nežije tuším už asi polovina... Z nich část už všechny ty postupné nevlastní tatínky, maminky a sourozence už dávno přestala počítat a orientovat se v nich...
Takže proti tomu situace dvou \"rodičů\" stejného pohlaví, popř. čtyř \"rodičů\", kde jsou zvlášť spárované maminky a zvlášť tatínci, je celkem průzračně přehledná...

[79 Hezký podvečer vinšuji. (Anka: 30.10.2007, 17:37:53 - x)
Musím se podělit o další radost s rekonstrukcí domu. Ve čtvrtek přišel lakýra, že už okno, co bylo do vrtule a ani za pomoci několika silných mužů se ne a nedalo zavřít, je krásně ohoblené, že jen ten lak a je finito. Dost se divil, když jsem trvala na tom, aby se před lakováním prublo, jestli bude lze ho zavřít. Nebylo. Volal truháři, že tedy okno je pořád jedna vrtule. Truhlář na to, že odpoledne dorazí. Nedorazil. Ráno nás vzbudil v půl sedmé, aby nám sdělil, že přijde v pondělí. Nepřišel. Honila jsem s holínkou v ruce po domě majitele firmy. Prý dožene truhláře a přijde mi říct verdikt. Nepřišel. Navečer volal truhlář, aby mi sdělil, že přijde ve středu. Dnes dopoledne nesměle klepal na dveře a šeptal, že by teda raději přišel až ve čtvrtek. No, nezabila jsem ho, ale dalo mi to hodně přemáhání.

[80 Anko, (martina: 30.10.2007, 17:43:21 - x)
a řekl který čtvrtek??

[81 Anko (Rpu?: 30.10.2007, 17:47:07 - x)
a což takhle narazit to okno prvnímu co přijde na hlavu?

[82 Jirko - ono se to stejně děje. (Rpu?: 30.10.2007, 17:51:56 - x)
Znám několik, co se v 35 zfafrněly, že je nikdo nechce a tak aspoň to dítě. Oplodnitele někde splašej, řeknou mu že berou antikoncepci.... Ale to umělé je už fakt skoro moc...

AeroKarle, samozřejmě máš pravdu...

[83 šakale, (divana: 30.10.2007, 18:01:22 - x)
to, co jsem psala, mělo znamenat, že v důsledku je jedno, kdo ty děti vychovává, ale důležité je jak...
jinak v těch extrémech, před dost lety italský extra gynekolog odmítl umělé oplodnění pro tenistku navrátilovou. zdůvodnil to tím, že on věří v boha a proto se to neslučuje ...
byl to ten samý, který se proslavil tím, že uměle oplodnil starou italku. té se pak myslím v šedesáti letech narodilo miminko....

[84 martino, (Anka: 30.10.2007, 18:01:40 - x)
neřekl který čtvrtek, tedy mě má na lopatě.
Rputi, řeknu Ti, že kdybych to neměla v přímém přenosu, asi bych těm fantasmagoriím nevěřila. Prý končí v půli listopadu a není nalakované jedno okno, jedny dveře ve společných prostorách. Teda, to lžu, jedny dveře na vnější balkon je do dvou třetin našmudlané. Jen nevím, jestli si o ně lakýra jen nečistil štětec.

[85 Rputi....vůbec nepochybuji, (Jirka původní: 30.10.2007, 18:09:38 - x)
že se takové věci dějí, ale proč na to dělat extra zákony, pravidla normy.....děcko se má fajn, když na tu výchovu, i když nic nezmění, když jsou na něj dva rodiče. Ale chápu, že to je příliš ideální stav. Jenom jeden rodič to má šíleně těžké, všechno stihnout.

[86 OT - teď čtu se zpožděním (Feministka: 30.10.2007, 18:46:43 - odkaz - x)
rozhovor v HN s min.zahraničí a vyjímám, co mě zaráží a co jsem s jeho nominací očekávala (je to pouze m;j názor):
Ve vládě reprezentujete zelené, tedy proevropskou stranu. Co říkáte na kritiku, že ten proevropský hlas je poměrně málo slyšet?
Nechtěl bych se nějak halasně propagovat. Nicméně když se podíváme na hlasy, které zaznívaly na začátku roku, a když se podíváme na výsledky naší politiky v Evropské unii, tak si myslím, že vznikl velice rozumný kompromis mezi proevropskými lidovci a zelenými a skeptičtější ODS. Všichni víme, že v Evropě musíme žít a působit a máme někdy poněkud odlišné názory na to, jak má být Evropa organizována.
Kritický hlas vůči Evropské unii občas neškodí a na druhé straně ODS už uznává, že má Evropská unie své výhody.

Není trochu trapné, když vláda odvolá velvyslance při EU Jana Kohouta, a vy ho přijmete jako svého náměstka?
Pan velvyslanec Kohout je jeden ze špičkových diplomatů České republiky. V každé diplomacii, i v americké nebo německé, jsou určité posty podmíněny politickým souzněním. Takže chápu přání pana premiéra a místopředsedy vlády zodpovědného za evropské záležitosti, že tam chtějí mít někoho, kdo s nimi politicky více souhlasí.
Na druhé straně je pan Kohout vysoce kvalifikovaný člověk a tolik lidí v tom aparátu nemám, abych si mohl dovolit dobrými lidmi plýtvat. Já si jeho práce velice vážím a pro mne jako ministra zahraničí nehraje tak velkou roli, jak je úředník politicky orientován. A on jistě nevnáší svou politickou orientaci do své práce.

[87 Dobrej, ten Schwarzenberg. (AeroKarel: 30.10.2007, 18:58:22 - Mail - x)
Nejvíc ze všeho se divím, že ho ti melounisti vůbec nominovali. Vsadím pětku proti rezaté kudle, že už toho většina z nich lituje.

[88 Feministko, (Rpu?: 30.10.2007, 19:08:53 - x)
pan ministr slouží své zemi jako dobrý loajální úředník, nikoli jako představitel té které strany a tak to má být.

AeroKarle - na zeleným sněmu dost vyskakovali. Asi měli pocit, že by měl třeba kamarádit s Almagorem nebo tak něco...:))

[89 jezevčík na brusinkách (martin TT: 30.10.2007, 19:10:04 - Mail - x)
prý byli dotazovaní šokováni - z čeho? Z materiálu nebo ceny 429,- Kč?

[90 Rputi, (Feministka: 30.10.2007, 19:59:03 - odkaz - x)
zdá se, že jste si tím jista, s tím sloužením své zemi, to ale já tak necítím, omlouvám se. No jdu se připravovat na výměnu oken starých dřevěných za nová plastová, jak nám na příští týden to naplánovala obec. Dobrou noc.

[91 Tak nevím, (helena: 30.10.2007, 19:59:44 - x)
dnes jsem si byla poslechnout přednášku \"Legislativní pravidla v praxi\". Opravdu to nebylo moc inspirativní, protože přednášející pouze četla text vládního usnesení... ale... několikrát nesouhlasně zdůraznila, že nová vláda zkrátila termíny pro připomínkování zákonů, že se návrhy zákonů musí posílat elektronicky.., a co nejhůř: v listinné podobě je už asi nedostanou a co bude dělat taková Legislativní rada vlády?! Tam prý má notebook maximálně čtvrtina lidí! a s PC taky prý moc neumí! Kroutím nad tím hlavou ještě teď :-))

[92 Heleno, (Rpu?: 30.10.2007, 20:13:01 - x)
jeden z mých (zahraničních) obchodních partnerů si nechal udělat stránky teprve letos a katalog produktů tam nemá doteď. A objednávat přes mail se dá teprve od loňska.
Ono je ta \"negramotnost\" rozšířenější, než si myslíme.

[93 2 helena (PeS: 30.10.2007, 20:17:55 - x)
vítejte do reality... Už chápete, odkud se rodí ty závistivé poznámky typu - \"von si z grantu koupil notebook\"! Kdy už si konečně lidi uvědoměj, že notebook je zkrátka wercajk jako každej jinej a že je nutno s ním umět pracovat... Nebo taky záviděj instalatérovi hasák a hrobníkovi lopatu?

[94 O tej počítačovej gramotnosti (Šumavák: 30.10.2007, 20:28:58 - x)
bych JÁ vám mohl vyprávět historky.....

Já už dnes ze zoufalství, když zákazníkům dám po ježdění CD s jejich fotkami z ježdění, jim čtvrthodiny vysvětluji , jak se to pouští (samospustitelné, stačí vložit do šuplíku...!!)kde tam ty fotky jsou, jak si je zvětší.....

Ba dokonce jsem vysvětloval jednomu grafikovi z jedné nejmenované redakce, že chce-li fotky v tiskové kvalitě, že je na tom CD má, že má pod obrázkem v galerii kliknout na ta modrá, podtržená slova\" Plná velikost....\"

[95 2 PeS (martin TT: 30.10.2007, 20:34:17 - Mail - x)
mám čerstvé informace z rekvalifikačního kursu pořádaného Úřadem práce - práce s PC. Jedna frekventantka se byla zeptat, protože nestíhala ve výuce. Hlavní náplň je psaní ve Wordu. Když napíšou nějaký jednoduchý text, tak se až do konce kursu učí takové ty pičičandy s prohnutým textem vybarveným na červeno a pod. Vždyť ony se po jednom měsíci hromadně usnášejí na tom, že psací stroj je lepší!!!
Pokud jim někdo vysvětluje Internet, tak se učí vyhledávat dovolenou snů - nejen, že to jsou vyhozené peníze a vynikající šolich pro tu agenturu, která to školí, ale důsledná antipropagace použití počítačů.
Počítače jsou na hraní a ne na práci - samý střílečky, kdo by za to vyhazoval peníze.

[96 Šumaváku (martin TT: 30.10.2007, 20:39:30 - Mail - x)
holt zelený je strom života - někdy mám pocit, že by nebyl problém to sepsat jako humoristický program pro TV. Já bývám velice netrpělivý a jedovatý, když většinu instruktáží zahajuji slovy:\" Jen proboha nemyslete, klikejte na obrazovku, čtěte pečlivě a dělejte, co se vám tam napovídá.

[97 PeSi (helena: 30.10.2007, 20:48:13 - x)
Úřad práce, no,nerada, ale pochopím to. Ale ta moje dnešní zkušenost: proboha, to byl Úřad vlády!!!! a ta paní tam je tímto stylem zaměstnaná přes 11 let!!!

[98 Heleno, to Vám ještě chybí ta (Šumavák: 30.10.2007, 20:57:00 - x)
zkušenost s vyspělými zápaďáky, co se jezdí vytahovat na opice, co právě slezly ze stromu.....

Tak mi jeden doktor z poza kopce nabízel, že pokud bych potřeboval poslat mail, mohu za ním zajet, že má v ordinaci zavedený internet....
Když jsem mu SLUŠNĚ !! poděkoval, že nepotřebuji, že mám internet nejen doma, ale i ve stáji, tak z toho byl nějakej přepadlej. Poznámku, že na té vizitce, co jsem mu dal jsou uvedeny i moje www, už skoro nerozdejchal.

[99 Heleno, (G21: 30.10.2007, 21:06:13 - Mail - x)
loni na podzim mi ukradli nějaké věci z kanceláře. Nebudu popisovat hodiny strávené na služebně (od 16,30 do 21,30), ale když už jsme se konečně dostali k sepsání protokolu a hlavně k vystavení náhradních dokladů, po několika desítkách minut jsem požádal postaršího pupkatého policistu, jestli bych to náhodou nemohl udělat za něho, protože se i zdálo, že tam budeme sedět další dvě hodiny. No nemohl, vyslechl jsem si něco o systému, do kterého nesmí nepovolaná osoba a tak. Chápu to, mají na to předpis. Ale jeho práce s poměrně blbuvzdorným programem byla velmi tristní. Nakonec to netrvalo hodiny dvě, ale jen další hodinu a půl.:-)

[100 S námi spolupracující (Foundryman: 30.10.2007, 21:20:09 - x)
předtavitel hi-tech ciziny (ano, Germán) přeposílá maily tím způsobem, že je vytiskne a pošle faxem... Zvlášť v případě fotografií má štěstí, že sedí 900 km daleko.

[101 Foundry, (rejpal t&T: 30.10.2007, 21:28:20 - odkaz - x)
z mé zkušenosti s americkými soudy vím, že braly korespondenci faxovanou, ale odmítaly e-mail. Jestli ten Bismarck nejní náhodou vysloužilej soudní písař?

[102 Před pár lety jsem byla (Rpu?: 30.10.2007, 21:31:30 - x)
na veletrhu keramických materiálů v Mnichově. Firmy od Jižní Ameriky až po Japonsko. Tak mě zajímalo, co kdo z nich dělá. Dobrá polovina www stránky vůbec nemá....

[103 2 Šumavák (PeS: 30.10.2007, 21:41:24 - x)
tak když už se tady trumfujeme historkama, tak mám taky jednu... To jsem byl takhle v Japonsku na konferenci a samozřejmě jsem furt s sebou tahal notebook... No a dali jsme se do delší diskuse s jedním kamarádem z Ames Lab. No a v diskusi jsme se dostali k nějaký sloučenině a začli jsme se dohadovat, jak se chová, jaký má bod tání apod. No a když už to začalo být zajímavé, tak říkám - tak se podíváme! Vyndal jsem notebook a vyhledal příslušný fázový diagram. Nastal údiv - Ty máš fázový diagramy na notebooku? - No, jenom binární... - A jak jsi je sehnal? - Koupili jsme multilicenci, nám se to vyplatí... Ona je na to multilicence? Dej mi prosím Tě odkaz...
(paradoxní je, že zhruba v té době byla reklama na tyto fázové diagramy prakticky v každém čísle Scientific American...)
No a po zbytek konference jsem se nenudil... Paul za mnou vodil kdekoho s prosbou: Hele, Ty máš určitě u sebe notebook, potřebujem kouknout na fázovej diagram... No, díky tomu jsem dosti podstatně rozšířil spektrum svých přátel po technologických laboratořích všade možně ve světě...
Ty lidi rozhodně nejsou blbci, jen je nenapadlo, že by někdo mohl vydat takovou bichli, jako jsou binární fázový diagramy v digitální formě a že v této podobě to zabere pouhých 30 Mega na disku. (V tištěné podobě to je svazek o tloušťce cca 8 cm...) A že právě proto to nosím s sebou na notebooku, stejně jako nosím kreslicí program na krystalové struktury + hotové obrázky základních struktur (až dojde na diamant, uvidíte sami...) a krystalografické tabulky a podobné základní encyklopedie... Člověk nikdy neví, kdy to bude potřebovat a na tom disku to moc místa nezabere... Takže když někdo přijde, ptám se jen zda má u sebe flashku... (nikoli flašku, i když na tu občas dojde potom...)

[104 díky, (helena: 30.10.2007, 21:43:49 - x)
Vaše příhody mě moc pobavily. Vyhrál mail posílaný faxem :-)))

[105 Jyrka začíná ztrácet nervy... (Rpu?: 30.10.2007, 21:44:23 - odkaz - x)
skoro to vypadá, že mu investigativci už loupou perníček...

[106 Tak si to tady tak čtu (Dana: 30.10.2007, 21:55:17 - Mail - x)
a přitom nostalgicky vzpomínám na časy nedávno minulé a na začátky pronikání IT do státní správy, resp. správy daňové..byly to hezké chvíle..jen nemůžu nic prozradit, jsem vázána mlčenlivostí pod pohrůžkou půlmilionové pokuty...
Ovšem PC olepené ze všech stran instrukcemi co kdy zmáčknout si ještě vybavuju... :-)

[107 Jo a jinak, (PeS: 30.10.2007, 22:05:49 - x)
Japonsko - kolega tam měl teorii, že e-mail do japonské laboratoře přichází s prvním gaidžinem... (gaidžin = cizák. Vypadá to skoro jako člověk, ale není to člověk a támhle to vylezlo zpod šutru...) Pamatuju, když jsem takto přijel na University of Tsukuba - jednu z opravdu prestižních japonských univerzit - a jediné oddělení z celé univerzity, které mělo e-mail, bylo oddělení teoretické fyziky... Všichni ostatní si jen faxovali... Tak jsem si vyjednal, že tam můžu chodit na mail... Můj hostitelský profesor to nesl nelibě a tak mi oznámil, že zavedl e-mail i ve své laboratoři, abych nemusel chodit k cizím... Studenti mi pak dost děkovali, že jsem \"zařídil\" e-mail... To bylo prosím v roce \'93...

[108 2 Foundry (PeS: 30.10.2007, 22:20:52 - x)
Nediv se... Na jednom nejmenovaném německém ústavu mi líčila spřátelená sekretářka svou zkušenost s renomovanou PC firmou. Podotýkám, že tato sekretářka je postavou i náturou typická německá Gertruda (tedy zdatná v kopí, jak jsem kdesi četl) a podle toho vypadá i její verbální projev... Zakoupila pro kancelář laserovou tiskárnu... I dotyčný renomovaný technik renomované firmy přijel, dovezl tiskárnu a jak se instalovat... a Karin se jen zeptala, kde je cartridge, kdy ji tam dá... I dozvěděla se, že v tomto typu tiskárny není cartridge zapotřebí, že tisk je realizován softwarově. Očití svědkové tvrdí, že po této informaci řvala tak, že dotyčnej renomovanej technik vyjel jak cukrář a skoro mu nestačily dveře.
Ale jinak je to fajn holka, docela příjemná, když z ní někdo nedělá trotla...

[109 No PeSi nech bejt ! (Šumavák: 30.10.2007, 22:35:48 - x)
Já bych možná někde doma. kromě jednojehličkové tiskárny do které se vkládal kopírák pro ZX Spectrum,možná našel jednu už tenkrát barevnou HP, do které se vkládala cartridge s Kamenických fonty a ta tiskárna si z toho brala háčky a čárky.... :-))))

[110 2 Šumavák (PeS: 30.10.2007, 23:06:53 - x)
obávám se, že myslíš přídavnou ROMku (ROM - modul), tedy fixní paměť, nikoli cartridge, tedy zásobník na tiskové médium (páska, inkoust, toner etc.)

[111 PeS (G21: 30.10.2007, 23:13:36 - Mail - x)
To mi připomíná diskety 5,25\". Pravěk.:-))) Už si ani nepamatuju, jakou to mělo úýasnou kapacitu.

[112 Ale fuj! Já vím !! (Šumavák: 30.10.2007, 23:18:03 - x)
to já jen tak, na vysvětlenou.... :-)))

[113 Šumaváku, (jura-p: 30.10.2007, 23:19:26 - x)
tu znám, měl ji jeden kamarád a vyráběl na ní obrázky nahatých bab, co sestávaly z X a O, jak se to ještě naučíl na ruském počítači, co je tiskl na ty papíry, co se na zemi skládaly do komínku.
Na dnešním klubu utrousil předseda, že od kancléře se dověděl, že v souvislosti se zaváděním nového serveru bylo provedeno vyhodnocení potřeb připojení a zjistilo se, že příliš velká část připojení k internetu se týkala stahování nebo online hraní her a návštěv pornografických stránek. Tak se na klubu mluvilo tak obecně o tom, že by se to nemělo. No a tu idylu jsem tam pokazil prohlášením, že nechápu, který vůl ze senátorů se připojuje na internet přes senátní server, když je to pomalé a pod kontrolou. A byl jsem ujištěn, že většina, protože je to zadarmo!!! Já jsem připojení do senátu tunelem zrušil, protože všechno, co potřebuju, najdu na veřejném přístupu a navíc je tam snad jen jídelní lístek. Ale kolegové jsou trpěliví, takže se připojují dial-upem na senát, ten to vezme na platbu volaným a oni po připojení do sítě projdou na internet.
A našli se takoví, co se ptali, jako jestli si to představuju tak, že jako by si měli zaplatit třeba ADSL a nevyužívat ten dialup na konto volaného. A tvářili se tak, jako bych je chtěl okrást. Začínám si myslet, že si tento stát nezaslouží nic jiného než být pod ochranou milostivé EU, která se postará, aby lidská práva zákonodárců na prohlížení porna zadarmo nebyla dotčena.

[114 2 G21 (PeS: 30.10.2007, 23:25:07 - x)
Ty \"velký\" 1.2 MB, malý 360 kB... Mluvě o pravěku - pán asi nezažil osmipalcové diskety?...

[115 PeS (G21: 30.10.2007, 23:31:22 - Mail - x)
No fakt nezažil. Jednou jsem to viděl, když jsme někde likvidovali jakési kanceláře. Ale ZX Spectrum a programy na kazetách, to už znám z vlastní praxe.:-)

[116 Tedy ne že bych se chtěl (jura-p: 30.10.2007, 23:38:48 - x)
Čunka zastávat. Ale vaše naděje, že by policie mohla vyšetřovat, jak získal peníze v množství, které jsem já fyzicky v takovém množství ani neviděl, natož abych je držel nebo dokonce ukládal a že přitom bral příspěvky pro chudé, jsou marné. Čunek byl vydán pouze a výhradně ke stíhání za trestný čin úplatkářství, kterého se měl dopustit tím, že převzal úplatek půl milionu korun od jisté dámy a pochlubit se tím jiné dámě, předvést jí vějíř bankovek a tento vějíř pak strčit zpět do obálky, aniž si uvědomil, že vějíř by slušel dámě.
Pro žádný jiný trestný čin nemůže být bez souhlasu své komory ani vyšetřován, natož stíhán. Mimoto se zdá být skoro jisté, že stíhán by nebyl ani v případě, že by policie pojala podezření, protože to, o čem píšou noviny, je nejspíš už promlčené.
A o tom, zda přežije politicky, rozhodují buhužel právě lidovci.
V této souvislosti upozorňuji na to, že neoprávněné sociální dávky brala též nynější ministryně obrany. Ta je s omluvou vrátila, když se o tom začínalo mluvit. A o neoprávněnou sociální podporu si požádal v roce 2002 senátor Mejstřík v souvislosti se zatopením bytu, ze kterého se již předtím odstěhoval. Tomu byla odmítnuta, takže nic nelegálního se nestalo.
A přežili to obá v naprosté pohodě.

[117 Zdá se naprosto nevyvratitelným pouze to, (jura-p: 30.10.2007, 23:45:26 - x)
že buď policie nebo banky porušily povinnou mlčenlivost. Takže je zase jasné, že hajzlové jsou na obou stranách. Vlastě na třech, protože i pracovníci sociálních orgánů také měly mlčet a postupovat podle zákona. A že tak měly postupovat v době, kdy se nepravosti páchaly a ne nyní, kdy plivnout na Čunka patří k dobrému tónu.
Tím nechci říci, že bych si ho nějak vážil nebo co. Je to jen potvrzení toho, že soutěž v tom, kdo bude větším blbcem mezi policií a Čunkem nadále probíhá. Soupeři jsou v této disciplině špičkoví a zdaleka to zastiňuje odvěkou soutěž mezi Budějkami a Táborem o to, kdo bude mít hloupější radní.

[118 Jejej, kurňa, děkuji, Vám..., (Loki_F: 30.10.2007, 23:49:09 - x)
že je průšvih jsem pochopil již z první Dušanovy věty nahoře... A hned jsem si říkal, že do mě budete mydlit hlava - nehlava. Já jsem odpoledne vzkazoval Šumavákovi, že doplním nějakou legendu k té mapce Barrandienu. Ale vůbec mě nenapadlo, dokud jsem se na to nepodíval Dušanovýma očima, že jsem napsal něco nesrozumitelného... Omlouvám se! Jenže zase pokulhávám s časovým posunem za Vámi a tak jsem nemohl poskytnout vysvětlivku. Doženu to příště, slibuji.
Ta hrozná věta znamená, že ten Barrandien byl rozsáhlou mořskou pánví, mísovitého tvaru, s úplným vrstevním sledem od kambria (tedy od samého začátku prvohor) až skoro do konce spodní části prvohor (to je to spodní paleozoikum, které končí devonem - v Barrandienu neúplným - kousek - ten svrchní devon chybí). Potom už začíná karbon (svrchní prvohory). To celé je sedimentované na slabě (= epizonálně) metamorfovaném (= přeměněném) svrchním (=nejmaldším) proterozoiku (= předprvohorní eon následující po archaiku, trvající 2 mld. let).

PeS(i) ty máš fázové diagramy? A krystalku v tabulkách? jejejej, nepůjčil bys kousek... Zrovna dneska jsem na se fázovém diagramu anortit-albit-K-živec pokoušel vysvětlit jak se chovají polyfázové pevné kapaliny za různých pT podmínek při libovolné mísitelnosti složek a sebekriticky uznávám, že jsem asi nebyl příliš úspěšný...

[119 2 jura-p (PeS: 30.10.2007, 23:52:03 - x)
už jsem to jednou psal... Co jsou 3 melouny proti 20 - 60 miliardám? Prd. Jo, já vím, nedělá se to. Ale pokud se tady prosralo 60 miliard (nevím, někde jsem to četl, a netuším, zda je to pravda) tak ty 3 melouny jsou v tom případě pod rozlišovací schopnost. Tak si spíš myslím, že se někomu hodilo to neustálé přemílání úplatku, aby zakryl jeho totální neschopnost jinde. Osobně si myslím, že se při braní neostýchal - ostatně, je to lidovec a křesťan, u těch je to normální... Těm peníze nikdy nesmrděly...

[120 To vaše povídání o \"pravěku\" (jura-p: 31.10.2007, 00:10:32 - x)
mi připomenulo jednu historku.
Na katedře psychologie jsme měli stařičkého profesora Pilaře. Ten měl v kukani pod střechou fakulty \"psychofyziologickou\" laboratoř. Když se podařilo profesora přemístit z katedry na psychologický ústav, aby tam trávil čas a popíjel horkou vodu s cukrem (to není výmysl, čaj byl pro něj už přiliš silnou drogou) přišel čas na vyklizení této laboratoře. Vzhledem k tomu, že katedra vlastnila i kus sklepa, tak jsme jako pomvědové přenášeli jeho demonstrační a experimentální pomůcky z podstřechy do sklepa, jednou by mohly být v muzeu, že jo. A co čert nechtěl, pan profesor ten den zapomněl, že už má nové pracoviště a přistil mě, jak nesu pytlík ze sukna vyložený černým sametem dolů po schodišti. A ptal se mě, kam a proč to nesu. V rozpacích jsem mu řekl, že vedoucí katedry rozhodl, že to má být umístěno do skladu. Stařičký profesor zbystřil a zeptal se mě, zda vím, co to je. Já na to, že ne. Tak mě vyzval, abych si ten pytlík nasadil na hlavu. Já se rozhlédl, jestli se nikdo nedívá a když tam nikdo nebyl, kdo by se mi smál, rozhodl jsem se váženému starochovi vyhovět. A nasadil jsem si ten pytel na hlavu. Profesor mi ho zatáhl kolem krku a zeptal se mě, co vidím. Já na to, zcela konsternovaný, že nic. A vyndal jsem hlavu zvednutím pytle. On se usmál a pravil: \"Ano, neviděl jste nic, pane kolego. A tak je to správně. Tento pytel jsem ušil, vlastnoručně, abych demonstroval absolutní tmu, a ta se vyznačuje právě tím, že v ní není vidět nic.\" A následující věta mě ujistila, že není zcela senilní. \"Tak tu absolutní tmu nevyhazujte, prosím.\"

[121 No...... (G21: 31.10.2007, 00:11:41 - Mail - x)
podle mě ta Čunkova nová \"aféra\" slouží dobře také jednomu bývalému premiérovi.

[122 Vlastně..... (G21: 31.10.2007, 00:12:55 - Mail - x)
vlastně dvěma bývalým premiérům.:-)

[123 PeSi, já teď vyslovím (jura-p: 31.10.2007, 00:17:58 - x)
zcela nepodloženou domněnkou. Já si myslím, že v té době sloužil jako \"bílý kůń\" zmiňované firmě, která měla vztahy k ODS a všem dalším stranám v těch končinách. No a někteří bílí koně nebyli zabiti a dostali se ke svým drobným. Matka jednoho mého známého si vzala v devadesátých letech velmi jí milého Gruzínce za manžela. A podnikala s ním. A umřela. A tento můj známy se stal zničeho nic dědicem lázeňského domu v Karlových Varech. Protože Gruzín matku nejen miloval, ale jejím prostřednictvím realizoval dovezený majetek. Asi protože šlo o rodinu, přišel Gruzín s nabídkou několika milionů na odkoupení toho domu. Přítel rozumně nechtěl hnát cenu k ceně opravdové, a prodal. Tak. Dodnes je naživu.

[124 Tak jsem tam tu vysvětlivku (Šumavák: 31.10.2007, 00:45:37 - x)
nahoru přidal.....

[125 Díky Šumaváku, jen doufám, že jsem to tím vysvětlením (Loki_F: 31.10.2007, 00:58:50 - x)
ještě více nezkomplikoval, jak bývá obvkylé, když se provede překlad nepřeložitelného... Ale díval jsme se do toho Dušanova odkazu s výsledkem jako když se něco přeloží z japonštiny do čínštiny. };D)

[126 honk (honk: 31.10.2007, 15:10:58 - x)
to o cem tu mluvite jsou zvasty !!!



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: