Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Úterý, 30.10.2007

Motorové opojení - 4

Dušan Neumann

 


     Je na čase, abych nějak uzavřel kapitolu dětství, než si začnu nehorázně vymejšlet. Anžto se snažím o motoristické memoáry nenapadá mne nic lepšího, než zavzpomínat na všechna ta autíčka, která, která jsem kdy vlastnil a většinou také zničil. Matějská pouť. Celý rok jsme se na ni těšili. Od sokolovny u závor před nádražím Bruska až po "kulaťák" lemovaly Dejvickou třídu stánky pouťových prodejců. Těch podivuhodných věcí a lahůdek. Cuc na špalku, měkký i tvrdý turecký med, gumoví hadi a hlavně mejdlíčka. Ta nejhlouběji v paměti byla čtyřbarevná za tehdy červenou pětikorunu, To mi bylo sedm. Po reformě se pětadvacetník na táfličku Amylu vždycky někde našel. Těch atrakcí. A těch facek neboť ze školy se šlo oklikou a domů jsem ušoupán a s brašnou plnou neudělaných úkolů dorazil často až za setmění.

    Tam jsem je poprvé uviděl a strašlivě po nich zatoužil. Na kartonovém podkladě bylo gumičkami přichyceno 6 plastikových autíček. Marně si je všechna snažím vybavit. Nejvíc se mil líbila (pochopitelně) červená, transparentní Tatra šestsettrojka, Wartburg byl modrý, Cadillac (model 1955 řečený "labuť") byl oranžový, Mercedes 220 bílý, Citroen ID19 zelený, a hnědá bylat tuším Volha, ale hlavu bych za to nedal. Hrozně jsem škemral, i jedničky na vízu sliboval neboť ten parádní autopark byl nad moje finanční možnosti — stál skoro deset korun, — což pro bylo skutečně jmění.

    Otec, ač budovatel šťastných zítřků, zdědil po předcích vydřidušskou kapitalistickou duši a místo kapesného — jaké zaslouženě dostávali od rodičů moji spolužáci — nutil nás za bídnou mzdu pracovat. Na vnitřních dveřích od kredence vyvěsil kruťas rozvrh domácích prací s ceníkem. Vyluxování pokoje 20 halířů. Utření nádobí deset, utření prachu v pokoji 15 — po jeho feldvéblovské kontrole obvykle sraženo na deset. Nejlukrativnějším džobem bylo vynesení dvou kbelíků uhlí ze sklepa k nám do druhého patra za 25 halířů. Vynešení odpadků do popelnice jen 15. Bylo to se schodů. Obvykle jsem si za týden vydělal kolem pětikoruny. V zimě o něco více. Nadšení pro domácí práce nepomáhalo čtení příběhů Arkadije Gajdara, ani románu "Jak se kalila ocel". Zato Spartakus a Matyáš Sandorf — mstitelé bezpráví — se brzy stali mými hrdiny. Asi nakonec zřejmě pomohla babička a ze své stokorunové penze, kterou jí jako bývalé vykořisťovatelce nadělil milostivý sociální stát, mi dala tříkorunu. Ve chvíli, kdy jsem u stánku měnil užmoulané peníze za výkvět světového automobilismu, byl jsem v sedmém nebi. Pokud jsem tenkrát nějaká nebe počítal.

    Z vyprávění by se mohlo zdát, že jsem byl chudáček ubožátko, hrající si s autíčky vyrobenými z krabiček od sirek s kolečky z nakrájených špuntů. Není tomu tak. Z těch krabiček jsem vyráběl tanky s nimiž jsem pak sváděl na bojišti v pankejtu ulice Pod kaštany kruté bitvy až po dobytí Berlína. Autíček jsem už pár měl. Dva bakelitové Tatraplány Igra a jeden Sedan 1200 (měřítko tak 1:45  — tehdy se na to tak moc nekoukalo) a náklaďáček Tatra 137 na setrvačník. Ten měl opravdové gumové pneumatičky. Jen ten setrvačník poháněl přední kola, což mne iritovalo jednak, že to bylo technicky nesprávně, druhak, že se přední osa nedala natáčet. Králem mých vozidel byl červený, bakelitový kabriolet, také na setrvačník, jehož vzorem musel být nějaký Packard. Auto, opět z produkce Igra, bylo dobrých 25 centimetrů dlouhé. Dostal jsem ho za zápal plic. Kdybych býval nemusel strávit několik měsíců v nemocnici, kdy do mne setřičky praly několikrát denně bolestivý ruský krystalický penicilin, byl bych si takový zápal plic přál aspoň dvakrát do roka. Ještě se k tomu vrátím, protože ta nemoc dost podstatně ovlivnila můj další život. To auto za nemoc jsem měl hodně, hodně dlouho. Z technického hlediska to byla zvrhlost. Setrvačník poháněl přední kola, natáčela se zadní náprava. Jenže já jsem auto hned vylepšil. Sundal jsem bakelitovou jakoby střechu a z plexiskla vyřízl přední sklo. Pak jsem sundal masku, zvětšil otvory v blatnících , v nichž byla uchycena, že jsem do nich vecpal chromované rámečky světlometů — ze zásob babičky švadleny, která je používala na nesmyslně velké dírky dámských opasků. A za ně jsem namontoval žárovičky; na podlahu kabiny vypínač a nad zadní nápravu placatku Bateria Slaný 4.5V a auto skutečně svítilo. Vzadu jsem ještě vyvrtal otvory pro koncová světla, osadil žárovičkami pro vláčky Piko, ale ty ta 4.5 voltová placatka neutáhla a jen žhnuly. Dlouho jsem se tím autem pyšnil, protože tehdy ještě žádná v hračkářství prodávaná opravdová světla neměla.

     Dvě hračky, které jsem moc chtěl, jsem však nikdy nedostal. Byla to šestsetrojka dálkově ovládaná kablíkem. Nevím už kolik stála, ale určitě hrůzu peněz. Tou druhou byl traktor Zetor s valníčkem, který měl opravdovou šaltpáku. Před dvěma lety jsem byl na veletrhu hraček v New Yorku a představte si, že ten traktůrek tam byl a vypadal pořád stejně. Jen nestál už těch závratných 49 korun. Jednou si ho koupím. K traktorům mám totiž obzvláště sentimentální vztah.

    Éra "angličáků" mne skoro minula. Dlouho jsem měl jsem jen jeden — originál Lesney Hillman Minx. Dneska má určitě slušnou cenu. Když jsem byl poprvé ve Francii, a to už mi bylo dvacet, koupil jsem si dvě autíčka Corgi 1:72 — 1964 Ferrari 250 PF a Maserati Mistral. Od té doby si občas sním, že si jednou ten Mistral, ale dospělý, koupím a zrestauruji. Nepatří mezi nejdražší veterány, ale jsem pořád o dva kroky nazpátek. Když se dal koupit za šest tisíc, měl jsem tři. Když se dal koupit za deset — měl jsem šest. .Teď se dá koupit za pětadvacet a já mám těch deset. Čert aby to spral.

    Až když jsem dělal pro Automotervui, začaly se mi modely autíček scházet z různých veletrhů. Tehdy dostat autíčko byl kauf — dneska je to Toyota před barákem. Ne před mým. Všechna jsem je rozdal než jsem zdrhnul. I ten krásný Lotus JPS, s nímž vyhrával Jackie Stewart. Zústaly mi jen mažetové knoflíčky, byť pozlacené, ve formě Mini Coopera S.

    Nevím, jestli je to v genech či kýho výra, ale od malička jsem musel pořád něco šroubovat. Těch zničených budíků, těch vyhozených pojistek! Snad to bylo tím, že jsem zdědil mechanickou stavebnici "Edison". Praotce to pozdějšího Merkuru. Měl mosazné šroubky, železné matičky a bronzová ozubená kolečka. Ježto jsem ji zdědil po nějakém starším bratranci, nebyla u ní žádná vzorová knížka. A to bylo dobře. Všechny konstrukce — pokusem a omylem — byly vlastní. Dodnes se dmu pýchou nad bagrem, který jsem z těch plíšků a dírek dal dohromady. Fakt fungoval. Měl dva bakelitové elektromotorky Igra (jak jinak) a už jsem ho nikdy nerozebral. Kde vůbec skončil? Divná věc je ta člověčí paměť. Ten bagr si dodnes dokážu vybavit, ale z holek, které ho z mých aktivit vytlačily si nepamatuju ani jednu. Zatraceně.Třeba je to tím, že ten bagr, kdyby ještě někde garážoval, určitě nenabral ani tunu. To jsem ale vošklivej.

    Přeskočím deset let. V literatuře se takový skok cení. A když se v tom navíc čtenář patlá, a neví na čem je, tak je to moderní román. Marguerite Durrasová promine. Má staršího bratrance Jacka. Posledního staršího bratrance. Už nás moc nezbylo. Po tátovi elektrikář a bezvadnej chlap. Od něj jsem okopíroval svůj poslední technologický zásah do bytu sdíleného s rodiči.- automatické splachovadlo  — platného člena rodiny  — jménem Arthur. Několik relátek a silný elektromagnet. Po dosednutí na prkýnko se před vytřeštěnýma očima na dveřích hajzlíku rozsvítila světelná tabulka "Nesplachuj, splachuje Arthur". V okamžiku kdy odulevšivší (teda tohle anglicky jedním slovem nejde) prdel odlehčila prkýnko, sepnulo další relátko, elektromagnet nadzdvihl výpusťovou zátku v tý bedně u stropu a příval vykonal svou povinnost. Záchod byl u kamarádů velmi populární. Nikoliv už u postarších návštěvnic, které vylekány cvakáním relátek nadsedly a byly umyty. Měl jsem to patentovat jako hajzlobidet.


    Kam jsem se to dostal od nevinných autíček. Hle, co dokáže vrozené prasáctví!!!

 

 

 





Komentáře

[1 Dobré ráno, (PeS: 31.10.2007, 06:25:28 - x)
Dušane, je to hezké... Takové ze života... Nějaký vzpomínky holt výrazněji utkvěj...

[2 OT (martin TT: 31.10.2007, 07:08:25 - Mail - x)
nechci odvádět od článku a tématu, ale podíval jsem se na přesné znění předpisů o usmrcování hospodářských zvířat a musím konstatovat, že odborná způsobilost prodavačů ryb při stánkovém předvánočním prodeji v nich není vyžadována.

[3 pěkné ráno (rezy: 31.10.2007, 08:04:38 - x)
snad Vás ode mě nepřekvapí, že traktůrky mám dva (červeny a zelený) k němu mám valníček, hrabačku a čerta na brambory. Je to naprosto nadčasová hračka. Volant, převodovka a ruční spojka (ona je to spíš brzda toho pohonu na péro) fungují a traktor i vrčí.

[4 dobré ráno...... (Jirka původní: 31.10.2007, 08:12:49 - x)
Dušane, hračky jsou bombový......ten záchod musí být opravdu něco :-))
Z dětství mi přetrval pásák na plochou baterku z plechu a s gumovýma pásama Má dokonalou průjezdnost a průsvitný \"motor\" kde se mrskaj písty na klikovce. Taky svítí a má i zpátečku

[5 Jirko toho pásáka si pamtuji (rezy: 31.10.2007, 08:25:24 - x)
ale přišel, když už jsem si začal stavět stavebnice jako Gvězdočka (SV rádio ) a barák s dvorem byl zadrátovanej anténama ke krystalce. Myslím že ho měli bráchanci, byl fak dobrej. Jen ty baterky v něm co si pamatuji moc dlouho nevydržely.

[6 Tím pásákem (AeroKarel: 31.10.2007, 08:58:15 - Mail - x)
(tedy jeho svítícím motorem) jsem si svítil pod dekou, neboť rodičové měli utkvělou myšlenku že dítě má jít spát v určitou hodinu, a ne když se mu spát chce.

[7 Ty brďo.... (Jirka původní: 31.10.2007, 09:09:43 - x)
je vidět, že ten pásák byl velmi rozšířený a používaný na stejné věci. Mám ho doma v knihovně pod poklopem s ostatníma skvostama. Přežil všechno, má jen \"uhnutý\" kryt motoru a skřivenou \"fofrtyč\" a ještě mu chybí kryt na tu baterku. Jinak je OK a funkční. Pokud si vzpomínám, tak se dal motor a světla rozsvítí i bez pojezdu ......

[8 Tak kruci! (Rpu?: 31.10.2007, 10:33:26 - x)

[9 Jo jo, bedna u stropu! (Rpu?: 31.10.2007, 10:39:35 - x)
Ano, milé děti, v těch dávných dobách nebyly všelijaké vymyšlenostě v podobě kombihajzlíků a aby voda měla náležitý spád a sílu, byly nádoby připevňovány co nejvýše a se samotným záchodem spojené trubkou. U pravěkých hajzlíků byla kovová a teprve s rozvojem našeho socialistického chemického průmyslu nahrazována novodurem.
V těch dřevních dobách kovových rour, zavrhl jistý nejmenovaný profesor FF UK nástroj masového oblbování zvaný \"rozhlas po drátě\" a zakoupil sobě skutečný rozhlasový přijímač. Přístroj odborně nainstalován, záhy však projevila se u něj zásadní vada - z ničehož nic přestal hrát, aby tak po 20 minutách až půl hodině zase hrát začal. Povolán odborník, který však ničehož neshledal. Závada však pokračovala a až v průběhu doby vypozorováno, že přestane hrát, kdykoli někdo použije záchod.
Tato technická záhada stala se zdrojem nezřízeného veselí všech odborníků, na které se pan profesor obrátil o pomoc. Sranda je přešla, když měli závadu odstranit - nešlo to a oni, zkrušeni, tajemně mumlali o věcech mezi nebem a zemí.
Smuten postěžoval si pan profesor mladšímu kolegovi jenž byl i zaníceným radiamateurem. Kolega strávil u pana profesora celé odpoledne, aby se mu, když se téměř vzdával, podařilo tajemství rozluštit.
Rozhlasový přístroj byl uzemněn na té splachovací rouře!

[10 Tak třetí pokus - vypadá to, že si to žádá výlučně velká písmena... (Rpu?: 31.10.2007, 10:41:43 - x)

[11 Rputi, (maYda: 31.10.2007, 10:45:00 - x)
taky to chce po Vás do zblbnutí opisovat písmenka do políčka?
mám dojem, že se trpajzlíci zbláznili.

[12 Maydo, opatrně ťukat a jen velká písmena! (Rpu?: 31.10.2007, 10:47:21 - x)

[13 Opravdu, (maYda: 31.10.2007, 10:47:33 - x)
s velkými písmeny to prošlo.
Já to po ránu zkoušela třikrát, vždycky asi dvacetkrát.
Přestala jsem, když mi to nabídlo AMMOK.

[14 JInak jsem se tu chtěla vyznat (maYda: 31.10.2007, 10:52:16 - x)
ze své lásky k MAtyáši Sandorfovi. BYla to moje porvní verneovka. Taková ta edice, jistě to tu většina pamtuje, pžžřebal s rytinou, pod ním pevné desky a podobizna autora v kulatém medailonku. Rytiny v knížce byly doprovázeny 1-2 větami, aby i nejtupější čtenář pochopil, co ilustrátor zobrazil.
později jsem od vernea přečetla snad všechno, co tu vyšlo, ale málo platné, MAtyáš Sandorf byl první.

[15 Uzemnění (kaca: 31.10.2007, 11:03:16 - x)
tak nevím jaké pozůstatky starých instalací se u nás v práci nachází, ale již mnoho let dostáváme docela pravidelně pecku od vody, když pustíme vodovod. Tedy, takovou malou pecičku, ale zato furt. Že by opravdu pozůstatky neodborně odstraněného dávného rozhlasu po drátě????

[16 kaca (martin TT: 31.10.2007, 11:21:19 - Mail - x)
většinou pozůstatky starých instalací všeho druhu. Já jsem se nastěhoval k tchyni, kde byly dělány instalace v roce 1952. Takže zapojování zásuvek obráceně než dnes. Proto si vždy při vytírání podlahy v kuchyni tchyně stěžovala, že ji to divně brní. Nebylo divu, kombinace ochrany nulováním a ochtany zemněním s jinak zapojovanými vodiči ve zdi a jinak na spotřebičích udělaly svoje.
Ovšem až do své smrti v roce 2005 odmítala babička pustit k in stalaci elektrikáře, protože ona to má přece dobře.

[17 Pachosaj (František I. : 31.10.2007, 11:34:36 - x)
S tím záchodem jste mi, Dušane, připomněl jednoho poměrně slušného vynálezce z Vlašimi. Měl ve své fabričce záchody na chodbě a ředitelskou kancelář v prvém patře. Když přišel (podezíral obzvláště jednoho zaměstnance)některý z použivatelů, první patro začalo fungovat komínovým efektem a sekretářka prý neobrazně si začala dávat kolíček na prádlo na nos. Tak to vyřešil šikovným odsáváním zplodin přímo od kloaky v průběhu děje a vzniklé plyny odvedl vrapovanou trubkou z rezervoáru do odpadu. Navíc si to dal patentovat a začal to vyrábět na půdě svojí fabričky. Funguje to velmi slušně. Co se s ním stalo nevím. Dlouho jsem u něj nebyl.

[18 šestsettrojka (skorostařík: 31.10.2007, 11:44:00 - odkaz - x)
pokud si vzpomínám, ta šestsettrojka ovládaná kablíkem stála celých nekřesťanských 140 Kčs což bylo v té době asi 15 % měsíčního platu mého táty u ČSD... já tehdy zase marně toužil po stejným způsobem, tedy asi pětimetrovým kablíkem ovládané lodi Orava.. stála přibližně stejně...

[19 KACO (František I. : 31.10.2007, 11:46:02 - x)
z toho si nic nedělejte. Já mám v baráku šestero (čtyři v mědi a dvě v hliníku) elektrických vedení, která věrně kopírují historii stavby v mém vlastnictví. To prvé a možná i druhé je ještě v gutaperče a textilu. Bohužel, leckteré z nich je živé. Ani elektrikář, který přišel kontrolovat, zda nekradu proud, z toho nebyl šťastný. Nakonec ale prohlásil, že se tak děje až za hodinami, takže mu do toho nic není. Což měl konečně pravdu. Jednu dobu zvláštním exponátem mé sbírkové kolekce umění našich řemeslníků byl třímetrový kabel motorového proudu, uprostřed provrtaný cca 20 dírkami, do kterých boží elektrikář zatloukl hmoždinky a na ně vruty připevnil kovovou lištu na vnější elektrický kabel. Také motorový.

[20 Skorostaříku....to já měl kliku.... (Jirka původní: 31.10.2007, 12:09:51 - x)
dostal jsem od Ježíška motorovou loď Mockba. Byla to stavebnice a i kabel měla dlouhý. Jenom co mne poděsilo, bylo to, že měla dva lodní šrouby a jeden z nich byl pouze \"nakašírovaný. Ale byla krásná....a dokonce i jezdila a neteklo do ní. Než jsem jí utopil. Sice jsem jí vytáhnul, ale bylo pozdě.

[21 ty ruské kabely u hraček (rezy: 31.10.2007, 12:20:32 - x)
tos mi Jirko připoměl můj první osciloskop, taky ruský. Sehnal jsem ho asi přes sedmero ruk a když jsem ho konečně zapnul, bylo to jako Vyděržaj pionier! Dvoulinka s jednou izolací,plechovej kryt, uvnitř ani nemluvit. ti si fakt nedělali s bezpečností hlavu, konec konců, bylo to pro elektrikáře, ten se přeci nebojí. To co bylo na obrazovce za klidu (bez signálu) odpovídalo celkové urovni stínění atd adt.
U něj se nestalo, že by něco neukazoval :-), kam se hrabali Tektronixové.

[22 Tak co, už to funguje? (Šumavák: 31.10.2007, 12:49:10 - x)

[23 Šumaváku, zdá se, že ano, ale trvá to na něch velkejch písmenech. (Rpu?: 31.10.2007, 12:55:02 - x)

[24 A hele, teď mi prošla i malá písmenka. (Rpu?: 31.10.2007, 12:56:11 - x)

[25 Františku, odsávací prkýnko na hajzlu jsem (Dušan Neumann: 31.10.2007, 12:58:45 - x)
poprvé zažil ve Švýcarsku v jedné venkovské hospodě nad Luzernem někdy v polovině sedmdesátých let. Byla to letitá budova a záchůdek ae jim podařilo vmontovat, když po staletí chodili do kadibudky, do takového kouta se šikmým stropem a bez okénka. Odsávání začalo fungovat hned po dosednutí. Odolal jsem pokušení odstranit zespodu prkénka gumové špuntíky, aby se prkénko po zasednutí korpulentím Švýcarem stalo vývěvou a ten zůstal přicucnut až do skonání věkův

[26 Jo, záchody v zahraničí.... (Šumavák: 31.10.2007, 13:18:32 - odkaz - x)
nejdůležitější jsou ovšem návodné tabulky. V Rakousku např požadují před použitím nasadit čepici kšiltem dopředu.... viz odkaz!

:-)))

[27 Dušane, (František I. : 31.10.2007, 13:19:36 - x)
tady nejde o prkýnko. Fungovalo to snad už při otevření dveří na záchod, na principu toho, že rezervoár je neustále spojený s mísou volně průchozí trubkou. Do deklu rezervoáru se udělala dírka, odtud se vyvedla hadice, zapojila do přístrojku, který obsahoval větrák z počítače. Odtud vedla další trubka, která ústila do kanalizace za sifonem mísy. Takže téměř pachotěsné. Hlavní těsnění tu vlastně tvoří lidské pozadí. V případě zájmu to snad ještě v počítači objevím. Šumaváku, taky se měl problém (viz. kaca). Snad už je to vyřešené.

[28 zcela OT - mám jednu (Šumavák: 31.10.2007, 13:42:10 - x)
technickou otázku:
Jak se tvoří powerPoint presentace ?
Udělají se jednotlivé listy v nějakém .doc formátu a pak to ten PP spojí?
já ho nemám a potřeboval bych v jedné presentaci odstranit nějaké chyby.Tak si představuji, že by mi ten autor poslal ty jednotlivé \"listy\" a já to opravil a poslal zpátky.

Nebo si to představuji jako hurvínek válku?

[29 Dušane (ptakopysk: 31.10.2007, 13:51:33 - x)
i ten Švýcar by se z toho prkýnka dostal. Po vyprázdnění obsahu trávicího potrubí Švýcarova by do mísy začal pronikat čerstvý alpský vzduch ústy do hltanu, žaludku, střeva až ven. Tím by vyplnil vzduchoprázdný prostor pod švýcarskou zádí a nebožák by se mohl vztyčit. Samozřejmě je zde problém s výkonem švýcarského odsavače(který bych nepodceňoval), zda by vzduch biopotrubím přicházející zcela saturoval odsavač.

[30 OT ....vulgo Pepek Vyskoč (Rpu?: 31.10.2007, 14:10:12 - odkaz - x)
...Jiří Čunek na předsednictvu KDU-ČSL nepopřel, že pobíral sociální dávky, řekla MF DNES předsedkyně lidoveckých poslanců Michaela Šojdrová. S miliony na účtech v bance prý ale Čunek nemohl plně disponovat. \"Proto jsem o dávky žádat mohl, tvrdí....

[31 Hezké odpoledne vinšuji. (: 31.10.2007, 14:32:09 - x)
Rputi, zrovna tu tvrdím, že by si měl Čunek vzít hrneček, bačkorky a jít domů. Přece musel vědět, že být místopředsedou vlády je něco docela jinýho, než starostování ve Vsetíně.

[32 důvody (skorostařík: 31.10.2007, 14:36:58 - odkaz - x)
Slyšel jsem, že chceš emigrovat z Čech.\" - \"Mám pro to dva důvody - jednak, že volby vyhrála ODS...\" \"Vždyť příští volby může vyhrát levice?\" \"No, vidíš - to je ten můj druhý důvod!\"

[33 Se omlouvám, nejsem tajnej, jsem Anka (Anka: 31.10.2007, 14:37:16 - x)

[34 Anko, (Rpu?: 31.10.2007, 14:37:43 - x)
právě, že zřejmě ničehož netušil. Je to tristní, ale patrně bychom po ucházečích o vládní pozice měli žádat testy IQ.

Jen mě překvapuje, že se ho ještě nikdo nzeptal, proč ty dávky nevrátil, když už k těm milionům mohl....:))

[35 Rputi, (Anka: 31.10.2007, 14:44:44 - x)
mám neodbytný pocit, že pan místopředseda (už i ta viziognómie je dost výmluvná) nebude žádná dechvyrážející mysl. Zřejmě byl přesvědčený, že co bylo ve Vsetíně, tam i zůstane. Mě nejvíc vadí představa, jak si asi užívají jeho děti. Jeho samotnýho nechť třeba na kusy rozeberou soukmenovci a vezme čert, ale ti haranti za nic nemohou.

[36 Čunek (martina: 31.10.2007, 14:46:16 - x)
je de...jednoduchý člověk. Jsem žádostivá jeho tiskovky (ČT4 17.00)

skorostaříku, smích přes zaťaté zuby...

[37 (Michal S.: 31.10.2007, 15:00:34 - x)
Super článek :)

[38 martino (ptakopysk: 31.10.2007, 15:02:42 - x)
kde jste získala informaci, že čunek pochází ze šlechtického rodu? když píšete, že je de...
(a chybí vám tam ještě místo jeho rodného hradu, či zámku) :o)

[39 Michale S. (skorostařík: 31.10.2007, 15:08:06 - odkaz - x)
super článek v těch radiátorech v nabízené reklamě ?

[40 ptakopysku, (martina: 31.10.2007, 15:08:59 - x)
nedělejte fóry :-)))
Ale pokud jde o jeho šlechtictví, něco na tom bude. Je moc přechleštěný....


[41 skoda (honk: 31.10.2007, 15:09:24 - x)
skoda ze jsi preskocil deset let, je to pekne cteni ;)

[42 Mňo, (Anka: 31.10.2007, 15:13:58 - x)
může mi to být buřt, ale proč si mám vybírat mezi radiátory a snowboardy? Jako že bude třeskutá zima?

[43 připomínka fackovačky (divana: 31.10.2007, 15:15:23 - odkaz - x)

[44 link na traktůrky (rezy: 31.10.2007, 15:36:25 - odkaz - x)

[45 Anko, (martina: 31.10.2007, 15:39:52 - odkaz - x)
snowboard nekupovat! Meteorologové předpovídají mírnou zimu. Prý jako loni. (viz odkaz - teda jestli funguje)

Tady u Šumaváka se předpovídá zima krutá, vjedci tas vykřikují opak...
Tak si vyber. :-)

[46 martino, (Anka: 31.10.2007, 15:43:09 - x)
vlastně co se ošívám, každá informace dobrá. A vjedci, které mám na mysli já, ti ať jdou třebas do Čimelic na užovky s radiátorem a snowboardem pod pazuchou:-))

[47 ptakopysk: 31.10.2007 (Honza ze Žižkova: 31.10.2007, 15:43:32 - Mail - x)
Kde je Genere?

[48 Dušane - k tématu, ale lehce OT k diskuzi (šimon klein: 31.10.2007, 16:05:36 - x)
Tu krásnou šescettrojku na kablík jsem míval.....zelenou a byla kupodivu z endéer.....žena mi ji vyhodila až v mých 45 letech....a to jsem opravdu zapochyboval o smyslu smišených manželství, chlap by mi to nigdy neudělal....
A ten traktor se šaltpákou stával tenkrát šílených 45 kaček....taky jsem ho chtěl.....ale už nechci, i když ho furt vidím za výlohou v jednom obskurním krámku typu bazaru v HavlBrodu....ještě v září tam byl...

[49 nevím jhak u nás, ale tady jsou už tři dny noční mrazíky - 2°C (Dušan Neumann: 31.10.2007, 16:06:04 - x)
proti loňku o 6 týdnů dříve....tak nevím jak se s tím ti vědci vypořádají..

[50 šimone, hračky si už také nekupuji, byť jsem často v pokušení (Dušan Neumann: 31.10.2007, 16:14:00 - x)
..ale ještě si někde musím pořídit tu tatru 12 z Igry (stejnou, s jakou jsem byl před 30 lety na Aljašce). T87 mám malinkatou, stříbrnou z Italie a T 603 dospělou v garáži (jen potřebuje blinkr), ale třeba bych si ten traktůrek zdůvodnil jako investici uměleckého artefaktu...

[51 Dušane, (martina: 31.10.2007, 16:20:09 - x)
ti vědci se s tím vypořádají až po zimě :-)

Šestsetrojku (černou) mám ve sklepě. Taktéž \"pásák\", ale nesvítil a měl jen plechovou kapotáž, do které se zasouvala plochá baterie...
Brácha si všeho hleděl, až jsem se mu dostala k hračkám já, pak už jenom zíral :-)

[52 Nestrašte se zimou !!! (Šumavák: 31.10.2007, 16:26:55 - x)
Já ještě nemám vymalováno, šahnuto na zateplení a dříví na stojato v lese!!
Potřebuji aby to do Martina vydrželo, pak tejden sníh a vánoce na blátě!!!

A běda , jestli to bude jinak!

[53 Power Point šumaváka (onlooker: 31.10.2007, 16:50:29 - x)
Nějak nikdo nereagoval - podle mne se sice dá do prezentace kopírovat třeba obrázek nebo text z wordu, ale musí se to stejně obhospodařovat originálním Power Point programem který to seskládá a zajistí otevírání na klikání nebo na zadané časy - ten je ale součást balíku Windows.

[54 Šumaváku, (dix: 31.10.2007, 17:09:34 - x)
pokud by Vám poslal celou presentačku, jak ji dělal, pak si tam můžete spanembohem měnit, co se Vám zlíbí.

[55 Jo, ještě k pps (dix: 31.10.2007, 17:11:18 - x)
ta je přece v balíku office, tak jestli ho máte, máte i power point, ale jsme laik, jsou tu jiní znalí, já jen presentačky dělám, do hloubky tomu nerozumím, to přiznávám.

[56 Dix, MS Office právě nemám. (Šumavák: 31.10.2007, 17:33:05 - x)
mě úplně stačí ty operační systémy...jen musím zaklepat - stávající XP nespadly od doby, co je mám na samostatném disku a nepřijdu přitom o data. To je to asi nebaví.
A na prohlížení mám PPViewer ve firefoxu.....

Jo, kdyby to bylo na webu, tak bych si s tím poradil... ale není.
ale já to s tím chlapem večer nějak vyřeším!

[57 tiskovka (helena: 31.10.2007, 17:34:20 - x)
ano, po poslechnutí tiskovky souhlasím s prohlášením, že je čunek de.... šlechtického rodu.... nerozumím tomu, proč se ještě dnes vracel ze Vsetína do Prahy. Ten už by snad nemohl dělat ani starostu Trokavce.

[58 K těm prezentacím Šumaváku (rezy: 31.10.2007, 17:41:21 - odkaz - x)
powerpoint je součástí MS Office u verzí proffesional (tedy v těch dražších distribucích office. Pokud ho nemáš, skusil bych si na Tvém místě stahnout balík programů OpenOffice z openoffice.org (link) a nainstalovat si jej. Je zdarma. V openoffice je nástroj program Impress což je obdoba powerpointu a pokud ve zdroji nejsou nějaké velké složitosti, měl by Ti jít normálně načíst a pak v něm můžeš dělat psí kusy. Až budeš hotov, je sice možnost ukládat ve formátu Microsoft Power point, ale pokud budeš spouštět prezentaci na svém Pecku, tak bych to uložil v odp formátu
a tím to překlopíš do Open Office pro příště.

[59 Prezentace (martin TT: 31.10.2007, 17:49:21 - Mail - x)
Šumaváku, stáhni si OpenOffice - ten je zdarma na mnoha doprovodných DVD k časopisům nebo taky na síti. Součást balíku je OpenOffice Impress, což je program, který umí otevřít, zpracovat i uložit v mnoha formátech, mezi jiným i PowerPoint.
Já to mám i v samoinstalovacím souboru - je toho 98MB.
Můžu ti to pustit v pozadí přes Skype - když tak se ozvi napřímo, budu doma ještě asi 45 minut, pak až po půlnoci.

[60 ppt (rezy: 31.10.2007, 17:50:06 - odkaz - x)
ještě teď jsem zkoušel namátkou nějakou ppt prezentaci načíst v Impressu a neměl jsem žádný problém. Myslím, že bys mohl být úspěšný. Ta instalace Open Office je sice trochu větší, 119MB, ale za hoďku bys to mohl stahnout.

[61 rezy (martin TT: 31.10.2007, 17:51:12 - Mail - x)
kurňa, já to psal dřív!!!! (-_-).
Za to moje rada je uskutečnitelná ihned.

[62 Jak už řekla helena, (martina: 31.10.2007, 17:59:50 - x)
Čunek je de...šlechtického rodu.

Všechny prostředky, tedy 3 a půl milionu, byly z části moje peníze a z části peníze, které jsem měl ve správě. Já si to musím všechno připravit....
A další odpovědi p. Čunka:

Na starost to měla moje paní...

Každopádně zásadně a kategoricky odmítám, že bychom dávek zneužívali. Dávky se vyměřují podle příjmů a toto po tvrzení o výši přijmu vždy potvrzuje zaměstnavatel pro dané období. Podle tehdy platného zákona dávky vyplácela a vyměřovala správa sociálního zabezpečí podle příjmu, který jsme měli, nikoli z majetkul

Je pravda, že v té době jsem měl dlouhodobé úspory, pochází ze zdaněných příjmů v předchozích letech, a proto nárok na dávku nijak neovlivňovaly. Byl jsem zcela běžným občanem, který se choval podle zákonů této země. A já jsem žádný zákon skutečně neporušil.

A: Zvažujete rezignaci?

Určitě neodstoupím. Jsem přesvědčen, že všem dokážu, že jsem neporušil žádný zákon ani etická pravidla.\"

[63 martino, (Rpu?: 31.10.2007, 18:32:58 - x)
to je marný, on to myslí upřímně. Akorát že vo tej etice, nebo jak se tomu nadává, nemá ani páru. To je taková ta eťika \"blbej kdo dává, eště větší vůl, kdo nebere...tak bral, zákon neporušil....
Vlastně má kliku, bejt to v emerice za starejch dobrejch časů, tak ho zlili dehtem a vyváleli v peří....

[64 No k Čunkovi jen tolik: (Feministka: 31.10.2007, 18:46:54 - odkaz - x)
- ČT1 je pro mne (pro mě) zcela nedůvěryhodná instituce
- Čunkovo IQ pro křivárny je IMHO skutečně nízké
- mně (mi) vadí snadná manipulovatelnost lidí

[65 protože zatím čunek není, tak aspoň zaorálek (divana: 31.10.2007, 18:54:57 - odkaz - x)
čunek konečně důstojně nahradí kůla v plotě
snad i tahle tiskovka jednou bude na CD jako jakeš

[66 Rputi, nejenom v emerice (: 31.10.2007, 18:57:19 - Mail - x)
mě jen připadá, že to nemůže myslet vážně. Že se s někým vsadil (vo co, že vydržím až do voleb) a dělá to jen ze sportu ...

[67 Jo, dík za radu! Ty Open Office (Šumavák: 31.10.2007, 19:00:38 - x)
už chvíli zvažuji. zdá se, že na ně dojde, protože mi občas chodí mailem soubory, které jsou jasně z toho OO a moje win marně hledají v čem to otevřít.....

To ještě musím prokonzultovat, protože já mám S602, leta, ke spokojenosti a nevím co to bude dělat, jestli se to nebude nějak hádat.....

[68 No, (Anka: 31.10.2007, 19:13:21 - x)
kdyby to byl jen bohapustý hon na Čunka, měl dnes bacit pěstí do stolu, říct, jak to bylo, co si novináři namalovali sami a ne tvrdit soukmenovcům, že tedy vysvětlit by to mohl, ale není na to připravený. Mám tomu rozumět tak, že se musí uradit, jak by to vysvětlení mělo vypadat? Druhá věc je, že v tomhle státě se rozkecá úplně všechno. Ať to, co se o Čunkovi teď tvrdí je, či není pravda,mělo by se urychleně zjistit, kdo všechno si s novináři potlachal. Ačkoliv, na to by se jistě musela učinit parlamentní komis, která by vyšetřila starou belu.

[69 Anko, parlamentní komis.. (divana: 31.10.2007, 19:27:11 - odkaz - x)
teď jednu ukazovali - tu pro auta, je to expertní komise se šteichem a druhá komis je na ministerstvu dopravy...

[70 Šumaváku (skimic: 31.10.2007, 19:27:13 - x)
.. já jedu paralelně linux i okna zároveň i open office pod okny. Open office jsou fajn. Skoro nic jiného nepotřebuji, nicméně kompatíbilita s okny /microsoft office/ nebude nikdy úplná a ani on line. Tedy - k zoufalcům, pod okny budeš muset hovořit řečí, která pod těmi okny bude srozumitelná :-(

[71 žijeme v době provinčních politiků (skimic: 31.10.2007, 19:41:11 - x)
... pane Čunku, prosím, nechte už toho. Pane Topolánku, až budete mít kdy, zkuste zvážit, jestli rodinný život Vás nakonec nebude více naplňovat. Zkuste to prosím v ODS nějak prohovořit. Oni se určitě neurazí. Nebylo by to nakonec lepší než současný stav? Děkuji.

[72 Přečetl jsem (Foundryman: 31.10.2007, 19:42:40 - x)
si Zaorálka a musím konstatovat, že zaučený Ukrajinec na dílně má lepší vyjadřovací schopnosti. Fuj tajbl.

[73 divano, (Anka: 31.10.2007, 19:41:32 - x)
myslíš, že když dopravní komis se týká řízení, že by si mohli přibrat Čunka a taky ho trošku řídit?

[74 Anko, nemělo být zřídit? (divana: 31.10.2007, 19:57:33 - x)

[75 no, divano, (Anka: 31.10.2007, 19:58:49 - x)
mám dojem, že to si Čunek obstará sám.

[76 anko, tak dobře :-)) (divana: 31.10.2007, 20:07:49 - x)
jinak by tak mohl čunek zřídit komis, jak správně vkládat do bank..

[77 jinak si myslím, (divana: 31.10.2007, 20:12:12 - x)
že zřejmě nastal čas splnit to, co původně topolánek slíbil, dovést zemi k předčasným volbám.

[78 2 Šumavák (PeS: 31.10.2007, 20:17:28 - x)
sorry, přišel jsem až teď a dočítám - ad Powerpoint - trochu dost v něm dělám. Tak mi to pošli a napiš, co a jak s tím chceš a já to zkusím... Jak moc to spěchá? Já jen, že za nějakou chvíli asi zcepením...

[79 Zdarec (dvd: 31.10.2007, 20:25:32 - odkaz - x)
Tak mi minulou sobotu chcípnul počítač a navíc jsem strávil 3 dny na moc fajn semenáři v Brně, takže až teď doháním co jsem zameškal. --Cestou do Práglu jsem poslouchal něco, co bych nazval \"Pokračování Zaorálka\", hvězdou byl tentokrát Bursík. Děs a hrůza - nejlépe to snad popisuje refrén písně v odkaze.

[80 Mám pocit, (Foundryman: 31.10.2007, 20:40:40 - x)
že slaboduchost je pro vládní posty nezbytným kvalifikačním předpokladem.

[81 A co se takhle složit (Rpu?: 31.10.2007, 20:40:49 - odkaz - x)
a angažovat Macka ... pár facek už by to chtělo...

[82 tak jsem se před chvíli vrátila (Dana: 31.10.2007, 21:43:52 - Mail - x)
nikoli z Hradu, ale z jednání zastupitelstva naší obce. A musím konstatovat, že při úvodní řeči paní starostky o tom, že firma, nabízející úplatu za možnost vybudování větrníků odstoupila a mé tiché, ale intenzivní radosti, jsem dostala ránu do zad, neb po hodině projednávání dalších záležitostí, jako jsou černé skládky, neustálé krádeže železných poklopů, sousedské spory i spory o vlastnictví pozemků pod místní komunikací, nám bylo oznámeno, že se přihlásily další 2 firmy s nabídkou výstavby větrníků a další, která má zájem vybudovat fotovolterickou stanici..či jak se to jmenuje. A zastupitelstvo udělilo souhlas paní starostce k jednání a podpisu smlouvy...Takže boj o vítr jsme prohráli. My, celí tři,kteří jsme tam byli proti větrníkům. Tu další zhůvěřilost snad zatrhne ministerstvo dopravy nebo někdo podobný, s ohledem na letovou dráhu nad naší vískou a zrcadlový efekt....
A protože kvůli místní schůzi jsem nestihla zprávy - Čunek odolal nebo byl odejít... (já ráda provokuju, když není nikdo na dosah..)

[83 Dano, ještě vzdoruje... (Rpu?: 31.10.2007, 21:56:28 - x)
Asi jako když když pabouka praštíš, ještě tou nohou cuká... krapet eklhaft ...co taky dělat, když je takovej neapetitlich...

[84 Hmm...smutná postava, (Dana: 31.10.2007, 22:21:57 - Mail - x)
z pohledu historie bezvýznamná, která ale svýmpádem s sebou vezme vše kolem..Zatracení Lidovci..

[85 ...Tohle mě potěšilo! ...A ke článku o autech se to hodí... (šakal: 31.10.2007, 22:23:29 - odkaz - x)

...Vizte odkaz (7:- ))

[86 tak tady válčím s novou (Šumavák: 31.10.2007, 22:29:34 - x)
klávesnicí a nevím , zda to vydržím ! Zvyk je hrozná věc!no, snad si časem zvyknu jako na tu starou. trochu jsem se vyblbnul s nastavením VOIP telefonie, ale už se zdá, že to snad funguje.

[87 A já tady válčím s myšlenkou (Dana: 31.10.2007, 23:47:43 - Mail - x)
na přebudování bytu. Myšlenka se blíží pomalu ale jistě realizaci a já si nejsem jistá, je-li tím řešením nejsprávnějším. Co se mne a mého bytu, jsem si skoro jistá, ale co se týká bytu babičky,který je jinak členěn - nejsem si až tak jistá způsobem realizace a dispozičními změnami, navíc ona zuřivě protestuje a já právě pro svou vnitřní nejistotu, ji nejsem schopna přesvědčivě přesvědčit. Že to nedává smysl? Já vím! To je tím vnitřním bojem ve mě.
Odebírám se tedy přemýšlet ve vodorovné poloze, posléze toto přemýšlení nazvu spánkem. :-)
Dobrou noc.

[88 Dobré ránko! (Rpu?: 01.11.2007, 05:35:40 - odkaz - x)
Tak jsme se tu nedávno divili, kdo že to těm antiradaristům platí:
\"...Z vlastní zkušenosti vím, že jedna vlivná německá energetická firma si v Česku najala public relations agenturu, aby bojova­la proti postavení amerického radaru v Brdech, protože to prý dráždí její ruské partnery. Tehdy jsem si říkal, že je to hodně silná káva, když zahraniční firma takto výrazně zasahuje do vnitřní politiky státu, v němž podniká, a ještě to dělá pro jiný stát, kte­rý stojí mimo Evropskou unii. To už přece není byznys, ale čistá politika...

[89 Dano, (Rpu?: 01.11.2007, 05:56:35 - x)
jestli je babička proti, tak tu přestavbu nedělej. Nejen, že ti bude lát pokaždé, když nebude moci něco najít, ale opravdu jí to sebere hodně sil.Možná ne samotná přestavba, ale pak to fungování v nových podmínkách. Člověk funguje jako automat víc, než si myslí - ono to ani jinak nejde. Kdyby měl myslet na každý pohyb, který udělá, tak se zblázní. A ono to přeučování na nové automatismy dá v babiččině věku dost zabrat.

[90 Dobré ráno, (PeS: 01.11.2007, 06:59:40 - x)
díky za odkaz... Mě tam neobyčejně zaujal pojem: postkapitalistická ekonomika typu evropské unie. Domnívám se, že se jedná o pojem dostatečně výstižný... Pokud je kapitalistická ekonomika spojena s volným trhem, s čímpak je spojena postkapitalistická? Postvolný se mi nelíbí. Když byl někdo volný a dnes už volný není, může být zavřený, (u/při)vázaný, omezený, atd. - takže, napovíte?

[91 PeSi, (Rpu?: 01.11.2007, 07:18:58 - x)
esli von to nebude tenhle \"feduálismus\", nevolnictví vyhlášeno v příští pětiletce. Anebo ještě lépe \"orientální despocie\". Despotický to už je a orient tu bude coby dup....

[92 dobré ráno, (divana: 01.11.2007, 07:28:13 - x)
postkapitalistická = koloniální
už jsem to ondy psala, jsme pro západní evropu nové kolonie. vzali nás do eu, aby se oni mohli mít dobře.

[93 divano omyl, ojropejščíci jsou skutečně přesvědčeni, (Dušan Neumann: 01.11.2007, 07:56:51 - x)
že veškeré činění je pro vaše a obecné dobro. Úředníci britského ministerstva kolonií pouze dohlíželi, aby kořistnické společnosti jako \"východoindická\" nebo \"hudsonova\" vydatně přispívaly do královské pokladny. Ale bylo to zcela na těch kapitalistických společnostech, aby v koloniích postavily železnici, školy a vychovaly poslušné místní satrapy. O dobro domorodců jim šlo jen do té míry, pokud odpovídalo jejich výkonu - což ve většině případů znamenalo, že životní úroveň vykořisťovaných domorodců stoupla ve srovnání jak se jim dařilo pod domorodými vládci. Brusel o výkon neusiluje, pouze o egalitární spokojenou podřízenost. K rozpor.m dochází většinou jen tehdy když příliš agilní místní byrokracie jedná bruselštěji než brusleští - podle inovovaného . \"pobruselštěnec horší eurohujera\". Nemylte se, oni skutečně věří, že vědí co je pro člověčenstvo to nejlepší a že se toho dá šikovným a spravedlivým přerozdělováním dosáhnout

[94 Dušane, (Rpu?: 01.11.2007, 08:34:35 - x)
mě to spíš připadá jako splupachatelství ve zločinném spolčení. Že je to spolupachatelství zelené je tím horší.
A kdyby šlo jen o tu rovnost samotnou - ale to je rovnost holé prdele - velmi povědomé....

[95 \"\"Čunek ve čtvrtek končí. Neodstoupí-li, bude odvolán,\" uvedl vysoce důvěryhodný zdroj blízký premiérovi.\" (Rpu?: 01.11.2007, 08:40:35 - x)
A zelený si už brousej zuby na koryto. Říkali včera v TV, že když prý nemohou sehnat toho ministra za Kuchtovou, že by třeba i sesli vyměnili... A lidovci pravili, že tůdle, že už někho maj...

[96 Dobré ráno (Dana: 01.11.2007, 08:46:16 - Mail - odkaz - x)
tak s Čunkem už je to jisté - viz odkaz.
A z celé té aféry zbývá jen podivná pachuť zvláštní směsi. Skutečnost, že ten pán prostě na vysokou politiku neměl, že není pracovitý, není organizačně zdatný, že je a teď už se dá říct byl, politikem okresního formátu, je přehlušena jeho finančními problémy. Ovšem v celé té vřavě zaniká jedna věc, která si myslím, je mnohem závažnější pro chod státu - jak to, že se tady běžně zveřejňují doklady z úředních spisů, které mají být neveřejné? Jak to, že se na veřejnosti objevují doklady z policejních spisů? A věru, že Čunek není jediný - pamatujete na kauzu Kuřim a zveřejněné protokoly o výslechu účastníků? Nemělo by začít mrazit spíš to, že tady někdo tahá za nitky, má k dispozici kompromitující materiály na každého a dokáže je použít? Já vím, je hezké říct - má být čistý. Ale - do politiky vstupují lidé, kteří se nezrodili ve chvíli onoho vstupu, každý má za sebou už nějaký život a přiznejme - kdo z nás neudělal v životě něco, za co se stydí, na co nemůže být pyšný, ať už příčiny onoho pochybení byly jakékoli. A co když i toto pochybení někdo někdy proti nám využije? Bez ohledu na to, že jsme si svůj sebou uložený trest odpykali. Nezastávám se v žádném případě Čunka, nesouhlasila jsem s jeho postupem ve věci vsetínských Rómů, odsuzuju jeho počínání dnes, ale...

[97 Dano (martin TT: 01.11.2007, 08:54:05 - Mail - x)
další pokračování tvé úvahy je na toto medium příliš otevřené.

[98 To objevení dokladů z policejních spisů (AeroKarel: 01.11.2007, 09:07:02 - Mail - x)
- možností je více, jedna z nich je cílená kampaň, druhá neméně reálná že nějakého policajta mohlo štvát, kolik toho posbíral a pořád nic, politické krytí.
Špatné je obojí, policie má zřetelnou smůlu, o GrossoBublavém působení hanba mluvit, ale nezdá se mi, že by Langer působil dost intenzivně a správným směrem. Smutné vyhlídky.

[99 Šakalíku (František I. : 01.11.2007, 09:12:38 - x)
Díky. Krásný start do nového rána. Takže také dobré. Jinak pobruselštěnce a aplikace bruselských návodů v českém podání jsem si už zažil na vlastní kůži. A nejen já. Jestli věřili tomu, co prosazují, to nevím, ale pro úředníka je podle mých znalostí to nejslastnější - buzerovat bližního svého, seč síly stačejí. A to bude, obávám se, pokračovat i nadále.
Juro, proč ODSáci na otázku, zda se jim zdá morální Čunkův případ, se alespoň v kostce nezmíní o Paroubkovu případu? Ne, že bych tohoto lidoveckého bouřliváka (blb, který dokáže udělat hodiny s nákladní tatrou jen tak ze srandy, normální být nemůže)nějak zvláště zastával, ale tady jde o zparchantělé 3-4 mil. U bývalé Paroubkové o desetimiliony. Zatímco Paroubek sesílá na ODS hromy blesky a připisuje vlivu této peklastrany i své kuří oko na levé noze, ODS postupuje vůči němu i dalším sockomouškům ve stylu \"...vy zlí chlapci...!\" Možná je v tom záměr, ale nevím jaký.

[100 Dano (ptakopysk: 01.11.2007, 09:12:59 - x)
domnívám se že specielně lidovci mezi sebou nemají nikoho, na koho by neexistovaly kompromitující materiály s brizancí ekrazitu. Oni jenom vybírají představitele, na něhož se to provalí co nejpozději. A pak vyberou dalšího. A funguje jim to. Už desítky let.
A že unikají spisy? Tam bych viděl tři podmnožiny. Prachy, lidská blbost, smysl pro spravedlnost u někoho, kdo dostal pokyn zamést cosi pod koberec. Vůbec si netroufám odhadnout procenta. Jako nemístný optimista doufám, že té třetí podmnožiny bude víc jak 1%...

[101 Jedna výmluva blbější druhé - s tím se snad rozth pytel.... (Rpu?: 01.11.2007, 09:18:36 - odkaz - x)
Nejasnosti jsou ale ve výši prvního Harantova daru. Podle Paroubka činil 400 tisíc korun. Jeho exmanželka Zuzana ale mluví o 100 tisících korunách a přiznává, že je nezdanila.

\"Nevěděla jsem, že to musím udělat. Už jsem pověřila daňaře, aby mi vše připravil. Dám to co nejdříve do pořádku. Pan Harant mi věnoval 100 tisíc korun,\" řekla Paroubková deníku Aha!.

[102 Arokarle (ptakopysk: 01.11.2007, 09:20:51 - x)
ta nasranost u policajtů je takořka hmatatelná. Tím myslím kriminálku, specializované útvary pro odhalování čehokoliv. Si představte, že makáte deset, dvacet let jako loupežník (interní název pro vyšetřovatele zabývající se krádežemi, vloupačkami a tak), dotáhnete to na hodnost majora a bác ho, přijde nový služební zákon a druhej den už nejste major Novák, už jste pan Novák. A první co se vás lidi budou ptát, je \"Co jste proved\' že vás degradovali?\"
A když se vám takovejch věcí sejde víc, tak jste nasranej permanentně a poslední kapkou může být pokyn založit spis do trezoru a dělat že neexistuje....

[103 Františku, proč by to ODS měla dělat, proboha? (Rpu?: 01.11.2007, 09:21:41 - x)
Copak jsme v Horním Buranově? Vždyť už pro ty blitky není kam šlápnout....

[104 Šumaváku, (Ťap: 01.11.2007, 09:23:06 - Mail - x)
nebojej,ty OpenOfficy budou běhat vedle čehokoliv. Jediný problém, který ale není problémem, je ta skutečnost, že si na sebe mohou asociovat soubory určené původně pro jiné programy. To ale přece pořebujeme právě u těch pps, doc případně excelů a mnoha dalších. V těch \'dalších\' ale může být malý zádrhel, i to se ale dá měnit za pochodu jak je libo(nástroje-možnosti složky-typy souborů) a má to vliv pouze na otevírání souborů dvoj klikem levou myškou. Otvírání pomocí programu přímo z aplikace, nebo pravou myškou-otevřít, send to aplikace funguje vždy, obdobně jako položení datového souboru na ikonku aplikace, kterou to chci otevřít. Já Opny používám při nekompatibilitě Microsoftích verzí Officů, které mají často problémy otevírat soubory starších verzí. Opny to otevřou ať je to kompati-nekompati téměř vždy, a pak to uložím opět pro mikrošrotí formát a ejhle problém nekompati Vilíkových nedodělků je vyřešen k plné spokojenosti uživatele i mne. Jen ten Vilík Gattes by se mněl chytnout za nos.
(pravá-levá myška znamená dva připojené myše pro obě ruce a klábosnice se ovládá samozřejmě nosem ;-)
Šakale, tak pozdě večer a takových sladkostí ?? Nebyla by škodověnka z něčeho vod kosti? To bych se neohrazoval ani o půlnoci. I ta kůstka by tam nevadila, abych potěšil Ptakopykovy kluky :-)

[105 UF - tak tohle je tedy síla.... (Rpu?: 01.11.2007, 09:28:38 - odkaz - x)

[106 Rputi (František I. : 01.11.2007, 09:48:34 - x)
Bohužel nemám v povaze po facce nastavovat druhou tvář. A v Horním Buranově skutečně jsme. (Já dokonce in natura.) Vždyť by to spravila drobná, uštěpačná poznámečka. Nejsem si jistý, zda je funkční a podnětné dělat ze sebe otloukánka. Safra, blbne mi myš....makej potvoro...

[107 Rputi, (František I. : 01.11.2007, 09:55:11 - x)
hnedka jsi si odpověděla. Je to teda síla. Kam se hrabe Čunek!

[108 Františku, (Rpu?: 01.11.2007, 10:02:29 - x)
uštěpačné poznámky mi jdou docela od ruky, ale kdybych ji měla použít vůči politickému protivníkovi, tak mi asi huba zamrzne. Převádět politické spory do osobní roviny se prostě nemá. Punktum!
Zkus si představit, co by nastalo, kdyby Topolánek oplácel Paroubkovy poznámky o rozchodu s manželkou stejnou mincí -brrrrrr.

[109 Dano, (divana: 01.11.2007, 10:36:29 - odkaz - x)
nebýt zveřejňovaných policejních odposlechů, neměli bychom ivánka.. díky čtvrtníčkovi se nám ty kapříci stali takoví srozumitelnější..

[110 Rputi, (František I. : 01.11.2007, 12:01:37 - x)
Tam s tebou souhlasím. Ještě by hrozilo, že by se Topolánek inspiroval u Macka a při jeho téměř dvou metrech by mohl té tlusté odpornosti urazil hlavu. Ale osobní věc je osobní věc. Ta se dá překousnout. Ovšem být po pupek ve fekáliích a ještě volat, aby ods odkryla své sponzory (jistě by to také bylo zajímavé), je už drzost, na kterou by se mělo odpovědět. Mlčení nebo chabé bránění se v tomto ohledu nic neřeší.

[111 čt - tiskovka (divana: 01.11.2007, 12:03:45 - x)
čunek plácá o vesecké, že se s viděl jen jednou - a odstupuje

[112 už je to tady (onlooker: 01.11.2007, 12:03:48 - x)
de Čenuk odstupuje

[113 Přímý přenos z TK - (Dana: 01.11.2007, 12:04:15 - Mail - x)
Čunek ve středu příští týden odstupuje z postu ministra...

[114 tak teď je na řadě paroubek s bývalkou (divana: 01.11.2007, 12:06:19 - x)

[115 Zdravím (doxa: 01.11.2007, 12:06:47 - x)
a Bursík bude zastupujícím ministrem školství

[116 Františku, (Rpu?: 01.11.2007, 12:08:03 - x)
pomineme-li, že už je to samo o sobě neappetitlich, mělo by to jediný výsledek. Přestalo by se mluvit o čemkoli jiném a z politické scény by se stala jediná přestřelka na téma sponzoři , kterou by bylo možné ukončit snad jen hromadnou rvačkou ve sněmovně.
Jestli se Paroubek chová jak hokyně na trhu, přece nelze totéž požadovat po ODS. Vždyť by přistoupili na jeho způsob boje, jeho podtrhy, jeho fauly ... kruci, to přece nejde...

[117 Hezké poledne vinšuji. (Anka: 01.11.2007, 12:11:06 - x)
Je to smutné, když politik rezignuje až když mu kolegové klečí na ohryzku.
divano, pochybuji, jak včera v brilantním rozhovoru s Tunou vyjevil Zaorálek, vše je křišťálové:-)

[118 Anko, já vím, ale stejně - a pak že jsem pesimista :-)) (divana: 01.11.2007, 12:23:55 - x)
jinak mi při tom napadá, že ti zavalení soudci prací, nedělají nic jiného než že probírají žaloby jednoho politika na druhého. přitom jsou stejně všichni imunní a ti co ještě nejsou, si to předplatí...

[119 Anko, Divano, (Rpu?: 01.11.2007, 12:35:51 - x)
já bych si nebyla tak jistá - sama socdem se nechala slyšet, že pokud Paroubková všechno neřekne, tak navrhnou změnu zákona, aby sdružení od 3mil. výš musela všechno prezentovat. Zřejmě pochopili, že s Jyrkou to teď půjde z kopce a nechce se jim absolvovat ten sešup s ním...

[120 Jé hele (ptakopysk: 01.11.2007, 12:41:34 - x)
já si myslel, že si tady s tím Bursíkem děláte legraci a vono fakt, bude to zastupující pidistr školnictví. Myslíte že jako první zakáže fyziku a pak přírodopis, nebo obráceně?

[121 bursíkovo první nařízení do škol = vytahat z brouků špendlíky ! (divana: 01.11.2007, 12:44:54 - x)

[122 ...a zalejt kytky v herbářích! (ptakopysk: 01.11.2007, 13:09:01 - x)

[123 ... a oprášit bobra :-) (skimic: 01.11.2007, 13:11:06 - x)

[124 Začít svítit na sluneční energii (František I. : 01.11.2007, 13:12:25 - x)

[125 Ještě by mohl (František I. : 01.11.2007, 13:15:27 - x)
zakázatv rámci oteplování zimu a během vyučování nevytvářet ani nevypouštět CO2...

[126 Někam jsme zmizla, (Anka: 01.11.2007, 13:23:57 - x)
jen jsem Ti, Rputi, oponovala, aby ten elán ČSSD nebyl jen to, co si socialisté myslí, že chce lid slyšet.

[127 Anko, (Rpu?: 01.11.2007, 13:32:29 - odkaz - x)
nevím, jestli sis všimla tohodle odkazu - to je průser jak dělo. A až to bouchne, tak každej bude chtít bejt co nejdál...

\"...vláda oficiálně přiznala, že osoby, reprezentující stát, v minulosti umožnili rozkradení poloviny fondů, darovaných Evropskou unií, aby v kritickém období transformace podpořily rozvoj malého a středního podnikání....
...Jde o právo veřejné kontroly veřejných prostředků – padni komu padni. Tyto prostředky PHARE byly mezi roky 1994 – 2002 (i podle přiznání vlády) z poloviny rozkradeny a zbytek spravován pod psa.

Zlom přišel v roce 2003 zásahem nového náměstka ministra Petra Formana. Byla zpracována kompletní analýza, vyhozena neschopná a neoprávněně přeplácená poradenská společnost CVP a připraven transformační plán, který měl fondy nejenom obnovit, ale přinést do nich dalších 1,8 miliardy od dalších investorů.

Druhý zlom přišel o rok později, kdy nový ministr Jiří Paroubek všechno zastavil, Formana a jeho tým vyhodil, a začal jednat o vyplacení dalších náhrad pro CVP. Od té chvíle se s fondy prokazatelně neinvestovalo. Přesto, podle vládního materiálu, jejich správa dodnes stála v přepočtu kolem půl milionu měsíčně. Koho platíme za nic?
...

[128 Ano, Rputi, četla už ráno. (Anka: 01.11.2007, 13:36:41 - x)
Jak se otevře byť by botník, vysype se z něj kostlivec. Žene se to na Paroubka jak bouřka na Roubalův statek.

[129 Brožová-Polednová vyfásla 8 let (doxa: 01.11.2007, 13:36:52 - x)
ve věznici s ostrahou

[130 ad doxa (ptakopysk: 01.11.2007, 13:57:06 - x)
po odpykání trestu bude nametena na lopatku, vysypána do krabice od bot a předána rodině...

[131 jezisikriste (jasan: 01.11.2007, 14:00:49 - odkaz - x)

[132 skimici pozdě! (ptakopysk: 01.11.2007, 14:01:40 - x)
pokyn \"Oprášit bobra\" vydala již bývalá ministryně Kuchtová. Liknavostí ministerských účedníků se přípis podařilo proúřadovat až teď. Realizace započne co nevidět. Domnívám se, že Bursíka čekají nelehké časy...

[133 Na odlehčení (ptakopysk: 01.11.2007, 14:22:28 - x)
Když ve slově LÁSKA změníme 4 písmena a jedno ubereme, dostaneme slovo PIVO, což jistě stojí za povšimnutí. Ale teď pozor! Když ve slově LÁSKA změníme 5 písmen a jedno přidáme, vznikne slovo FERNET. To už nemůže být náhoda!




Přiběhne chlap k zubaři s oteklou pusou v bolestech a mlátí na dveře, ale ty se neotvírají. Asi až za 5 minut otevře doktor a omlouvá se:
\"Víte, nezlobte se, ale sestřičce se udělalo špatně tak jsem jí dával hofmanské kapky\".
\"To vidím,\" říká pacient, \"ještě vám kouká hofman.\"



Jeden ukrajinský dělník ze stavby přišel k doktorovi a lámanou češtinou mu vysvětluje, že má zácpu. Doktor ho prohlídne a pak povídá:
\"Předkloňte se a opřete se tady o stůl.\"
Zedník se přehne přes stůl a doktor ho vší silou kopne do prdele a pak ho pošle na záchod. Zedník za chvilku vyjde ven a povídá:
\"Doktore, to je paráda. Co mám dělat, aby se mi to nevrátilo?\"
\"Přestaňte si utírat zadek pytlema od cementu.\"

[134 ptakopysku, jseš zvíře! (Rpu?: 01.11.2007, 14:39:41 - x)
Přemýšlela jsem, čím tě trumfnout, ale Čunek zrovna tudle chvíli nic neřek...:))

[135 Něco přece: Pravdu prej řekne v úterý...:)) (Rpu?: 01.11.2007, 14:41:12 - x)

[136 2 ptakopysk (PeS: 01.11.2007, 14:41:39 - x)
ad 12:41 - vždyť je to oficiálně RNDr. Tak zakáže všechny přírodní vědy. To by tak hrálo, aby mu někdo kecal do poroučení větru, dešti a globálnímu oteplování...

[137 Rputi (jasan: 01.11.2007, 14:43:04 - x)
ktery rok?

[138 PeSi - já bych přímo řekla: \"dobře mu tak!\" (Rpu?: 01.11.2007, 14:49:37 - x)

jasane, do takových detailů nezabředl... nač taky... zbytečně...

[139 2 ptakopysk (PeS: 01.11.2007, 14:52:41 - x)
ad 14:01 (čtu to postupně...) - pozor na to! Ten příkaz byl nikoli Oprášit bobra, ale Vyprášit bobra! Tohoto zodpovědného úkolu se s nevšední ochotou ujal náměstek pidistryně pro veřejné zakázky apod. J. Soukup. Jako boxer prášil bobra opravdu zdatně a svědomitě, takže za tuto zodpovědnou práci dostával nemalou odměnu...

[140 PeSi (skimic: 01.11.2007, 15:04:03 - x)
... vyprášit bobra podle přesně podle instrukcí ministryně je ještě technicky realizovatelné. Jestli se však ve funkci osvědčil, bude mít pan Bursík fofr, aby si také nějakého obstaral ...

[141 PeSi (ptakopysk: 01.11.2007, 15:06:29 - x)
v tom případě má Bursík přímo z pr... štěstí, že pan náměstek již odstoupil. Protože úřední mlýny melou pomalu a vydání pokynu Provedení zastavení vyprašování bobra nějakou chvíli trvá, mohl by ve své činnosti pokračovat i po zvolení nového pidistra.

[142 dala jsem na rajče fotky, (divana: 01.11.2007, 15:20:43 - x)
když je šumava v praze :-))

[143 Čunek chce zůstat (Anka: 01.11.2007, 15:26:29 - x)
předsedou strany i senátorem. Je možný, že by si vůbec neuvědomoval, co způsobuje?

[144 Čunek alternativně (dvd: 01.11.2007, 15:32:37 - x)
(1) On možná ani nekecá - \"peníze jsem jen spravoval\". Ono to klidně mohlo být i takhle: přišel za ním kamarád a povídá \"Juro jak jsem vydělal ty prachy za to šméčko, no dyť ty víš, tak bych potřeboval ty prachy někde schovat, u tebe je to jistý, u tebe je nikdo hledat nebude, tobě se dá věřit, aji do kostela chodíš...
Přiznávám se, že mně není úplně jasné, zda je tato alternativa lepší než tak úplatková nebo zda není dokonce horší. (Politik hajzl je špatná věc, ale politik debil snad ještě horší.)
(2) Stále jsem více a více přesvědčen,že ono podivné udání stran půlmilionového úplatku (na poslední chvíli, přes renomovanou advokátní kancelář atp.) nebylo nic jiného, než otevření vrátek k Čunkovu bankovnímu účtu.

[145 dve, ještě horší alternativa je debilní hajzl (Anka: 01.11.2007, 15:35:08 - x)

[146 Jeden můj známý mi kdysi vyprávěl, (jura-p: 01.11.2007, 15:38:46 - x)
jak kvůli takovému záchodu s nádržkou vysoko přišel o nevěstu.
Jeho zdárně se rozvíjející vztah dospěl až do fáze, kdy bylo načase zakoupit kytici pro nevěstínu matku, obléci se do ještě zapnutelného maturitního obleku a vydat se žádat o ruku nevěsty. Vše probíhalo normálně trapně konvenčně až do okamžiku, kdy kandidát dostal velkou potřebu odejít na velkou stranu. Tu vykonal a po obnově ustrojení zatáhl za špagátek. Na něm visela kameninová rukojeť. A špagátek se protrhl. Kandidátovi bylo hloupé vyjít a říci si o kýbl vody a přiznat se k přetržení. Zejména se obával toho, že by mu řekli, že to uklidí oni a tak intimní s příštími příbuznými se necítil, aby zanechal výkaly na té plošince před skluzem, co bývala, aby si je případně prohlíželi. Tak zaklopil prkénko a vylezl na záchod, že tahem za páku záchod spustí. Dosáhl sice, ale ve chvíli, kdy chtěl zatáhnout ukázalo se, že nejen provázek, ale i prkénko je chatrné. A začal se propadat do vlastních hoven. V panice se chytil za tu nádrž nad hlavou a vytrhl ji ze zdi. Propadení nezabránil, ale zlil se celý řítící se nádrkou. Zachod prorazil i s tou plošinkou před skluzem a navíc ze zdi začala prudce tryskat voda. Chvíli tam prý stál a bělel ostudou a smývanou rozstikovanou hlinkou, co se odrážela od protější stěny pod vodou valící se ze zdi. Nakonec se rozhodl a otevřel dveře, a umožnil vodě vytékat i s organickým odpadem do předsíně bytu,, kde se mezitím shromáždila celá rodina vyplašená rachotem. Užaslým a vyplašeným domorodcům se ukázal zcela mokrý člověk se všemi barvami, co kdy měli na zdi, v ruce měl držátko spouště a s ním vytékala voda a bylo slyšet, jak stíká, jak se drtí keramické střepy v nichž v kaluži šlapal a jak na ně zírá. Než stačili jakkoli zareagovat, pravil nashledanou a mokrou rukou si otevřel dveře do bytu a celý mokrý a s botama od hoven odešel. To bylo naposledy, co své budoucí příbuzné, s výjimkou nevěsty viděl.
S tou se sešel ještě několikrát, aby konstatovali, že vzájemná náklonost odplývá jak voda do bytu a ze svatby také nic nebylo.

[147 já nevím jak vy, ale jak se na tu (Dušan Neumann: 01.11.2007, 15:41:54 - x)
Kuchtovou dívám, tak prášit jí bobra je spíš za trest než rozkoš...

[148 jejda, (jura-p: 01.11.2007, 15:50:37 - x)
jak tak mám po zasedání, je vidět na vynechaných písmenkách a jiných chybách, že má mozková porucha, jíž se v mém dětství říkalo lehká dětská encefalopatie, není tak zcela věkem kompenzovaná.
Stačí Čunek a Bursík a vládní návrhy proevropské politiky a zejména ta sociální demokratka, co furt mluví a rozumí všemu a co jí teď na jméno prostě fakt nepřijdu - jo, Gajdůšková, abych byl docela groggy. Jedu do Rokycan na grog. A jestli tam bude někdo hájit EU, tak ho pošlu rovnou do Brusele, i když to má být tzv. výjezdní zasedání klubu. A pak odjedu do ČB, vypnu televizi a budu do neděle vypnutý od zpráv. Snad akorát sem si vás budu chodit číst.

[149 Dušane, třeba je nekrofil a vysazenej vycpaný bobry...:)) (Rpu?: 01.11.2007, 15:50:44 - x)

[150 Juro-p (skimic: 01.11.2007, 15:54:34 - x)
... hezké :-) U nás v městysu bývala přípravka pro zahraniční studenty, budoucí doktory a inženýry. Trvalo to rok, včetně odčervení, vysvětlení funkce vidličky, nože a lžíce a podobně. Neobvyklým úrazem v tomto ústavu bývala komplikovaná zlomenina kotníku. Ta vznikla tak, že student na prkénku neseděl, nýbrž dřepěl a noha se smekla. Dalším úrazem byly vyražené zuby. To dřepící student zapomněl zamknout dveře a přidržoval se kliky ...

[151 Anko, je to možný! (Rpu?: 01.11.2007, 15:57:16 - x)
To je skutečně IQ tykve a mentalita Pepka Vyskoče. On je z tý vsi zvyklej, že tam stejně všichni všechno na sebe věděj do desátýho kolene, takže si s nějakou ostudou hlavu neláme. Konec konců, \"dyť to tak dělaj šicí, tak vo co de\"...
To se ještě lidovci nadřou, než se jim ho podaří vykopat...

[152 juro-p (jasan: 01.11.2007, 16:00:49 - x)
ta proevropska politika... nekde dotupna? na sobotu by se mi to hodilo.....

[153 2 divana (PeS: 01.11.2007, 16:10:35 - x)
a teď si představte, jak na tý fotce č.20 nad tím bílým barákem trčí jak bolavej palec knihovno...

[154 2 Dušan (PeS: 01.11.2007, 16:15:48 - x)
Dyk taky píšu, že to nedělal zadarmo... To byly těžce zas(ou)lo(u)žený prachy...

[155 Skimici, jediné z čeho mám radost je, (jura-p: 01.11.2007, 16:20:43 - x)
že jsme odmítli souhlasit s ratifikací úmluvy o podpoře kulturní rozličnosti nebo jak se to jmenovalo. Už ani nevím, jestli jsme vzali na vědomí směrnici o tom, že chudý budou mít elektřinu zadarmo, ale aspoň jsme k tomu dali doprovodné usnesení, že se nám to pranic nelíbí.Celé to je na www.senát.cz. Já jsem se hlasování o většině bodů na této schůzi vyhýbal, nechtěl jsem hlasovat proti vládě a proti klubu a souhlas s takovými věcmi ze sebe nevypáčím.
Jediný můj příspěvek zněl takto - a je tak zoufalý, že vůbec můžeme hlasovat o takové blbosti:
Po tom vysvětlení, kdo to je ohrožený spotřebitel mi připadá zcela neuvěřitelné, že si dovolíme jednat o evropské chartě práv spotřebitelů energií bez toho, že bychom projednávali Evropskou chartu práv spotřebitele pečiva. Protože je naprosto nepřijatelné, aby prostě když člověk nemá peníze, zvláště pak v zimě, tak mu nebyly prodány rohlíky. To je potřeba přece každého člověka a řešit to pomocí sociálních opatření tak, jak to řeší různé státy, jako třeba ČR, například různými výplatami sociálních příspěvků, mně připadá velice riskantní a možná bychom měli nařídit to, že ti chudí by měli dostávat větší rohlíky nebo za nižší cenu. Protože nezlobte se, ale pečivo je stejně důležité pro všechny lidi, samozřejmě pro ty bohaté méně, a ti chudí by měli mít stejná práva, co se týče pečiva, jako co se týče energie. Děkuji.
No a na konci jsme pak hlasovali dvakrát o tom samém, napřed jsme materiál odmítli a pak jsme ho vzápětí přijali s doprovodným usnesením, aniž jsem předchozí hlasování zrušili. Takže ten materiál je i není vzat na vědomí, protože obě hlasování jsou platná.
Měl jsem jet rovnou ze zasedání, ale potřeboval jsem se vydýchat a nevěděl jsem, jestli se na sebe budu moci kouknout do zrcadla, ale teď jsem se odhodlal a vidím, že ten blb, co ho vidím v zrcadle nejsem já, že je to akorát můj odraz. Tak tam pojedu a doufám, že ta \"odborná\" část debat už bude vykonaná a dám si s některými, co to dokážu, pivo. A jede se dál....

[156 2 Anka (PeS: 01.11.2007, 16:26:41 - x)
a úplně nejhorší (kromě trpajzlíků) je debilní hajzl vystupující jako běloskvoucí anděl. Ale já ho těm křesťanům přeju. AŤ si ho užijou!

[157 Dušane, (ptakopysk: 01.11.2007, 16:28:41 - x)
odměnou pro prášiče jest, že si na ní může nahrnout prsa kde chce a jak chce velká... :o/

[158 Skimici a Jasane. (jura-p: 01.11.2007, 16:28:48 - x)
Omlouvám se. Normálně si vás nepletu. Fakt raději ještě hodinu počkám, než usednu za volant.

[159 jura-pe (martin TT: 01.11.2007, 16:30:10 - Mail - x)
ta Gajdůšková je učitelka, bohužel je to senátorka za náš obvod a i když ji osobně neznám, tak znám velice dobře a dlouhou řadu let její dva asistenty.

[160 2 jura-p (PeS: 01.11.2007, 16:31:32 - x)
a Evropská charta práv výrobců svíček na přetřes nepřišla? To je vážné opomenutí, dyk tu petici máte v agendě už od roku 1845!

[161 No, PeSi, (Anka: 01.11.2007, 16:38:23 - x)
právě kombinace debilního hajzla zakládá Tvé tvrzení. Hajzl většinou nemá potřebu ze sebe dělat anděla a debila to ani nenapadne.

[162 Ale já se taky stydím za to, (jura-p: 01.11.2007, 16:39:00 - x)
že dva vysokoškoláci, oba z ODS, jeden jako zpravodaj a druhý místopředseda dokážou vyrobit hlasování jako když hvězdičky volí předsedu třídního oddílu.
Já navrhuju na předsedu Vovku.
Já navrhuju, aby jsme Vovku nevolili.
Tak budeme napřed hlasovat o tom, že Vovka předsedou nebude a když to neprojde, tak budeme hlasovat o tom, že Vovka předsedou bude. A tak se i stalo. Ba co hůř.
Napřed jsme hlasovali o tom, že materiál vezmeme na vědomí, to jsme odmítli a vzápětí jsme hlasovali o tom, že materiál vezmeme na vědomí ... a poznamenáváme k tomu, že se nám v něm nezdá, když EU laskavě dovolí, že...
a to jsme schválili.
A obě usnesení jsou rovnocenná a platná.

[163 Martine, tak tu ti závidím. (jura-p: 01.11.2007, 16:42:44 - x)
Málokdy se v obvodě najde ženská, která rozumí všemu, jen výjmečně je zvolena senátorkou a jen Gajdůšková ze všech takovýchto žen je ochotná o tom zástupcům jiných obvodů tak často a dlouho povídat.

[164 Ahojtě! S tím Čunkem už to píši (Šumavák: 01.11.2007, 16:46:15 - x)
od toho momentu, co prohlásil, že ty peníze jen spravoval...
On je uložil nějakému spolustraníkovi, (třeba z Bechyně), kterém už se prostě nevešly na účet.
A jestli to třeba byly partajní na volby, tak klidně zůstane předsedou i senátorem.
I když odhaduji, že senátorem zůstane za všech okolností....

[165 juro-p (jasan: 01.11.2007, 17:36:25 - x)
nerad reju... ale...
\"Celé to je na www.senát.cz. Já jsem se hlasování o většině bodů na této schůzi vyhýbal, nechtěl jsem hlasovat proti vládě a proti klubu a souhlas s takovými věcmi ze sebe nevypáčím\" je resenim pro Tvoji dusi... ne pro nebohe obcany, neb v tomto pripade je mlceni souhlas.

[166 štětina u veselovského na raiožurnálu (divana: 01.11.2007, 17:44:46 - x)
na obranu čunka přiznal, že i on měl wartburka a bral přídavky na děti...no je to tam psina.

[167 PeSi, (divana: 01.11.2007, 17:48:15 - x)
knihovno tam nahoře netrčí, ale pěkně rozkročmo dřepí a čučí dolu na lid :-))

[168 Jurape, já tedy nevím, (kocour: 01.11.2007, 18:04:02 - x)
co za nesmysly vám napovídala senátní legislativa, ale už z principu funguje (záměrně neříkám platí), že dvě odporující si normy, zde usnesení, současně platit nemohou: Platí, že pozdější norma automaticky ruší dřívější jí odporující normu téže síly a stupně obecnosti.

Není to napsáno v žádném předpise, stejně jako v žádném předpisu nemáme gravitační zákon.

[169 Jinak řečeno, (kocour: 01.11.2007, 18:05:12 - x)
to první usnesení platilo přesně do okamžiku schválení druhého usnesení, v ten moment zaniklo.

[170 Jasane, (jura-p: 01.11.2007, 18:05:30 - x)
jenom napůl. Když nehlasuji a jsem přítomen, což většinou jsem, tak jsem proti. Protože usnesení, ač existuje hlasování zdržel se, potřebuje ve skutečnosti nadpolovinu hlasů pro. Ale máš pravdu, že když tu kartu vytáhnu, tak vlastně dávám dle náhody svůj hlas pro nebo proti, podle toho, zda je nebo není sudý počet přítomných. Tedy dávám jim oběma po půlce hlasu. Ale když uvážím, že většina členů mého klubu, kterých si vážím, má jiný názor než já, tak někdy respektuji to, že já nemusím být ten nejchytřejší a že třeba daná věc není tak důležitá, abych ohrožoval konsensus svého klubu a vlády, co se tak zoufale dávala dohromady. Já byl se svým názorem, že než tak drahou a nevýkonnou vládu, to raději nové riskantní volby nebo opozice ve výrazné menšině. A na druhé straně je to víc, než někteří, kteří si zanadávají, pobědují a hlas dají s většinou. Novináři dle svých okamžitých tendencí někdy chválí takové jako jsem já a někdy se stranám posmívají za to, že si neumějí v klubech udělat pořádek, a pod. Já mám tu výhodu, že pravidla, za kterých senátor hlasuje, kdy má a nemá být přítomen a to, že hlasování v rozporu s klubem ohlásí předem jsem psal já. Proto mohu s klidem pobaveně sledovat novináře, kteří píší své články o rozhodování stranických sekretariátů. Nic takového v klubu ODS v senátu není. Já na sekretariátu nebyl, co se přestěhoval ze Sněmovní, protože ani nevím, kde je. Do těch kopců na Strahově jezdím nerad a stačí mi to, že když jsem jel několikrát do nemocnice, tak mi policajti lezli do kufru kvůli Americké ambasádě. A pěšky, pěšky se mi do těch kopců také nechce. Takže, Jasane, v drtivé většině případů hlasuji fakt dle svého a jen v méně důležitých věcech vytáhnu kartu a dám půl hlasu své straně, když si ona myslí, že to potřebuje. Abych hlasoval v rozporu se svým přesvědčením pro něco, co nechci, k tomu se už pěkných pár let neumím donutit. Vlastě mi není jasné, proč bych to dělal.
To jenom dnes byl takový divný program. My se většinou dohodneme a máme společný postoj. Skoro bych řekl, že ve většině problémů jsou odeesáci jakoby předem domluvení. V tom vidím to, že ta strana ještě není jen mocenskou základnou, že jsou v ní lidé, kteří na většinu problémů mají stejný náhled. Čili, že je to pořád strana v klasickém ideologickém smyslu, jako skupina prosazující obdobný náhled na svět.
Ale je fajn, že nejsem sám, kdo nad takovými věcmi furt musí přemýšlet.
Tak já už jedu.

[171 Kocoure, (jura-p: 01.11.2007, 18:12:53 - x)
jasně, to znám z Mlčení plukovníka Brambla, dva rozkazy dvou velitelů stejné hodnosti, opačného smyslu, vydané ve stejnou chvíli,se ruší vzájemně.
Normálně se to řeší tak, že předsedající řekne: Pane, o tom jsme právě hlasovali a nebudeme hlasování opakovat. Když to je v řadě pozměňovacích návrhů, tak ty, o kterých už bylo rozhodnuto, označí zpravodaj za nehlasovatelné. Stejně tak ty, které mění to, co už bylo vyřazeno z textu předchozím hlasováním.
A je smutné, že předsedající, co se s navrhovatelkou domluví, že její návrh je přímluvou za určitý postoj v hlasování o něm dá za minutu hlasovat. Já už fakt jedu na ten mlejn, nebo kde to je. Ahoj.

[172 Juro, (kocour: 01.11.2007, 18:22:30 - x)
a co je to vlastně za materiál?

[173 Ty LN umí udělat a seřadit titulky! (Šumavák: 01.11.2007, 18:44:40 - x)
\"Polednová dostala 8 let\"
\"Klaus dostal od Putina medaili\"

čtenář dostal psotník.....

[174 Hezký večer... (Dana: 01.11.2007, 18:53:06 - Mail - x)
vrátila jsem se z objíždění hřibitovů a i když byl nádherný den, tak jsem dost prochladla. I uvařila jsem si kakao a zkusila se podívat na NP na komentáře od 12:00 po TK, kde Čunek oznámil rezignaci. A byla to síla. A nejhorší je, že ten Čunek nebylo to nejstrašnější, co se tam řešilo...
Raději jdu žehlit.

[175 No, Šumaváku, (Anka: 01.11.2007, 18:55:59 - x)
jak jsem četla ten výřad dekorovaných, nic bych za to nedala, že to Putin udělal prézovi schválně.

[176 juro-p (skimic: 01.11.2007, 19:28:41 - x)
záměna nevadí, já si Tě prostě najdu jinak ... někdy bych Tě rád potkal u Vodičky. Prosím aviso :-))

[177 Anko, však ty titulky jsou (Šumavák: 01.11.2007, 20:30:27 - x)
tak také seřazeny.jako že to má za trest

[178 Anko (Finist: 01.11.2007, 21:13:03 - x)
Neměl se na návštěvě u Putina holedbat jak umí rusky. Každá vstřícnost k Putinovi musí být po zásluze potrestána :-)

Jinak sem po očku nahlížel na psa a zdá se, že se to tam nějak rojí. Nejspíš od doby, kdy jsme skrečovali diskuse na Konfrontaci mají teď naši známí brňáci nějak víc času diskutovat tam. Jinak ale vlk se zdá být docela sympatickou osobou. Kdyžtak vy co se tam bavíte tak mu vyřiďte poděkování za to jak sestavil Modroptákovi nepravidelníky a zeptejte se ho, jestli by nechtěl někdy v budoucnu něco podobného provést s Bastiatem.

[179 Finiste (Dana: 01.11.2007, 21:19:03 - Mail - x)
a proč mu to nevyřídíte sám? :-)))

[180 Dano (Finist: 01.11.2007, 21:22:51 - x)
Protože na sebe nechci upoutat pozornost Čumila, Halladina a pf(a). Nějak od jisté doby trpím nepřekonatelným odporem vůbec přispět někam kde se vyskytuje hlavně první jmenovaný. Jeho \"poznámek\" sem si užil dosyta.

[181 2 Finist (PeS: 01.11.2007, 21:28:32 - x)
no jseš ještě mladej voják a přijdeš na to, že každý si musí tu držku nabít sám... Nezapomeň - hovado k hovadu sedá a stejný stejného si hledá...

[182 A taky (Finist: 01.11.2007, 21:29:00 - x)
Kdybych pak neodolal nutkání se tam začít s nimi hašteřit tak bych zase stratil moře času který hodlám využít o něco produktivnějším způsobem.

[183 2 Finist (PeS: 01.11.2007, 21:31:44 - x)
no vidíš - řekls to sám...

[184 Finiste, (Rpu?: 01.11.2007, 21:33:47 - x)
jestli je to porád ten samej vlk, tak to vůbec není hloupej chlap - na psa chodí už hodně dlouho.
Ti ostatní sice taky, ale moc pochvalnýho se říct nedá. Se všema jem se už někdy chytla - škoda času. Čumil ze mně dostává psotník a tvrdí, že jsem fašistická bestie a Halladinovi jsem řekla, že je hovno ze chcíplý krysy - a klidně bych to zopakovala, protože je to velmi přesná charakteristika...:))

[185 Finiste (G21: 01.11.2007, 21:40:17 - Mail - x)
Čumilův mozek skončí jednou v lihovém nálevu, zapomenutý v rohu zasuté místnůstky v patologickm ústavu. Až ho po dlouhých letech najdou studenti, budou se dlouho dohadovat, z jakého že je tvora.

[186 No jo, (Anka: 01.11.2007, 21:47:05 - x)
a co préza s tím metálem? Copak ho může nepřevzít? Už stačí, že kalí čiré vody Ojrojúnie, ještě by měl na triku studenou vojnu s Ruskem.

[187 Anko, (Rpu?: 01.11.2007, 21:55:28 - x)
odmítnout ho může těžko - i když je celkem jasné, proč mu ho dává ....

[188 řešení pro prézu: (Šumavák: 01.11.2007, 21:58:56 - x)
Při předávání metálu poděkuje a pronese proslov anglicky.

A je to!

[189 Jo, jo, (Anka: 01.11.2007, 21:59:44 - x)
kdyby si vzal příklad z Paroubka, který si nechal tlumočit, páč texaskou angličtinu neovládá.... To se zase presidentovi \"příznivci\" vyvztekají.

[190 Finiste, já to tm Vlkovi napsal, (Šumavák: 01.11.2007, 22:00:49 - x)
ale zatím dělá jako že to neviděl...

Nebo to neviděl.

[191 Helejte, (Dana: 01.11.2007, 22:04:46 - Mail - x)
co kdybysme ty odjinud přestali tady hodnotit?
Finiste - vlk kdysi v dobách rozkladu Psa napsal, že Pes bude vypadat tak, jak nám na něm bude záležet. Pokud nám na něm bude záležet hodně, dokážeme si ho ubránit. No, nezáleželo až tak moc. A proto tam jsou jiní a ne my. A nemůžeme vlastně ani vzdychat, že se tam už jen poštěkává - to v lepším případě. V tom horším se různí manipulátoři snaží získat do svých řad stoupence a vzkřišují starou dobrou třídní nenávist, jen pod jiným názvem a s jiným make-upem. A už si dávám černý puntík a mlčím! :-)

[192 I já bych se taky přimlouvala, (Anka: 01.11.2007, 22:08:48 - x)
jen jsem nechtěla být za vychovatele. Dano, prosím Tě, bez urážky, ju?

[193 Šumaváku (Finist: 01.11.2007, 22:20:02 - x)
No to tak nespěchá. Stačí připomenout až bude někdy příležitost.

[194 Anko, (Dana: 01.11.2007, 22:20:58 - Mail - x)
proč bych se urážela? Na to nemám ani náladu ani chuť. A navíc vím, že to jako urážka nebylo myšleno. :-)

[195 Dano, (Rpu?: 01.11.2007, 22:27:04 - x)
to já jen kvůli Finistovi, že to nezažil.
A ubránit můžeš jen něco, o čem rozhoduješ - myslím, že jsme bránili dost dlouho. Ale všechno plyne a vývoj šel jinam...

[196 Finiste, (Modrý pták: 01.11.2007, 22:29:25 - x)
vlku už mě vyzval, abych se Tě zeptal. Takže aniž jsem se ptal, tak vidím, že zájem je a zbytek vykomunikujeme mimo hlavní informační kanál a všichni budou překvapení :-))

[197 finiste (martin TT: 01.11.2007, 22:31:12 - Mail - x)
pro slušné pamětníky existuje i přímé spojení na vlka. Tady ho nevkecám, ale mám ho a mají ho i další.

[198 Finiste (martin TT: 01.11.2007, 22:32:36 - Mail - x)
no a už se i podařilo, zas jsem byl s křížkem po funuse

[199 On je Čunek (Nika: 01.11.2007, 23:17:29 - odkaz - x)
členem jakéhosi řádu, mohly to být jejich peníze. Anebo taky ne, jasně. Ale bez ohledu na čunka, ten Štětina říkal nakonec celkem zajímavý věci o propojení Přerov-BIS, záznam je v odkazu.

[200 Dano, (quetzal: 01.11.2007, 23:54:27 - Mail - x)
tak jsem dneska taky zabrousil na Psa. No, neudržel jsem se a pár komentářů přičinil, ale bylo to spíš vití na měsíc.
Váš popis situace sedí. A ještě podotek: Nedávejte si černý puntík a nemlčte. Myslím, že většině z nás je Psa stále ještě líto.

[201 Tak jsem tam nevydržel a odjel. (jura-p: 02.11.2007, 00:19:09 - odkaz - x)
Jednak ta nálada a jednak to tam vypadá, jak je patrné v odkazu. Tak já byl minulý týden v tříhvězdičkovém hotelu v Paříží, příští týden budu v takovém v Němcích a ještě v něm trávit víkend, to je prostě moc. Jak to, že když na celém světě někdo modernizuje velký statek, tak to dopadne stejně jako hotel ve městě a jak to, že skoro všechny hotely na světě vypadají tak zoufale stejně. A jak to, že už neumíme udělat hospodu, co by byla místností, třeba i několika a vypadala jako hospoda. Proč všechny vypadají jako jídelna školní družiny v panelové škole? To si ani bohatá golfová klientela nezaslouží, takhle ji trestat. Pozdní umakartismus, kde umakart předstírá, že je dřevo, je nesnesitelný.

[202 Pro kocoura (jura-p: 02.11.2007, 00:24:32 - odkaz - x)
15. Sdělení Komise Směrem k Evropské chartě práv spotřebitelů energie
/evropský senátní tisk č. K 045/06/

[203 Juro, což umakart.... (Šumavák: 02.11.2007, 00:29:58 - x)
ale modrý kovral, zelené zdi a tmavozelené závěsy to je přímo bomba!
Nedělal jim to nějaký světový architekt?

jinak kdyby ses potřeboval rozpýlit a odreagovat, vybít vztek, tak já skoro určitě budu dělat o weekendu dříví.
Brigádnící vítáni ! :-))))

[204 Asi by mi do toho nemuselo nic být... (Ifča: 02.11.2007, 08:45:18 - Mail - x)
a koneckonců se asi každý umí bránit i sám, pokud by mu to za to stálo... přesto mi to nedá...
Je fakt, že zdejší ekonomické názory jsou mi blízké, občas sem něco přikecnu, ale k místnímu jádru určitě nepatřím...
Je fakt, že na protilehlém blogu taky občas něco přikecnu, ač mi tamní názory nejsou ekonomicky blízké... a k základně tam tím pádem taky určitě nepatřím...
Ale některé konkrétní zde kritizované lidi znám osobně - a považuji si toho. I když s nimi v mnohém nesouhlasím.
Hodnotit osobní vlastnosti lidí podle toho, jestli se mnou zrovna šlapou stejnou brázdu, mi přijde... no, kulatně řečeno zvláštní...



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: