Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Čtvrtek, 29.11.2007

O tý velký cestě

Poslal: Jerry Plsek

 


 Za čtyři týdny se toho může stát v životě jednoho člověka docela dost. Abych příliš neunavoval, tak jsem to shrnul na tyto tři věci:
- Prohráli jsme volby v Austrálii,
- setkal jsem se  s "dávným"  internetovým přítelem Dušanem Neumannem
-  a letěl jsem  obřím letadlem A380.

    S těmi volbami to bylo tak. Australský národ odstranil Liberalní vládu, která ho vyvedla z bahna dluhů, nezaměstnanosti, vysoké inflace a nekonečných stávek, do říše blahobytu. Za jedenáct let, po kterých byla tato vláda u moci, se dopustila (podle mne) jen dvou velkých chyb. Tou první bylo to, že "nalítli"  propagandě GWB o zbraních hromadného ničení v Iráku a na jejich likvidaci poslali naše vojáky.

     Té druhé se dá říkat "kyvadlový syndrome". Austrálie trpěla před jedenácti lety (za vlády Labor) "diktaturou proletariátu" ve formě četných stávek, které ochromovaly chod země natolik, že i sám "proletariat" už toho měl dost. Předáci odborů, většinou importovaní z lůna matičky "Spojeného království" (UK), které o jeich původu usvědčoval irský přízvuk, diktovali zaměstnavatelům podmínky, které často připomínaly výběrové řízení toho správného prince rozmarnou princeznou z dětských pohádek.
     Příklad: "Buď nám všem dáš nepromokavé bundy, abychom náhodou nezmokli cestou z jednoho provozu fabriky do druhého, který byl na druhé straně ulice, nebo budeme stávkovat"!!  Tady je nutno vědět, že jen malá část 60 zaměstnanců měla důvod (a to jen občas) přecházet ulici a navíc, ne vždy za deště. Zaměstnavatel samozřejmě nechtěl a odboroví předáci (nezaměstnaní v podniku, ale placení odborovou organizci) prosadili stávku. Rozuměj, stávku šedesáti zaměstnanců, kteří samozřejmě přestali být placení po dobu stávky, zatímco odboroví předáci I nadále pobírali plat od odborové organizace. Po dvou týdnech stávky (nikdo si v té době nedovolil neuposlechnout předáků), zaměstnavatel koupil 10 nepromokavých pláštěnek a 10 deštníku, které byly ve skladu a které si (proti podpisu) mohl vypůjčit ten, kdo nechtěl zmoknout při zdůvodněné cestě přes ulici. Každý z dělníků ztratil zhruba 200 dolarů za dobu stávky. Nepromokavá bunda stála v lepších obchodech něco kolem 30 dolarů, v těch levnějších 20. Deštník jen pár flincrů
     Liberální vláda tento kocourkov zlikvidovala, ale ve své horlivosti nechala kyvadlo očisty překmitnou do situace, která začala bolet i velkou část jejich voličů. Zrušení kolektivních smluv a kolektivního vyjednávání vedlo u některých méně zodpovědných zaměstnavatelů k tomu, co ani já neumím pojmenovat jinak, než "vykořisťování".  
MacDonald například zrušil novým zaměstnancům příplatky za práci v noci a o svátcích, aniž by zvedl základní sazbu. Když si uvědomíte, že většina děti z těch "správných" rodin, co vedou své děti k samostatnosti, začíná obyčejně svou pracovní kariéru právě v podobných organizacích, jako je "mekáč", tak je nabiledni, že vznikla palácová revoluce.

    Kyvadlo se momentálně zastavilo. Kam překmitne na cestě zpět, ukáže budoucnost.

pokračování příště (až se vylíhne z cyberprostoru) 





Komentáře

[1 Mňo zdá se... (ptakopysk: 29.11.2007, 11:07:40 - odkaz - x)
že kyvadlo už začíná překmitávat. Viz odkaz. Upřímnou soustrast!

[2 Kde jsou ty časy, a já si to pamatuji, (Šumavák: 29.11.2007, 11:15:34 - x)
(jsme doma měli velké pendlovky) kdy kyvadlo kývalo po přímce z leva do prava, eventuálně opačně.
A dnes, dnes podívejte, ono i v té Austrálii k tomu navíc kmitá dozadu a možná, časem i dopředu.
Že by opisovalo elipsu?

[3 Šumaváku, díky (František I.: 29.11.2007, 11:24:40 - x)
netušil jsem, že se mi přání tak rychle splní. Jinak Jerry dobrý. Nahlédnuto a přeneseno do firemního života, zlí kapitalisté podobným věcem brání tzv. cílenou buzerací vždy za určité období. Jak se to správně jmenuje, by mohli vysvětlit Finist nebo Modrý pták. Česká spořitelna například rozebrala před několika lety téměř nové dřevěné boxy a nahradila je plastem, kombinovaným se sklem a kovem. Nyní opět přemýšlí nahradit koje opět dřevem. Když jsem mluvil s jedním managerem, uvedl zajímavou teorii. Zaměstnanec se podle něho nesmí nudit. Práce v bance je jednotvárná a pokud se zaměstnanec nudí, začne vymýšlet blbosti. Firma tomu předejde tím, že onu blbost udělá sama. Zaměstnanec si zanadává a do doby, než si zvykne na nové prostředí, je v klidu. Totéž se podle mne děje ve větším měřítku i v lidské společnosti. Bohužel nebo naštěstí bez zásahu shora. Možná, že si z toho nevzali vaši liberálové příklad. Kdyby rok před volbami hrozili odsunem z Iráku kvůli nějaké připomělé zámince a prosazovali zákon o tzv. dobrých podnikatelských mravech, jako nyní Fico na Slovači, mohli vládnout dalších deset let.

[4 Františku (ptakopysk: 29.11.2007, 11:36:23 - x)
na tom něco bude. Kupříkladu my se stěhujeme po baráku každýho čtvrt roku. Už jsme si na to zvykli, takže příští rok se prý chystá průlom - část firmy se bude stěhovat do jinýho baráku. Neboť jsme akční. Jedna dynamická banka mění barvu interiéru z modré na poblitou zelenou.
Jak praví staré české přísloví: \"Furt je co dělat.\" a jeden ftípek od Jiránka kde poddaný praví cizinci: \"Zvěšeli jsme všechny blbce a co se nestalo - v království je teď nevýslovná nuda!\"

[5 Lituji protinožce, (Nemo: 29.11.2007, 11:50:42 - x)
ale jakpak je to s kyvadlem u nás? Troufá si to vůbec někdo odhadnout? Já osobně mám pocit zcela zaseknutého kyvadla, které tedy vskutku by vědělo kudy, ale nikdo mu tu variantu nenabízí. Myslím, že v té, pro nás daleké cizině, se to všechno srovná mnohem rychleji než u nás. Tak mě napadá řešení pro naše politiky jáma a kyvadlo, ale to by asi neprošlo.
Šumaváku, ještě k tomu sněhu, nemáte zřejmě správné kontakty, neb jsem slyšela, že tuto povedenou hradní kratochvíli vymyslela K. Neumannová, ale nechci jí křivdit.

[6 2 Nemo (PeS: 29.11.2007, 12:11:56 - x)
pokud je tomu tak, tak ať snad jde radši zas plašit tetřevy... No a jinak bych se naivně domníval, že dole by se snesla malá omluva, teda až se dotyčný naučí číst...

[7 JO Jerry.....kyvadlový syndrom je vlastně (Jirka původní: 29.11.2007, 12:18:54 - x)
všude, jak ve firmách, v rodinách tak i ve státech......když to zjednoduším, jedna \"generace\" vytvoří, druhá udrží a třetí rozfofruje......
s tím, Bushem u mne nenaleznete pochopení....naopak, pouze si říkám o jednoho diktátora na zemi méně. A doufám, že to bude pokračovat. Ale to bychom se pouštěli na tenký led \" ochrany velryb a oteplování\" já to totiž cítím v hrudi také :-))))

Šumaváku, kapitán Nemo má pravdu....na slavnou běžkyni jistě máte telefona ona na Hradě shání sníh. Jistě by to udělala a i nakoupila, zdroje totiž jsou :-)

[8 2 PeS (Nemo: 29.11.2007, 12:29:34 - x)
než se přihlásím do kurzu čtení pro starší a pokročilé,za co že by ta omluva měla být?

[9 Nemo, nějak si nemyslím, že to mělo být na Vás.... (Šumavák: 29.11.2007, 12:40:02 - x)
Nebo mi něco uniklo.

jinak si myslím, že katka neumannová si připravuje v praze záložní variantu, kdyby náhodou to mistrovství světa v Liberci....
...že by si účastníci přitom prohlédli Hrad, s prezidentem pinkli game tenisu a pak pokračovali v běhu.

A celý svět by na to v úžasu vzpomínal !!!

[10 Sníh (martin TT: 29.11.2007, 12:44:31 - Mail - x)
Již řadu let se pořádají sportovní akce ve větších městech. Divák je zhýčkaný a je zapotřebí mu podívanou přinést na tácu až pod nos. Tyto podniky jsou většinou, alespoň v cizině, výdělečné. Neunikla tomu ani Praha. Různé běhy včetně maratonu a půlmaratonu už znáte, horští kolaři jezdí Nerudovkou a po zámeckých schodech a v cizině pořádané městská sprinterská lyžařská kriteria se mají zkusit i u nás.
Ještě dávno před tím, než Kateřina Neumannová vzala předsednictví výboru pro Mistrovství světa, měla tutéž funkci pro pražský hradčanský běh. Je jasné, že řídí štáb lidí, kteří mají každý svůj kousíček práce.
Sníh je v posledních letech vzácný i v jiných polohách a tak se pořadatelé vždycky sichrují. Dováží se sníh z ledovců, stěhuje se z roklí na plošiny a vyrábí se uměle. Jedna z alternativ je výroba sněhu pro Hradčany na nějakých kopcích, kde by se udržel i v případě plískanic a teplot nad nulou v Praze.
Už se tak zajišťovaly i jiné tuzemské akce, pokud si vzpomínám, tak naposledy se blízko našich hranic něco takového dělo vloni pro biathlon. Když se takhle dováží a zasněžuje u Nového Města na Moravě, tak si toho nikdo ani nevšimne, ale protože je to v Praze, je v tom Neumannová a Klaus, tak se tím budeme zabývat v mediích.
Moje otázka k této věci zní - kdo to platí?

[11 Dobré odpoledne (Finist: 29.11.2007, 12:45:43 - odkaz - x)
S tím kyvadlem a odpovědností méně odpovědných zaměstnavatelů se mi to malinko asociovalo s tím jak sem si poslouchal přednášku Sama Pelzmana (v odkazu) o regulaci. (doporučuji, ale je to v angličtině). Stručně bych řekl, že zkrátka nelze čekat že bude vše dokonalé hned, ale že když se věcem ponechá průběh tak se budou postupně zlepšovat (i u toho McDonalda)a hlavně to nebude na něčí úkor jako když se to zavede vládní regulací. Pokud u toho Mekáče mají o svátcích dost lidí i po zrušení příplatků tak bych v tom neviděl problém. Pokud by se jim na to dost lidí vykašlalo tak by je zase museli zavést.

[12 Hezký den vinšuji. (Anka: 29.11.2007, 12:51:18 - x)
martínku, z Hradčnskýho do Nerudovky si taky jedna nápojová firma špendýrovala bobovou nebo bruslařskou či jakou zmrzlou disciplínu a s tím, kdo to platí, to v tomhle pádu bylo spíš komu se platí:-)) Tomu samýmu, komu se platila možnost uspořádat motokárové závody na Petříně.

[13 Finiste, ale to je přeci problém ve \"vidění světa\" (Jirka původní: 29.11.2007, 12:54:23 - x)
proto pravicové vlády dlouhodobě nemají šanci. Většina lidí spoléhá na stát, regulace, odboráře, maminku a tatínka.....prostě na kohokoliv, na koho je možné přenést odpovědnost za svoje činy. Ta odpovědnost se projevuje pouze v době krize, popřípadě, při přírodních katastrofách. A vyjímečné situace není možné mít furt. Pravicové vlády, jsou dobré pouze na okamžité řešení průserů. Je to podobné jako s krizovým managementem. taky se tak nedá \"ject\" furt. I když by to bylo fungující a skvělé. Přesto to málo kdo vydrží. Lidi, jsou už takový.

[14 2 Nemo (PeS: 29.11.2007, 13:05:36 - x)
To opravdu nebylo na Vás... Jen jsem spojil 2 věci... On už na to dole upozornil Šumavák... Ale dotyčný si zatím stále myslí, že umí číst...

[15 Nechat věcem volný průbeh (Nemo: 29.11.2007, 13:08:22 - x)
Jde ale jen tam, kde obě strany mají přibližně stejné možnosti. Pokud študáci v mekáči mají jinou možnost si jít vydělat, tak musí šéf couvnout. Ale pokud lidé tu možnost nemají a jde o živobytí a ne jen brigádu, tak to skoro nejde.Tady u nás na Horažďovicku je velká nezaměstnanost a lidé pracují často ve vyděračských podmínkách za bídné platy. Například v Hasitu, což je velká firma s německým vedením. A pokud se vzbouří a odejdou, tak je v zástupu dostatek dalších zoufalců.

[16 pane Nemo..... (Jirka původní: 29.11.2007, 13:17:05 - x)
v regionu, kde je největší nezaměstnanost by , podle Vaší, teorie, neměla být nouze o pracovníky, kteří se budou dřít za jakoukoliv mzdu.....ale opak je pravdou. Lidi prostě nejsou, kolega vedle musel zavřít farmu, nesehnal dojičky.....a my jsme měli místo 30 - 40 brigádníků denně, okolo deseti. A to jsme skoro zdvojnásobili odměny za česání. A když nepříjdou, tak se můžeme jít klouzat. Neboť technologicky se musí využívat lidská síla a ruční práce. Lidem se nechce pracovat a regulace mají přesně opačný efekt. Ale je to jenom příklad z praxe, to jistě není příklad hodný celostátního, neřkuli celosvětového zřetele.

PeSi.....myslím si že čtu obstojně , ale často mi dělá potíže pochopit, co tím dotyčný myslel. Takže výsledek je stejný, jako bych neuměl písmenka. Obávám se, že to je obvyklé i pro některé ostatní. Vlastně, když se přiznám úplně ke všemu. Někdy ani nechci spekulovat o obsahu.....

[17 Františku, (Modrý pták: 29.11.2007, 13:22:22 - x)
prostě s přibývajícím věkem a žrádlem, přibývá dravci váha, ztrácí energii a tak se zaměří, aby alespoň udržel nabyté a zabránil novým dravcům stejně, jako kdysi staří dravci zabraňovali jemu, když byl ještě mladý dravec. No a tak se to kyvadlo vychyluje. Jsou samozřejmě zcela výjimeční dravci, kteří ani s věkem a žrádlem neztrácejí energii a jedou pořád. Ti potom mění dějiny.

[18 Jirko původní... (ptakopysk: 29.11.2007, 13:36:06 - x)
to víte, to je ta neviditelná noha trhu. Když zaměstnanec má pocit, že poměr cena/výkon nevyhovuje, odejde jinam. :o)
Než začne cloumat zlost vaším majestátem - trochu kecám samozřejmě.
Trh jest poněkud dojebán systémem podpor v nezaměstnanosti to za prvé.
Někdy (např. fabrika na auta v kolíně či jinde) když si spočítáte mzdu a náklady nutné k dosažení tohoto, tak se dostanete do nuly či do mínusu, to za druhé.
A lidi jsou obecně líný jako vši (asi to nějak souvisí s entropií a optimalizací poměru vydaná energie/přijaté požitky) a workoholiků není tolik kolik by bylo potřeba, to za třetí.

(Tak nějak bych si u vás tipoval na kombinaci bodů 1 a 3)

[19 pane Nemo (Finist: 29.11.2007, 13:37:34 - x)
Ono jde o to, že já bouhužel neznám jedinou vládní politiku nebo zákonné opatření, které by u Vás mohlo věci zlepšit aniž by to zároveň nuškodilo někomu jinému, nebo neuškodilo i Vám a to z dlouhodobého hlediska. Jediným opravdovým lékem na nízké mzdy je to, že tam ty nízké mzdy časem přilákají víc zaměstnavatelů kteří zvětší poptávku po práci a potom ty mzdy stoupnou. A pokud se tak nestane tak je to holt prokletý region a nezbývá než se za tou prací přesunout jinam. Cokoliv jiného - co může udělat vláda, parlament nebo úřady - je jenom velkou iluzí a rozhodně ne řešením podstaty problému.

[20 Ptakopysku.... (Jirka původní: 29.11.2007, 13:47:04 - x)
nic se mnou necloumá...to bylo na jaře, když jsme zjistili, že holt ty podpory jsou stejné, co jsme schopní vyplatit za trhání. Ony totiž ty kvóty limitují obrat. A když máte limitovaný obrat, nemáte šanci vyplatit víc za trhání. Ach jo....to jsou divnosti na světě, že jo. Největší prča je ta, že se asi státu vyplatí vyplácet podpory a dávky, než nechat ty chudáky, kteří nemohou zavadit o práci, nedejbože pracovat. Samozřejmě, že existuje řešení....ale nechce se nám najmout na sklizeň tu ukrajinskou mafii, když víme, že jim, opravdu chudákům, strhne ihned půlku.....ale asi nebudeme mít jinou možnost

[21 Ještě malinko OT (Finist: 29.11.2007, 13:47:40 - odkaz - x)
Včera jsem znovunalezl na youtube rozhovor s Friedmanem, jak tam říká to o tom Galbraithovi jak By New York vyřešil svoje problémy s trojnásobnám rozpočtem. Takže doporučuju pustit až budete chtít trošku pookřát - když má člověk zhoršenou náladu tak Friedman v akci mu jí vždycky dokáže zvednout. :-)

[22 Finiste (ptakopysk: 29.11.2007, 13:53:03 - x)
on je to v chudejch oblastech tak trochu deadlock. Nemáte práci a máte kde bydlet. Jinou práci seženete jenom když se přestěhujete. Přestěhovat se můžete, jenom když budete mít kde bydlet. Byty v místě, kde je práce, jsou drahý. Byty v místě, kde práce není, jsou levný a nikdo je nechce. Nemáte prachy, protože nemáte práci, takže si nemůžete zaplatit bydlení v místě kde práce je. A jste v bruseli. Pokud je vám víc jak čtyřicet, jste v bruseli totálně, protože na bydlení vám nikdo nepučí (kromě kontroverzních finančníků). Takže makáte za podmínek, který popsalA Nemo (mám pocit že jde o dámu) a těšíte se na důchod, kde budete mít volbu buď trávit večery potmě a nebo při světle zmrznout, nebo při světle a teple chcípnout hlady, protože na všechny jmenované věci vám nezbyde. Samozřejmě mohu doložit a seznámit zájemce s takovýmito lidmi ve všech mnou popsaných fázích.

[23 tohle je odspodu, Jirko, (AeroKarel: 29.11.2007, 13:52:56 - Mail - x)
\" Pokud lidstvo bude vyrábět z pšenice palivo SE SOUČASNOU EFEKTIVITOU PROCESU a ne chleba, tak mu není pomoci..... \" jsem jenom doplnil, proč by se to nedělalo, pokud by se to vyplácelo. Zatím to hovadina je. Ale jiní zase tvrdí, že je škoda fosilních surovin na jejich pálení. Možná ano, ale na rozdíl od té pšenice se to vyplácí.
A chleba já stejně raději pšenično/žitný ......:-))))

[24 ptakopysku, (Modrý pták: 29.11.2007, 14:13:06 - x)
zrovna nedávno se tady podivoval martin TT, že u nich rozdíly v nájemném mezi většími a menšími městy nejsou nijak zásadní. Že to čekal horší. Dále bych poznamenal, že se kvůli práci nemusíš zrovna stěhovat, že. Kolik kiláků ročně nalítáš za prací? To je náklad. Kolik času na těch cestách strávíš? To je náklad. Pokud někdo někdy nevyvrátí platnost \"zákona jedné ceny\", tak bude platit to, co napsal Finist. Prostě ceny na různých trzích mají tendenci se srovnávat. Faktem je, že to nějkou dobu trvá, což obvykle bývá důvodem pro rychlá řešení. Protože \"v dlouhém období jsme všichni mrtvi\". Aby bylo úplně jasno - já se s Tebou nehádám. Pouze zmiňuješ věci, které \"jsou vidět\" a zapomínáš na věci, které \"nejsou vidět\". Každopádně tím popisem \"volby důchodce\" jsi mě skoro rozplakal :-))

[25 To MP (ptakopysk: 29.11.2007, 14:25:48 - x)
no já jenom zabruslil do oblasti platů, které jsou na úrovni minimální mzdy. Nepsal jsem to proto, abych tě rozplakal, ale jako popis naprosto běžné situace. :o)
Já osobně projezdím měsíčně za prací 3200 kilometrů a na cestě strávím 80 hodin (pokud uvažuji normovaný měsíc 20 pracovních dnů) Čistě soukromě musím říct, že mě to sere, ale co nadělám... :o) Nějak mě zatím perspektiva desítky čistého (průměrný plat kvalifikovaného zaměstnance u nás v horách) neláká.

[26 Ptakopysku,máte úplně pravdu. (Nemo: 29.11.2007, 14:29:45 - x)
Já si na práci nestěžuji, jsem šťastná v tom co dělám. Přestěhovali jsme se z Prahy a mám tak k dispozici pohledy z různých stran. Taky mě vytáčí lidé, kteří prostě s milým úsměvem chodí na úřad a odmítají práci. Ale stejně tak mi vadí ten řekla bych tvrdý kapitalismus. Není to dlouho, co mi radostně vyprávěl jeden místní vesnický chlapík středního věku, že je hrozně rád protože jezdí s traktorem pro místního farmáře a že se poprvé dohodli, že bude zaměstnaný celou zimu. A že za to dostane 9 000 měsíčně celý rok, takže si může něco uspořit. Nebyla jsem si jistá, zda to myslí vážně, ale myslel, do letošní zimy pracoval jen přes léto. Takže on je rád a z mého pohledu je placený málo. Z pohledu toho statkáře je to asi jinak. A teď suďte, kde je pravda o zaměstnanosti a jak z toho ven.

[27 Jo a ještě... (ptakopysk: 29.11.2007, 14:36:25 - x)
u nás v districtu je nutné stran bytů uvažovat ve třech okruzích
1 dostanu se do Prahy do hodiny,
2 dostanu se do Prahy do dvou hodin
3 zbytek
ceny bytů 2+1 v prvním okruhu jsou kolem mio a víc, ve druhém okruhu kolem 750 litrů, ve třetím okruhu pod půl mio
Podobně je to i s nájmy. v okruhu do hodiny jsou nájmy skoro stejné jako v Praze, v okruhu do dvou hodin jsou kolem sedmi, osmi litrů za 2+1, zbytek netuším, protože v našem okolí jsou samé prd.ele, ale tuším že Pelhřimov je poměrně drahé místo pro život.

[28 Nemo, (Foundryman: 29.11.2007, 14:48:15 - x)
všechno souvisí se vším. 9.000 čistého pro taktoristu znamená v našem systému odvodů a daní cca 16.000 nákladů pro farmáře. Který je škrcen kvótami a dotacemi (paradoxně), což už lehce zmínil Jirka. Netragičtější na tom je, že farmář se kvót nezbaví, ani kdyby odmítl veškeré dotace. Obloukem se nám vrátil bolševický systém hospodaření, s jediným rozdílem - právo vlastnické a dispoziční se rozdělilo. Framář je bezesporu vlastník, s jeho majetkem však disponuje nadále stát. I když poněkud sofistikovaněji.

[29 To Foundryman (Kejko: 29.11.2007, 15:08:05 - x)
A sakva sakva - moc to nesleduji jen sem si myslel, ze kdyz nechci prachy tak se muzu na nejake kvoty - anc cvaj. Ted uz chapu Jirku pův a spol. To snad ani neni mozny.

[30 byl jsem včera shodou okolností (Dušan Neumann: 29.11.2007, 15:08:24 - x)
v poslanecké sněmovně.... k čertu k čemu se musí ze státního rozpočtu financouvat 163 miliony korun Ústav pro výzkum totalitních režimů? Jsem ještě schopen akceptovat společenskou investiční pomoc tam kde komunita na financování nestačí - kanalizace, vodovod, atd.. ve formě \"matching funds\", aby to nebylo úplně \"zadarmo\"....ale většina výdajů by měla být nemilosrdně škrtnuta. Když se i v americkém rozhazovačném Kongresu podařilo zastavit financování zhůvěřilostí jako byl most do nikam, tak by to přece mělo jít i na tom českém dvorečku..

[31 Dušane, dostal jsi mail? (Šumavák: 29.11.2007, 15:48:27 - x)

[32 Dušane, (Anka: 29.11.2007, 15:50:51 - x)
jsi málo ochočenej, za pár návštěv by Ti to ani nepřišlo:-))

[33 2 Jerry Plsek (janabok: 29.11.2007, 16:04:29 - x)
díky za článek; já bláhová žila v domnění, že odbory řádí jenom v Evropě...

[34 nedostal.... (Dušan Neumann: 29.11.2007, 16:06:02 - x)

[35 OT: Modrý pták či podobně fundovaní: (janabok: 29.11.2007, 16:11:36 - Mail - x)
nedávno jsem narazila na termín: \"diagram IS-LM\"...
pátrám na Netu (odkazů mraky), ale moudrá z toho nejsem...
lze jest možno vysvětlit či poskytnout odkaz, který by byl pro smrtelníka mého formátu srozumitelný? ...
příp. i na mail...

[36 OT jano podlemne je to limitní množina (Dušan Neumann: 29.11.2007, 16:13:21 - x)
[Josef Stalin - Lidové Milice]

[37 janobok (Finist: 29.11.2007, 16:44:11 - x)
A pátráte po tom jen ze zvědavosti nebo to k něčemu důležitému potřebujete?
Pokud je to jen zvědovost tak docela stačí vědět, že je to taková keynesiánská vymyšlenost která má ukazovat kdy je potřeba začít do ekonomiky pumpovat další peníze a vytvářet vládní deficity rozpočtu.
IS = Investment/Saving tedy poměr investic k úsporám a LM = Liqudity preference/Money suply tedy poměr poptávky po držení peněz v hotovosti a peněžní nabídky.

Jinak myslím, že to už dneska nepoužívají ani samotní Keynesiánci, protože už se vymysleli daleko složitější udělátka

[38 Janinko, (Modrý pták: 29.11.2007, 16:52:48 - x)
představitel Lausannské školy John Hicks (NC za ekonomii 1972), takhle interpretoval (chvilka napětí) tramtararááá: Keynesovu teorii efektivní poptávky. Původně to J. Hicks nazýval IS-LL a je to matematické cvičení, které ukazuje, že lze dosáhnout simultánní rovnováhy na trhu peněz a trhu úspor za čtyř podmínek. Teď bych musel odpřednášet funkce úspor, investic, poptávky po penězích a nabídky peněz a od čeho jsou odvozeny. Pak to ještě vylepšil \"úplnou\" teorií efektivní poptávky Franco Modigliani (NC za ekonomii 1985). Ten do toho navíc napral trh práce. Název IS-LM tomu dal Alvin Hansen. K čemu potřebuje obdivovatelka Rakouské školy keynesiánský makroekonomický model? :-))

[39 2 Finist (PeS: 29.11.2007, 17:00:03 - x)
No, Liquidity preference je u mě jasná... Z jemných likérů jasně vede slivovice.
Jinak nezoufej, zas jsem zkorigoval kus textu, už jsem za půlkou...

[40 Modrý ptáku (Finist: 29.11.2007, 17:04:18 - x)
Si pamatuju na jednu netovou diskusi, kde mě jeden keynesiánec přesvědčoval, že kdyby vláda nezasahovala svým utrácením do trhu tak se za určitých okolností ty křivky v tom modelu prostě neprotnou a rovnováha bude v hajz.. háji.

:-)

[41 Modrý ptáku...... (Jirka původní: 29.11.2007, 17:06:19 - odkaz - x)
Neměl Franco M. bráchu Amadea? Pak by totiž se vše vysvětlilo. Jeho spotřeba modelek byla opravdu obdivuhodná..... a taky: .... \"Nemocný tuberkulózou přišel 1906 do Paříže, kde vedl bezuzdý bohémský život, opíjel se a požíval narkotika..... třeba mu brácha půjčoval :-))))

[42 PeSi, OT otázka (Šumavák: 29.11.2007, 17:09:43 - odkaz - x)
co je to, prosím, v tom odkazu.
černé světlo? Seriozně a nebo nějaká bouda?

[43 Jirko původní, (Modrý pták: 29.11.2007, 17:13:55 - x)
tak jsem se díval a Franco (ročník 1918) chvíli v Paříži byl a potom se vydal do Států. Do Paříže utekl před italským fašismem. O půjčování prachů komukoli jsem nic nenašel, stejně jako o tom, jestli ten bohém byl jeho brácha :-))
Finiste, tak platnost modelu je přece odnepaměti důležitější než cokoli ostatního :-)). A fakt jsem od Tebe neopisoval :-))

[44 Modrý ptáku...... (Jirka původní: 29.11.2007, 17:24:50 - x)
teoreticky to mohli být bráchové....voni takový ekonomové, jsou v podstatě umělci....vytvářejí zvláštní obrazy a mnozí je pak zbožšťují ....... a jsme oslím můstkem u těch modelů a praxe. Čím dál tím víc jsem přesvědčenější, že lidi se chovají racionálně a intuitivně správně, pouze v krizových situacích. V ostatních převládají jiné principy.

[45 ad Finist a Modrý pták (janabok: 29.11.2007, 17:29:40 - x)
mládenci, velké díky za jednoduché vysvětlení (oproti Net. odkazům)...
ad Finist: pátrám nejen ze zvědavosti, ale i z potřeby a tedy zároveň odpovídám
ad MP: \"K čemu potřebuje obdivovatelka Rakouské školy keynesiánský makroekonomický model? :-))\" - velice správný dotaz: abych mohla keynesáncům (po vzoru rakouské školy)vyvracet jejich, bohužel široko daleko rozšířený omyl...

[46 jo a Dušane, (janabok: 29.11.2007, 17:30:53 - x)
ty Lidové milice se Ti opravdu povedly...:-)))

[47 janobok (Finist: 29.11.2007, 17:38:47 - odkaz - x)
Když chcete vyvracet tak sou lepší cíle (např multiplikátor) Ale tady máte jeden odkaz kde Šíma argumentuje proti AS-AD a to je něco dost podobného.

[48 ad Finist (janabok: 29.11.2007, 18:09:45 - x)
díky za odkaz; ráda se ponořím do studia...:-)

[49 2 Šumavák (PeS: 29.11.2007, 18:20:16 - x)
na první pohled bouda, přímo chatrč a past na kavky... Podrobněji snad přečtu večer, zatím jsem jen proletěl úvod a budí to silný dojem podvodu...

[50 mekac (jerry plsek: 29.11.2007, 18:20:16 - x)
U toho mekace jde daleko o vic, nez o aplikaci trznich zakonu v oblasti pracovnich prilezitoti. Tradicne je to jedna z prvnich staci mladych lidi (tusim od 15 let) v pracovnim procesu. Nejedna se “jen” o takove, kteri to finanncne potrebuji (az uz v jakemkoliv stupni potreby) ale hlavne je to ten prvni krok k samostatnosti. Z vychovneho hlediska je potom spatne, jestlize rodic misto “dobre delas synku” nebo “nic neni zadarmo” , pripadne “tva pile a pracovitost nese ovoce” (nebo podobna rodicovska moudra)..musi rict..”na to se vykasli a radej si precti pravidla, jak ziskat potporu v nezamestnanosti, protoze te tam okradaji”.
To vychovava k tomu, aby pak v dospelosti misto produktivni cinnosti, hledali radej zpusob jak dostat “dotace” a vyhnout se namaze. To vy ale tady dobre znate.

Protoze pracovni prilezitost pro mlade toho veku je velmi omezena a neplati tam “prace nejde za tebou, ty musis jit za praci” byla “lolektivni smlouva” zarukou ferovosti.

[51 rpu? (jerry plsek: 29.11.2007, 18:47:24 - x)
Ups..omlouvam se za napadeni ( ne tak uplne) nevineho..:)
Este ze sme zrusili trest smrti, to by byl prusvih :)
a ocenuji to vziti na milost. (S Frantiskem si to vyridim pozdejc)

Jinak s temi fakty souhlasim. Zadne jednapani povidala. Sup na komin a pocitat molekuly. :)

[52 Šumaváku (dvd: 29.11.2007, 18:49:41 - odkaz - x)
O hlavním \"vynálezci\" toho všeho píše Wikipedia (viz odkaz). Problém těhle objevitelů je, že sice vědí jak by teoreticky získali hafo energie (údajně více než z jaderného štěpení či jaderné fúze), ale nezískávají. Jen by to chtělo ještě tuhle nějak popostrčit, tu nějaký penízek přisypat, vzduch je halt zatuchlý, přístroje zastaralé, takzvaní vědci nepřátelští, prostě nějak mně to připomíná klasické perpeťáky, kterých jsem si v mládí dosti užil, neb v našem ústavu je posílali za mnou, poněvadž věděli, že se tím trochu masochisticky bavím. (Tedy zpočátku, posléze mne to již značně defekovalo.) --Na bližší rozbor má copyright PeS, tohle je od mé fyziku trochu daleko.

[53 Dodatek (dvd: 29.11.2007, 18:52:15 - x)
Jinak ale platí přísloví jistého blízkovýchodního národa: \"Když jdou hlupáci na trh, kramáři se radují.\" Onen Mills sehnal 50 milionu USD rizikového kapitálu

[54 >dvd (Rpu?: 29.11.2007, 18:56:20 - x)
Jen by se toho neměli chytit zelení. Tohle přesně ten správnej kšeft. Nikdo neví, o co jde, ale všichni všichni zelení vědí, že je to ta správná cesta a neopovažujte se nikdo říci, že ne a bude-li dost peněz na výzkum, tak my vám to dokážeme!
Bylo by jistě nesmrtelnou zásluhou PeSovou, kdyby si našel trochu času a roznesl to na kopytech....

[55 Rputi, (Anka: 29.11.2007, 19:07:56 - x)
nenáváděj, tady čte kde kdo, ještě to vezmou za své. Potíž se zelenými je, že aniž by se obtěžovali svůj nápad nejprve analyzovat, zjistit všechny souvstažnosti, dopady, uvedou to v život a pak se čuří, když jim někdo jejich nablblý nápad otluče o hlavu. A vzít zpátečku, to je ani nehne, jelikož ty peníze jsou tak lákavé, že?

[56 Naja, falls es sein muss, (Šumavák: 29.11.2007, 19:11:41 - x)
und meine Kunden sprechen kein Tschechisch....verstehe ich a pissl Deutsch.

Angličtinu snadno a rychle na DVD už jsem si koupil,jednou jsem to otevřel, ale nějak tomu moc nerozumím - oni na mě jen anglicky!A to ještě po spoustě reklam, které, zdá se, nejdou přeskočit....

[57 Šumaváku (dvd: 29.11.2007, 19:39:43 - x)
ono v tom engličském textu není nic světaborného - pán má bakalářský kurs chemie a pak se stal doktorem mediciny. A ti tzv. vjedci ho neberou vážně.
Jinak se mi moc líbí \"pissl\". Já jej používám, když musím odpovídat na jednu zvědavou otázku následovně: \"A pissl Suppe, a pissl Fleisch, a pissl pehmisch, a pissl teitsch.\"

[58 DVD, i a! (Šumavák: 29.11.2007, 19:41:53 - x)

[59 vy dva (martin TT: 29.11.2007, 19:51:58 - Mail - x)
A pissl je moje odpověď na dotaz Němce, jestli rozumím německy. Od babičky jsem to slyšel moc často, asi stejně často jako její maďarské zvolání mekčinál. (To ani nevím, co je).
Čechům odpovídám na otázku, jestli umím německy zásadně, už od střední školy: Ich stehe Deutschland ver, aber klein!

[60 Topolánek ... (skimic: 29.11.2007, 20:01:51 - odkaz - x)
Měl jsem skočit padákem?
Přiznávám se, že vůči MT přestávám být objektivní ale kladu si otázku, jak bych to nelépe charakterizoval
1. Je trapný?
2. Je buranský?
3. Je hloupý?
4. Je arogantní?
5. Je \"pašák\" ?

Co to je prokrista za kecy? I kdyby, copak se plánují sl.c. bez ohledu na náklady? Komu si myslí, že to imponuje? Myslí si, že to ve volbách do krajů pomůže?

[61 A to já zase, (Šumavák: 29.11.2007, 20:04:13 - x)
když se mě Rakušák zeptá, jestli umím německy, odpovídám:
\"Ich schon! (und Sie)?\"

:-)))

[62 Šumavák (martin TT: 29.11.2007, 20:07:46 - Mail - x)
(-_-)

[63 Skimici, (Šumavák: 29.11.2007, 20:09:56 - x)
6. je nasraný?
7. je otrávený?
8. říká si: já se na to tady taky můžu....?

podle mě je 6.-8. správně.

[64 skimici, (Anka: 29.11.2007, 20:15:52 - x)
souhlasím s Šumavákem a dodávám, že když by mě měl vychovávat někdo takový jako je Zaorálek, asi bych ho taky poslala do Čimelic.

[65 Taky je dobrá omluva (Šumavák: 29.11.2007, 20:16:38 - x)
dopoledne při opožděném příchodu na jednání:
\"Tschuldigung, i hab mi a pissl beigeschlafen...\"
to vypadá přímo světácky....

PS.
Pro ty, co nerozumí německy: \"promiňte, trochu jsem si přispal...\"
:-)))))

[66 Šumaváku (skimic: 29.11.2007, 20:17:42 - x)
... dobře. I kdyby - ale - to přece nikam nevede :-(

[67 S tou znalostí němčiny (Jirka původní: 29.11.2007, 20:22:46 - x)
je nutno nakládat velmi opatrně. Docela to může být úsměvné pokud si \"soupeř\" myslí, že když si brebentí s kolegou tak mu prdlačky rozumím......je to pak takové zvláštní překvapení, když se najednou dovtípí, že jsou paka, že vlastně všechno vykecali :-)))

A co se týká Topolánka.....po volbách jsem psal, že když to zvládne tak to je státník a ne obyč. politik. Podle mého jsem ještě příliš optimistický s tím obyč politikem. Nevím, jestli si vůbec předseda vlády a vlastně kterýkoliv politik může dovolit být naštvaný, rozčarovaný.....vždyť, podle mého, má sloužit. Pokud to nechápe, ať si vezme provaz a jde do lesa. Nebo, ať jde dělat něco jiného....

[68 martine TT, (Modrý pták: 29.11.2007, 20:22:55 - x)
viděl jsi dnes Události na ČT? V cca 18 minutě povídala ta ženská, že EU schválila jednotná pravidla pro vysílání reklamy. Přitom povídala, že \"svoje regionální zákony, které musí členské země změnit\". My mámě nějaké \"regionální zákony\"?

[69 Já německy neumím. (jura-p: 29.11.2007, 20:25:08 - x)
Ale Vídeňákům docela rozumím, protože: \"čeština je vídenština přeložená z němčiny do češtiny\", jak říká jeden můj vídenský známý a asi není autorem. Ale jinde, jinde v Německu jsem při debatě v hospodě občas musel položit dotaz Šprechn zí dojč partnerovi, co se rozohnil a přešel do domorodštiny. A ta ve vídeňské televizi nebývala a tak jsem jim v tu chvíli nerozuměl ani to, co jinak docela jo. A je skoro jedno, kde v Německu nebo Rakousku to je. A možná jenom Vídeňáci umějí déle vydržet v té televizní formě, a do domorodštiny nepřecházejí. Možná bych nerozuměl ani jim, kdyby mluvili jako jindy v hospodě.

[70 Ale vede.... třeba sem : (_._) (Šumavák: 29.11.2007, 20:26:31 - x)
ovšem : upustí páru a nemusí za Davidem....

Já si teda myslím, (ne že bych ho chtěl nějak moc omlouvat( že v tomhle bordelu má v zásadě jen dvě možnosti:
- buď dělat slušňáka a nervově se zhroutit
- nebo občas upustit páru a vydržet to.

já když si představím , ten nápor co má, tak jak jsem mírnej, asertivní, zkušenej v práci s dobytkem, tak se přiznávám, že už by došlo i na facky.

[71 ale to me prekvapuje DVD (jako obvykle: 29.11.2007, 20:30:05 - x)
ze clovek ktery se cely zivot uspesne zivil fyzikou s pomoci Horakovy prirucky nevidi ten podvudek Mr. Millse (mimochodem uz ho prodava vice nez 10 let). Samozrejme vubec nejde o perpetum mobile. A hovadnost by mel odhalit i cesky stredoskolak.

[72 Juro, prosím tě, (Šumavák: 29.11.2007, 20:31:00 - x)
četl jsi ten vzkaz na Skypu ?

[73 Šumaváku (skimic: 29.11.2007, 20:32:50 - x)
... páru zkousnu, ale vyskakuje jak malej Jarda. To mezipřistání prostě uhádat nemůže. V každém slušném podniku by i top manager za něco takového dostal po letech. (a Top-Topolánek po gulích).

[74 Teda, (Anka: 29.11.2007, 20:37:58 - x)
jsem průměrně smířlivá osoba, ale to, co na dvojce pindá Havel, za to bych mu dala židlí!

[75 No Skimici..... (Jirka původní: 29.11.2007, 20:38:15 - x)
asi by si to nedovolil...to za prvé. Za druhé, pokud by k něčemu takovými nedejbože došlo, okamžitě by to zaplatil......a i kdyby to hned uhradil, tak by měl velké problémy s akcionářskou důvěrou. No mnohdy se letí i kvůli menším ptákovinám. Ale asi tomu nerozumím.

[76 Milý pife, (dvd: 29.11.2007, 20:44:53 - x)
když už nejste s to porozumět psanému textu, nepleťte se do diskuze. A ten pokus o uftípnutí se stran Zdeňka Horáka je pak už jenom ukázkou nevalné funkce šedé kůry mozkové.

[77 Ono je mu prd platné, (jura-p: 29.11.2007, 20:51:24 - x)
že protože je předseda vlády, tak má ze zákona státní dopravní prostředy prostě k dispozici a že ve skutečnosti mu nejsou přidělovány na nějaké schválení a jen na prospěšné akce. Kdo by taky, proboha, dovedl rozhodnout, co je a co není pro stát prospěšné a už vůbec se nedá posoudit, jestli bude prospěšné, aby tam jel MT.
A protože jeho mluvčí nebyl sto říci v první chvíli, že vladní letka je vládě a tedy i jejímu předsedovi k dispozici stále, protože se čekalo, až to přejde, vznikl dojem, že mu musí služební cestu podepisovat nadřízený, a že jiní ministerští předsedové na světě jezdí lyžovat svým autem anebo tramvají.
Tyhle blbé hrátky jsme taky přebrali z Rakouska, kde kancléř Krajsky chodil do práce pěšky, protože byl takovej dělnickej a ani on nevěděl, že cestu mu trasuje několik set policajtů převlečených za lidi, co jdou taky do práce, že noviny kupuje od policajtky a že ten pán s hrbem a pejsekem nemá hrb, ale AUG a že ten pes se neprochází, ale čmuchá výbušniny.
Jiná věc je, že Topolánek s těma bolševikama o takových věcech diskutuje!!! To je ministerského předsedy nehodné. A že se u toho rozčiluje, zavádí otázku, že když ho rozčílí obyčejný český bolševik, tak co s ním udělá skutečný problém. Třeba to, že složení většiny ministerstev je takové, jakoby sociální demokrati volby ve skutečnosti vyhráli. Takže se Dušan správně ptá, jak to, že v Praze je státem placený ústav pro výzkum totalitních režimů, ač je v Praze všechno jiné, ale totalita fakt ne.
Jo, a na Bali, zejména na tom umělém poloostově, kam pojedou, žádné baby nahoře bez nejsou. A je to tak dobře, protože na Nusa Dua, jezdí jen delegace a důchodci. Tam je víc evropanů než domorodců a jsou to vlastně paneláky ve vedru. Za dvěma policejními liniemi. Umělá pohádka pro platící. Až přijedu do Budějovic, tak dám Bali na své rajče, abyste se koukli.

[78 A věta dne je zde. (jura-p: 29.11.2007, 21:10:41 - x)
Samozrejme vubec nejde o perpetum mobile.

[79 A ne AUG, ale UAG....nebo... (jura-p: 29.11.2007, 21:13:50 - x)
Hergot jak je to vlastně ten samopal?

[80 Dobrý podvečer, (PeS: 29.11.2007, 21:16:47 - x)
tak o5 zde... Přiznám se, že u skimicovy otázky se postupně přikláním k bodům 1-3, ale osobně dotyčného neznám a přiznávám, že se mohu mýlit. Ti, co ho OSOBNĚ a DOBŘE znají, mě samozřejmě mohou korigovat... Není to žádná tragédie, nevolil jsem ideál, volil jsem nejmenší zlo... Znáte-li to dětské vysvětlení teorie relativity, jsme na tom relativně ještě docela dobře... Ostatně, jsme na tom relativně velice dobře, jen si to ještě spousta z nás neuvědomuje. Zanedlouho se bude říkat - zlatý časy, kdy to ještě stálo za hovno!
No a teď se jdu mrknout na ty podvodníky...

[81 Juro-p (skimic: 29.11.2007, 21:24:29 - x)
... jsem jen prostý zaměstnanec. Rozumím, že když někam letím, může mi tam podnik umožnit zůstat o svém volnu a na své náklady o pár dní déle a z téhož místa se na náklady podniku vrátit, jelikož by tyto náklady byly tak jako tak vynaloženy. Pokud si však dětinsky (a nezlob se, ani premier není nedotknutelný) naplánuje padák do Insbrucku pod záminkou blabla, je to zřejmě v souladu se zákonem, ale je to také oprávněně kritizovatelné. To, že má vládní letku a jiné nástroje k disposici neznamená, že jich bude užívat neefektivně. Teoreticky může létat třikrát týdně do Paříže a bude to také podle zákona. Jestli to voliči unesou je to oč tu běží.
Joj, bolševičtím?

[82 Anko 20:32 (helena: 29.11.2007, 21:24:58 - Mail - x)
mluvíte mi z duše :-) a ono to pokračuje, poslouchat Ratha,jak blahosklonně mluví o cestách premiéra na rekreaci, byl vrchol dnešního vysílání na čt2. Ne že by mě Topolánek neštval svojím buranstvím, ale to, že umožňuje takovým hňupům, aby se o něj otírali, to mě štve ještě víc.

[83 Ad Topolánek (Tomáš: 29.11.2007, 21:37:45 - x)
myslím, že ve zdejší společnosti asi znám Topolánka kromě Jury asi nejlépe, a to relativně z blízka. A myslím, že to nejlépe vystihl Šumavák, 6.7.8. (not necesserily in that order).

A ač nejsem jeho fanda, musím mu přiznat jedno, nejen, že zatím obstál v každých volbách, ale dokázal tuto šílenou koalici ukočírovat už rok a půl, neprohrál za tu dobu jediné důležité hlasování ve sněmoně, kde má jen nejistou většinu dvou hlasů často nepříliš spolupracující koaliční poslance a prosadil zatím všechny zákony o které mu šlo a obstál dokonce i tlaky uvnitř ODS.

Tím vůbec nechci říci, že s ním souhlasím ve všem co dělá, a například tu Lisabonskou smlouvu mu asi nikdy neodpustím, ale musím mu přiznat že není ani blbec, ani buran za jakého se pro mně nepochopitelně vydává.

[84 Skimici, (jura-p: 29.11.2007, 21:38:47 - x)
ale na tom, že premier jednou za zimu lyžuje v Insbrucku není nic špatného. Mnoho mých známých tam jezdí. A někteří i jako zaměstnanci s odbory. A každý tam jezdí tím, co má k dispozici. V některých zemích premier naopak nesmí jezdit svým autem, nesmí jezdit bez složitého projednání a příprav veřejnou dopravou a nesmí nakupovat, kdy ho napadne.
Dokonce i já jsem nesměl být jako první náměstek ve stejném dopravním prostředku, takže se stalo, že když jsme cestovali na stejné místo, letěly letadla dvě. Ale to bylo ministerstvo obrany. Častěji to bylo tak, že ministr cestoval a já byl v Praze. Ale zásada vlastní auto, jiný vlak, jiné letadlo se držela zásadně. A v mnoha zemích, třeba v Rakousku, na mě čekalo jejich auto na hranici, já si přesedl a vozil se v jejich a moje auto jezdilo za námi prázdné. Prostě oni nesli odpovědnost, tak chtěli vlastni auto a vlastního řidiče.

[85 Mimikry Tomáši, mimikry.... (Šumavák: 29.11.2007, 21:43:01 - x)
já se také občas přiznám k tomu, že jsem jen jednoduchý sedlák ze samoty a že tomu nerozumím.
:-))

[86 Stát není firma (jura-p: 29.11.2007, 21:44:14 - x)
a posuzovat, jak má cestovat ministerský předseda s tím, jak se cestuje u nás ve firmě, je přeced jen trochu levičácké. A kdo podepisuje cesťáky generálnímu u vás ve firmě? Nemá ředitel náhodou auto k osobnímu užívání?
Už ani ve Švédsku, a to byl hodně rovnostářský stát, nesmí ministerský předseda nikam chodit bez ochranky.

[87 Juro-p (skimic: 29.11.2007, 21:46:29 - x)
... na lyžování není špatného nic. Proč tedy neřekne: \"tak čao, já si beru letadlo z té naší letky, ogaři a zaletím si na tu lyžovačku do teho Innsbrucku\" ... \"... jo a cestou zpátky se stavím na Seychellách, protože ta moje chce mermomocí ten ořech co vypadá jak dámské pozadí\"
Já vím že je to přehnané ad absurdum ale principielně podle mého ekvivalentní - vynaložil náklad pro soukromý účel, rozdíl je jen v absolutním objemu ...

[88 Juro-p (skimic: 29.11.2007, 21:49:23 - x)
... kdekdo má auto k osobnímu užívání. Běžné incentives. Stačí, když se řekne : \"MT má vládní letku k osobnímu užívání\" ... a už ani neceknu.
(Budu jen tiše valit své levičácké oči :-) )

[89 Jo, je to přehnané, Skimici. (jura-p: 29.11.2007, 21:53:22 - x)
Fakt nikdo nelétá nakoupovat do Paříže, protože nakupovat se létá už léta do Londýna. Na druhé straně se prostě nedá říct, že si tam má zaletět po pracovní době. On ani pracovní dobu nemá. A nemá nic jako pracovní dny a víkend. Ministerský předseda žije jiný život. Má komorníka, má kuchaře, má ochranku, má statní vilu. A on nebyl na Sejšelách, ale v Insbruku, tam jezdí lyžovat hodně lidí od nás, Insbruck je daleko jako tak nějak jako Ostrava. Ale obyčejní lidi jezdí víc do Francie, protože to je levnější.

[90 juro-p (Finist: 29.11.2007, 21:54:02 - odkaz - x)
ad-samopal měls na mysli tohle? (odkaz) :-)

Ale docela by mě zajímalo, kdo teda má poslední slovo při vytváření bezpečnostních protokolů a jestli by politik co by se alespoň ve své zemi chtěl opravdu obejít bez bodyguardů měl šanci si to prosadit.

[91 Modrý ptáku (martin TT: 29.11.2007, 21:55:48 - Mail - x)
neviděl jsem to a snad tím myslela zákony konkrétních států, kdo ví?
Šumaváku, ta větička je snad pikantní ještě v tom, že \"a pissl beischlafen\" v infinitivu má svůj význam.
V té souvislosti uvádím významový rozdíl mezi Verkehrsunfall a Geschlechtsverkehrsunfall.

[92 Ta vládní letka je provozována (jura-p: 29.11.2007, 21:57:58 - x)
jenom aby byla vládě k osobnímu užívání. Naopak se složitěji zdůvodňuje, když ji chce užít někdo, kdo není vláda. A ministerský předseda je ve službě i když lyžuje. Dosažitelnost je 24 hodin a okamžitá, když je potřeba. Vládní spojení má na nočním stolku. Zadarmo a mimo běžnou síť.

[93 Ze zákona má ministr auto i s řidičem k osobní dispozici. (jura-p: 29.11.2007, 21:59:21 - x)
A to ještě tři měsíce po skončení úřadu.

[94 jura-pe (martin TT: 29.11.2007, 22:02:43 - Mail - x)
ale chlapům v hospodě a ženským ve frontě u pokladny samoobsluhy to nevysvětlíš. Oni si to celé promítají do svého světa, proto předseda vlády má nějakou píchačku, ve dvě projde branou a má volno, kdy se už jen za státní peníze ožírá a vozí si prdel v papalášfároš. To jsem zažil ve fabrice mockrát. Ti nejhorší faluti vždycky říkali, že ředitele by uměli dělat taky, protože chlastat, spát na schůzích a vozit si prdel v šestsettrojce by zvládli.

[95 Martine, já vím! (Šumavák: 29.11.2007, 22:03:22 - x)
však proto to tam je..... :-)))))
Ovšem , ostatní účastníci jednání zůstanou stife a můžeš si hned vzít slovo......

[96 Tak jsem zpátky... (PeS: 29.11.2007, 22:03:39 - x)
no a začnu poněkud zeširoka... Když už chce někdo podvádět, tak pěkně prosím, na úrovni... Ať z toho má člověk aspoň nějakej požitek...
Pokud to dokonce vypadá tak, že dotyčnej tomu sám věří, tím lépe... (alespoň jako Metelka). Ale tohle ne, prosím... Tak už v tý první \"presentaci\" (overview of the black-light process) jsem se dozvěděl, že jakýmsi zázrakem se vodík (hydrogen) mění na jakési \"hydrino\", které má jaxi obsahovat polovinu, třetinu či čtvrtinu vodíku. Magister Kelly by jásal. Lidi se tady léta mořej, aby dokázali quarkovou strukturu částic a tady to jde jen tak mimochodem, pomocí obyčejné chemické reakce... Ani nepotřebujou superkolidér Largeho Hadrona! (BTW, tímhle termitem rejpám do svého kamaráda a kolegy z jaderné fyziky, kterej se snažil ten inkriminovaný článek na poslední chvíli zarazit a už bylo pozdě. Iniciativní blbec v redakci byl holt rychlý jak průjem. Pro toho se už ani označení PaH nedá použít...)
Ostatně, kdo jste byli teď u Vodičky a měli sílu a trpělivost sledovat mou diskusi s Lokim, víte o tomhle problému víc, než kdejaký PaH. Ti, kdo slyšeli onu první \"přednášku u Vodičky\", vědí také dost, ač ne do takových detailů. Že molekula vodíku se na povrchu (některých) kovů ochotně disociuje na atomární vodík, je vcelku známý fakt. Že ten vodík, se rád a ochotně začne chovat \"kovově\" a \"odevzdá\" svůj elektron do elektronového plynu kovové vazby - to jsem se snažil ukázat a vysvětlit. Ale tím to končí. Zbude proton, ten si ochotně zaleze do kovu (bude zima, bude mráz, kam se protone, kam schováš? schovám já se do kovu, až přestane vylezu! - no jo, já vím, že se to nerýmuje... Do Cimrmana to má daleko...) a toť vše. Ale žádný \"hydrino\" mi do toho prosím netahejte...
No a teď zpětně k úvodu, proč jsem poslední dobou tak alergickej na blbý podvodníky (to už i ten Al Gore je alespoň vychcanej podvodník, něco jako všudepřítomní ředitelé Zeměkoule...) Onehdá jsem zažil genitálního studenta, zřejmě vynálezce stroje času. Jinak si nedovedu vysvětlit fakt, že v referátu z praktika použil konfiguraci přístrojů, která tam už čtyři roky není. Leč muselo to tak být - přišel na úlohu, odcestoval v čase minimálně 4 roky nazpět, naměřil úlohu (dělal si pečlivé poznámky) a pak se vrátil v čase zpět a nechal si potvrdit protokol z měření s datem 26. října tohoto roku! Doufám, že nikdo z Vás si nemyslí, že se snad jedná o podvodníka, který si z internetu oprásknul dávno změněnou úlohu a oprásknul i rukou psané poznámky, aby si je dal potvrdit! Tak tomu rozhodně není, neb naši studenti jsou vzorem píle a poctivosti! Vždyť to dnes a denně odevšad slyšíme, že studenti - jsouce uvědomělí - budou vyžadovati náročné studium, aby byli lépe připraveni pro praxi a rozhodně nikdy se nesníží k podvodům! Naopak, podvodníka nesmlouvavě vyvrhnou ze svého středu a kolektivně k lepším zítřkům a za vyšší výnosy... (nebo tak nějak, jen teď nevím, kdy se do toho vmísí ta Sněhurka...) Tak to bych si prosím vyprosil! Naše podvodníky si vyhodíme sami!
Takže je pochopitelné, že nás všechny zajímá ten princip onoho stroje času, pochopitelně, abychom jej mohli ukrást a opublikovat a tak si zasloužit ty peníze dělnické třídy! (a mezitím prodat ideodiverzním západním centrálám za mrzký dolar... asi takhle to bylo všechno míněno, ne?)

[97 A Zaorálek je strašně uraženej, (Rpu?: 29.11.2007, 22:06:44 - x)
protože mu Topolánek připomněl jeho cesty helikoptérou Ostrava - Praha...
To je to strašlivé zburanštění naší politiky - namísto státních, řeší se čím dál častěji osobní záležitosti...

[98 Juro-p (skimic: 29.11.2007, 22:08:02 - x)
... já toho nechám. Tady se vyjímečně neshodneme, ale to není žádná tragedie ...

[99 2 martin (PeS: 29.11.2007, 22:31:46 - x)
hele, mě kamarád naučil jinou, jednodušší větu:
\"Ich sprechen Deutschland, aber klein!\"
Je snad na téhle větě něco špatně???

[100 PeSi, ověřená klasika (Rpu?: 29.11.2007, 22:35:35 - x)
je ovšem: \"Ich stehe ver...\"

[101 Zachraňte planetu (Finist: 29.11.2007, 22:47:39 - odkaz - x)
Nemějte děti.

In short, we do everything we can to reduce our carbon footprint. But all this would be undone if we had a child.

\"That\'s why I had a vasectomy. It would be morally wrong for me to add to climate change and the destruction of Earth.

\"Sarah and I don\'t need children to feel complete. What makes us happy is knowing that we are doing our bit to save our precious planet.\"

[102 2 Finist (PeS: 29.11.2007, 22:54:21 - x)
To nestačí... Tady je třeba akce: \"Zastřel si svýho lumíka!\" Oni by tak rádi tu planetu zachránili před lidma, leč nemají tu odvahu jít sami příkladem. Tak je jen třeba jim trochu pomoci. Věř mi, sami Ti budou vděčný!

[103 Finiste (martin TT: 29.11.2007, 22:54:44 - Mail - x)
to je ono, nejlépe ochráníme planetu tím, že zlikvidujeme lidstvo. První krok je sterilizace a pak už zbývá jen dobrovolně sejít ze světa těm doposud narozeným. A záhy bude planeta zelená - greenest live, fujtajbl!

[104 to Finist (skimic: 29.11.2007, 22:57:00 - x)
\"That\'s why I had a vasectomy ´...that probably just followed the lobotomy ...

[105 Finiste, zelená hysterie.... (Rpu?: 29.11.2007, 23:00:12 - x)
nedejcháme, nepšoukáme, netopíme.....fujtajbl, jak napsal martin....

[106 konec konců, (Rpu?: 29.11.2007, 23:03:55 - x)
nebude nic lepšího, než když zelený hysterky vyhynou...:)))

Dobrou noc!

[107 2 skimic (PeS: 29.11.2007, 23:05:36 - x)
Nezbývá než litovat, že si tu vasektomii nezařídil už jeho otec... Nebo že ho alespoň neutřel do prostěradla...

[108 Finiste, (Modrý pták: 29.11.2007, 23:07:04 - x)
vydržel jsem k \"I realised then that a baby would pollute the planet - and that never having a child was the most environmentally friendly thing I could do.\" Dál jsem neměl sílu. To je tedy nářez podle úplně všech pravidel.

[109 Proboha (Vlasta.on: 29.11.2007, 23:09:36 - x)
kam na ty krávoviny chodíte? Respektive, jak na ně přicházíte? To přeci musíte cíleně vyhledávat. Jinak to není možný. Ten Mills, to je nádhera. O minimálně dvě kategorie výš než Zephir i s Navrátilem dohromady.
Ale nechat si přefiknout chámo-vejcovody pro záchranu lidstva, to už opravdu snad může být jen na stránkách nějakého terapeutického kroužku, ne?

[110 A oteplování pokračuje (Finist: 29.11.2007, 23:24:38 - odkaz - x)
Blíží se scény jako z hororu. Ale všiměte si té oteplovací mapy - podle té se má oteplit i tady v evropě alespoň o ty 4 stupně. Jediná místa kde se lokálně ochladí bude oblast v severozápadním atlantiku a jihovýchodním pacifiku.

[111 Hm, (Anka: 30.11.2007, 00:24:23 - x)
tak to abych na balkoně zrušila ty begónie, aby bylo místo na ty banány, což?

[112 Krásné ránko! (Rpu?: 30.11.2007, 05:19:06 - odkaz - x)
Ono si aktualne.cz vůbec dává záležet. A jak je už blbostní zelené logice vlastní, nejspíš začneme v blízké době bojovat za udržení magnetického pole Země. Argument je jasný - \"podívejte, co se stalo s Venuší!\"

...Venuše se podle nově doplněných zjištění vědců stala obětí oteplování, skleníkového efektu...
...Na Venuši pak ale začalo vypařování oceánů, prudký nárůst teploty a zvýšil se podíl oxidu uhličitého v její husté atmosféře. Na planetě se vytvořil skleníkový efekt a oteplení zničilo šanci na jakýkoliv život....

A až tak cudně ke konci:
...\"Změny oproti vývoji na Zemi nenastaly jen tím, že Venuše je blíže ke Slunci. Je jasné, že s tím má co dělat i neexistující magnetické pole kolem Venuše a její pomalejší rotace. Procesy, které se odehrávají na Zemi, se odehrály i na Venuši, jenže mnohem rychleji,\" tvrdí profesor Fred Taylor z univerzity v Oxfordu....





[113 Pomooooc! Trpajzlíci mi chtěj schvalovat komentáře! (Rpu?: 30.11.2007, 05:22:12 - odkaz - x)
Tedy pardon, prý správce weblogu....a nepustili!

[114 Dobré ráno... (ptakopysk: 30.11.2007, 07:47:21 - x)
na vysočině se ráno čerti ženili. Počasí, že by manželku pro pivo nevyhnal. Chumelilo jako blázen - když jsem odjížděl z baráku bylo asi deset centimetrů nového sněhu. V rádiu nějakej jurodivec blábolil o ojedinělých přeháňkách a prokládal to aktuálními zprávami o neprůjezdnosti dálnice. No a v matičce praze není po sněhu ani památky. Podle meteomapy u nás už taky asi nesněží. Zkurvený globální oteplování!

[115 Finiste (rezy: 30.11.2007, 08:28:36 - x)
tak jsem se taky mrknul jak zachránit planetu. Jedinej kdo tu snad bude mít nakonec kousek zdravého rozumu budou ti Romové. :=))

[116 Jste tam naživu? (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 08:34:28 - x)
Od půlnoci nikdo!

[117 PeSi (dvd: 30.11.2007, 08:37:08 - x)
ale 50 mega USD na podporu výzkumu - ten Mills neni žabař!

[118 Finiste (skimic: 30.11.2007, 08:41:46 - x)
... kvalitní odkaz. Musel jsem se na to raději podívat ráno ještě jednou abych si byl jist, že se mi to jen nezdálo. Když mívám takovéto sny, je to neklamné znamení nastupující virozy. Řekl bych, že Pan Kim-un by měl sehnat ještě pár specialistů na vasektomii. Rekonvalescence na Bali.
Nejlepší je tam Kerry:
Studie IPCC přichází s vědeckým pohledem na problematiku a světovým politikům má napomoci při formulování vlastní politiky ochrany životního prostředí.
\"Politická rozhodnutí musí být založena na vědeckých zjištěních,\" souhlasí americký senátor John Heinz-Tomato Kerry. Joj to je bazilišek :-)))

[119 žjooova (skimic: 30.11.2007, 08:45:10 - x)
\"váš komentář bude schválen správcem blogu\" - se mi objevilo. Že by za ten včerejšek?

Na mou duši, na psí uši už proti MT nic neřeknu. Je to milý bodrý chlapík, skáče padákem a má gule.

Je to takhle lepší, správče blogu?

[120 už jsem napsal dva a nedošel ani jeden (skimic: 30.11.2007, 08:46:57 - x)
... tedy pane správče, dáváme vám ještě jednu šanci ...

[121 Dorý den!Komentáře jsou zde (Šumavák: 30.11.2007, 08:56:37 - x)
a opět fungují!To nebylo kvůli vám, Skimici.

občas holt musím sahnout k opatřením...
\"Pokud nejsem delší dobu u počítače, například když spím, tak zapínám moderování komentářů. Tak se nedivte, když se váš komentář neobjeví hned... Publikuji je dodatečně.\" jak píše Artur.

[122 A pod článkem o oteplování (Honza ze Žižkova: 30.11.2007, 08:57:40 - Mail - x)
(Finist: 29.11.2007, 23:24:38)
Následující reklama:

Pujčíme peníze do 24 hod.
Až 100 000 Kč odešleme do 24 hodin. Schválení půjčky okamžitě online!

Eko projekty s GE Money
Vyřízení dotace z EU. Financování projektů.

Přejděte k nám
Výhody vám spočítáme Tarify i služby na míru.

A tak je to spravne, protože tak to ma byt.

[123 Mně se ty drzí trpajzlíci chechtali - prej HOIHO! (Rpu?: 30.11.2007, 08:57:47 - x)

[124 \"nedejcháme, nepšoukáme, netopíme.....\" (AeroKarel: 30.11.2007, 09:15:21 - Mail - x)
to nešukáme nelze nedodat.

[125 AeroKarle (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 09:26:34 - x)
ty už nám taky zelenáš, nebo jenom cituješ jiné?

[126 AeroKarle máš pravdu - při tření vzniká teplo..... (Rpu?: 30.11.2007, 09:27:33 - x)

[127 re: (PeS: 29.11.2007, 22:03:39 ) (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 09:35:05 - x)
Pokud si to dobře pamatuju tak před několika lety jakýsi vjedec z Jutáhu (a nebyl to Džakelka) objevil studenou nukleární fúzi, taky s vodíkama, a k tomu aby to dotáhl do průmyslové velikosti a využití jenom potřeboval nějakejch pár desítek M dollarů americkejch. Pak to nějak celé zapadlo, zřejmě asi ty prachy nedostal. My si tady v tej Americe furt šlapeme po štěstí..... 7:o(

[128 Rputi, (ptakopysk: 30.11.2007, 09:50:13 - x)
při tření vzniká teplo...
v zájmu zabránění oteplení před obcováním nutno olejovat, lubrikovat, promazávat a namazávat. Takže lehký salátek s olive huile, pořádně lubrikovat zapékací mísu, aby se nepřichytilo ragout, pečlivě promazávat kus roastbeefu při pečení a sebe namazávat lahvinkou červeného. A pak nakonec... herdeksakra co jsem to vlastně chtěl na začátku? Jo už vim! A nakonec sebou přežráni a přepiti bacíme na kanape a usneme, takže se žádné tření a tudíž ani globální poteplování nekoná...

[129 Krásné dopoledne vinšuji (Anka: 30.11.2007, 09:56:05 - x)
\"Romům vystěhovaným ze Vsetína hrozí demolice\", já vím, že to s ničím nesouvisí, ale uznejte, že se autorovi titulek povedl, opravdu:-)))

[130 No jo, ptakopysku, (Rpu?: 30.11.2007, 10:02:44 - x)
jenže, když nám zdražej teplo, tak co lidem zbyde než se tulit a vyrábět teplo třením...
Olive huile naleješ do benzínu, na roastbeef budeš mít kvóty, Číňani začnou chlastat .... a jakej budeš...:))

[131 rejpale, (Modrý pták: 30.11.2007, 10:05:36 - x)
Vy si tam nešlapete po štěstí. To byl naprosto odporný záměr zhatit pokrokovou vědu ze strany imperialistického kapitálu, aby vrahové z Vósltrýtu nadále mohli rabovat přírodní bohatství v rozvojových zemích, pod pláštíkem humanitární pomoci. Tím brání pokrokovým zemím v jejich nezadatelném právu na sebeurčení. A také jsou ti imperialisti lakomí, nechtějí se o svoje vynálezy dělit se zbytkem světa a tak tomu vědci zbaběle zabránili v jeho užitečné činnosti.

[132 Teda , to oteplení té Venuše, (Šumavák: 30.11.2007, 10:08:33 - x)
to je opravdu znepokojující !!! Když si představím, že by takhle mohla Země za nějakých 5 mld let vypadat tak se hnusem jen otřesu.A když si představím, že za 5 mld let k tomu ještě navíc vyhasne slunce, tak si myslím, že je lidstvo opravdu v hajzlu a ani Merkelová nás nezachrání..... :-(((

Hrozné vyhlídky!

[133 ptakopysče (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 10:11:54 - x)
no taky by měla eujunije zakázat tření ryb, tím přece taky vzniká teplo. LEDA ŽE BYSME BOJOVALI PROTI TŘENÍ RYB JEJICH PREVENTIVNÍM SEŽRÁNÍM. Na másle udělaných, neb Huile däOlive mus9me p5idat do PHM rodinné Babety coby přibližovadla skoro ekologického.

[134 Šumaváku, (Rpu?: 30.11.2007, 10:17:14 - x)
jen si koleduj -Kuchtovou napadne, že se země točí nějak pomalu ..... a budou na nás chtít, abychom točili zeměkoulí...

[135 MP (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 10:17:53 - x)
že ty sis přečetl ve Psu pasáčka koz?
Kaju se, jsemť odporný ymperyjálysta neb jsem tomu vjedci ty prachy neposlal. Navíc jsem tento zločin zamaskoval i tím, že jsem takové prachy nikdy ani neměl.

[136 rejpale (ptakopysk: 30.11.2007, 10:24:07 - x)
to NE!!!! Třením ryb se otepluje Golfský proud!!! Teorie globálního oteplování přece zcela jasně hovoří o tom, že se Golfský proud ochladí, zastaví a zhroutí do sebe a pak na celé zeměkouli budou takový hice, až černochům budou vedrem praskat gumy u trenýrek a jenom v Evropě bude skrz zhroucenej Golfskej proud ledovec od Šumavy k Tatrám, od Košic do Aše a v okolních vokresech taky!

[137 Ptakopysku (František I.: 30.11.2007, 10:34:13 - x)
Ne, ne, ne, to je moc krutý... Jám mám připravený tři citronníky, jeden kumquat, fík a ještě venku zasazený tomel. Žádný zastavování golfáče nebude. Prostě nesmí. Apro, vasektomii bych doporučoval hlavně mladýmu Stropnickýmu. Včera jsem ho slyšel na jakémsi rádiu. To byl požitek. Málem jsem si poprskal přední sklo.

[138 ptakopysku, (rejpal, stále ještě Tam: 30.11.2007, 10:36:56 - x)
takže teda třeba Římané nejenom že se nebudou moci vrátit k togám, ale budou muset začít nosit Jégrovo prádlo s chlupem?
A na Jadranu budou český učitelky žrát místo žraloků lední medvědi? A já bloud myslel, že ty žraloky z Jadranu vyhnala Buzková, když se tam objevila nahoře bez. A vono zatím globální oteplování.

[139 tady je to (ptakopysk: 30.11.2007, 10:50:39 - odkaz - x)
ve zkratce. Zkuste do gůglu zadat heslo \"zastavení golfského proudu\" a úplně se zježíte hrůzou. Umřeme! Všichni umřeme! Jestli máte nějakej majetek, tak sem s ním, já vám ho vohlídám a vy se zatím nechte ekologicky zkompostovat, abyste zachránili planetu!

[140 Rputi, když nám dá pevný bod.... (Šumavák: 30.11.2007, 10:52:47 - x)

[141 ptakopysku, (rejpal, t&T: 30.11.2007, 11:00:47 - x)
je to skutečně hrůza! Hlavně teda proto, že ten autor Petržilka nemá nejmenší ponětí o pravopisu, najmě o psaní \"i\" a \"Y\". Že bychomsme nechali zkompostovat Petržilku?

[142 Ptakopysku (František I.: 30.11.2007, 11:01:04 - x)
najdi si raději nějaký odkaz o oteplování, tání ledovců, stoupající teplotě u nás a přestaň číst blbosti. Safra, včera napadl sníh a teď mi to taje na dvoře.

[143 Ptakopysku, nás ovšem (Šumavák: 30.11.2007, 11:04:06 - odkaz - x)
zastavení golfského proudu nezastaví !
Armáda chystá vojáky pro boje v Africe !! Předvoj jde hledat nový Říp !
A kromě toho proud českých golfistů stále sílí !

[144 Šumaváku (rejpal, t&T: 30.11.2007, 11:08:02 - x)
pevného bodu netřeba. Již soudruh Ciolkovkij viděl řešení. A já to vidím ekologicky. Na to stačí množina zelených, nakrmená hrachovou kaší a fazolemi a položená na břicha do řady někde na rovníku. Vzduté větry pak již vykonají svoje.

A JÁ CHCI TEĎ NOBELOVOU CENU!!!

ZA FYZIKU!!!!!

[145 Šumaváku (ptakopysk: 30.11.2007, 11:08:20 - x)
jako špičkovej fór bych viděl, kdyby se velitel toho expedičního sboru jmenoval Čech.

[146 a... (ptakopysk: 30.11.2007, 12:28:53 - x)
byl by v hodnosti praotec. Když může kraji šéfovat hejtman...

[147 Milí zúčastnění (František I.: 30.11.2007, 12:48:33 - x)
právě jsem opět obdržel dokument, na který jsem prý neodpověděl, zda se hodlám kompostovat biologický komunální odpad. Prý by mi připlatili 500,- Kč na kompostátor a věnovali kýbl na domácí biofujtajbly. Po prvním návalu nevole jsem si raději udělal oběd, zavolal oblíbenému zákazníkovi, připravil banku a nyní koukám ještě jednou na telefon, zda mám zavolat, či nikoliv. Konec konců pro kompostéry mám slabost. První jsem si vyrobil ještě za soudruhů. Také jsem si díky minulému oběžníku napsal, kolik má naše rodina krom exkrementů zhruba bioodpadu a došel jsem k zajímavému číslu, že necelých 600 g týdně(slupky od cibule, mandarínek, bánánů, čtyři listy svrchního zelí, 5 jádřinců od paprik a tři jablečné ohryzky apod.), což je v naší převážně masožravé rodině přibližně necelých 6 %. Zbytek připadá na obaly (petflašky a sklo odnášíme poslušně do kontejnerů, stejně jako papír),plechovky, pytle s PU nástřikem a stavební suť, kterou jsem líný odvést do sběrného dvora. Takže jediná možnost bude, že onen kýbl bude mít nahoře díru pro prdel... Jsem zvědavý, jak budou tento list řešit v okolních panelácích.

[148 Ale to, jak dopadli Venušáci, (jura-p: 30.11.2007, 13:50:10 - x)
mě fakt vylekalo. Asi se Venušáci vykašlali na venušskou Merkelovou a venušské Kjoto. A ta atmosféra o tlaku 90 atmosfér? No nedivte se, když si nechali odpařit moře. Voda je také skleníkový plyn.
Akorát nevím, jakou magií vymyslí zelení na to, že Sluníčko se nám, než se smrskne do černého trpajzlíka nafoukne a podle některých tak, že vymění zemskou atmosféru za svoji i z celou zeměkoulí. To tady bude teplo, sice jen přechodně, ale fest. Nějak je to s tím trvale udržitelným rozvojem nahnutý.

[149 A moc těm venušákům nepomohlo, (jura-p: 30.11.2007, 14:09:47 - odkaz - x)
že byli zelení.

[150 Dobrý den vespolek! Jen jsem nakoukl, ale tedy... (Loki_F: 30.11.2007, 14:57:14 - x)
já neříkám ani tak ani tak, ale na má slova již došlo!
Když jsem před tou lůzou, zelenými lumíky varoval důrazně, důrazně již drahně let, byl jsem označován za panikáře, fanatického \"atnizeleného\" aktivistu, též různé zastřené i explicitní nadávky se vyskytovaly.
Sám jsem si připadal jak Laokont..., ale věděl jsem co je to za darebáky...
Musím však přece jen uznat, že jsem sám nedocenil jejich schopnost pracovat s absurdními nápady a na druhé straně schopnost lidí sbaštit jim sebevětší lež - z blbosti nebo za peníze. (či spíše obecnou neschopnost a neznalost?)
Teď již začínají nabírat jedovatě zelenou barvu plody - brzy zčervenají, posléze zrudnou a nakonec zhnědnou!
To bude skutečně mimořádná sklizeň.

[151 Jo, a na fotogalerii (jura-p: 30.11.2007, 15:24:34 - odkaz - x)
je slíbené místo konání ekologické konference i se sálem, kde se taková setkání konávají. Tam je nejlepší příležitost si ověřit, že s tím teplem je potřeba něco opravdu udělat. To, že na snímcích je poměrně málo lidí je tím, že většinou sedí v klimatizovaném jednacím sále. Takže si bazénů přímo u baráků moc neužijí. Jo, a taky tam vlastně moc lidí není. Nedostanou se tam. Je to za několika bezpečnostními kordony. Jinak mimo konferencí tam jezdí turisté. No koukněte sami. A kdybyste měli zájem, tak viz odkaz.

[152 A ještě vzkaz šakalovi: (Loki_F: 30.11.2007, 15:56:29 - x)
dočítal jsem zpětně ve chvilkách, kdy se instalovalo, unZIPovalo, unRARovalo ze záloh, kterých jsem nakonec našel víc než jsem sám čekal - člověk automaticky zamkne byt a ani potom neví, že to udělal... a marně přemýšlí, zda zamkl. Tedy příjemné zjištění...

Šakale Tvoji adresnou poznámku o náboženství jsem zaregistroval a příležitostně se k ní vrátím... Asi se budou stříhat šakalí drápky, aby si šakal nerozškrábnul nějaký svědivý stroupek... };D)))))

[153 Že by Schröder nevěděl, že takové prohlášení vzbudí přesně opačnou reakci... (Rpu?: 30.11.2007, 17:54:48 - odkaz - x)
...Schröder, který sám sebe označil za Putinova přítele, nařkl některé státy Evropské unie včetně Německa z odstupu či dokonce otevřeného nepřátelství vůči Rusku. \"Někdy mám pocit, že se vrací doba studené války. Považuji tento vývoj za špatný, ne-li nebezpečný. Evropa musí zanechat jakýchkoli kroků, které by Rusko mohlo interpretovat jako nepřátelské, což platí například o plánování protiraketového systému Spojených států v České republice a Polsku.\" prohlásil.

V německých médiích si Schröder za tato slova vysloužil spíše kritiku. \"Schröderova řeč vyvolávala dojem, že přijel přímo z Kremlu na Putinovu volební kampaň. Pokud Schröder mluví o Rusku, zůstává jedinou otázkou, jak daleko ve svém vyznání sympatií zajde a jak tvrdě bude hájit politický směr této země,\" napsal server spiegel.de.

[154 Rputi, (Anka: 30.11.2007, 19:10:50 - x)
třeba má slíbenou nějakou tu putýnku ropy, ne?

[155 Taxem si konečně (Foundryman: 30.11.2007, 19:14:35 - x)
prohlídl fotky od Vodičky, všechny znám, jen dámu vedle Rputi jsem ještě nepotkal. Nebo že by už HOSIPO???

[156 Schroeder je zářný (Foundryman: 30.11.2007, 19:16:56 - x)
příklad evoluce socana...

[157 Chudák Topolánek (martin TT: 30.11.2007, 19:53:18 - Mail - x)
ne, že by nezasluhoval, ale po té mediálně aktivní manželce, se o něj otírá i dcera. Na druhé straně už víme, proč se Topolánek stal předsedou ODS, zařídila to prý Topolánková svým osobním vystoupením před volbou.

[158 Martine, znáš to, (Foundryman: 30.11.2007, 19:58:59 - x)
kam čert nemůže...

[159 Foundry, máš mail. (Rpu?: 30.11.2007, 20:00:44 - x)
Martine, to se občas dcerám stává, že se identifikujou s \"ubohou opuštěnou matičkou\", ale takhle daleko by to tedy zajít nemuselo. Zlí jazykové tvrdí, že s tím Insbruckem to taky práskla pí. Topolánková.....

[160 Rputi (martin TT: 30.11.2007, 20:13:19 - Mail - x)
třeba je to rafinovaný způsob podpory - když se do něj bude pořád navážet, tak ho lidi začnou litovat. Budou sice z něj mít srandu, ale budou ho litovat. Chlapi ze solidarity a ženské - co si budeme vykládat - ty právě z neexistence solidarity.

[161 Rputi, dík, (Foundryman: 30.11.2007, 20:14:26 - x)
uklidnila jsi mě :-)

[162 Rputi (ptakopysk: 30.11.2007, 20:32:29 - x)
myslíš že Topol se svou bejvalkou konzultuje kam pojede lyžovat? Možný je všechno.
Jo a chtěl jsem se zeptat do fóra: Netušíte někdo odkud pocházejí plagáty, na nichž je ozdobený vánoční stromeček, rozesmátý Topol a nápis \"Mám vás rád\" ??? Maličko mi to připadá jako z dílny nějakého poetického láskyplníka....

[163 Prosím vás, neřekli byste mi, (Anka: 30.11.2007, 20:36:20 - x)
co, kde měla říct Topolova dcera? Ničemu nerozumím :-((

[164 ptakopysče (martin TT: 30.11.2007, 20:36:35 - Mail - x)
ona jenom práskla, kde byl syn. Což ho šlechtí, když mamince řekne, že pojede s otcem lyžovat. Myslím, že teď jí už toho tolik říkat nebude.

[165 Martine (ptakopysk: 30.11.2007, 20:46:43 - x)
mě to bylo trochu divný. Ale dlužno ji pochválit - koná jako podle Macchiavelliho příručky. Když jed, tak ukapávat...

[166 Anko, (Rpu?: 30.11.2007, 20:51:26 - odkaz - x)
tady to máš. Holt holka chytrá po mamince....

[167 Rputi, dík. (Anka: 30.11.2007, 20:59:07 - x)
A co my s tím máme dělat? Jít mu rozfláknout okno, plivnout na botu? No, jak dopadla paní Topolánková mne moc nepřesvědčilo o tom, že je rozený politik. Ale já jsem zaujatá, asi je to jinak.

[168 Jejda, jsem zapomněla, (Anka: 30.11.2007, 21:00:43 - x)
jak dopadla v senátních volbách!

[169 Rputi (ptakopysk: 30.11.2007, 21:06:30 - x)
věřím, že jednoho nasejří, když nastavuje hřbet k cestě vzhůru a pak je za odměnu kopnut do ánusu. V tomto okamžiku je třeba pečlivě rozhodnout co dál. A bejvalka rozhodla, jak rozhodla. Mladá si nabila čumec a jestli není úplně blbá, tak to vyhodnotí a bude si na různé podobné Topoly dávat pozor.

[170 2 martin (PeS: 30.11.2007, 21:18:13 - x)
no, možná máš pravdu... Ačkoli, je to blb a buran, že se nechal kdysi zblbnout touhle děvenkou... Tuhle někde zveřejnili nějaké ty její fotky a stačilo se jí kouknout na oči - bylo jasno. Kamarád na tyhle typy říká - do tý by člověk nestrčil hadici vod cizího hovnocůcu, natož vlastní cenný nádobíčko. Chudák kluk, ten za to nemůže, že má tátu blba a mámu závistivou bestii...

[171 2 all (martin TT: 30.11.2007, 21:18:23 - Mail - x)
nezapomeňte prosím na drobnou skutečnost, že Pavla Topolánková je učitelka.

[172 Vlastně... (ptakopysk: 30.11.2007, 21:19:46 - x)
nemusí být inteligenčně úplně na výši. Jsou takové případy, kupříkladu i operetní subreta, které by neznalý člověk dal dvě mince, aby si mohla cinkat, proplouvá... hm ehm dost. Prostě proplouvá. Kdoví, jestli mladá umí zpívat.
Fuj já jsem hnusnej!

[173 ptakopysku, (Rpu?: 30.11.2007, 21:22:27 - x)
baby jsou různý. Rozvedená manželka jednoho mého příbuzného, svému téměř zletilému synovi, když tento prohlásil, že půjde bydlet k tatínkovi, koupila na rozloučenou bubny, po kterých toužil - že aby tatínkovi zabubnoval...:))
Jinak ta konkrétní dáma zatím jen dokazuje, že byl pádný důvod, vzít nohy na ramena....
Jde ti mail.

[174 Vlasta.on (Vlasta.on: 30.11.2007, 21:31:08 - x)
Muže dělá jeho žena. ;-) Myšleno tak, že její ctižádostivost muže žene. Myslím že to funguje. Vyjímky .....

[175 Rputi (ptakopysk: 30.11.2007, 21:35:36 - x)
koukám, koukám a nic nevidim. Jedině že bys byla Major Miles a TOHLE:

84% of women think their Lover\'sPenis is too SMALL

bylo od tebe!

[176 ptakopysku, trvalo mi to chvilku dýl - juž odešlo (Rpu?: 30.11.2007, 21:41:38 - x)

[177 Rputi (ptakopysk: 30.11.2007, 21:44:34 - x)
jo dobrý, už prosák\' ten správnej. Odvolávám že jsi Major Miles

[178 2 martin (PeS: 30.11.2007, 21:49:02 - x)
ano, jak říká stará pravda... Po ulici šly 3 ženský... Jedna děsně vošklivá, druhá úplně blbá a ta třetí byla taky učitelka...

[179 \"- a letěl jsem obřím letadlem A380. \" (AeroKarel: 30.11.2007, 22:13:08 - Mail - x)
A bylo to jako v \"lidojemu\"?

[180 Karle vydrž, ještě pracuji.... (Šumavák: 30.11.2007, 22:20:17 - x)

[181 ptakopysku, šla ti odpověď... (Rpu?: 30.11.2007, 22:28:21 - x)

[182 To s tím letadlem A380 (jura-p: 30.11.2007, 22:44:39 - x)
mě také zaujalo. Já mám zkušenost, že čím větší letadlo, tím je let nudnější. Nejvíc se mi líbilo v motorovém rogalu s podvěšenou gondolkou, takový kabriolet.
Na druhé straně, čím větší letadlo, tím lépe se v nich spalo. A když se letí daleko, tak se olepím nikotinovými náplastmi a zkusím usnout, třeba s podporou nějakého drinku. Po těch dlouhých letech vycházím z letadla a sípu potřebou cigarety. Takže bych čekal nějaké zkušenosti. Třeba jestli je vidět z jedné strany na druhou a jestli se tam dá procházet se, což je druhá možnost, když se nepodaří usnout.

[183 2 jura-p (PeS: 30.11.2007, 23:02:56 - x)
Nechtěj vědět... Jezdívám do Japoska... To je skoro totéž. Řeší to kombinace whisky, spánku a čumění z okýnka... A je to úplně jedno, jestli jedeš Jumbem nebo Airbusem...

[184 Já nejdál letěl z Tajpej (jura-p: 30.11.2007, 23:16:16 - x)
do Amsterodamu a bylo to na pokraji smrti nudou a abstinenčního syndromu. A to jsme museli obletět Čínu nad Japonskem, protože tam letadla, co letí z čangajškova, nesmí ani zabloudit. Cestou tam to bylo s mezipřistáním v Thajsku, takže jsme nad Čínou letět mohli, ale zase jsme museli mít zatažená okýnka, asi abysme nešpionovali. Až poletím příště takhle dlouho, řeknu si nějakému lékaři o silné prášky na spaní.

[185 A nejšílenější mi přišlo to, (jura-p: 30.11.2007, 23:21:11 - x)
že 6 hodin po odletu z Prahy, jsme letěli asi dvěstě kilometrů severně od Prahy nazpátek na východ.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: