Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Sobota, 8.12.2007
Liška, liška, liška......aneb:nejfrekventovanější slovo týdne ?
Tak mi to nedá, abych se nevyjádřil.Ne že si vyříznu jadřinec, to ne, ale podělím se s vámi o to co mi táhne hlavou a archivem.... - Liška ministrem — vlci u nás žijí jen sporadicky a to ještě jen proto, protože neoprávněně, bez povolení (Schengen bude až 21.12.!) překračují z Bavorského lesa hranici a to prosím, mimo schválené hraniční přechody.To ovšem v NPŠ ani v budoucnu nebude povoleno. Takže používat přísloví: Kdo chce s vlky býti..... je čirý anachronismus! Sáhl jsem do svého archivu k parforsním honům a nabízím aktuální versi:
Můžete klidně hledat slovní vyjádření, ale bojím se bojím, že díky jeho působení a návratu Lužného jako prvního náměstka se spíš bude řešit známý plzeňský povzdech o EUfondech: "Já ač u Pramene, žízní hynu" a rozvoj vzdělanosti bude směřovat k těm obrázkům.
— liška lovená — vášně rozpoutává (hlavně mezi ochránci zvířátek) PS schválené odstranění mřížky v umělé noře.Jo, já vím! je to hnus, že?Trochu mi vrtá hlavou, na čem své ptáky trénují sokolníci......ale na ty zřejmě také brzo dojde, na sokolíky!! Chránit se bude cokoliv, i na úkor čehokoliv! Třeba ptáci na úkor ryb(ZDE*), kuny na úkor zapalovacích kabelů v autech, krysy (ty jsou poměrně vzácné) a potkani na úkor sýpek, komáři anofeles s malárií (ti jsou u nás také vzácní) na úkor zdraví lidské populace, která jediná zůstane nechráněná! Tak jsem sáhl do archivu a zde je něco o honech na lišku:
Parforsní hony na lišku byly v Anglii zakázány! Následky: V Londýně žije teď přes 10 000 lišek.
Hon na lišku ve městě Každý, kdo má zbrojní průkaz může ale uprostřed Londýna zcela legálně zatroubit k honu na lišku.Podle výzkumu veřejného mínění jsou především obyvatelé měst protivníky tradiční štvanice na lišku.
(podle: Christoph Driessen, DPA)
*viz ZDE :-)
Jóó..., máme holt co dohánět, chceme -li do té EU.A doufám, že pan ministr do Londýna nepojede.Zatím.....
PS. Abych psal jaký průmysl a příjem pro venkovské oblasti v době mimo vegetační sezonu to byl, to snad ani nemusím.A abych vám popisoval vztah k liškám třeba Petra, když mu letos odnesly 30 husí a 20 slepic je asi také zbytečné.O vlastním zážitku, jak to vypadá, když liška se vzteklinou kousne psa, se kterým si normálně hraje půlka dětí ze vsi, vám radši ani povídat nebudu. Snad leda otázku: Jakého predátora má u nás liška? (a neříkejte rysa, protože srnčí s utrženou hlavou, vyžranými plícemi a srdcem nacházím poměrně často, ale roztrženou lišku jsem ještě neviděl.....)
Komentáře
[1]
Šumaváku,
(Rpu?: 08.12.2007, 13:44:58
- x)
tím posledním obrázkem jsi mě zmát - mám tomu rozumět tak, že Čunek bude kontaktně připuštěn na ministerstvo školství...?:)) Jsem kdysi kdesi četla, že lišky se, v důsledku vymýcení vztekliny, u nás přemnožily. Takže lovit jistě ano, jen - musí se ten trenink odbývat zrovna takhle?
[2]
Ještě k té osvěřtlovací akci:
(maYda: 08.12.2007, 14:08:15
- x)
prý zhasne i osvětlení Braniborské brány a Svatoštěpánského dómu. A nebylo by třeba úspornější prostě ty památky denně neosvětlovat jak kulisy na jevišti a nechat to slavnos tní osvětlení jen na určité příležitosti? no jo, ale to jsem zas asi něco nepochopila, že jo? Tak myslíme, my, přízemní tupci, tedy podřadní jedinci a ne bojovník za lepší svět.
[5]
Třeba ne? Máš nějaké funkční návrhy
(Šumavák: 08.12.2007, 14:18:02
- x)
jak jinak? Nejsme v Londýně! U nás se nesmí střílet ještě 200m od poslední obytné budovy a v intravilánu už vůbec ne.Takže sice můžeš přihlížet, jak Ti liška trhá husu, ale střelit po ní nesmíš. Venku se zase pro změnu nesmí střílet z auta. A lišky to vědí. Než vystoupíš, jsou v noře. Vykuřovat? A co globální oteplování ???? A kup si za 15 000 jezevčíka a pusť ho do nory bez zkušenosti, že ho ta do kouta zahnaná liška může taky pokousat.Což se i při tom umělém norování stává ! Takže bych řekl, že tam jsou šance 1:1. (a dokonce byl letos v H.R. případ, kdy zajíc zahnaný do kouta skočil na hospodáře a pokousal ho !) Takže vyleze-li z umělé nory pokousaný jezevčík a liška tam zůstane , už se s ním moc do lesa norovat nechodí. Jo kdyby tam nebyla ta mřížka a liška měla nasazený košík - to by bylo jednoznačně týrání lišek....
[7]
Šumaváku,
(Rpu?: 08.12.2007, 14:55:53
- x)
nejsem myslivec, nechám se poučit. Před pár lety se tu řešil trenink ohařů - to se ukradne sousedovi (třeba mně) kočka, strčí se do pytle a pak se vypustí někde na pasece, aby nikdo neviděl, a tomu ohaři se stopne, za jak dlouho ji zakousne. Tak se nediv, že mě ty treninky lehce iritujou.... O tom, že už nevím, kam se s Blesanem na procházce vrtnout, aby to nebyla honitba, ani nemluvě...
[11]
Rputi, já taky nevím..
(Šumavák: 08.12.2007, 15:14:23
- x)
ale viděl jsem , jak to dopadá, když ten jezevčík narazí v noře na nasraného jezevce. Tak snad vůbec přestat s norováním a jen rozhazovat otrávené návnady? To by šlo, ne? Má to trochu háček, nedala by se každá \"ulovená\" liška odevzdat na kontrolní vyšetření kvůli vzteklině...
[14]
Šumaváku,
(Rpu?: 08.12.2007, 16:05:37
- x)
samozřejmě, to je blbina. Příliš málo zdravého rozumu a příliš mnoho svévole, dalo by se to pro začátek charakterizovat. Problém je, že normální lidi věděj houby o norování i o myslivosti samotné, za to viděj blbečky, co se jednou za měsíc nvlečou do zelenýho a jdou pucat po všem, co se hýbe. Čímž zákonitě nakrknou celé okolí a už se to veze....
[15]
To víš, já to znám jinak....
(Šumavák: 08.12.2007, 16:31:39
- x)
Tady jsou asi čtyři, možná pět myslivců na ca 1500ha honitby , jezdí krmit, vysazují bažanty, a chodí se dívat, jak tam ta zvěř roste.Teď před koncem roku mají jako každoročně hońky, že ještě nemají splněný předepsaný regulační odstřel.....i když majitele zem. pozemků škody zpúsobené zvěří nevzrušují. Ale chápu to. Za kopcem je na 300ha honitbu třicet a více myslivců a střílí na vše , co se pohybuje.(Vím z vlastní zkušenosti). Tento stav je ve vnitrozemí už i u nás.Pak samozřejmě dochází k excesům....
[18]
Šumaváku,
(Rpu?: 08.12.2007, 17:19:37
- x)
ono je to pořád to samé - neznalost, neznalost a zase neznalost. Stejně jako si v Rakousku kupujou ony přístroje \"oddělující\" atomovou elektriku od té správné, protože nemají o tom \"jak se dělá elektrika\" ani tušení, stejně tak už \"normální člověk\" ví o lese naprostý kulový - maximálně si tak pamatuje, kde rostly loni hříbky nebo to prosviští v zimě na běžkách. A večerníčky o vydrýskovi jsou sice rozkošné, ale na hovno! A tady je strašná vina našich ctěných investigativců, kteří kálej na nějaké shánění informací... Protože kde už by se to člověk sakra měl dozvědět a od čeho ty masmédia jsou. Kdyby toho lidi věděli o lese aspoň tolik, co kozách Helenky Vondráčkové - to by byl úspěch...!
[20]
z jiného soudku....Pro Františka I.
(Šumavák: 08.12.2007, 17:49:06
- odkaz
- x)
EU zakázala od 1.12. dalších 15 přísad (z celkového počtu 30 povolených) používaných pro výrobu biobuřtů....( u nebio je jich prý cca 1000 - ale ony se snad neužívají všechny najednou :-)) ).Viz Odkaz. A zaujalo mě tam vyjádření jednoho řezníka : \"In unserem Betrieb war Phosphat nie ein Thema. Wir verarbeiten das Fleisch unmittelbar nach der Schlachtung im warmen Zustand. Damit hat das Fleisch eine natürliche Bindung, die wir verwenden, um Wurst- und Schinkenwaren zu produzieren\", sagt Biometzger Josef Hainz aus Bürmoos. Já si to živě představuji, jak u nich průběžně u každé porážky stojí veterinář a kontroluje zdraví zvířete a kvalitu masa s razítkem v ruce..... A nějaké takové staromódní blbosti, jako že se maso musí \"vyvěsit\", vychladit, \"nechat dojít\" se zjevně nepraktikují.... Františku, co Ty na to? (pro neněmčináře-ten řezník říká: U nás nebyl fosfát nikdy žádné téma.My zpracováváme maso (na uzeniny)bezprostředně po porážce v teplém stavu.Tím má maso přirozené vazby, které my využíváme..... Chápal bych, kdyby se uřekl a řekl:U nás nejsou fosfáty žádné téma. My do buřtů žádné maso nedáváme..... :-)) ) Jo a píší tam, že po buřtech s fosfáty jsou děti hyperaktivní a mají osteoporézu...... Jaké z toho plyne poučení? Kupujte jen biobuřty, bando jedna nezodpovědná !!!
[21]
A ještě jedna zahraniční....
(Šumavák: 08.12.2007, 18:00:35
- odkaz
- x)
Konference na Bali úspěšně završila první týden, je připraven zatím tajný návrh (kdyby lid věděli, co na ně chystáme....)na usnesení o povinnosti snížit emise o 20-40 procent.. Má to jen dvě drobné chybičky: - USA se k tomu nepřipojí - průmyslové země \"nejsou ochotny\" dát rozvojovým peníze na dosažení tohoto cíle.....
[22]
Ahoj, dobrý večer, zdravím,.....
(Jirka původní: 08.12.2007, 18:00:47
- x)
liška....to je takové zvláštní. Máme honitbu, což je asi normální stav, když nechceme, aby se proháněli vozbrojení kořalové po našich latifundiích a stříleli vovce. Máme i bažantnici, tedy odchov bažantů ve voliérách a samozřejmě i lišky. Když jsme si usmysleli, že nasadíme bažanty, má to cosi do sebe je méně škůdců, zjistili jsme, že až na cca 10% nemají větší životnost než do pozdního podzimu. Prostě ztratili všechny instinkty, co zvířata v přírodě mají. A to jsme nechodili střílet. A teď se z těch cca 10% utvořilo něco jako terminátoři....prostě máme plné sady drobné zvěře. Je to divné, ale lišky tomu přispěli, že se postarali o regulaci, těch neživotaschopných. Je pravda, že jsme zároveň nasadili i perličky, kterým svým řevem budí mrtvé a tak asi přispívají k tomu, že lišky nemají tolik příležitostí lovit. Nějak se to ustálilo a lišky, kterých pár je a víme o nich se chovají fakt normálně a slušně. Tolik k naší zkušenosti s rezavýma nosičema kožichů. Zeptám se , ale manželky , jak na tom jsou stříbrné lišky, o nich nic nevím, ty venku v lese nevidět. K tomu norování mám vztah, jako každý člověk, který tomu nerozumí. Prostě si myslím, že je to zbytečné trápení. Ale chápu, že pokud norník musí mít bonitaci k připouštění a tudíž ke zhodnocení své existence , tak asi se do nory nesmí bát. Ale jsou mi bližší ty hony na lišku v Anglii, než to norování v Čechách. Ale klidně si černou střelím, je to potřeba, dělaj u nás binec.
[23]
Tak von je ten Hainz biořezník....
(Rpu?: 08.12.2007, 18:03:56
- x)
No to jsou my věci. Já zatím věděla, že jsou řezníci normální a košer a ty to porážej dle nějakého rituálu. To by mě zajímalo, jestli ty biořezníci maj taky nějaký rituály - jako že se třeba před porážkou třikrát pokloněj směrem k Bruseli. Nebo jim tu sóju požehná eukomisař... PeSi, to by spíš než les vypadalo jako když ti zahradu zrejdí krtek ... samá krtina...silikonová...:))
[25]
Jirko, já jednou seděl
(Šumavák: 08.12.2007, 18:20:14
- x)
ve Ždáru nahoře na zámku u hraběte Dr. Radslava Kinského na odložené schůzce, a nemohlo být jinak, místo práce jsme krafali o koních. On se nám omlouval, že ten původní termín nedodržel, protože se zdržel v Anglii na honu na lišku kvůli transportu vlastního koně. Já jen lapnul po vzduchu, protože kdo ho znáte, tak víte, že je to snad dvoumetrový chlap a tenkrát mu bylo určitě už kolem 70 let. A on v klidu vyprávěl, jak ten hon trval osm hodin, a že ulovili až čtvrtou vyhledanou lišku a že je to férový boj, protože zraněnejch jezdců bylo daleko víc, ostatně jako vždy.A že 75% šance uniknout není málo. (např. princ Charles se poslední leta pravidelně při některém z honů vyseká tak, že musí zůstat ležet na nejbližším statku - ten sedlák to má ještě po staletí potom jako čest- než je schopen transportu do nemocnice). Ale to se normálním \"městskejm\", kteří si to navíc nemohou finančně dovolit, nikdy nevysvětlí.....
[27]
Šumaváku...
(Jirka původní: 08.12.2007, 18:31:01
- x)
já parforsní hony beru..je to velká tradice a je dobré tradice dodržovat. Myslím, že s těma městskejma \"zakazovačema\" je to stejné, jako se zelenými. Bez ohledu na všechno, to zakážem, neboť je to barbarské. Ale, že jde o něco jiného se nikdy nedozvědí. Ale s tím norováním nevím, neexistuje jiná možnost? U nás chlap, který má na starosti bažantnici je myslivec a na tu lišku, když jsme jich pár střelili na začátku, tak, protože neměl norníka, si prostě počkal. Je sice fakt, že to nebylo hned, ale není to řešení?
[28]
No jo, když \"normální městskej\" se dočte tohle
(Rpu?: 08.12.2007, 18:33:38
- x)
Při honu v obci Kočí na Chrudimsku sedmašedesátiletý myslivec postřelil svého o devět let mladšího kolegu a způsobil mu těžká zranění. Dávka broků zasáhla nimroda zblízka do prsou. (novinky) A teď vykládej co to bylo za vola vožralýho, že mohl kolegu zasáhnout zblízka zřejmě nezajištěnou zbraní. A ještě se napíše, že to byl myslivec - o čemž se dá silně pochybovat. Jediná možnost - buď se ty takymyslivci budou jmenovat jinak, nebo se musej přejmenovat ty opravdový....jinak je nikdo vážně brát nebude...
[31]
Rputi, to je ovšem otázka
(Šumavák: 08.12.2007, 18:44:37
- x)
jen medializace.O dalších stovkách honů, které dnes bezproblémově proběhly se nikde nepíše. to je stejné, jako když se postřelí policajt, nebo nějaký voják. To je zákon velkých čísel. Kde je nějaká taková teoretická možnost, tak se při dostatečném počtu opakování jednou realizuje. Kdyby bylo celkem 20 honů v republice zarok, a přitom se postřelili dva myslivci tak je oprávněné říct, že je to nebezpečná banda blbců. vezmi si jen, co truhlářů si každoročně ufikne prsty na cirkulárce. A jsou to profíci.....
[32]
Rputi.....
(Jirka původní: 08.12.2007, 18:51:02
- x)
trefit někoho , vůbec není problém......představte si, klasická natláčka, kdy honci z jedné strany a lovci z druhé strany obklíčí remízek, lesík......a lovci se postaví a čekají co z lesa vylétne. A pak honci spustí křik, mlátí klackama a bažanti začnou utíkat, ne letět, směrem k lovcům. Když je uvidí tak si dvakrát odplivnou, vykadí se a začnou mlátit křídlama a řvát. Některým z nich se podaří i vzlétnout. No a lovec, plný adrenalinu, že slyší bažantí křik odjistí a čeká.....a najednou se v křoví začne něco pohybovat a prodírat....nelení a bum. A bohužel si neuvědomil, že se střílet může až od určité výšky a hlavně se má střílet vně leče, pokud bažant neletí přímo nad lovcem. No a tak střelí honce, kolegu, matku s děckem, psa.....prostě kohokoliv, kdo se dere podrostem. Ne každý myslivec je při této činnosti ledově klidný a rozvážný. Vůbec se nedivím úrazům, postřelením a podobně. A to nejsou napití....jsou střízliví, jen pod vlivem \"hormonálním\". Viděl jsem takhle rozřelit okno u Gazíka....postřelenýho honce na statku u Mělníka v Bezně, asi 5 zastřelených psů, spoustu kosů, vran a strak.....a spoustu střelených zatoulaných slepic. A to vůbec radši nepřipomínám, že se maj střílet jenom bažantí chlapci. Ženský by se neměly picat vůbec. Bohužel \"myslivcům\" je to celkem jedno...všechno co letí je terč. Něco jiného jsou šoulačky, tam ten problém s postřelením není...tam je to pod kontrolou.
[38]
Šumaváku
(František I. : 08.12.2007, 18:59:47
- x)
Výroba uzenin za tepla je velice stará a velmi účinná metoda. To se hned po porážce maso strhá z kostí, umele, osolí dusitanovou směsí, rozmělní a naředí velmi hodně vodou. Odborně \"naprátuje za tepla\". U nás je to samozřejmě zakázané a veterinářským zkur.. pardon, by vypadaly vlasy hrůzou. Ještě se na to zeptám. Ovšem výsledek této technologie je excelentní. Podle starých knih uzenina vezme až 50 % vody a poměrně hodně sádla. (Kam se hrabou sojové bílkoviny.) Pravda je ovšem ta, že páreček je opravdu šťavnatý a chutný (bez ironie). Jinak s tou ostenoporozou by to mělo být přímo naopak. To vše je ale na dlouhou diskusi. Co se lištiček týká, dost špatně se chytají. V mládí jsem jich upytlačil zhruba pět. Bohužel každá má jiný odstín, takže jsou kožíšky proložené naftalínem dodnes. Dvě jsou dočerna (žel jiný odstín), jedna klasická rezavá, jedna tzv. cihlová, další do hněda. Původně jsem chtěl mít liščí oháňku na pokrývce hlavy jako pan Croket, ovšem otec po výchovném úderu mi naznačil, že když už to chytám, tak mám držet hubu a nemlaskat. Potom jsem relativně dospěl a jednu si pověsil k autu na anténu. Do rána byla pryč. V bývalém bydlišti jsem lištičky pozoroval z okna, jak kradou sousedovi slípky. Protože nám tito jeho odporní kuři plundrovali zahradu, a soused se bránil slovy, že jim to zakázal, ale co má dělat,když ho neposlouchají, získaly tyto psovité šelmičky moje sympatie. V TV tehdy nic moc nebývalo, tak rodinka seděla u okna a čekala na lišky. Do dvou měsíců jsme přestali mít problémy se sousedem.
[48]
Ještě by mne zajímalo, čím jí dotyčný picnul.....
(Jirka původní: 08.12.2007, 19:41:27
- x)
jestli kulí, tak musel platit bazén. Takhle zblízka snad musel mít \"brenek\", ale to je zase takhle zase na roztrhání toho prasátka.......Nevím, podle mne ho měli uspat vypustit v kukuřici, ale to by zase nebyl gulášek.....
[49]
Dýchla tu na mě atmosféra dětství...
(Ifča: 08.12.2007, 19:46:45
- Mail
- x)
Jako dítě jsem bydlela na hájence - tatínek povoláním lesník, koníčkem myslivec - a vycpaná liščí hlava a napnutá kančí kůže (tatínkovy úlovky) byly normální dekorace na stěně a zvěřina dosti častou součástí jídelníčku (a jako blbé dítě jsem ji upřímně nenáviděla). Dědeček - povoláním co se dalo, od doby, co mu znárodnili podnik a koníčkem myslivec - byl zase po dědině známý tím, že měl v hlavě brok. Na honu ho trefili tak těsně nad oko. že brok hladce prošel tenkou kůží dovnitř a usadil se za bulvou tak fikaně, že si to žádný doktor netroufl vyndat a oko přitom nepoškodit. Žil s ním snad třicet či čtyřicet let bez jakýchkoli problémů...
[51]
2 Jirka původní
(PeS: 08.12.2007, 19:47:08
- x)
souhlas, na každou práci musíš mít odpovídající wercajk... Já, protože nejsem myslivec, bych si vzal škorpióna s redukovaným střelivem (a to jen proto, že s tím umím střílet). Mělo by to tu výhodu, že ta kulka se v tom praseti zastaví a nepoškrábe kachličky...
[52]
Divano, tam je hlavně moc pěkný ilustrační obrázek....
(Šumavák: 08.12.2007, 19:52:42
- x)
A myslím, že by ČEPS měl asi tak dvě minuty po osmé odpojit čs síŤ od německé a rakouské, aby neohrozil opětovné nabíhání sítě v uvedených zemích..... A připojit se až po hodině.... Ale voni mě zřejmě neposlechnou.....
[54]
PeSi.....prase je jako tank....
(Jirka původní: 08.12.2007, 19:58:38
- x)
asi před rokem jsme s otcem ač neradi museli vystřelit na prase a otec ho trefil na měkko, čili ne komoru.....a tak jsme se sebrali a šli......a došli jsme až na Svatou Kateřinu. což je poměrně dost daleko. A i pro naše psi lenochy a posteláky, nebyl problém jít po stopě, neboť docela silně barvilo.....opravdu s prasetem není žádná sranda. Ale když rejou v sadech a žerou spadaný hrušky tak nemáme žádný slitování.....nevím, jestli by Ti to stačilo....
[55]
Divano, Got se v tom Rakousku
(Šumavák: 08.12.2007, 20:06:48
- x)
víc nadechne a přeřve ten výpadek proudu hlasem jako Pavarotti. U toho kance v bazénu si opatrně dovoluji poznamenat, že 50 kg divočák není žádný chcípáček. A je-li rozzuřen, nepostojí a nepostojí.....takže o nějakém trefování do oka není řeč.A ten pancíř, co má na hrudi se darmo nenazývá pancíř!To by se i mohlo stát, že by to ani policajt neprostřelil... Takže kulovnice. A jinak dost přesně nechápu ty tanečky kolem.Jestli ho chtěli zastřelit, mohli hned. Jestli ho chtěli zachránit, tak si nějak myslí, že by do toho bazénu(jestli zrovna nebyl skokanský, stačilo spustit tretnu, nebo dvě sajtny vedlesebe a přejít na druhou stranu bazénu.......a po malé chvilce napjatého čekání zrychleným přesunem po hromosvodu na střechu...... (sem choval chovné kance.....)
[56]
Šumaváku
(František I. : 08.12.2007, 20:21:33
- x)
jen tzv. zralé a odleželé maso je vhodné pro kuchyňskou úpravu. Pokud jsi si někdy udělal řízek z čerstvě poraženého pašíka, víš asi proč. Při zpracování masa za tepla jde o to, že se bílkoviny v solném roztoku daleko lepší rozpouštějí. Po tepelné úpravě potom zase lépe a více pojí než ty po r.mortus stádiu (tedy po vyzrání). Tam si pomáháme fosfáty, citráty nebo nižší rychlostí kutru apod. Ale i tak do toho výrobku nedostaneme zdaleka tolik vody, jako při zpracování za tepla(to se týká hlavně hovězího(býčího). U pašíků to zdaleka není tak markantní.). Prostě to ber, že ten pán z článečku využil přiblblého redaktora k vlastní popagaci, což je záslužné. Mimochodem, při výrobě za tepla není fosfát ani zdaleka potřeba, respektive je kravina ho používat.
[59]
Šumaváku
(František I. : 08.12.2007, 20:44:18
- x)
U čerstvě ulovených mořských ryb se mi to nezdá. Ty se mi zdály nejchutnější hned po vytažení z vody. Možná ale, že to bude tím, že po morskej polovačke mám vždycky strašnej hlad. Jen jednou jsem ho neměl. A to, když jsem z harpuny sundaval pěknou ropušnici, mimochodem nejchutnější rybu, kterou jsem jedl, malinko jsem se píchl, a potom měl úplně jiné starosti.
[64]
Františku, souhlasím!
(Rpu?: 08.12.2007, 20:59:03
- x)
Nebylo v Gdaňsku nic lepšího než karmazyn na roštu u stánků hned když se vrátili rybáři zmoře. Já se mohla užrat...:)) Niko, uváděli to na Nově včetně toho ruského spotu a redaktor tm hřímal jak česká vláda to odsouhlasila i navzdory tomu, že opozice nesouhlasí a vůbec nebrala ohled na referendum, ve kterém to lid odmítnul.... takové povědomé...:))
[66]
Sorry
(František I. : 08.12.2007, 21:11:08
- x)
S Lipnem nemám zkušenosti. Pytlačil jsem tam, co to dalo, ale nic. Nakonec nás ještě odchytili, že jsme s usárnami na zádech chtěli překonat rakouské hranice. Po tom všem jsem byl rád, když jsem si místo ryby dal v nějaké zaplivané putyce guláš a šest piv. Jinak již šestý rok potom, co jsem tahal synkovi kůstku z hrdla a další jsem si zapíchl do patra, máme na Štědrý den lososa místo kapra (nemá tolik kostí a dotyčný potomek dlabe řízek).Do potoka pod chatkou prosákla socialistickým zemědělcům kdysi močůvka. Díky tomu vychcípali všichni pstruzi. Od té doby se vrací pouze potěr, takže ani tady mi pšenka nekvete. Kupovat ryby se mi navíc zdá nesportovní.... Byť budou jistě dobře uleželé. Hlavně ty zmrzlé.
[71]
A v odkazu je přehled
(Šumavák: 08.12.2007, 21:54:02
- odkaz
- x)
zemí dle stupně znečišťování ovzduší a postoje k oteplování klimatu. První je překvapivě Švédsko (prý kvůli přírodním podmínkám, řekl rakouský expert...:-)) ), druhé Německo, které získalo body za politické aktivity Angely Merkel (!), dál jsou překvapivě \"rozvojové země\" Mexiko, Indie, Brazílie..., Slovensko je 19., ČR 25.(to je trochu jinak než teď na komíně hlásali Greenpiss) a Vorreiter pro celou Evropu, ba co dím, pro celý svět - Rakousko - je trapně 37.z 53 klasifikovaných zemí.....
[75]
Dobré ráno....
(Jirka původní: 09.12.2007, 06:50:01
- x)
Martine u nás to nehučelo, kdo by také hučel v nemocnici, že ano. Tam je ticho, klid a mír. Mimo to kafe a štrůdl, sachr by l skvělý....jen doufám, že u Vás nezůstalo pouze u jedné kavárny a pokračovali jste dál....a objevili jste v té Dorotheumsgasse pana Havelku se svou kavárnou....děkuji za návštěvu Bohužel jsem se dopátral pouze jediné stěny s rozměrem 13m a to v lihovaru a to se jistě nehodí mít takovou fajnovost v provozu :-) já jsem velmi skeptický k jakýmkoliv žebříčkům a statistikám. A taky nevím, jak je to s \"velkým\" znečištěním, ale to znečišťění \"menší\" , teda to co dělají lidi je takové nějaké menší, než třeba v Praze, nebo v ostatních městech. Je jen otázka, kolik stojí ta údržba a podobné ekonomické podružnosti....
[76]
Dobré ráno,
(PeS: 09.12.2007, 07:58:07
- x)
ohledně toho menšího znečištění na tom Praha taky není tak špatně, ty služby teď docela fungujou... To mě víc vadil Amsterdam, kde se furt povalujou pytle s odpadky a pro psí hovna není pomalu kam šlápnout. Teda, je možné, že se to teď taky změnilo, byl jsem tam naposledy před asi šesti lety... Ovšem na zářící bělokamennou Moskvu hned tak nikdo nemá... A nedoporučuji jezdit do \"panenské\" sibiřské přírody...
[77]
Švédsko: Chcete řidičák? Musíte umět jezdit ekologicky!
(Rpu?: 09.12.2007, 08:55:15
- odkaz
- x)
Nejekologičtěji, co já vím, jezdil starej Novotnej ze Zářečí. Měl pod pedálem plynu svého traboše přibitej velkej korkovej špunt - že aby omylem nepřidal:)) Takže jiná, než plynulá jízda nepřipadala v úvahu... Jinak, jak známo, Rakousko si už dávno udělalo průzkum vlastní a jiné průzkumy jsou zajisté tendenční a Rakousku nepřející...:)) Dobré ránko!
[78]
Taktéž dobrého jitra přeji
(martin TT: 09.12.2007, 09:02:51
- Mail
- x)
Jirko, člověk míní, ženská mění. Po našem rozchodu byly zcela popřeny všechny zásady naší vídeňské turistiky a žena se vrátila do velkého Salamandra. Naštěstí si kousek za vstupními turnikety uvědomila, kam ji přirozenost zatáhla a po minutě byla venku. Pokračovali jsem do knihkupectví MORAWA, odtud do oblíbené japonsko-korejské restaurace KJOTO na Singerstr. Tam měli zrovna pauzu mezi odpolední a večerní šichtou a tak jsme se pomaloučku vydali na Christkindlmarkt Am Hof. Davy houstly a tak jsme se před nimi schovali do Akikiko. Po občerstvení jsme se cítili schopni dojít k autu u Liechtensteinského parku. Cesta po nábřeží byla hrůzná. Všechno stálo a pohybovalo se po metrových přískocích. Vepředu blikala modrá světla Polizei a na pravé straně se černaly davy na chodníku. Po pár metrech jsmě poznali důvod. V tu dobu měli sraz skupiny českých autobusových zájezdů s řidiči autobusů, kteří je přijeli vyzvednout. Apokylapsa! Nikdy jsem ještě nebyl v předvánoční Vídni v sobotu a už to asi neudělám. To ale nic nemění na krásně stráveném dni včetně našeho setkání.
[80]
Martine, koukám, že jste \"ujetí\" na japonskou kuchyni...
(Jirka původní: 09.12.2007, 09:27:49
- x)
přiznám se, že mne to nezasáhlo. Jak říká moje setra, která tam jezdí z divadlem každý rok.....těším se na knedlo vepřo, po měsíci s \"nablito s rýží\" je to nejlepší lék a to je prosím baletka :-))) Ale ty davy byly opravdu otřesné. Opravdu doufám, že to bylo vyjímečné a mimořádné. Snad to doma v Čechách, alespoň někdo pohlídal....jinak byli všichni tady na Graberu. Snad to Vánocích bude lepší. ps. Ten Havelka (Hawelka) má otevřeno velmi sporadicky. Byl jsem tam naposled v létě a pak jsem chodil sem tam okolo a furt zhasnuto a zavřeno.
[82]
setra
(martin TT: 09.12.2007, 10:19:15
- Mail
- x)
to je snad samice od setra, ne? My jsme ujetí na každou kuchyni, ale máme rádi ryby a mořské potvory vždy a všude. Akakiko je pro nás fast-food. Sushi-sety jsou stále na pultě, takže je to předkrm ke čtení nabídky, pak něco z ryb se zeleninou, to je hned a může se jít dál. Vybral jsem si sice plátky z tuňáka, který prý právě došel, tak byl Garnellen-Lachs fritiert. Uznávám, že měsíc jen na rýži je nepříjemnost, ale když je to vyváženo stejnou frekvencí vepřo-knedel, tak jsou dodrženy i zásady zdravé výživy. O baletkách je ostatně známo, že se dokážou pořádně nadlábnout, ale ony taky něco vydají.
[83]
2 Jirka původní
(PeS: 09.12.2007, 10:30:10
- x)
na japonskou kuchyni si musí člověk zvyknout a v žádném případě - a to opravdu - nepodlehnout různým turistickým průvodcům, kteří člověka neomylně zavedou do nejdražší, nejsnobštější a nejhnusnější restaurace široko daleko. Tohle chce mít spřáteleného Japonce, nejlépe studenta či mladšího profesora, ti bejvaj obvykle velice mlsní a přitom šetrní. A ti najdou restauraci, kde si člověk za rozumný peníz pochutná a dobře se nají. Tímhle způsobem jsme se v Kyótu přežrali vynikajícím sashimi v hospůdce, kterou bychom sami asi ani nenašli - a přitom to bylo levný (na Japonsko)...
[84]
Reakce ČT na hřib
(skimic: 09.12.2007, 10:41:40
- odkaz
- x)
... aneb: Štícho, Štícho - nebuďte úzkoprsý, po pořadech typu \"VM útočí\" to bylo docela oživení :-))) (ale ano, bylo to určitě strašně nesprávné a pobuřující a následky mohly být a narušená psychika některých, ale :-))) ) Japonskou kuchyni miluju! Sushi/sashimi jsem miloval až do letošního dubna, kdy se jaksi \"nezadařilo\". Doufám, že se po čase opět \"odblokuji\".
[85]
PeSi...to byl jenom povzdech mé sestry...
(Jirka původní: 09.12.2007, 11:05:51
- x)
já bych oddělil japonskou kuchyni od toho ostatního...asi jsem neměl dobrého průvodce. Ale přesto mám celkem v oblibě to co je syrové....od ryb po tatarák. PeSi, až se tam někdy sejdem, tak mne provedeš.....:-)) Na Japonsko mám trochu jiné vzpomínky, když totiž jsem byl Kóbe a vlastně v Japonsku poprvé a naposledy, bylo tam to šílený zemětřesení a já mám jenom vzpomínky, jak jsem stál v takové nice u výtahu a mlátilo to se mnou o stěny. Na kuchyni v té době, jsem neměl moc pomyšlení :-)
[92]
ˇ´AÁÁha, tak proto je všude
(maYda: 09.12.2007, 12:33:15
- x)
Vaška plno. A různých \"popisů událostí\", jak on nic, on muzikant, taky. Oslavná výstava \"Václav HAvel - český mýtus\", oslavný film \"občan HAvel\" - Fuj, ať už jdou s tím kultem osobnosti někam. Nebudu ten blábol dávat do kontextu událostí, nehodlám to vůbec číst. uvědomujou si vůbec pachatelé všech těch výstav a dokumentů, že se v téhle zemi stejným způsobem adoroval Stalin a Gotwald?
[99]
2 maYda
(PeS: 09.12.2007, 13:17:41
- odkaz
- x)
zkuste FyzWeb - tam je ledacos (odkaz)... No a jinak - pravítko, kružítko a tužka + zásady - paprsek jdoucí rovnoběžně s optickou osou se odráží do ohniska (pozor na to, u vypuklého zrcadla je ohnisko \"za zrcadlem\"), paprsek jdoucí středem se odráží do středu a paprsek jdoucí ohniskem se odráží rovnoběžně s optickou osou. A uvědomit si, že před zrcadlem je obraz skutečný, za zrcadlem zdánlivý.
[101]
2 Modrý pták
(PeS: 09.12.2007, 13:27:31
- odkaz
- x)
pamatuji velice dobře. BTW, tento projev je pro mě dodnes zářným vzorem, jak se dělá reálná politika u těch čestných a správných; pravdomilných a láskyplných hochů a dívek, co spolu mluvěj... A bylo dobře, že ho tehdá Havel proslovil - od té doby už totiž nemusel říct vůbec nic a každému, kdo trochu přemýšlel, muselo být jasno.
[104]
jo,
(PeS: 09.12.2007, 13:39:57
- x)
ještě smazat ten odkaz... To vytahování a zviditelňování Vašíka Pravdalásky má IMHO původ v tom, že kromě několika jím protežovaných kreatur je dneska většině lidu u prdele. Posral, co mohl. Kdyby ho tehdá nechali v klidu umřít, mohl mít funus na lafetě a byl by pokoj... Je zajímavé, jak rychle se ze symbolu naděje dokáže stát trapnej tajtrlík. A může si za to jedině sám.
[105]
2 Šumavák
(PeS: 09.12.2007, 13:44:51
- x)
neprovokuj... Nebo alespoň to nechtěj po frekventantech sedmý třídy. Tam opravdu stačí to kulové zrcadlo (pozor, nikoli velké kulové) a elementární základy paprskové optiky. Zaplať pánbu za ně a pokud z toho něco v hlavince uvízne, pak hosana a chvála bohu na výsostech - ač tam samozřejmě žádný není... No a kdyby bylo nejhůř, mail na mě maYda má...
[106]
MaYdo....
(Jirka původní: 09.12.2007, 14:03:19
- x)
není lepší praxe?.......ono v každém pořádném, českém hyper, super, mega, kosmik, briliantozním marketu mají u pokladny toto zařízení, aby ušetřili za kamery a pokladní mohli nahlédnout do košíku, popřípadě do pootevřených tašek nakupujících, potenciálních zlodějů :-) Tedy, pokud se nepletu. Když se Váš dorostenec půjde podívat, zjistí, že vlastně je to strašně jednoduché a primitivní a i já traktorista tomu trochu rozumím.... Musím říci, že v roce 89, jsem Havla opravdu velmi nekriticky obdivoval, postupem času se to celé u mne překlapovalo do pozice kroucení hlavou až k \"PeSově příspěvku\". Asi jsem nebyl dostatečně inteligentní a prosíravý, abych to prohlédl rovnou. Proto jsem byl rád, že je i podruhé prezidentem, potřetí už jsem byl naštvanější a naštvenější...... Vy ještě se zadarmo a dobrovolně koukáte na televizní debaty? Já vím, chcete být asi informováni, ale má to vůbec cenu?
[109]
PeSi,
(maYda: 09.12.2007, 14:10:42
- x)
Díky. Kulový zrcadla jsme našli a na web se podívám. Pokud jde o schema kaleidoskopu, které dítě nestihlo obkreslit v hodině, asi pošlu maila paní učitelce, ať poskytne pomůcku, neb nechci, aby jen něco tupě malovalo, čemu nerozumí. Já to prostě graficky odvodit neumím, a to jsem z fyziky maturovala. Jenže v tý učebnici to fakt nechápu. kluk má problém s počty a prostorovou představivostí, jenže si myslím, že i když to nepochopí, jak to funguje, tak aspoň aby měl náhled, že tu jsou nějaký pravidla, podle kterých to funguje a ne jen chaos. pokud jde o Havla. tak bohužel si nejsem jistá, nakolik je lidem , jak říkáte, u prdele. Já znám dost takových, kteří se staví při jeho jménu málem do pozoru. Přestala jsem se na tohle téma bavit s několika kamarádkami ale musím říct, že na nich vidím, jak od doby, kdy zjistily, že toho pána nežeru, přehodnotily názor na moji osobu.
[110]
Na Ó Vemeno koukám jen střídavě
(Dana: 09.12.2007, 14:21:53
- Mail
- x)
a i to stačilo, abych měla zkažené nedělní poledne. A to hned v první části, kde se propíralo prominutí daně jistému podnikateli, který pak měl jisté obchodní styky s předsedou Paroubkem. A nazuřilo mě to tak, že mi i oběd přestal chutnat. Za své působnosti jsem se vyjadřovala k několika žádostem o prominutí daně, a byly to případy, kdy opravdu byly důvody nejen dle zákona, ale i lidské a svým způsobem i morální, akorát že o nich nemůžu veřejně i jinak mluvit. A vím, kolikrát jsme doporučovali vyhovět a kolikrát ministerstvem vyhověno bylo. Spíš nebylo. Zatraceně, kdyby aspoň ten Paroubek dneska tak blbě nekecal!
[115]
2 maYda
(PeS: 09.12.2007, 15:08:10
- x)
máte-li dvě normální kapesní zrcátka (alespoň jedna strana rovná, pokud by to byly obdélníky, je to ideální) - vemte kus čistého bílého papíru, něco málo barevných střepů, písku či nastříhaných barevných papírů, nasypte na malou hromádku na ten papír a přiložte k tomu ta zrcadla, aby tvořila kout s vnitřním úhlem 60 stupňů. A máte princip kaleidoskopu. No a teď ta zrcátka můžete rozevírat a svírat a koukat se, co to udělá s tím obrazem. No a pak si to můžete namalovat, jak tam jdou ty paprsky. Stačí vědět, že úhel dopadu se rovná úhlu odrazu... A malovat přece umíte...
[116]
2 Dana
(PeS: 09.12.2007, 15:22:54
- x)
a jinak - on Vás někdo nutí, dodržovat tu starořímskou tradici a nechat se při obědě obveselovat zrůdama? Když už tady pro rodinu páchám jemně kořeněnou pečenou rybku s pečenými bramborovými plátky, tak jim rozhodně nenechám kazit chuť nějakym vyblitym vemenem...
[117]
Dano
(martin TT: 09.12.2007, 15:23:53
- Mail
- x)
abych tě nadzvedl i rozesmál, když se na internetu probíralo prominutí daně, tak tam nějaký Jyrkovo obhájce npsal, že se nedalo nic dělat, protože podle zákona na to prominutí daně měl \"kamarád\" nárok ze zákona. Znáš ten zákon? Asi to bude \"lex Jyrka\".
[119]
Martine TT,
(tresen: 09.12.2007, 16:08:12
- x)
v té Vídni jsme se včera mohli potkat. Už to ale nikdy v prosinci neudělám, bylo to šílenství. Nebýt toho, že jsem chtěla vidět batlinerovskou sbírku v Albertině, tak jsem si to odpustila. Davy nemusím. Katka J., ačkoli ji jinak nemusím taky, dneska na Paroubka platila. Čunek jako obhájce koalice a vlády byl úplně na h. K. to zvládla neočekávaně dobře, pan Jiří /jak ho oslovovala naoplátku za paní Kateřinu/ byl vyveden z míry.
[120]
Tady je rada, jak se zachovat
(Šumavák: 09.12.2007, 16:53:04
- odkaz
- x)
až půjde okolo ten mladej, co se nezakecá! Kdo má zájem, beru závazné záznamy (proti záloze) k uložení na Šumavě. Program se jmenuje \" Navštěvujte pravidelně své příbuzné\" a v rámci EU programu \"Sanftturismus Boehmerwald\" bude doprovodná infrastruktura částečně financován z EU fondů. Neváhejte a přijeďte si už dnes vyhledat suchá a zdravá místa s pěkným výhledem, abyste po smrti byli spokojení !
[123]
a pokud jde o zrcadla,
(maYda: 09.12.2007, 17:18:21
- odkaz
- x)
tak jeden úžasný odkaz. I to antifyzikální dítě se bavilo,když jsme šoupali \"předmětem\" a koukali, jak se mění obraz podle polohy vůči zrcadlu. Jen teď remcá, protože zjistil, že krutá matka bude chtít, aby vytištěná schemata vlastnoručně popsal.
[124]
tak jsem si vyzkoušela
(Dana: 09.12.2007, 17:21:26
- Mail
- x)
profesi malíře-natěrače - a řeknu, není to špatná práce! Ještě, kdybych to uměla. Vymalovala - natřela jsem dvě ze tří oken, teda špalety a to, co se při výměně oken muselo seškrábat, oklepat a nahodit, a vypadá to při pohledu z dálky docela dobře. Nablízko nikoho nepustím a navíc nainstaluju záclony. Takže až mě přestane bavit nebo až nás zruší, jak je přání části pt. občanstva, můžu se začít ucházet o práci pomocníka u nějakého toho mistra malířsko-natěračského. A navíc - člověka to mnohem víc těší, když za sebou má po dvou hodinách viditelný výsledek, než ty lejstra, kterým není nikdy konec. Martine - kaju se a hned zítra sedám v práci k ASPI a hledám...a hledám...a hledám! Někde přece musí být! Ten zákon, co stanoví nárok na prominutí daně. A až se o něm doví všichni poplatníci, to bude mazec! ;-)
[126]
To teda bude!!!
(maYda: 09.12.2007, 17:27:15
- odkaz
- x)
Dejte mi vědět, Dano! A co kdybych prostě nakráčela na úřad a trvala na tom, že když můžou prominout šestadvacet milionů hotelierovi podivné pověsti, tak mně, poctivé živnostnici, těch pár tisícovek taky můžou? nebo co kdybych takovou žádost poslala hned na ministrerstvo? A rovnou taky do TV Nova?
[129]
Jo, DAno,
(maYda: 09.12.2007, 17:57:07
- x)
nejlepší je, když je práce vidět. Nám nějak ten víkend rozvrátily děti ( hlavně ta fyzika)a pak ještě fakt, že dostanu jako dárek ledničku. Společný dar mého chotě, bráchy a matky. Já si mám zařídit, abych vyklidila starou lednici a mrazák, aby mohla být dovezena nová a to do vánoc, protože babička trvá na tom, že když je to dárek, tak do vánoc to musí být doma. Takže si to musím zařídit v práci, zůstat doma, odmarzit starou lednici a připravit na odvoz. Nemluvě o tom, že léta říkám, že drahé dary jsou na nic, že takový dary nechci, že lepší je maličkost pro radost, než něco, co se stejně musí pořídit jako investice. Nemluvě o tom, že stará lednice i mrazák ještě počád slouží dobře a tak nevidím důvod se jich zbavovat. No jo, ale brácha a muž mají vyřešené dárky, protože jinak to všichni pro všechny řeší stylem \" kup něco za mně, tady na to máš\" a jediným \"problémem\" jsem já, to jim je přece jen proti srsti, abych vymýšlela sama sobě od nich dárky. Babička pak bude moct vykládat, že dali s bráchou \"mladým \" lednici, čímž přiživí léta systematicky budovanou legendu o mojí nepoužitelnosti pro praktický život. TAkže všichni jsou spokojení a ode mně se očekává, že se budu tvářit patřičně nadšeně a vděčně. Nejsem vděčná, jsem nevděčná mrcha. Chtěla bych pod stromeček, aby moji blízcí občas slyšeli, co říkám. Chtěla bych dostat třeba balíček dobrýho kafe,dobrý víno, barevnou šálu, korálky na krk (jednoduché korálky za pár korun, ne honosný náhrdelník, který stejně nemám kam nosit) nebo třeba knížku. NAštvalo mně to tak, že jsem ztratila chuť od vánočních příprav, těsto leží v lednici a na pečení nemám náladu. Zatracený vánoce!
[130]
Tady něco pro Františka k barvení....
(Rpu?: 09.12.2007, 17:59:21
- odkaz
- x)
A vlastně i pro ostatní, co rádi vánoční hvězdu. ...Aztékové si však této květiny vážili více pro její praktické výhody než půvab. Z jejích listů vyráběli červené barvivo na textilie a používali je jako přísadu do kosmetiky. Mléčná míza pak byla zpracovávána na lék proti horečce. V subtropickém klimatu své domoviny vyrůstá vánoční hvězda do podoby keře a může být až čtyři metry vysoká.
[131]
MaYdo......je na to jednoduchá rada...
(Jirka původní: 09.12.2007, 18:14:39
- x)
když takhle večer budou všichni zmiňovaní doma, protože je pozvete k Vám na kafe. V nejvhodnější dobu odejdete do vedlejší místnosti a vystřelíte.....a začnete kčičet...POMOOOOOOC, Ježíšek se zastřelil...a je to hotový. Bez Ježíška Vánoce nejsou a peníze, které si necháte necháte, proměníte na víno, korálky, knihy . Jsou na to taková místa, obchody se jím říká :-)))
[132]
maYda
(martin TT: 09.12.2007, 18:14:54
- Mail
- x)
vím, že některé rady jsou nepoužitelné v konkrétní rodině a konkrétní konstelaci, ale já bych požadoval jako součást dárku to vyklizení, vymytí, uložení, přestěhování, první vymytí a naskladnění. Jinak je to na úrovni našeho rodinného \"daru\", který jsem jednou (jen v žertu) popsal tchyni jako darování vody na nádobí, abych měl v čem umývat po štědrovečerní žranici celé rodiny. Teď to po sobě čtu jako naprosto nesrozumitelné.
[134]
MaYdo - to, co popisujete,
(Dana: 09.12.2007, 18:18:50
- Mail
- x)
je osud většiny žen. A já jsme na tom ještě \"líp\" protože babička mi předá obálku s penězi právě s těmi slovy - a něco si kup. A běda, když pod stromečkem není dárek od ní! :-) Nová lednička má často tu výhodu, že má mnohem menší spotřebu a tím se ušetří... :-))) Ale jinak, já vím...i já si dneska tak trochu stýskala, že kytku jsem dostala naposled na narozeniny a před tím kdysi dávno od poplatníka..ale to bych moc říkat neměla, že? Bylo mi řečeno, že na hřitov mi jich bude noseno víc a častěji. :-))))
[136]
Jo, Dano,
(maYda: 09.12.2007, 18:32:05
- x)
to máte pravdu, že to tak je. potíž je v tpm, že já nějak obtížně skousávám fakt, že dárky zýe strany mojí matky nejsou vlastně pro mně, ale pro nějakou imaginární vysněnou dceru, která se mnou nemá nic společného. I když tentokrát v tom má prsty ten můj chlap, který se asi ani po patnácti letech soužití se mnou nezbavil přesvědčení, které do něj vtloukla tchýně - že hodnota muže rovná se hodnota nákladných darů, kterými je schopen zahrnout ženu. A taky že správnou hospodyni má nejvíc potěšit nějaký ten inventář do kuchyně a nějaké jiné nesmysly ji nemají co zajímat.
[138]
Na toho Ježíška
(AeroKarel: 09.12.2007, 18:34:38
- Mail
- x)
stačí bouchnout pytlíkem. Maje v douzovací bedně uzenou krkovici selátka prasátka mladého, snesl jsem i to prase bradavičnaté v televizi. Jest mi ale konstatovati, že ten Čunek je ještě horší než nahovno. Toho si tam Paroubek asi objednal aby vynikal.
[139]
tsss..když jsme u těch dárků -
(Dana: 09.12.2007, 18:38:35
- Mail
- x)
víte,holky, co já dostala za první dceru? Zatímco všecky spolumaminky dostávaly prstýnky a řetízky a jiné serepetičky ze zlata, já dostala svářečku! Fakt! Nelžu. Zatímco jsem byla v porodnici, naskytla se možnost koupit el. svářečku a na nic dalšího už peníze nezbyly. No tak jsem dostala svářečku. Měli jste slyšet, s jakým nadšením mi to manžel oznamoval! :-))))
[140]
Tak víte co, holky?
(martin TT: 09.12.2007, 18:50:59
- Mail
- x)
Když už tu tak sedíme a plkáme, víte, co jsem dostal ke svým šestadvacátým narozeninám (prvním manželským) od své ženy? Duběňák - což, jak jistě víte, je beránčí kožich! Měl jen jednu vadu, byl velikostí přesně na mojí ženu. Ona se totiž na návštěvě u své matky nechala (jistě s odporem) přesvědčit, že když si nekoupí kožich teď, tak ho od toho Pražáka nikdy nedostane. A ve spořitelně bylo deset tisíc novomanželské půjčky a je to výhodná koupě atd. a atd. Ty kecy potom, jak už nebudu muset do smrti kupovat žádný kabát, protože duběňák je všechny doživotně nahradí..... Přežila to! Takový jsem byl vůl, pardon chápající manžel (-_-)!
[141]
No , pokud už začínáte řešit
(Šumavák: 09.12.2007, 18:58:02
- x)
jaké dárky svým bližním, neváhejte a darujte jim poukaz k ježdění na koni. Vyřizuji (především) elektronicky a promptně. MaYda by kromě radosti dětí z netradičního dárku měla i čím je strašit aby nezlobily......:-)) Ty už tu byly..... :-))
[143]
Koukám jsme na tom všichni stejně.
(Ifča: 09.12.2007, 18:58:35
- Mail
- x)
Loni nebo předloni, teď nevím, jsem obdržela pod stromeček čistící stroj na parkety. Představa, jak si vždy o víkendu vynosím nábytek z obýváku, pak přejedu jedněmi kartáči, pak vyměním nástavec, nastříkám leštěnku a rozetřu... a opět vyměním za lešticí kotouče a přejedu potřetí, abych poté mohla nábytek zpět nastěhovat mě unavila ještě o tom Štědrém dnu... Ten výše navrhovaný lux by teda taky dvakrát nenadchnul - ale používala bych ho. Tenhle stroj jsem ještě nezapojila do zásvuky ani jednou... Ale před zhruba deseti lety jsem dostala ještě lepší dárek - chcíplou lišku. Teda zastřelenou, on ji manžel dostal od nějakého myslivce... Přidal k ní i nadšený komentář, že taková kožešina se prodává až za tři tisíce...
[145]
aktuálně:
(Rpu?: 09.12.2007, 19:00:18
- x)
DM: \"Tak jsem TI na vánoce koupil whisky.... ale já ti naleju, jestli chceš.... Já - vrhnuvši pátravé oko: \"Ty na ní máš chuť, viď?\" DM: ..........no ne, tak já ji neotevřu, jestli nechceš..... Tož jdu vytřít tu louži, co tu naslintal a pak si toho vizoura dám. S ledem....:))
[147]
Vidíte.....
(Jirka původní: 09.12.2007, 19:08:59
- x)
a já strašně nerad dostávám dárky....opravdu mám z toho, že něco dostanu špatný pocit. Jsem nadšen, že synek má narozeniny kousek po mě, takže to vždy spojujeme a já jsem z obliga. Ale zase na druhou stranu dárky strašně rád dávám a nejen o dnech k tomu určených. Jediná vyjímka, která existuje jsou knížky...za dobré vysvědčení, jsem jich moc nedostal a tak si to vynahrazují, moji blízcí nyní...
[148]
Ale jinak
(Ifča: 09.12.2007, 19:16:17
- Mail
- x)
si na letošní Vánoce stěžovat nemůžu... Už koncem září mi maminka referovala, že v Olympii v Kaře mají nádhernou koženou bundu do pasu, ať se tam stavím si ji zkusit... (náš rod nezapře, že pocházíme z opice - u 90% konfekce jsou nám krátké rukávy, takže bez vyzkoušení je to risk). No, byla jsem tenkrát pár dní po operaci, neměla na to ani sílu, ani náladu... Za nějaký týden znovu - prý ji tam ještě pořád mají... No, nakonec jsem se vypravila. V krámku na věšácích u dveří jedna černá kožená bunda vedle druhé... kterou z nich teda myslela? Trochu jsem popošla - a bylo po problému. Přímo proti mě na věšáku, jedině tahle a žádná jiná! Zkusila jsem - padla přesně, rukávy dlouhé... tak jsem s ní vyrazila k pultu. Paní prodavačka se podívala s takovým zvláštním úsměvem: \"Vy jste ale měla rychle vybráno!\" Tak jsem jí to vysvětlila - že jsem vlastně šla najisto, že už vybírala maminka... A ona povídá - \"Já vím, byla tady už dvakrát - jste si hrozně podobné.\" :-) Zatím jsem ji tedy odevzdala proti úhradě matce, dostanu ji opravdu až pod stromeček... ale kdyby už nic jiného od zbytku rodiny nebylo, tak letos určitě dobrý!
[149]
Šumaváku - novou lopatu na sníh
(Dana: 09.12.2007, 19:20:57
- Mail
- x)
jsem si koupila vloni touhle dobou, v očekávání sněhových záplav...a ještě ji ani nevyzkoušela. A ty vidle, ty bych taky potřebovala nové. Ty staré jsem už jednou zlomila a několikrát napravovala... Že bych si za ty peníze od babičky.... :-))))
[151]
no jo, anko, ale drtivá většina mých životních malérů
(maYda: 09.12.2007, 20:02:07
- x)
vzešla z toho, že to se mnou někdo myslel dobře. No, kožich má taky v mém životě svoje místo. moje máti mi nechala předělat starý beraní kožich po tetě. Nedbala protestů, že na celých strahovských kolejích nosí kožich jen jistá Anča, o které je známo, že si chodí přivydělávat do Alcronu, že všichni chodí v bundách a džínách a budu vypúadat jako pitomec a že navíc kožichy nesnáším. Vsjo marno, \"jiná děvčata by byla ráda, že dostanou kožich, zatímco ty....\". jendou jsem se uvolila ten kožich vzít na návštěvu k jedné matčině přítelkyni. Nebyla moc dobrá herečka a navíc učila ve zvláštní škole, takže zřejmě očekávala, že i běžná populace je stejně tupá jako její svěřenci. Takže když jsem, sotva vstoupila a už se na mně valil příval chvály, jak mi ten kožich úžasně sluší a jak v něm vypadám skvěle a jako skutečná dáma, bylo mi jasný, odkud vítr vane. TAky mi bylo jasno, pokud jde o koížich. NAštěstí byl už dost starej, takže z něj začaly vypadávat ostrůvky chlupů i s vrstvou kůže. Máti to potom ještě zkusila s čepicí a límcem z lišky, ale mně rozčilovalo, že jsem měla plnou pusu chlupů. NAštěstí jsem se v tu dobu už mohla vymluvit na astma a máti se musela, ač nerada, smířit s tím, že dámu v kožichu ze mně neudělá.
[153]
Jo, ještě když už jsme u Vánoc
(Ifča: 09.12.2007, 20:11:11
- Mail
- x)
loni jsem tu dostala konečně použitelný recept na vanilkové rohlíčky... ale jako na potvoru z kroužkového bloku s recepty jsem ztratila vosí hnízda. Dělala jsem je málokdy, takže si s detaily nejsem jista - letos bych je na specielní přání uplácat chtěla... Nemá někdo nějaký recept, ve kterém bych ten svůj podle zbytků v paměti poznala?
[154]
No Rputi....
(Jirka původní: 09.12.2007, 20:13:25
- x)
moje skepse a až nevraživost, dostoupii vrcholu tohoto Mikuláše.....Manželka moje nejdražší mne (si) nadělila...hádejte co...stejně byste to neuhodli, řeknu to.....svatbu....tedy ne, že bychom se nebrali. Na Karlštejně a s limuzínou a našima pejskama, kteří vystupovali z té 10 metrové mafiánské dlouhé káry jako první, to zas jo. Ale prý je to docela dobrý zvopakovat. Všechno má zařízeno a tak prý jedem opravdu se děsím.....nezlobte se a ani kasat se nechci, ale letos asi s \"nejoriginálnějším\" dárkem vyhraju :-)
[155]
Šumaváku,
(maYda: 09.12.2007, 20:13:28
- x)
jo, poukaz na ježdění je skvělý tip. \"Narovnat záda a koukat k cíli\". Dala bych si říct, jenže je to z ruky a pak - budu mít přece tu lednici. Vůbec tyhle možnosti, dát něco jinýho, než předmět, jsou fajn. Nějak mně napadá, že za komunistů s tím nebyl takový problém. Dávali jsme si knížky, desky, pro ženský parfém nebo hezkej šátek na krk a nikdo s tím neměl problém.
[158]
Jirko původní
(martin TT: 09.12.2007, 20:29:37
- Mail
- x)
nenapadlo mě, že zrovna ty budeš tím postižen. Vím, že takový nápad některé manželky mají. Ta, o které jsem to slyšel, je opravdu mimořádná mrcha a ten její udělá opravdu všechno. Ti měli tu opakovanou svatbu, poté co se k němu vrátila z dvouměsíčního manželství z ciziny. Aby měla své jisté, tak udělali občanský sňatek ihned druhý den na matrice, ale tu slavnostní si vymyslela a realizovala o půlnoci na Vyšehradě. Termín byl vybrán ve výroční den jejich původní svatby před 25 lety - takže to byla oficiálně ještě stříbrná svatba. Tu parádu ti nezávidím, ale jestli to ještě zvýší oddaný lesk v jejích očích - splnil bych to na tvém místě taky. A nebuď si tak jistý tím vítězstvím v soutěži dárků - to se uvidí až 25.12.
[163]
Fujtajbl, co to je?
(martin TT: 09.12.2007, 20:43:44
- Mail
- x)
to jsou u vás vosí hnízda? Naše rodina (teď trochu vážněji) dělá primitivní směs: 20 dkg ořechů, 20 dkg cukru moučky a jedno vejce. Ořechy nastrouhat najemno, smíchat, a vytlačovat. Nechat na schodech tak týden až dva, zbytek, který se nesežral jen tak, přilepit na dětské piškoty vaječným krémem - bez alkoholu.
[165]
Vážení, vážené,
(PeS: 09.12.2007, 21:07:51
- x)
jak to tak čtu, je snad doufám jasné, proč zásadně pojím vánoce s adjektivy \"zatracený, zkurvený\"! Z tohoto pravidla neexistuje výjimka. A když se mě zeptaj, co že bych si tak přál, říkám, že nic a myslím to vážně. Z adventního času si rád odpustím kratochvíle jako je malování bytu nejlépe 23. prasince, jednou taky na Štědrý den ráno, různé stěhování nábytku tam a zase zpátky a jiné \"neodkladné\" práce, na který bylo jinak celý rok dost času. O vánocích si milerád odpustím návštěvy těch, který ani přes rok nemůžu ani cítit a kteří považují za svou povinnost se nám nacpat na půl dne do bytu. Tou dobou už z předstíraného veselí a pohody tečou všem okolo nervy a chytaj na první našlápnutí. Tak stačí obvykle jedna dobře umístěná nevinná poznámka. Návštěva se nasere a zmizí, čímž se spojí příjemné s užitečným. A hlavně, celý rok se neukáže! No a přijde se pomstít na další vánoce a postup se opakuje da capo al fine! Ještě tu snad někdo chce tvrdit, že vánoce jsou rodinné svátky, plné klidu, míru a pohody, na který se všichni těšej? No, já mám kliku, že když už je té pohody nesnesitelně, mám kam zdrhnout... A je neobyčejně zajímavé, kolik tam vždycky potkám kolegů... Takže asi tak...
[166]
Martine,
(Ifča: 09.12.2007, 21:17:53
- Mail
- x)
to by mělo být ono... jen to tak nějak opticky pořád před sebou vidím, že jsem to měla na čtyřech řádcích... a pořád se jedné ingredience nemůžu dopočítat.. Nicméně pokud tam nechám ty vaše tři, zní mi to dobře.... Dětské piškoty nebo kondenzované mléko jsem zcela určitě na vánoční přípravy v životě nekupovala, to bych si nespletla.
[168]
PeSi
(Ifča: 09.12.2007, 21:30:35
- Mail
- x)
a víte že jo? Že si ty Vánoce docela užívám... Pravda, já jsem celý rok hospodyňka na baterky, takže to vánoční pečení, ba i uklízení apod. beru jako relax... Několikrát jsem se zkoušela k něčemu podobnému dokopat i v půli roku, že teda by mohlo být uklizeno i častěj než na Vánoce a že mě to přece loni v prosinci bavilo - ale nějak to není ono :-)
[169]
Aničko
(martin TT: 09.12.2007, 21:31:01
- Mail
- x)
já reagoval ještě před tvým povzpomněním, ale jak jsem to psal, tak jsem byl obdařen několika úkoly. Začínalo to: vyndej prádlo z pračky a dej tam to barevný na čtyřicítku no a pak dál už jsem se k počítači zase chvíli nedostal. Já měl totiž dnešní den takový proflákaný, jen jsem řezal dřevo, topil, vybaloval věci z cest, upravoval fotky, stěhoval skříně a demontoval postýlku a vařil - čili samé nicotnosti, které moje žena nepovažuje za práci. Jo ještě jsem zapomněl - linecké! Nejdříve jsme se pohádali, jestli z půl kila nebo ze třičtvrtě, pak jsem byl odmrštěn s nápadem přidat ke čtvrtkilovce másla Heru. Z toho vyplynulo, že dělat se bude z 375 g mouky - 3:2:1. Prostě předvánoční pohoda a klid.
[174]
Ifčo
(martin TT: 09.12.2007, 22:02:52
- Mail
- x)
když tomu chcete říkat pilnost, okecat se dá všechno. Já se považuji za člověka nadprůměrně pracovitého a přesto jsem v zásadě líný jak veš. A pochlubím se další pěknou fotkou vnoučka, který byl dneska poprvé venku z inkubátoru. Dostal jsem od mladých i krátké video, ale ještě jsem nezvládl,jak ho na Bloggera dostat.
[175]
Ifčo,
(maYda: 09.12.2007, 22:04:06
- x)
já si to taky dřív užívala. Jenže pak přišly jedny katastrofické vánoce, kdy mi došla trpělivost s tím, že celý Štědrý den je podřízen návštěvě u jistých známých a přehnanému důrazu mé matky na důležitost a průběh návštěvy. Dokázala tím spolehlivě udělat dusno, které doprovázelo celé vánoce. Až to bouchlo a já udělala po té vánocům na chalupě přítrž. Vánoce slavíme v Praze, kde se sotva vejdeme do bytu, ale máti s námi stráví ty tři čtyři hodiny večer a to se nestihne zamyslet nad našimi nedostatky a nemá čerstvé dojmy z toho, oč jiní jsou lepší než my Ale přiznám se, že máti a bráchu zvu s jistou nechutí aby byl pokoj. Beru to jako povinost, o které je lépe nepřemýšlet, jestli to člověk dělá rád nebo nerad. V podstatě mně radost z rodinných vánoc přešla a nějak jsem ty poslední rodinné vánoce na chalupě ještě neskousla. Asi to úplně neskousnu nikdy.
[176]
Já vím, že.......
(G21: 09.12.2007, 22:06:07
- x)
Já vím, že lovce a lov jste tu probírali už včera, ale....... Jedou policajti na hon a střelí přitom náčelníka. Naloží ho do auta a šup do nemocnice. Doktor na něj mrkne a praví: \"Ten průstřel stehna by asi přežil, ale proč jste ho vyvrhli, to fakt nechápu.\"
[177]
Mám OT dotaz:
(Šumavák: 09.12.2007, 22:08:05
- x)
dal se mi Daník do škrábání zdi. Samozřejmě ne venku, ale tady. - že by měl nedostatek vápníku pochybuji, protože zatím žádná, přes rameno odhozená kost ještě nedopadla na zem....navíc na té zdi není vápno ale primalex. - o nedostatku pohybu by se u něj jistě s úspěchem dalo pochybovat. - že by si brousil drápky pochybuji z předešlého důvodu. Mě teda vychází, že se mu nelíbí, jak tu není vymalováno. To mě také ne, ale abych kvůli tomu škrabal zeď, k tomu jsem se ještě neodhodlal. Pak by ještě byla možnost, že sežral nějakou slepici a genově se modifikoval.Ale vajíčka zatím nesnáší..... Nevíte někdo, co by to mělo znamenat? (odčervenej je)
[179]
Maydo,
(Ifča: 09.12.2007, 22:13:38
- Mail
- x)
my jsme, tuším, rodina vzácně soudržná. Pravda, až na výjimku :-) Takže se vídáme během roku pořád, na Vánoce někdy jo - a rádi - často ne, protože holt na to volno si udělá každý jiný program. No, a pak je to úhel pohledu. Letos budou Vánoce trochu jiné... tak se těším na to, že pořídím živý stromeček, jelikož poslední roky jsme měli umělý, protože hlava rodiny to prohlásila za finančně rozumější variantu. :-)
[185]
Ifčo,
(maYda: 09.12.2007, 22:53:57
- x)
ale my jsme taky dost dlouho byli soudržná rodina. No, možná až příliš dlouho. Vdala jsem se pozdě a brácha rodinu nemá, takže jsme měli léta určitý stereotyp. Když jsem se vdala, byl prostě nejen pro moje blízké, ale i pro široké okolí problém pochopit, že co fungovalo ve čtyřech, přestává být funkční, když přibyl do rodiny zeť a později vnuci. Navíc máti je přesně ten typ, co je pro něj první a poslední, co \"řeknou lidi\" a kvůli tomu je schopná svoje nejbližší zadupat deset metrů pod zem, v dobré víře, že tak činí pro jejich dobro. u nás to jinak funguje dál, v létě jsem s máti dva měsíce na chalupě a vcelku to jde (pokud si ovšem nevzpomene na něco, co by mohli \"říct lidi\", to pak následuje zemětřesení) A ovšem ti dotyční, co se k nim chodilo na Štědrý den, nesmí od té doby přes práh, pokud se vyskytuju v katastrálním území obce. Aby se to nepletlo, tak tchyně nás ovšem, i s desetiměsíčním mimimem vyhodila z bytu na Boží hod vánoční, když jsme ji přišli navštívit. Taky vypadali jako soudržná rodina. Muž se staral a ostatní přicházeli vzorně s vnoučaty na návštěvu.Můj muž ovšem tu soudržnost zradil, protože se oženil a zplodil vnuky taky. Já tak nějak nevím,u nás v rodině se prostě vždycky tyhle věci zmotají okolo vánoc. Možná že je v tom nějakej Boží prst, aby nás pošťouchl, abychom se vážně zamysleli nad tím, jestli ta soudržnost je opravdová nebo jen divadlo, aby \"neřekli lidi\".
[186]
Šumaváku,
(maYda: 09.12.2007, 22:58:43
- x)
není mi sice jasné , proč to psisko oškrabuje ze´d, ale kdyby byl ochoten škrábat i u nás, třeba bychom se dokopali i k malování. Hospodu tu máme hned na rohu,takže na své by si Daník přišel. A baset v přízemí je lenoch líná, takže ten by mu určitě faldy neprohnal.
[187]
Šumaváku,
(Modrý pták: 09.12.2007, 23:01:56
- x)
moje ŽD praví, že ho v té zdi něco láká. Jak to naznačuje Dana. Nám takhle nebožtík Pinďa škrábal zeď, na kterou se vylil olej z friťáku. Ačkoli jsme jí vysušili, oškrábali a namalovali, tak tam pořád škrábal. Jestli v té zdi třeba nemáte plíseň nebo něco takového.
[188]
Kdyby Lišak viděl,
(Kantor dědinsky: 09.12.2007, 23:10:01
- Mail
- odkaz
- x)
co robily včera kury z našeho vzdělavaciho ustavu, tak by se to s řizenim takeho rezortu eště rozmyslel a uvažoval by o čemsi bezpečnějšim, napřiklad o Vnitru. Něvi borok, do čeho leze, ale vinšuju mu, aby koněčně ve školstvi zrobil pořadky. Kdo iny by tež moh prolufotvať kurnik jak Liška, ni?
[192]
no no no
(: 12.12.2010, 15:34:22
- x)
všechno co sem si precetl zni tak namyslene a povrchne. ale je to aspon nejaka dalsi zkusenot. zkuste se na to po dívat ruznymi smery a najít jiný názor. vzdyt to tak vubec nemusi být a jenom se vam to źda , nebo se to zda mne. TAK OTEVRETE SVOU MYSL a zkuzte si obnovit svou DUSEVNI SVEZEST Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |