Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Čtvrtek, 13.12.2007
Kdo se tady bojí jít do duelu?Tomáš Haas
Nevím, kdo je pan Robert Miller, autor článku, který dnes (13.prosince 2007) vyšel současně pod titulkem „Proč se Klaus bojí debaty?" v Hospodářských novinách a pod trochu jiným titulkem „Proč prezident nejde do duelu?" jako komentář Práva. Vím jen to, že autor prokázal naprostou neznalost politických procesů jak u nás, tak ve svém domově, v USA. A to, že kde cítí slabinu ve své argumentaci, neváhá použít nepravdivá tvrzení. Informace o tom, že by nejmenovaná "liberální strana" vymáhala, jak pan Miller tvrdí, veřejnou přísahu, že "všichni budou pro svého čestného předsedu" "jednomyslně i když formálně tajně", je pro mne a myslím, že pro většinu čtenářů zcela nová. Nevím, kde ji autor sebral. Pokud tak soudí z toho, že v usnesení kongresu ODS stojí jeden paragraf, vlastně jedna věta, která zní: "1.1. Kongres ODS plně podporuje nominaci Václava Klause na prezidenta ČR kluby ODS v PS a Senátu a vyzývá poslance, senátory a celou politickou reprezentaci ODS na všech úrovních, aby zajistila maximální možnou podporu kandidatuře Václava Klause.", pak zřejmě nikdy nečetl usnesení žádného ze stovek předvolebních kongresů (convention) obou velkých amerických politických stran, Republikánů i Demokratů. Žádat od politické strany, aby nevyjádřila podporu svému kandidátu, protože by to znamenalo ztrátu víry v konkurenci názorů, je přinejmenším naivní. Poslanecký klub jakékoliv politické strany má právo si pozvat, či nepozvat, kteréhokoliv kandidáta na jakoukoliv politickou funkci, která je předmětem parlamentní volby. To platí i pro funkci nejvyšší, pro volbu prezidenta republiky. Přestože se to panu Millerovi nelíbí, má prezident Klaus pravdu, když říká, jak pan Miller píše, „že společné besedy prezidentských kandidátů nemají v podstatě žádný smysl, když prostorem je 281 volitelů". Mělo by to smysl, kdybychom měli to, co mají Spojené státy, totiž přímou volbu prezidenta. To by znamenalo nejen nutnost, aby se kandidát v dostatečném časovém předstihu představil svým volitelům, občanům, ale i to, co nám bohužel chybí, totiž povinnost kandidátů svou kandidaturu včas deklarovat a to bez podmínek. Pokud by ve Spjených státech kandidát řekl „chci kandidovat, ale jen tehdy, když mi voliči své hlasy předem přislíbí", bylo by to asi v nadcházejících volbách jeho poslední prohlášení. A rozhodně by nemohl očekávat, že by ostatní, skuteční kandidáti na prezidentsví USA, obětovali minutu svého času na debaty s politikem, který neví co vlastně chce, který neví, zda vůbec bude kandidovat. Pan Miller žádá, aby mu prezident a kandidát Klaus pomohl. Chce z nepolitika Švejnara udělat politika. Z pana Švejnara, který ještě neví, zda vlastně chce kandidovat a který čeká, zda mu nějaký poslanecký klub kromě šestičleného klubu Strany zelených přislíbí podporu, který čeká na to, až mu tu podporu předem přislíbí dost poslanců a senátorů a tím splní jeho podmínku, chce udělat kandidáta a politika Švejnara. Fakticky chce, aby kandidát Václav Klaus vyrobil svého protikandidáta. Aby udělal to, k čemu se dosud neodhodlal pan Švejnar a co dosud nedokázali jeho oponenti ve Sněmovně a v Senátu.. Pan Švejnar není jediným, o kom media spekulují, že by se mohl o funkci prezidenta ucházet. Ve hře je stále Jiří Dienstbier, myšlenky na možnou kandidaturu se ještě nevzdal pan profesor Pačes, a díky našemu specifickému způsoby volby ani nevíme, kdo další se může v druhém nebo třetím kole volby náhle objevit. Pan Miller vzpomíná minulé prezidentské volby, kdy se, jak sám píše, „kuloárně vytahovali nejrůznější "bleskoví" kandidáti, aniž by volitelé — natožpak veřejnost — mohli jakkoliv seriózně posoudit jejich kvality." „Navíc, takto vybraný nový zástupce má potenciál znovu nadchnout, motivovat a mobilizovat talent a energii spoluobčanů. Oproti minulosti, kdy se kuloárně vytahovali nejrůznější "bleskoví" kandidáti, aniž by volitelé — natožpak veřejnost — mohli jakkoliv seriózně posoudit jejich kvality, by měl státník a diskutér Klausova formátu debaty prezidentských kandidátů vítat." Zřejmě očekává, že prezident Klaus vyhlásí konkurs, do kterého se přihlásí všichni potenciální kandidáti, představí je veřejnosti a bude s každým z nich debatovat v přímém televizním přenosu, aby veřejnost, která je bohužel volit nebude, mohla seriozně posoudit jejich kvality. A potom, díky našemu zmíněnému způsobu volby hlavy státu, se asi má stát to, že pokud z konkurzu vzešlý „veřejnosti známý a prověřený kandidát" v prvním kole neuspěje, proběhne druhé kolo konkurzu, aby nový kandidát měl stejnou možnost „znovu nadchnout, motivovat a mobilizovat talent a energii spoluobčanů." Pan Miller píše: „Každá taková veřejná debata přece obohacuje zastupitelskou demokracii. A nepochybně by prospěla i vážnosti prezidentského úřadu." Já se domnívám, že v tomto systému by taková veřejná debata nejen že neobohatila zastupitelskou demokracii a neprospěla vážnosti prezidentského úřadu, ale působila by přesně opačně. Není na stávajícím prezidentovi, aby veřejnosti presentoval své protikandidáty.Žádný z nich se za něj nemůže schovávat a vinit z toho, že sám nedokázal dost volitelů a občanů přesvědčit o tom, že není jen dalším "bleskovým" Antiklausem. Je na nich, aby přesvědčili své volitele, poslance a senátory i veřejnost o tom, že jsou skutečnými a věrohodnými kandidáty. Je na nich, aby nadchli, motivovali a mobilizovali talent a energii spoluobčanů. Nikdo, ani současný prezident, to za ně neudělá. Volbu i úřad prezidenta znevažuje to, že prezidentovi oponenti opět nedokázali najít kandidáta, který by měl odvahu se o nominaci skutečně ucházet, který by se o ni dokázal poprat s ostatními adepty (třeba i v debatách jako jsou ty, které mezi protikandidáty probíhají v USA), který by nežádal, aby mu před tím volitelé předem přislíbili úspěch a který by nevinil stávajícího prezidenta z toho, že jej veřejnost nezná a který by sám, bez asistence současného prezidenta, dokázal, že není jen proměnnou, není jen tím „kýmkoliv" v rovnici „kdokoliv jen ne Klaus." Tomáš Haas Poradce prezidenta republiky
Reference: http://hn.ihned.cz/2-22607950-500000_d-3f
Komentáře
[4]
Ten odkaz je sice relevantní,
(jura-p: 14.12.2007, 01:28:23
- x)
ale ne k tomuto článku. Poslanci a senátoři neslibovali podporu, ani se k ničemu nezavazovali. Já vím, co jsem podepsal. Já jsem podepsal listinu, ve které navrhuji kandidaturu Václava Klause do funkce prezidenta. Aby se stal kandidátem, potřeboval deset podpisů senátorů nebo deset podpisů poslanců. A protože se návrhy na kandidáty podávají své komoře, tak to nemohl být mix třeba šesti poslanců a čtyř senátorů. No a já nemohu za to, že i ostatní kolegové si vybrali Klause za svého kandidáta. Takže Klaus je navržen v obou komorách. Ve Sněmovně návrh podalo 81 poslanců a v Senátu 41 senátorů. Nikdo se mě neptal, jestli budu Klause volit. Co by se ptali? Nejsem žádný schizouš. Jasně, že budu. Když jsem si ho navrhl, tak přece proto, že ho chci volit.
[6]
Hm..nerad
(jerry plsek: 14.12.2007, 04:59:17
- Mail
- x)
Nerad, ale pridam svou trochu do mlejna.. Je nedustojne naroda, aby musel hledat hlavu statu v cizine, byt by to byl “nas clovek”. Je urcite I dalsich nekolik moznych kandidatu, kteri by se spolecne s VK mohli uchazet o zvoleni. Problem spociva v pristupu, s jakym se prislusnici jednotlivych stran stavi ke clenum strany jine. Mnohorat jsem jsem byl svetkem, jak politik jedne australske strany prohlasil o nekom z druheho tabora neco ve smyslu “sice jsme rivalove v politice, ale jako cloveka si ho vazim”. (mohl bych vypravet nejednu historku o tom, kdo s kym hraje golf) Opravte me prosim, pokud se neco podobneho vyskytuje mezi politiky CR. Ja jsem zatim videl (slysel) jen utoky a pripadne urazky. Byt v opozici, neznamena zatracovat vsechno a vsechny. To se pak tezko hleda kompromis.
[9]
Dobré ráno....
(Jirka původní: 14.12.2007, 06:11:19
- x)
Švejnar je opravdu váhavý střelec a už jenom proto nechci mít takovýho prézu. Připadá mi to jako \"licitace\" před headhunterem o větší bonusy, lepší auto a fajnovější sekkretářku (dámy jistě prominou). A pak to nešťastné občanství.....to je taky nepřekousnutelné. Jinak je to jistě v naprosté pohodě, snad jen drobný detail, že ještě neví jestli bude prézou. Třeba mu sousedi v ulici ještě neřekli, jestli může. Jediný kdo to ví určitě, že chce být préza je \"pivko\", ale toho zas nechce ani jeho příbuznej místopředseda, Jsou to paradoxy, že jo. Však ten Paroubek se rozhoupe na začátku ledna. Bouchne na to šampaňský a Mici se řeknou, že by to bylo hezké, chvilku bydlet na hradě a byt pronajmout. Pro mladé je každá kačka dobrá. A já jsem pro. Vždy jsem chtěl vědět, že prezident bude pro nás pracovat a že se bude důsledně řídit vůli lidu.....
[12]
ostatně,
(PeS: 14.12.2007, 07:53:30
- x)
neplačte, můžete si za to sami. Po pouhých necelých dvou stovkách komentářů měnit téma... Tome, sorry, ale Tvou práci bych popsal slovem pumprdentlich, jak psal Ota Pavel. Zde pro místní jen opakuješ zřejmé, na Psu zas utvrzuješ tamější v té jejich jediné pravdě - snad s výjimkou Schumiho a AeroKarla, kteří se sem nějak hůře dostávají... Ale možná jsi to publikoval i jinde...
[13]
PeSi, dovolím si nesouhlasit.
(Rpu?: 14.12.2007, 08:09:50
- x)
Jednak vezmi v potaz počet přístupů na zdejší blog a určitě to nejsou jen lidé mající jednoznačný názor a jednak nutno oponovat, oponovat a zase oponovat. Protože jinak bude slyšet jen ten opačný hlas. A od teď, když Švejnar oficiálně kandidaturu ohlásil, budou ty hlasy obzvlášť silné.
[14]
\"nejmenovaná \"liberální strana\" vymáhala, jak pan Miller tvrdí, veřejnou přísahu, že \"všichni budou pro svého čestného předs
(maYda: 14.12.2007, 08:15:11
- x)
prosííím???? jánjsem asi pitomá a chybně chápu. Nebo ta nejmenovaná \"liberální strana\" má být ČSSD? já teda o jiné sraně, která trvá na tom, že všichni musí být jednotní jak blahé paměti KSČ a dokonce chtějí ověřovat poslušnost svých členů, nevéím. Švejnarovský tyátr je přece typicky pravdoláskovní. Tvářit se, že o tu funkci nestojím a hrát to na to, že se vlastně obětuju. Vyhrát souboj, ale tak, abych se nenamočil a neumazal. Chtít debatu s druhým kandidátem, ačkoliv vlastně žádný kandidát nejsem. Je to hloupost dotyčného nebo způsob, jak si umýt ruce, tvářit se, že o debatu stojím a protože nesplňuju podmínky (=nejsem oficiální kandidát) tak zároveň vím, že soupeř výzvu nepřijme a já budu ušeřen, budu moct trumfovat remcáním \"já jsem chtěl, ale to on...\". Místo čestného souboje taktizování a kličkování. Kruci, VY tu někdo chcete, aby nás před cizinou reprezentoval kličkující zajíc, který není ochoten dát vlastní kůži na trh, není ochoten riskovatz prohru, a oddaluje přijetí kandidatury na nejzazší mez, aby si, nedejk Bože neumazal ručičky nějakým bojem o moc, tváří se, že se mu do toho vlastně nechce a přitom chce být považován za plnohodnotného kandidáta tehdy, kdy se mu to hodí? Člověk, který chce mít moc a přitom se nechce umazat soubojem o ni a tak očekává, že ji dostane na talíři já teda ne! A už mně docela štve, že takovýhle křivý chování se tu ještě ke všemu považuje za typické preo \"slušného člověka\". Prezidentský úřad lze získat buď předvolebním soubojem podle pravidel nebo politickým intrikařením a podrazy. Jiná cesta není. Na souboj podle praviodel zatím Švejnar nepřistoupil. Tudíž je zřejmé, že se chce dostat k moci politickým intrikažením a podrazy. Tome , díky za ten článek, teprv teď mi došlo, že Švejnar, vlastně není žádný kandidát a k tomu, aby přijal kandidaturu, si klade nehorázné podmínky. Jen mám dojem, že jste jediný, kdo to z českého novinářstva ví.
[15]
PArdon,
(maYda: 14.12.2007, 08:24:25
- x)
on Švejnar ohlásil oficielně kandidaturu? Tak to je pro mně novinka, jsa zmožena tím, že se už několik týdnů vede řeč o tom, že se rozhodne příští týden, jsem poněkud přastala sledovat , co je nového. Nicméně to jeho kličkování mi stejně vadí. Já nevím, kde tti pravdoláskovníci berou svojwe přescvědčení, ýe ve jménu jaskési jejich \"slušnosti\" a \"morálky\" nemusí respektovat - na rozdíl od toho neslušného plebsu- určitá pravidla. Hm, a komu tipujete, že ten Švejnar dělá předskokanaq? Jakýho králíka za uši nqakonec vytáhnou z klobouku? Bude to PAroubek? Nebo že by oprášili českého národního světce? Nebo že by Dášeňka, když Vašek pořád touží vidět na hradě ženu - třeba jen cudně mlčí o tom, že nejradši tu svoji vlastní.
[16]
maYdo,
(Rpu?: 14.12.2007, 08:33:26
- odkaz
- x)
přesněji - včera večer na to kývnul a dneska se to má ohlásit. Kotase nemaj a Jyrka si nemůže dovolit nabít si nos. Teď budou Vánoce a v lednu začnou téci nervy. Ještě tak Dienstbier bude možná jukat zpod půlitru, jinak se každej se špetkou rozumu radši vyhne....
[17]
Copak Miller
(martin TT: 14.12.2007, 08:56:47
- Mail
- x)
ten se angažoval za Švejnara už před deseti lety a jeho blábol, zveřejněný tehdy na blistech, je dostupný v odkazu, hodně dole. Co to je Czech and Slovak Service Washington? Daleko víc mě zklamal Hvížďala, který občas nepíše blbosti. Hlavně jeho výrok, že diskusí se Švejnarem by dodat legitimnosti své volbě za presidenta!
[20]
2 Rpuť
(PeS: 14.12.2007, 09:48:20
- x)
No dobrá... I když mezi \"má oznámit\" a \"oznámil\" spatřuji stále drobný významový rozdíl. Tak se nám posera konečně odhlodal? A přijede na vánoce? Zbudou mi možná nějaký žrádelky, že bych mu je charitativně věnoval, aby tady nenuzoval a moh si aspoň na tu polívku zajít... Ačkoli, Jyrka mu možná sehnal nějaký diety.
[22]
Tak znovu,
(jura-p: 14.12.2007, 10:23:09
- x)
kandidát se kandidátem nestává tím, že ohlásí kandidaturu, ale tím, že skupina poslanců nebo senátorů podá návrh příslušnému orgánu své komory. Hrátky s tím, že nějakej povídal, že by taky kandidoval, přenechme novinářům. Ostatně v současné době je už nejméně desítka lidí, kteří napsali parlamentu, že kandidují na prezidenta. Všem se poděkuje na dopis a pošle se jim informace o tom, jak by mohli kandidovat. To je, že je musí navrhnout ten počet senátorů nebo poslanců. A popřeje se jim bohatý ježíšek a šťastný nový rok.
[23]
No a Švejnar
(martin TT: 14.12.2007, 10:32:40
- Mail
- x)
je zatím v té nejméně desítce, i když možná ještě ani nenapsal. To, co se předvádí v novinách a v televizi, je ukázkou představy pisálků, že tvoří dějiny. Modrý ptáku, odpovídá se mi těžce, zrovna tobě, ale teď zrovna nechtěl, ještě musím dodělat moc věcí, než si sednu do vlaku.
[25]
PeSi
(ptakopysk: 14.12.2007, 11:45:17
- x)
nebo bude pěkně po soudružsku souhlasen v nepřítomnosti? Mě zaujal titulek idnes, kde píšou, že má podporu napříč politickým spektrem. Koukal jsem na ty senátory, co ho podepsali a zjistil jsem, že \"napříč politickým spektrem\" znamená ČSSD, SNK, KOD, SZ, KDU-ČSL, LiRA. Zase jsem chytřejší...
[26]
Hezké poledne vinšuji.
(Anka: 14.12.2007, 12:13:02
- odkaz
- x)
Jan Švejnar se přesto neobává, že by při volbě prezidenta dopadl podobně neslavně jako naposledy Miloš Zeman. \"Tím, že nyní deklaruji kandidaturu, se vše vyřeší a já podporu budu mít,\" řekl. A dodal: \"Proces vyjednávání stále pokračuje. Jednání, která jsem měl, mě utvrzují, že mám podporu napříč širokou část politického spektra. A utvrzují mě, že ta podpora bude velmi silná.\" No, a máme jasno, se mi ulevilo.
[27]
Hezké poledne,
(Dana: 14.12.2007, 12:22:47
- Mail
- x)
hlásím se po návratu z nemocnice. Kdo se radoval, že na mě dojde, radoval se předčasně. I když jsem tam nakonec musela zůstat poněkud déle, než byl plán a vzít to přes JIPku, vše je v naprostém pořádku a já se můžu vrhnout do víru vánočního šílenství i politických debat. Jdu si přečíst, co se tu dělo. A hezký večer u Vodičky!
[28]
Ano PeSi,
(jura-p: 14.12.2007, 13:14:23
- x)
musí s kandidaturou souhlasit. A dokonce může kdykoli před volbou, při volbě a v případě vítězství ve volbě i po volbě až do svého ustavení do funkce prohlásit, že se prezidentem nestane. Po svém ustavení může z funkce odstoupit. Ale dnes po jedenácté předseda volební komise senátu Jan Pavlata vyhlásil, že mu byla doručena kandidatura tohoto Švejnara, podepsaná dostačujícím počtem senátorů. Nikdo nemůže být nucen být kandidátem na prezidenta. Ale to se snad týká každé kandidatury na jakoukoli funkci, snad s výjimkou funkce dobrovolníka v Cézarově armádě. Viz - Jmenují vás dobrovolníkem (v Asterixovi) Takže už kandidátem je.
[31]
Napříkad není to ten člověk,
(jura-p: 14.12.2007, 13:26:27
- x)
co jako předseda dozorčí rady ČNB mohl připravovat násilné převzetí Investiční banky, aby se po jejím převzetí stal předsedou dozorčí rady banky, které byla předána a která dostala na převzatou banku naprosto neuvěřitelné bonusy? Nebo se pletu? Ona celá ta historie je poněkud neprůhledná.
[32]
A hele další definice...
(ptakopysk Tyrš: 14.12.2007, 13:28:52
- x)
tentokrát Švejnarova: \"podpora napříč širokou část politického spektra\" to bude asi podmnožina té výše uvedené idnesovské. Jsem zvědav, jestli existuje taky podélná podpora, popřípadě podpora \"napravo příč politickým spektrem\" či \"nalevo příč politickým spektrem\" Šacoval bych že na Švejnarojc podpora bude spíš \"nalevo příč\"
[34]
Ahoj! Takže už kandidátem je.
(Šumavák: 14.12.2007, 13:33:06
- x)
aTeo to zhodnotil takhle: http://ateo.cz...al/pict//2.897.jpg Co dodat?
[35]
Na druhé straně já to objasnění ani nepotřebuju.
(jura-p: 14.12.2007, 13:36:01
- x)
Snad jen k tomu, abych věděl, co všechno je možné. Já jsem svého kandidáta volební komisi již podal a jsem rád, že to proběhlo bez humbuku, jaký provází kandidaturu tohoto Švejnara. Zase se trpaslíci a přeběhlíci hemží a dělají při tom spoustu virválu, který novináři tak nadšeně podporují, protože jsou také trpaslíci a někteří i přeběhlíci. Už zase panuje přesvědčení, že sčítáním nul se výsledek násobí. Nikdy neuvěří tomu, že výsledek sčítaní nul, i když se dílo vydaří, je nulový.
[36]
Omlouvám se
(František I. : 14.12.2007, 13:45:31
- x)
ale dnes se asi Vodička obejde beze mne. Pesi, také mne ten zlý virus dostal. Chtěl jsem se vytáhnout paštikou ala Bretin. No, nepřijde nazmar. Potom, co mi synek doběhl pro acylpiriny, prohlásil, že se stále považuje za hocha ve vývinu a se ctí odstraní tuto pochutinu z rodinné špajzky. Já bohužel o jídle neuvažuji. Z jídelny na WC je to poměrně daleko. Takže ještě jednou, užijte si to.
[37]
Já se tentokrát k Vodičkovi nedostanu.
(jura-p: 14.12.2007, 13:53:31
- x)
Jsem programově slíben v mých skoro rodných Jižních Čechách a stejně jako bych byl u Vodičky, tak ani zde se nezpronevěřím svému krédu, které zní v politické hantýrce takto: \"Politik musí být pevně zakotven v lokále.\" Všimněte si, že po vzoru originálních Jihočechu píšu Jižní Čechy s velkým J. Jihočeši totiž vědí, že na sever od Jižních Čech leží jih Čech, třeba Příbram. A střední Čechy jsou tam, co Pražáci dojedou pantografem.
[38]
Dano
(martin TT: 14.12.2007, 13:58:41
- Mail
- x)
vidím, že rekonvalescence bude ještě kratší než zákrok. Kolik napadlo? Já jsem v poledne vyrazil hustou chumelenicí a bílým údolím k vlaku. Ve ValMezu už jen poprašek a nad Olomoucí prosvítá modř a slunce. Zdá se, že jen na hranicích bojujeme proti oteplování, v kotlině si všichni oteplují, až se z nich kouří.
[39]
Láká Filipa jak akát ptáka - Bůh nás rač uchránit.....
(Rpu?: 14.12.2007, 14:00:47
- odkaz
- x)
...\"Prezidentskou funkci chápu jako službu veřejnosti. Budu vždy ve své činnosti vycházet z úvahy o veřejném zájmu a vést trvalý dialog s politickou reprezentací i širokou veřejností,\" řekl Švejnar. \"Mohu říci, že jsem hrdý na Českou republiku. Pokud budu zvolen, učiním vše, aby naši občané mohli být hrdi na svého prezidenta.\" ...Jaké má Švejnar priority? 1. Ukončit transformační období - a to nejen na mezinárodní úrovni (což se částečně stalo vstupem do NATO a později do Evropské unie), ale zejména na vnitropolitické úrovni. Švejnar tvrdí, že doba, kdy se některé ze stran nasazovala kvůli minulosti psí hlava, už skončila. V jasné narážce na postavení KSČM řekl, že je potřeba politickou scénu více otevřít. 2. Politický konsensus pro zásadní reformy. Švejnar by chtěl přispět k tomu, aby se politici napříč stranami shodli na reformě důchodů či sociálního zabezpečení. Chce spolupracovat s vládou i oběma parlamentními komorami. 3. Čitelnost jednání. \"Do příštích voleb do Poslanecké sněmovny již půjde poprvé volit generace narozená po roce 1989... A já bych chtěl být maximálně konstruktivním a transparentním parnterem při sestavování vlády,\" řekl. 4. Přispět k úspěchu českého předsednictví EU (Česká republika bude velet evropské sedmadvacítce v první polovině roku 2009, tedy zhruba za rok)
[41]
Šumaváku,
(František I. : 14.12.2007, 14:03:04
- x)
ještě k minulému blogu. I taková polodivoká prasátka se dají velice dobře využít. Ovšem je potřeba vědět vědět jak a musí existovat kupec. Odkazuji se na Španělsko a Iberskou šunku. Měl jsem minulý měsíc možnost ochutnat fermentované výrobky téměř z celého světa vč. Jižní Afriky. V tomto ohledu jsme tu hodně za vopicemi. To je na delší diskusi. Ohlédně horského skotu máme názory úplně totožné. Osobně mne neuchvátil ani tolik ekology proklamovaný šedivý alpský skot. Jsem jen zvědavý, kdy nám milé EU doporučí chov vegetariánských bernardýnů pro export masa do Číny, popřípadě zamyšlení ohledně chovu morčat nebo jedlých krys, s tím, že když se to mohlo ujmout v Andách nebo na Velikonočním ostrově, proč ne v Česku. Jistě by se na to našly možné dotace.
[48]
Ale slovům \"služba veřejnosti\"
(jura-p: 14.12.2007, 14:26:51
- x)
nebo \"upřímnost\" nebo \"musíme si říkat pravdu\", se vyhýbám jako čert kříži. Vím, že to někteří kolegové říkají a vím, že to jsou ti, kteří nevěří ani sami sobě, natož aby si mysleli, že jim může věřit kdokoli jiný. A když to jednou použil Mirek Topolánek, tak jsem nelenil a druhý den ho sehnal a řekl jsem mu, aby to už nikdy neříkal a že když říká něco, čemu ani sám moc nevěří, tak ať to podává jako možnost nebo alternativu, že to působí na P.T. publikum lépe a nemusí se pak v duchu peskovat za to, co vysloví. Hrozná a lepivá je úvodní vata typu: \"No, abych pravdu řekl,\" která ve skutečnosti není přípravou na matení, ale spíše dobou na uspořádání následující věty. Sám jsem se při ní přistihl v hovoru, když jsem přemýšlel o tom, co vlastně řeknu a o nějakou Pravdu vůbec nešlo. A nejlepší je, když z politika vypadne něco jako: No, abych pravdu řekl,... nevím.\"
[49]
Ještě rejpal
(martin TT: 14.12.2007, 14:32:21
- Mail
- x)
ten se před nějakou dobou avizoval, pokud jsem nepomotal data. Uvízlo mi pod šišinkou něco v tom smyslu, že snad cestou od někud někam, Ohio-Kersko a zpět, by se mohl zastavit. Já jsem se zastavil úplně, vlak, který měl z Košic 0 minut zpoždění a jel všechny zastávky naprosto přesně, zastavil před Zábřehem a čekáme, až projede opožděné Pendolino - to sice projelo divokou, třicetikilometrovou rychlostí, ale stojíme furt. Ještě, že mám dvě hodiny fóra, to prý je teď průměrné zpoždění na vjezdu do Prahy. Ale člověk si nevybere, vrtulník koupíme až na jaře a na dálnici to prý dneska bylo nadvakrát ucpané. Vítek nám to popíše.
[51]
K půlročnímu předsednictví EU.
(jura-p: 14.12.2007, 14:38:26
- x)
Půlroční předsednictví v EU se u nás pojímá jako velká zkouška. Nejde tedy o velení EU, jde o to, abychom v očích Německa a Francie, či spíše jejich amplifikátorů v různých hodnotících funkcích v Bruseli a tisku \"obstáli\". Předsednictví má v EU různou funkci, podle významu a velikosti předsedající země. Německo a Francie \"velí\", země typu Holanska \"koordinují\", Portugalsko \"ne zcela zvláda\" a tak. U Česka se dá očekávat nejvýš \"že potvrdí, že je právem členskou zemí\", když to dopadne dobře, tak \"obstojí\".
[52]
jura-pe
(martin TT: 14.12.2007, 14:40:03
- Mail
- x)
politice můžou chodit do kursu ke Kaplickému, jeho metoda opakování poslední části otázky je universálně použitelná. Pro blbé posluchače to dokonce vytváří dojem, že ten tazatel je vůl a neumí se zeptat a politik-velikán ho tím opakováním, které přece není jen pouhým opakováním, opravuje a upřesňuje. Už se ti stalo, že by mysl zabloudila dopředu, předběhla hubu a ty najednou s úžasem posloucháš, co opouští tvůj otvor a seš zvědavej, jak to dokončíš? To bylo pro mě vždycky znamení, že jsem se nechal nudou rozhovoru uspat a že se musím znovu soustředit. Většinou jsem se soustředil jen na ukončení a odchod, což je v politice před mikrofonem asi to nejtěžší. Aspoň to tak vypadá, když se někdo chce producírovat, hypnotizován koulí mikrofonu jak indická kobra sklíčkem na té haditelově fujaře.
[53]
františku, co je to
(Šumavák: 14.12.2007, 14:52:40
- x)
\"šedivý alpský skot\" ??? Že by montafon? To by od té mangalice nemělo daleko....(jde-li tedy o Tzv. \"šedohnědý alpský skot\" jako vývojový předstupeň jedné skupiny evropských plemen krátkorohého skotu. Ano, to je klasické cestování časem... návrat po vývojové linii zpět.Teď už schází jen zjištění, že vůbec nejkvalitnější mléko dává zubr a rozhodnutí EU o jeho povinném chovu.....
[55]
Šumaváku
(ptakopysk : 14.12.2007, 15:04:23
- x)
mě spíš napají jména LEpešinská, Lysenko a sovětské zkušenosti. (Ondyno jsem četl útržek Rudého práva z padesátých let o sovětských zkušenostech se setím rozdrcených semínek řepy) Prostě jednoho krásného dne dostanete pokyn z Brusele o chovu iguanodontů (Iguanodon bernissartensis) na mléko a bude se vám ekonomicky dařit a basta fidli!
[60]
Nevím, jestli jste probírali včerjší nápad ČSSD,
(Dana: 14.12.2007, 15:56:11
- Mail
- x)
a to odchod ze sněmovny v případě, že kandidát, kterého prosazují, nebude mít zřetelnou většinovou podporu. Docela by mě zajímalo, jak by toto řešil zákon o volbě presidenta - přiznám se, nechce se mi ho hledat.:-) JInak - Martine - zde v dolinách sice poletuje, ale nezůstává, takže na zemi je jen takový slabý poprašek. Ovšem začíná mrznout a mladí mají večer vyrazit z Olomouce k nám přes Potštát, neb nemají dálniční známky. Děkuji všem, kteří mi drželi pěsti i palce. Pomohlo to! :-)) A u Vodičky můžete připít nejen na mé zdraví.
[61]
Dano
(martin TT: 14.12.2007, 16:08:36
- Mail
- x)
s volbou je to jednoduché - jejich neúčast je prázdným gestem, jen bude mít Paroubek kontrolu, že nikdo nemohl nic nikam vhodit. V prvním kole je zapotřebí většina ze všech, takže je jedno jestli ti, co by ho nevolili, odejdou. Ve druhém a ve třetím se počítá většina z přítomných a to ať klidně odejdou.
[62]
rejpale
(ptakopysk : 14.12.2007, 16:11:39
- x)
vlakem?!? A sám? A vystupovat na pohlavním nádraží? Eště by ho z mladické nerozvážnosti mohlo napadnout projít se po Sherwoodských Sadech Jaroslava Vrchlického. Von si s tím adrenalínem nedá pokoj ani na starý kolena. Doufám že máš s sebou chrbátový nožík, aspoň...
[63]
Martine TT
(ptakopysk : 14.12.2007, 16:16:12
- x)
jestli tomu dobře rozumím, tak v prvním kole poslanci čssd demonstrativně odejdou a Quimby k tomu bude mít odpovídající komentář a v dalších kolech zůstanou sedět a Quimby vydá prohlášení o státotvornosti čssd a o tom, že jim svědomí nedovolí bojkotovat tak závažnou událost jako je volba prézy?
[65]
Jo!
(martin TT: 14.12.2007, 16:22:33
- Mail
- x)
asi tak to Quimby vymyslel. Je tam ovšem ještě zrada. V prvním kole postupuje, pokud není zvolen president, do druhého jen ten kandidát, který získal z prvního kola nejvíc hlasů. Takže pokud Klaus dostane nejvíc hlasů v obou komorách, tak i když to nebude stačit na zvolení, tak vyřadí prvokolního protikandidáta. Nemá to ten Švejnar lehký, dělat Quimbymu předskokana!
[69]
No jo, s tou službou národu a vlasti
(maYda: 14.12.2007, 18:51:55
- x)
to mi připadá, jako když mi kdysi zadávali práci s tím, že to pro mně bude skvělázkušenost, je to přínosná práce,. která je strašně potřebná a přispěje k pozvednutí mých schpností. Hned jsem věděla, že tu práci nikdo nechce, protože j nudná, nezajímavá, zbytečná a blbě zaplacená. Když jde na mně někdo s ideálama, ak prosdtě za tím čuju njakou zradu. Tím nečchci říst, že mám něco proti ideálům. Leč dospěla jsem do věku, kdy mi došlo, že ty skvělé ideály se naplńují nenápadnou a usilovnou prací a ne vznešeným řečněním a ideologickými hesly Tedy ty ideály, které skutečně za něco stojí. Ty, co se tímhle naplnit nedají a realizují se plamennými řečmi, nejsou žádný ideály, ale jen ideologický balast.
[70]
Dobrý podevčer....
(Jirka původní: 14.12.2007, 18:54:21
- x)
Mangalica.......Oldřich a Božena.....to jsou ta slavná jména, které jsme dali těm malým krásný chlupatým prasátkům, které jsme měli na rok půjčené, fakt, na odtučňovací kůře ze Zooparku v Chomutově. Opravdu nekecám.....když si představíte urostlého liberijského hrošíka v plné síle, tak je to sranda proti Božence, o Oldřichovi nemluvě. Přátelé, ty byly tak krásní a přátelští, že se nedá srovnat z žádným jiným zvířetem. Jako cvičení pejsci. Jestli si vzpomínáte na pasáže na Nově, kde vždycky byli zvířátka, tak tam 1x excelovali. Než k nám dorazili, tak moje mamča, nechala zakopat bazének 5x3 metry s tím, že jistě vodou v létě nepohrdnou a napustili vodou. No ráno byl bazének dnem vzhůru a voda fuč. A jak si laškovně pohazovali na rypáku se železničním pražcem....
[80]
Musím pochválit...a to opravdu...
(Jirka původní: 14.12.2007, 20:03:58
- x)
abych na to nezapomněl....cca vo půl šestý dole zvonil někdo na zvonek a tak jsem dotyčného pozval nahoru.....byl to poslíček a představte si, co přinesl. Od obchodu, od kterého máme ráno housky mléko, máslo......tak dorazil vánoční stromek, dokonce i ve stojánku. No nepotěšilo by Vás to? Já vím je to hloupost, ale opravdu mne to mile překvapilo a tak jsem v dobrém rozmaru, že snad i tarase snesu :-))
[84]
chtěla jsem napsat, než jsem omylem odklepla nedopsané,
(maYda: 14.12.2007, 20:20:45
- x)
že nicméně chápu, že taková pozornost potěší, dokonce i nás, co o tom jen čteme - už jen proto, že se takový věci dějou. ve světle takových zpráv monstróznost Švejnara v prezidentském úřadě opravdu bledne, protože o skutečném stavu země a \"duši národa\" tohle vypovídá víc, než kolik procent mají politické celebrity podle průzkumů veřejného mínění a kdo se producíruje ve Vladislavském sále nebo kolik divadel se pere nebo nepere o Havlovu poslední hru. Prezidenti nakonec bývají všelijaká čeládka a nejen u nás...
[89]
Přátelé, jsou Vánoce a
(Jirka původní: 14.12.2007, 20:33:06
- x)
Ti politici od nás, až na vyjímky jsou opravdu lidé zvláštního ražení........ I tady jsou normální lidi, kteří mají plné zuby politiky, zelených... EU ve stávající podobě.....a je s podivem, že jsou to stejní lidé , jako v Čechách. a loučím se a přeji všem dobrou noc.
[90]
Sejčka smíte,
(Noční pták: 14.12.2007, 20:34:15
- x)
mám totiž problém ten, že jsem se ještě nerozhodl, jaký nick budu používat, a ten noční pták vznikl v takové akutní potřebě někdy včera. :-/ Nudlatá s knedlíčky? Tu jsme dělávali (jsemť z bezzemků) výhradně bez smetany, taky kde by se u nás vzala smetana, ale ČEMU se říká kaldoun, jako CELÝ tý polívce? :-o
[92]
sejčku, jo,
(Anka: 14.12.2007, 20:40:04
- x)
celý polífce. Uvaří se ptačí drůbky, křídla a jiný zbytný věci s kořenovou zeleninou, cibulí, celým pepřem, česnekem, zcedí se, maso se obere a pokrájí, vývar se zahustí jíškou, žďabec muškátovýho květu, zavaří se nudle a játrový knedlíčky, nahází se tam na nudličky zelenina, může se před tím mírně osmahnout na másle, obraný maso. A krapet smetany, ale není povinná.
[98]
Tak na takovou invektivu, Šumaváku, musím
(Jirka původní: 14.12.2007, 20:49:46
- x)
ještě reagovat....ono totiž v tom baletu jsou všichni holky.....takže švagr čekatel je hrdý bas :-) A máš slyšet jak to je slyšet, když si zpívá v koupelně....a teď fakt vypínám... mozek už mám stejně vypnutej od úterý
[100]
Anko,
(maYda: 14.12.2007, 21:00:19
- x)
nevyvářela se náhodou takováhle polívka taky šestinedělkám? Pamatuju její poněkud úděsnou variantu ze závodky ( žádná smetana, příliš mnoho mouky, bez knedlíčků a semo tamo kus slepičí kůže nebo chrupavky.) Starší kolegyně tomu říkaly \"polívka pro šestinedělky\" a říkaly, že jíst něco takovýho muselo být horší než celý porod. Za sebe se musím přiznat, že kombinace masová polívka a smetana mi moc nesedí - že by nějaký utajený židovský gen?
[101]
Nevím, zda nenesu oves do pole,
(Zatím noční pták: 14.12.2007, 21:00:31
- x)
ale čtli jste páně Roberta Millera přípis z před léty až deseti? Mně totiž přišel k uchechtání. (Jo a můžu se sem zabydlet? Nechtěl bych narušit auru Modrýho ptáka a pokusím se přes víkend vydumat nějakej vlastnější nick. Ju? Dohoda?) Musíte hrabat hluboko za půlku. \"Švejnara za premiéra\" se to jmenuje.
[104]
Anko,
(Nika: 14.12.2007, 21:02:34
- x)
to jste mi připomněla kaldoun mojí babičky, která ho dělávala z husích nebo kachních drůbků, bez smetany, jen s trochou máslové jíšky, a ještě do něj vyráběla ručně malé makarónky ze čtercových flíčků, které stáčela na koso přes tužku a nechávala usušit jako malé trubičky. Bylo to úžasné...
[109]
Anko,
(maYda: 14.12.2007, 21:10:28
- x)
ale ona je opravdu nějaká bílá mléčná kuřecí polívka. Nás tím v dětství taky cpali, neb se svatě věřilo na mlíko a jeho zázračné působení a skutečnost, že jsem zřejmě měla podle popisovaných přízznaků náběh na jakousi poruchu trávení mléčných cukrů, nikdo nebral v potaz, mělo se za to, že jsem rozmazleněj fakan. Tak do mně mlíko cpali horem dolem, zatímco později po mně naopak chtěli, abych ho ze stravy vyloučila totálně a naprosto.
[117]
Šumaváku, ahojda majitelům, helé!! ... :-)
(Zatím noční pták: 14.12.2007, 21:17:51
- x)
... prvně tu nejsem, nahlížím sem drahnou dobu, ale znáte to sám: akorát když je nálada. Takže někdy jsem vás všechny měl v merku den po dni a pak tři měsíce utrum a zas jsem byl z lopaty venku. Už jen pro lenost dočíst a dostudovat prošlé záležitostě. :-) Pravidla neznám, krista, eště jsem si ani nevydumal nick, jaký pravidla? :-)
[120]
Koukám, že nás u Vodičky chybí povícero.
(kocour: 14.12.2007, 21:27:01
- x)
Tomáši, jen technická: I v USA mají nepřímou volbu prezidenta - voliči volí volitele (kteří jsou za tu či onu stranu) a ti pak volí prezidenta. Nikdy jsem nepochopil, proč to dělají tak složitě, když výsledkem je stejně fakticky přímá volba, snad jen že se to nějak teritoriálně srovná, protože každý stát má tolik volitelů, kolik má kongresmanů. Ti volitelé se nadto volí právě jen pro tento účel.
[122]
No , to se Jimmy oženil, a když
(Šumavák: 14.12.2007, 21:29:18
- x)
vezl bryčkou novomanželku domů na ranč, kůň klopýtl.Jimmi nic , jen klidně pravil: \"to bylo poprvé!\". Jedou dál a za hodinku kůň klopýtl podruhé.A Jimmy na to: \"to bylo podruhé !\". vjíždějí už do brány ranče když v tom kůň klopýtl po třetí.Jimmy nic neřekl, vytáhl kolt a koně na místě zastřelil.V tom začala manželka ječet:\" co to děláš? takovej krásnej kůň! a mladej!...\" Jimmy se na ni podíval a klidně pravil \"To bylo poprvé...\". A tento příběh , přátelé, je pravdivý, ne protože mi ho vyprávěl Tý Taxis krejčí, ale protože já jsem Jimmy .....
[126]
No, Anko,
(kocour: 14.12.2007, 21:34:39
- x)
já zítra v šest vstávám a ještě nevím, jestli vůbec půjdu spát :-( ... pustil jsem se doma do superúklidu místnost po místnosti a už takhle superuklízím asi šestý týden a všem tankistům by se u mne jistě líbilo. Zato kočky z toho začínají být divoké. Nic, jdu pokračovat v úklidu.
[132]
kocoure,
(Anka: 14.12.2007, 21:46:52
- x)
koukej mazat spát, on Ti ten úklid nikdo nevezme. A jak říkala moje bába - zítra je taky den. Šumaváku, no, se nedělej přísňákem, jsi tolerantní muskej, co si vrásky kvůli pár kecům nedělá. Ale asi tu najdeš kde co, o čem nemám tuchu. Ale já se omluvila, tak snad mi ta naivita projde, co?
[135]
2 Šumavák
(PeS: 14.12.2007, 21:54:14
- x)
ad určení cesty - víš, já to bral vždy jako eufemismus... Jak se ve starověku říkalo, že všechny cesty vedou do Říma, dnes již věda pokročila a víme, že všechny cesty vedou přesně tam. Takže Ančino \"jděte rovně\" znamená v podstatě odeslání do teplých krajin, kam vedou ony všechny cesty... Moderní badatelé se přiklánějí k názoru, že se to od toho Říma stejně nedá rozlišit - já v Římě byl a tvrdím - zlatej Řím oproti některým metropolím...
[136]
Taky bych se ráda
(helena: 14.12.2007, 21:55:24
- Mail
- x)
přihlásila mezi zdejší osazenstvo. Chodím sem nakukovat možná měsíc, ale zapojit se do hovoru se ostýchám :-) Nedávno tu někdo poznamenal, že se vás cca 99 % zná osobně a tak mě odvaha opustila nadobro. Naštěstí dnes přiletěl noční pták a vy jste ho nezahnali. Třeba nezaženete ani mě :-), doufám. Mail připojuju a pokud je třeba ještě něčeho.. zápisné, žádost s kolkem... apod., ráda provedu :-)
[138]
2 kocour
(PeS: 14.12.2007, 21:59:27
- x)
měl bych 2 postřehy... Ten první mi dlouhou dobu visel na nástěnce: \"pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!\" Ten druhý je plodem moderní vědy - i v naprosto chaotických procesech existují takzvané \"podivné atraktory\" které mohou způsobit, že dosud chaotický systém nabude samovolně jistou míru uspořádanosti... Tak bych se neukvapoval... Ostatně, vánoce jsou za rok zas, tak proč uklízet?
[139]
Heleno,
(kocour: 14.12.2007, 21:59:33
- x)
bezva nápad, ta žádost! Ale nejdřív na to musíme sepsat spešl zákon a zřídit jím spešl ouřad, který by na to dohlížel :-) Anko, nemůžu. Zítra a pozítří nejsem v Praze, v devět mi jede vlak - a kočky tu dva dny v tom bordelu nechat nemůžu, o sousedce, která je přijde nakrmit, nemluvě - tu by z toho ranila mrtvice a měl bych ji na svědomí.
[140]
Pesi,
(maYda: 14.12.2007, 21:59:22
- x)
v šesti nedělí vlivem hormonů zaúppmenete i horší věci, než dělit šesti. Na jiné zase vzpomenete - pro m,ně bylo tohůle období například jediným obdobím, kdy jsem fanaticky uklízela a pokud nebylo perfektně vytřeno a vyžehleeno, neměla moje duše pokoje. Kocoure, co to máte za rezidenci, že postupujete šest týdnů místnost po místnosti?
[143]
Ahoj všem a moc díky za milé přijéťo,
(Zatím noční pták: 14.12.2007, 22:02:44
- x)
eště se tak trochu loučím na minulém webu a určitě se dostavím, jen co si nechám všechny ty kalouse projít hlavou. Možná vám to přijde směšný, ale rád bych měl nějakej dobře pamatovatelnej nick a vím, že je to dětinské, to mi nesdělujte, šumaváčci. :DD Když tam já řešám úplně jinou situaci... no... vo tom třeba také někdy splknem. V každém případě děkuji všem za nejen milé, ale i chňápající přivítání. Kdo by se pak rád nepřipelešil. :-)
[147]
Heleno, klídek.
(maYda: 14.12.2007, 22:06:46
- x)
s výjimkou jedné lekce v jízdě na koni pro mé potomky u zdejšího domácího pána jsem se s nikým ze zdější ctěné společnosti nesetkala osobně. jo, zapomněla jsem na aerokarla. Má nedaleko odsud garáž a jednou jsem ho viděla přefrčet kolem v jeho úúúžasném autíčko.
[150]
Anko,
(Zatím noční pták: 14.12.2007, 22:12:30
- x)
když mně eště ke všemu začal Matrix a na něm jsem asi trochu závislej. :-) A víte, co jsem zjistil? Že ačkoli jsem se domníval, že vás trošku naškatulkovaný mám, hádají se tu lidi, který jsem měl občas ve škatulce jedný. Já teda pařáty nahoru a za nic nemohu, jen co jsem dnes učetl. Mám špatný škatulky. Nebo máme špatný lidi. :-) Teď mne na hodinku omluvte, jde se podívat po nějakejch latinskech názvech sov, asi u sováka zvostanu, to se na mne docela hodí. :-)
[154]
Ahoj, heleno. :-)
(Zatím noční pták: 14.12.2007, 22:19:16
- x)
To je veselý, dneska tu jsme připelešníci hned dvaja! Háááásky! Já přišel o den dřív. Nejdřív jsem se měl obřadně odloučit, pak si v klidu najít novej nick a zejtra s večerem se dostavit vnímající a svěží a to se mi nepovedlo. Mno a jak vy? Taky zčistajasna?
[157]
sejčku,
(Anka: 14.12.2007, 22:23:12
- x)
škatulky jsou na bačkoru, na ně se držet nemá, smím-li se tasit s názorem. Tady je abnormální četnost vzděaných lidí, kterým naslouchat je dobrý. Že si občas vymění štulec, je dobře, aspoň nikdo neusíná na laurech. Tady se drží na zdravý rozum a argumenty. Tedy nikoho nikam necpěte, byl byste nějspíš záhy velmi překvapen. A ten nick neberte zas tak smrtelně:-) Helenko, tady se nemáte čeho bát, tady se lidi nekovají na vrata, je fajn, že jste se osmělila.
[160]
Jen 3+1, kocoure?
(maYda: 14.12.2007, 22:25:58
- x)
to my máme kromě kuchyně ještě jídelnu, dětský pokoj, obývák, pracovnu, vlastně dvě a ložnici. A všechno se to vejde do jedný místnosti. NO, skoro všechno. Jídelna je v kuchyni ( děti ovšem mají snahu udělat jídelnu z celého bytu) a moje pracovna v předsíni.
[171]
No, maydo, to je tak:
(kocour : 14.12.2007, 22:36:00
- x)
Před 6ti týdny musela mamka do nemocnice, tak jsem se pustil do pořádného úklidu, aby to tu vypadalo, až se vrátí ... sama už nemohla a uklízet s ní za zády, to bylo vždycky o nervy. Jenže se už nevrátí - rakovina plic, kterou se nejdřív dařilo zatlačovat nadmíru dobře, a pak to naopak vzalo poměrně nečekaně neskutečně rychlý obrat - možná dobře pro ni, aspoň se příliš dlouho netrápila. Takže teď už nejde jen o úklid, teď tu sedím, všechno třídím, přemýšlím, co vyhodit, co si nechat, chvílema zírám do stropu, chvílema do počitadla, pak se přiměju umejt pokličky, sem tam spáchám něco do práce ... nic, jdu se podívat, jestli už mám dostatečně černé hranolky, nikdo jiný by to nejed´, ale já je spálené na uhel a jen osolené vysloveně zbožňuju.
[173]
Srandičky,
(Foundryman: 14.12.2007, 22:37:13
- x)
já se tady potácím od jedné jobovky k druhé. Hlídám kluka, anžto paní spolubydlící si vyrazila na oslavu padesátin. Teď jsem naprosto vysílen dosedl a šups SMS, že abych pro ni prý přijel. Po zkušenostech s juniorem se obávám, aby mi neznečistila auto.
[181]
Nojo, kocoure,
(maYda: 14.12.2007, 22:55:04
- x)
on je někdy ten rychlý konec milosrdnější a rakovina bývá nevypočitatelný prevít. Takhle jsme se s bráchou před léty dali do kultivace dvora na chalupě, když byl táta ve špitále. Aby zíral až se bvrátí. No, metrový kopřivy jsou rozhodně pryč a táta třeba zírá z nějakéjho obláčku.
[187]
Bratr Kraus
(Noční pták dodnes, raroh zejtra.: 14.12.2007, 23:03:15
- x)
- vidím, že jsem nalétl právě na zajímací téma, a on je Michlačijaksejmenuje Kraus fakt bratrem Jana? Já že znal doposud jen Ivana. Mimochodem, v některých jeho glosách jsem si i docela počtl... Jinak o tom, že Švejnar je kandidátem České televize a až pak nějakýho Paroubka a nějakých senátorů se s vámi přít nebudu. Přesně tak to cejtím. :- ) A přišel jsem do půli řeči a nečetl celou stránku, tak se případně omlouvám za projevené nevědomosti.
[197]
Takže, otázka:
(raroh : 14.12.2007, 23:17:45
- x)
jelikož jsem línej a smočenej Frankovkou, nerad bych si tápal až gůgloval někde, kde máte dotápáno. Podle mne Michael Kraus není bratrem Jana Krause (přestože je Švejnar jistěže a ovšemže a jak jinak kandidátem najmě televize české). Máte jiné info? :-)
[200]
Niko,
(raroh : 14.12.2007, 23:20:34
- x)
já chápu, že je to pro vás neskutečná darda, ale zase si říkejte, že Vy, Niky, přežijete ledackde, kde Vám ekoteroristi vydobydou prostor, zatímco my rarozi vzlétneme jen, když nás někdo vyhodí. A eště ke všemu NAHORU. A to už je fakt rozdíl, co povíte? :D
[205]
ještě před spaním nakukuju...
(Dana: 14.12.2007, 23:32:53
- Mail
- x)
Kocoure - to je mi moc líto. A drž se. Je to obehraná, ale pravdivá věc, že práce a čas zahojí všecko. Vojtík sladce spí a já mizím taky. Zítra vyrážíme i přes tu sněhovou nadílku (asi taky dojde na tu novou lopatu, Šumaváku!) vydrancovat Ostravu. Tak dobrou.
[206]
Šumaváku,
(raroh : 14.12.2007, 23:32:54
- x)
nestrašte, mně stačí, že jeden můj švára je zanícený odborář a bratr se dodnes domnívá, že Klaus byl v KSČ. Jo a babička byla katolička a komunistka souběžně, což jí působilo věčná dilema, například současně vstávat při hymně a poklekat v příhodnou dobu byla evidentní potíž. ;-)
[213]
Ahoj, jasane,
(raroh : 14.12.2007, 23:40:21
- x)
už jsem přiznal, že jsem tuná semky teďky i jindy nakoukával častějš a dřívějš, takže když mne bude Anka vhodně skloňovat, já jí budu adekvátně pokloňovat a nakonec to - tuším - u té smírné polévky beztak skončí. Čímž chci říci, že ji už beztak krapátko znám. A jakkoli s ní občas z plna mlčícího hrdla nesouhlasím, mám ji svým způsobem fakt rád. ;-)
[216]
a já teď musím rozdejchat
(Šumavák: 14.12.2007, 23:43:58
- x)
jedno nacionalistický dilema.....Ozvali se mi zákazníci z Toskánska a nazývají to \"Jižní Tiroly\".... já se teda budu pokoušet zapomenout na to , co vím o Rakousko -italské válce, ale bude to náročné.A miluji Rakušany, kteří ještě dnes říkají: \"v našem přístavu, v Terstu...\" ale když já ty klofáky potřebuji... :-((
[219]
Tady je plno jakoby ani nebyl Vodička.
(jura-p: 14.12.2007, 23:46:14
- x)
A spousta nových nebo staronových. Tak vítejte. Na dvojce hraje Mišík, já očkovaný proti chřipce mám jakousi polochřipku, zatímco žena má chřipku nebo něco takovýho naplno. Natiskl jsem jí novoročenky a už můžu zase nakukovat sem. Dávejte si bacha na darované \"foto\"papíry do tiskárny. Já použil ty, co mi darovala sousedka, která je snad z mnoholetého zvyku \"donesla\" z práce. A ono to bylo fialové a než mě došlo, že je to těma papírama, tak jsem se pokoušel dvě hodiny ladit barvu fotek a už jsem se bál, že se se mnou rozloučila tiskárna. Ostatně nechcete někdo tak 6O superlesklých, snad dokonce umělohmotných fotopapírů formátu A4? Při práci s nimi se poučíte o všech tajích nastavování barev na počítači a tiskárně. Akorát šedomodrý most ve Stádleci vychází na nich trochu fialově a zelenošedé stromy za ním vycházejí hnědofialově. Neuvěřitelné, co dokáže papír. Jo a jak si to tak polehku sčítám, myslím si, že Švejnarovi starosti s tím, jak vykonávat prezidentský úřad nehrozí. To je výhodné, je zcela svobodný v oznamování, jak by úřad zastával. Nehrozí, že by porušil slovo, kdyby prezidentoval jinak, než slíbuje. Takže může slibovat cokoli. Což nakonec i dělá. Věta Nikdo vám nedá tolik, co já vám slíbím, je tuším od Haška.
[221]
Tak už si připadám uvítanej
(raroh : 14.12.2007, 23:48:26
- x)
a děkuju i těm, které mám v morbidní oblibě a na jejichž vítání jsem nestihl reagovat (třebás kacour) a teď je myslím nejvyšší čas, než si doleju tý Frankovky a zesílím ten Matrix, podívat se, o čem si to celej den píšete, abych nebych jó za pamamuta, žeáno. A díky všem. Jen podposlední podotázka - fakt Ti mám někam jako napsat, šumaváku? Jako mně to neva, jen si v tom frmolu nejsem jist, jesi třeba nesbíráš adresy nebo tak něco. :-)
[224]
jasane, prosím Tě,
(Anka: 14.12.2007, 23:51:30
- x)
dej na mě a kurýruj se bez keců. Já srdnatě bojovala a skončila jsem se zápalem plic a dodnes jsem jak přejetá kombajnem. rarohu, klid, jsem trošku rejpal, ale zahnat mě, není fuška:-)) Mě nebetre smrtelně, to bych Vás za chvíli přestala bavit.
[229]
Rarohu
(maYda: 14.12.2007, 23:55:20
- x)
a nepřednášela babička matematiku kdysi dávno více než před čtvrt stoletím na stavárně budoucím architektům? Tam se o jedné takové dámě tradovalo, že se chodí po každé stranické schůzi pro jistotu vyzpovídat. je ovšem pravda, že přednášet matematiku budoucím architektům muselo být nutně dost frustrující a tudíž bylo třeba jak ideové podpory tak duchovní útěchy.
[232]
To je náhodička, Jasane.
(jura-p: 14.12.2007, 23:58:06
- x)
Před chvílí jsem se vydal udělat si suché martini do kterého si přidávám krapítek kubánského rumu, což mi připadá jemnější než vulgární a ekologismem vonící gin. A zjistil jsem, že martini domlaskla nachlazená žena s dcerou už někdy odpoledne v mé nepřítomnosti, takže taky piju bílý rum pure. Ale jak už jsem řekl, jenom krapítek, ono ho tu víc jak na tři frťany není.
[233]
Nika
(Nika: 14.12.2007, 23:58:37
- x)
s malým n je vlastně výklenek, Nika s velkým N je nick ženského rodu, a taky část jména, kterým jsem byla pokřtěna panem farářem, ale jmenuji se vlastně trochu jinak, protože pan farář to prý popletl. Tak, a teď už máte všechny indicie a můžete hádat. Teda, jen pokud se vám chce... :-))
[240]
No, jasane, já si to už skládám.
(jura-p: 15.12.2007, 00:26:39
- x)
Jak se půjdu zeptat Petra Nečase, jak to myslel s tím přidáváním k důchodům stejnou částkou všem důchodcům, on si nevšiml, že už jednou to nivelizuje výpočet základu pro důchod nebo jak se zeptám toho oďáka Pospíšila, jak to myslí s tím tr. činem poškozování EU. Toho dvojitýho doktora Langera, jestli si fakt myslí, že všech čtyřicet pět tisíc policajtů se musí zaměřit na boj s terorismem, když ten tu páše nula akcí ročně a že policejní práci převezmou šedí moři a bývalí vojáci v bezpečnostních firmách, co prodávají radary městům. A co řeknu Topolánkovi, vlastně tomu to říkám na potkání a možná i proto se potkáváme čim dál míň. A představa, kterou mají někteří, že jim všichni zvednou ruku pro tu novou ústavu EU, jenom proto, že se nejmenuje ústava, jsou hodně naivní. Vůbec se nedivím, že s tím přisli Němci, když se jejich ústava nakonec taky nejmenuje ústava. A vysvětlení pro Helenu. Ten bobřík mlčení se netýká tohoto chatu. Tady si každý mluví, co ho napadne. To se týká naopak reality.
[241]
Šumavo,
(kocour : 15.12.2007, 00:29:47
- x)
u nás se nika říkalo zavěšeným poličkám na stěně. A ty výklenky to snad můžou bejt taky, jestli musí být nutně vystouplý i z venku, to netuším. Měli jsme na Žižkově cosi jako tunel k oknu, ale jestli se mu říkalo nika, to fakt nevím ... Horní Tyroly - já myslím v rámci SŘŘ - ostatně, dodnes mají v rámci Itálie autonomní status jako údolí Aosty.
[246]
Juro,
(kocour : 15.12.2007, 00:37:12
- x)
já soudím, že: 1) jestliže Přístupová smlouva byla schválena v referendu, a 2) Lisabonská smlouva podstatně mění naši Přístupovou smlouvu (byť nepřímo), pak 3) by i Lisabonská smlouva měla projít referendem. De iure to neplatí, ale odpovídalo by to logice. Ústavu taky nemůžeš změnit prostým zákonem, zákon pouhým nařízením vlády a nařízení vlády vyhláškou ministerstva ... A na to, čeho se vlastně komory budou ptát Ústavního oudu, to jsem fakt žádostiv - tuhle pasáž zákona o ÚS spíchli Rychetštího lidi (ještě coby Zemanova místopředsedy docela narychlo) a přijde mi taková nedořešená.
[247]
Takže (snad)
(AeroKarel: 15.12.2007, 00:39:04
- Mail
- x)
komplexně, u Vodičky bylo lidí celkem dost a řeč dobrá. Kocoure, vstávání do fabriky denně v cca 5,15 a vážil bys si vstávání až v šest a soustolovníky vyhledával. Pokud někdo publikoval něco s mým nickem nebo jménem v MF dnes, nevím, kde k tomu přišel, na tyhle noviny už čas nemám a nic jim nepíšu. Anko fuj fuj a hanba, pamatuji cos před nedávnem vyhrožovala stran hlavou vyděšení. Já se ženu k Vodičkovi nechat se vyděsit a nic. Prostě podvod!
[248]
Ostatně,
(kocour : 15.12.2007, 00:40:08
- x)
jak může být Lisabonská smlouva v rozporu s Ústavou, když minimálně de facto má sílu ústavy? - je schvalována stejnou většinou. Může být ústavní zákon v rozporu s jiným ústavním zákonem? Nemůže, pozdější automaticky ruší dřívější v tom rozsahu, ve kterém mu odporuje ... aneb lex posterior derogat legi priori. Mně se ten ústavní přezkum prostě nelíbí, do toho se všichni zamotají takovým způsobem, o jakém se jim nesnilo.
[253]
Ale Aerokarle, fuj ...
(kocour : 15.12.2007, 00:44:04
- x)
já byl odjakživa sova - po obou rodičích. Noční klidně, ale na ranní, to po mně nechtěj ... ostatně, spolužáci a posléze kolegové by mohli na tohle téma vyprávět celé story ... ostatně, hádej, proč chodím tak rychle a jak jsem se to naučil :-)
[258]
Jasane,
(kocour : 15.12.2007, 00:48:52
- x)
pokud jsme neměli dost odvahy dělat problémy v létě, tak teď už to nezachráníme, EU si tuhle smlouvu už ohlídá ... Topol si tím akorát odrazuje voliče a štěpí ODS - v situaci, kdy do konce roku budou na 90% předčasné volby, to, co pozorujeme dnes a denně není nic jiného než permanentní předvolební kampaň. A i kdyby šlo o čas, já prostě Ústavnímu oudu nevěřím, je tak zpolitizovaný, až to je neslušný. A to je to prej \"Klausův\" soud ... ach jo. Já bych to spíš charakterizoval jako soud brněnské kavárny.
[262]
No, voní po nějakých jalovcích,
(jura-p: 15.12.2007, 00:49:59
- x)
což je podle mě typická lesní vůně. Teď budou ekologické i lesněnky a ledovky. V rámci toho boje s globálním oteplením, který musí svádět každy odpovědný člověk, co mu není lhostejný osud této planety. Já nepiju ruskou vodku (přesněji nekupuju), když dostanu frťana, tak nakonec neodmítnu, nekupuju taky zelenou, ale to bylo ideově původně nemotivované, ale dnes už vím, proč mě chutná jen velmi omezeně. Je to ideový odpor. A on nakonec eukalyptus je taky nějakej strom, ne? Kvůli těm zelenejm, aby se člověk styděl, že je členem ekologické organizace. Já například jihočeských taťků. Toto hnutí jsme zakládali pod heslem - Čistý vzduch pro naše děti. Ale od té doby, co se Zelení dali do řízení státu, už to není taková sranda.
[264]
kocoure
(raroh: 15.12.2007, 00:55:23
- x)
- Topolánek tou smlouvou ODS neštěpí. Jsem odéesák. Vysvětlení, proč snést menší zlo, než ústavu, jsme, tuším, vesměs unesli. Von nám ho Topol taky na všechny kraje přijel vysvětlit a asi jsem magor, ale mně tím nakrmil... Neradi, ale unesli, nezříce (mám to správně? V přechodních tápu.) jiného východiska. Nemyslím si ani, že budou předčasné volby, ODS je tak zenprázdněna bojůvkami ohledně krajských primárek, že ji vůbec nezajímá, co se děje vejš. Tedy protokolárně vejš.
[268]
Kocoure, nešil....
(Šumavák: 15.12.2007, 00:59:03
- x)
zkus si představit, že se našeho vzoru (Topolánek si vzl vzor z Německa)s ústavním soudem chytnou Němci. Tam dali původní EUstavu k ústavnímu soudu - mám za to, že bývalý prezident- a ústvní soud ji neschválil a stávající prezident nepodesal, takže v BRD nebyla ratifikována.... O tom Angelína taktně mlčí.... Naděje je , že se této myšlenky chytí i jiní..... a hin sa hukáže!
[269]
Rarohu,
(jura-p: 15.12.2007, 00:59:43
- x)
to kdybych věděl. Jestli myslíte to, co řeknu komu, tak to bylo vážně. Já jim to tak říkám, jenomže tvrději a někdy i sprostěji, když je to mezi čtyřma. S tím ginem a ekologii si dělám srandu. Já proti životnímu prostředí a vlastně ani proti ginu nic nemám. Jsem houbař, mám rád Novohradské hory, jsem bývalý vodák a tramp. Na dovolené jsem spal ve zděném domě poprve ve svých 41 letech. Zelení jako politické hnutí mi připadají jako noví bolševici. Každá totalita bojuje za ozdravení něčeho či někoho.
[271]
Ale kuš!
(maYda: 15.12.2007, 01:01:07
- x)
nika nejsou ani poličky ani cosi, co trčí nad chodník a má okna kolem dokola. To je arkýř. Nika je výklenek ve zdi. Zapuštěný prostor. Nemusí, být klenutý. Stačí, když v tlustý zdi zazdíte dveře tenkou příčkou, takže otvor zůstane ale už nevede skrz. Tak to je nika. poskytlka bych názornou skicku, ale když to neumí obrázky...
[272]
rarohu
(AeroKarel: 15.12.2007, 01:02:25
- Mail
- x)
na ty předčasné volby také moc nevěřím, to by několik dobře zaopatřených poslanců také mohlo přijít o chlebík. Ale na různé průsery a vydírání ano. Skutečností je, že ze všech stran haněný a opovrhovaný Topolánek to zatím zvládá v rámci možností celkem dobře.
[273]
Nestíhám,
(raroh: 15.12.2007, 01:04:00
- x)
odpusťte, ale teď jsem zahlídl poznámku Šumaváka - :-)) - jsem nepřečetl ani polovinu týhle stránky, skorem mi to připadá, že kdo nečte, aby ani neragoval. Juro-p - Vaše narážka na óďáka Pospíšila je mi divná. Jirku Pospíšila neznám než z vyprávění a to vyprávění tolika různých lidí, že si troufám tvrdit, že něco málo o něm vím. Ale proč óďák? Vždyť Jirka vstoupil do ODA jako 19 letej fracek na vejšce a v roce 1998 přešel do ODS. To bych spíš hodnotil jako vyzrání. Chmmm. Asi na Vaše charakteriky, která jsem kdysi rád čítal, raději přestanu brát zřetel. Ani si raději nechci vybavovat, co jste dál v tom odstavečku napsal. Dnes jste pro mne přestal bejt růžovej a s mašlí, naštěstí jsem přišel hlavně kvůli tónu debat a ne kvůli vám. Ale dobře, že jsem přišel a četl právě dnes. Ona někdy i maličkost stačí.
[279]
Ahoj, AeroKarle. :-)
(raroh: 15.12.2007, 01:10:38
- x)
Moc rád Tě zdravím a z mnoha poznámek Tě již znám. No je to průser. (Já jsem teda Nečasovec, i když zpětně si řikám, že kdyby před těmi pěti lety Nečas stanul na postu předsedy ODS - prohrál by, nač by šáhnul. Von je prostě moc zdvořilej a na boj nemá letoru.) Chtěl jsem říct, že průser je v tom, že Topolánkovi se TAK ŇÁK zdařilo všechny podstatné zákony protlačit dál a Klaus je podepsal (a pište si, nebo piš si, že Švejnar nebo Havel by je nepodepsali, aspoň některé). Obávám se, že Topolánek je nejúspěšnější premiér, kterého kdy ODS měla. :D Jen se to smí říkat až tak za 40 let.
[282]
Ach jo. Rarohu,
(kocour : 15.12.2007, 01:12:49
- x)
a já mám v práci na starosti sjednávání mezinárodních smluv, a byl jsem v té pracovní skupině, která za nás určovala, co z euroústavy je pro nás jako stát přijatelné a co ne ... už někdy zjara, dávno předtím, než to vysvětlili Topolánkovi, aby to on mohl vysvětlovat členům ... jenže ne vše jsem prosadil, pochopitelně. Znám lidi kolem toho z Úřadu vlády i z MZV, vím, jak myslí, co cítí, jaké jsou jejich politické názory ... proč nikdo z nich nevyskočil a nevymohli jsme si stejné výjimky stram Charty, jako Poláci a Britové? Proč jsme vždycky tak zoufale přposraní, proč pořád slyším, to musíme, protože to chtějí všichni, proč mi na stole stále drnčí telefon, aby si předem zajistili, že problémy nezačnu dělat já, i když vědí, že moje faktické možnosti v tomto směru jsou mizivé a že Klaus nebude nikdy dělat svou vlastní zahraniční politiku proti vládě?
[283]
Taktéž dobrou noc
(AeroKarel: 15.12.2007, 01:13:10
- Mail
- x)
a Anko neříkej, že by jsi podobnou příležitost porejpat nevyužila. Přiznávám, že mne to zaujímalo z technické stránky, jak velkou změnu vizáže je ženská schopna vydávat za viditelnou a komentovatelnou. IMHO by bez předchozího rozvíjení věci na netu nikdo nic nezaznamenal. Leč pozdě ....
[288]
jasane,
(Anka: 15.12.2007, 01:15:57
- x)
na mrtvici je, jak dnes Zahradil osvětluje své postoje. Když můžou být obojetný souhlásky, může být i obojetný Zahradil. Jen se modlím, aby v dohlednu nešvypukla situace, při níž by hrozilo, že bych se s ním musela setkat. On má imunitu i vůči pár fackám, že?
[289]
A ještě, Rarohu,
(kocour : 15.12.2007, 01:16:47
- x)
ne ODS, to ČSSD vyvolá volby, jakmile bude po prezidentské volbě a budou mít šanci spolu s komunisty dosáhnout na 50+%. Před prezidentskou volbou se to nestane, vedlo by to k ústavní krizi, bez prezidenta se špatně dělají volby a jmenuje premiér ...
[291]
Kocoure,
(AeroKarel: 15.12.2007, 01:20:03
- Mail
- x)
\"Proč jsme vždycky tak zoufale přposraní,\" no protože zde máme koaliční vládu, v níž možná sem tam ODS něco prosadí, ale ne něco proti EU. To nesežerou ani lidovci, ani (a to hlavně) melounisti. A co pak chceš dělat? Mně se to také nelíbí, ale je to cena za to že nevládne Roko&Falmer. A teď už jdu do pelechu definitivně. Joj, Haway!
[293]
Kocoure,
(raroh: 15.12.2007, 01:21:40
- x)
jsem neevropan - v těchto intencích. Také mně se zdá, že naši lidi odvedli málo práce (i když něco jen přece). Ale víš dobře, že z EU se prostě nevystupuje, musíme se ji jen pokoušet ovlivnit. Že mi říkáš, že i úředníci (navrch k politikům) jsou předposraní, mne neudivuje. Jen zarmucuje. Ale jiný vývoj jsem nečekal. Patřím k těm, kteří doufají, že se jim to sesype. V duchu ale vím, že se jim to nesesype - že to pořád budou zdobit odznaky a výroky a vším možným pozitivnem, jaký bys nevydumal ani ze sna. Nechtěl bych tu žít za sto let. Což je škoda, jsem nadšený vyznavač sci-fi a chtěl jsem poznat novej svět. Moc. Tenhle ale ne, ten jsem rád, že nepoznám, jelikož naštěstí včas umřu.
[295]
AeroKarle,
(kocour : 15.12.2007, 01:22:48
- x)
já mluvím o úřednické úrovni ... o tom milionu detailů, o kterých politici nemají tušení, natož aby jim rozuměli. Nemyslíš si, že Topol nebo kdokoli z vlády četl někdy v životě Lisabonskou smlouvu osobně, že ne? Pračka doprala, takže definitivně dobrou noc.
[301]
Rarohu,
(jura-p: 15.12.2007, 01:32:53
- x)
je mi líto, ale můj jmenovec reaguje pravidelně tak, že novinářům slíbí vždy to, co chtějí. Větší přísnost, větší rychlost, nový zákon zcela pravidelně. A co se týče trestního zákona, tak prostě znovu podává to, co už jednou neprošlo, co mu píše ten Šámal, nebo jak se jmenuje, akorát tam přidává tr. čin poškozování EU. A to přesto, že to, co se dá dělat zločinného proti EU, například podvody v dotacích, je postižitelné samozřejmě každým tr. zákonem. Ale tam je to formulováno tak, že už není podmínkou úmysl vlastního prospěchu, takže by vás nakonec mohli odsoudit i za omylem špatně vyplněné kolonky, kdyby někdo uznal, že škoda tím vzniklá je velkého rozsahu. Ale za vyhozené miliardy eur za naprosto nesmyslného galilea nikdo stíhán nebude. To je naopak pokrok EU a EU obohacující. Rarohu, víte vy, že nad určitou částku se vám do vašeho důchodu počítá slabá desetina? Takže, když máte větší důchod, tak to znamená, že jste na důchodové pojištění odvedl násobky toho rozdílu. A přidávání paušální částka všem znamená, že nejen, že berete mnohonásobně menší podíl z toho, co jste odváděl, znamená to, že tento podíl se blíží nule. A nivelizaci důchodů neměla nikdy ODS v programu a směřování důchodů tímto směrem je svévolí. A o tom, že policie se vymlouvá na nebezpečí terorismu, když za hlavní svůj úkol vydává boj proti němu je také nesporné. Jestli chcete, můžete argumentovat tím, kolik bylo u nás spácháno teroristických útoků, kolik bylo pokusů je spáchat a kolik lidí za ně bylo odsouzeno v posledních dejme tomu patnácti letech, aby se to dalo považovat za hlavní úkol policie. Možná nevíte o tom, že už dnes sedmdesát procent policie nikdy nevstupuje do vztahu s někým mimo policii a že už dnes se policie zabývá sama sebou. A jestli se chce ještě přestat starat o stav na našich silnicích, a chce zrušit ty dva vozy s radary, co má v průměru na okres a prodat je městům a soukromým firmám, jako je třeba známá G4S, tak je to cesta do pekel. Jinak si to samozřejmě čtěte, kvůli komu chcete. Mě závorky, PF a další taky nerozhází a klidně si přečtu, co píšou.
[302]
kocoure,
(raroh: 15.12.2007, 01:38:11
- x)
to jsou tlachy. Tedy podle mne a teď tlachám sám: tahle vláda vznikla, protože se nikomu nechtělo do nových voleb, na Evropu u toho dumání každej jednotlivej poslanec prděl. Když Ty furt věříš ve vyšší vize, jenže tyhle vyšší vize přicházejí až po zahnízdění, a vo tom něco vim, jsem koneckonců pták. Na Evropě nezáleželo nikomu, ani tomu, kdo se jí v kampani mohl umávat. Všichni věděli, že tam spadneme, akorát si někteří politici ODS od tohoto nezměnitelného faktu udržovali zdvořilý odstup. Viděl jsi normy, které číhají za rohem? Povinné pojištění podnikatelů proti ekologické možné škodě? Proti tomu je Nobel Al Gore se svým kupčením s emisními povolenkami ještě PULEC. A to všechno se stane. Jako bys před deseti roky nevěřil, kde všude budeš zregulován, budeš zregulován znova a víc a líp. A všichni to víme, teď už jen držíme. Mrk. ;-)
[303]
Kocoure, nesměřuješ k tomu,
(Šumavák: 15.12.2007, 01:46:41
- x)
jak já jsem včera Haladinovi vysvětloval první odstavec Švejnarova prohlášení ke kandidatuře, tam jak říká, že je třeba uzavřít již uzavřené na mezinárodním poli a doa obracet listí, že ne? Já ho čtu dobře, neboj! Spojení \"nejen- ale i\": Autor: Šumavák IP: 195.22.56.xxx Datum: 14.12.2007 20:35 je takové souřadící, až stupňující, ne vylučující. Viz třeba spojení : nejen blbej, ale i nevzdělanej..... ale já to chápu, kdyby řekl: \"po příštích volbách z vděčnosti jmenuji Filipa předsedou vlády\", tak by tomu rozuměl i antoušek. Ovšem asi by trochu narazil...... nedospěl jsi k tomuto názoru, že ne?
[304]
juro-p
(raroh: 15.12.2007, 01:56:08
- x)
Tohle není moc místo na korespondenci - než navinu novou stránku, bůh suď, co je pod ní, ale budiž... Vy jste ve vysoké politice celá ta dlouhá léta. Náměstek ministra obrany - nepletu se? Nedokážete nic jiného, než vyprávět, já ne - to von? Totiž to tu od Vás léta čtu. Před kým se děláte krásným, vždyť sem chodí tak báj vočko dvacet třicet lidí denně... vesměs stejnejch, a víte co? Tak to změňte. A pokud to nedokážete změnit, tak vo tom mlčte, proboha. Mám taky průsery ve městě i okrese i v kraji a neventiluju si je na netu. Pokouším se je změnit a když mi to nevyjde, mlčím. Loajálně, Jiří, páč jsem furt ódéesák, kurňa. Vy mne kdykoli utlučete argumenty, protože já tolik info najednou v hlavě nemám, musel bych si na to sednout se svým poslancem. Takhle, klidně si tu větrejte hlavu, určitě budeme všichni vzornými a nadšenými posluchači - ale pomalu s těmi urážkami. Nevím furt, proč se imrvére narážíte do některých lidí, a do dost lidí, a do některých né. Ale děláte to dokola, ať je ve vedení ODS kdokoli... Uvědomujete si vůbec, že je to VIDĚT? Nemám čas Vás sledovat víc volebních období. Ale jestli teda už nejste ódéesák (morální giganti sice odešli v 97., ale zbyla morální dítka), tak kurňa z tý ódéesky vystupte, vždyť podle Vašich vyjádření vás v ní dráždí už každej. Hm? Teď už pravděpodobně i já.
[306]
Rarohu,
(jura-p: 15.12.2007, 02:06:48
- x)
ale nemusíme. Dospělýho lze přinutit jenom násilím, aby podržel. Jak všichni brečeli, že musíme zrušit svou dohodu o režimu na česko-slovenské hranici, že nás jinak nevezmou do Shengenu. No a já navrhl, abychom její zrušení odložili, že po přijetí do Shengenu se stane obsolentní. Tak jsme ji nezrušili a nikdo nás ze Shengenu nevyhodil. Jak všichni zdůrazňovali, že je nutná ta ústava, a neprošla a nic zlého se nestalo. Já už jsem moc starý na to, aby mi někdo vykládal o tom, co je nevyhnutelné. O tom vím své. Ale držet tomu, co si vymýšlí v Bruseli, vede akorát do Brusele. Vůbec nechápu, proč když si myslíme ne, neřekneme ne. A s tím, že řekneme my ne, ať si poradí v Bruseli, jak umějí. Jestli je to společnost, kde je povoleno jen ano, pak je vážně lepší, kdyby nás vyloučili. Ale na něco takového se ti úředníci nezmůžou a ve skutečnosti ani právně nemůžou.. Taky o nich něco vím, například to, že každý, kdo se jim postavil, tak vyhrál. Ještě se nestalo, aby některá země na své jasné ne, na které má samozřejmě právo, doplatila. Vzpomeňte si, jak dopadla kampaň proti svobodomyslným v Rakousku. Ostrakismem vyhrožovali. A jak dlouho to vydrželo. Nikdo na své ne ještě nedoplatil. Nestalo se to Dánsku, nestalo se to Irsku, nestalo se to Polsku, nestalo se to Kypru, nestalo se to Anglii, nestalo se to Francii, nestalo se to Holandsku. A nakonec ani Německo nesmělo ratifikovat tu ústavu EU. Tak čeho se to bojíme? Koho se to bojíme? Proč se vlastně bojíme? Proč se neptáme, čím konkrétně nám hrozí? A na jakém právním čí smluvním základě nám hrozí. Nebojíme se nakonec toho, že se budou mračit? Nebojíme se toho, že nás budou hodnotit třeba až tak negativně, jak jste zhodnotil Vy mě?
[307]
Rarohu, ale o tom snad je ODS ?
(Šumavák: 15.12.2007, 02:12:25
- x)
nebo byste chtěl partaj straníků, kteří drží hubu a krok podle nejvyššího šéfa a nesouhlas a vztek v sobě tutlaj? Takže celou stranu směruje jeden člověk? A já si dovolím... ze své odborné praxe říci, že obecně platí, že čím více o věci víte, tím jste skeptičtější a znechucenější. A Jura ví a zná na jednoho člověka až skoro moc. A i já, bohužel, vidím jak v EU tak v naší domácí politice příznaky, které už znám....
[308]
juro-p
(raroh: 15.12.2007, 02:16:23
- x)
Všechno podpis. Krásná slova. Bez ironie! Ale proč se imrvére navážíte do někoho ze spolustraníků? Proč TADY? Chcete mi říct, že v senátorském klubu ODS je mimo Vás letos 40 dementů? Vo jednom vím, je z nedaleka, ale na tak vysoký číslo bych nesázel. Vy jste uhnul mé otázce - já neříkám, že nemáte zdravé názory, natož postoje, já se ptám, proč se věčně do někoho trefujete?! Proč se furt děláte za krásnou a nepochopenou oběť? To Vám vyčítám. Takovejch rozumnejch a použitelnejch lidí kolem sebe máte, s kterejma byste mohˇ něco vykopnout vejš - ale nevšiml jsem si?! Tím mne dráždíte. Zcela zbytečná narážka na Jirku Pospíšila, že se k ní vrátím. PROČ? Pochopil bych, kdybyste požertoval na účet Lišky, eventuálně Bursíka... Proto jsem napsal, co jsem napsal. Ostatně, je to jen sklo. Přečte si to jen minimum lidí. ... Co dodat. Není, co dodat.
[309]
Rarohu,
(jura-p: 15.12.2007, 02:40:13
- x)
já neútočím na lidi ve vedení. Já útočím na konkrétní věci, které dělají podle mého mínění špatně a které, když se uskuteční, tak neprospějí tomu, oč vlastně ODS usiluje. Pro mě je důležitější, co ODS dělá, než jakou má hierarchii. Ne, nedráždíte mě. Já mluvím o problémech, napsal jsem, co komu řeknu, že mi vadí na tom, co dělá a proč mi to vadí. Já nenapsal slovo o tom, jací jsou. Jedině snad o svém jmenovci, ale původně mě nenapadlo, že oďák budete brát za nadávku. Já je za své protivníky nikdy nebral a jen mi byli srandovní svým přesvědčením o nadřazenosti. Kdybyste četl pozorně, tak byste si všiml, že ani na to, že někdo hodnotí mě, neodpovídám hodnocením toho, z kým si píšu, ale pokouším se argumentovat a dokládat, proč píšu, to co píšu. Bylo by mi příjemnější, samozřejmě, kdybyste vy taky napsal, proč si myslíte, že se mýlím, v čem se mýlím, než jak jsem špatný, škodlivý a zlomyslný. Ale budu nad tím přemýšlet, abych byl lepším, prospěšnějším a hodnějším odeesákem a mohl v odeesce ještě zůstat. Možná, že nebudu vůbec jmenovat a budu mluvit obecně o špatných návrzích zákonů a v čem je za špatné považuju, aniž bych do toho zatahoval ty, co je předkládají. Ale Vy samozřejmě, pište dál. Nikde není napsané, že se navzájem nemáme hodnotit, peskovat, umravňovat a radit, kdo má, kurňa, odkud vystupovat.
[310]
Šumaváku,
(raroh: 15.12.2007, 02:46:47
- x)
Ty ses na mne vytočil (když nechci říci nasral) a to je mi líto, dost jsem se k vám všem těšil, ale asi to nebude možné. Prostě se neudržím uzdy, jak jsi viděl. :-) To neva. Za duhovým mostem třeba. A Ty jsi taky hned vystartoval chránit kámoše (což je chvályhodné) - mno a nakladl sis někdy ten dotaz, proč by měl být renomovaný a ctěný politik v ústraní? Nechceš mi tvrdit, že jen proto, že nevzal orlickou přehradu, žežené? Mně se Jirkovy názory a informace děsně líbí, fakt, rád jsem si je sem chodil číst, ale kecat vo tom, jak by to mělo bejt krásný - to promiň, ale to by se po pár týdnech naučil každej z vás (všímáš toho vydírání, kdybych méně vydíral, napsal bych ˇkaždej z násˇ). Ani bych na to nepotřeboval sekretářku. Závěrem Ti chci říci, že jsem Jiřího znal, už je to dávno a bylo to jen potřesení ruky, ale kamarádi mi říkali, že on určitě patří k těm rozumnejm. Ten pocit jsem za ta léta nezměnil. Věřím, že Jirkovi to myslet nepřestalo. Tím pádem jeho slova ve včerejší den nemohu chápat nijak jinak než jako podraz, záměr, plán. Zvostaňme u plánu, ten zní tak NEŠKODNĚ. A tím končím pohádku o nadpolitickém Jirkovi. Ju? Nebo ne? No, to už bude Tvůj problém...
[311]
Teda, mně ta narážka na Pospíšila
(Šumavák: 15.12.2007, 02:49:20
- x)
nepřišla rozhodně laciná ( třeba to bude tím, že na jím implementované \"trestné činy proti EU jsem také alergický, nějak moc mi to připomíná\"porušení povinnosti v provozu socialistické organisace\" se sazbou až tři roky natvrdo)a naopak by se mi zdálo laciné, aby zrovna Jura vtipkoval na účet jinostranníků.... Ovšem přátelé, životní prostředí se jasně zlepšuje, takže opět po čase přilétl a dokonce se v horní hospodě usadil Modrý pták !!
[314]
Rarohu, jaký nasral ?
(Šumavák: 15.12.2007, 03:06:32
- x)
to když nastane, tak to vypadá jinak :-) Nebuď vztahovačný a zamysli se nad tím co píši.To není, že bych ho bránil. On se ubrání sám.O tom, že ODS není stranou poslušných kýválků (a snad nikdy nebude) myslím není třeba diskutovat. Pokud jde o nějakou \"nadpolitičnost\", tak s tím já problémy nemám. Nejsem budoucí president.A Jura také ne. Ani nemám problém s převáděním diskuze z polohy ad rem do polohy ad hominem. Já ne ! :-))))))
[315]
Nevím toho moc.
(jura-p: 15.12.2007, 03:12:01
- x)
Možná protože jsem zaměřením za ty roky orientován na bezpečnost, obranu a zahraniční politiku a do této oblasti patří i trestní zákon, tak to ode mě schytávají více lidé, kteří se těmito oblastmi zabývají ve vládě. Zatímco průmysl, zemědělství a zdravotnictví je mi zaměřením vzdáleno, tak vlastně nikdy to ode mě neschytal Julínek, Gandalovič ani Říman. Takže má vlastně Raroh recht v tom, že to ode mě není spravedlivé. Ale já vážně budu tvrdě bojovat proti podpisu dokumentu, kde je napsáno, že členské země bezvýhradně a aktivně podporují zahraniční politiku EU. A nějak nevím, jak to udělat, abych při tom nevypadal jako ten, co napadá ty, kteří něco takového budou obhajovat. A že takoví budou i ve špičkách ODS, je dnes už zjevné. K tomu, co napsal Kocour. Kocoure, já považuju oba způsoby předávání kompetencí (rušení suverenity) Českého státu někomu jinému, tak jak je to uvedeno v ústavě, za rovnocenné. Tedy samozřejmě ústavní většina může ústavním zákonem v ústavě měnit cokoli. O tom se asi nedá pochybovat. Kdyby to bylo pochybné, bylo by třeba napřed změnit ústavu a pak dalším hlasováním předat kompetence. Ale fakticky, bude-li potřebná většina na předání, bude i na změnu ústavy. Samozřejmě čistší, slušnější a elegantnější by bylo měnit to, co bylo schváleno nějakým způsobem, způsobem stejným, aby ani v historii nevznikl pocit, že vládnoucí elita byla zbabělá a nejistá si tím, co navrhovala. A že vlastně lid, který uměla přesvědčít ke členství za určitých podmínek, při změně těchto podmínek podvedla a nejista si tím, že by to tak lid chtěl, narychlo to odhlasovala sama. A ono to tak vypadá v celé Evropě. Takže nejde o podezření, je dobře patrné, že v Evropě začíná být vidět, že parlamenty a vlády vědomy si, že lid nechce další integraci svých zemí, se konfrontaci s míněním lidu vyhne. Za této situace se nebude dát vyvrátit tvrzení, že evropské elity svým zemím další integraci vnutily a tento argument bude kdykoli v budoucnu pro zrušení takto schváleného uspořádání použitelný. A pak to půjde zrušit také bez toho, že by se někdo lidí ptal. S jednoduchým argumentem, když jste prohlubovali, tak jste se také lidu nezeptali.
[317]
A ještě k posouzení ústavním soudem.
(jura-p: 15.12.2007, 03:34:28
- x)
Taky nevím, co má ústavní soud posuzovat. Konstatuje, že v dokumentu se předávají další pravomoci, což ústava po své Euronovele připouští. Nakonec jestli se nepletu, tu euronovelu naší ústavy psal dnešní předseda ústavního soudu, tehdy předseda legislativní rady vlády. Dalá konstatuje, že bude-li přijata ústavně předepsaným způsobem, tak tato změna sama o sobě bude částí ústavy a ústava nebo její změna přijatá ústavním způsobem je ústava a jako taková nemůže být protiústavní. A to je fšecko. Nejsem právník, ale nějak nevnímám, že bych někde zásadně něco opominul? Byl bych rád, kdyby tam byla díra nějaká právní nebo logická a kdyby ústavní soud mohl dojít k jinému závěru. Fakt by to bylo bezva. Ale já si myslím, že ve skutečnosti ten nápad podat to ústavnímu soudu je na podporu přijetí. Všechny noviny napíšou, že ústavní soud shledává smlouvu v souladu s naší ústavou a nenachází nic, co by bránilo jejímu přijetí. A nejmenovaní řeknou, vidíte, zkusili jsme všechno, ale aji ústavní soud říká, že se to dá přijmout. Tak co se dá dělat, pojďme to podpořit, ať zase nejsme za ty rušiče. Z těžkým srdcem, ale když aji ústavní soud, tak takové malé jo. Zkusili jsme všechno a NIC SE NEDÁ DĚLAT, NENÍ JINÉ CESTY. A zase jura-p bude říkat, houby, furt se dá hlasovat proti a udělá to.
[319]
Klaus na Švejnara nemá.
(Senilek: 15.12.2007, 17:22:58
- Mail
- odkaz
- x)
Bojí se s ním jít do konfrontace jako čert kříže. Jeho vysvětlení odmítnutí veřejně TV dizkuze je ubohé. Jindy je Klaus chytrý jako opice a teď zalézá do nory. To má být morální vzor občanské statečnosti pro naše občany, ke které je mnohdy nabádá? Když se má ukázat, je po něm jako po žabě. Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |