Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Sobota, 12.01.2008
Člověk proti sociálnímu státuHenry Hazlitt Přeložil: Finist
Kapitola 3 „Dlužíme sami sobě" Na počátku 1. světové války byl náš národní dluh necelé 1,2 miliardy dolarů. Na konci roku 1919 nabobtnal díky válce do výše 25,5 miliardy dolarů. Ale v té době ještě panoval v národě smysl pro odpovědnost. Nástupnickou republikánskou administrativou byla přijata rozumná politika — snižovat dluh téměř o 1 miliardu dolarů ročně, takže na konci roku 1930 klesl dluh na 16,2 miliardy dolarů. Ale poté, daleko dříve než jsme museli jít do 2. světové války, sociální utrácení začalo stoupat. Nebyla žádná vůle vyrovnat rozpočet; kult deficitu převládl. Na konci fiskálního roku 1941, pět měsíců před Pearl Harborem, veřejný dluh dosáhl rekordní výše 55,5 miliardy dolarů. Válku jsme skončili s veřejným dluhem 260 miliard dolarů, ale tentokrát nenastalo žádné významné splácení, kromě téměř náhodného v letech 1948 a 1951. Chronický deficit nyní dosáhl výše 363 miliardy dolarů. Je zábavné vzpomínat na odůvodňování, které provázelo projednávání každého deficitního rozpočtu. Nejprve každý prezidentský návrh vážně předpokládal přebytek rozpočtu v následujícím fiskálním roce, který se ukázal být deficitem ještě před koncem roku. Poté se říkalo, že rozpočet samozřejmě bude vyrovnaný někdy v příštích letech, ale samozřejmě nyní to není možné. Poté se nová doktrína začala prosazovat. Útočila stylem „hastroš" *: na konzervativce, který údajně trval na každoročně vyrovnaném rozpočtu děj se co děj. Ale ne, odpovídala tato doktrína; rozpočet stačí vyrovnat jen čas od času. Ale veleknězové nové doktríny se nikdy nedostali k tomu, aby specifikovali, kdy přesně ten čas nadejde, a kdy bude už bezpečné vykazovat přebytky. Neukazovali přílišnou horlivost pro lpění na aritmetice dokonce ve vlastních návrzích. Tak jako jsme po osm let, od roku 1961 do roku 1968, měli nepřerušenou řadu deficitů v průměru 8 miliard dolarů ročně, neměli bychom v příštích osmi letech dosahovat průměrných ročních přebytků 8 miliard dolarů? Argument pro vyrovnaný rozpočet „jednou za čas" byl ve skutečnosti potichu opuštěn. Nahradil ho argument, že rozpočet by ve skutečnosti neměl být vyrovnaný nikdy, dokud není dosaženo plné zaměstnanosti nebo dokud hrozí, že bude menší než plná zaměstnanost. A to byl opět argument pro opakovaný deficit. Ačkoliv ekonomičtí poradci prezidenta Johnsona doporučovali, a také bylo zavedeno zvýšení daní (ale nikdy nedoporučovali omezit utrácení), nikdo již ani nesnil o tom, že by navrhoval přebytek nebo alespoň vyrovnaný rozpočet. Když představoval svůj rozpočet pro fiskální rok 1968, prezident Johnson plánoval deficit 4,3 miliardy dolarů hotovostního rozpočtu a 8,1 miliardy dolarů ortodoxního administrativního rozpočtu. (Skutečný schodek administrativního rozpočtu se vyšplhal na 25,4 miliardy dolarů). „Snažit se snížit deficit pro rok 1968", pronesl svoje varování, „by bylo neospravedlnitelné a škodlivé, protože by to ekonomickou aktivitu uvrhlo do deprese". Takže důsledkem celé této filosofie je to, že je nebezpečné snažit se byť jen o vyrovnaný rozpočet a místo snahy splatit nebo jenom zredukovat národní dluh, měli bychom připustit jeho neustálé zvyšování. Podívejme se, co doopravdy znamená pouhé roční splácení úroků. V minulých osmi letech se zdvojnásobily z 8,3 miliardy dolarů v roce 1960, na 16 miliard dolarů v roce 1968. Takže splácení úroků je každým rokem vyšší než byla celková částka nutná pro chod vlády v roce 1941. A více než pětkrát vyšší než kolik si to vyžádalo v roce 1929. V roce 1932 byl kandidát na prezidenta Franklin Roosevelt velmi znepokojen, protože národní dluh se zvýšil o 3 miliardy dolarů během předchozích dvou let. Ale od té doby, po celou generaci, byla velikost a růst národního dluhu zlehčován argumentem, že ty peníze vlastně „dlužíme sami sobě." To bylo ve třicátých letech prezentováno jako brilantní objev „nové" ekonomie. Ale tento argument je ve skutečnosti tak starý, že byl důvěrně známý už velkému britskému filosofu Davidu Humovi, který na něj odpověděl ve své brilantní eseji v roce 1740: „Praxe zadlužování bude skoro jistě zneužívána každou vládou ... Samozřejmě nám říkají, že veřejnost není oslabena na úkor svých dluhů, protože ty jsou většinou pouze mezi námi". Ale Hume pokračuje dál k poznání, že věřitelé, kteří obdrží svůj úrok nejsou v žádném případě totožní s daňovými poplatníky, kteří ho musí zaplatit. Daňové břemeno splácení dluhu spočívá především na aktivních pracovnících a producentech a tudíž komplikuje výrobu. „Kdybychom všechen výnos ze současných daní museli dávat na splácení dluhů", ptá se Hume, „neznamená to, že by se musely daně zvýšit a zavést další? A nebyla by tato okolnost brána jako zhoubná a destruktivní?" „Musím přiznat", píše ve svém eseji, „že existuje podivná netečnost, daná dlouhým zvykem, která postihla všechny stavy, ve vztahu k veřejnému dluhu, takže nikdo vlastně ani nedoufá, že by se mohl nadít podstatného pokroku v jeho splácení." Můžeme najít spoustu důkazů tohoto neodůvodněného uspokojení také v dnešní době. Akademici dokonce soutěží jeden s druhým ve vynalézání důkazů o tom, že situace je nakonec velmi dobrá. Oblíbeným argumentem posledních několika let se stalo, „že národní bohatství roste rychleji než národní dluh." To je „dokázáno" statisticky. Uvádím jednu tabulku s takovým důkazem, obdobu té, kterou jeden akademik prezentoval v roce 1964 (v miliardách dolarů): 1945 1969 Národní dluh 260 359 Hrubý národní produkt 212 925 Dluh jako podíl na HNP 123% 39%
Takže bychom mohli nakonec triumfálně prohlásit, že národní dluh z pohledu zátěže pro roční produkci, byl snížen o dvě třetiny od roku 1945! Tento závěr by byl technicky pravdivým, ale uspokojení by rozhodně bylo neodůvodněné. Důvod, proč se stal národní dluh menším břemenem je ten, že skrze inflaci byla kupní síla dolaru postupně zredukována. Byla zmenšena o 65% od roku 1933 a o více než 50% od roku 1945. Zkusme to vyjádřit jiným způsobem. Deficitem rozpočtu, půjčováním si, monetarizováním svého dluhu, tištěním více dolarů, postupným ředěním kupní síly dolaru, vláda ve skutečnosti znehodnotila 65 centů z každého dolaru, který si půjčila v roce 1933 a 50 centů každého dolaru půjčeného v roce 1945. Bez obalu řečeno, vládní věřitelé byli podvedeni.** Adam Smith píšící v roce 1776 byl perfektně obeznámen s touto metodou zamaskovaného znehodnocení. „Když vládní dluhy dosáhnou určité výše",„jen velmi zřídka se stává, že by byly splaceny čestně a kompletně. Vlády obvykle odvrátí ostudu opravdového bankrotu žonglérským trikem předstíraného zaplacení v znehodnocené měně." napsal, Takže vztah, který, jak se zdá, přináší uspokojení některým současníkům, že národní dluh v dolarovém vyjádření klesá ve vztahu k HNP v dolarovém vyjádření, je ve skutečnosti následek pomalého znehodnocování dolaru. Čím vyšší inflace bude, a čím více poklesne kupní síla dolaru, tím více „poklesne" národní dluh ve vztahu k HNP, protože HNP měřené v rostoucích cenách se bude v poměru k dluhu zvětšovat. Existuje vůbec nějaká seriózní snaha splatit náš národní dluh v dolarech s jejich současnou kupní silou? Pokud ano, nebylo by už na čase vyrovnat rozpočet a čestně s tím začít?
————————————————————————————————- * hastroš (anglicky straw-man) — polemická figura, kterou Karel Čapek popsal takto: „6. Imago je figura šestá. Záleží v tom, že se místo odpůrce, jaký skutečně je, podvrhne jakýsi světu nepodobný hastroš, načež se tento hastroš polemicky vyvrací. Například polemisuje se s něčím, co potíraný odpůrce nikdy neměl na mysli a nikdy v tom smyslu neřekl; dokazuje se mu, že je pitomec a že se mýlí, na jakýchsi thesích, které jsou opravdu pitomé a mylné, ale nejsou jeho". (Pozn. Finist) ** Pokud ovšem věřitelem nebude přímo bankovní systém, který onu inflaci a tedy znehodnocování dolaru provádí, jak bylo vysvětleno v předešlé kapitole. Peněžní inflace je totiž de facto přerozdělení existujícího bohatství ve prospěch těch, jimž se nové peníze dostanou do rukou jako prvním. Věřitelský bankovní systém si tak ve skutečnosti zajistil splácení vládního dluhu inflační daní. (Pozn. Finist)
Komentáře
[1]
Dobré poledne
(Finist: 12.01.2008, 12:25:45
- x)
Tak tohle je takové dobré doplnění k tomu, co v diskusi minule říkal Foundry. A také názorné vysvětlení toho \"kouzla\" jak může dluh v poměru k HDP klesat ačkoliv rospočet je stále deficitní. Pak je také dobré si uvědomit, jak to s tím US deficitem bylo dál. Až do nástupu Reagana se poměr vládní dluh/HDP snižoval a poté naopak velmi narůstal. A důvodem pro to je právě to, že tehdy bylo splácení dluhu inflační daní velmi omezeno a nárůst množství peněz v ekonomice začal být bržděn. Takže bez sestavení vyrovnaného nebo přebytkového rozpočtu se ten dluh už \"sám od sebe\" nesplácel. A sestavení takového rozpočtu docela bránila demokratická většina v senátu, poněvač na to by bylo třeba výrazně zredukovat všechna sociální opatření která před Reaganem byla zavedena (o těch bude Hazlitt mluvit v dalších kapitolách) a pak také samozřejmě ta snaha \"uzbrojit\" sověty.
[2]
Lapidárně řečeno,
(Foundryman: 12.01.2008, 12:45:28
- x)
pokud koryfej ekonomické vědy Paroubek prohlašuje, že státní dlu není problém, neboť si půjčujeme teď a splácet budeme za 30 let beztak znehodnocenými penězi, jinými slovy sděluje obecenstvu, že na úhradu dluhu padnou jeho úspory (prostřednictvím jejich znehodnocení).
[6]
Mejstřík
(divana: 12.01.2008, 13:26:02
- odkaz
- x)
omlouvám se, že trochu mimo, ale ono mi to nedá.. \"Lidé, kteří jej oslovují, prý nejsou jeho voliči.\" že to nevadilo, když svolával akce on nebo nechával podepisovat petice.. www stránky si zřejmě raději schodil, aby ho nikdo neotravoval to jsou ti nezávislí. i proto je lepší volit závislé.
[7]
Finiste
(skimic: 12.01.2008, 13:27:03
- x)
... díky za překlad. Mmch, tendence k rozhazování a jeho většinové schvalování je zřejmě svobodným společenstvím inherentní, jak již dokazuje i povzdech Adama Smithe z roku 1776. Docela se divím, že v dnešní době nejsou země s všeobecným volebním právem pod levicovými vládami trvale (s výjimkou eventuelních krátkých popřevratových období). Nakonec - všeobecné volební právo bylo tuším zavedeno už v roce krátce po Smithově výroku - tuším 1789 ... ale už nevím kde ... snad ve Francii?
[10]
OT s omluvou Fnistovi,
(dix: 12.01.2008, 13:40:45
- x)
jen v období kašlajících přátel si dovolím jeden recept, co neznám a je ze zaručeného pramene: 1 lžíce dýňových semene, 1 lžíce nasekaných vl.ořechů do litru vody a vařit, svařit na polovinu objemu a pak to popíjet jako čaj, lze sladit medem, prý je to bez chuti. Uplatněno jak na dětech tak na dospělých to má výborné výsledky. Tož tak a zase mizím v kuchyni zdravíc všechny přítomné!
[11]
Já fakt netuším a nechápu proč
(Jirka původní: 12.01.2008, 13:42:14
- x)
je tak krásné žít na dluh.....a půjčovat si na cokoliv co není investice a výhodná. Můžete mi, zastydlému a zpátečnickému člověku, co je to za výhodu půjčit si peníze, abych je pak vyhodil za blbosti, bez ohledu na to, kdy a kdo to bude splácet? Samozřejmě myslím na státní ekonomickou politiku a půjčování si na důchody, na dávky, na cokoliv, co se týká něčeho jiného, než investic? Pokud teda stát má mít něco jako investiční možnosti.....
[14]
ještě k předešlému
(martin TT: 12.01.2008, 13:57:33
- Mail
- x)
trošku jsem musel pracovat a tak ještě reakci k předešlé diskusi: Jirko původní, blahopřeji k výsledku, opravdového kuchaře potěší spokojenost strávníka (ale taky ti mohli něco nechat)! Napsal jsem, že metoda, tady máš a jez, není pro nemocné nebo postižené. Na druhé straně, už jste viděli alergického cikána? Drtivá většina alergií moderní doby je důsledek \"ideálních\" a \"sterilních\" podmínek již od nejútlejšího dětství.
[15]
Anko, kdy ho zbili?
(divana: 12.01.2008, 13:59:45
- x)
teda ti jeho voliči :-)) chtěla bych jednoho statečného, který by řekl, ano - já ho volil. tehdy jsme rozhodovali mezi ním a petrem weissem. z okolí nevím o jediném voliči mejstříka. a to v mikulandské, kde se ve škole volilo, byly i přímo při volbách polepené zdi a sloupy mejstříkama :-)) to byl rok 2002, takže letos končí a bude hledat dalšího sponzora, aby nemusel zpátky k multikáře :-)) stát jako sponzor se dá ždímat dost lehce, bohužel
[18]
Já spíš vidím problém
(Jirka původní: 12.01.2008, 14:07:38
- x)
v jistým rodinných dispozicích...když se někdo narodí jako atopik, tak holt nic neudělá. A to jídlo, čistota je zrovna u tohodle strašně důležitá. Dovedete si představit, jak přesvědčit tchyni, že i malý kousek čokolády, mléka......vlastně dělá obrovskou paseku a neprospěje to děcku, minimálně tím, že se pak měsíc škrábe, třeba až do krve....některé věci jsou nevysvětlitelné a nepřenositelné. Martine, ten recept byl opravdu dobrý. Zvlášť ten rum po ránu byl opravdu povznášející.
[20]
2 martin
(PeS: 12.01.2008, 14:19:13
- x)
ad 13:57 - rozhodně ano! A kolik! S několika málo výjimkami jsou silně alergický na práci... Teda, zaplať pánbu za ty výjimky. A teď beze srandy - jednomu cikánskýmu dítěti jsem přes kamaráda zařizoval alergologické vyšetření, protože jejich děckařka je odmítla doporučit. Tomu dítěti našli silnou alergii na lepek a kravský mlíko - dneska je celkem v pořžádku.
[24]
PeSi...to není alergie na práci
(Jirka původní: 12.01.2008, 14:38:31
- x)
jestli si vzpomínáš na pohádku, tuším, že to byl Byl jednou jeden král, s Werichem......Tak Horníček, pronesl tu památnou větu, když se ho princ, ten který rád bojoval s draky, ptal jestli pracuje.... a geniální Horníček odpověděl...Blázníte? Práce namáhá a hyzdí :-)))
[25]
Jediné vysvětlení je, že skutečně myslej jen od voleb do voleb.
(RpuŤ: 12.01.2008, 15:00:17
- x)
martine, oni dřív ti alergici byli taky, jenomže buď byla ta alergie těžší a oni nepřežili, nebo slabší, takže je to jen vyřadilo z reprodukčního procesu a tím se to nepřenášelo dál. Prakticky až do začátku 20.století se každé třetí dítě nedožilo dospělosti...
[26]
Další pokuta pro Brožovou
(Anka: 12.01.2008, 15:09:29
- odkaz
- x)
a opět to, že jí pokuta hrozí zatajila před ministerstvem spravedlnosti http://www.ct24.cz....php?id=248241
[27]
Jirko pův.
(František I. : 12.01.2008, 15:18:33
- x)
Mám na vás obrovskou prosbu. Přátelé z Vídně se rozhodli podpořit mojí sociálně slabší rodinu a výhodně mi prodat automobil. (Druhý synek má tendence vlastnit dopravní prostředek, ale jako student si prý nevydělá.) Jak se v Rakousku jmenuje úřad, kde lze získat převozní číslo, homologaci pro EU a nový techničák už s mým jménem? (V němcích Zulasungstelle) A hlavně, kde ho ve Vídni naleznu?
[33]
Generalizace
(martin TT: 12.01.2008, 15:51:03
- Mail
- x)
má svá úskalí. Já znám také řadu případů, kdy jsou lidé alergičtí, kdy je jim nějaké jídlo nebo potravina životu nebezpečná a pod. Přesto znám mnohonásobně těch, co se nimrají v jídle, sousto jim roste v hubě a jediné, co laskavě pouřou, jsou hranolky a CocaCola. Tak já si nechám svoje přesvědčovací metody. Spravedlivá příroda si vybere, kdo obsadí evropský poloostrov. Protože jsem viděl v blízkém okolí bezprostřední reakci na bodnutí včely, snězení ořechového dortu i kousnutí do kiwi(ovoce), tak berte moje úvahy jen jako akademické pozorování znuděného intelektuála.
[35]
skimici
(martin TT: 12.01.2008, 16:06:11
- Mail
- x)
jedna z příčin jistě - zatímco náše dokonalé zdravotnictví vypiplá každého jedince, který by před sto lety nepřežil a to se všemi důsledky pro jeho další použitelnost, budou neevropské hordy složené z rychle plodících a rozmnožujících se jedinců, kteří budou otužilí a zvyklí na každou stravu. Na ukázku jeden historický recept, použitelný i dnes ve Vídni: Polievka z vrán Na vrany poľovali žobrácki prakostrelci najradšej v jeseni a na jar, keď sa zlietavali na polia, asi snemovať. Najchýrnejší z prakostrelcov, Eugen Gindl, prezývaný Tatár, ktorého sme stretli na prechádzke za mestom, nám predvádzal ako vranu treba skalkou omráčiť, vzápätí jej zakrútiť krkom a prudko myknúť. Bola v ten deň siedma v jeho žobradle, nuž sa bral domov. Vravel, že vrany doma okamžite obarí, ošklbe, vypitve, zaleje v hrnci studenou vodou, pridá kúpené polievkové korenie, hodinu povarí, pridá množstvo očistenej vyžobranej zeleniny – mrkvu, petržlen, paštrnák, zeler, kaleráb, pór a cibuľu, posolí a povarí ešte hodinu. Ak sa vrany ukážu byť mladé, mäso z nich do polievky pooberá. Ak medzi vranami boli staré s cvernovým mäsom, pooberá ich tiež, no mäso s pečeňami zomelie a pridá do polievkových guliek. Tie bude robiť tak či tak.
[37]
skimici,
(RpuŤ: 12.01.2008, 16:12:34
- x)
jaký mechanismus má ta sankce netuším, ale podle toho, co bylo včera v TV, tak slavnej soud si opravoval baráky, ve kterých sídlí, ale v účtech měli bordel a na to, aby dali papíry včas do pořádku zvysoka káleli. Já bych řekla, že tam bylo ještě ledacos jiného, jak to tak při stavebních zakázkách pro státní ouřady bývá a když jsou takoví lemplové, že si ani ty podvody neohlídaj, aby jim to papírově sedělo, tak si nic jiného než mastnou pokutu nezasloužej....
[39]
Martine TT
(skimic: 12.01.2008, 16:18:14
- x)
... bez legrace, ty vrány můžou být chuťově zajímavé. Vždyť poslední dobou jsou pokrmy ze zpěvných ptáků vysoce ceněné a Rumuni a Maďaři je vyváží ve velkém. Otázka je, že v okolí měst budou ty vrány asi mírně jedovaté i po povaření. Naděje pro lidstvo je v asijských zemích typu Číny a Vietnamu, kde obyvatelstvo žije v těsném kontaktu se zvířecvem a zejména ptáky. Pravidelná výměna virů a tím urychlené mutace DNA povedou jistě ke vzniku nové větve druhu homo XXX. Doufejme, že založením méně marxistické.
[41]
Já netuším, proč se vůbec udílej pokuty státním firmám a státním organizacím
(Jirka původní: 12.01.2008, 16:29:03
- x)
K čemu to vůbec je? Vždyť to je, podle mého, pitomost. Jo kdyby se dotyčný zodpovědný lidský faktor zavřel do klády na náměstí s potupnou cedulí na krku, nebo se mu nevyplácela mzda celý rok, ( doba, podle průšvihu) ...... nebo jiné osobní zostuzení. Takhle se mi to zdá trapné. S tím receptem? ...jsem ledově klidný. Vrány nesníme, oni za chvilku zblajznou nás. Už se nebojí ani rychlejch pohybů za oknem, ani když se vejde druhejma dveřma na balkon a čučí na ulici o půl metru dál opřen o zábradlí. To krmení červama dělá divy :-)))
[42]
Rputi
(martin TT: 12.01.2008, 16:33:59
- Mail
- x)
dopředu přiznávám, že detaily neznám, ale z toho, co bylo zveřejněno, např. u Nejvyššího soudu, jde o to, že pro hospodaření institucí, které mají prostředky ze státního rozpočtu, existují nějaká pravidla. Tato pravidla jsou nejen věcná (tedy, co se může), ale i formální (tedy, jak se to provede, co se k tomu sepíše a jak se o tom podá zpráva). Tohle všechno má své termíny. Při jejich porušení se dávají postihy a často se požaduje vrácení oné částky zpět. Asi jako vrácení dotace na plynofikaci, když obec sice část lidí plynofikovala, nenechala si z toho ani korunu, ale lidi se mezitím rozhodli topit dřevem a nebyl splněn nějaký ukazatel. Stejně tak i Nejvyšší soud něco stavěl a vykašlal se na to, aby k tomu včas udělal i tu papírovinu. To je nesporné a odnesl to šéf investic, kterého tenkrát Brožová vyhodila. Ale pravidla jsou pravidla a tak to chce ten kontrolující Finanční úřad celé zpět. Plus ještě nějaké sankce. Brožová se kroutí, protože si myslela, že ji už nikdo nedostane, a ministerstvo zvolilo tu nejjednodušší variantu, která je v úřednictvu dobře propracovaná. Když někoho nelze vyrazit za to, co provedl - v případě Brožové je to blbost a neschopnost - tak ho dostaneme na porušení nějakého pravidla. Nejčastější bývá špatně vyplněný cesťák, pak pozdní docházka a nakonec nesplnění interního termínu. Brožová jim ale sama vlezla do sklopce, protože ten soud řídit neumí. Kecy o nepředvídatelnosti rozhodnutí, když v 98,82% případů se pokuty odpouštěly, jsou jen cukání v agonii. Pokutu soud dostal, ona se neodvolala (kdyby byla dobrá právnička, tak by věděla, že musí uplatnit ty kydy o formálnosti už v prvním stupni, hned proti tomu výměru. Jestli bude tak hloupá, že to bude chtít shodit na nějakého podřízeného, tak sama potvrdí, že neví, co se na soudu děje. Ale to už všichni vědí.
[43]
2 martin
(PeS: 12.01.2008, 16:36:28
- x)
no proto jsem se taky Jirky ptal, zda ten rum nepotřebuje jako návnadu pro ty vrány... Kamarád takhle chytal havrany a havraní polívku jsem u něj jednou jedl. To se vezme miska zrní a zastříkne rumem a nechá trochu nasáknout. Pak se vezmou 2 prkna, tak dvacet čísel široký a upevní vertikálně k zemi tak, že tvoří zužující se uličku (originální recept předpokládá rygól v zemi, ale kdo by se s tím kopal, že...). No a před širší konec té uličky se nasype trocha toho zrní a vede se dál do té uličky... Havran začne zobat a to zrní s rumem mu prý vyloženě chutná, současně se stane poněkud malátným a lehkomyslným. No a jde dál za tím zrním do té uličky a zobe, až už dál nemůže... Couvat dobře neumí a ta prkna mu bráněj roztáhnout křídla a uletět. Přitom celou dobu vidí nad sebou oblohu a nedojde mu, že leze do pasti (kdyby tam byl dekl, tak tam nevleze)... V tu chvíli tam sáhne příslušný konstruktér pasti, který jistě ocení, že ten havran je malátný a neflákne ho zobákem (to není zrovna sranda...) No a dále - da capo al fine, až je havranů dostatek. A na otázku: a copak s nima děláte, když je takhle chytáte? si každý jistě odpoví sám. Musím přiznat, že z mladejch havranů ta polívka vůbec nebyla špatná. Lepší, než z holubů...
[44]
Jirko původní
(martin TT: 12.01.2008, 16:40:23
- Mail
- x)
před vranami jsi byl varován, když jsi mluvil o otevřeném okně, není to tak dávno - tak se jistě nedivíš. A nakup sluneční brýle - vrány rychle klovou! Pokuty státní firmě nebo instituci - jen ať se dávají. s námi se taky nikdo nesere. Jenže v soukromé firmě se tento výdaj označí jako škoda, projedná se ve škodní komisi(šéf rozhodne) a ten, kdo škodu zavinil, ten ji odnese. Tak to chodilo i v tom socialismu. Proč by zrovna Nejvyšší soud měl být něco jiného?
[46]
Šumavák 14:36
(janabok: 12.01.2008, 16:51:37
- x)
díky za odkaz... ještě mi, prosím Tě, vysvětli, jak jsi se na odkaz dostal... já zkoušela kombinovat klíčová slova: Kaufmann, makroel. metoda a pod. - nepodařilo se... po anabázi s vkládáním fotek (já Tě opravdu obdivuji, že jsi tenkrát tu \"noční směnu\" se mnou vydržel - ostatně fotky vkládá za mne Martin TT), prosím o jistou shovívavost při případném vysvětlování...:-)
[50]
2 Jirka původní
(PeS: 12.01.2008, 17:01:40
- x)
ad [41] - státní instituce je instituce a tedy právnická osoba, jako každá jiná. Je sice financována státem, ale má svůj rozpočet a musí plnit rozpočtová pravidla. Dále musí vůči státu dodržovat všechny další formality. Když je nebude dodržovat, tak o ty přidělený prachy přijde, příště je nedostane a navíc může dostat k tomu pokutu. To má ten zajímavý důsledek, že milé organizaci nemusí zbýt dost peněz na platy, o osobních ohodnoceních nemluvě. A pak už to začne být zajímavé. A nezapomínej, že o peníze jde vždy až v té první řadě. A že když jich máš moc a nevíš co s nima, vždycky se najde dost ochotných lidí, co Ti rádi pomůžou... A jestli znáš pojem \"úřednická stávka\" tak to je právě to, čeho jsi svědkem. Šéf určité takové organizace má své povinnosti, dané ze zákona. Za normálního stavu věci má kolem sebe dost lidí, kteří ledacos hlídaj a to hlavně termíny. Leč tady není normální stav věci a úředník čeká, až dostane pokyn. Písemný pokyn, s jasně specifikovanými termíny, podepsaný příslušným vedoucím. A pokud ten pokyn nedostane, nedělá nic, neb si ohlídá, že konkrétně tuto povinnost nemá přidělenu v popisu práce. Je tedy v tomto ohledu neprůstřelný a plnou odpovědnost nese šéf, který nezajistil, nesplnil, neuplatnil atd. atp., až do těch hrdel a statků. Takže získávám pocit, že milá soudružka soudkyně se svými melody girls si může začít zpívat - tak už máme, co jsme chtěly... Kdyby se tehdá nechala v klidu odvolat pro neschopnost a pro blbost, mohla být dnes za vodou a měla by na to dokonce papír, že je blbá a neschopná... No ale to už věděl i jednoroční dobrovolník Marek, že: \"Pýcha předchází pád. Všechna sláva polní tráva. Ikarus si spálil křídla. Člověk by chtěl být gigantem, a je hovno, kamaráde. Nevěřit náhodě a fackovat se ráno i večer s připomenutím, že opatrnosti nikdy nezbývá, a co je příliš moc, že škodí.\"
[51]
PeSi, tys dnes rozvernej :-))
(Jirka původní: 12.01.2008, 17:14:38
- x)
Já princip celkem chápu dobře. Se nezdám co? Ale abys neměl pocit, že to o kompetencích, papírech a dalších administrativních geniálnostech platí jen u stáních firem, tak Tě zklamu. Bohužel to funguje i v soukromé sféře, obzvlášť po staré EU...Nikdo si nedovolí udělat cokoliv, co by neměl ve smlouvě a popisu práce. Jediné co je podstatné a důležité udržet si \"postupové\" místo v hierarchii firmy...a to prosím nejen , jestli jde o peníze, ale i když jde o takové různé banality, jako třeba pracovní výkazy. Opravdu. Nevím jak to funguje u malých firem, ale u velkých to je na 100% všude.
[52]
...Já tomu porád nějak nerozumim...
(šakal: 12.01.2008, 17:48:38
- x)
...Jaká \"škodní komise v soukromý firmě\"? Von je snad Nejvyšší soud nějaká soukromá firma?! Pokud vim, tak ta pokuta nebyla předepsaná Brožový, anóbrž tomu jejímu amtu. Pochopitelně - napařit pokutu 40 miliónů soukromý vosobě má smysl jen tehdá, pokud je dotyčnej Bill Gejts (7:- P) Tagže momentálně je to jen jako dyš pošle jedna státní instituce prachy jiný státní instituci. Celej ten tyjátr vokolo je tímhle pádem dost nesmyslnej. Dotyčnou babu princmetálovou ať prostě vyhoděj pro neschopnost a tu pokutu erár nechá tam, gde je...a je to celý! Jináč se jim ten šlendriján eště navíc prodraží vo soudní a manipulační poplatky (7:- |)
[54]
2 šakal
(PeS: 12.01.2008, 18:32:26
- x)
tak si to od Martina přečti znovu a pomalu. A představ sobě, žes třeba šéfem památečního úřadu, kterej nic nevyrábí, pouze mlátí razítkem do papírů. Tento ouřad je krmenej ze stádního rozpočtu. Usoudíš, že abys mohl zodpovědně namodelovat, kolik návštěvníků se zblije po spatření knihovna, potřebuješ výkonný počítačový cluster. To je investice a o tu se žádá rok předem (minimálně) v investičním plánu. Ty peňáze dostaneš, a dokonce i koupíš ten cluster, leč zapomeneš je včas vyúčtovat. Ergo, papírově jsi nic nekoupil a ty peňáze Ti zbůhdarma ležej v trezoru. A příslušné ministérium, které má jednu kapsu prázdnou a druhou vysypanou, chce ty prachy nazpět. A toho ouředlníka nezajímá, že to vyúčtování včas nepodal Ferdinand Vopička na Tvůj pokyn - ten to dá k tíži celému tomu ouřadu, protože o ty prachy žádal ten ouřad tvým jménem. No a pak už nastupuje nedílná velitelská pravomoc, kterou Ty zas tolik neznáš, nebyv na vojně...
[55]
...No...dyť řikám, že je to blbost!...
(šakal: 12.01.2008, 18:42:43
- x)
...\"Papírově ležej v trezoru\"... Od toho sou kontroly, aby se zjistilo, jak se věci maj - a nespoléhalo se na to, co se jak \"papírově\" jeví. Pak až příslušná kontrola zjistí, že je fšechno v ólrajtu, prachy byly upotřebený správně, jenom v papírech maj na Nejvyššim soudě bordel, tak ať dotyčnýho lempla, kerej za to může, nějak kázeňsky potrestaj a neserou se s pokutama - dyť je to stejně na hovno, jak patrno z celýho tohohle případu (7:- /) No, a že se Brožová nepustí - to sem tak nějak zaregistroval. Teď už snad jí snad na ty její pařáty, doufám, pořádně dupnou... (7;- ))
[57]
šakalíku
(martin TT: 12.01.2008, 19:12:48
- Mail
- x)
chlapče, sás si odporuješ - kdyby nebylo té pokuty, tak se ale naprosto nic neděje, postupně by se všichni vysrali úplně na všechno. Třeba na silnici, tam by si jezdil každej, jak by chtěl a holt ty silnější by zašlápli ty slabší. A tu blbost s těma kontrolama, no to jsi se projevil jako ouřada tereziánského kalibru. Od toho sou kontroly, aby se zjistilo, jak se věci maj. Co Čech, to kontrolor? Pro samý kontroly by se nemuselo už vůbec nic jiného dělat. Kdyby nebyl ten blbej papír, kde se potvrzuje převzetí peněz, tak bys nedostal ještě ani jednu výplatu. Než by kontrola dorazila zjistit, jestli si nenehala všechny prachy pokladní, tak bys chcípl hlady. Pokud bys na tom nebyl tak dobře, jako my venkovani, co si natrháme maso na louce a zapijeme to z pivní studánky.
[59]
Šakale není to blbost!
(RpuŤ: 12.01.2008, 19:18:27
- x)
Jestli má ouřední šiml šlapat, jakože má, tak musí být spoleh na to, že věci budou vyřízené včas a přesně. Protože kdyby se takhle lemplovalo všude, tak to stát jako takový může zabalit, protože peníze se rozkradou hned v prvním novoročním tejdnu a nikdo se už nedopídí, kam zmizeli. Prostě pořádek muší bejt! A když si šéf nedokáže zaměstnance uhlídat, tak dostane po nose taky, neb je za tu zvodpovědnost placenej.
[61]
...Ale tu fotku manželky mu tam neměli dávat!...
(šakal: 12.01.2008, 19:34:24
- x)
...To si ten \"šlachovitý muž o 190 centimetrech. Skoro o hlavu vyšší než Václav Klaus\" nemohl sehnat něco lepšího? Co takhle nějakou blonďatou tlumočnici? Zbytek rodiny by měl jejích případných jazykových schopností velmi zapotřebí (7:- P) (7;- D)
[62]
...Teda...že se v tom kreténskym promo materiálu Lidovek tak blbě šťourám...
(šakal: 12.01.2008, 19:47:54
- x)
...\"Skoro o hlavu větší\"... U normálně rostlýho člověka je vejška hlavy od temene po bradu sedmina z celkový tělesný vejšky. U chlapa, kerej má 180 cenťáků, to teda dělá celej čtvrtmetr. Když má Švejnar stodevadesát, znamená to, že Klaus neměří ani 170? Nehrál on Klausiš na vejšce basket?... §:- |) (7;- ))
[63]
No Šakale
(Jirka původní: 12.01.2008, 19:58:56
- x)
ono se stačí podívat na to koho Švýnar volil, nebo jak se rozhoduje v letošních volbách.....mě to prostě k tomu lhaní a zaměstnaneckým akciím sedí jak jandák při výrobě prdelačky. A k těm pokutám a státním úřadům.....já Ti rozumím, jak to myslíš, nezoufej. Aspoň jeden, že jo. :-)))
[65]
V tej Emerice taky nějak přituhuje.
(RpuŤ: 12.01.2008, 20:13:50
- x)
Federál vymyslel, že se, v rámci boje proti terorismu, bude lítat i na vnitrostátních linkách na legitimaci s čipem. Proti čemuž se 14 států bouří a budou žádat o vyjímku (říkali v TV) - kde je Dušan, že aby to uved do nějakých souřadnic?
[67]
nic extra, šakale.
(maYda: 12.01.2008, 22:33:28
- x)
My jsem koukali na zpaskvileného Tristana a Isoldu na Nově. Děcka na to ohrnuly pysk, neb to bylo uvedené jako milostný příběh, ale nakonec tam bylo boje a rvaní dost a jejich lačnost po krvi si přišla na své. Dcera komentovala slovy \"fuj,odporné\" kdykoliv se milenci dostali na takovej distanc, že by se zmohli na víc než pohled do očí přes půl komnaty, zato s očividným potěšením sledovalavzájemné napichování na meče a kterak hrdina mává uťatou hlavu zrádce a odhazuje ji do hradního příkopu. Já nevím, co z tý dnešní mládeže vyroste....
[76]
Milovníci koček možná přece jen mají šanci...
(Loki_F: 13.01.2008, 04:23:15
- odkaz
- x)
Kokcidie lze neutralozovat pomocí pesticidů (odkaz) Jistě zajímavější informace nežli ty dřísty navrátilce..., který opět zvyšuje svoji prestiž vyprávěním o tom, že dýchal stejný vzduch s velikánem... };D)))
[78]
Krásné nedělní ránko!
(RpuŤ: 13.01.2008, 07:33:48
- odkaz
- x)
Zajímavé, jak se dá o jednom a tomtéž jevu referovat dvěma způsoby. V každém případě má někdo problém, jak ty ledovce dát s GW dohromady:)) http://zahranicni.ihned.cz...748510
[80]
Dobré ráno.....
(Jirka původní: 13.01.2008, 08:43:10
- x)
Loki....já bych řekl, že nejkouzelnější ve tvém odkazu, není text sám, ale když se podíváš na \"související články\", tak zjistíš, že Parazit znepříjemnil život lidem v oslu :-)))) Už se Vám někomu stalo, že se probudíte s dětskýn prstem pod svým víčkem a slovy...SPÍŠ? Někde jsem asi udělal chybu. Včera jsem si chtěl pustit Sin city...s Michalem Rourkou, dostal jsem ho k Vánocům, to dvd, a představte si. Nic no tom disku nebylo nahraný!!! A to Ježíšek jistě není žádnej podvodník a to DVD koupil v obchodě a nevypaloval. Zvlášť když jsem si to koupil já sám sobě, jako Národní divadlo.. .....Ale naštěstí jsem to viděl a tak se mi líbil, že jsem včera chtěl ještě jednou, ach jo.
[81]
2 Jirka původní
(PeS: 13.01.2008, 09:00:10
- x)
No, jestli to bylo o půl čtvrté ráno, to bych prosím znal... Klídek, za něco málo let to přejde a pak budou vstávat za ranního kuropění, to jest v jedenáct. Blbý na tom ale je, že tou dobou už zas Ty budeš vstávat ještě v noci, tak si tu výhodu tolik neužiješ...
[82]
Dobré ráno
(skimic: 13.01.2008, 09:15:37
- x)
... jsem PeSi původem z menšího města, tedy nevím přesně kdy kur pění nicméně správní studenti o víkendu nevstávají před druhou hodinou odpoledne (vlastní zkušenost nyní ověřená pozorováním ratolesti- ale možná to jsou jen divný geny) :-) Má to výhodu v tom, že se ušetří za snídani.
[88]
Jirko-p
(skimic: 13.01.2008, 10:03:36
- x)
... pokud se jedná vyloženě o orchivaci, šel bych dnes (možná ještě měsíc dva počkat kvůli ceně) do Blu-Ray vypalovačky. Media 25GB nebo 50GB kus. Pokud se archiv často mění, je lepší nějaký přenosný USB nebo spíše firewire disk. Kapacita 1TB je už normoš, 1.5-2TB na trhu běžně také.
[90]
Dobré ráno
(martin TT: 13.01.2008, 10:31:03
- Mail
- odkaz
- x)
archivace fotek - vyzkoušel jsem všechno během času. Já zálohuji (a případně přenáším) na FireWire 500G Western Digital My Book - v odkazu je už jen 750G verze, jde to hrozně rychle. Od téhož výrobce existuje i kapesní - WESTERN DIGITAL 2,5\" Passport II 160GB - ten tahám na cesty. Vypalování, jakékoliv se mi neosvědčilo, i když jsem také vybaven. To je dobré na posílání menších objemů poštou atd.
[91]
Mám dojem,
(maYda: 13.01.2008, 10:45:17
- x)
že jsme v přechodném stadiu. děti budí poměrně brzo, načež se vybaví (za hlasitého capkání tlapek po podlaze a všelikého štrachání) literaturou, aby mohly setrvat v posteli co nejdéle. Doba setrvání se řídí podle rozpoložení rodičů, přiznám se, že když potřebuju pracovat, tak dělám mrtvýho brouka, protože mám aspoň klid. Výhodou je, že se nějak zavedlo, že když jsou dospělí po snídani, musí se postarat už sami. protože to jsou potvory mlsný, naučily se už připravit vejce na všechny možné způsoby.
[92]
2 Jirka původní
(PeS: 13.01.2008, 10:54:30
- odkaz
- x)
Já mám ty USB 2 a skoro furt s sebou. Ten starší umí 80GB, ten mladší už těch 160GB... mně vyhovuje, že je to malý, lehký a krmený přes jeden šlauch, pře kterej jdou i data. Ten mladší je ten v odkazu... Jak vidíš, tihle za něj chtějí necelých 2500 peněz. Jednoduchý výpočet říká, že dáš necelých 16 peněz za gigabyte, což je IMHO rozumný poměr cena/výkon, zvláště pro nás, pamětníky. Pokud jde o dlouhodobou archlívaci, nastává stejný problém, jako s globálním oteplováním, tedy: čo si predstavujetě pod takým slovom dlouhodobý, Kefalín? Pro představu: rok, dva, pět, 10, 20, 50, 100, 200, 500, 1000? adt. - jak vidíš, používám klasické tříbodové pokrytí dekády... Pokud 20 a více, tak s tím vypalováním bych byl zatím dost opatrný, aby se Ti po létech nestalo totéž, jak s tím dvd od Ježíška... Myslím, že tu kdysi popisoval zločinec, jak šel do trezoru pro archlívní CD a ono na nich už skoro nic nebylo... Z tohohle hlediska jsou ty disky zatím kapku lepší...
[96]
2 Anka
(PeS: 13.01.2008, 11:17:33
- x)
hele, neměl by to někdo honem rychle říct Justovi? Ale nastalo by dilemmno - jestli se jít uvázat k tý kleči, nebo iniciativně kácet... Leč v obou případech by ještě mohl stihnout nějakou tu lavinu a případné zavalení tyjátristy by hezky spojilo příjemné s užitečným...
[99]
2 jura-p
(PeS: 13.01.2008, 11:35:52
- x)
kterejm? Jestli myslíš ty hned vedle, tak bych řekl, že se jedná o spojenou blbost dovozce a prodejce, možná i výrobce. Správně by se to mělo jmenovat flash memory, tedy něco jako blesková paměť, do češtiny doporučuji překládat krásným českým slovem flaška, neb obvykle také pojímá hodnotný a cenný obsah. Možná používají slovo disc jako upomínku na pevné disky nedávných dob, které také měly - považ - celý jeden GB. Vývoj jazyka kráčí cestami všelikými...
[100]
Juro,
(maYda: 13.01.2008, 11:39:51
- x)
protože počítač má pevný disk C a D a k tomu ještě \"vyměnitelný disk\". kromě toho ono to opravdu fungujue jako disk, když to do do toho počítače strčíte, takže pokud se odpoutáte od toho, jaký to má tvar, tak funkci to splňuje. Konec konců, tím původním diskem se házelo a tuhle podmínku splňuje flash líp, protože jím můžete mrskat rovnou. HArddiskem až po rozebrání počítače.
[101]
Ještě archivace
(martin TT: 13.01.2008, 11:40:28
- Mail
- x)
trochu rozmyslu před nákupem. Na každodenní nošení stačí menší objem - 120GB až 160GB je universální i s rezervou. Dlouhodobější archivace doma - dneska už bych začínal na 1T. Externí boxy s možností doplňování dalšími kusy - to musí amatérovi stačit. U profíka je to i otázka pravidelnosti záloh. V mém případě jde o posedlost zálohováním (zkušenost) a tak mám ode všeho důležitého origoš a dvě zálohy na třech různých místech. To je systém blbcovzdorný, Alzheimervzdorný, zlodějovzdorný, ohnivzdorný, vodovzdorný a elektrovzdorný.
[103]
No jo,
(PeS: 13.01.2008, 11:45:30
- x)
koukám na to, oni už nabízej 8 GB flašku za tisícovku... Tam už se vejdou 2 filmy v dvd kvalitě, když člověk odřeže nějaké ty reklamy... Pamatuje tu vůbec někdo, jaká úžasná revoluce v přenosu informace nastala, když se objevily 5,25\" diskety DS DD s kapacitou celých 360 kB? Před cca pětadvaceti lety to bylo... Moje děti teď tak trochu váhaj, zda to bylo před lovcema mamutů, nebo až po nich...
[105]
Tragedie úředníkova
(martin TT: 13.01.2008, 11:55:42
- Mail
- x)
právě jsem přišel o vydatnou zbraň, která je mi třeba ke každodennímu výdělku. Moje drobná a slabá žena mi chtěla pomoci, narvala do děrovačky velkou vrstvu papírů a protože to nemohla \"proděrovat\", vzala si na pomoc vší sílu. A výsledek se záhy dostavil. Robustní děrovačka - kovový odlitek - má jedno slabé místo: děrovací trny jsou zality do umělé hmoty. Tak právě ta praskla. Čím já teď budu děrovat? Papírnictví otevírá až zítra a stejně mají jen ty dětské hračky, co se s nimi pořádně děrovat nedá. Po pohledu na hodiny to vidím na oběd a odpolední lenošení, prokládané pobytem v přírodě - už zase tam svítí.
[108]
PeSi,
(maYda: 13.01.2008, 11:59:35
- x)
pozvu Vás na oběd a řekněte to mojí máti.:-) Mlsnost je podle ní úchylka a charakterová vada něco srovnatelného, řekněme, s pedofilií. Štědrý večer, kdy se prostě MUSÍ jíst rybí polévka a to včetně součástí, z kterých se přibyvším členům rodiny, zvyklým na jiné tradice, zvedá žaludek a v dostatečném množství a rodinné obědy, kdy sledovala kritickým okem, jesli přídělím mému muži stejnou porci masa jako ostatním, ačkoliv by nejradši měl jen knedlíky s omáčkou, patřily k rodinnému folkloru ještě nedávno. NAkonec jse, to vyřešila tak, že na jakékoliv kecy o tom, že každý má jíst všechno, klidně oznámím, že zítra bude černej kuba nebo luštěniny. Babička zalamentuje, že ona to nemůžer, neb jí to způsobuje zažívací obtíže. Odpovědí \" vždyť ty přece jíš úplně všechno\" se mi ji povedlo přece jen vychovat k jisté toleranci. Nebo aspoň ke zdrženlivosti v komentářích. JAko dítě jsem si užila svoje s mlíkem, které mně nutili pít. Mnohem později jse si přečetla, že moje nelibé pocity po konzumaci mlíka odpovídají potížím, které signalizují poruchu v trávení mléčných cukrů a že mi po tpom mlíku nebývalo těžko jen v důsledku odsouzeníhodné vybíravosti , nedostatku vůle a pokřiveného charakteru. Rodině nijak nevyvářím, ale nikoho nenutím.nikdo nemusí jíst, co nechce, ale je to jeho volba, tak mu musí stačit jen příloha nebo vlastnoručně namazaný chleba s máslem. Docela to funguje. Sláva mlsnosti!
[109]
Hezký den všem,
(Vít Blaha: 13.01.2008, 12:05:03
- Mail
- x)
se zálohováním jsem na tom podobně jako Martin (také zkušenost). Na Vánoce jsem si naložil úplně stejný FireWire 0,5T Western Digital My Book, nasekal tam 350GB zálohy a milý disk mi na Tři krále zkolaboval. A to jsem si myslel, že Western Digital je určitým předpokladem kvality... 20. října jsem upgradoval na nový notebook, Visty a Office 2007 a od té doby jdu z problému do problému i s periferiemi, které před tím fungovaly...
[113]
2 Anka
(PeS: 13.01.2008, 12:55:59
- x)
tak buď ráda, že některé věci trvají ve své hodnotě! Člověk také obvykle očekává, že ráno vychází slunce, večer zapadá a jiné podobné konstanty všedního dne. Víš, jak by byl člověk nesvůj, kdyby tomu najednou bylo jinak? Třeba ve dne tma nebo v noci světlo, hned by si jeden připadal jak na pólu a nikoli v důvěrně známé kotlince...
[115]
2 Vít Blaha
(PeS: 13.01.2008, 13:18:56
- x)
Můj postoj k WD je ambivalentní - ze zkušenosti vím, že buď mi klekne během prvního půl roku, nebo žije bez problémů i více než 10 let... Takže pokud mám nový WD, přenesu na něj data a pracuju s ním (časté přesuny dat), leč ta původní nemažu a průběžně zálohuju na USB. Pokud se po půl roce chová mravně, lze mu obvykle dále věřit...
[120]
Ha, vidím pamětníky.
(jura-p: 13.01.2008, 14:44:28
- x)
Ten Sinclair, co změnil svět, předtím než vymyslel \"přenosný elektronický počítač\", zkrachoval asi dvacetkrát. S pevnou, já nevím jakou, ale nic se tam netočilo, pamětí 32 a pak i 64 kb. A ty hry. Třeba to stěhování beden, nebo to přeskakování se žbluňkáním. Jo to už se nevrátí. Akorát tetris se vynořuje sem tam. A zase jsem někde viděl pinec. On nakonec zkrachoval i s tím colorem a Spectrumem. A můžou za to právě disky. Když se vynořilo PC. (Ty se tak jmenovaly hlavně proto, že záznamové medium mělo tvar kolečka, i když to bylo ve všelijakých obálkách.) Kdo si vzpomene na záznamy na kazety, na ty všelijaké Zippy, taky s kazetama, co se to na ně zálohovalo i v době PC a nahrávalo se to tam neskutečně dlouho.) Mimo jiné to souvisí i s našimi vzdělavateli v ekonomice. Jak často se objevují návrhy, že by se mělo zakázat podnikat všem, co zkrachovali jednou provždy. Ale dneska. Na fotky mám taky My book a je to stejná past digitální jako byla ty krabice pod postelí. V krabicích tisíce fotek, co jsem neviděl už někdy i desítky let a když si na nějakou vzpomenu, tak si nechám zajít chuť, protože se čím dál obtížněji plazím a kvůli břichu si musím stejně pomáhat pod tou postelí smetákem. A když to vytáhnu, tak to ještě musím hledat, což je už zcela nemožné. A na tom My booku dvaadvacet tisíc fotek, tam najdu co potřebuju skoro hned, ale já už zapomínám, co jsem to hledal a cestou narazím na něco stejně zajímavého, co jsem už roky neviděl. A to fotím na digitál poměrně ktátce. A pak promítám na metrovou obrazovku známým stovky jejich fotek a divím se, že po tak sedmi minutách mi do toho zase pokračují v kecání a pití. A jedni říkají pusť to rychlejc, druzí, pusť to pomalejc, a třetí nepouštěj to vůbec a čtvrtí, hele a co ty fotky od/z ty nám ještě pusť. Zkoušel jsem to taky zálohovat na CD a mám v tom takovej bordel, horší než pod tou postelí. A flašky jsou v koloběhu stejném jako propisky, takže občas mám nějakou a zíram, že ji mám a pak abych ještě zjišťoval, čí je a kdo má ty moje, taky nevím. Nejčastěji děti a je na nic místo mých záznamů nějaká hra nebo blbej film. Takže to dopadne tak, že zase budu tisknout fotky po jedné a po té jedné je lidem dávat. To jsou ještě schopni projevi radost a někteří si to dokonce pověsí na záchod, do chodby nebo tak a fakt se na to občas kouknou. A když se to dá mezi ty dvě skla z makra, tak to nakonec ani nevypadá špatně. A občas pošlu fotky do takových těch turistických webů a i oni si to občas nechají a dají to tam a lidi se na to koukají. Dokonce si z rajčete starostové stahují fotky na své obecní stránky a to mi dělá vysloveně radost. Hasičům zase vozím cedéčka z jejich závodů a vím, že si je množí. A kamarádům fotím jejich děti na svatbách a promocích a jakou mám radost, když mi řeknou, že ty moje byly stejný nebo lepší než od toho profíka. A přitom vím, že dnes se svatebčanům klidně sejde i několik tisíc fotek ze svatby a že je uvidí jednou na televizoru, jestli vůbec. A to je zase ta digitální past. Je prostě víc informací než informovanejch.
[121]
fotky
(divana: 13.01.2008, 15:11:07
- x)
ještě ty černobílé, co jsme každý dělávali sami, mám naskládané v šuplíkách, po odzkoušení kde čeho, jsem skončila v řazení po roce. jen jsem je dala balíček fotek k sobě a ogumičkovala. dozadu napsala tužkou rok. na negativy taky. celkem se v tom dá slušně hledat. když jsem si přestala fotky dělat, dala jsem zvětšovák do sklepa, kde ho rovnou někdo ukradl. tak jsem si pořídila jiný, od té doby je na skříni a nikdo na něj ani nešáhl :-))
[124]
Tedy, je tam jeden šílený údaj.
(jura-p: 13.01.2008, 15:15:40
- x)
LN Pozval byste do Česka dalajlamu? \"Není důvodu nepozvat kohokoliv, kdo je demokraticky, svobodně smýšlející.\" Dalajlama je už definicí protiladem demokraticky vybraného \"vládce\" svobodné země. Ten Švejnar nebude moc vzdělaný člověk. To snad není vůbec možné. Kandidovat na prezidenta, neznat vlajku, kterou chce nest a slíbil, že žádné takové sloužit nebude a prohlašovat theokrata, co získal post převtělením, za demokrata a svobodomyslného člověka, je čirá patafyzika. Hergot, jak je možné, že nejšílenější theokrat se změnil v demokrata a svobodně uvažujícího člověka? Je to tím, že je okupovali maoisti, které nemáme fakt v oblibě a každý, koho bolševici obsadí, se stává automaticky demokratem?
[126]
U nás se ani na fotky moc nekoukáme...
(Jirka původní: 13.01.2008, 15:26:56
- x)
i když z dovolené, kde to manželka a já \"sekáme , jak Baťa cvičky\" máme za každý den tak 200 kousků. Myslel jsem si, že to zůstane tak, že si jednou za čas uděláme nějakých 150 - 200 ks ve fotolabu a žena, moje rozmilá, je pak někam založí. Letos mne dostala, respektive Ježíšek. Dostal jsem tiskárnu na fotky a bohužel je velká jako malá knížka. Takže budem tisknou t a tisknout ...doma. Juro, jak jsem se dozvěděl, samozřejmě od dobře informavaných zdrojů , ze Psa, tak ihned po volbách zakládá stranu se kterou všechno převálcuje a konečně ukáže světu, jací jsme všichni kabrňáci. Napřed , ale všichni kdo s ním souhlasí se budou kát a kdo nebude, dopadne špatně. Protože kdo se potí, nezaslouží slitování
[127]
Tak i ten dalajlama pravil.
(jura-p: 13.01.2008, 15:35:54
- x)
Tibetský dalajláma komentoval v rozhovoru pro německý týdeník Der Spiegel nebývalý zájem Evropanů o budhismus. Na otázku, proč je budhismem fascinováno tolik lidí, řekl, že neví. Svou roli dle dalajlámy částečně hraje idealizovaný, romantický pohled na Tibet v době před čínskou okupací. Případné zájemce o budhismus ale dalajláma varuje: „Je lepší, když člověk následuje svou vlastní tradici. Na Západě máte židovsko-křesťanský základ a je lepší, když zůstanete u Vašich kořenů.“
[128]
Jirko, to už tu bylo mockrát.
(jura-p: 13.01.2008, 15:49:35
- x)
Trpaslíci a přeběhlíci vzdycky, když se hemží, tak vymyslí novou stranu. Já si pamatuju ODA, Občanské hnutí, Občanské hnutí-strana liberální, Občanské hnutí-strana socialistická, Unie svobody, Čtyřkoalice, Naděje a mnoho dalších. Taky si pamatuju řadu hvězd, Pajerovou, Hybáškovou, Pilipa, Rumla, Tošovského, Dienstbiera, Pitharta, Marvanovou, Havla, Kučeru Petra, Ryndu, Ryšlinkovou, Jiřího Lobkovice, Kasla, a tak dál. Zase chtějí sečítat nuly v naději, že to velikost nuly znásobí. A dopadne to jako vždycky. Akorát budou škodit a indoktrinovat neurotické liberály.
[130]
Juro...
(Jirka původní: 13.01.2008, 15:59:08
- x)
samozřejmě, že to je hloupost. Je to, ale prča to sledovat. jak se jen mění spasitel a širší okolí zůstává stejné. Stejně neúspěšné, jako vždy. Je to vždycky legrace, když se pak začnou hádat mezi sebou...kdo za neúspěch může více. Popřípadě, kdo zmizí s pokladnou. Divano. Nejen dvoudolarovky, ale i třicetioirovky a hlavně šedesátikoruny....:-)) ps. Ty Lobkovicové se mi pletou....
[132]
Jirko, mě taky se Lobkovicové pletou.
(jura-p: 13.01.2008, 16:52:37
- x)
To je tím, že je to starý rod s mnoha potomky a několika větvemi. Já mám pocit, že ta hlavní větev byla roudnická a ta mělnická byla krapet nižší. A z té roudnické je ten poslanec, co je za lidovce snad z Plzně, kde pěstuje zelí. Ten je docela fajn. A pak tam byli ještě nějací biskupové, nějací ministři a tak. A taky nějací agenti StB. V tak velké rodině jsou prostě různé osudy.
[133]
Dobré odpoledne vespolek!
(Loki_F: 13.01.2008, 17:01:11
- x)
PeS(i) ad [79] ten poslední odstavec se týká léčení malárie v tropických oblastech nikoli kokcidie neboli toxoplasmósy - a to ne proto, že by to nefungovalo, ale proto, že je nutné kontrolované dávkování po delší dobu, což právě v těch oblastech je nepřekročitelnou limitou - již z principu! Jako docela slušná značka se nám osvědčily 1 TB disky TOSHIBA v Raid 5 diskovém poli máme čtyři - za dobrou cenu...
[136]
já myslím ,
(maYda: 13.01.2008, 19:19:33
- x)
že dalajláma je vcelku moudrý a vzdělaný pán a že jako nejvyššínu duchovnímu představiteli země, okupované cizí mocí mu pochopitelně o tu svobodu kráčí, i když myslím, že ani on sám se nepovažuje za představitele politické moci, není prezident ani císař, je duchovní vůdce a v těchto mezích se pohybuje. A především myslím, že jako člověk, vyrostlý v budhostické kultuře, má k těmto pojmům jiný vztah a jiný výklad a že to nelze posuzovat evropskými měřítky. Osobně si myslím, že sui zaslouží úctu,a le projevem úcty není a on si to ani nezaslouží, přešívat ho na demokrata v západním stylu. To on prostě není. Myslím, že on to ví, kdo v tom nemá jasno, je P+L a novináři. Pro P+L je typické,že si vybírají podle hesla \"kdo není s námi, je proti nám\", pamatuju adoraci Vuka Draškoviče jen proto, že upadl v memilost Miloševiče. Že to je stejnej nacionalista jako Miloševič a nějaké etnické čistky mu nijak nevadily, se jaksi velkoryse přehlédlo. Švejnar prostě plácá obvyklá klišé. Nejspíš mu ještě nedošlo, že tady není Holywood a to, co plácá, není role ve scénáři na béčkový doják o tom, jak americký hrdina spasil nějakou malou exotickou zemičku.
[137]
Hezký nedělní večer...
(Dana: 13.01.2008, 19:30:09
- Mail
- x)
a je po víkendu. Vojtík s rodiči odjeli včera večer a já se dnes odpoledne chvíli věnovala zahradě, a to v roli dřevorubce. Pokácel ajsem 2 ovocné stromky, které byly napadené a už na podzim o jejich osudu bylo rozhodnuto. V podvečer jsme si chvíli hrála s fotkama a pár jsem jich zas dala na Rajče - pod Dannag. Ale je vidět, že nemám čas, album skomírá... Z celého dnešního politického hemžení mi tak v paměti zůstala jen jedna myšlenka, kterou vyslovil min. Řebíček podporován Policejním ředitelem - a to absolutní přednost chodců i vůči tramvajím. Tohle považuju za naprostou šílenost a blbost a efektivní cestu ke zhroucení dopravy ve městech. Ale možná se mýlím....
[138]
ad dalajláma
(skimic: 13.01.2008, 19:34:12
- x)
... P&L má s dalajlámou zřejmě společný pocit určitého poslání. Z druhé strany třeba i pan Paroubek má dokonce pocit pověření od nějaké vyšší bytosti. ... Švejnar presidentem už je myslím passé. Komunisti ho nechtějí a hlasy jsou tedy nejisté. Pokud P&L shání nějakou světově známou osobnost, můžou zkusit navrhnout Škrlovou. Ta umí hrát různé role skutečně profesionálně.
[139]
Skimici..
(Jirka původní: 13.01.2008, 19:39:06
- x)
ten Dalajláma má to poslání v \"pracovní smlouvě\". To, že spojovaný s pakoušema , za to moc nemůže. A jistě nemůže říct něco proti. Asi i kdyby chtěl. Přeci jen , když jde o jeho zem, tak ten účel , který světí prostředky mu klidně odpustím. Ale zase na druhou stranu, když na svůj stát má právo jenom ten, kdo si ho dokáže obhájit v okolí, že jo. Každý má holt jiné prostředky a možnosti.
[140]
Tak já dostávám rány.
(jura-p: 13.01.2008, 19:53:54
- x)
Prý sedmdesát procent lidí si myslí, že majitel auta má platit pokutu za rychlou jízdu, když nafotí jeho auto a není vidět řidič a majitel odmítne udat svou osobu blízkou. A to sedí sedmdesát procent policistů v kancelářích a ani je nenapadne, že kdyby jich tam sedělo jen padesát procent, tak by bylo třiapůlkát tolik dopravních policistů a mohli by auta, co jela rychle zastavovat a nebylo by problémů s tím, kdo řídil. Až bude sedět v kancelářích devadesát procent policistů a budou dobré kamery, tak vás zavřou proto, že ve vaší bundě, a vy neřeknete, kdo ji měl na sobě, byla vykradena banka, vaším nožem, co jste si na něj nedávali pozor a nevíte, kde je, byl zavražděn člověk. Slabší povahy budou svědčit proti svým dětem a manželkám a někdy i proti manželkám, které odjely jejich autem do práce a tam kolegyni pujčily auto, a pak ta manželka půjde udávat kolegyni, co si to auto půjčila. A většina z těch opatrnějších bude zamykat před svými dospělými blízkými klíče do svého osobního trezoru doma, aby nemuseli ani udávat, ani platit pokuty, kdyby se náhodou něco takového přihodilo. A policajti budou sedět v kancelářích všichni a chválit si, jak obyvatelstvo spolupracuje. Taky si myslíte, že lidé by měli být trestáni, když někdo, kdokoli, používá jejich věci tak, že je způsoben přestupek, tr. čin nebo podobně? Také si myslíte, že by se manželky měly udávat policajtům? A dospělé děti? A pak to pokračovalo. Že by se měly dospělým lidem dávat řidičské průkazy na zkoušku, a že by směli jezdit jen v doprovodu zkušené osoby. Pak by byl další termín, kdy by měl dále zkušební průkaz s tím, že by jezdil sám a kdyby ani pak neměl žádný přestupek, tak by dostal průkaz na deset let. S tím vším prý většina lidí souhlasí. Komise prý nenavrhla zvýšení rychlosti na některých úsecích dálnic, ale vybrala úseky, kde by bylo zakázáno předjíždět kamionům. A to je další blbost. Omezení rychlosti na jakékoli komunikaci není třeba dávát do zákona. To zákon nikdy nevylučoval. Existuje správní postup, který umožňuje již dnes omezit rychlost na jakékoli komunikaci, když je to potřebné nebo rozumné, a nejen to, prostě když je to ve správním řízení schváleno. Vůbec nechápu, proč se mají o úsecích, kde je komukoli zakázáno předjíždět, mají bavit odborníci z politických stran.
[142]
Skimici...
(Jirka původní: 13.01.2008, 20:04:42
- x)
já fakt nejsem ani právník, ani moc velkej myslitel...myslím, že když vynechám terorismus, tak jediné co zbývá státům, aby uhájili svoji existenci jsou nějací \"kamarádi\" , kse kterými uzavírají dohody, smlouvy a tak podobně. A nebo armáda, která to dokáže.....jistě existují i další možnosti, třeba politické tlaky, které jsou větší než užitek, který by vznikl při obsazení země. Je to těžké a složité. Na to jistě jsou jiní kabrňáci, aby to vysvětlili do podrobností. Já to fakt nedokážu. Třeba s tím Tibetem, je to asi těžké. Všichni vědí, že Čína je velká a silná a někomu nestojí moc za to, aby se přišlo o kšefty a tak pan D. dělá co může. Třeba i skrz magory. Ostatně má strašně dlouho času...reinkarnace prý u nich funguje.
[145]
nadstranická a nezávislá ČT1 - události 13.1.2008
(divana: 13.01.2008, 20:27:12
- odkaz
- x)
jako příklad nadstranickosti a nezávislosti námi několikrát placené (složenkou a pak ještě z daní) veřejnoprávní ČT1. aby si nikdo nemohl myslet, že by ČT1 protěžovala prezidenta České republiky Václava Klause oproti všem možným i nemožným jiným kandidátům, přestože ho zřejmě nechtěně natočila, jak odstartoval Jizerskou padesátku, ni slovíčkem se nezmínila!!!
[146]
ad dalajláma, lamaismus, Lhasa...
(Loki_F: 13.01.2008, 21:14:01
- x)
...se vcelku bez obalu a bez obezliček, naprosto jednoznačně vyjádřil Garry Jennings ve své knize \"Cestovatel v říši Kublajchána\", díl II. Jeho názor (v kostce: \"lámaismus přivedl celý Tibet do bídy a izolace, jinde neviděné...\") sdílím bez výhrad. Obraz stagnace této do sebe ponořené kultury je dokladem tohoto názoru. Čínská okupace z tohoto úhlu je stejně logická, jako Ruská okupace Kuril nebo připojení (okupace) různých ostrovních zemí ve všech světových oceánech dalšími zeměmi, často velice, velice vzdálenými (Havaj, Diego García, Falklandy, Reúnion, Jamaika...) };D))))
[147]
>> divana
(dvd: 13.01.2008, 21:33:51
- x)
Je to už nějaký pátek, kdy se VK v Armádním muzeu na Žižkově zmínil, že by jim měl také předat své \"prezidentské\" metály*) a nějak se zmínil o tom, jak před nedávnem dostal ve Španělsku Řád Izabely Katolické (o čemž se, pochopitelně PaH ani nezmínil). A nějaký redaktorský frocínek z Junge Front Heute na to napsal jedovatou poznámku, že pan president ani neví, jak se ten řád jmenuje, žádná Izabela Katolická ale Izabela Kastilká, to přece máme znát ze škola atd. atd. Tak jsem jim napsal, že frocínek kecá, ten řád se vskutku jmenuje Řád Isabely Katolické (Orden de Isabel la Católica). Jistě, účelu bylo dosaženo a běžný čtenář si řekne, že ten Klaus ani neví, jak se jmenuje ten metál co mu ve Španělích dali. A některý čtenář si zase pomyslí, že mají v redakci namyšlené jelito, případně že nějaký ten exkrement se musí prostě vyrobit (nejde-li jej momentálně najít) aby bylo co po VK hodit. *) Armádní muzeum spravuje sbírku vyznamenání emeritních prezidentů
[148]
Divano,
(Vít Blaha: 13.01.2008, 21:51:44
- Mail
- x)
ano, na Jizerské padesátce se jim omylem mihl asi na vteřinu, zato v Kinoboxu, ač je to pořad o filmech, se Čtvrtníček o VK stačil zmínit na podstatně větším prostoru. S potěšením vzpomínám jak P&L prskala na předávání Českých lvů před pěti lety po zvolení Klause prezidentem. To si zase vyslechneme :-)
[151]
Lidi, ale kdy byl ten Tibet vlastně nezávislou zemí?
(jura-p: 13.01.2008, 22:28:03
- x)
1720 - Kälzang Gjamccho intronizován jako 7.dalajlama; čínská vojiska dobyla Lhasu a vyhnala Mongoly,, kteří dobyli Lhasu v roce 1717; Tibetu je ponechána vnitřní nezávislost s čínskými posádkami a mezinárodně pod čínskou svrchovaností 1792 - vpád nepálských Gurkhů do Tibetu a jejich porážka čínskou armádou 1854 - 56 - vpád Nepálu do Tibetu; mírová smlouva zavazuje platit daně Nepálu 1904 - Britská invaze do Tibetu pod vedením plukovníka Younghusbanda a obsazení Lhasy, mírová smlouva o vlivu Britů v Tibetu 1910 - čínská armáda obsazuje Tibet; 13.dalajlama utíká do Indie 1913 - 13.dalajlama vyhlašuje nezávislost Tibetu; do oběhu uvedeny tibetské bankovky a mince 1914 - mezinárodní konference o Tibetu v indické Simle končí neúspěšně, dohoda Británie a Tibetu o tzv. McMahonově linii o hranici mezi britskými koloniemi a Tibetem podepsána v Simle; britská vojska opouštějí Tibet 1918 - tibetská armáda vedená důstojníky vyškolenými Brity poráží čínská vojska, která pronikla do Tibetu; podepsána mírová smlouva mezi Tibetem a Čínou; Čína pak odmítne smlouvu ratifikovat, Tibet je fakticky britskou kolonií 1933 - umírá 13.dalajlama 1935 - narodil se Tändzin Gjamccho, budoucí 14.dalajlama 1937 - Británie zveřejňuje Dohodu ze Simly 1940 - pětiletý Tändzin Gjamccho je intronizován jako 14.dalajlama 1943 - Británie potvrzuje nezávislost Tibetu, britská mise zůstává v Tibetu 1947 - Britská mise ze Lhasy přemístěna do Indie, která získala nezávislost 1947 - 49 - Tibet vysílá do OSN a světa oficiální tibetské mise, vyhlášena úplná nezávislost Tibetu (a tím končí nejsvobodnější období, které Tibet pod britským protektorátem prožíval) 1949 - Vznik komunistické Čínské lidové repbliky 1950 - Čínská vojska vtrhla do Tibetu; tibetská armáda zničena v bitvě v Čhamdu 1951 - Sedmnáctibodová smlouva o mírovém osvobození Tibetu podepsaná tibetskou stranou pod čínským nátlakem; Číňané obsazují Lhasu 1956 - ve Khamu a Amdu začíná ozbrojený boj proti čínské nadvládě; dalajlama navštívil Indii při příležitosti 2500 let od Buddhova narození 1957 - USA začínají prostřednictvím CIA vojensky podporovat Tibeťany 1959 - lidové protičínské povstání ve Lhase; 14.dalajlama utíká do Indie 1960 - Mezinárodní komise právníků uvádí ve své zprávě, že Číňané v Tibetu provádějí genocidu, dalajlama přesídlí do severoindické Dharamsaly, která se později stane i sídlem tibetské exilové vlády 1962 - čínsko-indická pohraniční válka na McMahonově linii 1963 - tibetská exilová vláda v Indii zveřejňuje demokratickou ústavu pro budoucí svobodný Tibet Mr skin 1965 - Čína vytváří Tibetskou autonomní oblast, velké části Khamu a Amda jsou přičleněny k čínskám provincíím 1966 - 69 - čínská kulturní revoluce: Rudé gardy ničí tibetské chrámy a kláštery, terorizují a zabíjejí Tibeťany 1971 - USA ukončují svoji vojenskou podporu Tibeťanů 1974 - Nepálská armáda na nátlak Číny likviduje vojenské základny tibetských povstalců v Mustangu; konec ozbrojeného odboje Tibeťanů 1979 - Čína umožňuje delegaci exilové vlády návštěvu Tibetu; Tibet poprvé od roku 1963 otevřen zahraničným turistům 1980 - návštěva generálního tajemníka komunistické strany Číny Chu-jao-panga v Tibetu a jeho slib obnovy ekonomiky Tibetu na úroveň před rokem 1959 a zajištění náboženské svobody Peter North 1987 - masové demonstrace ve Lhase za nezávislost; opětovné přitvrzení čínské politiky v Tibetu 1988 - nová vlna demonstrací za svobodu a nezávislost brutálně potlačená, hromadné zatýkaní; projev dalajlamy ve Štrasburku s vyhlášením pětibodové dohody, kterou Čína odmítne 1989 - další demonstrace ve Lhase, policie zabila 80 - 150 Tibeťanů; vyhlášení stanného práva, zatýkaní, omezení pohybu, uzavření Tibetu pro cizince; dalajlama obdržel Nobelovou cenu míru; umírá desátý pančhenlama 1990 - ukončení stanného práva ve Lhase po 13 měsících; dalajlama navštíví Československo na pozvání prezidenta Havla 1992 - cizinci opět mohou navštívit Tibet, čínská vláda podporuje organizovanou turistiku a brání individuální 1993 - protesty obyvatelů Lhasy proti zvyšování cen a životních nákladů 1994 - Potála, tradiční sídlo dalajlamů ve Lhase, po rekonstrukci opět otevřena 1995 - šestiletý Gendün Čhökji Ňima je dalajlamou označen jako nová jedenáctá inkarnace pančhenlamy, vyhlášení vyjímečného stavu v Žikace a dočasné uzavření kláštera Tašilhünpo z důvodu podpory nového pančhenlamy, kterého Číňané neuznají a vyhlásí svého kandidáta za pančhenlamu, Gendün Čhökji Ňima je Číňany uvězněn na neznámém místě
[152]
Juro-p
(Ifča: 13.01.2008, 22:57:48
- Mail
- x)
Mám dojem, že ten pojem \"udávání\" je trochu přehnaný... a ty protipříklady nepříliš vhodné... Nemyslím, že by měl být zavřen někdo, jehož nožem byl zavražděn člověk... nicméně pokud ten někdo svůj nůž půjčil (popř. nepůjčil, ale ví, kdo si ho půjčil bez dovolení) a poté, co by tím nožem byl někdo zavražděn, odmítl říct, komu ho půjčil... tak bych skoro řekla, že by zavřen být měl. A auto mi přijde jako věc, o které by majitel měl mít povědomost, kde ho má, popř. komu ho půjčuje.
[153]
No jo,
(PeS: 13.01.2008, 23:41:20
- x)
no, vida - nevhodné příklady... Tak tenhle možná bude vhodnější: Nad mozkem poslušnost a nad rozumem víra a správná příslušnost je víc, než v botě díra, mámu jsme zapřeli a brácha zapřel tátu, někdo se odstřelí a jiným zlámem hnátu, Ďábel nás hnal a šli jsme jako ovce, každý z nás znal, že zvěř se stane z lovce, každý však šel a na chytrost měl štempl, náš cíl se skvěl, jsi proti? Pak jsi lempl! Nad oči slepota, sám do uší dáš vatu, je z tebe despota a syna dáváš katu, k dobrému příteli zas obracíš se zády, a když ho odstřelí? Po smrti dáš mu řády! Žene vás čert, zas jdete jako ovce, není to žert, už zvěř se stala z lovce, přítel je skřet a nad rozumem víra, vpřed! Jenom vpřed! Vpřed! Jenom vpřed! Vpřed! Jenom vpřed! A vpředu smrdí síra...
[154]
Juro,
(maYda: 14.01.2008, 00:19:13
- x)
já myslím, že tu prostě jde o něco jiného, než \"svobodu a demokracii\" v našem pojetí. My tomu nerozumíme. Ani ten Havel a Švejnar tomu nerozumí, jen se tak tváří a vykládají to po svém, aby to odpovídalo jejich vidění světa. Možná jim ani nedošlo, že tomu,co se dějě v Tibetu, nerozumí.Chtěli by ušít z dalajlamy bojovníka za svobodu a demokracii západního střihu. Jenže on je duchovním vůdcem svého lidu a ne nějakým rebelujícím hipíkem. A co je pro tibeťany dobré, sotva můžeme zhodnotit evropskýma očima. MYslím, že naše pojetí svobody a demokracie není tím, oč mu prioritně jde. To neznamená nic špatného. Jsou jiná kultura a mají ty proíority jiné. Nedělejme z tibeťanů a dalajlámy něco, co nejsou. A připusťmě, že tomu prostě nerozumíme.
[157]
Maydo,
(jura-p: 14.01.2008, 01:45:34
- x)
ani já, ani Švejnar tomu nerozumíme. Ani já, ani Švejnar nemáme nic proti dalajlámovi. Ani já, ani Švejnar nemáme nic proti tomu, aby přijel do ČR, kdykoli ho napadne. Ale odůvodňovat jeho příjezd doslova tím, že a teď znouvu cituji: \"Není důvodu nepozvat kohokoliv, kdo je demokraticky, svobodně smýšlející.\", bych nikdy neřekl, když dalajlamu nemám jako vládce od čtyř nebo pěti let, který v dětství vládl pod dohledem Angličanů a pak pokračoval ve vládnutí pod dohledem Číňanů do svých dvacetičtyř let, kdy byl odvezen do Indie a je nadále theokratem v exilu, který jmenuje další inkarnace. Proti němu je papež velmi demokraticky zvolený, do života svých věřících prakticky nezasahující svobodomyslný strejda, co akorát říká svůj názor. A já bych chtěl, aby ten, co chce být českým prezidentem věděl, že inkarnovaný theokratický vládce nemůže být z definice demokratem, protože by nechal ty další inkarnace odhlasovat, kdyby to šlo srovnat s rovností lidí, která je v kastovní společnosti jaksi mimo mísu.
[158]
Ifčo,
(jura-p: 14.01.2008, 02:11:55
- x)
v případě vraždy samozřejmě nemusí nikdo říci, komu ten nůž půjčil, když ho půjčil svému blízkému, to je příbuzným v přímé línii a ani manželovi či manželce. A to jde o vraždu. Proč má být trestán, když stejným způsobem odmítá udat tytéž lidi za přestupek? Protože auto je kultovní předmět této společnosti a policajti nejsou ochotni vylézt z kanceláře, aby to auto, co změřili a vyfotili zastavili za dvěstě metrů sami? To není pravda, že se nedá zjistit, kdo to auto řídil. Oni se o to ani nechcou pokoušet, protože to by u toho radaru museli být a o kousek dál taky. Policajtů je asi 45 tisíc, u dopravní policie je 4000 z nich a dobře tak třetina z nich slouží na silnicích. Takže mimo dopravních akcí střeží provoz a přestupky skoro 500 policistů, protože ti ostatní do patnácti set vyřizují havárie na místě nehody. A ostatní je řídí, vyřizují korespondenci a vedou statistiky. Taky kontrolují, jestli nepropadají termíny u těch pokut. Jestli si myslíte, že po běžném okrese sledují provoz víc jak tři auta v terénu, tak se dost mýlíte. Tak je necháme sedět v těch kancelářích, rozesílat fotky a budeme udávat své táty, nebo budeme platit za přestupky u kterých se nebudou ani obtěžovat tvrdit, že jsme je my udělali? Fakt chceme být národem Korčaginů ze zákona?
[163]
Dobré vraní ráno....
(Jirka původní: 14.01.2008, 06:14:13
- odkaz
- x)
vrány už dostali snídani, jak se rozsvítilo, vlastně asi jak zazvonil budík, tak už byli připravené a s ubrouskem pod zobákem. Jo Tibetu opravdu nerozumím a je jasné, že pan D. není demokraticky zvolený, vlastně to ani není možné. Přesto si myslím, že kterákoliv oblast na světě, třeba i údolí, či kopec klidně může chtít svoji samostatnost. Proč by ne. Je to demokratické :-) Františku skrzevá to auto, jsem dostal linky, třeba budou k něčemu http://www.zuritel.at...ungsstellen http://www.vav.at...1/6/1/index.jsp Jestli komanči budou ve vládě, tak jistě nastane stav, který všichni socani a jiní idioti prorokují...normálně se historicky znemožní. Teda, já si to nemyslím. Ale už se těším na ten jásot a hrdinský ryk od Paroubkovo kumpánů. Vlastně jistě i od zelených, protože jsou stejní. A lidovci už jistě mají připravenou nějakou obezličku, kde nám všem hloupým a nevědoucím, že vlastně tím, že vládnou s bolševikama, tak brzdí a korigují jejich program na snesitelnou mez, aby se ná všem lépe žilo. Jo a Čunek bude víceprezident a všichni budou muset být spokojeni, jestli ne budou asimilováni.
[165]
a ještě, Juro-pe,
(quetzal: 14.01.2008, 06:33:06
- x)
myslíš, že kdyby měli etničtí Tibeťané (tím narážím na masivní čínské přistěhovalectví do Tibetu) měli možnost volit mezi komunistickou oligokracií a dalajlámovou teokracií - co myslíš, že by asi volili? ... a co myslíš, že by pro jejich životy bylo příznivější?
[168]
Tak jsem si přečetl
(PeS: 14.01.2008, 07:15:25
- x)
úvodník na Psu. Tomu Neffovi už z tý bruselský prdele čouhá už jen radostně se vrtící ocásek... A jen bych mu připomněl, že pokud někdo zakládá svou kariéru na lži a podvodu, nic než lži a podvody z toho nikdy nebudou... Jenže, jak jest psáno: \"Pravda vyděsí!\" (sice ne na prezidentské standartě, ale v Ankh-Morporku, ve světě a zrcadle světů...)
[169]
Ale to je hezké...
(PeS: 14.01.2008, 07:22:52
- odkaz
- x)
Hedvíčka z doby jeho mailových útoků mám sice rád jak osinu v prdeli, ale tady narazil hlavičkou o hřebíček... \"Ovsem kdyby Svejnar sedel pred nekterym novinarem treba z FOXNews - pak by asi sral magi v kostkach. Pravidlem totiz je, ze novinar, byt sam taky pekny idiot, nemusi nikomu nic vysvetlovat a zpovidat se - novinar na nic nekandiduje. Kandidat kandiduje a je jeho povinnost odpovidat. Pokud lze a nebo s odpovedim vyhyba, pak je volicum jasne, ze mame co delat zase s nejakym neokomunistou.\"
[170]
Juro,
(maYda: 14.01.2008, 07:46:15
- x)
o to přece jde, pokud jde o dalajlámu. ne o dalajlámu, ale o to, že Švejnar je \"mimo mísu\" a plácá klišé a fráze,o terých si myslí že zapůspobí, aniž ví něco o obsahu. asi jako když se zpěvák, který neumí italsky ani na tolik, aby si koupil v Italii chleba a přitom se naučí roli v italštině ( to prý jde, znala jsem jednoho zpěváka, který zpíval italské arie a jinak neuměl z itaštiny nic) a já nechci za prezidenta člověka, který plácá fráze a klišé a nás považuje leda za tupej kompars ke své hlavní roli v béčkovém holywoodském dojáku.
[172]
PeSi,
(Vít Blaha: 14.01.2008, 08:41:41
- Mail
- x)
[168] na Neffovi je kouzelné jak se znovu a znovu těší na \"Spasitele\", který to tu zachrání, po US-DEU, Špidlovi, 4K a nezapomínejme, že po velmi dlouhou dobu i Paroubkovi se tentokrát Prozřetelnost vtělila do Švejnara. Kdoví kdo to bude příště...
[175]
Taky se Vám zdá, že se Aston
(Jirka původní: 14.01.2008, 08:48:04
- x)
ubírá často cestami, které \"včera\" proklínal? myslím, že jeho postoje jsou určeny tím, kolik toho dostal k jídlu a co má zrovna na sobě. Někdy jeho úvodník je fajn a docela logický a za pár dnů popře všechno co psal před tím a úplně otočí....aby se pak za týden vrátil k původníku názoru. Fakt nevím čím to je. Možná i tím, že nejsem sociální etanolog ale jen prostý pasáček ovcí.
[179]
Ad 151 Juro,
(AeroKarel: 14.01.2008, 09:57:12
- Mail
- x)
doporučuji Dějiny Tibetu, česky od Tibeťana, mám, mohu zapůjčit. Plně samostatný nebyl Tibet nikdy, jako každá slabší země na hranicích velké, silnější. Modernizaci zajisté potřeboval, jen o té čínské verzi mám dost silné pochybnosti, viz počet Číňanů do Tibetu nalezlých, přibližně rovný nebo už převyšující počet Tibeťanů. Jistě, slabší a méně výkonná země se nemůže divit že ji někdo obsadí. Ale sympatie pro to nenalézám.
[188]
Ad Pes,
(AeroKarel: 14.01.2008, 11:34:58
- Mail
- x)
jistěže Neff vzývá nemožné, co se týče Švejnara. Ale liberální stranu, kterou by mohli volit ti, kterým se ODS nelíbí, ale nejsou levicoví, by to tu sakra chtělo. Moc hlasů buďto propadne nebo připadne melounům. Něco jako FDP v Německu, zde ODA než se Kalvoda spelešil s Luxem.
[190]
Františku, ještě něco...
(Jirka původní: 14.01.2008, 11:43:59
- x)
teď jsem dostal email...se zněním... Ted me napadlo. Proc si to Frantisek tak komplikuje? At preveze auto do Cech na rakouskych cislech , ty potom posle postou zpet do Vidne a puvodnimu majiteli staci k odhlaseni pouze znacky, pokud je auto mladsi jak 1997, tak takzvanej \"COC-Papir\" a velkej technicak. Dela se to na Landesdirektion Wien Lassallestraße 7 1020 Wien 01/ 21 720 - 14 51 Mo-Fr: 08:00 bis 13:00
[192]
Juro-p
(Ifča: 14.01.2008, 11:54:28
- Mail
- x)
V tom, že by mělo být víc policistů v terénu než v kancelářích, máte bezpochyby pravdu. Na druhou stranu - konkrétně u toho měření vysokých rychlostí, má-li být smysluplné, to v terénu moc nefunguje. Teda funguje - policisté \"chytají\" tam, kam se mohou postavit bez velkého rizika. Takže jsem platila pokutu za jízdu stovkou po široké rovné přehledné silnici. (Nehádala jsem se, ta devedástka tam ze zákona holt platila.) Zatímco tam, kde překročení rychlosti je vyloženě nebezpečné, se žádná hlídka nepostaví a prakticky ani nemůže - první hříšník by je smetl...
[193]
2 AeroKarel
(PeS: 14.01.2008, 11:59:41
- x)
samozřejmě, že by to něco takovýho sakra chtělo. Ale chce to lidi a dá to práci. Znamená to výraznou liberální osobnost, která kolem sebe soustředí spřízněné osobnosti a tu stranu založí a bude v ní pracovat - a to tak, že hodně! Ale když čtu: \"která překoná zabedněnou ideologickou klausovskou eurofobii a bude usilovat o integraci moderně koncipovaného státu do světových souvislostí.\" - překládám si to do češtiny jako \"nadšeně přijme jakoukoli bruselskou píčovinu, ať to stojí co stojí!\" a \"poleze EU do prdele a spolu s ní bude podporovat teroristy všech barev a odstínů!\" No to je teda liberální platforma jak noha! To už je liberalismus typu první sovětské ústavy, která dovolovala svobodně propagovat sovětské zřícení! Na druhou stranu, pro takovouhle platformu by byl lhář a podvodník jako zakladatel více než vhodný...
[194]
AeroKarle,
(Vít Blaha: 14.01.2008, 12:03:05
- Mail
- x)
souhlas - průšvih je v tom, že a) srdce většiny Astonů bije spíše pro levici, než pro liberály, b) tím, že se ODSka snaží být \"Catch all party\" není už na politickém trhu místo, c) menší liberální strany v minulosti se vymezovaly hlavně proti ODS, místo aby s ní přirozeně spolupracovaly a konečně d) nejsou lidi
[195]
Udávat své táty..
(Ifča: 14.01.2008, 12:07:11
- Mail
- x)
jsou docela silná slova... Mně přijde normální, že když některé mé dítě rozbije sousedovi okno, že je zaplatím - a to i v případě, že se mi z dítek nepovede vyrazit, které z nich to bylo. Argumentovat, že nezaplatím, protože bych tím jinak podporovala udávání bratrů a sester, by mě nenapadlo... Zrovna tak mi přijde normální, že když bych dostala domů takový lístek na pokutu, tak že ten, kdo tou dobou auto měl, to zajde s tím lístečkem na \"služebnu\" vyřídit... Odepsat jim - já jsem za volantem neseděla a nebudu udávat - by mě taky nenapadlo... Co má tohle co s Korčaginem, to tak úplně nechápu...
[196]
PeSi....
(Jirka původní: 14.01.2008, 12:11:55
- x)
když jsem četl tu větu, kterou si sem dal ze Psa....tak jsem si jí \"přeložil\" úplně stejně. Ach jo, škoda, že jsem se nespletl. Nevím jestli je místo pro novou stranu, nejsem na to odborník, ale nestačilo by, kdyby se v ODs konečně domluvili na tom, aby se stala tou, za kterou jsem jí vždycky považoval, ač někdy neprávem, za stranu konzervativní a pravicovou...něco jakostranu postavenou na syntéze myšlení Ronalda R a paní baronky T.? Podle mého by to stačilo, nač zakládat nové strany.
[197]
2 Vít Blaha
(PeS: 14.01.2008, 12:11:59
- x)
ad 8:41 neboli [172]: To už je takový ten syndrom \"čekání spasitele\" - svatý Václav přijede, mávne Bruncvíkovým mečem a vše se náhle v dobré obrátí. Ptáčkové budou řvát, kytky smrdět a na to vše se bude usmívat sluníčko. A prostý dělný lid půjde s písní na rtech budovat lepší zítřky. A přijde EU, zavede nám tu moudré a spravedlivé zákony, protože my jsme holt blbci, nastane ráj na zemi a člověk se bude bát otevřít hubu, aby mu do ní nevletěl pečenej holub. A vše bude jak v té pohádkové zemi za mořem píva... A lidi se budou pokojně flákat, ožírat se, podvádět a krást, ale tak jaksi lidsky, vstřícně a spravedlivě, že? Neff má tenhle syndrom hodně zažranej... Ale víc se mi líbí ta zběsilá squadra pod ním, co tak nadšeně podporuje lháře a podvodníka za kandidáta. Skoro bez výjimky je totožná se squadrou, která běduje a proklíná, jak naletěla jinému spasitelskému podvodníkovi \"made in USA\", tedy Koženému! Tak když tak bědujou, tak by naivní pozorovatel čekal, že chybami se člověk učí, ne? Nikoli, oni si to musí zopakovat zas a znovu, i s tím pádem na hubu. Holt repetitio est mater studiorum!
[198]
Ifča+jura-p
(martin TT: 14.01.2008, 12:28:14
- Mail
- x)
mám smíšené pocity, dosud jsem si myslel, že mám přesný, vyhraněný a podložený názor, ale vypadá to na menšinu. Ještě, že jsem našel v Ifče spřízněnou duši. Přesný příklad z minulího týdne - švagr! Jako ohromné gaudium popisoval situaci, kdy byl předvolán a dotázán na fotku a onoho muže za volantem. \"Samozřejmě, že jsem ho poznal, byl to náš O. (syn), ale přece ho neudám! Tak jsem řekl, že ho neznám!\" On je totiž chlapeček v Praze a denně jezdí trasou, na které je fotografován a to tak, že poznatelně a denně jezdí na šedesátce v tunelu přes osmdesát. Tatínek, pokud se synáček dopustí nějakého přestupku a je i osobně zachycen, tak všechno platí. Proto si synáček zvykl na to, že otce předvolávají. Já si pořád myslím, že jediná správná reakce by byla prohlásit: \"Ano, je to můj syn, který si auto půjčuje, bydlí tam a tam a předvolejte si jeho a ne mně jako vlastníka vozu.\" Ale asi jsem blbej právník a špatný otec (-_-).
[204]
OT dotaz...nevíte náhodou jak
(Jirka původní: 14.01.2008, 13:04:10
- x)
chytře a jednoduše uložit fotky do PC, které jsem jako jako \"starostův syn Chytrolín\" nechal uložit na DVd ke stejnému tématu a následně je z PC smazal.....já bych je totiž potřeboval a nějak je nemohu z toho DVD dostat.....POMOOOOOC
[205]
Tohohle Doležala si přečtěte!... Teda, esi ste to už náhodou neudělali... Moc dobrý!
(šakal: 14.01.2008, 13:05:53
- odkaz
- x)
Zvláště pozoruhodná je citovaná pehecí teze o tom, že od roku 1948 do roku 1989 tu nemohla být souvislá totalita, jelikož: \"pluralitní společnost nemusí nutně stát na politických stranách, ale i na \"občanské společnosti\" - a ta se u nás v šedesátých letech zdárně vyvíjela. Kdybych už snad nepojal dřívější podezření, tak po tomhle výlevu je jasný, že v duševním světě Václava Havla a jeho blízkých je vážně fašisus jak doma (7:- /)
[206]
(martin TT: 14.01.2008, 14:14:35
- Mail
- x)
[202] souhlas a aby bylo jasno, taky zcela souhlasím s jura-povým textem o poměrech policistů na silnici a v kanceláři. Policajt má být v terénu. Neplatí to jen u dopraváků, městská policie by zabránila mnoha zničeným dopravním značkám, počáraným fasádám a rozbitým oknům a vývěsním skříňkách, kdyby se v patřičné době potulovala kolem. Když je v kulturáku zábava a kolem třetí se rozcházejí ožralé skupinky, objevení se policajta by uchránilo skříňku u kina, značku, končící obec a pod. Jenže oni mají kancelář a dělají (sedí tam) dopoledne. Proto si taky myslím, že by bylo dobře toho hříšníka za tunelem zastavit, ale řeč byla o udávání vlastních dětí.
[207]
WASSERMANN..........WASSERMANN...........WASSERMANN......
(šimon klein: 14.01.2008, 14:20:55
- x)
Pan Vodička se nechává poroučet a počítá s námi: 1. února 2008 standardně od 18:00 a dále... Vzácná příležitost pro všechny zaryté si ještě stádně zanadávat a doladit přípravy prý na puč......vomlouvám se, ale chvíli sem čet na poeticko-intelektuálských zdech na hajzlících.... A pána brány prosím o inzerci \"Shromáždě na očistu WC stěn\" na obvyklém místě.....
[213]
Martine TT
(Honza ze Žižkova: 14.01.2008, 15:22:53
- Mail
- x)
[206] Ale jo, klidně, než si dotyčnýho seženou, bude s největší pravděpodobností po lhůtách ;o} Nejvíc mi na tom vadí, že v trestním právu osoba blízká nikomu nevadí, u přestupků s autem ano. Přitom po skutečný podstatě problému nikdo nejde, viz jura-povy úvahy zde (teď i dříve) nebo (daleko radikálněji) D-Fens.
[214]
Šakale díky za odkaz na LN,
(Vít Blaha: 14.01.2008, 15:33:40
- Mail
- odkaz
- x)
právě včera jsem si při jiné příležitosti vzpomněl na VH a jeho výrok o spolupráci s komunisty z roku 1998 - přidávám odkaz na mou poznámku k témuž z roku 2003. V odkazovaném článku je link na text Jiřího Pehe v HN. V souvislosti s dnešním Doležalem stojí určitě také za přečtení. Rputi, také děkuji za youtube - mimochodem ty dva odkazy spolu souvisí, více než je zdrávo...
[217]
Ifčo,
(AeroKarel: 14.01.2008, 16:19:13
- Mail
- x)
\" Odepsat jim - já jsem za volantem neseděla a nebudu udávat - by mě taky nenapadlo...\" A to mne zase jo, nejde ani tak o ty peníze, jako o ty body. A to hlavně z důvodu, který píšete výše, nekontrolují tam, kde je to třeba, ale tam ,kde se dá čekat velký počet provinilců a je to snadné. Nemyslím si, že by je tam někdo smetl. Jen by chycených nebylo tolik.
[219]
Dobré odpoledne vespolek! ANo zdá se, že 1. února je dobrý termín,
(Loki_F: 14.01.2008, 16:42:16
- x)
za předpokladu, že při tom nebude zase sněhová kalamita či co... Dnes ráno jsem, po skončení zpravodajského bloku na N24, klepnul do dálkového ovladače a buch ... ČT1. Z obrazovky se na mě šklebil cigoš. Protipólem mu byl J. Železný (od kdy je v ČT na ranním vysílání?). Z kontextu vyplynulo, že ten cigamore je nějakým hudebníkem v cigánské kapele, která svoje osazení maskuje anglickým označením pro cigány, včetně přidané mezinárodní domény. Prý však není jen to, ale i nášelníkem jakési nadace, která honí cigány do práce... ej čo to táram - do zaměstnání. To dotvrzoval s rozzářeným ksiftem, jakožto důkazem dosažení mimořádného úspěchu, statistickým údajem, že za poslední půlrok 2007 se této agentuře pro cigány podařilo nahnat na území Prahy do zaměstnání 30 (třicet - sic) cigánů. Již však neupřesnil, kolik jich v tom zaměstnání je ještě dnes, případně zda také pracují nebo jenom melou pantem jako on... Jeden můj kamarád docela nedávno - v druhém půlroce 2007 - byl obsloužen pracovním úřadem (a protože je v.o.s. nemohl odmítnout) a dodáno 6 cigánů. Přišli si prohlídnout pracoviště, orazítkovat bumážku z ouřadu... Do druhého dne byly vykradeny dvě firmy pronajaté ve stejném areálu a klubovna v.o.s., z níž mimo jiné odnesli starou barevnou televizi zn. Rubín (snad si ještě někdo pamatuje na ten strašlivý kolos o hmotnosti asi 45 kg), jenže když ji ve tmě strkali přes drátěný plot, něco nevyšlo. Tak ta televize tam zůstal na druhé straně plotu. Tak jak upadla. Po prácechtivých cigánech se slehla země...
[220]
Prezident Václav Klaus
(RpuŤ: 14.01.2008, 17:14:17
- odkaz
- x)
se zúčastní diskuse se svým protikandidátem Janem Švejnarem, a to před senátory z klubu ČSSD. \"Jsme tam pozváni oba, předpokládám, že se tam objeví i televizní kamery,\" prohlásil Klaus na pondělní besedě se studenty plzeňské Západočeské univerzity.
[223]
Pesi,
(František I. : 14.01.2008, 18:03:37
- x)
To jsem si myslel, že od Kryla znám fšecko. Inu neznám. Je to dnes pro mne smolnej den. Na Oslíku mi tuším pifík nebo zefirátko ukradl nick a ještě mi tam nejdou dávat odkazy. Spřátelený šéfradaktor odešel do penze a já zaúpěl nad novou koncepcí časáku pod novým vedením, řezníci nechtějí zkoušet a nedobouchal jsem se k Rejpalovi. Aspoň jste mne potěšili s tím Wassermannem a Jiří s odkazy, jak mám převézt auto. Řekl by básník - světélko na konci tunelu...
[225]
...Jestli ten z GIPSY.CZ byl Vojta Lavička,...
(šakal: 14.01.2008, 18:32:15
- x)
...tak za toho dám ruku do ohně. Máma ho učila a vždycky si pochvalovala, jak mimořádně slušná rodina ti Lavičkovi byli. Lepší než mnozí bílí - říkávala. On sám vynikal velikou přičinlivostí ve škole i mimo ni. Chodil hrát na housle do lidové školy umění a dokonce tam dělal kapelníka školního ansámblu... ...Takhle nějak bych tu multikulturu snášel velmi dobře (7;- ))
[226]
Aničko
(martin TT: 14.01.2008, 18:35:30
- Mail
- x)
já to beru jinak. Paroubkovy výzvy a kecy, nátlak médií, pozvánky televizních komentátorů - to všechno je nátlak, který byl důstojně odmítnut. Jeden z argumentů odmítnutí byl, že volí volitelé. Proto se snažili uspořádat debatu před senátory, Klaus řekl možná. Teď byl postaven před konkrétní situaci, řekl ano. Bát se nemusí, debatu nebo lépe řečeno odpovědnu na dotazy, nebude moderovat VeMeNo nebo Paroubek. Senátoři ČSSD, najmě jistá Gajdůšková nejsou tak chytří nebo duchaplní, aby mohli diskutovat. Někdo jim připraví otázky a oni je pokladou. Toho se Klaud nemusí bát. I kdyby byl napůl v bezvědomí, tak řekne konkrétnější odpověď než Švejnar. Vždyť má za sebou už tolik zlomyslných dotazů, já ho dokonce viděl a slyšel odpovídat na rýpání občanů na spanilé jízdě.
[231]
Šakale,
(Vít Blaha: 14.01.2008, 18:56:19
- Mail
- x)
byl to Vojta Lavička. Teď hraje s Gypsy.cz, ale já jsem ho objevil v 97. když hrál s Deep Sweden a jejich první dvě CD byly neuvěřitelně dobré... Myslím, že Lavička, stejně jako jeho kolega z Gypsy.cz jsou OK a sami kritizují to co se Bursík bojí jen vyřknout... :-)
[232]
Je krajně neobvyklé,
(jura-p: 14.01.2008, 19:00:19
- x)
aby kluby v senátu pořádaly konfrontace. Obvykle vyslechnou kandidáty, kteří o to požádají nebo které si pozvou, ale každého zvlášť. Další věcí je, že jak už vyplývá z názvu klub, jejich jednání bývá neveřejné. Na druhé straně, co si kdo domluví, to má. Na jednání na tomto klubu nemá Klaus co ztratit.
[238]
Kdy bude ta diskuze před klubem ČSSD?
(Dana: 14.01.2008, 19:24:33
- Mail
- x)
Noooo, docela by mě zajímal výstup, který se předloží veřejnosti. Zcela jistě se bude pořizovat záznam, ale bude zveřejněn celý a bez zásahů? A kdo bude referovat, jak který kandidát uspěl? No...nechci být sova, jsem známý optimista..... Ale jedna beseda, dokonce v přímém přenosu, dodnes hodnocena naprosto odlišně, mě trochu v optimismu brzdí...
[239]
2 Anka
(PeS: 14.01.2008, 19:44:51
- odkaz
- x)
víš, já jsem si v mnoha situacích ověřil, že lidi lépe snesou drsnou pravdu, než líbivou lež. A že stejně tak je mnohdy lepší na něco odpovědět, že to nevím, než vymejšlet výmluvy a hovadiny - na to se dá lehce dojet. No a jak tak za ta léta Klause sleduju, skoro bych řekl, že v tomto ohledu dost vyzrál. Takže na jeho místě bych se lháře a podvodníka, co přijel rozdávat zrcátka a korálky křovákům nikterak neobával...
[241]
Nevím, jak je zvykem u ČSSD,
(jura-p: 14.01.2008, 19:50:27
- x)
ale vím, zcela jistě, že záznam z klubů ODS se nepořizuje. Ledaže by to někdo odposlouchával. K dispozici jsou jen některá usnesení tohoto klubu. Ale protože jednání nejsou samozřejmě tajná, tak každý může říkat, co chce. Ale je zvykem moc toho neříkat a zejména nemluvit za jiné a o jiných.
[242]
Jo a ještě
(PeS: 14.01.2008, 19:50:58
- x)
smazat konečně ten odkaz... Když mě se to tak líbí, jak několik lidí zcela nezávisle na sobě odhalilo několik slabých míst té Potěmkinovy vesnice... Tomáš si všimnul Nobelovské komise, já a Martin snadnosti vycestování v roce 70, atd. atp. Co ty lidi nutí k tak snadno chytatelnejm lžím?
[258]
Rputi.........
(G21: 14.01.2008, 22:25:23
- x)
svíčky? No fuj, jak jste napsala, samý CO2. S tou ČT nelze, než souhlasit. Zimní spánek beru, jen nevím, jak tomu budu říkat v červenci.:-) Vlastně v létě nachytám světlušky a budu si číst. Tedy jen do doby, než mě uvidí nějaký ochránce práv hmyzu.
[259]
Jirko původní.......
(G21: 14.01.2008, 22:30:55
- x)
to je nepřípustné. Nemyslíte na naši ubohou planetu a již tak přemnožené lidstvo? Ale myslím, že nám Zelení Khmérové vymyslí nějakou smysluplnou činnost na večery bez elektřiny.:-) Ovšem uvažte, jaké to bude úžasné osvěžení, když zaduje vítr a na několik desítek minut se roztočí větrné elektrárny. To se potom i na veřejnoprávní médium s chutí podívám.
[260]
Světluškama jsem se pokoušel
(Jirka původní: 14.01.2008, 22:31:43
- x)
svítit, když jsem četl poprvé Rychlé šípy.....a výsledek se brzy dostavil.....ne nezkazil jsem si oči, ale dospěl jsem k poznání, že pohádky o světluškách ve sklenici , jak svítí na knihy, které si čtou dělnické děti, aby mohli konečně ten buržoazní systém svrhnout, jsou na levačku. ps. Nějak to nesvítí.....
[265]
Jirko, však se jim to taky
(Šumavák: 14.01.2008, 22:42:49
- x)
ve většině světa nepovedlo..... K té ČT - nemohl by třeba Jura navrhnout snížení poplatku na 100,- Kč jako výpalné za to, že nebudou vůbec vysílat ? to by byla spokojenost na všech stranách - jak v televizi a spřátelených firmách, tak i u diváků. My se dneska zastavili v pivnici ve Zvonu na jedno malé plzeňské v poklusu a u vedlejšího stolu řešili dva pánové Defektor. Přestože se rozhodně nejedná o čtvrtou cenovou, tak i vrchní bez mrknutí oka toleroval výrazy používaní k hodnocení pořadu. Asi to také viděl.....
[266]
maYdo.......
(G21: 14.01.2008, 22:48:33
- x)
já znám jen tu, jak můj otec je pouhým kapitánem na říční lodi, kdežto jeho bratr stojním inženýrem, protože když chodili do školy, měli jen jedny boty a strýc chodil v pondělí, ve středu a v pátek, kdežto táta jen v úterý a ve čtvrtek.:-) A v zimě místo rukavic dostali do ruky horký brambor, který o velké přestávce posvačili.:-)
[270]
Šumaváku, já jsem navrhoval
(jura-p: 14.01.2008, 23:40:24
- x)
zrušení ČT i rozhlasu a i té daně. Zrušení a nikoli privatizaci, protože by hrozilo, že budou fungovat po privatizaci stejně, se stejnými lidmi. Po zrušení a prodeji zařízení v dražbě by to mohlo být lepší. Lidi, já dnes padl do rukou zubaři naplno. Odcházel jsem s vyřezanými dásněmi na horní čelisti, s tím že tak za měsíc a půl si to zopakujeme na dolní čelisti. Mám týden kašovité stravy. A až se to zahojí, tak že tak 6-7 zubů bude muset pryč, ty ostatní obrousit a na to přijdou zuby nové, zlaté. Tedy, řeknu vám, ještě nikdy mě nebolela celá čelist. Každý zub dokonale oškrábaný, dásně ořezané, říkál, že toho bylo tak pět deka, co musel odřezat a vyškrábat, a pak to celé nějak zašil. Já si platím za mučení!!! A ne málo. Takže asi přijdu zítra o toho Švejnara a pozítří o večeři na hradě. Ale třeba se nějak zatáhnu a vyjedu. Ale zatím to nevidím přes oteklou hubu nijak dobře. A večeřet na hradě třený tvaroh s tuňákem, co jsem si užil jako jediné jídlo dnes, asi nejde. Jíst nemůžu, mluvit nemůžu, co já bych tam dělal. Budu doma.
[272]
Dobrý pozdní večer! Skutečně nevím zda to byl Lavička,
(Loki_F: 15.01.2008, 01:34:20
- x)
neviděl jsme začátek, na housle nehrál..., ale kafral úplně stejně jako ostatní barevní aktivisté Giňa, Veselý, Horváth... A třicet zaměstnaných cigánů za půl roku, skutečně vyhlašoval. A diskriminícéééééé... };D))
[273]
Dobré ráno,
(PeS: 15.01.2008, 06:11:20
- x)
Juro - soucítím... S tou večeří neporadím, ale na toho Švejnara jsou 2 možnosti... Buďto notebook s dataprojektorem a dávat otázky písemně a promítat na stěnu, aby na to všichni dobře viděli, nebo posuňková řeč - ta je jednodušší... Prudké údery dlaní jedné ruky o čelní partii hlavy ve smyslu \"co to zase plácá\" a při případném povstání pak dva typické posuňky, který se snad každý naučil na vojně: \"mám tě u prdele\" a \"mám tě na salámu\" - nemusím snad blíže vysvětlovat... Pokud by snad slovutný ekonom nerozuměl typicky českému vyjadřování, jistě tam bude mít ochotného tlumočníka, možná i s tlumočnicí...
[274]
Jinak,
(PeS: 15.01.2008, 06:33:39
- x)
k podvečeru - u mě již asi pracovala jarní únava, neb jsem se pokoušel něco pracovat a poté, co jsem z excelovské tabulky již asi popáté odmazával buňky plné nul - no nějak mi těžkla ruka, no - tak jsem pouze přeletěl komentáře a odebral jsem se chcípnout do houští... Usuzuji tak z toho, že zimní spánek se mi jaxi vyhýbá, protože jsem se probudil v tři a znovu usnul po čtvrtý... K chudým dělnickým dětem pilně studujícím pod lucernami veřejného osvětlení nemám co dodat, nikdy jsem je neviděl. Řadím je do kategorie yetti a král ječmínek - všichni o nich mluví, ale nikdo je nikdy nespatřil. Co jsem viděl, byly cikánské děti, díky kterým se zaváděly uzamykatelné skříňky v šatnách, neb se záhadně ztrácely čepice a rukavice, sem tam i nějaká ta bunda. Jestli se jim dá říkat dělnické děti, ponechávám k úvaze. Ale pod lucernou nestudovaly...
[275]
2 jura-p
(PeS: 15.01.2008, 06:47:48
- x)
ad [271] - a to si přečti dnešní úvodník... Tipoval bych tak 3,5 promile... No jo - komplex méněcennosti syna slavného otce, jenž směle aspiruje na pozici popisovanou již prof. Parkinsonem, tedy člověka, který se vždy stoprocentně mýlí... (sorry, že Ti fušuju do řemesla...)
[276]
No a jinak,
(PeS: 15.01.2008, 07:13:28
- x)
pod Wagnerem se zas do excitovaného stavu dostává brněnská centrála StB (nebo GRU - jedna verbež...), známý to kolektiv lhářů a demagogů vystupujících pod jedním společným nickem... A já z toho mám škodolibou radost. Teď už přestali dokonce předstírat to pravicové smýšlení... \"B(z)díme nad vámi 24 hod. denně, 365 dní v roce!\" - letos by to chtělo nějakou tu odměnu, je přestupnej... Třeba vyfotografovat před rozvinutou bojovou zástavou...
[278]
Dobrejtro po ránu!
(rejpal t&T, teď furt tady: 15.01.2008, 09:15:58
- x)
PeSi, asi mne to Tvoje bezesný převalování vzbudilo, neb sem byl v noci vzhůru každý dvě hodiny tak na hodinu. Jsem teď jako čerstvě vyvoraný miš. Zato jsem v noci přečet asi sto stránek Když nastaly deště, Borového vydání z r. 1941. Gultůra holt muší bejt! Jo a to fotografování nejlépe před rozvinutou rolí halzlpapíru, pro ten brněnský kolektiv nejlépe použitou. INáč sem nakrmil kocoury,vybral popel z kamen, znova zatopil a venku vysvitlo slunko. Holt idila. Věnuji se teď nějaké intelektuální práci, nejlépe míchání malty.
[279]
Rejpale,
(Anna V.: 15.01.2008, 10:55:56
- odkaz
- x)
jen abyste tu maltu správně namíchal. Jednou jsem to též chtěla zkusit a aby se věc zdařila, nahlédla jsem do odborné literatury jak na to. Dozvěděla jsem se, že při míchání malty je možno použít různé přísady jako katalyzátory, retardátory a pod. Dokonce tam byl vzorec na výpočet vazkosti malty a výpočet pomocí logaritmů. Raději jsem se zeptala zedníka jak na to a ten říkal ne vazkost, ale hustota malty se správně pozná tak, když se v kalfasu na maltu nakreslí zednickou lžící takový mezinárodní znamení kosočtverec s čárkou uprostřed. U správně namíchané malty musí kresba chvíli vydržet. Ale on neříkal kosočtverec, ale tak nějak ten útvar nazval po zednicku. A na rozloučenou mi řekl pozdrav: No cement!
[280]
Aničko
(rejpal t&T, teď furt tady: 15.01.2008, 11:39:15
- x)
vona nejní malta jako malta. Malta bez cementu, tedy vápenná se hodí lépe na vnitřní omítky. Na omítání stropu je nejlepší vazká malta z doma vyhašeného a dobře vyzrálého vápna, na stěny stačí vápno předhašené-čerťák. Na zdivo, obzvláště vystavené vlivu povětrnosti se používá malta cemento-vápenná, víc cementu na zdivo, víc vápna na hřebenáče na střeše. Totéž s hustotou malty, na omítání je hustší, než na zdění. Zvláštní malty jsou předepsány třeba na ukládání hurdisek nebo na lepení pórobetonu. A to se taky používají různé písky, zase podle toho na co ta malta je a nebo co je zrovna k mání. Pak se poměry musí upravovat a to nejlépe od voka. Vzorečky jsou sice krásné pro projektanty, ale pořádný zedník má maltu \"v oku\", tak jako profesionální kuchař má v \"oku\" svoje recepty. K tomu patří i ten obrazec, i když Váš pan řemeslník byl zřejmě sexuelní štvanec, protože rýha úplně stačí. A pak jsou ještě malty namíchané na sucho dodávané v pytlích, což je řešení pro malé dávky. Moje univerzální malta je 10/3/2, lopat písku, vápna a cementu, i když třeba na omítání kamenných zdí zděných na jíl v mojí chalupě používám maltu čistě vápennou. Tož tak. Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |