Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 25.01.2008

Umělecký nepravidelník

z období řvoucí renesance, nejen té Italské

 

A velmi nepravidelný a o nedokonalostech nejen jedné dokonalé sochy, ale trošku i jedné další

 

Ten název není tak zmatený, jak by se na první pohled mohlo zdát.....je přesným popisem toho co se pokusím objasnit a i několik otázek naklást, na které dosud nikdo neodpověděl.

Ale musím začít od začátku.....Když řeknu jméno, už asi nebudu muset popisovat vůbec nic. Že se narodil to je jasné, že měl otce to také....dokonce měl otce, který byl chvilku i soudce, než se odstěhovali do Florencie. A pak se teprve začali dít věci.....malý kluk se stal ve 13ti letech učedníkem u Domenica Ghirlandaii (1488-90), pak se učil u Bertholda na Medicejské akademii...no prostě mu otec zařídil dobré učitele. Ale nebýt toho, že synek byl extrémně talentovaný, nikde by ho nevzali. I tehdy to tak fungovalo. Bez talentu to prostě nejde. Pak roku 1494 utekl přes Benátky do Bologně, samozřejmě před francouzským vojskem . A pak se zase vrátil do Florencie.....a pak zase do Benátek a nakonec k papeži do Říma....já vím je to zmatené, ale takový byl celý život Michelangela . Jistě jste na to přišli už dávno, o kom je řeč. Proto jsem nepsal celý životopis. Nebudu psát taky o obrazech, sonetech, madrigalech.....a vlastně ani o všech sochách. Jenom o té jedné a velmi málo a taky trošku, jako doplněk o té druhé, teda o její části.

Ta první je jasná, je to socha Davida ve Florencii, jaká jiná, že ano.

David1

Ale mimo nezvykle málo údajů Vás třeba překvapím něčím co jste ještě o ní nevěděli. Takže Ty reálie.....Už ve věku 26 let se Michelangelo považoval a hlavně byl považován, za špičkového umělce a genia své doby. Na rozdíl, třeba od da Vinciho, byl na něj spoleh a jeho smysl pro povinnost mu nedovoloval odejít od rozdělané práce a dokončoval díla, jak na běžícím pásu.

Jenom taková odbočka. Považoval se vždycky za sochaře a všechny ostatní obory v umění bral jako velmi podřadné, třebaže jeho kartony a skicy jsou veskrze dokonalé. Také k freskám není co dodat. On to prostě bral jako vedlejší produkt, kterým si vydělával na sochy. Chytrý to pán, že ano.

S Davidem to bylo tak: V Florentském dómu ležel kvádr celkem hezkého mramoru už desetiletí. Původně to měla být socha zpodobňujícího obra, který ochraňuje město, potažmo radnici, neboť před ní měl stát. A protože se „státní" zakázka nehýbala dopředu, neboť di Duccie, původní autor, snad umřel, radnice chtěla konečně mít zakázku hotovou, vypsala konkurz . A tak byly dávány návrhy, od význačných umělců té doby, jak ta socha bude vypadat. A nic se nelíbilo. On ten kvádr byl nejen úzký, ale měl i některé vady a praskliny. Takže se spíše uvažovalo o spojení několika kusů a s toho udělat monumentální sochu. A pak přišel Michelangelo, večer podíval se na kámen a ráno bylo hotovo. Teda ne socha, ale skica a návrh, jak z kvádru udělat monument. No a měl zakázku v kapse. Jenom musel podepsat smlouvu....No a tak další 3 roky odsekával z Davida přebytečný mramor. A že to měl opravdu těžké svědčí fakt, že na několika místech se povrch původního kvádru shoduje s povrchem sochy. Asi všichni víte, že Michelangelo měl dar od pána boha „vidění perspektivy" Tedy, abych to popsal. Když věděl, odkud asi se na obraz, sochu, fresku, budou lidé koukat, lehce přizpůsobil perspektivu , aby si divák opravdu užil. S Davidem je to samozřejmě taky tak. Prostě a jednoduše, kdyby stál na ulici bez podstavce, tak by si diváci myslili, že se autor zbláznil a že většinu materiálu spotřeboval na hlavu, ruce a trup. Prostě je to dílo dokonalé, které stojí na jednom možném místě, pro které bylo vysocháno. Odborníci se předhánějí ve vysvětlování proč má jednu nohu pokrčenou, jestli ten prak má připraven ke střelbě, nebo už je po ní, jestli ten zasněný pohled do leva něco znamená a vlastně co tím chtěl autor říci. Ale jedna podstatná věc jim unikla. A ta věc jim zůstala zahalena skoro 500 let. Ta věc je tak podstatná, že může otočit kolem dějin celého Blízkého Východu. On totiž šilhá....

David2

David3

 

a ne zanedbatelně. Myslíte si, že šilhavý David mohl trefit Goliáše do čela, kde měl nejtenčí přilbici? Myslíte si, že se prostě Michelangelovi „sklouznul majzlík"? Já si myslím , že ne.Autor, byl perfekcionista a jestli si dal práci s takovými detaily, jako jsou žíly na ruce

David4

Michelangelo jistě věděl co dělá. Možná vysvětlení je velmi prosté, stejně jako všechno. Vlastně teorie jsou dvě a jedna jednodušší než druhá. Jedna verze tvrdí ( to je australská ) že Autor přesně věděl, kde socha bude umístěna a protože byl opravdu geniální, tak Davida nechal šilhat, aby mu dodal přemýšlivý až hloubavý výraz. Když uvážíte, že socha má skoro 4,4 metru tak je to docela odvážné tvrzení. A ta druhá je jednoduší a opírá se o poznatky jak umělci v té době tvořili. Také jí podporuje ta druhá socha, o které bude ještě řeč. Kousek vedle Florentského dómu, je nemocnice. A co jiného s mrtvými těly, než je zapůjčit za peníze. Tehdy to byla běžná praxe....a když hlava šilhá, bude šilhat i socha. Vím, zdá se to nepravděpodobné, že tak velký umělec, udělá nedokonalou sochu protože model trpí strabismem. Ale já si myslím, že opak je pravdou. Ta socha je dokonalá, protože je lidsky nedokonalá....ale jak to myslel, se asi nikdo nedozví. Přeci původní král David nešilhal......

A ta druhá socha, které se dotknu pouze a jen okrajově a jenom pro informaci. Je ve stejném městě...vlastně to není ani socha, ale jedna část sousoší na hrobce rodiny Medici, kde a koho jiného pochopitelně

 

Socha v sousoší se jmenuje Noc. A podle mnohých lékařů trpí rakovinou prsu v pokročilém stádiu. Nejsem lékař a tak nemohu posoudit, jestli je to správně, či nikoliv. Přesto je dokázané, skrze záznamy v nemocnicích, že v té době to byla nevyléčitelná nemoc a objevovala se v míře menší než nezanedbatelné a byla vždy smrtelná. Ono taky operovat bez narkózy není jen tak.

Poslední dobou je obrovská móda, se koukat na umění optikou lékařské vědy. Myslím, že to naškodí ničemu, když není překročena mez „normálnosti". Třeba jsme se dozvěděli, kteří umělci brali LSD, nebo jiné drogy, která postava na obrazu trpí dnou a podobně. Ale jsou i strašné extrémy kdy si třeba jeden nejmenovaný zubař skoro založil živnost na tom, že všude říkal, že úsměv , který namaloval Da Vinci, slavné Moně L. , je založen pouze a jen na nedostatečné zubní hygieně a paradentose. A představte si, že mu na to lidi skákali jak o život.

Když pojedete okolo Florencie, vzpomeňte si na slavného šilhouna a schválně se podívejte, jestli má pravdu Austrálie, nebo verze dokonalosti v nedokonalosti.......nebo třeba vymyslíte nějakou lepší verzi. A každá sebefantastičtější bude přijata.....

Michelangelo dožil svůj život na velkém panství ve střední Itálii, jako nechutně bohatý a nechutně upřímně drsný a cynický stařík.....skvělý osud, že ano

Ps.
Dokonce jsem slyšel, že je to přeci jednoduché. Původně totiž byl David pasáček ovcí a koz. A tak měl , díky šilhavosti, rozšířené periferní vidění, No není to kouzelné? Autor vůbec nebral v potaz, že Ti dva, tedy Michelangelo a David, se nikdy nesetkali. Takže se nemohli navzájem podívat do očí...

 

Snažil se, nešilhající, Jirka p.

 

—————————————————————————————————————————————- 
 
 moje PPs.
A to, proč a po čem David pošilhával původně máte, TADY* , a po čem pošilhává dnes je TADY*
 
 
 





Komentáře

[1 Aha, (PeS: 25.01.2008, 17:08:45 - x)
tak bylo míněno šilhání... Já už se obával, zda také nedostává spoustu spamu na téma zvětšení penisu...

[2 a ty obrázky, (Šumavák: 25.01.2008, 17:10:04 - x)
ty jsou opět klikací.....

[3 Navíc (PeS: 25.01.2008, 17:13:12 - x)
ten bolestný stah v obličeji, tak dobře patrný na tom poloprofilu, naznačuje, že trpí urputnou zácpou...

[4 Šumaváku....tím pps.... (Jirka původní: 25.01.2008, 17:13:14 - x)
si to všechno vyzradil :-))))

[5 Jirko, a to si představ, (Šumavák: 25.01.2008, 17:35:45 - x)
že by to ten Michelangelo dělal podle tohoto vzoru....
http://www.ateo.cz...ict//2.637.jpg

[6 Ty jo...to vidět Michelangelo tak (Jirka původní: 25.01.2008, 17:48:12 - x)
vezme kvádr a vůbec ho nezačne otesávat přiváže se k němu, dotáhne ho k Arno a vrhne se do vln.....ještě, že už je mrtev..... :-)))

[7 A také se prý (Šumavák: 25.01.2008, 17:49:47 - x)
(protože i ta Itálie je v EU), budou v rámci uplatňování listiny práv a svobod , v rámci rovných příležitostí, boje proti diskriminaci a politické korektnosti dělat nějaké úpravy:http://www.ateo.cz...ct//4.1013.jpg
a podle Špidly musí mít VŠICHNI stejnou příležitost metat kameny, tedy i http://www.ateo.cz...ct//4.1011.jpg
, paní Davidová!

[8 Teď jsem Tě Šumaváku prokoukl.... (Jirka původní: 25.01.2008, 18:07:25 - x)
než jsem ten příspěvek poslal, viděl jsem tvůj poslední odkaz, kde máš Davida 2x v trenkách.....a teď koukám, že ten příspěvek je až za mnou a máš tam místo jedněch trenek Helenku Fbingerovou v patnácti......takhle si prostě vylepšuješ image neomylného pána Brány....ale já Tě sleduju:-))))))

[9 No, teď se budu bát, (Šumavák: 25.01.2008, 18:18:59 - x)
abys na mě neposlal terminátora: http://ateo.cz...gal/pict//4.31.jpg

[10 Hele , ale todle je podlé..... (Jirka původní: 25.01.2008, 18:20:11 - x)
to by šípák nikdy neudělal Ty s to prohodil, a teď vypadám jak kecka :-))))))))

[11 Jo, Dejvid (@Teo von Chucpe: 25.01.2008, 18:26:24 - Mail - odkaz - x)
je můj osud. \"Vylepšil\" jsem ho snad už stokrát. Třeba takhle: http://ateo.cz...l/pict//4.1183.jpg :-P

[12 Teda, jak může mrtvola šilhat, když má oči v sloup? (RpuŤ: 25.01.2008, 18:31:46 - x)
A kdo přišel na tu rakovinu prsu? Měla jsem tu pocvhybnou čest rakovinu prsu vidět na vlastní oči a takhle teda nevypadá. Jen to poprsí je tam takový naorganicky \"namontovaný\". Dle břicha soudě, je to ženská, která rodila, nebo najednou zhubla, ale spíš porodila - možná několikrát, takže kde by vzala panenské poprsí - jenže tenkrát bylo v módě...

[13 a Teo, (Šumavák: 25.01.2008, 18:44:49 - x)
co jsi na tom [11] vylepšoval ?
To je snad původní David, než to vzala do ruky genderová komise EU !

( si mě předběhl.... :-)) )

[14 Rputi s tím přišel (Jirka původní: 25.01.2008, 18:56:30 - x)
Nicholas D´Amato , profa patologie z Virginie a velký obdivovatel renesančního umění....najdu nějaký link a dám ho sem....
Ne že bych nechtěl věřit, co se všechno povídá, os lékařů...nejsem kompetentní, abych něco stanovoval, ale vím, že sochy, obrazy se dělali bez nějakého velkého zkreslování.

[15 Jirko, (RpuŤ: 25.01.2008, 19:05:52 - x)
na mně to spíš dělá dojem, že to poprsí původně bylo jiné. (Všimni si toho vytahanýho břicha s rýhou v podbřišku - ženský tenkrát samozřejmě moc necvičily a po pár dětech to nebylo nic moc). Z bohaté rodiny asi nebyla (to by neměl k dispozici tělo), takže nejspíš i kojila a takhle poprsí po pár dětech prostě nevypadá. Takže to asi bylo jiné, leč objednavateli se nelíbilo a musel to předělat - jenže už nebylo dost materiálu a tak to vyšlo takhle.
Rakovina prsní žlázy opravdu vypadá už od pohledu jinak.

[16 2 Jirka původní (PeS: 25.01.2008, 19:18:23 - x)
hele, ale jaks tu zmiňoval ten Váš klub \"tvrdého Y\", možná bys mu neměl tolik vzdorovat... Přece jen, sem tam by se použít dalo...

[17 Jo, PeSi, ale to by už nebyl \"původní\" (Šumavák: 25.01.2008, 19:19:51 - x)
:-)))))

[18 Srandičky? (Jirka původní: 25.01.2008, 19:26:39 - x)
brzo Vás přejdou....budete stát jak zařezaní.....já jsem totiž prosíravý :-)))
Brzo uveřejním nějakou výzvu, proti Vám, ale pouze v anarchistické časopisu Doutnák.

[19 2 Šumavák (PeS: 25.01.2008, 19:29:40 - x)
pravda...
leč k Tvému komentáři [13] ad [11] - maně jsem si vzpomněl na vtip, kterým kdysi Jirka Langer zahajoval své přednášky z teorie relativity... Už je to nedávno... Jak hloupý Honza se podělí s kouzelným dědečkem o poslední buchty a na výzvu, aby si něco přál nezaváhá, a chce mít přirození až po kolena... No a na tom obrázku David1.jpg je celkem jasně patrno, nakolik se mu vzápětí zkrátily nožičky...

[20 2 Šumavák (PeS: 25.01.2008, 19:32:46 - x)
což je mimochodem další téma pro aTea na vylepšení Davida - poté, co si přál mít přirození po kolena...

[21 2 Šumavák (PeS: 25.01.2008, 19:41:27 - x)
a ještě jedno BTW, - už jsi si stáhnul ty věci z úložiště?

[22 Dobrý večer vespolek! Jirko pův., proč by měl (Loki_F: 25.01.2008, 20:05:48 - x)
fakt, že Michelangelo vysochal šmidravého Davida, podle mrtvoly z Florencie být tak důležitý, že:
\"Ta věc je tak podstatná, že může otočit kolem dějin celého Blízkého Východu.\" ?

Jej, @Teo, Tvoje verze Davida (u níž by si rozhodně nikdo nevšiml, že je šmidravý, pokud by nebyl oblečen) mi připomněla historku z jedné sesterské univrzity, kde během \"velké\" - profesorské - obhajoby, obhajující docent, poté co oponentovi již poněkolikáté vysvětloval naprostou banalitu, to nevydržel a prohlásil:
\"Keby Michelangelo chcel svojmu Dávidovi zrobiť poriadneho kokota, Ty by si mu musel stáť modelom...\"
... a profesura jej neminula! };D)

[23 Přiznává a kaji se.... (Šumavák: 25.01.2008, 20:06:36 - x)
jdu to pustit.
a už to běží......

[24 Jirko původní (Venkovan: 25.01.2008, 20:09:47 - x)
dobře napsaná kniha o Michelangelovi je Kámen a bolest.Už sem měl obavu,že ste nepravidelníky tak nějak přestal.Byla by to velká škoda,velikáni renesance nutí k přemýšlení o poznání a smyslu života.

[25 2 Loki_F (PeS: 25.01.2008, 20:16:49 - x)
já jen doufám, že oponent byl spřátelený... A že to pak v klidu a pokoji někde zapili. Zažil jsem situace, kdy právě na blbě pochopené banalitě ztroskotalo všechno... dalo by se vyprávět...

[26 No Loki, sleduj se mnou..... (Jirka původní: 25.01.2008, 20:20:06 - x)
David je vlastně zakladatel Izraele, i když v jeho době to byly 2 státy.....a pokud David, nebyl David, který skolil Goliáše, tak kdo ho skolil , jak to bylo...a tím bude zpochybněn ten souboj a jak je základ zpochybněn, tak je vlastně zpochybněno vše ostatní. Přitom dům krále Davida prokazatelně existoval viz knížka ....Neil Asher Silberman a Israel Finkelstein: Objevování bible. Svatá Písma Izraele ve světle současné archeologie ..... a hádej kdo by byl první na řadě s tím, že Izrael vůbec nemá být, neb je všechno vylhané ? :-)))
Ale jinak samozřejmě je to pitomost, ale znáš mne, byl jsem toho plný a muselo to ven. :-)

Venkovane, děkuji..jen jsem měl trochu jiné starosti a taky tolik článků, každý druhý den nový, to bych jenom zahlcoval.

ps. Loki, ta knížka by se Ti líbila. On je Ti ten archeolog docela podobný. Ne vzhledem, je mnohem ošklivější, ale myšlením. Zkus si jí přečíst.....

[27 Jirko, kdo skolil Goliáše.... (Šumavák: 25.01.2008, 20:30:20 - x)
co když to bylo takhle:http://www.ateo.cz...ict//4.597.jpg a Bůh vedl ten šutr ze zcela zištných, osobních důvodů....?
:-))

[28 2 Jirka původní (PeS: 25.01.2008, 20:31:37 - x)
jakejpak souboj? Už v Saturninovi se praví, že jistý Goliáš už do Davida ani chlebem nemohl... David ho prostě fláknul šutrem a šel na pivo... Ostatně, jak potvrdí každý kluk z vesnice, takovej prak vůbec není špatná věc. Ať už skobičák, nebo šutrák... Ještě se bude hodit...

[29 Dobrého večera přeji... (ptakopysk: 25.01.2008, 20:37:42 - x)
ta socha Noc je celkem jasná. Plastická operace a půl žejdlíku želatiny na každý ňadro. To jste si nevšimli toho šlincu pod prsama přes celej hrudník? Michelangelo nebyl až takovej hnidopich zdá se, takže historie se nikdy nedozví, jestli zřízencí ve florentinském paťasu zašívali normálníma stehama, nebo křížkovým stehem...

[30 Jasňačka PeS(i), to je druhá připomínky, (Loki_F: 25.01.2008, 20:53:37 - x)
kterou si nemohu odpustit - poloha Davidovy levé ruky...
Byl David levák?
Když by držel na rameni nějakou tyčovou zbraň, nebo sekyru (kterou údajně odsekl Goliášovu hlavu) nebo alespoň meč, pak ano, ale prak - patrně vyrobený z jednoho kusu kůže - v žádném případě. Pravák, pokud by měl již založený kámen, by prak držel v pravé ruce, zbraň naopak v levé, aby si neunavoval a neodkrvoval \"silnou ruku\"... a vice versa.
Zkuste si sami - stačí vzít kus provázku nebo utěrku a postát půl hoďky v této poloze, uvidíte.
Prak se nosil obtočený okolo čela nebo okolo pasu, složený případně v pytlíku s kameny. Jak vidíte v pytlíku nemá nic...

PeS(i) nebyl to kamarád, byl to navíc oponent z mimoakademických kruhů, známý to kokot, který si to zasloužil takhle na plnou hubu, také proto to všichni ocenili a volba byla absolutní většinou hlasů (až na jeden...). };D)))

[31 Loki_F (martin TT: 25.01.2008, 21:25:15 - Mail - x)
nevíš, který z nich hlasoval proti??

[32 2 Loki_F (PeS: 25.01.2008, 21:31:04 - x)
hele a v tom případku, kterej dobrák mu toho kokota přidělil jako oponenta? To se mu chtěl pomstít předseda komise?

[33 Loki_F, neřeš to v té [30] (Šumavák: 25.01.2008, 21:55:07 - x)
podívej se na to z pohledu té [27] a ber to tak, že stačilo aby Davidovi ten kamen jen upadl a cestou k zemi už vzal Goliáše do čela!

A kdyby to měl Andílek Michal udělat z toho prasklého šutru věrně, tak by zřejmě musel Davida zobrazit jak radostí z neočekávaného vítězství metá hvězdy a sice v momentě, kdy se tou pravou rukou zrovna opírá o zem....

nebo si to prostě na chvilku přehodil takhle přes rameno, protože se pravou rukou potřeboval podrbat na stehně, kde ho zrovna kousla blecha.....

[34 Mimochodem.... (Šumavák: 25.01.2008, 21:57:05 - x)
v té [27] mu také podává levou..... :-)))))

[35 Šumaváku, v tom případku... (Loki_F: 25.01.2008, 22:05:02 - x)
... nutně musel být pravák! Drbat se levou... na stehně... by bylo nezodpovědné!

Martine TT: Bylo to tajné hlasování!
Tehdy ještě Puchejřovy a Dráthovy metody přístupu k tajnému hlasování nebyly rozpracovány... takže, kdo byl proti, je možno se jenom domnívat!
Jakpak by to, v takovém případě, asi dopadlo s prezidentskou volbou... ?
};D)))

Nojo, ale kokot s vlivem... původně to mělo být plus, jen to nějak sklouzlo, protože se chtěl blýsknout svou \"brilantní oponenturou\", jejíž dokonalost pak byl rozhodnut bránit do roztrhání těla.
Někdy to vezme šejdra a jde to zpátky do oka, jak rezavý drát.

[36 2 Loki_F (PeS: 25.01.2008, 22:16:27 - x)
No jo, takový vlivný kokot se nezdá... ale neprotiřečíš si trochu? Sám píšeš, že to bylo ještě před Drátem... Že by i v předDrátovských dobách byli dostatečně vlivní kokoti?

[37 PeS(i), na tohle mohu odpovědět pouze Lokiho axiomy: (Loki_F: 25.01.2008, 22:26:14 - x)
1. Frekvence výskytu vlivných kokotů není závislá na čase.
2. V dobách míru a blahobytu se absolutní počet vlivných kokotů v populaci zvyšuje exponenciálně.

[38 ... a PeS(i), ten poukaz na Drátha (Loki_F: 25.01.2008, 22:28:41 - x)
souvisel s tou kontrolou tajného hlasování...
};D)

[39 2 Loki_F (PeS: 25.01.2008, 22:37:24 - x)
No, pokud byl pouze jeden hlas proti, pak to nebyl dostatečně vlivný kokot. Já jsem slyšel také o jedné obhajobě jednoho vlivného kokota. Oponentské posudky vynikající! Předseda komise chválil do nebes! a v následujícím tajném hlasování dostal od jedenáctičlenné komise 11 hlasů proti... On jaxi každej doufal, že bude jako jedinej proti a že se to v tom davu ztratí. Samozřejmě, oponenti, jak jistě víš, jsou členy komise a mají také hlasovací právo...

[40 No vidíš, PeSi, kdopak byl asi ten jeden hlas... (Loki_F: 25.01.2008, 22:40:00 - x)
...proti?
};D))

[41 jéjej, my o kokotech.... (Loki_F: 25.01.2008, 22:48:07 - x)
... a v TV ČT2, právě jeden extraordinální koktavej kokot plácá voloviny...
Ten koktavej Cyrda by také mohl stát modelem...
};D)

[42 loki-F, (Šumavák: 25.01.2008, 22:57:39 - x)
A tohle . http://www.ateo.cz...ict//6.138.jpg není jeho pomník? To sice nebyl Michelangelo, ale ta podoba, ta podoba....

[43 Šumaváku, proti přírodě (Loki_F: 25.01.2008, 23:32:19 - x)
(a @Teovi), jsou všichni renesanční umělci úplní žabaři, nicht war?
Není menhir jako menhir...
};D)))

[44 Šumaváku.......... (G21: 25.01.2008, 23:48:17 - x)
to je přece pomník vojína Baileye zvaného Ponorný koš. (Spike Milligan - Jak jsem přispěl k Hitlerovu pádu). :-)))

[45 Loki_F (Hipik - pravicovy recidivista: 26.01.2008, 01:12:01 - Mail - x)
jasna paka, Cyrdova socha by byla ceskou Sochou Svobody he he he a kolem by byl travni a lavicky a pejskove by tu sochu ocuravali.

[46 Loki_F, cos čekal? (Šumavák: 26.01.2008, 01:55:25 - x)
Bratr cyril sice není brífingový typ, ale události, komentáře bohužel nejsou brífing.
Tak holt kecal......

[47 Dobré ráno, (PeS: 26.01.2008, 06:10:54 - x)
teda nevím, ale řekl bych, že bratr Cyril si až takový krásný pomník zatím nezaslouží... Jsou zde jiní, s více zásluhami...

[48 Hezké ráno - (Dana: 26.01.2008, 07:09:16 - Mail - x)
aby tu pak místo národa nestál pomníkový les, ve kterém bude bloumat několik zbylých zoufalců... :-)
Jak je na západě? Neposíláte nám déšť? Mně tu za hodinku přijede zedník a pustíme se do oprav třetího bytu, který bych chtěla začít pronajímat, aby si ten barák aspoň trochu na sebe vydělal... Takže dnes jdu na Maltu a Zlaté písky - i když, už to není ono, už ani ta malta se nemíchá klasicky, ale jsou na to jakési divné směsi...

[49 2 Dana (PeS: 26.01.2008, 07:27:15 - x)
V dobách, kdy si člověk ve městě nemůže jednoduše složit před barákem fůru písku a vedle vykopat vápenku, ty předpřipravené směsi docela oceňuju. Navíc nejsou ošizené, což bývalo dobrým zvykem zvláště venkovských zedníků - a pak člověk prásknul dveřma a spadla mu půlka omítky...

[50 PeSi - já to nekritizuji, (Dana: 26.01.2008, 07:37:46 - Mail - x)
já se jen divím, jak jde ten pokrok kupředu. :-)) Ostatně - oni, ti ve městech, mají proti nám, venkovanům, ještě mnohem větší nevýhodu - nemají ani kam uklidit suť a co teprv, když je potřeba vystěhovat půlku nebo celý byt? To my venkovani máme přece jen širší možnosti. :-))
Za okny je světlo, jdu poklizet hyd a pak se měním na zednického pomocníka...
Jo - a už vím, proč mi rozbili ten skleník. Teda - asi vím. Včera se mě sousedka ptala, jak to dělám - vyměnila jsi okna v baráku, teď ještě děláš další opravy a k tomu máš nové auto! Tak asi dám na obchod ceduli, že svoje auto mám rozbité v servise a to, čím jezdím, protože musím být stále v dosahu, abych mohla pomoct mamce, je půjčené od sestry. Nebo to nechám tak, ať mi závidí. Lepší než kdyby litovali...

[51 Dobré ránko! (RpuŤ: 26.01.2008, 08:17:34 - x)
Loki, pokud vím, je tam zmínka o tom, že ten kvádr mramoru byl prasklý - řekla bych, že tam, kde je ta noha ukročená. Takže se musel orientovat podle té praskliny a asi byl rád, že tam tu ruku dostal připaženou. Navíc, kdyby David držel prak v pravé, bylo by to dost nevyvážené.

Dano souhlasím, já vždycky páchám něco stavebního tak jednou za deset let a nestačím se divit, co všechno přibylo.

[52 dobrejtro poránu vespolek (rejpal t a T: 26.01.2008, 08:45:36 - x)
vona ta malta se dá dělat z písku, vápna a cementu furt, jenom nesmí být zedník línej. Je pravda, že malta ze směsi je konsistentní a jemná, ale zato stojí tolik, co pytel cementu, nebo pytel vápna. A písek z pískovny přijde na tisícovku za pět tun, asi patmáct set za desetitunku s dovozem. Ty pytle malty jsou třicetikilové, tak jeden nemusí být Einstein aby si spočítal, co se vyplatí.

[53 Dano, (Foundryman: 26.01.2008, 08:50:04 - x)
buď ráda, že jenom skleník. Taky na tebe mohli poslat přející spoluobčané zásahovou jednotku kvůlivá úplatkům.

Stavební práce mám taky za sebou. Provádím to tak, že odevzdám firmě klíče od baráku a odjedu trpět na chalupu.

[54 Rejpale, (Foundryman: 26.01.2008, 08:52:28 - x)
to je pravda, ale zase kupovat to po tunách, když potřebuju zapravit roh otlučenej juniorem, mi nepřijde zrovna efektivní.

[55 trpajzláci (rejpal t a T: 26.01.2008, 09:03:11 - x)
chtěli vepsat \"nacci\", bestije politickokorektní.
Já opravuji tu moji zříceninu na dědině, a i když má malej dvorek, tak se tam fůra pásku vejde. A nebo jezdím vozejkem sám, uveze mi to tunu a přijde mi na padesát, či šedesát korun, podle toho z kterej pískovny. V pondělí zase pojedu, neb mi pásek právě došel; včera jsem položil tři kolečka betonu do podlahy na mém fungl novém záchodě, abych už konečně moh instalovat mísu, když už mám tu senkrovnu. A zedníkům se pokud možno vyhýbá, poté co jsem musel předělávat štít a komín po posledním volovi. Ten neuměl ani vazbu cihel, hňup.

[56 trpajzláci (rejpal t a T: 26.01.2008, 09:21:01 - x)
mi furt mění \"í\" za \"á\", bestyje. takže písek, ne pásek. Pásek mi drží břicho, aby mi nevypadlo horem z kalhot.
Maltová směs je na malé opravičky ideální, to jo, ale na větší práce je drahá.

[57 Dano, (maYda: 26.01.2008, 09:35:05 - x)
sousedi mají kuriozní starosti.
Například jedna sousedka řešila, jestli jsem pomyslela na to, že bráchovi, který na chalupě zahradničí, by mohlo vadit, že já tu zeleninu, co vypěstuje, jíme všichni a ne jen on a máti.
Řekla jsem jí, že to je naše věc a ona šla rozebrat s máti jak zeleninu, tak moji odpověď.
U nás má ves jasno - brácha je svobosdný a má vysoký plat a slušný auto, tak je slušněj člověk. Myjsme chudí příbuzní a všechny využíváme.
Kdybych \"nevyužívala\", tak se nestarám, \"chudák maminka\" je tam sama, prostě každej v tom vidí, co vidět chce.
Máti na tyhle řeči strašně letí a nechává se tím strašně ovlivňovat. Následně ten názor přebere taky a začne se podle toho chovat.

Vůbec si není schopná uvědomit, že sousedky šťourají jen proto, že závidí.

Že to je u sousedek doma taky všelijaké? Co je komu po tom, že má před vlastním prahem smetí, když může poukázat na to, že jiný tam má lejno - že ho tam sám udělal a ještě rozpatlal, to přece není důležité.

Já Vám řeknu, že bych snad radši brala ten rozbitý skleník.

[58 Dano, (RpuŤ: 26.01.2008, 10:15:04 - x)
ony ty babky nemají co na práci a tak vymejšlej blbiny. A taky soutěžej o to, která je víc trápená a utlačovaná. Občas vymyslej i lumpárnu, kterou by se doma neodvážily udělat, protože moc dobře vědí, že by byl mazec. Ale protože je jim líto myšlenku na tak skvostnou lumpárnu zahodit, tak ji \"raděj\" těm druhejm. Z naší babičky v posledních letech, kdy už nebyla moc na place, občas padaly takový ptákoviny, že jsem jen tuhla děsem, že už se snad kompletně zcvokla. Pak jsem vydechla a jen se optala: \"A kdopak ti tohle poradil\". Načež se ozvalo typicky pubertální: \"Kdo by mi to radiiiil....?\". A bylo to jasný, takže jsem pokaždé jen vzkázala, ať si přijde pro pár facek:)))

[59 Dano (martin TT: 26.01.2008, 10:41:03 - Mail - x)
jako u nás, jako u nás - kdo zažil, zná, kdo nezažil, nezná.

To takhle tchyně vytrhla telefon i s přípojkou ze zdi a běžela na poštu, protože jí kamarádky řekly, že ten zeť určitě telefonuje na její účet. Tam jí dcerky vysvětlily, že linka v jejím domě je už dvacet let napsaná na mě, že ji pravidelně platím a ji to nestojí ani korunu. Tak vyběhla ven před poštu, šlapala po rozbitém přístroji a křičela, že ji zeť zase okrádá.
A to jsem nechal na sebe napsat elektřinu, vodu, telefon i televizní poplatky před třiceti lety, když jsem do toho domu přišel, abych nemusel poslouchat řeči o tom, jak na mě někdo doplácí. Pravidelně jednou ročně si tchyně stěžovala všem příbuzným (nejčastěji na svých narozeninách), kolik ji všechno to vaření a topení stojí na protočeném proudu a příbuzní mi chodili skrytě vyhrožovat, že takhle babičku využívat nesmím. Když jsem se odstěhoval do vedlejšího domu, který jsem postavil hlavně na to, abych nebyl s ní pod jednou střechou, ale zase byl nablízku, kdyby potřebovala, tak to pokračovalo. Pokračovalo to až do její smrti a v jejích papírech se načly rozepsané a ještě nedokončené a neodeslané dopisy příbuzenstvu, jak ji ten Pražák trápí, jak ji chce vyhnat, jak chce její dceru dostat do blázince, jak si chce pořídit novou manželku atd. A to vše úspěšně konzultovala se sousedkami, které to zase roznášely dál.
Abych to trochu přiblížil tvé situaci, tak stejný díl, jen z jiných důvodů, dostávala moje žena, takto její vlastní dcera, která ji opečovala celý život až do smrti.
Takže, jestli se ti daří dobře, tak se z toho raduj, jestli máš problémy, tak si řekni - tu radost vám hajzlové neudělám, abyste mě viděli smutnou nebo na kolenou!

A jdu vařit, dneska smím - řapíkatý celer, rajčata, česnek (hodně česneku), smetanu, roquefort a brambory, proložené ve vrstvách a zapečené v troubě - juchú!

[60 Martine, (helena: 26.01.2008, 10:57:45 - Mail - x)
ten návod na oběd vypadá dobře, nemohl byste napsat recept? Nebo je to všechno? Díky

[61 Já jdu uklízet papíry... (maYda: 26.01.2008, 11:05:40 - x)
k obšdu budou knedlíky a z mrazáku omáčka z kapra na černo od vánoc, aby mi to vaření nedalo moc práce

[62 martine TT (dvd: 26.01.2008, 11:22:37 - x)
Já se hrozně bojím, abychom třeba spolu s nejlepší ze všech manželek takhle nezblbli. Prozatím to tak sice nevypadá, ale v obou našich rodinách se něco takového objevilo. Snad to nebude geneticky podmíněné.

[63 heleno (martin TT: 26.01.2008, 11:22:53 - Mail - x)
odskakuji z kuchyně - to je všechno. Nakrájený celer spařit a lej
hce povařit. roquefort rozšlehat se smetanou, česnek nedrtit, ale jen nakrájet na tenko, vařené a oloupané brambory položit na dno, pak směs a pak zase brambory. Kořenit libovolně, třeba tymián. Jo, rajčata oloupat a nakrájet, pohodlnější je konzerva.

[64 dvd (martin TT: 26.01.2008, 11:28:03 - Mail - x)
genetika je hrozná věc, já si dobře pamatuji, jak můj otec vypadal pro okolí jako ješitný, ironický a vsteklý dědek. Snad se nám to nepřihodí, když jsme dopředu seznámeni a varováni (-_-).

Ještě k tomu receptu pro helenu - vše libovolně a přiměřeně. Takovéhle věci dělám podle toho, co se podařilo koupit, co je ve špajzu, co je v kořenkách, jaká je chuť, na co padne zrak. A přiměřeně. Třeba tam ještě dám kapary. Nebo černé olivy. Nebo dám nakládané okurčičky jako přílohu. Nebo tady nebudu blbnout a půjdu zase do kuchyně.

[65 Martine, (helena: 26.01.2008, 11:57:29 - Mail - x)
moc děkuju, teď už si s tím poradím. Prostě to chce nápad.. a v tom jsou holt muži lepší. Bude něco na názoru, že muži jsou v kuchyni inspirativnější, a intuitativnější (to je slovo!). Je fantastické, že se tady občas objevují různé kulinářské nápady.Tak nějak si představuju lidovou slovesnost v moderní době :-)

[66 Ahoj ! Tak tady už vichruje! (Šumavák: 26.01.2008, 12:19:07 - x)
+3°C a větříček loupá perníček.

[67 a k poobědí..... (Šumavák: 26.01.2008, 12:24:08 - x)
aTeo takhle:http://chucpe.bloguje.cz...mato.php včera okomentoval toho Doležela....

[68 2 martin (PeS: 26.01.2008, 12:32:08 - x)
teď vařím a nestíhám... Jestli mi vybyde chvilka po obědě, zmíním se o jistých výhodách řeznického psa...

[69 No jo, Rputi, ale kde byla ta prasklina? (Loki_F: 26.01.2008, 12:39:34 - x)
[51] Tím jsi postavila na nohy novou hypotézu: Michelangelo musel podřídit postoj David polohám prasklin a prasklinek!
Třeba i to šilhání nakonec může byt, že s z bulvy trochu vydrolilo, když přiložil dlát...
Až mě jímá děs, že by kolo se historie dějin Blízkého Východu poot čilo kvůlívá prasklině v mramorovém kvádru... };D)))

Pes(i) souhlasím, ten koktavej Cyrda je vlastně jen lehká váha, ten na pořádného vlivného kokota nemá tonáž, spíš jen takový malinký vykukující kokotek .

[70 Dobré poobědí.... (Jirka původní: 26.01.2008, 12:55:38 - x)
Loki, to je přesně ono, jen genius umí točit kolem dějin a je fajn, že zrovna tak, jak potřebuje a ani o tom neví....Možná by stálo za to napsat nějaké pojednání o tom jak prasklina může změnit život a historii. Napadají mne mnohé materiály kde praskliny mohou mít fatální následky. Například v těsnění kyslíkových lahví Apola 13, prasklý monolit žuly na Pražském hradu, tvrzená gumopryž ochrany proti alimentačním poplatkům pana Hitlera staršího......jistě by se toho dalo najít více.

[71 Že se montuju (Foundryman: 26.01.2008, 13:05:44 - x)
do renaissance (neboli obrození), napadá mě v této souvislosti, že by nebylo od věci dohodnout termín našeho obrozování v Bílovicích. Navrhoval bych pátek 6.6., co vy na to?

[72 Foundry, to je slovo do pranice! Hlásím se hned a neprodleně! (Loki_F: 26.01.2008, 13:21:24 - x)
Zároveň si dovoluji nárokovat dvě postýlky \"nahoře\" nad sklípkem! Lucie se jistě ráda zúčastní...

[73 Foundry..... (Jirka původní: 26.01.2008, 13:25:32 - x)
prosím Tě, taky bych se zůčastnil a vezmu i tu mojí bytnou, ale nepotřebujeme ubytování, pojedem pak ke tchýni a já od včerejška nepiju. zakázal jsem si to sám a dobrovolně....

Loki, tak mne napadlo, nechceš radši vzít ty vanové zvedačky, přeci jen byl by to zážitek :-)))

[74 Jirko pův. to by byla hezká historiografická práce: (Loki_F: 26.01.2008, 13:37:07 - x)
... něco na téma: \"Vliv únavy materiálu a fatálních ruptur na civilizační vývoj Evropy (Asie, Afriky...)\"
jakožto hlavní linie a vedlejší linií by bylo téma:
\"Kritické dopady disjunktivních struktur mramoru, piskovce a stavebního granitu v oblasti novověkého stavebnictví a sochařství.\"
};D))))

[75 Jirko pův. nechci, ale klidně Ti (Loki_F: 26.01.2008, 13:40:00 - x)
dám telefonní číslo.... };D))
Schválně, co na tořekně Tvoje bytná...!?

[76 2 martin (PeS: 26.01.2008, 13:41:16 - x)
po obědě jen zvolna dočítám - co se stalo? Tady doporučuješ hodně česneku a ještě nedávno jsi tvrdil, že česnek jen tak malounko, aby se to ovonělo... Já Ti na to tehdá odepsal, že česnek do jistých jídel nepočítám na stroužky, ale na hlavičky... Co se stalo? Tělo si řeklo? Nebo sis nechal poradit?

[77 MArtine, (maYda: 26.01.2008, 13:43:19 - x)
to není genetika, to je to, že ať si to přeberete jak chcete, stejně toho rodiče kopírujete.
Včetně toho, že to stejné chování vyvolá zas obvykle stejné reakce okolí.
Když se to sečte, je na problém zaděláno.
Když to víte, je to první krok, jak ten řetězec přetrhnout. můžete se bránit, protože si uvědomíte, že jste to zažil z druhé strany.
Ale je to fuška.

Loki mně patrně vyloučí s diskuse, ale já takhle chápu hříchy, přecházející z otců na syny.


[78 Loki...hlavně ty ruptury... (Jirka původní: 26.01.2008, 13:45:40 - x)
to bylo aby se to nechytlo :-)))
ono tomu ostatnímu stejně nikdo nerozumí a tak se tím nebude zabejvat. Ale ruptura...to se fakt bude líbit, takový slovo se skoro českou kadencí....
Ono taky to zní lepe, když se řekne premierovi \"rupturoval anus\", než se pan premier pos......že jo. Zní to tak jako státnicky :-)))

[79 Vážení, (PeS: 26.01.2008, 13:47:19 - x)
k těm Bílovicům... Já určitě nebudu stíhat, ale kdybych náhodou stíhal, tak jsem zásadně pro...

[80 Hele loki teď jsem to četl o tom (Jirka původní: 26.01.2008, 13:47:59 - x)
čísle. Tys mě viděl, já prostě někoho, kdo mne z vany bude zvedat. :-))))

[81 fuj...trpasové mi snědli (Jirka původní: 26.01.2008, 13:50:02 - x)
to \"potřebuju\" acho jo, radši jdu ven na kolo.....taky už jsem mobilní....mějte se...

[82 No Jirko pův., když se to řekne takhle, (Loki_F: 26.01.2008, 13:51:55 - x)
je to ještě horší, protože to znamená, že nejenže se premiér po.ral, ale ještě si přitom natrhl ústí... };D)))

maYdo, právo někoho vylučovat z diskuse tady má pouze a jenom pan domácí! Pamatovat!
No a jestliže si někdo dovozuje, že má tchyni svini, protože taťka hrozně hřešil... Jak říká PeS: \"De gustibus...\"
};D)))

[83 2 maYda (PeS: 26.01.2008, 13:55:32 - x)
já teda nevím, příslušné školy nemám, ale zrovna Vám bych doporučil bližší seznámení s chováním řeznického psa. V podstatě se dá říci, že člověk musí být zlej, aby pak moh bejt hodnej. Když jsem tak pročítal to všechno, co jste tady na sebe nabonzovala, ((c) jura - spousta lidí si neuvědomuje, co všechno způsobem a stylem komentářů prozraděj o sobě), dospívám k názoru, že zrovna tohle byste docela potřebovala... Leč každý je štěstí svého strojvedoucím a tak dlouho se do lesa volá, až se ucho utrhne...

[84 ad Bílovice, (RpuŤ: 26.01.2008, 15:08:26 - x)
vrchni velení pravilo, že se to zvládne, takže prosíme 3 + pes...:))

Loki, ale o té prasklině se ví a když se na ni za těch pár set let nezapomnělo, tak byla asi dost velká a pro vzhled díla významná. Oni ti ostatní tu práci jen tak pro nic za nic neodmítali.

[85 Modrý ptáku (Andrea: 26.01.2008, 15:37:22 - x)
slíbila jsem, že dám vědět- zkouška je v kapse. Díky za motivaci a pomoc

[86 Děkuji Rputi za (Jirka původní: 26.01.2008, 15:45:42 - x)
zastupování....ono s tou puklinou to bylo docela těžké a prý když ten \"balvan\" vylámali z lomu, byla jenom vlasová, ale drncáním při dopravě se trochu zvětšila......

hele a tohle říkal Čtvrtníček. No není dokonalej?

„Miloš Zeman, premiér, odmítl během své státní návštěvy Spojených států bydlet s ministrem zahraničí Janem Kavanem, přesto, že si původně přál pokoj s hajzlem.\" :-))))))

[87 Andreo (martin TT: 26.01.2008, 15:46:53 - Mail - x)
blahopřeji! Neměla být ještě jedna?

[88 dobré odpoledne (divana: 26.01.2008, 15:51:02 - odkaz - x)
není to tím, že je to pražský hrad? že jako je tam česká vlajka a ne ta z brusele, který sice evropu vlajkou spojil, ale už si zařizuje svoje rozdělení :-))

[89 Hezký den vinšuju. (Anka: 26.01.2008, 15:53:10 - x)
Je to silnější než já. Tuhle na aktuálně.cz je náádherný titulek: \"Ostravsko už ví, proč má špatný vzduch. Špiní jej hutě\". Taky vás to překvapilo, že?

[90 Andy, gratuluji.... (Jirka původní: 26.01.2008, 16:02:55 - x)
zkoušek, zdárně vykonaných není nikdy dost.... :-))

[91 Rejpale, (František I.: 26.01.2008, 16:19:59 - x)
přiznám se, v mých očích jsi hrdina.

Loki, ještě k praku. K oblíbeným kratochvílím mého mládí patřily pravidelné bitky v tzv. pískovně, kde už nikdo písek netěžil, ale občas se tam našli skrčenci. Zato se z ní v nejnižší části stal močál, zarostlý rákosím. Mezi močály se tyčily dva kopečky nevytěženého materiálu akorát na dostřel. Jeden opanovali svině hostaváci a druhý my. Jakousi nepsanou domluvou bylo, že gumový prak a luk se šípy tam nesmí, stejně tak jako šutráky větší než malé velikosti. Vše ostatní povoleno. Nás potkalo štěstí. Odkudsi ze slovenskopolského pohraničí do místního děcáku přivál osud propadlíka Wagnera, který se rád a s plnou vervou do bojů na naší straně zapojil. Přinesl nám neznámou bojovou techniku v podobě házecího praku. Jednalo se o pruh látky ve středu rozšířený, nebo o dva provázky a uprostřed nich plátěný míšek. Jeden provázek měl na konci očko, druhý byl jen tak, dole byl každý uvázaný na opačné straně míšku. Do míšku jsi vložil řádně utuženou hliněno-bahenní kouli, provázek s očkem jsi navlékl na palec a ten bez očka jsi vložil mezi ukazováček a prostředník. Ve chvílích přípravy na boj se ti tento projektyl bimbal za chrbátom stejně tak, jako tomu Davidovi. Při střelbě stačilo jen natáhnout ruku, vymrštit jí směrem kupředu a pustit provázek. Bylo to poměrně účinné a kupodivu po jistém výcviku i přesné. Takže si myslím, že pan Michalangelo asi věděl, jak se prak používá a co teše. To, co předváděli práčata ve filmu Jan Žižka, jaksi nebylo to pravé, ořechové. Objemnější projektyl vyžaduje jinou techniku, kterou asi pan David ovládal poměrně obstojně.

[92 Andy - gratuluju (Dana: 26.01.2008, 16:21:13 - Mail - odkaz - x)
a jinak pro ostatní: Takhle se dělá propagace, sebeprezentování a kampaň! - viz odkaz Ten titulek je všeříkající, už není třeba číst dál...

[93 Andy, třesu pravicí!!! (RpuŤ: 26.01.2008, 16:35:18 - x)


Dano, ten rozhovor je rozkošnej. Když mě zvolíte, vzdám se emerickýho občanství a až nebudu president , tak o něj zas požádám. Já si vždycky myslela, že odfskočit si může člověk leda na záchod, nikoli z občanství..... Tomu se říká loajalita jako prase...:))

[94 Františku I., přečti si ještě jednou co jsem napsal a kde jsem dovozoval, (Loki_F: 26.01.2008, 16:47:13 - x)
že podle Michelangela musel být David levák, jestliže je vysochán ve stavu \"pohotovosti k palbě\"...
Vím velmi dobře co je to vrhací prak, používal jsem jej při podobných (ale i dalších) příležitostech, jež popisuješ a to na několika lokalitách jihomoravského a jihočeského kraje - dle prázdninových pobytů u příbuzenstva...
Ta \"provázková\" verze byla nouzová - ubastlitelná třeba z kapesníku...
\"Profíci\" používali koženou z jednoho kusu se zdvojeným očkem a obroubenou tenoučkým řemínkem, použitelná jak pro techniku \"na palec\", tak pro techniku \"na malíček\".
Nicméně použití \"cifáku\" mělo také své výhody, pro \"bojové\" použití (smluvně omezené na jednoduché vystrojení - ploché letecké gumy 1x4 mm nebo čtvercové 2x2 - po jednom kuse na každé straně), s použitím hliněných hnětánků nebo sklenářského kytu...
Joj, kde jsou ty časy her a malin nezralých. };D)

Rputi, tu zmínku o puklině jsem samozřejmě nepřehlédl.

[95 Ufff- další kandidát na presidenta: (Šumavák: 26.01.2008, 16:48:34 - odkaz - x)
\"Vyzýval k založení politické strany a chtěl prosadit, aby každý obyvatel České republiky dostával podíl ze zisku státu.\"

To je vskutku originální, to ještě nikoho nenapadlo, s tím by mohl upoutat Švejnarovo příznice a přitom by to nestálo ani korunu !!!!

Genitální !!

[96 Františku...ten prak a pak dlouhá hůl (Jirka původní: 26.01.2008, 16:49:45 - x)
se používala až skoro donedávna. Byla to velmi účinná zbraň. Dokonce oddíly \"praků\" byly začleněny do pravidelných armád. Velmi přesná zbraň a s celkem zdrcujícím účinkem. A munice leží všude, nemusí se tedy vyrábět a nosit. Taková ekologická zbraň, že ano.... a hlavně žádný syndrom ze zálivu :-)))

[97 Andy, (Modrý pták: 26.01.2008, 16:57:22 - x)
blahopřeji a dmu se pýchou :-))

[98 2 Andy (PeS: 26.01.2008, 16:57:36 - x)
připojuji se k četným gratulacím a jen podotýkám, že ta nabídka návštěvy laboratoře apod. pro synátora stále platí...

[99 puklina (martin TT: 26.01.2008, 16:58:50 - Mail - x)
kdysi dávno v mém mládí vyšel Obratník Raka, ale jako většina tehdy zajímavých knížek, ve slovenštině. To v naší rodině nehraje žádnou roli, ale od té doby si pamatuji výraz: škáročka.

[100 Jirko, TBK a TBD-PL ?? (Šumavák: 26.01.2008, 16:59:54 - x)

[101 Andy, i já blahopřeji (Šumavák: 26.01.2008, 17:33:59 - x)
a z čeho to bylo, smím-li se ptát?

[102 Něco jsem promáchl? Blahopřeje se Andy ke zkoušce... (Loki_F: 26.01.2008, 17:55:54 - x)
Jaké? Kdy? Kde?

Jinak potvrzuji Jirko pův. - Mijamoto Musaši porážel své soupeře bokenem (což je hůl ve tvaru katany), zatímco soupeři byli ozbrojeni (ostrou) katanou...
Hůl libovolné délky (od 15 cm = yawara do 220 cm = hanbo - ale i více) je smrtící zbraň. Toho si ještě ti pitomci co dělají zákony o zbraních nepovšimli...

[103 Loki_F (martin TT: 26.01.2008, 18:04:31 - Mail - x)
zákon o zbraních neexistuje a proto v něm o holích nic není.
Zákon o střelných zbraních a střelivu, by snad mohl hovořit o střelných holích, ale o holi prosté rovné či zahnuté tam nic být nemůže.

[104 Šumaváku, teď jsem na Tebe myslel, (Loki_F: 26.01.2008, 18:09:34 - x)
zdalipak jsi sledoval jak to Sea Biscuit zase vyhrál?
};D)

[105 Jasně Martine TT, ale dlouho to trvat nebude. (Loki_F: 26.01.2008, 18:24:25 - x)
Tak jak se EU podělává a diriguje, k tomu brzy dojde - takhle to začalo, když Tokugawa potřeboval zabavit rod Sacuma a vyslal je pacifikovat Okinawu. Jeden nůž pro celou vesnici přikovaný na návsi u studny...
Výsledkem bylo, že zbraní se stalo cokoli - cep na rýži, srp, jídelní tyčinka... holá dlaň, prst. };D)
Koneckonců v naší historii se využití i velmi primitivních nástrojů také osvědčilo, český tesák s okem byl pojmem po celé Evropě... možná zase bude!

[106 Jiří pův. (František I.: 26.01.2008, 18:24:42 - x)
Jenom doplňek. Profesionální armády si munici do praků nechávaly vyrábět tak, aby každý projektyl měl stejnou velikost a váhu(ehm hmotnost). Některé se dokonce odlévaly z olova, většinou však byly z keramiky. Jiné měly zabít dokonce konkrétního nepřítele. (L. Feuchtwanger Židovská válka ...na některých střelách byl nápis \"Zab Josefa\".)

[107 Loki, hlavně aby někdo nezačal (Jirka původní: 26.01.2008, 18:32:02 - x)
zpívat. Přeci jen i zpěv dokáže zabíjet. Mimochodem, tady přes ti strašnou \"vichřici, je tady krásné jaro.

ps. poslední skore v jehňatech je 109 kousků, obnova stáda tedy spolkne méně .....takže pokud by chtěl někdo na Velikonoce uctít ukřižování jak se sluší a patří (promiň Loki) , klidně mi napište. Bude dost, máme cca 11 ks volných

[108 Jirko pův. mně se neomlouvej, (Loki_F: 26.01.2008, 18:42:13 - x)
slavit si může kdokoli cokoli. Důvod pro pojídání jehňat je dobrý jakýkoli... Takové křehoučké jehňátko, dobře udělané je stejně dobré jako kočka nebo leguán... };D)))

[109 2 Jirka původní (PeS: 26.01.2008, 18:45:38 - x)
tohle nějak nechápu - \"pokud by chtěl někdo na Velikonoce uctít ukřižování jak se sluší a patří\" - to jako navrhuješ akci: Ukřižuj si svého proroka?

[110 Loki_F (martin TT: 26.01.2008, 18:48:29 - Mail - x)
na hubu se nevydává zbrojní pas a taky je to strašná zbraň - a smrtící. Když je ještě k tomu smrdící, tak je tuplovaně nebezpečná. Ale střelnou zbraň z ní neuděláš.

[111 PeSi..... (Jirka původní: 26.01.2008, 18:52:59 - x)
snad už Švýnar bude doma, ne? To velikonoční bouchání do hřebíků, bude od těch co ho podporovali a budou se mlátit do hlaviček a svádět vinu jeden na druhého.....zatímco jeleni se klidně budou pást.

Loki, ano, to je fakt, kterýkoliv důvod je dobrý....

Františku děkuji za doplnění, na toho \"Josefa Flavia\" jsem fakt zapomněl......

[112 Jasné Martine TT, slovo je rychlejší než kulka. (Loki_F: 26.01.2008, 18:57:50 - x)
Taková dvojhlavňová huba... Ale to už tu také bylo snaha zakázat některá slova. O tom, že z ní skutečnou střelnou zbraň neuděláš se rozhodně přít nebudu!

PeS(i), Ty by sis hne dopřával dvojnásob. };D))

[113 Inu Čulík: (RpuŤ: 26.01.2008, 18:59:28 - odkaz - x)
...Neotálet a hned označit komedii Slunce, seno, erotika za \"pozoruhodně silnou výpověď o nadějích, mentalitě a stavu českého národa začátkem 90. let\". ...

Ovšem znát pohled zahraničních Čechů na domácí Křováky není v současnosti na škodu...:))

[114 PeSi (martin TT: 26.01.2008, 19:03:35 - Mail - x)
česnek - trochu jsem pátral v paměti nad tvojí česnekovou připomínkou - nebyl to náhodou recept přímo pro maYdu, kde bylo v zadání zdůrazněno, že u nich někdo (manžel?) česnek nesnáší?
Já naopak česnek mohu vždy a všude, protože \"vonný dech je nepřítel lásky\". Na druhé straně mi nevyhovuje ten dovážený čínský česnek, který je velice málo aromatický. Nejenom proto jsem na podzim po mnoha letech posadil 300 stroužků našeho valašského.

[115 Loki , (Jirka původní: 26.01.2008, 19:03:42 - odkaz - x)
myslel si ten zázračný návrh poslankyně Levé, která se snažila zakázat sprostá slova v radiu a TV? Viz odkaz

[116 Jirko, prodávej, až se z Tebe (Šumavák: 26.01.2008, 19:04:03 - odkaz - x)
bude kouřit!V Habarticích na Liberecku byla potvrzena pravá klusavka u ovcí.
Tuším karantény, ochranná pásma a zákaz prodejů. Jak daleko a jak dlouho ale nevím.

[117 Jo Šumaváku, to jsem slyšel.... (Jirka původní: 26.01.2008, 19:09:15 - x)
no bude to rychta.....zatím, ale nikdo nic neví, Tedy, mimo toho chudáka, co všechno musí vybít. Ach jo.

[118 Božínku, (Jaka: 26.01.2008, 19:25:11 - x)
teď v tývý Fico slavnostně prohlásil, že Jánošík je velkým vzorem jeho vlády, chicht, ti dva s Paroubkem jsou fakt jako rub a líc jedné mince :)))

[119 chápete (skimic: 26.01.2008, 19:27:48 - x)
... někdo soutěž Eurosong? Děkuji za ochytření. Patrně jsou v tom nějaké peníze.

[120 Vítěz pojede na náklady ČT (Šumavák: 26.01.2008, 19:35:39 - x)
na Eurosong contest , letos snad někam do Bělehradu.

Vítězem po tuhém a lítém boji bude cikánská skupina Gipsy.cz, a do toho Bělehradu si ještě opatří homosexuální zpěvačku na vozíku, aby vyhrála i tam.
Korektnost muší bejt !

[121 \"Na Bělehrad, na Bělehra!!\" (Šumavák: 26.01.2008, 19:37:35 - x)
...jsem odklepl moc brzy.

[122 2 martin (PeS: 26.01.2008, 19:46:24 - x)
ad [114] - už je to dýl... Snad recept na velikonoční sekanici, či cmundu či něco podobného - tehdá jsi nějak tvrdil, že s česnekem raději opatrně a já namítal těma hlavičkama...

[123 Debilita dostává nový rozměr (Foundryman: 26.01.2008, 20:24:01 - odkaz - x)
Stádo tupohlavců v Bruseli dostalo nápad na zavedení obchodu s kvótami na mléko, prý aby se rozhýbal trh. Tak nevím, jestli se mám smát, nebo brečet.

[124 Foundry....naopak (Jirka původní: 26.01.2008, 20:37:38 - x)
to je přeci naprosto logický další krok. Počkej, jak budem vzpomínat na krásu \"liberatiánských\" kvót, když budou zavedené povinné odvody....a že k nim dojde vůbec nepochybuju. Ještě, že máme dvojitou podlahu cca metr na špejchaře jak dědeček šulil komouše....jo, příroda si vždycky najde cestu.

[125 Foundry, trh se rozhýbe..... (Šumavák: 26.01.2008, 20:43:30 - x)
zvl. se sušeným mlékem z Argentiny a Brazílie.....

Tamtéž vymysleli, že všichni zemědělci bez výjimky musí dodržovat jejich vymyšlenosti a předpisy o správném hospodaření. A bude to výrazně intenzivněji kontrolováno. A budou se dávat pokuty. A ty jsou změkčeny, ak, že spodní hranice byla zvednuta z 50 € na 100,-€ .A v \"nových zemích\" ( v rámci rovnosti v EU,které měly na přípravu o 7 let méně než ty staré, se ještě budou dávat trestné body, jako na řidičák, podle jejihž výše na kontě zemědělce se budou krátit dotace, a bude-li už Foerderungsfrei, tak až k zákazu činnosti!

KDO BY SE NA TO NEVYSRAL ????

Na čo si prťku drieť, keď sa dajů v Lidlu kúpiť?

Když už se nepovedlo s tím Havlem prosazovaným rodinný hospodařením, tak se to holt musí zlikvidovat jinak! O tom, co bude, až se jim to povede, neuvažují!
Nelze přece dopustit, aby se vozilo mléko a maso z Čech do Německa! Kam by to vedlo ?!?!

[126 jinak Foundry, s těmi kvotami (Šumavák: 26.01.2008, 20:48:06 - x)
už se dávno obchoduje, akorát to zatím bez problémů fungovalo, protože se do toho Brusel nesral !!!
On by Ti mohl( kdyby mohl) Jirka povídat! :-)

PS.
To že to fungovalo bez problémů a Brusel z toho nic neměl, to je asi ten hlavní důvod, proč se do toho serou!

[127 Šumaváku, něco bych o tom, trošku, malinko věděl... (Jirka původní: 26.01.2008, 20:55:27 - x)
je zvláštní, že zrovna o tomhle jsme mluvili cca před 2 měsíci s jedním ......z ...... a on říkal, že se nic takovýho ani náznakem nechystá. A taky, že se ty kvoty klidně budou moci přehazovat z režimů konvčního do bio, bez problémů.....tak jsem trošku vyděšenej. Protože by to nebylo dobrý , kdyby to bylo zakázaný....
No, asi tak to řeknu, nejlepší je vlastní \"minimlíkárna\" to pak se dějou věci....viděl jsem to.

[128 Foundry (rejpal t a T: 26.01.2008, 21:16:55 - x)
taktéž se hlásím, a tentokrát bych prosil ubytování nad sklípkem. Jsemť starý, chromý, tlustý dědek a ten pochod ze sklípku do Bílovic by mne dozajsta zamordoval. To se raděj upiju, ale ujít se k smrti? No FUJ.

[129 Nejhorší na tom je, (Šumavák: 26.01.2008, 21:27:41 - x)
že je to neosobní byrokracie a toho autora nemůžeš vyfackovat a vyhodit ze dvora......

Já si živě pamatuji, jednoho \"MBA\" zootechnika z generálního ředitelství, který mi jeden velmi suchý rok přijel nařídit, že abych vyšel s krmením, smím krmit jen 50 kg zeleného na krávu.

(abys tomu rozuměl: já tam tenkrát měl stádo matek býků s roční užitkovostí 8200 kg mléka - to není překlep - a ta užitkovost byla dosahována kromě genetiky tím, že jsem dělal krmivářství na vědecké úrovni!Z každého krmení, než ho ty krávy dostaly, udělat laboratorní rozbor, spočítat krmnou dávku, vážit každou fůru která šla do stáje........těch 8200 jsme tenkrát měli my u jednoho stáda a Israel u všech krav!Ale to byla kapitalistická cizina....
Pokud jde o zelené krmení, tak ta kráva spucne lehce 80 kg a hledá nějaký dub, aby se dorazila.)

Já, když mi to zvýšeným hlasem vysvětlil, jsem jemně a diplomaticky, se svým známým taktem pravil, že :\"z 50 kg může vyžít leda takový vůl jako jste Vy, ale ne dojná kráva!\"
On začal řvát, že si bude stěžovat u mého vedoucího a přehlédl, že vedoucí sedí ve vedlejší kanceláři a celou výměnu názorů poslouchá za otevřenými dveřmi.
A když to dospělo do tohoto bodu, tak vyletěl, drapl ho za límec a za prdel, a se slovy:#\" To by bylo úplně zbytečné!!!!\" ho do slova a do písmene vynesl nejen z kanceláře, ale i ze dvora a když s ním mejknul za bránou o hlavní silnici, tak mu ještě se slovy:\" A vy už mi nesmíte do dvora!!!\" ukázal, kudy vede cesta na nádraží.

Jo, dostali jsme tenkrát oba důtku za neuctivé chování k nadřízeným....ale těch já už měl asi pět a vedoucí Karel nepočítaně..... :-)

Vtip spočíval v tom, že my jsme měli snad 500 ha ječmene s podsevem jetele, což jemu uniklo, a naše výpočty množství použitelného krmiva se tím pádem diametrálně lišily!

Ale to dneska, nějakým dvěma úřednicím z regionálního pracoviště MZV, plnícím rozkazy z Brusele, jednak nevysvětlíš a jednak nemůžeš udělat!



[130 ještě k Davidovi (irenakk: 26.01.2008, 21:34:20 - Mail - x)
Dobrý večer, rozklikla jsem si obrázky a byla jsem překvapená - buď jde o nějaký optický klam související s nasvícením, nebo má David místo kulatých zorniček srdíčka. Všimli jste si toho taky?

[131 Všimli... :-) (Šumavák: 26.01.2008, 21:42:50 - x)
a asi v tom mramoru budou i do hloubky...

[132 Jo Jirko, to si někteří (Šumavák: 26.01.2008, 21:47:18 - x)
i do do dnes pamatují: \"Není třeba mít obavy, slibuji vám , že žádná měna nebude.....\"

vůbec nejhorší je, když si lidi pamatujou.....

[133 Šumaváku, no právě.... (Jirka původní: 26.01.2008, 21:50:40 - x)
dá se vyhodit kdokoliv, ale ty důsledky by mohli být fatální

[134 Takhle si ten (Jirka původní: 26.01.2008, 21:55:25 - odkaz - x)
prodej kvot, asi nepředstavovali, že jo...

[135 Jirko, právě že nedá! (Šumavák: 26.01.2008, 22:01:28 - x)
ta ženská z okresu, kterou znám dvacet let a vím naprosto přesně, že je z těch blbostí stejně nešťastná, ale nemúže jinak, protože na ni přijde Kontrola z kraje, na ni z MZV a na ni z EU, ta se prostě nedá vzít za límec.....

Já když má po ruce autora těch blbostí - tak je naděje, že se na té silnici probere!

Ale to byla bohatýrská doba, kdy zootechnik řekl řiditeli: \"ty jsi tady jen politická figurka , tak se mi neser do práce!\", řiditel mu dal facku a zootechnik po něm na oplátku hodil od kamen uhlák plný uhlí..... a jelo se dál !

přijde čas, budu psát paměti.....

[136 Jo, Jirko, tam to vede, (Šumavák: 26.01.2008, 22:07:33 - x)
když v té Malajsii zatím neuplatňují EU předpisy na převoz dobytka, s thermočidly na korbě, aby jim nebylo horko( o tom , že při -20°C ta thermočidla nějak nefungují není žádná řeč) a s povinnými přestávkami na napájení a pro řidiče!
Ten řidič ty povinné přestávky určitě nedodržel, jinak by se přece nemohl nabourat, že?

[137 Martine, (maYda: 26.01.2008, 22:12:17 - x)
[114]- co to je za pomluvy????? česnek u nás můžeme všichni, kdykoliv a kdekoliv.

I moje děti ho sály už s mateřským mlíkem :-)))


A konečně došlo na králíka, jest naložen v nálevu z oleje, bíleho vína a hořčice, okořenen novým kořením, bobkem, tymiánem, celým pepřem a česnekem a zítra bude upečen.

[138 maYda (martin TT: 27.01.2008, 00:19:27 - Mail - x)
vždyť já se přiznal, že si nemůžu vzpomenout. Vzpomínám si, jak psal PeS, že jsem u nějakého receptu psal, že nejdřív jen česnek a nechat ovonět a pak z oleje vyndat. Jenže nevím, jestli to bylo na Šumavákovi nebo rada pro nějakou kamarádku nebo zápis do kuchařky nebo překlad z Ischijské kuchařky - já nevím.
Třeba si vzpomene PeS a já si pak vzpomenu na tu souvislost.

[139 A nahoře je pár slov (Šumavák: 27.01.2008, 01:43:08 - x)
o odborářích.... asi se jim to nebude líbt.....



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: