Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 26.01.2008

Člověk proti sociálnímu státu

Henry Hazlitt

Přeložil: Finist

 


kapitola 5.

Vysoké náklady zvyšování mezd 

 

    Mělo by být evidentní, že zákony o minimální mzdě ve skutečnosti škodí nejvíce těm lidem, které mají „chránit." Pokud existuje zákon, že nikdo nesmí dostat menší plat než $ 64 za 40 hodinový pracovní týden, potom nikdo, jehož služby nemají pro jeho zaměstnavatele hodnotu $ 64 týdně, zkrátka nebude vůbec zaměstnán. Nedokážeme zvýšit hodnotu práce daného člověka na určitou úroveň tím, že uděláme ilegálním pro kohokoli nabídnout mu méně. Tímto ho pouze zbavíme práva vydělávat tolik, kolik mu jeho schopnosti a okolnosti umožňují a zároveň zbavujeme společnost těch služeb, které by byl schopen poskytovat. Krátce práci za nízké mzdy nahradíme nezaměstnaností.
    A přece jsme se před 30 lety dopustili té bláhovosti a zavedli jsme Federální zákon o minimální mzdě a setrváváme v této bláhovosti až dodnes. První Labor Standards Act z roku 1938 nastavil minimální mzdu na 25 centech za hodinu. To bylo zvýšeno na 30 centů v roce 1939, 40 centů v roce 1945, 75 centů v lednu 1950, $ 1,00 v březnu 1956, $ 1,15 v září 1961, $  1,25 v září 1963, $ 1,40 v lednu 1967 a $ 1,60 v lednu 1968.
    V roce 1938 byla průměrná hodinová mzda ve zpracovatelském průmyslu 62 centů. V lednu 1968 $ 2,64. Naši zákonodárci ovšem nebyli spokojeni s všeobecným přirozeným zvyšováním mezd skrze větší produktivitu a normální ekonomické síly a rozhodli, že legální minimální mzda musí růst rychleji než průměrná tržní mzda. Tak se stalo, že minimální mzda byla ve výši 29% průměrné hodinové mzdy před rokem 1950, ale už 40% v roce 1956, 43% v roce 1961, 47% v roce 1963 a 54% v roce 1968. Následkem bylo zvýšení minimální legální mzdy o 114% v období mezi lety 1956 až 1968, kdy průměrná hodinová mzda v průmyslu vzrostla pouze o 55%. Zároveň zákon o Federální minimální mzdě začal efektivně působit v mnohem širším rozsahu.

Výsledkem bylo, že mzdové sazby za nekvalifikovanou práci musely vzrůst mnohem víc než ty za kvalifikovanou práci. A následkem toho samozřejmě postupně vznikl veliký nedostatek kvalifikovaných pracovníků a rostoucí nezaměstnanost mezi nekvalifikovanými pracovníky, mládeží, ženami a barevnými.
    Významnou obětí se stali černoši a zvláště černá mládež. V roce 1952 byla nezaměstnanost mezi bílou a barevnou mládeží naprosto stejná — 9%. Poté, s tím, jak se rok od roku zvyšovala minimální mzda, se objevila nerovnováha a začala vzrůstat. V roce 1968 byla nezaměstnanost mezi bílou mládeží 11,6%, ale mezi barevnou mládeží nabobtnala až do výše 26,6%.
    Navíc k přímým škodám způsobeným zákonem o minimální mzdě tzn. vytvořením nezaměstnanosti mezi nekvalifikovanými pracovníky, se musí přičíst alespoň částečná vina za současné nepokoje ve městech, kde je nezaměstnanost koncentrována.
    Statistické důkazy svědčící o tom, jak zákon o minimální mzdě způsobil nezaměstnanost mezi černými a nekvalifikovanými pracovníky, jsou velmi rozsáhlé. Je uspokojující oznámit, že mnozí přední akademičtí ekonomové v zemi — profesoři Yale Bronzen, Arthur Burns, Milton Friedman, Gottfried Haberler, James Tobin, abych zmínil alespoň několik jmen — shromáždili tyto statistické důkazy a předložili velmi přesvědčivé závěry proti zákonné minimální mzdě. Bohužel administrativa i Kongres dosud opakovaně odmítají přijmout tyto závěry a akceptovat do očí bijící fakta.

    Samozřejmě existuje mnoho dalších zákonů o pracovním poměru, ještě z dřívější doby než zákon o minimální mzdě, které měly a mají ještě daleko horší následky. Na počátku třicátých let se podařilo zpopularizovat teorii, že mzdy jsou příliš nízké a dělníci jsou vykořisťováni, protože odbory jsou příliš slabé a mají malou vyjednávací sílu. Doporučovaná opatření byla vytvořit více a silnějších odborů a způsob, jak toho dosáhnout, bylo zakázat zaměstnavatelům diskriminaci odborářů při najímání, povyšování nebo zvyšování platů. Tudíž v roce 1935 kongres přijal Wagnerův zákon (Wagner Act), který dal odborům právo „kolektivně vyjednávat skrze vybrané představitele" a zakázal zaměstnavatelům celý seznam „nečestných pracovních praktik."
    Wagnerův zákon byl zcela jednostranný, pokrytecký a vnitřně rozporný. Předstíral nestrannost, když jmenoval nečestnou praktiku „diskriminovat ve vztahu k najímání či držení pracovníků nebo jakýmikoliv podmínkami podporovat či bránit členství v jakékoli pracovní organizaci." Ale okamžitě následoval odstavec vyhlašující, že „nic v tomto zákoně ... nemůže omezit zaměstnavatele, aby uzavřel dohodu s pracovní organizací ... aby byla jako podmínka pro získání zaměstnání vyžadováno členství v této organizaci." Krátce zákon bránil zaměstnavateli diskriminovat členy odborů, ale povolil a podporoval (a ve skutečnosti často i nutil) diskriminaci proti nečlenům odborů.
    Wagnerův zákon se ukázal v praxi tak zlomyslně jednostranný, že ho Kongres v roce 1947 musel nahradit Taft-Hartleyho zákonem (Taft-Hartley Act). Ale Taft-Hartleyho zákon navzdory obecnému přesvědčení změnil v podstatě jen málo. A Národní komise pro pracovní vztahy (National Labor Relation Board) úspěšně ignorovala nebo obešla i ty malé změny, které zavedl.
Faktická situace je taková, že povinné odborové členství může být zaměstnancům a zaměstnavatelům vnuceno ve většině států. Pokud odbory budou mít přemrštěné požadavky, zaměstnavatel zkrátka nemůže jednoduše odmítnout jejich splnění. Je nucen Taft-Hartleyho zákonem „vyjednávat" s odboráři a nesmí vyjednávat s nikým jiným. Pokud by chtěl stávkující propustit a najmout místo nich jiné pracovníky, jeho závod bude obklopen demonstranty, kteří budou vyhrožovat každému, kdo se bude chtít dostat dovnitř. A díky zlegalizování silničních blokád Norris-LaGuardiovým zákonem (Norris-LaGuardia Act) z roku 1932, se mu pravděpodobně nedostane ochrany ani před činy vandalismu a násilí.
    „Právo na stávku" dnes není interpretováno jako právo opustit zaměstnání, ale jako „právo" násilně bránit druhým převzít pracovní místa, která jsou obsazena stávkujícími. Taft-Hartleyho zákon přesně říká, že „kolektivní vyjednávání ... neznamená nutit některou ze stran přijmout návrh nebo činit ústupky." Ale zaměstnavatelé jsou ve skutečnosti nuceni dělat ústupky. Jsou nuceni dělat ústupky, protože dnešní odbory se těší zvláštnímu privilegiu udržet násilím továrnu zavřenou, dokud jejich požadavky nebudou splněny. A pokud by se snad zaměstnavateli podařilo udržet továrnu v chodu a nahradit stávkující novými pracovníky, tak by jistě zasáhla komise pro pracovní vztahy a nařídila mu znovu zaměstnat původní stávkující. A navíc jim retroaktivně doplatit mzdu za dobu jejich nezaměstnanosti.

    Přesto je tato faktická situace ignorována prakticky každým, jako kdyby neexistovala. Pokud konkrétní násilná a rozkladná stávka ochromí důležité služby a několik kongresmanů začne požadovat nucenou arbitráž, je jim řečeno, že vláda by neměla intervenovat, ale umožnit „svobodnému kolektivnímu vyjednávání", aby pokračovalo.
Je pravdou, že nucená arbitráž není řešením. Ale není pravdou, že by „kolektivní vyjednávání" bylo „svobodné." Vláda ve skutečnosti intervenuje každý den skrze zákony jednostranně nadržující odborům. Je tedy účastníkem vyjednávání na straně stávkujících odborů. Garantuje odborářům zvláštní imunitu používat vyhrožování nebo násilí. Na zaměstnavatele naopak vyvíjí nátlak, aby se podřídil požadavkům odborů. A to velmi vysokými či dokonce likvidačními pokutami, pokud by chtěl přerušit jednání s odboráři a rozhodl se zaměstnat místo nich někoho jiného.
Norris-LaGuardiovým zákonem z roku 1932, Wagnerovým zákonem z roku 1935 a Taft-Hartleovým zákonem z roku 1947, množstvím rozhodnutí Národní komise pro pracovní vztahy a selháním lokálních autorit poskytnout adekvátní policejní ochranu zaměstnavatelům a dělníkům, kteří by chtěli normálně pokračovat v práci navzdory stávkujícím odborům, je denně úroveň mezd tlačena do výšek, které hrozí ekonomiku zcela ochromit, pokud nebude vytištěno víc peněz, aby poptávka, ceny a míra zisku zůstaly na přijatelné úrovni.

    Už třicet let tedy probíhá závod mezi tiskařským lisem (na peníze) a požadavky odborů. A místo toho, aby závodníci vykazovali známky zpomalení či únavy, tak se závod stává čím dál urputnějším na obou stranách.

 

 

 





Komentáře

[1 Nedavno jsem četl (AeroKarel: 26.01.2008, 21:25:18 - Mail - x)
knihu o ponorce NR-1. Jen tak mimochodem tam autor popisuje problémy s odbory v Electric boat company v Grotonu, kde produkují jaderné ponorky. Něco úděsného, pakárna první třídy. Inženýr si nesmí nakreslit výkres, protože by lezl do řemesla kresličům odborářům. Je-li třeba někam strčit elektrický drát, nutno počkat na elektrikáře-odboráře. Bylo tam dost příkladů, až se divím, že vůbec nějaká US ponorka pluje. A vůbec to nebylo téma knihy, jen tak bokem, mezi řečí se zmínil.

[2 AeroKarle, (maYda: 26.01.2008, 22:46:35 - x)
co teda ten inženýr dělá?
A co počítače, neměly by se zakázat, protože berou práci kresličům a písařkám?

[3 No věřte MaYdo (AeroKarel: 27.01.2008, 00:24:46 - Mail - x)
že kdyby počítače zakázat šlo, tak už to odboráři zakázali. Ten dotyčný tam chvilku dělal a když ho to štvalo, šel zas o dům dál, to bych tu extrahoval knihu, kterou je lépe si přečíst jako takovou. Lezl jsem do katalogu knihovny, bohužel má zrovna pauzu. Takže nechť si každý najde, je to dost zajímavé.

[4 AeroKarle (Tomáš: 27.01.2008, 00:25:21 - x)
mohu ti to z vlastní zkušenosti potvrdit. Unie (v USA to slovo znamená nikoliv tu Evropskou, ani dokonce tu Americkou, jako kdysi, ale Labor Union, což jsou odbory)tam kde jsou žárlí na své výlučné právo na práce které považují za \"své vlastní\". Pokud potřebuješ v takovém podniku zatlouci hřebík, musí přijít člen odborového svazu truhlářů. To mimochodem téměř zničilo Hollywood - většina amerických filmů se proto dnes natáčí zcela, nebo alespoň částečně, mimo USA - v Kanadě nebo v Evropě. Toronto má již své druhé jméno - Hollywood North. Rád se dívám na americké filmy, ve kterých pravidelně vidím záběry z \"mého\" Toronta. Například \"Police Academy\" byl celá, všechny její díly, natočena v Torontu..

[5 Srandičky, srandičky, na to vás užije! (Šumavák: 27.01.2008, 00:53:22 - x)
ale Vy, kdo jste schopni němčiny ( já už teď ne!) si čtěte tady:
http://www.nachrichten.at.../639033

Odboráři všech zemí, spojte se !!

[6 Zdánlivě nesouvisející, ale přece: (Loki_F: 27.01.2008, 03:47:35 - x)
na CNN právě zveřejnili výsledky voleb v Jižní Karolíně:(South Caroline):

Obama ...........55 %
Clintonová ......27 %
Edwards .........18 %
Černí komentátoři jásají. Je to opravdu (pro ně) důvod k jásotu?
Dušane, nakoukneš-li, co je možno očekávat, že se změní, stane-li se Obama przidentem USA? Může to být ještě horší, než kdyby to byla populistka Clintonová?

[7 Dobré zas ráno! (RpuŤ: 27.01.2008, 06:49:24 - x)
S optimistickým zvoláním: \"Komunismus je konečné stadium civilizace\" vesele do nového dne.
Blbne mi počítadlo, nasířil mě zákazník, který nemá nic lepšího na práci, než mi v sobotu posílat maily na téma, že při vysypávání z pytlíku může dojít k rozptýlení materiálu do ovzduší a připojil povzdech, že poslední prodejce na Slovensku zkrachoval - takže zaplať bůh za mně i když jsem veskrze nedokonalá...:))
Aplégr je na zabití, venku prší, pes je mokrej.... já to asi zmlátim na jednu hromadu...:))

[8 Loki, až se ráno proberu tak napíšu . (Dušan Neumann: 27.01.2008, 07:57:39 - x)
yeď jen krátce: ne a ne, Clintonová je tou nejhorší z možných voleb.Obama sice nemá ani zkušenost ani plán, ale má vizi a úžasné charisma. Jeho řeči se dají tesat, ale nedá se podle nich vládnout...Pokud by byl zvolen, záleželo by hlabně na složení Kongresu, nego%t ač má americký prezident velké pravomoci, bez souhlasu Kongresu jsou mu nanic...

[9 Dobré zas ráno, (PeS: 27.01.2008, 08:22:00 - x)
takto ekologicky smýšlejícího zákazníka nutno poučit, že když při vysypánání obalí celý výsypný prostor neprodyšně igelitem, k žádnému rozptýlení nedojde. Leda by v tom prostoru setrval dlouhodobě a pak by mohlo dojít k částečnému rozptylu jeho a na něm ulpělém materiálu do ovzduší při následné kremaci.
Také by mohl při vysypávání ten materiál skrápět, ale to by se mohlo ukázat jako kontraproduktivní... Např. u cementu to má zajímavé vedlejší efekty...

[10 PeSi - (Dana: 27.01.2008, 08:33:21 - Mail - odkaz - x)
a co teprv u nehašeného vápna.... :-)
Dobré ráno.

[11 2 Dana (PeS: 27.01.2008, 08:35:12 - x)
ano, to jsem chtěl ještě doplnit, leč pak jsem si řekl, že by toho sadismu bylo najednou příliš...

[12 Tak ještě jednou dobré ráno všem (Dana: 27.01.2008, 08:38:42 - Mail - x)
ať se zbavím toho zapomenutého odkazu.
Hlásím, že na východě a severu naší země je hnusně. Prší drobný, hustý déšť, všude, kam oko pohlédne je studené bláto s kalužemi vody - prostě bezútěšnost, kam se jeden podívá.
A já zvažuju pochod na hřbitov rozsvítit svíčky, aby kostelní babky měly o jeden důvod k pomluvám míň. Ono docela stačí, že je vidět okny i vstupními dveřmi ten binec, který je vedlejším produktem stavebních oprav. JInak - okopáno vše odpadající, nahozena hrubá omítka a teď by to mělo schnout. Ve čtvrtek nebo příští neděli pokračování a pak konečně zas trochu pořádek...

[13 Jinak, (PeS: 27.01.2008, 08:40:02 - x)
za chvilku vysílám jednočlennou exploatační skupinu (tedy sám sebe) do Hyperďoury, zakoupiti pangania... (pro neznalé - sumeček žraločí) Konzultace s Tesákem se ukázala jako vysoce inspirativní a panganius měl u nás minule veliký úspěch. Tak to zkusím dnes zopakovat.

[14 PeSi, (RpuŤ: 27.01.2008, 08:43:24 - x)
nevím jak by reagoval, musí to bejt obrvůl, neb se dožadoval těsnící dózy s nápisem JEDY. Tož jsem zdvořile poděkovala za podnětné připomínky, přípojila Bezpečností list odpovídající nárokům EU dle směrnice 91/155 EWG, ve kterém se výslovně praví, že označování není nutné. Svůj textík jsem pak zakončila prohlášením, že samozřejmě jeho přání splním a příští zásilku pošlu v uzavíratelných dózách - oproti navýšení ceny, samozřejmě. Obzvláštním potěšením mi bude nalepit mu tam lebku se skříženými hnáty:))

[15 Dobré zasRáno (Jirka původní: 27.01.2008, 09:30:32 - odkaz - x)
Finiste, Tomáši, Aerokarle, když popisujete to jak je to s odbory v USA, tak Vás musím informovat, že pořád je to libertariánský ostrov svobody oproti tomu, jaké to je u sousedů u Dunaje. To proboha není nic jiného, než konstatování. Ti lidé, jsou tady na to zvyklí a už to nikomu nevadí a nevěřím, že to někdy někomu vadilo. Až budu moci vyprávět některé pasáže z našeho \"císařského\" projektu tak....no doteď mám pocit, že některé věci uměl Jakeš daleko lépe :-))

Dano...ano o Švýjnara se nechci s nikým dělit. Nemohli by si ho nechat celého?

[16 2 Rpuť (PeS: 27.01.2008, 09:41:44 - odkaz - x)
což o to, to je pro něj - ale pro špeditéra bys tam měla dát výstražnou značku, aby věděl, co ho čeká u adresáta... Nabízí se odkaz, značka 3.0202.PE nebo 3.0202.SE...
Značku \"nebezpečí srážky s blbem\" jsem oficiálně zatím nikde nenašel.

[17 PeSi (skimic: 27.01.2008, 09:50:58 - x)
... ještě žes termín \"panganium\" doplnil i českým \"sumeček žraločí\". Jinak bys mohl býti v podezření, že zvráceně krmíš rodinu Pangaminem, neboli pivovarskými kvasnicemi. Český název je mnohem lepší, asociuje to akvarijní rybky, takže k obědu bude zřejmě dobrá a oku lahodící polévka :-)

[18 Jo a ještě jsem zapomněl.... (Jirka původní: 27.01.2008, 09:52:14 - x)
jak tady Šumavák a spol říkal něco o potřebnosti tablet pro místní populace, že se jí něčeho nedostává, tak je to vyřešeno. V pátek synek přinesl ze školy krásně vytištěný papír, kde jsme se měli podpisem zavázat k tomu, že po výbuchu Temelína, Dukovan i s přilehlým zámečkem, popřípadě trojím povlečení je škola oprávněná mu poskytnou ?jodové? tablety, kvůli první pomoci.

[19 Odbory (dvd: 27.01.2008, 09:54:42 - x)
Můj oblíbený Mikes György známý spíše jako George Mikes napsal historku ze zákulisí jisté odborově prolezlé firmy (tuším BBC, ale knížku mám ve svém jiném doma) jaká katastrofa nastane, když v kafeterii onoho podniku kdosi odhodí nedopalek cigarety (česky: vajgla) do šálku od kávy. Kdo smí ten šálek odnést? Příslušník Celonárodního svazu odnášečů nádobí nebo člen Imperiálního společenstva čističů popelníků?
Pozn.: GM má ty názvy nepoměrně hezčí a \"vymyšlenější\", já jsme - nemaje dílo po ruce - jsem jen trapně parafrázoval.

[20 Snad [b] pangasius? [/b] (dvd: 27.01.2008, 09:58:21 - x)

[21 Sumeček pangasius je fakt dobrý, (Dana: 27.01.2008, 10:02:32 - Mail - x)
ale tady bude na oběd pro změnu treska. Zapečená se zeleninou ve stylu co dům dá...

[22 Dobré ráno (martin TT: 27.01.2008, 10:04:31 - Mail - x)
počasí je asi stejné všude, dokonce i tady - hnus!

[5] - nic jiného než odborářská turistika v bussiness class - jen pro bossy. Tzv. výjezdní zasedání odborů - když se může takhle sjíždět představenstvo, tak proč ne my? Předsedu představenstva si tam budeme předvolávat, abychom byli informováni, čtyřikrát do roka bude společné zasedání odborářské Eurorady společně s představenstvem a abychom se vešli, tak to bude ve sjezdovém paláci v Abu Dhabí.

Kam se hrabou odboráři od MANa - to já zažil programátora v malé privátní firmičce s 35 zaměstnanci včetně údržbáře a recepční, jak si to nárokoval jako zástupce zaměstnanců. Ta firma je mrtvá, protože dva majitelé, kteří jezdili po světě a \"flákali se\" při shánění zakázek, jezdit přestali a začali projednávat připomínky pracujících.

Jako ve známém příběhu o partě strávníků, kde byl milionář i bezdomovec. Oni to nepochopí a budou stále škrtit své zlaté slepičky.

[23 2 Jirka původní (PeS: 27.01.2008, 10:08:49 - x)
Skoro bych na ten papír připsal, že by bylo záhodno určit záchytné shromaždiště, kde si budeš moci synka vyzvednout, až dojde k výbuchu vídeňského reaktoru a následné evakuaci Vídně. Při pověstné rakouské technické erudici to lze očekávat každým okamžikem... A maj ho nepoměrně blíže, než celej Temelín i Dukovany.

[24 2 dvd (PeS: 27.01.2008, 10:13:42 - x)
já to tak napsal, ale skimic si holt chtěl zaftipkovat...

[25 Hnus za oknem? (maYda: 27.01.2008, 10:35:38 - x)
TAdy to ráno vypadalo docela slibně.
Tak jsem se šla podívat a ono je docela slušně zataženo.
Možná to vyřeší otázku, jestli trvat na vlastivědné vycházce na Vyšehrad nebo povolit mládeži JAmese Bonda v televizi.

[26 Tuhle byla v TV nějaká polotajná slezina (RpuŤ: 27.01.2008, 10:40:23 - x)
na universitě ve Vídni a účastnici, stoupenci jaderných elektráren, si děsně libovali, jaký je to pokrok, že už se vůbec mohou sejít a o jaderných elektrárnách si aspoň za bukem šeptat....:))

[27 maYdo (skimic: 27.01.2008, 10:42:01 - x)
... nebo dětem ještě povolte shlédnout pana Zaorálka v OVM. To bude také docela nářez.

[28 2 skimic (PeS: 27.01.2008, 11:07:48 - x)
Tobě dneska někdo něco proved? Že máš takovýhle sadistický nápady... Ráno akvarijní polívku, teď Zaorálka...

[29 skimici, (maYda: 27.01.2008, 11:12:10 - x)
jsou věci, kvůli kterým si nehodlám on-line kabel ošoupávat zevnitř.

[30 Jinak, (PeS: 27.01.2008, 11:13:53 - x)
panganius, dobře naložen, zatím spokojeně odpočívá, bramborové plátky se vyhřívají v troubě, tak mám hodinku klídek...

[31 PeSi (Jirka původní: 27.01.2008, 11:21:06 - x)
pak si lidi v USA nemaj myslet, že tady bydlí spolu s černochy albíny i křováci a malí drobní norníci tlumočníčci....když si tady vařej akvarijní rybičky a s křupavejma brambůrkama....a ještě pak maj hodinu čas....

[32 2 Jirka původní (PeS: 27.01.2008, 11:33:59 - odkaz - x)
a není vošklivá, ta rybka... (odkaz) Leč já nemám tak prostorné akvárko, tak to chodím kupovat do tý Hyperďoury...

[33 Dobré dopoledne... (ptakopysk: 27.01.2008, 11:35:56 - x)
chtěl jsem původně napsat pod Jirkův článek duchaplné pojednání o návštěvě Valdštejnovic výstavy a o duchovnu, které mě naplnilo. A vida! Tady už je nastaveno ekonomické téma! Jen člověk chvíli stál, již močí opodál!
Takže žádné duchovno, ale prostá realita. Fronta dlouhá jako sviňa, stáli jsme ji hodinu páč to dovnitř pouštěli po skupinkách, aby po sobě lidi nešlapali. Vstupný? - student a důchodce pět piv, bílý dospělý zaměstnaný heterosexuál osm piv. S taškama a baťohama se dovnitř nesmí, bába u šatny měla blbý kecy, když jsme ji upozornili, že je uvnitř baťohu drahej noťas. Dopadlo to dobře - vrátila nám ho pak v pořádku, ale ty hemzy si mohla odpustit. Měli jsme kliku, ledva jsme odcházeli, ochrance povolily nervy a pustili tam návštěvníky najednou... Zajímavý poznatek - portréty byly tak nějak perspektivně divný - všichni potentáti měli dlouhý nohy, tlustý břicho, zakrnělej hrudník a na něj tak nějak divně připrclou hlavu bez krku, jako by malíř začínal malbu odspoda a někde v oblasti 7 žebra zjistil, že mu dochází plátno.
Ale výstava jako taková - velmi dobré, byla to radost procházet, jak by se člověk najednou ocitl v jiné době. Těžko hodnotit, jestli byla dobrá či špatná, byla jiná...

[34 ptakopysku, (RpuŤ: 27.01.2008, 12:02:10 - x)
17.století - zvlášť ta první půlka - stálo za houby. Jeden přišel k úrazu, o majetek, nebo o život, raz dva. Kdybych si mohla vybrat, tak takhle za Maxmiliana a pak Rudolfa, to bych si říct dala, do toho r. 1600 to celkem šlo.

[35 Jezusmarjájosefe, (Anka: 27.01.2008, 12:49:31 - x)
posloucháte někdo Zaorálka? Nemohl by na něj někdo hodit deku?

[36 ptakopysku, (maYda: 27.01.2008, 13:15:35 - x)
chystáme se na výstavu 1.února -pátek, pololetky.
Vzhledem k volnéé tvorbě sen jeví se mi částka pět piv -osm piv jaksi neurčitou. můžeteb mi to vyjádřit numericky?
A nechystají náhodou slevu pro osvícené rodiče, co nenechají děti bálet u televize u příležitosti pololetních prázdnin?
nebo radši ne, byl by tam děsněj nával.
Nechte děti v pátek zírat na televizi!!!

[37 Když už jsme u té výstavy.... (Jirka původní: 27.01.2008, 13:30:27 - x)
tak nezapomeňte na ty knížky....já Vím je to láce, ale přeji jen je to velká krása. Jak ta publikace o výstavě, tak i ta monografie o Valdštejnovo životě a díle....Minimálně budete vypadat sečtěle, když to budete mít v knihovně.

[38 Ahoj dolňáci! Tady na horách (Šumavák: 27.01.2008, 13:38:42 - x)
vodorovně sněží a ten sníh má takovou rychlost, že mi shodil tu betonovou žlabovku, které mám nastavěné okolo ohniště!

A jak jsem postupně ubíral dřvo na topení, tak se mi tam vřera pod tu střechu, co to přikrývala, dostala ta hnusná obnovitelná energie a rozebrala mi to na jednotlivé části.A protože jsem byl línej to znova stavět, tak jsem všechno to dřevo, které šlo, rozřezal a uklidil.....Zůstaly tam jen špalky tvrdého dřeva tak 50-60cm v průměru , asi 60 cm dlouhé a s tím ať se ten zkurvenej vítr třeba posere.....

a ono mu nestačí, že lesy hčí jako niagára, on si ještě musí na můj komín, pískat jako na fujaru.....teda.. spíš jako na flašku !

[39 Ptakopysku, výstavy tohoto druhu považuji za nesmírně záslužné trhnutí oponou osvěty (Loki_F: 27.01.2008, 13:45:41 - x)
a vnímání historie.
Žel, jejich organizace vesměs odvozená ze zkušeností výstav různých jurodivých exotů, kdy za měsíční trvání výstavy se dostaví 200 návštěvníků (odpovídající populačnímu zastoupení exotů ostatních + kamarádů vystavujícího exota), takže výstava je instalována v prostorách odpovídajících exotské výstavě, ale protože vystavovatel doufá, že přijde více lidí (a aby se, v případě úspěchu, zahojil za ztráty z výstav exotů) nasadí neskutečné vstupné...
maYdo: podle místních pivních cen 4 piva cca 80 Kč)
V konečném důsledku je to stejný cenový efekt jako využívání větrníků pro výrobu el. energie... Návštěvou výstavy dotujeme exoty.
Podle mého názoru by taková výstava měla putovat křížem krážem repuvlikou (vždyť není nutné, aby byly vystavovány originály - vyrobit kvalitní reprodukce dnes není problém, důležitější je obsah a originály by mohly být vystaveny jen tam, kde je pro to dostatečné zázemí a zabezpečení). Nebo se mýlím?
Anko, dnes jsem spočinul zrakem na obrazovce s kanálem ČT1 právě v okamžiku, kdy studnice moudrosti neomylnosti a EUhujerství Zaorálek vysvětloval, že od 1.1.2009 si můžeme nechat zajít chuť na nějaké dvojstranné smlouvy... a honem jsem šátral po dálkovém ovládání s myšlenkou, jak by bylo krásné, kdybych jej tím tlačítkem mohl vymazat definitivně a ještě tím prokázal službu evropskému genofondu!

[40 No, (PeS: 27.01.2008, 13:53:31 - x)
pokud bych uvažoval tradiční konvertibilní měnovou jednotku jedno pivo = koruna sedmdesát, nebylo by to tak drahý. Leč koruna mezitím značně zdevalvovala... Ale stejně je to marný - já tehdá v mládí do toho piva dost investoval, uložil jsem ho do bříška množství větší, než malé, člověk by naivně čekal, že teď, po jeho zhodnocení, by ho chtěl třeba někdo zas odkoupit, leč ňák neni zájem...
Což o to, dát 8 piv za toho Valdštajna, co hrál na housle v Chebu, to bych i dal, ale stát na to tu frontu by mě iritovalo...

[41 Pesi (František I.: 27.01.2008, 13:59:16 - x)
Synek mi koukal přes rameno právě, když jsi oznamoval, že jdeš koupit panganuse. Otázal se, zda míříš do akvaristiky (jeho velká a nenaplněná touha)nebo si jdeš koupit něco k žrádlu. Když jsem oznámil, že to druhé, oddechl si, že by mu něco z jeho oblíbeného oboru uniklo.
Když jsem se slovníkem louskal šumavákův odkaz, vzpomněl jsem si na několik let, stárvených v odborářském náručí, a zalitoval, že jsem tuto bohem, socany a Bruselem milovanou firmu kdysi opustil.

[42 Dobré odpoledne (Finist: 27.01.2008, 14:05:20 - x)
Tak co se týče výše vzpomenutých odborářských praktik, tak na těch se Hazlitt víc vyřádil v Ekonomii v jedné lekci, včetně toho slavného případu, jak tuším Italské železnice musely zaměstnávat topiče i na elektrických a dieselových lokomotivách.

Jinak ale k tématu odborů jsem na doplnění poslal Šumavákovi jeden proslov Bastiata, který se zde snad také brzy objeví, a který je pro připomenutí, že bývala v Evropě doba kdy bylo kyvadlo vychýlené na opačnou stranu.

[43 2 František I. (PeS: 27.01.2008, 14:07:39 - odkaz - x)
ale ona to je taky i akvarijní rybka. Tady v tom odkazu, co jsem sem dával pro Jirku jsou i zkušenosti s chovem... Akorát jsem pochopil, že rád papá a roste a že tedy to akvárium raději větší...

[44 Loki, (František I.: 27.01.2008, 14:10:51 - x)
Takže je to přece pravda. Já si jen myslel,že jsem tu sockomunistickou kreaturu špatně slyšel. O to hůře, že chce Topolánek onu Lisabonskou děsivost obhajovat. Protože se však mění statut České republiky, bude se jmenovaná hrůza doufám schvalovat jako ústavní zákon(když už nebude to referendum). Juro, prosím, řekni, že ano. (A že z těch rozumných odsáků bude oproti Topolánkové snaze většina a Lisabon skončí v propadlišti dějin, jako idiotská ústava, prosím, prosím.)

[45 PeSi....to tvoje (Jirka původní: 27.01.2008, 14:43:04 - x)
\"Akorát jsem pochopil, že rád papá a roste a že tedy to akvárium raději větší... nebylo myšleno na mne, že ne. Já vím, jsem skoro celý mládí ve vodě, ale ještě nejsem tak tlustej, abych si pořizoval větší \"akvárko\" to zas ne! A taky naplážích mne dosud nikdo do vody nestahuje.
Tu výstavu jsem ještě neviděl, ale knížky, díky Andy, už mám...Ježíšek donesl.

[46 Jiří (František I.: 27.01.2008, 14:51:19 - x)
nebojte, všechno přijde.

[47 Ano, Františku I., řekl to na plnou (Loki_F: 27.01.2008, 15:31:44 - x)
anální držku, explicitně, a nezpochybnitelně (ala koktavej Cyrda...).
V první chvíli jsem mačkal na ovladač od satelitu, ajk jsem byl bez sebe návalem adrenalinu....

[48 \"ajk\" = jak kurňa jsště teď mě to bere, (Loki_F: 27.01.2008, 15:37:09 - x)
když si vzpomenu na výrok toho posraneckého hnoje... };C

Dušane, budu se těšit.
Lze sooudit, že za demokraty bude nominován snílek a demagog Obama?
Jak to vypadá u republikánů? A jejich šance proti demokrtům, zvláště bude-li to Obama...

[49 Keynesiánské iluze nejsou mrtvé (Finist: 27.01.2008, 15:42:58 - odkaz - x)
Občas se někdo rozpomene co mu v mládí lili do hlavy na kurzu makroekonomie a pak začne plácat. Naposledy Strauss-Kahn v Davosu (odkaz)

\"Generální ředitel Mezinárodního měnového fondu (MMF) Dominique Strauss-Kahn naznačil, že by státy měly zvýšit veřejné výdaje, dokonce i země s deficity. Někteří politici pak připomněli, že to je poprvé za čtvrt století, co šéf MMF vyzval k fiskálním stimulům při vyšších rozpočtových deficitech.\"

[50 dobré odpoledne (divana: 27.01.2008, 15:54:21 - odkaz - x)
a ptakopysku, díky za zevrubnou informaci o výstavce..
Anko, doufám, že zaorálek přežívá už jen jako fosilie, že není opravdový..

[51 tak jsem se tak hezky rozepsala (divana: 27.01.2008, 16:01:15 - odkaz - x)
i jsem se tu viděla a ..a někam jsem se ztratila..

[52 jejda - už jsem zase zpátky :-)) (divana: 27.01.2008, 16:02:58 - x)
ale musím běžet, tak se tu mějte hezky, až zase zítra večer si počtu :-))

[53 Finiste (skimic: 27.01.2008, 16:16:21 - x)
... nevím na jakých kursech Dominique Strauss-Kahn v mládích pobýval, ale mnohému se jistě přiučil během svého členství ve Svazu komunistických studentů (Union des Etudiants Communistes). Proč já ho jen mám spojeného s Joschkou Fischerem. To je ale asi hovadina, ten byl přece v Německu.

[54 Dobré odpoledne (ptakopysk: 27.01.2008, 16:29:47 - x)
přišel jsem z procházky, neboť podle mých psů je vodorovný déšť se sněhem, vzduchem létající větve a chrupající stromy ta nejlepší doba, kdy se lze procházet v lese.
Takže odpovídám - lidi jim na tu výstavu lezou jako vzteklý, tak proč jim to vohnoutům pořádně nevosolit. Ceny se zvedly - takže vstupné pro studenta a geronta je nyní 90 Kč, pro již zmiňovaného dospělce 140,- pro rodinu semězdá 290, dítě 6-15 let je za 60 Kč. Přičemž rodina je dva až tři sic! dospělci a dvě děti. Ti tři dospělí mě krapet zarazili. Ale pak mi to došlo - matka, živitel rodiny a biologický otec...
Jo a ty knížky o výstavě - ty jsou fakt kurevsky drahý, ale asi si taky něco koupím - tak šest, vosum cenťáků šíři. A šoupnu to do knihovny, hned vedle sádrovýho jelena v říji, - kdyby se u nás náhodou objevil Jirka P. aby zíral jakej jsem estét.
Bna výstavě se mnou táta a můžu konstatovat, že vosumdesátiletýmu dědkoj, revmatikovi s křečákama vod pasu až k palcum u nohou, fest technicky zaměřenýmu, se to taky líbilo a prošel to celý, i na ten balkónek vylez\' a nebrblal :o)...

[55 POZOR, POZOR, HLÁŠENÍ O OBNOVENÍ SPOJENÍ!... (šakal: 27.01.2008, 16:32:02 - x)


...Oznamuji, že jsem opět zprovoznil domácí počítač, takže jsem znovu otevřen spamu a jiným veselým legracím (7;- ))

[56 Finiste, (Modrý pták: 27.01.2008, 16:37:12 - x)
\"keynesiánské iluze nejsou mrtvé\" - Ty jsi nikdy neslyšel slavné věty: \"zdroje jsou a vláda rozhodne, jak je použít\" nebo \"stát nemusí platit dluhy\"?

[57 Aaaah ... (skimic: 27.01.2008, 17:11:01 - x)
... s Joschkou Fischerem to byl vlastně jiný Kohn. Bandit.

[58 Austrálský cicavče, přeci se na vzdělání a (Jirka původní: 27.01.2008, 17:17:08 - x)
intelektuální potravě se nemá šetřit.....i když jak všichni na psovi říkají , jsme tady jenom na prachy, peníze, mamon, zlato, stříbro, drahé kamení a sůl....a to mi takový nejsme, že ne. Vždyť už všeho máme dost :-)))

[59 Modrý ptáku (Finist: 27.01.2008, 17:21:28 - odkaz - x)
Ale naši socani a předseda MMF, to se přeci nedá tak úplně srovnávat...

[60 ježíší, Finiste (skimic: 27.01.2008, 17:25:28 - x)
... vždyť spoluzakládal thinktank \"Evropa doleva\" !!!!

[61 třeba v odkazu ... (skimic: 27.01.2008, 17:28:17 - odkaz - x)

[62 aha skimici (Finist: 27.01.2008, 17:30:33 - x)
A za předsedu MMF se nechal zvolit aby ten kapitalismus rozkládal zevnitř. (ikdyž navzdory levičáckým bojůvkám, co se při zasedání MMF slézají aby vytloukli výlohy u mekáče MMF žádnou kapitalistickou institucí není) Tak to potom chápu...

[63 probůh Finiste (skimic: 27.01.2008, 17:35:26 - x)
... vždyť ten člověk je celou svou karieru konsistentní ... na nic si nehraje ... fakt je, že když byl ve funkcích, prosazoval i některé \"pravicové\" programy. Royalová mu vyfoukla tendr na prezidenta ... Probůh co je na funkci managing director MMF dneska zajímavého? Vždyť byl nominován i Tošovský ...

[64 Jirko p. (ptakopysk: 27.01.2008, 17:40:56 - x)
jojo, svatá pravda. Mě v té frontě u pokladny skanula slza při pomyšlení nad proletariátem z NP, který se na tu výstavu nemůže podívat ze sociálních důvodů. Vždyď ty chudáci mají sotva na vosum piv a dvoje cigára denně a každýho pátýho jentaktak seženou dva litry, aby zaplatili paušál na mobil! A přitom by se mohli podívat, co za nádheru dokázali vyrobit lidi sedmnáctého století z jaspisu, horského křišťálu, rubínů... Že to nebyli žádní blbci, co se týče technologií broušení drahých kamenů, ta fascinující přesnost kresby plánů a neměli žádný rotringy a kohinoory, ale husí brka...
Eh co tady budu blábolit - vždyď je to nošení dříví do lesa.
Ale ty malíři tehdá BYLI ňáký divný! To mi nikdo nevymluví!

[65 skime (Finist: 27.01.2008, 17:41:29 - x)
Zajímavého na té funkci ani na té instituci není nic. Já sem si jen myslel, že Světovou banku a MMF považují skalní levičáci za jedno z vtělení satana kapitalismu, takže je maličko ironické, když tomu nějaký levičák začne šéfovat.

[66 Teda, takový energie.... (Šumavák: 27.01.2008, 17:41:26 - x)
To si zase vrtuláři za kopcem nahrabou......:-)(s listama po větru) jestli jim to ovšem už ten orkánek neulámal.
Já to mám náročné - chvíli proud jde, chvíli nejde... snad to teď zase chvíli vydrží!

[67 Finiste ... (skimic: 27.01.2008, 17:59:55 - x)
... ono je to docela zajímavé téma. I přes jeho působení v různých organizacích ... já si nemyslím že je to skalní levičák. Za populistu bych si ho ovšem označit troufl. Kdo je to vlastně \"skalní levičák\"? Už dlouho jsem žádného autentického osobně nepotkal.

[68 Za levičáka (Foundryman: 27.01.2008, 18:03:13 - odkaz - x)
bych asi považoval zastánce státního dirigismu. Považujícího občanstvo za nesvéprávné stádo tupounů se sebedestruktivními tendencemi.

[69 Ještě bych dodal, (Foundryman: 27.01.2008, 18:04:37 - odkaz - x)
že levičáci paradoxně slepě věří ve všemocnost peněz (ve smyslu potištěných papírků).

[70 Jak se do toho vejdu já? (martin TT: 27.01.2008, 18:06:16 - Mail - x)
Foundry, najdeš nějakou škatulku pro mě, když jsem odpůrce státního dirigismu, považující občanstvo za nesvéprávné stádo tupounů se sebedestruktivními tendencemi?

[71 šumaváku (ptakopysk: 27.01.2008, 18:10:44 - x)
zkrátka tam máte střídavý proud. EON vám řekne, že je to v normě. Frekvence 0,01 Hz (kdy proud jde každých x minut je zcela v souladu se smlouvou kterou jste podepsal a vejde se do schválené odchylky...

[72 Martine :-) (Foundryman: 27.01.2008, 18:13:16 - odkaz - x)
Řekl bych, že u levičáka musí platit oba předpoklady současně (tedy \"a\", nikoli \"nebo\"). Případně by se dalo říci, že soud o bližních u levičáků implikuje přesvědčení o nutnosti státního dirigismu :-)

[73 Tak mi přišlo vyúčtování ze stavebního spoření... (RpuŤ: 27.01.2008, 18:22:39 - x)
Přiložen leták - Uhádněte... a vyhrajte Suzuki.... Vyplňte, uveďte údaje, podepište, odešlete. Na druhé straně \"Souhlas se zpracováním osobních údajů a poučení ve smyslu zákona č. 101/2000 Sb.\":
\"1. Beru na vědomí, že Modrá pyramida....je oprávněna shromažďovat a zpracovávat mé osobní údaje a to v rozsahu a účelům, které vyplývají z platných právních předpisů, ze zákona....zákona....zákona.... včetně rodného čísla. Dále beru na vědomí, že tyto mé osobní údaje (včetně těch, které jsou předmětem bankovního tajemství) mohou být zpřístupněny subjektům, které na základě mandátní či jiné smlouvy zprostředkovávají jménem Modré pyramidy obchody. Zpracování osobních údajů je MP oprávněna provádět automatizovaně i manuálně, vlastními zaměstnanci i zpracovateli (i v jiných státech v rámci EU).
2.Souhlasím s tzím, aby mé osobní údaje v rozsahu jméno, příjmení, adresa datum narození, rodné číslo, kontaktní spojení, údaje charakterizující mou bonitu a důvěryhodnost vyjma mých citlivých osobních údajů dle zákonqa byly zpracovávány Správcem, rozumí se i vzájemně předávány mezi Správci, za účelem zkvalitnění péče o klienta....ble ble ble...\"

Tak bych ráda věděla, co je to citlivý osobní údaj - patrně číslo podprsenky....

[74 2 martin (PeS: 27.01.2008, 18:31:54 - x)
tak to se do té škatulky musíme vejít dva. Navíc, já se o tom co chvíli přesvědčuji... A mám neodbytný pocit, že Ty taky. Takže se nejedná o pouhou domněnku, ale o empirický fakt, na jehož základě bychom mohli formulovat hypotézu...

[75 safryš - tak to už jsme tři nezařazení... (Dana: 27.01.2008, 18:41:25 - Mail - x)
měla jsem napsané pokračování - ovšem pak jsem si uvědomila, že jako státní úředník se takovéhoto veřejného prohlášení nesmím dopustit. Inu, to je asi projev určité pravicové stránky, že si myslím, že státní úředník prostě ve svých veřejných projevech (čte to tady dost mlčících) si nemůže leccos dovolit a měl by dokázat být do určité míry loyajální... :-))))

[76 PeSi, Martine...jsme tři... (Jirka původní: 27.01.2008, 18:41:57 - x)
až nás bude sedum, víte co máte dělat ! :-D

[77 Jirko (ptakopysk: 27.01.2008, 18:44:25 - x)
můžu hádat? Sehnat Sněhurku?

[78 No........ (G21: 27.01.2008, 18:45:36 - odkaz - x)
není to úplně ta správná D-F úroveň, ale číst se to dá.:-))

[79 Jirko původní (martin TT: 27.01.2008, 18:54:29 - Mail - x)
přece emigrovat k Dušanovi a otevřít si hospodu. Já si zamlouvám práci u plotny.

Nebo založíme stranickou skupinu?

[80 Teď jsem koukal (ptakopysk: 27.01.2008, 18:54:05 - x)
na televizi na zdělávací program o Fra Angelicovi a zaujala mě tam jedna věc. Fra Angelico, než šel malovat, měl v duši smíření s bohem i lidmi. Před tvorbou každého svého díla se vyzpovídal a přijal a vykonal pokání. Žádný svůj obraz nepřemalovával a neopravoval, neboť byl přesvědčen, že mu ruku vede bůh.
Ač bezvěrec, ancikrist a neznaboh - kdybych připustil existenci boha a vliv výše zmíněných činností na uměleckou tvorbu jednotlivce, musel bych uznat, že existuje boží důvod, proč Knížák tvoří tak, jak tvoří. Protože dílo Václavka a havelka nemohlo vzniknout jen tak. O tom počmáraným trpaslíkovi ani nemluvě...

[81 Ano Ptakopysku... (Jirka původní: 27.01.2008, 19:08:23 - odkaz - x)
přesně to jsem měl na mysl. Chápu, že přeci jen Mexické vesnice jsou o trochu dále něž ty doly a trpasové :-))))....v odkazu je přeci jen o trochu více.

[82 2 G21 (PeS: 27.01.2008, 19:09:05 - x)
pravda, už jsem četl od něj lepší věci (horší taky), ale tohle srovnání se myslím D-Fensovi povedlo: \"Podstatou Švejnarova předvolebního marketingu je to stejné, co používá Microsoft, když potřebuje jednou za pár let prodat nové Windows.
- nový systém má všechny fíčury jako starý systém (je \"taky\" liberální ekonom), takže o nic nepřijdete, ale
- nový systém má navíc nové fíčury, zejména lepší uživatelské rozhraní a je kompatibilní s více zařízeními, například s KSČ(M), ale pozor
- bude trochu náročnější [/b] na zdroje a bude vás [b] jen nepatrně omezovat v běžném životě, což ovšem nevadí, protože
- nemůžete bez nového systému vůbec být, protože nový systém je nový a vstupenkou do úplně nového světa. Ti, kdo chtějí nový systém, jsou správní, dobří, progresívní, světoví, prostě uživatelé dobré vůle. Ti, kdo mají starý, jsou nemožní, zaostalí, čecháčkovští, antiekologičtí a pravicoví fundamentalisté.\"
A já k tomu dodám zaprdění a přiznám se, že ty pasáže jsem zvýraznil já...

[83 No (PeS: 27.01.2008, 19:13:07 - x)
a zvýraznil jsem je blbě...

[84 PeSi......... (G21: 27.01.2008, 19:13:42 - x)
jo jo, taky se mi to srovnání s Wokny moc líbilo.:-)

[85 PeSi......... (G21: 27.01.2008, 19:17:53 - x)
a s tím Vaším dovětkem nelze, než souhlasit.:-)

[86 martínku, (Anka: 27.01.2008, 19:53:55 - odkaz - x)
do ničeho Tě nechci cpát, ale pokud si dobře pamatuju, byl tu hovor o hospodě, kterou otevřeme v Torontu:-)))
Jo četli jste tohle? Je to blbý, ale udělalo mi radost, že se někdo po Béémovi ohnal.
„Po tom, co jsem zažila na zasedání pražského zastupitelstva ze strany primátora Béma, již nejsem ve svém rozhodnutí tak pevná. Můžu říci, že byl pro mne šok, když mě primátor mimo jiné nazval \"vulgárním populistou\" a opětovně mě obvinil z předvolební kampaně,“ uvedla pro Právo senátorka.

[87 No, já nevím, Anko, ale z tohodle se radovat.... (Dana: 27.01.2008, 20:43:12 - Mail - x)
nějak nejsem v stavu být nakloněna typické české rozhádanosti...

[88 Aničko (martin TT: 27.01.2008, 20:44:00 - Mail - x)
ty znáš Béma, já znám Juřenčákovou. Je ti doufám jasné, že její sdělení pro iDnes nebyl náhodně odposlechnutý povzdech, ale dobře promyšlený pich. Proč a co tím chce dosáhnout - to už nevím. Paní senátorka je mediálně obratná, dokonce i svoji porážku a předposranost dokáže dobře prodat.
Jako starostka Rokytnice se kasala před svými spoluobčany, jak vytluče ze Slavičína dlužné peníze za akcie, na které přece mají při dělení majetku po odtržení nárok. Když to vedlejší vesnice u soudu projela a Rokytnici hrozí totéž, vyhlásila referendum, jestli se má vzít žaloba zpět. Samozřejmě, že se má vzít zpět, jenže to by musela přiznat, že se ukecla. Takhle přece jen demokraticky poslechne hlas lidu.
Ale co bych dál psal - kdo leze do politiky, musí mít hroší kůži a drze proříznutou hubu, tak co to tomu Bémovi vyčítáš?

A nečti noviny a raději se dívej na Malé ženy, ještě jsem je nikdy neviděl do konce.

[89 Ne, opravdu paní senátorku neznám. (Anka: 27.01.2008, 20:50:09 - x)
Jen mne potěšilo, že alespoň probliklo, jak se Bém chová. Kdo neviděl, jak ječí, vyskakuje, aby byl větší, jak pláčí jeho sekretářky, snad by jeho starostlivému čílku uvěřil. Ano, není to nejvhodnější způsob, ano nejvhodnější chvilka a já se z rozhodnutí paní senátorky neraduji, jen věřím, že chování pana Béma přeroste alespoň pro tenhle případ hranice magistrátních chodeb a stranických schůzí.

[90 dívám se na dvojku, (Anka: 27.01.2008, 20:51:46 - x)
je tam právě o Teigem.

[91 Anko, nejsem pražský občan a tudíž (Dana: 27.01.2008, 21:02:38 - Mail - x)
jednání a kroky pana primátora jsou mi neznámé, ale ... To, co se děje kolem osoby p. Béma je velice podivné a spíš než snahu o očištění členské základny mi to připomíná hádku dvou skupin v jednom klubu. Možná jedna z těch dvou skupin vyhraje, ale klub to položí.
Nedělám si iluze o politicích a velice dobře si uvědomuju, že pokud chce politik být úspěšný, prosadit svou myšlenku, musí být i nepříjemný, arogantní, tvrdý a občas i jdoucí zdánlivě proti vlastním... Typickou českou vlastností se jeví rozhádanost, snaha uštípat úspěšnější kolegy...I historie zná jako úspěšné vládce jen ty, kteří se dokázali dost tvrdě vypořádat s kverulantstvím mezi vlastními...Prostě správná politická strana velice dobře ví,kdy má táhnout za jeden provaz. A myslím, že tahle doba pro ODS je právě teď a bude trvat do konce tohoto volebního období... Až bude v opozici, může si pak vyjasňovat vnitřní problémy do alelujá.... Voliči velice citlivě vnímají, když se příslušníci strany začnou hádat mezi sebou a takovou stranu hodí bez milosti přes palubu.

[92 Martine, (Dana: 27.01.2008, 21:06:02 - Mail - x)
kde dávají Malé ženy? Já tu ale dnes při tom šíleném vichru, který má občas sílu orkánu nebo ještě víc, nechytím digitální signál, takže vidím jen ČT1 a Novu

[93 Dano, (Anka: 27.01.2008, 21:19:26 - x)
toto není debata pro net, ale ono to není tak jednoduché, jak jsi to přibížila.

[94 Anko, ale já to dobře vím, (Dana: 27.01.2008, 21:22:45 - Mail - x)
že to není na debatu na net...a tak je lepší to ani nezačínat... :-)))

[95 Dano (martin TT: 27.01.2008, 21:27:33 - Mail - x)
teď mi dvakrát za sebou vypli elektřinu, jen to bliklo, ale počítače a sítě zase znovu nabíhají. Malé ženy z roku 1994 s Wynona Ryder byly na Nova Cinema. My vidláci, co na samotě z lesa chytáme jen satelity, jedeme na Czech Link a tam to všechno je. Opravdu doporučuji - provoz a základní vysílače jsou kryty televizním poplatkem. Pokud chceš něco navíc, tak to většinou, např. Nova, Nova Cinema, STV1, STV2, stojí jen aktivaci cca 199 a víc už nic. Celé zařízení mají teď v HyperNově jako balík za 4.999,- a to včetně karty. Já to pořizoval už před třemi lety.

[96 Dano (martin TT: 27.01.2008, 21:31:26 - Mail - x)
teď to po sobě čtu a přemýšlím, proč vlastně tady vykládám o CZlink - už to mám - Malé ženy! Byly na Nova Cinema od 19:00 do 20:55.
A já jsem si odpoledne, zatímco žena zírala na krasobruslení, natočil Bonda a teď přichází jeho čas. Obrazovka v nohách postele, na stolku lahváč, kdo z Vás to má?!(-_-).

[97 He...tak tohle jsem v tom novém roce přehlíd!... (šakal: 27.01.2008, 21:31:34 - x)
\"...Nový prezident by měl podle Havla přispět k tomu, aby se české prostředí vymanilo \'z toho zápecnictví čecháčkovského a takového neustálého ohledu, co je v našem zájmu a co není v našem zájmu, přičemž se myslí začasté i zájem velmi krátkodobý a nepřihlíží se k těm dlouhodobým perspektivám\'.\" (Václav Havel na nový rok 2008)

Já už se s lidmi, kteří mají Havla pořád silně rádi, ani nehádám. Vidím, že by to bylo marné (7:- /)

[98 Martine - k tomu 21:27 (Dana: 27.01.2008, 21:50:02 - Mail - x)
už jsme na toto téma vedla odborný hovor s místním prodejcem satelitních i jiných přijímačů - má to jednu vadu, jde připojit jen jeden TV a já jich mám v baráku 5. :-))

[99 Martine, (maYda: 27.01.2008, 22:20:32 - x)
já teda ne. Bonda se nám nepovedlo natočit, vloudila se chybička. K veliké nelibosti potomstva, které bylo ochotno se nechat odvléct na Vyšehrad jen v případě, že Bond bude zajištěn.
Řekla jsem jim, že když si našetří z kapesného, můžou si to půjčit v půjčovně.

A ten lahváč taky nemám a hospoda tady už zavřela, takže nemůžu ani vyslat muže pro točený...

[100 Bond...... (G21: 27.01.2008, 22:33:10 - x)
Já jsem asi na hlavu, ale mě se starší bondovky nelíbí, nejraději mám ty s Daltonem a Brosnanem.:-)

[101 ...To je, G21, celkem normální postoj... (šakal: 27.01.2008, 23:18:45 - x)
Ty staré bondovky jsou už z pohledu dneška opravdu poněkud....ehm...staré - nejen svými obstarožními efekty ale i duchem doby. Jsou to zkrátka takové ty poslední dozvuky éry džentlmenství (Phill Marlowe křížený s Herculem Poirotem), které jsou už dnešní době cizí. Mělo to tu běžet před těmi třiceti, čtyřiceti lety - a člověk by to vnímal mladšíma očima nezkažen tím, že zná všelijaké ty \"Vetřelce\" a \"Terminátory\" nebo třeba \"Matrix\"...

Musím, nerad, přiznat, že ačkoliv je mi ten dnešní Bond (Daniel Craig) typově nepříjemnej, tak to současné, v podstatě dost \"civilní\" zpracování má něco do sebe (7:- ))

[102 šakale....... (G21: 27.01.2008, 23:34:00 - x)
no když já rád toho Marlowa i Poirota, ale jak píšete, zkřížené dohromady to fakt není ono.:-) Ovšem Aston Martin, ve kterém jezdil Connery, to je něco. Kam se na to hrabe kabát K. Reevse v Matrixu.:-))

[103 Anko, není to tak dávno, (jura-p: 28.01.2008, 02:14:19 - x)
co jsem si tu se Rputí psal o tom, že někteří nevydrží zavřít ústa v době, kdy mlčet je lepší a že se už několikrát stalo, že ti, kteří nevědí, že v politice je důležitý timing, nadělají někdy strašlivé škody.
A to se týká i Béma a Jurenčákové. Té se podařilo se trochu osamostatnit od mínění svého klubu a užívala si své minuty slávy jako představitelka vsí proti olympiádě, nebo jak se ta její skupina jmenuje. A Bém, který prostě neumí uvažovat o tom, že by řekl, vyslechli jsme představitelku hnutí vsí proti olympiádě, já děkuju paní senátorce za vystoupení, budeme pokračovat podle našeho programu, se potřeboval předvést, protože na minuty slávy má přece v Praze monopol on a žádná venkovanka mu do toho kecat nebude.
Neuvědomil si, že tak paní senátorce zařídil hodiny slávy, protože teď s ní budou mluvit všichni novináři, budou jí telefonovat všichni politici a všichni jí budou říkat, že je dobrá a že se má přidat k nim.
Loki, já vím, že já budu hlasovat proti, já vím, že se pokusím získat ke stejnému postoji další lidi. Ale po tom, co jsem mluvil (a psal i tady o míchání alkoholu a možných únicích peněz a hlasoval jsem proti sám) a nyní, když o tom píšou noviny, tak se všichni diví, proč jsme proti tomu nic neudělali a když jim to připomenu, tak oni říkají jakoby překvapeně, no my jsme nevěděli. A vždyť nám ti a ti volali, že je to v pořádku. A když to je v televizi, tak prý navrhnou novelu, a všichni se budou snažit, aby byla přijata co nejrychleji, aby škody nepřesáhly několik set milionů, tak už nevím, Loki, jak budou mí kolegové hlasovat.
Ti lidi jsou jako nejmenovaná paní senátorka, chtějí svoje minuty slávy a ve skutečnosti čekají, kterých bude víc, aby se k nim přidali. A většině lidí to nedochází.
Mimochodem Loki, já tady píšu už několik let, že prostě není přijatelná smlouva, kde se doslova říká, že:
Členské země aktivně a bezvýhradně podporují zahraniční politiku EU.
Co já se tady napsal článků, že taková formulace se nepoužívá ani k poraženým zemím, aby se zbytečně neurážely a neponižovaly, když už jsou poražené. Psal jsem i o tom, že po protektorátu se žádala akorát loajalita a to okupantovi stačilo, že aktivní a bezvýhradnou podporu nežádala ani ta říše.
A že ty Loki, si myslíš, že jsem si vymýšlel a že ti pravdu vyjevil až ten Zaorálek, mě docela mrzí. Ta smlouvá je smlouvou o konci samostatnosti České republiky. Smlouvy samozřejmě uzavírat budeme moci, ale po notifikaci EU a v kompetencích, které EU nevykonává (nestojí jí to za námahu). Například v oblasti studia zahraničních studentů (mimo EU) a o výměně folklorních souborů a tak.
Kurva, my zajdeme na to, že většina lidí si myslí, že ta EU jsou jenom takové politické kecy. Ale těch pětset potravinářských provozů bylo zavřených ze dne na den. A ty cukrovary jsou taky už hromadami starého železa. A ta řepka duší desetitisíce astmatiků. A platíme ekologickou daň do EU a budeme platit ekologickou daň, která se už začíná projevovat tím, že vesnice se noří do dýmu, jako za socíku.
Herdek, to nejsou jen takové kecy. To je reálná moc, a je organizovaná podle katolického vzoru, bez opozice. Kdo je proti, ten je hříšník a nikdo slušný se s ním bavit nebude.
Copak si někdo myslíte, že ten Švejnar dělá kampaň za svoje? Vždyť se podívejte, jak se organizuje jeho klaka, je to ta samá proevropská, co nás toho čecháčkovství zbaví. Už nám nepřiznají ani češství. Už jenom to pojmenování je vědomě ponižující.

[104 Dobré ráno, (PeS: 28.01.2008, 07:03:52 - x)
jo, Juro, čte se to smutně. Já se totiž bojím, že s tímhle postojem jsi strašně sám.
Vždyť i na tomhle fóru jsou lidi, co omlouvají Topolánka, že politická nutnost atd.
Chudáka nemocnýho Háchu nechali chcípnout ve vězení za to, že pod silným nátlakem podepsal Protektorát a byl si vědom, že jeho podpis nemá skoro žádnou váhu... A sám píšeš, že Protektorát byla mnohem mírnější forma EU... A většina lidí dodnes vnímá Háchu jako zrádce.
Zatímco tady je obdivován politicky obratný zdravý Topolánek, který pod žádným nátlakem nebyl a podepsal dokument mnohem horší, než tehdejší ustavení Protektorátu. A ještě si myslí, že ho za to máme chválit. Zbabělej sráč, kterej naprosto ignoruje co nedlouho předtím slíbil a k čemu dostal mandát. Zbabělec, kterej vidí jen tu svou kuličku hnoje a drží se jí jak hovno košile.
Ano, snažil jsem se ho svýho času omlouvat, že neví co činí. Teď už ne... Vychcanec, kterej do vlády pozval teroristy a dal jim nebývalý pravomoce a teď utíká od odpovědnosti tím, že nás všechny jako pokusný krysy prodá do Brusele. Za svých pár minut slávy. Z minulýho čtyřicetiletýho experimentu se tahle země dosud nevzpamatovala. Tak se holt připravuje novej experiment.
Jak to psal včera Martin? \"nesvéprávné stádo tupounů se sebedestruktivními tendencemi\" - a ti tomu budou tleskat. A pak se budou divit, jak je možné, že nám nikdo nic neřekl? Bohužel, mají volební právo. Tím je řečeno vše...

[105 PeSi (martin TT: 28.01.2008, 07:42:04 - Mail - x)
díky tvému přehlédnutí jsem si zažil svoji minutu slávy, ale musím skromně opravit, že tu formulaci jsem slovo od slova opsal od Foundryho komentáře pár minut přede mnou.
Jura-p potvrzuje, že taková definice zahrnuje i politiky na našich nejvyšších úrovních. On, ty, já a další se můžeme umluvit a upsat, oni to nevěděli, on jim to nikdo neřekl, on je nikdo nevaroval - a teď už je stejně pozdě a nedá se s tím nic dělat.
Až to bude skutečně nenávratně jisté a po pořádném průseru by někdo bláhový prohlásil:\"Já jsem vám to říkal!\", tak ho za ta slova raději umlátí.

[106 2 martin (PeS: 28.01.2008, 07:49:04 - x)
nebylo to tak úplné přehlédnutí... Foundry - a tímto se mu omlouvám - psal, že za takové je považuje pravý levičák. Ty jsi to trochu uvedl na pravou míru a já už to pak jen doplnil... Proto jsem citoval Tebe - ve správných souvislostech... (přece nebudu citovat jen sám sebe? to dělají jen neschopní kandidáti na prezidenta...)

[107 Film už tedy máme. (jura-p: 28.01.2008, 07:53:00 - x)
Ještě kniha pohádek o něm bude chybět. Chystáte se do kina?
Jo, a byl vyhlášen týden boje proti globálnímu oteplení. Výrobci žárovek podepíší, (dobrovolně), že budou dávat přednost výrobě ekologicky šetrných svítidel. A je to vlastně jakoby politická zaležitost.
Já si nemyslím, že by lidi měli kupovat ty nebo ony žárovky. Já si myslím, že do toho politikům nic není a že by si to každý měl rozhodnout sám. Já například jiné než úsporné žárovky nekupuju, ale nikdy by mě nenapadlo, že bych měl někomu určovat, jaké si může koupit.

[108 2 jura-p (PeS: 28.01.2008, 08:10:25 - x)
k těm žárovkám - tam, kde se hodně často a dlouho svítí, dávám výhradně úsporné, neb se mi to vyplatí. Tam, kde se svítí občas a krátce bych úspornou žárovku nikdy nedal, neb se stává zatraceně neúspornou. Takže např. na Kavana, pardon, na hajzl, bych úspornou žárovku nikdy nedal, neb nikdo z rodiny nejeví tendenci strávit v té místnosti několik souvislých hodin...
On totiž leckdo zapomene říci, že do té úspory nelze příliš započítat start té žárovky - de facto zářivky - a že snese jen omezený počet startů - ergo, kratší životnost.
Leč neklesej na mysli, zanedlouho to budou LEDky. Ty už dneska zvládnou dost a už jsem první pokusy o osvětlení viděl - a nevypadalo to špatně. To bude pak šetrný zdroj, ale ještě to dá chvilku práce. Já se na tom trochu okrajově podílím, tak vím, o čem mluvím... Tohle je důležité, vědecký a technický pokrok, ne nějakejch pár minut slávy.
Navigare necesse est, vivere non est necesse...

[109 A už si představuji, (jura-p: 28.01.2008, 08:16:35 - x)
jak se francouzstí pekaři zavážou, nedělat bílý chleba, protože žitný je zdravější. A řezníci přestanou dodávat bůček. Pro Evropu je lepší libové maso.

Prosím Vás, nevíte, proč se ministr práce a sociálních věcí dává do hodnocení nějakých otců?

Já si vždycky myslel, že občani můžou hodnotit ministry a politiky vůbec. Stejně tak si myslím, že tomu není naopak. Ministři a politici tu nejsou od toho, aby hodnotili občany. Nějak se nám to mate. Furt někdo někoho hodnotí. Pražský primátor senátorku z Moravy, která ho nijak nehodnotila a mluvila k věci svého sdružení obcí, ministr práce otce nespokojené s justicí. Podle mě by měl prozkoumat, zda jejich protest proti jmenování kohosi kamsi je oprávněný a zda je on k tomu příslušný a ne o nich říkat, jací otcové to jsou.

[110 ministr Nečas (martin TT: 28.01.2008, 08:33:00 - Mail - x)
se vyjádřil, nevím proč, ale asi na dotaz novinářského šmoka, k násilnému obsazení vchodu do budovy, kde sídlí část ministerstva. Jestli řekl, že jsou oni otcové sexisty nebo ne, to není důležité, důležité je, že to bylo napsáno v novinách a žije to svým vlastním životem.
Nikdo, pokud je mi známo, se dosud nevyjádřil ke stavu, kdy organizovaná skupina občanů se rozhodla obsadit část veřejné komunikace a prostor státního orgánu a rozhodovat o tom, koho nechá projít a koho ne. Nikdo se nezeptal, jaké jsou možnosti a zejména povinnosti Policie a také Městské Policie Brno, k zajištění práv občanů - například dojít na své pracoviště. Proč si hrdinný kapitán Fiala nejde stoupnout před Úřad předsednictva vlády? Proč se se svými otci nezabarikáduje před vchodem do té budovy, aby na znamení nesouhlasu s výkonem justice v péči o dítě nevpustil vládu na její středeční zasedání?

[111 Abych taky mluvil jen za sebe. (jura-p: 28.01.2008, 08:46:50 - x)
Na ten záchod je nedávám dlouho. Ale už mám doma fakt jenom ty úsporné a už několik let se mi žádná nepokazila. Takže nějak na tom pracujete dobře, protože ty startery to už tolik nekazí.
Ale začínám mít jiný problém. V obyváku jsem zabudoval takovou kruhovou zářivku, co měla 32 wattů, a ta vydržela tak dlouho, že už tak silnou nikdo nevyrábí nebo neprodává. Nejsilnější, co prodávají je 24 wattů. A já mám pocit, že buď hůř vidím, nebo je to kolo nějaké vysvícené. Že nějak mi chybí světlo. Mehr licht.
Jo, a v tom obyváku mám také jednu silnou 500 W, co se používá velmi zřídka na nepřímé osvětlení, třeba při společné večeři a tak. Ale tam nevím, jesli je to výbojka nebo žárovka. Je to taková tyčinka. Nejspíš nějaká halogenová žárovka. Ta tedy nešetří. Ale dobře se s ní fotí i bez blesku.
A hlavně, od té doby, co přišly ty kvalitnější úsporné, už žádné žárovky roky nekupuju. Ani na ten záchod. A těch LED mám v bytě aspoň padesát, spíše sto. Jenom na stole jich mám nyní jedenadvacet. Akorát to jsou ty signální na mašinkách, ty osvětlovací mám akorát na čelovce v šuplíku.
Ale furt nechápu, proč by se výrobci měli k něčemu zavazovat. Prostě když to lidi budou chtít, tak to budou vyrábět. A lidi to budou chtít, když to bude mít vert. A není to předmět politiky. Úkolem politiky by mělo být bránit netržním zásahům do této oblasti, když už by se jí měla vůbec zabývat.

[112 Martine, (jura-p: 28.01.2008, 09:10:17 - x)
ta ženská o umožnění průchodu nepožádala. Protože dobře ví, že by všichni novináři napsali, že pozvala policajty na tatínky nešťastný. A policajti jaksi zapomínají, že jejich úkolem je bránit pořádek, i když je o to nikdo nepožádá. Jednak si říkají, že dopadnou jako ten, co strkal Žakovou, tak co by lezli před kameru dobrovolně a druhak je kapka policajstkýho potu odjakživa nejvzácnější kapalina na světě.
Ale abych se vrátil k tomu, o čem jsem začal. Kdyby ctili pravidla, a Bém řekl, paní senátorka, která je také starostkou v ..., to by mu mezitím zjistil aparát, měla ze zákona právo vystoupit, což jsme jí umožnili. Budeme pokračovat v programu, tak jak byl schválen. A tak by Jurenčáková neměla záminku k tomu, aby zpochybnila svůj příslib. On nejen že něměl mluvit o Jurenčákové, on měl dokonce zabránit debatě o tom, co povídala, pokud to na programu neměli. Ale on tu debatu vytvářel. Mnoho starostů si myslí, že můžou říkat kdykoli cokoli, protože řídí schůzi. Většina si myslí, že mají odpovídat na kdeco, aniž se přihlásí do rozpravy. Není tomu tak.
Kdyby Nečas dělal svou práci a nechtěl být v novinách, tak by řekl, není mou věcí hodnotit nějaké organizace, jejich stížnost, pokud jsem příslušný, prověřím. Pokud nejsem, napíšu jim, kdo je a tomu jejich stížnost postoupím.
Je to tak těžké?

[113 No nic, musím jet do Prahy. (jura-p: 28.01.2008, 09:13:05 - x)
A někdy odpoledne si zase dočtu.

[114 jura-pe (martin TT: 28.01.2008, 10:05:50 - Mail - x)
příjemnou cestu, i když podle zpráv je u nás krásně slunečno a v Čechách slota.
Na tvůj dotaz, napolovic řečnický, odpovím - je! Oni se totiž lidi opravdu chtějí vykecávat a ukazovat světu, jak jsou chytří. Mlčení je podle nich znak nedostatku vzdělání a komunikační neschopnosti.
Tvoje doporučení starostům je přesně stejné jako moje doporučení všem řídícím nejrůznějších schůzí. A k takovému řízení jsem dokonce námezdně najímán.
Ten strach před možností, že se někdo na něco zeptá a řídící nemá v papírech napsanou odpověď, kterou by mohl přečíst! Výdyť co je závadného na reakci: Dotaz předávám odborné skupině a tazateli bude ve smyslu stanov v zákonné lhůtě odpovězeno. Nebo - příspěvek přesahuje stanovenou dobu pěti minut a proto bude připojen v písemné formě k zápisu a nyní přejdeme k dalšímu bodu programu.
Ale debata nebyla o mně a o tobě. Já to bral jako debatu o všeobecné ukecanosti tam, kde je lepší stručnost a věcnost. Asi je mikrofon na veřejnosti omamnější než bludička nad močálem.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: