Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Pátek, 29.02.2008

Bioselky oblékají šedou

aneb: EU byrokracie v Alpách.


Začneme názvoslovím.
Co je to BIOlíh, většinou, díky Jurovi, tušíte. To je takový ten v tunelu vyráběný líh ze zemědělských plodin, který je v konečném důsledku před použitím denaturován (bio)benzínem.

Co je to BIOpálenka nám včera vysvětlil Jirka p. Zásadní rozdíl proti biolihu je v tom, že před použitím není denaturována benzinem, ale hruškovými silicemi. Vzniká po mnoha průzkumech, kontrolách v celkově ekologickém režimu hospodaření "s vyloučením jakýchkoliv nepřirozených vstupů a zásahů", bez použití anorg.hnojiv a jakýchkoliv chemických látek.

Stejně tak vzniká BIOmléko od BIOkravičky na BIOlouce.A BIOmaso — které ovšem kravičku vidět nemuselo, byla-li ta soja, ze které je vyrobeno, také BIO.

Až sem to bylo lehké. Ale teď !

Co je to BIOselka ?? Jak vzniká BIOselka ??
Vzniká po mnoha průzkumech, kontrolách v celkově ekologickém režimu soužití "s vyloučením jakýchkoliv nepřirozených vstupů a zásahů", bez použití anorg.hnojiv a i jakýchkoliv chemických látek a v tomto specifickém případě i bez zabudovaných čipů? Nebo budou čipovány jako ovce?
Ano, všechny tyto podmínky musí být splněny, navíc se musí (chca necha) přihlásit do BIOprogramu EU.
A k tomu čipování brzo dojde, protože nejsou ovce !

Narazil jsem včera na článek:

"Viele Biobauern kämpfen ums Überleben" ( Mnoho biosedláků bojuje o přežití)

Ano! Bioselka je "stará" od biosedláka (Biobauer). Viz ZDE*, vpravo.

Ty si založily spolek zvaný "Horské selky" (ÖBV) a tento svaz si začal "chválit" EU novoty. Kdo umí německy, přečte si sám (Viele Biobauern...)
pro ostatní mnou zkrácená verze:

Bio boomt — má konjunkturu — a přesto není svět na malých statcích v pořádku.Příliš velká je moc byrokracie a koncernů a příliš malá svoboda, stěžuje si v tyto dny Svaz horských selek!

Přes silně stoupající poptávku po bioproduktech klesá mezitím počet přímých prodejců "ze dvora".
Jedním z důležitých důvodů jsou odvody na sociální pojištění, které se počítají z OBRATU (!) a které znamenají velké zatížení a a také silně zvyšují ceny produktů.
Také důležitý bod jsou investice, které by byly potřeba k dodržení (EU) hygienických předpisů.To je kupříkladu při zřízení schválené porážky ca 40 000 €, říká Karin Okonkwo-Klampfer. To jsou peníze, které lze prodejem sýra, buřtů a masa "ze dvora" jen těžko vydělat.

A tedy vymýšlejí zakládání družstev s obchodem a profesionální prodavačkou.....( to zřejmě ještě netuší, že pak jsou ty předpisy ještě přísnější.)

Mnoho statků tak díky přísným předpisům sklouzává do šedé zony hospodaření....a bioselky oblékají šedou, aby nebyly vidět.

" To už je skoro tak, že se mnohé věci dělají a produkují ilegálně, protože lidi to chtějí koupit, produkt je tu, ale já to nesmím tak pojmenovat, protože jinak se stávám trestně postižitelnou" — líčí Biobäuerin(bioselka) Lisa Hofer-Falkinger aus Rohrbach in Oberösterreich za kopcem.


Mehr Freiheit für lokale Vermarktung weltweit ist daher die Forderung der österreichischen Bergbäuerinnen Vereinigung.
"Více svobody pro lokální prodej celosvětově" je proto požadavek svazu rakouských horských selek !!

Když my jsme si naříkali, tak z toho měli srandu, protože stávající stav... a mysleli si, že se jich to nedotkne.Pak přišel zákaz podávání tradiční "Brettjause"(špek na prkénku) a teď už k nim EU dolehlo plnou silou.A dojde i na likvidaci malých potravinářských provozů.Jako u nás.

Jooo, takovej "prodej krmení pro psy a kočky, testovaného na lidech" má určitě budoucnost!
O EU si nejsem jistej.....

 

PS.

Kdybyste měl někdo chuť přeložit tento Farmer´s market , já bych jim to poslal, třeba by je to"celosvětově" trochu pustilo.

A požadovaly by jenom "EU-weit". To bych se přidal.....

 

 





Komentáře

[1 Dobré zas ráno! (Rpuť: 29.02.2008, 05:55:19 - x)
Samozřejmě, že daň z obratu - když jim tam to prase \"samo\" naroste a voni si pak prodaj ten špek a NIC je to nestojí.....:)) jeden by se smál, kdyby to nebylo k breku.
A to ještě bioselky pravděpodobně netušej, že praseti nemůžou jen tak dát brambory, co zbyly od oběda. Ty nutno ekologicky zlikvidovat, např. tím, že se odvezou do sběrného dvora, aby měli krysy a potkani co žrát.
On ani už ten kolonialismus není v 21. století, co bejval...

[2 Měla jsem včera den blbec. (Rpuť: 29.02.2008, 06:27:58 - x)
Či spíš den naprostej idiot. V neděli bychom měli odjet do Turecka, dítě včera dostalo peňák neb je nachcípaný až hanba, chcípnul novej mobil, rozbil se blesk u foťáku - no prostě, co jsem vzala do ruky to nebylo, nefungovalo.....:(
Ovšem VZP předčila veškeré očekávání. Ještě, že je aspoň resuscitovaný počítadlo, že jsem si mohla najít na mapě trasu .... Ulice 9.května se táhne málem přes půl Tábora, ale cedule s označením je až v prostředku !?!? \"Uklidnilo\" mě, že jsem na té správné ulici, ale jak se tak baráky opravují, cedule s čísly se zatím někde ztratí, ona je sice za to pokuta 10000, ale kdo by takové množství kontroloval, že ano...domy jsou číslované na přeskáčku, tak jak se stavěly...odpočítávání tedy nepomůže ...Za použití veškeré mozkové kapacity jsem odhalila, že VZP musí být v \"těchhle\" místech ulice, v tomhle bloku domů, ale cedule VZP rovněž nikde .... kšefty, bary, restaurace .... po VZP ani stopy! Spasila mě lékárna na rohu. Že prý takhle, když se projde restaurací Savoy.... Tak jsem prošla budovou A .... nic ..... prošla jsem do budovy B .... zas nic .... vyšla jsem do prvního patra .... a světe div se, ta cedule tam opravdu byla ... A dokonce mi i to cestovní pojištění vyřídili.... grrrr

[3 A na Psu doporučuji páně Vlkův poučný článek.... (Rpuť: 29.02.2008, 06:37:04 - x)

[4 Dobré ráno, (PeS: 29.02.2008, 07:37:30 - x)
no jo, já zas nechal 3 kousky dole... Tak si to tam dle zájmu přečtěte. Jo, ten Vlk je dobrej. To by se mělo denně předčítat eurohujerům před spaním, aby měli hezké sny...

[5 dobré ráno.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 08:11:38 - x)
No to jsou právě ty dopady EU na farmáře....ono taky co dělat s 10 - 20 ha a to v nejlepším, na horách, že. Prostě prodávat ze dvora a nejlépe bez dokladů. Strašně se mi líbí nářek, který jsem očekával. Když jezdíme na Stubai na lyže, spíme u selky co má bezva penzion, Má 10 krav, pár oveček ( od nás ), snad 30 slepic a nějaké koně a poníky. Kdyby neměli těch 20 postelí tak by asi na tom byli moc zle. Ta jízdárna by je moc neuživila, stejně jako prodej těch pár litrů mlíka. A to teď podle podmínek, které už máme tady v kotlině několik let, musí dělat úpravy ve stáji, v mlíkárně......v kuchyni....no nezávidím.
Jo a ten Vlk je opravdu dobrej.

PeSi četl jsem ten tvůj příspěvek o tom mém jménu a že vlastně některé produkty si klidně to jméno ukradnou....tak to není, je to sice tajemství, ale řeknu Ti to. Prodali jsme autorská práva za úplatu...jak si myslíš, že bych děckám jinak platil školný a měl na benzín :-)))

ps. Šumaváku, jak si prosím Tě mohl napsat, že denaturujeme líh hruškovou esencí, nebo tak nějak.... pak budu muset vyzkoušet z technologie výroby :-D

[6 Jirko (dvd: 29.02.2008, 08:24:42 - x)
to bylo od Šumaváka jen takové rejpnutí. On přece dobře ví, co si náš národní klasik myslel o \"kořalce vyráběné studenou cestou od židů\".
Leč se slzou v oku vzpomínám na jistého důstojníka ČSLA o němž šla pověst, že není hmota, z níž by nevydestiloval (pitelnou) kořalku. Jak pravil jiný lampasák:\"Kucí, von snad dokáže vypáli chlast i z cimentu!\"

[7 Vida (martin TT: 29.02.2008, 08:34:40 - Mail - x)
tak já taky kadím v dolní budce - přenesu to sem, protože to bude asi zajímat víc komentátorů:

[8 Šumavákovi a Rputi (martin TT: 29.02.2008, 08:36:01 - Mail - x)
se zpožděním - ten odkaz na zvláštní předpisy je:
6) Např. § 34 odst. 1 písm. b) zákona č. 138/1973 Sb. , o vodách (vodní zákon), zákon č. 51/1964 Sb. , o dráhách, ve znění zákona č. 104/1974 Sb. , zákon č. 79/1957 Sb. , o výrobě, rozvodu a spotřebě elektřiny (elektrizační zákon), zákon č. 67/1960 Sb. , o výrobě, rozvodu a využití topných plynů (plynárenský zákon), zákon č. 110/1964 Sb. , o telekomunikacích, zákon č. 61/1964 Sb.

asi nic pro tvého známého.

Pokud máš na mysli onu vyhlášku v odstavci 3 paragrafu 8, tak je to 395/1992 Sb., a tam je:
(2) Povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les za předpokladu, že tyto nejsou významným krajinným prvkem [ § 3 písm. b) zákona ] a jsou splněny ostatní podmínky stanovené zákonem a jinými právním předpisy, 5) se podle § 8 odst. 3 zákona nevyžaduje pro stromy o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí nebo souvislé keřové porosty do celkové plochy 40 m2.

Pro Rpuť ještě odstavec 5:
(5) Kácení dřevin rostoucích mimo les se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. K tomu přihlíží orgán ochrany přírody při vydávání povolení ke kácení dřevin ( § 8 odst. 1 zákona ).

[9 martine, ještě, že tě máme! (Rpuť: 29.02.2008, 08:40:49 - x)
Ať se jdou journalisti fakt bodnout - proč píšou čemu nerozuměj...:((

[10 Rputi (martin TT: 29.02.2008, 08:50:53 - Mail - x)
už se rdím - a hned ti odpovím na řečnickou otázku: Protože kdyby tomu rozumněli, tak by se živili tím jiným a ne psaním do plátků. Navíc se ještě titulek liší od obsahu článku, protože titulek má upoutat!

Já jsem se zase dneska ráno nasral - zadal jsem překlad do němčiny soudnímu tlumočníkovi s razítkem - důležité je sice to razítko, ale překlad půjde do Němec, kde většinou úředníci umí německy. A hned na první stránce na mě vykouklo tohle slovo: Ge4swchöftsanteil. Dál jsem to nečetl - celé nechat předělat, protože je to provázané šňůrkou, termín (můj) je v prdeli, protože to mělo být 29.2., pak se ještě budu hádat, že to byla reklamace jejich chyby, takže odmítám platit dvakrát atd. Ten blb (nejmenuji, ale poletuje nad námi) to po sobě ani nečetl. Přitom je tam vlastnoruční podpis, protože to znalci musí. Kurva drát, já budu dneska sprostej - jdu na ně!

[11 A dělám chyby taky (martin TT: 29.02.2008, 08:52:07 - Mail - x)
ještě že to můžu svést na pohnutí mysli.

[12 martine, (Rpuť: 29.02.2008, 09:03:42 - x)
víš na co je můj DM už alergickej - \"Es geht\". Rozlejzá se to jako mor. I v tom Německu.....

[13 Jo a ten \" černý trh\" (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 09:24:45 - x)
na \"západě\" funguje nejvíce ve Francii. I v tom Rakousku se nejlépe nakupuje ze dvora a bez dokladů. Dokonce Vám to přivezou až domů......Je docela zajímavé, že i tady platí to klasické z Jurského parku, mimochodem, kdyby Crichton nenapsal nic jinýho, než tuhle větu, tak by byl stejně geniální ....příroda si vždycky najde cestu..... ( to pronesl ten \"chaotik\" když mu vysvětlovali, že klonujou jenom ženský) No a tak je to ze vším.
Jo a Šumaváku, jestli si vzpomínáš na svůj příspěvek o očkování zadarmo a kolik, že to bude vlastně farmáře, to zadarmo stát, tak se obávám, že si ještě moc velký optimista. Situace bude mnohem horší...asi tak o jednu nulu.

[14 Jirko pův. (František I. : 29.02.2008, 09:26:15 - x)
Moc se omlouvám, ale na tuto stránku jsem byl naveden dříve, než jsem si přečetl vaší nabídku. Navíc se mi z některých bioproduktů dělalo mdlo, takže jsem až k biohružkovici nedoroloval. Protože jsem minulý týden jel kolem některých již ostříhaných a některých zabordelených sadů ve vaší oblasti, dal jsem hlas Hruškovému moštu Chrámce. Teprve potom nevědomky posunul stránku a už jsem litoval. Halt budu ucintávat mošt. Nevadí. Mě totiž hruškovej strašně chutná. Jestli ovšem chcete vyrábět hruškovici od žida, myslím, že tu ještě mám malajskou tresť, stejně tak jako liči, mango, ramputan, zelený banán, žlutý banán, asijská jahoda(?!) a další jiné pochutiny. Bohužel si člověk nedovede představit, co se pod jednotlivými pojmy skrývá. Já jsem použil švestkovou tresť na výrobu slivovice z jablkovice. Přestože jsem odměřil pouze tři kapky do litru kapátkem, přiznám se, že si vůni švestek představuji jinak. (Zároveň dávám za pravdu homeopatům, že tři kapky účinné látky do litru, což je snad ředění D6, funguje.)Už mi to leží šest let, a já dodnes nemám odvahu tento theriak otevřít.

[15 2 Šumavák (PeS: 29.02.2008, 09:44:00 - x)
jseš si opravdu jist, že na tom obrázku je ta selka vpravo?

[16 Šumaváku (František I. : 29.02.2008, 09:45:01 - x)
Všechno je o lidech. Podle mých posledních zpráv se v Řecku vzbouřili (tam je hospodářství na malých krámcích postavené) a nařízení EU z velké části ignorují. Tím, že se v Rakousích dostali do vlády zelení ksindlíci společně se socany, mají biobauern smůlu jako my za Palase. (Jen ať se ten narudlý hnus na nějaké akci na Salimě ukáže. Prý má dokonce spolu s Rathem, Martínkem a ještě jedním tupcem kandidovat na hejtmana.)Pokud se u nich ukázal podobný eurodebil, mají to co chtěli. Mimochodem, i u nich už jedno velké zavírání tuším v roce 1990-93 proběhlo(Já si hlupáček naivní myslel, že se nám to vyhne.). Když jsem loni prorokoval, že i na ně přijde řada, smáli se mi. Až se bojím se u přátel zpozaGmündu zastavit. Ale asi strach překonám. Jsem žádostivý slyšet, jak se rakouští veterináři postavili k sýrárničce přítele Pindra. Jak se mi nebožátko smál, když jsem mu líčil, že musí na podlaze udělat fabionky a parapety musí mít sklon minimálně 45 stupňů, nebo že musí zanevřít na dubová prkna po předcích a zakoupit nerezové plechy. Už se těším, jak mu poradím, aby produkty podle českého vzoru prodával jako nejedlé suvenýry pro turisty. Asi neuspěji, protože tam se na podobné kulišárničky, alespoň podle jejich řečí, koukají nevraživě. No, oni se to taky naučí.

[17 Františku... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 09:44:19 - x)
To vůbec nevadí, mošt je taky \"dobrej\" a ten co tam máme...třešňovovišňový taky nemá konkurenci. Některé produkty by snad ani neměly být poživatelné dobrovolně, s tím opravdu souhlasím. To je právě problém toho \"vidění\" značky bio....podle většiny to jsou pouze a jedině produkty pro vegany, vegetariány a jiná \"sektářská \" náboženství. Přitom jde jen o způsob pěstování, chovu , zpracování. Ale už jsme s tím přestali bojovat.

[18 2 PeS (Vlasta.on: 29.02.2008, 09:46:42 - odkaz - x)
Ono je opravdu škoda, že to nemůžou vyhrát. Ono 4 mld. za přestěhování jedné vesnice ... Myslím, že ty firmy by se o zrušení GW postaraly velice promptně. :-)))

[19 A trpajzlíci \"IDIOT\" (Vlasta.on: 29.02.2008, 09:50:55 - odkaz - x)
????????? Za co, trpajzlíci, za co?!

[20 Ad hlasování.... (ptakopysk: 29.02.2008, 10:09:22 - x)
ve všeobecném jásotu jste přehlédli jednu věc. Z hlasujících bude vylosován jeden, který vyhraje plný koš biopotravin a pod komisionelním dohledem bude muset výherce zkonzumovat celý koš, včetně bioproutí, ze kterého byl koš upleten. Pokud to vyhraju já, tak moje cesta povede do Chrámců a teroristickou hrozbou, že místní ekosady pohnojím dusičnanem vápenatoamonným, donutím Jirku p. ke konzumaci dotyčného koše! I s uchem!! Humf!!!

[21 Ptakopysku....jistě najde mnoho (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 11:45:20 - x)
ochotných a dost šílených ruk, co Vás zbaví toho hodnotného koše. Já se obávám, že to bioproutí je to nejpoživatelnější co tam v tom koši bude....

[22 Jirko původní... (ptakopysk: 29.02.2008, 11:57:51 - x)
zkoušel jsem vám poslat emajl a byl jsem vaším emajlovým serverem odmrštěn jako spamer. Za co soudruzi??? Za co??? Co jsem vám udělal? :o)
Nic. zkusím to z jiné adresy, jestli to neprosákne...

[23 Ptakopysku, to mne velmi mrzí, ale nejste sám (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 12:00:08 - x)
koho jsem takhle \"odmítl\" je to nějaká povedená taškařice poštovního serveru....nevzdávejte to prosím a zkuste ještě jednou...

[24 \"Farmer\'s market\" je docela (Dušan Neumann: 29.02.2008, 12:00:19 - x)
obyčejný trh, na nějž se sjedou sedláci z okolí a Číňani a Vitnemci odevčad a ve stáncí i bez stánků se prodává všechno. Za celých 30 let ćo na trh chodím mi tam ještě nikdo neúřipočíyal k ceně zákonnoul prodejní daň, ake také tam snad nikdy nebyla berní razie. Prostš pravidla trhu jsou starší neř země a basta. neznám výrobní a hygienické podmánky za nichž chkapíák od něhož kupuji uzené kozí sýry je tenhle sedlák patlá. Vždycky má na konci dne vyprodáno. Kdyby se lidi po jeho sýrech posírali, asi by neměl..ostatně, kdysi jsem o tom měl tafy článek i s fotkami.....

[25 jirko-p (jasan: 29.02.2008, 12:14:10 - x)
toz jsem tech 44 prsknul jeste z 2 dalsich pocitacu... projde te to draho....

[26 Rputi (jasan: 29.02.2008, 12:16:09 - x)
\"co jsem vzala do ruky to nebylo, nefungovalo\" doufam ze nesahate na nic citliveho....

[27 Dušane, to modré, (Šumavák: 29.02.2008, 12:19:01 - x)
to je na něj odkaz.. :-))

[28 Bacha, přichází Emma!! (Šumavák: 29.02.2008, 12:25:23 - x)
ovšem nikoliv Destinová, ale takto nazvaná bouře. Tady už se výrazně ochladilo, prší a vítr poškubává.
Zatím jenom poryvy , ale už teď chvilkami slušné.

Myslím, že se Bursík s tím jarem zbodnul.....

[29 ..promiň, vůl jsem já, že jsem si nekliknul..;-)) (Dušan Neumann: 29.02.2008, 12:26:00 - x)

[30 Hezký den višuji. (Anka: 29.02.2008, 12:28:18 - x)
Já teda, ne že bych Ti chtěla, Šumaváku, odporovat, ale jestli náš ekologický zázrak pravil, že je jaro, tak je jaro a Ty si drž klobouk, střechu, koně i pejsulu a přestaň pochybovat a na případné závěje nehleď, to je jen nezodpovědná příroda.

[31 jasane, (Rpuť: 29.02.2008, 12:45:01 - x)
manžel přijede až večer...:)

V neděli bychom měli odjet do toho Turecka...Hurikán Emma zcela zapadá do scénáře posledních dní. Někdy o víkendu mi psal Schumi, že se právě vrátil z Jeruzaléma a zasněžený Jeruzalém je prý moc hezký.....tak vážně nevím....

[32 lidičky, dosnídal jsem a pomalu se chystám ven (Dušan Neumann: 29.02.2008, 12:48:31 - x)
poprvvé po deseti dnech opustím barák.Se šálou kolem krku a kulichem na hlavě - za oknem ukazuje teploměr -11°C. Ještěže má m auto vytápěná sedadla. Díky silné koruně se obnovil zájem o dovoz aut - takže jedu obhlédnout nějaké MB ML a BMW X5 a jedno 12v XKE na restaurování...a také se musím zastavit u těch trhovců pro čerstvou zeleninu.
...docela mne mrzí, že jsem musel pustit ten Washington. S chutí bych si Topolánkovu návštěvu okomentoval s americkým odstupem...NOVU jsem neviděl a nemám sílu číst komentáře v českém denním tisku. V americkém byla jen letmá zmínka. Za Mašíny smekám před Topolánkem klobouk

[33 mám jeden OT dotaz... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 13:06:45 - x)
dostal jsem krásný hříbky, jeden jako druhý ve dvou sklínkách...jedna je v octovém nálevu, druhá je v \"natural\" nálevu...nevíte náhodou, jak je \"propláchnout\" tak, aby byli k použití do omáčky?

ps. Jasane a ostatní...nelituji ničeho, ani lahví se vzorky. jenom nesmí vyhrát nějaké hnusy.....ale pořádný Bio výrobek, pro opravdové muže a ženy. Protože i pro toho kdo nemá rád silný nápoj, máme i slabší, kde macerujeme višně, nebo meruňky a voltáž to má okolo 35% a je velmi vhodný vnitřní použití :-))

[34 Rputi (jasan: 29.02.2008, 13:15:22 - x)
kde byla rec o manzelovi?

[35 Jirko původní (martin TT: 29.02.2008, 13:17:12 - Mail - x)
houby v nálevu, u nás hlavně v octovém, se mohou použít jen tak, nechat okapat. Pokud ti vadí ten povlak, stačí propláchnout na sítu chladnou vodou. Do omáčky bych je asi neproplachoval.

[36 2 Jirka původní (Vlasta.on: 29.02.2008, 13:22:07 - odkaz - x)
Nestrašte s pitím pro ženský!!!!!!!!!!!!!! ;-)

[37 Vlasto nestraším.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 13:33:55 - x)
berte to pragmaticky. Má to mnoho výhod.
1. máme vyzkoušené, že klient si vezmě třeba 10 lahví pro sebe a tou jednou \"zaplácne\" manželku, aby neměla řeči.
2. máme kvoty na pálenky a takhle si zvyšujeme obrat
3. čím by v některých hotelech a restauracích polévali zmrzliny a moučníky, když ne takovou fajnovostí

Martine, díky. Taky jsem si to myslel, ale ještě nikdy jsem to nevyzkoušel v praxi....

[38 vlasto (martin TT: 29.02.2008, 13:37:11 - Mail - x)
vždyť to nemusí být jen pro ženský! Kromě pravých destilátů se řada velmi známých alkoholických nápojů vyrábí macerací ovoce nebo koření v naředěném lihu. Tyto tzv. likéry nemusí být jen přeslazenými břečkami pro ženské či ženoidní.
Síla 35% zní sice v našich krajích jako slabá voděnka, ale pro některé národy je to maximálně snesitelná síla. 40% je pro ně moc a moje klasická slivovicová 50,5% je vražedná.

[39 Jirko původní (martin TT: 29.02.2008, 13:42:16 - Mail - x)
v návaznosti na poslední komentáře - až se dostanu domů, tak ti napíšu o poradenské \"vševědně\". Tento projekt ztroskotal zatím na tom, že je málo Dědů Vševědů a není dořešená tarifikace. Poptávka je obrovská.

[40 Jirko původní... (ptakopysk: 29.02.2008, 14:01:35 - x)
ještě k těm nakládaným houbám - hříbky ve vl.šť. nebo jak říkáte natural, netřeba promývati, klepnul bych to do omáčky i s nálevem. U těch octových zcela určitě promýt vodou, jinak bude omáčka kyselá až moc. Když necháte kyselé hříbky v omáčce odpočinout do večera, získá omáčka úžasnou jemně navinulou chuť mňam!(ze které by běžný středně vyvinutý potravinářský kontrolor zešílel).
Akorát bacha u těch naturalů! Hříbky děsně blbě chytaj (teda to víčko zelbstfrštendlich) takže při otvírání musí víčko podtlakem lupnout a pak je dobrý si poslechnout - sklonit ucho ke skleničce jestli nešumí a nepraskaj bublinky, pak přivonět - měla by tam být vůně po hříbkách a nic jinýho a nakonec ochutnat - žádný perlení na jazyku, žádná kyselost či divná chuť a pak teprve šoupnout do omáčky.
Já vím, že jsem paranoidní, ale sichr je sichr. Votrava ze zkaženejch hub je dost nepříjemná. To má člověk pocit, že vybleje kompletní pajšl.

[41 Ptakopysku....email došel.. (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 14:11:49 - x)
a odpověď?

[42 Jirko, (Rpuť: 29.02.2008, 14:11:48 - x)
ty hríbky naložený v octě bych nechala tak, jako o přílohu třeba k nějaké přírodní pečeni nebo tak něčemu. Natur do omáčky nepoplachovat v žádném případě - věčná škoda!

jasane, jste psal, ať nesahám na nic citlivého...:))

[43 Zuza (martin TT: 29.02.2008, 14:18:46 - Mail - x)
nerob sa sprostou!

[44 nedávno jsem si to povzdechl nad (Dušan Neumann: 29.02.2008, 14:24:31 - x)
některými emigrantskými nešvary - a hle jeden na me vyskočil ráno z televize.
Ve studiu měli na popovídání českou \"supermodelku\" (už jsem asi dědek, ale při spatření chtíč ani nebrnknul) Petru němcovou, co se td producíreje s jedním z hollywoodských ultrablbů Seanem Pennem. A to děvče se představilo jako \"Pítra Nemkova\", dál už jsem se nedíval...

[45 Jirko původní... (ptakopysk: 29.02.2008, 14:28:29 - x)
díky dobrý - odpověď došla před chvilkou. Jak prší máme nějak mokrý dráty a ty emajly po tý vodě kloužou a choděj pomalejc.

[46 Ale pánové (Vlasta.on: 29.02.2008, 14:30:05 - odkaz - x)
Když přidám ;-), tak tím míním vtip, rýpnutí. Já to nemyslel vážně. Jen jsem tím chtěl říct, že \"chlapi\", kterým po špatném nadýchnutí prošla očima (nosem, atd. ;-) ), jinak naprosto skvělá, 60% slivovice, už \"likéry\" nepijí. Že je výrobci vyrábějí, je jen jejich obchodní věc.
Jinak se omlouvám. \"Nařídil\" jsem si den \"tatarák\". Tzn. udělám si tataráčka, dám si k tomu láhev, dvě, dobrého vína a věnuji (\"ženy\" vyjímám) se věcem nepodstatným. Tzn.,že se zapojím do \"pokeců\", kde mne musí tolerovat (Pes) nebo kde chci být tolerován (Šumavák). Ale hlásím; jsem ve stavu naprosté anarchie.
Dík za toleranci (dnes).

[47 martin, (Rpuť: 29.02.2008, 14:31:05 - x)
niesom Švejk!
Už těvidím, jak ty bys odolal.....:))

[48 Rputi, Martin? Tvému manželovi? (Šumavák: 29.02.2008, 14:44:33 - x)
já myslím že lehce.... :-)))

[49 Dušane, (Foundryman: 29.02.2008, 14:46:46 - x)
ona dáma je svou řekněme rozumovou nedostatečností proslavená dokonce i ve světě modelingu, který zajisté nějaké přehnané nároky na inteligenci nemívá. Abych to řekl česky, je blbá naprosto neuvěřitelně.

[50 A že prej se maj distancovat.....pche! (Rpuť: 29.02.2008, 14:49:24 - x)
\"Výkonný výbor KSČM se přihlásil ke komunistickému převratu v únoru 1948. Před šedesáti lety šlo podle stanoviska stranického vedení o zásadní politický zvrat, který vedl ke vzniku první historické formy socialismu.\"
(Novinky)

[51 to 46 (Vlasta.on: 29.02.2008, 14:49:29 - odkaz - x)
omlovám se. Neznám Rputi manžela! Fakt neví jestli bych odolal. :-)))))

[52 Šumaváku, to doufám...! (Rpuť: 29.02.2008, 14:53:18 - x)
Vlasto, s tím si nelámejte hlavu (zejména dnes). Já jen, že se martin chlubí, jakej je hezky po tatínkovi - držkatej, rejpavej....:))

[53 Já jdu dnes (Foundryman: 29.02.2008, 14:54:13 - x)
na padesátiny, tudíž jsem kvůlivá trainingu zapíchl práci dřív. Přemýšlím, jestli mám zahájit slivovicí už teď. Jestli není moc brzo. Ale mám pocit, že není.

[54 Rputi,tak fajn (Vlasta.on: 29.02.2008, 14:58:15 - odkaz - x)
manžela si nechte, du po martinovi!!!!!
Martine; pac a pušinku ;-)

[55 Foundry, určitě ne! (Rpuť: 29.02.2008, 15:09:53 - x)
A za chvíli by mohlo bejt pozdě - radši neriskovat...:))

[56 Hlásím (powerplay: 29.02.2008, 15:16:11 - x)
3 hlasy pro bio. :DD

[57 Mažu odkaz (Vlasta.on: 29.02.2008, 15:17:27 - x)

[58 Hmm, (Nika: 29.02.2008, 15:44:49 - odkaz - x)
a nebylo by už tohle na ten zákaz ? Jsou už fakt stále oprsklejší... :-/

[59 Šumaváku, (Ťap: 29.02.2008, 15:50:04 - odkaz - x)
v odkazu jsou výborné stránky s angličtinou. Jinak pro tisk je dobrá a stručná http://skola.amoskadan.cz.../ae.htm

Jinak Jirkova hruškovice nemůže nevyhrát. Prosím o pořízení důkladné fotodokumentace z toho následného Vodičky. Ať se mohu pokochat alespoň na dálku.

[60 2 Nika (PeS: 29.02.2008, 16:07:31 - x)
Zdá se, že dostanou významnou posilu. Warthog se v Sýrii etabloval jako vynikající výkonný hudebník a jeho koncertní turné vzbudilo nebývalý ohlas. Tak možná zkusí ještě i dirigovat. A komančové se k dirigování přímo nabízejí...

[61 Dušane (ptakopysk: 29.02.2008, 16:08:47 - x)
Sir Humphrey Appleby by pravil něco v tom smyslu, že Petra Němcová je intelektuálně nezatížená.

[62 Niko, (Rpuť: 29.02.2008, 16:09:13 - x)
na zákaz by to možná i bylo, ale líbit by si to nenechali a nastal by čurbes - možná i příliš velkej čurbes a otázka je, jestli by k tomu bylo politická vůle...

[63 Hezké odpoledne... (Dana: 29.02.2008, 16:15:25 - Mail - x)
teda, doufám, že štěstí nedopustí a já nebudu tím, kdo získá tu BIOcenu..i když, při mé dnešní smůle! Nejen, že začalo pršet přesně ve chvíli,kdy jsem zastavila doma před garáží - a to jsem měla v plánu uklidit zbytek větví po skácených stromech, ale navíc nám dnes oznámili termín a místo konání pololetní porady. Kdo už začíná tušit, že porada bude od 4. do 6. června, má recht. A aby štěstí bylo dokonalé, tak místo v Luhačovicích se koná na Prostřední Bečvě. Takže jestli bude akce V.B. v termínu, který jsem tu onehda zahlédla, tak bych asi, pokud se vůbec zúčastním, škemrala o samostatný pokoj, neb se může stát, že v 10 večer padnu za vlast. Doslova!
No, kafe uvařeno, jdu uklízet po zednících (sobě) a malířích (sobě). :-)))

[64 2 Vlasta.on (PeS: 29.02.2008, 16:17:28 - x)
Ještě k tomu odkazu... Uchvátilo mě, že jak jest z obrázku patrno, chtějí stěhovat psí boudu (nota bene z půl roku starého článku) za 7 miliard... Tak si tak říkám, že bych jim tu boudu přestěhoval trochu levněji... No jo, co si maj ty novináři furt vymejšlet, že... Pro pamětníky: Další úspěch sovětského hospodářství - v Moskvě na Rudém náměstí se rozdávala auta! ... Zpráva je v podstatě pravdivá, vyžaduje pouze několik upřesnění... 1) Nebylo to v Moskvě, ale v Leningradě, 2) Nebylo to na Rudém náměstí, ale na Něvském prospektu, 3) nebyla to auta, ale kola, 4) nerozdávala se, ale kradla...

[65 Nevíte, (Dana: 29.02.2008, 16:17:39 - Mail - x)
co mi chtěli trpajzlíci naznačit, když mě donutili napsat: BOIKA? Jakou jen měli bojku na mysli? :-)))

[66 Dano (ptakopysk: 29.02.2008, 16:30:00 - x)
všiml jsem si takové zajímavé věci, že když zedníci, malíři, elektrikáři, či dlaždiči jsou JÁ, tak nadělají daleko míň svinstva, než když jsou někdo jinej...

[67 ptakopysku, (Rpuť: 29.02.2008, 17:01:43 - x)
to je jednoduchý - oni to po sobě nemusej uklízet...:))

[68 No však ptakopysku, (Dana: 29.02.2008, 17:02:39 - Mail - x)
já toho JÁ zedníka i JÁ malíře honila, aby nenadělal..a když, tak aby po sobě hned uklidil aspoň nahrubo... :-))

[69 Hele, už tady proběhlo tohle? (Anka: 29.02.2008, 17:38:36 - odkaz - x)

[70 Aničko (martin TT: 29.02.2008, 17:47:12 - Mail - x)
on se ozve

[71 Super zpráva, Anko, (Nika: 29.02.2008, 18:02:19 - odkaz - x)
a gratulace panu Blahovi !!
A ještě jeden dobrý článek od pana Singera z Hodpodářek v odkazu.

[72 Anko (dvd: 29.02.2008, 18:06:58 - x)
to zas bude v některý alejích krz toho radního nablito
Jinak bych se P.Němcové trochu zastal, aniž bych popíral skutečnost, že se jeví být poněkud méně komplikovanou. Myslíte si, že by někdo poznal o koho se jedná, kdyby se nazývala nějak jako Peatrah Nyemtsova?

[73 Anko, (Rpuť: 29.02.2008, 18:11:00 - x)
tak to je zpráva venkoncem potěšující...a i já se připojují ke gratulantům...

Niko, dík za odkaz - moc dobrý článek:)

[74 No, (Anka: 29.02.2008, 18:15:30 - x)
myslela jsem si, že vám udělám tou právou radost.

[75 Niko (skimic: 29.02.2008, 18:16:55 - x)
... pan Singer mě potěšil, že je stále normální (z druhé strany, získal své konečné vzdělání i díky panu Švejnarovi - positivní). Pan Mládek mne naprosto nepřekvapil ...

[76 Tohle je taky úžasné, (Jaka: 29.02.2008, 18:29:33 - odkaz - x)
připadá mi to jako scifi

[77 Tohle je taky úžasné (martin TT: 29.02.2008, 18:57:46 - Mail - odkaz - x)
ale není to sci-fi!

[78 Vítu Blahovi (František I. : 29.02.2008, 19:06:45 - x)
srdečné blahopřání. Ať žije Jihomoravsko (jako např. Česko. Doufám, že mne nebude kamenovat.)

[79 Proboha Martine... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 19:07:19 - x)
tak to Majkl Klakson má po ptákách...doslova :-)))

Anko, Vítku a další...vůbec netuším kdo je kdo, o co se jedná, ale taky teda gratuluju...abych snad něco nepromeškal.

Dělám takovej \"průzkum trhu\" pil jste někdy a máte rádi CYDER, neboli lehce zkvašenej jablečnej, hruškovej mošt? Chutnal vám? Koupili byste si ho?

[80 Jiří, (Anka: 29.02.2008, 19:10:53 - x)
z Vítka Blahy je krajský radní.

[81 Jirko původní (martin TT: 29.02.2008, 19:13:23 - Mail - x)
už jsme se tady o tom bavili, u nás se tomu říká \"burčák\", já to piju, moje žena tvrdí, že je to zkažené a snaží se to vylít. Lehce nakvašený, chladným sklepem temperovaný, minimálně perlící, já jsem pro.
Pokud bych měl prognózovat trh, tak by to mohlo zabrat s nálepkou s anglickým textem - CYDER i s tím Ypsilonem by byl něco pro snoby - ovšem nesmělo by to být levné.

[82 Jirko původní (martin TT: 29.02.2008, 19:14:38 - Mail - x)
a když už ti Anka napověděla, prosím tě, neptej se, kdo je to ten Blaha (-_-).

[83 Anko....tak to ano, teď tomu rozumím... (Jirka původní pravopisný anarchista : 29.02.2008, 19:20:13 - x)
Martine já vím, že ano. Tvoje stanovisko znám a dobře si ho pamatuji. Teď, ale doba pokročila a jestli chceme nějak pokračovat, tak musíme začít připravovat technologii a udělat zkušební vzorky, dokud máme poslední hrušky v chladírně. Nějaké objednávky a zájem by byl, ale přeci jen, lepší je se několikrát zeptat, než začít něco, co nepůjde dobře. Ono ta technologie kvašení a hlavně to správné hlídání času a teploty je celkem náročné. A s tou cenou máš naprostou pravdu...

[84 Jirko-p (skimic: 29.02.2008, 19:28:25 - x)
cider jsem několikrát pil nicméně z hrušky ... na to bych se dobrovolně přemluvit nedokázal a rozhodně bych si to nekoupil. Přepálené hrušky ano, ale již z hruškového džusu mám maličko osypky ... jakkoliv vařený hruškový kompot ...či ponořen v nějakém vhodném macerovacím přípravku ...

[85 2 Jirka původní (PeS: 29.02.2008, 20:58:52 - x)
dobrý podvečer - ad [79] - copak, on už mu upad?
Inu, Beatles se rozpadli, i majkl se rozpadá...

[86 Vážení, (PeS: 29.02.2008, 21:03:43 - x)
a jste si jisti, že gratulace je to pravé? Není na místě spíše kondolence? I když - kdo chce kam...
Zrovna tady v úzkém kruhu probíráme, jak výhodná je role pátera Josefa. Volné pole působnosti a minimální zodpovědnost... Ale komu není rady, sám do ní padá. Takže tedy taky blahopřeju...

[87 2 Jirka původní (PeS: 29.02.2008, 21:10:49 - x)
ad [79] ještě jednou... Pil jsem lehce nakvašený a poté stabilizovaný zředěný vinný mošt, který se prodával pod názvem vinea a nebylo to tak špatný. Když jsem se kdysi dávno služebně coural po středozápadním Slovensku, vypil jsem toho pěkných pár flašek - na víno bylo moc horko a já měl spoustu jednání, slabý pivo se tam pít nedá a přeslazený limonády mě odpuzují už od pohledu...

[88 PeSi (dvd: 29.02.2008, 21:18:09 - x)
Vinea bude - kofoláři ji koupili!

[89 Jo a jinak, (PeS: 29.02.2008, 21:20:41 - x)
kdykoli teď obnovuji stránku, vždy zálibně koukám na ten titulek a vzpomínám na svůj pobyt v Japonsku. Jak jsem se zde již zmiňoval, Japonci nerozlišují L a R a obě souhlásky obvykle vyslovují jako R. A fantazie na téma BIOSERKY pracuje...

[90 Vážení, nechci malovat kuchty na sporáku, (Rpuť: 29.02.2008, 21:26:53 - x)
ale dovedete si představit píčelku, co místopředsedkyni vlády?
Ta paní prohlásila, že bude proti Burizonovi kandidovat na sjezdu SZ - slyšeno na vlastní uši v TV....

[91 PeSi, nejen Japonci... (Rpuť: 29.02.2008, 21:36:03 - x)
Korejci taky. Takže, když tu v době Korejské války študovali, přišli takhle jednou k mojí máti a svorně zahlásili, že je \"posral soudruh Hausenblas\" .....
Je to zvláštní, ale tyhle dvě hlásky, tzv. semivokály neboli polosamohlásky, mohou stát ve slově na místě samohlásek - asi proto se taky pletou.... někomu.... s hlediska Asiatů si to my zbytečně komplikujeme....
prto nás naprosto nepochopitelné - jak si někdo může plést R a L - a pak se řekne multi kulti ...

[92 Jirko, (AeroKarel: 29.02.2008, 21:53:23 - Mail - x)
té Tvé kořalce jsem nahnal odhadem kolem deseti hlasů potvrzených a to ještě biolumpové odmítli hlasy mé jednosvorné rodiny, že hlasuje z jednoho PC, ač mají rozličná jména, maily a telefony.

[93 zaorálek (divana: 29.02.2008, 22:56:43 - x)
v událostech, komentářích..
vrátil se s paroubkem ze sýrie. a zaorálek nechtěl, ale nakonec přiznal, že pobyt v sýrii jim platila strana baas!
a jejda, ono je tam stanné právo.
o čempak se tam asi jel radit náš druhý vítěz??

[94 Až budu mít pocit, že by tato vláda měla končit (AeroKarel: 29.02.2008, 22:57:36 - Mail - x)
snadno si představím rychlou a jednoduchou cestu, píčelku místopředsedkyni.
Pokud by se člověk zamýšlel nad tím, zda jsme normálním státem pokud vláda závisí na podobných \"exotech/exotkách\", pak stačí kouknout po okolí. Na všechny světové strany to lepší není.

[95 2 Rpuť (PeS: 29.02.2008, 23:01:41 - x)
oproti tomu to zas Číňani vyslovujou obojí jako L, takže odtud ten známý (politologický) vtip:
\"How often do you have elections?\"
\"Plactically evely molning...\"

[96 29.2. události, komentáře (divana: 01.03.2008, 00:08:21 - odkaz - x)
zhruba od 22. minuty o paroubkově cestě v sýrii. perly sype zaorálek.
i když...
topolánek do usa, paroubek do sýrie. a nebohá eu zase ostrouhá..

[97 Tak jsem se na chvíli probral.... (Šumavák: 01.03.2008, 00:59:20 - x)
nechápu co pořád okecávají....
Sýrie je na \"ose zla\" , načasování ukazuje, že to byl Paroubkův pokus ztížit Topolánkovu cestu a jednání v USA.

Zřejmě čekal, že Bush řekne: Vy chcete bezvízový styk a podporujete Sýrii?

[98 Jak je to s tou břitvou? (Dana: 01.03.2008, 02:59:58 - Mail - x)
Nehledejte úmysl tam, kde jde o prostou hloupost? Nebo je to spíš něco, co by se dalo nazvat lidově vyžírka? Prostě jel tam, kde nemusel nic platit... Však už na novinkách je titulek, že za medializací jeho cesty můžou agentury ODS. Mám jen jeden skromný dotaz ke zde se vyskytujícím členům ODS: Vy máte nějaké agentury?
Ostatně ten článeček na Novinkách je úžasný. Tak dle sdělení p. Paroubka se jednalo o studijní cestu. NO to by mě zajímalo, co tam studoval a s jakým prospěchem!
No on říká, že ta studijní cesta neměla žádný výstup. Neměli by mu vrátit školné????

[99 Dano (powerplay: 01.03.2008, 03:18:00 - x)
- agentury mimo volby jsou děsně drahý. :-) Ale upřímně řečeno nemohu vyloučit, že někdo z ódéesky rád a pracovitě Parouba napráskal.
Na další stranu: byla to cesta velicích důstojníků partaje za dalšími důstojníky tamní partaje. Když jede delegace ODS k britským konzervativcům, obvykle se to nedozvíte.

[100 Tak mam (Hipik - pravicovy recidivista: 01.03.2008, 03:46:04 - Mail - x)
po dlouhe dobe volnou sobotu s nedeli a myslel jsem si, jak si tu pokecam a uz zase pada a prestane zitra v poledne a v nedeli zase. Dostaneme pridel 2x 25 cisel. No, lopata a motorovy pomocnik budou v permanenci a kanystry na benzin taky. Jaujau. Ty bioserky se mi od PeSa libily, ja bych parafrazoval klasika - Noro, vem biosirky, zalozime biopozar. Kdyz to vyjde, zitra nakouknu.

[101 Dobré ránko! (Rpuť: 01.03.2008, 06:26:25 - odkaz - x)
Tak jsem chvíli zírala na ten titulek a říkala si, že mám poránu nějaký divoký sny...:))

\"Propagaci kapra v Česku podpoří miliarda z dotací\"
...\"Veškeré finanční prostředky jsou zaměřeny na podporu produkčního rybářství, čili ryby z podporovaných programů se také musí prodávat v tržní síti,\" upozorňuje Daněk.
...I proto by podle dosavadní představy ministerstva mělo jít nejvíce peněz, zhruba 26 procent z celkové částky, do propagace konzumace sladkovodních ryb a na osvětu spotřebitele. Necelá pětina dotačních prostředků by pak měla být využita na investice do chovu a zpracování ryb....\"

Očekávám, že zákaz volného lovu bude následovat. Bezpochyby se jedná o týrání zvířat a manželek, protože chlapi se flákaj někde u řeky, místo aby něco kloudnýho dělali. To by tak tento, aby nám někdo kazil kšeft...
Samozřejmě, že v prodeji budou BIOkapři!


[102 Divoko po ránu (martin TT: 01.03.2008, 06:53:14 - Mail - x)
tak to já mám taky. Nakouknu do zpráv, všimnu si, že Paroubek nezklamal, ještě na letišti vyhlásil, že předjednal podnikatelský úspěch Kalouskovy mise do Sýrie. Bobošíková si na Psu kopla do Bursíka, protože už se to smí, ta slepice, co žalovala nemocnici za to, že se jí narodilo dítě, má starost, jak řekne této nechtěné dceři, že mohla mít ještě dvojče a do toho Rpuť s rybama.
Na tomhle penězovodu je nejdůležitější propagace - 260 milionů korun do propagačních kampaní skrzevá spřátelené agentury. Do chovu a zpracování jen 200 milionů, ale hlavně, když kape. Zanedbávané a likvidované zemědělství si to zaslouží, protože jinak bychom chcípli hlady, otrávení nekvalitními rybami z dovozu.
A co ten zbyteček? Tak ten se volně rozptýlí jak popel na vsypové loučce do větru. A za pět let se budeme s Bruselem hádat o to, že nějaké dotace se mají vrátit, protože se použily na něco jiného než se použít měly.
Není to náhoda, že jsem byl včera upozorněn na to, že ta akce, která se měla nasytit z evropských peněz, se pžehazuje pod jiný název, protože onen minulý dotační program už nemá peníze, i když ještě nebyl zakončen a je teď nový? Už tušíte, jak se ten nový program jmenuje? Už tušíte, že nový program znamená nové lidi na jiném ministerstvu a nové zájmové agentury, které se znají s jinými lidmi?
A k tomu chčije a chčije a chčije!

[103 martine, (Rpuť: 01.03.2008, 07:09:09 - x)
já jsem si jen tak dasrmo představila tu předvánoční kampaň:
\"Češi zapomínají na své tradice!\"
\"Poveselte se při štědrovečerní večeři až někomu zaskočí kost!\"
\"Šupinku z kapra do každé peněženky a Vaše vánoční úvěry budou splaceny!\"

Ta nána pitomá, co kvůli prachům ohrozila duševní vývoj svého dítěte, by zasloužila zmalovat zadek na modro!

[104 Tohle je taky na hlavu (Rpuť: 01.03.2008, 07:13:12 - odkaz - x)
... veřejná správa není schopna včas zareagovat na ohlášené shromáždění, pak o tom začnou psát noviny -- a najednou jako by zákony neexistovaly! Dávno po uplynutí lhůt vydá plzeňský primátor, respektive magistrát \"zákaz\". To mělo stejně nulovou váhu, jako by to udělal hejtman nebo ministr vnitra -- protože jediný oprávněný byl úřad obvodu Plzeň 3.



HN: Co se tedy mělo dělat?

Pochod byl ohlášen v listopadu: v době, kdy noviny byly plné zpráv o neonacistickém pokusu pochodovat pražským židovským městem na výročí křišťálové noci. Oznámil ho člověk, o němž je v Plzni známo, že má blízko ke skinheadům. Trasa měla vést kolem synagogy. Pokud toto správní úředníky netrklo... pak si to říká o něco důraznějšího než trknutí.

Synagoga stojí na hlavní tepně, kde se křižují trasy Rozvadov - Praha a silnice na Karlovy Vary. Jako Plzeňák to místo dobře znám: je tam úzký chodník, kde máte problém projít v pátek odpoledne, sotva se pár lidí shlukne před přechodem pro chodce. Proč obvodní úřad nenavrhl jinou trasu? Mimochodem - víte, kde má sídlo?



HN: Ne.

Hned vedle synagogy. To si pak člověk opravdu říká, jestli ti úředníci s prominutím přijeli včera z Papuánie....

[105 2 martin (PeS: 01.03.2008, 07:19:31 - x)
dobré ráno, i zde mohu opakovat Tvou poslední větu.
No a co se týče dotačních programů - nediv se... S penězi se musí hospodařit rozvážně a zodpovědně. Už teta Kateřina říkala, že by je někdo mohl přivést vniveč - a to by pak třeba nezbylo na ty správné příjemce, ne? Kdežto, když se ruka k ruce vine, tak se dílo podaří! A Čehona byl občan pilný...

[106 2 Rpuť (PeS: 01.03.2008, 07:28:59 - x)
Ať Tě ani na vteřinu nenapadne, že by třeba mohly nějaký peníze jít i na podporu chovu kapra. Nikoli, to by rybníkáři moc mlsali. Tyhle peňáze půjdou jen na reklamu a propagaci. A tam, to sama uznáš, je miliarda málo... Zato přijde do těch správných rukou... Sem se tu rozčiloval v srpnu nad obdobně genitálním projektem pidisterstva školství, ale tam šlo o řádově menší peňáze, ač smysl byl stejný...

[107 Dobré ráno.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 07:48:46 - x)
nemáte prosím někdo nějakou jinou zprávu, než , že vyžírka Paroubek je furt stejný, že vláda nic nemá pod kontrolou, neboť ani nechci předpokládat, že ta mld na podporu kapra prošla vládou a rozpočtem, že magoři v Plzni budou zase pochodovat vyrovnaným krokem s pochodněma a že dotace patří jen do těch správných rukou, aby se nerozfofrovali....jo a kdyby Vám přišel email, že dotace, granty, podpory, nejsou problém, za pouhých 10 - 25% firma najde správný položku v seznamu, zpracuje žádost, odnese žádost, vyřídí žádost, zkasíruje žádost......... kam se hrabe Kalábrijská mafie. Ta tu efektivitu má podstatně horší.

Jo a neprší, je příjemně vlaho......a doufám, že Vám ta Ema vichřice nevzala vše, jako jednomu inspektorovi, kterému ta Ema vše ještě vezme a on se bránit nebude :-))))

[108 Joa PeSi.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 07:53:02 - x)
ten vtip je skělej.........:-)))

[109 2 Rpuť (PeS: 01.03.2008, 07:55:02 - x)
No a teď jsem si uvědomil, že jsi nahoře psala, že zítra jedete. Jak to plánujete? Můžu Vám v tom nějak pomoct? Pokud jo, tak se mi ozvi na mail, nebo telefonicky... Třeba nechat tady u mě auto a já bych Vás hodil na letiště svým atp...

[110 PeSi, šel ti mail! (Rpuť: 01.03.2008, 08:23:33 - x)

[111 2 Jirka původní (PeS: 01.03.2008, 08:37:35 - x)
k tomu e-mailu - víš, tady jsem trochu na rozpacích, jak zareagovat. Znám takové firmy, jedou v podstatě na jistotu a v naprosté většině ten grant opravdu dokážou zařídit. A nikdo Ti neřekne, zda proto, že je napsanej \"neprůstřelně\" (což není tak těžké), či zda proto, že znají ty správné lidi (což je ještě lehčí). Ale to se nikdy nedozvíš. Oni Ti nabídnou pomoc při zpracování grantové přihlášky a za tu pomoc si nechají zaplatit. Tato částka bude zaplánována a vykázána jako náklady na služby + režie. A všechno je v pořádku.
On je tu totiž jeden problém - a teď mluvím výhradně o grantech - znám spoustu lidí, co mají vynikající nápady a vyloženě vědí, co chtěj, kteří prostě nejsou schopni napsat grantovou přihlášku. Díky těm čtyřiceti letum systematického kurvení je to prostě fuj a eklhaft, každý má dostávat \"podle svých potřeb a zásluh\" a on to nikdo nevidí, jak se snažej.
Tohle je Ti možná nepochopitelné, díky Tvému americkému zázemí, ale tohle je realita a ti lidi nejsou schopni překročit svůj stín. Je to na delší osobní diskusi...
Takže tihle lidi podepíšou příslušnou smlouvu, dodaj co potřebujou a co chtěj dělat a firma napíše přihlášku za ně a sama upraví náklady tak, aby na ně zbylo to příslušné procento. A je to dobře, nebo špatně?
Je to dobře, nebo špatně, když se necháš ve sporu zastupovat právníkem, který se v problematice vyzná, kdežto Ty ne, a nechá si za to zaplatit? Je to totéž! A je to dnešní realita.
Sorry, je to služba jako každá jiná a jako každou jinou si ji nechaj zaplatit - a pokud se chovaj jen trochu slušně, tak si těch 25% zasloužej... Různé \"charitativní\" organizace si uzobnou až 80%, ale to se nikdy přesně nedozvíš...

[112 PeSi, (Rpuť: 01.03.2008, 09:08:23 - x)
myslím, že máš pravdu a navíc to asi souvisí s českou nechutí vůči jakémukoliv úřednímu jednání a neschopností vyplnit sebepitomější dotazník.

[113 2 Rpuť (PeS: 01.03.2008, 09:34:54 - x)
no a navíc, tohle se na školách nijak moc neučí... Pak se člověk nemůže divit tomu zoufalému povědomí... V tý takzvaný občanský nauce se sice dozvědi spoustu ptákovin typu filosofie, uvědomění atd., což jsou naprosto sqělé věci do každodenní praxe, ale už se třeba nedozvědej takové ty zbytečnosti jako jak by se mělo vyplňovat daňový přiznání, jak napsat žádost, stížnost apod.; a jak napsat projekt, to už je úplně zbytečné, že? Výsledkem je, že lidi maj sice maturitu, ale napsat půlstránkovou zprávu o něčem je pro ně několikadenní trauma, o služební korespondenci nemluvě.
No a tím se samozřejmě vytváří volný prostor na trhu a ten, kdo to umí, si za to pochopitelně nechá zaplatit. A byl by blbej, kdyby ne... Zatím stále poptávka převyšuje nabídku a jak to tak sleduju, pochybuju, že se to v dohledné době podstatně zvrátí...

[114 A ostatně, (PeS: 01.03.2008, 09:44:13 - x)
zatím na tom vůbec nejsme tak špatně... Mám kamaráda - Němec - který se živí jako projekt manager. Dostane projekt a je na něm, jak dá dohromady lidi, aby se projekt vyřešil. No a samozřejmě, o výsledku projektu musí podat zprávu. Říkal mi, jak je zděšen, když vidí výsledek naprosto sqělého německého vzdělávacího systému, že Němec není schopen ve svém vlastním jazyce napsat půlstránkovou zprávu, aniž by v ní bylo tak deset hrubých chyb. Na druhou stranu je ten Němec ovšem správně asertivní, a že dělá chyby si vůbec nepřipouští. Tak to nás teprve čeká...

[115 Jo a jinak, (PeS: 01.03.2008, 09:46:14 - x)
teď sem dorazila ta správná čina... Vichřice, déšť, blesky, sem tam kroupy, jsem zvědav, jak dlouho půjde internet...

[116 PeSi...já se fakt asi nedokážu vyjádřit přesně... (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 09:53:04 - x)
takže znova....a na co jsem zapomněl.... jedná se pouze o dotace na zemědělské projekty. V emailech se opravdu chlubí těma kamarádama, a že už vlastně mají peníze připravené. Také se většinou jedná o .... něco si vymyslete, nebo mi přijedeme a vymyslíme za Vás co potřebujete.

Vůbec nezlehčuji práci lidí, co se starají o získávání peněz na výzkum, či na další bohulibé účely. Jen jsem znechucenej těma agenturama, kterou si založila manželka, syn, strýc, teta, úředníka, který má pod palcem rozdělování prostředků.
Doufám, že teď je to jasnější, že jsem to trošku \"osvětlil\"

[117 2 Jirka původní (PeS: 01.03.2008, 10:02:35 - x)
jo, tak to je trochu něco jiného...

[118 Dobré dopoledne (Dana: 01.03.2008, 10:03:22 - Mail - x)
zatím nás nesfouklo, ale vypadá to, že ta pravá čina teprve dorazí. Jsem zvědavá, co to udělá s tím děravým skleníkem, který mi měli přijít dnes zasklít a kvůliva deště samozřejmě nepřijdou.
A potvrzuju vše, co bylo výše napsané o úrovni psaného projevu p.t. obyvatelstva. Nedovedete si představit,jak děsivá ta úroveň je. Setkávám se s tím v práci, kdy lidi činí písemná podání, ze kterých často není poznat nejen co chtějí, ale ani kdo to chce. A o hrubkách ani nemluvím. Je přiznačné, že počet hrubek a věk jsou v nepřímé úměře - čím je pisatel starší, tím více má jeho projev smysl a hrubek je méně.
Můj názor na to vše je, že je to vliv vybudování velkého samostatného ministerstva školství a toho, že na učební osnovy tím pádem mají hlavní vliv lidé, kteří sice mají akademické vzdělání, ale jsou naprosto odtrženi od normálního běžného života a proto do se v osnovách objevuje ta zmiňovaná filozofie a pod., ale zcela schází základní věci pro praktický život - vyplněním složenky počínaje a sepsáním smysluplného povídání konče.

[119 PeSi, (Rpuť: 01.03.2008, 10:08:27 - x)
na tohle téma si můžete popovídat s Renkem. Jen pozor - v souvislosti s tématem silně pění a v očích se mu míhají vražedné záblesky.....¨
A školství - podhoubí dokonalého zmrdismu, jak by řekl D-Fens.....

[120 Dobré dopoledne (skimic: 01.03.2008, 10:15:50 - x)
... filosofii sice za ptákovinu naprosto nepovažuji, ale občanskou nauku v současném pojetí ano :-) Umět vyjádřit myšlenku či závěr samozřejmě nepatří profilově pouze do češtiny nebo do občanské nauky ale do VŠECH předmětů a učitelé (neříkám kantoři) toto po výtce nezvládají ani sami. Nutí mladé (nebo)žáky memorovat hovadiny ale neučí je samostatnému úsudku, syntézi. Nevedou je k tomu aby zkusili používat i jiné části mozku než oblast flash paměti. Zrovna jsme o tom včera měli debatu s mým french týčrem (není Čech) a naprosto si zoufá, dostane-li třídu po nějakém jeho tunajším kolegovi.

[121 Tak se zdá, (PeS: 01.03.2008, 10:17:31 - x)
že první vlna přes nás přešla. Vítr se zklidnil a začíná se to protrhávat...

[122 PeSi (skimic: 01.03.2008, 10:21:23 - x)
... dobré zprávy. Tak to by mohl mít pan Paroubek zase nějaký projev, ... aby se něco dělo :-)

[123 2 skimic (PeS: 01.03.2008, 10:27:01 - x)
no, jestli je Francouz, tak má bejt na co hrdej... V tý Francii je to snad ještě horší, než v tom Německu. Ale berme to pragmaticky - aspoň se ta sqělá jůnyje o to dřív rozpadne...

[124 Dobré dopoledne též (martin TT: 01.03.2008, 10:32:59 - Mail - x)
protože jsem to trochu nakousl, tak doplním vysvětlení, že jsem se setkal s oběma typy agentur. O té \"příbuzenské\" nebudu ztrácet slova, ta zpracovávací - to je skutečně odraz dlouhodobého ohlupnutí a systematického zpracovávání. Nejenom současné školství! Pamatuji, jak se moje ŽD dostávala do konfliktu s okresními skolními inspektorkami, které vyžadovaly úhledně vypracované opisování učebnic, zatímco děti ve zvláštním odborném učilišti nikdo nenaučil hledat v jízdním řádu, přestupovat v Hradišti na autobus do Kyjova nebo vyplnit složenku na poště.
Němci zahájili už v předstihu odstranění gramatických a pravopisných chyb jazykovou reformou. Proč se učit správně psát, když je možno chybnou podobu vyhlásit za správnou? Všiml jsem si, že i u nás jsou věrozvěstové přednosti obsahu před formou. Většinou jim ale chybí nejen forma, ale i obsah.

[125 Jo a jinak, (PeS: 01.03.2008, 10:36:47 - x)
s tím sypáním popele na hlavu bych byl taky vopatrnej. Jinde je totiž neučej ani to memorování těch základních poznatků, což občas není tak úplně na škodu. A ona ta ucelená osobnost, tvořící dokonalé samostatné syntetické závěry z naprosto zcestných a blbých premis je Ti ve svém důsledku taky na čtyři věci... Při tom memorování je občas šance, že v nich uvízne i něco užitečnýho...

[126 2 martin (PeS: 01.03.2008, 10:39:52 - x)
a zas píšeme jinými slovy totéž... Čím to asi je?

[127 Pánové, (Rpuť: 01.03.2008, 10:49:02 - x)
můj dojem je, že píčelky pouze odvrčí látku a pokud jsem měla možnost pozorovat, tak mimo to nezkoušení se z každého probraného tématu ani ten testík nepíše..... A vy ještě chcete, aby jim vykládali jak vyplnit složenku....pche!

[128 Kolem takových těch (jura-p: 01.03.2008, 10:54:35 - x)
inovativních nebo technologických parků vzniká velice zajímavá struktura investorů, kteří přišli na to, že daleko výhodnější, než vést složitá patentová řízení je produkovat rychle to, co vynese peníze. Takže přímo jako sportovní skauti vyhledávají mladé vědce a zakládají firmičky, které rychle realizují jejich nápady. Říkají, že firma má existovat, pokud vydělává na tom, že vyrábí něco nového. A že ty velké firmy jim to ukradnou, ale že to nevadí, tou dobou už mají buď novou firmu s novým nápadem, nebo ta první sama rozpracuje něco nového.
Je to sice dotované prostory skoro zdarma, ale je to také metoda, jak je podporován aplikovaný výzkum a jak se mladí vědci a technici, často ještě studenti, učí \"jak to chodí\" ve světě výroby a obchodu. V Budějovicích něco takového vzniká kolem zemědělské a hlavně biologické fakulty a současně vzniká další infrastruktura už větších firem, které \"lanaří\" lidi z tohoto inkubátoru do už větších firem, různými typy akvizic, od odkoupení výrobku s technologií po odkoupení \"startovací\" firmy se vším všudy. Ti pak \"poloprovozně\" odzkoušené nápady s prvotním marketingem případně i patentují. Tato činnost je prý rozsáhlejší, než by se zdálo.
Prostě trh se prosazuje i v tak netržní sféře, jako jsou dotace, granty a plánovaná podpora čehokoli.
Ta z brusele je přitom jedna z \"nejzkorumpovatelnějších\", protože občas se musí vymýšlet \"eurokapličky\" přilepené k jinak rozumné projekty, aby se dostaly peníze, vypsané na bůhvíjaké pitomosti, někdy to vypadá, že schválně pitomé, aby jen kámošové kámošů uměli na tyto peníze přes své vztahy dosáhnout a za příslušný podíl nabídnout i s doplněním \"eurokapličky\". Když člověk uváží, že udržování dobrých kontaktů v Bruseli není zadarmo, tak možná ta čtvrtina není ani moc.
Proto je neproveditelný ten dávnější Šumavákův nápad, že by bylo lepší posílat nebo naopak dostávat z Brusele jen to, co je nad vzájemný tok peněz. Pokud jsme příjemci, tak by to Brusel dával na co chce on a my bysme k tomu přidávali zlatý cedulky, jak jim děkujeme. Jinak by si každý rozhodoval o svých penězích podle svého.
Neproveditelný je, protože by spousta lidí přišla o svou odbornost a živnost. No a jak to tak už v životě chodí, skončila by i řada rozumných projektů, protože nakonec všechny dotační politiky vznikly, aby podporovaly jen rozumné projekty. Nikdo nenapíše, vymyslíme dotační pitomost, vždyť jde jen o to, abychom se nakapsovali.

[129 Jirko pův. (František I. : 01.03.2008, 10:57:03 - x)
Omlouvám se za pozdní reakci, ale týden před Salimou mívám napilno. Já bych si cidr rád kupoval, ale musím připustit, že to není v kraji zvykem. Nevím, kolik plánujete procent alkoholu (protože podle toho budete platit daně). Co se jablečného nealkoholizovaného juice týká, kupuje se dost. Je nejlacinější nápoj tohoto typu spolu s citrusy. Když se uchytila Vinea, možná, že by se uchytila i Jabela, ale chtělo by to propagační kampaň. I to umíme, ale stojí dneska hodně financí. Jablečný cidr 2,5% alkoholu do 5 % alkoholu to bude mít ještě těžší. Ovšem já byl skeptický, když se tu začalo prodávat ono mexické kyselé pivo nebo německé pivo s konopím. A ono se prodává. Možná by váš Cidr byl velice vhodný nápoj na diskotéky.

[130 PeSi (martin TT: 01.03.2008, 10:59:40 - Mail - x)
tvoje [86] je stejná shoda jako komentář [126]. Vítek to může porovnat.
Na synchronní přemýšlení mám už jednu doma, ale až ovdovím, kdo ví...?

[131 K německé reformě a jazyku. (jura-p: 01.03.2008, 11:09:58 - x)
Takovou chybu, aby psal tři s za sebou, přece nikdo dělat nemohl a přesto se stala součástí té reformy.
Ale jednu věc by ještě Němci udělat měli. Zrušit věty délky odstavců se slovesem nakonec. To je hrubá diskriminace nás lídí s lehkými mozkovými poruchami, protože já se svou mizernou znalostí musím každou větu - odstavec číst několikrát, protože než se dostanu k tomu, co mám s tím textem udělat, neudělat, prodat, získat, prostě ke slovesu, tak zapomenu podnět a předmět a musím si přečist, vo co šlo. Já netrvám na tom, aby to bylo tak svázané vpředu, jako v angličtině, ale i volnost, jakou má čeština, by mi přinesla občas úlevu.
Z tohoto hlediska prostě není čestina němčinou přeloženou z němčiny do češtiny, jak tvrdí někteří mí zlomyslní kamarádi, co emigrovali do Rakouska.

[132 2 jura-p (PeS: 01.03.2008, 11:24:24 - x)
Teda, emigrovat do Rakouska, to už musí být zlomyslnost hraničící se zvrhlostí a vyžadující značnou dávku sadomasochismu... Tak jim to přej. Ať si pindaj a svědomitě kupujou atomfilter...

[133 Jinak, (PeS: 01.03.2008, 11:26:15 - x)
dneska maj trpajzlíci obzvláštní zálibu v symetrii. To už jsou od rána asi čtvrtý symetrický písmenka. Teď zrovna NCCCN...

[134 granty (jasan: 01.03.2008, 11:47:08 - x)
no, o tom taky \"cosi\" vim....
Asi bych rekl, ze je nicmene prosty dusledek jakehokoliv dotacniho systemu - vznika tu trh... nabidka/poptavka, proste \"normalka\".
Pozoruhodne je, ze i Brusel to ma rad..... uz dlouho.
Pamatuji jak tusim uz 96 to nekteri v EU grantech meli - panel posuzovatelu jecel (vyhozene penize ne na vedu) a bruseljskej urada pravil, ze je zcela v souladu s \"generalni linii\".

[135 Tak už to máme tady (Dana: 01.03.2008, 11:49:01 - Mail - x)
za okny se rozpoutala bouřka, hromy jen lítají, do toho povichr a dešť sem tam s kroupama..Doufám, že všecky střecha i to ostatní vydrží... Podlaha už se začíná docela citelně chvět...
Ostatně - na Šumavě je asi dost \"veselo\", snad domácí pán přežije bez hmotné újmy..

[136 apropo Frantisku I (jasan: 01.03.2008, 11:51:35 - x)
jak se jde dostat na Salimu?

[137 PeSi (skimic: 01.03.2008, 11:55:31 - x)
... no, on se narodil v Tunisu,(proto ta fránina) dlouho žil v UK, teď z nějakých důvodů přesídlil do kotlinky a si zoufá :-)

[138 Juro-p (skimic: 01.03.2008, 11:59:43 - x)
... němčina se svou kumulací sloves na konci je sice strašná, nicméně relativně přesná. Třeba u podstaných jmen - dokážeš-li je vyslovit a zapamatovat si, obvykle znáš i technologický postup výroby daného předmětu ...

[139 Františku (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 12:03:50 - x)
děkuji za ten cyder...cider.... vůbec nemáme v úmyslu to dělat ve velkém, jen tak pro stálý klienty a na dlouhodobé objednávky, jak jsme zvyklý...diskotéky, nebo podobná zařízení vůbec nehrozí. Na to nemáme kapacity, ani na to nejsme zařízení. Máme v plánu a technologii tak na 10 - 15 hl, nic víc.
A na té Salimě budete kde? Máme tam dostat nějakou cenu, ale jinak tam nebudeme.

[140 jo a tady (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 12:12:13 - x)
začlo pršet vodorovně.....jen doufám, že všichni to přežijeme bez materiálních škod.....

[141 2 skimic (PeS: 01.03.2008, 12:36:47 - x)
jistě máš na mysli ta děsně jednoduchá podstatná jména, co se vejdou na pouhé 2 řádky. No a když si k tomu přidám nějakou tu vedlejší větu a pečlivě srovnaná slovesa na konci, je to dokonalé. Takových vět vezmeš pak několik tisíc a to celé nazveš \"Die kurtze Einführung in ...\" - dosaď cokoli...

[142 PeSi (martin TT: 01.03.2008, 12:52:26 - Mail - x)
máš na mysli třeba: \"Hotentotenpotentatentantenatentatentaeter\"?

U nás nešel půl hodinu proud, pak se ozvala první hromová rána a na čtvrt hodiny se stromy ohnuly do oblouku a podél nich letěly vodorovně kroupy. Ale pak to přestalo, žárovky se rozsvítily, větráky počítačů se rozběhly a kávovary začaly odkapávat.

[143 Ale ruská literatura, (jura-p: 01.03.2008, 13:18:48 - x)
aspoň v mém oboru byla horší. Třeba Úvod do psychlologie měl 700 stran a když člověk přečetl dva odstavce, tak zjistil, že jsou jen obměnou jednoho. Což pak bylo na dvou stranách tím jejich dumaveckým způsobem ilustrovány. Doloženy nebo argumnetovány by bylo moc silné tvrzení. A pak přišel závěrečný odstavec, který tvrdil amplifikaci těch prvních dvou a navíc se tvářil, že tím mezi tím byla \"myšlenka či teorie\" doložena. A tak to bylo v celé té knize. Já už si z toho pamatuju, jak byla důležitost myšlení dokládána slovy jednoho stachanovce, který pravil: Pouze silou uhlí nenarubeš. A tím byla důležitost myšlení prokázána jednou pro vždy. A tak. Něco podobného jsem pak četl už jenom v tom Člověk jako osoba od Sokola. Možná i proto ve mě ten Honza Sokol vyvolal tak silný negativní resentiment.
700 stran o počitkách, vjemech, myšlení jako adice představ a podobné věci, které prostě neexistují a jako konstrukty nemají žádné empirické koreláty.
Tvrzení, že psychická činnost je funkcí mozku, odrazem objektivní skutečnosti, dokládaná Leninem a zdánlivým zlomením hole napůl zastrčené do vody, je prostě hrozné. A fakt toho bylo sedmset stran úvodu.
Jak řekl už Thorndike v závěru devatenáctého století, když zhodnotil Pavlova: To že člověk jí, když má hlad, není objevem psychologie a nečiní to psychologii zajímavou.
Tak to tedy ti Němci tam ty myšlenky mají. Třeba Řada přednášek k úvodu do psychoanalýzy za to přemýšlení stojí, i když to má taky pěkných pár set stránek. A pak by člověk čekal další práci, třeba Psychoanalýzu. Ale to by bylo jednoduché. Přišla Nová řada přednášek k úvodu .... A ta psychoanalýza an sich nevyšla nikdky.
Ale jak říkám, ta slovesa, ta strašná závěrečná sloves a někdy navíc v záporu.

[144 2 martin (PeS: 01.03.2008, 13:19:06 - x)
asi tak...
Je zajímavé, jinde se o kroupách příliš nezmiňují, tak to bylo možná to samý, co šlo přes nás...

[145 2 jura-p (PeS: 01.03.2008, 13:30:32 - x)
jo, rusáci a jejich oblíbené zadumané důkazy kruhem. A to spoléhání se na to, že si toho nikdo nevšimne. Ale hlavně - jak tímhle trpěli ti poctiví a svědomití - a nebylo jich zrovna málo...

[146 na zaprazi (jasan: 01.03.2008, 13:55:39 - x)
se velice kroupovalo nmezi 9-10 rano....

[147 Lidi, já jsem si nemyslosrdně odpráskl tu mašinu. (jura-p: 01.03.2008, 14:19:28 - x)
Napřed jsem naletěl na program \"přetažení\", aniž bych si uvědomil, že to je pěkná blbost, když jeden je XP a druhý Vista 64. Ten bordel jsem několik dní rozplétat a plnil rychlý Raptor dalšími a dalšími pokusy nainstalovat upgrady programů a ovladačů na vistu. Když se mi to podařilo skoro všechno, mimo wifi karty, kterou jsem obešel wifi usb adapterem, na který byly vista ovladače, které jsem jí stáhl, tak na závěr mě popadla pýcha a rozhodl jsem odeslat nadbytečné staženiny a nespustitelné fragmenty nepoužitelných verzí k čertu. A přitom jsem tam nějakým omylem přidal bootování harddisků, takže mi to prostě nejede, a protože jsem odbouchl i bootování takových věcí, jako je čtečka, DVD a obrazovka, tak se mi sice počítač rozsvítí, otevře a zavře šuplík a chvilku bliká po zmáčknutí některých tlačítek, jakoby se pokoušel pohnout harddiskem. A to je vše. Takže ho povezu zpět do Alzy, a budu po nich chtít, aby mi to spustili, stačí mi aby síťovka síťovala, vypalovačka četla a vypalovala, BT zuboval a všechny programy, co tam budu dávat budu instalovat z CD nebo ze sítě a už nikdy nezkusím zkřížit dva počítače.
A aby to bylo dokonalé, tak má žena v rámci úklidu vyhodila původní bednu i s účty, co byly uvnitř. Už se vidím, jak je přemlouvám, že to, co mám pod svým přihlášením a v jejich účetnictví, je stejně průkazné na záruku jako papír. Tu novou instalaci samozřejmě zaplatím, ale co když to je jinak a něco prostě přestalo fungovat z jiných důvodů než mých instalačních novátorských postupů.
Ale už to vidím, jak ti mlaďoši, co tomu fakt rozumí na mě budou hledět jak na blba a klást mi otázky, o kterých budou vědět, že na ně v hantýrce neumím odpovědět. A jak to s pohrdlivým úšklebkem řeknou tak, že i já budu vědět a když jim odpovím, jak řeknou: Aha, to jsem si mohl myslet, DHWA do X+eska, to nemohlo jinak dopadnout. A jiné podobné věty, doprovázené okázalým kroucením hlavou. Ale na druhé straně, kdo by jim jinak poskytl ten pocit převahy, než zákazníci mého typu.

[148 juro-p (jasan: 01.03.2008, 14:30:28 - x)
jojo Vilik brana je zakerny...

[149 Taky hlásím vodorovné (Jirka původní pravopisný anarchista : 01.03.2008, 14:46:26 - x)
kroupy.....ještě, že byly vodorovné a nic nepotloukli....jen si přeletěli \"pinpongáče\" nad latifundiema a zmizeli směrem na Kozly :-)))

[150 Tady je dopoledne, (Hipik - pravicovy recidivista: 01.03.2008, 14:58:30 - Mail - x)
doma uz odpoledne. Pri ranni kavicce hlasim svisle, zabodnul jsem schvalne meridlo a vali se tam uz 7 incucunu a porad pada. Otevrel jsem si jeste jednu plzinku a tak tedy vsem NA ZDRAVI.

[151 2 jasan (PeS: 01.03.2008, 15:05:40 - odkaz - x)
asi máš na mysli Brány Účtu, ne? Ostatně, ten odkaz to říká výstižně...

[152 tak když už jsme u těch průšvuihů (Dušan Neumann: 01.03.2008, 15:32:17 - x)
tak se také pochlubím. Tady jsou ulice jako v San Francisku, Včera v noci, v té plískanici mi auto s kopce k nám nechtělo ani zastavit ani zatočit a na křižovatce se sklouzlo bokem a chytilo za obrubník. Na to, abych skončil na střeše jsem nebyl dost richlý, ale obě pravá kola, obě pneu v háji a ohnutá přední nápravnice a utrhnutej plastikovej obal nárazníku. A pak, že Vlvo bydrží všechno.....a to jen proto, že jsem byl líbej objet pár bloků a přijet z menšího kopce.

[153 ..jo a navíc jsem ztratil schopnost používat všechna písmenka (Dušan Neumann: 01.03.2008, 15:43:36 - x)

[154 TAk synek měl dojet z hor, (maYda: 01.03.2008, 16:12:50 - Mail - odkaz - x)
před dvaceti minutami měli být na Hlavním nádraží a jsou teprv v JAroměři.
Asi to není jednoduché, ale zaplať Bůh, aspoň jsou už ve vlaku. Obávala jsem se toho, že budou mít problém dostat se z chaty v oblasti nad Strážném.

[155 Ahoj ! Boží dopuštění! (Šumavák: 01.03.2008, 16:34:31 - x)
jak říkáme my, bezvěrci !!!
My už včera od večera, teď naskočily dvě fáze a UPS projevuje hrubou nelibost.....
Tak jsem napustil sud, kýble, flašky na vodu a čekám, kdy to zase vypadne!

Až to doopravdy půjde, já se ozvu.

[156 Sumavaku (jasan: 01.03.2008, 16:45:00 - x)
ty davas UPS do sudu?

[157 Tady vypadla elektrika jen na chvíli, (Rpuť: 01.03.2008, 16:48:36 - x)
čerti se tu honili, ale šlo to, teď je jen silnější vítr. Ovšem z Německa prý jde další vlna ....

[158 Už se žene další várka! (Rpuť: 01.03.2008, 17:41:31 - x)
Elektřina vypadla jen na chvíli, Temelín musel odpojit druhý blok kvůlivá porušenému vedení, jinak snad žádná katastrofa. To, co se žene teď vůbec hezky nevypadá...

[159 Dítě už vyjelo z Pardubic. (maYda: 01.03.2008, 18:07:49 - Mail - odkaz - x)
Předpokládám ovšem, že hodina a půl podle jízdního řádu je příliš optimistický odhad, trať na Třebovou je zasekaná zřejmě zpožděnými vlaky.
Doufám, že ta další vlna nepřijde zrovna až pojedeme na nádraží.
teď jsem byla vyzvednout dceru a to temné nebe směrem k jihu se mi pranic nelíbilo.

[160 Vážení, (PeS: 01.03.2008, 18:20:36 - odkaz - x)
tak ta druhá vlna právě dorazila sem. Zatím se zdá slabší, než ta první...

[161 Jasane, dneska už k tomu moc nechybělo.... (Šumavák: 01.03.2008, 18:21:13 - x)
ale pak jsem na kvalitním, předválečném AIWA stereoradio cassete super bassplayer, který už před snad 15 lety moje děti vyhodily do popelnice jako starý křáp, zaslechl, že Temelín musel kvůli poruše na trase VVN odstavit druhý blok a těch 6 větrníků tady za kopcem to zřejmě nestačí stabilizovat, takže moje UPS je v tom asi nevinně a to ječení o podpětí je oprávněné.
Já mám skoro všude úsporné zářivky a ty taky dnes viditelně mrkají a svítí jako za dušičky.....

[162 Jinak vřele doporučuji (Šumavák: 01.03.2008, 18:34:41 - x)
držet se tradičních českých hodnot !!!!
Já včera, v očekávání věcí příštích, koupil pecen šumavského chleba, křemžkou hořčici, křen, 10 piv a uzené koleno.
A protože ani Emma mi (zatím) komín neshodila, dal jsem ráno, koleno spolu s cibulí, kmínem a trochou soli do papínkova hrnce, postavil na kamna a nechal ho tam asi tři hodiny pomalu bublat....
Teď jsem to otevřel a musím přiznat, orkán neorkán, koleno se jen rozsejpá a mě je houby zle!
Teploučko, ovárek, pivínko..... snad jenom ten cholesterol....ale jestli mě má zabít dvoumetrová eternitová deska letící ze střechy nebo ten cholesterol.....tak já volím cholesterol!
No, jdu postavit na kamna zelí....

[163 Hezky vecer (Evropan (original): 01.03.2008, 18:43:38 - Mail - x)
Kralupsko hlasi Sodomu a Gomorru, jeste ze to neni tim oteplovanim a je to normalni zimni pocasi :-DDD

[164 Omlouvám se (František I. : 01.03.2008, 18:52:39 - x)
za pozdní odezvu, ale Eminka mi vypla internet. Na Salimu se už od roku 83 dívám ze služebních pozic. Jasane, akce začíná v úterý a končí v pátek. Já tam budu minimálně úterý středa a možná i kousek čtvrtka. Většinou mne lze chytit po businesscentru nebo presscentru v pavilonu E. Jiří, pošlu můj mobil k Šumavákovi. Přestože se domnívám, že to nebude velká akce, protože hoši dělají vše pro to, aby výstaviště chcíplo na úbytě, jsem obtížně chytatelný.

[165 Šumaváku, (František I. : 01.03.2008, 19:16:26 - x)
posílám mail

[166 2 František I. (PeS: 01.03.2008, 19:23:42 - x)
já Vás mám oba a tak to můžu Jirkovi přeposlat jako vizitku, jestli souhlasíš...

[167 a tady sněží a sněží (Dušan Neumann: 01.03.2008, 19:31:18 - x)

[168 Tak prej Topolánek s Buschem maj hrozně slabej mandát.... (Rpuť: 01.03.2008, 20:11:05 - x)
říkal Jyrka.....

[169 Na Šuměvě 75 mm srážek. (jura-p: 01.03.2008, 20:15:20 - x)
Tak to bude Otava kolem Sušice drobet z břehů. No ono záleží na tom, kde to nejvíc spadlo. Ideální na sjíždění Vydry od soutoku Modranského a Roklanského potoka po Antýgl. No a pak Otava od Čeńkárny. Já jel navíc Křemelnou od soutoku s Prášilským potokem. No a taky prakticky celý Tetovák, mimo těch zakrytých kusů. Taky obě horní Vltavy by byly dobré. Studenou mám jetou od Stožce, zato Teplou od jízku asi kilometr pod Kvildou, myslím, že tomu tam říkají Vilémov, ač tam je akorát snad pomníček, vesnice žádná. Taky kus Řasnice mám sjetý. To jsem ještě nevěděl, že se mě může týkat nějaký cholesterol. A ti co se v tom vyznají, tak ti říkají, že ta dřina cholesterol pálila jako blbý sádlo, takže se mě netýkal. Ale byla to krásná doba. Teď už se akrát ploužím s foťákem. Já se dal na vodáctví, že budu sedět a držet pádlo. Houby, klečel jsem a makal a občas se skoro i modlil a stalo se, že i polykal andělíčky. Je to pokorný sport. Teď je ta doba a ještě přijde, až v Budějovicích rozkvetou pampelišky.

[170 2 Rpuť (PeS: 01.03.2008, 20:23:23 - odkaz - x)
to víš, takovej mandát jako warthog hned tak někdo nemá... (odkaz)

[171 Devitisprezi (Hipik - pravicovy recidivista: 01.03.2008, 20:25:24 - Mail - x)
Craftsman, lopata a Hipik opet zmozeni, ale stastni. Pred zitrejsi nadilkou ocisteno az na asfalt. Tak to chce panaka, pivko a chleba se sadlem a se skvarkama a sul a cibuli. Drzim palce, at ta Emma nic nenadela.

[172 Juro, (Rpuť: 01.03.2008, 20:25:32 - x)
říkali v TV, že v Sušici to pár baráků vyplavilo. Teď se čeká, co v noci...

[173 TAk dítě dojelo (maYda: 01.03.2008, 20:31:06 - Mail - odkaz - x)
cca v půl osmé a dostalo první pomoc v podobě párku v rohlíku.
S lyžákem byl vcelku spokojen.
Jdu píct palačinky, možná je s ohledem na mimořádné okolnosti - pozdní příjezd, zvládnutí lyžáku bez průšvihů a narozeniny - budeme přikusovat k Hvězdným válkám.

[174 Františku, (Foundryman: 01.03.2008, 20:33:03 - x)
co takhle skočit v úterý nebo ve středu na pivko? Kde budeš usídlen?

[175 PeSi, (Rpuť: 01.03.2008, 20:43:54 - x)
já myslím, že následovat bude anglická královna a pak ještě zbejvá zdolat papeže. Tam je volba jednoduší, prostě se kardinálové zamknou a nedá se jim nažrat ... a to by tak tento, aby nezvolili.... se těšim jak bude Jyrka žehnat davům na náměstí sv. Petra...
Taky znám jednu paní, co chtěla žalovat bohnickej špitál, že tu rejhu na zadku neměla - to prej jí udělali ve špitále...

[176 Frantisku I (jasan: 01.03.2008, 21:40:53 - x)
a vstup je na vstupenky? nebo na ksicht?

[177 2 Rpuť (PeS: 01.03.2008, 21:41:41 - odkaz - x)
hele - s tím papežem, nevím nevím... To by se mohlo ukázat, že Kubice nebyl zas tak daleko od reality... Možná znáš ten publicistický pořad \"o čem to celé je\" - odkaz...
Takže papeže radši ne...

[178 PeSi (dvd: 01.03.2008, 22:18:56 - x)
asi jsem příliš konzervativní, ale ten clip mu připadá, no abych to řekl tak nějak od srdce \"vtipnej jak hovno\".



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: