Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Sobota, 1.03.2008

Člověk proti sociálnímu státu

Henry Hazlitt

Přeložil: Finist

 


kapitola 10.

Průběžná výpomoc a Sociální nezajištěnost


    Federální programy na odstranění chudoby a nezaměstnanosti byly ve Spojených státech poprvé masově zavedeny v době Velké deprese. Argumentem bylo, že jsou potřebné v časech krize. Od těch dob si národ užíval návrat k prosperitě, veliký růst národního důchodu, snížení nezaměstnanosti na rekordně nízkou úroveň a veliké snížení (podle jakékoliv smysluplné definice) počtu chudých. Přesto sociální výpomoc, dávky v nezaměstnanosti, sociální pojištění a množství dalších sociálních programů vzrůstá zrychlujícím se tempem.
V roce 1935 v Kongresu, prezident Franklin D. Roosevelt vyhlásil: „Federální vláda musí a také zruší veškerou sociální výpomoc, jakmile to bude možné... Pokračující závislost na dávkách prohlubuje duševní a morální degradaci, což je fundamentálně destruktivní pro národního ducha."
Plán, který předestřel byl následující: jestliže bude schválen jeho program boje s nezaměstnaností a sociální pojištění, potom bude chudoba a nouze odstraněna způsobem, který nezničí iniciativu a sebevědomí příjemců pomoci a sociální dávky a dávky v nezaměstnanosti, pak budou moci být postupně snižovány až na zanedbatelnou úroveň.
Podívejme se nejprve, co se stalo se sociálním pojištěním. Od jeho zavedení v roce 1935, k němu byly činěny neustálé dodatky a rozšiřování výhod. Už v roce 1939 byly poskytované výhody přehodnoceny a byly přidány další podpory.
V roce 1950 bylo pokrytí rozšířeno natolik, že už zahrnovalo přibližně 90% veškeré pracující populace (původně to bylo okolo 60%). Odpracovaná doba, potřebná k nabytí nároku na výplatu podpory se dramaticky snížila.
V letech 1954 a 1956 proběhla další liberalizace pokrytí. Byly přidány výhody pro handicapované. Dodatek z roku 1956 snížil minimální věk pro odchod do důchodu pro ženy ze 65 let na 62 léta.
V roce 1958 byly přidány další výhody pro handicapované pracovníky. V roce 1961 věk pro odchod do důchodu byl snížen na 62 léta rovněž pro muže, ačkoliv se zkrácením některých výhod oproti odchodu v 65 letech.
Legislativní dodatek v roce 1965 přidal bezplatnou zdravotní péči pro cca 20 milionů Američanů ve věku nad 65 let a řadu dalších nákladných změn. K tradičnímu programu sociálnímu zabezpečení přidal 7% paušální zvýšení peněžních dávek pro pracovníky v důchodu.
Dodatky v roce 1967 zvýšily dávky přibližně 24 milionům lidí průměrně o 13%, zvýšily minimální dávky o 25%, zvýšily dávky nepojištěným lidem nad 72 let a samozřejmě dávky pro handicapované.
Původní daň na sociální zabezpečení* byla 1% ze mzdy se stropem $ 3 000, (odváděné zaměstnancem i zaměstnavatelem). Nyní je to 9,6% ze mzdy se stropem $ 7 800.
Nikdo samozřejmě vážně neočekává, že by takto zvýšené platby mohly pokrýt náklady na závazky, které vláda převzala. W. Rulon Williamson, pojistný matematik Komise pro sociální zabezpečení v letech 1936 až 1947, odhadoval již před posledním zvýšením benefitů, že bude zapotřebí dodatečných $ 150 miliard pouze pro ty, kteří již mají na dávky nárok, A že bude potřeba minimálně $ 1 bilion na platby pro rodiny, které již platí sociální zabezpečení, ale nejsou ještě v důchodu. Tento odhad neobsahuje zdravotní péči.
Co se mezitím stalo s těmi programy boje proti chudobě a pomoci v nezaměstnanosti, které se  měly stát se zavedením sociálního pojištění a koncem deprese zbytečnými?
V roce 1937, kdy poprvé začaly fungovat federální programy veřejné pomoci pro odstranění chudoby, bylo vyplaceno na dávkách $ 316 milionů. V roce 1960 to bylo $ 3,3 miliardy.
Ačkoliv federální příspěvek neustále rostl, břemeno, nesené jednotlivými státy a lokálními rozpočty, rostlo skoro stejným tempem.
Množství veřejné sociální pomoci vyplácené státy a nižšími správními celky se zvýšilo z $ 624 milionů v roce 1935 na $ 3 miliardy v roce 1966.
Celkové sociální výdaje států a nižších celků vzrostly z $ 3,3miliardy v roce 1935 na $ 40,8 miliardy v roce 1966 a v roce 1968 budou pravděpodobně $ 46 miliard.
Federální rozpočet vyčlenil na „federální pomoc chudým" v roce 1960 $ 9,5 miliardy. Na rok 1969 jsou rozpočtové výdaje $ 27,7 miliardy, téměř třikrát tolik.
Tato čísla zahrnují příplatky na vzdělávání, pracovní rekvalifikace, zdravotní péči, peněžní dávky a další služby sociální výpomoci.
Ve fiskálním roce 1969 vykázala federální vláda počet lidí závislých na přímých dávkách 8,8 milionu. To je zvýšení o 60% v porovnání s čísly před dvanácti lety, ačkoliv je míra nezaměstnanosti nižší než byla tehdy.
Federální vláda odhaduje počet „chudých" okolo 29 milionů podle oficiální definice (rodina s ročním příjmem nižším než $ 3 335). Nejen, že oficiální programy „pomoci" těmto lidem se stávají rok od roku nákladnější, ale další obdobné programy jsou neustále vytvářeny, takže se často navzájem zdvojují. Zhruba 70 různých federálních agentur provozuje okolo 300 programů na zlepšení situace chudých.
Detailní výčet plýtvání a skandálů, které provázejí tyto programy, můžeme najít například v knize Shirley Sheibl Chudoba je tam, kde jsou peníze (Poverty Is Where The Money Is).
Pokud se k programům pro boj s chudobou připočtou zemědělské dotace, dotace na bydlení a podporu komunit, zdravotní péči pro chudé, vzdělání a platby veteránům, tak celkové federální sociální výdaje ve fiskálním roce 1969 přesáhnou $ 68 miliard.
A to jsme zdaleka neskončili. Musíme ještě připočíst $ 46miliard, které na tyto záležitosti ročně vydají jednotlivé státy a dostaneme celkovou sumu vyšší než $ 114 miliard.
Přesto téměř veškeré navrhované „reformy," i ty pocházející od nové republikánské administrativy, zavádějí změny, které by znamenaly další zvyšování výdajů na sociální zabezpečení a přímou výpomoc, nikoli jejich redukci.
Jeden ze současných vládních návrhů, který může být zaveden dřív než vyjde tato kniha, zní, že veškeré sociální výdaje by měly být převedeny přímo do rukou federální vlády, s uniformní úrovní sociálních dávek pro celý národ. Praktickým efektem má být mírné snížení vysokých dávek ve velkých městech, ale enormní zvýšení dávek vyplácených v chudších státech a ve venkovských oblastech.
Příjemci dávek v chudších státech a na venkově by tak na tom nejen byli o mnoho lépe než ti ve městech (díky nižším životním nákladům), ale jejich dávky by se staly ve srovnání se mzdami v těchto regionech natolik vysokými, že by se tam statisícům dalších, vůbec nevyplatilo pracovat.
Jak by byl systém dávek pravděpodobně obsluhován městskými a okresními správami, zatímco federální daňoví poplatníci by platili účty, všechny podněty k šetrnějšímu hospodaření a eliminaci zneužívání by téměř vymizely. Země by pak snadno přešla k přijetí plánu na minimální zaručený příjem a mrhání a korupce při přidělování sociálních dávek by nabyla takových rozměrů, že by se nám proti tomu zdál dnešní stav triviálním.



*V originále „Social Security payroll tax," je mnohem výstižnější název než „sociální pojištění" u nás. (Pozn. Finist) 

 

 

 





Komentáře

[1 Ano, (Rpuť: 02.03.2008, 06:16:15 - x)
započteme-li budoucí důchodce, pomalu se nám blíží doba, kdy příjemci budou převažovat nad plátci. Problém je jen v tom, že těm příjemcům to ještě nedošlo. Konec konců jsou přesvědčeni, že je to náš problém, kde pro ně ty prachy seženeme....

[2 Dobré ráno, (PeS: 02.03.2008, 07:28:08 - x)
takže další krok bude řízená euthanasie. Ono už se k tomu leckde schyluje...

[3 PeSi, (Rpuť: 02.03.2008, 08:27:14 - x)
to by byla dyzgrymynace. Likvidovat se musej ty, co ještě pracujou - dyť je to nemravnost, že maj tolik peněz...

Na nedělní ráno téma jak dělaný....
Zde vítr, zamračeno, jinak celkem dobrý. Docela by mě zajímalo, jestli se odpoledne dostanem přes tu Šumavu.

[4 Dobré ráno.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 02.03.2008, 08:29:16 - x)
no , co více k tomu říci, než že ten třetí odstavec od konce je přesné popsání stavu u nás v regionu. Pro normálního nezaměstnaného se opravdu nevyplatí pracovat. Vlastně se jim nevyplatí chodit ani na brigády. Od té doby co i tyto peníze byli zatížené různými druhy \"daní\"
PeSi s tou řízenou eutanasií, přeci začal Hitler, že jo. Je to vyzkoušené, funguje to a když to vezmou za dobrej konec, ještě jim budou tleskat, jak je to výhodné pro společnost. A pak už se to valí jak lavina.

A teď tlak, teplota, rosný bod každej 5 minut se počasí, klima, mění...oteplení se sluncem se rychle střídá s dobou ledovou a mrazivým větrem. Za tu dobu, co jsem byl s pesanama venku se to vyměnilo asi 3x Ani jsem teda nevěděl, proti čemu vlastně lidstvo má bojovat dřív.

[5 Dobré ráno (skimic: 02.03.2008, 08:34:16 - x)
... PeSi, při vhodné zdravotní reformě a kvalitním ministru zdravotnictví nebude zapotřebí řízené euthanasie neboť v nastalém chaosu zcela převládne orthothanasia a příroda se zase dostane do rovnováhy.

[6 Rputi (skimic: 02.03.2008, 08:39:44 - x)
... dostat se přes Šumavu? Nestojí to sice za moc, ale na emigraci to ještě není. Natož do Rakouska ...

[7 Jirko-p (skimic: 02.03.2008, 08:41:23 - x)
... proti čemu bojovat Ti včas řeknou! Hlavně vytrvat a neztrácet odhodlání! :-)

[8 Skimici... (Jirka původní pravopisný anarchista : 02.03.2008, 08:47:10 - x)
odhodláni se najde u mne vždy, to nikdy neztrácím. Zvlášť když jde o činy, celovesmírného významu a když by to vypadalo, navenek, že jsem bez odhodlání, jistě by mne donutili silou, protože je neumím ani oslovit....... ten konec radši nenapíšu, aby to nevypadalo, že jsem \"ztratil\" s odhodláním i orientaci :-))))

Rputi, dlouho jsem v Turecku nebyl, ještě se tam platí medem?

[9 Aha, tak ne do Rakouska (skimic: 02.03.2008, 08:54:09 - x)
... ale do Turecka. To už dává smysl. Mají tam alespoň vyhlášené turecké hospodářství ...

[10 No jo, (PeS: 02.03.2008, 08:58:28 - x)
zas píšu jak Pýthie... Ti, kdo pracují, se již likvidují. To je ideálem - dokud pracuje, musí odevzdávat soc.zdrav. a aby se snad těmito penězi nechtěl obohatit na celospolečenský účet, je nutno zařídit aby jeho odchod od pracovního stolu se nejlépe realizoval komínem... Ono by pak nezbylo dost peněz na cikány...

[11 [4] \"..ještě jim budou tleskat\" (dvd: 02.03.2008, 08:58:51 - x)
Jistý český spisovatel má v jednom svém díle tuto větu:
To máš jako bubnování lidojedů, uslyšel jsem Mistra, a silný výraz mě na chvilku probudil z trýzně; dostanou se po něm do katalepsie a sežerou vlastní rodiče
SOUTĚŽ - kdo první identifikuje autora a dílo dostane u Vodičky píííívo !!!

[12 2 Rpuť (PeS: 02.03.2008, 09:01:18 - x)
Já nevím, jak to tam vypadá, ale právě, když nevím, tak bych jel radši přes Rozvadov. Je to sice zajížďka, ale zas je to pak po dálnici a pokud jsou někde na Šumavě polomy, tak by to mohlo být i časově kratší...

[13 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 09:19:55 - x)
ještě ke včerejšku - s tím hodnocením by se možná dalo souhlasit, kdyby...
Kdyby zde nebyl list jistého inkvizitora Josefa Ratzingera z roku 2001 biskupům a kdyby neexistoval případ Toma Doyla z roku 2003. Tentýž Ratzinger je dnes papežem...

[14 PeSi (dvd: 02.03.2008, 09:49:45 - odkaz - x)
Protože se v asi neshodneme, nabízím odkaz, kde se shodou nebude asi problém. Na iDnesu pilně bloguje jistá Tonička Plíšková na téma astrologie, kruhy v obilí, tajemno, UFO atd. a jelikož je coby učitelka dějepisu s titulem Mgr. nesmírně pyšná na svůj intelekt, tak z jejích (poněkud hysterických) diskusních příspěvků plyne sranda nesmírná. A odkázala mě na onen odkaz. Na toho ostravkého \"fyzika\" mne sice už asi před rokem někdo upozornil, ale nějak jsem to pustil z hlavy. Zajisté seznáš, že je to krása nesmírná.

[15 Teplo vašeho domova (Vít Blaha: 02.03.2008, 09:56:01 - Mail - odkaz - x)
aneb osm let s plynovým kotlem D a necelý týden s kotlem P.

Prosinec 1999 – stěhování do nového rodinného domku.

Do září 2006 asi 18.000,- korun za opravy a pravidelné servisní prohlídky kombinovaného plynového kotle D (mimo topení i ohřev teplé užitkové vody). V září 2006 výměna expanzní nádržky – dalších téměř 6.000,- korun. Rozhodnutí, že to je poslední větší částka za opravu a po dalším selhání bude kotel vyměněn.

Pátek 21. prosince 2007 – ráno je kotel vypnutý a kape z něj voda. Mezi 8:00 a 10:00 obvolávání servisních techniků a specializovaných firem s prosbami o co nejdřívější zásah a opravu.

„Pane, v pondělí jsou Vánoce a my už nemáme nikoho, kdo by k vám zajel!“

„Ano, vím o tom, že jsou v pondělí Vánoce, proto jsem ochoten zaplatit sváteční servisní taxu, jen když někoho pošlete!“
, snažím se ukecávat firmu po firmě. (A z tónu mé prosby musí být každému jasné, že horní mez „sváteční taxy“ si mohou opraváři stanovit tak, že u nich Vánoce budou mít radostný průběh...).

V 10:05 se jeden servisní specialista uvolí navštívit naši vesničku.

„Ktorý kokot vám sem namontoval takú malú expanzku? To je na polovičnú topnú zostavu“, šveholí už za dvě hodiny se zřetelným východniarským přízvukem starší Slovák.

Následující sobotní výměna za větší stále asi 7.500,- korun ( v českých). „Zrobieme to bez zbytočných papierov, nie?“, loučíme se a přejeme si svátky v teple.

Krátká rodinná předvánoční porada rozhoduje o definitivní výměně kotle ihned po té co se na jaře oteplí.

Pátek 15. února 2008 (v sobotu 16. 2. odjíždíme na 3 měsíce zaplacenou týdenní zahraniční dovolenou). Vstávám ve 4:00 ráno, abych stihl vše co jsem měl udělat před odjezdem. Ve 4:15 už klofu do PC. V 5:00 objevuji v koupelně na podlaze asi 5 cm vody – praskla nádrž teplé užitkové vody, kotel D definitivně dosloužil. Od 6:00 zkouším telefonicky, zda náhodou některá firma už nefunguje. Z asi 15 telefonátů má 5 poměrně divoký průběh, neb se jedná o živnostníky a pevná linka uvedená v seznamu je jejich domácí telefon a já je budím. Kupodivu nikoho z nich se mi nepodařilo přemluvit aby přijel. V 6:15 se dovolávám na servis ve 20 km vzdáleném okresním městě.

„Ano, fungujeme, ale teď něco mám, přijedu k vám v 9:00.“

Jsem rád, že jsem někoho sehnal. 11:30 opravář nikde. Volám do servisu - je prý na cestě, mobil mi nedají, protože žádný nemá. Kolem poledne přijíždí a konstatuje, že kotel je opravdu nejlepší vyhodit. Uzavře vodu i plyn, zkasíruje tisícovku, doporučí výměnu za kotel T – vyrábí se prý kousek odsud a když se něco pokazí, tak se za pár desítek minut sežene příslušný náhradní díl.

Večer se rodinná rada rozhoduje, že vzhledem k předpovědi počasí se na hory pojede a barák se nechá týden bez vytápění. Po týdnu se vracíme a od Vídně tipujeme kolik budeme mít na vnitřním teploměru v obýváku. Neuhodl to nikdo, protože nikdo nehádal 11 st.

V pondělí ráno v 7:30 volám na doporučenou firmu ze sousední vesnice. „Náhodou projíždíme, jsme za dvě minuty u vás“. Velmi příjemná dvojice – otec se synem. Rozmlouvají mi kotel T a doporučují kotel P – „...je to česká dceřinná firma světového výrobce V, mají ISO 9000 a jsou velmi přízniví v parametru cena/výkon/kvalita...“, vysvětluje mi syn. Po mém odsouhlasení doporučeného modelu jej objednávají, v úterý ráno kupují v brněnském velkoobchodu PT a během úterního dopoledne i namontují a zprovozní.

Konečně teplo!!!!

Starší z dvojice se přizná, že zrovna v úterý má 60 let, z radosti nad tím, že topení topí mu třepu pravicí a obdarovávám jej hruškovicí od Jirky původního. V pátek v 10:00 má dorazit revizák, zkontrolovat komín, kotel, elektriku, potvrdit záručák a vydat revizní zprávu. Hodinu před jeho příjezdem se na display zcela nového kotle objevuje místo aktuální nastavené teploty neznámý kód F7. V manuálu se píše, že máme kotel ihned vypnout. Vypli jsme. Po technikově příjezdu a krátké prohlídce dostáváme místo revizní zprávy informaci, že odešla řídící deska a musí se objednat u výrobce – výměna desky z jiného nového kotle, kterých prý leží ve velkoobchodě PT asi deset není možná, je to proti pravidlům výrobce. Technik se snaží dovolat do skladu výrobce. V 10:30 se dovídá, že všichni skladníci jsou na školení o just in time systému, který firma zavádí. V 11:50, kdy má školení končit, jsou všichni skladníci na obědě. Ve 13:00 se dovoláváme na prvního skladníka, který nám vysvětlí, že je pátek odpoledne a na poštu s jednou deskou už opravdu nikdo nepojede, ale že ji pošlou hned v pondělí ráno, takže ji budeme mít ve středu dopoledne.

Možná.

Už víme, co to je Just-in-time.

Jedu do práce, ve skladu si beru elektrický olejový radiátor, snad s ním vytopíme alespoň obývák.

Daří se, v pátek kolem půlnoci se teplota dostává na snesitelných 21 stupňů.

Ráno odjíždím do práce. V 11:15 volá manželka, že už opět netopíme ani v obýváku, protože po Emmě vypadla elektrika a v celé vesnici nejede. Po třináctihodinovém výpadku naskočí elektřina asi půl hodiny po půlnoci.

Jsme rádi, že topíme aspoň v jedné místnosti a těšíme se na středu, až budeme topit všude.

Omlouvám se za OT, za délku, za stylistické a za pravopisné chyby.

Děkuji všem, kteří mi blahopřáli/kondolovali. (PeSi, potvrzuji Martinova slova – došlo k doslovné shodě, jen časově posunuté). Tento týden jsem měl ale jiné priority než politiku

D = Dakon, T = Thermona, P = Protherm, PT = Ptáček, V = Vaillant

[16 Mám dojem, (maYda: 02.03.2008, 10:19:11 - Mail - odkaz - x)
že jsou situace, kdy jsou obyčejný kamna na dřevo k nezaplacení. Žádný servis, jen občas kominíka, aby vymetl komín. A zahřejete se při štípání dříví ještě dřív, než zatopíte.

[17 2 Vít Blaha (PeS: 02.03.2008, 10:34:09 - x)
aha, tak už vím, na co se mám těšit... U toho našeho kotle to zatím byla jen zkorodovaná tryska (u měsíc nového kotle)... No co, v tom bytě teď nikdo není, připravuje se rekonstrukce, takže když to bouchne, aspoň se zjednoduší bourání...
No a co se týče tý funkce, trochu to chápu. Taky jsem takovej vůl, co se snaží na jisté úrovni něco zlepšit. Leč na rozdíl od Tebe, pouze na úrovni nervozity. Tam člověk potká alespoň lidi trochu vzdělané, když už ne přímo inteligentní... A taky to tam někdo občas dokáže ocenit...

[18 Víťo, (Foundryman: 02.03.2008, 10:40:37 - x)
upřímnou soustrast. Všude, kde jsem to mohl ovlivnit,jsem nasadil Junkers (v práci, doma, na chalupě) a máme klid. Nicméně mám hrůzu, co nám namontují do nového baráku, kotel je součástí vybavení.

[19 Z konzultací (Vít Blaha: 02.03.2008, 10:42:27 - Mail - odkaz - x)
se servisními techniky jsem zjistil, že tak značná poruchovost je vlastní všem značkám na trhu - například ta malá expanzka byla po roce provozu prorezlá na 6 místech.

Takže než na značku, je důležitější si najít spolehlivého servismana...

[20 Foundry, (Vít Blaha: 02.03.2008, 10:45:49 - Mail - odkaz - x)
jestli jsi spokojen se značkou, snaž se to ovlivnit a raději jim připlatit a domluvit si změnu.

[21 Značky (Honza ze Žižkova: 02.03.2008, 11:02:00 - x)
Značka opravdu není důležitá. Před Vaillantama mě ale varovalo tolik lidí (servisáci, topenáři, projektanti), že bych se mu radši vyhnul. Nejčastější charakteristika: Předražená bižuterie.
Varovali i v situaci, kdy věděli, že od nich nic nekoupím.

[22 2 Honza ze Žižkova (PeS: 02.03.2008, 11:11:28 - x)
asi jsme se radili u stejnejch firem. Před Valliantama varovali všichni... A dokonce i prodejci a to je co říct... Nejčastější hodnocení - je to pouťovina. Což tý předražený bižuterii dost odpovídá. Nejlepší reference vzhledem k ceně měl ten Protherm, tak jsem ho nakonec zvolil...

[23 Jinak, (PeS: 02.03.2008, 11:22:34 - x)
je tu jedna věc, kterou málokdo zmíní - strašně záleží na vodě, která v tom systému teče. Pokud je to voda v topení, tedy uzavřený okruh, vyplatí se znát pH a případně upravit. Ono se to docela vyplatí. Pak najednou totiž spousta lidí zjistí, že jim místo vody teče v systému kyselina a pak se aspoň nemusej divit prožranejm nádržkám a dalším radostem. Na základní určení stačej indikátorový papírky a je to otázka několika vteřin... U kohoutkyho vody na ohřev to sice neovlivním, ale aspoň vím, co můžu čekat. I když, dneska už se prodávaj i pH filtry na přívod vody před karmu... Každopádně pak stojí za to se o tom někde poradit...

[24 Dobré ráno (martin TT: 02.03.2008, 11:25:47 - Mail - x)
ke kotlům jenom malou poznámku - vždycky jsem znovu udiven tím, že ode mně se vyžaduje dodávka včasná, přesná, výkonná, dlouhotrvající (nejlépe věčná), s neomezenou zárukou a navíc za babku. Když se dostanu do pozice zákazníka, tak se z mých zákazníků okamžikem stávají nedostižitelní, stále zaměstnaní lidé, kteří nemají čas, snad až za tři měsíce, kteří nedělají odpoledne, ráno, přes víkend, dodávka nemůže být, protože musím pochopit, že má osobní problémy, manželku nemocnou, tchyni zlou, děti na zabití a jede na Kanáry a proto se na to nemůže ani podívat a kdyby přišel, tak jen za pět tisíc, ale bez záruky a vůbec, co otravuji.
Na rozdíl od známého výroku ze Psa - SOCIALISMUS (TADY) FUNGUJE!
Konkrétní zkušenosti s kotlem Vaillant nebyly až tak špatné, ale asi to bylo tím, že když se posral, tak jsem měl až do příjezdu servismana paralelní větev s přímotopem. V hale byl velký otevřený krb a ve sklepě složené čtyři přenosné zářiče. Teď mám momentálně přímotop ve sklepě s odbočkou na klasický kotel, v přízemí krbová kamna a v každém pokoji zakryté připojení do komína. Pod střechou odpočívají dvoje piliňáky z války, teplá voda je nezávisle dvojitá a topenář bydlí za rohem.
Co jsem zapomněl a je asi nejdůležitější, ve sklepě mám dobře vybavenou dílnu, soused napravo je kovář-svářeč a vystudoval jsem kromě jiného Použití plynu v BKH, neboli v bytovém a komunálním hospodářství, kam patřily i domácí plynové spotřebiče.
No, Paroubku, kdo z vás to má?

[25 Víte, nemohu otevřít Vaše odkazy. (jura-p: 02.03.2008, 11:40:05 - x)
vždycky se mi tam objeví \"suspicious...\", nevíte, čím jste podezřelý a komu?
Ostatních se ptám, jak odstranit suspicious, když žádné podezřejní nemám?

[26 2 martin (PeS: 02.03.2008, 11:40:56 - x)
když to tak čtu, tak k tomu přidám řešení jednoho mýho kutilskýho kamaráda (píšu kamaráda, i když jsme se už leta neviděli...) Měl chatu kdesi v pustinách, kam mu ani elektriku natáhnout nechtěli. Takže nutnou elektřtinu tam musel nosit v kyblíkách (co jiného je velká autobaterka, když ne kyblík?) a vyžíval se v alternativních zdrojích - u něj to tam mělo smysl. No a vytápění a ohřev užitkové vody řešil také paralelními zdroji. No a jeden z těch zdrojů byl i jím spočítaný sluneční kolektor. Aby maximálně využil dopadající záření, nelenil a čelní sklo kolektoru vyřešil jako Fresnellovu čočku. Za slunného zimního dne to topilo docela dobře - a to topil přes výměník a akumulační nádrž, neb v tom kolektoru měl Fridex, aby ho nemusel za mrazivých nocí vypouštět... Když jsem s ním mluvil naposledy, právě řešil, jak na to zapojit absorpční chladničku, aby mu to v létě chladilo pivo, když není třeba topit...

[27 martine TT (dvd: 02.03.2008, 11:41:07 - x)
to je právě ta teorie relativity.

[28 Juro-p, (Vít Blaha: 02.03.2008, 12:01:41 - Mail - x)
to jsou odkazy nesouvisející - bloguje si je pamatuje, dokud se nevymažou. (Což jsem právě učinil).

[29 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 12:25:11 - x)
děkuji za odkaz, právě jsem to dočetl... Neprodleně ukládám pro další využití. Skoro si troufám tvrdit, že ses právě zasloužil o zdárný průběh občasných večírků na katedře astronomie a astrofyziky (kamarád MW jistě velice ocení), stejně jako u teoretiků - tam očekávám nadšený ohlas zejména přátel JH, JL a JP, abych zmínil ty hlavní. Trochu na rozpacích jsem u KF, mohl by se umlátit smíchy a to bych nerad, známe se hezkou řádku let... Podobné závažné texty jsou totiž často zlatým hřebem programu těchto akcí a dodnes jsou pietně zmiňována jistá skripta jednoho lampasáka z vojenské katedry, která znamenala převratný pokrok v elektronice (cituji - příkladem polovodiče je dřevo. Je-li suché, proud nevede, je-li mokré, proud vede.)
Asi si budu muset sehnat kompletní soubor prací tohoto autora. Nedávno jsem zde zmiňoval Petera Sellerse... Rád bych spolu s ním mohl říci - až autor dostane tu Nobelovu cenu míru - byl jsem při tom...
Já se snad začnu koukat i na ten Detektor - zatím jsem k tomu nenašel odvahu...

[30 Proboha (skimic: 02.03.2008, 12:39:52 - x)
... mám špatný obraz a nebo je Moravec na růžovém pozadí?

[31 Dobrý den ! Vítku, ale pro jistotu (Šumavák: 02.03.2008, 12:40:43 - x)
sem pří příštím příspěvku zase dej.Odkaz z menu funguje, odkaz z komentářů byl při přesměrování vyhodnoen jako podezřelý.
To přesměrování je další opatření proti spammerům a plevelení kvůli zvyšování počtu odkazů na vlastní stránky.
Tak to potřebuji ověřit a pak se domluvit s adminkou., jak to funguje.
Mám pocit, že to dělá ten zapomenutý odkaz,že se často objeví.....

[32 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 12:47:49 - x)
No, teď jsem se kouknul, KF už není mezi kmenovými zaměstnanci, takže ten impakt bude slabší. Ale očekával bych, že společenského života teoretiků se i nadále účastní, tak je přece jen nutná zvýšená opatrnost...

[33 POZOR (POZOR!!!: 02.03.2008, 13:13:10 - odkaz - x)
.
.
.
www.bestklikacky.estranky.cz

super stránky s množstvím zaručených klikaček
na 100% legální
hezké přehledné stránky s návody

www.bestklikacky.estranky.cz
.
.
.

[34 PeSi (martin TT: 02.03.2008, 13:16:27 - Mail - x)
odborné znalosti lampasáků z vojenských kateder byly zdrojem obveselení vždycky a všude - nejprve při samotném proslovu a pak v mnoha navazujících interpretacích.
My měli na automobilovou přípravu jistého pplk. Špačka a to byl machr. Například směs do chladičů míchal (v textu přednášky) z 60% etylenglykolu a 20% vody. Zvědavý dotaz na zbývajících 20% nejdřív nechápal a pak se s ním vypořádal poukazem na naši blbost - my totiž, ač vysokoškoláci, jsme zapomněli na změnu objemu s teplotou a proto se nemůže ta směs naplnit na 100%.
Rovněž proslul jako vynálezce pětivazného uhlíku, protože u blbě napsaného vzorce fosgenu nás utřel tím, že v tom je právě skrytá jedovatost onoho bojového plynu.

[35 Fresnellovy lupy užívají biologové, (jura-p: 02.03.2008, 13:22:27 - odkaz - x)
v Nových Hradech, kteří si pod střechu zabudovali skleněné trubky, co v nich kultivují nějaké řasy, jak je jejich zvykem a prací. A aby na to svítili přes střechu, tak místo tašek mají jako střešní kdytinu fresnellovy lupy, které jim světlo koncentrují lineárně na ty trubky a řasy rostou jak z vody. Ještě se používají \"vakuové trubky\" (heatpipe) podložené reflektory. To prý topí i v zimě pod mrakem. Ale kdo zaručí, že u takovýchto zařízení budou fitinky a aparáty neporuchové a údržbáři ochotní? To chlazení piva je důležité, v létě je třeba nadbytek výkonu někam odvést a kopat kvůli tomu bazén je namáhavé. Znám i šílence, co si předehřívají zahrádku, aby v zimě bylo naakumulováno pro tepelnou pumpu. To jsou takoví zavilí mlčenliví ekologové, kteří ovšem nepočítají enenrgii vloženou do zařízení a jeho zabudování do krajiny, která je daleko větší, než úspory energie. Nejekologičtější mi z toho připadá nucené větrání s rekuperací tepla a zemním registrem, co v létě i chladí. Jakmile jsou v tom trubky, voda, chladící a topná media, akumulační zdi a nádrže, tak to bývá průser. Tepelné čerpadlo vzduch vzduch nebo voda vzduch, když je barák na břehu rybníka. Zajímavé řešení dávám do odkazu. Ale vždy je dobře izolovaný vzduchotěsný barák předpokladem úspěchu. Takže nepodceňovat parotěsnou zábranu, každá dirka je nebezpečná. Včetně instalace oken, kde se na folie zapomíná, přesněji se neví, že tam mají být
( - na rám okna se před instalací nalepí na straně interiéru pásy parotěsné fólie
- před zaplněním spáry pěnou se do vnějšího líce spáry vloží komprimační páska, bránící pronikání atmosférické vlhkosti, ale umožňující odvětrání vodních par do exteriéru
- po vytvrzení PU pěny je provedeno dolepení parotěsných fólií na ostění okenního otvoru a pak následné zednické zapravení nebo zalištování !!!),
takže to dělá asi 5% lidí při výměně oken a pak se diví, že tam mají štěrbinku, kolem které se šíří plísně.

[36 Kolegy, kterým bylo nadáváno na nástupu (jura-p: 02.03.2008, 13:33:05 - x)
za špatnou docházku, udělal velkou radost podplukovník svým zakončením buzerace. Pravil:
A říkám to těm, kteří tady nejsou.
A je vás tady takových hodně!

[37 Takže my jedem! (Rpuť: 02.03.2008, 13:48:22 - x)
Chovejte se tu slušně, za tejden Vás zkontroluju...:))

[38 2 martin (PeS: 02.03.2008, 13:51:50 - x)
a to nechtěj vědět, co je to světlo. To mohu předvést akorát u Vodičky, neb je u toho nutná názorná demonstrace...
Nemluvě o výroku, který snad už vešel do dějin - \"Sovětským dělostřelcům vycházel kosinus větší než vosum! A jací to byli dělostřelci!\" (odpověď na námitku, že kosinus nemůže být větší, než jedna...)

[39 2 Rpuť (PeS: 02.03.2008, 13:52:44 - x)
držím palce...

[40 Dobré odpoledne přeji.... (ptakopysk: 02.03.2008, 15:12:33 - x)
Tak nás čez po osmadvaceti hodinách přifázoval k síti. Včerejší Emma byla fakt humáč. Tu chvíli v 10:00 kdy se k nám přihnal hlavní poryv s kroupama, bouřkou jsem fakt myslel, že nám to odnese barák. V lese jsou polámaný stromy, určitý pásy v lese jsou vylámaný až na zem. Neposednej plech o rozměrech 2*3 metry, kterej nám loňskej Kyril přehodil přes dvooumetrovej plot, (a já ho za tím plotem nechal ležet, řka v žertu že napřesrok ho další vítr zahodí někam jinam) tak tento plech nám letošní Ema srolovala a šoupla ho na pole. Asi ho odtud budu muset uklidit, jezedákům by asi vadil při žních :o) Jinak kromě urvaný střechy z kadibudky a vyházenejch dvou řad tašek z garáže to dopadlo dobře. Tak a teď jdu koukat, co se kde šustlo...

[41 To je ten slavný den (Šumavák: 02.03.2008, 16:35:45 - x)
kdy nám byl zapojen ( opět) elektrický proud, silný, střídavý....
A ptám se s klasikem: Quo uque tandem.....
tak než to zase vypadne:
k mé [31] hned, jako na zavolanou jeden příklad v [33]. To má z toho, že mi nešel proud..... !!
Přesně kvůli tomu Admini ta opatření dělají. I já se bráním, tím ( nevím estlistesišimli) že při přespříštím článku na tom předminulém tu diskusi uzavřu, takže stále mám kontrolu nad takovýmihle (i placenými- jak Artur zjistil) chytráky .....
My to doladíme....aby to fungovalo a neobtěžovalo.

[42 A k těm vízům.... (Šumavák: 02.03.2008, 16:48:01 - x)
k zážitkům netřeba jezdit do USA či Kanady.
Taková Emma umí víc než Boryš umí na skalinách!

Tak nějak si představuji teskně hučet Niagáru. Snad jen bez toho občasného ostrého prasknutí.
A kdyby Stivín slyšel, jak mi umí Emma basově pískat na komín, zblednul by závistí!
Kam se na to hrabe sova pták se svým hů hů.....natož ponocný!
Škody jsem zatím nezjišťoval, ale sřechu mám.....

[43 Tak jsem dopil kafe, (Šumavák: 02.03.2008, 16:55:30 - x)
a šourám se zase šuftit....

[44 Taky jsem dopila kafe, (maYda: 02.03.2008, 17:51:03 - Mail - odkaz - x)
vyprovodila babičku a strýce a děti vyhodila do půjčovny vrátit DVD. Po náročném víkendu se čtyřhodinovým zpožděním návratu synka a zorganizování rodinné oslavy jdu zabrat pohovku, než se ta banda vrátí.
Zprávy z chalupy jsou pozitivní, takže jedinou újmu orkánem Emma utrpěla moje dcera, naštvaná, že kvůli počasí byla zrušena vlastivědná vycházka a já, krkavčí matka, jsem trvala na tom, že když není vycházka, musí na zkoušky nanečisto.

[45 doplněk k Hazlittovi (Dušan Neumann: 02.03.2008, 18:02:46 - x)
Od publikování tohoto článku se mnohé v americkém sociálním systému změnilo. Narození před rokem 1943 mohou odejít do plné penze v 65 letech, Narození po roce 1943 až do rokju 1955 mogou odejít v 66 letech. Do předčasné penze lze odejít v 62 letech s krácenou penzí na 75%. Krácený důchod zůstává i po dosažení penzijního věku, adjustovaný na inflaci. Odchod do důchodu lze odložit až do 70 let a penze se pak zvyšuje o několik procent.
Penzijní systém je financová z daně na fond sociálního pojištění FICA. Daň představuje 6,2% z hrubého příjmu zaměstnance a daní se až do výše 102 000 USD,(pro rok 2008). STejnou da%n - 6.2% zaplatí za zaměstnance zaměstnavatel. Dále je stejným strhávána z hrubé mzdy daň na zdravotní pojištění důchodců MEDICARE ve výši 1.45% a zaměstnavatel doplácí stejnou částkou. My, kdu pracujeme pro sebe, podnikatelé, řemeslníci, tvůrci na volné noze platíme celou částku ve výsši 15.30% hrubého příjmu sami. Polovčku této částky můžeme odečíst při kalkulaci federální daně z příjmu. Z částky důchodů přesahujících 25000 ročně se platí daň z příjmu.

[46 konečně jsem přečetl Topolánkův projev v Heritage Foundation. (Dušan Neumann: 02.03.2008, 19:22:57 - odkaz - x)
Stopjí za přečtení. Je poněkdu kostrbatý, takže není vyloučené, že ho Topolánek psal sám. (Závěrečný odstavec s odkazem na Husa a sdílené hodnoty s Jeffersonem je hodně přitažený za vlasy, ale nešť). Orientace jke jasná a za ni si zaslouží pochvalu. Příjemně překvapil a ČR hodně pomohl. Pokud mi stav dovolí, pokusím se v úterý dostat na konferenci o klimatu přádanou Heartland Foundation. Heartland, založena 1984 s cílem šířit společenské vzdělání založené na chicagské škole, posvěcena M. Friedmanem, není institucí s prestiží Cato nebo Brookings, ale konference to bude jistě zajímavá. Jen jsem zvědav jak se její jednání podaří protlačit do ekologisticky orientovaných medií. Z prominentů je tam zatím přihlášen jen komentator ABC John Stossel...ale zvučných jmen tam je řádka, včetně Alxeje Iljarionova, Putinova ekonomického poradce.

[47 emma (divana: 02.03.2008, 20:06:35 - odkaz - x)
mi včera vyrazila okno v kuchyni, vysypala kroupy a vodu na zem a já to přes hodinu likvidovala. a že se šlapat bosou nohou v kroupách nemá, mám slušnou chřipku. až později jsem vyfotila i kroupy za okny.

[48 divano (ptakopysk: 02.03.2008, 20:18:22 - x)
pěkný :o( Já mám u baráku jednak tlustý skla ve voknech a druhak mám štít krytej planou šestkou, takže se mi ty kroupy naštěstí nedostaly dovnitř. Ale vypadaly némlich stejně jako ty vaše. A koukám na tý první fotce, že vám ta vichřice málem vyvrátila jehličnan, žejo?

[49 U nás šel internet (František I. : 02.03.2008, 20:18:23 - x)
zhruba 3x a to ještě cca po 2-4 hodinách. Jinak nic. Dušane, nevíte, jaké má Klaus ohlasy v USA. Prý tam měl opět nějak dohřát oteplovače, ale v našich médiích se o tom nedočtu a v těch v english zatím také nic světoborného. Přišel s tím velmi zelený přítel, ale bohužel necitoval zdroj. Protože od něj budu potřebovat, aby mi píchnul se zedničinou, řekl jsem si, že mlčeti zlato. Protože jsem člověk prchlivý, abych vydržel, raději jsem Klause přešel mlčením a řeč přešaltoval na méně výbušné téma.

[50 ptakopysku, díky ... (divana: 02.03.2008, 20:24:15 - x)
já se starám o sebe a zapoměla jsem, že i stromy se musí ošetřit :-)) původně jsem z nich chtěla vylít přebytečnou vodu, už jdu na to. dík :-))

[51 Hlasim se z \'mezipristani\' (Rput: 02.03.2008, 20:41:01 - x)
v Augsburgu. Cesta byla notne vetrna, ale stromy uz nepadaly. Vcerejsi pozustatky ale byly videt - muselo to stat za to. Znamemu to odneslo \'kaplicku\' i s plnou bombou na propan-butan.

[52 2 František I. (PeS: 02.03.2008, 20:43:39 - odkaz - x)
Hele, jestli von ten Tvůj zelený přítel nemá náhodou věštírnu... Dle programu konference má Klaus vystoupit v úterý ráno (tamějšího času) - viz program (odkaz)...
Jak jsem se tak koukal na scope celý tý konference, tak mám pocit, že právě nasrat lumíky je hlavní cíl celé konference. Takže nemusí říct ani slovo, stačí, že se zúčastní a účelu je dosaženo... Ovšem, jestli poskytl někde rozhovor mimo vlastní vystoupení, to netuším...

[53 ostatně, (PeS: 02.03.2008, 21:02:19 - x)
ono stačí úvodních pár řádek a je jasno.:
\"The 2008 International Conference on Climate Change is the first major international conference to focus on issues and questions not answered by advocates of the theory of man-made global warming.
Hundreds of scientists, economists, and public policy experts from around the world will gather on March 2-4, 2008, at the Marriott New York Marquis Hotel on Manhattan’s Time Square, to call attention to widespread dissent in the scientific community to the alleged “consensus” that the modern warming is primarily man-made and is a crisis.\"

Pro neznalé angličtiny si dovolím o5 jeden \"zrychlený překlad\" - význam je snad jasný a jazykovou neohrabanost mi snad odpustíte. Nemám čas se s tím piplat...

\"Mezinárodní konference o změně klimatu 2008 je první významná mezinárodní konference zaostřená na problémy a otázky nezodpovězené advokáty teorie o člověkem způsobeném globálním oteplování.
Stovky vědců, ekonomů a odborníků politického života z celého světa se sejdou 2. - 4. března v Marriott New York Marquis Hotel na manhattanském Time Square, aby přitáhli pozornost k rozšířenému disentu ve vědecké komunitě vůči údajnému \"konsensu\", že současné oteplování je především způsobeno člověkem a že představuje krizi.\"

Hezké, že? Tak jen houšť a větší kapky! A této konferenci přeju hodně zdaru a ať následuje mnoho dalších. A vsaďte boty, že o závěrech této konference a toho u nás mnoho nedočteme... Současně to odpovídá na zuřivé výkřiky typu Proč tam nejel někdo fundovaný, např. Bursík? (napřHolub prý nemůže...) A co by tam asi tak ten chudáček dělal? Tam se s větrákama kšeftovat nebude...

[54 Tak je mi nějak těžko a smutno.... (Šumavák: 02.03.2008, 21:07:06 - x)
Vítku - ty odkazy nefungovaly, protože tam na začátku scházela definice protokolu, tedy to http:// ...slíbila mi adminka, že to upraví....

Jinak jsem se ptal na to, že ty vložené odkazy tam zůstávají.... a on je to účel! To pole je na vložení vlastních nekomerčních(!)stránek a je to tak, aby se nemusely vždy znova vyplňovat.
Jinak po úpravách zkracování odkazů, vytvoření jdem.cz a jeho spuštění je tedy lepší vkládat odkazy přímo do textu příspěvku, tam se už neopakují a dnes už to ani formátování nerozhodí.....

[55 2 Rpuť (PeS: 02.03.2008, 21:08:53 - x)
No tak hlavně ať to zítra nenaruší odlety... Tady v Praze foukalo fest i dneska. Kdo zná Fügnerák a okolí, mohl zaznamenat jisté změny ve stromovém porostu...

[56 A abych nezapomněl , Ťape, dík (Šumavák: 02.03.2008, 21:09:58 - x)
za ty stránky! Zkošel jsem si tam stáhnout to demo LLab,což se mi ani opakovaně nepovedlo.Ale napsal jsem tomu autorovi a snad se toho doberu.

[57 Děkuju za odkaz (helena: 02.03.2008, 21:11:15 - Mail - x)
na Topolánkův projev. Stojí za to si jej přečíst. Topolánek u mě získal pár plusových bodů.

[58 Jo a jinak, (PeS: 02.03.2008, 21:11:50 - x)
s tím předchozím překladem trpajzlíci souhlasili. Podotkli ANODA. Což je sice 1) kladná elektroda,
leč současně dle cizelovaného slovníku cizích slov i 2) česko-ruské přitakání...

[59 PeSi, bodejť by nesouhlasili! (Šumavák: 02.03.2008, 21:15:33 - x)
Jim se s elektronem z Temelína v zadku daleko lépe kmitá.....

[60 PeSi (dvd: 02.03.2008, 21:17:07 - x)
Proč ne Bursík? Protože ho nepozvali. To jsem onehdá musel jednomu nechápavému vysvětlovat, co to znamená být \"invited lecturer\".

[61 Sumavaku, (Rput: 02.03.2008, 21:17:20 - x)
to bude pocasim. Jak jsme ted jeli pres tu Sumavu, courali se po kopcich takovy apokalypticky mraky. A na jednom miste se rotrhly a z mraku zaril reflektor na tu jednu zamlzenou stran z krovinama - nadhera. Ale chtelo to kvalitni fotak, stativ a strasne dlouhou expozici, protoze jinak bylo takovy prizracny sero. Tak tu fotku holt nemam.
Ale na dobrou naladu to pocasi fakt neni.

[62 2 Šumavák (PeS: 02.03.2008, 21:18:09 - x)
hele, jestli to s tou angličtinou myslíš vážně, pak Ti můžu nabídnout celkem slušnou sbírku knížek, což při Tvé paměti by Ti pomohlo značně rozšířit slovní zásobu. Problém je výslovnost, ale na to se daj sehnat audiokursy. No a jak si jednou osvojíš základy, ten zbytek je brnkačka. Potřebuješ komunikovat a ne udivovat literární kritiky vytříbeností jazyka... A důležitý je, že většina cizinců Ti bude CHTÍT rozumět, tak si ty drobné nuance domyslej... (kromě žabožroutů, samozřejmě...)

[63 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 21:23:48 - x)
No jo, jenže jak jsem koukal, ta konference není jen pro invited. Jsou tam i participanti. Akorát že jenom seděj a poslouchaj, popř. mohou diskutovat. Tak jsem to aspoň pochopil z toho programu.
Na druhou stranu se opět potvrzuje ono věčné, že o Klausovi nikdo neví, jeho názory nikoho nezajímají atd.

[64 Františku, už ě k tomu uvedl PeS (Dušan Neumann: 02.03.2008, 21:30:10 - odkaz - x)
v odkazu je adresa na stránku té konference. Budu k tomu mét ráno poznámku v rozhlase

[65 2 Dušan (PeS: 02.03.2008, 21:31:13 - x)
hele, jestli tu ještě jseš a jestli máš chvíli času a trochu energie, nechtěl bys přeložit tu welcome page? Ty to uděláš kultivovaněji než já a jak to tak čtu, mám pocit, že by to tu mělo být k dispozici i pro neangličtináře. Soudím, že touto konferencí dochází možná k zásadnímu zlomu, skoro to vypadá že míra nasranosti dosáhla kritické hodnoty a umlčovaní se začají více ozývat. To se v bruseli nebude líbit, rozhodně ne! Kor když na tý Nobelově ceně pomalu ani nestačil zaschnout inkoust...

[66 PeSi (dvd: 02.03.2008, 21:35:13 - odkaz - x)
Maje nějak klasickou chandru takřka ruských rozměrů (očekávám důrazný zákrok mé dvorní víly zubničky), tak jsem se začetl do té bičaniády a šel jsem ad fontes. A našel jsem (viz odkaz) BIČANOVA VŠEOBECNÁ KONSTANTA PŘITAŽLIVOSTI. A to už je - admin promine - prdel na kvadrát. Pamatuji něco podobného, když student pedložil jistému profesorovi technické fyziky velmi komplikovanou teorie vznášedla a pamprofesór suše pravil: \"Když platí, že práce je síla x dráha - a to vy nepopíráte - a dráhu máte nulovou, tak proč je práce nenulová?\" A na to génius: \"Já to ale násobím fiktivní dráhou, která se od té skutečné liší.\" Pedagog byl dobrák a ještě se optal: \"A jak se liší?\" \"No je jejím násobkem.\" Pan profesor byl pak viděn v bufíku, kde mu paní vedoucí právě přistrkovala sklenku s nápojem, který se v onom zařízení běžně neprodával.

[67 ok, udělám vejcuc (Dušan Neumann: 02.03.2008, 21:42:59 - odkaz - x)

[68 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 21:54:12 - x)
ano, všiml jsem si, že s touto svou konstantou operuje i v tom druhém článku. Rád si počtu... Chlapec se zdá býti pilný a iniciativní. Jistě víš, že ze všech katastrof, co mohou člověka potkat, je pilný blbec jedna z nejhorších...

[69 A jejda, (PeS: 02.03.2008, 21:59:05 - x)
přečetl jsem první dva odstavce a upadl jsem do euforie... Dá se to vyčistit? Má vůbec ještě smysl číst dále?

[70 Jo a ještě (PeS: 02.03.2008, 22:10:47 - x)
Tě potěším... Na těch stránkách se skrývá ještě mnoho dalších pokladů. Namátkou doporučuji ten o fyzikálních konstantách. A ten panák předtím je podmínka nutná, nikoli postačující...

[71 Dušane, pošli mo to mailem, (Šumavák: 02.03.2008, 22:18:56 - x)
já to vyvěsím jako článek.
PeSi díky, ozvu se....

[72 PeSi (dvd: 02.03.2008, 22:25:12 - x)
Mně se moc líbilo, jak r(n) změnilo rozměr z metrů na sekundy.

[73 2 dvd (PeS: 02.03.2008, 22:26:00 - x)
hele, von si snad dělá ze fšech prdel... Tohle přece nikdo nemůže myslet vážně... Jako vtip mi to přijde trochu těžkopádný, ale s trochou dobrý vůle stravitelný. Ale tak blbej, aby to myslel vážně, snad ani bejt nemůže, ne?
Že mu to různí ufologové věřej, je jiná věc...

[74 Tak jsem nahlédl k Bičanovi (Šumavák: 02.03.2008, 22:37:54 - x)
a velmi mě zaujalo, jak to má přesně zmáknutý !!

hmotnost Slunce................mS = 1,9880 E+30 kg,
vzdálenost Slunce od centra galaxie .....Rx = 2,7764E+20 m,

co je to \"E\" jsem se tam sice nedočetl, ale ať je to co je to, ukliďňuje mě, že má slunce zvážené s přesností na kila.
To prosím na přezmenu ?

[75 2 Šumavák (PeS: 02.03.2008, 22:48:03 - x)
to E+30 vychází z Fortranu (aspoň tam jsem se s tím setkával nejčastěji) a znamená to \"krát deset na třicátou\". Později se to rozšířilo i jinam... Tomu bych rozuměl... Tomu ostatnímu už nerozumím, na to mé chatrné vzdělání nestačí.
Jen poznámka - ještě, že se jmenuje Bičan a nikoli Bičák... To bych se pak bál nejhoršího...

[76 tady je zkrácený překlad (Dušan Neumann: 02.03.2008, 22:57:13 - odkaz - x)
Debata jestli je globální oteplování výsledkem lidské aktivity má enormní vliv prakticky a každého z nás. Návrhy na snížení emisí skleníkových plynů zvýšením cen energie by dramaticky ovlivnily kvalitu života ve vyvinutých a konsekventně i v méně vyvinutých zemích.
Debata o globálním oteplování jak ji vedou vládní organizace, vládami sponzorovaní vědci a politici a jak ji vnímá většina veřejnosti je jednostranná neboť hledá data podporující hypothesu, že globální oteplování je výsledkem lidské činnosti a volá po vládních zákrocích, někdy jen po dalším financování vlastních výzkumů, většinou však vytváří politickou agendu, která nemá s vlastní vědou nic společného.
Existuje i druhá strana, které však až doposud byla odepřena možnost veřejného projevu. Tato mezinárodní konference slibuje být zlomovým bodem pro budoucí konference, publikace a vzdělavácí kampaně prezentující obě strany této důležité debaty.
Cíle konference o změně klimatu:
- dát dohromady vědce, ekonomy a experty, z často zanedbávané \"druhé strany\" debaty o změně klimatu
- sponzorovat presentace a práce, které skutečně přispívají k debatě o problému
- sdílet výsledky s ekonomy, politiky a veřejnými činiteli jako protilátku alarmistického zkreslení situace, které ve veřejnosti převládá.
- vybudovat základnu pro další konference ez vlivu politické manipulace.
Účast je limitována na 500 účastníků. Přiblížně 500 vědců, ekonomů a politiků vystoupí jako panelisté. Konference je otevřena veřejnost ale hlavně je zájem o odborníky - vědce ekonomy a politiky jejichž doménou jsou klimatické vlivy a jejich změny. Dále legislativci ze všech úrovní vlád, kteří se potýkají s problémem \"zastavení globálního oteplení\". Vydavatelé, novináři a publicisté, kteří jsou b debatě zainteresováni.

Toto je první konference zamýšlené serie. Následující je plánována na příští rok v Londýně. V plánu je začít vydávat nezávislý časopis na téma globální klimatické změny. Podpora Vědecké klimatické koalice -alternativního hlasu v debatě o oteplování. Rozšíření kooperace různých organizací a institucí oponujících katastrofické vize globálního oteplování.

[77 No a jinak, (PeS: 02.03.2008, 23:08:57 - x)
abych to pro dnešek uzavřel, dávám odkaz na práci, kterou jinde uvádí jako svou prvotinu. Věřím že potěším všechny astronomy - amatéry i profesionály. Tam už do toho zamontoval i pyramidy. Jeho důkazy - já to tak chci a proto to tak je - by jistě potěšily nejednoho Bursíka...

[78 no jo, jenže zelenáči (maYda: 02.03.2008, 23:10:36 - x)
prohlásí, že to je hrstka bezvýznamných pavědců. Nakonec co to může být za spolek, když si pozvou Klause, o jehož názory se ve světě nikdo nezajímá, že jo?
Když nevědí ani to, že se o Klause nikdo nezajímá, tak to přece nejsou žádní vědci a nemůžou rozumět klimatu.
kdo se vsadí, že takhle nějak o tom napíšou v českých mediích?

[79 Jo a ještě (PeS: 02.03.2008, 23:15:44 - odkaz - x)
ten odkaz... Odklepnul jsem moc rychle...

[80 maydo, mezi účastníky jsou (Dušan Neumann: 02.03.2008, 23:24:30 - odkaz - x)
skutečně uznávaní a prestžní vědci- Patrick Michaels je třeba jedním z nich. Stačí si \"zagůglovat\" jejich jména .. a reference mluví za sebe...

[81 2 maYda (PeS: 02.03.2008, 23:26:47 - odkaz - x)
já bych si tipnul, že radši nebudou psát vůbec... Mezinárodní konference s 500 účastníky, kdy pozvaní nejsou žádná ořezávátka, se jim příliš nehodí. Havel a Švejnar prohlásili, že Klause nikdo nezná a tak to prostě je! Dost na tom, že se nepodařilo zakamuflovat, že tam vůbec jel - a proto už 2 dny před jeho vystoupením přesně vědí, že nám tam zas udělal ostudu. Jaroušek s Ladislavem z toho budou mít zas předčasnou ejakulaci a další se připojej. Warthog prohlásí něco na způsob, že zatímco nám jedni dělaj ostudu v Americe, on že jedná s tradičními partnery České republiky o další spolupráci (Lybie přijde na řadu příště...). A s výjimkou několika naivních blbečků našeho typu se nikdo nebude zajímat, co se konalo, o čem to bylo a co tam ten Klaus vlastně povídal...
\"v studené parádě kožených křesel
sešli se k poradě výrobci hesel\"
a rozhodli... \"a žádná z nich nekřičí PAMATUJ!\"

[82 No jo, (PeS: 02.03.2008, 23:29:48 - x)
Dušan byl rychlejší - a stručnější...

[83 Dušane, (maYda: 02.03.2008, 23:38:23 - x)
já o tom nepochybuju, že to jsou uznávaní a prestižní vědci.
Jenže aby zdejším novinářstvem byl někdo uznán za vědce, tak musí věřit na globální oteplení, nevědět, kdo je Klaus nebo o něm aspoń nemít valné mínění a být okouzlen osobností Havla a Švejnara. Pokud nemá tyto atributy, tak to prostě je nějaký druhořadý polovzdělanec nebo nějaký lump, který z takové akce těží pochybný zisk. I kdyby měl Nobelovu cenu, tak to budou tvrdit.

[84 Inu, (PeS: 02.03.2008, 23:53:25 - x)
omluvou jim budiž, že jednoho z nejpopulárnějších vědců světa nepozvali. Ale to je astrofyzik, nikoli klimatolog...

[85 česká média: kdo je Klaus? (divana: 03.03.2008, 00:54:36 - x)

[86 V LN jsem si pod hurá titulkem \"Evropané vypálili Borengu rybník\" (Dušan Neumann: 03.03.2008, 03:31:51 - odkaz - x)
přečetl o úspěšné zakázce EADS na 170 tankovacích strojů KC 45. Jenže svět globální ekonomiky funguje jinak.Jak Boeing tak Airbus jsou nadnárodními ekonomickými giganty a vyrábějí a prodávají tam, kde je to zrovna nejvýhodnější. Jak Boeing tak Airbus používají americké motory GE nebo britské RR. Slabý dolar zvýhodnil americké výrobní kapacity i pro kosorcium EADS, takže dnes se nezanedbatelná část výroby Airbusu odstěhovala do kansasu. Stejné to je i s výrobou KC 45. 58 procent součástek v tomto stroji bude amerických, další vyrobeny jinde ve světě a kompletopvat se bude v Mobile, Alabama. Rozhodující není kde se co vyrobí, ale kam jdou peníze.
Posuzovat dnešní ekonomiku národoveckýma očima o ničem nevypovídá, jen o posuzovatelově nedostatečném rozhledu

[87 samozřejmě tam mělo být Boeingu, já jsem fakt bez těch brejlí slepej jak patrona (Dušan Neumann: 03.03.2008, 05:34:34 - x)

[88 pohovořil jsem o newyorkské konferenci (Dušan Neumann: 03.03.2008, 06:45:25 - x)
do Dobrého rána s ČT, jenže nevím, jestli to vůbec někdo sleduje... většina slušných lidí ještě spí, ti mladší se vracejí z barů....

[89 Dobré ránko! (Dana: 03.03.2008, 06:49:43 - x)
Dušane, já to slyšela! :-))))

[90 A jinak - (Dana: 03.03.2008, 06:57:35 - x)
spousta lidí už je v tu dobu v práci a další spousta je na cestě do práce. Nezapomínej, že jsme v Čechách, kde začíná pracovní doba převážně v 6. Takže dobré ráno sledují jen takoví, kterým začíná pracovní doba později, podnikatelé a důchodci, pak také studenti a školáci a nezaměstnaní. Ale ti druzí koukají spíš na NOVU, která je ryčnější a ráno víc nastartuje...

[91 Dobré ráno, (PeS: 03.03.2008, 07:07:26 - x)
Dušane, díky za ten překlad. Ode mě by to bylo kostrbatý...
Jinak jim s tou konferencí přeju hodně zdaru. Mají nejvyšší čas s tím trochu pohnout, protože tisíckrát opakovaná lež se už leckde stala pravdou. Goebbels nebyl žádnej blbec a měl učenlivé žáky...

[92 PeSi, já tu konferenci budu sledovat poměrně zblízka (Dušan Neumann: 03.03.2008, 07:35:24 - x)
Chtěl jsem na ni jet, ale jeřto tu nejsem oficiálně akreditován /české žurnalistické trafiky jsou rozdávány jiným zasloužilým/, bylo pro mne 312 dollarů, plus náklady na pobyt - a bez naděje, že by se aspoň polovina vrátila domů - poněkud neúnosnou investicí...

[93 Dušane ... (skimic: 03.03.2008, 07:35:58 - x)
... slyšel ačkoliv ještě v jemných mrákotách, jelikož se tou dobou zpravidla teprve neochotně probouzím, ale rád Tě poslouchám. Nicméně Ti dávají tak málo času, že je vůbec obdivuhodné dokázat se srozumitelně vyjádřit.

[94 skimici, to je nemoc jak ČT tak radiožurnálu (Dušan Neumann: 03.03.2008, 07:46:46 - x)
\"soundbite\" se říká tomu zlozvyku, který přitáhl z Ameriky. jenže v USA je dost programů, které jdou do hloubky a komentátoři mají k dispozci 4 - 5 minut. Dalším českým nešvarem je, že často - a ne každý - moderátoči naformulují otázku už jako fakt a jen od hosta čekají její potvrzení. \"téměř pokaždé to nějak rozvrátím odkývnutím \"jistě, ale....\" a pak jen sleduji sekundovou ručičku, abych to stihl do vymezeného času tak, aby jim zůstal jen čas na rozloučení. Nekdy je to dost náročné...

[95 Já se ráno držím rozhlasu, (maYda: 03.03.2008, 07:52:46 - x)
takže nic...
včera se nám spálila lampa v kuchyni. K ránu se mi zdálo, že jdu do práce na tramvaj a přes noc zbourali dva baráky na rohu, všude chaos a suť.
Ráno jsem strčila do lecničky blbě zavřený mlíko a nateklo všude včetně těsnění, odkud nejde pořádně vytřít.
Dnes nastupuju na dva měsíce ne práci do kanceláře našeho investora, přičemž budu na různé jiné záležitosti zajíždět do domácí kanceláře, takže jsem z toho patřičně otrávená.
A před tím jdu na stavební úřad s klientem, který si to projektování představuje jako Hurvbínek druhou světovou, je arogantní , protivný a já, blbec mu přistoupila na zatraceně nízkou cenu.
MYslím, že poslední doplatek mi stejně nakonec nedoplatí, čímž se \"výhodnost\" celé akce ještě snižuje.
Ach, jo, některá rána nnebývají zrovna vydařená.

[96 Dušane (skimic: 03.03.2008, 08:05:50 - x)
... dobrý trik. Zrovna dnes to končilo jen poněkud nejistým \"...a to byl Dušan Neumann...\" :-)))

[97 Dušane, to formulování otázky (jura-p: 03.03.2008, 08:42:10 - odkaz - x)
vyslovením názoru reportera je hrozný zvyk. Já jednou odpověděl: Tak váš názor jste řekl, pane redaktore a na co se ptáte mě? A ten člověk nebyl schopen reagovat nijak a výsledek byl, že jsem v té reportáži prostě nebyl. Našli si jiného. U mě to nevadí, ale u tebe by to byla škoda, kdybychom slyšeli jen názory cesťáků a ne toho, kdo na místě žije.
On rozhlas má své \"koně\" a třeba taková Jazairiová je už hrozná, ale vypadá to, že má propachtovanou celou Asii od Egypta po Bangladeš. A televize má toho ušatého, co reportoval (pomlouval Američany) z Iráku.
Radio poslouchají ti, co jsou v autě. A protože hodně z nás stráví v autě v průměru několik hodin, tak zůstává silným mediem. A oni ty rozhovory několikrát zopakují.

[98 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 03.03.2008, 09:08:09 - odkaz - x)
Hezky si užijte rozhovoru. Co má bejt šoufl jenom mně:-)

[99 Mno, závěr se mu opravdu povedl!! (Anka: 03.03.2008, 09:11:45 - x)
\"Paní Zubovou znám, ovšem velmi letmo. Celá její podivná nepřítomnost na prezidentské volbě je záhadná. Třeba se někdy dozvím, kdy ji někdo operoval a proč vlastně tehdy a ne jindy. Zatím tomu moc nerozumím. Pravda je, že paní Zubová má lví podíl na zvolení Václava Klause prezidentem.\" Fujtajxl vespolek!

[100 Vítku, (AeroKarel: 03.03.2008, 09:42:33 - Mail - x)
kamarád, majitel firmy na montáž a opravu plynových zařízení, mi řekl, že Vailant je moc drahý na údržbu, namontoval mi Junkerse, kotel topí a problémy nedělá.
Já se s dotyčným znám dlouho, a on moc dobře ví, že pokud by dodal šmejd, znectil bych ho důkladně.

[101 A je to tady, Klaus dělá klukoviny... (ptakopysk: 03.03.2008, 10:57:18 - x)
pravil politolog Doležal.

TAjdle si to přečtěte:
http://www.lidovky.cz...n_domov_fho

[102 2 ptakopysk (PeS: 03.03.2008, 11:36:06 - x)
jak už tady psal včera dvd - nemohl by někdo tomu kreténovi Doležalovi důrazně vysvětlit, co je to zvaná přednáška? Nejlépe klackem a opakovaně, třeba by mu to pak utkvělo v paměti...

[103 Rozhovor ;o} (Honza ze Žižkova: 03.03.2008, 12:30:01 - Mail - x)
nenápadně driblujeme a pak rychle vyrazíme, abychom všechny předběhli. To mi bylo vždy nepříjemné a byl jsem proti tomu

ČTĚTE TAKÉ: Havel vyrazil po letech na oficiální cestu. Do NATO

[104 Ahoj! To jsem si také všiml.... (Šumavák: 03.03.2008, 12:52:04 - x)
A hloubám, zda je NATO v rozkladu a potřebují poradit s nějakým humanitárním bombardováním, nebo si ho zvou aby velení vidělo, proti čemu je třeba bojovat...:-))

[105 On Bohouš Doležal byl (jura-p: 03.03.2008, 12:53:24 - x)
vždycky poněkud domýšlivý. Byl jedním z vedoucích představitelů tzv. liberální iniciativy. Když byla tato skupina vyloučena z klubu OF na návrh Jičínského, pravicová skupina v OF tomu bránila a byl to pak jeden z důvodů rozpadu \"špalíčkovského OF\", vzniku předsedy OF v Hostivaři a pak i vzniku OF, tak Bohouš Doležal pracoval pro Klause a když ten se stal předsedou vlády, tak byl u Klause šéfem poradců. A tam se stalo něco, o čem nikdo z nich nemluvil a Doležal pak koketoval s Němci, byl stipendistou a pracoval dost pro \"smíření\". Tedy byl hlasatelem pohledu sudetoněmeckých krajanských spolků na české postoje.
No a dnes je nezávislým komentátorem, občas, když nejde o Klause, nebo o narovnání s Němci, se jeho příspěvky dají číst.

[106 Češi věří radnicím víc než Klausovi. (jura-p: 03.03.2008, 13:17:00 - x)
Tak takhle to dopadá, když z jakékoli otázky se udělá tzv. výzkum veřejného mínění. Bez jakékoli metodologie se odpověď vydává za závěr a spočítají se pravidla. Kdyby chtěli ti výzkumnící jen trochu přemýšlet, tak by si napřed zodpověděli sami, co to je, věřit radnici a zda vůbec otázka věřit bez co věřit, má smysl. Důvěra bez předmětu vlastně neexistuje.
Já například věřím magistrátu, že se nebude vážně zabývat otázkou, jak zlepšit dopravu v našem městě. Stejně tak věřím, že oni věří, že budování středních ostrůvků činí přechod silnice bezpečnějším a že vůbec nezkoumá, jestli to je pravda. Stejně jako táborské radnici, že si myslí, že budování kruhových objezdů je vhodné na silnici evropského systému a není žádný důvod pro to, aby tato silnice byla hlavní vůči odbočkám k obchodům. A že je ani nenapadlo, že jedna mimoúrovňová by jejich dopravní situaci řešila lépe. Ale kdyby se někdo zeptal mě, tak se ho zeptám, koho z radnice má na mysli a co tomu člověku věřím.

[107 Ne pravidla, ale procenta. (jura-p: 03.03.2008, 13:25:01 - x)
Validita takovýchdle výzkumů je nulová.

[108 Průzkumy (Honza ze Žižkova: 03.03.2008, 13:39:40 - Mail - x)
Že smíchat data ze dvou průzkumů a porovnávat je je blbost, to víme my, ale jak to říct těm běžným konzumentům novin?
To je přece jasný, že když v jednom průzkumu vyjde 66,6% a v druhým 81,6%, že to druhý je víc. Na tom, jak vypadaly otázky, přece vůbec nezáleží.
Ono vůbec málo lidí tuší, jak ty zatracený procenta fungujou... To už jsem se někde dočetl, že když maj dvá stejný promile alkoholu v krvi, že ty účinky budou různý podle toho, kolik kterej váží.

[109 no, juro, (Anka: 03.03.2008, 13:39:48 - x)
jak se dají srovnávat radnice s presidentem, mi není jasné. Ta otázka musela být opravdu vypečená.

[110 Pesi (František I. : 03.03.2008, 13:52:18 - x)
asi mám lepší informace. Klaus sice neřekl ani slovo, ale už ho všici zelenáčci odsuzují za to, co řekne. Ba dokonce vědí, co řekne. To je ale perfektní špionská práce. Oč bylo zábavnější dnes debatovat s kámošem, jak to, že ví, za co Klause kritizovali, když tam Klaus teprve letěl a mluvit také bude. Nechtěl mi to věřit. Trochu mi to připomíná oblíbenou větu: \"Stojí, stojí! Kdyby seděl, stejně by nepustil!\"
Mimochodem, málem jsem se dopoledne pomrzačil. Upadl mi prohnilý nosník. Kupodivu i s ním jsem dojel do servisu. Nyčko se klepu, kolik to bude stát.

[111 Jen na okraj ke kniHOVNU (dvd: 03.03.2008, 13:55:33 - x)
Ježek Klementinský má další argument pro blob, neb vystěhování STK prý nijak nepomůže, neb STK má jenom 600 000 svazků a Národní knihovna se rozrůstá o 100 000 svazků za rok. Tak za prvé má STK cca 1,2 milionu svazků a těch 100 000 svazků/rok se mi zdá poněkud diskutabilní. I když z toho budou podstatnou část tvořit povinné výtisky (z nichž mnohé by mohly být odvezeny rovnou do stoupy a žádná škoda na národní kultuře by tím nevznikla), tak s ohledem na přírůstky mého oboru (PeS, Loki_F - co ve vašem případě?) si to naprosto nemyslím. Že by se každý pracovní den rozrůstala Národní knihovna o 500 svazků?

[112 No a je to! (Anka: 03.03.2008, 14:11:09 - odkaz - x)
\"Bylo sice prokázáno, že tam určité nesrovnalosti v postupu byly, ale v daném případě se nejedná o kárné provinění. Zákon totiž specifikuje, co má být kárným proviněním. Tímto jednáním nedošlo k ohrožení nestrannosti, nezávislosti soudu, ani ohrožení důstojnosti výkonu funkce,\" řekl mmluvčí vrchního soudu Petr Angyalossy. \"Toto je otázka spíše administrativní účetní práce, která nemá s výkonem soudní moci, na která pamatují kárná provinění, nic společného,\" dodal mluvčí.
Jasně, jakpak \"ohrožení důstojnosti\", když má milostivá ve svém závodě bordel, to má u nás kde kdo.

[113 ..Opět dneska hezkej článek Pavla Párala - \"Bruselská solidarita a americká víza\"... (šakal: 03.03.2008, 14:13:06 - odkaz - x)
- \"...Solidarita je dnes především schopnost nepropást příležitost mlčet, jak hezky před pár lety na adresu nových členských států EU pronesl prezident Chirac, blahé paměti...\"

- \"Evropskou vojenskou čest ve válce s terorismem pak dnes hájí už jenom Británie a Polsko, a až začne zase mazec na Balkáně, bude čerstvý evropský prezident nedočkavě vyhlížet americké bombardéry, k čemuž půlka kontinentu bude sepisovat protestní petice a pak pálit americké vlajky. Ale hlavní je, že karavana evropské integrace jde dál, i když ti odporní euroskeptičtí psi štěkají.\"

...Jako bych to psal já (7;- ))

[114 ...Jo...Anko...vzpomínáš, jak jsem tu onehdy prorokoval, že ANI NA TOHLE tu Brožovou nechytí?... (šakal: 03.03.2008, 14:17:01 - x)
...A nechytli! (7:- +)

[115 šakale (ptakopysk: 03.03.2008, 15:06:47 - x)
asi se něco rychtuje, protože V.H. koná návštěvu sídla NATO. Zlí jazykové tvrdí, že kvůli nějakému humanitárnímu bombardování. Akorát není jasné, KOHO jim V.H. doporučí humanitárně vybombardovat. To s těma Srbama se tehdá moc nepovedlo. Srbové jako kámoši Ruska a plný Kosovo Albánců. Poměrně tristní výsledek :o)

[116 2 dvd (PeS: 03.03.2008, 15:08:44 - x)
zrovna jsem nakouknul - abych pravdu řekl, ani Ti nevím, neb to nesleduji. Když už potřebuju nějakou knížku, koupím ji ze svýho grantu do naší knihovny, načež ji mám permanentně vypůjčenou. Takových je nás většina a až holt jednou vyletíme komínem, tak ty knížky přejdou \"nazpátek\" do knihovny. Když mi přijdou sborníky z konferencí, tak ty jdou obvykle do knihovny rovnou, neb to není kam dávat. Patřím k těm kverulantům, co upřednostňujou odbornou literaturu na CD popř. kdesi na serveru, odkud si kdykoli mohu stáhnout to, co potřebuju. Argumenty lidí, jak si tím sborníkem rádi listujou, mě nechávají chladným, vida každodenní realitu. Když má sborník 5 kilo, už vidím, jak si v něm někdo zálibně listuje cestou v metru... Někteří organizátoři konferencí tuto situaci už pochopili a vydávaji celý sborník na CD a s úžasem pak zjišťují, že ten mnohakilový sborník se jim vejde na jedno CD a ještě tam dost místa zbude...
Na slušnej USB disk, který váží pár deka, se mi vejde tolik literatury, že by s ní za mnou musela jezdit Avie, a při trochu rozumné indexaci mám tu literaturu dostupnou během minuty. Ten USB disk mohu nosit všade s sebou, často s sebou nosím i notebook, takže tu \"svoji knihovnu\" mám neustále k dispozici.
Když připravuju přednášku - zařadit cokoli z elektronické literatury do přednášky je záležitost dvojího kliknutí. Tedy můj návrh řešení je možná příliš radikální, leč trvám si na něm: Kaplickýmu narvat celej projekt knihovna do prdele a pak ho do tý prdele kopnout, Ježka zavřít za zpronevěru a za zmanipulovaný výběrový řízení, pro tisky, které je nutno uchovat v papírové podobě vytvořit dobře chráněný depozit s ideálními konzervačními podmínkami (to se umí), pokud možno mimo město, a ušetřené prostředky investovat do urychlené digitalizace takto ošetřených tisků. A pak mi místo monstrknihovny stačí jeden pořádný server a zásuvka na připojení síťového kabelu nebo wifina na notebooku. A přihlašovací práva, kdo a jak k čemu může. Jenže to by holt několik lidí nemělo pomníček. O nic jinýho než o pomníček totiž nejde!
Argumenty, že si tam budou lidi chodit studovat a listovat v knížkách, prostě neberu. Takhle si choděj lidi půjčovat Ferdu Brabence. Tak na to nemusím mít barevný hovno na Letný, ale dobře zásobenou síť místních knihoven, které mimochodem dosti úspěšně zanikají. Rád bych věděl, kdo z těch zuřivých zastánců chodí pravidelně do knihovny - obávám se, že to procento se limitně blíží k nule. Namísto pohádek o pilných pracovitých studentech, kteří chodí pravidelně do knihovny, bych spíše prosil tu o Sněhurce a sedmi trpajzlíkách. Ta má alespoň dramatickou sexuální zápletku... To bych nesměl dýl jak 25 let na vysoké škole působit. Ti pilní a pracovití jsou, ale i ti hlavně ocení, když mají odbornou literaturu dostupnou přes síť. A mnozí zakomplexovaní jedinci by si konečně měli uvědomit, že notebook dneska není žádný luxus, leč pro studenta vysoké školy normální pracovní nástroj, jako je pro zedníka zednická lžíce či pro zahradníka hrábě.
Takže se vracím zpět k začátku - já opravdu nevím, jaké jsou knižní přírůstky v mém oboru. Právě proto, že co potřebuju mám před sebou na stole, nepřijdu často ani do naší knihovny, ač ji mám vzdušnou čarou cca 50 m za prdelí. A na courání po knihovnách a zálibné osahávání svazků prostě nemám čas.

[117 Ptakopysku, (AeroKarel: 03.03.2008, 15:42:44 - Mail - x)
to bombardování celkem zabralo, od té doby už srbové nerozhánějí sousedy po širém okolí.

[118 ...Vida - zas jeden zdělanec, kerej nepotřebuje knihovnu...ale jen \"rychlý připojení\"...!... (šakal: 03.03.2008, 15:56:27 - x)
...Škoda jen, že sou zatim ve světě fšichni tak duševně nepružný a nepřestaly ty \"pomníky\" stavět. Jo, jo, jak pravil Posel světla: \"Řekněte jim, že pokrok je něco jako řeka, která se valí nezadržitelně vpřed, a co jí stojí v cestě, to smete...\" (7:- +)

...Ale nechci vidět ten zmatek, co nastane, až jednou náhle prozřou! (7:- P) (7;- D)

[119 PeSi (skimic: 03.03.2008, 16:14:27 - x)
... ad PeS: 03.03.2008, 15:08:44
Vcelku souhlasím ač musím poukázat na nerovnou kolizi hmot při rvání blobu do otvoru páně Kaplického. Doporučoval bych použít zmenšený model zato však bez lubrikantu...

[120 Na MF si všimli (Vlasta.on: 03.03.2008, 16:15:18 - odkaz - x)
Copa se to stalo?

[121 šakale (Honza ze Žižkova: 03.03.2008, 16:13:55 - Mail - x)
O co jde?
O ten chobotničí barák? Ten je hnusnej.
O ty knihy? Ty můžou být v depozitu.
O obsah těch knih? Ten může být digitální.
Tak proč to vzrušení?

[122 P.S. (Honza ze Žižkova: 03.03.2008, 16:21:43 - Mail - x)
Do knihovny chodím. Do městský. Půjčuju si tam detektivky a jiný škváry, abych měl co číst v metru a po večerech.
Odborný radši po síti. Ona taková dvoukilová kniha se dost blbě čte.

[123 Vlasto, ale dobrý, ne? (Anka: 03.03.2008, 16:22:56 - x)

[124 2 Anka (Vlasta.on: 03.03.2008, 16:32:02 - odkaz - x)
Samozřejmě. Jen se ptám; \"dotlačil\" je Tomáš, neměli co psát nebo se jim opravdu z té sprostoty udělalo nevolno? To poslední by mne potěšilo nejvíc. Jen to dlouho trvalo.

[125 2 Vlasta (Anka: 03.03.2008, 16:42:01 - x)
Mezi smažením bramborákům o tom taky přemýšlím. Ale je to nakonec fuk. Hlavně že to nezapadlo.

[126 2 Anka (Vlasta.on: 03.03.2008, 16:57:12 - x)
To jsem si nezasloužil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sakra, já dostal chuť!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[127 Přijďte, Vlasto, k Vodičkovi, (Anka: 03.03.2008, 17:05:15 - x)
přinesu Vám je v původním znění:-)))

[128 Tak (Petr Kunetka, zlocinec: 03.03.2008, 17:14:12 - x)
v patek jsem v Rumunsku. To mne nijak zvlast netesi, pomnite na mne pri pronaseni pripitku ;)

[129 2 Petr Kunetka, zlocinec (PeS: 03.03.2008, 17:26:12 - x)
hele, ale pokud vím, Vodička je až příští pátek, ne? To budeš taky v Rumunsku?

[130 Jinak, (PeS: 03.03.2008, 17:36:06 - x)
jsem se teda nad sebou já nevzdělanec zastyděl a pro sichr zkontroloval, jak na tom teda jsem s tou literaturou. Tak právě teď mám na počítači docela rychle k dispozici 2130 kousků odbornejch a 2582 kousků beletrie. Vše zkopírovaný na tom USB disku. Tak nevím - tahat to s sebou v tištěné podobě bych teda nechtěl... To jsme holt my, líní primitivní nevzdělanci...

[131 To: PeS (Petr Kunetka, zlocinec: 03.03.2008, 18:33:59 - x)
No, ja prave myslel ten pristi, tento patek jsem doma...

[132 No, jo tak už je mi jasný, proč se nikdo nevsadil! (maYda: 03.03.2008, 18:50:47 - x)
viz [78].
Lidovky (papírový) nezklamaly, zmohly se na komentář, kde se mimo jiné praví:
\"prezident patrně neřekne nic, co bychom od něj už neslyšeli a určitě také nijak nezvrátí světové veřejné mínění. Skupinka těch, kteří mají menšinový názor, si řekne své.\"
TAk to vidíte, Dušane, žádní uznávaní vědci, jen skupinka s menšinovým názorem.
Juch, juch, navzdory pomluvám imperialistů spějeme k světlým zítřkům.
Komentář Radovana Holuba o generálu malého českého stáda V.K. ve mně vzbuzuje lehké podezření, že ten Holub musel pod jiným jménem kdysi psát o ztroskotancích a samnozvancích, en pod jiným jménem.
Stylistika nápadně povědomá.
jenže se se mnou nikdo nechtěl vsadit, že o tom takhle budou referovat, tak jdu radši vařit polívku.

[133 ....Obsah knih NEmůže být v depozitu...a NEmůže být digitální,... (šakal: 03.03.2008, 19:13:22 - x)
...jelikož:

- to odporuje zákonu, který požaduje fyzickou a NIKOLIV pouze virtuální existenci povinných výtisků
- se vám bez použití fyzického násilí nepodaří získat k digitalizaci souhlas VŠECH autorů a vydavatelů kvůli velmi odůvodněné obavě z porušování autorských práv
- digitalizace stávajících fondů bude trvat několik desítek - ano, desítek(!) - let a bude podstatně dražší než celá knohovna sakumprásk se vším.

...Ostatně, je mi smutno z toho, že je nutné připomínat nutnost výstavby důstojného stánku knižní kultury právě v tom národě, který za svou fyzickou existenci vděčí právě knihám...(7:- /)

[134 ...Jo, jo...maYdo... (šakal: 03.03.2008, 19:25:18 - x)
...je to tak: \"Jednotlivci - maximálně skupinky - kteří dosud nepochopili a nepostavili se cele na stranu pokroku...\" (7:- /) (7:- ú)

[135 No, rozhodně z toho mají LN větší vánoce, (maYda: 03.03.2008, 19:37:08 - x)
než z Paroubkovy návštěvy strany BAAS.

Velký George pravil ke Klausově cestě : \"Je to pádná odpověď pro všechny lidi, kteří snad měli iluze, že by se pan prezident mohl napravit.\"

máme to divnou demokracii....
Je to vůbec ještě demokracie?

[136 2 maYda (PeS: 03.03.2008, 19:43:08 - x)
a on snad někdo chtěl, aby se napravil dle představ velkého warthoga? To snad ani náhodou...

[137 Prosim prosim (ptakopysk: 03.03.2008, 19:49:17 - x)
já bych taky zvedl ručičku, aby se knihám postavil, jak praví šakal, důstojný stánek knižní kultury. Akorát bych se přimlouval, aby ta chalupa měla svislý stěny a aspoň trochu rovnej strop, abych si v knihovně nepřipadal jako vožralej. Připadalo by mi to nedůstojný.
Ta digitalizace to bude taky pěknej voser. Na co to digitalizovat, aby to vydrželo dýl jak pět let a furt se to nemuselo přepisovat, aby se to dalo přečíst po nějaký katastrofě, která vynuluje energetické zdroje atd. atd. Takovýmu PeSovi, když švácne blesk vedle baráku, kde válí to svoje uesbéčko, tak bude v loji takřka hovězím... :o)
Jo čtu komiksy Asterixe prokoukli jste mě. Mojí neoblíbenější hláškou je: \"Věnoval jsem mu mramorový zápisníček, aby si mohl tesat myšlenky.\"

[138 2 šakal (PeS: 03.03.2008, 19:56:35 - x)
nikde jsem si nevšim, že bych zavrhoval fyzickou existenci. Ale tato fyzická existence, právě u vzácných tisků, by se měla omezit na přísně chráněné depozity. Protože pak stačí jedna povodeň (nebo jeden požár) a spláčeme nad vejdělkem stejně jako u Invalidovny. Že ta digitalizace bude nějakou dobu trvat? Ovšem, aspoň bude mít několik lidí smysluplnou práci. Že to bude něco stát? No, ta technika je prdeček, takže to bude stát mzdy těch lidí, co to budou dělat. Furt mi připadá smysluplnější kvalifikované lidi živit tímhle způsobem, než jim vyplácet podporu v nezaměstnanosti.
A u odborné - zdůrazňuji odborné - literatury... Možná u architektů je to jinak, ale u nás se lidi ve studovně pomalu perou o místa u počítačů, protože potřebujou stáhnout jen tu jednu malou část, případně vytisknout... No a co se týče těch autorských práv - největší strach o to mají ti, co za posledních několit let nic nevytvořili. Jsou postupy, jak kradení myšlenek - když ne znemožnit - tak alespoň značně znepříjemnit... Ale to je všechno na delší debatu... Za dvacet let se na spoustu věcí taky začneš dívat možná jinak...

[139 šakale (skimic: 03.03.2008, 20:03:23 - x)
... prosím, o co Vám jde? O zákon? Ten lze změnit. O princip? To je nesmysl. O to, aby se cenné a unikátní výtisky v barvách a na původním nosiči zachovaly? Jsem pro, stejně jak bych plédoval za uchování hliněných či papyrusových desek (dějepis). Domnívám se však, že povinné uchovávání všech výtrusů jest kontaproduktivní ačkoliv si uvědomuji, že příslušná komis nebude nestranná. Jenže, v dnešní době autoři trousí pouze digitálně či genitálně ... to lze zachovati i s použitím dodatečných vysvětlujících adjektiv.

[140 ojé, PeSi (skimic: 03.03.2008, 20:07:04 - x)
... zase druhý. Já tomu Paroubkovi už rozumím ...

[141 skimici, (divana: 03.03.2008, 20:10:27 - x)
ale je to bezpečnější, na prvního víc fouká :-))

[142 divano! (skimic: 03.03.2008, 20:12:29 - x)
... šakalí škleb (neumím)

[143 šakale, nemohu než ocitovat klasika (Dušan Neumann: 03.03.2008, 20:13:26 - x)
..dneska se píše, stohy papíru; před takovejma dvěma sty lety, to neuměl každej psát, ale ti co uměli, to se dá číst i dneska...

[144 dobrý večer... (Jirka původní pravopisný anarchista : 03.03.2008, 20:14:43 - x)
ptakopysku, vy sice máte křivé stěny, ale mám něco echt nenapodobitelné. Likvidovali jsme třešňový sad....nechal jsem si udělat trámky, 10x10 - 20x20 a prkna, z těch krajů, co se ořezalo. pak jsem to nechal vyschnout a ty trámky se dokonale zkroutily a popraskaly stejně tak ta prkna se zbytky kůry. No tak jsem je vzal a a udělal v knihovně knihovnu.....Když jsem to přivezl dom, tak jsem napřed půl dne nosil materiál nahoru, pak 2 dny měřil, řezal, kotvil trámky do zdi. Což bylo zvlášť pikantní, neboť ani jeden nebyl rovný. A když jsem postavil těch 12, 3 metrových \"pilotů\" tak jsem s těch kroutících se prkének udělal police. Napřed žena se mnou nemluvila, ale nakonec, jsem jí přesvědčil, že je to hezké, zvlášť, když to stálo tolik krve a potu. Nakonec jsem tam rovnal snad tejden všechny knížky, co máme a zjistil jsem, že se nějak sami rozmnožujou, nebo co.

Jo a já knihovnu potřebuju, a přístupnou.....někdy se potřebuju podívat na originál. V Itálii s tím není problém a Kaplický tam nebyl, nevidím důvod, proč by to nešlo řešit tak jako tam.

[145 Nejvíc fouká na větrníky (Šumavák: 03.03.2008, 20:17:57 - x)
a ty při orkánu vyrábějí nejvíc proudu! Pávek se raduje !
http://aktualne.centrum.cz...522949

ten prod je obzvláště potřeba, když má půl republiky potrhané vedení a nemůže odebírat.

Myslím, že směnaři v ČEPSU větrníkáře prokleli do horoucích pekel.Ještě že museli odstavit ten druhý blok Temelína!

[146 2 ptakopysk (PeS: 03.03.2008, 20:25:11 - x)
nemáš tak úplně pravdu. S počítačema už nějakej ten pátek obcuji, tak vím, že je třeba zálohovat, zálohovat a v mezičase ještě zálohovat. Takže cena jednoho dvd mě nezabije a nenutí mě k inkrementální záloze - prostě tam oprásknu všechno. A za tejden zas. Da capo al fine. Mezitím mát ta data na dalších discích, od toho ty disky jsou. Takže až mi práskne do toho všeho blesk, tak jsou 2 možnosti - buďto mě rovnou zabije, a pak už je mi to jaxi u prdele, nebo mi jen zničí momentální výpočetní techniku - načež si řeknu, že když nejde o život jde o hovno a obnovím předchozí stav z jedné z NĚKOLIKA možných záloh... A život jde dál...
S důstojným stánkem pro půjčování Ferdy Brabence pro počmárání od pitomků samozřejmě souhlasím... Ale nemusí stát na Letný a vypadat jak kravinec... Při dnešní drahotě - kdo by ty knížky kupoval. Vždyť co se dá koupit piv za jednoho takovýho Ferdu Brabence...

[147 ...Jistě - měňte si svět po libosti, skimici... (šakal: 03.03.2008, 20:30:11 - x)
...Klidně příště volte toho, kdo vám slíbí tak zásadní, přelomovou a pro budoucnost lidstava nezbytnou věc, jako je kompletní digitalizace všech tištěných materiálů (od Guttenbergových prvotisků po dějiny výtvarného umění od Pijoana) a současné knížky zaletuje v sarkofágu hned vedle vyhořelého paliva z Temelína...

...Taky nechodíte do divadla proto, že to můžete mít \"zdigitalizovaný\"? ...Se vzpamatujte, člověče! (7:- P)

Á propos, ta digitalizace se dělá stejně a probíhá paralelně se standardní akviziční činností knihovny A knihy v papírové podobě se dál uchovávají právě kvůli tomu, až PeSovi doma vylítnou pojistky a to jeho USB mu bude platný tak akorát jako mrtvýmu tatranka. ...A nebo pro blbce jako jsem já, který si čtou knížky v tramvaji (7:- P)

Dušane...v tom jsem s Vámi za jedno... Ikdyž, za Josefa II. při rušení kláštěrních knihoven - to byly ty peleše bigotních potemníků! (red. pozn. pro zn. PeS a Loki_F) (7:- P) (7;- )) se ty knihy, co se nepodařilo prodat ve dražbách, prodávali židům na váhu, aby z nich dělali kornouty pro sypané zboží - klasik neklasik, čtenej nečtenej! Takže vidíte, že se to s tou úctou ke knihám nemusí přehánět. První zárodky toho pozitivního už položil osvícenský racionalismus!... (7;- D)

[148 2 šakal (PeS: 03.03.2008, 20:33:57 - x)
hele, než se zas začneš rozvášňovat - nauč se napřed číst... To bys neřek kde a kdy všade se Ti to může hodit...

[149 šakale, to mě zaujalo... (Šumavák: 03.03.2008, 20:40:42 - x)
Kolikrát už jsi měl ty Guttenbergovy prvotisky vypůjčené a četl sis je v tramvaji?

[150 2 Šumavák (PeS: 03.03.2008, 20:43:22 - x)
no, napsals to Ty... Já si až tolik netroufal...

[151 mno, (Anka: 03.03.2008, 20:44:58 - x)
skimice chápu a šakal si ten skimicův komnetář určitě přečte ještě jednou a uvidí, jak to skimic myslel.

[152 šakale (skimic: 03.03.2008, 20:47:59 - x)
... děkuji za odpovědˇ.

[153 Mimochodem... (Šumavák: 03.03.2008, 20:53:37 - x)
Až PeSovi to USB bude k ničemu, protože nepůjde proud, tak ty knížky z té Kaplického knihovny nedostanete ven ani heverem.
K dalšímu použití USB klíčenky stačí natočit auto, do zapalovače připojit noťas...... :-))))

A ty CASTORy s knihami ve skladu vyhořelého paliva jsou docela dobrý nápad! Bezpečnější místo snad ani neexistuje.

[154 A ostatně, (PeS: 03.03.2008, 20:55:02 - x)
ad:
\"...Taky nechodíte do divadla proto, že to můžete mít \"zdigitalizovaný\"? ...Se vzpamatujte, člověče! (7:- P)\"
a v tom je jádro pudla - když už do divadla, tak na herecký výkon a možná ještě scénické pojetí. Proč bych tam jinak šel, když toho třesoucího-se-oštěpa znám za ty roky nazpaměť a na textu se nic nezmění? Leč - ten hrecký výkon je možná unikátní v souvislosti s režijním pojetím - a tak by stálo za to, mít s sebou nějakou tu digitální kameru a celý to natočit i pro ty, co se na to představení nedostali, neboť ten herec může pozejtří vyletět komínem... A pak pozdě si bycha honiti. Kdybych tu možnost neměl, tak si řeknu ve shodě s jedním mým učitelem - taková je žízeň. Ale já dneska tu možnost mám. A můžu si tu nahrávku archivovat. Na jednu malou kazetku se mi vejde celej Prsten Niebelungů, natožpak cokoli jinýho... Vót těěéchnika... A mám a nedám, hééč! A za pár let budou prstíčkem hrabat a škemrat o kopii...

[155 Souhlas s PeSem, (Foundryman: 03.03.2008, 20:58:49 - x)
jen já se posunul od USB k PDA. Neznám na dovolenou nic lepšího, když jsem pomocí brachiálního násilí vyštván na nějakou pláž, vždycky si tam najdu nějakou osvěžovnu s deštníky a s pivem, usadím se s PDA a tím pivem splachuju s rozkoší čtenou pokleslou literaturu :-) Kdybych to měl tahat na papíře, množství na 14 dní by zabralo půl auta.

[156 2 Foundry (PeS: 03.03.2008, 21:13:35 - x)
no vidíš, takhle já s sebou tahám notebook, protože tam mám větší display a můžu na tom i pracovat. No a většinu tý zmiňovaný literatury beletristický mám v pdb... Když už pak nemůžu na internet, tak si buď čtu, nebo pracuju... Jednou se mi poštěstilo - ta rekreační oblast byla v dosahu volný wifiny... Byl jsem tam docela spokojenej... (to už je dávno...)

[157 Pékný večer (martin TT: 03.03.2008, 21:15:22 - Mail - x)
to jste toho popsali, a může za to Klaus a Kaplický. Myslím, že jsme tady už podobnou debatu vedli, tak se nebudu opakovat.
PeSi, když jsi na sebe práskl to ohromující číslo, tak tě budu otravovat, ale na přímo. Ty už tušíš, viď.

Dneska jsem se pracovně potkal se dvěma lidmi, kteří v určité části svých stesků prohlásili, že by se stát měl postarat a jak oni k tomu příjdou. V další větě se (také opakovaně) vyskytovala vazba - máme na to přece nárok. Takže spojeno s předchozí debatou, máme na to přece nárok, aby se stát postaral o uložení všech vydaných knih a to v našem sousedství, v plné pohotovosti, kdykoliv se nám zachce si jen vzpomenout na podívání na cokoliv a to ve výtvoru architekta, který má také nárok na to, aby se to postavilo, když už si dal tu námahu a něco nakreslil. Atd, prostě všichni máme nárok.

A už dost, jsem asi poněkud bychýlen.

[158 vychýlen (martin TT: 03.03.2008, 21:16:25 - Mail - x)
je to pravda!

[159 Foudry (ptakopysk: 03.03.2008, 21:17:53 - x)
sakra a nekazíš si tim čučenim na PDAčko voči? Já bych asi musel mít brejle a fonty jako kráva velký a vočiska by mě z toho bolely. Já mám vočiska z ustavičnýho čumění na monitor dost unavený a koukání do knížky, která se nemihotá, nesvítí, neleskne mě neunavuje. Ale asi je to možná profesní úchylka. Gynekolog nejspíš taky neleze ve volným čase na pípšou...

[160 Ptakopysku, (Foundryman: 03.03.2008, 21:24:44 - x)
zatím krom věkem podmíněných změn (krátký ruce) celkem nic nepozoruju. I doma čtu knížky v NTB.

[161 2 martin (PeS: 03.03.2008, 21:26:36 - x)
ale neříkej, že jsem Ti to nenabízel... Stejně jako Františkovi a dalším...

[162 2 ptakopysk (PeS: 03.03.2008, 21:32:17 - x)
on už to zmínil Foundry - krátký ruce. Takže v metru, cestou do práce, paperback ještě jo. Když už jsem unavenej, tak už jsou ty ruce moc krátký. Na monitoru zatím v pohodě, případně si zvětším, jak potřebuji. Samozřejmě, kvalitní monitor, LCD, podsvícenej. Žádný mihotající CRT... Tam mi ty krátký ruce zatím nevaděj a mohu stále odkládat cestu k očnímu...

[163 PeSi (ptakopysk: 03.03.2008, 21:45:40 - x)
ono i elcédéčko se může mihotat, stačí když je připojený na jinej šlauch, než počítadlo (teď myslím normální písidlo)napnelismus je sice stejnej, ale nějak to souvisí s délkou a umístěním nuláku, takže dochází k cukatuře obrazu. Nejsem elektrikář, ale vložil jsem prst do rány a uvěřil jsem, eh čo to táram... bohamáriu... zapojil jsem monitor do obyčejný zásuvky, počítadlo do chráněnýho zdroje a obraz se vlnil jak bajadéra. Přivolaný servisák přepojil obé do stejného zdroje a bylo...

[164 Ptakopysku, (Foundryman: 03.03.2008, 21:54:24 - x)
to právě u NTB nebo PDA s podsvícením řešit nemusím. A font si navolím takovej, aby mi vyhovoval a nemusel jsem mžourat.

[165 2 martin (PeS: 03.03.2008, 22:00:21 - x)
a jinak - to číslo není nijak ohromující... Ono se to zdá. ale zkus si poctivě projet disk, co tam všechno máš jenom odbornýho, co furt potřebuješ. A kousek jako kousek. Jeden je na stránku, druhej na padesát stránek, třetí možná na víc... (takový mezinárodní krystalografický tabulky, nebo fázový diagramy...) Ale když já je potřebuju. Když se s někým o něčem bavím, potřebuju mít podklady po ruce, aby to nebylo mlácení prázdné slámy. Bych si tak tipnul, že to máš taky tak a možná o tom zatím ani nevíš, kolik toho je... (já bych to taky nevěděl, kdyby mě šakal nevyhecoval, abych si to spočítal...)
Pamatuju na jednu konferenci, kde jsem se takhle dal do debaty s jedním kamarádem o jedné technologii. Začal - no zrovna třeba v tomhle systému by se dala tahle fáze připravit... Já na to - no tak se na to podíváme. Vytáhnul jsem noťas a našel příslušnej fázovej diagram... Ty máš s sebou fázový diagramy na noťáku? Kde jsi je sehnal?
Tak jsem mu řek, že se za relativně levný peňáz prodávaj a že jsme si je koupili, protože to skoro denně potřebujem - a kdo má furt běhat do knihovny... Dal jsem mu odkaz a od tý doby jsem měl \"vystaráno\" - do konce konference u mě byl každou chvíli s někým jiným - hele, potřebujem kouknout na fázovej diagram týhle dvojice... Ty to určitě máš u sebe, viď?
Co mě tehdá zarazilo - jeho, Američana, z přední světový laboratoře vůbec nenapadlo, že něco takovýho v digitální formě je - a to v tý době to bylo inzerovaný ve spoustě technologickejch časopisů. On věděl, že to má za zádama ve svý knihovně - ale při diskusi na konferenci to s sebou neměl... A bacha, ten chlap je jeden tak z pěti nejlepších technologů v mým oboru na světě. Ale prostě ho to nenapadlo. No a tak - přiznávám, je to moje slabost - stahuju si všechny možný podklady - co já vím, kdy se mi to může hodit? Na tom disku to tolik místa nezabere a když na to přijde řeč, můžeme se bavit konkrétně. Stejně tak beletrie... Když jsem zhnusen okolnostma, jdu si číst. A to pak zkousnu i dvě knížky za večer, když na to přijde... A když kolem všichni spěj, aspoň nemusím štrachat v knihovně - zas je to dvojí kliknutí vedle...

[166 2 ptakopysk (PeS: 03.03.2008, 22:21:09 - x)
no a když Ti tohle začne dělat noťák, je na nejlepší cestě do popelnice...

[167 Pánové, (maYda: 03.03.2008, 22:23:11 - x)
to je sice hezký, ta technika, ale válet se na pohovce lze pohodlně leda s knihou, s notebookem sotva.

[168 2 maYda (PeS: 03.03.2008, 22:30:52 - x)
za předpokladu, že ta kniha pak funguje jako poklop na ksicht, pak ano. Jinak ne. Jakmile lehnu, usínám - dlouholetý tréning, kdy se každá chvilka spánku hodila. Číst můžu jedině v sedě a pak je mi jedno, jestli koukám na displej, nebo do knížky. Skoro jedno - u knížky si nějak neumím nastavit velikost fontu...

[169 jo, PeSi, (maYda: 03.03.2008, 22:39:38 - x)
není sladšího spánku, jako když si jeden může lehnout na pohovku, začíst se do detšektivky a usnout nad ní. Tedy spíš pod ní.
Jen by mohli mít v knihovně delší výpůjční lhůty, ono přečíst detektivku tímhle způsobem chvíli trvá a pořád musím prodlužovat výpůjční lhůtu.

[170 Maydo, (jura-p: 03.03.2008, 22:48:31 - x)
pohodlně to ani s knihou nejde. Pořádný gaučing, naostro, se provozuje bez pomůcek.

[171 juro, (maYda: 03.03.2008, 22:59:23 - x)
mně je jedno, jak \"se\" má gaučování provozovat, já prostě nejradši gaučuju s knihou.
A nechám přitom volný průchod tomu, jestli mně uspí nebo si počtu.

[172 cha, cham Juro, ještě jsme mladí (Dušan Neumann: 03.03.2008, 23:21:05 - x)
neb usnutí pod knihou nás při slouvě pohovka nenapadne jako první, jediné, čeho se lze obávat je usnutí jaké se přihodilo majorovi v Rozmarném létě

[173 Teda pánové, (maYda: 03.03.2008, 23:30:39 - x)
tak nevím, jestli jsem ještě tak nechápavá nebo už tak sklerotická, že mně napadne jako první ta kniha....

[174 Pekny vecer, (Hipik - pravicovy recidivista: 03.03.2008, 23:30:35 - Mail - x)
nedorazil jsem prave z hradu, ale utahanej z prace. Juknul jsem na Psa. Pod clankem pana Barty nasel Obrik, co pisou v Syrii o navsteve Paromira - vudce Sosanu. Fakt zajimavy, jak se rozhodl delat na vlasni pest zahranicni politiku. Juknete se.

[175 SAfra, hipíku, (maYda: 03.03.2008, 23:33:25 - x)
jak to, že můj komentář je před Vaším, když ten Vás by měl podle času v záhlaví dorazit o čtyři sekundy dřív???

[176 MaYdo, \"Nad Atlantikem jsou mraky\".... (Šumavák: 03.03.2008, 23:37:56 - x)
:-))

[177 máte tam nějaký rychlejší sekundy (Dušan Neumann: 03.03.2008, 23:38:14 - x)

[178 jo, asi delsi draty o))) (Hipik - pravicovy recidivista: 03.03.2008, 23:39:22 - Mail - x)

[179 dobrý článek na NP od Luboše Záloma (Dušan Neumann: 04.03.2008, 00:57:22 - x)

[180 ...Sem tu nějak založil na vášně... (šakal: 04.03.2008, 02:10:21 - x)
...a nestíhám vodpovídat. Tak mě z technických důvodů omluvte, že se další plodné diskuse nezúčastním (7;- ))

[181 Dobré brzké ráno vespolek...! PeS(i), už tady s těmi fázáky provokuješ podruhé, (Loki_F: 04.03.2008, 02:22:23 - x)
ale moji ostrou prosbu z lázní jsi oslyšel...
Zabal to do zipu a adresu máš, k tomu mi pástni prosím odkaz, abych si to mohl legálně koupit.
Čeká mě zkouška z technologie silikátů a z ložisek...

Nu šakale, příložitost mlčet jsi pěkně prošvihl... Souhlasím v tomto s PeS(em) a skimicem a ptakopyskem. Praktičnost elektronických knih je prokázaný bonus dnešní doby.
Tři čtvrtiny těch bigotních fondů byly stejně různé \"svaté\" texty, životopisy křesťanských mučedlníků a podobný balast, informační šum a slovně-jazyková redundance...
Ti prasáci dokonce používali ODBORNÉ TEXTY jako podklad pro psaní těch \"svatých\" škvárů, viz zlomky Archimédových knih na přeškrábaných pergamenech, objevené před několika lety...
Fuj, fujky, blééé...
Až zase pojedeš tramvají, přelouskej si kousek Umberta Eca... ochránče tradic! };D))))

[182 2 Loki_F (PeS: 04.03.2008, 05:12:35 - x)
dobré ráno - 2 Loki - já na to samozřejmě zapomněl... Do mě se musí občas kopnout... Teď mizím k jasnovidcům, leč později, během dne, bych si mohl vzpomenout...

[183 dobré ráno... (Jirka původní pravopisný anarchista : 04.03.2008, 07:12:37 - x)
vzrušenou debatu o knihách se pokusím rozseknout svým traktoristickým myšlením. Papír je dobrá věc zvlášť po ránu, také si zkuste ubalit z noutbuku machorku hehehe :-))))




[184 Jirko-p (skimic: 04.03.2008, 07:23:44 - x)
... no to je pravda, nakonec i z mého původního příspěvku snad nevyplývá, že bych snad měl býti \"tím, který je nepřítelem papírů, papyrusů a hliněných destiček\".
... v tomto případě bys však mohl být ještě radikálnější. Tvůj příspěvek bylo lze na ten papír napsati a poslat v lahvi od hruškovice po řece. Na to noťák fakt nepotřebuješ. Adresát po proudu by si jej přečetl, použil (třeba jak navrhuješ) a ekoholubem by ti odpověděl. Jak použít posléze onoho holuba opět záleží na příjemci ...

[185 Jirko-p (skimic: 04.03.2008, 07:28:29 - x)
... nakonec by ti holubi mohlo mít na krku takovej soudeček s malým paňákem hruškovice. Jako bernardýni. To kdyby byl příspěvek příliš ofensivní :-)

[186 Nebylo by od věci, (maYda: 04.03.2008, 07:40:53 - x)
poslat už v té láhvi po řece nějakou tu hruškovici, jenže to by musel být poměrně malý vzorek. ledaže by ty Archimédovy texty nebyly zas tak odborné a měly výjimky.
Třeba svůj zákon vymyslel pod vlivem hruškovice a tak pro hruškovici neplatí.

[187 Ano přátelé... (Jirka původní pravopisný anarchista : 04.03.2008, 07:45:08 - x)
lidstvo se musí vrátit ke kořenům. ostatně by bylo fajn, když už se používá jedlý papír využít jedlých pošťáků. Viz Skimicův poštovní holub. No a pro ty bohatší, třeba poštovní mladý býček, pro posílání milostných vzkazů, popřípadě poštovní stará kráva pro zprávy z domova :-)))))
Teda já jsem dneska rozvernej

[188 Jirko-p (skimic: 04.03.2008, 07:49:35 - x)
... ad ty \"zprávy z domova\" ... Tos měl na mysli některý konkrétní večerní televizní zpravodajský pořad?

[189 Skimici... (Jirka původní pravopisný anarchista : 04.03.2008, 07:53:13 - x)
já vlastně ani nevím, co jsem to měl na mysli. Je to tak lepší. A taky netuším jestli stále začínají od čtvrt , nebo od půl. Furt se s tím začátkem míchá.

[190 Hezk dopoledne vinšuji (Anka: 04.03.2008, 08:40:00 - odkaz - x)
Tak ty právní garance si pan Béém vysvětlil velmi netradičně. Jsem žádostivá, kdo tu přetlačovanou vyhraje.

[191 Dobré ráno... (ptakopysk: 04.03.2008, 08:50:35 - x)
mrkněte se na NP na páně Vlkův článek. Šakal tam v diskusi jiskří ve víru protimrakoušových vášní.
Namátkou: funkcionalistický prostor, konkrétní příroda, živoucí parter, poluce pubescentova
Kde se to v tom chlapovi bere? Máme docela štěstí, že nedělá pro ochránce přírody, jinak by už na Šumavě vysazoval medvědy...

[192 Anko, předpokládaný vývoj: (AeroKarel: 04.03.2008, 09:14:32 - Mail - x)
\"Praha olympyjská\", či jak se ten spolek pro utrácení a zašmelování městských peněz jmenuje, bude usilovně pracovat, v prvním možném termínu utřeme hubu, bude to prohlášeno za užitečnou zkušenost a jedeme dál, pilným utrácením spřáteleným spolkům a lidem k lepší nabídce v druhém kole, tam také utřeme hubu, a buď už bude rozházeno peněz dost nebo bude aspirace na další kola........
Nebo Béma s celým tím spolkem někdo ve volbách kopne do místa příslušného, pak je ovšem otázka, kdo bude v Praze vládnout. Oranžgutanům bych tu radost udělal nerad.

[193 2 Loki_F (PeS: 04.03.2008, 09:34:13 - x)
jestli nakoukneš, šel Ti mail (do školy)...

[194 2 ptakopysk (PeS: 04.03.2008, 10:05:22 - x)
tak jsem tam nakouknul... Ještě žes nebonznul, jak se takový originál slovenský ovčí sýr vyrábí... To by Tě neměli rádi...

[195 PeSi (ptakopysk: 04.03.2008, 10:48:28 - x)
bonznul :o) Ale nejsem svině, nechal jsem jim 20% iluze :o)

[196 2 ptakopysk (PeS: 04.03.2008, 11:05:25 - x)
těch 20% iluze je důležitejch - teda, obvykle to bývá mnohem méně, než 20% a ta iluze má takové zajímavé jméno. To je důvod, proč se takovým \"originál ovčím sýrům\" obvykle vyhýbám. Tento prostý trik s tou iluzí mi bonznul přímo synátor jednoho slovenského bači a bez detailní analýzy to nikdo nezjistí...

[197 2 ptakopysk (PeS: 04.03.2008, 11:11:16 - x)
a jinak jsem koukal, že se nám tam klube další patriotický vševěd. Nejen, že jeho \"Velký Pankrác\" zabírá celé Podolí, Braník a Krč, ale velice dobře se orientuje i v boji s kůrovcem na Šumavě. Přímo druhej Just...

[198 Teda ten Šakal je vážně neuvěřitelnej.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 04.03.2008, 11:47:28 - x)
v těch komentářích....skutečnost je samozřejmě ještě mnohem lepší.
S tím ovčím sýrem jsem to Ptakopysku a PeSi nepochopil, ale to je pravděpodobně moje chyba. A to jsem autor naučného slovníku , který jsem napsal pod pseudonymem Oto a chystám další díly pod jménem československá akademie věd :-))

[199 PeSi (ptakopysk: 04.03.2008, 11:52:03 - x)
koukám, že v tom ovčím sýru kromě 20% iluze (tady napsané) a 70% kravského mléka (napsané na NP) mi zbylo nikde nepublikovaných 10%. Sakra co s tím... Jasně - rezerva! Teď je zima tak chyběj, ale v létě díky tepelné roztažnosti surovin to bude akorát!

[200 Jirko původní... (ptakopysk: 04.03.2008, 12:01:20 - x)
Z čeho se dělá ovčí sýr žáku Fíku? No přece z kravského mléka!
V lepším případě. (Lučebník a silozpytec František by zajisté vychrlil řadu sloučenin odvozených od krakovaného tetrableptanu.) Protože kdyby tomu tak nebylo, muselo by být na Slovensku ovcí víc než partizánů a lezly by i po teleskopu na Lomničáku...

[201 Ahoj Pesi! Myslíš toho (Šumavák: 04.03.2008, 12:17:17 - x)
největšího dvoukomorového biologického všeznalce?
Na tu Šumavu ještě koukni, já jim tam přidal pár obrázků.....

Jinak tady chvilkama sněží, a v horní hospodě mají sraz popírači !

[202 Tak jsem si přečetl Šakala (jura-p: 04.03.2008, 12:45:56 - x)
na tom Psovi a ve většině věcí s ním souhlasím. Mě nevadí mrakodrapy, mě vadí, jak hloupě se zapojují do tvorby města a jaké pustiny vznikají na jejich úpatí. Kdysi jsem to dokládal fotkami těchto slavných míst ve světových metropolích bez lidí. Vytváření prostor, ve kterých nechce nikdo žít, kam přijde, protože tam pracuje, cesta tam a zpět je nutná, ale ošklivá, prostě není urbanismus. Proč si už nekladou architekti a investoři otázku, jak se tam bude žít. Bude se lidem chtít tam pobývat? Jak jim zajistíme dopravu, aby mohli jezdit čím chtějí a přitom se tím nezaskládali. Jo, že to se nedá vyřešit. Tak stavím blbě, v blbé velikosti nebo na blbém místě.
Odcházejí lidé hned jak jim skončí práce a nikde v okoli se nestaví, neprojdou, nechtějí ani nakoupit, ani posedět, ani pokecat a ani popít. Tak stavím blbě a nevytvořím \"down town\" ani pěkné město. A nemělo by to být nakonec totéž?

[203 2 Jirka původní (PeS: 04.03.2008, 13:14:15 - x)
tak já to teda prozradím... Ta iluze, co se kromě syřidla přidává do kravského mléka, aby vznikl polský \"originální slovenský ovčí sýr\" se jmenuje ovčí moč. Dodá té surovině ten charakteristický čmuch a výraznou chuť... Je po obědě, takže všem konzumentům \"originálních ovčích sýrů\" přeji dobré zažití...

[204 Pěkně Šakal slova nakladl (Honza ze Žižkova: 04.03.2008, 13:24:45 - Mail - x)
S naprostou většinou jeho argumentů souhlasím.
A všechny jsou použitelný proti Kaplickýho knihovně.

[205 PeSi.... (Jirka původní pravopisný anarchista : 04.03.2008, 13:29:49 - x)
to jsem neslyšel. Je , ale fakt, že ovčí sýr si nekupuju na tržnici, tak jsem se o to nezajímal.....děkuji za vysvětlení.

[206 PeSi (ptakopysk: 04.03.2008, 13:46:47 - x)
ale fuj! Já chtěl těch deset procent uhrát na roztažnost a ty takhle. Ani žďabec iluze těm chudákům nenecháš :o)
Ale Slováci se mi fakt dušují, že ONI do SVÉ brynzy přilejvají ovčí mlíko. Nejprolhanějšího Slováka jsem potkal těsně po revoluci v Jeseníkách, kde u Rejvízu, kde prodával pravou jesenickou brynzu a na dotaz mýho zetě kde má vovce, když v celejch Jeseníkách žádný neviděl, s kamenným xichtem prohlásil, že si ovčí mlíko do Jeseníků dováží ze Slovenska.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: