Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radio Beat
Country-Radio




Středa, 12.03.2008

Bloguji, bloguješ, bloguje....

aneb: když "webový záznamník", tak webový záznamník!

 


Já se ale nemíním zabývat tím, co je to blog. (To najdete ZDE* )

Já si do "záznamníčku" chci poznamenat, a vás upozornit na článek "kolegy bloggera"  ”.

 

Tak si přečtěte Pravidla pro žití (jednoho) života prof. Milana Zeleného, na který jsem vcelku náhodou včera narazil.

 

 Jsou zajímavá, ze života....

přesto bych si dovolil s jedním nesouhlasit , a to s č.56: Nikdy nezapaluj oheň seshora!  A to zase já jo! Když mám kamna naložená hnědým uhlím, zatopím od shora a ono to potom krásně, dlouho odhořívá.Ale to bude tím nekvalitním uhlím....:-))

a jedno doplnit: Nestanovuj si pravidel pro život příliš moc, protože je nedokážeš všechna dodržovat! A nevíš-li, že něco nedodržuješ, spíš klidněji.

 

Tak příjemné počtení a přemýšlení  o životě.

  
 





Komentáře

[1 V jednom (Vlasta.on: 12.03.2008, 03:01:56 - x)
vám Šumaváku dávám za pravdu. Nestanovuj si pravidel pro život příliš moc,......
Protože znám některé názory onoho pana profesora, nemám úctu k jeho pravidlům. A ty, u kterých ano, stejně někde opsal.
Ostatně; vlastně bych je tím explicitně porušoval. ;-)

[2 Někdo tady (Vlasta.on: 12.03.2008, 03:55:57 - x)
psal o útoku (phishingu) na klienty České spořitelny. Taky jsem dostal. Ale pocit, že bych měl reagovat nebo to jen přečíst do konce, jsem neměl ani na vteřinu.
Ovšem tohle je síla! To sem si dokonce zjistil, odkud to přišlo a kam směřuje.

Vazeni klienti,
radi bychom Vas upozornili na novou verzi podvodneho e-mailu (tzv. phishingu). Nova verze e-mailu ma jako ty
predesle vzbudit dojem, ze byla odeslana z e-mailove adresy Ceske sporitelny, tentokrat vsak z oficialni
e-mailove adresy banky csas@csas.cz. Obsahuje odkaz v tele na udajne webove stranky internetoveho
bankovnictvi banky a uzivatel je vyzvan k prihlaseni, tedy zadani osobnich bankovnich udaju.

Prosim, verifikujte tuto emailovou adresu kliknutim na spojeni nize:

https://www.servis24.cz...l_actions

Verifikovaci spojeni je platne do 24 hodin.

[3 Dobré ráno (martin TT: 12.03.2008, 05:02:27 - Mail - x)
tak jsem si přečetl zbytek včerejška - ohýnky u prdele se tu zapalují nějak moc rychle - že by se i na Šumavákovi prezentovala myslivecká lobby?

Šípek je skutečně světoznámý, ne jako architekt, ale designer skla. I když podle mého, hodně laického posouzení, je Šuhajek lepší.

[4 trpaslíci (martin TT: 12.03.2008, 05:04:38 - Mail - x)
už jsem si chtěl stěžovat na diskriminaci, protože všude vůkol se nabízejí vtipné kombinace písmen a já pořád nic. Teď to trpaslíčci napravili - upozornili mě slovem BACHA

[5 Dobré ránko! (Rpuť: 12.03.2008, 05:42:05 - x)
Ohledně mouder jsem raděj opatrná - on se k nim stejně většinou člověk dopracuje až v době, když už mu nejsou moc platná...:))
A konec konců, kde vzít moudra, když pravidla chybí. Není-li pravidel i moudro se zvrtne. Vlastně to souvisí i s tím fyzickým trestáním dětí. Dřívávejc bylo to jednoduché - dítko, co \"Tabula rasa\", seznámeno bylo s desaterem. Pro dobu, kdy ještě nebylo v stavu pochopit jeho zákony, bylo mu za jejich porušení možno \"přišít jednu na zadek\". A bylo jasno!
Moudro je totiž velmi relativní.

[6 Dobré zas ráno, (PeS: 12.03.2008, 06:20:38 - x)
Tak Vám nevím, použil bych vlastního kriteria pana profesora, tedy, je to výborné. Výborné, ale... - a dál není co dodat...
Tím chci říci, že s mnohými pravidly bych docela polemizoval. Ne se všemi, ale ta část by nebyla zanedbatelná. Ještě si to musím rozebrat... Leč celkový dojem je poněkud rozpačitý...

[7 dobré ráno... (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 06:35:54 - x)
Šumaváku, těch pravidel pro život je strašně moc...já bych jich nedal dohromady ani 5 natož jeho šedesát kousků. Pro mne stačí jen to jedno základní...UŽIJ SI TO.... Jo a některá (autorem napsaná) jsou úplně nesmyslná. Ve výčtu mu tam snad chybělo jen...nejez žlutej sníh..

Jo a včera jsem byl peskován za to, že s norováním jste mne uvedli do tématu daleko více, než jsem byl před tím. Vysloužil jsem si čumilovo pohrdání, že jsem změnil názor. No řekněte mi, mohlo být lepší odměnění změny názoru?

[8 ostatně, (PeS: 12.03.2008, 07:00:01 - x)
včerejšek byl náročný, dnes mě čeká jedna oponentura, tak si mohu dát malou rozcvičku... V prvé řadě bych citoval Pratchetta, tedy Lu-Tseho, že pravidla jsou tu od toho, aby si je člověk napřed důkladně rozmyslel, než je poruší. Dále souhlas s panem domácím - přemíra pravidel je poněkud kontraproduktivní... Tak teda trochu té oponentury.
ad 1 - když nejde o život, jde o hovno. Ale občas jde o život...
ad 2 - vsaď se, že tvůj nadřízený o tobě přemýšlí docela často a v zajímavých souvislostech, pokud neszvládáš úkoly, ke kterým se zavážeš...
ad 3 - tak fajn, jsem zvědav na omluvný a opravný komentář k tomu článku...
ad 4 - moudré rozhodnutí! zvlášť když ti ten nepřítel právě vrazil kudlu do zad...
ad 5 - čekám...
ad 9 - zlatá slova...
ad 10 - již použito...
ad 12,13 - zde bych odkázal na Kantorka: \"Vypadá jako blbec a mluví jako blbec. Ale tím se nenechte mýlit, on je to opravdu blbec!\"
ad 15 - výborná rada pro všechny školáky a studenty. Skoro se zdá, že spousta z nich se tím pravidlem řídí... Ale ne důsledně... Viz 5...
ad 16 vzhledem ke 2 - tedy pouze pro sebe... Z toho hlediska je 17-21 zbytečné...
ad 22 - věřím, že rád běhá...
ad 23 - škoda, že to neaplikoval na ten článek...

a tak by se dalo pokračovat, ale bylo by to výborné... Zdá se, že logika není silnou stránkou pamprésora...

[9 PeSi (dvd: 12.03.2008, 08:05:26 - x)
Snad Tě bude zajímat, že pamprésor je od roku 1981 na Fordhamu, kterážto škola se chlubí tím, co nazývá Jesuit Tradition

[10 PeSi, (Honza ze Žižkova: 12.03.2008, 08:40:44 - Mail - x)
díky za [8]. Mně napadalo podobné, ale a) jsem lín, b) nemám tu praxi ;o}

[11 šmarjábohová (ptakopysk: 12.03.2008, 09:17:04 - x)
to jsou kdáky! Tohle mi chodí každej tejden i s vobrázkama jako presentace.
Sem zvědavej, až si to přečte Loki :o)

Hesla pro život přitom stačí dvě:
1. Carpe diem quam minimum credula postero. (Horatius)
2. Udržet myšlenku. (Lidový mudřec)

[12 Ptakopysku (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 09:26:35 - x)
dodal bych ještě

3. udržet moč :-D

OT, nemáte náhodou někdo nějakou verneovku v MP3? Nebo nějaký dobrodrůžo v mluveném slově pro malý kluky? Prosím, bez narážek na orientaci a tak podobně.

[13 2 ptakopysk (PeS: 12.03.2008, 09:28:22 - x)
to 2 bych přeci jen trochu rozšířil:
Pokud možno, udržet myšlenku, moč a stolici...

[14 PeSi, Jirko (ptakopysk: 12.03.2008, 09:42:43 - x)
ona ta myšlenka může znít: \"Udržet moč a stolici\" neudržíte-li už ani tuto myšlenku, nabízím náhradní heslo: Vanitas vanitatum...

[15 Dnes je nejen den vstupu do NATO, (Šumavák: 12.03.2008, 12:02:51 - x)
ale také výročí Anschlusu Rakouska. přečtěte si rakouského historika...:
http://aktualne.centrum.cz...523501

a ne aby vás přitom napadaly nějaké analogie se zelenými jako třeba že Národní socialismus byl mladým hnutím a především mladí lidé ho podporovali. , nebo dokonce s EU!:Úplné splynutí s Německem nechtěli ani rakouští nacisté, kteří anšlus připravovali. Přáli si jít ruku v ruce s německou politikou, ale ne pohlcení.

[16 Šumaváku, máš mail na seznamu. (Rpuť: 12.03.2008, 12:17:45 - x)
No jo, strana mladých... spíš takových, co si rádi vyskakovali a vyskakujou....

[17 Dobrý den vespolek! Jenom v průletu... (Loki_F: 12.03.2008, 12:23:35 - x)
Vážení nechal bych to pouze v té základní verzi:
\"Udržet myšlenku!\"
Uveďte jediný dobrý důvod proč držet moč nebo stolici?... !
TOho Zelenýho (profesora nikoli lumíka) mám staženého, ale dosud jsem neměl čas, takže předběžně souhlasím s předřečníky - množství pravidel větší, než je počet prstů na jedné (zdravé) ruce, pouze svazuje možnost vlastního rozhodování, fantazii, schopnost improvizace a vůbec schopnost žít dynamicky a svobodně.
Pravidla jsou na ho... a ještě na nic, protože vždy a z každého pravidla existuje nejméně jedna výjimka...
Lokiho axiom:
Ten, kdo se rigidně a dobrovolně drží pravidel, se nakonec stará jen o udržení ... moči a stolice! Myšlenka se dávno vytratila.
};D)))

[18 Jirko p. (ptakopysk: 12.03.2008, 12:50:03 - x)
jestli se tu někde potloukáte? Prohlížel jsem si fotky novýho Galarda. Je to radost. V tom se někdy svézt, vyl bych jak šakal v říji!

[19 Jirko, (AeroKarel: 12.03.2008, 12:53:02 - Mail - x)
Verna ano, ale ve vazbě od Vilímka. MP3kizovat musí rodiče vlastní hubou .....

[20 2 Loki_F (PeS: 12.03.2008, 13:17:54 - x)
přece jen, jistá společenská konvence... Aspoň těch několik minut a metrů. Třeba na takové promoci, imatrikulaci či jiných příležitostech to u osob starších jednoho roku fakt nevypadá dobře...

[21 PeS(i) na takových akcích (Loki_F: 12.03.2008, 13:52:18 - x)
Třeba na takové promoci, imatrikulaci či jiných příležitostech...
není nutné (u)držet myšlenku a je proto možné se soustředit na to ostatní... };D)))

[22 Ptakopysku... (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 14:05:51 - x)
voni to pytlíkujou s AUDI dohromady.....dokonce maj i stejnej sklopnej klíček. Podle mého už to lambo vlastně není. Ale já nejsem žádný měřítko, jenom mne to mrzí, že už to není značka, kterou jsem měl rád, ale německá věc.

[23 Bulvár... (ptakopysk: 12.03.2008, 14:46:57 - odkaz - x)
se vomlouvám, že plevelim. U Astona doma udělala policie šťáru a zeťák je podezřelej ze zmizení Astonový dcery. To aby se z toho jeden zbláznil. Vůbec to Astonovi nezávidim.

[24 na www.irenaneff.cz je i Davidovou vyjádření (Dušan Neumann: 12.03.2008, 15:24:23 - x)

[25 2 ptakopysk (PeS: 12.03.2008, 15:25:34 - x)
víš, já si jen říkám, proč až teď? Nebo se to až teď dostalo ven? Dyť ta policie snad není tak úplně neschopná, nebo už kašlou na všechno? To bych spíš snad doufal, že to drželi v tajnosti, aby někoho nevyplašili předčasně...

[26 2 Dušan (PeS: 12.03.2008, 15:31:22 - x)
když čtu: \"Zoufám si z toho, že mě sestra neinformovala o pravém stavu věcí. Žil jsem s nimi v našem rodinném domě, mnoha prudkých hádek jsem byl svědkem , nicméně mě nenapadlo, že by věci mohly dojít takto daleko.\" - Co tím chce říct? Že je slepej, hluchej a blbej současně?

[27 PeSi (ptakopysk: 12.03.2008, 15:39:38 - x)
já bych policajty nepodceňoval, ono domácích zabíjaček bývá asi 90%, takže to určitě byla jedna z hlavních verzí. A že to nepustili ven? Oni jsou dost mlčenliví, teda pokud jde o normální případy.
A to že se s manželem štěkala nic neznamená, to už by jinak tenhle národ byl z půlky na krchově a druhá půlka by seděla v base :o)

[28 Mě na tom není jasné, (jura-p: 12.03.2008, 15:39:50 - x)
proč své prozření dává rodina Neffova na internet. Chápal jsem, že zveřejnil prosbu o hledání a informace, ale tohle už nechápu.

[29 juro-p (ptakopysk: 12.03.2008, 15:47:35 - x)
jsou to celebrity - teda aspoň Aston. Ty žijí hlavně veřejně a taky:
\"Sdělená radost - dvojnásobná radost, sdělená starost - poloviční starost.\"
české přísloví

[30 Dušane a Tomáši (František I. : 12.03.2008, 15:48:33 - x)
Vypůjčil jsem si od vás několik vět.
Pesi, říká se, že poslední, kdo se dozví o nevěře ženušky, je manžel. Rodič bývá povětšinou ještě více přisleplý. Já jsem kdysi nalezl na půdě kyblík s emblémy aut. Nejvíc tam bylo hvězdiček z meďáků. Kdyby mi o několik hodin dříve o synkovi něco podobného tvrdili, asi bych se rval. Takto jsem se zachoval jinak, než doporučuje paní Džamila. Nejspíše to bylo velice účinné. Proto si myslím, že pan Aston není ani blbý nebo nepozorný. Je prostě rodič, co nepříjemnosti raději programově nevnímá. Potom se diví. Taky mu jeho současnou situaci nezávidím.

[31 jurope, jsou věci, které člověk nedokáže posoudit (Dušan Neumann: 12.03.2008, 15:49:47 - x)
dokud to neprožije na vlastní kůži. Chápu celkem, že pokud by u mne udělala policie prohlídku a byl bych osobou veřejně hodně známou, může být takové zveřejnění předsunutou obranou před bulvárními spekulacemi Blesku apod..., ale netvrdím to s jistotou. Sám si nedovedu představit v jakém fantasmagorickém oparu bych jednal kdyby se mi ztratila dcera....

[32 lidé něksdy dělají zoufalé věci... (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 15:54:29 - x)
jediné co udělám, je to, že držím palce, ať to dobře dopadne. Vše ostatní se potom vyřeší a vlastně ani teď není důležité.

[33 Ptakopysku, (jura-p: 12.03.2008, 15:58:48 - x)
mě nevadí, že si postěžuje známým. Ale NP už jsou Lidovky. To jsou noviny, ne blog. Ale hlavně, co bude dělat, když to nebude ten švagr? Ta situace je přece hrozná už tak, jak je.

[34 Něco příjemnějšího - podařilo se mi na rajče protlačit prvních 20 fotek. (Rpuť: 12.03.2008, 16:47:32 - x)
Račte nahlédnout!

[35 Tak sem se dozvěděl (Finist: 12.03.2008, 16:47:57 - odkaz - x)
že prý s těmi novými smrtelnými hříchy vyhlášenými katolickou církví je to trochu jinak a novináři si jen přibarvili skutečnost. (viz odkaz)
Ačkoliv ten celkový dojem se zase o tolik nezlepšil - viz co je ten sociální hřích.

[36 Jirko původní....... (G21: 12.03.2008, 16:57:27 - Mail - x)
k těm Verneovkám, mám Ocelové město, Patnáctiletého kapitána, Tajemství hradu v Karpatech a Cesta kolem světa za 80 dní. Je to na CD, nikoliv v MP3. Pokud najdete způsob, jak Vám to dopravit, případně kde zanechat, udělám Vám kopie.

[37 Nebezpečí drog (Honza ze Žižkova: 12.03.2008, 17:10:15 - x)
V jednom článku jsem teď narazil na kategorii kabanoidy. Dost mě to vyděsilo. Nevěděl by někdo (nejspíš František I.), o co jde? To je něco jako botulin?
;o}

[38 pane G21 (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 18:27:10 - x)
to budete hodnej...jestli chodíte k Vodičkovi, tak já to s někým domluvím a sprostě ho využiju, jestli ne, tak to nějak vymyslíme....

[39 Hezký večer... (Dana: 12.03.2008, 18:35:15 - Mail - x)
ty zásady jsou takové zvláštní..občas protichůdné, v dosti případech hodně egoistické a jindy velice moralistické..prostě stejné, jako ty, co mi přicházejí v různých mejlech, nabádajících k zamyšlení - člověk si to přečte, pokývá hlavou a - klikne na delete.
Stejně, jak u mě končí všechny ty řetězové dopisy, slibující mi naprosto vše...I když, včera mi přišel jeden a ten si dovolím zde okopírovat - nebudu vám tím zaplňovat schránky a taky jsem líná do přeposílat. :-))
Takže přišlo mi:
Pokud čteš tento text, NEDOSTANEŠ 10 MIL. KČ !
Věřte mi, tohle skutečně funguje !!!
Dokonce, i když to pošleš dál, tak taky nic nedostaneš.
Já jsem nevěřil, přečetl to i poslal a skutečně jsem nic nedostal.
No není to úžasné?
Teď už věřím.
Konečně něco funguje tak jak má.
Pošli dalším přátelům, aby taky nic nedostali.
Pěkný den.

Tak hezký večer. :-)

[40 2 G21 (PeS: 12.03.2008, 18:43:41 - x)
existuje program \"CD-DA X-tractor\" a je zadarmo a velice malej a šikovnej. Ten umí z CD udělat mp3 za něco málo minut. Skoro mohu doporučit, je volně na síti - stačí to, co je v uvozovkách zadat do Googlu. A ty mp3 se pak dají poslat...

[41 2 Rpuť (PeS: 12.03.2008, 19:24:38 - x)
ty fotky se Ti povedly... Takže se vejlet taky docela poved, ne?

[42 Z CD MP3 (Honza ze Žižkova: 12.03.2008, 19:31:15 - x)
umí většina přehrávačů včetně wokeního mediaplayeru (používám), WinAmp...

[43 Jirko původní....... (G21: 12.03.2008, 19:53:45 - Mail - x)
pokusím se ty Verneovky dát do MP3 a vypálit. Dal bych se do toho hned, ale doma mám jen notebook bez jakýchkoliv mechanik. Myslím, že bych to mohl stihnout o víkendu. Pak bychom domluvili, jak to k Vám doputuje. Mohu to doručit kamkoliv po Praze a o tomto víkendu také po Střední a Jižní Moravě.

[44 juro-p (ptakopysk: 12.03.2008, 19:56:21 - x)
no pokud to nebude ten švagr, tak to bude slušný faux pas. Ale Aston i mladej předeslali,že její manžel je stejně skvrna na štítu národa, takže za to může i kdyby to nebyl von.
Částečně Astona chápu, sám jsem něco takového zažil i když s relativně dobrým koncem, ale že bych veřejně ventiloval své pocity a názory na zúčastněné - to tedy ne. Ale já jsem jen primitivní ssavec. Intelektuálové mají asi jinak nastavený práh žvanivosti.

[45 PeSi......... (G21: 12.03.2008, 20:01:16 - Mail - x)
díky za tip. Zkusím to stáhnout a udělat podle Vaši rady.

[46 PeSi, (Rpuť: 12.03.2008, 20:10:15 - x)
ono je to Turecko nějaký fotogenický - to se dá zvorat jen těžko. Mně se snad nepovedlo jen tehdy, když jsem fotila z autobusu a Mustafa to kalil víc jak stovkou:)) Jen právě ten obecnej fofr byl poněkud na závadu. Jinak nádhera.

Jediná fotka, kterou jsem nestihla a mrzí mě to byl \"pomník Přemysla Oráče\". Buď to Kosmas zvoral, nebo bájní starci už měli hosipo, ale Stadice snad museli bejt v Anatolii. Tam skutečně u silnice stojí socha oráče s volky a otkou...:))

[47 pane G21 (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 20:15:38 - x)
děkuji mnohokrát....nespěchá to. Jestli to bude v mp3 tak to jistě půjde přes email. Nechci otravovat příliš...a taky jsem trošku z ruky.

Jo přátelé, kdyby to neudělal švagr, tak stejně za to může. Jo a všimli jste si, že když se dva lidi dostanou do sporu , manželského, tak většinou je chyba na obou stranách?

[48 ptakopysku, každej jsme ňákej! (Rpuť: 12.03.2008, 20:20:47 - x)
Já zas např. bych rozsekala dotyčného do buřtů a TV vyhodila. Ale možná ví své a bulváru se bojí víc než my. Těžko soudit - je to fuj, ať je důvod jakýkoli...

[49 Jirko, (Šumavák: 12.03.2008, 20:36:33 - x)
v té [47] myslíš tím \"na obou stranách\" jak u ženy tak u tchýně, jo?

[50 Honzo ze Žižkova, (irenak: 12.03.2008, 20:41:03 - Mail - x)
nebyl to překlep? Kanabinoidy jsou z konopí, možná si to někdo zkrátil.

[51 Šumaváku, je vidět, že přesně víš (Jirka původní pravopisný anarchista : 12.03.2008, 20:42:36 - x)
o čem mluvím. :-)))

Rputi moc hezký fotky. Jenom bych polemizoval s tím svahem mezi skálama....jak je tam popisek, že to na lyže není. Tak bych se hádal. Takový lyžování je nejlepšejší...ale zase je fakt, že to je v tůrecku, tedy moc daleko.

[52 Ad Jirka (ptakopysk: 12.03.2008, 20:47:36 - x)
no já jako plachý lesní tvor se děsím formulací v popisu ženy jako \"komunikativní, temperamentní\" Když se mám setkat s někým takovým, prchám do lesního houští, restaurace IV cenové skupiny, nádražního výčepu, nebo někam jinam, kam se taková komunikativní, temperamentní bojí vlézt... :o)

[53 2 Rpuť (PeS: 12.03.2008, 20:49:02 - x)
a taky tam tu otku zatýkali? To je hlavní rozdíl od Krhútů, tam zatýkali pouze lidi...

[54 OT - nevíte někdo, (maYda: 12.03.2008, 20:52:41 - x)
kolik má Evropa obyvatel?

[55 maYdo....... (G21: 12.03.2008, 20:53:55 - Mail - x)
cca 800 milionů?

[56 díky, G12. (maYda: 12.03.2008, 20:57:50 - x)
mezitím jsme našli na googlu, že v roce 2005 to bylo 730 milionů.
To víte, s dyskalkulikem jde i ten zeměpis ztuha :-)

[57 Jirko a jak chceš horolrzit s prknama na zádech? (Rpuť: 12.03.2008, 20:59:28 - x)
Proto tam tu lanovku postavili, že se tam tam jinak nebylo možný dostat. A hlavně při tom sešupu pak včas zabrzdit, protože o kousek dál už je to tak cca kilometr dolů rovnou po těch šutrech - to by jsi sjel jen jednou...:))

[58 PeSi, těžko říct. (Rpuť: 12.03.2008, 21:13:08 - x)
Ten tureckej Przemysl Ataturk vypadal, že otkou buď praští ty voly nebo jí zatkne .... a než to stihnul, byli jsme o 100km dál ...

[59 maYdo....... (G21: 12.03.2008, 21:23:34 - Mail - x)
asi jsem počítal Německo 2x. Děsná představa.:-)

[60 Jak bude vypadat (Finist: 12.03.2008, 21:35:17 - odkaz - x)
Ekobydlení v brzké budoucnosti

[61 Ano Finiste, odpovím Ti jako (Šumavák: 12.03.2008, 21:50:41 - x)
Temelíngegnerům, když nám demonstrovali zbytečnost Temelína na tomto:http://www.hans-josef-fell.de...54/ domě Hanse Josefa Fella, z Buendnis90/Gruene:

Už se těším jak v těch zemlajnkách budou žít všichni, ale opravdu všichni Němci !

[62 irenok (Honza ze Žižkova: 12.03.2008, 21:52:30 - x)
jo byl to překlep, ale roztomilej. Canabis je jasnej. Asi ten, kdo se překlepl myslel na kabanos, no.

[63 Finiste, Šumaváku, že (Vít Blaha: 12.03.2008, 21:58:24 - Mail - x)
chcete udělat radost Vladimíru \"Iljíči\" Špidlovi?

Zemědělská rodina 18. století náš vzor?

[64 Vítku, (Rpuť: 12.03.2008, 22:05:03 - x)
ona už EU myslí dopředu. Evropské obyvatelstvo vymírá a má ho nahradit obyvatelstvo muslimské. A jak jsem teď právě viděla v Turecku, prostí obyvatelé vesnic právě takhle bydlí. Když potřebují sloup, tak prostě vezmou vzroslý stromek, uříznou kořeny a vršek, dokonce i kůru oloupou, že aby nehnilo a zbytek, lhostejno jak šišatý, se upotřebí k podepření stříšky... zdejší paneláky tak akorát vydrží, než vymřem .... ani opravovat se nebude muset, příroda si poradí, džunglí zarostou....

[65 A mezitím, (Vít Blaha: 12.03.2008, 22:16:07 - Mail - x)
budou jezdit Kačka s Martinem na byciklech, svítit nám bude ekoenergie z větrníků, z rádia bude znít optimistické rakouské jódlování a na zimní posyp ekologickým popelem z biopaliv nám certifikované agentury budou sepisovat ponížené supliky do Brusele

[66 Vítku, (Rpuť: 12.03.2008, 22:24:39 - x)
ekologický popel možno upotřebit do ekologickégo kompostu! To bylo by ekologickým mrháním. Naopak euthanisiované mrtvolky mohou posloužit stejně dobře a ještě se ušetří za pohřeb. Zvláště zasloužilým pak bude umožněno, aby z dědečkova palce od nohy, nechali si vyrobit do prstenu briliant, čímž ekologii bude učiněno zadost a dědeček bude ekonomicky zhodnocen...

[67 mně připomíná hobití domek (maYda: 12.03.2008, 22:36:38 - x)
styl jednoho kolegy, který se takovými stavbami zaobírá už čtvrt století.
Někteří si kdysi nad těmi jeho vizemi klepali na čelo.

Podobné domy bývají, pokud se dobře udělají, příjemné a hlavně energeticky úsporné.
Problém může být s povolením, je potřeba zajistit spoustu atestů, které nejsou u běžné stavby nutné.
Ale pochybuju, Šumaváku, že se dočkáte toho, že v tom budou žít všichni němci, ona je to zatím, a ještě dlouho bude spíš záležitost pro fandy a nadšence.
některé podobné stavby jsou docela vymakané, ale většinou je to výsledek toho, že si autor - a často i uživatel v jedné osobě - se stavbou hraje dosti dlouho.
Není to něco, co se dá sekat jako Baťa cvičky, kdy se barák postaví za pár měsíců, dostanete klíče a hotovo.

[68 Těch pravidel (aTeo von Chucpe: 12.03.2008, 22:39:01 - odkaz - x)
je na můj vkus nějak moc. Jsem schopen si zapamatovat max. tři. Ale řídím se jenom jedním: Jdi svou cestou a nech je mluvit...

[69 I tak se dá psát o autosalonu (Vít Blaha: 12.03.2008, 23:12:50 - Mail - odkaz - x)
\"...Opatření EK ušetří 11,5 milionu tun CO2 ročně a bude stát 66 miliard eur, přičemž tyto údaje vycházejí ze studie, kterou si nechala zpracovat sama EK. Celkové emise evropských automobilů dosahují hodnoty zhruba 700 milionů tun CO2. Už zde nemá téměř smysl pokračovat v další analýze, protože tak nepatrná úspora nemůže být vyvážena tak obrovskou cenou (například Václav Klaus by se mohl umluvit, aby tento prostý fakt environmentalistům vysvětlil). Akceptujeme-li vyhánění čerta ďáblem, uvedenou úsporu by spolehlivě zastal pětiprocentní přídavek etanolu do benzinu za zhruba jednu pětadvacetinu uvedených nákladů...\"

Další v odkazu

[70 MaYdo, ale fuj !!! (Šumavák: 12.03.2008, 23:25:45 - x)
Ten Fell je poslanec spolkového sněmu, podílník v několika firmách zabývajících se sol.kolektory a horlivý prosazovatel pasivních domů.....
On si takový, s obytnou plochou 150m2, ze dřeva postavil, zakopaný do země, s trávou a slunečními kolektory na ploché střeše, ....
Ani vteřinu jsem nezapochyboval, že v tom všichni Němci nebudou bydlet!
To by se tam nevešli........:-)))
To má perspektivu( a tradici) tak na Ukrajině, Bílé Rusi a Sibiři....

Rputi - \"ekopopel\" je chybný termín! Ten správný je \"Biopopel\" !!!
A teprve ti, co vědí z čeho se takový Biopopel skládá, správně ocení to \"Bio\" na začátku...:-))).

[71 Šumaváku, (jura-p: 12.03.2008, 23:50:32 - x)
pasivní domy já rád. A dají se postavit pěkné a příjemné. Ale je to mimo toho, co psala Mayda šíleně náročné na perfektní provedení a toho se člověk od českých zedníků málokdy dočká. Znám lidi, kterým zapomněli zabudovat dva metry čtvereční izolace do konstrukce, takže měli kus zdi studený a samozřejmě se v chladnějším místě srážela voda a usadila se tam plíseň. Nebo nechají direčku v parotěsné zábraně, tudy z baráku proniká vlhký vzduch do krovu a krov začne hnít. A takových maličkostí jsem viděl už několik. Na našem baráku inovativně natáhli husí krk zvenku, tím protáhli anénu ze společné televize a zahodili to omítkou. Nikoho nenapadlo to utěsnit, takže mě začla na začátku zimy téct voda z přípojky na televizi. To jak mi z bytu šel teplý vzduch jako přídavnou ventilací tou krabičkou, v té omítce se zchladil a samozřejmě kondenzovaná voda odtékala mě do obyváku. Ti blbci, když jsem jim to řekl, hledali na půdě, kde tam zatíká. Nezatíkalo nikde. Myslím, že dodnes neuvěřili mému vysvětlování a dodnes nechápou, kde se tam ta voda brala. Zedníci, co si myslí, že stěny musí dýchat, jsou u nás pořád v kurzu.
Já radím si neplést rozumné části té ekologické nauky s demagogickými.
Každá ideologie musí být směsí pravdivých a nepravdivých součástí. Kdyby to byly jenom blbosti, nikdo by jim na to neskočil.

[72 Šumaváku, (maYda: 13.03.2008, 00:01:47 - x)
náhodou zahrabat barák do země je docela úsporný na vytápění. Takové ty experimentální domy, co mají minimální spotřebu energie na vytápění s tím obvykle pracují.
Četla jsem kdysi o baráku, ,kde byly tyhle způsoby vykombinované tak, že prakticky nebylo potřeba ho vytápět, leda snad za většího mrazu.
Ten chlap to měl tak vymakaný, že interier \"převlíkal\" na zimu do teplých barev a na léto do studených. Jenže si s tím hrál nějakých deset let.
150 m2 obytná plocha - no, slušný, pokud to je opravdu obytná (j. pouze obytné místnosti) bez příslušenství.
Byty o 120 m2 jsou sice nadstandart, ale jsou.
Ty pasivní domy za života pana poslance stejně nebudou masová záležitost, ono to technicky ani nejde. Půdy k zastavění není tolik, takový lidojem o deseti podlažích ubytuje na stejné ploše jako pasivní dům celou vesnici. ne, že by to bylo ideální bydlení, ale pozemky jsou drahé a zeměkoule není nafukovací.
Jednou jse viděla v časopise domek - vlastně jeskyni ve kále, jen se zasklenou přední stranou směrem k jihu. prý to bylo příjemné bydlení, jenže kolik lidí má pozemek s pískovcovou skálou. ono to taky jde třeba v tom pískovci, ale v jiné hornině už ne.

Jinak ten můj spolužák, co se těmihle domy zabývá čtvrt století bydlí v makélém městečku v takovém typickém patrovém dvojdomku po rodičích někdy z první republiky.
Ale ty pokroucené větve jsou pro něj typické, když občas narazím na jeho interier, tak to obvykle poznám. i když v poslední době už ne, občas to někdo okopíruje.

[73 Jenomže!!! (jura-p: 13.03.2008, 00:08:20 - x)
Když si někdo postaví skutečně pasivní barák, tak vlastně ani kolektory na střeše nepotřebuje. Spíš musí vymyslet kvalitní nucené větrání, které mu to teplo rozvede a zachová. Kolektory jsou kapaliny, rozvody, čerpadla a náklady. Když v baráku nepotřebuji topit, tak je jedno, čím tam netopím. Když přece jen musím přitopit, tak to zvládne elektrické topidlo za pár set. Rozumný člověk však nechá v každém pokoji alespoň jedno okno otvírací, rozumný člověk si stejně postaví krbová kamna, co když nepůjde elektrika, atd. Rozumný člověk si udělá zemní registr s nataženým drátem na kolečku, a rovný, aby mohl houbou namočenou v peroxydu tu rouru občas protáhnout. Atd. Je až neuvěřitelné, jak málo stavitelé přemýšlí, jak málo se zabývají přechodem mezi stěnou a zemí, jak málo ví o tepelných mostech. Je až neuvěřitelné, jak se u nás zabudovávají kvalitní okna tak, že kolem rámů není izolace vlastně žádná!!! 95% oken v naší zemi se zabudovávají tak, že do dvou let jsou kolem nich praskliny. Začernalé od prachu, co se tam cedí, a plísně a většina lidí neví, že to černé je hlavně plíseň.

[74 Juro, Já mu to neberu.... (Šumavák: 13.03.2008, 00:16:25 - x)
Ten dům je docela vymakaný - vit ten odkaz- jen škoda, že v této nové verzi jeho stránek tam nedal ty fotky, co tam měl původně. A tak jak toprsentovali, tak je to i docela drahé.
A je to individuální zástavba, se kterou třeba v Berlíně neprorazí.....
A já si ho pamatuji z těch diskusí, kdy nám tvrdili, že budeme-li stavět takovéto domy, nemusí se ten Temelín dostavovat......

A dotažení ad absurdum je teď v H.Rakousku - tam se místní vláda usnesla, že od 2009 musí mít každý nově stavěný dům sluneční kolektory a od 2011 se smějí stavět jen pasivní domy. tedy- stavět si může každý co chce... ale nevyhoví-li těmto podmínkám, nedostane stavební podporu a povolení.....
Anschober tvrdí, že sluneční kolektory zdraží stavbu jen o 3000€ a hned první člověk v diskusi jásal, jak si to loni za 13 000,- € pořídil a co tuto zimu ušetřil....

já nejsem proti zatepleným úsporným domům, já jsem proti aby se to nařizovalo silou !

[75 krucifix, sežralo mi to komentář. (maYda: 13.03.2008, 00:18:00 - x)
chtěla jserm napsat, Šumaváku, že ony ty ůzemljanky nejssou zas tak špatný. Když se to dobře udělá. Hlína docela izoluje, u většiny domů, které jsou vysoce úsporné , se s tím nějak pracuje. Viděla jsem v časopise dům, který prakticky nemusí být vytápěn, jen ve větších mrazech, protože využívá všechny možné efekty, materiály, co teplo akumulují a následně vyzařují, dokonce to bylo dotažené tak, že kkvůli dosažení pocitu tepelné pohody se uinterier \"převlíkal \" na zimu do teplých a na léto do studených barev. Jenže autor si s tím hrál deset let a zkoušel a experimentoval. Tenhle přístup není pro běžného spotřebitele.
Další věc je, že pozemky nepřibydou, protože zeměkoule není nafukovací a všechno taky zastavět nemůžeme a z tohohle hlediska je pořád nejúspornější desetipatrový \"lidojem\".
Mně se tyhle věci líbí, jenže ona to ještě dlouho nebude nějaká masová záležitost, jestli vůbec někdy.
Například nám chybí zkušenost, co některé techmnologie udělají při použití ve větším měřítku. Tohle lumíci strašně podceňují. Že tepelná čerpadla jsou sice hezká věc pro jeden domeček, ale může na to fungovat třeba okresní město? A ví se dnes, co to udělá s geotermálními poměry v takovém měřítku?

Jinak ten můj spolužák,jehož vize mi ten dům připomněl, bydlí v nenápadném patrovém domečku z první republiky po rodičích v malém středočeském městečku.
Dělá se dřevem a má to takový pokroucený \"samnorostový\" styl.
No, on byl vždycky samorost, tak se to k němu hodí.


Že by ho pajcnul i pan poslanec? :-)

[76 Mě by docela zajímalo, (Nika: 13.03.2008, 00:18:29 - x)
co se stane s celkem slušným redaktorem, jakmile vleze do ČT. Dostávají snad nějaké speciální školení na to, jak dusit ODS a Klause ?
Teď jsem se dívala na Veselovského, a vzpomněla jsem si, že i ten Moravec v BBC býval dost korektní, ale teď... ? Už když zpovídal(Veselovský) Machálkovou o koaličním jednání, tak měl nějaké ironické poznámky, na což kupodivu ani Machálková nezabrala, a jela dál docela v pozitivním duchu, byť samozřejmě nejdřív ze všech zmínila Bursíka...
Pak to \"vylepšil\" pozváním Peheho a Taberyho.

[77 Šumaváku, (maYda: 13.03.2008, 00:25:22 - x)
to, že by se nemusel temelín dostavovat, jsou propagandistický kecy. Pasivní domy jsou zajímavé pro uživatele a to zejména pro případ, kdy máte na to, abyste investoval do dražší stavby, která se následně brzo zaplatí díky levnějšímu provozu.
Na druhou stranu nutno dodat, že nemalá energie se spotřebuje na výrobu sklunečních kolektorů a že výroba takových kolektorů není zrovna ekologicky šetrná záležitost.
Alw v každém případě si myslím, že tu momentálně nemáme podmínky na to, aby se pasivní domy dělaly v rozsahu, aby to ušetřilo tolik energie, že by se stal Temelím zbytečný. To je pitomost, s prominutím.

[78 MaYdo, Takových je.... (Šumavák: 13.03.2008, 00:28:40 - x)
Ve Vídni třeba stojí (kromě experimantálního domu z balíků prý nehořlavé neimpregnované slámy ( nehořlavost prý byla dosažena vysokotlakým slisováním.... :-))) )asi 5 nebo šest patrových řadových domků vedle sebe, s jižní stranou prosklenou a v zahradě zakopanou asi půl metru širokou a snad 60,70m dlouhou plechovou rourou, který přivádí vzduch do domu a v zimě ho předehřívá, v létě chladí. Dům je vybaven rekuperací vzduchu (jako byla např. v teletníku na Malšíně), na té jižní straně jsou dvě skla, mezi kterými proudí vzduch zapojený do toho domovního koloběhu, dřevěné žaluzie z venku....a celkem to nevyšlo ani moc draho.

[79 Maydo, (jura-p: 13.03.2008, 00:30:17 - x)
Ty slunečně aktivní baráky, s obrovskými plochami na jih jsou překonaná písnička. Ono to slunko je velmi proměnlivý zdroj a pak je drahý problém složitých akumulačních ploch a hlídání proti přehřátí, které odstranit je stejně drahé jako topení. Není problém postavit i velký činžák jako pasivní. Akorát by museli naši stavitelé vzít vážně obor, co se jmenuje stavební fyzika.
Ve vašem oboru je řada lidí, třeba takový Brotánek, co tomu docela hoví. Asi nakonec fakt přestavím tu chatu, co v ní bydlí dcera na něco takového. S našima firmama ale zůstanu u toho, čemu se říká nízkoenergetický dům. Ledaže bych začal až jako penzista, abych mohl hlídat každý krok zedníků a kupovat jim dost piva, aby mě vůbec byli ochotni poslouchat, když mají dělat takové extrabuřty. A že když je někde uražená tvárnice, tak se to nesmí dohodit maltou. A vysvětlit českému zedníkovi, že musí být izolovaný i sokl a ještě i metr do země je zhola nemožné. Ona to není sranda, vysvětlit jim, že každá sponka, kterou přistřelí folii k prknu, musí být nutně přelepená, že každá zásuvka musí být ucpaná pěnou, že každý komín musí být na půdě zaizolovaný.

[80 A jak čtu tu výše uvedenou debatu, (Nika: 13.03.2008, 00:41:53 - x)
tak jsem ráda, že jsem ten náš řaďáček konečně letos dopatlali, protože o zemljanku tedy moc nestojím. Vůbec to vypadá, že domy si bude moct v budoucnu dovolit jen zelení multimilionáři, a jezdit auty jakbysmet. Taktéž navštěvovat hory, či sjíždět řeky. Jo, líp už bylo...

[81 no, tak já se přiznám, (maYda: 13.03.2008, 00:47:31 - x)
že v té stavební fyzice mi ujel vlak.
S Brotánkem jsem jednu dobu byla v kontaktu, to ekologické stavitelství mně docela zajímalo. Mám tu nějakou literaturu, jenže pak jsem se nějak dostala k rekonstrukcím činžáků a tak nějak už na to ekostavitelství nezbyl čas.

To kvalitní provedení je vždycky podmínkou. Ale to by nemělo platit jen u ekologického stavitelství.


[82 Šumaváku, (maYda: 13.03.2008, 00:51:03 - x)
jenže kdybyste do takových domků chtěl nastěhovat celou Vídeń, tak nevídeňáky musíte vyvézt na Sibiř, protože do Rakouska se už nevejdou.

[83 Maydo, (jura-p: 13.03.2008, 01:29:26 - x)
rekonstrukce činžáků může být docela dobrodružná práce. My máme dvouvchodový o osmi bytech a pro zateplení jsme hlasovali dva. Jeden senátor a jeden energetik. Ti lidi nám nevěřili, že energie poroste minimálně o 8% ročně. Dnes se chytají za nos. Pak nám zkurvili okna a já se bojím, co vymyslí příště. Já bych si tipl, že jen málokdo příjde s požadavkem nuceného větrání, kvalitního zateplení. Každé sdružení vlastníků, co znám, odhlasuje to nejlevnější řešení. Ti lidi si nechali dát plechové dveře do garáží v suterénu místo dřevěných a když jsem říkal, zateplete si je aspoň zevnitř třícentimetrovým polystyrénem, tak se ptali, a proč? Tak jsem říkal, pojďte nalepit izolaci na strop těch garáží. Ani ti lidi, co bydlí nad tím, to nechtěli. Zatím si naše sdružení vždy bezpečně vybralo to nejblbější řešení, co se nabízelo. A teď přemýšlí nad tím, zrušit i měření tepla poměrové, protože všichni platí víc jak senátor. A když všichni platíme tolik za teplo, tak proč ještě platit za poměrové měření. A když jsem se jich ptal, jakou mají strategii s těmi ventily, tak nechápou, že u nás se s nimi vexluje nejmíň dvakrát denně. A že když začne svítit slunko, tak že v obyváku na jih stáhnu topení. Oni otevřou okno. A když jsem jim říkal, že mají na okně mikroventilaci, tak byli šokovaní, protože je nikdy nenapadlo, že ta klika má polohu i na 45 stupňů.
No, může to být fakt dobrodružná práce. Už si někdo objednal balkony se samostatnými základy bez těch trubek skrz panely? Aby neměli tepelný most jak prase? Na druhé straně v Praze vidím, že řada zapuštěných balkonů se vybavuje tím akrylovým zasklením a řada paneláků se zatepluje. Takže se to asi mění k lepšímu.

[84 Na rekuperaci větracího vzduchu v paneláku (jura-p: 13.03.2008, 01:34:41 - x)
by se asi dalo použít tohle.
http://www.atrium.cz...raci-88.html

[85 juro, (maYda: 13.03.2008, 08:01:50 - x)
já nedělám paneláky, ale staré činžáky, tak konec 19. - 1.polovina 20.století.
o šetření ale vím svoje, protože to je pro realitku, která chce rychle, levně to nejnutnější a prodá pak byty s povolením k rekonstrukci.Často tak prodává zajíce v pytli, problémy řeší až stavebník.
Na druhou stranu - prodejsci naslibujou hor\\y doly, ale nevysvětlí klientovi, že takovej barák z 19.století má danné limity a volný provzdušněný prostor s prosklenými stěnami, v kterém se klient shlédl v nějakém časopise, z toho prostě udělat nelze.
te´chce po mně jeden řešení, kdy kvůli tomu chce ohnout stoupačku do pravého úhluˇ, vést pod podlahou asi dva metry, pak nahoru a pod stropem zpátky.
Protože mu někdo nakreslil byt jeho snů, ale musela by se vybourat stěna, kterou jde ta stoupačka.
Lidi prostě vidí jen svůj byt a je jim šumafuk, že v bytovém domě jsou další lidi nad nimi, pod nimi a vedle.

[86 a s tím placením... (maYda: 13.03.2008, 08:10:24 - x)
máme tu chlapa. který byt koupil, ale nebydlí v něm a pokoušel se to uhrát, že když tu nebydlí, nebude platit do fondu oprav.
první, co se z fondu oprav opravilo, byla ovšem střecha, protože mu zatékalo do bytu.
Ksdyž jde o stoupačky, to se jeho netýká, to je problém těch dole, kterým přeteče záchod a musí volat havárku, aby protáhla stoupačku. Výměnu nepovažuje za důležitou, protože jemu přece odpady fungovaly, my je ucpáváme prý schválně a te´d dokonce chce, aby si tu havárku postižení ještě platili.
Aneb lidi jsopu různí...
Pak se divíte, že lidi nechtějí poměrové měření.
kolik z nich si asi připustí, že dobře hospodaříte s teplem, a že nemáte nějakou zvláštní \"senátorskou \" sazbu.
já ovšem větrám fest,přece jen nás je moc v malém prostoru a já navíc alergik a astmatik, takže nesnáším utěsněná okna.



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!



Nadpis:...prosím vyplňovat !!       zde vložte odkaz :
           
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
[xy]       [i]..kurzíva..[/i]       [b]..tučně..[/b]       [b][i]..tučná kurziva..[/i][/b]


Váš e-mail:                       Podpis:

                                                 Nezapomněli jste se podepsat?  pak: