Podepiš!

Šumavák bloguje:

                                         deníček za(& vy-)valeného
 

Zprávy ze Šumavy
...
domů

Co přináší LS?
Informujte se na
www.NeLisabonu.cz


Napište mi!
Poslat SMS



Rádia :                   

RADIO DNB - Šumava
Stránka s programem
 
Přehrávat... 
Chat s redakcí:          

Radiočas-EST:                 


Radio Beat
Country-Radio




Nové komentáře
Statistiky
RSS/XML


Reklama:                 


REKLAMA











Archivy:               



Counter
Právě on line:
bloguje.cz

V kotlince:             
BlueBoard.cz



neděle, 27.07.2008

Jak číst Lisabonskou smlouvu

aneb: Lisabonská smlouva jako katalogový podvod

Pavel Hasenkopf 


Skoro nikdo, včetně většiny politiků, vůbec neví, co to Lisabonská smlouva vlastně je, z čeho se skládá, jak funguje, jak se v ní vyznat. Tímto více méně popisným článkem se pokusím tuto mezeru zaplnit.

 Nejdříve trochu historie:

 Na úplném začátku byla Pařížská smlouva z 18. dubna 1951, zakládající Evropské společenství uhlí a oceli.

 Následovaly dvě Římské smlouvy z 23. dubna 1957, jedna ustavující Evropské společenství pro atomovou energii, druhá Evropské hospodářské společenství.

 Tzv. Slučovací smlouva z 8. dubna 1965 sloučila orgány všech tří společenství: Od té doby existuje jedna Rada a jedna Komise, pro společenství se začíná používat název Evropská společenství.

 

Teď pozor, nastává zásadní změna kursu: Maastrichtská smlouva ze 7. února 1992 změnila název Evropských společenství na Evropskou unii, a zavedla tzv. pilířovou strukturu EU:

 

1. pilíř = bývalá Evropská společenství, fungující na komunitární bázi;

2. pilíř = Společná zahraniční a bezpečnostní politika (SZBP), fungující na mezistátní bázi;

3. pilíř = Policejní a justiční spolupráce (PJS) , fungující rovněž na mezistátní bázi.

 

Druhý a třetí pilíř představují zcela novou evropskou agendu. Orgány zůstávají společné a jejich význam roste, z velké části si moc prostě tiše uzurpují a posléze nový stav legalizují.

 Následuje málo známá Amsterodamská smlouva z 2. října 1997. Obsahovala některé organizační změny v neprospěch velkých států, výměnou za to získala Rada Eu poprvé právo státy „peskovat" a navrhovat pozastavení hlasovacích práv členskému státu, který se neřídí základními zásadami EU. Zároveň nastartovala komunitarizaci třetího pilíře.

 Smlouva z Nice z 26. února 2001 obsahovala organizační změny, připravovala Unii na rozšíření. Kromě toho poprvé nabourala princip jednomyslnosti, nahradila jej kvalifikovanou většinou a začala tak jako první ohrožovat suverenitu členských států. Právě ji odmítli v referendu Irové a právě o ní si „museli" hlasování zopakovat. Je proto hodně zavádějící tvrdit, že Irové byli proti rozšíření. Stejně tak dobře mohli být proti zavedení hlasování kvalifikovanou většinou.

 Následovala „slavná" Ústava pro Evropu z 29. října 2004. Jejími autory nebyly, jak je v mezinárodních vztazích jinak dobrým zvykem, vlády členských států, ale jen jacísi jimi jmenovaní, ale jim a nikomu neodpovědní, vlastním jménem vystupující členové Konventu. Ti měli jasné zadání v tzv. Laekenské deklaraci z prosince 2001. Především měli stávající základní smlouvy ES/EU, v důsledku shora popsaného vývoje zoufale nepřehledné, sloučit do jediné, nové smlouvy, prostě měli udělat kompilaci. Zadání sprostě překročili: Jimi vypracovaná Smlouva o Ústavě pro Evropu všechny tři pilíře slučovala, SZBP i PJS stavěla na komunitární bázi, zaváděla prezidenta a ministra zahraničních věcí EU, a podobné „vymoženosti". Fakticky přetvářela Unii na federální stát, v řadě oblastí sešněrovávala členské státy víc, než jsou „sešněrovány" členské státy USA ústavou americkou. Evropská Ústava měla jedno jediné pozitivum: Byla přehledná. Proto také byla odmítnuta všude, kde se o ní smělo konat referendum.

 Proto také je Lisabonská smlouva fakticky pouhou novelizací Smlouvy o Evropské unii a Smlouvy o založení Evropského společenství; Smlouvu o založení Evropského společenství nadto přejmenovává na Smlouvu o fungování Evropské unie. Jinak se obsahově nijak zvlášť neliší od odmítnuté Evropské ústavy, podstatně se liší jen svou formou. Tato forma je neuvěřitelně nepřehledná, české zákony včetně novel novel jsou proti tomu procházkou růžovým sadem.

 

Lisabonská smlouva se skládá z:

 - preambule,

- sedmi článků vlastní Lisabonské smlouvy (ano, jen sedmi),

- 11 protokolů k původním, novelizovaným smlouvám,

- 2 protokolů k samotné Lisabonské smlouvě, a

- 1 přílohy k Lisabonské smlouvě.

 

K vlastní Lisabonské smlouvě je připojen Závěrečný akt, sestávající z vlastního aktu a:

- 43 prohlášení Lisabonské konference k různým ustanovením novelizovaných smluv,

- 7 prohlášení Lisabonské konference k protokolům k Lisabonské smlouvě, a konečně

- 14 prohlášení členských států k různým ustanovením smluv či protokolů.

 

V preambuli se dozvíme, proč to všechno a co je smyslem Lisabonské smlouvy. Cituji:

 

(Členské státy, tj. smluvní strany) ...,

„přejíce si dokončit proces započatý Amsterodamskou smlouvou a Niceskou smlouvou s cílem posílit účinnost a demokratickou legitimitu Unie, jakož i zlepšit soudržnost její činnosti, činnosti, se dohodli změnit Smlouvu o Evropské unii, Smlouvu o založení Evropského společenství a Smlouvu o založení Evropského společenství pro atomovou energii ...".

 

Článek 1 obsahuje v 61 bodech změny Maastrichtské smlouvy. Jsou to typické záplaty typu „v články XY se slova „..." nahrazují slovy „..."".

 

Článek 2 obsahuje celkem 295 „záplat" Římské smlouvy.

 

článku 3 se dozvíme, že Lisabonská smlouva se sjednává na dobu neurčitou.

 

Článek 4 odkazuje na připojené 2 protokoly, obsahující změny protokolů k původním smlouvám.

 

Článek 5 v sobě skrývá mimořádnou zákeřnost: Podle něho budou jednotlivá ustanovení Maastrichtské smlouvy a Římské smlouvy přečíslována tak, aby tvořila souvislou číselnou řadu. Toto je neuvěřitelná profesionální s prominutím prasárna; českého legislativce by něco takového nenapadlo ani ve snu a v důsledku toho jsou novely českých zákonů, byť nepřehledné už ze své „záplatovací" podstaty, stále ještě mnohem „uživatelsky přívětivější" než evropské základní smlouvy. (Představte si, že do vaší ulice jezdí tramvaje 5 a 17. Jednoho dne udělá dopravní podnik změny a na úplně opačném konci města zruší linky 2 a 15 a všechny ostatní linky přečísluje – v důsledku toho vám pojedou pod okny čtyřka a patnáctka, které se nebudou nijak lišit od dřívější pětky a sedmnáctky. A tak každý měsíc.). Je to jen jeden z mnoha projevů odtržení bruselských právníků (politici za toto opravdu nemohou) od každodenní reality.

 

Článek 6 stanoví ratifikaci všemi členskými státy jako podmínku vstupu Lisabonské smlouvy v platnost.

 

Článek 7 konstatuje, že Lisabonská smlouva byla sjednána ve všech 26 jazycích EU, že všechna tato znění jsou autentická a jsou si „rovná", že Lisabonská smlouva bude uložena u vlády Italské republiky a ta předá ostatním vládám její ověřené opisy.

 

Protokoly a přílohy nemá smysl blíže popisovat, jejich text je na shora odkazované stránce.

 

Velmi vřele všem zastáncům Lisabonské smlouvy a demokratizace EU však doporučuji jedinou přílohu k samotné Lisabonské smlouvě (na str. C 306/202 až C 306/230).

 

Závěrečný akt obsahuje seznam všech prohlášení k Lisbonské smlouvě, které konference přijala, resp. vzala na vědomí.

 Závěrečný akt neobsahuje zmínku o tom, jaký charakter tato prohlášení mají, zda jsou či nejsou právně závazná, zda jsou či nejsou sočástí Lisabonské smlouvy. Školácká chyba. Anebo záměr. V každém případě zdroj potenciálních sporů.

 Mezi těmito právně spornými prohlášeními je třeba Protokol o postavení Dánska, naše prohlášení k charakteru Listiny práv a svobod Unie či polské „antipotratové" prohlášení (č. 61 na str. C 306/270). Funkcí všech těchto prohlášení vesměs je pojištění si právního názoru prohlašujícího, aniž by se tím tento názor stával závazným pro ostatní strany. Vlastně není ani třeba příliš želet toho, že českou vládu nenapadlo udělat prohlášení „pojišťující" Benešovy dekrety, jeho dodržení by bylo stejně jen na evropské čestné slovo. A to den za dnem ztrácí i poslední zbytky své ceny ...

 Závěrem: Lisabonská smlouva je naprosto neuvěřitelná slátanina, za kterou by se jakýkoli jiný legislativec než bruselský styděl a červenal až za ušima. Co hůř: Není to neschopnost, je to záměr. Tato slátanina se dovoluje tvářit, že jde jen o technikálii, že o nic nejde,m jen pár záplat. A že takhle nesrozumitelný dokument přeci nelze předložit lidem k referendu. Ve skutečnosti Lisabonská smlouva Římskou i Maastrichtskou smlouvu dokonale vytunelovává, a to tak, že první z nich by po vstupu Lisabonské smlouvy v platnost nezůstal dokonce ani název.

 

Když jsem psal tento článek a znovu listoval Lisabonskou smlovou, vzpomněl jsem si na tzv. katalogové podvody. To malému podnikateli nabídnou „zoufale výhodný" byznys, nedají mu čas prostudovat si smlouvu, jen ho nahlas ujištují, že jsou v ní jen samé výhody, a pak už jen škubou a škubou a obět zjišťuje, že nejenže naletěla, ale že i vyvázat se je takřka nemožné.

 Lisabonská smlouva je matkou všech katalogových podvodů, i ona byla psána se záměrem, aby byla nesrozumitelná, aby ji každý raději fofrem odmávnul, o nic se nestaral a pak se nestačil divit.

 

 

 

Pavel Hasenkopf

 

 

 

linkuj.cz vybrali.sme.sk





Komentáře

[1 Zdravím ve spolek (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 15:25:48 - x)
Kocoure, myslím, že takové články, budou po zásluze potrestány, jako rozvracení, popřípadě velezrada.
Škoda, že ta prvotní myšlenka už není na pořadu dne. Jestli vlastně vůbec kdy byla.
Po všech těch cestách co jsem poslední měsíc absolvoval a po zhodnocení šanci obyvatel EU na "přežití" ve světě plném ekonomických tygrů, třetího světa, bych si na EU a její světlou budoucnost nevsadil ani cent. To samozřejmě není otázka světlých zítřků, každého z Vás, ale "osvícené Bruselské" společnosti. Snad budeme mít prosperující skansen Japonci, Číňané.....tak rád fotí.....a platí za pohled do historie
Je docela zajímavé, že snad každá restaurace, kterou jsem, jsme, navštívili by nemohla po Evropě ani otevřít okno, natož dveře pro hosty.....a to platí i o těch pojízdnejch skvělejch, přidělanejm na skútru. Kde mají super "spajsi" grilovaný kuřecí kousky, nebo kokosy na pití.....popřípadě oloupaný kousky ovoce v igelitovém pytlíku. Jo přátelé....život bez norem, kontrol, podezírání, čistých a špinavých cest je možný a docela příjemný.

[2 Nazdar Jirko, železná pracko! (Rpuť: 27.07.2008, 16:04:01 - x)
Nedělej si iluze. Tohle je totiž cesta sebedestrukce, jen to v tom Bruseli ještě nevědí. Zatím jsme ve fázi regulace, kterou je nutno kontrolovat. Pak nastoupí kontrola kontroly a nakonec se bude kontrolovat kontrola kontroly a každý bude mít svého kontrolora jenž bude kontrolován a tato kontrola bude kontrolována dvojmo a její nadřízená kontrola pak trojmo a tuto kontrolu pak bude nastřešovat nejvrchnější kontrola, která bude každou kontrolu archivovat v pěti vyhotoveních, což bude kontrolováno nejvrchnějším kontrolorem majícím svého kontrolora, jestli z toho ještě nezblbnul....
Začíná mi to přípomínat jistého Svobodu jenž stal se v letech sedmdesátých šéfredktorem jistého nakladatelství a dáno mu za úkol prokádrovat všechny pracovníky, jestli vyhovují z hlediska politického. Maje doma jen maminku a kocoura měl dostatek času a chutě se do toho pustil. Když všechny prokádroval, přišlo mu na mysl, že mohl na něco zapomenout a pustil se do nového kádrování, při čemž ho napadlo, že třeba mu přece jen něco ještě uniklo a pod hrozbou vlastního politického znedhodnocení to vzal ještě jednou dokolečka a ještě jednou, až mu z toho cvaklo a on se oběsil...

[3 rputi, klídek. (maYda: 27.07.2008, 16:50:37 - x)
To už tu přece bylo.
zdravej rozum si nakonec najde vlastní cestu - pud sebezáchovy velí, že když zákony a normy brání přežití, jest ctností na ně kašlat.
Jen mně moc nebaví ty aparáty, co produkují ty nesmysle, vydržovat z daní.

[4 2 Jirka původní (PeS: 27.07.2008, 16:53:02 - x)
ad: "Škoda, že ta prvotní myšlenka už není na pořadu dne. Jestli vlastně vůbec kdy byla." - nebyla, pane, nebyla... To vše byly jen kamufláže, aby to nebylo vidět na první pohled... Ono to "blahopřeju, vyhráli jste" stále ještě spousta lidí ráda poslouchá...

[5 No jo, maYdo, (Rpuť: 27.07.2008, 17:02:32 - x)
když já doufala, že už bude na stará kolena pokoj.

[6 Mocv pěkný rozhovor s Milanem Uhdem... (šakal: 27.07.2008, 17:55:37 - odkaz - x)
"...byl jsem chartista z donucení. Přitloukli mě na zeď, a tak jsem stál rovně..."

Jsem rád, že to byl jeden z lidí, co tvořili naši polistopadovou politiku. Asi proto, že se nikdy netvářil jako Mirek Dušín ani jako vůdce davů (7:- ))

[7 Ahoj PeSi.... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 18:14:31 - x)
snad mi nechceš říct, že chválu za výkon neslyšíš rád taky....já teda jo :-))
myslím, že zrovna na současnou situaci se hodí nesmrtelná věta, .....příroda si vždycky najde cestu....

[8 Jirko, potrestány už byly. (kocour: 27.07.2008, 18:15:31 - x)
Stačí mrknout na Psu na včerejší komentář ze 14.57. Manžel kamarádky, úřednice v Bruseli. A to jsem pak ještě dostal večer kapky od ní, že jsem ji zmínil v odpovědi, no, propasti se prohlubují. Lidé, kterým pomaličku začíná docházet, že pracují pro moc, která je stále více lidmi stále víc nenáviděna a nikoli milována, jak si tento druh idealistů představoval. Vidí tu zvětšující se propast mezi tady a tam a nechtějí si ji připustit. Zatím to odskákalo "jen" naše přátelství. A až vyjdou další 2 články, bude mne na zamini nenávidět i noha od židle.

[9 Kocoure... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 18:19:25 - x)
jo tohle nezávidím. Je "trestné" mít jinej názor, zvlášť, když jde o tak "zásadní věc". To zhroucené přátelství je opravdu jenom vrchol ledovce. Obávám se, že bude hůře.....než to definitivně popadá do hnoje.

[10 Včera večer se valily mraky (Loki_F: 27.07.2008, 18:34:06 - x)
typu "olovo" provázené vzdáleným hřměním. Prtože jsme odcházeli na flám a ŽD už podupávala u dveří, nestačil jsem varovat, jen jsem povytahoval počítače ze zásuvek...
Jenže nespadla ani kapka a mraky to vzaly někam na jihovýchod.
U kohopak to spadlo?
V Německu zřejmě z téže fronty hrklo až 200 mm s kroupami během dvou hodin - nejvíce v oblasti Dortmund.
Dusno a nezvyklá vlhkost je od včerejška patrná, déšť nikde.

Kocoure to co jsi zveřejnil je velmi záslužné (již jsem na to koukal na NP) a raději jsem ani nelezl do komentářů. Doufám, že navážeš rozborem konsekvencí, které vyplývají z (ne)přijetí...?

[11 kocoure, (maYda: 27.07.2008, 18:34:25 - x)
přátelství, které zařvalo na odlišný názor, prezentovaný na internetu v akademické debatě o nějakém problému, stejně žádným přátelstvím nebylo.Ty propasti se prohlubují, ale z toho bych nevinila zrovna EU. Čím dál míń lidí chápe, že přátelství je o něčem jiném, než o vzájemném poklepávání po zádech a papouškoévání stejných názorů.

[12 Jirko pův., zmiňoval jsi zlomenou a sešroubovanou ruku, (Loki_F: 27.07.2008, 18:40:08 - x)
nikoli, že by Ti ji ukousl krokýl, či co. Tak proč železná? Myslel jsem, že ortopedi dnes používají ušlechtilejší kovy?

[13 ...se z toho obkreslím! musím vyměnit baterky (Loki_F: 27.07.2008, 18:45:30 - x)
v klávesnici. Vynechává mi to už nejen písmenka, ale i celé slabiky...
Jirko pův. ukousl Ti ji krokodýl?

[14 Kocoure, tak jsem to přečetl... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 18:48:07 - x)
tedy ten 14:57.....

Mohu z celé té diskuze vyvodit, že skeptici, jsou lidi minimálně nesvéprávní a že to všem kazí? Jo a že španělský rybář, rakouská učitelka, francouzský farmář, italský výběrčí činže, český traktorista, polský kuchař....se nesmí vyjadřovat k tak velkým věcem, jako je LS, protože není kvalifikován na tak rozsáhle komplikované myšlení? Já teda nevím, ale z celé té diskuze mne to vyplynulo. Možná mé zavěry jsou liché a fakt tomu nerozumím :-((

[15 Loki, neeee, jen jsem stršil ruku pod tak banální věc, jako je plechová bedna (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 18:55:55 - x)
jen jsem strčil ruku pod tak banální věc, jako je plechová bedna jeden, ještě silnější a krásnější o chytrosti nemluvě než já, bednu pošoupnul a bylo to...Kdyby to byl krokouš, tak bych byl slavnej a trumfnul bych prababičku, co ztroskotala s parníkem na Vltavě. Takhle se budu muset víc snažit. Ale zase jsem griloval bůvola a jednou i takový velký pavouky...

ps. naštěstí to bylo až při přípravě na odjezd

[16 jirko, přesně tak. (maYda: 27.07.2008, 18:59:55 - x)
Já to sice nečetla, ale v tomhle duchu se přece vedla debata o EU. ů Je to příliš složité, anby to občan pochopil, ale je třeba, aby to schváli" Na to jste už zapomněl?

OT - muž s klukem jeli na pár dní ke druhé babičce. Před barákem si hrály nějaká děcka a tchyně proto zavřela okna a zakázala klukovi se k nim přiblížit, protože prý jakmile by ho viděly, házely by do oken kameny.
Ještě že jsem tam nejela. Její představy o výchově bych asi fakt nevydejchala.
A i kdyby nějaké to děcko prásklo do oken šutrem, tak bych pro něj měla hluboký pochopení.

[17 2 Jirka původní (PeS: 27.07.2008, 19:07:10 - x)
ad [7] - hele, já bych rozlišoval chválu za výkon a oblíbené maily typu: "blahopřeji, vyhráli jste milión, jen je třeba doplnit jisté nevýznamné formality..." Nebo "nigerijské peníze", stejně jako "úžasné slevy a výhodné akce". To s žádnou chválou za výkon nemá nic společného. To je obyčejné oblbování zákazníka. Jen je tristní, že se tak děje na vládní úrovni. On asi Topolánek nikdy nekupoval nesmírně výhodné auto od AAA Auto Praha... U Neffa je to jiná story - ten si asi říká, že když prošla Mladá Fronta a hodila nějaký ten mrzký grošík, proč by nemohla projít LS? A hodit další grošík? Jeho chlebodárci zatím ještě potřebují své quislingy a lordy haw-haw...

[18 PeSi... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 19:19:39 - x)
já si nemyslím, že by to dělal někdo za peníze...I Ti novináři jsou prostě "alternativně" inteligentní.
Až se bude muset při přijetí do práce podepisovat bezvýhradný souhlas s EU a s tím co činí, tak to třeba lidem dojde.

[19 2 Jirka původní (PeS: 27.07.2008, 19:40:24 - x)
aha, tak Ty si jistě taky myslíš, že Bursík staví větrníky z lásky k přírodě a k nevyužitým větrům... Klídek, už starej Vespasianus věděl, že peníze nesmrděj...

[20 Ale ne. (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 19:44:51 - x)
myslel jsem, že to hujerství, třeba neffovo,nebo většiny na psu je zadarmo....
Mne taky nikdo neplatí od skeptického příspěvku.....:-))

[21 2 Jirka původní (PeS: 27.07.2008, 19:54:54 - x)
jo a Reuters to provozuje jako charitativní akci... No a teď ještě tu o Sněhurce a sedmi trpajzlíkách... Nebo, když už tak čtu ty Neffovy objektivní, pravdivé a vyvážené úvodníky, tak možná O Sněhurkovi a zaprděných českých trpaslících...
Ta je taková hezká, ta se bude líbit... Neff jako lidový vypravěč s ní slaví nebývalé úspěchy... Ten náš Sněhurek...

[22 Hele PeSi... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 27.07.2008, 19:59:57 - x)
nech mi ještě trošku naděje, že to lidi dělaj z blbosti a ne z vychcanosti. I když je fakt, že nedokážu rozhodnout co je vlastně horší.

A Neff se asi opravdu zbláznil, po těch všech věcech, čím musel za poslední údobí projít, se ani nedivím.

[23 uuuffff......měl bych rdu pro vládu a i pro každého.... (Šumavák: 27.07.2008, 20:08:22 - x)
jak zacházeti s přípisy z EU:
Vše, co je anglicky ( s výjimkou pozvánek na setkání od Dušana) bez milosti mažu jako spam.Pokud jde o EU, doporučuji k tomu přidat ještě francouštinu.
Pak není třeba řešit, jestli to občan pochopil.....neboť když to občan pochopí, má EU vždy průser.
Zdravím Jirku, železnou pracku a opět vyčítám, že nepřijel.
Jak jsme si my, dva chromáci, mohli krásně posedět v hospodě.....ani manželk yb nemohly protestovat.

[24 Na tomto místě (Foundryman: 27.07.2008, 20:13:30 - Mail - x)
by se patrně slušelo ocitovat jednoho státního zaměstnance, který byl tuhle u nás na návštěvě jako doprovod kamarádky mé spolubydlící. Debata se stočila na problematiku Brusele atd. (dotyčný sedí v jakési instituci, fungující jako "převodová páka Strany", pardon Brusele) a dodnes mám před očima jeho nevěřícnou repliku na můj přípodotek ohledně darmožroutů: "Ježišmarjá, někdo přece ty lidi musí řídit, ne?"
V zájmu domácího klidu jsem se k tomuto výtrysku zhovadilosti raději nevyjádřil.

[25 Mimochodem, (Foundryman: 27.07.2008, 20:25:49 - Mail - x)
PeSi, co je zas tohle za magořina? Nepletou si radar s rentgenem?
http://www.novinky.cz...-vedci.html

[26 Do kin se blíží nový historický velefilm: "Mongol" (Loki_F: 27.07.2008, 20:30:21 - x)
o Čingischánovi...
Není mi jasné jak bylo možné tento film realizovat, když právě filmaři jsou avantgardou [i] multikulti [/b] a Velký Čingis byl vše jiné než multikulti (s výjimkou metod genocidy), čili lze očekávat další sra.ku, ignorující historii. Ale nechám se rád příjemně překvapit.

[27 2 Foundry (PeS: 27.07.2008, 20:50:34 - x)
Já už ani nevím, s čím vším si ho pletou... Hlavně je zlej, nebezpečnej a ymperyjálystyckej... To vostatní je vedlejší...

[28 No koukám, (Rpuť: 27.07.2008, 20:58:10 - x)
že vzhledem k "vlnovodným kanálům" by se měly radary zakázat všeobecně, když to teda putuje až stovky kilometrů daleko, tak už teď musí svět bejt ouplně zaneřáděnej poztrácenejma paprskama...:))

[29 PeSi, (maYda: 27.07.2008, 21:04:05 - x)
radar nebo Čingischán :-)))
Na ČT 1 běží Eva tropí hlouposti.
Ma okně v rohu výkresu je to docela koukatelný, i když už teď je jasný, koho Oldřich Nový sklofne.

[30 Kásný večer vinšuji. (Anka: 27.07.2008, 21:07:19 - x)
Hele, na tý dvojce, to je nějaká sranda, ne?

[31 Foundry, já jsem jen blbej sedlák.... (Šumavák: 27.07.2008, 21:19:38 - x)
já si myslím, že jedůležitější je tam ta bílá kupole, i prázdná, ovšem: s americkou vlajkou na stožáru.
A bude-li prázdná, za pár let se i starosta Trokavce přesvědčí, že to lidem neškodí.....

[32 Na dvojce a sranda? (maYda: 27.07.2008, 21:26:11 - x)
to si děláte, Anko, srandu.

[33 Jaký !vlnovodný kanály" ??? (Šumavák: 27.07.2008, 21:26:13 - x)
Voni snad žádný kanály nemaj a stavět je chtěli až z kompenzací za radar, ne? Tak musí zajistit, aby v těch odpdních vodách žádné vlny nevznikaly!!
No a než starosta Trokavce zajistí kanalizaci s lineárním prouděním máme tak 40-50 let pokoj....
:-)))

[34 maydo, (Anka: 27.07.2008, 21:37:25 - x)
tak ten českej dokument o svatých Srbech, to bylo fakt míněno vážně? Čímž nechci ani v nejmenším tady vyhlašovat, že jsou to Kosovci, kdo je svatý.

[35 Anko, (maYda: 27.07.2008, 21:43:04 - x)
já mám obecně pocit, že na dvojce se sranda nevede.
Ale jak je někdo předkládán jako svatej, tak zaručeně kráčí o propagandu a ta je vždycky myšlena vážně.
Nicméně, já dala přednost práci, proložené pokukováním po Eva tropí hlouposti, takže soudím neshlédnuté.
Oldřich Nový je aspoň nestárnoucí štramák.

[36 šumaváku, (Rpuť: 27.07.2008, 21:57:05 - x)
ty to vůbec nechápeš:))!
Vodný od voditi nikoli voda! Ono je to skoro neuvěřitelný, co si dovedou vymyslet za krávoviny. A kydž je pod tím podepsán pracovník AV, tak to je něco, to se lekne každej...:))
...Studie upozorňuje i na to, že paprsek by mohl být škodlivý i na místech vzdálených stovky kilometrů od radaru. To při vzniku atmosferického jevu zvaného atmosferický vlnovodný kanál. Tím by paprsek mohl putovat desítky i stovky kilometrů daleko....

[37 Dobrý večer, (Modrý pták: 27.07.2008, 22:03:54 - x)
jdu s dotazem: co takhle 8. srpna nebo 15. srpna uspořádat prázdninového Vodičku?
P. S. Zdravím Jirku původního.
P. P. S. Kocoure, až ty články vyjdou, co kdyby´s mně je smejknul na mail?

[38 Hele, (PeS: 27.07.2008, 22:05:42 - x)
já bych řekl, že svatí jsou tam všichni... Vyvražďování - to je přeci základní atribut svatosti, nebo snad ne?

[39 Modrý ptáku, (kocour: 27.07.2008, 22:18:53 - x)
může být, Vodička i články. Pprvní, te´d už vlastně druhý, by měl vyjít ani ne za dvě hodiny na Psu. Btw, kde se ráčíš vynacházet?

[40 kocoure, (Modrý pták: 27.07.2008, 22:35:15 - x)
aktuálně doma, ale v týdnu jsem pryč. Východ a ještě východněji až do 12. září.

[41 OK, (kocour: 27.07.2008, 22:36:28 - x)
pozdravuj v dalekých východních stepích.

[42 No Anko, chvilku jsem na tu ČT2 hleděl, (Loki_F: 27.07.2008, 23:54:54 - x)
když byly reklamy na PRO7 ("Mumie" - nepřekonatelná sranda ve stylu Indiana Jonese) a mohu poze konstatovat, že muslimští albánští gansteři v Kosovu mi vadí víc než nacionalističtí Srbové v Kosovu...
Srbové k nám exportovali pouze doc. Dolečka a docela dobré cigarety, Albánci - škoda mluvit.
Vzpomenu-li na zkušenosti husitů, Rakušanů (baron Trenck), pak jsou pro mne Srbové přijatelnější v každém směru.
Je to asi tak stejné rozhodování se, jako mezi Turky a knížetem Draculem v Rumunsku... };D)))
Současný stav v Kosovu je jen další důkaz toho, že Ehůnje vůbec nemá představu, kde je sever.
Kromě toho mám velmi konkrétní informace z první a z druhé ruky (od Srbů, Chorvatů), i našich KFOR(áků), kteří pod velením Germánů byli nuceni nechat muslimům volnou ruku a posléze měli možnost vidět následky.
Přál bych Ti vidět, co z baráku a jeho osazenstva udělají dvě protitankové miny přiložené na jeho opačných stranách - což je oblíbená finta Albánců, když někomu chtějí naznačit, že má vypadnout... A množí se jako krysy.

[43 Dobré zas ráno, (PeS: 28.07.2008, 06:20:41 - x)
Loki, Ty to špatně chápeš... Vždyť oni se s nima jen chtějí rozdělit o jejich majetek... Ale jinak to určitě myslej dobře - jako ostatně všichni kozomrdi...

[44 Dobré ránko! (Rpuť: 28.07.2008, 06:23:20 - x)
Tedy na Psu je to dneska jak minový pole - Kocour, Fištejn, Šula, Brezina .... to bude jekot....:))

[45 A ostatně, (PeS: 28.07.2008, 06:27:34 - x)
Neff si ty zoufalé a potřebné už chce nastěhovat do baráku - jak jinak se chce podílet na jejich integraci do Evropy?

[46 No (PeS: 28.07.2008, 06:31:34 - x)
a koukám v komentářích, že domácí pán byl rychlejší...

[47 Rpuť (Rpuť: 28.07.2008, 07:06:24 - x)
Tak mě na Psu trpajzlíci sežrali, že jsem napsala "zmrdi". Tak nevím, je to rasizmus nebo neplacená reklama pro G8...?

[48 A ještě mě píšou podpis do nadpisu! (Rpuť: 28.07.2008, 07:07:52 - x)
Nebo, že bych to byla já...:))

[49 2 kocour (PeS: 28.07.2008, 07:19:49 - x)
tak jsem to pročetl - máš to hezký, ale máš v tom jeden logický rozpor. Na jedné straně ukazuješ, že právní stát zaniká a mění se na cochcárnu - což se ostatně dalo čekat, na straně druhé ale platnost právního státu dále předpokládáš... Myslím tím tu pasáž: "Stejně to platí pro Lisabonskou smlouvu, která je v důsledku irského referenda opravdu mrtvá. To je konstatování. Přes Iry nejede vlak: Vyloučit z EU je nejde a reformovat EU bez nich taky nelze. Maximálně lze sjednat nějakou novou smlouvu, která by jim víc vyhovovala, ta by však musela být ratifikována zase všemi 27 členy hezky od začátku, protože již provedené ratifikace Lisabonské smlouvy by se na ni nevztahovaly a dost možná, že ústupky dané Irům by začaly vadit třeba Portugalsku."
To ještě uvidíš, kolik vlaků přes to pojede... Myslíš, že v týhle Evropě ještě někomu záleží na tom, aby EU dodržovala svá vlastní pravidla hry?
Končí-li právní stát v jednom ohledu, může klidně končit v ohledech všech... A když se to hezky natře a vyleští, tak to nikdo ani nepozná!

[50 PeSi, (Rpuť: 28.07.2008, 07:39:13 - x)
nesouhlasím tak zcela s termínem cochcárna. To by dávalo aspoň minimální naději možného vývoje. To co se děje je ovšem pouhé zabetonování možného pohybu kamkoli a utvrzení výhod pro určitou skupinu s následnou nutnou destrukcí druhu, který se přestal vyvíjet.

[51 Dobré ráno... (ptakopysk: 28.07.2008, 08:01:18 - x)
heleďte četli jste Astonův úvodník? Myslíte že je to horkem? I když... starý procesory, když jsou trochu zaprášený a zahřejou se, tak začnou dělat fakt divný veci. A Astonův procák už má dávno nejlepší léta za sebou. Nebo je to nedostatkem tekutin v organismu, rozhodí se iontová rovnováha a vysušený lidi pak značně blbnou.

Ale něco veselejšího. Dneska ráno šofér poslouchal zprávy a hlasatel cosi zašveholil o Bursíkovi. Řidič, jehož politické smýšlení se specializuje pouze na analýzu hlavních politických stran (ODS jsou sráčové, ČSSD jsou sráčové - podle toho kdo je právě u moci). Tedy tato prostá duše pravila na adresu Zelených: "Sou to sráčové. Měli hned na začátku odstartovat a postřílet je ze vzduchu."
Zdá se, že i tak malá strana jako Zelení se úspěšně dostává do podvědomí široké veřejnosti a že je vyzývána vyšší moc, tzv. "ONI", k zásahu.

[52 2 ptakopysk (PeS: 28.07.2008, 08:13:53 - x)
a k čemu myslíš, že se vztahuje moje [45]?

[53 2 Rpuť (PeS: 28.07.2008, 08:17:13 - x)
omlouvám se za nedostatečné vysvětlení... Termínem cochcárna jsem pouze narážel na první 2 články svého překladu EUstavy...
Stále na tom překladu nemusím měnit jedinou řádku... Trochu smutné, ne?

[54 dobré ráno..... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 08:17:40 - x)
Ptakopysku....obávám se, že lepší zhodnocení politické situace, jsem opravdu nečetl. Nedělá ten řítič na vedlejšák monotologa, nebo dokonce pol(y)itologa?

Úvodník je opravdu kouzelný, moc se mi libí ty opatrné.... musíme pomáhat ještě více a více a nejvíce na celém světě. Bude sranda, až se prosadí přerozdělování uprchlíků. To teprve řítič bude nasrán....

[55 Jo a zapomněl jsem..... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 08:36:43 - x)
když se blíží ty "berlínské" OH....Prý je všechno připravené jak v Pekingu, tak i v ostatních městech, kde to má být. No a to nejlepší je to, že obrovské množství obyvatelů Pekingu dostalo povolení ubytovat diváky, kamarády, náhodné kolemjdoucí, ty z ciziny - DOMA. Neuvěřitelný pokrok, že ano. Je sice pravda, že to příslušné povolení má jenom 600 domácností, ale uznejte, je to prostě velký krok pro lidstvo. Dřív totiž cizince rovnou věšeli, umučili...... To dřív myslím, za dob císařství, pochopitelně.....

[56 Ahoj, (maYda: 28.07.2008, 08:47:44 - x)
vyrážím do práce, po cca 14 dnech zas jednou autobusem MDH.
Co myslíte, povede se mi najít stanici?
( ti, kdo občas projíždějí Radlickou ulici, na dolnom koncu za Smíchovským nádražím, zajisté vědí, o čem je řeč)

[57 Jirko (ptakopysk: 28.07.2008, 08:53:42 - x)
zdravím a vítám vás zpět od lidožravců. Co Čech, to politolog! Vzpomínám na dávno zrušenou hospůdku v malebné vesničce Vračkovice pod Blaníkem, které se říkávalo Parlament. Tam stávala uprostřed místnosti káď s kusy ledu ve slámě a v něm láskyplně uložena, trůnila dřevěná bečka s pivem. (Led bývall za naší nadšené asistence každoročně těžen v zimě z místního rybníka.) Domorodec, který byl hostinskému Kučerovi ten den obzvláště milý, měl na starosti hustilku, kterou tlakoval soudek a za odměnu měl ten večer pivo zdarma. Kolem sudu seděli místní politologové a vedli řeč. My, jako malí kluci jsme naslouchali s ušima nastraženýma témata , že je třeba ty nahoře pověsit, komu se ztratila slepice, kdo se kde jak namazal, kdo převrátil traktor, jak vyšla letošní slivovice a mnohá další státotvorná témata. Mezitím se manželky politologů scházely u mé babičky, upíjely její ořechovku a probíraly věci naprosto nezajímavé a přízemní: kdo s kterou kdy jak a kolikrát, co kdo o kom kde řek'...

P.S. Lokiho bych poopravil, že ta paže jest přidrátována patrně niklštálem, nebo něčím podobným vykovaným domorodým masajským kovářem z nalezeného kusu sideritu .

[58 Hezké ráno vinšuji. (Anka: 28.07.2008, 08:56:21 - x)
Loki, krásně jsem Ti odpovídala, ale můj komentář byl zahozen, asi neměl žádanou kvalitu. Jsem Ti psala, že mi o kosovských Albáncích nemusíš nic povídat, vím o nich svý. Jen mi včera vadila ta absolutní srbská svatost. Jasný mi je, že pro Srby je Kosovo víc, než jen ztráta území. Jak kdyby nám sebrali Račana, Vyšehrad, Bílou Horu etc. a přiřkli ji nejlíp Němcům. A naše promptní uznání Kosova se mi nelíbí ani trošku, tohle si od nás Srbové nezasloužili a my bychom měli mít precizněší paměť. Že se budou chtít trhat další entity v Evropě, je docela pravděpodobný, ale to moudrá EU jistě pořeší.

[59 2 Jirka původní (PeS: 28.07.2008, 09:25:16 - x)
ad [54] - až do úplného upomožení... A na ty přišedší musíme být vlídní a hodní - a hlavně je hodně hladit - až do úplného vyhlazení...

[60 PeSi (ptakopysk: 28.07.2008, 09:34:17 - x)
já si myslím, že "mír zůstane s touto krajinou" (abych citoval jednu, která prej nemá na nájem) až bude mít Aston, Uhde, Havel, Stehlíková..., zkrátka jeden každej láskyplník poctivej, ve svém domečku povinně nainstalovanou rodinu imigrantů...

[61 Anko, naopak - to je totiž účel věci. (Rpuť: 28.07.2008, 09:55:33 - x)
Čím mrňavější regiony a čím víc se budou mezi sebou hádat, tím méně do toho budou papalášům bruselskejm kecat. Počkej jak rychle uznají svobodné Baskicko atd....

[62 Ani si neumíte představit ten pokrok v Číně. (jura-p: 28.07.2008, 10:57:23 - x)
Kdysi, tuším v roce 1993 jsem přijmal delegaci ćínských generálů, která tu byla na přátelské návštěvě. Ať jsem se jich zeptal na cokoli, odpověděli mi jednou z pěti vět, které se pořád opakovali.
Po skončení půlhodinového rozhovoru jsem si postěžoval. A ten člověk ze zahraničního odboru mi řekl. To je velký pokrok, ještě před třemi roky odpovídali jednou větou.

[63 Tak jedno OT... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 11:09:18 - x)
dneska ve 12 20 se koukejte na ORF....protože Bruckner se bude třepat na vlně světlých zítřků při rakouské reprezentaci.....že prej přemluví Nedvěda, že bude za ně hrát :-)))
ps. Ani jsem nevěděl, že místo je volný

[64 2 ptakopysk (PeS: 28.07.2008, 11:37:09 - x)
ta už taky nemá na nájem?
A s tou rodinou jsi to jistě myslel tak, že jednu rodinu v každý místnosti, ne jen jednu rodinu v baráku, že? Je třeba využít pokrokových sovětských zkušeností, kde to takhle v Moskvě fungovalo (a možná ještě dodnes funguje) ve většině bytů... (ještě v devadesátých létech jsem to sám v Moskvě viděl - pravda, byl to čtyřpokojový byt a byly v něm pouze 3 rodiny. Jednu místnost používali jako společenský salón, či PVS. Nehodící se škrtni...)

[65 Anko, (AeroKarel: 28.07.2008, 11:43:52 - Mail - x)
o Albáncích si nedělám nejmenší iluze, i když, nejvíc jsou na to asi biti obyčejní lidé, Albánci i Srbové. Ale ten film byl opravdu tendenční až běda.
A k těm Srbům, není potřeba moc dlouhá paměť aby si člověk připomněl jak jimi vedená armáda skočila na Slovince, v Chorvatsku si s místními nemají lautr co vyčítat, o BiH raději nemluvit, chápu že tam mají tahanice dlouholeté, ale armáda trefující se z kopců do města nějak ne a ne získat mé sympatie. Kosovo je jen závěr celé srandy ve které Srbové tvoří společného jmenovatele.

[66 PeSi (ptakopysk: 28.07.2008, 11:46:32 - x)
nojo, to jsou ty, kteří mají maturitu a nemají přehled o situaci! Deník Aha dnes o nájmu informoval palcovými titulky. Skvělá záleřitost tyhle bukvy. Umoňuje to skrblíkům jako jsem já číst denní tisk přes půl autobusu!

[67 2 ptakopysk (PeS: 28.07.2008, 11:52:48 - x)
no jo, v metru to zrovna nikdo nečet... Tak jsem si radši četl Prattchetta, jak se daj Nadělat Prachy... Možná by si mohla pjevkyně taky výtisk půjčit a počíst si... A třeba i dodržovat závazky...

[68 PeSi (ptakopysk: 28.07.2008, 12:20:11 - x)
jo a ještě k těm rodinám. Já bych byl k celbritám shovívavý, nehrotil bych a nechal bych jen jednu rodinu. Vycházím z praxe: Do vedlejšího města se na chvíli přistěhovala imigrantská putovní rodina Červeňákových. Cca 40 osob...

[69 Ptakopysku, (František I.: 28.07.2008, 12:40:23 - x)
asi to tam u vás bude vypadat jako v té staré aneknotě, kde stojí u silnice dva policajti. O kus dál přechází dotyčnou komunikaci Rom. Přijede tirák a nebohého hnědokožce přejede. Podívá se z okénka, co urobil, zařadí zpátečku a zacouvá, aby to viděl zblízka. Když se přesvědčí o stavu věci, šlápne na plyn a přejede onoho kudrnáče napotřetí. Když zmizel v dálavách, jeden policajt povídá tomu druhýmu:"To bylo něco, takovou brutální sebevraždu jsem ještě neviděl!"
Koukám, přátelé, že se neděje nic podstatného, takže mohu opět na týden zalézt do lesíků a hájků. Tam to také není bez problémů. Donutili mne například hrát nohejbal. Trefil jsem se pouze dvakrát. Poprvé jsem ztratil merunu a dodnes ji nenašli a podruhé rozbil okénko v súdcovskej kabinke. Tehdy konečně uznali, že tento sport neovládám a nikdy ovládat nebudu. Že mne míče nemají rády se ještě přesvědčili, když jsem odcházel. Soupeř tehdy zasmečoval a já jí chytil, ač nezúčastněný, na brejle. Naštěstí, stejně jako Šumavákovo rameno, vydržely.

[70 Ten Bohumil Doležal je vážně dobrej barometr. Sledujte to se mnou... (šakal: 28.07.2008, 12:56:10 - odkaz - x)
"...Česká (a ještě mocněji polská) politika pečuje nechtě o to, aby ve významných strategických otázkách vehnala Němce do náruče Ruska. Řev o přepisování výsledků druhé světové války nám bude ve věcech jako je tato málo platný..."

...Kdyby mě to snad do téhle chvíle nenapadlo, tak teď už vím docela bezpečně, že se nějaký ten pakt Molotov-Ribbentrop už zase chystá a Doležal jako německá mediální klaka už nás pomalu začíná stavět do role viníků (7:- +)

[71 ...Ten Kaplickej je vážně tragéd!... (šakal: 28.07.2008, 13:21:22 - odkaz - x)
..."Prostě budou volby a ta knihovna tam potom bude...To už přesahuje všechno, je to mezinárodní ostuda a o tu se i já postarám."


...Tše! (7:- /)

[72 Zdravím všechny šelmy!... (šakal: 28.07.2008, 13:37:14 - odkaz - x)
"...A objevují se i svědectví, že na jižní Moravu občas zaběhne šakal z Balkánu..."

...To potvrzuju a zdravím všechny šelmy! (7:- ))

[73 Jo, (PeS: 28.07.2008, 13:56:34 - x)
úroda sklizena, políčka pěkně obdělána, panečku, to je hospodářství! Inu - Turecko!!
http://www.lidovky.cz...hranici_svo

[74 Šakale, (kocour: 28.07.2008, 15:00:42 - odkaz - x)
klídek, prostě někdo dokáže být neuvěřitelně ješitný ...

Btw, v odkazu Senát za 1. republiky ... a pak že to byla nějaká ctihodná instituce :-)

[75 ...No,...anio nevím, jestli je tohle ješitnost... (šakal: 28.07.2008, 15:10:10 - x)
...Já bych řek, že už jde o skutečnou sprostotu (7:- /)

[76 Na tom sporu o knihovnu nechápu jedinou věc. (jura-p: 28.07.2008, 15:40:05 - x)
A to, jak to, že je ještě Ježek ředitelem NK? Možná je chráněn tím, že se dal mezitím k lidovcům, za které prý kandiduje do Senátu. Takže se ministr, taky lidovec nakoupený za kandidaturu do Senátu, cítí být povinován ochranou jedince stejného politického osudu.

[77 A s tím Bruknerem. (jura-p: 28.07.2008, 15:43:24 - x)
Já chápu, že se dal k Rakušanům, když má v Linci u řeky barák. Sice dřevěný, ale zato velký. A jmenuje se Bruknerhaus a kolem je parčík. Pěkný to tam má.

[78 ...No, juro-p,...já to teky nechápu. (šakal: 28.07.2008, 16:03:53 - x)
...Osobně si myslim, že má Ježek po žížalkách. Tou žalobou na "neznámého pachatele", kterou knihovna před pár dny podala kvůli "maření rozhodnutí zastupitelstva", si celkem spolehlivě podkop židli. Podle mýho je jen otázka času, jak dlouho budou politický ohledy bránit jeho odvolání. Řekl bych, že to má tak maximálně do švestek...totiž do těch voleb.

[79 To: sakal (Petr Kunetka, zlocinec: 28.07.2008, 16:23:03 - Mail - x)
Tak konecne mas ten kyzeny duvod, proc chobotnici nestavet ;)

[80 Ježek.....není to bejvalej ředitel (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 16:41:17 - x)
rozhlasu? Já moc "kádrovejch" znalostí nemám, tak se nezlobte, za tu asi hloupou otázku.

[81 Ad Petr Kunetka (Foundryman: 28.07.2008, 16:49:06 - Mail - x)
Zdar a sílu, kolego stěhováku :-) Neprojevily se nějaké dodatečné škody na budově nebo na zařízení?

[82 Jirko (larry: 28.07.2008, 16:50:25 - x)
jestli se nepletu, tak je, ten za "zásluhy v revoluci" (i když není přesně zřejmé jaké) už vymetl kdeco.

[83 Jirko, jo, (Foundryman: 28.07.2008, 16:51:15 - Mail - x)
to je jeden z těch, co si v dotaznících píšou do kolonky povolání "ředitel".

[84 tedy (larry: 28.07.2008, 16:51:30 - x)
převážně coby ředitel čehosi

[85 jak mě ostatně (larry: 28.07.2008, 16:54:07 - x)
o 15 vteřin předběhl Foundry

[86 ...Jo, jistě, že je to "ten ředitel Rozhlasu"... (šakal: 28.07.2008, 16:55:12 - x)
...A taky dosti problematický ředitel EXPO 2000 v Hannoveru. Je to člověk, který se kdysi obratně přilepil na "Pravdu a Lásku" a dosud z toho těží. Ostatně, je jedním z iniciátorů petice "Děkujeme, odejděte". Myslím, že mu nejspíš někdo hodí časem lano z České televize... Nemám strach, že by jednou neměl z čeho platit složenky (7;- ))

[87 Aha, tak to mockrát děkuji... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 17:08:42 - x)
už v tom mám hokej....

[88 Šakale (larry: 28.07.2008, 17:13:18 - x)
jo, na to EXPO jsem zapomněl (na Děkujeme odejděte ne, ale nechtěl jsem to moc rozvádět)
inu, talent

[89 ...Jo...jinak, poslední dobou sem tolik nechodim,... (šakal: 28.07.2008, 17:31:24 - x)
...tak mi nějak uniklo méno "Jirka PPA". Nějaká nová akvizice?

[90 Ale ne Šakale... (Jirka PPA, zdrátovaná ruka: 28.07.2008, 17:40:40 - x)
to jsem furt já....traktorista a náboženský fanatik....:-)) Já jsem taky tady měsíc nebyl, a to PPA je zkratka původního pravopisného anarchisty a to za tím je současný stav, který se časem jistě promění

[91 šakale, (Rpuť: 28.07.2008, 17:43:41 - x)
on to má chlapec čím dál složitější - PPA J.původní, pravopisný anarchista a teď si navíc přerazil pazouru a je z něj dráteník. Pardon - zdrátovaná ruka:))

[92 ...Ježkovykoule, tak to je mi líto, Jiří!... (šakal: 28.07.2008, 18:00:35 - x)
...To ale musela bejt šlupka, dyš ti to přerazilo ty tvý kostě (7:- /)

Ale ty zkratky u ména sou děsný! To vypadáš jak sběratel titulů. Eště ti tam chybí RSDr. - to jako "Reju, Sázím, Drtím"... (7;- D)

[93 Šakale, co není v hlavě, tak (Jirka původní: 28.07.2008, 18:23:42 - x)
musí bejt za a před jménem....ale je fakt, že bych měl zvolnit, že jo. A taky to teď udělám. Zase na druhou stranu, když si Švýnar může psát za jméno, prezidentskej kandidát ?

ps. docela by mne zajímalo, proč nepáše hezky celé.....neúspěšnej prezidentskej kandidát....asi je skromnej :-)))

[94 Radar jako radar, hlavně že radaruje:)) (Rpuť: 28.07.2008, 18:54:39 - x)
Slavná kómis hodnotila jiný radar, než má stát v Brdech!
http://www.novinky.cz...u-stat.html

[95 Nevíte někdo náhodou, (Foundryman: 28.07.2008, 19:30:16 - Mail - x)
jestli je něco zajímavého v Blackpoolu? Musím tam za kšeftem a má paní spolubydlící chce se mnou, což nemám to srdce (ani odvahu) odmítnout. Takže ji potřebuju někam vyslat, aby se zabavila.Neříkejte mi, že ji mám vyslat po kšeftech, to by zajisté fungovalo, ale nerad bych se do smrti zadlužil.

[96 Foundry, co vím, tak tam je Kasíno na (Jirka původní: 28.07.2008, 19:43:23 - x)
molu v moři...ale to asi nechceš slyšet, že jo.
ps. Ale ber o z rezervou, viděl jsem to v televizi a byl to seriál

[97 Jirko, (Foundryman: 28.07.2008, 19:58:32 - Mail - x)
tak o tom Kasinu se rozhopádně doma zmiňovat nebudu :-)

[98 Foundry, můžeš si prosím zapnout ICQ? (Jirka původní: 28.07.2008, 20:08:08 - x)
potřeboval bych nějaký info....dík.

[99 opět v civilizaci ...jen k té pozvánce (Dusan Neumann: 28.07.2008, 20:08:50 - Mail - odkaz - x)
ta beseda bude česky....a pozvánka byla dvoujazyčná, když to holt pořádá Americký Institut

[100 Jaká pozvánka? (Foundryman: 28.07.2008, 20:21:10 - Mail - x)
Co jsem zasklil?
Jirko, už to bude, vono to po mně chce nějaký šílenosti.

[101 tys daleko,Foundry (Dusan Neumann: 28.07.2008, 20:36:25 - Mail - odkaz - x)
zítra od 17 hod mám besedu v Americkém institutu v Praze, Na tržišti o volbách a Americe vůbec...

[102 (Dusan Neumann: 28.07.2008, 20:38:27 - Mail - x)
omlovám se za ten odkaz, já už ho vymazal tolikrát a pořád tam leze...

[103 měl tam bejt tenhle odkaz (Dusan Neumann: 28.07.2008, 20:41:50 - Mail - odkaz - x)

[104 Aha, (Foundryman: 28.07.2008, 20:48:05 - Mail - x)
no tak to fakt nestíhám...

[105 Dušane, teď se dají dávat odkazy (jura-p: 28.07.2008, 21:02:06 - x)
rovnou do textu. Má to výhodu, že je to nelepivé. Nahoru si dej odkaz, jen když chceš, aby tam byl dlouho. Třeba odkaz na radio, své stránky a tak.

[106 Pane Bože, (Foundryman: 28.07.2008, 21:32:24 - Mail - x)
zač mě trestáš. Topolánek s Paroubkem vedou disputaci o kursu koruny a co s tím :-) Jeden lepší než druhej. Topolánek tvrdí, že silná koruna je naprosto skvělá věc a můžeme za ni děkovat moudré politice jeho vlády, Paroubek by zas hned zaváděl euro. Kupodivu souhlasím spíše s Paroubkem (nikoli ohledně eura) - a to v tom punktu, že vláda s tím nemá vůbec nic společného (a její "moudrá" politika už vůbec ne) a kurs je výsledkem spekulačních obchodů. Pro masochisty: http://domaci.ihned.cz...-je-naivni

[107 Ahoj! PeSi - es ist der Tag gekommen ! (Šumavák: 28.07.2008, 21:43:23 - x)
Tak jsem si kolem poledního během práce odskakoval na simultánku s Metelkou.(viz zde: http://neviditelnypes.lidovky.cz... ,kousek dopředu a kousek zpátky)Kromě ověření skutečnosti, že logika a kreativní myšlení není jeho hobby a smysl pro humor nemá vůbec, jsem dospěl k závěru,že zaujal novou životní pozici, formulovanou již MUDr Plzákem: Zatloukat, zatloukat, zatloukat.
Sice velmi nerad a po nemalém vyhýbání připustili sic!, že v čistém vzduchu projde více záření až k zemi.
Ovšem tomu pokračování o vzniku přívalových dešťů, co spdnou , zemi neochladí, odpaří se pak teprve ta pára dělá ten skleníkový efekt, tomu se brání zuby nehty a dokonce jsem se dozvěděl, že:
vodní pára pořád kondenzuje při stavu 100% nasycení, ať je kondenzačních jader hodně nebo málo...
a sluníčko pořád vychází na východě (teda - do té doby než vyhasne, že?)

No přečtěte si to, zadržte zvl.Loki_F záškuby metodologie,protože co v rámci GW znamená výrok: "Nezvratný bod" neznamená "zaniknutí na přehřátí", ale to, že některé důsledky budou jen těžko vratné...bych se moc rád dozvěděl od Metelky a není třeba mu napovídat. Já si s ním ještě rád popovídám o "vratných bodech" v evoluci a mám takové tušení, že Loki se svými zemskými deskami by se na něm vyřádil..... :-))))

JInak chválím Kocoura a jsem zvědav na to třetí zjevení Schroedingerovy kočky......ovšem, jednu výtku bych si přesto dovolil:Kocoure, Ty to tomu ústavnímu soudu kurva moc neulehčuješ! :-))),:-)))


PS a jsem rád, že i PaH konečně uznaly, že Balkán začíná v Dolním Dvořišti a ve Znojmě. Ti zavilí šakali k nám zabíhají z Rakouska......:-)))

[108 Kocoure, koukni se na tohle, (jura-p: 28.07.2008, 22:00:07 - x)
Co jsem připsal tomu jetelovi na Psu. Já bych byl nerad, kdybych to použil jinde, při projevu a tak, kdyby v tom byla nějaká logická nebo právnická chyba. (Po tom, co čtu od některých Malinovských a Ceplů si začínám myslet, že to už není totéž.)

Ústavu lze měnit jen ústavními zákony. Lisabonská smlouva je smlouva a u smlouvy platí, že pokud je jejich znění jiné než znění zákona, tak se na situace a lidi, kteří spadají pod režim smlouvy, použije smlouvy a ne zákona. Tím zákon nepřestává platit.

Nikde v Ustavě však není, že by se mohlo totéž pravidlo použít v případě ústavy. To znamená, že smlouvou nelze měnit Ústavu a neplatí, že když smlouva říká něco jiného než Ústava, tak se na situace a lidi, kteří spadají pod ustanovení smlouvy, použije smlouva. Ústava samozřejmě nepřestává platit.

No a problém je v tom, že smlouvou(a tady na psu chybí přísudek) se v případě LS chce měnit Ústava. Existuje jen jeden druh smlouvy v Ústavě, byť existují (tady je na psu druhá chyba "e") dva druhy schvalování smlouvy. Takže smlouvou, jakkoli schválenou, se Ústava nemění. Smlouva se nedá použít v případě, když je v rozporu s Ústavou, tak jak by se dala smlouva použít v případě rozporu se zákonem.

A vzniká otázka, proč uzavírat takovou smlouvu, která se v textu dožaduje chování jiného, než stanoví Ústava, když její ustanovení nemohou být tam, kde platí Ústava, použity?

Ústava zná jen jeden druh smlouvy a zná jen dva způsoby schvalování. Ten druhý v případě, že se předávají kompetence mezinárodní organizaci. Předání kompetencí nemění platnost, ani působnost Ústavy a nemění nic na tom, že smlouva se použije přednostně před zákonem, ale nikoli před Ústavou. Předání kompetencí je možné jen mezinárodní organizaci, jejímž je ČR členem, není možné předání kompetenci jinému státu nebo státnímu útvaru, ani mezinárodní organizaci, jejímž by ČR nebyla členem, ale podřízeným, či poddaným, či součástí. To by bylo v rozporu i s oním teoreticky zkonstruovaným jádrem ústavy, protože text článků na které se toto jádro odvolává, začíná právě suverenitou, s níž by to bylo v rozporu.

[109 2 Šumavák (PeS: 28.07.2008, 22:09:16 - x)
no, já jaxi nemám slov... Ta věta o té kondenzaci v sobě tají netušené hloubky... Klídek, já jsem se dnes nechal strhnout ke krátkému komentáři pod kocourem, jímž jsem vyprovokoval dost rozsáhlou diskusi a tím mám zas na nějakej čas odpracováno...

[110 A proč mám jakékoli materiální jádro za nesmysl. (jura-p: 28.07.2008, 22:21:20 - x)
1. kdyby byly některé články ústavy důležitější než jiné, byla by to tak důležitá okolnost, že by to jistě bylo v ústavě výslovně uvedeno.
2. kdyby byly některé články ústavy důležitější než jiné, byla by to tak důležitá okolnost, že by byly v ústavě jinak váženy a chráněny, například tím, že by jejich změna byla chráněna vyšším, superústavním počtem hlasů, potřebných k jejich změně.
3. to, co je uvedeno v článcích, na které se odvolává teorie materiálního jádra je jen deklarací a může to být změněno prostým ústavním zákonem, který by tyto články obyčejnou ústavní většinou vypustil. V případě vypuštění článku 9.2. by to dokonce neznamenalo žádnou změnu cehokoli, co ústava povoluje nebo chrání nebo znamená, mimo tvrzení zjevně nepravdivého o nezměnitelnosti toho, co je napsano v tomto článku.
Takže v případě článku 9,2. můžeme mluvit o deklaratorním textu, zejména proto, že autoři chtějí právě znění tohoto článku využít ke změně suverenity, ač článek říká, že právě suverenita je nezměnitelná.
A protože existuje vážný pokus, právě ve snaze schválit LS, změnit něco nezměnitelného a argumentace, že to lze provést bez změny ústavy poukazem na to, že přávě měněné je zdůvodněno tím, že existuje toto nezměnitelné, nelze než stanovisko vlády pokládat za zmatený a protimluvný.
Z toho vyplývá, že deklarace jakéhokoli jádra není ochranou ani proti změně tohoto jádra. Nemůže být ani zdůvodněním změny ústavy ústavou nepopsaným způsobem, zejména ne nezměnitelných materiálních jader, v ústavě teoreticky předpokládaných, například suverenity.

[111 V případě, že by někdo chtěl schvalovat LS. (jura-p: 28.07.2008, 22:41:24 - x)
Navrhuji alespoň tyto změny Ústavy:
Článek 1.1. (1) Česká republika je svrchovaný, jednotný a demokratický právní stát založený na úctě k právům a svobodám člověka a občana, pokud předpisy EU nestanoví jinak.
Článek 9 (1) Ústava může být doplňována či měněna pouze ústavními zákony a předpisy Unie.
(2) Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná, pokud orgány Únie nestanovi jinak.
(3) Výkladem právních norem nelze, bez konzultace s orgány unie nebo jejím předpisem, oprávnit odstranění neho ohrožení základů demokratického stát
Článek 52 (1) K platnosti zákona je třeba, aby byl vyhlášen, schválen orgány EU a nebyl v rozporu s předpisy Unie.
A další změny v tomto "duchu" nebo "materiálním jádru".

[112 Jo a článek druhý je taky důležitý (jura-p: 28.07.2008, 22:51:17 - x)
Článek 2

(1) Lid a orgány EU jsou zdrojem veškeré státní moci; vykonává ji prostřednictvím orgánů moci zákonodárné, výkonné, bruselské a soudní.
(2) Ústavní zákon a předpisy a orgány Unie mohou stanovit, kdy lid vykonává státní moc přímo a kdy prostřednictví nevládních organizací.
(3) Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon, smlouva anebo předpisy a orgány EU.
(4) Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá. Nemůže však činit, co směrnice, doporučení, kvoty, nařizení a jiná stanoviska orgánů nezmiňují a činí, co zmiňují, stanovují, doporučují, soudí a nařizují.

[113 Juro, (kocour: 29.07.2008, 05:02:09 - x)
napsal jsi mu to takřka precizně, až Ti tu zkratku závidím. A ty změny jsou moc hezké ...



RADA pro každý den- NEZAPOMÍNEJTE: Způsob řeči je obrazem ducha! (Seneca)


Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147
Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !!