Šumavák bloguje:deníček za(& vy-)valeného |
||
Zprávy ze Šumavy ... domů Co přináší LS? Informujte se na www.NeLisabonu.cz Napište mi! Poslat SMS
Rubriky:
Kalamita Virtuální Vodička Ekonomika My sobě - FOTO Cesty po kuchyních G'schichtn Šelmy a šelmičky Technické pozn. Čtení na pokračování Ze života kamarádů.. PPP bFu Lisabonská smlouva šakaloviny Chlív
Rádia :
RADIO DNB - Šumava Stránka s programem Přehrávat... Chat s redakcí: Radio Beat Country-Radio
Odkazy: FOTOALBA VIDEA ALBA-Dušan Klaun Parafín Pavouci ve flašce Rozveselit? ZDE!! Valašský Martin Bastiat kvalitně ANGLE Mr.Owcrope R.Koblinger-obrazy Dušan - blog Pravičák Češi za vodou Architekt. historie
Nové komentáře
Statistiky RSS/XML Reklama: Archivy: květen 2012 duben 2012 březen 2012 únor 2012 leden 2012 prosinec 2011 listopad 2011 říjen 2011 září 2011 srpen 2011 červenec 2011 červen 2011 květen 2011 duben 2011 březen 2011 únor 2011 leden 2011 prosinec 2010 listopad 2010 říjen 2010 září 2010 srpen 2010 červenec 2010 červen 2010 květen 2010 duben 2010 březen 2010 únor 2010 leden 2010 prosinec 2009 listopad 2009 říjen 2009 září 2009 srpen 2009 červenec 2009 červen 2009 květen 2009 duben 2009 březen 2009 únor 2009 leden 2009 prosinec 2008 listopad 2008 říjen 2008 září 2008 srpen 2008 červenec 2008 červen 2008 květen 2008 duben 2008 březen 2008 únor 2008 leden 2008 prosinec 2007 listopad 2007 říjen 2007 září 2007 srpen 2007 červenec 2007 červen 2007 květen 2007 duben 2007 březen 2007 únor 2007 leden 2007 prosinec 2006 listopad 2006 říjen 2006 září 2006 srpen 2006 červenec 2006 červen 2006 květen 2006 duben 2006 březen 2006 únor 2006 leden 2006 Právě on line: BlueBoard.cz |
Středa, 10.12.2008
Hašení požáru benzínemaneb: záchranné balíčky. Foundryman K sepsání této úvahy mne podnítil článek Paula Krugmana ,ve kterém vyzývá k řešení současné krize pomocí dalšího zadlužování a úvěrové expanze, neboli k řešení pomocí emise inflačních peněz. Přiznám se, že jsem na to zůstal koukat s otevřenou hubou (čtenář promine jistou expresivnost výrazu).Pojďme se společně pokusit celou problematiku rozebrat a dopídit se způsobu řešení, který by měl šanci na úspěch. Je celkem nesporné, že celá současná (zatím) finanční krize vznikla díky politice levných peněz, prosazované FEDem pod křídly Alana Greenspana, jež byla mohutně podporována vládnoucími administrativami USA, a to jak republikánskými, tak demokratickými. V tomhle směru si skutečně americké politické strany nemají co vyčítat. Mechanismus je poměrně snadno vysvětlitelný — dostupnými úvěry za nižší než tržní úrok je podnícen investiční boom a peníze jsou utráceny za projekty, které by se v podmínkách tržní úrokové míry nikdy nemohly vyplatit. To se týká jak podnikatelských subjektů, tak obyvatelstva. „Nevaž se — odvaž se" se stává heslem dne. Zadlužení je moderní, spoří jenom troubové. V praxi se tato politika projevuje podnícením poptávky v oblastech, kde hraje úvěrové financování klíčovou roli — nemovitosti, automobilový průmysl, strojírenství a burza. Obrovské balíky „volných peněz" poletují světem a táhnou nahoru ceny, především ve zmíněných odvětvích. Zde dochází k zajímavému paradoxu — pokud se zdražují v obchodech rohlíky nebo textil, je to považováno za katastrofu a centrální banky nastupují v plné zbroji do boje s inflací. Pokud však rostou ceny nemovitostí, strojírenských zařízení a zvláště akcií, jsou všichni spokojeni a je to vydáváno za znak žádoucí konjunktury. Zvláštní kapitolou jsou pak mzdy, jejichž růst, i když naprosto odtržený od růstu produktivity, je dokonce zbožněným cílem hospodářské politiky. Absurdita tohoto způsobu uvažování zvláště vynikne, uvědomíme-li si, že rohlík, salám, televizor, montážní linka, dům, akcie i mzda jsou z ekonomického hlediska rovnocennými komoditami na trhu a není žádný důvod považovat zdražení služeb (mzda je v podstatě platba za poskytnutou službu), nemovitostí nebo akcií za blahodárné, zatímco zdražení rohlíků za zhoubné. Bankovnictví částečných rezerv, díky němuž může být úvěrová expanze nastartována, má tu vlastnost, že „virtuální" peníze, generované bankami na základě rezerv, zase zanikají okamžikem splacení dluhu, čímž se bance otevírá možnost dalšího použití rezerv k poskytnutí nových úvěrů. Problém vznikne v okamžiku, kdy úvěry nejsou splaceny, neboť další není možno na základě stávajících rezerv poskytnout. A tím se dostáváme k dnešní situaci. Problémem není „nedostatek likvidity", „špatná aktiva" atd., to všechno jsou pouze důsledky. Prapůvodní příčinou potíží jsou investice uskutečněné za levné peníze ve víře, že cenová struktura se nezmění a úvěrový boom bude pokračovat do nekonečna. Cenová struktura se však zákonitě změnila — zdroje byly odčerpány do investičních odvětví a v oblasti spotřebního zboží nebo i surovin a mezd a zvláště akcií se naplno projevila inflace (zkuste si spočítat, kolik jsou „jen" 3% ročně během třeba 5 let — je to cca 16 % nárůst). Původní kalkulace příjemců úvěrů najednou nějak nevycházejí a ukazuje se, že v mnoha odvětvích je nadbytek výrobních kapacit bez jakékoli šance na jejich využití. To je zásadní problém, se kterým se utkáváme. Majitelé nadbytečných kapacit nejsou schopni splácet úvěry, bankrotují, s nimi se vezou banky, které ony nešťastné úvěry poskytly atd. atd. V podmínkách volného trhu by nastala katarze rychle — proběhly by bankroty, zbytečně vázané zdroje by byly uvolněny a poměrně rychle by byla nastolena nová rovnováha. Něco jiného však navrhuje Paul Krugman za nadšeného aplausu politiků a dalších pachatelů dobra. V podstatě navrhuje sebrat lidem peníze, těmito penězmi doplnit (případně navýšit) nedostatečné bankovní rezervy a odstartovat další kolo úvěrové expanze. Která za pár let nevyhnutelně skončí ještě větší krizí, neboť pravá příčina potíží zůstane zakonzervována a situace bude naopak ještě horší. Vlády totiž peníze nevydělávají, disponují pouze těmi penězi, které si buď vypůjčí v systému frakčního bankovnictví (inflační peníze), nebo seberou lidem přímo formou daní. Vezmeme-li v úvahu, že inflace je jen jinou formou zdanění, musíme dospět k logickému závěru, že daňoví poplatníci to všechno budou platit v každém případě, jen v různém čase. Sebereme-li ovšem panu Harrisovi, panu Schmidtovi nebo panu Novákovi část jeho výdělku, abychom ji mohli dát výrobci, jehož zboží pan Harris, pan Schmidt a pan Novák nepotřebují (protože jinak by mu své peníze dali přímo), zabráníme tím těmto pánům nakoupit zboží a služby, o které mají zájem a zároveň připravíme o peníze např. výrobce oděvů, u něhož si pan Harris nekoupil kabát, výrobce hodinek, které si nemohl koupit pan Schmidt a kadeřníka, ke kterému nešla paní Nováková. Společnost jako celek nezíská nic a pánové Harris, Schmidt a Novák budou naštvaní. Jaké pro nás z uvedeného vyplývá řešení? Navrhuji rozdělit problém na dvě části — za prvé minimalizace současných škod, za druhé jejich prevence do budoucna. Minimalizovat současné škody aniž bychom způsobili větší problémy v budoucnu lze v podstatě jediným způsobem — nechat lidem co největší část jimi vydělaných peněz, aby je mohli dát přímo výrobcům za zboží dle svých preferencí, případně přímo bankám, pokud si přejí spořit. Krátce řečeno — razantně snížit daně a ještě razantněji omezit výdaje státu. Maximálně omezit možnosti politiků nakládat s našimi penězi. Jako bonus získáme prostředí méně náchylné ke korupci a klientelismu. Prevencí do budoucna je pak úplné opuštění nekrytých peněz a z toho vyplývající postavení frakčního bankovnictví (bankovnictví částečných rezerv) mimo zákon. A hlavně, dnes i v budoucnu, by si všichni bez výjimky měli uvědomit, že stát i všichni ostatní pachatelé dobra svými intervencemi nikdy a nikde nemohou ekonomice prospět, mohou jí pouze uškodit. Pokud si lidé vezmou z krize toto poučení, díky Bohu za ni.
Foundryman
Komentáře
[1]
ad foundryman: jednoduse vysvetlene - plne souhlasim
(bavorak vasek: 10.12.2008, 00:38:20
- x)
Dobry vecer! Napada me jeden hezky primer. Otazka: co je opakem dobra? Odpoved: dobre mineno! Fondrymane, diky za vystihujici rozbor. Trojclenky a pocty s procenty, natoz pak s uroky, a natoz pak s uroky z uroku...delaji vetsine populace problemy. Jak vidno i politikum. A pokud ne, delaji vsechny ty chyby vedome. Inu, proc ocekavat od politiku rozumnou ekonomiku, kdyz to jsou v prvni rade politici, byt by studovali i ekonomii.
[2]
Foundry
(Finist: 10.12.2008, 01:29:54
- x)
Dobře a stručně napsáno. Já bych článek doplnil o von Misesův příměr, kterým vysvětloval teorii cyklu. Představte si inženýra, který má naplánovat stavbu domu na základě informací o tom, kolik má k dispozici lidské práce a materiálu. A nyní předpokládejme, že dojde k tomu, že informace o množství materiálu bude chybná a to o 10% směreme nahoru. Inženýr naplánuje stavbu na základě této chybné informace a zahájí stavbu, která je díky této chybě neudržitelná - zkrátka neexistuje dost materiálu na dokončení domu, který byl naplánován. Očividně čím dříve se na tuto chybu příjde, tím lépe. Pokud se na ní přijde už po vykopání základů, tak škoda bude poměrně malá. Čím déle ale bude trvat objevení pravého stavu věcí, čím déle se bude postupovat podle plánu, který se musí nakonec ukázat jako neuskutečnitelný, tím větší škoda ve výsledku vznikne. Teď jak se tahle analogie projevuje v praxi: V komplexním ekonomickém procesu jsou to peníze a peněžní ceny, které přenášejí informace o tom, kolik je kde jakých dostupných zdrojů (připomeňte si Hayeka). A právě zde může vzniknout ona chyba, která způsobí, že se naplánují a začnou realizovat projekty, které neodpovídají skutečným dostupným zdrojům. Tato chyba vzniká právě činností dnešního bankovního systému, který vyvíjí i značné úsilí v boji proti tomu, aby byla tato chyba včas objevena. Jako kdyby se podřízení onoho inženýra na stavbě rozhodli co nejdéle před ním pravý stav věcí tajit, protože uvažují tak, že na stavbě menšího domu by nenašlo zaměstnání tolik lidí. Což je analogie k centrálním bankám snižujícím úrokovou míru jakmile se objeví podezření nějakých problémů v ekonomice. Nakonec ale i na té stavbě, jakmile dojde ke spotřebování poslední cihly, tak už se pravý stav věci nedá dále kamuflovat (Ať už centrální banky sníží úrokovou míru sebevíc). Pak nastupuje vláda, která je odhodlána zachránit rozestavěný dům a použije k tomu ten prostředek, který má - zkrátka chybějící materiál ukradne někde jinde. Což je akce, která očividně nemůže přispět k celkovému zlepšení ekonomické situace - pouze prospěje jedněm na úkor druhých.
[5]
Dobré ránko!
(Rpuť: 10.12.2008, 06:01:32
- x)
Nevezmou, Foundry... nevezmou .... jako si ho nevzali teď... Tak tahle Neffova věta mě dostala: \"...razanci, s jakou se během týdne obořil na europoslance a někdejšího revolucionáře Cohna-Bendita...\" Zvláštní, kdo všechno může být revolucionářem ... o úvahách \"kdo na koho\" se vlastně obořil nemluvě:))
[7]
Dobré zas ráno,
(PeS: 10.12.2008, 06:41:51
- x)
Foundry, esence článku se skrývá v této větě: \"daňoví poplatníci to všechno budou platit v každém případě, jen v různém čase.\" - jenže, pokud to všechno klapne, tak v té době už nebudou pan Povadlý či paní Odulá politikama a v tom lepším případě budou šťastně prdět do hlíny, v tom horším případě si budou \"užívat důchodu\" a mrmlat, že \"tohle za nás nebylo\". Leč řešit to tady a teď? To by přece znamenalo přiznat svůj díl odpovědnosti za stav věci! A pak by se třeba mohl někdo i nasrat... Kdepak, afinita ke korytu je silnější...
[8]
Hrrr na socky v důchodu!
(Rpuť: 10.12.2008, 08:17:07
- x)
Však oni sáhnou do štrozoku a stejně nás nevolej...! http://aktualne.centrum.cz...623692
[11]
Peníze
(Honza ze Žižkova: 10.12.2008, 09:45:54
- Mail
- odkaz
- x)
Mají správně v 7.pádu plurálu tvar penězi, viz http://www.pravidla.cz...r=pen%EDze. V článku je jednou použit tvar s -mi.
[15]
hm foundrymane
(pifik: 10.12.2008, 11:18:31
- x)
asi jste zil minulou dekadu na jine planete. Nekdy v roce 2005 mel Economist dukladny clanek (podlozeny statistikami), ktery jasne ukazoval, ze bez rustu cen nemovitosti by svetova ekonomika byla deflacni. Tedy zadne odcerpavani penez do \'investicni sfery\'. Dost dobre nechapu, jak muzete hovorit o inflaci v souvislosti s cenami akcii? Nedelate si legraci? A navic, co se tyce cen potravin. Netvrdil jste pred casem spolecne s modrym ptakem, ze jejich velky rust minuly rok neni inflace ale proste zvyseni ceny v dusledku vyssi poptavky v Cine? No vite, nemovitost je investicni instrument. Neni kolacem, ktery bud muzete mit nebo ho snist. Nemovitost muzete mit a soucasne ji jist/tedy bydlet v ni. Nemate pocit ze v: zdroje byly odčerpány do investičních odvětví a v oblasti spotřebního zboží nebo i surovin a mezd a zvláště akcií se naplno projevila inflace .... Původní kalkulace příjemců úvěrů najednou nějak nevycházejí a ukazuje se, že v mnoha odvětvích je nadbytek výrobních kapacit bez jakékoli šance na jejich využití... je logicky rozpor? Tvrdite, ze zdroju je malo, protoze byly utraceny v investicnich odvetvich a ve spotrebnim zbozi se objevila inflace - tedy previs poptavky nad nabidkou (penize za ktere neni zbozi). Ale soucasne je pry nadbytek vyrobnich kapacit - tedy logicky by melo dojit k poklesu cen, ze? Ostatne to ted vidime na trhu aut. A protoze jsem mel dospivajici dceru tak vim, co staly vsechny ty tricicka, sukynky, sortecky, plavecky a dalsi haderky na sezonu: v uplynulych 10 letech sly cena tak o 25% dolu, v konstantnich librach to je jeste vice. Mam pocit, ze jste zase trosku mimo realitu. Ale po ideove strance to samozrejme mate spravne. Lidi neutraceji, ne proto, protoze nemaji penize nebo vycerpany limit na kartach, ale protoze NEMAJI naladu utracet. ekonomika, i ta vase trzni je jenom o naladach a ocekavanich. O nicem jinem.
[17]
Další odkaz
(nickname: 10.12.2008, 11:25:25
- odkaz
- x)
http://www.euractiv.cz...tvi-005385 Očekáváme, že české předsednictví bude silné a aktivní. Je velmi důležité, aby Česká republika ratifikovala Lisabonskou smlouvu, aby bylo předsednictví důvěryhodné. Místo abyste přinesli do EU své vlastní problémy, snažte se je vyřešit. Unie přinesla Evropě mír a prosperitu, nyní ji musíme bránit a budovat silnou Evropu schopnou čelit otřesům po celém světě, proto potřebujeme silné české předsednictví. Těšíme se, že Česká republika přijde s jasnými dopověďmi a ne rozporuplnými stanovisky.
[18]
Paneboze,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 11:33:34
- x)
\"Unie přinesla Evropě mír a prosperitu\" Az do vzniku EU byla Evropa rozvracena valkami a zila v hladomoru, zatimco soucasny pokles HDP je projevem prosperity. \"nyní ji musíme bránit a budovat silnou Evropu\" kde ja uz to \"branit a budovat\" slysel...
[19]
Ahoj! Jediná jasná a silná
(Šumavák: 10.12.2008, 11:36:14
- x)
odpověď na tyto kecy je: \"Na co k předsednictví potřebujeme LS ??Dosud všechny země , které kdy EU předsedaly, předsedaly bez LS. A byla to snad špatná předsednictví? \" Jinak hon na prezidenta médii byl zahájen. Jen se zatím nemohou dohodnout, zda ho odvolat pro duševní poruchu a nebo vlastizradu. Viz respekt a Uhl....
[23]
no pane kunetko
(pifik: 10.12.2008, 11:41:12
- x)
jak tedy rozeznavate rust cen na trhu zpusobeny inflaci a zpusobeny rustem poptavky tech vsech cinanu, kteri se cpou do naseho konzumeristickeho nebe? A co se tyce foundrymanova vykriku o \'inflaci\' mezd. Podle statistik v UK celou dekadu rostla produktivita POMALEJI nez mzdy... mohli bychom tedy k foundrymanove eseji pridat dousku: PRAVDEPODOBNE plati jen omezene severne od Calais.
[24]
Myslím, že ten Tajovský
(AeroKarel: 10.12.2008, 11:43:03
- x)
http://www.lidovky.cz...es=081208_0 by sem docela zapadl, neznáte ho někdo?
[30]
Vice treba
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 12:01:14
- x)
http://myego.cz.../inflace-reloaded... anebo kterykoliv ekonom do nastupu keynesiancu, kteri si pojem inflace predefinovali po svem
[33]
Pifíku,
(Foundryman: 10.12.2008, 12:09:04
- Mail
- x)
vy jste srandovní :-) Možná by Vám lépe slušel nic \"(brouk) Pytlík\". U inflace si pletete příčinu (růst peněžní zásoby) s následkem (růst cen). Co podle Vás znamená \"Podle statistik v UK celou dekadu rostla produktivita POMALEJI nez mzdy... \" jiného, než rozdávání nekrytých peněz? Peníze jsou přece všeobecným ekvivalentem vyrobeného zboží a poskytnutých služeb. Tady se Vám ekvivalence nějak ztrácí. Ad EU - nevznikla náhodou ta dnešní nadnárodní byrokratická hrůza až v roce 1991? Předtím to bylo, pokud vím, mezinárodní společenství.
[35]
Proste, pifiiku,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 12:13:38
- x)
inflace byla dlouhou dobu definovana urcitym zpusobem. Prisli keynesianci a definici si zmenili, \"inflaci\" pojmenovali neco (vzrust cenove hladiny), co je jednim z moznych dilcich nasledku inflace dle puvodni definicie (vzrust penezni zasoby, resp. vzrust penezni zasoby rychlejsi, nez je rust ekonomiky).
[36]
Foundry,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 12:22:13
- x)
platim pivo, si rychlejsi. I kdyz nevim, zda to ma smysl, co jsem tak sledoval, pf vzdy napise nejaky dost urazlivy vypad, pote je mu podrobne vysvetleno, ze asi nemel pravdu a on na nejakou dobu zmizi... Aby se kolecko zopakovalo. Mne to prijde, ze si z nas proste dela srandu, a u toho nemusim byt...
[37]
oops
(pifik: 10.12.2008, 12:32:43
- x)
samozrejme opacne - produktivita v UK rostla RYCHLEJI nez mzdy.. fuj. pane kunetko, to myslite vazne - kdyz roste penezni zasoba stejne, nebo pomaleji nez ekonomika, tak se nejedna o inflaci? foundryman - ne nevznikla, to jenom od pocatku devadesatych let mate trochu vic informaci jak \'zapadni evropa\' funguje. pred tim jste akorat slysel povidani Svobodne Evropy a zpravy ceskoslovenske televize na tema upeni proletariatu, krveziznivosti revansitu etc...
[39]
Tedy, Foundryman
(: 10.12.2008, 12:37:03
- x)
to už napsal, ale nemohu se ubránit ... A co se tyce foundrymanova vykriku o \'inflaci\' mezd. Podle statistik v UK celou dekadu rostla produktivita POMALEJI nez mzdy... Pifíku, tahle věta, je takový důkaz vaší rozumové nedostatečnosti, že už to nemůže pochopit pouze člověk s vaší rozumovou nedostatečností.
[41]
A jinak,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 12:44:55
- x)
\"pane kunetko, to myslite vazne - kdyz roste penezni zasoba stejne, nebo pomaleji nez ekonomika, tak se nejedna o inflaci? \" Vubec nechapu. Jednak to myslela vazne treba Banking school a dalsim vyvojem teto definice vznikla keynesianska definice inflace, kterou pouzivate Vy, takze namiste by byl MUJ dotaz na VAS, zda to myslite vazne... ;) A jednak si nejsem vedom, ze bych neco takoveho napsal.
[42]
A pokladat
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 12:48:51
- x)
za stejne fungovani EHS treba koncem 50. let a dnesni EU je skutecne... zvlastni. Ale ano, jestli tim chcete naznacit, ze bychom se meli vratit k fungovani EHS 50. nebo 60. let, jsem vsemi deseti pro, a rekl bych, ze i drtiva vetsina zde diskutujicich.
[44]
ja za to nemuzu
(pifik: 10.12.2008, 12:55:53
- x)
ze moje zkusenost z US a UK neodpovida tomuhle traktatu. Je ot moje vina - asi jsem byl s temito zememi na jine planete? urazi vas to mene? jeste jednou - v dobe rustu US ekonomiky do konce tisicileti rostla penezni zasoba, rostly mzdy (inflace mezd) a nerostla cenova uroven, takze se evidentne system dle foundrymanovy poucky nechoval. Ja za to fakt nemuzu... Ostatne rust mzdove urovne nemusi byt inflace - jak jste mi pane kunetko prozradil. vite, vy v tom mate kouzelny hokej, protoze ekonomicka vjeda je v situaci psa behajiciho za svym ocasem. Na mereni vsehokoliv mate ceny a ceny jsou jen vysledkem nalad a ocekavani a jako takove se meni. Takze kdyz pane kunetko prohlasite, ze penezni zasoba rostla pomaleji nez ekonomika, merite rust ekonomiky v v cenach. A protoze se vam souradna soustava meni pod rukama tak z toho vseho mate mismas.
[45]
vite pane kunetko
(pifik: 10.12.2008, 13:04:19
- x)
vy vyrabite i problem s definici \'krytych\' a \'nekrytych\' penez. Jak se od sebe poznaji? Pokud muzeme mit dle vasi definice inflaci (rust penezni zasoby) bez rustu cen, tak ty kryte a nekryte penize nemuzete na trhu rozeznat. Protoze nekryte penize se daji rozeznat jedine tim, ze na trhu vyvolaji previs poptavky a tedy rust cen. nebo poznate \'nekryte\' penize jinak?
[47]
Tak nám schválili rozpočet, paní Milerová...
(Rpuť: 10.12.2008, 13:09:06
- x)
http://domaci.ihned.cz...cet-prosel
[49]
Ano, pf,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 13:19:01
- x)
ta nova veta vypada mnohem lepe, diky. Urcite k Vam vetsina lidi bude pristupovat lepe, kdyz budete lepe pristupovat k nim. Verte mi ;) V pripade, ze penezni zasoba roste pomaleji, nez roste ekonomika, cenova uroven rust - s vysokou pravdepodobnosti - nebude. Nevim, ze by foundry psal opak, ja to nikde nevidim, ale treba jsem prehledl. Kdyz tak doreste s nim. Rust mzdove urovne nemuze byt inflace, ponevadz inflaci je rust penezni zasoby, ne cenove hladiny. Rust mzdove urovne muze byt nasledkem inflace - nebo neceho jineho. Dlouhodoby rust mzdove urovne vetsi, nez je rust efektivity je s velkou pravdepodobnosti dusledkem inflace. Rust ekonomiky se nemusi (obecne) merit v penezich. Ale souhlasim, ze prohlaseni, ze penezni zasoba rostla pomaleji nez ekonomika je ponekud na hrane. Ale prohlaseni tohoto charakteru jsou domenou soucasnych centralnich bank a keynesiancu! Trochu mrzi, ze je vycitate akorat mne, ktery se jich dopousti pouze pri snaze o rychle vyjadrovani na webu, ale nest, mam si davat pozor... ;) Nicmene, prave kvuli pofidernosti makroekonomickych kriterii a agregatu, na kterou spravne poukazujete, se rakouska skola - kterou uznava vetsina mistnich diskuteru - snazi makroekonomickym merenim a rizeni vyhybat. A prave proto ji akademicti keynesianci, kteri pokresli spoustou krasnych makroekonomickych grafu tuny papiru, nemaji radi. A (i) proto jsem priznivcem systemu, kde penezni zasoba neroste vubec, nebo minimalne ne dle rozhodnuti strany, vlady, a narodni banky na zaklade pofidernich makroekonomickych agregatu. Odkaz na petici naleznetže nekde v hlavicce ;)
[51]
Podle toho, co píše ORF
(Šumavák: 10.12.2008, 13:23:11
- x)
http://www.orf.at...2646/index.html to spíš vypadá na socialistickou revoluci....
[52]
Foundry, dík, super!
(janabok: 10.12.2008, 13:28:12
- x)
po přečtení podobných článků, mě vždy napadá otázka, jakou sledovanost a hlavně následující ohlas by měl např. pořad OVM, kdyby bylo dopředu oznámeno, že nedělním poledni usedne proti \"vyhlášenému ekonomovi\" Sobotkovi neznámý podnikatel Foundryman (MP, Finist a pod.)...:-))) P.S.: Foundry, předpokládám, že podobně jako MP na své články neuvaluješ (c), tedy ho začínám šířit rychlostí blesku mezi své známé...
[53]
vite pane kunetko
(pifik: 10.12.2008, 13:39:55
- x)
problem s vami (male v) je v tom ,ze jednou se vam makroekonomicke ukazatele (jako produktivita prace, rust mzdove hladiny, \'iflace\', etc.) do kramu hodi a pouzivate je k prokazani zhoubneho pusobeni centralnich bankeru a temer okamzite je, pokud se vam nehodi do kramu, hrde odmitnete a ty co si trufnou s nimi proti vam argumentovat oznamkujete jako pritrouble keynesiance. Bud se toho ekonometrickeho haraburdi hrde vzdate jako Misses, a pak nebudete vubec schopni cokoliv o vyvoji ekonomik rici ( a nedostanete nikde profesuru jako Misses), nebo se s nimi smirite a budete ochotni je prijimat i kdyz budou v rozporu s vasimi teoriemi. A nebo jednoduse akceptujeme marxistickou dialektikou a budeme je pouzivat, kdyz se to hodi a odmitat je, kdyz se nam hodit nebudou. Asi jak to zname z bolsevickych casu. Ale ja za to nemuzu, ze to po ideove strance to ma foundryman dobre.
[54]
Šumaváku
(skimic: 10.12.2008, 13:40:25
- x)
ad [51] - vidím to podobně. Liberální demokraté mají křehkou většinu (1 poslanec). Sociální demokraté (Papandreou) to spolu s odbory s chutí přiživují. Nemusejí se bát reakcí EU (má hypotéza) neboť Papandreou je nyní i presidentem Socialistické Internacionály.
[57]
Pifíku,
(Vlasta.on: 10.12.2008, 13:56:25
- x)
vynechám chleba, ale pravdu vám přiznám jen u nových slipů před večerním randem. Ano, tam je cena úměrná očekávání. ;-))) U akcií není cena, ale pokles či nárůst ceny dán očekáváním! Tedy jestli to pochopíte. Jinak, očekávání je možné spojit pouze s funkcí, jejíž první derivace není nulová. Je to dost exaktní? ;-)
[58]
Odkaz jen ke čtení
(kocour: 10.12.2008, 13:58:03
- x)
Kdo má slabší nervy, ať tam vůbec nechodí. To je web současných právnických elit - asistentů soudců nejvyšších soudů, přednášejících na VŠ, ministerských právníků zabývajících se evropským právem apod. Vyžaduje se tam podpis občanským jménem (celým), jinak se vše maže, zejména to, co se adminům nelíbí. A tady odtud by se jim líbil snad jen pifík. Odkaz zde: http://jinepravo. blogspot. com/ Ty mezery jsou schválně, když to dám do odkazu, neuloží se to, ale rovnou se mi objeví jejich stránka. Před nepovolanými se jistí opravdu dobře.
[59]
jen poznámku k tomu jak EU přinesla Evropě mír
(Dušan Neumann: 10.12.2008, 14:03:26
- x)
žádná EU, ale Spojené státy, počené evropskou hrabivostí neodešly po vítězné válce z Evropy jako v roce 1918, místo Versailleské smlouvy nabídly vítězům i poraženým Marshallův plán, udržely Němce na řetězu, v NATO spoutaly lokální militaristické vášně pod vlastní deštník a přítomností v Evropě nedovolily Stalinovi a jeho pohrobkům sen o kozáckých koních pijících ze Seiny.Evropa za přihlížení a mírné spolupráce bohatla natolik, že už nebylo třeba lézt s nahou prdelí a samopalem sousedovi na zahradu na angrešt. EU je lehce pokřivený následek tohoto míru, nikoliv jeho příčina
[60]
Kocoure, na to jiné právo
(Šumavák: 10.12.2008, 14:11:13
- x)
je odkaz zde: http://jdem.cz/aja61
[61]
Pifíku,
(Foundryman: 10.12.2008, 14:15:15
- Mail
- x)
tak znovu a pomalu - inflace je zvyšování peněžní zásoby. Deflace je snižování peněžní zásoby. Inflace může mít za následek růst cen (pokud roste peněžní zásoba rychleji než množství zboží a služeb), může být vzhledem k cenám neutrální (pokud je růst peněžní zásoby i ekonomiky stejný - ideál monetaristů), případně může i při inflaci nastat pokles cen (pokud je růst výroby větší než růst peněžní zásoby). Ve všech režimech nicméně inflace znamená znehodnocení úspor (buď absolutní, nebo relativní). Deflace analogicky s opačným znaménkem. Ještě připodotknu, že růst výroby se měří ve stálých cenách. Právě proto, aby byl očištěn od cenových výkyvů. Makroekonomické ukazatele jsou užitečné, pokud jim rozumíte. Například do HDP se počítají i vládní výdaje a zboží ve skladech, takže růst HDP nemusí zdaleka znamenat růst životní úrovně neboli uspokojení poptávky (zažili jsme za socialismu), růst HDP může znamenat i plýtvání. Naprosto souhlasím s tezí, že současné fiat money jsou ve všech ohledech velice ošidným měřítkem, proto se přikláním k nutnosti návratu ke komoditním penězům jako k pevnému bodu, na jehož základě je možno optimálně alokovat zdroje. Satistika ve stálých cenách je berličkou, která by v takovém případě nebyla zapotřebí.
[63]
To: pifik
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 14:19:38
- x)
Myslite? Ono, nektere agregaty jsou vcelku korektne meritelne (treba zadluzeni, mira zdaneni). Ale tim, ze makroekonomicke agregaty jsou pofiderni, probuh netvrdim, ze jevy, ktere se snazi popisovat neexistuji. Anebo ze s nimi nelze urcitym zpusobem pracovat. Jen to, ze selhavaji v popisu techto jevu, ktere jsou v principu exaktne nemeritelne. Hezky priklad je uzitek. Zadny clovek neumi rici, ze z piva, ktere prave vypil, mel uzitek 47,45 Kc. Velicina je nemeritelna. Navzdory tomu lze s uzitkem velmi dobre pracovat a vetsina skol zavery rakusaku v tomto punktu uznava. Ba vice, v zasade cela moderni mikroekonomie sedi na tech rakusacich - treba na tom Misesovi, co nikdy nedostal profesuru (ale Hayek ano, ze? A nejen to). Dobre, ze? ;) Mam za to, ze muzu rici, ze cenova hladina neustale roste i bez toho, abych byl schopen rici, ze za minuly rok vzrostla o 4.14 procenta. A budu presnejsi, nez oficialni ukazatele, ktere vzniknou tak, ze do spotrebniho kose, v zasade vycucaneho z prstu, doplni nekdo, kdo je stezi schopen pracovat s excelem, na zaklade vykazu vydeju domacnosti, s mirou non-response 70 procent, jejichz presnosti neveri ani ti, co je do systemu vkladaji? A z toho odvodi, ze cenova hladina minuly rok vzrostla o 3.7 procenta, ale tenhle rok jenom 3.4 procenta, takze boj CNB s inflaci je uspesny. Jeden ze zdroju narustu HDP poslednich let bylo co? Preceneni ohodnoceni vyuky pri vypoctu HDP. Dobre, ze? Co se delo pri pristoupeni k EU, abychom vykazali vetsi HDP snad ani nepatri do slusne spolecnosti. Treba navyseni odhadu objemu prostituce. Takze kdyz reknu, ze HDP je pofiderni ukazatel, nezrikam se tvrzeni, ze ekonomika roste nebo klesa. Jenom tvrdim, ze HDP jako ukazatel ma velmi nizkou vypovidaci schopnost v tomto smeru. BTW, keynesianci vyzaduji, abychom pri komunikaci s nimi pouzivali jejich jazyk. Tak to cinime, a za to nas kritizujete. Kdyby ne, tak nas oznacite za nekoho, kdo nezna ani zakladni pojmy a pouziva vlastni pofiderni definice. Vlastne... Dobra taktika ;)
[64]
Tak přátelé....
(Jirka původní: 10.12.2008, 14:26:23
- x)
jsem si Vás tady dočetl a mohu tedy shrnout, jak již včera....modli se a hodně pracuj, nepučuj si prachy a utrácej jen tolik, aby si mohl schovat pár \"peněz\" na horší časy. Vím, není to zrovna objevné a populární, ale podle mne, to řeší všechny krize a i ty co třeba přijdou, když si většina bude žít nad poměry. Jo a dneska má obrovskou radost, nejmladší dcerka ráno konečně ukázala správné \"potápěčské OK\" a ne ten vztyčený palec....asi se už může potápět, to je jasné....
[65]
2 Kocour
(skimic: 10.12.2008, 14:45:34
- x)
... koukám, že jsi na jinempravu nevydržel a lípnul jsi do diskuse kus té SSSR Ústavy (ve znění 1924). V paragrafu 4 hlavy druhé (suverenita členů) bylo ještě zakotveno právo člena vystoupit. ... myslím, že se opět suše soustřeďuješ na literu zákona a zapomínáš hledat DUCHA zákona. Ušetřím Ti trochu práci. Našel ji Brežněv ve své řeči 13.11.1968. Jsem líný hledat originál a tak alespoň překlad co visí na CNN. V článku, co otiskl (nevím jestli Pravda či Izvěstije) se objevuje výklad suverenity, který od té doby znám coby takzvaná \"Brežněvova doktrína\". \"The sovereignty of each socialist country cannot be opposed to the interests of the world of socialism, of the world revolutionary movement.\" ...atd třeba zde http://edition.cnn.com.../doctrine/ Velmi volně, chtělo by to spíš ten ru origoš. \"Suverenita každé socialistické země nemůže jít proti zájmům světa socialismu, světového revolučního hnutí.\"
[68]
Prudce aktuální!
(Rpu: 10.12.2008, 15:13:16
- x)
...... Centralisace nikde vedle sebe svobody nestrpí, ona ji vdy zmaří a zhubí. Pánové, centralisace státní dá se jenom zastávati co stroj válečný; kdy jest národ některý ve velikém nebezpečí, pak se zdá poněkud vysloviti a vysvětliti. e sloí moc celou v ruku jednoho diktátora, aby tím horlivěji a jednotněji mohl soustřediti síly své a zastávati prospěněji práva země a svobodu národu. Ale, pánové, kdykoli nastanou opět poměry normální, musí taková příliná mimořádná moc přestati, musí se navrátiti právo svobodného sebeurčování národu; to jediné jest, pánové, pravé a svobodné. ...Pánové, předevím musí se kadému přiznati právo, svého stanoviska hájiti, a jeden druhému musí v tom vyhověti, pak snad jest nějaká naděje, e přijdeme k cíli. Ale jestlie vy postavíte tu ústavu, kterou jsme ji dostatečně karakterisovali, jako nějakého neomylného boha, jako modlu, které se musíme klaněti, k tomu kroku, pánové, nás nikdy nepřivedete... Proto, pánové, volám k vám opět: Neukazujte nám věcně jen ty paragrafy svojí ústavy, neádejte, abychom se klaněli té vaí modle; hleďte nám raději podat ruku a se s námi smluvit, vrate národům rakouským jejich sebeurčení. Vrate národy rakouské sobě samým a pak budete míti zajisté Rakousko silné a svobodné...My zkrácení jiných nechceme a nehledáme, ale od toho co nae poctivé právo, se nedáme ani odhánět, ani odlichotit, ani odkoupit, ani odporučit, ani odhrozit, ani násilím odehnat... F.L.Rieger http://www.virtually.cz...art=17636
[69]
hm
(pifik: 10.12.2008, 15:26:11
- x)
ze by pokles cenove hladiny i za rustu penezni zasoby znehodnotil mych 1000 penez v salozne? nevim, kdyz v mem (chybne realnem svete) poklesne cenova hladina, koupim si vice, takze znehodnceni uspor nejak nevidim (na trhu). Na druhou stranu kdyz poroste cenova hladina, tak za svych 1000 penez koupim mene, a budu to vnimat jako znehodnoceni uspor, i kdyby se penezni zasoba zmensila na polovinu. zase je ten realny svet spatne? a zase ty komoditni penize a zlaty standard. Uvazte foundrymane ze se chcete zbavit tak stabilizujiciho vlivu a svet jakym byl fakt, ze ti ,kteri meli prsty na cervenych knoflicich od strel namirenych na NY meli rodinne uspory denominovany v USD a samotna existence tech uspor zavisela na tom, jestli stoji Wall Street.
[70]
pf,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 10.12.2008, 15:38:41
- x)
jestli narazite na vetu \"Ve všech režimech nicméně inflace znamená znehodnocení úspor (buď absolutní, nebo relativní).\" tak jde o slovo relativni. Jinak receno, v hypotetickem (velmi, velmi hypotetickem)pripadu poklesu cenove hladiny pri narustu penezni zasoby si za Vasich 1000 korun (obecne) koupit vetsi mnozstvi statku, nez pred tim, ale mensi procento ze vsech vyrobenych statku v ekonomice, nez predtim. Coz, pravda, by byla obrovska vyhra oproti soucasnemu stavu. Ale ten Vas pripad nastava naprosto sporadicky.
[73]
Pifíku,
(Foundryman: 10.12.2008, 15:48:03
- Mail
- x)
pokud ceny v důsledku inflace vzrostou, znehodnotí se Vaše úspory absolutně. Pokud ceny i přes inflaci poklesnou, znehodnotí se relativně. Neboli, při stávající produktivitě byste si za ně mohl při neměnné zásobě koupit víc, než si můžete koupit v podmínkách růstu peněžní zásoby. Proto jsem tam dával tu závorku. Vaše dotazy jsou názornou ilustrací zmatení pojmů, ke kterému vede absence měřítka. Představte si dejme tomu fyziku jako exaktní vědu pracující v podmínkách, kdy se délková jednotka 1 metr průběžně mění v závislosti na okamžitém rozmaru vlády.
[78]
Dneska byl hezký sloupek na Marketwatch
(skimic: 10.12.2008, 16:38:53
- x)
... o opětovném nafukování bubliny (dnes se schvaluje auto-bailout) Sloupkař použil Ezopovu bajku Škorpion a žába. Stručně: potká škorpion žábu a chce přenést přes řeku. Žába - ale ty mě bodneš! Nebodnu, je to přece i v mém zájmu (druhý břeh je asi něčím lepší). Tak žába plave a uprostřed řeky ji škorpion bodne. Klesaj ke dnu. Proč? Diví se žába? Jsem přece škorpion, povzdechne ne si on... Jsou blbí ... udělaj to vždy znovu a znovu, budou li mít k tomu nástroje a příležitost ... Marnost nad marnost. Příměr byl trefný. Hračky je třeba jim vzít...
[79]
A \"Irové\" se bojí svých občanů
(Šumavák: 10.12.2008, 16:54:53
- x)
a \"zlobí\" ...http://zpravy.idnes.cz...anicni_adb
[81]
Uáááááááááá!!!
(Ostap Bender: 10.12.2008, 17:12:30
- x)
Podle Schwarzenberga není Cowenova výmluva na voliče správná. Každý politik, je-li přesvědčen o správnosti svého kroku, by jej měl prosazovat i přes možný pokles popularity u voličů, myslí si Schwarzenberg. Čili jinými slovy říká, že referendum by správného politika nemělo odchýlit od jeho směru a s výslovně vyjádřeným míněním občanů si klidně může vytřít řiť. To si snad kníže dělá pr... legraci!
[91]
Tedy Skimici, nechceš tím říci,
(Jirka původní: 10.12.2008, 20:00:13
- x)
že moje profese je na prd? To bych se taky mohl strašně urazit a naprdnout se :-)))) Jo a včera jsem absolvoval besídku, ale zvláštní školky, ale té co to nemá v názvu. No a mohu říci, že i Krakatoa by mne dnes nepřekvapila. Po tom, co jsem si včera vyslechl opět vánoční příběh o těch migrantech co zabrali nebohému hostinskému stáj .....mne ani P.Fuckof...nenaštve....zvlášť když jsem to absolvoval v německé řeči.... Jo a chtěl bych pogratulovat paní K. Neumanové, opět si šáhla na zlato. :-))))
[96]
A zlatý standart je zničen !
(Šumavák: 10.12.2008, 20:20:27
- x)
Diskutující v diskuzi u petice o předvídali! Viz : http://www.novinky.cz...-zlata.html :-))) :-))) nebo jenom klesla cena ropy a Rusové pouštejí zprávy, že kasa nebude prázdná?
[98]
Všechny tyhle krasopisné ekonomické teorie,
(zíralek: 10.12.2008, 20:38:37
- x)
mají zásadní chybu. Nepočítají ze zasahováním kohokoliv, natož člověka. Takže Foundry ponechme jim co nejvíce peněz a co nejméně zasahování státu. Poč ne, osobní ochranku si sice každý nemůže dovolit ale může být strážce. Třeba proti těm co nemají štěstí a svou nemohoucnost projeví sklapnutím už naplno rozevřených nůžek. Ostatně jako už mnohokrát v dějinách.
[101]
PeSi, odešel pokus se seznamem...
(Jirka původní: 10.12.2008, 20:44:32
- x)
jo Skimici, tak to ano....:-))) Zírálku, jestli jste to všechno dobře pochopil....nechci Vás děsit, ale zkutečnost je mnohem , ale mnohem horší než si vůbec dovedete představit. Nejde totiž o nůžky, které se sem tam rozevírají a zavírají....
[107]
Zkoukněte někdo,
(Šumavák: 10.12.2008, 20:58:17
- x)
jak je to prezentováno zde: http://blogs.telegraph.co.uk...ions ... a případně je tam diskuse..... nic pro mě:-(((
[108]
Foundry:není rovno žádné.
(zíralek: 10.12.2008, 20:59:48
- x)
Co je to poplatek za bezpečnost? Armádu a policii vynechte. Poplatek se rovná počtu bezmocných každého státu. Pokud není, bezmocní se stávají mocnými. A nebo lze je narvat do koncetráků a gulagů. Pak ovšem mohou platit i jakékoliv teorie, nejen ekonomické.
[109]
No jo....prokoukli jste mě, jak
(Jirka původní: 10.12.2008, 21:00:04
- x)
v v tom tunelu v Motole.....šlaka. Musím holt vybrat jinou masku na karneval...... Jo a trapárna na každý den..... páťák jde Perlovkou a potká sociální pracovnici.....hele, prej honíte za 5OO, je to pravda?.....Jo chlapečku jasně.....A co dáte, když mne nedohoníte?
[112]
Zírálku,
(Foundryman: 10.12.2008, 21:12:45
- Mail
- x)
potíž je v tom, že státní intervence do ekonomiky ty bezmocné (a voliče socialistů) přímo programově vytvářejí. Viz zmíněné automobilky. Nebo příjemce těch výhodných hypoték v USA. Pokud budou daně vynaloženy na (fungující!) policii, armádu, soudnictví a dejme tomu základní školství, nejsem proti. Pokud jsou vynaloženy na dotace všelijakým koncernům na výstavbu montoven, případně na buzeraci občanů, co nejdůrazněji protestuji.
[114]
(Rpuť: 10.12.2008, 21:13:18
- x)
Čeští učitelé jsou nejnespokojenější na světě a čeští žáci zas prý nejvíc plavou v matice - jestli ono to nějak nesouvisí - že by se kantoři rafinovaně mstili, že maj malej plat? http://zpravy.idnes.cz...tudium_bar
[117]
Ale jo Zírálku, to chápu.
(Jirka původní: 10.12.2008, 21:26:23
- x)
Teď budu mluvit pouze za sebe....nevadí mne výše daní, vadí mne vyhazování státu za nesmyslné projekty a vytváření umělých problémů, aby se uspokojili někteří obyvatelé, zvlášTě Ti co to vůbec nepotřebují. Nejsme vůbec , proti sociálním programům, podpoře lidí, co jsou znevýhodněni, ..... sám se toho zúčastňuji velmi aktivně a i pasivně penězi.... a dělám to dobrovolně a rád, spolu s manželkou...Někteří tady vědí, o čem mluvím. Štve mne ta samozřejmost rozhazování mojich v potu tváře vydělaných peněz. Nebudete tomu věřit, ale každej musí pracovat i zedník i manager i majitel firmy.....každý. A někdy je to fakt vopruz, ale musím. Nejde vůbec o nějaké strany, nebo o příslušnost k nějaké skupině obyvatel. Jde jen o to, aby stát za mé peníze hezky poděkoval a s je rozmyslem rozděloval, ne rozhazoval a \"předával\" je svejm známejm.... Nic víc, nic méně.
[119]
2 Šumavák
(PeS: 10.12.2008, 21:33:01
- x)
ve stručnosti - ty komentáře jsou vesměs plné upřímného obdivu k demokratickým hodnotám prezentovaným poslanci EUlamentu... Opravdu nezvládám Ti to přeložit celé, tak jen namátkou - Al Kennedy (hrubě): \"Mr. Crowley should know that I too am an Irishman and I do now, as he says, wish for the Lisbon Treaty. Infact when asked I and the majority of my fellow Irishmen (and women) voted against the damn thing. It\'s bizzare that it takes the president of a different country to recognise that the irish voted agains Lisbon while our own politicians seems unwilling to. One now must wonder will they accept the result when we vote NO for a second time.\" Pan Crowley by měl vědět, že já jsem také Ir a že, jak řekl, si přeji Lisabonskou Smlouvu. Ve skutečnosti, když jsem byl dotázán, já a většina mých krajanů Irů (a Irek), hlasovali proti té zatracené věci. Je bizarní, že to chce prezidenta jiné země k poznání, že Irové volili proti Lisabonu, zatímco naši politici nejeví vůli to rozpoznat. Člověk se musí ptát, zda budou akceptovat výsledek, až budem volit NE podruhé.
[122]
Jasane, je li pravda, to co se
(Šumavák: 10.12.2008, 21:52:28
- x)
objevilo v médiích po jednání Topolánka s Crowleyem,že Irové nechtějí deklaraci( asi Bruseli nevěřía chtějí to mít potvrzené od všech států....), ale chtějí ty záruky mít přímo v LS, tak to znamená kompletní kolečko nového schvalování, protože půjde o jinou smlouvu, než byla ratifikována. Brusel je bude milovat, jestli dožije zítřka, a oznámí to oficiálně.
[123]
Zírálku,
(Foundryman: 10.12.2008, 22:00:30
- Mail
- x)
to není utopie, docela dobře to dlouho fungovalo. A právě proto,že úředník bude mít vždy tendenci naše peníze rozhazovat, je potřeba mu jich dát k dispozici co nejmíň. Pokud máte na mysli sociální programy, tam nemá stát co strkat čenich už vůbec. Stačil by fungující systém sociálního a penzijního POJIŠTĚNÍ (nikoli sociální daně). Představte si, že by Vám stát nesebral cca 60% Vašeho výdělku (dnešní stav), nýbrž jen třeba 15%. Myslíte, že byste nebyl schopen ze zbytku bohatě zaopatřit sebe i svou rodinu? Peníze totiž nepadají z nebe. Vše, co stát rozděluje, napřed musí někomu sebrat.
[125]
PeSi,
(Rpuť: 10.12.2008, 22:02:09
- x)
zajímavé je na tom hlavně to, že tolik vlád různých zemí, je ochotno svou vlast s klidem zašantročit. Vždyť krom těch Frantíků a Deutschlandu, kteří jsou pevně přesvědčeni, že vládnout budou oni, to vlastně není v zájmu ani jedné z těch zbývajících 25 zemí. Aby EU náhodou neskončila zas jednou Prusko-francouzskou válkou ....:)
[130]
Skimici, to je takovýhle
(Šumavák: 10.12.2008, 22:17:21
- x)
http://www.vetko.cz...&prid=113 cvakací \"pristroj\", kterým se při kastraci drtí semenné provazce, neb kromě chámovodů obsahují i spoustu vén a žil, které je třeba při ucvaknutí varlat uzavřít. A ten charakteristický zvuk, ten bych Ti nepřál slyšet! Jirka používá k nekrvavému kleštění takové kleštičky se čtyřmi hroty, kterými se roztáhne spec. gumový kroužek a navleče na šourek......dál už si to představíš. :-)))
[138]
Skimici, ten pytlík také
(Šumavák: 10.12.2008, 22:31:31
- x)
časem uschne a upadne.Pokud vím, používá se to hlavně u beranů. Koně a bejci krvavou cestou, selata jako malinká také krvavou cestou, tam se to zhojí raz dva, kohouti se sexuji první den po vylíhnutí. Jak myslíš, že přišli na to léčení těch hemeroidů? A Dryml na podvazování nádorů?
[145]
Proboha,
(Keff: 10.12.2008, 23:08:25
- Mail
- odkaz
- x)
jestli za tohle nedostanou lidovky zlatou mediali socialistického lidu za plnění sračkometného plánu mínus první pětiletky na 170%, tak už tu cenu nedostane anu Leinin sám. Spočítejte schválně poměr faktů o Ganleym vs. počet nepodepřených ale efektních historek o lidech se kterými se prý stýkal, a dokonce o lidech se kterými se nestýkal vůbec...
[146]
Pěkné, Foundry
(Halladin: 10.12.2008, 23:08:28
- x)
\"Minimalizovat současné škody aniž bychom způsobili větší problémy v budoucnu lze v podstatě jediným způsobem – nechat lidem co největší část jimi vydělaných peněz, aby je mohli dát přímo výrobcům za zboží dle svých preferencí, případně přímo bankám, pokud si přejí spořit. Krátce řečeno – razantně snížit daně a ještě razantněji omezit výdaje státu. Takže- podnik v průseru nemá zisk,tudíž neplatí daně - sleva na daních je mu k ničemu Nezaměstnaný - dtto. Dá se uvažovat o DPH -ale za současné situace asi lidi - pokud jim zůstanou nějaké peníze po zaplacení půjček asi strčí do punčochy anebo pod matraci a utrácet nebude. Podnik i nyní v zisku vlastně žádnou pomoc nepotřebuje... A co zatím se třemi automobilkami, které vyprodukujíí místo aut 3,5 miliónu nezaměstnaných pokud padnou ? Nezaměstnaní ( a nejen v automobilkách) zase sníží poptávku, a začnou propouštět a krachovat další firmy...Co s těmi nezaměstnanými ? Čekat až vyjdou do ulic, a začnou rabovat ? Jedno mi není jasné - v USA žijou mraky ekonomů, včetně nositelů Nobelových cen. A ti ekonomové říkaji - od Sorose po Švejnara státe, utrácej.... Ä voni ti dnešní politici - od neocons po demokraty zase blbnou s tím Keynesem.... Záhada. Jen Foundry tady má jinej názor :-)
[148]
sleduji Nigela farage už několik let
(Dušan Neumann: 10.12.2008, 23:13:02
- x)
a je to řízek, který kromě toho, že mluví k věci se znalostí, si nebere vůči Barrosovi, Schultzovi a dalším oprávcům Evropy žádné servítky. Dobře mu sakunduje Dahlová a pár Britů, ale z celé té líné a ospalé poslanecké sebranky představují sotva 10%...
[150]
Halladine,
(Foundryman: 10.12.2008, 23:22:01
- Mail
- x)
proboha Tě prosím, neodvolávej se na blábolícího Švejnara a velice zainteresovaného Sorose jako na autority :-) Já si kvůli Tobě málem poprskal monitor :-) Proč je podnik v průseru? Protože o jeho zboží nikdo nestojí. Proč se tam mají dále utápět peníze? Vždyť jsem se to snažil celkem polopaticky vysvětlit, tak si to ještě jednou, prosím, přečti. Zvlášť tu pasáž o zdroji \"státních\" peněz.
[151]
Ale kdež Halladine, sleduji jednání v Kongresu
(Dušan Neumann: 10.12.2008, 23:31:24
- x)
docela pečlivě, a proti tzv. \"bail out\" , čili \"vyplacené z maléru\" je dobrá polovina poslanců, samozřejmě většinou Republikánů. Podnik, který neprosperuje protože vyrábí něco, co nikdo nechce se musí zavřít. Podnik, který neprospěruje protože nemá otevřený úvěr, musí přesvědčit banku, aby mu úvěr poskytla. Pokud není schopen splácet pro vysoké náklady (jako GM, kde jsou hodinové náklady na zaměstnance 74 USD, zatímco u Toyoty je to 47USD), má šanci přežít vyhlášením bankrotu podle regulí 11, restrukurovat (reorganizavat - zefektivnit), a pak může pokračovat dál. Tady se nejedná o \"znárodnění\" automobilek, ale podmínkách překlenovacích půjček po dobu, než se jejich provoz zefektivní...
[152]
Foundry
(Halladin: 10.12.2008, 23:45:23
- x)
že máš poprskanej monitor není odpověď, kterou jsem čekal. Tedy - jak odpuštění daní pomůže firmám a lidem, co žádný zisk nemají..Jistě, firmu je možné nechat zkrachovat, ale co když je těch firem moc, a velkých.... Pane Neumane, já nic neříkal o znárodňovní. I k restrukturalizaci jsou třeba peníze, a takovému krachujícímu podniku dnes asi banka nepůjčí, když si banky nechtějí půjčovat mezi sebou. Že bude třeba zeefektivnit, to je asi jasné temfirmám...
[154]
Dobrý večer vespolek! V rychlosti jsem prolétl článek i příspěvky...
(Loki_F: 11.12.2008, 00:05:13
- x)
Foundry - jako vždy přesné jasné a pro určitou kategorii čtenářů nejen nepochopitelné, ale i nestravitelné, protože tam chybí ta dělnická třída... (která intuitivně provede přerozdělení bohatství - třeba i virtuálního - potřebným...) Dlužno též podotknout, že \"Novoročenka\" se dneska překonával, zjevně nadšen, že mu pan domácí nevystavil promptně STOP! Ale došel jsem na konec a nezbývá, než konstatovat, že Halladin flekoval i zírálka - a to bez rozběhu, se saltem z místa. Hajhou!
[155]
A ještě dva tipy:
(Loki_F: 11.12.2008, 00:38:11
- x)
Milci čaje prodávají naprosto skvělý \"Hong Mu Dan\" z letošní úrody, řele doporučuji! Krátce jsme se zastavil v Levných knihách a z \"úlovků\" vybírám - pro pamětníky Křižáci na DVD za 39.- a dva díly slavného japonského seriálu \"Vlk s dítětem\". };D) Žel zbytky DVD, které jsem v minulosti prošvihl jsou vyprodány, zbyly jen hromady šuntu - Harry Potter apod.
[157]
Tak mi dnes skončil příjem ORF
(Šumavák: 11.12.2008, 01:52:35
- x)
v televizi.....DVBT kvůli těm dvěm programům kupovat nebudu a k satelitnímu vysílání jsem se dočetl, že ORF je povinno zajisti, že jejich vysílání nebude přijímáno mimo území Rakouska a tudíš si mám zakoupit jejich speciální dekodér + kartičku za 48,-€. Tomu říkám služba zákazníkům ! To je stavění mostů v EU ! No, během pár dnů by mi mělo naskočit připojení 5,1MB/512 tak to snadno oželím.....
[161]
ja zdravim vsechny,
(Hipik - pravicovy recidivista: 11.12.2008, 05:01:21
- Mail
- x)
jsem to docetl a vznesu pozadavek. Ziralku, nechces si dat pred diskusi dobrej bucek ? Predstav si, ze mas usporenou Libru. Sakra, to je dodnes peniz, zejo. A ted si predstav, ze porostou ceny, platy, ale i poplatky. Kuprikladu dane jsou primo umerne vydelku. Mohl bych pokracovat, ale doufam, ze neni nutno. Takze kdyz vzrostly ceny a Libra zustala Librou a za bejvalo Libru jsi mel kilo bucku a Libra devalvovala o 12%, kolik budes mit bucku nyni ? Prosim presny rozpocet pro sedmiclennou rodinu, jak chce Petr H na Pesovi o))))))))))
[162]
OT: BohoušiB, nějak vnímám, že možná máš
(Dusan Neumann: 11.12.2008, 05:05:54
- Mail
- odkaz
- x)
nějaké antikvární kontakty. Už léta sháním 1. díl Škvoreckého \"Inženýrů lidských duší.\" Mám pouze druhý. Mám k té knížce velice sentimetální vztah. Propašoval jsem ji - originál z Publishers68 - do československa v roce 1978 a šla z ruky do ruky. Trochu i posílila moje rozhodnutí zdrhnout. Kde skončil ten originál nevím, ale když vyšla v ČR dostal jsem pouze ten 2.díl. Kdybys věděl, kde najít ten první, byl bych Ti velmi zavázán. Mám ji dnes pouze v angličtině a není to ono...Pokud se týče DVDs, beru dobré české filmy s anglickými podtitulky (pořádám tady totiž festivaly evropských filmů, ale musí ýt subtitled).. to jen tak na okraj...
[164]
Dobré ránko!
(Rpuť: 11.12.2008, 06:23:11
- x)
Zdroje jsou ! http://blog.aktualne.centrum.cz...0
[165]
Halladine , Vaše představy o konkurzu, řízeém bankrotu
(Jirka původní: 11.12.2008, 06:33:39
- x)
restruktulazici, ....... jsou poněkud, no omračující. Opravdu to není tak, že , jak bylo zvykem v Čechách, se na bránu dá oooobrovskej zámek a na řetězu dobrman, dělníci stojej s bandaskama a ještě teplou meltou vně a dozvídají se od vrátného, že továrna už neexistuje A stroje někdo odvezl do sběru. Takové kosmické obzory znalostí o této problematice bych snad nepřál, ani lidovému řezbáři ve Vysokých Tatrách, kterému nosí jednou za rok noviny medvěd. Jo a mám téma, které se zcela zdánlivě nedotýká ekonomického tématu.....dozvěděl jsem se včera večer, že naši kamarádi se rozvádějí, na tom by nebylo to nejhorší, dětí nemaje, ale on si našel mladší a hezčí (což není problém, já znám jeho manželku) , ale včera jsme se ženou probírali, jestli jde chlapům vo charakter, o duši, inteligenci......nějak jsem nedokázal oponovat, že je moje nejdražší úplně vedle, že přeci jenom charakter je zvlášť na začátku podružný :-)) Jo a dobré ráno....
[166]
Rputi
(dvd: 11.12.2008, 06:59:02
- x)
stran prusko-francouzské války - viz [125] - doporučuji: Kerber, Markus C. Europa ohne Frankreich? Deutsche Anmerkungen zur französischen Frage. - Suhrkamp 2005, 222 S. ISBN: 3518121006 Blb by to odmítl jako výplod německého nacionalismu, neblb se při čtení zamyslí.
[167]
Jirko,
(Rpuť: 11.12.2008, 07:08:14
- x)
to se dá charakterizovat třemi slovy: Neví, nevidí, zvykne si:)) T.j. Na počátku o charakteru nic neví, pak jsa zamilován nevidí a než se stačí rozkoukat, tak si zvykne. A pokud si nezvykne, je z toho další rozvod. dvd - dík za typ. Je to v nich jak v koze. V obou. Už hezkých pár stovek let.
[169]
Dobré jitro
(maYda: 11.12.2008, 07:32:47
- Mail
- x)
[146] - \"A ti ekonomové říkaji - od Sorose po Švejnara státe, utrácej.... \" hm, dřív každý negramotný sedlák věděl, že když se neurodrí, nezbývá, než se uskrovnit a šetřit. Ale když to říhaji Soros se Švejnarem v tej Emerice... trochu z jiného konce: libo chaloupku na kuří nožce? [http://bydleni.idnes.cz...ktura_web]
[170]
Dobré ráno,
(Dana: 11.12.2008, 07:41:37
- Mail
- x)
nějak nemám vůbec čas pročíst, co se tu za posledních několik dnů, co jsem byla mimo, událo a napsalo. A navíc doma, kromě šíleného nepořádku při přebudovávání koupelen, mi nefunguje připojení k netu - to se prý bude dnes řešit,přijede se na problém podívat technik provozovatele. Protože se očekává přijetí novely zákona o dani z nemovitostí na samém konci roku, povídání pro vlastníky nemovitostí a poplatníky daně bude letos až narok. :-))) Hezký den z východu. :-)
[177]
Jirko původní...
(ptakopysk: 11.12.2008, 08:27:59
- x)
dovol, abych se krátce zasmál. Chechty chechty chlemst. Ten tvůj fascinující popis dělníka hledajícího svůj stroj - dle tvého názoru absolutní fikce - já jsem to zažil. To takhle přišel chlápek v šest ráno na šichtu, přebalil se v šatně, vybatolil se na dílnu a chtěl zapnout soustruh, jako to už dělával dobrejch třicet let. Kouká že je něco divně. A taky jo, soustruh je pryč, na zemi ještě otisk podstavce, pár špon, z betonu čuměji šrouby a kabel vod elektriky. Letěl za mistrem, co to jako kurva má bejt, mistr na to taky koukal jako vrána, volal nahoru a dozvěděl se, že stroj byl prodán, v noci demontován a odvezen, aby bylo na výplaty. A ať soustružník zatím zametá dílnu a kdyby se mu to nelíbilo, že může jít, za bránou že stojí zástupy špičkovejch soustružníků s třicetiletou praxí. Jo a ať ten chlap ve dvě vodpoledne předá to koště odpolední směně. A kdo a na čem vyrobí chybějící obrobky? Ale to nás nezajímá milej pane, od toho jste mistr, abyste to na dílně zařídil. A když se vám to nelíbí, za bránou stojí zástupy dílenskejch mistrů... Nejmenovaná fabrika v Posázaví, polovina devadesátých let.
[178]
Ptakopysku.....tak jsem si to po sobě přečetl
(Jirka původní: 11.12.2008, 08:40:59
- x)
po sobě ještě jednou....a nemohu najít to místo, kde jsem napsal, že to byla v Čechách fikce....já vím, píšu často v jinotajích, přesmyčkách a metaforách a ne podle Styblíka, ale tady jsem si dal záležet, neboť Halladin není zvyklé na mé tajenky a roháčky, popřípadě rébusy.
[179]
Taxem
(ptakopysk: 11.12.2008, 08:45:52
- x)
dočetl zbytek. Jirko, pánům jde v první řadě o SRDCE dámy!!! Taková dáma, když zavětří feromony vašeho mužného tohodlenctoho.. obsahu peněženky... tak jí touhou srdce usedá, a když máš její srdce na dlani, to je velmi příjemnej pocit, s radostí uvítáš když se ukáže že má pohostinné srdce, akorát když má dotyčná srdce do široka otevřené, tak méně disponovaní jedinci tam mohou zcela zapadnout, a některým se to nemusí líbit vůbec. Takže srdce dámy je alfou a omegou našeho snažení. P.S. docela by mě v tom případě zajímalo, po čem ty vlastně u těch bab primárně jdeš? :o)
[184]
Chvilku malou,
(František I.: 11.12.2008, 09:16:35
- x)
než odjedu. Skimici, i to je tržní záležitost. Nebylo na výplaty, soustruh je zaonačil. Pak šla celá fabrika tržně do háje. (Což je mimochodem v pořádku, když jde rychle.) Já například v jedné fabrice sjednával v pátek, kdy mi zaplatí dlužnou částku. Byla mi přislíbena v pondělí. V pondělí jsem dojel před onen objekt a zíral jako zírálek na články Fondryho. Ve fabrice nebyly nejen stroje, zařízení či dělníci, ale ani ony vjezdová nerezová vrata, která jsem obdivoval. Samozřejmě ani patřičné osoby o obolusu nemluvě.
[186]
Tedy, jestli je to pravda, tak je ODS vskutku na odpis...
(Rpuť: 11.12.2008, 09:37:50
- x)
http://zpravy.idnes.cz..._domaci_dp
[189]
Mimochodem
(AeroKarel: 11.12.2008, 10:10:33
- x)
škoda že se ODS nezařídí dle dnešního Vlka na Psu. http://neviditelnypes.lidovky.cz...
[191]
Anketa
(AeroKarel: 11.12.2008, 10:20:12
- x)
na http://www.cssd.cz/ o hlasování o LS. Kdo přežije otevření stránky a juknutí Puchejře, může mu vnuknout potřebu EUroskepticismu.
[192]
Hale,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 11.12.2008, 10:27:36
- x)
podnik, ktery je ve ztrate, ma zkrachovat. Ne se dotovat z penez podniku a lidi, kteri ve ztrate nejsou. Jestli vyrabi neco prodejne, a chyba byla v rizeni, po konkurzu a vyrovnani v tom muze pokracovat s nejakymi jinymi majiteli efektivneji (ony ty linky pri konkurzu nesublimuji). Jestli ne, tak naprosto nechapu duvod, proc by se mel drzet pri zivote.
[194]
Hale,
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 11.12.2008, 10:35:11
- x)
a jestli je tech firem, co krachuji moc a velkych, tak je to temer s urcitosti proto, ze NEKDO - kdo ma moc direktivne zasahovat do behu ekonomiky - zkreslil ocekavani, predpoklady a vypocty navratnosti. Vice viz Foundryho clanek.
[195]
Pokud Detroit
(dvd: 11.12.2008, 10:47:06
- x)
bojoval za svou budoucnost tím, že odboráři lepili na japonská auta nálepky \"Park your car in Tokyo\" a neustále omílal mantru velmi podobnou oné mantře o českém rodinném stříbře musím souhlait s Krugmanem (viz http://www.spiegel.de...909,00.html), že budoucnost Detroitu je obdobou současnosti pittsburghského ocelářství. A o důvodech pádu amerického ocelářství viz Tiffany, Paul A. The Decline of American Steel: How Management, Labor, and Government Went Wrong. (Anotace viz http://books.google.com...amp;hl=cs )
[199]
Dobrý den vespolek
(martin TT: 11.12.2008, 11:57:59
- Mail
- x)
dva dny jsem sledoval krizi sklářského průmyslu zblízka, absolvoval jednání se státními agenturami a bankéři - nic se nezměnilo. Nechci a ani nemůžu víc tady, ale je to fakt prdel. Asi jsem příliš v kontaktu s lidmi, kteří musí myslet a počítat za svoje. K Halladinovi - je to - dle sdělení jiných - fakt šikovný zubař. Ale ekonomiku vidí očima nádvorní party.
[201]
Jirko ppa
(martin TT: 11.12.2008, 12:38:21
- Mail
- x)
právě jsem dostal ránu do zátylku - včera jsme se potkali, večer se domluvili, před chvíli si plácli. Návrh smlouvy musí být večer našeho času na východě, aby ho mohli ráno jejich času podepsat - ještě jsem nedostal kompletní specifikaci od techniků, ale už se mě ptali, jestli to do večera stihnu. We are the champions - nejsme ve státním podniku. Odpínám se.
[206]
Ahojek, vy dva...
(Faust: 11.12.2008, 13:14:56
- x)
Petře a Eddie: tady je odkaz: http://www.novinky.cz...mandat.html
[207]
To: Faust
(Petr Kunetka, sileny zlocinec: 11.12.2008, 13:21:26
- x)
Jj. Nijak vyznamna mi ta informace neprisla, i kdyz verim, ze na psu s tim lidi par dni vydrzi. I bych si mozna zasel se pobavit, jak si nyni prehodi nazory - priznivci levice budou tvrdit, ze k tomu rozhodnuti dosel vlastni uvahou, priznivci pravice budou mluvit o korupci a/nbebo vydirani. Presny opak toho, co bylo pred tim rokem a pul ;) A ja si budu poslouchat Landu, ktery mi tu zrovna zpiva \"dobre nas vychovali... rudi bratri\". No dobre, uznavam, neni to moc hodnotna hudba ;)
[218]
Jo Petře
(AeroKarel: 11.12.2008, 15:39:03
- x)
u nás jich bylo asi stejně, ale měli jsme hranici s CCCP a žádné Anglány. Takže nás minula občanská válka, ale zase jsme si vyžrali jiné lahůdky. Ale pravda je, že při úvahách kde bylo procentuálně nejvíc komoušů po válce jsem na ty Řeky nějak zapomínal.
[219]
No jo, 5ecko - kolébka demokracie
(skimic: 11.12.2008, 15:41:51
- x)
... kterou již Aristoteles pokládal za svým způsobem perverzní. No - byla jiná doba :-) Pro zajímavost - mapka demokracií \"de jure\" = tzn. státy, co se samy deklarují jako demokratické ... http://upload.wikimedia.org...2.PNG Ty modře vybarvené :-)
[221]
>> skimic
(dvd: 11.12.2008, 16:40:53
- x)
Tak se mně zdá, že ty červeně vybarvené mají plus v tom, že alespoň nelžou jako řada těch modrých. Jistý pedagog nám před dávnými časy sdělil svůj názor, že čím více pozitivních atributů si země do svého názvu přidává, tím méně tam oprávněně jsou. Ilustroval to příkladem Alžírská demokratická lidová republika . On tam totiž nějakou dobu učil.
[223]
Skimici....
(Jirka původní: 11.12.2008, 16:54:25
- x)
to je právě ono, proč se mi v Thajsku tak moc líbí....král na každým rohu....tu fotka jak studuje, tam jak je v rozkvetlé zahradě s královnou...taxikáři mají pod zrcátkem jeho medailonek taky....v každém správném hotelu, obchodu.....prostě takovej velmi příjemnej kult osobnosti. On se nemíchá do politiky, jen má starost o své poddané a oni to dobře vědí.....
[224]
Ňák se jim to sype....
(Rpuť: 11.12.2008, 16:57:17
- x)
Itálie je připravená vetovat klimatický balíček... http://www.tyden.cz...tu_95346.html
[225]
\"السلام عليكم\" Jirko-p a dvd. ..
(skimic: 11.12.2008, 17:10:40
- x)
... tedy \"As-Salāmu `Alaykum\" neboli \"mír s vámi\" http://livinghalal.com..._salam.mp3 ... všimli jste si, že i tyto země jsou modré? Jestli ta Wikipedia trochu nefabuluje. Jaká demokracie? Vždyť to z jejich hlediska musí být hereze.
[229]
Ahoj PeSi
(skimic: 11.12.2008, 18:09:46
- x)
... mmch neodpověděls mi, takže jsem ty Tajné dějiny jezuitů (Novotný, Polák, 1998) přelouskal. Můj dojem - neskutečná tendenční sračka s prokazatelnýma chybama. Můj zcela neshovívavý pohled na jezuity to naštěstí neovlivnilo neboť mám naštěstí načteno více.
[233]
No jistě Skimici.....
(Jirka původní: 11.12.2008, 18:53:21
- x)
v překladuto zní ...Chery Potěr i balvaněc učonych.... Jo a jinak k té EU...nějak se to nesetkalo s velkým ohlasem, ale předestřu i zde.....je potřeba na LS odpovědět brutálním sjednocením s centrem v Praze. Mečem, přes postel, jakkoliv kdykoliv, kdekoliv....postavit se do čela integrace a ostrakizovat všechny co nechtějí rušení hranic, nechtějí rušení místních vlád, nechtějí se dobrovolně zbavit vlajek a národních písní.....prostě něco jako vozová hradba. Prostě zůstat předvojem a ukázat všem na světě, jací jsou ty čečí junáci :-))))
[234]
Haste požár benzinem,
(dvd: 11.12.2008, 19:06:29
- x)
volá čerstvý nobelista. http://www.spiegel.de...931,00.html Po přečtení člověka napadne úsloví \"drzej jak lázeňská veverka\".
[238]
tak sem si to čet dva dny dozadu - nestíhám, bohužel se živím Prací:-((((
(šimon klein: 11.12.2008, 19:26:08
- x)
a zírám, jak tady postupně to betonářský učni cementujou ve vzácné shodě s hubním cementem....vylejzaj, jak štíři z pod kamene....nebo z butylky.... Du si votevřít Pinotage z dříve prosperující JAR, než tam došlo k nápravě křivd a vláda věcí jejich se vrátila do jejich pazour - esli na mě vykoukne nějaký rudý blb místo rudého moku, pak si asi vzpomenu na své vysoce kvalifikované kolegy-hackery a pošlu je po stopě..... Všem ostatním přeji hezký večer....
[240]
Klaus je nevrlý cholerik, Schwarzenberg ale pomůže, píše Le Monde
(neviditelný larry: 11.12.2008, 19:31:33
- x)
prý (a asi i ve skutečnosti tak nějak) renomovaný deník. Jenže o to je to horší, ta úroveň... asi ti novináři (většina z nich) nejsou jen český problém. Klaus je ledacos, ale \"nevrlý cholerik\"? Obojí ZCELA špatně. To může napsat jen debil, ještě k tomu evidentně odněkud navedený. Nebo zcela zoufale neinformovaný a povrchní.
[253]
nevím, je to tohle?
(neviditelný larry: 11.12.2008, 19:50:41
- x)
http://www.lemonde.fr...9811_0.html ale neumím francouzsky, tak to nemohu moc podoudit.
[254]
Skimici,
(Foundryman: 11.12.2008, 19:53:20
- Mail
- x)
francouzsky neumím, nicméně žádaný odkaz bude asi tento: http://www.lemonde.fr...9811_0.html
[257]
Ahoj! Já otvíral obálky
(Šumavák: 11.12.2008, 20:08:06
- x)
a utrácel peníze, abych o ně při krizi nepřišel.....A protože pracuji na třech stavech současně, tak jsem - nevím kde, ale asi na ČT(?) zachytil polskou reakci na tu schůzku u Klause.Mluvčí presidenta prohlásil, že to by se v Polsce nestalo, že by je president buď vykázal a nebo(po Poetterinerově reakci?), že by odešel..... Kaczynski je je pobouřen chováním MEP a je to pro něj další důvod k zamyšlení a odložení podpisu LS !!. A ten Poettering vážně koukal jako vyoraná myš. A to ještě nečetl tohle: OTÁZKA: český europoslanec železný vás prý přirovnal k heydrichovi, co na to říkáte? ODPOVĚĎ: Rudý Dan: Ze je to blbec. 11.12.2008 11:13 Jo, hasit požár benzínem...... Myslím, že by ho teď měl Železný zažalovat u soudu.....:-)))Ve Štrasburku...
[259]
A ta anketa ta
(Šumavák: 11.12.2008, 20:25:42
- x)
u ČSSD, http://www.cssd.cz, se také vyvíjí pěkně... Měl by Parlament ČR co nejdříve ratifikovat Lisabonskou smlouvu? Odpověď \'ANO\' má 39.1% Odpověď \'NE\' má 60.9%
[260]
po britském a německém i italský parlament schválil
(Dušan Neumann: 11.12.2008, 20:34:45
- x)
rozhodnutí Evropského soudního dvora jímž se vyjímají ze seznamu teroristických organizcí Lidoví mudžahadínové Iránu. Italský parlament to zdůvodňuje, že je třeba respektovat rozhodnutí vyšší evropské instance. Lidoví mudžahasíni Iránu jsou na seznamu v USA a Kanadě za atentáty na iránské politiky v sedmdesátých a osmdesátých letech. V roce 2003 se organizace zřekla násilí a usiluje o změnu režimu v Iránu. Politické vedení organizace sídlí v Paříži, některé militantní složky jsou internovány pod americkým dozorem v Iráku. Jo, Chomejní byl také vlídný politik a převzetí moci připravoval v Paříži.
[261]
Hmm dám odkaz
(skimic: 11.12.2008, 20:35:12
- x)
Marion Van Renterghem http://www.eurotopics.net...on_van/
[262]
Dle Le Monde
(dvd: 11.12.2008, 20:35:47
- x)
je Klaus atrabilaire, colérique, ultralibéral et europhobe , tedy popudlivý, cholerický, ultraliberální a eurofobní , přičemž ale onen první výraz má poněkud fuzzy význam: slovníky uvádějí i mrzutý či nevrlý. Jinak - jak by řekl můj děda - se s knížetem pánem mohou pos*at.
[266]
Divano, díky za odkaz
(Keff: 11.12.2008, 21:06:07
- Mail
- x)
Evropské hodnoty, to si jeden hned musí udělat obrázek o tom co jsou tihle NGO vyžírkové zač. A bác ji: http://www.evropskehodnoty.cz...=56 přesně jak jsem si myslel, FSS v Brně, to už mluví za vše, \"zúčastnila se například „UNIQA College for Journalists\", mezinárodní letní školy pro mladé evropské novináře\" - jak se asi pozná evropský novinář od neevropského? \"Při studiích pracovala v českých médiích (Lidové noviny, iDnes, ČTK, Český rozhlas a další) ... měla na starosti především marketing a PR, realizaci projektů a fundrising\" - nejdřív prolézt pokud možno všechny redakce, udělat známosti, pak přes ně tlačit evropské PR, beztak chudáci neví o čem psát, tak se jim dodá nějaká sračkometná munice. \"Zajímá se o rozvoj občanské společnosti, evropskou identitu, imigraci a integraci a ženská práva.\" - vypisuju kurs 1,2 na to že je bez chlapa. Takhle nějak si představuju že vypadá snaživá domovnice předtím než dostane do spárů dům :).
[267]
Finiste
(Keff: 11.12.2008, 21:15:01
- Mail
- x)
Ta hra má jediný účel: http://www.iwillteachyoutoberich.com... Lewin’s approach was brilliant. As Eliot Aronson writes in Age of Propaganda, Lewin convened groups of housewives, who at that time were the chief decisionmakers about food. He then split them into two groups: Group 1 received a 45-minute lecture, which “emphasized the importance of eating these meats for the war effort; it stressed the meats’ health and economic advantages…the lecture concluded with a testimonial from the speaker about her success in serving intestinal meats to her own family.” 3% of the attendees ended up serving intestinal meats to their families. Group 2, by contrast, spent the same amount of time discussing the problem of a meat shortage, but in this experimental condition, Lewin did something extraordinarily clever: He asked them, “Do you think that housewives like yourselves could be persuaded to participate in the intestinal meat program?” The women then discussed how that might happen. In this group, “32% of the housewives who had engaged in self-persuasion served their families intestinal meats.” Jinými slovy, pasivní reklama měla účinnost 3%, pokud ale lidé (klidně i za úplatu/ve hře) měli obhajovat názor protistrany, přesvědčilo to 32% z nich ke změně názoru!!! EU dobře ví co dělá, to je obyčejný brainwashing, 10* účinnější než reklamy, stačí odvést pozornost od toho zda je EU dobrá k tomu, co by EU měla dělat (když už tu je). A to vše za peníze Liškova ministerstva propagandy.
[268]
Btw
(Keff: 11.12.2008, 21:32:48
- Mail
- odkaz
- x)
do encyklopedické části té hry Evropa 2045 radši nechoďte, mohlo by se vám neudělat volno (hlavě v sekci Myšlenkové směry). Témata tam se rozdělují na dva typy, chtěná, ty mají 3-5 obrazovek jásavého textu s hezkým obrázkem, jako třeba Environmentalismus, Multikulturalismus, a na nechtěná, ty mají 3 odstavečky odbytéého textu s nejásavým obrázkem, jako třeba Liberalismus či Konzervativismus. Ať žije objektivita. Na závěr přiložím závěrečný odstavec z hesla Liberalismus: Ačkoli jako celistvý myšlenkový proud v politice v podobě politických stran liberalismus v průběhu 20. století vymizel, zkušenosti s totalitními režimy v podobě nacismu a komunismu udržují hlavní myšlenky liberalismu, vůči kterému se totalitární ideologie nejvíce vymezovaly, trvale přítomné v politickém myšlení. zkušenosti s totalitními režimy v podobě nacismu a komunismu udržují hlavní myšlenky liberalismu - říká vám něco pojem negativní asociace?
[269]
2 Keff
(dvd: 11.12.2008, 21:33:18
- x)
To mi nějak připomnělo historku, kterou uvedla Irena Dubská v knize Americký rok: prodejce válečných pojistek pro vojáky USArmy zjistil, že přesvědčování typu \"padnete-li nepojištěn, nedostanou příbuzní nic, padnete-li pojištěn, dostanou balík\" naprosto nefunguje. Použil obmyslnosti a nabízel pojistky s tvrzením: \"padnete-li nepojištěn, vláda nic nezaplatí, padnete-li pojištěn, bude to stát vládu balík. Co myslíte, koho pošle vláda do první linie - pojištěné nebo nepojištěné?\"
[270]
Divano,
(Šumavák: 11.12.2008, 21:41:57
- x)
Heroin Vzhled: podle stupně znečištění bílý až hnědý prášek nakyslého zápachu. Způsob užití: injekčně, kouřením, šňupáním,perorálně. Doba účinku: podle způsobu aplikace 6 - 8 hod. Projevy intoxikace: zúžené zornice, apatie, útlum, malátnost, desítky minut až hodin trvající stav tichého obluzení následovaný kocovinou. Přečti si to ještě jednou, a zaměř se na projevy intoxikace! No a teď se podívej znovu na tu anketu......!!! :-)))
[271]
Keffe
(Finist: 11.12.2008, 22:08:45
- x)
Mě tam teda v tom heslu liberalismus zaráží, proč tam cpou toho Keynese. Keynes může být považován za liberála někde v anglosaském světě, protože tam je to vnímání posunuté, ale tady to vede jen ke zmatkům. A nemluvě o tom, že Locke byl John a ne James.
[272]
To je známo pod mechanismem,
(jura-p: 11.12.2008, 22:11:03
- x)
kterému se říká: \"Povstaň a dej se započítat.\" používají to episkopální církve ve veřejných zpovědích a vyjádřeních víry a pod. Má to i další momenty. Nechali studenty dráty za úplatu a současně se jim namluvilo, že tím ohýbáním drátu restrukturují svou osobnost, uspořádají si své emoce a vyjádří své vnitřní stavy, a pak budou oni získávat další studenty na totéž. Rozdělili je na dvě skupiny, které se lišili odměnou za účast v experimentu a následném náboru. Jedna skupina byla zaplacena málo, jen aby se někteří účastnili. Druhá skupina byla zaplacena bohatě. Pak po vyslechnutí náboráře udělali postojovou škálu, ohýbali, udělali postojovou škálu, přemlouvali ostatní a udělali postojovou škálu. Skupina bohatě i chudě zaplacená změnila své postoje jen málo a to už po ohýbání drátu. Průměrný postoj: Jo, drobet je to sebevyjádření, po náboru dalších, kde byli stejně přesvědčiví jako málo placení se výsledky ale výrazně lišili. Vypadá to jakoby méně placení přesvědčili hlavně sebe, že lépe rozumí svému nitru, že se uvolnili a že ohýbání vedlo jak k sebevyjáření, tak k přeměně jejich osobnosti. Bohatě placení jakoby zůstali u názoru, že drobet je to sebevyjádření, ale ty kecy na přesvědčování dalších byly za peníze. Závěr: Čím menší odměna za vykonané přesvědčování, tím větší změna postoje, jakoby člověk sám sebe potřeboval přesvědčit o smysluplnosti toho co dělal. Je to významné a nedělám to přece za peníze. S velkou odměnou byl postoj, no šlo to, nic moc, ale bylo to za peníze. Všimněte si, že o poslání, o entuziasmu, o společenské významnosti mluví učitelé a nikdy manažeři. Jakmile o tom někdo začne mluvit, chce vás povzbudit, ale nechce vás pořádně zaplatit. V politologii dávno platí, že účinné zastrašení zvyšuje poslušnost. Dnes se k tomu přidává, že účinné je to, co je nejmenší, které ještě k poslušnosti vede. Totéž mimochodem platí i ve výchově. A když to řeknu poprve naplno, tak výchovou se vychovávají obá, učicí i učený. A také u pokut na silnici se vyzkoumalo totéž. Drastické pokuty nepomáhají, symbolické ale častěji reagující na porušení, s domluvou, měnilo i postoje řidičů a nebudilo agresi k pokutujícím. A když k tomu nakonec přičtete to, že i jen společný pobyt někde vede ke koordinaci postojů skoro bezpečněji než ke koordinaci menstruací u holek na koleji, tak pochopíme, proč mají evropani tak často summity a pochopíme, že na jejich konci říkají něco jiného a iracionálně stejnějšího, než když přijíždějí. Oni tam nic jiného než koordinaci postojů nedělají. Však si rozumíme, že pane premiere, dáte si se mnou sklenku, než začneme s těmi tématy?
[274]
Jj - volnost, rovnost, bratrství ....,
(Rpuť: 11.12.2008, 22:32:01
- x)
ale s knížete pána se můžou po.....t. Ale že si ten Le Monde dává záležet - příšerný žvásty .... http://www.tyden.cz...vi_95390.html
[275]
Komentář Hanne Dahlové ke schůzce na Hradě
(wer: 11.12.2008, 22:34:11
- odkaz
- x)
Dánsky: http://www.hannedahl.eu...il_ilden/ Anglicky (totéž v odkazu): http://eudemocrats.blogspot.com...l
[279]
jo přátelé...krásně sněží....
(Jirka původní: 12.12.2008, 06:28:00
- x)
kdyby ten táta Rath utratil všechny prachy za poplatky a silničáři neměli na sůl, písek, škváru....a benzín, byl bych bych šťasten. Konečně by většina aut zůstala v garážích a silnice by byla moje a nebyla by těch klouzajících degenů, co s vytřeštěnejma očima kloužou bokem do škarp, nebo valej metr za zadkem. .....jo, ale to se nestane, táta Rath je to prostě sekáč, mladej, co se nezakecá a peníze sežene....bohužel. Dfens je opět špíčkovej...a nebojím se říci SUPELATIVNÍ .. (podle vzoru sú perla)
[280]
SUPERLATIVNÍ....
(Jirka původní: 12.12.2008, 06:33:11
- x)
si snad musím pořídit brejle, to opravdu není samo sebou. Ještě mne napadla, asistentka na psaní příspěvků. Ale tu co bych si vybral by mne žena nedovolila a taky by jistě neuměla psát tak dobře, jako já a nemohl bych tedy být etalonem , na který se tady většina odvolává....a nebojím se to říci, je pro většinu nedostupný, prostě vysněná meta ....
[282]
Dobré ráno,
(PeS: 12.12.2008, 06:52:38
- x)
ano, Neff, to je ta škola Mladé Fronty. I když, proti tomuhle je snad i Kojzar čítanka nedělní školy... Za tenhle úvodník by se nemusel stydět Urválek. Skoro lituju jeho přátele a kamarády - kamarádit se s takovouhle kreaturou, to už o žaludku a charakteru vypovídá ledacos...
[284]
Bez ohledu na světonázor je to divné....
(Jirka původní: 12.12.2008, 07:00:32
- x)
kdyby se Conan Bandita, takhle ptal ve Francii, USA, Rusku, Japonsku.....prostě tam, kde je jistá \"příslušnost\" k hlavě státu, tak by skončil minimálně s modrejma tvářema, jak by ho obyvatelé fackovali až na hranice. No a tady? Škoda mluvit, je to opravdu zajímavé, kde se to všechno bere. :-(
[286]
Škoda Neffa,
(maYda: 12.12.2008, 08:07:20
- Mail
- x)
kdysi se dal číst. nedalo i to a nakoukla jsem a myslím, že bych měla začít přemášlet o věnco na hrob jeho žurnalistického umu. já nevím, že si ti lidi nejsou ani schopni uvědomit, že to zní úplně, ale úplně stejně jako kdysi Kojzarovy bláboly o samozvancích a kapitalsitech z Wall streetu... Nejde jen o obsah, ale i stylicky je to hluboký podprůměr, čiší z toho osobní nasr.anost a kapě žluč. Takhle přece nevypadá dobrý komentář, ať už jsou názory autora jakékoliv. Že tomu Neffovi stojí to všechno za to, aby takhle mizerně psal!
[287]
Dušane a ostatní pánové,
(Rpuť: 12.12.2008, 08:22:40
- x)
vyšla knížka, která by vás mohla zajímat. http://www.virtually.cz...art=17643 Dušane, mám chuť si ji objednat, chceš-li, objednám rovnou dvě - a předám na vánočním Vodičkovi.
[289]
Hezký výrok ...
(Rpuť: 12.12.2008, 08:33:33
- x)
...Za připomenutí stojí ještě jedna věta vyřčená ministrem financí Kalouskem, který ve středu přiznal, že on sám s rozhodnutím pořádat mistrovství světa v Liberci, o němž rozhodla předchozí vláda, nesouhlasí. \"Celá věc má i jednu pozitivní stránku. Je-li tento výdaj (myšleno dotace 189 milionů) mikroskopickou ukázkou toho, proč nemohou být nikdy v České republice olympijské hry, pak to nebyly vyhozené peníze.\" http://www.tyden.cz...ku_95397.html
[293]
PeSi
(dvd: 12.12.2008, 09:16:38
- x)
stran [291] bych si dovolil poznamenat, že klasický vohnout je přesvědčen, že ty peníze zaplatí buď jiní vohnouti nebo ještě lépe bohatí nebo je stát vytvoří , prostě tak ňák tu ty peníze budou. A zároveň se těší, jak mu z těch peněz něco ukápne. A nakonec si nespočítá, že ze 3 šušníků které mu stát sebere dostane tak akorát jeden, neb jeden stát promarní na nesmyslné akce a další pak prožere na to, aby ten jeden mohl promarnit a jeden vohnoutovi vrátit.
[294]
Typické ... leč paradoxně jedině rozumné.
(Rpuť: 12.12.2008, 09:58:40
- x)
Samozřejmě si nedělám iluze, že by snad odbory dostaly rozum:)) ...Automobilky od pomoci ale nakonec ustřihly odbory. Na jednání s nimi republikáni požadovali, aby se snížily zaměstnanecké výhody pro zaměstnance amerických automobilek na úroveň zaměstnanců v japonských automobilkách v USA. Snížení hodinových nákladů o 21 dolarů na pracovníka ale odbory nedopustily, republikáni proto hlasovali pro nepřijetí pomoci... http://ekonomika.idnes.cz...cni_jan
[295]
Viz odkaz
(dvd: 12.12.2008, 10:12:08
- odkaz
- x)
Jinak se mně líbí citát - uvádím v překladu: Chtějí v příštích letech být s to nasadit do větší operace kdekoliv na světě 60.000 vojáků během 60 dnů. Tento cíl byl schválen již před deseti léty, nicméně nedosažen. Jakže to bylo v tom vtipu? Neztratit stopu?
[301]
Tak jsem se nasířila...
(Rpuť: 12.12.2008, 10:49:10
- x)
Objednala jsem ne mall.cz digifoťák. Přišel bez akumulátoru. Reklamovala jsem 3.12. Napsali, že objednají. V úterý jsem reklamovala, napsali, že se zeptají. Tak jsem dnes napsala Reklamaci reklamace ... a přišlo toto: Dobrý den, omlouváme se Vám za delší vyřizování, termín dodání zatím bohužel neznám, nebyl mi sdělen. reklamace je stále v řešení. Tak oni mu to neřekli a je \"v řešení\". Asi začnu řešit já - a bude zle!
[302]
SAP (offtopic)
(nickname: 12.12.2008, 10:58:27
- odkaz
- x)
Dobrý den. [301] mall.cz, cokoliv-expert.cz najíždějí na SAP, mějte s nimi pochopení. Jediné co můžete je vyjádřit jim soustrast :-) Další z integračních úspěchů SAP: http://www.svethardware.cz...B.html
[303]
A díky všem za ten odkaz na Le Monde
(skimic: 12.12.2008, 11:00:31
- x)
... fakt výživný článek. Jo, ještě PeSi, ad ti Jezuiti. Mně tam nejvíc vadil ten zaujatý tón a věcné chyby. Třeba namátkou jak popletli tu kausu Sarkander (kapitola 13.25). Umučili Jana a z vězení utek brácha Michal (do Passau k Leopoldovi, stráže podplatil Jan). Mmch kolaboranti byli oba :-) Takže k teoriím že za všechno můžou židi, komunisti nebo kapitalisti přibývají jezuiti :-)
[305]
2 skimic
(PeS: 12.12.2008, 11:18:08
- x)
ad: \"Mně tam nejvíc vadil ten zaujatý tón a věcné chyby.\" - Jistě, ale s tím musíš počítat. V absolutní hodnotě. Ale pokud to vezmeš relativně, ve srovnání s jinými díly, např. s Neffovými úvodníky, co z toho dostaneš? No a abych nezmiňoval až takové extrémy - co třeba Palacký? IMHO bych mohl použít úplně stejné hodnocení... Důležité je, přečíst a utvořit si svůj názor...
[307]
PeSi
(ptakopysk: 12.12.2008, 11:48:19
- x)
taxemse kouknul do žumpy a u toho úvodníku mě zaujal komentář nicku Michek: \"Obsah i forma tohoto článku zcela změnila můj názor na pana Astona. Zařadil se pro mě mezi skupinu lidí, které by pan Neff asi neměl nechat psát pravidelné úvodníky.\" a následná reakce nicku Petr: \"To je těžké. Aston na Neffa asi něco ví...\" a vvvo tom to asi je :o)
[315]
To je snad noční můra:
(Foundryman: 12.12.2008, 14:38:42
- Mail
- x)
\"EU dá na obnovu krizí postižené ekonomiky přes pět biliónů korun\" \"Průmysl Evropské unie čeká \"zelená\" revoluce.\" Proboha, ať už se na to vyserou. Platit politikům jejich příjmy za to, že by měli zakázáno cokoliv dělat, by byla velice prospěšná a pro ostatní výnosná činnost.
[319]
Taky jste rádi?
(Nika: 12.12.2008, 15:16:13
- x)
Energie nám zdraží MÉNĚ ! Kde bysme bez EU jen byli ??? http://ekonomika.idnes.cz...uro_vem
[320]
pravidla Hospodářské a měnové unie
(nickname: 12.12.2008, 15:28:11
- odkaz
- x)
Evropská komise již nicméně uvedla, že pravidla jsou dostatečně flexibilní a že v případě hluboké krize, jako je ta současná, od nich lze dočasně upustit. http://ekonomika.idnes.cz...uro_fih
[321]
Něco mi ušlo?
(skimic: 12.12.2008, 15:30:16
- x)
U.S. Plans to Sign Nuclear Pact With U.A.E. http://sec.online.wsj.com...97.html Článku rozumím tak, že se Bush snaží ještě podepsat v nejbližších týdnech první smlouvu o jaderné spolupráci na středním východě (s Izraelem ji nemá?) a to s Emiráty. Saúdská Arábie, Bahrain a Jordánsko mají následovat. Já už ničemu nerozumím ...
[326]
za 10 minut oteře NYSE, už se těším na ten nářez
(Dušan Neumann: 12.12.2008, 15:56:50
- x)
zároveň před národ vystoupí mluvčí UAW (automobilových odborů), s výmluvou proč poslali dohodu a překlenovací půjče ke dnu. Téže se moc těším. Až spadnou akcie Forda na dollar opět koupím, tentokrát za podstatně víc. V polovině listopadu jsem o tom diskutoval s Pavlem Kořenským a za 17.listopadu jich koupil jen stovku za 118 dollarů a v pondělí jsem ji prodal za 320...škoda, že nemám ve štrozoku zbytečných 10k...NA Z1 jsem celou záležitost vysvětloval podrobněji a poněkud z jiného úhlu než většina českých medií...ještě se k tomu vrátím
[329]
ale žádnou náhodou skimici
(Dusan Neumann: 12.12.2008, 16:07:28
- Mail
- odkaz
- x)
o tom se mluví od šesti ráno, co jsem otevřel TV, jenže je v tom háček...Paulsen už dokázal rozfofrovat 230 miliard, které Kongres uvolnil, a o uvolnění dalšího balíku musí žádat Kongres. Kongres bude muset zatnout zuby a povolit automobilkám užít na překlenovací účely peníze z 25 miliard, které Detroit dostal na podzim na vývoj a subvence \"zelených\" aut.
[332]
ten debil z UAW se teď brání tím,
(Dusan Neumann: 12.12.2008, 16:15:10
- Mail
- odkaz
- x)
že Toyota teď paltí dělníkům více než D3, což je ovšem pravda, protože Toyota neplatí ty nesmírné sumy do odborářských pokladen jako detroit. Průměrná mzda v Toyotě je momentálně 30 USD /hod. Jenže ten blb nějak nepostřehl, že Toyota ani Honda a vlastně ani Ford nežebrají... UAW teď chtějí vědět kolik Toyota platí manažerům, dealerům, zkrátka celý business plán..pěkný hajzlové...GM dnes platí penzistům z GM více než kolik platí za nákup oceli...to je na hlavu. Bankrot chapter 11 jedině na ně...
[335]
UAW tlačí na White House
(Dusan Neumann: 12.12.2008, 16:23:12
- Mail
- odkaz
- x)
vědí, že je Bush v podstatě měkota, co se týče domácí politiky, že bankrot nebude restrukturaliziční, ale likvidační...Odbory tu už pohřbily většinu ocelářského a textilního průmyslu, ted se snaží o automobilový ..
[336]
Už jsem ty prachy našel.
(skimic: 12.12.2008, 16:29:34
- x)
https://www.tradethenews.com...7392 TTN Analysis: Treasury TARP has only $15B in dissposable funds left from first $350B allocation, loans made in excess of this figure would require Congressional approval - Comments from advisors to President Bush have noted the White House is now considering alternative vehicles for financing struggling automotive sector following collapse of congressional actions - Bush has mentioned the possibility of utilizing TARP funds to provide financing or bridge loans to auto makers - In the past, Sec of the Treasury Paulson, who oversees Kashkari and the management of TARP funds has been a vocal opponent of using TARP funds for an automotive bailout - TARP leglislative wording allows funding for \'financial institutions\' that are \'established and regulated in the US\' and maintain significant operations within the US - This opaque wording leaves wide room discretion regarding the slection of assets and industries that can be incorporated into the realm of \'financials.\' - Legal procedure for TARP allows the Treasury to spend first $250B in immediate use, then requires the President to approve the next $100B. Funds past the initial $350B mark would require congressional approval. - At current count, $161.5B is allocated, $108.5 is pending, $40B is committed to AIG and $25B is committed to other sources, this leaves $15B free from initial $350B allotment - Note: US auto bailout plan fell apart late Thursday when Senate Republicans refused to support the bill. - The primary objection to the bill came from Senate Republicans, who felt that the plan would not have restructured the industry to the point where it would have been viable.
[337]
Kurňa nebere to numera za dolarem ...
(skimic: 12.12.2008, 16:33:25
- x)
- Legal procedure for TARP allows the Treasury to spend first USD250B in immediate use, then requires the President to approve the next USD100B. Funds past the initial $350B mark would require congressional approval. - At current count, USD161.5B is allocated, USD108.5 is pending, USD40B is committed to AIG and USD25B is committed to other sources, this leaves USD15B free from initial USD350B allotment
[338]
Senátor Corker: řekl jsem
(Dusan Neumann: 12.12.2008, 16:44:17
- Mail
- odkaz
- x)
jim, dejte mi datum, kdy budete konkurenceschopní s asijskými implanty, a UAW to odmitly.nešlo o přesný den, ale o harmonogram jak rozprostřít ty peníze, a oni nemají žádný pozotivní plán.Přitom i za dnešní zituace pokračuje výstavba závodu VW v Tennessee...UAW napříkla nepřistopila na vysazení lidí z práce před Vánocemi, nejdříve k 1.únoru 3000 noviců...GM momentálně 60mld v dluzích, takže těch 14 lze považovat za vyhození dobrých peněz za špatnými pokud skutečně nedojde k radikální změně. Znovu připomínám, že celkový náklad na pracovní sílu Toyoty je 44.20USD/hod u GM 74.40USD/hod business plánu. UAW odmítí znovu otevřít kontrakt, který mají do 2011, pokud dojde k bankrotu, akcionáři přijdou o všechny dividendy a hodnota GM bude přehodnocena na 70% dnešní hodnoty
[341]
Pšouky
(skimic: 12.12.2008, 17:32:24
- x)
\"Po vás zůstanou takové smradlavé pšouky, po nás v Olomouci velké dílo!\" Píše pan Langer novinářce. http://aktualne.centrum.cz...624555 Takto ministr vnitra a místopředseda ODS. Fakt pašák :-)
[355]
Dobrý večer,
(Dana: 12.12.2008, 18:16:35
- Mail
- x)
ženské piglujou byty a pečou, chlapi mudrují o politice a já..? Já tu sedím mezi stavební sutí a dumám, kdo mi nakukal se pustit do rekonstrukce bytů právě fčil. Řemeslníci se dohadují, kdo můlže za to, že se část práce musí předělávat, já bych jim nejraději nezaplatila, až bude vše hotovo, ale prý v takovém případě by vůbec nenastoupili. Ach jo.
[357]
ziralku
(martin TT: 12.12.2008, 18:19:22
- Mail
- x)
už zase hloupneš? Jen ať ty odbory chrání své zájmy! Nic by nebylo lepší pro brzký krach. Máte taky doma nějakou odborářku? Kdyby přestala dělat, sedla si na židli uprostřed dvorečka a jen vykládala, jak brání tvoje zájmy, taky bys jí tleskal? Marxi a Engelsi, sancti Lenine, dejte, ať se všichni pustí do bránění svých zájmů a říkají tomu, že brání zírálka! Ostatní prominou, zželelo se mi mistra veršotepce, už je jak Klaus - taky se s ním nikdo nebaví.
[362]
Mám problémek ....
(Vlasta.on: 12.12.2008, 18:28:56
- x)
Ví tady někdo, kolik je průměr HDP v EU v tržních cenách a kolik nám chybí do těch 50%? Aby jsme po podpisu nezjistili, že budem cvakat jak mourovatý už za dva roky. Vůbec při volatilitě EU měn. A co udělá sprůměrem přistoupení dalších států? Chorvatsko vlastně hned ... Tedy, jsou někde uvedena nějaká relevantní data?
[363]
Mám ještě jeden dotaz naprosto OT
(Dana: 12.12.2008, 18:30:02
- Mail
- x)
Neznáte někdo, nemáte kontakt, na nějakého dobrého ortopéda? Babička má těžkou artrozu v kotníku a poté, co hrdinně rozchodila zlomenou kůstku v chodidle, se jí kotník úplně jakoby zbortil, navíc do té nohy dostala růži - ta jediná už je skoro vyléčená. Ale nevím, co si počít s tím kotníkem. Ke svému ortopédovi nemá důvěru - on jí neřejne vůbec, co by se dalo dělat - já vím, že skoro nic, ale... Babička je psychicky úplně na dně, protože chodí jen po bytě a to s velkými bolestmi. Možná by nějaký jiný něco vymyslel...
[365]
skimici,
(Pavel Kořenský: 12.12.2008, 18:40:12
- Mail
- x)
ten vzestup GM je krom jiného reakce na to, že GM oznámil, že v prvním kvartálu 2009 vyrobí o 250.000 aut méně, aby snížil ztráty. Zajímalo by mně, o kolik nahoru by ty akcie poskočily, kdyby oznámili, že přestávají vyrábět auta úplně. :-)))
[366]
Ježiši, oni zase v Bruseli něco dohodli?
(jura-p: 12.12.2008, 18:40:27
- x)
Skoro to tak vypadá, podle toho, kolik je všude fotek Topolánka s tou dederonkou a tím Maďarem blátivým. Martine, já znám povolání, které je na tom s pověstí hůř než právníci. A čím dál víc oprávněně. Taky se vám dělá v levém dolním rohu vyjížděcí mediaplayer s nějakým velebením islámu?
[369]
U nás to vypadá,
(jura-p: 12.12.2008, 18:54:24
- x)
že závěr projednání ve výborech bude, že naše legislativa je nedostatečná na aplikování LS, v případě, že tato smlouva by byla, nedej bože, přijata. Proto jsme již začli pracovat na změně jednacího řádu, která by byla jednou z podmínek toho, aby horní komora mohla uplatňovat imperativní veto na hlasování našeho člena rady evropy, kdyby k tomu došlo. A to bude trvat několik dalších měsíců, než to bude schváleno oběma komorami. Teď je to ve stádiu přípravy na návrh zákona, puštěno dnes také výborům k projednání. Takže mimo schválení zákona o styku mezi komorami, který leží ve sněmovně, je to druhý zákona, bez něhož by přijetí LS bylo zcela neodpovědné. Ještě je třeba řešit problém, který Ústavní soud zcela obešel, a to je, jak se při předávání kompetencí sebráním radou uplatní ústavní role prezidenta v sjednávání a zastupování ČR navenek. Říct, že by to mohl být problém, mi připadá dost málo. Možná by to vyřešil zákon o tom, že ČR zastupuje v radě prezident a jen s jeho pověřením kdokoli jiný. Já si myslím, že to platí i bez zákona, ale kupodivu o tom nikdo z vlády ani z hradu nemluví a prezident si dal mlčky vnutit, že ústava už neplatí a nechá ČR zastupovat jakýmisi státními úředníky ústavou nezmíněnými.
[371]
Držte mě !!!!
(Šumavák: 12.12.2008, 19:38:14
- x)
Já popřepojoval modem, zdroje, počítač... a pak se ukázalo, že v tom balíčku je vadné CD a mechanika ho vůbec nenajde. Tak jsem to zase porozpojoval, složil to staré a komunikuji s dodavatelem. Miluji podporu, kde každý z operátorů říká něco jiného a JÁ jimvysvětluji co a jak a že potřebuji ovladače a ne příručku jak pospojovat kabely, kterou mi poslali....
[372]
Foudry,
(jura-p: 12.12.2008, 19:47:41
- x)
v tomto směru hodlám konzultovat kocoura, ale já ti nevím, jestli vůbec dám dohromady ty, co si troufnou to podat se mnou. Po kongresu mi ods přijde dost demoralizovaná a Brno doslalo úrazovku, protože krajské orgány ods, kde je koalice, přímo vyhrožovaly svým senátorům, že když na ten legislativní paskvil s předáním s využítím tlusťocha, tedy zákona o přechodu některých věcí na kraje a další instituce nepřistoupí, tak je příště nebudou kandidovat. Někteří o tom mluvili, někteří si to nechali pro sebe a někteří, jako brňáci říkali, že by i bez toho byli nevolitelní, kdyby na to nešli. Tak se oživil už konzumovaný zákon a přes něj se ta nemocnice předala městu, které ani není vázáno tím, že tam bude zdravotnícké zařízení. Ani to, aby se na Brno převedl majetek se závazkem využívat ho pro zdravotnictví po dobu pěti let se nepodařilo prosadit. Máte tu úrazovku jako dárek zadax. A dvě traumacentra, což bude docela sranda. Myslím, že zatím musím počkat aspoň týden, než se lidi vzpamatují a rozpočítají si, kde vlastně stojí. Podávat něco k ústavnímu soudu s lidmi, co budou odvolávat své podpisy nemá smysl.
[374]
Velká trojka - Detroit
(skimic: 12.12.2008, 19:57:56
- x)
... moc se neorientuju, na odbory někdo podle nátury nadává, někdo se jich zastává, tak jsem si vygoogloval nějaká fakta: Stránka UAW (odborů) Aktivní členové 180 tis z celku 721 tis (kryto kontraktem). http://www.google.com...amp;oe=utf8 Náklady na pracovní sílu Velká trojka nad 70 USD, průměrný údaj v privátním sektoru ca 25 USD http://www.heritage.org...hart1.gif Průměrná mzda ca 40 USD s přesčasama, atd zbytek benefity - zdravotní, zuby, životní pojištění, penze, příspěvek v nezaměstnanosti, příspěvek zdravotně postiženým atd, z čehož samy penze činí 31 dolarů na hodinu. http://www.heritage.org...m2162.cfm Každý si může vytvořit vlastní názor.
[376]
Foudry,
(jura-p: 12.12.2008, 20:10:07
- x)
a nejhorší je, že ten původní návrh, co byl přijat, bude vydáván za vybojovaný pocením košil, když předtím bylo domluveno, že se vytáhne ještě horší varianta, která pak bude opuštěna, aby potiči košil mohli hlásit úspěch. Jedna z nejblbějších taktik, co se používala celej socík, když se nelíbí tvé řešení, tak předlož alternativy, vesměs nesmyslné a nabídni tu, co chceš jako rozumný kompromis, nebo ji napiš jako béčko, když se neúčastníš výběru. Tví nástupci nakonec po letech vyberou tvůj první návrh, když se už zapomene na to, že už tu byl a tebe za něj vyhodili. Tehdy se to používalo jako kamufláž, aby rozhodovala strana a vláda. Dnes se to používá naopak, aby se předstíralo, že jednající o něčem jednají. A těch fotek a prohlášení bahňáků pro raptory, ty kombinace dederonské krásy s umírněnými galskými výrazy obličeje na stafážích pro okrajové politiky z východu. Voni si snad myslí, že to budí podporu potičům u lidu, nebo co. Ta uměřená gesta se spočítatelnými prsty, ruce jakoby k přátelskému přijetí do náruče vyzývajícími. Akorát u toho irského a českého premiera to vypadalo jinak.
Rada : uvozovky dole = levý ALT+0132, uvozovky nahoře = levý ALT+0147 Rada 2: nechce-li se Vám vypisovat hranaté závorky a uvedené tagy, můžet je "pastnout" či vůbec jen levým tlačítkem myši označit, pustit, znovu levým uchopit a přetáhnout do textu..Nezapomínejte, že se ten zvýrazněný text VŽDY musí ukončit tím druhým tagem !! | |